Istorija| Kultura| Obrazovanje| Region| Satira

Balkanizam - da li tako nesto postoji?

Spiridon RSS / 12.10.2016. u 13:40

Idu dva coveka (u vicu originalno cetinjanina) ulicom, prilazi im stranac i pita (dok ga oni sve vreme tupo gledaju): 

do you speak English?

parlez-vous français?

sprichst du Deutsch?

parli italiano?

hablas español?

Na kraju se covek okrete I ode.

Prvi:
-Jel vide ti koliko ovaj stranac govori jezika?

Drugi:
-Sto?! Jel mu to nesto pomoglo?

Svi su me ubedjivali da ovaj vic ne pricam kolegama sa posla koji dolaze iz raznih zemalja jer nece da ukapiraju. Namerno sam sledeceg jutra nahvatao jednog italijana koji se upisao od smeha.

Poenta bloga je da po mom skromnom misljenju ne postoji nesto sto se zove "balkanizam" ili ako i postoji uz njega uglavnom vezujemo negativne osobine i to se tako prenosi sa kolena na koleno kao losa karma. Sta je to lose i negativno kod ljudi sa ovih prostora sto ne postoji u bilo kojoj drugoj zemlji na svetu?

Da vas cujem?

LINK



Komentari (255)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetris tetris 08:36 13.10.2016

Re: Nista

Dobro, to sve stoji, al ni reč o promaji!


Promaja, pa već ste rekli da utiče na povećano odavanje toplote konvekcijom. Ja jedino mogu da dodam da je zajedničko za sve situacije gde se ljudi žale na promaju (stajanje u autobusu, sedenje ispred tv-a, spavanje ispod klime) to da je metabolizam sporiji i da telo odaje manje toplote. Sedeći ispred tv-a, zdrava osoba emituje oko 110 vati. Tokom spavanja oko 70. Svaka izloženost povećanom protoku vazduha povećava emisiju toplote i utiče na umanjenje komfora. Pored toga, najčešće je kombinovano sa lokalnim diskomform. Sedeći pred tv-om ili spavajući obično je samo ograničen deo tela izložen "promaji" pa to dodatno utiče na umanjeni komfor. Mozak to registruje i pokušava da reguliše lokalno. Zato najćešće čujemo fraze: "duva mi za vrat", "smrzla mi se ruka", "sledile mi se noge"... Sa druge strane, izađeš napolje na lagano trčanje ili partiju fudbala sa ekipom iz kraja i nema promaje. Čovek koji lagano trčkara kad nema vetra je isto izložen "promaji". Oko njega "duva" vetar brzinom od bar 3 metra u sekundi, ali je metabolizam ubrzan da bi stvorio energiju za trčanje i on je izložen aktivnosti koja odvraća od razmišljanja o komforu.

Već sam spomenuo da je komfor psihološko stanje uma (na koje uticaj ima piziologija). Zato imamo neke kojima smeta promaja i neke kojima je super kada pirka. I obe grupe su u pravu. Nema prostoriju u kojoj sedi više od par ljudi i gde se svi osećaju ugodno. Ali, ako bi se 90-95% njih osećalo ok, smatrali bi da su uslovi u prostoriji komforni (strujanje vazduha uključeno određivanje komfora). Fanger je davno postavio osnove ove nauke...

Na Als-ov zapušen nos posle spavanja ispod klime, pored izloženosti virusima i bakterijama, i periodu inkubacije, vrlo moguće da je i uključena klima doprinela. Ne direktno zbog promaje već indirektno zbog isušivanja vazduha u prostoriji. Niska vlažnost vazduha utiče na sušenje kože, iritirane sinuse i grlo (respiratorne orgnae). Virus gripa opstaje duže... Sve ovo utiče na povećan rizik od prehlade. Naravno da je izraženije zimi kada je relativna vlažnost u prostoriji smanjena zbog grejanja a vreme provedeno u takvim prostorijama znatno duže.
nsarski nsarski 08:40 13.10.2016

Re: Nista

Mene nervira što nema mešanja voća i povrća, odnosno mesa i voća.

Ah, taj je poseban! Pomesati slatko i slano je malefacio infernalis. Istina, ponekad se nadje meso sa suvim sljivama, ili stidljivo bace nekoliko zrna nara po salati. Naravno, to se retko srece u unutrasnjosti. To ovi fini graDZani izmisljaju kerefeke.
Inace, svinjetina sa ananasom je izvanredna (prvi put jeo u Engleskoj).
nsarski nsarski 08:44 13.10.2016

Re: Nista

Već sam spomenuo da je komfor psihološko stanje uma (na koje uticaj ima piziologija).


Imao sam priliku da gledam neke budiste/jogiste/bemliga u Indiji koji su u stanju da sede na hladnoci (plus 'ladan beton) i da voljno proizvedu znojenje. Ti likovi takodje mogu da delimicno regulisu rad srca. Go figure.
maksa83 maksa83 08:46 13.10.2016

Re: Nista

u Indiji koji su u stanju da sede na hladnoci (plus 'ladan beton)

To je jača fora od ležanja na ekserima.
vcucko vcucko 08:46 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka
Bl9gi, da ne cititlram čaršave, razmišljala sam o onome što reče Maksa za centralnu Evropu a eto i tvoje priče.
Ima logike zašto je tako, što ne znači da je moje tumačenje tačno.
Mi ovde imamo 4 jasna god. doba, samim tim i velik temp. raspon.

Organizmi se od malena navikavaju da funkcionišu i u uslovima hladnoće, vetrova, kiše, al i uslovima ozbiljnih toplota.
Nači, podešeni smo da brzo reagujemo na promenu temperature ( tačnije na lični osećaj o tome). I klimatski uslovi su takvi da se često javlja klasična promaja, što ona letnja, śto ona jesenja kad krenu vetrovi.

Neko ko je rodjen i rastao ovde, logično je podešen da reaguje i na promaju.
S druge strane, nekih ozbiljnijih klimatskih opasnosti nemamo, ne napadaju nas uragani, monsuni, cunamiji i te munje, pa i tu promaju percepiramo kao jednu od zajebanijih pojava.


Mi bome već neko vreme imamo samo dva godišnja doba: produženo varljivo leto i njanjavu zimu. Već koju godinu redom iz majice kratkih rukava i šorca direktno u tople jakne. A pravi sneg i minus se samo pokažu na par dana.

Ovi po monsunskim i sl. krajevima imaju mnogo stalnije, pouzdanije parametre. Npr. kad je kišna sezona, po tim pljuskovima možeš sat da naviješ, greška je red veličina minut.

A video sam i tornado, prošle godine kod NBG Arene, pijavica ali prava (vidljivih recimo pet metara visine), uhvatila čoveka na pešačkom, on se spustio na kolena, uplašio se da ga ne odnese.
urbana_gerila urbana_gerila 09:17 13.10.2016

Re: Nista

nsarski
A da drzis vrata kupatila otvorena, da toplota iz stana prodre do tebe? I jos, ako ima publike, dobijes aplauz!



šta ti je naučnik, brajkomoj.

nsarski, mora mi daš mustru za taj seksizam na znanstvenoj bazi, ali, ako može, bez lenjina.
zilikaka zilikaka 10:19 13.10.2016

Re: Nista

vcucko
zilikaka
Bl9gi, da ne cititlram čaršave, razmišljala sam o onome što reče Maksa za centralnu Evropu a eto i tvoje priče.
Ima logike zašto je tako, što ne znači da je moje tumačenje tačno.
Mi ovde imamo 4 jasna god. doba, samim tim i velik temp. raspon.

Organizmi se od malena navikavaju da funkcionišu i u uslovima hladnoće, vetrova, kiše, al i uslovima ozbiljnih toplota.
Nači, podešeni smo da brzo reagujemo na promenu temperature ( tačnije na lični osećaj o tome). I klimatski uslovi su takvi da se često javlja klasična promaja, što ona letnja, śto ona jesenja kad krenu vetrovi.

Neko ko je rodjen i rastao ovde, logično je podešen da reaguje i na promaju.
S druge strane, nekih ozbiljnijih klimatskih opasnosti nemamo, ne napadaju nas uragani, monsuni, cunamiji i te munje, pa i tu promaju percepiramo kao jednu od zajebanijih pojava.


Mi bome već neko vreme imamo samo dva godišnja doba: produženo varljivo leto i njanjavu zimu. Već koju godinu redom iz majice kratkih rukava i šorca direktno u tople jakne. A pravi sneg i minus se samo pokažu na par dana.

Ovi po monsunskim i sl. krajevima imaju mnogo stalnije, pouzdanije parametre. Npr. kad je kišna sezona, po tim pljuskovima možeš sat da naviješ, greška je red veličina minut.

A video sam i tornado, prošle godine kod NBG Arene, pijavica ali prava (vidljivih recimo pet metara visine), uhvatila čoveka na pešačkom, on se spustio na kolena, uplašio se da ga ne odnese.

To za pijavicu i nije neobično. Često vidjeno u Vojvodini.
Bilo čak da ume da napravi štetu, podigne crepove s krova, a znam i za slučaj havarije na jednom postrojenjou, gde je bukvalno izula cevni navoj prečnika oko 100mm, za čega treba ozbiljna sila.
zilikaka zilikaka 10:20 13.10.2016

Re: Nista

Kolega Tetris, moje poštovanje.
Milan Novković Milan Novković 10:28 13.10.2016

Re: Nista

Mozes da probas i da spavas pored ventilatora onda. :) Poenta je u aktivnom hladjenju i aktivnom odvajanju toplote. Moze i obican ventilator dobro da oprlji po bubrezi. Jer ni ventilator a ni promaja ne duvaju temperaturom tela, nego po pravilu nizom.

Ovo boldovano delimično objašnjava hlađenje tela u struji vazduha, ubrzano se odnosi tanki, zagrejani sloj vazduha pri koži.

Drugi deo se odnosi na, ne uvek ali uglavnom, zavisi od vlažnosti vazduha koji duvaš, odnošenje vodene pare pri koži, tj smanjivanje njenog parcijalnog pritiska pa onda, da prostiš, i sam brže "isparavaš" - tj da bi tekućina isparila potrebna je dodatna energija, enthalpy of vaporization , koja je kod vode 2257 kilodžula po kilogramu.

Tako, trivia, vazduh koji duva preko kože može da bude i malo topliji od kože, opet zavisi od vlažnosti vazduha koliko, a da se i dalje hladiš.

Pa ti vidi, tj sumnjivci neka vide
tetris tetris 10:30 13.10.2016

Re: Nista

Indiji koji su u stanju da sede na hladnoci (plus 'ladan beton) i da voljno proizvedu znojenje

I kad bi ih pitao da li se osećaju ugodno, verovatno bi odgovor bio potvrdan. To što bi svi mi sa bloga (ili bar velika većina) ocenili takve uslove kao "teror" ne utiče na njihovo subjektivno osećanje komfora
Milan Novković Milan Novković 10:37 13.10.2016

Re: Nista

A da se sjebeš pothlađivanjem toliko da ti crkne imuni sistem, treba ti mnoooogo više mučenja, veruj svom kolezi, ljubitelju outdoor aktivnosti i ekstremnog sportovanja. Nema šanse da se ne probudiš tresući se ko blesav, ako si zaspao pored upaljenog AC-a.

Hlađenje ume da čak pojača imuni sistem, tj, s te strane, ovo gore je tačno.

Ali (od kad su maltretirali ovu reč "ali" ja je sve više volim), ako ti je imuni sistem borderline imaš situaciju da ti ubrzano duvanje vazduha preko nekih sluzokoža suši te sluzokože prebrzo i smanjuje im sposobnost preliminarnog filtriranja antigena, pa, npr, prošmrckaš, tj dobiješ blagu virusnu infekciju
Spiridon Spiridon 10:59 13.10.2016

Re: Nista

pazi vraga - gomila Nemaca sa: "nene, i kod nas, i moja baba/mama/tetka panično zatvara prozore".


Makso, dotakao si sustinu bloga!


Mani rekao jedan ješa, bankar, koga sam trenirao tenis, da ako patis od lumbaga treba preventivno nocu bolje da pokrivas ledja (uvuces gornji deo pidzame u donji npr.). Znaci spavanje sa otkrivenim ledjima pored prozora zimi su siguran recept za "ukljestenje".

Po njegovoj teoriji.

Meni to pije vodu.
gedza.73 gedza.73 12:35 13.10.2016

Re: Nista

nsarski
Pomesati slatko i slano je malefacio infernalis.


Naravno, to se retko srece u unutrasnjosti. To ovi fini graDZani izmisljaju kerefeke.

NEpravedno prozvani

Sušenu belu vešalicu (domaću) obavezno premažem sa malo meda, svinjski file sa jabukama ili pomorandžama (pomorandže mi lepše 'leže').


I dubok naklon za tvoje kulinarsko umeće.
maksa83 maksa83 12:38 13.10.2016

Re: Nista

Pomesati slatko i slano je malefacio infernalis.

Samo na jugu. Na severu je sos od višanja uz meso najnormalnija stvar.
zilikaka zilikaka 12:40 13.10.2016

Re: Nista

gedza.73
nsarski
Pomesati slatko i slano je malefacio infernalis.


Naravno, to se retko srece u unutrasnjosti. To ovi fini graDZani izmisljaju kerefeke.

NEpravedno prozvani

Sušenu belu vešalicu (domaću) obavezno premažem sa malo meda, svinjski file sa jabukama ili pomorandžama (pomorandže mi lepše 'leže').


I dubok naklon za tvoje kulinarsko umeće.

A da ne kažem da je ovde kod nas normalno da se ćurke pune orasima i šljivama, jede sos od višanja il višnje iz dunsta kao salata.
Ove poslednje odlično idu uz svinjski paprikaš, al onaj s suvim mesom i krompirom.

...i to sve na selu, daleko od civilizacije
vcucko vcucko 13:36 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka

To za pijavicu i nije neobično. Često vidjeno u Vojvodini.
Bilo čak da ume da napravi štetu, podigne crepove s krova, a znam i za slučaj havarije na jednom postrojenjou, gde je bukvalno izula cevni navoj prečnika oko 100mm, za čega treba ozbiljna sila.

Pa Novi Bgd je fizičko-geografski u Sremu, znači to je to
zilikaka zilikaka 13:47 13.10.2016

Re: Nista

Pa Novi Bgd je fizičko-geografski u Sremu, znači to je to

Pa nije. Biće kad to i administrativno rešimo.
vcucko vcucko 13:51 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka
Pa Novi Bgd je fizičko-geografski u Sremu, znači to je to

Pa nije. Biće kad to i administrativno rešimo.

Zato i kažem fizičko-geografski. Politički (još?) nije.
Ali nećemo pulitiku u ovu butigu, ima drugih blogova onoliko...
tess tess 14:04 13.10.2016

..

..
nsarski nsarski 14:08 13.10.2016

Re: Nista

Sušenu belu vešalicu (domaću) obavezno premažem sa malo meda, svinjski file sa jabukama ili pomorandžama (pomorandže mi lepše 'leže').

@zilikaka takodje.

Ocevidno da je Srbija mnogo raznovrsnija i komleksnija nego sto u moju "filozofiju" i znanje moze stati. Znam da je jedna drugarica jela dimljene kobasice sa dzemom (cool), ali ona je vec bila iz severne pokrajine.
Ja sam uglavnom mislio na moje Kosmajce (odatle po majcinoj liniji "vucem" ) - oni su bas konzervativni.

Hvala na primedbama.
blogovatelj blogovatelj 14:23 13.10.2016

Re: Nista

I klimatski uslovi su takvi da se često javlja klasična promaja, što ona letnja, śto ona jesenja kad krenu vetrovi


Veruj mi da je najjaca kosava koju sam ikada osetio blagi povetarac u poredjenju sa onim sto duva Kanadom. Ovde duva neprestano. Samo je jesen koliko toliko bez vetra.
tess tess 14:25 13.10.2016

..

..
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:34 13.10.2016

Re: Nista

Ali (od kad su maltretirali ovu reč "ali" ja je sve više volim), ako ti je imuni sistem borderline imaš situaciju da ti ubrzano duvanje vazduha preko nekih sluzokoža suši te sluzokože prebrzo i smanjuje im sposobnost preliminarnog filtriranja antigena, pa, npr, prošmrckaš, tj dobiješ blagu virusnu infekciju


Da, ali, razmisli malo o dinamici. Da ostavimo po strani promaju, nego da uzmemo tu esktremno opasnu aktivnost kao što je spavanje ispod erkondišna, dakle, scenario je sledeći: legneš uveče pored erkondišna, zdrav, a probudiš se ujutro mrtav bolestan (neko je pominjao bolnicu, posle je to malo smanjeno u laku prehladu). To je nemoguće. Jer da bi se infekcija preobratila u bolest, treba mnogo više vremena od jedne noći. Za najbrže šireće infekcije, kao što je recimo salmonela, treba bar 24 sata ili tako nešto. Ove bakterije koje napadaju disajne puteve, njima treba mnogo više, bar par dana. Znači, ležao ili ne ispod erkondišna, bio bio isto bolestan.

A ovo sa suvim vazduhom je druga priča i nema veze sa promajom, jer manjeviše udišeš isti vazduh, stajao on, ili se pomerao - to je neka polusumnjiva teorija o sušenju tih sluzokoža, koje lekari sad sa ne baš preterano ubeđenja iznose, naročito popularna ovde kod nas gde je vlažnost vazduha prirodno niska, i onda ti preporuče da kupiš one ovlaživače za vazduh. Mi kupili, pošto je dete tu i tamo bilo šmrktavo, kako je krenulo u obdanište, imalo i upalu uveta, to je ovde bolest ko dobar dan, posledica prehlade, (ovde gde živimo nemamo erkondišn, ni ventilator). Ali nismo primetili apsolutno nikakavu promenu u jačini i frekvenciji boleština koje nam obično donese iz škole. Tako da ja, u tu teoriju suve sluzokože, ako mi se dozvoli, ne verujem.

Inače, kod mojih pećinara u Srbiji postoji uverenje da je dugotrajan boravak u pećinama - lekovit. Ono, uđeš u pećinu sa lakom prehladom ili blažim zapaljenjem pluća, a sutra si već zdrav. Nešto povezano sa nekakavim negativnim jonima, ili možda pozitivinim (argumentovano sa puno mlataranja rukama dok se objašnjava), koji na neki magičan način izleče boljku, za dan dva. Meni se to desilo bar dva puta u životu, upravo ovako kako sam opisao.
tetris tetris 14:50 13.10.2016

Re: Nista

A ovo sa suvim vazduhom je druga priča i nema veze sa promajom, jer ti udišeš isti vasduh, stajao on, ili se pomerao - to je neka polusumnjiva teorija o sušenju tih sluzokoža, koje lekari sad sa ne baš preterano ubeđenja iznose


nema veze sa promajom ali ima sa klimatizerom koji isušuje vazduh ili sa sistemom grejanja. Jedan od glavnih razloga velike potrošnje energije u bolnicama (vlaženje i odvlaživanje).
svarog svarog 14:57 13.10.2016

Re: Nista

Inače, kod mojih pećinara u Srbiji postoji uverenje da je dugotrajan boravak u pećinama - lekovit. Ono, uđeš u pećinu sa lakom prehladom ili blažim zapaljenjem pluća, a sutra si već zdrav. Nešto povezano sa nekakavim negativnim jonima, ili možda pozitivinim (argumentovano sa puno mlataranja rukama dok se objašnjava), koji na neki magičan način izleče boljku, za dan dva. Meni se to desilo bar dva puta u životu, upravo ovako kako sam opisao.


A u pećinama promaje kolko oćeš. Pa ti sad budi pametan
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:00 13.10.2016

Re: Nista

tetris
A ovo sa suvim vazduhom je druga priča i nema veze sa promajom, jer ti udišeš isti vasduh, stajao on, ili se pomerao - to je neka polusumnjiva teorija o sušenju tih sluzokoža, koje lekari sad sa ne baš preterano ubeđenja iznose


nema veze sa promajom ali ima sa klimatizerom koji isušuje vazduh ili sa sistemom grejanja. Jedan od glavnih razloga velike potrošnje energije u bolnicama (vlaženje i odvlaživanje).


E, da, podsetio si me, ako oćeš da pišeš neki tekst, a nemaš gde, slobodno možeš da gostuješ kod mene.

Slažem se, to sam napisao još tamo na počerku, klima uređaji isušuju vazduh, i suvi vazduh je jako neugodan za disanje, osećaj koji imaš je zaista kao da si se prehladio, samo što nisi. Plus, oštećuje nameštaj i inventar. Zato veštački vraćaju vodu u njega. Ista je stvar i sa grejanjem, sa ovim gasnim furunama, ja eto imam ovlaživač na grani koja duva topao vazduh, ali to kao nije dovoljno, nego kod deteta u sobi imamo onu malecnu spravicu koja dodatno vlaži vazdug kod nje u sobi. Bez nekog vidljivog efekta na učestanost prehlada.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:03 13.10.2016

Re: Nista

svarog
Inače, kod mojih pećinara u Srbiji postoji uverenje da je dugotrajan boravak u pećinama - lekovit. Ono, uđeš u pećinu sa lakom prehladom ili blažim zapaljenjem pluća, a sutra si već zdrav. Nešto povezano sa nekakavim negativnim jonima, ili možda pozitivinim (argumentovano sa puno mlataranja rukama dok se objašnjava), koji na neki magičan način izleče boljku, za dan dva. Meni se to desilo bar dva puta u životu, upravo ovako kako sam opisao.


A u pećinama promaje kolko oćeš. Pa ti sad budi pametan


Kako gde. Ja sam bio jednom u pećini u istočnoj Srbiji (Buronov ponor, tamo na Miroču) gde smo, duboko unutra, naleteli na CO2, to nije tako retka pojava. Srećom, lako se primeti, mada treba da znaš simptome unapred. Pogotovu ako su delovi pećine pod vodom, pa to sve jako lepo dihtuje.
angie01 angie01 15:06 13.10.2016

Re: Nista

sos od višanja


sa mladom jagnjetinom,...ona koja se tegli kada se meso odvaja od kostiju.
angie01 angie01 15:12 13.10.2016

Re: Nista

pune orasima i šljivama,


...suve sljive bez kostice umotati u trake slanine, zatvoriti cackalicom, peci u rerni na umerenoj vatri- gotovo je kada slaninica porumeni, a sljiva pusti sok- sluziti sa pirincem nasuvo- najbolje iz stimera, koji je preprzen za povrcem i jajima,...mogu orasi, bademi,...sitno iseckani, pa malo odgore.
Milan Novković Milan Novković 15:44 13.10.2016

Re: Nista

Tako da ja, u tu teoriju suve sluzokože, ako mi se dozvoli, ne verujem.

To je samo teorijica, ne teorija

Spomenuo sam i ja borderline imuni da bi proverio teoriji u praksi.

Ako ne veruješ evo ti eksperiment kojim možeš da se uveriš, prost je:

1. Uruši sebi imuni sistem, ali ne previše, da se ne razboliš
2. Ako ti žena dozvoljava da dovoljno pričaš kod kuće zamoli je da ti drastično smanji air-time na jedno 5 nedelja
3. Ditto i što se tiče posla
4. Ne idi u kafanu sa prijateljima ili neprijateljima isto tako, jedno 5 nedelja
5. Otkaži sve sastanke tih pet nedelja
5. Onda odi na konferenciju gde ti pričaš, mnogo, ili sastanak od 3 sata, kafanu, ubedi ženu da te sluša jedno veče 30 minuta dok neprestano pričaš, i ...

... voila, javi kako ti grlo/nepce sledećeg jutra
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:42 13.10.2016

Re: Nista

Milan Novković
Tako da ja, u tu teoriju suve sluzokože, ako mi se dozvoli, ne verujem.

To je samo teorijica, ne teorija

Spomenuo sam i ja borderline imuni da bi proverio teoriji u praksi.

Ako ne veruješ evo ti eksperiment kojim možeš da se uveriš, prost je:

1. Uruši sebi imuni sistem, ali ne previše, da se ne razboliš
2. Ako ti žena dozvoljava da dovoljno pričaš kod kuće zamoli je da ti drastično smanji air-time na jedno 5 nedelja
3. Ditto i što se tiče posla
4. Ne idi u kafanu sa prijateljima ili neprijateljima isto tako, jedno 5 nedelja
5. Otkaži sve sastanke tih pet nedelja
5. Onda odi na konferenciju gde ti pričaš, mnogo, ili sastanak od 3 sata, kafanu, ubedi ženu da te sluša jedno veče 30 minuta dok neprestano pričaš, i ...

... voila, javi kako ti grlo/nepce sledećeg jutra


Pa to nije ekvivalentno kratkotrajnom leškarenju ispod erkondišna u letnje popodne, kad su nam svima imuni sistemi u peak-u (uglavnom). Ovo tvoje traži ozbiljan aktivni angažman na upropaštavanju zdravlja od 5 nedelja. U tom slučaju, ja ti garantujem da i ako u tom stanju neoprezno i bez majice otvoriš frižider da uzmeš pivo, sutra ti ne gine bolnica. Kao i ako ne otvoriš frižider.

Inače, moja porodična doktorka, Suzan se zove, da se požalim ovde, ne daje antibiotike. Nikad. Ono, da mreš, ne da, kučka. A takav isti nacista mi je i tašta, koja je isto lekar i isto može da prepisuje te obične lekove. Tad pomislim, jebote, da sam sad u Srbiji, prvo, imao bih sve potrebne antibiotike u bifeu (gde držimo i alkoholna pića, razume se), većina njih ne bi imala rok trajanja istekao za više od godinu do dve dana. A drugo, i da nemam baš taj koji mi treba, nabavio bih ga u roku od pet minuta po komšiluku, ne bih morao ni u apoteku da odem...i posle čudno što ljudi oboljevaju od najgorih zaraznih bolesti disajnih i drugih puteva ako samo pola sata odknjavaju pored erkondišna (što je opasno čak i ako je isti ugašen), ili ako neko u autobusu izazove opštu opasnost otvaranjem one klapne na plafonu da uđe malo promaje.

EDIT: I samo da dodam, kad se već ovde žalim, sad kako mi je ovo derle malo poraslo i razvilo svoje komunikativne sposobnosti, na oba jezika, pa sa majkom oformilo zločinačko udruženje koje mi ne dozvoljava da dođem do reči u kući (zato ovoliko prekomerno drobim ovde na blogu), primetio sam da mi je imuni sistem definitno oslabio. Srećom da nemam erkonišn u kući.
zilikaka zilikaka 16:54 13.10.2016

Re: Nista

tetris
A ovo sa suvim vazduhom je druga priča i nema veze sa promajom, jer ti udišeš isti vasduh, stajao on, ili se pomerao - to je neka polusumnjiva teorija o sušenju tih sluzokoža, koje lekari sad sa ne baš preterano ubeđenja iznose


nema veze sa promajom ali ima sa klimatizerom koji isušuje vazduh ili sa sistemom grejanja. Jedan od glavnih razloga velike potrošnje energije u bolnicama (vlaženje i odvlaživanje).

Kako bre nema veze s pr9majom?!
Smo rekli da je promaja majka svih problema?!

Prinudno strujanje vazduha intenzivnije suši, po istom mehanizmu ko što ladi al ovde sigurno imaš značajnu razliku u koncentraciji vlage, ma koliko vazduh bio vlažan. Uvek je značajno suvlji od sluzokože.

A ako nije jasno, setite se da kad duva vetar, čak i kad je napolju ladnjikavo i s velikom relativnom vlagom, veš će se mnogo brže osušiti nego kad vetra nema.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:08 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka
tetris
A ovo sa suvim vazduhom je druga priča i nema veze sa promajom, jer ti udišeš isti vasduh, stajao on, ili se pomerao - to je neka polusumnjiva teorija o sušenju tih sluzokoža, koje lekari sad sa ne baš preterano ubeđenja iznose


nema veze sa promajom ali ima sa klimatizerom koji isušuje vazduh ili sa sistemom grejanja. Jedan od glavnih razloga velike potrošnje energije u bolnicama (vlaženje i odvlaživanje).

Kako bre nema veze s pr9majom?!
Smo rekli da je promaja majka svih problema?!

Prinudno strujanje vazduha intenzivnije suši, po istom mehanizmu ko što ladi al ovde sigurno imaš značajnu razliku u koncentraciji vlage, ma koliko vazduh bio vlažan. Uvek je značajno suvlji od sluzokože.

A ako nije jasno, setite se da kad duva vetar, čak i kad je napolju ladnjikavo i s velikom relativnom vlagom, veš će se mnogo brže osušiti nego kad vetra nema.


Pa čekaj, malo, zili, kako i zašto se onda ne razbolimo ako sedimo napolju dok povetarac lagano, do srednje jako, pirka? Nema nikakve supštinske razlike između promaje i vetra. I zašto nam se sluzokoža ne osuši, ispuca i otpadne pri tome? Mislim, ti si sasvim u pravu po pitanju fizičkog procesa strujanja i sušenja. Ali grešiš po pitanju magnitude istog, kad su u pitanju sinusi i sluzokoža, kao i mehanizma i dinamike kojom to utiče na razboljevanje.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:33 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka
Profo, spram mokre kose.

Obično se kupaš u moru kad je napolju bar 25. Kad je 10, ko sad, i izadjes s mokrom kosom stvar je mnogo ubrzanija, osim ako nisi mislio na iste temp. uslove. Tad stvarno nema blage veze.


Zili, pomislićeš da te progonim ovde po blogu, ali evo, moja gospoja ima dugačku i jako bujnu kosu, a mi u kući nemamo fen (nemamo ni peglu ali to je druga priča). Nismo ga nikad ni imali. Ona redovno izlazi sa mokrom kosom ujutro, i usred zime, i vrlo retko je bolesna. A na moj veliki užas, isto tako izlazi bosa van kuće, bez obzira na godišnje doba, eventualno cepa sandale na bosu nogu dok napolju ne krene baš da veje ko blesavo. Takvo mi je sad i derle, tu sam bitku oko čarapa i cipela definitivno izgubio.
Jukie Jukie 17:42 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka
jede sos od višanja il višnje iz dunsta kao salata.


Višnje su kisele i zato glume turšiju/paradajz u kiselo-slanim varijantama. Slatko voće je već druga priča
angie01 angie01 17:53 13.10.2016

Re: Nista

Slatko voće je već druga priča


dinja na prsuti, grozdje sa sirom, (bri)...
zilikaka zilikaka 18:25 13.10.2016

Re: Nista

Pa čekaj, malo, zili, kako i zašto se onda ne razbolimo ako sedimo napolju dok povetarac lagano, do srednje jako, pirka? Nema nikakve supštinske razlike između promaje i vetra.

Nema. Jedino što smo u kući često razgaćeni i nedovoljno odećom zaštićeni od tog lađenja, dok kad izađeš napolje pa vidiš da duva, il ćeš se obući bolje il sakriti u zavetrinu.

Msm, ključna je, pored temperatura upravo brzina strujanja, a ona kod promaje ume da bude prilična, neročito ako si blizu otvora. Seti sa samo kako ume da tresne teška vrata, pa zamisli koja je to sila, nači razlika u pritiscima, nači Bernulijeva jednačina...

Zili, pomislićeš da te progonim ovde po blogu, ali evo, moja gospoja...




srdjan.pajic srdjan.pajic 19:02 13.10.2016

Re: Nista

Jedino što smo u kući često razgaćeni i nedovoljno odećom zaštićeni od tog lađenja, dok kad izađeš napolje pa vidiš da duva, il ćeš se obući bolje il sakriti u zavetrinu.


Što jes' jes'. To dok vam ne uvedu kalorimetre po stanovima (onima koji žive u stanovima).
gedza.73 gedza.73 19:35 13.10.2016

Re: Nista

zilikaka
jede sos od višanja il višnje iz dunsta kao salata.
Ove poslednje odlično idu uz svinjski paprikaš, al onaj s suvim mesom i krompirom.

Kod nas odavno nisam jeo burek sa višnjama ili jabukama. Ima neke savijače, kifle ali to nije to. Al' zato u Vojvodini... mmmmm

Kad smo već slatke salate. Jeo sam po nekim mađarskim radničkim restoranima preukusnu hranu. Tutnu ti metalni kotlić sa gulašom i jedi koliko ti volja.
Kupus salata je bila blago pošećerena. Jel' to pravilo ili izuzetak? meni se svidelo.

nsarski
Hvala na primedbama.



Nsarski, daleko od primedbi. Više trol kako bi razmenili recepte

angie01
dinja na prsuti, grozdje sa sirom, (bri)...

Na krštenju (koje je po broju gostiju prevazišlo svadbu) je bila pršuta sa dinjom.
Većina se mrgodila (čak nije ni htela da proba) krem čorbu od bundeva. Le-po.

zilikaka zilikaka 22:11 13.10.2016

Re: Nista

Kupus salata je bila blago pošećerena. Jel' to pravilo ili izuzetak? meni se svidelo.

Pravilo, naravno, ako na isto mislimo. Uz šećer ide i so i sirće, al osweti se i blago slatkasto.
I u zelenu salatu se stavlja isto to.

Inače, šećer ide i u sve sosove, variva od graška, šargarepe, sladak kupus...
al to sve nije ono što smo teli u prvoj priči.
Recimo, moja baba je za svečare punila ćurku mešavinom prezle, mlevenih oraha i suvih šljiva. a mnoge neobična kombinacija.
...al to valjda što je bila Bačkulja.
angie01 angie01 22:14 13.10.2016

Re: Nista

Na krštenju (koje je po broju gostiju prevazišlo svadbu) je bila pršuta sa dinjom.
Većina se mrgodila (čak nije ni htela da proba) krem čorbu od bundeva. Le-po.


eto kako mogu da te zahebu predrasude.
tetris tetris 22:37 13.10.2016

Re: Nista

Prinudno strujanje vazduha intenzivnije suši, po istom mehanizmu ko što ladi al ovde sigurno imaš značajnu razliku u koncentraciji vlage, ma koliko vazduh bio vlažan. Uvek je značajno suvlji od sluzokože.

A ako nije jasno, setite se da kad duva vetar, čak i kad je napolju ladnjikavo i s velikom relativnom vlagom, veš će se mnogo brže osušiti nego kad vetra nema.


Imam utisak da ne mislimo o istom procesu isušivanja

Promaja, koliko god jaka bila, ne utiče na sušenje sluzokože respiratornih organa jer količina vazduha koju udahnemo je uglavnom konstanta (u zavisnosti od aktivnosti koju obavljamo) i svejedno je da li udišemo vazduh koji miruje ili se pomera (ograđujem se od ekstremnih situacija kada se otvorenih usta kezimo ventilatoru ili otvorenom prozoru ). Vlažnost vazduha koji miruje u odnosu na onaj koji se kreće je nepromenjena (ako izostavimo minimalno povećanje od znojenja i disanja-dahtanja), pod uslovom da soba nije bila zatvorena nedeljama pa onda otvoren prozor koji izaziva promaju.

Kod klimatizera se absolutna vlažnost vazduha smanjuje. Većina nas je bar nekoliko puta "pokisla" u sred sunčanog dana prolazeći ispod klimatizera. To je odstranjena vlaga iz prostorije. Na taj način isušen vazduh, čiju konstantnu količinu udišemo, ne prija respiratornim organima. Vazduh u prostoriji u kojoj klima radi celu noć je prilično isušen. Možda ste primetili da je u takvim prostorijama češća pojava statičkog elektriciteta.
tetris tetris 22:40 13.10.2016

Re: Nista

E, da, podsetio si me, ako oćeš da pišeš neki tekst, a nemaš gde, slobodno možeš da gostuješ kod mene.

Hvala na ponudi. Ako uvatim vremena za normalan tekst (u šta ne računam moje trabunjanje na blogu , mahom na tehničke teme) javiću se.
alselone alselone 04:30 14.10.2016

Re: Nista

Jebote ljudi koji ste vi gorstaci. To sve ide golo, boso i mokro po svim vremenskim uslovima. Ja mislio da se covek jos od praistorije skrivao u pecine i oblacio u koze da se ogreje ali izgleda da se klatno pomera unazad.
nsarski nsarski 06:48 14.10.2016

Re: Nista

Jebote ljudi koji ste vi gorstaci.

To, Alse, to sam hteo da kazem: vi Lale ste malo razmazeni u odnosu na nas gorstake sa Vracara.

Uostalom, ni Konanu nije smetala hladnoca. Vidi kako je obucen.



A tek njegova zenska:


krkar krkar 07:03 14.10.2016

Mokra kosa - upala balkanskog mozga

Ja sam juce pre podne izasao iz kuce s mokrom kosom ( i to cesto radim jer zurim), i nista


Ceo život idem i leti i zimi sa mokrom kosom. Nikad nisam imao svoj fen. Kad sam kao klinac od nekih 7-8 godina počeo da treniram plivanje na 25. maju u garderobama ispred svlačionica bilo je otprilike 3 utičnice pa smo ih prepuštali devojčicama. I tako navikao da ne sušim kosu i evo do dana današnjeg i leti i zimi. I brat i jedna sestra tako, samo ova najmlađa ipak ponekad prosuši.

Jednom me tako zaustavlja usred zime prodavac novina čika J na kiosku. Bili oni starinski kiosci sa malim prozorčetom pa nas je sve znao po pupku, glavu nikome nije mogao da vidi. Zima, rano ujutru pre 8, sneg, kaže on meni "znaš moram nešto da ti kažem za sestru, nije dobro. Znaš, jutros pre 7 otišla na trening sa mokrom kosom, po ovoj zimi". Ja provirim kroz ono prozorče, skroz mokra kosa, inje se hvata. A on "ma da se nosiš i ti u majčinu, vi ste luda familija".

Nismo, samo smo normalni. Majka ima 82 pune i nikad kosu sušila nije osim kod frizera pod haubom, nekad davno. Sad je u bolnici, operisala kuk, tamo sestre padale u nesvest kako ne suši kosu "po ovoj zimi".

Svi celog životas idemo bosi po kući, papuče nemam niti sam ih ikad nosio. Imam neke za goste koji baš insistiraju.

Jedino sam učinio ženi da sam stavio dogrevanje poda u kupatilima da nisu hladnje pločice. Odlična stvar.

A najvolim da po hotelima idem bos, na bazen/saunu/doručak. Kod Engleza i Holanđana je to najnormalnija stvar, što da nosim cipele kad sam casual. A Balkanci se krste
krkar krkar 07:06 14.10.2016

Re: Nista

ebote ljudi koji ste vi gorstaci. To sve ide golo, boso i mokro po svim vremenskim uslovima.



Ma vi ste Prečani omekšali pošto 6 meseci godišnje samo ložite furunu do usijanja na zatvorene prozore i žderete šunke, čvarke, kobasice, slanine i mažete masti na leba.

Šta bi na to rekli pošteni Tatari koji su živeli na konjima u svim vremenskim uslovima!
predatortz predatortz 08:08 14.10.2016

Re: Nista

Mani rekao jedan ješa, bankar, koga sam trenirao tenis, da ako patis od lumbaga treba preventivno nocu bolje da pokrivas ledja (uvuces gornji deo pidzame u donji npr.). Znaci spavanje sa otkrivenim ledjima pored prozora zimi su siguran recept za "ukljestenje".


Meni, opet, pričao jedan Krajišnik kako je pre rata imao grdnih problema sa kičmom. Elem, da ne dužim priču, tokom rata pridrema na nekom granju, na teškoj minusčini. Kaže da ga kičma, nakon toga, više nikad zezala nije. A čovek je električar, ono čučni, istegni se, sagni se... Plus, ima bar dvadesetak kg viška.
tadejus tadejus 08:12 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

krkar
A najvolim da po hotelima idem bos, na bazen/saunu/doručak. Kod Engleza i Holanđana je to najnormalnija stvar, što da nosim cipele kad sam casual. A Balkanci se krste


e meni se gadi bosonoga po javnim prostorima..
plezir mi je da sam u papučama ako može od marta i ako može do oktobra ali bosa po javnim mjestima jok.. još posebno ako je bazen pa ono kao malo klizavo.. tu imam trip od nekih kolonija gljivica i svega..
zapatila neku bakterofobiju od rane mladosti i ne merem..
tako da nikad prava gorštakinja od mene..
a izgleda je stvar genetske prirode..
najstariji bi mogao da poliže wc šolju ne bi mu smetalo..
a srednji, taj je super uredan, ne daj bože da se uprlja ili da ide musavih ručica i usta, odmah trči da ga brišemo..
nevjerovatno kakva razlika..
ovaj najmanji pišonja izgleda zabacio na starijeg batu, tako da 2:1 za štrokavce
tadejus tadejus 08:17 14.10.2016

Re: Nista

Spiridon
Mani rekao jedan ješa, bankar, koga sam trenirao tenis, da ako patis od lumbaga treba preventivno nocu bolje da pokrivas ledja (uvuces gornji deo pidzame u donji npr.). Znaci spavanje sa otkrivenim ledjima pored prozora zimi su siguran recept za "ukljestenje". Po njegovoj teoriji.Meni to pije vodu.


znači tuck in your potkošulja i ne beri brigu..
muž mi u mene ima dg discus hernia i sad ide svako malo da ga namjesti taj neki lik što namješta sportiste i kaže lik da su ljeti kočenja mnogo učestalija, pa oni tumače da je to znoj, mokra majica, propuva..
nije mi nezamislivo da recimo neka kombinacija lokalnog grijanja pa hlađenja može da napravi oticanje tkiva dovoljno da pritisne živac i eto ti muke..
ali sam nešto ubjeđena da je stvar značajnim dijelom psihosomatske prirode..
zilikaka zilikaka 08:18 14.10.2016

Re: Nista

krkar
ebote ljudi koji ste vi gorstaci. To sve ide golo, boso i mokro po svim vremenskim uslovima.



Ma vi ste Prečani omekšali pošto 6 meseci godišnje samo ložite furunu do usijanja na zatvorene prozore i žderete šunke, čvarke, kobasice, slanine i mažete masti na leba.

Šta bi na to rekli pošteni Tatari koji su živeli na konjima u svim vremenskim uslovima!

Ja se, fala na pitanju, ne žalim.
Nešto kobasica smo nabavili, al sad će kod Ane opet klati pa čemo da dometnemo.
Sa čvarcima ume da bude problem, sve teže pronađeš ko ume, al pomučimo se pa nađemo.
Jastuka, jorgana i dunja, opet fala na pitanju, ko što spada red, imamo još odonomad.
Samo da zima ne bude njanjava i vlažna, pa da nam se nedajbože nešto ukvari na tavanu.
zilikaka zilikaka 08:29 14.10.2016

Re: Nista

tadejus
Spiridon
Mani rekao jedan ješa, bankar, koga sam trenirao tenis, da ako patis od lumbaga treba preventivno nocu bolje da pokrivas ledja (uvuces gornji deo pidzame u donji npr.). Znaci spavanje sa otkrivenim ledjima pored prozora zimi su siguran recept za "ukljestenje". Po njegovoj teoriji.Meni to pije vodu.


znači tuck in your potkošulja i ne beri brigu..
muž mi u mene ima dg discus hernia i sad ide svako malo da ga namjesti taj neki lik što namješta sportiste i kaže lik da su ljeti kočenja mnogo učestalija, pa oni tumače da je to znoj, mokra majica, propuva..
nije mi nezamislivo da recimo neka kombinacija lokalnog grijanja pa hlađenja može da napravi oticanje tkiva dovoljno da pritisne živac i eto ti muke..
ali sam nešto ubjeđena da je stvar značajnim dijelom psihosomatske prirode..

Ti reče da ti je muž Bačvan?
E pa, sestro, pusti čoveka da lepo upaše potkošulju i bog da ga vidi.
Vidiš da smo mi genetski osetljivi na promaju.
predatortz predatortz 08:32 14.10.2016

Re: Nista

E pa, sestro, pusti čoveka da lepo upaše potkošulju i bog da ga vidi.


U duge gaće s učkurom! I pojas oko bubrega, preko svega toga.
tadejus tadejus 08:42 14.10.2016

Re: Nista

zilikaka

Ti reče da ti je muž Bačvan?E pa, sestro, pusti čoveka da lepo upaše potkošulju i bog da ga vidi. Vidiš da smo mi genetski osetljivi na promaju.


fakat, ja sam tela da mrem od smijeha kad sam prvi put vidjela kako se taj upaše i utronta za spavanje..
al malo su ga godine pored moje gologuzosti očeličile pa je batalio tu praksu (djelimično)
zilikaka zilikaka 08:50 14.10.2016

Re: Nista

predatortz
E pa, sestro, pusti čoveka da lepo upaše potkošulju i bog da ga vidi.


U duge gaće s učkurom! I pojas oko bubrega, preko svega toga.

Kolega, mi za to imamo precizan naziv. Unterciger.
zilikaka zilikaka 08:55 14.10.2016

Re: Nista

tadejus

fakat, ja sam tela da mrem od smijeha kad sam prvi put vidjela kako se taj upaše i utronta za spavanje..
al malo su ga godine pored moje gologuzosti očeličile pa je batalio tu praksu (djelimično)

Eto, i fasovo šta je fasovo, pa se sad siroma voda po lekarima...
krkar krkar 09:16 14.10.2016

Re: Nista

Nešto kobasica smo nabavili, al sad će kod Ane opet klati pa čemo da dometnemo.
Sa čvarcima ume da bude problem, sve teže pronađeš ko ume, al pomučimo se pa nađemo.



Ja sam našao majstora u Srbiji koji ima prave svinje hranjene žirom i kukuruzom i majstora koji to sve zakolje, uredi, osuši, prodimi... Srećom u Srbiji još ima pravih promaja pa meso bude kako treba.

Evo poslednje ostatke lanjske gice* stavila žena u današnji pasulj (petak, postimo). Da se ne brukamo, dolazi mi drug P na pasulj, zna Maksa koji P. Onaj što me druka kad uredujem na granici.

*) ostale još 2 nogice dimljene i malo rebara za nedajbože, to se ne dira do Gice 2016.

zilikaka zilikaka 09:18 14.10.2016

Re: Nista

Nego, Alse, ako ti kad ovi gorštaci naidju ugoste, na konak, da ih smestiš napolju, na drvenu klupu.
Može ako imaš kakvu otvorenu šupu, al najbolje pod kotarku, tamo uvek lepo vuče promaja. Zimi posebno.
Još gledaj da neko jednom, dvared, šljune vedro vode po njima, da se osveže.
Nemoj da nas posle olajavaju kako nisu mogli da spavaju jer im bilo zagušljivo i sparno.

alselone alselone 10:32 14.10.2016

Re: Nista

Nego, Alse, ako ti kad ovi gorštaci naidju ugoste, na konak, da ih smestiš napolju, na drvenu klupu.


Bas tako.

Imam dubok trem, a sa druge strane trema je gusta ziva ograda, tako da on funkcionise zapravo kao odzak. Tu sam najvolio da sedim leti jer uvek pirka. A sada bas lepo vuce. Neki dan po navici izneo kafu i seo za stolic sa laptopom i lagano se povukao na topliju poziciju posle dva minuta.

Profa i Krkar (pored toga sto imaju uvek otvoren poziv da svrate) ovim putem ih svecano pozivam da navrate iz posebnog razloga da testiraju PP (postelju na promaji). Tu se lepo namestimo i stavim im pored i onu kofu i kutlacu ko u sauni da mogu da zalivaju kosu.
alselone alselone 10:34 14.10.2016

Re: Nista

Nemoj da nas posle olajavaju kako nisu mogli da spavaju jer im bilo zagušljivo i sparno.


Ovde imam drugi primer. Imam drugara sa salasa skroz sa severa Backe, na par kilometara od granie sa Madjarskom. On zivi ukuci i nikad se nije lozilo u sobi za spavanje. Kad je jednom spavao kod mene nije mogao da dise od centralnog grejanja. Bila je cica zima, neki decembar, i do kraja smo mu razvukli neku fotelju na razvlacenje i stavili pored otvorenih terasnih vrata. Onda se smirio i zaspao kao beba.
alselone alselone 10:37 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

e meni se gadi bosonoga po javnim prostorima..


Meni se najvise gade ljudi koji se izuju u avionu pa onda posle ulazi tako u carapama u wc prekookeanskog dzambo dzeta posle 11 sati leta. Odmah posle njih su ljudi koji leze po aerodromima na podu, jedu sa poda i kucaju u laptop.
alselone alselone 10:39 14.10.2016

Re: Nista

ložite furunu do usijanja


Nemam kvalitetno mesto gde bih je postavio, ali mi je zelja da imam kaljavu pec. I onda da je nagruvam da pucaju kaljevi. Skinem se u duge gace i sednem pored. Uf, milina!

Je l' znate vi, sestre i braco, sta je zapecak? to meni treba, kosti da mi ogreje.
urbana_gerila urbana_gerila 10:51 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

tadejus
ovaj najmanji pišonja izgleda zabacio na starijeg batu, tako da 2:1 za štrokavce


urbana_gerila urbana_gerila 10:53 14.10.2016

Re: Nista

krkar
Ma vi ste Prečani omekšali pošto 6 meseci godišnje samo ložite furunu do usijanja na zatvorene prozore i žderete šunke, čvarke, kobasice, slanine i mažete masti na leba.


jbt, nisam imao pojma da sam prečanin.
alselone alselone 11:01 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

tako da 2:1 za štrokavce


Kod mene 2:0 za higijeničare. Stariji na svaku fleku hoće da se presvlači, zna šta je za kuću šta za napolje. Kada mu se jako spava a piški u sred noći onda plače da mu ja držim pišu dok piški da ne mora da pere ruke. Kažem mu lepo, ma samo piški i vrati se u krevet. NE! Moraju ruke da se peru. Onda i ja moram da ustanem, odnesem ga da piški, on otrči nazad u krevet pitajući me da li sam oprao ruke. Uvek se lepo oblači, itd. Oblačim mu novu košulju pa idemo na rodjendan. Razgovor:

- Tata, hoće biti Jana na rođendanu.
- Hoće sine, što.
- Da mi vidi novu košulju.

A imao je tri ipo godine tad.

A mala debelica opasnica ima cipele i majicu koje kad joj skineš počne da plače. Plače neutešno ko da je jako gladna, i plače dok joj ne obučeš nazad. Prvo kada se probudi uzme sandalice i donese do mame ili mene da je obujemo. Natural born princess.
urbana_gerila urbana_gerila 11:10 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

alselone
Kod mene 2:0 za higijeničare.



bolid1 bolid1 12:00 14.10.2016

Re: Nista


On zivi ukuci i nikad se nije lozilo u sobi za spavanje. Kad je jednom spavao kod mene nije mogao da dise od centralnog grejanja. Bila je cica zima, neki decembar, i do kraja smo mu razvukli neku fotelju na razvlacenje i stavili pored otvorenih terasnih vrata. Onda se smirio i zaspao kao beba.


Imam isti problem, nikad ne grejem spavacu sobu i uvek je mali prozor otvoren na kip. Zavucem se pod perjani jorgan i spavam kao beba.

Kad sam kod nekog u gostima gledam ako ikako mogu da se zavucem sto blize prozora, pa da ga odskirnem malo i ako zaspim, a ne cirkulise vazduh obavezno se budim sa glavoboljom i pre kafe ide brufen.

Bivsa cura je bila iz istih krajeva kao taj tvoj drugar, samo je ona drzala konstantno leto u stanu, kad god dodjem procedura je bila: zavrci radijatore, otvaraj prozor i tek posle upali radijator na trecinu snage...ne moze se dise, a ne da se spava.
alselone alselone 12:03 14.10.2016

Re: Nista

dunja


Ladno više niko ne zna šta su dunje. Ja išo malo po firmi, pito, ne zna niko.
alselone alselone 12:06 14.10.2016

Re: Nista

brufen


Nemoj brufen, što si bolid.
Šalim se. Brufen je baš zlo. Meni su i farmaceuti i lekari rekli da ga pijem baš u slučajevima kranje nužde i ako nemaš ništa drugo. Znaš zašto de boli glava? Dehidriraš verovatno. Mene retko boli glava i kad me boli vratim film i shvatim da sam taj dan pio jako malo vode. Nekad me prođe posle čaše, dve, nekad dodam samo aspirin.
tadejus tadejus 12:37 14.10.2016

Re: Nista

alselone
Nemoj brufen, što si bolid. Šalim se. Brufen je baš zlo. Meni su i farmaceuti i lekari rekli da ga pijem baš u slučajevima kranje nužde i ako nemaš ništa drugo. Znaš zašto de boli glava? Dehidriraš verovatno. Mene retko boli glava i kad me boli vratim film i shvatim da sam taj dan pio jako malo vode. Nekad me prođe posle čaše, dve, nekad dodam samo aspirin.


otkud ti to.. pa brufen je ibuprofen, pored paracetamola to je najčešće propisani antipiretik i analgetik za bebe..
ne može blaže od toga
alselone alselone 12:43 14.10.2016

Re: Nista

otkud ti to.


Pa napisao sam otkud. Rekli mi lekari i farmaceuti (ne jedan, nego vise njih). I to ne samo rekli nego naglasili. Spominjali su svasta, od smanjivanja broja crvenih krvnih zrnaca, do funkcije bubrega, cuda.

maksa83 maksa83 12:49 14.10.2016

Re: Nista

Evo poslednje ostatke lanjske gice* stavila žena u današnji pasulj (petak, postimo). Da se ne brukamo, dolazi mi drug P na pasulj, zna Maksa koji P. Onaj što me druka kad uredujem na granici.

Moja deca poginu od smeha kad ga pomenem i izgovorim mu prezime, a najnormalnije je moguće prezime. Upoznali su ga pretprošle zime na Kopu i ja reko "deco znata ko je ovo? P. P<rezime>!" i oni se sve tako pred njim iskidaše od smeha, živ me blam pojeo, sreća pa je P. i sam šali sklon.
gedza.73 gedza.73 12:53 14.10.2016

Re: Nista



alselone
dunja


Ladno više niko ne zna šta su dunje. Ja išo malo po firmi, pito, ne zna niko.

Vreća za spavanje za bebe?

zili
Pravilo, naravno, ako na isto mislimo. Uz šećer ide i so i sirće, al osweti se i blago slatkasto.
I u zelenu salatu se stavlja isto to.

Inače, šećer ide i u sve sosove, variva od graška, šargarepe, sladak kupus...
al to sve nije ono što smo teli u prvoj priči.

Niiijeee. A u stvari jeeestee
I ja je, posle tog prvog iskustva, šećerim. Žene ubacuju šećer u paradajz sosove, pasulj i čokoladu (ja) u gulaš.

A kako oči prevare glavu. Ti znaš da je salata, supa slana, gorka a tek ti sa zadrškom stigne do mozga skroz drugačiji ukus od onog koji očekuješ.

U davna vremena, dok sam pio gazirane bućkuriše, dohvatim flašu koka kola i nategnem po nekoj vrućinčini. Tek na trećem, četvrtom gutljaju provalim da je ulje (prerađeno). Dobro, strašnija je nafta, ulje je onako mazno

Untercigeri se zovu i u mom kraju

Kad Tadejus spomenu papuče. Imam fobiju od čuvenih Fila papuča i ne podnosim nijedne (eventualno apostolke a i to jednom na dve godine). Papuče i bade mantil? Ni-kad.

Ali su zato vunene čarape nepravedno bačene u zapećak. Tople, udobne, blago amortizujuće i samoventilirajuće.
alselone alselone 12:56 14.10.2016

Re: Nista

gedza.73


Vreća za spavanje za bebe?



Ne. :) Dalje...
zilikaka zilikaka 12:56 14.10.2016

Re: Nista

alselone
ložite furunu do usijanja


Nemam kvalitetno mesto gde bih je postavio, ali mi je zelja da imam kaljavu pec. I onda da je nagruvam da pucaju kaljevi. Skinem se u duge gace i sednem pored. Uf, milina!

Je l' znate vi, sestre i braco, sta je zapecak? to meni treba, kosti da mi ogreje.

U jednom samo grešiš. Ne kaljavu neg zidanu seljačku.
Drugačije se zida, veća je, ide na niže temperature i u njoj možeš da ložiš sve. Što kabastije to bolje.

A i zapećak em veći em ne možeš da se oprljiš, neg onako, da bude taman.
gedza.73 gedza.73 12:57 14.10.2016

Re: Nista

Ne. :) Dalje...

Ajd u nekom kontekstu
alselone alselone 12:58 14.10.2016

Re: Nista

U jednom samo grešiš. Ne kaljavu neg zidanu seljačku.


A jebiga sad, 120 kvadrata da mi bude dnevna soba pa da izidam to cudo. Stara kaljava, sa starim kaljevima, samo joj dole udaris staklo kao poklopac za loziste, onda mozes i da uzivas u pogledu, kao kamin da imas.
tadejus tadejus 13:00 14.10.2016

Re: Nista

alselone
Pa napisao sam otkud. Rekli mi lekari i farmaceuti (ne jedan, nego vise njih). I to ne samo rekli nego naglasili. Spominjali su svasta, od smanjivanja broja crvenih krvnih zrnaca, do funkcije bubrega, cuda.


hebemliga svaki je lijek i otrov ali taj brufen se baš pravi u verziji sirupa za bebe i djecu..
ja sam svojima davala paracetamol (naša pedijatrica je to stavljala na prvo mjesto a do drugog nikad nismo dogurali) ali znam da se kad mora daje paracetamol i brufen naizmjenično.. a ima ih i koji samo brufen piče (valjda galenika ima neki svoj proizvod brufen za bebe)..
ovi moji bili neki mnogo profinjeni pa su pristajali da popiju samo francuski paracetamol..
tak da ne znam..
ja za glavu krkam excedrine, to je paracetamol, aspirin i kofein, 3 u 1 i meni radi čudo od posla
tadejus tadejus 13:03 14.10.2016

Re: Nista

gedza.73

Tadejus spomenu papuče. Imam fobiju od čuvenih Fila papuča i ne podnosim nijedne (eventualno apostolke a i to jednom na dve godine). Papuče i bade mantil? Ni-kad.Ali su zato vunene čarape nepravedno bačene u zapećak. Tople, udobne, blago amortizujuće i samoventilirajuće.


gedžo jebagati pa jel vunene i ljeti?
ja isto te plastične ne ljubim al zato iz onih čeških ne izbivam..
samo me još muž sprečava da ko pravi švabo počnem i zimi da furam češke pape i debele čarape.. švabe to piče all year round.. samo da je suvo..
alselone alselone 13:04 14.10.2016

Re: Nista

Brufen jeste efikasan i mogu da ga piju bebe (jos uvek?) ali nije slabasan lekic koji popijes kad te malo boli glava. Pije se bas u nuzdi i visokim temperaturama.

Mi ga imamo u kuci u formi sirupa za bebe uvek, za nedajboze, ali im dajemo bas na retke petke.
gedza.73 gedza.73 13:06 14.10.2016

Re: Nista

gedžo jebagati pa jel vunene i ljeti?

Odma' po Iliji
zimi da furam češke pape i debele čarape.. švabe to piče all year round

Tradicija. Bele špilhozne i tregeri.

alselone alselone 13:08 14.10.2016

Re: Nista

Ajd u nekom kontekstu


Prekrivač, samo jako debo ali malo slabije punjen od jorgana. Pokriva se baš pri ciči zimi inače izgore.
alselone alselone 13:17 14.10.2016

Re: Nista

Zili, je l' znaš nešto o ovom prljenju svinja?

vcucko vcucko 13:29 14.10.2016

Re: Nista

tadejus

ja za glavu krkam excedrine, to je paracetamol, aspirin i kofein, 3 u 1 i meni radi čudo od posla

Samo

Poreklo (u originalu, inače se proizvodi posvuda): Indija
Dejstvo: fantazija; za bukvalno dva-tri minuta prestaje svaki bol, a drži garantovano 12 sati.
Nije reklama, daj Bože da jeste i da imam nešto od toga.
Milan Novković Milan Novković 13:46 14.10.2016

Re: Nista

Nije reklama

Nije, al taj je još toksičniji od ibuprofena
zilikaka zilikaka 14:25 14.10.2016

Re: Nista

alselone
Zili, je l' znaš nešto o ovom prljenju svinja?


Bog s tobom, kako ne bih znala?
Svinje se prlje slamom, dabome. Sve ovo drugo je nužno zlo.
Moj muž obožava tu kožuru tako prljenu, i ima jednog drugara koji sebi iz fazona bar jednu svinju tako odradi.
Da ti ne kažem da ovaj moj taj svinjokolj ne propušta. Samo zbog slame.

...a si vido još šta kaže čovek iz Melenaca. Nije što je svinjokolj, neg što je paprikaš.
predatortz predatortz 14:37 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

urbana_gerila
alselone
Kod mene 2:0 za higijeničare.





Kod mene 1:1. Stariji štrokav, baca sa sebe gde stigne. Mlađi, ljubi ga tata, sve slaže na sedam kockica.
alselone alselone 14:38 14.10.2016

Re: Nista

Bog s tobom, kako ne bih znala?


Kod nas se to ne radi, bar ne da ja znam. Zato pitam. Ali vi ste oduvek bili na svoju ruku, šalaj mile, to bi rekli. Pazibogati, prlje svinje.
vcucko vcucko 14:40 14.10.2016

Re: Nista

Milan Novković
Nije reklama

Nije, al taj je još toksičniji od ibuprofena

Da prostiš, jbg, neki otrov nam ne gine, ovako ili onako...
Ovo bar deluje.
alselone alselone 14:47 14.10.2016

Re: Nista

Da prostiš, jbg, neki otrov nam ne gine, ovako ili onako...


Pa ne mora. Može sve to mnogo prirodnije samo što nas je hemija razmazila. Sećam se kad sam bio klinac u kući nikad nije bilo lekova. Eventualno aspirin ako nekog boli glava i to je to. Mi sada u kući imamo neku plastičnu kutiju punu lekova. Doduše, ne piju se 'nako ali to nedajbože je preraslo u blagu paranoju da imamo svega u kući. Ko da ćemo pomret do jutra i lekara.

Na primer suvi kašalj. Mislim da ni jednom nisam popio ništa za suvi kašalj od kupovnih lekova. To je bio obično beli slez i šerbet. Šta je uopšte beli slez i gde se to danas kupuje i kako se priprema? Ja upošte nemam pojma.
Milan Novković Milan Novković 15:04 14.10.2016

Re: Nista

vcucko
Milan Novković
Nije reklama

Nije, al taj je još toksičniji od ibuprofena

Da prostiš, jbg, neki otrov nam ne gine, ovako ili onako...
Ovo bar deluje.

I moja "filozofija", samo je ja više praktikujem u jelu i piću

A u Srbiji, nagađam, se previše i neoprezno koriste lekovi (nagađam zbog sela gde sam video šta sve ljudi rade, razmenjuju sami lekove, odoka, ...) - mnogi su tough na mitohondrijama i onda neka tkiva tim ljudima ubrzano stare.

Neki su baš tough, popularni, i digla se dreka pre jedno godinu dana, ali BigPharma to ućutka, uz pomoć neobuzanak copy pastea po Internetu, podsmevanja konspiracionim teoretičarima, ...
maksa83 maksa83 15:06 14.10.2016

Re: Nista

Milan Novković
Nije reklama

Nije, al taj je još toksičniji od ibuprofena

Da, on je koliko sam ukapirao manje više zabranjen svuda, neka frka sa jetrom.
budjoni budjoni 15:23 14.10.2016

Re: Nista

alselone
Bog s tobom, kako ne bih znala?


Kod nas se to ne radi, bar ne da ja znam. Zato pitam. Ali vi ste oduvek bili na svoju ruku, šalaj mile, to bi rekli. Pazibogati, prlje svinje.


kod nas (backo selo, 20tak km od NS) se ovo redovno radilo pre, prakticno svi... prvo ovo, pa onda vrucom vodom da se opere dobro, pa onda dalje... posle su hipsteri krenuli da koriste gas umesto slame da oprlje stradalnika...
alselone alselone 15:32 14.10.2016

Re: Nista

buuuuu, moja je porodica hipsterska a da nisam ni znao, buuuu. doduse deda jeste nosio kariranu kosulju, zalizivao kosu i imao stari bicikli, ali nisam znao da je hipsterrr. Ja mislijo to tako mora.



angie01 angie01 15:32 14.10.2016

Re: Nista

Pa napisao sam otkud. Rekli mi lekari i farmaceuti (ne jedan, nego vise njih). I to ne samo rekli nego naglasili. Spominjali su svasta, od smanjivanja broja crvenih krvnih zrnaca, do funkcije bubrega, cuda.


da, da,...to je stara stvar- brufen, nikad!...narocito NE, za decu.
angie01 angie01 15:34 14.10.2016

Re: Nista

nimulid je jos gora varijanta od brufena.
angie01 angie01 15:36 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

Natural born princess.


to je bre, rodjena smizla.....kako i treba da bude:).
alselone alselone 15:43 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

to je bre, rodjena smizla..


Otvorila se nova prodavnica cipela, domace proizvodnje. Moram da ih preporucim (nemam nista sa njima). Tiny planet obuca. Razumne cene a super stvari. Gledaj ovu slatkocu.

angie01 angie01 15:46 14.10.2016

Re: Mokra kosa - upala balkanskog mozga

Gledaj ovu slatkocu.



je l imaju i vece?:))
zilikaka zilikaka 15:58 14.10.2016

Re: Nista

budjoni
alselone
Bog s tobom, kako ne bih znala?


Kod nas se to ne radi, bar ne da ja znam. Zato pitam. Ali vi ste oduvek bili na svoju ruku, šalaj mile, to bi rekli. Pazibogati, prlje svinje.


kod nas (backo selo, 20tak km od NS) se ovo redovno radilo pre, prakticno svi... prvo ovo, pa onda vrucom vodom da se opere dobro, pa onda dalje... posle su hipsteri krenuli da koriste gas umesto slame da oprlje stradalnika...

Ma radilo se to svugde, naravno, nego ne zna deran.
Moraš oprljiti, kako da se rešiš čekinje.
Posle ošuriš i lepo oribaš.
Jedino to što kažeš, nekad nije bilo brenera pa išlo slamom.
A ko voli, kaže da je kožura ukusnija. Verovatno zbog niže temperature.

...al nema to na internetu, mora da se obuju čizme

P.S.E, ima još mogućnosti. Kolko znam, na jugu Srbije deru svinje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana