Astronomija| Gastronauti| Ljubav| Sex

Percepcija rizika i granice razumnosti

princi RSS / 02.05.2016. u 14:51

Naleteh pre neki dan u Atlanticu na ovaj članak koji tvrdi da je verovatnoća neke globalne katastrofe koja bi zbrisala čovečanstvo s lica Zemlje mnogo (nekoliko puta) veća od verovatnoće pogibije u saobraćajnoj nesreći. Ima tu i neka računica (doduše, bazirana na američkim statistikama u vezi saobraćajnih nesreća) i priča o tome kako svi sad u kolima imamo te pojaseve i air bags, a ništa se ne radi na predupređenju ili zaštiti od globalnih katastrofa, koje su, bar prema studijama na koje se navedeni članak referiše, mnogo izvesnije.

Dobro, na stranu te stare i dosadne frequentist vs bayesian priče o tome kako dodeljujemo  verovatnoće događajima koji se ili nikada nisu dogodili (homo sapiens, kao vrsta, još nije bio zbrisan sa Zemlje, znači, nismo doživeli odumiranje vrste) ili su izuzetno retki (tzv black swans), i na stranu mogućnost da iza članka stoji neka interesna grupa zainteresovana za finansiranje geo-engineeringa, ali meni je članak bio interesantan zbog tog nekog našeg odnosa prema rizicima. Mislim, čovek se sa svakojakim rizicima svakodnevno sreće: rizik da te neko pokrade, rizik poplave, rizik da ti padne cigla na glavu, da čoveku otkažu kola ili ABS u toku vožnje, rizik da se razvije alergijska reakcija na penicilin, da se izlije radioaktivan materijal iz obližnje nuklearne elektrane, mislim, zaista rizici su svuda oko nas. Navodno, verovatnoća umiranja od neke viremije ili bakterijske infekcije bez lečenja antibiotikom je 1 u 10,000; verovatnoća razvijanja alergijske reakcije na antibiotik je bezmalo 1000 puta veća, oko 1 u 10. Bez obzira na to, doktor kad vidi bakterijsku infekciju će, skoro bez razmišljanja, prepisati antibiotik i mi smo OK s tim. S druge strane, postoji čitav pokret anti-vaxxera koji su protiv toga da se vakcine daju deci i to zbog toga je verovatnoća razvijanja side effecta negde oko 1 u 100,000. I to je, da kažem, sasvim prirodno i razumljivo. Niko ne želi da se kocka sa zdravljem svoje dece i ljudi žele apsolutno sigurne vakcine. Jedini problem je što tako nešto ne postoji.

Slična stvar je i sa rezultatima screeninga za neke vrste raka: posebno su kritični rak dojke i rak prostate. Prema nekim podacima rizici povezani sa infekcijama koja se može razviti tokom uzorkovanja krvi za test PSA  (prostate-specific antigen), značajno nadilaze njegovu pouzdanost (i korisnost). Slična stvar je i sa mamografijom- ozbiljne studije rađene u Danskoj i Americi, pokazuju da mamography screening nije smanjio učestanost agresivnih vrsta raka dojke (tj onih rakova od kojih ide glava). Bez obzira na to, preko 75% žena starijih od 50 godina redovno ide na mamografiju (naravno, tri od četiri kojima osiguranje to pokriva). Razloga za to je puno, od doktora koji neće da ih boli glava ako su nešto slučajno propustili (iako takvim svojim overzealous stavom mogu pacijentu itekako zagorčati život), pa do onih koji su direktno u talu sa insurance industrijom i prodavcima test opreme.

Elem, nije mi bila namera da pišem ni o globalnim rizicima ni o korumpiranim doktorima, već pre da se povede priča o tome kako se snalaziti u svetu u kome je, manje više, sve neizvesno. Kako odlučiti kada treba "vezivati pojas", da li je bolje srljati, ići na sreću, tj "na budalu", ili ipak treba racionalno vagati te neke mogućnosti? I šta uopšte znači racionalno u tim pitanjima? Ne ograničava li ta "racionalnost" izbore i rešenja koja su pred nama? Možda skroz treba zaboraviti racio i odlučivati intuicijom, tj interligencijom nesvesnog, kako intuiciju naziva Gerd Gigerenzer? Na izvestan način, priča koju ćete, nadam se, svojim komentarima započeti i završiti je priča o granicama racionalnosti (individualne a i skupne).



Komentari (613)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 16:00 04.05.2016

Re: Немам недоумица

To sa slamom se ne praktikuje vise, makar ovde kod nas. Nekad je bila stvarno pomama. Idioti su posipali slamom i hodnike moje zgrade, na primer.

Sa druge strane, nije bas da se svece pale po celoj crkvi. Postoji odredjeno mesto gde se pale svece i tu pored njih nema sta ni da se zapali. Ne svetli bas crkva od sveca ko erotski film.
maksa83 maksa83 16:04 04.05.2016

Re: Немам недоумица

To sa slamom se ne praktikuje vise, makar ovde kod nas. Nekad je bila stvarno pomama. Idioti su posipali slamom i hodnike moje zgrade, na primer.

Ovo su ti neke rane-srednje sedamdesete, Crkva Svetog Marka, Beograd. Kažem, nisam kročio od tad u to doba pa ne znam je l' to još uzus.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:07 04.05.2016

Re: Немам недоумица

princi
Da, simptomatično je da se čestiti Irinej ne zapita postoji li nešto pogrešno u procedurama tih verskih proslava, da možda nema nekog health & safety rizika u načinu na koje se vrše te liturgije a pogotovu, ko vodi računa o pogašenim svećama nakon njih, itd i tome slično. S druge strane, Irinejeva reakcija je savršena slika srpskog nepreduzimljivog whining duha, koji stalno kuka i za svoje nedaće krivi nekog drugog. Da se razumemo, to nema veze ni sa komunizmom, ni sa Titom, ni sa socijalizmom, to je jedna duboko, duboko usađena crta, da tako kažem, srpskog duha protiv koje je mnogo bolje se boriti nego je negovati.

Завера?
Пази -- остале цркве које су гореле су руска, македонска и грчка.
Што значи -- шта?
Синхронизовани напад на православље!!!

Овом сиротом слуђеном и сиромашком народу сервирати овакве бедастоће може само подао и покварен ум. Но, без ове митоманије нема ни СПЦа, јер она ту страдалничку и уротничку црту негују више него ишта друго. За друго она памети као да нема.
docsumann docsumann 16:09 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ja ne znam kako im nije frka da se ne uštroje time...


malo mi vuče na kič ... može to i svedenije, sa asketski suspregnutim linijama ...



PS sve, sve , al' misim da princi nije očekivao trol s ove strane
maksa83 maksa83 16:14 04.05.2016

Re: Немам недоумица

PS sve, sve , al' misim da princi nije očekivao trol s ove strane

Scenarista u njemu (koji po prirodi stvari mora da bude sklon nelinearom i spreman na digresije) će umeti to da ceni, a ako ne onda će valjda Pravoslavac da oprosti.
alselone alselone 16:17 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Пази -- остале цркве које су гореле су руска, македонска и грчка.


Ovo nisam znao, mada se nesto nisam ni trudio da ispratim vesti do kraja. Mislio sam da su sve cetiri nase.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:30 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ovo nisam znao, mada se nesto nisam ni trudio da ispratim vesti do kraja. Mislio sam da su sve cetiri nase.

И?
Како ти се сад чини вест?
И како ти се чини Иринијев наступ?

Нема -- без промене менталног обрасца у овом народу њему се не може помоћи. Нема нормалног живота у земљи која перпетуира тероије завере, теорије невине жртве и теорије ни на чему засноване супремације властитог народа.

Нама је смеће у глави. Док га се не решимо -- нема помоћи.

P.S.
Било би лепо да будем поштеђен чарлијевских коментара типа: Теби је смеће у глави итд. итсл. И да се, наместо тога, искрено приупитамо -- Ако патријарх овако наступа, какав смо ми то народ?
alselone alselone 16:37 04.05.2016

Re: Немам недоумица

И?
Како си те сад чини вест?
И како ти с чини Иринијев наступ?


Suludo mi se cini vest. Njegov nastup nisam video, ali kapiram kakav je bio.

Ако патријарх овако наступа, какав смо ми то народ?

Nije bas da korelira, nismo ga mi birali, birao ga je Bog.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:41 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Багра.
princi princi 16:54 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ако патријарх овако наступа, какав смо ми то народ?

Ovo ne razumem, šta je to tako specijalno oko patrijarha?
alselone alselone 16:58 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ovo ne razumem, šta je to tako specijalno oko patrijarha?


Pedja ima cesto tu pasiju da na razlicitim primerima pokaze kako smo mi stoka od naroda.
pape92 pape92 17:06 04.05.2016

Re: Немам недоумица

SPC ne bi trebalo ukinuti nego ažurirati. Nevezano sa ovim pitanjem, svako ko je bio u porti crkve Svetog Save u Njujorku o nekom prazniku, zna da se tamo roštilja i pije. Možda se u međuvremenu mnogo toga promenilo, govorim kako je bilo pre 5-6 godina. Možda ni đakon, inače često viđan pripit na sličnim događajima, više nije isti. Bolje će znati današnji stanovnici Njujorka koji posećuju crkvu. Vatrogasci kažu da su uzrok sveće koje su pospremljene u kutiju dok su još tinjale. Pozvani su oko 7 popodne.

Inače, profesor bogoslovskog fakulteta kome nisam uhvatio ime je u izjavi koju sam čuo na radiju (Studio B) još prvog dana odbacio kao malo verovatne teorije o terorističkoj pozadini zapaljenih crkava, podsećajući da su od četiri crkve koje su gorele, jedna grčka a druga makedonska, a ona u Rusiji zaista čudan izbor za možebitne teroriste. I pozivajući na smirivanje strasti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:09 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ovo ne razumem, šta je to tako specijalno oko patrijarha?

У праву си.
И ти и Алсе.
Говедо ме толико нервира да је то погубно и по моје расуђивање и изражавање :)

Но, да објасним: цела једна конзервативна, традиционална Србија у доброј мери доживљава патријарха СПЦа као некакав ауторитет. Стога је његова одговорност изузетно велика, а све што он каже или уради има далеко веће специфичну тежину, јер је -- учитељ наш народни тако рекао.

Он плус сви остали, и њихова ментална превласт -- Куста, Матија, САНУ, Вечерње новости, Информер, површна памет, синдикална памет... -- чине да Србија ментално стварно јесте у проблему.
alselone alselone 17:16 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Он плус сви остали, и њихова ментална превласт -- Куста, Матија, САНУ, Вечерње новости, Информер, површна памет, синдикална памет... -- чине да Србија ментално стварно јесте у проблему.


Ne znam samo da li smo "mi" takvi jer njih slusamo ili ih slusamo jer smo takvi. Ali moram priznati da me uzasno nerviraju ta jeftina objasnjenja Sveta oko nas.
alselone alselone 17:17 04.05.2016

Re: Немам недоумица

princi princi 17:26 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Možda ni đakon, inače često viđan pripit na sličnim događajima

Pa to neki naš čovek!

Bez zezanja, ja ponekad volim malo taj, da kažem, nekako opušteniji pristup verskim obredima koji praktikuju naši popovi. Ono, dođe urađen, raskopčan, sa masnom bradom od pečenja, gibanice (šta je već ko imao). "Oče, koliko dugujemo?" "Daj šta daš... 100 evra, 200, koliko imaš." A ne, bre, k'o oni katolici, ili, bože me sakloni, protestanti, to sve uštogljeno, odmah ti gura cenovnik za sve.
princi princi 17:29 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Он плус сви остали, и њихова ментална превласт -- Куста, Матија, САНУ, Вечерње новости, Информер, површна памет, синдикална памет... -- чине да Србија ментално стварно јесте у проблему.

Ma, uticaj Kuste, Matije i SANU na stanje duhova u Srbiji je totalno, ono, miniscule, nepostojeći. Povrh toga, mislim da je Kusta jedan, pomalo, tragičan lik i da i on to, duboko u sebi, to shvata. A Matija je hohštapler, foler, Sir Oliver, Richard Branson tip. On da nije pesnik, bio bi neki Kostić, ili tako nešto slično.
alselone alselone 17:30 04.05.2016

Re: Немам недоумица

"Oče, koliko dugujemo?

Sede dva popa u kafani i dolazi konobar da naplati. Pitaju oni koliko su duzni.

- Ljudi obicno ostave dve, tri hiljade.
princi princi 17:30 04.05.2016

Re: Немам недоумица

To sa slamom se ne praktikuje vise, makar ovde kod nas.

Bate, pa i nije gorelo u Novom Sadu, nego u Njujorku.
pape92 pape92 17:42 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Svi popovi koje sam upoznao su bili kul likovi, mada ih nisam upoznao previše. Ali neko a da nije janpi mora da brine i da su sveće pogašene pre reciklaže, i da ne odleti žar sa roštilja na krov i takve stvari. Da ne kažem da disperzuje rizik od požara (interna fora sa BS govorom).

Ne kažem da se tako nešto i desilo, ali je ova izjava: čudno je, izgorela crkva u kojoj je đakon viđena pijandura (kako kažu, ja sam ga video urađenog pre više godina, nisam za svedoka za ono od pre neki dan, ne znam ni dal je isti), direktno izazvana izjavom: čudno je, izgoreše četiri crkve na Uskrs.
alselone alselone 17:48 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Bate, pa i nije gorelo u Novom Sadu, nego u Njujorku.


To je kod nas bila fora devedesetih. Nadam se da u NY to nikad nisu ni radili.
tess tess 17:48 04.05.2016

Re: Немам недоумица

alselone
Пази -- остале цркве које су гореле су руска, македонска и грчка.


Ovo nisam znao, mada se nesto nisam ni trudio da ispratim vesti do kraja. Mislio sam da su sve cetiri nase.

Pa čekaj, meni se i dalje čini nevjerovatno. Iako sam mislila da su gorjele tri, tj za grčku nisam čula.

Mislim da je veća vjerovatnoća da gori Američka Ambasada u Beogradu u haosu nego naša crkva u NY za Uskrs radi svijeće.

I hajde dobro što nisam čula da crkve gore kao od papira jer u njima ima svijeća i slame - kao da su svijeće neispravne svjećice za  Božić u tržnom centru - kao da je to tako normalno,  kao poplave, kao da kod nas nije bilo drvenih kuća i crkvi - i koliko ih je gorjelo radi svijeće kroz vijekove - i kao da crkve ne gore u ratovima nego je velika vjerovatnoća da gore 4 u dijaspori i kad ima mjesto predviđeno za svijeće i gromobran i aparat za gašenje i kad nije Uskrs jedini razlog okupljanja pa da je rizik veći, etc..

Da skratim, nisam Ateista  (imam jednu praznu ateističku fazu u životu), nisam ni vjernik koji odlazi u crkve o praznike (popove prezirem, uglavnom), u crkvu odem kad su prazne, živim tu blizu jedne katoličke i nikako da odem na neku misu da čujem šta priča, teologiju slušam na radiju, jesam na određen način duhovan čovjek tj vjernik (jednostavno nisam svinja), ali mi je logika da crkve gore radi svijeće (tj nemara kao da svijeća nije glavni i jedini rekvizit, oganj pobogu) pomalo, hm, kako bih rekla: polu. Polulogika. Da ne kažem za polusvet. Ček, kao da Ateisti ne mogu biti polusvet?
:)

I ok da su izgorjele radi nemara, ali voditi taj extrem tj nemar kao "logično", hm, grubo ateističko razmišljanje. Tj ne dozvoliti vjerniku da se zapita kako mu crkve izgoriše (da posumnja u sve vjerovatnoće) je ništa drugo do ateistički talibanizam.
alselone alselone 17:58 04.05.2016

Re: Немам недоумица

dok su još tinjale


Ovo mi je nesto cudno. Sveca nesto ne tinja, mislim tesko da bi se neki zar tu odrzao da tinja dugo. Drugo tesko da ne bi primetio upaljenu svecu koliko god da si pijandura za koju svi znaju da je pijandura. A i verovatno imaju neke procedure. Ne verujem da svece odlazu pored necega zapaljivog. To je njima glavni "rekvizit" sumnjam da su neiskusni i neoprezni sa njim.
alselone alselone 17:59 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Pa čekaj, meni se i dalje čini nevjerovatno. Iako sam mislila da su gorjele tri, tj za grčku nisam čula.


Gubi mi se motiv, sto bi rekli po onim krimi serijama. Mada se slazem da je cudno.
princi princi 18:01 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ali ima logike i ovo što piše Kurir, da je neko platio neke dripce da podmetnu požar, pogotovu ako znaju da je đakon cirke, pa sklon dremljivim stanjima. Mislim, građevinci su teški hohštapleri, to znam i iz ličnog primera. Ako je to fora, onda su valjda osigurali crkvu, mada će restauracija trajati. S druge strane, posle nje ćemo imati još veću, lepšu i stariju crkvu (kao onu u Misisagi).
pape92 pape92 18:13 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Možda bi moglo da se stavi na papir: da li je za neku nekretninu rizičnije da se u njenoj blizini pravi roštilj i pale sveće, ili svojstvo nekretnine da je vlasništo neke od pravoslavnih crkava širom sveta (van Kosova)? Ali pošto je to nemoguće staviti na papir, i pošto su kada su u pitanju tzv osetljive teme pokušaji da se dođe do odgovora koji ima najviše verovatnoće da bude tačan, tačnije da bude prihvaćen od strane sagovornika kao događaj koji je najverovatnije tačan (Okam mačku o rep) osuđeni na propast, najpametnije je ne upuštati se, tačnije ostati pri onome: možda, ali ja mislim da ipak.
tess tess 18:29 04.05.2016

Re: Немам недоумица

alselone
Pa čekaj, meni se i dalje čini nevjerovatno. Iako sam mislila da su gorjele tri, tj za grčku nisam čula.


Gubi mi se motiv, sto bi rekli po onim krimi serijama. Mada se slazem da je cudno.

Đavolja posla.
:)
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:43 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Umesto lepo kao Billy Gibbons:


Ovo ko volan kad obloze krznom..
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:45 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Ovo mi je nesto cudno. Sveca nesto ne tinja, m


A sve svece stoje u onom pesku upravo iz tog razloga.
mariopan mariopan 19:15 04.05.2016

Re: Немам недоумица

apacherosepeacock
Ovo mi je nesto cudno. Sveca nesto ne tinja, m


A sve svece stoje u onom pesku upravo iz tog razloga.


Ne samo da stoje u pesku nego se vosak sliva u pesak i bude sasvim tečan, kao voda. Kada dogori sveća, do te tečnosti, ona se jednostavno ugasi, potone, to ne može da gori niti da se upali.

Ko često ide u crkvu to zna, znači nije moguće paljenje cele crkve od sveće, ni ako ih je stotina istovremeno gorela, one se jednostavno podave u tom otopljenom vosku.

Toliko o slučajnom paljenuu od sveća.
G.Cross G.Cross 19:15 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Bilo kako bilo, crkva je bila divna sa veoma lepom istorijom .
U Srcu Menhetna.
Bio sam za dva uskrsa tamo.

Dobri ljudi okolo.
I neki losi , ali generalno dobri.

Rumunska Crkva na Menhetnu je u jednom stanu pored Central Parka.

Nema mnogo nacija koje su imale takvu Crkvu na takvom mestu.

emsiemsi bi bio ponosan.

Bilo je tako lako i lepo biti Srbin u toj crkvi.
alselone alselone 19:20 04.05.2016

Re: Немам недоумица

na FB postoji moja nova omiljena grupa. Zove se Volim glupe naslove. Biser od danas a povezan sa ovim gitarama.

LINK

AC/DC UNIŠTAVA RAK: ‘Thunderstruck’ poboljšava učinak lijekova protiv karcinoma
tess tess 19:30 04.05.2016

Re: Немам недоумица

apacherosepeacock
Ovo mi je nesto cudno. Sveca nesto ne tinja, m


A sve svece stoje u onom pesku upravo iz tog razloga.

Ma da, u pijesku na kamenu.
Nije štos u tom pijanom đakonu nego da je primitivno il glupost  pomisliti da bi ti Šiptar zapalio crkvu. Za svoj il za naš groš, da mu platimo.

I sad vidim da je ruski konak izgorio, za to nisam znala. A za ove tri srpsku, makedonsku i grčku sam čitala. Ispravka.
emsiemsi emsiemsi 19:53 04.05.2016

Re: Немам недоумица

G.Cross
Bilo kako bilo, crkva je bila divna sa veoma lepom istorijom .
U Srcu Menhetna.
Bio sam za dva uskrsa tamo.

Dobri ljudi okolo.
I neki losi , ali generalno dobri.

Rumunska Crkva na Menhetnu je u jednom stanu pored Central Parka.

Nema mnogo nacija koje su imale takvu Crkvu na takvom mestu.

emsiemsi bi bio ponosan.

Bilo je tako lako i lepo biti Srbin u toj crkvi.

Свега ће бити и када нас не буде било !
Гамад која су је запалила нам је само дала шансу да се скупимо.
milisav68 milisav68 20:17 04.05.2016

Re: Немам недоумица

princi
Da, koliko sam i ja shvatio, sve se desilo posle uskršnje liturgije, što može ukazati na to da su ostale neke neugašene sveće.

Vidi se da ste bezbožnici.

Ne postoje neugašene sveće, jer se sveće skoro odmah gase, pretapaju, i prodaju kao nove.

Takav je posao, ni ja ga ne volim.
alselone alselone 20:42 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Takav je posao, ni ja ga ne volim.


Secam se nekog manastira, zaboravio sam kod, gde je postajala tabla na ulasku i pisalo je "Ne prihvatamo svece kupljene izvan manastira". Mislim, jbg.
pape92 pape92 20:48 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Osećam potrebu da se izvinim đakonu. Patrijarh me izbacio iz takta. (Nije im prvi put). Nit mogu da znam da je nešto zgrešio, nit znam da je onaj isti koji nije bio protivnik kapljice. Jedino što znam je da na proslavama u porti te crkve nije čudno da se popije po koja više, i da je đakon, u moje vreme, davao primer kako se to radi do mere da je zaplitao jezikom. Što mi nije prijalo da vidim, pa uz Patrijarhovu bezveznu izjavu, dovede do komentara.

Što se tiče teorije o svećama, njih su navodno izneli vatrogasni eksperti. Nisu se zapalile u peščaniku (ne ide ovakva tema bez da se kaže ta magična reč) nego, kako kažu, nakon što su pokupljene za reciklažu i odložene u kutiju. Kako to vatrogasni stručnjaci mogu da utvrde iz onakve paljevine, nemam pojma, nisam stručan. Možda kenjaju. Ali nisu jedini.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:00 04.05.2016

Re: Немам недоумица

Istine radi.
Ovu vest sam pročitao još jutros dok sam bio u BG, i dobro sam zapamtio uvodnu formulaciju, obratiti pažnju na boldovano.
Evo sad sam je iskopao:

Patrijarh srpski Irinej je u intervjuu za "Blic" rekao da je najmanje moguće da se Saborna crkva Svetog Save u Njujorku zapalila od sveća. Patrijarh je ovo izjavio za "Blic" pre nego što je šef njujorške vatrogasne službe saopštio da bi sveće mogle da budu uzrok požara u crkvi.

LINK

To već baca drugačiju svetlost na tu izjavu.
Inače, neka mi Bog oprosti, Irinej mi je prilično antipatičan, a još teže bih mogao da ga smatram za neki autoritet. Opet, to ne daje pravo govnarima da ga provlače kroz blato služeći se poluistinama.
milisav68 milisav68 21:15 04.05.2016

Re: Немам недоумица

alselone
Secam se nekog manastira, zaboravio sam kod, gde je postajala tabla na ulasku i pisalo je "Ne prihvatamo svece kupljene izvan manastira". Mislim, jbg.

Pa da, kod nas to rade malo suptilnije, kao, samo u crkvenom kiosku nema sveća od parafina.

Što je donekle tačno, jer znam da je često ljudima bio zagaravljen plafon od sveće na slavi, jer su kupili sveće negde na drugom mestu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:20 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Бојим се да немам баш шта пуно да кажем на ову тему ако се не види колико је дебилно (ако неко придев сматра преоштрим може да чита и овако: кретенски) веровати да су пожари на 3 континента и у 4 цркве различитих деноминација део светске завере противу Срба.

На вољу сваком од поборника теза о завери -- то јест у складу са Иринејевим намигивањем -- да изабаре између два приступа:
1) кретенског;
2) дебилног.

А свима онима који овде наступају као да су држали пожарство у цркви на Менхетну, само да поручим да је то немогуће -- да су били тамо, на Менхетну, на пожарству -- све док се телепортација финално не оствари. До тада, свака тврдња тог типа има се сматрати за пуко лапрдање.

princi
Ma, uticaj Kuste, Matije i SANU na stanje duhova u Srbiji je totalno, ono, miniscule, nepostojeći.

Није суштина у њиховом утицају, већ у томе што они служе као верификација накарадних теза. У томе је њихова улога.

ЕДИТ:
Да заинтересованим буде лакше да прате развој ситуације, да наведем како се остале три у завери запаљене цркве налазе у Сиднеју (македонска), Мелбурну (грчка) и на северу Русије (најближи познати град Санкт Петербург), мада то није црква, него манастирски комплекс, па је, као, нешто ту горело.
mariopan mariopan 06:32 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Tj ne dozvoliti vjerniku da se zapita kako mu crkve izgoriše (da posumnja u sve vjerovatnoće) je ništa drugo do ateistički talibanizam.

mariopan mariopan 06:37 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Predrag Brajovic

А свима онима који овде наступају као да су држали пожарство у цркви на Менхетну, само да поручим да је то немогуће -- да су били тамо, на Менхетну, на пожарству -- све док се телепортација финално не оствари. До тада, свака тврдња тог типа има се сматрати за пуко лапрдање.

Upravo ti nastupaš kao da si bio tamo na požarstvu i pouzdano znaš kako se to desilo.

U takmičenju za

1) кретенског;
2) дебилног.

je upravo završeno, pobedio si u obe discipline.
maksa83 maksa83 08:35 05.05.2016

Re: Немам недоумица

I ok da su izgorjele radi nemara, ali voditi taj extrem tj nemar kao "logično", hm, grubo ateističko razmišljanje. Tj ne dozvoliti vjerniku da se zapita kako mu crkve izgoriše (da posumnja u sve vjerovatnoće) je ništa drugo do ateistički talibanizam.

Ne fantaziraj, to nema veze sa ateizmom, niko ti ne brani da veruješ u čiku s bradom ni da je zemlja stara 6000 godina, uopšte ne pričamo o tome. Ono što je tebi ovde taknuto je tvoja 'tribalna ugroženost'.

A pošto smo na blogu o statistikama i verovatnoćama - u Americi se u crkvama desi 1200 (hiljadu dvesta) požara go-diš-nje. Od toga po nekim statistikama na "podmetnuto/neobjašnjeno" otpada 16%, po nekim i 25%, pri čemu podmetanje (hate crime, što bi oni rekli) najvećim delom odlazi na crne crkve (ne boja fasade, nego pastve). Koga ne mrzi (mene nije) može te cifre da izgugla, ako mu je problem nek kaže. Ovozemaljski razlozi su najčešće dotrajale instalacije (struja/grejanje) i neadkvatna PP zaštita.

To je mali trik koji zovem 'matematika'. Mrzeti tu matematiku bi se moglo podvesti pod 'verski talibanizam', ali matematiku boli dupe, ona prosto radi i bez nečije vere.

I - da - sveće povećavaju rizik od požara. Ne treba ti 100 sveća, dosta je jedna koja se preturi. To je drugi mali trik koji zovem 'zdrav razum'.

živim tu blizu jedne katoličke i nikako da odem na neku misu da čujem šta priča

Možeš da gubiš vreme na trućanje, a ako hoćeš da utakneš Boga direktno u venu onda idi nedeljom ujutru do Maria am Gestade i slušaj fenomenalne orgulje koje odande dopiru. Da sam u mogućnosti ja bih nišanio da odem da slušam one ogromne u Melku koje sam na žalost samo video.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:48 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Јебига, ако се ово настави, испашће да ни Хиландар нису запалили Шипци?!
maksa83 maksa83 09:07 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Јебига, ако се ово настави, испашће да ни Хиландар нису запалили Шипци?!

Ja uopšte ne isključujem Šipce, da se razumemo, nije da im je strano. Samo reagujem na 'vi nama branite da sumnjamo!' lelek, koji je odmah 'ateistički talibanizam' a nema blage veze sa ateizmom (ili ja ne znam šta ta reč znači, moraću da proverim).

Ko ti bre bilo šta brani, veruj u šta hoćeš ... samo da se držimo matematike koja kaže da - ako zavučeš ruku u kuglu sa spiskom dosadašnjih crkvenih požara, verovatnoća da ćeš izvući podmetut/neobjašnjen se kreće od 1:4 do 1:6.

Dodatno, erotićna fantAzija da otvoren plamen nije nikakav problem je ... zapanujuća. Ljudi bre...

antioksidant antioksidant 09:13 05.05.2016

Re: Немам недоумица

erotićna fantAzija da otvoren plamen




kako odoleti :)
mariopan mariopan 09:13 05.05.2016

Re: Немам недоумица

živim tu blizu jedne katoličke i nikako da odem na neku misu da čujem šta priča

Za Božić bude divno, ne znam šta pričaju sveštenici ali su moja deca prvi put u životu u crkvi bili baš u Katoličkoj crkvi, za Božić, sa drugarima, i bilo im je jako lepo.

Da sam u mogućnosti ja bih nišanio da odem da slušam one ogromne u Melku koje sam na žalost samo video.



Prošlog četvrtka je bila naša izložba povodom Uskrsa, u crkvenim prostorijama, i na otvaranju je pevao crkveni hor.

Moji Beograđani koji su došli na otvaranje bili su oduševljeni, kao da anđeli pevaju, toliko je bilo lepo slušati ih.

A na izložbi su učestvovali umetnici svih veroispovesti i narodnosti, nikome nije smetalo da sluša hor koji tako fantastično peva crkvene himne, ili da izlažu u prostorijama Pravoslavne crkve. To nije crkva. Crkva je pored a ovo su samo njihove prostorije.

Inače te prostorije su ustupljene za sve vrste umetnosti i sporta, tu na smenu mi slikamo, hor vežba svoje pevanje a neka deca treniraju neki sport, videla sam ih u prolazu ali ne znam šta treniraju.

Nema mnogo govorancije, samo su svi onim čime mogu i znaju ulepšali praznik i sveštenik nam se svima lepo zahvalio. Neko pevanjem, neko slikanjem a veče pre toga bilo je književno veče. Uživali smo.

Kažu moji Beograđani da tolika posećenost, (gužva je bila neverovatna) nije viđena ni na nekim mnogo ozbiljnijim i više reklamiranim događajima u Beogradu.
Znam, i to sam videla. MI volimo naš grad i ljude koji nešto lepo rade za sve nas pa se trudimo i mi koliko možemo da doprinesemo.

Sigurno ima veze i sa finim sveštenikom koji se sasvim normalnim rečnikom i samo kratko, osvrnuo na naš rad i zahvalio na učešću horu i svim umetnicima.
Bez velikih govrancija.

Znači nismo baš toliki divljaci ili ja ne živim u Srbiji?
maksa83 maksa83 09:19 05.05.2016

Re: Немам недоумица

kako odoleti :)

Vidim da sam konvertovao još jednog nevernika. :))))

tess tess 09:21 05.05.2016

Re: Немам недоумица

maksa
Ja uopšte ne isključujem Šipce, da se razumemo, nije da im je strano.



Dodatno, erotićna fantAzija da otvoren plamen nije nikakav problem je ... zapanujuća. Ljudi bre...


Kanda si se istresao dećko.
Potom, nakon prečarobnih orgulja, odjebi malo.
maksa83 maksa83 09:24 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Potom, nakon prečarobnih orgulja, odjebi malo.

Onako toplo hrišćanski?

Znam ja da ti nisi ljuta na mene, nego na matematiku, ali nju ne možeš da povrediš, a vidiš da sam ja laka meta i tanana duša, pa udri gde je meko...
docsumann docsumann 09:37 05.05.2016

Re: Немам недоумица

ma tek ta matematika kad se spetlja sa duhovnjaštvom postaje suJmiva stvar ...



oo-o, presvjetli elefantije
maksa83 maksa83 09:50 05.05.2016

Re: Немам недоумица

ma tek ta matematika kad se spetlja sa duhovnjaštvom postaje suJmiva stvar ...

Mislim da se matematika i religioznost (*) apsolutno ne isključuju međusobno. Pa geek ikona (ovo zvuči kao gej ikona božemeoprosti) Donald Ervin Knuth (koji je napabirčio tu i tamo nešto znanja te matematike, otpr. 20-50 puta više nego svi mi ovde zajedno) je duboko religiozan tip i, i, i ... svira orgulje nedeljom u Crkvi i čak ima jedne u kući.

Zato kažem - za kontakt sa Bogom - slušati orgulje, a ne trućanja ... nekoga ko - statistički - ima veću verovatnoću da bude pedofil nego neki slučajni prolaznik.


(*) Kao što rekoh već, sve ovo gore oko požara veze sa religioznošću nema, samo tribalizam - Mi vs Oni. Bog se nigde ne pominje.
docsumann docsumann 09:59 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Zato kažem - za kontakt sa Bogom - slušati orgulje, a ne trućanja...


big smajli:

tess tess 10:25 05.05.2016

Re: Немам недоумица

maksa83
Potom, nakon prečarobnih orgulja, odjebi malo.

Onako toplo hrišćanski?

Znam ja da ti nisi ljuta na mene, nego na matematiku, ali nju ne možeš da povrediš, a vidiš da sam ja laka meta i tanana duša, pa udri gde je meko...



Nisam ljuta na matematiku. Na neki način (kao što mi vjera na neki način) matematikom zarađujem novac poslednjih 12 godina. Ne plašim se tvojih genijalnih smicalica, ni na Boga ne računam kad omanem u "matematici". Jednostavno: Izgubim.


Morala bih ti odgovoriti na svaku rečenicu. A to me mrzi. Da ne bi insinuacija na erotićni plamen. Džukačkog Ć. Tu se razgovor i završava. Imam pametnija posla.

Ako ima neko besposlen. Antioksidant na primjer. Da nađe koliko je pravoslavnih crkvi izgorjelo u svijetu poslednjih 100godina. Na Balkanu. I da u vjerovatnoću dodamo i da smo mi veći vjernici (šta god to paganizam bio, paganizam slava i obreda), da više pijemo, da više svijeće palimo, da  ne čistimo odžake, ne popravljamo krovove...
Uopšte koliko je crkvi (bogomolja) izgorjelo i oštećeno svijećom (jer erotićni oganj) a koliko ih oštećeno u ratovima. Ne 100, da izbjegnemo Prvi i Drugi rat, recimo od 1950.
Da. Posebno me interesuje Rusija. Više nego Amerika. Koliko je crkvi izgorjelo u Rusiji u miru u proteklih 10 godina. Oni su extrem kako god. Koliko crkvi ima Rusija i koliko starih, ima i drvenih čini mi se..i da li sve crkve u Americi koriste svijeće kao mi.
Ovo sam nabrzaka navela, ali pametan si ti razumiješ na šta ciljam..
I dalje mislim, i nakon tvog ateističko talibanističkog ataka na moju tribalnu svijest..da je veća vjerovatnoća da u haosu zapale Ambasadu u Beogradu nego da do temelja za Uskrs izgore dvije pravoslavne crkve radi svijeća u dijaspori. Makar mi govorilo 6 čulo ili il trinaesto il osamnaesto (ono koje vidi i osjeti svjetlost). Tj vrlo vjerovatno da je nemar, nemar je i namjerna paljevina. Možda đavolja posla. Ali unaprijed osuđivati svaku sumnju vjernika - polusveta i primitivnih - je nasilje. Tj ovo što ti, Pejo i Princi radite..

I pazi "ugrožena sumnja" al ti i nakon statistike ostavljaš prostora Šiptarima jer njima to nije strano. Hm, nevjerovatno. Ovako se samo Princi genijalno presvuče iz komentara u komentar.

Odoh.

Lijep dan želim.

alselone alselone 10:28 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Јебига, ако се ово настави, испашће да ни Хиландар нису запалили Шипци?!


Ma kakvi, sigurno su od svece kao i onih 150 na Kosovu.
angie01 angie01 10:31 05.05.2016

Re: Немам недоумица

pa udri gde je meko...


..ima se, moze se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:06 05.05.2016

Re: Немам недоумица

alselone
Јебига, ако се ово настави, испашће да ни Хиландар нису запалили Шипци?!

Ma kakvi, sigurno su od svece kao i onih 150 na Kosovu.

Kakve veze imaju spaljene crkve na Kosovu i Hilandar?

Jedina veza koja postoji jeste ta mračnjačka, zadrigla svest koju u svemu vidi zaveru i nepravdu i sveto stradanije.
mariopan mariopan 11:11 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Predrag Brajovic
alselone
Јебига, ако се ово настави, испашће да ни Хиландар нису запалили Шипци?!

Ma kakvi, sigurno su od svece kao i onih 150 na Kosovu.

Kakve veze imaju spaljene crkve na Kosovu i Hilandar?

Jedina veza koja postoji jeste ta mračnjačka, zadrigla svest koju u svemu vidi zaveru i nepravdu i sveto stradanije.


Ma nemaju veze, verujem tebi, ne verujem sopstvenim očima.

docsumann docsumann 11:12 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Kakve veze imaju spaljene crkve na Kosovu i Hilandar?


siguran sam da si ovo pitanje namjeravao drugačije da formulišeš?


PS jutros sam nešto u fazonu matematičkih mozgalica, pa mi ovo djeluje kao trivijalan slučaj.
Milan Novković Milan Novković 11:30 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Donald Ervin Knuth .... je duboko religiozan tip i, i, i ... svira orgulje nedeljom u Crkvi i čak ima jedne u kući

Ih, Knuth, orgulje, Bah, gledanje sa planine dole na oblake i pomisao na Zemlju koja juri oko Sunca sa oko 30 Km u sekundi.

E sad, dodaj tome i neku kintu i još uvek nećeš olako uspeti da "kupiš" neke ljude ako bi morali da žrtvuju "doakavanje" na blogu, Fejsu i sličnima za ovaj bag of goodies.

To je, na kraju, na neki čudan način interesantno posmatrati, kako naši egoi, narcisoidnosti i poznavanje univerzuma ukrste rukavice.

A ako bi morali da se odreknu i "ljubavi" prema DJB - neka baci prvi kamen onaj ko će se odreći svega toga za sve ovo gore (dodaj i Stroustrupa, ma i Tjuringa ako hoćeš).

E sad, ja ne poznajem DJB da budem iskren, nego gledam ponašanja i sentiment - jeste malo čudo prirode taj sentiment, gledam, jutros valjda, kako se jedan naš uber-VIP bloger ("kreativac" širokog spektra) osvrće na DJB ekonomsku politiku - prajsles.

Ta umetnost doakavanja bi morala u neke kjnige i školske programe, na kraju krajeva
maksa83 maksa83 11:37 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Izvini, nemam ja energije za te Gilgameš sajberbitke. Život je prekratak.

Samo ovo:

Tj ovo što ti, Pejo i Princi radite..

Nemoj bre mene sa tim manijacima u istu ćeliju...
maksa83 maksa83 11:46 05.05.2016

Re: Немам недоумица

E sad, ja ne poznajem DJB da budem iskren, nego gledam ponašanja i sentiment - jeste malo čudo prirode taj sentiment, gledam, jutros valjda, kako se jedan naš uber-VIP bloger ("kreativac" širokog spektra) osvrće na DJB ekonomsku politiku - prajsles.

Je l' to opet Krstić nešto negde fantazira po Internetima?

Nemoj molim te, ono je kao da gledaš saobraćajnu nesreću u sloumoušnu...

Aktivno učestvuješ kao Savetnik u kolapsu jedne stranke, i onda se posle izmakneš i rugaš im se zbog toga... Fantazmagorija Pazolini kalibra. Dodatno si još uvek kivan na Vesnu Pešić što je agitovala za taj idealni svet u kome si se našao i u kome je su-per. Neverovatno.
angie01 angie01 11:49 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Izvini, nemam ja energije za te Gilgameš sajberbitke.


e, hebiga, nikada neces spoznati istinu!
tadejus tadejus 12:13 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Milan Novković

nego gledam ponašanja i sentiment - jeste malo čudo prirode taj sentiment, gledam, jutros valjda, kako se jedan naš uber-VIP bloger ("kreativac" širokog spektra) osvrće na DJB ekonomsku politiku - prajsles.

Ta umetnost doakavanja bi morala u neke kjnige i školske programe, na kraju krajeva


al kad se već proučava da se ne preskoči ni ova tvoja potreba da pljucneš tamo nekog, nećemo reći koga, zbog iznošenja stava, nećemo reći kakvog, o nečemu o čemu ti stav nemaš.. al čisto da se zna da mu je ponašanje za posmatranje..

ja sam počela da sumnjam da su neki ovde uzeli kintu od pokreta, nećemo reći koga, pa sad imamo računati na godine nepresušnog priliva komentara u kom se iščuđavamo tamo nekima, nećemo reći kojima, kako mogu u taj neki pokret, ne budi rečeno koji, da izraze sumnju..
šta li to s njima nije u redu..
mora da je neka patologija u pitanju
angie01 angie01 12:30 05.05.2016

izjava od pre nekog vremena,

Nebojša Krstić @Krle22 33m33 minutes ago. Osam godina budeš gospodar neba i zemlje i onda se boriš sa frfljavim blogerom koji govori idiotarije.


nije lepo, nije tu, stidim se, al nisam odolela.
princi princi 12:31 05.05.2016

Re: Немам недоумица

tadejus
Milan Novković

nego gledam ponašanja i sentiment - jeste malo čudo prirode taj sentiment, gledam, jutros valjda, kako se jedan naš uber-VIP bloger ("kreativac" širokog spektra) osvrće na DJB ekonomsku politiku - prajsles.

Ta umetnost doakavanja bi morala u neke kjnige i školske programe, na kraju krajeva


al kad se već proučava da se ne preskoči ni ova tvoja potreba da pljucneš tamo nekog, nećemo reći koga, zbog iznošenja stava, nećemo reći kakvog, o nečemu o čemu ti stav nemaš.. al čisto da se zna da mu je ponašanje za posmatranje..

ja sam počela da sumnjam da su neki ovde uzeli kintu od pokreta, nećemo reći koga, pa sad imamo računati na godine nepresušnog priliva komentara u kom se iščuđavamo tamo nekima, nećemo reći kojima, kako mogu u taj neki pokret, ne budi rečeno koji, da izraze sumnju..
šta li to s njima nije u redu..
mora da je neka patologija u pitanju

Dosta! Daj link!
maksa83 maksa83 12:38 05.05.2016

Re: Немам недоумица

ja sam počela da sumnjam da su neki ovde uzeli kintu od pokreta,

Ja sam se već deklarisao kao nepotkupljv tj. da nema tih para za koje bih budalesao i glupirao se za račun neke interesne grupe, ali da sam spreman da svoj integritet iznajmim na 4 godine u zamenu za vintage/boutique gitaru, koju bih naravno zadržao po završetku angažmana. U međuvremenu su mi prsti malo ojačali tako da sam trenutno u pregovarima direktno sa Radulovićem oko ove, javiću kako ide, on kaže da to mora da odobri i neki softver ... odbor, softverski odbor, štajaznam, ali valjda će ispasti sve kako treba.

Politika je ljudi pakao, pa-ka-o, samo neke brige i natezanja...
tadejus tadejus 12:39 05.05.2016

Re: Немам недоумица

princi

Daj link!


nemam.. a fakat i mene zanima šta je pisao pa da je blogokolega zaključio da je to ni manje ni više nego priceless
alselone alselone 12:42 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Kakve veze imaju spaljene crkve na Kosovu i Hilandar?


Po koju. ;-) Nego, ti si uveo Šiptare i Hilandar na nepotrebno šaljiv način, pa se samo služim istom analogijom prilikom pravljenja šala.
Milan Novković Milan Novković 12:43 05.05.2016

Re: Немам недоумица

al kad se već proučava da se ne preskoči ni ova tvoja potreba da pljucneš tamo nekog, nećemo reći koga, zbog iznošenja stava, nećemo reći kakvog, o nečemu o čemu ti stav nemaš.. al čisto da se zna da mu je ponašanje za posmatranje.

Ne sme da se preskoči, gulity as charged, sorry!

Iskreno, evo baš sam krenuo i u alternativni drugi pasus, baš sa tim "doakavanjem" i blam me obladao koliko sam slab u stvari, pa sam se kovarnuo i rešio da se za lepo ponašaljem častim Jamie Oliverovim take-away roštiljem ovde u blizini novih kancelarija
tadejus tadejus 12:44 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Milan Novković
i blam me obladao koliko sam slab u stvari, pa sam se kovarnuo i rešio da se za lepo ponašaljem častim Jamie Oliverovim take-away roštiljem ovde u blizini novih kancelarija


ako još dodaš i link na taj priceless momenat biće ti oprošteno
maksa83 maksa83 12:45 05.05.2016

Re: Немам недоумица

, pa sam se kovarnuo i rešio da se za lepo ponašaljem častim Jamie Oliverovim take-away roštiljem ovde u blizini novih kancelarija

Milane, stolpniče biblijski, okaj grehe i za nas slabe!
Milan Novković Milan Novković 12:46 05.05.2016

Re: Немам недоумица

nemam.. a fakat i mene zanima šta je pisao pa da je blogokolega zaključio da je to ni manje ni više nego priceless

Priceless je forma, kao izraz tog plutajućeg sentimenta koji je uleteo u brzak. Nema veze ni sa čim konkretnim, "ekonomska politika" je samo anker, sidro komentara.

To je u jutarnjem preletanju novina. Tj suština je ljubav jedne osobe prema drugoj, ne ekonomija.
tadejus tadejus 12:47 05.05.2016

Re: Немам недоумица

maksa83
ja sam počela da sumnjam da su neki ovde uzeli kintu od pokreta,

Ja sam se već deklarisao kao nepotkupljv tj. da nema tih para za koje bih budalesao i glupirao se za račun neke interesne grupe, ali da sam spreman da svoj integritet iznajmim na 4 godine u zamenu za vintage/boutique gitaru, koju bih naravno zadržao po završetku angažmana. U međuvremenu su mi prsti malo ojačali tako da sam trenutno u pregovarima direktno sa Radulovićem oko ove, javiću kako ide, on kaže da to mora da odobri i neki softver ... odbor, softverski odbor, štajaznam, ali valjda će ispasti sve kako treba.Politika je ljudi pakao, pa-ka-o, samo neke brige i natezanja...


dobro za tebe kapiram da si ti to dosad pro bono.. pa ako te se sjete..
a i ako se ne sjete.. alaj masira sujetu kad ti ni manje ni više no pokret zatraži savjet i pomoć.. eeeeeeeej al si bitan..
tadejus tadejus 12:49 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Milan Novković
Priceless je forma, kao izraz tog plutajućeg sentimenta koji je uleteo u brzak. Nema veze ni sa čim konkretnim, "ekonomska politika" je samo anker, sidro komentara.To je u jutarnjem preletanju novina. Tj suština je ljubav jedne osobe prema drugoj, ne ekonomija.


ama link, link nama treba, a ne zvona i praporci..
maksa83 maksa83 12:51 05.05.2016

Re: Немам недоумица

dobro za tebe kapiram da si ti to dosad pro bono.. pa ako te se sjete..
a i ako se ne sjete.. alaj masira sujetu kad ti ni manje ni više no pokret zatraži savjet i pomoć.. eeeeeeeej al si bitan..

Nisam bitan al' sam dinamiTan...

Ovo oko masaže... ne znam, može, ako daju gratis uz onog Gibsona, neću da odbijem, šteta da se baci, ne mora čak ni da bude asian chick, spreman sam na kompromise, mora tako u politici.
Milan Novković Milan Novković 13:12 05.05.2016

Re: Немам недоумица

ama link, link nama treba, a ne zvona i praporci

Ma nema linka (kao takvog), a i ne mogu da obznanjujem identitete, pa ko još ide unazad da pretražuje po jutarnjoj internet štampi.

Al nebitno, uopšte nema "ekonomije" u pisanju, ni kao takve ni kao ne-takve.

Ovo, OVO je tema:

- Kosmološka paralela prvo - problem hijerarhije (tako se kaže na Engleskom, nisam siguran za Srpski), anomalija, gde je gravitaciona "sila" tako slaba u odnosu na ostale "sile", a tako važna. Pa do daljnjeg mogu "obajšnjenje" da uguraju samo u neku filozofsku fioku "finog podešavanja" - tj stvari su kakve jesu iz naše perspektive ne, obavezno, zato što stvarno takve jesu, nego je nas "posadilo" u region realnosti gde su one takve, tačnije gde je njihova projekcija takva kako je mi doživljavamo

- Pa je interesantno da na Blogu i Fejsu ima prosto neverovatno mnogo pameti, znanja i kreativnosti, armije interesantnih ljudi, ali nas je "posadilo" u to virtuelno okruženje uglavnom da doakavamo jedni drugima, ne da se nešto posebno družimo i roštiljamo uz Maksinu gitaru (za masažu se pravimo da nismo primetili u komentarima)
maksa83 maksa83 13:20 05.05.2016

Re: Немам недоумица

(za masažu se pravimo da nismo primetili u komentarima)

To vidi s Matlab, ona je to ubacila u priču, ja sam samo sanjar lutalica, meni je bitna muzika. I Radule, naravno.
princi princi 13:25 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Čekaj, jel to ovo što je Angie okačila? Ako je to, ko je master of the universe, ko frfljivi bloger? Ja? Maksa? Brajović? Vučko? Milanče? Ko se s kim bori? Pričajte, ljudi, pobogu...
princi princi 13:26 05.05.2016

Re: Немам недоумица

ja sam samo sanjar lutalica

Ti si onaj mali bezobrazan što se sakrio za kazan pa krade čiči rakiju.
tadejus tadejus 13:28 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Milan Novković
tj stvari su kakve jesu iz naše perspektive ne, obavezno, zato što stvarno takve jesu


ama šta si navalio na ekonomiju.. tu tvoju perspektivu i hoću da vidim.. mada jeste fakat da se zapjenilo na sve strane (dal što su izbori il što u Serbiji praktično nema rasta sad će deset godina) pa sam sklona da vjerujem da jeste bila u pitanju neka pointless pljuvka..
al ipak..
simptomatično mi je to stalno kritikovanje kritike pokreta..
ako ćemo to morati sad stalno da čitamo ovo će mjesto postati još manje svi su ljudi braća type of place kakvo zazivaš
princi princi 13:29 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Ako smem da se autujem, i mene stvarno jeza malo podilazi od Raduleta.
maksa83 maksa83 13:30 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Ti si onaj mali bezobrazan što se sakrio za kazan pa krade čiči rakiju.


tess tess 13:34 05.05.2016

Re: Немам недоумица

angie01
Izvini, nemam ja energije za te Gilgameš sajberbitke.


e, hebiga, nikada neces spoznati istinu!

Opet si diskretno ispustila govance.
Nadajuči se da ču otkačiti i da če me banovati.
Ili, barem, po milioniti put, vidjeti ti dobri ljudi ko sam.
Oh,..

a ti dobar domacini, sve u neznoj intonaciji, pazljivo biras reci dok donosis stolice, samo sto ne sluzis klopu i pice,


Hm, ne znam. Taj muk me obuzme više no ljubav ka Gospodu. Shvatim da moram u sebi naći ljubav prema čovjeku. I prema tebi Angie. Ono da razumijem kad prepoznajete težnje jedni u drugima, sve u ime prepametnih i prekulturnih i predivnih prošlih vremena. Stare vibracije. Nežno uljudno.

Hm, tako bi mi bilo lakše da se drogiram.
Ne, ozbiljno.
U stvari, logično je da se drogiram.

Angie, tebe su valjda učili u kući i u školi da sa narkomanima nemaš posla? Samo pitam, jer rizik, jer droga je to sine, jer poslije „jao, jao, dupence“..


princi princi 13:36 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Pije, puši i ženje ganja! Onaj kod Tozovca sedi, pije, puši i špricere ruši i na osnovu toga zaključuje da mu je narav vesela.

Bože mi oprosti, ali ova Josipa- opaka.
angie01 angie01 14:03 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Čekaj, jel to ovo što je Angie okačila?


to nije od danas, doduse skorijeg je datuma, posto ne zalazim kod krleta u blogoprostorije, nemam pojma ko ga je nasekirao, ako je to uopste bitno, a ni oko cega, pojnt je njegov samodozivljaj u pomesanim loncicima koje je sam ispomerao- ono, slucajno upadne na visoki pozisn u drzavi, ni luk jeo ni miris'o- citaj, niko ne zna sta ga je kvalifikovalo-tu se nauzivancio u svim pravcima- opet niko ne zna sta je radio, savetovao, a tice se svih nas,...ono, videli smo rezultate:(- i kad je pukla tikva, ladno je krenuo da pljuje u cabar iz koga je bogato pio, da se ogradjuje, izmice, podsmeva, prebacije- sto bi, je l te, po svoj logici stvari mogli samo mi-...al kad se zaboravi, ipak ispliva njegov pravi umisljaj sopstvenog znacaja, u zemlji, planeti svemiru,...isti slucaj i sa idolima, slucajno je upao- nije da niko ne zna zasto, ima ih koji se i secaju:)-al da su neke kvalifikacije vezane za muziku u pitanju- pa i nisu,...i onda u tuznom momentu odlaska jednog od njih, da ne kazem, glavnog, ali jedinog pravog muzicara, on krene da ga pljuje, negira, spinuje za vec davno verifikovana autorska prava i da ih osporava nakon 30 godina, opet dajuci sebi kljucnu ulogu,...doduse, prikljucio je i Sapera( bez da ga je za isto pitao), jer bi u ovom slucaju o kome se ipak dovoljno zna, tako zvucalo uverljivije,

...da bi sada, kada se pocelo sa projektom filma o Divljanu, krenuo naprasno da kaci slike na kojima je i njemu mrski Vlada.

idem sad ozbiljno da se stidim.


blogovatelj blogovatelj 14:07 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Dodatno, erotićna fantAzija da otvoren plamen nije nikakav problem je ... zapanujuća. Ljudi bre...


Da dodam argument ovome. Americke crkve, tj gradjevine koje nisu neboderi, uglavnom se prave od drveta. Drvo vremenom postaje suvo. I veoma zapaljivo.
Grad Fort McMurray u kanadskoj provinciji Alberta je juce evakuisan. 88000 ljudi. Mnogo je gorelo. Vetar i malo veci plamen na ovom kontinentu od gradjevina mogu da naprave zgariste za samo pet minuta. Ovdasnji vatrogasci kada naidju na takav slucaj obicno polivaju susedne kuce, jer onoj koja gori spasa nema.
emsiemsi emsiemsi 14:14 05.05.2016

Re: Немам недоумица

maksa83
I ok da su izgorjele radi nemara, ali voditi taj extrem tj nemar kao "logično", hm, grubo ateističko razmišljanje. Tj ne dozvoliti vjerniku da se zapita kako mu crkve izgoriše (da posumnja u sve vjerovatnoće) je ništa drugo do ateistički talibanizam.

Ne fantaziraj, to nema veze sa ateizmom, niko ti ne brani da veruješ u čiku s bradom ni da je zemlja stara 6000 godina, uopšte ne pričamo o tome. Ono što je tebi ovde taknuto je tvoja 'tribalna ugroženost'.

A pošto smo na blogu o statistikama i verovatnoćama - u Americi se u crkvama desi 1200 (hiljadu dvesta) požara go-diš-nje. Od toga po nekim statistikama na "podmetnuto/neobjašnjeno" otpada 16%, po nekim i 25%, pri čemu podmetanje (hate crime, što bi oni rekli) najvećim delom odlazi na crne crkve (ne boja fasade, nego pastve). Koga ne mrzi (mene nije) može te cifre da izgugla, ako mu je problem nek kaže. Ovozemaljski razlozi su najčešće dotrajale instalacije (struja/grejanje) i neadkvatna PP zaštita.

To je mali trik koji zovem 'matematika'. Mrzeti tu matematiku bi se moglo podvesti pod 'verski talibanizam', ali matematiku boli dupe, ona prosto radi i bez nečije vere.

I - da - sveće povećavaju rizik od požara. Ne treba ti 100 sveća, dosta je jedna koja se preturi. To je drugi mali trik koji zovem 'zdrav razum'.

živim tu blizu jedne katoličke i nikako da odem na neku misu da čujem šta priča

Možeš da gubiš vreme na trućanje, a ako hoćeš da utakneš Boga direktno u venu onda idi nedeljom ujutru do Maria am Gestade i slušaj fenomenalne orgulje koje odande dopiru. Da sam u mogućnosti ja bih nišanio da odem da slušam one ogromne u Melku koje sam na žalost samo video.

Макса, здраво-разумски математички талибан (но, ипак, талибан).
angie01 angie01 14:24 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Opet si diskretno ispustila govance.
Nadajuči se da ču otkačiti i da če me banovati.
Ili, barem, po milioniti put, vidjeti ti dobri ljudi ko sam.
Oh,..


hebote tes, egotriperises, al zesce, droga ti ni ne treba!

gde si ti u mom komentaru prepoznala moj podmetnuti-tebi- poziv na sizenje?

moj komentar ima iskljucivo i samo veze sa onim sto je maxim napisao, a znaci, kada vec moram da ti crtam-da odricuci se Gilgamesovske bitke, nece spoznati prave vrednosti,...jer je Gilgames bio polubog, kralj, surov i samoziv, do momenta kada je upoznao Enkidua, s kojim, iako je ovaj bio stvoren od bogova da mu se suprotstavi, postao prijatelj i kroz to prijateljstvo je spoznao vrednost dobrote, zajednistva, prijateljstva i potpuno se promenio,...da ne davim sa pricom, do tacke, da se zbog tuge za svojim prijateljem, posle njegove smrti, odrekao i besmrtnosti.

znaci, nikakve veze s tobom nema ni u tragovima.

za dupence, ne brini, jos uvek ulazi u moje omiljene farmerke, tako da je sve u redu.


ps- ono za moju opservaciju princijevog domacinskog ponasanja u tvojoj izvedbi, ne mogu nista da kazem, jer je nekako silom i zlobno srocena bez bilo kakve potrebe- on i ja smo se oko toga ispricali, ne vidim kakve ti sa tim veze imas.
princi princi 14:25 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Evo šta kažu Ameri: najverovatnije sveće.
maksa83 maksa83 14:34 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Evo šta kažu Ameri: najverovatnije sveće.

Lažu bre ... p... da ne lajem sad.

To ako nije Šilari zapalila ovdemeseci...

Inače, oko Šilari... kao mlada advokatica Hilari Klinton je uzela pro bono da brani tipa koji je optužen za silovanje dvanaestogodišnjakinje, i pošto Hilari zna šta radi tipa oslobode. Puno godina kasnije u nekom intervjuu je priznala da je znala da je tip kriv, ali eto to je njoj bio posao i nasmejala se onako nestašno.

(sada kao onomad Ronaldinjo vešto poentiram na sopstvenu nabacoku, dakle pazi sada):

Pa kako da te pored takvih ljudi i žena - meda naš - Radule - ispunjava jezom...

Pa reci.
angie01 angie01 14:36 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Josipa- opaka.



princi princi 14:40 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Šilari

sHiptarry.

Uzgred, svi advokati su takvi. Pravo je cirkus, gluma, pre svega, ono jurisprudencija je za suckers. Mislim da su Englezi tu najveći majstori, zato i imaju razdvojene te funkcije barristera (to su one baje što nose one smešne perike) i solicitore.
princi princi 15:40 05.05.2016

Re: Немам недоумица

blogovatelj
Dodatno, erotićna fantAzija da otvoren plamen nije nikakav problem je ... zapanujuća. Ljudi bre...


Da dodam argument ovome. Americke crkve, tj gradjevine koje nisu neboderi, uglavnom se prave od drveta. Drvo vremenom postaje suvo. I veoma zapaljivo.
Grad Fort McMurray u kanadskoj provinciji Alberta je juce evakuisan. 88000 ljudi. Mnogo je gorelo. Vetar i malo veci plamen na ovom kontinentu od gradjevina mogu da naprave zgariste za samo pet minuta. Ovdasnji vatrogasci kada naidju na takav slucaj obicno polivaju susedne kuce, jer onoj koja gori spasa nema.

Biće interesantno videti kakve će implikacije, sve izvesnije uništavanje FMMa, imati na cene nafte. Kanada je ubedljivo najveći snabdevač USa naftom (suprotno uvreženom mišljenju, Ameri skoro ni litru svoje nafte ne nabavljaju na Bliskom Istoku), a Ameri su prošlog meseca zabeležili najveći skok potrošnje nafte u proteklih 40 godina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:43 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Čekaj, jel to ovo što je Angie okačila? Ako je to, ko je master of the universe, ko frfljivi bloger? Ja? Maksa? Brajović? Vučko? Milanče? Ko se s kim bori? Pričajte, ljudi, pobogu..

Можда ја?
Ја имам мали sprachfehler?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:51 05.05.2016

Re: Немам недоумица

Само да се на овом светом месту аутујем, да сам одлучио да постанем геј.
Верујем да ова наша телесна форма тек спутава, и да је полност секундарна. Сувише јој се важности придаје.
У том смислу признајем да сам -- смејући се -- одлучио да јавно запросим Максу, па шта буде буде.
Он је човек питом, из Војводине. И не љути се лако.
И сигурно зна да спрема ону жуту војвођанску супу.

Сад чекам одговор.
(Убиће ме неизвесност...)
emsiemsi emsiemsi 17:01 05.05.2016

Re: Немам недоумица

maksa83
Potom, nakon prečarobnih orgulja, odjebi malo.

Onako toplo hrišćanski?

Znam ja da ti nisi ljuta na mene, nego na matematiku, ali nju ne možeš da povrediš, a vidiš da sam ja laka meta i tanana duša, pa udri gde je meko...

Без тврдога нема ударања !
emsiemsi emsiemsi 17:03 05.05.2016

Re: Немам недоумица

tess
alselone
Пази -- остале цркве које су гореле су руска, македонска и грчка.


Ovo nisam znao, mada se nesto nisam ni trudio da ispratim vesti do kraja. Mislio sam da su sve cetiri nase.

Pa čekaj, meni se i dalje čini nevjerovatno. Iako sam mislila da su gorjele tri, tj za grčku nisam čula.

Mislim da je veća vjerovatnoća da gori Američka Ambasada u Beogradu u haosu nego naša crkva u NY za Uskrs radi svijeće.

I hajde dobro što nisam čula da crkve gore kao od papira jer u njima ima svijeća i slame - kao da su svijeće neispravne svjećice za  Božić u tržnom centru - kao da je to tako normalno,  kao poplave, kao da kod nas nije bilo drvenih kuća i crkvi - i koliko ih je gorjelo radi svijeće kroz vijekove - i kao da crkve ne gore u ratovima nego je velika vjerovatnoća da gore 4 u dijaspori i kad ima mjesto predviđeno za svijeće i gromobran i aparat za gašenje i kad nije Uskrs jedini razlog okupljanja pa da je rizik veći, etc..

Da skratim, nisam Ateista  (imam jednu praznu ateističku fazu u životu), nisam ni vjernik koji odlazi u crkve o praznike (popove prezirem, uglavnom), u crkvu odem kad su prazne, živim tu blizu jedne katoličke i nikako da odem na neku misu da čujem šta priča, teologiju slušam na radiju, jesam na određen način duhovan čovjek tj vjernik (jednostavno nisam svinja), ali mi je logika da crkve gore radi svijeće (tj nemara kao da svijeća nije glavni i jedini rekvizit, oganj pobogu) pomalo, hm, kako bih rekla: polu. Polulogika. Da ne kažem za polusvet. Ček, kao da Ateisti ne mogu biti polusvet?
:)

I ok da su izgorjele radi nemara, ali voditi taj extrem tj nemar kao "logično", hm, grubo ateističko razmišljanje. Tj ne dozvoliti vjerniku da se zapita kako mu crkve izgoriše (da posumnja u sve vjerovatnoće) je ništa drugo do ateistički talibanizam.

Када га Тесс каже, то ти је !
Сагласан !
Штета што је Макса исувише сујетан па се нити не потруди да схвати поруку.
tess tess 06:42 06.05.2016

Re: Немам недоумица

Angie
moj komentar ima iskljucivo i samo veze sa onim sto je maxim napisao, a znaci, kada vec moram da ti crtam-da odricuci se Gilgamesovske bitke, nece spoznati prave vrednosti,...jer je Gilgames bio polubog, kralj, surov i samoziv, do momenta kada je upoznao Enkidua, s kojim, iako je ovaj bio stvoren od bogova da mu se suprotstavi, postao prijatelj i kroz to prijateljstvo je spoznao vrednost dobrote, zajednistva, prijateljstva i potpuno se promenio,...da ne davim sa pricom, do tacke, da se zbog tuge za svojim prijateljem, posle njegove smrti, odrekao i besmrtnosti.


Yeah.
A prave vrednosti će spoznati ako nastavi "bitku", eto kakvim slučajem, sa mnom?
Tvoje dobre namjere su uskraćene za jednu "pobjedu tj prijateljstvo" ("moj komentar ima iskljucivo i samo veze sa onim sto je maxim napisao"..)? Cenim da bih bila "gubitnik", tačnije da bi me potpuno "promenila" Maksina "dobrota"?

Hm.

Angie, ima jedna caka. I na ovom blogu kod naprasno finog, prefinog, Princija i na nekom drugom, kod npr manje finog, džuksa, Krkara, inteligentnija sam od tebe.
Dobar primjer kako sredina, ova naša kolebljiva, smrtna, ne utiče na čovjeka.
Taj čovjek sam ja.
Božije biće, ne.
angie01 angie01 08:42 06.05.2016

Re: Немам недоумица


A prave vrednosti će spoznati ako nastavi "bitku", eto kakvim slučajem, sa mnom?


kako da ti kazem- nisi mi u mislima, tvoj komentar nisam ni procitala, nisam ni videla na sta je maxa replicirao, meni je u njegovom komentaru triger za odogovor bila asocijacija na Gilgamesa u tom smislu, kako sam vec objasnila,sam napisala svoj komentar- sta sad hoces, da silom nametnes da sam ipak htela tebi da nesto kazem, tebi, koja je samospoznala svoju superjorniju inteligenciju?:)))- (btw, to obicno misle i izjavljuju samo budale- evo i tvoj blentavi drug to stalno govori, postuje neke spiskice pametnih & glupih:).- pa si njome detektovala moje sumnjive namere:)))- hebiga, nisam, izvini, kazi ako treba.

znaci, nije bila ideja da tebe promeni maxina dobrota,...nego da se maxa ne odrice tako lako prosvetljenja.:)))..e sad, sve si pokvarila ovim insistiranjem, pa je bukvalnost objasnjenja rasprsila suptilnost poruke.

ako bas hoces da ti se obratim, tebi bozijem bicu:),

ti bona, i pored Kafke, Silea i parobroda i kojecega jos sto dotices u svojim recenicama i dalje samo sedis okovana svojim predrasudama, stereotipima,... koji te zuljaju i muce i izazivaju teskobu u kojoj ti ispoljavas neki bes i mucninu i tako ranjena od sebe same, stalno bacas, na nepostojece neprijatelje, neke otrovne strele napakovane od tvojih pogresnih zamisljaja,....i ne mozes da se opustis, jer taj rat koji vodis je u tebi i zapusava ti sve fijokice u koje mozes nesto lepo i pametno da pohranis...i ode ti parobrod sa svim plemenitim putnicima i nista od spoznaje.

a, caka je, tes, da nisi upravu u svojoj percepciji drugih i da tvoj problem nisu oni (ja), nego ti sama, ti si kljuc za vrata koja zelis da otvoris, samo se on nece sastaviti, dokle god ti razbacujes delice ne bi li nekog povredila.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana