Život

Crče pas!

tasadebeli RSS / 24.08.2017. u 20:04

„То лице што није лице, ти дани што нису дани,
Ти дани рањених лица, та лица као табани;
Трње им не може ништа и ништа - удари...
А свако од туге за дан као век читав остари"

 

Током оних бурних деведесетих почео сам да одлазим у једно шумадијско село у близини Смедеревске Паланке, на путу ка Тополи. И данас одлазим тамо. На први поглед сам се заљубио у тај крај Србије. Предивни предели, са благо заталасаним брдима на којима су виногради и воћњаци, са њивама у подножју тих брда на којима се на благом ветру таласају жито, кукуруз или сунцокрет. Са две реке, Кубршницом и Јасеницом, богат је лековитим изворима воде.

Кажу да је у доба деспота Стефана Лазаревића ту био смештен лазарет за лечење болесника, а постоје и записи и трагови о некадашој средњовековној тврђави Некудим о чијем постојању и данас имамо један од доказа у називу једног од села у том крају које се зове Придворице.

Захвалан сам неизмерно онима који су ме тамо одвели први пут и баш сам много заволео тај крај и те људе који тамо живе.

 

 

 

 

У том селу је тада, током деведесетих, живео и Бата Веља, даљи рођак, фамилија моје жене. Сељак, годиште мог ћалета.

Са Бата Вељом сам увек волео да проводим време, да му помажем око скупљања сена, окопавања винограда, терања стоке,...

А волео сам да му помажем јер смо вазда, уз рад, причали много о свему и свачему и од њега сам тада чуо много тога занимљивог, нарочито из тог периода који је Бата Веља захватио својим животом у Србији и Југославији у 20. веку, а што се не може пронаћи у историјским уџбеницима и нечијим објављеним мемоарима.

(Данас у српским школама постоји и изборни предмет који се зове Свакодневни живот у прошлости, а који би по свом програму био некако и најближи ономе што сам тада слушао од Бата Веље.)

Иако са само четири разреда основне школе, Бата Веља је био необично виспрен човек, сасвим добро обавештен ако се то може рећи за било кога од нас у Србији, и умео је да увек врло кратко и сталожено, у једноставним реченицама, извуче закључак из информација (неки кажу да је та моћ синтезе после анализе добијених подататка уједно и највиши ступањ интелигенције), кратак и јасан, али зато прецизан и тачан толико да уме понекад да заболи оног на кога се односи. Ја и дан-данас Бата Вељу сматрам једним од три најинтелигентнија човека које сам икада упознао у свом животу. (Остала двојица су били професори универзитета.)

Рецимо, сећам се како је Велимир, Веља, свог сина, галамџију, пред једне изборе током тих деведесетих ућуткао речима:"Куј, бре? Радикали да дођу на влас'? Па сви да идемо без гаћа! Ћут', бре, будало!"

Ја бољу анализу тадашње политичке ситуације нисам чуо ни од оних силних београдских школованих политичких аналитичара тог доба који нису излазили из студија разних телевизија говорећи нам важно о демократији и Србији и светској ситуацији док једним оком меркају себе у монитору питајући се да ли добро изгледају док просипају своје мудрости широкој популацији.

И, не само то, него, као што рекох, свакојаке приче из прошлости, свашта сам тада чуо занимљивог од Бата Веље. Занимљивог барем мени, Титовом пиониру рођеном у Београду и одраслом на Отписанима, Бици на Неретви и Сутјесци и некоме ко је све до свога одласка у ЈНА после завршене гимназије дубоко веровао да је читава СФРЈ као и Кнез Михајлова, углађена, фина, цивилизована, са неонским рекламама, иностраним гостима на ФЕСТ-у и неким насмејаним људима који уживају у животу.

Рецимо, од Бата Веље сам слушао како су изгледале те мобилизације у грађанском рату који је текао у Србији и међу Србима и осталим Југословенима, а који је био подвучен под тепих Другог светског рата и борбе за ослобођење од окупације. Он ми је причао како су њега сваке године мобилисали мало партизани, па би он побегао, па мало четници, па би он опет побегао, па онда опет партизани итд. Рат је, срећом, завршио на победничкој страни ослобађајући будућу Титославију све до Изоле.

Он ми је причао како су после рата замењивали оне старе паре за нове Титове динаре, па сам од њега, рецимо, чуо како се један нови динар добијао за три Недићева динара и за две усташке куне.

Од њега сам чуо и како је Србија изашла из тог Другог светског рата, у каквом стању, колико су на селу били сиромашни, и пре и после рата.

И није Бата Веља ништа прећуткивао нити искривљавао истину причајући о том добу у Србији у жељи да истину прилагоди својим ставовима, уверењима, размишљањима. Није спиновао, како би то данас рекли, иако му нико није плаћао да говори то што говори.

Понављао је често да се квалитет живота у српском селу заиста подигао почев од краја шездесетих година прошлога века и да се могло од тада па до распада СФРЈ сасвим лепо живети од земље и на земљи причајући ми о колонама камиона из Словеније, Хрватске, Црне Горе, Македоније, Босне и Херцеговине који чекају на утовар испред локалног силоса са житом покупљеним на тим њивама око нас у које гледамо док причамо.

(Данас су ти силоси у том крају углавном полупразни.)

Једном приликом затекао сам се са Бата Вељом на локалном сеоском извору киселе воде где смо дошли да захватимо мало и да однесемо у виноград који треба окопавати тог дана на падини брда изнад извора.

Виноград удаљен од куће неких 4-5 километара, па се често ноћу спавало у склепаној колибици у винограду да се не би губило време у путу до куће и да би се сутрадан изјутра рано наставило с послом. Изнад брда на чијој је падини виноград, ноћу још само широко небо препуно звезда и ништа више. Чак ни авиони нису тада летели тако често као данас, време санкција је то било, па је човек могао ноћу, кад се пружи на земљу испред колибе баш да буде сам са собом.

Елем, сиђосмо нас двојица из винограда до извора да захватимо мало воде. Појавио се баш тада на том извору и неки Бата Вељин исписник из села који је такође дошао да захвати воду да има док ради на својој њиви у подножју брда.

И док сам ја као најмлађи чучао поред извора и обојици пунио водом чутурице (војничке, изгребане, мало зарђале споља, са траговима СМБ боје на њима), двојица стараца су села на камен поред извора, ослонили браде на штапове (већ су се обојица тешко кретала, али их то није спречавало да раде у винограду, на њиви), чекајући да им ја наточим чутурице. Лица им изборана, испрале их кише, ишибали ветрови, испекло сунце. Седа коса, седи бркови, шајкаче на главама, опанци на ногама.

И распричали се њих двојица. О свему и свачему, о летини, ценама ђубрива, деловима за трактор,...

У једном моменту заћуташе обојица. После краће паузе сетише се и неког Милорада, такође њиховог исписника из њиховог села, са којим су заједно и ишли у та прва четири разреда основне школе јер се даље нико од њих и није школовао.

Милорад је иначе био комуниста, комесар сеоски који је после 1945. све у њиховом селу држао под будним оком, пријављивао их „тамо где треба", утеривао их у задруге, отимао им жито, тукао их воловском жилом, држао им деценијама испред задруге запаљиве говоре пуне меда и млека што се и није баш слагало са сликом стварности око њих...

Касније, почетком деведесетих, Милорад је постао по аутоматизму члан Социјалистичке партије Србије и опет је држао запаљиве говоре, овај пут у месној заједници и овај пут о решавању српског националног питања на просторима СФРЈ која се распала пар година раније и у којој је грађански рат још увек трајао.

Причао је мени Бата Веља, присећајући се разних доба кроз која је прошла Србија и његов живот у тој и таквој Србији, понеки пут и о том Милораду, па сам зато одмах знао о коме то два старца причају.

Углавном, да се вратим из ретроспективе у тренутак о којем причам.

Седе часне старине на камену, браде ослонили на дршке штапова, ниједан мишић на лицу им се не мрда да би наговестио шта мисле у том тренутку, кад Бата Вељин исписник проговори после те краће паузе и тишине:

- Је л', богати, јеси чуо да је умро Милорад?

- Црче пас?

- Црче.

И толико...

Црче пас.

Ни мишић на лицу та два старца да се помери без обзира на све успомене које у њима буди и сам помен Милорада, ни брк да им се подигне или спусти, ни тон гласа да се промени, ни око да трепне.

Само кратко и јасно:

Црче пас.

И ништа више. И ништа мање.

Само црче пас.

Данас, када се полако и сам приближавам тим годинама у којима су били Бата Веља и његов исписник када су водили овај разговор, често се присетим те сцене.

И промрмљам тихо да само ја то чујем:

Црче пас.

 

405w_pexels-photo-110854.jpg 

Tagovi



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sweet64 sweet64 16:22 26.08.2017

Re: Na neviđeno ...

Uhvatio i mene neki mir, da prostiš, iako umem i dalje da "planem", al sve ređe i kraće, pa pliće, pa me reči vraćaju na te tamošnje seoske sorte mira i nadvremenskog, smorili malo ovi tuđi Zenovi i Budizmi razni (ti kaži kad sam spreman za ćirilicu, da se ne vrpoljim više


Ja, takođe sam počeo da šmercujem kuliranje sve češće, a mlađi sam malko, u stvari isto sam godište kao Tasa, pa se mislim zašto njega fascinira nereagovanje odnosno reagovanje bez ikakvog afekta. On je izgleda po duhu mlađi čim se ovoliko krlja po blogu. Mora duzmem recepis.
tasadebeli tasadebeli 20:50 26.08.2017

Re: Na neviđeno ...

sweet64
Uhvatio i mene neki mir, da prostiš, iako umem i dalje da "planem", al sve ređe i kraće, pa pliće, pa me reči vraćaju na te tamošnje seoske sorte mira i nadvremenskog, smorili malo ovi tuđi Zenovi i Budizmi razni (ti kaži kad sam spreman za ćirilicu, da se ne vrpoljim više


Ja, takođe sam počeo da šmercujem kuliranje sve češće, a mlađi sam malko, u stvari isto sam godište kao Tasa, pa se mislim zašto njega fascinira nereagovanje odnosno reagovanje bez ikakvog afekta. On je izgleda po duhu mlađi čim se ovoliko krlja po blogu. Mora duzmem recepis.



Таман хтедох да Милану кажем да и ја, када у овим годинама планем, тада као да то нисам ја него неки други, неко ко нема везе са мном и после више и не размишљам о томе јер се то, боже мој, догодило неком другом, кад оно ти утрчао у празан простор.

Крљање на Блогу?

Нееее... Крљање увек са онима неваспитанима и непристојнима у мом животу.

Па шта мислиш, шта ме је препоручило за рад у школи са децом?
А да знаш само колико пута сада у овим годинама пред клинцима одглумим праву драму не бих ли их натерао да ураде оно што ја мислим да треба да ураде... И после тога изађем из учионице као да ништа није било. Јер, што се мене тиче, оно дубински, ништа и није било.

Као глумац који одигра, рецимо, Хамлета, а онда оде кући, изљуби жену која ми спреми вечеру и закрпи рупе на оделу, прегледам домазлук, накупим кишницу у каце и араније и одем на спавање јер му је дошло време.

Зато онда и на блоговско крљање долазим к'о на пос'о... А у позадини тече неки сасвим други личнији Тасин животни филм.

А да ли је тај Тасин личнији животни филм нешто што приличи млађем по духу од ових година које имам?

Е , то не знам... А мислим да није ни важно у којим је то годинама...


Milan Novković

Rajko Čule






Знам и ја за много њих попут Рајка и у мом животу. И то су они који нас и воде напред и поред свих рикверца које повлаче разноразни Милоради.

Зато и мислим да су ови моји Стојковићи у праву.

Иза Рајка остало нешто по чему га људи помињу.

А иза Милорада само:"Црче пас."
49 41 49 41 12:33 26.08.2017

Pas

U Moskvi mu podigose spomenik.
Dok su svi isli na/sa posao i on je koristio podzemnu zeleznicu.
Raskrsnice ispod nije nikada pogresio, niti stanice na koje treba da izadje; da saceka drugu liniju.

Moze se naci na googlu o njemu kao i njegov spomenik.
49 41 49 41 14:02 26.08.2017

Ko zna zasto je to dobro ?!?

rece mi kolega s faksa, dok bejah ophrvan jadom u sebi bez igde ichega; dok mi zgebche s pavase snom andjela preko puta nekadasnjeg stadiona KK Beograd.

Sad isto mislim. Nema me ni tamo daleko, ni "ovamo" blizu (2500 km odavde).

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2017&mm=08&dd=26&nav_category=78&nav_id=1297096

Sinoc ih zvah sve redom; Ron Shabi, leave message... the number ... you call is not available... please try again later...

Preziveo dva takva udara sa teskim poplavama.
Gledas posle suncan grad pred sobom dok vozis sa 4-5 tadasnjih miliona sve pusto.
Ni pasa, ni machaka, vozila, dugackih kamiona; ijednog zvuka.

Ko zna zasto-dokle?!?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:39 26.08.2017

Sumadija

Pogled ka Jasenici negde izmedju Junkovca i Natalinaca, u pravcu Cumica, ucrta se u pamcenje zanavek.Udaljena brda presecena uskim tokom reke, kao paspulom na haljini dame plemenita roda. U blizini i crkva, kojoj kralj odredi mesto, nad krajolikom uzdignuta, belim mermerom izdvojena od imena okoline sto na zelenilo seca. Divna li si Sumadijo, u smiraj dana kada kroz sljivike hodim i damar predaka dalekih osecam blize srcu sto tada spokojno kuca.

Lep blog Taso *
kosta.babic kosta.babic 16:04 26.08.2017

Re: Sumadija

jednarecfonmoi
Pogled ka Jasenici negde izmedju Junkovca i Natalinaca, u pravcu Cumica, ucrta se u pamcenje zanavek.Udaljena brda presecena uskim tokom reke, kao paspulom na haljini dame plemenita roda. U blizini i crkva, kojoj kralj odredi mesto, nad krajolikom uzdignuta, belim mermerom izdvojena od imena okoline sto na zelenilo seca. Divna li si Sumadijo, u smiraj dana kada kroz sljivike hodim i damar predaka dalekih osecam blize srcu sto tada spokojno kuca.

Lep blog Taso *

Jedno iskreno pozitivno brojanje za tebe
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:17 26.08.2017

Re: Sumadija

kosta.babic
jednarecfonmoi
Pogled ka Jasenici negde izmedju Junkovca i Natalinaca, u pravcu Cumica, ucrta se u pamcenje zanavek.Udaljena brda presecena uskim tokom reke, kao paspulom na haljini dame plemenita roda. U blizini i crkva, kojoj kralj odredi mesto, nad krajolikom uzdignuta, belim mermerom izdvojena od imena okoline sto na zelenilo seca. Divna li si Sumadijo, u smiraj dana kada kroz sljivike hodim i damar predaka dalekih osecam blize srcu sto tada spokojno kuca.

Lep blog Taso *

Jedno iskreno pozitivno brojanje za tebe



Jedno iskreno hvala
gedza.73 gedza.73 20:41 26.08.2017

Re: Sumadija

Pogled ka Jasenici negde izmedju Junkovca i Natalinaca, u pravcu Cumica

Možda te povuklo Brajovićevo pominjanje Čumića. On je sa druge strane u odnosu na Natalince, Junkovac, Šume... Sa njegove same atarske ivice izvire rečica Rača.
Čumić je kragujevački, ova sela topoljačka (topolska).
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:23 26.08.2017

Re: Sumadija

Gedzo, znam da si iz tog kraja...

ali hajde da prosetamo livadama malo.... Daj mi ruku, izvinjavam se tvojoj supruzi.

Zamisli da se spustamo ka Jasenici sada, bas tu gde kazah. Stanemo. Pogledaj u pravcu reke, pa onda daleko pogledaj u daljinu. Da li se tamo negde daleko naziru kao neka tri drveta, tako nekako, i da li su to obrisi pomenutih Cumica. Ako ne, onda me neko opasno lagao nekad davno. Ipak mislim da za tim nije bilo potrebe.
tasadebeli tasadebeli 21:34 26.08.2017

Re: Sumadija

jednarecfonmoi

Lep blog Taso





Често смо, у време док се градила викендица у том селу, одлазили до баба Зоре, прве комшинице јер смо узимали воду из њеног бунара, остављали намирнице у фрижидере и замрзиваче, телефонирали (није било мобилиних) и слично.

Баба Зору сам волео да слушам исто као и Бата Вељу.

Иначе, она није била родом из тог села него из Радовања (Карађорђе), али су је удали у ово село о којем овде причам. (Радовање је иза тих поменутих брда.)

Удали су је на силу у ово село, договорени брак између родитеља, иако је она волела другог.

Срећом овај муж, Драгољуб, био неки много добар, тих, сталожен, вредан и ћутљив човек (баба Зора иначе била к'о Станоје Главаш у женском телу) са којим је она изродила двоје деце и проживела свој читав живот без неких великих трзавица и стресова у раду и имању чупајући се из сиротиње у којој су живели.

(Што би рекла моја баба мојој сестри када ју је терала да се уда за неког од момака који су се удварали сестри, а сестра јој одговарала да не воли тог конкретног момка:"Ма удај се, заволећеш га после." Моја баба на тај начин са дедом изродила шесторо.

Заволећеш га после... Какав рецепт за обнављање ове породице у распаду у Србији данас, а?

Шта ћеш, друга времена то била када су се оне удавале. Сетих се како је Момо Капор то објашњавао својевремено: "Не могу да замислим мог деду како пита моју бабу је л' ти било лепо?" )

Елем, причала мени баба Зора како су њу то удали за њеног Драгољуба, како је изгледала свадба итд.

Каже, ставили њу и Драгољуба на чезе, сватови се радују, она тугује, а Драгољуб само ћути, не проговара ни реч.

Једино што је рекао док су их чезама возили из Радовања у ово село било је:

"Дали алу за будалу."

И каже, после није проговарао више месецима.

Баба Зора је на једном зиду у својој кући имала само две слике.

Карађорђа и Лепу Лукић.




gedza.73 gedza.73 21:45 26.08.2017

Re: Sumadija

Ma nije ništa za neko ozbiljno polemisanje.
Oko opisa Šumadije smo se svi na Tasinom blogu složili.

Zamisli

da imaš brdo. To brdo se zove Svetinja (Kanic ga naziva Čumićko brdo).
Nadmorska visina oko 500 metara.
Natalinci i Junokvci su ti ugrubo oko dvadeset kilometara dalje i niže.
(nekad sam dosta vozio bajs pa sam prošpartao tim krajevima)

Ti se iz Junkovca spuštaš ka Natalincima i ako hoćeš da ideš ka Čumiću moraš da zapneš kako bi se ispeo uz brdo ka Šumama. Onda počneš lagano da se spuštaš ka Trnavi (već dva brda) i tek tada možeš da ugledaš Svetinju. Ali je Čumić (njegov veći deo) s druge strane brda.
od te tačke (Šume-Trnava) imaš nekih deset kilometara do prevoja na Svetinji. kad počneš da se spustaš ka Kragujevcu ugledaš Čumić s jedne (više s leve) i druge strane puta.
možda je čovek u razgovoru pomenuo 'tamo je Čumić' što u neku ruku i jeste.

a i ja se raspisao kao da je nešto bitno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:59 26.08.2017

Re: Sumadija

gedza.73
Ma nije ništa za neko ozbiljno polemisanje.
Oko opisa Šumadije smo se svi na Tasinom blogu složili.

Zamisli

da imaš brdo. To brdo se zove Svetinja (Kanic ga naziva Čumićko brdo).
Nadmorska visina oko 500 metara.
Natalinci i Junokvci su ti ugrubo oko dvadeset kilometara dalje i niže.
(nekad sam dosta vozio bajs pa sam prošpartao tim krajevima)

Ti se iz Junkovca spuštaš ka Natalincima i ako hoćeš da ideš ka Čumiću moraš da zapneš kako bi se ispeo uz brdo ka Šumama. Onda počneš lagano da se spuštaš ka Trnavi (već dva brda) i tek tada možeš da ugledaš Svetinju. Ali je Čumić (njegov veći deo) s druge strane brda.
od te tačke (Šume-Trnava) imaš nekih deset kilometara do prevoja na Svetinji. Tek kad počneš da se spustaš ka Kragujevcu ugledaš Čumić s jedne (više s leve) i druge strane puta.
možda je čovek u razgovoru pomenuo 'tamo je Čumić' što u neku ruku i jeste.

a i ja se raspisao kao da je nešto bitno.



Gedzo

bas tako mi je pricano...da su "tamo u tom pravcu" Cumici, bas ovako kako rekoh. I zapamtih dugo kao neki tajni put, polusan, obavijen misterijom, uprwvo jer se ne vidi ...naslucuje samo. Mozda vise u prici nego postojanju.

Zato i vrlo emotivno ispisah ovih par redova kao komentar gore, nadam se da sam donekle bar prenela lepotu tog dela Sumadije.

A gprs tad nije bio ni u zamisli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 26.08.2017

Re: Sumadija

pomenutih Cumica.


Zar nije jednina, Čumić?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:08 26.08.2017

Udadose alu za budalu

Secam se te recenice Mome Kapora, mislim da je to iz knjige gde spominje i ajnpre corbu, dvoriste negde na Krstu, pijance po svetu i trazenje obrisa Beograda u drugim gradovima.

Mozda ce Gedza znati bolje, ali kao da je Dragoljub bilo cesto ime u tim krajevima koje opisujes. Znam da imamo Dragoljuba sa juga na blogu, al desavalo se ranije da u nekom kraju bude zastupljenije neko ime. Kao recimo Stanimir, lakse ce se naci na jugu Srbije, po selima oko Nisa, Bojnika, gde vec, nego da imas tri Stanimira u ulazu u Beogradu. Davno sAm o tome citala pa i razmisljala a ne mogu da se bavim preciznim statistikama i donosim ih na blog. Ako neko drugi hoce, slobodno.
gedza.73 gedza.73 22:09 26.08.2017

Re: Sumadija


Zar nije jednina, Čumić?

jeste.
tasadebeli tasadebeli 22:24 26.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

jednarecfonmoi

kao da je Dragoljub bilo cesto ime u tim krajevima koje opisujes.



Тривија:


Ма то са именима ти је пролазна мода која се мења са различитим временима (да не кажем годишњим добима, сушом, кишом итд. ) И то на сваком географском подручју.


Сам ти причао да сам још као студент на факсу половином осамдесетих радио истраживање о именима која се дају деци у две београдске општине, Стари град и Раковица?

И тада су у општини Стари град деци претежно давали имена типа: Немања, Душан, Урош, Јелена, Јована,...

А у Раковици: Брижита, Кристина, Барбара, Роберт,...

После, током деведесетих, мода из централних београдских општина стигла и до Раковице, па и они почеше са Душанима, Немањама, Урошима, Јеленама, Јованама,...


Него мени није јасна ова данашња мода код ових младих родитеља данас, па навалили масовно деци да дају имена као да су деца угаоне гарнитуре из оних некадашњих реклама за Симпо намештај:

Уна, Ива, Ирис, Леа, Лара, Теа,...

Разумем ја када се та имена јављају као и свака друга, али ми није јасно шта у овом конкретном случају утиче да то буде тако масовна појава.

Како год, али то са именима јесте занимљиво за социолингвистику, заиста...


omega68 omega68 22:31 26.08.2017

Re: Sumadija

Хехе, а на пијаци у КГ је главна фора да продавац каже да је производ из Чумића.
То је као неки бренд :)
А како је настало име Чумић?
Геџо?
Била нека редња,нека куга коју су звали чума.Оно,,,... к'о чума децу''
Па нека мајка страдала од те чуме а њену децу одгајило село.
Остадоше чумићи - они што претекоше чуму.
А како је настало презиме Анђелић?
У Дуленима ( Дулене су посебна прича, прелепо село које је остало скоро празно па се један момак вратио из Немачке да га оживи, иначе ту замишљам да је најбоље место за живот ако неко поново окупира Србију.Ту сигурно да залази неће :)Први комшилук је Томина Бајчетина - Богу иза ногу )
дакле, у Дуленима била нека лепа Анђа, удовица, која се свиђала Турчину који је био ага задужен за тај крај и стално је опседао на игранкама.Њој се, за пакост, свиђао неки Милан, најлепши ђувегија у округу.
Да не дужим, на игранци Турчин из љубоморе убије Милана и крене да бежи.Сврати код побратима, Србина, и исприча му целу причу са молбом да га сакрије од потере љутитих Срба.
Жена овог Србина се уплаши и панично пита мужа зашто је обећао Турчину да га сакриједаш кад ће сељци и њихову кућу да спале у бесу.
-Ћути жено и гледај своја посла ( ех како је то благословено било а данас не смеш СУПРУГУ, јбт, ни попреко да погледаш )
Смири он Турчина и опусти причом да иде да донесе вина.
Елем, не лези враже, нађе секиру и њом убије Турчина.
Објасни, касније, надређеном оног аге како је било, то потврде сведоци, па надређени због мира у санџаку опрости Србину целу заврзламу која је настала због лепе Анђе, удовице.
А њену децу прозваше Анђелићи...

И ја се расписао као да ми вратили ауторску
omega68 omega68 22:37 26.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

али ми није јасно шта у овом конкретном случају утиче да то буде тако масовна појава

Снобизам кретена
Било га увек.
Фема и фемчићи
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:58 26.08.2017

Re: Sumadija

Omega, vrlo lep i zanimljiv komentar/prica
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:03 26.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

Taso, pricao sinmi za to tvoje istrazivanje.

Mislim da je moda takva da se tendenciozno ili daju neka kao prqstara imena ili ova imena sofa.

"Grigorije, odmah vrati Tari tu igracku. Vidi kako se lepo igraju Aleksej i Sara"
tasadebeli tasadebeli 23:31 26.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

jednarecfonmoi

Taso, pricao sinmi za to tvoje istrazivanje.



Извини, излапело то...


Mislim da je moda takva da se tendenciozno ili daju neka kao prqstara imena ili ova imena sofa.

"Grigorije, odmah vrati Tari tu igracku. Vidi kako se lepo igraju Aleksej i Sara"



Ма, све је то људски... И за људе...

Сад ме ова тројица, Геџа, Омега и Милисав наврнули нешто на Смак...

Готови сте сада!


omega68 omega68 23:51 26.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

Немој брате, нећемо моћи да отворимо блог, линкуј га ако Бога знаш
milisav68 milisav68 06:47 27.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

omega68
Немој брате, нећемо моћи да отворимо блог, линкуј га ако Бога знаш



Neverne bebe - Daire
tasadebeli tasadebeli 07:23 27.08.2017

Re: Udadose alu za budalu

milisav68
omega68
Немој брате, нећемо моћи да отворимо блог, линкуј га ако Бога знаш



Neverne bebe - Daire





Да, да, у праву сте.

Увек заборавим тај детаљ.

НећЕм више.
gedza.73 gedza.73 07:53 27.08.2017

Re: Sumadija

А како је настало име Чумић?
Геџо?

Nisam znao za tu priču. Ima u Čumiću kovač, bio par puta na B92, dobar lik, svašta pametno da čuješ od njega.
Ako stignem do zatvaranja bloga otići ću do njega da mi ponovi priču sličnu Tasinoj. O ratnim i poratnim godinama, gazdama, sirotinji, tuđim njivama i sudbinama.


Дулене су посебна прича, прелепо село које је остало скоро празно па се један момак вратио из Немачке да га оживи, иначе ту замишљам да је најбоље место за живот ако неко поново окупира Србију.Ту сигурно да залази неће


To sam i ja pričao za vreme bombardovanja. ni vojska tamo nije htela da se krije.
Malo izmenjena priča kaže kako su Dulenci krenuli autobusom za Švajcarsku pa ih vozač istovario u Beloševcu rečima
-Stigli ste u Ch.

Zamisli dole kod škole (koja je godinama zatvorena) bungalove. A onda staze kroz šumu. Za šetanje, bajs. Pa opet ponegde bungalov, odmorište. jednom godišnje sa bobkatom pročistiš staze, naspeš malčom...

Ovako sve Šenjanci isekoše šumu u ogrevna drva.

gedza.73 gedza.73 11:18 28.08.2017

Re: Sumadija

Дулене су посебна прича, прелепо село

evo još jedna fotka. od juče. Ovde je sigurno stajao Đura Jakšić. Bliže Liparu, nego Dulenima.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:16 29.08.2017

Re: Sumadija

Како су мале парцеле.
cyberm cyberm 09:39 29.08.2017

Re: Sumadija

Predrag Brajovic
Како су мале парцеле.

...i seljaci se bodu noževima...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:54 29.08.2017

Re: Sumadija

...i seljaci se bodu noževima...

Не, нисам на то мислио. Мислио сам, како је због владајуће идеологије, наша просечна парцела уситњена, комунисти нису волели да имају богатог и незвисног сељака, па су прављени земљишни максимуми и слично, како би се то спречило.
anonymous anonymous 10:29 29.08.2017

Re: Sumadija

cyberm
Predrag Brajovic
Како су мале парцеле.

...i seljaci se bodu noževima...





...a i asfalt ......nikakav.

gedza.73 gedza.73 10:39 29.08.2017

Re: Sumadija

Predrag Brajovic
Како су мале парцеле.

na ovom prostoru ostalo vrlo malo ljudi. Sve se to preselilo u vreme industrijalizacije u prigradska kragujevačka naselja. Mene svaki put začudi da je i ovoliko obrađeno.

Slikao sam pri samom vrhu brda, iza mene je Lipar.

Kao i u svemu imaš milion nivoa. Bistu Đure Jakšića je (ako nije nešto promenjeno) skinuo pop iz manastirske porte.
Vqaljda mu obrazloženje bilo kako Đurinom životnom stilu nije mesto u crkvi.
Onda sveštenici dođu jednom, ili dva puta, godišnje na ručak i džipovima pogaze travu oko crkve.

Puna usta pravoslavlja, srpstva, nacije a kuća u kojoj je živeo Đura izgleda ovako
anonymous anonymous 10:44 29.08.2017

Re: Sumadija

Predrag Brajovic
...i seljaci se bodu noževima...

Не, нисам на то мислио. Мислио сам, како је због владајуће идеологије, наша просечна парцела уситњена, комунисти нису волели да имају богатог и незвисног сељака, па су прављени земљишни максимуми и слично, како би се то спречило.


A šta ako su želeli da imaju slobodnog, nezavisnog seljaka, koji ne mora da ide kod drugog da nadniči, nego ima dovoljno svoje zemlje da je obradi i od nje živi ?

Pa su shodno tome, umesto malog broja bogatih, zemlju u manjoj površini, dobili svi koji su hteli da je obradjuju.

Efekat - umesto malog broja bogatih i velikog broja bezemljaša - veliki broj onih sa manjim posedima, ali jednakim šansama.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:07 29.08.2017

Re: Sumadija

na ovom prostoru ostalo vrlo malo ljudi.

То је тренд. Урбано расте науштрб руралног. У овом трену у Србији 60-40 је однос становника те две регије, а сваке године још 1,5-2% он се наруши у корист урбаних.

Мени је симпатично кад се ни елементарно не разумеју моћи идеологија (узгред, и религија је идеологија). И њихова ограничења. Сада, када би се све благо света прикупило и подједнако поделило свим људима, за 2-3-4 године његова би настала прерасподела личила на ову садашњу. Нису сви сељаци вољни да раде, тежаче, да напредују, расту. Просто, људи нису једнаки.

Сељаци-беземљаши били су недосањани сан комунистичке идеологије.

Ево пригодне песме, њен текст је упутан.

gedza.73 gedza.73 11:52 29.08.2017

Re: Sumadija

Мени је симпатично кад се ни елементарно не разумеју моћи идеологија (узгред, и религија је идеологија). И њихова ограничења. Сада, када би се све благо света прикупило и подједнако поделило свим људима, за 2-3-4 године његова би настала прерасподела личила на ову садашњу. Нису сви сељаци вољни да раде, тежаче, да напредују, расту. Просто, људи нису једнаки.

Saglasan. Samo što neke ideologije malo praktičnije izvedu raspodelu. Da traje malčice duže.
Kako kaže Tilda S.
-Da li bi stavili cipelu na glavu? Ne. Cipela ide na nogu, kapa pripada glavi.

'beš ga, neko je cipela, neko kapa. Nekome se zalomi rođenjem, neko ima sreće.

То је тренд. Урбано расте науштрб руралног. У овом трену у Србији 60-40 је однос становника те две регије, а сваке године још 1,5-2% он се наруши у корист урбаних.

Zato što sela nemaju infrastrukturu.
ne moraju svi na selu samo da okreću zemlju.
jesi video sela po Italiji i njihovu 'vezu' s gradovima?
Milion puteva, sela uređena, obeležena...
Veća imaju i svoje sopstvene industrijske zone.

Uopšte ljudi nisu opterećeni tom podelom na 'ruralne' i 'urbane'.

a mi smo, otud moje paćanje u ovu temu, izgubili godine u eksperimentisanju ludih naučnika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:08 29.08.2017

Re: Sumadija

jesi video sela po Italiji

... или Аустрији или Немачкој.

Ја у Италији живим у Ponetessieve градићу крај Фиренце. У ствари, ни у њему не живим, него једно 5 километара изнад њега, у брду. ЕВО КАКО ТО ИЗГЛЕДА, на жалост Гугл још није прошао мојим сокаком, фали километар до њега, јер је још слабије настaњен него ови које снима. С врха брда (колима) до центра Фиренце (возом) све заједно је 30-35 комфорних минута. Наравно, возови не касне.
nsarski nsarski 14:09 29.08.2017

Re: Sumadija

Сада, када би се све благо света прикупило и подједнако поделило свим људима, за 2-3-4 године његова би настала прерасподела личила на ову садашњу. Нису сви сељаци вољни да раде, тежаче, да напредују, расту. Просто, људи нису једнаки.

Ha, ima jedna kompjuterska simulacija takve situacije i rezultat je iznenadjujući. Naravno matematički model je prilično grub i stvari u realnosti nisu baš iste, ali dinamika je zanimljiva.
Naime: zamislite da imate sobu sa 100 ljudi i da svakom date po $100 tačno. Svakim otkucajem sata, oni koji imaju novac daju, po slučajnom izboru, $1 nekome drugom.
Jasno je da je raspodela novca na samom početku potpuno uniformna. Posle dovoljno dugo vremena, kako će raspodela novca izgledati? Iznenađujuće, mnogi misle da će ostati uglavnom uniformna. Simulacije su pokazale da neće. Novac će se brzo akumulirati kod nekih osoba. Međutim, kako vreme protiče, "bogatuni" će osiromašiti, a siromašniji će se obogatiti, i tako u ciklusima.
Naravno novac se u realnosti ne kreće tako (i svakako ne na slučajan način), ali i ovaj grub primer je dobra tema za razmišljanje.

Evo ga link na kome postoje klipovi koji pokazuju kako se raspodela novca menja i detaljnija diskusija ovog rezultata.
Counterintuitive problem: Everyone in a room keeps giving dollars to random others. You’ll never guess what happens next.
gedza.73 gedza.73 15:27 29.08.2017

Re: Sumadija

ЕВО КАКО ТО ИЗГЛЕДА

Priroda slična našoj. U zabiti raskrsnica obeležena (jesi video naziv za selo 'Doccia'?)

. или Аустрији или Немачкој.

meni Nemačka i Austrija otpada jer čim ih vidiš u papučama, belim čarapama i špilhoznama znaš da nemaju nimalo ukusa.

Italijani su šminkeri. Pored prirode imaju i prelepu arhitekturu. sve skockaju i uklope.
a imali su sličnu startnu poziciju na kraju rata kao i mi.

i taaakooo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:58 29.08.2017

Re: Sumadija

Priroda slična našoj. U zabiti raskrsnica obeležena (jesi video naziv za selo 'Doccia'?)

Јесте, природа слична нашој, али су парцеле укрупњене, шуме блаже, а вода има далеко више. И с тим што је тамо и најсиромошанија кућа окречена, завршена, двориште сређено, путеви су прикрпљени. Ми имамо тај неки научени нехат, небригу и презир за детаљ-лепоту и ред. Италијана уче одмалена да буде хедониста, ужива у јелу, пићу, лепоти градова, тргова, мора.
Međutim, kako vreme protiče, "bogatuni" će osiromašiti, a siromašniji će se obogatiti, i tako u ciklusima.

У генерацијама, Европа је више земља старог богатства, ту је капитал мање покретљив. У Америци, кад погледате списак најбогатијих, то су self made предузетници, не наследници старих лоза и богатстава -- као у Европи Ротшилд, Бетeнкур, Арно...

Иначе, онај "твој" занимљиви приказ је biased. Он би требало да им уграђен следећи механизам: крене random, али онда сваком ко random стекне долар више од оних у групи треба повећати статистичку могућност да га задржи а и да се његово богатство увећа у складу с тим што га већ има више од других. Волео бих да видим ту симулацију. Ова "твоја" третира људски систем/друштво као униформан, линеаран у једном погледу. А ми смо нелинеарани, као друштво, сасвим нелинеарни.

Иначе, овакве су се ствари истраживaле, и дошло се до закључка да прерасподелу, глајхштеловање богатства најпре направе велики историјски потреси: ратови, кризе, пропасти берзе. Пре I светског рата неједнкост међу људима је била на врхунцу. Наравно, рат ју је испеглао: тад изгоре богаства за дан или два. Потом берзанска криза тридесетих. Па следећи светски рат. На жалост, чини се да смо ми, због нарасле неједнкости, сада зрели за један нови историјски полом.
tasadebeli tasadebeli 20:19 29.08.2017

Re: Sumadija

Predrag Brajovic


Ево пригодне песме, њен текст је упутан.



И урбаног одговора на њу!

Текст је такође упутан.






Што рече један од коментатора испод овог клипа на Јућубету:

"Ништа без целулита!"
nsarski nsarski 20:29 29.08.2017

Re: Sumadija

Иначе, онај "твој" занимљиви приказ је biased.


Naravno. Rekao sam da je matematički model grub. Dovoljno je samo da su neki ljudi u tom skupu u srodstvu, recimo, pa će se novac davati preferentno onima koji su ti rod (ili švalerka, ili zemljak, itd.) Ali, i u ovako prostom modelu ne dobija se (skoro) uniformna raspodela. Jbg., to je i za očekivati - entropija čini svoje. Sistem je ergodičan, ali potrebno je vremena, strašno mnogo vremena da se uspostavi početno stanje "mikrostanje" savršene uniformnosti koje će ubrzo da se izgubi, kao na početku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:55 29.08.2017

Re: Sumadija

Sistem je ergodičan

И људско друштво, на нивоу заједнице, у тим расподелама и процесима је ергодично. На нивоу појединца -- рецимо да је 1% могућност да ћеш погинути у саобраћајној несрећи -- такве пројекције немају смисла.
cyberm cyberm 10:33 30.08.2017

Re: Sumadija

Predrag Brajovic
...i seljaci se bodu noževima...

Не, нисам на то мислио. Мислио сам, како је због владајуће идеологије, наша просечна парцела уситњена, комунисти нису волели да имају богатог и незвисног сељака, па су прављени земљишни максимуми и слично, како би се то спречило.

Tamo slavuj budi narod, a ovde budilnik...



Ova slika se dobije kad pretražuješ slike sa "english countryside":
klik na link

Izgleda da ni engleski komunisti nisu voleli da imaju bogatog i nezavisnog saljaka.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:12 30.08.2017

Re: Sumadija

Izgleda da ni engleski komunisti nisu voleli da imaju bogatog i nezavisnog saljaka.

Наравно, cherry picking докази.



Погледај колико је занемарљив мали број имања до 2 хектара у Европи, онa су једино значајније заступљена у Бугарској, Румунији и Грчкој. Погледај тек Енглеску. Преко 80% имања има више од 50 хектара.


"Prosečno poljoprivredno domaćinstvo raspolaže sa 4,5 hektara zemlje, poseduje jednu kravu, tri ovce, četiri svinje, 27 komada živine, jednu košnicu i jedan traktor", izjavio je 1. februara direktor Republičkog zavoda za statistiku Dragan Vukmirović.

Poređenja radi, zemlje u Evropi koriste 17,9 hektara zemljišta po gazdinstvu.

P.S.
То што те неко нервира не значи да није у праву.
cyberm cyberm 14:10 30.08.2017

Re: Sumadija

Čekaj malo, kad Gedža stavi sliku lepog šumadijskog kraja, to je dokaz zle komunističke namere.
Kad ja stavim sliku lepog engleskog predela, to je cherry picking?!

Nije mi jasna logika takvog razgovora.

Inače, ako te nervira kad neko odgovori na tvoju izjavu, ne znači ni da jeste ni da nije u pravu, već da ne treba da razgovaraš.

P.S.
Iskreno sam zadivljen grafikonom!
(bez trunke ironije)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 30.08.2017

Re: Sumadija

Погледај колико је занемарљив мали број имања до 2 хектара у Европи, онa су једино значајније заступљена у Бугарској, Румунији и Грчкој. Погледај тек Енглеску. Преко 80% имања има више од 50 хектара.



statistiko, diko

[url=http://www.agrosmart.net/agro-politika/lice-nalicje-srpskog-agrara.html]tačno je da je prosek gazdinstava u EU veći nego u Srbiji - prema podacima Evropske komisije, prosečna veličina gazdinstva u EU iznosi oko 15 hektara, a u Srbiji 5,44 hektara. Međutim, mnogo su bitniji podaci koji pokazuju koliko procentualno ima farmi određene veličine a oni govore da čak 49,1 odsto svih farmi u EU ima površinu manju od dva hektara, 20,2 odsto je veličine od dva do pet hektara, dok je samo oko tri odsto poseda većih od 100 hektara.

Veličina farme u EU i u Srbiji i procentualna zastupljenost

Površina (u ha) Procenat (EU) Procenat (Srbija)
2 49,1 8,0
2-5 20,2 17,3
5-10 10,9 18,0
10-20 7,5 12,7
20-30 3,0 5,4
30-50 3,0 5,9
50-100 3,0 9,1
100 3,0 23,6[/url]


Šta je tačno, ebem li ga.

Ali ono što nije tačno je da su komunisti krivi za sitan posed (da i ja malo branim komuniste:))
Ni pre njih nije bilo mnogo različito, izuzimajući po jednu ili tek par familija po selima koje su imale velike posede.
Ostali jesu bili sirotinja ali ne bezzemljaši.
Krivac ili zaslužan zato je Miloš Obrenović i njegov princip da zemlja pripada onome ko je obrađuje, čime je razbio turske spahiluke, a i izneverio nadanja srpskih glavešina da će oni postati nove, srpske, spahije i velikoposednici.
49 41 49 41 16:32 26.08.2017

Golotinja

Рецимо, сећам се како је Велимир, Веља, свог сина, галамџију, пред једне изборе током тих деведесетих ућуткао речима:"Куј, бре? Радикали да дођу на влас'? Па сви да идемо без гаћа! Ћут', бре, будало!"

Odvedoh je na Reku Bojanu i more sinje - Ada na Bojani.

Sanjah ruzan san, kako sam go negde; ljudi hodaju oko mene obucheni. Posledica mog razmisljanja, kako cu se osecati gol golcat tamo celih 10 dana.
Prebrodih to nekako - navikoh se.

Hodamo nas dvoje, preko peschanih dina. uzivamo u sitnom pesku pod tabanima, gamizanju medju noznim prstima, pejsazima, morskom plavetnilu, zelenjavi Bojane i oko nje.
-Vide li onu zensku, sto nam dodje u susret i prodje pored nas?
-Ne, rekoh.
Auuu, sta si propustio. Da sam samo musko, ja bih je prva.

Posle nekoliko stotina metara, zagledan u pejsaze, raznih oblika-oblina...
Gde si upiljio tamo, makar to radio diskretno - majmune; upita me ona.

Kao da cuh Evin vrisak, iako ne beh Adam, niti ona Eva.


Deliblatska

Ne videh ni njen bunar, niti ijednu devojku tamo.

Pokaza mi stari svoj mali malinjak, kupinjak, shljivarnik, kazance za njih.
Sedimo za dugackim stolom sa klupama.
Vecernji vetar charlija oko nas. Donosi divne mirise.
Pijemo domacu, mirise...

http://www.hellomagazin.rs/domace-vesti/letnje-note-deliblatske-pescare-2016/

Razmisljah, tada davno.
Ko ce se nocas vracati u "smrdaru", udisati prdeze iz auspuha, slusati beogradsku buku.

Sto mogu devojke, ne moze niko od nas.
https://youtu.be/ProRzi7AYIQ
tasadebeli tasadebeli 07:43 27.08.2017

Re: Golotinja

49 41

Odvedoh je na Reku Bojanu i more sinje - Ada na Bojani.



Извини, друже, али сад већ морам да те питам... После толиког броја оваквих твојих коментара на мојим постовима против чега немам ништа против... Управо супротно, уживам у њима...

(И помислим сваки пут и на нашег Гос'н Чера... А и на Емсија и мене као читалачку публику. )

А јеси ти размишљао да све ове твоје приче скупиш у једну збирку еротских приповедака?

Мислим да би било занимљиво за читање...

Ево ја ћу да ти помогнем око лектуре ако се длучиш за тако нешто. Већ имам искуства са лекторисањем еротских прича, а чак сам једаред радио и једну порнографску збирку. *

Успут, шта је то дузмавијан?



_________________________________________________________________________________

+ - Најбољу дефиницују еротике и порнографије сам чуо од Богдана Тирнанића. За филмове, наравно, али важи то и за остале уметности.

Говорио Тирке да је порнографски филм онај у којем се јасно виде сва три елемента: ерекција, пенетрација и ејакулација. А еротски филм је онај у којем једно од та три наведена обавезно изостане.

(Изгледа да су данашње жене мало заборавиле на ту разлику између еротике и порнографије. Судећи барем по томе како се облаче данас и тако обучене ходају улицама.

Па је онда и поглед на београдске улице престао да буде уживање у уметничким делима, уметничком европском филму, већ постаде мучење због толиких холивудских булшитарија.

Ма, да ти кажем искрено! За све то је крива она Мадона. Она је прва почела са том штајга женском модом... )
bene_geserit bene_geserit 00:36 27.08.2017

dftr prica gluposti?

Neke blogokolege, sa ekstremno levim stavovima (ne znam dal' stvarnim, dal' za potrebe zajebancije po blogu), kazu da si okacio ovo "Crce pas" povodom godisnjice smrti Stambolica.
Pa da pitam, jel stvarno to razlog, ili se slucajno poklopilo?
milisav68 milisav68 06:40 27.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

bene_geserit
Neke blogokolege, sa ekstremno levim stavovima (ne znam dal' stvarnim, dal' za potrebe zajebancije po blogu), kazu da si okacio ovo "Crce pas" povodom godisnjice smrti Stambolica.
Pa da pitam, jel stvarno to razlog, ili se slucajno poklopilo?

Ma to može da smisli samo mozak Ilije Čvorovića.

Mada ima i onih koji su preosetljivi kada počne da se sumnja u tekovine revolucije, pa te odmah smeste među ljotićevce i četnike.


tasadebeli tasadebeli 08:04 27.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

bene_geserit
Neke blogokolege, sa ekstremno levim stavovima (ne znam dal' stvarnim, dal' za potrebe zajebancije po blogu), kazu da si okacio ovo "Crce pas" povodom godisnjice smrti Stambolica.
Pa da pitam, jel stvarno to razlog, ili se slucajno poklopilo?



Немој да причаш!

Стварно то кажу?

Е, свашта... А где то причају? Код неке блоговске баба Десе на кафи?

Не, није то разлог. Никада не бих на такав начин вређао било кога, а поготово не породицу Стамболић.

У праву је Милисав. То може да смисли само један мозак Илије Чворовића.



П.С. - Успут, са ћерком покојног Ивана (на жалост такође покојном и то сада већ дуже од три деценије) ишао сам у исто одељење у гимназији.

И као што ни Бата Веља никада није у својим причама из прошлости спиновао истину, тако ћу и ја да ти овде кажем да за разлику од ових данашњих Срба који су много безначајнији у Србији од једног Ивана Стамболића у своме времену и који своју децу данас довозе на часове у Тринаесту београдску гимназију у теренским возилима са затамњеним стаклима иако станују само две улице даље од гимназије (гледам то својим очима), ми другари ћерке Ивана Стамболића из одељења у тој истој гимназији никада нисмо осетили ни на који начин да је она кћи, у том моменту, најмоћнијег човека у Србији (ради се о првој половини осамдесетих).

Њу није довозио татин службени ауто у гимназију, никада није имала ништа више пара од нас осталих, никада се положај њеног оца није видео по њеном облачењу, њеном ставу према осталима у одељењу...

Чак смо нас двоје полагали код исте професорке поправни испит (јер смо бежали са тих часова, а тада није било разредних испита за такве), она из латинског, ја из француског језика. Што значи да је она имала код професора у Тринаестој Бгд. гимназији исти третман и према њој је примењиван исти критеријум као и према мени, сину инвалидског пензионера и домаћице из радничких уџерица старе Чукарице.

И ако ни због чега другог, а онда због тога како је васпитавао своје дете, ја Ивана Стамболића и његову породицу никада не бих вређао као што ми то џукеле иза леђа приписују олајавајући ме (како ми ти барем преносиш).

Шта год ја мислио о покојном Ивану Стамболићу као политичару тог доба, никада не бих писао овакав текст мислећи на њега.







А мислим да ми ни васпитање које сам добио у кући не би дозволило да изразом "црче пас" вређам било кога конкретно.

Тај израз се више односи на неке појаве у неким добима у којима је ова земља живела. А како ствари стоје, те појаве су врло живахне на сцени и данас. Судећи, барем, по овима што олајавају на такав начин како си ми ти то пренео.

Уосталом, овај мој текст и није о томе... Он је о смени годишњих доба, суше и кише, летини, роду воћа, деловима за трактор,... (Хвала Никвету још једном што је то тако лепо формулисао.)
omega68 omega68 09:09 27.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

Neke blogokolege, sa ekstremno levim stavovima

he, video sam dobar izraz za takve -,,marksisti potopljeni u najbrutalnije verzije liberalnog kapitalizma''
tasadebeli tasadebeli 09:13 27.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

omega68
Neke blogokolege, sa ekstremno levim stavovima

he, video sam dobar izraz za takve -,,marksisti potopljeni u najbrutalnije verzije liberalnog kapitalizma''





Ма нека их, Омега...

То се каже онда:"Лајте кере Јакобсфелда!"
apostata apostata 09:43 27.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

omega68
Neke blogokolege, sa ekstremno levim stavovima

he, video sam dobar izraz za takve -,,marksisti potopljeni u najbrutalnije verzije liberalnog kapitalizma''

Dont Fear The Reaper ima veze sa marksizmom koliko ja sa bramanizmom.

Tako da bez obzira na postindustrijski i postmodernistički svjesno ustrojen ideološki melting pot, treba ipak pokušati biti koliko-toliko precizan.

tasadebeli tasadebeli 10:46 27.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

apostata


Dont Fear The Reaper ima veze sa marksizmom koliko ja sa bramanizmom.










Tako da bez obzira na postindustrijski i postmodernistički svjesno ustrojen ideološki melting pot, treba ipak pokušati biti koliko-toliko precizan.






Верујем да ће се и Омега сложити са овим.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:28 28.08.2017

Re: dftr prica gluposti?

apostata

Dont Fear The Reaper ima veze sa marksizmom koliko ja sa bramanizmom.

Tako da bez obzira na postindustrijski i postmodernistički svjesno ustrojen ideološki melting pot, treba ipak pokušati biti koliko-toliko precizan.




49 41 49 41 02:56 27.08.2017

Znao sam

Vi hocete, protiv osmanlija jos od Sece Knezova?!?
Formiraste crne trojke - Chetnike, jos sa Crnim Djordjem.
Crno vam dodje, moji zemljaci.

https://youtu.be/EG9EQFjzGAo

Osmanlije vam opet kuckaju na vrata.
Rashka je Rashka, Pazar je o Bashka.
milisav68 milisav68 07:47 27.08.2017

Da se ne baci

Naleteh na fotografiju...




Београд - Хотел "Империјал" - 26. феб. 1931. год. - 21 час.
Банкет посвећен Адмиралу Гепрату и његовим ратним друговима.
Слева на десно - Емил Пол Емебл Гепрат - Адмирал Гепрат (Српска мајка), спасио 11.417 ратника Србије.
- Љубомир Стефановић, адвокат и председник удружења ратника,
- Госпођа Гепрат
- Лујо Витез Ловрић, Хрват, српски добровољац. Изгубио је очи у битци код Добруџе 1917. год. За храброст у Првом Светском рату добио преко стотину одликовања савезничких земаља и Србије. После рата постаје предавач у Заводу за слепе у Земуну. Доживео је дубоку старост и умро је у Црквеници 1987. год.
- Милунка Савић, жена са највише одликовања у историји ратовања међу којима и два француска ордена Легије части и медаља „Милош Обилић“. Једина је жена на свету која је одликована француским орденом Ратни крст са златном палмом. Новембра, 2013. године, посмртни остаци Милунке Савић, уз највише државне почасти, пренети су у Алеју великана.
- Флора Сандс, Британка, српски добровољац, носилац највиших одликовања.

tasadebeli tasadebeli 08:22 27.08.2017

Re: Da se ne baci

milisav68


Фотографија...

Да поновим качење у кратком временском размаку... Можда ће се још неком осим Алса на Блогу допасти ова песма ако је није видео раније...


Kuga

Niki Bartuloviću ЛИНК


Svejedno rodiš li sina ili kćer
u slavu pokolenja.
Ukus se menja, ukus se menja:
ne menja se čovek i ker.

I nama je dosadno, zar ne,
i Kosovo, i jauk, itd., sve?
Ta to je bila samo šala.
Treba već nešto novo,
ko bi još spominjo ovo,
krv i sram i rat.
Večna su samo tamnica i vešala,
njih će ti rado nuditi i brat.

Što ti je žao našeg pokolenja?
Zar to nije vesela maskarada:
danas je ukus car, a sutra barikada,
Hristos, pa Neron, pa Lenjin.
Ukus se menja, ukus se menja:
samo su hulje sve isti.
Hiljade godina vuku nas za nos,
pesnici, mesije, carevi i komunisti.

Šta ti je žao našeg pokolenja
ukus se menja, ukus se menja.
Svejedno rodiš li sina ili kćer:
večno su isti čovek i ker.




Miloš Crnjanski
(1893-1975)


EDIT: Успут, Милисаве, јеси видео

ово

јесенас на РТС?

Било скрајнуто на Други програм РТС, па га многи нису ни приметили.


ЛИНК



EDIT: А изгледа да још увек има подоста оних којима савест и није прорадила...


Radio-televizija Srbije je premijeru filma "Ono malo časti" reditelja Filipa Čolovića o srpskoj heroini Milunki Savić zakazala za petak u 21 čas na RTS 2, kanalu koji ne može da se pohvali velikom gledanošću.


Film je prvo zakazan da se premijerno prikaže na Prvom programu u 16 časova, ali je to onda izmenjeno.

RTS-u, koji je učestvovao u stvaranju ove istorijske drame, ekipa filma je zamerila što je premijera pomerena i što nije bilo ni organizvane konferencije za novinare.

"Ovo je igrani film. Premijera. Ali, za nju nema mesta na Prvom programu. Osećam tugu i stid zbog takvog odnosa prema njoj! Još i bez konferencije za štampu. E, moja Milunka, da si danas živa, ne bi ti dali ni WC da čistiš. Toliko o nama i heroini", rekla je glumica Ljijljana Blagojević koja u filmu tumači lik Milunke za "Informer".

S njom se slaže i kolega Miodrag Krstović, koji žali što milionska publika neće imati priliku da vidi heroinin neverovatan život.

"Očajan sam zbog Milunke. Voleo bih da gledaoci saznaju šta je ona sve uradila u životu. U filmu ima mnogo podataka o njoj, koji su važni. Neko bi trebalo da objasni tu odluku", istakao je Krstović.

Reditelj Čolović tvrdi da ne razume kako je došlo do toga da jedna toliko važna istorijska bude skrajnuta.

"Nažalost, film će biti prikazan na RTS 2, umesto da ima premijeru na najgledanijem, Prvom programu. Cela ekipa je ogorčena zbog toga. Iskreno, nezadovoljan sam. Niko nam nije objasnio zbog čega je tako odlučeno. Jedino RTS može na pravi način da se bavi srpskim istorijskim i kulturnim nasleđem, a ako ovako budu nastavili, to je onda katastrofa", zaključio je on.


Pres služba RTS-a smatra da se nisu ogrešili o Milunku Savić i naglašavaju da je priča o heroini bila maksimalno zastupljena.

"Vreme i program emitovanja smatramo primerenim i prikladnim, jer će i ostali sadržaji toga dana biti u znaku primirjka u Prvom svetskom ratu. Drugi program, koji pominjete s omalovažavanjem, sastavni je i ravnopravni deo RTS-a. Prvi i Drugi program Radio-televizije Srbije jednako se vide u Srbiji. Gledaoci prema interesovanjima biraju termin i program koji će gledati. Vreme je da izbor bude i Drugi program", poručili su iz RTS-a za "Informer".

Premijera filma će biti u petak 11. novembra, na RTS 2 od 21.00 čas.

(Мондо)



Јбг, не стиже савест ни да им проради јер прво морају да поставе спомен плоче својим бабама... А то је велики пос'о. (ЛИНК)


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:56 27.08.2017

Re: Da se ne baci

Ovaj blog polako postaje mesavina istorije( sa sjajnom fotografijom by milisav68 kao slag na torti) spijunskog istrazivanja a la Goli otok( Tasa koji napisa blog o Sumadiji i emocijama koje ima prema istoj, i samo usput kao kontrast dodade izraz i pricu o crkavanju psa, da sve dobije jos licniji, zivlji ambijent) zanimljivih pricica-legendi by omega i gedza...

Ja uzivam u ovom blogu.

Kad sam pisala komentar gore o tom pogledu u Sumadiji, bila sam vrlo setna i videla te staze i livade pred ocima, jasne i zelene. I ovoga se secam, putici izmedju kuca i dvorista, kao skriveni prolazi za one kojih se vole pored drva prepunih sljiva i po tim istim stazama posutim.I onda pazis da ne zgazis na sljive.A na kraju svakog puta kapije-putokazi koje otvoris pa ides dalje.

Bezobzira sto monsieur Krkoslav vedri i oblaci na svom blogu kako cemo da nestanemo, ipak je to neproverena info, slutnja samo. A slutnji je na neki nacin pandan nada. U skladu sa tim, nadam se da cemo jos dugo trajati kao blog, bezobzira na svadje, bezobzira na nekad nebitna pisanija. Ispisujmo i dalje svoja slova, pa sta bude, neka bude.
milisav68 milisav68 09:45 27.08.2017

Re: Da se ne baci

tasadebeli
EDIT: Успут, Милисаве, јеси видео овo

Nisam, mada me ne iznenađuje.

Nego, sticajem okolnosti sam morao da se popnem na krov zgrade, pa kad sam već tu....

Kontra blog - pogled.

Kosmaj, Rudnik, Nekudim, Vodice, Radovanje.








tasadebeli tasadebeli 10:41 27.08.2017

Re: Da se ne baci

milisav68

Nego, sticajem okolnosti sam morao da se popnem na krov zgrade, pa kad sam već tu...



Па ти си "на Колонију"!


Kontra blog - pogled.

Kosmaj, Rudnik, Nekudim, Vodice, Radovanje.



Ако, ако нека си! И треба! Уживам!


milisav68 milisav68 12:13 27.08.2017

Re: Da se ne baci

tasadebeli
Па ти си "на Колонију"!

Ma ne bre, "krug dvojke".

Na prvoj slici, levo dole sa plavim krovom je autobuska stanica, a put koji se vidi u daljini je za Topolu (Mramorac, Pridvorice).

Na trećoj slici desno dole je železnička stanica.
tasadebeli tasadebeli 12:25 27.08.2017

Re: Da se ne baci

milisav68
tasadebeli
Па ти си "на Колонију"!

Ma ne bre, "krug dvojke".

Na prvoj slici, levo dole sa plavim krovom je autobuska stanica, a put koji se vidi u daljini je za Topolu (Mramorac, Pridvorice).

Na trećoj slici desno dole je železnička stanica.



Јах, јах, сад сам се тек правилно оријентисао, па видим...

А, па ја се иначе не дружим са вама из круга двојке! А што важи за Бгд. важи и за све остале ван Бгд!

Ја сам само случајно, стицајем околности, одрастао са оним ДорЧолцима што су живели испод трамвајских шина, па према Дунаву, и научили ме да жицам цигаре и да се кешам на оне старе трамваје од Бајлонија до Калиша.

(На ове нове трамваје "шпанце" не мож' поштен човек ни да се кеша каки им је дизајн!)


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:36 27.08.2017

Re: Da se ne baci




и да се кешам на оне старе трамваје од Бајлонија до Калиша.

(На ове нове трамваје "шпанце" не мож' поштен човек ни да се кеша каки им је дизајн!)





:)))))

Al uvek su pricali da je to mnoooogo opasnooooo
tasadebeli tasadebeli 12:37 27.08.2017

Re: Da se ne baci

jednarecfonmoi

Bezobzira sto monsieur Krkoslav vedri i oblaci na svom blogu



Кркиши би паметније било да напише један добар блог о ратовима за воду на шта сам га ја терао и убеђивао га да уради још пре неколико година када је читао силну литературу о томе па о томе и много зна. Много више од нас осталих на Блогу. (ЛИНК)

Али ето, после смо нас двојица ушли у "фаше" односе, па више то не могу да му кажем "у лице" на његовим постовима...

А код мене сам га сад још и бановао због вулгарности, те тако нема шанси да му то сугеришем преко ПП.

Испао бих онда крајњи лицемер.

Али оно што сам написао овде у првом пасусу овог коментара заиста и мислим...

EDIT: Радња ове ммоје уводне приче се ионако одиграва на једном од извора воде у Србији. па рачунам, ово није трол.
tasadebeli tasadebeli 12:40 27.08.2017

Re: Da se ne baci

jednarecfonmoi



и да се кешам на оне старе трамваје од Бајлонија до Калиша.

(На ове нове трамваје "шпанце" не мож' поштен човек ни да се кеша каки им је дизајн!)





:)))))

Al uvek su pricali da je to mnoooogo opasnooooo



А добијао бих регуларно батине од бабе када би ме та иста братија мојих првих учитеља живота на улици одвукла на купање на Дунаву код старе централе. Знаш колико вирова има тамо...


milisav68 milisav68 14:38 27.08.2017

Рајхсмаршал Херман Геринг као саобраћајац

То што је СС рајхсмаршал Херман Геринг био одликован нашим највишим орденом - Карађорђевом звездом првог степена, то и није толико чудно (око 1938. је добио тај орден али није само он добио већ и десетак других, највиших, функционера Рајха, СС трупа и нацистичког покрета у Немачкој али о томе неком другом приликом ако Вас буде занимало) али то што је у једном тренутку, злогласни заповедник немачког Луфтвафеа, отац Гестапа и Хитлеров изабрани наследник - регулисао саобраћај у Тополи, е то је стварно интересантно...

Неколико дипломатских испада рајхсмаршала Хермана Геринга је уочено за време његовог боравка у Београду 1934. године када је био на сахрани краљу Александру Карађорђевићу.

Као први детаљ, а који сам Вам пре неколико дана већ изнео, тиче се текста на венцу који је у име Хитлера и Немачке Геринг положио на сандук нашег витеза Ујединитеља. На венцу је писало: ”СВОМЕ НЕКАДАШЊЕМ ЈЕДИНОМ ХЕРОЈСКОМ ПРОТИВНИКУ У БОЛНОЈ ПОГРУЖЕНОСТИ - НЕМАЧКА ВОЈСКА”.

Даље, занимљив моменат се десио испред железничке станице у Београду када су поред краљевог ковчега дефиловале поворке страних војних делегација. У тренутку када је Немачка група војника, њиховим жустрим и упадљивим кораком, почела марш, Геринг је из публике, где су били смештени значајни гости, полетео, исукао своју сабљу и у два корака се нашао на челу Немачког дефилеа. Онако дебељушкаст и омањег раста, окићен многим ордењем, марширао је испред свих салутирајући сабљом као најувежбанији војник. Публика је остала у чуду.

Такође детаљ, идући у погребној поворци Геринг је врло љубазно разговарао са француским маршалом Петеном а њихов следећи сусрет је забележен пар година касније под сасвим другачијим околностима (и то око Петена је лудило прича...укратко, он је био велики војсковођа у Првом светском рату, проглашен за хероја, а 1940, када је имао 84 године, постаје премијер француске и већ након 6 дана на тој функцији склапа пакт са Немцима због чега је касније осуђен на смрт...)

Све то мање више али када је колона гостију тог дана кренула из Београда преко Младеновца ка Тополи, где је требало положити сандук краља у гробницу на Опленцу, створила се неописива гужва. Огроман број аутомобила превазилазио је могућности тадашњих уских путева па је у једном тренутку дошло до зачепљења недалеко од цркве у Тополи. Ту на сцену ступа рајхсмаршал Херман Геринг.

Он је лагано изашао је из свог аута, пешице се пробио до раскршћа испред цркве, стао на средину и почео рукама да регулише и управља саобраћајем.

У свечаној уноформи која је бљештала, дириговао је на раскрсници као прави саобраћајац. Обичан свет је мислио да је то неки саобраћајни стручњак, а гости су били убеђени да је то српски саобраћајац - специјалац доведен само за ту прилику.

Када се сахрана завршила, Геринг је сео у свој авион који га је чекао на аеродрому у Земуну и као што је и дошао, тако је и отишао - пилотирајући за командама авиона уз махање окупљенима кроз мали прозор авиона док је са њим рулао по писти.

(Ако су мене као читаоца лагали председник владе Краљевине СХС Милан Стојадиновић, уредници Београдсих новина, Времена, Политике и осталих издања од пре сто година онда лажем и ја Вас)

Живојин Жика Петровић
49 41 49 41 15:14 27.08.2017

U Milice duge trepavice

ne vide ti se od naochara; naocharko, al' si jos uvek mladi istrazivach.

http://www.blic.rs/vesti/srbija/niko-mi-nije-verovao-gimnazijalka-iz-ljubovije-otkrila-uzasnu-istinu-o-zenama-u/2tln4fq

Bolje da ti ne citiram naseg nobelovca; sta napisa na istu temu, preveden na 135 svetskih jezika.

Ne mrzim nikoga, zene najmanje; samo pravim onako usput analizu iz secanja.

"Nina, nana svoga malishana; pola srba, pola muslimana"; majka joj pevashe"

Ona zapamtila, pa mi prenose uz smeh.
Eno je negde u Bg, rekose mi. Student medicine, sa prosekom 9,86.
Anesteziolog i ?1? iz Mostara.

Pobegulja otuda sa porodicom; kao mi mnogi.
tasadebeli tasadebeli 15:33 27.08.2017

Re: U Milice duge trepavice

49 41

http://www.blic.rs/vesti/srbija/niko-mi-nije-verovao-gimnazijalka-iz-ljubovije-otkrila-uzasnu-istinu-o-zenama-u/2tln4fq


Vuku Karadžiću dugujemo savremeni maternji jezik, ali kada su u pitanju narodne poslovice o ženama koje je objavio, više predrasuda i ženomrza na jednom mestu - nema!

Do tog zaključka je došla i Milica Pešić, gimnazijalka iz Ljubovije, koja je u Istraživačkoj stanici Petnica ovog leta istraživala stereotipe o ženama u poslovicama iz zbirke Vuka Karadžića. Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.






Чек' да поновим:


Početna pretpostavka da žena u poslovicama nastalim pre par vekova neće biti opisana u najboljem svetlu, nažalost, pokazala se kao apsolutno tačna.






Је л' још увек Вигор Мајић управник те мучене Петнице? Онај лумен и један од врхунских професионалаца у образовном систему Србије који је предлагао својевремено, док је био заменик министру просвете Гашу Кнежевићу, да се из школске лектире избаци народна епска песма "Мали Радојица" пошто није верски толерантна и политички коректна?


Па увати Хајкуну ђевојку,
одведе је у земљу Србију,
Доведе је у бијелу цркву,
Од Хајкуне гради Анђелију,
па је узе за вјерну љубовцу.



Ne mrzim nikoga,



Ни ја. Нити мислим да само жене могу бити зло:

"Ne pričaj kao zla žena"


Ма какви.

Мушкарци могу бити исто тако велико зло.

Прецизније речено, неке жене и неки мушкарци могу бити велико зло.

Барем судећи по начину на који се води Петница и за шта се све издвајају паре пореских обвезника.

А корисних идиота који раде у корист тих злих ће се увек наћи. И међу млађима и међу старијима.


П.С. - А је л' могу ја од државе да добијем паре којим ће се потврдити почетна претпоставка да је Земља округла?

Ево, крећем и идем, идем у круг да дођем на исто место...



marco_de.manccini marco_de.manccini 15:17 27.08.2017

плави кит, чудни кит, једини на свету

Кхм, кхм, хајде кад се хвалимо, ово је поглед с моје терасе на Шумадију и плавог кита.

sugarbaby sugarbaby 17:10 27.08.2017

.

..
tasadebeli tasadebeli 19:33 27.08.2017

Re: i nazdravim..

sugarbaby


davno nisam videla tako dobru reklamu a što se njenog moćnog glasa tiče, pa well well
I love Nicole Atkins. There I said it.





tasadebeli tasadebeli 19:25 27.08.2017

sugarbaby

sugarbaby sugarbaby 19:40 27.08.2017

Re: sugarbaby



to ti mami, sestri, ženi maši kartonima!
banuj bre, budi muško, šta se šepuris?




bye for good.

edit

još obrisao komentare, ti bre gestapo sa čistim dvorištem.



tasadebeli tasadebeli 19:50 27.08.2017

Re: sugarbaby

sugarbaby


to ti mami, sestri, ženi maši kartonima!
banuj bre, budi muško, šta se šepuris?




bye for good.

edit

još obrisao komentare, ti bre gestapo sa čistim dvorištem.






Но проблемо, сењорита!

Умем ја и то да будем када затреба...
emsiemsi emsiemsi 19:35 28.08.2017

Re: sugarbaby

sugarbaby


to ti mami, sestri, ženi maši kartonima!
banuj bre, budi muško, šta se šepuris?

...

Некима картонима, а онима који помињу маму и сестру - куртонима.
tasadebeli tasadebeli 19:47 27.08.2017

emsiemsi

Емси, не залећи се к'о мува на говно на блоговска тркељања и олајавања и нетрпељивости који су на Блог донети споља.

Рдечи картон ми је већ до пола испао из џепа.

Пусти их нека они своје ствари решавају међу собом без мешања гомиле са стране која навија.

А што се мене тиче, овде у овом двориштанцету, богами, неће моћи да се разрачунавају...

Јер, што се мене тиче, заболе ме ко је кога од њих зајеб'о у реалном животу док су водили своје "револуције" у Србији и ко коме после тога дугује 50 еврића к'о у некој шверцерској кући...

Па онда наставе пичкарање и на бувљаку...

Овде не може.






Где смо оно стали?


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:00 27.08.2017

Secanja i kurioziteti

Ima izlozba pasa u Natalincima svake godine.

Ako se ne varam, navracaju i italijani koji se muvaju po Sumadiji u obliku lovaca sa lovackim psima.

A sad ajmo opet kroz vreme natrag.

Davna secanja, jedva uhvatljiva. Mesec visoko nad sljivicima Sumadije. Put ...i kuce jedna do druge.Prodje poneki auto. A ispred kuca...klupa, uska. Na njoj sedi nekolicina njih. Jedan stariji covek mi dolazi pred oci. Iapeglana kosulja, novi opanci, brci uredno skraceni.A tema je...kud li se zaputio auto sto malopre prodje tuda.
emsiemsi emsiemsi 20:17 27.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

jednarecfonmoi
Ima izlozba pasa u Natalincima svake godine.

Ako se ne varam, navracaju i italijani koji se muvaju po Sumadiji u obliku lovaca sa lovackim psima.

A sad ajmo opet kroz vreme natrag.

Davna secanja, jedva uhvatljiva. Mesec visoko nad sljivicima Sumadije. Put ...i kuce jedna do druge.Prodje poneki auto. A ispred kuca...klupa, uska. Na njoj sedi nekolicina njih. Jedan stariji covek mi dolazi pred oci. Iapeglana kosulja, novi opanci, brci uredno skraceni.A tema je...kud li se zaputio auto sto malopre prodje tuda.

Лепо !
Нема шта !
emsiemsi emsiemsi 20:18 27.08.2017

Re: emsiemsi

tasadebeli
Емси, не залећи се к'о мува на говно на блоговска тркељања и олајавања и нетрпељивости који су на Блог донети споља.

Рдечи картон ми је већ до пола испао из џепа.

Пусти их нека они своје ствари решавају међу собом без мешања гомиле са стране која навија.

А што се мене тиче, овде у овом двориштанцету, богами, неће моћи да се разрачунавају...

Јер, што се мене тиче, заболе ме ко је кога од њих зајеб'о у реалном животу док су водили своје "револуције" у Србији и ко коме после тога дугује 50 еврића к'о у некој шверцерској кући...

Па онда наставе пичкаеање и на бувљаку...

Овде не може.






Где смо оно стали?



А-уууу !
Ма нема, отишло све куда и она ствар.
tasadebeli tasadebeli 20:35 27.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

jednarecfonmoi

Ako se ne varam, navracaju i italijani koji se muvaju po Sumadiji u obliku lovaca sa lovackim psima.



Својевремено немачки ловни теријери уз пут Паланка - Топола могли да се купе за 500 еврића, па их куповали баш ти Талијани што долазе у лов у те крајеве.

Не знам како се сад крећу цене.

Мој таст има једног таквог, донели му на поклон ти рођаци из села што се тиме и баве (лов и пси и узгајање и продаја ловних паса).

Овај наш немац, теријер, званично се зове Чедомир. Чеда од миља. (По Чедомиру Јовановићу, како каже таст.)

А лепо смо му сви говорили да такав пас није за њега јер је већ у годинама. Превише срчано то керче, бре!

(А и мора да буде због клања са јазавцем у рупчаги у чему често и изгину или буду тешко повређени. (Јаза има и канџе осим зуба, па је у предности.)

Овај Чеда је у стању да се узвере уз дрво или уз жичану ограду... Сав је к'о опруга. И после више таквих бежања преко ограде на плацу, када га је таст тражио по селу да га не би неко утепао из пушке јер јури пилићи, Чеда стављен у бокс из којег нема бегања.

Па сад пати и тугује. Али је и даље као опруга и јак као бик.

Пре пар година нам се пришљамчио један племенити плавокрвни јасенички златни ретро гонич који изгледа к'о оно прасе из "Свет који нестаје", па је тако и добио име Гиле. Једино га мој шурак зове Алф јер њему личи на Алфа ванземаљца.





Но, не збуњује се Гиле/Алф, одазива се и на једно и на друго срећан што се удомио.

Осим тога, ту су и голубови, па биле корњаче, па јежеви,... Не питај, плац к'о зоолошки врт, на неизмерну радост таште која онда одбија и да изађе из куће.


A tema je...kud li se zaputio auto sto malopre prodje tuda.



"Куј оно прође?"

Да, ни сада није много другачије...


П.С. - Знам да волиш псе, па ето отуд све ово горе...

А и кад већ нико не пролази (EDIT: осим Емсија којег познајемо из села), онда да продиванимо по коју и о нечем другом.
tasadebeli tasadebeli 20:43 27.08.2017

Re: emsiemsi

emsiemsi
tasadebeli
Емси, не залећи се к'о мува на говно на блоговска тркељања и олајавања и нетрпељивости који су на Блог донети споља.

Рдечи картон ми је већ до пола испао из џепа.

Пусти их нека они своје ствари решавају међу собом без мешања гомиле са стране која навија.

А што се мене тиче, овде у овом двориштанцету, богами, неће моћи да се разрачунавају...

Јер, што се мене тиче, заболе ме ко је кога од њих зајеб'о у реалном животу док су водили своје "револуције" у Србији и ко коме после тога дугује 50 еврића к'о у некој шверцерској кући...

Па онда наставе пичкаеање и на бувљаку...

Овде не може.






Где смо оно стали?



А-уууу !
Ма нема, отишло све куда и она ствар.




Али нам је зато све европско! Нарочито вредности и међуљудски односи!

То је нама наша борба дала!

Шта га знам, Емси, ваљда и та Јевропа исто отишла тамо где ти кажеш, па онда и ми кренули за њом...


Dobar fudbal i 'nula' u evropskom derbiju! (ЛИНК)
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:45 27.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

emsi,

hvala.

*!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:48 27.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

Volim i znam dosta o rasama, oduvek.

I ovo mi je prijalo sad da citam

*

Taso:)
zilikaka zilikaka 21:18 27.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

Својевремено немачки ловни теријери уз пут Паланка - Топола могли да се купе за 500 еврића, па их куповали баш ти Талијани што долазе у лов у те крајеве.

Не знам како се сад крећу цене.

Мој таст има једног таквог, донели му на поклон ти рођаци из села што се тиме и баве (лов и пси и узгајање и продаја ловних паса).

Овај наш немац, теријер, званично се зове Чедомир. Чеда од миља. (По Чедомиру Јовановићу, како каже таст.)

А лепо смо му сви говорили да такав пас није за њега јер је већ у годинама. Превише срчано то керче, бре!

(А и мора да буде због клања са јазавцем у рупчаги у чему често и изгину или буду тешко повређени. (Јаза има и канџе осим зуба, па је у предности.)

Овај Чеда је у стању да се узвере уз дрво или уз жичану ограду... Сав је к'о опруга. И после више таквих бежања преко ограде на плацу, када га је таст тражио по селу да га не би неко утепао из пушке јер јури пилићи, Чеда стављен у бокс из којег нема бегања.

Па сад пати и тугује. Али је и даље као опруга и јак као бик.


Ti vaši za 500 evra su stvarno neki nobles kerovi. Ja imam jednu takvu, pravu, a platili je ni 20.
Doduše bez papira i bila jadna puna i buva i glista, jer u takvim uslovima potekla, al joj otac izvlačio jazavce u realnom životu, ne kao pokaznu vežbu na takmičenjima.

A što se ostalog tiče, ja držim da je to najbolja rasa na planeti. Ne možeš joj ništa.
Jeste srčano al ako razmaziš bude ko gospojica. Sve može, sve zna i ume. Ladno da je bilo gde povedeš i da si siguran da će se primerno ponašati.
A kad radi - radi. NEma tog što je može omesti da izvuče šta je naumila.

Pričala da pored nje imamo i jednog blentu, švajcarskog ovčara. Sad već spada u odrasle al to blentavo...

Nsravno da ih oboje volimo al stvarno ima razlike.
Ona za sebe misli da je više biće, nešto na pola puta do čoveka, tako se i ponaša.
S razlogom.


tasadebeli tasadebeli 21:28 27.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

zilikaka

Ona za sebe misli da je više biće, nešto na pola puta do čoveka, tako se i ponaša.



Знам, имали једну такву.

Па је водили код ветеринара не због неких физичких сметњи, него због психичких проблема када смо моја жена и ја почели да живимо заједно (принцеза је била стигла у моју кућу пре моје жене) који су се показивали кроз изгрицкане женине ципеле, каишеве од ташне, изгрицкан само женин покривач иако имамо два истоветна један поред другог,...

Па нам чика доктор рекао:"Знате, у сваком чопору поред алфа мужјака мора да се зна и ко је алфа женка. У томе је корен њених тешких психичких стања."

И узео нам 2000 динара за то.

Срећом, моја жена стрпљива са таквим припадницама сопственог пола, па смо после живели утроје сретно наредних још неких 15 година...

Али да су се вибрације осећале све време између њих две, осећале су се...
49 41 49 41 04:31 28.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

jednarecfonmoi
Volim i znam dosta o rasama, oduvek.

I ovo mi je prijalo sad da citam

*

Taso:)


Debeli me zaj... da pisem erotske priche; da mi bude recensent?!?
Boze me sachuvaj.

Davno, se nosim mislju; na napisem pripovetku Prijatelji
Ja i oni sa slikama; ne mojim - njihovim.
Psi, svih rasa i boja.
Na skijanju, Adi na Bojani, planinarenju, vrletima.

Sam, vishe no sa njom.
Odakle ti, boziju ti mater; okolo nema sela na 13 km
Vucjak, krupan, jak; zlatne boje - nikad vidjen.
Sustize me odnekud; na najtezem usponu.
Sneg do kolena.
Idemo rece!

Grabi po onoj, jebenoj sneznoj prtini predamnom; dok dahcem iza njega na 50 m iza.
Okrene se gore, s juri se odozgo; pravo na mene.
Da me baci u sneg sa prtine.
Tako jedno 30 x.
Na kraju, mu rekoh.
Dodji stoko pseca, da se slikamo; umori me tvojom jurnjavom-energijom.
Sede, pored mene-jedva namestih autoknips; na sneznu granu.
Ceka, sedi na guzici mirno; pored mene dok ne skljocnu automatika.
Ajmo opet, krenu dalje.
Jebe se njemu, sto ja nemam vise snage kao on.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:15 28.08.2017

Zuti vucjak



E ovo je vrrrrrrrlo zanimljivo!

Video si ZUTOG vucjaka? Sto se mene tice, mogao si i da ga vidis na sred Slavije, ne bi mi bilo manje cudno.

Nikad cula! Odusevim se kad naucim nesto novo u sferi koja me zanima.

Krenuh na net, i evo slike koja narwvno nece da se otvori. Ne mogu da se akam, probala sam pedeset puta da copy and paste bolji link. Nece.

Ukucajte Yellow germain shepard koga zanima.

Ili ako neko je spretniji nek postavi.
tasadebeli tasadebeli 10:11 28.08.2017

Re: Secanja i kurioziteti

49 41

Debeli me zaj... da pisem erotske priche; da mi bude recensent?!?
Boze me sachuvaj.






49 41 49 41 19:09 28.08.2017

Re: Zuti vucjak

jednarecfonmoi


E ovo je vrrrrrrrlo zanimljivo!

Video si ZUTOG vucjaka? Sto se mene tice, mogao si i da ga vidis na sred Slavije, ne bi mi bilo manje cudno.

Nikad cula! Odusevim se kad naucim nesto novo u sferi koja me zanima.

Krenuh na net, i evo slike koja narwvno nece da se otvori. Ne mogu da se akam, probala sam pedeset puta da copy and paste bolji link. Nece.

Ukucajte Yellow germain shepard koga zanima.

Ili ako neko je spretniji nek postavi.


White german shepard
takodje u komsiluku.

Sreo zensku biciklom dolazi mi u susret. Vodi belog vucjaka; kao sneg.
Zalepio se odmah, ne na nju; na njega.
Lepotan, al' ko tele.

Stao sa strane na kaisu, malo dalje od mene. Ne laje; al' me upozorava.
Ona, pokusava da mi objasni...
Znam zenska glavo, mlad je i plasi se jer me ne poznaje.
Vidjam, ga u psecem parku; koji je izmedju moje i njene kuce.

Koja jurnjava, sa svojim prijateljima svih boja, rasa, velicina.
On najuochljiviji medju njima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:56 28.08.2017

Re: Zuti vucjak

:)


Za belog vucjaka znam odavno, postoji i potpuno crni, imala moja drugarica pre 10000 godina.

Ali zuti(!) nikad ni pomislila da moze da postoji.

I onda nadjem sliku koju nazalost nisam uspela da postavim.






49 41 49 41 21:55 28.08.2017

Re: Zuti vucjak

jednarecfonmoi
:)


Za belog vucjaka znam odavno, postoji i potpuno crni, imala moja drugarica pre 10000 godina.

Ali zuti(!) nikad ni pomislila da moze da postoji.

I onda nadjem sliku koju nazalost nisam uspela da postavim.

Imam ja sliku s njim nekada; na poznatoj planini i jezeru na njoj.
Medjutim, kad sam ziveo neokupiran; znalo se u po dana-noci gde je sta je.
Sada sam pod okupacijom dveju zenskih; jebe lud zbunjenog.
Otac, je nekada imao crnog-kao zift vucjaka. Donosio mu novine u stan, kupovao po radnjama za njega...otac placao po mesecnoj evidenciji; kako se to cinilo tada.
Otac je preziveo bombardovanje u BG 41. Pas, ne.

kako je onoliki zutko, boje zlata; uspeo da ceka na bljestecem suncu, strmini; citavih 10 min pozirajuci...

Ciji je bio i odakle je dosao, to samo on zna.








omega68 omega68 21:28 27.08.2017

А види ово

Francuzi se kasno probudili – Macronov rejting strmoglavo pada
А кад смо неки то причали били смо нацисти који воле нацисту Марину

ИЛИ још горе:

”Progresivne” udruge u pohodu na spomenike diljem svijeta – Na redu je i ”rasist” Gandi

Је л ово раде неки либтарди који имају навијаче и на овом светом месту?
49 41 49 41 23:48 27.08.2017

No safe place on mother Earth

bese roman; jedne "domace" (s)pishateljice.
Gledam roman, drzim ga u ruci; lokalne biblioteke.
Hocu, necu da ga nosim kuci?!?
Odustanem, ona ce da me nauchi - where is safe; where isn't!

Dva puta preziveo, vozeci se kroz vodu (treci po velichini grad na Kontinentu).
Pokazem Hanumi Fati, slike dal' zna ove oznake pod vodom?!? Zna jer je muz vozao svuda.
Na 3-4 slici crni auto pod vodom.
Bese crveni takav, jedini on pliva kroz nju; pored skupih auta velikih SUV Lexusa, Mercedesa, Chevroleta...
Voda preko haube, do prozora...
S tislo mi se u srcu od razmisljanja. Sportsko auto nisko... ko ajkula napred.
Lele, kompjuter nisko ispod radija; razvodna kapa visoko, al'ako se navlazi ko kod Stojadina (Mujadina u BH), auspuh grokce pod vodom...

Ne, hvala lepo; nek' bog pomaze nekom treci put, meni ga nece.
Sto rece Balasevic, poturi ti kajlu u tockove; kad ti je najteze.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2017&mm=08&dd=27&nav_category=78&nav_id=1297498

Zvah nekoliko veceri tamo, samo one koji su mi ostali u dobrom secanju.
Danas uzvracaju pozive.

R... znam da si na visokom predelu.
Ron... jel' te neka zenska skrljala, poplava, Tornado...
Tom jeshovanu, nemoze niko dohakati; smeeje se dok razgovaramo.
omega68 omega68 22:05 28.08.2017

Aha

TOTALNI RAT SA BANKARIMA KOJI VLADAJU SVETOM: Putin proglasio potpunu nezavisnost od Rotšildovih banaka

LINK

49 41 49 41 13:16 29.08.2017

Stojte

https://youtu.be/WgrRyStu9yo

St. Marija (ne ti Babo - Maro; kako te zvahu), i tvoj "pratioc"- 65 god. braka.

https://youtu.be/6c8wvJhHY4I

dela salute, Benediktum dujmum jeribus, Benediktum dujmum Jesus.

Tako meni dusha (pasja) pati
Koji vam je "ljutski" djavo?!?
Nisam vam ja za svile, kadife, jastuke...
Ja, zivim u svetu mirisa, trcanja-slobode; nisam vam ja za zatvora.



i ti sivko marsh kod "mame"- koja te je donela malog.
Ne, ja da ti svakog jutra bacam grancicu, list da ga hvatas u skoku 1.5 m sprintas iza toga; sad me nahrani, napoji...
dok ona spava.
Budi nju svakog jutra, ne mene p.m. ti machija.







Hibiskus (outdoor) za zenske, ionako sprzi sunce sutradan.
Takodje, da potsetim; moske da donesu cvece nekada njima.
Da ne bulje u tv i drkaju kutijicu daljinskog.

P.S.
Ko hoce malu ili "veliku".
Meni treba dzukac (za rasu i klasu; bole me choshe), da se juri okolo ne machak.
zilikaka zilikaka 19:02 30.08.2017

Re: Stojte

Tako meni dusha (pasja) pati

Ovo što si okačio je belgijski ovčar, ako je beo onda je švajcarski, bar ih tako ovde zovu. Nemački je ono treće
Ima i razlike u gradji i temperamentu. Moj je beo. Dobar da bolji ne može i isto toliko blentav.
Eno, upravo dole kuka jer ga maltretira veštica 7 puta manja od njega.
I tako stalno.
49 41 49 41 20:46 30.08.2017

Re: Stojte

zilikaka
Tako meni dusha (pasja) pati

Ovo što si okačio je belgijski ovčar, ako je beo onda je švajcarski, bar ih tako ovde zovu. Nemački je ono treće
Ima i razlike u gradji i temperamentu. Moj je beo. Dobar da bolji ne može i isto toliko blentav.
Eno, upravo dole kuka jer ga maltretira veštica 7 puta manja od njega.
I tako stalno.

Jos jedna prolupala o rasama-klasama-rasizmu
S(h)arlaninche. ukrao ga kod Dechana; kad je budala vozila 100 km/h.
Mali posho u setnju 1x u zivotu preko livade-bezi dalje; rekoh nemcu budali vozachu.
pucace kroz rupe u zidu 3m visine sa 500m snajperom.
Bezhi i vozi opet 100 km/h
mache se zavlachilo tokom voznje; ispod majce odozdo-odozgo, izlizalo 30x po licu-pa opet tako do stana.
Majka, ti si ga doneo ti ga hrani u 3:30; on je tvoj.
Ne, uznemiravaj komshilik po zgradi. On 3 nedelje.
Sorta?!?
S(h)arplaninac, Romanian Shepard dog, Kavkaski ovchar... isti drugo pakovanje
jeste li vi kavkaske rase il' ne?!? u mnogim formularima.
(Ne. morate da odgovorite; ako necete (to je vase ljutsko pravo).
Nisam bio nikad na Kavkazu; jes' da bih voleo, al sto nisam nisam.

I, tako dalje i tako blize.

Naleteh sluchajno nedavno na video, iako mi se decenijam mota po glavi; istrazhivah mnoge knjige o vrednim materijalima...

Auuu, pa ti si mogao biti pravo bogat-Reche kum u Bg (ETF-ovac) i Bg mashinac iz Cambere (AU).

https://www.youtube.com/watch?v=OQeQ7MPL_V8&t=612s

P.S.
Ma jebite se za rasiste, necu da vam kazem gde je, koji je, sta je... gde se nalazi...
Opet, cu ja sam; kao sto zivotom hodih.
Rodis se sam, umres sam.
Izmedju, only fucked-go life.











49 41 49 41 15:17 30.08.2017

Sta lupetaju ovi na blogu

Jedan MAX(A) - maksim po trnju.
Drugi Djokista - sa Djokinog "minareta".

Trebao je Djokista, da dodje ranije; da me prati dvogledom kad sam krenuo na Lupoch preko snezne visoravni.

Najkrace do Lupocha, kao mnogo puta.

Veliki tragovi u snegu, bas kuda sam se zaputio; ka i iza litice.
Opa Bato, kazu vi medvedi spavate celu zimu - lazu!
Okrenem okolo preko snezne visoravni.

Razmisljam ako me gleda otuda, on moze da juri 60 km/h; ja najvise 8 km/h ako se ne spotaknem po snegu.

jednog jebe temperament, drugom jedu zivce parkirani auti na trotoaru...

Fala bogu nemam pistolj, niti sam ga ikad imao.
S PAP-ovkom i AP; sve i sridu. S pucom sve okolo u p.m.
predatortz predatortz 15:49 30.08.2017

Re: Sta lupetaju ovi na blogu

49 41
Jedan MAX(A) - maksim po trnju.
Drugi Djokista - sa Djokinog "minareta".

Trebao je Djokista, da dodje ranije; da me prati dvogledom kad sam krenuo na Lupoch preko snezne visoravni.

Najkrace do Lupocha, kao mnogo puta.

Veliki tragovi u snegu, bas kuda sam se zaputio; ka i iza litice.
Opa Bato, kazu vi medvedi spavate celu zimu - lazu!
Okrenem okolo preko snezne visoravni.

Razmisljam ako me gleda otuda, on moze da juri 60 km/h; ja najvise 8 km/h ako se ne spotaknem po snegu.

jednog jebe temperament, drugom jedu zivce parkirani auti na trotoaru...

Fala bogu nemam pistolj, niti sam ga ikad imao.
S PAP-ovkom i AP; sve i sridu. S pucom sve okolo u p.m.


Zaboravio si Zubove da pomeneš. I to je lep, divlji deo planine. Ovo sa papovkama i pištoljima nisam baš skontao...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana