Astrologija| Eksperimenti u blogovanju| Gost autor| Sex| Životinjski svet

Ko sme da se kladi

alselone RSS / 04.11.2016. u 09:32

Autor: Blogovatelj

Dakle ovako, drago blogopučanstvo...

Videli ste šta ste videli u američkom predizbornom cirkusu, da ja sad nešto dodajem i oduzimam, nema svrhe.

Tvrdim da će Doni Tramp biti naredni predsednik SAD.

Ko sme da se kladi sa mnom?

 

 

Spreman sam da uložim $100, kanadskih naravno. Ukoliko vas ima više, delim ovu sumu na ravne časti i kladim se sa svakim ponaosob. Na vama je da uložite istu svotu novca kao i ja. Dakle, ako vas bude petoro, svako od vas mora da se kladi u $20 kanađana sa mnom.

Ulozi se primaju do momenta početka izbora u Americi. Tj do utorka sabajle Eastern Standard Time.

Pare isplaćujem kad dođem u Srbiju, otprilike sledećeg leta. Ako ja dobijem opkladu, dogovorićemo se kad ćete da me iskeširate.

A sada, odmah trol...

Jeste li znali da reč čast znači deo na ruskom?

Kao što vidite, reč čast znači deo i na srpskom.

 



Komentari (345)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 04:41 05.11.2016

Re: Dakle

strasno ljubila jedna ana

da nije moltoaktuelna AnaP?
blogovatelj blogovatelj 04:45 05.11.2016

Re: Dakle


Наравно, то је план езотериста


Brale, jebaće nam nanu naninu ezoteristi. A ekspresionisti i nadrealisti?
bauer. bauer. 06:58 05.11.2016

Re: Dakle

Unfuckable
strasno ljubila jedna ana

da nije moltoaktuelna AnaP?

Ona, sto je jedrila Bokom Kotorskom? Pa je spopala ona neka druga blogerka? Neke pretenzije na istog kapetana brodice? Kad to ono bese... 2008-e, ili 2009-e?
alselone alselone 07:16 05.11.2016

Re: Dakle

Sta posle 90 dana?


Mislis da bi bilo tesko dobiti radnu dozvolu u Urugvaju? Ja mislim da nije. Pricam napamet, ali posto pomalo cuo situaciju u J. Americi, pretpostavlja da se papiri sredjuju mnogo jednostavnije nego u USA, Zapadnoje Evropi ili nedajboze Australiji.
alselone alselone 07:17 05.11.2016

Re: Dakle

Videćeš ruski gas.
Onda će biti kasno da gledaš


Pa prvo, sta i kad prodje? Prosao je kroz pola Evrope pa se ne moze reci da su ekonomski zavisni. A i drugo, sto bi bilo kasno da gledam?
blogovatelj blogovatelj 07:47 05.11.2016

Re: Dakle

Koja godina, zemljače? 2016.?
Grad ubio Šumadiju, nisi mogao šljive za rakiju da nakupiš!


Ma lupeta. Priča ko Bata Stojković Bori Todoroviću u Balkanskom špijunu. Rodilo žito i te fore, a benzin će da kupuje iz flaše od Koka Kole.
tadejus tadejus 08:37 05.11.2016

Re: Dakle

blogovatelj
I meni je otac iz okoline Drvara, a majka sa juga.Da ti nisi ja?


ako misliš da nismo provalili da ti je arianna pseudonim varaš se..
provalili smo..
samo ćutimo
omega68 omega68 09:49 05.11.2016

Re: Dakle

Dogovoreno, pratimo.

Unosim ovo u Google kalendar i javljam se blogom po ovom pitanju krajem februara naredne godine.

Ha, evo već danas počinje da se kundači oko ovoga:
Kako navodi američki medij, na osnovu izjave neimenovanog visokog obaveštajnog zvaničnika i poverljivih dokumenata, hakeri su to učinili kako bi učinili ranjivim ruske sisteme i da bi omogućili akciju tajnog američkog sajber oružja ukoliko to bude potrebno.

“Američki zvaničnici su davno javno govorili da su Rusija, Kina i druge države sprovele akcije i ostavile skrivene malvere u ključnim sistemima američke infrastrukture na internetu, u svrhu pripremanja bojnog polja za sajber napade kojim bi mogli da “upale“ ili “ugase“ internet vezu u velikim gradovima“, piše NBC Njuz.

Dodaje se da je sasvim sigurno da je Vašington uradio to isto.

B92 je izvor
Dosta je, samo uživajte u svom znanju i genijalcima koji će 7 dana pred neki događaj da se prave pametni i da vas prosvetljavaju.
gotovo...
omega68 omega68 09:58 05.11.2016

Re: Dakle

Koja godina, zemljače? 2016.?

Ne znam u kojoj zemlji ti živiš.
Ja sam od 25 stabala imao 100l ljute.Bilo je osamdesetak litara one od 26 gradi pa se posle destilisanom vodom svelo na najlepših 19 gradi - 100 litara.
Tako da...ne pričaj gluposti
urbana_gerila urbana_gerila 11:28 05.11.2016

Re: Dakle

Unfuckable
da nije moltoaktuelna AnaP?



priznajem samo sud svoje partije!
urbana_gerila urbana_gerila 11:29 05.11.2016

Re: Dakle

omega68
gotovo...


ne, brate omega, ne!
kad ako ne sad?
Ribozom Ribozom 15:28 05.11.2016

Re: Dakle

alselone
Sta posle 90 dana?


Mislis da bi bilo tesko dobiti radnu dozvolu u Urugvaju? Ja mislim da nije. Pricam napamet, ali posto pomalo cuo situaciju u J. Americi, pretpostavlja da se papiri sredjuju mnogo jednostavnije nego u USA, Zapadnoje Evropi ili nedajboze Australiji.


Ne zanosi se.
Uvek je komplikovano. Ja prvih 5 godina nisam znao sta me je snaslo i to u evropskoj zemji.
Dan danas se sokiram kada otkrijem nesto novo od zakona. A zamisli ti zemlju o kojoj znas samo malo ili turisticki. Radnu dozvolu za cuvanje ovaca neces dobiti (znam da je bilo figurativno), a za komplikovaniji posao hoces u jednom orocenom vremenu, a sta posle?
Danas se srecem sa priljateljem iz Kostarike (profesor je spanskog na univ.), pa cu ga propitati o Urugvaju. Do sada smo ogovarali samo njegove blize komsije, Nikaragvu i Panamu i malo Kolumbiju i Veneceuelu, pa mi mozda nesto kaze.
Mislim da je tinejdzerski (Taube bi rekla: sirovo), donositi zakljucke o idealnom mestu za zivot tako olako i nepromisljeno. 'Ma tamo je skroz opusteno' Glogovac iz Munja.
zemljanin zemljanin 16:11 05.11.2016

Re: Dakle

Mislim da je tinejdzerski (Taube bi rekla: sirovo), donositi zakljucke o idealnom mestu za zivot tako olako i nepromisljeno. 'Ma tamo je skroz opusteno' Glogovac iz Munja.

idealno mesto za život je moguće naći, idealno mesto za život I posao - malo teže ...

ali to ne zavisi samo of tog mesta već i od osobe ... kod mene, većina zapadnjaka glumi "plavu krv" i bez obzira na godine koje su proveli ovde nikada nisu postali deo zajednice ... mi, ovakvi šuntavi, uklopili smo se već posle godinu dana i mada nikada nećemo biti "domaći", apsolutno smo deo zajednice i vrlo srećni ... ali ne radimo nikakve poslove ovde, više volonterski pomažemo zajednici i to je to.

PS. realno, sve je ispalo milion puta bolje nego što smo očekivali a očekivali smo mnogo
blogovatelj blogovatelj 18:08 05.11.2016

Re: Dakle

Radnu dozvolu za cuvanje ovaca neces dobiti (znam da je bilo figurativno), a za komplikovaniji posao hoces u jednom orocenom vremenu, a sta posle?


Ne porediti nikada, ali nikada, Evropu sa Amerikom, ma kakva Amerika bila.
Kanadica je keva za ovo. Kad dobiješ permanent resident vizu, automaski onog momenta kad ti lupe štambilj na nju imaš sva prava kao i oni kojima su čukunđedovi rođeni vođe, sem prava glasanja na izborima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:21 05.11.2016

Re: Dakle

Ne porediti nikada, ali nikada, Evropu sa Amerikom, ma kakva Amerika bila.
Kanadica je keva za ovo. Kad dobiješ permanent resident vizu, automaski onog momenta kad ti lupe štambilj na nju imaš sva prava kao i oni kojima su čukunđedovi rođeni vođe, sem prava glasanja na izborima.


Same here. I proces dobijanja "papira" je u suštini prilično jednostavan, u tom nekom administrativnom smislu, pod uslovom da nisi neki izbeglica iz Sirije, ili da imaš kvalifikacije iz kojih je očigledno da ćeš završiš kao socijalni slučaj (umetnik, nastavnik engleskog jezika, socijalni radnik).

Jedino što mora da se čeka. Za nas, nekineze, i po pola godine ili više (uglavnom na bekgraund ček, jer smo mi dosta više policijska država od vas, kanađana, a i FBI nam je zauzet čitanjem Hilarinih mejlova, pa nemaju vremena ni resursa za svoj posao ). Jedino ako si Kinez, onda si ga najebao, oni čekaju po pet godina da dođu na red.
niccolo niccolo 19:38 05.11.2016

Re: Dakle

edino ako si Kinez, onda si ga najebao, oni čekaju po pet godina da dođu na red.

Ma oni da budu srećni što ste im uopšte ponovo dozvolili da dolaze kod vas.
alselone alselone 19:47 05.11.2016

Re: Dakle

Ne zanosi se.
Uvek je komplikovano. Ja prvih 5 godina nisam znao sta me je snaslo i to u evropskoj zemji.
Dan danas se sokiram kada otkrijem nesto novo od zakona. A zamisli ti zemlju o kojoj znas samo malo ili turisticki. Radnu dozvolu za cuvanje ovaca neces dobiti (znam da je bilo figurativno), a za komplikovaniji posao hoces u jednom orocenom vremenu, a sta posle?
Danas se srecem sa priljateljem iz Kostarike (profesor je spanskog na univ.), pa cu ga propitati o Urugvaju. Do sada smo ogovarali samo njegove blize komsije, Nikaragvu i Panamu i malo Kolumbiju i Veneceuelu, pa mi mozda nesto kaze.
Mislim da je tinejdzerski (Taube bi rekla: sirovo), donositi zakljucke o idealnom mestu za zivot tako olako i nepromisljeno. 'Ma tamo je skroz opusteno' Glogovac iz Munja.


Ne mogu da se otmem utisku da si ovo malo preozbiljno shvatio, kao kolac recimo. Stvarno mislis da bih se spakovao i otisao u Urugvaj sa celom porodicom zato jer je bloger Tajson rekao da je super? Malo se zezamo, sa izvesnom dozom i zbilje, ali opet razgovaramo kao u kaficu. Ne moras se uplitati da mi objasnis kako nije dobra ideja tako naglo otici na drugi kraj sveta. Samo opusteno.


budjoni budjoni 20:46 05.11.2016

Re: Dakle

blogovatelj
Radnu dozvolu za cuvanje ovaca neces dobiti (znam da je bilo figurativno), a za komplikovaniji posao hoces u jednom orocenom vremenu, a sta posle?


Ne porediti nikada, ali nikada, Evropu sa Amerikom, ma kakva Amerika bila.
Kanadica je keva za ovo. Kad dobiješ permanent resident vizu, automaski onog momenta kad ti lupe štambilj na nju imaš sva prava kao i oni kojima su čukunđedovi rođeni vođe, sem prava glasanja na izborima.


u nemackoj je isto ovako, kad dobijes stalnu vizu, imas od istog trenutka sva prava kao i drzavljanin, osim pravo glasanja na saveznim izborima... na lokalnim mozes da glasas.

jel znas neki primer u evropi gde nije tako ili pricas napamet?
blogovatelj blogovatelj 22:22 05.11.2016

Re: Dakle

u nemackoj je isto ovako, kad dobijes stalnu vizu, imas od istog trenutka sva prava kao i drzavljanin, osim pravo glasanja na saveznim izborima... na lokalnim mozes da glasas.


Pa baš u tome nije isto. U Kanadi dobijaš stalnu vizu kako sletiš na aerodrom, a koliko ti godina treba u Nemačkoj da je dobiješ?
Ovde ako te puste, puste te. Nema tri godine, pa pet, pa supružnik/ca ne može da dobije radnu vizu i ostale peripetije kao u Kafkinim romanima.
zemljanin zemljanin 22:28 05.11.2016

Re: Dakle

blogovatelj
U Kanadi dobijaš stalnu vizu kako sletiš na aerodrom, a koliko ti godina treba u Nemačkoj da je dobiješ?
Ovde ako te puste, puste te.

imaju dobar PVO
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:59 05.11.2016

Re: Dakle

Pa baš u tome nije isto. U Kanadi dobijaš stalnu vizu kako sletiš na aerodrom, a koliko ti godina treba u Nemačkoj da je dobiješ?
Ovde ako te puste, puste te. Nema tri godine, pa pet, pa supružnik/ca ne može da dobije radnu vizu i ostale peripetije kao u Kafkinim romanima.


Ček, blogi, pa i vi imate taj neki temporary residency, to jest work permit program (vidim da imate oko 300 hiljada sezonskh radnika godišnje, kao nekakav cap, ustvari sve izgleda manjeviše isto kao naš H1B program, mora da se dokazuje kod dept of labor, ili kako se to već zove, da nema nikakav impact na domaći labor market, vezan si sa poslodavca, itd, jedino nisam našao na koliko se ta dozvola izdaje i da li ima ograničenje u broju produžavanja). Residency je nešto drugo, za to se posebno aplicira, i to možeš i za ovde da dobiješ još dok si u matici, tako na primer kod nas dolaze svi ovi lutrijaši, ili priženjeni. Ne znam kako to ide po evropskim zemljama. E, da, i ovde možeš da glasaš ako si resident, ali samo na lokalnim izborima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:07 05.11.2016

Re: Dakle

niccolo
edino ako si Kinez, onda si ga najebao, oni čekaju po pet godina da dođu na red.

Ma oni da budu srećni što ste im uopšte ponovo dozvolili da dolaze kod vas.


To i ja kažem ovom mom Mujici (Mu se zove čovek) kad uzdahne, i opsije nešto masno na kinskom, on je tu negde u 4 godini trudnoće. Još je imao sreću kad je menjao posao da je nova firma htela da mu nastavi aplikaciju za zelenu kartu umesto da se to lepo resetuje, pa sve ispočetka. Njih baš drkaju maksimalno, nama recimo posle 180 dana ta aplikacija postane portabilna, pa možeš da menjaš posao. Njima - jok, 5 godina, ko robovi.



blogovatelj blogovatelj 23:13 05.11.2016

Re: Dakle

Njima - jok, 5 godina, ko robovi.


USA - The land of free.
blogovatelj blogovatelj 23:20 05.11.2016

Re: Dakle

Ček, blogi, pa i vi imate taj neki temporary residency, to jest work permit program (vidim da imate oko 300 hiljada sezonskh radnika godišnje,


Ma bre, ima i to, ima sve, kad neko uđe u Kanadu u kamionu sa bananama, a poreklom je sa Kube, moraju nekakvu vrstu vize da mu daju.
Ja ti pričam da ovde oko 220.000 ljudi godišnje dobija vizu najnormalniju, da odmah, iste sekunde, rade šta god požele. Nikakvi kurci-palci-poslodavci, pičke materine. Pa onda povrh toga ide n tih viza koje ti opisuješ.
budjoni budjoni 23:37 05.11.2016

Re: Dakle

blogovatelj
u nemackoj je isto ovako, kad dobijes stalnu vizu, imas od istog trenutka sva prava kao i drzavljanin, osim pravo glasanja na saveznim izborima... na lokalnim mozes da glasas.


Pa baš u tome nije isto. U Kanadi dobijaš stalnu vizu kako sletiš na aerodrom, a koliko ti godina treba u Nemačkoj da je dobiješ?
Ovde ako te puste, puste te. Nema tri godine, pa pet, pa supružnik/ca ne može da dobije radnu vizu i ostale peripetije kao u Kafkinim romanima.


ok, to stoji, nisam dobro razumeo...

drugaciji koncepti skroz

ja vec odavno to ne pratim, mada mi se cini da je i ovde postalo mnogo jednostavnije nego pre, makar za one "odabrane", citaj struke koje im trebaju... nisam siguran, ali mislim da vec za dve godine moze da se dobije stalna boravisna viza...
blogovatelj blogovatelj 04:09 06.11.2016

Re: Dakle

ok, to stoji, nisam dobro razumeo...

drugaciji koncepti skroz


To ti pričam. Plus, za nepune četiri godine si državljanin. Tj, možda su sad promenili na šest. Meni je trebalo tri godine i devet meseci.
A ako imaš pola miliona kanađana u kešu, staviš ih na račun u kanadskoj banci i u roku od 48 sati dobijaš kanadski permanent resident status. Momentalno. To se zove immigration by investment.
riply riply 11:34 06.11.2016

Re: Dakle

angie01
uh, kako dobre tike!


:))), najboljse...imam i predlog za torbe uz njih, al ovo je ozbiljan blog, da ne kvarim.

Prihvatam sve predloske, samo da nisu kožni
NNN NNN 20:13 06.11.2016

Re: Dakle

Ja sam od 25 stabala imao 100l ljute.Bilo je osamdesetak litara one od 26 gradi pa se posle destilisanom vodom svelo na najlepših 19 gradi - 100 litara.

To volim da čujem,
boli te dupe, što se tebe tiče - apokalipsa može da počne.
Ja na selu od sredine leta nisam imao ni lad od lipe
angie01 angie01 22:15 07.11.2016

evo, ko hoce da glasa,

blogovatelj blogovatelj 04:42 08.11.2016

Re: evo, ko hoce da glasa,

evo, ko hoce da glasa,


Pajića sasvim sigurno raduje ovakav rezultat... Čekam ga sutra.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:40 04.11.2016

Ua Blogi

Salim se. Kako to da Blogi, posle svih ovih godina, nema a-opciju?

Sto se Trampa tiche, ne znam i a briga me. Tu mi je neki kejdzibi ofisr koji me zesce mrachi da ce biti kilari i da ce poceti dogodine na prolece disteb balkana. Ne znam sta da mislim.
alselone alselone 09:43 04.11.2016

Re: Ua Blogi

Salim se. Kako to da Blogi, posle svih ovih godina, nema a-opciju?


Valjda daju po kvotama. Ovaj put dobio Kosta. Sad jos par geni(t)jalaca, pa ce mozda i Blogi dobiti na desetogodisnju obljetnicu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:34 04.11.2016

Re: Ua Blogi

prolece disteb balkana.

pa što ne bi? u bosni se ponovo kuva, kosovo i srbija, makedonija, u grčkoj je već sranje, bugarska (jbg, kad je na putu). mogu obe strane da se potrude da od balkanskog poluostrva naprave novu siriju. i tako...
omega68 omega68 16:02 04.11.2016

Re: Ua Blogi

mogu obe strane da se potrude da od balkanskog poluostrva naprave novu siriju. i tako...

Па не труде се обе стране подједнако.
Једна гледа да испровоцира другу а то није исто
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:10 04.11.2016

Re: Ua Blogi

Samo da ka'em da slucajno prijavljujem komentare - da mi uvalilo nekakav ajfon, a ja sam chovek Shumadinjac, iz zemljoradnicke porodice, i imam paorske ruke pa se ne snalazim sa ovim dugmicima.

Је ли, Омега друже, шта је по теби штићење српског интереса ако крене цепање март-јуни 2017., како Рује предвиђају?

Коме није јасно - не мрда нико ниоткуд јербо ће бити ракетна шорка.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:12 04.11.2016

Re: Ua Blogi

Једна гледа да испровоцира другу а то није исто

ako nas pretvore u siriju, sasvim će nam biti sve jedno ko je tu koga pandrcao.
omega68 omega68 18:19 04.11.2016

Re: Ua Blogi

kako da ti kažem...povest zabole prćko za tvoj ili moj bedni život, za koje se mi opravdano plašimo, istoriju zabole za baš to ko je koga džarao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:08 04.11.2016

Re: Ua Blogi

Srpski interes - mothefuckah,

Ja zagovaram USA, i zakachio sam se nedavno sa vrhom udbe oko toga, jer ce nas poginuti 5 miliona a nishta necemo postici sa tvojim Sefovima iz USSR. Odgovori, tako ti Даждбога!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:35 04.11.2016

Re: Ua Blogi

ma favorite song whence the nerves go outta

maksa83 maksa83 09:56 04.11.2016

čekaj, čekaj, čekaj

Da li si ti, moj baćo, utvrdio da li je online gambling legalan u tvojoj provinciji? Ako jeste, da li smeš da se kockaš/kladiš izvan tvoje provincije?

Ako nisi molim te proveri, da te ne 'apse zbog nas, ili da nas ne boNbarduju zbog tebe, šta pre dođe.


Ko se na bombardovanje opekao taj i u pasijans duva.

Jeste li znali da reč čast znači deo na ruskom?
Kao što vidite, reč čast znači deo i na srpskom.

Kontrapitanje - kako se na ruskom kaže moreuz?

Dodatno kontrapitanje - kako se na ruskom kaže proliv?

Ha...
alselone alselone 10:14 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Dodatno kontrapitanje


Dodatno kontrapitanje - da li ste znali da Belorusi grade brand new nuklearku od 2.4 GW na samoj granici sa Litvanijom. Grade im Rusi za 10 milijardi dolara. Doduse, grade im sa razlogom da smanje potrosnju gasa, al svakako vrlo unosna investicija.

libkonz libkonz 10:17 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Da ima više političkog klađenja uzeo bih ozbiljne pare. Samo pitam Filipa Mladenovića ko pobeđuje i glasam za onog drugog.
alselone alselone 10:20 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

libkonz



Di si ti bre covece. :) Je l' nam banda sjebala taj lepi grad?
Atomski mrav Atomski mrav 10:50 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Kontrapitanje - kako se na ruskom kaže moreuz?

Dodatno kontrapitanje - kako se na ruskom kaže proliv?


Za moreuz ne znam, ali proliv se kaže - ponos.
Atomski mrav Atomski mrav 10:50 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Grade im Rusi za 10 milijardi dolara. Doduse, grade im sa razlogom da smanje potrosnju gasa, al svakako vrlo unosna investicija.

Grade, tj. gradiće i u Mađarskoj.
nsarski nsarski 11:01 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Kao što vidite, reč čast znači deo i na srpskom.


Naravno, i uvek je tako bilo.
Kod nas se kaže, kao što si ti rekao, da se nešto podeli "na ravne časti", tj jednake delove. A i izraz "elementarna čestica" (na ruskom частиц ) označava elementarni delić materije.
nsarski nsarski 11:08 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Za moreuz ne znam, ali proliv se kaže - ponos

I obrnuto - za moreuz se kaže proliv.
maksa83 maksa83 11:12 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Za moreuz ne znam, ali proliv se kaže - ponos.

Moreuz se kaže - proliv.
alselone alselone 11:49 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Grade, tj. gradiće i u Mađarskoj.


Nisam znao. Divna vest za nas.

Covece, sa ovoliko nuklearki i ovoliko solara i vetroturbina ima da stvarno energija bude blizu džabaka za koju godinu.
nikvet pn nikvet pn 12:09 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

alselone
nuklearku od 2.4 GW na samoj granici sa Litvanijom. Grade im Rusi za 10 milijardi dolara. Doduse, grade im sa razlogom da smanje potrosnju gasa


Добро ме подсети, одувек сам се питао: а што се не прави електрана на гас директно на налазишту гаса па транспортуј и продај струју без мегагигазезања са гасоводом? Где је квака?
alselone alselone 12:14 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Добро ме подсети, одувек сам се питао: а што се не прави електрана на гас директно на налазишту гаса па транспортуј и продај струју без мегагигазезања са гасоводом? Где је квака?


Gasovod praviš, pa praviš, jer moraš da dovedeš gas do industrije i potrošača. Ni elektrane onda nisu daleko. Takođe, elektrane na gas su često i kogeneracione (termo-elektrana toplana), pa pošto prave i toplu vodu i struju moraju da se nalaze u stambenim ili industrijskim naseljima.
maksa83 maksa83 12:17 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Добро ме подсети, одувек сам се питао: а што се не прави електрана на гас директно на налазишту гаса па транспортуј и продај струју без мегагигазезања са гасоводом? Где је квака?

Potreba za strujom osciluje (sezonski i prema prilikama), i nju ne možeš da "praviš stalno pa smestiš za posle". Gas možeš. Transport struje je isto netrivijalna stvar.

Osnovna fora sa strujom (bar dok Elon Musk ne napravi te baterije) je što ne možeš da je smestiš i čuvaš za posle. To kad uklaviriš sve postaje jasno.
alselone alselone 12:23 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Transport struje je isto netrivijalna stvar.


Transport gasa je mnogo složenija stvar od transporta struje. Osnovni problem kod gasa je njegova brzina. Dok struja putuje brzinom svetlosti, što znači da kada ti upališ sijalicu kod kuće, generator na Đerdapu automatski i momentlno odgovara, gas putuje oko 80 km/h, što znači da gasni operater mora veoma dobro da planira angažovanje svojih kompresora jer nema dovoljno vremena da reaguje kada uveče svi popale pećke, gas već mora da bude "tu". Doduše, postoji tehnika da se gas skladišti u samim cevima povećavanjem pritiska, ali svejedno, ceo režim gasne mreže se vrti u prognozi, dok se ceo režim strujne mreže vrti u realnom vremenu.
maksa83 maksa83 12:24 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Doduše, postoji tehnika da se gas skladišti u samim cevima povećavanjem pritiska, ali svejedno, ceo režim gasne mreže se vrti u prognozi, dok se ceo režim strujne mreže vrti u realnom vremenu.

Ovo je zanimljivo, hvala, TiL...
alselone alselone 12:31 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Svojevremeno sam radio na aplikacijama prognoze potrošnje struje i protoka gasa. Dok u strujnoj industriji greška u prognozi znači samo neku transakciju viška (kupio si nešto što ti ne treba, ili prodaješ a nemaš dovoljno pa platiš penal), greška u prognozi potrebnog protoka gaza može da znači da tamo neko neće imati da se ogreje ili potera neke mašine.

Još nešto, proračun režima strujne mreže je mnogo jednostavniji. Neko bi rekao da je to slično, napon - pritisak, struja - protok, ali nije. Slično je koliko su lekar i veterinar slični. Za proračun režima gasne mreže moraš da se upleteš u dinamiku fluida, što je ona samo po sebi posebna avantuara na toj skali od cele gasne mreže jedne države.

Dok solvere za proračun režima strujne mreže ima svaka iole jača kompanija iz te oblasti, solver za proračun gasne mreže, da znam da radi dobro, ima jedan na svetu. Prave ga neke Švabe i Česi.
gedza.73 gedza.73 12:51 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Belorusi

Što se niko ne hvali novom ratnom igricom?
Odličan balkanski intro.
Srbi sa Rusima a Crnogorci sa NATO.
Koje smo mi ovce i paljevine.

zilikaka zilikaka 13:06 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

alselone
Svojevremeno sam radio na aplikacijama prognoze potrošnje struje i protoka gasa. Dok u strujnoj industriji greška u prognozi znači samo neku transakciju viška (kupio si nešto što ti ne treba, ili prodaješ a nemaš dovoljno pa platiš penal), greška u prognozi potrebnog protoka gaza može da znači da tamo neko neće imati da se ogreje ili potera neke mašine.

Još nešto, proračun režima strujne mreže je mnogo jednostavniji. Neko bi rekao da je to slično, napon - pritisak, struja - protok, ali nije. Slično je koliko su lekar i veterinar slični. Za proračun režima gasne mreže moraš da se upleteš u dinamiku fluida, što je ona samo po sebi posebna avantuara na toj skali od cele gasne mreže jedne države.

Dok solvere za proračun režima strujne mreže ima svaka iole jača kompanija iz te oblasti, solver za proračun gasne mreže, da znam da radi dobro, ima jedan na svetu. Prave ga neke Švabe i Česi.

Ne znam za taj softver al ako valja skidam kapu majstorima.
Dinamika stišljivih fluida je vrrrlo zajebana za modelovanje. Kad se u to uplete još transport cevima, prenosi toplote i jaako razgranata cevna mreža...
Kažem, skidam kapu.
...a inače, rekoše već da gas nije samo energent, on je često i sirovina. Počnimo od pravljenja onog gasa za boce (TNG ili LPG) preko metanola, do čitave Petrohemije, recimo.
Nači imaš osnovni ugljovodonik, metan, i od njega praviš šta ti treba.
niccolo niccolo 13:54 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Srbi sa Rusima a Crnogorci sa NATO.

Zar nije na kraju bilo da smo bili i sa Rusima i sa Nato u isto vreme?
Jukie Jukie 16:47 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

alselone
struja putuje brzinom svetlosti,
što znači da kada ti upališ sijalicu kod kuće, generator na Đerdapu automatski i momentlno odgovara,

Stvarno?
Kako zavidim vama koji razumete fiziku
docsumann docsumann 17:50 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Ko se na bombardovanje opekao taj i u pasijans duva.


koga zmija ujede
i u guštera duva
a žabe liže

libkonz libkonz 19:00 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Di si ti bre covece. :) Je l' nam banda sjebala taj lepi grad?

jeste, sve su sjebali.
blogovatelj blogovatelj 19:10 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Da li si ti, moj baćo, utvrdio da li je online gambling legalan u tvojoj provinciji? Ako jeste, da li smeš da se kockaš/kladiš izvan tvoje provincije?


Nemam pojma. Znam da su u Ontariju tapkaroši nelegalni. Pre koncerta RHCP nerealna scena, klinac duva, drot i drotica u trku ka njemu, reko gotovo je, zaglavi mali bajbokanu. Kad oni protrčaše i ne omirisavši ga i pojuriše tapkaroša.
A imam tipa u firmi, Vijetnamac poreklom, rođen ovde, piči klađenje onlajn, sve pare sjeba.
Milan Novković Milan Novković 19:11 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

libkonz
Di si ti bre covece. :) Je l' nam banda sjebala taj lepi grad?

jeste, sve su sjebali.

Huh, meni sledeće godine 40 godina mature i svraćam sigurno.

A nerzozan pošto često kažem drugarima da ću svratiti, al uvek neka žurba u poslićima i nemanje vremena pa mi se izjalove planovi i "začaurim" se u Beogradu kad odem u te krajeve.

Sećam se i kako je Sale hvario vas dvojicu da ste guru-level na temu ribljeg paprikaša
alselone alselone 19:38 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Sećam se i kako je Sale hvario vas dvojicu da ste guru-level na temu ribljeg paprikaša

Tako je! A ako zadjes u taj kraj, znam restoran koji pravi verovatno najbolji riblji paprikas na svetu.
gedza.73 gedza.73 19:40 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

niccolo
Srbi sa Rusima a Crnogorci sa NATO.

Zar nije na kraju bilo da smo bili i sa Rusima i sa Nato u isto vreme?

'nači, crveni i plavi se šoraju a mi



sve nam boje lepo stoje.
niccolo niccolo 19:43 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

A ako zadjes u taj kraj, znam restoran koji pravi verovatno najbolji riblji paprikas na svetu.

Pa reci kako ga viču...
alselone alselone 20:00 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Stvarno?


Jeste, i to je veoma vazno. Ako generatori ne bi reagovali tako brzo ne bi imao 50 Hz u uticnici i raspao bi se ceo sistem.
docsumann docsumann 20:16 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Još nešto, proračun režima strujne mreže je mnogo jednostavniji. Neko bi rekao da je to slično, napon - pritisak, struja - protok, ali nije. Slično je koliko su lekar i veterinar slični. Za proračun režima gasne mreže moraš da se upleteš u dinamiku fluida, što je ona samo po sebi posebna avantuara na toj skali od cele gasne mreže jedne države.


u tehnici (ok, i fizici) važi ta analogija električnih i hidrauličnih zakonitosti, veličina, instalacija.
dakle, prevashodno hidro sistema, a ne pneumatskih, pošto stišljivost gasova dodatno komplikuje proračun.

i stvarno na nivou osnovnih veličina i jednačina analogija besprekorno šljaka.

količina naelektrisanje (q) - zapremina tečnosti (V)
ekvivalent naponu (U) u el.tehnici je pritisak (p) u hidraulici
ječina strujue I - protok Q
snaga P= UxI. snaga P=pxQ
Omov otpor R - hodraulični pad pritisak (lokalni, ili podužni)
itd...
blogovatelj blogovatelj 21:02 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

'nači, crveni i plavi se šoraju a mi


Mi smo kao i obično i četnici i partizani.
urbana_gerila urbana_gerila 21:19 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

blogovatelj
Mi smo kao i obično i četnici i partizani.



partizani su za trampa.
pnbb pnbb 21:33 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Potreba za strujom osciluje (sezonski i prema prilikama), i nju ne možeš da "praviš stalno pa smestiš za posle". Gas možeš. Transport struje je isto netrivijalna stvar.

Osnovna fora sa strujom (bar dok Elon Musk ne napravi te baterije) je što ne možeš da je smestiš i čuvaš za posle. To kad uklaviriš sve postaje jasno.

til da je ovde zapravo irelevantno treba li struje ili ne treba, oces li da trosis ili cuvas - vidi pod GLOBAL ADJUSTMENT
nask nask 21:33 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

alselone
struja putuje brzinom svetlosti,
što znači da kada ti upališ sijalicu kod kuće, generator na Đerdapu automatski i momentlno odgovara,


Nastavničko zakeralo kaže: Ovo je još jedna u nizu notornih laži kojima nas ovih dana bombarduju iz izbornog tima Hillary Salem Clinton.

Struja malo kasni za svetlošću između ostalog zbog transformatora.
Atomski mrav Atomski mrav 22:50 04.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Jeste, i to je veoma vazno. Ako generatori ne bi reagovali tako brzo ne bi imao 50 Hz u uticnici i raspao bi se ceo sistem.


Ne mogu da se setim koliku frekvenciju struje smo izmerili na vežbama iz Merenja na faksu (ako se dobro sećam, bila je zima 2000.), ali se sećam da je bila ispod kritične vrednosti (od drugara koji je radio kao dispečer u Elektrovojvodini sam čuo da na toj kritičnoj vrednosti reaguje nekakav sistem zaštite koji praktično isključuje čitav elektroenergetski sistem jer je bolje da se sistem "isključi" kontrolisano nego da se raspadne) i sećam se da je profesor prokomentarisao kako ni on nije bio svestan da je elektroenergetska situacija bila tako loša. Posle sam pitao tog drugara da li je frekvencija bila zaista toliko niska i kako to da ta zaštita nije reagovala, on mi je odgovorio da smo tačno izmerili frekvenciju a da su zaštitu - isključili. I rekao mi je da postoji još jedna zaštita, za nešto nižu vrednost frekvencije koja se ne može isključiti.
docsumann docsumann 01:21 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj


pokušavao sam da izguglam priču o istinitom događaju, kako je jedan sovjetski oficir (mislim da se radilo o pukovniku) koji je ujedno bio i agent KGB u USA, a ustvari radio za Amere (imao neke privatne razloge da mrzi sovjetku vlast) industrijkom špijunažom došao do projekta regulatora gasovoda kojeg u SSSR-u u to vrijeme nisu bili u stanju da konstruišu.
neko vrijeme novougrađeni regulator radio besprekorno, tregulišući ključne magistralne tokove velikih linija gasa po ruskim bespućima, a onda se samo jedne gluve noći samoporemetio, dozvolio da pritisak ode u PM, a odmah zatim i u BOOOM. mjeseci su bili potrebni da se šteta otkloni, a sam gasovod ponovo profunkcioniše.

ne sjećam se šta je bilo sa glavnim akterom priče. da li se samoubio, zaglavio robiju ili otperjao u USA.

nadam se da neko spretniji u guglovanju od mene može da na osnovu ovih grubih obrisa priče iskopa punomasne detalje, imena, datume...

ovo govori i o tome da u mehanici fluida, opasnost po čovjeka (ona direktna, eksplozivna, a ne naknadana ekološka) leži u transportu gasova i njihovoj mogućnosti da se sabijaju do extremno DANGER nivoa visokih pritisaka, pri čemi se ponašaju kao tempirane bombe, dok kod tečnosti savako popuštanje instalacija (curenje) dovodi do pressure dropa bez eksplozivnih efekata (ne računam dodatno prisustvo otvorenog plamena, i scenarije treće vrste).
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:57 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

pasnost po čovjeka (ona direktna, eksplozivna, a ne naknadana ekološka) leži u transportu gasova i njihovoj mogućnosti da se sabijaju do extremno DANGER nivoa visokih pritisaka, pri čemi se ponašaju kao tempirane bombe, dok kod tečnosti savako popuštanje instalacija (curenje) dovodi do pressure dropa bez eksplozivnih efekata (ne računam dodatno prisustvo otvorenog plamena, i scenarije treće vrste).


Ovde kod mene u kraju upravo razvlače gasovod, to jest zamenu za stari, oronuli. Nije ko Južni tok (imaginaran) nego je pravi, samo manji, ali svejedno to su neke stotine milja u pitanju. Lokalni gasovod, ide gore iz pičke materine u Vajomingu, pa do Denver Karingtona. I to pazi, ide onako posred naselja. Uz put, i to sve pod zemljom. Pri tome ne kopaju ništa, ne ruše, ne isušuju jezera i pregrađuju reke (jebavaju dabrove). Jok, nego rade onaj neki horisontal directonal drilling. Zavuku ti cevku ladno ispod kuće, livade, ribnjaka, puta, ni ne znaš da je tamo, ni kad su je pre stavili. Jedino na svakih ne znam koliko milja, par, recimo, moraju da izađu na površinu, da nameste kompresorsku stanicu, i to je sve što vidiš od gasovoda. I to rade neverovatno brzo, ova neka deonica koju vozim motorom na šljaku, recimo trinaestak milja u jednom pravcu, to su, jebote, slupali za mesec dana, od čega je većina bila potrošena oko nameštanja tih stanica. Ja bušenje nisam ni video, iako tuda komutiram svaki dan, samo tu neku mašinu koju premešataju okolo na kamiončetu. Stvarno su razradili tu tehniku, da ne poveruješ koliko je efikasno.

alselone alselone 07:21 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Struja malo kasni za svetlošću između ostalog zbog transformatora.


Štreberu!

Jeste, u pravu si. Sama priroda bzine struje je tek malo manja od brzine svetlosti, a i tansformatori unose dodatno kasnjenje. Mada se na ovako malim skalama moze smatrati jednakim.
alselone alselone 07:23 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Ne mogu da se setim koliku frekvenciju struje smo izmerili na vežbama iz Merenja na faksu (ako se dobro sećam, bila je zima 2000.), ali se sećam da je bila ispod kritične vrednosti (od drugara koji je radio kao dispečer u Elektrovojvodini sam čuo da na toj kritičnoj vrednosti reaguje nekakav sistem zaštite koji praktično isključuje čitav elektroenergetski sistem jer je bolje da se sistem "isključi" kontrolisano nego da se raspadne) i sećam se da je profesor prokomentarisao kako ni on nije bio svestan da je elektroenergetska situacija bila tako loša. Posle sam pitao tog drugara da li je frekvencija bila zaista toliko niska i kako to da ta zaštita nije reagovala, on mi je odgovorio da smo tačno izmerili frekvenciju a da su zaštitu - isključili. I rekao mi je da postoji još jedna zaštita, za nešto nižu vrednost frekvencije koja se ne može isključiti.


Mi smo do uspostavljanja vlade Zorana Djindjica a od pocetka nepravednih sankcija radili u ostrvskom rezimu, bili smo odseceni sa svih interkonekcija. Interkonekcija donosi robusnost i krutost mreze, donosi veliku inerciju sistema (rotacione mase) i dovoljno vruce rezerve za primarnu regulaciju. Sto manji sistem, to nestabilniji.

Neverovatan uspeh nasih inzenjera EPS-a je to sto su odrzavali sistem u ostrvu.

P.S. To o cemu pricas se zove podfrekventna zastita, ili underfrequency load shedding.
libkonz libkonz 08:39 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Tako je! A ako zadjes u taj kraj, znam restoran koji pravi verovatno najbolji riblji paprikas na svetu.

Ovo je bez preterivanja.

Novakoviću, ako se tad ne vidimo poslaću ti neku ekipu u Englesku da ti noću zvoni na interfon.

ps Znam da si Novković
gedza.73 gedza.73 08:44 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

partizani su za trampa.

Jes', pa da počnu da blipću, klikću i da se puše uz miris spaljene plastike.
'Slobodna volja je u suprotnosti sa direktivom broj jedan'
neko poput snažnog vođe koji sa terase maše srećnoj radničkoj klasi i jakoj vojsci

može da prođe, ovi ostali zapadnjaci mogu da naprave kurcšlus u glahvama.

Milan Novković Milan Novković 10:43 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

libkonz
Tako je! A ako zadjes u taj kraj, znam restoran koji pravi verovatno najbolji riblji paprikas na svetu.

Ovo je bez preterivanja.

Novakoviću, ako se tad ne vidimo poslaću ti neku ekipu u Englesku da ti noću zvoni na interfon.

ps Znam da si Novković

Obavezno

Prošli put sam imao nešto šire planove, isto godišnjica, nači pre 4 godine, al negde na potezu Kljajićevo Sombor probuših gumu, u završnici, vikend popodne, bez rezerve, i prođoše mi silni sati u "akciji" saniranja.

Sledeći put dolazim sa kamionom sa 4 rezervne gume, dan ranije, i posle paprikaša kampujem negde pored kanala DTD, možda pored troćoške prema Prigrevici
emsiemsi emsiemsi 15:37 05.11.2016

Re: čekaj, čekaj, čekaj

Milan Novković
libkonz
Tako je! A ako zadjes u taj kraj, znam restoran koji pravi verovatno najbolji riblji paprikas na svetu.

Ovo je bez preterivanja.

Novakoviću, ako se tad ne vidimo poslaću ti neku ekipu u Englesku da ti noću zvoni na interfon.

ps Znam da si Novković

Obavezno

Prošli put sam imao nešto šire planove, isto godišnjica, nači pre 4 godine, al negde na potezu Kljajićevo Sombor probuših gumu, u završnici, vikend popodne, bez rezerve, i prođoše mi silni sati u "akciji" saniranja.

Sledeći put dolazim sa kamionom sa 4 rezervne gume, dan ranije, i posle paprikaša kampujem negde pored kanala DTD, možda pored troćoške prema Prigrevici

Ако ти пре тога нека не доака !
expolicajac expolicajac 09:58 04.11.2016

Bolgi za koga radiš

U duhu stare srpske igrice "nato plaćenici i domaći izdajnici" mislim da ti nas provociraš.
I odmah sam odgovorio "primerenom blogerskom silom" na tvoju provokaciju.
jinks jinks 10:41 04.11.2016

...

Pare isplaćujem kad dođem u Srbiju, otprilike sledećeg leta. Ako ja dobijem opkladu, dogovorićemo se kad ćete da me iskeširate.

Može biti da će ukoliko dobijete opkladu i vama i nama drugima najmanji problem biti taj da poravnamo račune opklade :)

Mada, nečeg će po svoj prilici biti i ako izgubite opkladu.
anonymous anonymous 11:09 04.11.2016

И ......

....нико да прихвати опкладу ?
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:23 04.11.2016

Re: И ......

anonymous
....нико да прихвати опкладу ?

jes šta mi da radimo koji isto mislimo da pobeđuje čovek sa smešnom frizurom?
nsarski nsarski 11:28 04.11.2016

Re: И ......

čovek sa smešnom frizurom

Porota još uvek zaseda po tom pitanju: ne mogu da se dogovore tačno koja životinja živi na Trampovoj glavi. Neki kažu dabar, neki veverica, a ima i neodlučnih.
maksa83 maksa83 11:34 04.11.2016

Re: И ......

nsarski
čovek sa smešnom frizurom

Porota još uvek zaseda po tom pitanju: ne mogu da se dogovore tačno koja životinja živi na Trampovoj glavi. Neki kažu dabar, neki veverica, a ima i neodlučnih.

arianna arianna 12:10 04.11.2016

Re: И ......

Porota još uvek zaseda po tom pitanju: ne mogu da se dogovore tačno koja životinja živi na Trampovoj glavi. Neki kažu dabar, neki veverica, a ima i neodlučnih.


arcins arcins 14:17 04.11.2016

Re: И ......

nsarski
čovek sa smešnom frizurom

Porota još uvek zaseda po tom pitanju: ne mogu da se dogovore tačno koja životinja živi na Trampovoj glavi. Neki kažu dabar, neki veverica, a ima i neodlučnih.


U Filadelfiji su se pravile perike za zenske genitalije od dabrove dlake. Prica je da su prostitutke, usled epidemije vasi, bile prinudjene da se briju. Da bi prikrile svoje boljke, nosile su perike od dabrove dlake. Ovim se zeleo prevazici problem musterija, tj. ukoliko je devojka bez stidnih dlaka ili je maloletna ili prenosnik picajzli, sto u obe varijante predstavlja problem.
blogov_kolac blogov_kolac 11:38 04.11.2016

betting for dummies

Na prethodnom blogu sa ovom temom postavio sam post istog ovog "betting for dummies" naslova sa detaljnim objasnjenjima gde je veliki deo posvecen sansama kandidata na predstojecim USA izborima bukvalno iz "kladionicarskog" ugla. Tu je recimo bio dat i link sa uvidom u kvote svetskih kladionica:

KVOTE ZA AMERICKE PREDSEDNICKE IZBORE

gde se vidi da su kvote na pobedu Donalda Trampa oko 3.00 a na Hilari Klinton oko 1.40 (slicno je sigurno i u domacim srpskim kladionicama), tako da izmedju ostalog nudjenjem kvote 2.00 na Hilari Blogovatelj teorijski nudi tzv. siguran dobitak onome ko OVDE ulozi 100$ na nju, a potom i 65$ na pobedu Trampa u nekoj stvarnoj kladionici, pa ce na ulozenih 100$+65$=165$ naplatiti 200$ (profit 35$, tj 17.5%) ko god pobedio. Takodje, u slucaju pobede Trampa Blogovatelj ne bi imao razloga previse da slavi, jer sa ulozenih 100$ koliko namerava da izdvoji na ove izbore, naplatice preko naseg bloga samo 200$ (tj ostvarice 100$ profit od 100%), iako sa istim ulogom moze da naplati eventualnu Trampovu pobedu u bilo kojoj pravoj kladionici sa 300$ uz duplo veci profit od 200$.


*** naravno da sam svestan da je ovaj blog "samo igra", a uvodna ponuda za opkladu samo inicijalni post da se nastavi sa polemikom sa prethodnog Tramp/Hilari bloga... ali uvek je dobro kada se na blogu koji poziva na "kladjenje" neko izadje i sa bukvalnom analizom ponudjenih opcija kao da je rec o pravoj kladionici, pa posto sam to veoma detaljno uradio na prethodnom Tramp/Hilari blogu gde se isto pozivalo na "kladjenje" na pobednika, javljam se i na ovom u istoj ulozi, samo ovoga puta bez analiza sansi kandidata
alselone alselone 11:44 04.11.2016

Re: betting for dummies

Jbt, kolač, koji si ti smarač, realno, nisi loš, nego samo smarač. Samo zamišljam da delim sa tobom kancelariju. Mislim da bi se obesio do sada.
expolicajac expolicajac 11:54 04.11.2016

Re: betting for dummies

alselone
Jbt, kolač, koji si ti smarač, realno, nisi loš, nego samo smarač. Samo zamišljam da delim sa tobom kancelariju. Mislim da bi se obesio do sada.

nsarski nsarski 11:55 04.11.2016

Re: betting for dummies

Samo zamišljam da delim sa tobom kancelariju. Mislim da bi se obesio do sada.

Ili to, ili, kao ovaj moj kolega Kinez:
alselone alselone 12:01 04.11.2016

Re: betting for dummies

Ili to, ili, kao ovaj moj kolega Kinez:


Kolega Kinez spava? Znam da oni zakuntaju uvek posle ručka. Neki kulturno imaju ćebence u kancelariji, malo se prekriju i zahrču na stolici.
blogov_kolac blogov_kolac 13:06 04.11.2016

Re: betting for dummies

alselone
Jbt, kolač, koji si ti smarač, realno, nisi loš, nego samo smarač. Samo zamišljam da delim sa tobom kancelariju. Mislim da bi se obesio do sada.
Neprihvatljivo je da neko ko je (makar samo formalno) domacin nekog bloga suzbija u diskusiji bilo kog ucesnika koji se drzi teme tog bloga!? Ali da ne ulazimo nepotrebno u licne (dis)kvalifikacije i licnu polemiku... mogu da objasnim i zasto sam se ja odlucio za ovakav "nastup" i pristup u oba ova dva bloga koji pozivaju na kladjenja na pobednika americkih predsednickih izbora. Ja stvarno ne sumnjam da ti, kao i mnogi drugi clanovi ovog bloga kojima je primenjena matematika bliska ili se razumeju u kladjenje i njegove osnovne principe iz ovog mog prethodnog posta apsolutno nista novo nisu imali da nauce, i samo su izgubili vreme potrebno za njegovo iscitavanje. Ali daleko od toga da to vazi za sve.

Kad vec pominjes kancelariju, licno mogu da posvedocim o jednom istinitom slucaju od pre skoro 10 godina jedne moje prijateljice koja zapravo jako dobro stoji sa matematikom ali se nikada nije kladila, pa se ispostavilo da se u jednoj situaciji bila "primila" bas kao blogokolega Blogovatelj na ove USA izbore, i ponosno mi se pohvalila jednom prilikom kako je ojadila dosta svojih kolega na poslu kladeci se sa svima (koji bi pristali) na pobedu Marije Serifovic na Evroviziji te neke godine. Uletela je negde sa skoro pola svoje tadasnje plate zbirno u sve te opklade i toliko je i profitirala... Ja sam je saslusao, cestitao, a onda objasnio da je u pravim kladionicama kvota na pobedu "Molitve" bila valjda oko 10 pre polufinala, a oko 5 pre finalne veceri (pricam sada zaokruzeno po secanju, ali u pitanju su kvote tog nekog reda velicine), tako da je "zaradila" bar petostruko manje a plus je uvela u minus neke od kolega sa kojima je svakodnevno u ofisu... Dakle, svakako da postoje ljudi kojima ovakav moj pristup ovoj temi moze koristiti ili otvoriti oci da vise nikada ne nude klasicne 1-na-1 opklade ako sami zele da se klade na onoga koji je po opstim procenama autsajder (u smislu da mu se daje dosta manje od 50% sansi na uspeh). Znaci ako se recimo kolega Blogovatelj stvarno skroz primio na pobedu Trampa na predstojecim USA izborima, pa osim na ovom blogu i svima drugima unaokolo nudi velikodusnu 1 na 1 opkladu, iz mog prethodnog posta objasneno mu je zasto bi trebalo da prestane sa tim, ili bar kako da to mnogo bolje naplati.

A ako nekoga bas zanima potpuna "kladionicarska" analiza sansi Trampa i Klinton, objavio sam je na prethodnom "GOSPODO, PLACE YOUR BETS" blogu na ovu temu, i negde je pri dnu, jer sam se medju zadnjima ukljucio u diskusiju.
alselone alselone 13:13 04.11.2016

Re: betting for dummies

Neprihvatljivo je da neko ko je (makar samo formalno) domacin nekog bloga suzbija u diskusiji bilo kog ucesnika koji se drzi teme tog bloga!?


Ne, ne, daleko od toga. Samo ti udri po svome.
maksa83 maksa83 13:30 04.11.2016

Re: betting for dummies

Samo ti udri po svome.


nsarski nsarski 15:21 04.11.2016

Re: betting for dummies

Kolega Kinez spava? Znam da oni zakuntaju uvek posle ručka.


Da, spava posle ručka. To im manir, šta li? Nekad se samo presamite preko stola i spavaju. I hrču za sve pare. I još štošta, ali da ih ne ogovaram.
docsumann docsumann 20:44 04.11.2016

Re: betting for dummies

nsarski
Kolega Kinez spava? Znam da oni zakuntaju uvek posle ručka.


Da, spava posle ručka. To im manir, šta li? Nekad se samo presamite preko stola i spavaju. I hrču za sve pare. I još štošta, ali da ih ne ogovaram.


višetisućljetna mudrost. san od 15-ak minuta do poure savršeno rifrešuje um.
popusti da bi pojačao, oladi da užariš, jer...

Tao je kao
zamrznut grom
u kretanju vječnom
bljesnuli dom

...
blogovatelj blogovatelj 21:03 04.11.2016

Re: betting for dummies

ealno, nisi loš, nego samo smarač.


Mnogo voli da elaborira, to ga jebe u životu. Nikad šale i pošalice.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana