Budućnost| Istorija| Reč i slika

ŽIVEO 9. maj – Dan pobede nad fašizmom!

Filip Mladenović RSS / 09.05.2016. u 16:18

Žarko Zrenjanin
Žarko Zrenjanin
Stjepan Filipović
Stjepan Filipović
Predsednik Republike Srbije Tomislav Nikolić u svečanom govoru povodom centralne proslave Dana Vojske Srbije i Dana pobede, koja je organizovana danas u Zrenjaninu, veoma šturo i usput se osvrnuo na II svetski rat. Ni reči o Narodno-oslobodilačkoj, antifašističkoj borbi, a o narodnom heroju Žarku Zrenjaninu samo jedna polurečenica. Ali zato o susednoj Hrvatskoj Toma Nikolić nije štedeo ni reči ni rečenice!

E, pa kada je već tako, ovim blogom želim da se odužim narodnim herojima, jednom Srbinu, Žarku Zrenjaninu, i jednom Hrvatu, Stjepanu Filipoviću, koji su dali svoje živote u borbi protiv fašizma. Poginuli su iste godine, 1942, Žarko u novembru, a Stjepan u maju.

Žarko Zrenjanin je pre II svetskog rata bio učitelj. Od 1923. do 1926. bio je učitelj u selu Kanatlarci, u prilepskom srezu. Tu je, 1926, prvi put došao u sukob sa tadašnjim režimom zbog svojih uverenja, pa je zato nekoliko puta hapšen. U julu 1926. premešten je u rodno selo Izbište kod Vršca, gde je organizovao analfabetske kurseve i otvorio narodni univerzitet, a po okolnim selima je osnivao narodne biblioteke i čitaonice. Sarađivao je u prosvetnim i pedagoškim časopisima i politički delovao, preko učiteljskog društva belocrkvanskog sreza, čiji je predsednik bio više godina.
Uoči izbijanja II svetskog rata dva puta je izabran za sekretara OK KPJ za južni Banat, a septembra 1936. godine izabran je u Pokrajinski komitet KPJ za Vojvodinu. Policija ga je često hapsila i proganjala. Do rata 1941. hapšen je pet puta i mučen u policijskim zatvorima u Petrovgradu, beogradskoj Glavnjači i na Adi Ciganliji.
Učestvovao je na Majskom savjetovanju KPJ u Zagrebu 1941. godine, a zatim je organizovao pripreme za oslobodilačku borbu u Vojvodini. U to vreme najviše radi u Banatu i inicijator je stvaranja partizanskih odreda i njihovih oružanih akcija u julu 1941. godine. Gestapo je činio velike napore i organizovao brojne snage da uhvati „crvenog generala", kako su Žarka Zrenjanina nazivali. Početkom novembra 1942. godine, Tito je pozvao Zrenjanina da dođe na slobodnu teritoriju zapadne Bosne i prisustvuje Prvom zasedanju AVNOJ-a. Prilikom priprema za odlazak u Srem, i dalje u zapadnu Bosnu, Žarko Zrenjanin je prokazan Gestapu i ubijen je 4. novembra 1942. u selu Pavlišu, kod Vršca.

Stjepan Filipović je bio hrvatski komunista i tokom ustanka u Srbiji komandant Kolubarske čete Valjevskog partizanskog odreda. Stjepan Filipović je rođen 1916. godine u Opuzenu, u tadašnjoj Austro-Ugarskoj, današnjoj Hrvatskoj, kao treće od petoro dece Ivke i Antona i Filipovića. Porodica Filipović se dosta selila, te je Stjepan živeo u Županji, Mostaru i u Kragujevcu. U Kragujevcu je izučio bravarski zanat i svladao osnove električarskog, stolarskog i knjigovezačkog zanata.
Radničkom pokretu se priključio 1937. godine, kada je prvi put uhapšen i osuđen na godinu dana zatvora. Tri godine kasnije, 1940, pridružio se Komunističkoj partiji Jugoslavije.
Stjepan Filipović se nalazio u Kragujevcu 1941. godine kada je počeo II svetski rat u Jugoslaviji. Po direktivi Komunističke partije prešao je u Valjevo, gde je radio na prikupljanju oružja, pripremama ustanka i osnivanju prvih borbenih partizanskih grupa. Kada mu je zapretila opasnost da ga uhapse, početkom jula 1941. godine, otišao je u Kolubarsku četu Valjevskog partizanskog odreda. Sa još nekoliko boraca, u blizini Valjeva uništio je nemački kamion i njegovu posadu. Zbog svoje hrabrosti brzo je napredovao od borca do zamenika komandira Kolubarske čete. Naročito se istakao u napadu na železničku stanicu Lajkovac, 15. avgusta 1941. godine. Pri napadu na Krupanj i Šabac, pokazao je slično junaštvo.
Krajem septembra 1941. godine prešao je u Mačvanski partizanski odred gdje je postao politički komesar odreda. Posle povlačenja glavnine partizanskih snaga iz Srbije u Sandžak, krajem 1941. godine, Filipović je imenovan za komandanta Tamnavsko-kolubarskoga bataljona Valjevskoga NOP odreda.
Stjepana Filipovića su 23. decembra 1941. uhvatili četnici Koste Pećanca i predali ga Nedićevoj kvislinškoj vlasti, a ova Gestapou. Krvnički je mučen u zatvoru, toliko da je sve do maja 1942. odloženo njegovo vešanje.

Kada je izveden na vešala, Stjepan Filipović sa omčom oko vrata obratio se okupljenom narodu u Valjevu: "Stojite i gledate. Ako budete samo stajali i gledali, neprijatelj će i vas ovako, jednog po jednog, vešati. Smrti se ne plašite..."

Fotografija Stjepana Filipovića s uzdignutim rukama ispod vešala, koju je 22. maja 1942. godine na trgu u Valjevu snimila Slobodanka Vasić, tada sedamnaestogodišnji fotografski kalfa u radnji "Foto Kosara", prvi put je kod nas objavljena na naslovnoj strani "Politike" 4. novembra 1944.

SMRT FAŠIZMU, SLOBODA NARODU!

Ukaz kralja Petra II
Ukaz kralja Petra II
Govor kralja Petra II, BBC
Govor kralja Petra II, BBC
 

 

Atačmenti



Komentari (431)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vcucko vcucko 08:24 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

freehand

Daj i Vergarolu, nemoj polovično.

Eksplozija na Vergaroli je avgust 1946., u to vreme je U.S. Army bila in charge. Oni su proveli i istragu. Tako da o tome eventualno u arhivama Pentagona.
tasadebeli tasadebeli 08:27 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

gedza.73

U novembru imaju komemoraciju posvećenu svim palim u ratovima

Pa nek' ode čuvena historičarka Brnaka Prpa neka tamo galami kao je to revizija.ž istorije.






То и ја покушавам да кажем овде Филипу.

Дао сам му препоруку за овај пост, ако га је написао и треба тако да буде. И ако је Карагаћа својевремено писао о ослобођењу Београда. Тако и треба.

Али нико, бре, да напише пост о 7000 стрељаних у Крагујевцу... Или о Краљеву... Да не помињемо по школама Крваву бајку Десанке Максимовић, данас се тога нико не би више ни сећао.

Или о Спасићу и Машери.

Или о онима који су 6. априла 1941. ипак узлетели да бране Београд иако није било ниакве шансе да га одбране.

Или о Томи Максимовићу који је био отац и мајка за 500 000 избеглица из Хрватске и Словеније 1941-1945. (Једва рехабилитоваше човека.)

Или да пише да је на Старом сајмишту било убијено и 32000 других, махом Срба, осим 8000 Јевреја које још и спомињу.

(Морају јер су Јевреји изузетно осетљиви на то; и ако и треба да буду осетљиви, а Србима нико није крив што имају кратко памћење, поготово о својим мртвима)).

Или о 700 000 јасеновачких жртава фашизма...

Или о Сремском фронту и оној масовној гробници код Шимановаца.

Или о Кочевском рогу.

Или о Лијевче пољу.

Има тога. Нажалост.

И велика већина свих тих поменутих људи нису били чланови ондашње Комунистичке партије.


Али да о томе пишемо и говоримо без сакривања истине и извртања историјских чињеница.

(Тај поступак сакривања истине и спиниовања бисмо могли да назовемо "прпизам" за ову прилику.)

Тек када будемо почели тако, без прпизма, да пишемо и говоримо и о свему томе, онда ће и овакви Филипови и Карагаћини постови добити на тежини и имаће свој прави значај.
freehand freehand 08:28 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

vcucko
freehand

Daj i Vergarolu, nemoj polovično.

Eksplozija na Vergaroli je avgust 1946., u to vreme je U.S. Army bila in charge. Oni su proveli i istragu. Tako da o tome eventualno u arhivama Pentagona.

Ja bih se i u KOS obavestio, ipak. Ima priča da se zna i koji je to drug uradio, slušao sam o tome u Puli. Lepo odživeo svoju penziju.
predatortz predatortz 08:30 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Или о Сремском фронту и оној масовној гробници код Шимановаца.

Или о Кочевском рогу.

Или о Лијевче пољу.


Eeee, onda bi morali da priznaju to da je moj deda-četnik bio relativno sitan zločinac spram njihovih deda-partizana.
tasadebeli tasadebeli 08:30 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

freehand

Eto, sad je jasnije. Svi smo mi ovde neki likovi za tastaturom koji iznose svoje stavove u vetar. I niko od nas (uglavnom) ne zna šta drugi rade kad se od tastature odmaknu.






I ti bi bio da si jutros bio na pijaci , posle širenja veša na terasi.




Докле год не будеш морао још и да пеглаш тај веш, добро је!
vcucko vcucko 08:57 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

freehand
vcucko
freehand

Daj i Vergarolu, nemoj polovično.

Eksplozija na Vergaroli je avgust 1946., u to vreme je U.S. Army bila in charge. Oni su proveli i istragu. Tako da o tome eventualno u arhivama Pentagona.

Ja bih se i u KOS obavestio, ipak. Ima priča da se zna i koji je to drug uradio, slušao sam o tome u Puli. Lepo odživeo svoju penziju.

Znaš kako, kad si dugo c.l. na sl. u v. uđeš u taj način razmišljanja (koji uopšte nije glup kako izgleda, veruj mi): ako se događaj X desio u zoni odgovornosti subjekta Y, kriv je Y; to što je Z nešto petljao u škuribandi, o tom potom, ima ko će to..., ali kriv je Y jer ga nije sprečio ili bar prijavio pretpostavljenom organu
highshalfbooze highshalfbooze 11:52 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

@tasadebeli

Eeee, onda bi morali da priznaju to da je moj deda-četnik bio relativno sitan zločinac spram njihovih deda-partizana.


Evo ti odgovora zbog čega nema. Odmah te četnici napadnu da si komunista i zločinac. A mogu da se kladim da je išao na štafete i skandirao.
predatortz predatortz 12:11 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење


Evo ti odgovora zbog čega nema. Odmah te četnici napadnu da si komunista i zločinac. A mogu da se kladim da je išao na štafete i skandirao.


Nisam nikad bio na sletu, nisam nosio ni skandirao štafeti, čak ni pionirsku mi nisu dali u ruku. Za to su bili zaduženi pioniri iz probranijih kuća, mene je zapadalo da idem na takmičenja iz matematike.

A smatram da su partizani vršilli zločine tokom rata, a komunističke vlasti nastavile u tom maniru i nakon rata.

Nad mojom porodicom je vršena represija. Jedan njen član je ubijen bez suda. Drugi osuđen na višegodišnju robiju iako je dobar deo rata bio maloletan, a četnikovanje ga je kačilo samo završnih šest meseci rata. Nikog nije ni ubio ni opljačkao, jedini greh mu je bio što je bio četnik i mlađi brat mom dedi.

Babu i tetku, sa ostalim seljanima, KNOJ je terao ispred streljačkog stroja, kao živi štit u poteri za zaostalim četnicima. Otac i stric su bili premali za tu čast da budu živi štit između hrabrih oslobodilaca i 'bande iz šume'. Babu su redovno tukli i ispitivali gde je dedino oružje. Pri 'otkupu' su joj pisali duplo, jer je četnikuša.

Potom su nam oduzeli znatan deo imanja, otvorili nekakvu zadrugu koja je za par godina propala, a zemlja se zaparložila.

Otac, iako je stizao do saveznih takmičenja iz matematike, nikad nikakvu stipendiju nije dobio. Tokom školovanja je češće bio gladan nego sit.

Stoga, jebali vas oslobodioci koji se svete na ženama i deci, koji otimaju zemlju od seljaka domaćina i daju je alkoholičarima i neradnicima na raspolaganje. Jebala vas njihova sloboda i vaša ferijalna letovanja i spavanja po klupama u parku.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:38 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Manje-više, svi smo u porodičnim istorijama imali ovakve priče. Moji preci, iz Šumadije, takodje su se delili na one koji su pristupili partizanima ili četnicima. I bili su počinioci i žrtve groznih zločina.
Ali, sve te opterećujuće činjenice normalnoj i civilizovanoj ličnosti ne mogu zamagliti zdrav razum i instinkt istine: Srbija i srpski narod podneli su velike žrtve u borbi protiv fašizma i bili su na pobedničkoj strani 1945. godine. Imali su autentičan i relevantan pokret otpora fašizmu, oličen u Narodno-oslobodilačkoj borbi, sa velikim brojem žrtava i invalida.

Ova činjenica zaslužuje ljudsko poštovanje i društveni respekt, koji u savremenoj Srbiji, na moju veliku žalost, ne postoji.
predatortz predatortz 12:50 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Ali, sve te opterećujuće činjenice normalnoj i civilizovanoj ličnosti ne mogu zamagliti zdrav razum i instinkt istine: Srbija i srpski narod podneli su velike žrtve u borbi protiv fašizma i bili su na pobedničkoj strani 1945. godine. Imali su autentičan i relevantan pokret otpora fašizmu, oličen u Narodno-oslobodilačkoj borbi, sa velikim brojem žrtava i invalida.


Mislim da je stvar obrnuta, Filipe.
Mislim da je tebi činjenica da su partizani bili deo antifašističke koalicije zamutila razum da ne možeš da shvatiš da su činili strašne zločine tokom i nakon rata, da su vodili rat u cilju zauzimanja vlasti, da su to ostvarili na prilično brutalan način, da su nakon zauzimanja vlasti brutalno ukidali slobode, hapsili, ubijali, konfiskovali imovinu. Da su, nedugo nakon rata, oni postali nova buržoazija kojoj je sve u zemlji bilo potčinjeno.

Imam potrebu da razjasnim jednu stvar sa vama ovde.
Kad govorim 'partizani', zapravo ne mislim na svakog od njih ponaosob. Bilo je tu zaista časnih i srčanih ljudi, koji su činili podvige epskih razmera. Mislim na vrhušku tog pokreta, na one koji su svoj antifašizam debelo naplatili privilegijama, počastima i tuđom imovinom.

Zašto misliš da je normalno da pobednik nekog rata zabrani rad svim strankama nakon rata? Zašto misliš da je ok to da se ima sluh za samo jednu istinu, prostor za samo jednu ideologiju, a zatvor ili izgnanstvo za one koji misle drugačije?

Ne, Filipe! Ne može sa delovanje KPJ gledati samo kroz prizmu antifašističke borbe. Jednostavno, toliko toga drugog su loše uradili, da ih antifašizam ne može doveka abolirati.
freehand freehand 13:00 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Stoga, jebali vas oslobodioci koji se svete na ženama i deci, koji otimaju zemlju od seljaka domaćina i daju je alkoholičarima i neradnicima na raspolaganje. Jebala vas njihova sloboda i vaša ferijalna letovanja i spavanja po klupama u parku.

De, de... Doći će opet neki okupator pa će sve to da se ispravi. NATO bi, na primer, bio odličan izbor.
predatortz predatortz 13:06 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

freehand
Stoga, jebali vas oslobodioci koji se svete na ženama i deci, koji otimaju zemlju od seljaka domaćina i daju je alkoholičarima i neradnicima na raspolaganje. Jebala vas njihova sloboda i vaša ferijalna letovanja i spavanja po klupama u parku.

De, de... Doći će opet neki okupator pa će sve to da se ispravi. NATO bi, na primer, bio odličan izbor.


A ti ćeš da budeš novi Koča!
Za svakog po nešto...
freehand freehand 13:10 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

predatortz
freehand
Stoga, jebali vas oslobodioci koji se svete na ženama i deci, koji otimaju zemlju od seljaka domaćina i daju je alkoholičarima i neradnicima na raspolaganje. Jebala vas njihova sloboda i vaša ferijalna letovanja i spavanja po klupama u parku.

De, de... Doći će opet neki okupator pa će sve to da se ispravi. NATO bi, na primer, bio odličan izbor.


A ti ćeš da budeš novi Koča!
Za svakog po nešto...

Hvala ti na tome, šteta što nisam Kočin kalibar.
A voleo bih, i slagao bih kad bih rekao da mi nisi sad sujetu narajcao.
emsiemsi emsiemsi 13:46 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Filip Mladenović
Manje-više, svi smo u porodičnim istorijama imali ovakve priče. Moji preci, iz Šumadije, takodje su se delili na one koji su pristupili partizanima ili četnicima. I bili su počinioci i žrtve groznih zločina.
Ali, sve te opterećujuće činjenice normalnoj i civilizovanoj ličnosti ne mogu zamagliti zdrav razum i instinkt istine: Srbija i srpski narod podneli su velike žrtve u borbi protiv fašizma i bili su na pobedničkoj strani 1945. godine. Imali su autentičan i relevantan pokret otpora fašizmu, oličen u Narodno-oslobodilačkoj borbi, sa velikim brojem žrtava i invalida.

Ova činjenica zaslužuje ljudsko poštovanje i društveni respekt, koji u savremenoj Srbiji, na moju veliku žalost, ne postoji.

Слажем се са тобом да су ратне трауме Срба вишеслојне.
Но, оно са чиме се не слажем је у дистрибуцији злочинаца који су клали Србе.
Ја, напротив, мислим да су Срби највише страдали од Усташа, а не од фашиста. То фашисти мени замагљује перспективу, јер некако вуче ка Италијанима.
Усташе су били Хрвати и једним делом муслимани, хрватско цвијеће - како су им тепали.
Шта је проблем да то ми Срби једном прихватимо, него стално измишљамо некакве еуфемизме како би нашим убицама олакшали савест.
mlinarslavko mlinarslavko 13:53 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Predatore, moji roditelji su iz okoline Pljevalja, u tom delu ( Pljevlja, Priboj, Prijepolje ) su za vreme Drugog svetskog rata pocinjeni strasni zlocini nad muslimanskim stanovnistvom. Ne kazem da ne treba da se prica o cetnicima, ali tamo je mesovito stanovnistvo, brzo se stvori nepoverenje, a znas i sam kako su ovi monstrumi Vuk, Seselj, Mirko Jovic, pa i deo "gradjanske " Srbije u samom startu iskoristili tu pricu za grabez, ne osvrcuci se na srpsko i muslimansko stanovnistvo. O Milosevicu i njegovoj " komunisticko pravoslavnoj " modi da ne pricam. Posle su nam se desili Strpci i Sjeverin, a svi oni su cutali kao picke. Jednostavno, nije im odgovaralo za propagandu. Pricati o tome, vrsiti istorijska istrazivanja itd, smatram ok, ali kako da to ostane u toj meri kad imas takve monstrume koji ce to da iskoriste ili iskoriscavaju maksimalno i bezobzirno. Moje misljenje, mozda i sasvim, sasvim pogresno, ne znam, jednostavno cetnici nisu trebali da se pojave devedesete u Srbiji.
predatortz predatortz 14:01 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Moje misljenje, mozda i sasvim, sasvim pogresno, ne znam, jednostavno cetnici nisu trebali da se pojave devedesete u Srbiji.


Pa nisu se ni pojavili. Ono što se četnicima zvalo, samo je bila ispostava DB.

Ja mislim da je sa četnicima završana priča još '44., '45. i ono malo skrivanja posle rata je bila samo agonija.

Restaurirati te ideje danas bi bila potpuna besmislica.

Kad govorim o četnicima, govorim kroz onaj vremenski okvir. Daleko su bili od nečega što treba u nedogled veličati, ali nisu bili ni svo zlo ovog sveta kako tao naši blogokolege komunističkih svetonazora hoće da predstave. Po obimu štete, svakako su miljama iza komunista. Koristi neke nismo videli ni od jednih, ni od drugih preterano.

To je, otprilike, sažetak mojih gledanja.
gedza.73 gedza.73 15:05 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

tasadebeli
То и ја покушавам да кажем овде Филипу.

Džaba Taso. Fića je čvrsto ušančen.

pokušao i ja.
-krajem četrdeset treće italijanski antifašisti, partizani, se bore protiv Nemaca.
-rat završavaju na strani saveznika.
-četrdeset pete jugoslovenski antifašisti izvrše etničko čišćenje nad italijanskim civilima
-četrdeset sedme jugoslovenski antifašisti proteraju civilno italijansko stanovništvo

ergo
tito u hag. po više osnova. Zakukuljeno i zamumuljeno, ko da nađe početak čvora.

Ovako ređaju činjenice naši 'istoričari' naklonjeni jednoj ili drugoj strani.
A da ponovim
'Istina je jedna. Interpretacije istine su neistinite.'


Или о Спасићу и Машери.

Или о онима који су 6. априла 1941. ипак узлетели да бране Београд иако није било ниакве шансе да га одбране.


Ja to nisam imao pojma do skoro. Znali smo za Reksa, teleću glavu, ali za Spasića i Sergeja tek na Docsov link.

Ispada da su se tamo neki vojnici ipak časno borili protiv Nemaca. I da nisu svi prešli u partizane. Da bi ih posle rata pljuvali i prebijali.



Или о Томи Максимовићу који је био отац и мајка за 500 000 избеглица из Хрватске и Словеније 1941-1945. (Једва рехабилитоваше човека.)

Ja sam i za Dijanu Budisavljević prvi put čuo ovde na blogu. Nalazili one zalađene AFŽ lujke koje su drmale političkom estradom u vreme SFRJ a ovakve žene baćene u zapećak (još joj pokupljeni dokumenti koji su 'nestali')

Али нико, бре, да напише пост о 7000 стрељаних у Крагујевцу...

Pisali su, mislim, Omega i Jelica. Ni za eksploziju u Smederevu nisam nikad u školi čuo.

E, zato sad imaš svakave interpretacije. Kod mene su rehabilitovali četnika, glavnog baju u selu, koji je streljan posle rata. Nije imao suđenje i samim tim je nevin. Obična jajara, batinaš i baraba. Svi kažu da nije zaslužio streljanje ali dobar zatvor je trebao da fasuje. Sad je nevin.

S druge strane po imenu partizana koji je ubiio nekoliko ljudi u okolini sela se zove škola.

Onda se prišljamči bagra uz takve, izbije u prvi plan, očne da palamudi, laže i preuveličava i eto ovakve 'istorije'.

Stari jedan, a vrlo žilav dekica M.M., koji je išao svuda peške. Viđali ga ljudi pred Goricom
-'de si bre pošao?
-Ma pošao časkom da kupim neke delove za frezu u Trst.

Elem, proslava na jednom od većih bitaka partizana i Nemaca, ždere se za astalom, svi se junače, pobili stotine esesovaca a MM pita jednog do sebe
-'de si ti bio prijatelju?
Ovaj počinje s leva nadesno.
-A ko ti bio komandir voda?
-MM.
-Ćuti i jedi ovu džabalučinu, ja sam MM, nisam te nikad video nigde.

Što je nekome odgovaralo da takvi izađu na površinu, zašto su im trebali batinaši i krvoloci da uspostave jedan sistem, koje su im bile namere ko bi ga znao.
Da je dobro, nije a oni koji su se okoristili penzijama, stanovima, položajima i diplimatskim magacinima mogu da tvrde da se tada najbolje živelo.

Uzročno-posledična veza onog juče i ovog danas itekako postoji.



freehand freehand 15:10 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Ja to nisam imao pojma do skoro. Znali smo za Reksa, teleću glavu, ali za Spasića i Sergeja tek na Docsov link.

Pa ima tu nešto i do tvoje želje da saznaš. Poručnici Spasić i Mašara imaju ulicu U Beogradu. Nije velika, ali naziv nosi odavno.
tasadebeli tasadebeli 15:52 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

gedza.73

E, zato sad imaš svakave interpretacije.

Uzročno-posledična veza onog juče i ovog danas itekako postoji.










Džaba Taso. Fića je čvrsto ušančen.





А моја нада, за коју ме Фри и пита, и јесте у томе да ће и Фића и сви остали дубоко ушанчени на свим странама да изађу из својих ровова и да се погледају у очи као људи, а не преко нишана пушке.

Ако је за вајде, браћо, доста је било и пушака и бајонета!

Понављам, сад смо у 2016. Неке друге ствари би требало свима да нам буду пре на памети.

Договорићемо се мки за оно јуче и за ово данас некако... Али шта ћемо за сутра?


П.С. - Шта ћу, нисам ја џабе профа читав живот...

"Не губимо време, не губимо над!"


Filip Mladenović Filip Mladenović 16:17 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Ne radi se o ušančenosti, već o antifašizmu kao jednoj od tekovina evropskih civilizacijskih vrednosti.

Ovdašnja desnica i ultradesnica relativizuju činjenice i revidiraju istoriju, što kao epilog ima aktuelno marginalizovanje antifašizma kao civilizacijske vrednosti, bez čijeg uvažavanja nema ni mira ni demokratije na Balkanu, tj. u jugoistočnoj Evropi.



milisav68 milisav68 17:46 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

freehand
Pa ima tu nešto i do tvoje želje da saznaš. Poručnici Spasić i Mašara imaju ulicu U Beogradu. Nije velika, ali naziv nosi odavno.

A jbga kad smo mi iz pičkematerine.

U školi se o tome nije učilo, a van škole si retko gde mogao da saznaš o nečemu što se ticalo van svog sela.

Zato su svi oni mešetari mogli da vršljaju i "dižu narod na noge devedesetih".

Tek pored interneta možeš da čuješ/pročitaš nešto više i da "složiš kockice" o tim vremenima.

freehand freehand 18:35 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

milisav68
freehand
Pa ima tu nešto i do tvoje želje da saznaš. Poručnici Spasić i Mašara imaju ulicu U Beogradu. Nije velika, ali naziv nosi odavno.

A jbga kad smo mi iz pičkematerine.

U školi se o tome nije učilo, a van škole si retko gde mogao da saznaš o nečemu što se ticalo van svog sela.

Zato su svi oni mešetari mogli da vršljaju i "dižu narod na noge devedesetih".

Tek pored interneta možeš da čuješ/pročitaš nešto više i da "složiš kockice" o tim vremenima.


Pa da, ali nije u redu za takve stvari prebacivati ni vlastima ni obrazovnom sistemu. Kad smo imali 13 plakali smo i zbog Aleksandra Makedonskog i zbog cara Dušana, kamoli za dva pilota koji su istorijski bitni samo fanaticima.
milisav68 milisav68 19:43 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

freehand
Pa da, ali nije u redu za takve stvari prebacivati ni vlastima ni obrazovnom sistemu. Kad smo imali 13 plakali smo i zbog Aleksandra Makedonskog i zbog cara Dušana, kamoli za dva pilota koji su istorijski bitni samo fanaticima.

E jbga sad, plakali smo zbog škole uopšte.
tyson tyson 20:26 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Али нико, бре, да напише пост о 7000 стрељаних у Крагујевцу.

Možda zato što ih nije bilo 7000 već oko 2800 u Kragujevcu i okolini.


tyson tyson 20:39 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Hvala ti na tome, šteta što nisam Kočin kalibar.

Koča je bio pička*.




* ovde kao karakterna osobina.


gedza.73 gedza.73 20:55 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

tasadebeli
Фића и сви остали дубоко ушанчени на свим странама да изађу из својих ровова и да се погледају у очи као људи, а не преко нишана пушке.



Confederate re-enactors fire their rifles during a reconstruction of the opening battle of the American civil war at Fort Moultrie in Charleston


freehand
Pa da, ali nije u redu za takve stvari prebacivati ni vlastima ni obrazovnom sistemu. Kad smo imali 13 plakali smo i zbog Aleksandra Makedonskog i zbog cara Dušana, kamoli za dva pilota koji su istorijski bitni samo fanaticima.


Dušan Milošević (ime i prezime bitno) je prvi srpski atletičar koji je učestvovao na Olimpijadi u Stokholmu 1912 a rodom je iz Stragara, sela ispod Rudnika.

Ustanovili su neku manifestaciju njemu u čast i pre par godina odvedem sina, dolazio Divac pa da ga vidi.

Krenemo malo ranije i povezemeo jednu učiteljicu (na molbu poznanika).

Malo nervozna, subota je, ali se žali na to što su 'eto sad izmislili dan ovog Dušana Dugalića'

Ne gospođo to je onaj tabadžija što mu se zaglavio metak u mitraljezu na Svetinji ovaj momak je sportista, atletičar, fudbaler.



Ja samo razdvajam moju želju od onog obaveznog što nam se plasiralo u školi.
tasadebeli tasadebeli 22:51 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

Filip Mladenović

Ovdašnja desnica i ultradesnica relativizuju činjenice i revidiraju istoriju,



Исто то ради и овдашња назови левица, "левица", која би да из својих стаљиновско-титоистичких чизама нагло ускочи у европске салонске ципелице модерне европске "левице".

И то све по 'ладу, да их не познаду.

(лево - левље - Бернар Анри Леви )

А и не виде да та принцеза, европска "левица" здушно ради у корист наступајућег корпоративног фашизма који је данас много стварнији и присутнији од ових идеолошких левица и десница које ми мантрамо овде још увек иако су оне одавно као такве умрле.
tasadebeli tasadebeli 23:09 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

tyson
Али нико, бре, да напише пост о 7000 стрељаних у Крагујевцу.

Možda zato što ih nije bilo 7000 već oko 2800 u Kragujevcu i okolini.





Пази, мом деда стрицу је ово што си ти написао сада апсолутно небитно.

Стрељали су га тог дана иако није био комуниста.

Дошао човек из свог села у Крагујевац на пијацу.

Типичан пример за оно да се не затекнеш на погрешном месту у погрешно време.

Али је, за утеху, барем био са правим људима.
freehand freehand 23:09 11.05.2016

Re: Корпоративни фашизам и монопол на памћење

tyson
Hvala ti na tome, šteta što nisam Kočin kalibar.

Koča je bio pička*.




* ovde kao karakterna osobina.



Interesantno da je on to isto za tebe rekao. Mada tiho, i dok si bio živ.
anonymous anonymous 01:10 11.05.2016

Svi smo mi pomalo socijalisti ....

.....i f a š i s t i :

anonymous anonymous 04:14 11.05.2016

Re: Svi smo mi pomalo socijalisti ....


Iliti ovako

- svi oni koji prosudjuju o drugima i prošlosti o kojoj ništa ne znaju, jer je teško da se o njoj išta i može "znati" , u crno - beloj varijanti, jeste - nije, pravedno - nepravedno, smisleno - besmisleno, sa pozicije onih nepogrešivih, onih koji znaju, onih koji su u sebi otelotvorili Istinu i Pravdu, dakle sa pozicije i visine pravednika, bili bi u ogromnom problemu kada bi na isti način i uvažavajući iste kriterijume promislili o sebi i sadašnjosti u kojoj žive.
Bili bi prinudjeni da spoznaju, ili da isto kao i drugi , sada kao i oni nekada, nisu u stanju i mogućnosti, da pruže adekvatne odgovore na večna pitanja i dilemu Ko sam, Šta sam,Kuda treba da idem i Šta mi je činiti , pa bi se shodno tome trebalo ustezati od oštrih i neodmerenih diskvalifikacija drugih, bilo da im se prebacuje patriotizam ili nepatriotizam.

Ili bi u suprotnom morali i sebi da priznaju, da nisu ništa manji fašisti od onih kojima to isto prebacuju.
anonymous anonymous 04:16 11.05.2016

Re: Svi smo mi pomalo socijalisti ....


vlad_aleksh vlad_aleksh 07:09 11.05.2016

Зрењанин или Жарково

Питање за четничког војводу, који је у слободно време председник републике - да ли је Жарко Зрењанин рођен у Жаркову или у Зрењанину?
urbana_gerila urbana_gerila 18:51 11.05.2016

ponavljači na barikadama kolaboracije


Društvena patologija dostiže vrhunac. Šta sve nismo čuli poslednjih dana o fašizmu i antifašizmu. Kakve sve gluposti, bedastoće i sumanutosti nisu izrečene na srpskim televizijama od raznih političkih i istoričarskih „autoriteta“. Kako da nas još iznenađuje konfuzija u javnosti kada smo svakodnevno svedoci konfuzija u glavama onih koji pretenduju da nešto znaju. Sve je zaleglo da nam objasni da fašizam nije ono što se nama čini, antifašizam još manje, Nedić, Cvetković, Mihajlović i partizani, najmanje.

Što više nemuštog govora, to više sramnog izvrtanja činjenica: „Dragiša Cvetković nije potpisao pristupanje Trojnom paktu nego protokol o pristupanju“ (ili kako zavarati prostotu); „Drugi svetski rat nije počeo napadom Nemačke na Poljsku nego napadom Sovjetskog Saveza i Nemačke na Poljsku“ (dr Predrag Marković bi za ovo genijalno „istorijsko otkriće“ trebalo da dobije Nobelovu nagradu, kada bi takva postojala, samo prethodno da objasni jednu sitnicu, zašto su bezobrazne Velika Britanija i Francuska 3. septembra objavile rat samo Nemačkoj, a ne i Sovjetskom Savezu); „između Ljotića i Nedića je ogrooooomna razlika“ (u čemu?); partizani su bili kolaboracionisti kao i četnici (kako smo samo ovo dobro smislili!)… I desetine i desetine sličnih bedastoća.

Sudovi pišu novu istoriju, bivši ministri prepričavaju priče svojih tetaka, nedoučeni istoričari besramno izmišljaju „činjenice“ za novu istoriju Drugog svetskog rata i prave kafanske „procene“ žrtava „komunističkog terora“ koje se kreću u dopuštenom rasponu od par hiljada do par stotina hiljada, dnevne novine odbijaju da objavljuju demantije, gradske vlasti pristaju na dogovor („baci kosku“) da su ih oslobodili Rusi, ali ne i domaći partizani, političari-aforističari javno, pred kamerama, lažu javnost, ili bar ako ne lažu svesno, onda još gore, svoje ogromno, neverovatno neznanje prikazuju kao činjenicu koja treba da poništi na istorijskim izvorima zasnovanu „komunističku istoriografiju“. Utisak koji su u praznim glavama stvorile slavske porodične priče uz prasetinu postao je „istorija“, ujnine skaske su postale relevantni „istorijski izvori“, ideološka zaslepljenost je postala jedini „naučni metod“. Istorija nije više naučna disciplina već babina priča koju će političke pozicije, ideološki okružni sudovi i pristup medijima proglasiti istinom.

Kako će posle svega udžbenici istorije prikazati Drugi svetski rat?

Počinjaće otprilike onako kako su ga prikazivali i kolaboracionisti 1941: „Gospodin Adolf Hitler je organizovao Trojni pakt za borbu protiv zločinačkog komunizma. Onda je gospodin Dragiša Cvetković da bi spasao srpski narod (koji Jugosloveni?) vodio politiku približavanja gospodinu Hitleru pa ga je ovaj 1940. odlikovao visokim nacističkim ordenom što je on primio nevoljno. Gospodin Cvetković je zatim nevoljno potpisao neke antisemitske uredbe ali i to je uradio da bi spasao narod. Onda je nevoljno potpisao i protokol o pristupanju Jugoslavije Trojnom paktu što nije isto što i pristupanje, već malo drugačije, ali i to je uradio da bi spasao narod, a i gospodin Hitler, čije je držanje date reči bilo na daleko poznato, obećao mu je neke lepe stvari u izgled.

Onda je gospodin Nedić da bi spasao srpski narod nevoljno sarađivao sa nacistima ali to nije isto što i kolaboracija, a gospodin Ljotić koji je bio dobar hrišćanin je, iako nevoljno, malo naginjao fašizmu ali ni to nije bilo isto što i fašizam. Sve je to deco jako komplikovano.

Onda su došli Rusi i (ne)voljno (posle 20. oktobra ćemo znati da li je bilo voljno ili nevoljno) oslobodili Beograd. Ali tada su na scenu stupili komunistički okupatori koji su tvrdili da su pobedili četničke domaćine, ali ni ti četnici nisu bili isto što i Jugoslovenska vojska u otadžbini koja bi voljno pobedila u ratu samo da je dao Čerčil, ali nije dao, pa se naljutila i na njega. I to je deco jako komplikovano. Onda je počeo voljni komunistički teror koji je u totalitarnom društvu trajao šezdeset godina i ako saberemo sve njegove procenjene žrtve u čitavoj zemlji možemo zaključiti da je komunistička škola sigurno lagala samo još nismo sigurni koja je laž prava: ili je lagala da je uopšte bilo žrtava fašizma, sve su to bile žrtve komunističkog terora, ili je lagala da Jugoslavija nije imala bar trideset miliona stanovnika, jer bi samo u tu brojku mogle da se uguraju sve procenjene žrtve. To je deco jako prosta računica. Onda je 5. oktobra 2000. sinulo sunce slobode i demokratije, nastavilo se tamo gde su stali heroji Cvetković, Nedić i Mihajlović, ispravljene su sve zablude i nepravde zločinačke komunističke ideologije, heroji su dobili svoje ulice, zločinci su izgubili svoje. I svi su živeli srećno i veselo u nacionalnom pomirenju.“

Na sreću, sve ovo što se danas događa u Srbiji za istoriju (onu prošlu) nema apsolutno nikakvog značaja. Sudije i poslanici u Skupštini neće pisati istoriju. Oni doduše svojim odlukama „pišu“ istoriju, ali sopstvenu, ostavljajući budućim istoričarima napismeno dokaze o svom radu, svojoj ideologiji i svom intelektualnom i profesionalnom poštenju.

Gotovo da treba zavideti istoričarima koji će 2059. na primer, imati prilike ne samo da čitaju već i da gledaju na snimljenim materijalima kako 2009. ideologija pokušava da smrvi nauku, kako se po hiljaditi put, bez znanja i bez ikakve svesti o sopstvenom mestu u vremenu i prostoru, ponavljači trude da pokažu da istorija počinje od njih i završava sa njima. Ne, niti počinje niti završava. Oni samo pričaju o sebi, svom vremenu i gubitničkoj ideologiji koju papagajski ponavljaju. Ali i taj besprizorni napor će jednog dana ući u neke druge udžbenike kao primer patologije jednog vremena koje je volelo da se zove „demokratskim“, koje je relativizovalo sve, pa i sam fašizam, koje je bilo spremno na svaku nepodopštinu samo da se dnevno okoristi, koje se udvaralo najnižim instinktima, koje je primalo laž za istinu, koje je pretilo sudom antifašistima za „ratne zločine“ („jer zločin nikada ne zastareva“, osim ako je kolaboracionistički), koje je blatilo antifašizam u ime odbrane kvislinštva.

A oni sami će ostati ono što su i danas, branioci kolaboracije sa fašizmom, kao što će i svi Cvetkovići, Mihajlovići i Nedići (sa „suštinskom“ razlikom od Ljotića) ostati uvek tamo gde su bili i 1945. Od ove patologije koristi će tog dalekog dana 2059. na primer, opet imati samo partizani čija će borba protiv fašizma, posle svih iskušenja kroz koja će dotle proći Evropa zbog sličnih, široko rasprostranjenih ponavljačkih „umova“, silom prilika izgledati mnogo lepše nego što su i sami ikada pokušavali da je predstave.



olivera milosavljević
tasadebeli tasadebeli 21:49 11.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila

ponavljači na barikadama kolaboracije




Понављачи глупости на барикадама бешчашћа

(Мала студија истинске друштвене патологије)







Sve je to deco jako komplikovano.



Па и јесте компликовано, зар није?

Нису то, бре, партизански филмови или каубојски филмови које је југословенски Маршал и бивши аустроугарски каплар толико волео.

Оно, гуд гајз - бед гајз, па удри!

Знаш ли ти, камарад Градски Герилац (али не Прле и Тихи, надам се?), рецимо ово:

- да је Трифун Триша Кацлеровић био један од оснивача Српске социјалдемократске странке са Димитријем Туцовићем и Радованом Драговићем, а све на идејама Светозара Марковића и Васе Пелагића који су били она контратежа српске политичке сцене Уједињеној омладини српскоj три деценије раније? (Пази, говоримо о Краљевини Србији, а не оној пити од гованаца, Југославији.)

- и да је Триша био са Драгишом Лапчевићем социјалистички посланик у Скупштини те Краљевине Србије пре Великог рата? Опозиција, али посланик...

- и да је Триша после Великог рата 1919. био један од оснивача и члан Централног већа Социјалистичке радничке партије (комуниста)?







- и да је Триша престао са активним партијским радом 1928?

(А имао је тек 49 година, дакле тек тада је сазрео као политичар.) (И занимљиво, исте године је престао са својим партијским радом када је убијен и Радић у Скупштини. )

Не знаш све то?

А да, логично да не знаш.

Тито је постао генерални секретар Комунистичке партије тек 1937.

А пре Тита, као што сви то децо знају, комуниста и социјалиста није ни било, јел' те?

Као што ни антифашиста, јел'те децо, није ни било осим оних који су били чланови Комунистичке партије за време Тита и после Тита (опет Тито, јебига!), њих 4000 укупно те 1941. године у целој Краљевини Југославији од 15 милиона становника.

Баш су ти комунисти с Титом на челу тада били популарни, јел'те?

А сви ови остали који нису били другови чланови, све је то био сам голи српски националиста, односно фашиста, јел'те? Клерикални и сваки други, јел'те?

Онај рад:"Пре рата је мој тата био труо и стар, данас је мој тата млад и здрав."


Али ето, камарад, ако и ниси то све знао, сада знаш.

И сада тек видиш са каквим знањем мора да се иде у кафану, а не овако као ти... Прочиташ пар текстова са Пешчаника и то ти је доста...

Ова госпођа чији си текст овде окачио, уз дужно поштовање према мртвима, није правила разлику између националиста и фашиста.

За њу је то све било једно те исто. Чим носи атрибут српски, мора да буде фашизам, клерофашизам, бла, бла, бла... Нема ту шта да се размишља. Тако је најлакше, црно-бело. Ко ће још да замара мозак нијансама.

Уосталом, тако то наредило још од ОЗНЕ и УДБЕ. немам ја шта да мислим. Мисле они уместо мене.

И то се најбоље види, рецимо, када је ова госпођа говорила о три лица Црњанског.

И по могућству, на основу политичког опредељења окарактериши читаву личност и све што је неки човек урадио у читавом свом животу.

Опет оно, гуд гајз - бед гајз, па удри! (Сунце ти жарко, к'о Тачно у подне са Гари Купером! Или још боље, к'о Обрачун код ОК корала! Или Отписани или Валтер брани Сарајево! Дође му на исто...)

Дрљај, брате, удри по свима по принципу "ко није са нама, тај је против нас", што рече ономад деконтаминирана генералска ћерка Борка Павићевић. И свакоме ко не мисли идентично као и ја, само ћу да му прилепим етикету фашиста и завршио сам себи посао.

И ту нема шта ни да се дода ни да се одузме, јел' те?

Осим што због таквог поједностављеног гледања на политику у Србији (као у вестерн филмовима које је и "наш" Маршал, а каплар код Хабзбурга толико волео), овај продужени грађански рат међу Србима због тога траје ево већ 70 година. И никако му не дају да се угаси!

Чим се мало утули, одмах крену да га потпирују.

Па јебо га ти, камарад, нити историја Србије почиње од Слобе Милошевића како нас ови сорошевци са Пешчаника већ 15 година убеђују, нити историја комунистичког и социјалистичког покрета, као и антифашизма, не почиње од Тита како су тебе убеђивали у школи.

Немој, бре, више да качиш ове пешчаничиће који са својих светих висина потомака повлашћене класе у Титославији још увек и данас све нас остале, "сиротињу рају", третирају као нижу врсту за коју су они сами одлучили да ће јој бити идејна звезда водиља и светлост (петокрака?) на крају тунела.

Дај, бре, да се престане више са тим намерним продубљивањем таквих подела у овом народу које су данас више него бесмислене и са настављањем грађанског рата који је требало да буде завршен још пре 70 година.

(Дубоко верујем да неки од тих који и данас инсистирају на настављању тог никада завршеног грађанског рата међу Србима, то раде искључиво због неке своје личне и искључиво личне материјалне користи.)

А сви они који и у овој 2016. години, после свега што се са овим народом догађало ових сто година уназад, упорно виде "фашисте" у свакоме са чијим мишљењем се не слажу, под хитно да иду код доктора, па у пензију!

И да не серу више глупости!! Доста је било!

Имали су тих глупости и превише...





П.С. - Ој, Србијо,

"националистичка" и "антифашистичка"

"антинатовска" и "натовска"

"паланачка" и "глобалистичка"

"руска" и "америчка"

"Источна" и "Западна"


мајку ти јебем, бре!!!



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 11.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Ова госпођа чији си текст овде окачио,


A, pa to je najoštrija, pazi, najoštrija, srpska istoričarka.

Napustila nas je najoštrija srpska istoričarka.


Onima koji istoričare, znači naučnike, dele na oštre i blage, baš treba verovati i baš ih treba uvažavati. :)
urbana_gerila urbana_gerila 00:37 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

tasadebeli


ako si na času kao i na blogu, ne verujem da ti paternalizam prolazi i kod te dece koja moraju da te trpe.
kod mene ne prolazi, sigurno, ne samo u pogledu toga šta i gde ću pisati.


samo zbog faktografije - na početku ustanka kpj je brojao 12 000 članova, od toga ih je u ratu protiv okupatora i njihovih slugu poginulo 9 000.
večna im slava!

tasadebeli tasadebeli 06:54 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila

ako si na času kao i na blogu, ne verujem da ti paternalizam prolazi i kod te dece koja moraju da te trpe.
kod mene ne prolazi, sigurno, ne samo u pogledu toga šta i gde ću pisati.



Није ми намера да ти попујем, никада и нисам био патер фамилијас.

Само хоћу да те тргнем из таквог размишљања на релацији антифашизам-фашизам (као и Фићу) на којој си и да ти кажем да је антифашизам данас нешто друго, а не ово што ти мислиш читајући овакве текстове какав је написала ова историчарка.

Време је за буђење, драги моји саборци антифашисти. Немојте да вас овакви текстови уљуљкују и успављују док напорно радите за тастатуром све мислећи да знате шта је то фашизам и антифашизам данас, у 2016. години.

Ако тако наставите како сте почели, драги моји саборци, с ким ћу се ја онда борити против оног правог, истинског фашизма који нам данас куца на врата?

samo zbog faktografije - na početku ustanka kpj je brojao 12 000 članova, od toga ih je u ratu protiv okupatora i njihovih slugu poginulo 9 000.
večna im slava!


Слава им!

Као и онима који нису били чланови КПЈ, а жртвовали су се у тој тадашњој борби.

Само, ја сам податак о 4000 чланова КПЈ 1941. научио још када сам као основац учествовао на такмичењу Тито-револуција-мир.

(Јбг, имао сам петицу из историје, па моја тадашња наставница са надимком Клеопатра није никако хтела да ме прескочи при избору екипе за такмичење иако сам јој вазда постављао нека незгодна, за оно време, питања.

Волео сам ја моју Клеопатру, никада ме није слагала, чак ни када сам јој постављао та незгодна питања.)

Е, сад допуштам могућност да си ти у праву, то јест да су нам за то такмичење организатори потурили лажне податке. Није им то било ни први пут, а ево, као што видиш данас, није им то ни последњи пут да нам потурају лажне податке и искривљују истину на страну која је њима потребна. (То се данас зове спиновање, зар не?)

А чак и да си ти у праву, зар бројка од 12000 у односу на 15 милиона становника нешто мења у мојој тврдњи о њиховој популарности?

Пази, са 12000 чланова 1941. преузимају власт 1945. и држе ову земљу под собом већ 70 година.

То би било као кад би данас владу Србије састављала она смешна руска странка са последњих избора.

И само немој да ми продајеш данас неко романтичарско виђење о томе како је популарност КПЈ нагло порасла за време Другог светског рата јер су они једини у овом народу били истински антифашисти док су сви остали млатили празну сламу борећи се против фашизма, а за слободу своје земље.

Видиш и сам да је та тврдња данас, у 2016. години, помало смешна, зар не?
urbana_gerila urbana_gerila 09:48 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

tasadebeli


ponavljam ti, ni ti ni bilo ko nije mi potreban da me podučava etici.
da sam ja ti, ovde bih stao ma kakva semantika da mi je u glavi.

ovaj put ne samo faktografije, već i elementarne logike radi:
narodnooslobodilačka vojska, tada već jugoslovenska armija, brojala je na kraju rata 800 000 boraca, od toga, ako se dobro sećam, 23 000 članova kpj.
iz toga impliciraju dve stvari - njen opštenarodni karakter i činjenica da drug član nije bilo lako postati.
vcucko vcucko 10:11 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

tasadebeli

А чак и да си ти у праву, зар бројка од 12000 у односу на 15 милиона становника нешто мења у мојој тврдњи о њиховој популарности?

Пази, са 12000 чланова 1941. преузимају власт 1945. и држе ову земљу под собом већ 70 година.

То би било као кад би данас владу Србије састављала она смешна руска странка са последњих избора.

Bilo bi dobro imati podatak koliko su druge (legalne) stranke imale članova, kako su bile organizovane, koliko je to uopšte imalo uticaja na svakodnevni život prosečnog građanina itd. - jednostavno, nismo živeli trada pa ne znamo.
I teoretski i praktično, 12.000 fanatizovanih pripadnika stranke organizovane na vojnom principu, koji deluju sinhronizovano i strogo hijerarhijski i pritom 24 sata dnevno misle na svoju političku stvar, a za sve ostalo kako bude - to je, priznaćeš, respektabilna sila kakva je u stanju da prevrne naopačke i mnogo veće zemlje.
Nije sve u prostim brojevima.
tasadebeli tasadebeli 14:57 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila

da sam ja ti, ovde bih stao ma kakva semantika da mi je u glavi.



Покушавам да станем са семантиком, али ми не иде...

Некако ми се не да да ћутим поред вас толиких "историчара" - комесара данас по Србији.


narodno oslobodilačka vojska, tada već jugoslovenska armija, brojala je na kraju rata 800 000 boraca, od toga, ako se dobro sećam, 23 000 članova kpj.
iz toga impliciraju dve stvari - njen opštenarodni karakter i činjenica da drug član nije bilo lako postati.



Чији општенародни карактер? Војске или Комунистичке партије?

Или је то за тебе све једно те исто?

За мене, богами, није.

Нити ће бити.

И да ли се може говорити о општенародном карактеру те војске после мобилизације по Београду и Шумадији за Сремски фронт?

Мој мобилисани ујак чије кости леже у гробници код Шимановаца би ти сада рекао да њега више не рачунаш у тај "општенародни карактер".



Strength of Yugoslav partisans


Serbia (proper):


Late 1941 - 23 000

Late 1942 - 8 000

September 1943 - 13 000

Late 1943 - 22 000

Late 1944 - 204 000



Пази, извори за ове податке су ваши. (ЛИНК ЛИНК ЛИНК)

(Војноиздавачки завод, 1969; Војноистортијски институт 1982


У пичку материну, колико вам је нагло порасла популарност у Србији!

Чак десет пута после савезничког бомбардовања за Ускрс 1944. и мобилизације по Србији и Шумадији после октобра 1944.

Радо иде Србин у војнике, а? У року од неколико месеци?

Колико се ја разумем у то, мобилизација не значи добровољно пријављивање у војску, јел' тако?







И овиме не држим теби никакве лекције из етике.

Само ти говорим оно шта ја мислим о томе.

А ти ако ниси у стању да поднесеш да неко другачије мисли...

Па и то онда све говори о "антифашистима" данас.

Тако да на сву срећу, ти ниси ја, нити сам ја ти.

Нити ћу ја због тога да престанем да мислим.

Баш је леп овај свет,
онде поток, овде цвет...


vcucko

12.000 fanatizovanih pripadnika stranke organizovane na vojnom principu, koji deluju sinhronizovano i strogo hijerarhijski i pritom 24 sata dnevno misle na svoju političku stvar, a za sve ostalo kako bude - to je, priznaćeš, respektabilna sila kakva je u stanju da prevrne naopačke i mnogo veće zemlje.
Nije sve u prostim brojevima.



Да, баш тако. Да преврну. Као што се преврће смрдљива чарапа.

А то што им је број касније толико нарастао јер су примали свакојаке пилићаре и башибозук којима су зинуле очи на дедињске виле, то је нешто друго.

Хијерархија, бато! Не зна за милост!
urbana_gerila urbana_gerila 17:04 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

tasadebeli


niti sam ti sugerisao da prestaneš da umuješ niti da o tim umovanjima pišeš.
napisao sam šta bih ja uradio da sam ti, što, na sreću i dok je pameti - sigurno neću biti.


samo tvojih nedužnih učenika radi:

olivera milosavljević
Što više nemuštog govora, to više sramnog izvrtanja činjenica: „Dragiša Cvetković nije potpisao pristupanje Trojnom paktu nego protokol o pristupanju“ (ili kako zavarati prostotu)


tasadebeli
Чији општенародни карактер? Војске или Комунистичке партије?
Или је то за тебе све једно те исто?
За мене, богами, није.
Нити ће бити.



neka zlonamerni koliko hoće kleveću i lažu da su reči vašeg pedagoga potvrda preciznosti dijagnoze koju je glede revizionističkih tehnika dala profesorica milosavljević, neka isti meni prebace da sam sklon patosu, ali - ne stidim se što mi je muška suza kanula pred tim principijelnim, a zašto ne reći, i patriotskim stavom, pa neka je vaš nastavnik srpskog, ovako uznesen, i smetnuo s uma trivijalnosti poput subjekta i prisvojne zamenice.



tasadebeli
И да ли се може говорити о општенародном карактеру те војске после мобилизације по Београду и Шумадији за Сремски фронт?
Мој мобилисани ујак чије кости леже у гробници код Шимановаца би ти сада рекао да њега више не рачунаш у тај "општенародни карактер".


ni ti ni ja, na žalost, ne znamo šta bi tvoj ujak rekao da je preživeo rat.
ja ću reći - neka mu je večna slava!
a, da je bio među onih više od 20 000 srpskih mladića koji su poginuli ratujući na strani nemaca, jer ih je pogazivši i oficirsku čast i zakletvu kralju koji ga je pozvao da svoje ljude stavi pod titovu komandu, lažući da je u kraljevo ime od 1. septembra 1944. mobilisao mihailović, rekao bih - prosto mu bilo.
tasadebeli tasadebeli 20:21 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila

napisao sam šta bih ja uradio da sam ti, što, na sreću i dok je pameti - sigurno neću biti.



То сам исто и ја рекао. Добро је да се барем у нечему слажемо.

Фала богу, ти ниси ја, ни ја нисам ти. Нити ћемо икада бити.


samo tvojih nedužnih učenika radi:


reči vašeg pedagoga


neka je vaš nastavnik srpskog,



А шта тебе боли курац за моје ученике и за то што сам ја наставник и педагог?

Није ти ово први и једини коментар у којем то помињеш.

Ја тебе не гледам кроз то каква си личност, какав карактер, чиме се бавиш,...

Гледам те искључиво кроз ово што пишеш у својим коментарима.

А ти не умеш другачије?

Научило то тако у својој кумровачкој политичкој школи, па то ти је!

Навикло то да се књиге самоуправно повлаче из излога, па не уме другачије да мисли!(ЛИНК)

Ево, пуна ти је Србија данас таквих, сви они пишу за таблоиде, раде за разне Службе, баве се ширењем лажи и спинова да би манипулисали "простим пуком" јер они тако и данас третирају грађане Србије.

Исто као и Титови комунисти некад. Грађанство је марва. Добре душе кад му леђа пучу.

Само су заборавили на оно: коме закон лежи у топузу, трагови му смрде нечовјештвом.

Али зато то грађанство Србије није заборавило и не треба да заборави.

Да опрости да, али да заборави никада. Да се то грађанству Србије не би поновило опет.

Рекох ти то већ, ево поновићу:


Ова госпођа чији си текст овде окачио, уз дужно поштовање према мртвима, није правила разлику између националиста и фашиста.

За њу је то све било једно те исто. Чим носи атрибут српски, мора да буде фашизам, клерофашизам, бла, бла, бла... Нема ту шта да се размишља. Тако је најлакше, црно-бело. Ко ће још да замара мозак нијансама.

Уосталом, тако то наредило још од ОЗНЕ и УДБЕ. немам ја шта да мислим. Мисле они уместо мене.

И то се најбоље види, рецимо, када је ова госпођа говорила о три лица Црњанског.

И по могућству, на основу политичког опредељења окарактериши читаву личност и све што је неки човек урадио у читавом свом животу.

Опет оно, гуд гајз - бед гајз, па удри! (Сунце ти жарко, к'о Тачно у подне са Гари Купером! Или још боље, к'о Обрачун код ОК корала! Или Отписани или Валтер брани Сарајево! Дође му на исто...)

Дрљај, брате, удри по свима по принципу "ко није са нама, тај је против нас", што рече ономад деконтаминирана генералска ћерка Борка Павићевић. И свакоме ко не мисли идентично као и ја, само ћу да му прилепим етикету фашиста и завршио сам себи посао.

И ту нема шта ни да се дода ни да се одузме, јел' те?

Осим што због таквог поједностављеног гледања на политику у Србији (као у вестерн филмовима које је и "наш" Маршал, а каплар код Хабзбурга толико волео), овај продужени грађански рат међу Србима због тога траје ево већ 70 година. И никако му не дају да се угаси!

Чим се мало утули, одмах крену да га потпирују.

(Дубоко верујем да неки од тих који и данас инсистирају на настављању тог никада завршеног грађанског рата међу Србима, то раде искључиво због неке своје личне и искључиво личне материјалне користи.)

А сви они који и у овој 2016. години, после свега што се са овим народом догађало ових сто година уназад, упорно виде "фашисте" у свакоме са чијим мишљењем се не слажу, под хитно да иду код доктора, па у пензију!

И да не серу више глупости!! Доста је било!


А ти запео, па примењујеш исти метод као и ова госпођа коју си цитирао када је она писала о Црњанском.

Зато и јесмо у толиким говнима до гуше.

Да ли си у стању да водиш нормалан дијалог, а да при томе не помињеш нешто што нема везе са овиме што сам ти ја рекао? Да ли када сучељаваш ставове са неким то увек мора да изгледа као оне оптужнице из новина од 1945. па надаље? (А видимо данас да ови таблоиди које оснивају разноразне Службе које владају овом Србијом још од успешно изведене "револуције" исто то раде.)

Раније си троловао помињући, на све што ја кажем, Госпатасиницу...

'Ајде, било је добро зајебавање док је било зајебавање. Мада је троловање. Али смо се барем насмејали, па нека је и троловање све у шеснаест.

А сада си се ухватио тога којим се послом ја бавим.

Шта је следеће?

Почећеш да ми спомињеш морално-политичку подобност за посао којим се бавим?

Е, па само да те обавестим да је морално-политичка подобност у српском друштву званично укинута половином осамдесетих. Барем званично, а о незваничном постојању тога и данас код Титових пионира, историчара-комесара, не бих овом приликом. Биће и о томе речи, али на неком другом посту.

А ти си изгледа баш типичан пример за Титовог пионира.

Али ако баш инсистираш на томе што сам ја наставник и педагог, може и тако:

Срећом, ови клинци којима сам ја до сада био наставник и којима данас предајем, живеће у неком другачијем друштву у којем више неће бити ни тебе, Титовог пионира, ни мене који покушавам да ти докажем колики си ти, у ствари, поборник једноумља које гуши ову земљу већ 70 година.

Па ће ти клинци онда моћи да се баве правим стварима, а не тиме чија је баба помагала партизане ширећи трипер међу четницима.
predatortz predatortz 20:27 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

tasadebeli


u centar!
ti si simpatični debeli nastavnik, ja simpatični glupi bosanac - do momenta dok mu se ne dirne u rahmetli partiju.
onda u njemu umre roker, a oživi komesar.
tasadebeli tasadebeli 20:46 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz
tasadebeli


u centar!
ti si simpatični debeli nastavnik, ja simpatični glupi bosanac - do momenta dok mu se ne dirne u rahmetli partiju.
onda u njemu umre roker, a oživi komesar.




Јес вид'о човека?

Чим крене тако, мени одмах буде јасно са каквим умом имам посла.

Запео баш к'о друг Раја, јеботе!

И шта нама дебелима или глупима онда преостаје?

Како онда да разговарамо са таквима данас у 2016. години?

Осим да почнемо да се зајебавамо...






predatortz predatortz 20:50 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije


И шта нама дебелима или глупима онда преостаје?

Како онда да разговарамо са таквима данас у 2016. години?

Осим да почнемо да се зајебавамо...


Naravno. Što se četnika tiče, imam daleko izbalansiraniji stav od ovoga koji ovde ispoljavam.
No, kad mi počnu da pametuju spomeničari treće generacije, namerno preuveličavam samo da im živce kidam.
urbana_gerila urbana_gerila 21:04 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

tasadebeli


u pravu si, samo si tvrdio da si nastavnik, ja sam ti po automatizmu, valjda iz nekog prošlog vremena u kome se to podrazumevalo, pripisao da si i pedagog.
neće se ponoviti - em ne laskam muškarcima em ne lažem decu.

gomila apsurda koju si još naveo nije vredna odgovora, uspeo si da ti uobičajena konfuznost nadvisi dosadašnji standard.
urbana_gerila urbana_gerila 21:17 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz
ja simpatični glupi bosanac


ne.
ti si duhovit bloger, za koga mislim da je častan i pošten u realnom životu, i na koga bih u nekoj zajedničkoj ne daj bože situaciji mogao da se oslonim.

neće me pogoditi ako sam se i zajebo.
urbana_gerila urbana_gerila 21:27 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz
Naravno. Što se četnika tiče, imam daleko izbalansiraniji stav od ovoga koji ovde ispoljavam.
No, kad mi počnu da pametuju spomeničari treće generacije, namerno preuveličavam samo da im živce kidam.



da me lično poznaješ, bilo bi ti smešno da pročitaš ovako nešto a da je vezano za mene.
i u realnom životu, a u virtuelnom posebno, retko sam nervozan - nefunkcionalno je.
sa iole pametnim i pristojnim mogu da polemišem do besvesti, sa primitivcima sam pristalica navijačke nabodi ga mantre.
tasadebeli tasadebeli 21:27 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz

И шта нама дебелима или глупима онда преостаје?

Како онда да разговарамо са таквима данас у 2016. години?

Осим да почнемо да се зајебавамо...


Naravno. Što se četnika tiče, imam daleko izbalansiraniji stav od ovoga koji ovde ispoljavam.
No, kad mi počnu da pametuju spomeničari treće generacije, namerno preuveličavam samo da im živce kidam.



Ма пусти...

Ја му лепо, на оно његово о "општенародном карактеру" окачим податке које су његови (наглашавам, његови) наводили:

Крајем 1943. међу југословенским партизанима је било 22 000 бораца из Србије да би крајем 1944. та цифра нарасла на 204 000.


Десет пута више, бре!


И упореди то са цифрама из осталих република и покрајина, молим те, (ЛИНК)

са тиме колико се у истом периоду број бораца из других република и покрајина бивше СФРЈ повећавао.

Евентуално би пропорционално ту били близу Македонија и Војводина, али ни они не као Србија.

И покушавам да му кажем како је сасвим сигурно да нису сви ти мобилисани (наглашавам, мобилисани, не добровољци!) подржавали Тита и партију који су их искористили за свој мали прљави грађански рат усред окупиране земље.

Имам два последња писма оног мог ујака, деветнаестогодишњака тада, којег сам помињао да је погинуо на Сремском фронту, која је он писао месец дана пре него што га је разнела немачка граната.

И ни у једном писму тај мој ујак не спомиње ни Тита ни партију...

Помиње слободу, јебем му матер... Слободу, бре!

Хтели су само да буду слободни људи, ништа више.

Баш их било брига за тај прљави грађански рат под окупацијом који се очигледно водио да би једну екипу из дедињских вила сменила друга екипа у тим вилама. Она екипа која није навикла да својим радом и трудом нешто стекне, него је то радила пилићарењем и манипулацијама.

А каква је та слобода била за коју су гинули и били рањавани толики, показало се одмах исте те године када је рат завршен, пред оне прве уставотворне изборе у ослобођеној земљи.

Ено, писао сам о томе на последњем Брајином посту. (ЛИНК)

А овај Урбани ми на све то паламуди о присвојним заменицама и о томе какав сам ја наставник и педагог.

Још на то дода и младиће које су четници завели...

Па шта му онда одговорити на то?
tasadebeli tasadebeli 21:38 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila

em ne lažem decu.



Е, ово си слагао само тако...


gomila apsurda koju si još naveo nije vredna odgovora, uspeo si da ti uobičajena konfuznost nadvisi dosadašnji standard.



Ма важи...

И ти си за једну ствар у праву.

Узалудна је ово семантика.
anonymous anonymous 23:16 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije


tasadebeli
07:54 12.05.2016


Ако тако наставите како сте почели, драги моји саборци, с ким ћу се ја онда борити против оног правог, истинског фашизма који нам данас куца на врата?


Ja se Taso, pridružujem tvom Pokretu otpora.


kosta.babic kosta.babic 19:59 11.05.2016

ponavljači na barikadama kolaboracije

Probo da razumem al' ne umem.Šta je pisac hteo da kaže?
predatortz predatortz 20:12 11.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

kosta.babic
Probo da razumem al' ne umem.Šta je pisac hteo da kaže?


Kako šta?
Da drug Staljin nikad nije poslao vojsku na Poljsku, da nije imao nikakav dil sa Hitlerom pre ovih naših nesretnika. Da su Nedić i Draža bili veliki germanofili još za vreme Prvog svetskog rata i da su bili infiltrirani u srpsku vojsku da je buše iznutra, a da je drug Joža bio srpski špijun u austrijskoj vojsci. Toliko su se njih trojica dobro pretvarali da su napredovali, ranjavani, unapređivani i odlikovani. Neki i više puta.
Potom, da su oficiri Kraljevine bodrili narod da beži iz vojske u aprilskom ratu, dok su komunisti molili vojsku, Hrvate i Slovence da se ne predaju nego da časno ginu za krunu i otadžbinu.
Onda je došla kapitulacija, pa se Tito lomatao po gudurama Ravne gore, još u maju mesecu. Draža je pio špricer sa Dedijerom na dedinju. Onda je Tito u maju digao ustanak, ali je to ignorisano. Posle su neki dražini na vašaru pucali u leđa nekim žandarmima, pa je to uzeto kao dan početka borbe naših naroda i narodnosti. Kada su Nemci napali SSSR, Draža se blagoizvoleo odlučiti da ide na teren gde je Tito imao već formiranu gerilu.

Da ne dužim. Tita je spasao Rex, kuću su mu ustaše zapalile, majku i sestre ubili u Jasenovcu jer je bio trn u oku ustaškim vlastima. Dražina žena Herta Has je bila na kratko u ustaškom zatvoru, ali zbog Dražine saradnje sa okupatorom su je pustili van, popila je par pića sa Velebitom i otšetala u noć. Posle se nervirala oko neke kurvetine Davorjanke, ali to nije ni od kakvog istorijskog značaja.

freehand freehand 23:07 11.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz
kosta.babic
Probo da razumem al' ne umem.Šta je pisac hteo da kaže?


Kako šta?
Da drug Staljin nikad nije poslao vojsku na Poljsku, da nije imao nikakav dil sa Hitlerom pre ovih naših nesretnika. Da su Nedić i Draža bili veliki germanofili još za vreme Prvog svetskog rata i da su bili infiltrirani u srpsku vojsku da je buše iznutra, a da je drug Joža bio srpski špijun u austrijskoj vojsci. Toliko su se njih trojica dobro pretvarali da su napredovali, ranjavani, unapređivani i odlikovani. Neki i više puta.
Potom, da su oficiri Kraljevine bodrili narod da beži iz vojske u aprilskom ratu, dok su komunisti molili vojsku, Hrvate i Slovence da se ne predaju nego da časno ginu za krunu i otadžbinu.
Onda je došla kapitulacija, pa se Tito lomatao po gudurama Ravne gore, još u maju mesecu. Draža je pio špricer sa Dedijerom na dedinju. Onda je Tito u maju digao ustanak, ali je to ignorisano. Posle su neki dražini na vašaru pucali u leđa nekim žandarmima, pa je to uzeto kao dan početka borbe naših naroda i narodnosti. Kada su Nemci napali SSSR, Draža se blagoizvoleo odlučiti da ide na teren gde je Tito imao već formiranu gerilu.

Da ne dužim. Tita je spasao Rex, kuću su mu ustaše zapalile, majku i sestre ubili u Jasenovcu jer je bio trn u oku ustaškim vlastima. Dražina žena Herta Has je bila na kratko u ustaškom zatvoru, ali zbog Dražine saradnje sa okupatorom su je pustili van, popila je par pića sa Velebitom i otšetala u noć. Posle se nervirala oko neke kurvetine Davorjanke, ali to nije ni od kakvog istorijskog značaja.


I obraz pod dupe. Onda ide sve ovo, lako i pitko.
urbana_gerila urbana_gerila 00:07 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije


ne sme se zaboraviti ni to da je taj zlikovac tito navuko mladog kralja petra obećavši mu da će ga primiti u skoj, pa je njegovo veličanstvo nadajući se da će jednog dana, zašto da ne, postati i kandidat za člana partije - pozvao četnike da se pridruže partizanima.
mihailović bi, vazda veran zakletvi datoj kralju i otadžbini, to realizovao, ali se onda tito preobuko u četničku trojku i ukrao mu penkalo kojim je već zamahnuo da potpiše tu naredbu.
zlotvor je potom otetim domaćinskim mastilom, predstavljajući to kao da radi u kraljevo ime, izvršio mobilizaciju, i onda te regrute priključio nemcima, obmanjujući srpske mladiće da su to englezi i amerikanci koji nemačke uniforme nose kao aktuelni modni detalj, a pošto su studenti sa grupe za nemački jezik sa oksforda i harvarda - komuniciraju isključivo na nemačkom jer vežbaju za seminarski.

ni tu nije kraj nepočinstvima ovog bandita sa poternice, i dalje se lažno predstavljajući kao mihailović, primorao je i čuvenog četničkog komandanta damjanovića ne samo da iskopa i oživi one brojne nemce koje je ovaj pobio, nego i da im izda ausvajs i lično ih prevede preko majevice - samo da bi leku buduću slavu pomutio.

kažu da ljudi u ratu pokažu svoje i najbolje i najgore lice, ali šta reći za to što se ovo zlo nastavilo i posle komunističke okupacije koju su milioni jugoslovena bili primorani zvati oslobođenjem - diktator je, bre, naterao sužnje na kuluk koji je, da se ne dosete, nazivao obnova i izgradnja zemlje, uterao ih u škole, lišio osnovnog ljudskog zadovoljstva da, kako je red, izvade šlajpik i lekaru plate, poštenim miškovićima, kostićima i karićima oduzimao u znoju predaka sticane posede pa ih delio neradnicima bez porekla, uvaljivao im stanove koje su paćenici posle morali da otkupljuju i za po nekoliko desetina maraka, terao ih da se fićom drndaju do radničkih i ferijalnih odmarališta iako su oni navikli samo na mercedes i hotele sa 5 zvezdica...

a, šta tek reći na to što se nad potomcima junaka koje nikada ne bi pobedio da rusi, englezi, amerikaci i klingonci nisu izdali - iživljavao terajući ih da predaju matematiku umesto srBskog.
predatortz predatortz 07:14 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

I obraz pod dupe. Onda ide sve ovo, lako i pitko.


Što se tiče te discipline, mislim da u njoj dominiraš na blogu. Ne verujem da sam u tom mišljenju usamljen.
milisav68 milisav68 07:22 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

freehand
I obraz pod dupe. Onda ide sve ovo, lako i pitko.

Kad pomenu obraz, da Draža nije imao obraz, Tito bi završio svoj revolucionarni put još `41.
predatortz predatortz 07:25 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

a, šta tek reći na to što se nad potomcima junaka koje nikada ne bi pobedio da rusi, englezi, amerikaci i klingonci nisu izdali - iživljavao terajući ih da predaju matematiku umesto srBskog.


Dakle, ti zameraš Titu što je mom ocu dozvolio školovanje? Školovanje bez stipendije, doma i ostalih pogodnosti koje su drugi imali?
Bolesno!

Doduše, možda mu je tu Tito i pomogao.
Malo, jer se u ocu probudio inat, malo zbog toga što je naučio da se bori.

Ko zna, da je deda bio partizan, heroj, možda bi se i moj ćale overio iglom kao neka deca partizanskih junačina iz mog kraja.

Hvala ti, druže Tito!
gedza.73 gedza.73 07:31 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila
diktator je, bre, naterao sužnje na kuluk koji je, da se ne dosete, nazivao obnova i izgradnja zemlje, uterao ih u škole, lišio osnovnog ljudskog zadovoljstva da, kako je red, izvade šlajpik i lekaru plate, poštenim miškovićima, kostićima i karićima oduzimao u znoju predaka sticane posede pa ih delio neradnicima bez porekla, uvaljivao im stanove koje su paćenici posle morali da otkupljuju i za po nekoliko desetina maraka, terao ih da se fićom drndaju do radničkih i ferijalnih odmarališta iako su oni navikli samo na mercedes i hotele sa 5 zvezdica...

Jel' bilo u tom panteonu još bogova ili samo taj jedan?

freehand freehand 07:50 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz
I obraz pod dupe. Onda ide sve ovo, lako i pitko.


Što se tiče te discipline, mislim da u njoj dominiraš na blogu. Ne verujem da sam u tom mišljenju usamljen.

Iz ovoga čitam dve stvari: prvo, da sad raspravu prenosiš na lični nivo uz pokušaj da uvrediš. Karakteristično za tupsone.
Drugo, da ti je neophodna podrška u tome, da se ne osećaš usamljenim. Karakteristično za sise.

Šteta što nema nekog okupatora da naoruža i podrži, jebiga.
predatortz predatortz 07:53 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije


Šteta što nema nekog okupatora da naoruža i podrži, jebiga.


Prijatelju, za takve mi okupator ne treba.
freehand freehand 07:55 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz

Šteta što nema nekog okupatora da naoruža i podrži, jebiga.


Prijatelju, za takve mi okupator ne treba.

Ujebote... Misirac, ti li si?
predatortz predatortz 08:00 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

freehand
predatortz

Šteta što nema nekog okupatora da naoruža i podrži, jebiga.


Prijatelju, za takve mi okupator ne treba.

Ujebote... Misirac, ti li si?


Neću da koristim krkarizme, pa ću se poslužiti tradicionalnim srpskim:

Odjebi od mene!

Sad i nadalje.
freehand freehand 08:13 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Odjebi od mene!

Sad i nadalje.

Dobro, bre, Misirac, ne žesti se. Svakako smo nebitni i ti i ja. Ovde je o stavovima reč. A tu ću se ponašati onako kako nađem za shodno i kako mi impuls naloži.
freehand freehand 09:24 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

milisav68
freehand
I obraz pod dupe. Onda ide sve ovo, lako i pitko.

Kad pomenu obraz, da Draža nije imao obraz, Tito bi završio svoj revolucionarni put još `41.

Citirao sam, nije to moj izraz. Upotrebljen je ranije, od četnika za četnike.
A Dražin obraz je čuven, kao specifičan materijal koji tehnolozi pokušavaju da iskopiraju i proizvedu. Za specijalne namene, poput oklopa batiskafa za najveće dubine i svemirskih letelica.
urbana_gerila urbana_gerila 09:29 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

predatortz
Dakle, ti zameraš Titu što je mom ocu dozvolio školovanje? Školovanje bez stipendije, doma i ostalih pogodnosti koje su drugi imali?Bolesno!



ne.
ja kažem da su besplatno školovanje, i još mnogo toga što život čini dostojnim čoveka, bili dostupni svima.
stipendiju i te "ostale pogodnosti", ma šta da su, nisam imao ni ja iako sam uvek bio među najboljima i učestvovao na raznim takmičenjima.

predatortz
Doduše, možda mu je tu Tito i pomogao.
Malo, jer se u ocu probudio inat, malo zbog toga što je naučio da se bori.



ček, bre, zar mu borbeni duh već nije usadio leko i ostali vitezovi sa majevice?


predatortz
Ko zna, da je deda bio partizan, heroj, možda bi se i moj ćale overio iglom kao neka deca partizanskih junačina iz mog kraja.



dabre, nasledna adikcija.
da partizani nisu bili narkomani - zar bi se tukli sa onakvom silom umesto da junački napadnu krvoločno prase i podvriskuju ženama da više iznesu tu gibanicu.


predatortz
Hvala ti, druže Tito!



podsvest uvek izbije na površinu...
urbana_gerila urbana_gerila 09:31 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

gedza.73
urbana_gerila
diktator je, bre, naterao sužnje na kuluk koji je, da se ne dosete, nazivao obnova i izgradnja zemlje, uterao ih u škole, lišio osnovnog ljudskog zadovoljstva da, kako je red, izvade šlajpik i lekaru plate, poštenim miškovićima, kostićima i karićima oduzimao u znoju predaka sticane posede pa ih delio neradnicima bez porekla, uvaljivao im stanove koje su paćenici posle morali da otkupljuju i za po nekoliko desetina maraka, terao ih da se fićom drndaju do radničkih i ferijalnih odmarališta iako su oni navikli samo na mercedes i hotele sa 5 zvezdica...

Jel' bilo u tom panteonu još bogova ili samo taj jedan?



to ćeš morati da pitaš svoje, ja sam bio, i ostao, ateista.
gedza.73 gedza.73 09:50 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

urbana_gerila
to ćeš morati da pitaš svoje, ja sam bio, i ostao, ateista.

Pitao.
Pradeda video da pop delovima slavskih kolača hrani stoku pa više nije ni išao u crkvu.
Niko ga nije ni grdio zbog toga. Crkva mu nije ništa dala, pa nije ni bio u obavezi da odužuje.

A tvoji? Jel' su smeli da ne idu na partijske sastanke? Da ih beleže ako ne dolaze ili da beleže one koji ne dolaze? Ne može baš ni kod Tita za džabe.
Mis'm kad več uvlačimo babe, dede, tate, mame.

I Titovi ateisti su imali jednog boga. I male bogiće.
Ja im skidam kapu. Kupili su ljude za situ, i to ne samo prvu generaciju nego i nekoliko vezanih generacija.
Ako, ako, nije to loše. Sva sreća pa ima još poneka zemlja tako uređena.



milisav68 milisav68 10:03 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

freehand
Citirao sam, nije to moj izraz.

Samo sam se nadovezao.
A Dražin obraz je čuven, kao specifičan materijal koji tehnolozi pokušavaju da iskopiraju i proizvedu. Za specijalne namene, poput oklopa batiskafa za najveće dubine i svemirskih letelica.

Možeš da pričaš šta hoćeš, ali je ono činjenica.
urbana_gerila urbana_gerila 10:04 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

gedza.73


ne čudi me da nisi razumeo da ja o crkvi i ne govorim.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:47 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Iscascavaste se ovde vas nekoliko kao da ste jedni drugima familiju pobili.

Zbog cega?

Zbog kurcenja. Ja soko ti govno.

Svako je sebi najbolji, najmoralniji, najprincipijelniji, najispravniji sto se izgleda ne da primetiti dok onog drugog ne proglasi i prozove fukarom.

Aman.

Evo sve vam verujem na rec, a dela jedni drugima - sto je najvaznije od svega - ne znamo.

Sta hocu da kazem? Kad su gadna vremena niko od nas ne zna sta bi uradio, i ne moze da tvrdi. Ko tvrdi da zna - laze.



hoochie coochie man hoochie coochie man 18:58 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Kad pomenu obraz, da Draža nije imao obraz, Tito bi završio svoj revolucionarni put još `41.


Višak obraza a manjak mudrosti, moj Milsiave.
milisav68 milisav68 21:20 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

hoochie coochie man
Višak obraza a manjak mudrosti, moj Milsiave.

Ma znam, tragična ličnost, nedorasla situaciji, ne svojom voljom, već kao posledica opšteg haosa i rasula u zemlji, koja je napravljena i funkcionisala sa gomilom trulih kompromisa.

predatortz predatortz 21:25 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

milisav68
hoochie coochie man
Višak obraza a manjak mudrosti, moj Milsiave.

Ma znam, tragična ličnost, nedorasla situaciji, ne svojom voljom, već kao posledica opšteg haosa i rasula u zemlji, koja je napravljena i funkcionisala sa gomilom trulih kompromisa.



Verovatno nedorastao i kao vojnik, bar za to da nametne ozbiljnu disciplinu, obuzda đilkoše i đikane pod svojom komandom. No, nekoherentan pokret, fizička razdvojenost jedinica, loša sredstva veze, neuvezanost teritorije - sve je to otvorilo mogućnost raznim seoskim vojvodama da rade šta hoće, pa i to da čine teška zlodela prema vlastitom narodu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Ma znam, tragična ličnost, nedorasla situaciji, ne svojom voljom, već kao posledica opšteg haosa i rasula u zemlji, koja je napravljena i funkcionisala sa gomilom trulih kompromisa.


Makar da su Titu roknuli.
predatortz predatortz 21:33 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Makar da su Titu roknuli.


Poslali bi Rusi drugog.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 12.05.2016

Re: ponavljači na barikadama kolaboracije

Pa redom jbg, jednog po jednog:)

Verovatno bi, ali, ma šta ko o njemu mislio ne može mu se osporiti umešnost u manipulaciji, a to je bila preko potrebna osobina za to mesto.
A da li bi drugi mogao da odigra ovako kako je ovaj odigrao...

U svakom slučaju vredelo je pokušati :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:59 12.05.2016

SLAVA IM!

Koliko je ljudi stradalo u Jugoslaviji u Drugom svetskom ratu?

Napravljeno je nekoliko procena i radova:

1. Prvi ozbiljniji rad je bio u proleće 1947. godine, i radio ga je prof. dr Vladeta Vučković, koji je radio u Saveznom zavodu za statistiku. Koristeći rezultate iz popisa 1921. i 1931. godine, kao i demografske statistike okolnih zemalja, on je u kratkom roku došao do broja od 1,7 miliona ljudi demografskog gubitka.
Demografski gubitak označava koliki je pad stanovništva posle određenog događaja, u odnosu na očekivani broj. U sebi, osim poginulih, sadrži i povećanu smrtnost, smanjeni natalitet, kao i emigraciju.

2. Ono što se čini kao logičan poduhvat, je da se popišu imena stradalih. Bilo je pokušaja da se to uradi odmah posle rata, ali je pravi posao urađen tek 1964. godine u "Poimenični popis žrtava Drugog svetskog rata". On je napravljen za potrebe ratne odštete, i nije publikovan četvrt veka. Na sebi sadrži spisak od skoro 600.000 lica, a procena je da još oko 20 do 30% nije upisano. Osim toga, saradnici okupatora takođe nisu upisani, procena je da ih ima još oko 200.000. Procene SZS su bile da je oko 1,1 miliona ubijenih, a da je demografski gubitak preko 2 miliona.

3. Sledeći ozbiljniji radovi su bili tek krajem osamdesetih godina XX veka. Dva statističara, Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić su na osnovu zvaničnih podataka do 1940. godine kao i popisa iz 1948. dali procene. Po Kočoviću su 1,985 miliona demografski gubitak, a 1,014 milion broj poginulih, dok je po Žerjaviću 2,022 miliona demografski gubitak, od čega 1,027 milion poginulih.


Sve tri analize su zbog statističke greške vrlo blizu.

Broj poginulih je u opsegu 1,014 do 1,1 miliona, pri čemu je manja brojka realnija. Demografski gubitak iznosi oko 2 miliona, pri čemu treba imati u vidu da je u tom broju i nekoliko stotina hiljada ljudi (Nemaca, Italijana) koji su iseljeni posle rata, čime za sam rat stižemo blizu broja od 1,7 miliona, koja je najduže u opticaju na ovim prostorima.
tasadebeli tasadebeli 07:19 12.05.2016

Re: SLAVA IM!

Filip Mladenović

SLAVA IM!



Покушано је и у последњих 15 година да се праве поименични спискови жртава. Рецимо, Српска православна црква је покренула један пројекат пре десетак година, али се нешто са тим пројектом стало у последње време и нико га не помиње.

Основни проблем са поименичним пописом жртава је недостатак свих потребних личних података.

Рецимо, није ми био проблем да пријавим ујака који је погинуо на Сремском фронту, а који је пре тога, у октобру 1944. у Београду, мобилисан у 8. црногорску пролетерску бригаду. (Мобилизациони центар био у основној школи "Матија Бан", то јест "Јосиф Панчић" данас, на Бановом брду.)

Имао сам за тог ујака све податке који су се у пријави тражили.

Али нисам могао да пријавим бабиног рођеног брата кога су Руси при ослобађању убили на прагу газдиног винског подрума на неком салашу у околини Титела док им је он објашњавао да не могу да уђу у подрум и избуше мецима огромну винску бурад да би се налокали, него им је говорио како ће им он изнети вино у бокалима да пију као људи, ослободиоци, а не као животиње.

Руси нису имали стрпљења да сачекају епилог тог лингвистичког инцидента и покосили су га на прагу тог подрума у којем је он само радио за неког газду, то јест подрума који није био његов.

Остала је само породична прича о том догађају.

Али шта ми све то вреди кад од личних података за бабиног рођеног брата знам само да се звао Богдан Плештић.

Нисам могао да га пријавим на тај списак који је правила Српска православна црква.

Слава и њему, исто као и оном ујаку којег сам успео да пријавим на списак.

П.С. - Ово испричах чисто илустрације ради колико је заправо тешко доћи до прецизног броја жртава у том хаосу, рату за ослобођење и троструком грађанском рату који се упоредо, онако у сенци, тада водио на територији ондашње Југославије.
freehand freehand 19:08 12.05.2016

Partizanski zločini nad okupatorom

... i pravedna odmazda:

Zločin u Pančevu 1941.

Zločin u Pančevu 21-22. aprila 1941. su izvršili pripadnici Wehrmachta i domaći nacifikovani Folksdojčeri nad 36 građana Pančeva, u okupiranoj Jugoslaviji tokom Drugog svetskog rata.
...
Povod za zločin bilo je stradanje jednog nemačkog vojnika koga je ubio drugi nemački vojnik u pijanom stanju, povodom proslave Hitlerovog rođendana u Pančevu (20. april). Kako bi se zataškao ovaj zločin insceniran je napad na nemačku patrolu u neposrednoj blizini Starog pravoslavnog groblja u Pančevu. „Utvrđeno je, istragom vođenom od strane nemačkih vojnih vlasti, da je ovaj nemački vojnik ubijen od strane nemačkog vojnika u međusobnoj svađi i u pijanom stanju. Nemci iz Pančeva inscenirali su napad na nemačku vojsku sa srpskog groblja, želeći na taj način da kod vojnih vlasti ovo prikažu kao napad izvršen od strane Srba, da bi se na taj način izazvao revolt kod nemačke vojske protiv Srba. Nemačka vojska je odgovorila mitraljeskom i puščanom paljbom. Ona lica koja su pucala iz groblja, a to su bili Folksdojčeri - članovi Kulturbunda iz mesta odmah su napustili prostor srpskog groblja.“[1] Sutradan je u gradu osvanuo plakat, izdat po nalogu komandanta mesta Bandelova, u kome je pisalo da će za svakog ubijenog nemačkog vojnika biti „obešeno 10 Srba“.
Jedan od motiva za ovaj zločin bilo je streljanje 9 lokalnih pančevačkih Nemaca koji su bili nacistički nastrojeni, koje je izvršila Vojska Kraljevine Jugoslavije uoči dolaska nemačkih okupacionih trupa u grad i povlačenja jugoslovenske vojske. Reč je o organizovanim petokolonašima koji su pokušali da razoružaju grupu jugoslovenskih vojnika koja se povlačila prema Beogradu.
Zločin u Pančevu nad 36 uglavnom srpskih sugrađana inspirisali su lokalni nacisti, pre svega Jacob Awender, jedan od lidera nacističkog pokreta među vojvođanskim Nemcima. Za vreme njegovog aktivnog političkog rada od sredine 1930-ih Pančevo je postalo najznačajnije uporište nacističkog pokreta među jugoslovenskim Nemcima. U ovom gradu nacifikovana folksdojčerska omladina bila je organizovana u okviru tzv. „Obnovitelja“ (koji su krajem 1938. preuzeli rukovođenje Kulturbundom). Lokalni nacisti su u Pančevu izdavali svoje glasilo i imali su knjižaru.
...
21. aprila u Pančevu je uhapšeno oko 100 lica, od kojih je odabrano njih 40 i oni su izvedeni pred vojni sud. „Suđenja u pravom smislu reči nije ni bilo, zapisnik o saslušanju privedenih nije vođen, optuženima nije data mogućnost da se brane. Štaviše, na suđenju nije doneta ni formalna presuda, već je prredsedavajući Bandelov usmeno saopšti žrtvama: Ti štrik, ti kuglu. Celo suđenje obavljeno je u roku od dva sata: 36 ih je osuđeno na smrt, a 4 lica su oslobođena.“[3]
Istog dana streljana su 4 lica. Sutradan, 22. aprila 1941, obešeno je 18 lica i streljano je 14 lica. Najpre je izvršeno vešanje na Starom pravoslavnom groblju. Porodice obešenih bile su naterane da dođu na groblje i da posmatraju egzekuciju. Sem toga, velik broj lokalnih Nemaca posmatrao je vešanje i streljanje, o čemu svedoči film na kome se vide nemački civili, neki od njih sa nacističkim oznakama, kako zagledaju u leševe streljanih. Vešanje je izvršio lokalni Nemac, limar Herman Brum, koji će poginuti 1943. u Bosni u borbi protiv partizana kao pripadnik 7. SS divizije „Printz Eugen“. Streljanje su izvršili pripadnici Wehrmachta.
Obešena su sledeća lica: Milanović Milan, Milivojević Milutin, Cadik Jakov, Koceš Franja, Caran Milorad, Azicki Pera, Mirđić Đorđe, Žestić Vladimir, Maksin Jovan, Topolovački Aleksandar, Skovran Mirko, Ristić Ljubomir, Jeftić Milenko, Adamović Jovan, Stojkov Dušan, Radak Kosta, Ćosić Taja, Šiškulović Darinka (svi iz Pančeva, sem Milivojevića koji je bio iz Omoljice pokraj Pančeva).
Streljana su sledeća lica: Humanović Tihomir, Grobanović Ivan, Tešanović Gojko, Pantelić Sava, Hadžić Dušan, Grujuć Đura, Haker Šandor, Markov Toma, Perić Steva, Crni Đura, Novak Marijan, Milenković Dragutin, Nedić Pera, Dimković Tihomir, Atanacković Draga, Atanacković Radivoj, Avramov Vasa, Pinter Stevan (svi iz Pančeva).
Sve žrtve, i obešene i streljane, ostavljene su na tom mestu 24 časa, nakon čega ih je rodbina sahranila. Istovremeno su sahranjene i četiri žrtve koje su dan ranije streljane




A ti sediš u podrumu, smrdiš i čekaš da dođu Amerikanci. Ali je bitno da ti je cev okrenuta na pravu stranu.
predatortz predatortz 19:13 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

A ti sediš u podrumu, smrdiš i čekaš da dođu Amerikanci. Ali je bitno da ti je cev okrenuta na pravu stranu.


Ko?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

Ko?


Valjda Filip.

Ne njegov tekst se odnosi komentar.

predatortz predatortz 19:18 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

hoochie coochie man
Ko?


Valjda Filip.

Ne njegov tekst se odnosi komentar.



A vidim i da proziva Leku Rankovića. Doduše, nije Leka aprila '41. pružao otpor Nemcima. Leko Damjanović jeste, ali Leka nije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:23 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

A vidim i da proziva Leku Rankovića.


Možda i on, mada je meni Filip sumnjiviji.
To sa puškama ali u podrumu mi nekako liči na Fiću.

A Leka je u to doba valjda još šio KOPORANE.
predatortz predatortz 19:26 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

A Leka je u to doba valjda još šio KOPORANE.


Nije. Bio je u Zagrebu, službeno. E, sad, da li je bio u odboru za svečani doček... Uglavnom, mobilizaciji da brani zemlju se odazvao nije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:34 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

Nije. Bio je u Zagrebu, službeno


A već je bio ?
Pa dobro, logično, posle abadžije prva sledeća stepenica je državnik.
predatortz predatortz 19:34 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom



A ti sediš u podrumu, smrdiš i čekaš da dođu Amerikanci.


A đe si ti tad bio? Da te nisu strijeljali, ne dao bog?!*

*Nije aluzija na ove streljane ljude, nego na onaj vic kad se đed Crnogorac kurčio pred unucima pa ispalo da su ga Nemci streljali tokom rata.
predatortz predatortz 19:36 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

hoochie coochie man
Nije. Bio je u Zagrebu, službeno


A već je bio ?
Pa dobro, logično, posle abadžije prva sledeća stepenica je državnik.


Sa vilom u Andre Nikolića i vilom u Dubrovniku, u kojima je na miru provodio penzionerske dane. Pa da mi neko kaže da je Amerika zemlja mogućnosti!
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

Pa da mi neko kaže da je Amerika zemlja mogućnosti!


Ma i mi smo neki nezahvalni
Pazi elite, šloser, učitelj, abadžija i propali student vodili i revoluciju i zemlju, a mi još kukamo.
Malo nam.
'Oćemo neke školovane, koji će nam oni krasni.
'Oćemo kojekave akademike, pravnike, doktore nauka, koji su se oko Draže okupili, a 'vaki ljudi vodili patrizane.
predatortz predatortz 19:52 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

Pazi elite, šloser, učitelj, abadžija i propali student vodili i revoluciju i zemlju, a mi još kukamo.


Nemoj tako, učili su oni. U zatvorima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:01 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

Nemoj tako, učili su oni. U zatvorima.


Da, još i to.
Abadžija a uz to još i robijaš.
Pa kud ćeš boljeg čoveka da ti vodi državu.

predatortz predatortz 20:03 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom

hoochie coochie man
Nemoj tako, učili su oni. U zatvorima.


Da, još i to.
Abadžija a uz to još i robijaš.
Pa kud ćeš boljeg čoveka da ti vodi državu.



Vodili su njega, prijatelju, Hrvat i Slovenac k'o vola! I završio je kao vo. Rekao bih da je to kosmička pravda, da Srbija nije završila ovako kako je završila. Zbog vola!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom


Rekao bih da je to kosmička pravda, da Srbija nije završila ovako kako je završila. Zbog vola!


Ma, i meni je žao što je ovako završila, ali teško da je drugačije i mogla kad je iz greške u grešku išla.
I sve to po volji nekih volova, od onog Aleksandra (ujedinitelja jbt, i danas mu to na postamente stavljaju) pa do Leke i Mološevića.

Al valjda je dosta sto godina grešaka, valjda su se opametili i otreznuili od tih ujedinjenja i kojekakvih regiona.
predatortz predatortz 21:03 12.05.2016

Re: Partizanski zločini nad okupatorom


Al valjda je dosta sto godina grešaka, valjda su se opametili i otreznuili od tih ujedinjenja i kojekakvih regiona.


Ne bih se u to kladio.
freehand freehand 19:13 12.05.2016

Jebi ga, rat je



A i nije Leka mogo svuda da stigne.
krkar krkar 21:06 12.05.2016

XXX


Jesu svršili ovi četnici što se rajcaju međusobno?

Tchetnick Pride?
freehand freehand 21:38 12.05.2016

Re: XXX

krkar

Jesu svršili ovi četnici što se rajcaju međusobno?

Tchetnick Pride?

Ma kakav pornić. Samo lizanje, čak ih i pozu mrzi da promene. Standardni četnički kunilingus parti. Ko Mujo i Haso bez para pred javnom kućom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:08 12.05.2016

Re: XXX

Samo da dopunim potresne prizore iz Pančeva iz aprila 1941:

Naredba Vojne komande, Beograd
25. april 1941.
NAREDBA 1. svi Jevreji nastanjeni u Beogradu mogu kupovati životne namirnice i drugu robu na trgovima i pijacama svakoga dana samo od 10,30 časova pa nadalje. Trgovci im ne smeju ranije prodavati.
2) na javnim česmama i ostalim mestima gde čekaju u redu građani, Jevreji se mogu uvrstiti u red tek pošto se ostali građani arijevci snabdeju sa odnosnim potrebama.
3) svima trgovcima se zabranjuje, da povećanim cenama i uopšte ispod ruke prodaju životne namirnice i drugu robu Jevrejima.
4) Jevreji koji se ogreše o gornju naredbu kazniće se do 30 dana zatvora ili novčanom kaznom do din. 10.000. Po oceni biće upućeni i u koncentracione logore. Istom kaznom biće kažnjeni i trgovci pomenuti u članu 3) ove naredbe.
5) Za izricanje kazni po ovoj naredbi nadležna je Policija u Beogradu, odnosno njeni kvartovi. Ova naredba stupa odmah na snagu.

Naređeno 25. aprila 1941. u Beogradu. Pukovnik i komandant Von kaisenBerG


Izvod iz Hitlerove naredbe (iz septembra 1941.) u vezi s ponašanjem vojske na okupiranim teritorijama u jugoistočnoj Evropi:

"Da bi se zavere sasekle u korenu, u prvom pojavljivanju i bez oklevanja, moraju se preduzeti najoštrije mere tako da se nametne autoritet okupacione sile i predupredi svako dalje širenje ideje o zaveri.
Kad to činite, morate biti svesni da u tim zemljama ljudski život nema nikakvu vrednost i da efekat zastrašivanja može biti postignut samo neuobičajenom oštrinom. U odmazdu za jednog nemačkog vojnika mora se izvršiti proporcionalna smrtna kazna nad 50 do 100 komunista. Način smrti mora da stvori zastrašujući učinak."
freehand freehand 22:19 12.05.2016

Re: XXX

Samo da dopunim potresne prizore iz Pančeva iz aprila 1941:

Ti prizori i priča tu su da pokažu i posvedoče kako su komunisti pravili sranja pa bežali, inače nikakvog problema ne bi bilo.
Kao i na Kozari na primer. Gde bi ljudi mirno živeli dok ne dođe vreme za pokazivanje pravog lica uz Amerikance koji samo što nisu.
Pa je onda, sledstveno tom pogledu na svet, život i etiku svako ko je spreman da se bori u stvari izdajnik. Što je istina sa stanovišta u toplu mentalnu kaljugu uvaljanog, dok god za uši i nozdrve kasapi izvlače komšije a ne njega.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana