Društvo| Gost autor| Kućni ljubimci

Asimetrija nezadovoljstva

princi RSS / 31.01.2017. u 14:59

Gledam ovog Trumpa, i ovo ubrzano pretvaranje USA iz kakve takve demokratije u proper diktaturu Trećeg sveta (fali im samo Tito, da im uruči specijalni prijateljski poziv na neki Samit nesvrstanih) i nešto se mislim: Farage, Le Pen, Berlusconi, Trump, Šešelj, ne znam ko u Hrvatskoj, Bosni, Austriji, Holandiji... ispada da je svakom ludaku potrebno samo da bude dovoljno dugo na političkoj sceni i pre ili kasnije će sigurno doći na vlast. Zašto je to tako?

Razmišljao sam o tome i mislim da imam kao neki odgovor. On se nalazi u dubokoj asimetriji nezadovoljstva. Naime, kad čovek razmisli, ispada da demokratski proces guraju napred nezadovoljni ljudi. Koji god sistem da smislite i zamislite uvek će u njemu biti dobitnika i gubitnika. Dobitnici i pobednici svoj uspeh nikad ne pripisuju sistemu, spoljnim okolnostima ili sreći nego isključivo sopstvenoj snalažljivosti, pameti, visprenosti, duhovitosti, brzini, snazi, lepoti itd...  

Gubitnici, pak, svoj neuspeh nikada neće pripisati svojoj gluposti, pogrešnim odluka, nesnalažljivosti, neodlučnosti, lenjosti, sklonosti alkoholizmu ili lepim ženama, već uvek sistemu i političarima. Šta je krajnji rezultat toga? Dobitnici i pobednici neće biti previše zainteresovani za političko odlučivanje, tj izbore, uvereni da će tako lepi i pametni svugde biti pobednici. Gubitnici će, pak, biti izuzetno motivisani za promene, uvereni da im je baš taj i taj kriv za lošu sreću i osujećivanje njihove lepote i pameti. Kao krajnju posledicu takvog stanja stvari imamo da se demokratski proces uvek ekstremizuje, i to ne samo ekstremizuje, nego ekstremizuje u pravcu nezadovoljstva i negativne energije: nezadovoljnici pretežno odlučuju. 

Meni deluje da je to ozbiljan problem demokratskih društava i da na njega nema tako lakog odgovora. Šta vi mislite?



Komentari (297)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 19:40 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

USA svakako nije superiorna u tome da smanji troskove firmi tako sto ce da da bedne plate radnoj snazi i da eliminise ekoloske zakone.
I btw ja nisam za potpuni protekcionizam posto ne zelis da americke firme imaju monopolski polozaj unutar zemlje i da dizu cenu proizvoda zahvaljujuci tome, tj. neka konkurencija mora da postoji. Samo je pitanje nivoa. Taj nivo trenutno ne valja.
princi princi 19:46 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

bene_geserit
USA svakako nije superiorna u tome da smanji troskove firmi tako sto ce da da bedne plate radnoj snazi i da eliminise ekoloske zakone.
I btw ja nisam za potpuni protekcionizam posto ne zelis da americke firme imaju monopolski polozaj unutar zemlje i da dizu cenu proizvoda zahvaljujuci tome, tj. neka konkurencija mora da postoji. Samo je pitanje nivoa. Taj nivo trenutno ne valja.

Da, kako je počelo, Trump će po tebi još ispasti eco-terorista i borac za radnička prava. Da se uhvati sve sa Domazetom (i tobom) da grlite drveće po Kentakiju i Alabami.
Spiridon Spiridon 19:50 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Kings of Convenience


bas lepo, nisam znao za njih. By the way, sedeo sam pre neki dan ponovo sa Conorom Oberstom i cavrljao o mjuzi i gitarama u bekstejdzu u Cirihu. Reko mi nas zajednicki prijatelj da kad budem pricao sa njim samo ne spominjem Trampa =))) Jebe se meni za Trampa (mislim se u sebi) kad sedim i pijuckam pivo sa oficijalno najboljim tekstopiscem (po casopisu Rolling Stone) i jednom od najplacenijih muzicara na svetu.



emsiemsi emsiemsi 19:51 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

princi
bene_geserit
USA svakako nije superiorna u tome da smanji troskove firmi tako sto ce da da bedne plate radnoj snazi i da eliminise ekoloske zakone.
I btw ja nisam za potpuni protekcionizam posto ne zelis da americke firme imaju monopolski polozaj unutar zemlje i da dizu cenu proizvoda zahvaljujuci tome, tj. neka konkurencija mora da postoji. Samo je pitanje nivoa. Taj nivo trenutno ne valja.

Da, kako je počelo, Trump će po tebi još ispasti eco-terorista i borac za radnička prava. Da se uhvati sve sa Domazetom (i tobom) da grlite drveće po Kentakiju i Alabami.

Једва стижем да прочитам све коментаре, трудећи се да сазнам одговор на банално питање --- шта ће сада бити ... ове године, за годину дана, на крају Трумповог мандата ... ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:55 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

I btw ja nisam za potpuni protekcionizam posto ne zelis da americke firme imaju monopolski polozaj unutar zemlje i da dizu cenu proizvoda zahvaljujuci tome, tj. neka konkurencija mora da postoji. Samo je pitanje nivoa. Taj nivo trenutno ne valja.

Управо читам чланак о томе, о концепту beggar-thy-neighbour економије.

The paper provides a brief overview of the new World Trade Organization, successor to the GATT as the arbiter of cooperation in matters of international trade policy. The approach taken is to look only at its main features, asking how they contribute to the end of permittingcountries to cooperate in the use of policies that they often have strong incentives to use against each other. Noting that many of the problems of trade policy can be understood in a framework loosely based on the prisoners’ dilemma in game theory, the paper examines four aspects of the WTO in terms of their contribution to resolving such prisoner’s dilemma problems. These are: first, the various ways that the WTO fosters communication among countries about what they are in fact doing with their trade policies; second, the many requirements that the WTO imposes on country policies in defining cooperative behavior; third, a number of exceptions to these rules that permit, but do not require, countries to deviate from some of these requirements; and fourth, the new dispute settlement mechanism that provides the incentive for countries to conform with all of the rules. In the end, the WTO is viewed as a remarkably well-conceived solution to the complex problems of international cooperation in international trade.
Domazet Domazet 20:13 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Doctor Who
Attention seeking animal


Ja sam mislio da je samo Darwin u opasnosti. Sada vidim da se ni Galileu ne pise dobro...

Ovo je stvarno indikativno, postavljanje Falwella Junioera na ovo mesto mu nece doneti ni jednog jedinog novog suportera, pretpostavljam da ce ipak neki od njegovih fanova poceti da se pitaju da li je zemlja kao ravna ploca bas najbolje mesto za razvijanje novih lekova i novog naoruzanja ako nista drugo...Ali ce mu obezbediti apsolutno obozavanje najereligioznijih medju njegovim glasacima. Njegova zelja da bude apsolutno obozavan, makar i po cenu smanjenja broja obozavalaca, me podseca na Slobu u poslednjim godinama mandata kada se pojavljivao samo na skupovima za koje je bio siguran da nece cuti ni jedo Uaaa...

Suvise znakova u istom pravcu da bi se moglo prenebreci. Mislim da je on, u najmanju ruku, borderline clinically insane...
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:17 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

sa Conorom Oberstom i cavrljao o mjuzi i gitarama u bekstejdju u Cirihu.


U neobaveznoj konverzaciji - šta kaže? Uvek me zanima - šta ozbiljni autori misle o tome kako širom interneta kruže njihove stvari i to za džabe i da li im to ide na ganglije ili je iznad toga? :)


+ danas izašao ovaj singl i nisam načisto da li mi se sviđa ili ne, ali nisam oduševljen:

Domazet Domazet 20:20 01.02.2017

A bre ljudi...

Predrag Brajovic
I btw ja nisam za potpuni protekcionizam posto ne zelis da americke firme imaju monopolski polozaj unutar zemlje i da dizu cenu proizvoda zahvaljujuci tome, tj. neka konkurencija mora da postoji. Samo je pitanje nivoa. Taj nivo trenutno ne valja.

Управо читам чланак о томе, о концепту beggar-thy-neighbour економије.

...sto ste vi toliko protiv Richija? Covek je lepo seo i zamislio sistem u kome ce njemu biti dobro.

Consistent i principled ne postoje u njegovom vokabularu
princi princi 20:21 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

borderline clinically insane...

:(, na žalost, mislim ti je jedna reč tu višak, pri čemu nijedna od poslednje dve.
narcis narcis 20:25 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

--- шта ће сада бити ...

a ko to može da ti kaže?
odakle ti uopšte ideja da blogeri znaju šta će se desiti u budućnosti? šta su oni baba vange?
Domazet Domazet 20:27 01.02.2017

Otkazao sam pretplatu na...

(po casopisu Rolling Stone)

...Rolling Stone posle podrske publiciste i osnivaca Jann Wenner-a Hilari u Democratic Primaries. Ne zbog same podrske vec zbog nacina na koji je diskvalifikovao Bernija.
princi princi 20:27 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Falwell would bring a focus on "overregulation and micromanagement of higher education"

Da, ovaj overregulation i micromanagement kao da prepisuju iz jednog u drugo postavljenje. Ova planirana revizija H1B će, izvesno je, smanjiti pritisak na US univerzitete. Čitam na redditu, gomila najboljih CS diplomaca sa IITa piše kako im ne pada na pamet da idu u US (IIT u Bombaju ima par % niži admission rate od MITa).
Spiridon Spiridon 20:30 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

stefan.hauzer
sa Conorom Oberstom i cavrljao o mjuzi i gitarama u bekstejdju u Cirihu.


U neobaveznoj konverzaciji - šta kaže? Uvek me zanima - šta ozbiljni autori misle o tome kako širom interneta kruže njihove stvari i to za džabe i da li im to ide na ganglije ili je iznad toga? :)


nismo o tome. Pricao mi je o njegovoj prvoj gitari marke Ovation koju je jedino mogao da "obgrli" i o tome kako je kasnije presao na Colings. Posle sam cavrljao sa gitaristom (MiWi La Lupa)koji se iznenada pojavio i kada sam mu rekao na koga me podseca njegov zvuk, covek samo podigao ruku i rekao mi na engleskom u stilu "overi brate"

ne kenjam =)))

evo ga


Domazet Domazet 20:43 01.02.2017

To sa H1B je u potpunom skladu...

princi
Falwell would bring a focus on "overregulation and micromanagement of higher education"

Da, ovaj overregulation i micromanagement kao da prepisuju iz jednog u drugo postavljenje. Ova planirana revizija H1B će, izvesno je, smanjiti pritisak na US univerzitete. Čitam na redditu, gomila najboljih CS diplomaca sa IITa piše kako im ne pada na pamet da idu u US (IIT u Bombaju ima par % niži admission rate od MITa).

...sa tezama Steve Bannona. Pisao sam ovde kako postoji smimak na kome Stiv Bannon odgovara, na Trampovu primedbu da su neki od nosilaca H1B vize izuzetno talentovani i dobri za ekonomiju, da je Nation more important than the economy...
princi princi 20:51 01.02.2017

Re: To sa H1B je u potpunom skladu...

Da, taj Bannon je totalno mračan tip. Inače, ex-marksista (pre nego što je postao fašista). Kad mu čitaš profil na wikiju, izgleda da je neki od potomaka onih irskih white slaves. His working class, Irish Catholic family were pro-Kennedy, pro-union Democrats.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:02 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Ma da trenutno su ti trade dilovi super npr. Sa Kinom USA uvozi 4 puta vise nego sto izvozi (samo sa Kinom ima deficit 340 milijardi godisnje robe&usluge) i konstantno gubi tehnologiju. Npr. u celom zapadnom svetu je ostala jedna jedina fabrika za prozivodnju cipova (Intelova) novije generacije.
Kakav dobar dil, stvarno je steta da tu neko nesto cacka i kvari.

Овакав назор је заснован на принципима економије до половине 20. века. Она већ дуго више не важи.

Америка не производи, она емитује.
emsiemsi emsiemsi 21:03 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Predrag Brajovic
Ma da trenutno su ti trade dilovi super npr. Sa Kinom USA uvozi 4 puta vise nego sto izvozi (samo sa Kinom ima deficit 340 milijardi godisnje robe&usluge) i konstantno gubi tehnologiju. Npr. u celom zapadnom svetu je ostala jedna jedina fabrika za prozivodnju cipova (Intelova) novije generacije.
Kakav dobar dil, stvarno je steta da tu neko nesto cacka i kvari.

Овакав назор је заснован на принципима економије до половине 20. века. Она већ дуго више не важи.

Америка не производи, она емитује.

Појасни !
princi princi 21:08 01.02.2017

Znam da ima puno obožavalaca

pa samo da najavim:


:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:17 01.02.2017

Re: To sa H1B je u potpunom skladu...

Pisao sam ovde kako postoji smimak na kome Stiv Bannon odgovara, na Trampovu primedbu da su neki od nosilaca H1B vize izuzetno talentovani i dobri za ekonomiju, da je Nation more important than the economy...

Тако је мени ХЦМ код Ненада одговорио, у сличној расправи.

Каже: доћи ће други људи, имигранти, ово више неће бити Србија. Ја га питам: Па? Шта фали? Шта фали Немачкој, Грчкој, Либану. Што ово мора да буде Србија?
narcis narcis 21:21 01.02.2017

Re: To sa H1B je u potpunom skladu...

Либану.

pa ovom dzdnjem fali sve,pogledaj istoriju ko i šta je bio liban pre nego što su ga sjebale palestinske izbeglice.
nekad ga stvarno utupiš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:34 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

emsiemsi
Predrag Brajovic
Ma da trenutno su ti trade dilovi super npr. Sa Kinom USA uvozi 4 puta vise nego sto izvozi (samo sa Kinom ima deficit 340 milijardi godisnje robe&usluge) i konstantno gubi tehnologiju. Npr. u celom zapadnom svetu je ostala jedna jedina fabrika za prozivodnju cipova (Intelova) novije generacije.
Kakav dobar dil, stvarno je steta da tu neko nesto cacka i kvari.

Овакав назор је заснован на принципима економије до половине 20. века. Она већ дуго више не важи.

Америка не производи, она емитује.

Појасни !

Миливоје, друже, класична економија је мртва. Дошло је дотле да чак и питање ресурса није више тако важно. Јер, ако имаш неограничено енергије по смешно ниској цени, цео концепт економије заснован на ресурсима пада у воду.

Замисли да имаш џак са парама, који је, колико год да ти узмеш, одмах се потом до врха опет допуни. Е, па то еј Америци долар. Све класичне економске теорије како претерано емитовање валуте води до њеног обезвређивања и инфлације у протеклој су деценији пале у воду. Америка је емитовала-"незаснована штампала", сваке године, пара у висини од 8% њеног БДПа. Европска централна банка у неким тренуцима и више. И? И -- ништа. Ништа се није десило, нема катаклизме... Емитовањем долара, који је светска валута, Америка, у ствари, опорезује читав свет. Кинези своје реално производе дају за скупове електрона, то јест америчке доларе који настају не прозводњом, него одлуком да се емитује/у оптицај пусте нове паре. Онај се косооки сатима зноји, а ти притиснеш дугме на компјутеру, да му узмеш то што је у зноју створио.

Uzgred, "štampanje" para mogućno je na sasvim različite načine, na berzi, obveznicama, finansijskim derivatima... što je Trumpeta obećala, da će derugulisati berzu.

Moj omiljen video:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:38 01.02.2017

Re: To sa H1B je u potpunom skladu...

pre nego što su ga sjebale palestinske izbeglice.

Kao Ameriku dođoši?




(Video je must see.)
princi princi 21:42 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Pa nije to nikakav rocket science, Amerikanci dosta dugo žive značajno iznad svojih realnih mogućnosti. Na koncu, i njihova prezaduženost (u ovom trenutku nekih 24 triliona dolara) to jasno govori.
gedza.73 gedza.73 21:45 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

emsiemsi
шта ће сада бити

Отишо лик код врачаре да му гледа у длан.

-Ау, куме, теби ће лоше да буде. Фирма че ти пропадне, без пара че останеш, пријатељи че те напусте, жена че ти наџе другог, деца че те забораве, ал'...
-Ал'?
-Ал' че се навикнеш.
princi princi 21:54 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

-Ал' че се навикнеш.

Da, da, žulja, al če se navikne...
princi princi 22:04 01.02.2017

Re: Znam da ima puno obožavalaca

Also sprach Yanis (aka "tipujem-na-ćelavog-tucača" )
Our societies must embrace the rise of the machines, but also ensure that they contribute to shared prosperity. Every citizen should enjoy property rights over part of the wealth the machines produce. We need to establish a universal basic income funded by the returns of capital, not tax. What I call a universal basic dividend. This will allow us to spread the returns from automation to the whole of society.
narcis narcis 22:06 01.02.2017

Re: To sa H1B je u potpunom skladu...

neozbiljno bate, neozbiljno. ti nisi balavac i 80ineke već matoriji od ja i ti si kao i ja gledo razaranje libana građanskim ratom, zajebi ove reklamne filmčiće koji uopšte ne dodiruju skorašnju istoriju i propast libana, tu demagogiju prodavaj balavcima koji su rođeni posle osamdesetih ne meni.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:47 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

stefan.hauzer
Malo sad hoće da se pokaže pred svojim biračima kao čvrst momak a malo sve to koristi za unutrašnje odmeravanje snaga sa ovima koji su mu u onom vakuum periodu postavljali balvane po putu.


To me dovodi do toga; kako su svi sistemi slični i svi zavise od onih niskih poriva ljudi odozdo. One većine što radi od sedam do sedam, večera, pogleda tv i mrzi blistavost nalickanih studija, a zatim nazad u turobnu stvarnost neprekidnih dugova i šljake. Još i žena/muž su sve ružniji i stariji, a deca sve nezahvalnija. U svakom slučaju sve nas je više, 7 milijardi i gura i sve nas je više koji zaostajemo i pitanje dokle će ovaj sistem očiglednih nejednakosti i izmišljenih posebnosti da gura ljude u ekstreme.

I da, ne mislim kako je biti gubitnik loše. Mislim da je strašno nazivati ljude gubitnicima, samo zato što nisu blistavi i sjajni.




Da sada i ja kažem: potpisujem.

Mogla je ova diskusija da ode i u drugom smeru.
Ko su to gubitnici? Da li je neko gubitnik samo zato što ga nije zanimao sport koji nametnut za takmičenje?

Ko je taj koji nameće ne samo pravila igre, već i samu disciplinu u kojoj ćemo se takmičiti? Da li se uopšte moramo takmičiti, da li je sama ideja takmičenja ono na šta smo spremni da pristanemo?
Šta je to uspeh? Ko to propisuje?

Koliko smo uspešni u onome što smo zaista hteli od sebe?

Moglo je i o onome što je ovde samo dotaknuto.
Kolika je naša odgovornost za situaciju u kojoj smo, a koliko je pitanje sticaja okolnosti? Koliko smo spremni da priznamo i svoju odgovornost za neuspeh, baš kao i da su nam ponekad okolnosti išle na ruku u slučaju uspeha?

Ali kad bolje razmislim, možda ovo i nije mesto za takvu priču. Previše je ovde samozaljubljenih ali zato samouverenih "uspešnih" trampolikih dileja (bez obzira da li konkretno vole Trampa ili ga ne podnose), koje bi uletele sa svojim mudrim komentarima i skenjala ceo razgovor na samom početku.

Nego samo za tebe, Dance Party In The Balkans



P.S.
Nemoj tražiti neki dublji smisao u postavljanju ove pesme, nije da ga nema, al ti ispričam u četiri oka ako se ikada budemo videli uživo.
Domazet Domazet 23:12 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni
stefan.hauzer
Malo sad hoće da se pokaže pred svojim biračima kao čvrst momak a malo sve to koristi za unutrašnje odmeravanje snaga sa ovima koji su mu u onom vakuum periodu postavljali balvane po putu.


To me dovodi do toga; kako su svi sistemi slični i svi zavise od onih niskih poriva ljudi odozdo. One većine što radi od sedam do sedam, večera, pogleda tv i mrzi blistavost nalickanih studija, a zatim nazad u turobnu stvarnost neprekidnih dugova i šljake. Još i žena/muž su sve ružniji i stariji, a deca sve nezahvalnija. U svakom slučaju sve nas je više, 7 milijardi i gura i sve nas je više koji zaostajemo i pitanje dokle će ovaj sistem očiglednih nejednakosti i izmišljenih posebnosti da gura ljude u ekstreme.

I da, ne mislim kako je biti gubitnik loše. Mislim da je strašno nazivati ljude gubitnicima, samo zato što nisu blistavi i sjajni.




Da sada da i ja kažem: potpisujem.

Mogla je ova diskusija da ode i u drugom smeru.
Ko su to gubitnici? Da li je neko gubitnik samo zato što ga nije zanimao sport koji nametnut za takmičenje?

Ko je taj koji nameće ne samo pravila igre, već i samu disciplinu u kojoj ćemo se takmičiti? Da li se uopšte moramo takmičiti, da li je sama ideja takmičenja ono na šta smo spremni da pristanemo?
Šta je to uspeh? Ko to propisuje?

Koliko smo uspešni u onome što smo zaista hteli od sebe?

Moglo je i o onome što je ovde samo dotaknuto.
Kolika je naša odgovornost za situaciju u kojoj smo, a koliko je pitanje sticaja okolnosti? Koliko smo spremni da priznamo i svoju odgovornost za neuspeh, baš kao i da su nam ponekad okolnosti išle na ruku u slučaju uspeha?

Ali kad bolje razmislim, možda ovo i nije mesto za takvu priču. Previše je ovde samozaljubljenih ali zato samouverenih "uspešnih" trampolikih dileja (bez obzira da li konkretno vole Trampa ili ga ne podnose), koje bi uletele sa svojim mudrim komentarima i skenjala ceo razgovor na samom početku.

Nego samo za tebe, Dance Party In The Balkans



P.S.
Nemoj tražiti neki dublji smisao u postavljanju ove pesme, nije da ga nema, al ti ispričam u četiri oka ako se ikada budemo videli uživo.


Mislim da da sam tu skoro napisao da su me mojih sest decenija zivota i putovanja po zemljama slicnih kultura a razlicitih sistema i po zemljama slicnih sistema a razlicitih kultura dovela do poptuno porazavajuceg zakljucka. U svim instancama u vrhove vlasi vecinom dolaze najgori primerci ljudske vrste!

Sad sam otpratio link na clanak Dilbertovog autora (sa kojim se bas nesto i ne slazem) i zezbnuh se da odem da pregledam komentare. Nivo nedostatka empatije, kolicina paranoje, needostatak svesti o bilo kakvoj odgovornost za postupke 'svoje' strane, patoloska sebicnost...zastrasujuce cak i za postizborne internet diskusije u potpuno podeljenoj zemlji. WTF!?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:21 01.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Sad sam otpratio link na clanak Dilbertovog autora (sa kojim se bas nesto i ne slazem) i zezbnuh se da odem da pregledam komentare. Nivo nedostatka empatije, kolicina paranoje, needostatak svesti o bilo kakvoj odgovornost za postupke 'svoje' strane, patoloska sebicnost...zastrasujuce cak i za postizborne internet diskusije u potpuno podeljenoj zemlji. WTF!?


Zovi me paranoikom ili teoretičarem zavere ali to se svesno gaji. Naravno, stoji i to da seme pada na plodno tlo, ali neko ipak ide i baca to seme.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:33 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni


Da, ostavimo neka pitanja otvorena za neke druge okolnosti i da zaveštam borbu; kako svi treba da imamo topla čista kupatila! Skoro se čuo sa ortakom koji je otišao da radi preko, i to terenski radnik, preko Južnobačke i trenutno se nalazi u Dortmundu i ima hladno kupatilo.




+

emsiemsi emsiemsi 05:39 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni

...

Ali kad bolje razmislim, možda ovo i nije mesto za takvu priču. Previše je ovde samozaljubljenih ali zato samouverenih "uspešnih" trampolikih dileja (bez obzira da li konkretno vole Trampa ili ga ne podnose), koje bi uletele sa svojim mudrim komentarima i skenjala ceo razgovor na samom početku.
...

Никове на сунце !
bene_geserit bene_geserit 06:37 02.02.2017

Re: To sa H1B je u potpunom skladu...

princi
Da, taj Bannon je totalno mračan tip. Inače, ex-marksista (pre nego što je postao fašista). Kad mu čitaš profil na wikiju, izgleda da je neki od potomaka onih irskih white slaves. His working class, Irish Catholic family were pro-Kennedy, pro-union Democrats.

Pazi ovo boldovano gore, neko ovde stvarno mraci bez kontrole, dal' Bannon ili ti.
bene_geserit bene_geserit 06:43 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Predrag Brajovic
Овакав назор је заснован на принципима економије до половине 20. века. Она већ дуго више не важи.
... класична економија је мртва. Дошло је дотле да чак и питање ресурса није више тако важно. Јер, ако имаш неограничено енергије по смешно ниској цени, цео концепт економије заснован на ресурсима пада у воду.

Замисли да имаш џак са парама, који је, колико год да ти узмеш, одмах се потом до врха опет допуни. Е, па то еј Америци долар. Све класичне економске теорије како претерано емитовање валуте води до њеног обезвређивања и инфлације у протеклој су деценији пале у воду. Америка је емитовала-"незаснована штампала", сваке године, пара у висини од 8% њеног БДПа. Европска централна банка у неким тренуцима и више. И? И -- ништа. Ништа се није десило, нема катаклизме... Емитовањем долара, који је светска валута, Америка, у ствари, опорезује читав свет. Кинези своје реално производе дају за скупове електрона, то јест америчке доларе који настају не прозводњом, него одлуком да се емитује/у оптицај пусте нове паре. Онај се косооки сатима зноји, а ти притиснеш дугме на компјутеру, да му узмеш то што је у зноју створио.

Uzgred, "štampanje" para mogućno je na sasvim različite načine, na berzi, obveznicama, finansijskim derivatima... što je Trumpeta obećala, da će derugulisati berzu.

Ubrzo ces da ukapiras da klasicna ekonomija nije nikako mrtva a da smoke&mirror ekonomija zasnovana na stampanju para moze da radi samo dok ima klasicnu ekonomiju iza sebe da joj drzi ledja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:17 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Bene, prednosti malih, ekonomičnih vlada, male države, trebalo bi da se pokažu najpre njenim građanima. USA je takva, u velikoj meri. Da li njen građanin, onaj medijanski i onaj na dnu, žive bolje nego građanin Francuske, Finske, Nemačke, Danske?

Klasična ekonomija nikad neće do kraja biti mrtva. Ipak, pitanje društvene preraspodele postaje ozbiljniji problem nego pitanje proizvodnje i održanja klasične ekonomije.

Btw. mislim da je opšta ekonomska nejednakost poslednji put bila na ovom nivou početkom 20. veka. Onda su dva velika rata i berzanska kriza napravili novu društvenu preraspodelu. Evo kako izgledaju učinci nekih mehanizama borbe protivu nje.

OVDE POGLEDATI
bene_geserit bene_geserit 08:04 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Predrag Brajovic
pitanje društvene preraspodele postaje ozbiljniji problem nego pitanje proizvodnje i održanja klasične ekonomije.

I kako to radi u Srbiji. Ne proizvodimo skoro nista, ali to je "nebitno". Bitno je kako se crkavica koju zaradimo prerasporedjuje?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:08 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

I kako to radi u Srbiji. Ne proizvodimo skoro nista, ali to je "nebitno". Bitno je kako se crkavica koju zaradimo prerasporedjuje?

Пусти ти Србију, са 370€ плате. Она је две епохе иза светских токова. А има још земаља које су две епохе иза Србије. Гледај земље које сам ти споменуо, па упореди са Америком.

Сда ме тераш, уместо да радим, да потражим још једну сличку:
bene_geserit bene_geserit 08:12 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Predrag Brajovic
Evo kako izgledaju učinci nekih mehanizama borbe protivu nje.

Problem sa Gini koeficijentom, koji ti toliko volis, je sto ne kaze nigde koliko je ta preraspodela bila pravedna. A pravedna nije nikad jer je svaka drzava inherentno nesposobna za bilo sta drugo osim da nagradi svoje sluge i poslusnike (uglavnom na racun vrednih i pametnih).

Veca ekonomska jednakost ne znaci automatski da su stvari bolje.
Naprotiv, najcesce drzavnim prerasporedjivanjem, iako je tvoj gini koeficijent nizi, stvari su samo deformisane i gore.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:36 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

:)
Pitanje pravde, pravde i pravednog raspodeljivanja, nije merljivo pitanje zakona i matematičkih i ekonomskih računica.
Iako tako ne izgleda, ono je pitanje ideologije.
Takođe i pitanje jedne epohe. U drugoj, odgovor može biti drugačiji.

Tako da se opet vraćamo na početak.

EPOHE -- plata vrhunskim menadžerima iskazana kao prosečna plata zaposlenog
Spiridon Spiridon 10:36 02.02.2017

Re: Otkazao sam pretplatu na...

...Rolling Stone posle podrske publiciste i osnivaca Jann Wenner-a Hilari u Democratic Primaries. Ne zbog same podrske vec zbog nacina na koji je diskvalifikovao Bernija.



istina. Conor je takodje njihov aktivista. jbg.
tadejus tadejus 12:04 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni
čovjek RADI ono što je dojuče pričao.. tj. uopšte nije kenjao.. on je to izgleda stvarno i mislio..pa ti sad vidi
Pa šta radi? Doneo je dve glupave odluke, onu o pravljenju zida i ovu sa vizama koje neće rešiti ni jedan problem. Malo sad hoće da se pokaže pred svojim biračima kao čvrst momak a malo sve to koristi za unutrašnje odmeravanje snaga sa ovima koji su mu u onom vakuum periodu postavljali balvane po putu.Fašizam, "antimuslimanstvo?Organizacija islamske saradnje (bivška Islamska konferencija) ima 57 članova, na listi su se našle njih 7. Od pet najmnogoljudnijih (Indonezija, Pakistan, Egipat, Iran i Turska) samo je Iran na listi.Od tih sedam na listi sem Irana ostalih šest već su bile na Obaminoj listi za "povećan oprez", ovaj je samo iskopirao listu i dodao Iran, ne bi li pokazao da "ispunjava obećanja" i pri tome to ograničio na 90 dana.Rekoh već, mera je glupava i može se kritikovati sa raznih strana, ali nema tu nikakvog fašizma niti se može reči da je uperena protiv svih muslimana kao takvih, već je samo njegovo puvanje u pitanju.Zid sa Meksikom?To je tek smejurija, nit će šta rešiti po pitanju ilegalne imigracije i šverca narkotika, a ja sumnjam da će ikada biti i izgrađen u dužini u kojoj je zamišljen. Motivi si isti kao i za ono gore.


vrabac brate ni elementarno ne pratiš radnju.. zašto onda tako čvrst stav ako nisi ispratio ni bar nominalno kakve je odluke donjeo u prvih nedelju dana a pogotovo se nisi potrudio da razumiješ šta one znače..
zid i imigracija su stravične stvari..
stravične, zaista ništa blaže se tu ne kvalifikuje..
imaju veliku simboličku snagu a moguće da će imati i konkretnu..
no on nije na tome stao..
zar nisi čuo o uvođenju 20% carine na uvoz iz Meksika..
pa to je takva bomba da čovjek prosto ne može da vjeruje.. (na stranu što nije ni dozvoljeno dok se ne ponište postojeći međunarodni sporazumi i ugovori)..
pa se postavlja pitanje da li on (i administracija) ne znaju šta rade ili znaju šta rade i koje su poslijedice (negativne btw. po sve učesnike) ali ipak biraju da to rade..
teško mi je reći šta bi bilo gore..
zlo iz nehata ili namjerno zlo..
a čovjek je pacov.. na sve se navikne i svakog čuda tri dana dosta.. tako da će to prosto postati novo stanje stvari, stići će već nova jadnija stvarnost da se okrivi na neki tamo trend a ne na ljude sa imenima i prezimenima.. ništa to novo nije.. ali nemoj bar biti tolika naivčina da vjeruješ kako to nema nikakve veze.. ima.. i imaće i poslijedice pa ćemo i sa njima da živimo..
možemo li bar da kažemo ok evo ova odluka o ovom zidu i evo ova odluka o ovih 20% carine i evo ova odluka o protjerivanju ovog i ovog imigranta je glupost i zlo..
ili mora baš sve da se izrelativizuje do besmisla..
tadejus tadejus 12:10 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni

Mislim da je strašno nazivati ljude gubitnicima, samo zato što nisu blistavi i sjajni..


ja nisam tako pročitala..
ja sam pročitala da je gubitnik onaj koji misli da treba da protjera, ojadi pa i ubije nekog obojenog, pogrešno obojenog ili musavog.. jer.. mu se može..
pa makar i samo klimao glavom kad mu neko sa tribine viče da treba samo da protjera, ojadi pa i ubije.. već koga..

princi princi 12:29 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Gubitnik, loser je pre svega state of mind. Neko koga objektivno možemo smatrati za pobednika u globalnoj lutriji rađanja (pripadnik srednje klase u nekoj Kaliforniji ili na nekom američkom Midwestu, na primer) može sebe smatrati za gubitnika.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:43 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

možemo li bar da kažemo ok evo ova odluka o ovom zidu i evo ova odluka o ovih 20% carine i evo ova odluka o protjerivanju ovog i ovog imigranta je glupost i zlo..
ili mora baš sve da se izrelativizuje do besmisla..



pa šta sam ja drugo rekao nego da su glupost?

za ovo sa vizama mislim da je još i okrutno i rekoh da se može kritikovati iz više razloga. međutim, uredba nije antimuslimanska kako se tvrdi. rekao sam i zašto.

zid je po meni smejurija i to smejurija koja će teško da zaživi.

za carinu sam čuo naravno, ali se nisam mnogo bavio.
ako nije dozvoljeno dok su na snazi ti ugovori, onda nek sa tuže. koliko sam se (priznajem površno) informisao i sami ameri će od toga da imaju velike štete, pa nek se bune.

i nije to jedini razlog zbog kojeg bi trebalo da se bune.

ali man'te me sa histerijom i terminima "fašista", "muslim ban" i pravljenjem od komarca magarca.

no dobro, ti misliš da je moj stav relativizacija, ja mislim da je ovo što se dešava iracionalna i jalova histerija koja može samo da minira razumnu političku debatu svodeći je na nivo emocija a ne argumenata.
tadejus tadejus 12:57 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

vrabac_u_steni
ali man'te me sa histerijom i terminima "fašista", "muslim ban" i pravljenjem od komarca magarca.
no dobro, ti misliš da je moj stav relativizacija, ja mislim da je ovo što se dešava iracionalna i jalova histerija koja može samo da minira razumnu političku debatu svodeći je na nivo emocija a ne argumenata.


ok ali zašto uopšte biraš da se raspravljaš sa histerijom umjesto da sagledaš realna dešavanja..
čovjek bira lose lose rješenja.. dal iz ludosti ili gluposti ostaje da se vidi..
histerija na margini je potpuno benitna
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:05 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

ok ali zašto uopšte biraš da se raspravljaš sa histerijom umjesto da sagledaš realna dešavanja..


zato što od buke ne može da se čuje šta ljudi spremni razložno da diskutuju hoće da kažu :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:19 02.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

Gubitnik, loser je pre svega state of mind.


I stoga uvek, ali uvek, treba preporučiti Gubitnika od Bernharda. Iako je moj najveći favorit oduvek Beton.
bene_geserit bene_geserit 07:46 03.02.2017

Re: jos malo da pojasnimo

tadejus
zid i imigracija su stravične stvari..
stravične, zaista ništa blaže se tu ne kvalifikuje..
imaju veliku simboličku snagu a moguće da će imati i konkretnu..

Zid i stop ilegalnoj imigraciji (kada imas najezdu sa juga) i imigraciji iz zemalja is kojih stize vecina terorista su super stvari, nista manje se tu ne kvalifikuje. A konkretnu snagu ce da imaju tek kada se dopune drugim merama (za pocetak ukidanje svih entitlements ilegalnoj emigraciji i e-verify za zaposljavanje).

A stravicne stvari su besomucno vodjene ratova i bombardovanje zemalja po bliskom istoku na primer.
mlinarslavko mlinarslavko 18:40 01.02.2017

Gledam Tomu Nikolica 2000. godine....

Izbori 2000. godine, prolazim pored skolske fiskulturne sale u Kovinu i gledam poster SRS-a na kojem je lik Tome Nikolica. Bitka se bije izmedju Mislosevica i Kostunice, a Toma je sporedni lik. Razmisljam o tome kako je smesno i pomisliti da Toma moze jednog dana da bude predsednik, a stvarno je izgledao smesno na onom posteru. Padne mi na pamet, a sta ako posle ludnice devedesetih, ova ekipa koja dolazi i nema interes da unapredi zemlju, vec da pokupi sta moze kao u Nusicevoj komediji Pokojnik.Onda bi vremenom svi dizali ruke od njih, da bi i neki slab kandidat kao Toma mogao da pobedi u buducnosti.
Ipak mislio sam da je to nemoguce, bas neko toliko da laze 10 godina i posle svih protesta, cimanja i svega da se baci na beskrupulozni lopovluk i "pederise" , ne , nema sanse....
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:12 01.02.2017

Evo jednog odličnog članka;

princi princi 19:30 01.02.2017

Re: Evo jednog odličnog članka;

stefan.hauzer
za ljubitelje grafikona

Meni je stvarno smešno da je na listu stavio Liban i Iran, dve zemlje koje najviše pate od terorista. Osim ako nije nešto sinister u planu, uvod u neki rat sa Iranom, onda čovek samo može da se krsti za količinu iskazane gluposti.
Domazet Domazet 20:37 01.02.2017

Nije mi sasvim jasno...

...sta ti je smesno oko Irana i Libana? Koliko ja vidim clanak pokusava da ukaze na to da su Iran i Liban, pojedinacno, primile podjednak broj izbeglica kao i citava Evropa. Imam dobrog prijatelja, i licnog i poslovnog, koji je Libanac i koji cesto ide u Liban. Kaze mi da je situacija sa izbeglicama katastrofalna, izbeglice sada prestavljaju 20% ukupne libanske populacije...
princi princi 20:43 01.02.2017

Re: Nije mi sasvim jasno...

Domazet
...sta ti je smesno oko Irana i Libana? Koliko ja vidim clanak pokusava da ukaze na to da su Iran i Liban, pojedinacno, primile podjednak broj izbeglica kao i citava Evropa. Imam dobrog prijatelja, i licnog i poslovnog, koji je Libanac i koji cesto ide u Liban. Kaze mi da je situacija sa izbeglicama katastrofalna, izbeglice sada prestavljaju 20% ukupne libanske populacije...

Pa što je Irancima i Libancima, između ostalih, zabranjena ne samo imigracija, nego poseta USA.
Domazet Domazet 22:36 01.02.2017

Liban nije...

princi
Domazet
...sta ti je smesno oko Irana i Libana? Koliko ja vidim clanak pokusava da ukaze na to da su Iran i Liban, pojedinacno, primile podjednak broj izbeglica kao i citava Evropa. Imam dobrog prijatelja, i licnog i poslovnog, koji je Libanac i koji cesto ide u Liban. Kaze mi da je situacija sa izbeglicama katastrofalna, izbeglice sada prestavljaju 20% ukupne libanske populacije...

Pa što je Irancima i Libancima, između ostalih, zabranjena ne samo imigracija, nego poseta USA.

...na listi, Libija jeste. Ono sto me zbunjuje u tvom komentaru je to sto mi se cini da ti clanak i grafikone dozivljavas negativno. ja sam ga drugacije procitao, kao clanak koji ukazuje da nije tacna tvrdnja da je Evropa primila sve izbeglice. Pa cak ni vecinu...Liban sa 4.5 miliona stanovnika je primio isti broj izbeglica kao citava Evropa...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:52 01.02.2017

Re: Liban nije...

Pa cak ni vecinu...Liban sa 4.5 miliona stanovnika je primio isti broj izbeglica kao citava Evropa...

Тамо се упумпава пара. Избеглице имају обезбеђена месечна примања. Отприлике, нема ко није примио избеглице. Имам другаре у Амијену и Бејруту. Тешко је, ал' се некако пичи даље.

“The influx of a million refugees would be massive in any country. For Lebanon, a small nation beset by internal difficulties, the impact is staggering,” said UN High Commissioner for Refugees António Guterres. “The Lebanese people have shown striking generosity, but are struggling to cope. Lebanon hosts the highest concentration of refugees in recent history. We cannot let it shoulder this burden alone.

Based purely upon these figures, you might think that the economies of these countries would be sagging under the burden, but they aren’t. According to a new report from the Paris-based Organization for Economic Co-Operation and Development, the Turkish economy will expand by three per cent this year and by four per cent next year. Lebanon’s economy is also growing, at a rate of about two per cent this year, which will expand to more than three per cent next year, the World Bank reckons. Despite an influx of refugees that now amounts to more than ten per cent of its population, Jordan, too, is bearing up. Its gross domestic product will rise by about three per cent this year, the International Monetary Fund

These figures make the point that, even in countries facing huge influxes of refugees, the impact on the economy as a whole is usually not very large.
Domazet Domazet 23:15 01.02.2017

Ovaj ti se moj komentar...

verovatno nece dopasti. Ono sto nedostaje u pomenutom tekstu je uticaj kulturnih razlika. Koje su u oba pomenuta slucaja relativbno male. I makoliko kulturne razlike nisu ekonomska kategorija mislim da su bitne. Jer uticu na percepciju stanja ekonomije...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:32 01.02.2017

Re: Ovaj ti se moj komentar...

verovatno nece dopasti

А зашто би требало да ми се допадне?
Па ваљда смо довољно одрасли да знамо да постоји и другачије мишљење од нашег и да понекад уопште нисмо у праву.

Нема јединственог рецепта и одговора. Вијетнамска заједница у USA засад се није асимиловала, укључила. Културне разлике? Да, могуће, а могуће и једна друга ствар: ми све ове процесе гледамо у оквиру једне наше генерације. Када се исtоријска перспектива продужи, онда и не мора да изгледа тако. Мене је у Келну таксијем возио Турчин, на нивоу, отприлике, мог зnaња немачког, значи -- врло танко, који је стално говорио: "Ми, Немци..." Он је друга генерација. Друга генерација Срба у Немачкој, и они су: Ми, Немци.

MI, NEMCI: Mesut Ozul, Žerom Boteng, Škodran Mustafi, Sami Kedira, Lukas Podolski, Mario Gomez... i drugi StaroGermani.
princi princi 00:41 02.02.2017

Re: Liban nije...

Nisam znao, učinilo mi se da sam i Liban video na onoj mapi. My bad, greška. Za Iran mislim da je smešno. Ma smešno je za sve, nego za ove najviše.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 08:38 02.02.2017

Re: Liban nije...

princi
Nisam znao, učinilo mi se da sam i Liban video na onoj mapi. My bad, greška. Za Iran mislim da je smešno. Ma smešno je za sve, nego za ove najviše.


Pa baja je imao poseban pik na Iran tokom kampanje, sve vreme je kritikovao verovatno jedinu pametnu stvar koju je Obama uradio u tom delu sveta - relaksaciju odnosa sa Iranom.
princi princi 12:44 02.02.2017

Re: Liban nije...

vrabac_u_steni
princi
Nisam znao, učinilo mi se da sam i Liban video na onoj mapi. My bad, greška. Za Iran mislim da je smešno. Ma smešno je za sve, nego za ove najviše.


Pa baja je imao poseban pik na Iran tokom kampanje, sve vreme je kritikovao verovatno jedinu pametnu stvar koju je Obama uradio u tom delu sveta - relaksaciju odnosa sa Iranom.

Da, i meni deluje. Što se tiče Obame, gledao onaj dokumentarac što Jinx piše o njemu? Zapanjujući. Toplo preporučujem, izgleda da odgovor Iranaca na Stuxnet nije uopšte ima malu ulogu u promeni američkog stava.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:49 02.02.2017

Re: Liban nije...

Da, i meni deluje. Što se tiče Obame, gledao onaj dokumentarac što Jinx piše o njemu? Zapanjujući. Toplo preporučujem, izgleda da odgovor Iranaca na Stuxnet nije uopšte ima malu ulogu u promeni američkog stava.



Nisam gledao, ali znam za priču sa nekih geekovskih sajtova :)

Nego, nevezano sa tim, jesi gledao ceo govor Si Đinpinga u Davosu? Žuja uopšte nije naivan lik.
princi princi 14:23 02.02.2017

Re: Liban nije...

Nego, nevezano sa tim, jesi gledao ceo govor Si Đinpinga u Davosu? Žuja uopšte nije naivan lik.

Nisam, ali nevezano za govor Kinezi i CK KP Kine je poslednja slamka normalnosti koju ovaj svet ima.
Domazet Domazet 18:25 02.02.2017

Ludilo imperijalne politike...

vrabac_u_steni
princi
Nisam znao, učinilo mi se da sam i Liban video na onoj mapi. My bad, greška. Za Iran mislim da je smešno. Ma smešno je za sve, nego za ove najviše.


Pa baja je imao poseban pik na Iran tokom kampanje, sve vreme je kritikovao verovatno jedinu pametnu stvar koju je Obama uradio u tom delu sveta - relaksaciju odnosa sa Iranom.


...Trump hoce da ima dobre odnose sa Rusijom a hteo bi da razvali Iran, ruskog saveznika u regionu. Demokrati za to vreme vriste ne diraj Irance, necemo u rat sa Australijom, hocemo rat sa Rusijom...

To ludilo je jedina konstanta. Ne tako davno Bajden je isao da se izvinjava Erdoganu i ohrabri ga da nastavi sa akcijom protiv ISISa u Siriji koju su Turci (maltene iskljucivo) iskoristili da razbiju i iz tog dela Sirije u potpunosti izbace Kurde koji su najpouzdaniji americki saveznik u borbi protiv ISISa...

Rat Asada, opozicije i ISISa u Siriji je proksi rat u ratu Irana, Saudijske Arabije i Turske za prevlast u regionu. Sto je opet proksi rat USofA i Rusa za globalnu prevlast. Sto je onda proksi rat republikanaca i demokrata za prevlast u USA (sasvim verovatno se slicna/ista stvar desava i u Rusiji ali tamo ne zivim pa ne bih...). Izostavio sam Kinu, umetnuti po potrebi
princi princi 18:34 02.02.2017

Re: Ludilo imperijalne politike...

To ludilo je jedina konstanta. Ne tako davno Bajden je isao da se izvinjava Erdoganu i ohrabri ga da nastavi sa akcijom protiv ISISa u Siriji koju su Turci (maltene iskljucivo) iskoristili da razbiju i iz tog dela Sirije u potpunosti izbace Kurde koji su najpouzdaniji americki saveznik u borbi protiv ISISa...

Ima onaj jedan baja, Amer, koji se u Siriji borio na strani Kurda, i koga su Ameri bombardovali, jedva čovek izvukao živu glavu. Posle jurio Bidena po predizbornim skupovima, ovaj bežao od njega k'o đavo od krsta. Bilo u Salonu ili MoJo, gde već. Da, ludilo i šizofrenost je jedina konstanta. Ja se iskreno divim ovim drugosrbijancima koji tu uspeju da nađu neku konzistentnost.
princi princi 02:13 02.02.2017

U stvari, kad čovek pogleda

Ameri su dosta strašljivi za jednu tako veliku i ratobornu naciju. Evo kolike su šanse da Amerikanca ubije strani terorista.
princi princi 02:22 02.02.2017

Evo još jedan mit debunked

Zašto se američka kola ne prodaju u Japanu (a prodaju se nemačka)? Nisu u pitanju nikakve trgovinske barijere; nemačka kola su jednostavno tehnički superiornija u odnosu na najbolje što Detroit može da napravi. Jbg, pad će možda biti dug, ali će zato tresak biti jači.
narcis narcis 06:28 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

Jbg, pad će možda biti dug, ali će zato tresak biti jači.

sve u stilu - amerika i engleska biće zemlja proleterska.
srblje ta ideja nenapušća.
bene_geserit bene_geserit 08:26 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

princi
Zašto se američka kola ne prodaju u Japanu (a prodaju se nemačka)? Nisu u pitanju nikakve trgovinske barijere; nemačka kola su jednostavno tehnički superiornija u odnosu na najbolje što Detroit može da napravi. Jbg, pad će možda biti dug, ali će zato tresak biti jači.

Ma nije sporno da je USA auto industrija losa. I da postoje razlozi zbog cega veliki % stanovnika USA vozi japanska ili nemacka kola.
Problem je sto ta kola koja prodaju u USA, japanske firme dobrim delom prave u Meksiku. Kao i nemacke firme a i americke.
Poenta te taxe od 20% na automobile i auto delove iz Meksika je da se ta proizvodnja vrati u USA.
Tesla ima long way to go da napravi reliable a jeftin auto (ja sam jos uvek skeptik), ali makar kod elektricnih automobila su sanse da USA auto industrija bude kompetitivna sa japancima/nemcima nesto vece.
bene_geserit bene_geserit 08:35 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

Btw, 3 osnovne komponente americkog deficita (robe i usluge) su:
1. crude oil
2. automobili i auto delovi
3. elektronika (telefoni, TV-ovi, monitori, racunari, ...)

Trampova strategija deluje je da 1. napadne povecanjem frakinga, 2. sa 20% carine sa Meksikom na automobile i auto delove, i verovatno agresivnijim fokusom na elektricne automobile (odatle ova nova saradnja sa Muskom) 3. verovatno nekom carinom na elektroniku sa Kinom/Tajvanom, moguce neko proglasavanje za stratesku industriju.

Dugorocni cilj je da se automobili i elektronika koja se prodaje u USA pravi u USA i da tehnologija ne bezi nepovratno.
princi princi 11:32 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

narcis
Jbg, pad će možda biti dug, ali će zato tresak biti jači.

sve u stilu - amerika i engleska biće zemlja proleterska.
srblje ta ideja nenapušća.

Narcisko, ubode ga ti ka' prstom u bulju. Članak je, inače, iz Forbesa, najproleterskijeg od svih časopisa na svetu.
svarog svarog 12:49 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

bene_geserit
Btw, 3 osnovne komponente americkog deficita (robe i usluge) su:
1. crude oil
2. automobili i auto delovi
3. elektronika (telefoni, TV-ovi, monitori, racunari, ...)

Trampova strategija deluje je da 1. napadne povecanjem frakinga, 2. sa 20% carine sa Meksikom na automobile i auto delove, i verovatno agresivnijim fokusom na elektricne automobile (odatle ova nova saradnja sa Muskom) 3. verovatno nekom carinom na elektroniku sa Kinom/Tajvanom, moguce neko proglasavanje za stratesku industriju.

Dugorocni cilj je da se automobili i elektronika koja se prodaje u USA pravi u USA i da tehnologija ne bezi nepovratno.


A ovi ostali će da stoje i gledaju? Neće kontramere?
I šta misliš kad Ameri ponovo budu kupovali američke automobile napravljene u američkoj fabrici u kojoj rade samo Amerikanci gde će još moći da prodaju taj jedno 30% skuplji i još toliko lošiji auto?
narcis narcis 12:56 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

princi
narcis
Jbg, pad će možda biti dug, ali će zato tresak biti jači.

sve u stilu - amerika i engleska biće zemlja proleterska.
srblje ta ideja nenapušća.

Narcisko, ubode ga ti ka' prstom u bulju. Članak je, inače, iz Forbesa, najproleterskijeg od svih časopisa na svetu.

nije bitan autor texta , bitno je oduševljenje u srbalja da neće ni američanska da gori do zore, ma kake zore , evo trump će da gu utuli još u prepodne.
vredno pratim ovaj razgovor i ne mogu da se načudim jedu koji provejava kroz komente plus zlurada uvređenost komentatora što trump neće mzlimane, čeda naša voljena, da pripušta na zapadu nam našem milom američanskom.
eno ga predrage zapenio sav od dokazivanja kako su nam nikad draži muslimi jedno ćudo od multikulturnog življa, pa oni bre di odu oma se utope u milje koji ih je primio, plus što svaka zemlja procveta od njihovog rada.
a sam trump, jebe mi se za njega, al malo manje nego za onu rospiju kilary i da kažem bolje ova budala nego kilary koja bi već bacala bonbe po svima i avakome a naročito po putinu.
na kraju krajeva i za regalom se dizala ovaka frka osamdesetih , i šta ispade najbolji američanski precednik evr. trump naravno nema taj entelekt regala ali će malo da dovede u redu euroameričanske ratnikedemokrate.
ono što je tupča ukapirao je da nemože ameriga da ide ppo cvet i glumi sveckg policajca , bonbarduje i dronira svud i svakog, ne može da otima rusima vojne baze, naročito baze koje su na ruskom tlu, a a crnomorska baza je od kaina i avelja na ruskom tlu a ne ukrajinskom.
trum jeste budaletina ali udaletina koja je ukapirala da su američanske demokrate tolko zasrale ideju demokratije da od sopstvenih govana ne vide da su se usrali i najgore potpuno usrale svaku demokracku ideju koju su dotakli.
trump je sreća za amerigu i da ga nema morali bi da ga izmislu.
jebešga, boris tadić i family klingon su mi ogadili demokratsku stranku za vek i vjekov.
princi princi 13:08 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

a sam trump, jebe mi se za njega, al malo manje nego za onu rospiju kilary i da kažem bolje ova budala nego kilary koja bi već bacala bonbe po svima i avakome a naročito po putinu.

A ti se uplašio za Putina? Pa tako reci, Srbine, brate!

A što se tiče bombi kod ove budale ni njih neće da zafali, evo već su počeli da upućuju ni malo nežna upozorenja Iranu.
narcis narcis 13:41 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

A ti se uplašio za Putina? Pa tako reci, Srbine, brate!

ne podmeći mi putinofiliju, imam na blogu dovoljno svedoka da sam proamerički ćovek, u suštini i sam sebe vidim tako, ali gledajući zadnjih dvatri sučeljavanja klingonke i trumpa , pa bogme uplašila me kilary da će čim dobije šifre da pošalje bonbe na putina.
mislim da ni u oba hladnog rata svet nije bio bliže trećem ratu nego što bi to bio da kilary kojim slučajem postala precednik.
čovek stvarno treba da bude glup pa da veruje da su američanske demokrate snage razuma i napretka.
uostalom američanska demokratska stranka je stvorila uslove da rusijom zavlada putin i kgb plus lopovsko tajkunska bratija koja je iznosila kapital iz rusije, pa nije ruski kgb skupina secikesa kao srpska ozna pa da prodaju rusiju ko ozna srbiju.
princi princi 14:14 02.02.2017

Re: Evo još jedan mit debunked

narcis
A ti se uplašio za Putina? Pa tako reci, Srbine, brate!

ne podmeći mi putinofiliju, imam na blogu dovoljno svedoka da sam proamerički ćovek, u suštini i sam sebe vidim tako, ali gledajući zadnjih dvatri sučeljavanja klingonke i trumpa , pa bogme uplašila me kilary da će čim dobije šifre da pošalje bonbe na putina.
mislim da ni u oba hladnog rata svet nije bio bliže trećem ratu nego što bi to bio da kilary kojim slučajem postala precednik.
čovek stvarno treba da bude glup pa da veruje da su američanske demokrate snage razuma i napretka.
uostalom američanska demokratska stranka je stvorila uslove da rusijom zavlada putin i kgb plus lopovsko tajkunska bratija koja je iznosila kapital iz rusije, pa nije ruski kgb skupina secikesa kao srpska ozna pa da prodaju rusiju ko ozna srbiju.

Ma, nemoj ništa da mi pričaš, bagra.
Domazet Domazet 18:40 02.02.2017

Fantastican plan...

bene_geserit
Btw, 3 osnovne komponente americkog deficita (robe i usluge) su:
1. crude oil
2. automobili i auto delovi
3. elektronika (telefoni, TV-ovi, monitori, racunari, ...)

Trampova strategija deluje je da 1. napadne povecanjem frakinga, 2. sa 20% carine sa Meksikom na automobile i auto delove, i verovatno agresivnijim fokusom na elektricne automobile (odatle ova nova saradnja sa Muskom) 3. verovatno nekom carinom na elektroniku sa Kinom/Tajvanom, moguce neko proglasavanje za stratesku industriju.

Dugorocni cilj je da se automobili i elektronika koja se prodaje u USA pravi u USA i da tehnologija ne bezi nepovratno.

...koji ce se zavrsiti tako sto ce Tramp a sa njim i Great Again America da se popnu na tri metra visine i onda ce sa te visine da gledaju sretno i zadovoljno na dole sve ostale! A kako ce da se popnu na tri metra visine? A pa to je lako, brzo ce mahati rukama!

Jedina stvar koja se nikada ne dira u svim ekonomskim diskusijama u Americi je profit. Profit moze da ostane isti samo ako cena i troskovi proizvodnje imkaju suprotne trendove. Tako da ce recimo profit americke automobilske industrije ostati isti jedino ako cena automobila poraste za onoliko koliko su porasle p[late zaposlenih ili ako cena automobila ostane ista a plate americkih radnika postanu iste kao i plate u Meksiku.

Doduse postoji i treca mogucnost, da se automobili prave u Americi, sa americkim platama a onda te automobile plati Meksiko. Cudi me da se Tramp toga nije setio? Ali sa'ce...
princi princi 19:00 02.02.2017

Re: Fantastican plan...

Doduse postoji i treca mogucnost, da se automobili prave u Americi, sa americkim platama a onda te automobile plati Meksiko. Cudi me da se Tramp toga nije setio? Ali sa'ce...

Ma to je totalni denial. Pa, mislim, razvoj svih modernih tehnologija podrazumeva otvorene granice, globalnu ekonomiju. I Musk, kad mu trebaju roboti, ne kupuje to u USA, nego u Nemačkoj. Hidrogenske ćelije, isto, ko zna ko će napraviti najefikasnije. Ovi mali nuklearni reaktori, gde se to isplati samo jednoj naciji ili državi da razvija, to bog sveti zna, verovatno Kinezi, to su budalaštine. Japosi su, na primer, bili tate za razvijanje tunelskih tehnologija, Holanđani za offshore engineering, to samo budala i totalna neznalica može da priča "kupuj američko". To možda važi za mleko i hleb.

Mene čudi da je Bene, sa ovakvim pogledima, inženjer. Šokantno, zapravo.
Domazet Domazet 20:44 02.02.2017

Richie...

princi

.
.
.
Mene čudi da je Bene, sa ovakvim pogledima, inženjer. Šokantno, zapravo.

...misli da bi u takvom jednom svetu njemu bilo bolje. I to je dovoljan razlog da veruje u takav svet. On i bar 70% rust belta. Svako na svom nivou ali na potpuno isti nacin...
princi princi 21:09 02.02.2017

Re: Richie...

Ma, ja mislim da je on samo usamljen i zaluđen tim budalaštinama.
Domazet Domazet 00:05 03.02.2017

IKEA to the...

...rescue!

bene_geserit bene_geserit 07:25 03.02.2017

Re: Richie...

princi
Ma, ja mislim da je on samo usamljen

Jel si ti siguran da si inzenjer za ne psiholog amater? Ajd ovo sa usamljenoscu ili ono za Trampa, ali najbolji si sa mracnajkom - potomkom irskih robova.
Mislim logicnije je da bude neki burger flipping major nego inzenjerstvo. Razumem matorog-ali-drzeceg njega je ujeo besni slepi mis, ili Pajica - on mora da kompenzuje agresivnu prirodu nekako (malo malo pa preti onim samostrelom).

U mom prilicno velikom uzorku belih inzenjera (od imigranata gomila srba, nesto rumuna, bugara, rusa, ukrajinaca i nesto amera raznoraznog porekla nemackog, engleskog, i za neke i ne znam) svi do jednog su bili za Trampa ukljucujuci zene (uz izuzetak jednog srbina ozenjenog meksikankom koji je bio neutralan (tj. ne voli ni Trampa ni Hilari). Kod belih naucnika koje znam je nesto drugacije, ali je opet ubedljiva vecina za Trampa. Sa druge strane interesantno da svi umetnici i par lekara koje znam su entuzijasticno protiv Trampa.
bene_geserit bene_geserit 07:35 03.02.2017

Re: Fantastican plan...

Domazet
Jedina stvar koja se nikada ne dira u svim ekonomskim diskusijama u Americi je profit. Profit moze da ostane isti samo ako cena i troskovi proizvodnje imaju suprotne trendove.

Sta li ti tupis?
Pa naravno da kupovna moc utice i da ce porast cena automobila usled carina da dovede do smanjenja profita firmi koje ih proizvode.
U svakom slucaju ja ne bi kupovao akcije auto firmi u ovom trenutku - em neprodatih kola na lageru imaju za 6 meseci (istorijski maksimum) em sad ovo sa carinama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:23 04.02.2017

Re: Fantastican plan...

USA увођење царина и протекцинистичке политике, због које ће и друге земље истоветно наступати, jeсте prisoner's delemma систем: општа кооперативност даје најбољи бенефит за све његове учеснике. Линковао сам, претходно, чланак о томе.

Дакле, то није решење.
bene_geserit bene_geserit 20:30 04.02.2017

Re: Fantastican plan...

Interesantno da su oni koji zive u Srbiji "zabrinuti" za USA carine i protekcionizam, a nisu recimo za to da li Srbija moze da izvozi i sa kakvim ogranicenjima poljoprivredne proizvode u recimo Francusku.
Ili su zabrinuti kako ce to da dovede do poskupljenja proizvoda u USA (gde je roba ionako ekstremno jeftina), a nikako da se zapitaju zbog cega je ista roba znacajno skuplja u Srbiji ili recimo Kanadi ili u zemljama EU.

Stvarno slobodno trziste na svetskom nivou (koje ne postoji) bi bilo najbolje za sve samo da su svi na istom nivou razvijenosti sa slicnim platama i ekoloskim zakonima.
tasadebeli tasadebeli 09:30 02.02.2017

Билокси акт о конфедерацији

Принци! Друже!

Па тек сада сам сконтао да си ти наслов овог свог поста позајмио из партијских докумената некадашњег Савеза комуниста Југославије!

Сећаш се? Оно: асиметрична федерација, конфедерација,... и те муње са састанака на Охриду, Бледу итд.








princi princi 14:17 02.02.2017

Re: Билокси акт о конфедерацији

De si, Taske, izvinjavaj, ne postizavam. Trump i Amerika je trebalo da budu samo povod za širu priču, ali pusto srpsko, više ga zanima Amerika nego sopstvena kuća.

Šta si hteo da kažeš?
tasadebeli tasadebeli 11:47 03.02.2017

Re: Билокси акт о конфедерацији

princi
De si, Taske, izvinjavaj, ne postizavam. Trump i Amerika je trebalo da budu samo povod za širu priču, ali pusto srpsko, više ga zanima Amerika nego sopstvena kuća.

Šta si hteo da kažeš?




Ма зезање... Асоцирала ме твоја асиметрија незадовољства.

И СФРЈ се распала, у ствари, најпре због асиметрије незадовољства.

Ми Срби смо били тада најнезадовољнији.

Па кад на то додаш да смо ми Срби још и најамериканскији од свих балканских народа, како то лепо рече поодавно Богдан Тирнанић, оде стара Југа на ђубриште историје исто као и модел југо на ауто отпад.


Питај Врапца ако ми не верујеш.




princi princi 14:20 03.02.2017

Re: Билокси акт о конфедерацији

Tanasije, ti baš čoveka znaš da obraduješ pesmicom.
tasadebeli tasadebeli 11:09 04.02.2017

Re: Билокси акт о конфедерацији

princi
Tanasije, ti baš čoveka znaš da obraduješ pesmicom.






vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:02 02.02.2017

Nekom rat, nekom brat! :))

"KRALJ ROMA" PORUČIO TRAMPU Mi ćemo ti izgraditi zid, i to za MALE PARE



Dorijan Čioba, samoproklamovani međunarodni "Kralj Roma", napisao je otvoreno pismo američkom predsedniku Donaldu Trampu u kom mu nudi usluge svoje "velike zajednice". Čioba je Trampu poručio da bi mu Romi lako sagradili kontroverzni zid na granici sa Meksikom.


Dorijan, inače državljanin Rumunije, Trampu je poručio da bi "Romi posao završili za male pare", jer imaju velikih problema sa nezaposlenošću, preneli su rumunski mediji u utorak.

Čioba uverava Trampa da su "njegovi ljudi dovoljno vešti za tako komplikovan zadatak, jer im jako dobro ide u poslovima sa metalom".

- Nacija Roma koju ja predstavljam želi vam dovoljno snage da završite sve poslove koje imate pred sobom. Neka vas Bog blagoslovi, kao i odluke koje ćete doneti u korist svetskog mira i prosperiteta - navodi se u Čiobinom pismu koje je objavila rumunska novinska agencija Agerpres, a preneo "Balkan insight".

"Kralj Roma" je dodao kako "podržava sve Trampove sadašnje i buduće projekte".

Američki ambasador u Rumuniji izjavio je u utorak kako "ne zna ništa o takvom pismu", te da ne može da prokomentariše. Međutim, ono što je istakao jeste da bi Tramp, sudeći po njegovim ranijim izjavama, "verovatno više voleo da taj posao završe američki radnici", piše Agerpres.


milos_1 milos_1 14:16 02.02.2017

Asimetrija nezadovoljstva

I berze su u problemu oko zida prema Meskiku, zabrani migrantima ulaz u SAD,
http://www.fpmarkets.com.au/asx_mornings/tuesday-31st-january-2017/
princi princi 02:57 03.02.2017

Sjajan tekst

najozbiljniji argument protiv univerzalnog osnovnog prihoda koji sam do sada pročitao. Verovatno ga niko neće pročitati, ali ostaviću ga za slučaj da neka zabludela dušica ipak doluta i osmeli se na čitanje.
emsiemsi emsiemsi 06:17 03.02.2017

Re: Sjajan tekst

princi
najozbiljniji argument protiv univerzalnog osnovnog prihoda koji sam do sada pročitao. Verovatno ga niko neće pročitati, ali ostaviću ga za slučaj da neka zabludela dušica ipak doluta i osmeli se na čitanje.

Шта рећи него --- дај сиже !
bene_geserit bene_geserit 06:38 03.02.2017

Re: Sjajan tekst

Ma standardno Huxley (Brave New World) vs. Orwell (1984) i da smo trebali da se plasimo Huxley-eve a ne Orwell-ove verzije.
E sad kako je argument protiv univerzalnog osnovnog prihoda samo princi zna. Ali makar je protiv a ne za, pa se ne bunim.
princi princi 11:20 03.02.2017

Re: Sjajan tekst

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:29 04.02.2017

.

postoji još jedan korak koji podrazumeva izbor koji obično vidimo kao "slobodan izbor", a on ustvari to nije, nameće ga sisitem. i dobitnici i gubitnici ne zavise samo od svoje pameti i sposobnosti, tako da gubitnici s pravom okrive sistem, kao što bi i dobitnici trebali da pomenu sistem kada je njihov uspeh u pitanju (međutim, ego voli drugačije ). hoću reći da i gubitnici i dobitnici u jednakoj meri mogu da zahvale ili optuže sistem (a ne samo svoje (ne)sposobnosti) za svoj uspeh, odnosno neuspeh.
emsiemsi emsiemsi 17:21 04.02.2017

Re: .

BebaOdLonchara
postoji još jedan korak koji podrazumeva izbor koji obično vidimo kao "slobodan izbor", a on ustvari to nije, nameće ga sisitem. i dobitnici i gubitnici ne zavise samo od svoje pameti i sposobnosti, tako da gubitnici s pravom okrive sistem, kao što bi i dobitnici trebali da pomenu sistem kada je njihov uspeh u pitanju (međutim, ego voli drugačije ). hoću reći da i gubitnici i dobitnici u jednakoj meri mogu da zahvale ili optuže sistem (a ne samo svoje (ne)sposobnosti) za svoj uspeh, odnosno neuspeh.

Јеботе патак !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana