Astronomija| Društvo| Život

Nebeske tkanine

alselone RSS / 05.12.2017. u 21:00

Danas sam naleteo na odličnu kratku SF priču Terry Bisson-a koju želim da podelim sa vama. Priča je iz 1990. i dobila je Nebula nagradu za kratku priču. Prevod je sa neta (astronomija.org.rs). Link ka originalnoj priči.

NAPRAVLJENI OD MESA

-Oni su od mesa.

-Mesa?

-Meso. Od mesa su.

-Meso?

 

-Nema nikakve sumnje. Izabrali smo ih nekoliko sa različitih mesta na planeti, ukrcali ih na naš istraživacki brod, ispitali im celo telo, u potpunosti su od mesa.

-To je nemoguće. Sta je sa radio signalima? Njihove poruke ka zvezdama?

-Koriste radio talase da komuniciraju, ali signal ne dolazi iz njih, stiže iz mašina.

-Pa ko je napravio mašine taj nas je i kontaktirao.

-Oni su napravili mašine. To pokušavam da ti kažem. Meso je napravilo mašine.

-To je smešno. Kako meso može da napravi mašine? Tražis od mene da poverujem u Meso s inteligencijom?

-Ne tražim, već ti lepo kažem. Ove tvorevine su jedina inteligencija u tom sektoru i napravljeni su od mesa.

-Možda su poput Orfalejanaca. Znaš, Inteligencija koja prolazi kroz fazu mesa zasnovana na ugljeniku.

-Nisu. Radjaju se od mesa i umiru kao meso. Ispitivali smo ih kroz nekoliko gerneracija, što i nije dugo trajalo. Imas li predstavu koliki je životni vek mesa?

-Poštedi me. Važi, možda su onda samo delom meso. Znaš, kao Vedilejci. Glava od mesa sa mozgom baziranim na elektronskoj plazmi.

-Ne. Pomislili smo to posto imaju glave od mesa, kao i Vedilejci. Ali kažem ti, probirali smo ih, meso su u potpunosti.

-Nemaju mozak?

-Uh, imaju oni mozak, samo što je i on od mesa! To sve vreme pokušavam da ti objasnim.

-Pa... šta obavlja razmišljanje?

-Ne razumeš, zar ne? Odbijas da prihvatiš ovo što ti govorim. Mozak radi razmišljanje. Meso.

-Meso koje razmišlja! Tražis da poverujem u meso koje razmišlja!

-Da, meso koje razmišlja! Svesno meso, meso koje može i da voli, meso koje sanja.
Sve je u vezi mesa! Da li počinjes da shvataš ili moram sve ispočetka?

-Bože moj. Ti si znači ozbiljan. Napravljeni su od mesa.

-Hvala ti. Konačno. Da. Zaista su od mesa. I pokušavaju da nas kontaktiraju skoro 100 njihovih godina.

-Bože moj. Šta je tom mesu na umu?

-Prvo što žele je da razgovaraju sa nama. Onda pretpostavljam da žele da istraže univerzum, kontaktiraju druge inteligencije, razmene ideje i informacije. Uobičajeno.

-A mi treba da razgovaramo sa mesom?

-To je ideja. To je poruka koju šalju radijom. „Pozdrav. Ima li koga? Je li neko kod kuće?" Takve poruke.

-Znači, Oni zaista govore, Koriste reči, ideje, koncepte?

-Da, samo što oni to rade mesom.

-Zar mi nisi rekao da koriste radio?

-Koriste, ali šta mislis da je u radio signalu? Zvuci mesa. Znaš ono kad pljesneš u meso a ono napravi zvuk? Tako govore, šljapkaju s dva parčeta mesa. Mogu čak i da pevaju tako što provlače vazduh kroz svoje meso.

-Bogo moj. Meso koje peva. Ovo je zaista previše. Sta savetuješ za činiti?

-Zvanično ili nezvanično?

-I jedno i drugo.

-Zvanično, dužni smo da odgovorimo, poželimo dobrodošlicu i registrujemo svaku inteligneciju u ovom kvadrantu univerzuma, bez predrasuda. Nezvanično, savetujem da obrišemo sve podatke i zaboravimo na njih u potpunosti.

-Nadao sam se da ćes to reći.

-Deluje surovo, ali moramo imati granicu. Da li zaista želimo kontakt sa mesom?

-Slažem se 100% Šta bi im i rekli? „Zdravo, Meso. Šta ima?" Ali kako će to ići, s koliiko planeta uopšte imamo posla ovde?

-Samo jedna. Mogu da putuju na druge planete u specijalnim kontejnerima za meso, ali ne mogu da opstanu na njima. Pošto su meso, mogu da putuju samo kroz C prostor koji ih ograničava na brzinu svetlosti i čini njihove šanse jako male da ostvare kontakt, zanemarljive takoreći.

-Znači samo treba da se pravimo da niko nije kod kuće?

-Tako je.

-Surovo. Ali i sam si rekao, ko bi želeo kontakt sa mesom? A ovi što su nam bili na brodovima, ovi što si ih probirao? Siguran si da se nece ničega sećati i ispričati svojima?

-Smatraće ih za ludake ako to urade. Ušli smo im u glave i ispeglali im meso tako da sad misle da su to samo sanjali.

-San smo za njih! Kako neobično zgodno, mi da predstavljamo samo san za meso.

-Ceo sektor je zabeležen kao nenastanjen.

-Odlično, slažem se i zvanično i nezvanično. Slučaj zatvoren. Neko drugi? Neko zanimljiv u tom delu galaksije?

-Da, prilicno stidljiva, ali simpaticna inteligencija na bazi združenih jezgara vodonika sa zvezde devete klase u G445 zoni. Bili su u kontaktu pre dve galaktičke rotacije, ponovo žele da se druže.

-Oni se uvek iznova pojave.

-Zašto i ne bi? Pa zamisili koliko bi užasno nespokojno i hladno mesto univerzum bio za nekog potpuno samog u njemu...

 

 

Ova priča me je setila na poznati Fermijev paradoks o kom se već pisalo na blogu.

 

Ukratko ovaj paradoks kaže sledeće: dimenzije i starost kosmosa su toliki da bi zapravo trebalo da postoje milioni civilizacija. Gde su svi oni?

 


Da, zaista, svemir je teškopojmljivo velik. Naša matična galaksija, Mlečni put, stara je 13 milijardi godina, ima između 100 i 400 milijardi zvezda i najmanje 100 milijardi planeta. A to je samo jedna od najmanje 100 milijardi galaksija u svemiru. U svemiru u kom ima 10 septiliona (10 na 24) zvezda i 50 sekstiliona planeta. Zašto smo sami.

 

 


Neki od do sada ponuđenih odgovora su sledeći:


1. Zaista smo sami: Verovatnoća za nastanak života je toliko mala da je ceo svemir i 13 milijardi godina samo dovoljno za nastanak jednog inteligentnog života. Pisao je Sasa Zorkic o tome.

 

2. Stižemo kasno na žurku: Inteligentne civilizacije su već posetile Zemlju ali se to dogodilo davno pre naše Civilizacije. Konobar Deniken i ostali drugari zastupaju ovu tezu.

 


3. Vukojebina: Život zapravo postoji u mnogim formama i medjusobno se posećuje po planetama, ali mi živimo u nenaseljenom i nezanimljivom delu galaksije pa zato niko ne dolazi na ovu stranu. Pajke likes this.

 


4. Ah vi Zemljani: Sama ideja fizičkih poseta je toliko pase da je više niko u galaksiji i ne praktikuje.

 


5. Predatori: Postoji predatorska civilizacija u svemiru i zato su ostale civilizacije veoma tihe i ne vozaju se uludo okolo.

 


6. Superpredatori: Postoji superpredatorska civilizacija koja dozvoljava samo ovako nazadne oblike života kao što smo mi i čim se neko dovoljno razvije oni ih unište.

 

7. You know nothing John Snow: Postoji zapravo toliko aktivnosi u svemiru ali je naša oprema toliko prosta da to ne registruje.

 


8. Špijuni
: Oni su tu, samo neće da ih vidimo.

 


9. Zavera: Oni su tu, samo vlada neće da ih vidimo.

 


10. Human zoo: Oni su tu i posmatraju nas kao životinje.

 


11. Velika iluzija: Mi smo potpuno u krivu sa poimanjem realnosti.

 

12. Prvi smo: Ima još života ali još niko nije stigao do tog nivoa da može da putuje svemirskim udaljenostima.



13. Velike udaljenosti: Udaljenosti su tolike i ne postoji način da se premosti u toku normalnog vremenskog perioda.


14. Simulacija: Mi zapravo živimo u računarskoj simulaciji.

 

Recimo da moram da glasam (možete i vi, ako vas ne mrzi) za par odgovora, dao bih 5 bodova na Opciju 1, 3 boda na Opciju 14 i jedan bod na Opciju 11.

 

 

I za kraj pesma po kojoj je blog dobio ime:

Nebeske tkanine

Da imam nebeske tkanine vezene,
Zlatnim i srebrnim svjetlom ispletene,
Tkanine plave i zagasite i tamne
Od noći i svjetla i polutame,
Ja bih ih raširio pred tvoja stopala:
Ali siromašan sam, imam tek snove;
Raširio sam snove pred tvoja stopala;
Hodaj nježno, jer hodaš po mojim snovima.

Clothes of Heaven

Had I the heaven's embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.

William Butler Yeats

 

 



Komentari (282)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 22:06 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

briši ovo, ćerka sjebala miša
tadejus tadejus 22:09 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

milisav68
tadejus
možda si stvarno mislila da bi vas imanje trećeg djeteta dovelo u siromaštvo

Ti nemoj više da misliš, molim te.


ajde istovari i ti šta imaš od mizoginog vitriola.. šta se ustežeš..
alselone alselone 22:12 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

al teško ću ti povjerovati..


Ja mislim da bi trebali svi detaljno da obrazlozimo koliko imamo dece, zasto toliko, zasto ne vise, kako se povodom toga osecamo, kako je izgledao nas zivot detaljno tih godina, kako zivot nase sire porodice, koliko nas posecuju danas, koliko su tada, kakvo je bilo zdravstveno stanje svih clanova, kakvo poslovno, kako se trosilo slobodno vreme, ko je gde ziveo i zasto tamo, zasto ne blize i tako dalje.

ONA SUMNJA! Ljudi, moramo je razuveriti, inace propadosmo. Sta cemo ako ne poveruje? Misli li iko o tome osim mene?!
zilikaka zilikaka 22:20 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Vidi, pišemo svaka iz svojih cipela, a kanda su nam jako različite.
Da se Izvini, napisala još onoliki komentar nego ovaj idiotski softver za telefon ne dozvoljava dugačke komentare, pa ćemo drugi put...

tadejus tadejus 22:21 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
al teško ću ti povjerovati..


Ja mislim da bi trebali svi detaljno da obrazlozimo koliko imamo dece, zasto toliko, zasto ne vise, kako se povodom toga osecamo, kako je izgledao nas zivot detaljno tih godina, kako zivot nase sire porodice, koliko nas posecuju danas, koliko su tada, kakvo je bilo zdravstveno stanje svih clanova, kakvo poslovno, kako se trosilo slobodno vreme, ko je gde ziveo i zasto tamo, zasto ne blize i tako dalje.

ONA SUMNJA! Ljudi, moramo je razuveriti, inace propadosmo. Sta cemo ako ne poveruje? Misli li iko o tome osim mene?!


ne znam čemu ovaj rant..
jel toliko teško reći, jeste, te žene koje čuvaju našu djecu cijeli dan, svaki dan, rade teško i naporno i hvala im (to što su pri tom toj djeci mame ili bake taj posao čini prijatnijim ali ne i lakšim)..
izgleda jeste, jebiga..
balkan..
alselone alselone 22:30 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

jel toliko teško reći, jeste, te žene koje čuvaju našu djecu cijeli dan, svaki dan, rade teško i naporno i hvala im (to što su pri tom toj djeci mame ili bake taj posao čini prijatnijim ali ne i lakšim)..
izgleda jeste, jebiga..
balkan..


Ti se stalno svadjas sa nekim zamisljenim likovima kroz razgovore na blogu. Da bi sa tobom razgovarao, covek non stop mora da te ispravlja u razumevanju, jer ti nekako non stop razumes pogresno, ko da si jelte, sta sam ti vec rekao, a nisi, naprotiv. Nego ti valjda imas tu potrebu, neki nezavrseni period zivota, neki neprezivljeni dogadjaj, osobu, nemam pojma, pa se onda kroz neke druge razgovore raspravljas sa njima.

Naravno da to sto si napisala nije problem. Evo ponovicu ga od reci do reci.

te žene koje čuvaju našu djecu cijeli dan, svaki dan, rade teško i naporno i hvala im (to što su pri tom toj djeci mame ili bake taj posao čini prijatnijim ali ne i lakšim)..
tadejus tadejus 22:37 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

zilikaka
Vidi, pišemo svaka iz svojih cipela, a kanda su nam jako različite.
Da se Izvini, napisala još onoliki komentar nego ovaj idiotski softver za telefon ne dozvoljava dugačke komentare, pa ćemo drugi put...


može i drugi put..
al kad budeš svoje cipele opisivala da ti ja opišem svoje..
ja sam svoje troje djece čuvala svaki dan i svaku noć do punih 12 mjeseci.. dojila sam ih sve ukupno 22 plus 18 plus 20+ mjeseci (toga se više ne sjećam)..
guzice sam im prala, nikda nisam koristila maramice..
ručkove sam im kuvala, nisam im davala kupljene kašice..
spavala sam s njima, pod njima i oko njih, nikad ih nisam ostavljala da plaču..
vodala sam ih po doktorima, logopedima, fizijatrima, najčešče sama..
u prvih 8 godina sam ih slovima i brojem ostavila sa bakom i dedom samo jednom, na jednu noć, i nikad više..
ako to izuzmemo bake i dede smo posjećivali isključivo zajedno, nikad me nisu odmjenili ni na popodne..
u Srbiji nikada nikoga nismo angažovali da nam djecu odvodi i dovodi bilo kuda, sa 12m svi bi bili upisani u jasle i tamo su provodili vrijeme u koje smo mi radili, organizovali bi se tako da ja na posao idem ranije (od 7) a tata kasnije da bi oni kraće vrijeme proveli u vrtiću..
ja sam svo to vrijeme radila, bila sam dobar student pa sam mogla da biram poslove od početka ali sam isto tako i mijenjala poslove, selila se kad je trebalo, završila magistarski pa onda i doktorat i uopšte uložila ogroman broj sati i ogroman trud da budem tu gdje jesam danas..
niko mi nikad ništa poklonio nije..
i tek sad mi ništa ne poklanja..
ja i dalje radim kao konj (zapravo sad radim više nego ikad)..
te tako ne znam kako je u tvojim cipelama, u mojim se uvijek krvavo radilo i danas se tako radi a radiće se i ubuduće..
i nemam baš puno tolerancije za ljude koji tuđi rad ne poštuju a za svoja dupeta nalaze spremna opravdanja..
baka servis primjer par exellence
alselone alselone 22:43 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

baka servis primjer par exellence


To sto ga tako pezorativno nazivas servisom verovatno vuce korene iz ovoga

na jednu noć, i nikad više..

tadejus tadejus 22:43 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone

te žene koje čuvaju našu djecu cijeli dan, svaki dan, rade teško i naporno i hvala im (to što su pri tom toj djeci mame ili bake taj posao čini prijatnijim ali ne i lakšim)..


e sad primjeti da taj naporan posao mnoge bake prosto NE MOGU da rade jer taj težak posao je težak i u fizičkom smislu..
ne mogu da ga rade dobro a često jedva da mogu ikako..
ali ih niko ne pita..
i to ti je sva poenta..
to smo mogli da objasnimo i kod prvog komentara, tj. mogao si jednostavno da pitaš a zašto molim te baka servis nije dobar pa bih ti objasnila..
umjesto toga ti biraš da padneš u rant o Ester, vinu i budalaštinama..
sad ko tu ima veći problem.. ti procjeni.. moguće da imamo oboje..
ja sa blakanskom mizoginijom..
a ti..
eto vidi sam sa sobom s čim ti imaš problem..
šta to tačno zakucava svaku raspravu u besmisao
zilikaka zilikaka 22:44 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ne znam zašto imam osećaj da bi se ti svadjala sa mnom, al ja ti za taj poso nisam.
Ako ti prija, nek bude da sam ja neradnik, il bar tu negde...
tadejus tadejus 22:45 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
baka servis primjer par exellence

To sto ga tako pezorativno nazivas servisom verovatno vuce korene iz ovoga


ne ne vuče.. učitavaš..
djeca su prošlo ljeto provela po dve nedelje kod jednih pa kod drugih baka i deda ali zato što su sada dovoljno veliki da žele da ostanu..
tada nisu bili, kad smo vidjeli da je to odvajanje trauma za sve a ne zadovoljstvo odustali smo..
alselone alselone 22:47 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Zamisljam razgovor:

- mama, tata, nas dvoje smo bolesni, em smo radili prekovremeno poslednjih mesec dana, je l' mogu klinci da prespavaju nocas kod vas da se malo resetujemo?
- da prespavaju? Nisam ti ja bre servis. Nadji neku neni da im sredi guzice, pa kad budu spremni za biblioteku ja dolazm na sat vremena, i vracam ih kasnije.

A kod mene to izgleda ovako:
- tata, ja bih isao kod dede da spavam veceras. je l' moze?
- Naravno sine.
- Cale, unuk bi ti dosao u goste danas posle vrtica pa da ostane. Je l' moze?
- Naravno da moze, nemoj ni da pitas, samo ga dovezi.

Zvrrrrrr
- Tataaaa, ostacu kod dede 300 dana.
- Vazi sine.

Za dan ili dva.
- Tata, dolazim danas kuci.


Itd.
tadejus tadejus 22:47 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

zilikaka
Ne znam zašto imam osećaj da bi se ti svadjala sa mnom, al ja ti za taj poso nisam.
Ako ti prija, nek bude da sam ja neradnik, il bar tu negde...


ne mislim.. samo ja to definitivno nisam.. naprotiv, ne znam nikoga ko radi više od mene..
pa je malo glupo počinjati priču meni sa - znaš u mojim cipelama..
alselone alselone 22:49 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

to smo mogli da objasnimo i kod prvog komentara, tj. mogao si jednostavno da pitaš a zašto molim te baka servis nije dobar pa bih ti objasnila..


Haha, hvala ti na ponudjenoj pomoci.

Haha, vidim da me sada uvlacis u neke granicne primere. Primere u kom su svi muskarci balkanci stoka, i ja forskiram nemocne zene da cuvaju decu. E, stvarno si, ne znam sta.
Aj zdravo.
tadejus tadejus 22:54 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Itd.


i dobro kakve to sad veze ima sa baka servisom..
o čemu mi ovde pričamo?
zilikaka zilikaka 22:54 06.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Osim količine uloženog rada, postoje još mnoge životne okolnosti koje utiču na rezultat.
Često toliko da ga ni jedna količina rada ne ispegla na način kako bi želeo.
No, hajmo sad o ovome da stanemo, ako se slažeš.
Kazezoze Kazezoze 00:41 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tadejus
može i drugi put..
al kad budeš svoje cipele opisivala da ti ja opišem svoje..
ja sam svoje troje djece čuvala svaki dan i svaku noć do punih 12 mjeseci.. dojila sam ih sve ukupno 22 plus 18 plus 20+ mjeseci (toga se više ne sjećam)..
guzice sam im prala, nikda nisam koristila maramice..
ručkove sam im kuvala, nisam im davala kupljene kašice..
spavala sam s njima, pod njima i oko njih, nikad ih nisam ostavljala da plaču..
vodala sam ih po doktorima, logopedima, fizijatrima, najčešče sama..
u prvih 8 godina sam ih slovima i brojem ostavila sa bakom i dedom samo jednom, na jednu noć, i nikad više..
ako to izuzmemo bake i dede smo posjećivali isključivo zajedno, nikad me nisu odmjenili ni na popodne..
u Srbiji nikada nikoga nismo angažovali da nam djecu odvodi i dovodi bilo kuda, sa 12m svi bi bili upisani u jasle i tamo su provodili vrijeme u koje smo mi radili, organizovali bi se tako da ja na posao idem ranije (od 7) a tata kasnije da bi oni kraće vrijeme proveli u vrtiću..
ja sam svo to vrijeme radila, bila sam dobar student pa sam mogla da biram poslove od početka ali sam isto tako i mijenjala poslove, selila se kad je trebalo, završila magistarski pa onda i doktorat i uopšte uložila ogroman broj sati i ogroman trud da budem tu gdje jesam danas..
niko mi nikad ništa poklonio nije..
i tek sad mi ništa ne poklanja..
ja i dalje radim kao konj (zapravo sad radim više nego ikad)..
te tako ne znam kako je u tvojim cipelama, u mojim se uvijek krvavo radilo i danas se tako radi a radiće se i ubuduće..
i nemam baš puno tolerancije za ljude koji tuđi rad ne poštuju a za svoja dupeta nalaze spremna opravdanja..
baka servis primjer par exellence


Izvini, nisam u toku...jel ovo deo iz knjige "The Three Body Problem"?
blogovatelj blogovatelj 03:56 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

stigne račun da se plati, cijena prava sitnica: 29 hiljada dolara (i još neka sića). Bem ti život. Dobro, pokrilo sve osiguranje, nismo platili ni centa, ali svejedno, jebote, oni nesrećnici koji nemaju kršteno osiguranje realno ga najebu.


A da ipak razmisliš o preseljenju?



A nemamo ni Trampa.
blogovatelj blogovatelj 04:00 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

to tamo lepo rasteraju nazad u rudnik posle par meseci, sta kurac kod kuce da budu sa bebama),


Trudo pre jedno mesec dana povećao porodiljsko odsustvo sa 12 na 18 meseci. A marihuanu legalizuje prvog jula sledeće godine.

blogovatelj blogovatelj 04:04 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

I šta mi fali?


Kako šta ti fali? Pa drugosrbijanac si, čoveče. Da te je đed kontrolisao kao malog, sad bi gusle svirao po zabavama pri crkvi.
blogovatelj blogovatelj 04:11 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Sele, uživao sam (understatement follows) preko nekoliko puta sa dvoje, i da ti kažem - da mi je tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.


Tajna je u istrčavanju dece. Samo ih odvedeš na neku livadu gde ima fina uzbrdica, smisliš ma kakvu glupu igru da što više trče uzbrdo, a onda sila gravitacije radi za tebe. Posle par sati dođete kući, oni mirno ređaju Lego kocke, a ti bloguješ, gledaš filmove, slušaš muziku, junejmit.
Ikspiriens, kume, ikspiriens. I kažu teško čuvati ih. Kur moj teško.
hermine hermine 07:37 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ... manijaci.

Znači tako, male nobles bebe idu u biblioteku..

:))

alselone alselone 08:38 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Tajna je u istrčavanju dece.

He, he, i ja to tako nazivam. Kad je klinac bio bas mali, mi smo trcali do prodavnice. Idemo po leba i trcimo.

Sad doduse ide na plivanje, pa kad dodje kuci ne izvoljeva mnogo. Ubacimo i one arene-igraonice, sa penjanjima, skakanjima, zip lajnovima i slicno, jedan dan nedeljno i to je puna kapa aktivnosti.
alselone alselone 08:40 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Trudo pre jedno mesec dana povećao porodiljsko odsustvo sa 12 na 18 meseci. A marihuanu legalizuje prvog jula sledeće godine.


Podrzavam i jedno i drugo. Tako i treba. Jeste da je ovo prvo klasicna mizogina odluka, ali posto sam Balkanac, podrzavam.
maksa83 maksa83 08:46 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Podrzavam i jedno i drugo. Tako i treba. Jeste da je ovo prvo klasicna mizogina odluka, ali posto sam Balkanac, podrzavam.

Balkanac, vidi ovo: Google's AlphaZero Destroys Stockfish in 100 game match.
tadejus tadejus 08:48 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

blogovatelj
Sele, uživao sam (understatement follows) preko nekoliko puta sa dvoje, i da ti kažem - da mi je tata ostavio fabriku radio bih to sa pet, svaki dan, po ceo dan.


Tajna je u istrčavanju dece. Samo ih odvedeš na neku livadu gde ima fina uzbrdica, smisliš ma kakvu glupu igru da što više trče uzbrdo, a onda sila gravitacije radi za tebe. Posle par sati dođete kući, oni mirno ređaju Lego kocke, a ti bloguješ, gledaš filmove, slušaš muziku, junejmit.
Ikspiriens, kume, ikspiriens. I kažu teško čuvati ih. Kur moj teško.



A još ako babe trče sa njima onda im je to i super rekreacija i puna kapa..
Milan Novković Milan Novković 09:07 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
Podrzavam i jedno i drugo. Tako i treba. Jeste da je ovo prvo klasicna mizogina odluka, ali posto sam Balkanac, podrzavam.

Balkanac, vidi ovo: Google's AlphaZero Destroys Stockfish in 100 game match.

Nadrealno, zar ne! Čak i nama iz (polu)profesije.

I IBM kažu, još 7-8 godina i ode Tjuringov test u istoriju, iako su oni blagi dinosaurusi i prešišaće ih Google (oprez, uvek, sa IBM-om, al sitan).

Potpuno je fascinantno što classical notion of brute force isto ide u istoriju, to otišlo već neko vreme.

Pa Kraljičin Gambit, jbg, jesmo blago kilavi mi "kraljevi"
alselone alselone 09:12 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Balkanac, vidi ovo: Google's AlphaZero Destroys Stockfish in 100 game match.


Ne znam sta bih rekao. Ovaj clanak je toliko pun neverovatnih cinjenica, da bi mi trebao ceo blog da samo kazem sta me sve sokira.

Sranje, ubili su nam igru.
maksa83 maksa83 09:13 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

I IBM kažu, još 7-8 godina i ode Tjuringov test u istoriju, iako su oni blagi dinosaurusi i prešišaće ih Google (oprez, uvek, sa IBM-om, al sitan).

Turingov Test je otišao u istoriju sa pojavom Interneta i influxom neke gomile živilh ljudi koji ga ne prolaze.
Pa Kraljičin Gambit, jbg, jesmo blago kilavi mi "kraljevi"

Jedino otvaranje koje sam ikad zapamtio je bilo Evansov Gambit, pa odande gde stignem - najčešće nigde. Da sam samo umesto toga koristio taj Kraljičin...
maksa83 maksa83 09:16 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Matlab
A još ako babe trče sa njima onda im je to i super rekreacija i puna kapa..

Ja ne verujem u kardio i teram babe da rade sa tegovima - majku malo štedim pa deadlift samo do 100 kg, ali tašta - 120 iz benča i propadanje sa dodatnih 40 kg tegova. Tu su im negde limiti, ne bih da preterujem, pa dogodine radimo pripreme za Ironman Triathlon, dajbožezdravlja.
maksa83 maksa83 09:21 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Sranje, ubili su nam igru.

Nemoj tako da razmišljaš o tome - robot sa hidralulikom digne 1t i premesti je kao papirić, ali se ljudi ipak takmiče u svojim kategorijama. Da li si za jedan prijateljski sumo meč, tvoje babe protiv mojih? Ako ne to onda bar neki sparing po UFC pravilima?


alselone alselone 09:24 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Da li si za jedan prijateljski sumo meč, tvoje babe protiv mojih? Ako ne to onda bar neki sparing po UFC pravilima?


Idem sutra na UFC na Spens. Onaj kolega o kom je Blic pisao, docent na faksu koji ima i 8:0 skor, ima sutra borbu. :)

A sto se ovoga tice, slazem se sa tobom da moramo ove babe malo da pritegnemo. Pobednica tog meca udara na Eszter Madjaric neni i finalu.
Milan Novković Milan Novković 10:07 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Balkanac, vidi ovo: Google's AlphaZero Destroys Stockfish in 100 game match.


Ne znam sta bih rekao. Ovaj clanak je toliko pun neverovatnih cinjenica, da bi mi trebao ceo blog da samo kazem sta me sve sokira.

Sranje, ubili su nam igru.

Ne mislim da je ovde nešto ubiveno - što kažeš teško je reći šta je šokantnije.

Ovaj batica, ili sekica, je otkrio/la otvaranja koja i ljudi koriste - pazi šta sve dobijamo - iako se radi o organizacionoj fenomenologiji i nemoguće je raditi back-tracing u "odlukama", pa dekonstrukciju u nekoj "dubljoj" meri, sledići korak je da ti "lik" kaže šta-kako je "po osećaju" urađeno.

Kad se već sigramo toplog zeca (pardon my French), nad tobom, the domaćinom, i tako su ti se interesovanja zalomila, ne-trivijalni fizičari, tj profesionalci, ne amateri, pod marketinškim kišobranom ...

"What if there are no laws of nature"

... polaze od QBism (Quantum Bayesianism) interpretacije kvantne mehanike - jes mnogo manje popularna ali ima following, zaoštravaju njenu osnovnu pretpostavku dalje, kažu da uopšte ne postoji objective notion of quantum state pa uzmu šta?!

- Ne znači da ne postoji ništa "realno", nego kvantna mehanika uopšte ne priča o tome (na neki nači i ma koliko je "filozofski" razgrađivali)

- Pa nemaš brigu oko "alternativnih fakata"

- Pa nemaš onda ni kolaps talasne funkcije, imaš samo update/upgrade nekog svog (lokalizovanog) znanja.

Al sve je ovo "filozofiranje", i tu sad uskače Bečlija, koga su Velšani maznuli, Markus Müller - Quantum Information and Simulation Group (Swansea Uni), a tu se uvek vrzma i nezaobilazni David Deutsch (Oxford - napisao The Fabric of Reality)

Oni, bukvalno (i naveo sam mu ime pošto on sam sebe zove "ludak", a Šarski zna priče o mnogima, i sve što ja "znam" je da mu pripisuju "aint kidding" znanje matematike):

- Idu dalje od QBisma, kažu zamisli skoro pa ništa, nema zakona.

- Pa kažu zamisli jedno svoje iskustvo koje može da se predstavi sa 1 ili 0 (jedan bit, ok, ali mu znanje matematike i informacione teorije sugeriše da jedno isustvo može da se predstavi i proizvoljnim brojem bitova)

- Pa ti je život onda sekvenca, recimo, 11010011101000011 ....

- E sad Docsa prizivamo - čak i ako svakom od nas niz krene na neki način, "slučajan" ako je njegovo "generisanje" (loša reč, al da znam mnogo bolju bio bih pisac, možda) delimično/potpuno pod "uticajem" "alogorithmic information teorije" (matematika induktivnog predviđanja sa jasnom Bayesian notom, npr)

- Imaš da je sledeće što će ti se "desiti" značajnim delom probabilistički vezano za ono što ti se već desilo

- Pa, pogađaš, posle nekog vremena počninjemo da konvergiramo u iskustvima, nači znanjima

Pa moj brzopleti zaključak da ne dobijem packe od Charlija za dužinu komentara

- Mogao bi reći "pa dobro, ako dovoljno dugo vrtim algoritam bilo koja sekvenca će mi se destiti pa ponoviti koliko hoću puta"

- Nego ovde ne mora da se radi baš o beskonačnim ponavljanjima, tj izgleda da su "razumno" konačna (samo da ne vidi ovaj komentar neki matematičar.

Pa ispada da iz:

- Matematike

- Moćnog kompjutera

- Skoro pa mizernog programiranja (može ko hoće, nema višeg modeliranja tipa kvarkovi, leptoni, hemije, gravitacije, ... ničega od toga nema), programer treba samo malo da zna Bayesian ovoono

Nas, više stremova jedne te iste matematike, polako naleće na:

- Jao vidi ovo, kako ćemo ga zvati - kvark

- A vidi ovo - proton

- ...

- Hej - gravitacija

Sve u svemu, skoro pa vršnjak tvog sina, u tamo nekom realmu, vrti svoj prvi program i u njemu, the programu, "polako" tamo neki drugi Sale već odavno izgubiJo kosu, ali sa usmehom od uveta do uveta prevrće ribeye stejkove na roštilju u bašti ...

... dok mu sin, polako, uključuje kompjuter da bi probao svoj prvi program, u kojem, polako ....


Rekurzija nas malo keca, ja bit ho banovao
alselone alselone 10:18 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Sve u svemu, skoro pa vršnjak tvog sina, u tamo nekom realmu, vrti svoj prvi program


Ovo sam kupio sinu za NG (sad se samo trudim kako da sakrijemo da ne iskopa do tada):



Pored toga sto je malisa genijalan i AI ready, moze da se programira u Schratch-u.
Milan Novković Milan Novković 10:22 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Sve u svemu, skoro pa vršnjak tvog sina, u tamo nekom realmu, vrti svoj prvi program


Ovo sam kupio sinu za NG (sad se samo trudim kako da sakrijemo da ne iskopa do tada):



Pored toga sto je malisa genijalan i AI ready, moze da se programira u Schratch-u.

Svaka čast - vremena su prosto nadrealna, nama se baš posrećilo
tadejus tadejus 10:22 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
Matlab
A još ako babe trče sa njima onda im je to i super rekreacija i puna kapa..

Ja ne verujem u kardio i teram babe da rade sa tegovima - majku malo štedim pa deadlift samo do 100 kg, ali tašta - 120 iz benča i propadanje sa dodatnih 40 kg tegova. Tu su im negde limiti, ne bih da preterujem, pa dogodine radimo pripreme za Ironman Triathlon, dajbožezdravlja.


takoe!
dosta su one po vas dan uživale s djecom dok si ti iskapavao po kancelarijama i službenim putovanjima (samo ti znaš kako ti je bilo)..
dobro, zna sigurno i alse.. i blogi.. realno, svaki sprski muškarac zna kako mu je..
tadejus tadejus 10:25 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Sve u svemu, skoro pa vršnjak tvog sina, u tamo nekom realmu, vrti svoj prvi program


Ovo sam kupio sinu za NG (sad se samo trudim kako da sakrijemo da ne iskopa do tada):



Pored toga sto je malisa genijalan i AI ready, moze da se programira u Schratch-u.


niiiiiiiiiice..
možda može i babi da se kupi?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:29 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


takoe!
dosta su one po vas dan uživale s djecom dok si ti iskapavao po kancelarijama i službenim putovanjima (samo ti znaš kako ti je bilo)..
dobro, zna sigurno i alse.. i blogi.. realno, svaki sprski muškarac zna kako mu je..


Moj drugar Zorić ima petero, Bog ga blagoslovio. Nata, njegova supruga, voli djecu, ne radi i brine o njima uglavnom sama, ali ni njemu nije lako - radi po čitav dan (često i noć - arhitekta je) da obezbjedi sve što je potrebno za svoju porodicu.
alselone alselone 10:32 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Svaka čast - vremena su prosto nadrealna, nama se baš posrećilo


Jako je zanimljivo. Zamisli da imas ceo AI, machine vision itd, kao Lego blokove. Pa jos telefon kao daljinski. Zvucalo kao magija, pre samo par godina.

Sto mi je najdraze, on je sam ovo iskopao na YT i dotrcao jedan dan dole:
- Tata, tata! Vidi ovo!

Toliko mi se svidja poklon da ce znati da smo mama i ja kupili. Ne damo zasluge Deda Mrazu.
alselone alselone 10:35 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

možda može i babi da se kupi?


Ne. Babi ide flasa Chateau Margaux 2009 Balthazar i godisnja clanarina za golf klub.

Nece baba mog sina da brise guzice i ganja robote dok sam ja ziv!

Esteeeeeeer djere ide!
tadejus tadejus 10:35 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

bojan ljubomir jugovic

takoe!
dosta su one po vas dan uživale s djecom dok si ti iskapavao po kancelarijama i službenim putovanjima (samo ti znaš kako ti je bilo)..
dobro, zna sigurno i alse.. i blogi.. realno, svaki sprski muškarac zna kako mu je..


Moj drugar Zorić ima petero, Bog ga blagoslovio. Nata, njegova supruga, voli djecu, ne radi i brine o njima uglavnom sama, ali ni njemu nije lako - radi po čitav dan (često i noć - arhitekta je) da obezbjedi sve što je potrebno za svoju porodicu.


možda znaš još jednog BL arhitektu sa sedmoro?
stariji su od mene i vjerovatno tebe deceniju ili tu negdje..

elem, ja nisam za to da se potcjenjuje bilo čiji rad i trud.. te tako potkopavam ovde pomenutog maksu samo zato jer je sam prvi počeo da relativizuje trud koji su njegovama mama i tašta uložile u odgajanje njegove djece..
to je u mojoj knjizi a very big no no
tadejus tadejus 10:37 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
možda može i babi da se kupi?

Nece baba mog sina da brise guzice i ganja robote dok sam ja ziv!
Esteeeeeeer djere ide!

ama što ne daš ženi da uživa, kakav si ti to čovjek?
alselone alselone 10:41 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

ama što ne daš ženi da uživa, kakav si ti to čovjek?


Nisam još ulovio Madjaricu. Bili smo u Čoki prošli vikend da nahvatamo par komada za nas i druge balkanse šoviniste, ali im se mimikrija unapredila. Kao da nema ni jedne. Nekad si ih mogao lako uloviti, nosile su šarene kecelje.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:49 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


možda znaš još jednog BL arhitektu sa sedmoro?
stariji su od mene i vjerovatno tebe deceniju ili tu negdje..


Ne znam zaista, nikad čuo. Poznajem ih jako mnogo iz te generacije '70-tih - Stupari, Aleksići, Čvore, Badže... ali svi imaju po dva klinca.
arianna arianna 10:52 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


@alselone
Ako nije tajna, gde si kupio i koliko si platio robota ?
tadejus tadejus 10:54 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

bojan ljubomir jugovic

možda znaš još jednog BL arhitektu sa sedmoro?
stariji su od mene i vjerovatno tebe deceniju ili tu negdje..


Ne znam zaista, nikad čuo. Poznajem ih jako mnogo iz te generacije '70-tih - Stupari, Aleksići, Čvore, Badže... ali svi imaju po dva klinca.


Stupari imaju troje, D i ja smo školske drugarice.. ovi ljudi su od nas stariji još deceniju i kusur..
ni ja ih ne poznajem, poznaje ih moj ćale
maksa83 maksa83 10:59 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksu samo zato jer je sam prvi počeo da relativizuje trud koji su njegovama mama i tašta uložile u odgajanje njegove djece..

Molim?

Izvini, ti nisi šašava, ti si prosto - bezobrazna.
nsarski nsarski 11:03 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Al sve je ovo "filozofiranje", i tu sad uskače Bečlija, koga su Velšani maznuli, Markus Müller - Quantum Information and Simulation Group (Swansea Uni), a tu se uvek vrzma i nezaobilazni David Deutsch (Oxford - napisao The Fabric of Reality)


Pa, Mr. Deutsch već godinama lebdi u sferi kondenzovanih misli i kritičkih akrobacija, a sve na temu "artificial general intelligence", ili mitološkog bića zvanog AGI, kako mu/joj tepa. Prvo, njegovim rečima: Despite this long record of failure, AGI must be possible. Meni pada u oči da ovo nije statement of fact, već statement of belief. (Italizacija u citatu je njegova).

Argumentujući da AGI ne može da bude standardna - Turing like - mašina koja sledi instrukcije (jer tako nikad neće doći do novog saznanja) ili mašina koja izvlači zaključke iz svojih "sensory perceptions" (štagod oni za mašinu bili), on sam kaže: attempts to work towards creating an AGI that would do [...this task...] are just as doomed as an attempt to bring life to Mars by praying for a Creation event to happen there.

Dakle, AGI nije nešto što bi čovek, ograničene inteligencije i sporih procesora mogao da napravi. AGI bi, koliko shvatam njegov argument, morao sam po sebi volšebno da nastane. Kaže D.D.:
Consequently, another hopeless approach to AGI is to start from existing knowledge of how to program specific tasks — such as playing chess, performing statistical analysis or searching databases — and then to try to improve those programs in the hope that this will somehow generate AGI as a side effect, as happened to Skynet in the Terminator films...Programming AGI is not the same sort of problem as programming Jeopardy or chess.
Ipak, kada AGI "nastane" metodom drugačijom od bilo kojih poznatih logičko/epistemoloških/algoritamskih načina, onda ga treba tretirati kao "osobu". Precizno, DD kaže: AGIs are people. Isključiti im struju bi bilo ekvivalentno ubistvu. Tj. Once an AGI program is running in a computer, to deprive it of that computer would be murder (or at least false imprisonment or slavery, as the case may be), just like depriving a human mind of its body.
Sada, naravno, AGI može sebe da iskopira bezbroj puta na druge mašine. Ako im pripišemo svojstvo ljudskosti, da li AGI ima jedan ili više glasova na političkim izborima?
And if some rogue programmer, perhaps illegally, creates billions of different AGI people, either on one computer or on many, what happens next? They are still people, with rights. Do they all get the vote?
I najzad: Furthermore, in regard to AGIs, like any other entities with creativity, we have to forget almost all existing connotations of the word ‘programming’. To treat AGIs like any other computer programs would constitute brainwashing, slavery, and tyranny. And cruelty to children, too, for ‘programming’ an already-running AGI, unlike all other programming, constitutes education.
Sve zajedno, Deutschove ideje su malo off the chart za naše današnje mentalne mogućnosti i naše poimanje sveta. Ipak, on insistira, kao što rekoh, da AGI mora da je moguće napraviti. Pa, da sažvaćemo tu metaforu do gorkog kraja: Ako smo ga/je mi napravili, onda smo mi Kreatori a AGI naša Kreatura - AGI bi trebao da nas doživljava kao Bogove i prihvati sve naše akcije nepogovorno, kao Bogom dane, slično kao što mnogi doživljavaju i naše postojanje. Crkve da nam grade, ako treba.
tadejus tadejus 11:08 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
maksu samo zato jer je sam prvi počeo da relativizuje trud koji su njegovama mama i tašta uložile u odgajanje njegove djece..

Molim?


pazi ovako..
diskusija kreće od tačke u kojoj ja kažem da bakama ne treba uvaljivati posao bebisiterke jer je to za njih pretežak posao..
tu ti uskačeš kako to uopšte nije teško nego bi ti to radio svaki dan i to sa petoro, samo da možeš..
pa dodaješ sarkastično kako ti svojim baka siterkama zapravo daješ da dižu 100 kila iz benča..
eto ja bezorbazna to tumačim kao tvoj pokušaj da kažeš da one zapravo nisu radile nikakav težak posao nego su uživale (i ti bi da si mogao)..
a ti si zapravo htio da kažeš nešto sasvim drugo?
samo ne znam šta..
mani me..
alselone alselone 11:10 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ako nije tajna, gde si kupio i koliko si platio robota ?

Uzeo sam na Amazonu, platio sam 120 evra na Crni petak.
maksa83 maksa83 11:16 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tu ti uskačeš kako to uopšte nije teško nego bi ti to radio svaki dan i to sa petoro, samo da možeš..
pa dodaješ sarkastično kako ti svojim baka siterkama zapravo daješ da dižu 100 kila iz benča..
eto ja bezorbazna to tumačim kao tvoj pokušaj da kažeš da one zapravo nisu radile nikakav težak posao nego su uživale (i ti bi da si mogao)..

Ovakve rasprave sa tobom su uglavnom besmislene, pošto ćeš bez trunke blama da iskonstruišeš i neizrečeno, motive i tonu pratećih stupidarija, pa bih preskočio.

Ostaćemo samo na tome da te zezam kad kreneš da fantaziraš i mrviš gluposti.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:22 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Stupari imaju troje, D i ja smo školske drugarice..


Haha, svijet je "minimalan" što mi reče skoro šarski kad smo ćakulali o njegova dva prijatelja "amera" iz svijeta filma (čuo naravno za obojicu a jedan prnjavorčanin).

Jeste, u pravu si. Znam ju sa faksa, carica i po, putovali smo i u Milano zajedno na EXPO, išle ona i starija ćerka - i ispale najgore od sve djece - čekali smo ih sat i po da se vrate iz grada
arianna arianna 11:22 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Ako nije tajna, gde si kupio i koliko si platio robota ?

Uzeo sam na Amazonu, platio sam 120 evra na Crni petak.



Hvala

Nikad nisam kupovala preko Amazona, što ne znači da i ne bih, samo kad bih bila sigurna da će to što se naruči i stići
tadejus tadejus 11:22 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
tu ti uskačeš kako to uopšte nije teško nego bi ti to radio svaki dan i to sa petoro, samo da možeš..
pa dodaješ sarkastično kako ti svojim baka siterkama zapravo daješ da dižu 100 kila iz benča..
eto ja bezorbazna to tumačim kao tvoj pokušaj da kažeš da one zapravo nisu radile nikakav težak posao nego su uživale (i ti bi da si mogao)..

Ovakve rasprave sa tobom su uglavnom besmislene, pošto ćeš bez trunke blama da iskonstruišeš i neizrečeno, motive i tonu pratećih stupidarija, pa bih preskočio.

Ostaćemo samo na tome da te zezam kad kreneš da fantaziraš i mrviš gluposti.


ne bi preskočio da kojim slučajem nisi rekao kako bi ti čuvao petoro samo da možeš i pride se sprdao sa "teškim radom" svoje mame i tašte..
ali avaj jesi..
i još si meni dodao da sam bezobrazna..
naravno, ženi treba reći šta joj spada..
no ja ti ipak ne mogu garantovati da meni neće dosaditi da ti guram nos u svako mizogino govno koje pokakiš po blogu (sve misleći kako si jako moderno feministički nastrojen)..
tyson tyson 11:23 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

realno, svaki sprski muškarac zna kako mu je..

Ja se ne bih zadržavao samo na Srbiji i srpskim muškarcima da sam na tvom mestu... Nebo je granica!


tadejus tadejus 11:25 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tyson
realno, svaki sprski muškarac zna kako mu je..

Ja se ne bih zadržavao samo na Srbiji i srpskim muškarcima dasam na tvom mestu... Nebo je granica!


na oružje tajsone!
izgibe muški rod od ovih ženskih alapača na blogu..
pardon, od mene jedne
tyson tyson 11:28 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tadejus
tyson
realno, svaki sprski muškarac zna kako mu je..

Ja se ne bih zadržavao samo na Srbiji i srpskim muškarcima dasam na tvom mestu... Nebo je granica!


na oružje tajsone!
izgibe muški rod od ovih ženskih alapača na blogu..
pardon, od mene jedne

Sama protiv svih, na braniku pravde i slobode


maksa83 maksa83 11:31 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

pride se sprdao sa "teškim radom" svoje mame i tašte..

Sprdao sam se sa tobom, a ne sa njihovim radom.

Nadam se da se sad razumemo.

no ja ti ipak ne mogu garantovati da meni neće dosaditi da ti guram nos u svako mizogino govno koje pokakiš po blogu (sve misleći kako si jako moderno feministički nastrojen)..

To je dobro. Svi će se zabavljati, a to je sve što se računa.
tadejus tadejus 11:31 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

tyson
Sama protiv svih, na braniku pravde i slobode

ama nemoš kravi objasnit, a onoliko vas se svaki put skupi da ukaže lijepo, bezobrazna si, ne bi ti trebalo da misliš, imaš crne motive, mračne tajne..
evo i ti kućešštaćeš pritekao upomoć al džaba..
maksa83 maksa83 11:31 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ja se ne bih zadržavao samo na Srbiji i srpskim muškarcima

On se ne bi zadržavao na muškarcima.

Pa ako ovo nije homofobija onda ne znam šta je.

Kakvi smo to ljudi...
tadejus tadejus 11:32 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
pride se sprdao sa "teškim radom" svoje mame i tašte..

Sprdao sam se sa tobom, a ne sa njihovim radom.


jah jah
c_h.arlie c_h.arlie 11:37 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
al teško ću ti povjerovati..


Ja mislim da bi trebali svi detaljno da obrazlozimo koliko imamo dece, zasto toliko, zasto ne vise, kako se povodom toga osecamo, kako je izgledao nas zivot detaljno tih godina, kako zivot nase sire porodice, koliko nas posecuju danas, koliko su tada, kakvo je bilo zdravstveno stanje svih clanova, kakvo poslovno, kako se trosilo slobodno vreme, ko je gde ziveo i zasto tamo, zasto ne blize i tako dalje.

ONA SUMNJA! Ljudi, moramo je razuveriti, inace propadosmo. Sta cemo ako ne poveruje? Misli li iko o tome osim mene?!

Ja imam dvoje dece.
Ponekada se prisetim kako bi bilo lepo da smo ih imali bar troje - ako ne i više.
maksa83 maksa83 11:42 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

ONA SUMNJA! Ljudi, moramo je razuveriti, inace propadosmo. Sta cemo ako ne poveruje? Misli li iko o tome osim mene?!

Ja sam se juče prilično zabrinuo, ali se pojavila neka distrakcija (video si) i tad ode ta briga u tri lepe.

Sad kad su se utisci od sinoć slelgli i čitam ovo danas opet me malo stiglo.

Jesi se bar ti oprao pred njom? Ja ne bih rekao, ali to ne znači da treba da prestaneš.
c_h.arlie c_h.arlie 11:43 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
dok i to ne razjebe Tramp.

Kad reče "razjebe Tramp", 'de mi je imenjak da objasni Trunpoov doprinos miru u svetu sa ovom poslednjom "selimo ambasadu u Jersualim" šegomšalomkomikom (koja nije ni šega, ni šala ni komika pošto je izgleda odlučio).

Postoji sigurno neki angle iz kog je ovo pravdoljubiv potez koji će doprineti stabilizaciji u regionu i yaddayaddayadda, samo meni taj angle izmiče.
Šta kaže Braitfart osim glasnog URAAA! ? Šta kaže sputnj... pardon, zerohedge?

Podržavam ovu odluku.
c_h.arlie c_h.arlie 11:48 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Da li si za jedan prijateljski sumo meč, tvoje babe protiv mojih? Ako ne to onda bar neki sparing po UFC pravilima?


Idem sutra na UFC na Spens. Onaj kolega o kom je Blic pisao, docent na faksu koji ima i 8:0 skor, ima sutra borbu. :)

A sto se ovoga tice, slazem se sa tobom da moramo ove babe malo da pritegnemo. Pobednica tog meca udara na Eszter Madjaric neni i finalu.

Možda bi Tadejus bila dobra kao ta, što bi Filip rekao, UFC borkinja.
De, de - šalim se.
nsarski nsarski 11:52 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
Ja se ne bih zadržavao samo na Srbiji i srpskim muškarcima

On se ne bi zadržavao na muškarcima.

Pa ako ovo nije homofobija onda ne znam šta je.

Kakvi smo to ljudi...


Džarmuš, uvek prigodan...


alselone alselone 12:07 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Nikad nisam kupovala preko Amazona, što ne znači da i ne bih, samo kad bih bila sigurna da će to što se naruči i stići


Nisam ni ja narucivao sa Amazona do sada u Srbiju. Ovo cu pokupiti tamo, narucio sam na adresu prijatelja.

Ali, Amazon je toliko profi, da ako kazu da ce stici, onda ce stici. Makar do Carine. Za dalje ne garantuju. :)

Narucio sam jednom nesto sa Amazon.de i stiglo mi je. Samo vodi racuna da nasi carinici znaju biti veoma kretativni prilikom procene vrednosti paketa i odredjivanja carine, pogotovo kad je tehnika u pitanju.
maksa83 maksa83 12:13 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Nikad nisam kupovala preko Amazona, što ne znači da i ne bih, samo kad bih bila sigurna da će to što se naruči i stići

Postoje stvari koje hoće da šalju ovde i koje neće, skup stvari koje neće je mnogo veći na žalost. To ćeš videti kad nešto dodaš u korpu, ako si unela sve podatke pisaće ti "this item cannot be shipped to your current location"

Ako naručiš nešto što hoće da šalju to će, sva je prilika, stići. Ako nešto krene po zlu imaš support (koji je, za Evropu - ovde kod nas, znam par ljudi koji su što radili, što rade) koji je bukvalno instruiran i treniran, i ceo sistem je tako postavljen da ti ne smeš da izađeš iz cele transakcije nezadovoljna, manje više im nije dozvoljeno da ti kažu "ne" (što znači da ima zloupotreba (prevashodno Kinezi), ali su sračunali da im se isplati da izdrže štetu od zloupotreba a zadrže reputaciju nekog kod kog je "mušterija uvek u pravu" ). Jedan od razloga što ne šalju sve ovamo je i nepouzdanost naše pošte - to hoće poneko tamo da raskupusa, nešto fali, nestane, itd..

Kako god, ako se požališ supportu ili će ti to biti poslato ponovo, ili ćeš dobiti sve pare nazad
zilikaka zilikaka 12:24 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Što se naručivanja tiče, i kako šta stiže, ko ima pitanja nek pišalje napp a ja ću proslediti podmlatku.
Bilo tu svega, čak i nekih slatkiša iz Japana
tyson tyson 14:33 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

ama nemoš kravi objasnit, a onoliko vas se svaki put skupi da ukaže lijepo, bezobrazna si, ne bi ti trebalo da misliš, imaš crne motive, mračne tajne..

Sve znaš! Pametnica


tyson tyson 14:41 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

maksa83
Nikad nisam kupovala preko Amazona, što ne znači da i ne bih, samo kad bih bila sigurna da će to što se naruči i stići

Postoje stvari koje hoće da šalju ovde i koje neće, skup stvari koje neće je mnogo veći na žalost. To ćeš videti kad nešto dodaš u korpu, ako si unela sve podatke pisaće ti "this item cannot be shipped to your current location"

Ako naručiš nešto što hoće da šalju to će, sva je prilika, stići. Ako nešto krene po zlu imaš support (koji je, za Evropu - ovde kod nas, znam par ljudi koji su što radili, što rade) koji je bukvalno instruiran i treniran, i ceo sistem je tako postavljen da ti ne smeš da izađeš iz cele transakcije nezadovoljna, manje više im nije dozvoljeno da ti kažu "ne" (što znači da ima zloupotreba (prevashodno Kinezi), ali su sračunali da im se isplati da izdrže štetu od zloupotreba a zadrže reputaciju nekog kod kog je "mušterija uvek u pravu" ). Jedan od razloga što ne šalju sve ovamo je i nepouzdanost naše pošte - to hoće poneko tamo da raskupusa, nešto fali, nestane, itd..

Kako god, ako se požališ supportu ili će ti to biti poslato ponovo, ili ćeš dobiti sve pare nazad

Ako je uz pošiljku priložen račun (a po definiciji jeste osim ako se ne odabere "this is a gift" opcija), može da se naplati carina - u zavisnosti od cene i prirode robe - a svakako će se naplatiti PDV. Obe dažbine po priloženom računu.

Ako nema računa, vrednost može da se odredi od strane carinske službe, pa onda sve isto kao prethodno.

Stvari mahom stižu, doduše carinjenje zna da potraje. Ali pre kupovine svakako treba uračunati cenu poštarine, carine i PDV pa videti da li se isplati.

Ako paket ne stigne, Amazon vraća pare.


arianna arianna 16:16 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

ok...hvala svima
alselone alselone 18:52 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Balkanac, vidi ovo: Google's AlphaZero Destroys Stockfish in 100 game match.


Ceo dan razmisljam o ovome. Trening od samo 4 sata da bi se pobedio Stockfish mi zvuci potpuno neverovatno. Toliko neverovatno koliko i pobeda DeepBlue-a nad Kasparovim.

Ne znam.

Da za samo 4 sata toliko duboko nauci koncepte igre, nenadgledano (sto je poseban izazov), da bude u stanju da sa samo 80,000 proracuna u sekundi pobedi visegodisnju duboku heuristiku + 70 miliona proracuna Stockfisha, mi zvuci nemoguce. Cak bih se usudio da kazem kako nije istina. Ne da nije pobedio, nego da to nisu mere.

Ta razlika u broju proracuna znaci da Google duboko razume koncept igre. I to neuporedivo bolje od znanja koje su serije majstora i velemajstora ugradili u ovaj drugi engine.

Ako je to zaista istina, AI je na mnogo visem nivou nego sto sam i pomisljao. Taj nivo mi je vec zastrasujuc.
floki floki 20:42 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

mene ne bi cudilo da je kljuc ove superiornosti bas u nenadgledanom ucenju koje su primenili...

nama niko ne garantuje da ja nacin na koji mi ucimo nesto najefikasniji...
ovo je bas i primer da nije...

masini dali pravila i pustili je u petlji da uci sama, i ona naucila tako kako je naucila, a kanda mnogo bolje nego sto su to ljudi uspeli da nauce za sve ovo vreme...

ispada da je za igranje saha AI stvarno na mnogo visem nivou nego sto je covek i mogao da zamisli...
e sad, kako ce to ici u nekim drugim oblastima (autonomna voznja, recimo), to moze da bude sasvim druga prica, niko to jos uvek sa sigurnoscu ne zna

zanimljivo vreme
Milan Novković Milan Novković 21:08 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone
Balkanac, vidi ovo: Google's AlphaZero Destroys Stockfish in 100 game match.


Ceo dan razmisljam o ovome. Trening od samo 4 sata da bi se pobedio Stockfish mi zvuci potpuno neverovatno. Toliko neverovatno koliko i pobeda DeepBlue-a nad Kasparovim.

Ne znam.

Da za samo 4 sata toliko duboko nauci koncepte igre, nenadgledano (sto je poseban izazov), da bude u stanju da sa samo 80,000 proracuna u sekundi pobedi visegodisnju duboku heuristiku + 70 miliona proracuna Stockfisha, mi zvuci nemoguce. Cak bih se usudio da kazem kako nije istina. Ne da nije pobedio, nego da to nisu mere.

Ta razlika u broju proracuna znaci da Google duboko razume koncept igre. I to neuporedivo bolje od znanja koje su serije majstora i velemajstora ugradili u ovaj drugi engine.

Ako je to zaista istina, AI je na mnogo visem nivou nego sto sam i pomisljao. Taj nivo mi je vec zastrasujuc.

Ih, pa to je zastrašujuće još od početka 90tih u elektronici, kad je genetic algoritam dizajnirao frekvencijski diskriminator sa 6+ puta manje logičkih kapija od pametnih i iskusnih elektroničara.

Kada su odštampali šemu bila je nerazumljiva, i na kraju se ispostavilo da je algoritam dizajnirao analogno kolo, od digitalnih kapija, tako što su i tranzicije između logićkih nula i jedinica bile deo procesiranja, "pameti"

Pazi, na kraju krajeva nije ni ovo previše, kakvih stvari danas ima u scene recognition, pa speech recognition, ...

... može to da se prati i uživa u progresu, iako se većina ljudi pomalo smeje i zezanje im je ako i kad probaju Google translate, npr, pošto tamo moraš pomalo da se skoncentrišeš da bi primetio mala čuda.

Dr. Adrian Thompson počeo (valjda), Uni of Sussex, NASA koristi u elektronici za fault tollerance, npr, dizaj antena (moj dal prvi dal druigi blog pre deset godina) - ima svašta danas al evo ti jedan od prvih linkova pošto nemam vremena da Googlujem - na članak o pioniru, fotka antene iz NASE.

On the Origin of Circuits (nisam pročitao pošto žurim, može Charlie da pročita desetak članaka pa sažme, u timu sa Srkijem, oni su elektroničari



A "fora" je što još nemamo "percolaciju" gde se sudaraju tehnologije i polako počinju da služe kao male dizajn "poluge" jedna drugoj, pa mogućnosti sistema naglo skoče.

I ovde su iskombinovane elektronika i softver, malo "geometrija", pa kad u to uđu

- 3D printeri - recimo dizajn "konglomerat" počne sam sebi da štampa delove da bi si podigao mogućnosti (ove sad frkice oko AI opasnosti uopšte nisu trivijalne niti nepotrebno paranoične, tj sitna paranoja je ok

- Meta-materijali - e ovde bi stvarno trebalo maltretirati Pajketa, geo-politiku ionako ne kapira, pa ga Maksa samo dodatno zbunjuje, a elektromagnetiku piči pa rastura

- Materijali uopšte

Primer, nagađanje, za 10 godina ćemo imati ne meta-podatke za dronove, npr, nego češ reći (kao NASA kod ove antene gde je rekla kakav dijagram zračenja hoće) "oću ono što leti, sa sledećim params", i nećeš morati da mu daješ meta podatke, pa neke specific dizajn ontologije, imaćeš samo osnovne tipa "šta je to leteti" (malo karikiram, ali samo malo) i voila, dobićeš nešto što radi, i šanse su ogromne da će biti resource-efikasnije.

A ovaj "resource-efikasniji" deo smera vektora - on je "killer" bukvalno pošto ...

... compounding je jedna od naj-sila u prirodi (ljudi ga u bankarstu znaju kao kamatu na kamatu

Aj sad kad skakućem - zamisli da je W. Buffet 40 godina pravio 22% godišne.

Nači 1K evra je posle 40 godina bilo 1.22**40 skoro 3 miliona *2.8(.

Da je to radio 5% efikasnije to bi bilo 14 miliona.

35% - 160 miliona.

Tako, učite decu compoundingu:

- i u novcu, ok, ali nije mi to poanta

- nego kreativnom radu kroz otkrivanje novih prostora, u znanju i "infrastrukturi", raznoj

Mrzi me da proveravam računice, ovo je samo ilustracija, a kompjuteri su ionako dramatično brži, dok deo našeg "operativnog sistema", siroma, što bi rekao moj ćale davno, mora da razmišlja o raznim glupostima - da se ne otrujemo, ne oderemo kolena, da nam ne skače pritisak na blogu previše, da ne jedemo više od pola temsije krempita, itd. - pacer, jednom rečju, koji i nema baš neke opcije u mnogim kvadrantima

maksa83 maksa83 22:20 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

bude u stanju da sa samo 80,000 proracuna u sekundi pobedi visegodisnju duboku heuristiku + 70 miliona proracuna

To znači da je sam napravio bolje heuristike i poodsecao grane, kao što mi to radimo. Samo je on hiperfokusiran, što kaže Milanče ne misli na kotorsku krempitu, nego delje prema zadatom cilju, pošto ni za šta drugo ne zna. I tu je ta zvrčka, lom, redefinišući momenat - zver će da se otme kontroli kad se desi nešto da ona poželi Nešto Sama Da Sazna. Za sad on samo još uvek brže računa od tebe.
blogovatelj blogovatelj 23:54 07.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

niiiiiiiiiice..
možda može i babi da se kupi?




Ti si veći nadžak od Čarlija i mene zajedno. Bolje da istrčavaš decu nego što plaćaš filipinske neni babe.
c_h.arlie c_h.arlie 05:27 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

blogovatelj
niiiiiiiiiice..
možda može i babi da se kupi?




Ti si veći nadžak od Čarlija i mene zajedno. Bolje da istrčavaš decu nego što plaćaš filipinske neni babe.

Molim da se meni izviniš --- a možeš i sebi.
Dobri su ostali, ali nismo ni mi toliko loši.
c_h.arlie c_h.arlie 05:42 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Milan Novković


On the Origin of Circuits (nisam pročitao pošto žurim, može Charlie da pročita desetak članaka pa sažme, u timu sa Srkijem, oni su elektroničari

...

Hvala Milane --- jer baš sam mislio da ti zatražim link.
Nedavno pronađoh rukom iscrtanu šemu na kojoj sam isforsirao trofazni step-motor da pređe u half-stepping mod tako da svoju inherentnu (prirodnu) rezoluciju smanji za duplo i sa npr, 180 koraka po krugu ide mnogo finije tj. duplo, tj. 360.
Ooooo, kako sam voleo rukom da crtam šeme.
To me je opilo jer sam još na diplomskom imao jednu divnu knjigu od nekoga Kanađanina koji je sve šeme ostavio iscrtane rukom.
Što kaže Maksa ispod, pri odsecanju tj. minimizaciji koja može da se solidno radi sa Vajčovim (u potpuno digitalnom domenu) tabelama, ja sam tako efikasno "poodsecao" sve viškove da je tu bukvalno ostalo 3, 4 čipića, nekoliko staklenaca (tj. 1N4148 diodica da mi prave "wired OR" kolca) i prekidačić za reverziranje, tj. zamenu dve faze) - i oscilatorčić od jednog čipića (nekog NAND gejta), otporničića i kondenzatorčića.
To je bilo štogod.
Eeee, da - kada smo se nadovezali na ovu optimizaciju, meni se na poslu dešava frapantna stvar, a to je... neverovatna produkcija (od strane nekoliko mladih kolega) nebitnih stvari - u vidu nekakvih dokumenata ... i oni se onda time bave sa tolikim žarom.
A prave stvari zaobilaze ili ih uopšte ne primećuju.
alselone alselone 11:29 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

To znači da je sam napravio bolje heuristike i poodsecao grane

Da, upravo na to mislim. I to sve za samo 4 sata.

Heuristika, tj. znanje saha, je zaista kompleksno i nije jedinstveno. Dacu samo dva najosnovnija primera. Svakoj figuri se pridruzuje broj bodova, spram cega se racuna da li treba da se povuce neki potez. Osnovo je: pesak 1, lovac i konj 3, top 5, dama nekad bila 10, danas je 9 itd. Ovo je pocetnicki. ALI, ti brojevi su potpuno drugaciji spram pozicije. Ako je partija zatvorena, konj vredi vise od lovca, ako je otvorena, obrnuto. Ako jedan igrac nema recimo crnog lovca, crni lovac protivnika vredi mnogo vise. Pesak je 1 kada je na pocetku, ali u 7. redu vise nije 1. Itd, itd, itd, mnogo kompleksnije kada se pogleda cela pozicija. Pogotovo kada se pogleda "kineticka energija" partije, kvalitet pozicije. Sah ima tri konteksta, gde svaki nosi vrednost, to su kvalitet, kvantitet i vreme.

I sada, ONO samo shvati te duboke i kompleksne odnose vrednosti firura spram pozicija, za samo 4 sata, i ne izgubi ni jednu od 100 partija igrajuci sa najboljim softverom na svetu u kom su serije sahovskih genijalaca fino podesavali ove vrednosti.

Ja sam zaista zabrinut. Ako to mogu vec danas, ne mogu ni da pomislim sta ce moci kada nasi klici budu osnivali svoje porodice. Kako ce izgldati svet u kom ce oni ziveti? Ne mogu ni da zamislim.

Lako je bilo dizati revoluciju ako gazda ima mac a ti imas vile, ili ako gazda ima tenk a ti pusku itd. Ali, cini mi se da ce svet u kom ce oni ziveti izgledati tako da gazda ima Terminator 2 robota, a raja ima vile. Preneseno receno, naravno.
nsarski nsarski 12:36 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Lako je bilo dizati revoluciju ako gazda ima mac a ti imas vile, ili ako gazda ima tenk a ti pusku itd. Ali, cini mi se da ce svet u kom ce oni ziveti izgledati tako da gazda ima Terminator 2 robota, a raja ima vile.


U najnovijem broju Science magazina (papirno izdanje izlazi u ponedeljak) pojavio se komentar o razvoju bioelektronike. Nove elektrode i senzori se ubrzano razvijaju tako da će interakcija između nervnih tkiva i elektronike da bude efikasnija i, još važnije, dvosmerna. Ne samo da će elektronika slati signale u nerv, već će iz njega da prima signale i da njih obrađuje.
Ja sam (u ime moje ćerke koja radi takve operacije) o jednoj takvoj aplikaciji za ljude oštećenog (ili nepostojećeg) slušnog aparata pisao na jednom ranijem blogu.
Six Million Dollar Baby (nažalost, neke slike se ne vide)

Evo abstrakta iz časopisa Science:

Researchers are ushering in a new era in bioelectronics, developing electronics that can be integrated seamlessly into nervous tissue. Such devices could lead to innovative treatments in humans for everything from blindness and paralysis to brain diseases such as Parkinson's and Alzheimer's. For now, the researchers are working in animals, and they are mostly just listening to neural activity to understand the brain. But because newly designed electrodes can carry inputs as well as outputs, the day when bioelectronics will not just monitor animal behavior, but also control it, is not far off. These advances are beginning to dissolve the boundary between living organisms and the outside world.

Bioelectronics herald the rise of the cyborg
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:16 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Nedavno pronađoh rukom iscrtanu šemu na kojoj sam isforsirao trofazni step-motor da pređe u half-stepping mod tako da svoju inherentnu (prirodnu) rezoluciju smanji za duplo i sa npr, 180 koraka po krugu ide mnogo finije tj. duplo, tj. 360.


Misliš, da povećaš rezoluciju?


I šta su ti to Vajčove tabele, prvi put čujem? Za minimizaciju su se, ako se dobro sećam, koristile one Karnoonove tabele ili karte, mada i to je samo u edukativno svrhe, ne radi to niko ručno već sto godina.

A tamo si se nalupetao za sve pare oko onih gubitaka kod tranzistora u prekidačkom modu, ali me mrzelo da te ispravljam.

Inače u pravu si, ovi novi klinci, bar po mom iskustvu (imao sam do sada četiri tehničara, svi studenti, doduše ovaj zadnji je mašinaci i computer science, pa nemam velika očekivanja od njega) slabo imaju nekog žara za praktičnu elektroniku. Ono, ako može nešto da se skucka u pajtonu ili matlabu za arduino ili R-pi, ok, a ako mora da se napravi kakvo elementarno kolce, od nule, to već ide teško. Dodatno, ovaj moj sadašnji klinac, čim malo zabaguje, odma vadi telefon da pošalje SMS ili da updatuje status na instagramu ili fejsbuku. Juče mu pokazujem kako da zalemi neke štampe na bakarnu podlogu, a on drži telefon u jednoj ruci i tekstuje, a drugim okom gleda i prati šta ja radim. I to, smeo bih se zakleti, sasvim nesvesno (ovaj deo sa telefonom), to je kao neki tik, ono kad neko čačka nos ili trza glavom povremeno.

c_h.arlie c_h.arlie 20:02 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic

...
I šta su ti to Vajčove tabele, prvi put čujem? Za minimizaciju su se, ako se dobro sećam, koristile one Karnoonove tabele ili karte, mada i to je samo u edukativno svrhe, ne radi to niko ručno već sto godina.

A tamo si se nalupetao za sve pare oko onih gubitaka kod tranzistora u prekidačkom modu, ali me mrzelo da te ispravljam.
...


Što se tiče rezolucije - o tome može da se diskutuje ... da li je step od 1 stepena u odnosu na step od 2 stepena povećanje ili smanjenje rezolucije.
Čak i prihvatam da je semantički tvoj stav kvalitetniji.
Što se tiče Vajčovih dijagrama - to što ti nisi čuo za njih, kao preteču Karnoovih dijagrama, ne znači da drugi za njih nisu čuli.
Što se tiče gubitaka tranzistora u prekidačkom modu, zanemario sam da si ti bukvalista --- naravno da gubici nastaju u aktivnom području kada je proizvod napona i struje visok, odnosno, svaka od veličina koje učestuju u proizvodu pristojnog nivoa - za razliku od stanja u zasićenju i u kočenju.
No, broj tranzicija i protračavanja kroz aktivno područje se povećava i ukupno efektivno vreme pri tim protrčavanjima je veće - pa time i disipacija itd...
No, da te više ne zamaram.
Što se tiče današnjih klinaca, ja u njih imam poverenje.
Verujem da je problem u tebi, jer ne uspeš dovoljno dobro da im objasniš - te da ih animiraš.
A verovatno osećaju i tvoj potcenjivački odnos spram njih - pa verovatno razmišljaju u sebi ... šetaj Šabane.
Ovo šabane se ne odnosi direktno na tebe - nego, onako - generički.
Kada smo kod lemaže --- sećam se jedne zgode dok sam radio na jednom institutu ... svako malo se čuje jedan mladi kolega kako zaurla - Mirkoooooo ... zovući tehničara.
Pitam ja na hodniku Mirka zašto ga ovaj svako malo zove - Mirko kaže, ma ne smem da vam kažem - zove mu da mu zalemim na protobord 2 otpornika, kondenzator i slično.
Ja tada zadržim toga mladog kolegu posle posla i pokažem mu elementarne stvari u vezi lemljenja - za cca sat vremena.
A-joj, njegovog oduševljenja u danima potom, jer nije morao da zove tehničara Mirka.
A-joj, ponovno ... kako sam nekada voleo kada sam drljao neke displeje da uživam --- žena ubode na pločice 1050 crvenih i 1050 žutih fi5 led dioda --- a ja kao automati ... lemim iza nje.
Tako smo moja žena i ja uživali, bez obzira što je ona mašinac (svako ima neku slabost).
alselone alselone 20:16 08.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


Da, upravo na to mislim. I to sve za samo 4 sata.


Ceo dogadjaj i nacin izvestavanja imaju nedostataka koji bacaju malo drugacije svetlo.

1. Naime, ispostavlja se da ta 4 sata nisu bas obicna 4 sata, nego cetiri sata na zveri od superkompjutera u Gugl laboratorijama. Ekvivalent tome bi bile nedelje, ako ne i meseci na obicnom hardveru.
2. Zatim, AlphaZero je i igrao koristeci superkompjuter a Stockfish je koristio obican racunar.
3. Kontrola vremena je bila prilicno kontroverzna. Minut po potezu. To je kontrola vremena namestena za pobedu superkompjutera. Stockfish ima napredne algoritme da odredi koji je kljucni momenat u mecu, kada je prekretnica, i tada trosi mnogo vise vremena na proracun poteza. Na par kljucnih poteza potrosi najveci deo vremen. Sa ovom kontrolom vremena to nije mogao.
4. Podesavnaja parametara Stocfisha su bila upitna, pogresna cak

LINK
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:04 09.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Što se tiče gubitaka tranzistora u prekidačkom modu, zanemario sam da si ti bukvalista


Pa, da, bukvalno si napisao obrnuto od tačnog.

c_h.arlie c_h.arlie 06:41 09.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic
Što se tiče gubitaka tranzistora u prekidačkom modu, zanemario sam da si ti bukvalista


Pa, da, bukvalno si napisao obrnuto od tačnog.


Gluposti !
c_h.arlie c_h.arlie 06:42 09.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

alselone

Da, upravo na to mislim. I to sve za samo 4 sata.


Ceo dogadjaj i nacin izvestavanja imaju nedostataka koji bacaju malo drugacije svetlo.

1. Naime, ispostavlja se da ta 4 sata nisu bas obicna 4 sata, nego cetiri sata na zveri od superkompjutera u Gugl laboratorijama. Ekvivalent tome bi bile nedelje, ako ne i meseci na obicnom hardveru.
2. Zatim, AlphaZero je i igrao koristeci superkompjuter a Stockfish je koristio obican racunar.
3. Kontrola vremena je bila prilicno kontroverzna. Minut po potezu. To je kontrola vremena namestena za pobedu superkompjutera. Stockfish ima napredne algoritme da odredi koji je kljucni momenat u mecu, kada je prekretnica, i tada trosi mnogo vise vremena na proracun poteza. Na par kljucnih poteza potrosi najveci deo vremen. Sa ovom kontrolom vremena to nije mogao.
4. Podesavnaja parametara Stocfisha su bila upitna, pogresna cak

LINK

Čekaj !
Kome je u interesu da fingira te rezultate --- Guglu ?
alselone alselone 09:17 09.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


Čekaj !
Kome je u interesu da fingira te rezultate --- Guglu ?


Pa da. Ne kazem da jesu oni to uradili, ali da im je u interesu, jeste. Gugl je kompanija kao i svaka druga, sigurno im nije strano da malo iskrive istinu.

Trenutno je na trzistu rat u AI oblasti. Neko ce pobediti i na kraju cemo imati 1 ili 2 AI provajdera na svetu, ostali ce se kaciti na njhov sistem i koristiti njihovu infrastrukturu.

Gugl je jedan od vocedih, i svakako im publicitet znaci u ovom ratu. Sigurno su i akcije njihove firme za AI skocile posle ove vesti. Da im publicitet ne treba, ne bi ni igrali javno sah, nego bi nastavili rad u laboratoriji.

Meni je drago da sam tacno procenio odmah na samu vest da tu nesto ne stima kada sam rekao "da bih se usudio reci kako nije istina". Drago mi je zbog toga i dalje imam osecaj gde se trziste nalazi, koji su trenutni okvirni dometi i kolika je dimenzionalnost problema koji se razmatra.
alselone alselone 09:27 09.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Da, i jos nesto. Stockfish engine je start godinu dana, nisu koristili poslednji verziju.

I jos nesto, ovo nisu vodili kao zvnican test, nego su Google inzenjeri podesavali oba sistema. Dakle, nisu dosli Stockfish ljudi da podese svoj sw i izaberu svoj hw, nego je Google radio obe stvari.

Ceo ovaj dogadjaj je prilicno kontroverzan.
Atomski mrav Atomski mrav 15:15 11.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

I jos nesto, ovo nisu vodili kao zvnican test, nego su Google inzenjeri podesavali oba sistema. Dakle, nisu dosli Stockfish ljudi da podese svoj sw i izaberu svoj hw, nego je Google radio obe stvari.


Kadija is suing you, kadija is judging you...
alselone alselone 17:56 11.12.2017

Re: Kao što vidimo ...


Kadija is suing you, kadija is judging you...


Malo supacki ceo slucaj, kao fauVe kada je podesavao svoj izduvni sistem. :)
Atomski mrav Atomski mrav 23:17 11.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Malo supacki ceo slucaj, kao fauVe kada je podesavao svoj izduvni sistem. :)

Ništa novo pod kapom nebeskom. Kad već spomenu VW, to ti je kao kad proizvođači automobila mere prosečnu potrošnju na 100 km - izbace sve moguće iz auta, sipaju par litara goriva u rezervoar, napumpaju gume maksimalno da bi otpor kotrljanja bio najmanji mogući i onda takav auto daju nekom džokeju da vozi niz padine Švarcvalda/Fudžijame...
alselone alselone 01:11 12.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Kad već spomenu VW, to ti je kao kad proizvođači automobila mere prosečnu potrošnju na 100 km - izbace sve moguće iz auta, sipaju par litara goriva u rezervoar, napumpaju gume maksimalno da bi otpor kotrljanja bio najmanji mogući i onda takav auto daju nekom džokeju da vozi niz padine Švarcvalda/Fudžijame...


Ma ne moramo ici do proizvodjaca. Svaki ponosni vlasnik dizela ce spominjati kako njegov auto trosi X litara, ali ce se referencirati kada je vozio 120 na autoputu. Nece spomenuti koliko trosi kada ga upali hladnog i vozi do posla stajuci na 20 semafora. Pa ga ugasi, saceka 8 sati, i onda istim putem nazad.

Kad vec to spomenu, meni je komedija kako Amerikanci sve nakaradno mere. Znaci, em imperijalni sistem i dalje, em sakat format datuma, al kad mi kazu koliko milja na autoputu mogu da predjeu sa jednim galonom, e to je jebeno glupa mera. Znaci apsolutno nista.

Kad iz toga treba da izracunas koliko ces na primer potrositi na 800 km mesovitog puta.

tyson tyson 11:10 12.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Kad vec to spomenu, meni je komedija kako Amerikanci sve nakaradno mere. Znaci, em imperijalni sistem i dalje, em sakat format datuma, al kad mi kazu koliko milja na autoputu mogu da predjeu sa jednim galonom, e to je jebeno glupa mera. Znaci apsolutno nista.

Ja i dalje ne razumem - moj mozak jednostavno odbija da razume, godinama, decenijama - kad pokušavaju da izmere čoveka kombinacijom stopa i palčeva. To je ona upornost gluposti, insistiranjre na lošem u inat, koja me izbezumljuje i u ovom uzrastu...


alselone alselone 11:24 12.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

Ja i dalje ne razumem - moj mozak jednostavno odbija da razume, godinama, decenijama - kad pokušavaju da izmere čoveka kombinacijom stopa i palčeva. To je ona upornost gluposti, insistiranjre na lošem u inat, koja me izbezumljuje i u ovom uzrastu...


Znas sta im jedino priznajem. Farenhajte. Mnogo je "zivotnija" mera od Celzijusa. Mnogo je zgusnutija tamo gde treba.

Na primer, kod nas izmedju recimo 10 gde ti treba grejanje i 30, gde ti vec treba hladjenje, ima samo 20 stepeni, a razlika je od jakne do kratkih rukava. Kod njih ima 36, skoro duplo vise. Mozes tacnije da prikazes temperaturu, i odlucis sta tacno da obuces.

Ili jos bolje, ako uzmemo raspon od 0 do 40, kod njih ima 72 stepena izmedju, skoro duplo vise. Mnogo, mnogo prakticnija i zivotnija mera.
Atomski mrav Atomski mrav 11:30 12.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

U Norveškoj je milja deset kilometara. I niko se ne seti da to napomene doseljenicima... jbt, trebalo bi da stoji tabla na svakom graničnom prelazu, aerodromu i luci na kojoj piše "1 milja = 10 kilometara". A ne da to skontaš kad te pozovu na "šetnju" po brdima od "samo" 5 milja...
alselone alselone 11:33 12.12.2017

Re: Kao što vidimo ...

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:11 05.12.2017

Odma da kažem

Ne pada mi napamet da čitam ovoliki tekst! (a i onaj prebod Jejtsa na kraju je ko da ga je Krlo, božemeoprosti, sačinio!)

(znam, znam, sad sam ko čarli, ali imam opravdanje: stigla me neka prehlada, što uvek ide zajedno sa dedlajnovima, pa se mučim ko pas na poslu, kijamkašljemdrndam, umesto da lepo pajkim, ili blogujem).

EDIT: Daj mi jednu bababicu!
gedza.73 gedza.73 22:18 05.12.2017

Re: Odma da kažem

Alselone
Danas sam naleteo na odličnu kratku SF priču Terry Bisson-a

malo stilom podseća na

alselone alselone 22:44 05.12.2017

Re: Odma da kažem

EDIT: Daj mi jednu bababicu!

A?

malo stilom podseća na

Nisam citao. Kakvo je?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana