Istorija| Kultura| Lingvistika| Obrazovanje| Politika

Pasulj s kolenicama zalivan domaćom brljom

tasadebeli RSS / 02.01.2018. u 13:38

Постоје тако неки „окидачи" који из прошлости истерају на светло дана неке слике, деценијама закопане негде ту, можда у другом плану, што наравно никако не значи да су те слике ишчезле из мог досадашњег живота, него чине његов саставни и неодвојиви део.

 

 

 

Пре тридесетак година полагао сам на Филолошком факултету у Београду испит који се тада, у доба постојања државне и језичке заједнице некадашње СФРЈ, називао Историја српскохрватског књижевног језика.

Током мог излагања у одговору на прва два питања и током већег дела излагања одговора на треће питање, професор је задовољно климао главом у знак повлађивања и охрабривања за даље, пропративши повремено моју причу са понеким Одлично! Тако је! и слично.

У једном тренутку, одговарајући на то треће питање у којем сам се често позивао на књигу Меше Селимовића „За и против Вука" (било је нешто у вези са Вуковом реформом ћирилице), рекао сам да се с правом може поставити питање какви су заправо били стварни интереси Јернеја Копитара, званичног цензора хабсбуршког двора за словенске књиге штампане у империји, у подржавању Вука Караџића и његовог рада на реформи језика, али да на то питање вероватно нећемо никада ни моћи да одговоримо јер доказа за било какву тврдњу о добронамерности или злонамерности Копитара немамо, а не верујем ни да ћемо било какве доказе за тако нешто икада и имати.

У том тренутку професоров задовољан израз лица и климоглав од прве моје реченице на том испиту који су ми обећавали још једну десетку у мом индексу, на крају испита нагло се променио. Чело се набрало и обрве саставиле у суздржаној љутњи. Наглим покретом зграби професор оловку и мој индекс са катедре, рече само једно кратко: Хвала, колега, довољно је!

И уписа ми оцену.

Збунила ме је та нагла промена расположења професора, изашао сам из учионице и тек тада отворио индекс да погледам оцену. Деветка.

Ни данас не знам шта је био тачан разлог те 1987. године који је професору нагло променио расположење. Претпостављам, само претпостављам, да је до тога дошло због онога што сам на испиту рекао у оквиру одговора на то треће питање пред њим и још  десетак студената који су чекали свој ред за полагање, те да разлог нису били евентуални гасови у професоровом стомаку због пасуља са коленицом донесеног из оближње кафане тог дана за ручак у Међународни славистички центар (МСЦ) на факултету или, не дај боже, одложено кумулативно дејство некаквог словенског Д-мола изазваног лошом домаћом брљом донесеном из завичаја која се свакодневно точила у том лингвистичком храму при Филолошком факултету у Београду.

Без обзира шта тај мој професор мислио онда и шта мисли данас о томе што сам ја рекао на испиту у оквиру одговора на треће питање и без обзира да ли се професорово мишљење можда и променило током ове три деценије, ипак мислим да је његова љутња и необразлагање оцене ниже од очекиване најпре било мотивисано тзв. историјским контекстом саме ситуације коју сам препричао и онога што сам ја у тој ситуацији рекао пред њим и још десетак студената који чекају свој ред за полагање испита.

Подсетићу још једном, ради се о 1987. години.

А ово је из 2017. године. Од пре неких месец и по дана...

 

 

 

 

 

Zu_ktkpTURBXy9iMDAwYzcwZDI0OWRkMTI3NTkwYjA3MWVkMjA3ZmZlZS5qcGeSlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCww 



Komentari (175)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:47 03.01.2018

Re: mmmda

Адио маре!

Мрш у пичку материну, будалчино.

Та багра (они су интелектуалци само за сподобе твог типа) директно је угрожавала егзистенцију моје жене и мојих пријатеља и мојих, правих професора, не као што су они, и минималну научну независност целог Филолошког фaкултета. Њихови су радови безвредни, мајмунчино, као што си и ти.

Професорска говна, подрепаши, шпијуни и дебеовци.
Шкарт људски.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:57 03.01.2018

Re: mmmda

Знам то поуздано, гледам свако мало те наше млађе колегинице како вриште и падају у несвест као на концертима Битлса када се Јерков појави за говорницом.

Јерков је литерарни и интелектуални шмирант. Био сам на промоцији, на којима он клопара као ненапуњени воденични точак, монотоно а празно и незаустављиво, и слушам га, прича о књизи мог друга, и схватим у једном трену -- па он књигу није ни прочитао?! До мене је седела жена тог мог друга, погледа ме, помало згрожена и згађена -- "Је ли, шта ти се чини, Јерков није ни прочитао књигу?" "Није."

У том сету накарадних вредности, које ми као народ и држава форсирамо од деведесетих, он је мали, али парадигматичан шраф.
tasadebeli tasadebeli 01:39 04.01.2018

Re: mmmda

Predrag Brajovic

па он књигу није ни прочитао?!



Није једини, Брајо. Знам многе такве... И присуствовао таквим сценама исто као и ти.

Ма... Пусти... Боље да ћутим.

У том сету накарадних вредности, које ми као народ и држава форсирамо од деведесетих, он је мали, али парадигматичан шраф.



Слажем се.

С тим што бих ја ту тај распон деценија форсирања накарадних вредности растегао још у прошлост.

Деведесете су то само оголиле до краја. Постало је тада све то много видљивије док је пре деведесетих било мало заогрнуто медом и млеком званичне пропаганде, како то рече онај кога сам ти цитирао у претходном коментару.

Хоћу рећи, траје та негативна селекција у српској култури чији је једини критеријум послушност и колаборација са моћнима много дуже у овом народу...

Али све то не значи да ми треба да се спуштамо на њихов ниво комуникације. Тако барем ја мислим... Отуд и тај мој претходни коментар. Рекох ти... Из пуке пристојности...
freehand freehand 08:57 04.01.2018

Re: mmmda

Али све то не значи да ми треба да се спуштамо на њихов ниво комуникације. Тако барем ја мислим... Отуд и тај мој претходни коментар. Рекох ти... Из пуке пристојности...

tasadebeli tasadebeli 09:18 04.01.2018

Re: mmmda

freehand
Али све то не значи да ми треба да се спуштамо на њихов ниво комуникације. Тако барем ја мислим... Отуд и тај мој претходни коментар. Рекох ти... Из пуке пристојности...




Шерету један!

И козеру...



grof_brankovich grof_brankovich 11:46 04.01.2018

Re: mmmda

Predrag Brajovic
Адио маре!

Њихови су радови безвредни, мајмунчино, као што си и ти.

Професорска говна, подрепаши, шпијуни и дебеовци.
Шкарт људски.


Ауууу, ево још један који је лично био угрожен и много се напатио јер му је србистика "угрожавала" матерњи на Новом Београду.

У последња три месеца на блогу си онако црногорски зуцнуо буквало две или три речи, а сад одједном си пробуђен, угрожен, пун снаге, љутње, и спреман да убијаш и бљујеш на све рупе. Патетично.

И после свих ових уложених година култивисања ништа смисленије ниси могао да изговориш. Пи пи пи пи.. пилећи.
zemljanin zemljanin 16:20 04.01.2018

Re: mmmda

tasadebeli


dovoljno dobro baratas jezikom i poznajes finese istog ... pravo da postavljas pitanje ili izrazis sumnju se bazira na odredjenim osnovama ... za razliku od blogovanja ili opustenog razgovora, tvoj iskaz je predocen na fakultetu i mora imati osnovu ... to jeste naucni metod ... svako moze postaviti bilo kakvo pitanje ali ako to izrazis *sa pravom se postavlja pitanje* onda mora biti nekih argumenata koje opravdavaju taj iskaz ... to vise nije pitanje vec tvrdnja i to kategoricna, koja sama po sebi zahteva neko pojasnjenje ali u nastavku ti negiras i samu mogucnost dokaza/pojasnjenja pa je neprimereno za diskusiju na univerzitetu pogotovo na ispitu ...

paralela sa Vojadzerom je takodje van konteksta, niko se tu nije poigravao sumnjama i nije projekat baziran na pretpostavkama ili pitanjima vec na solidnoj fizici ... u svim ostalim varijantama to se ne bi zvao naucni projekat vec garazni

da ne ulazimo sad u polje logike kao discipline, tu su osnove mnogo preciznije ... doduse, zastupam stav da bi logika, kao predmet u obrazovanju, a kao obavezan u visokom obrazovanju, doprinela drustvu mnogo vise nego svi drugi predmeti zajedno ...
mirelarado mirelarado 20:58 05.01.2018

Re: mmmda

Tek sada sam ovo pročitala i mogu samo da kažem da je sve što je Predrag Brajović gore napisao o Marojeviću i Jerkovu potpuno tačno, od reči do reči.

49 41 49 41 17:24 02.01.2018

?!?!

Копитара немамо, а не верујем ни да ћемо било какве доказе за тако нешто икада и имати.

Imamo, imamo ... itekako.
"lizao" uglove zgrada oko njega; narocito kad mi pukne kosava sa Karpata.
Oko Kopitareve gradine, prosao 100-nama i 100-nama puta.
eloy eloy 18:28 02.01.2018

naslov

DRAMA NA MOSTU! Dačić skočio u reku kako bi spasao mladića!
eloy eloy 18:29 02.01.2018

Re: nastavak

Policajac Slađan Dačić (28) iz Prijedora, zaposlen u Jedinici za podršku Uprave za obezbeđenje ličnosti i objekata u Banja Luci, nesebičnim žrtvovanjem i humanim postupanjem, spasao je jedan ljudski život, piše prijedordanas.com.
eloy eloy 18:30 02.01.2018

Re: naravučenije


Mojne na prvu loptu - baš uvek !
grof_brankovich grof_brankovich 20:08 02.01.2018

Fat of the Thick Yer

Mrkalj was born in the hamlet of Sjeničak in Kordun, at the time Military Frontier, Austrian Empire, now Croatia. He attended high school in Zagreb, and graduated from Pest University with the degree of Humanitatis et Philosophiæ Doctor.

It was in 1805 in Pest that he began to devote himself to philological researches, inspired by the works of German philologist Johann Christoph Adelung and others who were working on language reforms. Mrkalj spoke fluent German, French, Greek and Hebrew. He is best known for attempting to reform the Serbian language before Vuk Stefanović Karadžić.

In a publication titled Сало дебелога јера либо азбукопротрес / Fat of the Thick Yer, i.e. Alphabet Reshuffling (Buda, 1810), he proposed a simplification of the Serbian alphabet from forty-two to twenty-six letters.[1] His contemporaries were poets and writers Lukijan Mušicki, Ivan Jugović, Sima Milutinović Sarajlija, Jeremija Gagić, Stevan Živković (Telemak), Pavle Solarić, and philologists Luka Milovanov Georgijević (1784–1828), Jernej Kopitar, Piotr Dubrovsky, and Johann Christoph Adelung. Mrkalj gave his support to Vuk and Kopitar during the Serbian Language Controversy, but retracted everything he wrote when he was threatened with defrocking.

His suggestion was considered radical and indeed blasphemous (since the original Cyrillic in use by the Serbian Orthodox Church at the time had allegedly been created by Cyril and Methodius), so Mrkalj received so much offensive criticism from the church hierarchy that he decided to be tonsured as a monk to prove his orthodoxy in 1811, but was so disappointed with the monastic life that he left the order in 1813. In 1817 he retracted his alphabet reform proposal in a publication titled: A Palinode (or Defense of the Thick Yer).[1]

Later in life, Mrkalj became despondent and was hospitalised in Vienna mental hospital in 1827.[1] Vuk Stefanović Karadžić came to visit him often. Mrkalj died in 1833.
grof_brankovich grof_brankovich 20:13 02.01.2018

Re: Fat of the Thick Yer

Прем чланку из вики, Мркаљ је подржао Вука и Копитара у време "контроверзе о српском језику", међутим Црква га је казнила и он је повукао своју подршку. Не знам детаље контроверзе.

Дакле ако обарамо Вука падамо на Мркаља.
grof_brankovich grof_brankovich 20:21 02.01.2018

Re: Fat of the Thick Yer

"Мркаљева реформисана ћирилица одговарала је у највећој мери овом Аделунговом
начелу јер се, стварно, њом могло лако и тачно писати онако како
Срби говоре пре свега у свом књижевном језику на народној осно‑
ви, којем је она и била намењена. То више није била ћирилица која
се тешко и дуго учила, њу су лако и брзо могли савладати не само
наши домаћи људи већ и странци."
grof_brankovich grof_brankovich 20:26 02.01.2018

Re: Fat of the Thick Yer

"Последње странице свога "Сала" Мркаљ је штампао својом новом ћирилицом додавши напомену под текстом: "

"Довде смо свакоако, а одавде новом азбуком пишемо."

Живеле реформе!
grof_brankovich grof_brankovich 20:33 02.01.2018

Re: Fat of the Thick Yer

"При крају свог Сала Мркаљ каже следеће:

"Од данас све наше правописаније под ово долази начало: "Пиши како што говориш.""


jinks jinks 22:45 02.01.2018

...

Razumem priču, ali mi nekako na kraju prestaje uopšte i da bude bitno koji su bili stvarni motivi i interesi J. Kopitara.

Vuk je napravio ono što je napravio, ako neko misli da zna bolje neka popravlja ...
tasadebeli tasadebeli 00:03 03.01.2018

Re: ...

grof_brankovich

Дакле ако обарамо Вука падамо на Мркаља.



Нема потребе обарати ни Вука ни падати на Мркаља него их треба прихватити такве какви јесу са тим што су урадили. Ни мање ни више.

Нису њих двојица били никакави представници два крила српске националне политичке партије, па да морамо да се опредељујемо за једног или за другог.

(Зашто Срби увек морају да имају ту поделу на "ми" и "они"? Зашто увек инсистирати на разликама, а не видети колико су те разлике право богатство из којег може остати сјајно наслеђе за следеће генерације.)

Вук и Мркаљ су само две коцкице једног истог мозаика који називамо српски језик и култура са својим животима у историјском контексту у којем су живели.

Кад си већ окачио линк на рад Александра Младеновића из Јужнословенског филолога (), да допринесем и ја линковима за Саву Мркаља:










И што каже Владо Ђукановић, не треба ни једног ни другог заборавити...


Sava Mrkalj – dva veka duga (ЛИНК)






jinks
Razumem priču, ali mi nekako na kraju prestaje uopšte i da bude bitno koji su bili stvarni motivi i interesi J. Kopitara.

Vuk je napravio ono što je napravio, ako neko misli da zna bolje neka popravlja ...





Искористио је моменат (Вук) и одговорио на једну потребу у култури народа којем је припадао која је баш у том историјском тренутку изашла на видело и тражила да се реши.

У томе и јесте величина Вука Караџића јер очигледно неки други пре њега, на које се он сасвим сигурно наслањао, нису имали ни снаге ни храбрости да се упусте у тако нешто. (А можда њима још увек није био дошао тај тренутак који је Вук имао као најјачи свој адут. Неке идеје једноставно морају да сазру као воћке кроз време и различита историјска дешавања да би их људи шире прихватили без обзира када су саме те идеје настале.)
grof_brankovich grof_brankovich 12:32 03.01.2018

Re: ...

То обарање Вука прижељкују неки кругови, али наравно реформа је спроведена одавно. Мени је смешнија чињеница што ако "оборимо" Вука дођемо до његовог признатог савременика Саве Мркаља Морлака-Далматинца.

Чини ми се да ови из Часа Анатомије своју пажњу сувише усредсређују на северо-исток српског подручија. Наш језик је најлепше слушати у Херцеговини, Црној Гори, Босанској Крајини - далматинском залеђу.




eloy eloy 00:50 03.01.2018

Таске , донт вори би хепи










tasadebeli tasadebeli 01:30 03.01.2018

Re: Таске , донт вори би хепи

eloy
















Ма ко брине.

Само разговарамо.

Од дуга времена у овој чекаоници... Да нам мало брже протекне то што смо добили на дар ни криви ни дужни.



Черевићан Черевићан 05:00 03.01.2018

нагла промена расположења

на историјски контекст саме ситуације

ако'ј прдеж тада одлучио
госн Тасо беше неизбежно,
караше се богме језичари
Вук превагну баш далекосежно

tasadebeli tasadebeli 07:12 03.01.2018

Re: нагла промена расположења

Черевићан
на историјски контекст саме ситуације

ако'ј прдеж тада одлучио
госн Тасо беше неизбежно,
караше се богме језичари
Вук превагну баш далекосежно




Добар ми је наслов изнад овог поста и коментара, гос'н Чер, баш добар!

Скоро као и Ваша поезија!

Сву захвалност обојица дугујемо


Међународном славистичком центру

те

Друштву за српски језик и књижевност


чији посленици су нам, кроз своје србистичке и сербокроатистичке тлапње, пружили основу да данас можемо мирне душе да узвикујемо као Гроф Бранковић


grof_brankovich


нарочито је блоговање свирању курцу... па ево нас у колективном свирању.



и да нас због тога не гризе нимало савест што се онда уопште и бавимо блоговањем јер су нам посленици тих поменутих уважених лингвистичких храмова при Филолошком факултету у Београду ипак обезбедили простор у којем ћемо се играти, а опет ћемо успети

да се разумемо док свирамо...
mlatisa mlatisa 09:36 03.01.2018

Шта је писац хтео да каже?

На једном нивоу

1) Да ови у емисији бране Вука а не би требало?

2) Да ови у емисији нападају Вука а не би требало?

3) Да ови у емисији нападају Вука а то и треба да раде?

4) Да ови у емисији бране Вука а то и треба да раде?

На другом нивоу

1) Вук је био тајни агент у служни аустроугарске монархије?

2) Вук није био тајни агент у служни аустроугарске монархије?


На трећем нивоу

1) Вук је био плагијатор?

2) Вук није био плагијатор?

Рекао бих да је право питање шта сад да се ради?

Рецимо, што и помену један од учесника, могли би да имамо и ћириличне тастатуре. Ја се не сећам да сам икад видео неку ћириличну тастатуру. Има варијанти са неким ћириличним словима којих нема у латиници ЏЉЊ и сл., и то је највише што видех. Ја се убих пребацујући тастатуру En, Sr-lat, Sr-cir.

Узгред, један од учесника помену "kompjuter" i "keyboard". Ако је тастатура страна, термин рачунар би бар требао да буде прихваћен.

Још "узгредније", занимљиво је да Бошњаци желе да им се језик зове босански. И што је најгоре, изгледа да ми то прихватамо. Ја мислим да тај "језик" треба звати бошњачким, а ако то неком смета, ми говоримо другим језицима и тако се он може звати на српском. Као што за Немце кажемо да говоре немачки а не Deutch. Овако, ем праве свој језик ем желе да мењају српски. Поприлично бесмислено.
tasadebeli tasadebeli 09:59 03.01.2018

Re: Шта је писац хтео да каже?

mlatisa

Шта је писац хтео да каже?



Да је писац хтео нешто да каже, он би лепо сео, написао би нам писмо и послао га поштом препоручено.

(Италик зато што ово нису моје речи већ речи једног професора са Филолошког факултета. Додуше, не слависте него англисте, али нема везе... Сви људи су браћа па су им тако и језици сестре.)
narcis narcis 12:00 03.01.2018

Re: Шта је писац хтео да каже?

Ја се не сећам да сам икад видео неку ћириличну тастатуру.

pričaš gluposti, moja prva tastatura je bila ćirilična sve ostale su bile latinične sa srpskim slovima.
čak sam viđao i laptopove sa srpskom latinicom.
pre će biti da ti kad se odmakneš od bloga i kompjutera potpuno zaboraviš na ćirilicu i zbog toga je nigde i ne vidiš.
kod kineza su ćirilične tastaure bile onoliko.
e sad, moguće je da ih ima više nego retko zato što ih niko ne traži, a trgovci ne vole da drže robu koju niko neće da kupi.
sličan problem imam ja jer se slabo nalaze tastature bez odg dela sa brojevima numbnešto
kojćemiandrak brojeovi, nit sam matematičar nit trgovac nit maxa ili als pa da kompjutujem kompjutori. znači apsolutni višak i u smislu znakova i u smislu veličine, al jebiega budale , tu mislim na bar 90% zloupotrebljavača kompjuktera kojima nikad ne pritrebaju brojovi neće da kupuju tastauru bez tog dela. uglavnom je reč o automatizmu, tastatura ima to i to i niko ne razmišlja da mu ono drugo to ne treba.
isto je i sa engleskom tastaturom, sem programera i prevodilica na ingliš kome još treba engleska tastatura na kompu- budalama koje se umišljaju po principu ne liči mi na komp latinica ili ćirilica.
komotno možeš da pišeš na ingliš-obe varijante US i EN sa srpskom latinicom a da ti tastatura bude srpska ćirilica, jebiga ima i bugarska ćirilica i njima su kirilo i metod preneli pismo.
a maxa ili als bi ladno mogli da kažu dal je moguće pisati programe srpskolatiničnom tastaturom.
uostalom jedno pitanje
kolko vas ćiriličara ima lokalizovan kompjuter na ćirilicu, ja imam al nisam ćiriličar, meni samo ćirilica lepa na oko i zabavno kao artefakt iz daleke prošlosti. ko numizmatika ili arkeolođika.
grof_brankovich grof_brankovich 13:15 03.01.2018

Re: Шта је писац хтео да каже?


"Довде смо свакоако, а одавде новом азбуком пишемо."

Српска црква је присилила Саву да опозове своју револуцију, али њу је успео да спроведе Вук.

Значи да је највећу опозицију чинила црква, која је наставила да користи црквенословенски у црквеним службама до краја 20 века.

Ако је српска црква била опозиција реформи, онда су Вуку помагали највише протестанти као Јернеј Копитар и вршили притисак са Запада на српске власти. Стално неки притисци.

У генерацији после Јернеја Копитара јавља се Људевит Гај који почиње као аустријски тајни агент да ствара хрватски препород, тек после долази филолог Ватрослав Јагић и теорије да само ми исти и говоримо исто само нас разликује религија. И од тада повремено настају конфузије о нашем језику и улози политике.

О Људевит фон Гају је Иво Вучковић из Калифорније написао обило дело. (Ivo Vukcevich, Croatia 1-4)


Али то је све прошлост, у пракси сам се извежбао да користим три тастатуре. Ако Велс и Ирци негују свој стари језик онда и ми можемо оно што је потребно је добар ПР. А ту смо лоши због традиционално ограничених буџета. Да смо богати ко Британци или Немци не би се мрзели и свађали нити би мрзели наше стваралаштво.

Milan Novković Milan Novković 09:47 03.01.2018

Auuuu, bre ...

...Ни данас не знам шта је био тачан разлог те 1987. године који је професору нагло променио расположење...

... al ste vi, humanities and arts ljudi, preosetljivi

Dobio ja 93% na prvom delu iz Matematike 2 al me mrzelo da idem na usmeni, bio nešto umoran (Elektrijada, Kafana, taman-otkrivene-čari-Beograda (seljak) ... šta god noć pre) pa odem u Septembru. Sve znao (doduše malo sam nekoherentan i nejasan kad pričam, derem se (ćale ostao polu-gluv zbog tifusa u WW2 pa smo se svi u kući derali kad pričamo), a umem i da mlatim rukama, iako umereno) i upisa mi profa šesticu.

"Aaaalo, Miško ..." nagon me je držano ne više od par sekundi (nije Miško nego Dragoš, al vokativ mu je malo rogobatan) pre nego što sam se vratio na računanje da li imam dovoljno novca za duplu pljeskavicu kod trovača preko puta ETFa, ili ne

Posle sam u UK video (i moja starija ćerka je umela da odloži ispite zbog godišnjeg, zezanja uopšte) da na odloženim rokovima ne daju više od minimalne ocene, iako nije isključeno da me Dragoš, prosto, nije "razumeo"
jinks jinks 10:33 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

Dragoš

Imao i ja interesantan drugi deo ispita kod istog profesora, a bila i prva ocena u indeksu, Matematika I (doduše, nije bio odloženi rok). Neću u detalje, iz poštovanja, a što kažeš možda nisam ni razumeo poentu fabule.
Milan Novković Milan Novković 11:40 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

jinks
Dragoš

Imao i ja interesantan drugi deo ispita kod istog profesora, a bila i prva ocena u indeksu, Matematika I (doduše, nije bio odloženi rok). Neću u detalje, iz poštovanja, a što kažeš možda nisam ni razumeo poentu fabule.

Ja se na faksu nisam uzbuđivao, al što me je profesorica iz biologije u gimnaziji jednom iznenadila i uvredila, auuu, sve sam znao i nerado mi dade peticu, reče kako "oseća" da nisam baš najbolje naučio nego se izvukao na vešto pričanje (ja zamalo trudan da ostanem od truda da sa što manje reči kažem što više)

Da su mi na OTOu rekli da ne igram valcer dobro, pa ajde (jeste, mi smo u somborskoj gimnaziji "radili" valcer, polke i ostale gimnastika na časovima OTOa, pored pravljenja intarzija, ekstarzija, papagajki i ostalog), al sam matematiku, fiziku, hemiju i biologiju baš "znao"
jinks jinks 12:02 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

Ja se na faksu nisam uzbuđivao

Када сам положио Цајину Електронику, сећам се да сам силазећи низ степенице на улазу у зграду први пут схватио да факултет има крај.

Био је и леп јесењи дан, па је осећај среће био комплетан :)
Atomski mrav Atomski mrav 12:18 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

Када сам положио Цајину Електронику, сећам се да сам силазећи низ степенице на улазу у зграду први пут схватио да факултет има крај.

Био је и леп јесењи дан, па је осећај среће био комплетан :)


Ja sam znao da ću završiti fakultet i to u roku kad sam uspeo da položim Fiziku još na prvoj godini.
grof_brankovich grof_brankovich 12:47 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

Ја сам побегао после положених 20 испита на Техничкој физици, сећам се професора Јордана Поп Јорданова из статистичке физике, сви остали су ми избледели. Понеки пут сам зажалио инжињерску плату, али нисам хтео то ни да упишем. После сам отишао на филозофију, па филм и после мировне студије.

Поздрав колегема блогерима старим знанцима!
alselone alselone 12:57 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

мировне студије


Je l' ovde dekan Milan Panic?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:47 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

jinks
Ja se na faksu nisam uzbuđivao

Када сам положио Цајину Електронику, сећам се да сам силазећи низ степенице на улазу у зграду први пут схватио да факултет има крај.

Био је и леп јесењи дан, па је осећај среће био комплетан :)


Ja kad sam položio Caju (iz 3. pokušaja), bio sam krajnje ravnodušan, i dosta smoren. Tako nekoliko dana. Ali kad me je posle dovatilo, lele...mislio sam da mogu ladno da opalim pola arhitektonskog fakulteta, i ženske i one isfeminizirane, muške arhitektonke. Mislim, kao da je nov život otpočeo posle tog događaja.

A kod Dragoša sam, against all odds (ETŠ Nikola Tesla, pa JNA, pa neprijatelj iz Matematičke na svakom koraku) ubo jaku devetku, što mi je ulilo veliko samopouzdanje. Dragoš je bio car od profana, iako sam ga često teško razumeo, pošto malo mrmlja u tablu kad priča, a ni materija (algebra) mi ni nije bila baš bliska. Evo mi je njegova knjiga na polici na poslu, nemali broj puta sam je potezao da se prisetim nekih elementarnih stvari.

EDIT: I samo da dodam da sam letos u Beogradu kupio novo izdanje Veneovih zbirki, koje je preradio moj omiljeni profa, Dobrilo Tošić, ispravio svih 40 hiljada grešaka. Trebaće za dete, kad krene u školu ovde...

jinks jinks 21:13 03.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

moj omiljeni profa, Dobrilo Tošić

Dobrilo Tošić, sa čuvenim predavanjima u 62 na kojima su i simsovi na prozorima puni. Jedini put da sam predavanja slušao sedeći na prozoru.

Neverovatno dobar profesor.

Dragoš je bio car od profana

Sa neizbežnim grafovima ... mada pusti, posle sam shvatio da imaju i priličnu primenu u modelovanju sistema.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:33 04.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

Dobrilo Tošić, sa čuvenim predavanjima u 62 na kojima su i simsovi na prozorima puni. Jedini put da sam predavanja slušao sedeći na prozoru.

Neverovatno dobar profesor.


Jel vam pričao pričicu kad je držao svoje prvo predavanje na ETF-u, kao mlad docent, valjda? I spremio sve, uzbuđen, trema pred studentima, napisao detaljno beleške na listu papira. I popne se na onu katedru, sa listom u ruci, tu ga nešto pomelo, ispustio list iz drhtave ruke, i prokleta papirčina pala pravo između table i onog podijuma ispred, verovatno je i danas tamo. Tako da je celo svoje prvo predavanje, na veliki užas, morao da improvizuje i iz glave održi.

I 33 godine kasnije (ja sam mu bio 33. generacija), gotovo sva predavanja je držao iz glave, mislim da je možda samo jednom iz sakoa izvukao neki papirić da nešto pogleda. I što je meni tu bilo najimpresivnije, svako to predavanje "iz glave" je počinjao u minut tačno, i isto tako završavao. Mogao si da šteluješ sat po njemu.



zilikaka zilikaka 22:55 04.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

I što je meni tu bilo najimpresivnije, svako to predavanje "iz glave" je počinjao u minut tačno, i isto tako završavao. Mogao si da šteluješ sat po njemu.

Bilo i kod nas takvih, od stare garde. Mahom svi bili nekad Raškovićevi asistenti.
To je ta nekadašnja gospodska škola gde se o svemu vodilo računa.
freehand freehand 23:00 04.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

zilikaka
I što je meni tu bilo najimpresivnije, svako to predavanje "iz glave" je počinjao u minut tačno, i isto tako završavao. Mogao si da šteluješ sat po njemu.

Bilo i kod nas takvih, od stare garde. Mahom svi bili nekad Raškovićevi asistenti.
To je ta nekadašnja gospodska škola gde se o svemu vodilo računa.

U komunističkoj tamnici?
Ma hajte molim vas...
jinks jinks 23:04 04.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

Jel vam pričao pričicu kad je držao svoje prvo predavanje na ETF-u, kao mlad docent, valjda? I


Jeste, sigurno. Koliko se sećam sve njegove priče su na ovaj ili onaj način služile da začine predavanja.

mislim da je možda samo jednom iz sakoa izvukao neki papirić da nešto pogleda

Sad se setih iste scene.
zilikaka zilikaka 23:34 04.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

U komunističkoj tamnici?
Ma hajte molim vas...

Pa kad pitaš, baš tog Raškovića, doajena inženjerskih bazičnih "veština" su uklanjali sa univerziteta zbog politike al je trag koji je ostavio bio dovoljno jak da potraje
freehand freehand 00:05 05.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

zilikaka
U komunističkoj tamnici?
Ma hajte molim vas...

Pa kad pitaš, baš tog Raškovića, doajena inženjerskih bazičnih "veština" su uklanjali sa univerziteta zbog politike al je trag koji je ostavio bio dovoljno jak da potraje

Pa nisam to pitao, ali otkud toliki njegovi đaci koji su predavali vama, svojoj deci, a sve gospoda, znalci i inđenjeri sa sjajnim temeljom?
Nije sporno ni da je bilo ozbljnih falinki i mnogo ozbiljnih bolida u tom sistemu, ali ono što kažem jeste da to veze nema sa onim kako se ovde često uporno predstavlja.
Od strane đaka tog sistema.
c_h.arlie c_h.arlie 08:10 05.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

freehand
zilikaka
U komunističkoj tamnici?
Ma hajte molim vas...

Pa kad pitaš, baš tog Raškovića, doajena inženjerskih bazičnih "veština" su uklanjali sa univerziteta zbog politike al je trag koji je ostavio bio dovoljno jak da potraje

Pa nisam to pitao, ali otkud toliki njegovi đaci koji su predavali vama, svojoj deci, a sve gospoda, znalci i inđenjeri sa sjajnim temeljom?
Nije sporno ni da je bilo ozbljnih falinki i mnogo ozbiljnih bolida u tom sistemu, ali ono što kažem jeste da to veze nema sa onim kako se ovde često uporno predstavlja.
Od strane đaka tog sistema.

To znači upravo suprotno nego što ti impliciraš.
To znači da su ti ljudi - i njihov način rada - bili toliko dobri, da ni komunjarluk nije uspeo da ih pokvari.
O uspesima komunjarluka je sve rečeno - i dokazano.
zilikaka zilikaka 15:00 05.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

ali otkud toliki njegovi đaci koji su predavali vama, svojoj deci, a sve gospoda, znalci i inđenjeri sa sjajnim temeljom?

Radilo se ozbiljno a to može kad buduće zanimanje ima cenu i sam tim dovoljno njih spremnih da prionu na poso da bi se dočepali što znanja što zvanja.

Kad zanimanje izgubi cenu sve ostaje na milost slučajnim i malobrojnim zaljubljenicima.
gedza.73 gedza.73 18:55 05.01.2018

Re: Auuuu, bre ...

c_h.arlie
To znači upravo suprotno nego što ti impliciraš.

Čarli, provokatoru. Brukaš 'NAŠE'. Ne što je naše nego jeste najbolje.


To znači da su ti ljudi - i njihov način rada - bili toliko dobri

Prečka. Nije to zasluga ili talenat pojedinaca. To su bili rezultati našeg samoiupravnog obrazovanja i ideja našeg vođe (malo i mana od šetanja totema dvaespetog maja).

Misliš vrate se danas deca sa svetskih naučnih takmičenja sa medaljama to njihov rad i trud? Sve vizija i samopregorni 24-časovni rad našeg predsednika Vučića. I SNS partijskih kadrova


Mi kad smo jeli zlatnim viljuška... upsi. Kad smo mi imali fakultete... eee ti Evropljani su još sedeli po svojim stoletnim šumama i sabirali na prste.

Dok su Švaba, Englez i Amerikanac bre šesto godina s prste računali, mi algoritmom BOC... Na SFRJ fakultetu algoritmom BOC... A Švaba s prste...

Moj Čarli.
freehand freehand 10:21 03.01.2018

Taso čoveče

... koji si ti tebi jedan vizionar, disident i prometej!
I kao takav uvek na oku i pod budnom paskom nas kolega, spremnih da ti klince pod nokte nabijamo i na golim grudima vatru ložimo ne bi li samo jednom izgovorio "Živeo Ivo Lola!
I od mladosti izložen jugoslovenskom vampiru koji kao svaki antisrbski monstrum ždere pasulj sa kolenicom i loče brlju, tako karakteristične habvsburško-brozovske sastojke od kojih raste antisrbski tonus.

Ne znam kako će za ovo domovina da ti se oduži ali predlažem da uredništvo bloga prekrši pravila i u tvom slučaju odjebe sa ovim ograničenjem od sedam dana trajanja bloga, te se prilagodi životu i dopusti ti da pišeš jedan blog u nastavcima i jedan komentar sa dopisivanjem.
Znam da je malo ali skromnost ti je drugo ime, pa će i to malo biti mnogo za junaka sviklog na ništa.


Xexe, šalamala, ma znaš već, ti si stari kozer i šeret.
tasadebeli tasadebeli 20:01 03.01.2018

Re: Taso čoveče

freehand

Xexe, šalamala, ma znaš već, ti si stari kozer i šeret.



Знам, знам...

Србија до Панчева, а у Панчеву и од Панчева Берисављевићева говнарија!

Упс, пардон, Берисављевићева винарија.
freehand freehand 20:09 03.01.2018

Re: Taso čoveče

tasadebeli
freehand

Xexe, šalamala, ma znaš već, ti si stari kozer i šeret.



Знам, знам...

Србија до Панчева, а у Панчеву и од Панчева Берисављевићева говнарија!

Упс, пардон, Берисављевићева винарија.

Nisi odlučio da u novoj godini budeš normalan ako već ne možeš da budeš gospodin?
Špiclovski duh i palanački prostakluk uvek nadjačaju?
c_h.arlie c_h.arlie 20:32 03.01.2018

Re: Taso čoveče

freehand
tasadebeli
freehand

Xexe, šalamala, ma znaš već, ti si stari kozer i šeret.



Знам, знам...

Србија до Панчева, а у Панчеву и од Панчева Берисављевићева говнарија!

Упс, пардон, Берисављевићева винарија.

Nisi odlučio da u novoj godini budeš normalan ako već ne možeš da budeš gospodin?
Špiclovski duh i palanački prostakluk uvek nadjačaju?

Zašto ti Tasu prozivaš na ovaj način ?
Čak sam i ja zapamtio ovu sintagmu.
Molim pojašnjenje.
freehand freehand 20:42 03.01.2018

Re: Taso čoveče

Zašto ti Tasu prozivaš na ovaj način ?
Čak sam i ja zapamtio ovu sintagmu.
Molim pojašnjenje.

Dobre sam volje pa ću ti objasniti ako već sam nisi primetio i shvatio.
Kad neko njuška po tuđem privatnom životu mimo onoga što je ovde izneto, i o tom nekom što direktno što u aljkavo sročenim aluzijama iznosi laži, poluistine i konstrukcije ne bi li ga diskvalfikovao pred drugima - kako ti misliš da se to zove? Samo špiclov ili ima i dodatak?

A što se palanačkog duha tiče pogledaj gornji Tasin komentar i ne teraj me da citiram i neke druge zvezdane domete vrlog prosvetnog radnika i integralnog Srbina Tasedebelog.
c_h.arlie c_h.arlie 21:19 03.01.2018

Re: Taso čoveče

freehand
Zašto ti Tasu prozivaš na ovaj način ?
Čak sam i ja zapamtio ovu sintagmu.
Molim pojašnjenje.

Dobre sam volje pa ću ti objasniti ako već sam nisi primetio i shvatio.
Kad neko njuška po tuđem privatnom životu mimo onoga što je ovde izneto, i o tom nekom što direktno što u aljkavo sročenim aluzijama iznosi laži, poluistine i konstrukcije ne bi li ga diskvalfikovao pred drugima - kako ti misliš da se to zove? Samo špiclov ili ima i dodatak?

A što se palanačkog duha tiče pogledaj gornji Tasin komentar i ne teraj me da citiram i neke druge zvezdane domete vrlog prosvetnog radnika i integralnog Srbina Tasedebelog.

Pa ko će to sve da pročita ?

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 03.01.2018

Re: Taso čoveče

Kad neko njuška po tuđem privatnom životu


ono, dal si Srbin il Jevrejin, kad si i zašto otišao, jesi li se prijavio u neku vojsku, i što nisi u srpsku...

nije moglo da se odoli.
tasadebeli tasadebeli 21:40 03.01.2018

Re: Taso čoveče

c_h.arlie

Zašto ti Tasu prozivaš na ovaj način ?
Čak sam i ja zapamtio ovu sintagmu.
Molim pojašnjenje.



Ма какво црно објашњење тражиш од тог таблоидиотизираног блоговског политиканта просеравачко-просекуторског менталног склопа?

Са таквима нема објашњавања.

Тераш их само што даље од себе. Да не кажем где их отераш при томе...

Шта ће ти такви у животу...

Е, да, Чарли...

Не треба ни ово заборавити.

Таквима је истекао рок трајања у Србији. Пише им то на амбалажи.

Па су сада малкице неУрозни.

Разлог више да их отераш од себе. И при томе отераш знаш већ где...
freehand freehand 21:52 03.01.2018

Re: Taso čoveče

hoochie coochie man
Kad neko njuška po tuđem privatnom životu


ono, dal si Srbin il Jevrejin, kad si i zašto otišao, jesi li se prijavio u neku vojsku, i što nisi u srpsku...

nije moglo da se odoli.

Da napravim izuizetak u nekomunikaciji samo da podvučem ovaj derivat karakternih osobina zbog kojih je ignorisanje uvedeno.
Sve što je gore navedeno, naime, Fuks je sam o sebi u mnogo navrata ovde izneo i o tome mnogo puta na različite načine fantazirao. Nikad ne pominjem ništa iz tuđeg privatnog života mimo onoga što neko sam iznese, pa čak i onda vrlo oprezno.
Niti me tuđi privatni životi interesuju u kontekstu bloga.
Lažovi i pokvarenjaci tek ni privatno ni na blogu.
tasadebeli tasadebeli 22:03 03.01.2018

Re: Taso čoveče

hoochie coochie man
Kad neko njuška po tuđem privatnom životu


ono, dal si Srbin il Jevrejin, kad si i zašto otišao, jesi li se prijavio u neku vojsku, i što nisi u srpsku...

nije moglo da se odoli.



Изгледа да сам гађајући везаних очију, на слепо, погодио ово за берисављевићевце које војвођанске тетке цуцају на крилу?

Усрало ме, што би се рекло на терену...


tasadebeli tasadebeli 08:19 04.01.2018

Re: Taso čoveče

freehand
tasadebeli
freehand

Xexe, šalamala, ma znaš već, ti si stari kozer i šeret.



Знам, знам...

Србија до Панчева, а у Панчеву и од Панчева Берисављевићева говнарија!

Упс, пардон, Берисављевићева винарија.

Nisi odlučio da u novoj godini budeš normalan ako već ne možeš da budeš gospodin?
Špiclovski duh i palanački prostakluk uvek nadjačaju?



Шала мала.

Онако тек, ради козерије и шеретлука.

Знаш већ.
eloy eloy 11:16 03.01.2018

biće bolje



Atomski mrav Atomski mrav 15:35 03.01.2018

Re: biće bolje

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:56 03.01.2018

*

Jebote, pre neki dan bio na nekom vincu i neko spomenuo ovu emisiju, smorio sam se nakon rasprave koja je usledila. Bez foliranja, baš o ovoj emsiji su pričali. Savo Mrkalj i to, unijaćenje i to.


Ne mogu više i da popijem vince, a da ljudi ne prosipaju gluposti. Moram podhitno da zaradim neko brdo love, sredim dedovinu u Vilusima i nikad više ne silazim s brda:


I wish that we could talk about it,
But there, that's the problem.
With someone new I could have started,
Too late, for beginnings.
You're smaller than my wife imagined,
Surprised, you were human.
There shouldn't be this ring of silence,
But what, are the options?
niccolo niccolo 13:05 03.01.2018

Re: *

nekom vincu

U smislu vino ili Balaž Vince?
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:44 03.01.2018

Re: *

U smislu vino


Provalio sam da kad kažeš vince, ljudi misle da si popio malo, a ne i kompletnu istinu. Stoga i volim da kažem vince. Ovo drugo pojma nemam šta je :)


freehand freehand 16:36 03.01.2018

Re: *

stefan.hauzer
U smislu vino


Provalio sam da kad kažeš vince, ljudi misle da si popio malo, a ne i kompletnu istinu. Stoga i volim da kažem vince. Ovo drugo pojma nemam šta je :)



Vince i pica, toeto.
niccolo niccolo 16:38 03.01.2018

Re: *

Ovo drugo pojma nemam šta je :)

Pa bre mađarski vaterpolista, mislim da je čak igrao za Bečej onomad (jeste da je to Banat, ali opet...).

Edit: Ju, naopako, ispala - pišem Bečej, a razmišljam o Proleteru iz Zrenjanina (ionako su i jedan i drugi pokojni)
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:59 03.01.2018

Re: *



Ja guglao sad, i ispao mi neki baletan: Vincze Balázs (balettművész). Inače, sećam se Steve Mesara (Ištvan Mesaroš), ali Vincze ne.

niccolo niccolo 17:15 03.01.2018

Re: *

c_h.arlie c_h.arlie 20:29 03.01.2018

Re: *

stefan.hauzer
U smislu vino


Provalio sam da kad kažeš vince, ljudi misle da si popio malo, a ne i kompletnu istinu. Stoga i volim da kažem vince. Ovo drugo pojma nemam šta je :)



Eeee, Stefane !
Samo da ti se javim i čestitam Novu godinu.
Sve najbolje !
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:17 04.01.2018

Re: *

c_h.arlie
stefan.hauzer
U smislu vino


Provalio sam da kad kažeš vince, ljudi misle da si popio malo, a ne i kompletnu istinu. Stoga i volim da kažem vince. Ovo drugo pojma nemam šta je :)



Eeee, Stefane !
Samo da ti se javim i čestitam Novu godinu.
Sve najbolje !


Sve najbolje i tebi, prijatelju.
zilikaka zilikaka 22:20 03.01.2018

nije da moram da znam

al el ovo slučajno asocira na Anatomiju duplog gulaša, il je do mene?
mlatisa mlatisa 20:25 04.01.2018

На други поглед

Ово ми личи на ситуацију: неко је пре 200 година направио бродић којим и дан данас пловимо. Ту и тамо цури, али уместо да се бринемо о томе да га некако одржимо на води (запушимо рупе) ми причамо о томе да ли је бродић требало да изгледа овако или онако.

Колико ја схватам, битно је неколико ствари:

- завршити речник

- активније реаговати на збивања у савременом српском језику (утицај развоја нових технологија и што се тиче термина и што се тиче медија)

- пребацивање у електронски облик и јавно објављивање дела која нису сада под ауторским правима

За ово не требају не знам какви новци. Било би довољно да се ови на власти одрекну једне своје тетке.
tasadebeli tasadebeli 22:08 04.01.2018

Re: На други поглед

mlatisa
Ово ми личи на ситуацију: неко је пре 200 година направио бродић којим и дан данас пловимо. Ту и тамо цури, али уместо да се бринемо о томе да га некако одржимо на води (запушимо рупе) ми причамо о томе да ли је бродић требало да изгледа овако или онако.

Колико ја схватам, битно је неколико ствари:

- завршити речник

- активније реаговати на збивања у савременом српском језику (утицај развоја нових технологија и што се тиче термина и што се тиче медија)

- пребацивање у електронски облик и јавно објављивање дела која нису сада под ауторским правима

За ово не требају не знам какви новци. Било би довољно да се ови на власти одрекну једне своје тетке.






И да подвучемо и овај део јер се од љубави према језику и ентузијазма не живи:


За ово не требају не знам какви новци. Било би довољно да се ови на власти одрекну једне своје тетке.






Али знаш ли ти колико њих у власти и опозицији (ко би горе, сад је доле, и обратно, небитне етикете) имају тетака?

Их... Онолико.

И њих су само њихове тетке волеле кад су били мали.

Па зато морају сада да им се одуже.

Ал' заборавили су на неке детаље у свему томе...








zemljanin zemljanin 22:22 04.01.2018

Re: На други поглед

- пребацивање у електронски облик и јавно објављивање дела која нису сада под ауторским правима

За ово не требају не знам какви новци. Било би довољно да се ови на власти одрекну једне своје тетке.

pa to mozes i sam da obavis ... mislim, ti, ja ili bilo ko drugi ... pretraze se autori, uzmes orignial rukopisa, prekucas ili skeniras, elementarno poznavanje Word ili sl. programa, eksport u PDF (recimo) i transfer na sajt ... cak i sajt mozes napraiti beplatno a kupljne domen i hosting u najjeftiniojoj varijanti su negde ~$50 za godinu dana ...

i nisam cinican, jednostavno svako to moze da uradi ako mu je to zelja/namera/cilj ili prosto zeli da sam doprinese a ne da ceka da to odrade neki drugi ...
grof_brankovich grof_brankovich 12:03 06.01.2018

Re: На други поглед

tasadebeli
mlatisa
Ово ми личи на ситуацију: неко је пре 200 година направио бродић којим и дан данас пловимо. Ту и тамо цури, али уместо да се бринемо о томе да га некако одржимо на води (запушимо рупе) ми причамо о томе да ли је бродић требало да изгледа овако или онако.

Колико ја схватам, битно је неколико ствари:

- завршити речник

- активније реаговати на збивања у савременом српском језику (утицај развоја нових технологија и што се тиче термина и што се тиче медија)

- пребацивање у електронски облик и јавно објављивање дела која нису сада под ауторским правима


За ово не требају не знам какви новци. Било би довољно да се ови на власти одрекну једне своје тетке.





И да подвучемо и овај део јер се од љубави према језику и ентузијазма не живи:


За ово не требају не знам какви новци. Било би довољно да се ови на власти одрекну једне своје тетке.






Али знаш ли ти колико њих у власти и опозицији (ко би горе, сад је доле, и обратно, небитне етикете) имају тетака?

Их... Онолико.

И њих су само њихове тетке волеле кад су били мали.

Па зато морају сада да им се одуже.

Ал' заборавили су на неке детаље у свему томе...













Поштовани Млатиша,

додао бих да су потребни и ПРЕВОДИ на савремни српски старих дела са почетка 19 века и пре.
mlatisa mlatisa 23:43 06.01.2018

Re: На други поглед

Поштовани Млатиша,

додао бих да су потребни и ПРЕВОДИ на савремни српски старих дела са почетка 19 века и пре.



Слажем се. Ја ту нисам стручњак само поменух оно што ми паде на памет.
Није ми јасно како наши историчари могу да изучавају нашу историју од пада Србије под турке до почетака ослобођења од њих. Оно мало извора (да ли их је мало?) са наше стране су сигурно писани предвуковским писмом и језиком који се сигурно разликовао од данашњег српског језика. Нешто сумњам да се на историји изучава нереформисана ћирилица.

Ова прича везана за дела без ауторских права ми је деловала као занимљива могућност, али приориет је вероватно на другим странама. Учествовах у дистрибуираним коректорима, али се то нешто угасило а и било је речи о периоду 1890 - 1940 у том тренутку.

Исправка:
Ево нешто о речнику славеносрпског - огромно интересовање 69 прегледа



А занимљиво је и питање зашто славено....? Зар не треба словено...

freehand freehand 00:10 07.01.2018

Re: На други поглед

А занимљиво је и питање зашто славено....? Зар не треба словено...

Ili slavjano?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana