Politika| Sport

MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

tsunade RSS / 24.09.2016. u 18:49

 

milorad-dodik23032015.jpg

Sa kapricima se u Bosni može ići u nedogled ali niko iz toga nije izašao srećan. Biće zanimljivo videti lica posle sutrašnjeg referenduma o Danu RS.

A sva zbivanja oko tog referenduma, kao i mnogo puta pre, pokazala su se kao bizarna i tragikomična.

Pre dva dana predsednik Srpske Milorad Dodik sastao se u Moskvi sa ruskim kolegom Vladimorom Putinom. U razgovoru je, prema Dodikovim rečima, “dokazano prijateljstvo i duboko razumevanje” naročito o ekonomskim pitanjima.

Uprkos benignim formulacijama, pokrenuta je lavina nagadjanja o stvarnim razlozima posete i toka razgovora.

Rusija je jedina zemlja koja otvoreno podržava Dodikove referendumske težnje. Na sastancima Saveta za implementaciju mira, prvi put od osnivanja tog tela, Rusija je glasala protivno ostalim članicama, ovaj put sa direktnom, bezrezervnom podrškom održavanju referenduma.

Savet za implementaciju mira je inače, telo sastavljeno od 55 ambasadora zemalja koje su se prvi put sastale posle Dejtona da rasprave kako pomoći BiH.

Svi ti ambsadori uprli su oči u Milorada Dodika iz straha i neizvesnosti: Hoće li, posle ovog, biti i referenduma o otcepljenju? I ako ga bude, šta u toj situaciji uraditi?

Član Predsedništva BiH iz redova srpskog naroda, Mladen Ivanić, je otišao korak dalje i rekao otprilike – dobro, ako nam zabrane referendum o danu RS, onda ćemo da pravimo referendum o danu nezavisnosti RS, ili Danu državnosti RS.

Optimistični analitičari referendumu pripisuju predizborni karakter s ciljem homogenizacije biračkog tela pred lokalne izbore koji će uslediti nedelju dana posle.

Suština glasanja, odnosno referendumsko pitanje, od početka je na margini ove kampanje. A građani, zapravo, 25-og septembra treba a odluče jesu li za to da im 9. januar bude Dan Republike Srpske, premda je Ustavni sud BiH taj praznik proglasio neustavnim.

Predsedavajući predsedništva BiH Bakir Izetbegović je namerno tražio da se Ustavni sud izjasni o tom danu, znajući kakav će odgovor dobiti. Potom je Dodik zakazao referendumom, i time, ne samo homogenizovao svoje biračko telo, nego i zadao penal opoziciji pred lokalne izbore.

Sve je uradio tim jednim potezom: spojio podijume, glavni je igrač, destabilizovao je Bosnu (doduše i ceo region, al koga briga), dok je sebe stabilizovao do maksimuma.

Koliko mu se krasno namestila cela ova referendumska larma, najbolje se vidi kroz retrovizor. Njegova stolica se već duže vreme ljulja. Na prethodnim centralnim i lokalnim izborima izgubio je dosta mesta. Proletos ga je opozicija pritisla krivičnim prijavama zbog raznih zloupotreba. Republika Srpska se guši u korupciji. Samovlašće ide dotle da državni heliš mlati Dodikove šljive po Laktašima.

E taj i takav Dodik, sada se ponovo pojavljuje kao glavni politički činilac u BiH i svi nekako igraju njegovu igru.

Kapriciozno referendumsko nadgornjavanje je ogledni primer koliko je zapravo sporma cela konstrukcija BiH. Šta raditi sa tvorevinom u kojoj entiteti imaju svu vlast dok je centralna država načisto razvlašćena? Tražiti pomoć prijatelja? U ovom slučaju Srbije.

A Srbiju je ovaj referendum ponovo doveo u položaj izmedju čekića i nakovnja. Aleksandar Vučić s jedne strane trpi pritisak Brisela i Vašingtona da utiče na promenu Dodikovog kursa. S druge strane, patriotski front očekuje da Srbija nedvosmisleno stane uz Dodika. Jedno unjkavo i neuverljivo “ne” referendumu je najviše što je srpski premijer mogao da ponudi i Briselu i patriotama.

Dejtonski sporazum je zaustvio rat ali nije obezbedio stabilan mir. Vreme nije bitno popravilo ni prilike niti odnose u Bosni. U ovom trenutku za nju niko nema nikakvo rešenje.

Možda da se počne sa prihvatanjem istine ma koliko “dodikovska” ona bila: Dejtonski sporazum ne radi. Propuštene su sve prilike da se BiH popravi. Dva od tri naroda u Bosni žele razlaz. A medjunarodna zajednica ne zna da li želi Bosnu kao protektorat ili kao državu. Ove simulacije su stvarno postale besmislene. 

 

Tagovi



Komentari (490)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 12:05 26.09.2016

Re: Republika Srpska

tess

Dobro, Cassiopeia bi da sa mnom razmjeni recepte.



Bolje recepte, nego metke
predatortz predatortz 12:10 26.09.2016

Re: Republika Srpska

cassiopeia
tess

Dobro, Cassiopeia bi da sa mnom razmjeni recepte.



Bolje recepte, nego metke


Bolje dva metka u guzu nego jedan u glavu! - Bob Rock.
cassiopeia cassiopeia 12:12 26.09.2016

Re: Republika Srpska

predatortz
cassiopeia
tess

Dobro, Cassiopeia bi da sa mnom razmjeni recepte.



Bolje recepte, nego metke


Bolje dva metka u guzu nego jedan u glavu! - Bob Rock.


Nikad se ne zna, tvrda mi glava bosanska, možda bi samo okrzlo


p.s. ala lupetam, nema veze, nek' ostane zapisano
angie01 angie01 12:28 26.09.2016

Re: Republika Srpska

p.s. ala lupetam, nema veze, nek' ostane zapisano


sedimo pre par godina nas nekoliko na Bulevaru u Grinetu, posle neke drame da popijemo kafu, mene glava razbija, ne gledam na oci, dodje konobar, svi naruce po zelji, dodjem ja na red, kazem sta bih popila i zamolim, ako ima pride i neku tableticu za glavobolju, kaze covek mrtav ladan, ma ja sam Bosanac, mene glava nikada ne boli.:).
alselone alselone 12:47 26.09.2016

Re: Republika Srpska

ma ja sam Bosanac, mene glava nikada ne boli.:).


Можда има метак у глави...
cassiopeia cassiopeia 13:08 26.09.2016

Re: Republika Srpska

kaze covek mrtav ladan, ma ja sam Bosanac, mene glava nikada ne boli.:).


Ima tu neke istine, za ovih mojih 47 možda me zabolela pet puta
cassiopeia cassiopeia 13:10 26.09.2016

Re: Republika Srpska

alselone
ma ja sam Bosanac, mene glava nikada ne boli.:).


Можда има метак у глави...




p.s. Zajebi ove pošalice, ka'će šunka i kobaje?

freehand freehand 13:11 26.09.2016

Re: Republika Srpska

cassiopeia
kaze covek mrtav ladan, ma ja sam Bosanac, mene glava nikada ne boli.:).


Ima tu neke istine, za ovih mojih 47 možda me zabolela pet puta

"Glavobolja? Nemam ali izazivam!"
alselone alselone 13:11 26.09.2016

Re: Republika Srpska

ka'će šunka i kobaje?


Majstor ide na operaciju kolena, partner u ovom poduhvatu traži novog od poeveranja. Videćemo, da li čekamo ovog da se oporavi ili idemo sa drugim...
cassiopeia cassiopeia 13:16 26.09.2016

Re: Republika Srpska

freehand

"Glavobolja? Nemam ali izazivam!"


Mi se znamo
cassiopeia cassiopeia 13:18 26.09.2016

Re: Republika Srpska

Majstor ide na operaciju kolena, partner u ovom poduhvatu traži novog od poeveranja. Videćemo, da li čekamo ovog da se oporavi ili idemo sa drugim...


Pih, pa gde sad. Imaš još fore, tek je kraj septembra.
freehand freehand 13:26 26.09.2016

Re: Republika Srpska

cassiopeia
freehand

"Glavobolja? Nemam ali izazivam!"


Mi se znamo

Praštaj, neće se ponoviti.
alselone alselone 13:42 26.09.2016

Re: Republika Srpska

Pih, pa gde sad. Imaš još fore, tek je kraj septembra.


Gladni! Salim se, treba mu vise meseci za oporavak. Planirali smo kraj oktobra, pocetak novembra.
cassiopeia cassiopeia 13:46 26.09.2016

Re: Republika Srpska

freehand
cassiopeia
freehand

"Glavobolja? Nemam ali izazivam!"


Mi se znamo

Praštaj, neće se ponoviti.




mladic mladic 15:22 26.09.2016

Re: Republika Srpska

freehand
Zamijenio si teze druskane

Opet smo na ti? E sad mi je lakše. Još sam od Beogradskog šupka avanzovao u Druškana.
Nego, imao sam prijatelja jednog, Mostarca, blentu. Nekad je bio dopisnik velikog beogradskog lista iz Mostara dok ga rat nije bacio ovamo.
E taj je sve zvao šupcima, sem nekolicine. I nije jednom zbog poganog jezika i tog šupkovanja došlo do pičvajza. Njega sam zvao Šupak-efendija. Al je on bio jedinstven. I šupcima je ljude zvao u oči, ne ovako ofrlje na internetu.
Elem govor mu je na sahrani držao general VRS, pitajući dal nas sve opet zajebava smejući se uz rakiju negde u kafani dok se mi zajebavamo po grobljanskom blatu.


Zamjenio si teze opet, prije je to bilo mozda nesvjesno a sad namjerno!!!
Citav problem je i nastao sto JA-MI pozivam/o te harambase da nam plasiraju metak u čelenku OČI u OČI, a ne ovako ofrlje KUKAVIČKI na internetu
blogovatelj blogovatelj 17:51 26.09.2016

Re: Republika Srpska

Vi sam upotrebio namjerno


A jesi i "nebi" napisao spojeno namerno?

da Vam slucajno nebi uvodili sankcije


O interpunkciji da ne pričam. To si pretpostavljam slučajno izgrešio, na jedno šest mesta u tri reda.
zilikaka zilikaka 17:58 26.09.2016

Re: Republika Srpska

Majstor ide na operaciju kolena, partner u ovom poduhvatu traži novog od poeveranja.

Sam ti rekla da nije lako naći majstora da ti uradi svinju po starinski.
Da ne bude još da sam urekla.
A za partnera, smemo da pogađamo?
smorador smorador 21:43 26.09.2016

Re: Republika Srpska

tess
lešinari iz Četniteta



Krkare, siledžijo, i pored tvoje dobre volje da je sačuvaš od čopora - tj i pored tvoje dobre volje da napraviš hrvatskom kunom plaćen spektakl - sad samo odjebi. Gospođu, kako sam shvatila - od srpskih divljaka "za metak u vugla il bilo gde" raspoloženih - ionako štite Amerikanci.

ko placa krkara? i blogovatelj je nesto pricao o tome, ali nisam razumeo.
janeberry janeberry 05:31 27.09.2016

Re: Republika Srpska

ako može da se drži lokalizovano i da uključuje samo bolide. najbolje u nekom većem kavezu.


ti bi sve koji misle drugačije od tebe mrš u konc logor. pa čist si naciSkot.
janeberry janeberry 05:36 27.09.2016

Re: Republika Srpska

baš ono, ime i prezime ništa opis fizionomije?

evo, neki dan od nedelje.



ovo ko alkosi u grmeču.
nivo seko nivo.

janeberry janeberry 05:40 27.09.2016

Re: Republika Srpska

a što? prepoznao si se u reči bolid ili rečima: hoćete da ginete ili sve skupa?


kad jadnica čezne da svirne pa ispadne džukela.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:13 24.09.2016

Podijum


Miloradu su drugi namestili podijum, kad ne bi igrao bio bi budala.
A Milorad nije budala.

Šta drugo treba da bude politika RS osim ove koju vodi Dodik?
Da pita muslimane šta sme da slavi, da im oni određuju praznike, da se referendum za pitanja u Rs organizuje u Sarajevu pa šta oni odluče to da se sprovodi u RS.

Dodik, njegove šljive i krediti, su apsolutno nebitni u tom bosanskom haosu, i onaj ko i pomisli da je za taj haos odgovoran Dodik je poprilično naivan.
tsunade tsunade 20:27 24.09.2016

Re: Podijum

A Milorad nije budala.


slažem se

Dodik, njegove šljive i krediti, su apsolutno nebitni u tom bosanskom haosu


i to je upravo poenta... sve je nebitno u haosu.

teško je tu celu konstrukciju održavati samo magarećom upornošću medjunarodne zajednice. to će sigurno ponovo eskalirati u neko nasilje. ima tamo sasvim dovoljno onih kojima se oči na to cakle. e sad koji je to momenat, nemam pojma... ako dodje do nekih većih svetskih, evropskih poremećaja, sigurno će svaki entitet u bih gledati da iskoristi svoju šansu. i verovatno ne na miroljubiv način.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:50 24.09.2016

Re: Podijum

teško je tu celu konstrukciju održavati samo magarećom upornošću medjunarodne zajednice.


Da, s tim što je mislim da to nije teško, nego nemoguće.
I onda se čudim što si blog posvetila Dodiku, što ga bojiš prilično negativnim tonovima, kad i sama uviđaš da on nije uzrok svemu tome.

Mogao je on da ne zakazuje ovaj referendum, ali samo je pitanje dana kad bi sledeći zahtev za ograničavanje volje Srba u RS stigao iz Sarajeva.
Jer ako im se ne da pravo ni da sami odrede koji dan će da slave, šta mogu?
Ništa.
U takvoj situaciji je nužno suprotstaviti se, a najbezazleniji oblik suprotstavljanja je ipak referendum, i to referendum o ne nekom posebno bitnom pitanju.

Svako ko bi se našao na Dodikovom mestu bi morao da se suprtotstavi, i svakome bi našli nešto poput Dodikovih kredita i šljiva, tako da ne treba nasedati na te cake, već pokušati sagledati šta je stvarni uzrok.

A što se tiče rata, niko ga ne želi, ali postoje situacije kad je rat prihvatljivija varijanta od ostalih ponuđenih.
highshalfbooze highshalfbooze 21:00 24.09.2016

Re: Podijum

A što se tiče rata, niko ga ne želi

Hm... da vidimo šta kaže ministar inostranih poslova:

vcucko vcucko 21:01 24.09.2016

Re: Podijum

tsunade


ako dodje do nekih većih svetskih, evropskih poremećaja, sigurno će svaki entitet u bih gledati da iskoristi svoju šansu. i verovatno ne na miroljubiv način.

Ako dođe do takvih poremećaja...
- da li ozbiljno misliš da bi bilo moguće da se isti ne dese i u BiH, makar tamo živele samo devojčice koje beru jagode i Brankovi leptirovi i medvedi
- da li ozbiljno misliš da bi u tom slučaju u široj slici uopšte bilo važno šta se dešava u BiH i da bi se neko van BiH, da se ne lažemo, potresao
tsunade tsunade 21:04 24.09.2016

Re: Podijum

što ga bojiš prilično negativnim tonovima,


ni negativnim ni pozitivnim. na neki način odala sam mu priznanje na igri koju igra. naravno, u nekoj normalnoj državi takav čovek ne bi mogao da bude na javnoj funkciji ali tamo je sve daleko od normalnosti.

a najbezazleniji oblik suprotstavljanja je ipak referendum,


ne, nemam ništa protiv referenduma... ali da on ne bude proizvod nekog inaćenja, manipulacije, besmislenog nadgornjavanja, kaprica.

meni u stvari u celoj ovoj priči ide na nerve paraliza velikih sila koje su izgurale taj dejton i ogromno njihovo slepilo posle izbora, koje potencijalno može puno da košta sve ovde na balkanu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 24.09.2016

Re: Podijum

Hm... da vidimo šta kaže ministar inostranih poslova:


Nisam čuo ni pročitao baš ovu formulaciju, ne verujem da je izgovorena, a ako jeste budalasta je.

A na drugoj strani, šta predlažeš, kakva retorika treba da usledi na retoriku Sarajeva, i kavkva reakcija u RS treba da usledi na befel iz Sarajeva da RS ne sme da slavi dan kad je nastala?

na neki način odala sam mu priznanje na igri koju igra

Nisam to tako razumeo, kao iskrenopriznanje, pre kao maheraj, pokvarenjaštvo.
ne, nemam ništa protiv referenduma... ali da on ne bude proizvod nekog inaćenja, manipulacije, besmislenog nadgornjavanja, kaprica.


Ti nemaš ali Srarajevo ima.
Nekoliko puta je pitanje referenduma, po raznim ptitanjima u RS pokretano, i uvek su iz Sarajeva stizali panika i pretnje.

Sama institucija referenduma je za RS bila zabranjena stvar, meni se čini normalnim da se jednom ta stvar preseče i da se referendum održi, i tako pokaže da građani RS mogu i hoće da se izjašnjavaju o pitanjima koji se tiču njih samih bez obzira na bes Srajeva.
Posebno jer se radi o ovakvom, manje važnom, pitanju, gde su moguće svakakve kombinacije bilo kakav ishod da bude.
tsunade tsunade 21:08 24.09.2016

Re: Podijum

da li ozbiljno misliš da bi u tom slučaju u široj slici uopšte bilo važno šta se dešava u BiH i da bi se nekog van BiH, da se ne lažemo, potresao


ne, široj slici ne. ali užoj, u kojoj sam recimo i ja, da.

da li ozbiljno misliš da bi bilo moguće da se isti ne dese i u BiH, makar tamo živele samo devojčice koje beru jagode i Brankovi leptirovi i medvedi


pretpostavka je da devojčice koje beru jagode ne bi u globalnom potresu tražile način kako da zabodu nož u ledja prvom susedu drugačije vere.
highshalfbooze highshalfbooze 21:13 24.09.2016

Re: Podijum

A na drugoj strani, šta predlažeš, kakva retorika treba da usledi na retoriku Sarajeva,

Retorika Sarajeva? Misliš na retoriku građanina Sefera Halilovića? Mislim da se ovi naši, što kao vode zemlju, pale kao Hrvati na građanina Šešelja
freehand freehand 21:15 24.09.2016

Re: Podijum

ni negativnim ni pozitivnim. na neki način odala sam mu priznanje na igri koju igra. naravno, u nekoj normalnoj državi takav čovek ne bi mogao da bude na javnoj funkciji ali tamo je sve daleko od normalnosti.

Šta su za tebe "normalne države"? SAD? Džordž Buš Jr i sadašnji kandidati su bolji od Dodika? Bler? Kameron? Kol? Miteran? Širak? Sarkozi? Vilders koji dolazi u Holandiji?
Berluskoni?
O čemu ti pričaš?
meni u stvari u celoj ovoj stvari ide na nerve paraliza velikih sila koje su izgurale taj dejton i ogromno njihovo slepilo koje potencijalno može puno da košta sve ovde na balkanu

Kojih velikih sila? Imaš jednu veliku silu i nekoliko malih sila. i sve su zapele da uz završavanja posla oko Kosova konačno sjebu i taj dejtonski provizorijum napravljen da se za početak zaustave ratna dejstva, pacifikuju strane na terenu a ond ana srednji rok od Bosne napravi unitarna država uz javni ili tajni američki protektorat.
I sad ih, kao i na Kosovu, žuljaju te rezolucije i ovlašćenja data Srpskoj. I ne pomaažu ni laži, ni direktno uplitanje kroz smenjivanje funkcionera i zabranu partija. Dodik je, da te podsetim, doveden kao kooperativni lutak.
Samo što od toga nema ništa, a po BiH veća su opasnost Hrvati koji kao zapeta puška čekaju da Dodik napravi potez, pa da munjevito zaokruže svoju priču. Ja se, ipak, nadam da se neće dogoditi da opet - kao onomad Franjo Miloševića, prejebu "partnera i da Srbi povuku mačka za rep a oni se samo promuvaju.
A definitivno je najveća tragedija sa bošnjačkim stanovništvom, uklještenim među dušmanima.
tsunade tsunade 21:23 24.09.2016

Re: Podijum

Kojih velikih sila? Imaš jednu veliku silu i nekoliko malih sila


oko ovoga se ne slažem, ali je nebitno za priču.

sve ostalo isto mislim kao ti, tako da ne znam što hoćeš stalno da se svadjaš.

btw, znaš da me specijalno s tobom mrzi da se svadjam jer me uplićeš u neke terminološke zamke i sofizme koji su mi žestoko dosadni. zato i ne govorimo. nemam ništa protiv da progovorimo ali nemoj u razgovoru da me skrećeš na budalaštine.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 24.09.2016

Re: Podijum

highshalfbooze
A na drugoj strani, šta predlažeš, kakva retorika treba da usledi na retoriku Sarajeva,

Retorika Sarajeva? Misliš na retoriku građanina Sefera Halilovića? Mislim da se ovi naši, što kao vode zemlju, pale kao Hrvati na građanina Šešelja


S tim što se na Šešeljeve izhjave reaguje od Beogarda do Brisela, a na ove muk.
Niko ni reč, ili u najboljem slučaju kad s ereaguje kaže se da "obe strane treba da..."
Velika je to razlika, velika.

On jeste najeksplicitnije govorio o ratu, ali ni ostali nisu mnogo zaostajali.
freehand freehand 21:26 24.09.2016

Re: Podijum

sve ostalo isto mislim kao ti, tako da ne znam što hoćeš stalno da se svadjaš.

Ne znam, šta je svađalački u onome što sam napisao. Dajdžest analiza, možda nije tačna ali je moja.
Ali imaj u vidu da
budalaštine

... ovo nije dobar način za pristojan razgovor.
vcucko vcucko 21:33 24.09.2016

Re: Podijum

tsunade

pretpostavka je da devojčice koje beru jagode ne bi u globalnom potresu tražile način kako da zabodu nož u ledja prvom susedu drugačije vere.

Pre svega, nismo isti.
U oba svetska potresa u 20. veku komšije su nama zabijale nož u leđa. I razne druge delove tela, vrlo rado.
Da li smo zato krivi što smo 90-ih preventivno prvi napravili belaj? Verovatno. Ali ako nismo u stanju da (pre)živimo s tim, znači da bolje nismo ni zaslužili.
A devojčice koje u slučaju bilo kakve kataklizme nastave da beru jagode i pevuše "give peace a chance", umesto da se prvo uvere da li su njihovi kući (oni manje sposobni) negde bezbedni i elementarno namireni... nemam dalji komentar.
tsunade tsunade 21:35 24.09.2016

Re: Podijum

On jeste najeksplicitnije govorio o ratu, ali ni ostali nisu mnogo zaostajali.


pazi, prvi put se od kraja rata ta reč onako razobručeno pojavila u javnoj upotrebi. meni to zanimljivo. čuješ svakojaka mišljenja o ratu. iznenadiš se... nekad i sam sebe...
tsunade tsunade 21:39 24.09.2016

Re: Podijum

Pre svega, nismo isti.


meni devojčice koje beru jagode sve iste

U oba svetska potresa u 20. veku komšije su nama zabijale nož u leđa. I razne druge delove tela, vrlo rado.
Da li smo zato krivi što smo 90-ih preventivno prvi napravili belaj?


pazi, srbi su sami sebi uvek pravili najveći belaj.
tsunade tsunade 22:12 24.09.2016

Re: Podijum

A što se tiče rata, niko ga ne želi, ali postoje situacije kad je rat prihvatljivija varijanta od ostalih ponuđenih.


koja je to situacija?
nema te situacije.
rat je uvek najgora, najskuplja varijanta jer tu neminovno gubiš ljudski resurs nepovratno. a ionako ga nemaš. da ne govorim sad o drugim resursima čiji gubitak je takodje uvek ogroman.
tsunade tsunade 22:26 24.09.2016

Re: Podijum

pre kao maheraj, pokvarenjaštvo.


i mislim za njega da je veliki maher, ok i pokvarenjak, ali politika je takva kakana delatnost.
ne znam na koga ili šta si ti mislio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:38 24.09.2016

Re: Podijum

koja je to situacija?
nema te situacije.


Recimo ona iz 91, 92 u Bosni (da se ne vraćamo sad dalje u istoriju gde je takvih primera mnogo)
Srbe uvek preglasavaju i donose se odluke koje su direktno protiv njihovih interesa, da se povlače iz državnih organa, da se regruti ne šalju u JNA, zatim na referendumu donose odluku da proglase samostalnu BiH, što je opet bilo direktno protiv srpskih interesa.
Šta su drugo Srbi mogli da urade i šta bi se desilo da su se povinovali takvim odlukama Muslimana i Hrvata.
Ne bi bilo RS, dan danas bi bili preglasavani ili bi morali da se sele.
Makar iz ove pozicije je jasno da je ulazak u rat bila ispravna odluka, bolja od druge solucije koju su imali.

tsunade tsunade 23:15 24.09.2016

Re: Podijum

Ti nemaš ali Srarajevo ima.
Nekoliko puta je pitanje referenduma, po raznim ptitanjima u RS pokretano, i uvek su iz Sarajeva stizali panika i pretnje.


da. ali kad se staviš u njihovu kožu, ti strahovi i pretnje imaju rezona. i srbi i hrvati imaju svoje matice. a koji su interesi bošnjaka (ili muslimana biraj) mimo bih? ima li ih uopšte? ne znam, možda može da se napravi neka formula po kojoj će i njima biti bolje izvan tog provizorijuma.
mladic mladic 23:15 24.09.2016

Re: Podijum

tsunade
što ga bojiš prilično negativnim tonovima,


ni negativnim ni pozitivnim. na neki način odala sam mu priznanje na igri koju igra. naravno, u nekoj normalnoj državi takav čovek ne bi mogao da bude na javnoj funkciji ali tamo je sve daleko od normalnosti.

a najbezazleniji oblik suprotstavljanja je ipak referendum,


ne, nemam ništa protiv referenduma... ali da on ne bude proizvod nekog inaćenja, manipulacije, besmislenog nadgornjavanja, kaprica.

meni u stvari u celoj ovoj stvari ide na nerve paraliza velikih sila koje su izgurale taj dejton i ogromno njihovo slepilo koje potencijalno može puno da košta sve ovde na balkanu.



Tj.plasis se da Srbi nesto ne odgule od pokojne Jugoslavije tj Bosne e pa kopacemo o nogama i rukama samo da vas takve učinimo nesretnim
tsunade tsunade 23:21 24.09.2016

Re: Podijum

e pa kopacemo o nogama i rukama samo da vas takve učinimo nesretnim


samo napred
mladic mladic 23:23 24.09.2016

Re: Podijum

Naravno, jel nam mozes sta
freehand freehand 23:26 24.09.2016

Re: Podijum

tsunade
Ti nemaš ali Srarajevo ima.
Nekoliko puta je pitanje referenduma, po raznim ptitanjima u RS pokretano, i uvek su iz Sarajeva stizali panika i pretnje.


da. ali kad se staviš u njihovu kožu, ti strahovi i pretnje imaju rezona. i srbi i hrvati imaju svoje matice. a koji su interesi bošnjaka (ili muslimana birajte) mimo bih? ima li ih uopšte? ne znam, možda može da se napravi neka formula po kojoj će i njima biti bolje izvan tog provizorijuma.

Ovo je potpuno tačno i rak-rana - etička i politička svake priče o Bosni. Strašna nesreća koju su Bošnjaci pretrpeli i koja ih još čeka. Najveće žrtve koje to ni na koji način nisu zaslužile i za koje ne vidim na koji način mogu da pobegnu
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:33 24.09.2016

Re: Podijum

da. ali kad se staviš u njihovu kožu, ti strahovi i pretnje imaju rezona. i srbi i hrvati imaju svoje matice. a koji su interesi bošnjaka (ili muslimana birajte) mimo bih?


To znači da su Srbi i Hrvati taoci muslimana i njihove pozcije.

A i ne pije ta priča vodu.
Bošnajka ima više nego Crnogoraca, pa kad može da postoji samostalna crnogorska država zašto ne bi mogla bošnjačka?
Mala, tolika kolika je, ali država.

E sad, da li se skoro stoprocentno muslimanska država u Evropi uklapa u kojekakve interese velikih, to je već druga priča.
A ako se ne uklapa, ako je to razlog zbog koga se Bosna na silu održava, i Srbi silom teraju da žive u državi koju ne žele, onda ne treba kriviti Srbe što pokušavaju da se osamostale, nego one koji ih teraju da zarad njihovih interesa Srbi žrtvuju svoje.
mladic mladic 23:33 24.09.2016

Re: Podijum

Kad neko kao svoj politicki cilj postavi fizicku likvidaciju svakog onog ko nije musliman i to sve fino napise u Islamskom Main Kampfu Islamskoj Deklaraciji i 1992 krene u sprovodjenje svog nauma nema pravo da kuka jer je dobio po G .
Optuzivti Srbe za bilo kakav zlocin u BiH je isto kada bi neko saveznike optuzio za Bombardovanje Njemackih gradova u DSR

Za sudbinu muslimana posle raspada BiH neka se brine njihova politicka elita Srbi nece biti taoci njihovih frustracija,kompleksa sudbine ...svakom svoje
blogovatelj blogovatelj 00:22 25.09.2016

Re: Podijum

meni u stvari u celoj ovoj stvari ide na nerve paraliza velikih sila koje su izgurale taj dejton i ogromno njihovo slepilo koje potencijalno može puno da košta sve ovde na balkanu.


Zabole njih koliko će to nekoga da košta na Balkanu. Jedino im je bitno da oni budu u plusu.
tsunade tsunade 00:25 25.09.2016

Re: Podijum

Zabole njih koliko će to nekoga da košta na Balkanu. Jedino im je bitno da oni budu u plusu.


nisu. niko nije.
blogovatelj blogovatelj 00:29 25.09.2016

Re: Podijum

Tj.plasis se da Srbi nesto ne odgule od pokojne Jugoslavije tj Bosne e pa kopacemo o nogama i rukama samo da vas takve učinimo nesretnim


Ovaj danas otvorio nalog da glumi majmuna po blogovima. I sve je u tripu da priča u prvom licu množine.
Majmune, budi individua, reci šta ti misliš, a nemoj da predstavljaš svoje pleme, jer sam i ja deo tog plemena. A mislim da si ne majmun, nego majmunčina.
Koji ste to vi, majmune?
blogovatelj blogovatelj 00:33 25.09.2016

Re: Podijum

nisu. niko nije.


Ko nije? Naprodavaće se oružja i Ameri i Rusi. Plus će još i svoja nova oružja da testiraju, kao što to rade sada u Siriji. Pa što se ratovi prave?
A onda će kad ludaci po Bosni i zadnju paru potroše da se među sobom pokolju da dođu sa kreditima, pa će da kupuju njive i livade, pa će da ubiraju kamate.
Ameri od sultana Izetbegovića trećeg, a Rusi od nekog novog Dodika.
tsunade tsunade 00:34 25.09.2016

Re: Podijum

Majmune, budi individua, reci šta ti misliš,


ili bolje, nemoj...
tsunade tsunade 00:54 25.09.2016

Re: Podijum

Bošnajka ima više nego Crnogoraca, pa kad može da postoji samostalna crnogorska država zašto ne bi mogla bošnjačka?
Mala, tolika kolika je, ali država.


da. tačno. to bi moglo da bude rešenje. ali neće biti zbog onoga što si posle rekao. i zbog toga što je dejtonskim sporazumom proglašen kraj procesa dezintegracije. nema veze što realnost vapi da se dezintegriše.
emsiemsi emsiemsi 07:13 25.09.2016

Re: Podijum

vcucko
tsunade

pretpostavka je da devojčice koje beru jagode ne bi u globalnom potresu tražile način kako da zabodu nož u ledja prvom susedu drugačije vere.

Pre svega, nismo isti.
U oba svetska potresa u 20. veku komšije su nama zabijale nož u leđa. I razne druge delove tela, vrlo rado.
Da li smo zato krivi što smo 90-ih preventivno prvi napravili belaj? Verovatno. Ali ako nismo u stanju da (pre)živimo s tim, znači da bolje nismo ni zaslužili.
A devojčice koje u slučaju bilo kakve kataklizme nastave da beru jagode i pevuše "give peace a chance", umesto da se prvo uvere da li su njihovi kući (oni manje sposobni) negde bezbedni i elementarno namireni... nemam dalji komentar.

Где смо ми то деведесетих први заболи нож ?!
Можда у Сијековцу ?
Или у Боровом селу --- прочитај шта је о томе рекао Бољковац.
Редослед у тим стварима је поприлично битан.
emsiemsi emsiemsi 07:41 25.09.2016

Re: Podijum

tsunade
Pre svega, nismo isti.


meni devojčice koje beru jagode sve iste

U oba svetska potresa u 20. veku komšije su nama zabijale nož u leđa. I razne druge delove tela, vrlo rado.
Da li smo zato krivi što smo 90-ih preventivno prvi napravili belaj?


pazi, srbi su sami sebi uvek pravili najveći belaj.

Ординарна и тешка глупост --- која кољачима Срба сваке феле добро дође да олакша савест.
Успут --- мислиш ли да су сами Срби заслужили што су их усташе клале на стотине хиљада по Јасеновцима и разним јамама којима се не зна број.
Успут 2 --- мислим да је за тебе много боље да пишеш о тим девојчицама које беру цвеће.
vcucko vcucko 08:11 25.09.2016

Re: Podijum

emsiemsi
vcucko
tsunade

pretpostavka je da devojčice koje beru jagode ne bi u globalnom potresu tražile način kako da zabodu nož u ledja prvom susedu drugačije vere.

Pre svega, nismo isti.
U oba svetska potresa u 20. veku komšije su nama zabijale nož u leđa. I razne druge delove tela, vrlo rado.
Da li smo zato krivi što smo 90-ih preventivno prvi napravili belaj? Verovatno. Ali ako nismo u stanju da (pre)živimo s tim, znači da bolje nismo ni zaslužili.
A devojčice koje u slučaju bilo kakve kataklizme nastave da beru jagode i pevuše "give peace a chance", umesto da se prvo uvere da li su njihovi kući (oni manje sposobni) negde bezbedni i elementarno namireni... nemam dalji komentar.

Где смо ми то деведесетих први заболи нож ?!
Можда у Сијековцу ?
Или у Боровом селу --- прочитај шта је о томе рекао Бољковац.
Редослед у тим стварима је поприлично битан.

Nisam napisao da smo prvi zabili nož. Nego da smo prvi napravili belaj, što realno jesmo.
Omašio si suštinu: da nismo prvi napravili belaj, sva je prilika da bi nam se ponovila '14. i '41. - u tišini bi nas podavili k'o mačiće.
Svi koji tvrde suprotno (da smo tim belajem izazvali sva kasnija stradanja) jesu a) naivni ili b) zlonamerni.
Belajem smo došli u situaciju da sklonimo i sačuvamo biološku supstancu, prvi put u novijoj istoriji. To što je nekima (i tamo i ovde) zbog toga žao, njihov problem.
Zato i kažem da se nadam da postoje planovi evakuacije i sl., to je najvažnije.
tsunade tsunade 09:06 25.09.2016

Re: Podijum

Ординарна и тешка глупост


mda... evo primerice, devedesete su imali priliku da biraju izmedju ivana djurića i slobsa i baš su pametno izabrali.

мислим да је за тебе много боље да пишеш о тим девојчицама које беру цвеће.


mogu o čemu hoćeš, ali ti ni tad ništa ne bi ništa razumeo, tako da možda bolje da se ti ne zamaraš čitanjem.
karabasbarabas karabasbarabas 09:44 25.09.2016

Re: Podijum

vcucko

A devojčice koje u slučaju bilo kakve kataklizme nastave da beru jagode i pevuše "give peace a chance", umesto da se prvo uvere da li su njihovi kući (oni manje sposobni) negde bezbedni i elementarno namireni... nemam dalji komentar.

Ako ti se ratuje, slobodno odjebi sa svojim kolegama u Pichku materinu, pa ratujte za vise ciljeve, kao sto je na koju se stranu tucaju jaja.
Nas ste jednom zajebali i nikad vise. Ta fora ne prolazi. Narocito ovi BG ratnici sa podrucja opstine Vozdovac.
Medjutim, referendum je nesto drugo, i te dve stvari ne treba mesati.
vcucko vcucko 12:07 25.09.2016

Re: Podijum

karabasbarabas
vcucko

A devojčice koje u slučaju bilo kakve kataklizme nastave da beru jagode i pevuše "give peace a chance", umesto da se prvo uvere da li su njihovi kući (oni manje sposobni) negde bezbedni i elementarno namireni... nemam dalji komentar.

Ako ti se ratuje, slobodno odjebi sa svojim kolegama u Pichku materinu, pa ratujte za vise ciljeve, kao sto je na koju se stranu tucaju jaja.
Nas ste jednom zajebali i nikad vise. Ta fora ne prolazi. Narocito ovi BG ratnici sa podrucja opstine Vozdovac.
Medjutim, referendum je nesto drugo, i te dve stvari ne treba mesati.

Slušaj majmune

ja sam ratovao kad sam bio za to sposoban
sigurno nisam bio lud za tim, ali nisam imao druge
ako i ko god bude ratovao, ti i takvi mu sigurno ne trebaju
može samo da se budi popišan
a ti se tako obraćaj svojima, ako ih imaš
onima koji su te takvim napravili
ili svom nakotu, zabole me kome
od mene odjebi, bagro!
escherichije_colic escherichije_colic 17:11 25.09.2016

Re: Podijum

vcucko

Nisam napisao da smo prvi zabili nož. Nego da smo prvi napravili belaj, što realno jesmo. .


Pa ne znam koliko je to realno, ako pričamo o BiH.

Zar nisu prve žrtva pale u B.Brodu, nakon agresije koju su izvršili Hrvati?

Zar nije jedan od Ćela ubio čoveka na svadbi i zbog toga kasnije, kad se rat već zahuktao, odlikovan visokim državnim odlikovanjem?
mariopan mariopan 22:22 25.09.2016

Re: Podijum

escherichije_colic
vcucko

Nisam napisao da smo prvi zabili nož. Nego da smo prvi napravili belaj, što realno jesmo. .


Pa ne znam koliko je to realno, ako pričamo o BiH.

Zar nisu prve žrtva pale u B.Brodu, nakon agresije koju su izvršili Hrvati?

Zar nije jedan od Ćela ubio čoveka na svadbi i zbog toga kasnije, kad se rat već zahuktao, odlikovan visokim državnim odlikovanjem?



Nemoj sad da zbunjuješ i menjaš temu, taman je lepo počelo?
kosta.babic kosta.babic 20:16 24.09.2016

MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

Ajde da se razumemo.Evropska zajednica je od početka mrtvorođenče.Neuspeli abortus Amerike.Loše sračunata brana prema Rusima.Sad kad im više ne trebaju kao politička tvorevina puštaju je niz vodu.Ali.Nemačke narasle ambicije o kontroli regiona i ne samo regiona već i bliskog istoka još uvek su prisutne.Lov u mutnom oko arapskih teritorija i ne samo tritorija se razbuktava.Sa druge strane francuska koja želi svoju lidersku poziciju neće još dugo da toleriše Nemce. Ne samo politički nego i ekonomsku.
Kapital zaodenut plaštom nacije.
Ekonomija i politika su toliko povezane da često ne znam da li je u pitanju -Politička ekonomija ili-Ekonomska politika.
Vrlo je pogrešno u ovkvim analizama pominjati samo profit.Puno je stvari u igri.
Srbima u bosni je pun kufer Austrougara,nemaca ,amera ,evrope i ostalih "zaštitnika".Dosta im je uzurpatora koji bi da otmu njihova prirodna bogatstva.Rude,šume,plodnu zemlju.
Postoje ljudi u republici Srpskoj koji bi da razvijaju svoj biznis ali ne mogu.
Nisam siguran da li će vojna moć rusije pomoći Dodiku da sprovede referendum ili on ne ume da shvati interese velikih sila.Da sam mu ja savetnik,savetovao bih mu da prvo razume interese svetskog kapitala.
tsunade tsunade 20:41 24.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

Dosta im je uzurpatora koji bi da otmu njihova prirodna bogatstva.Rude,šume,plodnu zemlju.


pa to samo znači da su zaglavljeni u nekim konceptima iz prethodnih vekova.

Nisam siguran da li će vojna moć rusije pomoći Dodiku


ne samo vojna. i dosta mu pomaže. na balkanu rusija je onako institucionalno i bez rezerve prihvaćena samo kod dodika i nigde više.
freehand freehand 20:46 24.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

pa to samo znači da su zaglavljeni u nekim konceptima iz prethodnih vekova.

Zajedno sa korporacijama, Bajdenom i Veslijem Klarkom.
vcucko vcucko 21:09 24.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

tsunade


pa to samo znači da su zaglavljeni u nekim konceptima iz prethodnih vekova.


A zašto onda ti koncepti novog veka još kako rado osvajaju teritorije, ognjem i mačem, a najčešće tomahokom?
Mislim, ako su teritorije prevaziđena stvar.
tsunade tsunade 21:11 24.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

Mislim, ako su teritorije prevaziđena stvar.


mislim da su bosanski teritorijalni resursi takvi da se mogu osvojiti na sofisticiraniji način a mogu se, ladno, i ne osvajati uopšte.
apostata apostata 21:31 24.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ


tsunade
Mislim, ako su teritorije prevaziđena stvar.


mislim da su bosanski teritorijalni resursi takvi da se mogu osvojiti na sofisticiraniji način a mogu se, ladno, i ne osvajati uopšte.

Znači biti zaglavljen u "nekim konceptima iz prethodnih vekova", je u stvari pogrešno izjednačavati otimanje sa osvajanjem na sofisticiran način?
tsunade tsunade 21:47 24.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

Znači biti zaglavljen u "nekim konceptima iz prethodnih vekova", je u stvari pogrešno izjednačavati otimanje sa osvajanjem na sofisticiran način?


ove naše teritorije su maksimalno otvorene da u njih ulazi kako ko hoće i kupuje ali i izlazi kako ko hoće i prodaje... na žalost, mi sami te teritorije i resurse, napuštamo masovno a ovamo se tresemo da će neko da nam ih otme.
escherichije_colic escherichije_colic 17:16 25.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

tsunade
Znači biti zaglavljen u "nekim konceptima iz prethodnih vekova", je u stvari pogrešno izjednačavati otimanje sa osvajanjem na sofisticiran način?


ove naše teritorije su maksimalno otvorene da u njih ulazi kako ko hoće i kupuje ali i izlazi kako ko hoće i prodaje... na žalost, mi sami te teritorije i resurse, napuštamo masovno a ovamo se tresemo da će neko da nam ih otme.


Pa zato se uporno i forsiraju uslovi u kojima narod teritorije napušta ... i ne samo srpski narod, pogledajte Slavonski primer ... a kad narod napusti, korporacije kupe za šaku čvaraka. Preko posrednika naravno, raznoraznih "sposobnih preduzimača" u vidu lokalnih tajkuna i tajkunčića.
mariopan mariopan 23:05 25.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

vcucko
tsunade


pa to samo znači da su zaglavljeni u nekim konceptima iz prethodnih vekova.


A zašto onda ti koncepti novog veka još kako rado osvajaju teritorije, ognjem i mačem, a najčešće tomahokom?
Mislim, ako su teritorije prevaziđena stvar.



JOJ nikaKo da razumeš.
Za gubitnika teritorije to treba da bude prevaziđena stvar ali za dobitnika teritorije je to najvažnija stvar na svetu zato i trebaju tomahavki.

Razumeo?
Nisu prevaziđene samo se prave da jesu da se vlasi ne dosete.
mariopan mariopan 23:09 25.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

tsunade
Znači biti zaglavljen u "nekim konceptima iz prethodnih vekova", je u stvari pogrešno izjednačavati otimanje sa osvajanjem na sofisticiran način?


ove naše teritorije su maksimalno otvorene da u njih ulazi kako ko hoće i kupuje ali i izlazi kako ko hoće i prodaje... na žalost, mi sami te teritorije i resurse, napuštamo masovno a ovamo se tresemo da će neko da nam ih otme.


Kako su takve postale? Tako što je neko tupio da su teritorije prevaziđena stvar?

A zašto ljudi napuštaju te svoje teritorije?

Pa neće da rade ceo dan za jedan obrok dnevno. Da nose pelene, da budu siromašni i poniženi, obespravljeni, robovi.......
tsunade tsunade 00:24 26.09.2016

Re: MILORADE, PODIJUM JE VAŠ

Kako su takve postale? Tako što je neko tupio da su teritorije prevaziđena stvar?

A zašto ljudi napuštaju te svoje teritorije?

Pa neće da rade ceo dan za jedan obrok dnevno. Da nose pelene, da budu siromašni i poniženi, obespravljeni, robovi.......


sva ova pitanja i kako i zašto, čak da se složimo i tačno odgovorimo na njih neće promeniti činjenicu da odavde ljudi beže kao da ih neko goni.

imam utisak da odlaze na nervnoj bazi. i to čak mogu da razumem.

i dobro demografija će, ako ne poguramo stvar nekim novim ratovima, neosetno odraditi posao.

srbija je, što reče krkar u svom blogu, lepa zemlja, ne postoji razlog da bude nenaseljena, ali ko je ikad garantovao da tu baš moraju da budu srbi zauvek?
princi princi 21:26 24.09.2016

Da, ne verujem da ovo

ima neke veze s Dodikom i njegovim mahinacijama, meni se pre čini da iza cele priče stoji Rusi. Oni su u velikom propagandnom naletu u Srbiji i RS (vidim da se obećava oslobađanje Prištine do kraja sledeće godine, ne kaže se koje sledeće). Naravno, Rusi nikad neće dozvoliti cepanje Bosne, niti tamo imaju ikakve interese, zabole ih baš za Bosnu. Mislim da samo džaraju Amere, da vide koliko je njima stalo do Bosne i Dejtona. S druge strane, i u toj igranci s Turcima uticaj na Srbe može biti jak adut. I samo referendumsko pitanje je taman tako postavljeno da se može tumačiti i kao suštinsko, maltene pitanje života i smrti, ili kao potpuno trivijalno.

Znači, sve je deo nekog višeg reda, samo što ljudima na lokalu, to, naravno, ne izgleda tako. Jbg, i to je logično, radi se o njihovim životima. Inače sam mišljenja da Bosna kao država ne bi trebalo da postoji jer je veliki i nepresušan izvor i kriminala i korupcije.
tsunade tsunade 21:44 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

S druge strane, i u toj igranci s Turcima uticaj na Srbe može biti jak adut.


e taj kontekst erdogan-putin-dodik je zanimljiv. sigurno je da nježnost i toplota putinovog odnosa s erdoganom na neki način greje i bosnu... a da li će ohladiti dodika? možda, da.
vcucko vcucko 21:56 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Naravno da svako igra sa kartama koje ima i na način na koji može.
Ali to ne menja suštinu: da je Dejton bio nametnuti provizorijum, nešto što je simbolično okončalo jedan stepen ludila, drugim ludilom. Relativno nižeg stepena, ali ludilom.
Jednom (čak mislim uskoro) će i to da pukne, možda ne sad, svakako ne zbog referenduma o prazniku. Ali će da pukne i na to valja biti pripremljen. Mislim, neka mi neko navede jedan valjan argument o neophodnosti BiH koji kao krunski dokaz ne sadrži Muju i Hasu. Jebo nas ko nas sastavi, toliko o tome. Od sina oca Srbina i majke Hrvatice, tek da neko ne krene da mi cmizdri o deci iz mešovitih brakova.
Meni se tu nameću neki drugi prioriteti, npr. ima li validnih planova evakuacije iz nekih zapadnih delova koji su evidentno neodbranjivi? Na takvim stvarima će istorija suditi Dodiku (i svima), u ovom kontekstu jebe mi se dal'je i kol'ko maznuo i dal'je i kol'ko slag'o.
princi princi 21:57 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Da, jer te sve priče su odjednom krenule posle pokušaja puča ili "puča" u Turskoj. Erdogan je u početku nešto fingirao sa tim izlaskom iz NATOa, čak se Rusima ponudila neka baza, ali izgleda da je reterirao tu priču.

Mislim, u celoj priči je smešno i to što ljudi Amere i Ruse smatraju kao neke solidne igrače koji se, šatro, drže reči. A oni su, u stvari, najobičniji hohštapleri. Oni u Siriji kao dogovore primirje, 2 sata posle toga i jedni i drugi izigraju dogovor. I nije to samo u Siriji tako, i nije samo sa njima slučaj. Ista je priča i sa Kinezima, Japosima, Nemcima, Turci, Jevreji. Svi oni su kvarni i ti dogovori, ugovori im služe samo za kupovinu vremena. Mislim, Dejton je u poređenju s tim majka Mara, a mi, Balkanci, smo za njih karijatide solidnosti (u smislu da se ljudi, ipak, pridržavaju dogovorenog).
princi princi 21:59 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Meni se tu nameću neki drugi prioriteti, npr. ima li validnih planova evakuacije iz nekih zapadnih delova koji su evidentno neodbranjivi? Na takvim stvarima će istorija suditi Dodiku (i svima), u ovom kontekstu jebe mi se dal'je i kol'ko maznuo i dal'je i kol'ko slag'o.

Slažem se. Ozbiljna država o tome vodi računa, a ne bavi se ovim blefiranjem po novinama.
freehand freehand 22:03 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Da, jer te sve priče su odjednom krenule posle pokušaja puča ili "puča" u Turskoj. Erdogan je u početku nešto fingirao sa tim izlaskom iz NATOa, čak se Rusima ponudila neka baza, ali izgleda da je reterirao tu priču.

Te priče o reviziji Dejtona i svođenja Srpske na kanton traju sedam-osam godina, a polsenje dve ili tri postaju baš glasne i malo-malo pa neki pobočni zvnaičnik Stejt Departmenta ili Nemačke, ili visoki predstavnik da "neopreznu" izjavu na tu temu.
Oni u Siriji kao dogovore primirje, 2 sata posle toga i jedni i drugi izigraju dogovor.

Kad su Rusi izigrali dogovor u Siriji?
Inače Rusija u celokupnoj svojoj spoljnoj politici, uključujući i Ukrajinu i Krim strogo pazi na nekad makar prividno a generalno vrlo solidno i pouzdano držo do međunarodnog prava i potpisanih spoorazuma. A to je ogromna razlika sa pravnog, etičkog i političkog stanovišta.
princi princi 22:15 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Inače Rusija u celokupnoj svojoj spoljnoj politici, uključujući i Ukrajinu i Krim strogo pazi na nekad makar prividno a generalno vrlo solidno i pouzdano držo do međunarodnog prava i potpisanih spoorazuma. A to je ogromna razlika sa pravnog, etičkog i političkog stanovišta

Kad krene pucnjava, svi se drže međunarodnog prava, svi se brane i štite mir u svetu. Nijedna vojska na svetu sebe ne označava kao agresora. Ni američka vojska sa svojim budžetom od 500 milijardi dolara sebe ne vidi kao agresora, nego kao nekog ko štiti "legitimne američke interese". Ni Putin sebe ne vidi kao agresora u Ukrajini, nego nekog ko štiti rusku interesnu zonu. Ni Hitler nije krenuo kao agresor, nego je krenuo da štiti mirne nemačke seljake koji su orali svoje njive po Šleskoj (i, naravno, uzvratili na vatru napadača i mirno uzleteli sa svojim traktorom). Mislim, bombardovanje bolnica, ili pobijanje ljudi u humanitarnoj UN koloni ili na svadbi je uvek i svagda kolateralna šteta urađena iz viših ciljeva. Prosta je činjenica da, osim u glavama srpskih kalimera, ne postoji nešto tako kao međunarodno pravo. Postoji sila (vojna, politička, ekonomska), postoje trenutni interesi i postoje taktičke i strateške mogućnosti za ostvarivanje i realizovanje prednosti (vojnih, političkih i ekonomskih)- to je ključ razumevanja sveta. Sve drugo je zaluđivanje.
maksa83 maksa83 22:21 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Prosta je činjenica da, osim u glavama srpskih kalimera, ne postoji nešto tako kao međunarodno pravo. Postoji sila (vojna, politička, ekonomska), postoje trenutni interesi i postoje taktičke i strateške mogućnosti za ostvarivanje i realizovanje prednosti (vojnih, političkih i ekonomskih)- to je ključ razumevanja sveta. Sve drugo je zaluđivanje.

Podvukao bih izlaganje druga princija.
freehand freehand 22:24 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Kad krene pucnjava, svi se drže međunarodnog prava, svi se brane i štite mir u svetu.

Pa ne baš. U Siriji sa stanovišta međunarodnog prava imaš državu i imaš pobunjenike i teroriste. koje SAD može da zove borcima za slobodu, no to ne menja stvar.
Što se Hitlera tiče afera Glajvic dobro je proučena i poznata stvar, uključjući njegovo čuveno casus beli.
Prosta je činjenica da, osim u glavama srpskih kalimera, ne postoji nešto tako kao međunarodno pravo.

Ovo, naravno, nije istina. Česta vulgarizacija u plitkim raspravama ali na sreću daleko od istine. Međunarodno pravo itekako postoji, bez obzira što ga se ne drže svi i uvek. No tako je i sa unutrašnjim pravom, koje niko ne negira.
vcucko vcucko 22:25 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

freehand

Inače Rusija u celokupnoj svojoj spoljnoj politici, uključujući i Ukrajinu i Krim strogo pazi na nekad makar prividno a generalno vrlo solidno i pouzdano držo do međunarodnog prava i potpisanih spoorazuma. A to je ogromna razlika sa pravnog, etičkog i političkog stanovišta.

Krim je bio i dalje je Republika Krim. Республика Крым.
Šta će i gde će jedna Republika, to nikog van nje ne treba da se pita. Da se razumemo, isto sam mislio i 1990. - nisam imao problem sa tim da hrvatski narod hoće samostalnu državu, a neće Jugu. Imali smo problem sa tim gde su granice između naroda. Imali su tada jače sile iza sebe, OK, nemam problem ni da podvijem rep ako nema druge.
Republika Krim nema tih nedoumica, R. K. je poluostrvo koje je sa ostatkom kopna spojeno uskim (mislim manje od 1 km) zemljouzom zvanim Perekop.
Srpski entitet u tzv. BiH se zove Republika Srpska. Dovoljno.
Biće gore navedenih nedoumica. Biće belaja oko istih, ali... I beg your pardon / I've never promised to you rose garden...

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:44 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Šta će i gde će jedna Republika, to nikog van nje ne treba da se pita.


E ovo je već diskutabilno.
Da nije ne bi se Putin tako često pozivao na presedan Kosova, nego bi se pozivao na neki međunarodni akt, kao što radi u ostalim situacijama.

Tačno je da Rusija pokušava da svoje aktivnosti uglavi u međunarodne konvencije, pa je u Siriji rekla da je njena vojska tamo jer ju je pozvala zvanična vlast te zemlje.
Na to se ima pravo, sad, da li je to izgovor ili je zaista tako, to se već može spekulisati, ali da postoji taj papir koji akciju Rusije u Siriji smesta u okvire međunarodnog prava (ako je to nekome bitno) postoji.

Za Krim teško da može da se nađe tako nedvosmislen papir.
princi princi 22:48 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Ovo, naravno, nije istina. Česta vulgarizacija u plitkim raspravama ali na sreću daleko od istine. Međunarodno pravo itekako postoji, bez obzira što ga se ne drže svi i uvek. No tako je i sa unutrašnjim pravom, koje niko ne negira.

Najiskrenije mislim da je ovakav stav posledica ne neke vere u svevišnje međunarodno pravo i nekakve principe, nego određene duhovne lenjosti i preterane ljubavi prema kafani i druženju. Što sve nije loša stvar, naravno, ali tako se ne pravi država. Država i njeni interesi se brane svakodnevno, to je mukotrpan, težak i često vrlo, vrlo prljav posao (videti pod Izrael), on podrazumeva podrivanje tuđih interesa, to nije nešto što se jednom ostvari pa ruke u vis i ajdedomaćinedasednemoizalivamošljivkom. To je za Tome i Borise.

Mislim, nisam ja srećan što je tako, niti bih ja uživao da to radim, ali, na žalost, tako je. A bilo bi mnogo fino da postoji tako neki sud na nebu i tamo neki Zevs ili Jupiter koji donosi presude: ti si u pravu, ti nisi, tebe ću spržiti munjama, ti ćeš sad malo da mu ga daš po progresu i miru, a ti po zlatu, heroinu i nafti.
tsunade tsunade 22:51 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

a mi, Balkanci, smo za njih karijatide solidnosti (u smislu da se ljudi, ipak, pridržavaju dogovorenog


pa da. i ovaj referendum je u okviru dejtonskog dogovora.
freehand freehand 22:57 24.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Najiskrenije mislim da je ovakav stav posledica ne neke vere u svevišnje međunarodno pravo i nekakve principe, nego određene duhovne lenjosti i preterane ljubavi prema kafani i druženju.

Svevišnje, munje, gromove i ostale rekvizite za kafanske diskusije koju impliciraš samo ti pominješ. Ja govorim o tome da postoje međunarodne institucije, da postoje međunarodni zakoni i da te institucije funkcionišu a zakoni se primenjuju. to što ti zakoni bivaju prekršeni ne znači da ih nema. Tačno onako kako je i ubistvo zakonom zabranjeno.
blogovatelj blogovatelj 00:50 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Međunarodno pravo itekako postoji, bez obzira što ga se ne drže svi i uvek.


Pravo kojeg se ne drže svi i uvek, nije pravo.
emsiemsi emsiemsi 08:32 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

maksa83
Prosta je činjenica da, osim u glavama srpskih kalimera, ne postoji nešto tako kao međunarodno pravo. Postoji sila (vojna, politička, ekonomska), postoje trenutni interesi i postoje taktičke i strateške mogućnosti za ostvarivanje i realizovanje prednosti (vojnih, političkih i ekonomskih)- to je ključ razumevanja sveta. Sve drugo je zaluđivanje.

Podvukao bih izlaganje druga princija.

То се подразумева !
Није ту Принци рекао ништа спектакуларно што није речено много пута --- да је доминантни принцип, од првобитне заједнице, између појединаца и колективитета - принцип силе.
Све остало служи као мимикрија.
Но, баш због тога је, одувек, задатак лидера малих народа (ов малих, заправо, значи малобројних) код којих је кумуланта силе слаба, по природи ствари, дакле, је много тежи од лидера великих народа --- јебе се Обами, пробуди се лоше расположен, нареди бомбардовање.
Лидери малих народа морају да буду много паметнији и озбиљнији.
freehand freehand 09:15 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

emsiemsi
maksa83
Prosta je činjenica da, osim u glavama srpskih kalimera, ne postoji nešto tako kao međunarodno pravo. Postoji sila (vojna, politička, ekonomska), postoje trenutni interesi i postoje taktičke i strateške mogućnosti za ostvarivanje i realizovanje prednosti (vojnih, političkih i ekonomskih)- to je ključ razumevanja sveta. Sve drugo je zaluđivanje.

Podvukao bih izlaganje druga princija.

То се подразумева !
Није ту Принци рекао ништа спектакуларно што није речено много пута --- да је доминантни принцип, од првобитне заједнице, између појединаца и колективитета - принцип силе.
Све остало служи као мимикрија.
Но, баш због тога је, одувек, задатак лидера малих народа (ов малих, заправо, значи малобројних) код којих је кумуланта силе слаба, по природи ствари, дакле, је много тежи од лидера великих народа --- јебе се Обами, пробуди се лоше расположен, нареди бомбардовање.
Лидери малих народа морају да буду много паметнији и озбиљнији.

A pošto, na taj način gledano, isti princip vlada i u državama ponaosob gde se takođe primenjuje princip sile u odnosu države i pojedinca znači li to uvaženi Emsi da ne postoji ni unutrašnje pravo?
Ili je ipak drugačije pa su nepoštovanja prava ekscesi a poštovanje i primena pravilo?
tsunade tsunade 11:59 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

postoje trenutni interesi i postoje taktičke i strateške mogućnosti za ostvarivanje i realizovanje prednost


LINK




freehand freehand 12:05 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

tsunade
postoje trenutni interesi i postoje taktičke i strateške mogućnosti za ostvarivanje i realizovanje prednost


LINK





Za šta je ovo relevantno?
Sad će neko njemu da odgovori da iza poteza Federacije stoji Saudijska Arabija, SAD, Nemačka. I?
Unfuckable Unfuckable 12:34 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

Najiskrenije mislim da je ovakav stav posledica ne neke vere u svevišnje međunarodno pravo i nekakve principe, nego određene duhovne lenjosti i preterane ljubavi prema kafani i druženju. Što sve nije loša stvar, naravno, ali tako se ne pravi država. Država i njeni interesi se brane svakodnevno, to je mukotrpan, težak i često vrlo, vrlo prljav posao (videti pod Izrael), on podrazumeva podrivanje tuđih interesa, to nije nešto što se jednom ostvari pa ruke u vis i ajdedomaćinedasednemoizalivamošljivkom. To je za Tome i Borise.

Mislim, nisam ja srećan što je tako, niti bih ja uživao da to radim, ali, na žalost, tako je. A bilo bi mnogo fino da postoji tako neki sud na nebu i tamo neki Zevs ili Jupiter koji donosi presude: ti si u pravu, ti nisi, tebe ću spržiti munjama, ti ćeš sad malo da mu ga daš po progresu i miru, a ti po zlatu, heroinu i nafti.



sine, koji je kralj ovaj princi
janeberry janeberry 13:37 25.09.2016

Re: Da, ne verujem da ovo

sine, koji je kralj ovaj princi




perfect, just perfect, taj kad kaže - reče, svaka mu ka njegoševa
alselone alselone 22:47 24.09.2016

Moje misljenje o Dodiku

Posto ne pratim bosansku scenu vodim se prostom krilaticom - kad vidim ko ga ne voli, ja moram da ga volim.
tsunade tsunade 22:55 24.09.2016

Re: Moje misljenje o Dodiku

Posto ne pratim bosansku scenu vodim se prostom krilaticom - kad vidim ko ga ne voli, ja moram da ga volim.


nene... wrong... jedno je kad ti je neko zabavan a drugo je voleti... mada... mlatiti po svojim šljivama državnim helišom, sprovesti auto put do svoje kuće u laktašima, bez idje ikakve veze... u pravu si, kako to ne voleti?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:59 24.09.2016

Re: Moje misljenje o Dodiku

mlatiti po svojim šljivama državnim helišom, sprovesti auto put do svoje kuće u laktašima,


A tebe baš to boli :)
To su svari o kojima treba da razmišljaju oni koji ga glasaju, ne mi iz druge države.
Ako njima takav odgovara, što bi meni smetao, ne troši moje pare.

To su, tsunade, klasične smicalice političkih protivnika kojima treba diskreditacija nečije ličnosti, ne treba se mnogo na to obazirati.
A, uostalom, kako si sigurna to za šljive?
tsunade tsunade 23:26 24.09.2016

Re: Moje misljenje o Dodiku

A tebe baš to boli :)
To su svari o kojima treba da razmišljaju oni koji ga glasaju, ne mi iz druge države.
Ako njima takav odgovara, što bi meni smetao, ne troši moje pare.


kako ne kapiraš koliko je to duboko necivilizovano?

A, uostalom, kako si sigurna to za šljive?


tako što ni jednog trenutka nisam posumnjala




hoochie coochie man hoochie coochie man 23:39 24.09.2016

Re: Moje misljenje o Dodiku

kako ne kapiraš koliko je to duboko necivilizovano?


E sad...necivilizovano...
Dobro, možda ga ne bih glasao, ali ništa više od toga, ne razmišljam o Bosni na tom nivou, da li je Dodik asfaltuirao nek iput i da li je trebalo asfaltirati taj ili neki drugi.

tako što ni jednog trenutka nisam posumnjala


Posumnjaj jer je to prilična glupost.
Niti se šljive tako mogu optresti a šteta od pokušaja toga bi bila ogromna, polomio bi grane pre nego što bi otresao šljive.

A trešenje šljiva na klasičan način je prilično jeftina stvar pa niko nema razloga da razmišlja o helikopterima.
Ja msilim da je tu priču smislio neki šaljivdžija.
tsunade tsunade 23:45 24.09.2016

Re: Moje misljenje o Dodiku

Ja msilim da je tu priču smislio neki šaljivdžija.


koji ga dobro poznaje

elem objavile su slobodna bosna, bn, nova borba, nekoliko portala... pozivaju se istina na stanovnike laktaša... ali to je taaako dodikov stil, priznaj...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:50 24.09.2016

Re: Moje misljenje o Dodiku

pozivaju se istina na stanovnike laktaša


Naravno bez imena, prezimena, nekog snimka, bez bilo čega :)
ali to je taaako dodikov stil, priznaj.


Ne bih rekao, ozbljan je to čovek, ozbiljnim biznisima se bavio, a oni ne trpe tako naivne i priglupe improvizacije.
Ako Dodik uopšte gaji šljive, na njegov stil mi pre liči neka skupa i moćna oprema, a ne ovako naivni pokušaji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana