Društvo| Ekonomija| Istorija| Politika

GLAVOM BEZ OBZIRA

tsunade RSS / 10.02.2016. u 14:55

 Aris Movsesijan u novom blogu na www.klikeri.rs  govori o masovnom odlaženju, naročito mladih ljudi u inostranstvo. Parafraziraću jednu njegovu rečenicu: Toliki broj ljudi koji rade u inostranstvu su kapital koji treba iskoristiti.

Kako? U mikrosvetu, na individualnom nivou, ta "eksploatacija" se sigurno, masovno dogadja a, nagadjam, često i na obostrano zadovoljstvo. Evo kako:  

Imam intenzivne kontakte sa našim ljudima koji žive u raznim zemljama. Koristim i sve te čudesne kanale za komunikaciju sa njima, tako da odsustvo ne doživljavam kao neki hendikep. To su veze od kojih uvek imaš direktnu korist, dobiješ novu ideju, novi boost, savet. Neko ti pomogne da vidiš sliku iz šireg ugla. Ponekad te, u tim kontaktima, "opali" taj eureka momenat, kao kad promeniš objektiv. U poslu kojim se bavim, to su sve vrlo konkretni doprinosi.  

I naravno to su fantastični ljudi u godinama kad se ima sve: znanje, iskustvo, pamet, sposobnost… i želja da se bude nekad nekome od pomoći.

Najbolje od Srbije.

Ovde se nikad ništa ne menja pa tako ni motivi za masovno iseljenje. Uvek su isti: bolji posao, plata, standard, škola, univerzitet, život. Sve je to bolje tamo negde.

Oko 70 odsto mladih se iz generacije u generaciju izjašnjava da želi da ode. Petina od toga zaista i ode. Od oko 40 hiljada i starijih i mladih koji godišnje napuste zemlju, najviše je škovanih, obrazovanih i stručnih u svom poslu, koji god da je.

Lekari, kao da beže u panici, glavom bez obzira. Njihovo ćemo odsustvo tek osetiti u godinama koje slede.

Jednom kad odu, ti ljudi se mahom ne vraćaju. Ali ima i zanimljivih pokušaja: Sećate se Milana Panića? Njegov pad s Marsa bio je spektakularan. Fali mi, al ozbiljno, jedan takav tektonski poremećaj. Kako da ne voliš čoveka koji diktatoru u pero diktira tekst ostavke? Uz koka kolu.

Znam, znam, to se neće dogoditi, bar ne ovog puta. Karte su podeljene, imamo stare, ofucane igrače sa možda ponekim novim marketinškim trikom.

Ništa čudno, zar nismo odavno rekli – zbogom pameti?

To mislim ja, kao Tsunade... Šta Kukusigameni misli možete videti na:  www.klikeri.rs 



Komentari (303)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:48 12.02.2016

Re: Prognoza

А ти си у Америци укапирао да србовање (американизовање) и наука (рад, итд...) не иду заједно.


Nacionalizam zatupljuje, ti si, čarli, odličan primer.

са својим ортацима Америма (или и њих боли куки када им на Супер Бовлу певају химну) ?


Tačno tako. Imaš li još neko pametno pitanje za mene?



alselone alselone 22:41 12.02.2016

Re: Prognoza

Ziv sam Pajke care.

Tako je, ostalo mi je samo da nakucam samu tezu, sve ostalo je gotovo, i radovi, i istrazivanje, i prijava... pa kucam ko sumanut ne bi li zavrsio u martu, aprilu, da bi odbranio do juna, jula, da bih usao u proceduru za docenta sledece skolske godine, za drugi semestar ako bog i junacka sreca daju. A i kucu treba sredjivati. Sutra ako ne padne glupa kisa hocu da prekrijem ogradu plocama od uvezane trske.

A i, realno, krenulo budalasanja po blogu oko izbora. Nemam si vise nervi za to.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:49 13.02.2016

Re: Prognoza

Sutra ako ne padne glupa kisa hocu da prekrijem ogradu plocama od uvezane trske.


Jel imaš ti, dečko, dozvolu od komunalne policije da praviš Džakartu od tog tvog dvorišta u prigradskom naselju?

Ako, ako, drago mi je da si živ, i da vredno radiš na tezi, kao što sam i pretpostavio. Aj sa srećom sa tom obranom, nadam se da neće mnogo (dugo i jako) da te drkaju članovi komisije, a ako ti baš zagusti, i bude teško, ti samo pomisli "e, a kako je tek pajketu bilo: sam u tudjini, medju svim tim namrgodjenim imperijalističkim i nepravoslavnim profanima, koji ga satima mučiše, ali on ipak nekako smože snage, i izdrža, doduše ne bez posledica po mentalno i fizičko zdravlje, što se i da primetiti". Oće posle i platica malo da ti skoči, makar na faksu, i makar samo simbolično?

emsiemsi emsiemsi 07:14 13.02.2016

Re: Prognoza

srdjan.pajic

...

Tačno tako. Imaš li još neko pametno pitanje za mene?


За тебе може само питање, паметно питање теже.
Размишљаш приземно, но, шта да се ради - наш си, такав какав јеси.
emsiemsi emsiemsi 07:18 13.02.2016

Re: Prognoza

alselone
Ziv sam Pajke care.

Tako je, ostalo mi je samo da nakucam samu tezu, sve ostalo je gotovo, i radovi, i istrazivanje, i prijava... pa kucam ko sumanut ne bi li zavrsio u martu, aprilu, da bi odbranio do juna, jula, da bih usao u proceduru za docenta sledece skolske godine, za drugi semestar ako bog i junacka sreca daju. A i kucu treba sredjivati. Sutra ako ne padne glupa kisa hocu da prekrijem ogradu plocama od uvezane trske.

A i, realno, krenulo budalasanja po blogu oko izbora. Nemam si vise nervi za to.

Еееее, шта ти је Србенда --- вазније од доктората му је да "загради своје", да се сакрије иза зида како би могао да ради "шта хоће".
ПС. Боље отиђи у Инђију и купи за мале парице саднице тује и "огради се" да нико не може да те види (и) на крову куће.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:09 13.02.2016

Re: Prognoza

doduše ne bez posledica po mentalno i fizičko zdravlje

Требао си пажљивије да погледаш каталог за постдипломске кад си почињао, тамо лепо пише "PhD stands for Permanent Head Damage".
alselone alselone 15:32 13.02.2016

Re: Prognoza

Oće posle i platica malo da ti skoči, makar na faksu, i makar samo simbolično?


Sa tom nadom sam i uzeo stambeni kredit. :) I na faksu ali i u firmi. Na faksu znacajnije, nadam se, pogotovo kada me bude izabralo u docenta i dodelilo predmet koji je sada u procesu akreditacije. Firmi je svejedno pa nek caste makar neku simboliku.

I pala glupa kisa, al sam makar isao u Curug da kupim trsku. Sutra majstorisem.

ti samo pomisli "e, a kako je tek pajketu bilo: sam u tudjini, medju svim tim namrgodjenim imperijalističkim i nepravoslavnim profanima, koji ga satima mučiše, ali on ipak nekako smože snage, i izdrža, doduše ne bez posledica po mentalno i fizičko zdravlje, što se i da primetiti"

Ovo cesto pomislim. Svaka cast.

Еееее, шта ти је Србенда --- вазније од доктората му је да "загради своје", да се сакрије иза зида како би могао да ради "шта хоће".
ПС. Боље отиђи у Инђију и купи за мале парице саднице тује и "огради се" да нико не може да те види (и) на крову куће.

Emsi bre ne zajebavaj nego reci zasto u Indjiju? Je l' to tamo dzabaka jeVtino?
emsiemsi emsiemsi 21:36 13.02.2016

Re: Prognoza

alselone

...

Еееее, шта ти је Србенда --- вазније од доктората му је да "загради своје", да се сакрије иза зида како би могао да ради "шта хоће".
ПС. Боље отиђи у Инђију и купи за мале парице саднице тује и "огради се" да нико не може да те види (и) на крову куће.

Emsi bre ne zajebavaj nego reci zasto u Indjiju? Je l' to tamo dzabaka jeVtino?

Да.
Тамо сам тује купио 3 пута јрфтиније него у БГ --- 50 комада и нити једна ми се није осушила.
alselone alselone 21:49 13.02.2016

Re: Prognoza

daj link ili kontakt.
emsiemsi emsiemsi 00:24 14.02.2016

Re: Prognoza

alselone
daj link ili kontakt.

Имаш ПП.
Ribozom Ribozom 20:03 10.02.2016

promasio temu garant

Moja konstruktivna ideja oko pomoci onih koji su otisli je da im se omoguci da uplacuju u PIO kako bi ostvarili u Srbiji pravo na penziju kad se eventualno vrate.
Mislim da strana penzija uskoro nece moci da se trosi van zemlje gde se zaradi, pa je ovo dobro osiguranje za stare dane.
PIO fond i drzava ce samim tim ojacati.

Meni je bivsi ministar finansija Kostic ulivao poverenje, ali dusmani ga oterase .
Mislim da je nacin na koji je dosao, a zatim i otisao dobar primer kako sve (ne)funkcionise na ovoj relaciji.
tsunade tsunade 20:10 10.02.2016

Re: promasio temu garant

Mislim da strana penzija uskoro nece moci da se trosi van zemlje gde se zaradi, pa je ovo dobro osiguranje za stare dane.


ne razumem. šta koga boli uvo gde će ko da troši svoju penziju?
niccolo niccolo 20:23 10.02.2016

Re: promasio temu garant

Meni je bivsi ministar finansija Kostic ulivao poverenje

Ko?
gedza.73 gedza.73 21:27 10.02.2016

Re: promasio temu garant

Ribozom
Moja konstruktivna ideja oko pomoci onih koji su otisli je da im se omoguci da uplacuju u PIO

Od

do


kratak je putić
milisav68 milisav68 21:29 10.02.2016

Re: promasio temu garant

niccolo
Meni je bivsi ministar finansija Kostic ulivao poverenje

Ko?

Krstić, verovatno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 10.02.2016

Re: promasio temu garant

Krstić, verovatno.


Nebojša?
Ribozom Ribozom 21:47 10.02.2016

Re: promasio temu garant

tsunade
Mislim da strana penzija uskoro nece moci da se trosi van zemlje gde se zaradi, pa je ovo dobro osiguranje za stare dane.


ne razumem. šta koga boli uvo gde će ko da troši svoju penziju?


Zar je moguce da ne razumes.

I peznioneri su biznis. Svi bi iz severnih zemalja otisli da svoje penzionerske dane provede negde na suncu. Pogotovo zato sto im prosecne penzije duplo vise od plata u tim zemljama. I sad racunaj nek je penzija 1500€x800.000penzionerax12 meseci= 15 milijardi.
Mislis da bi se neka pametna drzava tek tako odrekla tih para.

Za sada postoji pravilo da moraju u 6 meseci, 3 meseca provesti u zemlji. A to znaci da moraju imati nekretnicu za koju ce placati komunalije.

Kako raste broj peznionera, morace da uvedu jos strozije mere, a to je ono iz prvog posta.
Ribozom Ribozom 21:49 10.02.2016

Re: promasio temu garant

milisav68
niccolo
Meni je bivsi ministar finansija Kostic ulivao poverenje

Ko?

Krstić, verovatno.


Da, Lazar Krstic, pogresio
Ribozom Ribozom 21:52 10.02.2016

Re: promasio temu garant

kratak je putić


Mnogo je komplikovanije. Ne radi se o rodoljublju, nego o interesu
bene_geserit bene_geserit 06:18 11.02.2016

Re: promasio temu garant

Ribozom
tsunade
Mislim da strana penzija uskoro nece moci da se trosi van zemlje gde se zaradi, ...

ne razumem. šta koga boli uvo gde će ko da troši svoju penziju?

Zar je moguce da ne razumes.
I peznioneri su biznis. Svi bi iz severnih zemalja otisli da svoje penzionerske dane provede negde na suncu. Pogotovo zato sto im prosecne penzije duplo vise od plata u tim zemljama. I sad racunaj nek je penzija 1500€x800.000penzionerax12 meseci= 15 milijardi.
Mislis da bi se neka pametna drzava tek tako odrekla tih para.

Trendovi koje ja vidim su obrnuti.
Kanadska penzija (koja je vise neka vrsta socijalne pomoci) je pre mogla da se dobija samo ako zivis u Kanadi, a skoro su to promenili.
Razlog - vise ih kosta zdravstvena briga za stare nego sto je vrednost penzija tako da biznis logika kaze bolje ih stimulisati da odu u zemlje porekla pod stare dane i arce njihov zdravstveni sistem.
antioksidant antioksidant 08:43 11.02.2016

Re: promasio temu garant

Kanadska penzija (koja je vise neka vrsta socijalne pomoci) je pre mogla da se dobija samo ako zivis u Kanadi, a skoro su to promenili.

за социјалне пензије и постоје та ограничења (или су постојала) а за стечене уплатама не. зашто би неко уопште ризиковао своју имовину у српском пио фонду када може живети у србији и са пензијама из швајцарске?
blogovatelj blogovatelj 11:06 11.02.2016

Re: promasio temu garant

Kanadska penzija (koja je vise neka vrsta socijalne pomoci) je pre mogla da se dobija samo ako zivis u Kanadi, a skoro su to promenili.


Ja u Kanadi živim od 2002. i ne pamtim da nije mogla da se dobija penzija u inostranstvu.
Ali postoji uslov da ako si duže od 6 meseci godišnje negde drugde, onda kad dođeš u Kanadu prva tri meseca po dolasku nemaš besplatno zdravstveno osiguranje.
angie01 angie01 11:37 11.02.2016

Re: promasio temu garant

i ne pamtim da nije mogla da se dobija penzija u inostranstvu.
Ali postoji uslov da ako si duže od 6 meseci godišnje negde drugde, onda kad dođeš u Kanadu prva tri meseca po dolasku nemaš besplatno zdravstveno osiguranje.


ti stalno neke dezinformacije siris,...u Kanadi imas firme koje imaju penzioni fond i one koje nemaju- gde je svakom zaposlenom dato na volju da u neke fondove uplacuje-imas varijanti kolko hoces, ili da stedi na drugi nacin- i svi koji su tako penziju stekli istu su mogli da dobijaju na Marsu.

druga varijanta je drzavna penzija- za one koji ni po jednom osnovu nisu stekli pravo na penziju-svojim radom, uplatama,....nego samo time sto su drzavljani Kanade- e oni mogu da budu odsutni iz zemlje najvise 6 meseci godisnje, kao i u drugim drzavama koje takve penzije daju- uz njih i placeni ili dotirani smestaj i sl- jer je ideja da se te dobijene pare potrose u zemlji koja ti ih je dala.

ono sto se promenilo je da je- mislim 2014. potpisan medjudrzavni ugovor i sa Srbijom, koji ranije nije postojao o sabiranju staza iz obe zemlje, pa kada neko ode u penziju a radio je u obe drzave, bez obzira gde sada zivi, racunaju mu se u staz, znaci u obracun za penziju, sve godine koje je radio i u jednoj i u drugoj drzavi....i tu takvu penziju moze opet da dobije na Marsu, ako hoce.
blogovatelj blogovatelj 18:25 11.02.2016

Re: promasio temu garant

za one koji ni po jednom osnovu nisu stekli pravo na penziju-svojim radom, uplatama,....


Biće da ti ne znaš šta pričaš. Ovo se na srpskom zove staračka penzija, a ne penzija.
Kad kažem penzija u Kanadi, mislim na ono što ti sleduje činjenicom da su ti odvajali od plate i uplaćivali u CPP/QPP (Canada Pension Plan / Quebec Pension Plan)
A privatni fondovi su privatni fondovi, tu ne može tek niko ništa da ti kaže ili uradi, to su tvoje lične pare i država nema ništa sa tim. Platiš porez i trošiš gde ti volja.
I kako si ti svojim komentarom negirala činjenicu koju sam naveo, a to je da Kanađani neće besplatno da te leče ako si bio odsutan duže od pola godine iz zemlje?!
angie01 angie01 18:48 11.02.2016

Re: promasio temu garant

Biće da ti ne znaš šta pričaš.


koliko vidim, ti si replicirao svojim odgovorom na komentar
bene_geserit
,

pa sam onda tek reagovala, jer tvoje objasnjenje nije bas tacno,...kao ni to sa zdravstvenim osiguranjem- iako ja taj deo nism ni spomenula.

ja zdravstveno osiguranje nisam ni spomenula, a mrzi me da objasnjavam, jer opet nisi tacno rekao- prvo su zakoni u provincijama i teritorijama razliciti, kao i statusi samih osiguranika, u svakom slucaju, ako imas vazecu karticu- jer ona ima rok trajanja, kod lekara niko ne proverava da l si, ili nisi bio u zemlji,...ovo znam iz prve ruke.
blogovatelj blogovatelj 18:59 11.02.2016

Re: promasio temu garant

kao ni to sa zdravstvenim osiguranjem- iako ja taj deo nism ni spomenula.


Nisi spomenula, ali si ga citirala. Zato sam i pitao.
blogovatelj blogovatelj 19:04 11.02.2016

Re: promasio temu garant

jer tvoje objasnjenje nije bas tacno,...kao ni to sa zdravstvenim osiguranjem


Will OHIP cover me during a longer absence?

In some circumstances (described below), your eligibility for Ontario health insurance coverage (OHIP) may continue while you are absent from Ontario for more than 212 days in a 12-month period in certain limited circumstances, as long as you maintain your primary place of residence in Ontario.


Absences Outside Canada

You may be eligible for continuous OHIP coverage if you are away from Ontario for one of the following reasons :

Study full-time outside of Canada
Work outside of Canada
Charitable work outside of Canada
To be eligible for continuous OHIP coverage during one of these absences, you must first meet certain physical presence requirements. You must be physically present in Ontario for at least 153 days in each of the 2 consecutive years immediately before the absence.


Ti nisi nikada u životu naučila da ako nešto ne znaš, onda ne treba da pričaš o tome, nego da slušaš.
narcis narcis 21:06 11.02.2016

Re: promasio temu garant

za amerike i canade neznam, a ne znam ni za germanije, švecke i ostale ,

samo znam da imam gomilu pemzionera iz raznih švecki, germanija olandija

i ostalih koji su idalje prijavljeni na stan u tim zemljama ili imaju stan

i plaćaju režije a leto provode ovde, ili idu svakih nekoliko meseci tamo,

sve u svemu ne pada im na pamet da prijavljuju da žive ovde. za neke

zemlje znam, neću dagi imentujem, pouzdano da ne dozvoljavaju da promeniš

zemlju boravka i da tamo primaš pemziju. čak znam za neke koje bi

zabranile ostavljanje platnih kartica rodbini al ne mogu to nikako da

uklope u zakon. a opasnu zajebanciju imaš u banku ako se nešto desi,

recimo automat proguta lovu pa moraš da obavestiš banku. zajebavaju.
angie01 angie01 21:50 11.02.2016

Re: promasio temu garant

Ti nisi nikada u životu naučila da ako nešto ne znaš


ne znam da l da ti ponovim,...pravila su razlicita po provincijama, a i razlicite su ktegorije zdravstvenog osiguranja,....u svakom slucaju, ako ti kartica nije istekla- ti mozes da ides kod doce, bez obzira da l si u zemlji bio ili ne,...provereno.
blogovatelj blogovatelj 00:11 12.02.2016

Re: promasio temu garant

provereno.


Provereno sam ti citirao kanadski zakon. Sa zvanicnog drzavnog sajta.
Valjda si svesna sta je u Kanadi zakon. Ko to ne postuje, dobije packe po prstima ako bude uhvacen u nepostovanju istog.
angie01 angie01 10:09 12.02.2016

Re: promasio temu garant

sam ti citirao kanadski zakon.


ne , citirao si deo zakona za Ontario, al se ne vidi za koje kategorije osiguranika.

znam da je ovo uzaludno,...i obicno te preskacem, al kada "objasnjavas" sta i kako funkcionise u Kanadi, svaki put se prenerazim tvojim razumevanjem stvari, pa onda ne odolim....ono siris dezinformacije o zemlji u kojij vec dovoljno dugo zivis...al dobro.
blogovatelj blogovatelj 11:15 12.02.2016

Re: promasio temu garant

l kada "objasnjavas" sta i kako funkcionise u Kanadi, svaki put se prenerazim tvojim razumevanjem stvari, pa onda ne odolim.


Ti si jedna duša. Kako čovek da te ne obožava.
Veruj mi da su retki na blogu oni koji imaju nivo nerazumevanja svega kao što ga imaš ti.
I to nije tvoj najveći problem. Tvoj je najveći problem što toga apsolutno nisi svesna, otprilike kao da si život na Marsu provela.

citirao si deo zakona za Ontario, al se ne vidi za koje kategorije osiguranika.


A ti ne znaš da uzmeš ono što sam citirao, pa da ga pejstuješ u Gugl pretragu i da ti izbaci sajt države Kanade gde sve piše do detalja, nego hoćeš kao Čarli da ti citiram deset ekrana nečega?
Tad bi se kao urazumila i razumela šta sam hteo reći?!
angie01 angie01 11:56 12.02.2016

Re: promasio temu garant

Tad bi se kao urazumila i razumela šta sam hteo reći?!


razum i ono sto ti kaze, ne idu bas cesto jedno s drugim.

sta ima da Googlam, covece, imam i ja tu karticu i moja porodica i prijatelji sirom Kanade.

kako god- ti ostani pri svom, mrzi me da se dalje preganjam.
narcis narcis 11:59 12.02.2016

Re: promasio temu garant

angie01
Tad bi se kao urazumila i razumela šta sam hteo reći?!


razum i ono sto ti kaze, ne idu bas cesto jedno s drugim.

sta ima da Googlam, covece, imam i ja tu karticu i moja porodica i prijatelji sirom Kanade.

kako god- ti ostani pri svom, mrzi me da se dalje preganjam.

daklem srbi su uspeli da stvore i dve canadian tvorevine, očigledno je da ovde razgovaraju prvocanadian i drugocanadianka
angie01 angie01 12:08 12.02.2016

Re: promasio temu garant

daklem srbi su uspeli da stvore i dve canadian tvorevine


ma jok, dragoljube,...tamo Srbi jos uvek vode rat cetnika i partizana, verovao ili ne.
narcis narcis 12:40 12.02.2016

Re: promasio temu garant

angie01
daklem srbi su uspeli da stvore i dve canadian tvorevine


ma jok, dragoljube,...tamo Srbi jos uvek vode rat cetnika i partizana, verovao ili ne.

neverujem, pa to isto i ovde rade i imaju vremena da se dele na prvodrugotrećeento srbijance, ima se, vremena, možese
emsiemsi emsiemsi 14:31 12.02.2016

Re: promasio temu garant

blogovatelj

...
A ti ne znaš da uzmeš ono što sam citirao, pa da ga pejstuješ u Gugl pretragu i da ti izbaci sajt države Kanade gde sve piše do detalja, nego hoćeš kao Čarli da ti citiram deset ekrana nečega?
Tad bi se kao urazumila i razumela šta sam hteo reći?!

Ако си на мене мислио, онда си тотално омашио, јер --- ако ико не воли цитате, то сам онда ја. Ја волим да ти (додуше, ајде де ...) кажеш шта мислиш својим речима, а не туђим цитатима.
blogovatelj blogovatelj 18:26 12.02.2016

Re: promasio temu garant

sta ima da Googlam, covece, imam i ja tu karticu


Nije ti valjala Kanada, vratila si se u Srbiju jer je bolje, ali kanadsku zdravstvenu ipak ljubomorno čuvaš i neguješ.
Ti si kompleksnija ličnos' nego što sam mislio
angie01 angie01 19:05 12.02.2016

Re: promasio temu garant


Nije ti valjala Kanada, vratila si se u Srbiju jer je bolje, ali kanadsku zdravstvenu ipak ljubomorno čuvaš i neguješ.


i malo dete bi shvatilo kada mu se jednom skrene paznja,...a tebi sam vise puta rekla, da je nepristojno da se petljas u tudje zivote nepozvan, a narocito sa ovako smesnim licitiranjem koje postavljas kao da nesto znas,... a ne znas, vidim da pojma nemas ni o stvarima koje se tebe ticu, pa se bolje posveti tome.
gavrilo1 gavrilo1 21:47 10.02.2016

Srbi beze od osecanja

Kolektivno to je osecaj inferiornosti.
Srbin napusta svoju kolevku da bi postao bogat i superioran a zapravo to tek postane onda kada se povrati u Srbiju. Zapravo on postaje gori nego sto je otisao.
Ovde to postaje superioran u odnosu na one koje nisu makli iz Srbije i nista u sakama nemaju.
Zato su za mene veci heroji oni koji su ostali da se bore ovde i sada.
Ti koji su ostali nisu se obogatili ali su se bar spasli da ne postanu bednici.
Evo, svedoci smo svi migrantske krize i bede bogatih, Evrope u teoriji i praksi.
Bas zato volim Srbiju i oduvek sam verovao u njenu zagarantovanu buducnost za koju su zasluzni svi oni koji su ostali i bili ponizavani pred celim svetom kao divljaci nedostojni pravde i milosrdja.
Ja sam ponosan sto je Srbija moja drzava i sto su moji pretci omogucili da to tako bude.
I mogao bih do sutra ovako nadahnuto pisati ali stacu da ne pokvarim nesto, posto sam majstor i u tome.
angie01 angie01 21:59 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Zato su za mene veci heroji oni koji su ostali da se bore ovde i sada.
Ti koji su ostali nisu se obogatili ali su se bar spasli da ne postanu bednici.
Evo, svedoci smo svi migrantske krize i bede bogatih, Evrope u teoriji i praksi.
Bas zato volim Srbiju i oduvek sam verovao u njenu zagarantovanu buducnost za koju su zasluzni svi oni koji su ostali i bili ponizavani pred celim svetom kao divljaci nedostojni pravde i milosrdja.


e, sta naprica, gavrilo.

da si makno dupe negde, video bi da je svet lep i raznovrstan, da daje mogucnosti- pa ko kako voli- sve je stvar izbora.

ovde se prica o nemanju tog izbora....jer jedno je kad odes, zato sto te nesto vuce, sto se osecas skuceni , ili sta god, pa krenes za svojom srecom,...a drugo, kada si primoran zbog bazicnog opstanaka, koji ne mozes da ostavris kod svoje kuce.
gedza.73 gedza.73 22:00 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

gavrilo1
Srbin napusta svoju kolevku da bi postao bogat i superioran a zapravo to tek postane onda kada se povrati u Srbiju. Zapravo on postaje gori nego sto je otisao.

Kolevku? Idi, bre, Gavrilo. Ne odlaze ljudi samo i isključivo zbog novca (iako igra važnu ulogu u odluci)
I ne može postati gori. Prvo što vidi nešto drugačije, iskusi nešto novo i na neki način ga to obogati.

Zato su za mene veci heroji oni koji su ostali da se bore ovde i sada.

Druga strana medalje je da nisu imali hrabrosti ovi koji su ostali?
Ti koji su ostali nisu se obogatili ali su se bar spasli da ne postanu bednici.

Al' si lupio.
Bas zato volim Srbiju i oduvek sam verovao u njenu zagarantovanu buducnost za koju su zasluzni svi oni koji su ostali i bili ponizavani pred celim svetom kao divljaci nedostojni pravde i milosrdja.

Sutra da krenemo da im hebemo sve po spisku.
Ja sam ponosan sto je Srbija moja drzava i sto su moji pretci omogucili da to tako bude.

Počinjem da se lomim. Kad drugosrbijanci (mutanti, k'o pragnje, polukomunisti, polukosmopolite) počnu da pljuju po Srbiji (uglavnom zbog nostalgije kad su im tate i mame bile visoki članovi KPJ) proradi inat.
Proradi inat i kad neko počne da lupa kako je naš krompir najbolji na svetu, i da niko nema što mi u Srbiji imamo i samo Vojvodina može da hrani pola Evrope.

I mogao bih do sutra ovako nadahnuto pisati ali stacu da ne pokvarim nesto, posto sam majstor i u tome.

Pokvario si kod prve rečenice.
angie01 angie01 22:06 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Počinjem da se lomim. Kad drugosrbijanci (mitska bića polukomunisti, polukosmopolite) počnu da pljuju po Srbiji (uglavnom zbog nostalgije kad su im tate i mame bile visoki članovi KPJ) proradi inat


pa nece biti- ti sa tatama, muzevima,...iz JNE su se mahom udomili po partijama...kao i vecina komunista.
gedza.73 gedza.73 22:08 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

pa nece biti- ti sa tatama, muzevima,...iz JNE su se mahom udomili po partijama.

Ili po kulturno-dekontaminisanim NVO-ima.
gavrilo1 gavrilo1 23:09 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

angie01
Zato su za mene veci heroji oni koji su ostali da se bore ovde i sada.
Ti koji su ostali nisu se obogatili ali su se bar spasli da ne postanu bednici.
Evo, svedoci smo svi migrantske krize i bede bogatih, Evrope u teoriji i praksi.
Bas zato volim Srbiju i oduvek sam verovao u njenu zagarantovanu buducnost za koju su zasluzni svi oni koji su ostali i bili ponizavani pred celim svetom kao divljaci nedostojni pravde i milosrdja.


e, sta naprica, gavrilo.

da si makno dupe negde, video bi da je svet lep i raznovrstan, da daje mogucnosti- pa ko kako voli- sve je stvar izbora.

ovde se prica o nemanju tog izbora....jer jedno je kad odes, zato sto te nesto vuce, sto se osecas skuceni , ili sta god, pa krenes za svojom srecom,...a drugo, kada si primoran zbog bazicnog opstanaka, koji ne mozes da ostavris kod svoje kuce.


Nisam rekao da se nema sta videti u svetu, ocigledno nisi citala sve sto sam pisao na b92 blogu, imao sam i jedan blog o mom bitisanju na Sri Lanci, pisao sam i o Indoneziji, Siriji, Jordanu... Gavrilo voli da vidi sve uzivo, da opipa, omirise, cuje.
Otici iz srbije da bi upoznao nesto drugacije je vredno jer tako upoznajes sebe zapravo, vracas se sebi.
No ja sam se u komentaru koji si citirala osvrnuo na one koji su otisli iz Srbije iz drugih razloga.
Ja sam uverenja da se medicina i dalje upisuje jer volis pomoci coveku, da je to motiv. I da neko ko je zavrsi prirodno da ce hteti prvo pomoci onima koji su mu najblizi i da taj motiv nikada ne moze biti pobedjen od motiva vijanja para.
Lekar u Srbiji moze ziveti dostojanstveno od svog rada ako voli svoj posao.
Za mene su tu takvi ljudi istinski heroji !
nim_opet nim_opet 19:10 11.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

gavrilo1
Kolektivno to je osecaj inferiornosti.
Srbin napusta svoju kolevku da bi postao bogat i superioran a zapravo to tek postane onda kada se povrati u Srbiju. Zapravo on postaje gori nego sto je otisao.
Ovde to postaje superioran u odnosu na one koje nisu makli iz Srbije i nista u sakama nemaju.
Zato su za mene veci heroji oni koji su ostali da se bore ovde i sada.
Ti koji su ostali nisu se obogatili ali su se bar spasli da ne postanu bednici.
Evo, svedoci smo svi migrantske krize i bede bogatih, Evrope u teoriji i praksi.
Bas zato volim Srbiju i oduvek sam verovao u njenu zagarantovanu buducnost za koju su zasluzni svi oni koji su ostali i bili ponizavani pred celim svetom kao divljaci nedostojni pravde i milosrdja.
Ja sam ponosan sto je Srbija moja drzava i sto su moji pretci omogucili da to tako bude.
I mogao bih do sutra ovako nadahnuto pisati ali stacu da ne pokvarim nesto, posto sam majstor i u tome.


Evo. Niti me zna covek a izvredja me na pasja usta. Eto zasto se ne vracam...
tsunade tsunade 12:04 12.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Evo. Niti me zna covek a izvredja me na pasja usta. Eto zasto se ne vracam...


nije, imam utisak, nišanio tebe. pucao je u ništa. i pogodio.
gavrilo1 gavrilo1 22:12 10.02.2016

Srbi beze od osecanja

Kolektivno to je osecaj inferiornosti.
Srbin napusta svoju kolevku da bi postao bogat i superioran a zapravo to tek postane onda kada se povrati u Srbiju. Zapravo on postaje gori nego sto je otisao.
Ovde to postaje superioran u odnosu na one koje nisu makli iz Srbije i nista u sakama nemaju.
Zato su za mene veci heroji oni koji su ostali da se bore ovde i sada.
Ti koji su ostali nisu se obogatili ali su se bar spasli da ne postanu bednici.
Evo, svedoci smo svi migrantske krize i bede bogatih, Evrope u teoriji i praksi.
Bas zato volim Srbiju i oduvek sam verovao u njenu zagarantovanu buducnost za koju su zasluzni svi oni koji su ostali i bili ponizavani pred celim svetom kao divljaci nedostojni pravde i milosrdja.
Ja sam ponosan sto je Srbija moja drzava i sto su moji pretci omogucili da to tako bude.
I mogao bih do sutra ovako nadahnuto pisati ali stacu da ne pokvarim nesto, posto sam majstor i u tome.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:14 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Ах, какво задовољство, надахнуто и двапут!
angie01 angie01 22:21 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

pa ti sad mozes il pesmicu il recitaciju,...a opet je glupo!

prvo- pricas napamet iz nekog zatucanog ubedjenja, a drugo, ne moze ljude tako na kamaru da generalno etiketiras.

a ono, najvaznije, po tebi ispada da to sto je neko video, upoznao i nesto drugo i potrudio se negda drugde da opstane- sto nije lako, znaci da je stekao nova iskustva i nova znanja i skilse i razvio svoje sposobnosti i u druagcijim uslovima- gore.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:45 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Gavrilo, sedi di si...

Nego, kad si vec nadahnut: Shta mislish, da li bi Srbija izgledala drugacije da su oni koji su "bednichki" pobegli - ostali, a da su oni koji "herojski" ostaju - otishli?

Da li bi bilo isto-bolje-loshije? I da li je tako neshto uopshte moguce?
gavrilo1 gavrilo1 23:19 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

cane.srbljanovic
Gavrilo, sedi di si...

Nego, kad si vec nadahnut: Shta mislish, da li bi Srbija izgledala drugacije da su oni koji su "bednichki" pobegli - ostali, a da su oni koji "herojski" ostaju - otishli?

Da li bi bilo isto-bolje-loshije? I da li je tako neshto uopshte moguce?


Vidis bas o tome govorim, primer se sam javio
Skoro da mogu opipati kako se osecas superiorno u odnosu na mene sto sedim tu gde sedim.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:43 10.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Skoro da mogu opipati kako se osecas superiorno u odnosu na mene sto sedim tu gde sedim.


Superiorno!? Naprotiv... Meni izmiche taj osecaj nadahnuca mestom "gde sedim" - gde god da je to. Tu si ti u epskoj prednosti.
emsiemsi emsiemsi 06:45 11.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

cane.srbljanovic
Gavrilo, sedi di si...

Nego, kad si vec nadahnut: Shta mislish, da li bi Srbija izgledala drugacije da su oni koji su "bednichki" pobegli - ostali, a da su oni koji "herojski" ostaju - otishli?

Da li bi bilo isto-bolje-loshije? I da li je tako neshto uopshte moguce?

Ја мислим да би било боље --- да сте остали. Убеђен сам да би било боље и да се вратите.
Да ли је тако нешто уопште могуће - вероватно није. Но, ко зна.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:19 11.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

Hvala emsi, slichno mislimo.

Verujem da ne bi bilo potrebno vishe od otprilike hiljadu-dve uspeshnih profesionalaca i ljudi iz biznisa da napravi znachajnu razliku i pokrene zemlju u drugom smeru.
Na zalost, shanse za tako neshto nisu velike.
To bi zahtevalo priznanje i odluku (Srbije) da je postojece stanje neprihvatljivo, a josh vaznije - da je bolja realnost moguca, i da je nasha obaveza da je ostvarimo. Prava mala gradjanska revolucija, u glavama i srcima.

Tall order.


emsiemsi emsiemsi 06:01 12.02.2016

Re: Srbi beze od osecanja

cane.srbljanovic
Hvala emsi, slichno mislimo.

Verujem da ne bi bilo potrebno vishe od otprilike hiljadu-dve uspeshnih profesionalaca i ljudi iz biznisa da napravi znachajnu razliku i pokrene zemlju u drugom smeru.
Na zalost, shanse za tako neshto nisu velike.
To bi zahtevalo priznanje i odluku (Srbije) da je postojece stanje neprihvatljivo, a josh vaznije - da je bolja realnost moguca, i da je nasha obaveza da je ostvarimo. Prava mala gradjanska revolucija, u glavama i srcima.

Tall order.



Ја сам то признао (да је стање неприхватљиво).
Убеђен сам да је боља реалност могућа, те да је наша обавеза да је (ми) остваримо.
octopus octopus 22:46 10.02.2016

kašike

Počinjem da se lomim. Kad drugosrbijanci (mutanti, k'o pragnje, polukomunisti, polukosmopolite) počnu da pljuju po Srbiji (uglavnom zbog nostalgije kad su im tate i mame bile visoki članovi KPJ) proradi inat.
Proradi inat kad neko počne da lupa kako je naš krompir najbolji na svetu, i da niko nema što mi u Srbiji imamo i samo Vojvodina može da hrani pola Evrope.

I mogao bih do sutra ovako nadahnuto pisati ali stacu da ne pokvarim nesto, posto sam majstor i u tome.

Pokvario si kod prve rečenice.

Šta je sa zlatnim kašikama?
gavrilo1 gavrilo1 23:26 10.02.2016

Re: kašike

octopus
Počinjem da se lomim. Kad drugosrbijanci (mutanti, k'o pragnje, polukomunisti, polukosmopolite) počnu da pljuju po Srbiji (uglavnom zbog nostalgije kad su im tate i mame bile visoki članovi KPJ) proradi inat.
Proradi inat kad neko počne da lupa kako je naš krompir najbolji na svetu, i da niko nema što mi u Srbiji imamo i samo Vojvodina može da hrani pola Evrope.

I mogao bih do sutra ovako nadahnuto pisati ali stacu da ne pokvarim nesto, posto sam majstor i u tome.

Pokvario si kod prve rečenice.

Šta je sa zlatnim kašikama?


A sto ti pises na srpskom blogu, sto me pises na recimo nekom britanskom, bi li te citali tamo?
Evo pitam vas sve ovde koji kuckate od nekuda, cita li ko i slusa li ko tamo to sto vi imate za reci, pisete li neke blogove za "publiku" odatle?
gavrilo1 gavrilo1 23:29 10.02.2016

blog udar

dupli post
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:52 10.02.2016

Re: blog udar

A sto ti pises na srpskom blogu, sto me pises na recimo nekom britanskom, bi li te citali tamo?
Evo pitam vas sve ovde koji kuckate od nekuda, cita li ko i slusa li ko tamo to sto vi imate za reci, pisete li neke blogove za "publiku" odatle?


Ma jok - to mozemo samo u Srbiji... U ne-Srbiji - samo crnchi, cuti i placaj izdajnichki/bednichki porez. Shto pitash kad znash?
narcis narcis 11:05 12.02.2016

Re: kašike

A sto ti pises na srpskom blogu, sto me pises na recimo nekom britanskom, bi li te citali tamo?

očigledno je da ti ne čitaš strane stranice. ne znam za čoveka, nit me interesuje ali nalećem po stranim

mestima na naše komentatore, tako da ti ova tvrdnja nije tačna već proizvod nekog osećaja uskraćenosti i

poniženosti, ali to je tvoje stanje u koje se nebih umešao da ga nisi ovde javno prostro.

gavrilo1 gavrilo1 11:50 12.02.2016

Re: kašike

narcis
A sto ti pises na srpskom blogu, sto me pises na recimo nekom britanskom, bi li te citali tamo?

očigledno je da ti ne čitaš strane stranice. ne znam za čoveka, nit me interesuje ali nalećem po stranim

mestima na naše komentatore, tako da ti ova tvrdnja nije tačna već proizvod nekog osećaja uskraćenosti i

poniženosti, ali to je tvoje stanje u koje se nebih umešao da ga nisi ovde javno prostro.



Narcise, narcise ccc
narcis narcis 12:43 12.02.2016

Re: kašike

Narcise, narcise ccc

ma zovi me dragoljube, narcis mi je ilegalno ime
narcis narcis 12:46 12.02.2016

Re: kašike

pees
reagovao sam samo na navode da čovek nigde ne kači comenate sem ovde a da tamo u inozemstvima sedi ko pampur bez kontakta sa stvarnim svetom oko sebe, osim ako ćoveka neznaš lično, ostali vaš dijalog razgovora nisam pratio.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:14 11.02.2016

Daljine

Ima izvesne sete u celoj toj prici o ljudima koji su otisli,mozda i vecoj nego udaljenosti u kilometrima od svoje zemlje.
Meni je baba-tetka koje vise nema rekla jednom davno u svojoj kuci daleko od nasih prostora,da uvek ostanes stranac kad nisi u svojoj zemlji.A govorila je jezike,putovala po svetu,zivela kratko u udaljenim predelima dok se nije skrasila na jednom mestu,nije patila od nostalgije i zurila da visi u mestu svog detinjstva.
Zato je i navodim kao primer,rekla je jednom to za "stranac" i pred sam trenutak kada od nas ostanu samo secanja drugih i odemo medju zvezde,ipak je povremeno pricala da sve proda i vrati se u svoju zemlju.

Nismo svi istog senzibiliteta, ali mozda bi trebalo da gde god da putujes, druga zemlja,planeta,galaksija, ipak poneses bar grumen svoje zemlje u srcu?

inco inco 18:21 11.02.2016

Re: Daljine

'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:31 11.02.2016

Re: Daljine

inco
'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.


Mislim da nisi dobro shvatio i procitao kakvu osobu sam navela.

Zena je bila pravi gradjanin sveta,proputovala je puno i govorila strane jezike.

Zato i napisah,da se razmisli u tom pravcu,ako se neko njenog kalibra izjasnio na taj nacin.Necu navoditi sta je pandan ovakvum osobama,gde su ovakve misli,rqzumljive i ocekivane.

Zaista ne znam ko si,sta radis u zivotu,koliko si putovao,koje sve jezike govoris,koji strance osecas bliskim i zbog cega se osecas lose u mestu gde su tvoji koreni.
emsiemsi emsiemsi 05:59 12.02.2016

Re: Daljine

inco
'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.

Ниси у праву !
jednarecfonmoi је у праву !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 06:23 12.02.2016

Re: Daljine

emsiemsi
inco
'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.

Ниси у праву !
jednarecfonmoi је у праву !


Emsi je u pravu!
narcis narcis 11:13 12.02.2016

Re: Daljine

jednarecfonmoi
inco
'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.


Mislim da nisi dobro shvatio i procitao kakvu osobu sam navela.

Zena je bila pravi gradjanin sveta,proputovala je puno i govorila strane jezike.

Zato i napisah,da se razmisli u tom pravcu,ako se neko njenog kalibra izjasnio na taj nacin.Necu navoditi sta je pandan ovakvum osobama,gde su ovakve misli,rqzumljive i ocekivane.

Zaista ne znam ko si,sta radis u zivotu,koliko si putovao,koje sve jezike govoris,koji strance osecas bliskim i zbog cega se osecas lose u mestu gde su tvoji koreni.

bićeš uvek stranac ali to ne mora da bude negativno, očigledno da ili nemaš iskustva na strani ili ne gledaš

otvoreog uma. kao što i kod nas svaki stranac ostaje celog života stranac ali biva prihvaćen kao takav tako

i u inostranstvu oni koji žele da budu prihvaćeni to i budu i to njihovo "stranstvo" bude samo nešto

neizbežno a prihvatljivo.mislim da imate neizvodljiva a prevelika očekivanja . da postanete veći

englezi od engleza, ili već gde ste.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:31 12.02.2016

Re: Daljine

narcis
jednarecfonmoi
inco
'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.


Mislim da nisi dobro shvatio i procitao kakvu osobu sam navela.

Zena je bila pravi gradjanin sveta,proputovala je puno i govorila strane jezike.

Zato i napisah,da se razmisli u tom pravcu,ako se neko njenog kalibra izjasnio na taj nacin.Necu navoditi sta je pandan ovakvum osobama,gde su ovakve misli,rqzumljive i ocekivane.

Zaista ne znam ko si,sta radis u zivotu,koliko si putovao,koje sve jezike govoris,koji strance osecas bliskim i zbog cega se osecas lose u mestu gde su tvoji koreni.

bićeš uvek stranac ali to ne mora da bude negativno, očigledno da ili nemaš iskustva na strani ili ne gledaš

otvoreog uma. kao što i kod nas svaki stranac ostaje celog života stranac ali biva prihvaćen kao takav tako

i u inostranstvu oni koji žele da budu prihvaćeni to i budu i to njihovo "stranstvo" bude samo nešto

neizbežno a prihvatljivo.mislim da imate neizvodljiva a prevelika očekivanja . da postanete veći

englezi od engleza, ili već gde ste.


Kome kazes da nema iskustva sa inostranstvom i da ima nerealna ocekivanja?
jkt2010 jkt2010 02:01 14.02.2016

Re: Daljine

emsiemsi
inco
'Stranac' je stanje uma - ako se tako osećaš, tako će se i ostali odositi prema tebi. Ja se više osećam kao stranac u rodnoj mi Srbiji nego po mnogim mestima širom ove lopte zemaljske.

Ниси у праву !
jednarecfonmoi је у праву !

U pravu je, samo nije dobro formulisao. Gde god da si, imaš ljude među kojima se osećaš kao stranac, ali imaš i "people like us". E sad, gustina "people like us" varira od mesta do mesta. Tamo gde je ta gustina veća, manje se osećaš kao beli nosorog, i obratno.

Ne moraš da ideš na Tibet da bi bio budista, možeš to i na Staroj planini, ili u Borči; ali ako je tibetanski budizam tvoja stvar, onda ćeš na Tibetu da budeš najviše među svojima... Šta to govori o Srbiji? Ama baš ništa.
mariopan mariopan 10:04 11.02.2016

...

Нама треба промена изнутра, као што спира каже у првом коментару.

Пре неки дан кренем у супермаркет ( у Атини сам) и видим једну баку како иде до контејнера са две кесице ђубрета да баци, савијена на пола, једва иде јер је тај ћошак мало узбрдо. Једна кесица је ђубре за рециклажу а друга је за депонију. Успут видим да се сагиње и скупља ситне папириће које је ветар однекуд донео, све то уредно гура у своју кесу и баца у канте на ћошку.

Свест о томе да је њена улица чиста ако она покупи неколико папирића, свест да свака, макар како мала акција може да улепша живот некоме, не само себи - то нам недостаје.
На неки начин мислимо да нису вредне труда те мале акције, нека ситна ствар коју бисмо учинили за друге и себе, сви чекамо велике акције које би из темеља променили нешто, а тога нема.
Не пада нам на памет да ситни таласи могу да сруше брану ма колико она била велика?

Ако се изнутра не променимо ништа се битно неће мењати ни око нас.
cassiopeia cassiopeia 10:43 11.02.2016

Re: ...


Ако се изнутра не променимо ништа се битно неће мењати ни око нас.


Ma gledam svoj kraj, malo, malo pa zagaziš u pseće govance. Pa ja ne volim da moje kuče ugazi u to, a ne neko drugi. Skoro kažem ženi da se vrati i pokupi iza svog kučeta, pred ulazom u zgradu. I znaš šta je uradila? Uzela to govno i zamazala staklo na našim ulaznim vratima od zgrade. Nisam mogla da verujem.

A komšija prosuo otrov za pacove, one ružičaste bombice, po travnjaku u celoj ulici. Šta da mu kažeš? Neće to ubiti samo nečijeg psa, neko malo dete to može pokupiti i staviti u usta. Još i igraonicu imamo u ulici.

p.s. Uživaj Mari u društvu dece
mariopan mariopan 11:53 11.02.2016

Re: ...

cassiopeia

Ако се изнутра не променимо ништа се битно неће мењати ни око нас.


Ma gledam svoj kraj, malo, malo pa zagaziš u pseće govance. Pa ja ne volim da moje kuče ugazi u to, a ne neko drugi. Skoro kažem ženi da se vrati i pokupi iza svog kučeta, pred ulazom u zgradu. I znaš šta je uradila? Uzela to govno i zamazala staklo na našim ulaznim vratima od zgrade. Nisam mogla da verujem.

A komšija prosuo otrov za pacove, one ružičaste bombice, po travnjaku u celoj ulici. Šta da mu kažeš? Neće to ubiti samo nečijeg psa, neko malo dete to može pokupiti i staviti u usta. Još i igraonicu imamo u ulici.

p.s. Uživaj Mari u društvu dece

Уживам, хвала ти

Мазим их домаћом 'раном и колачима.
Овде се ближи време карневала, маске су невероватно маштовите и лепе па мало лудујемо, много се шалимо и смејемо, уживо је мало другачије него преко скајпа ( а и колачи.су укуснији). Штета што нечег тако лепог нема и код нас да се народ мало истресе и растерети?
Грци бар демонстрације одраде на дневној бази, тренутно на хиљаде тракрора блокирају путеве а на Синтагми група бакица са неким транспарентима пре неки дан, уредно их усликале све камере и биле на вестима, нисам стала да видим шта им је на муци. Био ми занимљив дебели пас бескућник који на леђима спава, све четри увис, насред пролаза и сви га прескачу и сликају, а он сит, са огрлицом и бројем, нахрањен и питом као неки меда.
Мало нормалног живота.
Нисам ни комп укључивала неко дуже време да не сазнам вести из Србије.....и ђаво ме натера пре неки дан да отворим вести....ко ме терао? А само сам наслове прочитала.
angie01 angie01 12:08 11.02.2016

Re: ...

. Штета што нечег тако лепог нема и код нас да се народ мало истресе и растерети?


bas skoro pricamo, kako se nista pozitivno vec dugo ne desava, kako su se ljudi povukli u svoje pecine i svi samo hipnotisano gledaju u ono sto ih tisti,...nema nikakve energije, nesto da povuce,...samo skoro ilegalna desavanja manjih grupica tu i tamo.
mariopan mariopan 12:39 11.02.2016

Re: ...

angie01
. Штета што нечег тако лепог нема и код нас да се народ мало истресе и растерети?


bas skoro pricamo, kako se nista pozitivno vec dugo ne desava, kako su se ljudi povukli u svoje pecine i svi samo hipnotisano gledaju u ono sto ih tisti,...nema nikakve energije, nesto da povuce,...samo skoro ilegalna desavanja manjih grupica tu i tamo.

Да, баш то.
Нема радости, нема енергије као да је неко исисао живот из људи, остале су само љуске, привид живота.
Треба нам и мало радости, није живот нигде лак и лагодан, људи га сами себи мало улепшају, бар на кратко.
gavrilo1 gavrilo1 10:49 12.02.2016

Re: ...

mariopan
angie01
. Штета што нечег тако лепог нема и код нас да се народ мало истресе и растерети?


bas skoro pricamo, kako se nista pozitivno vec dugo ne desava, kako su se ljudi povukli u svoje pecine i svi samo hipnotisano gledaju u ono sto ih tisti,...nema nikakve energije, nesto da povuce,...samo skoro ilegalna desavanja manjih grupica tu i tamo.

Да, баш то.
Нема радости, нема енергије као да је неко исисао живот из људи, остале су само љуске, привид живота.
Треба нам и мало радости, није живот нигде лак и лагодан, људи га сами себи мало улепшају, бар на кратко.


Radost je nestala jer ljudi ulepsavaju sve, jer se nema hrabrosti pogledati u istinu. Ljudi lazu i kukavice su.
Eto testirajte sebe, svaki put kada vas neko nesto pita pokusajte reci istinu.

Najnovija vest:
Covek napravio napitak koji omogucava da mu sopstveno govno zamirise i bude roze boje.

Recept za radost,
Vazno je govoriti istinu.
tsunade tsunade 12:10 12.02.2016

Re: ...

malo pa zagaziš u pseće govance.


to kad kažeš, javno, odmah te etiketiraju za odstrel. jednom sam kao ideju spomenula porez za pse. koja je to unakrsna vatra bila. jedva izvukoh živu glavu.

moja zgrada je prepuna pasa. kad padne kiša u lift od smrada ne može da se udje. ne kažem, imam komšiju sa traćeg koji pije, jede beli luk i ne kupa se i sigurno još gore smrdi, ali ovih pasa je zaista u mojoj zgradi neverovatan broj.

novobeogradske zelene površine su u stvari toaleti za pse. kad mi ćerka bila mala, jedan od najvećih stresova mi je bio da ne potrči po travi i ne ulita se u izmet.
Out of Beirut Out of Beirut 12:53 12.02.2016

Re: ...

Пре десетак година, Париз је био називан светском престоницом псећег измета.

А онда су Парижани променили свест... - Пардон, - градске службе су побољшале чишћење и повећале износ казни.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:26 12.02.2016

Re: ...

Out of Beirut
Пре десетак година, Париз је био називан светском престоницом псећег измета.

А онда су Парижани променили свест... - Пардон, - градске службе су побољшале чишћење и повећале износ казни.


Ok. Pariz je mnogostruko veci od Amsterdama (cuvenom po..) pa se broji.
(btw. ne znam kako se London izvukao po tom pitanju)

Amsterdam su sredili pa nema vise nezeljenih ugazivanja, samo nije mi jasno zasto traze porez i da sami psetovodci ciste za ljubimcima?

Mislim, ili jedno ili drugo ali oba, cemu?

Mada i dalje mnogi ne fermaju pravilo da skupljaju iza, i sta im moze neko (da ih tuzi kome?).

Nije da me nesto dotice u bilo kom pogledu, pazis kud gazis i sve ok.



inco inco 13:45 12.02.2016

Re: ...

apacherosepeacock
Amsterdam su sredili pa nema vise nezeljenih ugazivanja, samo nije mi jasno zasto traze porez i da sami psetovodci ciste za ljubimcima?


I tako 'sređen' je gori od Beograda po tom pitanju (mada se slažem da je bolje no što je bilo) a da ne pričam kako je ovde kod mene na severu, ovde se i ne trude... Srećom, 'severnjaci' više polažu na praktičnost pa nema baš toliko keroljubitelja. Kad bi ih bilo koliko i u Amsterdamu, bilo bi više gomana nego pločica po trotoaru jerbo to niko živ ne čisti, računaju na kišu valda...

U svakem slučaju, eto bar jedne stvari po kojoj su Srbi makar malo civilizovaniji od Holandeza.
blogovatelj blogovatelj 18:34 12.02.2016

Re: ...

Skoro kažem ženi da se vrati i pokupi iza svog kučeta, pred ulazom u zgradu. I znaš šta je uradila? Uzela to govno i zamazala staklo na našim ulaznim vratima od zgrade. Nisam mogla da verujem.

A komšija prosuo otrov za pacove, one ružičaste bombice, po travnjaku u celoj ulici. Šta da mu kažeš? Neće to ubiti samo nečijeg psa, neko malo dete to može pokupiti i staviti u usta. Još i igraonicu imamo u ulici.


Nije Vučić najveći problem Srbije.
Kada sam shvatio da Milošević nije glavni problem Srbije, posle rata 1999. bilo mi je potrebno četiri meseca da prikupim i prevedem sva potrebna dokumenta i apliciram za iseljenje u Kanadu.
Imam želju da se vratim i živim u Srbiji, ali me minimum jednom mesečno, često i češće, nešto što pročitam na internetu natera da kažem samom sebi "ćuti i sedi gde jesi"
Na primer ovaj tvoj komentar.
blogovatelj blogovatelj 18:37 12.02.2016

Re: ...

Nije da me nesto dotice u bilo kom pogledu, pazis kud gazis i sve ok.


U proleće u Kanadskim parkovima od divljih gusaka ostaju minska polja govana. Ko to preživi, ni pakao mu neće teško pasti.
emsiemsi emsiemsi 18:39 12.02.2016

Re: ...

blogovatelj
Skoro kažem ženi da se vrati i pokupi iza svog kučeta, pred ulazom u zgradu. I znaš šta je uradila? Uzela to govno i zamazala staklo na našim ulaznim vratima od zgrade. Nisam mogla da verujem.

A komšija prosuo otrov za pacove, one ružičaste bombice, po travnjaku u celoj ulici. Šta da mu kažeš? Neće to ubiti samo nečijeg psa, neko malo dete to može pokupiti i staviti u usta. Još i igraonicu imamo u ulici.


Nije Vučić najveći problem Srbije.
Kada sam shvatio da Milošević nije glavni problem Srbije, posle rata 1999. bilo mi je potrebno četiri meseca da prikupim i prevedem sva potrebna dokumenta i apliciram za iseljenje u Kanadu.
Imam želju da se vratim i živim u Srbiji, ali me minimum jednom mesečno, često i češće, nešto što pročitam na internetu natera da kažem samom sebi "ćuti i sedi gde jesi"
Na primer ovaj tvoj komentar.

Док год имаш жељу да се вратиш, ти и било ко други, добро је.
Велкам бек !
blogovatelj blogovatelj 18:40 12.02.2016

Re: ...

U svakem slučaju, eto bar jedne stvari po kojoj su Srbi makar malo civilizovaniji od Holandeza.


Eto vidiš kako počinješ kao malo iskusniji gastos da gledaš drugim očima na Srbiju. Stvari nisu crne i bele i nije Srbija kloaka univerzuma po svakom mogućem pitanju.
Probaj to da objasniš Brajoviću
Anđi i ne pokušavaj, nema svrhe. Em je bila, em videla, em se vratrila u Srbiju, em sad kuka na istu.
G.Cross G.Cross 21:30 12.02.2016

Re: ...

natera da kažem samom sebi "ćuti i sedi gde jesi"


Sidi di si, ni za di si nisi
sweet64 sweet64 23:41 12.02.2016

Re: ...

Пре неки дан кренем у супермаркет ( у Атини сам) и видим једну баку како иде до контејнера са две кесице ђубрета да баци, савијена на пола, једва иде јер је тај ћошак мало узбрдо. Једна кесица је ђубре за рециклажу а друга је за депонију. Успут видим да се сагиње и скупља ситне папириће које је ветар однекуд донео, све то уредно гура у своју кесу и баца у канте на ћошку.


Ja to isto radim ispred svoje zgrade, povremeno. Skupljam papiriće, ali bez tog efekta kao u Grčkoj, sve se vrlo brzo ponovo zaprlja, možda i više.. Jer protivu sebe imam ogroman mejnstrim neistomišljenika. Isto je ili slično sa npr glasanjem (svi misle da su u pravu, koliko god ih stvarnost demantovala), sa svim manjim ili većim poduhvatima koje za cilj imaju normalnost.

U Srbiji je glavni problem obesmišljenost svega i kao posledica toga gubitak energije normalnih ljudi u traženju normalnog života. Mnogo ljudi se iscrpljuje svakodnevno oko nekih u principu nebitnih stvari, da bi imali taj privid.
Bolji život neće doći nikada. To treba jasno reći. Neko je pomenuo da bi za 40 godina bilo za očekivanje dostići neki boljitak. U prirodi nemamo takav odgovor kao zaključak. Ako imate neki zid kojeg 5 godina vlaži puknuta cev u njemu, potrebno je najmanje 10 godina da se on potpuno osuši od trenutka kada je kvar otklonjen.
A koliko je proteklo od silom nametnutog nam komunizma. Kvar naravno još uvek nije otklonjen, samo je kameleonski evoluirao u razne dopišite sami oblike.

Jer šta se radi sa jako zamršenim klupčetom? Baci se. Ta manjina koja pokušava da ga odmrsi ne može uspeti, ne zato što se ne isplati, već zato što je to nemoguće.

Ako se čini da sam zacrnio, to je zato što mi je istina draža od laži, ne znam vaše protivdokaze ali u nečemu sami sebe lažete.



mariopan mariopan 14:53 13.02.2016

Re: ...

gavrilo1
mariopan
angie01
. Штета што нечег тако лепог нема и код нас да се народ мало истресе и растерети?


bas skoro pricamo, kako se nista pozitivno vec dugo ne desava, kako su se ljudi povukli u svoje pecine i svi samo hipnotisano gledaju u ono sto ih tisti,...nema nikakve energije, nesto da povuce,...samo skoro ilegalna desavanja manjih grupica tu i tamo.

Да, баш то.
Нема радости, нема енергије као да је неко исисао живот из људи, остале су само љуске, привид живота.
Треба нам и мало радости, није живот нигде лак и лагодан, људи га сами себи мало улепшају, бар на кратко.


Radost je nestala jer ljudi ulepsavaju sve, jer se nema hrabrosti pogledati u istinu. Ljudi lazu i kukavice su.
Eto testirajte sebe, svaki put kada vas neko nesto pita pokusajte reci istinu.

Najnovija vest:
Covek napravio napitak koji omogucava da mu sopstveno govno zamirise i bude roze boje.

Recept za radost,
Vazno je govoriti istinu.
-
Кад дођеш до мојих година радоваћеш се и кад се ујутру пробудиш. Буђење није обавезно. Мада га узимамо здраво за готово.

Разлоге за радост можеш да нађеш свуда око себе ако их тражиш, као и разлоге за песимизам и разочарења, без да икога слажеш. Сви би разлози били истинити а на вољу ти је да бираш.
mariopan mariopan 14:59 13.02.2016

Re: ...

Sveet64

Јесте у Србији све обесмишљено и у праву си да клупче треба бацити....али неко мора све то да поправи, нема ко него ми? И ако се од нечега малог почне може се дати смисао животу у Србији?

Ниси ти ништа зацрнио, знам да је тако али ако ми ништа не урадимо ко ће?
anja99 anja99 15:23 11.02.2016

Jel

pomaže tvom sajtu ovaj blog&komentari?
vidim Malog i Miškovića, piju šampanjac, slave ljudi, pa tu fotku okačili na fb.
ne znam da li imaš fb nalog, mada to nije isto što i publicity na fejsu.
meni skače svako malo booking.com, hoću reći možda ne bi bilo loše da klikere reklamiraš i na fb, ako nije skupo preskupo.
tsunade tsunade 12:12 12.02.2016

Re: Jel

možda ne bi bilo loše da klikere reklamiraš i na fb, ako nije skupo preskupo.


hvala anja, koristim fb i reklamiram koliko mogu, ne želim da iritiram ljude previše napadnim objavama... a inače nije to skupo.
anja99 anja99 15:47 12.02.2016

Re: Jel

a inače nije to skupo.


pa i zato bih ja, jok ne bih! naknadno sam se setila da mi je i naš blogokolega Tiago iskakao s fb.
al nin ga voleo nije, what a shame.
Domazet Domazet 20:57 11.02.2016

Da li vam je palo...

...na pamet da to sto vidjate po Srbiji nije bas sasvim unikatno za Srbiju?

Sto rece Pasic, Spasa vam nema, propasti ne mozete. S tim sto nisam siguran da je on to svoje tumacio na pravi nacin, da je prvi deo recenice posledica drugog.
G.Cross G.Cross 19:09 12.02.2016

Pogresno dragi Arise

Toliki broj ljudi koji rade u inostranstvu su kapital koji treba iskoristiti.


Aris je u krivu i pokazuje totalni nedostatak empatije.

Ti ljudi nisu otisli u inostranstvo kao deo "velikog broja" nego kao pojedinci koji nisu hteli da protrace svoj zivot.
Svaki ima svoje razloge za odlazak i svoje noci proplakane pod jorganom da ih deca ne vide (citiram moju sestru koja je 25 godina na Novom Zelandu) kad su stigli tamo.

Gledati te ljude kao "kapital koji treba iskoristiti" je skoro neljudski i pokazuje svu pogresnost tvog shvatanja realnosti.

Iskoristite vi Vucica, on je placen da vam pomogne da zivite bolje dragi Arise, oni koji su otisli nisu trazili da ikoga iskoriste da zive bolje.

Uzeli su svoj a ne tudji zivot u svoje ruke.
Domazet Domazet 00:15 13.02.2016

Lepo kazu...

...na Novom Zelandu socijalizam. Ja nisam imao vremena za plakanje.

A ti si G.C malo preostar oko Arisa. Nije on to bas tako mislio rekao bih ja. Jos ce neko da pomisli da ti treba da on tako misli da bi se ti osecao manje obavezan
Goran Vučković Goran Vučković 00:40 13.02.2016

Re: Pogresno dragi Arise

Svaki ima svoje razloge za odlazak i svoje noci proplakane pod jorganom da ih deca ne vide (citiram moju sestru koja je 25 godina na Novom Zelandu) kad su stigli tamo.

Samo da se ispišem iz ove liste - nemam tendenciju plakanja ispod jorgana noću. Bilo mi je lepo gde god sam bio.

Kapital koji treba iskoristiti... ima ono Marfijevo pravilo da svako ima plan kako se obogatiti koji ne funkcioniše
Domazet Domazet 08:12 13.02.2016

Ene de, bas ti svugde bilo lepo...

...ti si bre neki mnogo fin covek, lako te zadovoljiti.

Meni, vidis, nije svugde bilo lepo. Ali mi je zato bilo zanimljivo gde god sam bio. Sta ces, svako ima neku svoju falinku...
kukusigameni kukusigameni 08:34 13.02.2016

Re: Pogresno dragi Arise

Aris je u krivu i pokazuje totalni nedostatak empatije.


Moguće je da sam nešto izgovorio što se da na taj način protumačiti. Zaista dozvoljavam da sam negde pogrešio ili da sam ostavio prostor da budem pogrešno shvaćen.

Ono što je sigurno je da jesam pogrešno shvaćen sa tvoje strane.

Ti ljudi nisu otisli u inostranstvo kao deo "velikog broja" nego kao pojedinci koji nisu hteli da protrace svoj zivot.


Ovde se apsolutno slažem. Ipak, složićeš se i ti da sabiranje tog "velikog broja" ljudi nije zabranjeno, kako sociološki, tako i demografski i sl.

Svaki ima svoje razloge za odlazak i svoje noci proplakane pod jorganom da ih deca ne vide (citiram moju sestru koja je 25 godina na Novom Zelandu) kad su stigli tamo.


Ima i ovde suza. I kod onih kojima je neko otišao i kod onih koji se jede nad svojom sudbinom. Suze su OK. Ljudi smo. Pričaš sa čovekom koji se zove Aris Movsesijan u Srbiji.

Gledati te ljude kao "kapital koji treba iskoristiti" je skoro neljudski i pokazuje svu pogresnost tvog shvatanja realnosti.


E sad ovo je već uvreda. Reći nekom da nešto misli što je neljudski je uvreda. I pokušavam da razumem kako sam te pogodio u nerv da to napišeš. Kako misliš da ja mogu nekoga da iskoristim? Nasilno? Zar Novi Zeland nije "iskoristio" nepovoljnu situaciju u kojoj su se našli naši ljudi i ponudio im neke mogućnosti? Nisu valjda zbog toga krivi?!

Iskoristite vi Vucica, on je placen da vam pomogne da zivite bolje dragi Arise, oni koji su otisli nisu trazili da ikoga iskoriste da zive bolje.


Uh. Ne mislim da se tu išta da "iskoristiti". Osim da se poveća broj onih koji su otišli iz Srbije.
Uzeli su svoj a ne tudji zivot u svoje ruke.


Saglasan.
G.Cross G.Cross 19:47 13.02.2016

Re: Pogresno dragi Arise

E sad ovo je već uvreda.


Ako mislis da je uvreda, Izvini nije mi bila namera.
Ipak smatram da reci nekome da pogresno shvata realnost po meni nije uvreda.
Nisam hteo da te uvredim. Zao mi je ako to tako vidis.

Ceo point mog kometara je da pristup sa gledati kako iskoristiti ljudski kapital onih koji su otisli nije dobar.
Dobar pristup kao i u svemu bi bio "Win-Win" . Ako drzava Srbija veruje da nesto moze da dobije od tih ljudi ( Investicije, know-how, networking , name it ) red bi bio da ta ista drzava kaze sta nudi tim ljudima za uzvrat.
Ako ne postoji win-win to je opet ono vecno nase, daj da vidim kako da ga zavrnem. Toga se ti ljudi najvise plase i gade. Zbog toga su otisli.



Aris Movsesijan


Imam ja vise veoma dobrih prijatelja na "nian" i "tian" u Rumuniji.
Nije dobro generalizovati ali ja ih sve cenim zbog preduzimljivosti i spremnosti na ozbiljan rad.

Zar Novi Zeland nije "iskoristio" nepovoljnu situaciju u kojoj su se našli naši ljudi i ponudio im neke mogućnosti? Nisu valjda zbog toga krivi?!


E vidis upravo taj pristup ja verujem da nije dobar. Da uvek neko nekoga iskoristi. Mogli su njuzelandjani ako im je trebalo dobre , kvalifikovane radne snage da povecaju prijem kineza za par procenata i to bi resili.
Bilo je tu i nesto drugo osim iskoristavanja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana