Društvo| Gost autor| Lingvistika| Mediji| Politika

Politička korektnost i ućutkivanje

tasadebeli RSS / 05.11.2017. u 15:16

Шта је то уопште „политичка коректност"'? Пре свега у језику, комуникацији? Какав је то конструкт? На каквим темељима је заснован? Да ли је то само идеолошки конструкт или је ипак достигнуће цивилизацијског развоја које је последица суштински измењених друштвених односа? Колико је политичка коректност уопште потребна демократском друштву? Слобода говора (проистекла из слободе мишљења) - то да. Али докле та слобода говора треба да иде? Где јој треба поставити границе? И да ли јој треба поставити границе?

И ако и поставимо те границе, није ли само питање тренутка када ће те границе бити злоупотребљаване за интересе уских кругова људи у чијим рукама је политичка, војна, економска и свака друга моћ?

Није ли политичка коректност у говору (из мисли насталом) само реинкарнација онога што смо у једнопартијском једноумном систему у којем смо живели деценијама (и у којем је „плурализам интереса" ступио на сцену само пар година пре увођења вишепартијског система) називали морално-политичка подобност?

Главни окидач за читаву ову серију питања била је једна реченица коју је наш блогодругар Милан Новковић написао у једном свом коментару на неком од претходних постова на овом нашем Блогу Б92:

„Ради се о мрачној злоупотреби политичке коректности."


Тако да је за овај мој дактилографски напор главни „кривац" поред ауторке књиге одакле је преузет одломак са истим насловом као што га има и овај пост и Милан којем се захваљујем на томе.

 

 fa9d4cdc4b173c3a70ea63b5b5ad5b5d.md.jpg

 

 

„Политичка коректност и ућуткивање

Посебан вид суптилног надзора друштвене комуникације представља савремени идеолошки конструкт „политичке коректности" који, парадоксално, у име демократије налаже стандардизоване комуникативне кодове и „политички безбедне" дискурсе. Концепт „политичке коректности" представља релативно нови и софистицирани идеолошки конструкт утемељен на стратегијама „тихе дресуре", који у духу Платонове Државе обавезује не само на препоручене кодове већ и на начине њихове контролисане интерпретације. Дресура/обликовање мишљења путем препоруке и обавезе/налога „политичке коректности", који се одвијају уз помоћ медија, и система gate keepinga, механизми који су препознатљиви и у феномену спирале тишине, уместо да једнообразно и масовно потчињавају све што имају под собом, они раздвајају, анализирају, разликују. Ова пракса суштински не чини ништа друго, сем што, како би то рекао М. Фуко дресира „покретна, збркана, некорисна мноштва тела и снага претварајући их у скуп појединачних елемената: малих одвојених ћелија, независних организама, развојних низова и ентитета, комбинаторних сегмената. Дисциплина „фабрикује" јединке; она је специфична техника одређеног начина владања којем су јединке уједно и циљеви и средства."

Политичка коректност не само што представља вид идеолошке индоктринације и тиме модел „превентивне цензуре", већ је истовремено и вид готово невидљивог „ућуткивања" неистомишљеника. Као и код Платона, прање мозгова, које данас спроводи глобални политички поредак преко медија, требало би да „обезбеди непроблематичну, бесконфликтну, очекивану, контролисану, или у нешто ширем смислу, редундантну комуникацију, у којој би сваки новум по дефиницији био онемогућен, а сваки код унапред детерминисан. Штавише, могло би се рећи да концепт „политичке коректности" у којем је садржан политички пројекат контролисане друштвене комуникације, у основи представља утопију једне бесконфликтне и суштински редундантне комуникације, комуникације без шума и буке.

Стратегије ућуткивања инкорпориране у пројекат „политичке коректности" амалгамирају забрану и допуштење, резултујући са једне стране или ћутањем или, пак, унисоношћу јавне сфере која одзвања од „хорског певања" исте идеолошко-политичке мантре. Ово „комуникацијско удвориштво", као идеална слика лакираног, безопасног а тиме и бескорисног друштвеног општења заправо представља савремени и што је још занимљивије опште прихваћени вид стратегија ућуткивања. Отуда би се могло рећи да се посебан вид цензорске праксе у пољу друштвене комуникације појављује управо у форми политичке коректности.

Термин политичка коректност (често се користи скраћеница PC) у најопштијем смислу представља језичке и комуникативне праксе које су усмерене ка избегавању повређивања или вређања „непривилегованих" појединаца или група. Фраза Политичка коректност добила је посебно место у оквиру дебате која је отворена поводом А. Блумове књиге The Closing of the American Mind (1987) која из конзервативистичке перспективе критикује модерну културу либерализма. Теоретичари левице су сматрали да су заправо конзервативци и десничари лансирали термин како би скренули пажњу јавности са суштинских питања дискриминације, што је био део ширег „културног рата" против либерализма. Тако на пример Х. Кол излаже тезу према којој су заправо неоконзервативци који су промовисали термин PC, у ствари бивши комунисти који су настојали да покажу да су „егалитаријанске демократске идеје заправо ауторитарне, ортодоксне и под утицајем комунизма када се супротстављају праву људи да буду расисти, сексисти и хомофобични." Током деведесетих, конзервативци и десничари су користили термин „политичка коректност" у пежоративном смислу, тврдећи да је он моћно оружје у борби против неистомишљеника.

У сваком случају, употреба термина политичке коректности довела је до отворене поделе на Нас и Њих, Пријатеље и Непријатеље, на обема странама политичког спектра. Ангажовани у политичким борбама, медији су олако прихватили термин у намери да избегну појављивање предрасуда. Међутим, резултат је био не само обесмишљавање језика, већ и нова форма дискриминације оних којје серија „еуфемизама" требало симболички да заштити. У својој студији Lingua Tertii Imperii: Notizbuch eines Philologen (1947) В. Кламперер је показао шта својеврсни „семантички лифтинг" који је нацистичка пропаганда користила, може да учини за пропагацију једне идеологије. Он је показао да је у највећем броју случајева нацистички језик задржавао старе термине додајући им нова значења. Тако је настала серија еуфемизама који су истовремено и скривали и откривали право значење акција које су нацисти спроводили. Термин „евакуација" је значио депортацију, „покупити" је означавао хапшење, „концерт камп" је био еуфемизам за концлогоре, „криза" за пораз, „специјални третман" за убиство, а „интензивирано испитивање" за тортуру.

У орвелијанском духу, нацистички језик је подразумевао и неколико неологизама попут „аријанизација", „нордизација", „дејудаизација", „подљудски" итд. Главна стратегија употребе и креирања вештачког језика нацизма сводила се управо на употребу „недоличних речи" које су истовремено и описивале и порицале злочиначку праксу која им је била у основи. Тако се језик појавио истовремено и као оружје насиља (геноцида у овом случају) али истовремено и као његова жртва.

Проблем инструментализације језика, његовог прочишћавања и саображавања одређеном идеолошком коду може бити анализиран и с обзиром на питање о учинцима сваког „семантицида" који настоји да у потпуности деконцептуализује језик, што се у извесном смислу може препознати и у стратегијама пурификације садржаним у концепту „политичке коректности". Тако се и Г. Аниџар пита „може ли се тај покушај упоредити са покушајем да се успостави некаква неухватљива и коначно психотична 'чистоћа' језика. Занимљиво је да је по мишљењу критичара 'дресирања говора' као чворне тачке политичке коректности, LTI и даље део нашег савременог вокабулара, када у настојању да језик очисти од 'непријатних двосмислености' заправо утире пут много драматичнијем и погубнијем демократском близанцу тоталитаристичког 'новоговора' ."

Треба свакако рећи да се пре свега у Америци, као одговор левице, појављује термин „конзервативна коректност", којом се упућује на својеврсни „десничарски" комуникативни код којим се свако прекорачење, као и оспоравање права на ставове који су супротни идеологији либерализма, дискредитује као директни напад на категорију слободе изражавања. Неке десничарске групе сматрају да је политичка коректност која је изникла на основама „франкфуртске школе" заједно са концептом мултикултурализма, у основи стратегија подривања традиционалних, а пре свега хришћанских западних вредности.

Проблем са политичком коректношћу је пре свега у томе што прихваћен као универзална мантра либерализма, на исти начин као и конзервативистичак опција, интерпретира свако одступање од доктрине као врсту субверзије. Као нова идеолошка раван, политичка коректност се појављује у форми орвеловске „полиције мисли" налажући избор - или ћутање или озлоглашеност - на тај начин показујући да је језик истовремено и инструмент и извор моћи.

Политичка коректност је такође била често мета сатиричних интерпретација, према којима је „огрешење" о поменуте стандарде добијало гротескне форме. Тако на пример, из обзира према „Афро-Американцима", појам „црне" кафе је избачен из употребе, као што је и свакодневни језик губио на спонтаности увођењем стриктних родних и класних дистинкција. Са друге стране, извесно је да је примена стандарда политичке коректности, упркос позивању на традицију либерализма, отворила широки простор за увођење „index verborum prohibitorum", односно, да је представљала модерну стратегију табуизације одређених речи и израза. У том смислу би се могло рећи да се вокабулар политичке коректности појављује као нови језик „секуларне религије". Наиме, „давање попуста" Другима, општи „налог толеранције" и својеврсне стратегије „организоване друштвене љубави" у извесном смислу упућујуна заповест „воли своје непријатеље". Проблем је, међутим, у томе што се не може неко натерати да воли свог непријатеља „путем закона, будући да је закон - као институција присиле - и сам направљен од 'непријатељства'од којег је сам рационални поредак зависан.

 

 

b93894bf7107e3c60b2a6f133f771975--random-facts-fun-facts.jpg 

 

Управо у погледу феномена друштвене и културне стандардизације општења, могу се посматрати различите културне и епохалне промене које су се одигравале у сфери језика. Тако је у доба секуларизације, богохуљење и псовање Бога престало да изазива саблазан, на исти начин на који је данас отворени дискурс секса и сексуалних пракси престао да буде табу тема. Уместо тога, политичка коректност, ослањајући се на категорију политике идентитета жестоко осуђује „осуђивање" одређених пракси, најављујући нетолеранцију према непријатељима толеранције, односно према онима који користе дискриминаторни језик на темељу полних, расних, етничких, сексуалних или физичких разлика.

Изостављање или забрана употребе одређених термина настоји да отклони њихове пежоративне конотације, да подигне свест грађана о дискриминацији и ућуткивању одређених друштвених група. Упркос томе, извесно је да стратегија политичке коректности нуди својеврсну варијанту „новоговора" која претпоставља озбиљно кажњавање (ућуткивање или озлоглашавање) оних који јој се опиру или је на било који начин субвертирају. Ово је занимљиво стога што бранећи позиције либерализма концепт политичке коректности заправо објављује институционализацију цензуре, опозивајући на тај начин темељно право на слободу избора и на слободу говора.

Ипак, главни конзервативистички приговор стандардизацији говора у оквиру политичке коректности односи се на тезу да она, иако високо вреднујући разлике, а будући оријентисана на заштиту мањинских права (избора и преференција), заправо на један необичан начин интерпретира категорију егалитаризма, опозивајући разлике и тиме драматично рушећи постојећи вредносни систем. Такође, свако опонирање, свака критичка примедба, резултује оптужбама за предрасудно мишљење, које је унапред осуђено као контра-друштвено (контра новом систему вредности).

Општа критика упућена концепту политичке коректности односи се на чињеницу да без обзира који термин одређена „идентитетска група" изабрала за себе, нова имена постепено стичу исте омаловажавајуће конотације као и стари називи. На тај начин, политичка коректност суштински не доприноси смањењу дискриминације, већ је само премешта у другу симболичку и језичку раван."

 

 

Knjiga-o-cutanju-67014.jpg 

 


Читав текст (осим увода и овога овде у закључку) је одломак под истим поднасловом као и овај пост из књиге Зорице Томић „Књига о ћутању" (Чигоја штампа, Београд, 2016, стране 181-188)

(Нисам хтео овај пост да оптерећујем навођењем литературе која је дата у фуснотама у књизи. Ако ме не буде мрзело, искуцкаћу и литературу у неком од коментара.)

Овај ЛП Атомског склоништа појавио се пре скоро четири деценије, 1980. године, баш у тренутку када је на глобалну сцену громогласно ступило једно ново доба које по неким историјским уџбеницима већ називају доба тачеризма-реганизма, а ја му продужавам тај назив и додајем још доба бушизма-клинтонизма-блеризма-опет бушизма-обамизма-и ево сада трампизма.

 

 

 

 

 



Komentari (408)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bocvena bocvena 10:47 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

A gde sam ja ta osećanja iznosio?


taj osećaj pritiskajučeg fašizma političke korektnosti i ugroženosti prava SPC da hrabro iznosi srednjovekovne istine su...osećanja. paranoja:)
predatortz predatortz 10:56 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

bocvena
A gde sam ja ta osećanja iznosio?


taj osećaj pritiskajučeg fašizma političke korektnosti i ugroženosti prava SPC da hrabro iznosi srednjovekovne istine su...osećanja. paranoja:)


Opet tvoje viđenje.
Moje je da ljudi imaju pravo da iznose svoja mišljenja, ma koliko ona bila retro.

Uzgred, za neke poslove koje sam obavljao rađeni su veoma detaljni lekarski pregledi. Testiranje moje psihe je bio sastavni deo tog paketa. Niko od ljudi, sa diplomama koje im daju kompetencije, nije ustanovio da bolujem od bilo kog psihijatrijskog ili psihičkog poremećaja.

Evo, ti jesi!
Aferim!

To je taj aktivizam koji ljude iritira. Ko ne misli kao ti, pljuni ga u lice, diskredituj, vređaj, ponizi... I uzimate sebi za pravo da govorite u ime svih žena. A mnogo volite da divanite o kulturi dijaloga!
bocvena bocvena 11:36 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

njao, ubi ga prejaka feministička reč:)

mili, ti mene često vređeš, kad se zaneseš, pa se posle izvinjavaš. i ja nikad ne prekidam dijalog s tobom. neki bi to protumačili kao moju slabost, muškarci bi te odavno psovali...ja strpljivo uzimam najbolje od tebe.

ali mazohista nisam. pozz
predatortz predatortz 11:43 08.11.2017

Re: Тишина тамо!


mili, ti mene često vređeš, kad se zaneseš, pa se posle izvinjavaš.


I ti bi to trebala da naučiš.
Ja tebi, koliko se sećam, dijagnoze nisam lepio.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:36 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

Samo, ne odobravam hajku na Crkvu u vremenu gde svako može da ispoljava svoje ideje bez bojazni da će da snosi bilo kakve posledice. Naravno, dok te ideje nisu kažnjive zakonom, odnosno dok ne pozivaju na dela koja su kažnjiva.


Cuj, hajka na crkvu?

Ako se iko isilio i isharao to je crkva, nema potrebe da ih branis. Funkcionisu oni nesmetano i puni su ko oko i para i uticaja, a i to im je malo.

Jadni smo mi (kroz istoriju) sa njima takvima (sta bi trebalo da predstavljaju a sta u stvari jesu), a ne obrnuto.

Pozivaju oni na svasta, pokrivaju svoje zlocine, vec sam rekla gore - cak nisu ni krivicno gonjeni u gro slucajeva i pored mase dokaza i pored mase svedoka.



apacherosepeacock apacherosepeacock 12:46 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

Колико ја видим, сви ви (ви јер сте у множини) овде побројани у цитатима у овом коментару се "свађате" искључиво само са Предом.


Ej, diskusija podrazumeva 2+ coveka. Ili da zabranimo vise od 2 sagovornika? Ko brani ostalim blogerima cije je misljenje slicno predatorovom da se takodje ukljuci?

Niti se predator oseca napadnutim kako sam kaze.

Sve nas koje si nabrojao ne veze ni neko posebno prijateljstvo na blogu niti smo istomisljenici u mnogo cemu da bi nas trpao u nekakav copor.


Ukljucis se u neku raspravu i kazes svoje misljenje, sta je problem?
tasadebeli tasadebeli 16:45 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

freehand

Dakle, Taso?




Дакле, Фри?

Изгледа да је твој вербални репертоар "политичке коректности" лицемерног малициозног циника и мизантропа провенијенције жућкасте џукеле којем је Блог Б92 у потпуности заменио стварни живот ипак непресушан извор.

И то не само за лингвистичке, него, богами, и за психијатријске анализе.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

mizoginija je npr. kad ćerkama ide super matiš i ostali prirodni predmeti, a ti ih usmeravaš na psihologiju, filološki ili učiteljski fakultet, jer je to bolje za ženu. da ima više vremena za decu, muža i varjaču.


Složićemo se tu, može to da se zove mizoginijom, ali bi trebalo da se složimo i oko toga da ti ama baš nikave argumente za tezu da je to preovlađujuće stanje jednostavno - nemaš.

Iskonstruišeš neku moguću situaciju i kažeš to je to, a dokaza, argumenata - nigde.
Tako se može sve "dokazati".

Pošto si me već lično negde smestila, i pošto si zaključila da ja tu ništa ne bih menjao, a uzgred si slučajno (nadam se) potrefila to sa ćerkama i psihologijom (dve su mi psiholozi), a pošto ja (dopustićeš) bolje od tebe znam gde pripadam, da li bih i šta menjao, kako sam i da li sam usmeravao ćerke, iz svega toga lako zaključujem da ti jednostavno grešiš.

I pošto imam neoborive dokaze da grešiš (jer si o meni nešto pretpostavljala, a sve si pogrešno zaključila) a da i pored toga vatreno, bez i malo rezerve, sumnje, preispitivanja, zastupaš svoje viđenje sveta, a usput i negiraš postojanje radikalnog feminizma, nemeće mi se zaključak da tebe argumenti i ne trebaju, da ti ne tražiš dokaze, ti jednostavno nećemu pripadaš, ti veruješ, ti si vernik feminizma.

I tvoje insistiranje na drugoj vrsti vere, klasičnoj religiji, često pominjanje crkve, (stvarno nemam pojma kako crkvu dovede u vezu sa mnom) je u tom smislu dosta zanimnjivo.

Ali ok je sve, nisam te do sad tako doživljavao, ali bože moj, nije ništa strašno, poštujem tvoje pravo na veru, koju god pa i feminističku.

Milan Novković Milan Novković 23:14 08.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man
...nemaš...

Pa dobro, nema, al primeri, hipotetički ili pravi, uvek mogu dobro da izbistre um.
Ali ok je sve, nisam te do sad tako doživljavao, ali bože moj, nije ništa strašno, poštujem tvoje pravo na veru, koju god pa i feminističku.

Ma žena samo puna energije i neobavezno kometariše.

Od mojih ćerki, komada dva, zlato i srebro po starosti, od troje dece, kažem ja onomad - Ljubo, sine, ljubi te tajo, (volela puno matematiku i pažljivo slušala moje priče o life-sciences, AI, ...) vidi bio-hemiju, molekularnu biologiju, i jok, ode na matematiku...

Kad je završila opet ja Ljubo, sine, ljubi te tajo, ... kad ona još gora, ode na MBA i marketing - i jbg, kolko mi očevi pojam nemamo ispostavilo se da je matematika sa marketingom kasnije moćna stvar - čekaju ti u redu ne-matematičari za analytical procesing, jure head-hunters.

Stasala mlađa (ona što ne zaklapa) ja navalio - Kato, sine, ljubi te tajo, ... ova me ni ne čuje, njoj dođem ko pozadisnki šum, nije ni čula šta ja mislim o njenom izboru glume i performance-arts uopšte. Al jbg, još kao nepunoletna zarađivala netrivijalnu lovu sa manje sati rada nego ja, u proseku, dok sam radio "na sat".

A dok su odrastale uvek neka sitna, jedva primetna briga - te da ne budu sebične, te da ne budu bezobrazne, te da se ne drogiraju, te ... al tu sam omašio, kad se o dobroj kapljici radi, te da, nedaj Bože, ...

... ne zalutaju u četvrti talas feminizma - e ovde sam izigravao dvorsku, mušku ludu, kažem da se istreniraju na meni da ne bi slučajno previše burno reagovale na neke prave a manje opasne muške idiote iz realnog života, pa ostale u nekom zasićenju - sve što sam postigao je da su me i posmatrale kao dvorsku ludu

Tako da sad pričam bez nekog posebnog cilja u kući, ponekad i sam sa sobom - ni dalje me niko ne sluša, ali ovako sam opušteniji, a ako to radim u kuhinji onda se one povuku, da im ne smetam, i pogađaš ... al ne smem da ti odam tajnu, morao bih te ubiti onda

Ps: Ovo sa "sine" gore je fazon, "dizajniran" da isprovocira, naravno
Ribozom Ribozom 00:17 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

ti si, brate, beli hetero muškarac koji živi u matici, dakle pripadaš dominantnoj nacionalnoj grupi i religiji. na vrhu si lanca ishrane i normalno je da ti je svet u kome živiš potaman i ništa ti tu ne bi menj'o:)


Zapravo, ovo je mnogo losa konstatacija. Predator je iz Bosne, ako se ne varam, i onda to sve menja.
A ti mislis da su muskarci dominatna grupa. Ja recimo mislim da dominiraju u Srbiji osobe na drzavnim jaslama ili u blizini i vi takvi ste na vrhu lanca ishrane.

Da ne bude zabune, zensko je pravo da odlucuje o abortusu. Mislim da je ta tema Spin, koji ignorise pravi temu, a to je materijalna sigurnost zena. Kada bi bile sigurne da ce imati da prehrane svoje dete, verovatno bi se broj abortusa prepolovio.
apostata apostata 02:05 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

bocvena

taj osećaj pritiskajučeg fašizma političke korektnosti i ugroženosti prava SPC da hrabro iznosi srednjovekovne istine su...osećanja. paranoja:)

Politička korektnost, na sadašnjoj etapi njezinog razvoja, kao i silovitosti njezine sveprožimajuće ekspanzije, predstavlja egzemplarni oblik totalitarne intezivne pretenzije i na društvo i na pojedinca.

Ta pretenzija ispoljava se u raznim oblicima egzotičnih idiotizama - od onih od strane establišmenta, kao što je npr. spomenik poginulim amerikancima u Vašingtonu, na kojem su predstavljeni tri muške i tri ženske skulpture, mada se vrlo dobro zna da je među 57 hiljada poginulih u vijetnamskom ratu bilo samo 8 žena; pa do onog svakodnevnog, kojim se određuju stepeni tzv. lookism-a od excessive eye contact-a do insufficient eye contact-a.

Ono što mene najviše iritira je odnos prema hrišćanstvu.
Ko god me poznaje zna da sam cijeli život kritikovao i hrišćanstvo i Crkvu, ali kada pročitam da se u crkvi Riversajd u Nju Jorku na Otac, Sin i Duh Sveti dodaje još Jedini Gospod i Mater ljudska, meni se stvarno diže kosa na glavi.
Moroni su sebi dali za pravo da mjenjaju suštinu trojstva, da se petljaju u trinitarnu teologiju, koja je vjerovatno najkompleksniji i najdelikatniji segment hrišćanskog učenja.

Osnovne greške "filozofije" političke korektnosti je fokusiranje na formu i opčinjenost semantikom. U njezinoj osnovi leži pretpostavka da do konflikta dolazi kada se naruše određena pravila. Ima tu istine, ali ne mnogo.

Ako meni oko dva sata poslije ponoći na ulici priđe rmpalija i pita me za cigaru, ja sa svojim odgovorom (tačno je i to) mogu potpisati sebi ili smrtnu kaznu ili mogu dobiti prijatni komšijski razgovor pred spavanje.
No to važi samo pod uslovom da ispred mene nije plaćeni ubica, očajni narkoman, manijak ili nešto slično. E u tome slučaju nikakva semantika i nikakva pravila ne igraju ama baš nikakvu ulogu.

Za konfliktom po pravilu stoji mnogo komplikovaniji splet problema, nego što je narušavanje formalnih semantičkih pravila.


blogovatelj blogovatelj 04:58 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

politička korektnost je jadni mali jalovi pokušaj kulturnih i pristojnih ljudi da se izbore sa siledžijama svih boja i oblika. rečima.


npr, svaki put kada mizoginim tipovima kažeš da su mizogini (ne znam kako, ali obično su veliki hrišćani:), oni ti kažu da si liberalna kučka, ili komunista, ili nedojebana, ili babetina...a kad zavapiš - umukni i ne vređaj!, oni kažu - fašizam! cenzura! ugrožena sloboda govora:)


Bravo Manćini i bravo Bo.
Nikako mi ne idu u glavu ovi kojima korektnost smeta. Je li problem biti učtiv?
Onda obavezno krene priča kako im je sloboda govora uskraćena. A nije.
predatortz predatortz 09:24 09.11.2017

Re: Тишина тамо!


Niti se predator oseca napadnutim kako sam kaze.


Tačno. Ne osećam se napadnutim, niti smatram da u ovoj komunikaciji ima neke zle namere. Nerazumevanja - da, šutiranja u cevanicu, u žaru borbe - da (umem i ja to, itekako, da uradim kad se zanesem), ali u zlu nameru ne verujem. Ako grešim, ako je ima, boli me uvo. Takve stvari se, odavno, odbijaju od mene.

Čovek uvek polazi od sebe, pa tako i ja.
Ja ovde ne dolazim da bih negog mrzeo, nekom napakostio, nekoga proganjao, tračao, čeprkao po njegovom privatnom životu. Dolazim komunikacije radi.
Računam da tako rade i drugi.
Ako grešim, opet ja nemam problem. Ima ga onaj čiji je život toliko tužan, pa se svesno loguje da sipa otrov, žuč, mržnju...
Svestan sam da ovde ima i "propagandista", ljuidi "u misiji", no pametan čovek njih lako prepozna.
Što reče domaćin, ako ništa drugo ono po tome što će njima svaka svinjarija na ovom mestu da prođe bez kazne.
Takve nekad zajebavam, nakačim se na njihovu temu pa je izvrćem do apsurda. Neka odrade pos'o, ne da lelemudaju.
Milan Novković Milan Novković 11:31 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

blogovatelj
politička korektnost je jadni mali jalovi pokušaj kulturnih i pristojnih ljudi da se izbore sa siledžijama svih boja i oblika. rečima.


npr, svaki put kada mizoginim tipovima kažeš da su mizogini (ne znam kako, ali obično su veliki hrišćani:), oni ti kažu da si liberalna kučka, ili komunista, ili nedojebana, ili babetina...a kad zavapiš - umukni i ne vređaj!, oni kažu - fašizam! cenzura! ugrožena sloboda govora:)


Bravo Manćini i bravo Bo.
Nikako mi ne idu u glavu ovi kojima korektnost smeta. Je li problem biti učtiv?
Onda obavezno krene priča kako im je sloboda govora uskraćena. A nije.

Nikome ne smeta politička korektnost - tema je, u stvari, njena zloupotreba, kao što tehnologija može da se zloupotrebljava.

Ekploziv je dobra paralela - mogu da se probijaju tuneli i putevi, ili ubijaju nevini ljudi.

Tema je baš tekuća, mnogi je pošteno odrađuju po svetu zato što je zloupotreba na mestima prešla svaku meru.

A mnogi i samu temu, ne mislim ovde na nas, mi samo ćaskamo i malo znamo o temi, pa uglavnom nagađamo, obrade ili dobro ili loše, zavisi od znanja, sposobnosti i ozbiljnosti/zadatog posla.

Kao sredstvo za nebašuveknajčistije svrhe političku korektnost je počela da koristi Cija u drugoj polovina 20. veka.

Naravno, ogromna većina nas, opet, kao i sa tehnologijom, ima dobar osećaj za dobro i loše, a što se tiče zloupotrebe danas su i razne "vrhuške", centralizovane ili distribuirane, imaju asortiman obrzaca za zloupotrebu političke korektnosti.

Kad čitaš neke članke o tome kako Cija priprema članke danas za prestitutes (press-prostitutes) vidiš da je jako lako opustiti se i biti zaveden, čak i ako si sumnjičav prilikom čitanja i nemaš nikakve loše namere.

Svima nam se to dešava, da budemo prevareni i zavedeni nekim malicioznim pisanjem ljudi koji skup tema poznaju bolje od nas, i tada, ako ćutimo - nikom ništa, a kako smo sve glasniji u promociji neprimetno-malicioznog narativa u jednom trenutku postajemo "korisni idioti".

Zbog ravnoteže u "univerzumu" - koncept korisnog idiota su uveli Sovjeti onomad, i politička korektnost nije jedino sredstvo da nas "uposle" na taj način
tadejus tadejus 11:44 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

apostata

Osnovne greške "filozofije" političke korektnosti je fokusiranje na formu i opčinjenost semantikom. U njezinoj osnovi leži pretpostavka da do konflikta dolazi kada se naruše određena pravila. Ima tu istine, ali ne mnogo.


ne ser bre apostato..
ako je semantika problem pa što se ti onda ne baviš nekim suštinskim problemom (đa globalno otopljenje đa smrtnost djece u Africi) umjesto što prebrojavaš skulpture po Vašingtonima i preslušavaš vjerske obrede po Riversajdovima?

nego bre Englez..
prvo ti pošalje card da te pozove na proslavu, onda ti odeš i poneseš card da mu se zahvališ što te pozvao, onda ti on pošalje card da ti zahvali što si došao..
baš ću da probam da pošaljem card da mu zahvalim što mi je poslao card da mi se zahvali što sam došla i donjela mu card.. pa da vidim dal će da mi odgovori card-om da se zahvali što sam mu poslala card da mu se zajhvalim što.. ko bi ga više znao što..
bitno je reći hvala..
zaista je ponekad urnebesno koliko se oni ljudi izvinjavaju i zahvaljuju..
a tek kad vidiš kako se djeca obraćaju odraslima..
al bre lakše je tako.. i ljepše.. mnogo..
ali nisam to tela..
nego da Engelz dođe i kaže dosta bre više semantike i formalizma, daj da se bavimo suštinom..
pa bih mu rekla, jeste brate Englez, razumjeli smo se i prvi put kad mi rekao izvini i hvala..
al Srbin..
daj bre apostato.. ne ser.. (znam da te ovo ne ser neće uvrjediti pošto ti nisi čovjek formalista)
predatortz predatortz 12:09 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Nikome ne smeta politička korektnost - tema je, u stvari, njena zloupotreba, kao što tehnologija može da se zloupotrebljava.


Bravo!
Korektno ophođenje, samo po sebi, normalnom čoveku nikad nije problem.
Problem je sitni, mali, fašizam koji neke grupacije isfrustriranih hoće da nametnu za strandard, stigmatizujući sve one koji ne misle kao oni.

Ja sam naveo bolestan pokušaj zloupotrebe političke korektnosti, kojim je švajcarska poslanica u Savetu Evrope želela da iz zvaničnog obraćanja u toj instituciji istisne pojmove "otac" i "majka" i da ih zameni pojmom "jedan od roditelja".

Ja vas pitam:

Da li je njen predlog "korektnost" ili imbecilno bulažnjenje frustrirane osobe?

tadejus tadejus 12:14 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz
imbecilno bulažnjenje frustrirane osobe?


stvarno, od svih problema sa kojima se suočava svaki žitelj Srbije (Bosnu da ne pominjem) kako tebe tačno uspjeva da razjari neka sitna formalnost poput te.. ne kapiram.. o kakvim se tu stvarno frustracijama radi..
u kojim će se uopšte dokumentima riječ otac i majka zamjeniti rječju roditelj i kako to tebe ugrožava baš ne uspjevam da vidim..
predatortz predatortz 12:19 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus
predatortz
imbecilno bulažnjenje frustrirane osobe?


stvarno, od svih problema sa kojima se suočava svaki žitelj Srbije (Bosnu da ne pominjem) kako tebe tačno uspjeva da razjari neka sitna formalnost poput te.. ne kapiram.. o kakvim se tu stvarno frustracijama radi..
u kojim će se uopšte dokumentima riječ otac i majka zamjeniti rječju roditelj i kako to tebe ugrožava baš ne uspjevam da vidim..


Zato što sam naučio da gledam i iza brda. Ti, evidentno, nisi.
Sve što prođe Savet Evrope, brzo će ući i u sve druge pore. Ja ne želim da o sudbini moje dece odlučuju takve osobe kojim smetaju termini majka i otac. Ne želim da oni određuju mojoj deci šta je ok, a šta ne. Onaj kome smetaju te dve reči ne može da bude normalan, a budale su jako opasne u svom zanosu.

Eto, to ti je objašnjenje.
tadejus tadejus 12:25 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

Zato što sam naučio da gledam i iza brda. Ti, evidentno, nisi.
Sve što prođe Savet Evrope, brzo će ući i u sve druge pore. Ja ne želim da o sudbini moje dece odlučuju takve osobe kojim smetaju termini majka i otac. Ne želim da oni određuju mojoj deci šta je ok, a šta ne. Onaj kome smetaju te dve reči ne može da bude normalan, a budale su jako opasne u svom zanosu.

Eto, to ti je objašnjenje.


pa kojim si logičkim skokom došao do toga da joj smetaju termini majka i otac..
zar nije logičnije pretpostaviti da je izmjena tražena zbog slučajeva gdje dijete ima dve majke ili dva oca pa prosto ne može da popuni obrazac u kom stoji samo jedna rubrika za majku i jedna za oca..
poznat mi je tvoj stav da dvema majkama ne treba dozvoliti roditeljstvo (očevi da se ne spominju).. al čak i uz taj i takav stav, opet, da ti smeta što ćeš ti eventualno svoje ime u obrascu upisivati u rubriku roditelj umjesto u rubriku otac..
i što ti se još čini da je takav predlog opasan..
a živiš u zemlji u kojoj kapu kroje likovi poput.. mislim, treba li nabrajati..
i ne čini ti se da si ti tu nešto malo pobrkao lončiće..
da su oni možda i htjeli da se ti razjariš na pomen roditelja i oca.. a ne na pomen da živiš od prvog do prvog i misliš dal će ti dijete neko sutra ubiti ako već ne puštati da i ono živi od prvog do prvog..
au brate..
kakav promašen fudbal.. vasiona promašena..
predatortz predatortz 12:36 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

da su oni možda i htjeli da se ti razjariš na pomen roditelja i oca.. a ne na pomen da živiš od prvog do prvog i misliš dal će ti dijete neko sutra ubiti ako već ne puštati da i ono živi od prvog do prvog..
au brate..
kakav promašen fudbal.. vasiona promašena..


Prvo, ti ne znaš kako živim ja i kako žive moja deca. Drugo, same insinuacije na takve stvari se, među pristojnim svetom, smatraju nepristojnim. Tebi ovo nije prvi put. Poznata si po nekorektnom obraćanju sagovornicima, sa visina Olimpa, čak i na temama koje nisu tvoja struka.

Drugo, Srbija nije toliko opasna zemlja, kako je ti iz nekog razloga predstavljaš. Ubistvo jednog deteta je tragedija, ali način na koji ti to predstavljaš nije korektan. Čitajući tvoje reči, neko može steći utisak da svi mi treba nekome da budemo zahvalni ako naša deca ne budu ubijena - što je bedastoća kava se retko da pročitati.
Imaš li ti neku tapiju, kad već sebi dozvoljavaš tolike slobode, da tvoje dete neće biti ubijeno tamo gde jesi?
Imaš li neki validan statistički podatak koja je verovatnoća za to u Beogradu, a koja u Londonu?

Ovakav razgovor, koji si zapodenula, je tipičan primer onoga na šta je domaćin želeo da ukaže. Zloupotreba korektnosti kao takve. Ne dopada ti se neki moj stav, pa ajde da mi malo pominješ decu, primanja, likove koji me vode...

Kakvi likovi vode tebe? Nisu li i njihove ruke krvave do ramena? Nije li se onaj klempavi, koji će sutra da ti bude kralj, hvalisao time kako je ubijanje iz helikoptera kao igranje video igrice?

tadejus tadejus 12:51 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

Prvo, ti ne znaš kako živim ja i kako žive moja deca. Drugo, same insinuacije na takve stvari se, među pristojnim svetom, smatraju nepristojnim. Tebi ovo nije prvi put. Poznata si po nekorektnom obraćanju sagovornicima, sa visina Olimpa, čak i na temama koje nisu tvoja struka.

Drugo, Srbija nije toliko opasna zemlja, kako je ti iz nekog razloga predstavljaš. Ubistvo jednog deteta je tragedija, ali način na koji ti to predstavljaš nije korektan. Čitajući tvoje reči, neko može steći utisak da svi mi treba nekome da budemo zahvalni ako naša deca ne budu ubijena - što je bedastoća kava se retko da pročitati.
Imaš li ti neku tapiju, kad već sebi dozvoljavaš tolike slobode, da tvoje dete neće biti ubijeno tamo gde jesi?
Imaš li neki validan statistički podatak koja je verovatnoća za to u Beogradu, a koja u Londonu?

Ovakav razgovor, koji si zapodenula, je tipičan primer onoga na šta je domaćin želeo da ukaže. Zloupotreba korektnosti kao takve. Ne dopada ti se neki moj stav, pa ajde da mi malo pominješ decu, primanja, likove koji me vode...

Kakvi likovi vode tebe? Nisu li i njihove ruke krvave do ramena? Nije li se onaj klempavi, koji će sutra da ti bude kralj, hvalisao time kako je ubijanje iz helikoptera kao igranje video igrice?



ajde od početka..
kad kažem živiš mislim na nekog imaginarnog ti, nemam baš nikakve želje da saznam o imovinskim prilikama bilo kog od blogera (zparavo me zabole i za bilo kog drugog neanonimnog pojedinca)..
te kad kažem živiš od prvog do prvog mislim npr. na broj žitelja Srbije koji ima ušteđevinu veću od 500 evra (radi se o mizerno malom broju ljudi)..
kad kažem neko će mi/ti ubiti dijete ne mislim na vjerovatnoću da mu padne klavir na glavu, nego na mogućnost da ga neko pošalje u vojsku i rat u koji on ne želi da ide..
ne pravimo se blesavi, znamo da nam je to svima veoma realan strah a na čemu možemo da zahvalimo.. eto.. ajde da vidimo kome.. jel teti Švajcarki iz EU parlamenta ili nekom drugom..
pa kad ga lociramo, ajde da vidimo i dal je problem u obrascu na kom će pisati roditelj a ne otac ili je nešto drugo problem..
te tako..
mani patetisanja..
priznaj sam sebi šta te žulja.. prosto ne može biti da je to što ćeš za 20 godina (možda) popunjavati obrazac na kom piše roditelj a ne otac..
predatortz predatortz 13:13 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

priznaj sam sebi šta te žulja.. prosto ne može biti da je to što ćeš za 20 godina (možda) popunjavati obrazac na kom piše roditelj a ne otac..


ja već popunjavam školske obrasce na kojima piše "potpis roditelja". To mi ni najmanje ne smeta. ne nalazim se ni malo prozvanim što na tom obrascu, u polju predviđenom za moje ime ne stoji bogotac.
dakle, to me sigurno ne žulja.

žulja me ono što sam napisao - mogućnost da mi deca žive u svetu, u kom idioti koji nalaze da reči otac i majka nisu politički korektne, odlučuju šta je ispravno a šta ne. Osobe kao Doris Štump, kojoj je reč majka seksistička i koja stavlja ženu u poziciju seksualnog objekta i manje vrednog bića.

Edit:

U brzini, zaboravih da kažem najvažnije.

Ovaj što je Doris tražila naveo sam samo kao slikovit primer koliko se "politička korektnost" može zloupotrebiti kada neke marginalne grupe žele da svoju volju i viđenje sveta nametnu većini.

Dakle, nije da me to baš toliko žulja, ali je kao primer besmisla jako dobro.

c_h.arlie c_h.arlie 13:48 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus

...
daj bre apostato.. ne ser.. (znam da te ovo ne ser neće uvrjediti pošto ti nisi čovjek formalista)

Mislim da nije korektno da kažeš čoveku da sere.
Čekaj ... a ti si rekla da ne sere. E, to onda menja stvar.
No, da li je politički korektno, ne znam.
Bilo kako bilo - izvini se čoveku za oboje.
freehand freehand 14:35 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Politička korektnost, na sadašnjoj etapi njezinog razvoja, kao i silovitosti njezine sveprožimajuće ekspanzije, predstavlja egzemplarni oblik totalitarne intezivne pretenzije i na društvo i na pojedinca.

Ta pretenzija ispoljava se u raznim oblicima egzotičnih idiotizama - od onih od strane establišmenta, kao što je npr. spomenik poginulim amerikancima u Vašingtonu, na kojem su predstavljeni tri muške i tri ženske skulpture, mada se vrlo dobro zna da je među 57 hiljada poginulih u vijetnamskom ratu bilo samo 8 žena; pa do onog svakodnevnog, kojim se određuju stepeni tzv. lookism-a od excessive eye contact-a do insufficient eye contact-a.

Odlično primećeno, sjajno rečeno, samo na pogrešnom mestu i u obraćanju pogrešnoj osobi.
Binarni pogled na stvari i fenomene ne dolikuje tvom kapacitetu.
Da ovde iskoristim onaj ishabani od korišćenja i zloupotrebe primer sa supstancama koje u nekim količinama bivaju lek a u drugim otrov, pa prenesem to i na priču o političkoj korektnosti. U jednom kontekstu i meri ta korektnost pokazatelj jezrelosti, pameti i empatije društva prema pojedincima i grupama, koja život čine lakšim, lepšim, opuštenijim.
U kontekstu koji pominješ ta korektnost morala bi biti pisana sa navodnicima jer zaista postaje vid nasilja nad pameću.
Ni Bocvena ni Manćini ti na ovom blogu sigurno nisu ni primer ni sagovornici za ovo potonje.
tadejus tadejus 14:39 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

žulja me ono što sam napisao - mogućnost da mi deca žive u svetu, u kom idioti koji nalaze da reči otac i majka nisu politički korektne, odlučuju šta je ispravno a šta ne. Osobe kao Doris Štump, kojoj je reč majka seksistička i koja stavlja ženu u poziciju seksualnog objekta i manje vrednog bića.

Edit:

U brzini, zaboravih da kažem najvažnije.

Ovaj što je Doris tražila naveo sam samo kao slikovit primer koliko se "politička korektnost" može zloupotrebiti kada neke marginalne grupe žele da svoju volju i viđenje sveta nametnu većini.

Dakle, nije da me to baš toliko žulja, ali je kao primer besmisla jako dobro.


auuuuuuuuuuu brate kuda si ti zasrljao.. pa gdje je žena rekla da je riječ majka politički nekorektna? let me tell you.. nigdje..
žena se, ako se malo potrudiš da pročitaš, zalagala protiv prikazivanja žene u madijima kao seksualnog objekta ili majke, bez treće mogućnosti..
uz to se recimo zalagala i protiv abortusa u cilju biranja pola novorođenčeta..
zločinka..
zaista je zaslužila da je ti tako ponosito nazivaš imecilom, idiotom i opasnom pojavom u društvu..
brate slatki..
kraj svih zlih političara ti si se imenom i prezimenom ostrvio na neku Doris jer je rekla da nije lijepo da su nam žene na televiziji sve u gaćama dok im kolege nose kravate (da ti nije to zasmetalo?)
tadejus tadejus 14:41 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

c_h.arlie
tadejus

...
daj bre apostato.. ne ser.. (znam da te ovo ne ser neće uvrjediti pošto ti nisi čovjek formalista)

Mislim da nije korektno da kažeš čoveku da sere.
Čekaj ... a ti si rekla da ne sere. E, to onda menja stvar.
No, da li je politički korektno, ne znam.
Bilo kako bilo - izvini se čoveku za oboje.


ne znam, sačekajmo da se sam izjasni.. kanda se zalagao za ideju da je korektnost u obraćanju samo konstrukt i šta tu ima ko da se vrjeđa..
predatortz predatortz 14:43 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

kraj svih zlih političara ti si se imenom i prezimenom ostrvio na neku Doris jer je rekla da nije lijepo da su nam žene na televiziji sve u gaćama dok im kolege nose kravate (da ti nije to zasmetalo?)


Što bi to meni smetalo, kad ne smeta njima da za novac hajtaju u gaćama.
Nateralo ih?
tadejus tadejus 14:52 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

Što bi to meni smetalo, kad ne smeta njima da za novac hajtaju u gaćama.
Nateralo ih?


da, pa ne znam, mislila sam eto ti se zalažeš za tradicionalne, porodične vrijednosti pa reko možda će ti zasmetati gola dupeta..
al dobro ako kažeš da to baš fino ide..
pa ono jes..
i sad našla tu neka, molim te, Doris da ti kvari ugođaj..
pa fakat to i jeste da se čovjek zabrine.. opasna rabota..
freehand freehand 14:56 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Što bi to meni smetalo, kad ne smeta njima da za novac hajtaju u gaćama.
Nateralo ih?

Tim smerom, samo niže dole niz ulicu je ona kratka suknja u mračnom sokaku, a još malo niže kažnjavanje žena žrtava silovanja.
predatortz predatortz 14:56 09.11.2017

Re: Тишина тамо!


da, pa ne znam, mislila sam eto ti se zalažeš za tradicionalne, porodične vrijednosti pa reko možda će ti zasmetati gola dupeta.


Nikad, ako su lepa. Ako nisu, ne gledam.

tasadebeli tasadebeli 15:39 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

blogovatelj

Je li problem biti učtiv?



Једна ствар је бити учтив и своје неслагање са неким изрећи пристојним и цивилизованим дискурсом.

А сасвим друга ствар бити на друштвеним мрежама виртуелна сподоба поремећене психе тоталитаристичког устројства која на сваки начин, користећи језик и као средство и као циљ, покушава пошто-пото да УЋУТКА неистомишљенике користећи при томе увреде и политикантске (што каже Милан, press prostitutes) етикете које шаком и капом дели свакоме чије му се мишљење не свиђа.

То се онда зове микролошки фашизам.

У папучама.

Који води у тоталитаризам Новог Доба.
tasadebeli tasadebeli 15:43 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus

ne ser bre apostato..



Ето још једног примера "политичке коректности" и ућуткивања у комуникацији на овој друштвеној мрежи о којој већ причах Блогију.

Или је можда ово била учтивост?

Шта ти мислиш, Блоги?


tadejus tadejus 15:49 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tasadebeli
tadejus

ne ser bre apostato..



Ето још једног примера "политичке коректности" и ућуткивања у комуникацији на овој друштвеној мрежи о којој већ причах Блогију.

Или је можда ово била учтивост?

Шта ти мислиш, Блоги?


čekaj sad jesi ti za korektnost ili za ućutkivanje?
ili korektno ućutkivanje? ućutkanu korektnost?
ne može vam čovjek udovoljiti..
tasadebeli tasadebeli 16:09 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

apostata

Politička korektnost, na sadašnjoj etapi njezinog razvoja, kao i silovitosti njezine sveprožimajuće ekspanzije, predstavlja egzemplarni oblik totalitarne intezivne pretenzije i na društvo i na pojedinca.

Ta pretenzija ispoljava se u raznim oblicima egzotičnih idiotizama






Milan Novković


Nikome ne smeta politička korektnost - tema je, u stvari, njena zloupotreba, kao što tehnologija može da se zloupotrebljava.

razne "vrhuške", centralizovane ili distribuirane, imaju asortiman obrzaca za zloupotrebu političke korektnosti.

Zbog ravnoteže u "univerzumu" - koncept korisnog idiota su uveli Sovjeti onomad, i politička korektnost nije jedino sredstvo da nas "uposle" na taj način








И мој омиљени пример из архиве као потврда за ово што сте рекли:


Sad i Totenhem optužen za rasizam

IZVOR: B92, IZVOR: BBC PETAK, 9.11.2012. | 15:54

Politička korektnost napala je fudbal žestoko, što smo i sami osetili na kruševačkom slučaju, ali je u Londonu dostignut novi nivo.

Udruženje crnih advokata (SBL) oštro je zahtevao od navijača Totenhema da prestanu da koriste nadimak “Yids” (u prevodu “Ješe”).

SBL tvrdi da se radi o nadimku koji je uvredljiv za jevrejski narod. Navijači Spursa preuzeli su taj nadimak upravo zbog povezanosti kluba sa jevrejskom zajednicom u Londonu i kao odgovor na česte uvrede na taj račun.

Nadimak su prvobitno koristili njihovi rivali, upotrebljavajući ga u uvredljivoj antisemitskoj konotaciji, ali su ga pristalice ekipe iz severnog Londona rado prihvatile i koriste ga decenijama.

Sam termin “yid” smatra se u svakodnevnoj upotrebi politički nekorektnim, pa se situacija može uporediti sa upotrebom izraza “nigga” (“crnja”), koji se u SAD standardno smatra izrazito rasističkim, ali ga Afroamerikanci među sobom rado koriste u slengu.

Piter Herbert, čelnik SBL, šokiran je stavom navijača, koji smatraju da to nije uvredljivo.

“Zašto oni misle da je to prihvatljivo? Ako budu nastavili, učinićemo sve što je u našoj moći da do njih stigne poruka koju su nam preneli mnogi iz jevrejske zajednice, koji se smatraju uvređenima. Ako nastave tako, tužićemo ih policiji”, kaže Herbert.

Klub sa Vajt Hart Lejna sa indignacijom je odbacio optužbe.

“Naši navijači prihvatili su taj nadimak kao srestvo borbe protiv anti-semitizma. Naš stav na tu temu je kristalno jasan – rasizam u bilo kojoj formi je neprihvatljiv”, navodi se u saopštenju.

“Naš klub je deo kulture u kojoj se jevrejska zajednica izrazito poštuje. upotreba te reči je potpuno u skladu sa zakonom – kažnjiva je njena upotreba ako je smisao uvredljiv, i navijači priotivničkih klubova često su osuđivani zbog toga. U ovom slučaju nema ni govora o uvredi – oni pevaju o sebi”.

Međutim, Herbert je vrlo uporan.

“Naš posao je da razotkrivamo galopirajući rasizam u britanskom sportu, koji se obično gura pod tepih. On je u potpunoj suprotnosti sa olimpijskim duhom, koji je demonstriran ovog leta. Da se tako navijalo tokom Igara, takmičenje bi bilo prekinuto. Ne razumem zašto nešto što je bilo neprihvatljivo u avgustu sada postaje prihvatljivo. Očigledno da ti ljudi uopšte ne brinu o osećanjima drugih”.

Piara Pouer iz organizacije FARE (Fudbal protiv rasizma u Evropi, ta organizacija ima i srpsko odeljenje) kaže da je Herbert naivan.

“Mislim da su ljudi iz SBL vrlo naivni ako tako razmišljaju. Očigledno ne poznaju fudbal”.

"Ciganin sam, to ne menja stvari..:"

Navijači Ajaksa, koji je takođe usko povezan sa jevrejskom zajednicom u svojoj zemlji, nose nadimak “Joden” (Jevreji).

Vrlo je lako pronaći paralelu sa situacijom u Srbiji, ge navijači Crvene zvezde decenijama nose nadimak “cigani”, što nije politički korektan termin za Rome.

Taj nadimak prvobitno su, sa uvredljivom konotacijom, koristili navijači konkurentskih klubova, posebno u zapadnim delovima bivše SFRJ (gde su ga uopšteno koristili za Srbe sve do raspada Jugoslavije). Međutim, pristalice najpopularnijeg kluba na ovim prostorima prihvatile su taj nadimak i još uvek ga rado koriste za sebe.



Пази, УДРУЖЕЊЕ ЦРНИХ АДВОКАТА Велике Британије захтева од ЈЕВРЕЈА навијача Тотенхема да престану да САМИ СЕБЕ називају ЈЕШЕ јер је то увредљиво.





К'о онај Шарскијев ФРЕНЧ / ФРИДОМ фрајс.

Толико је то велика глупост... Бескрајна као свемир.






Успут, да ли сте приметили да је из јавне комуникације у Србији у потпуности нестао пуни назив данас омиљене београдске оазе у летњим и не само летњим месецима - Аде Циганлије.

Нико више не каже и не пише АДА ЦИГАНЛИЈА, него само АДА.

А Београд, хвала богу, има много више тих ада на својим рекама на којима грађани престонице могу да се опуштају. И ниједној од оних осталих никоме није пало на памет да изоставља део имена.

Али АДИ ЦИГАНЛИЈИ јесте. Иако је она носила то име дуго, дуго пре појаве "политичке коректности" међу Србима.

Одакле је кренула та тиха "наредба" медијима? Да ли је то ишло спонтано или је неко упутство медијима ипак пре тога дато? Усмено или писано?

Хоћемо ли због политичке коректности АДУ ЦИГАНЛИЈУ од сада звати АДА РОМАНЛИЈА да бисмо је разликовали од осталих речних острва на две београдске реке?

И како да се онда на читаво то просеравање са политичком коректношћу у језику човеку не згади читава прича?



Рекох већ:

"Нисам више ЦИГАНИН,
ја сам сада РОМ,
каква дивна ПРОМЕНА
у животу мом."

А ја и даље видим оне исте Цигане који су и даље у најбољем случају у већини догурали до музиканта или сакупљача секундарних сировина, који и даље просе по улицама градова у Србији, који имају низак ниво просечног образовања и просечан животни век од око четрдесетак година.

Само што их сада више не зовемо Цигани, него их зовемо Роми.

Због сопствене савести?

Лицемерје над лицемерјима.



П.С. - Када сам на једном семинару за наставнике (програм "Школа без насиља" ) рекао у једној дискусији "Циганин" (сасвим намерно), госпођа која је водила тај семинар (и добила паре за то из разноразних фондација за отворено друштво) ме је упозорила да смо ми (који то "ми" ?) већ усвојили да уместо речи "Циганин" користимо реч "Ром".

Онда сам ја питао ту госпођу да ли је и она као и ја живела са тим Циганима за које се тако бори на тај начин, да ли је расла са њима у истој улици и дворишту, да ли је ишла у њихове куће на рођендане и славе, да ли је делила са њима парче леба и пекмеза за ужину у школи, да ли је и њена мајка примала на њен и на славу рођендан њене другове РОМЕ када је била мала...

Горпођа ми је одговорила:"Нисам."

freehand freehand 16:14 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Једна ствар је бити учтив и своје неслагање са неким изрећи пристојним и цивилизованим дискурсом.
А сасвим друга ствар бити на друштвеним мрежама виртуелна сподоба поремећене психе тоталитаристичког устројства која на сваки начин, користећи језик и као средство и као циљ, покушава пошто-пото да УЋУТКА неистомишљенике користећи при томе увреде и политикантске (што каже Милан, press prostitutes) етикете које шаком и капом дели свакоме чије му се мишљење не свиђа.

То се онда зове микролошки фашизам.

Znači, spodobe se koriste jezikom a fina gospoda diskursom. A diskurs je ono što blogovski ljotićevci koriste ne bi li svoje eksplicitne i očigledne laži maskirali izigravajući žrtve.
tasadebeli tasadebeli 16:26 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

freehand
Једна ствар је бити учтив и своје неслагање са неким изрећи пристојним и цивилизованим дискурсом.
А сасвим друга ствар бити на друштвеним мрежама виртуелна сподоба поремећене психе тоталитаристичког устројства која на сваки начин, користећи језик и као средство и као циљ, покушава пошто-пото да УЋУТКА неистомишљенике користећи при томе увреде и политикантске (што каже Милан, press prostitutes) етикете које шаком и капом дели свакоме чије му се мишљење не свиђа.

То се онда зове микролошки фашизам.

Znači, spodobe se koriste jezikom a fina gospoda diskursom. A diskurs je ono što blogovski ljotićevci koriste ne bi li svoje eksplicitne i očigledne laži maskirali izigravajući žrtve.






П.С. - Фелини је некако баш згодан за мале криптофашисте у папучама испред монитора.

EDIT: Обавести се мало у својој узвишеној интернетској образованости и мудросеривости о значењима речи "језик" и "дискурс", па да разговарамо.

Али немој са интернета. Није то довољно...

Постоје књиге, универзитети, библиотеке,... Тамо ти то све лепо објасне.
tasadebeli tasadebeli 16:32 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus
tasadebeli
tadejus

ne ser bre apostato..



Ето још једног примера "политичке коректности" и ућуткивања у комуникацији на овој друштвеној мрежи о којој већ причах Блогију.

Или је можда ово била учтивост?

Шта ти мислиш, Блоги?


čekaj sad jesi ti za korektnost ili za ućutkivanje?
ili korektno ućutkivanje? ućutkanu korektnost?
ne može vam čovjek udovoljiti..



Ма ја сам само хтео да укажем на још један диван пример језичког изражавања оних који се здушно залажу за политичку коректност.

Ништа више.
apostata apostata 16:58 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus


ne ser bre apostato..
ako je semantika problem pa što se ti onda ne baviš nekim suštinskim problemom (đa globalno otopljenje đa smrtnost djece u Africi) umjesto što prebrojavaš skulpture po Vašingtonima i preslušavaš vjerske obrede po Riversajdovima?

nego bre Englez..
prvo ti pošalje card da te pozove na proslavu, onda ti odeš i poneseš card da mu se zahvališ što te pozvao, onda ti on pošalje card da ti zahvali što si došao..
baš ću da probam da pošaljem card da mu zahvalim što mi je poslao card da mi se zahvali što sam došla i donjela mu card.. pa da vidim dal će da mi odgovori card-om da se zahvali što sam mu poslala card da mu se zajhvalim što.. ko bi ga više znao što..
bitno je reći hvala..
zaista je ponekad urnebesno koliko se oni ljudi izvinjavaju i zahvaljuju..
a tek kad vidiš kako se djeca obraćaju odraslima..
al bre lakše je tako.. i ljepše.. mnogo..
ali nisam to tela..
nego da Engelz dođe i kaže dosta bre više semantike i formalizma, daj da se bavimo suštinom..
pa bih mu rekla, jeste brate Englez, razumjeli smo se i prvi put kad mi rekao izvini i hvala..
al Srbin..
daj bre apostato.. ne ser.. (znam da te ovo ne ser neće uvrjediti pošto ti nisi čovjek formalista)

Kao prvo tadejus ja nisam rekao da je semantika problem, problem je patološko fokusiranje na semantiku. Odnosno problem je apsolutizacija semantike i formalizam.

Drugo, kakve veze imaju problemi ekologije i smrtnosti djece? I odakle ti znaš da se ja time ne bavim? I uopšte ekologija i smrtnost djece su samo pojavne osobine, suština tih akcidenata je negdje drugde.
Ja sam naveo primjere gdje se političkom korekcijom mijenja navodno politički nekorektna forma i to ne da se pri tome ne uzima u obzir suština, nego se sa huliganskim manirom suština radikalno mijenja.

Treće, taj primjer što ti navodiš sa Englezom to nema veze sa onim što ja problematizujem. To je tipična tradicionalna korektnost ili ti etiketa, pristojnost, pažljivost, vaspitanost ...

I konačno četvrto, na onaj tvoj izljev i političke nekorektnosti i nekorektnosti uopšte ja ti neću odgovoriti, ne zato što sam politički korektan, nego zato da ti pokušam pokazati da je dovoljno biti samo korektan.
tadejus tadejus 17:11 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tasadebeli
tadejus
tasadebeli
tadejus

ne ser bre apostato..



Ето још једног примера "политичке коректности" и ућуткивања у комуникацији на овој друштвеној мрежи о којој већ причах Блогију.

Или је можда ово била учтивост?

Шта ти мислиш, Блоги?


čekaj sad jesi ti za korektnost ili za ućutkivanje?
ili korektno ućutkivanje? ućutkanu korektnost?
ne može vam čovjek udovoljiti..



Ма ја сам само хтео да укажем на још један диван пример језичког изражавања оних који се здушно залажу за политичку коректност.

Ништа више.


e pa ne može to tako..
ti se žališ kako tebi zapušavaju usta a ondak bi da prozivaš zbog jezičkog izražavanja..
odluči se brate..
pride, ja brate stvarno imam i pametnija posla od prozivanja po pitanju političke korektnosti.. mene sigurno nisi čuo/pročitao da sam se kome na to žalila..
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:27 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Nikako mi ne idu u glavu ovi kojima korektnost smeta. Je li problem biti učtiv?


Nije problem biti učtiv, nego malo zbunjuje zašto je za učtivost potrebna politička korektnost i propisivanje, kad je za to, od kad je sveta i veka, lepo vaspitanje bilo sasvim dovoljno.
Sad više nije dovoljno biti samo pristojan i dobro vaspitan, iako se time već obezbeđuje učtivost i nevređanje dugih, ali ne, nije to dosta, mora se biti i politički korektan, a šta je politički korektno neko negde propisuje, neki saveti, neki odbori, komiteti.


E to nekima smeta.

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:32 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

sve što sam postigao je da su me i posmatrale kao dvorsku ludu


:)
Jednom mi je jedna rekla, nekad poželim da imam normalnog, pravog oca, onog strogog a pravednog, da vidim kako to izgleda, jer si ti (misli na mene) suviše neozbiljan za tu ulogu.


hoochie coochie man hoochie coochie man 17:35 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

zbog slučajeva gdje dijete ima dve majke


Tadejus, ne zvuči li ti ovo malo bez veze?
Onako pitam, meni je zazvučalo, naprosto nije moguće.
Milsim, može se silovati jezik, ali priroda malo teže.

c_h.arlie c_h.arlie 17:37 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

apostata
tadejus


ne ser bre apostato..
ako je semantika problem pa što se ti onda ne baviš nekim suštinskim problemom (đa globalno otopljenje đa smrtnost djece u Africi) umjesto što prebrojavaš skulpture po Vašingtonima i preslušavaš vjerske obrede po Riversajdovima?

nego bre Englez..
prvo ti pošalje card da te pozove na proslavu, onda ti odeš i poneseš card da mu se zahvališ što te pozvao, onda ti on pošalje card da ti zahvali što si došao..
baš ću da probam da pošaljem card da mu zahvalim što mi je poslao card da mi se zahvali što sam došla i donjela mu card.. pa da vidim dal će da mi odgovori card-om da se zahvali što sam mu poslala card da mu se zajhvalim što.. ko bi ga više znao što..
bitno je reći hvala..
zaista je ponekad urnebesno koliko se oni ljudi izvinjavaju i zahvaljuju..
a tek kad vidiš kako se djeca obraćaju odraslima..
al bre lakše je tako.. i ljepše.. mnogo..
ali nisam to tela..
nego da Engelz dođe i kaže dosta bre više semantike i formalizma, daj da se bavimo suštinom..
pa bih mu rekla, jeste brate Englez, razumjeli smo se i prvi put kad mi rekao izvini i hvala..
al Srbin..
daj bre apostato.. ne ser.. (znam da te ovo ne ser neće uvrjediti pošto ti nisi čovjek formalista)

Kao prvo tadejus ja nisam rekao da je semantika problem, problem je patološko fokusiranje na semantiku. Odnosno problem je apsolutizacija semantike i formalizam.

Drugo, kakve veze imaju problemi ekologije i smrtnosti djece? I odakle ti znaš da se ja time ne bavim? I uopšte ekologija i smrtnost djece su samo pojavne osobine, suština tih akcidenata je negdje drugde.
Ja sam naveo primjere gdje se političkom korekcijom mijenja navodno politički nekorektna forma i to ne da se pri tome ne uzima u obzir suština, nego se sa huliganskim manirom suština radikalno mijenja.

Treće, taj primjer što ti navodiš sa Englezom to nema veze sa onim što ja problematizujem. To je tipična tradicionalna korektnost ili ti etiketa, pristojnost, pažljivost, vaspitanost ...

I konačno četvrto, na onaj tvoj izljev i političke nekorektnosti i nekorektnosti uopšte ja ti neću odgovoriti, ne zato što sam politički korektan, nego zato da ti pokušam pokazati da je dovoljno biti samo korektan.

Podržavan izloženo !
Istina, mislim da subjekt kome se obraćaš ne kapira šta je semantika, a niti sintaksa.
U protivnom bi ti se, bez obzira na svu korektnost, izvinila za to što ti je rekla da ne sereš --- jer to, jednostavno, nije lepo.
tasadebeli tasadebeli 17:45 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus

pride, ja brate stvarno imam i pametnija posla od prozivanja po pitanju političke korektnosti..



Па шта тражиш онда овде, на овом посту? Што губиш време?

Да би Апостати могла да кажеш да сере?
tadejus tadejus 17:46 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man
zbog slučajeva gdje dijete ima dve majke

Tadejus, ne zvuči li ti ovo malo bez veze?
Onako pitam, meni je zazvučalo, naprosto nije moguće.
Milsim, može se silovati jezik, ali priroda malo teže.


šta ima da zvuči bezveze..
sud dozvoljava da žena usvoji dijete i bude mu majka uz prirodnu majku..
što bi ti onda da joj zabranjuješ da se kao takva upiše i u školski obrazac..
i da onda ima sva prava koja ima roditelj/staratelj?
kako te tačno ona ugrožava?
tasadebeli tasadebeli 17:48 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man

može se silovati jezik



Е, не може!

Не дам ја.

И нисам једини у томе у овој Србији и уопште међу Србима.




Nije problem biti učtiv, nego malo zbunjuje zašto je za učtivost potrebna politička korektnost i propisivanje, kad je za to, od kad je sveta i veka, lepo vaspitanje bilo sasvim dovoljno.



predatortz predatortz 17:52 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man
zbog slučajeva gdje dijete ima dve majke


Tadejus, ne zvuči li ti ovo malo bez veze?
Onako pitam, meni je zazvučalo, naprosto nije moguće.
Milsim, može se silovati jezik, ali priroda malo teže.



E vidiš, zbog takvih se i uvodi pojam "jedan od roditelja".
Takvih, koji će reći najlogičniju stvar:
Dete ne može imati dve majke!

Ima i ovih koji smatraju da može, i to nije strašno.
Strašno je što to svoje poništavanje prirode žele da nametnu glupim rezolucijama, a od nas očekuju da ih bespogovorno prihvatimo.

Jebanje u zdrav mozak!
tasadebeli tasadebeli 17:54 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

apostata

problem je patološko fokusiranje na semantiku. Odnosno problem je apsolutizacija semantike i formalizam.





У својој студији Lingua Tertii Imperii: Notizbuch eines Philologen (1947) В. Кламперер је показао шта својеврсни „семантички лифтинг" који је нацистичка пропаганда користила, може да учини за пропагацију једне идеологије. Он је показао да је у највећем броју случајева нацистички језик задржавао старе термине додајући им нова значења. Тако је настала серија еуфемизама који су истовремено и скривали и откривали право значење акција које су нацисти спроводили.

Главна стратегија употребе и креирања вештачког језика нацизма сводила се управо на употребу „недоличних речи" које су истовремено и описивале и порицале злочиначку праксу која им је била у основи. Тако се језик појавио истовремено и као оружје насиља (геноцида у овом случају) али истовремено и као његова жртва.
Проблем инструментализације језика, његовог прочишћавања и саображавања одређеном идеолошком коду може бити анализиран и с обзиром на питање о учинцима сваког „семантицида" који настоји да у потпуности деконцептуализује језик, што се у извесном смислу може препознати и у стратегијама пурификације садржаним у концепту „политичке коректности".

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:58 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

sud dozvoljava da žena usvoji dijete i bude mu majka uz prirodnu majku..


Nemam ja problem sa pravima te žene, osim sa pravom da se zove majka.

Zašto je neophodno baš tu reć koristiti, zar nije dovoljno izabrati neku od već postojećih, ili smisliti neku novu.
Makar ovo sad vreme vreme izmišljanja reči, evo Filip je izmislio sudijku, izmišljena je afroamerikanac, (i da, kad sam tu, postoji li afrofrancuz, afroenglez, afrosrbin, ili su oni crnci?) pa što se i za to ne izmisli neka.

U ogromnom broju slučajeva, u ogromnom vremenskom periodu, ta reč označa ženu koja je rodila dete, zašto je neophodno sad sve to menjati?



Е, не може!

Не дам ја.


Može može, za godinicu dve, ili decenijicu dve, kad neko kaže majka, ti pojma nećeš imati o čemu govori.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:01 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Jebanje u zdrav mozak!


Valjda im više pašu (s)jebani nego zdravi mozgovi.
Milan Novković Milan Novković 18:07 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz
Jebanje u zdrav mozak!

Samo da pozajmim metaforu, inače se ne "ubadam" u tred, semantički speaking:

- Pojavljuje se polako cifra da su Ameri ovog veka "investirali" još malo pa 6,000 milijardi dolara u ratove, $23K po glavi stanovnika, uključujući i 50 miliona ljudi na food stamps, pa 15 miliona dece na ivici gladi.

- Više nije velika tajna da je u "fer" delenju karata lova otišla, ogromnim delom, u military/security komplex, skoro pa tautologija, pa pridružene "ogranke", a "rezultati" rada, večna lovišta i desetine miliona urušenih života raznim "dobitnicima" na lutriji po svetu.

- Po mom mišljenju, ogroman deo tog novca je "pošteno" zarađen uz pomoć mračne strane političke korektnosti.
predatortz predatortz 18:07 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Može može, za godinicu dve, ili decenijicu dve, kad neko kaže majka, ti pojma nećeš imati o čemu govori.


A šta ima, koj moj, da se govori "majka" kad to vređa žene koje nisu rađale?!
Pa "moja deca", kad to vređa parove bez dece. Dovoljno je reći "maloletna jedinka". Zadržavam pravo na autorstvo za tu kovanicu. Neka to bude moj doprinis političkoj korektnosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:15 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

A šta ima, koj moj, da se govori "majka" kad to vređa žene koje nisu rađale?!


A pazi trend, i Tadejus je to gore pomenula, sad se javlja kovanica "prirodna majka".
I kako se to može posmatrati,
Npr ovako, ti komiteti kažu otprilike, vi, dosadašnje majke, vama se oduzima pravo da tom rečju opišete svoj odnos prema vašoj rođenoj deci, sad ta reč znači nešto drugo, a ako vam je baš stalo da se nekako definišete smislite neku reč, evo nudimo vam prirodna majka, a nekoj drugoj grupaciji dodeljujemo status koje ste vi do sad imale, ta grupacija nam je važnija od vas.
Vi ste, jebiga, samo rodile, ništa bitno.
tasadebeli tasadebeli 18:17 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz
Može može, za godinicu dve, ili decenijicu dve, kad neko kaže majka, ti pojma nećeš imati o čemu govori.


A šta ima, koj moj, da se govori "majka" kad to vređa žene koje nisu rađale?!



Вређа и мене!

Ни ја нисам рађао!

Pa "moja deca", kad to vređa parove bez dece. Dovoljno je reći "maloletna jedinka".


А немам ни деце. Своје, мислим...

Zadržavam pravo na autorstvo za tu kovanicu. Neka to bude moj doprinis političkoj korektnosti.



Докле год то не наплатиш у чврстој валути из неког фонда за "отворено" друштво у Србији, не признајемо ти ауторство.

А кад наплатиш, водиш све нас са овог поста на десет ћуна у по сомуна.

(Је л' да сам политички коректан када је у питању клопа?)
predatortz predatortz 18:25 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

А кад наплатиш, водиш све нас са овог поста на десет ћуна у по сомуна.


Beg nikad nije bio cicija! U celom somunu, pa nek' ide život.

Nego, napravi se velika frka oko ovog mog primera.
A ja sam hteo samo da ukažem na to kako ta politička korektnost ume da bude besmislena i u službi raznih kompleksaša.

Ja sam nabacio koji kilogram.Ništa strašno, ali tražim da se ukine fraza "atletski građen muškarac". Kad nisam ja, neće se niko tako nazivati!
tadejus tadejus 18:26 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man
sud dozvoljava da žena usvoji dijete i bude mu majka uz prirodnu majku..


Nemam ja problem sa pravima te žene, osim sa pravom da se zove majka.

Zašto je neophodno baš tu reć koristiti, zar nije dovoljno izabrati neku od već postojećih, ili smisliti neku novu.
Makar ovo sad vreme vreme izmišljanja reči, evo Filip je izmislio sudijku, izmišljena je afroamerikanac, (i da, kad sam tu, postoji li afrofrancuz, afroenglez, afrosrbin, ili su oni crnci?) pa što se i za to ne izmisli neka.

U ogromnom broju slučajeva, u ogromnom vremenskom periodu, ta reč označa ženu koja je rodila dete, zašto je neophodno sad sve to menjati?



Е, не може!

Не дам ја.


Može može, za godinicu dve, ili decenijicu dve, kad neko kaže majka, ti pojma nećeš imati o čemu govori.


Ako se pak malo koncentrišeš primjetićeš da niko i ne traži da se zove majkom nego da joj se dozvole prava roditelja..
I na tom obrascu u školi, hitnoj pomoći ili gdje se već nadje s tim djetetom koje odgaja..
I opet ne vidim kako to tebe ugrožava?
tadejus tadejus 18:29 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz
А кад наплатиш, водиш све нас са овог поста на десет ћуна у по сомуна.


Beg nikad nije bio cicija! U celom somunu, pa nek' ide život.

Nego, napravi se velika frka oko ovog mog primera.
A ja sam hteo samo da ukažem na to kako ta politička korektnost ume da bude besmislena i u službi raznih kompleksaša.

Ja sam nabacio koji kilogram.Ništa strašno, ali tražim da se ukine fraza "atletski građen muškarac". Kad nisam ja, neće se niko tako nazivati!

Tebi besmisleno nekoj ženi il muškarcu odlučuje o pravu da drži ruku bolesnom djetetu..
Relativno..
Al ne govori o tvojoj ljudskoj širini..
Nego naprotiv
predatortz predatortz 18:34 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Tebi besmisleno nekoj ženi il muškarcu odlučuje o pravu da drži ruku bolesnom djetetu..
Relativno..


Ja patetike, majko mila!
A ko im brani? Ja?
Da nisam ovako politički korektan, rekao bih ti ono što ti reče uvaženom kolegi.
Jesi li čula za izraz staratelj?
Šta mu fali?
tadejus tadejus 18:39 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

Ja patetike, majko mila!
A ko im brani? Ja?
Da nisam ovako politički korektan, rekao bih ti ono što ti reče uvaženom kolegi.
Jesi li čula za izraz staratelj?
Šta mu fali?


Ja kažem ništa.. Ti si kanda tvrdio da tu morada stoji otac i majka jer tako treba..
Sad vidiš i sam da je to obično gluparanje?
predatortz predatortz 18:49 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus
predatortz

Ja patetike, majko mila!
A ko im brani? Ja?
Da nisam ovako politički korektan, rekao bih ti ono što ti reče uvaženom kolegi.
Jesi li čula za izraz staratelj?
Šta mu fali?


Ja kažem ništa.. Ti si kanda tvrdio da tu morada stoji otac i majka jer tako treba..
Sad vidiš i sam da je to obično gluparanje?


Nisi ti to dobro skontala...
Rekoh već, na svemu što potpisujem deci za školu stoji "potpis roditelja" i to je ok. Naravno da ne treba da stoji potpis tate, mame, babe, šurnjaje i snaje.

Na šta sam ja reagovao?
Na sulud zahtev Savetu Evrope da sve članice izbace rodne odrednice tipa "otac" i "majka" jer su uvredljive za neke kategorije.
Taj zahtev je tupav, diskriminatorski i vređa moja roditeljska osećanja, moju hrišćansku kulturu i tradiciju.
nsarski nsarski 18:51 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Evo jedna (politička nekorektnost) koja će Tasu inspirisati.

Naime, u davna, davna vremena, kada su dinosaurusi šetali Zemljom, igrao se meč između Zvezde i Partizana. Navijači kao navijači počeli da skandiraju i zvezdaši krenuli sa "grobari, grobari!" da ih uvrede - tada to ime Partizanovi navijači nisu imali. Naravno, navijači Partizana im uvredljivo uzvrate sa "cigani, cigani!"

Na narednom meču se pojave navijači Zvezda sa ogromnim transparentom na kome je pisalo "Cigani pozdravljaju svog šampiona!". Ako je verovati Momi Kaporu, tako su nastala imena navijača ovih klubova.
I tako je politička nekorektnost ušla u svakodnevnu upotrebu.
c_h.arlie c_h.arlie 18:52 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus
predatortz

Ja patetike, majko mila!
A ko im brani? Ja?
Da nisam ovako politički korektan, rekao bih ti ono što ti reče uvaženom kolegi.
Jesi li čula za izraz staratelj?
Šta mu fali?


Ja kažem ništa.. Ti si kanda tvrdio da tu morada stoji otac i majka jer tako treba..
Sad vidiš i sam da je to obično gluparanje?

Posmatrajući ovu plodnu raspravu, mislim da ćeš, ipak, dobiti Predatorza na kondiciju.
Izvini na delimičnoj nekorektnosti.
tasadebeli tasadebeli 18:56 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

A ja sam hteo samo da ukažem na to kako ta politička korektnost ume da bude besmislena i u službi raznih kompleksaša.



То и ја покушавам све време. Али видиш да чим неко то покуша, одмах се јављају и они који би да га ућуткају.

А како сав тај бесмисао да покажеш него на језику, оном "одозго" бирократски прописаном, безбедном језичком обрасцу који се намеће силом у јавној комуникацији и из кога се не сме искакати нипошто да се не би доживела осуда "заједнице".

Јбг... Политичка коректност.
tasadebeli tasadebeli 19:09 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski
Evo jedna (politička nekorektnost) koja će Tasu inspirisati.

Naime, u davna, davna vremena, kada su dinosaurusi šetali Zemljom, igrao se meč između Zvezde i Partizana. Navijači kao navijači počeli da skandiraju i zvezdaši krenuli sa "grobari, grobari!" da ih uvrede - tada to ime Partizanovi navijači nisu imali. Naravno, navijači Partizana im uvredljivo uzvrate sa "cigani, cigani!"

Na narednom meču se pojave navijači Zvezda sa ogromnim transparentom na kome je pisalo "Cigani pozdravljaju svog šampiona!". Ako je verovati Momi Kaporu, tako su nastala imena navijača ovih klubova.
I tako je politička nekorektnost ušla u svakodnevnu upotrebu.









Момо Капор је у праву. Као и увек.


А једаред смо, сећам се као да је било данас, по изузетно тмурном и кишовитом дану на утакмици Звезда-Ријека која је била без голова, шанси и игре, нас 20 000 скандирали пола сата Па-да ки-ша!

Што је било, мислим, крајње политички некоректно према играчима оба тима.
tadejus tadejus 19:15 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz

Nisi ti to dobro skontala...
Rekoh već, na svemu što potpisujem deci za školu stoji "potpis roditelja" i to je ok. Naravno da ne treba da stoji potpis tate, mame, babe, šurnjaje i snaje.

Na šta sam ja reagovao?
Na sulud zahtev Savetu Evrope da sve članice izbace rodne odrednice tipa "otac" i "majka" jer su uvredljive za neke kategorije.
Taj zahtev je tupav, diskriminatorski i vređa moja roditeljska osećanja, moju hrišćansku kulturu i tradiciju.


Pa ako je roditelj ok koji je onda tvoj problem?
Niko nije tvrdio da je majka uvredljiva za bilo koga.. To je prosto izmišljeno..
A što se ti oko toga toliko žestiš mi i dalje nije jasno..
predatortz predatortz 19:19 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

A što se ti oko toga toliko žestiš mi i dalje nije jasno..


Ama, ženska glavo, ne žestim!
Samo ilustrujem kakvih hajvana ima.
tadejus tadejus 19:24 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz
A što se ti oko toga toliko žestiš mi i dalje nije jasno..


Ama, ženska glavo, ne žestim!
Samo ilustrujem kakvih hajvana ima.

Misliš hajvanuša?
Jah jah
Valjalo bi njoj jednu preko usta pa da vidim onda za šta će se zalagat
tasadebeli tasadebeli 19:27 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

predatortz
tadejus

A što se ti oko toga toliko žestiš mi i dalje nije jasno..


Ama, ženska glavo, ne žestim!
Samo ilustrujem kakvih hajvana ima.



Ја, кол' ко знам, вас двоје сте неки земљаци?




predatortz predatortz 19:27 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus
predatortz
A što se ti oko toga toliko žestiš mi i dalje nije jasno..


Ama, ženska glavo, ne žestim!
Samo ilustrujem kakvih hajvana ima.

Misliš hajvanuša?
Jah jah
Valjalo bi njoj jednu preko usta pa da vidim onda za šta će se zalagat


Stara, meni se svašta na teret može staviti, ali nasilje nad ženama ne.
Moja hanuma je za mene svetinja, pa ti to shvati kako o'š.
nsarski nsarski 19:29 09.11.2017

Re: Тишина тамо!


Ma, nikako mi nije jasno koji je zaključak ove diskusije.

Ako nekome kažeš majku ti j***m!, da li se taj uvredi zbog nekorektne reči "majku" ili onog ostatka psovke?

Takođe, mislim da je significant other nekako najmanje uvredljiv izraz/opis za skoro sve varijante bliskih odnosa. Pa bi onda psovka f*ck your significant other! bila lakše prihvaćena kao politički korektna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:34 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

I opet ne vidim kako to tebe ugrožava?


Pa ne ugrožava me nikako, pričamo jbt, traćimo vreme, pričamo kako ko gleda na razne stvari, ništa lično.
Zar bi trebalo da se javljamo samo onda kad nas nešto ugrožava?
Ako se pak malo koncentrišeš primjetićeš da niko i ne traži da se zove majkom nego da joj se dozvole prava roditelja..


Ja sam bio prilično precizan, a ti dekoncentrisana, nisam rekao da neko nekome brani, rekao sam da mi zvuči bez veze to što si ti napisala da postoje slučajevi kad dete ima dve majke.
I citirao to.

Eto ja mislim da takvih slučajeva nema, niti će ih ikad biti pa sve i da se donesu stotine rezolucija u stotinama parlamenata, i stotine zakona koji to nalažu.

A mislim i da je normalno da reč majka označava samo ženu koja je rodila dete.
tadejus tadejus 19:36 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski

Ma, nikako mi nije jasno koji je zaključak ove diskusije.

Ako nekome kažeš majku ti j***m!, da li se taj uvredi zbog nekorektne reči "majku" ili onog ostatka psovke?

Takođe, mislim da je significant other nekako najmanje uvredljiv izraz/opis za skoro sve varijante bliskih odnosa. Pa bi onda psovka f*ck your significant other! bila lakše prihvaćena kao politički korektna.


U jbt jesi ovo sve sam smislio?
tasadebeli tasadebeli 19:43 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski

Ma, nikako mi nije jasno koji je zaključak ove diskusije.

Ako nekome kažeš majku ti j***m!, da li se taj uvredi zbog nekorektne reči "majku" ili onog ostatka psovke?

Takođe, mislim da je significant other nekako najmanje uvredljiv izraz/opis za skoro sve varijante bliskih odnosa. Pa bi onda psovka f*ck your significant other! bila lakše prihvaćena kao politički korektna.






Иди, бре, Шарски...


EDIT: Одличан закључак за овај пост!

EDIT EDIT: Мада, реално гледано, то


significant other



је заиста свеобухватно.



tadejus tadejus 19:46 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man

A mislim i da je normalno da reč majka označava samo ženu koja je rodila dete.


A bil me prosjetlio kako ti zoveš ženu koja je dijete usvojila?
Nemajka?
I insistiraš li i da je njeno nedijete tako oslovljava?
I kako stoje stvari s državom, jel i od države tražiš da ih zove nemajkom i nedjetetom ili pak nekim drugim prikladnim imenom?
tadejus tadejus 19:48 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tasadebeli
nsarski

Ma, nikako mi nije jasno koji je zaključak ove diskusije.

Ako nekome kažeš majku ti j***m!, da li se taj uvredi zbog nekorektne reči "majku" ili onog ostatka psovke?

Takođe, mislim da je significant other nekako najmanje uvredljiv izraz/opis za skoro sve varijante bliskih odnosa. Pa bi onda psovka f*ck your significant other! bila lakše prihvaćena kao politički korektna.






Иди, бре, Шарски...


EDIT: Одличан закључак за овај пост!


Ma ne zovu njega džabe profesor
nsarski nsarski 19:50 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

U jbt jesi ovo sve sam smislio?


Jbt nisam, nego sve mi izgleda da lučim neki lepak, ili smolu, ili neki feromon pa se ovih dana svakojaki insignificant others zaleću na mene. Moraću da posetim nekog lekara...starateljku mu...

Ali, ozbiljno, zaobiđi me sa tvojim jaranskim obraćanjem. To sam te davno, i sasvim učtivo, zamolio. Have a nice day!
nsarski nsarski 19:57 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Иди, бре, Шарски...


Ima nekih Protestanata koji navidad (dan rođenja Hristovog) ne zovu Christmas jer se tu nalazi i nešto što liči na mass (misu, liturgiju), a oni to ne vole i zovu je divine service, ili sveta liturgija. Nisu svi Protestanti baš tako zadrti, ali ima ih, ima. Šarolik je ovaj svet, kao i ovaj blog.
tadejus tadejus 20:01 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski
Nisu svi Protestanti baš tako zadrti, ali ima ih, ima. Šarolik je ovaj svet, kao i ovaj blog.


Na blogu zadrtih nema.. Izmišljaš..
tasadebeli tasadebeli 20:01 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski

Šarolik je ovaj svet, kao i ovaj blog.






Само треба бити опрезан и препознавати на време замке, мамце и слепе улице, па се онда и потрудити да такви и остану.

И свет и блог.
maksa83 maksa83 20:04 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

A mislim i da je normalno da reč majka označava samo ženu koja je rodila dete.

Imam drugaricu koja je usvojena, i ona te svoje tako stečene roditelje zove majka i otac (češće mama i tata), tako ih kapira, i brine o njima sad kad su matori kao što su oni brinuli o njoj kada je ta žena koja je rodila iz ko zna koje muke odbacila.
tadejus tadejus 20:04 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tasadebeli
nsarski

Šarolik je ovaj svet, kao i ovaj blog.


Само треба бити опрезан и препознавати на време замке, мамце и слепе улице, па се онда и потрудити да такви и остану.

И свет и блог.


Može tako a može i da se ne otvara nedeljno tri bloga sa istom metom, istim odstojanjem..
Možda bi i to pomoglo
predatortz predatortz 20:11 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

tadejus
tasadebeli
nsarski

Šarolik je ovaj svet, kao i ovaj blog.


Само треба бити опрезан и препознавати на време замке, мамце и слепе улице, па се онда и потрудити да такви и остану.

И свет и блог.


Može tako a može i da se ne otvara nedeljno tri bloga sa istom metom, istim odstojanjem..
Možda bi i to pomoglo


Ti si, jaran'ce, izgleda sebi odredila misiju da nam, svima, sve objasniš.
c_h.arlie c_h.arlie 20:15 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

maksa83
A mislim i da je normalno da reč majka označava samo ženu koja je rodila dete.

Imam drugaricu koja je usvojena, i ona te svoje tako stečene roditelje zove majka i otac (češće mama i tata), tako ih kapira, i brine o njima sad kad su matori kao što su oni brinuli o njoj kada je ta žena koja je rodila iz ko zna koje muke odbacila.

Da.
Mislimo (i) o tome.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:16 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

A bil me prosjetlio kako ti zoveš ženu koja je dijete usvojila?
Nemajka?


Usvojiteljka, starateljka, pomajka...smisli neku petu.
A i što nedete?
Dete je širi pojam od pojma majka.
Tadejus jbt, pa zar ne vidiš da se sve što pričaš teško uklapa u običnu ljudsku logiku?
I insistiraš li i da je njeno nedijete tako oslovljava?


Neka zove kako ko koga hoće, ne pričamo valjda o tome, govorimo o prostoj stvari, da li dve ili više žena mogu biti jednom detetu majke.
Jer ako mogu dve što ne bi mogle tri, pet, sto, šta ograničava taj broj?

Jedino normalno, jedino prirodno, jedino razumno je da samo jedna žena može da bude majka nekoj osobi.

I protiv toga se ne može, jer majka nije samo ona koja ga drži za ruku, majka je i ona koja ga je nosila, a tu se, kaže struka, dečavaju jedinstveni procesi koji su važni za vezu te dve osobe, nema tih procesa ni kod jedne druge žene.

I na kraju Tadejus, genetiku koja tu osobu čini takvom kakva ona jeste, mu prenosi samo jedna žena, od samo te jedne žene zavise mnoge stvari važne za život jedinke, i dobre i loše.
Pa zašto da se reč koja opisuje tako važnu osobu, tako važnu vezu u životu svakog pojedinca, relativizovati i učiniti konfuznom?

Jer neke druge žene bi to želele?
Pa izvinite, mnoge želje ostaju neostvarene, šta da se radi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:20 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Imam drugaricu koja je usvojena, i ona te svoje tako stečene roditelje zove majka i otac (češće mama i tata), tako ih kapira, i brine o njima sad kad su matori kao što su oni brinuli o njoj kada je ta žena koja je rodila iz ko zna koje muke odbacila.


Zna li ona ko joj je prirodna majka, i ima li plave oči na ženu koju zove majkom ili ženu koja ju je rodila?

Rekoh i Tadejus gore, ja temom razgovora ne smatram kako će ko koga oslovljavati ili doživljavati, ja pričam o značenju reči i o tome da nije normlano nekome reći da ima dve majke.
Nije fer ni prema tom detetu kome bi se, eventualno, stvari tako predstavile.
Fer je reći majka ti je ova žena, ili ne zna se ko ti je majka, a ja sam ti...nešto.
nsarski nsarski 20:22 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

EDIT EDIT: Мада, реално гледано, то


significant other




је заиста свеобухватно.


Istina, ali je politički korektno. Mada, ima i mana. Recimo, ako je nekome significant other kućni ljubimac (ne ulazi mi se u te lavirinte pa da ne specifikujem), onda je, kroz tu psovku, u pitanju ozbiljna insinuacija na opštenje sa ne-ljudskim jedinkama (cvećem, mačkama i mačorima, golubovima i golubicama, i seksualno neopredeljim bićima svih vrsta).

A to je, prema Zelenoj Knjizi meni simpatičnog Gadafija, težak prekršaj. On je, na primer, zabranio opštenje sa golubovima, labudovima i ostalom pernatom živinom, ali, istina, koze i ovce nije pominjao. Takođe, zabranio je boks i slične borilačke veštine. I klađenje na konjskim trkama.

Evo nekoliko njegovih relevantnih misli:
All societies today look upon women as little more than commodities.
The East regards her as a commodity to be bought and
sold, while the West does not recognize her femininity.
Driving woman to do man’s work is a flagrant aggression
against the femininity with which she is naturally provided and
which defines a natural purpose essential to life. Man’s work obscures
woman’s beautiful features which are created for female
roles. They are like blossoms which are created to attract pollen
and to produce seeds. If we did away with the blossoms, the role
of plants in life would come to an end. The natural embellishment
in butterflies and birds and animal females exists to that
natural vital purpose.

Da ne prepričavam, evo linka na njegovu knjigu Zelena Knjiga
tasadebeli tasadebeli 20:44 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski

They are like blossoms which are created to attract pollen
and to produce seeds.










П.С. - Како сам само одувек мрзео те биологизме у тумачењима света, човека, језика,... и осталих продуката духа човека!


Даунлоудовао Гадафија да студирам натенане.


Имам и ја за тебе поклон. (ЛИНК)


Из истог су, ако не цивилизацијског, а оно културног круга.

И слично мисле о женама.

А опет су неким чудом били на супротним странама у овим последњим ратовима за које знамо. (Или једном рату који дуго траје и дисперзиран је по свету, па нам изгледа као да је то много малих ратова. А оно, у ствари, све то један велики рат? Можда последњи? )


П.П.С. - Извини, молим те, како теби (поштујем истински твоју моћ логичког расуђивања, без зезања) звучи ово:

"NAŠ CILJ: Islamizacija Muslimana "

?

Мени, брате, то некако плеоназам.

К'о МАЧОризација МАЧОра...
bocvena bocvena 20:59 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

au, šta sve ispisaste!

ne mogu sad pojedinačno. insistirati na zloupotrebi pol. korektnosti u srbiji 2017. je licemerno. pogotovo kad je feninizam u pitanju. srbija je zemlja kojom vladaju radikali preobučeni u evropljane, koji donose zakone o rodnoj rravnopravnosti, protiv seksualnog zlostavljanja i prilaska siledžija, a žene bivaju bijene i ubijane ispred centara za socijalni rad, šefovi ih trudne otpuštaju, a poneki se raspituje da l' će muž da je pušta na poslovna putovanja, crkva preporučuje dužnosti i lobira protiv abortusa, ne sa predikaonice nego mnogo bliže centrima političke moći, a pedofiliju i porez ne spominje, postrojava čak i političarke, a mediji se bave njihovim frizurama i rijaliti zvezdama, diplomatski kor se slika po wc-ima i dve unakrs ne može da spoji, ali su verni partijski vojnici..gde su se te skolovale i kako su ih roditelji usmeravali?
u stvari, primenite to na bilo koju manjinu i dobićete skoro isti rezultat. možda bolesna deca i invalidi na rečima imaju veću podršku, ali para, socijalnih usludga i poštene inkluzije nigde.

i sad ćemo da zakukamo što više ne možeš opušteno da ispričaš rasistički vic ili neki o plavuši i pušenju, a da te neka radikalna dokona žena ne opomene sa no-no:)

licimuri.

(za hučija: ništa ne znam o tebi privatno ni o tvojim ćerkama, primer je bio hipotetički. imaš pun internet stranih socioloških studija o toj temi, što domaćih, što stranih. baziranih na naučnim istraživanjima. ja sam samo prepričala jednu, jer si ti spominjao IT industriju.)

nsarski nsarski 21:01 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

П.С. - Како сам само одувек мрзео те биологизме у тумачењима света, човека, језика,... и осталих продуката духа човека!


Pa, dobro, majkumu, to ide još od Biblije i Solomonove Pesme nad pesmama. Ne reče li on: a garden enclosed, a fountain sealed za svoju dragu, što će reći da je nevina i da se ne brije...hmmm..."dole".
Tradicija, brattte, viševekovna.
tadejus tadejus 21:14 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

hoochie coochie man

Jer ako mogu dve što ne bi mogle tri, pet, sto, šta ograničava taj broj?.


ZAKON..
Zakon kaže da dijete mogu da usvoje dvije žene a ne njih tri, pet ili sto..
Pa se onda postavilo i pitanje kako se njih dvije onda nazivaju..
Pa bi predloźeno neka budu roditelji jer i tamo nekom hućiju smeta da budu obe majke..
Al to nije naš zakon..
I ne raspravlja se kod nas o tome..
Mi smo još na temama a što je obukla mini suknju..
tadejus tadejus 21:19 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski
П.С. - Како сам само одувек мрзео те биологизме у тумачењима света, човека, језика,... и осталих продуката духа човека!


Pa, dobro, majkumu, to ide još od Biblije i Solomonove Pesme nad pesmama. Ne reče li on: a garden enclosed, a fountain sealed za svoju dragu, što će reći da je nevina i da se ne brije, hmmm, "dole".
Tradicija, brattte, viševekovna.


Ti si brate stvarno rijedak kreten..
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:26 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

jer i tamo nekom hućiju smeta da budu obe majke..


I tamo, znači, ima pametnih ljudi :)
(za hučija: ništa ne znam o tebi privatno ni o tvojim ćerkama, primer je bio hipotetički. imaš pun internet stranih socioloških studija o toj temi, što domaćih, što stranih. baziranih na naučnim istraživanjima. ja sam samo prepričala jednu, jer si ti spominjao IT industriju.)


Pretpostavljao sam, verovao sam, ali metnu ti onu psihologiju baš na prvo mesto pa se nešto strecnuh.
:)
bocvena bocvena 21:29 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

ja se prepadoh da imam natprirodne moći:)

inače, moja ćerka se sprema za FPN i medjunarodne odnose, a prošle nedelje je dobila obaveštenje od opštine da je uneta u birački spisak.

gotov je.
nsarski nsarski 21:30 09.11.2017

Re: Тишина тамо!


Имам и ја за тебе поклон. (ЛИНК)

Imam ja celu policu sa knjigama koje zovem "idiotizmi". Tu je i Gadafi, i Kim Il Sung i njegova teorija Džuče, i ustav SSSR, i Maovi govori na VI. Junanskoj konferenciji, i knjiga kao što je "Antonionijev anti-kineski film Kina", i "Radnici i seljaci kritikuju Konfučija", i svašta još što treba da ostane pokoljenjima koja će imati strpljenja da razumeju kako smo u ovo sranje dospeli.

Znači, potpuno neočekivan potez, ali sjajan. Obrati pažnju:

nsarski nsarski 21:35 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Ti si brate stvarno rijedak kreten..


Nisam ja, jaran'ce, iz tvoje mahale. Koliko puta treba da te zamolim da me zaobiđeš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

inače, moja ćerka se sprema za FPN i medjunarodne odnose, a prošle nedelje je dobila obaveštenje od opštine da je uneta u birački spisak.

gotov je.


oho, jedan glas više :)
Nek je sa srećom na faksu, a ovo drugo...ma naravno da je gotov, ničija nije do zore gorela.
freehand freehand 21:40 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

nsarski

Имам и ја за тебе поклон. (ЛИНК)

Imam ja celu policu sa knjigama koje zovem "idiotizmi". Tu je i Gadafi, i Kim Il Sung i njegova teorija Džuče, i ustav SSSR, i Maovi govori na VI. Junanskoj konferenciji, i knjiga kao što je "Antonionijev anti-kineski film Kina", i "Radnici i seljaci kritikuju Konfučija", i svašta još što treba da ostane pokoljenjima koja će imati strpljenja da razumeju kako smo u ovo sranje dospeli.

Znači, potpuno neočekivan potez, ali sjajan. Obrati pažnju:


Khm, khm...
Nikad, niko. Mega car Iguita forever!


bocvena bocvena 21:42 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Nek je sa srećom na faksu,


hvala! da nauči još neku surinamsku narodnu i čeka je karijera:)
zilikaka zilikaka 22:36 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Imam drugaricu koja je usvojena, i ona te svoje tako stečene roditelje zove majka i otac (češće mama i tata), tako ih kapira, i brine o njima sad kad su matori kao što su oni brinuli o njoj kada je ta žena koja je rodila iz ko zna koje muke odbacila.


Ja znam za još drastičniji slučaj.
Dete koje je zbog zanemarivanja predato u hraniteljsku porodicu se toliko dobro primilo (s razlogom, zaista je od prvog dana prihvaćen kao njihov) da je hranitelje nazivao mamom i tatom a majku koju je povremeno viđao tetom.

Izgleda blesavo ali njemu su hranitelji jedina prava porodica. I on se s razlogom u njoj dobro oseća i ima potrebu da to i formalizuje nazivima.

Ma kako spolja izgledalo, ja u tome ne vidim ništa loše.
On je imao potrebu za roditeljima, oni su tu potrebu potpuno zadovoljili a svi drugi su u celoj priči nevažni.
maksa83 maksa83 23:08 09.11.2017

Re: Тишина тамо!

Zna li ona ko joj je prirodna majka, i ima li plave oči na ženu koju zove majkom ili ženu koja ju je rodila?

Ne zna, ono je jedina majka koju je ikad poznavala.
Rekoh i Tadejus gore, ja temom razgovora ne smatram kako će ko koga oslovljavati ili doživljavati, ja pričam o značenju reči

Dozvoli da tvoje poimanje pomnožimo sa 0.002 a to kako neko nekog doživljava sa 0.998, ne zato što je to moja drugarica, nego zato što si ti ipak zapravo nezainteresovana strana.

, i o tome da nije normlano nekome reći da ima dve majke.

Zašto? Opet - ako ih obe doživljava kao majke, kako to zaboga piša u *tvoju* supu? Neko tamo u nekoj zemlji (ne brini, to je sve jako daleko odavde) ne može da zove nekog mama zato što će zbog toga neki tamo negde hučikuči da misli da to nije normalno? Mislim, koga zabole? (Da ne bude nesporazuma, većinu čovečanstva podjednako zabole i za moje mišljenje o koječemu, nou big dil.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana