Ekonomija

Konkurencija

niccolo RSS / 16.04.2018. u 18:30

Sasvim zanimljiva vest u današnjem Danasu – „Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ obratiće se telima Evropske unije zaduženim za zaštitu konkurencije kako bi se ispitalo da li su u slučaju koncesije za beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ prekršena pravila konkurencije u korist francuske korporacije „Vansi Erport“, a na štetu niškog i drugih aerodroma u Srbiji“.

 

 

Iako nisam siguran da je ovo pitanje za tela Evorpske unije zadužena za zaštitu konkurencije, s obzirom da se konkurencija eventualno ograničava na teritoriji Srbije, interesantno je videti da li se Komisija za zaštitu konkurencije Republike Srbije bavila ovim ugovorom - na sajtu Komisije, koja inače redovno obaveštava javnost o svom radu, nema podatka da je ugovor bio predmet ocene Komisije.

 

Podsetimo, na osnovu izjava Zoraninog pomoćnika Zorana Ilića i same Zorane Mihajlović, znamo da ugovor sa Vansijem sadrži odredbu o potrebi za konsultacijama u slučaju da (i) u periodu dok Nikola Tesla ne dostigne 12 miliona putnika godišnje (ii) neki drugi aerodrom koji se nalazi u radijusu od 150 do 230 kilometara usluži više od milion putnika godišnje. U tom slučaju, kaže Zorana, Vlada je dužna da u objašnjenju dokaže da su do toga dovele objektivne i tržišne okolnosti koji ne utiču na aerodrom u Beogradu, čime bi se izbeglo plaćanje kompenzacija ili produžavanje perioda trajanja koncesije.

 

Na pravi pogled, posmatrane same za sebe, ovakve odredbe se ne mogu napasti sa stanovišta konkurencije – u slučaju da se ispune dva nezavisna uslova na koje Vlada na prvi pogled ne utiče, treba da se obešteti koncesionar (kroz kompenzacije ili produženje trajanja koncesije).

 

Međutim, pošto znamo da je odmah nakon potpisivanja grad Niš volšebno odlučio da svoj aerodrom pokloni državi, ozbiljno se postavlja pitanje da li će sama Republika Srbija pribeći ograničavanju konkurencije na sopstvenoj teritoriji, kako bi osigurala da se jedan od dva uslova ne ispuni. Što bi, uzgred budi rečeno, bilo suprotno članu 84, stav 2 Ustava (Zabranjeni su akti kojima se, suprotno zakonu, ograničava slobodna konkurencija, stvaranjem ili zloupotrebom monopolskog ili dominantnog položaja.).

 



Komentari (557)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

korisnickoime-2 korisnickoime-2 09:43 17.04.2018

Заборавих!

Мој мали знак подршке демонстрантима на нишком аеродрому:


Него је л' видиш да смо ми у Чукаричком због те друштвене хипокризије која је тема овог поста још од суботе на ногама?


Haos u Superligi zbog sudija – Čukarički preti istupanjem! (ЛИНК)


Fudbalski klub Čukarički, nezadovoljan suđenjem u meču sa niškim Radničkim (2:3), zakazao je za utorak vanrednu konferenciju za medije na Banovom brdu
.


VANREDNO NA BANOVOM BRDU Čukarički preti istupanjem iz Superlige (ЛИНК)


TRI CRVENA KARTONA Čukarički protestovao, fudbaleri sedeli na terenu, Radnički slavio (ЛИНК)

Burno na Brdu: Čuka odustaje ili šalje omladince?
(ЛИНК)


"Ne znam, videćemo. Moj stav je da se više ne takmičimo i da tako pokažemo šta mislimo o svemu ovome. Druga opcija je da igramo sa omladinskim timom do kraja sezone, kad je već sve tako kako jeste. Ako je preduslov da srpski fudbal ozdravi taj da nema Čukaričkog, ajde da se žrtvujemo", rekao je funkcioner trećeplasiranog tima uoči plej-ofa.



VIDEO: Lalatović i igrači Čuke posedali na travu! (ЛИНК)








На 5:20 (ЛИНК)


Мада је и изјава тренера Радничког на почетку леп пример хипокризије.




А све то због оног вашег Нишлије из Сурдулице. (ЛИНК)



Средином децембра, тачније 12. децембра 2016. године на седници Владе Србије Ивица Тончев је изабран на функцију државног секретара у Министарству спољних послова Републике Србије.


Након именовања на функцију Државног секретара у Министарству спољних послова Републике Србије Тончев одлучује да замрзне позицију челног човека клуба али остаје присутан у клубу ком и даље даје велику подршку. У марту 2017. године у једном од интервјуа узјављује да очекује да ће Раднички можда и у сезони 2017/18 заиграти у Европи обзиром на добре игре које клуб бележи




Брате мој, Драгољубе, први пут у свом животу сам изашао са стадиона са једне фудбалске утакмице пре него је судија одсвирао крај. И то целих 15 минута раније јер је постало бесмислено и тужно гледати ону пародију на терену коју нас терају да је називамо српски фудбал.

А ја ти лепо кажем још ономад када си дигао фрку око вашег аеродрома да сваки Ниш на овом свету има своју Сурдулицу.

А Београд као престоница има више комада својих Сурдулица.

А ти ми ниси ни тада веровао...

П.С. - Е, и таман сам у суботу дошао кући с намером да окачим ауторски текст на Блогу Б92 о догађањима на Брду којима сам присуствовао и уопште о нашем фудбалу који је само слика нашег друштва у целини (исто као и овај Блог Б92) са толиком друштвеном хипокризијом, кад затече ме кад сам хтео да се улогујем на Блог да сам банован.

Јбг...

Зато, ако неко ко може, хоће да окачи текст о томе, не бих имао ништа против.

Ја сам намеравао да му дам наслов

Задах трулежи Србије

и да му ставим категорије: спорт, друштво, политика.

Али ето, док сам пратио догађања на стадиону Чукаричког, претекоше ме нека догађања на Блогу Б92.


EDIT: Заборавих да ти још додам и мало статистике да би разумео степен огорчења нас на Бановом брду.

Наиме, Радничком из Ниша су у овом првенству судије досудиле чак 20 (!) пенала. На 31 утакмици колико је до сада одиграно у првенству.

Толико нису досудили ни Звезди и Партизану.

И од тих 20 пенала за Раднички из Ниша половина су поклоњени судијски пенали.

Пратим, на жалост, тај домаћи фудбал помно и лично сам заинтересован, па знам за све ово. Догађања на терену, али и догађања ван терена.

И, на жалост, догађања на терену скоро да и не постоје.

Много је важније оно ван терена.



И да успут, сасвим озбиљно и без зезања, подржим Мирелу:


Доле монополисти!!!


eloy eloy 10:58 17.04.2018

bronto Toronto

Доле монополисти!!!


Dragoljub nas zamajava sa aerodrom a Brena pravi treću Jugoslaviju sa Kanađanima.
Eto šta ti je život.



korisnickoime-2 korisnickoime-2 12:18 17.04.2018

Re: bronto Toronto

eloy
Доле монополисти!!!


Dragoljub nas zamajava sa aerodrom a Brena pravi treću Jugoslaviju sa Kanađanima.
Eto šta ti je život.









И још мисле да су опозиција, па се и нама тако овде представљају!


predatortz predatortz 12:38 17.04.2018

dati ili ne dati, pitanje je sad

Чланови / Сувласници
Чланови
Пословно име:GRAD NIŠ
Матични број:17288571

Тип: Оснивач
Удео: 100 %

Уписани новчани капитал
7.988.428,09 RSD

Уплаћени новчани капитал
7.988.428,09 RSD 31.12.1997


Po APR-u, Aerodrom Niš je Javno preduzeće čiji je osnivač i 100% vlasnik Grad Niš.
Kako ja to tumačim, Grad može da odluči da zadrži svoju imovinu, ili da je prenese na drugi subjekt. Sve je na odbornicima. Šta god da odluče po zakonu je, oni mogu samo da plate političku cenu svoje odluke.

Postavlja se niz pitanja, a suštinsko je da li grad može da upravlja ovim preduzećem na način da ono bude rentabilno.
narcis narcis 13:40 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Postavlja se niz pitanja, a suštinsko je da li grad može da upravlja ovim preduzećem na način da ono bude rentabilno.

pa pokazao je da može, i sa 300 tisuća putnjaka može da bude rentabilan za grad.
meni je van pameti ta jurnjava za profitom po svaku cenu. recimo da grad odluči da je za njega najzgodnije da ima samo 500 putnika godišnje, šta kog briga što neće da ima meleon, mislim lepo je to na pare al da ti tolki putnici sjebu grad, ono gužve, cene tahija tamteovamte.
što bi morali prištini da oduzimamo putnike? nek si oni putuju sa njiov erport, šta me briga.
bitno je jedino da on ima zaradu kolika je prihvatljiva za grad.
predatortz predatortz 13:54 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

narcis
Postavlja se niz pitanja, a suštinsko je da li grad može da upravlja ovim preduzećem na način da ono bude rentabilno.

pa pokazao je da može, i sa 300 tisuća putnjaka može da bude rentabilan za grad.
meni je van pameti ta jurnjava za profitom po svaku cenu. recimo da grad odluči da je za njega najzgodnije da ima samo 500 putnika godišnje, šta kog briga što neće da ima meleon, mislim lepo je to na pare al da ti tolki putnici sjebu grad, ono gužve, cene tahija tamteovamte.
što bi morali prištini da oduzimamo putnike? nek si oni putuju sa njiov erport, šta me briga.
bitno je jedino da on ima zaradu kolika je prihvatljiva za grad.


Vidim da je u 2016. aerodrom imao dobit od 28433000 dinara, što je znatan pad u odnosu na '15., kada je ta dobit iznosila 46347000 dinara. Da li je ta razlika zbog nekih investicija, ili je pao broj putnika i interesovanje za Aereodrom Niš - ja ne znam. Elem, cifra od nekih cca 240.000 evra nije velika čak ni za naše skromne uslove.
aureus aureus 13:58 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

narcis
što bi morali prištini da oduzimamo putnike? nek si oni putuju sa njiov erport, šta me briga.
bitno je jedino da on ima zaradu kolika je prihvatljiva za grad.

Jeste, evo na primjer, primjetile radnice iz jedne pekare da osim kod njih idem i u jednu drugu pekaru (tamo kupujem štrudle i ponekad kifle) pa me malo šaljivo malo ljubomorno pitaju zašto idem kod konkurencije.
Kažem - želim to malo novca da potrošim na više mjesta kako bih podržao solventnost većeg broja privrednih subjekata i proširio finansijsko blagostanje na veći broj ljudi. Nije u redu da sve šolde upumpam u jednu jedinu pekaru. Pogotovo ako valja i ona pored.
tyson tyson 14:19 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Postavlja se niz pitanja, a suštinsko je da li grad može da upravlja ovim preduzećem na način da ono bude rentabilno.

Dobit i dobrobit se ne meri samo kroz profit ostvaren na samom aerodromu, već malo (zapravo, poprilično) šire, naročito gledano kroz prizmu lokalne ili republičke vlasti.

Pročitaj ovu analizu; toliko pogađa u srž da je i ministarka Mihajlović našla za shodno da odgovori podugačkim saopštenjem.


Atomski mrav Atomski mrav 14:21 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Elem, cifra od nekih cca 240.000 evra nije velika čak ni za naše skromne uslove.


Pa dobro, bitno da nije u minusu. A gde su cifre za 2017.? Osim toga, aerodrom koji dobro funkcioniše može da pomogne i nekim drugim firmama da ostvare profit. Čitao sam negde (otvori link iz tajsonovog komentara tik iznad) da u tom profitu aerodroma dosta učestvuje teretni saobraćaj...

E sad, ako grad nije u stanju da upravlja aerodromom (nije u stanju da obezbedi razvoj, investicije), zašto ga ne da u koncesiju kao što je Vlada uradila sa beogradskim aerodromom već ga daje toj istoj Vladi koja je i sama pokazala da ne ume da upravlja aerodromom?
Atomski mrav Atomski mrav 14:23 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

meni je van pameti ta jurnjava za profitom po svaku cenu. recimo da grad odluči da je za njega najzgodnije da ima samo 500 putnika godišnje, šta kog briga što neće da ima meleon, mislim lepo je to na pare al da ti tolki putnici sjebu grad, ono gužve, cene tahija tamteovamte.


Zato što je glupo klati vola zbog kile mesa.
narcis narcis 16:20 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Atomski mrav
meni je van pameti ta jurnjava za profitom po svaku cenu. recimo da grad odluči da je za njega najzgodnije da ima samo 500 putnika godišnje, šta kog briga što neće da ima meleon, mislim lepo je to na pare al da ti tolki putnici sjebu grad, ono gužve, cene tahija tamteovamte.


Zato što je glupo klati vola zbog kile mesa.

etega nerazum, koće bre kolje vola za kilo mesa, ovija što ćega dadnu vućku, tačno.
taj aerodrom je još tele i dal ću ga tovim za klanje il ću ga zadržim za ukras pa oću da bude elegantan to sie bre moje i ja ću dlučujem.
po čemu je to klanje voa za kilo meso?
ja sam visok 176, mogu da imam 90 i 80 i 70 kola a, al meni najviše odgovara 65-70 i šta me briga šta ko misli ja sam taj koji odlučuje.
eloy eloy 16:24 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

ja sam visok 176,


Samo ?

Blago tebe, mož nosiš dečju garderobu - jeftinija.
karabasbarabas karabasbarabas 16:28 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

eloy
ja sam visok 176,


Samo ?

Blago tebe, mož nosiš dečju garderobu - jeftinija.


'De si ti video da je decija garderoba jeftinija.
Deca su najbolji biznis
eloy eloy 16:32 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

De si ti video da je decija garderoba jeftinija.
Deca su najbolji biznis


Sad si me zajebo a Dragče taman krenuo u dečiji shop da kupi košulju - jbg.
nikvet pn nikvet pn 17:51 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

tyson

Pročitaj ovu analizu;


Хвала Тајсоне, изванредно, подсећа на оне одличне текстове из старог Старта.
niccolo niccolo 19:06 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Pročitaj ovu analizu;

Sjajna analiza.

E sad, ako grad nije u stanju da upravlja aerodromom (nije u stanju da obezbedi razvoj, investicije), zašto ga ne da u koncesiju kao što je Vlada uradila sa beogradskim aerodromom već ga daje toj istoj Vladi koja je i sama pokazala da ne ume da upravlja aerodromom?

Ovo je po meni još jedno od ozbiljnijih pitanja u priči o beogradskom i niškom aerodromu, moraš da ga daš u koncesiju da bi neko bolje upravljao njime, a onda uzmeš drugi aerodrom jer ćeš ti njime bolje da upravljaš.
aureus aureus 19:54 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

niccolo
Pročitaj ovu analizu;

Sjajna analiza.

E sad, ako grad nije u stanju da upravlja aerodromom (nije u stanju da obezbedi razvoj, investicije), zašto ga ne da u koncesiju kao što je Vlada uradila sa beogradskim aerodromom već ga daje toj istoj Vladi koja je i sama pokazala da ne ume da upravlja aerodromom?

Ovo je po meni još jedno od ozbiljnijih pitanja u priči o beogradskom i niškom aerodromu, moraš da ga daš u koncesiju da bi neko bolje upravljao njime, a onda uzmeš drugi aerodrom jer ćeš ti njime bolje da upravljaš.

Добро је питање зашто и концесија за аеродром који ради како треба, има профит и перспективу лаганог раста.
"Венси" ће додуше одједном да пљуне 500 милиона, од тога око 400 иде држави. Она би те паре требало да искористи за нешто паметно, зар не? Рецимо, за даљи развој авиосаобраћаја, тако што ће значајно унаприједити Константина, а подићи Мораву и Поникве. То би било логично. Но, све су прилике да ће држава трошити неки новац - али и да ће ограничити раст тих аеродрома, а у корист концесионара "Тесле", који јој иначе није ни био посебно потребан.
У шта би још ваљало уложити тај новац? Па пошто је добијен концесијом у инфраструктури - итекако има смисла да се уложи у - неку другу инфраструктуру. Могао би се уложити у аутопутеве, па да се умјесто зајмова које треба враћати - утроши сопствени новац у завршетак, на примјер, Коридора 10. Да се то чудо што прије заврши, почне наплата на преосталим дионицима и интензивира транзитни саобраћај, као и привредна активност.

Наравно, паметно је улагање и у приватне џепове.

Да се вратимо "Венсију". Речено је и да ће уложити 700 милиона евра. У шта? Зар толико? Рече један хрватски стручњак - за те паре могу направити нов и већи аеродром.
Но, ајде да кажемо да ће стварно бити уложено 700 милиона.
Знамо ли динамику улагања? Не знамо. Није искључено да првих петнаест година неће бити никаквог улагања или да ће бити врло мало улагања у оно што има везе са авио-саобраћајем.
У шта ће бити уложен новац? "Венси" је првенствено грађевинска фирма, она се аеродромима бави скоро успут. Ако ће на земљишту које је недавно припојено аеродрому градити пословне, индустријске или нека друге комплексе - и то је у реду; али је ипак навлакуша. Ми овдје замишљамо како ће "Тесла" постати нови "Беч", а они у виду имају можда нешто друго.
niccolo niccolo 20:00 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

да ће уложити 700 милиона евра. У шта? Зар толико?

Sećamo se da je tako i za bnv pričano da će arapski partner uložiti ne znam koliko, pa na kraju ispalo deset puta manje. Tako da tek treba da vidimo koliko će se ulagati i u šta. Inače si sasvim u pravu da bi normalno razmišljanje bilo da se želiš odreći budućeg profita, da bi danas dobio određenu sumu koju ćeš da uložiš u nešto drugo. Poput Koridora 10. Nažalost, ne sećam se da sam pročitao da tako razmišlja i država.
aureus aureus 21:36 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

niccolo

Sećamo se da je tako i za bnv pričano da će arapski partner uložiti ne znam koliko, pa na kraju ispalo deset puta manje.

Koji god krupan ugovor potpiše ova vlast, meni prvo pred oči izađe Beograd na vodi.

niccolo
Inače si sasvim u pravu da bi normalno razmišljanje bilo da se želiš odreći budućeg profita, da bi danas dobio određenu sumu koju ćeš da uložiš u nešto drugo. Poput Koridora 10. Nažalost, ne sećam se da sam pročitao da tako razmišlja i država.

Pa, da. Kažeš sebi - tačno je da zarađujem na aerodromu, ali mi mnogo novca treba za autoputeve, a tu uzimam kredite koje vraćam s kamatom. Ajde zato da uzmem od koncesionara brdo love odjednom, njemu prepustim razvoj aerodroma (a moraće da ga razvija baš zato da bi povratio novac koji je meni dao), a ja ljuljnem pare u brzi završetak južnog i istočnog kraka Koridora 10 (mada je za ovo novac, čini mi se, već rezervisan iz nekog kredita); završim to što je ostalo, na radost turista (i glasača), kamiondžija naših i stranih, te počnem da naplaćujem putarinu i tako pojačam prihode po tom osnovu. I - milina. Imam autoput, imam rastući aerodrom (jeste pod koncesijom, ali nigdje neće pobjeći, preuzeću ga za 25 godina). I imam narod koji je zadovoljan što ima udoban put prema Grčkoj i Turskoj, a može i da leti sa "Tesle", ali i "Konstantina", "Ponikvi" i "Morave" na razne destinacije.

To sve ima nekakvog smisla.
Samo...ako znamo kakve rospije vode Srbiju...ne treba se prerano radovati.

niccolo
Tako da tek treba da vidimo koliko će se ulagati i u šta.

Ajde da pretpostavimo da je sve kako je u provladinim medijima najavljeno. Koncesionar treba da odjednom da pola milijarde evra i da još 700 miliona uloži u aerodrom. Plus svake godine još poneki milion.
E...
To mu dođe skoro milijardu i po za 25 godina ili oko 60 miliona evra godišnje.
Kažu da aerodrom sad dobro posluje i da je u 2017. imao 5,3 miliona putnika, 20 hiljada tona robe i zaradu od 27-28 miliona evra.
Koncesionar ako želi da povrati uloženo i da nešto zaradi moraće što prije da nagura broj putnika na oko 15 miliona i da poveća kargo saobraćaj takođe. I neletačke usluge.
Ako ne bude imao toliko putnika, moraće da diže aerodromske takse i ko zna šta sve ne. Ako se ne bude ulagalo u njega, može lako da se desi da to bude isti aerodrom, samo skuplji! Dakle, cijenu koncesije platiće putnici skupljim kartama. Ako se još bude gušio niški aerodrom, onda domaći putnici neće ni imati bogzna kakvu alternativu. Gunđaće i na "Teslu" i na "Er Srbiju", a ipak će ih koristiti. A što je najgore, bez te koncesije, sve je moglo da bude drugačije: imali bi i "Teslu" i "Konstantina" i veći izbor i niže cijene.

Drugi scenario je da "Vensi" itekako zna kako da brzo i dramatično poveća broj putnika. Kad o ovome razmišljam, padne mi na pamet opcija da Beograd postane avio-čvorište, baza za nekog moćnog avioprevoznika koji bi linije i putnike "navlačio" da idu preko njega, recimo, onako kako Turkish Airlines navlači saobraćaj na aerodrom "Ataturk" u Istanbulu. Samo, ko bi to mogao biti? Ovo je obično uloga nacionalnih avioprevoznika, a Er Srbija je nejako čeljade za taj zadatak. A rijetko ko je lud da gradu u nekoj drugoj državi dopusti da postane baza za nekog značajnog avioprevoznika.

Treći scenario. Broj putnika postepeno raste, ali ništa posebno. Ali zato "Tesla" dobija moćan kargo-centar. Što da ne, aerodrom se nalazi na prilazu u glavni grad Srbije, pored autoputa. Niški aerodrom je upravo ovo počeo da razvija i to nije ostalo neprimjećeno. (Aerodrom + autoput + željeznica = sabirni kargo = dobitna kombinacija.)

Četvrti scenario. "Vensi" gradi ko zna šta na zemljištu koje je nedavno pridruženo kompleksu aerodroma "Nikola Tesla". Znaju šta i sigurni su da to donosi mastan profit.

Peti scenario. Ovo je neka muljaža.

Šesti scenario.
niccolo niccolo 23:50 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

"Vensi" gradi ko zna šta na zemljištu koje je nedavno pridruženo kompleksu aerodroma "Nikola Tesla".

Poslednju stanicu metroa.

Šalim se, hoću da kažem da ne treba isključiti ni mogućnost vezane prodaje, da će dobiti da rade još nešto da bi se zajednički isplatilo.
aureus aureus 23:51 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

niccolo
Nažalost, ne sećam se da sam pročitao da tako razmišlja i država.

Evo o čemu razmišlja "država": U Beogradu će biti izgrađene 54 nove fontane.
Pa, eto.
A gdje nestaše jarboli sa zastavama, je l' se grade?
niccolo niccolo 23:57 17.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Pa, eto.

To me od ovih toliko ne iznenađuje. Ali se i dalje iznenadim na ovakve bravure:

"Ove godine, 28. juna, biće 100 godina od kako je Vilson proglasio Vidovdan 1914. godine Srpskim danom u Americi."
predatortz predatortz 10:12 18.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

Pročitaj ovu analizu; toliko pogađa u srž


Hvala za ovaj link.
tyson tyson 11:02 19.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

predatortz
Pročitaj ovu analizu; toliko pogađa u srž


Hvala za ovaj link.

E sad, ruku na srce, može se sve posmatrati kroz "klanje vola za kilo mesa" perspektivu, iz ugla vlade/države Srbije: od Vincija se očekuje koliko, 500 + 700 miliona dolara/evra unešenih u zemlju, plus porez, korist od kooperanata, kolateralne koristi (da ne nabrajamo, mahom sve kao i u Nišu), zapošljavanje itd. Vredi li žrtvovati sve to zbog razvoja niškog aerodroma? U bukvalnom smislu, bez emocija. Takvu vrstu studije bih želeo takođe da vidim; realnu, nepristrasnu, sveobuhvatnu (na primer, kakva je uopšte dugoročna strategija decentralizacije i razvoja određenih područja zemlje, počevši od toga da li uopšte postoji; pa onda i ekonomsko-finansijska analiza).


c_h.arlie c_h.arlie 08:02 20.04.2018

Re: dati ili ne dati, pitanje je sad

tyson
Postavlja se niz pitanja, a suštinsko je da li grad može da upravlja ovim preduzećem na način da ono bude rentabilno.

Dobit i dobrobit se ne meri samo kroz profit ostvaren na samom aerodromu, već malo (zapravo, poprilično) šire, naročito gledano kroz prizmu lokalne ili republičke vlasti.

Pročitaj ovu analizu; toliko pogađa u srž da je i ministarka Mihajlović našla za shodno da odgovori podugačkim saopštenjem.



Taj Alen mu ga da skoro kao naš Tasa !
To je teško preskrolovati, a kamoli pročitati.
Inače, vidi se da je momak poprilično informisan.
anonymous anonymous 16:09 17.04.2018

Ne odustajemo.rs






Uskopizdili ste se za aerodrom ......

Kao branite ..... svoje.

A Kosovo ?
eloy eloy 16:30 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

A Kosovo ?


Niš - Priština vazdušna linija 93,34km, zemljana(putovna) 304,93km
aureus aureus 16:41 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

anonymous

Uskopizdili ste se za aerodrom ......

Kao branite ..... svoje.

A Kosovo ?

Niški aerodrom može da odbrani i obična raja, dok Kosovo mogu odbraniti samo najveći junaci: Marko Kraljević i njemu slični.
eloy eloy 16:52 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

Niški aerodrom može da odbrani i obična raja, dok Kosovo mogu odbraniti samo najveći junaci: Marko Kraljević i njemu slični.


aureus aureus 16:57 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

eloy

Eloye, u pravu si - čak i Đura može da blokira aerodrom.
eloy eloy 17:07 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

Eloye, u pravu si - čak i Đura može da blokira aerodrom.


Đura ima 185cm lako je njemu, sa 176cm nema šanse.
Bili Piton Bili Piton 17:14 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

Sine ti baš imaš višak slobodnog vremena a manjak ideja kako da ga iskoristiš, tužno.
anonymous anonymous 17:16 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

Bili Piton
Sine ti baš imaš višak slobodnog vremena a manjak ideja kako da ga iskoristiš, tužno.


Da znaš da si u pravu.
anonymous anonymous 17:45 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

aureus
anonymous

Uskopizdili ste se za aerodrom ......

Kao branite ..... svoje.

A Kosovo ?

Niški aerodrom može da odbrani i obična raja, dok Kosovo mogu odbraniti samo najveći junaci: Marko Kraljević i njemu slični.






Čovek se određuje prema ideji i vrednostima koje brani, a ne snazi protivnika.

Ovo nisu salonski humanisti i moralizatori kao neki sa bloga.

Ovako se bori.



korisnickoime-1 korisnickoime-1 19:20 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

.
niccolo niccolo 19:21 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

A Kosovo ?

Ja slabo pratim dešavanja u regionu, jel se nešto desilo na Kosovu?
korisnickoime-1 korisnickoime-1 19:27 17.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

anonymous
aureus
anonymous

Uskopizdili ste se za aerodrom ......

Kao branite ..... svoje.

A Kosovo ?

Niški aerodrom može da odbrani i obična raja, dok Kosovo mogu odbraniti samo najveći junaci: Marko Kraljević i njemu slični.






Čovek se određuje prema ideji i vrednostima koje brani, a ne snazi protivnika.

Ovo nisu salonski humanisti i moralizatori kao neki sa bloga.

Ovako se bori.




Pa idi u Grcku i bori se i ti zajedno sa tih stotinak ljudi kako pise u naslovu posta ruske propagandne agencije RUPTLY koji si postavio.

Ne sjedi ispred kompjutera.

Tvoja sudbina je da promjenis tok istorije.


cassiopeia cassiopeia 09:29 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Sram te bilo, Taso!
zilikaka zilikaka 09:58 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

cassiopeia
Sram te bilo, Taso!

I što se mene tiče.
Rekoh ti privatno a sad evo i javno da si postao ozlojedjeni matorac sa kojim nije prijatno komunicirati. I ja više definitno neću, jer si izgubio svaku meru.

A sad i mene svrstavaj u ekipe, klanove, tumači kako ti volja.
angie01 angie01 11:07 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

koliko si jadan, taso, od svoje bezumne ozlojedjenosti ne znas vise sta ces, pa pravis spiskove/galeriju izmisljenih neprijatelja i u svojoj mrznji, ne znas vise koliko da sve spustis na najgori ulicarski nacin- kakva bolestitna covece,...jos lepis slicice blogre koji vise nisu ovde,...princi je zaginuo i nije se vracao da se nekome sveti, kuka i cmizdri,...blejdranerka vec dugo ne dolazi, kojim pravom je sada prozivas,...kakve bre slicice i avatari blogera tebe uznemiravaju, bozemili i ti i ova tvoja ekipicia, koja opstruira normalno funkcionisanje, praveci ovde ludilo od atmosfere.

palanko retrogradna, neosvescena i primitivna, koja mrzi ljude drugacijeg misljenja, a dolazi na portal kome je svrha da se te razlicitosti razmenjuju, ali u pristojnoj komunikaciji.

vitlas vec danima usranom krpom po blogu, ne bi li nekog dokacio, narices, prozivas, ucitavas, konstruises neke bedastoce- kao da su ti neki drugi ljudi krivi, a ne ti sam, zbog svog suludog ponasanja i nekorektnosti.

manijakalno proganjas ljude, trolujes tudje blogove sa konkretnom temom sumanutim maltretiranjem, kacis linkove svojih blogova, zeleci valjda na nametnes silom stavove koji su u njima iskazani,....stvarno bezobrazno i bedno.
Milan Novković Milan Novković 11:23 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

zilikaka
cassiopeia
Sram te bilo, Taso!

I što se mene tiče.
Rekoh ti privatno a sad evo i javno da si postao ozlojedjeni matorac sa kojim nije prijatno komunicirati. I ja više definitno neću, jer si izgubio svaku meru.

A sad i mene svrstavaj u ekipe, klanove, tumači kako ti volja.

Komentarišem boldovano, dok navodim ceo komentar samo da bi stavio disclaimer koji kaže da mi je Cassiopein komentar legitiman, pa tvoje potpisivanje, tj to mi je legitimno maženje i paženje i pomaganje jednih drugima da budemo bolji.

A, iako sam na drugom blogu "ostavio" Dragoljuba iznenađđđenog i uvrfeđđđenog iz sličnog se razloga obraćam i tebi - vi ste mi simpa na neki način, ti si usput i baš dobra osoba i uopšte ti ne verujem da ćeš nekoga zauvek poslati u Coventry (lokalni sleng ovde za ekskomunikaciju)

Ja se ne sećam boljeg ogledala za licemere u nama od Tase, a na blogu sam od početka, tj samo mi prvi mesec-dva fale za spomenicu, možda ubedim nekoga da lažno svedoči u moju korist.

To je zato što se ne sećam strpljivijeg blogera u početku koji je tako strpljiv bio toliko dugo dok su ga toliki napadali, drugosrbijanci i LDPovci u početku su bili prema svojim žrtvama nobelovci iza mir, svi do jednoga, pa ...

... neki od napadača su baš brutalne siledžije koje nismo tako olako slali u Koventri, nego smi više bili kukavički-pokorni i nemušni ...

... zato što smo licemeri

Znam, potrebne su godine i isključivanje pre-frontalnog korteks da bi se ovako nešto reklo ali neko skupi hrabrosti pa to kaže, neko od nas je dovoljno mator da mu je dovoljan deo "sitnica" između ušiju izumro ...

A koje gde i kako u pravu, ma može da se ide dalje na te teme samo, možda, ne sa 300 Dragoljubovih komentara svakog dana ...

... dok si ti, to je bar prosto, žestoko ispod norme, al najiskrenije mislim ovo što navodim kao razlog zašto sam sad tebi odgovorio, a ne nekom od 20es i kusur drugih licemernih moralista, nisi u mojim očima ništa kriva, naprotiv, samo dajem netraženi savet, i primer kako opasno dvosmislen pa potencijalno provokativan početak ove rečenice, ovaj deo o normi, što sam i sam primetio dok sam kucao sredinu, uopšte nije dizajniran da bude to, ružan i provokativan, nego je rezultat nedostatka majstorstva nad jezikom, od kojeg kreću mnoga naša nreazumevanja

Milan Novković Milan Novković 11:32 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

angie01
koliko si jadan, taso, od svoje bezumne ozlojedjenosti ne znas vise sta ces, pa pravis spiskove/galeriju izmisljenih neprijatelja i u svojoj mrznji, ne znas vise koliko da sve spustis na najgori ulicarski nacin- kakva bolestitna covece,...jos lepis slicice blogre koji vise nisu ovde,...princi je zaginuo i nije se vracao da se nekome sveti, kuka i cmizdri,...blejdranerka vec dugo ne dolazi, kojim pravom je sada prozivas,...kakve bre slicice i avatari blogera tebe uznemiravaju, bozemili i ti i ova tvoja ekipicia, koja opstruira normalno funkcionisanje, praveci ovde ludilo od atmosfere.

palanko retrogradna, neosvescena i primitivna, koja mrzi ljude drugacijeg misljenja, a dolazi na portal kome je svrha da se te razlicitosti razmenjuju, ali u pristojnoj komunikaciji.

vitlas vec danima usranom krpom po blogu, ne bi li nekog dokacio, narices, prozivas, ucitavas, konstruises neke bedastoce- kao da su ti neki drugi ljudi krivi, a ne ti sam, zbog svog suludog ponasanja i nekorektnosti.

manijakalno proganjas ljude, trolujes tudje blogove sa konkretnom temom sumanutim maltretiranjem, kacis linkove svojih blogova, zeleci valjda na nametnes silom stavove koji su u njima iskazani,....stvarno bezobrazno i bedno.

Živeo Tasa

Al vama se neću mešati previše u diskusiju pošto ste vi više u šemi a i ti si impresivno hrabra, pametna i nelicemerna osoba - mislim, ko šiša mane kad kod nekoga primetimo vrline.

Nadam se da će vam maženje i paženje u jednom trenutku dosaditi, i da ćete početi da se borite jedni za druge, umesto jedni protiv drugih
angie01 angie01 11:46 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Al vama se neću mešati previše u diskusiju pošto ste vi više u šemi


Milane, pa vise sam s tobom u semi nego s tasom-svakako nista vise nego s tobom,...i s moje strane komentarisem izraceno, a ne udaram na osobu, niti joj nesto ucitavam,...ne znam da l si video sta je ziveotasa pisao na predhodnom nkolovom blogu, gde se nicim izazvan dohvatio mojih roditelja? ucitao im gomilu sramnih bedastoca i nastavio da mlati, kao da je to ok,...da ne pominjem i citiram druge slicne bisere.
- je l kapiras ti uopste razliku u komunikaciji, kada kazes, kao da se radi o ravnopravnom i uzajamnom tretmanu,...

Nadam se da će vam maženje i paženje


mozda su tvoji stavovi blizi tasinim, al to ti ne daje za pravo da ne primetis nacin na koji ih iznosi i brani, koji je isto sto i verbalno nasilnistvo, jer se prema neistomisljenicima tako ponasa- nasilno, primitivno i bezobrazno.
Milan Novković Milan Novković 12:04 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

angie01
...ne znam da l si video sta je ziveotasa pisao na predhodnom nkolovom blogu, ...

Nisam, sorry, moram da se ponavljam - meni uopšte nije stalo da spoznam istinu tog tipa, ko je u pravu, to ćete sami ili uz pomoć drugih, zato se zezam ...

... imam blagi utisak da je meni samo do zezanja, infrantilni pristup razbijanju clustera koje ja smatram štetnim, pa odvlačenje pažnje

Recimo ja sad da mu poželim sve-po-spisku od strane moje malenkosti ja bih se sudržao ovom prilikom, pa sačekao drugu kad se ostatak jata rasprštio ...

... ovo su moji stari tickovi, sa početka bloga, kad je grupni tretman nekoga za koga ja smatram da se treba boriti u pitanju.

A ako se za nekoga ko ima tone mana ne bi trebalo boriti onda bih ja prvi ispao, pa polako svi (dobro, ima iritantnih osoba bez mana ali za njihovo banovanje bih i ja glasao, tj tu imamo prosto rešenje - koristim samog sebe ovde zato što je moj nulti aksiom da svima treba dati autorsku)
angie01 angie01 12:22 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Recimo ja sad da mu poželim sve-po-spisku od strane moje malenkosti ja bih se sudržao ovom prilikom, pa sačekao drugu kad se ostatak jata rasprštio ...


ne znam ko je ovako nesto uopste pomenuo- ko to ima ideju da nekome sve po spisku, sem pomenutog.


. ovo su moji stari tickovi, sa početka bloga, kad je grupni tretman nekoga za koga ja smatram da se treba boriti u pitanju.


za koga se treba boriti u ovom slucaju?...pa tasa pravi huskacke spiskove za progon, kao najgori bednici, zato sto neki ljudi ne misle kao on,...i pri tome i to radi kukavicki, jer je izostavio najeksplicitnijeg medju neistomisljenicima:), jer se njega boji.



zato što je moj nulti aksiom da svima treba dati autorsku



ovo sam mozda i prva rekla, jos odavno- meni niko ne smeta da pise, ako ima zelju nesto da sroci i podeli, ono sto zameram, je neprimerena komunikacija, ovde ljudi dolaze dobrovoljno i nema nikakvog razloga da trpe neciji bezobrazluk i izivljavanje- mozes se s nekim preganjati u okviru normalne razmene misljenja, mozes se slagati, preskociti, ignorisati,....ali ovo sto radi tasa- nastavnik, koji poducava decu u skoli- nije prihvatljivo zbog svega sto sam vec objasnila,....
zilikaka zilikaka 13:03 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле


A, iako sam na drugom blogu "ostavio" Dragoljuba iznenađđđenog i uvrfeđđđenog iz sličnog se razloga obraćam i tebi - vi ste mi simpa na neki način, ti si usput i baš dobra osoba i uopšte ti ne verujem da ćeš nekoga zauvek poslati u Coventry (lokalni sleng ovde za ekskomunikaciju)

Iskreno, ne znam baš na koji deo tvog komentara odgovaram, pa zato citirala ovo gore, kolko da se vidi da se tebi obraćam, a da ne pravim čaršave citiranjem svega.

Znaš, malo ima večitih i nepromenljivih odnosa medju ljudima.
Radovalo bi me da se stvari promene i ja dobijem razlog da se drugačije postavim.

Ti znaš, i ja obožavam da se igram i uglavnom i ovde tako nastupam. Opet, ako mi se desi da upadnem u okruženje koje ne prihvata taj moj način, ne insistiram da po svaku cenu ostanem. Menjam okruženje na radost svih. I to je normalno. Ne moramo svi svima da se dopadamo i pašemo.


Ono što ne prihvatam je tolerisanje totalne destrukcije. Miniranje svakog normalnog razgovora metodom zasipanja svim i svačim.

To liči na ponašanje deteta koje su udaljili iz igre, možda i nepravedno, teško je suditi, al ono dalje uporno vreba i kako neko započne bilo koju drugu igru, odmah dotrčava i ruši sve igračke, a usput i odgurne nekog, da bi na kraju seo sam na sredinu i urlao kolko ga grlo nosi.
Nije nepoznat model al ne priliči zrelim ljudima.
eloy eloy 13:36 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Milan Novković...

zato što smo licemeri




Mada sa aspekta ornitologije malo je to drugojačije.
Pticama treba verovati - one visoko letu - dok ne sletu.





nikvet pn nikvet pn 13:44 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

zilikaka

Ono što ne prihvatam je tolerisanje totalne destrukcije. Miniranje svakog normalnog razgovora metodom zasipanja svim i svačim.

To liči na ponašanje deteta koje su udaljili iz igre, možda i nepravedno, teško je suditi, al ono dalje uporno vreba i kako neko započne bilo koju drugu igru, odmah dotrčava i ruši sve igračke, a usput i odgurne nekog, da bi na kraju seo sam na sredinu i urlao kolko ga grlo nosi.
Nije nepoznat model al ne priliči zrelim ljudima.


c_h.arlie c_h.arlie 14:54 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

angie01
koliko si jadan, taso, od svoje bezumne ozlojedjenosti ne znas vise sta ces, pa pravis spiskove/galeriju izmisljenih neprijatelja i u svojoj mrznji, ne znas vise koliko da sve spustis na najgori ulicarski nacin- kakva bolestitna covece,...jos lepis slicice blogre koji vise nisu ovde,...princi je zaginuo i nije se vracao da se nekome sveti, kuka i cmizdri,...blejdranerka vec dugo ne dolazi, kojim pravom je sada prozivas,...kakve bre slicice i avatari blogera tebe uznemiravaju, bozemili i ti i ova tvoja ekipicia, koja opstruira normalno funkcionisanje, praveci ovde ludilo od atmosfere.

palanko retrogradna, neosvescena i primitivna, koja mrzi ljude drugacijeg misljenja, a dolazi na portal kome je svrha da se te razlicitosti razmenjuju, ali u pristojnoj komunikaciji.

vitlas vec danima usranom krpom po blogu, ne bi li nekog dokacio, narices, prozivas, ucitavas, konstruises neke bedastoce- kao da su ti neki drugi ljudi krivi, a ne ti sam, zbog svog suludog ponasanja i nekorektnosti.

manijakalno proganjas ljude, trolujes tudje blogove sa konkretnom temom sumanutim maltretiranjem, kacis linkove svojih blogova, zeleci valjda na nametnes silom stavove koji su u njima iskazani,....stvarno bezobrazno i bedno.

Vidiš Taso kako izgleda post pun ljubavi - a ne tvoji mrzilački !
Jebote - ako se ovo ne zove inverzija i projekcija, onda ja ne znam.
Ne daj se Taso - ekipa te tovari, no, izdrži !
Milan Novković Milan Novković 15:17 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

zilikaka
...
To liči na ponašanje deteta koje su udaljili iz igre, možda i nepravedno, teško je suditi, al ono dalje uporno vreba i kako neko započne bilo koju drugu igru, odmah dotrčava i ruši sve igračke, a usput i odgurne nekog, da bi na kraju seo sam na sredinu i urlao kolko ga grlo nosi.
Nije nepoznat model al ne priliči zrelim ljudima.

Mi smo svi različiti, sistemi vrednsti nam različiti, drugarica demokratija nam dala pravo da ih iznosimo. Evo mojih u maniru ti-kažeš-ja-pojašljavam-svoj-stav, sitno naglašeno i naduvano ne zbog provokacije nego na "istaknem" gde sam, dok su neki drugi isto na sličnim stranama samo otišli još dalje:

1. To liči na ponašanje deteta koje su udaljili iz igre

- Dete je čovek, ima pravo da se ponaša kako hoće dok se "svi", evo ga prva začkoljica, ne dogovorimo gde su granice. Primer - onomad su se neki napadači u fudbalu žalili da ih odbrambeni igrači bockaju iglicama da bi ih isprovocirali i podarili im crveni karton. Šta reći ako se tako neki napadač okrene posle ne prvog uboda, nego 15., pa zvekne kretena pesnicom po sred zuba - legitimno ako mene pitaš, vidiš kako je nezgodno kad se nađemo ja sa šeširom anarhiste sada na glavi, i ti sa šeširom fine ali stroge dame.

- Ko ga je udaljio, ja nisam. Ne odobravam udaljavanje. Ako je moderacija da li ga je neko prijavio. I moderacija i dojavljivači su licemeri, moderacija u svakom slučaju, dojavljivači ako to otvoreno ne kažu ovde.

- Koje igre, ko je definisao pravila, ko ima pravo da ih definiše - svi, ovo je zajednička kuća (ajd da pustimo moderaciju po strani, da imaju iole talenta blog bi prštao od dobrih teksova sad pošto ima toliko dobrih ljudi ovde)

2. možda i nepravedno

- teško je graditi jake argumente povrh "možda" . I "ali" je moćna reč, ali reči "možda" fali kritični deo.

- Ja mislim da je nepravedno, naravno, ovo sad više nije fašistoidna nego fašistička fora ne dati svima autorsku opciju, pa neka čita ko šta hoće.

3. teško je suditi

- Nije teško, prelako je, imho, opet zavisi od naših ličnih sistema vrednosti i shvatanja sloboda

4. al ono dalje uporno vreba i kako neko započne bilo koju drugu igru, odmah dotrčava i ruši sve igračke, a usput i odgurne nekog, da bi na kraju seo sam na sredinu i urlao kolko ga grlo nosi.

- Prvo, na primer, što ja primećujem da se uopšte ne dotičeš mog osvrta na licemerje.

- Ovde se ljudi posvađaju pošto ja tebi kažem da su ti lokne možda previše sitne, ti meni da su mi cipele previše užiljene (kosu nemam, pa tako ni lokne) i mic-po-mic se posvađamo do te mere da smo iracionalni. Njega je armija maltretirala pre nego što mu je pukao film, ne satima ili danima nego mesecima, možda koju godinu - ja ne znam nikoga ko je duže izdržao, pa na onomad onako strpljiv način.

- A gde smo bili kad je trebalo odbrusiti tim što su ga maltretirali.

- Moje mišljenje - ima pravo da sada puca iz svog oružja.

... itd, nema lakog bežanja od svojih demona, i ovde mislim na nas, ne na njega, u (post)romantizmu

Solidarnost nam fali, tipična srpska fora - udri bližnjega svoga nam je slađe nego išta, iza toga ide posmatranje kako nam drugi udaraju bližnjega svoga.

Recimo, ako bismo se sad bacali u dubine samo-psihoanaliziranja gde primetimo da armija ne ume da "urazumi" nekoga pa uskačemo i mi, trezveni i pametni, da mu se obratimo i zaokružimo, za njegovo dobro, štakako:

- Teško da mi to radimo više od 40% iz tih proklamovanih namera.

- Bar 60% je zato što i mi želimo da šutnemo čoveka, jes podsvesno, asortiman mana je u ovom bućkurišu, tj ako je neko na zemlji i svi ga šutiraju što smo mi gori od ostalih.

Jako žalosno i tužno.

Preporučujem dve kjnige od jednog od najvećih istoričara ideja prošlog veka, ako ne i najvećeg, Isaiaha Berlina, Uni od Oxford onomad (ovo zvuči arogantno, ali mi ovde umemo da povredimo neke ljude, nekome je blog zezanje na neemotivne teme o kojima malo zna, nekome je emotivno bitnije, tj ceni svoje vreme i učešće u diskusijama ranze prirode - ipak treba paziti da ne povređujemo ljude oko sebe):

- The Roots Of Romanticism - "... The Roots of Romanticism is the long-awaited text of Isaiah Berlin's most celebrated set of lectures, the Mellon Lectures, delivered in Washington in 1965 and heard since by a much wider audience on BBC radio. For Berli, the Romantics set in train a vast, unparalleled revolution in humanity's view of itself. They destroyed the traditional notion of objective truth in ethicsm with incalculable, all-pervasive results. In his unscripted tour de force Berlin surveys the myriad attempts to define romanticism, distils its essence, traces its development, and shows how its legacy permeates our outlook today. ..." - boldovanje moje, nači oprezno sa "objektivnim" istinama.

- Freedom And Its Betrayal: Six Enemies of Human Liberty - " ... Isaiah Berlin's celebrated radio lectures on six formative anti-liberal thinkers were delivered on the BBC's Third Programme in 1952. They are published here for the first time, fifty years on. Freedom and its Betrayal is one of Isaiah Berlin's earliest and most convincing expositions of his views on human freedom and the history of ideas, views which later found expression in such famous works as 'Two Concepts of Liberty', and were at the heart of his lifelong work on the Enlightenment and its critics.

In his lucid examinations of sometimes difficult ideas Berlin demonstrates that a balanced understanding and a resilient defence of human liberty depend on learning both from the errors of freedom's alleged defenders and from the dark insights of its avowed antagonists. This book throws light on the early development of Berlin's ideas, and supplements his already published writings with fuller treatments of Helvétius, Rousseau, Fichte, Hegel and Saint-Simon, with the ultra-conservative traditionalist Maistre bringing up the rear.
..." - boldovanje moje, ponekad mi se učini da vidim Maistrea u svakom drugom "prepodobnom" i "premoralnom" blogeru.
c_h.arlie c_h.arlie 15:28 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Milan Novković
.
..
Mi smo svi različiti, sistemi vrednsti nam različiti, drugarica demokratija nam dala pravo da ih iznosimo. Evo mojih u maniru ti-kažeš-ja-pojašljavam-svoj-stav, sitno naglašeno i naduvano ne zbog provokacije nego na "istaknem" gde sam, dok su neki drugi isto na sličnim stranama samo otišli još dalje:
...

Mudro zboriš Milane !
Na žalost, ne može to svako da shvati - no, šta da se radi !
Taso - izdrži !
anonymous anonymous 16:04 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

c_h.arlie
Milan Novković
.
..
Mi smo svi različiti, sistemi vrednsti nam različiti, drugarica demokratija nam dala pravo da ih iznosimo. Evo mojih u maniru ti-kažeš-ja-pojašljavam-svoj-stav, sitno naglašeno i naduvano ne zbog provokacije nego na "istaknem" gde sam, dok su neki drugi isto na sličnim stranama samo otišli još dalje:
...

Mudro zboriš Milane !
Na žalost, ne može to svako da shvati - no, šta da se radi !
Taso - izdrži !


Ne znam zašto, ali imam potrebu da obavestim sve one koji misle da vreme ne umem pametnije da iskoristim, da mi ovog trenutka pažnju privlači dokumentarni film




...ne nalazim ga na you tube , ali ga ima još uvek na RTS 2 - ko može da vrati 72 unazad.


Preporučujem ga onima kojima je jasno da najpre najneviniji - stradaju.

Kao i da svaka pojava ima duge korene u prošlim događanjima.

USPUT

Svakako ga ne preporučujem onima koji misle da su Srbi uvek i za sve krivi.



eloy eloy 16:39 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле


c_h.arlie

Ne daj se Taso - ekipa te tovari, no, izdrži !


Tasa bre služio JNA, učio ONO i DSZ, jeo zdravu domaću hranu, bio član prave biblioteke a da ne izdrži ovo tovarenje.




JE SUIS / NOUS SOMMES


angie01 angie01 16:42 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

zna sta Milane- na kraju ispada da si ti upravo licemerno istupio, branis tasu, a pakujes u razne papirice da se ne vidi- on vredja, napada, klevece, ucitava,...ali ti to nisi video, pa eto ne znas, pa je valjda onda sve super,....moderacija ovo/ono,...pa oduvek je moderacija pazila da se ne predje linija koja sprecava normalnu komunikacuju- sada jos po najmanje,

zasto bi bilo gde bilo normalno da se ovako komunicira- na portalima slicnim ovom, su pravila-koja i ovaj disklejmer ima skoro identicna-jasna i po njima se odvija desavanje,....ako bi sve preveli u RL, po tebi bi svako maltretiranje, zlostavljanje,...bili ok, ono, licemreno je stati zlostavljacu na put,

...a to nema nikakve veze sa slobodom govora, niti sa tim da bi svako trebalo da ima pravo da pise, kako si ubacio, ne bi li se ceo bezobrazluk sveo na
isterivanje ovoga.

- A gde smo bili kad je trebalo odbrusiti tim što su ga maltretirali.


izvini- koga je maltretirao- ja sigurno nisam,...mislim, gde si ti bio kada sam ja maltretirana, ili neki drugi, da ne nabrajam, jer pitam principijelno?



- Moje mišljenje - ima pravo da sada puca iz svog oružja.



pa je l kapiras da je on na predhodnom blogu maltretirao, vredjao, izmisljao, klevetao,( i gomilu drugih pre, sto u komentarima, sto u tekstovima),....a sada narice, kao da mu je ucinjena nepravda,...pa pogledaj sta je ovde samo sve napisao- to je tebi ok?

ako jeste- onda ti ili ne shvatas u cemu je stvar, sta se stvarno desava, ili se slazes sa tim, ono, pokusavas da izfilozofiras odbranu jednog razmisljanja i manira da se ono po svaku cenu nametne, ne birajuci sredstva i nacine.
Milan Novković Milan Novković 16:58 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

angie01
...ili ne shvatas u cemu je stvar...

Ovo je dosta verovatno, u ovo/ono maniru, pa predlažem sledeće:

- Dali smo mu pauzu da se konsoliduje

- Dosta je bilo

- Pa predlažem da tek sad, svi, ono - ruke-gore, raspalimo po njemu ...

- ... za njegovo je dobro
zilikaka zilikaka 17:24 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Recimo, ako bismo se sad bacali u dubine samo-psihoanaliziranja gde primetimo da armija ne ume da "urazumi" nekoga pa uskačemo i mi, trezveni i pametni, da mu se obratimo i zaokružimo, za njegovo dobro, štakako:

- Teško da mi to radimo više od 40% iz tih proklamovanih namera.

- Bar 60% je zato što i mi želimo da šutnemo čoveka, jes podsvesno, asortiman mana je u ovom bućkurišu, tj ako je neko na zemlji i svi ga šutiraju što smo mi gori od ostalih.

Jako žalosno i tužno.


Mošbiti da si u pravu to za podsvesno. Možda si i procenat trefio, vrag ćw ga znati.
Mada, ne bih ja sebe tek tako svrstala u trezvene i pametne, znam s kim imam posla.
Pre će biti da mi je crta posle koje reagujem prilično daleko, a i ne trošim se bez potrebe.

Nego, i ovo razvlačenje o Tasi mi je više neumesno. Reko je (ko je hteo) šta je imao. Sad klizimo u neukus.

Ne bih ja ni ovoliko da me nisi direktno prozvao, a nešto mi se čini da mu ni ova tvoja "odbrana" ne ide na korist.
Odrastao je čovek, rečit...ako ima i želi nešto da kaže sigurno to može sam.
Nezgodno da se mi ovde nastavljamo ko da se radi o osobi kojoj je potrebna nečija pomoć.
Milan Novković Milan Novković 17:47 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

zilikaka
...Sad klizimo u neukus.

... a nešto mi se čini da mu ni ova tvoja "odbrana" ne ide na korist.
...

Slažem se, bez imalo ironije ili cinizma.

Dok smo se mi zezali, i ovde i sam prebacujem u tu brzinu:

- Alse se možda naoružao do zuba i krenuo da kokne nekoga iz moderacije - šta činiti?

- Pojavila se vest da su Kinezi, izgleda, stigli i prestigli ne US, ne EU, ne Japance, za Ruse ne znam nešto od njihovih Tokamak ideja su koristili, nego ceo svet u kontrolisanoj fuziji - 100 sekundi na << 100 M stepeni, sad idu na 10,000 sekundi na 100 M - marketinške fore i fazoni donekle, naravno, al ja bih definitivno stavio kintu na njih na ovu temu, davno sam "objašnjavao", sad me mrzi - satima na 100 M bi bio major, major, MAJOR milestone, čak i ako bi se unutra upotrebljeni materijali prebrzo raspadali.

- Kaže jedan analitičar da je u Siriji, možda, bio false false-flag - da ne objašnjava sam - ili je to jako malo verovatno, ili su Rusi u dilu sa Pentagonom - verovatnije, ne pitaj zašto i koliko bi to bila dobra vest u borbi protiv neocons.

- Za enzim, slučajno otkriven, što jako brzo razara plastiku ste verovatno čuli, svi bruje o tome

- Narućio sam 3D printer od (E)1,300, mislim da firma pripada Boshu, da bih pravio kućišta za prototipove IoT senzora - izgleda du ću, sad stvarno, od ukupno (e)4K zezanja u slobodno vreme, u 3 meseca, zaraditi 300m2 vilu na Barbadosu (ovo je inspiracioni bulet point koji je lukavo smišljen i da se pohvalim, prerano, naravno) - gledam tamo i na jednom mestu nađem studenta iz Holandije, 22 godine, koji studira elektroniku i na ove teme piše kjnige i design notes na IoT teme i tako se finansira - al naći će jednog dana, mmcumu (ovo iz milošte) i neko ko zna kako da se unovče svađe i diskusije o partizanima i četnicima.

- Ko god digne 2 prsta i kaže "AI" dobija lovu od US investitora sada

- Fali brezobrazbih fotki na blogu, don't you think Il da podmlađujemo Čera, može to i verbalno, il duradimo nešto drugo

- Mi ne znamo skoro ništa u subkulturološkim tokovima naše dece - dok se mi zezamo tokovi ovde presušiše i sad teku negde drugde.

- RnR nije propao, samo da rasčistimo malo ruševine

Damama na blogu od mene, Miška, The Tarzana iz Prigrevice II:


zilikaka zilikaka 18:01 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

izgleda du ću, sad stvarno, od ukupno (e)4K zezanja u slobodno vreme, u 3 meseca, zaraditi 300m2 vilu na Barbadosu

Štaštamo, crni Milane?
Znaš ti šta je tamo komaraca, garant. Sigurno prevazišli i ove tiske, što na proleće ujedaju i kroz džep od farmerica (ovo je empirijski provereno)

Drugo, ako kupuješ već tolku kućerinu, nemoj da te zmija ujede da bude s parketom. Celog života ćeš gledati parketare. Taman završe s jednog kraja, dođe vreme da počnu sa drugog. Ko oni što farbaju orgade od mostova.

A ima i treće. Kad se pročuje kolka ti kuća, tek ćeš da vidiš ko ti je sve najbliži rod koji hoće da te poseti.

Doživotno ćeš imati goste.




...osim ako ne prodaš kuću
nikvet pn nikvet pn 18:08 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Milan Novković

- Za enzim, slučajno otkriven, što jako brzo razara plastiku ste verovatno čuli, svi bruje o tome


Па, кхм, нисмо још чули али смо знатижељни чути...
eloy eloy 18:12 18.04.2018

Re: Déjà vu

zasto bi bilo gde bilo normalno da se ovako komunicira- na portalima slicnim ovom, su pravila-koja i ovaj disklejmer ima skoro identicna-jasna i po njima se odvija desavanje,....ako bi sve preveli u RL, po tebi bi svako maltretiranje, zlostavljanje,...bili ok, ono, licemreno je stati zlostavljacu na put,

...a to nema nikakve veze sa slobodom govora, niti sa tim da bi svako trebalo da ima pravo da pise, kako si ubacio, ne bi li se ceo bezobrazluk sveo na
isterivanje ovoga.


Prezasitili ste se ,,prvo,, ,,drugo,, i ,,treće blogeraši,, jedni drugih. Dobro ste se upoznali,ostali bez ideja i prepričavate već po ko zna koji put dugogodišnja prepričavanja. Menjajući identitete niste promenili suštinu sukoba i netrpeljivosti. Ima preletanja, svađi i pomirenja kao svega ostalog što jeste nekako ljudski i očekivano.
Ono što nije u redu je što ste postali dosadni čak jedni drugima i što su vam mašta i kreativnost potpuno zakazali.

Čak je prenos sednica skupštine postao zabavniji od bloga.
Pišite o dobroj muzici,dobrim knjigama,filmovima,svojim lepim i ostalim životnim iskustvima, preporučite nešto pozitivno i pametno, šege i komike, šta god.

Smorili ste ljudi !!!!
Milan Novković Milan Novković 18:20 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

nikvet pn
Milan Novković

- Za enzim, slučajno otkriven, što jako brzo razara plastiku ste verovatno čuli, svi bruje o tome


Па, кхм, нисмо још чули али смо знатижељни чути...

Brujao BBC jutros pa sam tu sad potražio, iako vest već kola i Fejsom:

Recycling hope for plastic-hungry enzyme

Kraj vesti je posebno interesantan pa se sećam mojih prvih godina u UK u naučnom okruženju, Aug 87 - Feb 92, mi smo imali tamo, ali to se nije doticalo projekata na kojima smo mi radili, mi smo radili elektroniku za CERN, najveći izvor fokusiranih, pulsirajućih neutrona na svetu - priceless za fiziku (i hemiju) materijala, and beyond.

Ovo mi je sad simpa do smešno u Markesovom maniru gde možeš da odeš u potpuno neočekivane sfere, al da ti uopšte ne bude maštanje bez osnove, i kažeš da sam Vučić ja bih sad pravio najveći izvor ovakvih neutrona na svetu u Srbiji, i za 5 godina bih napravio posla za 5,000 ljudi direktno, 100,000 ljudi indirektno, donosimo 10 Milijardi Evra godišnje u Srbiju.

- 20% nominalnog BDP-a, i ovoga kad se setim, svaki put, rizikujem suze u očima od urušavanja koje se tamo desilo poslednjih 30 godina.

EDIT: 75% ovog posla iz mašte može da se urasdi od odštampanog novca koji i ne bi nešto podigao inflaciju, polu-pametni je ne bi podigli uopšte
Bili Piton Bili Piton 18:50 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

zilikaka

Nego, i ovo razvlačenje o Tasi mi je više neumesno.


Si čula nekad za izraz attention whore?

Jesi.


c_h.arlie c_h.arlie 19:04 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Bili Piton
zilikaka

Nego, i ovo razvlačenje o Tasi mi je više neumesno.


Si čula nekad za izraz attention whore?

Jesi.



Da li ti želiš da kažeš da Tasa žudi za pažnjom po cenu da ga ekipa banuje !?

Ako si to mislio, ja mislim da nisi u pravu.
angie01 angie01 19:16 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

samo cu ti jos ovo reci,

Ovo je dosta verovatno,


ne verujem da je to, jer jasno dajes do znanja sta ti je srcu milo, a prilicno neprincipijelno, posto zamenjujes uloge- ti branis onog koji napada i vredja,

...skoro kao onaj princip po zatvorima, grupa krimosa maltretira, a maltretirani bi trebalo po kodeksu, koji upravo zagovaras, da cuti i trpi, jer ti je normalno da u suprotnom nahebe jos vise.....


Pa predlažem da tek sad, svi, ono - ruke-gore, raspalimo po njemu ...


...a ti, koji bas nisi skapirao sta se desava, a i nisi video blog pre, ni onaj pre njega, ni gomile komentara, ni.... pa eto "ne znas", nisi primetio da je i ovde on, nicim izazvan poceo da divlja, sa sve ekipicom, prozivajuci cak i one koji nisu vise prisutni???!!

nisi ni primetio da je upravo suprotno, da je on sa ekipicom rukama gore i raspaljuje po neprijatelju, al si ipak resio da ga branis i das mu podrsku- masala.
Bili Piton Bili Piton 19:18 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

c_h.arlie


Da li ti želiš da kažeš da Tasa žudi za pažnjom po cenu da ga ekipa banuje !?


U samom središtu ove tvoje rečenice krije se jedna tačna opservacija, alal vera

Toliko za danas.


Milan Novković Milan Novković 19:26 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

moderacija ovo/ono,...pa oduvek je moderacija pazila da se ne predje linija koja sprecava normalnu komunikacuju

U pravu si, postao sam neozbiljan još više čim sam ti naleteo na ovaj deo, iako sam mislio da je to relativno jasno.

Mrzi me da se sa tobom raspravljam, tebi je ionako samo do svađanja i nisam-ja-ništa-kriva-ti-si, šta god da ti se kaže i evo već 12 godina, skoro svakodnevno.

Opet mi se javlja, bad vibe, znam, da možda ti ipak imaš, na neki način, umešane prste u banovanju ljudi - ono kukaš malo kod pajtosa iz B92.

Kad bih bio 100% siguran da nemaš uozbiljio bih se sada.

Cenim da mi je ovaj komentar dobar pošto ti malo skreće pažnju na genezu ozbiljnijih svađa - jedan nepopustvljiv korak ti napraviš, jedan ja, i za čas smo na ... bog zna čemu

Odi cmizdri nekom drugom na ramenu, više, tj ne moraš baš uvek B92 blogerima.
angie01 angie01 19:30 18.04.2018

Re: Déjà vu

. Menjajući identitete niste promenili suštinu sukoba i netrpeljivosti.


vidi, nemoj da kacis ovakva objasnjenja za moj komentar, ja od pocetka imam jedan nik i isto tako, od pocetka-kao isada- zagovaram normalnu komunikaciju,....ako privatno komuniciram normalno, zasto bih ovde pristajala na nesto drugo i to dobrovoljno u svom slobodnom vremenu- sto se mene tice, samo se o tome radi.



Smorili ste ljudi !!!!


za razliku od tebe, koji visestruko doprinosis pozitivi, zanimljivim temama i humoru:)),...

...ovde bih ostala na dva komentara o temi, da me tasa i ekipa nisu zaskakali,....kao sto pretpostavljam da bi i ostali- a to je valjda bio cilj, kako je lepo primetio bili.
angie01 angie01 19:37 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

tebi je ionako samo do svađanja i nisam-ja-ništa-kriva-ti-si, šta god da ti se kaže i evo već 12 godina, skoro svakodnevno.


Milane- ti si me prozvao, ja ti odgovorila, a sada ispade mizogini fazon, da se ja eto svakodnevno svadjam- bas simpaticno.


Opet mi se javlja, bad vibe, znam, da možda ti ipak imaš, na neki način, umešane prste u banovanju ljudi - ono kukaš malo kod pajtosa iz B92.


ja u b92 ne poznajem nikog- tako da nemam pajtose-ovo je hard kor kleveta i navodjenje na pogresnu stranu,...kao sto si me vec jednom, kada si imao neki licni interes u prepiranju, nabedjivao da sam deo nekog tima koji ne postoji, a u sranju sa kojim nikakve veze nisam imala, samo zato jer sam mislila drugacije od postavke i to krajnje dobronamerno.


Odi cmizdri nekom drugom na ramenu, više, tj ne moraš baš uvek B92 blogerima.



a gde to cmizdrim i kome tacno, ( koliko vidim, zali se i cmizdri tasa),...usao si u ovu raspravu, gde grupa ljudi proziva i maltretira, navodno dobronamerno, i sada ispada da te je neko zvao da ti se zali- stavrno smesno.

aj' cao.
eloy eloy 19:47 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

ja u b92 ne poznajem nikog


A u b94 ?
eloy eloy 19:50 18.04.2018

Re: Déjà vu

da me tasa i ekipa nisu zaskakali,


Pa to mi je nekako ,,organic,, iskreno bi me zabrinuli da nisu.
Teške su to kere Jakobsfeldske nanu im njinu.
angie01 angie01 19:58 18.04.2018

Re: Déjà vu

,,organic,, i


sa sve spiskovima poziva na progon, cak i onih koji nisu vise tu:)))...bez hemikalija...
eloy eloy 20:17 18.04.2018

Re: Déjà vu

sa sve spiskovima poziva na progon, cak i onih koji nisu vise tu:)))...bez hemikalija


Važno da sam paziJo da mi ne izleti nešto mizogino.
Znaš da sam tu reč prvi put naučio iz tvojih komentara.
To je ono što pokušavam reći - daj da učimo jedni od drugih, da guramo napred i samo napred, nikako unazad.
Dajte nam sunca.





dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 20:23 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

ali ovo sto radi tasa- nastavnik, koji poducava decu u skoli- nije prihvatljivo zbog svega sto sam vec objasnila,....




sta tebe boli uvo sta tasa u svom slobodnom vremenu radi - sto ne bi bilo prihvatljivo?

(hint posto sporije kapiras - nastavnica u svom slobodnom vremenu vodi ucenike na ekskurziju; tasa u svom slobodnom vremenu bloguje)

eloy eloy 20:39 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

(hint posto sporije kapiras - nastavnica u svom slobodnom vremenu vodi ucenike na ekskurziju; tasa u svom slobodnom vremenu bloguje)


I Tasa prezire ,,crvene fenjere,, crvenu petokraku, crvenu zvezdu, crvenu bandu i sve što je crveno.

I ko to kaže ko to laže da je ,,crveno na radost,,
dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 23:51 18.04.2018

Re: Déjà vu

ja od pocetka imam jedan nik


ajde?

vidi, ja bih jako voleo da mogu da imam samo jedan nik. najradije, onaj prvobitni.




dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 23:53 18.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

I Tasa prezire ,,crvene fenjere,, crvenu petokraku, crvenu zvezdu, crvenu bandu i sve što je crveno.


jos kad bih znao kakve veze ovaj komentar ima sa mojim...
(a nisi ni dragoljub...).
korisnickoime-2 korisnickoime-2 06:00 19.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

dragosevacprekosutra
ali ovo sto radi tasa- nastavnik, koji poducava decu u skoli- nije prihvatljivo zbog svega sto sam vec objasnila,....




sta tebe boli uvo sta tasa u svom slobodnom vremenu radi - sto ne bi bilo prihvatljivo?

(hint posto sporije kapiras - nastavnica u svom slobodnom vremenu vodi ucenike na ekskurziju; tasa u svom slobodnom vremenu bloguje)




Зато што је та реченица најбоља илустрација комесарско-партијашке, удбашке, логике пројектоване кроз лицемерни малограђански ментални склоп.

Што, заправо, није ништа друго него микролошки фашизам Њу Ејџа у којем живимо и који за циљ има ућуткивање сваког неистомишљеника у јавној комуникацији у коју сада спадају и друштвене мреже попут Блога Б92.





Spiridon Spiridon 20:36 19.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

...ne nalazim ga na you tube , ali ga ima još uvek na RTS 2 - ko može da vrati 72 unazad.



nema ga, daj link

isao na rts 2 pa onda na 72 stranu ...
c_h.arlie c_h.arlie 08:03 20.04.2018

Re: Ne odustajemo.rs

Bili Piton
Sine ti baš imaš višak slobodnog vremena a manjak ideja kako da ga iskoristiš, tužno.

Na koga si ovo mislio !?
Jebote, ovako bez citiranja sagovornika, kako može da se zna kome odgovaraš ?
alselone alselone 09:35 20.04.2018

Re: Далеко од разуздане гомиле

Milan
šta činiti?


Nahranite me necim dobrim. Onda se po pravilu smirim i legnem da spavam.
anonymous anonymous 07:18 18.04.2018

LEKTIRA ....


----za one darovitije...




predatortz predatortz 10:07 18.04.2018

Ljudi

Ko god ovo mesto preozbiljno doživljava, udružuje se u klanove, ili misli da su se neki udružili njega radi - taj treba da ode odavde.

Svojom voljom, svog zdravlja radi.

Ne zajebavam se.
angie01 angie01 15:02 18.04.2018

Re: Ljudi

...upravo sam pristavila oprostajnu sarmu za ovu sezonu,...sem ako neka dobra dusa od familije i prijatelja ne donese jos neki zaostali kupus...
predatortz predatortz 16:18 18.04.2018

Re: Ljudi

angie01
...upravo sam pristavila oprostajnu sarmu za ovu sezonu,...sem ako neka dobra dusa od familije i prijatelja ne donese jos neki zaostali kupus...


Kad je sarma u pitanju i kupus iz Maxi-ja dolazi u obzir.
angie01 angie01 16:44 18.04.2018

Re: Ljudi

Kad je sarma u pitanju i kupus iz Maxi-ja dolazi u obzir.


pazi, kada sam kupila kupus u maxiju....nije mi bilo druge.
gedza.73 gedza.73 20:33 18.04.2018

Re: Ljudi

upravo sam pristavila oprostajnu sarmu


Ove godine za slavu ja 'naredio' da se sprema gulaš od soje.

Većinom glasova sam preglasan. Čak i deca glasala za sarmu.

'Kako slava bez sarme?' manje više jednoglasno. Okrenuo se svet naglavačke. Ni glava kuće nije više ono što je bila

p.s.
majka zavija sarmu u zelje ili vinovu lozu.
angie01 angie01 21:20 18.04.2018

Re: Ljudi

majka zavija sarmu u zelje ili vinovu lozu.


to su one stare, strpljive domacice, koje tako umesno odrade to pipavo uvijanje- jer to licse mora prvo da se izblansira, al taman toliko da postane meko, a da se ne cepa, a posto je sitinije od listova kupisa, treba mnogo vise vremena za uvijanje,...ja se uvek odusevim, kada vidim onoliku serpu potpuno istih, a malih sarmi....al se odmah setim koliko je tu truda i spretnosti ulozeno.

....ja to po skracenom postupku- jer me mrzi da toliko vremena uvijam- a gledala sam kada zene uvijaju po stotine sarmi za svadbu, - pa onda te sarmice pravim kao nabujak- redjam lisce, pa fil, pa lisce, pa na kraju sve iscecem na kocke i prelijem umucenom pavlakom, jajima i mlekom, sa malo sode bikarbone, da bude puhavo i da nabuja, pa u rernu i to bude super.
zilikaka zilikaka 21:34 18.04.2018

Re: Ljudi

to su one stare, strpljive domacice, koje tako umesno odrade to pipavo uvijanje- jer to licse mora prvo da se izblansira, al taman toliko da postane meko, a da se ne cepa, a posto je sitinije od listova kupisa, treba mnogo vise vremena za uvijanje,...ja se uvek odusevim, kada vidim onoliku serpu potpuno istih, a malih sarmi....al se odmah setim koliko je tu truda i spretnosti ulozeno.


Ništa lepše nisi mogla da kažeš. tačno sam se osetim bitnom.

Prošlog vikenda ja to uvijala. Nekih 25-26 komada. E, al da ti odam tajnu, nije to zaista neki kumst.
Zelje dok je sveže stanjiš, presečeš uzduž lisnu dršku kolko može, da se list ne podere. Žilavo to bude, možeš komotno da radiš. Onda ubaciš u kipuću vodu i ostaviš bukvalno nekoliko sekundi. Treba da ostane zeleno, ne sme da pobraoni, jer onda i list izgubi svojstva i počinje da se kida.
Onda na svaki list dooobru kašičicu nadeva i umotavaš ko i svaku drugu sarmu. Ovo ti još lakše jer je dugačko, nema da ispada.

Ja prva nisam za te pipave stvari nego ovo stvarno ide brzo.

predatortz predatortz 21:34 18.04.2018

Re: Ljudi

'Kako slava bez sarme?


Ja slavim Nikoljdan. Pravi se posna sarma, ali bez sarme ne može!
predatortz predatortz 21:38 18.04.2018

Re: Ljudi

Nekih 25-26 komada.


To za muža? Šta je sa ostalim ukućanima?
angie01 angie01 21:52 18.04.2018

Re:

Nekih 25-26 komada





moje su ovakve, samo redjane,


aureus aureus 21:57 18.04.2018

Re: Ljudi

Nisam posebno veliki ljubitelj sarmi, ali čini mi se da nam na ovom blogu nedostaje malo više žena.

Ponekad je baš kul gledati ih kako ćakulaju i turpijaju nokte. (Nije uvijek, ali ponekad jeste.)

Ništa lepše nisi mogla da kažeš. tačno sam se osetim bitnom.


Mislim da ćemo pored Evrope morati da čuvamo i žene.
zilikaka zilikaka 22:19 18.04.2018

Re:

moje su ovakve, samo redjane,


A, ne, mora da budu malo čorbaste.
Ovo ko, božemeprosti, musaka.
angie01 angie01 22:38 18.04.2018

Re:

A, ne, mora da budu malo čorbaste.
Ovo ko, božemeprosti, musaka.


:))),....ima malo soka kad se zahvati, al se ne vidi od korice.
anonymous anonymous 22:40 18.04.2018

Re: Ljudi

aureus


Mislim da ćemo pored Evrope morati da čuvamo i žene.


Чувајмо Рељића и друге интелектуалце.

Памет србије.
aureus aureus 22:45 18.04.2018

Re: Ljudi

anonymous
aureus


Mislim da ćemo pored Evrope morati da čuvamo i žene.


Чувајмо Рељића и друге интелектуалце.

Нек се чува сам.
Ми ћемо да чувамо другарице Ангие01 и Зиликаку.
anonymous anonymous 22:58 18.04.2018

Re: Ljudi

aureus
anonymous
aureus


Mislim da ćemo pored Evrope morati da čuvamo i žene.


Чувајмо Рељића и друге интелектуалце.

Нек се чува сам.
Ми ћемо да чувамо другарице Ангие01 и Зиликаку.


Ако,ако....

Ал док се чувају , не шкоди да се нешто и прочита.

Ја теби дадох лектиру, а ти мени ништа .....

Са којег извора да се напијем ....

gedza.73 gedza.73 07:39 19.04.2018

Re: Ljudi

angie01
.ja se uvek odusevim, kada vidim onoliku serpu potpuno istih, a malih sarmi.

majka stavlja na dno šerpe rešteku da ne zagori


a sarmu stavljaju na sto u zemljanim posudicama.


predatortz
Ja slavim Nikoljdan. Pravi se posna sarma, ali bez sarme ne može!


ali posan pasulj... mmmmm....

u stvari tih dana oko slave uglavnom jedem s nogu. tako da sarmu skoro redovno preskočim


zilikaka
Ja prva nisam za te pipave stvari nego ovo stvarno ide brzo


pored Rovera Kinezi su napravili i motalicu za sarmu (na slici liči na onaj đavo za motanje cigara)

.
aureus aureus 10:54 19.04.2018

Re: Ljudi

anonymous
Ја теби дадох лектиру, а ти мени ништа .....

Са којег извора да се напијем ....

Па шта знам...ево, на примјер, проф. др Жељко Марушић, са Факултета прометних знаности у Загребу, залаже се за јефтинији такси. Он каже да би се с јефтинијим таксијем повећала прометна сигурност у Загребу, а сигурно би се и уштедило ко зна колико милијуна куна на годишњој разини.

Не знам, додуше, колико је добар стручњак овај Марушић. Мораћу да погледам још који видео.
anonymous anonymous 12:39 19.04.2018

Re: Ljudi

aureus
anonymous
Ја теби дадох лектиру, а ти мени ништа .....

Са којег извора да се напијем ....

Па шта знам...ево, на примјер, проф. др Жељко Марушић, са Факултета прометних знаности у Загребу, залаже се за јефтинији такси. Он каже да би се с јефтинијим таксијем повећала прометна сигурност у Загребу, а сигурно би се и уштедило ко зна колико милијуна куна на годишњој разини.

Не знам, додуше, колико је добар стручњак овај Марушић. Мораћу да погледам још који видео.


Ineteresantno, bavio se i zrakoplovstvom.

Mogli biste vi u Hrvatskoj dobro da iskoristite njegovo znanje.

Kad su aerodromi u pitanju.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana