In memoriam

Zaposlene ne ubijaju. Tamane ih!

Filip Mladenović RSS / 14.09.2018. u 10:34

Evo ko je odgovoran!
Evo ko je odgovoran!
Serija pogibija zaposlenih na „elitnim" gradilištima, gde su investitori i izvodjači radova najuglednije svetske i domaće kompanije, ukazuje na žalosne razmere patologije zvane profit i nepostojanja pravne i civilizovane države.

Kako je moguće da usred Beograda, na najprestižnijim gradilištima, u koja su uprte oči svih Beogradjanki i Beogradjana, ljudi bivaju tamanjeni kao zečevi?

Gradjantvo Srbije iz svojih džepova plaća kroz budžet ogromnu državnu mašineriju, u kojoj se finansiraju i službe zadužene za sprovodjenje zakona u oblasti gradjevinarstva. Postoje i tzv. Inspekcije rada, koje MI svi finansiramo da kontrolišu poslodavce na gradilištima! I!?

Ne samo što investitori i izvodjači radova ne poštuju zakone, pravilnike, standarde.., nego ni ne prijavljuju radnike, da barem imaju zdravstveno osiguranje i kad-tad kakvu-takvu penziju!
Kada je nesrećni Nebojša Turović (56) nedavno poginuo (29. avgusta 2018), na gradilištu, na mestu bivše ambasade SAD, u ulici Kneza Miloša, utvrdjeno je da je radio "na crno"!!!

Šta se potom dogodilo? Inspekcija rada Ministarstva za rad podnela je krivične prijave protiv Srbe Dragišića, preduzetnika i osnivača preduzetničke radnje "Anker bau" zbog nepreduzimanja mera zaštite na radu, Željka Petrovića, odgovornog izvođača radova na gradilištu zbog izostanka primene mera zaštite na radu, Nedžada Spahića, kao neposrednog rukovodioca preduzetničke radnje "Anker bau", Dejana Brankovića, direktora "Energogroup" DOO, takođe zbog nepreduzimanja mera zaštite na radu i Mirjane Pejčić imenovanog lica za bezbednost i zdravlje na radu kod poslodavca "Energogroup" DOO, koordinatora za izradu projekta i koordinatora za izvođenje radova ispred investitora na "KMR development" DOO zbog nepreduzimanja mera zaštite na radu.

Dakle, problem je SAMO u zaštiti na radu, a zbog rada "na crno", što je moderna kuga Srbije, nijedna prijava!!!

Danas nova tragedija, na gradilištu tzv. Beograda na vodi, koja je odnela 2 života.
U ovom trenutku nemam dovoljno informacija, ali je očigledno da se opet radi o neverovatnom, teškom propustu - napukla daska na skeli!!!
Slede, naravno, privremeno zatvaranje gradilišta, istrage, saopštenja za javnost, izjave saučešća i...

Život je ovde jeftiniji od vekne hleba ili pakle cigareta!

Atačmenti



Komentari (211)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 16:43 15.09.2018

Re: Ajde!

predatortz
Осман Ђикић, српски песник,


Eto, čovek rekao ko je i šta je.
No, on ni prvu Jugoslaviju nije dočekao.

Ne ispune se snovi svakom, al to ne znači da ne treba da na njihovom ostvarenju radi.
Ali eto - Efendija Kurt živeo je u obe, srećan što nije doživeo smrt ove druge.
predatortz predatortz 16:48 15.09.2018

Re: Ajde!

Мухамед Шефкет-ефендија Курт, муфтија у Тузли,


Znam za efendiju. Svi Tuzlaci znaju, samo ga neki smatraju za "ćetnićkog", a neki za "crvenog" efendiju.
Ja mislim da je pre svega bio dobar čovek.

No, i ovo je potvrda. Očigledno je "srpski živalj" trebalo spašavati. Oni od kojih je to trebalo činiti bilo je dakeko više od efendijinih istomišljenika. Možda ih i nije bilo više, ali većina je ćutala dok su zlikovci klali.
freehand freehand 16:53 15.09.2018

Re: Ajde!

ali većina je ćutala dok su zlikovci klali.

Pa tako je uvek, od kad je sveta i veka. Većina uplašenih, zavedenih, hipnotisanih. Ali mi danas, valjda, možemo mirne glave i čiste savesti da vrednujemo ljude i ideje, Crvenog i četničkog muftiju, žutog ili zelenog Pavla. Sreća je da takvim ljudima ne možemo ništa, preveliki su oni za nas miševe.
A bogami i ideje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:12 15.09.2018

Re: Ajde!

Mnogo je svetlih i svetih primera poput ovog i iz poslednjeg rata u BiH.
U knjizi Svetlane Broz "Dobri ljudi u vremenu zla" postoji devedeset priča o Bošnjacima, Srbima i Hrvatima, koji su rizikovali vlastite živote da bi spasili i pomogli drugima.

http://www.tacno.net/knjizevnost/dobri-ljudi-u-vremenu-zla/
karabasbarabas karabasbarabas 17:19 15.09.2018

Re: Ajde!

Interesantna rasprava. Vidim, ima vas podosta pa cu samo polako nalepiti ovde jednu slicicu i odjebati.

predatortz predatortz 17:22 15.09.2018

Re: Ajde!

karabasbarabas
Interesantna rasprava. Vidim, ima vas podosta pa cu samo polako nalepiti ovde jednu slicicu i odjebati.



Ne znam zbog čega misliš da ne znamo za ovu akciju. A da se sad izjašnjavamo da li smo poslali poruku, priznaćeš, bilo bi degutantno.
gedza.73 gedza.73 18:12 15.09.2018

Re: Ajde!

predatortz
Za sranja smo dovoljni sami sebi, ovakvi kakvi smo.

Pogledaj samo blog.
Ceo posleratni sistem je bio postavljen kako su svi pre rata bili lopovi (svi su isti Stojadinović) koji su uništili državu.
Kad to isto ponovi VUčić ('žutaći lopovi') svi graknu.

Na Gavrosa (Gavrilo?) se okači blogerska kuka i motika za potpuno istu argumentaciju (afirmativnu SFRJ a Gavrilo Srbija, partija, dobro za državu...) koja se provlači kroz komentare.

Kao šlag na tortu se zalažu za nepromenjivu vlast i, upravo ono što Vučić radi, uništenje opozicije.

Kako očekivati od takvih ljudi da budu spremni za promene i za slobodu mišljenja?

Samo azijatska despotovina i čvrsta ruka. Još ako se glasaču pokloni stan i doživotni državni posao (opciono kilo šećera u kocke i sendvič)... ma njega više ne interesuje ništa.

Moja tetka i danas plače što su joj 'lopovi' i 'četnici' uništili Crvenu Zastavu.
KAd sam je pitao što 15 000 samoupravljača nije uložilo svoju imovinu u Zastavu i od nje napravili BMW i koji joj je direktor bio četnik ona me bledo gledala u stilu 'šta ti znaš'.

Pojeli ste, tetka, sve botovske sendviče pa đavo došao po svoje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:11 15.09.2018

Re: Ajde!

Ауууу лебац му јебем, гледам шта је све написано од када сам задњи пут био овде...
Нема друге, треба се уздати у проток времена и биологију. То су једине и последње узданице.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:22 15.09.2018

Re: Ajde!

docsumann
stefan.hauzer


Rami se loše spremio za Olimpiju. stigao prevelik, 140 kg, ali bez potrebne oštrine.



Rami je na 21:20


jel mi se čini kako se Fil Hit na kraju sukobio sa nekim novim imenima?
docsumann docsumann 20:20 15.09.2018

Re: Ajde!

stefan.hauzer
docsumann
stefan.hauzer


Rami se loše spremio za Olimpiju. stigao prevelik, 140 kg, ali bez potrebne oštrine.



Rami je na 21:20


jel mi se čini kako se Fil Hit na kraju sukobio sa nekim novim imenima?


Roden je već jednom bio drugi. Roli je tu godinama, Bonak je osvježenje od prošle olimpije.

Fil je malo of, a Roden oštar ko žilet

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:30 15.09.2018

Re: Ajde!

ja sam prepoznao samo Jay Cutlera:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 15.09.2018

Re: Ajde!

kojom računicom dolaziš do ovoga?


Nema računice, iskustvo.

Zar se u toj Jugoslaviji nisu krize nastavljale jedna na drugu, od pobune u Zagrebu dan dva posle ujedinjenja, Božićne pobune u Crnoj Gori, preko zabrane rada stranaka, hapšenja vođa, komunističkog stava da je Jugoslavija plod sile a ne volje naroda, preko ubistva u skupštini i dikature, preko konkordata i početka procesa cepanja države (banovine) i na kraju konunistička diktatura...

Ne postoji ni jedan period u toku trajanja te države, koji uopšte nije mali, skoro sto godina, koji se može smatrati demokratskim...pa kako je onda moguća demokratija u njoj?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 15.09.2018

Re: Ajde!

do pojave potonje garniture njenih političara (slobo, njofra, alija, milo&momo...) velika većina nstanovništva je bila za očuvanje Jugoslavije.
da si tad sproveo referendum, mislim da bi rezultat bio i preko 80% za ostanak zajedničke držve.


Referendum u uslovima pre tih, dakle u uslovima jednopartijske države imao bi smisla taman toliko koliko je imao i Slobin, ili koliko bi imao i neki u Severnoj Koreji.
Zna se kakav bi rezultat bio, a da li si siguran da bi bio isti da je tad dozvoljeno zagovornicima drugog rešenja, npr zagovornicima samostalne Srbije, Hrvatske....da iznose svoje ideje i da pridobiaju glasače za sebe?

Naravno da bi u jednoumlju rezultat bio takav, ali ti referendumi se besmisleni.

I kako to nekoliko ljudi Sloba, Franja... odjednom preokrenuše želje naroda?
Najlakše je to objasniti praznom i nekorektnom frazom kako je narod stoka kojom se može manipulisati, ali samo kad se o Slobi i Franji radi, kad se o komunistilkoj manipulaciji radi, e onda se to tako ne zove, zove se narodna volja.

Biće ipak da je narodna volja da Jugoslaviju treba u mutnu Maricu, svaku Jugoslaviju.


docsumann docsumann 21:32 15.09.2018

Re: Ajde!

pa kako je onda moguća demokratija u njoj?


nikako.

jer je nema.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 15.09.2018

Re: Ajde!

docsumann
pa kako je onda moguća demokratija u njoj?


nikako.

jer je nema.


A dok je postojala?
Onda nije bilo demokratije jer je postojala?
:)
docsumann docsumann 21:42 15.09.2018

Re: Ajde!

I kako to nekoliko ljudi Sloba, Franja... odjednom preokrenuše želje naroda?


spomenu fri:
otvoriše Pandurijinu kutiju, a iz nje pokuljaše fašističke falange, ustaški bojovnici, srbočetnici, balije... ko da su ih konzervirali 45, a 90. odmastili i ponovo pustili na ulicu.

a mislim i želje naroda!? to se oblikuje ko puding, dok je žitak sipaš ga u modlice.
docsumann docsumann 21:45 15.09.2018

Re: Ajde!

hoochie coochie man
docsumann
pa kako je onda moguća demokratija u njoj?


nikako.

jer je nema.


A dok je postojala?
Onda nije bilo demokratije jer je postojala?
:)


nije. i to znači upravo to i tome ne treba davati značenja na vjek vjekova i u apsolutnim kordinatama.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:58 15.09.2018

Re: Ajde!

otvoriše Pandurijinu kutiju,

Izvini ali ovo je fraza.
Nit se može dokazivati nit pobijati.

Ili, dopustiše da svako kaže šta misli i oseća.
Dok je to bilo zatvoreno, dok se to nije smelo, sreća kipila na sve starne.

I do kad će, po tebi, te falange i bojovnici da vršljaju, kad će se narod prizvati pameti pa napraviti tu državu sreće za sve?

a mislim i želje naroda!? to se oblikuje ko puding, dok je žitak sipaš ga u modlice.

Ovo je fraza 2.

Još jedna od nedokazivih ali prijemčivih, a i teza koju je teško pobijati.
Ali ako je je tako, ako se narodna volja baš tako lako oblikuje, otkud smena vlasti, otkud gubljenje izbora, što je vlast ne oblikuje tako da večno vlada?

A i svi je oblikuju izuzev komunista, oni nisu oblikovali pa referendum pod njima pokazao pravo stanje.

Milsim docs jbg, shvatam ja da je Jugoslavija nekome draga, ali lako je zaključiti da narod tu državu ne želi, strančice koje su pokušavale da na toj ideji grade politiku su dobijale smešno male podrške, a niko nikome nije branio da glasa za njih.
To nešto govori.



freehand freehand 22:01 15.09.2018

Re: Ajde!

spomenu fri:
otvoriše Pandurijinu kutiju, a iz nje pokuljaše fašističke falange, ustaški bojovnici, srbočetnici, balije... ko da su ih konzervirali 45, a 90. odmastili i ponovo pustili na ulicu.

Ma kakvi odjednom. Nikad ta bratija nije ni prestajala sa pokušajima. Ona slika Stojadinovića i Pavelića - to je dogovor braće po ideologiji i nameri.
Одредбе споразума
Споразум је предвиђао разбијање Федеративне Народне Републике Југославије (ФНРЈ) на три независне државе: Словенију, Хрватску и Србију. Павелић и Стојадиновић су у хрватској и српској емигрантској штампи бранили овај споразум као антикомунистички савез (обе емиграције нису признавале легалност Титовог режима у Југославији), и као нови српско-хрватски споразум који је требало да замени застарели Споразум Цветковић—Мачек из 1939. године.

Границе

Договорена граница између Србије и Хрватске
Као граница између Словеније и Хрватске узета је већ постојећа национална граница у ФНРЈ, а споразумна граница између Хрватске и Србије требало је да буде историјски компромисна линија, такозвана „Света српско-хрватска међа” (Дунав — Сава — Босна — Неретва — Јадран, од севера ка југу):

Граница је требало да прати већ постојећу границу (као компромисну) између СР Хрватске и СР Србије (САП Војводине) до реке Саве и границе са СР БиХ; затим је граница требало да прати реку Саву до ушћа реке Босне у Саву; потом је граница требало да иде реком Босном, затим у продужетку линије њеног доњег тока планинским врховима до почетка доњег тока реке Неретве, и потом доњим током реке Неретве до Јадранског мора. На овај начин Босанска Крајина је требало да припадне Хрватској, док би највећи део централне са источном Босном, источна Херцеговина и јужна Далмација припали Србији (укључујући Сарајево и комплетно дубровачко приморје осим самог града Дубровника). Македонија није помињана, мада ју је Стојадиновић највероватније замишљао у оквиру Србије.

Споразум је предвиђао мирно пресељење (уз размену имовине) свих Срба који би се затекли у оквирима граница Хрватске, и свих Хрвата и онај део Бошњака (у данашњем смислу) који се осећају Хрватима, а затекли би се у оквирима граница Србије. Споразум је подразумевао потпуно међусобно уважавање обе нације на равноправним основама, то јесте међусобно признање на свим нивоима (култура, историје и језика). Званичан језик на територији Србије био би искључиво српски језик екавског изговора и ћирилично писмо а на територији Хрватске био би искључиво хрватски језик ијекавског изговора и латинично писмо.

Реакције на споразум
Споразум Павелић—Стојадиновић је произвео жестоке негативне реакције од стране хрватске емиграције, српске политичке емиграције и Титовог комунистичког режима у Југославији. Усташка емиграција је жестоко критиковала свога бившег поглавника због преговора са Стојадиновићем, а поготово због одустајања од реке Дрине као историјске границе Хрватске. Павелићево препуштање делова Срема, Босне, Херцеговине и Далмације Србији је у усташкој емигрантској штампи упоређивано са Павелићевим препуштањем делова Далмације Италији 1941. године (потез који је од стране тврдог крила усташког покрета такође сматран националном издајом). Павелић и Стојадиновић су обоје проглашени за националне издајнике од стране усташких следбеника и четничких политичких кругова у исељењу, док је Титов југословенски режим одбацивао значај споразума као „рачун без крчмара”, истичући да Павелић и Стојадиновић нису више представљали никога. Вести о овоме споразуму су биле потиснуте од стране државних средстава информисања у самој Југославији.
djuro.vilovic djuro.vilovic 22:27 15.09.2018

Re: Ajde!

Razumeš li ti koliko je pitanje koje postavljaš patetično, nisko i u svojoj suštini besmisleno?
ne , on i ona što je kod mire marković studirala svoju mentalnu skučenost doživljavaju kao vrhunaravni genij a dodaj tome gnjev pravednika i eto ti open mind vip blogera

blogovatelj blogovatelj 23:57 15.09.2018

Re: Ajde!

do pojave potonje garniture njenih političara (slobo, njofra, alija, milo&momo...) velika većina nstanovništva je bila za očuvanje Jugoslavije.


Do njihove pojave nisi smeo slobodno da kažeš šta misliš, jerbo bi ti po članu 133. rebnuli tvorza.
Tek sa njihovom dolaskom na vlast Kurta, Murta i Averidž Džo su smeli da kažu šta im srce želi.
blogovatelj blogovatelj 00:04 16.09.2018

Re: Ajde!

Čim je narod dobio mogućnost da bira, izabrao je da Jugoslavije ne bude.


Tako je.
Zato su mi jugonostalgičari najtragikomičnija vrsta mentalnog sklopa posle raspada SFRJ.
Već sam pominjao kako mi liče na seoskog alkosa koga je žena ostavila i pobegla za gastarbajtera koji nosi sandale na bele dokolenice i ima tanane smeđe brkove, a oni i dalje, evo već trideset godina, kukaju kako im je bilo prelepo. Za to vreme nevesta se skućila sa gastosom, izrodila decu, dobili i unučiće.
Pogledaj recimo Filipa kako samo jeca za SFRJ, a 98% Slovenaca, Hrvata i Bošnjaka na referendumu izabralo otcepljenje.
blogovatelj blogovatelj 00:08 16.09.2018

Re: Ajde!

e, s par takvih, na ključnim pozicijama, za čas dobiješ vatromet,


Te i takvre je krdo samo izglasalo na prvim normalnim i slobodnim izborima posle mnogo decenija, želeli su takvu vlast. Nisu ti i takvi vladari pali s Marsa.
I danas bi Srbi glasali za onoga za koga im Putin kaže, Hrvati bi slušali Angelu, a Bošnjaci Erdogana. Da se ne lažemo.
maksa83 maksa83 00:19 16.09.2018

Re: Ajde!

I danas bi Srbi glasali za onoga za koga im Putin kaže

To si nas pomešao sa Amerikancima...
djuro.vilovic djuro.vilovic 00:36 16.09.2018

Re: Ajde!

do pojave potonje garniture njenih političara (slobo, njofra, alija, milo&momo...) velika većina nstanovništva je bila za očuvanje Jugoslavije.
da si tad sproveo referendum, mislim da bi rezultat bio i preko 80% za ostanak zajedničke držve.
e,a onda, se pomenuta politička elita pobrinula da je jedni drugima ogadimo...

tako da ne stoji ti tvrdnja da je Jugoslavija propala zato što je narod nije htio

ne znam gdje si ti živio , ali ne samo na kosovu negu i u hr
čuveni hrvatski muk( čutanje) je bilo samo čutanje o tome

gedza.73 gedza.73 07:20 16.09.2018

Re: Ajde!

blogovatelj
Pogledaj recimo Filipa kako samo jeca za SFRJ

Da je samo Filip.
Blog postao jedno od uporišta Mrkonjićevih, Vulinovih i Bidžinih istomišljenika.
Sekta velikomučenika Staneta Džaba Sline Dolanca.

Višestranačje u kraljevini prve polovine XX veka ne valja a doživotni predsednik u jednopartijskoj 'republici' je najviši 'demokratski' domet druge polovine istog veka i primer na koji treba da se ugleda ceo Zapad.

Tviter gori zbog Vulinovog stana a na blogu se staje u odbranu funkcionerskih nasilnih useljavanja u dedinjske kuće i opravdava krađa tanjira.
(jedva čekam da Albanci na Kosovu krenu sa nacionalizacijom srpske imovine pa da vidim reakcije)
Osuđuje se Stojadinovićev lopovluk a zahteva glasanje za partije funkcionera koji su dvehiljaditih prekopirali Stojadinovićeve finansijske malverzacije.


Nemojmo dopustiti da, kao komunisti, na kraju života, u sred ruševina svog dela, moramo objašnjavati šta smo sve plemenito hteli i zašto nam je uspelo da ništa od toga ne izvedemo.
Borislav Pekić

Nigde ni u jednom sistemu osim možda u ’zlatnom dobu feudalizma’ nije postojala tako iznijansirana hijerarhija međusobne zavisnosti, niti su vazalno odnosi bili tako rafinirani kao u jednom socijal-komunističkom režimu. Izraz koji bi najbolje odgovarao stanju tih odnosa bio bi ’feudalni socijalizam’.

U ekonomskom životu svemoć države prenosi se preko bezbrojnih transmisija vazalnog karaktera, od biroa do poslednjeg kurira nekog privrednog preduzeća. Sistem ubiranja poreze i dažbina sa jedne strane i uništenje privatne konkurencije onemogućili su svaku materijalnu nezavisnost od sizerena, koga u ovom slučaju predstavlja država.

Kmet u jednoj feudalnoj hijerarhiji nije bio u gorem položaju od jednog činovnika što je u birokratskoj. On je ipak imao nekih, makar i teorijskih izgleda da postane jomen – slobodan seljak.


Komunizam je kao vatra: najlepši je iz daljine, na izvesnoj udaljenosti može vas ugrejati, ali ako mu se suviše približite, ili u njega uđete – spaliće vas.


docsumann docsumann 07:46 16.09.2018

Re: Ajde!

hcm

zvini ali ovo je fraza.
Nit se može dokazivati nit pobijati.

Ili, dopustiše da svako kaže šta misli i oseća.
Dok je to bilo zatvoreno, dok se to nije smelo, sreća kipila na sve starne.


problem je što je i nakon tzv. demokratije protok mišljenja u javni prostor bio kontrolosan i usmjeravan.

fingirana sloboda sa sračunatim ishodom.

ako dnevnike sa početka devedesetih smatraš da su izraz i odraz slobodnog i otvorenog društva, odnda ništa...
docsumann docsumann 07:48 16.09.2018

Re: Ajde!

Te i takvre je krdo samo izglasalo na prvim normalnim i slobodnim izborima posle mnogo decenija, želeli su takvu vlast. Nisu ti i takvi vladari pali s Marsa.


đe normalni i đe slobodni!?


Pogledaj recimo Filipa kako samo jeca za SFRJ, a 98% Slovenaca, Hrvata i Bošnjaka na referendumu izabralo otcepljenje.


nije da ih nismo na to "podsterkavali"


ljudi, je l' mi pričamo o istom istorijskom trenutku?
docsumann docsumann 07:59 16.09.2018

Re: Ajde!

Još jedna od nedokazivih ali prijemčivih, a i teza koju je teško pobijati.
Ali ako je je tako, ako se narodna volja baš tako lako oblikuje, otkud smena vlasti, otkud gubljenje izbora, što je vlast ne oblikuje tako da večno vlada?

A i svi je oblikuju izuzev komunista, oni nisu oblikovali pa referendum pod njima pokazao pravo stanje.


daleko od toga da je fraza.

pogledaj samo CG.
početkom 90-tih narod je bio svom silom uz Sloba. kad je Milo (zbog čega sve ne) napravio otklon od svog mentora, za manje od godinu dana rada državne televizije dobio si javno mjenje potpuno drugačije profilisano.

i otkud ti ideja da ja aboliram komuniste od masovne lobotomije naroda?

razumjem i ja vas kojima je juga bila mrska, pa njen raspad pripisujete neumitnošćču prirodnih zakona i tokova, prenebegavajući aktivno učestvovanje republičkih vrhunški u njenom razbijanju.
čist spontanitet, ništa služba, ništa mediji...

narod tu dođe kao poštapalica za naivne.
docsumann docsumann 08:08 16.09.2018

Re: Ajde!

stefan.hauzer
ja sam prepoznao samo Jay Cutlera:)


Roden - šampion!



EDIT: u 43. godini života
predatortz predatortz 09:00 16.09.2018

Re: Ajde!

Zato su mi jugonostalgičari najtragikomičnija vrsta mentalnog sklopa posle raspada SFRJ.


Za njih medicinska nauka treba da uvede poseban "F".
freehand freehand 09:06 16.09.2018

Re: Ajde!

predatortz
Zato su mi jugonostalgičari najtragikomičnija vrsta mentalnog sklopa posle raspada SFRJ.


Za njih medicinska nauka treba da uvede poseban "F".

Pa nema šta, kad se takav konzilijum eksperata skupi nauka samo da prepiše i udari mur.
predatortz predatortz 09:30 16.09.2018

Re: Ajde!

freehand
predatortz
Zato su mi jugonostalgičari najtragikomičnija vrsta mentalnog sklopa posle raspada SFRJ.


Za njih medicinska nauka treba da uvede poseban "F".

Pa nema šta, kad se takav konzilijum eksperata skupi nauka samo da prepiše i udari mur.


Sagoasan !
Ne, sad šalu na stranu, to stalno vraćanje unazad, stalno kukanje o tome "kako je nekad bilo bolje", meni često deluje kao neka manifestacija depresije. Laički, naravno.
freehand freehand 11:21 16.09.2018

Re: Ajde!

predatortz
freehand
predatortz
Zato su mi jugonostalgičari najtragikomičnija vrsta mentalnog sklopa posle raspada SFRJ.


Za njih medicinska nauka treba da uvede poseban "F".

Pa nema šta, kad se takav konzilijum eksperata skupi nauka samo da prepiše i udari mur.


Sagoasan !
Ne, sad šalu na stranu, to stalno vraćanje unazad, stalno kukanje o tome "kako je nekad bilo bolje", meni često deluje kao neka manifestacija depresije. Laički, naravno.

Ti bi bio potpuno u pravu kad bi to što kažeš bilo tačno. Samo što nije.
Pogledaš, na primer, ovu raspravu: krenulo je od toga da sam ja Maksi okačio link, i to zbog jednog davnog bloga i rasprave, ne o vremenu nego o liku i karakteru Milana Stojadinovića. Na tom blogu gde je autorka o Stojadinoviću i njegovim sposobnostima govorila u superlativu upravo se Maksa "prenerazio" ukazivanjem na realno činjenično stanje.
Dakle - nikakva Jugoslavija, nikakvo poređenje sistema, nikakve nostalgije. Samo činjenično stanje. Priča o liku jednog političara, ovoga puta na sajtu "Peščanika" ispričana tako da se istaknu prosto veličanstvene sličnosti sa današnjom situacijom i karakterom neprikosnovenog lidera, državnika, znalca kome ne treba jugoslavija, Srbija mu je dovoljna da se razmahne i pokaže u najboljem svetlu svog nitkovluka
A onda se dešava - šta? Uvek isti likovi skaču da bi se odbranili od restauracije Jugo-monstruma, komunizma i bratstva i jedinstva.
Pri tome ne mislim na tebe - ovde smo imali vrlo uljudan razgovor bez obzira na neslaganje. Ali zato od članova konzilijuma beskrajan niz izmišljanja, izvrtanja, umetanja, fantaziranja a bogami i presnih laži.
E sad - ko je tu za posmatranje i dijagnozu?
vcucko vcucko 15:27 16.09.2018

Re: Ajde!

freehand
maksa83
E ovo se retko sreće.
Demokratski izbor dinastije.

Dešava se. Grci su 1862 birali kralja na referedumu.

Nije valjda samo u Grčkoj? Pa šta onda tim dinastijama daje legitimitet u očima zakletih poštovalaca demokratije

Tzv. Božja volja. Voluntatem Dei.
Posle jednog sposobnog baje obično sledi niz nesposobnih kreatura. Što je u neku ruku i pravedno. Jer ne postoji narod bezgrešan, koji zaslužuje da ga vode same sposobne baje.
Tako nekako.
vcucko vcucko 15:31 16.09.2018

Re: Ajde!

freehand

Do '87 je u celoj Jugoslaviji većina bila za opstanak Jugoaslaviji.

Olako izrečena tvrdnja. Sproću koje nemam ništa, kao ni protiv kog mišljenja. Ali se tako nekako lepo uklapa u narativ "Sloba, znači Srbi, oni su prvi počeli, oni su krivi za sve".
A iskreno ne verujem da ti je to bila namera?
vcucko vcucko 15:39 16.09.2018

Re: Ajde!

freehand
ali većina je ćutala dok su zlikovci klali.

Pa tako je uvek, od kad je sveta i veka. Većina uplašenih, zavedenih, hipnotisanih. Ali mi danas, valjda, možemo mirne glave i čiste savesti da vrednujemo ljude i ideje, Crvenog i četničkog muftiju, žutog ili zelenog Pavla. Sreća je da takvim ljudima ne možemo ništa, preveliki su oni za nas miševe.
A bogami i ideje.

Izvin'te obojica, ali zašto (svesno) idete u ekstreme?

Ovde nije reč o tome, da li bi većina klala. Hoću da verujem i naravno da ne bi. Ali to apsolutno ne znači da je većina htela Jugoslaviju. Jedno sa drugim nikakve veze ne mora da ima.
freehand freehand 15:45 16.09.2018

Re: Ajde!

Tzv. Božja volja. Voluntatem Dei.
Posle jednog sposobnog baje obično sledi niz nesposobnih kreatura. Što je u neku ruku i pravedno. Jer ne postoji narod bezgrešan, koji zaslužuje da ga vode same sposobne baje.
Tako nekako.

Ajd sad prebroj koliko se puta ta božija volja promenila kod Srba od hatišerifa do Majskog prevrata, pa da razmislim kako da preformulišem pitanje. I opet čitaj kontekst onoga što si citirao.

Olako izrečena tvrdnja. Sproću koje nemam ništa, kao ni protiv kog mišljenja. Ali se tako nekako lepo uklapa u narativ "Sloba, znači Srbi, oni su prvi počeli, oni su krivi za sve".
A iskreno ne verujem da ti je to bila namera?

I jesam i nisam, u zavisnosti od konteksta. Sad već duboko verujem da je ta stvar ne samo bila trasirana još od kraja sedamdesetih (tvrdo, pre toga samo kao potencijalna trajektorija za povoljno vreme i kolnosti) već i režirana, a da je Milošević krenuo stvarima u susret da ne bi okasnio. I treći put u veku naleteo kontra ermana, samo suGermani ovog puta bili u bloku sa Amerikancima.
Ostalo su tehnikalije: da bi ostvario povoljnu poziciju morao je prvo da obezbedi pozadinu kroz slamanje potencijalne kakofonije sa pokrajinama, pa da digne nivo adrenalina kroz mitinge, pa da obezbedi jedinstvo preko krupnih parola i jakih reči. Ne ide se potencijalnom ratu u susret uz Hare krišna.
Ostalo je bliska istorija.
docsumann docsumann 15:50 16.09.2018

Re: Ajde!

Ali to apsolutno ne znači da je većina htela Jugoslaviju. Jedno sa drugim nikakve veze ne mora da ima.


najzahvalnije su rasprave o neprovjerlivim veličinama.
vcucko vcucko 16:49 16.09.2018

Re: Ajde!

freehand

Ajd sad prebroj koliko se puta ta božija volja promenila kod Srba od hatišerifa do Majskog prevrata

Pa zato i jeste Božja, ništa je ne sputava i može očas da se promeni
Ništa od tvog pisanja nisam osporio, samo pokušao da dam odgovor na postavljeno pitanje.
freehand

I jesam i nisam, u zavisnosti od konteksta. Sad već duboko verujem da je ta stvar ne samo bila trasirana još od kraja sedamdesetih

Naravno. Pa izašao je sinopsis u CIA Factbook, nekoliko godina ranije.
Što opet može da se uzme dvojako. I da je pojačana zapadna aktivnost na tom planu dala rezultate. Ali i da je osiromašenje i slabljenje centralne vlasti samo oslobodilo ljude straha pa su smeli da pokažu i rade kako stvarno misle. Kako god, poslednjih godinu-dve opšti stav je bio "konačno, ali konačno, nakon desetljeća i generacija, kucnuo je čas da zbacimo beogradski jaram, faljenisusimarija".
Što opet - ponovo ističem - nema nikakve veze sa ratom i klanjem. Ćist državotvorni stav većine običnih, sasvim normalnih i dobroćudnih ljudi.
freehand freehand 18:49 16.09.2018

Re: Ajde!

Pa zato i jeste Božja, ništa je ne sputava i može očas da se promeni

I da rasturi to leglo korupcije i razvrata i kaže - e pa majkuvambožiju saću tita da vam dovedem kad niste nizašta! I eto '45 Tita i drugova kako kontrolišu ćorave kutije da ne bi neko probao božiju volju da opsori.
djuro.vilovic djuro.vilovic 19:05 16.09.2018

Re: Ajde!

Filip Mladenović
Poredak u kome su postojali socijalna pravda, ekonomska sigurnost, besplatno zdravstvo i školstvo, radnička i školska odmarališta na Jadranu i tzv. crveni pasoš
Filipe ,al ovi na jadranu neće proleterijat i decu, oču da deru turiste 150 e apartman dnevno 3 e piva ,a bogami eno u rovinju na Valdibori šiptari valjaju belo (grožđe) za 10 e. Sad nebi o tome kako je kontinent gradio "siroticu Istru" al jebiga Filipe kad si im istero talijane, što pobaco u fojbe ,što deportiro i uzeo imovinu više im nisi trebo.nego je kolindi trebo parmalatov jogurt i ILLY kafa , tog ilića talincina su isto titini izgnali

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 16.09.2018

Re: Ajde!

problem je što je i nakon tzv. demokratije protok mišljenja u javni prostor bio kontrolosan i usmjeravan.

fingirana sloboda sa sračunatim ishodom.

ako dnevnike sa početka devedesetih smatraš da su izraz i odraz slobodnog i otvorenog društva, odnda ništa...


I takva situacija je bila korak napred.
Ona je nastala posle situacije kad je protok takođe bio usmeravan, i to mnogo radikalnije, plus, bilo je zabranjeno biti protiv.

Tad je makar te zabrane, jednog bitnog elementa, nestalo.
A to je ipak bolje, zar ne.

I jedno pitanje

Otkud toliko neprincipijelnosti pa se demokratiji ili "demokratiji" šta god smatrali, zamera nešto što se prećutkuje režimu koji se sipmaptiše, iako je to što se jednima zamera kod drugih bilo drastično izraženije?

Ovo me stvarno zanima, nije doskočica, nije provokacija, nita slično, stvano me interesuje.
freehand freehand 19:15 16.09.2018

Re: Ajde!

djuro.vilovic
Filip Mladenović
Poredak u kome su postojali socijalna pravda, ekonomska sigurnost, besplatno zdravstvo i školstvo, radnička i školska odmarališta na Jadranu i tzv. crveni pasoš
Filipe ,al ovi na jadranu neće proleterijat i decu, oču da deru turiste 150 e apartman dnevno 3 e piva ,a bogami eno u rovinju na Valdibori šiptari valjaju belo (grožđe) za 10 e. Sad nebi o tome kako je kontinent gradio "siroticu Istru" al jebiga Filipe kad si im istero talijane, što pobaco u fojbe ,što deportiro i uzeo imovinu više im nisi trebo.nego je kolindi trebo parmalatov jogurt i ILLY kafa , tog ilića talincina su isto titini izgnali


Eto, nikad prežaliti nećemo vreme kad su nas njegovo carskokraljevsko visočanstvo očinski vodilo i put nam pokazivalo kao svojoj deci usvojenoj...
docsumann docsumann 19:23 16.09.2018

Re: Ajde!

Otkud toliko neprincipijelnosti pa se demokratiji ili "demokratiji" šta god smatrali, zamera nešto što se prećutkuje režimu koji se sipmaptiše, iako je to što se jednima zamera kod drugih bilo drastično izraženije?


Tko simpatiše Tkoji režim?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:27 16.09.2018

Re: Ajde!

docsumann
Otkud toliko neprincipijelnosti pa se demokratiji ili "demokratiji" šta god smatrali, zamera nešto što se prećutkuje režimu koji se sipmaptiše, iako je to što se jednima zamera kod drugih bilo drastično izraženije?


Tko simpatiše Tkoji režim?


Onda ništa :)
docsumann docsumann 19:31 16.09.2018

Re: Ajde!

I takva situacija je bila korak napred.
Ona je nastala posle situacije kad je protok takođe bio usmeravan, i to mnogo radikalnije, plus, bilo je zabranjeno biti protiv.


jest korak naprijed, ali je ključ u oblikovanju slobodne volje narodne.
ništa se tu nije izrazilo suštinski, nikakav iskonski glas naroda se nije oglasio.
manipulacija i instant nacionalistička indoktrinacija širokijeh masa.



hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 16.09.2018

Re: Ajde!

ništa se tu nije izrazilo suštinski, nikakav iskonski glas naroda se nije oglasio.


Dobro, hajd neka nije tad.

Ali evo tridesetak godina je već prošlo, dovoljno za razmišljanje, i koliko bi sad procenata građana na referendumu glasalo za Jugoslaviju?

Malo, vrlo malo, nije teško pretpostaviti.
Znači da ima nečega suštinskijeg od oblikovanja a što narodu kaže...mutna Marica.
docsumann docsumann 19:59 16.09.2018

Re: Ajde!

Znači da ima nečega suštinskijeg od oblikovanja a što narodu kaže...mutna Marica.


ima, al ne u smislu koji ti navodiš, već u nečem destruktivnom i krvoločnom što svako malo protutnji ovim krajevima. drekavac? il šta li već
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:03 16.09.2018

Re: Ajde!

ima, al ne u smislu koji ti navodiš, već u nečem destruktivnom i krvoločnom što svako malo protutnji ovim krajevima. drekavac? il šta li već


Ne, ipak nije drekavac :)
Običnija stvar je u pitanuju, manje opasna od drekavca, neki poriv nacija da imaju svoje države.
Ništa neuobičajeno, zar ne?
vcucko vcucko 20:10 16.09.2018

Re: Ajde!

freehand
Pa zato i jeste Božja, ništa je ne sputava i može očas da se promeni

I da rasturi to leglo korupcije i razvrata i kaže - e pa majkuvambožiju saću tita da vam dovedem kad niste nizašta! I eto '45 Tita i drugova kako kontrolišu ćorave kutije da ne bi neko probao božiju volju da opsori.

Ili se totalno ne razumemo ili ne dosežem...

Božja volja - Voluntatem Dei - jeste da je neko kralj rođenjem, pa bio i kompletan idiot. Nema ljutiš da je neko kriv, kriv je Tvorac lično i njegov nedokučivi plan


Ćorave kutije su sve samo ne Božja volja i plan. One su eksluzivno ljudska stvar. Ljudi su uopšte uglavnom remetilački faktor sproću nedokučivog višeg plana. Prolazne bakterije koje su umislile da mogu da nešto iskontrolišu, a u stvari mogu samo da pokvare i unište.
Zaključak: demokratija (vladavina većine) je precenjena kategorija, sada i ovde živimo jedan od sublimata te tvrdnje. Džabe se nerviraš, otvori pivo (ili šta već voliš) i iskuliraj.
docsumann docsumann 21:33 16.09.2018

Re: Ajde!

Običnija stvar je u pitanuju, manje opasna od drekavca, neki poriv nacija da imaju svoje države.
Ništa neuobičajeno, zar ne?


moderne (ne samo evropske) države teže integrisanju u šire zajednice, svjesno žrtvujući dio svog nacionalnog suvereniteta oko kojeg mi jedni drugima oči povadismo.
ljudi imaju potrebu za povezivanjem.
nikaj nenormalno, zar ne?
freehand freehand 21:39 16.09.2018

Re: Ajde!

Ili se totalno ne razumemo ili ne dosežem...

Biće da je nešto od toga.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 16.09.2018

Re: Ajde!

moderne (ne samo evropske) države teže integrisanju u šire zajednice,


Ajd da sačekamo i vidimo koliko će ta težnja potrajati, tek krenulo a već se ljulja.
Ova prva je izdržala stotine godina, i ne pokazuje zamor.

A i nije jasno dokle su spemni da idu u tom žrtvovanju delova suvereniteta, tj koliko su spremni da onu prvu, stariju, i izgleda važniju težnju, onu o nacionalnim državama, zapostave zbog te nove.

Kako sad stvari stoje ni jedna nacija ne pokazuje želju ni spremnost da samouništi svoju državu zbog integracije u širu zajednicu.

freehand freehand 21:56 16.09.2018

Re: Ajde!

nikaj nenormalno, zar ne?

U slučaju Španije, Nemačke, Italije - država koje su upravo tako nastale reklo bi se da ne.
karabasbarabas karabasbarabas 23:19 16.09.2018

Re: Ajde!

predatortz
karabasbarabas
Interesantna rasprava. Vidim, ima vas podosta pa cu samo polako nalepiti ovde jednu slicicu i odjebati.



Ne znam zbog čega misliš da ne znamo za ovu akciju. A da se sad izjašnjavamo 5757da li smo poslali poruku, priznaćeš, bilo bi degutantno.


Zbog cega god ti mislis, to je to. Na sta god se tebi dize.
Mene npr vrlo uzbudjuje da neko ne umre sa sest godina.
Aj probaj ti da vidimo, 5757
zilikaka zilikaka 17:30 17.09.2018

Re: Ajde!

Sad već duboko verujem da je ta stvar ne samo bila trasirana još od kraja sedamdesetih

Naravno. Pa izašao je sinopsis u CIA Factbook, nekoliko godina ranije.

Ljudi, ja se sećam izbora za domaćina letnje Olimpijade 1992. To je valjda bilo '84. a jedan od ozbiljnijih kandidata bio Beograd.
Nije što su se svi bili upalili nego što je već pred kraj kao obrazloženje zašto ispada Beograd bilo nekako kao "područje rizično za oružane sukobe"

Sećam se kako smo se cimerka i ja slatko smejale. Bilo ono, ajd da smo podložni za napad vanzemaljaca, al oružani sukobi...
...samo za koju godinu smo shvatile.

...i ne, nisam umislila, negde je to bilo objavljeno. Neke stvari neverovatno dobro pamtim.
djuro.vilovic djuro.vilovic 20:55 17.09.2018

Re: Ajde!

carskokraljevsko visočanstvo očinski vodilo i put nam pokazivalo kao svojoj deci usvojenoj...

prvo valjda jebiga Veličanstvo ( i to apostolsko ), visočnstvo je bio kad je bio princ , tebi (teritorijalno gledano) nije bio ni car ni kralj nego NADVOJVODA (Erzherzog) pošto je bio car njemački( ne austriski ,austiski je bio nadvojvoda baš ko i srpski), kralj ugarski hrvatski češki.... a Nadvojvoda srpski ne bi bilo zgorega malo proučit povjest KundK ( nemoj samo hrvatske autore) poučna je
vcucko vcucko 22:26 17.09.2018

Re: Ajde!

djuro.vilovic
carskokraljevsko visočanstvo očinski vodilo i put nam pokazivalo kao svojoj deci usvojenoj...

prvo valjda jebiga Veličanstvo ( i to apostolsko ), visočnstvo je bio kad je bio princ , tebi (teritorijalno gledano) nije bio ni car ni kralj nego NADVOJVODA (Erzherzog) pošto je bio car njemački( ne austriski ,austiski je bio nadvojvoda baš ko i srpski), kralj ugarski hrvatski češki.... a Nadvojvoda srpski ne bi bilo zgorega malo proučit povjest KundK ( nemoj samo hrvatske autore) poučna je

Bio je i kralj Vladimirski, to si zaboravio.
A mi u Fijumi smo bili zalepljeni krpicom za Ugarsku.
Zanimljiva stvar istorija. Nikad nisam razumeo, kad deca u školi kukaju da ne vole istoriju, teško, ne razumeju i sl. To mora da im je neki propalitet od predmetnog nastavnika ogadio, ne vidim drugi razlog.
Meni su istorija i geografija tokom celog školovanja bile najlepši relaks, ono kad osećaš da si na svome. Prosto ti ugodno.
Ma ima nas svakakvih.
Atomski mrav Atomski mrav 15:16 18.09.2018

Re: Ajde!

Ne, sad šalu na stranu, to stalno vraćanje unazad, stalno kukanje o tome "kako je nekad bilo bolje", meni često deluje kao neka manifestacija depresije. Laički, naravno.


Fenomen starih, dobrih vremena. Bila su dobra jer smo bili mlađi, a mogao si da poneseš jednu "crvenu" u samoposlugu i kupiš hleb, mleko, kilo mesa (ako ima) i flašu vinjaka - danas to više ne možeš, instalirali su video nadzor i po onim lokalnim dućanima...
freehand freehand 15:24 18.09.2018

Re: Ajde!

djuro.vilovic
carskokraljevsko visočanstvo očinski vodilo i put nam pokazivalo kao svojoj deci usvojenoj...

prvo valjda jebiga Veličanstvo ( i to apostolsko ), visočnstvo je bio kad je bio princ , tebi (teritorijalno gledano) nije bio ni car ni kralj nego NADVOJVODA (Erzherzog) pošto je bio car njemački( ne austriski ,austiski je bio nadvojvoda baš ko i srpski), kralj ugarski hrvatski češki.... a Nadvojvoda srpski ne bi bilo zgorega malo proučit povjest KundK ( nemoj samo hrvatske autore) poučna je

Pu, ne dozvoljava dve preporuke
vcucko vcucko 22:15 18.09.2018

Re: Ajde!

docsumann
Jugoslavija nije ambijent u kom je moguća demokratija, ili ima nje ili ima demokratije, ne mogu te dve stvari istovremeno.


kojom računicom dolaziš do ovoga?


Prosto - iskustvenom.

I to ne znači da neko skače od sreće zbog toga. Ali je tako, jbg.
sevarlica sevarlica 07:22 19.09.2018

Re: Ajde!

U ovom trenutlu nemam dovoljno informacija, ali je očigledno da se opet radi o neverovatnom, teškom propustu - napukla daska na skeli!!!


Daska se ne stavlja na skelu, već fosna. Ukoliko je na toj trepni koja se urušila bila daska(24mm) ili DoKa tabla (22mm), nije ni čudo što je sve puklo i propalo.
sevarlica sevarlica 07:29 19.09.2018

Re: Ajde!

niko normalan neće da se prihvati tog posla pošto za sprat te osnove treba 13 dana u idealnim uslovima, a ovi traže da bude gotov za 9.


Makso, možda je nešto drugo problem pošto 9 dana nije uopšte malo. Ja sam u Zemunu zgradu radio 6 dana sprat (sa sve zidanjem fasadnih zidova), isto je bila skeletna konstrukcija. Plus imao sam samo jedan kran za dve zgrade pa je to usporavalo posao.
docsumann docsumann 10:10 19.09.2018

Re: Ajde!

vcucko
docsumann
Jugoslavija nije ambijent u kom je moguća demokratija, ili ima nje ili ima demokratije, ne mogu te dve stvari istovremeno.


kojom računicom dolaziš do ovoga?


Prosto - iskustvenom.

I to ne znači da neko skače od sreće zbog toga. Ali je tako, jbg.


sistemska greška u pristupu problemu. frljanje sa logičkim operatorima...

to što nije bilo demokratije u životu rahmetli Jugoslavije nije dokaz da je demokratija sa njom nespojiva.

tako sudeći, mogao si da ustvrdiš da je demokratija nekompatibilna sa gomilom zemalja koje je još nisu dočekale.


vcucko vcucko 10:59 19.09.2018

Re: Ajde!

docsumann


sistemska greška u pristupu problemu. frljanje sa logičkim operatorima...

to što nije bilo demokratije u životu rahmetli Jugoslavije nije dokaz da je demokratija sa njom nespojiva.

tako sudeći, mogao si da ustvrdiš da je demokratija nekompatibilna sa gomilom zemalja koje je još nisu dočekale.



Izvini, ali igranje rečima bez pravog pokrića. Tako možeš da relativizuješ sve.

Za početak, možeš da postaviš pitanje definicije (i limita) demokratije. Zatim možeš da odvajaš federacije od koliko-toliko etnički kompaktnih država. Pa da uvedeš faktor konfesije. I tako do sitnih crevaca na žaru (preovaladavajuće kuhinje).

Kako god, obe Jugoslavije su nastale ratom i osnovali su ih pobednici, uz asistenciju velikih sila, a bez mnogo pitanja onih drugih. Isto tako su nestale u krvi, uz odobravanje (mislim nestanka, ne krvi) većine etničkih zajednica. Obe je uglavnom hteo samo najveći narod, a koji ipak nije bio dovoljno velik da ih hegemonizuje (ili kolonizuje, što reče Giga Moravac u "Montevideu". Ne vidim i ne mogu ni da zamislim način, na koji bi Srbi (koji jedini o tome uopšte i govore, mislim neki Srbi) mogli demokratski i voljno da ubede Hrvate, Slovence i ostale da žive sa njima u istoj državi. I pre 1991. a posle pogotovo.

To bi mogle samo velike sile, a one da su veslo sisale ne bi bile velike.
docsumann docsumann 11:22 14.09.2018

kod nas u brodogradilištu


prosjek je bio jedan smrtni slučaj (nesreća na radu sa fatalnim ishodom) godišnje.

na gradilištu gdje trenutno radim, mnogo više ljudi, fizički mnogo veći prostor/ više objekata, tek jedna ozbiljnija povrijeda (bez fatalnog ishoda) za 3 godine.

da ne pričam o tome kolkiiko je ova nova safety služba profesionalnija, rigoroznija, sistematičnija...
iqiqiq iqiqiq 12:15 14.09.2018

Re: kod nas u brodogradilištu

Poenta je što se kod nas ne poštuju zakoni, što se zaštiti na radu daje najmanje važnosti, jer gde su obuke radnika, gde su na gradilištu specijalsti zaštite na radu koji kontrolišu sve standarde i procedure do sitnice, jer se tada ne bi desila situacija da na visinama rade ljudi bez potrebne zaštitne opreme.

Zaštitna oprema je miminum bezbednosti, a ja na našim gradilištima sam videla regularno gradjevinarce bez šlemova, prsluka, zaštitnih kaiševa, skele sklopljene bogtepitaj od koga i kada, bez kontrolnih datuma itd...sve su to minimumi koji se ne poštuju
Jukie Jukie 16:29 14.09.2018

Re: kod nas u brodogradilištu

Ја сам пролазио поред градилишта у БГН2О у тренутку када им се одломио неки лим (величине улазних врата) и онако лелуја и пада доле... Двојица стоје горе и гледају за њим
djuro.vilovic djuro.vilovic 19:06 16.09.2018

Re: kod nas u brodogradilištu

docsumann

prosjek je bio jedan smrtni slučaj (nesreća na radu sa fatalnim ishodom) godišnje.

na gradilištu gdje trenutno radim, mnogo više ljudi, fizički mnogo veći prostor/ više objekata, tek jedna ozbiljnija povrijeda (bez fatalnog ishoda) za 3 godine.

da ne pričam o tome kolkiiko je ova nova safety služba profesionalnija, rigoroznija, sistematičnija...
ovi u uljaniku mahom nalagano skapavaju od piture , al tu uvaljuju bosance pa se ne primjeti u statistikama
anonymous anonymous 14:19 14.09.2018

Фићко,






какав си ти мамац, да не кажем - удица.

Filip Mladenović Filip Mladenović 14:37 14.09.2018

Re: Фићко,

Kao u romanu Andrea Molezinija "Izmedju dve vatre" - u originalu "NON TUTTI I BASTARDI SONO DI VIENNA":

"Glupi vole da glupost stave u izlog, a ništa od reči nije bolje u tom slučaju."
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:23 14.09.2018

Re: Фићко, Unsend

Filip Mladenović
Kao u romanu Andrea Molezinija "Izmedju dve vatre" - u originalu "NON TUTTI I BASTARDI SONO DI VIENNA":

"Glupi vole da glupost stave u izlog, a ništa od reči nije bolje u tom slučaju."


Ajd ti lepo, pročitaj to još jedared - možda ti se upali lampica?

NM - Ako (se) ne (upali) probaj da iščupaš kabl iz zida, možda taman stigneš na vreme...

veselica veselica 15:12 14.09.2018

jel Vesić nešto rekao,

o gradonačelniku da i ne govorimo, al saće vučić......
ljudi padaju ko sveće.




predatortz predatortz 17:55 14.09.2018

Domaćine

Postoje rizične profesije, a rad na visini je jedna od njih. Ljudi na građevinama ginu oduvek. Slažem se da treba češće i rigoroznije kontrolisati gradilišta, primene propisa o bezbednosti na radu, ispunjenost standarda... Slažem se da treba strogo sankcionisati odgovorne za svaki uočeni nedostatak.

Ali, tvrditi da ljude na gradilištima tamane kso zečeve, a da pojma nemaš o tome kako su ovi ljudi izgubili žuvot, to je degutantno.
Drugarski ti savetujem da ukloniš post i ne budeš jedan od onih seratora koji svaku nesreću koriste za samopromociju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:19 14.09.2018

Re: Domaćine

predatortz
Postoje rizične profesije, a rad na visini je jedna od njih. Ljudi na građevinama ginu oduvek. Slažem se da treba češće i rigoroznije kontrolisati gradilišta, primene propisa o bezbednosti na radu, ispunjenost standarda... Slažem se da treba strogo sankcionisati odgovorne za svaki uočeni nedostatak.

Ali, tvrditi da ljude na gradilištima tamane kso zečeve, a da pojma nemaš o tome kako su ovi ljudi izgubili žuvot, to je degutantno.
Drugarski ti savetujem da ukloniš post i ne budeš jedan od onih seratora koji svaku nesreću koriste za samopromociju.


Srbija ima dobre zakone o bezbednosti na radu, ali je problem u tome što se oni ne sprovode, poručuje predsednik Sindikata radnika građevinarstva Beograd Miroslav Drekić.

Drekić je napomenuo da imamo sistemski problem, jer je poginulo pet radnika u 14 dana. Pet očeva, hranitelja!

P.S. Ubijeni radnik Nebojša Turović, kojem poslodavac nije obezbedio ugovor o radu, svojevremeno je bio i pripadnik jedinice vojske Srbije u reonu karaule Košare tokom NATO agresije.

Nedovoljna ili neadekvatna zaštita radnika od početka 2018. godine do danas odnela je 26 života, a trećina žrtava je stradala na građevini.
veselica veselica 19:38 14.09.2018

Re: Domaćine

predatortz
Postoje rizične profesije, a rad na visini je jedna od njih. Ljudi na građevinama ginu oduvek. Slažem se da treba češće i rigoroznije kontrolisati gradilišta, primene propisa o bezbednosti na radu, ispunjenost standarda... Slažem se da treba strogo sankcionisati odgovorne za svaki uočeni nedostatak.

Ali, tvrditi da ljude na gradilištima tamane kso zečeve, a da pojma nemaš o tome kako su ovi ljudi izgubili žuvot, to je degutantno.
Drugarski ti savetujem da ukloniš post i ne budeš jedan od onih seratora koji svaku nesreću koriste za samopromociju.


da ti pozavide brnabic i vucic.


predatortz predatortz 19:53 14.09.2018

Re: Domaćine


da ti pozavide brnabic i vucic.


Pazi, meni Vučić opasno piči po ganglijama.
No, tvrditi da radnike svesno tamane kao zečeve je, sem što nije istina, prilično bolesno.

Ja sam rođen u industrijskom gradu. Bio sam, ceo grad je bio, na ispraćaju 180 rudara koji su poginuli u katastrofalnoj nesreći.
Monteri su ginuli, padali su sa dimnjaka elektrane, građevinari su padali sa skela...
Niko te ljude nije tamanio. Ginuli su jer oni, ili neko drugi, nije poštovao neku odredbu o bezbednosti, ginuli su jer u jami dođe do eksplozije, ginuli su jer načine pogrešan korak. Moj vojnik je ostao bez potkolenice jer se zajebavao i "preprečio" kroz neucrtano minsko polje. Svi smo bili upozoreni na mine i na činjenicu da su postavljene bez ikakvog reda. Čovek nije hteo da to ozbiljno shvati. Kad mu je odbilo nogu, tražio je od nas da ga "završimo".
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:42 14.09.2018

Re: Domaćine

Monteri su ginuli, padali su sa dimnjaka elektrane, građevinari su padali sa skela...
Niko te ljude nije tamanio. Ginuli su jer oni, ili neko drugi, nije poštovao neku odredbu o bezbednosti...


Мора да је и за то крив Стојадиновић?

А не, мајку му, то је било касније. Када су све неправде исправљене.
veselica veselica 21:17 14.09.2018

Re: Domaćine

No, tvrditi da radnike svesno tamane kao zečeve je, sem što nije istina, prilično bolesno.


filipika.
mislim da je hteo da kaze da se broj poginulih na gradjevinama u poslednje vreme izuzetno povecao A sto jeste cinjenica.
gradjevinska mafija uzela bgd pod svoje, eno u Topolskoj srusili zgradu pod zastitom drzave, na sve strane ruse/grade, valja se ogromna kinta - let's alone belgrade waterfront - i naravno da je smrt uracunata u jeftinu cenu.
pre nekoliko dana na mestu ex americke ambasade, danas na bgh2o, tako da se tvoj komentar gotovo u rec poklopio sa izjavom fikusove :))

ono što je apsolutno jezivo jeste upravo da niko nece odgovarate za te pogibije bas pod izgovorom da je takav posao.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:36 15.09.2018

Re: Domaćine

vrabac_onaj

Мора да је и за то крив Стојадиновић?



Ма јок, драг човек. Мало необични брчићи и потези десном руком, али драг.

djuro.vilovic djuro.vilovic 22:46 15.09.2018

Re: Domaćine

Srbija ima dobre zakone o bezbednosti na radu, ali je problem u tome što se oni ne sprovode, poručuje predsednik Sindikata radnika građevinarstva Beograd Miroslav Drekić.

sve zemlje ex yu imaju predimenzionirane zakone o zaštiti na radu, pune nepotrebnih stvari, pa ih onda svi krše,. Zakon o zaštiti na radu treba pojednostavit na prihvatljiv minimum ,a zatim drastično kažnjavat nepoštivanje istog. mora postojat minimum ispod kojeg se ne ide, a dodatne zaštite dižu renome firme , dobivaju bonuse na policama osiguranja. a što se tiče rada na crno, radnik je onda dobio bruto, dakle više. Pošteno bi bilo da se plaće isplaćuju u bruto iznosu ,a da radnici sami sebi plaćaju zdravstveno penzijsko i ostalo . ( misliš li filipe da programer koji zarađuje 3 x više od lidera na miješalici treba da plaća 3 x veće zdravstveno ili osiguranje od povreda. Kad radnici sami budu keširali u budžet, drugačije će glasat za potpomaganje šinteraja, kulture, samohranih majki i kojekakvog ngo sektora kojeg plaća vlada . Filipe dragi i u sfrj se letilo sa bauštela samo se mučačo o tome , što "neoliberalnija država " i što slobodnije tržište manje ljudi lete, sindikati i osiguravatelji su čudo. U GB ne može jedan majstor da promjeni bojler a niti dvojica ako jedan mora stati u kadu ... e onda je tu naš čoek na crno pa sam iz kade sve riješi ... a skromna novčana nagrada bruto+bonus na rizik što je stao u kadu.
freehand freehand 22:58 15.09.2018

Re: Domaćine

sve zemlje ex yu imaju predimenzionirane zakone o zaštiti na radu, pune nepotrebnih stvari, pa ih onda svi krše,

Nemaju, nego imaju prepisane, po pravilu nemačke.
A zakoni nisu poštovani jer se na sve što propisuju gleda kao na trošak, a onda pošten preduzimač ne može da zaradi po auto sebi- ženi i deci, stan i garsonjeru švalerki.
Isto je i sa radom na crno - kud trošak za rukavice još mora i za radnika da plaća poreze i doprinose... Probaj u Švajcarskoj da smontiraš skelu kakve se ovde vide svakodnevno po centru grada, sa po jednom fosnom kao gazištem na 10 i 15 metara visine - zaglavićeš doživotnu u roku od odmah. Možda na psihijatriji, doduše.
djuro.vilovic djuro.vilovic 23:00 15.09.2018

Re: Domaćine

Мора да је и за то крив Стојадиновић?

А не, мајку му, то је било касније. Када су све неправде исправљене.

Pusti Karl Novak potkopavo režim i onaj Vladimir Vouhnik, tad je pad radnika bio dio klasne borbe , nije ko sad pohlepa,
gedza.73 gedza.73 13:51 16.09.2018

Re: Domaćine

Srđan Fuchs
Ма јок, драг човек. Мало необични брчићи и потези десном руком, али драг.

Zato mu UDBA i ponudila saradnju.
УДБА сачињава план
12. август 1952. године
Први извештај:
5. Немајући подесно лице за контактирање Стојадиновића на лицу места
упутили смо курирским послом саветника Бошка Видаковића 8. августа
да обави овај задатак у Буенос Ајресу. Наш план је да се контакт и
евентуално сарадња одвија на пријатељско-патриотској бази имајући код
тога у виду и све елементе његове рехабилитације. Ако ово успе
Стојадиновић би се краће време држао на провери у Буенос Ајресу, а
потом би га се орјентисало на рад у Европи са центром у Швајцарској
или Немачкој. Задатак би био обнављање старих крупних привредних и
политичких веза и његово ангажовање на том плану.



Извештај о састанку са Мерцедесом
3.12.1952. године
Архив УДБ-е.
Према упутствима из земље, на састанку "југа" одлучено је да се
при разговору са Мерцедесом поставе следеће ствари, по прилици
редом, како следи: Питање његовог пута у Европу и разлози, да га се
упозна са актуелним догађајима у земљи, са акцентом на економску
ситуацију изазвану последњом сушом, упознати га са новостима у вези
његове сестре, примити дискусију у вези брата

Архив УДБ-е. Сектор Е.
23.2.1953.године
Друже Вито,
1. У вези са Мерцедесом ми не би подузимали моментално
никакве мере док не би примили ваше примедбе на последњи састанак с
њиме о чему смо јавили шифрованим писмом од 2.2. текуће године.


Mercedes je Milan Stojadinović, honorarni saradnik ekonomskog odela SFRJ.

Bože mili šta li ima još po tim tajnim dosijeima? dal' bi osvako surovo razbili još poneke roze naočare?
djuro.vilovic djuro.vilovic 16:25 16.09.2018

Re: Domaćine

Nemaju, nego imaju prepisane, po pravilu nemačke.

neke stvari su predimenzionirane i u odnosu na njemačku, išo se na kopi pejst prijašnjeg .no ta predimenzioniranost ima smisla da te uvijek imaju u šaci kad hoće, uvijek si kriv. Ako je tako bajno biti poduzimač što svi nisu, ne brajko, predimenzioniranje zakona omogućuje da partiske firme eliminišu konkurenciju. Ne znam dali je još uvijek al tamo nekdje početkom stoleća firme koje su počimale da se bave programiranjem u srbiji ( dakle u svom stanu radiš) morale su imat wc za klijente. drug mi je inspektor ZNR u Nišu . Govorio mi je o nebulozama sa jedne strane i nedostacima minimuma sa druge
Probaj u Švajcarskoj da smontiraš skelu kakve se ovde vide svakodnevno po centru grada, sa po jednom fosnom kao gazištem na 10 i 15 metara visine - zaglavićeš doživotnu u roku od odmah. Možda na psihijatriji, doduše.
naravno ali tamo imaš bruto isplatu, biranje osiguravatelja i hrpu stvari koje mimo države rješavaju osiguravatelji. Dakle švicarske, švicarske amo, jer utjehe nema u slobi

freehand freehand 16:40 16.09.2018

Re: Domaćine

naravno ali tamo imaš bruto isplatu, biranje osiguravatelja i hrpu stvari koje mimo države rješavaju osiguravatelji. Dakle švicarske, švicarske amo, jer utjehe nema u slobi

Kakve veze ima da li je bruto isplata radniku ili neto radniku a ostatak posredstvom države ako to poslodavca isto košta? Ali ako angažuje radnika na crno onda nema onog dela za poreze i doprinose, odnosno angažovani insan nema šta da raspoređuje.
Tako da - zajebi izvrtanje.
Inače, što se tiče "predimenzionisanosti" - to je kao kad gledam idiote po pravilu svrstane u kategoriju "diskonti pića". Uredno im se sva vozila - njihova, dobavljači, kupci - parkiraju na biciklističke staze i trotoare. Kad ga pitaš da li je normalan - on kaže - nemam parking. Pa ok, brate, idi tamo gde imaš parking, menjaj lokal. neće grad da menja urbanistički plan i saobraćajnu infrastrukturu d bi se prilagodio tvojim gajbama.
Isto je sa bezbednošću. Poštovanje propisa ima veze sa čuvanjem života i sprečavanjem povreda. Nemaš para za propisnu skelu - nemoj da radiš. Nemaš za zaštitnu opremu -nemoj da radiš. Pre neki dan mi priča investitor, sav oduševljen kako je pre dvadeset godina radio u Švajcarskoj, kako su tamo skele bezbedne, zaštitne ograde, mreže, nema penjanja dok nadzor ne proveri, sve tip-top.
A priča dok stoji pored skele oko objekta koji gradi, a koja na sve liči ali ne na ono o čemu priča, i to dok po njoj, na po jeddnoj fosni, polutruloj i klimavoj, šetaju fasaderi sa punim rukama, bez šlemova, pojaseva, užadi.
predizmenzionisano do moego.
djuro.vilovic djuro.vilovic 16:42 16.09.2018

Re: Domaćine

A zakoni nisu poštovani jer se na sve što propisuju gleda kao na trošak, a onda pošten preduzimač ne može da zaradi po auto sebi- ženi i deci, stan i garsonjeru švalerki.

Imao sam rukovodeću poziciju srednjeg nivoa ( ispod direktora) sa 27 g u Srbiji, državna firma preko 200 ljudi u sektoru energetika i održavanje. U stalnom ratu sa upravom da ljudima obezbedi dobar alat i HTZ a sa druge strane ,majstori u patikama koji neće nosit cipele, naduvan lik u deset i pol visi na šinskom razvodu pod naponom i glumi jopca , ulazak u trafo bez čizama i kabanice , vađenje nožastih osigurača kombinirkama bez vizira ( a osigurači preko 60A rade se sa vizirom).fleksanje na mjestima gdje je moguće izazvat požar. Da ti nepričam o liku iz proizvodnje kojemu je noga provućena kroz dvovaljak razmaka 6 cm unatoč jasnim protokolima rada na mašini ( mrzilo ga da se sagne pa je nogom pokušo da gurne matrijal kroz dvovaljak ) a vesele radnice na prešama koje guraju šibicu u sigurnosno tipkalo koje služi da bi stroj krenuo tek kad su obje ruke na tipkalu ,al jebiga one bi da pre ubiju normu da mogu izać da zapale ( za to sam redovno skido 15% nakon drugog puta i ne vredi) . Ja prvi koji sad radim za sebe ne poštujem uvjek sve iako sam štreber po tom pitanju. Alhohol na gradilištima je najveće zlo kod nas , gotovo neiskorjrnjivo . unuče prije posla i teretna za marendu su zlatni standard.
freehand freehand 16:49 16.09.2018

Re: Domaćine

djuro.vilovic
A zakoni nisu poštovani jer se na sve što propisuju gleda kao na trošak, a onda pošten preduzimač ne može da zaradi po auto sebi- ženi i deci, stan i garsonjeru švalerki.

Imao sam rukovodeću poziciju srednjeg nivoa ( ispod direktora) sa 27 g u Srbiji, državna firma preko 200 ljudi u sektoru energetika i održavanje. U stalnom ratu sa upravom da ljudima obezbedi dobar alat i HTZ a sa druge strane ,majstori u patikama koji neće nosit cipele, naduvan lik u deset i pol visi na šinskom razvodu pod naponom i glumi jopca , ulazak u trafo bez čizama i kabanice , vađenje nožastih osigurača kombinirkama bez vizira ( a osigurači preko 60A rade se sa vizirom).fleksanje na mjestima gdje je moguće izazvat požar. Da ti nepričam o liku iz proizvodnje kojemu je noga provućena kroz dvovaljak razmaka 6 cm unatoč jasnim protokolima rada na mašini ( mrzilo ga da se sagne pa je nogom pokušo da gurne matrijal kroz dvovaljak ) a vesele radnice na prešama koje guraju šibicu u sigurnosno tipkalo koje služi da bi stroj krenuo tek kad su obje ruke na tipkalu ,al jebiga one bi da pre ubiju normu da mogu izać da zapale ( za to sam redovno skido 15% nakon drugog puta i ne vredi) . Ja prvi koji sad radim za sebe ne poštujem uvjek sve iako sam štreber po tom pitanju. Alhohol na gradilištima je najveće zlo kod nas , gotovo neiskorjrnjivo . unuče prije posla i teretna za marendu su zlatni standard.

Eto vidiš kako sve znaš: i uzroke i posledice. A zna se i način, samo treba biti konzistentan i neumoljiv.
U rafineriju, na primer, nema šanse da uđe bilo koji izvođač bez da ima sve po propisima. Desi li se da ga napipaju zaštitari - bez obzira što se ništa nije desilo - obrao je zelen bostan. I košta i leti iz posla. A kad se desi eksces stradaju svi: od portira, unutrašnjih rafinerijskih zaštitara i nadzora, izvođačevih do gazde. I može da zaboravi kad je prešao kapiju.
vcucko vcucko 17:19 16.09.2018

Re: Domaćine

djuro.vilovic
Nemaju, nego imaju prepisane, po pravilu nemačke.

neke stvari su predimenzionirane i u odnosu na njemačku, išo se na kopi pejst prijašnjeg .no ta predimenzioniranost ima smisla da te uvijek imaju u šaci kad hoće, uvijek si kriv.


Pa tako je u svemu, to je osnov svake vlasti ovde.

Aj' nabavi nešto u razumnom roku u skladu sa svakom alinejom Zakona o javnim nabavkama, priznaću ti da si supermen i spajdermen u isto vreme. A burazerluka i dalje kao i pre, samo je odgovornost spuštena na mučenike po službama. Koji su po difoltu između dve vatre.

Koekude...
gedza.73 gedza.73 17:47 16.09.2018

Re: Domaćine

djuro.vilovic
a sa druge strane ,majstori u patikama koji neće nosit cipele, naduvan lik u deset i pol visi na šinskom razvodu pod naponom i glumi jopca , ulazak u trafo bez čizama i kabanice , vađenje nožastih osigurača kombinirkama bez vizira

Zato dođe strani menadžment, udari kontrolu, otkrije na kojim se pumpama krade, momentalni otkazi, dalja stroga kontrola, druga generacija (tatini sinovi) daju sami otkaz (njih nije ni bilo briga za platu, bilo je bitno da s ekrade).
Dok bilo državno radio ko je šta hteo i poslovalo se sa gubitkom. Posle promene stranci ubiraju dobre prihode.

U drugoj stranoj kompaniji postave obaveštenja šta se ne sme, probni period, iznenadna kontrola alkotestom, uhvate pijane i podele otkaze.

Alhohol na gradilištima je najveće zlo kod nas , gotovo neiskorjrnjivo . unuče prije posla i teretna za marendu su zlatni standard.

Naučilo to generacijama da ide pijano na posao. Ili da pije na poslu.
Ali može i drugačije. Radnici u stranim preduzećima očas posla prihvate radne i sigurnosne norme ponašanja.

Tu se i vidi razlika između uređenja u Srbiji i zapadnih zemalja.
djuro.vilovic djuro.vilovic 19:13 16.09.2018

Re: Domaćine

predizmenzionisano do moego.

pa nije, on radi ispod svakog minimuma , o tom ti pričam, samo dal bi njemu investitor platio sve troškove ili našo nekoga na crno da odradi, jebote jesi li ti ikad radio legalno sa računom,a konkurencija ti je međed branitelj koji radi na crno
Kakve veze ima da li je bruto isplata radniku ili neto radniku a ostatak posredstvom države ako to poslodavca isto košta?
pa ima ,, isplati ti kolko ste dogovorili , a ti sebi plaćaš šta oćeš, penzije za druge, zdravstvo za druge ili pravišm svoju kalkulaciju šta je jeftinije.
sevarlica sevarlica 08:08 19.09.2018

Re: Domaćine

sve zemlje ex yu imaju predimenzionirane zakone o zaštiti na radu, pune nepotrebnih stvari, pa ih onda svi krše,.


Samo donekle tačno, nisu predimenzionisani već nisu detaljno definisani. Šta ima moler ili keramičar da nose zaštitne prsluke, teške cipele i šlem. Trebalo bi da se propišu pravila za svaki tip radova. O nekim glupostima kao što je korišćenje merdevina da ne govorimo. Došao jednom meni jedan bezbednjak i upisuje u zapisnik da električar ne koristi dvonožne mere propisno, ja mu lepo postavim merdevine da mi pokaže kako treba da se koriste. Gledaju radnici idiota kako se keše sa jedne strane merdevina i umiru od smeha. Rekoh mu, pa čoveče ti si se 10 puta zateturao u 2 minuta, on se pokupi i ode.

a što se tiče rada na crno, radnik je onda dobio bruto, dakle više


Nope, dobio je neto kao što svaki dobije. Pa i da je dobio bruto, i to je valjda protivzakonito, jer da nije ja bih prvi tražio bruto platu.

( misliš li filipe da programer koji zarađuje 3 x više od lidera na miješalici treba da plaća 3 x veće zdravstveno ili osiguranje od povreda


Da, treba. To se zove solidarnost. U suprotnom možeš da postaviš pitanje, da li radnik na mešalici treba da plaća za obrazovanje nekom programeru.

b92_wen b92_wen 19:49 14.09.2018

Sramota

Filipe, meni je neko veoma drag svojevremeno poginuo na gradilištu. Ovo kažem da bi predupredio tupava pitanja koja si gore postavio. Uvek kada čujem ili pročitam ovakvu vest, setim se toga i veoma se rastužim.

Ali kada vidim da si napisao "tamane ih" još više se rastužim, jer me to podseti na taj period i traganje za činjenicama kako se to desilo. A desila se nesreća i pored mera zaštite. Mi rodbina smo, u afektu, bili skloni da optužimo njegove kolege i da se možda ogrešimo o njih, dok nismo saznali činjenice.

Da li si svestan da ovim "tamane ih" možda činiš veliki greh? Pričaš o nečemu što ne znaš kako se desilo i čak to i kažeš. Ne znaš činjenice, ali zaključuješ.

Čast izuzecima, ali vi današnji novinari ste većinom obična lupetala i senzacionalisti. Mislite da nešto pomažete. Nažalost ne, uglavnom samo mutite vodu radi samopromocije. Sram da vas bude, lešinari možda i gori nego ovi koje optužuješ. Profesija vam je spala na niske grane.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:42 14.09.2018

Re: Sramota

b92_wen
Filipe, meni je neko veoma drag svojevremeno poginuo na gradilištu. Ovo kažem da bi predupredio tupava pitanja koja si gore postavio. Uvek kada čujem ili pročitam ovakvu vest, setim se toga i veoma se rastužim.

Ali kada vidim da si napisao "tamane ih" još više se rastužim, jer me to podseti na taj period i traganje za činjenicama kako se to desilo. A desila se nesreća i pored mera zaštite. Mi rodbina smo, u afektu, bili skloni da optužimo njegove kolege i da se možda ogrešimo o njih, dok nismo saznali činjenice.

Da li si svestan da ovim "tamane ih" možda činiš veliki greh? Pričaš o nečemu što ne znaš kako se desilo i čak to i kažeš. Ne znaš činjenice, ali zaključuješ.

Čast izuzecima, ali vi današnji novinari ste većinom obična lupetala i senzacionalisti. Mislite da nešto pomažete. Nažalost ne, uglavnom samo mutite vodu radi samopromocije. Sram da vas bude, lešinari možda i gori nego ovi koje optužuješ. Profesija vam je spala na niske grane.


Bezdušna, kriminalna i gramziva verzija kapitalizma, čije su žrtve gradjanke i gradjani ne samo Srbije, nego i svih ostalih bivših YU republika, SVE relativizuje, pa tako i ljudske živote.

Vama i sličnima ništa ne znači 26 ubijenih radnica i radnika od početka 2018. godine!
Pa to je jedno celo školsko odeljenje! Pa na to dodajte njihove članove porodica, koje su ubijene i ubijeni izdržavali radeći najčešće "na crno"!!!

Ovim blogom hoću da kažem NE ovom zločinačkom, korumpiranom i neodgovornom režimu, kome ništa nije sveto, pa ni ljudski život!

A što se tiče Vaših kvalifikacija o novinarima i žurnalizmu, one se odnose na režimske medije, a ne na slobodnomisleće i nezavisne novinare!
b92_wen b92_wen 21:06 14.09.2018

Re: Sramota

Filip Mladenović
Vama i sličnima ništa ne znači 26 ubijenih radnica i radnika od početka 2018. godine!


Da li si pri sebi bre čoveče? Ne izvrći i ne lupaj. I poštuj moj bol, jer sam izgubio blisku osobu baš u nesreći na gradilištu.

Ti pišeš radi samopromocije, a ja iz tuge i očaja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:28 14.09.2018

Re: Sramota

b92_wen
Filip Mladenović
Vama i sličnima ništa ne znači 26 ubijenih radnica i radnika od početka 2018. godine!


Da li si pri sebi bre čoveče? Ne izvrći i ne lupaj. I poštuj moj bol, jer sam izgubio blisku osobu baš u nesreći na gradilištu.

Ti pišeš radi samopromocije, a ja iz tuge i očaja.


Da zaista pišete iz tuge i očaja NIKADA ne biste napisali takav komentar o sadržaju bloga i o autoru bloga.

Samo da Vas podsetim na KLJUČNI deo bloga:

...Gradjantvo Srbije iz svojih džepova plaća kroz budžet ogromnu državnu mašineriju, u kojoj se finansiraju i službe zadužene za sprovodjenje zakona u oblasti gradjevinarstva. Postoje i tzv. Inspekcije rada, koje MI svi finansiramo da kontrolišu poslodavce na gradilištima! I!?

Ne samo što investitori i izvodjači radova ne poštuju zakone, pravilnike, standarde.., nego ni ne prijavljuju radnike, da barem imaju zdravstveno osiguranje i kad-tad kakvu-takvu penziju!
Kada je nesrećni Nebojša Turović (56) nedavno poginuo (29. avgusta 2018), na gradilištu, na mestu bivše ambasade SAD, u ulici Kneza Miloša, utvrdjeno je da je radio "na crno"!!!

I DA PONOVIM:

Ovim blogom hoću da kažem NE ovom zločinačkom, korumpiranom i neodgovornom režimu, kome ništa nije sveto, pa ni ljudski život!
docsumann docsumann 08:57 15.09.2018

Re: Sramota

Ovim blogom hoću da kažem NE ovom zločinačkom, korumpiranom i neodgovornom režimu, kome ništa nije sveto, pa ni ljudski život!


pa zar ne govoriš to u svakom svom blogu? čemu vika
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:27 15.09.2018

Re: Sramota

Nije vika nego: Repetitio mater studiorum est.
b92_wen b92_wen 19:34 15.09.2018

Re: Sramota

Filip Mladenović
Da zaista pišete iz tuge i očaja NIKADA ne biste napisali takav komentar o sadržaju bloga i o autoru bloga.


Da zaista pišeš iz saosećanja sa porodicama stradalih, rekao bi mi makar jedno obično:

Žao mi je zbog tvog gubitka.

Pošto čak ni to nisi rekao, nego još i potcenjuješ tuđi bol, onda sve što si dalje napisao je irelevantno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana