In memoriam

ČOJSTVO Nikole Torbice, 2013.

Filip Mladenović RSS / 26.12.2015. u 00:42

Milica Radoman
Milica Radoman
Nikola Torbica
Nikola Torbica
Povodom radio rubrike "Mućni glavom" i bloga "Andrea, izvini!" o, najblaže rečeno, kontroverzama na sudjenju Aleksandru Mitroviću, dobio sam mnogo reakcija i poruka. Najviše je dobronamernih, ali, na žalost, ima i zlonamernih, na ivici uvreda i pretnji.

Sve to me je motivisalo da ovog puta skrenem pažnju na jedan tragičan dogadjaj, koji se odigrao tačno dva meseca nakon pogibije Andree Bojanić u Ustaničkoj ulici.

Bilo je to 18. septembra 2013. godine. Dvadesetosmogodišnja devojka Milica Radoman teško je povređena oko 19.45 sati kada je na nju naletela srebrna "Škoda oktavija" i bacila je na metalni stub sa saobraćajnim znakom u Ulici Antifašističke borbe u Novom Beogradu.
Ona je zadobila teške povrede glave i višestruke povrede po telu, zbog čega je hitno prebačena na odeljenje za reanimaciju u Urgentni centar, gde je preminula dan kasnije.

Za volanom "Škode oktavije" bio je Nikola Torbica (49). Čim je naleteo na Milicu Radoman zaustavio je vozilo, a odmah zatim je pozvao i Hitnu pomoć. Nikola Torbica je posle udesa dao izjavu u policiji, ali mu nije određen pritvor, već je uz krivičnu prijavu pušten da se brani sa slobode.

Dan pošto je saznao za smrt Milice Radoman, vozač Nikola Torbica je izvršio samoubistvo pucnjem iz pištolja u glavu. Njegovo beživotno telo pronađeno je u jednom šumarku pod Avalom, u Zemljoradničkoj ulici u Belom potoku.

Nikola Torbica je ostavio suprugu i maloletnog sina.

Jedan od komentara ovog tragičnog dogadjaja 2013. godine glasi:
"Očigledno smo poodavno zaboravili na ono što nam je nekada značila reč čojstvo. Ovaj čovek je eklatantan primer nečega što je davno nestalo, stalno potirano nekim drugim "vrednostima", koje nam donosi savremena estrada, sponzori i sponzoruše, razne fame, velika braća i rijalitiji. Na žalost, ovo što je napravio ovaj Čovek je jedini pravi rijaliti u Srbiji.
Ali njegov postupak, kažem opet na veliku žalost, daje nadu da seme tog čojstva u nama nije zauvijek nestalo.
Žao mi je njega i njegove porodice, žao mi je devojke koja je nastradala, ali žao mi je i svih nas, koji nismo spremni da shvatimo opšti značaj njegove žrtve."

Neka je večna slava Milici i Nikoli.

 

 

Atačmenti



Komentari (278)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 18:47 29.12.2015

Re: Zašto?

blogovatelj
pre toga. Dok je sa pajdašima testerisao načelnika opštine ispoljio je tu crtu.


Ovo je istina?


Pogreših! Huči je naveo koji je to Steva radio. Ja sam bio ubeđen da je Filipović.

Svejedno, Filip poredi različite stvari. Stjepan i Ljuba su pružali otpor neprijatelju, borili se i uhvaćeni. Prkosno su otišli u smrt.

Ovaj drugi se polio kanticom benzina i samospalio. Nije ni pokušavao da se bori, da nanese štetu neprijatelju. To je, po meni, čin psihički bolesnog čoveka.
Voleo bih da neki blogokolega, psihijatar ili psiholog, iznese svoje stručno viđenje cele te priče.
alselone alselone 19:40 29.12.2015

Re: Zašto?

Ali, ostavimo to sve po strani, i pogledajmo ukratko sta je Filipova teza:


Uz to sto si rekao on pogresno koristi termin "cojstvo" i to ne kapira. Uz to pokusava da predstavi kako samoubisto iskupljuje iako nema pojma ko je covek bio, dok neke druge samoubistvo ne iskljupljuje jer su losi ljudi. Igranje sa cinjenicama poput deteta, slaze ih kako se njegvom ubedjenju i njegovoj trenutnoj prici slaze. Kada se suoci sa pitanjima na koja nema odgovor baca citate ili prosto ignorise komentar.

Ima samopouzdanje jednog magarca, tipican predstavnik krive koju sam okacio gore. Ja u zivotu nisam sreo coveka kom 10 pametnih ljudi govori kako gresi i da on ne pomera svoje stavove ni sa milimetar.


(To pismo je bilo izlozeno u muzeju).

Gospode boze. Oni su stvarno poseban mind set.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:05 29.12.2015

1993.

Za vreme one strašne, ratne inflacije 1993. godine većina penzionerki i penzionera je ćutke trpela život sveden na puko preživljavanje. Ali, bilo je i onih koji su odbijali da trpe takva poniženja, pa su podizali ruku na sebe u odbrani vlastitog dostojanstva.

I to je ljudski izbor, zar ne?

predatortz predatortz 19:16 29.12.2015

Re: 1993.

Filip Mladenović
Za vreme one strašne, ratne inflacije 1993. godine većina penzionerki i penzionera je ćutke trpela život sveden na puko preživljavanje. Ali, bilo je i onih koji su odbijali da trpe takva poniženja, pa su podizali ruku na sebe u odbrani vlastitog dostojanstva.

I to je ljudski izbor, zar ne?



Evo, pokušaću razumno.

Od kad postoje ljudi, postoji i suicid. Ljudi dižu ruku na sebe iz raznih motiva. Neko zbog bolesti, neko zbog nemaštine, neko zbog neuzvraćene ljubavi, neko zbog griže savesti.

Ali, pobogu čoveče, suicid nije nikakav herojski čin! To je čin očaja, slabosti, odustajanja... Zašto veličaš takvo ponašanje? Pitaš li se, možda, da li ovo čita neki tinejdžer? Neko ko nema izgrađene stavove?
gedza.73 gedza.73 19:24 29.12.2015

Re: 1993.

Filip Mladenović
Ali, bilo je i onih koji su odbijali da trpe takva poniženja, pa su podizali ruku na sebe u odbrani vlastitog dostojanstva.

Filipe, leba ti, aj stani malo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:33 29.12.2015

Re: 1993.

Da pomenem onu čuvenu spartansku: ILI SA ŠTITOM ILI NA NJEMU.

I veliki broj književnika, pesnika, umetnika koji su se na vrhunski način u svojim delima bavili temom herojskog samoubistva.
alselone alselone 19:41 29.12.2015

Re: 1993.

Da pomenem onu čuvenu spartansku: ILI SA ŠTITOM ILI NA NJEMU.


Spartanci su se samoubijali? Ta izreka je o samoubistvu?
Ovo su nove informacije za mene.
gedza.73 gedza.73 19:44 29.12.2015

Re: 1993.

Da pomenem onu čuvenu spartansku: ILI SA ŠTITOM ILI NA NJEMU.

A ja mislio da si ti dobroćudni naivko.

Filip Mladenović Filip Mladenović 19:58 29.12.2015

Re: 1993.

Da podsetim:tema je različiti etički kod.
Na primer: neko pristaje da ga neki režim pljačka i ponižava godinama, a neko uzme pasoš i ode.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:01 29.12.2015

Re: 1993.

Da podsetim:tema je različiti etički kod.
Na primer: neko pristaje da ga neki režim pljačka i ponižava godinama, a neko uzme pasoš i ode.


I u kojoj od ove dve grupe si ti ?
Pristaješ da te ponižavaju ili si otišao?
alselone alselone 20:02 29.12.2015

Re: 1993.


I u kojoj od ove dve grupe si ti ?
Pristaješ da te ponižavaju ili si otišao?



Plasim se odgovora. Osecam da ce biti jako iritantan.
predatortz predatortz 20:03 29.12.2015

Re: 1993.

I u kojoj od ove dve grupe si ti ?


Njega su strijeljali!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 29.12.2015

Re: 1993.

Plasim se odgovora. Osecam da ce biti jako iritantan.


Ma neki citat, garant.
Iz biblije, iz nekog kuvara, iz stripa..svejedno, šta mu naleti pod ruku :)
Njega su strijeljali


herojski :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:07 29.12.2015

Re: 1993.

Niti sam pristao niti sam otišao.
Kao slobodan novinar borim se svojim znanjem, talentom i iskustvom.

gedza.73 gedza.73 20:10 29.12.2015

Re: 1993.

Plasim se odgovora. Osecam da ce biti jako iritantan.

Meni se čini da je sledeći blog o krvnoj osveti. Par citata, navodi iz knjiga o osveti i pravdi.
Filip the Punisher.

Ili Sudija Dred.

Prvo ima da krene po RTS-u.
A posle ovi anonimci po blogu.



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 29.12.2015

Re: 1993.

Kao slobodan novinar borim se svojim znanjem, talentom i iskustvom.


Uh, ovo baš ide na ruku onom alsovom citatu:)

Nego, znaći ima mnoštvo kodova, mnoštvo dobrih načina da se reaguje na izazov, mnoštvo dobrih načina da se reaguje na situacuju u kojoj nekoga nesrećnim slučajem usmrtiš, pa zašto ti kod koji podrazumeva samoubistvo, proglašavaš za čojstvo kad ima mnogo drugih načina da se na to reaguje?
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:50 29.12.2015

Re: 1993.

Zamislite ja tako mislim.
Da je čin herojskog samoubistva čojstvo.

I ne samo što mislim, nego imam i volje i hrabrosti da takav svoj izbor javno branim, ne skrivajući se iza nekog nadimka.
predatortz predatortz 20:51 29.12.2015

Re: 1993.

Filip Mladenović
Zamislite ja tako mislim.
Da je čin herojskog samoubistva čojstvo.

I ne samo što mislim, nego imam i volje i hrabrosti da takav svoj izbor javno branim, ne skrivajući se iza nekog nadimka.


Verovaćemo ti kad to lično uradiš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:20 29.12.2015

Re: 1993.

Zamislite ja tako mislim.


U redu.
A ako je samoubistvo čovečnost, onda je nesamoubistvo nečeovečnost, jer ne može biti čovečnost i jedno i drugo, dve sasvim suprotne stvari.

Dakle, po tvom mišljenju, svi koji su u saobaćajnim nesrećama uzokovali nečiju smrt, a nisu se posle toga ubili su nečovečni, neljudi su.

I to je mišljenje, i imaš pravo na njega, svakako.
Sad, da li je za iznošennje i zastupanje takvog mišljenje potrebna hrabrost i volja, ili je neophodna glupost, neka svako prosudi.


blogovatelj blogovatelj 00:38 30.12.2015

Re: 1993.

Verovaćemo ti kad to lično uradiš.


Ljudi, molim vas, nemojte da ga ložite, ovo nije šala.
Imao sam u vojsci ovakvog jednog ko Filip, svi smo ga ložili, a zajebancija se završila jednog dana tako što je revoltiran otišao u klonju, poneo stoličicu i opasač i sve spremio da se obesi. Molili smo ga i kumili da to ne radi, bio je zaključan u kabini, a nismo smeli da razvaljujemo vrata da ga ne bi gurnuli sa stolice. Nismo znali je li mu omča oko vrata ili nije. Tip koji mu je prethodno dupe pomerao je molio i cvilio da se ovaj ne obesi, na granici suza je bio non stop. Ludak je jedva izašao posle jedno pola sata preklinjanja.
Posle toga smo svi sa njim bili samo diplomatski, kurtoazno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:29 30.12.2015

Re: 1993.

Niti sam pristao niti sam otišao.
Kao slobodan novinar borim se svojim znanjem, talentom i iskustvom.




Kako čovek posle ovog da ga ne voli? Bez zezanja. Ja kapiram da Fića obara žene sa ovom količinom samopouzdanja koja izbija iz njega, još ako je ubedio sebe kako je obdaren i strastven ljubavnik. Zamislite taj vizuelno-konceptualni prilaz ženama, još ako baci citat (čuj mene ako) nekog Prevera... ouuu, ja da sam riba, odmah bi mu dao.. da ne mislim. Kapiram da cveta kao Sarma, kada mu je Vuna pozajmio sako:)

blogovatelj blogovatelj 03:35 30.12.2015

Re: 1993.

Kako čovek posle ovog da ga ne voli? Bez zezanja. Ja kapiram da Fića obara žene sa ovom količinom samopouzdanja koja izbija iz njega, još ako je ubedio sebe kako je obdaren i strastven ljubavnik. Zamislite taj vizuelno-konceptualni prilaz ženama, još ako baci citat (čuj mene ako) nekog Prevera... ouuu, ja da sam riba, odmah bi mu dao.. da ne mislim. Kapiram da cveta kao Sarma, kada mu je Vuna pozajmio sako:)


Pozdrav komentaru.
predatortz predatortz 12:47 30.12.2015

Re: 1993.


Ljudi, molim vas, nemojte da ga ložite, ovo nije šala.


Ja se ne šalim. Pozivam Filipa da bude dosledan. Da se zbog nagomilanih nepravdi u Srbiji ubije tokom svoje radio emisije i na taj način izrazi protest.

Ili da prestane da propagira suicid.

Sve između je licemerje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:08 30.12.2015

Re: 1993.

Ovakvo čitanje i učitavanje bloga je licemerje na kvadrat.

Dokle će se pojedini komentatori umesto temom bloga baviti - autorom bloga!?
krkar krkar 22:47 30.12.2015

Re: 1993.

Dokle će se pojedini komentatori umesto temom bloga baviti - autorom bloga!?


U pravu si. Krajnje je vreme da postaviš blog Ja, Filip Mladenović, budala neopevana.

Obećavam da ću se držati teme bloga!
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:36 31.12.2015

Re: 1993.

krkar
Dokle će se pojedini komentatori umesto temom bloga baviti - autorom bloga!?


U pravu si. Krajnje je vreme da postaviš blog Ja, Filip Mladenović, budala neopevana.

Obećavam da ću se držati teme bloga!


Rezime bloga: preko 1500 čitanja, 5 preporuka, podrška na Facebook-u...

I desetak anonimnih blogera, ljutih, razgoropadjenih, cenzorski nastrojenih...

Lako je plitku baru zamutiti i budale naljutiti. (Narodna poslovica)
elis elis 02:21 31.12.2015

Re: 1993.

Filip Mladenović
krkar
Dokle će se pojedini komentatori umesto temom bloga baviti - autorom bloga!?


U pravu si. Krajnje je vreme da postaviš blog Ja, Filip Mladenović, budala neopevana.

Obećavam da ću se držati teme bloga!


Rezime bloga: preko 1500 čitanja, 5 preporuka, podrška na Facebook-u...

I desetak anonimnih blogera, ljutih, razgoropadjenih, cenzorski nastrojenih...

Lako je plitku baru zamutiti i budale naljutiti. (Narodna poslovica)


filipe, zar je moguće da neko, ko poput tebe bjesomučno iščitava sve što mu dođe pod ruku, nije naišao na značenje izraza argumentum ad numeram? to je jedna od temeljnih logičkih pogreški, a dodatni problem s njom je to što se često susreće u ideološkom registru - mnogi su se totalitarizmi i mnoge društvene devijacije znale pravdati tom greškom u zaključivanju. školski primjeri za tu grešku su sljedeći:

hitlara je podržavala većina nijemaca, hitler je, dakle, dobar političar

ili

turbofolk je muzika koja ima najviše slušalaca na balkanu, turbofolk je, dakle, vrijedna muzika

ili

pedeset nijansi sive je najčitanija knjiga posljednjih godina, to je, dakle, vrijedno literarno djelo

zato ti predlažem da blog rezimiraš na sljedeći način:

filip skuckao par rečenica iskazujući ushićenje pred jednom ljudskom tragedijom. filipu su postavljena neka pitanja i traženo mu je da objasni šta je uzvišeno u činu samoubistva. filip nije odgovorio ni na jedno pitanje niti je objasnio šta je uzvišeno u činu samoubistva. filip je postavljao citate i razmetao se naslovima knjiga koje je držao u rukama. filip je pohvalio i druge samoubice, poput ojađenih i siromašnih penzionera, te implicitno preporučio samoubistvo kao vid političkog otpora. filip je to preporučio samo drugima, a za sebe je zadržao pravo da taj otpor pruža svojom pameću i talentom
predatortz predatortz 08:20 31.12.2015

Re: 1993.

filip je pohvalio i druge samoubice, poput ojađenih i siromašnih penzionera, te implicitno preporučio samoubistvo kao vid političkog otpora. filip je to preporučio samo drugima, a za sebe je zadržao pravo da taj otpor pruža svojom pameću i talentom


Zanima me jedno:

Uči li Filip svoju decu da se, u slučaju okupacije, poliju kanticom benzina i zapale?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:17 31.12.2015

Re: 1993.

Ponavljam po ko zna koji put: poslednja dva bloga su prepisana iz ŽIVOTA, da bih predstavio 2 etička koda dva različita ljudska bića.

Jedan od tih etičkih kodova, koji su dakle prepisani iz ŽIVOTA, nazvao sam ČOJSTVOM.

I u svim replikama nastojao sam citatima i svojim rečima da odbranim taj stav: da je etički kod Nikole Torbice primer čojstva.

Svako drugo čitanje i učitavanje bloga je manipulativno, tendenciozno, nategnuto, demagoško...

elis elis 12:32 31.12.2015

Re: 1993.

filipe, zar je, zaboga, toliko teško reći - ok, malo sam se zajebao, odabrao sam pogrešan primjer, ponijelo me, nisam razmišljao o svim aspektima slučaja, izvukao sam samo jednu njegovu dimenziju pa na osnovu nje donio konačni sud

i zar si zaista tolko bešćutan i toliko samoljubiv da ćeš zarad vlastite promocije posezati za tuđom tragedijom i vulgarno je pojednostavljivati

i otkud ti, dođavola, znaš šta je tačno nesrećnog nikolu nagnalo da se odluči na okončanje vlastitog života

i kako te nije stid slaviti tuđa samoubistva kao čin vrhunske etičnosti, a pri tom ne pomišljati da i sam na taj način iskažeš svoj protest protiv nepravde

i ne znam kako bih ti drugačije to rekao, pa ću ovako, izravno - ne, nisi uspio odbraniti svoj stav, ni citatima, a ni vlastitim riječima. možda se tebi to tako čini, ali to je zato što si nesposoban za preispitivanje i što vjeruješ da si nepogrešiv. a i zato što ti ustvari barataš pojmovima na neki čudan način, svojstven onima koji ne znaju ni šta je čojstvo, ni šta je samoubistvo. ono što je za nekog najsloženije etičko ili najteže egzistencijalno pitanje za tebe je samo obična zajebancija, podesna da se na njoj gradi slika o sebi kao pametnom i dobrom čovjeku. a eto, udesilo se da je ispalo posve obratno
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:37 31.12.2015

Re: 1993.

Supruga Bekima Fehmiua, glumica Branka Petrić, nedavno je na pitanje novinara o tome zašto se ubio odgovorila: "Bekim je verovao kako je sposoban da vodi svoju sudbinu. Živeo je kako je hteo, tako je i otišao. I retko ko je mogao da preinači ono što je zacrtao. U njegovoj konačnoj odluci ima mnogo toga."
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:40 31.12.2015

Re: 1993.

predatortz
filip je pohvalio i druge samoubice, poput ojađenih i siromašnih penzionera, te implicitno preporučio samoubistvo kao vid političkog otpora. filip je to preporučio samo drugima, a za sebe je zadržao pravo da taj otpor pruža svojom pameću i talentom


Zanima me jedno:

Uči li Filip svoju decu da se, u slučaju okupacije, poliju kanticom benzina i zapale?


Pošto Vam svet(l)i primer Jana Palaha služi za izrugivanje, da vidimo kako ćete prokomentarisati herojski čin majora JNA Milana Tepića?
elis elis 12:43 31.12.2015

Re: 1993.

odličan citat. samo što nema apsolutno nikakve veze sa onim o čemu ovdje pričamo i potpuno je besmisleno pozivati se na njega. uostalom, te riječi dolaze iz usta žene koja je živjela sa bekimom, dijelila sa njim intimu duše, pa je vjerovatno ponešto i znala o bekimovim unutrašnjim dramama. a šta ti o svemu tome znaš osim onoga što je dospjelo do medija? i kako te nije stid da na osnovu tih mrvica, koje su, uostalom, svima dostupne, baš ti donosiš nekakve konačne zaključke? šta te kvalifikuje za takav posao, šta te čini vjerodostojnim?

i zašto stalno izbjegavaš pitanja koja ti se postavljaju? to se ne smatra pristojnim ponašanjem u virtuelnom svijetu
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:55 31.12.2015

Re: 1993.

„Jednom ljudi daju reč, ona ostaje ili se pogazi. Ja sam dao reč da ću da branim ovu zemlju ako joj bude teško.” Milan Tepić

Lapidaran, suštinski iskaz jednog etičkog koda. Eto, o tome pišem! O tome razmišljam.
elis elis 13:08 31.12.2015

Re: 1993.

ne pišeš o tome filipe, ne ponašaj se kao dijete uhvaćeno u nedopuštenom činu. opet nudiš citat koji nikakve veze nema sa temom kojom se ovdje bavimo. major tepić je vojnik, profesionalac, koji je dao zakletvu i djelovao u skladu s njom. naravno, u okviru vlastitog razumijevanja preuzete obaveze. kakve to veze ima sa nikolom torbicom, kakve veze sa bekimom, kakve sa očajnim penzionerima?
angie01 angie01 13:19 31.12.2015

Re: 1993.

„Jednom ljudi daju reč, ona ostaje ili se pogazi. Ja sam dao reč da ću da branim ovu zemlju ako joj bude teško.” Milan Tepić


ako bi sada mogao ozbiljno a jednostavno da objasnis kakve veze ovaj stav sa cinom g Torbice ima, resio bi i nama i sebi dilemu da li uopste kapiras o cemu pises.


elis ti je sa tiloko takta, strpljenja i razuma objasnio sustinu ovog tvog neprijatnog i neuspelog koprcanja, da mi je prosto neshvatljivo da i dalje insistiras da nisi pogresio- sto je skoro pa nemoguce ne shavtiti, jer ceo tekst i tvoji odgovori blinkuju kao oni spamovi za laznu reklamu.

stvarno mi je zao sto je tvoja potreba za shvatanjem blokirana zaljom da si u pravu.
alselone alselone 13:29 31.12.2015

Re: 1993.

Elis ima nerve kao palamare.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:37 31.12.2015

Re: 1993.

Dakle, etički kod:da ste bili u Trebinju u koži Srdjana Aleksića, šta biste uradili? Isto što i on ili biste se kao većina pravili ludi?

Moj etički kod mi nalaže da postupim kao Srdjan.
Isto kao Milan Torbica u slučaju pogibije pešakinje.

A šta bi Vam nalagao Vaš etički kod?
elis elis 13:50 31.12.2015

Re: 1993.

filipe, ne poseži olako za tuđim tragedijama da bi sebe markirao kao dobrog čovjeka. ako si znanje o srđanovom slučaju pokupio iz filma krugovi i iz onoga što su mediji o tome pisali, onda ti elementarna pristojnost nalaže da šutiš

i otkud ti znaš kako bi postupio u određenoj situaciji? kada bi ljudima bilo dato da unaprijed znaju kako će postupati u teškim, graničnim situacijama, takva moć prekognicije bi ih ujedno i čuvala od takvih situacija, pa bi svijet bio znatno jednostavnije mjesto za živjeti

i zašto već nisi postupio tako, nije valjda da si do te mjere zadovoljan svijetom koji te okružuje i da te se njegove nepravde toliko ne dotiču? ili smatraš da si suviše dragocijen da poslužiš kao primjer čojstva nekom budućem filipu?
angie01 angie01 13:51 31.12.2015

Re: 1993.

Moj etički kod mi nalaže da postupim kao Srdjan.
Isto kao Milan Torbica u slučaju pogibije pešakinje.


pa je l kapiras da ov dva slucaja nemaju nikakve veze?...odkud sad primer Srdjana Aleksica, koji je ubijen od strane vojske republike srpske, jer je branio druga Bosnjaka,....al kada si vec ubacio novi slucaj, kao hipohondar sto izmislja uvek novu i novu bolest, kada mu lekari ospore postojanje one zbog koje je dosao- unapred se izvinjavam zbog ove paralele-evo da kazem,

Srdjan je postupio moralno i hrabro u vrlo bolesnoj situaciji i stradao od budala,nacoskih fanatika,

Torbica je u stanju emotivnog rastrojstva i suzene svesti, znaci u stanju povisenih vrednosti da bi sistem reagovao razumno, sebi oduzeo zivot,

i ta dva nesretno i nepotrebno izgubljena zivota, se ne mogu uporedjivati, narocito ne po osnovu koji ti postavljas kao kljucni.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:16 31.12.2015

Re: 1993.

A šta bi Vama vaš etički kod nalagao u slučajevima Milana Tepića, Srdjana Aleksića i Nikole Torbice?
elis elis 14:26 31.12.2015

Re: 1993.

filipe, zar je tebi zaista toliko nepodnošljivo to što si doba zgusnutih tragedija proveo za mikrofonom, pa sad imaš toliko očajničku potrebu da istakneš vlastitu dobrotu, nudeći pretpostavke kao dokaze? elementarni red nalaže da prvo ti odgovoriš na pitanje - zašto se nisi našao u situaciji majora tepića ili srđana aleksića? šta te je spriječilo da se aktivno uključiš u događaje i tako zadobiješ pravo da govoriš iz pozicije učesnika i na osnovu neposrednog iskustva, a ne na osnovu medijski prerađenih priča? ili misliš da si svojim novinarskim djelovanjem stao rame uz rame sa ljudima koji su vlastitom kožom platili neposredno učešće?

i zašto, dođavola, ne odgovaraš na pitanja koja ti se postavljaju?
angie01 angie01 14:33 31.12.2015

Re: 1993.

A šta bi Vama vaš etički kod nalagao u slučajevima Milana Tepića, Srdjana Aleksića i Nikole Torbice?


molim te odgovori na pitanje,...jer bi onda valjda shvatio da ova prva dva slucaja ne mogu ni na koji nacin da se uoporede sa slucajem iz teksta.

...i prva dva su sasvim razlicita, jedan profesionalni vojnik sledi put svog ubedjenja i zakletvu koju je dao, drugi u poremecenim bolesnim okolnostima, staje na stranu svog drugara, kome je jedina "greska" sto je druge vere,...

...za Torbicu smo vec toliko puta rekli, da me je sramota da ponavljam.
st.jepan st.jepan 15:06 31.12.2015

Re: 1993.

Rezime bloga: preko 1500 čitanja,

Da, petog-šestog dana po kačenju.
Taj rezultat je zapravo prosečan.
Toliku, pa i znatno masovniju čitanost, mnogi blogovi dostižu već u prvom danu.

krkar krkar 17:03 31.12.2015

Re: 1993.

i otkud ti, dođavola, znaš šta je tačno nesrećnog nikolu nagnalo da se odluči na okončanje vlastitog života


Možda su ga danima žuljale nove cipele pa dok je išao kolima mogao da trpi jer je malo hodao. Ali pošto mu je policija privremeno oduzela auto zbog veštačenja bio prinuđen da pešači a leva cipela ga žulja baš na kurje oko - i tu mu puko film.
predatortz predatortz 17:05 31.12.2015

Re: 1993.

angie01
Moj etički kod mi nalaže da postupim kao Srdjan.
Isto kao Milan Torbica u slučaju pogibije pešakinje.


pa je l kapiras da ov dva slucaja nemaju nikakve veze?...odkud sad primer Srdjana Aleksica, koji je ubijen od strane vojske republike srpske, jer je branio druga Bosnjaka,....al kada si vec ubacio novi slucaj, kao hipohondar sto izmislja uvek novu i novu bolest, kada mu lekari ospore postojanje one zbog koje je dosao- unapred se izvinjavam zbog ove paralele-evo da kazem,

Srdjan je postupio moralno i hrabro u vrlo bolesnoj situaciji i stradao od budala,nacoskih fanatika,

Torbica je u stanju emotivnog rastrojstva i suzene svesti, znaci u stanju povisenih vrednosti da bi sistem reagovao razumno, sebi oduzeo zivot,

i ta dva nesretno i nepotrebno izgubljena zivota, se ne mogu uporedjivati, narocito ne po osnovu koji ti postavljas kao kljucni.



A baš ga ubila VRS? Ne ljudi sa imenom i prezimenom? I Srđan je bio pripadnik VRS. Ne frljajte se ljudskm sudbinama, postaje ogavno!
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:25 31.12.2015

Re: 1993.

Bilo je i drugih oficira pod zakletvom, pa im etički kod nije bio isti kao u duši i glavi majora Milana Tepića.
I drugi ljudi iz Trebinja su imali drugove Bošnjake, ali očigledno drugačijeg etičkog koda od Srdjana Aleksića.
I Nikola Torbica je kao i Aleksandar Mitrović mogao da pobegne sa mesta nesreće. Da nadje dobre advokate. Da odrobija 3 ili 5 godina. Ali, Nikolin etički kod je sasvim drugačiji od ličnog morala Aleksandra Mitrovića.

O tome ja pišem i mislim.
predatortz predatortz 17:32 31.12.2015

Re: 1993.

Da ti išta misliš, da koristiš mozak, ne bi danima razvlačio tuđe tragedije da podupreš svoje stupidne teze! Da sam srodnik ljudi čije sudbine zloupotrebljavaš za samoreklamerstvo - tužio bih te!
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:32 31.12.2015

Re: 1993.

A baš ga ubila VRS?


Jesi li se iznenadio? :)
angie01 angie01 17:37 31.12.2015

Re: 1993.

vazi Filipe, vidim da je nemoguce preci s tobom na stranu razuma.

sad mogu samo sve da ponovim, a to je besmisleno, s obzirom da si uredno preskocio sve sto ti je receno sa najboljom namerom i sa prilicnim strpljenjem.


....tragicno samoubistvo g Torbice u isto tako tragicnim okolnostima, nije nikakvo delo cojstva i nikakve veze nema ni sa jednim primerom koje si izneo, a boga mi ni sa jednim citatom.


elis elis 17:40 31.12.2015

Re: 1993.

filipe, jasno je meni o čemu ti misliš ali ako neko hoće da se oglašava u javnom prostoru, onda bi valjalo i da umije svoje misli pretočiti u riječi na razumljiv način

a što se tiče srđana, opet ti velim, pusti se ubleha saše broz i filma krugovi, jedno je pogani, ideološki motivirani konstrukt, a drugo je obična fikcija. najpametnije je da se uopše ne dotičeš tog tragičnog slučaja, jer ga samo možeš uprljati

i još jedno pitanje za tebe - zar zaista vjeruješ da bi robijanje nikole torbice bilo etički niži čin od samoubistva? i da mi trebamo pozdraviti i slaviti to što je on, nakon što je nehotice oduzeo jedan život i unesrećio porodicu žrtve, hotimice oduzeo i vlastiti život i unesrećio vlastitu porodicu? nemoj se toliko fokusirati na samo jedan detalj u nekom događaju, to je odlika izuzetno glupih i zatucanih ljudi, pokušaj sagledati što više njegovih slojeva
predatortz predatortz 17:42 31.12.2015

Re: 1993.

hoochie coochie man
A baš ga ubila VRS?


Jesi li se iznenadio? :)


Ma gade mi se takve stvari. Srđan je, čovek, imao nesreću da se sretne sa budalama i nastrada. Srđanov čin nije bio toliko redak. Ljudi su branili svoje komšije. Bilo je potezanja oružja na 'svoje' u odbrani poznanika druge vere i nacije. Ja sam poznanika sa faksa preveo u Srbiju. Meni je Hrvat, satnik,moj poznanik preveo preko linije druga iz detinjstva. Zna Elis i čemu pričam, ako hoće da podeli. Mene mrzi jer znam da nema smisla objašnjavati ljudima koji to neće da čuju.
angie01 angie01 17:47 31.12.2015

Re: 1993.

A baš ga ubila VRS?


naprvicu izuzetak i ovde ti odgovoriti kako ne bi bilo zabune-mozda je negde pisalo kako se zovu vojnici koji su ga ubili, na sve clanke na koje sam ja naisla pisalo je ovako kako sam ja napisala ili slicno, recimo pripadnici vojske rs, u wikipediji recimo pise ovako,

Srđan Aleksić je bio bosanskohercegovački Srbin iz Trebinja kojeg su ubili vojnici Vojske Republike Srpske,

hocu reci, mogu da ispravim svoj iskaz na nacin koji bi bio tacniji, ako ovo sto stoji ne odgovara istini i ne zelim da se meni ucitavaju neke lose namere koje svakako nemam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:51 31.12.2015

Re: 1993.


Ma jasno je da su to kompleksnije stvari, mene površnost, ubila ga vojska RS, više ni ne nervira.
Vidim ko je napisao pa mi simpatično, sam događaj u ovom slučaju nije ni bitan, bitno je ko o njemu govori.
elis elis 17:53 31.12.2015

Re: 1993.

predatortz
hoochie coochie man
A baš ga ubila VRS?


Jesi li se iznenadio? :)


Ma gade mi se takve stvari. Srđan je, čovek, imao nesreću da se sretne sa budalama i nastrada. Srđanov čin nije bio toliko redak. Ljudi su branili svoje komšije. Bilo je potezanja oružja na 'svoje' u odbrani poznanika druge vere i nacije. Ja sam poznanika sa faksa preveo u Srbiju. Meni je Hrvat, satnik,moj poznanik preveo preko linije druga iz detinjstva. Zna Elis i čemu pričam, ako hoće da podeli. Mene mrzi jer znam da nema smisla objašnjavati ljudima koji to neće da čuju.


znam do u tančine, ali neću da dijelim. i ja sam u jednom trenutku bio sklon povjerovati u ono što je servirano kao istina o srđanu. srećom, bog mi dao mozak koji se ne zadovoljava gotovim odgovorima, a onda sam dobio i priliku saznati šta se odista zbilo. reći ću samo da je srđan bio sjajan čovjek, a sve drugo vezano za tu priču bezočna je manipulacija
elis elis 17:56 31.12.2015

Re: 1993.

angie01
A baš ga ubila VRS?


naprvicu izuzetak i ovde ti odgovoriti kako ne bi bilo zabune-mozda je negde pisalo kako se zovu vojnici koji su ga ubili, na sve clanke na koje sam ja naisla pisalo je ovako kako sam ja napisala ili slicno, recimo pripadnici vojske rs, u wikipediji recimo pise ovako,

Srđan Aleksić je bio bosanskohercegovački Srbin iz Trebinja kojeg su ubili vojnici Vojske Republike Srpske,

hocu reci, mogu da ispravim svoj iskaz na nacin koji bi bio tacniji, ako ovo sto stoji ne odgovara istini i ne zelim da se meni ucitavaju neke lose namere koje svakako nemam.


angie, nemaš loše namjere, ali ne čačkaj mečku. vjeruj meni na riječ kada ti kažem da je priča o srđanu toliko drugačija od onog što je servirano i da ne želiš istjerivati istinu. pristojnost nalaže da sačekamo da to jednoga dana učine ljudi iz trebinja. a ako se pitaš što već to nisu učinili, reći ću ti ja - smučilo im se svo to lešinarenje i jednih i drugih i trećih
angie01 angie01 18:18 31.12.2015

Re: 1993.

angie, nemaš loše namjere, ali ne čačkaj mečku.


izvinjavam se, ne bih ni pomenula,...ovde samo u kontekstu objasnjenja koje je dao Filip, da mu kazem kako gresi,...znaci, nikakvu nameru da bilo sta isterujem, namerno izvrcem, potenciram, bilo sta u tom smislu nemama i to je prilicno jasno, jer nisam ja potegla Srdjanov slucaj.
freehand freehand 21:31 31.12.2015

Taken sides

Zamorno je već koliko su ljudi ovde o svemu doneli konačne sudove, a o Filipu naročito.
Komentatori - neki automatski i to se tačno vidi i oseća iz načina na koji šutiraju - reaguju na Filipa bez razmišljanja o problemu, već po navici kreću sa ćebovanjem.

Ja se, recimo, recimo, potpuno slažem da je izbor i čin Milana Torbice kao apsolutno ličan za svako poštovanje.
A interesantno bi mi bilo da pokušamo da rekonstruišemo tok misli u glavi tog čoveka. Jer, možda je u pitanju bila savest, možda strah od posledica, sramote, zatvora.
U svakom slučaju treba biti strašno maliciozan pa Filipu Mladenoviću pripisati propagiranje samoubistva ili ruganje porodici nesrećnog Torbice. Dapače, mislim da je Mladenović tom čoveku napisao malu odu. I opet zbog načina na koji je prišao sopstvenim postupcima a ne tragičnog čina suicida.
Oduzeti sebi život, naime, nije lak zadatak pred koji se čovek stavlja.
predatortz predatortz 21:34 31.12.2015

Re: Taken sides

Menjaj cugu!
freehand freehand 21:38 31.12.2015

Re: Taken sides

predatortz
Menjaj cugu!

Hoću, kad počnem sa nekom.
Za sad sam na voćnom jogurtu.
A ti probaj da se malo odmakneš, zamisliš neki drugi potpis ispod umesto Filipovog pa da pročitaš još jednom.
predatortz predatortz 21:41 31.12.2015

Re: Taken sides

Isto bih pisao.
freehand freehand 21:47 31.12.2015

Re: Taken sides

predatortz
Isto bih pisao.

Baš si bio brz sa tim ekspserimentom. Ja mislim da bi pisao sasvim drugačije da je tekst potpisao neki jaro ili neko prema kome imaš više poštovanja. Što jeste normalno ali ti ovaj odgovor čini neiskrenim.
pupan pupan 21:54 31.12.2015

Re: Taken sides

Za sad sam na voćnom jogurtu.

Jebes taj jogurt. On od tebe ucini pravog kverulanta.
predatortz predatortz 22:18 31.12.2015

Re: Taken sides

freehand
predatortz
Isto bih pisao.

Baš si bio brz sa tim ekspserimentom. Ja mislim da bi pisao sasvim drugačije da je tekst potpisao neki jaro ili neko prema kome imaš više poštovanja. Što jeste normalno ali ti ovaj odgovor čini neiskrenim.


Opet greškom prizvah moderaciju. Praštaj! Moderatore, ako ih još ima, molim da zanemare sve što klikćem. :)
freehand freehand 22:21 31.12.2015

Re: Taken sides

predatortz
freehand
predatortz
Isto bih pisao.

Baš si bio brz sa tim ekspserimentom. Ja mislim da bi pisao sasvim drugačije da je tekst potpisao neki jaro ili neko prema kome imaš više poštovanja. Što jeste normalno ali ti ovaj odgovor čini neiskrenim.


Opet greškom prizvah moderaciju. Praštaj! Moderatore, ako ih još ima, molim da zanemare sve što klikćem. :)

Tužibabe i denuncijanti... I uvek slučajno.
predatortz predatortz 22:23 31.12.2015

Re: Taken sides

elis elis 07:30 01.01.2016

Re: Taken sides

freehand
...


free, ne zajebavaj već pročitaj šta si napisao, pa ćeš vidjeti da si postavio ista pitanja kao i ja.

A interesantno bi mi bilo da pokušamo da rekonstruišemo tok misli u glavi tog čoveka. Jer, možda je u pitanju bila savest, možda strah od posledica, sramote, zatvora.


ovolika količina tih možda ne dopušta pouzdano govorenje o načinu
na koji je prišao sopstvenim postupcima,
a sljedstveno tome obesmišljava kako hvalu, tako i pokudu tog čina. o njemu, jednostavno, ne znamo dovoljno da bismo mogli zaključivati i presuđivati. i to je sav problem sa filipovim tekstom, ta lakoća kojom on sebi dodjeljuje zvanje i zadaću presuditelja

pored toga, interesantno bi bilo, a meni je kao piscu to dopušteno, zamisliti torbičine odgovore na pitanje šta danas misli o svom činu. ali onom svakodnevnom čovjeku u meni, kojeg licentia poetica ne oslobađa obaveze društveno odgovorne svijesti na njenom primarnom nivou, ne priliči da se u javnom tekstu poigrava sa sudovima lišenim svake plauzibilnosti

na kraju, meni, kao nekome ko ne obavlja redovne vizite filipovih blogova, ne možeš pripisati inerciju. e sad, ako ćeš mi suditi što sam pokušao da dijalogiziram s njim i iskamčim odgovore na prilično shvatljiva i jasno postavljena pitanja, pristaću samo na onaj dio krivice koji veli da sam bio suviše uporan i da nisam bio kadar na vrijeme shvatiti koliko uzaludnim poslom se bavim
freehand freehand 11:21 01.01.2016

Re: Taken sides

elis
freehand
...


free, ne zajebavaj već pročitaj šta si napisao, pa ćeš vidjeti da si postavio ista pitanja kao i ja.

A interesantno bi mi bilo da pokušamo da rekonstruišemo tok misli u glavi tog čoveka. Jer, možda je u pitanju bila savest, možda strah od posledica, sramote, zatvora.


ovolika količina tih možda ne dopušta pouzdano govorenje o načinu
na koji je prišao sopstvenim postupcima,
a sljedstveno tome obesmišljava kako hvalu, tako i pokudu tog čina. o njemu, jednostavno, ne znamo dovoljno da bismo mogli zaključivati i presuđivati. i to je sav problem sa filipovim tekstom, ta lakoća kojom on sebi dodjeljuje zvanje i zadaću presuditelja

pored toga, interesantno bi bilo, a meni je kao piscu to dopušteno, zamisliti torbičine odgovore na pitanje šta danas misli o svom činu. ali onom svakodnevnom čovjeku u meni, kojeg licentia poetica ne oslobađa obaveze društveno odgovorne svijesti na njenom primarnom nivou, ne priliči da se u javnom tekstu poigrava sa sudovima lišenim svake plauzibilnosti

na kraju, meni, kao nekome ko ne obavlja redovne vizite filipovih blogova, ne možeš pripisati inerciju. e sad, ako ćeš mi suditi što sam pokušao da dijalogiziram s njim i iskamčim odgovore na prilično shvatljiva i jasno postavljena pitanja, pristaću samo na onaj dio krivice koji veli da sam bio suviše uporan i da nisam bio kadar na vrijeme shvatiti koliko uzaludnim poslom se bavim

Pfuuu... Zar odmah u novoj da me stigne prokletstvo nestalog komentara?!

No dobro. Ovaj je blog bio izvanredna prilika da se iz lapidarnog Filipovog prikaza dva događaja i dva čoveka, i standardnog crno-belog pristupa svetu izatka jedna priča o mogućim tokovima misli, izborima, strahovima, demonima koji su dva čovaka doveli do odluka koje su doneli.
Raspravljati sa Filipom kao Mešom Selimovićem ili Fjodorom Mihajjjlovičem nije naročito mudro, a nedostatak benevolentnosti prema njemu pokazuje lošu volju. U rezultatu miks ovoga dvoga daje brljotinu koja je breme za um.
To kad govorim o ljudima dostojnim poštovanja koji imaju šta da kažu, poput profe i tebe. I još nekih, naravno kojima se izvinjavam što ih ne pominjem ali ste mi vas dvojica ostali u mislima.
Šutači iz mraka pak, iskeženi "NA SMRT!" šamarači i prostaci iz špalira koji bi ćebovali do jutra čine da se želudac ponaša kao centrifuga.
Takođe je intereesantno a ovde se kristalo vidi - kako u svakoj novoj spirali rasprave raste adrenalin a padaju kriterijumi i blede argumenti u želji da se u diskusiji pobedi.
To je, možda, dobro za ego ali je ubistvo razgovora, moj Elise.
Više međusobnog poštovanja i uvažavanja, dobronamernosti i uzleta duha, to je ono što želim svima nama i ovom blogu.
krkar krkar 11:34 01.01.2016

Re: Taken sides

Jer, možda je u pitanju bila savest, možda strah od posledica, sramote, zatvora.


Vać sam napisao da je razlog kurje oko.


freehand freehand 11:41 01.01.2016

Re: Taken sides

krkar
Jer, možda je u pitanju bila savest, možda strah od posledica, sramote, zatvora.


Vać sam napisao da je razlog kurje oko.



Kod Filipa ili kod Torbice?
Enivej, doktore, ja bih u cilju što više slobnodnog prostora za veće amplitude lepršanja duha dozvolio da se poigramo i drugim dijagnostičkim metodama i njihovim rezultatima.
Onima što imaju magnitude taj bih, prostor, naravno, uskratio.
Bez namere da se suprotstavljam autoritetu, naravno.
krkar krkar 11:50 01.01.2016

Re: Taken sides

u cilju što više slobnodnog prostora za veće amplitude lepršanja duha dozvolio da se poigramo i drugim dijagnostičkim metodama i njihovim rezultatima.
Onima što imaju magnitude taj bih, prostor, naravno, uskratio.


Biće ovo mrsomudna godina...
freehand freehand 11:56 01.01.2016

Re: Taken sides

krkar
u cilju što više slobnodnog prostora za veće amplitude lepršanja duha dozvolio da se poigramo i drugim dijagnostičkim metodama i njihovim rezultatima.
Onima što imaju magnitude taj bih, prostor, naravno, uskratio.


Biće ovo mrsomudna godina...



Idi u qratz.
elis elis 14:06 01.01.2016

Re: Taken sides

freehand
...To je, možda, dobro za ego ali je ubistvo razgovora, moj Elise...


ma nije da ponekad i sam ne razgovaram u skladu sa ovom hvalevrijednom mišlju, ali ovaj put sam očito pretjerao. jebga, ne navraćam ja baš često ovamo, a i onda ne skakućem unaokolo, ima nekolicina ljudi koje obavezno iščitam, a ostalo ako se šta zalomi. uostalom, nemam potrebe lutat unaokolo kad moj najdraži dušmanin redovno navrati kod mene sve ovo je opravdanje - zaista sam pretpostavljao da filip vlada dijaloškim ttp's. a jutros se, onako glavoboljan, sjetih da sam nekad davno pokušavao razgovarati s njim na neku drugu temu. da me ubiješ ne mogu se sjetiti koja je bila, a ne da mi se tragati za tim. no sjećam se kroz izmaglicu da je i taj pokušaj neslavno propao

eto, nemoj kriviti mene, već pogrešnu pretpostavku i moju povremenu demenciju
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:58 01.01.2016

31 poglavlje o časti...

...nalik već zaboravljenoj priči o Johanu Georgu Elzeru, nemačkom stolaru, rodjenom 1903. godine u porodici farmera. Ljubitelju pešačenja u društvu prijatelja. Sviraču citre i kontrabasa u lokalnom horu. I antifašisti, odlučnom da nešto preduzme: da spreči II svetski rat i sruši nacional-socijalistički režim terora.
Svakog 8. novembra, na dan neuspelog vojnog puča iz 1923. godine, nacisti su se okupljali u velikoj minhenskoj pivnici “Bürgerbräukeller”. Johan Georg Elzer je više od godinu dana planirao napad na dvoranu sa kapacitetom od 2000 mesta. Po zatvaranju pivnice krišom je ulazio, da bi 30 noći pažljivo pripremao stub iza govornice za postavljanje tempirane bombe. Želeo je tako da likvidira ne samo Hitlera, već i Geringa i Gebelsa.

Po tradiciji Hitler je svoj govor počinjao oko pola devet uveče i završavao sat i po kasnije. Zato je Elzer 5. novembra 1939. satni mehanizam na eksplozivu navio na 21:20. Sve je to proverio još jednom 7. novembra, dan uoči zakazanog skupa u pivnici. Cilj je bio da se uruši plafon i tako ubije Hitlera i najbliže saradnike.

Hitler je doleteo u Minhen avionom i održao neobično kratak govor od svega 8 minuta. U tom govoru je najavio nastavak rata nakon osvajanja Poljske. Zbog lošeg i oblačnog vremena odlučeno je da se firer u Berlin vrati vozom. Samo 13 minuta pošto je Hitler napustio pivnicu, paklena mašina je eksplodirala. Ubijeno je sedam nacista, dok je preko 60 ranjeno.
Na govornicu, za kojom je trebalo duže da ostane Hitler, obrušilo se 2 metra cigli i šuta. Nacistički voda bi tako bio živ zakopan usred pivnice.

Johan Georg Elzer je uhapšen prilikom pokušaja bekstva u Švajcarsku. Gestapo je primenio najsurovije metode mučenja, u neverici da je Elzer sve smislio i uradio na svoju ruku. Bio je drogiran i hipnotisan tokom isledjenja, ali uzalud. Istražitelji su morali da se pomire sa činjenicom da je atentat na Hitlera bio lični čin jednog antifašiste.

Johan Georg Elzer je zatočen najpre u konc-logoru Zaksenhauzen. Pred kraj rata je prebačen u Dahau. Tu je ubijen 9. aprila 1945. godine. Njegov leš je spaljen. Ipak, dovoljno dugo je živeo da uvidi skori kraj zlu. Tom istorijskom demonu koga je želeo da dotuče u zametku. Ostala je zapamćena njegova poruka: “Svojim delom hteo sam da sprečim još veće krvoproliće.”


freehand freehand 15:09 01.01.2016

Re: 31 poglavlje o časti...

Sa čim sad tačno ovo ima veze?
elis elis 15:45 01.01.2016

Re: 31 poglavlje o časti...

a vjerovatno sa filipovim ubjeđenjem da je nesrećni torbica digao ruku na sebe ne bi li spriječio samoga sebe da pogazi još ljudi
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:18 01.01.2016

Re: 31 poglavlje o časti...

O ljudima posebnog kova, koji imaju svoj, autentičan, principijelan, dosledan, nesalomiv sistem glavnih životnih vrednosti.

Ima ih u svim epohama i u svim režimima.
anja99 anja99 17:15 01.01.2016

Re: 31 poglavlje o časti...

Filip Mladenović
O ljudima posebnog kova, koji imaju svoj, autentičan, principijelan, dosledan, nesalomiv sistem glavnih životnih vrednosti.

Ima ih u svim epohama i u svim režimima.


Slava im.


Jel ovo sad kraj?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana