Gost autor| Na današnji dan

Zašto nikada nisam bio na proslavi Oluje

Bili Piton RSS / 04.08.2018. u 15:06

24ln0pu.jpg

 

Piše: Goran Šarić  

"Više moraš mrziti Srbe, nego Muslimane. Jer Musliman je nekrst, a Srbin je anti-krst." Tako me kao djete učila moja susjeda, žena bivšeg ustaše, koji je kasnije bio suradnik udbe, a od 1990. član HDZ-a (što je i logičan životni put). Ja sam uradio baš suprotno, volio sam Muslimane (Bošnjake), a Srbe još više. I dobro se sjećam, iako sam bio djete, vremena kada su Srbi postali "anti-krsti". Hrvati su kukali kako sav novac ide Srbima, iako srpska sela u Krajini nisu na pragu 21. stoljeća imala ni vodu ni kanalizaciju (neka sela nemaju ni danas), iako od 1945. do 1991. ni jedan Srbin nije bio na vodećoj poziciji ne samo u Hrvatskoj, nego ni u Jugoslaviji (Broz možda nije Zagorac, ali sigurno nije Srbin, za one koji ne znaju).

Nema društva na svijetu, nema plemena u onoj zadnjoj tropskoj kišnoj šumi koje nema koncpet žrtve. Ljudsko društvo je utemeljeno na žrtvi i žrtvovanju. Da bi postala stabilna, zajednica mora pronaći krivca za svoje probleme, mora je homogenizirati mržnja prema tom krivcu. Krivac postaje žrtva, a da bi bio žrtvovan prvo ga treba sotonizirati i dehumanizirati. Devedesetih je u Hrvatskoj uloga žrtvenog jarca pripala toj krajiškoj sirotinji i generalno hrvatskim Srbima koji su u najvećem postotku bili normalni, vrijedni i samozatajni članovi društva, koji su Hrvatsku gradili i podizali jednako kao i njihovi sugrađani hrvatske nacionalnosti. I ta netrpeljivost prema Srbima se sa nešto manjim intezitetom osjeća sve do danas (kako je Srba ostalo malo, onda su sad neprijatelji nepostojeći "Jugoslaveni", "Orjunaši", itd.)

Šta je točno povod za slavlje "Oluje"? Protjerivanje 200 000 ljudi sa njihovih ognjišta? Spaljavanje tisuća kuća, pustošenje sela? I to sa prostora iz kojih se Hrvatska uvijek demografski oporavljala i punila, a koji je danas kad je iseljavanje veće nego ikad, potpuno pust. I ako se već slavi odlazak 200 000 Srba, zašto se ne uveže i proslava odlaska 400 000 Hrvata u posljednje 4 godine? I njih je otjerala slična politika. Ako se već proslavlja što su srpska sela u Krajini opustjela, zašto se ne slave prazna hrvatska sela po Slavoniji? Ako se slavi otimanje srpskih kuća, zašto se ne slave i sve one kuće koje su Hrvatima oduzele banke?

Očigledno je da hrvatske tzv. političke elite koje se svake godine naslikavaju poput starleta na Kininskoj tvrđavi ne mogu narodu ponuditi ništa više od srbofobije, ni danas, 23 godine od kako Srba više nema. A kad vidim kako narod zdušno pozdravlja 30 godina stare avione F-16 onda shvaćam da bolje političare nisu ni zaslužili. U državi kojoj se sve raspada, oni kupuju avione koji će dok uđu u redovnu vojnu upotrebu biti stari više od 35 godina. Hrvatska je kao djevojka koja nema zube, a zadnje pare daje za ugradnju silikona. Davno je bard hrvatskog novinarstva Igor Mandić zaključio da je Hrvatska propali projekat. Možda najgenijalniji živi hrvatski znanstvenik, fizičar sa Ruđera, Elvis Popović je jednom napisalo: "Rekli su mi da nikad nisam htio hrvatsku državu. I bio sam u pravu."

Problem sa srbofobijom je što od nje ne mogu živjeti svi, nego samo elita na vlasti. Prije 30 godina, za vrijeme Jugoslavije, Hrvatska je ekonomski bila razvijenija od 13 sadašnji članica EU, tokom svjetskog prvenstva u Rusiji pretekla ju je i Bugarska i sad je službeno posljednja. Ali tek kad stranci kupe zadnji hotel na Jadranu, tek kad propadne i zadnje brodogradilište, tek kad zadnje selo u Slavonoji opusti, tek kad zadnji mladi čovjek sjedne u autobus za Irsku, (a taj dan nije daleko), tek tada ćete shvatiti da se srbofobija ne maže na kruh (ili hljeb) i ne sipa u traktor. Do tada, sretna vam proslava Oluje!

 

(prezeto sa FB) 

 



Komentari (403)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 17:35 08.08.2018

Re: .

srdjan.pajic
njegov primer pokazuje da je čak i bedni Crnac, ako mu samo malo pomogneš u kritičnom trenutku, u stanju da završi Harvard

Hteo si da kažeš, ako ga upišeš na minority kvotu na račun nekog deteta koje je to zapravo zaslužilo? I za to dete je bio kritičan trenutak, pa je ispušilo.
Ali nemoj da te to omete, šta je jedna sitna nepravda u borbi za "bolje" društvo.
maksa83 maksa83 17:43 08.08.2018

Re: .

Kinezi će prestići prvi AAPL, kladim se, sve imaju SVE, Made in China 2025 će se desiti, ne znam da li pratiš, tvoj omiljeni US političar i bratija mu tu vide srž problema. a dotični tu i jeste, the problem

A pa Trunpo treba samo da ubedi američke firme da je profit prevaziđen koncept koji su nametnule libtard pičkice, i da je buy low sell high trula fora, kao i da litar beMzina za svoj SUV treba da plate npr. $2 a ne $0.84. Puno sreće u tome druže Trunpo...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:03 08.08.2018

Re: .

bene_geserit
srdjan.pajic
njegov primer pokazuje da je čak i bedni Crnac, ako mu samo malo pomogneš u kritičnom trenutku, u stanju da završi Harvard

Hteo si da kažeš, ako ga upišeš na minority kvotu na račun nekog deteta koje je to zapravo zaslužilo? I za to dete je bio kritičan trenutak, pa je ispušilo.
Ali nemoj da te to omete, šta je jedna sitna nepravda u borbi za "bolje" društvo.


Ajde, bre, malo dostojanstva, nemoj da se vadiš na sirotu (belu) decu koja zbog prokletog malog Crnje iz getoa (koji je posle postao predsednik) kobajagi nisu uspela da se upišu na Harvard iako su im mamica i tatica spremili svih 65 hiljada dolara za školarinu, nego su morali na MIT da se srozaju, koji je uz to i skuplji.
c_h.arlie c_h.arlie 19:16 08.08.2018

Re: .

maksa83
Aevoga Maksa, napokon . Jel ti i sam tviter na kraju ukinoo nalog pa si se vratio u bazu? (pratio sam malo ono tvoje zapomaganje kako te ko unfrienduje, od Malagurskog pa do Nebojše iz Beograda

Ne možeš da zamisliš, galimatijas. Svi su me izblokirali - Malagurski, Đuka Bizon, zvanični DS, zvanićni LDP, Vojislav Šešelj, Borko Stefanović, Drago Kovačević, Mićan i onaj drugi tupan i ostatak prvog ešelona SNS botova, a bićeš ponosan na mene kad ti kažem da me izblokirao i srpski Sputnjik (ruski sateliti - sede mi na ... glavi), i sve taj neki fini svet. A da li mi veruješ da sam bio fini pristojan dećko? Ljudi su baš, BAŠ osetljivi...

Evo Makse
Ko za Maksu pita ?
Njegova je sorta
plemenita ...

.. ili tako nekako.

alselone alselone 19:43 08.08.2018

Re: .

A pa Trunpo treba samo da ubedi američke firme da je profit prevaziđen koncept koji su nametnule libtard pičkice, i da je buy low sell high trula fora, kao i da litar beMzina za svoj SUV treba da plate npr. $2 a ne $0.84. Puno sreće u tome druže Trunpo...


Juče sam Skajpovao sa Čarlijem (spominjali smo te :) ) . I priča mi kako je njima koji sade soju sada u US. Ceo Agtech je potonuo zbog toga (ne samo zbog toga, ali i zbog toga). Njemu sa 100 krava pride je lako, ali pitanje je koliko ce je jos biti kad svi prestanu da je sade.

Sta mu se jos desilo, imao je neku staru silazu u nekom levom skladistu, i glupe krave probiju to skladiste i najedu se pokvarene silaze i CRKNU. Krepalo 20 krava. 20 x 2k = veliko sranje. :)
tetris tetris 20:09 08.08.2018

Re: .

A pa Trunpo treba samo da ubedi američke firme da je profit prevaziđen koncept koji su nametnule libtard pičkice, i da je buy low sell high trula fora, kao i da litar beMzina za svoj SUV treba da plate npr. $2 a ne $0.84. Puno sreće u tome druže Trunpo...


Makso, prusti priču... Razreši dilemu sa principessinog bolga koju je postavio srdjan.pajic. Koja Stoya se našla "u društvu našeg blogodrugara Makse", Stoya pevačica ili Stoya porno glumica
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:50 08.08.2018

Re: .

tetris
A pa Trunpo treba samo da ubedi američke firme da je profit prevaziđen koncept koji su nametnule libtard pičkice, i da je buy low sell high trula fora, kao i da litar beMzina za svoj SUV treba da plate npr. $2 a ne $0.84. Puno sreće u tome druže Trunpo...


Makso, prusti priču... Razreši dilemu sa principessinog bolga koju je postavio srdjan.pajic. Koja Stoya se našla "u društvu našeg blogodrugara Makse", Stoya pevačica ili Stoya porno glumica


E, maksa će sad, kao pravi graCki šmeker i džentlmen, da krene nešto da izvrdava, ali ako zatreba, imam ja sliku sa njegovog tviter naloga da podnesem ovde! Nema sumnje o kojoj se umetnici radi, dobro, sem ako nisi baš kolega hromidaba.
bene_geserit bene_geserit 05:03 09.08.2018

Re: .

srdjan.pajic
...sirotu (belu) decu koja zbog prokletog malog Crnje iz getoa (koji je posle postao predsednik)...

Ala si ti prolupao, kakve veze ima Obama sa getom, čovek je tokom odrastanja sve vreme bio srednja klasa.
Sa druge strane to gde si ti odrastao već dosta liči na geto. Trebao si da tražiš da i tebi pomognu u kritičnom trenutku, lakše bi nam svima bilo ovde na blogu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:20 09.08.2018

Re: .

bene_geserit
srdjan.pajic
...sirotu (belu) decu koja zbog prokletog malog Crnje iz getoa (koji je posle postao predsednik)...

Ala si ti prolupao, kakve veze ima Obama sa getom, čovek je tokom odrastanja sve vreme bio srednja klasa.

Не само да је одрастао у белом средњекласном окружењу, већ Обама нема ни афро-америчко порекло са традицијом борбе за еманципацију, a са којим су га многи идентификовали због боје коже. Његов отац је био део источноафричке елите која се школује по европским и америчким универзитетима, односно афрички crème de la crème.
alselone alselone 09:30 09.08.2018

Re: .

Nasao sam korektnu kombinaciju za ranceve.

Jack wolfskin. Sasvim dobra njemacka marka, Mogli ima nji'ove cizme za sneg i jako smo zadovoljni.

Link
Milan Novković Milan Novković 09:43 09.08.2018

Re: .

alselone
Nasao sam korektnu kombinaciju za ranceve.

Jack wolfskin. Sasvim dobra njemacka marka, Mogli ima nji'ove cizme za sneg i jako smo zadovoljni.

Link

Klinci, mame, tate i rančevi - ako, moraš da iskusiš, ja imam 15-20 rančeva u kući, ali sistematska kupovanja outdoor opreme moraju da se odrade in-vivo
alselone alselone 10:14 09.08.2018

Re: .

Klinci, mame, tate i rančevi - ako, moraš da iskusiš, ja imam 15-20 rančeva u kući, ali sistematska kupovanja outdoor opreme moraju da se odrade in-vivo


Ja obozavam da kupujem sportsku opremu sinu. Posto sve redje mogu da se oblacim u dzombaste duboke patike, trenerke, debele dukseve, ranceve itd, onda uzivam u kupovini djeci.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 09.08.2018

Re: .

bene_geserit
srdjan.pajic
...sirotu (belu) decu koja zbog prokletog malog Crnje iz getoa (koji je posle postao predsednik)...

Ala si ti prolupao, kakve veze ima Obama sa getom, čovek je tokom odrastanja sve vreme bio srednja klasa.
Sa druge strane to gde si ti odrastao već dosta liči na geto. Trebao si da tražiš da i tebi pomognu u kritičnom trenutku, lakše bi nam svima bilo ovde na blogu.


Crna srednja klasa je samo mali step-up od getoa, tako da pretpostavljam koliko te tek njihovo postojanje nervira.

Sa druge strane to gde si ti odrastao već dosta liči na geto. Trebao si da tražiš da i tebi pomognu u kritičnom trenutku, lakše bi nam svima bilo ovde na blogu.


Misliš lakše bi tebi bilo, jer je eto jedan siromašni belac iz getoa nekako uspeo da se domogne fakultetske diplome i svih privilegija koje mu ona donosi, a pored svih onih prokletih Cigana (srpskih crnaca, daj šta daš) koje su prekoreda upisivali na faklutete i levom i desnom rukom. Samo, u mom slučaju su to uradile komunjare, tako da bi ti olakšanje bilo verovatno kratkog veka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:09 09.08.2018

Re: .

alselone
Nasao sam korektnu kombinaciju za ranceve.

Jack wolfskin. Sasvim dobra njemacka marka, Mogli ima nji'ove cizme za sneg i jako smo zadovoljni.

Link


Ok izgledaju bar ovako na slici bez pipanja. Samo u čemu je fora to sa NEW, pa odma 20% popust? Marketinški trik?
alselone alselone 17:22 09.08.2018

Re: .

Samo u čemu je fora to sa NEW, pa odma 20% popust? Marketinški trik?


Nemam pojma, mozda kao popust zbog pocetka skole.
Uglavnom, cene su nize nego za kineske rance u knjizarama. o.O

Ne znam kakvi su pod rukom, ali znam tu marku, sasvim je dobra i pouzdana, tako da veujem da su odlicni. Malo sam guglao i citao review-ove i niko se ne zali. Tako da sam porucio danas.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:36 09.08.2018

Re: .

Nemam pojma, mozda kao popust zbog pocetka skole.


Pa obično popust ide kad prođe početak školske godine pa ne znaju više šta će sa naručenom robom. Bar ja tako to zamišljam.

Nema veze, dobra je i cena, ajde, da ga u sreći i peticama izaka!
bene_geserit bene_geserit 19:41 09.08.2018

Re: .

srdjan.pajic
Crna srednja klasa je samo mali step-up od getoa, tako da pretpostavljam koliko te tek njihovo postojanje nervira.
...
Misliš lakše bi tebi bilo, jer je eto jedan siromašni belac iz getoa nekako uspeo da se domogne fakultetske diplome i svih privilegija koje mu ona donosi, a pored svih onih prokletih Cigana (srpskih crnaca, daj šta daš) koje su prekoreda upisivali na faklutete i levom i desnom rukom. Samo, u mom slučaju su to uradile komunjare, tako da bi ti olakšanje bilo verovatno kratkog veka.

Rešio si da dobiješ na izdržljivost?
Probaj ipak da održiš makar neki nivo komentara, ne moraju da budu em idiotski, em besmisleni.
kosta.babic kosta.babic 17:13 04.08.2018

Zašto nikada nisam bio na proslavi Oluje

Uh! teško ali istinito.
freehand freehand 18:37 04.08.2018

Što se mržnje tiče

... ne zaostaju mnogo ni srpske strine i ujke sa preporukama.
A ovo o tome da Srba nije bilo na rukovodećim mestima jednostavno nije istina. Ok je namera, ali jebo nameru kad je podupireš netačnim podacima.
Bili Piton Bili Piton 19:02 04.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

Istina, tekst je pomalo smušen (ima delova koje uopšte ne razumem, te krst te antikrst te ovaj te onaj, kao kineski da slušam) ali to je tzv dissenting voice, tamo gde ga čovek fenjerom traži, pa se obraduje kad ga nadje. Neka te dobre namere, osvežava a ne goji.
c_h.arlie c_h.arlie 19:08 04.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

freehand
... ne zaostaju mnogo ni srpske strine i ujke sa preporukama.
A ovo o tome da Srba nije bilo na rukovodećim mestima jednostavno nije istina. Ok je namera, ali jebo nameru kad je podupireš netačnim podacima.

Ne znam čemu služi to stalno simetriranje mržnje.
To koliko Hrvati mrze Srbe je nemerljivo - i neuporedivo.
Zašto je to tako - to oni sami znaju.
aureus aureus 19:35 04.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

freehand
... ne zaostaju mnogo ni srpske strine i ujke sa preporukama.
A ovo o tome da Srba nije bilo na rukovodećim mestima jednostavno nije istina. Ok je namera, ali jebo nameru kad je podupireš netačnim podacima.

Недавно сам се подсјећао ко је све био предсједник СИВ-а, што је у СФРЈ одговарало функцији предсједника владе.

1953-1963. Тито (Хрватска), био и предсједник земље паралелно, а онда су се функције раздвојиле.

1963-1967. Петар Стамболић (Србија)

1967-1969. Мика Шпиљак (Хрватска)

1969-1971. Митја Рибичич (Словенија)

1971-1977. Друг Џемал Биједић (БиХ)

1977-1982. Веселин Ђурановић (јуначка Црна Гора)

1982-1986. Милка Планинц (Хрватска), преузела функцију кад је Тито умро, а дугови дошли на наплату. Само да се зна да смо имали жену за предсједницу владе.

1986-1989. Бранко Микулић (Црна Гора)

1989-1991. Анте Марковић (БиХ, Хрват). Махао неким динарима, залагао се за реформе, умјесто да похапси багру.

Мора се признати да су бар на овој функцији Хрвати издоминирали.
(Плус друг Тито, на оној најважнијој.)
Словенци имали друга Рибичича и главног идеолога, наравно, који је преминуо годину прије Тита. Доста.
Црногорци - испоштовани. Него што.

Македонци никад нису дошли на ред. А ево сад им не дају ни у Европску унију.
Косовски Албанци - исто; но мислим да они не би ни за 120 година дошли на ред.

П.С. Ваљда нисам никога стрпао у погрешну републику.
П.С.С. Ово се, као што рекох, односи на једну важну федералну функцију. Срби на функцијама у Хрватској су друга тема. Било их је у полицијском апарату.
vcucko vcucko 19:50 04.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

Bili Piton
Istina, tekst je pomalo smušen (ima delova koje uopšte ne razumem, te krst te antikrst te ovaj te onaj, kao kineski da slušam)

Šta tu ima smušeno i nerazumljivo?
Jedni su nekrsti, znači nisu pravi jer ne znaju, niko ih nije prosvetlio.
Drugi su antikristi, znači nisu pravi jer neće, znaju ali su protiv.
Prosto k'o pasulj.
njonjo njonjo 19:56 04.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

freehand
18:37 04.08.2018 / *novo
Što se mržnje tiče
... ne zaostaju mnogo ni srpske strine i ujke sa preporukama.
A ovo o tome da Srba nije bilo na rukovodećim mestima jednostavno nije istina. Ok je namera, ali jebo nameru kad je podupireš netačnim podacima.


Bili Piton Bili Piton 19:58 04.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

vcucko
Bili Piton
Istina, tekst je pomalo smušen (ima delova koje uopšte ne razumem, te krst te antikrst te ovaj te onaj, kao kineski da slušam)

Šta tu ima smušeno i nerazumljivo?
Jedni su nekrsti, znači nisu pravi jer ne znaju, niko ih nije prosvetlio.
Drugi su antikristi, znači nisu pravi jer neće, znaju ali su protiv.
Prosto k'o pasulj.


Hvala druže ali moj operativni sistem to prosto ne čita, a mnogo je kasno za apgrejd.

njonjo njonjo 07:48 05.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

c_h.arlie
Ne znam čemu služi to stalno simetriranje mržnje.
To koliko Hrvati mrze Srbe je nemerljivo - i neuporedivo.
Zašto je to tako - to oni sami znaju.


Upravo si sam sve "izsimetrirao". Razmisli.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:46 06.08.2018

Re: Što se mržnje tiče

1986-1989. Бранко Микулић (Црна Гора)


Златане, мала исправка.

Бранко Микулић није био из ЦГ, већ БиХ кадар (Хрват из Босне, мислим Бугојна).
alselone alselone 19:12 04.08.2018

Sta je meni ovde posebno zanimljivo

Ovo je vec neki u nizu blogova ili serije komentara (kao novi blog) u postojecem blogu o HR.

U principu, na blogu a i generalno u RS se ne prica mnogo o HR, u principu nas ovde zabole sta se tamo desava. Mi ovde vise volimo da se svadjamo oko "rodjenje" istorije i dnevne politike nego o Hrvatima. Za razliku...

Ali, kao sto sam pisao onaj dan kod Filipa na temu pomirenja, ako dobijes idiotske tekstove o pomirenju onda dobijes i idiotske reakcije. I jedno i drugo je idiotsko, naravno, s tim da je jedno ciljano a drugo izazvano.

Tekst sam krenuo da citam pa sam digao ruke. Dosta je bilo. Sto se mene tice, ide opet duzi ignore. :)
Bili Piton Bili Piton 19:19 04.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo


alselone


Tekst sam krenuo da citam pa sam digao ruke. Dosta je bilo. Sto se mene tice, ide opet duzi ignore. :)


Fair enough. Današnji srpsko-hrvatski odnosi su tema koja uvek izaziva pažnju na blogu, što je sasvim u redu jer je tema ozbiljna i kompleksna i skoro neiscrpna. A ovaj tekst je osvanuo najviše zato jer sam video da se neko bunio što danas nema ništa o Oluji.
alselone alselone 19:29 04.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo

A ovaj tekst je osvanuo najviše zato jer sam video da se neko bunio što danas nema ništa o Oluji.



Kapiram, cenim to.

Ja o Oluji volim da slusam od jednog on mojih najblizih kolega. On je deo godisnjega sada potrosio da ode u selo gde mu se rodio matori. Proveli su nedelju dana, raskrcivali korov, malo posredjivali kucu iako ne planiraju da se vracaju.

Kaze mi kako su ta sela toliko opustela da je pocela trava da raste u rupama asfaltnog puta. Pa je onda slao before and after slike. :) Katastrofa.

Nekako me ta tuga setila na sela u Srbiji (mi tako kazemo ovde, sad ce HCM da se ljuti) oko Debelog Brda i Tare, kada smo trazili cepice za temperaturu za bebu. Pa su apotekarke na moje cudjenje kako je moguce da to nemaju u apoteci odgovorile sa - ali mi nemamo ni jednu bebu u selu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:38 04.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo

Nekako me ta tuga setila na sela u Srbiji (mi tako kazemo ovde, sad ce HCM da se ljuti) oko Debelog Brda i Tare, kada smo trazili cepice za temperaturu za bebu. Pa su apotekarke na moje cudjenje kako je moguce da to nemaju u apoteci odgovorile sa - ali mi nemamo ni jednu bebu u selu.


Uh, alse, probode me ovo. A zapadna Srbija je keva u odnosu na istočnu. Ono tamo je kataklizma, kao posle kuge ili opšte mobilizacije. Pa pričao sam ovde kad smo pre desetak godina pećinarili u Vlaškoj pećini, tu je bio neki zaselak, blizu sela Vlasi, ne sećam se imena - nigde nikog, prazna i polusrušena osnovna škola u kojoj smo se smestili, i podno nje živi neki starac, tu oko 6-7 banki, misli smo sam, dok nije došao da nas pita da li nam treba nešto. Pa se požalio usput da mu tu umire majka, ono, 90 godina, već nekoliko dana ne uzima hranu. Deca mu negde u gradu, ne dolaze tu godinama, ako uopšte i znaju da je ovaj živ. Mi ga pitali da li hoće da palimo auto da ih odvezemo do sela, ili negde gde ima lekar, a on onako odmahnuo rukom, kaže, ne vredi, lekari je otpisali, praktično i on čeka da ova umre.

A to je samo jedan primer, takva pustoš je na svakom koraku gde sam bio. Gore na Miroču, isto škola, 4 razreda, napuštena jer nema dece već nekoliko godina. Našli smo dnevnike ostavljene, pa gledali, ono, poslednjih godina jedan dnevnik za sva četiri razreda, sa ukupno dvoje-troje dece. Tu su još živeli neki ljudi pored, pa nam rekli da sad i to malo dece što ima roditelji upisuju u školu u Kladovu, pa onda moraju nekako da se dovijaju da ih tamo odvezu i dovezu nazad, svaki dan.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:53 05.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo

(mi tako kazemo ovde, sad ce HCM da se ljuti)


Neće, nije pročitao do sad, šljiva stigla pa mora i da se radi nešto, a ne samo da se bloguje :)

Ma to jeste neprijatan prvi utisak ali pozitivanvje to proces.
Koji će đavo iko na Debelom Brdu i Miroču?
Pođi od sebe, da li bi ti voleo da živiš tamo?
E tako svako razmišlja, ispravno.
bene_geserit bene_geserit 07:22 08.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo

srdjan.pajic
A zapadna Srbija je keva u odnosu na istočnu. Ono tamo je kataklizma, kao posle kuge ili opšte mobilizacije.

Moj ćale (~80 godina) kad ode u tazbinu (Golija, okolina Raške) u selo u kome sad žive samo dve babe (starije od njega), spremi im drva za zimu, i odradi šta stigne a one ne mogu. Kaže putevi zarasli, ne moze da se prodje, nema ljudi da idu niti stoke da brsti. Malo niže tamo gde ima voća, trešnje prepune nema ko da jede niti bere (kad su bili klinci kaže oberu to sve dok su još piskavci).
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:46 08.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo

bene_geserit
srdjan.pajic
A zapadna Srbija je keva u odnosu na istočnu. Ono tamo je kataklizma, kao posle kuge ili opšte mobilizacije.

Moj ćale (~80 godina) kad ode u tazbinu (Golija, okolina Raške) u selo u kome sad žive samo dve babe (starije od njega), spremi im drva za zimu, i odradi šta stigne a one ne mogu. Kaže putevi zarasli, ne moze da se prodje, nema ljudi da idu niti stoke da brsti. Malo niže tamo gde ima voća, trešnje prepune nema ko da jede niti bere (kad su bili klinci kaže oberu to sve dok su još piskavci).


Vidiš, to su prave libertarijanke, a ne ti, iz udobnog apartmana u predgrađu San Dijega i sa korporativnim zaposlenjem, širiš ovde na blogu neke mudrosti i propagandu!

Imao je neki moj drugar, speleolog, galeriju odličnih fotografija tih napuštenih zaselaka i varošica po Srbiji (i Crnoj Gori), koje je pravio kad god je išao na teren, ali ne mogu da nađem sad gde je premestio kad je ukinuta pikasa. Svejedno, jako potresno da se vidi, i na slici, a pogotovu uživo. Ja sam ovde video dosta onih ghost town-a u planini koji su izumrli kad je prošla zlatna groznica, i to me podseća na ovo po Srbiji, sem što tamo nikad nije bilo zlatne groznice.


c_h.arlie c_h.arlie 19:15 08.08.2018

Re: Sta je meni ovde posebno zanimljivo

srdjan.pajic
bene_geserit
srdjan.pajic
A zapadna Srbija je keva u odnosu na istočnu. Ono tamo je kataklizma, kao posle kuge ili opšte mobilizacije.

Moj ćale (~80 godina) kad ode u tazbinu (Golija, okolina Raške) u selo u kome sad žive samo dve babe (starije od njega), spremi im drva za zimu, i odradi šta stigne a one ne mogu. Kaže putevi zarasli, ne moze da se prodje, nema ljudi da idu niti stoke da brsti. Malo niže tamo gde ima voća, trešnje prepune nema ko da jede niti bere (kad su bili klinci kaže oberu to sve dok su još piskavci).


Vidiš, to su prave libertarijanke, a ne ti, iz udobnog apartmana u predgrađu San Dijega i sa korporativnim zaposlenjem, širiš ovde na blogu neke mudrosti i propagandu!

Imao je neki moj drugar, speleolog, galeriju odličnih fotografija tih napuštenih zaselaka i varošica po Srbiji (i Crnoj Gori), koje je pravio kad god je išao na teren, ali ne mogu da nađem sad gde je premestio kad je ukinuta pikasa. Svejedno, jako potresno da se vidi, i na slici, a pogotovu uživo. Ja sam ovde video dosta onih ghost town-a u planini koji su izumrli kad je prošla zlatna groznica, i to me podseća na ovo po Srbiji, sem što tamo nikad nije bilo zlatne groznice.



Da !
Mene ta sela na umoru podsećaju na samu smrt.
Užas !
angie01 angie01 19:58 04.08.2018

,



U Kninu prvi put nakon 10 godina od pogroma

- “Oluja” je nesumnjivo zločin etničkog čišćenja i zajednički zločinački poduhvat u kome je glavnu ulogu odigrao Tuđman, a glavni spoznor te uloge bili su Milošević i neki američki oficiri... Prvi put sam otišao u Knin 2005, kad mi je majka umrla. Nije mi ništa bilo zapaljeno, mada mi deo imovine Hrvatska još nije vratila. Nuđeno mi je da prodam, ali to nikada nisam hteo niti bih to danas... Odem i sad tamo. Nisam imao neprijatnosti, mada je tamo sada puno ljudi koje ne poznajem. I kad odem, družim se i sa Hrvatima. Zajedno smo nesrećni zbog svega što se događalo - kaže Drago Kovačević,nekadasnji grdonacelnik Knina
blogovatelj blogovatelj 20:27 04.08.2018

Re: ,

kaže Drago Kovačević,nekadasnji grdonacelnik Knina




Ljudi, nemoš Gugl prasu da pronađe. Judeomasoni u sprezi sa Dragom je sklonili. Biće da će se Dragec kandidovati za precednika Srbije!
alselone alselone 20:39 04.08.2018

Re: ,

Ljudi, nemoš Gugl prasu da pronađe.


Kako ne moze.

LINK


Kretenizmi.net je link koji trazis.
alselone alselone 20:46 04.08.2018

Re: ,

.
angie01 angie01 21:27 04.08.2018

Re: ,

prasa je najbolji blog napisan ovde evr- cista emocija....zato ispisane reci nisu bas prepoznatljive, jer se ona u cistom stanju ne moze materijalizovati jasno, da se preprica...to je vise titraj strune natgnute u coveku....pa ko cuje i oseti i prepozna- razumeo je.
blogovatelj blogovatelj 08:25 05.08.2018

Re: ,

Kretenizmi.net je link koji trazis.


Ja sam uvek ukucavao "im bila prasa" i nalazio mi je bio iz prve. Sada nije.
mariopan mariopan 17:58 05.08.2018

Re: ,

alselone
Ljudi, nemoš Gugl prasu da pronađe.


Kako ne moze.

LINK


Kretenizmi.net je link koji trazis.


Prasa je, koliko se sećam, bila puna ljubavi (i maligana) i zato je pobrala onoliko simpatija.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 20:50 04.08.2018

Збрка са терминологијом

a Srbin je anti-krst



Ватикан већ 1000 година такве назива шизматици. (ЛИНК)

Православни шизматици. (ЛИНК)

Хоћу рећи, конфликт Хрвата и нас Срба је заснован на националности јер смо различите вере. ( )

А и ми никако да већ једном као врховног верског поглавара признамо тог рару.

"Опрост' те, папу! Ово је латин'ца, ово ћу вратит' лектору!" - copyright by Смиљко Шагољ.








Окрени-обрни (читав 20. век окрени-обрни) Срби данас у 2018. години чине мање од 3% становништва у Хрватској. Пре распада СФРЈ Срби су чинили 12% становништва Хрватске. По уједињењу у Краљевину СХС 1918. Срби су чинили 35% становништва на територији данашње Хрватске.


Све у свему, можемо данас, после 100 година, да закључимо да је то врло врло ефикасна верска и мисионарска политика раре. Опрост'те, папе. У садејству са још неким чиниоцима, да не кажем чимбеницима. Спољашњим и унутрашњим. Статистика к'о међу домороцима Јужне Америке по приспећу Шпанаца, јбг.(ЛИНК)

freehand freehand 21:24 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Ватикан већ 1000 година такве назива шизматици. (ЛИНК)

A kako pravoslavna crkva naziva njih, kako naziva rimokatoličku crkvu?
alselone alselone 21:34 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

A kako pravoslavna crkva naziva njih, kako naziva rimokatoličku crkvu?


Ako vec to i znas, onda reci. Nemoj tako bezmudo postavljati pitanja. Razgovor pitanjima je bezmudi razgovor, jer je to mnogo lakse nego razgovarati cinjenicama. Cinjenice su podlozne kritici. A toga se plase bezmudi all around strucnjaci.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 21:38 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

freehand
Ватикан већ 1000 година такве назива шизматици. (ЛИНК)

A kako pravoslavna crkva naziva njih, kako naziva rimokatoličku crkvu?


Исто, брате.

Само нам се ови пописи становништва и удео у процентима становништва на територији данашње Хрватске и становништва на територији данашње Србије унеколико разликују кроз историју.

Не много. Али сасвим довољно да се утврди чије је мисионарење међу шизматицима, "некрстима", било успешније у последњих 100 година.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 21:38 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

alselone
A kako pravoslavna crkva naziva njih, kako naziva rimokatoličku crkvu?


Ako vec to i znas, onda reci. Nemoj tako bezmudo postavljati pitanja. Razgovor pitanjima je bezmudi razgovor, jer je to mnogo lakse nego razgovarati cinjenicama. Cinjenice su podlozne kritici. A toga se plase bezmudi all around strucnjaci.



vcucko vcucko 21:50 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2
a Srbin je anti-krst



Ватикан већ 1000 година такве назива шизматици. (ЛИНК)

Православни шизматици. (ЛИНК)

Хоћу рећи, конфликт Хрвата и нас Срба је заснован на националности јер смо различите вере. ( )

А и ми никако да већ једном као врховног верског поглавара признамо тог рару.

"Опрост' те, папу! Ово је латин'ца, ово ћу вратит' лектору!" - copyright by Смиљко Шагољ.


Vidi, stvar je naizgled komplikovana, ali je u suštini jednostavna. Vera je u pitanju. Čak je reč vera možda prejaka, znači ne mora čovek da bude ne znam koliki vernik, prosto pripadnost konfesiji u smislu pripadnosti porodici u najširem smislu.

Da su hteli to da reše na ljudski način, mogli su veoma lako. I jedni i drugi, u krajnjoj liniji. Hrvati pravoslavne vere, to bi još pre sto i kusur godina bila čarobna formula koja rešava sve. Ali pre sto godina, danas nikako i ne može i tačka. Ne posle svega. Pavelić se toga setio '44. posle masovnog klanja, Tuđman posle oluje. Pazi da ne bi, rođaci.

Budimo realni - moj otac počiva već 12 godina na Orlovači i on je valjda prvi po toj muškoj liniji koji je pokopan van Hrvatske u 300+ godina. Znači da je neko pametan u Zagrebu pre 100+ godina ispotencirao i odradio tu priču, danas bi postojala Hrvatska, možda (verovatno) u granicama NDH sa nekim značajnim procentom pravoslavnog stanovništva i bila bi stabilna i jaka država.

Ali nije moglo, jer je tamo redovno bila jača ona tvrda, nepomirljiva, franjevačka, inkvizicijska, ukratko kad sabereš sve to =ustaška struja. A ona ne podnosi to što si rekao - šizmatike. Samo mrtav šizmatik je dobar šizmatik. A ja da budem lopatar, neću. Tako sam nasađen, ubi me ako hoćeš, radi ti sine svoj pos'o, ali lopatom neću i ne mogu. Kraj.

I da se razumemo, na isti način je i SPC odbila od Srba mnoge sadašnje katolike, muslimane, o sektašima ovde nećemo (po njihovom pitanju se apsolutno slažem sa SPC i sa zakonskim odredbama o tradicionalnim i ostalim verskim zajednicama). Koji se danas - upravo ti odbijeni - naročito ističu u mržnji protiv Srba.

Tako da je to naš opšti usud u ovom ukletom delu sveta. I nema tu nekog "još-malo-pa-sad-će" reseta, kako zamišljaju recimo drugosrbijanci. Kao sad ćemo mi da oplačemo njihovog pevača, oni će da navijaju za nas u basketu pa će sutra svi da se držimo za ruke i pevamo "All You Need Is Love". Tanko je to, naivno. Dublje su stvari u pitanju.
freehand freehand 21:57 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Исто, брате.

Takoe.
Само нам се ови пописи становништва и удео у процентима становништва на територији данашње Хрватске и становништва на територији данашње Србије унеколико разликују кроз историју.

Kakve to veze ima sa pitanjem šizme?
A inače, pred nama je vreme u kome ćemo i tu seobu naroda još sagledavati kao udruženi zločinački poduhvat u kome nisu učestvovali ni samo jedna država, ni samo jedan narod. Nije Mileta Mrkšića i crvene beretke u Krajinu poslao Tuđman da obezbede raketne sisteme i organizju povlačenje, nije Tuđman kolonama zabranjivao ulazak u Republiku Srpsku niti planirao maršrute do Kosova.

korisnickoime-2 korisnickoime-2 21:59 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

vcucko

Vidi, stvar je naizgled komplikovana, ali je u suštini jednostavna. Vera je u pitanju. Čak je reč vera možda prejaka, znači ne mora čovek da bude ne znam koliki vernik, prosto pripadnost konfesiji u smislu pripadnosti porodici u najširem smislu.


...


Tako da je to naš opšti usud u ovom ukletom delu sveta. I nema tu nekog "još-malo-pa-sad-će" reseta, kako zamišljaju recimo drugosrbijanci. Kao sad ćemo mi da oplačemo njihovog pevača, oni će da navijaju za nas u basketu pa će sutra svi da se držimo za ruke i pevamo "All You Need Is Love". Tanko je to, naivno. Dublje su stvari u pitanju.






И ја сам све то исто тако разумео.

Али оно што не могу да разумем је да се људима и данас (ДАНАС! у 21. веку) сасвим намерно манипулише тако што им конфесионалност поистовећујеш са нацијом, па то онда користиш да изазовеш сукобе по потреби.

То не могу да схватим.

И не могу да схватим да ако је то, тај рецепт за манипулацију, већ успео неколико пута до сада са стравичним последицама, да и данас манипуланти повлаче то уже којим звоне у та своја посебна црквена звона на која се опет, по ко зна који пут, људи одазивају.

И да се опет наседа на такво поимање вере... Као основне карактеристике националног...

Па докле више?

Док читав Балкан не буде признао папу за свог врховног верског поглавара?


Ali nije moglo, jer je tamo redovno bila jača ona tvrda, nepomirljiva, franjevačka, inkvizicijska, ukratko kad sabereš sve to =ustaška struja. A ona ne podnosi to što si rekao - šizmatike. Samo mrtav šizmatik je dobar šizmatik. A ja da budem lopatar, neću. Tako sam nasađen, ubi me ako hoćeš, radi ti sine svoj pos'o, ali lopatom neću i ne mogu. Kraj.



Јбг. (ЛИНК)


I da se razumemo, na isti način je i SPC odbila od Srba mnoge sadašnje katolike, muslimane, o sektašima ovde nećemo (po njihovom pitanju se apsolutno slažem sa SPC i sa zakonskim odredbama o tradicionalnim i ostalim verskim zajednicama). Koji se danas - upravo ti odbijeni - naročito ističu u mržnji protiv Srba.



Слажем се.

Ипак... Треба ту додати да СПЦ никада у ових 200 година модерне Србије није имала толики утицај на државну политику и на државне институције Србије или на оријентацију у култури Срба колики утицај има и данас католичка црква (читај, Ватикан) и на институције и на политику и на културу и уопште на читаво функционисање Хрвата кроз историју и данас, у држави Хрватској.


Симетрија тамо и овамо у јачини утицаја цркве на друштво не постоји нити је икада постојала.
Bili Piton Bili Piton 22:01 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

vcucko


Tako da je to naš opšti usud u ovom ukletom delu sveta. I nema tu nekog "još-malo-pa-sad-će" reseta, kako zamišljaju recimo drugosrbijanci. Kao sad ćemo mi da oplačemo njihovog pevača, oni će da navijaju za nas u basketu pa će sutra svi da se držimo za ruke i pevamo "All You Need Is Love". Tanko je to, naivno. Dublje su stvari u pitanju.


Zar ne može da se makar počne od "hajde da bar i jedni i drugi nastojimo da se strasti smiruju umesto da potpirujemo"? Za to treba manje dobre volje nego što se često čini ali mora da je bude s obe strane.

Nemam u perspektivi treću Jugoslaviju, to ne postoji, to je nemoguće (to ne zastupam i voleo bih da razgovor ne ide u tom pravcu). U perspektivi imam samo to da smo mi tu gde smo i da su oni tu pored nas i da će tu i ostati, iseljenjima u Irsku uprkos. Najmanje što se očekuje i od jednih i od drugih je da budu pristojni i uvidjavni susedi, pa u tom pravcu i koraci.
angie01 angie01 22:02 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Dublje su stvari u pitanju.


evo, koga zanima, iz prve ruke,

KAVEZ< KRAJINA U DOGOVORENOM RATU
korisnickoime-2 korisnickoime-2 22:06 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

freehand


Како би било да уместо постављања "безмудих питања" и скретања фокуса на деведесете мало проширимо слику и сагледамо процес у последњих 100 година? И последице тог процеса који се одвија много дуже него што је трајао последњи грађански рат у СФРЈ деведесетих?
alselone alselone 22:09 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2
alselone
A kako pravoslavna crkva naziva njih, kako naziva rimokatoličku crkvu?


Ako vec to i znas, onda reci. Nemoj tako bezmudo postavljati pitanja. Razgovor pitanjima je bezmudi razgovor, jer je to mnogo lakse nego razgovarati cinjenicama. Cinjenice su podlozne kritici. A toga se plase bezmudi all around strucnjaci.






To su tebi i Predatoru rekli - nemojte se opravdavati. "Mangupi" ili man-glupi se postave tako da u razgovoru samo postavljaju pitanja koja njima odgovaraju, ignorisu ono sto ti njih pitas, i onda se nadjes u situaciji da se iz komentara u komentar opravdavas ali da si i dalje nekako kriv, nikako da stane, jer njih odgovori ne zanimaju, nego ih zanimaju samo buduca pitanja i to da te uvek drze u pripravnosti kao patuljka pred pisoarom.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 22:17 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

alselone
korisnickoime-2
alselone
A kako pravoslavna crkva naziva njih, kako naziva rimokatoličku crkvu?


Ako vec to i znas, onda reci. Nemoj tako bezmudo postavljati pitanja. Razgovor pitanjima je bezmudi razgovor, jer je to mnogo lakse nego razgovarati cinjenicama. Cinjenice su podlozne kritici. A toga se plase bezmudi all around strucnjaci.






To su tebi i Predatoru rekli - nemojte se opravdavati. "Mangupi" ili man-glupi se postave tako da u razgovoru samo postavljaju pitanja koja njima odgovaraju, ignorisu ono sto ti njih pitas, i onda se nadjes u situaciji da se iz komentara u komentar opravdavas ali da si i dalje nekako kriv, nikako da stane, jer njih odgovori ne zanimaju, nego ih zanimaju samo buduca pitanja i to da te uvek drze u pripravnosti kao patuljka pred pisoarom.



Хвала ти на овоме.

И то сасвим озбиљно мислим и кажем.
freehand freehand 22:19 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Како би било да уместо постављања "безмудих питања" и скретања фокуса на деведесете

Lako. Skupiš muda pa se lišiš pomoći glupih polupismenih budaletina, za početak. Onda, kad već pričaš ko koga zove šizmatikom budeš pošten pa to kažeš do kraja.
A onda još prestaneš da mlatiš praznu slamu o "skretanju fokusa na devedesete" na blogu čiji je fokus na devedesetim. Em je glupo, em je nepristojno da ti ljudima određuješ gde fokus treba da bude. pa bi ti o bogumilima tamo gde je priča o Velikom raskolu.
alselone alselone 22:22 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Skupiš muda pa se lišiš pomoći glupih polupismenih budaletina


Jesi naucio sta znaci sankcionisati u medjuvremenu, novinaru?

Evo Taske, je l' vidis kako se radi. Na primer, on je stotinu puta pogresio u gramartici, pravopisu ili znacenju nekih reci, ali to ga ne sprecava da to ignorise i ne osvrce se, nego ispravlja druge ljude sa punim pravom.

I sada ti ocekujes tu normalan razgovor? Ne vredi. Samo udri uglavu i to je to.
vcucko vcucko 22:25 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
vcucko


Tako da je to naš opšti usud u ovom ukletom delu sveta. I nema tu nekog "još-malo-pa-sad-će" reseta, kako zamišljaju recimo drugosrbijanci. Kao sad ćemo mi da oplačemo njihovog pevača, oni će da navijaju za nas u basketu pa će sutra svi da se držimo za ruke i pevamo "All You Need Is Love". Tanko je to, naivno. Dublje su stvari u pitanju.


Zar ne može da se makar počne od "hajde da bar i jedni i drugi nastojimo da se strasti smiruju umesto da potpirujemo"? Za to treba manje dobre volje nego što se često čini ali mora da je bude s obe strane.

Nemam u perspektivi treću Jugoslaviju, to ne postoji, to je nemoguće (to ne zastupam i voleo bih da razgovor ne ide u tom pravcu). U perspektivi imam samo to da smo mi tu gde smo i da su oni tu pored nas i da će tu i ostati, iseljenjima u Irsku uprkos. Najmanje što se očekuje i od jednih i od drugih je da budu pristojni i uvidjavni susedi, pa u tom pravcu i koraci.

Bez obzira šta ti o meni mislio, ili kakav utisak neko može da stekne o meni na osnovu mog pisanja ovde, ja tvrdim da jesam i da sam uvek bio pristojan i uviđavan čovek. Samim tim isti takav sused/komšija. I tamo i ovde (čak i na starom vinkovačkom drumu međ' onom nesretnom kuruzom '91, i negde nasred Indika, nebitno).
Jedino što nikad nisam savladao (do kraja) jeste skill da oćutim uvek i svuda, ako je to probitačno. Prosto smatram, da je rešavanje problema mogućno jedino ako se uđe u srž, koren istih i pri tome kaže popu pop, a bobu bob, kako već ide ta izreka. Sad, što mnogi (većina) to ne vole, jbg.

Da je do mene bilo, sigurno se ne bi zaratilo. Ali ko je mene pitao...
alselone alselone 22:31 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Da je do mene bilo, sigurno se ne bi zaratilo. Ali ko je mene pitao...

Evo jos jedno opravdanje. Dvadeseto u nizu od istog coveka koji je uvek bio fer u komentarima. Ali nekako opet kao Srbin (mesani) mora da se opravda.
Bili Piton Bili Piton 22:32 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

vcucko

Bez obzira šta ti o meni mislio, ili kakav utisak neko može da stekne o meni na osnovu mog pisanja ovde, ja tvrdim da jesam i da sam uvek bio pristojan i uviđavan čovek.


Potpuno sam uveren da je ovo tačno - ne treba mnogo da se zagleda da bi to bilo jasno :)

Govorio sam u mnogo širim potezima, ni primesa ličnog tu nema. Premda, kad već dotičemo to lično, upravo su lične veze koje se uspostavljaju izmedju SRB i CRO most ka budućem uljudjivanju ovih prostora (pazi kako biram reči - ni otopljenje, ni pomirenje, samo uljudjivanje).

To teško ide zbog onih koji non stop čačkaju krastu. Recimo, onih koji idu okolo i ponavljaju "jao kako oni nas mrze, jao kako oni nas mrze". Tu izmedju Informera i Čarlija nema velike razlike.




korisnickoime-2 korisnickoime-2 22:40 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

freehand

Lako. Skupiš muda pa se lišiš pomoći glupih polupismenih budaletina, za početak. Onda, kad već pričaš ko koga zove šizmatikom budeš pošten pa to kažeš do kraja. A onda još prestaneš da mlatiš praznu slamu o "skretanju fokusa na devedesete" na blogu čiji je fokus na devedesetim. Em je glupo, em je nepristojno da ti ljudima određuješ gde fokus treba da bude. pa bi ti o bogumilima tamo gde je priča o Velikom raskolu.



Ако ти ниси до сада схватио да тај мој коментар има иронични наслов (Збрка са терминологијом) и да уопште није битно ко како кога назива већ ко је шта коме урадио до сада заклањајући се иза те "терминологије", онда се са тобом нема шта даље причати. Свака даља расправа са тобом губи смисао и чисто је губљење времена уопште и читати твоје коментаре и одговарати на њих.

Биће да је Алселон потпуно у праву.


Evo Taske, je l' vidis kako se radi.


"Mangupi" ili man-glupi se postave tako da u razgovoru samo postavljaju pitanja koja njima odgovaraju, ignorisu ono sto ti njih pitas, i onda se nadjes u situaciji da se iz komentara u komentar opravdavas ali da si i dalje nekako kriv, nikako da stane, jer njih odgovori ne zanimaju, nego ih zanimaju samo buduca pitanja i to da te uvek drze u pripravnosti kao patuljka pred pisoarom.


I sada ti ocekujes tu normalan razgovor? Ne vredi. Samo udri uglavu i to je to.



Видим, Алсе.

Хвала ти још једном заиста.
freehand freehand 22:46 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Видим, Алсе.

Хвала ти још једном заиста.

Nisi samo naknadno otkrio ironiju u sopstvenom komentaru nego i davno izgubljenog brata... Ovo vredi i Korisničkog imena 3, a bogami i 4. Pogledaj "Šovinističku farsu" ako davno nisi, bude lekovito ako se prepoznaš.
al dogovorili smo se što se komentara tiče.
mirelarado mirelarado 22:48 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Premda, kad već dotičemo to lično, upravo su lične veze koje se uspostavljaju izmedju SRB i CRO most ka budućem uljudjivanju ovih prostora (pazi kako biram reči - ni otopljenje, ni pomirenje, samo uljudjivanje).


Lične kao i strukovne, poslovne veze, sve ono što se bar po mom iskustvu, uspešno odvija: kolege italijanisti iz Hrvatske redovno učestvuju na skupovima u Srbiji, mi odavde idemo redovno u Zagreb, Pulu, Split. I sa prevodiocima imamo odlične, prijateljske i saradničke veze. Trgovci, tajkuni i krimosi takođe nemaju "smetnji na vezama". Umetnici svih fela možda i najviše razmenjuju gostovanja, saradnju itd...

I meni se čini da je krajnje vreme da prevladamo jaka osećanja kad su odnosi sa susedima u pitanju i da tome prilazimo što razumnije. Jer, racionalno, ne možeš ni mrzeti ni voleti čitave narode, apsurdno je.
vcucko vcucko 22:51 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2

Слажем се.

Ипак... Треба ту додати да СПЦ никада у ових 200 година модерне Србије није имала толики утицај на државну политику и на државне институције Србије или на оријентацију у култури Срба колики утицај има и данас католичка црква (читај, Ватикан) и на институције и на политику и на културу и уопште на читаво функционисање Хрвата кроз историју и данас, у држави Хрватској.

Симетрија тамо и овамо у јачини утицаја цркве на друштво не постоји нити је икада постојала.

Naravno da ne postoji.
To je Goran Milić u nekom intervjuu lepo i plastično opisao, ali još je bila Juga kad sam to čitao. Otprilike, seća se kad je bio dečak u Srbiji, igrali su fudbal u crkvenom dvorištu sa sve popom u timu, to bi u Hr bilo nezamislivo.
Aman, njihovim klincima budućim sveštenicima u sjemeništu noću na kitu stavljaju ono čudo sa ekserima unutra. To nije samo kontrola dela, nego misli. Katolički pop se ne ženi da ne bi imao decu, preko koje bi vlast mogla da utiče na njega. Samo crkvena hijerarhija, nikako "civili". To je čisto vojna organizacija.
To sa našom crkvom i popovima nema blage veze. Ovde su problemi u crkvi i sveštenstvu potpuno druge vrste.
Ali zato, kad katolički pop nešto kaže svojoj pastvi, to se većinski sluša. Pa ako je pop OK i pastva će da bude OK, uglavnom. I obratno, naravno. A kad si ti čuo da Srbin sluša popa i da se ravna prema njemu? Ma ajte molim vas.
Kakva crna simetrija...
freehand freehand 22:54 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом


I meni se čini da je krajnje vreme da prevladamo jaka osećanja kad su odnosi sa susedima u pitanju i da tome prilazimo što razumnije. Jer, racionalno, ne možeš ni mrzeti ni voleti čitave narode, apsurdno je.

Sad si mnoge za srca ujela. A ko je koga u sto godina boc-boc?
Ovo što si rekla je suština, al prosto je grozomorno da se ne može pomenuti ništa, ne može se citirati strofa iz pesme, ne može se reći da ti je lepa slika, kip, predeo, da voliš neko mesto, ostrvo ili plažu a da ne bude potegnuto klanje, mržnje i ko je koga. ne daju, bokte.
Bili Piton Bili Piton 22:56 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

mirelarado


Lične kao i strukovne, poslovne veze, sve ono što se bar po mom iskustvu, uspešno odvija: kolege italijanisti iz Hrvatske redovno učestvuju na skupovima u Srbiji, mi odavde idemo redovno u Zagreb, Pulu, Split. I sa prevodiocima imamo odlične, prijateljske i saradničke veze. Trgovci, tajkuni i krimosi takođe nemaju "smetnji na vezama". Umetnici svih fela možda i najviše razmenjuju gostovanja, saradnju itd...



Samo da primetim da mnogi i ovakav razvoj vide kao horor film. S obe strane. Mnogi bi minirali taj proces, samo da mogu, i svim sredstvima. Zbog toga i ovaj blog, izmedju ostalog.

alselone alselone 22:58 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Ovo vredi i Korisničkog imena 3, a bogami i 4


Ovo je sledeca tema. :)
Kad je super - smajli, kad ne valja - licno.


Imao sam jednu drugaricu koja je studirala psihologiju pa je na nekom sirotom momku testirala hipoteze. Kad se vide na nekom lepo mestu ona mu nesto pokloni. Na faksu cokoladicu, u kafeteriji kafu, u gradu pivo, na ispitu - nista. Htela je da mu izgradi pavlovljev refleks - da mu bude lepo ako je sretne (uz ogradu da ne pokusa lepo da veze uz tesko). I tako je stvarno uspela da oni budu u vezi. :) Doduse, veza nije uspela da se odrzi.

Znas, ako ti se neko jedan dan najebe majke fasisticke, a drugi dan ti posalje smajli, da li to moze da bude normalna osoba?
mirelarado mirelarado 22:59 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Sad si mnoge za srca ujela. A ko je koga u sto godina boc-boc?


Ja razumem, Free, da ljudima koji su u toj krvavoj davnoj, ili relativno skoroj istoriji, doživeli lične i porodične tragedije nije lako da to prevladaju. Ali, drugog puta nema, mislim da to i oni znaju. Mnogo više podgrevaju strasti oni koji naprosto uživaju u mržnji, u pronalaženju nekog drugog krivca za sve čime su nezadovoljni...S njima je najteže.
freehand freehand 23:06 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Mnogo više podgrevaju strasti oni koji naprosto uživaju u mržnji, u pronalaženju nekog drugog krivca za sve čime su nezadovoljni...S njima je najteže.

Ne bih imao šta da dodam. Sem da se mrzitelji sa obe strane odlično slažu gde god da se nađu a mržnja im skrene upravo prema svakom ko bi da pokuša je ukloni kao princip i preporučeni (zadati) osnovni osećaj u međusbnom doživljavanju.
Nrmalnost je destruktivna po taj šovenski doživljaj realnosti, da ne govorimo o prijateljstvu ili ne daj Bože nekakvoj ljubavi.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:06 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton

To teško ide zbog onih koji non stop čačkaju krastu. Recimo, onih koji idu okolo i ponavljaju "jao kako oni nas mrze, jao kako oni nas mrze". Tu izmedju Informera i Čarlija nema velike razlike.



Па можда би било лакше ућуткати такве када они не би имали и аргументе за то кукање.

Овако, дата им је подлога и онда то кукање буде сасвим оправдано.

Да ли неко од вас заиста верује да је онај Домагој Вида заиста ненамерно и сасвим случајно у свлачионици после утакмице баш са Русима викао да гори Београд све тобож мислећи на кафану у Кијеву каква смо оправдања после слушали?

И онда је довољно те и такве примитивне испаде, а има их вала свакодневно, промовисати што више, па ће се добити опет чешање красте како ти кажеш.

Зато ја некако имам утисак као да се ти аргументи за кукање таквих сасвим намерно, скоро свакодневно, пласирају преко медија на обе стране.

Иначе, потпуно се слажем за ово што си рекао о личним везама... Ти мостови, мислим, никада нису ни били срушени нити везе покидане, но се чека само мало другачија свеопшта клима, па да фреквенција саобраћаја на тим мостовима буде много већа.

А дотле, док ти мостови не прораде пуном снагом, мислим да је најпаметније држати се оног Чучковог:

Хрватска = Буркина Фасо

и радити нешто корисно за себе, а не загледати вазда преко плота шта то ради комшија да бисмо имали тему за оговарање.

Ако можемо да сарађујемо и да урадимо понешто заједнички а да не иде ни једној ни другој страни на штету у реду, а ако не, биће прилике у будућности.

О том потом.

И Хрвати и Срби су народи са дугом историјом. И оба народа су државотворна, доказала су то кроз историју.

Пар деценија горе или доле чекања на нека боља времена за међусобне односе неће ни Хрватима ни Хрватској ни Србима ни Србији бити баш од судбоносног историјског значаја.
angie01 angie01 23:11 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Mnogo više podgrevaju strasti oni koji naprosto uživaju u mržnji, u pronalaženju nekog drugog krivca za sve čime su nezadovoljni...S njima je najteže.

I meni se čini da je krajnje vreme da prevladamo jaka osećanja kad su odnosi sa susedima u pitanju i da tome prilazimo što razumnije. Jer, racionalno, ne možeš ni mrzeti ni voleti čitave narode, apsurdno je.





u mom kraju ima ljudi iz tih zbegova- vecina kaze, kako nije trebalo nista ni zapocinjati, jer bi oni sada ziveli u svojim kucama kao i pre,...cesto idu u zavicaj, neki letuju u svojim kucama, ( Dalmosi),...

ali zato ima isto tako dosta onih, koji napaljeno govore, koji nikakve veze sa njima, problematikom, a ni ratom nemaju,...kao neki ubaceni lozaci...
Bili Piton Bili Piton 23:12 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2


Хрватска = Буркина Фасо


Naprosto netačno, a netačno zbog: a) jezika b) geografske blizine. Ima još, siguran sam.

Ponašati se kao da nije tako je moguće, ali to je samozaludjivanje (uz sve poštovanje Vcucku).



vcucko vcucko 23:13 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

freehand
pa bi ti o bogumilima tamo gde je priča o Velikom raskolu.

A da li je iko siguran, kuda je išla linija šizme? Ja prvi nisam.

Video sam razne mape iz raznih izvora. Pa je tako na jednoj (nije ni srpski ni ruski ni neki takav izvor, čini mi se engleski, davno je bilo) crvena linija skretala čak do Učke (otprilike Opatijska rivijera je bila istok, Labin već zapad). Na drugima je išla maltene pod pravim uglom na more preko Sarajeva. Hrvatski izvori često i razumljivo je crtaju na Drini.

Dok ne izume vremeplov, teško da ćemo ikad biti sigurni.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:15 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
mirelarado


Lične kao i strukovne, poslovne veze, sve ono što se bar po mom iskustvu, uspešno odvija: kolege italijanisti iz Hrvatske redovno učestvuju na skupovima u Srbiji, mi odavde idemo redovno u Zagreb, Pulu, Split. I sa prevodiocima imamo odlične, prijateljske i saradničke veze. Trgovci, tajkuni i krimosi takođe nemaju "smetnji na vezama". Umetnici svih fela možda i najviše razmenjuju gostovanja, saradnju itd...



Samo da primetim da mnogi i ovakav razvoj vide kao horor film. S obe strane. Mnogi bi minirali taj proces, samo da mogu, i svim sredstvima. Zbog toga i ovaj blog, izmedju ostalog.




Па да...

А ко нам (и њима) контролише медије преко којих се скоро свакодневно дају "аргументи" за чешање краста?
alselone alselone 23:17 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

vecina kaze, kako nije trebalo nista ni zapocinjati, jer bi oni sada ziveli u svojim kucama kao i pre,...cesto idu u zavicaj, neki letuju u svojim kucama,


Bravo!
freehand freehand 23:17 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

A da li je iko siguran, kuda je išla linija šizme? Ja prvi nisam.

Linija šizme nikad nije ni bila tako jasna ičista, niti je mogla biti. Naročito kod naroda nekrštenih a da ne govorimo o narodima čiji su vladari između dve strane pretrčavali uz ko da više.
Bili Piton Bili Piton 23:18 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2


А ко нам (и њима) контролише медије преко којих се скоро свакодневно дају "аргументи" за чешање краста?


Bezmudo pitanje? Mislio sam da smo to apsolvirali gore.
vcucko vcucko 23:46 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
korisnickoime-2


Хрватска = Буркина Фасо


Naprosto netačno, a netačno zbog: a) jezika b) geografske blizine. Ima još, siguran sam.

Ponašati se kao da nije tako je moguće, ali to je samozaludjivanje (uz sve poštovanje Vcucku).


Jezik je najbitniji piscima, glumcima i pevačima, zbog veličine tržišta i samim tim veće kinte. Kako nisam taj, sve mi jedno.

Blizina? Temišvar je blizu, velik grad. Da ne govorim o Sofiji, blgarska prestonica na pljucomet od Niš. Pa ne vidim ni promil želje ni volje da se o Rumuniji i Bugarskoj raspreda, u odnosu na Hrvatsku.
Većinska Srbija bi pre znala da raspreda o geografiji američkog srednjeg zapada, nego da odgovori na pitanje gde je Ruščuk i po čemu je isti bio toliko značajan za čitavo Podunavlje uključiv i nas, da je i Žil Vern pisao o njemu.
Pola Beograda se brčka u Morahalom banji (kolima mnogo bliže nego Zagreb), pa šta? Jel' neko nosi tamo transparent "Mađari volite nas, budite nam braća"?

Zaista i bez bilo kakve zluradosti ne vidim tu posebnost.
Zato:



A u nekim stvarima sam tipičan Srbin, komšijske krave i ta priča. Recimo, kad bi đavo udesio da Zvezda i Rijeka igraju u evro-kupu, osećam da bih u sebi pevušio "la toronjera - šei grande bela - šei la rovina dela đoventu - la toronjera..."

Ja se bar ne stidim lažno svoje nesavršenosti
freehand freehand 23:53 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Jel' neko nosi tamo transparent "Mađari volite nas, budite nam braća"?

Ti si negde video tranpsarent "Hrvati volimo vas, budite nam braća"?
korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:55 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
korisnickoime-2


Хрватска = Буркина Фасо


Naprosto netačno, a netačno zbog: a) jezika b) geografske blizine. Ima još, siguran sam.

Ponašati se kao da nije tako je moguće, ali to je samozaludjivanje (uz sve poštovanje Vcucku).






Метафора.

Иначе,

б) географска близина многима, барем у Србији, не значи више ништа колико видим сваке године, нарочито када је морски туризам у питању.

А што се тиче а) - језика, он може бити мост.

Али исто тако колико може бити ако се хоће мост, језик је и најважнији инструмент и обележје посебних националних култура.

Па онда та два често не иду баш један са другим.

То јесте један језик, у то нема сумње, лингвистички гледано. Односно, још увек је је један језик, а видећемо куда ће језички процеси одвести тај језик односно сада и правно гледано језике, и на једној и на другој страни. Језички процеси дуго трају, па је свако прогнозирање по том питању незахвално.

Али (на моје велико задовољство), ако је то још увек један језик, онда сада коначно барем имамо одвојене језичке политике које се брину о институционалној стандардизацији и нормирању тог језика свака за себе и боље је да тако и остане јер смо ми у овом периоду откада више не морамо да за сваку ситницу у језику питамо Загреб, Сарајево и Подгорицу шта они мисле о томе ипак урадили много више тога по питању стандардизације и нормирања језика него што је то био случај у оном периоду договарања и преговарања шта и како урадити институционално са тим језиком којег смо сада коначно почели да зовемо српски језик и тако и треба да остане.

А кажем да на моје велико задовољство имамо сада одвојене и међусобно независне језичке политике због претходних лоших искустава.

Мислим да сам ти већ препоручивао да погледаш ову књигу:





На оном твом посту када си окачио интервју Бугарског о заједничком језику.

Пази, Пешикан је ту књигу објавио 1970. Пре 50 година. Пола века. Одмах после маспока и Декларације о називу и положају хрватског књижевног језика.

Просто је невероватно колико је расправа у јавности о Декларацији о заједничком језику о којој је говорио Бугарски и расправа на том твом посту подсећала на оно што је Пешикан врло објективно без икаквих страсти приказао у својој књизи од пре 50 година.

А нама то данас, пола века касније, не треба да пролазимо кроз исте такве ствари и да трошимо толико снаге и времена на расправе које се заправо никада и не могу привести крају. Нема то никакве сврхе.

Имамо ми данас, што се српског језика тиче, много пречих ствари на које треба трошити и време и енергију.

И зато нам је, између свега осталог, потребна она метафора са Буркином Фасо када су у питању Хрватска и Хрвати. И то би требало да важи и за многе друге области, не само за језик.

Да не бисмо опет, после толико деценија, трошили време и енергију на нешто што се не може решити и што нема ни смисла ни користи решавати.

Због тога је Декларација о заједничком језику само вишак и непотребни баласт што се српског језика тиче данас у 2018. години. Подметаљка за трла баба лан уместо да се бавимо пречим стварима.

Отуд сам ја присталица те Чучкове:

Хрватска = Буркина Фасо.

А можда би нас онда, када бисмо се заиста тако поставили, мање и сврбеле те красте које ти помињеш.


EDIT: Извини на оволиком чаршафу.

Не исписах га ја зато што размипшљам о Хрватима и што имам нешто против њих.

Већ зато што размишљам о нама и што имам много тога против нас. Не бисмо ли некако "свакога дана у сваком погледу напредовали све више".

Bili Piton Bili Piton 23:56 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

vcucko
"

Ja se bar ne stidim lažno svoje nesavršenosti


Zar ima takvih medju nama?
Bili Piton Bili Piton 23:58 04.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2


Хрватска = Буркина Фасо


Ako ponovim šta sam na ovo već odgovorio, i treći put ćeš to napisati?

Ja te molim da ne idemo tako daleko.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:04 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
korisnickoime-2


Хрватска = Буркина Фасо


Ako ponovim šta sam na ovo već odgovorio, i treći put ćeš to napisati?

Ja te molim da ne idemo tako daleko.



Ма неее... Рекох већ у едиту, извини на чаршафу...

ПоЊело ме, што рече Алс. Јербо си поменуо језик.

НећЕм више, обећавам.

EDIT: Смем ли само да додам да је, из мог угла гледано, и ово пиШкарање по Блогу Б92 ионако попут Британских Девичанских Острва исто онако као што је, рецимо, за мене Хрватска то... То... То што сам обећао да нећу више да понављам.
vcucko vcucko 00:09 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

freehand
Jel' neko nosi tamo transparent "Mađari volite nas, budite nam braća"?

Ti si negde video tranpsarent "Hrvati volimo vas, budite nam braća"?

Obožavam hiperbole.

Pogotovo kad znam, da ćeš ih nepogrešivo raskrinkati, u letećem startu. I pri tome nepogrešivo propustiti da kažeš bilo šta, o ostatku komentara.

Prosto mi dođe da kažem: hiperbolo, imao sam te rašta i upotrijebiti
freehand freehand 00:21 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

vcucko
freehand
Jel' neko nosi tamo transparent "Mađari volite nas, budite nam braća"?

Ti si negde video tranpsarent "Hrvati volimo vas, budite nam braća"?

Obožavam hiperbole.

Pogotovo kad znam, da ćeš ih nepogrešivo raskrinkati, u letećem startu. I pri tome nepogrešivo propustiti da kažeš bilo šta, o ostatku komentara.

Prosto mi dođe da kažem: hiperbolo, imao sam te rašta i upotrijebiti

Alal ti ćufte i hiperbola (ako je to hiperbola, al hajde da je tako zovemo).
Elem drugo je nešto u pitanju, a sa čime se sudaramo i na blogu i u javnosti već jako dugo, tako reći oduvek. Samo što je nekad bilo no-no a sad je ponovo postalo zaglušujuće u svojoj pomamiNikad ne bi pogodio - reč je o Jugoslaviji i antijugoslovenstvu. Koje izbija ko sumporna para na sve strane. Što bi bilo ok, da za tom cikom i vriskom postoji potreba i razlog, pa ga onda vrištači i cikači, eto, izmišljaju i tamo gde ga nema.
Kao sa nesrećnim svetskim prvenstvom u fudbalu gde su čemerni antijugosloveni na sav glas zapomagali kako neće ni po cenu da ih neko žive dere navijati za Hrvatsku!
To je skroz ok, samo se ne sećam da sam igde ikoga čuo da je ikome to nametao ni kao mogućnost, kamoli kao obavezu...
A ondakad se tako užive u ta vrištanja obavezno dođe deo sa pravdanjem i taženjem razloga koje se završi - niko nikad pogodio ne bi! - sa srbosjekom u srpskom grlu iznad jame pune dečijih očiju. Srpskih.
Svaka Jugoslavija u mutnu maricu! Jel tako - tako je!
E dobro, kad smo se tim hiperbolama i ostalim antisrpskim rabotama tako pozabavili moram da pitam: ako je u edu da se nekom ne nameće blo kakvo drugarstvo, bratstvo i ne daj Bože jugoslovenstvo da li je u redu se (pajz hiperbolu!) antihrvatstvo pominje kao jedina opcija u javnom diskursu?
Mislim, može li bez Brkine Faso bar za one kojima Hrvatska niti jeste niti može biti Burkina Faso?
korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:25 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
korisnickoime-2


А ко нам (и њима) контролише медије преко којих се скоро свакодневно дају "аргументи" за чешање краста?


Bezmudo pitanje? Mislio sam da smo to apsolvirali gore.



Покажи ми где... Нисам видео...

Чарли и Информер?

То је без везе.
Bili Piton Bili Piton 00:48 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

korisnickoime-2



Покажи ми где... Нисам видео...


Alselone, Friju, iznad: "Ako vec to i znas, onda reci. Nemoj tako bezmudo postavljati pitanja".

Nadao sam se da ćeš primetiti da si meni postavio isto takvo bezmudo pitanje.

korisnickoime-2
Чарли и Информер?

То је без везе.


Ja vidim vrlo jasnu vezu a ona se iskazuje u piromaniji. Pokušaću da objasnim - bottom line - "svi nas mrze" (sem Rusa naravno, njih celivamo gde sunce ne sija) - to je vrlo česta nit (ne samo) u Čarlijevim komentarima, a gle baš na toj niti Informer ima da zahvali svoje postojanje (i čitanost). Ne znam može li kraće i jasnije od toga.
vcucko vcucko 00:49 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

freehand

Kao sa nesrećnim svetskim prvenstvom u fudbalu gde su čemerni antijugosloveni na sav glas zapomagali kako neće ni po cenu da ih neko žive dere navijati za Hrvatsku!
To je skroz ok, samo se ne sećam da sam igde ikoga čuo da je ikome to nametao ni kao mogućnost, kamoli kao obavezu...

Mislim, može li bez Brkine Faso bar za one kojima Hrvatska niti jeste niti može biti Burkina Faso?

Ludi Milojko. Ivan Ivanović (kakav je takav je, gledana javna ličnost). Karleuša. I mnogi drugi.
Filip ovde.
I svima je bilo zajedničko: ko ne navija za Hrvatsku, taj je krezubi klerofašista. Da prostiš, nabijem im i kler i fašistu.

Burkina Faso? A zašto je tebi Burkina Faso uvreda?! Nijednog momenta nisam upotrebio časni naziv te države u bilo kakvom lošem smislu. Samo kao sinonim za stranu državu, inostranstvo, zagranjicu. Ausland. Evo, ubuduće ću ovako: Hrvatska = Farska Ostrva. Farska Ostrva su bogata, kulturna strana država. Štima?

alselone alselone 00:57 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Evo, ubuduće ću ovako: Hrvatska = Farska Ostrva. Farska Ostrva su bogata, kulturna strana država. Štima?


Evo zamene.

alselone alselone 01:03 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

alselone
Evo, ubuduće ću ovako: Hrvatska = Farska Ostrva. Farska Ostrva su bogata, kulturna strana država. Štima?


Evo zamene.



Pustio sam ovu pesmu zato sto sam se setio Hondurasa kao reference na... BF. I onda me je YT odvukao na sve ono sto mislim o nama.

korisnickoime-2 korisnickoime-2 01:04 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton

Alselone, Friju, iznad: "Ako vec to i znas, onda reci. Nemoj tako bezmudo postavljati pitanja".

Nadao sam se da ćeš primetiti da si meni postavio isto takvo bezmudo pitanje.



Лапидарије нису за Лапонце... Неспоразум.

Мислио сам да се апсолвирање односи на чешаче красти, а не на безмуда питања.

Ne znam može li kraće i jasnije od toga.


Ма сада је све јасно.

А да ли ће бити безмудо питање ако питам ко финансира тај Информер?

Јер на то сам мислио и са оним претходним безмудим питањем о крастама...

И ко, рецимо, ради на популаризацији једног Томпсона у Хрватској?

И да ли читалаца Информера и гледалаца Пинк информативнх програма у Србији има више од једне трећине јер једна трећина Хрвата подржава то што је Томпсон био у аутобусу са хрватским фудбалерима, а две трећине су против тога како нам саопштава овај штампани медиј? (ЛИНК)

И да ли то онда значи да је две трећине људи у Србији против тог Информера и уопште пинкичастог новинарства?

(Рачунам, ако узмеш Чарлија макар као ту једну трећину која чита Информер, онда је нас Срба заиста остало врло мало... Ти, Чарли, ја. И то је то...

Прогањају ме безмуда питања само тако...


alselone alselone 01:06 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Gotovo, odvuklo me.
Ko god ga ne voli, ovo mora da ceni.


vcucko vcucko 01:15 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

alselone
Evo, ubuduće ću ovako: Hrvatska = Farska Ostrva. Farska Ostrva su bogata, kulturna strana država. Štima?


Evo zamene.


Nemoj Honduras, ti su nam jednom nanu naninu u fudbalu. Ono kad je Pantelić skidao zicere pa mu dojadilo pa vikao na Čiču Miljana da ga zameni. Ne znam, sećaš li se toga.

U svakom slučaju, moglo bi pogrešno da se shvati

P.S. Ramon Maradiaga, tadašnji kapiten reprezentacije Hondurasa. Kod navijača omiljen pod nadimkom El Primitivo Bio posle i selektor.
alselone alselone 01:24 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Zaspacu dva sata kasnije nego sto sam planirao. :)

Evo matorci sa bloga jedna za vas i mene.



Hvala Cucko. :)

alselone alselone 01:26 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Da li je mozda dragosevac ovde? )
romi.daba romi.daba 02:48 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Samo da ponovim, naš najveći LUDAK SVIH VREMENA i lider druge stranke u Srbiji je rekao sudijama Ujedinjenih nacija i internacionalnim pravnicima da samo mogu da mu popuše kurac.

I naravno napisao je zvanično pismo "Kurvi del Ponte".

I pisao knjige o evropskim pederčinama i picopevcima. (Uzgred mi se bunimo što Britanija ukida diskusiju u UN).

Potom mi optužujemo Hrvatsku za etničko čišćenje koje smo sami započeli i tvrdimo da je njihov odbrambeni Domovinski rat zločin. I da su taj zločin smislili Amerikanci koji su to smislili i Sadamu, i Gadafiju, i Asadu.

Ceo svet je protiv malog Pinokija čiji je nos postao gonorejičan od laži koje mi svi prihvatamo punom merom ili samo delimično radi mira u lažnim familijama bezbednosnih službenika Srbije.

Jebo lud Srbin zbunjenog Srbina.
c_h.arlie c_h.arlie 07:03 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Bili Piton
vcucko

Bez obzira šta ti o meni mislio, ili kakav utisak neko može da stekne o meni na osnovu mog pisanja ovde, ja tvrdim da jesam i da sam uvek bio pristojan i uviđavan čovek.


Potpuno sam uveren da je ovo tačno - ne treba mnogo da se zagleda da bi to bilo jasno :)

Govorio sam u mnogo širim potezima, ni primesa ličnog tu nema. Premda, kad već dotičemo to lično, upravo su lične veze koje se uspostavljaju izmedju SRB i CRO most ka budućem uljudjivanju ovih prostora (pazi kako biram reči - ni otopljenje, ni pomirenje, samo uljudjivanje).

To teško ide zbog onih koji non stop čačkaju krastu. Recimo, onih koji idu okolo i ponavljaju "jao kako oni nas mrze, jao kako oni nas mrze". Tu izmedju Informera i Čarlija nema velike razlike.





Načelno se slažem sa većinom što si napisao na ovom blogu.
Detalj koji sam boldovao je apsolutno pogrešan.
Što se mene tiče - mene Hrvati apsolutno ne zanimaju.
Meni je tu sve jasno - odavno.
Ono što ja hoću da kažem, uz to je --- da mi treba da se bavimo sobom.
Hrvati neka se bave sobom.
Kamo sreće da i ona šačica preostalih Srba što pre stigne u Srbiju - pa kako nama, tako i njima.
Elementarno je to - nema tu nikakve misterije.
Hrvati ako hoće da sarađuju sa nama, hoće - ako neće, ne moraju.
Da li sam zbog bilo kojega od to dvoje srećan ili nesrećan - briga me za oboje.
Ozbiljna država je ozbiljna država čak i u ratnom stanju.
Nadam se da će Srbija to jednom i postati.
Usput - ne bi bilo loše da (mi) se izviniš poređenjem sa tim đubretom od Informera i da te obavestim - takvo đubre vidim samo na kiosku kada dokupljujem vodu za šetnju.
c_h.arlie c_h.arlie 07:09 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

mirelarado
Premda, kad već dotičemo to lično, upravo su lične veze koje se uspostavljaju izmedju SRB i CRO most ka budućem uljudjivanju ovih prostora (pazi kako biram reči - ni otopljenje, ni pomirenje, samo uljudjivanje).


Lične kao i strukovne, poslovne veze, sve ono što se bar po mom iskustvu, uspešno odvija: kolege italijanisti iz Hrvatske redovno učestvuju na skupovima u Srbiji, mi odavde idemo redovno u Zagreb, Pulu, Split. I sa prevodiocima imamo odlične, prijateljske i saradničke veze. Trgovci, tajkuni i krimosi takođe nemaju "smetnji na vezama". Umetnici svih fela možda i najviše razmenjuju gostovanja, saradnju itd...

I meni se čini da je krajnje vreme da prevladamo jaka osećanja kad su odnosi sa susedima u pitanju i da tome prilazimo što razumnije. Jer, racionalno, ne možeš ni mrzeti ni voleti čitave narode, apsurdno je.

Pa ko to uopšte i dovodi u pitanje ?
Pola procenta populacije u Hrvatskoj.
Mislim - kakvi su to argumenti koje, ionako, niko ne spori.
Usput --- pokušaj kolege italijaniste, štosa radi, da pitiš kakav je njihov stav o tome da su Hrvati razbili Jugoslaviju na osnovu proustaških stavova.
Šta misliš da li će ti i jedan od 100 dati za pravo ?
Istina - postoji i drugi smer ... da se sarađuje po onim pitanjim po kojima je saradnja moguća.
No, to onda tako treba i nazvati - a ne idealizovati.
freehand freehand 07:09 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

Ludi Milojko. Ivan Ivanović (kakav je takav je, gledana javna ličnost). Karleuša. I mnogi drugi.
Filip ovde.

Opet ista, hiljadu puta ponovljena ali time nimalo bliža istini smešna ali kvarna zamena teza.
Nikog od pobrojanih nisam ni čuo ni video da poziva da se navija za Hrvatsku. Ono što sam čuo jeste - uključujući i Novaka Đokovića - javno deklarisanje da će oni lično navijati za Hrvatsku. Doduše, Pantića, Ivanovića i Karleušu niti pratim niti slušam ali za Filipa i Đokovića tvrdim da je ovako kao što sam napisao. A onda na to skoče ovi zaklani i streljani da svakog ko bi se usudio da o Hrvatskoj i Hrvatima - i tek ne daj Bože Jugoslaviji - kaže nešto što nije mržnja i osveta proglase budalom i izrodom, čitaj izdajnikom.
Doduše ta izdaja večno visi tu negde neizgovorena, ko ona pozorišna puška na zidu koju niko ne pominje ali je svi vide i zanju šta joj je posao. A među tim čestitim, folklorno patriotski nadahnutim svatovima ima, bogami, i klerofašista i onih običnih masnobradih.
Da li su kezubi ne bih znao a ne sećam se ni da im je iko zaista pominjao stanje zuba, sem njih samih kad se užive u ulogu žrtve koju eto Filip i Milojko maltretiraju i hoće opet da zakolju.
Što bi bilo urnebesno da nije tragično.

Burkina Faso? A zašto je tebi Burkina Faso uvreda?! Nijednog momenta nisam upotrebio časni naziv te države u bilo kakvom lošem smislu.

Dobro, ovi sitni pokušaji vređanja inteligencije su moždanekome zanimljivi, pa eto neka ih tu kao lampiona da vise.
Ja sam očigledno pogrešno razumeo tu Burkinu Faso kao devetu rupu na svirali. Svejedno, pitanje je bilo može li i sme li Hrvatska za mene da ostane naravno strana ali bliska država, u kojoj žive naša braća po svemu pa i boljci koja se zove prokletstvo malih razlika? Braće sa kojom smo se razdelili i nećemo se više spajati ali sa kojom treba živeti u ljubavi i prijateljstvu kao najbližim komšijama? Skoro kao za tebe uvažene komšije Farani?
c_h.arlie c_h.arlie 07:28 05.08.2018

Re: Збрка са терминологијом

mirelarado
Sad si mnoge za srca ujela. A ko je koga u sto godina boc-boc?


Ja razumem, Free, da ljudima koji su u toj krvavoj davnoj, ili relativno skoroj istoriji, doživeli lične i porodične tragedije nije lako da to prevladaju. Ali, drugog puta nema, mislim da to i oni znaju. Mnogo više podgrevaju strasti oni koji naprosto uživaju u mržnji, u pronalaženju nekog drugog krivca za sve čime su nezadovoljni...S njima je najteže.

Svaka ti čast sa ovim idejama.
Ne znam samo kako i drugi pre tebe nisu došli do istih ili sličnih ideja ?!
Ono što će rešiti probleme - koji nisu obični problemi - nego problemi krvi i smrti - je vreme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana