Budućnost| Kućni ljubimci| Roditeljstvo

Svako je neko ili teror proseka

princi RSS / 29.07.2016. u 14:44

Vreme, kraj četrdesetih. Mesto događanja US. Najmoćnija svetska mašina za ubijanje, US Air Force, sila koja je brutalno pregazila Nemce potom i Japan, sprema se da svet spasava od još gore pošasti, komunizma. Međutim, usred zahuktavanja hladnog rata, mašina se susreće sa ogromnim problemom. Ginu joj piloti, i to iz potpuno neobjašnjivih razloga. U samo svitanje uvođenja mlaznih aviona, US Air Force se susreće sa misterioznim život ili smrt problemom. U jednom danu, 1950., 17 pilota je hit the dirt (jedan od najboljih filmova svih vremena "Right stuff" upravo priča jednu od priča iz tog vremena. Uzgled, Kauffmanov film sadrži i jednu od najboljih ljubavnih priča ikad ispričanih, sa sve Sam Sheppardom u ulozi života i Barbarom Hershey, highly recommended).

Američki oficiri i političari su bili van sebe. Po ustaljenom običaju birokrate u Vašingtonu su brže bolje za sva rušenja aviona usvojile dva izraza "incidents" i "accidents" i to je pokrivalo sve, od neželjenih iskakanja i prinudnih sletanja pa do padova sa smrtnim ishodom i totalnim uništavanjem letelice. Vojne vlasti su isprva, naravno, okrivljavale pilote, i obično označavale "ljudski faktor" kao osnovni uzrok nesreća. Ovo je bila dosta razumna logika, jer su se avioni vrlo retko zapravo kvarili. Avio-mehaničari su ukazivali na, za ono vreme, besprekornu mehaniku i elektroniku. I sami piloti su bili zbunjeni, jer su i oni sami bili svesni da njihove pilotske veštine svakako nisu uzrok problema. Pa, ako nisu u pitanju bili "ljudski" i "mehanički" faktor, u čemu je onda bio problem?

Posle više istraga i provera, inžinjeri su svoju pažnju usmerili na dizajn kokpita, tj pilotske kabine. 1926., kada je projektovan prvi kokpit, inžinjeri su pažljivo premerili ergonomske dimenzije stotina i stotina muških pilota (mogućnost da će žene nekad biti piloti tada niko ni u snovima nije razmatrao) i ti podaci su korišćeni za standardizaciju mera kokpita. Kroz sledeće 3 decenije, veličina i oblik sedišta, visina prozora pa čak i oblik pilotskog šlema, sve to je bilo raređno tako da se prilagodi merama prosečnog pilota iz 1926.

Prvo logično pitanje je bilo da li je moguće da su se piloti ukrupnjali od 1926. Da bi odgovorili na ovo pitanje, Air Force je sproveo veliku studiju, premerilo više od 4000 pilota. Svakom pilotu je uzeto više od 140 mera, uključujući dužinu palca, visinu prepona, razmak između ušiju i očiju, i ko zna šta je još sve tu mereno... tek, uzete su sve te mere, izračunate prosečne vrednosti i rezultat je bio- nada. Prosečni pilot 1950. je bio do u deliće inča istih dimenzija kao i prosečni pilot 1926. Svi su bili preneraženi. Svi, osim Gilberta S. Danielsa, dvadeset trogodišnjeg naučnika koji je tek počeo da radi za USAF.

Gilbert nije bio uopšte deo te adrenaline junkie, testosterone-drenched, mačo, proletanje ispod mostova, dalekovoda kulture koja se obično vezuje za aerial combat. Vitak i mršav cvikeraš, Gilberta su mnogo više zanimale biljke i cveće (u gimnaziji je bio predsednik lokalno Botanical Garden Cluba). Pre nego što se zaposlio u Aeri Medicinskoj Laboratoriji vojne baze Wright, on, na primer, nikad nije seo u avion. Nije ni morao, kao junior istraživač, njegov jedini posao je bio da meri dužinu pilotskih udova.

Daniels nije slučajno odabran za taj zadatak. Naime, osnovni razlog zašto su ga zaposlili u bazi je bio taj što je Daniels na Harvardu diplomirao iz fizičke antropologije. Tokom prve polovine dvadesetog veka, ova naučna (neki bi rekli i pseudonaučna) grana se fokusirala prevashodno na klasifikaciju ljudi prema prosečnim merama njihovog tela- praksa se zvala "typing". Mnogi fizički antropolozi su, na primer, verovali da je kratko i debelo telo bilo osnovna odlika srećnih ljudi koji vole zabavu, dok su zalisci i mesnate usne, s druge strane, karakterisali "zločinačke tipove". Neki bi rekli, machine learning pre machine learninga.

Elem, Danielsa nisu zanimale ove somnabulije i bulažnjenja (koja nisu bila bez određenog elementa zabavnog u sebi, zgodno, na primer, za cocktail parties). Umesto toga, njegova diplomska teza se bavila totalno banalnim i dosadnim  poređenjem oblika ruku njegovih 250 kolega sa Harvarda. Studenti koje je Daniels ispitivao su pripadali gotovio identičnom etničkom i društveno-kulturnom backgroundu. Ono što je Daniels našao, međutim, je da su njihove ruke bile vrlo različite. Ono što je Danielsa još više prenerazilo je spoznaja da, kad je uprosečio sve podatke, taj prosek nije odgovarao nijednom individualnom merenju. Drugim rečima, nijedan od 250 ispitanih studenata nije bio "prosečan".

I tako, kad mu Air Force dao zadatak da premeri te pilote, Daniels je postavio jednostavno pitanje: Koliko je od svih ovih pilota zaista prosečno? Da bi odgovorio na to jednostavno pitanje Gilbert je uzeo podatke od 4063 pilota, uzeo 10 najbitnijih dimenzija, crunchovao brojeve, gledao, izanalizirao, isproveravao i našao broj. Nula. Nijedan od 4063 pilota nije imao prosečne dimenzije. Od 4063 nijedan jedini pilot nije fitovao u okviru proseka u svih 10 dimenzija. Neki pilot bi imao duže ruke, drugi je imao kraće noge, treći bi opet imao širi obim grudi, ali uže kukove. Ono što je, međutim, još više iznenadilo Danielsa je bilo da ako uzmeš bilo koje samo 3 dimenzije- obim vrata, butine i podlaktice- manje od 3.5% ili svega oko tridesetina pilota bi bila prosečna po sve 3 mere. Danielsovi rezultati su bili nedvosmisleno jasni: prosečan pilot jednostavno ne postoji, i, ako projektuješ kabinu, kokpit za prosečnog pilota, ti je zapravo ne projektuješ ni za koga.

Danielsova otkrića su zapravo bila jako velika ideja koja je mogla zatvoriti čitavu jednu eru shvatanja ljudske individualnosti. Ali čak i najveće ideje zahtevaju korektnu interpretaciju. Mi volimo da mislimo kako činjenice govore same za sebe, ali je istina da one to retko čine, tj da im mi moramo dati pravo značenje. Zašto i kako je nastala era "prosečnog" čoveka i da li se nalazimo na njenom kraju? Koga zanima to pitanje, i ko misli da ima nešto pametno na temu, što kažu, more je than welcome na čašicu razgovora kroz koji ćemo probati da odgovorimo ova i neka druga pitanja.



Komentari (303)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 23:32 30.07.2016

Re: knjiga

Kao i u priči o Queteletu i Galtonu, nisu bili sporni brojevi, nego njihovo tumačenje, narativ koji se pravio oko brojeva (ovoga nema u Toddovoj knjizi, ovo je copyright by Princi).
zilikaka zilikaka 23:34 30.07.2016

Re: knjiga

antioksidant
zilikaka
Mesan,
Nemoj da prepisuješ!

Masan je to pitao i u prvom komentaru (da li merimobunutar santimetra, milimetra ili mikrona)

Umem ja da čitam, nego me činjenice ne sprečavaju u dejstvima.
antioksidant antioksidant 23:37 30.07.2016

Re: knjiga

zilikaka
antioksidant
zilikaka
Mesan,
Nemoj da prepisuješ!

Masan je to pitao i u prvom komentaru (da li merimobunutar santimetra, milimetra ili mikrona)

Umem ja da čitam, nego me činjenice ne sprečavaju u dejstvima.

ma sve ok, ali morao sam da probam kako je to kad nekog stitis od optuzbe za plagijat. kao premijer da budem. u stvari ne bas kao premijer, njegovi sticenici su stvarno plagijatori a masan je potpuno nevino optuzen.
zilikaka zilikaka 23:40 30.07.2016

Re: knjiga

Da si kao ON, posle svog suda ostavio bi da sve odluke donesu nadlezni organi.
antioksidant antioksidant 23:46 30.07.2016

Re: knjiga

zilikaka
Da si kao ON, posle svog suda ostavio bi da sve odluke donesu nadlezni organi.
ko je ovde nadlezni organ? wu kao autor bloga? ne dao bog, pa on je definicija plagijata
(
princi princi 23:47 30.07.2016

Re: knjiga

Mada, sad mi pada na pamet, možda je sve to o Danielsu samo još jedna velika priča, samo još jedan narativ. Ko zna šta su sve promenili, možda su samo povećali pažnju pilota, možda su u smanjenju broja samih žrtava igrali ulogu sasvim neki drugi faktori kojih oni nisu ni bili svesni, i kojih možda još nisu.

Ali je nekom ispalo lepo za priču. To, naravno, nikad nećemo znati.
princi princi 23:48 30.07.2016

Re: knjiga

antioksidant
zilikaka
Da si kao ON, posle svog suda ostavio bi da sve odluke donesu nadlezni organi.
ko je ovde nadlezni organ? wu kao autor bloga? ne dao bog, pa on je definicija plagijata
(

Toma himself!

Jebi ga, trebalo je da pišem o moru i fircanju. Mnogo originalnije i, brate, informativnije.
antioksidant antioksidant 23:51 30.07.2016

Re: knjiga

princi
antioksidant
zilikaka
Da si kao ON, posle svog suda ostavio bi da sve odluke donesu nadlezni organi.
ko je ovde nadlezni organ? wu kao autor bloga? ne dao bog, pa on je definicija plagijata
(

Toma himself!

Jebi ga, trebalo je da pišem o moru i fircanju. Mnogo originalnije i, brate, informativnije.
ko se jos firca na moru, sta ti je? pa niko ti ne bi poverovao.
ps: i ne duri se
princi princi 23:54 30.07.2016

Re: knjiga

Omg, ko se duri?
bauer. bauer. 00:20 31.07.2016

Re: knjiga

santimetra

Centimetra! AO, nema ljutis? Ja sam daleko od pravopisnog gurua ali me ovo povredilo ko da sam na pescanoj plazi nagazio na veliku skoljku (ne znam odakle mi ova asocijacija na plazu?)
Unfuckable Unfuckable 00:31 31.07.2016

Re: vertigo

mozda od one grand playe miškove, msm hapšenja, rad nedeljom, sve je tu...


ps: centimetri su bitni!
(saglasan!)
bauer. bauer. 00:46 31.07.2016

Re: vertigo

Ma nje to. Provalio sam da sam izgubio kutijicu ca skoljkama i kamickicima sa davnih letovanja i odlucio da vise nema smisla svadjati se i raspravljati. Evo, sad sam zakacio nogu od stola i zamalo prosuo pivo. Ima dana kada je bolje ne ustajati iz kreveta.
mesan mesan 00:48 31.07.2016

Re: knjiga

antioksidant
zilikaka
Mesan,
Nemoj da prepisuješ!

Masan je to pitao i u prvom komentaru (da li merimo unutar santimetra, milimetra ili mikrona)

Mereno da li metrima ili nanometrima, moj obim struka opravdava što si me prekrstio iz mesan u masan --- opraštam ti što si me viteški branio!
mesan mesan 00:51 31.07.2016

Re: knjiga

zilikaka
Mesan,
Nemoj da prepisuješ!

Kad princi oće nešto da progura na brzaka, em ti treba inženjerski duh em vojnogranična narav da ga navataš --- tu smo se našli
Unfuckable Unfuckable 00:59 31.07.2016

Re: vertigo

Ma nje to. Provalio sam da sam izgubio kutijicu ca skoljkama i kamickicima sa davnih letovanja i odlucio da vise nema smisla svadjati se i raspravljati. Evo, sad sam zakacio nogu od stola i zamalo prosuo pivo.

uuu pivo, ne bi valjalo
(jedva čekam da sednemo i izogovaramo wua, onog bilija i naravno brayu, msm ništa bez braye u ustima)

Ima dana kada je bolje ne ustajati iz kreveta.


(saglasan!)

E da ne bude frke oko ovog u zagradi samo da se zna da se to moj prosek otme ponekad i nekako progovori ispod moje izuzetnosti
bauer. bauer. 01:04 31.07.2016

Re: vertigo

Ma, jebo te patak, ne moras da objasnjavas to u zagradama. Gde smo sad? Jos malo pa Septembar!
Unfuckable Unfuckable 01:07 31.07.2016

Re: vertigo

pa da i eto mene u Minesoti, znaš već... (da se ne lože drugari!)

(daj link!)
mesan mesan 01:14 31.07.2016

Re: knjiga

bauer.
AO
santimetra

Centimetra!

AO je stari stolar pa zna da se meri na santim! Ovo "...etar" je dodao da bude fensi...
bauer. bauer. 01:15 31.07.2016

Re: vertigo


pa da i eto mene u Minesoti, znaš već... (da se ne lože drugari!)

(daj link!)

Twin Cities, konferencija o skriljcima.
bauer. bauer. 01:19 31.07.2016

Re: knjiga

mesan
bauer.
AO
santimetra

Centimetra!

AO je stari stolar pa zna da se meri na santim! Ovo "...etar" je dodao da bude fensi...

Ma znam, zezam se. Mnogi ljudi van tehnickih struka tako govore. Mene malo zagrebalo. No offence.
Unfuckable Unfuckable 01:22 31.07.2016

Re: vertigo

konferencija o skriljcima.

yep, sa sitnim nutom.

Mislim, vi ljudi ovde (msm ne ovde nego uopšte) šizite na Čarlija (i moje drugo ja) što je saglasan u svemu a ne sećate se kao Krla kad mu je svaki pa najmanje drugi komentar bio "slažem se", to je valjda bilo kulijana a sad siroti Čarli, kao pglu pa aj da ga ono, jebiga nije pedigriran nego prosek... (sine, u temi sam!)

mada ko ga bre pa jebe kad se nije predstavio, mislim...
princi princi 01:32 31.07.2016

Re: vertigo

Ljudi, bre, meni priča o ovom Queteletu, Galtonu skroz fascinantna. Cela ta ideja, primena astronomskih metoda na merenje ljudi, pa onda te sumanute ideje o nekakvim idealima, i prihvatanje država da je to baš način da se odnosiš prema svojim podanicima... mislim, meni to skroz deluje sumanuto, nadrealno iz ove perspektive, ali, u suštini, to je svet u kome živimo. Mislim, te takse koje plaćamo, zdravstvena zaštita, visina vrata, širina prozora, veličina stambenog prostora, kola... sve se zasniva na tome.
bauer. bauer. 01:35 31.07.2016

Re: vertigo

Ne znam da je Krlo toliko prominentno stavljao <slazem se> u svaki drugi komentar. A ni kulijane nisam mnogo primetio kod Krla. Bilo je tu lepih prica sa mora, na visem nivou od skoljki i kamickica. I to bi bilo to. Meni je uvek bez veze kada vidim ljude koji su zavrsili pristojne skole a bave se sasvim necim trecim.
mesan mesan 01:38 31.07.2016

Re: knjiga

bauer.
mesan
bauer.
AO
santimetra

Centimetra!

AO je stari stolar pa zna da se meri na santim! Ovo "...etar" je dodao da bude fensi...

Ma znam, zezam se. Mnogi ljudi van tehnickih struka tako govore. Mene malo zagrebalo. No offence.

Pa i ja se zezam Podsetilo me na zanatlije i šarene likove iz detinjstva. I na legendarni Utisak nedelje s Tadićem i zanatlijama, nema ga bre na youtubeu!
Atomski mrav Atomski mrav 01:44 31.07.2016

Re: vertigo

Čarli, kao pglu pa aj da ga ono

Nije Čarli pglu, samo je fazno pomeren u odnosu na prosek.
Atomski mrav Atomski mrav 01:45 31.07.2016

Re: vertigo

Ne znam da je Krlo toliko prominentno stavljao <slazem se> u svaki drugi komentar.

Možda Anfak misli na Krleta dok je bio po prvi put među blogerima (još na drupalu)?
Tad je bio krotak & smeran.
Unfuckable Unfuckable 01:51 31.07.2016

Re: vertigo

(još na drupalu)?

gluposti!
princi princi 01:51 31.07.2016

Re: vertigo

Atomski mrav
Ne znam da je Krlo toliko prominentno stavljao u svaki drugi komentar.

Možda Anfak misli na Krleta dok je bio po prvi put među blogerima (još na drupalu)?
Tad je bio krotak & smeran.

Ja se sećam vrlo srdačnog dočeka koji mu je tom prilikom priredio niko drugi do Srđan Qsovac.
mesan mesan 01:54 31.07.2016

Re: vertigo

princi
Ljudi, bre, meni priča o ovom Queteletu, Galtonu skroz fascinantna. Cela ta ideja, primena astronomskih metoda na merenje ljudi, pa onda te sumanute ideje o nekakvim idealima, i prihvatanje država da je to baš način da se odnosiš prema svojim podanicima... mislim, meni to skroz deluje sumanuto, nadrealno iz ove perspektive, ali, u suštini, to je svet u kome živimo. Mislim, te takse koje plaćamo, zdravstvena zaštita, visina vrata, širina prozora, veličina stambenog prostora, kola... sve se zasniva na tome.

Osiguranje i tablice očekivanog života su postojale koji vek ranije, prve primene verovatnoće i statistike na životnu penziju zemljoradnicima koji idu u rat je iz Holandije s kraja XVII veka, videti pod de Witt.

Ali svejedno verujem u tvoj narativ
princi princi 02:01 31.07.2016

Re: vertigo

Osiguranje i tablice očekivanog života su postojale koji vek ranije, prve primene verovatnoće i statistike na životnu penziju zemljoradnicima koji idu u rat je iz Holandije s kraja XVII veka, videti pod de Witt.

Jel nisu prve životne tablice napravila ona dva škotska popa krajem 18. veka? Posle od toga nastale Scottish Widows.
princi princi 02:05 31.07.2016

Re: vertigo

Vidiš, interesantno da se i tu Škoti prvi pojavljuju kao i kod onog merenja obima grudi. Oni su bili poznati kao odani i savesni službenici Imperije, pa su bili najprilježniji vojnici, prikupljači poreza po kolonijama... Ili zbog Adama Smitha... tja, ko će ga znati.
bauer. bauer. 02:06 31.07.2016

Re: vertigo

Ja se sećam vrlo srdačnog dočeka koji mu je tom prilikom priredio niko drugi do Srđan Qsovac.

Stariji brat naseg, well, renomiranog blogera ovih dana?
mesan mesan 02:16 31.07.2016

Re: vertigo

princi
Osiguranje i tablice očekivanog života su postojale koji vek ranije, prve primene verovatnoće i statistike na životnu penziju zemljoradnicima koji idu u rat je iz Holandije s kraja XVII veka, videti pod de Witt.

Jel nisu prve životne tablice napravila ona dva škotska popa krajem 18. veka? Posle od toga nastale Scottish Widows.


Johan de Witt je kao preteča smislio probabilističko računanje penzije i predložio korišćenje tih tablica (pre nego što su ga odrali i iseckali 1672.), a malo kasnije (proverio, 1690ih) je Halley, onaj s kometom, zapravo računao koristeći tablice, a onda je on nekako bio upetljan sa pravljenjem para od toga. Morao sam da proverim čije je tablice koristio, u pitanju je nemački "popa".
princi princi 02:24 31.07.2016

Re: vertigo

bauer.
Ja se sećam vrlo srdačnog dočeka koji mu je tom prilikom priredio niko drugi do Srđan Qsovac.

Stariji brat naseg, well, renomiranog blogera ovih dana?

Ne znam ko je stariji od njih dvojice. Jel Srđan stariji?
bauer. bauer. 02:28 31.07.2016

Re: vertigo

Ne znam ni ja. Srdjan mi delovao odmerenije.
princi princi 02:50 31.07.2016

Re: vertigo

Meni su dugo bili pata karta, ali ovaj mlađi mi sad deluje nekako iskrenije. Mislim, ne libi se da kaže, jeste, mrzim vas, govna ste... nekako nije podmukao, jednostavnija komunikacija, nema muljačine.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:54 31.07.2016

Re: knjiga

Kad su uočili ova odstupanja, oni su uneli "slack" u sistem, uveli su ta adjustable seats, šlemove, i sistem je ponovo prošljakao.


Usput su pilotima zabranili konzumiranje skoča pre letenja, ali to je nebitan detalj.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:59 31.07.2016

Re: vertigo

Atomski mrav
Čarli, kao pglu pa aj da ga ono

Nije Čarli pglu, samo je fazno pomeren u odnosu na prosek.


Pa to je ono što zabrinjava kod čarlija: prosek je konstanta, to jest nema fazu.
emsiemsi emsiemsi 07:24 31.07.2016

Re: vertigo

Unfuckable
konferencija o skriljcima.

yep, sa sitnim nutom.

Mislim, vi ljudi ovde (msm ne ovde nego uopšte) šizite na Čarlija (i moje drugo ja) što je saglasan u svemu a ne sećate se kao Krla kad mu je svaki pa najmanje drugi komentar bio "slažem se", to je valjda bilo kulijana a sad siroti Čarli, kao pglu pa aj da ga ono, jebiga nije pedigriran nego prosek... (sine, u temi sam!)

mada ko ga bre pa jebe kad se nije predstavio, mislim...

Појасни !
emsiemsi emsiemsi 07:35 31.07.2016

Re: vertigo

bauer.
Ne znam da je Krlo toliko prominentno stavljao u svaki drugi komentar. A ni kulijane nisam mnogo primetio kod Krla. Bilo je tu lepih prica sa mora, na visem nivou od skoljki i kamickica. I to bi bilo to. Meni je uvek bez veze kada vidim ljude koji su zavrsili pristojne skole a bave se sasvim necim trecim.

Делимично сагласан !
Ово делимично због тога што, успркос свему, многи људи заврше разне школе за које су се определили још као неформирани шиљокурани - а после је живот учинио своје. Ко зна каква нужда је имала пресудан утицај на то.
Оно што је једино битно у свему томе - колико коректно ради тај нови посао. Ја сам завршио то што сам завршио, а понекада осетим да је филозофија то што сам истински желео да учим и бавим се. А понекада математика.
У неким ситуацијама физика.
Оно што ми је било недостижно је - бити уметник. То су посебни људи који истински одступају од ове статистике, људи вишега реда. Зато ја сваки пута када шпартам Кнез Михајловом, припремим 500 динара, и уместо да седнем у неку од прчварница и потрошим их (како би газде поменутих прчварница могле да купе четвртога џипа), ја купим у Ц маркету у чика Љубиној флашицу благо газиране киселе за 39 динара, а ових 500 динара дам уличним свирачима. Понеки од њих ме већ препознају па ми кажу да не морам да им дам парице сваки пута, а ја одговорим да морам.
emsiemsi emsiemsi 07:43 31.07.2016

Re: vertigo

srdjan.pajic
Atomski mrav
Čarli, kao pglu pa aj da ga ono

Nije Čarli pglu, samo je fazno pomeren u odnosu na prosek.


Pa to je ono što zabrinjava kod čarlija: prosek je konstanta, to jest nema fazu.

Где си Пајићу !? Може ли се ?
Како мачак ?
Успут --- купујем неку ласерску машину за једног другара. Шта знаш о референцама фирме NUKON, те власницима технологије, по њима самима, фирме IPG PHOTONICS ?
emsiemsi emsiemsi 07:49 31.07.2016

Re: knjiga

princi
antioksidant
zilikaka
Da si kao ON, posle svog suda ostavio bi da sve odluke donesu nadlezni organi.
ko je ovde nadlezni organ? wu kao autor bloga? ne dao bog, pa on je definicija plagijata
(

Toma himself!

Jebi ga, trebalo je da pišem o moru i fircanju. Mnogo originalnije i, brate, informativnije.

О фирцању, него шта !
Када ћеш, ако не сада !?
Ко ће, ако нећеш ти !?
Све активности мушкараца се и врте око оне женске ствари.
Успут - волео бих и да женске искрено кажу за себе.
angie01 angie01 09:01 31.07.2016

Re: vertigo

Tad je bio krotak & smeran.


vidis, kako kada vreme prodje, ostane u secanju samo ono dobro:)))

gde je bio krotak, samo je tracario politicke oponente- jednako kao sada svoje bivse parijske drugove, samo sto je tada na blogu bila druga ekipa, pa mu je mnogo losije islo, pa se povukao da ne pravi vecu stetu nego korist.
zilikaka zilikaka 09:53 31.07.2016

Re: vertigo

Зато ја сваки пута када шпартам Кнез Михајловом, припремим 500 динара, и уместо да седнем у неку од прчварница и потрошим их (како би газде поменутих прчварница могле да купе четвртога џипа), ја купим у Ц маркету у чика Љубиној флашицу благо газиране киселе за 39 динара, а ових 500 динара дам уличним свирачима.


Čarli, ti se meni sviđaš!
emsiemsi emsiemsi 10:01 31.07.2016

Re: vertigo

zilikaka
Зато ја сваки пута када шпартам Кнез Михајловом, припремим 500 динара, и уместо да седнем у неку од прчварница и потрошим их (како би газде поменутих прчварница могле да купе четвртога џипа), ја купим у Ц маркету у чика Љубиној флашицу благо газиране киселе за 39 динара, а ових 500 динара дам уличним свирачима.


Čarli, ti se meni sviđaš!

Da tebi, ni po jada. No, počinjem da se sviđam i sebi.
Jbt, pa neću valjda da se pretvorim u nekoga sličnoga krkanu ili, čak, Brajoviću !?
Usput - sviđaš se i ti meni.
Usput 2 - meni se sviđaju sve žene.
Atomski mrav Atomski mrav 11:09 31.07.2016

Re: vertigo


vidis, kako kada vreme prodje, ostane u secanju samo ono dobro:)))

gde je bio krotak, samo je tracario politicke oponente- jednako kao sada svoje bivse parijske drugove, samo sto je tada na blogu bila druga ekipa, pa mu je mnogo losije islo, pa se povukao da ne pravi vecu stetu nego korist.


Pa da, tad nije mogao da se razmaše a nije se bio ni dosetio da ubaci red JNA red Komiže red Idola pa da tako napravi špricer. Tako da, poredeći sa sadašnjim stanjem, tada je bio krotak & smeran.
angie01 angie01 11:34 31.07.2016

Re: vertigo

Pa da, tad nije mogao da se razmaše a nije se bio ni dosetio da ubaci red JNA red Komiže red Idola pa da tako napravi špricer. Tako da, poredeći sa sadašnjim stanjem, tada je bio krotak & smeran.


ma nije, atomski, bio je samo neiskusniji, i jos pride, ekipa na blogu je bila opasnija po njega, pri tome, tada je zastupao ds, pa bi bilo kontradiktorno da prelazi bas puno granicu koju su oni postavili da navodno zastupaju,...a i Vlada bio ziv, pa nije mogao to oko autorskih prava bas tako da podmece, niti kako su nastali Idoli u kojima je on bio glavni muzicar i kreativac i sve:)),....pa je samo tracario cedu i druge, velicajuci botu....i njegove "akcije"....posto se taj njegov advertajzing:))), pokazao kao stetan, iz vec navedenih razloga-replike su bile mnogo zesce nego njegovi komentari, on se povukao da ne bi pravio stetu.

sada se njegov manir potpuno uklapa u invajermant i tendencije vladajuce politike, ono, ja guram svoje, pravim se blesav i onako ste vi svi stoka, sve ce proci ladno, jer sila je jedino sto znate da sledite,...a ja cu jos da profitiram glumeci da sam nezavisni gradjanin koji razume sve bolje od vas glupih....ovo mu nekako vise leglo, kao i nacionalizam koji je postao mejn strim.
princi princi 11:42 31.07.2016

Re: vertigo

ekipa na blogu je bila opasnija po njega

Ne bih se uopšte složio s ovim. Skupni IQ onih koji ga danas kritikuju na blogu je neuporedivo veći od one ekipe, iako je tada bilo mnogo više ljudi na blogu.
angie01 angie01 12:00 31.07.2016

Re: vertigo

Ne bih se uopšte složio s ovim. Skupni IQ onih koji ga danas kritikuju na blogu je neuporedivo veći od one ekipe, iako je tada bilo mnogo više ljudi na blogu.


:)))),...meni ti komentari sa komentarisanjem necijeg IQ sami sebe diskvalifikuju,...tebi mogu da se ne svidjaju neki komentatori i ono sto oni zastupaju, al bas da podcenjujes pamet i znanje bs, krasici, zokstera, hag, ojbibija, i mnogih drugh koji su tada bili na blogu- bas i ne ide.( nabrojani su mi prvi pali na pamet, tako da eventualne insinuacije, odmah zaboravi,...htedoh samo da ilustrujem da nisi u pravu).

ima ljudi na blogu koji zastupaju po meni nevidjene budalastine i to prilicno opasne, al ne mogu bas da kazem da su glupi,...za razliku od nekih drugih:)...
princi princi 12:04 31.07.2016

Re: vertigo

al bas da podcenjujes pamet i znanje bs, krasici, zokstera, hag, ojbibija, i mnogih drugh koji su tada bili na blogu- bas i ne ide

Što je najgore, uopšte ne mislim da ih potcenjujem.
angie01 angie01 12:05 31.07.2016

Re: vertigo

Što je najgore, uopšte ne mislim da ih potcenjujem.


razumeli smo se.
mariopan mariopan 12:06 31.07.2016

Re: vertigo

emsiemsi
zilikaka
Зато ја сваки пута када шпартам Кнез Михајловом, припремим 500 динара, и уместо да седнем у неку од прчварница и потрошим их (како би газде поменутих прчварница могле да купе четвртога џипа), ја купим у Ц маркету у чика Љубиној флашицу благо газиране киселе за 39 динара, а ових 500 динара дам уличним свирачима.


Čarli, ti se meni sviđaš!

Da tebi, ni po jada. No, počinjem da se sviđam i sebi.
Jbt, pa neću valjda da se pretvorim u nekoga sličnoga krkanu ili, čak, Brajoviću !?
Usput - sviđaš se i ti meni.
Usput 2 - meni se sviđaju sve žene.

zilikaka zilikaka 12:09 31.07.2016

Re: vertigo

Skupni IQ onih koji ga danas kritikuju na blogu je neuporedivo veći od one ekipe, iako je tada bilo mnogo više ljudi na blogu.

Baš si teo da kažeš skupni?
Zbirni? Ukupni?

Ili si mislio na prosečni?

No, u svakom slučaju, kolega, kako ste do ovog zaključka došli?


freehand freehand 12:14 31.07.2016

Re: vertigo

al bas da podcenjujes pamet i znanje bs, krasici, zokstera, hag, ojbibija, i mnogih drugh

U jednom sam momentu pomislio da je bs na drugom mestu pa sam morao da čitam ponovo.
Ipak je ok i sve kako treba.
angie01 angie01 12:23 31.07.2016

Re: vertigo

U jednom sam momentu pomislio da je bs na drugom mestu pa sam morao da čitam ponovo.


omajngot, kako je i dalje neverovatna reakcija na pomen samih inicijala doticne ledi i to jos malim slovima:))))
emsiemsi emsiemsi 13:53 31.07.2016

Re: vertigo

bauer.
Ma, jebo te patak, ne moras da objasnjavas to u zagradama. Gde smo sad? Jos malo pa Septembar!

Појасни !
Atomski mrav Atomski mrav 13:59 31.07.2016

Re: vertigo

omajngot, kako je i dalje neverovatna rakcija na pomen samih inicijala doticne ledi i to jos malim slovima:))))

Pa kad nikog nije ostavila ravnodušnim - ili su šenili oko nje ili su pizdili na nju.
muaddib92 muaddib92 14:09 31.07.2016

Re: knjiga

Baš bi me zanimalo imaš li neku na temu?


Може квантна физика?
angie01 angie01 14:18 31.07.2016

Re: vertigo

Pa kad nikog nije ostavila ravnodušnim - ili su šenili oko nje ili su pizdili na nju.


bas tako:)))- dramaturskinja.
blogovatelj blogovatelj 15:12 31.07.2016

Re: vertigo

omajngot, kako je i dalje neverovatna rakcija na pomen samih inicijala doticne ledi i to jos malim slovima


Verovatno zato što ima ogroman IQ.
mariopan mariopan 17:03 31.07.2016

Re: knjiga

bauer.
santimetra

Centimetra! AO, nema ljutis? Ja sam daleko od pravopisnog gurua ali me ovo povredilo ko da sam na pescanoj plazi nagazio na veliku skoljku (ne znam odakle mi ova asocijacija na plazu?)

Подметнули ти мангупи.
freehand freehand 19:07 31.07.2016

Re: vertigo

angie01
U jednom sam momentu pomislio da je bs na drugom mestu pa sam morao da čitam ponovo.


omajngot, kako je i dalje neverovatna rakcija na pomen samih inicijala doticne ledi i to jos malim slovima:))))

Ma ništa o njoj, ja sam više na obožavaoce i idolopoklonike nekako ciljao.

Disklejmer: naravno da se podrazumeva da ovde ne mislim na Angie, ona bs uvek pominje slučajno a brani principijelno.
angie01 angie01 22:22 31.07.2016

Re: vertigo

Disklejmer: naravno da se podrazumeva da ovde ne mislim na Angie, ona bs uvek pominje slučajno a brani principijelno.


da i?,....sta je tu problem, to sto neki ovde predstavljaju zenu kao da je sam djavo i da nista pozitivno o njoj ne sme da se kaze, vise zvuci kao opsesivni trip kompleksasa.

sa mnogo toga sta bs govori i zastupa se slazem,

nisam njen idolopoklonik, niti sam bila u njenom jatu na blogu,

sve sto mi se nije dopadalo, sam isto tako iznosila,

ona je svakako pametna i obrazovana zena,

nikakve mistifikacije nema.


ps- svakako je zasluzila da bude branjena, ako je napadana bez razloga, i to mnogo vise od bote,...mnoooogo vise.
freehand freehand 22:58 31.07.2016

Re: vertigo

mnoooogo vise.

Of kooooors.
Biki ruleeeeez.
mesan mesan 02:20 31.07.2016

ideja za 3.5%

Pazi ovu numerologiju:
Ako je "prosek" sve što upada unutar jedne devijacije, za standardnu zvonastu krivu to je skoro 70% populacije. Šansa da po tri parametra upadneš u prosek je onda (0.7)^3 odnosno približno 35%.

Da li je Daniels našao 35% a ne 3.5%? :)
princi princi 02:26 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

mesan
Pazi ovu numerologiju:
Ako je "prosek" sve što upada unutar jedne devijacije, za standardnu zvonastu krivu to je skoro 70% populacije. Šansa da po tri parametra upadneš u prosek je onda (0.7)^3 odnosno približno 35%.

Da li je Daniels našao 35% a ne 3.5%? :)

Da, AKO tako definišemo prosek i ako je kriva zaista Gausijanska. Ali se onda vraćamo na pitanje same veličine devijacije.
princi princi 02:30 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

Ja mislim da je to bilo ključno u priči, tj da su devijacije bile velike.
princi princi 02:34 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

Mislim, jebeš ga, Chuck Yeager je još živ, koliko je visok? Ako su piloti bili između 165cm i 195cm, prosečna visina je bila, koliko, 180cm. Koliko ih je bilo koji su bili tačno 180 cm, a ne 175 ili 185.
mesan mesan 02:41 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

princi
Ja mislim da je to bilo ključno u priči, tj da su devijacije bile velike.

E to je to, ako je devijacija velika (za visinu recimo, 40cm), a ti odrediš "prosek" nekako eksterno, recimo parametrima izgradnje vrata, pa ti ispadne da su razumno prosečni ljudi plusminus 5cm, onda ćeš naravno zahvatiti vrlo malo od gausijana! to je ono što ja zovem "nameštanje" rezulata.

Dakle najverovatnije je Daniels otkrio da "eksterno", tj. izgradnja kokpita, varira značajno manje od ljudskih mera --- što je jasno svakom ko je video Holanđanina i Pigmeja :)

Naravno postoji mogućnost istinske antikorelacije, gde npr. osrednje visoka osoba s velikom šansom ima veoma malu glavu ili jako velike šake, itd. --- to bi zaista bio šokantan antropometrički efekat i naučno otkriće. Ja ne verujem da je Daniels to otkrio.
princi princi 02:41 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

Izgleda je prosek definisao kao srednja vrednost +- pola devijacije, tj jedna devijacija raspona ukupno oko srednje vrednosti.

Mislim, ako me ove moje računice nisu nešto sjebale: negde oko 32% rezultata bi trebalo da je između polovina standardne devijacije. Sine, onaj Brajovićev drugar Taleb kad bi video da uopšte pominjemo Gausove a kamoli koristimo krive, tako bi se slatko ispovraćao i nazvao saudijskim plaćenicima.
mesan mesan 02:52 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

princi
ako je kriva zaista Gausijanska

Ovo je inače vrlo kul, jer po razumnoj (ali cirkularnoj) logici kriva bi trebala da bude Gausijan, tako da svako odstupanje znači da imaš fizički različite populacije --- npr. distribucija ljudske visina izgleda "deformisano", pa može da se razdvoji na zbir dve distribucije, za muškarce i žene, koje onda pojedinačno više liče na Gausijane...

Tehnički gledano naravno nijedan biološki parametar nije striktno Gausijan, jer u biologiji negativne mere imaju egzaktno verovatnoću 0 :)
princi princi 02:59 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

Tehnički gledano naravno nijedan biološki parametar nije striktno Gausijan, jer u biologiji negativne mere imaju egzaktno verovatnoću 0 :)

Da, ovde očigledno imaju non-zero prob jer se priča o odstupanjima od proseka, :).
mesan mesan 03:01 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

princi
Izgleda je prosek definisao kao srednja vrednost +- pola devijacije, tj jedna devijacija raspona ukupno oko srednje vrednosti.

Mislim, ako me ove moje računice nisu nešto sjebale: negde oko 32% rezultata bi trebalo da je između polovina standardne devijacije. Sine, onaj Brajovićev drugar Taleb kad bi video da uopšte pominjemo Gausove a kamoli koristimo krive, tako bi se slatko ispovraćao i nazvao saudijskim plaćenicima.

Svaka čast što si proverio --- onda zaista (0.3)^3 jeste oko 3%! Nažalost u tom slučaju nema indikacije o čudnim antikorelacijama...

Ti piloti su verovatno iz iste populacije bili, tipa beli anglosaksonci. Toliko homogeni da možda može da se uoči varijacija u učestvu neandertalskih gena (nizak rast, široka ramena, veliki obim grudi) :)

Meni bilo fascinantno na Islandu skoro hirurški odvojene dve populacije, visokih vitkih plavih naspram niskih okruglih smeđih. Ali toliko ih je malo da tačno vidiš od kog Srbina su potekli
princi princi 03:05 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

Ali toliko ih je malo da tačno vidiš od kog Srbina su potekli

:)))))))))))))))))), nema, brate, kad karamo, karamo.
emsiemsi emsiemsi 09:42 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

mesan
princi
Izgleda je prosek definisao kao srednja vrednost +- pola devijacije, tj jedna devijacija raspona ukupno oko srednje vrednosti.

Mislim, ako me ove moje računice nisu nešto sjebale: negde oko 32% rezultata bi trebalo da je između polovina standardne devijacije. Sine, onaj Brajovićev drugar Taleb kad bi video da uopšte pominjemo Gausove a kamoli koristimo krive, tako bi se slatko ispovraćao i nazvao saudijskim plaćenicima.

Svaka čast što si proverio --- onda zaista (0.3)^3 jeste oko 3%! Nažalost u tom slučaju nema indikacije o čudnim antikorelacijama...

Ti piloti su verovatno iz iste populacije bili, tipa beli anglosaksonci. Toliko homogeni da možda može da se uoči varijacija u učestvu neandertalskih gena (nizak rast, široka ramena, veliki obim grudi) :)

Meni bilo fascinantno na Islandu skoro hirurški odvojene dve populacije, visokih vitkih plavih naspram niskih okruglih smeđih. Ali toliko ih je malo da tačno vidiš od kog Srbina su potekli

Srbin je mio, koje god nacije ili vere bio !
docsumann docsumann 12:59 31.07.2016

Re: ideja za 3.5%

Srbin je mio, koje god nacije ili vere bio !


čak i ako je ustaša?!
princi princi 03:10 31.07.2016

Ali uočavate jednu drugu stvar

koliko je, u stvari, opasno kad se ljudi pretvaraju u brojeve, kad im oduzimate svaku individualnost, posebnost, aj da kažemo randomness. A ispada da nas upravo taj randomness, ta ne uniformnost čini tako otpornim, tako prilagodljivim i tako snažnim kao vrsta.

Ovih dana čitam jednu drugu knjiga, The end of Alchemy, Mervyna Kinga, isto sjajna, i čitajući je skoro sam potpuno siguran da nema šaje da mašine u potpunosti odmene ljude, tj sve sam više uveren da će budućnost pripadati man machine, tj da će ljudi i mašine biti sve više integrisani u jedno i da će biti teško reći gde počinju jedni a gde drugi. Sve te tralalajke o internet of things, machine learning, roboti, u osnovi su samo to, tralalajke.

U sledećem broju, sex.
docsumann docsumann 08:54 31.07.2016

Re: Ali uočavate jednu drugu stvar

ovaj komentar me podsjeti na jedan "moj" stari blog

između 0 i 1
emsiemsi emsiemsi 09:46 31.07.2016

Re: Ali uočavate jednu drugu stvar

princi
koliko je, u stvari, opasno kad se ljudi pretvaraju u brojeve, kad im oduzimate svaku individualnost, posebnost, aj da kažemo randomness. A ispada da nas upravo taj randomness, ta ne uniformnost čini tako otpornim, tako prilagodljivim i tako snažnim kao vrsta.

Ovih dana čitam jednu drugu knjiga, The end of Alchemy, Mervyna Kinga, isto sjajna, i čitajući je skoro sam potpuno siguran da nema šaje da mašine u potpunosti odmene ljude, tj sve sam više uveren da će budućnost pripadati man machine, tj da će ljudi i mašine biti sve više integrisani u jedno i da će biti teško reći gde počinju jedni a gde drugi. Sve te tralalajke o internet of things, machine learning, roboti, u osnovi su samo to, tralalajke.

U sledećem broju, sex.

Toooooooo, care !
myredneckself myredneckself 10:01 31.07.2016

Re: Ali uočavate jednu drugu stvar

Da ne bismo lutali glede lepote proseka, evo Normmana i Norme.

In 1943, Robert Latou Dickinson created a pair of anthropometric models to overcome the bias of geographical variance.These standards, he hoped, would speak authoritatively as statistical composites of the “average” American male and female bodies.

Robert Latou Dickinson,
čovek akušer, seksolog, ginekolog, +umjetnik, valjda zna kako treba ko je normalan, ko nije. Modeli su za belu rasu.

emsiemsi emsiemsi 10:16 31.07.2016

Re: Ali uočavate jednu drugu stvar

myredneckself
Da ne bismo lutali glede lepote proseka, evo Normmana i Norme.

In 1943, Robert Latou Dickinson created a pair of anthropometric models to overcome the bias of geographical variance.These standards, he hoped, would speak authoritatively as statistical composites of the “average” American male and female bodies.

Robert Latou Dickinson,
čovek akušer, seksolog, ginekolog, +umjetnik, valjda zna kako treba ko je normalan, ko nije. Modeli su za belu rasu.


Do mojega !
Jedina bitna dimenzija je dimenzija ... ma, znate na šta mislim.
Istna, oni sa tom manjom dimenzijom kažu da je tehnika bitnija. Doduše, kažu još da se većina žena folira kada kaže da veličina nije važna.
princi princi 12:03 31.07.2016

Moram, moram, moram

kao u onoj Biserinoj, Maksimović mi poslao ovaj dragulj, pa k'o velim da ga podelim, ako se nađe bilo ko koga ovo dirne, the mission is accomplished: o granicama računarskih modela.

Eto, kakvi smo mi, džukci, volimo da zamajavamo pošten i radan narod...

Pozdrav, narode, moram se sada posvetiti nekim osobama koje me trebaju malo više nego vi. Slobodni ste da komentarišete, pišete o čemu hoćete, da se pljujete, volite, ovo čudo će se valjda zatvoriti samo za par dana. U zdravlje.
docsumann docsumann 12:55 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

o granicama računarskih modela.


odlična priča!

u to ime


emsiemsi emsiemsi 13:36 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

princi
kao u onoj Biserinoj, Maksimović mi poslao ovaj dragulj, pa k'o velim da ga podelim, ako se nađe bilo ko koga ovo dirne, the mission is accomplished: o granicama računarskih modela.

Eto, kakvi smo mi, džukci, volimo da zamajavamo pošten i radan narod...

Pozdrav, narode, moram se sada posvetiti nekim osobama koje me trebaju malo više nego vi. Slobodni ste da komentarišete, pišete o čemu hoćete, da se pljujete, volite, ovo čudo će se valjda zatvoriti samo za par dana. U zdravlje.

Цитат из чланка --- Stanford Gibson, a senior hydraulic engineer for the Army Corps, says we need “a bit of scientific humility…some of these processes are outside our reach, or at least outside the reach of our generation.” We may have the equations to understand what is happening at a given scale, but scaling that understanding up to fully capture the nuances of water moving through a river is incredibly complex and difficult. And so Stanford Gibson—a world class numerical modeler—is an ardent supporter of physical models as well.
Мудро збори овај Гибсон !
Истина, потпуно разумевање је можда недостижно за њега (и све остале инжењере његове, и наше, генерације), но, ја нити најмање не сумњам да на блогу има стручњака који то све могу да схвате - at a glance. Поменућу само неке од њих --- кркар, Брајовић, ...
Успут --- истакао бих, додатно, овај део где Гибсон помиње научну понизност (мој превод, можда није баш најадекватнији, но, мене задовољава).
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:58 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

Slobodni ste da komentarišete, pišete o čemu hoćete

Ja imam pitanje.

Da li neko od vas Beograđana ovde može da mi objasni o čemu se radi sa onim nesrećnim Beo zoo vrtom? Kako to da je on i dalje tu gde, kako kažu, ne bi trebalo da bude, da životinje drže kao neko palanačko komunalno, a čujem i da organizacije koje potegnu prijave protiv vrta poplavi armija botova i pretnje smrću kao da se ukida sladoled, majku mu?



Mislim, znam da sam padobranac, ali možda neko zna.
mariopan mariopan 17:51 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

Пингвинаријум?

Синиша Мали решио да списка још неке паре, каже неки народ се у анкети изјјаснио да 'оће пингвинаријум и он решио да им испуни жељу. Да доведе пингвине и да за њих направи пингвинаријум за 250 000 евара пара. Не знам никога од Београђана ко је питан у тој невидљивој анкети.

Неки други народ који воли животиње тражи да се за те паре среди смрдљиви зоолошко врт и да се не доводе животиње које не могу да живе у нашем поднебљу и за које немамо услова да их држимо ( наведен пример - поларни медвед који се пати у оном прљавом базену и овој врућинчини ) - али њима Мали неће испунити жељу.

Ако си на то мислила?

Едит

За претње нисам чула.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:14 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

Ако си на то мислила?

Hvala, na to sam mislila.

Kakva se masa angažovala da odbrani vrt, cela stvar je bizarna. Pa još da prete smrću, mislim, niko ne voli zoo vrtove baš toliko
angie01 angie01 18:29 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

Hvala, na to sam mislila.


nema tu leba, dobrosavljevicka, ni tu ni bilo gde, samo da vidis face koje ce biti rasporedjene po javnim preduzecima da isisavaju,...

ne znam da l je iko pomenuo ikada decu bez roditelja i da se njima poprove uslovi zivota, za njih je i svratiste pod znakom pitanja-koje ja kao ideju ne mogu da razumeme, ono, sta svrate, pa nazad na ulicu-

a zivotinje u beogradskom zoo se samo pate, ono tamo je strasno, umesto da izmeste zoo, toliko ima adekvatnog prostora, a da nije daleko, pa ako krenu u neki projekat, da je to onda ozbiljno, smisleno, trajno i sa potrebnim efektima, ovi paceri samo provlace neku lovu kroz budalastine,...pingvinarijum je predvidjen da bude preko puta stanista za zirafu:)))....nemam reci,

cesto sedim kod pevca na kafi- kupimo Moric sladoled, pa na kaficu- ne mogu da se naviknem na novi ambijent baste, od kada su posekli tamo toliko potrebno drvece, koje je pravilo leti prijatan hlad, stitilo zimi od vetra i kise, a o kiseoniku i drugim stvarima da i ne govorim, i natakarili neku smesnu cesmo, ko da su od Kineza kupili na pijaci polovnu, a od stiropora,...bas me zanima koliko je sve to placeno.

malo dalje, na uglu Djure Jaksica, stoji takodje svez panj, gde se vidi da je poseceno potpuno zdravo drvo- na kome je neko napiso, ubili su me, pa datumu- sumnjam na Purisu Djordjevica, koji stanuje odmah pored.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:55 31.07.2016

Re: Moram, moram, moram

.pingvinarijum je predvidjen da bude preko puta stanista za zirafu

Ali pingvinarijum je neverovatna stvar. Beograd ozbiljno postaje kao Springfild u onoj epizodi kada su napravili pokretne stepenice ni za gde, džinovsku lupu i neboder od drvca za sladoled.

nikvet pn nikvet pn 07:19 01.08.2016

?


(Sa androida, pardonnez-moi)

Postoji jedan nazovimo ga predmet koji je jako raširen i čija je ergonomije briljantno prilagođena svakom ljudskom biću. Upotreba je svakodnevna i može se meriti milijardama na dnevnoj bazi. Ne sumnjam da će ga svako od blogera danas upotrebiti, što upravo i sam sada činim i zahvaljujem lucidnom blesku uma meni nepoznatog genijalnog autora.

Šta je to i ko je autor?
mariopan mariopan 12:50 01.08.2016

Re: ?

nikvet pn

(Sa androida, pardonnez-moi)

Postoji jedan nazovimo ga predmet koji je jako raširen i čija je ergonomije briljantno prilagođena svakom ljudskom biću. Upotreba je svakodnevna i može se meriti milijardama na dnevnoj bazi. Ne sumnjam da će ga svako od blogera danas upotrebiti, što upravo i sam sada činim i zahvaljujem lucidnom blesku uma meni nepoznatog genijalnog autora.

Šta je to i ko je autor?

Не знам али ми ти требаш и цело јутро мислим на тебе.

Да те питам:

Чиме још осим хлебом могу да храним већ одрасле лабудиће и лабудове? Брат ми рече да није добро да једу хлеб, због квасца, а само то им носимо, исецкано, бацимо у воду и они то попапају тако поквашено.

Пробали смо кукуруз али он брзо потоне и они ништа не поједу. Лабудићи су већ велики, скоро као родитељи, само су још увек деца. Свако јутро ме чекају на одређеном месту, тачно знају где и у колико сати је доручак.
Хране их сви, једна стална екипа посетилаца и шетача и власника сплавова, већ се срдачно поздрављамо кад се сретнемо.

Кажу ми јутрос рани шетачи, прекорно, да сам окаснила, већ ме чекају.
Ја пожурим, нормално, а они нестрпљиви и гладни.
Мало је то хлеба за све њих мада су угојени и брзо су расли. Од малих жутих пуфница зачас до узраста скоро као родитељи. И цело легло су сачували, по навици их прво пребројимо.

Фала унапред и уназад.
milisav68 milisav68 14:31 01.08.2016

Re: ?

nikvet pn
Šta je to i ko je autor?

Misliš, uz`o jednom meru, a svima pasuje.

WC šolju je izmislio škotski sajdžija Aleksandar Kaming (ime sam izguglao ).
zilikaka zilikaka 14:36 01.08.2016

Re: ?

Ovo mu dodje ko anegdota za gostovanje Bore Spužića u jednoj emisiji
nikvet pn nikvet pn 16:32 01.08.2016

Re: ?


Milisave fala ti ko bratu, dugo me je to neznanje mučilo.

Za labudoviće - možda nakokati kokice al neslane?
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:45 01.08.2016

Re: ?

Чиме још осим хлебом могу да храним већ одрасле лабудиће и лабудове? Б


Posto im je prirodna hrana vodene biljke a imaju onoliko duge vratove mogu da dohvate sa dna vode ako nije previse duboka.

Ako izlaze na obalu da pasu travu tu mozes da im ostavis zrnevlje za zivinu i kukuruz. Ako nema prilaza obali gde se setate a labudovi tu dolaze onda im daj hleba, jes da nije hranljiv mnogo njima, ali braon/crni hleb ili kukuruzni ili neki sa semenkama i zrnevljem nece da im skodi..(bolje nemoj beli hleb, on je skroz nekorisan, ili ako nemas drugi daj im al malo)


mariopan mariopan 19:49 01.08.2016

Re: ?

nikvet pn

Milisave fala ti ko bratu, dugo me je to neznanje mučilo.

Za labudoviće - možda nakokati kokice al neslane?

Јао, па што не кажеш


Накокаћемо им кокица пуну ванглу. Ми то иначе радимо свако мало али све кокице позобају маторе ждере а није нам пало на памет да им то понудимо............сад кад уведем рестрикцију кокица фамилија ће да ме се одрекне преко новина.

Хвала ти за идеју.
mariopan mariopan 19:58 01.08.2016

Re: ?

apacherosepeacock
Чиме још осим хлебом могу да храним већ одрасле лабудиће и лабудове? Б


Posto im je prirodna hrana vodene biljke a imaju onoliko duge vratove mogu da dohvate sa dna vode ako nije previse duboka.

Ako izlaze na obalu da pasu travu tu mozes da im ostavis zrnevlje za zivinu i kukuruz. Ako nema prilaza obali gde se setate a labudovi tu dolaze onda im daj hleba, jes da nije hranljiv mnogo njima, ali braon/crni hleb ili kukuruzni ili neki sa semenkama i zrnevljem nece da im skodi..(bolje nemoj beli hleb, on je skroz nekorisan, ili ako nemas drugi daj im al malo)



Једу најбољи хлеб, онај са семенкама, црни "са патоса" и мало жилавији, чвршћи. Не знам какав им доносе други шетачи, један дека сваки дан бусом дође само њима да донесе доручак и онда истим бусом идемо кући, он сиђе на Дорћолу а ја наставим. Не мрзи га да сваки дан дође до реке само да их нахрани, и није им то доста, зато питам за неку бољу храну. Није им довољан само хлеб. А једу и травке, видела сам.
Бринула сам само да им не нашкодимо.
Сад ћемо по кокицама.
Хвала за проширену листу јеловника, видећу где може и зрневље да се остави.
nikvet pn nikvet pn 21:24 01.08.2016

Re: ?


Ptice su generalno osetljive na so. Ne treba im NaCl nego kalcijum i drugo, takav im metabolizam. Slabija im tolerancija na so, nama preslano njima je ubitačno.
mariopan mariopan 11:49 02.08.2016

Re: ?

nikvet pn

Ptice su generalno osetljive na so. Ne treba im NaCl nego kalcijum i drugo, takav im metabolizam. Slabija im tolerancija na so, nama preslano njima je ubitačno.




Ето, боље да питам него да им из незнања нашкодимо. Нисам знала да је со за њих тако убитачна, сад знам.
Хвала
pnbb pnbb 14:37 03.08.2016

Re: ?

Ovo mu dodje ko anegdota za gostovanje Bore Spužića u jednoj emisij

ili mileta kitica

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana