Eksperimenti u blogovanju

Hello World!

a_jovicic RSS / 02.04.2016. u 00:40

Svaki "računardžija" kada počne da uči novi programski jezik (a bog'me i kada se posle dužeg nekorišćenja vrati na neki koji je davno učio), prvu stvar koju uradi je da napiše program koji ispisuje tekst "Hello World!" ... samo to ... ništa manje i ništa više. Čemu?! ... ako mu sve to prodje znači da je pripremio okruženje i alate, uspeo da program "protera" kroz iste i dobio nešto što radi ... pa makar i samo ispisivalo obično "Hello World!"

apple1-hello_world.png 

Namera mi naravno nije da svoju "samo-autorsku" karijeru otpočnem javnim kursom o programiranju već da na ovaj način čestitam svim kolegama iz "klase" na novodobijenim pravima (da ne troll-ujem svaki od njihovih blogova pojedinačno) ali i da otvorim "javnu raspravu" o temama koje bi eventualno čitalaštvo mogle da zanimaju ... to čisto u cilju demokratizacije blogerskog ekosistema. Svakako da mi se u glavi već neko vreme vrzma par tekstova (i "krčkaće" se lagano dok svaki ne bude spreman za "posluženje" ) ali uvek postoji mogućnost da neka nova tema "iskoči" preko reda.

No da ne dužim više (pošto će u verovatnoj "eksploziji" tekstova "svežih" autora biti teško propratiti sve teme koje se budu pojavile u narednih par nedelja) evo i "trejlera" za jedan od mojih budućih tekstova

Tagovi



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 00:52 02.04.2016

1.


Hello i dobrodošao!
a_jovicic a_jovicic 01:11 02.04.2016

Re: 1.

Bolje vas naš'o

Nego onaj No1e baš rešio da nas istraumira. Nisam mogao da ga gledam večeras ali sam pratio rezultat na nekom od internetskih scoreboard-ova i pošteno poskakivao sa stolice pogotovo tokom taj-brejka. Eh šta ti je ta moderna tehnologija. Nekad bilo da se okupi komšiluk oko lika koji ima "tranzistor" i sluša ga na "uvce", pa ga stalno zapitkuju "koji je rezultat?" a danas ganjaš po net-u ko "prenosi" rezultate uživo pa iščekuješ ko će na 40-40 da dobije "A" ... i ako je nedaj' Bože to onaj drugi, dal' će No1e da vrati na 40-40
uros_vozdovac uros_vozdovac 02:05 02.04.2016

#


#!/bin/bash
# My first script

echo "Hello World!"

uros@uros-ThinkPad-X201-Tablet:~$ chmod 755 my_script

uros@uros-ThinkPad-X201-Tablet:~$ sh my_script
Hello World!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:11 02.04.2016

Re: #

uros_vozdovac

#!/bin/bash
# My first script

echo "Hello World!"

uros@uros-ThinkPad-X201-Tablet:~$ chmod 755 my_script

uros@uros-ThinkPad-X201-Tablet:~$ sh my_script
Hello World!


koji ste vi sektaši, c-c-c, još malo, kada pobedi Suprematija, ćete početi da štampate tekstove koje samo računardžije razumeju.

nego, Jovičiću, mlad majore, danas sam skontao da si titoista, znaš po čemu?
a_jovicic a_jovicic 08:23 02.04.2016

Re: #

Srđan Fuchs
koji ste vi sektaši, c-c-c, ...

Kaže se C++ (ili bar C#)

No ne brini ... "ultimativni" cilj nas računardžija nije da svi nauče programske jezike nego da mašina nauči naš ... govorni ... pa da i vi ostali možete da joj naredjujete da radi sve što vam padne na pamet a ne samo ono što je mi naučimo da radi.
nego, Jovičiću, mlad majore, danas sam skontao da si titoista, znaš po čemu?

Auh 'bem ti život ... kako li me "provali"?

Mislim jes' da je "bravar" bio sposobniji menadJer od svih ovih naših današnjih na gomili (no živeo je i u drugom "historijskom trenutku" pa je neke stvari mogao "efikasnije" da uradi), al' baš da držim "Maršalovu" sliku u dnevnoj sobi i svako jutro dižem na jarbol zastavu SFRJ, u vreme današnjeg političkog pluralizma ne ide (zastave i slike su za u muzej ... naravno vojni ... na Kalemegdanu)


No aj' ... živo me interesuje kako sam se to "odao"
NNN NNN 10:51 02.04.2016

Re: #

#!/bin/bash

koji ste vi sektaši


i himna im je:

Kad ja pođoh na #!/bin/bash-u


(glupo? )
a_jovicic a_jovicic 10:58 02.04.2016

Re: #

NNN
#!/bin/bash

koji ste vi sektaši

i himna im je:

"Kad ja pođoh na #!/bin/bash-u"

(glupo? )



Kakvi glupo ... naprotiv!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:38 02.04.2016

Re: #

Auh 'bem ti život ... kako li me "provali"?


pazi ovo, tebra,

ako mu sve to prodje znači da je pripremio okruženje i alate, uspeo da program "protera" kroz iste

znači ova rečenica, kao 7 secs skoya,

đevojko, lijepa si mi, ali ću te poljubit ako promislim dobro svoja osjećanja kao ljubljenje kroz iste...

не капирам да ли се та конструкција користи као када желиш да појачаш нешто, неословенска неоантитеза, или једноставно људи нису свесни те марксотито језичке конструкције...

a_jovicic a_jovicic 19:49 02.04.2016

Re: #

Srđan Fuchs
не капирам да ли се та конструкција користи као када желиш да појачаш нешто, неословенска неоантитеза, или једноставно људи нису свесни те марксотито језичке конструкције...

Svaka čast! Aj' ti nama priznaj da si kod onih tvojih proš'o obuku iz profajlinga


Nego ja ako mogu da se pozovem na "olakšavajuće okolnosti" ... "teško" detinjstvo tokom '80-tih u kojima je moj mladjahni mozak bio izložen školskoj "indoktrinaciji" ... a onda posle pauze od desetak godina i još sedmogodišnji staž u Ratnoj (dobro ... posle je više nisu zvali "ratna" nego samo ...) Mornarici gde sam povremeno morao da sastavljam i "inspirativne" dnevne izveštaje na temu "stanje redovno" (hebiga ... džabe što nisam bio u trupi nego u nekom R&D, dežurstva te kače pa te kače ... a onda i izveštaje moraš da naučiš da pišeš) ... a jasno ti je da se vojna terminologija nije baš nešto puno promenila za tih 20-tak godina.


A od kako sam se ponovo "civilizovao" više kucam na inglišu (takva mi firma) nego na srpskom pa mi još uvek ostale "traume" iz mladosti.
jkt2010 jkt2010 06:05 02.04.2016

Hello world!

Čekam da se javite vi Radulovićevići povodom ove kampanje protiv gurua <= link link. Jel krao ili nije? Jel pala tužba protiv "Informera" ili nije?
Jel Radulović priznao zločin ili i dalje tvrdi da je nevin?

Kad ono - hello world ?!?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:36 02.04.2016

Re: Hello world!

jkt2010
Čekam da se javite vi Radulovićevići povodom ove kampanje protiv gurua link[/u] link. Jel krao ili nije? Jel pala tužba protiv "Informera" ili nije?
Jel Radulović priznao zločin ili i dalje tvrdi da je nevin?

Kad ono - hello world ?!?



ma nisu vam Raduletovi problem, koliko ja čujem, problem će vam doći sdesna, ne sleva.
milisav68 milisav68 07:59 02.04.2016

Re: Hello world!

jkt2010
Čekam da se javite vi Radulovićevići povodom ove kampanje protiv gurua link[/u] link. Jel krao ili nije? Jel pala tužba protiv "Informera" ili nije?
Jel Radulović priznao zločin ili i dalje tvrdi da je nevin?

Kad ono - hello world ?!?


A ti se baš zabrinuo?

a_jovicic a_jovicic 08:56 02.04.2016

Re: Hello world!

Srđan Fuchs
ma nisu vam Raduletovi problem, koliko ja čujem, problem će vam doći sdesna, ne sleva.

a_jovicic a_jovicic 09:15 02.04.2016

Re: Hello world!

jkt2010
Čekam da se javite vi Radulovićevići povodom ove kampanje protiv gurua link[/u] link. Jel krao ili nije? Jel pala tužba protiv "Informera" ili nije?
Jel Radulović priznao zločin ili i dalje tvrdi da je nevin?

Pa verujem da Radulović ima trenutno preča posla nego da se bavi pisanjima blatoida ... a "pašće" i tužba jednog dana (ako već nije) ... ček prvo da na red u sudu dodju one protiv Vučića


N1 | Pokret Dosta je bilo podneo krivičnu prijavu protiv Vučića

Stepen Vučićeve osionosti najbolje se vidi kad na pitanje novinara da li će postupiti po prvoj sudskoj presudu, koja se odnosila na obavezu dostavljanja biografije Bratislava Gašića prilikom izbora na funkciju predsednika UO Srbijagas, kaže da "ne razume pitanje", navodi Pokret u saopštenju.

Od tada do danas Vučić ne želi da razume da je Vlada dužna da postupi po svakoj pravosnažnoj sudskoj presudu. Postala je uobičajena pojava da Aleksandar Vučić podriva sudsku granu vlasti tako što ne prihvata sudske odluke koje mu se lično ne dopadaju ili odbija da primi poziv na sud, po tužbi zbog laganja, ističe Pokret dosta je bilo.


(bold moj)

Danas | Pokret: Zašto krijete krivičnu prijavu?

Beograd - Od svih medija u Srbiji, počev od novinskih agencija koje objavljuju sve vesti, pa do nacionalnog javnog servisa RTS, samo su TV N1 i RTV Vojvodine na svom sajtu objavile vest da je pokret "Dosta je bilo - Saša Radulović" podneo krivičnu prijavu protiv Aleksandra Vučića, navodi se u današnjem saopštenju Pokreta.

... a što moj prvi (samostalni) tekst nije na političke teme ... pa nije red da razvodnjavam diskusije koje se vode na VIP "ratištima" (kod Krkija, Free-ja ... pa i Krleta ... kad ne banuje pola komentatora)
jkt2010 jkt2010 10:20 02.04.2016

Re: Hello world!

a_jovicic

[i]Stepen Vučićeve osionosti najbolje se vidi kad ... kaže da "ne razume pitanje", navodi Pokret u saopštenju.
ili odbija da primi poziv na sud po tužbi zbog laganja, ističe Pokret dosta je bilo.
Od svih medija u Srbiji samo su TV N1 i RTV Vojvodine na svom sajtu objavile vest da je pokret "Dosta je bilo - Saša Radulović" podneo krivičnu prijavu protiv Aleksandra Vučića

Dobro to, nego jel ovaj namešto milionske poslove svojoj ženi i ženi svog jarana, ili nije?

I, jel ovo istina ili nije?

Radulović je, po nalazima iz istrage, svesno i sistematski, odugovlačio stečajne postupke kako bi što duže primao astronomske naknade od po nekoliko stotina hiljada dinara mesečno.

Ova istraga, međutim, nikada nije završena. Zašto? Pa Radulović je 2013, čim je postao ministar, promenio kompletno rukovodstvo ALSU i preko svojih ljudi sredio da država odustane od istrage protiv njega.


milisav68 milisav68 10:28 02.04.2016

Re: Hello world!

jkt2010
Ova istraga, međutim, nikada nije završena. Zašto? Pa Radulović je 2013, čim je postao ministar, promenio kompletno rukovodstvo ALSU i preko svojih ljudi sredio da država odustane od istrage protiv njega.

Uuuu al` je moćan Radulović, svaka mu čast!

alselone alselone 10:30 02.04.2016

Re: Hello world!

promenio kompletno rukovodstvo ALSU

Insinuacije.
jkt2010 jkt2010 10:33 02.04.2016

Re: Hello world!

Srđan Fuchs
ma nisu vam Raduletovi problem, koliko ja čujem, problem će vam doći sdesna, ne sleva.

Meni su druže problem ovi što po blogovima prozivaju pošten svet za utaju poreza, a pritom - vidi šta rade? Ovaj prijavio da nema kuče za šta da ga ujede, nema imovinu, nema ništa, a ovamo - vidi šta pišu novine. S-t-r-a-š-n-o. Ne znam ko je glavni po tim BIA-CIA, al brate da mu ovakvi prolaze i da postaju ministri, pa to je sramota.

Al jebiga, volim ovu demokratiju, kad krenu ovako da se međusobno raskusuravaju, sve izađe na videlo.


I šta kažeš, desnica je problem? Ovi levaci što jedni protiv drugih iznose dokaze za malverzacije, oni su OK?
freehand freehand 10:42 02.04.2016

Re: Hello world!

Meni su druže problem ovi što po blogovima prozivaju pošten svet za utaju poreza, a pritom - vidi šta rade? Ovaj prijavio da nema kuče za šta da ga ujede, nema imovinu, nema ništa, a ovamo - vidi šta pišu novine. S-t-r-a-š-n-o. Ne znam ko je glavni po tim BIA-CIA, al brate da mu ovakvi prolaze i da postaju ministri, pa to je sramota.

Da, problem je kad se blati pošten svet. Ja bih, na primer, voleo da znam imovinske karte Vučić bradersa i pridruženih akademika poput Dr Stefanovića, Dr Malog, Dr Jorgovanke, Dr Nikolića, Dr Veselinovića. Uz bar grub prikaz načina i metoda korišćenih za sticanje te imovine.
Nemoj da se ljutiš ali od Radulovića nama (ovde) ne zavisi ništa, a od pobrojanih - sve. A nekako računam i da bi taj Radulović do sada pao u nekom od masovnih hapšenja upriličenih za Dnevnik i gromopucatelne konferencije za novinare kad ono država i Vučić pohapse bandu svako malo kad se zaljulja rejting.
Mislim, razumem ja i tebe i Krstića, nego olabavi malo, ne mre se dihati.
jkt2010 jkt2010 11:01 02.04.2016

Re: Hello world!

freehand
Ja bih, na primer, voleo da znam imovinske karte Vučić bradersa i pridruženih akademika poput Dr Stefanovića, Dr Malog, Dr Jorgovanke, Dr Nikolića, Dr Veselinovića.

Evo ti: http://www.acas.rs/pretraga-registra/
Da, problem je kad se blati pošten svet.

Meni jeste. Kao što vidiš, ne da mu pamtim nego nikad neću da mu zaboravim. Ovi ostali koje spominješ mi nisu nagazili na žulj i zabole me za njih ko i za ove tvoje. Tako da nemoj ti da se ljutiš, ali meni je Radulović najgadniji. Dotle to ide da bih rado otišao u Srbiju da glasam samo kad bi moglo da se glasa protiv. Radulovića, naravno.
Misdlim, razumem ja i tebe i Krstića, nego olabavi malo, ne mre se dihati.

Pa ne moraš ni ti nos baš svuda da gurneš...
freehand freehand 11:09 02.04.2016

Re: Hello world!

Evo ti: http://www.acas.rs/pretraga-registra/

jel si tu i podatke o Raduloviću našao?
Meni jeste. Kao što vidiš, ne da mu pamtim nego nikad neću da mu zaboravim. Ovi ostali koje spominješ mi nisu nagazili na žulj i zabole me za njih ko i za ove tvoje.

Razumem. Samo opušteno. Država je država al žulj je žulj. Naročito iz daleka, možeš da šenlučiš kako ti je volja.
jkt2010 jkt2010 11:15 02.04.2016

Re: Hello world!

freehand
Evo ti: http://www.acas.rs/pretraga-registra/

jel si tu i podatke o Raduloviću našao?

Jok, iz novina. Na pr:

Beta | 14. 11. 2013 - 12:35h
Beograd - Poslanici URS pitali su danas u Skupštini Srbije kako je moguće da je imovinska karta ministra privrede Saše Radulovića prazna, da li je premijer Ivica Dačić znao da se protiv Radulovića vode disciplinski postupci i da je bio sukobu interesa dok je bio stečajni upravnik u više preduzeća.

U delu sednice za postavljanje poslaničkih pitanja, zamenica šefa poslaničke grupe URS Suzana Grubješić pitala je da li je tačno da je Radulović od 2007. vodio 15 stečajnih postupka, a okončao dva, da li je dobijao naknadu u svakoj od tih firmi i, ako je dobijao, kako je moguće da nema ni pokretnu, ni nepokretnu imovinu.


Evo ti link.

A ima i ovde:

Saša Radulović, koji je na čelu resora privrede, ima najtanju imovinsku kartu. Prijavio je samo ministarsku platu od 100.000 i naknadu za članstvo u UO Agencije za osiguranje depozita od 46.000 dinara.
freehand freehand 11:22 02.04.2016

Re: Hello world!

jkt2010
freehand
Evo ti: http://www.acas.rs/pretraga-registra/

jel si tu i podatke o Raduloviću našao?

Jok, iz novina. Na pr:

Beta | 14. 11. 2013 - 12:35h
Beograd - Poslanici URS pitali su danas u Skupštini Srbije kako je moguće da je imovinska karta ministra privrede Saše Radulovića prazna, da li je premijer Ivica Dačić znao da se protiv Radulovića vode disciplinski postupci i da je bio sukobu interesa dok je bio stečajni upravnik u više preduzeća.

U delu sednice za postavljanje poslaničkih pitanja, zamenica šefa poslaničke grupe URS Suzana Grubješić pitala je da li je tačno da je Radulović od 2007. vodio 15 stečajnih postupka, a okončao dva, da li je dobijao naknadu u svakoj od tih firmi i, ako je dobijao, kako je moguće da nema ni pokretnu, ni nepokretnu imovinu.


Evo ti link.

Da, sem što je interesantno da se baš poslanici URS raspituju o nečijem imovnom stanju još interesantnija je adresa na koju se obraćaju. Što nisu pitali prvog potpredsednika vlade? Nije Dačić doveo Radulovića.
Ali nije to ono što pokušavam da ti kažem, nego da ne vodi Radulović ovu državu, niti je Raulović, makar i sa tvog žulja, razvaljuje.
Šapni, brate, ovima tvojima da ga uhapse, ako se već sami nisu setili.
jkt2010 jkt2010 12:35 02.04.2016

Re: Hello world!

freehand
Ali nije to ono što pokušavam da ti kažem, nego da ne vodi Radulović ovu državu, niti je Raulović, makar i sa tvog žulja, razvaljuje.

Pa nije mi ni posao a ni namera da branim državu, ajd ti to sam, ko i do sada. Msm, drž ti te ostale, ja ću ovog.
Šapni, brate, ovima tvojima da ga uhapse, ako se već sami nisu setili.

Izvini, brate, ne razumem se u te tvoje policijsko-doušničke protokole... kako se to šapuće? U stvari zadrži tu mudrost za sebe...
freehand freehand 13:12 02.04.2016

Re: Hello world!

jkt2010
freehand
Ali nije to ono što pokušavam da ti kažem, nego da ne vodi Radulović ovu državu, niti je Raulović, makar i sa tvog žulja, razvaljuje.

Pa nije mi ni posao a ni namera da branim državu, ajd ti to sam, ko i do sada. Msm, drž ti te ostale, ja ću ovog.
Šapni, brate, ovima tvojima da ga uhapse, ako se već sami nisu setili.

Izvini, brate, ne razumem se u te tvoje policijsko-doušničke protokole... kako se to šapuće? U stvari zadrži tu mudrost za sebe...

Da proveriš ti to što ti u dvorištu raste. Možda ipak nije orhideja
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:43 02.04.2016

apvivivi

a_jovicic
Srđan Fuchs
ma nisu vam Raduletovi problem, koliko ja čujem, problem će vam doći sdesna, ne sleva.



hahaha, video sam ovo danas... pa da, neki stav nekih ozbiljnih ljudi je da Srbiji ne treba stabilna vlast, ono, диваза & дујвла, ds je već pocepan, ne treba više vučić, 10-15 procenata šejtanu, 10-15 dss-dveri koji su dobili znatnu kintu za kampanju. джеј кеј ти се бави погрешним стварима, фокус му је на погрешној страни. poješće Acu njegovi.
sweet64 sweet64 03:26 03.04.2016

Re: Hello world!

Da, sem što je interesantno da se baš poslanici URS raspituju o nečijem imovnom stanju još interesantnija je adresa na koju se obraćaju. Što nisu pitali prvog potpredsednika vlade? Nije Dačić doveo Radulovića.


A i to što su pitali baš koferčića Dačića, od poštenja da ti se prikenja.
tasadebeli tasadebeli 07:43 02.04.2016

Steady as she goes

Само да подржим класића, што рече Зили.



milisav68 milisav68 07:48 02.04.2016

Re: Steady as she goes

tasadebeli
Само да подржим класића, што рече Зили.

Svaka čast Vučiću......

Dopuna - Čestitamo!
a_jovicic a_jovicic 08:27 02.04.2016

Re: Steady as she goes

tasadebeli
Само да подржим класића, што рече Зили.

Hvala "klaso"!

... a hvala i svima ostalima
nikvet pn nikvet pn 07:51 02.04.2016

:-)


Поздрав за априлску класу!

Све по реду, прво блогер па тек после министар
a_jovicic a_jovicic 08:36 02.04.2016

Re: :-)

nikvet pn

Поздрав за априлску класу!

Све по реду, прво блогер па тек после министар



Hvala, hvala ... no profesionalno bavljenje politikom će malo da sačeka u mom slučaju. Time mogu da počnem da se bavim tek ako zaradim dovoljno uštedjevine da u slučaju izlaska iz iste posle samo par meseci (bilo zato što budem video neke stvari koje ovako ne mogu da vidim ili pretpostavim ... bilo zato što me isteraju zbog svog dugog jezika), ne budem morao nikoga da molim da me zaposli


... a do tad' će valjda i neko drugi ovde da napravi normalnu državu.
docsumann docsumann 08:04 02.04.2016

stvarno dobra klasa


a kad se samo sjetim da sam ja "diplomirao" zajedno sa onom zamlatom friKhendom
milisav68 milisav68 08:14 02.04.2016

Re: stvarno dobra klasa

docsumann

a kad se samo sjetim da sam ja "diplomirao" zajedno sa onom zamlatom friKhendom

Ma...svi smo mi zamlate.

docsumann docsumann 08:31 02.04.2016

Re: stvarno dobra klasa

milisav68
docsumann

a kad se samo sjetim da sam ja "diplomirao" zajedno sa onom zamlatom friKhendom

Ma...svi smo mi zamlate.



palamude i zamlate

čaje šukarije


a_jovicic a_jovicic 08:39 02.04.2016

Re: stvarno dobra klasa

Hvala Doc ... apsolutno si u pravu Milisave
jinks jinks 09:31 02.04.2016

...

Namera mi naravno nije da svoju "samo-autorsku" karijeru otpočnem javnim kursom o programiranju već da na ovaj način čestitam svim kolegama iz "klase" na novodobijenim pravima


Čestitka novoj klasi od večitih komentatora :)

Inače, ekvivalent programu "Hello World" u programiranju mikrokontrolera jeste program koji togluje neki od pinova, što se vidi na osciloskopu. "Hello World" preko serijske ili neke druge veze dolazi nešto kasnije.
alselone alselone 09:41 02.04.2016

Re: ...

Inače, ekvivalent programu "Hello World" u programiranju mikrokontrolera jeste program koji togluje neki od pinova, a vi to gledate na osciloskopu. "Hello World" preko serijske ili neke druge veze dolazi nešto kasnije.


Ili u PLC-ovima da napojis recimo i0.0 i onda pustis taj ulaz do skade, vezes na neki dummy tag i zazelenis neki kvadratic. Onda taj isti kvadratic vratis nazad na q0.0 i cekas da se uplali lampica. Ako radi, imas celu putanju spremu. Ah, secanja naviru. Nisam pustio PLC u rad, ima sad preko pešes godina.
jinks jinks 09:47 02.04.2016

Re: ...

Ah, secanja naviru.

Zamisli taj osećaj uz dodatak da se radi o PLC-u koji je zadnjih n meseci projektovala i proizvela tvoja firma.

Inače, što se tiče toglovanja pinova, prvi sledeći korak je da ubacite neku jaču aritmetičku operaciju između dva togla i da na osciloskopu pratite koliko traje.

Na primer floating point množenje ... kada sam počinjao da radim u vremenima drage nam profesorke marskizma, to je trajalo više milisekundi.

Pre neki mesec, na novoj Cortex-M prlatformi doživeo da vidim 15 ns, sa programom za toglovanje pisanim u C-u. E to ti je napredak :)
a_jovicic a_jovicic 09:50 02.04.2016

Re: ...

alselone
Inače, ekvivalent programu "Hello World" u programiranju mikrokontrolera jeste program koji togluje neki od pinova, a vi to gledate na osciloskopu. "Hello World" preko serijske ili neke druge veze dolazi nešto kasnije.


Ili u PLC-ovima da napojis recimo i0.0 i onda pustis taj ulaz do skade, vezes na neki dummy tag i zazelenis neki kvadratic. Onda taj isti kvadratic vratis nazad na q0.0 i cekas da se uplali lampica. Ako radi, imas celu putanju spremu. Ah, secanja naviru. Nisam pustio PLC u rad, ima sad preko pešes godina.


... kod onih "igračkica" koje se zovu Arduino, ekvivalent je "blink" LED-a na matičnoj ploči ... upali 1 sekund ... ugasi 1 sekund ... upali ...

BTW ... planiram da "skrčkam" i neki tekstić o IoT i prigodnom hardveraju ... Uzdam se u vaše učešće tom prilikom.
jinks jinks 09:54 02.04.2016

Re: ...

.. kod onih "igračkica" koje se zovu Arduino, ekvivalent je "blink" LED-a na matičnoj ploči ... upali 1 sekund ... ugasi 1 sekund ... upali

Lepo ste opisali Arduino - pali 1 sekund, gasi 1 sekund.

Mislim, to "1 sekund" je odavno u srednjim slučajevima postalo n*10 ns.
alselone alselone 09:58 02.04.2016

Re: ...

Zamisli taj osećaj uz dodatak da se radi o PLC-u koji je zadnjih n meseci projektovala i proizvela tvoja firma.


To bi zaista bio ponos. Kako ide posao kod nas? Plasim se da nasi biznismeni veruju samo Simesu, po onom starom "zna Švabo u tehniku".

BTW ... planiram da "skrčkam" i neki tekstić o IoT i prigodnom hardveraju ... Uzdam se u vaše učešće tom prilikom.

E, kul. Mada ja znam veoma malo o IoT, ali dodaću nešto, makar trol ako ništa drugo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:59 02.04.2016

Re: ...

jinks
.. kod onih "igračkica" koje se zovu Arduino, ekvivalent je "blink" LED-a na matičnoj ploči ... upali 1 sekund ... ugasi 1 sekund ... upali

Lepo ste opisali Arduino - pali 1 sekund, gasi 1 sekund.

Mislim, to "1 sekund" je odavno postalo u srednjim slučajevima n*10 ns.

Beogradskom hacklabu se kuva značajna donacija Arduina, javljam razvoj :)
a_jovicic a_jovicic 10:00 02.04.2016

Re: ...

jinks
.. kod onih "igračkica" koje se zovu Arduino, ekvivalent je "blink" LED-a na matičnoj ploči ... upali 1 sekund ... ugasi 1 sekund ... upali

Lepo ste opisali Arduino - pali 1 sekund, gasi 1 sekund.

Mislim, to "1 sekund" je odavno postalo n*10 ns.


Ma to 1' da bi "programer" mogao da vidi šta se dešava ... Naravno da ATmega328 nemož' da se poredi sa nekim "zverkama" ali nije baš tooooliko kljakav ... pristojno razmišlja u milisekundama (a to za ono za šta se uglavnom koristi i nije tako loše)
jinks jinks 10:02 02.04.2016

Re: ...

Kako ide posao kod nas? Plasim se da nasi biznismeni veruju samo Simesu, po onom starom "zna Švabo u tehniku".

Za sada smo našli smo način da nekome prodamo ... a ovo za Siemens si u pravu.

Mada, možemo da probamo da prodajemo i ugrađujemo i kao specijalizovani uređaj, koji ima i PLC frontend prema programeru, skadi, korisniku. Mislim, dosta se lakše i unutar firme organizuje razvoj i prilagođavanje funkcija specijalizovanog uređaja, kada postoji PLC interfejs prema programeru.
a_jovicic a_jovicic 10:05 02.04.2016

Re: ...

alselone
E, kul. Mada ja znam veoma malo o IoT, ali dodaću nešto, makar trol ako ništa drugo.

Ma neću ja akademski rad na tu temu ... Više uvod u priču i šta prosečan, domaći, "haker" može da uradi sa sredstvima kojima raspolaže ... vi bi tu došli sa "vizijama za budućnost" ... odnosno kako bi to moglo da se promeni u nekoj sledećoj generaciji kad' bi umesto ovih "igračkica" od mikrokontrolera počeli da stavljaju FPGA i ostalu "tešku artiLeriju".
alselone alselone 10:05 02.04.2016

Re: ...

Mada, možemo da probamo da prodajemo i ugrađujemo i kao specijalizovani uređaj, koji ima i PLC frontend prema programeru, skadi, korisniku.


U cemu se programira?

Je l' imate svoju skadu ili pricate sa nekom tudjom?
a_jovicic a_jovicic 10:11 02.04.2016

Re: ...

uros_vozdovac
Beogradskom hacklabu se kuva značajna donacija Arduina, javljam razvoj :)

"Žicajte" i za koji Yún. Paz' lepote ... imaš Arduino s' jedne strane "mosta" i potpuno funkcionalni Linux sa druge ... milina za razvoj ... malo Sketch-a sa jedne i npr. Python-a sa druge. "Ozbiljne" stvari mogu da se naprave sa tim ... samo što je "malkice" skuplji od Uno-a.
jinks jinks 10:12 02.04.2016

Re: ...

U cemu se programira?

Je l' imate svoju skadu ili pricate sa nekom tudjom?

Postoji klasnični IEC61131 editor koji podržava sve standardom definisane PLC programske jezike. Iz editora se programira PLC u realnom vremenu, prate vrednosti promenljivih stanja, forsiraju određeni izlazi po potrebi ...

Što se tiče Skade, tu je zahtev korisnika bio krajnje eksplicitan, da ne pominjem ime firme o čijoj se Skadi radi, možeš da pretpostaviš ko je u pitanju.
jinks jinks 10:15 02.04.2016

Re: ...

Ma to 1' da bi "programer" mogao da vidi šta se dešava ... Naravno da ATmega328 nemož' da se poredi sa nekim "zverkama" ali nije baš tooooliko kljakav ... pristojno razmišlja u milisekundama (a to za ono za šta se uglavnom koristi i nije tako loše)

Mislim i ATMega je nekakva zverka sama po sebi, koja 'ladno razmišlja ne u milisekundama već u mikrosekundama, jedino što Arduino i slični naprave popriličan overburden u softverskom smislu.

Sad ne znam koliko će platforme tipa Arduino izbaciti iz posla embedded dizajnere hardvera i softvera. Mislim, tek sam na pola puta do penzije :)
alselone alselone 10:27 02.04.2016

Re: ...

Postoji klasnični IEC61131 editor koji podržava sve standardom definisane PLC programske jezike. Iz editora se programira PLC u realnom vremenu, prate vrednosti promenljivih stanja, forsiraju određeni izlazi po potrebi ...


Aha, jasno.

možeš da pretpostaviš ko je u pitanju.

He, he, naravno. Poslednji put sam radio za verziju 6 kod njih. Cuo sam da se uneli izvestan nemali broj izmena u 7 i da su od 10 ili kao se zvase Tia portal valjda, dobrano izmenili.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:29 02.04.2016

Re: ...

a_jovicic
uros_vozdovac
Beogradskom hacklabu se kuva značajna donacija Arduina, javljam razvoj :)

"Žicajte" i za koji Yún. Paz' lepote ... imaš Arduino s' jedne strane "mosta" i potpuno funkcionalni Linux sa druge ... milina za razvoj ... malo Sketch-a sa jedne i npr. Python-a sa druge. "Ozbiljne" stvari mogu da se naprave sa tim ... samo što je "malkice" skuplji od Uno-a.


pa malo mail dopisivanja i sve je moguće, sa druge strane ume carina da nas masakrira, samo tako, ali posebna priča.
Uzgred onaj refresh smo sredili, da se zabeleži :) hvala @attitude
I još par bubica na blogosoftveru...
jinks jinks 10:30 02.04.2016

Re: ...

He, he, naravno. Poslednji put sam radio za verziju 6 kod njih.


Što se tiče Skade, upoznat sam kako fukcioniše više iz kibicerskog ugla, to radi druga ekipa.
alselone alselone 10:33 02.04.2016

Re: ...

To su skade zezalice ;-), bavio sam se njima dosta u to doba, to sam zakljucio kada sam promenio posao, "moj" bivsi sofver trci na skadi koja moze da puluje milion merenja na par sekundi. Distribuiranih merenja koja mogu biti udaljena i par stotina kilometara.
angie01 angie01 10:34 02.04.2016

posto si jutarnji,

tebi za useljenje, kanapei,



i kokteli,

alselone alselone 10:35 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Vid ove kvir koktele.

Ozrenka, daj bogati dve pive, i reci muzci malo tise.


angie01 angie01 10:37 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

daj bogati dve pive


ti sad ne dugujes samo pivo, nego i neki has.
a_jovicic a_jovicic 10:37 02.04.2016

Re: ...

jinks
Sad ne znam koliko će te platforme tipa Arduino izbaciti iz posla embedded dizajnere hardvera i softvera. Mislim, tek sam na pola puta do penzije :)

Ma to nema šanse ... nego je izuzetno elegantna platforma za učenje ... Deca mogu dosta jednostavno da urade "Hello World!" pa da se "navuku" na elektroniku ... Onda naravno sledi "knjiga u šake" pa da nekad nešto ozbiljno i urade u životu.

Ja kao "čist" softveraš (po formalnom obrazovanju) sam vrlo brzo uspeo da počnem da ga koristim (sa sve učenjem lemljenja ... i spoznajom da ti najveći problem u sklapanju svega toga u kutijicu pravi ne mikroelektronika nego djavolje žice kojima treba da povežeš to sve nešto sa "spoljnim svetom" ) i za "kompleksnije" namene (tipa uvezivanje kojekakvih senzora i prenos podataka na cloud ... gde sam naravno iskoristio one svoje "meke" veštine u punoj snazi)

Evo kao "tizer" ... sa par desetina dolara možeš da napraviš pristojan IMU (inertial measurement unit) kojim doduše nećeš moći da navodiš rakete ili podmornice ali je npr. za žiro-vertikal sasvim upotrebljiv (već testirano i na jednom prilično ozbiljnom sistemu). Naravno da to što ovakav Arduino-MEMS-based IMU daje posle melje neki težak real-time hardveraj ali je u odsustvu odgovarajućeg (i ultra-skupog) profesionalnog IMU-a bolje i to nego da nemaš nikakve roll-pitch ulaze.
jinks jinks 10:39 02.04.2016

Re: ...

Distribuiranih merenja koja mogu biti udaljena i par stotina kilometara.

Kako ste ovo skupljali, da li je sve ištlo preko šire eternet mreže, pa se posle u lokalu prebacivalo na neki Profinet i slično, ili je neki drugi vid komunikacije bio u pitanju.
alselone alselone 10:40 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

nego i neki has.


veggie burgers, jeo juce za veceru. nije lose ko zna da napravi.



alselone alselone 10:42 02.04.2016

Re: ...

Kako ste ovo skupljali, da li je sve ištlo preko šire eternet mreže, pa se posle u lokalu prebacivalo na neki Profinet i slično, ili je neki drugi vid komunikacije bio u pitanju.


Sve je eternet. Sto bi rekao "Prosecan Srbenda" Bajo moj, te propitiatory protokole pogotovo ako su serijski, Modbus, Profinet, Profibus vise niko ne koristi na novim projektima a klijenti se zgrazavaju ako im spomenes.
a_jovicic a_jovicic 10:43 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

angie01
daj bogati dve pive


ti sad ne dugujes samo pivo, nego i neki has.

'Fala Endži! ... ma vidi se da je ovde falila ženska ruka (ja sam smotan za posluženje) ... al' evo ... obezbedjujem pivo ... i to naravno najbolje ... BELGIJSKO!

jinks jinks 10:43 02.04.2016

Re: ...

... nego je izuzetno elegantna platforma za učenje ... Deca mogu dosta jednostavno da urade "Hello World!" pa da se "navuku" na elektroniku ... Onda naravno sledi "knjiga u šake" pa da nekad nešto ozbiljno i urade u životu.


Baš se sećam pre neku nedelju bilo na televiziji kako u nekoj srednjoj školi, da li u Vojvodini ili, ne znam, Čačku ili Valjevu, profesorka programiranja uči decu da na Arduinu rešavaju neki hardversko-softverski problem u realnom-vremenu.

Skupili se svi zajedno, gledaju mudro i zamišljeno u monitor i u karticu, uz najširi osmeh kada ono što su pravili proradi. Sreća. A može i da im bude korisno u životu.
angie01 angie01 10:43 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

veggie burgers


ako je od soje- pravila sam od pocetka, sto bi rekli ameri,...od potapanja sojinog zrna,...al brate, od soje, sem sosa vise nista necu da koristim, to je trenutno najopasnija namernica bez kontorle gajenja- vecinski je gmo- a one prerade, ljuspice i sl- su vise stetne nego zdrave.
jinks jinks 10:47 02.04.2016

Re: ...

Sve je eternet. Sto bi rekao "Prosecan Srbenda" Bajo moj, te propitiatory protokole pogotovo ako su serijski, Modbus, Profinet, Profibus vise niko ne koristi na novim projektima a klijenti se zgrazavaju ako im spomenes.


Dobro, Modbas TCP/IP i Profinet mogu da se prošvercuje kao eternet :). A o kojim se onda protokolima radi, ako su ovi koje si pomenuo ispali iz igre.

Zainteresovao sam se trenutno za EtherCat, ali to deluje da je za neke druge vidove komunikacionih mreža, više lokalizovanih unutar pogona.
alselone alselone 10:49 02.04.2016

Re: ...

A o kojim se onda protokolima radi, ako su ovi koje si pomenuo ispali iz igre.


Ono sto sam ja vrlo malo koristio i svestan sam samo postojanja su DNP 3 i iec 61850.
alselone alselone 10:51 02.04.2016

Re: ...

Ali nama se skale razlikuju, ti verovatno pricas o skadama i protoklima za industrijsku automatiku a ja za upravljanje elektroenergetskim sistemima. Pa stoga verovatno nisu ni protokoli jednaki. Od industrijskih koristio sam samo Profibus, znas vec zasto.
jinks jinks 10:51 02.04.2016

Re: ...

iec 61850

Ovo se dosta koristi u elektroenergetskim objektima, a i dostižno je.

Ovo DNP3 ću da pogledam.
alselone alselone 10:52 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

angie01
veggie burgers


ako je od soje- pravila sam od pocetka, sto bi rekli ameri,...od potapanja sojinog zrna,...al brate, od soje, sem sosa vise nista necu da koristim, to je trenutno najopasnija namernica bez kontorle gajenja- vecinski je gmo- a one prerade, ljuspice i sl- su vise stetne nego zdrave.


nije od soje, nego mleveno povrce. a sta ga je vezivalo ne znam, neki humus ili tako neko moderno sranje, da proste gospodje i Docs.
alselone alselone 10:53 02.04.2016

Re: ...

Ovo se dosta koristi u elektroenergetskim objektima, a i dostižno je.

Ovo DNP3 ću da pogledam.


Ono sto je trend, kako sam ukapirao posmatrajuci tendere, je da svi danas insistiraju na otvorenim protokolima.
angie01 angie01 10:54 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

a sta ga je vezivalo ne znam, neki humus ili tako neko moderno sranje, da proste gospodje i Docs.


vezivalo ga jaje, a humus mu bila baza
,..to vec zvuci super.
alselone alselone 10:56 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

vezivalo ga jaje, a humus mu bila baza


moguce. Samo imam jednu dilemum, je l' jaje vegetarijansko?
freehand freehand 10:57 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

angie01


vezivalo ga jaje, a humus mu bila baza
,..to vec zvuci super.

alselone alselone 11:01 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Ne, ali realno moram da zakljucim na ovom mestu da kriminal nije samo ono što se na sudu može dokazati. Nego i sto ne moze. Ali moras da znas pouzdano.
a_jovicic a_jovicic 11:06 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

freehand

Dobrodoš'o Free ... aj' pripomogni Endži da razdvoji Alsea i Jinksa od protokola (propustiće posluženje) ... ma u stvari neka ... da ih ne diramo ... ko zna koji će klinac za neku godinu Google-ujući o Arduinu da natrči na Modbas, Profinet, DNP 3 i iec 61850 pa da se "zahebe" i ode u inženjerske vode
docsumann docsumann 11:25 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

veggie burgers


docsumann docsumann 11:30 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

jbt, slušam ove stručne aVtomatičarske rasprave ... koliko sam samo ispao iz štosa, zaglavivši na izraubovanim brodovima, a podavao sve one mamutske ispite na AU smjeru.
docsumann docsumann 11:36 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

alselone
vezivalo ga jaje, a humus mu bila baza


moguce. Samo imam jednu dilemum, je l' jaje vegetarijansko?


već neko vrijeme vodim se mišlju da radikalizujem svoj režim ishrane i odem u vegane ...
što se jaja tiče, već godinu unazad jedem isključivo ona "domaće izvedbe", za koje znam da koke koje su ih snijele ne žive u žičanim boksovima veličine nesesera.

slično i sa sirevima ...

inače za vegetarijance najbolji izvor proteina su pečurke i mahunasto povrće.
soju sam goitovo potpuno eliminisao sa jelovnika.


vegan power



i can not kill the animal. i should not eat it.


that's my man
freehand freehand 12:15 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Dobrodoš'o Free

Hvala na dobrodošlici. U ovom autorskom valu nisam krenuo da čestitam, pa da se sad ne bih redom vraćao to neću učiniti ni ovde. Što, naravno, ne znači da ne pozdravljam, dapače.
st.jepan st.jepan 12:17 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

U ovom autorskom valu nisam krenuo da čestitam, pa da se sad ne bih redom vraćao to neću učiniti ni ovde

Dok ja naprotiv!
Zaredao, skoro svima čestitao.
jkt2010 jkt2010 12:21 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

docsumann

i can not kill the animal. i should not eat it.
that's my man

I cannot build a powerplant; I shouldn't use electricity.
I cannot build a bridge; I should swim across rivers.
I cannot erect a building; I shouldn't live in apartments.
I don't know how to make oxygen; I shouldn't be breathing it.

etc etc

Your man is full of it.
docsumann docsumann 12:43 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

I cannot build a powerplant; I shouldn't use electricity.



I can learn to build a powerplant, bridge, airplain, whatever ... but I can never learn to kill.

so, you are completly wrong my man
a_jovicic a_jovicic 14:57 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

docsumann
jbt, slušam ove stručne aVtomatičarske rasprave ... koliko sam samo ispao iz štosa, zaglavivši na izraubovanim brodovima, a podavao sve one mamutske ispite na AU smjeru.

Ne odustaj Doc ... Ona moja priča gore sa Arduinom i IMU se upravo testira na brodu. Za roll i pitch je sasvim upotrebljiva (za kurs ipak mora žiro-kompas ili GPS) a napravio sam je da generiše poruke po NMEA standardu tako da može da se spoji sa standardnim brodskim uredjajima (samo mora da se dodaju i "djunte" koje će to da prilagode na 12V)

A pazi ... ja softveraš ... aVtomatiku na fakultetu vid'o nisam. Uveži bar senzore a za kojekakve PID i fuzzy regulatore mož' i da sačekaš ili da nadješ nekog ko se u to bolje razume.

Uz skromno poznavanje programersko-lemiličkih veština možeš na mostu čak i neke zardjale kante da dovedeš meteo podatke sa palube, 3D orjentaciju plovila pa čak i stanje u "makini" (temperaturu, vibracije, nivoe koječega, čak i pritiske raznih fluida) a sve to po smešno malim cenama za opremu.
docsumann docsumann 15:13 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Ne odustaj Doc


ma nije u tome problem, nego me žifot odveo sasvim na drugu stranu ... terenski rad, heavy metal operativa
a_jovicic a_jovicic 15:26 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

docsumann
Ne odustaj Doc

ma nije u tome problem, nego me žifot odveo sasvim na drugu stranu ... terenski rad, heavy metal operativa

Kreni ti da lemiš za svoju dušu ... kao hobi ... kad stigeš ... Ko zna ... možda odlučiš da se "prekvalifikuješ" ... ili nadješ neku primenu i u "hevi-metalu"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:29 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

a_jovicic

Kreni ti da lemiš za svoju dušu ... kao hobi ... kad stigeš ... Ko zna ... možda odlučiš da se "prekvalifikuješ" ... ili nadješ neku primenu i u "hevi-metalu"


docsumann docsumann 17:41 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Srđan Fuchs




da to je bilo moje prirodno okruženje. kakav apokaliptički pejzaž ... rast to dast.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:52 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,



milisav68 milisav68 18:04 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

alselone
Ne, ali realno moram da zakljucim na ovom mestu da kriminal nije samo ono što se na sudu može dokazati. Nego i sto ne moze. Ali moras da znas pouzdano.



Pa kako za koga, ako ti je nesimpatičan - onda je kriv, i obrnuto.


Najveća muka je što se kriminal konstantno legalizuje.
docsumann docsumann 18:06 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,


blogovatelj blogovatelj 22:59 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

ti sad ne dugujes samo pivo, nego i neki has.


Haš marokanac ili libanac, koji više voliš?
blogovatelj blogovatelj 23:01 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

nije od soje, nego mleveno povrce


Ja sam nedavno jeo vedži burger, indijski fazon. Mnogo dobar. Nije soja, nego lentils, kuvani i pasirani, pa od toga pravljena pljeska (jese to zove sočivo na srpskom?) pa sa karijem. Ludilo.
blogovatelj blogovatelj 23:05 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

nego me žifot odveo sasvim na drugu stranu ... terenski rad, heavy metal operativa


Gde si na terenu, ako nije tajna?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:40 02.04.2016

Re: posto si jutarnji,

blogovatelj
ti sad ne dugujes samo pivo, nego i neki has.


Haš marokanac ili libanac, koji više voliš?


ne preporučujem libaniz jerbo se ukvario, dodaju Krkarovi drugari neku hemiju i mišomore, mi zatvorili market prema tamo sasvim. marokaner se još drži. po mogućstvu nabavljati od Arapa hrišćana, to je čist kanabis. ili kod nas na medicinku. 30 000 soma recepata izdali lekari u prvom mesecu legalizacije. nije računala država s lekarima demokratama kao poslednjom karikom u lancu ishrane.
jkt2010 jkt2010 01:51 03.04.2016

Re: posto si jutarnji,

docsumann
I cannot build a powerplant; I shouldn't use electricity.



I can learn to build a powerplant, bridge, airplain, whatever ... but I can never learn to kill.

so, you are completly wrong my man

Ma postanu ljudi i ljudožderi kad pritisnu glad i nagon za samoodržanjem. Taj tvoj bi žive pacove jeo, samo kad bi morao... nego ne mora fala bogu pa može da se proserava.

Da se on blago meni ipak suzdrži od upotrebe elektriciteta dok ne napravi tu centralu, a i da zadržava dah dok ne nauči da pravi vazduh.
docsumann docsumann 08:10 03.04.2016

Re: posto si jutarnji,

blogovatelj
nego me žifot odveo sasvim na drugu stranu ... terenski rad, heavy metal operativa


Gde si na terenu, ako nije tajna?


po brodovima
docsumann docsumann 08:12 03.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Ma postanu ljudi i ljudožderi kad pritisnu glad i nagon za samoodržanjem. Taj tvoj bi žive pacove jeo, samo kad bi morao...


argument ekstremnih hipotetičkih situacija nije nikakav argument. misim ne pijemo ni sopstvenu mokraću, pa ne vidim zašto bi ubijali ako već ne moramo.


a_jovicic a_jovicic 11:45 03.04.2016

Re: posto si jutarnji,

docsumann
blogovatelj
nego me žifot odveo sasvim na drugu stranu ... terenski rad, heavy metal operativa


Gde si na terenu, ako nije tajna?

po brodovima

Al' nas držiš u neizvesnosti

No dobro ... ako si ukrcan onda dobar vetar i mirno more želim!

... a ako se vrzmaš po suvim dokovima onda da ti "pacijenti" što pre budu natrag u moru.

zilikaka zilikaka 12:16 03.04.2016

Re: posto si jutarnji,

Gde si na terenu, ako nije tajna?



po brodovima

Kolega, gledam ih kako su se osilili i ovde i po blogu uopšte, ta IT bratija, pa ako i tebi dosade, slobodno zovi da obrnemo i mi koju.
Recimo o NDT.
docsumann docsumann 12:26 03.04.2016

Re: posto si jutarnji,

a ako se vrzmaš po suvim dokovima onda da ti "pacijenti" što pre budu natrag u moru.


taj rad, mada će nažalost ti brodovi biti i poslednji u njima ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana