Društvo| In memoriam| Kultura| Sex| Život

Šešelj nije uzrok - već simptom moralno zapuštenog društva

Nebojša Milenković RSS / 06.05.2018. u 19:55

19_1000x0.jpg

 

 

Da se razumemo, Šešelj nije uzrok - on je simptom i posledica moralno zapuštenog društva u kom su razni "Šešelji" kao takvi uopšte mogući. Ponekad čak i poželjni. Društva iz kog su amputirani solidarnost i stid, u kom se pristojnost tumači kao slabost, zločin isplati a bahatost smatra snalažljivošću i preporukom za institucionalno napredovanje.

Svako društvo koje nije u stanju da se razračuna i obračuna s vlastitim "Šešeljima" na kraju se, logično, i samo pretvori u rijaliti svinjac - u čijem se blatu zadovoljno valjaju njegovi "političari". Sasvim je logično da u tom svinjcu Šešelj najbolje pliva i da se u njemu oseća najprirodnije. Zato, još jednom, tema nije Šešelj - nego društvo koje ga je izrodilo, omogućilo i koje ga i danas toleriše, povlađujujući njegovoj pervertiranoj potrebi da nas iznova skandalizuje. Uostalom, šta bi preostalo od Šešeljevog jeftinog cirkusa da je on danas bio bojkotovan? Ili da ga je pred Hrtkovcima, umesto pedeset novinskih ekipa, recimo dočekalo najmanje pet hiljada iskrenih antifašista i antifašistkinja koji bi stali pred njegovu podnadulu mešinu i jasno mu poručili: Dalje nećeš moći!

Kao osuđeni ratni zločinac, isti taj Šešelj protivzakonito egzistira i u Skupštini Srbije - koja se takođe pretvorila u rijaliti svinjac - te su njegovi saučesnici i svi oni poslanici i poslanice opozicije (koji pretenduju da ih se tako doživljava) koji, uprkos svakodnevnim ličnim i institucionalnim poniženjima, u takvom svinjcu i dalje sede. Zajedno sa sopstvenim Šešeljom.

Sposobnost, odnosno nesposobnost, da stane na put Šešelju i ostalim "Šešeljima" predstavlja pravu meru političke zrelosti i građanske solidarnosti srpskog društva danas. Ako ta spremnost ponovo izostane - kao što verovatno hoće - tada ćemo se u pomenutom svinjcu udaviti i sami - zajedno s vlastitim Šešeljom, naravno.

seselj_hrtkovci_1.jpg?itok=fFfZzSEg 



Komentari (463)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 00:14 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Nebojša Milenković
Svaki Šešelj ima svoga Čanka.
- A i obratno!

U kojem tačno smislu?
blogovatelj blogovatelj 02:00 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

U kojem tačno smislu?


u smislu da je Čanak isto što i Šešelj, samo mu je predznak drugačiji. Drolja i izdajnik. Jedan bi pušio Amerima, drugi Rusima. Kakva je razlika?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:43 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Uu, koji hardtalk, jesi tako opasan i na poslu u Kanadi, kada "ideš da pušiš Kanađanima" ili si to samo kod nas blogu tako opasan?
aureus aureus 09:21 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

blogovatelj
u smislu da je Čanak isto što i Šešelj, samo mu je predznak drugačiji. Drolja i izdajnik. Jedan bi pušio Amerima, drugi Rusima. Kakva je razlika?

Ma da.
Jedan bio ratni huškač, drugi bio protiv rata.
Jedan protjerivao nacionalne manjine, drugi ih štitio.
Jedan se nikad nije zalagao ni za šta normalno, drugi bogme jeste.

Da si rekao da u ovom momentu i jedan i drugi na neki način služe Vučiću, još bih te razumio. Ovako...
S tim što je taj proruski mračnjak daleko potrebniji Vučiću da bi uz njega sam Vučić izgledao normalniji.
Jukie Jukie 11:37 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Pa Čanak se javno zalagao da se istrebe grlice tj. da se pobiju sve do jedne što se zove genocid
sad u njegovim govorima opcijom "replace" umesto grlica stavi neku drugu etničku manjinu
aureus aureus 11:57 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Jukie
Pa Čanak se javno zalagao da se istrebe grlice tj. da se pobiju sve do jedne što se zove genocid
sad u njegovim govorima opcijom "replace" umesto grlica stavi neku drugu etničku manjinu

Не подсјећај.
Најгора је била његова одбрана ловаца: "рећи да ловац не воли животиње је исто као рећи да баштован не воли биљке."

Ловац воли животиње, али ипак - џрм!
- Грм?
- Џрм.
predatortz predatortz 12:36 07.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

aureus
Nebojša Milenković
Svaki Šešelj ima svoga Čanka.
- A i obratno!

U kojem tačno smislu?


Dva referata vode, iste firme su uposlenici.
Jedan, kao, vodi nekakve četnike.
Drugi, nekakve autonomaše.
A posao im je zajedniči - da obesmisle, banalizuju, ogade.

Šešelj zdravu srpsku, građansku, desnicu. Čanak one druge.
blogovatelj blogovatelj 10:34 08.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

drugi bio protiv rata.




Nemoj si smešan. Fašizam mitteleuropskog tipa može jedino u katastrofu da vodi.
Više puta dokazano kroz istoriju.
A on je najgrđi mogući sluga tog i takvog fašizma. Predstavnici te ideologije kada im vetar duva u jedra često vole da pokazuju svoju "humanost" ali isključivo prema etničkim grupama koje ljube Njemca u bulju.
Baš bih ga voleo videti kako podržava vojvođansku različitost tako što ode na guslarsko veče u Futog.
A vole se i potuć gojazni, baš ko i Šešelj.
aureus aureus 12:01 08.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

blogovatelj

Nemoj si smešan. Fašizam mitteleuropskog tipa može jedino u katastrofu da vodi.
Više puta dokazano kroz istoriju.

И како се тај наводни средњеевропски фашизам повезује са "пушењем Америма"?
Је ли се и то више пута десило у европској историји?

Ајде да не смишљамо чудне конструкције и не натежемо чињенице.
Постоји јасна Шешељева политичка биографија од 1990. наовамо и Чанкова политичка биографија за исти период.
blogovatelj blogovatelj 18:14 08.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

И како се тај наводни средњеевропски фашизам повезује са "пушењем Америма"?


Tako što svi iz srednje Evrope puše Nemcima, a svi oni zajedno puše Amerima. Kako drugačije?!

Ako je a>b i b>c, onda je sasvim sigurno i a>c.
aureus aureus 19:52 08.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

blogovatelj
И како се тај наводни средњеевропски фашизам повезује са "пушењем Америма"?


Tako što svi iz srednje Evrope puše Nemcima, a svi oni zajedno puše Amerima. Kako drugačije?!

Ako je a>b i b>c, onda je sasvim sigurno i a>c.

Математика ти је у реду, колега Блоговатељу, али перцепција дешавања је канда мало мањкава.
Американци и Нијемци су, наиме, у оба свјетска рата били на супротној страни и оба пута су Амери звекнули Нијемце преко лабрње, so to speak.
Стога глагол "пушити" овдје може да се користи само у једном од свршених облика - "попушити", "испушити" и сл.

А у ово ново вријеме видимо да америчку политику чешће слиједе неки други: Британци, Французи...Бјеше ли ова тројка ракетирала Асада прошли мјесец?
Шта је радила Ангела тад, а шта Макрон?
И шта ради Макрон сад? Иде у тродневну посјету Трампу и удвара му се.

Ах, добро. Има Америка сљедбеника и у средњој Европи: Пољска, Мађарска...али Америка има сљедбенике и савезнике свуда: од далеког истока до сусједне Канаде.
narcis narcis 20:04 08.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Америка има сљедбенике и савезнике свуда: од далеког истока до сусједне Канаде.

prevedeno na srpski- kanada ga puši ameriki
aureus aureus 22:28 08.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

narcis
Америка има сљедбенике и савезнике свуда: од далеког истока до сусједне Канаде.

prevedeno na srpski- kanada ga puši ameriki

I to prilično. Oni čak imaju zajedničku ligu u košarci, hokeju i ko zna u čemu još.
Robna razmjena im je ogromna, vojna saradnja na najvišem mogućem nivou, a jedan od prvih stranih premijera koji je posjetio Trampa po inauguraciji bio je njegov kanadski kolega.
Naš najbliži saveznik, vole da kažu Amerikanci, mada je ovdje mrtva trka između UK, Kanade, Izraela i Australije. Možda i još nekih.

Naravno, povezuje ih i Pamela Anderson.
narcis narcis 16:47 09.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

S tim što je taj proruski mračnjak daleko potrebniji Vučiću da bi uz njega sam Vučić izgledao normalniji.

ma nije on poteban vučiću, samo vučć nema muda da udari na njega, prosto ko pasulj, da ne kažem srpski сипл ас дат.
blogovatelj blogovatelj 19:09 09.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

А у ово ново вријеме видимо да америчку политику чешће слиједе неки други: Британци, Французи...Бјеше ли ова тројка ракетирала Асада прошли мјесец?
Шта је радила Ангела тад, а шта Макрон?
И шта ради Макрон сад? Иде у тродневну посјету Трампу и удвара му се.


Vidi, pokušavaš da mi dokažeš da Nemci ne puše Amerima tako što ćeš da mi dokažeš da Francuzi puše Amerima više od Nemaca?! Nemam ti ja vremena za takve rasprave.
blogovatelj blogovatelj 11:21 10.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

prevedeno na srpski- kanada ga puši ameriki


Ne baš. Kanada je malo Amerika, malo Francuska, a najviše Engleska. Kada Englezi i Francuzi zajedno, na istoj strani idu u rat, Kanada po difoltu kreće sa njima. U protivnom se drži malko po strani, zbog unutrašnjih razloga.
blogovatelj blogovatelj 11:25 10.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Oni čak imaju zajedničku ligu u košarci,


I Srbi i Hrvati imaju zajedničku ligu u košarci. Ti dakle tvrdiš da ga Hrvati puše Srbiji jer imaju zajedničku košarkašku ligu? Ili tvrdiš obratno?
Brale, ti si stvarno operisan od logike. Zaključivati ko kome puši na osnovu hokeja i košarke!
aureus aureus 13:17 10.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

blogovatelj

Brale, ti si stvarno operisan od logike.

Aj' ti mene zaobiđi neko vrijeme pogotovo što:

Nemam ti ja vremena za takve rasprave.
blogovatelj blogovatelj 19:12 10.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

Aj' ti mene zaobiđi neko vrijeme pogotovo što:


Veruj mi da nemam neku želju da pričam sa tobom, nego se slučajno zalomilo. Morao sam ti reći da kada kreneš od pogrešnih pretpostavki zaključci obavezno budu katastrofa. Tipa Nemci se ne uvlače Amerima zato jer im se Francuzi uvlače više od Nemaca. Ili Hrvati se uvlače Srbima zato jer imaju zajedničku košarkašku ligu.
aureus aureus 19:58 10.05.2018

Re: "bitni" i nebitni

blogovatelj

Veruj mi da nemam neku želju da pričam sa tobom, nego se slučajno zalomilo. Morao sam ti reći da kada kreneš od pogrešnih pretpostavki zaključci obavezno budu katastrofa. Tipa Nemci se ne uvlače Amerima zato jer im se Francuzi uvlače više od Nemaca. Ili Hrvati se uvlače Srbima zato jer imaju zajedničku košarkašku ligu.

Ma ne...sve si pogrešno razumio. A to je zato što si možda nepažljiv.
Ti si se zakačio za američko-kanadsku ligu, a ja sam prije svega imao u vidu Pamelu Anderson.
U pitanju je Kanađanka koja je prije dvadesetak godina na jahti (u međunarodnim vodama) pružila felacio jednom Amerikancu, što je ostalo zabilježeno video-kamerom.

Sve ostale kanadsko-američke saradnje, kojih ima milion, počev od onih kojih sam se sjetio, pa do onih o kojima nisam pisao (recimo NATO još od 1949) tu su samo da zavaraju nepažljivog čitaoca da ne bi primjetio nešto što se zaista desilo, a to je: stvarno se desilo (bar) jedno kanadsko-američko pušenje.

Ali nemoj ni ovo da te zavara. Prvo, jer je Tomi Li rođen u Atini, od majke Grkinje i oca Amerikanca.
Drugo, meni i nije do priče o pušenju. Ti si u priču unio taj zanimljivi glagol.
A treće, imam šta da zamjerim Amerikancima, ali mi nije do pukog učestvovanja u baš svakakvom antiamerikanizmu.
Kao ni u logiciranju tipa "Blogovatelj i Čarli su zapravo isti jer su obojica - blogeri na B92".
sloshin sloshin 01:12 07.05.2018

--

Šešelja, njegovu retoriku i delovanje kao i kompletan medijski rijaliti koji ga prati treba apsolutno zaobilaziti i ignorisati. Jedina vest koja bi me mogla zainteresovati a da se tiče Vojislava jeste vest o njegovoj prirodnoj smrti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:13 07.05.2018

DENACIFIKACIJA+LUSTRACIJA+DEMOKRATIZACIJA

SFRJ i Titovo nasledje nisu rasturile demokratske snage da bi se u ovom delu Evrope uspostavile i razvile demokratske institucije i garancije poštovanja ljudskih i radnih prava.

Ne, nego su to uradile nacionalističke snage pomoću najmonstruoznijih ratnih zločina.

Zato još uvek, čak sada masovnije, veliki broj ljudi sa porodicama beži iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine...

Da je nakon ratova učinjeno ono najvažnije - DENACIFIKACIJA+LUSTRACIJA+DEMOKRATIZACIJA, situacija bi bila ako ništa drugo a ono normalnija.

Ovako, pasoš je zapravo otpusna lista iz ludnice od ove zemlje!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:46 07.05.2018

Re: DENACIFIKACIJA+LUSTRACIJA+DEMOKRATIZACIJA

Pa-a, šatro-nacionalističke snage su sve komplet izašle iz Titovog i SFRJ-otovog ormara. To je samo naivna Dijaspora mogla da proguta priču o nacionalizmu kao o nečem novom.
tasadebeli tasadebeli 06:46 07.05.2018

Re: DENACIFIKACIJA+LUSTRACIJA+DEMOKRATIZACIJA

Srđan Fuchs

Taske, a pazi ovu začkoljicu, antifašisti koji vređaju nekoga na osnovu njegovog izgleda... Pa još staviš i sliku patrijarha da se jasno povuče međa između "mi" i "oni". Pričam ti priču, nije ni čudo da je narod digao ruke od DS-a i Ledepea.





И није ни чудо што многи себе више и не осећају као део заједнице која је способна, ма шта год нас медији убеђивали својим извештавањем, да утиче на res publica, а не да свако из своје мале појединачне бусије вири испуњен страхом и мржњом и тако у потпуности иде на руку онима који нам сасвим свесно и намерно и укидају тај хоризонт заједнице не би ли се много лакше бавили својим мрачним политикантским пословима.



Nego, šta sam ono hteo... A da, pričaju mi moje Sarajlije (izraelske) da je KPJ slomila Šešelja na toj robiji kada je kao mladi profesor postavio pitanje doktorata nekog drugog profana na SU-u a taj drugi bio visoko rangiran u KPJ-u, ali baš brutalno, da su ga silovali, tukli, mučili... Onda je cela akademska javnost, od Ljubljane do Skoplja, pisala peticije da ga puste... Pustili ga jesu, ali tek nakon temeljne obrade.



Сећам се ја тога, Срђане... Много година и дуго памћење, што каже Амика. Био сам један од потписника те петиције коју је, кажу, покренуо Добрица Ћосић и САНУ, а која је стигла и међу нас, тада студенте на БУ.

Не могу си то опростити никада. А тада сам веровао да тако показујем свој политички став и учествујем у борби за слободу мишљења и говора у једнопартијском систему са прописаним и диригованим званичним ставовима.

Већ крајем осамдесетих, одмах по појави Вука, Мирка Јовића, СНО, затим оснивању ДС, почео сам да се кајем због сопствног потписа на тој петицији за пуштање Шешеља из "муслиманског" затвора у Сарајеву.

Од тада се не потписујем олако нигде, него само тамо где после дугог мерења и вагања одлучим да се потпишем.

То је и била једна од 2-3 ствари по питању политике у мом животу које су ме научиле (и још увек учим, да се разумемо) да никада не верујем медијима на прву лопту и да се чувам од учествовања у медијски произведеној и инструментализованој хистерији у јавности.

Pa-a, šatro-nacionalističke snage su sve komplet izašle iz Titovog i SFRJ-otovog ormara. To je samo naivna Dijaspora mogla da proguta priču o nacionalizmu kao o nečem novom.



Увек се сетим како сам крајем деведесетих једног старог господина из кругова оне политичке емиграције после 1945, који се 7-8 година пре тога вратио у Србију, питао зашто се у ствари вратио када се ништа није променило од онога због чега је и отишао у скоро полувековну емиграцију.

Он ми одговорио:"Знаш, ми који смо споља све то гледали у другој половини осамдесетих и видели Милошевића преко ТВ, сви смо помислили како је то то, како је ето коначно дошао прави човек и прави тренутак и за Србију и за Србе. Грдно смо се преварили, грдно..."
Bili Piton Bili Piton 06:27 07.05.2018

Cvrkut

Черевићан Черевићан 13:52 07.05.2018

последица симптома

Sposobnosti, odnosno nesposobnosti

ако хоћеш хлеба без мотике
одна с'рада Политици пређи,
биће оних,ако се истакнеш,
вазда ће те тапшати по леђи
dolazel dolazel 00:14 08.05.2018

Nije uopste smesno jer...

Evo kako je izvestac Reutersa sve to video



A supporters of Serbian Radical Party leader Vojislav Seselj wearing "Chetnik" uniform salutes during a protest in the village of Jarak, near Hrtkovci, Serbia, May 6, 2018. REUTERS/Marko Djurica


U svesti bilo kog zapadnjaka je ovo: Serbian (chetniks, nationalists etc) = Nazi
narcis narcis 08:57 08.05.2018

Re: Nije uopste smesno jer...

U svesti bilo kog zapadnjaka je ovo: Serbian (chetniks, nationalists etc) = Nazi

pa zar nije?
tyson tyson 14:36 09.05.2018

Re: Nije uopste smesno jer...

narcis
U svesti bilo kog zapadnjaka je ovo: Serbian (chetniks, nationalists etc) = Nazi

pa zar nije?

Serbian = Nazi?

Pa ja ne znam; šta ti misliš, jel' zaista tako...?

narcis narcis 17:56 10.05.2018

Re: Nije uopste smesno jer...

tyson
narcis
U svesti bilo kog zapadnjaka je ovo: Serbian (chetniks, nationalists etc) = Nazi

pa zar nije?

Serbian = Nazi?

Pa ja ne znam; šta ti misliš, jel' zaista tako...?


šta ima ja da mislim , on celom svojom pojavom jasno pokazuje da je naci, crna odora, ko talijanski fašisti i zighajluje sa tri prsta ko nemački nacisti, šta je poruka? dal je neko u dileji da pred sobomm ima fašistu ili hipika?
mlatisa mlatisa 09:59 08.05.2018

Ваља се држати чињеница

Kao osuđeni ratni zločinac, isti taj Šešelj protivzakonito egzistira i u Skupštini Srbije - koja se takođe pretvorila u rijaliti svinjac - te su njegovi saučesnici i svi oni poslanici i poslanice opozicije (koji pretenduju da ih se tako doživljava) koji, uprkos svakodnevnim ličnim i institucionalnim poniženjima, u takvom svinjcu i dalje sede.


- Као прво, Шешељ није осуђен за ратне злочине. Јесте осуђен, али не за ратне злочине.

- Што се тиче егзистирања у Скупштини Србије, дискутабилно је да ли је то тако, пошто је он одавно одлежао своју казну, па и преко тога. То би пре неки правници могли да кажу. И то адвокати са мноооого искуства.

- Са остатком се слажем. Али таква је била ситуација у Скупштини и без Шешеља.

Sposobnost, odnosno nesposobnost, da stane na put Šešelju i ostalim "Šešeljima" predstavlja pravu meru političke zrelosti i građanske solidarnosti srpskog društva danas


Није проблем у неком апстрактном друштву него о непоштовању прописа, тј. правне државе. Нпр. он је због оног махања пиштољем на демонстранте требао бити кажњен због угрожавања безбедности. Да сам то ја урадио, моментално бих био кажњен. Али он није.

Очигледно да, он такав какав је, има неку функцију и да има подршку од органа безбедности. Вероватно је та функција да се "патриотизам" огади просечном грађанину Србије, и да се центар пажње што је могуће више склања са формирања правне државе. И мислим да је веома успешан у томе. Србија као правна држава одговара само нама, док су сви други, у суштини, веома задовољни тренутним стањем.
narcis narcis 11:20 08.05.2018

Re: Ваља се држати чињеница

Србија као правна држава одговара само нама, док су сви други, у суштини, веома задовољни тренутним стањем.

ovo baš nisam razumeo.
vcucko vcucko 08:53 09.05.2018

Re: Ваља се држати чињеница

narcis
Србија као правна држава одговара само нама, док су сви други, у суштини, веома задовољни тренутним стањем.

ovo baš nisam razumeo.

Da vidim jesam li ja dobro razumeo (a mislim da jesam, i načelno se slažem): većini (možda ne u apsolutnom smislu, ali funkcionalno dovoljnoj većini, kako god) je dobro. Jer se snalaze u muljanju kao osnovnoj društvenoj delatnosti. Slikovito rečeno, znaju da grokću. Naučili tako i ne bi da se menjaju. Oni koji se u tome ne nalaze, verovatno i većina odavde (da smo ti drugi, sad bi valjda završavali neke kombinacije za neke pare, ne bi piskarali ovde), jbg ko im/nam je kriv. Tiha većina je rekla (i govori) svoje, mi možemo da prihvatimo da je tako ili da se iselimo, u skladu sa svojim preferencijalima. Ti u Ajndhoven, ja u Vladivostok, neko treći u piip lepe matere itd. Prosto?
mlatisa mlatisa 09:19 09.05.2018

Re: Ваља се држати чињеница



Србија као правна држава одговара само нама, док су сви други, у суштини, веома задовољни тренутним стањем.

ovo baš nisam razumeo.


Да разјасним, под "нама" подразумевам обичне грађанке и грађане Србије што би рекао Филип, (или што би рекли неки пре нас "сиротиња раја". Под други, подразумевам све остале. У овој констелацији снага, тј. корумпираној и/или некомпетентној власти, се продају шећеране за евро, железаре за два а нафтна индустрија за три евра (карикирам, али није далеко од истине). И небитно је коме је шта отишло пошто бенефите имају сви осим нас, сиротиње раје: наши, источни или западни тајкуни.

Најсвежији пример је аеородром у Ниш(у) као последица аеродрома у Београду. Уместо да држава подржава нашу привреду, ми пдржавамо туђу привреду било директно, било индиректно кроз корупцију. А Шешељ му дође само као згодна батина да се неком припрети или неко чак и умлати.

Шешељ је овде сасвим небитан. Ако крши закон он треба да иде у затвор. А колико видим, уместо њега у затвор оде неки вођа (тј. вођица) протеста у Ниш. Очигледно да државни апарат није у функцији "нас" тј. "сиротиње раје" него у функцији оних других.
freehand freehand 17:19 08.05.2018

Sa Šešeljima

... se Milenmkoviću ne obračunava i ne razračunava, Šešelji se prevazilaze napretkom i razvojem. Sem kad su vlast, onda se ruše revolucijom jer drugačije odbijaju da se vlasti liše.
A Šešelja i Šešeljevu decu u Srbiji na vlasti ponovo imaš zaslugom mekih mozgova i kvaziintelektualne elite glava zabodenih u sopstvenu guzicu gde uživaju u sopstvenoj moralnosti odbijanja izbora manjeg zla.
I neće šešelj i Šešeljeva deca otići zbog tvog "fuj!". Tek su se vratili i udobno smestili i ne misle da se toga odriču. Decenija će, u optimističnoj varijanti trebati da se željni priznanja realnog intelekta kroz generaciju svoje dece, kao svi mafijaši i gangsteri, popuštanjima i bogatim donacijama za indulgenciju za sva pravna, politička i moralna zlodela properu kroz popuštanja i preletanja na svetlu stranu.
Ali nisu oni krivi. Takav im je posao, ni oni ga ne vole.
Gledaj "Kuma", sve je tamo. Od I do III.
c_h.arlie c_h.arlie 19:15 08.05.2018

Re: Sa Šešeljima

freehand
... se Milenmkoviću ne obračunava i ne razračunava, Šešelji se prevazilaze napretkom i razvojem. Sem kad su vlast, onda se ruše revolucijom jer drugačije odbijaju da se vlasti liše.
A Šešelja i Šešeljevu decu u Srbiji na vlasti ponovo imaš zaslugom mekih mozgova i kvaziintelektualne elite glava zabodenih u sopstvenu guzicu gde uživaju u sopstvenoj moralnosti odbijanja izbora manjeg zla.
I neće šešelj i Šešeljeva deca otići zbog tvog "fuj!". Tek su se vratili i udobno smestili i ne misle da se toga odriču. Decenija će, u optimističnoj varijanti trebati da se željni priznanja realnog intelekta kroz generaciju svoje dece, kao svi mafijaši i gangsteri, popuštanjima i bogatim donacijama za indulgenciju za sva pravna, politička i moralna zlodela properu kroz popuštanja i preletanja na svetlu stranu.
Ali nisu oni krivi. Takav im je posao, ni oni ga ne vole.
Gledaj "Kuma", sve je tamo. Od I do III.

To ti kažem !
angie01 angie01 19:17 08.05.2018

Re: Sa Šešeljima

. se Milenmkoviću ne obračunava i ne razračunava, Šešelji se prevazilaze napretkom i razvojem.


izvini, a zar nije upravo to i napisano u tekstu.
freehand freehand 21:56 08.05.2018

Re: Sa Šešeljima

izvini, a zar nije upravo to i napisano u tekstu.

U ovom koji sam ja pročitao nije.
freehand freehand 22:19 08.05.2018

Ergo

... jebo Šešelja danas, bitno je da su kralj i komunisti u zajednikoj tajnoj operaciji napravili Jugoslaviju, pa im to nije bilo dosta nego su i Mitu Ljotića zarazili jugoslovenstvom.
Posledice takvih nedela i danas oplakujemo na blogu u pauzama međusobnih krljanja zakletih antijugoslovena i poštovalaca Jugoslovenske vojske u otadžbini protiv izdajnika i ostalih pedera.
gedza.73 gedza.73 12:16 10.05.2018

Re: Ergo

ostalih pedera

i njih su 'apsili komunisti posle rata. Čisto da ostanemo u domenu činjenica.

Homoseksualnost se za vrijeme socijalističke Jugoslavije vezala uz dekadentnu buržoaziju i "nezasitni kapitalizam" i smatralo se kako su joj skloni samo "kvaritelji zdrave radničke omladine". Seksualni odnos s osobom istog spola smatrao se kaznenim djelom "protuprirodnog bluda" koje se kažnjavalo zatvorom, zbog čega je u bivšoj SFRJ osuđeno oko 500 muškaraca
freehand freehand 12:22 10.05.2018

Re: Ergo

i njih su 'apsili komunisti posle rata. Čisto da ostanemo u domenu činjenica.

Pa morala je i tu da bude povučena jasna linija razgraničenja u odnsou na naprednu demokratiju u kraljevini.
gedza.73 gedza.73 12:42 10.05.2018

Re: Ergo

kakve veze ima kraljevina pa sad? Ovde je pitanje da li je bolje zakonom zabraniti homoseksualce kao što su učinili naši komunisti u naprednoj SFRJ ili ih prebiti kao što su uradili Naši u naprednoj Srbiji.

Da nađemu tu sitnu razlikicu između -izama.

Ali 'kvaritelji zdrave radničke omladine'

Pa to moraju da budu idioti kojima je odrađena nestručna lobotomija pa su prepisivali iz neke Knjige koju su naučili napamet.

ne znam sad samo da mi bude drago što ima toliko latentnih sledbenika 'Obraza', pokreta '1389' na blogu u pogledu ostvvarivanja prava homoseksualaca.

freehand freehand 13:05 10.05.2018

Re: Ergo

ne znam sad samo da mi bude drago što ima toliko latentnih sledbenika 'Obraza', pokreta '1389' na blogu u pogledu ostvvarivanja prava homoseksualaca.

I prepisivača iz knjige koju su naučili napamet. Ja mislim da su to ti isti.
narcis narcis 17:44 10.05.2018

Re: Ergo

Čisto da ostanemo u domenu činjenica.

a da se ti malo raspitaš kako su se ostale europske države odnosile prema toj grupaciji, čisto činjenica radi a i da razumeš ukupan civilizacijski odnos prema njima u om trenutku, recimo kako su se , tvoji ljubljeni talijani odnosili prema pederima, englezi su ih isto zatvarali i terali u ludnice, čisto da ti pomognem.
gedza.73 gedza.73 17:51 10.05.2018

Re: Ergo

a da se ti malo raspitaš kako su se ostale europske države odnosile prema toj grupaciji

A Amerikanci što su ubijali crnce? A? A Indijance? To ništa?

tvoji ljubljeni talijani

Ti nešto često pominješ Holandiju. Znamo mi da ti održavaš tajne veze sa Holanđanima koji mrze naš samoupravni poredak.

U minut i dvadeset sekundi staje pet decenija. A sad vi birajte stranu.



inače je vic dobar. Pravi 'socijalistički'

Baš bih voleo kad bi napisali vaše mišljenje o poslednjih desetak sekundi scene iz filma.
freehand freehand 19:01 10.05.2018

Re: Ergo

A Amerikanci što su ubijali crnce? A? A Indijance? To ništa?

Takoe! Ne daj da te zbune. Zna se gde je zlo: Zastava, socijalizam, samoupravljanje. Nema sad da te maltretiraju sa analogijama i poreenjima, nema veze ko je bio Đulio Andreoti, nema veze ko je Lutkar, nema veze šta je to Gladio, jebo to ko je stvarao i9 obučavao teroriste, ko sjebavao ukupan pravni i pooloitički sistem - nema veze ništa kad Gedža sedne na ćepenak i krene u spiralu. I na početku i na kraju zna se ko je najgori. A talijansko sve najbolje.
Nego, koliko je u toj SFRJ ubijeno homoseksualaca zbog seksualnog opredeljenja?
Nemoj da se iznenadiš zbog uporednih statistika, ako se desi da ih potražiš.
Bili Piton Bili Piton 19:26 10.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
ostalih pedera

i njih su 'apsili komunisti posle rata. Čisto da ostanemo u domenu činjenica.

Homoseksualnost se za vrijeme socijalističke Jugoslavije vezala uz dekadentnu buržoaziju i "nezasitni kapitalizam" i smatralo se kako su joj skloni samo "kvaritelji zdrave radničke omladine". Seksualni odnos s osobom istog spola smatrao se kaznenim djelom "protuprirodnog bluda" koje se kažnjavalo zatvorom, zbog čega je u bivšoj SFRJ osuđeno oko 500 muškaraca


Homoseksualnost je još krajem sedamdesetih dekriminalizovana - pogodite gde? U Sloveniji, Hrvatskoj i u Vojvodini.

Ja lepo pričam odakle je dolazio progres ali eto, i sami ste stigli na tu istu adresu, bez moje pomoći.
aureus aureus 19:29 10.05.2018

Re: Ergo

freehand
Nego, koliko je u toj SFRJ ubijeno homoseksualaca zbog seksualnog opredeljenja?
Nemoj da se iznenadiš zbog uporednih statistika, ako se desi da ih potražiš.

Ne znam za ubistva, ali nedavno sam otkrio da je u bivšoj Jugoslaviji od 1951. do 1977. zbog homoseksualnosti osuđen neuporedivo manji broj ljudi nego u zapadnim zemljama.

Ako je vjerovati* čovjeku, Frank Dota se zove, koji piše doktorat na tu temu, cifre su ovakve.

1951-1977

Jugoslavija - 500 (kratke zatvorske kazne i uslovne kazne)
Zapadna Njemačka - 100 000
Velika Britanija - 70 000
Italija - 30 000
Austrija - 12 000.

Ne znam šta je razlog za ovakvu disproporciju. Pretpostavljam manjak homoseksualaca i neefikasna pravna država u Jugoslaviji.

*) Nisam imao vremena da provjeravam. Samo mi je zapalo za oko.
freehand freehand 19:35 10.05.2018

Re: Ergo

1951-1977

Jugoslavija - 500 (kratke zatvorske kazne i uslovne kazne)
Zapadna Njemačka - 100 000
Velika Britanija - 70 000
Italija - 30 000
Austrija - 12 000.

Ovo spada u domen činjenica te se kao takvo ne uzima u obzir. Dakle, ako je osuđeno samo 500 homoseksualaca znači li to da je osuđivanje tih 500 u redu, da Tito nije pušio tompuse, da partizani nisu streljali Gedžu nekoliko hiljada puta, da u SSSR nisu postojali gulazi i da Italija nema Ferari?
To si hteo da kažeš?
gedza.73 gedza.73 19:49 10.05.2018

Re: Ergo

Bili Piton
Homoseksualnost je još krajem sedamdesetih dekriminalizovana - pogodite gde? U Sloveniji, Hrvatskoj i u Vojvodini.

Ja lepo pričam odakle je dolazio progres ali eto, i sami ste stigli na tu istu adresu, bez moje pomoći.

jednom sam napisao kako su iz mog kraja morali da idu u Novo Mesto i Hrvatsku da registruju kamione određene tonaže (kod nas nije moglo) pa me zajebavali. Njihov jedan Akrapovič 'kopa' celu jednu srpsku drugarsku privredu.

Nije to 'teo Gedža da kaže, Fri, nego da si pravi prototip partijskog bota. SFRJ Krlo na kvadrat. Daleko bi ti dogurao sa takvim stavom onda. A danas ako te se sete, sete.
koliko je u toj SFRJ ubijeno homoseksualaca zbog seksualnog opredeljenja?

A koliko zbog političkog? Ima li neka uporedna statistika sa SSSR?

Bole me bre briga i za Zastavu i za samopuravljanje i za SFRJ (par brda i jedva jedan autoput) nervira me samo kad počne cviljenje.
Što se bre ne skupite i napravite samoupravnu zadrugu bog da vas vidi? Eno vam iz iste ekipe Vulin, Krkobabić, oni partijski vojni penzioneri. Divna jedna ekipa. Šteta što vam zbrisala Mira Marković.

Ima da gulite vi još mnogo godina pa da ugledate italijansko dupe sa takvim stavom. A možete da dignete revoluciju pa da im otmete fabrike. kad je već to popularno. Kad ne možeš dimaš tu ukradi.



evo ti još jedan deo za promišljanje

Bili Piton Bili Piton 19:54 10.05.2018

Re: Ergo

gedza.73


Nije to 'teo Gedža da kaže


Sve ok. Znam da bi ti radije s Frijem u klinč a i mene ipak netko drugi erotski uzbudjuje na ovom blogu
freehand freehand 19:59 10.05.2018

Re: Ergo

Nije to 'teo Gedža da kaže, Fri, nego da si pravi prototip partijskog bota. SFRJ Krlo na kvadrat. Daleko bi ti dogurao sa takvim stavom onda. A danas ako te se sete, sete.

Aaaa...A ti si o meni nešto hteo da kažeš, čoveče?!
Pa tako reci, šta onda ovo trtmrt socijalizam, komunisti, Italija, ferari, homoseksualci po robijama, traktori fergusoni, SFRJ i ostale gluposti. Nema razloga za uvijanje, pobogu. Slomih se pokušavajući zašto inteligentan čovek piše tolike gluposti, a on bi sve da nešto o meni al nekako ne ide pa izokola...
Dobar, si, Gedžo.
gedza.73 gedza.73 20:00 10.05.2018

Re: Ergo

Sve ok. Znam da bi ti radije s Frijem u klinč a i mene ipak netko drugi erotski uzbudjuje na ovom blogu

Zato što se sa tobom u jednom malom delu ne slažem. I verovatno skoro nikad ne bi ni pominjali ovu temu ako bi se nekad negde sreli.

Ali me nerviraju partijski zagriženici posebno kad se upinju da dokažu kako je čvrsta pandurska (UDBA, OZNA) ruka etalon slobode. Imam probelm sa ljudima kojima je partija dala moć a oni sve čine kako bi joj se dodvorili.

A Fre se ovde lomi da li treba ili ne zabraniti Demokratsku stranku. Kad tu pronađe svetlo put ima sam da mu se otvori.

odo da trčim. Ti Fri napravi vremeplov pa u prošlost. Il' to, il Severna Koreja.
aureus aureus 20:08 10.05.2018

Re: Ergo

freehand
1951-1977

Jugoslavija - 500 (kratke zatvorske kazne i uslovne kazne)
Zapadna Njemačka - 100 000
Velika Britanija - 70 000
Italija - 30 000
Austrija - 12 000.

Ovo spada u domen činjenica te se kao takvo ne uzima u obzir. Dakle, ako je osuđeno samo 500 homoseksualaca znači li to da je osuđivanje tih 500 u redu, da Tito nije pušio tompuse, da partizani nisu streljali Gedžu nekoliko hiljada puta, da u SSSR nisu postojali gulazi i da Italija nema Ferari?
To si hteo da kažeš?

Otprilike.

Da ispričam jedan vic.

Priča deda Crnogorac unuku događaje iz Drugog svjetskog rata.
"I tako, zarobe nas Italijani i kažu nam: ko hoće da ga naguzimo - njega ćemo pustiti, ko neće - njega ćemo streljati. I krenu oni tako da pitaju jednog po jednog. Mahom ljudi kažu da, neki kažu ne..."
- Đede, šta si im ti odgovorio?
- Mene su, sine, streljali.
gedza.73 gedza.73 20:57 10.05.2018

Re: Ergo

Otprilike.

Kad smo kod 'otprilike'.
Voleo bih kad bi branioci lika i dela pogledali ona dva snimka (pošto retko ko otvara klipove).

Na prvom je stravičan kraj jednog ispričanog političkog vica o generalnom sekretaru parije, na drugom način obračuna sa neprijateljima socijalizma ('uhapsićemo ti ženu ako ne priznaš').

(scenario prvi)

Kad pređete taj nivo zamislite da se na izbore sedamdesetih prijave nekoliko književnika, naučnika, slikara, novinara organizovanih u Liberalno demokratsku partiju. Ne fiktivnu frakciju Komunističke patije već organizaciju koja bi u programu imala veće medijske, političke, verske slobode, slobodan 'protok ljudi, roba i usluga', koji bi kritikovali kupovinu na tačkice, nestanke benzina, kafe, deterdženta, crvenu buržoaziju...

Vidim Latinku Perović i Borku Pavićević kako ih javno pendreče na Teraz8ijama a Natašu Kandić kako ih drži za noge da ne pobegnu od javnog linča.

Zamislite vi kako bi se provela takva grupa u SFRJ i kako bi (ako bi kojim slučajem bila odobrena lista) prošli njihovi glasači.

(scenario drugi)

Sad na sledeći nivo.
Danas jedna partija preko domaćih tajnih službi krene sa medijskim opanjakvanjem opozicije. 'Lopovi pokrali od naroda', 'saradnici stranih tajnih službi', lažne afere (svaka sličnost je slučajna).

Onda pohapse vođe opozuicije, pokupe im svu imovinu i zabrane svako političko organizovanje osim njihove partije. Ruše po mraku i pod maskama, prete, hapse... Svaki minimalni uspeh veličaju i uzdižu, njihovi analitičari po ceo dan pričaju o ekonomskom bumu, obaranju proizvodnih rekorda, rekordnom stopom zaposlenosti, Petoljetkama...

pa saberite bodove (k'o u onim tinjedž testovima) sa 0 ili jednim 'Da' ste SFRJOT bot, sa dva ili tri strani plaćenik, petokolonaš i domaći izdajnik.

I po savesti na sledećim izborima da glasate.
freehand freehand 22:57 10.05.2018

Re: Ergo

Kad smo kod 'otprilike'.

Pa nismo. Ovde smo negde (ako ne računamo one homoseksualce koje u stvari nisi ni pomenuo nego su te komunjare namestile):
Nije to 'teo Gedža da kaže, Fri, nego da si pravi prototip partijskog bota. SFRJ Krlo na kvadrat. Daleko bi ti dogurao sa takvim stavom onda. A danas ako te se sete, sete.

Al opet mora neka jeba da bude: ja sam sasvim dovoljno godina imao i "onda" (toliko da se dosta dobro sećam svega, možda čak i bolje od Gedže koji je pabirčio po feljtonima i na prelima od svoje strine starije braće svojih drugova) a nisam daleko dogurao, bar ne onako kako pretpostavljam da se ovde imputira.
Pošto Gedža ne može da ne bude u pravu onda je u pitanju softver. Ne znam šta bi još moglo da bude. Sem ako i Gedža nije kao neko od junaka iz svog omiljenog filma ("Život drugih" pa ovde pokazuje svoja saznanja o mojim političkim i životnim putevima.
gedza.73 gedza.73 08:11 11.05.2018

Re: Ergo

ja sam sasvim dovoljno godina imao i "onda" (toliko da se dosta dobro sećam svega, možda čak i bolje od Gedže

Zato si ti oduševljen tim vremenom znači? Mene 'dojmila' sirotinja u Rumuniji, Bugarskoj, Poljskoj (al' sam bio oduševljen kako je sve džabe i na tačkice), miris Zapada i njihove čokolade naspram naših šećernih tabli, farmericama iz Trsta i onim ogromnim pakovanjem kafeu u zrnu od kila. Ko svetleći svemirski brod koji je došao u naše blagostanje.

bolje od Gedže koji je pabirčio po feljtonima i na prelima od svoje strine starije braće svojih drugova

Gedža k'o Gedža. Lupa gluposti. Ipak je bolje učiti istoriju koje su pisale tvoje strine. Vidim kako vam se završio eksperiment.. Samo još da propadne mrski kapitalizam koji žvaće jadne komuniste pa da se u'vatimo u kozaračko kolo i da naoružan kolovođa ponese crvenu zastavu (posle se čude što bolidi pucaju po gradskim četvrtima... pa ostala tradicija od dedova)

Sem ako i Gedža nije kao neko od junaka iz svog omiljenog filma


Samo ti obrći. I dalje nisi odgovorio koliko je dobro društvo u kome je sistem kontrole onakav. Ćape te sa ulice pa u podrum zbog običnog vica. E novinari ***** vam se u integritet.
predatortz predatortz 08:19 11.05.2018

Re: Ergo

Gedža k'o Gedža. Lupa gluposti. Ipak je bolje učiti istoriju koje su pisale tvoje strine. Vidim kako vam se završio eksperiment.. Samo još da propadne mrski kapitalizam koji žvaće jadne komuniste pa da se u'vatimo u kozaračko kolo i da naoružan kolovođa ponese crven zastava (posle se čude što bolidi pucaju po gradskim četvrtima... pa ostala tradicija od dedova)



gedza.73 gedza.73 09:12 11.05.2018

Re: Ergo

Počnu sa 'industrija, opismenjavanje (eno ceo Zapad još uvek sabira na abakus i sriče slova), sloga' a preskoče kad pijani oficir izađe na terasu i opiči rafal po komšiluku dok u'vati pravac vatre prema zvezdama.

I svi ovi koji danas pričaju o slobodama sednu pa napišu kratki tekst u kome osude šenlučenje pijane partijske barabe.
(posle kratkog teksta koji sigurno ne bude objavljen zarade dugi boravak u bajboku)

Nisu smeli da pisnu kad se desi neko sranje a sad fotošopiraju prošlost. Pravda, jednakost, bogatstvo, blagostanje.
jes' u krivku blagostanje.

Kad bi neko mogao da pronađe saopštenja partijskih komiteta i izjava zvančnika iz tog vremena pa da blogeri stave potpis 'SAGLASAN' ispod tako nekog sročenog saopštenja.

pa da vidim i to čudo.
gedza.73 gedza.73 09:29 11.05.2018

Re: Ergo

Jeretička priča predstavlja vrhunsko satirično djelo, napisano iz dobre namjere, ali je piscu donijelo mnogo problema. Ćopić je tada dirnuo u neke stvari koje su zasmetale partijskim rukovodiocima, novoj eliti, koja je nastala poslije rata.


Ćopić
Bože moj, pa ovdje su odgovorni drugovi.
- Odgovorni drugovi. Pa šta onda? - jedi se Štef Jovanović, ali se ni svastika ne da, već mu upade u riječ:
- Jest baš ste im osigurali odmor. Svak ti može upasti ovdje kad god mu se prohtje. A sjećaš li se kad smo prvi put ovdje bili?
- Pa jest, sjećam se...Bilo je to prije dvije godine, za vrijeme baćuškina kursa.
Svastika se ujede za jezik i zlovoljno se okreće svojoj prijateljici, koja joj šapatom povlađuje:
- Baš nije sve zlo ni u toj baćuškinoj liniji. Valjda mi je bolje ovo: danas te na konferenciji svaka baba može izribati zbog ministarskog magacina.

- Pa da, socijalistička demokratija - ironično zvoca studentkinja. - Dođeš u autu na fakultet i već svi pucaju od zavisti:


ovo je, po Friju, napisala neka strina.

i epilog

Моша Пијаде посветити две пуне стране „Борбе“ у одбрану од „пошасти“ зване Бранко Ћопић. Замислите, он се усудио да напише причу како један министар и његов помоћник летују у луксузној вили у Дубровнику са породицама и приде свастикама и још којекавим особљем, а успут спомиње и генерала и неког ударника.


Тој осуди придружиће се и важан функционер тог времена Душан Поповић, али и познати писци и критичари – Скендер Куленовић, Михаило Лалић, Велибор Глигорић, Ото Бихаљи-Мерин и Милорад Панић Суреп.

Kritikovan je i od strane drugih književnika koji su ga optužili da u svojim delima više piše o seljacima nego o Partiji. Nazivali su ga neprijateljem socijalizma, reakcionarom, anarhistom i protivnikom progresa.

ТИТО је у Ћопићевој „Јеретичкој причи“ видео алузију „на наше највише руководство“. Јасно је рекао да он лично такву сатиру неће дозволити (šta radi onaj helikopter gore? Proveri!), али и да писац неће бити ухапшен.

Иронијом судбине, у првим редовима седела је стара Личанка Соја, Софија, Бранкова мајка. Легенда каже да је храбра старица пришла маршалу и рекла му да њен Бранко није издајник. О томе у партијским архивским документима, наравно, нема ни речи.


Gradski komitet Saveza komunista Beograda i Udba formirali su dosijee o Branku Ćopiću. Redovno je praćeno njegovo kretanje, govori koje je držao na fakultetima i razgovori koje je vodio u kafanama. Osim toga, redovno je pozivan i na saslušanja u razne komitete, odbore i institucije, a 1960. godine isključen je iz Komunističke partije. Njegov dosije u Udbi zatvoren je tek posle sedamnaest godina.


Ćopić
„Није ме мајка Личанка родила да пузим и превијам се и више волим да ме чак и анархистом назову, и дрским и безобразним човјеком, него ли књижевником без кичме, без достојанства и савјести.“


– Јебо ти таке шале, пиши романе, њих ионако нико не чита – рече Андрић.

Нико пре, а кажу, нико ни после није чуо Андрића да псује.

И почео је Ћопић да пише романе. Али авај, када је објавио „Глуви барут“, прошао је кроз исти партијски „топли зец“ као у време „Јеретичке приче“ и, коначно, 1960. је избачен из Партије.


Divno jedno društvo. Oduševljen sam što ima toliko poštovalaca svetle tradicije koja je imala smelosti da se obračuna sa ovakvim izdajnicima poput Branka Ćopića.

Bravo Drugovi. I hvala vam što se zalažete za jedan ovakav divan svet u kome bi svi mi srećno i radosno živeli.

Živela Sloboda. Smrt fažizmu! Sloboda narodu!

(ima li neka opcija sa manjim fontom za ovo 'sloboda narodu'?)
c_h.arlie c_h.arlie 09:56 11.05.2018

Re: Ergo

gedza.73

...
Ćopić
„Није ме мајка Личанка родила да пузим и превијам се и више волим да ме чак и анархистом назову, и дрским и безобразним човјеком, него ли књижевником без кичме, без достојанства и савјести.“

...

Jedan je Ćopić Branko !
Usput --- uaaaaaaaa komunjare !
gedza.73 gedza.73 10:50 11.05.2018

Re: Ergo

Usput --- uaaaaaaaa komunjare !

Ne zajebavaj Čarli.
Nije 'ua' nego 'bravo'.

Imao je Ćopić sreću što je živeo u SFRJ. Da je bio u hardcore delu istočnog bloka mogao je da bude streljan ili u najboljem slučaju da zaglavi logor.

Kod nas je prošao samo toplog zeca, praćenje, izbacivanje iz partije, javno poniženje, špijuniranja.

Pa ti vidi sad dal je 'ua'.
blogovatelj blogovatelj 11:04 11.05.2018

Re: Ergo

Sad na sledeći nivo.
Danas jedna partija preko domaćih tajnih službi krene sa medijskim opanjakvanjem opozicije. 'Lopovi pokrali od naroda', 'saradnici stranih tajnih službi', lažne afere (svaka sličnost je slučajna).


Kao glavnog promotera ovakve propagande na blogu B92 ne mogu zamisliti nikoga drugoga do - Srkija F.
c_h.arlie c_h.arlie 11:09 11.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
Usput --- uaaaaaaaa komunjare !

Ne zajebavaj Čarli.
Nije 'ua' nego 'bravo'.

Imao je Ćopić sreću što je živeo u SFRJ. Da je bio u hardcore delu istočnog bloka mogao je da bude streljan ili u najboljem slučaju da zaglavi logor.

Kod nas je prošao samo toplog zeca, praćenje, izbacivanje iz partije, javno poniženje, špijuniranja.

Pa ti vidi sad dal je 'ua'.

Da - jebote !
Evo, smanjio sam za jedno 'a' ... uaaaaaaa komunjare !
tyson tyson 13:11 11.05.2018

Re: Ergo

Imao je Ćopić sreću što je živeo u SFRJ. Da je bio u hardcore delu istočnog bloka mogao je da bude streljan ili u najboljem slučaju da zaglavi logor.

Kod nas je prošao samo toplog zeca, praćenje, izbacivanje iz partije, javno poniženje, špijuniranja.

A Đilas je zbog iste vrste kritike zaglavio robiju plus sve to ostalo.

Zlatno doba, nema šta.

freehand freehand 17:49 11.05.2018

Re: Ergo

ovo je, po Friju, napisala neka strina.

Jedno me samo interesuje: da li si samo glup ko noć ili si i pokvaren uz to? Shvataš da je ovo čisto učitavanje i podmetanje i da takve stvari normalan čovek sa trunkom integriteta ne radi?
gedza.73 gedza.73 18:49 11.05.2018

Re: Ergo


tyson
A Đilas je zbog iste vrste kritike zaglavio robiju plus sve to ostalo.

Ako se ne varam čini mi se da je Isidora Sekulić negde napisala kako se zbog teksta i Đilasove javne prozivke plašila da izađe iz kuće.

Uz sve te silne sitne pretnje čovek počinje polako da se privikava takvom društvu gledajući samo kako da preživi pa počinje da živi u prinudno ponuđenom sistemu.

Zlatno doba


Strinina se ne poriče. Ako strina kaže da je kuče spasilo Maršala od bombe to ima i u čitanke da uđe.

freehand
ovo je, po Friju, napisala neka strina.

da li si samo glup ko noć ili si i pokvaren uz to? Shvataš da je ovo čisto učitavanje i podmetanje i da takve stvari normalan čovek sa trunkom integriteta ne radi?

probaj svoju logiku da upotrebiš na sledećem primeru i pronađeš

'glup ko noć'
'pokvaren'
'učitavanje'
'podmetanje'
'integritet'

u komentaru

dosta dobro sećam svega, možda čak i bolje od Gedže koji je pabirčio po feljtonima i na prelima od svoje strine starije braće svojih drugova


koji je napisao stanoviti Freehand pre samo par sati na blogu.
freehand freehand 18:58 11.05.2018

Re: Ergo

koji je napisao stanoviti Freehand pre samo par sati na blogu.

Možda bi ti pomoglo da pročitaš svoj komentar pre toga. Nešto o Frihendu koji bi kao partijski bot daleko dogurao da je... Nešto već, u skladu sa još ranijim komentarom u kome se objašnjava da Gedža i nije hteo o 500 hapšenih homoseksualaca u SFRJOT kao dokazu trulosti te države, već ipak o Frihendu.
I o Nikoletini Bursaću.


gedza.73 gedza.73 19:56 11.05.2018

Re: Ergo

O Frihendu, ne o tvojoj strini.

I smatram da si SFRJ bot jer uporno pokušavaš da opravdaš nekim višim dobrom ograničavanje sloboda. Jel' bio u krivičnom zakonu SFRJ član po kome homoseksualci čine krivično delo protivprirodnog bluda?

I nije samo to dokaz trulosti. Svako ko se usudio da kritikuje 'socijalizam' (s pravom pod navodnicima) je prošao kao Ćopić. U stvari još i gore.

neverovatno je glupo (kad smo već kod glupiranja i budalisanja) da neko ko opravdava sva ta ograničvanja osnovnih prava i sloboda ima bilo kakvo moralno pravo da kritikuje današnji sistem i sadašnju vlast.

al' cepaj brale što se mene tiče koliko god 'oćeš samo smešno deluje. kažem ti kao Krle Analitika.

i nemoj da se po običaju praviš nevešt nije reč o Nikoletini Bursaću već o progonu čoveka, pisca, intelektualca koji je imao hrabrosti da ukaže na raslojavanje društva i lažnu moralnost partijske elite.

Tu imaš dva odgovora. 'opravdavam' i 'osuđujem'. Ako pravdaš isti si kao i oni ako osuđuješ onda bratesestro padni mi na maljave grudi.


ekstremno je ljigavo seiriti nad uništenim životom jednog čoveka samo za to što je izneo svoje mišljenje i rek'o caru da je go.

Za mene je (iskreno nisam znao za ovu priču) Branko Ćopić gromada od čoveka. Veći čovek od pola onih jajara koji su kupili mrvice ispod stola.

Jednog Krležu postrojavao partijski stihoklepac Zogović? Pos...m se ja na takvo društvo, takvu ravnopravnost i takvu slobodu.
c_h.arlie c_h.arlie 20:01 11.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
O Frihendu, ne o tvojoj strini.

I smatram da si SFRJ bot jer uporno pokušavaš da opravdaš nekim višim dobrom ograničavanje sloboda. Jel' bio u krivičnom zakonu SFRJ član po kome homoseksualci čine krivično delo protivprirodnog bluda?

I nije samo to dokaz trulosti. Svako ko se usudio da kritikuje 'socijalizam' (s pravom pod navodnicima) je prošao kao Ćopić. U stvari još i gore.

neverovatno je glupo (kad smo već kod glupiranja i budalisanja) da neko ko opravdava sva ta ograničvanja osnovnih prava i sloboda ima bilo kakvo moralno pravo da kritikuje današnji sistem i sadašnju vlast.

al' cepaj brale što se mene tiče koliko god 'oćeš samo smešno deluje. kažem ti kao Krle Analitika.

i nemoj da se po običaju praviš nevešt nije reč o Nikoletini Bursaću već o progonu čoveka, pisca, intelektualca koji je imao hrabrosti da ukaže na raslojavanje društva i lažnu moralnost partijske elite.

Tu imaš dva odgovora. 'opravdavam' i 'osuđujem'. Ako pravdaš isti si kao i oni ako osuđuješ onda bratesestro padni mi na maljave grudi.


ekstremno je ljigavo seiriti nad uništenim životom jednog čoveka samo za to što je izneo svoje mišljenje i rek'o caru da je go.

Za mene je (iskreno nisam znao za ovu priču) Branko Ćopić gromada od čoveka. Veći čovek od pola onih jajara koji su kupili mrvice ispod stola.

Jednog Krležu postrojavao partijski stihoklepac Zogović? Pos...m se ja na takvo društvo, takvu ravnopravnost i takvu slobodu.

Saglasan !
tyson tyson 20:04 11.05.2018

Re: Ergo

aureus
freehand
Nego, koliko je u toj SFRJ ubijeno homoseksualaca zbog seksualnog opredeljenja?
Nemoj da se iznenadiš zbog uporednih statistika, ako se desi da ih potražiš.

Ne znam za ubistva, ali nedavno sam otkrio da je u bivšoj Jugoslaviji od 1951. do 1977. zbog homoseksualnosti osuđen neuporedivo manji broj ljudi nego u zapadnim zemljama.

Ako je vjerovati* čovjeku, Frank Dota se zove, koji piše doktorat na tu temu, cifre su ovakve.

1951-1977

Jugoslavija - 500 (kratke zatvorske kazne i uslovne kazne)
Zapadna Njemačka - 100 000
Velika Britanija - 70 000
Italija - 30 000
Austrija - 12 000.

Ne znam šta je razlog za ovakvu disproporciju. Pretpostavljam manjak homoseksualaca i neefikasna pravna država u Jugoslaviji.

*) Nisam imao vremena da provjeravam. Samo mi je zapalo za oko.

U Jugoslaviji su policija i UDB/državna bezbednost preferirali da ih ucenom pretvaraju u doušnike, tzv saradnike.

Ima na kupindu/limundu da se uzme za ca. 100 dinara knjižica, "Legende obaveštajne" od udbaša Milana Trešnjića; vrlo zanimljivo štivo od podjednako zanimljivog i upućenog autora.

angie01 angie01 22:37 11.05.2018

Re: Ergo

Za mene je (iskreno nisam znao za ovu priču) Branko Ćopić gromada od čoveka. Veći čovek od pola onih jajara koji su kupili mrvice ispod stola


imala sam priliku da upoznam Branka Copica, ( da se sada ne ofiram kojim povodom:), i taj veliki, fenomenalan, a krajnje skroman i normalan covek, jeste imao na vratu razgovore u komiteJu, ali je fakat bio postovan, imao svoje nepomerljivo mesto u literaturi, obavezan i obozavan u skolskoj lektiri i omiljen medju svima,...a ubio se, duboko razocaran i depresivan, kada je shvatio da ce njegova zemlja zavrsti kako se posle pokazalo, upravo onako kako je predvideo- rasturena i izdana od strane laznih, prikrivenih partijaca, koji su na talasu nacionalizma orkestrirali bratoubilacki rat,... proganjala ga je ta spoznaja i razocaranje, nije mogao da podnese da to doceka i prozivljava, onako iskreno cist i plemenit,... ocajnickim cinom je zeleo da upozori, skrene paznju,...ali zver je vec bila stvorena i uredno se hranila da poraste.
Bili Piton Bili Piton 22:52 11.05.2018

Re: Ergo

Eto i Ćopić završi u mutnoj Marici.

Crnjak, ali eto.
freehand freehand 23:23 11.05.2018

Re: Ergo

Bili Piton
Eto i Ćopić završi u mutnoj Marici.

Crnjak, ali eto.

Bogami nije. Ćopića upravo vade iz mutne Save, sad mu skidaju titovku, petokraku menjaju kokardom i peglaju biografiju i eto ga dogodine u čitanci kao zakletog četnika koji je u svojim romanima i pesmama veličao kralja i Dražu, ali šifrovano.
gedza.73 gedza.73 07:39 12.05.2018

Re: Ergo

angie01
.a ubio se, duboko razocaran i depresivan,

Nisam uošte mislio na to što je uradio, niti zbog čega (imao sam nekad jedno mišljenje pa posle postupka čoveka koga sam poznavao iz par susreta potpuno promenio)

taj ekstremni nacionalizam jeste jedan od razloga što je zemlja raturena. pored mnogih drugih (pored srpskih komunista, jedine grupe u Evropi koja je dobila izbore devedesetih, koji su hteli da se ponašaju kao svoji prethodnici. jaka JNA, tenkovi, nazivanje protivnika izdajnicima, praćenjem, hapšenjem).

Naravno da nisu uhapsili Ćopića. Pa sam Tito rek'o da neće da ga 'apse. A Titova se ne poriče. Ali da li možeš da kažeš da u SFRJ nije postojala doza straha da na javnom mestu izneseš svoje mišljenje a da zbog njega ne trpiš psoedice?

Ćopić, Andrić, Isidora... Ti ljudi koji su bili književna elita su bili proganjani ili ucenjivani zbog drugačijeg stava. Matematička klika sa Beogradskog univerziteta je špijunirana.

Evv ti i Bili ste živeli u raznim zemljama. Da li mislite da su te zemlje imale iste slobode kao i SFRJ?

Kasim iz Predatorove priče (zvaćemo ga drug X) je podudlao državi zbog stana, doživotnog posla... Ne opravdavam tu vrstu nastrane zavisnosti ali razumem sa jedne strane.

Drug X. je u jednom trenutku prihvatio dudlanje kao prirodno stanje stvari. Malo ga tokom felacija tukli u glavu pa kad su prekinuli sa udaranjem učinilo mu se da sam felacio i nije toliko strašan. Sve o.k.

Problem nastaje kad Drug X. ubeđuje mene da je njegov izbor pravi i jedini i kad mene udaraju u glavu zato što sam reko da je takvo poniženje krajnje neljudsko.
Ne volem uniformisanost, ne volem autoritete, ne volem državu još manje sovjetski (pa bio on i varijetet) komunizam. Daleko od toga da mi je blisko vitlanje parolama 'ubi, zakolji' 'mi Srbi narod najstariji' 'bem po spisku svakom ko se ne krsti s tri prsta'

Komunizam nije jednakost i ne može biti osnova za socijalističko uređenje.

Nije socijalizam napraviti od svih 'iste' već da ima što više različitih, gde se pomaže nemoćnima a ne podobnima.

SFRJ ti je kao slika koja ne izgleda ružno, čak je u nekim delovima i vrhunska ali kad je pogledaš celu vidiš da nešto fali.

Ili melodija koja predivno zvuči pa onda, malo-malo, počnu da izleću falš tonovi.

Zar nije bolje neko delo koje nije savršeno ali deluje skladno?

Vas dvoje ste kreativci. Zamislite da vam kažem da nešto napravite, stvorite. Kad se bolje osećate kad vam dam stroga ograničenja pod pretnjom oduzimanja licence za bavljenje vašim poslom ili kad vam dam potpunu slobodu?

To nema veze sa Frijovim ratom sa Nemcima pod kokardom ili petokrakom.

gedza.73 gedza.73 08:38 12.05.2018

Re: Ergo

freehand
Ćopića upravo vade iz mutne Save

Free ti misliš da je ova rečenica primerena s obzirom na Ćopićevu sudbinu?
angie01 angie01 09:25 12.05.2018

Re: Ergo

Zar nije bolje neko delo koje nije savršeno ali deluje skladno?


ovo je vrlo diskutabilna teza:))),...mnogo ti je dugacak komentar, sa mnogo meandriranja, da bih mogla da ti kratko odgovorim, a da pokrijem sve sto bih dodala,...mozda neki drugi put, ono zaheban mi dan u svakom smislu,...

( niko se iz vlasti Branka Copica stvarno nije plasio kao pretnje zbog onoga sto je zastupa i govorio, jer on nikakve rusilacke, ni revolucionarne namere nije imao, bio covek samo posten, iskren i smetala mu je izvedba onoga u sta je verovao, ( vise mu je znacilo savrseno, nego da deluje skladno:)... nije njemu bio ogranicen pristup bilo cemu- vise je postojao strah od drugih, koji bi sa nekim drugim namera krenuli u istu pricu, da je dozvoljena,...sto se posle i dogodilo, je l te,....

...al, sta sam htela reci- ono sto je free jasno metaforicki replicirao.
gedza.73 gedza.73 09:45 12.05.2018

Re: Ergo

bio covek samo posten, iskren i smetala mu je izvedba onoga u sta je verovao

(u pravu si za moja 'meandriranja')
Da li smatraš da je u redu da bilo koji čovek, ne samo Ćopić, treba da ima otvoren policijski dosije zato što je 'pošten, iskren i smeta mu izvedba onoga u šta je verovao'?
Da li treba da se javno osuđuje i provlači kroz blato?

Da li je takvo društvo dobro?

vise je postojao strah od drugih, koji bi sa nekim drugim namera krenuli u istu pricu, da je dozvoljena

Endži ti znaš da se ja u nekim stvarima slažem sa tobom. Ovde sam apsolutno protiv. Ova tvoja rečenica otvara put u klasičnu diktaturu.

pročitaj Filipa Dika. 'Suvišni izveštaj' i 'Sanjaju li androidi električne ovce'

Znaš li da su, na primer, tokom promena sedamdesetih Srbi u Beogradu optuživani da sarađuju sa ustašama na rušenju SFRJ?
Pa su hapšeni pravnici koji su se usudili da se 'drznu' i javno iznesu svoje mišljenje.

To se jednostavno ne radi. Ne možeš hapsiti, podmetati afere, plašiti ljude zbo njihovog mišljenja ili zbog nečega što bi neko drugi zlonameran mogao da uradi.

Kao najvažnija stvar trebalo bi da ti i ja imamo ista prava u jednoj zemlji pa da odlučimo da li je takav sistem normalan ili nije. Ako je takav izbor tebi zabranjen zbog ...visok, plav, žesnko, antipartijsko... onda nešto tu ne valja.
angie01 angie01 09:56 12.05.2018

Re: Ergo

gedzo, nema sta da licitiramo- ja sam protiv svake vrste represije, ali se uopste ne radi o tome,...pricamo o jednom trenutku, u kome su uspostavljeni neki odnosi i pravila u odnosu na ideju, kao sto se to na razne nacine dogadjalo kroz istoriju u svim delovima sveta- razvojni put, da ako kazem, na kome su razne stavri bile sporne,...

a da je bilo grupacija, koje bi rado razbucale sve, bez obzira na nacin i cenu- pa naravno da ih je bilo,....sto se kasnije, kada se oslobodio prostor i dogodilo.


Kao najvažnija stvar trebao bi da ti i ja imamo ista prava u jednoj zemlji pa da odlučimo da li je takav sistem normalan ili nije.


moram da ti kazem da masis skroz- uopste se ne radi o tvojim i mojim pravima da odlucujemo- jer to nismo ni tada,....brate mili, ni sada:)
gedza.73 gedza.73 10:18 12.05.2018

Re: Ergo

.pricamo o jednom trenutku, u kome su uspostavljeni neki odnosi i pravila u odnosu na ideju, kao sto se to na razne nacine dogadjalo kroz istoriju u svim delovima sveta- razvojni put, da ako kazem, na kome su razne stavri bile sporne

I zamisli sad da zbog 'stvari bile sporne' javno izrečene počnu da te pozivaju na saslušanja.
ovako apstraktno, uopšteno u istorijskom kontekstu i ne zvuči strašno. Kad to i takvo društvo polomi pojedince koji nisu N.N. već ljudi sa svojim životima, nadanjima i stavovima onda je takvo društvo lo-šo.


sto se kasnije, kada se oslobodio prostor i dogodilo.

to je bio mnogo duži proces od jedne decenije.

moram da ti kazem da masis skroz- uopste se ne radi o tvojim i mojim pravima da odlucujemo- jer to nismo ni tada,....brate mili, ni sada:)


e to je već drugi proces kroz koji moramo da prođemo kako bi postali normalno društvo.
Od zabrane za slobodnim izborom ka prihvatanju odgovornsoti za sopstveni izbor i pronalaženja pravog izbora nije kratak put. Ali je i to bolje nego nepostojanje puta. Mi treba da nadomestimo skoro sedam decenija onoga što smo propustili u odnosu na onaj deo Evrope kome težimo.

Atavizam zavisnosti od Vođine volje i državnog tutorstva ne može da nestane pričama kako je nekad bilo malo bolje (iako su 'neke stvari bile sporne').

najgora stvar koje može da nas zadesi je aboliranje komunizma od krivice i kao jedinu branu ekstremnom nacionalizmu. To će da nas vrati u začarani krug iz koga nikad nećemo da izađemo.

i ogromna je razlika između SFRJ komunizma i evropske levice.
vcucko vcucko 11:19 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
pored srpskih komunista, jedine grupe u Evropi koja je dobila izbore devedesetih

Ne volem uniformisanost, ne volem autoritete, ne volem državu još manje sovjetski (pa bio on i varijetet) komunizam.

Khm, na izborima u Sloveniji 1990., koliko se sećam, najviše glasova dobio je Kučanov SKS, drugi su bili ovi iz SSO (oko Mladine). Demohrišćani i seljačka stranka su dobili mnogo manje.

A propos ovog drugog: gde ti danas, plus-minus 30 godina od pada CCCP-a, vidiš sovjetski komunizam? Kod Kima? To je više Maov kineski model. Drugde ni od korova.
aureus aureus 11:25 12.05.2018

Re: Ergo

tyson

U Jugoslaviji su policija i UDB/državna bezbednost preferirali da ih ucenom pretvaraju u doušnike, tzv saradnike.

Ето ти.
Како год окренеш, налетиш на - Удбу.
По мени, она је и данас проблем, и то далеко већи него што би била да су се на вријеме заврнули рукави и та ствар ишчистила и ријешила како треба.
gedza.73 gedza.73 11:42 12.05.2018

Re: Ergo

vcucko
najviše glasova dobio je Kučanov SKS

Kučan je bio drugačiji od Miloševića. On ti je otprilike kao začetak demokratske opozicije u Srbiji. Čisto sumnjam da je Kučan išao kod Rusa na konsultacije. To su one istorijske prekretnice u kojima vođe odlučuju o dobrobiti za svoj narod.



de ti danas, plus-minus 30 godina od pada CCCP-a, vidiš sovjetski komunizam?

U SFRJ od četrdeset pete do možda sredine devedesetih. Možda i do kraja prošlog veka. I u srpskim sindikatima posle dvehiljadite. Do kraja ovog veka najverovatnije.

možemo da se sporimo da li je hardcore ili soft erotika u pitanju.


jugoslavija se raspala kad je bankrotirala. Bankrotirala je zbog politike. Politiku su vodili rukovodioci.

možemo mi opet da ponovimo đir. mislim da nema većih zagriženih, slepih i neracionalnih ludaka u novijoj istoriji na teritoriji Evrope.
gedza.73 gedza.73 11:43 12.05.2018

Re: Ergo

aureus
Како год окренеш, налетиш на - Удбу.

Ko je napravio - organizovao Udbu - Oznu, čemu je služila i ko joj je naređivao (kontrolisao)?

она је и данас проблем, и то далеко већи него што би била да су се на вријеме заврнули рукави и та ствар ишчистила и ријешила како треба.

to se ja ubi mučenik da objasnim. samo što se ne slažemo oko datuma.
ja smatram da je trebalo to odraditi četres pete.
angie01 angie01 13:10 12.05.2018

Re: Ergo

najgora stvar koje može da nas zadesi je aboliranje komunizma od krivice i kao jedinu branu ekstremnom nacionalizmu.


ne aboliram nikog- samo analiziram, a da je bio brana ekstremnom nacionalizmu- jeste....najveci broj "turista" na Golom otoku su bili tvrdi nacionalisti, a ne informbiroovci, kako se obicno misli,....dosta njih je izbeglo u druge zemlje, tamo su se cesto organizovali,...evo i dan danas su glavne teme spora nasih iseljenika ma na kojoj tacci na sveti, gde ih ima barem dvojica- partizani i cetnici,...ea, ako je to normalno,....druge nacionalne skupine se organizuju da sto vise unaprede i pomognu svojim sunarodnicima u rasejanju- a Srbi ne mogu da se dogovore, nego i dalje vitlaju svako sa svojim obelezjima...


i ogromna je razlika između SFRJ komunizma i evropske levice.


SFRJ je bio socijalizam,...komunizam je bio SSSR, Rumunija, Cehoslovacaka,....kada uporedis kako se u isto vreme zivelo tamo i kod nas- ne merljivo je u nasu korist,...sto se tice evropske levice i tvog poredjenja,...pa, sve zavisi od startne pozicije, okolnosti u kojima se neko drustvo krece, uzroka i posledica,...ne znam sad da l treba da se vracam na surovost velikih sila- tih istih evropskih zemalja, u vreme njihovog kolonijalizma,....
c_h.arlie c_h.arlie 13:12 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73
.pricamo o jednom trenutku, u kome su uspostavljeni neki odnosi i pravila u odnosu na ideju, kao sto se to na razne nacine dogadjalo kroz istoriju u svim delovima sveta- razvojni put, da ako kazem, na kome su razne stavri bile sporne

I zamisli sad da zbog 'stvari bile sporne' javno izrečene počnu da te pozivaju na saslušanja.
ovako apstraktno, uopšteno u istorijskom kontekstu i ne zvuči strašno. Kad to i takvo društvo polomi pojedince koji nisu N.N. već ljudi sa svojim životima, nadanjima i stavovima onda je takvo društvo lo-šo.


sto se kasnije, kada se oslobodio prostor i dogodilo.

to je bio mnogo duži proces od jedne decenije.

moram da ti kazem da masis skroz- uopste se ne radi o tvojim i mojim pravima da odlucujemo- jer to nismo ni tada,....brate mili, ni sada:)


e to je već drugi proces kroz koji moramo da prođemo kako bi postali normalno društvo.
Od zabrane za slobodnim izborom ka prihvatanju odgovornsoti za sopstveni izbor i pronalaženja pravog izbora nije kratak put. Ali je i to bolje nego nepostojanje puta. Mi treba da nadomestimo skoro sedam decenija onoga što smo propustili u odnosu na onaj deo Evrope kome težimo.

Atavizam zavisnosti od Vođine volje i državnog tutorstva ne može da nestane pričama kako je nekad bilo malo bolje (iako su 'neke stvari bile sporne').

najgora stvar koje može da nas zadesi je aboliranje komunizma od krivice i kao jedinu branu ekstremnom nacionalizmu. To će da nas vrati u začarani krug iz koga nikad nećemo da izađemo.

i ogromna je razlika između SFRJ komunizma i evropske levice.

Gedžo, džaba krečiš !
Ne mogu mozgovi inficirani Titinim komunjarlukom (to je onaj sin naših naroda i narodnosti koji je ukrao šunku da bi nahranio braću i sestrice, kojega je spasao pas Luks, koji je guzio Elizabet Tejlor i Sofiju Loren za narodne pare, ...) da shvate šta znači sloboda ... čak niti njihova lična, a kamoli 'neprijatelja naroda i narodnosti'.
Strašno !
angie01 angie01 13:24 12.05.2018

Re: Ergo

carli, ti svojim nerazumno upornim debilnim, destruktvno besmislenim spamovanjem, samo bespotrebno zapusavas prostor, praveci neku primitivno neprijateljsku atmosferu,...ljudi ovde normalno razgovaraju, iako ne misle isto, cemu ovo mesto i sluzi, a ti, nesposoban da se normalnije ukljucis, samo zapisavas i zagadjujes.

...to je strasno.
Milan Novković Milan Novković 13:31 12.05.2018

Re: Ergo

c_h.arlie
... guzio Elizabet Tejlor i Sofiju Loren ... Strašno !

To nije u redu, mislim taj doggy style submissive žena i dominantan muškarac, gde je tu prisnost, weirdo, ko to uopšte voli
c_h.arlie c_h.arlie 13:40 12.05.2018

Re: Ergo

angie01
carli, ti svojim nerazumno upornim debilnim, destruktvno besmislenim spamovanjem, samo bespotrebno zapusavas prostor, praveci neku primitivno neprijateljsku atmosferu,...ljudi ovde normalno razgovaraju, iako ne misle isto, cemu ovo mesto i sluzi, a ti, nesposoban da se normalnije ukljucis, samo zapisavas i zagadjujes.

...to je strasno.

Ma znam !
Nije lako čitati ovo što ja napišem.
Naravno da je strašno.
A Gedža će ti objašnjavati ovih mojih par rečenica do prekosutra - njemu nije teško.
aureus aureus 14:15 12.05.2018

Re: Ergo

angie01

SFRJ je bio socijalizam,...komunizam je bio SSSR, Rumunija, Cehoslovacaka,....kada uporedis kako se u isto vreme zivelo tamo i kod nas- ne merljivo je u nasu korist,...sto se tice evropske levice i tvog poredjenja,...pa, sve zavisi od startne pozicije, okolnosti u kojima se neko drustvo krece, uzroka i posledica,...ne znam sad da l treba da se vracam na surovost velikih sila- tih istih evropskih zemalja, u vreme njihovog kolonijalizma,....

Мислим да се у Чехословачкој није живјело лошије него у Југославији, цифре би чак рекле обрнуто. А још у Југославији тешко да је било ичег што би стало у исту раван са Прашким прољећем, кад је Дубчек урадио за комунистичке стандарде нечувену либерализацију.
Онда је Дубчека позвао Брежњев и рекао "Друже, превише си се ти залетио. Прекидај то да ти не би..."
gedza.73 gedza.73 14:48 12.05.2018

Re: Ergo

danas su glavne teme spora nasih iseljenika ma na kojoj tacci na sveti, gde ih ima barem dvojica- partizani i cetnici

Danas možda jer su 'partizani' slomljeni pošto moraju da žive na mrskom i trulom Zapadu a 'četnici' jer im ne miriše paradajz a meso nema ukusa. Verujem da ih zapadnjaci gledaju kao neprilagođene i divlje budale. što realno i jesu.

Oni koji su otišli prvi nemaju više ama baš nikakve veze sa Srbijom a još manje sa Jugoslavijom. To su više ili manje uspešni Amerikanci, Englezi, Francuzi...

SFRJ je bio socijalizam,...komunizam je bio SSSR, Rumunija, Cehoslovacaka

Možemo da se sporimo do sto i nazad a da se ne pomaknemo. VIše su bile socijalističke kapitalističke zemlje gde su ljudi imali više prava i sloboda nego što je to bila komunistička SFRJ.

Koja je evropska zemlja prepisivala ustav, ekonomska i politička pravila od komunističke SSSR? Mi ili Evropa.

Edvard Kardelj je u prigodnom članku u Borbi, 21. decembra 1945, ponosno tvrdio da je pisati o Staljinu značilo “pisati o najznačajnijoj istoriskoj epohi u razvitku čovečanstva” i “jednom velikom trijumfu ljudskog uma”.8 Posvećujući ideološki panegirik Staljinu, Kardelj je zapravo isticao vrednosti kojih će se jugoslovenski komunisti nepokolebljivo držati u posleratnoj sovjetizaciji Jugoslavije, a čiji je idejni osnivač sovjetski lider: “Staljin je dao osnove za međunarodnu politiku socijalističke države i za liniju unutrašnje izgradnje socijalizma. Socijalsitička rekonstrukcija, industrijalizacija, kolektivizacija, petogodišnji planovi, izgradnja Crvene armije i odbrambene sile SSSR uopšte – sve je to rezultat teoretske i praktičke rukovodeće delatnosti Staljina u borbi za pobedu socijalizma u SSSR


U januaru 1946, u Narodnoj skupštini izglasan je ustav FNRJ, koji je sa određenim korekcijama, predstavljao kopiju sovjetskog ustava iz 1946.11 Novim ustavom uspostavljena je jasno izražena centralizacija države i partije, uz ukidanje i najmanje prisutnosti institucija “buržoaske” demokratije


Ostaci građanskih opozicionih partija u okviru Narodnog fronta, bili su različitim metodama, od hapšenja do zastrašivanja, eliminisani iz političkog i javnog života. Obnavljanje ekonomije zemlje, nakon teških posledica ratnih razaranja, sprovodilo se isključivo kopiranjem sovjetske ekonomske politike (nacionalizacija, centralno planiranje, kolektivizacija)


Spoljna politika Jugoslavije, kao ni unutrašnji model razvoja, nisu pretrpeli bitnu preorijentaciju zbog Rezolucije.


Važnost Jugoslavije u sovjetskim spoljnopolitičkim kombinacijama podvučena je kao ključna. Nikolaj Bulganjin je istakao na sednici da Jugoslavija drži “veoma važnu i veoma ranjivu poziciju za Sovjetski Savez”, u eventualnom budućem ratu sa Zapadom.


A onda idu veliki ekonomski problemi, počinje kriza i SFRJ se ponovo okreće SSSR.
(svaka sličnost sa Srbijom je, opet, slučajna)

Nije nemačka medicina najbolja već sovjetska.



Citati su iz teksta koji je napisao Petar Živković.
gedza.73 gedza.73 14:52 12.05.2018

Re: Ergo

кад је Дубчек урадио за комунистичке стандарде нечувену либерализацију.
Онда је Дубчека позвао Брежњев и рекао "Друже, превише си се ти залетио. Прекидај то да ти не би..."

A kad su Mađari to isto uradili mi smo im namestili igru i izdali. čini mi se da smo i Grcima podmetnuli nogu.

Samo kod nas i dalje kukaju na sadašnjicu jer lošije žive nego u SFRJ iako je Babo Fikret sjebao ekonomiju izdajući menice bez pokrića. Koje su naravno potrošili ti isti radnici.

Kao kad pojedeš svoju ruku jer si gladan i mrzi te da ustaneš iz kreveta a sutradan kukaš što nemaš i treću ruku da izedeš.

zanimljivo da 'progresivci' staju u odbranu jednoumlja i policijsko-partijske države (jer je bilo 'dobro' iako je kriza nasleđivala krizu pa bi pukli bar deceniju ranije da nije Zapad prihvatio našu sirotinju) a 'konzervativci' promovišu slobodu i jednakost.
angie01 angie01 15:16 12.05.2018

Re: Ergo

Oni koji su otišli prvi nemaju više ama baš nikakve veze sa Srbijom a još manje sa Jugoslavijom. To su više ili manje uspešni Amerikanci, Englezi, Francuzi...


samo cu jos ovo- za neverovati,...ima vrlo, vrlo uspesnih, sada vec treca generacija,...a jos uvek se drndaju iste tirade, odrzava neprijateljstvo, organizuju posela na kojima se pevaju cetnicke pesme,...iako apsolutno nista oko njih veze nema sa temom u kojoj su ostali zarobljeni.

i da se vratim na temu- ono sto je Milenkovic opservirao u tekstu,...sve je tacno, na zalost i nas problem je u tome,

Šešelj nije uzrok - on je simptom i posledica moralno zapuštenog društva u kom su razni "Šešelji" kao takvi uopšte mogući. Ponekad čak i poželjni. Društva iz kog su amputirani solidarnost i stid, u kom se pristojnost tumači kao slabost, zločin isplati a bahatost smatra snalažljivošću i preporukom za institucionalno napredovanje.

Svako društvo koje nije u stanju da se razračuna i obračuna s vlastitim "Šešeljima" na kraju se, logično, i samo pretvori u rijaliti svinjac - u čijem se blatu zadovoljno valjaju njegovi "političari". Sasvim je logično da u tom svinjcu Šešelj najbolje pliva i da se u njemu oseća najprirodnije. Zato, još jednom, tema nije Šešelj - nego društvo koje ga je izrodilo, omogućilo i koje ga i danas toleriše, povlađujujući njegovoj pervertiranoj potrebi da nas iznova skandalizuje


...sto se nismo pomerili u nesto normalno i evo i ti i ja i dalje se vrtimo u krugu proslosti, mahom njenog destruktivnog dela, umesto da razmenjujemo afimrativnu i konstruktivnu sadasnjost i buducnost.
gedza.73 gedza.73 15:21 12.05.2018

Re: Ergo

mahom njenog destruktivnog dela, umesto da razmenjujemo afimrativnu i konstruktivnu sadasnjost i buducnost.

u pravu si.

a ovo je u stvari najgore
i dalje se vrtimo u krugu proslosti
angie01 angie01 18:04 12.05.2018

Re: Ergo

gedza.73





...savladala sam prilican deo danasnjih akcija,...napravila neke fine namaze, peku se hlepcici, pivo se hladi,....krosnje ispod prozora su potpuno napunjene nabujalim novim, zravim i sijajucim listovima, sve se prijatno zeleni i lipa je spremila mirisno cvetanje,...unutar grana, u prijatnoj hladovini, svijena su gnezda i mladi parovi rade na prinovama, sto znaci da stize podmladak komsiluka,...eto, priroda se jos uvek trudi da odrzi kakvu takvu ravnotezu u odnosu na covekovu nesposobnost da se odrekne destruktivnosti i sledi afirmaciju zivota koji mu je dat,...

odmah pored tog stvarno prelepog drvoreda, dva dana su rusene neke barake nocu i u ranim jutarnjim casovima????,...sve je u haosu,...sad ce tako da stoji do ko zna kad,...do ulice su bile klupe na kojima su svakoga dana sedele neke bake i pricale, mame sa decom se tu odmarale,....ali su zato nocu tu boravili razni tipovi koji su se drali, pili, jeli brzu hranu,...pa je svako jutro svanjivalo sa razbacanom abalazom po travnjaku, pa su se onda stanari odbranili tako sto su klupe iscupali,...
Bili Piton Bili Piton 18:22 12.05.2018

Re: Ergo

aureus

Мислим да се у Чехословачкој није живјело лошије него у Југославији


Jednom sam samo bio u Pragu - čoporativno/porodično smo se te godine, mislim da je bila 1989, vozikali po mitel-aeropi i u Prag smo stigli iz Beča. Ostali dva dana i pobegli nazad u Beč, u celom Pragu su bile ukupno tri pivnice i jedan pristojan restoran na Vaclavskim namestima. Baš je bilo tužno, sve je delovalo razvaljeno i "in dire need of attention".

A vidi ga danas, Prag, turistička meka.


angie01 angie01 18:39 12.05.2018

Re: Ergo

A vidi ga danas, Prag, turistička meka.


pa u vezi toga, ima jedan momenat, da su Cesi sacuvali svoju kulturnu bastinu i u najgorim vremenima- kao i Rumuni, npr, koji su ziveli stvarno strasno pod onim bolesnicima-pa su posle imali sta da restauriraju,

a kod nas, je svaki polupismeni predsednik opstine, nerazumevajuci uposte problematiku, rusio zgrade sa prepoznatljivim stilovima, neke koje su bile upisane u fundus zasticenih kulturnih dobara,( pa su tako bestragom nestali mnogi biseri graditeljstva iz nekih proslih vremena),...da bi na tom mestu gradili ruzne kockaste zgradurine, potpuno neprimerene ambijentu i osnovnom projektu grada, u kome sve ima svoje mesto i u funkcionalnom i u estetskom smislu,....kao i ovi sada sto napredno popravljaju i grade.
c_h.arlie c_h.arlie 18:47 12.05.2018

Re: Ergo

angie01
gedza.73





...savladala sam prilican deo danasnjih akcija,...napravila neke fine namaze, peku se hlepcici, pivo se hladi,....krosnje ispod prozora su potpuno napunjene nabujalim novim, zravim i sijajucim listovima, sve se prijatno zeleni i lipa je spremila mirisno cvetanje,...unutar grana, u prijatnoj hladovini, svijena su gnezda i mladi parovi rade na prinovama, sto znaci da stize podmladak komsiluka,...eto, priroda se jos uvek trudi da odrzi kakvu takvu ravnotezu u odnosu na covekovu nesposobnost da se odrekne destruktivnosti i sledi afirmaciju zivota koji mu je dat,...

odmah pored tog stvarno prelepog drvoreda, dva dana su rusene neke barake nocu i u ranim jutarnjim casovima????,...sve je u haosu,...sad ce tako da stoji do ko zna kad,...do ulice su bile klupe na kojima su svakoga dana sedele neke bake i pricale, mame sa decom se tu odmarale,....ali su zato nocu tu boravili razni tipovi koji su se drali, pili, jeli brzu hranu,...pa je svako jutro svanjivalo sa razbacanom abalazom po travnjaku, pa su se onda stanari odbranili tako sto su klupe iscupali,...

Da.
Ja sam jutros obavio skraćenu šetnju od samo 12, 5 km, a potom sam nabrao jednu korpu trešanja od cca 12 kg ... preklopio po jedan kilogram za svaki kilometar, koja slučajnost.
E, da - i moje dve lipe koje sam sam usadio umesto nekih tuja koje više nisu bile sigurno ukorenjene (jer su se gotovo osušile) se spremaju da puste cvetove i zamirišu.
Sutra ujutro ću nabrati još desetak kilograma trešanja i potom raspodela, te razvoz prijateljima.
Bili Piton Bili Piton 18:52 12.05.2018

Re: Ergo

angie01
da su Cesi sacuvali svoju kulturnu bastinu


Česi su sproveli lustraciju kad je trebalo, temeljnu. Mi nikad nismo. Nema poredjenja s njima, to jest ima ali je deplasirano.
aureus aureus 19:08 12.05.2018

Re: Ergo

Bili Piton
aureus

Мислим да се у Чехословачкој није живјело лошије него у Југославији


Jednom sam samo bio u Pragu - čoporativno/porodično smo se te godine, mislim da je bila 1989, vozikali po mitel-aeropi i u Prag smo stigli iz Beča. Ostali dva dana i pobegli nazad u Beč, u celom Pragu su bile ukupno tri pivnice i jedan pristojan restoran na Vaclavskim namestima. Baš je bilo tužno, sve je delovalo razvaljeno i "in dire need of attention".

A vidi ga danas, Prag, turistička meka.

Па то је оно - зависи шта гледамо код квалитета живота и наравно зависи у којем тренутку смо посјетили неку земљу.
Некад се сјетим оног спадала, Горана Милића.
Недавно је направио неку емисију поредећи живот у Хрватској данас и у бившој Југославији.
Рекао је да се не сјећа да је све до краја педесетих за доручак појео више од ЈЕДНОГ јајета. А онда је интервјуисао сељаке по приморју који су му потврдили да су и то једно јаје морали да дијеле. Један старији човјек, живећи на селу, рекао ми је да се "све до својих тридесетих година није најео до сита".

У Југославији се првих 20 година након Другог свјетског рата баш тешко живјело, а дуго времена ни Југословени нису могли да путују тако лако напоље. (Готово је извјесно да је тад живот у Чехословачкој био материјално лакши.) Мало ко је на овом блогу толико стар да се сјећа оних најтежих времена, али ја бих могао потврдити да је на селу гдје је живио дио моје шире фамилије, струја дошла тек 1989.

Још једну ствар Милић воли да помене. Пицерије.
Кад су дошле прве пицерије у Југославију? Крајем шесдесетих или почетком седамдесетих, и то у неке дијелове Југославије. У Мостару је прва пицерија отворена отприлике 1978. У неким градовима још касније.
И онда се Милић пита: Забога, какав је проблем био са пицеријама??? Чекали смо их тридесет година.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana