Društvo| Muzika| Politika

Ko je prvi doneo drogu u Jugoslaviju?

Spiridon RSS / 18.12.2017. u 15:35

Pricam danas (po ko zna koji put) sa kolegom argentincem o muzici. Jako potkovan i veliki fan Frenka Zape, Edvardo pokrece uvek nove teme i cesto tako dolazimo do fenomenalnih zakljucaka koji se zavrsavaju sa "give me five". Zeleo sam ovoga puta da mu skrenem paznju koliko se u ondasnjoj Jugi dobro sviralo pa sam mu kao ekstremni primer pustio kraljevacni bend "Bezimeni" koji je 1971 godine snimio Mastarenje sa Zoranom Milojcevicem, Kepom iz Smaka i Lazom Ristovskim. Sve je to bilo pod firmom "a zamisli tek sta se sviralo po Beogradu, Zagrebu, Skoplju ..."

Tu Edvardo iskusno pocinje da filozofira na temu kako R&R uvek nadje put, bolje od bilo kakve ideologije. On je mislio da je kod nas bila ta "celicna zavesa" tako da se cudi kako je svirka Bezimenih iz Kraljeva kvalitetna za to vreme i jedam gradic iz Srbiji. Kaze moj drugar ... izvini Jovane ali Marks, Lenjin, Cegevara, Malkom X ... sve je to sranje. R&R je prava stvar. Najbrze se siri, lako konzumira i jako je zarazan. Jedini pad mu je veza sa drogom, dodajem ja. Jeste, to je jedina politicka komponenta u celoj prici zvanoj R&D. Droga.

Ko je prvi doneo drogu u bivsu Jugu. Da li su prvi konzumenti bili deca privilegovanih politicara i generala koja su mogla da putuju i "vide svet" pa i da donesu ponesto odatle?

Prosle godine na skijanju u francuskim alpima, stojim sa drugarom koji se zabavljao sa Mirom Mijatovic. Nije hteo mnogo da prica o tome. Kaze ... pusti to u picku materinu. Tuzna prica. 

 

 

 

 

 



Komentari (439)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 22:02 18.12.2017

Re: Crveni makovi

BebaOdLonchara
mislim da negdje spominje da je to u jedinicama dopamina 2 ili 3 puta intezivniji efekat od heroina, i traje ekstremno dugo ... zato lik i navodi da meth navlači bukvalno iz prve.

samo dok te ne isprži.


sve što te ne sprži učini te garavim
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:08 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Tako je nastao recimo i Kafetin, lek koji je uz aspirin najprodavaniji proizvod u našim apotekama. Kafetin je čist kodein, u prevodu- prvi derivat maka. Šta to onda znači ? Znači da većina svih ljudi sa ex Yu prostora, svih nacionalnosti i konfesija i dan danas legalno kupuje i koristi tu tešku drogu.


Ajde? teška Droga? To iz serijala o Borbi Protiv AntiSocijalsitičke Nemani, Verčenjih Novosti iz sedamdesetih? ☻

Ili je to tekst koji je 75. pisao neki inspektor Milicije koji je doktorirao "drogu" učeći uz semenke od jabuka? ;>

Kafetin je "Čist" ali samo ako ne padne na zemlju, a sastav mu je Parcetamol, još neki analgoantipiretik, Kafein (otud i ime, zamislite to) i smalčice ;> kodeina (10 mg vs 250mg Paracetamola i 50mg Kofeina), ali naravno, tada nije "seksi" u Borbi Protivu Teških Droga".

anfieldroad anfieldroad 23:16 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Kafetin je "Čist" ali samo ako ne padne na zemlju, a sastav mu je Parcetamol, još neki analgoantipiretik, Kafein (otud i ime, zamislite to) i smalčice ;> kodeina (10 mg vs 250mg Paracetamola i 50mg Kofeina), ali naravno, tada nije "seksi" u Borbi Protivu Teških Droga".




To je naravno čitanje na prvu loptu. Normalno da nije čist, pobogu, pa to je samo stilska figura !
Ali ono zbog čega se Kafetin uzima nalazi se u tih maleckih 10mg. Kofein uzimaš kad ti se pije kafa. Paracetamol spušta temperaturu. A pobednički soft tač je u tih mizernih 10emge.
Razlika 250 ( vs ) na 10 je u ovom slučaju na strani manjeg. Zato možeš da popiješ šoljicu kafe, a od šoljice kodeina bi zaboravio i sopstveni nick
zilikaka zilikaka 23:25 18.12.2017

Re: Crveni makovi

Zato možeš da popiješ šoljicu kafe, a od šoljice kodeina bi zaboravio i sopstveni nick

Ne znam za to, al sticajem okolnosti otkrila da spadam u retku grupu na koju Trodon ( tramadol) ne deluje.
Ko vodu da sam popila.

Atomski mrav Atomski mrav 00:28 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Ne znam za to, al sticajem okolnosti otkrila da spadam u retku grupu na koju Trodon ( tramadol) ne deluje.
Ko vodu da sam popila.


Tebi se onda ne bi ni isplatilo da se drogiraš...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:29 19.12.2017

Re: Crveni makovi

To je naravno čitanje na prvu loptu.



Aha! A ono da je "Kafetin" teška droga, to je koja lopta ;> A da ti to za kodein - koji se u kafetinu nalazi "u tragovima" ;>

Normalno da nije čist, pobogu, pa to je samo stilska figura !


Šta reče - Moraš tetki da odneseš lek figura?


Ali ono zbog čega se Kafetin uzima nalazi se u tih maleckih 10mg. Kofein uzimaš kad ti se pije kafa. Paracetamol spušta temperaturu. A pobednički soft tač je u tih mizernih 10emge.


Oće to. Za blage zubobolje ;>

Uostalom ista firma pravi tablete koje se - gle čuda! zovu "kodein-fosfat" i koje imaju 30mg kodeina, a za bolove se uzimaju na svaka 4 sata, do maksimalne doze od 240mg.

To čisto da se vidi poređenju sa "teškom drogom" (sic!) kafetinom.

A "najčuveniji" brend name paracetamol, Tylenol, pravi varijante paracetamola sa 30 i čak 60 mg kodeina po tableti (T3 i T4).

Inače, pored 250 mg Paracetamola (48%) - koji uz kofein (9%) ima pojačano dejstvo (zato ga ima i u drugim paracetamolskim preparatima - a ne zato da bi se "ne spavalao" "dobitna lopta" Kafetina je treći sastojak - analgetik-antiprietik (propifenazoin - 41%), a kodein u Kafetinu (2%), je samo mala oblandica.

I da, kada bi se Kafetin uzimao u velikim količinama (a što bi kada su na raspolaganju "čistije" i jače solucije? - ali ajde, Večernje Novosti su se nameračile na Kafetin) opasnost po zdravlje predstavljaju ona druga 2 sastojka, koji bi sjebali i jetru i bubrege stomak, mnogo pre nego bi organnizam i primetio da uzima kodein

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:37 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Ne znam za to, al sticajem okolnosti otkrila da spadam u retku grupu na koju Trodon ( tramadol) ne deluje.
Ko vodu da sam popila.


Pa trgni koju rakiju uz to - ili dvolitrenjak piva, tako to barem klinci rade ;> Davno sam to geldao - kako panduri zaustave klince na Kališu, (koji naravno nose pomenutu pivu od dva litra), pa ide "vadi sve iz džepova", i naravno, svaki po kutiju Trodona ;>

NM - ti si beše neki rod onom Hausu?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:49 19.12.2017

Re: Crveni makovi

zilikaka

Ne znam za to, al sticajem okolnosti otkrila da spadam u retku grupu na koju Trodon ( tramadol) ne deluje.
Ko vodu da sam popila.

Poznanik koji je u svojim dvadesetim trošio baš svašta (ali eto nije se usudio na svu sreću da proba heroin) ističe trodon(e) kao najmoćniji trip od svih droga koje je probao. Obično idu tri tablete u kombinaciji sa alkoholom ali i ne mora. Navukao se jedno vrijeme i te gluposti su ga koštale fakulteta - bio u početku odličan student a onda sve otišlo do đavola, nikad nije završio.
anfieldroad anfieldroad 06:06 19.12.2017

Re: Crveni makovi

To čisto da se vidi poređenju sa "teškom drogom" (sic!) kafetinom.




Kafetin ne sme da se reklamira. Zbog paracetamola ?

[url=https://www.srbijadanas.com/clanak/zabranjeno-reklamiranje-kafetin-koji-svi-koristimo-sadrzi-drogu-06-05-2016][/url]



Ne. Nego zbog kodeina.
Inače ovakvih članaka iz štampe širom YU ima mali milion. Izvukao sam prvi odozgo. Ne znam ni kakve su to novine uopšte. Al vidim da nisu Novosti ( ne znam da su oni imali kampanju oko toga. Svakako sam na strani Kafetina, a protiv Novosti u tom obračunu )


Ali to je potpuno nevažno. Poenta moje priče nije u pljuvanju po Kafetinu ( ja uvek imam pri sebi bar jedan- zlu ne trebalo ) nego u činjenici da se na ovim prostorima opijum koristi oduvek, pa i dan danas. Na dejli bazi.

A potreba za svađom je jednostrana...
Žalim, ali žurim.


p.s. Btw., znao sam nekoliko džankija koji su u besparici koristili baš Kafetin za skidanje krize.
milisav68 milisav68 07:52 19.12.2017

Re: Crveni makovi

anfieldroad
Ali to je potpuno nevažno. Poenta moje priče nije u pljuvanju po Kafetinu ( ja uvek imam pri sebi bar jedan- zlu ne trebalo ) nego u činjenici da se na ovim prostorima opijum koristi oduvek, pa i dan danas. Na dejli bazi.



I kafa (kofein) je je droga, zvanično u medicini i farmaciji.

A i apoteke se nazivaju drogerije (mislite o tome).
tasadebeli tasadebeli 08:29 19.12.2017

Re: Crveni makovi

milisav68
anfieldroad
Ali to je potpuno nevažno. Poenta moje priče nije u pljuvanju po Kafetinu ( ja uvek imam pri sebi bar jedan- zlu ne trebalo ) nego u činjenici da se na ovim prostorima opijum koristi oduvek, pa i dan danas. Na dejli bazi.



I kafa (kofein) je je droga, zvanično u medicini i farmaciji.

A i apoteke se nazivaju drogerije (mislite o tome).






Деда моје жене је све нас у фамилији који пијемо кафу и пушимо (дуван) називао:

"Дрогираши једни!!!"



П.С. - Уз то додавао деда и:"Све сте паре профућкали кроз тај дим!"

Био тежак на лову к'о да се родио на јужној прузи. А родио се у Радовање. Додуше, његов отац, прадеда, рођени је Нишлија.



Spiridon Spiridon 09:08 19.12.2017

Re: Crveni makovi

bojan ljubomir jugovic
Hbt, ovaj je doktorirao tematiku Dobro da je ostao normalan...


kako bi zivot izgledao da se osecas prirodno kao da si na heroinu 24/7?

u kom pravcu bi civilizacija otisla?
Spiridon Spiridon 09:25 19.12.2017

Re: Crveni makovi

sve što te ne sprži učini te garavim



JJ Beba JJ Beba 13:49 19.12.2017

Re: Crveni makovi

ako je nastao recimo i Kafetin, lek koji je uz aspirin najprodavaniji proizvod u našim apotekama.

eee sedamdesetih je postojao lek Optalidon i služio je za otklanjenj mamurluka.
jbte uradiš se uveće ujutru ga popiješ i ko nov :) povučen je
znam da ga je ekipa s Beda (banovog) uzimala na table, preventivno :)) govorilo se gde su oni optalidonci
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:04 19.12.2017

Re: Crveni makovi

eee sedamdesetih je postojao lek Optalidon i služio je za otklanjenj mamurluka.
jbte uradiš se uveće ujutru ga popiješ i ko nov :) povučen je


Isti sastojak kao i Kafetin, plus kofein, a bez paracetamola (i bez kodeina ) tako da verovatno nije povučen (u smislu "zabranjen" ), nego samo prestao (kod nas) da se pravi.

Ista stvar je i Saridon - samo taj ima i kofein i paracetamol (i taj bez kodeina, tccccc )
JJ Beba JJ Beba 15:14 19.12.2017

Re: Crveni makovi


Ista stvar je i Saridon - samo taj ima i paracetamol (a nema kodein).

kasnih osamdesetih bila sam navućena na neki dizač, zaboravila sam kako se zvao, nešto je ličilo kao rizolvo, tako nekako, šumeći, rastapao se ko alka selzer, donosila mi ga drugarica iz UK. jbte jedva sam se skinula. Ono za ujutru da te digne, čio i vedar da odeš na poso a lego malopre
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:17 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Ono za ujutru da te digne, čio i vedar da odeš na poso a lego malopre


Bilo kod nas to - mešavina Kofeina, Strihnina (sic!) i dalje se ne sećam šta još. Zelene kesice, čak je i ukus bio pristojan. Idealna stvar za učenje (barem ko je hteo "prirodne" doatke, a ne revibole ☻)


NM - doduše nisam to isprobavao za odlazak na posao direkt iz kafane, ako baš zatreba "spas" nađe se već neki "poslovni" satanak u gradu, pa u kafić na oporavak ;>
JJ Beba JJ Beba 15:20 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Dont Fear The Reaper
Ono za ujutru da te digne, čio i vedar da odeš na poso a lego malopre


Bilo kod nas to - mešavina Kofeina, Strihnina (sic!) i dalje se ne sećam šta još. Zelene kesice, čak je i ukus bio pristojan. Idealna stvar za učenje (barem ko je hteo "prirodne" doatke, a ne revibole ☻)

moj je bio ukus na pomorandzu, velike tablete, šumeće..qq digne te iz mrtvi, čio vedar, drži, al bato skidala se ko sa heriona :)) dobro, nije baš tako, al trajalo

revibole ☻)


eee mislim da je bio revibol u pitanju
maksa83 maksa83 15:20 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Ono za ujutru da te digne

Kad to reče, ne znam da li sam ovde pokupio, ako jesam izvinjavam se..

Dolazi Sosa kod lekara i traži da joj prepiše četvrtinu Viagre za Lalu.

- Ali četvrtina vam nije ništa, treba bar pola, ili cela...
- Ma gos'n dokor ne treba da jebe, nego samo da mi ne zapišava dasku...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:23 19.12.2017

Re: Crveni makovi

- Ma gos'n dokor ne treba da jebe, nego samo da mi ne zapišava dasku...


E to bi bila dobra varijanta onog vica za "staru" vijagru, Kladanjsku vodu! (svi pune balone, a Lala čašu - samo da podjebava).
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:25 19.12.2017

Re: Crveni makovi

eee mislim da je bio revibol u pitanju


Nisam siguran da je revibol bio u šumećim (pa sa ukusom Tanga ) To je (koliko se sećam) bio neki pravi lek - za nešto već, pa ga koristili za učenje. baš će da pitam druga kada dođe iduće nedelje, on je faks završio na njima

Milan Novković Milan Novković 15:26 19.12.2017

Re: Crveni makovi

JJ Beba
Dont Fear The Reaper
Ono za ujutru da te digne, čio i vedar da odeš na poso a lego malopre


Bilo kod nas to - mešavina Kofeina, Strihnina (sic!) i dalje se ne sećam šta još. Zelene kesice, čak je i ukus bio pristojan. Idealna stvar za učenje (barem ko je hteo "prirodne" doatke, a ne revibole ☻)

moj je bio ukus na pomorandzu, velike tablete, šumeće..qq digne te iz mrtvi, čio vedar, drži, al bato skidala se ko sa heriona :)) dobro, nije baš tako, al trajalo

Dextroamphetamine?! (sinonimi: Dexedrine, Metamina, Attentin, Zenzedi, Procentra, Amfexa)

Od korisnih efekata ima "SAMO": "... potent central nervous system (CNS) stimulant and amphetamine enantiomer that is prescribed for the treatment of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and narcolepsy. It is also used as an athletic performance and cognitive enhancer, and recreationally as an aphrodisiac and euphoriant..."

Imaš ga u filmu "All That Jazz" (iako smo mi muškarci pažljivije posmatrali lepši pol, uključujući, I know, Džesiku Lang

Wiki


Atomski mrav Atomski mrav 15:46 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Dolazi Sosa kod lekara i traži da joj prepiše četvrtinu Viagre za Lalu.

- Ali četvrtina vam nije ništa, treba bar pola, ili cela...
- Ma gos'n dokor ne treba da jebe, nego samo da mi ne zapišava dasku...


Dolazi Lala u kafanu, seda za sto i naručuje od konobarice špricer. Dok je čekao, primeti neke crte urezane u ploču od stola. Kad je konobarica donela špricer, pita on nju:
- Je li, dete, ta kak'e su ovo crte na astalu?
- A, to? Ta bili juče neki Bosanci, sedeli za tim astalom, napili se pa ondak merili čiji je duži...
- A jel'? Ta onda bih i ja mogao da se takmičim s njima...
- A neeee, komšija... oni su sedeli sa suprotne strane astala!
JJ Beba JJ Beba 15:51 19.12.2017

Re: Crveni makovi

"All That Jazz

mislim da se u filmu All thtat jazz pije Alka Seltzer. to sam donosila odakle god sam putovala

Milan Novković Milan Novković 16:08 19.12.2017

Re: Crveni makovi

JJ Beba
"All That Jazz

mislim da se u filmu All thtat jazz pije Alka Seltzer. to sam donosila odakle god sam putovala

Nije Alka Seltzer. On u filmu pije Dexedrine (valjda US ime (dal jedno od)). U UK je ovo što sam ja naveo kao "generičko" ime, Dextroamphetamine.

Od "goodies" ima i (i zvaćemo te Top Gun od sada, ili Super Beba :

"... was also used by military air and tank forces as a 'go-pill' during fatigue-inducing missions such as night-time bombing missions ...".

U UK je class B klasifikovan.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:12 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Optalidon

ibuprofen uglavnom. nije zabranjen, samo ga kod nas niko ne uvozi, jer nema potrebe, proizvodimo ga i mi i uvozimo. proizvodi ga omraženi novartis.

Revibol je bio amfetaminski stimulans.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:13 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Dextroamphetamine

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:16 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Nije Alka Seltzer. On u filmu pije Dexedrine



Vredi film i pogeldati -- pije i jedno i drugo
JJ Beba JJ Beba 16:18 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Revibol je bio amfetaminski stimulans.

jedva se skidoh
Milan Novković Milan Novković 16:20 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Dont Fear The Reaper
Nije Alka Seltzer. On u filmu pije Dexedrine



Vredi film i pogeldati -- pije i jedno i drugo

Pardon, odgledao više puta al davno bilo pa zaboravio.


Ovo žuto na početku klipa što sam ja postavio je Dexedrine.
Milan Novković Milan Novković 16:21 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Milan Novković
Dont Fear The Reaper
Nije Alka Seltzer. On u filmu pije Dexedrine



Vredi film i pogeldati -- pije i jedno i drugo

Pardon, odgledao više puta al davno bilo pa zaboravio.


Ovo žuto na početku klipa što sam ja postavio je Dexedrine.

A "zalepio" sam se za Dexedrine zato što ima efekat koji je JJ Beba opisala.
maksa83 maksa83 16:29 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Da se nije pokrenula ova tema ne bi' pojma imao koliko ovde ima n-n-n-n-arkomana.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:30 19.12.2017

Re: Crveni makovi

A "zalepio" sam se za Dexedrine zato što ima efekat koji je JJ Beba opisala.


Znam, nego rekoh da prekratim priču :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:35 19.12.2017

Re: Crveni makovi

BebaOdLonchara
Optalidon

ibuprofen uglavnom. nije zabranjen, samo ga kod nas niko ne uvozi, jer nema potrebe, proizvodimo ga i mi i uvozimo. proizvodi ga omraženi novartis.



Jeste, ali iako "liče" sastojak Saridona (jedan od), tj. Optalidona i Kafetina, nije ibuprofen već Propyphenazone (koji ima svojih problema itekako).

A pre njega, do početka 80tih, sastojak (uz kafein i paracetamol) Saridona je bio Phenacetin koji je (barem u The Amerika) zabranjen.

To je verovatno bio slučaj i sa Optalidonom (ako je baš zaista povučen) - u svakom slučaju tamo gde se i dalje pravi, pravi se sa Propyphenazonom (i kofeinom dakako).

Kafetin - koji je počeo da se pravi '57, je moguće od početka koristio Propyphenazon - koji tade beše friški novitet
JJ Beba JJ Beba 16:46 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Optalidonom (ako je baš zaista povučen)

jeste, voleli smo ga baš :)
ne možeš da zamisliš kako si bio ko nov, sve bistro, ko rukom odnesena mrena preko oćiju, glavobolja, muka i sve što ide uz mamumrluk
docsumann docsumann 16:49 19.12.2017

Re: Crveni makovi

maksa83
Da se nije pokrenula ova tema ne bi' pojma imao koliko ovde ima n-n-n-n-arkomana.


što reče onaj moj ludi brat, jedared - sve vam je to od ljekova. onih koje niste pili a trebali ste i onih koji ste pili a niste trebali.
floki floki 16:52 19.12.2017

Re: Crveni makovi

maksa83
Da se nije pokrenula ova tema ne bi' pojma imao koliko ovde ima n-n-n-n-arkomana.

ma jok, to im farmacija hobi... samo jos recepti (ne lekarski, nego kuvarski) fale... apoterkaska vagica i doziras, kucna radinost... :)
bolid1 bolid1 16:53 19.12.2017

Re: Crveni makovi

maksa83
Da se nije pokrenula ova tema ne bi' pojma imao koliko ovde ima n-n-n-n-arkomana.


Jel' vidiš sa kakvim se znanjem ide u kafanu...
maksa83 maksa83 16:56 19.12.2017

Re: Crveni makovi

ma jok, to im farmacija hobi... samo jos recepti (ne lekarski, nego kuvarski) fale... apoterkaska vagica i doziras, kucna radinost... :)

Da, niko da okači neke Benmafine (mafini sa bensedinom) ili tulumbe sa valijumom, ili makar recept za krempitu sa Rapidolom...
floki floki 17:02 19.12.2017

Re: Crveni makovi

maksa83
ma jok, to im farmacija hobi... samo jos recepti (ne lekarski, nego kuvarski) fale... apoterkaska vagica i doziras, kucna radinost... :)

Da, niko da okači neke Benmafine (mafini sa bensedinom) ili tulumbe sa valijumom, ili makar recept za krempitu sa Rapidolom...


a mi onomad jos bacali ovde tizere sa strudlom s' makom, sa sve slikama, ali oprezni bre, niko da se upeca...
ja mnogo dalje od te strudle numem da dobacim, mada mi vise i ne treba...
al' sto voljem da meljem mak za strudlu, uf
Milan Novković Milan Novković 17:13 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Dont Fear The Reaper
A "zalepio" sam se za Dexedrine zato što ima efekat koji je JJ Beba opisala.


Znam, nego rekoh da prekratim priču :)

A, to, može, iako manje bitno - Beba uvek ima nešto interesantno da kaže, a moje slabašne reference Gugl drži pod kakvom-takvom kontrolom
JJ Beba JJ Beba 17:29 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Da se nije pokrenula ova tema ne bi' pojma imao koliko ovde ima n-n-n-n-arkomana.

hahahha zato sad strogo nana ili ako hoću nešto jaće dovatim se maslaćka, ili ruže
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:19 19.12.2017

Re: Crveni makovi

ili ako hoću nešto jaće


Ebeš maslačak!



Prošle nove godine sam ga poklonio drugaru (Amazon ne dostavlja takve stvari ovamo ☻) pa sam dobio da ga probam - ove godine sam pronašao di ga ima u Beogradu, tako da .. ebeš maslačak
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:55 19.12.2017

Re: Crveni makovi

hahahha zato sad strogo nana ili ako hoću nešto jaće dovatim se maslaćka, ili ruže

ono kad se odvališ od ruže. :))))))

nego kad smo kod hemije i biohemije, jel slušao neko rondu patrik kod džoa rogana? kakva superpametna seka!
ili što reče jedan komentator: "Powerful Dr. Rhonda Patrick! If smart is sexy, Rhonda Patrick is Hot as Fuck! Plus, she is Hot As Fuck!"

ili drugi komentator: "Being highly educated and sexy makes learning from you so much easier. Studies have shown if you can keep your eyes focused on the "teacher" you obtain 30% more information compared if you don't. With you I obtain almost 90% of what you present due to your sexiness."
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:34 19.12.2017

Re: Crveni makovi

Kafetin


idem selom, pijem kafetin, svi mi kazu da sam hikmet cetin

karabasbarabas karabasbarabas 23:32 19.12.2017

Re: Crveni makovi

BebaOdLonchara
hahahha zato sad strogo nana ili ako hoću nešto jaće dovatim se maslaćka, ili ruže

ono kad se odvališ od ruže. :))))))

nego kad smo kod hemije i biohemije, jel slušao neko rondu patrik kod džoa rogana? kakva superpametna seka!
ili što reče jedan komentator: "Powerful Dr. Rhonda Patrick! If smart is sexy, Rhonda Patrick is Hot as Fuck! Plus, she is Hot As Fuck!"

ili drugi komentator: "Being highly educated and sexy makes learning from you so much easier. Studies have shown if you can keep your eyes focused on the "teacher" you obtain 30% more information compared if you don't. With you I obtain almost 90% of what you present due to your sexiness."


Nisam gled'o ali sama najava govori da je neka teska ljaljanka.I po svoj prilici bbw.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:20 20.12.2017

Re: Crveni makovi

Nisam gled'o ali sama najava govori da je neka teska ljaljanka.I po svoj prilici bbw.

right...
ecce-florian ecce-florian 15:54 20.12.2017

Re: Crveni makovi

pogledo.

ranije su se jedino ti zdravi na piCi durugacije zvali . bhang lasi umesto smutis
JJ Beba JJ Beba 19:05 20.12.2017

Re: Crveni makovi

ono kad se odvališ od ruže. :))))))

yep

a kad hoću da dosegnem blaženstvo posegnem za zeleim mao feng
a bogami i jasminom, kao omaž imenu :)
zilikaka zilikaka 19:15 20.12.2017

Re: Crveni makovi

a kad hoću da dosegnem blaženstvo posegnem za zeleim mao feng
a bogami i jasminom, kao omaž imenu :)

Ja za tu svrhu koristi sveže topljene čvarke, s kiselim kupusom.

Omekšivač za dušu.
blogovatelj blogovatelj 19:34 20.12.2017

Re: Crveni makovi

Dakle, ko je doneo drogu u Yu ? Niko. Oduvek je ovde ( kraljević Marko je šljemao u toj meri da je i svog konja navukao na dobro vino, dok je istovremeno turski zavojevač čibučio hašiš- angro )


Takoe.

"Golden brown finer temptress
Through the ages she's heading west
From far away
Stays for a day
Never a frown with golden brown"



U nekoj monografiji o Makedoniji čitao sam kako im je mak stigao sa Turcima. Prosipalo se seme kad su transportovali i na proleće iznikli cvetovi pored puta. Posle su nas Turkiši učili kako se pravi opijum i ostalo. Opijum sa područja Balkana je ubedljivo najjači na svetu, tako je pisalo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:30 20.12.2017

Re: Crveni makovi

Ja za tu svrhu koristi sveže topljene čvarke, s kiselim kupusom.

slanina. za dušu.
Черевићан Черевићан 19:22 18.12.2017

semper idem

ајд' наместо ... присета нам
ко нам муну пошаст дрога,
да смислимо..... nemoguće
те с' решимо ........гада тога
JJ Beba JJ Beba 19:42 18.12.2017

strale

duvalo se šesdesetih..pa jbte hipi pokret je bio i na ulicama Beograda. bogami i igla je radila :) esid
avgan, turčin ludak...bio je lik Strale koji je donosio, Svi smo ga znali...sećam se kasnije nekog interbjua koji je dao Ilistvanoj politici i govorio ke otme
duvalo se na Senjaku, na Kališu...tripovalo se jbga
c_h.arlie c_h.arlie 20:00 18.12.2017

Re: strale

JJ Beba
duvalo se šesdesetih..pa jbte hipi pokret je bio i na ulicama Beograda. bogami i igla je radila :) esid
avgan, turčin ludak...bio je lik Strale koji je donosio, Svi smo ga znali...sećam se kasnije nekog interbjua koji je dao Ilistvanoj politici i govorio ke otme
duvalo se na Senjaku, na Kališu...tripovalo se jbga

Luzerska posla.
nsarski nsarski 20:02 18.12.2017

Re: strale

duvalo se na Senjaku, na Kališu...tripovalo se jbga


Da, jbt! Ovde neki pominju sedamdesete, osamdesete kao početak. Pa, jbt, na samom početku sedamdesetih je nekoliko likova iz mog kraja već bilo pokojno od overdoze. A hašiša je bilo koliko hoćeš.
Pričala mi keva (studentkinja medicine u to vreme) da je pre rata (WWII) među lekarima, glumcima i slikarima bio omiljen morfijum (iz razumljivih razloga - bilo ga po bolnicama). Ne tako mnogo, ali koristio se.
JJ Beba JJ Beba 20:08 18.12.2017

Re: strale

A hašiša je bilo koliko hoćeš.

pa da. to i ja govorim
hašiš je bio ko dobar dan reko- avgan, turćin ludak...:)

masovno se putovalo u Indiju

fower power

edit


ovi što su bili na igli, a koje ja znam, su bili na okici
heroina nije bilo ili bar ne na masovno osamdesetih je na ulicu ubačen heroin
Spiridon Spiridon 21:08 18.12.2017

Re: strale

Da, jbt! Ovde neki pominju sedamdesete, osamdesete kao početak. Pa, jbt, na samom početku sedamdesetih je nekoliko likova iz mog kraja već bilo pokojno od overdoze. A hašiša je bilo koliko hoćeš.


kako nas ubi u pojam sve teorije padose u vodu u momentu

ali tvoj kraj je bio creme de la creme, da se ne lazemo ...


Spiridon Spiridon 21:10 18.12.2017

Re: strale

ovi što su bili na igli, a koje ja znam, su bili na okici


Bebe, sta ovo znaci?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:14 18.12.2017

Re: strale

Bebe, sta ovo znaci?

Nikad od tebe narkoman
(il si samo premlad?)
:)
Opijum u venu.
Spiridon Spiridon 21:30 18.12.2017

Re: strale

Nikad od tebe narkoman


mojne da vredjas =))
JJ Beba JJ Beba 21:35 18.12.2017

Re: strale

d tebe narkoman
(il si samo premlad?)
:)
Opijum u venu.

amater :))
Spiridon Spiridon 21:37 18.12.2017

Re: strale

amater :))


zar i ti Bebo sestro =)


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:40 18.12.2017

Re: strale


Ok, ok, možda i bude nešto od tebe, al moraš da se potrudiš :)

A stvarno me malo iznenadilo ovo o sedamdesetim i droZi u Beogardu.
I u provincije je to stiglo ranije, i izgleda da je neka moda bila da se o tome ispoveda po časopisima.

Vidim Beba piše o ispovesti u Ilustrovanoj, a jedan Valjevac je to uradio za zagrebački Start, sa sve slikom i punim imenom (on nije više živ, a drugar mu je jedan od osnivača "republike Kolonija" sa funkcijom, očekivano, ministar zdravlja :)))

Priča po gradu je išla da on to nije uradio jer je baš poželeo da se ispovedi, nego za ozbiljnu količinu dopa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:41 18.12.2017

Re: strale

amater :))


Deca, moja Bebo, deca:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:46 18.12.2017

Re: strale

masovno se putovalo u Indiju

Наравно. Данас се то често заборавља, а тада је био врло жив сувоземни саобраћај на линији западна Европа - Авганистан/Непал/Индија. Није било никаквих ратних зона и сличнога, и путовало се оним шареним VW комбијима, па и половним лондонским дабл-декерима. Неки су заувек заглављивали по чајџиницама у Катмандуу, а многи су на повратку финансирали пут продајом успут.

Колико се сећам из краја, један наш дипломата у Каиру, мислим амбасадор, био је уплетен у неки шверц још раних седамдесетих.

Дрога је стизала из разних извора, било је и хемије, било је и гајења конопље.
JJ Beba JJ Beba 21:55 18.12.2017

Re: strale

hoochie coochie man
amater :))


Deca, moja Bebo, deca:)

to ti kaem dragi moj HCM
JJ Beba JJ Beba 21:56 18.12.2017

Re: strale

principessa_etrusca
masovno se putovalo u Indiju

Наравно. Данас се то често заборавља, а тада је био врло жив сувоземни саобраћај на линији западна Европа - Авганистан/Непал/Индија. Није било никаквих ратних зона и сличнога, и путовало се оним шареним VW комбијима, па и половним лондонским дабл-декерима. Неки су заувек заглављивали по чајџиницама у Катмандуу, а многи су на повратку финансирали пут продајом успут.

Колико се сећам из краја, један наш дипломата у Каиру, мислим амбасадор, био је уплетен у неки шверц још раних седамдесетих.

Дрога је стизала из разних извора, било је и хемије, било је и гајења конопље.

takoe
docsumann docsumann 22:07 18.12.2017

Re: strale

било је и гајења конопље


i gajene, i mažene i pažene
JJ Beba JJ Beba 22:10 18.12.2017

Re: strale

Spiridon
Da, jbt! Ovde neki pominju sedamdesete, osamdesete kao početak. Pa, jbt, na samom početku sedamdesetih je nekoliko likova iz mog kraja već bilo pokojno od overdoze. A hašiša je bilo koliko hoćeš.


kako nas ubi u pojam sve teorije padose u vodu u momentu

ali tvoj kraj je bio creme de la creme, da se ne lazemo ...



zaboravilo se i ćuveno hapšenje Vlaje Jovanovića, Marka Pešića i ostalih..grupa Kozmetika, Sloba Konjivić...
Bili su poapšeni na žurki kod moje drugarice Rozalije, u stanu na Zelenom vencu, u Brankovoj ulici, kod kafanice Široko srce, koje sada ne postoji (Rozalija je još uvek u tom stanu)
neko je u panici stavio kesu trave u vazu i kad su je panduri našli Rozalija se vadila da nema veze sa drogom, da je tu samo zbog sexa


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:19 18.12.2017

Re: strale

Sloba Konjivić...


?

Doduše, simpatično
JJ Beba JJ Beba 22:26 18.12.2017

Re: strale

Dont Fear The Reaper
Sloba Konjivić...


?

Doduše, simpatično

Sloba nije bio uhapšen, al pola njegovog benda jeste
bio je to veliki sklandal u to doba
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:28 18.12.2017

Re: strale

JJ Beba
Dont Fear The Reaper
Sloba Konjivić...


?

Doduše, simpatično

Sloba nije bio uhapšen, al pola njegovog benda jeste
bio je to veliki sklandal u to doba


Ma ne simpatično da li je Sloba zaglavio ili ne, nego prezime :)
zilikaka zilikaka 22:30 18.12.2017

Re: strale

Da, jbt! Ovde neki pominju sedamdesete, osamdesete kao početak. Pa, jbt, na samom početku sedamdesetih je nekoliko likova iz mog kraja već bilo pokojno od overdoze. A hašiša je bilo koliko hoćeš.


kako nas ubi u pojam sve teorije padose u vodu u momentu

ali tvoj kraj je bio creme de la creme, da se ne lazemo ...


Štabre, početkom osamdesetih je i po manjim mestima svega bilo kolko hoćeš. I znalo se kod koga i kako se nabavlja.
Da ne kažem da su i čitave parcele uredno bile posejane. Uglavnom kažu između kukuruza al se negde znalo i za njih.

Sve su to uredno pratili drugovi sa službenim legitimacijama al iz daleka.
To je bio samo jedan od načina za držanje pod kontrolom, pa ako je kontrola njihova onda su se i kriterijumi menjali.
U najgorem slučaju bi prijave završavale po nečijim fijokama "radi višeg interesa".

Posle su se ti isti drugovi il njihovi naslednici direktno prihvatili posla.
JJ Beba JJ Beba 22:31 18.12.2017

Re: strale

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:44 18.12.2017

Re: strale

Da ne kažem da su i čitave parcele uredno bile posejane. Uglavnom kažu između kukuruza al se negde znalo i za njih.


Potseti me sad...
Seju klinci to gde stignu, pa i pored reke, na ničijoj zemlji, malo van grada.
Ubace po nekoliko semenki, obilaze to, zalivaju, čekaju da stasa, ako neko i provali teško da zna čije je, i to je prilično javna stvar.
A moja draga sestra, nema žena veze sa tim, ima kuću u tom kraju, i naravno i ona čula da se to seje.
Šetala kerove pored reke, nabasala na to, iščupa i donela kući, ali ne smao to, nego okačila na žicu u dvorištu gde suši veš:)

Dođem i vidim cela biljka visi.
Šta ti je bre ovo, jesi li normlana, šta si ovo okačila ovde?
Bacaj to, treba još policiji da objašnajvaš odakle ti, što si donela, jesi li ti sejala...

Kaže šta me briga, našla sam pored Kolubare, nisam je ja sejala, a makar ću nekom detetu pomoći da se manje drogira:)
Ona to iz najplemenitijih pobuda.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:39 19.12.2017

Re: strale

JJ Beba
takoe


Бебо,

Невероватно је шта се догодило у Београду, т.ј. колико је талентованих људи из једног уског круга отишло од хероина и ејдса.

nask nask 01:13 19.12.2017

Re: strale

Kaže šta me briga, našla sam pored Kolubare, nisam je ja sejala, a makar ću nekom detetu pomoći da se manje drogira:)
Ona to iz najplemenitijih pobuda.


Ovo malo nezgodno, da joj neki od tih klinaca ne dođe na vrata da naplati račun za otuđeni poljoprivredni proizvod. Daleko bilo.
Spiridon Spiridon 09:12 19.12.2017

Re: strale

zaboravilo se i ćuveno hapšenje Vlaje Jovanovića, Marka Pešića i ostalih..grupa Kozmetika


jbt ja mislo da je to bio dzingl pravljen specijalno za utisak nedelje ...

zato ja volim da se druzim sa tobom =)
Spiridon Spiridon 09:30 19.12.2017

Re: strale

Re: strale
Kozmetika


LINK

preporuka ko kuca!


Krstić inače peva numeru Utisci





bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:39 19.12.2017

Re: strale

Krstić inače peva numeru Utisci


Bila baš jedna emisija Utiska, mislim sa njim, Canetom i Pajkićem pa su pričali o tome. Međutim nisam baš siguran da je ova originalna verzija iskorišćena za špicu emisije. Mislim da je u pitanju obrada, nisam siguran, provjeriću.

Edit: jeste bio original, samo su kasnije zamijenili sa obradom Viva Vox
JJ Beba JJ Beba 13:43 19.12.2017

Re: strale

jbt ja mislo da je to bio dzingl pravljen specijalno za utisak nedelje ...

i peva Viv vox


zato ja volim da se druzim sa tobom =)


tasadebeli tasadebeli 15:12 19.12.2017

Re: strale

JJ Beba
principessa_etrusca
masovno se putovalo u Indiju

Наравно. Данас се то често заборавља, а тада је био врло жив сувоземни саобраћај на линији западна Европа - Авганистан/Непал/Индија. Није било никаквих ратних зона и сличнога, и путовало се оним шареним VW комбијима, па и половним лондонским дабл-декерима. Неки су заувек заглављивали по чајџиницама у Катмандуу, а многи су на повратку финансирали пут продајом успут.

Колико се сећам из краја, један наш дипломата у Каиру, мислим амбасадор, био је уплетен у неки шверц још раних седамдесетих.

Дрога је стизала из разних извора, било је и хемије, било је и гајења конопље.


takoe



Ти и ја смо беше већ једном; Бебо, помињали Мику Оклопа?


polietilenska Amerika 1970-ih, bez zrna pustinjskog peska, palminog lišća, bez divljine lovačkih srca uhvaćenih u zamku civilizacije, Amerika koja halapljivo guta matematičke laboratorijske snove LSD-25, IT-290, DMT...







Још један човек који много недостаје данас...
blogovatelj blogovatelj 20:02 20.12.2017

Re: strale

Nikad od tebe narkoman
(il si samo premlad?)
:)
Opijum u venu.


Ja znam jednog što je uroko sebi domaću rakiju u venu. Kaže u roku od deset sekundi si pijan kao grom.
Cenim da bi Čarli ovo odobrio kao originalno srpski proizvod.
blogovatelj blogovatelj 20:07 20.12.2017

Re: strale

рога је стизала из разних извора, било је и хемије, било је и гајења конопље.


Kod moje keve u selu su gajili konoplju za pravljenje kanapa. Stariji su deci branili da idu u zasad, da ne pobesne. Ko bi išao dobijao je batine. A onda deca ko deca, znaju da se ne sme, nemaju pojma ni zašto, odu pa hasaju konoplju i urade se junački.
Sve ovo se dešavalo u detinjstvu moje majke, dakle kraj četrdesetih. Oduvek je bilo rađenja.
zilikaka zilikaka 20:14 20.12.2017

Re: strale

Kod moje keve u selu su gajili konoplju za pravljenje kanapa. Stariji su deci branili da idu u zasad, da ne pobesne. Ko bi išao dobijao je batine. A onda deca ko deca, znaju da se ne sme, nemaju pojma ni zašto, odu pa hasaju konoplju i urade se junački.
Sve ovo se dešavalo u detinjstvu moje majke, dakle kraj četrdesetih. Oduvek je bilo rađenja.

Po istom sistemu je meni rodjaka, ženna sa sela još vrlo rano otvorila oči. Jednom je pogledala kod komšija u baštu i pitala " a šta će njima kudelja?"
c_h.arlie c_h.arlie 20:52 20.12.2017

Re: strale

blogovatelj
Nikad od tebe narkoman
(il si samo premlad?)
:)
Opijum u venu.


Ja znam jednog što je uroko sebi domaću rakiju u venu. Kaže u roku od deset sekundi si pijan kao grom.
Cenim da bi Čarli ovo odobrio kao originalno srpski proizvod.

Nemaš ti pojma Blogi - jer si još uvek balavac.
Ako hoćeš da se napiješ, onda alkohol uspeš u tanjir - i srčeš kašikom.
Što se tiče 'drogiranja' - naši stari su odavno koristili mak da umire bebce kada se mnogo deru.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 20.12.2017

Re: strale

Kod moje keve u selu su gajili konoplju za pravljenje kanapa. Stariji su deci branili da idu u zasad, da ne pobesne. Ko bi išao dobijao je batine. A onda deca ko deca, znaju da se ne sme, nemaju pojma ni zašto, odu pa hasaju konoplju i urade se junački.
Sve ovo se dešavalo u detinjstvu moje majke, dakle kraj četrdesetih. Oduvek je bilo rađenja.


Uh, pa to se znalo.
Recimo, ni slučajno se nije smelo odmarati, sedeti, ležati, pored "kudelje", tog uglavnom minijaturnog parčenceta površine na kojoj se sadila konoplja, Klincima bio zabranjen i pristup, o pomaganju u radu, a u to vreme klinci su itekako pomagali u drugim poslovima, nije bilo ni govora..

Ali posle "prerade" (potapanje u vodu pa sušenje, i tako nekoliko puta naizmenično) nije bilo ograničenja, radili su svi s njom pa i deca.
Valjda se thc tako razgradi, neutrališe šta li.

Mada, bitno se razlikuje indijska konoplja od te, domaće, industrijske.
I po sadržaju thc ali i morfološki, industrijska je dosta viša, manje razgranata, logično jer tu su potrebna duža vlakna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 20.12.2017

Re: strale

naši stari su odavno koristili mak


I ne samo, rokali buniku sve u šesnaest :)
Makar u mom kraju je opsanost da neki kreten ne ubaci bunike u kuvanu rakiju na svadbama, bila tolika da se zaduživao čovek koji samo na to pazi. Stoji pored kazana u kom se kuva rakija i stražari.
A i uglavnom se znalo na koga treba obratiti posebnu pažnju.


JJ Beba JJ Beba 22:31 20.12.2017

Re: strale

Ти и ја смо беше већ једном; Бебо, помињали Мику Оклопа?

vidiš po naslovnoj strani da te gledam :)

Mika
nedostaje
mlinarslavko mlinarslavko 23:22 18.12.2017

Frankfurt

U Frankfurtu 2004. cekajuci na zeleznickoj stanici resio sam da prosetam po okolini. Pored same stanice je bilo neko "prihvatiliste" za narkomane. Zgrada u koju su ulazili , izlazili, a ispred zgrade na trotoaru celom njenom duzinom gomila narkomana koji se drogiraju. Prosetao sam tim trotoarom dok su se pored mene drogirali ( gomila spriceva u isecenim plasticnim flasama ).Vecinom sede na trotoaru i ubrizgavaju heroin, bilo je jako toplo. Visoki, niski, crni, plavi, smedji, lepi, ruzni, sa gomilom rana i pecata po telu, prakticno mrtvi.Tuga i nista vise.

Ne znam, ali tu su mi sve price o muzici, umetnosti, filozofiji, sirenju vidika, slobodi, hrabrosti i bilo kakvoj posebnosti ljudi na heroinu bile jos odvratnije. Mada, idealna prica za dilere.

U drugoj polovini osamdesetih je bio sledeci talas dilera, koji su se "skolovali" u nemackoj, gde su stekli i "poslovne" veze i iskustvo. Nastavak znate.


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:50 19.12.2017

Re: Frankfurt

U Frankfurtu 2004. cekajuci na zeleznickoj stanici resio sam da prosetam po okolini. Pored same stanice je bilo neko "prihvatiliste" za narkomane.


Eh, pa sećamo se (barem neki ☻)

Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

grof_brankovich grof_brankovich 00:36 19.12.2017

Шта је "дрога"?

Не бих се чудио да су још Обреновићи имали контакте са истока у време када су опијум и хашиш били нормала.

Данас кад се каже "дрога" мисли се на све што није шећер, алкохол и дуван (све штетне супстанце). Али се обично мисли на друге које су обележиле постхипи еру: хашиш, опијум, кокаин и ЛСД.

Корисници варирају од страствених хедониста до уметника попут рок музичара, америчких битника писаца, Марине Абрамовић и многих других београдских студената шездесетих, седамдесетих и осамдесетих. Марина Абрамовић је рекла да је њен рад највише инспирисан шаманизном, тако да после београдске фазе она је претпостављам имала прилике да експериментише са разним америчким и азијским халуциногеницима.

ЛСД се обично проба једанпут или пар пута у животу - јер он сасвим промени човекову перцепцију боје и звука на пример, док су неки научници узели и до 3000 трипова у животу.

Опијум је убица, ствара депресију. Кокаин је опет засебна класа дроге веома адиктивна и лоша по организам, ствара хиперактивност.


Биљка Канабис сатива делује стимулативно попут алкохола, али није адиктивна тако да она најмање заслужује да буде сатанизована због екстремних случајева наркоманије.

Што се тиче онога што се зове Е, управо сам тада када се појавила престао са експериментисањем тако да ништа не знам о томе, само чуо да се добро ђуска на музику.

Тако да кад се све стави на тас:

експериментисање са дрогама је нормалан део одрастања

дроге треба легализовати, и опорезовати, као што је већ у Шпанији, Израелу итд.
Дакле у напредним демократијама!

Сервус!

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:25 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?

Не бих се чудио да су још Обреновићи имали контакте са истока у време када су опијум и хашиш били нормала.

У ХIX веку опијум је био релативно раширен и на западу.

Корисници варирају од страствених хедониста до уметника попут рок музичара, америчких битника писаца,...

Познато је да су многи уметници, у складу са временом и местом где су живели, експериментисали (или чак неки били навучени).

Занимљиво је питање о вези дроге и креативности. Да ли дроге подстичу креативност или је то мит? Познато је нпр. да је Едгар Алан По користио опијум.

Визуелна уметност ХХ века и савремена рок сцена, у великој мери су повезани са кришћењем разних супстанци (пре Марине Абрамовић, падају ми на памет Дали и Анди Ворхол). Са дуге стране, код класичних композитора, листом високо креативних, изгледа да није било много додира са дрогом (осим можда Берлиоза и Шопена који су имали неко искуство са опијумом).

Овде је мали прилог о уметници Ултра Вајолет (а.к.а. Изабел Дуфрен), мојој познаници из раних осамдесетих. (Она је по доласку у Америку била у вези са Далијем, и шездесетих део Ворхолове Фабрике.)

maksa83 maksa83 09:49 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?

Занимљиво је питање о вези дроге и креативности. Да ли дроге подстичу креативност или је то мит? Познато је нпр. да је Едгар Алан По користио опијум.

Pok. Džobs kaže da svoje poslovne vizije i pristup proizvodima duguje LSD-ju.

Čes Čendler kaže da je u jednom trenutku postalo praktično nemoguće menadžovati Hendrixa i The Jimi Hendrix Experience pošto su se oni bukvalno budili ujutru i onda diskutovali o tome šta će kad tog dana da drmnu, a ni sa Band of Gypsies nije bilo bolje, npr. u Medison Square Gardenu je od dva doturena esida upao u neko loše stanje i pošto je nekako odsvirao dve pesme rekao "this is what happens when earth fucks with space", napustio binu, seo na neke stepenice i počeo da plače, i to je bilo to. Džoni Vinter koji je bio u bekstejdžu i koji ga je video kada se peo na binu kaže da je to najužasnija stvar koju je ikad video, otpr. "izgledao je kao neživ". Postoji snimak tog koncerta ali ga non stop sklanjaju sa jućuba. Postoji i (njega ne skidaju, može da se nađe) snimak sa koncerta u Štokholmu gde su bili evidentno sa manje energije i sjebani pošto u Š'ecku ne možeš tek tako da nabaviš drogu.

Verujem da droge daju kreativno-kognitivni boost, ali ga naravno ne garantuju. Inače ne bi toliki anonimusi završili nepoznati i overdozirani.
Ribozom Ribozom 09:52 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?

Spiro obrisi ovu reklamu, kad vec nije moderacija.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:11 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?

Pok. Džobs kaže da svoje poslovne vizije i pristup proizvodima duguje LSD-ju.

А ја сам мислила да је он чист геније!
maksa83 maksa83 10:19 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?

А ја сам мислила да је он чист геније!

Ne može mu se osporiti (neka forma) visoka inteligencija i talenat, ali čistom geniju su dijagnostikovali rak pankreasa, i čist genije na to rekao "ja ću to da sredim meditacijom i čajevima". Kada je godinu dana kasnije shvatio da čajevi i meditacija ne pomažu već je bilo kasno. Bio je bipolarna lujka i efektivan manipulator individua i masa. Najbolji mogući materijal za ispredanje legendi.
zilikaka zilikaka 13:38 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?

Verujem da droge daju kreativno-kognitivni boost, ali ga naravno ne garantuju. Inače ne bi toliki anonimusi završili nepoznati i overdozirani.

Ja verujem da to daje isključivanje iz realnosti i na drugi način.
Bez sve šale, al ja sam recimo većinu svojih ključnih klikova, (ono kad imam problem a nemam rešenje), dobila u snu.
Ono, polusvesna se probudim i shvatim da sam upravo našla svetlo u tunelu.
JJ Beba JJ Beba 13:42 19.12.2017

Re: Шта је "дрога"?


Сервус!

Legalize It

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana