Društvo| Gradjanske inicijative| Kultura| Ljudska prava| Mediji

OTVORENO PISMO Ivanu Tasovcu

Filip Mladenović RSS / 10.12.2015. u 18:20

Sa reči na DELA!
Sa reči na DELA!
OTVORENO PISMO MINISTRU KULTURE i INFORMISANJA Republike Srbije

 

Poštovani gospodine Tasovac,

kao novinar RTS/Radio Beograd 202 obraćam Vam se sa zahtevom da učinite sve što je u skladu sa Zakonom o javnim medijskim servisima, kako bi RTS i RTV lako i efikasno prešli sa budžetskog na finansiranje plaćanjem RTV takse.

Umesto upućivanja manje ili više duhovitih otvorenih pisama i poruka generalnom direktoru RTS-a, budite ljubazni i odgovorni, pa kao Ministar kulture i informisanja ispoštujte član 35. pomenutog zakona:

Republika Srbija obezbeđuje stabilno i dovoljno finansiranje osnovne delatnosti javnog medijskog servisa.

Način i uslovi obezbeđivanja sredstava za finansiranje delatnosti iz stava 1. ovog člana ne smeju uticati na uređivačku nezavisnost i institucionalnu autonomiju javnog medijskog servisa.

Naravno da situacija u JMU RTS nije idealna, naravno da ima kadrovskih promašaja i viška zaposlenih, naravno da ima prostora za uštede i racionalizaciju, za novu sistematizaciju.... Kucate na otvorena vrata, i na tome se upravo radi. Biće smanjen broj zaposlenih, biće usvojena nova sistematizacija, biće ušteda najverovatnije na honorarcima, čemu sam svedok svih ovih godina...

Ali, poštovani ministre, Vi od drveta na koje vešate ceo RTS ne vidite šumu.Ta šuma koju ne vidite je inertnost države, njenih institucija i činovnika da PRIMENE već donete zakone i da maksimalno pomognu proces "skidanja" RTS i RTV sa budžeta Republike Srbije.

Zašto ste toliko nedobronamerni i tako zlovoljni kada su u pitanju RTS i RTV!?

Ne podnosite gospodina Dragana Bujoševića? I ja ga ne podnosim, pa to nije razlog da budem nedobronameran i zlovoljan kao novinar "Dvestadvojke".

Predlažem Vam, zahtevam od Vas do već naredne nedelje zasučete rukave, odobrovoljite se i POMOGNETE RTS-u i RTV-u da stanu na zdrave finansijske noge, kao svi javni servisi u Evropi, poput HRT-a, koji pominjete u otvorenom pismu.

Kako? Dok se srpsko pravosudje ne približi u svojoj efikasnosti hrvatskom pravosudju, i dok se ne popravi ekonomsko stanje većine stanovništva Srbije, prelazno rešenje je naplata RTV takse preko računa za struju.

A da bi se RTV taksa naplaćivala kao integralni deo EPS računa za struju, potrebno je učiniti još jedan važan korak:  Da premijer ili ministarka energetike i Vi zajedno izadjete u javnost sa informacijom o (n)ovom načinu plaćanja RTV takse, uz istovremeno ispunjavanje SNS predizbornih obećanja 2012. godine. Da Vas podsetim da je tada SNS obećao građankama i građanima Srbije da će pored jeftinije struje tokom noći uvesti i 2 (dva) sata jeftinije struje tokom dana, kada dodje na vlast.

Posle dolaska na vlast, 1. oktobra 2012. ministarka energetike Zorana Mihajlović je uradila sledeće (TANJUG javlja):

"EPS pristao na uvođenje jeftine struje dva sata dnevno, sutra odgovor Agencije za energetiku

Tanjug | 01. 10. 2012. - 14:07h 

Ministarka energetike Zorana Mihajlović izjavila je danas da je EPS dao pozitivan odgovor na zahtev o uvođenju jeftine struje dnevno u trajanju od dva sata i da se sada čeka saglasnost nezavisne Agencije za energetiku.

Zorana Mihajlović je navela i da je EPS dao vremenski i dinamički okvir kako je moguće uvesti dva sata jeftine struje dnevno i da će to javnosti biti naknadno saopšteno."


Na žalost, od ovoga nije bilo ništa, ali je sada prilika da se predizborno obećanje SNS-a iz 2012. godine ispuni, uz uvodjenje RTV takse kao integralnog dela računa za utrošenu električnu energiju.

Alternativa ovom predlogu je primer susedne Crne Gore. Tamo stanovništvo ima jeftiniju struju tokom svake noći, dakle kao i u Srbiji, plus jeftinija struja tokom celog dana NEDELJOM, kada se ne ide ni na posao ni u školu.

Samo uz ovakvu kombinaciju RTV taksa može proći uz EPS račune, vodeći računa i o interesima osiromašenog stanovništva Srbije i o neophodnosti postojanja i uspešnog rada javnih medijskih servisa, kao jedine brane sve većoj kretenizaciji preko tzv. komercijalnih medija i duhovnom obeshrabrivanju gradjanstva naše zemlje.

U Beogradu, 10. decembra 2015.                                                  Filip Mladenović         

                    

                                                                                                                   

Atačmenti



Komentari (141)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:54 13.12.2015

Re: чупам па садим

Zato su i postali takvi kakvi su i ponos su mi i nešto najlepše i najbolje što sam za života uradio.

nadam se da tvoja divna deca znaju kako im roditelj razgovara sa drugim ljudima, pogotovo kako se obraća ženama.
Hansel Hansel 22:00 13.12.2015

Re: чупам па садим

Па, и жене су људи!
Hansel Hansel 22:36 13.12.2015

Re: чупам па садим

angie01
pretplatu nek placaju kablovski provajderi, kojima gradjani placaju pretplatu za odredjene pakete i u svima listama je i rts- znaci, za svaku uplatnicu, deo rts-u.

Сада сам покушао да нађем ценовнике других оператора за позиве у иностранство (други блог), а набасах на ово:
30/11/2015 | Saopštenja
Uvođenje takse za kanale Javnog medijskog servisa - RTS

Poštovani,

Odlukom Vlade Srbije, od 01.01.2016. godine, uvodi se obavezna pretplata, odnosno „Taksa za Javni servis“, kojom su obuhvaćeni svi Radio i TV kanali Medijskog Javnog Servisa Srbije.

Orion telekom, kao IPTV operator, u zakonskoj je obavezi da kanale Medijskog Javnog Servisa Srbije reemituje svojim korisnicima.

Preuzimanje i reemitovanje signala RTS kanala za Orion telekom, kao i za sve druge IPTV i kablovske distributere, Zakonski i Ugovorno regulisano je bez nadoknade RTS-u, uz našu obavezu, na pravo svakog korisnika da ima mogućnost praćenja kanala Medijskog Javnog Servisa Srbije.

Zaključno tome, plaćanjem pretplate Orion telekomu za uslugu IPTV, korisnik nije oslobođen plaćanja TV pretplate, odnosno takse, zato što navedena taksa nije uračunata u pretplatu za uslugu Orion IPTV.

Dakle, korisnici će plaćati TV pretplatu, odnosno taksu, isključivo na način kako to bude definisala Vlada Srbije, odnosno Medijski Javni Servis Srbije.

Srdačno,
Vaš Orion telekom

линк
blogovatelj blogovatelj 22:55 13.12.2015

Re: чупам па садим

nadam se da tvoja divna deca znaju kako im roditelj razgovara sa drugim ljudima, pogotovo kako se obraća ženama.


Nisam se ja tebi obratio tako jer si žena, nego jer si govedo, kraljice spina.
Ne postoji ništa prostačkije nego u ma kakvu raspravu ubacivati familiju onoga sa kim se raspravljaš.
A sada, doviđenja.
angie01 angie01 23:03 13.12.2015

Re: чупам па садим

Сада сам покушао


ne citas komentare:)),...to smo vec apsolvirali,...znaci, neka provajderi odvoje tu cifru koju budu odlucili da treba za rts, jer pretplate za kablovsku nisu male, a pri tome, prvo se izracunala neka razumna i verovatno realna cifra, s obzirom na broj stanovnika, tj pretplatnika, od nekih 150 dindzi, a posle su podigli na 500- jer moraju svi da se ugrade, valjda,...ovim predlogom bi se automatski oslobodili oni koji ne placaju kablovsku, jer su to mahom ljudi koji nemaju ni za 'leba i izbegli bi ponovno ponizavanje dokazivanjem da su na izvici egzistencije i da im se tako nesto overava, a radi oslobadjanja od ovog novog potrazivanja,....dok oni koji o tome odlucuju, u istoj ovoj Srbiji, koja grca, koja je u nevrending tranziciji, uspese da obezbede i praunuke.

moram da ponovim- zaboleme za rts- jer ne valja nista,....ako rtv bez pretplate pravi mnogo bolji program, cemu onda frka
angie01 angie01 23:14 13.12.2015

Re: чупам па садим

...i, izvini, a sta hoce da naplate, alvirovica, memedovica, ziku, radu, vesnu dedic,...ili nevidjeno dosanu, sa napamet naucenim pitanjima, uvek istim, tanju peternak, neke validne info, sramotni rad skupstine,bolji zivot i babu koja se ceslja 100-ti put...koje to to autore i imeisije koji su vredni paznje?
ivana23 ivana23 00:21 14.12.2015

Re: чупам па садим

prvo se izracunala neka razumna i verovatno realna cifra, s obzirom na broj stanovnika, tj pretplatnika, od nekih 150 dindzi, a posle su podigli na 500- jer moraju svi da se ugrade, valjda,


Bilo je obrnuto A.
Hansel Hansel 00:26 14.12.2015

Re: чупам па садим

angie01
...i, izvini, a sta hoce da naplate, alvirovica, memedovica, ziku, radu, vesnu dedic,...ili nevidjeno dosanu, sa napamet naucenim pitanjima, uvek istim, tanju peternak, neke validne info, sramotni rad skupstine,bolji zivot i babu koja se ceslja 100-ti put...koje to to autore i imeisije koji su vredni paznje?

Мене питаш?

angie01
ne citas komentare:)),...to smo vec apsolvirali,...znaci, neka provajderi odvoje tu cifru koju budu odlucili da treba za rts, jer pretplate za kablovsku nisu male

Ма, прочитао сам, него ти јављам шта они имају да кажу на тај предлог.
ivana23 ivana23 00:55 14.12.2015

Re: чупам па садим

angie01
ne citas komentare:)),...to smo vec apsolvirali,...znaci, neka provajderi odvoje tu cifru koju budu odlucili da treba za rts, jer pretplate za kablovsku nisu male


Rekoh vec (vrtimo se krug), za toliko bi povecali svoju pretplatu. I opet smo na istom.
angie01 angie01 09:06 14.12.2015

Re: чупам па садим

Ма, прочитао сам, него ти јављам шта они имају да кажу на тај предлог.


...sta god mi ovde ispricali, dve su cinjenice, da je rts los, a da ce sa naplatom biti kako odluci batica.
angie01 angie01 09:08 14.12.2015

Re: чупам па садим

Bilo je obrnuto A.


pa nije, prvo su najavili neku cifru od 150, a posle su izasli naslovi-ipak 500.
ivana23 ivana23 11:29 14.12.2015

Re: чупам па садим

angie01
Bilo je obrnuto A.


pa nije, prvo su najavili neku cifru od 150, a posle su izasli naslovi-ipak 500.


500 din. - 25. 06. 2015.

150 din. - 11.11.2015.
angie01 angie01 14:04 14.12.2015

Re: чупам па садим

ivana23


08.12.2015.- 500 dindzi!

ivana, ipak je ovako:))),...pouzdano se secam rasprave na nekoj sedeljci posle naknadne objave od 500,...sad moze hronologija od predizborne, kada je rako batica da ce ukinuti pretplatu.


edit: ne znam ko daje preporuku komentaru koji treba da pokaze tacnost tvrdnje, a nije tacan:)
jkt2010 jkt2010 09:22 15.12.2015

Re: чупам па садим

angie01

pretplatu nek placaju kablovski provajderi, kojima gradjani placaju pretplatu za odredjene pakete i u svima listama je i rts- znaci, za svaku uplatnicu, deo rts-u.


Što mi koji ni nemamo TV moramo da plaćamo poreze? Neka i to plate kablovski provajderi. Znači, u svaku uplatnicu za kablovsku da im uvale i poreze i doprinose. Oćeš da gledaš TV? Pa plati porez druškane...
milisav68 milisav68 10:17 15.12.2015

Re: чупам па садим

jkt2010
Oćeš da gledaš TV? Pa plati porez druškane...

A što bi uopšte plaćali porez?

Oćeš državu, pa plati porez druškane.
jkt2010 jkt2010 11:19 15.12.2015

Re: чупам па садим

milisav68
jkt2010
Oćeš da gledaš TV? Pa plati porez druškane...

A što bi uopšte plaćali porez?

Oćeš državu, pa plati porez druškane.

Pa to, sve je to javni servis.
milos13 milos13 19:07 11.12.2015

CZR

U duhu teme...

Za majku mi traze potvrdu da ne prima socijalnu pomoc (zena ima 66 g.). Svratim do Centra, ljubazan momak preko kompa proveri ime i prezime kao i JMBG, i kaze da popunim obrazac. Kaze, bice gotovo za 5 (pet) radnih dana. Zasto? Zato sto potvrdu MOZE da potpise samo pravnik, a Centar ih nema dovoljno. Dobro, zasto Vi ne mozete kad vidite da majka nikada nije dobijala pare? Nazalost, takav je zakon. Hvala Vam i prijatno.
tasadebeli tasadebeli 08:20 12.12.2015

Јбт!!! Докле више?

Filip Mladenović


Dok se srpsko pravosudje ne približi u svojoj efikasnosti hrvatskom pravosudju,




Титоисти свих земаља! Ујединимо се у глобализму!

(Преко српске "кривице", наравно, а како бисмо другачије!)






(Баш су упорни ови ликови по Србији... )
martin_krpan martin_krpan 12:09 12.12.2015

Bujošević vs Tasovac

Bujošević je u ovom ping pongu za hohštaplera i malog-građanina Tasovca ispao Makarenko. Tasovac je pokazao da je u ovoj oblasti laik.

Pojam privatni (komercijalni) mediji je u Evropi mlad pojam i taj model se razvio polovinom 80-tih. Do tada je država imala monopol nad medijima.

Da bi se o ovoj (po meni po život) značajnoj temi moglo diskutovati, mora se do detalja znati istorija evropskih medija, sa debelim naglaskom na "zloupotreba medija i negativna dejstva u vremenu vladavine nacista u WW2". U tom duhu se i najznačajnija evropska medijska kuća BBC nakon WW2 razvila, education - umjesto, propaganda.

U Evropi danas postoje tri osnovna medijska modela
- Komercijalni model;
- Public service model - javno-pravni model;
- Dualni model.

Danas je skoro u svim evropskim zemljama na snazi dualni model. To znači da medijsku strukturu čine komercijalni mediji i javno-pravni mediji. Ta organizacija je konstantno živa a razvojem digitalizacije, satelitske tehnologije,... pritisak na javne emitere je svugdje u Evropi postao velik. Javno pravni model se razlikuje od privatnog po načinu finansiranja. Finansiranje javno-pravnih medija je škakljiva tema i tu postoje raznorazne komisije koje nadziru te sisteme a glavna opasnost je politička zloupotreba javnih medija. Najopasnije finansiranje je direktno iz budžeta i na taj način se javno pravni mediji finansiraju mislim samo u Holandiji i u Portugalu i tu se proračuni i kvalitet medija značajno smanjuju. Najlegitimniji i najrasprostranjeniji model finansiranja javno pravnog medijskog servisa u Evropi su pretplate. Time se građanima daje legitimitet i moć nad javnim medijskim servisom, time se servisiraju i lokalni (nekomercijalni) mediji, i dr. U DE i AT takođe ima puno fondacija koje održavaju vitalnost javnog servisa. Reklame na javnim servisima nisu neuobičajene ali to je opet priča za sebe, to je regulisano mnogim zakonima i taj profit nije profit u pravom smislu riječi. Za knjiženje tog profita se preporučuje frmiranje nekih Joint Venturesa, PPP-a i sl, i za tu oblast postoje stručnjaci.

Mislim da nikakvih medijskih regulativa nema samo u Monaku. Vjerujem da je Tasovac studiozno proučio monaški model jer očigledno je da njegova (somnobulna) vizija tom modelu teži.

Šta ni jedan ministar kulture Srbije, a prema tome ni ograničeni Tasovac, do danas nije uradio:
- Uveo građane u pojam javno-pravnog servisa i njihove uloge u tome;
- Uveo kroz javni dijalog građane (uporno se zaboravlja da je Srbija mlada demokratija i da se u Srbiji mnoge stvari ne podrazumijevaju) u istoriju i važnost javnih medija;
- Uveo građane u istoriju moći medija i strašnih posljedica koje su mediji u WW2 napravili. Npr. Olimpia, jedan obični film, je iza sebe ostavio stravične posljedice na ljude. U Evropi 1938. je taj film fantastično bio prihvaćen osim u Britaniji. BBC je i tada bio razumska brana od propagande.

Zadatak tih ministarstava kulture je da podižu svijest građana o bitnosti javnog servisa a onda će građani sami umjesto 500 davati 1000 dinara, kao u Britaniji. To Tasovac ne zna a ako će mu biti lakše, do sada to niko prije njega takođe nije znao.

Javni mediji su danas skoro svugdje u Evropi najgledaniji: BBC (UK), ORF (AT), RTS (RS), HRT (RT), Bundes-servisi (DE).



angie01 angie01 12:20 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

Javni mediji su danas skoro svugdje u Evropi najgledaniji: BBC

pa sad, hebiga, kad se nesto desi i ja okrenem BBC da vidim sta je bilo, jer na rts-u tamponiraju vesti.
milisav68 milisav68 12:36 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

angie01
Javni mediji su danas skoro svugdje u Evropi najgledaniji: BBC

pa sad, hebiga, kad se nesto desi i ja okrenem BBC da vidim sta je bilo, jer na rts-u tamponiraju vesti.

Ma danas je informativni program najmanji problem.

Kada se nešto desi, imaš internet i razne mreže, satelitska, kablovska, i to više ne može da se sakrije, a narod zna kako živi.

Uostalom, i ovaj "naš" blog B92 je odličan izvor informacija.
angie01 angie01 12:50 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

Kada se nešto desi, imaš internet i razne mreže, satelitska, kablovska,

pa to ti pricam,..koj ce mi onda spinovanje rts-a,...i da ga uredno dotiram za to.

evo, ne mogu da se setim ni jednog autora, novinara, koji tamo nesto radi, a da mi nesto znaci njegova specificna tezina, da me zanima sta ce da kaze....pa tako ni emisije.
st.jepan st.jepan 13:59 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

Ma danas je informativni program najmanji problem.

Pa sve je danas najmanji problem.
Imaš brate stotinu TV kanala s kakvim hoćeš sadržajima. Ne moraju se znati ni jezici - većina emisija je titlovana.
A tek na netu, bukvalno svega. I filmova, i muzike, i koječega obrazovnog.
Zar da čekam koji će film ili muziku da mi puste, pa da se radujem kad ubodu?
Taj TV koncept je prosto anahron.


milisav68 milisav68 16:05 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

st.jepan
Imaš brate stotinu TV kanala s kakvim hoćeš sadržajima. Ne moraju se znati ni jezici - većina emisija je titlovana.

Za decu i malo starije (slabovide) bi ipak trebalo da se sinhronizuje, a nešto treba prilagoditi našem podneblju, mentalitetu, obrazovanju.

Pomenu Beba gore emisije iz kulture, a ja bi tu dodao poljoprivredu, pa onda neke edukativno zabavne serije tipa ono što radi Memedović (Sasvim prirodno), pa onda "Zadnja kuća Srbija".

Sve što se sad radi na RTS-u je nekako bez ideja i preko qrca.
A tek na netu, bukvalno svega. I filmova, i muzike, i koječega obrazovnog.

Jeste, ali ima svakojakih gluposti, pa mnogi to ne mogu da razdvoje.

Moraš da imaš neko predznanje za tu kafanu.
Zar da čekam koji će film ili muziku da mi puste, pa da se radujem kad ubodu?

Pa ne, ali vrlo retko možeš da naletiš na neke klasike ili nešto što nije komercijalizovano i ne dolazi iz Holivuda.

Mislim, ja sad tu nešto laički nabadam, sećajući se "predratnog" programa, gde si recimo pre puštanja filma imao Nebojšu Đukelića sa nekim gostom/gostima, koji su nešto pričali o filmu i uvodili nas u taj svet, jer vidim po deci da moram da objašnjavam nešto iz nekih dečjih ili "lakših" filmova, kontekst nekih scena ili same radnje filma.

I ne mislim da to treba da se radi kao onda, već da zjapi velika rupa između onoga tada i ovoga sada.
Hansel Hansel 17:38 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

Sve što se sad radi na RTS-u je nekako bez ideja i preko qrca.

Изнутра то изгледа још горе. Страховита доминација активног нерада и опструкције.
zaharaga zaharaga 17:42 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

martin_krpan

...
Finansiranje javno-pravnih medija je škakljiva tema i tu postoje raznorazne komisije koje nadziru te sisteme a glavna opasnost je politička zloupotreba javnih medija.
...


A glup covek bi se upecao na ono: demokratija, izbori, odgovorna vlada, vlast naroda. Kad ono, cela europa je konfederacija diktatura koje se prave da to nisu tako sto imaju ,,nezavisne'' ,,javne'' servise.


martin_krpan

...
Najopasnije finansiranje je direktno iz budžeta i na taj način se javno pravni mediji finansiraju mislim samo u Holandiji i u Portugalu
...


Siroti Nizozemci i Portugalci, nacisto propadose. Mislim, stvarno im ne treba zavideti, da u tolikoj opasnosti zive, i normalno je da se toliko iseljavaju u npr. Hrvatsku i Rumuniju gde je opasnost odsutnosti skrivenog tv haraca otklonjena.

martin_krpan

...
Najlegitimniji i najrasprostranjeniji model finansiranja javno pravnog medijskog servisa u Evropi su pretplate.


Uuu, najlegitimniji, ni manje ni vise! Sigurno su imali referendume prethodjene dugotrajnim javnim raspravama, pa su gradjani bas odlucno rekli da hoce da placaju i taj dodatni porez.

martin_krpan

Time se građanima daje legitimitet
...


Aha, u Srbiji su ljudi nelegitimni. Postace legitimni tek kad plate TV harac. Jednostavno!



Hansel Hansel 17:56 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

martin_krpan
Bujošević je u ovom ping pongu za hohštaplera i malog-građanina Tasovca ispao Makarenko. Tasovac je pokazao da je u ovoj oblasti laik.

Šta ni jedan ministar kulture Srbije, a prema tome ni ograničeni Tasovac, do danas nije uradio:
- Uveo građane u pojam javno-pravnog servisa i njihove uloge u tome;
- Uveo kroz javni dijalog građane (uporno se zaboravlja da je Srbija mlada demokratija i da se u Srbiji mnoge stvari ne podrazumijevaju) u istoriju i važnost javnih medija;
- Uveo građane u istoriju moći medija i strašnih posljedica koje su mediji u WW2 napravili. Npr. Olimpia, jedan obični film, je iza sebe ostavio stravične posljedice na ljude. U Evropi 1938. je taj film fantastično bio prihvaćen osim u Britaniji. BBC je i tada bio razumska brana od propagande.

Zadatak tih ministarstava kulture je da podižu svijest građana o bitnosti javnog servisa a onda će građani sami umjesto 500 davati 1000 dinara, kao u Britaniji. To Tasovac ne zna a ako će mu biti lakše, do sada to niko prije njega takođe nije znao.

Колико год да разумем зашто је Тасовац омрзнут, толико не могу да разумем да се због тога превиђају чињенице и замењују тезе и улоге. Који министар (или боље: који човек) би могао да брани РТС оваквом аргументацијом а да буде поштен у тој одбрани? Изгледа да ниси прочитао други Тасовчев одговор, као да је и теби одговорио.
Najopasnije finansiranje je direktno iz budžeta i na taj način se javno pravni mediji finansiraju mislim samo u Holandiji i u Portugalu i tu se proračuni i kvalitet medija značajno smanjuju. Najlegitimniji i najrasprostranjeniji model finansiranja javno pravnog medijskog servisa u Evropi su pretplate.

То је само флоскула, јер ако неко жели да смањи финансијску независност неког јавног сервиса који се финансира претплатом/таксом, промениће закон. И, шта ћемо онда? Исто као што се законом може направити механизам којим се из буџета аутоматски додељују средства јавном сервису без учешћа воље било ког политичког субјекта.
Ribozom Ribozom 18:12 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

milisav68
angie01
Javni mediji su danas skoro svugdje u Evropi najgledaniji: BBC

pa sad, hebiga, kad se nesto desi i ja okrenem BBC da vidim sta je bilo, jer na rts-u tamponiraju vesti.

Ma danas je informativni program najmanji problem.

Kada se nešto desi, imaš internet i razne mreže, satelitska, kablovska, i to više ne može da se sakrije, a narod zna kako živi.

Uostalom, i ovaj "naš" blog B92 je odličan izvor informacija.



Pratim lokalne vesti ovde.
Za svo ovo vreme samo su 2 puta spomenuli mogucnost da turci svercuju naftu od ISIS-a. U prvom pominjanju dovukli su 'nezavisnog drzavnog strucnjaka' koji je objasnjavao da je to propaganda Rusije, u drugom da su rusi gadjajuci kolonu cisterni u Siriji pogodili i kamione sa hranom!?!
Hocu reci da televizije koje placamo verovatno moraju malo i da lazu, spinuju u ime viseg interesa. U Srbiji se 'visi interes' poklapa sa interesom stranke na vlasti i tu je cela tragedija srpskog novinarstva.
Mislim da se medijska politika u zemljama deli na Orvelovsku, i kombinacija Orvelovsko-Hakslijevsku.
1. Orvelovski - gde manji broj medija ima monopol i pod strogom je kontrolom vlasti (S.Koreja, Svedska, Norveska, Estonija, Litvanija)
2. Orvelovsko-Hakslijevski - postoji veliki broj medija sa par koje strogo kontrolise vlast, par su nezavisni, i par su spin mediji koji neutralisu ove nezavisne. (Srbija, Rusija, USA, Nemacka -znaci sve svetske sile:))

st.jepan st.jepan 19:03 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

A tek na netu, bukvalno svega. I filmova, i muzike, i koječega obrazovnog.

Jeste, ali ima svakojakih gluposti, pa mnogi to ne mogu da razdvoje.
Moraš da imaš neko predznanje za tu kafanu.

Ma naravno, ali ljudi koji nemaju to predznanje, za nešto smislenije sadržaje mahom i ne haju.
Teško da će ih sami po netu ganjati, a ako im "javni servis" tako što ispovrti, refleksno će dograbiti daljinac i očas uroniti u kakvu bilo banalnost i prostakluk.
Eto, ište im duša baš to, pa stoga nije lepo posramnjivati ih i nametati im bilo šta drugo.
milisav68 milisav68 19:38 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

Ribozom

2. Orvelovsko-Hakslijevski - postoji veliki broj medija sa par koje strogo kontrolise vlast, par su nezavisni, i par su spin mediji koji neutralisu ove nezavisne. (Srbija, Rusija, USA, Nemacka -znaci sve svetske sile:))

Pa da, nije mala, nije mala....
milisav68 milisav68 19:54 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

st.jepan
Eto, ište im duša baš to, pa nije lepo posramnjivati ih, i nametati im bilo šta drugo.

Ma nije stvar u nametanju, već u izboru (zato postoji daljinski).

A da bi zainteresovao te "neobrazovane", moraš da budeš "zanimljiv".

Nešto poput Zorana Radmilovića i "Radovana", "Maratonaca", "Ko to tamo peva", koji bi bar svakog petog-desetog "preobratili".

Danas "takve stvrai" ne postoje.
gedza.73 gedza.73 20:44 12.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

milisav68
zabavne serije tipa ono što radi Memedović (Sasvim prirodno),

Memedović po livadama i brdima je dobar. Ko li ga natera da se uđe u studio i to još kao voditelj kviza.
Potpuno različita dva čoveka. Sav se splete, kao da on treba da odgovara na pitanja.

Nećete da plaćate?
A bestofthebest rijaliti?



Ova slika skupštine me podseti na solidan film.
U jednoj od scena Ben Kingsli vodi novopridošlog i mladog doktora kroz bolnicu.
Zastaju pored vrata sa rešetkama na malom prozorčetu.
-To vam je jedan italijanski plemić. Igrao je polo, pao sa konja i od tada umišlja da je ta plemenita životinja...
(lik unutra rže i trči oponašajući konja)
-Porodica ga smestila ovde.
Dok to priča pruža ruku kroz rešetke i daje bolesniku kocku šećera.
-Ali, gospodine, zar time što mu pothranjujete iluziju da je konj ne vidite da ga nećete izlečiti?
-Mladi kolega, šta vi mislite da li je bolje biti nesrećan čovek ili srećan konj?

Uvek kad vidim skupštinu, setim se tog dela.
Bog bi ga znao što li.
Hansel Hansel 02:12 13.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

milisav68
Danas "takve stvrai" ne postoje.

Вечерас (синоћ) приказан филм "Без степеника". Непретенциозан, одмерен, информативан, с поруком, о уметничком аспекту да не говорим ја. Ђуза је сигурно много допринео. У сваком случају, за тако нешто има смисла платити претплату.

milisav68
Pa da, nije mala, nije mala....

Кад почесте да србујете , шта кажете о "Чизмашима"?
milisav68 milisav68 09:55 13.12.2015

Re: Bujošević vs Tasovac

Hansel
Вечерас (синоћ) приказан филм

E, o tome pričam.Da se ustali neki termin (i uopšte termini) za tako nešto, pa da znam - a-ha danas je utorak, devet sati, ček` da vidim šta će sada da puste.
шта кажете о "Чизмашима"?

Nisam pažljivo gledao, ali mi scenografija i atmosfera izgleda kao one drame snimane tokom osamdesetih (i koje su bile solidne, ali je taj koncept prevaziđen).

I to je ta rupa koja zjapi, neki su ostali u prošlom vremenu, a neki su pokondirene tikve.
alselone alselone 18:13 12.12.2015

Ja sam za da postoji nacionalni medijski

servis, ali sam isto tako i za optimizaciju troskova. Nisam siguran da nam trebaju cetiri TV kanala i ko zna koliko radio stanica.

Taso care ne daj pare!
krkar krkar 12:05 13.12.2015

Bemtigajde!


Jeben blog:

1. Slažem se sa Bebom od Lončara od slova od slova za sve što je ona rekla!

2. Zaista ne mogu da komentarišem ništa drugo, posebno ne nekakve "odbrane" Bujketa zato Tasovac, napadajući ga, posredno brani Vučića!

Sadašnji direktor RTS čovek je koji u svom životnom i radnom veku nema ni jedan minut na mestu menadžera a takođe ni jedan minut na bilo kojem radnom mestu na TV ili radiju. (Iz pametnima jasnih razloga ne računa se vođenje emisije koja je TV forma "tribina sa slikom".

Došli smo opet na ono što Krkar godinama govori:

Kada zahtevate/očekujete da direktor RTS, tj. CEO sistema od 4000 zaposlenih i sa godišnjim prometom od preko 60.000.000 € radi za platu od 1000 € možete dobiti samo:

1. Lopova
2. Budalu
emsiemsi emsiemsi 12:35 13.12.2015

Re: Bemtigajde!

krkar

Jeben blog:

1. Slažem se sa Bebom od slova od slova za sve što je ona rekla!

2. Zaista ne mogu da komentarišem ništa drugo, posebno ne nekakve "odbrane" Bujketa zato Tasovac, napadajući ga, posredno brani Vučića!

Sadašnji direktor RTS čovek je koji u svom životnom i radnom veku nema ni jedan minut na mestu menadžera a takođe ni jedan minut na bilo kojem radnom mestu na TV ili radiju. (Iz pametnima jasnih razloga ne računa se vođenje emisije koja je TV forma "tribina sa slikom".

Došli smo opet na ono što Krkar godinama govori:

Kada zahtevate/očekujete da direktor RTS, tj. CEO sistema od 4000 zaposlenih i sa godišnjim prometom od preko 60.000.000 € radi za platu od 1000 € možete dobiti samo:

1. Lopova
2. Budalu

Јеботе патак !
Ти, можда, то говориш годинама, а ја (годинама) говорим још нешто, а то је --- да на најодговорнијим државним функцијама морају да раде најбољи. Замисли колико је погрешна идеја људи који кажу (да их не именујем сада) да ће смањити плату људима на одговорним државним пословима, како би отишли у приватнике (а законе, те системске подлоге сваког озбиљног посла ће нам, ваљда, писати аналфабете).
Најбољи људи на државним пословима треба да на системском нивоу направе подлогу да и најгори (укључивши и тебе) могу да се баве пословима нижег ранга (приватлуком итд...).
Док год нама има министара који се хвале како не примају министарку плату (одрекли се --- па од чега онда живе, од кога примају плату), до тада ће нам ићи овако како нам иде.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:00 13.12.2015

Re: Bemtigajde!

Slažem se sa Bebom od Lončara od slova od slova za sve što je ona rekla!

pazi samo da i tebe ne optuže da te ti "kaplje kinta sa rts-a", iako bi te za to zaboleo tuki koliko i mene moj.
krkar krkar 13:47 14.12.2015

Re: Bemtigajde!






BebaOdLonchara

pazi samo da i tebe ne optuže da te ti "kaplje kinta sa rts-a", iako bi te za to zaboleo tuki koliko i mene moj.


Ti ne znaš da sam ja muzički urednik Žikine šarenice???
cane cane 22:42 14.12.2015

Re: Bemtigajde!

Kada zahtevate/očekujete da direktor RTS, tj. CEO sistema od 4000 zaposlenih i sa godišnjim prometom od preko 60.000.000 € radi za platu od 1000 € možete dobiti samo:

1. Lopova
2. Budalu



pa kao (bivsi) kandidat za to mesto, red je da nam kazes koji si od ta dva.

cane cane 22:46 14.12.2015

Re: Bemtigajde!

pazi samo da i tebe ne optuže da te ti "kaplje kinta sa rts-a", iako bi te za to zaboleo tuki koliko i mene moj.


ne znam da li mu kaplje, ali da je 'teo da mu kaplje, 'teo je.

doduse, i filip je 'teo.
(al njemu i kaplje. 7000).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana