Društvo| Istorija| Kultura| Obrazovanje| Putovanja

Balkane, Balkane, Balkane moj...

tasadebeli RSS / 14.04.2017. u 09:11

...буди ми силан и добро ми стој!

Често слушам у разговорима, читам по интернету, у новинама, књигама, часописима, слушам на телевизији и радију, како су Срби „један лош народ, корумпирани, неморални" и „како баш заслужујемо то што нам се догађа".


И заиста, у много случајева када гледам и слушам све око себе у мојој Србији, дође ми да ускликнем:"Па јес, стварно су људи у праву! Много смо сви, бре, неки покварен народ!"

Али...

 

 

 

 

Онда прочитам опет и овакве вести:

„Rumunski milioner uhapšen u Beogradu

Beograd -- Rumunski biznismen i političar Sebastijan Gica, koji je od decembra u bekstvu, uhapšen je u Beogradu sa lažnim slovenačkim pasošem, javljaju rumunski mediji.

Gica je ranije u medijima već povezivan sa Srbijom, a ovog puta je policija potvrdila njegovo hapšenje. Srpski MUP se još nije oglasio.
Bivši poslanik, kontroverzni biznismen i vlasnik jedne TV kuće, bio je pod istragom u više slučajeva u Rumuniji, a nestao je nakon što mu je izrečena zabrana napuštanja zemlje u okviru istrage o korupciji.
Gica, čija je imovina je procenjena na 100 miliona evra, pobegao je 19. decembra nakon čega je za njim raspisana međunarodna poternica. Prema dostupnim informacijama, lociran je u Istanbulu iz kog je prešao u Beograd.

Kada je uhapšen u Srbiji, pokazao je lažni pasoš Slovenije, pa je sada izvršio krivično delo i u našoj zemlji zbog čega će morati pred sud.

Srbija i Rumunija nemaju sporazum o ekstradiciji, pa Rumunski zvaničnici kažu da će proces njegovog izručenja trajati neko vreme, a da pregovori neće početi pre nego što srpske vlasti obrade Gicin slučaj.

Kako navode rumnuski mediji, bivši poslanik Gica je pod istragom zbog "korupcijskog slučaja povezanog sa posetom bivšeg britanskog premijera Tonija Blera Rumuniji 2012. godine".

Zvanično je osumnjičen za zloupotrebu poverljivih informacija, mito, kupovinu uticaja i ucenu.

Nakon bekstva, Gica je na svojoj televizijskoj mreži objavio niz snimaka u kojima optužuje državne tužioce i obaveštajce za korupciju i ucenu, a tvrdi i da "ima dokaze" da su ucenjivali bivšeg premijera Viktora Pontu."

(ЛИНК)

 

 

„Kolinda besna: Zgrožena sam, Todorići nemoralni

Zagreb -- Predsednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović komentarišući situaciju u Agrokoru kaže da je zgrožena.
"Najveću odgovornost za sudbinu koncerna Agrokor, ali i celog sistema koji je vezan uz Agrokor, zaista snosi sada već bivša Uprava", poručila je predsednica.
"Moram vam reći da sam zgrožena", istakla je ona, dodajući da joj je nedopustivo da neko živi u dvorcu u momentu kada ne možete da plati dobavljačima i kada ste u situaciji hoćete li moći da isplatite plate.

"Za mene je primer Agrokora jedan mali dućan Konzuma koji se nalazi ispod mog stana. Ja ne mogu da razumem da u situaciji kada ti ljudi strepe za sopstveni život i budućnost svog radnog veka, kada ne možete plaćati dobavljačima, kada možete izazvati jedan domino efekt pada dobavljača, da i dalje možete da živite u luksuznim uslovima u nekakvom dvorcu. Mislim da je to apsolutno nedopustivo i nemoralno", rekla je Grabar Kitarovićeva za Medija servis."

(ЛИНК)

(Сви текстови са сајта Б92.)

 

Да не причам о томе како сам од локалних домородаца у тој Лименарији на Тасосу где летујем већ годинама слушао како је за планирани музеј рударства у том градићу (ко је видео Палатаки на стени изнад Лименарије зна о чему причам) још у она сретна времена када се Грчка тек задуживала да би постала дужна к'о Грчка, издвојено 4 милиона евра и да су те паре негде на путу од Атине до Тасоса нестале по мноштву приватних џепова. Па се од планираног музеја добило само пар исклесаних камених плоча са мотивима из грчке митологије.

Или о томе како ми је још док сам служио ЈНА 1983/84. У Словенији неки Енвер из Новог Пазара нудио да ме „запосли" после служења војног рока да возим мечку на релацији Минхен-Истанбул, тур-ретур, за ондашњих 7000 немачких марака и како се слатко насмејао када сам га ја питао а шта ћу онда то да возим у дуплом дну мерцедеса кад ме већ толико плаћа, и одговорио ми: „Пиштоље за Истанбул, хашиш за Минхен."

Или о томе колико је за српско школство издвојено из разних фондова у последњих 15 година разних донација за унапређење српског образовања и колико је тих пара нестало по приватним џеповима у Србији.

(Најновија база података, назвали су је "Доситеј", која се прави у српском образовању је, по мом рачуну, већ четврта база података коју ми правимо у последњих 15 година. Све оне претходне су финансиране донацијама из иностранства, али ништа од њих није направљено, него су се донације разлиле по нечијим приватним џеповима.

Па се ја питам да ли ће и "Доситеј" да заврши на ђубришту историје као и све претходне базе података.)

Или о томе како лек за најтежа обољења у Русији кошта 10 евра, а код нас у Србији тај исти лек кошта 160 евра.

Или како се подразумева да лекару, који је положио заклетву ако се не варам да ће увек покушати да сачува људски живот, понесеш када идеш код њега „нешто мало за вас, докторе", неку ковертицу, пиће, шта год...

Или гледајући како се овде на Балкану намештају фудбалске утакмице већ деценијама...

Или о томе како је некадашњи фудбалски репрезентативац Румуније, Георгију Хаџи, радећи за фудбалског "менаџера" Фаљија Рамаданија одвео из Партизана у своју фудбалску школу једног фудбалског вундеркинда Радоњића чиме се тај таленат до сада већ упропастио захваљујући томе што је велика лова помутила мозак једном клинцу од 17 година.

И о путевима наркотика  преко Балкана у Европу би такође могао да се направи посебан Блог.

 

Кажу да се под организованим криминалом подразумева да су криминалне структуре дубоко уплетене у државне структуре земаља у којима је то тако изражено.

И знајући све то, гледајући и слушајући како све то функционише на овом нашем Балкану, питам се колико је то све иманентно свима нама рођеним овде на овим просторима?


Има ли то све везе са некаквим левантинско-медитеранским културним обрасцем који се онда протеже још од доба Византије, а вероватно и даље у прошлост, па онда све то представља и део некаквог културног обрасца изграђеног кроз мноштво генерација?


Да ли се ми рађамо са тим или се само прилагођавамо средини у којој живимо?

И знам да то постоји и у другим земљама Европе и света ван овог нашег Балкана, али да ли је то баш толико раширена појава или је то код нас овде на Балкану само видљивије и некако огољеније?

Или смо, на крају крајева, због стицаја разних околности и места на којем се рађамо сви приморани већ вековима и генерацијама да живимо тако како живимо прилагођавајући се свему томе да бисмо уопште и опстали?

Да ли заиста треба  једном заувек прихватити чињеницу да на Балкану није паметан онај који је стварно паметан, него само онај ко се боље снађе у свему томе?

 



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sugarbaby sugarbaby 09:12 17.04.2017

Re: DearTaso

Ош бомбон?


jok ti ćeš :)))

Gary Burton and Igor Butman - Autumn Leaves (ЛИНК)


daleko to od mene.

Или: Кад Руси проговоре енглески језик уз малу помоћ пријатеља. (ЛИНК)




Не видиш на Блогу клипове него само белину, празан простор?


Da.

Дошло је и ваших 5 минута славе,


Sad vidim na tviteru #GRAMMYSalute to the #BeeGees pa me baš maznula nostalgija; aj ti pustim jednu njihovu a volim gotovo sve.





Mada mi od njih omiljena ova koju malo ko preferira.





eloy eloy 12:50 15.04.2017

ko ti izvadi oko ? brat !


ko ti izvadi oko ? brat ! Aaaa zato je tako duboko!

Prvo što su mi savetovali( naši iskusni migranti) kad god sam putovao van Balkanskog poluostrva bilo je : beži od naših ako nećeš da imaš problema.


Od Kensigtona, Actona i Shepherd's Bush-a pa na sever smestila se naša emigrantska i ostala populacija u potrazi za boljim životom. Žive svoje živote neki manje a neki više uspešno čekajući Bank holiday za malo opuštanja a boga mi i blogovanja. Naporno se živi u tuđem svetu gde ,,svoga nema i gde brata nije,, a nostalgija umotana u funte zna da bude nedovoljno podnošljiva. Važi to manje ili više slično za sve naše emigracione a boga mi i ostale populacije pečalbarske.Hteo sam dragi Taso da pokrenem u okviru tvoje teme razmišljanja o tim civilizacijskim različitostima poimanja stvarnosti balkanskog sindroma. Izgleda da mi (kojima su bombe padale na glavu, koji smo trpeli restrikcije struje po 12 sati. hiperinflacije,terore stranih faktora podpomognutim od prosvetljenih iznutra,pad nataliteta i porast maligniteta dodirnuti ljubavlju Milosrdnih anđela , i svim drugim eksperimentima koji prevazilaze mogućnosti ljudske kreativnosti i zdrave pameti uključujući i uskršnju pauzu u protestima nezadovoljnih i obespravljenih) ne vidimo sebe tako dobro kao naši izmešteni sunarodnjaci. Postali smo ,,niža bića,, kukavice, retardi i šta već u očima zabrinute braće. Boli i njih to oseća se.Teško je bilo sačuvati mentalni kontekst u izvornoj varijanti sedeći 3 meseca u skloništima, biti na birou sa 30 god radnog staža gde doktori nauka voze kamione i guraju kolica po tržnim centrima, sa sinovima na kruzerima i ćerkama stjuardesama ( čitaj haremskim sobaricama) u bratskim nam emiratima i šta još ne. Oseća se njihova briga i empatija,žele da nam pomognu ali izgleda da ni oni mučenici ne znaju baš najbolje kako. Komplikovan je Balkan. Moramo da im pomognemo da pokušaju da nas razumeju. Nisam optimista. Za početak neka i prećute ponešto što znamo i sami. Manje će da nas boli.
sugarbaby sugarbaby 13:05 15.04.2017

Re: ko ti izvadi oko ? brat !

super si ovo napisao.

eloy eloy 13:27 15.04.2017

Re: sugarbaby

sugarbaby sugarbaby 13:55 15.04.2017

Re: sugarbaby


narcis narcis 15:17 15.04.2017

Re: sugarbaby

sugarbaby sugarbaby 16:05 15.04.2017

Re: sugarbaby

ne, vidi Dragoljube, sve više volim tvog Jankovića.



ne samo da je neopevani drkadžija ( zajebo i koštunicu što se činilo nemogućim), on i glup ko noć.
jeremica sam već zaboravila, neuspeh ne praštam.







narcis narcis 18:01 15.04.2017

Re: sugarbaby

ne, vidi Dragoljube, sve više volim tvog Jankovića.


tasadebeli tasadebeli 22:00 16.04.2017

Re: ko ti izvadi oko ? brat !

eloy

Hteo sam dragi Taso da pokrenem u okviru tvoje teme razmišljanja o tim civilizacijskim različitostima poimanja stvarnosti balkanskog sindroma.



Као посебан текст подстакнут овим постом?

Што да не...

Када напишеш, пошаљи па ћемо да качимо.


Komplikovan je Balkan.



Јесте.

Али ако некога и нешто волиш, онда ни то што је компликовано не треба да ти тешко падне.

Напротив, то је само разлог да га тако компликованог волиш још и више.


Moramo da im pomognemo da pokušaju da nas razumeju. Nisam optimista. Za početak neka i prećute ponešto što znamo i sami. Manje će da nas boli.




eloy eloy 16:24 15.04.2017

yo


Taso na Balkanu se uvek slušala dobra svirka.

docsumann docsumann 20:32 15.04.2017

Re: yo


narcis narcis 21:03 15.04.2017

Re: yo

G.Cross G.Cross 00:13 16.04.2017

Re: Re:narcis




Moj savet Eloye postavi ovo na svoj profil na Facebook.

eloy eloy 07:53 16.04.2017

Re: Re:G.Cross





Jel ti sad lakše ?
narcis narcis 10:56 16.04.2017

Re: Re:narcis

G.Cross



Moj savet Eloye postavi ovo na svoj profil na Facebook.


čemu ovo Re: Re:narcis pominjanje i nadnaslovljavanje meneme kad nisam u priči a ni oslovljet od vas obatroje
49 41 49 41 23:24 16.04.2017

Re: yo

narcis


Video snimljen na 300 m gde stanujem.
Bila nekada Osnovna skola, zatvorili je srusili i grad napravio Dog Park.

Ako prodjem pesice ili biciklom, nasmeju me pravo "posetioci".
Cvile, urlaju, ne mogu da sacekaju da im vlasnici pasa otvore vrata i puste unutra bez povodca.

Sprintovi svih vrsta pasa nastaju preko zelene povrsine.
narcis narcis 14:50 20.04.2017

Re: yo

49 41
narcis


Video snimljen na 300 m gde stanujem.
Bila nekada Osnovna skola, zatvorili je srusili i grad napravio Dog Park.

Ako prodjem pesice ili biciklom, nasmeju me pravo "posetioci".
Cvile, urlaju, ne mogu da sacekaju da im vlasnici pasa otvore vrata i puste unutra bez povodca.

Sprintovi svih vrsta pasa nastaju preko zelene povrsine.

ja se trenutno zabavljam civilizacijskim napretkom kućnih životinjasa posebnim osvrtom na konjove, mislim konj ne može da bude kućna životinja ali ipak to jeste na neki konjušarski način , nas konjušara.
neverovatno je kako su te životinjke sve skapirale i tačno znaju čemu šta služi, čak i njihovi pokušaji da ostvare verbalnu komunikaciju sa nama, baš ova lajka, svi severni psi su lajke, to najbolje ilustruje.
49 41 49 41 00:37 16.04.2017

The Messenger:The story of Joan Arc

https://youtu.be/sa5ZvvraTw0

Film koji me je impresionirao - takodje.

Milla Jovovich
eloy eloy 06:17 16.04.2017

tasadebeli

Taso tebi i svim vernima

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:37 16.04.2017

Re: tasadebeli

eloy
Taso tebi i svim vernima



мене ово мало нервира када кажу (очито је последица комунизма), "свим верницима честитамо ускрс". прво, не славе само верници ускрс, слави га свако иоле свестан у земљи Србији, што из породичног предања, што из других разлога, тако да ми је ово, "ЧЕСТИТАМ ВЕРНИЦИМА", некако роботски, заоставштина комуњарства.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 16.04.2017

Re: Re:Srđan Fuchs

Јеботе, банч ов сујетних маторих дрндоша. Рекао сам да нервира та потреба у српском друштву да се људи смештају у обор.

Немам снаге нити живаца за ово.

Чучковићу, ако хоћеш да ме отераш, пусти пар маторих дојучерашњих комија на мене, сморићеш ме тренутно и во вјеки.
eloy eloy 09:18 16.04.2017

Re: Re:Srđan Fuchs

Чучковићу,


To je ta sendvičarska priča ? Vi ste ovde na prst u dupe ?

банч ов сујетних маторих дрндоша.


ne budi siguran da su matori !

Рекао сам да нервира та потреба у српском друштву да ср људи смештају у обор.


šta si rekao i gde si rekao - vidi se samo napisano !

a za drndaroša možeš da ga prvo malo izblambiguješ pa tek onda

Чучковићу, ако хоћеш да ме отераш

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:53 16.04.2017

Re: Re:Srđan Fuchs

Значи, млађи дрндош? Добро, отписује ти се пошто шљакеришеш на "Драгиши Мишовићу", па пола одлази на стрес посла, пола на жалобно стање здравства. Христос је васкрсење.
eloy eloy 21:21 16.04.2017

Re: Re:Srđan Fuchs




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:17 17.04.2017

Re: Re:Srđan Fuchs

То у Србији тако. На Кипру, у Турској и у Израелу је мало озбиљнија прича. Реформисаћу ја када дође Краљ.
eloy eloy 07:52 16.04.2017

požarni dobro jutro!


Pozdrav dežurnom moderatoru.

Kakva je inače suštinska razlika između BOTOVA i Moderacije ?

U kvalitetu sendviča ?



vladimir petrovic vladimir petrovic 10:50 16.04.2017

Balkan, Balkan, Balkan...

Meni lično ne smeta ćinjenica da smo po rođenju - Balkanci (Kada su Travničani bili blago prekorili Ivu Andrića da ne pokazuje previše ponosa zbog mesta rođenja, on je lakonski odgovorio "da se čovek mora negde roditi"), ali mi smeta izraz balkanizacija koji se sve više odomaćuje u engleskom jeziku u vrlo negativnom i pežorativnom smislu.


Balkanization, or Balkanisation, is a pejorative geopolitical term, originally used to describe the process of fragmentation or division of a region or state into smaller regions or states that are often hostile or uncooperative with one another.


Link
nsarski nsarski 13:43 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

ali mi smeta izraz balkanizacija koji se sve više odomaćuje u engleskom jeziku u vrlo negativnom i pežorativnom smislu.


Ah, Horatio (?), nije "sve više", nego je to izraz koji se već mnogo decenija koristi u negativnom kontekstu.


Balkanize (v.) Look up Balkanize at Dictionary.com
1919, in early use in reference to the Baltic states and Hungary, on the model of the political condition of the Balkans; said to have been coined by English editor James Louis Garvin (1868-1947), but A.J. Toynbee (1922) credited it to "German Socialists" describing the results of the treaty of Brest-Litovsk. Either way, the reference is to the political situation in the Balkans c. 1878-1913, when the European section of the Ottoman Empire split up into small, warring nations. Balkanized and Balkanization both also are from 1920.

A specijalno za tebe pridev Byzantine. Možda da se prevede kao "intrigantni" - zavojit, pun intrige.

Byzantine (adj.) Look up Byzantine at Dictionary.com
1770, from Latin Byzantinus (see Byzantium); originally used of art style; later in reference to the complex, devious, and intriguing character of the royal court of Constantinople (1937). As a noun from 1770.

U svakom slučaju, ništa pozitivno. You and your byzantine ways!

vladimir petrovic vladimir petrovic 17:35 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...


Ah, Horatio (?),

Čemu ovo "Ah", a još više - čemu znak pitanja?
I to danas, na veliki blagdan, kada se od ljudi očekuje da se vole i veruju jedni drugima.

Još će ispasti da sam ja nekakav "supervilain", kao "Talentovani gospodin Ripli" (The Talented Mr Ripley). Čovek koji pokušava da ukrade tuđ identitet, pa ubija...

Podsećam kratko na zaplet tog odličnog filma:


In late 1950's New York, Tom Ripley, a young underachiever, is sent to Europe to retrieve a rich and spoiled millionaire playboy, named Dickie Greenleaf. But when the errand fails, Ripley kills the playboy and begins to assume his life.


Dok se u hrvatskosrpskoj varijanti stavlja akcent i na još nešto drugo, ili mi se tako čini:
Tom Ripli, siromašni mladić, upoznaje se sa vlasnikom brodogradilišta Herbertom Grinlifom, te se predstavlja kao dobar prijatelj sa fakulteta njegovog sina Dikija, koji vrijeme provodi u Italiji. Gospodin Grinlif, koji nema skoro nikakav kontakt sa svojim sinom, plaća Tomu da ode u Italiju i da ga nagovori da se vrati kući. Nakon što otputuje u Italiju i upozna se sa Dikijem i njegovom djevojkom Mardž, Tomu se sve više počinje sviđati život kojim žive Diki i njegova djevojka, kao i pažnja kojom ga ispočetka obasipaju, a postaje i svjestan svojih osjećanja prema Dikiju.




A što se tiče pojma balkanizacije, drago mi je da si se složio i znalački dopunio.

I još nešto.
Nisam vizantijski intrigantan.

Ja sam od malih nogu (još od onih famoznih guvernanti) učen da budem fin i plemenit čovek.
To jesam u velikoj meri. Valjda.
Opet, nema skroz finog i plemenitog čoveka, u svakome deluje i nekakav vrag, premda ne mora otići u ekstremnost kao Belzebub, Nečastivi, Mefisto, ili Lucifer.

Evo kako je Dore video Sotonu, ilustrujući Miltonov "Izgubljeni raj":



Eto, zanesoh se, pa na red dođoše i reprezenti zla.

Stoga se vraćam na današnji dan: Srećan Vaskrs.
Služimo Dobru.
nsarski nsarski 17:45 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

Stoga se vraćam na današnji dan: Srećan Vaskrs.

Vaistinu srećan i tebi i svima oko tebe!

Vizantija je na ovom postu ušla u modu, pa da se nadovežem.

Još će ispasti da sam ja nekakav "supervilain", kao "Talentovani gospodin Ripli"


Btw., piše se "supervillain", dva "l".

Ne znam da li si detaljnije čitao Patriciju Highsmith, ali preporučujem zbirku "Little tales of misogyny".

Inače, ja mislim da je Ripley film napravljen, u slobodnoj verziji kasnije, prema istinitom događaju kidnapovanja John Paul Getty III, mlađahnog momka koji je ceo spektakl režirao. Naravno, Patricija je napisal svoj roman u godini kada se JPG III rodio.

Nego, upadljivo je da ne postavljaš slike nekih lepih žena, nego samo muškaraca. S naglaskom na "talented", rekao bih. Any particular reason for that?

vladimir petrovic vladimir petrovic 18:15 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

Btw., piše se "supervillain", dva "l".

Da.
Zapravo, ja sam bio napisao dva "l" ali neke sitne nečastive sile su htele da mi napakoste (a pun je internet takvih, ali se mnome bave samo povremeno), te izbrisale to jedno slovce.

Dobro je da imaš dobro oko.

I još nešto.

Setih se jedne američke pričice. Devojka se udaje za mladića koji u velikoj kući živi s majkom. Majka ostaje s njima. Mlada žena vodi dnevnik, i jednog dana se požali mužu da ima utisak da joj svekrva čita dnevnik. Muž automatski negira, brani majku, dodajući da je ona fina žena i da ne bi ulazila u takve sitne gadosti kao čitanje tuđeg dnevnika. Nešto kasnije, supruga se ponovo žali mužu na svekrvu, pa dodaje. "Ona čak crvenom olovkom ispravlja moje pravopisne greške"! (Svekrva je ceo svoj radni vek provela kao učiteljica).

Eto, profesore moj.

-------------------
Edit: Englezi su reč "villain" uzeli iz francuskog, a u francuskom ta reč ima jedno "l": C’est un vilain monsieur. Un vilain caractère, etc.
Možda me je to zavelo, pa sam pomislio da je i u engleskom sa jednim "l".

A kad već pominjem to famozno slovo "l", sećam se da si me jednom bio opomenuo da ne dupliram "l" u reči "Welcome". A bolje je da se normalan čovek ne pita zašto je u "Welcome" jedno a u "Villain" dva "l".
Usput, kad već pominjem slovo "l", kažu da ono ne postoji u japanskom jeziku. Tako kada Japanci vide neku stranu reč sa "l" oni to slovo izgovaraju kao "r". Naime, umesto Lloyd oni kažu Rojd, umesto Marlon (a Marlon Brando je uvek bio popularan u Japanu, kao Bata Živojinović u Kini) oni kažu "Marron" itd.
nsarski nsarski 18:23 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

Nešto kasnije, supruga se ponovo žali mužu na svekrvu, pa dodaje. "Ona čak crvenom olovkom ispravlja moje pravopisne greške"! (Svekrva je ceo svoj radni vek provela kao učiteljica).

Eto, profesore moj.


Ma čuj, moje dobro oko je jedno od onih "Slumdog millionaire" pitanja. Imali smo jednog sjajnog starijeg kolegu koji se zvao
Jacques Villain pa smo ga mi klinci zvali "zloća", a on nije mario. Zapravo, pitomina od čoveka. Jbg, šala medju fizičarima. To je stvar koja se ne može zaboraviti.

A za slike lepojki nisi komentarisao?
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:42 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...


Nego, upadljivo je da ne postavljaš slike nekih lepih žena, nego samo muškaraca. S naglaskom na "talented", rekao bih. Any particular reason for that?


A samo sam to čekao.
Da bih te razuverio, sledeći put ću postaviti fotku Serene Vilijams. Veoma mi se sviđa.




Možda i sliku Ivanke Trump. Fina dama.

P. S.
Ako ovako nastaviš, još ćeš mi jednog dana reći da ti delujem kao "Drama Queen", pu, pu, pu... Daleko bilo!
A ovoga sam se setio jer ednom davno prebacio bivšem blogokolegi AL da je "Drama Queen". A kasnije se ispostavilo da on u nekoj meri to jeste.

Što se mene tiče, ja sam daleko od toga, osim što kao AL, velim umetnost.
Ja sam u velikoj meri gay friendly, ali ne previše, a naročito ništa više od toga.

U tome sam čist kao suza, što bi rekao naš predsednik AV.
(On je svoju nedavnu pobedu na izborima za šefa države objasniio sa "sve je čisto kao suza", , he, he).

Savet tebi: Ne provociram me jeftinim aluzijama.
Izbegavajmo stvari koje vode banalnostima.

vladimir petrovic vladimir petrovic 18:48 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

pa smo ga mi klinci zvali "zloća", a on nije mario. Zapravo, pitomina od čoveka.


Moj slučaj u velikoj meri. Mislim na ono "pitomina od čoveka".
------------------------------


Taso, izvini zbog ovog trolovanja.
Neću više, moram da idem.
nsarski nsarski 18:52 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

sledeći put ću postaviti fotku Serene Vilijams


Braća Vilijams su mi se uvek dopadali.

Inače, nije provokacije, više naginje ka generalnom zaključku: lepi muškarci su lepši od lepih žena. Lepe žene su nekako iste i dosadne, zar ne mislis?
Mene je, na primer, zaintrigirala Mo, ali ti si je bacio u memory hole.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:29 16.04.2017

Re: Balkan, Balkan, Balkan...

Braća Vilijams su mi se uvek dopadali.

To je zezanje.
Serena je takva kakva jeste, i njoj iz publike često dolaze povici: "Serena, oženi me!"
I tip koji se verio s njom (Alexis Ohanian, Serena Williams’ fiancé and Reddit co-founder) sigurno nije idiot, već ume da prepozna prave vrednosti, he, he, he...

Pomenuo sam Ivanku Tramp. S druge strane, ne palim se na sve predsedničke kćerke, Čelsi Klinton mi se ne sviđa.

lepi muškarci

Tebra, pomenuo sam Meta Dejmona. On ne samo da nije lep muškarac, već je ružnjikav. A dobar je

lepi muškarci su lepši od lepih žena. Lepe žene su nekako iste i dosadne, zar ne mislis?


Ne mislim. Provociraš me kao da sam stariji maloletnik.

Ja često citiram stav Isidore Sekulić da je lepota žene uvek velika stvar, te da može da bude još veća i veća; nema kraja u lepoti žene. S druge strane, lepo je videti i lepuškastog muškarca, ali više lepih muškaraca u jednoj prostoriji je - sladujavo i otužno, te je bolje izbeći ih.
Mo, ali ti si je bacio u memory hole.


Ehl Mo je ostavila mene, a ne ja nju. Bila je to priča u stilu "Igrala je jedno leto", ali je otišla u nepovrat.

Ja priznajem svoje neuspehe i padove. A ima ih često.
Ali ima i sunčanih dana u mom životu.
tasadebeli tasadebeli 20:07 16.04.2017

Ја знам ко сам

Није ме било два дана на Блогу, па сам сада натенане прочитао све коментаре написане у ова два дана, а опет и оне од пре...

И некако ми саме од себе дођоше речи "Ја знам ко сам и по пријатеља својих господству и по благородности њихова лика..."

Хвала свима на учешћу и досадашњим, а можда и будућим коментарима.



emsiemsi emsiemsi 20:19 16.04.2017

Re: Ја знам ко сам

tasadebeli
Није ме било два дана на Блогу, па сам сада натенане прочитао све коментаре написане у ова два дана, а опет и оне од пре...

И некако ми саме од себе дођоше речи "Ја знам ко сам и по пријатеља својих господству и по благородности њихова лика..."

Хвала свима на учешћу и досадашњим, а можда и будућим коментарима.




Ваистину васкрсе !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:59 16.04.2017

Re: Ја знам ко сам

emsiemsi


Ваистину васкрсе !


Немаш блама, ладно. Или си паклено зао, или једноставно слеп.

Је ли, Таске човече, озбиљно те питам - шта мислиш да би требало да покажемо од Србије, једном модерном стренџеру, несрбо- и неправославофобном? Поред БГ и НС риба, клабинга, коцке и сличних материјалних садржаја.
tasadebeli tasadebeli 21:24 16.04.2017

Re: Ја знам ко сам

Srđan Fuchs
emsiemsi


Ваистину васкрсе !


Је ли, Таске човече, озбиљно те питам - шта мислиш да би требало да покажемо од Србије, једном модерном стренџеру, несрбо- и неправославофобном? Поред БГ и НС риба, клабинга, коцке и сличних материјалних садржаја.



Ево, ево, Срки... Не постизавам...

Одмах да ти кажем да ти ја сигурно не могу ту бити од помоћи.

(Замало да ти напишем да ти ја баш и нисам нека црква у којој можеш да се молиш за те ствари.)

Могу онако само да набрајам шта ми прво пада на памет, а што сам видео да се допало оним мојим пријатељима који нису из Србије док сам их водао кроз Србију, па ти прави селекцију...


1) Салаши по Војводини
2) Ковачица
3) Дворац Дунђерски и остали дворци по Воши
4) Фрушка Гора са све манастирима
5) Петроварадин и Нови Сад
6) Идвор (Пупин)
7) Калиш и Бгд.
8) Тршић (обавезно!) ( )
9) Студеница, Жича, Сопоћани, Милешева, Ђурђеви ступови...
10) Ђавоља варош
11) Лепенски вир
12) пећине (Ресавска, Рајкова,...)
13) Виминацијум и Гамзиград
14) Ђердапска клисура и хидроелектрана
15) Голубац
16) Овчарско-кабларска клисура са манастирима
17) Тара, Копаоник, Златибор
18) Дунавом бродом колико год може
19) Савом бродом колико год може
20) река Увац, клисура, белоглави суп
21) тврђава Маглич
22) долина јоргована
23) Ћеле кула
24) Авала
25) Крагујевац, Ниш, Ужице, Краљево, Крушевац, Суботица, Вршац,...


Ово ти набројих оно што ми прво пало на памет... Вероватно би ту било још тога уз мало више концентрације...
eloy eloy 22:02 16.04.2017

Re: Ја знам ко сам Srđan Fuchs

Sećaš li se Doli Bel


Srđan Fuchs 20:37 22.11.2014
prinsi, ne zanosi se.
slušao sam danas peščanik, oterao ih bg pa zrače kod nas u NS. onako, otvorenog srca, posle življenja 2 meseca u američkoj pol. realnosti. i došao sam do sledećeg zaključka - naime, u srbiji ne postoji demokratska opcija, iz prostog razloga što mi nikada nismo prešli iz komunizma u demokratiju, kod nas je bunch of conflicta između desnog i levog krila komunjara. težak smor. ne postoji kod nas stranka koja je liberalno-demokratski okrenuta. veće ili manje varijacije pod uticajem sedih glava sa senjaka. ovo se vrlo jednostavno manifestuje - kroz to da gaze po čoveku. ozbiljna demokratska opcija ne gazi po čoveku, pošto je on najveća vrednost. nema toga u srbiji, hrvatska je, recimo, uprkos svom dubljem ustaštvu (fašizmu) i demokratskija od nas. kod nas je jedna ista jednolična grobnica (za georgija petroviča).


Поред БГ и НС риба, клабинга, коцке и сличних материјалних садржаја.


Izgleda da je jedino ostalo da se vidi kako izgleda - kako ti napisa ,, ista jednolična grobnica,,
Ili si promenio mišljenje ?
eloy eloy 22:24 16.04.2017

Re:tasadebeli

Uz malo više koncentracije ima još po nešto od materijalnih sadržaja






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:24 17.04.2017

Re: Ја знам ко сам

tasadebeli
Srđan Fuchs
emsiemsi


Ваистину васкрсе !


Је ли, Таске човече, озбиљно те питам - шта мислиш да би требало да покажемо од Србије, једном модерном стренџеру, несрбо- и неправославофобном? Поред БГ и НС риба, клабинга, коцке и сличних материјалних садржаја.



Ево, ево, Срки... Не постизавам...

Одмах да ти кажем да ти ја сигурно не могу ту бити од помоћи.

(Замало да ти напишем да ти ја баш и нисам нека црква у којој можеш да се молиш за те ствари.)

Могу онако само да набрајам шта ми прво пада на памет, а што сам видео да се допало оним мојим пријатељима који нису из Србије док сам их водао кроз Србију, па ти прави селекцију...


1) Салаши по Војводини
2) Ковачица
3) Дворац Дунђерски и остали дворци по Воши
4) Фрушка Гора са све манастирима
5) Петроварадин и Нови Сад
6) Идвор (Пупин)
7) Калиш и Бгд.
8) Тршић (обавезно!) ( )
9) Студеница, Жича, Сопоћани, Милешева, Ђурђеви ступови...
10) Ђавоља варош
11) Лепенски вир
12) пећине (Ресавска, Рајкова,...)
13) Виминацијум и Гамзиград
14) Ђердапска клисура и хидроелектрана
15) Голубац
16) Овчарско-кабларска клисура са манастирима
17) Тара, Копаоник, Златибор
18) Дунавом бродом колико год може
19) Савом бродом колико год може
20) река Увац, клисура, белоглави суп
21) тврђава Маглич
22) долина јоргована
23) Ћеле кула
24) Авала
25) Крагујевац, Ниш, Ужице, Краљево, Крушевац, Суботица, Вршац,...


Ово ти набројих оно што ми прво пало на памет... Вероватно би ту било још тога уз мало више концентрације...

Одлична листа, матори. Хвала ти, простудираћу пажљиво. Што се каријере путујећег уче тиче, никада се не зна, ако средимо тај систем у будућности, што да не... Не морају људи имати једну каријеру у животу.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:46 17.04.2017

Re: Ја знам ко сам

Шта је Долина Јоргована (моја ћера стреља јорговане по hood-у, данас смо набрали једно кило)?

То ваља бити тамо када је цват?
tasadebeli tasadebeli 08:00 17.04.2017

Re: Ја знам ко сам

Srđan Fuchs

Шта је Долина Јоргована




Укратко:


Cvetno drveće, koje je za nezaboravan doček francuske princeze Jelene Anžujske posađeno dolinom Ibra, danas je poznato kao Dolina jorgovana

Već sedam vekova Dolina jorgovana i reke Ibar ispunjena je zanosnim mirisom ovog cveća koje neprestano podseća na romantičnu priču o francuskoj princezi, kasnije srpskoj kraljici, Jeleni Anžujskoj.

Naime, srpski kralj Uroš I Nemanjić je želeo da na poseban način dočeka svoju buduću suprugu, pa je naredio da se pre njenog dolaska duž nepristupačne doline Ibra posadi prelepo cvetno drveće kako bi je predeo podsećao na njenu rodnu Provansu.

U dolini reke Ibra i Raške, od Kraljeva pa na jug do ispod Novog Pazara, rođena je srpska srednjovekovna država.

Sure litice doline Ibra sakrili su veliki grozdasti cvetovi ljubičaste boje, a taj stenovit kraj postao je prilično pitom. Dolina jorgovana i njeni cvetovi vekovima opstaju označavajući ljubav i poštovanje koje je narod gajio prema plemenitoj kraljici, čuvenoj po svojoj mudrosti i obrazovanju.

Jelena Anžujska doprinela je značajno kulturnom usponu srednjevekovne srpske države, na dvoru je imala prvu biblioteku i podsticala je prepisivanje knjiga u manastirima.

U braku sa kraljem Urošem, trećim sinom Stefana Prvovenčanog, Jelena je rodila dva sina, Dragutina i Milutina. Crkva ju je posle smrti kanonizovala kao sveticu, a u njenu čast se već deset godina početkom maja održava međunarodna manifestacija “Dani jorgovana” kada, osim Kraljeva, ožive i srednjovekovni grad Maglič i manastir Žiča.


(ЛИНК)


Има још подоста тога на нету о овоме...


(моја ћера стреља јорговане по hood-у, данас смо набрали једно кило)



Љуби је чика Таса, ја је разумем и подржавам. Педагошки и људски.

Имали и ми јоргован у дворишту, остао још од моје бабе, и у ово доба нам је вазда био на столу у вази.

Навикли се на њега, па сада откако смо се преселили у станове, сестра и ја га крадемо преко тараба овде по двориштима на Бановом брду. Кешамо се овако матори на плотове и зидиће не би ли га убрали да нам макар малко замирише у кући и подсети нас на детињство и младост.

А рекли ми ови у Хиландару да је и онај јоргован испред улаза код њих још у давна времена пренет баш из Долине јоргована из Србије и посађен на Светој Гори.


Има га и преко пута манастирске капије, код Хаџи Томине чесме, али не могу да нађем неку бољу сличку где се види тај јоргован, а не умем да аплоудујем ове моје сличке које имам у компу. И то није једино место на Атосу где сам га видео...





То ваља бити тамо када је цват?



То је доживљај. Рећи ће ти то већ ћера...



Што се каријере путујећег уче тиче, никада се не зна, ако средимо тај систем у будућности, што да не... Не морају људи имати једну каријеру у животу.



У томе и јесте секс у животу!


Мислим да сам ти ово већ причао... Извини ако јесам...

Једаред сам у Врњачкој бањи одвео неке Енглезе и Американце, професоре енглеског по Јевропи који су дошли у Србију као предавачи на семинару за професоре енглеског језика, на концерт Звонка Богдана.

После ме питали, пошто им ништа није било јасно, о чему се ради...

Кажу, на сцени старији човек у оделу, углађен, са манирима, од кореографије једино мало мрда лево-десно оном руком у којој не држи микрофон, а публика подивљала као на хеви метал концерту.

Па сам им онда преводио пјесму и било им је јасније... Закључио сам то по томе што су се баш заруменели у лицу... А није то било само од бањског ваздуха...







Кад смо већ ту, не ставих ти на списак и бање по Србији... Ето, кажем ти... Концентрација...
tasadebeli tasadebeli 09:27 17.04.2017

Re: Митолошки туристички водич Дунавом

Е, Срки, сад прошле недеље сам пазарио у Лепенском виру књигу "Митолошки туристички водич Дунавом" из 2010.

ЛИНК


Добра је за прочитати је и због неке занимљивије туристичке жваке док се плови Дунавом или вози поред њега.

Аутори су Иван и Антоније Шкокљев. (ЕТФ-овцима и медицинарима су ово вероватно позната имена...)

А привукло ме између осталог и то што им је један од два рецензента књиге био и Ђуро Коруга. (ЛИНК)


Мали одломци из књиге:

Истраживања су показала да велики део ономастике Паноније, несловенског порекла, етимолошки не припада санскриту. Та ономастика је аутохтона, архетипска, прото-индоевропска и извор је палеобалканске глосологије, прото-језика Балкана, Мале Азије и Егеја.
...

Митолошка филозофија на тлу Паноније је у људској свести настала као последица вечите борбе воде Панонског мора (првобитно персонификација богиње Реје /rivus - struja/, која је била Титанка и Зевсова мајка, а касније свеопштег бога Пана) и камена Карпатског масива тј. Титана (titan - kamen, kreda). Тај природни "дијалог" између воде и камена, касније воде, камена и човека, успостављен је веома рано и то је био први део природе који је обликовао људски ум.

...


Геолошке последице борбе воде и камена (митолошка Титаномахија) од стране воде су резултирале стварањем хидролошког система Дунава, а од стране камена обликовањем Ђердапске клисуре (Тартар), највеће клисуре у Европи. Хидролошки систем је своје називе, односно ономастику са антропоморфним садржајем добио од домородаца - Панонаца тј. Хиперборејаца.

...

Лингвистичка епистемолошка истраживања географских назива Паноније су утврдила да је њихова ономастика етимолошки и семантички, митолошког и теонимног карактера. Она представља "живу" Хесиодову козмогонију и теогонију и чисту парадигму архетипског колективно несвесног. Из овога произилази да је колевка мита Панонија и да грчким песницима Хомеру и Хесиоду "приче" о постанку богова и света нису поклониле Музе, већ Еолци из Паноније, тј. Хиперборејци.



И са Википедије:


Kraj Panonskog mora


Pre pet miliona godina jezera koja su preostala od Panonskog bazena su se isušila i konačno postala kopno.

U Kvartaru (2 miliona godina do danas) se ulazi u ledeno doba, odnosno naizmeniča topla i hladna razdoblja. Poslednje zaleđivanje u tom nizu bio je glacijal Würm koji je trajao oko sto hiljada godina. Pre 43 hiljade godina na ovom području je živeo neandertalac koji se isteravši medvede uselio u njihove pećine.

Planinski masivi oko Panonske nizije koju je nekad prekrivalo more, ne miruju ni danas, pritiskajući ravan i postepeno menjajući konfiguraciju terena.

Za nauku ostaje nepoznanica kakvu je tačnu ulogu i u koje vreme imala Đerdapska klisura koja je nastala cepanjem Karpatskog masiva. Đerdapski sektor dugačak je 119 -{km}-. Osnovne karakteristike sektora su bile: veliki pad, velike brzine vode i snažni vrtlozi, nagle promene širine korita i dubine vode. Na primer, na severu nije bilo Severnog mora, pa je norvežanin mogao da propešači do Londona, kojeg tada nije bilo. Sa ove strane, Đerdapski procep je mogao imati značajnu ulogu u iscrpljivanju Panonskog mora.

Kritična vremenska tačka za ljudsku civilizaciju je prestanak Ledenog doba (oko 11.000 do 10.000 g. pne.), kad su mogli ostaci mora odn. jezera da iscure u Crno more. Nedugo posle toga već imamo kulturu Lepenskog Vira (počinje oko 8.000 g. pne.) koja se formira na obalama Dunava u Đerdapu. Iako neki naučnici osporavaju biološku i kulturnu vezu Lepenaca i Vinčanaca, možda je baš razlog tome bilo izlivanje poslednjih ostataka Mora. Na to bi moglo ukazivati i debljina kulturnog sloja Vinče od 14 metara. Paralelan događaj ovom bilo bi otvaranje Bosforskog moreuza na Crnom moru.








А ја се сваки пут када гледам овај филмић чудим што ми деда Манојло (на 1:17) толико личи на ове камене скулптуре Лепенског вира.








Балкан, мој Срки, Балкан...

Архетип.


eloy eloy 22:16 16.04.2017

Ја знам ко сам- znaš


Sad će da kuka moderaciji da briše ovo - a dobio je za ovu izjavu laskavu titulu Tupan dana još 2014 god.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:21 17.04.2017

Re: Ја знам ко сам- znaš

Ма јок, нисам ја друкара као поједини полетарци. Друже, мрачан си тип, оно баш мрак те цепа, је л' истина то?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:49 17.04.2017

Re: Ја знам ко сам- znaš

eloy

Sad će da kuka moderaciji da briše ovo - a dobio je za ovu izjavu laskavu titulu Tupan dana još 2014 god.


Јако ће ме болети патка шта су дежурни стаљинисти блога и смарачи доделили.

emsiemsi emsiemsi 07:01 17.04.2017

Re: Ја знам ко сам- znaš

Srđan Fuchs
Ма јок, нисам ја друкара као поједини полетарци. Друже, мрачан си тип, оно баш мрак те цепа, је л' истина то?

Страшно !
Какве ли су то муке ?!
49 41 49 41 22:43 16.04.2017

Balkane, Balkane

Svetkovina si za oko i bol za dushu.


Kliknite na planinu i već ste na njoj...

http://razgledi.damjanleban.com/zemljevid.php

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana