Društvo| Kultura| Ljudska prava| Sex| Život

Хименопластика за нови миленијум

principessa_etrusca RSS / 10.08.2017. u 20:23

Химен није нешто о чему размишљам ових дана, а о хименопластици још мање, међутим јуче сам, као услугу пријатељици која је отишла на пут, извела из болнице младу жену након реконструктивне операције химена и отпратила је кући.

Десет година раније, пре као девојчица него девојка, она се нашла насамо са младим човеком из исте локалне азијске заједнице, добро познатим њеним родитељима, и он ју је брутално силовао. Она је затруднела и родила дете које је по рођењу дато на усвојење, а она и њена мајка су извеле прави подвиг, и њен отац никада није сазнао ни за силовање, ни за трудноћу. Да је сазнао, она мисли да би је убио. Она такође мисли, и десет година касније, да је она крива за напад, пошто је силовању претходило да се неколико пута насмешила силоватељу када су се срели на неким скуповима заједнице.

Она је, како чујем, имала среће јер наводно мајке, азијске муслиманке, у сличним ситуацијама углавном не стају на страну свог женског детета, већ на страну мужа и синова, па и активно учествују у кажњавању. "Трансгресије" ових девојака су различите, па је чак довољно само противљење уговореном браку. У медије доспевају тек најекстремнији случајеви, углавном они са смртним исходом за који се одомаћио назив од кога ми се диже коса на глави: "убиство због части".

Пре неку недељу, две девојке су киднаповане у једној лондонској улици. Неко од сведока киднаповања је обавестио полицију, али девојке нису пронађене све док старија од њих, двадесетједногодишњакиња, није полупреклана успела да побегне, добије прву помоћ и стигне до болнице. Њену млађу рођаку, деветнаестогодишњу муслиманку индијског порекла, нашли су у деловима у замрзивачу куће у коју су одведене, у зеленом, богатом предграђу Лондона. Њена грешка, како су штуро известили медији, била је у томе што се виђала са Арапином (иначе такође муслиманом).

Недавно сам чула занимљиве и запањујуће податке у емисији "Да ли треба да се удам за првог рођака"/Should I marry my cousin (http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/p056gvhm/should-i-marry-my-cousin), нпр. да 55% младих чланова пакистанске заједнице у Британији улази у брак са првим рођаком (оним што се код нас зове сестра или брат од тетке/стрица/ујака), док је податак за Брадфорд целих 70%!

Девојка коју сам јуче видела се ускоро удаје, не знам да ли за рођака. Брак је уговорен, младић наводно врло фини, али она се брине како ће обавити "дужност" прве брачне ноћи. Она је лепотица ситног стаса и делује као да се труди да изгледа још мања. Носи хиџаб и дугу сукњу и било јој је очигледно веома  непријатно када је болничар клекао испред ње да јој обуче чизме. Могу само да замислим како јој је било непријатно што због хитности није било избора, па су хирург и сви који су асистирали били мушкарци. 

Познато је да је ирански Велики ајатола Сајид Садик Рохани изадао фатву која не само да дозвољава реконструкцију химена, већ сматра да је жена после операције поново девица, aли изгледа да то не значи много за милионе обичних муслиманки -  операције се очигледно, и поред фатве, изводе у највећој могућој тајности.

Пре много година, упознала сам социјалну радницу из Израела, Палестинку, која ми је причала о свом раду са девојкама из традиционалних средина чији би живот био у опасности од најближих сродника уколико би сазнали да су изгубиле „невиност“. Држава је плаћала трошкове хименопластике и целог система подршке коју су добијале. Оно што тада нисам могла да замислим и што ми је тешко схватљиво и сада је да у 21. веку, у космополитском граду у коме је живим, жртве силовања и даље страхују за свој живот, и то од својих најближих, и да саме, препуштене себи, штеде за спасоносну операцију. О свим психолошким ожиљцима и да не говорим.



Komentari (475)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 23:50 14.08.2017

Re: Blog


Мислим да је та дебата још увек у току, са благим нагибом ка томе да је концепт мирор неурона погрешан и да постоје боља објашњења тог феномена.


Cudi me. Ja sam citao radove iz 2017. koji potvrdjuju koncept miror neurona, ne samo teorijiski, naravno, nego i merenjima. Merenja se ne odvijaju direktno, jer jos uvek nemamo mogucnost da izolujemo jedan neuron, nego indirektno, ali opet dovoljno tacno na velikom uzorku.

Sa druge strane, zamerka kako "jos uvek ne mozemo da snimimo neurone jedan po jedan" pokazuje fundamentalno neznanje kako funkcionise mozak. Jedan neuron kod jedne jedinke ne znaci nista, jer zavisi od mnogih faktora. Ono sto vazi je njihova umrezenost i kombinacija reakcija, takoreci formula koju prave.
alselone alselone 23:51 14.08.2017

Re: Blog

Zasto je to meni vazno? Pomalo se bavim metodama vestacke inteligencije, i s vremena na vreme procitam nesto novo na tu temu, pokusavajuci da to preslikam na nase matemticko/softverske alate.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:52 15.08.2017

Re: Blog

principessa_etrusca
marco_de.manccini
Софија Ковалевскаја се окреће у гробу!

Pics or it did not happen.

Блажени који не видеше, а повероваше.

Да, "јер у Бога све је могуће што рече".

А ми остали, смртници, некад и оманемо.
blogovatelj blogovatelj 01:45 15.08.2017

Re: Blog

kada bi me neko naterao recimo da sam 95% ubeđen da su stvarno bili tamo.


Milivoja Jugina sam slušao krajem osamdesetih na TV-u i bio je upitan da kaže koju o ovoj temi. Čovek je doslovce rekao da on nije uveren, nego da zna da su Amerikanci bili na Mesecu, a zna jer mu je to rekao generalni direktor Sojetskog svemirskog programa.
blogovatelj blogovatelj 01:46 15.08.2017

Re: Blog

Pazi kad sam pročitao bez grlića.


Moglo je i gore, a rimuje se sa lavića.
blogovatelj blogovatelj 01:51 15.08.2017

Re: Blog

To ti tako utripuješ i onda se svađaš sa samom sobom. Pa se posle pitaš što svi pobegoše iz te rasprave.



Jaril Jaril 05:38 15.08.2017

Re: Blog

Ja sam citao radove iz 2017.

Значиле би ми референце.
alselone alselone 06:24 15.08.2017

Re: Blog

Значиле би ми референце.


Izvoli.

Mirror neuroni su eksperimentalno potvrdjeni kod majmuna, primata, kojima i sami pripadamo. Negirati prisustvo mirror neurona kod ljudi, samo zato sto ljudima nisu dovoljno puta ubadali elektrode u glavu (a jesu nekoliko puta) kako bi ih direktno izmerili, prakticno znaci negirati teoriju evolucije. Ali opet, pored malobrojnih direktnih merenja koja mogu da znace problem sa uzorkom, mirror neuroni jesu mereni indirektno.


Mirror neurone trenutno povezuju sa emocijama i kompleksnijim osecanjima u mozgu kao sto je empatija, od proste reakcije i reprodukovanja osecaja - vidim kako neko pije vodu, meni se aktivira isti mirror neuron kao kada ja pijem vodu.
alselone alselone 06:28 15.08.2017

Re: Blog

Malo starije ali itekako u toku:

Do Mirror Neurons Give Us Empathy?


Psychopathy and the mirror neuron system: Preliminary findings from a non-psychiatric sample

Mozda ako profa N. cita ovo moze da kaze koju rec iz njegove prakse.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:48 15.08.2017

Re: Blog

Али ће и даље домантна жена имати мањи ниво тестостерона од субмисивног мушкарца, што прилично релативизује причу о тестостестерону као узроку доминације и такмичења.

Upravo tako.
To je kontekstualizacija. Naveo sam primer da ukinuvši testosteron agresivnom pojedincu on ne prestaje biti agresivan. Njegova agresivnost učitana je daleko šire u mozgu i njegovim mehanizmima.

I napomenuo sam -- testosteron, izgleda, upućuje nas da drugačije iščitavamo okruženje, da li nam od njega preti opasnost (rađeni eksperimenti, koliko se sećam, pa ispitanici nadrogirani testosteronom iščitavaju češće lica i situacije kao preteće), a nije neposredni nosilac agresije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:56 15.08.2017

Re: Blog

neverbalna komunikacija ima mnogo znacajniju ulogu.

Da prostiš -- jebe kevu. Zato se smeškaj, čvrsto stegni ruku, gledaj u oči, i budi "mirror" onom s kim si se našao, to jest prekrsti noge ako je on prekrstio, počeši se kad i on, promeškolji se zajedno s njim, a još ako mu utrapiš empatiju -- eto pobede!
alselone alselone 07:09 15.08.2017

Re: Blog

Upravo tako.
To je kontekstualizacija.


Nije. To je izvlacenje iz konteksta i proglasanjve outliers za pravilo.
Jaril Jaril 07:46 15.08.2017

Re: Blog

alselone
Upravo tako.
To je kontekstualizacija.


Nije. To je izvlacenje iz konteksta i proglasanjve outliers za pravilo.


Ако је правило да је тестостерон=агресија + доминација, овакви аутлајрс не смеју да постоје. Ако постоје, треба нам боље објашњење.

има и онај пример када су мајмуна напунили тестостероном и он заиста јесте постао агресивнији према осталим мајмунима. Према свим, осим према алфа мужјаку, који је у том тренутку имао мање тестостерона, тј. у границама нормале.
alselone alselone 07:50 15.08.2017

Re: Blog

Ако је правило да је тестостерон=агресија + доминација, овакви аутлајрс не смеју да постоје. Ако постоје, треба нам боље објашњење.


1. Uvek postoje outliers, cak i kod statistickih obrada mnogo jednostavnijih pojava od ljudskog ponasanja. Cini se da imas problem sa osnovama statistike. Mislim, znam sta pokusavas da pokazes, zelis da nadjes izuzetak kako bi srusio pravilo. Pravilo koje su napisali ljudi koji se time bave, pokusavas doskocicama da opovrgnes. Naivno, dragi moj Votsone.
2. Nije receno da se poredi nivo testosterona u apsolutnom iznosu izmedju muskaraca i zena, nego u okviru svog pola.
emsiemsi emsiemsi 08:05 15.08.2017

Re: Blog

Predrag Brajovic
Vise "bodova" dobijes, sto nerealniji stav odbranis.

:))))))))))
То би била реторика, реторичка вештина.

Топло, по ко зна који пут, препоручујем Демоcтенове говоре, у било ком преводу. Има се шта научити, сви трикови беседништва су ту, мајсторски увезани. У ствари, цео концепт наступа је ту, како да опчиниш публику, али на достојанствен начин.

У међувремену, да га цитирам -- „Све људе на међи живота чека смрт, па да се ко и у кућицу затвори и ондје чучи..."

До тада не треба дангубити.

Ипак смо ми блогери мало намазанији, тако да те твоје (реторичке) вештине не пролазе (тако лако).
Наш народ то класификује као опсцена простоте.
alselone alselone 08:05 15.08.2017

Re: Blog

Meni nije jasno sto to tebe vredja (a vredja, samo se trudis da se ne vidi). Ja govorim da je rodna pripadnosi i seksualnost genetski uslovljena (feromoni braco a ne zvona i praporci ), a ti bi u silu da pokazes kako je je sve izbor. Ako je izbor onda moze i da se leci, je l' tako, mozda elektrosokovima, mozda batinom, svasta je probano kroz proslost.
Jaril Jaril 08:10 15.08.2017

Re: Blog

Nije receno da se poredi nivo testosterona u apsolutnom iznosu izmedju muskaraca i zena, nego u okviru svog pola.


Речено је да неурохемијске разлике мушког и женског мозга резултирају психолошким разликама полова. Та веза је далеко од доказане.
Cini se da imas problem sa osnovama statistike.

Ја имам етички проблем да људима судим правилима статистике. Бат детс џаст ми. Много мојих пријатеља научника би имало твој приступ.

И када дискусија дође до тумачења мене или тебе, ту се отвара простор за увреде и увређеност. По правилу, ја се ту искључујем.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:12 15.08.2017

Re: Blog

има и онај пример када су мајмуна напунили тестостероном и он заиста јесте постао агресивнији према осталим мајмунима.

Ако су рангирани од Алфе према 6. члану, дакле 1,2,3,4,5,6, кад надрогираш 3. по хијерархији, он је агресаван-кињи више 4,5,6. Ако надрогираш 5. по хијерерхији, он искаљује своју агесивност само према 6.

Какав је то хормон за агресивност ако је она селективна?!
Очигледно се мора гледати у контексту.
alselone alselone 08:36 15.08.2017

Re: Blog

Ја имам етички проблем да људима судим правилима статистике.


Pregrubo receno. Ja ne sudim nikome konkretno. Jer ako uradis zoom in i gledas pojedinacno osobe, sve je moguce. A to ti radis. Trazis pojedinacne izuzetke. Ja "sudim" o ljudima kao vrsti.

Речено је да неурохемијске разлике мушког и женског мозга резултирају психолошким разликама полова. Та веза је далеко од доказане.

Ta veza je blizu od dokazane.

По правилу, ја се ту искључујем.

Prijatan dan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:43 15.08.2017

Re: Blog

The Female Brain argues that men and women are inherently and neurologically different. She asserts that a greater proportion of neuronal space in females is allocated to communication, empathy, and nurturing, largely driven by the presence of female hormones such as estrogen and progesterone, coupled with a comparative decrease in androgens in the womb. On the other hand, men, according to her, have a natural affinity towards building and map-reading, stemming from their greater visuospatial skills, as well as higher levels of aggression driven by increased testosterone. It should be noted that Brizendine’s book has been widely criticized for being too broad-sweeping, as well as receiving the much more serious accusation of being largely unfounded and based upon erroneous or unsupporting academic papers from which she takes her references.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:58 15.08.2017

Re: Blog

U americkoj vojsci bi ih bilo kudikamo vise da se i dan danas ne zataskavaju astronomske cifre maltretiranja i silovanja da ih sto vise odustane i obeshrabri da se u vojsku prijavljuju.

Tyson Hm; logički, ova konstrukcija je problematična.


Dobro zataskava nije adekvatan izraz, neuspelo izvodi pred sud, ne kaznjava..

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:04 15.08.2017

Re: Blog

Ne, nije naravno iskljucivo zenski posao na checkpoint, htela sam da kazem da ih ne guraju na kancelarijske poslove za vreme odsluzenja vojnog roka kad su sposobne za one najodgovornije.

Tyson BTW si gledala "Zero Motivation" film?


Nisam ali vidim sta je tema. (radije pogledam dokumentarce)

Pa svakako da ima i onih kojima je motivacija niska, ima i onih koji nece uopste u IDF, ni civilno, ortodoksi na primer..



nikvet pn nikvet pn 09:09 15.08.2017

Re: Blog

alselone
da je rodna pripadnosi i seksualnost genetski uslovljena (feromoni braco a ne zvona i praporci), a ti bi u silu da pokazes kako je je sve izbor.


Хормони, вероватно си мислио. Код појединих врста животиња хормони детерминишу сасвим различите моделе понашања до те мере скоро као да су у питању две различите врсте. Мушки део популације користи ивичне ризичне зоне еколошке нише коју заузима врста, а женском делу препушта безбеднији и богатији део. Губици од предатора су већином мушки што не утиче негативно на популацију и успешност врсте; обрнуто да, пример: фазан.
alselone alselone 09:29 15.08.2017

Re: Blog

Хормони, вероватно си мислио.


Mislio sam na feromone kao genetsku potku i njihov uticaj na seksualnost. Kako feromoni "brane" da nam se svidjaju rodjaci, deca, oni koji nam nisu kompatibilni, isti pol itd. Genetski.

Naravno, to radi samo delimicno, seksualnost i kod zivotinja nije bas pravolinijska a kamoli kod ljudi.
tadejus tadejus 09:38 15.08.2017

Re: Blog

tyson
ali itekako ima ljudi (da ne kažem blogera) koji su dubinski i suštinski ubjeđeni da žene nisu samo različite nego inferiorne..
ako baš ne u svemu a onda svakako u svakom poslu..

To ti tako utripuješ i onda se svađaš sa samom sobom. Pa se posle pitaš što svi pobegoše iz te rasprave.


hoćeš reći nema ljudi koji su ubjeđeni da su žene inferiorne?
a pogotovo na blogu takvih nema?
ja sam za najmanje jednog potpuno sigurna da to istinski vjeruje.. onako instinktivno, dubinski..
još par ih svakako sumnja ali se odnosi prema ženama kao inferiornima (po navici)..
a onda imaš i zalutale ovce koje razvodnjavaju priču o položaju žene u društvu nekakvim tricama o pozitivnoj diskriminaciji, biološkim karakteristikama, prirodnim sklonostima..
pa ne možeš da se ne zapitaš zašto..
i ok, nek je dio kontriranje opšte vrste..
nek je dio idem im ja na živce kad padnem u sevdah pa ne mogu da mi ne skrešu neku..
nek ima čega hoćeš..
al ima brate i mizogine inercije..
prosto nisu ljudi spremni da previše slušaju o položaju žena..
radije bi da se o tome ćuti i nek ide stvar pa kud prispije..
tadejus tadejus 09:59 15.08.2017

Re: Blog

principessa_etrusca
Но, можда сам и ја инфериоран, као жене, можда имам ту жеснску особину, па ми уопше не иде?
Необично ми је да једна жена (мислим на принципесу ;-) брани њихов инфериоран положај?!


Не знам одакле ово? Који инфериорни положај ја браним?

Ја се залажем за меритократију, насупрот позитивној дискриминацији за коју мислим да је увредљива за сваку (способну) жену.

(Замисли само како би било када би се девојчицама додавали поени на математичким такмичењима зато што су девојчице.)


pa kako odakle?
ako je de facto stanje da žena na mjestima odlučivanja nema..
i ako je de facto stanje da žene nisu toliko inferiorne u odlučivanju da bi to bilo jedino meritokratsko rješenje..
onda postoje samo dva izbora..
ili prihvataš de facto stanje (podržavaš inferioran položaj žena)
ili predlažeš kako da se to stanje izmjeni..

NIKO NIGDJE nije rekao da je pravi a pogotovo ne jedini način pozitivna diskriminacija..
ali ti si usmjerila svu energiju da argumentuješ protiv tog rješenja (što i nije posebno teško)..
pa sad sama vidi koji ti je motiv..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:09 15.08.2017

Re: Blog

pa sad sama vidi koji ti je motiv..

princi princi 10:24 15.08.2017

Re: Blog

Ako je izbor onda moze i da se leci, je l' tako, mozda elektrosokovima

Zapravo je upravo suprotno. Elektrošokovima se rešava hard wired, dakle urođeni problem, a ne kulturni.
tadejus tadejus 10:54 15.08.2017

Re: Blog

Predrag Brajovic
pa sad sama vidi koji ti je motiv..



dobro de, nek ne gleda sama, pomozi joj ti..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:02 15.08.2017

Re: Blog

dobro de, nek ne gleda sama, pomozi joj ti..

Па она гледа као да је неко мушко, а не женско.
Но, добро, морам да радим :)
tyson tyson 13:54 15.08.2017

Re: Blog

apacherosepeacock
Ne, nije naravno iskljucivo zenski posao na checkpoint, htela sam da kazem da ih ne guraju na kancelarijske poslove za vreme odsluzenja vojnog roka kad su sposobne za one najodgovornije.

Tyson BTW si gledala "Zero Motivation" film?


Nisam ali vidim sta je tema. (radije pogledam dokumentarce)

Pa svakako da ima i onih kojima je motivacija niska, ima i onih koji nece uopste u IDF, ni civilno, ortodoksi na primer..

Ma, žene su (u filmu) isključivo u administraciji i kancelariji


principessa_etrusca principessa_etrusca 15:07 15.08.2017

Re: Blog

pa kako odakle?
ako je de facto stanje da žena na mjestima odlučivanja nema..
i ako je de facto stanje da žene nisu toliko inferiorne u odlučivanju da bi to bilo jedino meritokratsko rješenje..
onda postoje samo dva izbora..
ili prihvataš de facto stanje (podržavaš inferioran položaj žena)
ili predlažeš kako da se to stanje izmjeni..

NIKO NIGDJE nije rekao da je pravi a pogotovo ne jedini način pozitivna diskriminacija..
ali ti si usmjerila svu energiju da argumentuješ protiv tog rješenja (što i nije posebno teško)..
pa sad sama vidi koji ti je motiv..

Па онда се слажемо око позитивне дискриминације! Што не рече раније, сестро!

А што се промене тиче, ја сам за природан, органски начин јер само тако нећемо имати погрешне жене на погрешним местима. (Никакво "гласајте за мене јер сам жена".)
princi princi 15:26 15.08.2017

Re: Blog

Па онда се слажемо око позитивне дискриминације!

Iskreno, ali baš ničeg nema pogrešnog oko oročene pozitivne diskriminacije. Pozitivna diskriminacija je upravo priznanje društva da su postojeće statusne razlike posledica kulturne represije nad manjinama ili određenim društvenim grupama. Ono što nema smisla je pozitivna diskriminacija koja se odugovlači unedogled. Naravno, ovo oročavanje zahteva fer i unbiased statistička merenja populacija, a to uopšte nije trivijalan posao.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:42 15.08.2017

Re: Blog

princi
Па онда се слажемо око позитивне дискриминације!

Iskreno, ali baš ničeg nema pogrešnog oko oročene pozitivne diskriminacije. Pozitivna diskriminacija je upravo priznanje društva da su postojeće statusne razlike posledica kulturne represije nad manjinama ili određenim društvenim grupama. Ono što nema smisla je pozitivna diskriminacija koja se odugovlači unedogled. Naravno, ovo oročavanje zahteva fer i unbiased statistička merenja populacija, a to uopšte nije trivijalan posao.

Како то конкретно замишљаш? Које групе би фаворизовао и на који начин?
emsiemsi emsiemsi 17:35 15.08.2017

Re: Blog

principessa_etrusca
princi
Па онда се слажемо око позитивне дискриминације!

Iskreno, ali baš ničeg nema pogrešnog oko oročene pozitivne diskriminacije. Pozitivna diskriminacija je upravo priznanje društva da su postojeće statusne razlike posledica kulturne represije nad manjinama ili određenim društvenim grupama. Ono što nema smisla je pozitivna diskriminacija koja se odugovlači unedogled. Naravno, ovo oročavanje zahteva fer i unbiased statistička merenja populacija, a to uopšte nije trivijalan posao.

Како то конкретно замишљаш? Које групе би фаворизовао и на који начин?

Ја бих фаворизовао Србе, а Српкиње још додатно.
Чини ми се да су те групе дискриминисане (и) превише.
Milan Novković Milan Novković 18:51 15.08.2017

Re: Blog

Predrag Brajovic
The Female Brain argues that men and women are inherently and neurologically different. She asserts that a greater proportion of neuronal space in females is allocated to communication, empathy, and nurturing, largely driven by the presence of female hormones such as estrogen and progesterone, coupled with a comparative decrease in androgens in the womb. On the other hand, men, according to her, have a natural affinity towards building and map-reading, stemming from their greater visuospatial skills, as well as higher levels of aggression driven by increased testosterone. It should be noted that Brizendine’s book has been widely criticized for being too broad-sweeping, as well as receiving the much more serious accusation of being largely unfounded and based upon erroneous or unsupporting academic papers from which she takes her references.

Dobro, ovim putem smo došli do kraja - ja sam bio svestan mana njenog pisanja i pre kupovine, ali meni to ne smeta pošto sma "risk-seeking" individualac.

Imamo mi nešto kod ovih naših klijenata što su pri investiranju što se zove RAROC - Risk Adjusted Return On Capital - zaradiš nešto, ali koliko si "uspešan" zavisi i od toga koliko si rizikovao - jako mnogo pa imao sreće, ili jako malo ali si genije, uvek bio u pravu, pa postigao isti return, recimo veliki.

To posle postaje dosta komplikovano između ekstrema zbog "gut feelinga", koji je često inteligencija, naš instinct, ali nemušna (knjiga Blink, prevedena tu kao Tren ide popularno na te temice odavno, iako je čak ni neki neurolozi, pshiholozi, ... nisu pročitali ni danas pa još uvek izmišljaju toplu vodu u nekim radovima - simpa polpularno čitanje, ima takvih sad puno.

Znači, meni je ona, ova žena, ok i pored svih mana, da sad ne razlažem to više.

Ali vidi ovo:

- Pol u životinjskim vrstama je uglavnom strašno traćenje resursa po nekom nultom evolutivnom "aksiomu" - tj rodi se dečak i on je, na neki način, čisti evolutivni škart pošto ne ume da rađa i sam bebe, samo troši resurse

- Pa je moje sitno, provokativno pitanje (jako staro u evoluciji) - zbog čega, po tvom mišljenju, uopšte postoje polovi? Kako se to uklapa u evolutivnu "fitness function".

Ovo što ja "guram", specijalizacija kao vanredno bitna, zbog razlika, zašto, po osećaju ako nisi čitao o tome, evolucija prosto nije ženama dala veći "gabarit", pa čvršće mišiće, ako je ostalo sve isto, i ostavila ih da se razmnožavaju aseksualno - čemu uošte ovo teško i "neuredno" petljanje od sexa?

Jes da "The Tangled Bank Hypothesis", frka, konkurencija, ovo oko čega se ja vrtim, pa ultimativna potreba za što boljim znanjem okoline, koja "vuče" još na Darvina (on je, doduše, maznuo dosta ideja, čak i od dede, Getea, raznih ...), mnogi su voleli ideju pa napustili, neki gotive usporenu evoluciju, neki popravljanje oštećenja na genima ... al sve je, nekako, moglo i bez tolikog "traćenja" evolutivnih "para" na dečake ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:40 15.08.2017

Re: Blog

Dobro, ovim putem smo došli do kraja - ja sam bio svestan mana njenog pisanja i pre kupovine, ali meni to ne smeta pošto sma "risk-seeking" individualac.

Ма, узео сам да читам књигу.

И страшно се све време нервирам. Да јој оставим стил по страни, читам на хрватском, али ево како то изгледа на том језику:

ОКСИТОЦИН -- пахуљасти мачић који преде; мазна, брижна богиња Земља; добра вјештица Глинда у Чаробањаку из Оза.

Но њено неразумевање шта неки подаци и изведена истраживања могу СВЕ да значе,
КАКО СВЕ могу да се тумаче
, то ми је фасцинантно. Просто, једно булдожер-једносмерно тумачење ствари, с циљем да се установе некакви чврсти костури тумачења полних разлика и њихове номенклатуре.

На колико су равни неке ствари нетачне (нелогичне) или натегнуте или олако изречене, заиста сам збуњен. Просто, за мене њена књига нема научни rigour, како се већ то на српском каже. Због неких сам ствари скакао с столице:

Жена ће можда памтити и најмање појединости с њихових првих састанака као и њихове највеће свађе, док ће их се њихови мужеви једва сјећати.


Мој утисак је да је Луан, прво, осмислила слику, дала образац, а онда све што јој је дошло под руку гледало да у то уклопи. Друго, она је пренебрегавала сложена међудејства, двојаке-тројаке-стојаке улоге хормона, који се остварују у различитим контекстима. Понављам као пример: окситоцин јесте bonding хормон, али он је, истовремено, хормон себичности унутар групе, оно што ограничава емотивни ангажман на једну задату заједницу, значи -- препрека је алтруизму. Дакле, ИСТОВРЕМЕНО хормон и љубави и себичности, у зависности од контекста. Зато стално вичем (по узору на Саполског) -- дајте да видимо контекст!

Невероватно ми је да такве ствари не разуме. Имам вере да је књига настала мало прерано, пре више од десет година (значи, баратала је материјалом од пре 20 година, вероватно), а у међувремену су се ствари помало разбистриле. Утолико је њена "кривица" мања, а ја неодмерено строг.

Нисам размишљао о половима, мада на жене често и лепо мислим. Но полови, овако ad hoc, та специјализација на мушко и женско, обезбеђују оно што еволуцију интересује -- генску и другу разноврсност, matchovanje најмање два генска poola. И то даје робусност систему -- не ограничава га на један извор особина, на један set особина, који би у својој дугорочној перпетуацији били подложнији шоковима које доноси средина неголи неки разноврснији, особинам богатији систем. Што униформнији систем, то је он више подложан, у кризној ситуацији, потпуном нестанку и страдању. Природа воли развноврсност, обиље. Она се обиљем и брани, не најбољим и најјачим, најпаметнијим итд појединцима. (Зато одоше диносауруси, сила страшна, а остадоше они који су тоj наступелој промени били вичнији. А фора је што нико не зна каква ће следећа промена да уследи, она је random, па природа "обезбеди" довољно велики pool да се од свакојакое random пошасти одбрани, понуди за њу решење из постојећег poola.)

Но, просто, пошто постоје и животиње и организми којима не треба други пол за разможавање, наш двополни свет је тек производ trial and error or success еволуцијских искушењa, један smer који се одржао. А могaо је да успе и онај други, једнополни, али биће да је он нестабилнији, подложнији потпуној пропасти?
Milan Novković Milan Novković 20:15 15.08.2017

Re: Blog

Predrag Brajovic
Нисам размишљао о половима, мада на жене често и лепо мислим. Но полови, овако ad hoc, та специјализација на мушко и женско, обезбеђују оно што еволуцију интересује -- генску и другу разноврсност, matchovanje најмање два генска poola. И то даје робусност систему -- не ограничава га на један извор особина, који би у својој дугорочној перпетуацији били подложнији шоковима које доноси средина. Што униформнији систем, то је он више подложан, у кризној ситуацији, потпуном нестанку и страдању. Природа воли развноврсност, обиље. Она се обиљем и брани, не најбољим и најјачим, најпаметнијим итд појединцима. (Зато одоше диносауруси, сила страшна, а остадоше они који су тои наступелој промени били вичнији. А фора је што нико не зна каква ће промена да уследи, она је random, па природа "обезбеди" довољно велики pool да се од свакојакое random пошасти одбрани, да за њу да решење.)

Но, просто, пошто постоје и животиње и организми којима не треба други пол за разможавање, наш двополни свет је тек производ trial and error or success еволуцијских искушењa, један smer који се одржао. А могaо је да успе и онај други, једнополни, али биће да је он нестабилнији, подложнији потпуној пропасти.

Knjiga je popularna, naučni rigor joj nije cilj.

A evolucija - muškarac koji ne može da rađa je neverovatan "trošak", to je jako davno, kad je počelo delenje na polove (pre pola milijarde godina, valjda), bilo "neoprostivo".

Raznolikost je mogla da se postigne i ostane samo sa ženama, jedna drugu oplođuju, a obe rađaju - znači dupli resours-efikasniji pristup održanju vrste.

Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:19 15.08.2017

Re: Blog

Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Па, мора неко да придржи капут жени, зна се!
Не знам, немам идеје, слушам?
Milan Novković Milan Novković 20:19 15.08.2017

Re: Blog

Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Ili, npr (ovakva pitanja su dobro zezanje) zašto evolucija nije dala i ženama istu fizičku snagu, npr, pa kad nalete na siledžiju zveknu ga po sred tintare
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:26 15.08.2017

Re: Blog

Milan Novković
Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Ili, npr (ovakva pitanja su dobro zezanje) zašto evolucija nije dala i ženama istu fizičku snagu, npr, pa kad nalete na siledžiju zveknu ga po sred tintare

Добро, бре, Милане, не мораш баш пет-шест кругова да оптрчиш?!
Слушамо.
Milan Novković Milan Novković 20:32 15.08.2017

Re: Blog

Predrag Brajovic
Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Па, мора неко да придржи капут жени, зна се!
Не знам, немам идеје, слушам?

Milan Novković
Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Ili, npr (ovakva pitanja su dobro zezanje) zašto evolucija nije dala i ženama istu fizičku snagu, npr, pa kad nalete na siledžiju zveknu ga po sred tintare

Zbog specijalizacije - da nam u 24 sata dnevno ograničenja i interesi ne budu isti, u proseku, evolucija je u co-evolutivnom, adjacent-possible maniru pomerila pomalo našu evoluciju.

Ako te interesuje istraživački rigour i ahead of the curve genije, sad kad sam spomenuo adjacent-possible, imaš, npr Stuart Kaufmana. Evo trivijalizovanog primera (sve je uglavnom trivijalizovano, tj ne zna se, nego si polako napreduje):

- Daš muškarcima više mišića

- Adjacent possible diktira da žena, da bi povratila ravnotežu, kroz hiljdae generacija mora da "smisli" nešto drugo:

1. Ograničava, opet u adjacent-possible maniru, siledžijama prostor tako što ih izbegava (do neke ravnoteže, nije luda ni za aseksualno slabašnima) pa im geni slabije idu u budućnost.

2. Postaje sve pametnija - prosto - pametnije lakše zaobiđu siledžije.

Samo zbog muških mišića, nagađam, naravno, možeš, npr, da tvrdiš da je u preko 50% situacija, u okeanima situacija, žena pametnija, ima viši IQ, da bi kompenzirala mušku silu donekle.

Civilizacija, napredak i vrednosti, naravno, talasaju pomalo sve to (interesantna oblast je i dinamika pomeranja uloga žena i muškaraca kroz kraće periode, iz evolutivne perspektive, nekoliko stotina, ili hiljada godina, pa razbacano geografski i po kulturama).
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:33 15.08.2017

Re: Blog

A evolucija - muškarac koji ne može da rađa je neverovatan "trošak", to je jako davno, kad je počelo delenje na polove (pre pola milijarde godina, valjda), bilo "neoprostivo".

Природа се изгледа брине и за тај трошак:

Scientists from the U.S. Fish and Wildlife Service and the U.S. Geological Survey studied fish in 19 national wildlife refuges in the U.S. Northeast, including Missisquoi. Their conclusion: An astonishing 60 to 100 percent of all the male smallmouth bass they examined had female egg cells growing in their testes.

Scientists call this condition intersex, and while its exact causes are unknown, it’s been linked to manmade, environmental chemicals that mimic or block sex hormones.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:41 15.08.2017

Re: Blog

Природа се изгледа брине и за тај трошак:

floki floki 22:17 15.08.2017

Re: Blog

evo kod mene na bausteli vec skoro godinu dana sve vrvi od muskaraca a ni jedne jedine zene nema da radi...

mislim, sta bi falilo da upravljaju kranom, voze bager, onaj kamion mikser sa betonom, zidaju, redjaju crep na krovu, malterisu, lepe plocice, stavljaju parket, razvlace kablove, krece zidove...

pa stvarno nije fer, moralo bi makar 30-40% zena tu da bude... zar to isto nije diskriminacija?
Milan Novković Milan Novković 23:18 15.08.2017

Re: Blog

Predrag Brajovic
Природа се изгледа брине и за тај трошак:


Priroda, ljudi, co-evoluiramo (gde stavi ovaj clip, došao kući mrtav umoran i ufati žena da me propituje istoriju, jedva sam se otresao napasti, i iskamčio sladoled

A evolucija - ono moje gore sa polovima je moja "prva ljubav", pre 20-30 godina. Ona polako gubi sledbenike, s razlogom, tj ima dosta razloga, ali ni jedna teorija ne daje posebno ubedljiv odgovor.

Simpa zagonetka, a odgovor je, kao i često, najverovatnije u "mixed" metodologijama.

Zaštita genoma je u samom vrhu, zaista, tj prebrza evolucija je jako opasna zato što kod kompleknih organizama treba previše vremena da bi dala rezultate, a ozonski omotač, zagađen vazduh, ... mogu da se dese preko evolutivne noći.

Dobro, taj genetski crossover koji pomaže da se oštećenja priguše kako idu u budućnost bi mogao da se dešava i između dve ćelije iz dve različite ženske osobe, ali je interesantno primetiti, kao jedna sitna specijalizacija, da ovako, sa polovima, imamo žensku menopauzu koja dolazi ranije, skro sigurno u ime zaustavljanja kumulativnih oštećenja na genomu, između ostalog, dok svoje dobre gene žena u budućnost šalje preko dece, a preko sinova, ili ćerkinih sinova, im daje produženu ulogu u vremenu, produženu šansu.

Ipak, cena imanja mužjaka za evoluciju jeste ogromna, pa su polovi velika tajna, pogotovo ako zamislimo vremen pre više stotina miliona godina, 400+, npr, kada je sve to počelo da se dešava, kada su organizmi bili mnogo prostiji.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:29 16.08.2017

Re: Blog

floki
evo kod mene na bausteli vec skoro godinu dana sve vrvi od muskaraca a ni jedne jedine zene nema da radi...

mislim, sta bi falilo da upravljaju kranom, voze bager, onaj kamion mikser sa betonom, zidaju, redjaju crep na krovu, malterisu, lepe plocice, stavljaju parket, razvlace kablove, krece zidove...

pa stvarno nije fer, moralo bi makar 30-40% zena tu da bude... zar to isto nije diskriminacija?

Москва 1969.



Ја ћу, можда, излизати језик док покажем и неког случајно не убедим колико су неке ствари социјални конструкти искључиво.
emsiemsi emsiemsi 06:59 16.08.2017

Re: Blog

Milan Novković
Predrag Brajovic
Природа се изгледа брине и за тај трошак:


Priroda, ljudi, co-evoluiramo (gde stavi ovaj clip, došao kući mrtav umoran i ufati žena da me propituje istoriju, jedva sam se otresao napasti, i iskamčio sladoled
...

Шта значи то 'цо-еволуирамо'?
Да ли је то нека мода или нешто посебно, одвојено од еволуције ?
alselone alselone 07:02 16.08.2017

Re: Blog

Ја ћу, можда, излизати језик док покажем и неког случајно не убедим колико су неке ствари социјални конструкти искључиво.


A neke i ne nego odredjene genetikom.
floki floki 07:03 16.08.2017

Re: Blog

i onda kazu da je komunizam bio nazadan... :)

ovde na "trulom zapadu" se ovakve pojave mere maksimalno u promilima...
za skoro 15 godina nisam video 2 ili 3 zene da voze bus, kamion nikad, baustela u bilo kom obliku isto nikad...

mislim, zasto, na primer, ne bi bar 30% radnika za asfaltiranje puteva bile zene?

kad treba da se progura neki procenat u upravnom odboru, onda se glasno cuju zahtevi... a kad treba lopata u ruke, nece niko...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:26 16.08.2017

Re: Blog

A neke i ne nego odredjene genetikom

Шта, конкретно, осим лактације и рађања?
Па да пробам да ти дајем контра примере.
Као ово: жене грађевински радници. Или, на Исланду жене доминатни математичари, мислим да су и банкари.

Ако ћеш будалштине типа оних како се мушкарци не сећају својих првих састанака а жене сећају, и не мораш баш.

(Та будалаштина проистиче из овог: социјални конструкт је и "већа партнерска емотивност" жена, које се "доказује" и подсећањем на прве састанке с партнером. Женска социјална улога намеће тај образац. Бризандин ју је просто, без преиспитивања, прихватила. Наравно, ја се сећам готово свих детаља првог састанка , као ретко које епизоде из свог живота. Докторе, да ли сам ја жена?)

P.S.
У науци довољан је један случај који неку теорију оповргава па да се та теорија одбаци. Колико случајава овде треба да подастремо, када су жене у питању?

EDIT:
6 Modern Societies Where Women Rule

1. MOSUO
Living near the border of Tibet in the Yunnan and Sichuan provinces, the Mosuo are perhaps the most famous matrilineal society. The Chinese government officially classifies them as part of another ethnic minority known as the Naxi, but the two are distinct in both culture and language.

The Mosuo live with extended family in large households; at the head of each is a matriarch. Lineage is traced through the female side of the family, and property is passed down along the same matriline. Mosuo women typically handle business decisions and men handle politics. Children are raised in the mother's households and take her name.

The Mosuo have what's called “walking marriages." There is no institution of marriage; rather, women choose their partners by literally walking to the man’s home and the couples never live together. Since children always remains in the mother’s care, sometimes the father plays little role in the upbringing. In some cases, the father's identity is not even known. Instead, the male’s childrearing responsibilities remain in his own matrilineal household.


Итд.

Како су ова друштва могућа, да победе биологију, и да се у њима мушкарци покажу као инфериорни ако биологија налаже другачије?
floki floki 07:47 16.08.2017

Re: Blog

жене доминатни математичари, мислим да су и банкари.


jel ima negde da su dominantni varioci ili vodoinstalateri?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:51 16.08.2017

Re: Blog

jel ima negde da su dominantni varioci ili vodoinstalateri?

Мислим да је жена варилаца и водоинсталатера било у Русији.
И у Америци, током Другoг рата.
Да ли су биле и доминантне?
Не знам, не верујем.

1942. Америка


Jaril Jaril 08:05 16.08.2017

Re: Blog

Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Зато што еволуција није савршено божанство па да су јој сви резултати савршени. Нису чак ни оптимални. Него су тек довољно добри. Тренутно.
floki floki 08:10 16.08.2017

Re: Blog

rusija/sssr iz perioda posle drugog svetskog rata je prilican izuzetak...
em je strasan broj muskaraca stradao pa ih svugde falilo, em je sve bilo sruseno pa je trebalo uzasno mnogo rada da se sve obnovi (i nemacke zene su skupljale cigle iz rusevina za obnovu...), em jos komunizam...

ovde po nemackoj ima diskusija o tim procentima zena na kojekavim pozicijama...
ali samo kad treba neka fina pozicija da se zauzme... za kramp i lopatu niko ne stoji u redu koliko vidim, svi bi tu tudju grbacu da podmetnu, pa i zene sto traze "ravnopravnost"...

ono sto je totalno idiotski od strane mnogih poslodavaca je da zenama plate manje para nego muskarcima za isti obavljeni posao...
Milan Novković Milan Novković 08:16 16.08.2017

Re: Blog

emsiemsi
Milan Novković
Predrag Brajovic
Природа се изгледа брине и за тај трошак:


Priroda, ljudi, co-evoluiramo (gde stavi ovaj clip, došao kući mrtav umoran i ufati žena da me propituje istoriju, jedva sam se otresao napasti, i iskamčio sladoled
...

Шта значи то 'цо-еволуирамо'?
Да ли је то нека мода или нешто посебно, одвојено од еволуције ?

Nije ni moda ni odvojeno od evolucije, Emsi.

Ja sam počeo više da je koristim posle kjnige Investigations, što je napisao Stuart Kauffman, i on "insistira" da koristimo reč coevolution

On je baš faca, pa ti je ovo gore njegovo ime i link - a knjiga je posebno interesantna za pročitati.

Ako si, kojim slučajem, na granici naglašenog interesovanja za koevoluciju samo ovaj Wiki prilog će ti biti dovoljan da kažeš wow, i počneš više da "rovariš"
alselone alselone 08:17 16.08.2017

Re: Blog

Шта, конкретно, осим лактације и рађања?


Ma ti mene zezaš Peđo šeretu stari.
Milan Novković Milan Novković 08:21 16.08.2017

Re: Blog

Jaril
Ipak, evolucija napravi i muškarce, zašto?!

Зато што еволуција није савршено божанство па да су јој сви резултати савршени. Нису чак ни оптимални. Него су тек довољно добри. Тренутно.

Evolucija ne pravi ovakve "greške", pa ih onda ostavlja 400 miliona godina

Da je cena muškarca bila previsoka, na kog se "traći" 50% resursa, zbrisala bi ga evolucija u prvim hiljadama godina već

Što ne znači da nas neći zbrisati polako, kako intenzivno pomeramo fitness landscape u coevolutivnom maniru.
Milan Novković Milan Novković 08:26 16.08.2017

Re: Blog

alselone
Шта, конкретно, осим лактације и рађања?


Ma ti mene zezaš Peđo šeretu stari.

Alse, zeza Predrag, to stoji - u Y hromozomu imamo bar 200 gena i svi su expressed, nači rade "nešto".

Nažalost, al nemoj da mu kažeš, Y hromozom se munjevito menja, i gubimo gene suludo brzo - za desetak miliona godina, ako ništa ne uradimo, ćemo ih sve izgubiti.

Tako, trebalo bi se baciti u akciju, blogovanjem samo traćimo vreme
Jaril Jaril 08:36 16.08.2017

Re: Blog

Da je cena muškarca bila previsoka, na kog se "traći" 50% resursa, zbrisala bi ga evolucija u prvim hiljadama godina već


Мислим да је ово прецењивање самоосмишљености еволуције. Еволуција је random shooting, па ако прође прође.
alselone alselone 08:39 16.08.2017

Re: Blog

У науци довољан је један случај који неку теорију оповргава па да се та теорија одбаци.

Jeste u fizici. Ljudsko ponasanje je malo kompleksnije i tu se ne bavi pojedinacnim slucajevima nego gausovom raspodelom, ne analizira se jedna jedinka nego vrsta, sredina krive.
alselone alselone 08:40 16.08.2017

Re: Blog

Tako, trebalo bi se baciti u akciju, blogovanjem samo traćimo vreme


Da, blogovanje je sve vise postalo tracenje vremena. Dolazim i dalje po nekoj idiotskoj navici, ni sam ne znam zasto.
Jaril Jaril 08:42 16.08.2017

Re: Blog


mislim, zasto, na primer, ne bi bar 30% radnika za asfaltiranje puteva bile zene?


Можда због бјути стандарда? Који јесу социјални конструкти, а на које се примају и мушкарци и жене. Додамо на то и хиперсексуализованост медија и онда је јасно зашто ако нека девојка и добије идеју да ради на асфалту, та идеја буде затрта у самом настанку.

Друштвене околности су превише сложене да би се свеле на једну димензију, као што је и неуробиологија превише сложена да би се свела на једну димензију: мушки мозак - женски мозак.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:50 16.08.2017

Re: Blog

nego gausovom raspodelom,

Ах, то, људско понашање дакле, ми на тој Гаусовој криви испољавања људског понашања померамо ствари на једну или другу страну, ствари нису зацртане, што одмах не кажеш?!
Па 'ајде да их мало померимо, само сад на другу страну.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:58 16.08.2017

Re: Blog

Горе сам ставила мали цитат о десетинама врста риба у Северној Америци из чланка на какве налетим повремено током последњих година у Нешнел Џиогрфику или Сајентифик Американу, а а описује појаву која је запажена и истраживана и код алигатори на Флориди, и код неких врста корњача. Сада немам времена да налазим још цитата. Ствар је у томе да се мужјаци феминизују и код риба се јављају јаја у тестисима и сл. и говори се о "интерсексу". Слично је са алигаторима, при чему је огроман проценат њихове мужјачке флоридске популације претрпео промене. Шта се ту дешава?
maksa83 maksa83 09:06 16.08.2017

Re: Blog

Ствар је у томе да се мужјаци феминизују

E, estečuli za trilogiju Three Body Problem?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:11 16.08.2017

Re: Blog

Ствар је у томе да се мужјаци феминизују и код риба се јављају јаја у тестисима и сл. и говори се о "интерсексу".

Трећи пол.
Ко не погледа филмић испод, зезнуће се:
tadejus tadejus 09:42 16.08.2017

Re: Blog

floki
ono sto je totalno idiotski od strane mnogih poslodavaca je da zenama plate manje para nego muskarcima za isti obavljeni posao...


pa ovo je zaista šokantno s obzirom da ti (koji kanda sebe držiš za čovjeka obrazovanog, informisanog i širokih shvatanja) možeš da izjaviš ovo

floki
za kramp i lopatu niko ne stoji u redu koliko vidim, svi bi tu tudju grbacu da podmetnu, pa izene sto traze "ravnopravnost"...
floki floki 10:57 16.08.2017

Re: Blog

sto, sta fali krampu i lopati, kako muskarci mogu? :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:32 16.08.2017

Re: Blog

ni sam ne znam zasto (овде долзим).

Можда да би неке ствари боље разумео?
Рецимо, тестостерон и агресију.

49 41 49 41 18:41 14.08.2017

Polaganje ispita

Ako imam nekoga da me "podmiruje" u doba ispita, polozih sve.
Ako ne, sve popadah.

Pozali mi se ona drugaski na fakultetu.
emsiemsi emsiemsi 21:12 14.08.2017

Re: Polaganje ispita

49 41
Ako imam nekoga da me "podmiruje" u doba ispita, polozih sve.
Ako ne, sve popadah.

Pozali mi se ona drugaski na fakultetu.

Па добро, да ли си јој се нашао - да јој помогнеш у полагању испита !?
Реци сада или заувек ћути !
49 41 49 41 22:57 14.08.2017

Re: Polaganje ispita

emsiemsi
49 41
Ako imam nekoga da me "podmiruje" u doba ispita, polozih sve.
Ako ne, sve popadah.

Pozali mi se ona drugaski na fakultetu.

Па добро, да ли си јој се нашао - да јој помогнеш у полагању испита !?
Реци сада или заувек ћути !


Bio sam "probirach", kako me majka nazivala; bio i ostao!

Moje Ustavno, seksuano i moralno pravo.

Bio i ostao!

P.S.
Njegos, fino kaze; ako iskra nadje "udar" u kamenu?!?
Jednoj davno rekoh, jedne kasne noci; ako budes nezna-nocas; "mlatnu cu te" 3 x!
Ako ne, zajebala si se.

Zacepih joj usta, grohotnog smeha; da ne budimo usnule ljude.
emsiemsi emsiemsi 12:17 15.08.2017

Re: Polaganje ispita

49 41
...

P.S.
[b]Njegos, fino kaze; ako iskra nadje "udar" u kamenu?!?[/b]
Jednoj davno rekoh, jedne kasne noci; ako budes nezna-nocas; "mlatnu cu te" 3 x!
Ako ne, zajebala si se.

Zacepih joj usta, grohotnog smeha; da ne budimo usnule ljude.

Његош је сигурно рекао да та 3 пута морају да буду без вађења.
49 41 49 41 00:54 17.08.2017

"NOĆNE VEŠTICE"

http://www.blic.rs/riznica/istorije/nocne-vestice-ove-zene-su-gospodarile-nebom-i-nacistima-uterivale-strah-u-kosti/dp0hdhb

i puk snajperista, sastavljen od 2000 devojaka (20-24 god.)
Zene imaju sporiji otkucaj srca u odnosu na muskarce; vecu koncentraciju zbog toga i daleko bolje rezultate kao snajperisti.

Ne secam se da je neko musko bilo osvajalo medalje u streljastvu; sa naseg podrucja.
Sve zenskinje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana