Budućnost| Društvo| Kultura| Literatura| Moj grad

kolektivizam posle kraha jugoslovenskog identiteta

Srđan Fuchs RSS / 27.12.2017. u 08:54

jericho.jpg

Sećam se jednog vikenda, dok sam odrađivao svoju smenu civilnog čuvarstva, u jeku Druge Intifade, čuvali smo grad u haotičnom cunamiju palestinskih samoubilačkih napada; malog Jericho-a od 9mm, izraelska toka, gotivna, širio sam se k'o Zemunac po jukra dok sam je šetao tih par godina, kao mali magnum je izgledala, toka znači, i ako vidiš i definišeš sto odsto da je terorista, rokaj, brale! - naiđem ja tako na jedan tekst u Jerusalem Post Magazinu. Tekst se lepo i analitično bavio  krahom jugoslovenskog kolektivnog identiteta naporedo u hrvatskom, bosanskom i srpskom društvu. Kako sam, iz ličnih uverenja, odustao da rokam braleta iz protivničkog tabora, računajući da ću braleta odgovoriti verbalno, dijalogom, a ako ne onda ćemo se zagrliti i skupa otići k Alahu Ekbaroviću - ionako su tamo kod G. Ekbarovića, u to doba, bile bolje ribe nego u mom siromašnom studentskom životu; tako sam najviše voleo u tim smenama mogućnost da iščitam vikend-novine od A do Š.

 Jerusalem Post Magazine je bio desničarska novina, a kako sam voleo da čitam novine od malena, kupovao sam Jerusalem Post i Haaretz, potonji je izlazio zajedno sa NYTimes-om i bio je telavivski, liberalan i levi; tako da sam imao kompletnu zabavu za duge vikend-smene: radio sam duple vikendom, jer je bilo više para a to bio jedini način da finansiram svoje studije. Uglavnom, iznenade desničari - Jerusalim je oduvek bio tradicionalno desničarski, konzervativan i ortodoksan, razumljivo, zbog velike i namagnetisane istorije koju sobom nosi, dok je Tel Aviv oduvek, dakle u svojih stotinjak godina, bio superliberalan, opušten i gej, ruku na srce, umeju i Tel Avivljani da pokažu zube u fajtu - elem, iznenade desničari pa pripreme u JP kulturnom dodatku super taj tekst koji se bavio raspadom kolektivnog identiteta u nesrećnoj Jugi. Pošto sam ja pasionirano i opsesivno skupljao sve što se ticalo jugoslovenstva i srpstva u Izraelu - koliko ću samo biti radostan kada me gos'n Cvi Loker pozove nekoliko godina kasnije da mu sredim arhive jugoslovenskih Jevreja raskupusane nakon digitalizacije u vašingtonskom Muzeju, još tada; obradovao sam se tom tekstu. Čak sam ga i čuvao godinama potom, ali sam sam ga izgubio negde u svojim stalnim seljakanjima.

Tekst je, ukratko, govorio o tome kako su se, nekada liberalne i građanske, jugoslovenske sredine sa ratom učaurile i konzervirale, kako su Hrvati postali veliki katolici, Srbi veliki pravoslavci, dok je u slučaju Bosanaca stvar bila sintesis sve nesreće što je zadesila ovu nekada prelepu i jednu od vodećih evropskih zemalja u eri pre globalizacije.

Kada gledamo danas, još nekih 15-ak godina docnije, gde su otišla poslejugoslovenska društva: u Zagrebu pre godinu-dve bojovnici paradiraju gradom u uniformama sa neonacističkim obeležjima, u Sarajevu arlauču sa minareta G. Ekbarovićevi službenici u mirnim gradskim četvrtima gde toga nije bilo nikada pre, a Beograd se nalazi pod nekom vrstom nebeskog embarga u vidu kažnjenosti režimom gde Diktator, otprilike, samo još iz vece-šolje što ne počne da izviruje; poslejugoslovenska društva se još uvek batrgaju da nađu svoj novi kolektivni identitet. Interesantno da je kod svih zajednička odlika da svoj identitet grade sa netrpeljivošću i isključivošću prema nekome ili nečemu drugom: mnogi vernici smatraju da su oni drugi loši i pogrešni, komunisti mrze kapitaliste, nacionalisti internacionaliste, postidentitetisti identitetiste... Uglavnom, kako bilo, većinski se identitet zasniva na relaciji mržnje. Jugu smo voleli, kako god, dok se danas ljudi uglavnom određuju sa nekom suštinskom negacijom prema različitim sadržajima ili prema različitim osobama.



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 11:46 30.12.2017

Re: ..

narcis
Али мора и деци да се то објасни ко су, у ствари, ти набројани ликови и шта траже у нашем матерњем језику, школском градиву, образовном систему, у култури, уметности, медијима,...

i tu si se naša ti Sveti Tasa Debeli Prvovenčani, sitna isfrustrirana duša koja se davi u sopstvenoj žuči koja bi da bude prosvetitelj 'zabludeloj' srbadiji.



Морао си да се јавиш, а?

Неиздрж?

Јбг, 'оће то са таквим карактерима као што си ти.

Црни Драгољубе.

Југословенчино моја бугарска из Ниш!

А клинци су добро, хвала на питању... Све иде како треба у њиховом одрастању...





'Ајде, сретни и теби празници и нова година!
tasadebeli tasadebeli 11:47 30.12.2017

Re: ..

hermine
Taso, 'ljeba ti..


И соли!

И у глави и за тај хлеб.


EDIT: Уосталом, ти си од мене тражила некакво објашњење измишљајући некакву хајку коју сам подигао против тебе... (Што, понављам, уопште није тачно јер тебе нисам ни имао на уму док сам писао тај коментар о преварантској Декларацији о заједничком језику.)

А сад се буниш када сам ти објаснио зашто сам писао тај коментар.

Ниси ми баш јасна. Ни који је уопште био твој мотив да се јавиш на мој коментар у којем сам писао о садржају онога што си линковала, у склопу Срђановог југословенског идентитета, а не о теби.

Не могу да ухватим мотив твохг јављања...

Осим да је можда због тога што ти смета оно што ја мислим о југословенству, југословенском идентитету, заједничком језику?

Ако је случајно то мотив, да сам знао, не бих ти уопште одговарао на онај твој првобитни коментар на моје коментарисање заједничког језика.

Овако сам само хтео да ти кажем да се не ради ни о каквом прогањању тебе...


Ако сам и збуњен, како ти тврдиш, онда ме само збуњују твоји мотиви за коментарисање мог мишљења о југословенству, југословенском идентитету, заједничком језику...

Ако ти је то био мотив, узалудан ти онда посао овде.

Свако убеђивање по тим питањима која су теби можда била мотив, мене не интересују уопште...

Што би рекли, боли ме кита за дилере, ја то не радим.

А онда је и моје време потрошено на објашњавање шта сам хтео рећи тим коментаром о заједничком језику не бих ли ти то разјаснио да се не ради о теби, такође је узалудно потрошено време.

Па ми сада жао тог времена...

А о коме се ради у том мом првом коментару на који си реаговала?

Е, па зини да ти кажем.

Знамо Гроф и ја. И нека на томе и остане.
narcis narcis 13:11 30.12.2017

Re: ..

Неиздрж?

pa šteta da ti beatifikacija prođe neopaženo od jugoslovenske javnosti na blogu

sag pa kozna kad
hermine hermine 13:12 30.12.2017

Re: ..

Знамо Гроф и ја. И нека на томе и остане.


Ko je grof?

Neki stari bloger, u novom aristokratskom ruhu? - pa jel vidiš da mene prozivajući podapinješ pravim srpskim pajtašima..

Drugo, to da si ostao u Beogradu a ja otišla iz Banjaluke more bit' (i ne mora) da sam nomad a ti idiot (u odnosu na one koji su kuću napustili u ratu, narodski rečeno muka ih naćerala - a da ih Sveti Sava nije pitao hoće li ili ne doći tebi na pravu srpsku milost)..


+ ako je grof onaj što mislim da je, fino, em napravio nalog da bi mi rekao da sam krvoločna kuna (hrva'cka) em se sjetih da sam i onomad reagovala sportski kad se on smetao sa uma gostujući kod tebe, a ti ćućorio sa Krkarom na privatnim porukama..

Vidiš, učio si taj srpski al nisi naučio srpski običaj da kad zoveš u kuću dva zavađena svata uvijek moraš jednog malo više držati na oku nego drugog, i to držati na oku onog koji ti je bliži i u kući češći gost.. zašto? - zato što se osokoli, da sebi za pravo, itd..

Inače, krv do koljena.

..


tasadebeli tasadebeli 13:24 30.12.2017

Re: ..

narcis
Неиздрж?

pa šteta da ti beatifikacija prođe neopaženo od jugoslovenske javnosti na blogu

sag pa kozna kad


Надам се заиста да ће бити тако.
tasadebeli tasadebeli 13:32 30.12.2017

Re: ..

hermine

Drugo, to da si ostao u Beogradu a ja otišla iz Banjaluke more bit' (i ne mora) da sam nomad a ti idiot (u odnosu na one koji su kuću napustili u ratu, narodski rečeno muka ih naćerala - a da ih Sveti Sava nije pitao hoće li ili ne doći tebi na pravu srpsku milost)..



Намера ми није била ни да те увредим ни да те повредим, него да размислиш мало пажљивије ко те је то (нажалост!) заиста натерао, чинећи то што су чинили само да би опстали на власти и после пада Берлинског зида, а све се кријући иза "национализма" (све го "националиста" од Триглава до Ђевђелије, пизда им материна свима) да напустиш родни дом.

Српски националисти (без наводника) су криви?

Таса из Београда је крив?

Или су криви ови Титови пионири чија деца и данас седе на власти и у Босни и у Србијим и хоће да кроје судбину свима осталима?

А ти ме слободно због тога назови идиотом, нечовеком, шовинистом, љотићевцем, шта год...

Навикао сам већ на то на овом Блогу Б92.

Па кад се због тога не љутим на ове овде присутне Титове пионире, сигурно се нећу љутити ни на тебе.

А оно прво, о Грофу, небитно је...
hermine hermine 13:41 30.12.2017

Re: ..

Намера ми није била ни да те увредим ни да те повредим

Taso,

kako bih ti rekla koliko sam 'ladna kao špricer na ova tvoja tužakanja o mojim nalozima i nomađenju kod tuđina,
ne, ne vrijeđa me,
nekako, sazrela mi ličnost,
srpska,
da prostiš..
narcis narcis 13:47 30.12.2017

Re: ..

tasadebeli
narcis
Неиздрж?

pa šteta da ti beatifikacija prođe neopaženo od jugoslovenske javnosti na blogu

sag pa kozna kad


Надам се заиста да ће бити тако.

a pa moram tvoje nazadnjaštvo da poduprem mojim naprednjaštvom , čisto kao oslonac.

a ti nemoj da se potpisuješ ispod mojih komentara ko onomad pa nećeu nija , sem u povodom mučeništva i beatifikacije. nije red da ti ne čestitam. a i nije mi jasno što slaviš i čestitaš ovu katoličku od pape grgura donetu novu godinu kad ti ona ubija srpskost.
tasadebeli tasadebeli 13:51 30.12.2017

Re: ..

hermine

kako bih ti rekla koliko sam 'ladna kao špricer na ova tvoja tužakanja o mojim nalozima



А то као није истина?

Пази кад ти не верујем...

А не верујем ти ни за ово "'ladna kao špricer"

Али нема везе. Сада је и то постало небитно као и оно о Грофу.
tasadebeli tasadebeli 13:56 30.12.2017

Re: ..

narcis

a pa moram tvoje nazadnjaštvo da poduprem mojim naprednjaštvom , čisto kao oslonac.



Знам, знам, то је иста она значењска равнотежа као и у синтагми бугарски Југословен. Или југословенски Бугарин.


a ti nemoj da se potpisuješ ispod mojih komentara ko onomad pa nećeu nija , sem u povodom mučeništva i beatifikacije. nije red da ti ne čestitam. a i nije mi jasno što slaviš i čestitaš ovu katoličku od pape grgura donetu novu godinu kad ti ona ubija srpskost.



Хвала ти на овим комплиментима, знао сам ја да на тебе могу да се ослоним у тој твојој равнотежи малог акробате.

Мислим да је ово повратак једног предивног пријатељства.


hermine hermine 14:01 30.12.2017

Re: ..

А то као није истина?

Пази кад ти не верујем...

А не верујем ти ни за ово "'ladna kao špricer"

Али нема везе. Сада је и то постало небитно као и оно о Грофу.

Znači tako, sve bi bilo potaman da sam ranjena?
Ranjena i banovana?
Aferim.

Piši propalo, ovaj srpski put..



tasadebeli tasadebeli 14:08 30.12.2017

Re: ..

hermine

Znači tako, sve bi bilo potaman da sam ranjena?
Ranjena i banovana?
Aferim.

Piši propalo, ovaj srpski put..



Невероватна је твоја способност спиновања туђих речи према сопственим потребама или замислима.

Као да си учила од најбољих мајстора... На Блогу Б92.


narcis narcis 14:16 30.12.2017

Re: ..

Мислим да је ово повратак једног предивног пријатељства.

ne, i slovima ne, ovje sag initkad.
paitisi bugarin, deovina ti tuna
freehand freehand 14:41 30.12.2017

Re: ..

Објасни то Латинки Перовић, Дубравки Стојановић, Види Огњеновић, Тинди Ковач Церовић, Вигору Мајићу, Филипу Давиду, Сретену Угричићу, Кокану Младеновићу, Бики Срки, Арсенијевићу, бетонџијама, мом колеги историчару у школи,...

Oni nisu na blogu, niti sa njima razgovaram. Sem ako ne pristanem na te tvoje livade pune slamnatih ljudi, na kojima ti tako okačiš strašilo pa svi dohvatimo pune šake balege pa ih gađamo, gađamo, gađamo...
Али мора и деци да се то објасни ко су, у ствари, ти набројани ликови и шта траже у нашем матерњем језику, школском градиву, образовном систему, у култури, уметности, медијима,...

Da vidiš da ne mora. Sem ako u okviru nastavnog programa za tvoj predmet ne poostoje njihova imena kao odrednice. Pa ni onda nisam siguran da bih voleo da mojoj deci baš ti objašnjavaš ko su narečeni.
Niti je to deo gradiva, niti si se ti, onim što ovde motaš kao hrčak-tandrčak iz bloga u blog, kvalifikovao kao adekvatan predavač.
zemljanin zemljanin 15:53 30.12.2017

Re: ..

hermine


tasadebeli tasadebeli 16:56 30.12.2017

Re: ..

narcis

ne, i slovima ne, ovje sag initkad.



О, дај боже! Нека тако и буде.


deovina ti tuna


Тачно!

Само исто тако знам да би те мој деда пљунуо посред лица када би видео какве глупости ваљаш по Блогу о Нишу и Нишлијама.
tasadebeli tasadebeli 16:58 30.12.2017

Re: ..

freehand

Da vidiš da ne mora.



Мора, мора...

Крајње је време.
tasadebeli tasadebeli 17:17 30.12.2017

Re: ..

zemljanin
hermine





Је л' видиш ти, брате Земљанине, како се ја зезнем, па не укапирам да госпожи Хермини у ствари највише смета то шта ја мислим о Југославији/југословенству/заједничком језику из те пилићарске Декларације? И још се усуђујем да то напишем на овом светом месту свеколиког српства званом Блог Б92...

Никако то да ми опрости госпожа Хермина, па спинује ли спинује све што сам написао дописујући се са њом.

(Нико је није тукао по ушима да качи тај линк на чланак у Економисту, зар не?. Добро, јесте ју тукао Хендрикс, али ко њега јебе... Боље он да је бије него Ајк Тарнер кад већ причамо о насиљу у породици.)

И онда ја без везе упаднем у овај бесконачни низ психоделичних коментара о Србима ОДАВЛЕ и ОДАНЛЕ што уопште није била тема оног мог Петријиног венца, но је тема била само о неким Србима оданле. Хм... Неким Србима, да. Онима повлашћенима у Србији. Који би да неповлашћеним Србима ОДАВЛЕ прописују ко су и шта су.

(Ко ли њих тек бије по ушима да то раде? Мислим, те повлашћене...)

И ето, Хермина на крају баладе добије цвеће од тебе иако је тандркала о нечему што уопште и није била тема тог мог првог коментара.

Ништа, свака школа се плаћа... Сад сам се и ја научио.

Мора тако кад ја нисам ОДАВЛЕ, са Блога Б92.

Лепо рече Гроф још на почетку:

Тан-Тан-Танкосава...

Коленике, коленике,...


zemljanin zemljanin 18:13 30.12.2017

Re: ..

И ето, Хермина на крају баладе добије цвеће од тебе иако је тандркала о нечему што уопште и није била тема тог мог првог коментара.


uopste nisam ni citao sta ste vi dalje komentarisali ... Hermina je na moj post o Keiko napisala *kul* pa joj poklonih cvetic ... a mrzelo me da se vracam na prethodnu stranu komentara da bih to citirao ... dakle nesporazum oko svrhe/namere

a ona je *nezniji* pol i cvetic je uvek paznja
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:38 30.12.2017

Re: ..

Jel ovo neka srpska hajka samo na mene jednu u srpske majke il na ovo nas dvoje-troje Srba iz Bosne? - m?

dalje, gospođa Karadžić - jel se pika u toj raspodjeli nebeskih dobara što ja nisam nikada bila na Palama,


Kako poveza sebe i gospođu, nije mi jasno.
Ne bih se ni javljao, ali koliko vidim jedino sam ja pomenuo nju, a ti je sad poveza sa sobom, pa samo da razjasnim.

Da, Sonja Karadžić je to izjavljivala tih ratnih godina, govorila je da su Srbi iz Srbije mlakonje, a da su pravi Srbi sa druge strane Drine.
Sve to, d aje tako govorila, stoji, ali to što je Soja budala, a tada još i napaljena budala, ne znači da su svi Srbi preko Drine (odavde gledano) budale poput Sonje.

Ako neko ne deli Srbe na ove i one, ako postoji neko ko ne smatra da postoji nekoliko vrsta Srba, bosanski hrvatski, kosovski, amrerički..onda sam to ja.

Ne pravdam se, ne vidim potebu za tim, ali me stvarno zanima kako si sebe prepoznala u priči o Sonji Karadžić.
narcis narcis 19:13 30.12.2017

Re: ..

Само исто тако знам да би те мој деда пљунуо посред лица када би видео какве глупости ваљаш по Блогу о Нишу и Нишлијама.

možme urka, nišlija pa ima pravo da bude nišlia, al što ti misliš da treba dame uruka. zato što citiram Kalčini reči da uniš od oslobođenje ima više srbi no nišlie?to susi nišli i mislele no sam kalča reko tetko nek ide paneksi Kalču urkuje.
a pošto samisi nišlia imam svo pravo dagi karam, to štose odreknuli najzik, to ćegi navek zamerujem. ti ko beogradžanin nemaš.
c_h.arlie c_h.arlie 19:25 30.12.2017

Re: ..

hermine
више нико не може да ме зајебава са таквим подметачинама као што је та Декларација о заједничком језику.

Da, i Deklaraciju o zajedničkom jeziku, nakon Hendrixa, povezao sa tim tamo nekim koji su vama pravim rekli da niste pravi..

..

Iskreno da ti kažem, Taso, prva reakcija mi je bila "Bog te jebao", kako ugledah komentar..

E, sad, dal je to što sam paljanske kulture tj iz kuće sam prostak, il te tvoje prave srpske domaćinske pedagoške metode - istjerivanje šejtana iz pionira i pokrštavanje istih - nikako da urode plodom,

ne znam.


Ja mislim da ti nisi paljanske kulture.
c_h.arlie c_h.arlie 19:33 30.12.2017

Re: ..

hermine
а све време причам о данашњем вакту, не о прошлим вактима.

И о томе како у Србији и међу Србима постоји баш много заговорника тезе да данашњи вакти треба да буду пресликани они некадашњи вакти.

Nevjerovatno,

(moja najbolja osobina, sportska, je što ne mislim da su ovde na blogu oko mene sve sami idioti, stvarno ne mislim - i valjda jer te koordinate pameti zacrtam u širinu i šta se desi, op, panj, eve ga panj, vrat da ulomim),

nevjerovatna je tvoja samozbunjenost..

Šta pričaš? Da taj (o)čuvani srpski jezik koji su učio u Beogradu, Srbiji, za onoga vakta, nije jako i pravo srpski koliko je danas, za ovog vakta,
il, onaj naučeni nepravi onog vakta nije kao ovaj pravi koji ti učiš nečiju djecu, na istom mjestu, al u ovom vaktu..




Čovječe, kakav li je tebe šejtan pionirski progonio i kroz mračno jugoslovensko školovanje i kroz svijetlu srpsku junačku pjesmu, u po Beograda, onomad, cc..

Meni je jasno o čemu Tasa priča.
Svako jugoslavenstvo, i u trunčicama, u mutnu Maricu.
c_h.arlie c_h.arlie 19:35 30.12.2017

Re: ..

narcis
Али мора и деци да се то објасни ко су, у ствари, ти набројани ликови и шта траже у нашем матерњем језику, школском градиву, образовном систему, у култури, уметности, медијима,...

i tu si se naša ti Sveti Tasa Debeli Prvovenčani, sitna isfrustrirana duša koja se davi u sopstvenoj žuči koja bi da bude prosvetitelj 'zabludeloj' srbadiji.

Što da ne bude Tasa ?
Nećeš valjda ti da budeš ?
c_h.arlie c_h.arlie 19:38 30.12.2017

Re: ..

hermine
Намера ми није била ни да те увредим ни да те повредим

Taso,

kako bih ti rekla koliko sam 'ladna kao špricer na ova tvoja tužakanja o mojim nalozima i nomađenju kod tuđina,
ne, ne vrijeđa me,
nekako, sazrela mi ličnost,
srpska,
da prostiš..

Bravo !
hermine hermine 19:42 30.12.2017

Re: ..

a ona je *nezniji* pol i cvetic je uvek paznja

Na 3:40 dolazi Cher, u fazonu sve je pod kontrolom,
proljetos sam imala frizuru kao Tina, u fazonu ništa nije pod kontrolom,
Elton svira klavir,

hvala za cvjetić.

:)

(Taso, malo si crknuo od muke, ne)


hermine hermine 19:43 30.12.2017

Re: ..

Ja mislim da ti nisi paljanske kulture.

Insistiram.

:)
c_h.arlie c_h.arlie 20:09 30.12.2017

Re: ..

hermine
Ja mislim da ti nisi paljanske kulture.

Insistiram.

:)

Džaba ti je insistiranje !
Ja mislim to što mislim - kod mene pritisci ne pomažu.
narcis narcis 20:11 30.12.2017

Re: ..

c_h.arlie
narcis
Али мора и деци да се то објасни ко су, у ствари, ти набројани ликови и шта траже у нашем матерњем језику, школском градиву, образовном систему, у култури, уметности, медијима,...

i tu si se naša ti Sveti Tasa Debeli Prvovenčani, sitna isfrustrirana duša koja se davi u sopstvenoj žuči koja bi da bude prosvetitelj 'zabludeloj' srbadiji.

Što da ne bude Tasa ?
Nećeš valjda ti da budeš ?

ko si ti?
tasadebeli tasadebeli 21:32 30.12.2017

Re: ..

hermine

(Taso, malo si crknuo od muke, ne)



Суза сузу стиже... Мени нико никада не поклања цвеЧе...



hermine hermine 09:32 31.12.2017

Re: ..

(Нико је није тукао по ушима да качи тај линк на чланак у Економисту, зар не?. Добро, јесте ју тукао Хендрикс, али ко њега јебе... Боље он да је бије него Ајк Тарнер кад већ причамо о насиљу у породици.)

Nisam ti sinoć odgovorila na ovo, pa neću ni jutros,

hm,

ali, sve obilazim,

sve gledam..
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:41 31.12.2017

Re: ..

hermine

Nisam ti sinoć odgovorila na ovo, pa neću ni jutros,

hm,

ali, sve obilazim,

sve gledam..



hermine hermine 09:52 31.12.2017

Re: ..

Sjetih se: ko nije čitao Umijeće ratovanja, preporučujem..

.. kad sam čitala sve mi nešto bilo znano.

:)

Sa Twittera,

Terra cotta warriors at Mount Khan, Inner Mongolia

tasadebeli tasadebeli 10:19 31.12.2017

Re: ..

Srđan Fuchs

[
hermine

Nisam ti sinoć odgovorila na ovo, pa neću ni jutros,

hm,

ali, sve obilazim,

sve gledam..


<_<



Sjetih se: ko nije čitao Umijeće ratovanja,



Ето, сад сте ме подсетили...





Кад већ инсистирате, 'ајде... Могли сте и нешто веселије...







Ову ствар сам волео да слушам само са Доктором Вагнером. С њим сам се и најбоље разумео на овом Блогу Б92. Скоро без речи, само Хендрикс и нас двојица.

Ни са ким другим тако као са њим.

Откада се Шјор Дотуре не појављује на Блогу Б92, мени овде све некако пусто и празно...

И досадно, много досадно. Тајм ту фејдаут, ма шта год Милан рекао.

Ма ди ми је само оно мало црвено дугменце?

УКЉУЧ./ИСКЉУЧ. ?

Ипак, ИСКЉУЧ.
hermine hermine 10:34 31.12.2017

Re: ..

I, šta je bilo sa njim? Odlećeo?

A mogao je fino sa tobom ovde uzdisati i prisjećati se tih viteških borbi između vas, pravih vitezova, Zagreba i Beograda, jel..

- m?

freehand freehand 10:38 31.12.2017

Re: ..

Ову ствар сам волео да слушам само са Доктором Вагнером. С њим сам се и најбоље разумео на овом Блогу Б92. Скоро без речи, само Хендрикс и нас двојица.

Vaginer je izuzetno inteligentan i duhovit bloger.
c_h.arlie c_h.arlie 11:01 31.12.2017

Re: ..

hermine
(Нико је није тукао по ушима да качи тај линк на чланак у Економисту, зар не?. Добро, јесте ју тукао Хендрикс, али ко њега јебе... Боље он да је бије него Ајк Тарнер кад већ причамо о насиљу у породици.)

Nisam ti sinoć odgovorila na ovo, pa neću ni jutros,

hm,

ali, sve obilazim,

sve gledam..

O čemu se radi ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:06 31.12.2017

Re: istorija skojevskog duha

i drugar iz ranoskojevskih dana? u stvari vi ste bili, na onoj fotki koje se ti iz ne znam kojih razloga stidiš iako je super i slikovita, sa slavnim ličnostima na njoj? neka vrsta generacije mladih marksista koja je tek dolazila - i onda, umesto promene i liberalizacije komunističkog društva, hopla, besmislen rat, bitange dolaze na vlast umesto vas, ljudi ideala! još jednom, kao i 50-ak godina ranije, idealisti bivaju slišćeni pred bahatim partijskim oportunizmom... na određeni način ste i uspeli da postanete prominentni u svojim društvima, ali bez elana, bez optimizma, po inertnosti ste koristili zastarelu ideološku matricu, koju su ljudi jednostavno odbacili - mada mi se vagner (ako je to taj na slici, tomo) čini kao da se bolje adaptirao u kapitalizmu, ili je prosto ZG uspešniji od BG-a, ne znam.

tasadebeli tasadebeli 11:12 31.12.2017

Re: ..

freehand
Ову ствар сам волео да слушам само са Доктором Вагнером. С њим сам се и најбоље разумео на овом Блогу Б92. Скоро без речи, само Хендрикс и нас двојица.

Vaginer je izuzetno inteligentan i duhovit bloger.




Да.

Стварно ми недостаје, не зезам се.
freehand freehand 11:13 31.12.2017

Re: istorija skojevskog duha

u stvari vi ste bili, na onoj fotki koje se ti iz ne znam kojih razloga stidiš iako je super i slikovita, sa slavnim ličnostima na njoj?

Ta fotografija je moja privatna stvar i kao i druge moje privatne stvari ovde ne spada. Kao i to da li se i čega stidim.
Inače su na toj fotografiji koju si besramno i protiv svih pravila bloga i lepog vaspitanja ovde kačio potpuni ideološki i politički neistomišljenici.
I na njoj nije DR Wagner, koga inače u realnom životu ne poznajem.

tasadebeli tasadebeli 11:15 31.12.2017

Re: ..

hermine

I, šta je bilo sa njim? Odlećeo?

A mogao je fino sa tobom ovde uzdisati i prisjećati se tih viteških borbi između vas, pravih vitezova, Zagreba i Beograda, jel..

- m?






Кад овако нешто извалиш, рекао би човек да си однекуд са границе Црне Горе и Херцеговине, а не из Босне.


maksa83 maksa83 11:19 31.12.2017

Re: ..

Оно о Хендриксу нисам читао јербо Хендрикса баш нешто и не волЕм...

Мади Вотерс је тата. А увек треба човек некако да се труди да зна ко му је тата.


Hendrix je ipak tata, Muddy Waters je deda, a Robert Johnson je pradeda. Lead Belly je, recimo, ujak sa mamine strane.


hermine hermine 11:22 31.12.2017

Re: ..

а не из Босне.

Pa baš zato što jesam - odanle - znam o čemu govorim.. o kakvom viteštvu je riječ, i preko čijih leđa - svate beogradski.

tasadebeli tasadebeli 11:29 31.12.2017

Re: istorija skojevskog duha

Srđan Fuchs
i drugar iz ranoskojevskih dana? u stvari vi ste bili, na onoj fotki koje se ti iz ne znam kojih razloga stidiš iako je super i slikovita, sa slavnim ličnostima na njoj? neka vrsta generacije mladih marksista koja je tek dolazila - i onda, umesto promene i liberalizacije komunističkog društva, hopla, besmislen rat, bitange dolaze na vlast umesto vas, ljudi ideala! još jednom, kao i 50-ak godina ranije, idealisti bivaju slišćeni pred bahatim partijskim oportunizmom... na određeni način ste i uspeli da postanete prominentni u svojim društvima, ali bez elana, bez optimizma, po inertnosti ste koristili zastarelu ideološku matricu, koju su ljudi jednostavno odbacili - mada mi se vagner (ako je to taj na slici, tomo) čini kao da se bolje adaptirao u kapitalizmu, ili je prosto ZG uspešniji od BG-a, ne znam.




Који то ВИ?

Чарли и ја?

Јеботе, Срки, Џерузалем, хир ај кам!





Само напред, не сметају мени ти твоји на силу испиновани трипови на Блогу Б92.

Другар си ми, па иако не разумем понекад зашто нешто кажеш и радиш, ипак те волим као најрођенијег.

Нема шансе да се наљутим на тебе ма шта год ти мени рекао.

А пусти све те демократе, марксисте, фашисте, нацисте, комунисте, монархисте и титоисте, четнике и недићевце, европејце и оријенталце, натовце и путиновце, троцкисте и ционисте, семите који су антисемити и остале...

Они само раде свој посао и добро на њему зарађују.

Ми треба да радимо свој посао.

Пошто сам ти сваку приватну поруку завршавао тако, не видим разлог да то не урадим и овде, јавно:

Дакле, немој да заборавиш да изљубиш своју децу и у моје име (жену само поздрави у моје име, немој да је љубиш у моје име) и држите се заједно јер је то најважније на овом свету.
tasadebeli tasadebeli 11:32 31.12.2017

Re: ..

maksa83
Оно о Хендриксу нисам читао јербо Хендрикса баш нешто и не волЕм...

Мади Вотерс је тата. А увек треба човек некако да се труди да зна ко му је тата.


Hendrix je ipak tata, Muddy Waters je deda, a Robert Johnson je pradeda. Lead Belly je, recimo, ujak sa mamine strane.





Ред би био да неко напише нешто и о историји блуза и џеза на овом Блогу Б92?
tasadebeli tasadebeli 11:34 31.12.2017

Re: ..

hermine
а не из Босне.

Pa baš zato što jesam - odanle - znam o čemu govorim.. o kakvom viteštvu je riječ, i preko čijih leđa - svate beogradski.



Кажу они упућени у свакодневни живот у Босни кроз историју да се тамо одувек много више говорило ћутањем него што се говорило речима.

Ма које год ко вјере и нације био...

Је л' то истина, Хермина?

С ове стране Дрине ми се присетимо тога из Босне баш у оваквим приликама, после нечега што неко каже или уради.

Цицибан.
hermine hermine 11:38 31.12.2017

Re: ..

Jel ti ovo pokušavaš biti mudar, il šta?

freehand freehand 11:42 31.12.2017

Re: ..

Кажу они упућени у свакодневни живот у Босни кроз историју да се тамо одувек много више говорило ћутањем него што се говорило речима.

Ма које год ко вјере и нације био...

Је л' то истина, Хермина?

С ове стране Дрине ми се присетимо тога из Босне баш у оваквим приликама, после нечега што неко каже или уради.

Цицибан.

Nije da je baš važno, ali - koliko puta i po kjoliko rečenica i pasusa učenici kod tebe smeju da dopišu u domaćem, na testu ili pismenom?
hermine hermine 11:43 31.12.2017

Re: ..

С ове стране Дрине ми се присетимо тога из Босне баш у оваквим приликама, после нечега што неко каже или уради.

Цицибан.

Ali, pazi, kad on doda,

prisjeti se,

jel, nadogradi već provjereno stamenu mudrost..


Strašno.
tasadebeli tasadebeli 11:54 31.12.2017

Re: ..

freehand
Кажу они упућени у свакодневни живот у Босни кроз историју да се тамо одувек много више говорило ћутањем него што се говорило речима.

Ма које год ко вјере и нације био...

Је л' то истина, Хермина?

С ове стране Дрине ми се присетимо тога из Босне баш у оваквим приликама, после нечега што неко каже или уради.

Цицибан.

Nije da je baš važno, ali - koliko puta i po kjoliko rečenica i pasusa učenici kod tebe smeju da dopišu u domaćem, na testu ili pismenom?



Живи смо људи.

Хвала Богу.
tasadebeli tasadebeli 11:59 31.12.2017

Re: ..

hermine
С ове стране Дрине ми се присетимо тога из Босне баш у оваквим приликама, после нечега што неко каже или уради.

Цицибан.

Ali, pazi, kad on doda,

prisjeti se,

jel, nadogradi već provjereno stamenu mudrost..


Strašno.



Можда, само можда је у ћутању спас.

Од пренаглашене сујете која све, ама баш све, прилагођава својој умишљеној самовеличини.

И оно што је било и бива и оно што не мере никако бит'. Све је то подложно том прилагођавању (лепа српска реч за спиновање) суштине реченог сопственим потребама.

Не знам да ли је то тачно.

Али вреди пробати, свакако...
hermine hermine 12:01 31.12.2017

Re: ..

Можда, само можда је у ћутању спас.

Bože sačuvaj.
tasadebeli tasadebeli 12:06 31.12.2017

Re: ..

hermine
Jel ti ovo pokušavaš biti mudar, il šta?




Зна се већ како ми Срби (није важно с које стране Дрине) постајемо мудри.

Тако што на муда окачимо слово Р.

Не пада ми на памет да себи то радим.

То много боли.

Ево, већ сто година осећамо тешке последице тога када смо покушавали да будемо мудри. Види се то и на Блогу Б92.










EDIT: Јбг, опет заборавих!


Љуби те много и воли твој сват и сународник београдски. Који воли срат' преко туђих леђа... Како ти кажеш.


Nego, ja ću tebi kazati nešto, da ne duljimo lakrdiju.

Evo kako je: četiri stotine godina ste vi jahali nas, sada ćemo četiri stotine
godina mi vas, a poslije ćemo se razgovarati ko će koga jahati za onih trećih četiri stotine godina.

To mi je merak i to mi je, znaj, svima mojima mrtvima za dušu, za
četiri stotine godine.
hermine hermine 12:13 31.12.2017

Re: ..

Тако што на муда окачимо слово Р.

Taso, Ciciban je mudrost nalik šeširiču u koktelu uz Jazz radi kojeg se onomad išlo na robiju, briga salonskih gospi..

Oprostićeš - ako do kraja ove godine ne obraćam pažnju na tu neumjerenu snagu besmislica koje si u stanju izbaciti iz sebe, koje na koncu provale silom (vidjeti pod izudarane seke, nejebane seke, itd)..
tasadebeli tasadebeli 12:29 31.12.2017

Re: ..

hermine
Тако што на муда окачимо слово Р.

Taso, Ciciban je mudrost nalik šeširiču u koktelu uz Jazz radi kojeg se onomad išlo na robiju, briga salonskih gospi..

Oprostićeš - ako do kraja ove godine ne obraćam pažnju na tu neumjerenu snagu besmislica koje si u stanju izbaciti iz sebe, koje na koncu provale silom (vidjeti pod izudarane seke, nejebane seke, itd)..



Nego, ja ću tebi kazati nešto,


ако су теби твоји мртви бесмислица, то је твоја ствар. Не мешам се.

Мени моји мртви нису бесмислица.

А поготово не волим када им се неко посерава на гробове просеравајући се у својој самоумишљеној интелектуалној величини сујетне будале.


da ne duljimo lakrdiju.
alselone alselone 12:59 31.12.2017

Re: ..

Citam, citam i apsolutno mi nije jasno o cemu se prica ovde poslednjih 100 komentara.

Ovo je kao na poodmakloj fazi zurke, kad svako tera svoju pricu. :)
maksa83 maksa83 13:13 31.12.2017

Re: ..

Citam, citam i apsolutno mi nije jasno o cemu se prica ovde poslednjih 100 komentara.

Moram da krenem da pravim nedeljni summary bloga92 kao onaj luđak koji to radi za hackernews
narcis narcis 13:38 31.12.2017

Re: ..

Ovo je kao na poodmakloj fazi zurke, kad svako tera svoju pricu. :)

pa da , to je najbolja faza svakog bloga.

c_h.arlie c_h.arlie 14:37 31.12.2017

Re: ..

hermine
а не из Босне.

Pa baš zato što jesam - odanle - znam o čemu govorim.. o kakvom viteštvu je riječ, i preko čijih leđa - svate beogradski.


Čekaj !
Pa ja sam ukapirao da si ti iz Banja Luke !?
Kakve Banja Luka ima veze sa Bosnom ?
Banja Luka je jedan od najboljih srpskih gradova.
hermine hermine 14:47 31.12.2017

Re: ..

Nego, ja ću tebi kazati nešto,


ако су теби твоји мртви бесмислица, то је твоја ствар. Не мешам се.

Мени моји мртви нису бесмислица.


А поготово не волим када им се неко посерава на гробове просеравајући се у својој самоумишљеној интелектуалној величини сујетне будале.


da ne duljimo lakrdiju.


.. da, da, poslije mudrosti na slovo C, Cipiripi, ide,

Тако што на муда окачимо слово Р.

Не пада ми на памет да себи то радим.

То много боли.


I sve tako, malo mudrosti, malo sado-mazo,
malo mrtvih kol'ko da su tu radi autoriteta, itd.

Taso, mnogo sereš.

I prestani da se ucmizdravaš i patetišeš, ne mogu više da te gledam.

hermine hermine 14:48 31.12.2017

Re: ..

Kakve Banja Luka ima veze sa Bosnom ?

Ima, ima, i tamo cvjeta behar kraj Vrbasa..

:)
maksa83 maksa83 18:02 31.12.2017

Re: ..

tasadebeli
maksa83
Оно о Хендриксу нисам читао јербо Хендрикса баш нешто и не волЕм...

Мади Вотерс је тата. А увек треба човек некако да се труди да зна ко му је тата.


Hendrix je ipak tata, Muddy Waters je deda, a Robert Johnson je pradeda. Lead Belly je, recimo, ujak sa mamine strane.

Ред би био да неко напише нешто и о историји блуза и џеза на овом Блогу Б92?

Prevelika je to tema za jedan blog, jednog čoveka.

Čak je i sam Hendrix prevelika tema, ali me ne mrzi da ti objasnim zašto on ipak jeste - tata.

Niko pre ni posle nije slikao muzikom i pričao priču muzikom, bez reči.

Kontekst: 1969., rat u Vijetnamu ulazi u 14. godinu.

Woodstock, Hendrix:

0:00 krešendo sa distorzijom
0:19 počinje američka himna, distorzija, ali čist zvuk, prepoznatljiv
1:00 bendovi, pullofovi, hammeronovi, omačinju se naizgled slučajni distonični prelazi
1:23 urlik! sirena! helikopteri.
1:40 još urlika, eksplozije
1:57 ponovo par tonova himne, par sekundi
2:05 helikopteri
2:15 rakete sa eksplozijama
2:40 himna ide dalje
2:55 pretvara se u muziku koja se pušta na sahrani vojinka
3:20 plač
3:30 nastavlja se himna i završava u vrtlogu distorzije i fidbeka.

Slika, priča, samo gitarom.



Niko pre ni niko posle nije živeo u takvoj simbiozi sa instrumentom.
blogovatelj blogovatelj 18:06 31.12.2017

Re: ..

Hendrix je ipak tata, Muddy Waters je deda, a Robert Johnson je pradeda. Lead Belly je, recimo, ujak sa mamine strane.


Znam i tko je Hendriksovo dijete.






blogovatelj blogovatelj 18:08 31.12.2017

Re: ..

Ред би био да неко напише нешто и о историји блуза и џеза на овом Блогу Б92?


To što ti nisi čitao, ne znači da nije bilo. Doduše, u vreme kad nisi zalazio u ove predele. Bilo je predivnih blogova o bluzu. A Pape ima čitav serijal odličnih džez blogova.
freehand freehand 18:17 31.12.2017

Re: ..

Kontekst: 1969., rat u Vijetnamu ulazi u 14. godinu.

Woodstock, Hendrix:

0:00 krešendo sa distorzijom
0:19 počinje američka himna, distorzija, ali čist zvuk, prepoznatljiv
1:00 bendovi, pullofovi, hammeronovi, omačinju se naizgled slučajni distonični prelazi
1:23 urlik! sirena! helikopteri.
1:40 još urlika, eksplozije
1:57 ponovo par tonova himne, par sekundi
2:05 helikopteri
2:15 rakete sa eksplozijama
2:40 himna ide dalje
2:55 prevara se u muziku koja se pušta na sahrani vojinka
3:20 plač
3:30 nastavlja se himna i završava u vrtlogu distorzije i fidbeka.

Slika, priča, samo gitarom.

Tvoje ili pročitano?
Voleo bih da je tvoje. Impresivno.
maksa83 maksa83 18:22 31.12.2017

Re: ..

Tvoje ili pročitano?

Znao sam da je svirao zvuk mitraljeza i da je umeo da odsvira "helooou" iz zezanja, ali nisam nikad obraćao dovoljno pažnje na to sa himnom osim što sam znao simboliku (Vudstok, himna, kakofonija usred izvedbe) i voleo bih da je moje, ali mi je jedan tekst negde jednom skrenuo pažnju na to da je to priča sa uvodom, radnjom i završnom scenom i zavesom, ja sam sad odslušao i popunjavao minute i sekunde, tj. taj deo je moj.
freehand freehand 18:33 31.12.2017

Re: ..

ja sam sad odslušao i popunjavao minute i sekunde, tj. taj deo je moj.

Šta ćeš više. Svaka čast.

Edit: ima pesama i dela u kojima mogu da prepoznam emociju, da ispratim nešto od "prepričani" događaja, emociju, nešto do zvukova prirode, ali nikad ovako ispričanu priču.
Fascinantno je ovo "čitanje".
blogovatelj blogovatelj 18:59 31.12.2017

Re: ..

Slika, priča, samo gitarom.


I bubnjem. I svačim.
Početak pesme, prvi minut - singl paljba bubnjem, random pucnji kroz vijetnamsku močvaru.
1:00 pa na dalje - Prelazi - rafali, izneneadni, dugi, pojačava im se se intenzitet vremenom
3:55 - Tu i on uleće rafalno zajedno sa bubnjem. Kratki rafali iz M16. Zvuk gitare se konstantno pojačava. Zvuci doboša variraju, prelaze kroz činele u zvečku (cowbell), a onda ide dalje i luđe...
4:49 - Isto kao i prethodno, samo nije više doboš, nego timpani. Zlo se mutliplicira. A zvečka i dalje šiba singl paljbu.
5:45 - počinje potpuni izlazak iz harmonije, kakofonija, distorzija, gubi se razum...
6:40 - povratak u ritam, mene asocira na "svi kao jedan" formulu, ali ne traje dugo, jer je u takvom okruženju nemoguće, pa slede prelazi, sinkope, bubanj potpuno ludi...
8:15 - kulminacija, jedina moguća. Ko je preživeo, preživeo. Ko ranjen, ranjen. Ko je poginuo, jebi ga, poginuo je.
8:55 - Pa sve nanovo, samo setnije...

Bas? Bas sve vreme mantra jednoteisto, KomrakovMilaŠtula model.
Ono što je Dilan uspeo rečima da dočara u It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding), to je Hendriks uradio muzikom u Machine Gun.
I tekst potpuno u skladu sa muzičkom podlogom.

"Machine gun
Tearing my body all apart"



maksa83 maksa83 19:02 31.12.2017

Re: ..

Edit: ima pesama i dela u kojima mogu da prepoznam emociju, da ispratim nešto od "prepričani" događaja, emociju, nešto do zvukova prirode, ali nikad ovako ispričanu priču.
Fascinantno je ovo "čitanje".

Ubistvo Martina Lutera Kinga ih je zateklo na turneji, i te večeri je bio neki - nažalost nezabeležen - koncert negde koji je otvorio sa "this is for a good friend". Posle sat vremena su svi plakali. Jebemlimumater šta im je i kako uradio.
freehand freehand 19:17 31.12.2017

Re: ..

maksa83
Edit: ima pesama i dela u kojima mogu da prepoznam emociju, da ispratim nešto od "prepričani" događaja, emociju, nešto do zvukova prirode, ali nikad ovako ispričanu priču.
Fascinantno je ovo "čitanje".

Ubistvo Martina Lutera Kinga ih je zateklo na turneji, i te večeri je bio neki - nažalost nezabeležen - koncert negde koji je otvorio sa "this is for a good friend". Posle sat vremena su svi plakali. Jebemlimumater šta im je i kako uradio.

Kako li bi odsvirao Čokoladu?
Samo on i nebojša čegrtaljka na sceni... Naježio sam se.
maksa83 maksa83 19:40 31.12.2017

Re: ..

Kako li bi odsvirao Čokoladu?

c_h.arlie c_h.arlie 20:31 31.12.2017

Re: ..

maksa83
Edit: ima pesama i dela u kojima mogu da prepoznam emociju, da ispratim nešto od "prepričani" događaja, emociju, nešto do zvukova prirode, ali nikad ovako ispričanu priču.
Fascinantno je ovo "čitanje".

Ubistvo Martina Lutera Kinga ih je zateklo na turneji, i te večeri je bio neki - nažalost nezabeležen - koncert negde koji je otvorio sa "this is for a good friend". Posle sat vremena su svi plakali. Jebemlimumater šta im je i kako uradio.

Makso, srećna (i) tebi Nova godina !
I svim našima u matici, i posebno, u rasejanju !
grof_brankovich grof_brankovich 23:11 31.12.2017

Министарство Магије

Поштована Хермино,
Молим те опрости ми за неспоразум који је настао. Нисам имао појма да си ти имала ник т..... иначе не би реаговао на тај коментар на тај начин. Знам да ти сигурно ниси крволочна. И што се мене тиче ми смо френдс, а пријатељи чувају тајне. Надам се и код тебе. Све најбоље жеље теби на твом путом.
Искрено
Ја

Шаљем ти пп.
blogovatelj blogovatelj 06:03 01.01.2018

Re: ..

I svim našima u matici, i posebno, u rasejanju !


Ko su vaši u matici. I koja matica? Šestougaona? Koji radijus?
bene_geserit bene_geserit 23:04 28.12.2017

Vidim palo brisanje komentara

Neki ljudi n'umeju bas d'istrpe kritiku ...
hermine hermine 08:10 29.12.2017

Re: Vidim palo brisanje komentara

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:03 31.12.2017

Re: Vidim palo brisanje komentara

he, nisam ja jednom, zaštitilo me? a, šta si kenjao u obrisanom komentaru?
bene_geserit bene_geserit 21:09 31.12.2017

Re: Vidim palo brisanje komentara

Srđan Fuchs
he, nisam ja jednom, zaštitilo me? a, šta si kenjao u obrisanom komentaru?

Ako se ovo odnosilo na mene, nisu moji komentari brisani.
A ako te zanima sta je brisano, vise se ne secam ko je srocio nesto tipa "kako ovaj Fuchs ima dozvolu da non stop pise neke gluposti", itd. Mada mislim da si procitao i obrisao sam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:09 01.01.2018

Re: Vidim palo brisanje komentara

nisam života mi. a vidim da se digla frka i na nekim drugim kanalima, reci "fuchsa", da se ne lažemo, naši smo. interesantno da me b92 štiti!

Mada mislim da si procitao i obrisao sam.

tasadebeli tasadebeli 21:45 29.12.2017

?

Srđan Fuchs

kolektivizam posle kraha jugoslovenskog identiteta




Срки, а шта ти је то југословенски идентитет?

Први пут чујем за тако нешто.

У кући и породици из које потичем тако нешто се никада није помињало.


Историја је код нас покушала да замени индивидуалистички патријархализам (где је свако домаћинство, односно породична задруга, производило скоро све што им треба) колективистичким тоталитаризмом (где смо сви изненада морали да се ослањамо на непоуздане 'друге'). Нисам ни на који начин заговорник било какве романтичне прошлости, посебно не породичне задруге као врло неефикасног и немодерног начина уређивања друштва, али једна ствар коју је задруга имала је била стабилност и заштита појединца, члана те задруге. Он је на њу могао да рачуна.

У нашем посттурском националном експерименту – да, овде мислим на наше слављене вождове, књажеве и краљеве – та стабилност се изгубила и замењена је небирократским ауторитарним системом који је био мешавина бечке бирократије и турске самовоље. Народ је, и даље, био извор прихода за елиту и ништа више. Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.

Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.

Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп.




Мала примедба на овај твој секси текст...


Jugu smo voleli, kako god,



Е, ја нисам! - што би рекао мој матори када би се моја кева присетила после 30 година како је и она некада такође била комуниста до пада Леке Ранковића.

Кажем ти ово због тога што овакве исказе треба да обликујеш само у једнини, у своје име, никако у име свих нас осталих.
zemljanin zemljanin 15:51 30.12.2017

Re: ?

tasadebeli
Srđan Fuchs
kolektivizam posle kraha jugoslovenskog identiteta

Срки, а шта ти је то југословенски идентитет?
Први пут чујем за тако нешто.
У кући и породици из које потичем тако нешто се никада није помињало.

Мала примедба на овај твој секси текст...
Jugu smo voleli, kako god,

Е, ја нисам! - што би рекао мој матори када би се моја кева присетила после 30 година како је и она некада такође била комуниста до пада Леке Ранковића.

Кажем ти ово због тога што овакве исказе треба да обликујеш само у једнини, у своје име, никако у име свих нас осталих.

pa to nije bila nikakva nametnuta obaveza ili definicija vec ideja nadnacionalnog ... cak i to nadnacionalno je nategnuto jer sustinski smo svi sloveni sa relativno istim jezikom i nasledjem ... bitna razlika je u religiji koju ionako niko nije fermao u tom periodu ... obicajji i tradicija takodje slicni ... obzirom da nam se drzava zvala Jugoslavija cini se normalno da smo (trebalo bi) bili jugosloveni ... ali niko nikoga nije terao da se tako izjasnjava niti je bilo ikakvih beneficija za tako opredeljene ...

obzirom da mene nije nikada impresionirala nacionalna pripadnost - izjasnjavao sam se kao jugosloven sa jasnim opredeljenjem za jedinstvo naroda i narodnosti koje su zivele u toj drzavi ... i znam da takvo opredeljenje nije bilo vecinski zastupljeno ali ne voleti svoju drzavu mi je donekle nejasno ...
freehand freehand 16:06 30.12.2017

Re: ?

pa to nije bila nikakva nametnuta obaveza ili definicija vec ideja nadnacionalnog ... cak i to nadnacionalno je nategnuto jer sustinski smo svi sloveni sa relativno istim jezikom i nasledjem ... bitna razlika je u religiji koju ionako niko nije fermao u tom periodu ... obicajji i tradicija takodje slicni ... obzirom da nam se drzava zvala Jugoslavija cini se normalno da smo (trebalo bi) bili jugosloveni ... ali niko nikoga nije terao da se tako izjasnjava niti je bilo ikakvih beneficija za tako opredeljene ...

A realno bi se valjalo referisati na kralja Aleksandra.
ASl onda ne ide ono sa crvenim marmama, skaske o pionirima, ideološka sranja, pa eto.
tasadebeli tasadebeli 17:25 30.12.2017

Re: ?

zemljanin

obzirom da mene nije nikada impresionirala nacionalna pripadnost - izjasnjavao sam se kao jugosloven sa jasnim opredeljenjem za jedinstvo naroda i narodnosti koje su zivele u toj drzavi


Знам многе које је Вук Драшковић исто тако убедио да се на попису 1991. изјашњавају као пингвини, хаскији, Ескими,... зато што је хтео да буде Вучина калиф уместо калифа.

Пописивао ја то тада, знам то поуздано. И био плаћен за те глупости које сам пописивао.

После су се многи од тих пингвина из 1991. попишманили. Кад су се сетили Вука Драшковића у студентском козарачком колу 1968.

Ал' било касно, јбг.

ali ne voleti svoju drzavu mi je donekle nejasno ...


Моја држава је била и остала Србија. И њу волим ако на то мислиш.

Онај остатак некадашње СФРЈ сем Србије никада и нисам осећао као своју државу.

Зато што овај народ у србији никада нико није ни питао да ли жели да живи у тој Југославији одричући се Србије. (Исто као што га ни данас нико не пита да ли жели у ЕУ одричући се Србије.)

Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.


И тако већ читав век. Од 1918. до ево, 2017. (Пошто Фри инсистира на референци ка Краљу Ујединитељу. )

Па не видим ни зашто бих онда имао ту обавезу да га волим. Мислим, тај остатак Краљевине Југославије/СФРЈ сем Србије који ионако себе никада није ни сматрао Југославијом у тој СФРЈ.

Није џабе мој деда пред Крсмановића кућом 1918. док Краљ Ујединитељ потписује акт о стварању Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца у маси људи узвикивао:

"Земља Срба, Хрвата и Словенаца, пита од гованаца!"

Знао деда одмах о чему се ради и ко ту кога, да простиш, зајебава са тим братством народа. (Потоње јединство у СФРЈ ми мрско и да поменем.)

Зато ми боде очи та Срђанова синтагма југословенски идентитет.

За мене је то нешто непостојеће.
freehand freehand 17:47 30.12.2017

Re: ?

За мене је то нешто непостојеће.

Pa dobro, ti i tebi slični (VMRO, HDZ, SDA, SDS, SPS, SRS, Zmago i društvo) uspeli ste da nadjačate i da taj indentitet prestane da postoji, za razliku od italijanskog, nemačkog ili američkog identiteta. To što mislite da ste uradili pametnu stvar ne znači da ste zaista pametni. Dapače.
Није џабе мој деда пред Крсмановића кућом 1918. док Краљ Ујединитељ потписује акт о стварању Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца у маси људи узвикивао:

"Земља Срба, Хрвата и Словенаца, пита од гованаца!"

Jel to pre ili posle toga što je vratio knjižicu po odlasku u tihovanje druga Marka?
A ne, pardon, to je drugarica mama. Pomešao sam nešto.
freehand freehand 18:04 30.12.2017

Re: ?

Нисам баш сигуранб ни да га је било... Тог југословенског идентитета.

Јер да га је било, не би се та Југославија распрсла тако како се распрсла.

За шта сте криви такође и ти и теби слични, а не само ја и ова братија са којом ме сврставаш.

Ти и теби слични сте томе кумовали. Изјашњабвајући се као пингвини у Србији.

Или можда већ тада као жути кучићи!

Bilo ga je, itekako. Znam mnogo dobrih i časnih ljudi koji su se osećali i izjašnjavali Jugoslovenima.
Što se mene tiče - uvek sam se izjašnjavao kao Srbin. Samo moje srpstvo nije ljotićevsko i fašističko, niti diktira prava i obaveze drugima kako oni treba da se osećaju i izjašnjavaju.
Sem toga, nigde te nisam svrstao. To si sam učinio, samo sam nabrojao političke grupacije tvojih istomišljenika u bivšoj državi.
Za žute kučiće ne znam, to moraš brata Krkara da pitaš od koga si pokupio tu idiotsku "foru", ali nema sumnje da ni ta veza nije slučajna.

Па кад ниси вежбао мозак тамо гдер треба, у школи, него на партијским састанцима док нам је почивши премијер махао свима из Цанетовог флухцојга...

Otkud ti znaš gde ja jesam a gde nisam vežbao mozak?
Inače, među nama, pravilna transkripcija bila bi "flugcojg". Da ne bude da sem svega ostalog ni sopstveni posao ne znaš bez obzira gde si se za njega spremao.
zemljanin zemljanin 18:18 30.12.2017

Re: ?

И то тако као да су сви једва чекали да се распрсне. И они унутра и они споља.

Кажем ти ово због тога што овакве исказе треба да обликујеш само у једнини, у своје име, никако у име свих нас осталих.

zemljanin zemljanin 18:25 30.12.2017

Re: ?

Знам многе које је Вук Драшковић исто тако убедио да се на попису 1991. изјашњавају као пингвини, хаскији, Ескими,... зато што је хтео да буде Вучина калиф уместо калифа.

Пописивао ја то тада, знам то поуздано. И био плаћен за те глупости које сам пописивао.

pa koliko njih se tako izjasnilo upravo zbog popisivaca? ... pamtim da je covek ladno popunio ta polja, preda mnom kao formalnim subjektom, sa Srbin i Pravoslavac pa je popio out plus prijavu plus moje iracionalno izjasnjavanje potom ...

a koliko njih je cutalo?

EIDT. i to sto si bio placen za taj posao je OK, nije OK da procenjujes validnost odgovora jer to nije bio i nikada nece biti, tvoj posao

EDIT 2: a sad odoh da malo pavkam, NG je veceras ... jos manje od 20h i mi smo u 2018oj, sta da vam radim kad kaskate za nama naprednim
tasadebeli tasadebeli 21:23 30.12.2017

Re: ?

zemljanin

EIDT. i to sto si bio placen za taj posao je OK, nije OK da procenjujes validnost odgovora jer to nije bio i nikada nece biti, tvoj posao



Ма то ја онако... За своју душу... Да рашчистим неке ствари...
tasadebeli tasadebeli 21:28 30.12.2017

Re: ?

freehand

Inače, među nama, pravilna transkripcija bila bi "flugcojg". Da ne bude da sem svega ostalog ni sopstveni posao ne znaš bez obzira gde si se za njega spremao.


Па ја нисам немачки ђак к'о ви, следбеници и заштитници лика и дела, што почившег преседника, што почившег премијера.

Za žute kučiće ne znam, to moraš brata Krkara da pitaš od koga si pokupio tu idiotsku "foru", ali nema sumnje da ni ta veza nije slučajna.


А што да ја тебе не зовем жутим кучетом, а ти да мене можеш да називаш љотићевцем?

Каква ти је то себична игра само ти да уживаш, а за друге те баш брига?

Морамо сви да уживамо док се играмо иначе јебеш ту игру...

freehand freehand 21:49 30.12.2017

Re: ?

Па ја нисам немачки ђак к'о ви, следбеници и заштитници лика и дела, што почившег преседника, што почившег премијера.

Pravilnom transkripcijom stranih reči u srpskom jeziku ne bave se nemački đaci, sem onih koji uče srbistiku.
Postaje žalosno kako i koliko lupetaš upinjući se da budeš duhovit uz pokušaj da još i kobajagi politički poentiraš.

А што да ја тебе не зовем жутим кучетом, а ти да мене можеш да називаш љотићевцем?

Zato, nastavniče, što ja tebe ne zovem ljotićevcem, već tvoje izlive nazivam ljotićevštinom. A i to ne činim da bih te uvredio, već samo konstatujem tvoje političke stavove. Nisam ja kriv što se do u jotu podudaraju sa programom Zbora blaženopočivšeg Dimitrija koji samo pukom nesrećom i ogromnom nepravdom nije omastio konopac.
Ali sad već zaista i ne očekujem da ćeš ti to razumeti kad ti oči zakrvave a bujica prostakluka nahrupi iz tebe.
tasadebeli tasadebeli 21:58 30.12.2017

Re: ?

zemljanin
И то тако као да су сви једва чекали да се распрсне. И они унутра и они споља.

Кажем ти ово због тога што овакве исказе треба да обликујеш само у једнини, у своје име, никако у име свих нас осталих.




Сви, сви, сви, сви...














tasadebeli tasadebeli 22:11 30.12.2017

Re: ?

freehand

uz pokušaj da još i kobajagi politički poentiraš.



Да будем искрен до краја?

Заболе ме баш и курац за такво поентирање...

(Извини на још једном мом простаклуку, али ја сам ипак професор срспког, па знам Вуков речник скоро напамет.)

Рекох већ више пута на Блогу Б92, али изгледа да то пролази незапажено...

Боли ме кита за дилере, ја то не радим.

Забринут сам за секе... Слабо то нешто код њих...

А опште је познато да је један народ онакав какве су му жене, а не какви су му мушкарци.

Јер... Неко те мушкарце мора и да роди, па послеи да васпита, јебеш му матер. Па када порасту, да буду људи, а не гњиде људске. Је л' тако, Фри?

Ето, ни ти ниси настао из ларве неке гусенице или црвића који се шуња по купусу, но те мајка родила... Барем се надам да је тако...


freehand freehand 22:16 30.12.2017

Re: ?

Заболе ме баш и курац за такво поентирање...

Jasno. Pokojni premijer i predsednik kao nemački đaci tu su kao estetski momenat, da ukrase rečenicu i navedu nepažljivog a naivnog čitaoca na pogrešan zaključak, kao mene ovog puta.
А опште је познато да је један народ онакав какве су му жене, а не какви су му мушкарци.

Gde je to "opšte poznato"? Prvi put čujem, a deluje mi kao pavićevska rečenica iz perioda usahle inspiracije kad je onako čemerno treći put reciklirao sopstvene metafore.
Ето, ни ти ниси настао из ларве неке гусенице која се шуња по купусу, но те мајка родила...

ovo je već jako, ne smem da odgovaram na prvu. Treba promisliti o dubljem smislu pre izletanja na brisani prostor.

Idi bre Taso u peršun.
gedza.73 gedza.73 22:21 30.12.2017

Re: ?

Pa dobro, ti i tebi slični (VMRO, HDZ, SDA, SDS, SPS, SRS, Zmago i društvo) uspeli ste da nadjačate


Zaboravio si JNA.
Evo kako je širila bratstvo i jednistvo po Vukovaru.



narcis narcis 22:38 30.12.2017

Re: ?

Zaboravio si JNA.
Evo kako je širila bratstvo i jednistvo po Vukovaru.

to nije bila JNA , to je bila neka kvazi vojska potpuno obesmišljena i izgubljena u vremenu i prostoru.
stvarno je bezobrazluk ovo tvoje podmetanje, jer sam znaš da tu nije bilo ni traga JNA.
tasadebeli tasadebeli 22:48 30.12.2017

Re: ?

freehand

А опште је познато да је један народ онакав какве су му жене, а не какви су му мушкарци.


Gde je to "opšte poznato"? Prvi put čujem, a deluje mi kao pavićevska rečenica iz perioda usahle inspiracije kad je onako čemerno treći put reciklirao sopstvene metafore.



Стара је то школа и проверена више пута...





(Гледати клип до краја обавезно ко није гледао.

Хвала опет, Геџо.)
gedza.73 gedza.73 22:55 30.12.2017

Re: ?

narcis
to nije bila JNA , to je bila neka kvazi vojska potpuno obesmišljena i izgubljena u vremenu i prostoru.
stvarno je bezobrazluk ovo tvoje podmetanje, jer sam znaš da tu nije bilo ni traga JNA.

To jeste bila JNA.

Ukrsti presude u Hagu oficirima JNA (ti je zovi kako 'oćeš), presude političkom vrhu Srbije i njihovu partijsku pripadnost.

I eto ti krivci za raspad Jugoslavije.

sam pršti da jedna petokraka svima gospodari, da jedna petokraka sve sveže.

Koji moj četnici, srpski nacionalisti, monarhisti... Oni ljudi bre penzioneri po Santa Monikama, Amsterdamima, njihova deca žive na Zapadu, rade, putuju... Ne kopaju po kontejenrima, ne prodaju se za sendvič i partijsku milostinju.

gedza.73 gedza.73 23:00 30.12.2017

Re: ?



tasadebeli tasadebeli 23:05 30.12.2017

Re: ?

gedza.73
narcis
to nije bila JNA , to je bila neka kvazi vojska potpuno obesmišljena i izgubljena u vremenu i prostoru.
stvarno je bezobrazluk ovo tvoje podmetanje, jer sam znaš da tu nije bilo ni traga JNA.

To jeste bila JNA.

Ukrsti presude u Hagu oficirima JNA (ti je zovi kako 'oćeš), presude političkom vrhu Srbije i njihovu partijsku pripadnost.

I eto ti krivci za raspad Jugoslavije.

Koji moj četnici, srpski nacionalisti, monarhisti... Oni ljudi bre penzioneri po Santa Monikama, Amsterdamima, njihova deca žive na Zapadu, rade, putuju... Ne kopaju po kontejenrima, ne prodaju se za sendvič i partijsku milostinju.







Баш бих волео да Драгољупче каже у лице мом другару мобилисаном у гардијску бригаду овде у Бгд. и послатом тада на Вуковар (па му у војној књижици и данас пише да је тада био на војној вежби) да то није била ЈНА коју нису водили све официри из оних дана, са партијским књижицама у џепу којих су се касније растосиљали улазећи у демократске партије.

Умлатио би га тај мој другар, не би се уопште сажалио на Драгољупчета што је тако матор...

Због поштења, којег се, ето, и данас у Србији накнадно присећају... Ти поштени...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 30.12.2017

Re: ?

to nije bila JNA , to je bila neka kvazi vojska potpuno obesmišljena i izgubljena u vremenu i prostoru.


A do kad računaš da je bila JNA?
Dok se šepurila po paradama, širila po stanovima, trošila nemilice, a kad se raspala posle prvog ispaljenog metka, e posle nije bila JNA.
Sve je to bila JNA, vojska nakaradne države koja nije mogla da završi drugačije nego što je završila, rasulom, dezerterstvima i zločinima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana