Istorija| Jubileji| Na današnji dan| Nostalgija

Srećan praznik drugarice i drugovi

uros_vozdovac RSS / 29.11.2016. u 11:17

Danas je svakako dan za nostalgiju, na nju, hvala na pitanju, niko nije imun, zašto bi mene zaobilšo. Sluša se malo muzka Jugoslavije, sećamo se da smo na današnji dan baš lepo, obilato jeli, mi se radovali slobodnim danima, putovalo se dosta - kod rodbine na selo, jer svinjokolj je, a umeo je počesto i da nas obraduje sneg...
Trpeza je bila gotovo uniformna, ali svakako nije u porodičnim budžetima predstavljala jamu, a znao je da nas zadesi i malo bolji TV program sa kvalitetnijim sadržajem.

Pristojan praznik pristojnih ljudi - Jugoslovena.

Danas, ostala nam nostalgija, pa mi bude malo krivo što ovo pišem sa posla, a ne od kuće, gde bih svakako zalivao neku prasetinu u šporetu, ali tu smo gde smo.

Šta sam hteo? A da, umal` da zaboravim...

Starija princeza, sve češće traži da joj pričamo o Jugoslaviji, pa vidim, dopada joj se. Možda nam malo ne veruje, ali svakako joj se dopada. Niko nije imun na društvo, pa ni ona, a šta će; odrastala je ovde, uz ciničan i gorak društveni mejnstrim, ne čudi me da joj se ono čini boljim i sadržajnijim... Uostalom jedina država u kojoj sam ja bio mlad, poletan bila je Jugoslavija, sa Srbijom je stiglo ovo što jeste, možebiti da u našim pričama i Juga izgleda bolja nego što jeste bila, ali da je ovo gore - ne treba nam ulepšavanje, doboljan jepogled kroz prozor. Tako se nekako i danas pričamo o nostalgiji.

Nedostaje mi, možda nekako najviše - samopoštovanje koje smo kao Jugosloveni gajili, na društvenom nivou. I koncept nauke koju je Jugoslavija gajila. Možda pretenciozna ideja i koncept, možda čak i arogantna i nepotkrepljena rezultatima, ali ideja da društvo ozbiljno i strateški ulaže u nauku, jeste ono što mi nedostaje.

Sasvim slučajno u jednom projektu na kojem radim ariviramo neki dokumentarni materijal, 1960. godine osnovan Institut koji je eksperimentisao sa uticajem radijacije na biljni svet. Sve uredno dokumetovano...

Pa se zamislim, na primer danas, Mufty Zukorlić, predsednik odbora za nauku i tehnologiju ove srpske Narodne skupštine, da predano radi na projektu bilo kakvog instituta koji se bavi bilo kakvim naučnim radom, i odmah mi smešno... I taj smeh sliku automatski stavlja u kategoriju nezamislivog. I jeste nezamislivo.


U te dve slike sa jedne strane Pavle Savić i Institut, sa druge strane Mufty i nelegalni objekat kvazi univerziteta krije se suštinska razlika između Jugoslavije i Srbije. I krije se odgovor zašto je Jugoslavija u stvari - neodrživ projekat. Previše jednih a premalo drugih.

Ovim drugima - srećan praznik, on je i dalje naš.

Atačmenti



Komentari (576)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jinks jinks 14:44 29.11.2016

Re: ...

Razumeo sam, to što kažete je u redu, slažem se.

Nisam rekao da niste u pravu, već sam napravio digresiju u odnosu na osnovnu temu.

Važno je da je JUgoslavija imala volju da je ima, da je bila finansirana i negovana, da se u nju ulagalo i da se posledično, za uspeh sticalo društveno priznanje.

Da, ali da li je nešto i naučila iz nekih od svojih neuspeha na ovom planu, i to pokušala da izmeni (na primer, u smislu praktične primene rezultata, ili organizacije istraživanja i kriterijuma za validaciju naučnih rezultata). Na kraju se izgleda sve u dobroj meri i svodi na ovo društveno priznanje o kome pišete, po svaku cenu, uključujući i odsustvo rezultata.

Mislim, zar ne bi naučnički pristup i bi bio da se analiziraju uzroci takvih omaški, koje se izgleda i kasnije ponavljaju.
svarog svarog 15:02 29.11.2016

Re: ...

Važno je da je JUgoslavija imala volju da je ima, da je bila finansirana i negovana, da se u nju ulagalo i da se posledično, za uspeh sticalo društveno priznanje.


Sve to ovo društvo danas ne radi, ne pada mu na pamet, kad spomeneš nauku - budeš ismejan. Opšta klima je da je to nebitno. Kakva crna industrija, tehnologija - kome to treba?


Ti kažeš društvo, ali se meni čini da hoćeš da kažeš država. U tome je razlika, onda je samo država mogla i htela, a sada je to na pojedincima, firmama... kako i treba u tržišnoj ekonomiji. TO nije mali prelaz a pogotovo kad si u međuvremenu pod ratovima i sankcijama.
Ali sve to što pričaš su tvoji utisci. Činjenica je recimo da je 1980. godine SFRJ upala u dužničku krizu i da je do 1990. godine imala izgubljenu deceniju što se tiče privrednog rasta.
Budimo pošteni JU ekonomija je uglavnom bila šrafciger industrija (to ne znači da nije bilo izuzetaka) i nije uspela da preskoči u narednu fazu. Mislim da nikada to ne bi ni uspela sa samoupravljanjem i društvenim preduzećima kakva je imala.
Jeste bilo je lepo ali neodrživo
princi princi 15:18 29.11.2016

Re: ...

Važno je da je JUgoslavija imala volju da je ima, da je bila finansirana i negovana, da se u nju ulagalo i da se posledično, za uspeh sticalo društveno priznanje.

Da, ali Jugoslavija ni deo toga ne bi ulagala da Pavle Savić nije bio član Vrhovnog štaba NOV i POJ. U tome i jeste problem: ulaganje u nauku i obrazovanje nije bilo pitanje nekog strateškog opredeljenja nego individualnog zalaganja. Kad su otišli individualci, i nauka je otišla u qrac (kao što je i otišla 80-ih godina u YU).

Sve ovo što Srbija živi je posledica lošeg YU sistema. Da je bila dobra država, YU bi preživela. Simple as that.

edit: pogledah sad na Wiki stranici citat Dušana Kanazira koga do pre par sekundi uopšte nisam bio svestan.
Више пута сам јавно изјављивао: да није било пасионираног, маштовитог, интуитивног истраживача, мислиоца, хуманисте и револуционара академика Савића, да би у СР Србији, а можда и шире, развој савремене биологије био много спорији, и да до развоја неких савремених дисциплина у биологији вероватно не би ни дошло.
niccolo niccolo 15:22 29.11.2016

Re: ...

Jeste bilo je lepo ali neodrživo

Nije bila fleksibilna i spremna da odgovori na promenu uslova poslovanja. Jedan poremećaj cena nafte i jugo privreda se raspala kao da nikada nije ni postojala.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:26 29.11.2016

Re: ...

princi
Važno je da je JUgoslavija imala volju da je ima, da je bila finansirana i negovana, da se u nju ulagalo i da se posledično, za uspeh sticalo društveno priznanje.

Da, ali Jugoslavija ni deo toga ne bi ulagala da Pavle Savić nije bio član Vrhovnog štaba NOV i POJ. U tome i jeste problem: ulaganje u nauku i obrazovanje nije bilo pitanje nekog strateškog opredeljenja nego individualnog zalaganja. Kad su otišli individualci, i nauka je otišla u qrac (kao što je i otišla 80-ih godina u YU).

Sve ovo što Srbija živi je posledica lošeg YU sistema. Da je bila dobra država, YU bi preživela. Simple as that.

edit: pogledah sad na Wiki stranici citat Dušana Kanazira koga do pre par sekundi uopšte nisam bio svestan.
Више пута сам јавно изјављивао: да није било пасионираног, маштовитог, интуитивног истраживача, мислиоца, хуманисте и револуционара академика Савића, да би у СР Србији, а можда и шире, развој савремене биологије био много спорији, и да до развоја неких савремених дисциплина у биологији вероватно не би ни дошло.


Zanimljivo kako su neki delovi mrtve SFRJ prevazišli posledice lošeg sistema...
Elem neće baš biti da je do indivualnog zalaganja, ipak.
princi princi 15:29 29.11.2016

Re: ...

Zanimljivo kako su neki delovi mrtve SFRJ prevazišli posledice lošeg sistema...
Elem neće baš biti da je do indivualnog zalaganja, ipak.

Pa nigde i nikad cela društva ne potonu. To ti je kao Bolcmanova raspodela brzina molekula. Neki su malo brži, neki sporiji, za društvo u celini i državu je bitan prosek.

S druge strane, kad se razgrnu sve paraderije i busanja u grudi, uz izuzetak BiH, sve republike bivše YU su, manje više, tamo gde su uvek bile.
princi princi 15:33 29.11.2016

Re: ...

niccolo
Jeste bilo je lepo ali neodrživo

Nije bila fleksibilna i spremna da odgovori na promenu uslova poslovanja. Jedan poremećaj cena nafte i jugo privreda se raspala kao da nikada nije ni postojala.

Problem je bila loša integrisanost. Ljudi ekonomski nisu bili upućeni jedni na druge, nije bilo infrastrukture, puteva (jebote, kako da gradiš zemlju bez puteva!). Od svih pesama i klicanja odvardarapadotriglava bratstvu i jedinstvu, fircanja po radnim akcijama jedina integrativna stvar je bila košarkaška, fudbalska i vaterpolo liga.
jinks jinks 15:34 29.11.2016

Re: ...

Zanimljivo kako su neki delovi mrtve SFRJ prevazišli posledice lošeg sistema...

Skoro pričao neki ekonomista, da je iz ugla teorije neodrživo da postoji država ili društvo u kome razlika razvijenosti između pojedinih delova prevazilazi određenu meru.

Elem, možda se tom teorijom delom upravo i rukovodila određena gospoda, u trenutku kada su iz SFRJ pokupili sve što je iz njihovog ugla imalo smisla da se pokupi. E kad je trebalo da se nečega malo više odričete kako bi i dalje ulagali u razvoj i onih koji su još uvek u ranom srednjem veku, palo je jedno veliko "zbogom".
princi princi 15:45 29.11.2016

Re: ...

Skoro pričao neki ekonomista, da je iz ugla teorije neodrživo da postoji država ili društvo u kome razlika razvijenosti između pojedinih delova prevazilazi određenu meru.

Da, osnovni problem s ekonomistima: sutra će ti reći zašto danas nešto ne valja zbog onoga što si uradio juče. Mislim, ti si imao zemlju u kojoj je Slovenija imala jednocifrenu nezaposlenost koju je rešavala uvozom radne snage iz Bosne i Kosovo sa nezaposlenošću od cca 50%. Mislim, da Nemci nisu uvezli 2M ljudi početkom 70ih, tj da Tito nije izveo prvi uspešan izvoz nezaposlenosti, ono sranje iz 90ih bi počelo još ranije.
niccolo niccolo 15:46 29.11.2016

Re: ...

Problem je bila loša integrisanost. Ljudi ekonomski nisu bili upućeni jedni na druge

I to da.
rade.radumilo rade.radumilo 16:34 29.11.2016

Re: ...

Da, ali Jugoslavija ni deo toga ne bi ulagala da Pavle Savić nije bio član Vrhovnog štaba NOV i POJ. U tome i jeste problem: ulaganje u nauku i obrazovanje nije bilo pitanje nekog strateškog opredeljenja nego individualnog zalaganja


Mušmule, Pavle je sedeo u Moskvi i bavio se fizikom. Tito se spakovao, otišao za Moskvu, njega pozvao da se vrati a sa Sovjetima dogovorio isporuku svega potrebnog da se napravi nuklearni reaktor. Imre Nađ je to platio glavom. Isto veče kada su ga iz Jugoslovenske ambasade izručili Crvenoj Armiji, voz sa komponentama reaktora je prešao Mađarsko-Jugoslovensku granicu.
Tito je od 58-61 imao trip da napravi A-bombu. Posle je batalio, jer su troškovi ispali pozamašni a i nije išlo uz novu svetsku ulogu koju je krenuo da igra. Tada se priča prešaltala na mirnodopsku upotrebu.
muaddib92 muaddib92 17:39 29.11.2016

Re: ...

Sve ovo što Srbija živi je posledica lošeg YU sistema

Гле, мајку му..
А шта је Србија радила или није радила у протеклих четврт века од распада лошег YU система?
Мислим, свеједно је мени, него да мало орочимо то са последицама, не због ове теме него због свеопштег релативизовања по коме ће се и садашњи режим (а већ је 4 године садашњи) вадити на претходне, па будући на овај.. да неко каже ало бре имаш 100 дана да се вадиш на претходне, после изволи - итд.
Окрени-обрни, на овим просторима та се песма неће скоро певати - нисам никада чуо, нити прочитао да се каже да смо, упркос огромном броју сјајних појединаца и добрих људи - лош и лењ народ. Пре ми је то узрок него лош систем.
princi princi 17:45 29.11.2016

Re: ...

Окрени-обрни, на овим просторима та се песма неће скоро певати - нисам никада чуо, нити прочитао да се каже да смо, упркос огромном броју сјајних појединаца и добрих људи - лош и лењ народ. Пре ми је то узрок него лош систем.

Pa tu lako ide ona o tome kako se ti isti ljudi u nekim drugim sistemima uvek pokažu kao ne tako loš i ne tako lenj narod. Ja koga god od mojih prijatelja u Beogradu znam, mislim da su svi sjajni ljudi i stručnjaci u onome čime se bave. Ja recimo izuzetno cenim Maksu, Plekija (pri čemu njih dvojica ne spadaju u grupu mojih bliskih prijatelja), mislim da takvih ljudi možda u svetu nema. Ima još tu par ljudi za koje se vidi da su baš kvalitetni. Opet, ima ljudi koji žive i rade u inostranstvu, za koje se čak misli da su uspešni, a ti vidiš da su totalni bezveznjaci (eto ja, na primer.)

Kad bi se promenili uslovi igre, promenili bi se i rezultati, nisu Srbi ništa gori od drugih, to su rasističke teorije.
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:16 29.11.2016

Re: ...

maksa83
Delta Ljubljanska je bila u svetskom rangu tada sto se tice hardware-a...

Delta Ljubljanska je kupovala Hanivele i sl. i lepila mu svoje etikete i preprodavala ih dalje. To je bila slovenačka specijalnost, nula invencije je tu bilo.
Inače, ceo SFRJ vek smo služili tome - da zapadne firme preko nas prodaju svoju visoku tehnologiju tamo gde ne bi smele. Pouzdano.


Kao Deltaš, da kažem, akoćemosevređamo za ote Hanivele .... Hanivele je šrafio Ei i po republičkom ključu ih prodavao vojsci i privrednim komorama, to mu je bilo dodeljeno, i tu nikad ništa pametnije od šrafcigera nije bilo.

Delta je imala na vrhuncu razvoja >1K zaposlenih, koji su, osim lepljenja etiketa, radili neki HW i SW razvoj, podržavali dva, tri OSa, nudila komunikacionu HW/Sw koji je bio apsolutno pod njenom kontrolom, gomilu aplikacija, školovanje korisnika i tako, svašta nešto. Ovo je Triglav, od početka do kraja razvijen u Delti:


Imali smo i Partnera, CPM mašinu, interno je reklamirali: Uzmite Partnera, popušite sa nama ... Ima jedan Partner na Dorćolu, u Tehničkom muzeju.

O Deltinom izvozu u PRC samo toliko da je bio pokriven svim mogućim dozvolama iz USA. Više o tom poslu i Delti uopšte u ovoj knjizi, može se naći i verzija na engleskom.

Beogradska Informatika je štafila Burrougse, a pokrivala je teritorijalnu odbranu pokojne nam države i SDK. Za SDK su isporučili i SW, Platni promet širom SFRJ je tada šibao na sveCkom nivou, doslovce.

Institut Pupin je sa računarima prvi počeo u SFRJ, odnosno, preuzeo od Vinče posao i ljude. Razvijali su digitalne i analogne računare. Fascnirao me je analogni računar TARA, napravljen za Beogradski vodovod. Možeš ga videti na Dorćolu. Evo i CERa 111, digitalna makina, napravljena mehanički po MIL specifikacijama, da izdrži truckanje u prikolici



Ako su tvoji stari imali račune u Beobanci, ni to nije moglo bez Pupinovog HW/SW.
U SSSR su se iz Pupina izvozili neki hibridni računari, (i to je postojalo), i tu jeste uvek bilo muljanje i laganje oko dozvola za transfer tehnologoije, koliko sam kao početnik imao pravo da čujem.

Hoću da kažem da nije sve crno/belo, bilo je šrafcigera, bilo je i muljanja a bilo je i ozbiljnog razvoja i držanja koraka sa svetom






maksa83 maksa83 18:23 29.11.2016

Re: ...

podržavali dva, tri OSa

Dakle nisu pravili, nego podržavali. :)
U SSSR su se iz Pupina izvozili neki hibridni računari, (i to je postojalo),

Pupin je drugo, tamo se nešto stvarno razvijalo. Tim računarima je inače "pogonjen" ruski vasionski program.

Edit:
Imali smo i Partnera, CPM mašinu, interno je reklamirali: Uzmite Partnera, popušite sa nama

Partnera se sećam, po njemu sam čak i kucao kad smo bili mladi noulajferi i nađemo nečijeg teču/strinu da nas ubaci negde gde je RC nebranjen.
zovitemegrunf zovitemegrunf 19:07 29.11.2016

Re: ...

Dakle nisu pravili, nego podržavali. :)


Kako da ti kažem, tražilo je izvesno znanje da napraviš recimo komunikacioni frontend procesor koji vozi neki fini okrugli broj, jedno 64 modemske linije, na primer, pa izprocesiraš to što komuniciraš, pa onda preko nekog svog parčeta HW ubaciš u VAXa, a na njemu moraš da napišeš device driver za interface i aplikaciju koja sve to pakuje/raspakuje itd. Imagine Robne kuće Beograd, dok su bile u snazi, koliki je to bio saobraćaj. Nisam siguran, mislim da je Delta držala i ovde pomenuti Infostan.

Pupin je drugo, tamo se nešto stvarno razvijalo. Tim računarima je inače "pogonjen" ruski vasionski program


Možeš da mi veruješ, a ne moraš, bio sam na oba mesta i, govorim strogo u relacijama komercijalnog računarskog HW/SW, ništa mil i slične zajebancije, u Delti je tokom osamdesetih razvijeno mnogo više toga nego u Pupinu.

A vasionski program ... možda, bemliga, posao je imao veze sa vojskom, to nekako procuri u priči uz onaj čisti alkohol koji sam pominjao prošli put. Zvanični kupci su bili instituti pri Akademiji nauka. Proveo sam jedno mesec ipo u Moskvi, prilikom isporuke.
emsiemsi emsiemsi 22:16 29.11.2016

Re: ...

maksa83
Delta Ljubljanska je bila u svetskom rangu tada sto se tice hardware-a...

Delta Ljubljanska je kupovala Hanivele i sl. i lepila mu svoje etikete i preprodavala ih dalje. To je bila slovenačka specijalnost, nula invencije je tu bilo.

Inače, ceo SFRJ vek smo služili tome - da zapadne firme preko nas prodaju svoju visoku tehnologiju tamo gde ne bi smele. Pouzdano.

Да !
Јбт, сећам се, седим ономад у неком рачунском центру за неком микропроцесорском телефонском централом, мислим да је било нешто са десетак линија и стотињак локала. Наравно, налепница Искра. Поиграм се ја мало са том налепницом и мало по мало, скинем је --- и наравно, испод, како и доликује, изрони натпис Ериксон.
Или пак, донесе мени нека Словенка из Искре неки каталог, милина од прибора за електрику и електронику, те држачи каблића самолепиви, те пластичне стезаљке, маса разних лепих ствари итд... Мени не би тешко и извадим оригинални каталог фирме ПАНДУИ <---- ЛИНАК и рекох Словенки --- алал вера домаћице, урадили сте каталог боље од оригинала. Но, недаде се женска дезорјентисати, него настави ко Швабо тралала.
Успут --- често сам се питао зашто ми Срби не знамо тако еклатантно да копирамо и крадемо као Словенци !?
maksa83 maksa83 22:38 29.11.2016

Re: ...

Možeš da mi veruješ, a ne moraš, bio sam na oba mesta i, govorim strogo u relacijama komercijalnog računarskog HW/SW, ništa mil i slične zajebancije, u Delti je tokom osamdesetih razvijeno mnogo više toga nego u Pupinu.

Ma verujem ti, i primi moje iskreno izvinjenje, ispalo je kao da sam zapišao nečiji trud, rad i znanje, a nije mi bila namera.

Ali Slovenci jesu bili veeeliki prepakivači i lepioci etiketa i mi jesmo bili protočni bojler za prodaju zapadne tehnologije Rusima - tajni putić oko gvozdene zavese. Sticajem okolnosti znam jako dobro čoveka koji je učestvovao u tim stvarima i ugovarao ih na međudržavnom nivou.
emsiemsi emsiemsi 11:15 30.11.2016

Re: ...

maksa83
Možeš da mi veruješ, a ne moraš, bio sam na oba mesta i, govorim strogo u relacijama komercijalnog računarskog HW/SW, ništa mil i slične zajebancije, u Delti je tokom osamdesetih razvijeno mnogo više toga nego u Pupinu.

Ma verujem ti, i primi moje iskreno izvinjenje, ispalo je kao da sam zapišao nečiji trud, rad i znanje, a nije mi bila namera.

Ali Slovenci jesu bili veeeliki prepakivači i lepioci etiketa i mi jesmo bili protočni bojler za prodaju zapadne tehnologije Rusima - tajni putić oko gvozdene zavese. Sticajem okolnosti znam jako dobro čoveka koji je učestvovao u tim stvarima i ugovarao ih na međudržavnom nivou.

Кркара ?!
predatortz predatortz 11:45 30.11.2016

Re: ...

Dan danas nema doktorata iz robotike npr, a da nema par referenci sa literaturom iz SFRJ,


Izvini, a iz kog perioda treba da budu reference? Iz Kraljevine?
zovitemegrunf zovitemegrunf 11:55 30.11.2016

Re: ...

maksa83
Možeš da mi veruješ, a ne moraš, bio sam na oba mesta i, govorim strogo u relacijama komercijalnog računarskog HW/SW, ništa mil i slične zajebancije, u Delti je tokom osamdesetih razvijeno mnogo više toga nego u Pupinu.

Ma verujem ti, i primi moje iskreno izvinjenje, ispalo je kao da sam zapišao nečiji trud, rad i znanje, a nije mi bila namera.

Ali Slovenci jesu bili veeeliki prepakivači i lepioci etiketa i mi jesmo bili protočni bojler za prodaju zapadne tehnologije Rusima - tajni putić oko gvozdene zavese. Sticajem okolnosti znam jako dobro čoveka koji je učestvovao u tim stvarima i ugovarao ih na međudržavnom nivou.


Neprijatno mi od tolikog izvinjavanja, pa još od tebe, ovo najozbiljnije. Samo sam hteo da istaknem da je Delta bila nešto drugo, nikako klasičan šrafciger i lepilac etiketa. Poslaću ti englesko izdanje one knjige koju sam pominjao, čim ga budem imao u elektronskoj formi. Jeste da ima notu During the war..., ali vredi pogledati šta se je radilo.
nicknaylor nicknaylor 14:59 29.11.2016

End thread.

Besmislena diskusija. G. Lukatela je svojevremeno bio jedan od naprednijih istrazivaca u oblasti telekomunikacija ali to je bilo dok je ta oblast bila u bebastoj fazi svojoj. Legenda koja kruzi ETF-om je da je bio jedini istrazivac iz komunistickih zemalja koji je dobio grant od americke vlade (doduse nije tako poznato ni da je Krcun isao na obucavanje u USA ali t oje druga prica). Sto se robotike i comp sci tice Jugoslavija ondasnja je mogla da se nosi dok god se pricalo o apstraktnim modelima kompjutera (tipa cuvenog NAR-a). Onog ternutka kada dodje do siroke proizvodnje, upotrebe itd. tu su potrebna ogormna sredstva koje siromasne drzave nemaju.

Ukratko receno kod nas na ETF-u se 90ih cekalo na red na stampanje i postrscript printer je bio wow u to vreme napredna americka omladina je imala pristup takvim resursima u kolikoj meri je htela. Dakle dok god teoretises o necemu to je ok ali kad se dodje do primene tu trebaju pare i ogromna industrija iza tebe koja naravno kreira budzet. Dakle prvo moramo da se slozimo o kojim parametrima pricamo, broj publikacija, broj citations, broj patenata itd. Pa da idemo dalje mada kao sto rekoh je besmisleno. Tako je kako je :)
angie01 angie01 15:14 29.11.2016

JU-GO-SLA-VI-JA, JU-GO-SLA-VI-JA,...

uros_vozdovac uros_vozdovac 15:23 29.11.2016

Re: End thread.

nicknaylor
Besmislena diskusija.

Ne nije besmislena onoliko koliko je nostalgija besmislena, onda da, ali ja ti svedočim da postoji.

Ok ondak se teoretisalo, pa hajd da se složim. Danas se ni ne teoretiše
rade.radumilo rade.radumilo 16:42 29.11.2016

Re: End thread.

Ukratko receno kod nas na ETF-u se 90ih cekalo na red na stampanje i postrscript printer je bio wow u to vreme napredna americka omladina je imala pristup takvim resursima u kolikoj meri je htela.


Napredna Američka omladina je za to plaćala iz sopstvenog džepa, kao što i danas plaća, dok je tebi i meni, na ETF-u, plaćala država. Možemo naširoko raspravljati na temu šta je bolje za društvo, ali to je tema za sebe.
nicknaylor nicknaylor 17:30 29.11.2016

Re: End thread.

rade.radumilo
Ukratko receno kod nas na ETF-u se 90ih cekalo na red na stampanje i postrscript printer je bio wow u to vreme napredna americka omladina je imala pristup takvim resursima u kolikoj meri je htela.


Napredna Američka omladina je za to plaćala iz sopstvenog džepa, kao što i danas plaća, dok je tebi i meni, na ETF-u, plaćala država. Možemo naširoko raspravljati na temu šta je bolje za društvo, ali to je tema za sebe.


Uz svo duzno postovanje pricas o necemu sto nije tako olako kvantifikovati. Ja ti npr, potpisujem da u Kanadi drzava daje subvencije univerzitetima koje su mnogo vece nego skolarina koju studenti placaju (npr. skolarina za 2 semestra je oko 6000 za inzenjerstvo a drzava daje oko 10 000 godisnje po studentu). U Americi drzavni univerziteti (medju kojima ima veoma jakih) takodje dobija subvencije ali nisam siguran kolike. Mogu da proverim ali zasigurno tvrdim da se budzeti univerziteta i Americi ne pune iz skolarina koje placaju studenti. Dakle ta prica o tome da je pokriveno skolarinama nije odrziva. Takodje bismo morali da analiziramo i porez koji su ljudi u SFRJ placali tj. koji su drustvena preduzeca placala drzavi ali to je vec sira prica. Dakle moze da se sracuna koga zanima, mene licno ne zanima samo tvrdim da nije stvar skolarine nego velicine ekonomije i velicine populacije.

U Holandiji i mnogim EU zemljama imas univerzitete gde se uopste ne placa skolarina pa su mnogo pokriveniji resursima/infrastruktorom. Dakle placanje skolarine uopste nije presudno za to nego ekonomska moc drzave, populacija, itd itd. Verujem da ima ekonomista koji mogu da urade uporednu analizu ako ih zanima i/ili imaju interes. Meni licno je nebitno ja sam hedonista u dusi.
princi princi 17:39 29.11.2016

Re: End thread.

U Americi drzavni univerziteti (medju kojima ima veoma jakih) takodje dobija subvencije ali nisam siguran kolike. Mogu da proverim ali zasigurno tvrdim da se budzeti univerziteta i Americi ne pune iz skolarina koje placaju studenti.

Apsolutno ne. Harvard endowment je jedan od najvećih na svetu, neke desetine ako ne i stotine milijardi dolara su u pitanju. Školarine, ja verujem, njima jedva pokriju manje administrativne troškove i, u stvari, su im zajebancija za obrađivanje. Stanford, mislim, da već razmatra ukidanje školarina. Ljudi na PhDjevima, ne znam da li iko plaća svoje školovanje, a i osnovno studiranje je subvencionisano sa najmanje 75%. Sve pričam iz prve ruke (i na osnovu direktnih kontakata sa Yaleom, Princetonom, Caltechom, Stanfordom i MITom, mislim, kao roditelj). Mislim da ljudi iz Kalifornije uopšte ne plaćaju svoje studiranje na Berkliju, na primer. itd, itd
princi princi 18:30 29.11.2016

Re: End thread.

Da, pri čemu su, od pomenutih, samo Berkli i Caltech državni (i to ovaj drugi vrlo selektivan).
nim_opet nim_opet 15:10 29.11.2016

Umalo da zaboravim

O, pa srecan praznik!
nim_opet nim_opet 15:26 29.11.2016

Eh

Pa se zamislim, na primer danas, Mufty Zukorlić, predsednik odbora za nauku i tehnologiju ove srpske Narodne skupštine,


Samo ovo i dovoljno je...sledecih 100 godina se Srbija nece izvuci
highshalfbooze highshalfbooze 16:44 29.11.2016

pre četvrt veka

Intervju profesora dr. Ivana Đurića, kandidata za predsednika Srbije na prvim višestranačkim izborima 1990. godine. Vrlo topla preporuka za čitanje.
>>LINK<<
krkar krkar 17:07 29.11.2016

Politička nekrofilija


Da ne kvarim slavlje slavljenicima.

Nego, nešto drugo mi pade na pamet. Nemam sad pri ruci slike ali možete mi verovati na reč da Četnički Vojvoda Precednik Republike Sa Kraljevskim Grbom i cela ta antijugoslovenska i antikomunistička tevabija - i dalje jedu i piju iz tanjira i čaša sa grbom SFR Nepomenice i crvenom zvezdom. Ni jedna od država nastalih posle one Mrske Tamnice - ni čašu nije mogla da napravi.

Treba li još?
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:12 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

krkar

Da ne kvarim slavlje slavljenicima.

Nego, nešto drugo mi pade na pamet. Nemam sad pri ruci slike ali možete mi verovati na reč da Četnički Vojvoda Precednik Republike Sa Kraljevskim Grbom i cela ta antijugoslovenska i antikomunistička tevabija - i dalje jedu i piju iz tanjira i čaša sa grbom SFR Nepomenice i crvenom zvezdom. Ni jedna od država nastalih posle one Mrske Tamnice - ni čašu nije mogla da napravi.

Treba li još?

Ja sam načuo da se posle eto 25 godina uspeli na uniformama Garde da zamene dugmiće, pa na njima nije više zvezda petokraka.

Nije mali uspeh za četvrt veka.

Kroj, i opšti look and feel je ostao sovjetski, što imajući u vidu potrebu da se onom Vođi dopadnu, i nije ispalo bezveze kako je moglo. Strpljen - spašen.
zemljanin zemljanin 17:26 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

sve do popularnosti Djokovica, jedini nacin da se nekom objani sta je, gde je I da postoji, zemlja Srbija, bila je asocijacija na Jugoslaviju I Tita ... to je znalo barem 90% ljudi po belome svetu I u 90% slucajeva je izazivalo toplu dobrodoslicu ...

EDIT. I kada sam prvi put objasnjavao Vanuacanima odakle smo, a oni Evropu dozivljavaju kao mitsku zamlju negde izmedju Kine I Engleske (toliko ih interesuje) asocirao sam na Jugoslaviju I TIta I barem polovina prisutnih je razvukla osmeh, kao Tito, kul
krkar krkar 17:42 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

zemljanin
sve do popularnosti Djokovica, jedini nacin da se nekom objani sta je, gde je I da postoji, zemlja Srbija, bila je asocijacija na Jugoslaviju I Tita ... to je znalo barem 90% ljudi po belome svetu I u 90% slucajeva je izazivalo toplu dobrodoslicu ...

EDIT. I kada sam prvi put objasnjavao Vanuacanima odakle smo, a oni Evropu dozivljavaju kao mitsku zamlju negde izmedju Kine I Engleske (toliko ih interesuje) asocirao sam na Jugoslaviju I TIta I barem polovina prisutnih je razvukla osmeh, kao Tito, kul


Za desetine godina putovanja po Aziji i Africi jedan jedini put mi se desilo da nisu rekli "Tito": u gradu Pangkalan Bun na Borneu su mi na "Jugoslavija" odgovorili sa "Šuker"!
muaddib92 muaddib92 17:49 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

i dalje jedu i piju iz tanjira i čaša sa grbom SF

Па наравно, нису потребне слике. Клуб посланика на Дедињу се неће приватизовати јер би онда морали и да плаћају то што једу и пију. И салвете су са истим ознакама..
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:50 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

sve do popularnosti Djokovica, jedini nacin da se nekom objani sta je, gde je I da postoji, zemlja Srbija, bila je asocijacija na Jugoslaviju I Tita


Ako je tako, ako su svi za nju čuli, onda mora da je to bila neka mnogo dobra zemlja.
Ko smo mi da o zemlji u kojoj smo živeli sudimo, valjda o tome bolje znaju Vanuacani.

Primera za to kolko hoćeš.
Nema mnogo onih koji nisu čuli za Koreju, onu severnu.
Mnogo dobra zemlja.
niccolo niccolo 17:53 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Ako je tako, ako su svi za nju čuli, onda mora da je to bila neka mnogo dobra zemlja.



Dobro, Tići moraš da priznaš da je bio Krle pre Krleta. I to jedno 50 puta bolji, ali da ne ulazimo sad u to...
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:58 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Tići moraš da priznaš da je bio Krle pre Krleta.


Ultragigamegaturbo, pa sve to na kvadrat, Krle.
Kad on izreklamira to se bre primi, i još misle da su to sami zaključili :)
zemljanin zemljanin 17:59 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

hoochie coochie man
sve do popularnosti Djokovica, jedini nacin da se nekom objani sta je, gde je I da postoji, zemlja Srbija, bila je asocijacija na Jugoslaviju I Tita


Ako je tako, ako su svi za nju čuli, onda mora da je to bila neka mnogo dobra zemlja.
Ko smo mi da o zemlji u kojoj smo živeli sudimo, valjda o tome bolje znaju Vanuacani.

Primera za to kolko hoćeš.
Nema mnogo onih koji nisu čuli za Koreju, onu severnu.
Mnogo dobra zemlja.

OK je samo si izostavio ovaj deo
I u 90% slucajeva je izazivalo toplu dobrodoslicu ...

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:02 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

I u 90% slucajeva je izazivalo toplu dobrodoslicu ...


Zbog te dobrodošlice vredi sve zaboraviti.
I zatvore, i zabrane, i gole otoke, i masovna zaglupljivanja o njemu i posle njega....

Nije važno kako nam je, nego šta će selo reći.
princi princi 18:02 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

I to jedno 50 puta bolji, ali da ne ulazimo sad u to...

I on snimio najbolji album svih vremena?
niccolo niccolo 18:03 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

hoochie coochie man
Tići moraš da priznaš da je bio Krle pre Krleta.


Ultragigamegaturbo, pa sve to na kvadrat, Krle.
Kad on izreklamira to se bre primi, i još misle da su to sami zaključili :)


Ima ta fenomenalna fotka, snimak, šta li je, on i mislim Hruščov, Brežnjev...ko god. Ova Sovjetska mukica nosi neko jadno odelo, u fazonu neki džak od konoplje, izgleda ko ovi naši džipsiji iz Marinkove bare. A Tića nabacio belo Armani odelo, pa pukao po grudima jedno 72 ordena, valjda još iz Austrougarske vojske pa na dalje, još naziva sebe maršalom...Ono, prosto ti bude drago što je takav baja tvoje doživotno mudo, vidi ovog drugog na šta liči.
niccolo niccolo 18:04 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

princi
I to jedno 50 puta bolji, ali da ne ulazimo sad u to...

I on snimio najbolji album svih vremena?

Napisao My way, garantovano
princi princi 18:04 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

hoochie coochie man
I u 90% slucajeva je izazivalo toplu dobrodoslicu ...


Zbog te dobrodošlice vredi sve zaboraviti.
I zatvore, i zabrane, i gole otoke, i masovna zaglupljivanja o njemu i posle njega....

Nije važno kako nam je, nego šta će selo reći.

Dobro, druže, objektivno, Tile je mogao da bude mnogo krvoločniji. Mogao je da pobije na desetine i stotine hiljada, a nije. I zbog toga mu, po meni, treba odati priznanje.
princi princi 18:06 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Ono, prosto ti bude drago što je takav baja tvoje doživotno mudo, vidi ovog drugog na šta liči.

Kad je umro, Englezi su mu se smejali što je nosio onu budžu od prstena na zadnjem prstu, ali su mu dolazili na Brijune, samo tako. Imao malo ljakse ukus, ali, za ovog Trumpa je car. Sine, pazi ako mu ne bi skinuo Melaniju...
niccolo niccolo 18:07 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Sine, pazi ako mu ne bi skinuo Melaniju...

Ma dobro, to je zicer
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:09 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Ima ta fenomenalna fotka, snimak, šta li je, on i mislim Hruščov, Brežnjev.


Pa dobro, znao je da povuče neki šmekersi potez, to stoji.
Recimo to kad je Hruščov došao u Beograd da se kao pomire, čovek mislio da je ok da se malo kao izvini, očekujući od domaćina da kaže, ma nema veze i mi smo malo krivu ili tako nešto, a Tića mrtav ladan sačeka da se ovaj istrtlja i...ne kaže ništa :)

Šmekreski ali na nivou fazona, mangupluka, koji je njemu, njegovom imidžu, nešto i značio, ali to je radost za površne ili za njegove pulene.
Onima kojima je tih godina kupio iz ambara sve što su imali, taj šmekeraj je malo pomogao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:11 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Dobro, druže, objektivno, Tile je mogao da bude mnogo krvoločniji. Mogao je da pobije na desetine i stotine hiljada, a nije. I zbog toga mu, po meni, treba odati priznanje.


Ćuti, dobro je kad nas nije pobio, a mogao je :)
Razumem tu logiku, jeste mogao i gori da bude, ali nije to dovljno da bih ga u dobre svrstavao.
Uvek se može biti još gori.
princi princi 18:11 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Šmekreski ali na nivou fazona, mangupluka, koji je njemu, njegovom imidžu, nešto i značio, ali to je radost za površne ili za njegove pulene.
Onima kojima je tih godina kupio iz ambara sve što su imali, taj šmekeraj je malo pomogao.

Kad smo kod tih poteza, meni je potez veka ono Slobino prozivanje Madlena Olbrajta na suđenju u Hagu. Mislim, na koncu, i Slobče i Mira su izdanci Titovog režima, ili njih ne računamo?
maksa83 maksa83 18:12 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

. I to jedno 50 puta bolji,

Znači Tito je pored svih najboljih pesama Bitlsa napisao i sve najbolje pesme Stounsa?

Uzgred, Krle me izblokirao na Twitteru. Nemam pojma šta mu bi, baš smo se lepo igrali. :(
zemljanin zemljanin 18:13 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

hoochie coochie man
I u 90% slucajeva je izazivalo toplu dobrodoslicu ...


Zbog te dobrodošlice vredi sve zaboraviti.
I zatvore, i zabrane, i gole otoke, i masovna zaglupljivanja o njemu i posle njega....

Nije važno kako nam je, nego šta će selo reći.

mozemo u jedan komentar da potrpamo sve ali nije bas ucinkovito ... ne znam za tvoja iskustva, ali moja a obisao sam dosta destinacija, bila su da je svet imao pozitivnu sliku o drzavi iz koje dolazis I njenom najpoznatijem *predstvaniku* ... I nije mi na pamet padalo a verujem ni ostalima u takvoj situaciji, da ulazim u diskusiju sa Golim otokom, Guantanamo varijantama, niti spopadam Amerikance sa Indijancima niti Spance sa J.Amerikom ...

nigde nisam napisao da je sve bilo ispravno u SFRJ vec govorimo o popularnosti I ugledu koji je (ne)zasluzeno uzivala u svetu I pre I posle ...

Danas,ljudi prepoznaju Srbiju po Djokovicu ali nemaju nikakvo misljenje o samoj drzavi ... niti pozitivno niti negativno ...
princi princi 18:15 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

hoochie coochie man
Dobro, druže, objektivno, Tile je mogao da bude mnogo krvoločniji. Mogao je da pobije na desetine i stotine hiljada, a nije. I zbog toga mu, po meni, treba odati priznanje.


Ćuti, dobro je kad nas nije pobio, a mogao je :)
Razumem tu logiku, jeste mogao i gori da bude, ali nije to dovljno da bih ga u dobre svrstavao.
Uvek se može biti još gori.

Ma voli narod diktatore. Znaš kako su Rusi plakali za Staljinom, i danas plaču mnogi. Pa kako vole sad Vladu (mada, kad je Vlada u pitanju, ni ja nisam ravnodušan), pa Crnogorci kako vole svog Mila. To ti k'o ona jadnica što je prebije Milun, ali ona se opet, jadna, šminka, oblači, oprašta svom Milunu i izvinjava mu se što ga boli ruka.
blogovatelj blogovatelj 18:16 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Za desetine godina putovanja po Aziji i Africi jedan jedini put mi se desilo da nisu rekli "Tito": u gradu Pangkalan Bun na Borneu su mi na "Jugoslavija" odgovorili sa "Šuker"!


Fakat je Drug Stari bio master za diplomatiju. Ovako na prvu loptu, koliko me sećanje služi, u Kanadi, u kontaktima sa ljudima iz Indije, Pakistana, Avganistana, Kine, Šri Lanke, Bangladeša, Kuvajta, Iraka, Irana, Jamajke, Kube, Gajane, Libije, Etiopije, Eritreje, Somalije, Tanzanije, Zimbabvea, Indonezije, Malezije, prve asocijacije su bile Tito.
Komšija Jamajkanac u Torontu mi je čak rekao da je njegov otac imao IMT traktor.
Ali zato u kontaktima sa južnoamerikancima prve ascijacije su uvek sportske, tipa Đoković, Divac, Rambo, Piksi, Savićević. I Kusturica, mada su i svi oni znali za Tita.
Nije bilo diktatora od karijere kome Tito nije bio uzor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:16 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Kad smo kod tih poteza, meni je potez veka ono Slobino prozivanje Madlena Olbrajta na suđenju u Hagu. Mislim, na koncu, i Slobče i Mira su izdanci Titovog režima, ili njih ne računamo?


Ja njih vidim ne samo kao izdanke tog režima nego i kao iskrene u želji da taj režim nastave.
Nisu mogli, nisu umeli, nije im se dalo, šta god, ali da su taj režim voleli i bili njegove pristalice teško je poreći.
Sad vidim titoidsti istovremeno i antislobisti.
Baš lgično nema šta:)
princi princi 18:17 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Uzgred, Krle me izblokirao na Twitteru.

Ko? Krle?? Ne mogu da veruem... odakle njemu, on čovek baš nije od tih RH blokatora. Krle nađe one jadnike ONO i DSZ Slovence da se na njima iživljava, čim oseti tvrdo krene u banovanja.
princi princi 18:19 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

blogovatelj
Za desetine godina putovanja po Aziji i Africi jedan jedini put mi se desilo da nisu rekli "Tito": u gradu Pangkalan Bun na Borneu su mi na "Jugoslavija" odgovorili sa "Šuker"!


Fakat je Drug Stari bio master za diplomatiju. Ovako na prvu loptu, koliko me sećanje služi, u Kanadi, u kontaktima sa ljudima iz Indije, Pakistana, Avganistana, Kine, Šri Lanke, Bangladeša, Kuvajta, Iraka, Irana, Jamajke, Kube, Gajane, Libije, Etiopije, Eritreje, Somalije, Tanzanije, Zimbabvea, Indonezije, Malezije, prve asocijacije su bile Tito.
Komšija Jamajkanac u Torontu mi je čak rekao da je njegov otac imao IMT traktor.
Ali zato u kontaktima sa južnoamerikancima prve ascijacije su uvek sportske, tipa Đoković, Divac, Rambo, Piksi, Savićević. I Kusturica, mada su i svi oni znali za Tita.
Nije bilo diktatora od karijere kome Tito nije bio uzor.

Žabari seku vene za Bregovićem.
princi princi 18:20 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Danas,ljudi prepoznaju Srbiju po Djokovicu ali nemaju nikakvo misljenje o samoj drzavi ... niti pozitivno niti negativno ...

Ne znaju da smo zemlja širokih puteva i nasmejanih ljudi?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:20 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

nigde nisam napisao da je sve bilo ispravno u SFRJ vec govorimo o popularnosti I ugledu koji je (ne)zasluzeno uzivala u svetu I pre I posle ...


Popularnst je nešto drugo.
Ni ugled ne dokazuje valjanost.
Ako pričamo o državi u kojoj smo mi živeli, valjda je normalno da se oslanjamo više na na same, na naše utiske, saznaja, iskustva, a ne na to kako su tu državu videli neki tamo drugi.

To, da je važno kako su nas drugi videli, jeste tipično ono, šta će selo reći.
princi princi 18:24 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

hoochie coochie man
nigde nisam napisao da je sve bilo ispravno u SFRJ vec govorimo o popularnosti I ugledu koji je (ne)zasluzeno uzivala u svetu I pre I posle ...


Popularnst je nešto drugo.
Ni ugled ne dokazuje valjanost.
Ako pričamo o državi u kojoj smo mi živeli, valjda je normalno da se oslanjamo više na na same, na naše utiske, saznaja, iskustva, a ne na to kakos u tu državu videli neki tamo drugi.

To, da je važno kako su nas drugi videli, jeste tipično ono, šta će selo reći.

Evo ovako, te priče o popularnosti i ugledu, mislim, to je njesra. Kad se nađeš u nekoj vukojebini i kad pričaš s nekim Indusom, Pakijem, Žunjom, Afrikance, bre, očajnički tražite bilo kakvu zajedničku temu. I onda on kad iz malog mozga izvuče Tito, Jugoslavija, i nasmeje se kad vidi da je najzad uspeo i pogodio, onda mi to tumačimo kao neko priznanje politici nesvrstavanja. Mislim, ubi nas to naše fundamentalno nerazumevanje sveta...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:27 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

ad se nađeš u nekoj vukojebini i kad pričaš s nekim Indusom, Pakijem, Žunjom, Afrikance, bre, očajnički tražite bilo kakvu zajedničku temu. I onda on kad iz malog mozga izvuče Tito, Jugoslavija, i nasmeje se kad vidi da je najzad uspeo i pogodio, onda mi to tumačimo kao neko priznanje politici nesvrstavanja. Mislim, ubi nas to naše fundamentalno nerazumevanje sveta...


Ma površno do zla boga.
Čudi me da je dosta pametnih ljudi koji nasedaju na te fore.
zemljanin zemljanin 18:30 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

To, da je važno kako su nas drugi videli, jeste tipično ono, šta će selo reći.

pa pricamo I o tome ali ne u ovoj temi, barem nismo ... kada se zateknes u nekoj africkoj drzavi gde te svi gledaju kao belog kapitlaistu jer pricas engleski I kao jos jednog koji je dosao da palamudi I da im pije krv. pored onih koji gledaju da te oroobe za sve pare a ti napomenes da si iz Juge I sve se promeni, onda, makar to zvali I *sta ce selo reci* TO pravi razliku ...
princi princi 18:32 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Mislim, ja volim Tileta, meni je Tile bio drag, voleo sam da idem da gledam i one štafete na JNA, sve mi to bilo super, i on onako dobroćudno debeo, uvek nasmejan i svetao. Ali, brate, što jes, jes...
princi princi 18:37 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

zemljanin
To, da je važno kako su nas drugi videli, jeste tipično ono, šta će selo reći.

pa pricamo I o tome ali ne u ovoj temi, barem nismo ... kada se zateknes u nekoj africkoj drzavi gde te svi gledaju kao belog kapitlaistu jer pricas engleski I kao jos jednog koji je dosao da palamudi I da im pije krv. pored onih koji gledaju da te oroobe za sve pare a ti napomenes da si iz Juge I sve se promeni, onda, makar to zvali I *sta ce selo reci* TO pravi razliku ...

Ne, može da priča ko šta hoće, ali bio je igrač. Jeste, otvorile su mu se malo karte, tačno je, sa svim tim anti-kolonizatorskim pokretima, takvo vreme bilo, to ne bi imalo prolaz samo deceniju kasnije, i to oću-neću s Rujama i Amerima, pružanje usluga i jednima i drugima, ali moraš i da znaš to da igraš. On je bio prava kombinacija kockara, zajebanta, i bio je mator. Mnogi su mu verovali samo zato što je bio mator, davno sam to rekao (pa su to drugi preuzeli), on je bre u tom ratu bio 50-godišnjak sa gomilom šiljokurana. Oni su svi bili u srednjim 20im, a on, Stari, brate, video put...

Mada, brate, moraš i da se rodiš. Sad da pripuca, baš bi me bolelo uvo da se lomim po nekim gudurama, dižem ustanke, zajebavam se po selima.
princi princi 18:39 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Može, ako u selu ima gym.

Ono, "Gdje je drug Stari?", "Eno ga u gymu, odrađuje leg day."
blogovatelj blogovatelj 18:39 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Žabari seku vene za Bregovićem.


E da, on je prva asocijacija takođe bio kod nekih južnoamerikanaca i mnogih istočnoevropljana.
zemljanin zemljanin 18:39 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

princi
Mislim, ja volim Tileta, meni je Tile bio drag, voleo sam da idem da gledam i one štafete na JNA, sve mi to bilo super, i on onako dobroćudno debeo, uvek nasmejan i svetao. Ali, brate, što jes, jes...

ma volim decu I zenu, sve ostalo je usputno ... ali to konstantno pljuvanje po sopstvenoj drzavi I proslosti je neozbiljno ... pa svaka drzava na ovom svetu ima svoju mracnu proslost ... I nigde nisam cuo toliku gorcinu prema sopstvenoj istoriji ...
princi princi 18:41 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

I nigde nisam cuo toliku gorcinu prema sopstvenoj istoriji ...

Druže, stvarno ti delujem ogorčeno?
blogovatelj blogovatelj 18:43 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

I onda on kad iz malog mozga izvuče Tito, Jugoslavija,


Kad naletiš na Šrilankanca, samo reci Sirimavo Bandaranaike i da viš kez od uva do uva.
zemljanin zemljanin 18:45 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

princi
I nigde nisam cuo toliku gorcinu prema sopstvenoj istoriji ...

Druže, stvarno ti delujem ogorčeno?

ma jok BRE, to je generalna opaska ...

EDIT. mada setih se nekih likova koji su se "samospaljivali" zbog Indijanaca ... neka komuna, protesti, parole, gledali ih belo i AMeri i Indijanci ... zalomilo se da prenocimo tu u blizini pa se druzili neko vreme ...
princi princi 18:46 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

i da viš kez od uva do uva

Da, da, osim Tamilaca. Njima je jebala kevu. Ja se zajebao par put, ima ih dosta po Australiji, morao posle da im se izvinjavam.

Inače, iz ličnog iskustva, Šri Lančani su stvarno totalen Milice od ljudi. Nisam video nasmejanije i vedrije ljude, za sve ove godine samo sam na jednu budalu natrčao (doduše, taj je stvarno jerk, totalno). I mnogo mi je žao što se tako mrze i tamane tamo. Potpuno su drugačiji od Indusa, koji su non-stop nadrkani, užas jedan, koliko nadrkana nacija, kao da su nam neki rod (mislim, nama, Srbima, da me ne optuži neko da mrzim Hrvate, Muslije i Crnogorce, bože me sakloni ideje, oni su svi od reda vedri i nasmejani).
princi princi 18:51 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

mada setih se nekih likova koji su se "samospaljivali" zbog Indijanaca ... neka komuna, protesti, parole, gledali ih belo i AMeri i Indijanci ... zalomilo se da prenocimo tu u blizini pa se druzili neko vreme ...

Ma da, druže, self hating Jews, ima toga koliko hoćeš. Čak i kod Hrvata. Jedino kod Crnogoraca nema. Herojska nacija.
blogovatelj blogovatelj 18:56 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

I mnogo mi je žao što se tako mrze i tamane tamo.


U Blekberiju Sinhalezi (dal se ovo ovako kaže na srpskom) i Tamili nisu hteli jedni sa drugima ni slova da prozbore, nikada i ni pod kakvim okolnostima.
Mi sa Balkana smo medenjaci u poređenju sa njima.
princi princi 19:00 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Mi sa Balkana smo medenjaci u poređenju sa njima.

Da, da, hate samo takav. Valjda jedini van muslimanskog sveta koji idu u te suicide missions. Mada se sa tim Indusima svi mrze. I oni Siki iz Utar Pradeša, isto, onda muslimani, opet grotlo.

Jedino ovi iz Irana, na koga god naletiš, bez obzira da li je Persijanac, Azeri, veruju, ne veruju, ono, cool ljudi, skroz, jedni s drugima.
zemljanin zemljanin 19:18 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

U SriLanci bio neke 89, I jedino sto sam zapamtio je da smo za par maraka kupili granu banana + momka koji je to na kolicima oterao na plazu ... odrali smo se od banana + delili svima okolo ... I neki restoran na otvorenom gde ide "kuvar" sa macetama I secka direktno na drvenom stolu tvoj rucak ...
niccolo niccolo 19:19 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Onima kojima je tih godina kupio iz ambara sve što su imali, taj šmekeraj je malo pomogao.

Sad ću da pominjem katastar ko Milisav, ali što su zasrali sa onim zadrugama i ourima i spajanjima i razdvajanjima tih govana, pa to je strašno. Bez katastra i bez deobnih bilanasa. Nemaš poštenu firmu (a ni nepoštenu, as a matter of fact) koja ima čistu real estate situaciju zbog tih sranja...
niccolo niccolo 19:19 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

blogovatelj
I onda on kad iz malog mozga izvuče Tito, Jugoslavija,


Kad naletiš na Šrilankanca, samo reci Sirimavo Bandaranaike i da viš kez od uva do uva.

Kako se bre to izgovara?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Sad ću da pominjem katastar ko Milisav, ali što su zasrali sa onim zadrugama i ourima i spajanjima i razdvajanjima tih govana, pa to je strašno. Bez katastra i bez deobnih bilanasa. Nemaš poštenu firmu (a ni nepoštenu, as a matter of fact) koja ima čistu real estate situaciju zbog tih sranja...


Pa šta da očekuješ drugo od priučenih učitelja, abadžija i ostale kalakudije koja se dokopala države.
U svojoj plitkoumnosti pomislili da to ništa njima ne treba, da je sve sad njihovo, da nije važno gde šta piše, i da će ostati do kraja sveta tako.
princi princi 19:28 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

zemljanin
U SriLanci bio neke 89, I jedino sto sam zapamtio je da smo za par maraka kupili granu banana + momka koji je to na kolicima oterao na plazu ... odrali smo se od banana + delili svima okolo ... I neki restoran na otvorenom gde ide "kuvar" sa macetama I secka direktno na drvenom stolu tvoj rucak ...

Dobro banane, a šta ste uradili s momkom?
blogovatelj blogovatelj 19:33 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Kako se bre to izgovara


Vidi se da si mlad. To se ime po dnevnicima neprestano vrtelo. To je Titova drugarica, nekadašnja predsednica Šri Lanke, koju je primao na kanabe. A i ona njega, da prostiš.

zemljanin zemljanin 19:33 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

princi
zemljanin
U SriLanci bio neke 89, I jedino sto sam zapamtio je da smo za par maraka kupili granu banana + momka koji je to na kolicima oterao na plazu ... odrali smo se od banana + delili svima okolo ... I neki restoran na otvorenom gde ide "kuvar" sa macetama I secka direktno na drvenom stolu tvoj rucak ...

Dobro banane, a šta ste uradili s momkom?

... a htedoh da iepravim pa rekoh ajde proci ce
Jukie Jukie 19:39 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

blogovatelj
I onda on kad iz malog mozga izvuče Tito, Jugoslavija,


Kad naletiš na Šrilankanca, samo reci Sirimavo Bandaranaike i da viš kez od uva do uva.

Da, tvoj kez

To me podseća na scenu iz serije o pandi Pou, kada naiđe na nekog zlikovca (koji je inače takin) i kaže: "Pa to je Jong Sung Jai Kai Chow ! Yesss!!!"
"Pa šta se toliko raduješ kad planiram da te ubijem?"
"Što sam umeo da ti izgovorim ime bez greške"

(posle se to ponovi u drugoj sceni, sa jednakim oduševljenjem od strane Poa)
freehand freehand 20:40 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

Četnički Vojvoda Precednik Republike Sa Kraljevskim Grbom i cela ta antijugoslovenska i antikomunistička tevabija - i dalje jedu i piju iz tanjira i čaša sa grbom SFR Nepomenice i crvenom zvezdom.

Jel i tebe iz toga služe kad vojvoda ukažu milost? Ili služinčad jede sa kartonskih tanjira?
emsiemsi emsiemsi 22:52 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

maksa83
. I to jedno 50 puta bolji,

Znači Tito je pored svih najboljih pesama Bitlsa napisao i sve najbolje pesme Stounsa?

Uzgred, Krle me izblokirao na Twitteru. Nemam pojma šta mu bi, baš smo se lepo igrali. :(

Тек сада ?!
emsiemsi emsiemsi 22:57 29.11.2016

Re: Politička nekrofilija

princi
Može, ako u selu ima gym.

Ono, "Gdje je drug Stari?", "Eno ga u gymu, odrađuje leg day."

Још ако се нађе која распуштеница, рат може и да потраје !
milisav68 milisav68 08:25 30.11.2016

Re: Politička nekrofilija

niccolo
Sad ću da pominjem katastar ko Milisav,


ali što su zasrali sa onim zadrugama i ourima i spajanjima i razdvajanjima tih govana, pa to je strašno. Bez katastra i bez deobnih bilanasa. Nemaš poštenu firmu (a ni nepoštenu, as a matter of fact) koja ima čistu real estate situaciju zbog tih sranja...

Ma retko ko ima čistu situaciju.

I onda se zagovornici dobrog života pokojne nam države čude kada im kažeš da je ovo danas (dobrim delom) posledica toga od juče.
jasnaz jasnaz 19:31 29.11.2016

LZ

mladic mladic 19:32 29.11.2016

Jugo budalastine

Drazava u kojoj su Srbi NAMAGARČENI, medjutim mi iz Republike Srpske smo odlučili da ne budemo magarci
Mi ćemo istjerati naš naum po svaku cijenu !
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:35 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

Drazava u kojoj su Srbi NAMAGARČENI, medjutim mi iz Republike Srpske smo odlučili da ne budemo magarci
Mi ćemo istjerati naš naum po svaku cijenu !


Pravi si skojevac :)
blogovatelj blogovatelj 19:35 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

Mi ćemo istjerati naš naum po svaku cijenu !


Neka si ti odmakao uzvičnik od rečenice, nije red da stoje jedno do drugog.
Jebo te Čarli.
mladic mladic 19:38 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

Kad krenemo u realizaciju ponajmanje ce se misliti na gramatiku !
mladic mladic 19:39 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

hoochie coochie man
Drazava u kojoj su Srbi NAMAGARČENI, medjutim mi iz Republike Srpske smo odlučili da ne budemo magarci
Mi ćemo istjerati naš naum po svaku cijenu !


Pravi si skojevac :)



Pu daleko bilo
princi princi 19:49 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

mladic



Ajde u 100 marke da je ovo neki drugosrbijanac ili milov crnogorac tviteraški aktivista.

blogovatelj blogovatelj 20:18 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

jde u 100 marke da je ovo neki drugosrbijanac ili milov crnogorac tviteraški aktivista.


Milov Crnogorac, garantujem. Neki od krkarovaca. Možda i Krkar, glavom ii bradom. Svi oni pupani i smrtfašizmi, nekako sam ubeđenja da je to sve jedan isti pacijent.
Ubačeni element, u svakom slučaju.
gedza.73 gedza.73 20:21 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

princi
mladic



Ajde u 100 marke da je ovo neki drugosrbijanac ili milov crnogorac tviteraški aktivista.


Jel' beše Jovica ili Ivica?

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:22 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

Ova pesma je meni haos, sta reci, obratit paznju na reci, nazalost nasla samo presmesnu opersku verxiju.

Ako ima vecnoati, ime vecnoati je Titovo ime.



A sad i trenutak iskrenosti, jako mi se svidja melodija! I ova rec "vecnost" kako je otpevan taj deo.
mladic mladic 21:58 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

Istina od svega da sam GUSLAR sa Trebevica, od frke u zivotu imali pljuvanje po blogu i svadju sa babom u troli :) kakvi zalosnici
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:05 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

mladic
Istina od svega da sam GUSLAR sa Trebevica, od frke u zivotu imali pljuvanje po blogu i svadju sa babom u troli :) kakvi zalosnici

hajd` de saberi se, pa napiši razumljivu rečenicu, kakva baba u troli...
mladic mladic 22:15 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

jednarecfonmoi
Ova pesma je meni haos, sta reci, obratit paznju na reci, nazalost nasla samo presmesnu opersku verxiju.

Ako ima vecnoati, ime vecnoati je Titovo ime.



A sad i trenutak iskrenosti, jako mi se svidja melodija! I ova rec "vecnost" kako je otpevan taj deo.



ja se bum usral od ovog
blogovatelj blogovatelj 22:57 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

Jel' beše Jovica ili Ivica?


Džondžonson, tj johnjohnson, a pre toga ivanivica.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana