Jubileji| Nauka| Planeta| Putovanja| Sex

Samoubica iz našeg sokaka

krkar RSS / 18.05.2016. u 10:43


20141106%E9%83%91%E5%B7%9E%E8%B7%B3%E6%A5%BC%E5%9B%BE_0.jpeg

Prošle godine mi se ubio prijatelj. Uspešan, profesionalno ostvaren, sa sjajnom porodicom, drag, društven, dobar prijatelj, čovek o kojem je moguće reći samo najbolje. Družili smo se i privatno i porodično i profesionalno. Uvek je bio raspoložen, druželjubiv, ekstrovertan, sasvim u skladu sa svojom profesijom koja zahteva umetničko oblikovanje velike grupe tako da sve funkcioniše kao celina a da se pojedincima ne ubije individualnost. I u poslu i u druženju posle posla bio je u centru pažnje, duhovit, ekspresivan, veseo.

A kad je bio sam sa sobom ili u krugu porodice nije bio ništa od toga. Preko deset godina bolovao je od depresije a poslednjih godina imao je izražene suicidalne tendencije koje je manifestovao samo u uskom krugu. Mi prijatelji znali smo da se leči od depresije iako nismo znali koliko je ozbiljna. On to nije pominjao a ni uži krug nas koji smo bili bliski nismo sa njim nikada pokretali tu temu. Uglavnom bismo o tome povremeno čuli od njegove žene ali i to se svodilo na to da je depresivan i da se leči, bez mnogo detalja.

Ubio se dvadeset dana nakon našeg poslednjeg susreta. Videli smo se nekoliko puta tokom jedne nedelje u kojoj je imao dva velika profesionalna uspeha, prvo uspešnim ostvarenjem velikog međunarodnog projekta koji je pripremao cele godine a nakon toga i objavom da je dobio značajnu profesionalnu nagradu. Te nedelje jedno smo veče proveli u velikom društvu ljudi iz njegove branše kojima je bio vođa i uzor, jedno nas 4 sa porodicama i jednom smo nas trojica prijatelja sedeli sami, u kafani u kojoj nam je domaćin stari prijatelj i gde se osećamo kao kod kuće. I ništa nije ukazivalo na to da će se ubiti, baš kao ni prethodno viđenje kad smo učetvoro tokom ručka na Dunavu pravili plan za vinsku turu po Baranji u kasnu jesen.

Nekoliko dana nakon našeg poslednjeg viđenja - u kojem je meni izgledao savršeno normalno, veselo, zdravo - primljen je u bolnicu sa teškom depresijom. Njegova žena kaže da je bio izrazito beživotan i očigledno suicidalan. Na lečenju je proveo desetak dana a onda su ga poslali kući na vikend. Žena je odmah kontaktirala lekara i rekla mu da ona ne primećuje nikakvo poboljšanje, da se njoj i dalje čini suicidalnim ali psihijatar je ubeđivao da oni znaju svoj posao i da će pacijentu prijati vikend sa porodicom.

Iskusna i oprezna, žena je mobilisala decu, zrele, dobre i vaspitane starije tinejdžere, koja su znala od čega im otac boluje. Neko od njih troje trebalo je da uvek bude uz njega, za svaki slučaj.

U jednom trenutku u nedelju iza ručka ostao je nakratko sam, na nekoliko sekundi dok je kći otišla po čašu vode. Zatrčao se na balkon i skočio.

I ne prestajem da se pitam šta smo mogli da uradimo, šta je ko trebalo da uradi, šta ko jeste a šta nije uradio. I kako to da niko od najbližih prijatelja, koji smo nakon njegove smrti više puta razgovarali o svemu, nije shvatio koliko je njegova depresija ozbiljna iako smo znali da od nje boluje.

Imam još jednog vrlo bliskog prijatelja koji se godinama leči od depresije i sad sam i za njega zabrinut. I ne znam šta neko sa strane može da uradi i kako da pomogne.



Komentari (279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:36 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

uros_vozdovac uros_vozdovac 16:37 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

alselone
Ovaj koji je skočio sasvim je dobro funkcionisao u velikom društvu, i profesionalno i privatno. I nije imao nikakvih iole značajnijih fizičkih bolesti.

Njega je depresija jela iznutra kad je sam odnosno kad nije u društvu.


Jedna od odlika depresivnih ljudi je da su cesto veoma nasmejani u drustvu.

Smiling depression.

u ovome se prepoznajem onoliko. Bez trunke šale.
alselone alselone 16:37 18.05.2016

Re: Stručnjaci za depresije

princi
Pricalo se o tome dosta kada se Robin Vilijams ubio.

Sine, a zamisli ako se stvarno ispostavi da je čovek imao neki upalni proces. Jbt, kakva tragedija...


Da, mozda je mogao obicnom izmenom dijete ili lekovima da promeni stanje. Tjah.
alselone alselone 16:41 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

u ovome se prepoznajem onoliko. Bez trunke šale.


Pod hitno neko druzenje izvan Linuks ekipe da organizujes. :)
Ali, znam o cemu pricas.
krkar krkar 16:43 18.05.2016

Re: Stručnjaci za depresije

Sine, a zamisli ako se stvarno ispostavi da je čovek imao neki upalni proces. Jbt, kakva tragedija...


Ono - da popijem pentrexyl ili skočim pod voz?
princi princi 17:15 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

Predrag Brajovic
Đorđe Slavić, koji tvrdi da je depresija samo delom psihološki problem, a da je, u stvari, pretežno biološkog porekla, neka vrste alergijske reakcije na moderni život.

Имаш читаву стrују у медицини која на депресију гледа као на биохемијски проблем. Па га онда тако и решава: пилулама.


Eto vidiš... priznajem da mnogo manje regularno pratim medicinsku periodiku ( zapravo uošte, valjda me zato uvek te vesti zateknu ovako iznenađenog, nespremnog i pomalo zabezeknutog), ali čovek, pre nego što počne okolo da jede govna, najbolje prvo da se obrati ekspertu za savet.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:32 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

najbolje prvo da se obrati ekspertu za savet.

Па и ти си у праву, тамо горе: није сваки лек за свакога.

О депресији сам имао прилике разговарати са Драганом Швракићем (за брата му, nsarskog, и другаре познатијим под надимком Лола), који има заиста лепу каријеру као психијатар тамо по Америкама, а овде је члан САНУ. Уобичајени савет тамо код Обаме, кад си под депресијом: рокај пилулице.

Где су сад оне фамозне статистике о потрошњи антидепресива пер капита, по којима Србија нагрђено лоше стоји....
princi princi 18:02 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

Predrag Brajovic
najbolje prvo da se obrati ekspertu za savet.

Па и ти си у праву, тамо горе: није сваки лек за свакога.

О депресији сам имао прилике разговарати са Драганом Швракићем (за брата му, nsarskog, и другаре познатијим познатијим под надимком Лола), који има заиста лепу каријеру као психијатар тамо по Америкама, а овде је члан САНУ. Уобичајени савет тамо код Обаме, кад си под депресијом: рокај пилулице.

Где су сад оне фамозне статистике о потрошњи антидепресива пер капита, по којима Србија нагрђено лоше стоји....

Po ovome što ovaj drugi US Srbin, doduše ne psihijatar već klinički psiholog, Slavić, priča ispada da depresija uopšte nije neuropsihijatrijski nego maltene gastroenterološki problem. Tačnije, po njemu, psihijatrijski problemi nisu uzrok već posledica.

Inače, don't shoot me, I'm only the piano player... ja ništa ne tvrdim, tako da ni ne mogu biti u pravu. Samo prenosim šta sam pročitao. Zaista premalo znam da bih se mogao upuštati u diskusije sa znalcima i ekspertima poput Švrakića i Slavića. Mislim da čak ne bih mogao ni pametno pitanje da postavim. Samo slušam i prenosim dalje u nadi da moje prenošenje neće pokvariti smisao osnovne poruke.
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:51 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

alselone
u ovome se prepoznajem onoliko. Bez trunke šale.


Pod hitno neko druzenje izvan Linuks ekipe da organizujes. :)
Ali, znam o cemu pricas.


Hoću matori, al` me strah da nećemo imati o čemu da pričamo :)
alselone alselone 19:55 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

Hoću matori, al` me strah da nećemo imati o čemu da pričamo :)


Mozemo Bolmera da ogovaramo. Eno, prodase za 350 miliona ono sto je on platio 9 milijardi.
krkar krkar 20:12 18.05.2016

Panonska samoubojstva

Verujem da imaš neki konkretan podatak da je ovo tačno.


Nemam, tj. nemam u rukama. Ali znam da je svojevremeno drugar koji je matematičar i demograf pričao da je neko radio takav rad i da ga je kontaktirao za podatke. Pa da su podaci, koje nije imao moj poznanik nego zavod u Novom Sadu, čini mi se, ukazivali da generalno u Vojvodini postoji povećana indicija samoubistava ali i da je veća među Madžarima (a čini mi se i Slovacima) nego drugim narodima. Međutim mislim da su zaključili da podaci nisu bili bez sumnje u demografskom i matematičkom smislu, iz 2 razloga. Prvi je premala statistička osnova za neke nacije. Ali 2. je interesantan: pokazale su se indicije da i među Srbima postoje 2 grupe po incidenciji samoubistava - starosedeoci, koji se bese više kao Madžari iako ne baš toliko i dođoši, Dinaridi, kod kojih taj običaj još nije uzo maha.




uros_vozdovac uros_vozdovac 20:25 18.05.2016

Re: Ima neki baja na UCLA

alselone
Hoću matori, al` me strah da nećemo imati o čemu da pričamo :)


Mozemo Bolmera da ogovaramo. Eno, prodase za 350 miliona ono sto je on platio 9 milijardi.

Možemo vala sjajna tema, a možemo i onog Elopa da opletemo, evo danas Nokia potpisala, pa nek ide život. Još ako se MeeGo vrati di mu je mesto...

Preživećemo nekako.
zilikaka zilikaka 21:18 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Prvi je premala statistička osnova za neke nacije. Ali 2. je interesantan: pokazale su se indicije da i među Srbima postoje 2 grupe po incidenciji samoubistava - starosedeoci, koji se bese više kao Madžari iako ne baš toliko i dođoši, Dinaridi, kod kojih taj običaj još nije uzo maha.

Patotikaem!
Nije bre do naroda nego do geografije. Ovi koji su tu duže postaju isti. Peglani.
krkar krkar 21:40 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Peglani


Ne znam je li do horizonta ili do kulena. Nadam se da je do horizonta.
krkar krkar 21:47 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

zilikaka zilikaka 21:48 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Ne znam je li do horizonta ili do kulena.

Ti svakako znaš da peglane kobaje prave mnogo južnije.
Nego, nekako mi se čini da tamo gde je okolina takva da nameće surove uslove i gde se spram toga moralo boriti za preživljavanje, nije uspela da se razvije sklonost ka suicidu.
Kanda se u tim uslovima budi i pojačava ono životinjsko u nama, borba za život.

...a uticaj kulena na psihu zaslužije poseban blog.
krkar krkar 21:50 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Nego, nekako mi se čini da tamo gde je okolina takva da nameće surove uslove i gde se spram toga moralo boriti za preživljavanje, nije uspela da se razvije sklonost ka suicidu.


Varaš se - baš oni (brđani, Dinaridi, planinci...) imaju visokorazvijeni kult suicida. "Junačkog" suicida, doduše, ali svakako suicida.
Atomski mrav Atomski mrav 21:54 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Ne znam je li do horizonta ili do kulena. Nadam se da je do horizonta.

I ja. Mislim, već su optužili slaninu da izaziva rak, ako još optuže kulen i kobaje za suicidne tendencije, ostaje nam samo - da se ubijemo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:56 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

krkar
Nego, nekako mi se čini da tamo gde je okolina takva da nameće surove uslove i gde se spram toga moralo boriti za preživljavanje, nije uspela da se razvije sklonost ka suicidu.


Varaš se - baš oni (brđani, Dinaridi, planinci...) imaju visokorazvijeni kult suicida. "Junačkog" suicida, doduše, ali svakako suicida.

Da.
Ima na wikiju tabela učestanosti samoubistava WHO-a, gde su Cgorci ispred Srba, ali iza Mađara. Kako god, nađite je, ima na njoj puno iznenađenja.
krkar krkar 21:56 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

...a uticaj kulena na psihu zaslužije poseban blog


Nedavno sam bio na svadbi Dalmatinca i Slavonke. Mladoženjini pršut i vino, mladini kulen i rakija. I jedni i drugi izneli najbolje što su umali da naprave, valja se pokazati.

Slavonci pobedili sa čistih 2:0, kulen (Županja i okolina) je bio da diže iz mrtvih. I rakija odlična, baš odlična ali kulen!!! Kum, Srbijanac, probao da se kurči i nudio takmičenje sa kulenom svog drugog kuma iz Sombora - ovi rekli nema problema, samo kaži kada i gde. Kao neutralan i pošten - a kvalifikovan - Krkar izabran za sudiju. Biće negde u januaru dogodine ocenjivanje, treba dogovoriti.

Vino odlično (crno) a pršut - bio bi dobar pre 50 godina. Za današnje standarde prejak, presuv i preslan iako vrlo kvalitetan i potpuno prirodan. Uz rakiju 5 godina star a onda uz vino mladi, dvogodišnjak.
zilikaka zilikaka 22:03 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Varaš se - baš oni (brđani, Dinaridi, planinci...) imaju visokorazvijeni kult suicida. "Junačkog" suicida, doduše, ali svakako suicida.

Pričaš o žrtvovanju za uzvišene ciljeve ili o klasičnom suicidu?
Msm, ako pričamo o ratnim uslovima gde neko kreće na daleko nadmoćnijeg, svestan da će poginuti, ne znam da li se to može svrstati u suicid.

Recimo, mene fascinira priča da je tokom havarije u Černobilju navodno trebalo da se zaroni u bazen sa teškom vodom i otvori ručno jedan ventil, da ne bi došlo do pregrevanja te vode i nove, daleko ozbiljnije eksplozije. Znalo se da taj ko zaroni neće preživeti duže od nekoliko dana.
Opet navodno, pokupili su grupu vojnika i tražili dvojicu dobrovoljaca i, svi su se javili.
Kad su ih pitali zašto, rekoše jednostavno - neko mora.


satinelle satinelle 22:11 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

koji se bese više kao Madžari


Meni glupo, al ako se bese, valjda imaju razloga.. Nekog smislenog?

p.s. Ne trazim fotografiju, ali mi ne smeta ako se prilozi.
krkar krkar 23:32 18.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

p.s. Ne trazim fotografiju, ali mi ne smeta ako se prilozi.




Doduše, ovo je sve namešteno i estetizovano. Pravo vešanje je malo gadnije i neprijatnije:







satinelle satinelle 23:06 19.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Si siguran da su Madzari na slici? Nesto su mi tamnoputi...

krkar krkar 23:31 19.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Si siguran da su Madzari na slici? Nesto su mi tamnoputi...


A ti si htela slike mrtvih Madžara, ne slike samoubica?

Aaaa, ozbiljan fetiš. Nisam!
satinelle satinelle 00:13 20.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Provalio si me. Ajde drugi put, ovo je ozbiljna tema.
elenold elenold 11:08 20.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

zilikaka
..
Nego, nekako mi se čini da tamo gde je okolina takva da nameće surove uslove i gde se spram toga moralo boriti za preživljavanje, nije uspela da se razvije sklonost ka suicidu.
Kanda se u tim uslovima budi i pojačava ono životinjsko u nama, borba za život.

...a uticaj kulena na psihu zaslužije poseban blog.


Ovo prvo mi je bas blisko zdravoj logici i uklapa se u onu moju pricu da psihi treba priroda, isto kao sto je telu potrebna voda i hrana.

A za drugo, ako se pojavi blog, imaću prilog, recept za kulen
koji meni jako prija, za (moja) sva cula i psihu.
krkar krkar 11:27 20.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

A za drugo, ako se pojavi blog, imaću prilog, recept za kulen
koji meni jako prija, za (moja) sva cula i psihu.



Slobodno odmah piši. Jasno je kao dan da je kulen bolji od svakog prozaka!

Doduše, mora i da bude pravog oblika, one petrovačke salamice mogu da imaju ne znam koliko dobar ukus ali - jednostavno TO nije i ne može biti kulen!
elenold elenold 21:03 20.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

krkar
A za drugo, ako se pojavi blog, imaću prilog, recept za kulen
koji meni jako prija, za (moja) sva cula i psihu.



Slobodno odmah piši. Jasno je kao dan da je kulen bolji od svakog prozaka!



Ma zna se sta je kulen, (ono pljosnato su pirotske sušene kobasice)
a ne ide mi uz ovakvu temu i slike da bas recept sada pišem.

Inače miris hleba i uopšte testa koji se peče, na mene
tako delotvorno deluje , smirujuće i opuštajuće, da ne mogu opisati.
Kada je bilo bombardovanje, zena je samo mesila i pekla testo i
što nam je bilo blagodatno.
zilikaka zilikaka 21:39 20.05.2016

Re: Panonska samoubojstva

Kada je bilo bombardovanje, zena je samo mesila i pekla testo i
što nam je bilo blagodatno.

Mužu, ti li si?
natasavb natasavb 14:59 18.05.2016

Sakriti se

Mislim da čovek koji živi u dubokom nesporazumu sa svetom oko sebe, koji taj nesporazum katkad doživljava kao neprihvatanje iako je naizgled okružen mnoštvom ljudi, prijatelja, poznanika, nema potrebu da privlači pažnju.
Naprotiv, obično želi da se sakrije, a često je maska iza koje se krije druželjubivost, optimizam, veselost, što nije laž, već samo strana koju nema potrebe da krije.
Kako pomoći, ne znam.
Za početak pokušati razumeti i imati na umu da misao o samoubistvu kad jednom uđe u glavu, od tamo teško izlazi.

Verujem da na to utiče i ono o čemu Princi piše i još mnogo toga na šta lekari ne žele da obrate pažnju, jer su obično najpametniji i bogom dani da odlučuju šta jeste, a šta nije.
Ja kod svog sina uvek kad mu se poveća nivo kandide u crevima ili pojede nešto što sadrži kazein primetim promenu u ponašanju, a lekari su me ubeđivali da to ne može da ima ikakav uticaj.
Srećom, kad je to u pitanju, slušala sam i dalje slušam svoj instikt, a ne njih.
On je autističan i sa i bez kandide, i sa i bez kazeina, ali njegovo ponašanje je i te kako drugačije. Sigurna sam da mu se sa njima dešavaju biohemijski procesi zbog kojih je uznemireniji, plus on sam nema objašnjenja za takva stanja, ne zna zašto mu se to događa, pa mu sigurno nije lako ni da se bori sa njima.

Udaljih se od tvoje teme, ali sve je to povezano.
Ljudski um je čudo, izgleda najmanje nam poznato.
princi princi 15:07 18.05.2016

Re: Sakriti se

mnogo toga na šta lekari ne žele da obrate pažnju, jer su obično najpametniji i bogom dani da odlučuju šta jeste, a šta nije.

'Oćeš li, molim te, prestati da me vučeš za jezik, .
princi princi 15:11 18.05.2016

Re: Sakriti se

Bez zajebancije, sa ovim nanorobotima, razvojem AI-ja, novih eksperimentalnih metoda, medicina je tek na pragu velikih otkrića. Mislim da ćemo za 50-ak godina najdalje na današnju medicinu gledati kao što sad gledamo na alhemiju ili Krugolininu astrologiju.
princi princi 15:23 18.05.2016

Re: Sakriti se

Kao za sve, međutim, ne treba padati u dert od hypea, treba čitati Cochrane review*, pratiti rezultate clinical trials, gledati, naravno, ko stoji iza studija, prepoznati ako je neki interes sakriven.

*Sine, meni uvek malo nejasno kako se svi ostrvljuju na Amere za Patriot Act, NSA, čuda, a niko da pomene gomilu vrlo korisne i stručne literature koja nam je dostupna milošću američkog poreskog obveznika.
ivana23 ivana23 15:57 18.05.2016

Re: Sakriti se

Унутрашњост човечјих црева и органа за варење је чудесан свет, сложен механизам који има већи утицај на наше здравље и расположење него што се мислило, тврди др Џулија Ендерс, чије је истраживање, објављено у књизи „Кључ тела”, постало светски хит (
недавно је преведена и на српски језик)

Задовољан стомак – срећан човек
alselone alselone 16:07 18.05.2016

Re: Sakriti se

Bez zajebancije, sa ovim nanorobotima, razvojem AI-ja, novih eksperimentalnih metoda, medicina je tek na pragu velikih otkrića. Mislim da ćemo za 50-ak godina najdalje na današnju medicinu gledati kao što sad gledamo na alhemiju ili Krugolininu astrologiju.


U svetlu toga mislim da je trenutna ekipa milijardera najnesrecnija u istoriji. Imaju toliko lovu a nece stici da je valorizuju kroz ekstremno produzenje zivota. Sledeca ce vec moci. I Bill Gates je provlacio ideju produzenja zivota kroz svoje ciljeve u par intervjua, neki iz vrha Gugla se bave onim reduced calorie input metodama itd.
zilikaka zilikaka 16:27 18.05.2016

Re: Sakriti se

Imaju toliko lovu a nece stici da je valorizuju kroz ekstremno produzenje zivota. Sledeca ce vec moci. I Bill Gates je provlacio ideju produzenja zivota kroz svoje ciljeve u par intervjua, neki iz vrha Gugla se bave onim reduced calorie input metodama itd.

Bem mu miša, razmišljala sam o ovo i nikako ne mogu da razumem želju za produženjem života izvan nekih prirodnih granica.

Ne znam, ne vidim u čemu je sreća da doživiš 120-150 godina? Da ustranimo sve moguće tehničke nedostatke koje tako dug vek mora nositi, ali bre ša će im to koji q, pa svemu postoji kraj.
alselone alselone 16:29 18.05.2016

Re: Sakriti se

li bre ša će im to koji q, pa svemu postoji kraj.


Pa naravno, samo je bolji kraj za 150 nego za 50. Kao sto od pocetka veka tezimo da produzimo pa smo sa nekadasnjih 30, 40 dosli do danasnjih 70, 80, koristeci pravilnu ishranu, lekove, higijenu, manjak vukova oko nas itd.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:34 18.05.2016

Re: Sakriti se

ne mogu da razumem želju za produženjem života izvan nekih prirodnih granica.

Ni ja. Naročito ako produžetak treba da se postigne nejedenjem
alselone alselone 16:39 18.05.2016

Re: Sakriti se

Definisite prirodne granice. Danasnjih 100 godina ili nekadasnjih 50? Ili buducih 150?
krkar krkar 16:41 18.05.2016

Tehnologija produžavanja života i genetika

Kao sto od pocetka veka tezimo da produzimo pa smo sa nekadasnjih 30, 40 dosli do danasnjih 70, 80, koristeci pravilnu ishranu, lekove, higijenu, manjak vukova oko nas itd.


Sasvim bi druga varijanta bila da se nešto novo pronađe pa krene da se primenjuje na generacije koje se rode, da im se u startu omogući da im svi sistemi funkcionišu do 150.

Ne mogu uopšte ni da zamislim koji bi ti napredak medicine i/ili tehnologije materijala morao da bude da ove moje toliko izmučene i lomljene noge i kolena produži da funkcionišu do 120. ili 150.

A da ležim 30 godina u krevetu - e jebiga. Dosta mi i ovih 80-100 za koje sam prirodno i genetski predodređen.

Prababa umrla u 103, razočarala me baba, njena kći, koja je umrla već sa 92. A sa muške strane osim jednog izuzetka kojej je izeo rak pluća sa 67. niko nije živeo manje od 80.
krkar krkar 16:47 18.05.2016

Re: Sakriti se

Ni ja. Naročito ako produžetak treba da se postigne nejedenjem


Ako ostanem udovac odmah ti se javljam!
zilikaka zilikaka 17:29 18.05.2016

Re: Sakriti se

alselone
Definisite prirodne granice. Danasnjih 100 godina ili nekadasnjih 50? Ili buducih 150?

Ma prirodne spram vremena u kojem si rodjen.
Msm ono, ti si ekstremno bogat pa sebi možeš da priuštiš "dodatnih" 30-50 godina života.
U medjuvremenu pomrli ti rodjaci, školski drugovi, komšije, al jok ti.

To mi nekako dodje kao ekstremni oblik egoizma. Bolest.
alselone alselone 17:35 18.05.2016

Re: Sakriti se

bocvena bocvena 17:39 18.05.2016

Re: Sakriti se

Bem mu miša, razmišljala sam o ovo i nikako ne mogu da razumem želju za produženjem života izvan nekih prirodnih granica.


kako reče naša baba od 92 leta - eto, i da moj unuk (46 godina) sutra umre, ja bih morala da nastavim da živim:)

depresija je miš-maš nasleđa, karaktera, socijalnih uslova, poremećene hemije u mozgu, klimatskih uslova...i mučna je, u najgorim fazama, za depresivce, koliko i za najbližu (a i širu) okolinu. lekovima i psihoterapijom se drži pod kontrolom, može da se živi produktivan ljudski život sa njom. a može i da se završi samoubistvom.

ponekad je život pretežak i misliš da ćeš učiniti uslugu svetu ako iz njega nestaneš.

šta ljudi oko tebe mogu da urade? osim da te hospitalizuju (a to uopšte nije lako!) i da te vole i podržavaju - ama baš ništa.

EDIT: kad pomislim koliko je energije trošio tvoj prijatelj da održi pojavnu sliku uspešnosti i funkcionalnosti, nije ni čudo što se u kuću vraćao isceđen kao limun. jednog dana više nije želeo ni da ustane iz kreveta i uloži toliki napor, a i da gleda ženu i decu kojima ozbiljno sjebava živote. tako nekako...

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:53 18.05.2016

Re: Sakriti se

Ako ostanem udovac odmah ti se javljam!

Razuman čovek. Bolje sit 60 godina nego gladan 120
nikvet pn nikvet pn 19:48 18.05.2016

Re: Sakriti se

natasavb

Ja kod svog sina uvek kad mu se poveća nivo kandide u crevima ili pojede nešto što sadrži kazein primetim promenu u ponašanju, a lekari su me ubeđivali da to ne može da ima ikakav uticaj.


Храна и узајамно формирана цревна флора дефинитивно имају утицаја на понашање јединке. Ево примера из исхране паса:

Начелник Нишке установе пуковник др Теодосић 70-тих година урадио је занимљив експеримент. Одредио је три групе обучених службених паса шарпланинаца: групу А ставио је на строго анималну исхрану, групу Б на биљну, и групу Ц као контролну оставио на нормалној пола-пола исхрани. За мање од два месеца параметри су показали да за наставком експеримента нема потребе. Група А на месној храни телесно је олакшала до кахексије (мршавости). У раду показала се нервоза, непослушност и агресивност повећана до неупотребљивости за службу. Група Б на биљној храни значајно је повећала телесну масу али оборила темперамент до индоленције. Незаинтересовани дремљиви пси су такође неупотребљиви за службу. Контролна група Ц је без проблема одржала потребну радну кондицију, ведар темперамент и пуну извршивост службених задатака.
krkar krkar 20:17 18.05.2016

Re: Sakriti se

a i da gleda ženu i decu kojima ozbiljno sjebava živote. tako nekako...


Pa ne vidimo da im je sjebao živote, naprotiv. Malu mi je teško da procenim, sin je u dobrim stvarima na oca a sve ga gledamo i zagledamo u strahu da ne ustanovimo i kod njega neke depresivne crte.

A žena je borac, veliki, verovatno mu je ona svojim zalaganjem produžila život. To nikada nećemo znati. To samo ja zaključujem na osnovu previše indicija i premalo činjenica.
krkar krkar 20:20 18.05.2016

Živeli marveni doktori, ne lažu ko ljucki!

Група Б на биљној храни значајно је повећала телесну масу али оборила темперамент до индоленције. Незаинтересовани дремљиви пси су такође неупотребљиви за службу.


Još da imaš fotokopiju ili sken tog rada pa da pomerim dupe ovim mojim vegetarijancima i vegancima, sine ne može od njih da se živi kad počnu o zdravoj ishrani!
Spiridon Spiridon 20:22 18.05.2016

Re: Sakriti se

koristeci pravilnu ishranu, lekove, higijenu, manjak vukova


Danas npr. nekrofilski naslovi u novinama (na naslovnim stranama) definitivno uticu na raspolozenje


znaci ako hoces da procitas vesti iz sveta o izborima u americi npr. moras da pokupis pricu o tome da je zena ubila muza tako sto mu je bacila kompjuterski monitor on 27 inca na glavu (dok je ovaj spavao) sa 2 metra visine. A onda kao dopunu na istu vest Kurir dolazi do saznanja da je u pitanju bio stari CTR monitor.



Sreca da Krkar pise i ilustruje ovakve blogove koji predstavljaju oazu mira za sumornu internetsku svakodnevnicu.

nikvet pn nikvet pn 22:26 18.05.2016

Re: Živeli marveni doktori, ne lažu ko ljucki!

krkar
Još da imaš fotokopiju ili sken tog rada


Ђе ме ође нађе... Јесенас сам од dr Теодосића, легенде српске ветерине управо то тражио али он је све своје радове оставио Центру за обуку паса. Тамо нисам имао херца да одем, прича се да легат није у добром стању.

Узгред, утврдио је да строго биљна исхрана поред реченог још и обара либидо.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:28 19.05.2016

Re: Sakriti se

alselone
li bre ša će im to koji q, pa svemu postoji kraj.


Pa naravno, samo je bolji kraj za 150 nego za 50. Kao sto od pocetka veka tezimo da produzimo pa smo sa nekadasnjih 30, 40 dosli do danasnjih 70, 80, koristeci pravilnu ishranu, lekove, higijenu, manjak vukova oko nas itd.


Da, tih 150 godina je super, samo kada bih 80% tog vremena mogao da provedem u svojoj npr. triestrećoj, a ne kao deda.
krkar krkar 01:05 19.05.2016

Re: Sakriti se

kada bih 80% tog vremena mogao da provedem u svojoj npr. triestrećoj, a ne kao deda.


Da se produži jebačka faza, ne ona u kojoj pričaš o nekadašnjoj jebačini
docsumann docsumann 11:44 19.05.2016

Re: Živeli marveni doktori, ne lažu ko ljucki!

krkar
Група Б на биљној храни значајно је повећала телесну масу али оборила темперамент до индоленције. Незаинтересовани дремљиви пси су такође неупотребљиви за службу.


Još da imaš fotokopiju ili sken tog rada pa da pomerim dupe ovim mojim vegetarijancima i vegancima, sine ne može od njih da se živi kad počnu o zdravoj ishrani!


tjah, vegetarijanstvo zarad zdravog života je za pusice
bocvena bocvena 13:51 19.05.2016

Re: Sakriti se

Pa ne vidimo da im je sjebao živote, naprotiv.


žena lavica i rezilijentna, pametna deca, čvrsta porodica i mnogo ljubavi - zato je i dalje bio tako "uspešan" u spoljnom svetu. no, koliko god dobro racionalizuješ bolest svojih najbližih, postoji sigurno bolji način da se poraste i da se gradi brak.jebe te to na milion načina u budućnosti, jedva da pronađeš vezu, a poklopi te.


inače, čitajući vaše komentare imam utisak da ne kapirate suštinu i podmuklost kliničke depresije. ti ljudi nisu lenjivci kojima nedostaje motivacija i oni ne mogu da vežbaju jogu, jedu zdravu hranu, pa će im biti bolje. izlazak iz mraka depresije nije stvar odluke. i to traje ceo život.



krkar krkar 14:07 19.05.2016

Kurton za mozak

žena lavica i rezilijentna, pametna deca, čvrsta porodica i mnogo ljubavi - zato je i dalje bio tako "uspešan" u spoljnom svetu. no, koliko god dobro racionalizuješ bolest svojih najbližih, postoji sigurno bolji način da se poraste i da se gradi brak.jebe te to na milion načina u budućnosti, jedva da pronađeš vezu, a poklopi te.


Razgovarao sam sa njom posle svega, ni ona ne smatra da je radila najbolje što je moglo - ali jeste najbolje što je ona u tim uslovima umela. Problem je što postoji tako malo volje i znanja koje se može usmeriti na porodicu i prijatelje - šta ONI da rade i kako da postupaju i kako da se postave.

nače, čitajući vaše komentare imam utisak da ne kapirate suštinu i podmuklost kliničke depresije. ti ljudi nisu lenjivci kojima nedostaje motivacija i oni ne mogu da vežbaju jogu, jedu zdravu hranu, pa će im biti bolje. izlazak iz mraka depresije nije stvar odluke. i to traje ceo život.




Upravo to sam pokušao da objasnim u ovom blogu.

Muči me što se o tome uopšte tako malo zna, što te niko ne priprema ni na saznanje da postoji, ni koliko je raširena, ni kako se postupa.

Uče te da postoje seksualno prenosive bolesti i ispiraju ti mozak da koristiš kondom (tako i treba) ali za bolesti glave se svi prave ludi pa onda oni koji sa njima dođu u dodir treba da nabadaju šta i kako da rade.
bocvena bocvena 14:33 19.05.2016

Re: Kurton za mozak

šta ONI da rade i kako da postupaju i kako da se postave.

pa obično ti lekari kažu - vi morate da živite svoj život i pazite na sebe i decu - ali ti niko ne kaže kako to praktično da sprovedeš u delo. mislim, ko će da ih kupa i oblači kad ne mogu da ustanu iz kreveta, izdržava kad izgube posao, hrani kad se ukatatonišu od lekova, ne ostavlja ni minut same kad ih drmne paranoja i iz depresije ulete u maniju? ili kad bar triput pokušaju, pre nego se jednom zaista i dokrajče. e to ti niko ne kaže.

u suštini, grozna hronična bolest kao i svaka druga. jedino što mnogo manje sažaljenja u javnosti izaziva.
zilikaka zilikaka 16:57 19.05.2016

Re: Kurton za mozak

Uče te da postoje seksualno prenosive bolesti i ispiraju ti mozak da koristiš kondom (tako i treba) ali za bolesti glave se svi prave ludi pa onda oni koji sa njima dođu u dodir treba da nabadaju šta i kako da rade.

Vidiš, ja pa nešto držim da tu nema univerzalnog recepta.
U svojoj bliskoj okolini sam mogla da to iskusim.
Navodno da prava psihoterapija daje rezultate, ali su okonosti bile takve da se nije moglo to sprovesti.
Onda smo pokušavali razni da "prodremo", onako ljudski, i ispalo da je ta osoba najviše mene prihvatala.
Sate smo provodili u razgovorima, nekad i svake noći, a sadržaj je uglavnom bio usmeren na razbijanje izuzija. Svih vrsta.
U konkretnom slučaju, ta osoba je sebe doživljavala kao nekog prema kome život baš nije bio naklonjen, i sve što bi kod drugog bile samo veće neprijatnosti, kod nje su izazivale ponovni pad u mrak.

Onda sam ja preuzela ulogu matorog namćora koji je svašta video, svašta osetio i to do detalja prezentuje do u sitna crevca, sa sve analizama. Iskreno, nikad ni reč nisam slagala, samo sam stvari prezentovala iz određenog ugla.

Ne kažem da sam pomogla, al sigurno odmogla nisam. Stalo je poniranje.
Al to zato što sam znala do detalja koga imam preko puta i šta sve može da bude bolna tema.

Opet, nisam sigurna da bi takav pristup dao rezultata kod nekog drugog.
natasavb natasavb 20:28 19.05.2016

Re: Kurton za mozak

pa obično ti lekari kažu - vi morate da živite svoj život i pazite na sebe i decu - ali ti niko ne kaže kako to praktično da sprovedeš u delo.

Ova rečenica se veoma često čuje iz usta lekara, a i psihologa, a meni je pogrešna na hiljadu nivoa.

Šta znači to "da živite svoj život"? Pa taj život je i ta osoba koja je isto njegov deo. Ta oseba je i deo života te dece. Ili važi ono dok je sve ok i dok smo veseli, nasmejani i zdravi tu smo, kada više nismo, svako na svoju stranu?
Najstrašnije mi je kad čujem da je neko izgovoruio tu rečenicu roditeljima koji su dobili dete sa razvojnim tečkoćama ili kad im se dete razboli.
U stvari ne znam šta je strašnije, kad to kažu za nekog koga voliš, za roditelje, dete, prijatelja. Uvek mi zvuči kao forsiranje i odobravanje ljudske sebičnosti, a nje dovoljno ima i bez lekarskih "saveta".

Ne znam da li me više plaše ljudi koji ne umeju da podnesu tuđu tugu i bolest ili oni koji ne znaju da se raduju tuđoj sreći.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:49 19.05.2016

Re: Sakriti se

Pa naravno, samo je bolji kraj za 150 nego za 50. Kao sto od pocetka veka tezimo da produzimo pa smo sa nekadasnjih 30, 40 dosli do danasnjih 70, 80, koristeci pravilnu ishranu, lekove, higijenu, manjak vukova oko nas itd.

Ово је јако занимљива прича.
Наиме, ми имамо погрешну представу колико је могао да живи наш давни рођак, неки из неолита, кад успе да прескочи све оне дечје болести, инфекције, упале, заразе и кијавице, и ако га не поједу куце-маце-парцови и остали децоједитељи, па не страда у сусрету са слоном-лавом-тигром-другим племеном, наш давни рођак, испоставља се, живео је као и ми данас. Наш организам је, дакле, програмиран да живи око 80 година, неко мало дуже, као кркаровски пород, неко мало краће. Данас трећина Африканаца умре пре пете године, а некад је половина -- све до 18. века -- Европљана умирала пре 12. године. И онда су ове смрти квариле статистику.

(Аутор цитираног је мало незгодан, али... нека га.)

Дакле, ми нисмо мрднули даље од праисторије... Биолошки.
Изгледа?

P.S.
Сатоши Каназава, аутор линкованог чланка, је контроверзан аутор. Ево само једног од његових чланака: WHY THE LESS INTELLIGENT MAY ENJOY TELEVISION MORE THAN THE MORE INTELLIGENT
krkar krkar 23:51 19.05.2016

Nećeš ti baba sutra umirati

kako reče naša baba od 92 leta


Baba, očeva majka, sa nekih 85-6 morala da operiše žuč. Naravno, ode kod mog oca u bolnicu, neće je on operisati nego kolega ali dobila je VIP apartman i posebnu pažnju. Uostalom, svi je poznaju.

Dan pred operaciju skupi nas ćale i kaže "da se skupimo i odemo svi zajedno da vidimo babu, jeste to rutinska operacija ali ipak godine su, ko zna..."

Dolazimo mi popodne oko 5-6 u babin apartman, kad krevet razmešten, pored kreveta stalak za infuzije - ali nema babe.

Ćale refleksno skoči, izleti u hodnik, vikne "SESTRO!", mi čekamo u sobi kad - evo babe iz WC-a koji je u apartmanu. U jednoj ruci drži infuziju i transfuziju koje su priključene, preventivno joj dali pred operaciju. Mi skočimo na babu - šta je?

"Ma nije ništa nego ne mogu u te guske, to mi je nečisto, pa sam otišla u WC".

Vrati se ćale, baba legne, mi svi okolo, atmosfera je malo onako, svi znamo da smo došli jer baba može sutra da pandrkne, i mi i ona.

U jednom trenutku baba se okrene prema natkasni pa pozove mog mlađeg brata.

"Sine, da ti baba nešto da".

Sad svi očekujemo da izvadi svoju burmu i kaže ako se meni sutra nešto desi, možda i ključ od sefa ili tako nešto.

"Tu u fioci je koverta sa nagradnom igrom iz Ekspresa. Svi kuponi su popunjeni i isečeni do danas. Sutra je zadnji a prekosutra izlazi talon na koji se to lepi. Ja ću možda biti slaba iza operacije pa ti sutra kupi Ekspres, popuni kupon, znaćeš, i preksutra sve zalepi na talon i pošalji. Ako dobijemo delićemo po pola"

Svi se povaljamo od smeha, nema šanse da umre na operaciji. Poživela je još 6-7-8 godina!
krkar krkar 23:52 19.05.2016

Re: Kurton za mozak

Šta znači to "da živite svoj život"? Pa taj život je i ta osoba koja je isto njegov deo. Ta oseba je i deo života te dece. Ili važi ono dok je sve ok i dok smo veseli, nasmejani i zdravi tu smo, kada više nismo, svako na svoju stranu?
Najstrašnije mi je kad čujem da je neko izgovoruio tu rečenicu roditeljima koji su dobili dete sa razvojnim tečkoćama ili kad im se dete razboli.



bocvena bocvena 13:17 20.05.2016

Re: Kurton za mozak

kada lekari zakucaju dijagnozu i daju terapiju, odgovornost automatski prenesu na pacijenta i porodicu. nagledala sam se tog pranja ruku od konkretne pomoći, makar i korisnih saveta kojoj službi ili palijativi da se okreneš. par puta su me bukvalno izbacili iz bolnice sa polumrtvim, dementnim ili maničnim ljudima, ali sa najlepšim željama.
Ribozom Ribozom 17:29 18.05.2016

carsav od mene

Dobro je sto si otvorio ovu temu.
Fotografije i trebaju potencijalnim samoubicama da pokazu da oduzimanje svog zivota nije neka laka reinkernacija prema nekom novom zivotu, vec je bolni i zastrasujuci kraj.

Kod mene (u zemlji) je depresija svakodnevna pojava, koja je direktno vezana za vremenske ne/prilike. Prosle godine su dve poznanice oduzele sebi zivot, predprosle jedan. Svi su bili veseli, pricljivi i cini se srecni i ispunjeni. Ja sam jednom zatrazio pomoc psihologa zbog depresije. Pomogao mi je. Tako da je to pravi i jedini nacin.

Problem nastaje u detinjstvu. Preterana paznja i podrska, prenosenje sopstvenih ambicija na decu uzrokuje kasnije dualnu licnost.

U Srbiji se recimo cesto vuku naslovi o samoubistvima. To kod nas nema, mediji to ignorisu, jer ce se uvek naci komentar 'ubio se od muke', sto negativno utice na druge.
Par puta sam poslao komentar redakcijama da takve vesti ne objavljuju, ali izgleda bezuspesno.
U Srbiji veliki broj homoseksualaca, raznih osobenjaka, drugacijih, manjina, zavisnika ima vecu sklonost ka suicidu pa bi se borbom protiv stigmatizacije poboljsale stvari.

Laicki bi ti predlozio da depresivnom prijatelju ne zakazujes susret u restoranu, kaficu, zatvorenom prostoru vec na Adi, Kosutnjaku, zoo-vrtu, Avali, livadi gde ce sam susret imati i neko iskustvo, cilj; tipa posmatranje hranjenje zivotinja, igranje golfa, ili piti vodu sa cesme (bese Aleksandrove). Takodje, nagovori ga da kupi neki auto, camac koji ce godinama popravljati, vikendicu u raspalom stanju. To ce njegov zivot uciniti smislenijim.





martin_krpan martin_krpan 17:37 18.05.2016

Jesi mu predložio Veska Savića

Salon Veselina Veska Savića

Regularni posetioci salona, doveli prijatelja iz unutrasnjosti, oca porodice, samoubicu recidivistu, cetiri pokusaja, Savic preporucen sa klinike kao poslednja slamka spasa. Pri tom zamole profesora da se uzdrzi od prostakluka, da bude sto finiji moze,jer je covek u delikatnoj dusevnoj situaciji, i tek sto je izvrsio poslednji pokusaj, i pukom srecom spasen smrti.

Savic obecava. Covek se pojavljuje. Savic kaze:
"Ajdemo ja i ti ovamo, malo nasamo."

Odlaze u drugu prostoriju.
Tamo, po prici pacijenta, razgovor pocinje Savicevim pitanjem:

"Ajde, koji je tebi kurac, sta bre ti 'oces koju pizdu materinu?!"

Ovaj pomalo zbunjen, ali pocinje da objasnjava svoju zivotnu pricu, i koncentrisane razloge zbog kojih je krajnje determinisan da nece odustati od samoubiustva.

Savic slusa, slusa, pazljivo ga promatra. Pa kad ovaj zavrsi, progovara:

"Ma znas sta. Ti si potpuno u pravu, i slazem se sa tobom. Za tebe je smrt jedino resenje, i sto pre se ubijes bice bolje za tebe i druge. Ti si jedan slabic koji i ne treba da zivi, nepopravljiv si ti slucaj, nema lecenja, nema resenja, jedino sto mogu da savetujem je da se ubijes sto pre..."

Covek izlazi..odlaze on i prijatelji koji su cekali ispred, ulaze u lift. Tek, neko pita, sta je bilo. Ovaj, krece...

"Koje je ovo djubre od lekara. Kod koga ste me vi doveli....i ovaj covek leci ljude i vazi za najboljeg doktora,...sramota. E ne pada mi vise na pamet, necu vala da se ubijem, bas njemu u inat."

Tako je i bilo, nikad vise nije pokusao, cak se i psihicki oporavio, na radost porodice.



Nemoj mi reći da ti ne znaš za jednog od tri psihijatra, jahača srpske apokalipse.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:06 18.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

Nemoj mi reći da ti ne znaš za jednog od tri psihijatra, jahača srpske apokalipse.
О Веску Савићу се причају многе легенде. Ово је једна од њих. Друга је да је ошамарио Тита, трећа да је био Велики мајстор 33. реда... Ја лично знам да су се службе око њега мотале.
martin_krpan martin_krpan 20:10 18.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

Ја лично знам да су се службе око њега мотале.


Znači ima autentičnih priča.
krkar krkar 20:22 18.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

Jesi mu predložio Veska Savića


Ma da, to je na nivou onih srpskih konstruktivnih rešenja tipa

kako proveriti je li uključena struja u visokonaponskom postrojenju? - baciš francuski ključ 32 u razvodnu tablu!
martin_krpan martin_krpan 20:51 18.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

krkar
Jesi mu predložio Veska Savića


Ma da, to je na nivou onih srpskih konstruktivnih rešenja tipa

kako proveriti je li uključena struja u visokonaponskom postrojenju? - baciš francuski ključ 32 u razvodnu tablu!


Pa da, naravno.

Kosta Cavoski se obratio Savicu u vezi svojih problema sa alkoholom. Zamolio ga da ga leci. Vesko je pristao.

"Dobro, Koscuski (godinama nije nikad ubo ispravno Kostino prezime), vazi, lecicu te. Za pocetak, ni kap alkohola da nisi popio!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:48 19.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

Kod Veska su redovno dolazili Vuk i Danica Drašković, koju je Vesko zvao Danilo. Dopadala mu se Danina hrabrost i srčanost. Prema Vuku je bio slab. Voleo ga je kao sina, njegovu rečitost i šarm, ali ga je i psovao kao sina. Dolazio je tu i Matija Bećković, Dobrica Ćosić, Mihajlo Marković, Vojislav Šešelj, Dragoljub Mićunović, Mihiz, Steva Raičković, koji je Vesku posvetio jednu pesmu. Dolazio je i filozof Ljuba Tadić čiju je pamet i čestitost Veselin izuzetno cenio. Dolazila je tu i Klara Mandić.
...
Vrlo često bi, čim Đilas sedne, Vesko prstom pokazao na gusle i zapovedio: "Deder Đido, pevaj!" I Đilas ko malo dete, ustane, uzme gusle i krene da peva.
...
Pošto nije bilo mogućnosti da me Vesko gleda i sluša na nekom koncertu, jer mi je bilo onemogućeno da se bilo gde pojavim, a on je uživao da me sluša kako pevam i igram, često me je terao da zaigram kolo pred ljudima i sa oduševljenjem je uzvikivao: "Vidite li je kakva je?"


Uspomene Olivere Katarine:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10150436064017981&id=39392102980
krkar krkar 09:47 19.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

Kod Veska su redovno dolazili Vuk i Danica Drašković, koju je Vesko zvao Danilo. Dopadala mu se Danina hrabrost i srčanost. Prema Vuku je bio slab. Voleo ga je kao sina, njegovu rečitost i šarm, ali ga je i psovao kao sina. Dolazio je tu i Matija Bećković, Dobrica Ćosić, Mihajlo Marković, Vojislav Šešelj, Dragoljub Mićunović, Mihiz, Steva Raičković, koji je Vesku posvetio jednu pesmu. Dolazio je i filozof Ljuba Tadić čiju je pamet i čestitost Veselin izuzetno cenio. Dolazila je tu i Klara Mandić.



Još jedan dokaz da sva srpska "demokratija" potiče iz psihijatrijske ordinacije: Savić, Rašković, Karadžić, evo sad i Đukić-Dejanović...

Pa posle nek neko kaže da Bravar nije bio bolji!
martin_krpan martin_krpan 10:21 19.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

krkar
Kod Veska su redovno dolazili Vuk i Danica Drašković, koju je Vesko zvao Danilo. Dopadala mu se Danina hrabrost i srčanost. Prema Vuku je bio slab. Voleo ga je kao sina, njegovu rečitost i šarm, ali ga je i psovao kao sina. Dolazio je tu i Matija Bećković, Dobrica Ćosić, Mihajlo Marković, Vojislav Šešelj, Dragoljub Mićunović, Mihiz, Steva Raičković, koji je Vesku posvetio jednu pesmu. Dolazio je i filozof Ljuba Tadić čiju je pamet i čestitost Veselin izuzetno cenio. Dolazila je tu i Klara Mandić.



Još jedan dokaz da sva srpska "demokratija" potiče iz psihijatrijske ordinacije: Savić, Rašković, Karadžić, evo sad i Đukić-Dejanović...

Pa posle nek neko kaže da Bravar nije bio bolji!


To to
docsumann docsumann 11:50 19.05.2016

Re: Jesi mu predložio Veska Savića

krkar
Kod Veska su redovno dolazili Vuk i Danica Drašković, koju je Vesko zvao Danilo. Dopadala mu se Danina hrabrost i srčanost. Prema Vuku je bio slab. Voleo ga je kao sina, njegovu rečitost i šarm, ali ga je i psovao kao sina. Dolazio je tu i Matija Bećković, Dobrica Ćosić, Mihajlo Marković, Vojislav Šešelj, Dragoljub Mićunović, Mihiz, Steva Raičković, koji je Vesku posvetio jednu pesmu. Dolazio je i filozof Ljuba Tadić čiju je pamet i čestitost Veselin izuzetno cenio. Dolazila je tu i Klara Mandić.



Još jedan dokaz da sva srpska "demokratija" potiče iz psihijatrijske ordinacije: Savić, Rašković, Karadžić, evo sad i Đukić-Dejanović...

Pa posle nek neko kaže da Bravar nije bio bolji!


ako nam je bravar bio najbolji grđe dijagnoze nam ne treba


albicilla albicilla 20:46 18.05.2016

O odsustvu tezine

Nisam psiholog i ne znam o cemu govorim, pa moje misljenje nema tezinu. Ipak, u terapiju, psihologe i medikamente nemam ni trunke poverenja. Smatram da ce neko ko je tako odlucio to i sprovesti i da ga u tome niko ne moze spreciti. Takodje, mislim da na to ima i pravo, no to je druga stvar.

Znam dvoje samoubica: postujem onog koji je sta je hteo i sproveo (pistolj na celo), a prezirem samoubicu u pokusaju koja se zbog gluposti bacila s prozora i zavrsila u kolicima. Toliko o mojim stavovima o samoubistvu.

Iz sopstvenog iskustva, pristalica sam sok terapije – dovesti coveka u situaciju da se bori za zivot, da resetuje radnu memoriju i shvati sta stvarno hoce.

No, naglasavam, nisam psiholog, ne znam o cemu govorim, pa moje misljenje nema tezinu.
Milan Novković Milan Novković 21:47 18.05.2016

Re: O odsustvu tezine

prezirem samoubicu u pokusaju koja se zbog gluposti bacila s prozora i zavrsila u kolicima
....
Iz sopstvenog iskustva, pristalica sam sok terapije – dovesti coveka u situaciju da se bori za zivot, da resetuje radnu memoriju i shvati sta stvarno hoce.

Često stvarno postoji fiziološki uzrok za problem, ne uvek, naravno, pa stvarno nema mesta nikakvim prezirima (a i uopšte je ovo "čudno" međuljudsko osećanje, ako se ne radi o zlikovcima raznim) niti prostim "softverskim" rešenjima.

I ja nagađam da je, verovatno, svaki slučaj specifičan, iako slučajevi, isto tako verovatno, mogu najčešće da se stave u jednu ili više grupa.

U glavi imamo regione koji komuniciraju međusobno, kako se ta komunikacija poremeti na bilo koji način - oštećenjem, pritiskom zbog nekog okolnog tumora, hemijom (prolaznom ili trajnom) ljudi mogu čudon da se ponašaju, ponekad primetno a ponekad ne.

Evo par primera što sam ja pročitao, jedan iz časopisa, jedan iz kjnige:

- Ćerka je spasila oca koji je, zdrav na prvi pogled, otišao na dno bazena i tamo ostao i počeo da guta vodu dok ona nije primetila da nešto nije u redu. Ispostavilo se da je imao tumor koji mu je pritiskao jedan bukvalno micro region koji je imao neku značajnu ulogu u komunikaciji između "apstrakcije" i egzistencijalnog stupanja u akciju. Pa su naveli i slučajeve takvih ljudi koje mi doživljavamo kao couch potatos, a ispostavilo se da ima i slučajeva gde se kuća zapali i oni tako sede, opušteni, bez ikakve namere da se spasu.

- Pa A. Damasio u knjizi Descartes Error daje razne primere ljudi kojima se nešto ošteti i koji za zdrave ljude nemaju smisla u nekim delovima ponašanja.

1. Jedan je imao oštećenu amigdalu (veličine badema), gde su mu odsečene emocije od racija i u druženju i testovima je sasvim normalan i pametan, a u poslu potpuno nesposoban, nema emocije da mu preseku mrtve i beskonačne, a neupotrebljive "racionalne" petlje.

2. Jedan posle oštećenja nije mogao da pomera levu ruku. Kaže ljudima kako mu je ruka ok. Oni mu kažu da je pomeri i on pokuša pa kaže "Vidi stvarno, ne znam šta joj je danas, al ok je", i nastavlja da bude normalan u svemu osim u toj svesti o ruci koju ne može da pokrene, i razlozima zašto je tako.

Sve u svemu, stravi nisu trivijalne, ovaj Damasio, jedan od najvećih neuroscientists danas, je sa celim timom mesecima pokušao da izmišlja nove testove da bi provalio šta nije u redu sa ovim čovekom sa amigdalom, pošto njemu racio super radi u test okruženju, kada zna da je testiran.

Suviše je crne magije u razumevanje u ovoj oblasti, iako su i naučnici i medicinski praktičari daleko dobacili, pa tako i uzroka koje ne razumemo da bi mi što nemamo preobleme mogli priuštiti bilo kakav nefleksibilan ili nedrugarski stav prema njima.

Pa onda i ti lekovi, mnogi pomažu, veliki broj pravi i štetu usput, u zavisnosti ili oštećenju mitohondrija, pa tako ubrzanom starenju nekih tkiva, ... i ovo je jedna od oblasti gde je teže biti amater ili instant-savetodavac, nego je bolje potražiti stručnjake bolje od proseka.
zilikaka zilikaka 21:53 18.05.2016

Re: O odsustvu tezine

Pa onda i ti lekovi, mnogi pomažu, veliki broj pravi i štetu usput, u zavisnosti ili oštećenju mitohondrija,

Da, poznato je da se na antideprasive vremenom organizam navikne, pa traži veće doze...i da je skidanje sa njih sve samo ne lako i bezazleno.
krkar krkar 22:03 18.05.2016

Pilule za lilule

Da, poznato je da se na antideprasive vremenom organizam navikne, pa traži veće doze


Na SVE lekove se organizam navikne pa traži i još i više. Postoje čak dugotrajne sumnje da se kod proizvodnje lekova odnosi aktivnih supstanci tako formulišu da podstiču "glad za lekovima".

Doduše, ima tu i element NAVIKE i "potrebe" da se piju lekovi. Ja u životu nisam sve zajedno 30 pilula popio, uključujući tu i aspirin (koji uglavnom i ne koristim jer bol je signal neke disfunkcije i glupo je prigušivati bol a ne razmišljati o uzroku i njegovom regulisanju.

Doduše, verovatno ima tu i naslednog faktora: moja majka u 82. godine ne pije ni jedan jedini lek. A lekar je i vrlo dobro zna da proceni. Tako da jednostavno nikad nisam stekao tu naviku gutanja pilula za svaku glupost. Hvala joj na tome!
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:08 19.05.2016

Re: O odsustvu tezine

Brajovic


Poznata je njegova anegdota o tome kako je Titov sin Žarko Broz došao jednom kod njega, da ga pozove da pregleda Tita: "Nešto se Stari žali na glavobolju. Trebalo bi, doktore Saviću, da ga pregledate. Rekao mi je da Vas dovezem". A Vesko mu najednom odbrusi: "Kaži ti njemu da ide u pičku materinu"! Žarko skoči kao oparen, maši se za pištolj i uperi u Veska, koji momentalno reaguje: "Dela, dela, upucaj me, pa će nasred Terazija da bude obelisk, podignut sa natpisom kako su doktora Veselina Savića -lično Brozovi ubili". Kao iskusni psihijatar, svojim snažnim autoritetom,uspeo je da smiri Žarka Broza, koji je onda vratio pištolj u futrolu, a Vesko mu je dodao: "Smiri se, Žarko, znaš zašto neću da idem, ako mu kažem zašto ga boli glava - boleće ga još više".

narcis narcis 12:36 21.05.2016

Re: O odsustvu tezine

Da, poznato je da se na antideprasive vremenom organizam navikne, pa traži veće doze...i da je skidanje sa njih sve samo ne lako i bezazleno.

ma samo se promeni lek, nego ljudi misle da će se izleče il da su se izlečili, malo poveće morgen, pa oće da prekinu najednom slekovi, neće da može kad maće navikne na đigericu teško.
psihoze se ne leče, i tačka, i nači pilulice do kraja života i posle , u raju-paklu .
zašto je normalno da neko pije lekove za srce, pritisak i te munje do kraja života a od psihotičnog se očekuje da se "izleči".
to je ko da ćopavom čoveku oduzmeš protezu i kažeš mu - e dosta sad sam nemož ceo život da nosiš protezu.
Черевићан Черевићан 21:57 18.05.2016

corpus amygdaloideum

кад завири се . . . у главу
природа нам бомбу дала
уплашени мозак слуди
а зову је . . . Amygdala

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:58 18.05.2016

nekoliko depresivnih misli

Krkare, moje iskreno saucheshce. Razumem dobro pitanja koja postavljash na kraju - "sta smo mogli, sha ko jeste, nije... ". Mozda "did we care enough?". Verujem da je vecina nas, na nesrecu, na ovaj ili onaj nachin dozivela slichan trenutak.

Jednom sam ovde postavio kratak osvrt na interview koji je dao A.Hopkins na jednoj od televizija ovde - relativno skoro, mozda pre godinu-dve.
Iznenadilo me sa koliko iskrenosti, duboke iskrenosti i otvorene tuge je Hopkins odgovorio na pitanje o svom socijalnom i porodichnom zivotu. Ukratko - rekao je da se povukao u sebe i da primecuje da je to prilichno "common", zbog osecaja "betrail" - dubokog osecaja da smo izdali jedni druge i sami sebe.
Mozda u nekom - mozda znacajnom - broju sluchajeva depresije root cause dolazi upravo iz ta dva ugla: osecaja izdaje i sramote.
Izdaja - jer ni mi ni drugi nismo live up to expectations, i u tom procesu smo dalje dali razloge unutrashnjem osecaju stida i razocharanja.
Teshko ovo zivot, reche pesnik - i mi ga sigurno ne chinimo lakshim i boljim. Procesi fragmentacije i otudjenja su globalni i menjaju nacije, zajednice, porodice, pojedince. Strashan i destruktivan proces koji nishta ne ostavlja neokrnjenim. Ultimativno - kao pojedinci smo ostavljeni u vrednosnom vakuumu i otrgnuti od "tradicionalnih" sistema podrshke i samo-pomoci.
Teshko vreme, kako opet isti pesnik reche.

Anywho, zaista mi je zao zbog tvog gubitka i ponovo, primi moje iskreno sauceshce.
ivana23 ivana23 22:10 18.05.2016

Re: nekoliko depresivnih misli

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:12 18.05.2016

Re: nekoliko depresivnih misli

Chini mi se da je to slika iz filma "Insomnia"... Interesantan izbor.
krkar krkar 23:42 18.05.2016

Glede tehnike samoubistva


Nagledao sam se svega i svačega i oguglao sam na koješta - ali neki od načina na koji se ljudi ubijaju nikad mi nisu bili jasni i verujem da su u suštini smišljeni kao dodatna kazna (samom sebi).

Jedan od najeklatantnijih primera mi je vešanje o RADIJATOR. Mora se izvesti praktično u sedećem stavu, pad je minimalan pa čak i sa najboljom veštinom vezivanja čvora nema gotovo nikakve šanse da se trzajem prekine vratna kičma (što dovodi do brze, gotovo trenutne, smrti ali za šta je potrebna sila - koju je moguće izračunati). Dakle, ta tehnika dovodi do smrti gušenjem, što je izuzetno bolno i može trajati nekoliko minuta (do gubljenja svesti).

Najgore od svega je što je položaj tela takav da se samoubica u bilo kom trenutku (dok ne izgubi svest) može spasiti - ako želi, bilo pridizanjem (ustajanjem) bilo hvatanjem konopca tj. omče iznad i iza glave, što je ergonomski sasvim moguće. Znači treba i u tim trenucima kad se kod normalnog samoubice (verovatno/možda) ipak javlja refleks preživljavanja imati dovoljno snažnu volju da se u tako surovim i bolnim uslovima ide do kraja.

Tako se, vešanjem o radijator, ubila majka Slobodana Miloševića.

krkar krkar 23:42 18.05.2016

Re: Glede tehnike samoubistva


U tom kontekstu skok kroz prozor ili pucanje u glavu su trenutni i konačni i verovatno "lakši".

Ovo je strašno
martin_krpan martin_krpan 07:22 19.05.2016

Re: Glede tehnike samoubistva

krkar

U tom kontekstu skok kroz prozor ili pucanje u glavu su trenutni i konačni i verovatno "lakši".

Ovo je strašno


Skoro sam čuo kako se stariji čovjek pored Banja Luke ubio pucanjem u glavu iz dvocjevke. Odnio je vreću za spavanje u voćnjak, obložio je crnim, velikim kesama za smeće, zatvorio se skroz i pucao je sebi u glavu. Čovjek je bio svjestan posljedica prizora počinjenog suicida na okolinu. Za mene je to veliki čovjek, pravi vitez.
jkt2010 jkt2010 12:28 19.05.2016

Re: Glede tehnike samoubistva

Krkar
Jedan od najeklatantnijih primera mi je vešanje o RADIJATOR. Mora se izvesti praktično u sedećem stavu...
Dakle, ta tehnika dovodi do smrti gušenjem, što je izuzetno bolno i može trajati nekoliko minuta (do gubljenja svesti).
Ne umire se od gušenje nego dolazi do prekida krvotoka ka mozgu jer se omčom stegnu te vratne arterije, kako li već izgleda anatomija vrata.
krkar krkar 13:56 19.05.2016

Re: Glede tehnike samoubistva

jkt2010
Krkar
Jedan od najeklatantnijih primera mi je vešanje o RADIJATOR. Mora se izvesti praktično u sedećem stavu...
Dakle, ta tehnika dovodi do smrti gušenjem, što je izuzetno bolno i može trajati nekoliko minuta (do gubljenja svesti).
Ne umire se od gušenje nego dolazi do prekida krvotoka ka mozgu jer se omčom stegnu te vratne arterije, kako li već izgleda anatomija vrata.


Netačno.

Kod "najbolje" forme vešanja puca vratna kičma sa moždinom, dolazi do gotovo trenutnog prekida prenosa svih signala do i od mozga i nastupa masovni i potpuni "system failure".

Kod sledeće forme po poželjnosti, ove koju ti pominješ, vrat ne puca jer je trzaj preslab, obično usled prekratkog pada, ali konopac, ukoliko je dovoljno debeo i jak a čvor kvalitetan, pritisne karotidnu arteriju i prvo izazove nesvesticu (nesvestica je jedan od sigurnosnih mehanizama kod nedovoljnog dotoka krvi u mozak) a tek iza toga dolazi do prekida impulsa za refleksno udisanje te i onda smrt nastupa usled gušenja ali u nesvestici.

Kod poslednje, najlošije, forme samoubistva vešanjem konopac je u takvom položaju i na takvom mestu da ne prekine dotok krvi kroz karotidne arterije i do smrti dolazi nakon dugog i bolnog procesa slabljenja mišića grudnog koša usled nemogućnosti prevazilaženja sile teže jer telo nema donji oslonac pošto osoba niti stoji niti sedi.

Sudskomedicinski stručnjak po tragovima na telu može utvrditi na koji je od ovih načina samoubica umro.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:43 18.05.2016

Jedan praktičan predlog

I ne znam šta neko sa strane može da uradi i kako da pomogne.


Dovesti takvu osobu u situaciju da se bori za život, da se ozbiljno usere, ali da ta opasnost bude spolja uzrokovana a ne njegovom/njenom željom da se rokne. To može da izazove promenu svesti, u ostalom i ove priče o neuspelim samoubistvima negde teraju na tu vodenicu.
Uzgred, ne pišem ovo baš onako napamet.
krkar krkar 23:45 18.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Dovesti takvu osobu u situaciju da se bori za život, da se ozbiljno usere, ali da ta opasnost bude spolja uzrokovana a ne njegovom/njenom željom da se rokne.


Ali kako uopšte znati da je ta osoba u takvom stanju?

Meni to nije rekao on, nije mi rekla njegova žena (koja je znala). Nisam primetio ja, nije primetilo toliko ljudi oko njega: bliskih prijatelja, širi krug prijatelja, kolege, saradnici...

Dakle pitanje je i društvenog stava i odnosa prema bolesti i privatnosti i gomila još vrlo delikatnih pitanja tu ima.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:55 18.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

krkar
Dovesti takvu osobu u situaciju da se bori za život, da se ozbiljno usere, ali da ta opasnost bude spolja uzrokovana a ne njegovom/njenom željom da se rokne.


Ali kako uopšte znati da je ta osoba u takvom stanju?

Meni to nije rekao on, nije mi rekla njegova žena (koja je znala). Nisam primetio ja, nije primetilo toliko ljudi oko njega: bliskih prijatelja, širi krug prijatelja, kolege, saradnici...

Dakle pitanje je i društvenog stava i odnosa prema bolesti i privatnosti i gomila još vrlo delikatnih pitanja tu ima.


pa jebiga, ako ne znaš onda ne možeš da pomogneš.
međutim, ako si sa nekim baš blizak onda teško da ne možeš da ne primetiš.
dakle, tu mogu da pomognu oni baš bliski i pri tome imaju sluha (dosta ljudi prosto nema sposobnost za takva opažanja, pri tome ne mislim da ih za to treba kriviti).
ako neko tu može da pomogne onda je u pitanju baš izuzetno blizak krug prijatelja/rođaka, pa ako uspeju - uspeju.
krkar krkar 00:27 19.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

pa jebiga, ako ne znaš onda ne možeš da pomogneš.
međutim, ako si sa nekim baš blizak onda teško da ne možeš da ne primetiš.
dakle, tu mogu da pomognu oni baš bliski i pri tome imaju sluha (dosta ljudi prosto nema sposobnost za takva opažanja, pri tome ne mislim da ih za to treba kriviti).
ako neko tu može da pomogne onda je u pitanju baš izuzetno blizak krug prijatelja/rođaka, pa ako uspeju - uspeju.


Ma sve je to super kad je to vidljivo. Ja sam inače uvek jedan od onih koji nekoga diže, vuče, pomaže, animira, organizuje - kad je vidljivo.

Ali šta raditi sa ovima kod kojih to uopšte sa strane ne može da se primeti? Pričao sam sa nekoliko prijatelja i njegovih bliskih saradnika, kolega koji su i prijatelji... niko ništa primećivao nije.

Je li rešenje da se ljudi obučavaju da to prepoznaju? Možda, mada ne znam ni ko bi to trebalo da sprovodi ni koliko da traje.

Razgovarao sam i sa njegovom ženom. Ona kaže da njoj za preko 10 godina niko od lekara, a razgovarala je sa desetinama, nije rekao kako sa tim da se nosi, šta da kaže a šta ne kaže prijateljima, kako da mu organizuje život... Ništa. Samo ono "ako mu se pogorša dovedite ga".

Ja u stvari pitam može li neko te psihijatre malo da obuzda i da ih nauči da se ne leči samo u bolnici i da ne leče samo oni, lekovima.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:32 19.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Ona kaže da njoj za preko 10 godina niko od lekara, a razgovarala je sa desetinama, nije rekao kako sa tim da se nosi, šta da kaže a šta ne kaže prijateljima, kako da mu organizuje život... Ništa. Samo ono "ako mu se pogorša dovedite ga".

Ja u stvari pitam može li neko te psihijatre malo da obuzda i da ih nauči da se ne leči samo u bolnici i da ne leče samo oni, lekovima.


psihijatri su slični advokatima, beže od "izgubljenog" slučaja, kada uoče ozbiljne suicidalne tendenicije večina pobegne (odnosno postanu tako "neodređeni" ).
naravno, čast izuzecima.
ovo opet iz iskustva.
nsarski nsarski 00:41 19.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Ali šta raditi sa ovima kod kojih to uopšte sa strane ne može da se primeti?


Sličan dogadjaj: Ništa nije ukazivalo na tragediju. Milinković je ćaskao sa prijateljima na aerodromu u Briselu, onda se od njih odvojio i skočio sa parkinga na beton.
zilikaka zilikaka 17:05 19.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Ma sve je to super kad je to vidljivo. Ja sam inače uvek jedan od onih koji nekoga diže, vuče, pomaže, animira, organizuje - kad je vidljivo.

E, moj rođo, u tome i jeste sva kvaka, što se kod te bolesti ništa ne može primetiti ni na prvu ni na drugu loptu.
Taj stepen bliskosti da zajedno izlazite i družite se po lepim mestima ne pruža priliku da vidiš onu drugu stranu. Ipak je to suviše površno.
Msm, koliko god da si ga voleo, duboko sam ubeđena da nisi mogao ništa, baš ništa da učiniš.
ivana23 ivana23 20:51 19.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Kakve sve postoje depresije i na koje se sve načine leči, pitali smo doc.dr Milicu Pejović-Milovančević, specijalistu dečje psihijatrije i načelnicu Klinike za decu i omladinu Instituta za mentalno zdravlje u Beogradu

DEPRESIJA KOD DECE I MLADIH: Ne potcenjujte skriveni vapaj!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:41 20.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Milinković je ćaskao sa prijateljima na aerodromu u Briselu, onda se od njih odvojio i skočio sa parkinga na beton.

vrlo često, kada depresivac odluči da će da se ubije, tih dana/sati deluje drugima kao da mu je bolje, odlučio je ali mora da "zavara trag". tad znaš da samo vreba priliku. moj drugar iz detinjstva je samo izleteo iz stana, sa porodičnog ručka, uleteo kod opet zajedničkog drugara na 4ti sprat, pokazao im prstom Psssst, i skočio na beton. bio je veseo za vreme ručka, uleteo nasmejan kod drugara...užas užasa.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:44 20.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

To može da izazove promenu svesti, u ostalom i ove priče o neuspelim samoubistvima negde teraju na tu vodenicu.

ne znam da li pišeš napamet, ali se ovde ne radi o "promeni svesti", već o "promeni hemije" koju ne možep "snagom volje i promenom svesti" da vratiš na staro. neuspeli pokušaji samoubistva su "pozivi u pomoć". kada depresivac zaista reši da se ubije, on se onda i ubije.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:35 20.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

BebaOdLonchara
već o "promeni hemije" koju ne možep "snagom volje i promenom svesti" da vratiš na staro.


Naprotiv možeš, i te kako možeš.
Možeš na primer da postaneš svestan da je potrebno da uzimaš lekove koje si prethodno odbijao, a koji utiču upravo na tu "hemiju".

A recimo da i fizička aktivnost može da pokrene neke blagotvorne hemijske procese u organizmu, svakako efikasnije od ležanja u krevetu i buljenja u tačku.
Pri tome ne pričam o trenutnim promenama već o dugoj i mukotrpnoj borbi (pa možda čak i neizvesnoj), ali odluka da se čovek bori može biti donesena kao posledica relativno kratkog iskustva, događaja, nadahnuća.

kada depresivac zaista reši da se ubije, on se onda i ubije.


tačno, samo što tome može da prethodi jedan ne baš tako kratak period u kojem su stvari možda mogle da krenu i drugim tokom. a kada definitivno odluči tada je gotovo, slažem se.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:58 20.05.2016

Re: Jedan praktičan predlog

Možeš na primer da postaneš svestan da je potrebno da uzimaš lekove koje si prethodno odbijao, a koji utiču upravo na tu "hemiju".

nisam sigurna da govorimo o istoj stvari. a sport, da, može da pomogne kod hemije.

Stiven Fraj, engleski glumac, boluje od bipolarnog poremećaja (manik-depresiv), i ima nekoliko intervjua i dokumentaraca na tu temu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana