Istorija| Jubileji| Politika

Argonauti i Uncle Joe na Tauridi

apostata RSS / 15.02.2016. u 00:07

3a9033cc0f12e93415291d13598c3513_600x1000.jpg
 
PROLOG

Kada se izađe na terasu južnog krila dvorca, kroz mrak se na zapadu vide svjetla Oreande, Gaspre i Koreiza, a ako se ode do istočne, uže ograde terase, onda se prvo ugledaju mnogobrojna gradska svjetla, no sa grada pogled nekako automatski brzo skreće na prekrasni osvetljeni park, koji počinje pravo pred vašim nogama i čije staze vode sve do obale mora, udaljene nešto više od 500 m.

Interesantno je da tu neupitnu ljepotu parka uopšte ne umanjuje prisustvo velikog broja naoružanih ljudi u uniformama, kao ni to što neku, skoro pa svečanu tišinu, koja lebdi nad cijelim tim prizorom, nimalo ne remeti povremeni kratki lavež pasa.

More se osjeća, no ne miris, osjeća se od mora ukradena slana vlaga, nošena za ovo doba godine čudno slabim Levanom i naravno čuje se ritmički šum kretanja ogromne mase Karadeniza.

Vidi se kako mrak nad morem režu svjetla brojnih reflektora.
Neka od tih svjetala miruju, a neka su pokretna, a najveće i najblještavije je ono najudaljenije - svjetlo 190 m dugačke krstarice "Vorošilov".

Stajao sam tako neko vrijeme i stajao bih vjerovatno još da me februar nije natjerao da krenem ka vratima, koja su terasu djelila od velike sale gdje bio prijem. Nenametljivim, pa čak rekao bih i elegantnim pokretom vrata mi je otvarila kratko podšišana osoba u besprijekornoj uniformi oficijanta.

Moj ulazak u salu je ostao neprimjećen .., odnosno skoro pa neprimjećen. Jedini koji je na to obratio pažnju bio je proćelavi čovjek sa okruglim naočarima na okruglom licu. Vidjevši da je njegova zainteresovanost primjećena, polako je krenuo ka meni.
Usput je zastao kod stola sa pićem, proveo je nekoliko trenutaka u razgledanju, uzeo dvije čaše i zatim ležerno nastavio.
- Valentin Mihailovič Berežkov .., ako me pamćenje ne vara?
- Ne vara Vas - rekoh uz namješteni osmjeh - to sam ja.
- Odlično .., znači ovaj stari Megrel još uvijek nije za otpad.
Naklonio sam glavu na stranu i upitah ga iskreno zapanjen - Ma nije valjda da postoje takvi koji o Vama razmišljaju u tim kategorijama?
Pogledao me u oči, dva puta kimnuo glavom i značajnim glasom rekao - Ima, ima i nije ih uopšte malo. Nego ja skoro zaboravih, jedna od ove dvije čaše je za Vas, jer ako ste Vi stvarno Berežkov, onda je Vaše omiljeno bijelo vino ...
- Cinandali - prekinuh ga i momentalno požalih.
No ispostavilo se da je moja bojazan bila bezrazložna.
Moj sagovornik je sa monaškom mirnoćom prešao preko tog mog netaktičnog upada i spokojno nastavio - Taj Vaš izbor naravno nimalo ne čudi, s obzirom na to ko Vam je bio dugogodišnji šef.

Završivši izrečenu Konstataciju osmjehom, nakratko je zastao, a onda podigao čašu i rekao - Pošto smo i to rješili, tada je red i da nazdravimo, a na ovom mjestu je najprimjernije da se pije za pobjedu.
- Slažem se.
- Nisam ni sumnjao Valentine Mihajloviču, dakle za pobjedu.
- Da, za pobjedu. - spremno se odazvah.
- A sada druže Berežkov zamoliću Vas da me izvinite, sigurno ste primjetili da nas već više od minute posmatra general Kruglov, a to znači da sa njim moram da porazgovaram .., ali prije nego što Vas napustim želio bih nešto, ako mi dozvolite, da Vas pitam?
- Pitajte Lavrentije Pavloviču, slobodno pitajte.
Pogledao me, rekao hvala i počeo - Vidite, dok sam Vas gledao kako ulazite razmišljao sam o tome da ste tamo trebali biti Vi, onaj orden npr. koji je od premijera dobio Pavlov trebali ste dobiti Vi ... hoću da kažem kako vjerujem da Vam nije svejedno?

Nisam trebao da se okrećem i da gledam to "tamo", znao sam vrlo dobro na šta Lavrentij Pavlovič misli.
- Da u pravu ste.
Nije mi svejedno, ali shvatam i razumijem razloge zašto je sve ispalo tako. No bez obzira na ovu moju sadašnju sporednu ulogu ja sam ipak dio ovoga i to me vjerujte čini veoma ponosnim.

Lavrentij Pavlovič je šutio i jedno me vrijeme gledao pravo u oči - Vjerujem Vam i drago mi je da sve to posmatrate realno i primate stoički - hvala Vam na odgovoru ... nego ja sada stvarno moram da Vas napustim.
Budite mi pozdravljeni.

- Hvala Vama na razgovoru i sve najbolje Vam želim.

Nisam gledao za Lavrentijem Pavlovičem, nešto me tjeralo da usmjerim pogled kao onome što je on označio kao "tamo".

A tamo je bila okupljena najveća grupa u sali .., a u središtu te grupe bila su trojica ljudi.
Jedan od njih je držao u ruci čašu fenomenalnog jermenskog konjaka Dvin, djelo ruku konjak-velemajstora Markara Sedrakjana.
Druga dva su pila vino, ili Hvančkara ili Kindzmarauli, oba crna i oba poluslatka i oba remek-djela gruzinskog vinarstva.

Onaj prvi, koji je pio konjak, bio je unuk 7-og i nećak 8-og vojvode od Malboroa i rođen je u zamku u kojem se eho jasno ponavlja tačno 17 puta.
U jednom je momentu svoje legendarne hirovitost skoro je postao član sindikata građevinskih radnika.

Drugi (odnosno jedan od one dvojice koja su pila vino) je oet rođen u gradiću na obalama rijeke, koja se sada zove Hadson, dok su je nekada domorodci zvali Muh-he-kun-ne-tuk.
S jedne strane bio je potomak holandskih emigranata, a sa druge čuvenog Filipa de la Nua, koji je imao tu čast da bude prvi hugenot na tlu Nove zemlje.

E a treći, tj. drugi vinopija, njemu je opet malo falilo da se rodi u zemunici u selu Didi-Lilo. Pradjeda mu se zvao Zaza, djedu je ime bilo Vano, a otac mu je jedan dio života bio kmet.
Prezime mu vjerovatno potiče ili od osetinske riječi za štalu - džuga ili od osetinskog sela Džugani.

---------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

E i to bi bio to što se tiče književnog uvoda (na ovo me inspirisao Elis sa onom pričom o Magi i generalnom sekretaru), a sada idemo "ozbiljno", prvo sam dužan neka objašnjenja.

- Dvorac na početku priče je Livadijski dvorac, "baza" američke delegacije na savezničkoj konferenciji u Jalti.

- Oreanda, Gaspra i Koreiz su gradići smješteni na zapadu od Jalte.

- Levan je snažan vjetar koji na Krimu duva obično u januaru i februaru.

- Valentin Mihailovič Berežkov je bio prevodioc Molotova i Staljina.
Prevodio je prilikom potpisivanja Dogovora o nenapadanju ..., susreta Molotova sa Hitlerom, Staljina i Molotova sa Hopkinsom, Harimanom, Idnom, Čerčilom, a vrhunac karijere mu je Teheranska konferencija.

495_422.jpg

 

Tako je dobro govorio njemački da Hitler nije mogao vjerovati da nije Švabo.

Njegov problem je bio to što je njegov otac (koji je sa majkom ostao u okupiranom Kijevu) radio u okupatorskoj administraciji i zatim sa suprugom i pobjegao sa Nijemcima.
Pošto nisu nađeni nakon oslobađanja Kijeva i pošto nije bilo nikakavih svjedočanstava da su stradali, a shodno saznanju da je radio u okupacionoj administraciji, počelo se naravno sumnjati i otvorena je istraga. Dok je ona trajala nije bilo šanse da Bereškov radi u NKID-u, tako da je početkom '45. otpušten. No na insistiranje Molotova (koji se pozvao na nepostojanje ikakvih dokaza) i uz prešutnu saglasnost Staljina vraćen je u NKID-u neposredno pred Jaltu.

Kasnije se ispostavilo da su mu roditelji stvarno i otišli sa Švabama. Dokopali su se SAD i otac mu je tamo i umro krajem 50-tih. Sa majkom se Bereškov prvi put vidio '69. u Švajcarskoj.

Bereškov je '45. ipak otišao iz NKID-a i radio je kao novinar, a u doba Hruščova opet radi u MID-u, pa je onda glavni urednik časopisa SAD - ekonomija,politika, ideologija, a zatim će praktički više od decenije raditi u ambasadi SSSR-a u SAD. Predavaće i tada, a i poslije raspada SSSR-a po mnogim institutima i fakultetima.
Izdao je nekoliko zanimljivih knjga od kojih je najpoznatija Teheran - 43.
Umro je u Kaliforniji 1998, a sahranjen je u Moskvi.

- NKID - Narodni komeserijat inostranih dijela, od '46. mijenja naziv u MID - Ministarstvo inostranih djela

- Megrel - pripadnik gruzinske etničke sub-grupe, u jezičkom smislu spadaju u megrelo-zansku (kolhidsku) granu kartvelske jezičke porodice.

- Cinandali - gruzinsko bijelo suho vino. Ono i poluslatka crna vina Teliani i Hvančkara bili su omiljenja pića Josipa Visarionoviča.

- Lavrentij Pavlovič je Berija, narkom unutrašnjih poslova SSSR

-General Kruglov, Sergej Nikiforovič '45. je bio 1. zamjenik narkoma unutrašnjih poslova SSSR i čovjek zadužen za cjeloukupno obezbjeđenje Jaltinske konferencije. Za odlično obavljen posao Čerčil ga je u toku konferencije odlikovao sa Most Excellent Order of the British Empire.

 

KruglovSN.jpg 

 

 

 Od dec. '45. je narkom unutrašnjih poslova SSSR, a od marta '46. pa do '56. ministar unutrašnjih poslova SSSR.

 

 

 

 

-Pavlov, Vladimir Pavlovič - drugi čovjek sovjetske delegacije na Jaltinskoj konferenciji, koji je za perfektno obavljen posao oko koordinacije prevodilačkih poslova odlikovan od Čerčila sa onim istim Most Excellent Order of the British Empire.

images?q=tbn:ANd9GcTtiZ16ro0ngOj6POzypdolzPCM-A9Y0GZrP8TZVMtIe0xJVVE

 

Dugogodišnji prevodilac Staljina, jednom prilikom se nije baš najbolje snašao u prevodu nekih dokumenata i tada je uletio Bereškov. Od '39. radi u NKID-u SSSR-a, do '40. je 1. sekretar sovjetske ambasade u Berlinu, a od '40. do '41. je načelnik Centralno-evropskog odjela NKID.
1941. postavljen je za pomoćnika narkoma NKID-a i na tom mjestu ostaje do '47.

Do kraja karijere radiće u ambasadi u Londonu, kao načelnik II Evropskog odjela MID-a SSSR i sekretar Stalne komisije po inostranim poslovima pri prezidijumu CK SSSR.

 

 

 

 

 

 

 

- Markar Sedrakjan, Sedrakovič - sa Kirilom Grigorjevičem Siljčenkom najzaslužniji čovjek za to što su jermenski konjaci jedini ozbiljni suparnik francuskoj "braći".
Izumitelj nove tehnologije proizvodnje konjaka, profesor Jerevanskog poljoprivrednog instituta, inžinjer-tehnolog čuvenog La Yerevan Brandy Company, od '35. član Centralne degustacione komisije SSSR.

 

vin_arm03.jpg

2Q==Napravio takve "nektare" kao što su Artašat, Vaspurkan, Ararat ,Nairi, Jerevan, Ahtamar ... sve u svemu kreator je ukupno 15 vrsta konjaka.

Za svoj ukupni rad '72. je dobio od čuvenog francuskog zavoda Camus Cognac medalju "Vitez degustacije".

 

 

 

 

- Hvančkara ili Kindzmarauli, vina o kojima sam nešto već rekao, ali ima i još jedna pikanterija. Ruzveltu (koji i nije baš bio neki vinopija) oni su se toliko svidjeli da mu je Staljin nakon konferencije uspio poslati (prije njegove smrti) odabrane mlade čokote sorti Aleksandrouli, Mudžeretuli i Saperavi od kojih se ta dva vina prave.
Po nekima čokoti su nakon Ruzveltove smrti završili u Kaliforniji, tako da (ako je to tačno), onda ima i njihovog doprinosa u onoj legendarnoj pobjedi kalifornijskih vina nad francuskima na Paris Blind tasting, održanom u maju 1976.

- Dvin, i o njemu sam nešto rekao.
Osnovna razlika između francuskih i jermenskih konjaka je kao prvo naravno u sortama grožđa (za jermenski konjak koriste se endemske sorte Araratske doline) i kao drugo, za francuske konjake koristi se destilovana voda, a za jermenske izvorna voda, koja se demineralizuje.

Onaj prvi čovjek koji pije konjak je ser Vinston Leonard Spenser Čerčil.

Drugi čovjek (prvi koji pije vino) je Frenklin Delano Ruzvelt.

Treći čovjek (a drugi koji pije vino) je Josif Visarionovič Staljin.

--------------------------------------------------

Neko ko se razumije malo više u datume zapitaće se zašto blog objavljujem 14.II?
Svugdje se uglavnom može vidjeti da je konferencija trajala od 4.II do 11.II, što je nesporno tačno, radni dio je obavljen između ta dva datuma. Ja sam izabrao ovaj zato što je Čerčil upravo tog datuma posljednji napustio Krim.

Ono što je između ostalog konačno ubijedilo Čerčila da prihvati Jaltu kao mjesto konferencije bilo je Staljinovo obećanje da će mu omogučiti sve uslove da obiđe poprišta najvažnijih bitaka Krimskog rata i engleska vojnička groblja (jedan od Čerčilovih predaka je i poginuo u Krimskom ratu).
Tako da je Čerčil 12. i 13. obilazio Sevastopolj, Sapun-Goru i Balaklavu.

Jalta naravno nije bila izvjesna kao mjesto održavanja konferencije, ona je to definitivno postala 5.1. '45. (odnosno to je postala neka sovjetska crnomorska luka) kada je Čerčil u svom pismu Staljinu potvrdio svoj dolazak.
Da je izbor pao na Jaltu zvanično je saopšteno Ruzveltu i Čerčilu 10.1.

Nije da se Čerčil nije bunio i nije da nije navodio u svojoj prepisci sa Ruzveltom razno-razne razloge. U jednom emocionalnom momentu je čak rekao da Staljina treba, zbog njegove tvrdoglavosti da ne dođe na sredozemno more, okriviti za neuspjeh organizacije susreta i dodao da "na kraju krajeva i mi smo isto ugledni ljudi."

Govorio je i da je u ovo doba godine na Krimu klima odvratna (a ko za inat njemu vrijeme u toku konferencije je bilo divno), a opet interesantno je da se i Staljin pozvao na klimu u vezi Škotske, rekao je da mu smeta magla.
Molotov je kasnije u svojim razgovorima sa Čujevim dodao da je Staljin članovima politbiroa rekao da nije samo magla u pitanju, nego i da ne voli muškarce u suknjama.

Inače ideja drugog sastanka velike tojke inicirana je Ruzveltom, koji je prvi put pominje u maju '44. tokom razgovoru sa američkim ambasadorom u SSSR-u Ejverelom Harimanom.

Zatim je on o toj ideji razgovarao i sa Čerčilom, a onda ju je u pismu od 19.7. predočio i Staljinu, predlažući sjever Škotske kao mjesto sastanka, a kao termin naveo je polovinu septembra.
Sutradan Staljinu je došlo pismo sa sličnim sadržajem i od Čerčila.

U narednih 5-6 dana Staljin im je odgovorio. Podržao je ideju sastanka, ali ne i vrijeme - mjesto sastanka nije komentarisao.

I onda Ruzveltov "univerzalni spacijalac" Hari Hopkins polovinom oktobra (ničim izazvan) u razgovoru sa ambasadorom SSSR u SAD Andrejom Gromikom (onim koji je kasnije postao čuveni "mister njet") pominje sovjetsko crnomorsko primorje kao mjesto susreta.
I to je bilo to - Staljin i njegovi su se toga uhvatili kao "pijan plota".

Istina Čerčil i Ruzvelt pokušali su da na sve načine prinude Staljina da promjeni stav - predlagali su Maltu, Sjev. Irsku, Atinu, Jerusalim, Aleksandriju .., ali đaba.

Ruzvelt je čak naveo da je armija protiv tog predloga, da strahuje od prolaza kroz moreuze, pa onda da on isto nije zdrav, te da mora da bude u avionskom kontaktu sa SAD, ali ništa nije upalilo - Staljin je ostao uporan.

Vrijeme sastanka je pomjereno sa kraja '44. na početak '45. zbog Ruzveltovih obaveza oko reizbora, raspuštanja starog saziva Kongresa i obraćanja novom sazivu, koji se trebao satati početkom januara '45.

I tako je susret konačno bio dogovoren.
Na predlog Čerčila cijela operacija je dobila naziv Argonaut (argonautima je on smatrao sebe i Ruzvelta koji su pošli na Tauridu da nađu zlatno runo)

Ja neću sad pričati o pregovorima i odlukama konferencije, o tome se uglavnom dosta zna. Nije da nije bilo problema, bilo ih je naročito kada je razgovaralo o Poljskoj, budućnosti Njemačke i reparacijama, ali na kraju su ipak doneseni zajednički usaglašeni i više-manje kompromisni zaključci.

Osvrnuću se na nešto od onoga što se dešavalo okolo konferencije.

Poluostrvo Krim je oslobođeno 9.5.'44. i bojazni savezničkih komandi i bezbjednosnih službi o ostacima njemačke agenture nisu bili neopravdani.
Na sve sumnje i prigovore te vrste na izbor lokacije Staljin je u svojim pismima Ruzveltu i Čerčilu odgovorio sa kategoričkom izjavom da sovjetska vlada garantuje u toku konferencije svim učesnicima punu bezopasnost.

Nešto manje od mjesec dna prije početka konferencije izdana je naredba Narkoma NKVD № 0028 pod nazivom "O specijalnim mjerama obezbjeđenja na Krimu".
Za provođenje naredbe u djelo formiran je tročlani štab na čijem čelu je bio pomenuti Kruglov, a u sastav štaba još su ulazili general Nikolaj Sidorovič Vlasik (načelnik službe lične Staljinove bezbjednosti) i general Aleksej Grigorijevič Lavrinovič (načelnik PVO Krima).

U radu na obezbjeđivanju bezopasnosti uključene su i državne i vojne službe sigurnosti SAD i VB, sve u svemu nekoliko hiljada ljudi, ne računajući vojnike i oficire vazduhoplovstva i mornarice SAD,VB i SSSR-a, kao ni jedinice kopnene vojske RKKA, PVO i vojnih jedinica NKVD-a.

Najveća odgovornost bila je na 500 oficira 6. odjela (bezbjednost najviših partijskih i državnih rukovodioca) NKGB. Pored njih na terenu je radilo još i 1200 operativaca iz istog narkomata, koji su se bavili kontraobavještajnim obezbjeđenjem konferencije.

Za obezbjeđenje cijelog poluostrva zaduženi su bile vojne jedinice NKVD-a.
Na poluostrvu u toku konferencije nalazili su se tri motopješadijska puka, jedan pješadijski i jedan pogranični puk, jedna motopješadijska divizija, motociklistički odred, bataljon vojnih saobraćajaca, 4 oklopna voza i 5 vodova veze vojski NKVD-a.

Pored toga na Krimu je bila stacionirana tzv. Primorska armija, izdvojena u maju '44. iz sastava 4. Ukrajinskog fronta. Upravo ona će nakon maja '45. biti ono jezgro oko koje će biti formiran Tauridski vojni okrug.

Nebo nad Jaltom i okolinom kontrolisalo je 160 lovaca i Krimska divizija PVO - 76 protuavionskih topova teškog kalibra, 120 malokalibarnih protuavionskih topova, 99 protuavionskih mitraljeza DŠK i 65 reflektora.

Aerodrom Saki, koji se nalazio 65 km sjever-zapadno od Simferopolja i na koji su savezničke delegacije trebale da slete, pregledan je u januaru od strane zajedničke američko-engleske delegacije.
U njezinom izvještaju rečeno je da on potpunosti zadovoljava sve standarde, kao uostalom i mjesta koja su bila određena za smještaj posada transportnih aviona i posada lovačke pratnje.
Kao rezervni aerodromi (u slučaju magle) određeni su Sarabuz (Krim), Gelendžik (Novorosijsk) i Odesa.

Za obezbjeđenje aerodroma Saki brinulo je 155 protuvazdušnih topova i mitraljeza, od čega 7 baterija topova od 85mm, dvije baterije automatskih topova 40mm i 4 voda automatskih topova od 37mm.

Lovačka avijacija aerodroma Saki sastojala se od 32 aviona, uključujući i 6 nočnih lovaca.
A za odbranu tog aerodroma bila je određena i avijacija aerodroma Sarabuz, čijih je 32 lovaca Jak-9 pojačano sa 90 dopunskih lovačkih aparata i pukom PVO, koji je u svom sastavu imao 115 protuavionskih topova velikog i malog kalibra.

U periodu dok je na snazi bila naredba № 0028, bilo koji avion koji bi se pojavio u rejonu na koji se naredba odnosila trebao je biti odmah oboren.

Komanda Crnomorske flote za potrebe konferencije formirala je specijalni jedinicu u čiji sastav su ušli krstarica Vorošilov, razarač "Dovitljivi", 15 katera razne veličine i odred podmornica.

Prva je na Krim naravno došla sovjetska delegacija.
Specijalni voz iz Moskve krenuo je 29.1, a na stanicu Simferopolj došao je 31.1. Prije prolaza voza pretražena je i pruga po cijeloj dužini i njezina najbliža okolina, nađeno je nešto oko hiljadu zaostalih mina i eksplozivnih sredstava.
Staljin je odmah otišao u Jaltu, a Molotov je ostao u Simferopolju da doćeka visoke goste.

A oni - argonauti krenuli su sa aerodroma Luka na Malti u noć s drugog na treći februar, put je trajao 7 sati.

 597px-Saki_Airport,_Crimea,_Yalta_-_NARA_-_195330.jpg

Trideset transportnih aviona podigli su se u pravilnim intervalima od 10 min, svaki praćen posebnim lovačkim eskortom. Prvo je uzletila američka delegacija, a zatim engleska - ukupno oko 700 ljudi od čega je bilo 586 pilota i članova posade.

 m,%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE9%D0%B0.jpg


Još prije je u Sevastopoljsku i Jaltinsku luku stigli su brodovi američke i engleske flote.

6-yalta.jpg 

Sa Sakija gosti su u automobilskoj koloni krenuli ka Jalti, na putu su prvili pauze na već pripremljenim mjestima gdje ih je čekalo osvježenje.

Engleska delegacija (zvanični dio 12 ljudi plus prevodilac) smještena je u mjestu Alupka, u dvorcu grofa Voroncova, izgrađenom u engleskom stilu.

 3155_up.jpg


Središte sovjetske delegacije (9 ljudi i prevodilac) bio je Jusupovski dvorac u mjestu Koreiz,

8947.jpg

a za američku delegaciju (13 članova i prevodilac) određen je najveći i najljepši Livadijski dvorac, u neposrednoj blizini Jalte.

109363_2.jpg 

Pored zvaničnog djela delegacija, u ovim dvorcima bili su smješteni i razni vojni, diplomatski i ekonomski savjetnici, obezbjeđenje i prevodioci, a u tu su se nalazili i kćerke Ruzvelta (En Elenor), Čerčila (Sara) i Harimana (Ketlin), kao i sin Ruzvelta (Eliot) i Hopkinsa (Robert)

Konferencija je svoje sesije održavala u Livadijskom dvorcu, u prvom redu zbog bolesti Ruzvelta. Jusupovski dvorac je od njega bio udaljen 7 km, a Voroncovski oko 15 km. Staljin je kasnije rekao da je namjerno Čerčila smjestio dalje od Livadije, da bi on uvijek mogao doći prije i nekoliko minuta nasamo popričati sa Ruzveltom.

Jusupovski dvorac je obezbjeđivalo sto pripadnika 6. odjela, kao i bataljon NKVD (500 ljudi) razmješten po Alupki.
Američka i engleska delegacija imale su svoje obezbjeđenje, tako da su sovjetske službe brinule samo za vanjski bezbjedonosni pojas, koji se danju sastojao od dva prstena, dok se po noći dodavao i treći, koji su održavali graničari sa psima.
Livadija kao mjesto sastanjčena bila je okružena ogradom visokom 4m, a na moru pred njom stalno je bilo stacionirano 6 katera + krstarica "Vorošilov".

I otprilike u takvim uslovima odvijao se jedan od najvećih diplomatskih dvoboja u istoriji čovječanstva.

 yalta_2.jpg

No kao što rekoh, ja neću pričati o njegovim detaljima, završiću ovo sa kratkim prilogom za istoriju gastronomske diplomatije.

U arhivu FSB čuva se dokument koji prekrasno ilustruje količine namirnica koje su bile predviđene za konferenciju:
1. Kolači - 500 kg
2. Čokoladne bombone - 255 kg
3. Džemovi i marmelade - 280 kg
4. Kompoti - 2000 kg
5. Sirevi - 445 kg
6. Puter - 560 kg
7. Razne kobasice - 830 kg
8- Kavijar - 508 kg
9. Haringa - 916 kg
10. Razne konzerve - 800 kom.
11. Mlijeko karamelizirano - 480 konzervi
12. Jaja - 4500 komada
13. Ribne prerađevine - 431 kg
14. Cigarete - 16574 kutije
15. Čaj - 30 kg

images?q=tbn:ANd9GcTLpO1Q90ZC59qYgUuhyhonBDlHlxogjeiq4ibjpfHOgnJuAJp1 

Svježeg mesa je potrošeno 11,2t - na kuhinju su dovezeni živa telad, krave, ovce, svinje i kokoši. Osim njih našli su se na jelovniku prepelice, divlje svinje, srne, gazele i ćurke.
Potrošeno je 200 kg jesetrine, 150 kg pastruge, 160 kg pršute, 150 kg šunke i 5 kavkaskih ovana.

Za piće bilo je između ostalog pripremljeno više od 5000 boca vina, 5132 boca vodke, 6300 boca piva i 2190 boca konjaka.

Pilo se u ogromnim količinama. Čerčil je dnevno trošio oko dvije boce konjaka. Najviše zabilježenih zdravica na nekoj od večera bilo je 45.
Članovi američke i engleske delegacije su upozoreni od svojih nadređenih da u slučaju ako im postane jasno da više ne mogu, neka se izvine i jednostavno povuku.

Za doručak, piše general-major vazduhoplovstva SAD Kjuter, prvo je išao konjak (nekoliko zdravica), za njim kavijar sa vodkom, onda meza sa bijelim vinom, zatim voće sa šampanjcem i na kraju čaj sa rumom.
Ko je nakon svega toga u želucu, piše general, uopšte mogao donositi razumna i logična rješenja u korist interesa SAD.

Eliot Ruzvelt piše da su praktički svi bili ili polupijani ili pijani, a zamjenik engleskog ministra vanjskih poslova u svom dnevniku za 9.2. kaže:"Bez obzira što loče kantama šampanjac, što bi inače ugrozilo zdravlje svakog normalnog čovjeka, premijer se osjeća dobro."

Na konferenciji je u sjenci svih tih događaja vođena i jedan unutar sovjetski "bratoubilački" rat - radilo se o starom sukobu gruzinskih i krimskih vina - predstavnik posljednjih bila je čuvena jaltinska vinarija Massandra.

U odnosu na gruzinske vinarije Massandra je bila gigant sa vinogradima i pogonima po cijelom Krimu i Kubanu. Njezin osnivač je bio isti onaj grof Voroncev u čijem dvorcu je bila smještena engleska delegacija. Kasnije su je mnogi razvijali, a za vrijeme upravljanja knjazom Golicinjim izgrađen je 1897. i jedan od najveličanstvenijih vinskih podruma na svijetu.

Iz centralne podrumske galerije lepezasto se širi 7 tunela dužine 150 m, a širine 5m, koji se na svojim krajevima spuštaju do 53m dubine, obezbjeđujući idealnu temperaturu od 10-12 C.

U tunelima se nalaze niše za kolekcionarska vina, a redom sa degustacionom salom su i pogoni za punjenje boca. Kapacitet podruma je i milion boca i skoro 5 mil. litara vina.

Prilikom evakuacije sovjeta sa Krima '41. godine spašena su kolekcionarska vina i koliko se moglo ostalih. Švabe su za vrijeme boravka naravno trošile sadržaj Massandrinih podruma (a ko ne bi), no naravno većina je ipak ostala nedirnuta.
Prilikom povlačenja general Ervin Eneke je poštedio vina, u njegovoj naredbi se doslovce kaže ovo: Alkoholne napitke ne uništavati, ostaviti Rusima. Praksa pokazuje da se njihovo napredovanje usporava nakon što dođu u posjed takvih trofeja".

Ostvarivanje tog podlog plana neprijatelja spriječila je specijalna grupa NKVD-ovaca koja je zauzela podrume Massandre prije dolaska jedinica RKKA i partizana.

Tako je Massandra izbjegla degustiranje od strane jednih pobjednika, ali ne i degustiranje ovih koji su se okupili na konferenciji. Otprilike polovina popijenog vina otpada na Massandrina, a praktički sav šampanjac je porijeklom iz mnogonagrađivanog Massandrinog šampanjskog zavoda Abrau-Djurso u blizini Novorosijska.

--------------------------------------------------------

11.2. prva je iz Simferopolja vozom otišla sovjetska delegacija, zatim isti dan američka i konačno 14. i engleska. Molotov, koji ih je dočekao i isparatio ih je.

Evropa i svijet su ušli u novo doba.

 

8011025.jpg 


---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------

EPLOG

Sjedio sam u malom restoranu u blizini Johann Wolfgang Goethe-Universität-a u Frankfurtu.
Konferencija o poslijeratnoj diplomatiji velikih sila je upravo završila. Moj referat je bio uvodni i imao je za cilj da ratnu diplomatiju savezničkih sila odredi kao fundament poslijeratne diplomatije.
Čini mi se da je bio dobro primljen ... mada to nije ni toliko bitno.

Do aviona za Vašington imao sam još 5 sati. Atmosfera skoro pa praznog poslijepodnevnog nedeljnog restorana mi je odgovarala. Sa namjerom sam sjeo u neposrednu blizinu velikog Telefunkenovog televizora, jer mi je želja bila da pogledam redovne RTL-ove vijesti.
Bila je nedelja 5. maj 1985.

Vijesti su upravo počele kada sam sa svoje desne strane čuo:"Gospodine Beržkov."
Okrenuo sam glavu. Preda mnom je stajalo troje mladih ljudi. Jedina djevojka među njima objasnila mi je da su svo troje apsolventi na katedri za istoriju i da njezin kolega piše diplomski na temu Postdamska konferencija.
Sve ovo je izgovorila u dahu, te je prije nastavka morala napraviti pauzu da bi udahnula vazduh. A u nastavku me zamolila da im učinim čast i odgovorim na par pitanja.

Rekao sam da ču im učiniti čast, ali da ih molim da budu kratki.

Prvo pitanje je bilo ono koje sam mnogo puta čuo, a glasilo je šta sada mislim o Staljinu?
Skoro svi koji su me to pitali uglavnom su u nevješto glumili zainteresovanost, od mene su ili očekivali da potvrdim njihov stav ili da se, u slučaju da ga ne potvrdim, samoidentifikujem kao gad.

Pogledao sam nakratko na televizor, a onda počeo.
- Odgovoriću Vam odmah i za Staljina i za Čerčila.
Staljin je brkati čiko koji je volio vino i koji je pušio lulu tako što je duvan za nju vadio parajući cigarete marke Hercegovina Flor. U njegovo vrijeme pobijedili smo Hitlera i stvoren je lik dječijeg crtanog heroja Buratina.
A Čerčil je opet čiko koji je pušio cigare, pio konjak marke Hajn, uzgajao buldoga i u čije vrijeme su englezi pobijedili Hitlera. U njegovo doba u londonskom parku je umrla medvjedica Vinipeg, po kojoj je stvoren lik Vini Puha.

Nikada neću zaboraviti njihova lica. Neugodnu tišinu prekinuo je jedan od mladića (vjerovatno onaj koji je diplomski i radio).

- A truman .., šta biste mogli reći o Trumanu?
Opet sam pogledao na televizor i rekao
- I o njemu bih imao šta da kažem, ali na žalost počinje na televiziji onaj prilog koji sam čekao, pa ću Vas zamoliti da me izvinite.

Uljudno su se zahvalili i brzo otišli.

Na televizoru je davan prilog o posjeti predsjednika Regana Bitburskom vojničkom groblju na kojem je sahranjeno 2000 vojnika Vermahta i 49 esesovaca.

Nakon što sam vidio njegov naklon nad njihovim grobovima, pomislio sam kako sam prije 40 godina imao čast da prisustvujem rađanju jedne epohe, a da me proviđenje udostojilo časti i da prisustvujem spuštanju zavjese nad njom.

Bilo je vrijeme da krenem na aerodrom.


Atačmenti



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 00:46 15.02.2016

Kraj

... je maestralan. Mada, ja iskreno sumnjam da je Regan znao kome se klanja.
Inače, prepoznao sam pozornicu i glavne igrače, pre objašnjenja.
blogovatelj blogovatelj 00:48 15.02.2016

Skidam kapu

Divan blog.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 11:36 15.02.2016

Re: Skidam kapu

blogovatelj
Divan blog.


Slažem se! Uživala sam :)
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 11:36 15.02.2016

Re: Skidam kapu

blogovatelj
Divan blog.


Slažem se! Uživala sam :)
apostata apostata 01:03 15.02.2016

Hvala

puno obojici.

A znao je Regan šta radi ... i te kako je znao.

Moram ići sada da spavam - sutra rano ustajem.

freehand freehand 10:12 15.02.2016

Re: Hvala

A znao je Regan šta radi ... i te kako je znao.

Vidiš, ovo mi je je izuzetno interesantno? Zvuči kao da je deo nekakve zamisli i plana, rehabilitacije i zaokreta. Nikad i nigde nisam naleteo na takvu insinuaciju ili tvrdnju. Imaš li nešto podrobnije o tome ili je u pitanju samo osećaj i dedukcija vraćanjem unazad niz istorijske stepenike?
apostata apostata 20:38 15.02.2016

Re: Hvala

Ma nismo se mi razumjeli, ja sam kont'o da ti misliš da su ga navukli kao malog majmuna, odnosno da nije imao pojma gdje ide.

E a o planu - ja mislim da nije bilo plana. Odnosno nije bilo nekog trusta mozgova koji je na početku Reganovog mandata dao taj nekakav plan akcije, koji bi trebao da se realizuje po etapama i koji bi doveo na kraju do raspada SSSR-a.
Toga nije bilo sigurno, jer poznato je da je sve njihove agencije, institute, experte raspad iznenadio, to niko nije prognozirao praktički do samog kraja.

Da je postojao plan on bi se onda prvenstveno odnosio na slabljenje SSSR-a.
Međutim istina je da su Regan i njegova administracija bili toliko antisovjetski nastrojeni, da jednostavno nisu propuštali nijednu priliku da SSSR-u nanesu udarac, bilo kakav, na bilo kakvom nivou i bilo kakve snage.

Da je bio neki drugi predsjednik, siguran sam da mnoge stvari, koje su ovi odmah prepoznali kao mogućnost da se SSSR-u nanese šteta, uopšte ne bi bile shvaćene kao nekakva šansa za udarac.

Isto to važi i da je bila neka druga administracija ... tamo (u Reganovoj ekipi) je bio neko (može se relativno lako saznati ko je to) ko je imao jako dobre kontakte sa Ukrajinskim kongresnim američkim komitetom ili koji je bio čak njihov član i koji je u tzv. golodomoru vidio ogromnu šansu za udarac po SSSR-u ... i stvar je krenula.

1984. Regan potpisuje zakon o formiranju komisije, koja bi trebala da izuči uzroke gladi u Ukrajini i uloge Sovjeta u njezinom izazivanju.
Dalje forsiranje te problematike omogučeno je ulaskom istaknutog člana gornjeg komiteta Katarine Čumačenko u administraciju Bijelog doma (inače Čumačenko će kasnije postati gospođa Juščenko, a još kasnije prva dama Ukrajine).

U isto vrijeme npr. Solidarnost sve više forsira Katin.

A Bitburg - njime je zapravo zvanično obznanjen kraj dehumanizacije nekadašnjeg neprijatelja, kao i da je nekadašnje neprijateljstvo prošlost, te da tog bivšeg neprijatelja sa sadašnjošću (što je bilo veoma bitno) povezuje njegovo tadašnje neprijateljstvo sa današnjim zajedničkim neprijateljom – imperijom zla na istoku.

Pa onda 1986. Bitburg izaziva početak tzv. Historikerstreit-a, s kojim revizionizam i negacionizam dobijaju "pravo naučnog građanstva", takođe teorija totalitarizama tada ponovo postaje aktuelna u nauci. '88. objavljeni su rezultati rada gore pomenute komisije.

U 80-tim završiće se "pacifikacija" evropske intelektualne ljevice.
I kada se to mixuje sa Strategic Defense Initiative, padom cijena nafte, događajima u SSSR-u dokoturalo se do onoga što se na kraju desilo.

Ali opet podvlačim po meni to nije bio neki generalni plan - namjera je bila nanositi udarce SSSR-u kada je god to moguće.
Ukazala se prilika - udari.
Jedan potez je povlačio drugi, a ovaj treći i tako dalje.
freehand freehand 21:36 15.02.2016

Re: Hvala

Ma nismo se mi razumjeli, ja sam kont'o da ti misliš da su ga navukli kao malog majmuna, odnosno da nije imao pojma gdje ide.

Ali opet podvlačim po meni to nije bio neki generalni plan - namjera je bila nanositi udarce SSSR-u kada je god to moguće.
Ukazala se prilika - udari.
Jedan potez je povlačio drugi, a ovaj treći i tako dalje.

Ok, ovo je ono što sam pitao.
Što se ostalog tiče sve je jasno, a ubrzanje je dobilo zamah sa smrću Brežnjeva, onda niz Andropov-Černjenko-Gorbačov, pa glasnost i perestrojka u državi koja je klimala i gušila se u opštoj neefikasnosti i ideološkom rasulu, sa urušenom ekonomijom i sveime što iz takvog stanja proizilazi.
apostata apostata 21:50 15.02.2016

Re: Hvala

freehand

Ok, ovo je ono što sam pitao.
Što se ostalog tiče sve je jasno, a ubrzanje je dobilo zamah sa smrću Brežnjeva, onda niz Andropov-Černjenko-Gorbačov, pa glasnost i perestrojka u državi koja je klimala i gušila se u opštoj neefikasnosti i ideološkom rasulu, sa urušenom ekonomijom i sveime što iz takvog stanja proizilazi.

Da!
No za dobijanje prave slike trebalo bi sve ovo što si nabrojao u tančine izanalizirati.

Al' ebga to je posao ogromnih razmjera.
anonymous anonymous 22:56 15.02.2016

Re: Hvala

Ok, ovo je ono što sam pitao.
Što se ostalog tiče sve je jasno, a ubrzanje je dobilo zamah sa smrću Brežnjeva, onda niz Andropov-Černjenko-Gorbačov, pa glasnost i perestrojka u državi koja je klimala i gušila se u opštoj neefikasnosti i ideološkom rasulu, sa urušenom ekonomijom i sveime što iz takvog stanja proizilazi.


Možda mi nije baš jasno šta si pitao,ali ....

...plan jeste postojao i razvijao se od osnivanja KEBSA - 1975 , dakle dosta pre Regana.

KEBS
freehand freehand 23:45 15.02.2016

Re: Hvala

anonymous
Ok, ovo je ono što sam pitao.
Što se ostalog tiče sve je jasno, a ubrzanje je dobilo zamah sa smrću Brežnjeva, onda niz Andropov-Černjenko-Gorbačov, pa glasnost i perestrojka u državi koja je klimala i gušila se u opštoj neefikasnosti i ideološkom rasulu, sa urušenom ekonomijom i sveime što iz takvog stanja proizilazi.


Možda mi nije baš jasno šta si pitao,ali ....

...plan jeste postojao i razvijao se od osnivanja KEBSA - 1975 , dakle dosta pre Regana.

KEBS

Ne, nisam to pitao, ovo su opšte i relativno dobro poznate stvari, mada hvala na linku. Odličan je Ivanji, uvek je vredno pročitati svedočanstva iz prve ruke. čak i kad su reportažnog karaktera i više opisuju atmosferu.
vera.nolan2 vera.nolan2 08:57 17.02.2016

Re: Hvala, izvanredan tekst !

A znao je Regan šta radi ... i te kako je znao.


Poseta vojnom groblju, povodom 40-godišnjice kapitulacije Nemačke, izazvala je proteste i reakcije, a pank grupa Ramones snimila protestnu pesmu " Bonzo Goes to Bitburg "
Bonzo je čimpanza koja je 1951. godine nastupila sa Reaganom, glumcem u komediji Bedtime for Bonzo. Pesma se tek sljedeće godine pojavila na američkom tržištu, kao deo albuma Animal Boy.



Na groblju su sahranjeni i pripadnici (43-49) Vafen-SS-a, dakle elitnih nacista i 2000 nemačkih vojnika, većina njih su imali 17, 18 i 19 godina kada su poginuli. Zbog toga je nastala diskusija u SAD, a u Nemačkoj ta rasprava je bila mnogo žešća nego u SAD. Jedan od oštrih kritičara je bio i Ginter Gras, a kasnije se ispostavilo da je i on pri kraju rata sa 17 godina bio pripadnik SS-a...
Dve nedelje pre Reganovog puta u Nemačku, Eli Vizel se usprotivio predviđenoj poseti. "To mesto, gospodine predsedniče, nije vaše mesto”, rekao je, “Vaše mesto je ono gde se nalaze žrtve S.S. vojnika".
Kada je Helmut Kol pozvao Regana da razmotre plan posete, rekao je: "Helmute, hajde da učinimo to".

Ima mišljenja da je Reganova poseta groblju u Bitburgu u Nemačkoj trebalo da označi veliko pomirenje; sam termin pomirenje deo je globalne politike koja relativizuje ideologiju fašizma i izjednačuje je sa drugim ideologijama XX veka.
milisav68 milisav68 09:13 17.02.2016

Re: Hvala, izvanredan tekst !

vera.nolan2
A znao je Regan šta radi ... i te kako je znao.


Poseta vojnom groblju, povodom 40-godišnjice kapitulacije Nemačke, izazvala je proteste i reakcije, a pank grupa Ramones snimila protestnu pesmu " Bonzo Goes to Bitburg "
Bonzo je čimpanza koja je 1951. godine nastupila sa Reaganom, glumcem u komediji Bedtime for Bonzo. Pesma se tek sljedeće godine pojavila na američkom tržištu, kao deo albuma Animal Boy.



Na groblju su sahranjeni i pripadnici (43-49) Vafen-SS-a, dakle elitnih nacista i 2000 nemačkih vojnika, većina njih su imali 17, 18 i 19 godina kada su poginuli. Zbog toga je nastala diskusija u SAD, a u Nemačkoj ta rasprava je bila mnogo žešća nego u SAD. Jedan od oštrih kritičara je bio i Ginter Gras, a kasnije se ispostavilo da je i on pri kraju rata sa 17 godina bio pripadnik SS-a...
Dve nedelje pre Reganovog puta u Nemačku, Eli Vizel se usprotivio predviđenoj poseti. "To mesto, gospodine predsedniče, nije vaše mesto”, rekao je, “Vaše mesto je ono gde se nalaze žrtve S.S. vojnika".
Kada je Helmut Kol pozvao Regana da razmotre plan posete, rekao je: "Helmute, hajde da učinimo to".

Ima mišljenja da je Reganova poseta groblju u Bitburgu u Nemačkoj trebalo da označi veliko pomirenje; sam termin pomirenje deo je globalne politike koja relativizuje ideologiju fašizma i izjednačuje je sa drugim ideologijama XX veka.



Ovaj komentar ću od sada da citiram, kad god domaći "antifašisti" krenu sa pričom o antifašizmu, sa oslanjanjem na "zapadne" (EU) vrednosti.
apostata apostata 10:39 21.02.2016

Re: Hvala, izvanredan tekst !

vera.nolan2


Poseta vojnom groblju, povodom 40-godišnjice kapitulacije Nemačke, izazvala je proteste i reakcije, a pank grupa Ramones snimila protestnu pesmu " Bonzo Goes to Bitburg "
Bonzo je čimpanza koja je 1951. godine nastupila sa Reaganom, glumcem u komediji Bedtime for Bonzo. Pesma se tek sljedeće godine pojavila na američkom tržištu, kao deo albuma Animal Boy.



Na groblju su sahranjeni i pripadnici (43-49) Vafen-SS-a, dakle elitnih nacista i 2000 nemačkih vojnika, većina njih su imali 17, 18 i 19 godina kada su poginuli. Zbog toga je nastala diskusija u SAD, a u Nemačkoj ta rasprava je bila mnogo žešća nego u SAD. Jedan od oštrih kritičara je bio i Ginter Gras, a kasnije se ispostavilo da je i on pri kraju rata sa 17 godina bio pripadnik SS-a...
Dve nedelje pre Reganovog puta u Nemačku, Eli Vizel se usprotivio predviđenoj poseti. "To mesto, gospodine predsedniče, nije vaše mesto”, rekao je, “Vaše mesto je ono gde se nalaze žrtve S.S. vojnika".
Kada je Helmut Kol pozvao Regana da razmotre plan posete, rekao je: "Helmute, hajde da učinimo to".

Ima mišljenja da je Reganova poseta groblju u Bitburgu u Nemačkoj trebalo da označi veliko pomirenje; sam termin pomirenje deo je globalne politike koja relativizuje ideologiju fašizma i izjednačuje je sa drugim ideologijama XX veka.







petargli petargli 01:35 15.02.2016

svaka cast na blogu

bilo je uzivanje citati ga!

cassiopeia cassiopeia 09:23 15.02.2016

Re: svaka cast na blogu

petargli
bilo je uzivanje citati ga!



Pravo uživanje!
mirelarado mirelarado 21:03 15.02.2016

Re: svaka cast na blogu

cassiopeia
petargli
bilo je uzivanje citati ga!



Pravo uživanje!


Двапут прочитала. Први пут ми се завртело у глави од тог силног алкохола који су актери испијали кројећи (привремено) свет.

Сјајан блог, Апостата!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 02:54 15.02.2016

Hvala

I još jednom, hvala.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:27 15.02.2016

Ovako ja...

...zamisljam dobar blog. Među nekoliko desetina koje sam ovde pročitao.
PS Da li neko zna koliko je blogova ovde objavljeno?
cassiopeia cassiopeia 09:31 15.02.2016

Re: Ovako ja...

KRALJMAJMUNA

PS Da li neko zna koliko je blogova ovde objavljeno?



Kad pogledaš u address baru adresu svakog pojedinačnog bloga ima i broj. Ako me sećanje ne vara to je redni broj bloga.

http://blog.b92.net/text/26236/Argonauti-i-Uncle-Joe-na-Tauridi/
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:35 15.02.2016

Re: Ovako ja...

cassiopeia
KRALJMAJMUNA

PS Da li neko zna koliko je blogova ovde objavljeno?



Kad pogledaš u address baru adresu svakog pojedinačnog bloga ima i broj. Ako me sećanje ne vara to je redni broj bloga.

http://blog.b92.net/text/26236/Argonauti-i-Uncle-Joe-na-Tauridi/

Ah, hvala. Moglo bi da bude, makar priblizno.
I dalje sanjam da imamo na raspolaganju sve blogove sa svim komentarima, sa mogucnoscu pretrazivanja...
cassiopeia cassiopeia 09:46 15.02.2016

Re: Ovako ja...

KRALJMAJMUNA

Ah, hvala. Moglo bi da bude, makar priblizno.
I dalje sanjam da imamo na raspolaganju sve blogove sa svim komentarima, sa mogucnoscu pretrazivanja...


Nema na čemu :)

Ja nekad odlutam na neki davni blog pa čitam sve redom :)
omega68 omega68 09:40 15.02.2016

Друг Коба

Цар!
da je Staljin članovima politbiroa rekao da nije samo magla u pitanju, nego i da ne voli muškarce u suknjama

Што више сазнања добијам из верзија незваничне или скрајнутих делова званичне повести, Стаљин ми је све омиљенији лик.Наравно да ће многи блогер, простак, да се саблазни и да пожури да хитне камен у мом правцу чиме ће само потврдити своју пословичну глупост.
Тебе бих замолио да појасниш ко је кога на крају слагао и због чега?То горе поменутог блогера не тера да изнова показује незнање, епско а катастрофално
blogovatelj blogovatelj 18:17 15.02.2016

Re: Друг Коба

Стаљин ми је све омиљенији лик.


Nisam ni očekivao da ti je Gandi omiljeni lik
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:26 15.02.2016

Re: Друг Коба

blogovatelj
Стаљин ми је све омиљенији лик.


Nisam ni očekivao da ti je Gandi omiljeni lik


Pusti, bre, Omegu, njega je greota zajebavati.

Nego, gledam ovu poslednju fotku, sa izvajanim Čerčilom, Ruzveltom i Staljinom, i sad, možda je u pitanju optička iluzija, ali Staljin nekako izgleda dosta krupniji od ove dvojice, naročito u odnosu na Ruzvelta. I izguglam malo: zapravo je bio patuljak, manji čak i od Putina i Medvedeva, jedva 163 cm. Dok je Ruzvelt, recimo, bio dosta veći od njih, skoro 190 cm (188cm, da budem precizan). Čerčil je isto bio malecan, 167cm. Ali je vajar, izgleda, bio u frci da ne zaglavi u Sibiru zbog nedostatka umetničke vizije, pa je malo skalirao Vodju.
freehand freehand 19:40 15.02.2016

Re: Друг Коба

Pusti, bre, Omegu, njega je greota zajebavati.

Reče neko koga je sevap zajebavati.
No kad se uozbiljimo - šta je tačno Omega pogrešno rekao?
Šta ti, na primer, tačno znaš o Staljinu? Mimo "zvanične verzije" koja i danas kaže da je Rusija veliki gulag a Putin tiranin žedan krvi?
A propos Staljina i SSSR i odnosa "Slobodnog sveta" prema toj državi nije loše pogledati Olivera Stouna i njegoiv serijal o istoriji SAD koje nema u udžbenicima i na CNN. Ne ztahteva predznanje ni veliki napor u razmevanju.

Poslednjih sam meseci bio u prilici da u Rumuniji provedem nekoliko nedelja, u Temišvaru. Obišao i Marijinu crkvu iz koje je krenula pobuna protiv Čaušeskua. Interesantno je da Rumuni sa kojima sam razgovarao i na bivšeg predsednika i na život u to vreme uopšte ne gledaju sa ogorčenjem i kao oslobođeni robijaši, kako bi se očekivalo. Tako da prava revalorizacija i sistema i načina života tek sledi, kad se smire strasti i um oslobodi kontrapropagande.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:10 15.02.2016

Re: Друг Коба

Interesantno je da Rumuni sa kojima sam razgovarao i na bivšeg predsednika i na život u to vreme uopšte ne gledaju sa ogorčenjem i kao oslobođeni robijaši, kako bi se očekivalo. Tako da prava revalorizacija i sistema i načina života tek sledi, kad se smire strasti i um oslobodi kontrapropagande.


Pa dobro, i u Srbiji imaš jako puno ljudi koji su ubedjeni da je za vreme Slobe "sve bilo mnogo bolje". A o Titu da i ne govorimo.

Gledao sam Untold history of US, naravno, i tamo nema ni slova koje umanjuje ili negira istorijske činjenice (zvaničnu verziju, sa ili bez navodnika) o tome koliki je Staljin zlikovac i psihopata bio, u smislu koliko je ljudi pomrlo po gulazima u njegovo vreme.

Ne znam ni za jednu zvaničnu verziju u kojoj se Putin i Rusija opisuju tako kako ti kažeš. Putinu se zamera štošta, i to konkretno, od toga da je uzurpirao vlast, da naredjuje ubistva opozicionih vodja, guši slobodno novinarstvo, ometa rad NGO-ova, da se usput užasno lično obogatio, i konačno, da je naredio agresiju i otimanje teritorije susedne zemlje. I malo se sprdaju sa time što voli da se slika polugo. Gulage niko ne pominje, bar ja nisam čuo.
freehand freehand 20:13 15.02.2016

Re: Друг Коба

Gledao sam Untold history of US, naravno, i tamo nema ni slova koje umanjuje ili negira istorijske činjenice (zvaničnu verziju, sa ili bez navodnika) o tome koliki je Staljin zlikovac i psihopata bio, u smislu koliko je ljudi pomrlo po gulazima u njegovo vreme.

Za početak, ko je i kako postavio Staljinu dijagnozu psihopate i koliko je ljudi pomrlo u gulazima?
apostata apostata 20:56 15.02.2016

Re: Друг Коба

srdjan.pajic


Nego, gledam ovu poslednju fotku, sa izvajanim Čerčilom, Ruzveltom i Staljinom, i sad, možda je u pitanju optička iluzija, ali Staljin nekako izgleda dosta krupniji od ove dvojice, naročito u odnosu na Ruzvelta. I izguglam malo: zapravo je bio patuljak,


Na policijskoj kartici zaokruženo crvenim stoji ti koliko je Staljin bio visok.
manji čak i od Putina i Medvedeva, jedva 163 cm. Dok je Ruzvelt, recimo, bio dosta veći od njih, skoro 190 cm (188cm, da budem precizan). Čerčil je isto bio malecan, 167cm. Ali je vajar, izgleda, bio u frci da ne zaglavi u Sibiru zbog nedostatka umetničke vizije, pa je malo skalirao Vodju.


Vajar se zove Zurab Cereteli i spomenik je izvajao 2005, a postavljen je u Livadiji 2015.



Jel' sada bolja perspektiva?
apostata apostata 21:21 15.02.2016

Re: Друг Коба

omega68
Цар!
da je Staljin članovima politbiroa rekao da nije samo magla u pitanju, nego i da ne voli muškarce u suknjama

Што више сазнања добијам из верзија незваничне или скрајнутих делова званичне повести, Стаљин ми је све омиљенији лик.Наравно да ће многи блогер, простак, да се саблазни и да пожури да хитне камен у мом правцу чиме ће само потврдити своју пословичну глупост.
Тебе бих замолио да појасниш ко је кога на крају слагао и због чега?То горе поменутог блогера не тера да изнова показује незнање, епско а катастрофално

Izvini omega, ali ovo boldovano nisam baš najbolje razumio.
apostata apostata 22:09 15.02.2016

Re: Друг Коба

omega68
Цар!
da je Staljin članovima politbiroa rekao da nije samo magla u pitanju, nego i da ne voli muškarce u suknjama

Opšte je poznato da Staljin homoseksualce nije volio.

U SSSR-u od '34. homoseksualizam je bio krivično gonjen.
Polni odnos dvojice muškaraca (мужеложство) kažnjavao se od 3-5 godina, a za мужеложство sa fizičkom ili nekom drugom vrstom prisile dobijalo se od 5 do 8 godina.

Poznat je slučaj Heri Vajta, enkleskog komuniste (čini mi se da je imao 27. god), novinara Moscow News i osvjedečenog homoseksualca.

Kada je izašao ovaj zakon on se zabrinuo. Razgovarao je sa redakcijom, urednikom, pravnicima i svi su ga umirili da se to na nega ne odnosi.
Urednik ga je čak, da bi ga smirio i unaprijedio.

Međutim uskoro po tom članu krivičnog zakona bi uhapšen jedan njegov bivši ljubavnik. Vajt se odmah obraća OGPU, gdje su mu rekli da u njihovoj dukementaciji nema ničega što bi njega inkriminisalo.

No Vajt nezadovoljan piše pismo direktno u Staljinov sekreterijat. Opiše tamo sve po redu i na kraju od genseka zatraži mišljenje po pitanju da li je homoseksualac kao čovjek dostojan da bude član neke komunističke partije.

Pismo je došlo na sto Staljina, međutim Vajt odgovor nije dobio, jer je na pismu Staljin samo napisao:"U arhiv! Idiot i degenerik. J.V. Staljin"
omega68 omega68 23:33 15.02.2016

Re: Друг Коба

Izvini omega, ali ovo boldovano nisam baš najbolje razumio.

Тебе бих замолио да појасниш ко је кога на крају слагао и због чега?

Питао сам о још неким детаљима који су се десили годинама после тог састанка на Јалти.О томе да ли је тачно да су западни ,,савезници '' изневерили договор ( везано за СФРЈ )?
nask nask 23:48 15.02.2016

Re: Друг Коба

174 cm to je po starom kalendaru, tek po novom je sa 163 cm ispao patuljak.

Inače blog po mom ukusu, baš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:21 16.02.2016

Re: Друг Коба

apostata


Jel' sada bolja perspektiva?


Ovo je garant Staljin naredio da se prepravi u arhivi.

Nema šanse da je bio metar sedamdeset četiri, jer na svim fotkama gde stoje, uvek je bio niži za par cm od Čerčila, koji je (sem ako i njegova policijska arhiva ne govori drugačije) bio 167 cm.

A i iz ove druge perspektive Staljin izgleda veći i stameniji od druge dvojice. Što me je zainteresovalo da pogledam ko je taj Zurab Cereteli, i nađem da je čovek, ono, što se kaže, državni umetnik (predsednik Akademije, mator ko biblija, verovatno se Stalljna bojao i decenijama posle njegove smrti, pa ga izvajao ovolikog). Inače, piše da je napravio i Putinovu skulpturu, u prirodnoj velični, znači, bar jedno dva i po metra .
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:29 16.02.2016

Re: Друг Коба

freehand

Za početak, ko je i kako postavio Staljinu dijagnozu psihopate i koliko je ljudi pomrlo u gulazima?


Izgleda da ne raspolažem preciznom (i tačnom) informacijom. Brojevi na wikipidiji kažu: od jedva milion ljudi, do dvaes' miliona. Djavo će ga znati, možda Staki stvarno i nije bio toliko zao, "nego oni oko njega" (kao što je bio slučaj sa Slobom, zna se), ili su mu sve to napakovali "saveznici". Ne znam šta kažu tvoji i Omegini izvori, baš sam radoznao da čujem, pa da korigujem stavove.
freehand freehand 00:33 16.02.2016

Re: Друг Коба

srdjan.pajic
freehand

Za početak, ko je i kako postavio Staljinu dijagnozu psihopate i koliko je ljudi pomrlo u gulazima?


Izgleda da ne raspolažem preciznom (i tačnom) informacijom. Brojevi na wikipidiji kažu: od jedva milion ljudi, do dvaes' miliona. Djavo će ga znati, možda Staki stvarno i nije bio toliko zao, "nego oni oko njega" (kao što je bio slučaj sa Slobom, zna se), ili su mu sve to napakovali "saveznici". Ne znam šta kažu tvoji i Omegini izvori, baš sam radoznao da čujem, pa da korigujem stavove.

Čudi me da neko sa takvim znanjem konsultuje Vikipediju. Delovao si tako sigurno u prvom nastupu a naročito prema Omegi da sam pomislio kako ćeš ti to iz rukava. Ali tih deset-dvaes miliona gore-dole - to može i u kolateralnu.
Koliko to ono beše u bebama, po Madleni Olbrajt, ako se sećaš kursa u odnosu na iračke glave?

P.S. Šta sam hteo da kažem? Naravno, ne da je Staljin bio baš svilena bonbobna, niti da je Sovjetski Savez bio rajsko naselje. Ali ni naočari kroz koje se na njih gleda kao da nisu baš najčistije.
Evo, na primer, kako bi se to moglo predstaviti u savremenom svetu:



Naravno, ako važi taj pojednostavljeni kriterijum i ako misliš da su bitni pokazatelji koji su poređeni.
omega68 omega68 01:14 16.02.2016

Re: Друг Коба

Питао сам о још неким детаљима који су се десили годинама после тог састанка на Јалти.О томе да ли је тачно да су западни ,,савезници '' изневерили договор ( везано за СФРЈ )?

Na primer:
Допринос Совјетског Савеза борби против Хитлера је био незаменљив јер и после савезничког искрцавања у Нормандији јуна 1944. нацисти су на западном фронту имали 90 дивизија, а на источном 250.
7
Пошто је императив победе над нацизмом захтевао да се совјетска интересна сфера у Источној Европи не доводи у питање, Рузвелтова администрација је настојала да наметне минимум општих на-чела на којима би требало да се заснива послератно уређење Европе. Прихватајући да Источна Европа буде део совјетске интересне сфере, Рузвелт је имао у виду кон-цепт „отворене инересне сфере“, по узору на америчку интересну сферу у Латин-ској Америци. Амерички председник је веровао да ће Совјетски Савез прихватити да учествује у глобалном систему мећународних односа заснованог на пројекту Ује-дињених нација. У том оквиру би совјетска „отворена интересна сфера“ у Источној Европи подразумевала да би, по завршетку рата, у Источној Европи, доминирали совјетски војни интереси, али не и да у њој буду уведени стаљинистички режими по совјетском узору. Рузвелт је веровaо да је било неопходно, по завршетку ратног сукоба у Источној Европи, успоставити демократско државно уређење, вишепар-тијски систем и слободну економску утакмицу, која је подразумевала и слободу економске размене са Западном Европом и САД.
8
Наведени амерички захтеви и чињеница да се Југославија одлукама Техеранске конференције нашла у совјетској интересној сфери биће задати оквири спољне по-литике Титовог покрета и државе коју је он створио по завршетку Другог светског рата.

Kako je moguće da su na primeru SFRJ, odmah posle rata, zapadni ,,saveznici'' prebacili Tita u svoju interesnu sferu, čak po cenu da bace atomsku bombu koji su već imali.
Negde sam našao podatak da su Staljinu rekli da skloni ruke od Jugoslavije jer će da upotrebe bombu kao u Japanu i da se Staljin sklonio kad je shvatio da će Srbi da nastradaju.( to je onih ,,njegovih '' 50 % koje je trebao da dobije ).Tzv. Tito je čak imao ideju da potopi istočnu Srbiju miniranjem đerdapske klisure ako SSSR krene vojno...
I ne samo tu.Zapad je prekršio dogovor u mnogim zemljama pa se 2013. na sastanku tada G 8, u junu, u Britaniji dogodila nova Jalta.
Ovo danas je samo dovođenje sveta u okvire tog dogovora?
feliks.krul feliks.krul 12:24 16.02.2016

Re: Друг Коба


partnerstvo nije opstalo u Londonu
freehand freehand 12:40 16.02.2016

Re: Друг Коба

feliks.krul

partnerstvo nije opstalo u Londonu

I posle kažu - Džugašvili retuširao?!
blogovatelj blogovatelj 19:10 16.02.2016

Re: Друг Коба

i da se Staljin sklonio kad je shvatio da će Srbi da nastradaju




Dusevan covek, taj Staljin.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:54 16.02.2016

Re: Друг Коба

freehand
Naravno, ne da je Staljin bio baš svilena bonbobna, niti da je Sovjetski Savez bio rajsko naselje.


Aha, nestaško, pa se malo zaneo...

Ne da Staljin nije bio svilena bombona, nego je po svim raspoloživim podacima i dostupnim dokumentima i svedočenjima bio izuzetno veliki krvnik, iza koga su (u miru) ostali milioni grobova, i načisto uništena zemlja na sasvim suprotnoj strani spektra od rajskog naselja. Zemlja iz koje je gledao da pobegne ko je god mogao, uz velike muke, često rizikući život, o čemu takodje svedoče mnoge knjige, filmovi i tv serije (pošto vidim da serije posebno ceniš kao validne istorijske dokumente, za razliku od kojekakvih propagandnih pamfleta sa wikipedije za kojima sam ja, eto, prinuđen da posegnem). Tako da bi za bolje naočare ipak ti morao da potražiš uput od lekara. Mada bih ja i pregled glave preporučio.

Inače, verovatno ti je promaklo, Omega je Staljina promovisao u Cara (ni manje ni više) zbog izliva homofobije koji je ostao zabeležen u istorijskim dokumetima, kako je to domaćin opisao, a potom i pojasnio. Na to sam reagovao, i to sasvim ovlaš, a ostatak lupetanja nisam pročitao, i ubedjen sam da nisam mnogo propustio.
omega68 omega68 23:21 16.02.2016

Re: Друг Коба

Ахаха, серије, филмови и књиге, демократски агитпроп
Па и данас многи дебил залуђен демократским мраком мисли да је председник Ким највећи крвник на свету.Али на жалост северноамеричких полумозгаша истина је другачија:



Dug je i veći
freehand freehand 23:36 16.02.2016

Re: Друг Коба

o čemu takodje svedoče mnoge knjige, filmovi i tv serije (pošto vidim da serije posebno ceniš kao validne istorijske dokumente, za razliku od kojekakvih propagandnih pamfleta sa wikipedije za kojima sam ja, eto, prinuđen da posegnem).

Nije u pitanju TV serija, Pajiću, svakako ne u smislu porodičnih sapunica. Stounovu istoriju SAD pomenuo sam upravo zbog promene rakursa i ocena STaljina, Hruščova i SSSR uopšte sasvim drugačijih od zvanične verzije u kojoj se dehumanizuju i socijalizam kao sistem, i SSSR kao država i njeni lideri. Opet, kad neko tako nadahnuto i sa mnogo autoriteta kao ti nastupi čovek očekuje da tu postoji nekakvo znanje o temi. Sad, Vikipedija je sjajno mesto sa sve više kvalitetno obrađenih tema, ali kad nju navedeš kao izvor onda zaključim da drugo i ne znaš, to jest da nisi ni znao ništa sem gluposti za koje tražiš potvrdu brzim guglanjem, gde Viki prva iskače.
Dakle, koliko je miliona pomrlo u gulazima, Pajiću, to je bilo pitanje?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:38 16.02.2016

Re: Друг Коба

Ахаха, серије, филмови и књиге, демократски агитпроп
Па и данас многи дебил залуђен демократским мраком мисли да је председник Ким највећи крвник на свету.Али на жалост северноамеричких полумозгаша истина је другачија:


O, Isuse...

Omega, jesi ti ovaj pamfletić sastavio Frihendu, ili ga je on sastavio tebi?

Ali svejedno, evo da ti odam kako to sa Kimom stvarno izgleda na terenu kod zaludjenih demokratskim mrakom: jedno 3/4 ni ne zna ko je on. Od ovih ostalih, jedno 90% misli da je u pitanju prilično bezopasan ludak, sem ako nisi severnokoreanac, ili, još gore, Kimov rodjak, pošto je on poznat po tome što svoje bliske rodjake (ujake, strine) voli da raznosi minobacačkim granatama, u smislu sprovodjenja smrtne presude za razna nedela, a verovatno i ovako, za ubijanje dosade. I da, još nešto, S. Koreja je, pored uspešnog atomskog programa, nadaleko poznata kao meka za proizvodnju metamfetamina (omiljeni lek za stanovništvo u depresiji, mislim da im na tome ovde ozbiljno zavide, pošto kod nas još uvek nije legalizovano). E, kad ove sve pobrojane odbiješ, ono što ostane su oni stvarno preplašeni, kao i oni koji razumeju čoveka, najiskrenije.





omega68 omega68 23:46 16.02.2016

Re: Друг Коба

pošto je on poznat po tome što svoje bliske rodjake (ujake, strine) voli da raznosi minobacačkim granatama, u smislu sprovodjenja smrtne presude za razna nedela, a verovatno i ovako, za ubijanje dosade


Кажем ја, залуђен
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:48 16.02.2016

Re: Друг Коба

Sad, Vikipedija je sjajno mesto sa sve više kvalitetno obrađenih tema, ali kad nju navedeš kao izvor onda zaključim da drugo i ne znaš, to jest da nisi ni znao ništa sem gluposti za koje tražiš potvrdu brzim guglanjem, gde Viki prva iskače.


Sve si rekao: par miliona mrtih koji su ostali iza Staljina su za tebe glupost, dok njega vrlo strogo karakterišeš kao "ne baš cvećku". Pazi, u Moskvi ljudi napravili muzej posvećen stradalima u Gulagu i sad se ti ovde praviš pametan i pozivaš se na neke više izvore znanja i mudrosti (uključujući i tv seriju). Mislim da nema o čemu sa tobom dalje da se priča na tu temu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:54 16.02.2016

Re: Друг Коба

omega68
pošto je on poznat po tome što svoje bliske rodjake (ujake, strine) voli da raznosi minobacačkim granatama, u smislu sprovodjenja smrtne presude za razna nedela, a verovatno i ovako, za ubijanje dosade


Кажем ја, залуђен


Žali bože izgubljenih dva i po minuta na napisani komentar.
freehand freehand 23:56 16.02.2016

Re: Друг Коба

Sve si rekao: par miliona mrtih koji su ostali iza Staljina su za tebe glupost, dok njega vrlo strogo karakterišeš kao "ne baš cvećku". Pazi, u Moskvi ljudi napravili muzej posvećen stradalima u Gulagu i sad se ti ovde praviš pametan i pozivaš se na neke više izvore znanja i mudrosti (uključujući i tv seriju). Mislim da nema o čemu sa tobom dalje da se priča na tu temu.

To što si glup ne znači da moraš da budeš bezobrazan. To nije lepo.
Inače, u Moskvi postoje razni muzeji uključujući, na primer, i Lenjinov mauzolej.
A da nema o čemu da se priča - za pojmaroše koji operišu mrtvima tako kao ti - realno i nema.

P.S. Samo za tvoje oči, Muzej revolucije, Moskva:

omega68 omega68 00:04 17.02.2016

Re: Друг Коба

Видиш, залуђени, ако не знаш, код америчких дегенерика од омладине је распрострањена мода да илегално пређу границу Сев. Кореје и да тамо буду ухапшени, проведу неко време у затвору, а после се хвале у својој, исто тако дегенерисаној, отаџбини.
Значи, без страха од неког чувара који ће бити инспирисан лудим вођом који убија из досаде, посебно рођаке.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:11 17.02.2016

Re: Друг Коба

freehand

To što si glup ne znači da moraš da budeš bezobrazan.


Glup si sam, a i prilično bezobrazan, što po ko zna koji put demonstriraš. Zato i gledam da izbegnem da se raspravljam sa tobom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:13 17.02.2016

Re: Друг Коба

код америчких дегенерика од омладине је распрострањена мода да илегално пређу границу Сев. Кореје и да тамо буду ухапшени, проведу неко време у затвору, а после се хвале у својој, исто тако дегенерисаној, отаџбини.


Dobro je, omega, aj sad lekić pa na odmor.
freehand freehand 00:27 17.02.2016

Re: Друг Коба

Glup si sam

To je nemoguće dok je moj drug Šaban prisutan. :)
Nego, kao ekspert za gulage - znaš li koliko je građana SAD bilo u konc logorima na njenom tlu za vreme II svetskog rata? Znaš li ko je sravnio nemačke gradove, spržio Tokio, ko je bacio atomske bombe (dve), i koliko mrtvih SAD imaju na rabošu od Drugog svetskog rata na ovamo?
Čisto da uporedimo vrednosne kriterijume.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:48 17.02.2016

Re: Друг Коба

Omega je Staljina promovisao u Cara (ni manje ni više) zbog izliva homofobije


Jok, zbog ovoga

"Срби ми се свиђају за разлику од Хрвата, који су љигави и које не могу да смислим. - Staljin.
:)

Sve sam mogao da očekujem, ali da se zbog blogoobračuna Staljin kuje u zvezde, e to nisam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:57 17.02.2016

Re: Друг Коба

freehand
Glup si sam

To je nemoguće dok je moj drug Šaban prisutan. :)
Nego, kao ekspert za gulage - znaš li koliko je građana SAD bilo u konc logorima na njenom tlu za vreme II svetskog rata? Znaš li ko je sravnio nemačke gradove, spržio Tokio, ko je bacio atomske bombe (dve), i koliko mrtvih SAD imaju na rabošu od Drugog svetskog rata na ovamo?
Čisto da uporedimo vrednosne kriterijume.


Pazi, sve to zajedno ne može Staljina da iz krvoločnog ubice preobrazi u nekog ko "nije bio baš cvećka", što je besmislica koju ovde od početka forsiraš i nastavljaš da ispadaš glup, iz ko zna kog razloga.

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:12 17.02.2016

Re: Друг Коба

hoochie coochie man
Omega je Staljina promovisao u Cara (ni manje ni više) zbog izliva homofobije


Jok, zbog ovoga

"Срби ми се свиђају за разлику од Хрвата, који су љигави и које не могу да смислим. - Staljin.
:)

Sve sam mogao da očekujem, ali da se zbog blogoobračuna Staljin kuje u zvezde, e to nisam.


Da, čoveče, jesi video? Omegi onomad uzeše i autorsku opciju zbog otvorenog šovinizma, evo sad i homofobije, domaćin se pravi blesav, i onda ja kao nešto progundjam, i odma me vataju za "a koliko ste vi, Ameri, Indijanaca pobili, a!?" i dovode u pitanje moje nesumnjivo poznavanje materije jer sam potegao vikipediju u potrazi za referencom, u slučaju da mi je neka budala traži.

I odma da se predam: oko 150 hiljada američkih državljana japanskog porekla je bilo u logorima za vreme rata (neki su bili ovde, u istočnom Koloradu), što je bilo totalno rasističko iživljavanje i sasvim nepotrebna ratna histerija. Koliko znam, niko nije ubijen, bar ne planski. U svakom slučaju, neuporedivo sa bilo kakvim Staljinovim logorskim preduzetništvom.

freehand freehand 02:19 17.02.2016

Re: Друг Коба

Pazi, sve to zajedno ne može Staljina da iz krvoločnog ubice preobrazi u nekog ko "nije bio baš cvećka", što je besmislica koju ovde od početka forsiraš i nastavljaš da ispadaš glup, iz ko zna kog razloga.

Zaboravio si "psihopata". Pa ako se sad vratiš malo uzbrdo možda utvrdiš da potoji ogromna razlika između tvrdnje da "đavo nije tako crn" što govorim i ovoga što ti držeći se opšteprihvaćenih isfabrikovanih propagandnih matrica govoriš, usput meni umećući nenapisano. Još jednom: između realnog a u kontekstu u kome su se događaji odigravali i onoga što opšteprihvaćena naracija govori postoji provalija.
Sjedinjene države i "slobodni svet" od samog su početka gušili pritiskali SSSR na sve moguće i dostupne načine otežavajući i obnovu, i razvoj te države i socijalizma kao sistema. kao što su podržavali do duboko u tridesete Hitlera i poslovali sa njim i u toku rata.
i to su nastavili "saveznicima" da rade na sve moguće načine i pre nego što se rat završio. Te su na taj način i oni akcionari u gladi, bedi a bogami i u smrti u tom Sovjetskom Savezu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:07 17.02.2016

Re: Друг Коба

Pa ako se sad vratiš malo uzbrdo možda utvrdiš da potoji ogromna razlika između tvrdnje da "đavo nije tako crn" što govorim i ovoga što ti držeći se opšteprihvaćenih isfabrikovanih propagandnih matrica govoriš, usput meni umećući nenapisano. Još jednom: između realnog a u kontekstu u kome su se događaji odigravali i onoga što opšteprihvaćena naracija govori postoji provalija.


Pa upravo se o tome i radi: taj "đavo" jeste bio tako crn, sem ako se nisi prihvatio nekakve revizije istorije, kao što izgleda da jesi, nazivajući činjenice o Staljinu i njegovim nedelima opšteprihvaćenom isfabrikovanom propagandnom matricom. Mogao bi bar to da priznaš, ako ništa drugo. Ali je problem što onda, izgleda, ne možeš da uklopiš ovaj izdeklamovani ostatak u nekakav širi, logični i konzistenti opis sveta i dogadjaja koji ti odgovara, a u kome su, eto, sirotog nestaška Staljina naterali da pobije onolike ljude, a tužni SSSR, a zapravo kandidata za raj na zamlji (zamalo), samleli truli saveznici i Hitlerovi pomagači. Jok, bre, ne može da se napravi sistem koji u startu ne valja - na silu, ma koliko ljudi potrpao u logore ili prosto pobio. Sve što možeš da postigneš je da te se drugi plaše i da gledaju da ti eventualno nekako doakaju.
freehand freehand 08:23 17.02.2016

Re: Друг Коба

Jok, bre, ne može da se napravi sistem koji u startu ne valja - na silu, ma koliko ljudi potrpao u logore ili prosto pobio. Sve što možeš da postigneš je da te se drugi plaše i da gledaju da ti eventualno nekako doakaju.

Znam.

svarog svarog 11:00 17.02.2016

Re: Друг Коба

O čemu se ovde radi, već zaboravljeni Arhipelag Gulag, Grobnica za Borisa Davidoviča itd.?

Sjedinjene države i "slobodni svet" od samog su početka gušili pritiskali SSSR na sve moguće i dostupne načine otežavajući i obnovu, i razvoj te države i socijalizma kao sistema.


Ma ne, Hladni rat se zvao tako zato što su se gađali sladoledom
svarog svarog 11:01 17.02.2016

Re: Друг Коба

Zaboravih najvažnije: Apostata hvala na sjajnom tekstu, svaki blog ti je suvo zlato
milisav68 milisav68 11:03 17.02.2016

Re: Друг Коба

svarog
Zaboravih najvažnije: Apostata hvala na sjajnom tekstu, svaki blog ti je suvo zlato






alselone alselone 21:33 17.02.2016

Re: Друг Коба

Jednom kad me ne bude mrzelo, a to ce verovatno biti u peridu kad nokat izraste na, jelte, napisacu blog o kvalitetu Wikipedia clanaka sa sve uporednom analizom Wikipedije i ostalih najpoznatijih enciklopedija. I jednom za svagda zacepiti pevalicu smaracima (kojih je ovde bas mnogo) koji na svaki argument u kom se pominje ova enciklopedija odgovaraju sa "ah, Vikipedija, to znaci da nemas pojma".

Vidipedija je nesto najbolje sto je internet dao.
omega68 omega68 22:13 17.02.2016

Re: Друг Коба

Недавно је објављена књига Мирјам Гебарт (Miriam Gebhardt) „По доласку војника“ (Als die Soldaten kamen). У њој ова историчарка тврди да су савезнички војници у окупираној Немачкој силовали неких 860.000 жена и девојака[4]. Само амерички војници силовали су, по тврђењу Гебартове, 190.000 жена. И други извори, укључујући ординарну „Википедију“, потврђују некажњена силовања америчких војника по окупираној Немачкој[5].

Пошто је Американцима било забрањено да се „интимизирају“ са становништвом окупираних територија (non-fraternization policies), поједини војни командати толерисали су силовања с циничним оправдањем: „сношај без разговора не представља интимизацију“ (Copulation without conversation does not constitute fraternisation).
alselone alselone 22:17 17.02.2016

Re: Друг Коба

И други извори, укључујући ординарну „Википедију“, потврђују некажњена силовања америчких војника по окупираној Немачкој[5].


Na primer, pitanje je da li to spominje Britanika. Sto se tice istorije i politike ta otvorena politika Vikipedije je sigurno prednost u odnosu na enciklopedije koje su projekti drzava.
freehand freehand 23:15 17.02.2016

Re: Друг Коба

omega68
Недавно је објављена књига Мирјам Гебарт (Miriam Gebhardt) „По доласку војника“ (Als die Soldaten kamen). У њој ова историчарка тврди да су савезнички војници у окупираној Немачкој силовали неких 860.000 жена и девојака[4]. Само амерички војници силовали су, по тврђењу Гебартове, 190.000 жена. И други извори, укључујући ординарну „Википедију“, потврђују некажњена силовања америчких војника по окупираној Немачкој[5].

Пошто је Американцима било забрањено да се „интимизирају“ са становништвом окупираних територија (non-fraternization policies), поједини војни командати толерисали су силовања с циничним оправдањем: „сношај без разговора не представља интимизацију“ (Copulation without conversation does not constitute fraternisation).

I ovi su podaci nepouzdani, no zar nismo već na nekom Apostatinom blogu pričali upravo o fami o masovnim i praktično podrazumevanim silovanjim vojnika Crvene armije na oslobođenim i zauzetim teritorijama? Verujem da tu Pajić suvereno vlada podacima o desertinama miliona silovanih, kao Hilari Klinton o onim iz Bosne i sa Kosova.
milisav68 milisav68 09:28 18.02.2016

Re: Друг Коба

alselone
Jednom kad me ne bude mrzelo, a to ce verovatno biti u peridu kad nokat izraste na, jelte, napisacu blog o kvalitetu Wikipedia clanaka sa sve uporednom analizom Wikipedije i ostalih najpoznatijih enciklopedija. I jednom za svagda zacepiti pevalicu smaracima (kojih je ovde bas mnogo) koji na svaki argument u kom se pominje ova enciklopedija odgovaraju sa "ah, Vikipedija, to znaci da nemas pojma".

Vidipedija je nesto najbolje sto je internet dao.


Taj argument najčešće koriste oni kojima fali predznanje.

I nema to veze samo sa Wikipedijom, često se dešava da se omalovažava neki citirani izvor informacija, samo zbog toga što je "ukupno" na lošem glasu (a posle se ispostavi da su informacije tačne).

Zato ja nemam predrasude, a delove teksta koje kopiram, kopiram zato što već znam podatke o materiji ili sam proverio merodavnost na još par različitih "izvora".
omega68 omega68 19:48 18.02.2016

Re: Друг Коба

Omegi onomad uzeše i autorsku opciju zbog otvorenog šovinizma, evo sad i homofobije, domaćin se pravi blesav,

Види, дресеру пума ( да не кажем - павијану ), то није био отворени шовинизам, како ви југословени видите ствари, него показивање историјских чињеница како су те тзв. хрватијанце видели Британци и Немци деветнаестог века а у светлу вишевековних геноцидних радњи почев од ,,стогодишњег рата'' до Јасеновца.И то све у склопу ослобађајуће пресуде тзв хашког трибунала за ратне злочине који је тих дана ослободио Готовину и Маркача за било какав ратни злочин!!!???.
Значи, то што ме је петоколонашко уредништво искључило са листе аутора ( при чему је Оно највише изгубило ) није никакав доказ, шта више, говори више о уредништву него о мени.
А хомофобима можеш да фафа... да пљунеш под прозор.
apostata apostata 21:27 18.02.2016

Re: Друг Коба

srdjan.pajic
.
Nema šanse da je bio metar sedamdeset četiri, jer na svim fotkama gde stoje, uvek je bio niži za par cm od Čerčila, koji je (sem ako i njegova policijska arhiva ne govori drugačije) bio 167 cm.




Truman je 1948. bio visok 175 cm

Kane Joseph, Facts about the Presidents: A Compilation of Biographical and Historical Information, New York, 1994.
apostata apostata 21:28 18.02.2016

Re: Друг Коба

omega68
Omegi onomad uzeše i autorsku opciju zbog otvorenog šovinizma, evo sad i homofobije, domaćin se pravi blesav,

Види, дресеру пума ( да не кажем - павијану ), то није био отворени шовинизам, како ви југословени видите ствари, него показивање историјских чињеница како су те тзв. хрватијанце видели Британци и Немци деветнаестог века а у светлу вишевековних геноцидних радњи почев од ,,стогодишњег рата'' до Јасеновца.И то све у склопу ослобађајуће пресуде тзв хашког трибунала за ратне злочине који је тих дана ослободио Готовину и Маркача за било какав ратни злочин!!!???.
Значи, то што ме је петоколонашко уредништво искључило са листе аутора ( при чему је Оно највише изгубило ) није никакав доказ, шта више, говори више о уредништву него о мени.
А хомофобима можеш да фафа... да пљунеш под прозор.

Omega svega ti samo polako, kulturno i smireno.
apostata apostata 21:46 18.02.2016

Re: Друг Коба

srdjan.pajic

Da, čoveče, jesi video? Omegi onomad uzeše i autorsku opciju zbog otvorenog šovinizma, evo sad i homofobije, domaćin se pravi blesav,
(...)

Domaćin se pravi blesav!?
Pa jel' to sada zabranjeno i reći da nešto ne voliš?
Nisam znao ebga.

Omega, koliko sam ja ono njegovo shvatio (a možda i griješim, sve je moguće) nije pozivao na njihovo istrebljenje. On je samo rekao da mu se Staljin sviđa zbog tog i tog stava. Nije čak ni komentarisao zakonodavstvo SSSR-a, odnosno stav zakonodavca u odnosu prema homoseksualizmu.

Ja stvarno ne vidim u čemu je problem. Pogotovo ne vidim problem u Staljinovom stavu, jer je to tada bio mainstream.
I ne samo tada, nego i dugo poslije Staljinove smrti.

Pa tako u Engleskoj krivično gonjenje homoseksualaca prestalo je 1967, kada je Parlament izglasao Akt o spolnim zločinima i kada je dekriminalizovan homoseksualni odnos između muškaraca starijih od 21. godinu. U Škotskoj je npr. analogni zakon donesen tek 1970.

A jedna od najpoznatijih žrtava pozne primjene zakona je tvorac osnova teorije algoritma, čuveni Alan Turing, pred kojeg je englesko zakonodavstvo stavilo dva izbora - zatvor ili hormonalnu terapiju. Turing je izabrao ono drugo.
Posljedice su bile impotencija i ginekomastija, zbog čega je poznati matematičar, logičar, kriptograf i jedan od otaca informatike uzeo kalijum cijanid i umro 8. juna 1954.
(...)i dovode u pitanje moje nesumnjivo poznavanje materije jer sam potegao vikipediju u potrazi za referencom, u slučaju da mi je neka budala traži.

Ja npr. nemam sumnje u tvoje nesumnjivo poznavanje materije preko literature hladnoratovske provinijencije.

Međutim sa tim tipom izvora postoji jedan problem - oni su svi do jednog pisani bez konsultacije jednog, jedinog relevantnog dokumenta .., ponoviću još jednom - jednog, jedinog relevantnog dokumenta.

Dokumenti naime, koji su mogli osvjetliti taj period nalazili su se u arhivima (danas fondovima) OGPU-NKVD-MVD-MGB, a tim arhvima negdje do '90-tih, ne da nije mogao da pristupi neki strani istraživač, nego se i broj sovjetskih naučnih radnika koji je imao pristup mogao nabrojati preko prstiju dvije ruke.

Drugim riječima - sve što je napisano prije '90-tih, a tiče se brojeva, statistike i tome sl. ne vrijedi papira na kojem je odštampano, a ne neke ozbiljne rasprave.


apostata apostata 21:59 18.02.2016

Re: Друг Коба

@svarog; milisav68

E pa hvala vam.
apostata apostata 22:23 18.02.2016

Re: Друг Коба

srdjan.pajic

Pa upravo se o tome i radi: taj "đavo" jeste bio tako crn, sem ako se nisi prihvatio nekakve revizije istorije, kao što izgleda da jesi, nazivajući činjenice o Staljinu i njegovim nedelima opšteprihvaćenom isfabrikovanom propagandnom matricom.
(..)

Prvo - revizionizam uopšte nije nešto a priori negativno. On je svakodnevna pojava.
Stalno se na osnovu novih činjenica i spoznaja vrši revizija dotadašnjih analiza i rezultata tih analiza. Ono što je bezuslovno a priori negativno je negacionizam.

Revizionizma ovde nema (a pogotovo nema negacionizma), jer i jedno (i drugo) postoje samo ako postoji istorija kao nauka, a kada je riječ o djelima napisanim prije '90-te, koji su se bavili posljedicama represija staljinskog perioda, to oni nisu.

Kako nazvati npr. knjigu Portret tirana, od Antonov-Ovsenka, jednu od najautoritativnijih knjiga o Staljinu u 80-tim na Zapadu, a u kojoj autor kaže da je 1946. u logorima po SSSR-u bilo 16 miliona zatvorenika?

Po dokumentima '46. u cijelom sistemu GULAG-a (logori, kolonije i zatvori) bilo je 1,6 milona zatvorenika.
Najviše zatvorenika, uopšte u istoriji tog sistema, bilo je 1950. - 2.760.065.
To što piše Antonov-Ovsenko nije istorija to je čista fikcija .., a revizija fikcije ne postoji.

Drugo - koje činjenice o Staljinu?
freehand freehand 22:38 18.02.2016

Re: Друг Коба

Drugo - koje činjenice o Staljinu?

Neznanju ne trebaju činjenice. Ono je potpuno sigurno u sebe. Neznanje ne sumnja, nema potrebe da se preispituje. Samo, neznanje i bezobrazluk ne idu uvek ruku pod ruku. Ali kad idu onda je to baš ružno.
drzura drzura 23:06 18.02.2016

Re: Друг Коба

Стаљин ми је све омиљенији лик


meni odavno !
freehand freehand 23:09 18.02.2016

Re: Друг Коба

drzura
Стаљин ми је све омиљенији лик


meni odavno !

Crni Ilija, ti li si?

blogovatelj blogovatelj 23:30 18.02.2016

Re: Друг Коба

А хомофобима можеш да фафа...


Pa ti nisi homofob?!
Ti si derpe!
svarog svarog 18:15 19.02.2016

Re: Друг Коба

Po dokumentima '46. u cijelom sistemu GULAG-a (logori, kolonije i zatvori) bilo je 1,6 milona zatvorenika.
Najviše zatvorenika, uopšte u istoriji tog sistema, bilo je 1950. - 2.760.065



drzura
Стаљин ми је све омиљенији лик


meni odavno !


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:47 15.02.2016

.

14. Cigarete - 16574 kutije

kuticije ili boksova?
15. Čaj - 30 kg

a kafa?!
apostata apostata 21:19 15.02.2016

Re: .

BebaOdLonchara

15. Čaj - 30 kg

a kafa?!

To je dokument nađen u FSB, tada je on bio podjeljen na NKVD i NKGB.
On pokazuje koliko je potrošeno onoga što je na konferenciju dostavljeno iz njihovih izvora, a sigurno su određene stvari dolazile i od drugih institucija.

Kafa u Rusiji kaska za čajem. Espresso kak-tako, ali ova što je mi ovdje ločemo nije naročito popularna. U kućama po pravilu možeš eventualno dobiti razne vrste onoga što mi zovemo Nes.

No vjerujem da je u Jalti kafe sigurno bilo, samo eto ja nisam našao taj podatak.
docsumann docsumann 12:38 15.02.2016

ako je đavo u detaljima


ovo je blog od 1001 đavola

sjajno


jasnaz jasnaz 13:10 15.02.2016

: ako je đavo u detaljima

docsumann

ovo je blog od 1001 đavola

sjajno



i još jednom: sjajno!



apostata apostata 21:04 15.02.2016

@Snezana Radojicic, petargli, cassiopeia

mirelarado, aleksandarkarisik, KRALJMAJMUNA, omega68, docsumann, jasnaz

Hvala ljudi, hvala puno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:37 15.02.2016

Sjajan...

... tekst.

Inače, posle Putina, Staljin i danas važi za najcenjenijeg ruskog državnika.
apostata apostata 22:10 15.02.2016

Re: Sjajan...

Predrag Brajovic
... tekst.

Inače, posle Putina, Staljin i danas važi za najcenjenijeg ruskog držvnika.

Hvala.
apostata apostata 22:46 15.02.2016

Jalta - Mastriht

1.10.2005. povodom otvaranja Graduate School of Governance Mastrihtskog univerziteta organizovana je diskusija na temu "Jalta i poslije nje. 1945-2005 (Yalta and Beyond)".

Kao glavni gosti pozvani su unuci ondašnjih rukovodioca triju velikih država Kertis Ruzvelt (Curtis Roosevelt), Jevgenij Džugašvili (vanbračni sin starijeg Staljinovog sina Jakova) i Vinston Čerčil (Winston S.Churchill).




(slijeva na desno - Vinston Čerčil, Kertis Ruzvelt i Jevgenij Džugašvili)

alselone alselone 13:05 16.02.2016

Hvala puno

Bilo mi je uzivanje citati.
apostata apostata 19:14 16.02.2016

Re: Hvala puno

Hvala tebi alselone.
emsiemsi emsiemsi 18:25 18.02.2016

Re: Hvala puno

alselone
Bilo mi je uzivanje citati.

Мени онако.
alselone alselone 00:07 19.02.2016

Re: Hvala puno

Мени онако.


Emsi ti imas emocionalnu i socijalnu inteligenciju nakovnja.
emsiemsi emsiemsi 15:46 19.02.2016

Re: Hvala puno

alselone
Мени онако.


Emsi ti imas emocionalnu i socijalnu inteligenciju nakovnja.

Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?
Понашај се као човек, а не као неки.
docsumann docsumann 17:01 19.02.2016

Re: Hvala puno

emsiemsi
alselone
Мени онако.


Emsi ti imas emocionalnu i socijalnu inteligenciju nakovnja.

Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?
Понашај се као човек, а не као неки.



vjerovatno je als (... isuviše pametan čovjek da bi mu moja odbrana sad tu bila iole nužna, bitna i od koristi) pretjerao u svojoj vrednosnoj osudi tvog komentara.
no, to je, kako cijenim, zapravo zbirna reakcija na gomilu tvojih neukusnih, degutantnih, priprostih, činjenično neutemeljenih, nategnutih, prljavih i ružnih, nacionalsociopatskih komentara.
jebalo te srpstvo koje tako brani srbe, i srbe koje brani takvo srpstvo.

do kurca i do jada, ko da nam nije dosta muka, i udaraca iznad i ispod struka, no još treba da se upuštamo i u ovakva verbalna zamešateljstvovanja.

živi bili, živi bili i teisti i civili ...

alselone alselone 17:59 19.02.2016

Re: Hvala puno

Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?


Ne ljudi se, zezamo se malo, uz malo istine. A istina je delimicno i u onome sto Docs kaze, reakcije su ti nekad ishitrene, ali ne mislim da si los co'ek, naprotiv.
emsiemsi emsiemsi 19:30 19.02.2016

Re: Hvala puno

docsumann
emsiemsi
alselone
Мени онако.


Emsi ti imas emocionalnu i socijalnu inteligenciju nakovnja.

Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?
Понашај се као човек, а не као неки.



vjerovatno je als (... isuviše pametan čovjek da bi mu moja odbrana sad tu bila iole nužna, bitna i od koristi) pretjerao u svojoj vrednosnoj osudi tvog komentara.
no, to je, kako cijenim, zapravo zbirna reakcija na gomilu tvojih neukusnih, degutantnih, priprostih, činjenično neutemeljenih, nategnutih, prljavih i ružnih, nacionalsociopatskih komentara.
jebalo te srpstvo koje tako brani srbe, i srbe koje brani takvo srpstvo.

do kurca i do jada, ko da nam nije dosta muka, i udaraca iznad i ispod struka, no još treba da se upuštamo i u ovakva verbalna zamešateljstvovanja.

živi bili, živi bili i teisti i civili ...


Шта се љутиш !?
Узми мало неке дроге. Ако ти то не помогне, потражи савет лекара.
Успут --- шта се ти (и теби слични) бринеш за Србе ?
emsiemsi emsiemsi 19:34 19.02.2016

Re: Hvala puno

alselone
Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?


Ne ljudi se, zezamo se malo, uz malo istine. A istina je delimicno i u onome sto Docs kaze, reakcije su ti nekad ishitrene, ali ne mislim da si los co'ek, naprotiv.

Све ОК.
Лако је мени са тобом (и теби сличнима).
Камо среће да има више таквих као ти --- есенцијално добрих људи (без обзира на повремену претенциозност).
Овај поменути који качи опскурне креатуре на сваком блогу нашао мени да придикује - смешно.
freehand freehand 20:17 19.02.2016

Re: Hvala puno

Овај поменути који качи опскурне креатуре на сваком блогу нашао мени да придикује - смешно.

Ti si onaj koji Maršićaninu sreću kvari. Tebi, naime, ne bi mogao da kaže ono čuveno - "Smejaćeš se i ti, samo posle."
docsumann docsumann 20:25 19.02.2016

Re: Hvala puno

emsiemsi
docsumann
emsiemsi
alselone
Мени онако.


Emsi ti imas emocionalnu i socijalnu inteligenciju nakovnja.

Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?
Понашај се као човек, а не као неки.



vjerovatno je als (... isuviše pametan čovjek da bi mu moja odbrana sad tu bila iole nužna, bitna i od koristi) pretjerao u svojoj vrednosnoj osudi tvog komentara.
no, to je, kako cijenim, zapravo zbirna reakcija na gomilu tvojih neukusnih, degutantnih, priprostih, činjenično neutemeljenih, nategnutih, prljavih i ružnih, nacionalsociopatskih komentara.
jebalo te srpstvo koje tako brani srbe, i srbe koje brani takvo srpstvo.

do kurca i do jada, ko da nam nije dosta muka, i udaraca iznad i ispod struka, no još treba da se upuštamo i u ovakva verbalna zamešateljstvovanja.

živi bili, živi bili i teisti i civili ...


Шта се љутиш !?
Узми мало неке дроге. Ако ти то не помогне, потражи савет лекара.
Успут --- шта се ти (и теби слични) бринеш за Србе ?


dakle, savršeno naleganje na komentar koji mu je predhodio
docsumann docsumann 20:30 19.02.2016

Re: Hvala puno

Успут --- шта се ти (и теби слични) бринеш за Србе ?


paa, sticajem kosmo-bioloških okolnosti Srbi spadaju u ljudska bića, a ja se istinski i zdušno brinem za sudbine ljudi i ostalih živih bića.


emsiemsi emsiemsi 20:52 19.02.2016

Re: Hvala puno

freehand
Овај поменути који качи опскурне креатуре на сваком блогу нашао мени да придикује - смешно.

Ti si onaj koji Maršićaninu sreću kvari. Tebi, naime, ne bi mogao da kaže ono čuveno - "Smejaćeš se i ti, samo posle."

Ко ти је тај !?
emsiemsi emsiemsi 20:54 19.02.2016

Re: Hvala puno

docsumann
emsiemsi
docsumann
emsiemsi
alselone
Мени онако.


Emsi ti imas emocionalnu i socijalnu inteligenciju nakovnja.

Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?
Понашај се као човек, а не као неки.



vjerovatno je als (... isuviše pametan čovjek da bi mu moja odbrana sad tu bila iole nužna, bitna i od koristi) pretjerao u svojoj vrednosnoj osudi tvog komentara.
no, to je, kako cijenim, zapravo zbirna reakcija na gomilu tvojih neukusnih, degutantnih, priprostih, činjenično neutemeljenih, nategnutih, prljavih i ružnih, nacionalsociopatskih komentara.
jebalo te srpstvo koje tako brani srbe, i srbe koje brani takvo srpstvo.

do kurca i do jada, ko da nam nije dosta muka, i udaraca iznad i ispod struka, no još treba da se upuštamo i u ovakva verbalna zamešateljstvovanja.

živi bili, živi bili i teisti i civili ...


Шта се љутиш !?
Узми мало неке дроге. Ако ти то не помогне, потражи савет лекара.
Успут --- шта се ти (и теби слични) бринеш за Србе ?


dakle, savršeno naleganje na komentar koji mu je predhodio

Није баш савршено, него осредње - стандардно.
emsiemsi emsiemsi 20:55 19.02.2016

Re: Hvala puno

alselone
Не може без уреде, па то ти је !
Што ти то треба ?


Ne ljudi se, zezamo se malo, uz malo istine. A istina je delimicno i u onome sto Docs kaze, reakcije su ti nekad ishitrene, ali ne mislim da si los co'ek, naprotiv.

Еееееее, јееееее - сада си га угасио.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana