Gost autor| Istorija| Literatura| Na današnji dan

Једна небеска седница

tasadebeli RSS / 18.02.2017. u 00:39

 

 440px-13_members_of_the_Serbian_poetic_circle.jpg

 

 

Није то случајно што се ја сваке године, о дубокој јесени, теже разболим и догурам до 39 на термометру, догурам до најмрачнијих слутњи које новинарске репортере доводе до незајaжљиве радозналости и - повучем се опет у живот. Неће то бити случајно. Једне чак ноћи, под температуром 38 са 6, покушао сам да продрем у ту тајну; да видим, не интригира ли ко против мога живота; не протестује ли когод што ја још живим?

 

Prva-nagrada-NUSIC-Zdravko-MIcanovic-Srbija.jpg

 

Разуме се, под температуром 38 са 6, није ми било тешко продрети у тајну и наћи одговор своме питању. Те ноћи сам, крчећи себи пут кроз облаке којим ми ваља кренути на небо, застао пред једним полуотшкринутим небеским вратима, јер сам сагледао тамо чудну једну појаву. Била је то као нека тајна седница, где сам око стола запазио све позната ми лица и чуо тако познате ми гласове.

 

Застао сам у толико пре, што сам чуо да се моје име врло често помиње, те сам оправдано посумњао да је управо о мени реч. Наоружан свима земаљским особинама, а нарочито земаљским ушима и радозналошћу, ја сам од речи до речи чуо дискусију која се на тој седници водила и кроз отшкринута врата видео сваки покрет и сваки миг.


За једним другим столом седели су окупљени: Милован Глишић, Милутин Илић, Симо Матавуљ, Драгомир Брзак, Владимир Јовановић, Никола Ђорић, Драгутин Илић, Паја Адамов, Иво Војновић, Коста Арсенијевић, Стеван Сремац, Јанко Веселиновић, Војислав Илић, Светолик Ранковић, Илија Вукићевић, Алекса Шантић, Милорад Митровић, Светозар Ћоровић, Милорад Петровић, Божа Кнежевић, Бора Станковић и Радоје Домановић.


Седе тако сви намрштена погледа и мрачна лица и тек после дужега ћутања неко ће рећи (нисам га спазио ко) да би се могло приступити разговору.


Пренуше сви, погледаше се међу собом и понудише најпре Милована Глишића да претседава. Милован ни да чује, вели никад он те ствари није радио.


- Ти, стриче, и нико други! - вели му Јанко - Ти, брате, једини међу нама имаш честиту браду.

 

917285_milovanglisic.jpg

 

При тој речи Јанковој прођоше прстима кроз браду Драгомир Брзак, Влада Јовановић, Никола Ђорић и Драгутин Илић, а Војислав погледи своју пажљиво потшишану, Шекспирову брадицу, док Коста Арсенијевић зари своје суве прсте у чекињасту браду и узе да се чеше под вратом.


- Ма остави ти мене, синовче, на миру - наставља да се брани Глишић од Јанка - где бих ја то? Ето вам Драгомира Брзака, зар не видиш, да и иначе личи на претседника Главне контроле.


Брзаку поласка ова кандидација, задовољан, ако није могао претседавати збору живих, а оно бар да претседава збору мртвих књижевника. Он одмах заузе председнички став, убриса цвикер и узе први реч:

 

29discx.jpg 

 

- Господо, ми смо се овде искупили да учинимо једну констатацију. Ми смо, господо, једнога из наше генерације заборавили на земљи...


- Нисмо га заборавили - писну са доњега дела стола, где се окупила опозиција, Радоје Домановић - нисмо га заборавили, него се он извукао из списка. Он је на некакав начин препарирао списак наше генерације па изоставио себе.


- Јесте, јесте! - вришти Илија Вукићевић и млатара кроз ваздух дугим рукама.


- И да је само изоставио себе па ни по јада - наставља Радоје и лупа песницом о сто - него је увео себе у списак млађе генерације, оне што долази за нама, па се прави луд и живи још.


- И мислите ли ви да ће се он на томе зауставити - придружује се Радоју Милорад Митровић - познајем ја њега добро; тај ће се пребацивати из генерације у генерацију и догод буде могао подваљиваће и нама и Богу.

 

PBwktkpTURBXy8xZTU1ZWMyMjA3MGY3MDI3NmUyMzliYzIwOTA0YzY5YS5qcGeSlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCww


- И бар да је скроман - придружује им се мрзовољно Бора Станковић - и као што је ред да се један дезертер прави туткун, да седи у ћош, у пепел, да не даје глас од себ'. Али он запео, па свима нама држи посмртне говоре, а кад груне земља повр нас, а он пита: „'Ајде, има ли још неко"? Беше тако у Врање, у старо време, неки Миле сојтарија; није му Бог дао много памет, а гола сиротиња, па кад ко умре, њему му дарују за душу покојникове хаљине. Па он тако, кад се поцепа, па нико не умире, зађе од куће до куће, па лупа у капију и пита: „Има ли, море, когод скоро за умирање?" Е, тако, видиш и овај Нушић, иде од капију до капију и све нас посахрани и то није да кажеш једну, него сахрани неколико генерација, целу нову књижевност. Е, па, брате, што не бива не бива!


- Господо - испрси се председник и погледа преко цвикера по свима. - Дебата се овако произвољним разговорима може наставити у бескрајност и ми на тај начин нећемо доћи ни до каквога закључка. Мислим да је боље ако будем сваком редом давао реч.


- Тако је! - прихвати збор.


- Има, дакле, реч Конте Иво Војновић!

 

ivo-vojnovic.png

 

- Ја?! - изненади се Конте Иво и извади малу белу марамицу чипкицама оперважену и обриса чело. - Ма немојте! Ја, драгец мој и прелијепи председниче мој, нијесам мислио говорити ни о животу ни о смрти. О животу још и кожи кожи, али, оштијаже роба, ко ће још о смрти говорити. Живот је немилосрдни владар људскијех днева, а смрт варљива господарица онијех вељелепнијех палача што их вјечност подиже свијем незасићенијем људскијем сновима. Живот свак воле као што младићак поморац воле широку пучину распламћену бескрајном жудњом за несхватљивим и невиђеним...


- Ех, цврц! - гунђа Бора - па овај се бре навезао на пучину па нам прича неке морске приче!


- Молим, не упадајте у реч! - протестује председник. - Будите парламентарни!


- Па ако ћемо да будемо парламентарни, а он нека говори у прози - одговара Бора. - Шта је окупио ту неке жудње, неке снове и неке распламћене палаче, као да смо ми београдска господа па да зинемо кад он зановета.


- Чујмо даље! - упада председник да би убрзо прешао преко овог непријатног инцидента - Има реч Стеван Сремац!

 

sremac_2.jpg

 

- А, не! - брани се очајно Сремац. - Ја никад не говорим, никад нисам јавно говорио, сем кад сам полагао испите.


- Мораш да говориш - гунђа опет Бора - извлачите се, па све ја. Е, не може тако. Него ти тако; родио си се у Бачкој, зовеш се Сремац, а пишеш на нишлијски дијалект. Е, у литератури врдај колико хоћеш, али овде мора да говориш.


- Па шта имам да говорим - одбија Сремац увређено. - Могу само то касти, што вели онај мој Палчика, зет Сосе Гркиње: Нушић неће у трун умрети, па ето ти!

- Молим само да допуним браца Стеву - узима реч Паја Адамов - односно да објасним оно што је он хтео касти. У нас тако, у Чортановцима, били неки Ђука и Нића, добри пријатељи. У младости били пајташи па остали тако добри пријатељи све до старости. Ђука имао двоје деце, Сиду и Спиридона, а Нића само ћер Сосу. Па тако...


- 'Ајде па сад - упада у реч опет Бора. - Па овај запео од Чарнојевића, па ће сад да пређе на Стратимировића, па на Шупљикца, док не сврши са: „На крај шора чађава механа". Остави, бре Пајо, да нам читаш твоја Карловачка јектенија, овде је реч о другом нечем.


- Ја сам хтео само... - хтеде да се правда Паја Адамов.


- Па хтео си, али ето, запео си као Сремчева Гавријела. Дај неком другом реч, председниче! - брецну се Бора.


- Ево, ја бих рек'о ако ћете чути! - надвиси гласом Јанко Веселиновић и погледа по свима редом, као да би тога часа рад да запева Старца Вујадина.


- Да чујемо Јанка! - кличе омладина са доњега стола.

 

Janko_Veselinovic_(1862-1905).jpg

 

- Кардо роде, рећи ћу ти по души. (Јанко је радо говорио у једнини и кад се множини обраћао.) Ја велим нисмо се ми овде сабрали да будемо судници, те да пресецамо туђе нити. Знате како наш народ вели: писано ти је писано, нити га можеш домакнути ни одмакнути. Па ето, велим, нек живи човек до суђена дана кад му је тако писано!


- Остави, бре Јанко, једанпут те твоје народне мудрости! - гунђа опет Бора. - Досади ми там' на земљи са твоји Зелени вајати, па хоћеш сад ваљда да ми кажеш да је НушићАдамско колено?
Има реч Војислав Илић! - прекида Борино гунђање председник.

 

Vojislav_Ilic.jpg

 

Војислав се диже, усправи и занесе главу уназад, провуче руку кроз косу, па је затим задену између дугмади закопчанога капута. Он поче овако:


- Шта је живот! Под времена
руком,
Прах постаје што је гранит било
И јејина отпоздравља
хуком
Ток живота и самрти крило!


- Гле га сад па овај - гунђа опет Бора. - Овај тек оде у чакмаче, у ћор-сокак. Остави се, бре. Војо брате, то твоје сентименталности, сентименталност те и у гроб отера.


- Нисам још ни реч казао о смрти, а мислио сам - као буни се Воја.


- Ама шта има да нам говориш о смрти - буни се и Бора - као да ми који смо умрли не знамо шта је смрт.


Војислав спусти обрве, стрпа руку у џеп и увређено седе и, мада су га сви молили да настави, он не хте више ни речи да рекне.


- Могао бих ја што рећи, ако би било кога да чује - огласио се Божа Кнежевић, који је све до сада упорно ћутао.


- Чујмо! - прихватише са свих страна.

 

7adaeac0230cc37f3cbc3988ebc41e78_400x400.jpeg

 


- Господо - поче Божа - вама је познато да је живот земље само један сат, на коме је цео историјски живот човеков само један секунд, а органски његов живот само један минут. Ништа није вечито: вечност је процес у којем је што више прошлости то све више и будућности. Живот је само мало, видљиво парче конца, које се протеже дуго пре и после живота...


- Па ти бре, господин Божо, оде у философију - опет ће Бора. - Ама па и ти! Па да ти је вредела нешто та философија, тебе би сад знали и ценили тамо доле, а ево, сиђи доле, па ако те зна когод, сем оне твоје Ксеније, а ти ме сеци где сам најтањи.


- Људи који дубоко мисле - одговара Божа - тешко се крећу у друштву и слабо се чују међу живима.


- Е, па кад се не чујеш међу живима, не мора да се чујеш ни међу мртвима! - завршава Бора.


- И ја бих хтео ријеч! - рећи ће на то Симо Матавуљ, дижући два прста десне руке у вис.


- Чујмо госпара Симу! - одазва се неколицина.

 

simomatavulj3.jpg

 

- Колико сам разумио, господо - поче госпар Сима - ријеч је овда о томе: треба ли Нушића оставити још да живи, или га треба већ једном позвати да се врати својој генерацији. Ја велим, господо, гријешите ви који бисте прекратили му вијек. Нама је као генерацији, која је учинила тако замашан потез у српској књижевности и заорала једну дубоку бразду, потребно да имамо доле на земљи својега преставника. Нушић се може сматрати као заостали преставник наше генерације на земљи, управо као наш консуо на земљи...


- Па је л' то - прекида га Бора - он као наш преставник и консуо, што каже шјор Шиме, он може да наплаћује тантијему и за моју „Коштану"?


- Уха, где ти оде! Не може то! - гракнуше неколицина.


- Молим господина Борисава да ме не прекида - наставља госпар Сима са пуно мирнога достојанства. - Ви видите сви, господо, како је настало једно ново поколење које би нас хтело да избрише и да од себе почне историју нове књижевности. Потребно је, дакле, потсетити све те што хоће од себе да почну, да смо и ми постојали, да смо и ми нешто градили и дограђивали на згради коју новом српском књижевношћу називамо и зато је - видите - потребно да битише, да живи неко тамо доле, за којега ће, као оно познија франческа поколења што су, пружајући прст на последњега Наполеоновог војника, говорили: „И овај је био на Аустерлицу!" - тако, велим, нека и за нашега претставника реку: „И овај је припадао овој вредној генерацији!"


Симино мишљење некако освоји све и тако, само са неколико гласова опозиције, мени продужише мандат још за годину дана. Догодине видећу како ћу проћи.

 

Janko_Veselinovic_Milovan_Glisic_Aleksandr_Sumbatov__Branislav_Nusic_Stevan_Sremac_stoje_Dragomir_Brzak_i_Janko_Veselinovic.jpg



* И ове јесени г. Бранислав Нушић био је тешко оболео. Чим је пре неки дан крочио из постеље, сетио се својих читалаца у „Политици" и написао је ове редове за њих.

 


(Политика, 18. новембар 1934. године)

 

 



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 00:42 18.02.2017

1

1
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:38 18.02.2017

Re: 1

Vidi ovo,
Gruzini, b'ate, žniru su monumentalno, al' imaju čuku do kosmosa -

tasadebeli tasadebeli 00:45 18.02.2017

Тастер 1

tasadebeli tasadebeli 00:46 18.02.2017

Тастер 2

zilikaka zilikaka 01:01 18.02.2017

Tim povodom

Novinar: No, pa da, to se mora malo doterati. Ja sam, na
primer, to skoro, opisivao smrt jednoga našeg političara, koji je pri
samrtnim mukama stenjao kao magarac, ali ja sam u opisu rekao
da je duboko uzdahnuo i na samrtničkom čelu mu se ispisala briga
za otadžbinom.
† J a: E, ako pristajete da stvar tako doterate, onda ću vam
priznati da su moje poslednje reči bile u stvari jedan dijalog
između mene i doktora koji me je lečio. "Recite mi doktore, – pitao
sam ga kad su već nastali poslednji časovi – recite mi šta će me
otprilike koštati smrt?"
– Mislite li zajedno sa troškovima oko sahrane?
– Ne, ne, za te troškove imam već predračun. No rad sam da
znam šta ćete me vi koštati. Vaše posete?
– Pa, imao sam deset poseta po pedeset dinara i jedan
konsilijum, svega šest stotina dinara.
– Jeftino, odista jeftino. Mog prijatelja, pokojnog Andriju
Jankovića, koštala je smrt pet hiljada dinara, a ništa bolje nije
prošao no što ću ja proći.
– To je, znajte, zato tako jeftino što je moj princip u radu:
mala zarada, ali što veći obrt. Jer, najzad, lekar koji je lečio vašeg
prijatelja, pokojnog Andriju, zaradi na njegovoj smrti pet hiljada
dinara, a za to vreme ja na desetorici pokojnika zaradim tu istu
sumu!
– Odista, odista, divan princip: što veći obrt, makar i manja
zarada. A ovaj... ja ću skoro, je l' te?!
– Da, da, tu ste...
– Onda, molim vas, ispunite menicu na šest stotina dinara,
koliko vam dugujem, da vam je potpišem,
Eto, to su otprilike bile moje poslednje reči. Kao što sam pre
toliko godina, posle preživljenoga detinjstva a stupajući u život
rekao: "Ispunite mi menicu da je potpišem!", tako sam, eto, i
završavajući život, izrekao istu misao. To bi, razume se, u
biografiji moglo glasiti: "Dajte mi života, ja još nisam kazao
poslednju reč!"
227
Novinar: Pa hoću li to zabeležiti kao vaše poslednje reči?
† J a: Nemojte. Napišite: "Zbogom i hvala na pažnji!"
Novinar: Zašto to?
† J a: Jer sam tim rečima rad i ovu knjigu da završim. Zbogom
i hvala na pažnji!

nsarski nsarski 01:02 18.02.2017

Kakav skup!


Da njih nije bilo, mi ne bismo imali lektiru u osnovnoj školi.

Sličan skup za fizičare se desio 1927. u Francuskoj, tzv peta Solvay conference (bilo ih je i ranije, ali ova je posebno važna). Od 29 ljudi na ovoj slici, njih 17 su dobili Nobelovu nagradu. Oni su napravili modernu fiziku 20. veka.


Koga zanimaju imena ovih naučnika, ima na Wikipediji.
nask nask 01:25 18.02.2017

Re: Kakav skup!

All Stars
nsarski nsarski 01:35 18.02.2017

Re: Kakav skup!

nask
All Stars

Ej, jedna simpaticna informacija: na gornjoj slici, u drugom redu, drugi s desna (do Nilsa Bora) je Maks Born. Direktna unuka Maksa Borna je Olivia Newton John.

nask nask 02:40 18.02.2017

Re: Kakav skup!

Odouvek mi je izgledala pametno
docsumann docsumann 08:18 18.02.2017

Re: Kakav skup!



docsumann docsumann 19:52 18.02.2017

Re: Kakav skup!

Koga zanimaju imena ovih naučnika, ima na Wikipediji.


ta ekipa iz zadnjeg reda... The Stooges moderne nauke

nask nask 01:28 18.02.2017

nebeske teme

Ovih dana samo neki "nebeski" i izborni blogovi.

Ovaj spada u one prve
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:56 18.02.2017

Re: nebeske teme

А ја се чудим још како је Таске успео да напише пост без да помене Amere, veliku svetsku revoluciju, Staljina, IB rezoluciju... И то још лепо написао, духовито, па се чудим у себи, гле како Таскету оздравио дух, кад оно - Нушке?! Морам признати да сам се помало разочарао на крају, океј, Нушке је Нушке, али желео сам да буде Таскетов текст.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:06 18.02.2017

Re: nebeske teme

Него, јесам ли оно добро видео, или си ти у неком српском Певачком друштву, Наск?
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:13 18.02.2017

Re: nebeske teme

Srđan Fuchs
али желео сам да буде Таскетов текст

Bilo je jasno da nije čim se stiglo do
Милована Глишића да претседава

Inače, viđao sam to i drugde, izgleda da se u to doba to tako nosilo.
nask nask 02:34 18.02.2017

Re: nebeske teme

српском Певачком друштву


Ne , ne, nešto mnogo skromnije. Školski hor. Nas jedno tuce započeli nastavnički hor.
myredneckself myredneckself 02:46 18.02.2017

Re: nebeske teme

Живот свак воле као што младићак поморац воле широку пучину распламћену бескрајном жудњом за несхватљивим и невиђеним...


Lasno je bilo ovako zboriti gosparu Ivu. A žene?!



Eto taso, pročitala sam ti post tek sad pred počinak, ne držim se baš teme, spava mi se, ali ko zna kad ću prolaziti ovuda, pa eto, da se javim.
A meni odmah asocijacije na zdrave i stamene relationships i ugrožavanja istih...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:08 18.02.2017

Re: nebeske teme

marco_de.manccini
Srđan Fuchs
али желео сам да буде Таскетов текст

Bilo je jasno da nije čim se stiglo do
Милована Глишића да претседава

Inače, viđao sam to i drugde, izgleda da se u to doba to tako nosilo.


И то сам некако прогутао, рачунам, то је некакав алтерглобалистички правопис, метавуковство, само да буде мој Таске, који се расписао као змај! Али није...

То ја тавних давнина неугасли сјај...



nask
српском Певачком друштву


Ne , ne, nešto mnogo skromnije. Školski hor. Nas jedno tuce započeli nastavnički hor.


Modesty is a beauty, свака част, Уче, ако сте се ухватили тога... Ја исто се опустим понекад, са Ковиљцима онако, када су само бурази, када нема неких нафураних званица, са оним Арамитима из Назарета свагда, те ме сада зове наша Хашира, новосадска, kao the special guest of honor-а, ал' то ми онако мало фенси, доста људи им се шлихта, мада су ми та три звука: византијски, арамосиријатски, и галилејскојудејски, некако савршени израз слободе духа медитеранског човека. Ајд, звоне витлејемска звона, субота је, нерадни дан, идем да слушам православну браћу и сестре Палестинце како певају, ту им је комплетан хор. Када је Рара Њофра био су испрашили како су лепо певали!

страшним гласом суровог бога: пиши, Таске, пиши, не закопавај свој таленат јербо ћу ти ја доћи!
tasadebeli tasadebeli 06:39 18.02.2017

Re: nebeske teme

Srđan Fuchs

Таске - Нушке



Нас двојица имамо само једну ствар заједничку.

Волимо да подилазимо укусу широке публике.

Неки сујеверни би ту додали још и детаљ да ме је Бог довео на овај свет тачно сто година мање један дан после Алкибијада, али ја не марим нешто много за те нацифране детаље осим када се односе на менице и кредитне картице, како је то лепо цитирала Зили.

mirelarado mirelarado 07:30 18.02.2017

Re: nebeske teme

tasadebeli
Srđan Fuchs

Таске - Нушке



Нас двојица имамо само једну ствар заједничку.

Волимо да подилазимо укусу широке публике.

Неки сујеверни би ту додали још и детаљ да ме је Бог довео на овај свет тачно сто година мање један дан после Алкибијада, али ја не марим нешто много за те нацифране детаље осим када се односе на менице и кредитне картице, како је то лепо цитирала Зили.




Кад смо већ код тих случајних подударности мене за Нушића везује и то што се родио у мојој улици.

“Родио сам се у једној старој кућици, у близини београдске Саборне цркве. Та кућица је доцније збрисана са земље и наместо ње сад се диже велика палата Народне банке, тако да су данас банчини трезори тачно тамо где је била соба у којој сам се ја родио. И сад, кад би наишло једно благородно поколење и хтело, рецимо, да означи спомен-плочом место где сам се ја родио, та би се плоча, са натписом "Овде се родио" итд., морала узидати у Народну банку тачно изнад оних сутеренских прозора, са дебелим гвозденим шипкама, где су трезори у којима почива банчина златна подлога."




То јесте случајност, али мени драга, нарочито због тога што сам читајући његове комедије, хумореске и шаљиве приче на неки начин створила представу о животу, обичајима, навикама и менталитету тадашњих Београђана.

Када сам, доцније, преводила Пиранделове романе, нушићевски језик спонтано ми се наметнуо као окосница. Луиђи и Брана били су савременици, обојица превасходно комедиографи, те им је и смисао за хумор исте врсте, текстови им обилују сличним стилским и реторским фигурама, један је написао есеј о хуморизму, други о беседништву итд...




marco_de.manccini marco_de.manccini 07:46 18.02.2017

Re: nebeske teme

Неки сујеверни би ту додали још и детаљ да ме је Бог довео на овај свет тачно сто година мање један дан после Алкибијада

Кад смо већ код тих случајних подударности мене за Нушића везује и то што се родио у мојој улици.

Их, није то ништа, мој мачак се звао Алкибијад, а и родио се у мојој улици.
mirelarado mirelarado 07:54 18.02.2017

Re: nebeske teme

Их, није то ништа, мој мачак се звао Алкибијад, а и родио се у мојој улици.


A ког датума се родио, а?
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:00 18.02.2017

Re: nebeske teme

mirelarado
Их, није то ништа, мој мачак се звао Алкибијад, а и родио се у мојој улици.


A ког датума се родио, а?

Хм, не сећам се, али сам негде имао и његову крштеницу, девојке које су ми га поклониле руком су ми је написале. Презиме му је било Пи.

И кад смо код презимена, знаш моје презиме, а знаш и Бранино, па упореди.
emsiemsi emsiemsi 08:03 18.02.2017

Re: nebeske teme

myredneckself
Живот свак воле као што младићак поморац воле широку пучину распламћену бескрајном жудњом за несхватљивим и невиђеним...


Lasno je bilo ovako zboriti gosparu Ivu. A žene?!



Eto taso, pročitala sam ti post tek sad pred počinak, ne držim se baš teme, spava mi se, ali ko zna kad ću prolaziti ovuda, pa eto, da se javim.
A meni odmah asocijacije na zdrave i stamene relationships i ugrožavanja istih...

Свака част ТасиДебелом и Нушићу !
Но, ја овакав дуг пост не могу да прочитам, па то ти је !
mirelarado mirelarado 08:05 18.02.2017

Re: nebeske teme

И кад смо код презимена, знаш моје презиме, а знаш и Бранино, па упореди.


Гле, стварно! :)

Него, да ли си мачку тепао 3,14...?

ЕДИП

Сетих се још нечега, у гимназији ми је математику предавао профа који је био пљунути Нушић с оних фотографија из читанке и звали смо га Нуша, наравно.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:20 18.02.2017

Re: nebeske teme

Гле, стварно! :)

Стварно, стварно!

Али признајем преимућство, улица је ипак улица.
Lionsgate Lionsgate 08:41 18.02.2017

Re: nebeske teme


Свака част ТасиДебелом и Нушићу !
Но, ја овакав дуг пост не могу да прочитам, па то ти је !


Sinko, Taske ne zna da opsti bez par stotina recenica, mozes misliti kakav je tek uzivo, sto bi mi mladi rekli smara za Aliju Sirotanovica

Pazi sad kad baci jedan poduzi carsaf za odgovor
narcis narcis 08:42 18.02.2017

Re: nebeske teme

mirelarado
И кад смо код презимена, знаш моје презиме, а знаш и Бранино, па упореди.


Гле, стварно! :)

Него, да ли си мачку тепао 3,14...?

pobogu brate sestro ašto da tepa mačku pa još 3.14 puta, mlogo...
docsumann docsumann 08:50 18.02.2017

Re: nebeske teme


mirelarado mirelarado 08:51 18.02.2017

Re: nebeske teme

narcis
mirelarado
И кад смо код презимена, знаш моје презиме, а знаш и Бранино, па упореди.


Гле, стварно! :)

Него, да ли си мачку тепао 3,14...?

pobogu brate sestro ašto da tepa mačku pa još 3.14 puta, mlogo...


Не да утепава мачка, него да му каже: Тризарезчетрнес', мац, мац..., баш је милозвучно.
mirelarado mirelarado 09:00 18.02.2017

Re: nebeske teme

marco_de.manccini
Гле, стварно! :)

Стварно, стварно!

Али признајем преимућство, улица је ипак улица.


Нема преимућства, улица се у доба Нушићевог рођења другачије звала.
Дакле, пата карте.


narcis narcis 09:42 18.02.2017

Re: nebeske teme

mirelarado
narcis
mirelarado
И кад смо код презимена, знаш моје презиме, а знаш и Бранино, па упореди.


Гле, стварно! :)

Него, да ли си мачку тепао 3,14...?

pobogu brate sestro ašto da tepa mačku pa još 3.14 puta, mlogo...


Не да утепава мачка, него да му каже: Тризарезчетрнес', мац, мац..., баш је милозвучно.

mile , nemo me razočaravaš bar ti , pa tebete je poso da prepoznaš igranje na rečovi
mirelarado mirelarado 09:48 18.02.2017

Re: nebeske teme

mile , nemo me razočaravaš bar ti , pa tebete je poso da prepoznaš igranje na rečovi


Ама, препознала сам. Ово је било прим. прев..
narcis narcis 09:49 18.02.2017

Re: nebeske teme

mirelarado
mile , nemo me razočaravaš bar ti , pa tebete je poso da prepoznaš igranje na rečovi


Ама, препознала сам. Ово је било прим. прев..

e ondak niš'
nsarski nsarski 11:37 18.02.2017

Re: nebeske teme

Их, није то ништа, мој мачак се звао Алкибијад, а и родио се у мојој улици.



A moj deda se družio i sarađivao sa Nušićem. Imam i jednu karikaturu koju je deda napravio, a koja retko može da se nađe*. Evo je:



*mislim, na internetu. Tako da je ovo što sam postavio ekskluzivno za društvo na blogu.
nask nask 12:48 18.02.2017

Re: nebeske teme

Lepo od tebe Nenade što si pogled iz još jednog referentnog sistema na Nušu/Gruču podelio sa nama.
mirelarado mirelarado 12:51 18.02.2017

Re: nebeske teme

Карикатура је феноменална! Хвала за ексклузиву, Нсарски.
docsumann docsumann 15:19 18.02.2017

Re: nebeske teme

A moj deda se družio i sarađivao sa Nušićem. Imam i jednu karikaturu koju je deda napravio, a koja retko može da se nađe*


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:39 18.02.2017

Re: nebeske teme

A moj deda se družio i sarađivao sa Nušićem. Imam i jednu karikaturu koju je deda napravio, a koja retko može da se nađe*.

Супер, и дружење и карикатура!

Невезано, ја сам се доста дружио са сликарима (добро, сликаркама) и њихово умеће ми је донекле и јасно, виђао сам процес, скеле њихове и малтер, али карикатуристе не разумем, како то ураде, у минут-два, није то али је ипак баш то, имају неку директну везу с небом или паклом, не може другачије.
nsarski nsarski 16:45 18.02.2017

Re: nebeske teme

али карикатуристе не разумем, како то ураде, у минут-два, није то али је ипак баш то, имају неку директну везу с небом или паклом, не може другачије.


Pa, dedi karikatura nije bila onaj osnovni stil (mada je pravio plakate za razne pozorisne predstave). On je 95% bio najklasicniji slikar - ulje i akvarel, uglavnom.
Ima OVDE da se nadje nesto od toga.
G.Cross G.Cross 21:45 18.02.2017

Re: nebeske teme

Неки сујеверни би ту додали још и детаљ да ме је Бог довео на овај свет тачно сто година мање један дан после Алкибијада,



Djejms Din je poginuo tacno jedan dan posle mog rodjenja.

Jedna od prvih recenica koje sam progovorio je bila:

"Pa univerzum je suvise mala bara za takva dva krokodila "

marco_de.manccini marco_de.manccini 04:06 19.02.2017

Re: nebeske teme

On je 95% bio najklasicniji slikar - ulje i akvarel, uglavnom.
Ima OVDE da se nadje nesto od toga.

Au, deda bio grom!
emsiemsi emsiemsi 07:50 19.02.2017

Re: nebeske teme

G.Cross
Неки сујеверни би ту додали још и детаљ да ме је Бог довео на овај свет тачно сто година мање један дан после Алкибијада,



Djejms Din je poginuo tacno jedan dan posle mog rodjenja.

Jedna od prvih recenica koje sam progovorio je bila:

"Pa univerzum je suvise mala bara za takva dva krokodila "


Када већ користиш писмо као Енџи, требало би да знаш да није Djejms, него је Dzejms.
tasadebeli tasadebeli 09:02 19.02.2017

Re: nebeske teme

emsiemsi
G.Cross
Неки сујеверни би ту додали још и детаљ да ме је Бог довео на овај свет тачно сто година мање један дан после Алкибијада,



Djejms Din je poginuo tacno jedan dan posle mog rodjenja.

Jedna od prvih recenica koje sam progovorio je bila:

"Pa univerzum je suvise mala bara za takva dva krokodila "


Када већ користиш писмо као Енџи, требало би да знаш да није Djejms, него је Dzejms.




Ili što bi rekao moj drugar Dragiša Ciganin s kojim sam rastao i znam ga čitav život:

"Bata Taso, 'oćemo da idemo da gledamo novog Đems Bonda?"


Jebem ti ja taj svet u kojem Đems Bondovi žive duže od Đems Dinova! (LINK)
tasadebeli tasadebeli 00:03 20.02.2017

Re: nebeske teme

myredneckself

Живот свак воле као што младићак поморац воле широку пучину распламћену бескрајном жудњом за несхватљивим и невиђеним...


Lasno je bilo ovako zboriti gosparu Ivu. A žene?!








Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:26 20.02.2017

Re: nebeske teme

Nego, koliko su učitelji so budućnosti Srbije, mogu da posvedočim iz vlastitog iskustva: naime, kako je moj sin, Filip, odrastao u predgrađu Tel Aviva, otkucavao je časovnik njegovog stupanja u ovdašnji obrazovni sistem. Naporedo s tim, ja sam počeo da doživljavam silovita buđenja uspomena na sopstveno odrastanje u Srbiji. To je bilo toliko snažno da sam shvatio te impulse kao znakove pokraj puta. Spakovao sam naš mali karavan, uprkos riskantnosti svoje odluke jer još uvek nisam imao razgranat posao, kontakte i sigurnost tržišta odnosno zarade u budućnosti. Ipak vratili smo se, a dečak je zablistao u novoj sredini. Imali smo i puno sreće sa edukatorima, došla je i ćerka... Svi blistaju u obrazovanju danas, u prirodnim naukama on a ona u jezicima. Eto koliko znači u životu čoveka dobar učitelj.
tasadebeli tasadebeli 09:20 20.02.2017

Re: nebeske teme

Srđan Fuchs

Imali smo i puno sreće sa edukatorima,

Svi blistaju u obrazovanju danas, u prirodnim naukama on a ona u jezicima. Eto koliko znači u životu čoveka dobar učitelj.




А циљ нам је да систем у будућности доведемо дотле да у највећем броју случајева више то не зависи од фактора среће!
mlekac mlekac 05:41 18.02.2017

Injao!



Mislim, kako da odolim - hvala na izboru.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:20 18.02.2017

Kad ja tamo a ono medjutim

Taso,

citam u polusnu juce tvoj post i razmisljam o tome ko je pisao na taj nacin, vidi Tasu al je otisao kroz vreme, plus ove slike izmedju slova..fino, fino.
I onda lepo pise 1934 godina na kraju teksta i ime cuveno u potpisu:)
mlekac mlekac 15:32 18.02.2017

Re: Kad ja tamo a ono medjutim

jednarecfonmoi
Taso,

citam u polusnu juce tvoj post i razmisljam o tome ko je pisao na taj nacin, vidi Tasu al je otisao kroz vreme, plus ove slike izmedju slova..fino, fino.
I onda lepo pise 1934 godina na kraju teksta i ime cuveno u potpisu:)


Sa'će da ispadne da se puvam, al' setila sam se teksta u startu... Čitala sam ga ranije. Al' gde i kada - to samo Bog zna! U svakom slučaju, pre jedno tridesetak godina, najmanje. Tako da mi je odmah bilo jasno čiji je - što ni najmanje nije umanjilo lepotu ponovnog čiitanja. Još jednom, hvala Taso!
docsumann docsumann 08:15 18.02.2017

pho-too


nask nask 14:20 18.02.2017

Re: pho-too

Kao da je poneki učesnik sednice zaista pozirao Travisu.
docsumann docsumann 15:21 18.02.2017

Re: pho-too

nask
Kao da je poneki učesnik sednice zaista pozirao Travisu.




jedno vrijeme sam i sam nosio avatar koj je on nacrtao.
nask nask 15:24 18.02.2017

Re: pho-too

Ti mu pozirao?

Izvini nisam mogao da odolim
docsumann docsumann 19:56 18.02.2017

Re: pho-too

Ti mu pozirao?


nisam ni morao

highshalfbooze highshalfbooze 09:16 18.02.2017

I od smrti je pravio komendiju

Baš ti hvala Taso što si izvukao ovaj članak da pročitamo.
Taj slučaj je opisao Nušićev zet Milivoj Predić, dramski pisac i novinar, u biografskoj knjizi Nušić u pričama. Proširila se vest da je Nušić umro, i u Politici su objavljivani izrazi saučešća koje je Nušić, kada je ozdravio, čitao i komentarisao na njemu svojstven način. Posle je morao da se izvinjava što nije umro, pa je tako nastao ovaj članak koji je objavljen u Politici.
narcis narcis 12:26 18.02.2017

aj malo trolovanje

mirelarado mirelarado 13:08 18.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Ima i za to odgovarajuća anegdota:

Na konju u vladu
Prilikom demonstracija zbog okupacije Bosne i Hercegovine duhoviti Nušić pokušao je da na konju uđe u Ministarstvo inostranih dela. Uplašeni portir Jova preklinjao ga je da to ne čini, a Nušić mu je u svom stilu odgovorio „More pusti, Jovo, nije ovo prvi ni poslednji konj koji ulazi u ministarstvo“.
narcis narcis 13:11 18.02.2017

Re: aj malo trolovanje

„More pusti, Jovo, nije ovo prvi ni poslednji konj koji ulazi u ministarstvo“.

i to postade tradicija
nask nask 14:32 18.02.2017

Re: aj malo trolovanje


Teško konja u skupštinu naterati, a još teže isterati.

docsumann docsumann 20:04 18.02.2017

Re: aj malo trolovanje




po ovom čovjeku danas se naziva mamutska bućica od preko 120kg, koju strongmeni pokušavaju da podignu iznad glave jednom rukom.
narcis narcis 23:51 18.02.2017

Re: aj malo trolovanje

aha i onda je mrmot ...
daklem šta smo imali, sleve strane 2xcc600kg usredinu budala od 102tries desno 2xcc600kg i kolko treba da bude budala koja će da poveruje da ova budala od stodvatrieskila može da svakom rukom zadrži pritisak od tone i kusur koji bi stvorile ove rage samo da se nagnu unapred ne i zakorače.
samo onaj koji nikad nije pokušao da zadrži konja može da veruje u ovo.
nask nask 00:01 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

E, a vidi šta malo vakuma sve može.



U ničemu je moć
narcis narcis 00:07 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

U ničemu je moć

ili u okolnom vazduku kojii vrši pritisak na kuglu
docsumann docsumann 11:40 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

samo onaj koji nikad nije pokušao da zadrži konja može da veruje u ovo.


taj film predstavlja romantizovanu biografiju jednog od najsnažnijih ljudi svih vremena, legendarnog strongmena Louisa Cyr-a (čita se Sir a ne Kir, pošto je Louis pripadap francuskom govornom području Kanade)

tona i kusur kažeš. well...

to je ustvari "pis of kej" za moderne snagatore...

evo ga Ronie The Big Coleman gdje tonu i kusur (od 30kg) potiskuje 8 puta, nogama doduše.



a šta tek kažeš za avionče od 40T. vučenje takve jedne grdosije je bila disciplina u oficijalnom programu WSM-a (World Strongestman) 2016.

sad, jest da niko nije izvukao Herculesa čitavih 20m, kolioko je iznosila predviđena ruta, ali ga je Bjornson navukao na 19,90




što se držanje konja tiče, to je više statička izdržljivost, nego klasično podizanje, pomjeranje tereta. sila konja s jedne i s druge strane se uravnotežuju. bitno je da ljudski organizam izdrži kao međuspona.
što svakako nije jednostavno ali nije ni najspektakularnija stvar koju ovi momci izvode.
inače, Sirovi rezultati, iz onog vremena, su sjajni i u današnjim relacijama.

podići 115/120kg jedno rukom, meni je daleko fascinantnije nego prespajati konjsku vuču.
narcis narcis 12:54 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

što se držanje konja tiče, to je više statička izdržljivost,

nema tu nikakve " statičke izdržljivosti" konji ne vuku pravoliniski već ševrdaju, da tako kažem, tokom vuče konj menja pravac tako da vuča nikad nije pravoliniska,
ja se nerazumem u ovaj sport koji ti predstavljaš i ne mešam se nikad, ali u rage i konjarstvo sam upućen, mam skoro dvadesetogodišnje iskustvo s ragama, štobi se reklo znavam gi u dušu. najteži i najveći konj sa kojim sam imao posla je bio težak 730 kila i bio pastuv, pola uz njegovu dozvolu a pola poznavanjem trikova i pribora koji služe da bi se kontrolisala tolika snaga, svojom snagom nisam ni pokušavao, radio bi majmuna od mene, kao i bilo kog ko bi pokušao da ga kontroliše svojom, ljudskom snagom. da te obavestm ja sam u to doba imao cc50-55 kila pritiv glavonjinih 730. njegovo kopito je biloo veće od petice, petica je najveća industriska potkovica kod nas, polovina širine mog grudnog koša, izmereno u situaciji kad je mogo da me ubije samo jednim udarcem u grudi dali je srećom video da sam iza njega i zaustavio nogu na 5 cm, od mojih grudi.
ono što sam ja video na ovom trejleru je izvanredna gluma konja, o da konji itekako umeju da glume, a sad da ne glumim ovde brAjOvića i objašnjavam šta se dešava na snimku , u smislu kako se vara običan gledalac.
pričaj o treninzima snagatora al nemoj o konjima , tu si tanak ko ja u fiskulturi
docsumann docsumann 13:43 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

pričaj o treninzima snagatora al nemoj o konjima , tu si tanak ko ja u fiskulturi


kako god koni da vuku, na način na koji su postavljeni, tj uvezani (kao na čuvenom ablemu levis farmerica), vuku na dvije strane, njihovo kretanje se stapa u jedan pravac.

zamisli da umjesto čovjeka tu stoji lanac, kanap, bilo šta.
njegovo je samo da izdrži silu istezanja.
ustvari, mnogo teže bi mu bilo da mora da zaustavi samo jednog konja.

to čak nije ni filskutura, just fizika.

inače, isti performans, nešto kasnije vremenski, izvodio je i čuveni ličanin Marijan Matijević.

ovaj film je sniman po biografskim činjenicama o životu Luiosa Cyra, a to je početak XX vijeka, tako da te scene ne spadaju u domen predkosovkih mitova. Ljudi kupili ulaznicu za šou, gledali, bilo i fotografa...



ako obratiš pažnju, način na koji on drži konopce od konja je takav da minimizuje angažovanje mišića (nešto kao mrtvi hvat).
tj ne drži ih snagom hvata, niti postoji kakav momenn koji treba da savlada.

fizika, kažem, ni filskutura, ni konjarstvo
narcis narcis 14:03 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

fizika, kažem, ni filskutura, ni skonjarstvo

prevara kažem ja, ne samo da kažem već i tvrdim jer znam kako je lako naučiti konje da se prikažu kao da vuku iz petnih žila.
ali tvoje je pravo da veruješ da je čovek jači od konja, nemam dalje nameru da te razuveravam.
docsumann docsumann 14:16 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

ali tvoje je pravo da veruješ da je čovek jači od konja,


naprotiv, tvrdim upravo obrnuto, ovdje konji uravnotežuju konje. čovjek dođe kao međuspona (koja naravno mora biti kao od čelika).
jednog konja nikad ne bi bio u stanju da zadrži, vjerovatno.

čudi me da to previđeš.

PS. kao što rekoh, meni taj event nije uopšte impresivan. danas to ljudi rade i sa motorima



valjda i motori mogu da fejkuju.

prava snaga je ovo (135 kg jednom rukom (to ni konji ne mogu )



a dotična disciplina nosi naziv upravo po Louisu Cyr-u.
narcis narcis 14:33 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

čudi me da to previđeš.

ne previđam, ja imam stvarno iskustvo a ti samo logiku kojom pokušavaš da racionalizuješ nešto , znanje, koje je moguće steći samo u praksi, sve to teoretski iz tvog ugla stoji, samo praksa radi drugačije.
po tebi ispada da srednjevekovno čerečenje ljudi uz pomoć konja nije moguće jer crteži pokazuju baš ovakve prizore kao ove fotografije.
ti konji sa kojima se radi ova predstava nisu slučajno zatečeni konji sa ulice i ispregnuti iz kola koje su dovukli iz neke vukojebine za potrebe trgovca, to su konji sa kojima je provedeno stotine i stotine sati da se obuče za ovu konkretnu situaciju.
mrzi me da pišem kakos konji obučavaju, jer ne volim da kucam, pogotovu što bih ti u živom razgovoru vrlo brzo i lako objasnio šta i kako treba da bi se postigo ovaj efekat.
u situaciji smo da ti tvrdiš da je moguće da mađioničar pretesteriše devojku u sanduku i da ona ostane čitava, a jada ti dokazujem da su u pitanju dve devojke i dve komore u sanduku pa ti vidiš sjedne strane glavu i ruke te devojke a sdruge strane samo noge druge devojke, i sad jedini način da ti dokažem da sam ja upravu bi bio da odemo kod mađioničara i da ti upraksi sa pravim sndukokom pokažem kako se izvodi taj trik.
ne može logika da nadoknadi nepoznavanje prakse, može apstraktna misao ali to je već druga tema.
docsumann docsumann 14:45 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

po tebi ispada da srednjevekovno čerečenje ljudi uz pomoć konja nije moguće jer crteži pokazuju baš ovakve prizore kao ove fotografije.


hej, hej, hej ... ovo što je Cyr radio, pa to mogu (moglo je) da urade nekolicina ljudi iz svake epohe. oni stvarno najjači.

nesrećnici koji su čerečeni, predhodno mučeni i izgladnjavani, nisu imali ni 15% njegove snage i stamine.

nego, ne vjerujem ni da si i sam imao bogznakakvo iskustvo u razapetom držanju 2 konja

narcis narcis 14:59 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

nego, ne vjerujem ni da si i sam imao bogznakakvo iskustvo u razapetom držanju 2 konja

ja sam se bavio sportskim-više rekretivnim jahanjem , pošto nemam takmičarski duh, međutim znam kako bih stvorio privid da držim dva konja , već sam ti reko da bi mi bilo potrebno pola godine , plus, bez minusa, godinu dve da da naučim rage takvoj predstavi. 6 meseci bi mi trebalo da zadobijem njihovo poverenje i pobudim radoznalost i osećaj da je to poso , onji inače vrlo brzo shvate šta je poso a šta zezanje a hladnokrvni, radni konji vole rad, začudio bi se koliko su spremni da do besvsti ponavljaju dosadne radnje jer znaju da je to njihov poso, za razliku od toplokrvnih , sportskih koji su inteligentni a samim tim i ne trpe dosadna ponavljanja , brzo provale šta treba i lenji su da uvežbavaju to, kao i ljudi.
da ti ne pričam o tome da mogu da uvežbam ragu da je držim sa silom od dvesta grama u rukama preko dizgina a da ti ni sa svojih stotinak kilograma nećeš moći to da postigneš. kao što ja nikad neću moći da podignem ni deset kila iz benča.
zilikaka zilikaka 16:19 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

taj film predstavlja romantizovanu biografiju jednog od najsnažnijih ljudi svih vremena,

tona i kusur kažeš. well...

Vrlo romantizovanu, kolega.

Ni meni gimnastike nisu jača strana, nisu ni konji, al ovo je baš...
Naročito onaj momenat kad se konji prevrnu.
Ti si mašinac, dobro su te naučili da postavljaš sile.Probaj da postaviš sile tako da se par konja prevrne ko na tom filmu. TAman da zanemarimo to da li čovek može (a sigurno ne može) da vuče dva para konja, nego samo ono kao problemčić, pravci delovanja, projekcije, momenti razni i taćka oko koje se konji obrću.

A ako idemo samo zdravorazumski, jedan čovek može da vuče 40t, (trenja kotrljanja). Teško ali ipak nekako može. Verujem da jedan par konje to može komomtno.
Čovek vuče celim telom, i nogama.
Ovaj što drži ta dva para konja radi sve rukama, i to dva puta toliko.

P.S.
Ne znam, rekoh, to je tebi specijalnost, ali koliko zaista čovek u tom položaju zgrčene ruke ima mogućnost da nišićem kompenzuje otvaranje ruke u laktu.
Vidim da si postavio ove s motorima. Taj mosi sve vezano za nadlaktice. To mi logičnije, mada opet ne verujem da ruka to može da drži, da se ne otvori.

...a da nam se u raspravi pridruži i kolega Jedi?

docsumann docsumann 16:41 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Ovaj što drži ta dva para konja radi sve rukama, i to dva puta toliko.


spreg sila ćeš najbolje posmatrati, ako zanemariš čovjeka u cijeloj priči, i posmatraš kao da su konji na suprotnim stranama povezani užetom.
kad konji krenu da vuku (svaki na svoju stranu), uže se zategne, i ostaje tategnuto tek kad konji popuste.

dakle konji vuku konje, i održavaju ih u mjestu. jedniom riječju - uravnotežuju se.
uže samo trpi sile na istezanje, nikakve momente.

najveća fora tu, po meni, je u hvatu.
on uopšte ne drži uzde. one ih je zabravio (u mrtvoj tačci).
praktično sva sila koju bi mišići morali da savladaju takođe je prebačena direktno na zglobove i tetive.

e sad, koliko je sila koja djeluje na njegovo tijelo.
koliku vučnu silu konji ostvaruju. šta trpi jegovo tijelo... jest da sam ja pobornik eksperimentalnih metoda, ali...

eno gore, ljudi rade slično i sa motorima (kojima masu momenta gube na proklizavanju guma, al'da ne idemo u sitna crijeva)


P.S a koni koji popadaše na kraju, pa i Foreman je na kraju pao Aliju
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:37 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Vrlo romantizovanu, kolega.


Nego, ljudi, za vi ne vidite da ni autor snimka nije imao nameru da tu scenu prikaže kao autentičnu?
Montaže kolko hoćete, kadar na konja, na čoveka, na koja koji se propinje, čovek koji kao pada od umora, ovo ono, a nema kadra u kom se vidi da dva para konja u istom trenu vuku na suprotne strane.

Ne znam ni da li je moguće ni da li nije moguće to izvesti, iskreno, mnogo sumnjam, ali ovaj snimak sigurno nije dokaz da jeste moguće.
narcis narcis 17:48 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

ali ovaj snimak sigurno nije dokaz da jeste moguće.

ma nitkako nije moguće,
konji kad stvarno vuku težak teret se konstantno pomeraju levo desno, sudaraju i vuku asinhrono. a tu tek dolazi do promene vektora, sila i pravaca sila.
numem da pišem ingliš pa ne mogu da nađem na tubetu snimke kad veliki konjovi , oni što reklamiraju badvajzer pivo, izvlače hladnjaču po snegu, da vidiš komešanje zapinjanje, proklizavanje i pojebavanje svih zakona fizike o kojima priča doks.
narcis narcis 17:50 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

valjda i motori mogu da fejkuju.

itekako, ukočiš prednji točak koji nije pogonski i teraš bate dok gume ne sagore
narcis narcis 17:54 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

pogledaj kako je kretanje konja kad se naprežu , odnosno kad su prvezani i pokušavaju da povuku prevelik teret
javascript:;
javascript:;
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:57 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

konji kad stvarno vuku težak teret se konstantno pomeraju levo desno, sudaraju i vuku asinhrono. a tu tek dolazi do promene vektora, sila i pravaca sila.


Ma sve to mnogo dramatičnije izgleda kad konji zaista vuku, sve pršti pod kopitama, neki par konja je uvek jači pa nadvuče onaj drugi par ako je veza, u ovom slučaju čovek, dovoljno jaka da izdrži.
Sa ovog snimka se može zaključiti da je čovek čak jači od para konja jer ih, kao, u nekom trenutku vraća u nazad, na kraju ih i obara.
Mislim, brate.....
mlekac mlekac 18:28 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Ovaj, a kako smo od književna stigli do konja?
narcis narcis 18:36 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

mlekac
Ovaj, a kako smo od književna stigli do konja?

pa pročitaj text na sliki, čista književnost, filosofja čak
docsumann docsumann 19:05 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Cyr je bio ozbiljan snagator. bez premac u svijetu, u svoje vrijeme.
svi njegovi rekordi su ozvaničeni, a neki kao što je pomenuto podizanje bućice jednom rukom trajali su decenijama.
Cyr je dizao ozbiljne terete pred ozbiljnim ljudima, sudijama, zvaničnim licima, sportskim takmacima.
nije podnosio šarlatane koji su podizali lažne tegove, čega je bilo u to vrijeme.

u wikipediji postoji obiman prilog o njemu, a između ostalog tamo stoji i ovo...

On 1 December 1891 at Sohmer Park in Montreal, before some 10,000 people Cyr resisted the pull of four draught horses, two each side, pulling away at his clenched hands, regardless of grooms cracking their whips to encourage the horses to pull harder and strain their haunches.

dakle, događaj iz filma je autentičan.
docsumann docsumann 19:14 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

konji kad stvarno vuku težak teret se konstantno pomeraju levo desno


ta pomjeranja ne utiču bitnije na opterećenje koje (razapeti) čovjek trpi.
samo porast il' poremećaj sile u pravcu koji spaja konja A sa konjem B.
rekoh već nema momentnih uticaja, čisto istezanje.

za čovjeka bi najnepovoljnije bilo da cimne jedan pa drugi konj, s prekidima i ponovnim startovanjem.
nepravilnost i asimetričnost opterećanja je tu najpogubnije za tetive i ligamente.
docsumann docsumann 19:17 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

na kraju ih i obara.


da, kraj je skroz epski
zilikaka zilikaka 19:22 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

uže samo trpi sile na istezanje, nikakve momente.

Patotikaem! Tegle ga ozbiljnim silama svako na svoju stranu. On zgrčkom drži sve u ravnoteži.

Momenti su interesantni kod prevrtanja konja.
zilikaka zilikaka 19:25 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Ovaj, a kako smo od književna stigli do konja?

A Vi ste novi na blogu?

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:40 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

dakle, događaj iz filma je autentičan.


Neki događaj možda jeste, ali ovo sa snimka sigurno nije :)
Ko zna šta se sve tu dešavalo.

Sve to zavisi od mnogo momenata, jedan od tih je i utreniranost konja da zajedno istovremeno vuku.
Ako toga nema, ako su to dva konja koja su prvi put stavljena u zapregu jedan pored drugog, uopšte ih nije teško zadržati. Oni pre budu zbunjeni, neuigrani, nesložni, pa jedan drugom više smetaju nego što sadejstvuju.
Još ako ih neko pri tom bije, stvar je gotova, dete može da ih zadrži.

Ali, ako su u pitanju dva uigrana para, još ako su to konji poput ovih sa slika, negovani, odgojeni, uhranjeni, pa stvarno, docs, svakog čoveka bi raskinuli, u to nema nikakve sumnje.
Nije to pitanje snage čovekove, nego izdržljivosti materijala od koga je napravljen.
Počupali bi mu ruke iz zglobova.
docsumann docsumann 20:03 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Nije to pitanje snage čovekove, nego izdržljivosti materijala od koga je napravljen.


da, to i sam cijelo vrijeme pričam.
ovo mi više neki extreme test (kao plivanje u ledenoj vodi) nego test snage.
više otpornost materijala, nego hidraulika

e sad, kolike su granice čovjekove izdržljivosti po tom pitanju.

kad pogledaš ekstremna postignuća, u koja ubrajam, podnošenje el.napona of XY volti, čovjekove granice (u pojedinačnim slučajevima) su zanepoverovavanje i bez ovog filmskog detalja o čovjeku koji je stvarno bio weightlifting legenda.

trofej na najtežem (i jednom od dva najprestižnija) strongmen takmičenju na svijetu Arnold Klasiku naziva se upravo Louis Cyt trofej.
urađen je u stilu njegovog spomenika



ono što je za bodibilding bio Sandow, to je za moderno strongmen takmičenje - Louise Cyr.
inače, dvoboj između njih dvojice bio je sportski spektakl tog vremena.
da ni ne pominjem ko je izdominirao...
emsiemsi emsiemsi 20:20 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

docsumann



po ovom čovjeku danas se naziva mamutska bućica od preko 120kg, koju strongmeni pokušavaju da podignu iznad glave jednom rukom.

Ееееее, јебига !
Знао сам !
tasadebeli tasadebeli 21:40 19.02.2017

Re: aj malo trolovanje

mlekac
Ovaj, a kako smo od književna stigli do konja?



Па ево, Млекац, одговорио ти је Докс:


ta pomjeranja ne utiču bitnije na opterećenje koje (razapeti) čovjek trpi.






mlekac mlekac 00:08 20.02.2017

Re: aj malo trolovanje

zilikaka
Ovaj, a kako smo od književna stigli do konja?

A Vi ste novi na blogu?



Ma samo malo trolovanja, kao što i naslov ove rubrike kaže...
nikvet pn nikvet pn 14:25 20.02.2017

Re: aj malo trolovanje

hoochie coochie man
Nije to pitanje snage čovekove, nego izdržljivosti materijala od koga je napravljen.
Počupali bi mu ruke iz zglobova.


Ако апстрахујемо коње и уместо тога уведемо дефинисану силу којом они вуку доћи ћемо до КС - коњске снаге; јелтакотакоје. Онда два коња, две КС претворимо у киловате и добијемо један зарез нешто, нека буде мање, ајде дакле један киловат електромотор са једне и исти такав са друге стране. То је свакако мање од четири коњске снаге, тако каже физика (исправите ме инжењери ако грешим). Наместимо све ко на филму а уместо коња поставимо два електромотора од по киловат.

Баш ме занима шта би од дасе-атлете остало.
docsumann docsumann 15:18 20.02.2017

Re: aj malo trolovanje

Наместимо све ко на филму а уместо коња поставимо два електромотора од по киловат.


snaga od 1kW o podiže masu od cca 100kg brzinom od 1m/s.

ne zvuči baš preimpresivno. mislim iz strongmenskog ugla gledanja
anamarkana anamarkana 13:38 18.02.2017

ono kad se ...


neki nebeski intelektualci, sve neki visoki IQ kad ono inteligencija neupotrebljiva za običan svakodnevni život što lični što društveni zajebavaju naširoko i detaljno sa nekim "nebeskim sednicama" od pre sto godina a današnje "sednice" ignorišu jerbo ih ne zanima što lopuže i kriminalci jašu narod i uništiše Srbiju.....
nask nask 14:01 18.02.2017

Re: ono kad se ...



Opusti se malkice, subota je.
tasadebeli tasadebeli 15:34 18.02.2017

Re: ono kad se ...

anamarkana

neki nebeski intelektualci, sve neki visoki IQ kad ono inteligencija neupotrebljiva za običan svakodnevni život što lični što društveni zajebavaju naširoko i detaljno sa nekim "nebeskim sednicama" od pre sto godina a današnje "sednice" ignorišu jerbo ih ne zanima što lopuže i kriminalci jašu narod i uništiše Srbiju.....




Па не можемо све да постигнемо!

Мора још неко у овој Србији да ради осим председника владе и његовог рођеног брата.

Није у реду, брате, да сва народна брига падне на нејака плећа њих двојице.



mlekac mlekac 15:36 18.02.2017

Re: ono kad se ...

anamarkana

neki nebeski intelektualci, sve neki visoki IQ kad ono inteligencija neupotrebljiva za običan svakodnevni život što lični što društveni zajebavaju naširoko i detaljno sa nekim "nebeskim sednicama" od pre sto godina a današnje "sednice" ignorišu jerbo ih ne zanima što lopuže i kriminalci jašu narod i uništiše Srbiju.....

Znaš, staro pravilo na blogu je: Ako ti se ne dopada tema - niti čitaš niti komentarišeš. Njegovo dvorište - njegova pravila. Ti na svom blogu piši o čemu želiš, ali, u najmanju ruku je nepristojno doći kod drugoga i zvocati mu oko teme. To je kao da upadneš nekome u kuću i počneš da mu objašnjavaš koja boja zidova bi mu bila najbolja i da bi trebalo da spavću sobu prebaci u kujnu a kujnu u dnevnu a dnevnu u kupatilo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:47 19.02.2017

Re: ono kad se ...

Anchi je - born in bad.

Ne mogu da skapiram da li je mlada osoba, ili prosto Mrgud kao ličnost.
tasadebeli tasadebeli 15:48 18.02.2017

Thank Q!

Хвала свима!

И Мирели и Марку на занимљивим подацима о неким везама из арсенала типа "има нека тајна веза, има нешто, нико не зна шта и нико као не верује, али сви то памте и помињу", и Професору на сјајној карикатури, и Лајонсгејту што ме тако добро познаје, и Доксу на сликама, и Реднек и Једнојречи које пишу сањиве ( ), и Емсију и Анимаркани као мојој савести која има свој мушки и женски део као и читава моја личност, и Наску на хитрини позирања, и Зили на подсећању да морам да уплатим рату на кредитну картицу, и Сркију на општепознатим библијским цитатима, и Млекцу на допуни података о овом Нушићевом тексту које нисам знао јербо ја у Старту нисам ништа ни читао, само гледао слике у средини часописа, и Нарцису што је на коњу ујахао у овај мој пост, и...

Ма хвала свима!




nask nask 17:16 18.02.2017

Re: Thank Q!

Ма хвала свима!


Jbt ovo još malo pa ko holivudski božićni film

Baš dobro pleše Nuša.

Šteta nema Krkara na blogu da mu proceni engleski.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana