IT| Nauka| Obrazovanje

Taština praznine - informatika u osnovnim školama I

dirtyharry RSS / 19.11.2016. u 11:23

GetImage.aspx?imgId=730596&shotId=1&width=630&height=360

Taština praznine jer nisam znao kako da krstim temu od koje mi je muka. Nego da krenemo od početka. Pre par nedelja me pita moj bratanac da li mogu da mu pomognem oko priprema za takmičenje iz informatike (informacije radi on je sada 6-ti razred osnovne škole).

Kažem naravno, prvo da vidimo šta vi učite i šta ste do sada radili, a onda da vidimo kakav je format takmičenja šta se radi i šta se traži tamo.

Format takmičenja kao i ono što se tamo traži i radi me je prijatno iznenadio. Više o tome može da se nađe ovde. Međutim ono što sam video u školskim udžbenicima je blago rečeno za plakanje.
Uglavnom su Tasa i Nurudin zaduženi za teme obrazovanja i blogove na dotične teme ali ima i ostalih koji bi nešto da kažu na ovu temu.

eSkills-ho%C4%87e-li-se-kona%C4%8Dno-informatika-pojaviti-kao-obavezan-predmet-u-osnovnim-%C5%A1kolama-01.jpg

U moje vreme kada sam ja učio i počinjao sa informatikom serveri su imali 80286 procesor. Da, to je bila aždaha. Da skratim priču, znanje koje sam ja poneo iz osnovne škole na temu informatike je bilo dosta veće u odnosu šta nastavni plan i program nudi sada, da ne zalazimo u to koliko je to decenija iza današnjeg vremena, ali polako, prvo da naglasimo da iako stremimo svetskom vrhu u svakom pogledu, nama je informatika spojena u osnovnoj školi sa bivšim opšte-tehničkim obrazovanjem (OTO nekad bilo) i sada se tu drži sve i svašta na istom fondu časova godišnje (72 časa ili dva časa nedeljno).

Evo, prvo da pogledamo šta se nudi osnovcima za samu informatiku po razredima (PS: obratite pažnju na stvari koje sam podvuko):

Peti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Увод у информатику и рачунарство. Примена рачунара. Рачунарски систем (основни делови, додатни уређаји и софтвер). Повезивање и укључивање рачунара. Коришћење оперативног система рачунара, радно окружење. Програм за обраду текста. Програм за техничко цртање.

Šesti razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Програм за једноставно цртање. Рад са CD-ом и флеш меморијом. Снимање цртежа. Рад са штампачем. Коришћење Интернета.

Sedmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (14) Цртање коришћењем рачунара и израда презентације. Интерфејс - систем веза са рачунаром. Управљање моделима помоћу рачунара. Рад са конструкторима на бази интерфејс-технологије.

Osmi razred

ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ (16) Практична примена рачунара. Рачунарске мреже. Коришћење интернета- приступ светској рачунарској мрежи (www), електронска пошта. Управљање помоћу персоналних рачунара са окружењем. Примена рачунара коришћењем интерфејс технологије – управљање моделима. Коришћење претходно савладаних програма за обраду текста, података, табела, графика, припремати презентације у различитим областима. Израда техничке документација у електротехници коришћењем одабраних програма.

Svi planovi i programi se mogu naći ovde i tu može da se vidi da je to samo mali deo gradiva koje treba da se pokrije ovim fondom časova. Nekada je samo opšte-tehničko obrazovanje imalo isti fond časova (72 godišnje, 2 nedeljno) a sada sve zajedno u isti koš. Da ne dužim ovde mnogo o tome, koga interesuje može na linkovima gore da pogleda kolika papazjanija svega i svačega sada tu ima na tolickom fondu časova.

Elem, da se vratim na temu, pitam bratanca šta mu je nastavnica rekla na tu temu i da li uopšte ima neka literatura odakle može da se sprema za takmičenje, kaže, nastavnica je rekla da nema vremena za to i da ne možemo da vežbamo i da se spremamo za to u školi!!!

Šta može čovek da kaže na sve ovo? Deci je danas bar deset puta teže zadržati pažnju na bilo čemu pored svih tih telefona, tableta, fejsbukova i čega sve ne, i na kraju kada neko dete pokaže interesovanje za nešto onda ostaje uskraćeno i za to malo što bi mu možda bilo interesantno.

komejostreba.jpg

Odmah da se razumemo, ovde uopšte nije reč o mom bratancu, nego o celim generacijama koje su ispuštene i prepuštene dobrim delom da se snalaze kako znaju i umeju. Ne generalizujem, sigurno ima izuzetaka i onih koji su iznad proseka ali ako gore navedeni plan i program dolazi "sa najviše instance" onda tu nešto debelo smrdi. Opet da ne zalazimo u šire teme, ovde ćemo samo da se zadržimo na informatici.

Okačiću još nekoliko tekstova na temu o informatici u osnovnim školama i gde smo mi a gde su ostali, tako da sada neću da dužim na tu temu, imam nekih tridesetak strana ispisanih (do sada) kako se informatika predaje i propagira u osnovnim školama po svetu i šta može kod nas da se uradi, tako da ćemo se još ćerati na tu temu. 

 

PS: Videh juče ovo 

LINK

na vestima. Moje mišljenje je, bolje te pare dajte da se uvede internet u što više škola i da se opeme sa elemntarnim osnovnim sredstvima za držanje nastave itd. i ovo je zanimanje kao i bilo koje drugo, i to što vlada mišljenje ovih godina da se programeri "prave" za godinu dana slobodno možete mačku da okačite o rep. 



Komentari (588)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:26 19.11.2016

Re: srb vs uk

alselone
Englezi su trgovci ljudskim mesom. Da nije Nemaca, bio bi to najgori narod na svetu.

Uuuuuuuu.


e sa ovim nisam saglasan.
predatortz predatortz 23:33 19.11.2016

Re: srb vs uk

vrabac_u_steni
alselone
Englezi su trgovci ljudskim mesom. Da nije Nemaca, bio bi to najgori narod na svetu.

Uuuuuuuu.


e sa ovim nisam saglasan.


Misliš, gori su od Nemaca?
milisav68 milisav68 23:37 19.11.2016

Re: srb vs uk

tadejus
i jos u skolu na nula stepeni dolaze u bermudama..

Pa kad imaju grejanje u školi, autobusu, kući, WC-u...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:37 19.11.2016

Re: srb vs uk

predatortz
vrabac_u_steni
alselone
Englezi su trgovci ljudskim mesom. Da nije Nemaca, bio bi to najgori narod na svetu.

Uuuuuuuu.


e sa ovim nisam saglasan.


Misliš, gori su od Nemaca?


ma ne bre, oni su super za sebe. nama su bili zlotvori to je nesporno, ali daj uzdigimo se malo iz sopstvene perspektive, kvalitetan je to narod, totalno blesav ali kvalitetan (mođda baš zbog te blesavosti).
predatortz predatortz 23:45 19.11.2016

Re: srb vs uk

vrabac_u_steni
predatortz
vrabac_u_steni
alselone
Englezi su trgovci ljudskim mesom. Da nije Nemaca, bio bi to najgori narod na svetu.

Uuuuuuuu.


e sa ovim nisam saglasan.


Misliš, gori su od Nemaca?


ma ne bre, oni su super za sebe. nama su bili zlotvori to je nesporno, ali daj uzdigimo se malo iz sopstvene perspektive, kvalitetan je to narod, totalno blesav ali kvalitetan (mođda baš zbog te blesavosti).


Recimo da mi je blizak njihov humor.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:52 19.11.2016

Re: srb vs uk

predatortz


Recimo da mi je blizak njihov humor.


recimo.
recimo i odnos prema životu koji je racionalan a opet kreativan. u suštini nacija sa jako mnogo duha. znaš, nisu oni postali to što su bili, pa su donekle i sada, tek tako bezveze.
princi princi 01:12 20.11.2016

Re: srb vs uk

Englezi su najsličniji Bosancima. Dobri su samo za šegu i raju, inače su za bilo kakav ozbiljan posao zajebanti, foleri i lenčuge. Ako čoveku treba nešto ozbiljno, nemoj raditi s Englezima.
maksa83 maksa83 01:18 20.11.2016

Re: srb vs uk

Dobri su samo za šegu i raju, inače su za bilo kakav ozbiljan posao zajebanti, foleri i lenčuge.

Pa kad ideš u školu u u štramplicama na -3°C, ne možeš da sačekaš da to prođe i onda kao pušten s lanca - samo bi da se zajebavaš i ako baš nešto mora da se radi onda kolonizuješ udaljene predele, i to preferabli tople, da opet možeš da ideš u štramplicama kao kad si bio mali, al' ti se ne smrznu porodični dragulji.
zilikaka zilikaka 01:22 20.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83
Dobri su samo za šegu i raju, inače su za bilo kakav ozbiljan posao zajebanti, foleri i lenčuge.

Pa kad ideš u školu u u štramplicama na -3°C, ne možeš da sačekaš da to prođe i onda kao pušten s lanca - samo bi da se zajebavaš i ako baš nešto mora da se radi onda kolonizuješ udaljene predele.

I onda dolazimo do logičnog zaključka da je ključ uspeha Nemaca - unterciger!
maksa83 maksa83 01:31 20.11.2016

Re: srb vs uk

I onda dolazimo do logičnog zaključka da je ključ uspeha Nemaca - unterciger!

Ja bih rekao - vrlo precizan i složan strojevi korak u ratu i u miru i puno rudnika na sopstvenom tlu. Kad je od imanja rudnika postalo bitnije imati naftna polja krenuli su tim preciznim složnim strojevim korakomi po naftna polja ali ih ipak saplelo.
tetris tetris 01:43 20.11.2016

Re: srb vs uk

krenuli su tim preciznim složnim strojevim korakomi po naftna polja ali ih ipak saplelo.

Upao im kamenčić u cokulu
princi princi 02:26 20.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83
Dobri su samo za šegu i raju, inače su za bilo kakav ozbiljan posao zajebanti, foleri i lenčuge.

Pa kad ideš u školu u u štramplicama na -3°C, ne možeš da sačekaš da to prođe i onda kao pušten s lanca - samo bi da se zajebavaš i ako baš nešto mora da se radi onda kolonizuješ udaljene predele, i to preferabli tople, da opet možeš da ideš u štramplicama kao kad si bio mali, al' ti se ne smrznu porodični dragulji.

Moja teza je da to ima veze sa maglom i memlom. Naime, ko god je neko vreme živeo u Engleskoj mora da ja zapazio jezivu vlagu koja bukvalno izlazi iz svega: iz zidova, iz vazduha, iz zemlje... gde god se okreneš zapahne te taj miris vlage. U stvari, kad si tamo više ni ne primećuješ, ta memla postaje deo tebe (i obratno). I onda kad je tako memljivo, ne možeš ništa drugo da radiš nego da piješ pivo u pubu. Ono, ajmo raja.

Druga stvar je da strašno vole paradu, strašno puno polažu na appearance, šminku, glumatanje. Recimo, imaš gomilu starih, listed buildings po Londonu koje spolja izgledaju ono, wow, a iznutra su k'o dupe. Ili, obuče se, šatro picne, a, na primer, pocepane mu čarape, ili smrdi na znoj, nije se kupao ko zna od kada, ili ne pere ruke posle pišanja i sranja, to je skoro redovna pojava.

Treća stvar je da su strašno veliki lažovi i licemeri. Ono, gleda te u oči i slaže te k'o ništa. Kažem, to nigde nisam video osim kod nekih mojih drugara iz Sarajeva.

Četvrta stvar je da Engleskinje neverovatno brzo britnu u plač. To nigde nisam video, tu spremnost da se odmah zaplače. Po tom glumatanju i toj, nekoj, glumljenoj paraderiji, po meni, oni su čak slični i Italijanima, samo na drugi način.

Peta stvar, Englez ne smatra da je izašao petkom uveče ako se ne ispovrača. To važi i za muško i za žensko. Ja sam ponekad imao utisak da piju ne zato što uživaju, pa čak ni zato da bi se napili, nego samo da bi povraćali.

Jedna pozitivna strana engleskog mentaliteta je što su dosta generous ovako u proseku, nisu cicije, nisu grebatori, vole da dele. E toga, na primer, kod Bosanaca nema. Svi Bosanci koje sam upoznao su uglavnom grebatori.
emsiemsi emsiemsi 03:02 20.11.2016

Re: srb vs uk

princi
maksa83
Dobri su samo za šegu i raju, inače su za bilo kakav ozbiljan posao zajebanti, foleri i lenčuge.

Pa kad ideš u školu u u štramplicama na -3°C, ne možeš da sačekaš da to prođe i onda kao pušten s lanca - samo bi da se zajebavaš i ako baš nešto mora da se radi onda kolonizuješ udaljene predele, i to preferabli tople, da opet možeš da ideš u štramplicama kao kad si bio mali, al' ti se ne smrznu porodični dragulji.

Moja teza je da to ima veze sa maglom i memlom. Naime, ko god je neko vreme živeo u Engleskoj mora da ja zapazio jezivu vlagu koja bukvalno izlazi iz svega: iz zidova, iz vazduha, iz zemlje... gde god se okreneš zapahne te taj miris vlage. U stvari, kad si tamo više ni ne primećuješ, ta memla postaje deo tebe (i obratno). I onda kad je tako memljivo, ne možeš ništa drugo da radiš nego da piješ pivo u pubu. Ono, ajmo raja.

Druga stvar je da strašno vole paradu, strašno puno polažu na appearance, šminku, glumatanje. Recimo, imaš gomilu starih, listed buildings po Londonu koje spolja izgledaju ono, wow, a iznutra su k'o dupe. Ili, obuče se, šatro picne, a, na primer, pocepane mu čarape, ili smrdi na znoj, nije se kupao ko zna od kada, ili ne pere ruke posle pišanja i sranja, to je skoro redovna pojava.

Treća stvar je da su strašno veliki lažovi i licemeri. Ono, gleda te u oči i slaže te k'o ništa. Kažem, to nigde nisam video osim kod nekih mojih drugara iz Sarajeva.

Četvrta stvar je da Engleskinje neverovatno brzo britnu u plač. To nigde nisam video, tu spremnost da se odmah zaplače. Po tom glumatanju i toj, nekoj, glumljenoj paraderiji, po meni, oni su čak slični i Italijanima, samo na drugi način.

Peta stvar, Englez ne smatra da je izašao petkom uveče ako se ne ispovrača. To važi i za muško i za žensko. Ja sam ponekad imao utisak da piju ne zato što uživaju, pa čak ni zato da bi se napili, nego samo da bi povraćali.

Jedna pozitivna strana engleskog mentaliteta je što su dosta generous ovako u proseku, nisu cicije, nisu grebatori, vole da dele. E toga, na primer, kod Bosanaca nema. Svi Bosanci koje sam upoznao su uglavnom grebatori.

Еееее, сада си најебандус !
Причекај само да се регионци и братство-јединственици пробуде.
cassiopeia cassiopeia 10:22 20.11.2016

Re: srb vs uk

Еееее, сада си најебандус !


Što je najebandus? Pametni će samo da preskoče. A ko je kriv Princiju kad nije upoznao Bosance koji nisu grebatori. Evo mene
dirtyharry dirtyharry 10:29 20.11.2016

Re: srb vs uk

Evo mene


tadejus tadejus 10:44 20.11.2016

Re: srb vs uk

milisav68

i jos u skolu na nula stepeni dolaze u bermudama..
Pa kad imaju grejanje u školi, autobusu, kući, WC-u...

ma jok..
kod nas je znatno više podgrijano nego kod njih..
sad ajde, možda ne baš svugdje, ali u školi mog djeteta majsta založi vurunu u dva sata (škola na savskom vencu) jer tad ide kući pa da djeci ne bude hladno u boravku..
elem kako boravak traje do 6 (mada većina ode do pola 5) onda majsta zagrije na nekih 28 da to drži do 5..
bukvalno te nesvjestica uhvati kad dođeš po njih..
a nama ni inače nije strano da grijemo zimi tako da možemo ležati u kući u kratkim rukavima..
jok englez (a ni ostali evropljani)..
prevoz je takođe (dobro osim podzemne ali djeca u školu ne idu podzemnom) zagrijan tek da ti je ok da sjediš u jakni (što jel, i jeste logično)..
tako da nije to..
nego se oni prosto vjekovima kale da trpe hladnoću pa im ne smeta..
skontaj kako li je moralo biti Škotima u onim njihovim suknjicama na onom minusu gore a još ni gaće nisu bile izmišljene..
burazere..
alselone alselone 10:51 20.11.2016

Re: srb vs uk

a nama ni inače nije strano da grijemo zimi tako da možemo ležati u kući u kratkim rukavima..
jok englez (a ni ostali evropljani)..


Ne greju ni Ameri. Pricam sa kolegom neki dan, on ustao oko 4 po njihovom vremenu za sastanak u Evropi ujutru. I cujemo se Skajpom pola sata pre da se, evo ga ide novi termin od kog mi se kenja, poravnamo pre sastanka, i on sedi u kucu u onoj kucnoj kapi sto sam mislio da samo Gustav nosi. Pitam sta je jebote. Kaze da ne greje kucu nocu i to je to. Bez obzira sto je ustao, ne greje i jebaji ga.
tadejus tadejus 10:54 20.11.2016

Re: srb vs uk

princi

Naime, ko god je neko vreme živeo u Engleskoj mora da ja zapazio jezivu vlagu koja bukvalno izlazi iz svega: iz zidova, iz vazduha, iz zemlje... gde god se okreneš zapahne te taj miris vlage. U stvari, kad si tamo više ni ne primećuješ, ta memla postaje deo tebe (i obratno). I onda kad je tako memljivo, ne možeš ništa drugo da radiš nego da piješ pivo u pubu. Ono, ajmo raja. Druga stvar je da strašno vole paradu, strašno puno polažu na appearance, šminku, glumatanje. Recimo, imaš gomilu starih, listed buildings po Londonu koje spolja izgledaju ono, wow, a iznutra su k'o dupe. Ili, obuče se, šatro picne, a, na primer, pocepane mu čarape, ili smrdi na znoj, nije se kupao ko zna od kada, ili ne pere ruke posle pišanja i sranja, to je skoro redovna pojava.Treća stvar je da su strašno veliki lažovi i licemeri. Ono, gleda te u oči i slaže te k'o ništa. Kažem, to nigde nisam video osim kod nekih mojih drugara iz Sarajeva.Četvrta stvar je da Engleskinje neverovatno brzo britnu u plač. To nigde nisam video, tu spremnost da se odmah zaplače. Po tom glumatanju i toj, nekoj, glumljenoj paraderiji, po meni, oni su čak slični i Italijanima, samo na drugi način.Peta stvar, Englez ne smatra da je izašao petkom uveče ako se ne ispovrača. To važi i za muško i za žensko. Ja sam ponekad imao utisak da piju ne zato što uživaju, pa čak ni zato da bi se napili, nego samo da bi povraćali.Jedna pozitivna strana engleskog mentaliteta je što su dosta generous ovako u proseku, nisu cicije, nisu grebatori, vole da dele. E toga, na primer, kod Bosanaca nema. Svi Bosanci koje sam upoznao su uglavnom grebatori.


ti si baš zavolio te Engleze a i o "drugarima" kanda imaš veoma lijepo mišljenje..

no ima neke istine u tome.. fakat tradicionalno jeste istina da Sarajlije mažu i lažu dok Krajišnici udaraju direkt u glavu..
razlika između prvih i drugih je možda i veća nego između recimo Vojvođana i Šumadinaca.. samo ti nisi provalio da razlika ima..
o razlozima tih razlika pisao je Andrić u svojoj doktorskoj tezi.. ništa epohalno i provlači se kroz sva njegova djela o Bosni..

e sad Engleza i šepurenja što se tiče.. i tu mašiš.. šepurenje je prosto u ljudskoj prirodi (a bogme i životinjskoj) ali od evropskih naroda Englezi su svakako pri dnu ljestvice kad je šepurenje pojavnim u pitanju.. možda su samo još Njemci manje zainteresovani za pojavno (mada auta peru tri puta dnevno ali to je neki drugi mehanizam)..
nego Englezi jesu prosto nevjerovatno inžinjerski netalentovani, prosto je bolno koliko su im loša rješenja svih tehničkih pitanja a jesu i tradicionalisti pa nisu radi da prihvate tuđa bolja rješenja..
i jesu tradicionalno trgovci i moreplovci (manje ratnici) dakle i skloni da prodaju maglu a ne rade nešto konkretno..
ali to su sve neke druge teme..
prevrtljivi albion da..
ali nismo mi ti koji bi to trebalo da kažu..
tetris tetris 11:10 20.11.2016

Re: srb vs uk

nego Englezi jesu prosto nevjerovatno inžinjerski netalentovani

Ovaj deo ne stoji. Industrijska revolucija je počela u UK (čiji je Engleska deo), a bila je bazirana na uvođenju mašina umesto ljudske snage. Poboljsanje efikasnosti hidro sistema, uvođenje parnih mašina, čelična i rudarska industirja, sve su to u osnovi inženjerske discipline i mala je šansa da će ih izmisliti (i proširiti po svetu) inženjerski netalentovana nacija. Verujem da je tada bilo mnogo manje imigracije (premda je Brunelov otac Francuz) nego sada pa da se kaže da su svi inženjeri u UK sa istoka.
tadejus tadejus 11:24 20.11.2016

Re: srb vs uk

tetris
Ovaj deo ne stoji. Industrijska revolucija je počela u UK (čiji je Engleska deo), a bila je bazirana na uvođenju mašina umesto ljudske snage. Poboljsanje efikasnosti hidro sistema, uvođenje parnih mašina, čeličana i rudarska industirja, sve su to u osnovi inženjerske discipline i mala je šansa da će ih izmisliti (i proširiti po svetu) inženjerski netalentovana nacija. Verujem da je tada bilo mnogo manje imigracije (premda je Brunelov otac Francuz) nego sada pa da se kaže da su svi inženjeri u UK sa istoka.


ma dobro da, paušalna ocjena..
preciznije recimo stvari stoje tako da Englezi danas primjenjuju strahovito inferiorna tehnička rješenja u svakodnevnom životu (npr. u kući)..
prosto početna ideja je bila kretenska (sjajan primjer su recimo prozori koji se otvaraju prema spolja ili se uopšte ne otvaraju, pa se prema tome ne mogu ni oprati nikako nego spolja) ili slavine iz kojih teče samo topla ili samo hladna voda..
ajde ovo drugo i da shvatiš ali ovo prvo..
ali britnaska posla.. sad kad su jednom tako uzeli da ih prave e neće vala sad da mijenjaju pa nek ide sve u peršun..
tako da ok, možda to nije toliko stvar odsustva talenta za tehnička pitanja koliko pretjeran tradicionalizam koji ne mijenja ni očigledno inferiorna rješenja..
milisav68 milisav68 12:47 20.11.2016

Re: srb vs uk

tadejus

skontaj kako li je moralo biti Škotima u onim njihovim suknjicama na onom minusu gore a još ni gaće nisu bile izmišljene..
burazere..

Skontaj ti da je na ostrvu (i ne samo tamo) umerenija klima nego ovde (zbog Golfske struje).

Doduše, sada se klima malo promenila, ali ne tako davno su ovde temperature znale da budu danima od -10 do -20, a leti 35-40.

Baš bih voleo da vidim nekoga da ide u školu u bermudama na -27, kao što sam ja išao osamdeset i neke.
princi princi 14:16 20.11.2016

Re: srb vs uk

e sad Engleza i šepurenja što se tiče.. i tu mašiš.. šepurenje je prosto u ljudskoj prirodi (a bogme i životinjskoj) ali od evropskih naroda Englezi su svakako pri dnu ljestvice kad je šepurenje pojavnim u pitanju.. možda su samo još Njemci manje zainteresovani za pojavno (mada auta peru tri puta dnevno ali to je neki drugi mehanizam)..

Vidi se da ne znaš puno Danaca, Holanđana, Švajcaraca, Iranaca, Japanaca, Kanađana... Kao što rekoh, paraderi.

Što se tiče inženjerije i tehničkih rešenja, Englezi jesu inovatori, to im se mora priznati, ali kad je tehnička izvedba u pitanju, tu su teški ošljari. Kod Engleza je, kad je inženjerski dizajn u pitanju, kvalitet uvek u drugom, a troškovi u prvom planu. Strašno su opsednuti koštanjem, i zato su im svi veliki inženjerski sistemi kao, na primer, Tube, ili Heathrow, ili M25, pa i NHS, svi projektovani sa faktorom sigurnosti 1.000001 i sve je stalno na ivici kolapsa.

Kad su ugovori u pitanju, treba samo videti kako su se poneli oko Brexita (čitav Brexit je, zapravo, jedna velika pronevera- ne ulazi se u međudržavne i naddržavne poduhvate te vrste sa stavom hoću kakim, neću kakim) i čoveku je sve jasno koliko je to, u osnovi, jedna nesolidna nacija.
zilikaka zilikaka 14:30 20.11.2016

Re: srb vs uk

Baš bih voleo da vidim nekoga da ide u školu u bermudama na -27, kao što sam ja išao osamdeset i neke.

Išao si na -27, išao si u bermudama ili oba?
milisav68 milisav68 14:44 20.11.2016

Re: srb vs uk

zilikaka
Išao si na -27, išao si u bermudama ili oba?



Oba, ali ne u isto vreme.

To -27 pamtim, jer su mi uši "otpale" ispod kape, a do škole sam imao pet minuta laganog hoda.

Inače nisam zimljiv, nikad nisam nosio untrace, a kapu stavljam tek preko -10.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:16 20.11.2016

Re: srb vs uk

čoveku je sve jasno koliko je to, u osnovi, jedna nesolidna nacija.

i kao takva nesolidna sjebava svet i dan danas punim intenzitetom. mora da je zbog itisona u kupatilu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:19 20.11.2016

Re: srb vs uk

Išao si na -27, išao si u bermudama ili oba?

šta vam je, kao da je to nešto. ja sam u mladosti redovno na -10/15 išla u mini-suknji. noge ti poplave, i u nekom momentu prestaneš da ih osećaš (butine najviše), i onda si ok. možeš tako ceo dan.
tadejus tadejus 17:17 20.11.2016

Re: srb vs uk

princi
e sad Engleza i šepurenja što se tiče.. i tu mašiš.. šepurenje je prosto u ljudskoj prirodi (a bogme i životinjskoj) ali od evropskih naroda Englezi su svakako pri dnu ljestvice kad je šepurenje pojavnim u pitanju.. možda su samo još Njemci manje zainteresovani za pojavno (mada auta peru tri puta dnevno ali to je neki drugi mehanizam)..Vidi se da ne znaš puno Danaca, Holanđana, Švajcaraca, Iranaca, Japanaca, Kanađana... Kao što rekoh, paraderi.Što se tiče inženjerije i tehničkih rešenja, Englezi jesu inovatori, to im se mora priznati, ali kad je tehnička izvedba u pitanju, tu su teški ošljari. Kod Engleza je, kad je inženjerski dizajn u pitanju, kvalitet uvek u drugom, a troškovi u prvom planu. Strašno su opsednuti koštanjem, i zato su im svi veliki inženjerski sistemi kao, na primer, Tube, ili Heathrow, ili M25, pa i NHS, svi projektovani sa faktorom sigurnosti 1.000001 i sve je stalno na ivici kolapsa. Kad su ugovori u pitanju, treba samo videti kako su se poneli oko Brexita (čitav Brexit je, zapravo, jedna velika pronevera- ne ulazi se u međudržavne i naddržavne poduhvate te vrste sa stavom hoću kakim, neću kakim) i čoveku je sve jasno koliko je to, u osnovi, jedna nesolidna nacija.


e što ti je muško oko..
jednom sam se s nekim raspravljala baš oko tih Danaca i njihove navodne nezainteresovanosti za materijalno..
sjećam se da je Goran potegao Jente Law kao dokaz kako oni tradicionalno drže do jednakosti a protiv su šepurenja..
ali avaj..
pa dal ste nekada vidjeli Skandinavca koji ne bi bio perfektno skockan..
ali perfektno..
to je sve colour coordinated, sve je vrhunskog kvaliteta, sve prosto vrišti da je skupo..
oni su uostalom i ponosni vlasnici više globalno uspješnih modnih marki a o valjanju bendiranih kuhinjskih pribora, uzengija za djecu (da, dobro ste pročitali) i stvari tipa grijač šolje za čaj.. pa nema im premca u svijetu..
i kako sad to može da ide s nekim kome kao nije stalno kakav vizuelni utisak ostavlja..
ne može..
dočim oku neprijemčivijih žena od Brintanki ima još samo u Njemačkoj..
i to ne što je priroda toliko škrta prema njima bila nego brate to je operisano od estetike..
istina Njemice ih šiju, kad još puste šiške ispod miške, ali fajt je poprilično izjednačen..
što naravno ne znači da se kod prvih i drugih ne cjeni materijalno.. naprotiv.. ali to površno šepurenje nije njihova igra
tadejus tadejus 17:26 20.11.2016

Re: srb vs uk

milisav68

Skontaj ti da je na ostrvu (i ne samo tamo) umerenija klima nego ovde (zbog Golfske struje).Doduše, sada se klima malo promenila, ali ne tako davno su ovde temperature znale da budu danima od -10 do -20, a leti 35-40.Baš bih voleo da vidim nekoga da ide u školu u bermudama na -27, kao što sam ja išao osamdeset i neke.


real feel je sada već ispod nule, vjetar kad zapiči vjeruj ti meni ladno je..
sad na -27 morao bi ipak nešto da nabaci na ta svoja leđa al kad ti kažem nije za bermude i kratke rukave.. a oni ipak idu..
dočim mi krenemo sa potkošuljama i dugim gaćama bez blama u ranu jesen.. čim prvi hladniji dan dođe mame navale na petoslojnu odeždu i ne skidaju do maja.. pa ako je 25, 25 je, al potkošulja se ne skida..
svea svea 17:26 20.11.2016

..

mora da je zbog itisona u kupatilu.

:)
svea svea 17:27 20.11.2016

..

gedza.73 gedza.73 17:44 20.11.2016

Re: srb vs uk

ja sam u mladosti redovno na -10/15 išla u mini-suknji. noge ti poplave, i u nekom momentu prestaneš da ih osećaš (butine najviše), i onda si ok. možeš tako ceo dan.

n e v o l e m zimu. A ni ona mene.

zilikaka zilikaka 18:17 20.11.2016

Re: srb vs uk


Inače nisam zimljiv, nikad nisam nosio untrace, a kapu stavljam tek preko -10.

Ne može tako, odluči se!
Il ne skidaš kapu od Sv. Luke do Uskrsa il najvoliješ kad ti se mokra kosa na glavi zaledi.
To su dve oprečne škole mišljenja. Valjda znaš....
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:20 20.11.2016

Re: srb vs uk


Elem, ja iz svega ovoga mogu samo da zaključim - svaki Srbin ima svoje Bugare :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:15 20.11.2016

Re: srb vs uk

cool runnings, najslađi film u istoriji. :)
urbana_gerila urbana_gerila 23:25 20.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83



makso, dijete, nije mi tu gerilica pa moram tebe da pitam(ne to, nije dotle došlo, te ako si se obradovao - džabe si se obradovao) - ko su ovde partizani?
emsiemsi emsiemsi 07:04 21.11.2016

Re: srb vs uk

BebaOdLonchara
Išao si na -27, išao si u bermudama ili oba?

šta vam je, kao da je to nešto. ja sam u mladosti redovno na -10/15 išla u mini-suknji. noge ti poplave, i u nekom momentu prestaneš da ih osećaš (butine najviše), i onda si ok. možeš tako ceo dan.

Tako si išla nekada.
A sada ?
gedza.73 gedza.73 09:18 21.11.2016

Re: srb vs uk

ko su ovde partizani

Ma pusti partizane i četnike, ovde je došlo do sudara motika i ašova.
Kopati ili okopavati? Pitanje je s'd.
maksa83 maksa83 09:25 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ma pusti partizane i četnike, ovde je došlo do sudara motika i ašova.
Kopati ili okopavati? Pitanje je s'd.

Ne, drugo je nešto ovde - kolhozi i sovhozi protiv individualnih poljoprivrednih proizvođača, odn. vlasnici polja pamuka koji ne bi da crnci nešto tu vrludaju i imaju svoja imanja pošto nije fer da ja imam crnce i moram da ih hranim (kad nađem za shodno) i plaćam za njih obezbeđenje dok tamo neki crnac kopa za sebe i radi šta hoće.


alselone alselone 09:51 21.11.2016

Re: srb vs uk



Drugo tumacenje bi reklo da se radi o kreativnom knjigovodstvu koje dozvoljava nekim ljudima koji zaradjuju ozbiljnu kintu da placaju poreze i doprinose na inzenjere kao na spremacice koje rade za minimalac, i time direktno stete budzet i prave nelojalnu konkurenciju onima koji placaju sve na belo.
predatortz predatortz 09:51 21.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83
Ma pusti partizane i četnike, ovde je došlo do sudara motika i ašova.
Kopati ili okopavati? Pitanje je s'd.

Ne, drugo je nešto ovde - kolhozi i sovhozi protiv individualnih poljoprivrednih proizvođača, odn. vlasnici polja pamuka koji ne bi da crnci nešto tu vrludaju i imaju svoja imanja pošto nije fer da ja imam crnce i moram da ih hranim (kad nađem za shodno) i plaćam za njih obezbeđenje dok tamo neki crnac kopa za sebe i radi šta hoće.




Crnac prvo mora da odradi asuru, lance, oba para gaća, košulju i sve drugo što je u njega investirano. Tek onda može da mašta o pravu na slobodan rad. Ta pravila važe i za nas IT nigere.
urbana_gerila urbana_gerila 10:01 21.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83

Ne, drugo je nešto ovde - kolhozi i sovhozi protiv individualnih poljoprivrednih proizvođača, odn. vlasnici polja pamuka koji ne bi da crnci nešto tu vrludaju i imaju svoja imanja pošto nije fer da ja imam crnce i moram da ih hranim (kad nađem za shodno) i plaćam za njih obezbeđenje dok tamo neki crnac kopa za sebe i radi šta hoće.



kulak i django unchained, sami protiv svih, su - šta?
maksa83 maksa83 10:18 21.11.2016

Re: srb vs uk

kulak i django unchained, sami protiv svih, su - šta?


Ovo.
maksa83 maksa83 10:25 21.11.2016

Re: srb vs uk

i time direktno stete budzet i prave nelojalnu konkurenciju onima koji placaju sve na belo.

Taj model postoji u celom svetu - postoji puno firmi na zapadu koje neće da imaju zaposlene nego plaćaju kontraktore ili firme koje plaćaju kontraktore. Stalno zaposleni će imati platu, plaćen 401K i ostale obamakerove, itd. itd., a kontraktor neće imati ništa od toga, ali će zauzvrat da uzme više para, i onda je njegov problem da plaća sebi penziono/zdravstveno, itd, pa ako hoće sebi da uplaćuje minimalnu penziju, njegova stvar i pitaće ga staros' gde mu je bila mlados' ludos.

Niko tamo ne kuka na taj aranžman (PremijerTrudoDuradiNešto!), niti kuka na kontraktorske firme nego svako izabere šta mu više odgovara.
predatortz predatortz 10:30 21.11.2016

Re: srb vs uk


Taj model postoji u celom svetu - postoji puno firmi na zapadu koje neće da imaju zaposlene nego plaćaju kontraktore ili firme koje plaćaju kontraktore. Stalno zaposleni će imati platu, plaćen 401K i ostale obamakerove, itd. itd., a kontraktor neće imati ništa od toga, ali će zauzvrat da uzme više para, i onda je njegov problem da plaća sebi penziono/zdravstveno, itd, pa ako hoće sebi da uplaćuje minimalnu penziju, njegova stvar i pitaće ga staros' gde mu je bila mlados' ludos.


Moja žena je radila na nekoliko projekata koje je organizovao UNDP. Sve ovo što je maksa napisao je tačno. Ona je dobijala kintu, da li će sebi da plaća penziono, zdravstveno ili će da bude ovca pa da tu kintu potroši - to njih nije zanimalo. Naravno, sebi je uvek uplaćivala penziono po osnovici za VSS i plaćala neke pare za nekakvo zdravstveno osiguranje koje joj je pokrivalo lečenje u zemlji i inostranstvu.
gedza.73 gedza.73 10:34 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ne, drugo je nešto ovde - kolhozi i sovhozi protiv individualnih poljoprivrednih proizvođača, odn. vlasnici polja pamuka koji ne bi da crnci nešto tu vrludaju i imaju svoja imanja pošto nije fer da ja imam crnce i moram da ih hranim (kad nađem za shodno) i plaćam za njih obezbeđenje dok tamo neki crnac kopa za sebe i radi šta hoće.

zwezam se, ukapirao sam samo nisam baš odabrao stranu. I ti i Als imate pravo u ponečemu a kod nas dao bog sve može i ništa ne može. Zavisi od količine novca u spremištu, veze i uticaja. Unakrsno sa političarima koje vole da se svako malo slikaju stvara divlji zapad a nas sve pretvara u crnce.
Tako da mali paušalac može da nahebe za istu stvar za koju će veliki da se provuče još će lokalna vlastela da ga pohvali kako je zaposlio nekoliko radnika.

sebi je uvek uplaćivala penziono po osnovici

Takav sistem je potpuno legitiman.
Preduzeće otpusti višak radnika, pa ih onda angažuje po potrebi. Bivši radnik naprasno postaje odgovorniji za posao koji obavlja (reklamacije padaju sad njemu na teret), novac koji dobije z aobavljen posao može da raspoređuje po volji, firma ima smanjene obaveze...

Ne znam samo da li kod nas ima fora da odeš na primer na kiosk i uplatiš dažbine državi kako bi angažovao radnika na pet dana.





alselone alselone 10:36 21.11.2016

Re: srb vs uk

Taj model postoji u celom svetu - postoji puno firmi na zapadu koje neće da imaju zaposlene nego plaćaju kontraktore ili firme koje plaćaju kontraktore. Stalno zaposleni će imati platu, plaćen 401K i ostale obamakerove, itd. itd., a kontraktor neće imati ništa od toga, ali će zauzvrat da uzme više para, i onda je njegov problem da plaća sebi penziono/zdravstveno, itd, pa ako hoće sebi da uplaćuje minimalnu penziju, njegova stvar i pitaće ga staros' gde mu je bila mlados' ludos.


To je jako lepo, samo ne postoji kod nas. Zato i kazem da je manipulacija. Da li kod nas mozes da odlucis ili koliku ces penziju uplacivati? Da li mozes kod nas da odlucis da li ces ili neces i koliko zdravstveno uplacivati? Da li tu mogucnost imaju svi ili treba da kukamo drzavadaneuradinistanegoostavisivuzonuzanas?

Niko tamo ne kuka na taj aranžman (PremijerTrudoDuradiNešto!), niti kuka na kontraktorske firme nego svako izabere šta mu više odgovara.

Svaka im cast. Tako bi trebalo i kod nas da bude. Ja navijam za to. Samo, da li je danas tako kod nas?
alselone alselone 10:39 21.11.2016

Re: srb vs uk

Tako da mali paušalac može da nahebe za istu stvar za koju će veliki da se provuče još će lokalna vlastela da ga pohvali kako je zaposlio nekoliko radnika.


Da li tebi zvuci realno da neko u Srbiji na platu od 2500 EUR plati samo 200 poreza i doprinosa? Kao na minimalac. Dok ostali imaju debelo manju platu jer im drzava otme 40 i nesto posto od bruto zarade.

Zamisli da imas firmu, mali si privrednih i pravis srafove, i placas inzenjera 1000 eur plus 600 poreza i doprinosa. I onda tebi dozvole da ne placas vise 600 nego 200. I zamisli da takvih inzenjera imas 100, i da ih ne placas 1000 nego 2000, i da porez nije 600 nego 1200, pa padne na 200. Shvatas o kojoj razlici pricamo?
gedza.73 gedza.73 10:44 21.11.2016

Re: srb vs uk

Da li tebi zvuci realno da neko u Srbiji na platu od 2500 EUR plati samo 200 poreza i doprinosa? Zamisli da imas firmu, mali si privrednih i pravis srafove, i placas inzenjera 1000 eur plus 600 poreza i doprinosa. I onda tebi dozvole da ne placas vise 600 nego 200.

Ne. Ali znajući nas verujem da se ispod tog džbuna krije još ponešto.
Primer
Zabranjen uvoz pločica. Ne može da prođe granicu. Pločice se fakturišu kao 'čvrsto presovan mleven kamen'. Za uvoz mlevenog kamena nije ništa navedeno u uredbi.
Ali pločice u drugačijem agegatnom stanju ne mogu svi da uvezu.
alselone alselone 10:57 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ona je dobijala kintu, da li će sebi da plaća penziono, zdravstveno ili će da bude ovca pa da tu kintu potroši - to njih nije zanimalo.


Mozes da imas primanja a da ne platis poreze i doprinose?
maksa83 maksa83 10:58 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ne. Ali znajući nas verujem da se ispod tog džbuna krije još ponešto.

Ispod tog džbuna su advokati i advokatske firme koje za sebe i mušterije (koje veze sa ITjem nemaju) otvaraju i zatvaraju agencije i promeću pare takvom dinamikom da to niko živ ne može da pohvata.
predatortz predatortz 11:04 21.11.2016

Re: srb vs uk

alselone
Ona je dobijala kintu, da li će sebi da plaća penziono, zdravstveno ili će da bude ovca pa da tu kintu potroši - to njih nije zanimalo.


Mozes da imas primanja a da ne platis poreze i doprinose?


Da! Takav ugovor sa državama su pravili OEBS, UNDP i gomila sličnih organizacija.
Kad je žena radila za OSCE, pre desetak godina, bilo im je čak zabranjeno da uplaćuju sebi staž (govorim o BiH, verujem da je i ovde isto). Uplaćivali su deo plate u neko belgijsko osiguranje, Vanbreda čini mi se, i tim novcem su mogli da raspolažu tek po isteku ugovora.

Dakle, lokalcima ni dinara!
alselone alselone 11:04 21.11.2016

Re: srb vs uk

Meni i dalje nije jasno kako ovo nije jasno.

Imamo dva nivoa:

1. Kompanijski - zasto se moja firma zajebava i na ivici je egzistencije posto placa sve na belo kada moze da kreativnim knjigovodstvom smanji troskove 40%
2. Licni - zasto ja imam znacajno manju platu od kolege u slicnoj firmi na potpuno istom radnom mestu jer ga firma samo "kroz papire" vodi drugacije.
3. Drzavni - pustamo manje placanje doprinosa i poreza na velike plate jer nemamo ideju kako da resimo taj sektor pa ono, jebiga.

alselone alselone 11:04 21.11.2016

Re: srb vs uk

Da! Takav ugovor sa državama su pravili OEBS, UNDP i gomila sličnih organizacija.


Pa je to izolovan slučaj, nemoj samo unositi šum u razgovor.
predatortz predatortz 11:07 21.11.2016

Re: srb vs uk

alselone
Da! Takav ugovor sa državama su pravili OEBS, UNDP i gomila sličnih organizacija.


Pa je to izolovan slučaj, nemoj samo unositi šum u razgovor.


Da, ali se tu vrtela daleko veća lova nego u mnogim drugim delatnostima. Država je zakinuta za ogromnu kintu, a i ljudi koji su radili za te organizacije bez obzira na to što su imali srazmerno visoka primanja. Za početak, izašli su iz toga bez upisanog radnog staža.
urbana_gerila urbana_gerila 11:09 21.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83
Ovo.



gadan čiča rasteš - na tanke strune faćkaš.
Atomski mrav Atomski mrav 11:12 21.11.2016

Re: srb vs uk

Imamo dva nivoa:
1. Kompanijski
2. Licni
3. Drzavni

Bitno je samo jedno, a to su dve stvari - red, rad i disciplina! :)

Ti pređeš da radiš u firmu koja nudi veću platu, tvoj poslodavac počne da se bavi "kreativnim knjigovodstvom" da bi to sprečio - kad već država žmuri na sve to iz nekih trećih razloga.
gedza.73 gedza.73 11:14 21.11.2016

Re: srb vs uk

Mozes da imas primanja a da ne platis poreze i doprinose?

Možeš, što da ne. Kad mogu veliki industrijski giganti što ne bi mogla i ona.
Ja bi mogao da odem u socijalnu službu i da dam izjavu (svojeručno potpisanu) kako nemam 'leba da jedem.
Meni krenu da isplaćuju neku sumu novca i posle par meseci dođu da provere. ispostavi se da je moja izjava lažna, nakarikaju mi troškove, kamate, zatvorsku kaznu, nekoliko dana bude ta vest po svim medijima sa imenom, prezimenom, načinom prevare, par tematskih emisija.

Kad bi krenula istraga pola socijalnih službi bi bilo pozatvarano, mnogo ljudi bi ostalo bez celokupne imovine i tako ostaje kako jeste.

Zamisli neku IT firmu ako proceni da joj je jeftinije da angažuje ljude po ugovoru. Plati ti 2000 eura preko računa a ti radi sa svojim parama šta hoćeš. Smanjila troškove, smanjila broj zaposlenih...
alselone alselone 11:18 21.11.2016

Re: srb vs uk

Bitno je samo jedno, a to su dve stvari - red, rad i disciplina! :)



tvoj poslodavac počne da se bavi "kreativnim knjigovodstvom" da bi to sprečio

Nazalost ovo je trend. Jedino sto bi bilo dobro u svemu tome je sitacija u kojoj drzava izjednaci poreze i doprinose "na dole" a ne "na gore", i to oroci na neki period. Ako nateraju male da rade kao veliki (sto je zapravo cinjenica i u drugim granama industrije) unistice to malo sto se zapatilo. A ako puste velike da rade kao mali to nije fer prema drugim industrijama. Ne znam ni sam sta treba da se uradi, ali da nesto treba, treba.
alselone alselone 11:19 21.11.2016

Re: srb vs uk

Zamisli neku IT firmu ako proceni da joj je jeftinije da angažuje ljude po ugovoru. Plati ti 2000 eura preko računa a ti radi sa svojim parama šta hoćeš. Smanjila troškove, smanjila broj zaposlenih...


Ovo bi bilo najbolje. Pitanje je koliko bi penzioneri poziveli jos u toj siguraciji posto je poverenje u drzavu nula pa niko ne bi uplacivao penziono, ali ko njih jebe, nek pocrkaju. Takodje, nisam bas siguran da to moze kod nas trenutno, je l' tako?
predatortz predatortz 11:23 21.11.2016

Re: srb vs uk

Pitanje je koliko bi penzioneri poziveli jos u toj siguraciji


Penzioni fond, ovakak kakav jeste, odavno je matematički neodrživ. Mora se tražiti novi modalitet. Pridodaj tome surove demogratske podatke, prosečnu starost nacije, produženje životnog veka, nikakav natalitet... Ja se ne bih uzdao u penziju, ako mene pitaš!
maksa83 maksa83 11:30 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ja se ne bih uzdao u penziju, ako mene pitaš!

I ja sam prilično siguran da će penzije koje sad uplaćujemo dok mi dotle dođemo da budu apsolutno nepostojeće, tj. da je u toku jedna piramidalna šema koja će kad tad (a taj trenutak nije jako daleko) da se sruši.
alselone alselone 11:31 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ja se ne bih uzdao u penziju, ako mene pitaš!


Upravo tako. Zato se i cela prica sa porezima ne moze lomiti preko kolena, posto je trenutni penzioni model u zavisnosti od trenutniih primanja a rec fond postoji samo iz razloga iz kog kamikaze nose kacige.
predatortz predatortz 11:35 21.11.2016

Re: srb vs uk

maksa83
Ja se ne bih uzdao u penziju, ako mene pitaš!

I ja sam prilično siguran da će penzije koje sad uplaćujemo dok mi dotle dođemo da budu apsolutno nepostojeće, tj. da je u toku jedna piramidalna šema koja će kad tad (a taj trenutak nije jako daleko) da se sruši.


Mislim da će biti neka uravnilovka, tipa:

Evo ti taman toliko d'neumreš od gladi. Ako si radio nešto pametno u životu, onda si nešto i metao sa strane, kupio nekretninu da je izdaješ... Ako nisi, jbga!
maksa83 maksa83 11:41 21.11.2016

Re: srb vs uk

Evo ti taman toliko d'neumreš od gladi. Ako si radio nešto pametno u životu, onda si nešto i metao sa strane, kupio nekretninu da je izdaješ... Ako nisi, jbga!

Da, tako će to da rade sirotija društva (u najboljem slučaju), bogatija će da uvedu neki basic income koji će biti nešto kao "penzija za sve" koja će biti nešto iznad linije preživljavanja. Sve ovo sa masovnom računarizacijom, automatizacijom i robotizacijom i ukidanjem radnih mesta gura ili ka tome ili ka sveCkoj revoluciji.

Kriza kapitalizma drugovi.
Atomski mrav Atomski mrav 11:47 21.11.2016

Re: srb vs uk

Da, tako će to da rade sirotija društva, bogatija će da uvedu neki basic income koji će biti nešto kao "penzija za sve" koja će biti nešto iznad linije preživljavanja.

Otprilike ovako funkcionišu penzije u Norveškoj. Ali imaju i najbogatiji penzioni fond na svetu (oko 750 milijardi evra).
Atomski mrav Atomski mrav 11:49 21.11.2016

Re: srb vs uk

Jente Law

Jante - jente je devojka/devojčica.
maksa83 maksa83 11:54 21.11.2016

Re: srb vs uk

Otprilike ovako funkcionišu penzije u Norveškoj. Ali imaju i najbogatiji penzioni fond na svetu (oko 750 milijardi evra).

Imaju, zato što imaju a) pamet, b) društvenus svest i c) naftu.
gedza.73 gedza.73 12:10 21.11.2016

Re: srb vs uk

Ako si radio nešto pametno u životu, onda si nešto i metao sa strane, kupio nekretninu da je izdaješ.

Možda se nekome tupi da stavi sve parametre (broj penzinera, prosečnu starost, nekretnine) u bubanj i da izračuna kako je porez na nekretnine mali. Pa se onda pobune oni što imaju vile sa bazenima i porez ostane isti. Ako stegnu političare tajnim dosijeima možda se i smanji. Onda država uzme kredit da isplati penzije, pa ti stignu na PIO ova današnja državna piskarala, uzme se još jedan kredit, pa svi zajedno kukamo kako nikad nije bilo gore...

tadejus tadejus 14:02 21.11.2016

Re: srb vs uk

predatortz

Crnac prvo mora da odradi asuru, lance, oba para gaća, košulju i sve drugo što je u njega investirano. Tek onda može da mašta o pravu na slobodan rad. Ta pravila važe i za nas IT nigere.


a šta će mu gaće? ako je mogo škot da ladi khm vjekovima što sad on ne može?
tadejus tadejus 14:07 21.11.2016

Re: srb vs uk

Atomski mrav
jante - jente je devojka/devojčica.


mrzilo me da guglam a slutila sam da nije jente..
ljenos je boles
tadejus tadejus 14:12 21.11.2016

Re: srb vs uk

alselone
Zamisli neku IT firmu ako proceni da joj je jeftinije da angažuje ljude po ugovoru. Plati ti 2000 eura preko računa a ti radi sa svojim parama šta hoćeš. Smanjila troškove, smanjila broj zaposlenih...Ovo bi bilo najbolje.

Pitanje je koliko bi penzioneri poziveli jos u toj siguraciji posto je poverenje u drzavu nula pa niko ne bi uplacivao penziono, ali ko njih jebe, nek pocrkaju. Takodje, nisam bas siguran da to moze kod nas trenutno, je l' tako?


može do dve godine po osnovu ugovora o povremenim i privremenim poslovima..
preko dve ne može ali može onda da se izmisli neko sasvim novo radno jelte mesto na kom ćeš ti opet privremeno i povremeno da radiš i plaćaš neki sića porez..
e sad ak ima neka dobra knjigovodstvena duša da kaže koliko se tačno time uštedi, tj. šta sve od obaveza (zdravstveno, penziono isl) na taj način može da se izbjegne..
ali cjenim da ljudi i ne vole takve ugovore, ostao je duboko usađen (i kod nas i vani) taj osjećaj da je nekako slađe i bolje imati posao na neodređeno i duplo manju platu nego duplo veću lovu ali ugovor na oročeno vrijeme..
evo ja sad upravo vodim bitku sa sobom na tu temu..
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:47 21.11.2016

Re: srb vs uk

Verujem da je tada bilo mnogo manje imigracije (premda je Brunelov otac Francuz) nego sada pa da se kaže da su svi inženjeri u UK sa istoka.

Инжињери, иноватори, проналазачи у области медицинских наука итд. су у непропоционално високом броју били Шкоти, од Џејмса Вата, Бела, па даље.
tetris tetris 15:57 21.11.2016

Re: srb vs uk

Инжињери, иноватори, проналазачи у области медицинских наука итд. су у непропоционално високом броју били Шкоти, од Џејмса Вата, Бела, па даље.

Hm, ima li uopšte razloga uvoditi nacionalizam u UK u ovu priču. Ali kad već spominješ "neproporcionalno visok broj" kaži koji je to broj, ili bar opseg (ali sa nekom validnom referencom) i zašto je to tebi bitno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:12 21.11.2016

Re: srb vs uk

tetris
Инжињери, иноватори, проналазачи у области медицинских наука итд. су у непропоционално високом броју били Шкоти, од Џејмса Вата, Бела, па даље.

Hm, ima li uopšte razloga uvoditi nacionalizam u UK u ovu priču. Ali kad već spominješ "neproporcionalno visok broj" kaži koji je to broj, ili bar opseg (ali sa nekom validnom referencom) i zašto je to tebi bitno.


Биће зато што сам шкотска националисткиња.

Уз то је чињеница да Шкоти чине свега око 7-8% британског становништа, а њихов допринос науци је изузетно значајан, посебно када се узме у обзир да се ради о малобројном народу који насељава не баш најгостољубивије делове на северу британског острва.

Споменула сам Џејмса Вата и Александра Бела. Математичар Џон Напиер (чије име носи единбуршки универзитет) је "измислио" логаритамски рачун и шибер/абакус, заиста фантастичну справу, оно што се код нас звало "енглески клозет" је изум Шкота Александра Камингса, Џорџ Клегхорн је увео кинин као лек за маларију, Александар Флеминг пеницилин, лорд Келвин скалу за мерење температуре итд, итд. Иза многих ствари које данас свакодневно користимо је неки шкотски изумитељ.
tetris tetris 18:07 21.11.2016

Re: srb vs uk

Биће зато што сам шкотска националисткиња.

Уз то је чињеница да Шкоти чине свега око 7-8% британског становништа, а њихов допринос науци је изузетно значајан, посебно када се узме у обзир да се ради о малобројном народу који насељава не баш најгостољубивије делове на северу британског острва.

Škotska tada, a i danas, je deo UK. Brojiti krvna zrnca naučnika koji su radili i sarađivali u istim granicama (geografskim i naučnim kroz članstvo u državnim institucijama i asocijacijama) nije baš interesantno.

Populaciju Škota u UK je lako pronaći, ali ja sam te pitao za "neproporcionalno visok broj inženjera, inovatora, pronalazača u oblasti medicinskih nauka koji su bili Škoti". Kad si tako olako potegla teoriju "krvi i naučnog doprinosa" onda sigurno možeš da je podupreš rezultatima neke antropološke studije (ili ne možeš).

Možda bi bilo zanivljivo i klasterovati ih po regiji Škotske iz koje vuku poreklo; da li je to Highlands ili Lowlands, Speyside, možda sa raznih otoka. Istorijski gledano, oni iz Highlands-a su prilično često maltretirali južnije Škote. Još bolje, distribucija naučnika po škotskim klanovima bi bila sjajna, pa da vidimo koliko ih ima od Wallace-a, koliko od Campbell-a, a koliko od MacDonald-a.

P.S. Naučni doprinos navedenih naučnika je nemerljiv.
Atomski mrav Atomski mrav 09:57 22.11.2016

Re: srb vs uk

cool runnings, najslađi film u istoriji. :)


Derice Bannock: [Derice sees Sanka's breath in the cold Calgary air] Sanka mon, whatcha smoking?
Sanka Coffie: I'm not smoking, I'm breathing!
mlatisa mlatisa 18:00 20.11.2016

Sadržaj infromatike za 5. razred

Problem je što je predmet o kome se priča tek jednim delom (da ne kažem delićem) posvećen informatici. Konkretno 16 od 70 časova ako sam dobro shvatio. Verovatno bi imalo smisla da postoji poseban predmet informatika, ali država nema nameru da plaća nove nastavnike koji bi to sprovodili pa je sada bitka šta da se ukine, tj. ko da se otpusti, da bi se to ubacilo (ppostoji zakonsko ograničenje o broju časova koje đak može da ima u toku nedelje).

Plan za peti razred se može naći ovde LINKLINK

Jukie Jukie 06:26 21.11.2016

Re: Sadržaj infromatike za 5. razred

mlatisa
16 od 70 časova
To je oko dva meseca, verovatno u cugu
rade.radumilo rade.radumilo 12:35 21.11.2016

Šta je cilj?

Najveći problem ovde predstavljaju nejasni ciljevi.

Za šta treba, zapravo, da dete bude osposobljeno nakon osnovne škole? Kojim veštinama treba da vlada? Tek kada to definišemo, možemo neki program kreirati.

Treba da postoje dva nivoa:
- Jedan je informatika kao zaseban predmet i u okviru koje bi se dete upoznalo sa osnovama programiranja i razvoja aplikacija.
- Drugi nivo je korišćenje alata. Ovde u stvari ne bi trebalo da postoji poseban predmet, već bi ovo trebalo uvrstiti u programe svih ostalih predmeta u školi. CAD alati na časovima OTO-a, Excel na časovima matematike, fizike. Word na času Srpskog. Photoshop na času likovnog. Internet za istraživanje podataka za čas geografije, istorije. Powerpoint za bilo koji predmet, zadatak da se pripremi prezentacija na bilo koju temu.

EDIT: Da Uroš ne bi odmah pao u vatru , podrazumevam i odgovarajuće open source verzije tih alata. U stvari, dete bi trebalo da ima slobodu da koristi alat koji ima na raspolaganju (npr. Keynote - MacOS umesto Powerpointa) čime bi se klinci dodatno potakli da nauče:
1. Usklađivanje formata (nešto što ni većina odraslih ne zna).
2. Kreiranje sadržaja tako da se može jednostavno prebaciti iz formata u format.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:36 21.11.2016

Re: Šta je cilj?

rade.radumilo
Najveći problem ovde predstavljaju nejasni ciljevi.

Za šta treba, zapravo, da dete bude osposobljeno nakon osnovne škole? Kojim veštinama treba da vlada? Tek kada to definišemo, možemo neki program kreirati.

Treba da postoje dva nivoa:
- Jedan je informatika kao zaseban predmet i u okviru koje bi se dete upoznalo sa osnovama programiranja i razvoja aplikacija.
- Drugi nivo je korišćenje alata. Ovde u stvari ne bi trebalo da postoji poseban predmet, već bi ovo trebalo uvrstiti u programe svih ostalih predmeta u školi. CAD alati na časovima OTO-a, Excel na časovima matematike, fizike. Word na času Srpskog. Photoshop na času likovnog. Internet za istraživanje podataka za čas geografije, istorije. Powerpoint za bilo koji predmet, zadatak da se pripremi prezentacija na bilo koju temu.

EDIT: Da Uroš ne bi odmah pao u vatru , podrazumevam i odgovarajuće open source verzije tih alata. U stvari, dete bi trebalo da ima slobodu da koristi alat koji ima na raspolaganju (npr. Keynote - MacOS umesto Powerpointa) čime bi se klinci dodatno potakli da nauče:
1. Usklađivanje formata (nešto što ni većina odraslih ne zna).
2. Kreiranje sadržaja tako da se može jednostavno prebaciti iz formata u format.


Strategija informatičkog obrazovanja, u svojoj preambuli (ma znam ali zezam se) tvrdi da:

"polazeći od osposobljenosti nastavnog kadra donosi ovu strategiju" svedoči da obrazovanje služi da popuni fond časova. Pa se probralo šta su ovi u stanju da predaju bez njakanja.
A obzirom da je strategija, moliću lepo ne biram šta bi voleli da deca znaju, ili šta će im nedajbože zatrebati nego od ovoga što je realno moguće. A to stvarno nije mnogo...

Ogroman broj nastavnika informatike je završio one dopisne škole u Kruševcu i Čačku beše, notorne po ozbiljnoj brizi za uplaćene rate.
rade.radumilo rade.radumilo 17:47 21.11.2016

Re: Šta je cilj?

A obzirom da je strategija, moliću lepo ne biram šta bi voleli da deca znaju, ili šta će im nedajbože zatrebati nego od ovoga što je realno moguće. A to stvarno nije mnogo...


Grđe od toga je, što ako klinci pokažu nekakvu inicijativu dobiju po nosu. Osim kod retkih izuzetaka, aj nek neki klinac napravi PP (ili pu-pu đavolja rabota, daleko bilo, Sway) prezentaciju o autoru i književnom delu. Ima bre gavranovim perom umočenim u mastilo, na pergamentu da piše!
milos_1 milos_1 23:40 22.11.2016

Informatika u osnovnim skolama

IT su danas razvojni deo svake zemlje i imaju veliko ucesce u GDP. Mnogi ljudi danas na internetu zarade svoju penziju i platu na zapadu.Srbija treba ozbiljno da opismeni decu i stanovnistvo.Ne samo deca da igraju igrice i budu na fb. Licno mislim da tu lezi vise profita nego u ostalim sektorima privrede.
dirtyharry dirtyharry 22:14 24.11.2016

Re: Informatika u osnovnim skolama

milos_1
IT su danas razvojni deo svake zemlje i imaju veliko ucesce u GDP. Mnogi ljudi danas na internetu zarade svoju penziju i platu na zapadu.Srbija treba ozbiljno da opismeni decu i stanovnistvo.Ne samo deca da igraju igrice i budu na fb. Licno mislim da tu lezi vise profita nego u ostalim sektorima privrede.

Sa tim se slažem. Putem internet može mnogo toga da se radi, a ne samo programiranje kako to neki misle.
Bilo koje znanje može da se proda manje ili više na taj način.

tom tom 15:32 23.11.2016

problem obrazovanja je obaveznost programa

Mislim da je glavni problem obrazovanja rigidnost - obaveznost planova i programa. Obrazovanje bi trebalo da bude jedno radosno nelinearno kretanje kroz svetsko znanje i da svako pokupi ono što ga zanima i ka čemu ima afiniteta.

Što kaže Bata Stojković u "Varljivom letu": "Možeš da ne znaš gde je Abu Dabi....". Prosto, ako ti zatreba, naći ćeš ga na google maps-u
milos_1 milos_1 15:31 24.11.2016

Informatika u skolama

U eri informaticke revolucije deca se moraju pripremati od prvog razreda da savladaju nivo krajnjeg korisnika(end user).
dirtyharry dirtyharry 22:13 24.11.2016

Re: Informatika u skolama

milos_1
U eri informaticke revolucije deca se moraju pripremati od prvog razreda da savladaju nivo krajnjeg korisnika(end user).

Baš tako, ima još nekoliko tekstova na tu temu baš kako može da se krene sa tim od prvog razreda jer tu ima gomila problema, tehnički uslovi, nastavni kadar, itd...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:06 24.11.2016

Pošteno...

nastavnica je rekla da nema vremena za to i da ne možemo da vežbamo i da se spremamo za to u školi!!!

dirtyharry dirtyharry 22:11 24.11.2016

Re: Pošteno...

Jelica Greganović
nastavnica je rekla da nema vremena za to i da ne možemo da vežbamo i da se spremamo za to u školi!!!



To sam i ja reko drugarice, pa šta ta deca zaboga zamišljaju u školi da uče nešto...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana