IT| Nauka| Obrazovanje

Taština praznine - informatika u osnovnim školama I

dirtyharry RSS / 19.11.2016. u 11:23

GetImage.aspx?imgId=730596&shotId=1&width=630&height=360

Taština praznine jer nisam znao kako da krstim temu od koje mi je muka. Nego da krenemo od početka. Pre par nedelja me pita moj bratanac da li mogu da mu pomognem oko priprema za takmičenje iz informatike (informacije radi on je sada 6-ti razred osnovne škole).

Kažem naravno, prvo da vidimo šta vi učite i šta ste do sada radili, a onda da vidimo kakav je format takmičenja šta se radi i šta se traži tamo.

Format takmičenja kao i ono što se tamo traži i radi me je prijatno iznenadio. Više o tome može da se nađe ovde. Međutim ono što sam video u školskim udžbenicima je blago rečeno za plakanje.
Uglavnom su Tasa i Nurudin zaduženi za teme obrazovanja i blogove na dotične teme ali ima i ostalih koji bi nešto da kažu na ovu temu.

eSkills-ho%C4%87e-li-se-kona%C4%8Dno-informatika-pojaviti-kao-obavezan-predmet-u-osnovnim-%C5%A1kolama-01.jpg

U moje vreme kada sam ja učio i počinjao sa informatikom serveri su imali 80286 procesor. Da, to je bila aždaha. Da skratim priču, znanje koje sam ja poneo iz osnovne škole na temu informatike je bilo dosta veće u odnosu šta nastavni plan i program nudi sada, da ne zalazimo u to koliko je to decenija iza današnjeg vremena, ali polako, prvo da naglasimo da iako stremimo svetskom vrhu u svakom pogledu, nama je informatika spojena u osnovnoj školi sa bivšim opšte-tehničkim obrazovanjem (OTO nekad bilo) i sada se tu drži sve i svašta na istom fondu časova godišnje (72 časa ili dva časa nedeljno).

Evo, prvo da pogledamo šta se nudi osnovcima za samu informatiku po razredima (PS: obratite pažnju na stvari koje sam podvuko):

Peti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Увод у информатику и рачунарство. Примена рачунара. Рачунарски систем (основни делови, додатни уређаји и софтвер). Повезивање и укључивање рачунара. Коришћење оперативног система рачунара, радно окружење. Програм за обраду текста. Програм за техничко цртање.

Šesti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Програм за једноставно цртање. Рад са CD-ом и флеш меморијом. Снимање цртежа. Рад са штампачем. Коришћење Интернета.

Sedmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (14) Цртање коришћењем рачунара и израда презентације. Интерфејс - систем веза са рачунаром. Управљање моделима помоћу рачунара. Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Osmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Практична примена рачунара. Рачунарске мреже. Коришћење интернета- приступ светској рачунарској мрежи (www), електронска пошта. Управљање помоћу персоналних рачунара са окружењем. Примена рачунара коришћењем интерфејс технологије – управљање моделима. Коришћење претходно савладаних програма за обраду текста, података, табела, графика, припремати презентације у различитим областима. Израда техничке документација у електротехници коришћењем одабраних програма.

Svi planovi i programi se mogu naći ovde i tu može da se vidi da je to samo mali deo gradiva koje treba da se pokrije ovim fondom časova. Nekada je samo opšte-tehničko obrazovanje imalo isti fond časova (72 godišnje, 2 nedeljno) a sada sve zajedno u isti koš. Da ne dužim ovde mnogo o tome, koga interesuje može na linkovima gore da pogleda kolika papazjanija svega i svačega sada tu ima na tolickom fondu časova.

Elem, da se vratim na temu, pitam bratanca šta mu je nastavnica rekla na tu temu i da li uopšte ima neka literatura odakle može da se sprema za takmičenje, kaže, nastavnica je rekla da nema vremena za to i da ne možemo da vežbamo i da se spremamo za to u školi!!!

Šta može čovek da kaže na sve ovo? Deci je danas bar deset puta teže zadržati pažnju na bilo čemu pored svih tih telefona, tableta, fejsbukova i čega sve ne, i na kraju kada neko dete pokaže interesovanje za nešto onda ostaje uskraćeno i za to malo što bi mu možda bilo interesantno.

komejostreba.jpg

Odmah da se razumemo, ovde uopšte nije reč o mom bratancu, nego o celim generacijama koje su ispuštene i prepuštene dobrim delom da se snalaze kako znaju i umeju. Ne generalizujem, sigurno ima izuzetaka i onih koji su iznad proseka ali ako gore navedeni plan i program dolazi "sa najviše instance" onda tu nešto debelo smrdi. Opet da ne zalazimo u šire teme, ovde ćemo samo da se zadržimo na informatici.

Okačiću još nekoliko tekstova na temu o informatici u osnovnim školama i gde smo mi a gde su ostali, tako da sada neću da dužim na tu temu, imam nekih tridesetak strana ispisanih (do sada) kako se informatika predaje i propagira u osnovnim školama po svetu i šta može kod nas da se uradi, tako da ćemo se još ćerati na tu temu. 

 

PS: Videh juče ovo 

LINK

na vestima. Moje mišljenje je, bolje te pare dajte da se uvede internet u što više škola i da se opeme sa elemntarnim osnovnim sredstvima za držanje nastave itd. i ovo je zanimanje kao i bilo koje drugo, i to što vlada mišljenje ovih godina da se programeri "prave" za godinu dana slobodno možete mačku da okačite o rep. 



Komentari (588)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 11:03 22.11.2016

Re: Programiranje

Mada opet, isti problem sa nedostatkom aplikacija. Ali rešiće se i to, samo mu treba još vremena.)


Vidi, jedno je da koristiš računar da surfaš po netu, napišeš po neki mail i pogledaš film i odigraš neku igricu. Možda, povremeno napišeš i neki dokument.
U kancelarijama, desktop linux, uglavnom nema šta da traži. Da ne počinjem tiradu o tome šta sve fali Libre Office i Open Office, a fali im mnogo, najbitnija stvar koja nedostaje jeste integracija sa serverima. To što se kod nas poslovanje svodi na to da Milka načuka nešto u Word-u, pa odštampa i odnese Anki, ili joj odnese na flešu ili čak pošalje mailom, to je jedna stvar. Međutim, u ozbiljnim poslovnim procesima integracija sa serverima tipa SharePoint, Exchange, Dynamics, Skype for Business je suština. Ima tu i drugih rešenja, ne samo MS, ali na kraju balade su opet propriatery software.
Malo pravi problem to što programeri vole open source, između ostalog zato što računar koriste za gore navedeno (prvi pasus) plus razvoj. Gledao sam po firmama, kako se programeri opiru tome da koriste Outlook. Tek kad shvate da Outlook ne služi samo za mail i da Thunderbird ne može da se integriše sa Exchange i Skype for Business serverom, a i sve da može nema X stvari, onda prestanu da prave probleme.
maksa83 maksa83 12:14 22.11.2016

Re: Programiranje

Gledao sam po firmama, kako se programeri opiru tome da koriste Outlook.

Mogu odmah da ti kažem i zašto - Outlook je glomazno, alavo, kilavo sranje, a poslednja stvar koja ti treba pored svega gladnog toolchaina je nilski konj koji jede sve okolo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:15 22.11.2016

Re: Programiranje

Linux ima integraciju sa Exchange aman...
Uostalom linux alternative postoje,pa kako objasniti da ga vole developeri...

Neće biti da ne mogu da rade svakodnevno na njemu, ma koliki da su mazohisti, a pomalo i jesu.
alselone alselone 12:37 22.11.2016

Re: Programiranje

Mogu odmah da ti kažem i zašto - Outlook je glomazno, kilavo sranje


Sto? Ne zauzima puno rama (manje od 60 MB), radi normalnom brzinom kada se upali i ima odlicne ficere i integracije. Sta onda reci za Lotus Notes na primer, koji dobar deo velikih kompanija i dalje koristi? To je smece.

Ja dobar deo dana provedem u Outlooku i moram reci da sam prilicno zadovoljan.
rade.radumilo rade.radumilo 13:02 22.11.2016

Re: Programiranje

Linux ima integraciju sa Exchange aman...


Aha i uglavnom ne radi.
predatortz predatortz 13:05 22.11.2016

Re: Programiranje

uros_vozdovac

alselone

rade.radumilo


Morate priznati da su rasprave partizani vs četnici zanimljivije!
rade.radumilo rade.radumilo 13:06 22.11.2016

Re: Programiranje

Ja dobar deo dana provedem u Outlooku i moram reci da sam prilicno zadovoljan.


Samo rezervisanje sala za sastanke kroz scheduler je dovoljno da isplati investiciju. Mada integracija sa SharePoint-om je nešto što štedi neverovatnu količinu vremena po zaposlenom.
rade.radumilo rade.radumilo 13:07 22.11.2016

Re: Programiranje

Morate priznati da su rasprave partizani vs četnici zanimljivije!


Ovo ti je isti trip.
predatortz predatortz 13:08 22.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
Morate priznati da su rasprave partizani vs četnici zanimljivije!


Ovo ti je isti trip.


Nije, bre!
Po ceo dan se bavimo tim stvarima, pa još treba i u momentima dokolice da pričamo o njima.
maksa83 maksa83 13:09 22.11.2016

Re: Programiranje

Samo rezervisanje sala za sastanke kroz scheduler je dovoljno da isplati investiciju.

Au bre al' je vaše menadžersko vreme dragoceno i skupo kad vam TO isplaćuje investiciju ... koliko to vi sednica i plenuma održavate svakodnevno?

Ne kaže džabe jedan moj drugar da su korporacije oaze socijalizma u kapitalizmu...
rade.radumilo rade.radumilo 13:10 22.11.2016

Re: Programiranje

Sta onda reci za Lotus Notes na primer, koji dobar deo velikih kompanija i dalje koristi? To je smece.


Ne, po pitanju sra*a koja su hype, JIRA i prateći Atlassian produkti prednjače.
rade.radumilo rade.radumilo 13:11 22.11.2016

Re: Programiranje

Au bre al' je vaše menadžersko vreme dragoceno i skupo kad vam TO isplaćuje investiciju ... koliko to vi sednica i plenuma održavate svakodnevno?


Kada u firmi imaš više od 3 sale za sastanke, onda ćeš ili uvaliti nekoj nesretnoj duši da vodi evidenciju zakazivanja ili ćeš toj duši olakšati tako što ćeš sve naviti u Exchange serveru.
maksa83 maksa83 13:12 22.11.2016

Re: Programiranje

Ne, po pitanju sra*a koja su hype, JIRA i prateći Atlassian produkti prednjače.

Brate, hoćeš Agilno, brzo i bez birokratskog overheda? Nema problema, samo popuni ove papire...
rade.radumilo rade.radumilo 13:13 22.11.2016

Re: Programiranje

Brate, hoćeš Agilno, brzo i bez birokratskog overheda? Nema problema, samo popuni ove papire...


Agilno i JIRA ne idu u istoj rečenici. Čim si upotrebio JIRA-u to je onda Scrum Butt.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:17 22.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
Linux ima integraciju sa Exchange aman...


Aha i uglavnom ne radi.

Ma ok, izvesno bi veštiji administrator podesio da radi, video svojim očima i prstima.
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:18 22.11.2016

Re: Programiranje

predatortz
uros_vozdovac

alselone

rade.radumilo


Morate priznati da su rasprave partizani vs četnici zanimljivije!

dobro de, napujdaćemo ove "naše" da se late puške jopet, pa u četovanje :)
maksa83 maksa83 13:18 22.11.2016

Re: Programiranje

Agilno i JIRA ne idu u istoj rečenici. Čim si upotrebio JIRA-u to je onda Scrum Butt.

Treba i skram konsultanti i sertifajd skram masteri od nečeg da žive, a i firme koje prodaju tu sertifikaciju.

Neverovatno kakva je to religija postala, sa sve popovima i putujućim propovednicima koji imaju odgovore na sva pitanja (dok god možemo da ignorišemo tu ... realnost, i držimo se dogme).
maksa83 maksa83 13:23 22.11.2016

Re: Programiranje

Ja dobar deo dana provedem u Outlooku i moram reci da sam prilicno zadovoljan.

Ma to super, ali da firma taj Microsoft harač za licence prebaci u budžet za plate ne bi morala da se pujda Barnabićka na sirote ronine koji tumaraju zemljom u potrazi za poslom.
rade.radumilo rade.radumilo 13:24 22.11.2016

Re: Programiranje

Ma ok, izvesno bi veštiji administrator podesio da radi, video svojim očima i prstima.


Pa to je upravo problem. Linux je dž. ali zato za sve potrošiš 3 puta više čovek sati. Evo sad sam u Dablinu. Ovde jedan solidan subcontractor firmama čardžuje 400-500 EUR na dan, pa ti računaj šta je isplativije.
Hebi ga, MS drangulije uglavnom rade out of the box (posebno u poslednjih 10-ak godina), a vešti administratori su u stanju da naprave svašta zanimljivo. Na primer, na sve portale u firmi mogu da se zakačim preko telefona MS Remote Desktopom (jednim klikom). Zgodno ako moram na brzinu da promenim status nekog tiketa ili tako nešto.
rade.radumilo rade.radumilo 13:25 22.11.2016

Re: Programiranje

Ma to super, ali da firma taj Microsoft harač za licence prebaci u budžet za plate ne bi morala da se pujda Barnabićka na sirote ronine koji tumaraju zemljom u potrazi za poslom.


Ta računica možda pije vodu u Srbistanu. U normalnom svetu, licence za MS alate su daleko manje nego plate sisadmina.
maksa83 maksa83 13:30 22.11.2016

Re: Programiranje

Ta računica možda pije vodu u Srbistanu. U normalnom svetu, licence za MS alate su daleko manje nego plate sisadmina.

Ma bre zezam alsea čisto 'nako...

Inače, opservacija jednog Amera koji je ovde pre ~10-ak godina držao neki dvodnevni Agile kurs u organizaciji Privredne Komore (koji zapravo, kurs, nije bio skroz bezveze) je da je ovde MS mnogo zastupljeniji nego napolju. Bio je iznenađen time koliko su u upotrebi MS tehnologije sa većom ulaznom cenom naspram tehnologija sa manjom ulaznom cenom (Jave, itsl.).

Nismo imali srca da mu kažemo da je to zato što su ovde MS alati tradicionalno dostupni po neprejebivoj ceni nezvaničnih ruskih i kineskih distributera.

rade.radumilo rade.radumilo 13:34 22.11.2016

Re: Programiranje

Inače, opservacija jednog Amera koji je ovde pre ~10-ak godina držao neki dvodnevni Agile kurs


Da nije u pitanju James Coplien?

Nismo imali srca da mu kažemo da je to zato što su ovde MS alati tradicionalno dostupni po neprejebivoj ceni nezvaničnih ruskih i kineskih distributera.


Zato naši ljudi štrikaju i Auto CAD i Catia-u i druge alate, samo tako...

Mada se sad MS otvorio sa ovim Community Edition.
Milan Novković Milan Novković 13:35 22.11.2016

Re: Programiranje

alselone
Mogu odmah da ti kažem i zašto - Outlook je glomazno, kilavo sranje


Sto? Ne zauzima puno rama (manje od 60 MB), radi normalnom brzinom kada se upali i ima odlicne ficere i integracije. Sta onda reci za Lotus Notes na primer, koji dobar deo velikih kompanija i dalje koristi? To je smece.

Ja dobar deo dana provedem u Outlooku i moram reci da sam prilicno zadovoljan.

Pravih revolucija u infromatici ima dosta, i ako bi morao da biram četiri najrevolucije to bi bile:

- Gutenberg

- Radio

- Microsoft (znam, znam sve, a i bio sam zaljubljenik u Unix do 2000-2002, tu negde, znao sve i pisao device drivers u asembleru za Sun Microsystems)

- Internet

Da većinu drugih izbrišeš ništa se značajno u istoriji ne bi promenilo.

Microsoft je revolucionaran sa dve stvari, Officeom, i OLE-om (Obejct Liniking and Embeding, za non-IT blogere).

Pre nego što nastavim, bitno: Microstft NIJE dizajniran za pouzdanost, nego da svakome stavi desktop na sto, sa "svim" aplikacijama, osamdesete, pa posle da se sve to uveže, devedesete.

Danas većina IT ljudi prepoznaje moć "kompozicije" kao design patterna, nemoš pored OOa da ga ne ukapiraš.

E sad, za ITjevce koji se nisu zamislili, a što bi, pa ostale koji možda nis svestni - to je formidable pattern, kompozicija, komponovanje bilo kakvih actora u koherentnu, čitljivu, inspiracionu i funkcionalnu celinu, modul ili servis, nači mnogo širi od IT-ja, budućnost čovečanstva se vrti oko njega, budućnost kreativnosti, budućnost čovekove uloge u "realnosti", difuzija "programiranja" po non-IT periferiji, uvezivanje svega i svačega u "semantičku" i, ok umetničku celinu, celine, polimorfe, tokove.

Ja sam "intimno" vezan za sve ovo:

- Prvo sam krajem 80., stalno zaposlen u svom prvom poslu u UK, čeprkao (R&D institucija, uglavnom) sa "executable strings", shared biblioteke još nisu bile na raspolaganju - učitaš binarni u C string i prebaciš mu exekutivnu kotrolu, to je tada moglo.

- Pa napravio svoj linker da bih mogao iz running programa da izbacujem i ubacujem module dok app radi, bez zaustavljanja.

- Pa pre naše firme koja je tu bila poznata kao Finsoft, GTEch, valjda, sada, imao svoju firmicu, Advanced Systems Technology (Astech), gde sam to u GUIu radio na Sun mašinama, Unix (Uvek mi izmamite osmeh kad kažete kako Linux GUI nije dobar, meni bi sada trebalo ne više od 2-3 meseca da ga pretumbam po vašoj proizvoljnoj specifikaciji, Unix WM (Windows Manager) je relativno prosta aplikacija - ja sam imao svoj koji je koegzistirao sa Sunovim, pa mi obogućavao da third party apps u svojoj app tretiram kao ActiveX objekte.

- Da ne pričam šta sam sve mogao raditi sa svim ovim u 1993. radio kao jedan-čovek firma projekat tri-čoveka firmi sa ovim jedno 8 meseci i oni su se prodali za 3M danas, možda im Maksa zna, poznatoj Ion Trading firmi (mislim da su se onomad zvali Ion Net, ili slično).

- Ovi neki moji nedorečeni "fazoni" kad se šalim Maksom i Bocvenom diu u to vreme, u taj GUI sam uno macro-C++ što sam sam napravio da bi non-programeri mogli da uvezuju atomic finansijske instrumente u structured product, trading strategies, info sheets, pa radi scripting (onUpdate, onModelChanged (underlying, npr), onOvo, onOno, ... znaju IT)

- Posle smo i u Finsoftu tako krenuli, tako dobili prvi 700K posao koji je onda narastao.

Tada banke nisu htele PCjeve za posao, pa se ovo moje sitno čeprkanje preklopilo sa MS radom na galaktičkom nivou.

Evo sada, ovih dana, OPET mi ista fora, IDENTIČNA, kompozicija, dovlači velike firme bukvalno na noge, 2-3 samo US fortune "skoro" 100 (fortune 110) dolaze da vide, neke strpljivo čekaju da završimo.

Jeste, dobro, kasnimo 2.5 godine zbog "srpskog" faktora, al pre 2.5 godine je bilo prerano, iako su neki ogromni potencijalni klijenti čekali pa polako otišli, ali su rekli da će se vratiti kad budemo spremni.

Fora je što je ovoj fori plodnije sada vreme nego ikada - ti sa OLEom-DCOMom i SADA, samo u MS Windows, možeš da napraviš "killing", a D u DCOMu ti, i ako je nekad dobar trenutak da se uči iz izreaka to je sad, pred nosom, u bold, itallic, capital letters drži poruku "WORLD IS YOUR OYSTER".

E sad, kao što istorija pokazuje, nije baš lako biti ni nesretni kompozitor, nego je intelekt i kreativni talenat naj, NAJprotraćenivaniji commodity na ovoj planetici.

Naturlich, kompozicija "nežno" sugeriše "ne tuci se sa bližnjim svojim, ukomponujte se"
maksa83 maksa83 13:39 22.11.2016

Re: Programiranje

Da nije u pitanju James Coplien?

Ne, ovo je bio neki anonimus.
Koplin je jeretik, on ne veruje u TDD.
alselone alselone 13:45 22.11.2016

Re: Programiranje

Ma bre zezam alsea čisto 'nako...


Oprosti mi molim te sto sam vam dirnuo u tu slobodarsku i doprinosima neopterecenu dusu. Javi roninima da ne moraju da tumaraju, posla ima i-haj, samo malo manje plate, mora sve da se plati nazalost drzavi.

Ceo office jeste odlican paket i outlook je za mene super alat. Sastanka nekad i po 10 dnevno, odgranicen broj sala, ogranicena raspolozivost ucesnika, ali Outlook to sve lepo samelje, plus gomila nice to have ficercica koji su mi usli u rutinu i bez kojih bi se jako smorio.

maksa83 maksa83 13:46 22.11.2016

Re: Programiranje

Microsoft je revolucionaran sa dve stvari, Officeom, i OLE-om (Obejct Liniking and Embeding, za non-IT blogere).

Mislim da smo o ovome već pričali jednom negde (smarali na drugom blogu), ali OpenDoc je bio mnogo zdravija implementacija toga, ali ga je MS zadavio ucenama partnera i COM je pobedio.

Tek sada sa .NET asemblijima koji imaju dovoljno "mekoće" i metapodataka ta obećanja dospevaju, žali bože onih 1000+ strana Krega Brokšmita.
maksa83 maksa83 13:47 22.11.2016

Re: Programiranje

Oprosti mi molim te sto sam vam dirnuo u tu slobodarsku i doprinosima neopterecenu dusu.

zilikaka zilikaka 14:19 22.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
Gledao sam po firmama, kako se programeri opiru tome da koriste Outlook.

Mogu odmah da ti kažem i zašto - Outlook je glomazno, alavo, kilavo sranje, a poslednja stvar koja ti treba pored svega gladnog toolchaina je nilski konj koji jede sve okolo.

Ako smem ja sa gornje galerije da vam živopišem kakvaje uživancija kad te preko svih sokoćala opominje za sve i svašta što su ti kao jednom od gomile poslali i to samo zato jer si se našao nekad na nekakvom spisku.
Onda ti sve živo žvaće kroz onaj program za klasiranje po tajnosti, pa još kad se u to umeša onaj program za četovanje interno, koji se sam startuje svaki put...užitak je potpun.
Il ti zaboravi šifru, il po sata otvara neki stariji dokument, il nece da ga pošalje dok sve ne uskladiš...sve u svemu sjajan način za osmisliti vreme.
predatortz predatortz 14:27 22.11.2016

Re: Programiranje

zilikaka
maksa83
Gledao sam po firmama, kako se programeri opiru tome da koriste Outlook.

Mogu odmah da ti kažem i zašto - Outlook je glomazno, alavo, kilavo sranje, a poslednja stvar koja ti treba pored svega gladnog toolchaina je nilski konj koji jede sve okolo.

Ako smem ja sa gornje galerije da vam živopišem kakvaje uživancija kad te preko svih sokoćala opominje za sve i svašta što su ti kao jednom od gomile poslali i to samo zato jer si se našao nekad na nekakvom spisku.
Onda ti sve živo žvaće kroz onaj program za klasiranje po tajnosti, pa još kad se u to umeša onaj program za četovanje interno, koji se sam startuje svaki put...užitak je potpun.
Il ti zaboravi šifru, il po sata otvara neki stariji dokument, il nece da ga pošalje dok sve ne uskladiš...sve u svemu sjajan način za osmisliti vreme.


To nisu problemi Outlook-a nego lošeg administriranja. Ajde da ti objasnim kao mašincu...
Audi je odličan automobil, ali neće daleko dogurati ako ga stalno voziš u prvoj brzini, ne menjaš mu ulje i filtere i sipaš u njega pogrešnu vrstu goriva.
rade.radumilo rade.radumilo 14:39 22.11.2016

Re: Programiranje

Koplin je jeretik, on ne veruje u TDD.


Nisam ni ja nešto ubeđen. Imao sam prilike videti kompleksne sisteme napravljene bez iakakvih unit testova i svog tog bullshit-a, kao i one one druge. Nisam primetio neku razliku u količini bagova na produkciji i a količina technical debt-a je otprilike ista.
Džim zapravo zastupa tezu da te nikakva količina dizajn paterna, best practices i koding standarda neće spasiti od lošeg menadžmenta.
Imao sam prilike da vidim razvoj (koji još uvek traje) u kom kada popadaju automatski regression testovi, developeri ne popravljaju šta su zas*ali, već QA mora da menja testove. Pitaj me kakve sve nebuloze nećeš naći na produkciji. Manualni QA im omogućava da uopšte funkcionišu.

alselone alselone 14:42 22.11.2016

Re: Programiranje

unit testova i svog tog bullshit-a


UT nisu bullshit. Nisu ako ih pises kako treba, jesu ako ih pises da bi imao coverage.
rade.radumilo rade.radumilo 14:43 22.11.2016

Re: Programiranje

OLE-om (Obejct Liniking and Embeding, za non-IT blogere).


Ne možeš da veruješ koliko to fali na drugim platformama. Mečku sam porodio sa MS Office na Mac-u, samo zato što ne možeš da embeduješ stvari u dokumente ako nisu i same MS Office. Da bi ubudžio mail u Word, prvo moraš da ga "odštampaš" kao PDF, pa da ga konvertuješ u .doc(x) pa tek onda možeš da ga embeduješ... Brate mili
maksa83 maksa83 14:48 22.11.2016

Re: Programiranje

UT nisu bullshit. Nisu ako ih pises kako treba, jesu ako ih pises da bi imao coverage.

E pa znao sam da će doći taj čas da se ti i ja zagrlimo i složimo i prečanski mirno i staloženo pobijemo sve ove pajace kojima je UT ispod časti, "nemaju vremena", "to je za fazana", "moj kod sigurno radi" i sl. (možemo i Đoku da pustimo usput, ne smeta mi, što glasnije da se ne čuju krici i rafalna paljba). Hoće li planeta zaplakati za njima? Koliko i za komarcima.

rade.radumilo rade.radumilo 14:49 22.11.2016

Re: Programiranje

UT nisu bullshit. Nisu ako ih pises kako treba, jesu ako ih pises da bi imao coverage.


Ako ćemo da teramo mak na konac i držimo se definicije UT, onda su bullshit u OO.
Da se razumemo, automatski testovi su must, ali integration i feature testovi koji protresu ceo jedan segment rešenja odjednom.
maksa83 maksa83 14:50 22.11.2016

Re: Programiranje

Ne možeš da veruješ koliko to fali na drugim platformama. Mečku sam porodio sa MS Office na Mac-u, samo zato što ne možeš da embeduješ stvari u dokumente ako nisu i same MS Office. Da bi ubudžio mail u Word, prvo moraš da ga "odštampaš" kao PDF, pa da ga konvertuješ u .doc(x) pa tek onda možeš da ga embeduješ... Brate mili

E pa da s' ti živ i zdrav, na Meku bi to imao odavno, i to bi bilo interoperabilno sa svim i svačim, da MS nije u davna pradavna vremena ucenio Apple da napusti OpenDoc/SOM (IBM-ova specifikacija, mnogo zdravija od COM majmunarija) tako što im je rekao "ako to ne batalite mi prestajemo da pravimo Ofis za Meka", a ovi tad bili potpuni underdog i legli na rudu.
maksa83 maksa83 14:52 22.11.2016

Re: Programiranje

Ako ćemo da teramo mak na konac i držimo se definicije UT, onda su bullshit u OO.

Najzad, najzad, najzad nešto ovde do čega mi je stalo i gde mogu da se prepustim strastima.

Brate - ju dont nou šit.

UT su ispod tebe rezapeta mreža dok hodaš po užetu preko provalije. Ko to ne kapira ne treba mu dati da koristi ni digitron, a kamoli dozvoliti da programira išta složenije od veš mašine.


rade.radumilo rade.radumilo 14:55 22.11.2016

Re: Programiranje

UT su ispod tebe rezapeta mreža dok hodaš po užetu preko provalije.


Slažem se, samo moje pitanje glasi:
- Zašto hodaš po užetu, umesto preko mosta?

Loš menadžment.

EDIT:
Evo ti primer:
Jedna povelika svetska kompanija (NDA me sprečava da kažem koja) ima sledeće politike:
- Pokrivenost koda unit testovima mora biti preko 90%.
- Pojedinačna metoda ne sme preći 10 linija koda, ako pređe mora se podeliti na dve metode.
Ništa manje bagova nemaju, nego bilo ko drugi.
rade.radumilo rade.radumilo 14:56 22.11.2016

Re: Programiranje

E pa da s' ti živ i zdrav, na Meku bi to imao odavno, i to bi bilo interoperabilno sa svim i svačim, da MS nije u davna pradavna vremena ucenio Apple


MS ničim nije ucenjivao Open Source comunity, pa u Linuksu nema ničeg ni približno nalik OLE-u.
alselone alselone 15:02 22.11.2016

Re: Programiranje

Hoće li planeta zaplakati za njima?


I ne treba. Svako ko je dovoljno curka da misli kako development zavisi samo od njega i kako treba peglati samostalno sve promene na svim interfejsima, i treba da ga ispeku za Thanksgiving.

- Zašto hodaš po užetu, umesto preko mosta?

Velika je razlika izmedju tih stvari koje spominjes. UT je prvi nivo odbrane koji protrci brzo posle svakog komita, a automatski testovi po horizontalnim kriskama aplikacije, po celim ficerima, su nesto sto se radi tek na kraju continues integracije, pravljenja instalacije. UT testira kod a AT testiraju instalaciju. Velike su razlike.
maksa83 maksa83 15:05 22.11.2016

Re: Programiranje

Zašto hodaš po užetu, umesto preko mosta?
Loš menadžment.


Božegospode...

Zbog lošeg menadžmenta svi jezici napravljeni u poslednjih 15 godina imaju ugrađene UT frejmvorke, a oni napravljeni pre su ih u međuvremenu dobili?

To nikakve veze sa menadžmentom nema, ima veze sa sitnom i inherentno krhkom mehanikom softvera koji ima puno pokretnih delova sa velikim brojem stepeni slobode takvim da jedan čač negde može da sjebe boga oca, što ćeš ti ili a) da pokriješ UT-om i shvatiš na vreme, ili b) da pustiš korisnika da nagazi na grabulje.

Nemoj da se raspravljamo o glupostima...
alselone alselone 15:06 22.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo rade.radumilo 15:07 22.11.2016

Re: Programiranje

UT je prvi nivo odbrane koji protrci brzo posle svakog komita


Slažem se da ti je potreban, ako si oštro podelio DEV i QA ljude, pa si još i DEV podelio na FE i BE (u svemu tome svi izostave DB, pa baze budu božemesačuvaj). Takođe, ako su ti developeri još i code monkeys, onda ti stvarno trebaju UT.
Samo, kad sve to staviš na gomilu, onda dobiješ Scrum Butt.
maksa83 maksa83 15:07 22.11.2016

Re: Programiranje

MS ničim nije ucenjivao Open Source comunity, pa u Linuksu nema ničeg ni približno nalik OLE-u.

Pa ti si kukao na Ofis na Meku (koji je, uzgred, poprilično bezveze, po upotrebljivosti otpr. 60% Windows ofisa. Ne verujem da i u jednoj firmi koja ozbiljno koristi Excel MS Excel može da se zameni Excelom za Meka).
rade.radumilo rade.radumilo 15:09 22.11.2016

Re: Programiranje

a) da pokriješ UT-om i shvatiš na vreme, ili b) da pustiš korisnika da nagazi na grabulje.


Za to imaš automated feature testove. UT ne služi tome, UT služi tome da ako u 2h izjutra prepravljaš nešto zato što je PM obećao datum, ne razjebeš još nešto pri tom.
alselone alselone 15:09 22.11.2016

Re: Programiranje

onda ti stvarno trebaju UT.


covece, ako na jednom proizvodu radi vise od tri coveka, mogu da budu i najvece nindze ali ako jedan promeni class API, drugi ce to videti ili kad ne treba, ili skoro pa odmah ako imaju UT.
maksa83 maksa83 15:10 22.11.2016

Re: Programiranje

Takođe, ako su ti developeri još i code monkeys, onda ti stvarno trebaju UT.

Da, pun Gugl i Microsoft neukih i smotanih coding monkeys, it is known što bi rekli Dothraki.
rade.radumilo rade.radumilo 15:10 22.11.2016

Re: Programiranje

Pa ti si kukao na Ofis na Meku (koji je, uzgred, poprilično bezveze, po upotrebljivosti otpr. 60% Windows ofisa. Ne verujem da i u jednoj firmi koja ozbiljno koristi Excel MS Excel može da se zameni Excelom za Meka).


Pa Linux nema čak ni to. Libre Office i slična go*na nisu ni 20% funkcionalnosti MS Office. U principu, funkcioniše to pristojno na Meku, ali mi fale neke stvari. Još nisam prokljuvio šta ću da radim namesto Autoarchive u MS Outlook.
rade.radumilo rade.radumilo 15:14 22.11.2016

Re: Programiranje

jedan promeni class API


Izvini, ali kakve veze to ima sa UT? Za to služe IT.

drugi ce to videti ili kad ne treba, ili skoro pa odmah ako imaju UT.


Vi ne praktikujete code review?

maksa83 maksa83 15:14 22.11.2016

Re: Programiranje

UT služi tome da ako u 2h izjutra prepravljaš nešto zato što je PM obećao datum, ne razjebeš još nešto pri tom.

UT služi tome da u bilo kom trenutku možeš jako brzo i lako da proveriš da li si time što si malopre nakucao sjebao neko drugo očekivano ponašanje, ili da li ti neki netrivijalan algoritam radi kako treba.

Mogu da zamislim da u "udarim bazu i prikažem" enterprise svetu nemaju tako jak cult following, ali eto ima i softvera u kome je baza samo nešto periferno što se ponekad pipne a glavni posao radi nešto drugo.
rade.radumilo rade.radumilo 15:15 22.11.2016

Re: Programiranje

neukih i smotanih coding monkeys


Potraži definiciju code monkey. Code monkey nije neko ko je neuk i smotan, već neko koga ne zanima kompletno rešenje, zahteva isključivo straight forward taskove itd.
alselone alselone 15:17 22.11.2016

Re: Programiranje

Izvini, ali kakve veze to ima sa UT? Za to služe IT.


BAs tome sluze UT.

Vi ne praktikujete code review?

Rucni code review da bi pronasao promene na apijima, sto mozes automatski da proveris za sekund? Logicno. To je kao kada bi sate dizajna zamenio mesecima razvoja pa shvatio da ne ide.

Zapetljao si se gde ne treba, bolje se vrati i reci da ti je izledelo da su UT glupost i sve cemo zaboraviti.
rade.radumilo rade.radumilo 15:20 22.11.2016

Re: Programiranje

BAs tome sluze UT.


Ne tome služe integration testovi.

Rucni code review da bi pronasao promene na apijima, sto mozes automatski da proveris za sekund?


To nije namena peer code review-a, ali između ostalog će i to uočiti.
maksa83 maksa83 15:20 22.11.2016

Re: Programiranje

Code monkey nije neko ko je neuk i smotan, već neko koga ne zanima kompletno rešenje, zahteva isključivo straight forward taskove itd.

Šta su straight forward taskovi?

alselone alselone 15:22 22.11.2016

Re: Programiranje

Rade, ti nisi developer vise je l? postao si menadzer pre jedno 6, 7, 8 godina?

Baci pogled ovamo.
Unit testing can be defined as testing classes through their public API
rade.radumilo rade.radumilo 15:24 22.11.2016

Re: Programiranje

Šta su straight forward taskovi?


Da jedna osoba izdeli use case na takove precizno definisane, bez da zahteva od developera da osmisle sami rešenje koje će se uklopiti u acceptance criteria.
maksa83 maksa83 15:25 22.11.2016

Re: Programiranje

Rade, ti nisi developer vise je l? postao si menadzer pre jedno 6, 7, 8 godina?

To je i sretna okolnost (što ne piše više nikakav kod) a sa druge strane je i nesretna zato što ne kapira šta čemu služi i zašto je bitno.

Jedino zbog čega mu se možda može gledati kroz prste je ako je i svoj koderski život proveo šamarajući napred nazad neku bazu i forme.
rade.radumilo rade.radumilo 15:25 22.11.2016

Re: Programiranje

Baci pogled ovamo.
Unit testing can be defined as testing classes through their public API


I šta, neko promeni potpis public metode, tako da ne može da se koristi starim pozivom više? To bih mu oprostio jednom na projektu, ali samo jednom.
maksa83 maksa83 15:25 22.11.2016

Re: Programiranje

Da jedna osoba izdeli use case na takove precizno definisane, bez da zahteva od developera da osmisle sami rešenje koje će se uklopiti u acceptance criteria.

Rade, ti nisi čovek, ti si sertifajd skram master. Što nisi odma' rekao...
rade.radumilo rade.radumilo 15:26 22.11.2016

Re: Programiranje

Rade, ti nisi čovek, ti si sertifajd skram master. Što nisi odma' rekao...


And true Scrum believer!
rade.radumilo rade.radumilo 15:29 22.11.2016

Re: Programiranje

Jedino zbog čega mu se možda može gledati kroz prste je ako je i svoj koderski život proveo šamarajući napred nazad neku bazu i forme.


Naprotiv, šamarao sam i klase i objekte i nikada nisam promenio, niti dozvolio da se promeni bilo koji API tako da ne može da se u drugom delu rešenja poziva kao i do tada. Ako se implementira nešto novo, dodaju se novi overloadi ili defaultani argumenti, ali backward compatibility se mora očuvati po svaku cenu.
rade.radumilo rade.radumilo 15:35 22.11.2016

Re: Programiranje

Rucni code review


Primer, EMC ima tough code review proces. Svako parče koda provede najmanje mesec dana u tom procesu, pre nego biva merged na release granu. Sav firmware u njihovom HW-u fercera bez unit testinga i nemaju nekih većih problema.
maksa83 maksa83 15:38 22.11.2016

Re: Programiranje

Primer, EMC ima tough code review proces. Svako parče koda provede najmanje mesec dana u tom procesu, pre nego biva merged na release granu. Sav firmware u njihovom HW-u fercera bez unit testinga i nemaju nekih većih problema.

Osim što na jednu izmenu čekaju mesec dana i košta ih neznani broj čovek-sati, stvarno nemaju problema.

Brate...

Uzgred, junit testing je došao iz baš iz embedded sveta.
dirtyharry dirtyharry 15:46 22.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo

alselone

maksa83

Znate šta omladinci. Ja mislim da se ti svi unit testovi ubace u osnovne škole u plan i program. Bolje to nego oni konstruktori na bazi interfejs tehnologije, bar će neko da razume o čemu se radi.
Šta su ti programeri, ne sme čovek ni pola dana, kojih pola dana ni pet minuta da ih ostavi same. Za čas ti napišu 100 komentara.

PS: Čisto da se zna radi sveopšte diskusije. Mi imamo:
- jUnit testove
- acceptance testove
- integration testove
- smoke testove

Možda ćemo da uvedemo još koje ali za sada bar ovo što imamo krpi ono što treba da platforma radi...
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:46 22.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
Pa ti si kukao na Ofis na Meku (koji je, uzgred, poprilično bezveze, po upotrebljivosti otpr. 60% Windows ofisa. Ne verujem da i u jednoj firmi koja ozbiljno koristi Excel MS Excel može da se zameni Excelom za Meka).


Pa Linux nema čak ni to. Libre Office i slična go*na nisu ni 20% funkcionalnosti MS Office. U principu, funkcioniše to pristojno na Meku, ali mi fale neke stvari. Još nisam prokljuvio šta ću da radim namesto Autoarchive u MS Outlook.

linux i ostala go*na ma da, kako da ne. Sa jedne strane Linus, hiljade developera, i nekoliko desetina miliona korisnika,ceo Unix, i Apple/OSX. sa druge strane rade.radumilo: I Rade pretegao da su ovi govna, ma da.

Nek si nam rekao.
rade.radumilo rade.radumilo 15:49 22.11.2016

Re: Programiranje

Osim što na jednu izmenu čekaju mesec dana


Ne, imaju drugačiji koncept. Ono što prođe sve review faze i sve testove to ulazi u određeni release. Ono što ne prođe ne ulazi. Release je uvek u isto doba u toku godine.
maksa83 maksa83 15:50 22.11.2016

Re: Programiranje

linux i ostala go*na ma da, kako da ne. Sa jedne strane Linus, hiljade developera, i nekoliko desetina miliona korisnika,ceo Unix, i Apple/OSX. sa druge strane rade.radumilo: I Rade pretegao da su ovi govna, ma da.

Uroše, židru mu vugla dok ga alselone i i ja punimo (proverbijalnim, pošto uglavnom nosim plitke martinke) šimikama. Ne što je zaslužio (realno, jeste) nego da se mi osetimo bolje.
maksa83 maksa83 15:51 22.11.2016

Re: Programiranje

Release je uvek u isto doba u toku godine.

rade.radumilo rade.radumilo 15:53 22.11.2016

Re: Programiranje

linux i ostala go*na ma da, kako da ne. Sa jedne strane Linus, hiljade developera, i nekoliko desetina miliona korisnika,ceo Unix, i Apple/OSX


Desktop Linux se vrti na manje od 1% mašina. Na Mac-ovima ljudi koriste ili Number/Keynote/Pages ili MS Office. Open Office i Libre Office ne kiristi ni 2% ljudi Iako su free. Što rekao jedan moj kolega, to da valja ne bi bilo džabe.
rade.radumilo rade.radumilo 15:55 22.11.2016

Re: Programiranje

maksa83
Release je uvek u isto doba u toku godine.




A ti si kanda pobornik continuous delivery?
maksa83 maksa83 16:00 22.11.2016

Re: Programiranje

A ti si kanda pobornik continuous delivery?

Da sam ikom ikad rekao "rilis sledeće verzije će, kao i uvek, biti na proleće" sad bih verovatno radio u Parking Servisu ili bih bio SNS bot (ili i jedno i drugo, treba se diversifikovati). A bilo je tu i malih prostih stvari i srednjih stvari i stvari koje se bilduju po sat vremena.
maksa83 maksa83 16:05 22.11.2016

Re: Programiranje

Šta su ti programeri, ne sme čovek ni pola dana, kojih pola dana ni pet minuta da ih ostavi same. Za čas ti napišu 100 komentara.

Nas'niče Radumilo nas provocira.

Ja sam morao da izađem na ulicu da šutiram bandere da se smirim, pri čemu su neke od bandera bežale i rekle da će da zovu policiju.
rade.radumilo rade.radumilo 16:05 22.11.2016

Re: Programiranje

Da sam ikom ikad rekao "rilis sledeće verzije će, kao i uvek, biti na proleće"


Jedno je SW po narudžbini, a drugo je public SW. Kod ovog drugog na kraju uvek dođeš do toga da iz verzije izbaciš funkcionalnosti koje nisu spremne, a kod onog prvog obično probiješ rok.
rade.radumilo rade.radumilo 16:07 22.11.2016

Re: Programiranje

Nas'niče Radumilo nas provocira.


rade.radumilo rade.radumilo 16:14 22.11.2016

Re: Programiranje

Znate šta omladinci. Ja mislim da se ti svi unit testovi ubace u osnovne škole u plan i program.


Na stranu moje mišljenje o tome, ali mnogo pametnije je da klinci na času informatike nauče šta je TDD nego da prevrću matrice s jedne na drugu stranu do besvesti.
maksa83 maksa83 16:20 22.11.2016

Re: Programiranje

Na stranu moje mišljenje o tome, ali mnogo pametnije je da klinci na času informatike nauče šta je TDD nego da prevrću matrice s jedne na drugu stranu do besvesti.

Evo, progledao Rade.

I dolazimo drugovi do toga da je pretnja fizičkim nasiljem kao TDD/UT - ako ne radi posao to samo znači da je ne koristiš dovoljno.
svarog svarog 16:39 22.11.2016

Re: Programiranje

jbt koji fajt a ja ništa ne razumem. Za ime boga šta je UT
rade.radumilo rade.radumilo 16:40 22.11.2016

Re: Programiranje

Evo, progledao Rade.


Nisam promenio mišljenje, i dalje mislim da je waste. Što ne znači da klinci ne treba da znaju, ako im neko traži.
rade.radumilo rade.radumilo 16:41 22.11.2016

Re: Programiranje

jbt koji fajt a ja ništa ne razumem. Za ime boga šta je UT


To nisu baš načisto ni oni koji su pravoverni. Ima nekoliko definicija, zavisno od vrste programiranja.
maksa83 maksa83 16:42 22.11.2016

Re: Programiranje

jbt koji fajt a ja ništa ne razumem. Za ime boga šta je UT

Arhitekta i menadžer Radumilo je odleteo visoko visoko visoko i u tim uslovima razređene atmosfere ostao bez kiseonika.

Da još pojednostavim - mi smo u pravu, Radumilo nije. To je sve što treba da znaš.
rade.radumilo rade.radumilo 16:44 22.11.2016

Re: Programiranje

Unit testing can be defined as testing classes through their public API


Pitanjce, kako definišeš UT kada nemaš klase? Na primer u JS ili Erlangu?

maksa83 maksa83 16:46 22.11.2016

Re: Programiranje

Pitanjce, kako definišeš UT kada nemaš klase? Na primer u JS ili Erlangu?

Brate, pa gde ti vidš reč klasa u unit testing.

Evo pa uči.
rade.radumilo rade.radumilo 16:49 22.11.2016

Re: Programiranje

Brate, pa gde ti vidš reč klasa u unit testing.


Alse zapeo za tu definiciju, ne ja.

A što se Erlanga tiče, napisao sam se UT za isti hvala na pitanju.
urbana_gerila urbana_gerila 17:07 22.11.2016

Re: Programiranje

dirtyharry



callahane, za maksu iskoristi one skripte pomoću kojih ćeš ga načiniti nevidljivim, a sa ostalima - bez milosti, neka oni razmišljaju koliko ti je banova ostalo!
maksa83 maksa83 17:13 22.11.2016

Re: Programiranje

callahane, za maksu iskoristi one skripte pomoću kojih ćeš ga načiniti nevidljivim

What seems to be the fuss out there?
Just what seems to be the hang?
'Cause you know if ya just don't want me this time around,
Yeah I'll be glad to go back to spirit land
And even take a longer rest,
Before I'm coming down the chute again
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:23 22.11.2016

Re: Programiranje

rade.radumilo
linux i ostala go*na ma da, kako da ne. Sa jedne strane Linus, hiljade developera, i nekoliko desetina miliona korisnika,ceo Unix, i Apple/OSX


Desktop Linux se vrti na manje od 1% mašina. Na Mac-ovima ljudi koriste ili Number/Keynote/Pages ili MS Office. Open Office i Libre Office ne kiristi ni 2% ljudi Iako su free. Što rekao jedan moj kolega, to da valja ne bi bilo džabe.

ma najkonzervativnije procene kažu 3% al nek si nam smanjio 3x
rade.radumilo rade.radumilo 17:27 22.11.2016

Re: Programiranje

ma najkonzervativnije procene kažu 3% al nek si nam smanjio 3x


Evo korigujem se, za 2016 je 2.18%

LINK
alselone alselone 18:04 22.11.2016

Re: Programiranje

i dalje mislim da je waste.


Znači nemaš pojma. Apsolutno nemaš i nemam šta više da kažem. Kod komplikovanih sofverskih projekata koji se razvijaju kroz verzije i kroz saradnju velikog broja developea, UT su apsolutni must pošto značajno povećavaju kvalitet izlaznog proizvoda i ubrzavaju pronalaženje grešaka što ranije u toku proizvodnog procesa.
alselone alselone 18:06 22.11.2016

Re: Programiranje

Alse zapeo za tu definiciju, ne ja.


Sad kao, a zaleteo si se sa pitanjem. Izgleda da ti samo ne znaš dovoljno, da si se zarobio negde devedesetih u razvoju i to je to.
alselone alselone 18:08 22.11.2016

Re: Programiranje

PS: Čisto da se zna radi sveopšte diskusije. Mi imamo:
- jUnit testove
- acceptance testove
- integration testove
- smoke testove


Pa da, što je smešno u svemu Rade po integracionim testovima misli na testiranje internih komponenti.
rade.radumilo rade.radumilo 18:11 22.11.2016

Re: Programiranje

UT su apsolutni must pošto značajno povećavaju kvalitet izlaznog proizvoda i ubrzavaju pronalaženje grešaka što ranije u toku proizvodnog procesa.


Jedini je problem u tome što su rezultati drugačiji. Količina bagova koja se pojavljuje na produkciji se ne smanjuje.
rade.radumilo rade.radumilo 18:12 22.11.2016

Re: Programiranje

Sad kao, a zaleteo si se sa pitanjem. Izgleda da ti samo ne znaš dovoljno, da si se zarobio negde devedesetih u razvoju i to je to.


Biće da si se ti zakopao u class oriented programing i za tebe samo to postoji.
maksa83 maksa83 18:12 22.11.2016

Re: Programiranje

Kod komplikovanih sofverskih projekata koji se razvijaju kroz verzije i kroz saradnju velikog broja developea,

Meni su must i kad radim sam, tim pre što nemam drugi i treći par očiju koji će da uoči moje gluposti. Prosto sam suviše glup da držim sve pokretne delove u glavi i zajebaću stvar pre ili kasnije, i zato su tu UT da protect my ass in the valley of darkness. Da sam pametan kao Rade i da ne grešim nikad bolelo bi me dupe, ovako daj mi svaku štaku koja će me pridržati kad se grešan okliznem.
rade.radumilo rade.radumilo 18:13 22.11.2016

Re: Programiranje

Pa da, što je smešno u svemu Rade po integracionim testovima misli na testiranje internih komponenti.


Odakle ti taj trip, života ti?
alselone alselone 18:14 22.11.2016

Re: Programiranje

Količina bagova koja se pojavljuje na produkciji se ne smanjuje.

Ovo em nije tačno em nije jedini cilj UT. UT ti, na primer, mogu pokriti sve one granične slučajeve koje bi inače morao da pokrivaš mnogo sporijim automatskim testovima ili ne daj bože code review procesom ili ne daj bože još gore ručnim testovima.

Verovatno znaš fazon:

QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers. Orders a sfdeljknesv.

Ako imaš dobre UT možeš da pokriješ 90% ovakvih bagova. Najranije. Što značajno štedi pare.
alselone alselone 18:16 22.11.2016

Re: Programiranje

Odakle ti taj trip, života ti?


Pa kada sam rekao da UT služe za testiranje Apija ti si rekao da za to služe IT. Osim ako u ovom slucaju IT nije nesto drugo.


jedan promeni class API


Izvini, ali kakve veze to ima sa UT? Za to služe IT.
rade.radumilo rade.radumilo 18:16 22.11.2016

Re: Programiranje

Da sam pametan kao Rade i da ne grešim nikad bolelo bi me dupe, ovako daj mi svaku štaku koja će me pridržati kad se grešan okliznem.


Nije stvar u tome, samo mislim da je TDD hype koji je sam sebi svrha a koji nije doprineo onome čemu je namenjen.
maksa83 maksa83 18:17 22.11.2016

Re: Programiranje

Ako imaš dobre UT možeš da pokriješ 90% ovakvih bagova.

Brate šta ima da pokrivaš, rke iz Orakla, pljus na formu, tap-tap-tap, rke nazad u Orakl... a sad moje pare.
maksa83 maksa83 18:18 22.11.2016

Re: Programiranje

Nije stvar u tome, samo mislim da je TDD hype koji je sam sebi svrha a koji nije doprineo onome čemu je namenjen.

Ne znam kojim bih Čarlijevim atributom ovo pre počastio, sve mi nekako slabo...
rade.radumilo rade.radumilo 18:18 22.11.2016

Re: Programiranje

Pa kada sam rekao da UT služe za testiranje Apija ti si rekao da za to služe IT. Osim ako u ovom slucaju IT nije nesto drugo.


Integration testovi služe da testiraju kako različite komponente sistema komuniciraju i funkcionišu u sadejstvu. Unit testovi testiraju unutrašnju logiku neke komponente. Biće da si ti promašio definicije.
alselone alselone 18:20 22.11.2016

Re: Programiranje

Ne znam kojim bih Čarlijevim atributom ovo pre počastio, sve mi nekako slabo...

Ja bih ovde Krkarove atribute koristio. Zamisli da je on developer i da čita ovo. Uživao bih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana