Društvo| Kućni ljubimci| Moj grad| Nostalgija| Životinjski svet

Beogradske price o psima - mali osvrt na rase

jednarecfonmoi RSS / 13.04.2017. u 10:39




Oduvek volim pse i vec dugo, od kad nema "mog psa" a mnogi od nas znaju o cemu govorim, vise nista nije isto. Ipak i dalje volim da o njima pricam.

Zanimljiva je popularnost, te nepopularnost odredjenih rasa pasa. Po secanju i pricama, dacu malo uvid u tu, nazovimo je av-av statistiku.

Beograd osamdesetih. Mnogo vucjaka( nemackih ovcara), kokera, pudlica, poneki doberman i jednog rotvajlera spazih, nisu bili cesti, uopste.Secam se, bila sam mala kada sam videla jednu finu gospodju gde seta kod Londona, u blizini Francuskog zabavista psa rase Baset haund! Od tog trenutka sam sanjala da ga i ja imam, i na kraju se i to desilo. To nije pas kojeg spominjem na pocetku kao "mog psa" ali takodje je bio voljen, naravno.Bili su retki, i ljudima smesni. Gomila dobacivanja i komentara na racun izgleda psa, nekih duhoviti neki ne. Vreme kad je jos bilo popularno ime "Dzeki" za pse, posebno mesance. Kasnije ih je nasledilo Rex, Dona, a Dzeki je otisao u zaborav. Provukao se polako tu i neki Cezar. Jos postoje nadimci koji su ostali kroz vreme, prema imenu psa. Kao recimo - Goca Aska.
Ljudi su se okupljali pri setnji i uvek mi je bilo simpaticno da godine tu nisu igrale ulogu. Svako je zeleo da prozbori par rec o svom psu, koji je naravno najlepsi i najpametniji.
Maltezeri su se mozda pojavili pre tridesetak godina, ali tada jos nisu bili popularni kao danas, mogu se videti u filmovima sa Gidrom i Ljubisom Samardzicem i u filmu Jaguarov skok. Jedna od njih je bila cuvena Mimi,  od par njih u Beogradu tog doba.Tada niko zivi nije ni cuo za, a kamoli imao sada veoma popularne bishone, vestije. Ja  jesam, jer sam imala nekoliko enciklopedija pasa koje sam redovno citala. Kazem, ljubav od najranijeg detinjstva. Danas vidjam neke zene sa biglovima, pa cak i jednu sa King Carls Kavalijer spanijelom, te tibetanskim terijerima. Neke od njih dugo znam, jedna od njih, fina i draga me podsetila na to, koliko sam znala o psima i da sam medju prvima u kraju u nasoj generaciji i imala kucu. 
Odjednom je i najezda Jorksir terijera i Dzek rasela raznih varijeteta.Na livadama u to vreme nije bio nijedan, ni po parkovima, ni na setalistima pored reke.Bokser da, ali cak i kasnije vrlo popularan Zlatni retriver -ne. Snaucer tu i tamo.
Polarnih pasa isto nije bilo mnogo, pojavio se Haski, za njim Malamut, onda Akite.Jazavicara, pekinejzera vise nego sada kad na njihovo  mesto dodje poneki Shi-cu ili Mops. Pojavili su se i Cane corso, Brazilske file, Rodezijski ridzbeg, znate li da mu na ledjima raste dlaka na suprotnu stranu.A Shar pej? Nismo li se svi pomalo razocarali sto bebe imaju onaj visak koze koji ipak nije tako izrazen kad porastu. Irskim seterima devedesetih su se prikljucili Gordon seteri. Tad su se vidjali i Puliji.I buldoga ima vise nego ranije, progega cesto neki ulicama Beograda. Uz njega i neki Bostonski terijer.

Raduje me uvek da vidim pse kako trce zajedno i bezbrizno, rasni ili bez rase.

Za kraj, uvek kapa dole za ljude koji uzmu psa sa ulice i pruze mu topao dom. 



Tagovi



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 17:46 16.04.2017

Re: A ovako?

Volela bih ako bi neko napisao blog o crnim rupama, ali na neki poseban nacin, da nije ono sto smo vec citali po rqznim casopisima, enciklopedijama. Crvotocine. Da li bi zaista teorijski mogle da budu kapije za put kroz vreme.


Pogledaj stare blogove nsarskog, Milana M. Cirkovica i Sase Zorkica, ima zaista zanimljivih blogova na te teme.
alselone alselone 17:47 16.04.2017

Re: A ovako?

ко ти је тај Миро ?


Onaj sto ti ga usviro.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:14 16.04.2017

Re: A ovako?

alselone
Volela bih ako bi neko napisao blog o crnim rupama, ali na neki poseban nacin, da nije ono sto smo vec citali po rqznim casopisima, enciklopedijama. Crvotocine. Da li bi zaista teorijski mogle da budu kapije za put kroz vreme.


Pogledaj stare blogove nsarskog, Milana M. Cirkovica i Sase Zorkica, ima zaista zanimljivih blogova na te teme.



Citala sam... Hvala za preporuke.Cirkovica nisam.

Lepi su to blogovi, ali u nekom trenutku me umori kolicina podataka, ali i komentari koji ne budu koncizni. Ne zameram nikom zaista, samo iznosim misljenje.
Mom senzibilitetu odgovara kako je pisao Alister Krouli ( ne u svojstvu okultiste, vec astrologa) Stil mi odgovara. Iza njega je stajalo ogromno astrolosko znanje , pak pisao je vrlo jednostavno, zadjucjuce poeticno(doduse bavio se i poezijom), sazeto, gde je iznosio i odredjene podatke o planetama, doduse iz astroloskog ugla. Secam se da pise o Neptunu i spominje " granice poznatog sveta".
emsiemsi emsiemsi 18:55 16.04.2017

Re: A ovako?

jednarecfonmoi
alselone
Volela bih ako bi neko napisao blog o crnim rupama, ali na neki poseban nacin, da nije ono sto smo vec citali po rqznim casopisima, enciklopedijama. Crvotocine. Da li bi zaista teorijski mogle da budu kapije za put kroz vreme.


Pogledaj stare blogove nsarskog, Milana M. Cirkovica i Sase Zorkica, ima zaista zanimljivih blogova na te teme.



Citala sam... Hvala za preporuke.Cirkovica nisam.

Lepi su to blogovi, ali u nekom trenutku me umori kolicina podataka, ali i komentari koji ne budu koncizni. Ne zameram nikom zaista, samo iznosim misljenje.
Mom senzibilitetu odgovara kako je pisao Alister Krouli ( ne u svojstvu okultiste, vec astrologa) Stil mi odgovara. Iza njega je stajalo ogromno astrolosko znanje , pak pisao je vrlo jednostavno, zadjucjuce poeticno(doduse bavio se i poezijom), sazeto, gde je iznosio i odredjene podatke o planetama, doduse iz astroloskog ugla. Secam se da pise o Neptunu i spominje " granice poznatog sveta".

Па да !
И мени одговарају само неке приче о црним рупама.
emsiemsi emsiemsi 18:55 16.04.2017

Re: A ovako?

alselone
ко ти је тај Миро ?


Onaj sto ti ga usviro.

Какав простак !
Страшно !
alselone alselone 18:59 16.04.2017

Re: A ovako?

Cirkovica nisam.

Cirkovic je odlican, on je pored nsarskog jedan od razloga zasto sam se registrovao ovde. Prvo sam samo citao jedno duze vreme i onda sam odlucio da komentarisem kod njih. Ispocetka bojazljivo, a sad mogu i Carliju da kazem da ima smisao za humor i socijalnu inteligenciju kao nakovanj. I nista se ne uzbudim.
emsiemsi emsiemsi 19:08 16.04.2017

Re: A ovako?

alselone
Cirkovica nisam.

Cirkovic je odlican, on je pored nsarskog jedan od razloga zasto sam se registrovao ovde. Prvo sam samo citao jedno duze vreme i onda sam odlucio da komentarisem kod njih. Ispocetka bojazljivo, a sad mogu i Carliju da kazem da ima smisao za humor i socijalnu inteligenciju kao nakovanj. I nista se ne uzbudim.

Научио сам да помажем социјално инсуфицијентним !
Готово највеће задовољство ми је када видим да сам некоме (макар мало) помогао на путу савлађивања егоманије.
Но, морам да признам да то понекада није мала работа.
mariopan mariopan 20:28 17.04.2017

Re: Re:srđan.paic

kosta.babic
Jebeš lutalice, i kerove generalno. Mačke caruju.

Kad te napadne čopor pasa moraš da se ponašaš kao vođa čopora, alfa mužjak.Mačke su suptilnije ali jednako opasne(ako si na primer miš)


Ja sam pre dve godine vodila dete na Taš, mali imao tri godinice i vozio autić na gurku. Bio je brži od mene i odmakao stazom desetak metara ispred. Taman ulazimo u park kad vidim kako s leva iz Karnegijeve juriša grupa od pet šest pasa, predvodi ih jedan mali, oči ne skida sa deteta.

Oni svi jure i gledaju u dete i autić. Ja se oduzela, ohladila, u stomaku mi rupa

Pretrčim tih desetak koraka kao bez duše, nisu me ni primetili koliko su se fokusirali na dete...stignem u pravi čas, čučnem pred samim vođom čopora, raširim ruke i dreknem koliko me grlo nosi.

MARŠ!

Mali vođa čopora u punom trku samo savije ulevo ka kraju parka a za njim odjuri ceo čopor.
Nikad se nisam više uplašila ali sam znala da moram da prepadnem vođu, da pokažem da sam jača od njega, makar dernjavom i stavom, pa šta mi Bog da.

Inače, nisu sve lutalice agresivne, ima i neobično dobrih pasa i sudbina.

Sestra je spasla nemačkog ovčara koji je bio krvnički izujedan od manjih pasa, imao je rane po nogama, videle su mu se tetive, i na leđima. Negovala ga je i imala ga godinama, poslednjih šest godina je bio u psećoj penziji, ovde kod mene u dvorištu.

Bio je prelep pas ali je bio i strašljiv, zauvek je bio povučen i nije voleo da bude sa drugim psima. Decu je obožavao, mogli su da mu rade šta hoće.
mariopan mariopan 20:46 17.04.2017

Re: :)

Alselone

Gospode boze. Koji je to nacin? Bas me zanima. Molim te opisi mi kako se u Londonu resava problem pasa lutalica.



U Atini ima mnogo pasa lutalica. mirnih, nahranjenin, napojenih, sterilisanih i evidentiranih. Svi imaju ogrlice.
Pas Kobasičica je bio na svim demonstracijama na strani demonstranata a ne policije i imaš gomilu snimaka na jutjubetu da ga vidiš. Bio je lutalica i živeo na Sintagmi.

Kada nađu na ulici psa bez vlasnika prvo pokušaju da nađu čip i ako ga ima, probaju da nađu vlasnika. U međuvremenu gomila volontera se o tim psima stara. Okupaju ga, pregleda ga veterinar, leče ga ako treba, registruju i odvedu kod sebe kuči na nekoliko dana dok se ne javi vlasnik.

Ako nema čipa onda ga sterilišu, okače mu ogrlicu sa brojem i zavedu ga u spisak gradskih pasa i vrate ga nazad na ulicu u kraju gde su ga našli. Oni su toliko pitomi da spavaju na leđima nasred trotoara i moraš da ih preskočiš ako hoćeš da prođeš.

Svaka radnja ispred ulaza ima činiju sa vodom i hranom za pse ili mačke, kako koja. Ako je na ulici pretoplo puste ih da uđu u radnju, ili leže na pragu jer se radnje hlade i niko ih ne tera i ne postupa se sa njima grubo pa su zato pitomi i pomalo lenji.

Moj sin je jedno vreme primao na nekoliko dana tako nađene pse i svima je nađen vlasnik, tako da mu nijedan nije ostao a bilo je ljubavi na prvi pogled. E sad on ima mačku, tako da to više ne radi ali znam kako je organizovano.
mariopan mariopan 20:52 17.04.2017

Re: :)

Uginuo pas koji je "predvodio" demonstracije u Grčkoj Lukanikos, pas lutalica koji je postao poznat po tome što se pridružio demonstrantima za vreme protesta u Grčkoj, je uginuo, prenose grčki mediji.

BUSINESS INSIDER IZVOR: PETAK, 10.10.2014. | 13:49

Pas, čije ime u slobodnom prevodu znači “kobasica”, bio je svojevrsna maskota pobune u Atini, naročito između 2010. i 2012. Čak je bio nominovan i za jednu od ličnosti godine magazina Time 2011.

On je posle protesta imao brojnih zdravstvenih problema, za koje neki veterinari smatraju da su izazvani preteranoj izloženosti suzavcu. Pas demonstrant, simpatični mešanac lutalica, učestvovao je u gotovo svakom protestu na centralnom atinskom trgu Sintagma i uvek na strani demonstranata.

"To je umiljato kuče, ali je pomalo uzavrele krvi", rekla je svojevremeno za Rojters Ana Makri, načelnica gradske službe za životinje lutalice.

Za razliku od pasa lutalica u drugim metropolama, psi lutalice u Atini, kojih je oko 2.000, čipovani su i nose ogrlicu. Takođe ih kastriraju i vakcinišu. "U većini evropskih zemalja taj problem se rešava uspavljivanjem, ali se grčka kultura tome protivi", kazala je Ana Makri.
predatortz predatortz 08:43 18.04.2017

Re: :)

alselone
Sinteri?! Alse jesi ti normalan, jbt?


A sta bi ti, da idu okolo i grizu? Posto nema dovoljno azila da ih pustimo? U Holandiji mozda ima dovoljno azila, kod nas nema i imamo pametnije stvari za potrositi pare.



Pisao sam već kod nekoga, ali se uklapa u temu.

Bosna, neposredno posle rata, Brčko. Caruju međunarodne organizacije i NGO. Neviđena klika šupljoglavih je tu videla svoju šansu da bude primećena, a da se usput debelo ovajdi finansijski. Petljali se bukvalno u sve, pa i u problem pasa lutalica. Građani se žalili opštinskim vlastima da se ne može živeti od lutalica, da napadaju u čoporima, da decu sa strahom šalju u školu.
Predsedava neka Amerikanka, preispoljna glupača, i počne da im prosipa fore kako će famozna "međunarodna zajednica" da uleti kintu NGO raznim, pa da se ovi bave sterilizacijom i da će tako sve da se sredi.

Ustaje lokalni mesar i izgovara antologijsku rečenicu:

Gospođo, oni nas neće da jebu, oni nas ujedaju!

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:13 18.04.2017

Re: :)

Prvi put citam za mesara.

Kuku!
Milan Novković Milan Novković 20:04 18.04.2017

Re: :)

srdjan.pajic
... ne razlikujem ...




anonymous anonymous 11:11 13.04.2017

AV



I ovo je neka rasa.
bladerunner92 bladerunner92 11:25 13.04.2017

jao

kolko si ti dosadna
emsiemsi emsiemsi 12:24 13.04.2017

Re: jao

bladerunner92
kolko si ti dosadna

Ниси у праву !
bladerunner92 bladerunner92 12:37 13.04.2017

Re: jao

Ниси у праву !

ti si u pravu
izvinjavam se
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:13 13.04.2017

I njih ima



I njih je bilo po Beogradu, bilo neko dvoriste u Zemunu, mislim u Bregalnickoj, sa par njih.

Irski vucji hrt.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:42 13.04.2017

Re: I njih ima



Vidjen davno na Uscu, neka fina bakica ga setala. Nikad posle nijednog ne videh
emsiemsi emsiemsi 13:48 13.04.2017

Re: jao

bladerunner92
Ниси у праву !

ti si u pravu
izvinjavam se

Нормално !
Успут --- прихватам извињење.
Spiridon Spiridon 14:29 13.04.2017

Avatar - jedan od najlepsih koga znam



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:02 13.04.2017

Re: Avatar - jedan od najlepsih koga znam

Spiridon





Razmisljam da li je Pirinejski pas ovo.

Pricu o jazavicaru nazalost znam, mislim da je to bilo u Pancevu.
kosta.babic kosta.babic 16:54 13.04.2017

Beogradske price o psima

U neko ne tako davno vreme kad je Beograd imao više dvorišta nego solitera, u dvorištima su živeli psi.Bili su podjednako voljeni od dece i odraslih.Jeli su ostatke sa naše trpeze i bili zadovoljni.Imali su svoj životni prostor koji su bili spremni da brane.Uostalom to rade hiljadama godina.Danas žive u zgradama na spratovima.Prepušteni vlasnicima koji su ih uzeli iz pomodarstva ne ulazeći u nihove potrebe.Većina vlasnika misli da je jedna šetnja dnevno dovoljna.I kad se pas popiški u kući često završi na ulici.Ljudi zaboravljaju da komunikacija sa životinjama nije ni malo jednostavna.Bez reči psi osećaju našu ljubav i sve će uraditi da nam ugode.Psi iz solitera su tužni.
A tebi hvala za tekst i podsećanje da nismo jedini na ovoj planeti.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:09 13.04.2017

Re: Beogradske price o psima

kosta.babic
U neko ne tako davno vreme kad je Beograd imao više dvorišta nego solitera, u dvorištima su živeli psi.Bili su podjednako voljeni od dece i odraslih.Jeli su ostatke sa naše trpeze i bili zadovoljni.Imali su svoj životni prostor koji su bili spremni da brane.Uostalom to rade hiljadama godina.Danas žive u zgradama na spratovima.Prepušteni vlasnicima koji su ih uzeli iz pomodarstva ne ulazeći u nihove potrebe.Većina vlasnika misli da je jedna šetnja dnevno dovoljna.I kad se pas popiški u kući često završi na ulici.Ljudi zaboravljaju da komunikacija sa životinjama nije ni malo jednostavna.Bez reči psi osećaju našu ljubav i sve će uraditi da nam ugode.Psi iz solitera su tužni.
A tebi hvala za tekst i podsećanje da nismo jedini na ovoj planeti.


Mislim da je to bilo u Italiji kad su izbacili mnogo dalmatinaca na ulicu.

Kupovali ljudi zbog filma a i slazu se sa tackama uz odredjeni stil oblacenja.

A oni cesto umeju da budu agresivni prema drugim psima( naravno ne svaki dalmatinac), i mozda je to bio razlog da su im dosadili...
emsiemsi emsiemsi 06:51 14.04.2017

Re: Beogradske price o psima

kosta.babic
U neko ne tako davno vreme kad je Beograd imao više dvorišta nego solitera, u dvorištima su živeli psi.Bili su podjednako voljeni od dece i odraslih.Jeli su ostatke sa naše trpeze i bili zadovoljni.Imali su svoj životni prostor koji su bili spremni da brane.Uostalom to rade hiljadama godina.Danas žive u zgradama na spratovima.Prepušteni vlasnicima koji su ih uzeli iz pomodarstva ne ulazeći u nihove potrebe.Većina vlasnika misli da je jedna šetnja dnevno dovoljna.I kad se pas popiški u kući često završi na ulici.Ljudi zaboravljaju da komunikacija sa životinjama nije ni malo jednostavna.Bez reči psi osećaju našu ljubav i sve će uraditi da nam ugode.Psi iz solitera su tužni.
A tebi hvala za tekst i podsećanje da nismo jedini na ovoj planeti.

Нормално !
Ко год држи пса у стану, тај не воли животиње.
Да воли пса, не би га држао у стану.
deset_slukom deset_slukom 01:03 14.04.2017

Kapa

kapa dole za ljude koji uzmu psa sa ulice i pruze mu topao dom.


Za mene će ti trebati četiri kape.

Da li ih neko namerno ostavi pored moje kapije ili iza dvorišta, ili se slučajno tu zadese, tek, kada osete samo mrvicu naklonosti prema sebi, psići više ne mrdaju odatle. Nemoguće ih je udomiti kod nekoga drugog, i samo je pitanje vremena kada ću ih ubaciti u sopstveno dvorište. Od tog momenta ja postajem njihovo božanstvo, iako mi nije naročito stalo da budem obožavan, čak imam i praktičnih problema zbog toga.

Recimo, jedno jazavičaroliko stvorenje sa urokljivim haskijevskim očima, krive kičme i ukrućene zadnje noge, svoje obožavanje iskazuje na taj način da mi se baca pod noge, tako da moram da ga prekoračim kada hodam. Dok stignem do kapije, moram da ga preskočim tri do četiri puta.

Nikada ne mogu da pažnju posvetim samo jednom od njih. Kako se češka četiri psa odjednom? Tako što jednom rukom kreneš da češkaš iza uha jednog od njih, i tu se odmah nađe uho onog drugog. Onda samo džaraš prstima na sve strane i to funkcioniše na njihovo obostrano zadovoljstvo. Problem je sa drugom rukom, jer je ono pomenuto kuče mnogo manje od ostalih, pa tu moram da brzo idem gore - dole.

Dvorište mi izgleda kao bivše minsko polje (pošto su sve mine eksplodirale).

Inače, tri su ženke a jedan je kastrirani mužjak - nikada nisam dozvolio da se "desi" štene.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:27 14.04.2017

Re: Kapa

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:53 14.04.2017

Re: Kapa

+ jos jedna.
dj dj 16:39 14.04.2017

svaki dan il trudnica il bambi, dokle bre?

1.
ja se plasim buba, tj gadne mi. znam da je glupo ali kad god vidim neku gadnu bubu meni gadno. ali ih ne ubijam, u tom slucaju realno jedini gad u prici bio bih ja

2.
komsinica predamnom i psima ustukne, pa promrlja o silnim mrtvim trudnjacama i zaklanim bambijima, deci do grla u psecim govnima, sve neki besni psi okolo, samo kolju ,ljudi ko snoplje padaju svakodnevno, pobise nas dzukele vise nego nemci.. inace, sretnemo se kad ona ide na kafu kod gospodje koja zivi na spratu a ciji sin je na robiji.. namestili mukici neku oruzanu pljacku sa smrtnim ishodom, inace divno dete iz divne porodice..

3.
psi nisu za stan, psi su da jure bambije i trudnjace po preriji. ovi moji tuga ih gledati, nesreca isijava iz svake dlake, mole me da ih odvedem u ritopek i ostavim na nekoj livadi, vi da vidite to otimanje kad krenemo u stan natrag iz setnje, tu muku kad uvece legnu da spavaju a umesto zvezdanog neba nad njima plafon, umesto rupe usrani dormeo.. oni su rodjeni da kad nema bambija i trudnjaca za zaklati kopaju po kontejneru a ne da jedu sardine iz cinije

4.
mene je bog stvorio da zivim u stanu, ne u kuci ili na drvetu. palac valjda i imam da bih mogao da pozovem lift a ne da se verem po drvetu, nisam ja majmun nego brale vrh piramide
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:56 14.04.2017

Pas u liftu!

dj, sviDJa mi se kako si napisao komentar...



Podsetilo me na nesto sad.

Stvarno sam uvek vodila racuna da moj pas( nema ga vise) koji je bio miran kao bubica sa svojih 11 kg nikad nikom ne zasmeta. Ako vidim da neko se plasi, odmah reagujem itd.

Al ne lezi vraze. Komsija neki, bivsa 6. Licka, taj rad, shvatio je lift kao kociju sa lakeijma za sebe. Redovno bio uzasnut sto moj pas se vozi na osmi( o, uzasa ) liftovima. Pas cist kao sunce, al dzaba, stepenicama bi trebalo on i ja.

Kad mi dosadilo da blagougodno caskamo na te njegove sulude opaske, kako on krene: " Hoce Fifi opet u lift?", tako ja odgovorim: " Sto ne smem sa biciklom u lift?" I svaki put on:" Kakav bicikl, ja o Fifiju pricam" Ja zbunjeno lice. Igrali smo se tako neko vreme, a onda su unuci kupili Zlatnog retrivera koga je on ponosno setao krajem(!) zaboravljajuci epizode iz proslog zivota kad su psi bili gamad teska
eloy eloy 13:39 15.04.2017

Re: Pas u liftu!


Psi su nevini. Problem je najčešće sa gornje strane povodca.
tetkino tetkino 15:34 16.04.2017

Ne volem...

Ni kuce ni mace ni zeke ni vrapce..

Sa druge strane ne truje, ne pljujem, ne gađam ih kamenjem, ne rušim kućice, nekad neke i nahranim (ugavnom da ne bi razvlačili mačku oko kontejnera...)

Lutalice nikad nisu bile predmet mog interesovanja, a ni ja njihovog. A onda mi se desio klinac koji se od rođenja boji svega što mrda i o kome je (bar povremeno) valjalo voditi računa.

Kreneš na stanicu a tamo njih pet - on vrišti (u kolicima, beba praktično), oni uplašeni, nervozni, laju, kidišu... ne znaš šta bi - da ga vadiš iz kolica, ne ide - moraš imati ruke slobodne, zlu ne trebalo, da njih goniš, vičeš, ne ide ni to - oni reaguju na njegov strah, mogu samo krenuti u napad

Potrošiš godinu smirujući, objašnjavajući - spustiš se na stanicu - on ćuti, kerovi ćute, naiđu kola - oni krenu da urlaju i trče ka automiblu - on se mučenik istraumira za naredna 3 meseca...

Onda opet, smiruj, objašnjavaj, probaj ponovo - on ćuti, oni ćute - ti na stanicu - naiđe neki novi ker, koji nije u čoporu - kreće zaurlavanje, ujedanje, bitka oko nas - mukica se upiški od straha, vraćaj se kući, leči traume...

Kreneš u šetnju ideš trotoarom, odjednom iza neke kapije čuje se lavež, nešto se zaleće za ogradu - dete koje stoji pored tebe, suze mu se slivaju niz obraze, upiškio se od straha, ne progovara 2 dana

Kreneš u šetnju, ideš trotoarom, nailazi ker, ni lanca, ni povoca i samo se neko u daljini dere - neće on...

I tako godinama...

Došlo je do toga da merkam bejzbol palice na netu (ovo za gazde - koji sa km udaljenosti viču neće kuca), a šintere držim kao 1 opciju brzog pozivanja.
Volite kuce?
Super - volite ih koliko god hoćete, ali jebeno preuzmite odgovornost za njih.

Vakcinišite, šetajte na kratkom povocu kad su na ulici, sa korpom, puštajte ih samo u parkovima za kerove, ako ih držite u dvorištu, ne ostavljajte rešetke, nego popunite ogradu da ne vide napolje i uvedite unutrašnju kapiju da ker ne može da "provaljuje", trotoar nije teritorija vašeg kera...

Muka mi je od ljubitelja pasa zbog kojih žena sa 2 male dece rizikuje da je zgazi autobus, jer "mezimac" od 70 kg besno laje kroz kapijicu koju može da oduva.
Uplašenih baka i deka, jer naravno da čopor neće da krene na nekog u punoj snazi - ali baka koja je upravo kupila 300 g džigerice... - ne moraju je ujesti, dovoljno je da je istraumiraju...
Dovoljno je da moj komšija od 80 godina kad ide da digne penziju mora da planira kao diverzant put do pošte da izbegne sve čopore usput.
Dovoljno je da se jedno dete upiški od straha jer ga je okružio čopor i ne dozvoljava mu da uđe u autobus...

A pasa u centralnim gradskim opštinama ima manje - zato što ih šinteri pokupe, pa ih istresu na obode Beograda (NVO takođe). Kome nedostaje pasa Zemun, Bataja, Surčin... - ima dovoljno za sve

100 batina za neodgovorno držanje pasa.
A za uličare samo 1 opcija - usvoji ili plati njegovo čuvanje u azilu, u suprotnom, ne seri
emsiemsi emsiemsi 15:53 16.04.2017

Re: Ne volem...

tetkino
Ni kuce ni mace ni zeke ni vrapce..

Sa druge strane ne truje, ne pljujem, ne gađam ih kamenjem, ne rušim kućice, nekad neke i nahranim (ugavnom da ne bi razvlačili mačku oko kontejnera...)

Lutalice nikad nisu bile predmet mog interesovanja, a ni ja njihovog. A onda mi se desio klinac koji se od rođenja boji svega što mrda i o kome je (bar povremeno) valjalo voditi računa.

Kreneš na stanicu a tamo njih pet - on vrišti (u kolicima, beba praktično), oni uplašeni, nervozni, laju, kidišu... ne znaš šta bi - da ga vadiš iz kolica, ne ide - moraš imati ruke slobodne, zlu ne trebalo, da njih goniš, vičeš, ne ide ni to - oni reaguju na njegov strah, mogu samo krenuti u napad

Potrošiš godinu smirujući, objašnjavajući - spustiš se na stanicu - on ćuti, kerovi ćute, naiđu kola - oni krenu da urlaju i trče ka automiblu - on se mučenik istraumira za naredna 3 meseca...

Onda opet, smiruj, objašnjavaj, probaj ponovo - on ćuti, oni ćute - ti na stanicu - naiđe neki novi ker, koji nije u čoporu - kreće zaurlavanje, ujedanje, bitka oko nas - mukica se upiški od straha, vraćaj se kući, leči traume...

Kreneš u šetnju ideš trotoarom, odjednom iza neke kapije čuje se lavež, nešto se zaleće za ogradu - dete koje stoji pored tebe, suze mu se slivaju niz obraze, upiškio se od straha, ne progovara 2 dana

Kreneš u šetnju, ideš trotoarom, nailazi ker, ni lanca, ni povoca i samo se neko u daljini dere - neće on...

I tako godinama...

Došlo je do toga da merkam bejzbol palice na netu (ovo za gazde - koji sa km udaljenosti viču neće kuca), a šintere držim kao 1 opciju brzog pozivanja.
Volite kuce?
Super - volite ih koliko god hoćete, ali jebeno preuzmite odgovornost za njih.

Vakcinišite, šetajte na kratkom povocu kad su na ulici, sa korpom, puštajte ih samo u parkovima za kerove, ako ih držite u dvorištu, ne ostavljajte rešetke, nego popunite ogradu da ne vide napolje i uvedite unutrašnju kapiju da ker ne može da "provaljuje", trotoar nije teritorija vašeg kera...

Muka mi je od ljubitelja pasa zbog kojih žena sa 2 male dece rizikuje da je zgazi autobus, jer "mezimac" od 70 kg besno laje kroz kapijicu koju može da oduva.
Uplašenih baka i deka, jer naravno da čopor neće da krene na nekog u punoj snazi - ali baka koja je upravo kupila 300 g džigerice... - ne moraju je ujesti, dovoljno je da je istraumiraju...
Dovoljno je da moj komšija od 80 godina kad ide da digne penziju mora da planira kao diverzant put do pošte da izbegne sve čopore usput.
Dovoljno je da se jedno dete upiški od straha jer ga je okružio čopor i ne dozvoljava mu da uđe u autobus...

A pasa u centralnim gradskim opštinama ima manje - zato što ih šinteri pokupe, pa ih istresu na obode Beograda (NVO takođe). Kome nedostaje pasa Zemun, Bataja, Surčin... - ima dovoljno za sve

100 batina za neodgovorno držanje pasa.
A za uličare samo 1 opcija - usvoji ili plati njegovo čuvanje u azilu, u suprotnom, ne seri

Јеботе патак !
Аууууу, страшно !
dj dj 15:29 17.04.2017

Re: Ne volem...

mislim da je krajnje vreme da ne maltretirate to dete vise, vidite da gde god krenete sa njim dete place..imate li vi gospodjo dusu, sta vam je jadno dete skrivilo?
49 41 49 41 01:20 18.04.2017

Teritorijalna Odbrana

https://youtu.be/s2RXVHCCces

Ovo su teritorijalci, ne oni nasi TO.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana