Измена Правилника о наставном плану и програму за Школску 2017/2018.
–
niccoloSa transnacionalnim i kosmpolitiskim sam siguran da nemaju nikakve veze. Jašta da grešiš, nema ničega transnacionalnijeg od novca, što je jedino što zanima ovu dvojicu (kao i one koji ih prodaju ovima dole kao nekakve nacionaliste).
Sa transnacionalnim i kosmpolitiskim sam siguran da nemaju nikakve veze.
Govorim o tome šta ti ljudi tamo u njima vide.
niccoloGovorim o tome šta ti ljudi tamo u njima vide. A ja o tome da su u zabludi.
niccoloPa ja sam ti pojasnio njihove razloge - u zabludi su
... домовина се брани књигом, знањем и лепим васпитањем
Kosovo i Metohija Istina nabijena na kolac
anonymous Битно је ....да су лешеви превожени хладњачама.
mariopananonymous Битно је ....да су лешеви превожени хладњачама. Kad se nisu setili da sve to lepo istranžiraju i prodaju na kilo mesa?
anonymousmariopananonymous Битно је ....да су лешеви превожени хладњачама. Kad se nisu setili da sve to lepo istranžiraju i prodaju na kilo mesa? У мојим етичким постулатима још увек је важније како се поступа са живим људима, а не са мртвима. Кажем важније, што не значи да и мртви не заслужују достојанствени погреб.
Ti Nurudine stvarno misliš da Albanci u staroj Jugoslaviji nisu imali škole na svom jeziku, da Albanski jezik nije bio ravnopravan sa Srpskim jezikom u školama, ustanovama, i da Srbi koji su živeli na Kosovu nisu znali ništa o njihovoj kulturi, da nisu znali njihov jezik i običaje pa si se sad setio da je to trebalo da se uči?
nurudinTi Nurudine stvarno misliš da Albanci u staroj Jugoslaviji nisu imali škole na svom jeziku, da Albanski jezik nije bio ravnopravan sa Srpskim jezikom u školama, ustanovama, i da Srbi koji su živeli na Kosovu nisu znali ništa o njihovoj kulturi, da nisu znali njihov jezik i običaje pa si se sad setio da je to trebalo da se uči? Који су албански писци? Да, имали су албнаски језик у основној школи. Био је и српски, учили су. И не мислим на Косово, мислим на читаву Србију. То како су једни о другима учили можемо закључити из данашње ситуације која је мучна, а била је још мучнија.
To je bio moj predlog za istoriju.
a, blog nije o tome- upravo o svemu suprotnom
BebaOdLonchara mislim da ono što se desilo pre 40 godina ne treba da spada u istoriju, i još manje treba da se uči na nivou osnovne škole ("moj deda je ubio tvog dedu, ali nema veze, sad igramo školice i monopol, a na horu ćemo zajedno pevati i srpske i albanske nacionalne pesme". to je
angie01ovde fali naznaka, da je clanak pisan za novusrpskupolitickumisao.... ....kao i neko autenticno svedocenje- tekstova ima koliko 'oces- o zlocinima druge strane...mislim, kada se vec kace ovakve stvari, jer je slika ovako iskrivljena upravo na nacin koji ceo kontekst odrzava zivim... a, blog nije o tome- upravo o svemu suprotnom.
što dokazuje da sukob nije počeo tako što je srpska policija i vojska ušla na Kosovo pa počela da tamani jadne Albance...
angie01 pa vidi- upravo ovo je sporno, ovaj nacin razmisljanja, jer sve nije pocelo devedesetih i suvise je duga losa politika koja se tamo sprovodila na razne nacine- sto sve vreme izbegavam da detaljisem i mogu sada da nakacim razne linkove u kojima se jasno vidi razvoj situacije do usijanja vise puta i ko je tu sta- ali, da ponovim, blog nije o tome i poturanje jednostranih kazivanja sa sajta koji je tvrdo nacionalisticki obojen ne doprinosi temi koju je Nurudin postavio- koja tretira pokusaj nekog normalnijeg i svakako zakasnelog tretmana cele mucne situacije.
to za Nemce i ustace prosto nije tacno,( to da su nasa deca mrzela fasiste, ali ne i ceo narod),....ja kada sam bila mala, najomiljenije igre su bile partizani i Nemci, gde su ovi drugi bili deljeni po kazni i niko nije zeleo da bude u tom mrskom taboru,( necu da budem Svabo u dotiranom filmu,..fazon),...gde su deca kolonizatora iz Krajine, mene i brata gadjali dok prolazimo kamenicama, kada smo bili kod bake Nemice, ( koja nikakve veze sa naci Nemackom nije imala i zbog toga joj je porodica stradala- kao i posle od oslobodioca)...dok su istrcavali iz dvorista otetih kuca nekih isto tako nevinih klinaca....
Nisam ja prva pomenula hladnjače i ono je bio odgovor na te hladnjače, ali vidim da ti to nije zasmetalo i nisi tamo reagovala da kažeš ovo isto, to nije tema bloga nemojte o hladnjačama?
A tema je? Kako nasmrt bolesnog izlečiti tako što mu zalepiš flaster na rak- ranu?
Deca kao deca.
niko joj ni na senku nije stao. Nije tako bilo svuda.
da ti pričam kako smo se tamo igrali? Bolje ne?
angie01 pa nije pocelo s hladnjacama, ako vec pominjes provokaciju kao razlog.
Наравно да нећемо дјецу учити мржњи и причати о хладњачама (а можда ни о вађењу органа) али ми им морамо, понављам - морамо, испричати нашим малишанима да су Албанци криви, најкривљи заправо, и они и њихов ОВК, и све што су радили уз помоћ свијета...
Почело је помињањем вађења органа, и то је први злочин који је поменут на овом блогу. Кад сам додао да су постојале и хладњаче
hoochie coochie manПочело је помињањем вађења органа, и то је први злочин који је поменут на овом блогу. Кад сам додао да су постојале и хладњаче Kad počne pominjanjem Srebrenice, a neko doda i Kravicu, kako ti to onda zoveš, a, Aureus?
Zovem prilično besmislenom paralelom.
Mi smo učili u čkoli o Ustašama i Jasenovcu pa nismo mrzeli Hrvate nego Ustaše, nismo mrzeli Nemce nego fašiste. Postoji način da deca saznaju i nauče koji su koreni sukoba a to moraju znati da bi te pojave prepoznali kada se jednog dana povampire
aureusangie01 pa nije pocelo s hladnjacama, ako vec pominjes provokaciju kao razlog. Почело је помињањем вађења органа, и то је први злочин који је поменут на овом блогу. Кад сам додао да су постојале и хладњаче са лешевима које су потопљене у Дунав, Калаф је примјетио да је ријеч о наивном прикривању злочина и еколошки неприхватљивом дјеловању, због чега га је потпуно исправно укорио Анонимус, па се предомислио. Мало касније је Мариопан писала о резању неког меса, а онда почела да се помало љути што је неко уопште поменуо те проклете хладњаче. - Наравно да нећемо дјецу учити мржњи и причати о хладњачама (а можда ни о вађењу органа) али ми им морамо, понављам - морамо, испричати нашим малишанима да су Албанци криви, најкривљи заправо, и они и њихов ОВК, и све што су радили уз помоћ свијета...
angie01 Наравно да нећемо дјецу учити мржњи и причати о хладњачама (а можда ни о вађењу органа) али ми им морамо, понављам - морамо, испричати нашим малишанима да су Албанци криви, најкривљи заправо, и они и њихов ОВК, и све што су радили уз помоћ свијета... obavezna mantra, obavezno iz pozadine.
BebaOdLonchara ali kako da objasniš da je predsednik jedne od te dve države aleksandar vučić, znamo šta je radio 90tih, a druge hašim tači (opet znamo šta je radio 90tih)? kada predsednici i premijeri obe države budu ljudi (pre svega) koji nisu imali veze sa ratom, onda bi moglo deci objasniti da je OVK bila teroristička organizacija, a ne oslobodilačka paravojska koja je ubijala šta je stigla (pa je mrzimo, a ne mrzimo albance), i da su SPS i današnji SNS učestvovali u ratovima 90tih i pravili sranja po kosovu (pa ih mrzimo, a ne mrzimo srbe).
btw, možda mi nismo mrzeli hrvate (što mi je teško prihvatljivo, mada dečki sigurno nisu mrzeli hrvatice ), ali oni nas jesu. to nije moglo da se popravi tim učenjem u školi, pa smo dobili 90te. kažem ja, mora da prođe bar 100 godina, da svi koji su imali veze s tim, umru.
mariopanNe možeš početi istoriju sukoba da objašnjavaš tako što ćeš da počneš od kraja nego, od juče takoreći? Ako to već radiš, počneš od početka? A vidim da se to tebi ne dopada?
aureusmariopanNe možeš početi istoriju sukoba da objašnjavaš tako što ćeš da počneš od kraja nego, od juče takoreći? Ako to već radiš, počneš od početka? A vidim da se to tebi ne dopada? Ne, naprotiv. Kad je početak? Je li 1912. godina kad je Kosovo ratom ušlo u sastav Srbije dobar datum?
Šta je iz pozadine? Ja o tome pišem otkad sam na blogu a ti zataškavaš i zatrpavaš otkad si na blogu, sve javno i otvoreno.
angie01 iz pozadine znaci, vitlati, al sa bezbedne udaljenosti- svako ko misli da nesto treba- nek ide u prve redove sa sve svojom decom,...ja ne mislim da treba-niko.
uopste ne zatsakavam i ne ztrpavam nista- ti ucitacas, spinujes i manipulises uvek i samo sa jedne strane- procitaj malo istoriju, vidi sta i kako je bilo, ko gde je koje teritorije dobio/zaposeo u raspodeli velikih sila- mali narodi, rastrkani na sve strane, su morlai mnogo vise da se potrude u vreme budjenja nacionalne svesti pred kraj vladavine Otomanskog carstva.
o novijoj istoriji imas bas puno izvora na netu-
aureusNeko je to baš dobro sastavio.
ja bih svu decu sa Kosova dovela u Srbiju
Štaviše, ja bih svu decu sa Kosova dovela u Srbiju, na sigurno,
i da ne strepe da ih ne poubijaju vršnjaci kamenicama,
Znam, stavila sam neke izvore ali se nekima priča ne dopada, koliko vidim.
krkarja bih svu decu sa Kosova dovela u Srbiju Tebi su samo Srpčad deca? Ili bi i Albancima otela njihovu decu? Nikad kod tih fašizama nisam siguran kako će da se realizuju, koje će zaludne babe kome da otimaju decu i šalju ih i vodaju gde im je na um palo nakon čitanja sranja kojekakvih belosvetskih Milijana Baletić, Čedâ Antićâ i kojekakvih Milića od Mačava.
Nikad kod tih fašizama nisam siguran kako će da se realizuju,
Andža od Slobe
angie01 kada bi se vracali u istoriju, pa drugacije bi granice bile u celom svetu- po nekom nazovi pravu- jaceg, prvog,....nejm it.
mariopan Elem, Aureus istoriju računa od 1912
a ja od onih koji su se tu prvi zapljunuli i stvorili državu, koju su im svako malo otimali, uzurpirali, vraćali pa opet uzimali, zaposedali i svojatali...
aureusmariopan Elem, Aureus istoriju računa od 1912 Ne računam istoriju od 1912. Samo sam pitao da li je makar to dobra godina s obzirom da je tad Kosovo ratom ušlo u sastav kraljevine Srbije, bez ikakvih konsultacija sa većinskim stanovništvom. No onda si ti spomenula izvjesnog Jermenskog djelatnika (nazovimo ga tako s obzirom da mu pored imena ne stoji profesija) koji nas je sve zajedno vratio u X vijek. E to me je navelo da se zapitam da li da s police spustim knjižurinu i da ponovo zaronim u doseljavanje Slovena i analizu gdje je koje ilirsko pleme živjelo na Balkanu.
krkar Zapljunuli se pa otišli u Madžarsku. I onda ostali u Madžarskoj dok nisu tamo, severno od Dunava, sve druge malo-pomalo etnički očistili. Pa sad tamo drže tu nekadašnju madžarsku zemlju jer su, je l' te, sada tamo većina.
Eto zašto je potrebna denacifikacija. Pre nego što vi umilne fašističke bakice koje mrava ne biste zgazile pošaljete još jednu generaciju srpske dece da izginu za vaše fašističke budalaštine.
krkarMora neka bakica deci da osprića šta je bio Jasenovac, dečiji logori, Aušvic, Oluja.... da ne bi još neka generacija srpske dece to doživela. U jebemti, ove frizerske istorije samo skoče sa srednjevekovne srbske države na Kosovu na Jasenovac. Ono između si valjda bila pod haubom pa nisi čula! Mašala!
Mora neka bakica deci da osprića šta je bio Jasenovac, dečiji logori, Aušvic, Oluja.... da ne bi još neka generacija srpske dece to doživela.
Legitimno kao i svako drugo.
krkarLegitimno kao i svako drugo. Bilo bi legitimno da ti svoju decu nisi poslala u Grčku a očekuješ da našu pošalješ u rat za Srbiju po receptu neke gruzijske ratnohuškačke budale. Ko Čarli koji je kćeri poslao u Englesku a zagovara rat. E kurac!
Slažem se da bi u celom svetu bio haos, ali, zašto priznaješ pravo jačeg nekome a nekome to isto uzimaš za zlo i kako biraš?
U našem slučaju, ovog puta, od mnogih puta ranije u istoriji, da su jači bili Albanci u savezu sa NATO paktom, uzeli ratom šta su hteli i ti kažeš da je to pravo.
krkar Mrš u pičku materinu jajaro huškačka!
mariopan mariopan sve naše granice od 1804 su krojile velike sie, to ne piše u tim pamfletima kavazi istorije koje čitaš ali to je jedina istina, seti se sanstefanskih granica pa berlinskokongresnih granica, sve su nam krojile velike sile. kad god su odlučivale , te velike sile, srbija nije bila u sali de se odlučuje već je njen predstavnik sedeo u hodniku i čekao da mu kažu dal će srbija da bude nezavisna i odakle dokle. to je istina koju ovi tvoji ljotićevci neće a ti kažu. a velike sile su velike i imaju pravo na silu jer su sila a mi nikad nećemo da budemo sila već ćemo da zavisimo od toga koliku nam silu dozvole te velike sile, ko ne shvatoi to dobije štapom po glavi i oduzmummu teritoriju onolko kolko žele,i to je jedina istina o svetskom poretku a ti i ljotićevci možete da urlate i kukate do neba , džabe , jedini efekat je taj da od tog dranja raspamećujete svoju decu i unuke pa onda hodaju tako raspamećena i i sebe nazivaju navijačima, i znaš već šta rade i čemu služe navijači. kosovo je izgubljeno zato što smo mi bili budale i glupaci ane zato što su šiptari bili pametni.
anonymous Шта је дебели крмку, ниси навико да ти други одговори истом мером, на исти начин на који се ти према свима односиш.
nurudinkrkar Mrš u pičku materinu jajaro huškačka! anonymous Шта је дебели крмку, ниси навико да ти други одговори истом мером, на исти начин на који се ти према свима односиш. Зар ово баш мора овако? И то усред дијалога...
Постоје ли правила ?
narcis
to je istina koju ovi tvoji ljotićevci neće a ti kažu.
krkar jajaro huškačka!
nurudin
kojima su Srbi naterani da se dignu i brane
разумео сам да коментар није упућен њој лично, већ је нека врста закључка.
krkarkojima su Srbi naterani da se dignu i brane Briljiraćeš na pijaci! A i u poslastičarnici, uz fine kolače. Ja dalje nemam potrebe.
nurudinПостоје ли правила ? На мом блогу и сувише јасна, о домаћину може и све најгоре, а о осталим блогерима с дужним уважавањем. Овог пута сам малкице толерантан јер ме дуго није било, али моју претходну поруку обојица схватите као крајње добронамерну молбу. Неки су већ били бановани, не бих да опет будем приморан. Анонимусе, ниси ни ти био много пристојнији... Што се Мериопан тиче, која ми је јако драга, заиста се извињавам -- разумео сам да коментар није упућен њој лично, већ је нека врста закључка.
anonymous
Умилне фашистичке бакице.
mariopanMoj favorit i primer civilizovanog dijaloga u ovoj raspravi je aureus ( Anđa, Nurudin, ti...) koji ume lepo i jasno da kaže šta on misli, i da dokaže, jer istorijski je tačno sve što tvrdi.
aureusmariopanMoj favorit i primer civilizovanog dijaloga u ovoj raspravi je aureus ( Anđa, Nurudin, ti...) koji ume lepo i jasno da kaže šta on misli, i da dokaže, jer istorijski je tačno sve što tvrdi. Lijepo. No svejedno. Ni danas za tebe nema lubenice jer: 1) nisi se dovoljno interesovala za događaje u kojima Srbi i njihova država ne izgledaju baš lijepo. Isto tako, nisi pokazala mnogo interesovanja za tumačenja i poglede koja ne odgovaraju Srbima, a tiču se dešavanja u našoj balkanskoj istoriji; pa čak bi se usudio reći da sebi prelako opraštaš rupe u poznavanju istorije, 2) pomalo si prevrtljiva i nestalna u stavovima: kreneš negdje pa shvatiš da taj put nije dobar, onda se vratiš, ali se praviš da nikad nisi išla onim putem, 3) previše se igraš sa nacionalizmom, no to je već opšte mjesto. (Često mi se čini da su se ljudi ovdje toliko navikli na nacionalizam da ga više i ne primjećuju, da im je skoro kao vazduh.) A za Anonimusa nema lubenice čitavu sedmicu jer mu je pošlo za rukom da bude lokalni katastrofičar i istovremeno borac za svjetsku pravdu. E tako. Odoh da nešto ispržim...
angie01 12:41 05.08.2017
...pristojan razgovor ima svrhu, jer posle njega neistomisljenici imaju potrebu da razmisle o onome sto je rekla druga strana ....
angie01 14:03 05.08.2017
angie01 nego pre svega znaci da uvazavas sagovornika time sto mu ne ucitavas,
vozis kroz raspravu slalom "seljakce lukavosti",
umesto da argumentujes validnim cinjenicama,
aureus Ni danas za tebe nema lubenice jer:
1) nisi se dovoljno interesovala za događaje u kojima Srbi i njihova država ne izgledaju baš lijepo. Isto tako, nisi pokazala mnogo interesovanja za tumačenja i poglede koja ne odgovaraju Srbima, a tiču se dešavanja u našoj, balkanskoj istoriji; pa čak bi se usudio reći da sebi prelako opraštaš rupe u poznavanju istorije,
Када је човеку и држави нешто свето, он на свету земљу шаље најбоље професоре, лекаре, инжињере, судије, политичаре... Или омогућава да се најбољи баш тамо школују.
Odmah ste krenuli sa hladnjačama i vađenjem organa, a mislio sam da ćemo na ovom blogu da se prisećamo šta smo o Albancima i njihovoj književnosti učili u školi.
nicknaylorDa l' su Austrijanci ili Nemci u svoj nastavni plan i program ubacili srpsku knjizevnost :) Doduse jesu nam u muzeju u Insbruku posvetili citav jedan sprat al su malo selektivno stavljali slike. Ne prilici jednoj civilizaciji da se podseca zverstava koje su pocinili :)
nurudinnicknaylorDa l' su Austrijanci ili Nemci u svoj nastavni plan i program ubacili srpsku knjizevnost :) Doduse jesu nam u muzeju u Insbruku posvetili citav jedan sprat al su malo selektivno stavljali slike. Ne prilici jednoj civilizaciji da se podseca zverstava koje su pocinili :) Испред многих јеврејских кућа у Немачкој стоје плочице са натписом, да док ходају, Немци не забораве -- из ове куће смо силом извели тог и тог, па многи натписи на улицама... Поређење уопште није адекватно, јер су Немци пре свега народ који је прошао кроз катарзу и наставио даље. П. С. Поента читаве приче је како је требало изгледати пре кобне игре, а не заборавите игра увек може почети, а да се само играчи промене.
mariopannurudin Ja se bojim da na Balkanu svih ovih dvadeset godina traje priprema za neku novu igru? Ne vidim mir u dušama, a neće ga skoro ni biti, verovatno zato što nisu svi dobili ni istinu, ni pravdu ni kaznu? A od toga je trebalo početi (da se gradi mir pa ćemo lako o svemu ostalom)?
nurudin 13:01 02.08.2017
П. С. Поента читаве приче је како је требало изгледати пре кобне игре, а не заборавите игра увек може почети, а да се само играчи промене.
nicknaylorHaha e moj Nurudine, sve zapadne civilizacije su naucile manerizme kako da SAKRIJU sta misle :) Ovo ti govorim iskustveno, kad nemas akcenat, i kad ti je ime prilagodjeno njihovim i kad se malo napiju cujes ono sto zaisla misle :) ili kad se deca svadjaju pa u nastupu besa izleti sta im roditelji kuci pricaju..
aureusnicknaylorHaha e moj Nurudine, sve zapadne civilizacije su naucile manerizme kako da SAKRIJU sta misle :) Ovo ti govorim iskustveno, kad nemas akcenat, i kad ti je ime prilagodjeno njihovim i kad se malo napiju cujes ono sto zaisla misle :) ili kad se deca svadjaju pa u nastupu besa izleti sta im roditelji kuci pricaju.. Mislim da bi za Srbe bio itekakav napredak kad bi ti problematični stavovi izlazili napolje u trenucima njihovog pijanstva. Ovo javno opravdavanje prošlih katastrofa i zagovaranje novih je neprihvatljivo. Još kad je potpomognuto tobožnjim realizmom...to se mora osuditi. Izgleda da je konkretno na ovom blogu Anonimus jedan od predvodnika katastrofičara. Obično toči gorivo, a sad se poduhvatio vožnje kamiona nakon što je ekološki svjesni Kalaf otišao da malo odrijema.
anonymousI o kakvim katastrofičarima pišeš ?
aureusanonymousI o kakvim katastrofičarima pišeš ? O nekima koji se zareknu da kod nekih blogera neće ići, pa na kraju opet odu ne bi li doživljeli ljepotu banovanja. Katastrofičari.
anonymousaureusanonymousI o kakvim katastrofičarima pišeš ? O nekima koji se zareknu da kod nekih blogera neće ići, pa na kraju opet odu ne bi li doživljeli ljepotu banovanja. Katastrofičari. Objasni. Usput Ako si primetio i ako se pozivaš na neke moje komentare, ja izbegavam blogove Krkara i Princija, jer sam ih detektovao kao krajnje netolerantne i sujetne ljude, sa kojima teško da može da se obavi kvalitetna polemika. Ali se - nisam zarekao. Tako da, ako i promakne po neki komentar, to nije odstupanje od principijelnog stava. Usput 1 Ne znam šta ti znači pojam katastrofičar i kakve veze ja imam sa njim. Imam utisak da si ga "pokupio" iz polemike Nsarskog i Princija i neadekvatno koristiš na ovom blogu koji nema nikakve veze sa "teorijama katastrofe"
Ne vidim mir u dušama, a neće ga skoro ni biti, verovatno zato što nisu svi dobili ni istinu, ni pravdu ni kaznu?
Сагласан сам са важношћу твоје теме, али сматрам да је тајминг потпуно погрешан.
BebaOdLoncharaNe vidim mir u dušama, a neće ga skoro ni biti, verovatno zato što nisu svi dobili ni istinu, ni pravdu ni kaznu? opet...kratko je vreme, rat je, u istorijskim razmerama, bio pre pola sata. nismo još ni krv sa noževa oprali.
nurudinСагласан сам са важношћу твоје теме, али сматрам да је тајминг потпуно погрешан. А кад је право време?
mariopannurudinСагласан сам са важношћу твоје теме, али сматрам да је тајминг потпуно погрешан. А кад је право време? Kad se strasti smire. Za to je potrebno vreme i možda neki drugi naraštaji, mi smo previše ostrašćeni jer je još živa generacija koju je to lično pogodilo.
anonymous А можда је и сад време ..... Да се предложи :
mariopanu Bosni rat još nije završen
mariopanI sve vreme huškaju narod jedne na druge da bi im ta vlast duže trajala.
aureusmariopanu Bosni rat još nije završen U Bosni je rat završen! Nije ovo 1996. pa da neko još uvijek ne zna da se u Bosni ne ratuje. mariopanI sve vreme huškaju narod jedne na druge da bi im ta vlast duže trajala. Ne huškaju samo političari narode jedne na druge. Na ovom blogu se vidi i da brojni pripadnici naroda rado učestvuju u huškanju. A nisu na vlasti.
anonymous Ко то хушка народе једне на друге ?
Осим ако хушкањем не сматраш то што нећемо да слушамо твоју шоту, ...мени је дражи Дилан.
mariopanNe vidiš tihi rat u Bosni?
aureusmariopanNe vidiš tihi rat u Bosni? Vidim ja razne tihe ratove i ovdje i ondje. Taj se rat ipak lakše podnosi. 70 mrtvih i hiljadu-dvije protjeranih DNEVNO mnogo teže.