Planeta| Putovanja| Reč i slika| Život| Životni stil

Biciklom oko sveta -- Malo slobode i mnogo radosti (Kina)

Snezana Radojicic RSS / 16.04.2017. u 11:20

*
Ponovo u koži radnog čoveka kome uvek nedostaju dani odmora. Nestrpljivo čekam vikend da pobegnem iz grada. Maštam o buđenjima u prirodi i tišini u planinama.

Najzad se i vreme prolepšalo, otoplilo je i kiše su prestale. Sve se namestilo kako treba.

IMG_9302-e1492320907415.jpg

*
Za dva-tri dana treba neznatno manje stvari nego za dva-tri meseca. Čim se kampuje i kuva, mora se poneti sve od opreme. Ipak, sa samo dve zadnje bisage i srednjom, moj Surfi liči na ’laku konjicu’. Čak se i propinje na zadnji točak u nedstatku prednjeg opterećenja – a možda i od sreće. Ako svojim ljubimcima nadevamo imena i ako oni imaju svoju ćud, onda je moguće i da izražavaju naša osećanja.

Idemo, konjče moje veselo. Pravac Daošang planine.

IMG_9390-e1492321453309.jpg

*
Kinezi su na neslavnom glasu po svojim ulaznicama. Uveli su ih za sve, čak i za odlazak na planine. Naplaćuje se čak i pogled. Put kojim planiram da prođem ograđen je sa obe strane. Može se proći samo ako se plati 60 juana (oko 9 evra).

Raspitujem se u informativnom centru na ulazu. Svi odgovori na moja pitanja su pozitivni: ima nebrojeno mnogo izvora i vodopada a voda je čista i može se piti; kampovanje je dopušteno i oblast je bezbedna; mogu da ostanem koliko god želim.

IMG_9311-e1492321022804.jpg

*
Put kroz šumu je nov i gotovo prazan. Poneka kola prođu na možda pola sata. Ometaju me njihove sirene. Okuke nisu toliko oštre i opasne da bi vozači morali da sviraju pre nego što uđu u svaku. A ni kad mene opaze. Imam utisak da se vozači naprosto isprepadaju što me vide. Nema veze što je put dovoljno širok i što ja vozim sasvim uz ivicu – oni imaju uslovni refleks da pritiskaju sirenu.

Ne znam šta me očekuje u narednim kilometrima. Možda će kanjon biti tesan, bez pogodnih proširenja za kampovanje. Da ovo nije vikend-vožnja, ne bih mnogo marila gde ću da zanoćim. Ali sada je drugačije. Želim da uživam dok se večeras budem bavila oko kampa i da se ujutru probudim sa lepim pogledom.

Mesto pored jezera upravo je ono što sam tražila.

IMG_9323-e1492321094586.jpg

*
Ponela sam ručak iz školske menze, tako da ne moram da kuvam. Pripremila bih samo čaj, ali čini se da kartuša sa gasom nije ispravna. Nju sam našla u jedinoj prodavnci autdor opreme u Dešinu. Uz pomoć ’lidera’ Bena, inače ne bih ni znala da takvo nešto postoji u ovom malom mestu. Paradoksalno, nije proizvedena u Kini, već u Izraelu. I cena joj je ’uvozna’.

Sada se ispostavlja da nešto nije u redu sa ventilom. Gas šišti i kad povežem crevo gorionika. Nije do njega, znam posigurno. Provodim pola sata dok ne nađem način kako da gorionik bude upotrebljiv. Moja iskustva u Kini uvek su takva: gomila glupih problema koji su bili sasvim nepotrebni, a koji su obično rezultat nečijeg nemara. Sad bih se smela opkladiti da su izraelske kartuše zapravo škart, koji je preduzimljivi vlasnik prodavnice nabavio po niskoj ceni, te višestruko zarađuje na njima.

Ali neću da se nerviram. Neće mi jedna kartuša upropastiti vikend turicu.

17903988_10210278706738871_387898129956153590_n.jpg?oh=03d2b5860ebf95e96ff1d7872c9e2151&oe=5981087F

*
Očekivala sam da će me obuzeti ushićenje, onaj osećaj kada nakon dugog vremena ponovo radite stvari koje volite. Da će me prožimati posebna čilost tela i radost duše što sam ponovo u svojoj ulozi putnika-nomada. Ali ništa od toga. Kao da nisam ni prestajala da se kotrljam sve ovo vreme. Podsećam se sa kakvom sam lakoćom skliznula i u ulogu profesorke – kao da nisam ni prekidala to da radim još od vremena kada sam diplomirala i zaposlila se u jednoj školi. A verovala sam da će mi takav rad teško pasti.

Zaključujem da sam postala veoma prilagodljiva. Ne razmišljam o prošlosti i ne maštam o budućnosti. Naprosto živim u trenutku sadašnjem. Postala sam svemu naredna, što bi rekli stari.

IMG_9324-e1492321303591.jpg

*
Oko ponoći bude me glasovi sa vode. Nedaleko od obale, u odsjaju mesečine pluta ribarski čamac. Ne znam kako su ribari na njemu primetili moj šator. Ali pomislili su da se tu smestio neki njihov ribolovac. Uperili su svetla svojih lampi prema meni i dozivaju me. Odgovaram im na engleskom, dovoljno glasno da me mogu razgovetno čuti. Očekujem da će shvatiti da sam stranac, ili makar da nisam ta osoba za koju misle da jesam. Ali dešava se isto kao i kada iz neke od onih telefonskih prodajnih službi pozovu moj broj: operaterka nastavlja da mi priča na kineskom iako sasvim jasno čuje da je s druge strane engleski sagovornik. Mogu ja da ponavljam i deset minuta: „I do not speak Chinese! Only English, English!“, ona neće odustati sve dok ne prekinem vezu. Neshvatljivo.

Tako i ovi sada nastavljaju da mi dovikuju nešto na kineskom. Odgovorim im još jednom, tek da budem potpuno sigurna da su me čuli, a onda ućutim. Puštam ih da viču dok na kraju ne shvate da neće dobiti novi odgovor. I tada najzad odu.

IMG_9342-e1492321551476.jpg

*
Ni jutro nije mirno. Dok zagrevam vodu za kafu, sa druge strane jezera, gde se nalazi put, začuje se zavijanje sirena, onih nalik na policijske, preko megafona i zvučnika. Na mostu koji vidim iz svog kampa, nazrem autobuse, mnogo njih, kako jedan za drugim skreću prema kapijama Daošana. ’Lider’ Ben pominjao je grupu planinara, u pedeset autobusa, koji u subotu dolaze na neku menifestaciju što se tu održava. Od brojke od dve i po do tri hiljade planinara koji će se razmileti okolo, mnogo me više onespokojava količina buke koju su u stanju da naprave. Zašto moraju da uključe te sirene? Zar se tako ide na planinu? Za Kineze, buka je sinonim sreće. Ali ipak – zar mora baš tako?

IMG_9335-e1492321723451.jpg

*
Nadam se da sam propustila veći deo planinarskog karavana i da su već uveliko stigli na svoje odredište, u času kad ja tek polazim. Međutim, autobusi će nastaviti da nadiru još sat-dva, a između njih i mnogi privatni automobili, kao i nekoliko školskih autobusa. Srećom, bez zvuka sirena preko megafona, ali uredno mi trubeći svaki put kad me zaobilaze.

Između njih, na planinu nalegne blagodet čistih zvukova prirode. Vodopadi i izvori duž puta rasprskavaju se o stene, dobujući u ritmu koji se tek ponekad prekida, kao kada prinesem svoj bidon pod neki od tih slapova, da ga napunim. Čuju se i ptice, ali ne vidim ih da lete. Možda su zaplašene onim prebučnim karavanom.

Na jednoj okuci je zastoj. Autobus na početku kolone koja se napravila zaglavio se u krivini i, iz nekog razloga, ne može ni napred ni nazad. Put je dovoljno širok da bi vozač smotao u krivini, ali autobus stoji, dok motor nemoćno brekće.

Sa zluradim smeškom prolazim pored i izbijam ispred kolone. Baš me zanima koliko će im biti potrebno da reše taj problem.

IMG_9357-e1492322254634.jpg

*
Na pojedinim etapama je toliko strmo da jedva vozim. Nisam ni u nekoj kondiciji, mada povremeno džogiram na školskim terenima ili se ispenjem do obližnjeg jezera i izvozim nekoliko krugova. Ali nije to to.

Najzad osećam ono što mi jeste nedostajalo sve ovo vreme – umor koji se širi do najsitnijeg mišića u mojim nogama, rukama, bedrima. Samo oni koji izlažu sebe velikim fizičkim naporima poznaju tu posebnu radost koja dolazi od umornog, ali zadovoljnog tela. Kao da se pročisti i preporodi nakon teških vežbi, od kojih mišići brekću, izlivajući litre znoja.

Laka sam i srećna, uprkos mukama na uzbrdicama.

IMG_9352-e1492322191290.jpg

*
Na odvajanju za vidikovac Vufengdong dežura policija. Jedna traka puta pretvorena je u parking za automobile, dok autobusi prolaze sve do platoa podno planinskog vrha. Tamo, na toj velikoj zaravni, odvija se nekakav program.

Postavljena je bina, deca u trenerkama – svojim školskim unifromama, napravila su špalire, a posetioci, onih dve i po do tri hiljade planinara, ili gledaju dešavanja na bini ili su na putu ka vidikovcu.

Zaustavim se koliko da napravim nekoliko fotografija, a onda se vratim do raskrsnice. Uspon na vrh Vufengdong ostaviću za neki drugi put, kad prođe okupacija planine.

IMG_9365-e1492322646974.jpg

*
Biti sam u planini. Treba doživeti iskustvo uspona praznim putem, bez znakova ljudskog prisustva izuzev tog druma, dok zvezda prži tako silno da oblici gube jasne obrise i počinju da lelujaju u isparenju od usijanog asfalta. Ovuda niko, ili retko ko, ide. Ovo je put za mene, pravi put za mene.

Postalo je već prestrmo i moram da guram. Stene su sve ogoljenije i hladovina sve dragocenija. Kao i voda. Još uvek ima malih vodopada i izvora, ali sve manje. Zato zastajem čim ispraznim bidon do pola i ponovo ga punim – za svaki slučaj. Oprez me je spasavao nebrojeno puta. Biti nomad znači biti uvek na oprezu kada je reč o ličnoj sigurnosti i preživljavanju. Nehaj je luksuz života u civilizaciji, u kojoj je sve što nam treba uglavnom nadohvat ruke.

Oprez je i jesti čim u stomaku počne da se budi prva glad. Ako se ona produži, gubi se mnogo snage, bespotrebno.

Sedam kraj puta, u hladovinu od jednog uzvišenja, i prihvatam se užine. Imam ’čips’ – debele komade krompira -- na koje mažem feta sir. Njega sam kupila onlajn, baš za ovakve prilike.

IMG_9374-e1492322718947.jpg

*
Negde u poslepodnevnim satima stižem do vrha. Pravim mnogo fotografija puta koji se strmoglavo spušta do podnožja. Planine su gusto obrasle u zelenilo, sve do vrhova koji su ponekad oštri i neobičnih oblika. Pomišljam da bih negde tu mogla da kampujem. Ispitujem okolinu, ali nigde nema nekog odvajanja ili zaravni na kojoj bih se smestila.

Tako krećem dole. Možda usput nađem neko zgodno mesto.

IMG_9381-e1492322794261.jpg

*
Desetak zbijenih kuća od opeke, sa krovovima od ćeramide, čine malo selo. Ovo je zabit, teška kineska zabit. Većina kuća su napuštene. Vrata su zabravljena, prozori polupani, a kroz njih probija tuga napuštenih ognjišta. Ipak, život trčkara okolo makar i na tanušnim nožicama dve-tri kokoši koje uvek nađu šta da kljucnu. Sada beže ispred mene, uplašene mojom pojavom, vodeći me ka kući svog vlasnika.

Vidim ga u maloj bašti, kako nešto plevi motikom. Mršav je, sa slamnatim šeširom koji mu prekirva pola glave, pa ne mogu da mu razaznam crte lica. A i nalazi mi se u odsajaju sunca. Ipak, rekla bih da je star, i to veoma star.

Ispred njegove kuće naslagana su drva za ogrev. Čini mi se da su zalihe kao da zima tek predstoji, a ne da je upravo prošla. Ali verovatno tokom cele godine kuvaju na šporetu na drva. Primećujem da su vrata jako visoka i tavanice takođe. Treba to zagrejati.

IMG_9373-e1492335715832.jpg

*
Na jednoj krivini stoji žena u mini suknji. Sama, nasred praznog puta. Ugledala sam je još sa prethodne serpentine i usporila sam primičući se.

Tek kada joj priđem, otvori mi se pogled na ostatak druma. Mali kombi prevrnut na bok u spošljašnoj traci. Shvatam da se desila nesreća, da je vozilo izgubilo ravnotežu na prestrmom spustu i prevrnulo se. Sigurna sam da ta žena u štiklicama nije vozač. Ne što ne bi umela da upravlja vozilom u njima, nego što Kineskinje u unutrašnjosti nikad nisu same, pogotovu ne za volanom ovakvih četvorotočkaša.

Pitam je mimikom da li joj treba pomoć. Telefon da pozove nekog?

Odgovara odrečno, pa se okreće prema vozilu i nešto vikne. Tada se otvore ona vrata što sad gledaju ka nebu i kroz njih izađe njen muž. Ni on nije povređen.

Klimnem mu glavom, pa produžim svojim putem.

IMG_9387-e1492335788504.jpg

*
Neočekivano, već sam stigla do izlazne kapije. Na priključenju na magistralni put proveravam mapu na telefonu. Ako odlučim da se vratim, do mraka mogu da budem u Dešinu. Volela bih još da vozim, ali ne privlači me ideja da bicikliram između varoši i sela. Ničeg lepog nema u tome, bučno je, zagušjivo i prilično opasno zbog ludog saobraćaja. Kina nije među mojim omiljenim zemljama za pedalanje.

A sutra je i Uskrs. Taj praznik bi trebalo provesti u kući, makar privremenoj, sa porodicom ili barem sa bližnjima. Imam svoj ’dom’ u Dešinu i Natašu a, od pre nekoliko dana, stigla nam je i Jelena. Dogovaramo se porukama za uskršnji ručak. I onda okrećem nazad.

Tako zaokružujem ovaj vikend-praznik u ulozi radnog čoveka. Malo slobode i mnogo radosti stane i u dva i po dana. 

 17951667_10210298531994490_5953830629422112830_n-e1492339402757.jpg

(Fotografije se nalaze ovde.)



Komentari (179)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 01:22 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Puca mi kara da se pentram po planinama.


Sta ti je ravnicar. Samo Backi kanal, salasi, caplje, droplje, komarci...
blogovatelj blogovatelj 01:25 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Ovo je kao sa druge planete, kao iz nekog super SF filma.


Poceo si da shvatas poentu pentranja...
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:35 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

blogovatelj
Puca mi kara da se pentram po planinama.


Sta ti je ravnicar. Samo Backi kanal, salasi, caplje, droplje, komarci...


Da, da, ja alsea mnogo više volim otkad sam ga upoznao uživo. Fenomenalan lik, i drkoš, skoro ko ja.

aureus aureus 02:17 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

srdjan.pajic
Nije da ne može da se planinari u običnim patikama, bar kad su u pitanju laganica dnevni hajkovi, leti, ali gojze su tu nezamenljive, možda najvažniji deo opreme. Tako da je aureus tu malo u krivu.

Pa eto, ja sam napisao svoju sumnju da je u pitanju mit i tu sumnju sam spreman da branim, pa da dokle doguram. Sumnju sam, dakle, izložio kritičkoj javnosti da vidim hoće li izdržati.
Snezana Radojicic
Samo da kažem da najveći broj cikloputnika oko sveta takođe nosi planinarske gojzerice. Ja ih ne skidam ni leti (ili retko kad), i najmanje moraju da budu poluduboke, a obično kupujem duboke. Tvrd đon je nama presudno važan zbog toga što su noge nekad i po deset sati na pedalama

Logično je da je biciklistima potreban tvrd đon - stopalo im je neprestano u kontaktu sa vrlo tvrdom pedalom. Bilo bi bolno voziti deset sati u baletankama. S druge strane, dok voziš biciklo - ponavljaš stalno jedan te isti pokret, uz povremene varijacije, ali kad se krećeš po promjenljivom tlu na sopstvenim nogama - stvari se komplikuju.
alselone alselone 04:23 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Poceo si da shvatas poentu pentranja...


Jesam i malo ranije. Penjao sam se pomalo i kod nas, bio sam na primer na vrhu Tare. Ali ono sto je moj glavni problem je sto me mrzi da se pokrenem za tako nesto. Mora me krampom otkopavati da krenem. I kod Pajketa sam se to jutro predomisljao. Pazi, sve imam, imam vremena, auto, objasnjenje gde da idem itd, a opet me mrzi, kao ma sta cu, sve je to isto, bolje da odmorim ceka me teska nedelja itd. I jedva. :)

Tu sam na mom deda Cvetu. Za njega je njegov brat govorio - Cveto boga mu poljubim pozuri malo, pa za tobom moz covek caksire usnivat.
aureus aureus 04:34 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Prije dvije godine sam iz čiste znatiželje proučavao mišiće (i kosti) nogu i stopala, (znao sam njihove latinske nazive - gdje počinju, gdje se završavaju, za koji pokret su zaduženi itd) i, između ostalog, vidio nešto očekivano - mi imamo sasvim dovoljno mišića za kretanje po svakojakim terenima i za održavanje ravnoteže.
Ništa čudno, evolucija nam je to dala - naš se predak morao moći popeti na drvo, verati po liticama, hodati kosinom i po palim deblima itd.
E sad, on nije hodao u gojzericama - nije ni imao tehnologiju da ih napravi.
Ili je hodao bos ili u relativno fleksibilnoj obući.

S druge strane, bez obzira na činjenicu da postoje kamenjari, u odnosu na grad, u prirodi je tlo pretežno mekše od asfalta i popločanih ulica. A ovo je bitno jer je svaki korak neka vrsta šoka - pošto nismo bestjelesni - i taj se šok amortizuje sistemom zglobova i mišića nogu. Kad recimo hodamo ulicom u tvrdoj obući, u velikom smo problemu - šok je intenzivan, peta ubi, troše se zglobovi - haos. Nisam jednom čuo nekoga da kaže da mu iz nekog razloga one fensi Nike i Adidas treking patike (Goretex included) i nisu naročito zgodne za hodanje po gradu; veli - nisu baš udobne i dobre za stopalo.
- Pa skini ih, one i nisu za grad!

Zašto djeluje da su prava stvar za prirodu? Zato što je, kako smo napomenuli, u prirodi tlo uglavnom mekše nego u gradu.
U gradu ti treba odgovarajuća obuća zbog amortizacije na tvrdim površinama, a u prirodi samo tlo pomaže amortizaciji, pa možeš da dozvoliš i tvrđu i kruću obuću, s tim što...

S tim što kruta obuća, a ovo je kruta obuća, premda dobro dizajnirana (Pajić priložio):

...možda čuva zglob od povrede na siparu, ali ipak umara stopala i noge tamo gdje sipara nema. A umara jer te onemogućava da dovoljno lagano vršiš sve one rotacije stopala, koje nam je naša draga evolucija (ili Bog, kako neki tvrde) obezbjedila da bi smo hodali po raznolikim terenima, pentrali se, održavali ravnotežu itd.
(Vidjeti Bleka ispod.)



I prsti su važni. Kad, recimo, bosim nogama stojiš na nekoj neravnoj stijeni, oni se odmah rašire da bi pokrili što veću površinu i, zajedno sa ostatkom stopala, ispomjeraju se upravo onako kako je najidealnije da bi se čovjek uz najmanje napora na toj stijeni održao. Ovaj mehanizam je u priličnoj mjeri onemogućen u slabo fleksibilnoj obući, pa dolazi do raznih kompenzacija u ostatku tijela, a usput se umaramo. (Džedaj bi to, pretpostavljam, dobro objasnio.)
Vremenom u ovakvoj obući, tačnije u svakoj obući ako si predugo u njoj, slabi snaga i pokretljivost prstiju. Možete li da mali nožni prst pomjerite ustranu i da ga odvojite od domalog? Trebalo bi da možete, imamo mišić koji baš tome služi. Jedan broj ljudi ipak ne može. Možete li u svom stanu da stanete uspravno i da se krećete naprijed isključivo snagom nožnih prstiju? (Kao gusjenica.) Imam rođaka mlađeg od sebe, naizgled mu ništa ne fali, nije ni debeo, a ne može!

I tako...kad imaš slabe i slabo pokretljive nožne prste, slabe mišiće stopala, potkoljenice, natkoljenice, trošne zglobove i druge probleme, svako pješačenje po prirodi je rizik. Odeš jednom u šumu i obavezno uganeš gležanj.
Zato je važno da imamo sve elemente dobro pokretljive i snažne.

Ovo bi, na neki način trebalo da bude odgovor onima koji se od ove povrede brane isključivo poludubokom i dubokom slabo fleksibilnom obućom.

Moram da isključim sipar iz računice jer je on nepredvidljiv, i kad krene nadole, sve se dešava brzo, a može da se desi veliki broj puta.

vrabac_u_steni
И тако...надам се да сам те убедио

I tako, dobri moj vrapče, nadam se da sam i ja nešto smisleno napisao.

Stvar je kompromisa, u gojzericama si bezbjedniji na siparu, manje mozgaš šta da radiš kad naiđeš na blato ili snijeg, a u patikama će ti se još prije ili kasnije desiti da ti neki kamičak podere đon.
Ali ako je planina neproblematična (ili makar dan dobar) vjerovatno ti se ništa neće desiti ni u patikama, a sigurno ćeš se osjećati manje umorno posle tridesetak pređenih kilometara.
Ja sam se na Prokletije popeo i vratio, i manje sam kukao na bolove od gojzeričara.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:04 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Pa eto, ja sam napisao svoju sumnju da je u pitanju mit i tu sumnju sam spreman da branim, pa da dokle doguram. Sumnju sam, dakle, izložio kritičkoj javnosti da vidim hoće li izdržati.


Ma sve je ok, nije ovo nikakva ozbiljna kritika. To su stvari koje su isprobane mnogo puta na terenu, i naučene iz svog ili ukradene iz tuđeg iskustva - to je uvek bolja varijanta, jer ništa kao loša cipela ne može da ti sjebe užitak u planinarenju.

Ja sam jednom tako zaboravio da stavim gojze u auto kad sam krenuo na planinu, vozio pola dana, i ustanovio na trailhead-u da fale gozje. I onda sam ceo jedan fortiners odradio pazi sad, bos, u birkenstok sandalama (pluta, koža, ali što je važno - solidan đon, ima ovde radnja u koju odneseš svoje birkenstock-e, pa ti tamo skinu originalni djon i ugrade vibram, ali ja tada to nisam imao). Posle više nisam nikad zaboravio gojze.

Inače, ove moje gojze nisu ni tvrde ni meke, nego tačno kakve treba da budu za bekpeking. Za pravi sneg ili za alpinizam ne bi bile dobre, nisu dovoljno krute, ali za mene nema veze jer se time ne bavim. Moja žena ima plastiku za to, Koflahovu, razume se. Tu ima ta neka fora, što je teren mekši, to ti treba tvrđa cipela. Nije vrabac pomenuo, tu je važno i kakva je ivica đona, kod većine gojzi je ona oštra i tvrda, jer se njom dosta koristiš kod pentranja po kamenjaru. Patike to nemaju i sa njima bi se brzo negde skliznuo i polomio, sem ako nisi baš vešt, čovek-divokoza. Na primer ove moje approach patike, izgledaju kao najobičnija patika, jelte, ali imaju baš takav oštar đon, i keva su za kretanje po tim prilaznim stazama, dok ne krene ozbiljno pentranje.


emsiemsi emsiemsi 05:25 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

srdjan.pajic
blogovatelj
Puca mi kara da se pentram po planinama.


Sta ti je ravnicar. Samo Backi kanal, salasi, caplje, droplje, komarci...


Da, da, ja alsea mnogo više volim otkad sam ga upoznao uživo. Fenomenalan lik, i drkoš, skoro ko ja.


Еееее, шта би тек рекао да мене упознаш !?
blogovatelj blogovatelj 05:41 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

i drkoš, skoro ko ja.


Tesko je naci drkosa tvog ranga. Sa bloga mi jedino Krkar i Carli padaju na pamet.
emsiemsi emsiemsi 07:19 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

blogovatelj
i drkoš, skoro ko ja.


Tesko je naci drkosa tvog ranga. Sa bloga mi jedino Krkar i Carli padaju na pamet.

Ооооо, где си Блоги !?
Може ли се ?
Како је у Тојоти ? Које су тенденције ? Када ће број произведених хибрида и електромобила надјачати број аутомобила са класичним моторима ?
aureus aureus 08:55 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Snezana Radojicic
Uglavnom su to bili vrlo mladi ljudi, turisti, koji nisu imali pojma u šta se upuštaju. Pa krenuli u rano jutro (kampuje se na obodu vulkana a u zoru se kreće na tih završnih 1-2 km) bez rukavica, vode, energetskih zezalica. I samo su ostajali usput, neki se vraćali a neki posedali i mukice cvokoću, zima im, gladni, pa čekaju izlazak Sunca da ih malo ogreje.

Е, сиротани једни несмотрени.
Па гдје без хране и воде?! Мора да су мислили, шта је километар-два?

Можда и најјачи утисак које је ходање по планини оставило на мене је да си сваки час гладан и жедан.
Atomski mrav Atomski mrav 09:08 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Па гдје без хране и воде?! Мора да су мислили, шта је километар-два?

U Norveškoj milja ima 10 kilometara ali čovek to najčešće sazna na teži način. Jednog našeg zemljaka pozvale kolege s posla na "tur" (u prevodu - šetnja) po obližnjem brdsko-planinskom terenu. On ih pitao koliko dugo će da se šetaju i oni mu rekli 5 milja. On računa u sebi - 8 kilometara, pa nije to tako strašno. I pojavi se on na dogovorenom mestu u dogovoreno vreme u trenerci i patikama dok su ga kolege čekale u gojzericama i ostaloj prikladnoj opremi za pentranje, veranje i ostalo. Scena kao iz filma, on stoji i nemo ih gleda, oni stoje i gledaju ga kao da je pao s Marsa...
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 10:31 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

srdjan.pajic
zatim kad se kombinuje sa planinarenjem...


Prvenstveno zato. Inače svaka dobra biciklistička patika ima krut đon, upravo zbog ovog što si napisala. Ali svakako je bolje da nosiš gozje na nogama, nego u bisagama, plus patike na nogama. Jedino što su patike za bajs bolje ventilirane.

Nije da ne može da se planinari u običnim patikama, bar kad su u pitanju laganica dnevni hajkovi, leti, ali gojze su tu nezamenljive, možda najvažniji deo opreme. Tako da je aureus tu malo u krivu. Ja u poslednje vreme vozim patike za prilaz (access), za lake hajkove po utabanim stazama, a bogami i kao svakodnevnu obuću. Ali ako je u planu ikakav kamenjar, onda se vuku gozje. Evo mojih, ponovio sam se nedavno, odlična cipela za bekpeking, jako sam zadovoljan:




Btw, Skarpino severnoameričko predstavništvo se nalazi u mom selu, Bolderu. Nije to slučajno.

Samo zbog tebe, usnimih i postavih ovaj klip: Mont Bell je japanski pandan The North Faceu. Imaju odličnu opremu po jako visokim cenama. Kupila sam njihovu podlogu, kabanicu i ove gilje koje ne skidam. Sistem kopčanja je fenomenalan, a pretpostavljam da je osmišljen zbog japanskog običaja da se izuvaju svaki čas (mada to jamačno ne rade na planini). Da predupredim eventualno pitanje: žica ili šta je već ima garanciju od 100.000 zatvaranja, a može se kupiti i zamenska ili se provuku tanke pertle i sistem i dalje radi, mada sa mekim pertlama treba dotegnuti.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Samo zbog tebe, usnimih i postavih ovaj klip: Mont Bell je japanski pandan The North Faceu. Imaju odličnu opremu po jako visokim cenama.


Ma, ja sam ti tu totalna konzerva, to jest mišljenja sam da niko ne ume da napravi dobru gilju za brda (i za sve ostalo) do Italijana, i ajde, ok, Austrijanca, i možda Francuza. Nači, ako nije Salewa, LaSportiva ili Scarpa, ja to ni ne uzimam sa police da probam Mada, ubedljivo sam najduže nosio Garmont gozje, ali ne zato što su bogznakako dobre, nego što se raspadnu na isti način (loš dizajn jednog detalja, ali da ne gnjavim), a pošto je ovo veliko i razmaženo tržište, jelte, onda kad se cipela načne posle recimo godinu-dve akanja, odenesem je u radnju i kažem da ne valja, oni pogledaju, spakuju je nazad proizvođaču i meni za nedelju dana stigne glanc nov par istih cipela. I tako svake druge godine. Garancija je valjda godinu dana, ali pošto je ovde konkurencija jaka, ne biraju sredstva da zadrže reputaciju. Slično je i sa goreteks šelovima, ja kupio jedan od Marmot-a pre 15 godina, i nakon skoro deset godina akanja, odlepille su se one trake koje pokrivaju šavove sa unutrašnje strane. Spakovao u kutiju, poslao proizvođaču i dobio nazad ganc nov shell koji mi sad već petu godinu traje bez problema, platio ni dinara nisam, sem poštarinu. Isto tako je i moja gospoja prošla sa njenim Arktriksom, i šelom, samo je problem bio drugi, oljuštila se unutrašnja membrana.

Nema, sestro, konkurencija je majka, plus Srbin koji se ne libi da ište svoja potrošačka prava u tom sistemu
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:25 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

blogovatelj
i drkoš, skoro ko ja.


Tesko je naci drkosa tvog ranga. Sa bloga mi jedino Krkar i Carli padaju na pamet.


Bogami, bato, ni ti tu ne zaostaješ, pogotovu kad se navadiš i proradi ti žila glupača. Jebo nas mentalitet!
emsiemsi emsiemsi 20:34 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

srdjan.pajic

...

Nema, sestro, konkurencija je majka, plus Srbin koji se ne libi da ište svoja potrošačka prava u tom sistemu

Нормално !
Србин када укапира алгоритам, нема кога неће зајебати.
Тога се ни кркар не би сетио ! Добро, кркар и није Србин, тако да за њега опаска не важи.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:28 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

emsiemsi
srdjan.pajic

...

Nema, sestro, konkurencija je majka, plus Srbin koji se ne libi da ište svoja potrošačka prava u tom sistemu

Нормално !
Србин када укапира алгоритам, нема кога неће зајебати.
Тога се ни кркар не би сетио ! Добро, кркар и није Србин, тако да за њега опаска не важи.


Dobro je, Čarli, odmori malo sa tim prozivanjem ljudi po nacionalnoj osnovi. Ja nemam pojma šta je Krkan po nacionalnoj pripadnosti, niti me interesuje. Znam da ako ga zamolim da mi pomogne oko ovog ili onog, ima da se živ polomi da učini i da se nađe, i to bez imalo palamuđenja, iako je megadrkadžija i namćor ovde na blogu. Meni je to dovoljno, a tebi, kako god. Da ne pominjem da to što on ovde misli i piše o kojekakvim stvarima i sranjima u Srbiji, i ja mislim.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:48 21.04.2017

Re: C, c, c, c...

Nači, ako nije Salewa, LaSportiva ili Scarpa, ja to ni ne uzimam sa police da probam


I Asolo, i Asolo!
Najbolje gojzerice koje sam imao su bile njihove. Mada, kada uzmem neki presek od penjačica preko trekerica pa sve do cipela za tečničko ledno penjanje, La Sportiva je keva, tj. ima najbolju prosečnu ocenu. Bar kod mene.

A za ovo srpsko mešetarenje i zloupotrebavanje dobre volje poštenih trgovaca sram te bilo! Pa zar se tako predstavlja otadžbina u svetu?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:06 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

I Asolo, i Asolo!


Dobro, ajde i Asolo! Moja gđa se kune u Zamberlan, kad su gojzerice u pitanju, i samo njih nosi (dobro, to znači dva para za dvaes godina...). I to su valjda isto neki žabari.

A za ovo srpsko mešetarenje i zloupotrebavanje dobre volje poštenih trgovaca sram te bilo! Pa zar se tako predstavlja otadžbina u svetu?!


Pa kad sam se previše družio sa Kinezima. Čudo je šta sve čovek od njih može da nauči i kako da zajebe sistem na legalan način. Doduše, ovo za gojze je bilo moj originalni doprinos, sasvim slučajno otkriven, kad su mi se inače naoko dobre gojze na pravdi boga rasparale, pa ih ja poslao u očekivanju da će mi ih samo prelepiti jer je garancija bila tek istekla. Ali, jok, poslali nove. I posle još jednom. I još jednom. E, posle ovoga je i mene bilo sramota pa sam konačno odrešio kesu i uzeo si onu lepu Skarpicu sa gornje slike.

Inače, neke skarpine malo ozbiljnije gojze koje sam imao pre ovog Garmonta su čudo jedno, kad sam ih ražalovao za planinarenje, zamenio sam im djon, i posle godinama koristio u pećinama. Mislio sam da će da se raspadnu posle prvih par ulazaka. Ali jok, brate, još ih imam, ne daju se nikako, jedino sam par puta lepio neki konac tamo iznad one gume, pa izgledaju ružno, ali brate rade, mislim čak i da im membrana nije pustila vodu, mada se ne bih smeo opkladiti (ovde su pećine mahom suve, i relativno tople, pa me baš briga i ako cipele malo cure).

krkar krkar 01:17 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

kako na tim Prokletijama nije neuobičajena pojava da na vr' neke čuke spaziš supermoderan GM-ov SUV, sa sve njujorškim tablicama. Naravno, na "njinoj" strani .


U leto 2015. sam išao motorom kroz Albaniju, sam. Zanoćim na putu između Peškopije i Kukesa u hotelu koji je lokalni gazda izgradio usred vukojebine od para koje su mu platili Italijani da na njegovoj zemlji izgrade hidrocentralu Lapaj. Taman je bio bajram (nisam znao, nisam proveravao) i zadrži me kao gosta. U priči pita on jesam bio na Korabu i ponudi da me sutradan vozi džipom, Mercedes ML. Ne prihvatim džip nego dogovorimo da ću ja za njim motorom. On se džipom popne na oko 2200-2300 m, ja motorom još možda 100-150 m više (Korab je 2751 m po novom merenju, po starom 2764) i kad sam već došao dotle samo se presvučem i preobujem u farmerke, šel i gojzerice (jer je u moto čizmama i pantalonama malo nezgodno), pokupim jedan štap i popnem se na vrh, sam. Tip je za to vreme pio pivo pored džipa, na pamet mu nije palo da se penje, kaže da je bio bar 20x kolima dokle može kolima ali nikad mu nije palo na um da se dalje penje peške.

Ne mogu nigde da nađem GPS koji sam tada imao u kojem su mi ti waypointi, može se desiti da sam ga negde izgubio. Šteta, imam ga od 2002. i u njemu jedno 1000 waypointa iz najmanje 20 zemalja. Ali imam GoPro snimke sa tog uspona.


krkar krkar 01:53 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

I Asolo, i Asolo!


Ja baš i nisam planinar a kamoli alpinista ali redovno i baš mnogo koristim gojzerice. Po gradu mi nije toliko bitna marka koliko da su čvrste i da imaju jaku gornju stranu (zbog menjača od motora). Izrazito volim Vibram đon jer je ... jednostavno Vibram i nema šta da se troše reči. Naravno da ima i drugih dobrih ali Vibram kao ime je apsolutna garancija. Ima raznih Vibrama ali ni jedan ne kliza po ravnom, ni jedan nije osetljiv na benzin, motorno ulje itd. I nikad nisam video Vibram koji je pukao na hladnoći na krti lom a masu drugih đonova koji ti tako po najgoroj zimi puknu jesam. Jednom se i meni desilo, na -20 pukao popreko skroz, kao staklo.

Imao sam sjajne Salewa gojzerice, nekoliko pari, imao sam i odlične Crispi, Loewe, sad imam jedne lagane Merrell koje su sjajne (Merrell inače pravi najbolje jedriličarske patike koje sam ikada imao, nosimo ih i ja i žena, savršene su), za krad sada nosim jedne kožne Timberland koje nisu za ozbiljnu planinu ali za ozbiljnu zimu i bljuzgavicu itekako.

Ali najbolje koje sam ikada imao, savršenstvo čisto, bile su Meindl. Ozbiljna marka.

Imao sam i jedne engleske Berghaus sa goretexom, isto su bile vrhunske. Imale su na đonu po obodu utor za gamašne i uz njih su da li prodavali 2-u-1 da li poosebno i Gore Tex gamašne koje su ulazile u taj utor. Odličan sistem, malo zametan za stavljanje i skudanje ali odličan.

Pisali smo o ovome jednom na jednom starom Pajićevom blogu, sećam se.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 04:03 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

vrabac_u_steni
Nači, ako nije Salewa, LaSportiva ili Scarpa, ja to ni ne uzimam sa police da probam


I Asolo, i Asolo!
Najbolje gojzerice koje sam imao su bile njihove. Mada, kada uzmem neki presek od penjačica preko trekerica pa sve do cipela za tečničko ledno penjanje, La Sportiva je keva, tj. ima najbolju prosečnu ocenu. Bar kod mene.



Slažem se za te brendove, ali niste imali prilike da nosite ništa od Mont Bell-a, mislim da ga Japanci i ne izvoze. Kvalitet je vrhunski. Da ih zanima, mogli bi da otmu dobro parče američkog tržišta.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 04:07 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar
I Asolo, i Asolo!


sad imam jedne lagane Merrell koje su sjajne
.


Merell treking cipele (plitke) kojima sam krenula na put trajale su mi dve godine, a to je svakodnevno nošenje po ceo dan, i nijedne treking cipele nikada mi nisu bile tako udobne. Da sam znala, kupila bih tad desetak pari, pa do kraja života, ili makar putovanja da ih imam.
aureus aureus 04:15 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Snezana Radojicic

Merell treking cipele (plitke) kojima sam krenula na put trajale su mi dve godine, a to je svakodnevno nošenje po ceo dan, i nijedne treking cipele nikada mi nisu bile tako udobne.

Pretpostavljam da nisu puno teške?

Pazi ti njih, kakvu su obuću počeli da prave...


srdjan.pajic srdjan.pajic 06:11 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Snezana Radojicic
vrabac_u_steni
Nači, ako nije Salewa, LaSportiva ili Scarpa, ja to ni ne uzimam sa police da probam


I Asolo, i Asolo!
Najbolje gojzerice koje sam imao su bile njihove. Mada, kada uzmem neki presek od penjačica preko trekerica pa sve do cipela za tečničko ledno penjanje, La Sportiva je keva, tj. ima najbolju prosečnu ocenu. Bar kod mene.



Slažem se za te brendove, ali niste imali prilike da nosite ništa od Mont Bell-a, mislim da ga Japanci i ne izvoze. Kvalitet je vrhunski. Da ih zanima, mogli bi da otmu dobro parče američkog tržišta.


Sta bre ne izvoze, imaju celu prodavnicu na sred Pearl street-a ovde kod mene u selu (ne prave oni samo patike, nego ceo odevni asortiman). Nisam nijednom usao, jer sam osacovao sa ulice da je to onako malo fenserica, tu kupuju oni koji samo vole da izgledaju da su u tom autdor fazonu. U REI ih nemaju, kao ni u Neptunu, to znaci da ne valjaju bas toliko. Ali ok, ako tebi rade posao, to je super i zapravo jedino vazno.
krkar krkar 07:32 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Ja sam na Kiliju (~5900m) bio bez kiseonika, i nije bio neki problem, sem što me malo bolela glava, ali sam nosio samo mali ruksak na leđima, sve je bilo obična šetnja, aklimatizacija u hodu,

Ja mislim da boce stvarno trebaju tek tamo preko 7 hiljada metara, možda čak i preko osam, to će vrabac bolje znati, mada imaš ludaka koji i to penju bez kisika. A visinska bolest može da te smlati već na 3500/4000 metara, to se ovde često dešava, da se ljudi isforsiraju iako nisu velike visine


Imao sam vrlo interesantno iskustvo sa visinskom bolešću. 1996. smo nas četvoro ronilaca, 3 muškarca, 1 žena, krenuli na Kilimandžaro. Sa svima sam nebrojeno puta ronio i znao sam im ponašanje u ronjenju i fizičke karakteristike: G. je imao vrlo izražene predispozicije prema azotnoj narkozi koja je, uslovno rečeno, dubinski pandan visinskoj bolesti. Azotna narkoza obično nastupa na dubinama većim od 40 m, ređe 30-35, izrazito retko na manjim dubinama od 30. Nema strogih pravila i ista osoba može u jednom ronjenju fasovati AN na 35 a u sledećem roniti do 50 bez ikakvih problema. Ipak, postoje jasno izražene predispozicije prema AN i kod tih osoba dubina na kojoj se pojavljuju prvi simptomi relativno je predvidiva.

Od nas 4, devojka B. i ja smo izrazito otporni na AN. Koliko znam nikada je nismo imali, čak ni na ozbiljnim dubinama preko 60-70-80 m. G. je bio izrazito podložan i mislim da je možda u životu 2-3 puta stigao do 50 m, obično ga je jaka AN hvatala već na 35. B (muški) imao je vrlo blagu predispoziciju, kod njega se blaga AN javljala povremeno, recimo 1 u 4-5 ronjenja i nikad pre 45m.

Za uspon na Kilimandžaro svi smo bili relativno dobro fizički spremni. B je počeo da pokazuje blagu slabost nešto preko 3000 ali smo mislili da je to samo nenaviknutost. Na 3500 već je počeo da pokazuje prve simptome dezorijentacije ali smo nakon razgovora rešili da ga pustimo da nastavi ali smo ga pažljivo posmatrali (i sebe). Pošto smo prenoćili na 3800 izgledalo je da mu je bolje ali onda je na oko 4200 odjednom dobio volentne napade povraćanja, grčeva, opšte malaksalosti i vratili smo ga (uz pratnju). Ja sam vrlo blage simptome osećao poslednjeg dana preko 5000 ali sam uspeo bez većih problema da se popnem. G, onaj koji je najosetljiviji na AN, nije imao nikakvih problema, popeo se do vrha bez ikakvih pravih simptoma visinske bolesti.

Pa ti sad budi pametan. Ni jedan ronilački lekar sa kojim smo razgovarali, a jedan od njih je svetska klasa, jedan od najpoznatijih u svetu, nije imao nikakvo objašnjenje.
blogovatelj blogovatelj 08:05 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

sad imam jedne lagane Merrell koje su sjajne


Imam Merrell cipele koje su savršenstvo i uskoro ću kupiti još jedne iste takve. Nikada u životu nisam kupio dva puta istu obuću, ali ove moram.
Savršenstvo udobnosti.

blogovatelj blogovatelj 08:07 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Imao sam vrlo interesantno iskustvo sa visinskom bolešću. 1996. smo nas četvoro ronilaca, 3 muškarca, 1 žena, krenuli na Kilimandžaro.


Jebo Kilimandžaro, daj ispričaj nam kako je bilo kad si bio na Mesecu.
alselone alselone 08:20 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Je l' "gojzerice" srpska, hrvatska ili zajednicka rec? Pitam bez politickih konotacija, molicu lepo. Htedoh izgluglati modele kod nas pa da mozda uzmem sebi jedne, kad samo HR sajtovi ispadaju.
emsiemsi emsiemsi 08:45 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

srdjan.pajic
emsiemsi
srdjan.pajic

...

Nema, sestro, konkurencija je majka, plus Srbin koji se ne libi da ište svoja potrošačka prava u tom sistemu

Нормално !
Србин када укапира алгоритам, нема кога неће зајебати.
Тога се ни кркар не би сетио ! Добро, кркар и није Србин, тако да за њега опаска не важи.


Dobro je, Čarli, odmori malo sa tim prozivanjem ljudi po nacionalnoj osnovi. Ja nemam pojma šta je Krkan po nacionalnoj pripadnosti, niti me interesuje. Znam da ako ga zamolim da mi pomogne oko ovog ili onog, ima da se živ polomi da učini i da se nađe, i to bez imalo palamuđenja, iako je megadrkadžija i namćor ovde na blogu. Meni je to dovoljno, a tebi, kako god. Da ne pominjem da to što on ovde misli i piše o kojekakvim stvarima i sranjima u Srbiji, i ja mislim.

Логика ти је, данас, видим јача страна.
Ко прозива кркара за националну припадност ?!
Шта мене брига да ли је он Србин или не - и шта је уопште.
Ја сам се обратио теби.
emsiemsi emsiemsi 08:53 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar
I Asolo, i Asolo!


Ja baš i nisam planinar a kamoli alpinista
...

Ма, да ли је ово могуће ?!
Успут --- најбоље ципеле које сам имао икад (јбт, добијем пролив када чујем ово икад, као и оно где су сви ... Миреларадо, како то преводите ?) су Sebago Docksides бродарице, ручно рађене. Пре више од 20 година сам их платио 660 дојче марака. Непотребно је да нагласим да сам их носио све време по 9 месеци годишње, до пре неколико година док ми жена ултимативно није забранила речима да нема смисла. Наравно да су још потпуно читаве и спремне, ако се жена смилује, да поновно крену у промет.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:43 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

aureus
Snezana Radojicic

Merell treking cipele (plitke) kojima sam krenula na put trajale su mi dve godine, a to je svakodnevno nošenje po ceo dan, i nijedne treking cipele nikada mi nisu bile tako udobne.

Pretpostavljam da nisu puno teške?

Pazi ti njih, kakvu su obuću počeli da prave...




Moje su bile super lagane, kad sam ih obula, kao da su pravljene za moje stopalo. A kupila ih u BGD-u, u Intersportu, na nekom popustu za 50 evra.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:53 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

srdjan.pajic
Snezana Radojicic
vrabac_u_steni
Nači, ako nije Salewa, LaSportiva ili Scarpa, ja to ni ne uzimam sa police da probam


I Asolo, i Asolo!
Najbolje gojzerice koje sam imao su bile njihove. Mada, kada uzmem neki presek od penjačica preko trekerica pa sve do cipela za tečničko ledno penjanje, La Sportiva je keva, tj. ima najbolju prosečnu ocenu. Bar kod mene.



Slažem se za te brendove, ali niste imali prilike da nosite ništa od Mont Bell-a, mislim da ga Japanci i ne izvoze. Kvalitet je vrhunski. Da ih zanima, mogli bi da otmu dobro parče američkog tržišta.


Sta bre ne izvoze, imaju celu prodavnicu na sred Pearl street-a ovde kod mene u selu (ne prave oni samo patike, nego ceo odevni asortiman). Nisam nijednom usao, jer sam osacovao sa ulice da je to onako malo fenserica, tu kupuju oni koji samo vole da izgledaju da su u tom autdor fazonu. U REI ih nemaju, kao ni u Neptunu, to znaci da ne valjaju bas toliko. Ali ok, ako tebi rade posao, to je super i zapravo jedino vazno.


Dobreo-de, nisam znala da izvoze. A vidi, znaš i sam da ni naj-brend ne znači uvek garanciju kvaliteta. Mogu da nabrojim bar deset ozbiljnih problema sa opremom renomiranih proizvođača u proteklih pet godina:

- Primus multifuel stove koji je prestao da radi nepovratno nakon 3 meseca,
- Mammutova super lagana podloga koja je nakon dve nedelje imala 30+ rupica kao da sam spavala na kaktusima, dok se nije utvrdilo da je materijal bio bajat;
- druga, zamenska, kojoj je ventil otišao posle nepunih mesec dana;
- MSR Huba-Huba šator na kome su mi se šipke polomile posle dva meseca, a bez ikakve oluje, fizičkog udara i sl, pa me sad prosto stra' da ga razapnem;
- Brooks sedište na kome se šraf za zatezanje prelomio na pola;
- na ovom trenutnom sedištu, takođe Brooksu, čelični deo ispao iz ležišta i sve stoji nakrivo;
- Terma Rest Neo Air podloga (sa doživotnom granacijom) nakon dva meseca korišćenja naduvala se kao jastuk jer su se odlepili svi sastavci koji su pravili ona rebra (jesu poslali zamensku, ali sam ja u međuvremenu morala da kupim drugu)
- i tako dalje...

Imam teoriju po kojoj ti naj-brendovi zapravo prave opremu za određeni broj korišćenja. Problem je što ja taj broj ispucam u par meseci do godinu dana, pa mi toliko i traje oprema. Recimo, koliko čak i ozbiljnih planinara godišnje spava u šatoru? Ne verujem da je to više od 30 noći dok ja nakupim preko 300 svake godine. Tako meni oprema strada deset puta brže. I neko moje iskustvo do sada je da mi nebrendirane stvari duže traju, ako ništa, bar mi bude manje žao kad treba da platim ponovo za isto to.
emsiemsi emsiemsi 10:09 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Snezana Radojicic

...

Imam teoriju po kojoj ti naj-brendovi zapravo prave opremu za određeni broj korišćenja. Problem je što ja taj broj ispucam u par meseci do godinu dana, pa mi toliko i traje oprema. Recimo, koliko čak i ozbiljnih planinara godišnje spava u šatoru? Ne verujem da je to više od 30 noći dok ja nakupim preko 300 svake godine. Tako meni oprema strada deset puta brže. I neko moje iskustvo do sada je da mi čak mnogo manje kvalitetne stvari duže traju, ako ništa, bar mi bude manje žao kad treba da platim ponovo za istu stvar.

Аууууу, па ти више не би знала ни да спаваш да те неко стави у прави кревет.
aureus aureus 10:12 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Ништа не причај, купио ја тефлон таву и користио је сваки дан. Занимало ме колико ће дуго бити непријањајућа. После стотинак коришћења њено главно својство почело је полако да се губи, а након двјеста коришћења званично сам је прогласио непријањајућом. После четири-пет мјесеци интензивног коришћења.

Онда сам купио још скупљу - Tefal Jamie Oliver линија.
Она је почела да показује губљење приписаног својства након свега педесетак коришћења.
И тако...нити сам ја постао Џејми Оливер нити је тава дуго била непријањајућа.
krkar krkar 10:42 22.04.2017

Re: C, c, c, c...


Jebo Kilimandžaro, daj ispričaj nam kako je bilo kad si bio na Mesecu.


Metlu u ruke i juri miševe po magacinu da ti ne pojedu osovine od Tojote.
emsiemsi emsiemsi 10:53 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar

Jebo Kilimandžaro, daj ispričaj nam kako je bilo kad si bio na Mesecu.


Metlu u ruke i juri miševe po magacinu da ti ne pojedu osovine od Tojote.

Е, па сада !
Човек те лепо пита да нам испричаш и то, а ти га подјебаваш.
Успут --- колико сам ја схватио, Блоги није магацински контролор, него предМагацински. Уосталом, каизен парадигма коју гаји Тојота и не подразумева да магацин има неку велику улогу у производњи. Готово би га и укинули. Код њих је осмишљено да магацински простор емулира транспортни систем итд....
Код њих је најважнији производни репозиторијум гемба, тј. радионица итд....
Аууууу, брате мили, како волим једноставне, а ефективне ствари.
Питам јуче неке ликове како ће у поприличном транспортном систему спречити амбигуити и "испоштовати" једнозначност и потпуно корелацију документације и опредмећенога, а он ме гледа као теле не схватајући да добрим осмишљавањем документације за одржавање чини гигантску ствар и уштеде. Јебеш тупаве људе који нису у стању да размишљају језгровито.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:49 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

mam teoriju po kojoj ti naj-brendovi zapravo prave opremu za određeni broj korišćenja


Ma, tu je, mislim, stvar prostija - koliko para, toliko muzike. To što ti naplate i brend malo preko toga je manje bitno. Mislim, ja pravo da ti kažem nisam čuo ni za jednu od ovih firmi koje si pomenula, sem za bruks, jer sam te stalno zafrkavao (izeš sedište sa federima! ), dobro, i taj montbell, ajde, ali nema ni to veze. Naravno da sve može da se pokvari, pogotovu ako se aka na pravom terenu kao što je kod tebe slučaj, sve to prave živi ljudi, Kinezi, uz to meni posebno ide na onu stvar kad zalepe Made in USA nalepnicu, kao, to je garant nekog kvaliteta, i govno se raspadne isto kao da je napravljeno u Čengduu. Zato kažem, tu je konkurencija važna, sem ako svi ne prave podjednako loše (ili prodaju lošije stvari za siromašnija tržišta, jelte). I nije džabe gozja od 350 dolara nešto što će ti skoro garantovano trajati desetak godina manjeviše šta god da joj radiš, dok će ovaj moj Garmont od 120 da crkne posle godinu dve, kao što je i bilo. Vidiš, na primer, i sve te firme koje prave vrhunsku opremu postoje, ono, po sto godina i za to vreme sigurno ne vataju zjale. Jebi ga, ali tako je.

Ovo ne znači, naravno, da sad svako mora da potroši par hiljadarki na planinrsku opremu inače bolje iz kuće da ne izlazi. Nego se samo prosto treba pripremiti na to da stvar može da crkne u odsutnom trenutku, i da imaš rezervne delove, i da znaš kako da popraviš kad si negde usred Gobija. Što si ti već nebrojeno puta ovde pokazala da umeš.


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:01 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Pa ti sad budi pametan. Ni jedan ronilački lekar sa kojim smo razgovarali, a jedan od njih je svetska klasa, jedan od najpoznatijih u svetu, nije imao nikakvo objašnjenje.


Da, ta visinska bolest je prilična misterija, dok se za azotnu narkozu, ako se ne varam, ipak zna šta i kako je izaziva. E, sad, kako su i da li su korelisane, ne znam, a i teško je na osnovu tog jednog slučaja koji si opisao tvrditi da uopšte ima neka korelacija. Visinska bolest može da strefi čoveka na mnogo manjoj visini, iako je pre toga popeo čuda. Ima neki napitak među planinarima koji kao smanjuje verovatnoću da te to smlati, da me ubiješ sad ne mogu da se setim naziva, to je recimo moj test rokao kad smo išli na Kili, za svaki slučaj. Mislim kako to radi ako ljudi ne razumeju zašto dolazi do visinske bolest tačno, djavo će ga znati, ali tvrde da nije placebo.

Nisam nikad doživeo AN, jer nisam nikad ronio ni preko 5 banki, tako da ne znam tačno kako to izgleda. Doduše, ni visinsku bolest nikad nisam fasovao, da kucnem u drvo, ali znam koji su simptomi, i znam da sve što treba da radim je da siđem na manju narmorsku visinu, i simptomi nistaju malte ne kao rukom odneti. Tu je samo kritično ovo što si ti napisao, da je prepoznaš na vreme, dok nije kasno. Ali za to dobro dođu i drugari, jelte, da ti drmnu dve šljage i pošalju ili te sprovedu dole .

krkar krkar 16:44 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Tu je samo kritično ovo što si ti napisao, da je prepoznaš na vreme, dok nije kasno. Ali za to dobro dođu i drugari, jelte, da ti drmnu dve šljage i pošalju ili te sprovedu dole


Pričao sam sa jednim Indusom lekarom koji je kao rezervista proveo jednu godinu na glečeru Siačen gde Indijci i Pakistanci imaju najviše stalne vojne položaje na svetu i gde je baš zajebano. Zato i imaju tu vrhunsku visinsku medicinu (a ovoga sam upoznao baš na ronjenju).

I on kaže da ne znaju sve mehanizme ali da je najvažnija aklimatizacija, da oni tačno imaju protokol po kojem se ljudi dižu na te visine i koliko vremena treba da se aklimatizuju na kojkoj visini. Kaže da je u principu aklimatizacija jedina moguća priprema (što je i objasnilo činjenicu da sam gotovo potpuno bezbolno prošao Kilimandžaro jer sam tamo išao posle 2 nedelje Ruande a Kigali je na nekih 1600 m visine).

Oni na aklimatizaciji nastoje da izbace sve za koje posumnjuaju da bi mogli biti podložni VB iako ni to nije baš sasvim moguće prepoznati. Taj Siačen ide do preko 6000 m a ne postoje putevi tako da je prevencija keva. Kaže da u normalnim uslovima aklimatizacija za prelazak linije od 4000 m traje 10 dana (ne znam sa koje početne visine) a onda ide dodatna aklimatizacija za veće visine.

Interesantno što bi u slučaju rata to mogli maksimalno da skrate za pojačanja na 4 dana, ispod toga ne. Tako da im je apsolutno glavni zadatak da izviđaju Pakistance da im ne bi neprimećeno dovukli vojsku i tako stekli tu stratešku prednost od najmanje 4 a praktično 7-8 dana (treba to i dovući na početne položaje itd).
aureus aureus 20:16 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar
jer sam tamo išao posle 2 nedelje Ruande a Kigali je na nekih 1600 m

Био си у Руанди 1996?
Ех...
На шта је личила Руанда двије године након оноликог крвопролића?
krkar krkar 20:20 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

На шта је личила Руанда двије године након оноликог крвопролића?


Na Bosnu
emsiemsi emsiemsi 20:54 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar
...

Pričao sam sa jednim Indusom lekarom koji je kao rezervista proveo jednu godinu na glečeru Siačen gde Indijci i Pakistanci imaju najviše stalne vojne položaje na svetu i gde je baš zajebano. Zato i imaju tu vrhunsku visinsku medicinu (a ovoga sam upoznao baš na ronjenju).
...

Никако да нам испричаш кога си срео када си први пута слетео на месец.
blogovatelj blogovatelj 21:49 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Metlu u ruke i juri miševe po magacinu da ti ne pojedu osovine od Tojote.


Asi me zajebo, ko jezik bulju.
krkar krkar 21:52 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

Никако да нам испричаш кога си срео када си први пута слетео на месец.



Tvoju ženu, Čarli. Oćeš detalje?
aureus aureus 21:53 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar
На шта је личила Руанда двије године након оноликог крвопролића?

Na Bosnu

emsiemsi emsiemsi 22:01 22.04.2017

Re: C, c, c, c...

krkar
Никако да нам испричаш кога си срео када си први пута слетео на месец.



Tvoju ženu, Čarli. Oćeš detalje?

Вероватно сада очекујеш да ти јебем матер !?
Не бих детаљније !
Већ сам те упозорио да ми чланове фамилије не помињеш - мора се знати ред.
blogovatelj blogovatelj 18:25 16.04.2017

Biljke na poslednjoj slici

Šta su one biljke sa poslednje slike? Čaj?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:05 16.04.2017

Re: Biljke na poslednjoj slici

blogovatelj
Šta su one biljke sa poslednje slike? Čaj?


Da, čaj.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:11 16.04.2017

U poseti

na tvom blogu

Vrlo je zanimljivo videti svet iz tvoje perspektive, kao i uvek, I naravno, ziveti u trenutku I potrduditi se oko sadasnjosti najbolje sto mozemo - ja sam za

Veliki pozdrav,
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 10:45 17.04.2017

Re: U poseti

Ivana Knežević
na tvom blogu

Vrlo je zanimljivo videti svet iz tvoje perspektive, kao i uvek, I naravno, ziveti u trenutku I potrduditi se oko sadasnjosti najbolje sto mozemo - ja sam za

Veliki pozdrav,


Draga Ivana, hvala na poseti

Nadam se da ćeš biti češći gost, ne kod mene toliko, ali na sopstvenom blogu. Mah-mah preko Pacifika

A pomenuti život u trenutku je prednost ljudi koji nemaju odgovornost prema drugima, bilo po svom izboru, bilo zbog sticaja okolnosti. I mnogo je jednostavan, ili pre - bazičan. Meni je dragocena samospoznaja o tome koliko nam je taj osećaj zapisan u genima. Dopada mi se, jako
amika amika 23:12 16.04.2017

Одличан текст...

.... !!!

Непозната тема, врло занимљиво, одлично написано. Навијам за тебе.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 10:55 17.04.2017

Re: Одличан текст...

amika
.... !!!

Непозната тема, врло занимљиво, одлично написано. Навијам за тебе.


Hvala, dragi Amika
nikvet pn nikvet pn 11:39 17.04.2017

умор

Najzad osećam ono što mi jeste nedostajalo sve ovo vreme – umor koji se širi do najsitnijeg mišića u mojim nogama, rukama, bedrima. Samo oni koji izlažu sebe velikim fizičkim naporima poznaju tu posebnu radost koja dolazi od umornog, ali zadovoljnog tela. Kao da se pročisti i preporodi nakon teških vežbi, od kojih mišići brekću, izlivajući litre znoja.


Радост умора, да. Мало људи то спозна. Тога нема у теретани.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:38 17.04.2017

Re: умор

nikvet pn
Najzad osećam ono što mi jeste nedostajalo sve ovo vreme – umor koji se širi do najsitnijeg mišića u mojim nogama, rukama, bedrima. Samo oni koji izlažu sebe velikim fizičkim naporima poznaju tu posebnu radost koja dolazi od umornog, ali zadovoljnog tela. Kao da se pročisti i preporodi nakon teških vežbi, od kojih mišići brekću, izlivajući litre znoja.


Радост умора, да. Мало људи то спозна. Тога нема у теретани.


Nema u teretani toga, slažem se. Zaboravila sam da opišem jednu sliku koja možda najbolje ilustruje taj umor: kad se prostreš po tlu, bez ikakve podloge ili uzglavlja, a tvom telu potaman kao da je na najudobnijem dušeku i jastucima.
emsiemsi emsiemsi 21:29 22.04.2017

Re: умор

Snezana Radojicic
nikvet pn
Najzad osećam ono što mi jeste nedostajalo sve ovo vreme – umor koji se širi do najsitnijeg mišića u mojim nogama, rukama, bedrima. Samo oni koji izlažu sebe velikim fizičkim naporima poznaju tu posebnu radost koja dolazi od umornog, ali zadovoljnog tela. Kao da se pročisti i preporodi nakon teških vežbi, od kojih mišići brekću, izlivajući litre znoja.


Радост умора, да. Мало људи то спозна. Тога нема у теретани.


Nema u teretani toga, slažem se. Zaboravila sam da opišem jednu sliku koja možda najbolje ilustruje taj umor: kad se prostreš po tlu, bez ikakve podloge ili uzglavlja, a tvom telu potaman kao da je na najudobnijem dušeku i jastucima.

Ја се теби дивим !
blogovatelj blogovatelj 01:01 18.04.2017

Trenutno aktivnih blogova

Trenutno aktivnih blogova ima sedam komada. Bruka i sramota.
Samo neka banuju, sto vise...
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 01:05 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

blogovatelj
Trenutno aktivnih blogova ima sedam komada. Bruka i sramota.
Samo neka banuju, sto vise...


Nisam u toku, šta se dešava?
aureus aureus 01:55 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Pridružujem se pitanju.
Šta se dešava i ko koga banuje?
blogovatelj blogovatelj 09:38 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Nisam u toku, šta se dešava?


Pričam onako generalno. Ali ne sećam se da sam ikada od 2009. ovde video samo sedam aktivnih blogova.

PS. Moja greška, ipak ima malo više, uključujući blogove koji su ne-VIP. Ali je fakat da je količina komentarisanja smanjena i da nema one količine tekstova kao nekada.
Jukie Jukie 15:32 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

blogovatelj
Nisam u toku, šta se dešava?


Pričam onako generalno. Ali ne sećam se da sam ikada od 2009. ovde video samo sedam aktivnih blogova.

PS. Moja greška, ipak ima malo više, uključujući blogove koji su ne-VIP. Ali je fakat da je količina komentarisanja smanjena i da nema one količine tekstova kao nekada.

To je onaj strah od gubljenja fejsa
aureus aureus 16:56 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

blogovatelj
Ali je fakat da je količina komentarisanja smanjena i da nema one količine tekstova kao nekada.

Zbilja, izgleda da samo dvadesetak ljudi redovno komentariše.
Pomalo liči na neku lokalnu čavrljaonicu.
blogovatelj blogovatelj 18:17 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Zbilja, izgleda da samo dvadesetak ljudi redovno komentariše.


Čarli ih je oterao još bar toliko.
blogovatelj blogovatelj 18:18 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

To je onaj strah od gubljenja fejsa


Ne razumem.
aureus aureus 19:08 18.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

blogovatelj
Zbilja, izgleda da samo dvadesetak ljudi redovno komentariše.


Čarli ih je oterao još bar toliko.

Значи тако.
Да се позове Чарли на одговорност, па ако се утврди да је заиста он разлог одласка коментатора са блога да му се одреже примјерена казна.

Него, је су л' чему ваљали ти претходни коментатори које је Чарли наводно отјерао?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 00:30 19.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Jukie
blogovatelj
Nisam u toku, šta se dešava?


Pričam onako generalno. Ali ne sećam se da sam ikada od 2009. ovde video samo sedam aktivnih blogova.

PS. Moja greška, ipak ima malo više, uključujući blogove koji su ne-VIP. Ali je fakat da je količina komentarisanja smanjena i da nema one količine tekstova kao nekada.

To je onaj strah od gubljenja fejsa


Snezana Radojicic Snezana Radojicic 00:38 19.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

blogovatelj
To je onaj strah od gubljenja fejsa


Ne razumem.


U Kini je najgora stvar izgubiti obraz. Da bi se obraz sačuvao, Kinezi će da lažu, da zeznu, da urade svašta nemoralno gledano iz našeg ugla kako bi u javnosti imali neukaljan obraz. Znači, muškarac (jer žene ne podležu toliko pritisku tog modela) ne sme da javno nešto ne zna, da ne ume, da se zbuni, da uradi / kaže pogrešno... Zbog tog modela mene je ona budaletina od agenta držala do veče pre isteka vize tvrdeći mi da će mi srediti vizu i da je sve u redu. Nije prihvatao moja upozorenja niti su ga zanimale moje proverene informacije. On zna i tu je kraj priče. On je rekao i on ume, i tu je kraj priče. A kad se ispostavi suprotno, naći će hiljadu i jedan način da zabašure (ne i da isprave!) stvar i, naravno, ni pod pretnjom smrtne kazne neće priznati da su pogrešili. Usput će tebe da zeznu i da ti naprave neviđen stres, kao što sam ja doživela tada (a i stalno doživljavam, samo na manjim stvarima).

Zapadnjaci imaju na svakom koraku užasno velike probleme sa Kinezima upravo zbog te njihove osobine.
aureus aureus 00:42 19.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Snezana Radojicic

On je rekao i on ume, i tu je kraj priče. A kad se ispostavi suprotno, naći će hiljadu i jedan način da zabašure (ne i da isprave!) stvar i, naravno, ni pod pretnjom smrtne kazne neće priznati da su pogrešili. Usput će tebe da zeznu i da ti naprave neviđen stres, kao što sam ja doživela tada (a i stalno doživljavam, samo na manjim stvarima).

Eto šta učini pet hiljada godina neprekinute civilizacije od našeg brata sa Istoka:
ponaša se čudno da čudnije ne može.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 05:26 19.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

aureus
Snezana Radojicic

On je rekao i on ume, i tu je kraj priče. A kad se ispostavi suprotno, naći će hiljadu i jedan način da zabašure (ne i da isprave!) stvar i, naravno, ni pod pretnjom smrtne kazne neće priznati da su pogrešili. Usput će tebe da zeznu i da ti naprave neviđen stres, kao što sam ja doživela tada (a i stalno doživljavam, samo na manjim stvarima).

Eto šta učini pet hiljada godina neprekinute civilizacije od našeg brata sa Istoka:
ponaša se čudno da čudnije ne može.


Taj model postoji kod većine dalekoistočnih naroda, ali je u Kini najizraženiji. Znaš da ne postoji odgovor 'ne' -- ni u Kini, ni u Nepalu, Kambodži, Japanu, Vijtnamu, Mongoliji... Rečenice i pitanja konstruišu se tako da sagovornik uvek može da odgovori afirmativno. Zapadnjaci koji vode neke firme imaju užasno veliki problem da organizuju poslove, jer nikad nisu sigurni da li je 'da' zaista 'da', ili je samo izbegavanje da se kaže 'ne'.

Jedan dosta dobar članak o 'saving face' modelu.
aureus aureus 05:34 19.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Snezana Radojicic

Jedan prilično sveobuhvatan članak o 'saving face' modelu.

Pročitaću.
Osim specifičnog školovanja i čuvanja obraza, šta bi još izdvojila kao bitno drugačije u odnosu na nas Evropljane.
Pitam za Kinu.
Još neka navika, pogled, običaj - nešto što bi moglo da upotpuni sliku o kulturnom šoku koji Evropljanin eventualno može da doživi kad dođe u intenzivan kontakt sa Kinezima?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 09:00 19.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

aureus
Snezana Radojicic

Jedan prilično sveobuhvatan članak o 'saving face' modelu.

Pročitaću.
Osim specifičnog školovanja i čuvanja obraza, šta bi još izdvojila kao bitno drugačije u odnosu na nas Evropljane.
Pitam za Kinu.
Još neka navika, pogled, običaj - nešto što bi moglo da upotpuni sliku o kulturnom šoku koji Evropljanin eventualno može da doživi kad dođe u intenzivan kontakt sa Kinezima?


Ne znam mnogo ljudi koji nisu doživeli kulturološki šok došavši u Kinu.
Već pomenuto je sasvim dovoljno. Ali recimo ono što zapadnjaci prvo primete: nedostatak osnovnih manira. Dakle, svi se gromko iskaljšljavaju i bljuju okolo gde stignu, i mučkarci i žene, i što više šlajma, to su srećniji. Tradicionalna medicina ih uči da sve te unutrašnje izlučevine smesta moraju napolje. To podrazumeva i da će pljuvati, mokriti, a nekad vršiti i veliku nuždu nasred ulice, čak i u velikim gradovima. Puštaju gasove na sve strane, i opet: što glasnije, to bolje. Naravno, za trpezom se obavezno mljacka glasno jer je to potvrda da je hrana ukusna, podriguje se, iz istog razloga.

EDIT: sad me podseti i buka odozdo, ispod mog prozora: Kinezi su užasno, ali užasno bučan narod. Vuču nonstop, sve rade preglasno, trube sirenama non-stop, ma kao u ludnici da su. Mnogo vole buku. Ali to sam pomenula i u tekstu.

blogovatelj blogovatelj 05:45 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Zapadnjaci imaju na svakom koraku užasno velike probleme sa Kinezima upravo zbog te njihove osobine.


Upoznao sam ih dovoljno ovde da znam o cemu pricas.
blogovatelj blogovatelj 05:47 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Dakle, svi se gromko iskaljšljavaju i bljuju okolo gde stignu,


Mene je u Torontu jedan deda Kinez na smrt uplasio koliko je glasno podrignuo. I ne samo mene, nego pola vagona. Riknuo je kao divlja zver.
nikvet pn nikvet pn 10:05 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Водим кеву по бувљаку, испред нас Кинескиња, млађа жена. Нешто хракће, гракће, па кад бљуну шлајмару ко врабац на пола улице. Умало промаши једног чичу на бициклу, ваљда би га оборила; ма одвратно. Каже кева: Е-еее, хиљадугодишња култура...

Кума гинеколог што их порађа каже мора ту да се подвикне па фини мирни послушни.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 10:46 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

nikvet pn
Водим кеву по бувљаку, испред нас Кинескиња, млађа жена. Нешто хракће, гракће, па кад бљуну шлајмару ко врабац на пола улице. Умало промаши једног чичу на бициклу, ваљда би га оборила; ма одвратно. Каже кева: Е-еее, хиљадугодишња култура...

Кума гинеколог што их порађа каже мора ту да се подвикне па фини мирни послушни.


Haha, dah Kine u Beogradu Sad zamisli to sa svih strana, na svakom koraku - e tako izgleda u Kini.

TO za podvikivanje jeste tačno, smao pali do određene granice, mora tačno da se odmeri. To sma slučajno i sama otkrila, gotovo da stanu u stav mirno kad podigneš glas (mada oni svi pričaju jako glasno i deru se, zapravo, ali to nije emotivno obojeno). Navikli na dril.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 10:48 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

blogovatelj
Dakle, svi se gromko iskaljšljavaju i bljuju okolo gde stignu,


Mene je u Torontu jedan deda Kinez na smrt uplasio koliko je glasno podrignuo. I ne samo mene, nego pola vagona. Riknuo je kao divlja zver.


alselone alselone 11:38 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Stojimo mi na semaforu u Pekingu, pored nas neka cica na motoru. Fantasticno izgleda. Svi blenu iz kola. Kad ga je razvukla, jebote! Svi izneverovali. :)
emsiemsi emsiemsi 12:29 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Snezana Radojicic
nikvet pn
Водим кеву по бувљаку, испред нас Кинескиња, млађа жена. Нешто хракће, гракће, па кад бљуну шлајмару ко врабац на пола улице. Умало промаши једног чичу на бициклу, ваљда би га оборила; ма одвратно. Каже кева: Е-еее, хиљадугодишња култура...

Кума гинеколог што их порађа каже мора ту да се подвикне па фини мирни послушни.


Haha, dah Kine u Beogradu Sad zamisli to sa svih strana, na svakom koraku - e tako izgleda u Kini.

TO za podvikivanje jeste tačno, smao pali do određene granice, mora tačno da se odmeri. To sma slučajno i sama otkrila, gotovo da stanu u stav mirno kad podigneš glas (mada oni svi pričaju jako glasno i deru se, zapravo, ali to nije emotivno obojeno). Navikli na dril.

Недавно у околини Кнеза једна кинескиња виче за неким малим немирком, Кинешчићем ---- Светозарееееее !
Atomski mrav Atomski mrav 12:59 21.04.2017

Re: Trenutno aktivnih blogova

Недавно у околини Кнеза једна кинескиња виче за неким малим немирком, Кинешчићем ---- Светозарееееее !

Dolaze mi jednom u susret Kineskinja sa sinom koji ima možda 4 - 5 godina i ona mu priča nešto na kineskom a on će njoj na srpskom: "Ma neću bre da idem tamo!". Posle sam čuo da se mali zove Nikola.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana