Pretukli i zapalili mladića zato što ne posti

Queeria RSS / 24.04.2008. u 18:21

Pretukli i zapalili mladića zato što ne posti

Beograd - Mladić Z.Đ. brutalno je pretučen i zatim poliven benzinom i zapaljen juče oko 19. časova u ulici Mali Leskovac u Ćalijama. Grupa huligana je zaustavila mladića na ulici i upitala ga da li posti. Na njegov odričan odgovor huligani su ga brutalno pretukli polomivši mu rebra. Nakon toga su ga polili benzinom i zapalili. Kolima Hitne pomoći mladić je prevežen u Urgentni centar na odeljenje za reanimaciju a zatim u bolnicu za opekotine u Zvečanskoj ulici, gde su mu konstatovali teške telesne povrede. Doktori su konstatovali da mu je spaljeno 10 posto kože i da su mu polomljena dva rebra sa leve strane. M.N.

Izvor: Blic

 

Saopštenje Koalicije za sekularnu državu

Podovom informacije objavljene u dnevnom listu Blic od 24.aprila 2008. godine pod nazivom „Pretukli i zapalili mladića zato što ne posti“, Koalicija za sekularnu državu izdaje saopštenje ja javnost:

KLEROFAŠISTIČKA POLITIKA UZELA DANAK

Koalicija za sekularnu državu najoštrije osuđuje jučerašnji napad huligana na mladića Z.Đ na Ćalijama, koji je pretučen i zapaljen nakon što je dao negativan odgovor na pitanje “da li posti?”.
Ovaj napad rezultat je neodgovorne politike nacionalističkih elita u Srbiji, premijera Vojislava Koštunice kao i dela vlasti koji ga podržava.

Nekritički odnos gore pomenutih prema Srpskoj pravoslavnoj crkvi kreirao je atmosferu linča prema svima koji ne pripadaju dominantnoj konfesiji. Dugogodišnji jezik linča koji je dolazio od strane crkvenih poglavara a koji je podržan od njihovih ideoloških podanika i radnika na terenu – rezultirao je fizičkom eliminacijom svih nepodobnih.

Navedeni postupak u suprotnosti je sa Ustavom Republike Srbije, prema čijem je članu 49.: Zabranjeno i kažnjivo svako izazivanje i podsticanje rasne, nacionalne, verske ili druge neravnopravnosti, mržnje i netrpeljivosti.

Zahtevamo od predstavnika državnih institucija, posebno onih koji se javno deklarišu kao vernici, kao i od Srpske pravoslavne crkve da osude nasilje koje se sprovodi u ime vere, kako ga svojim ćutanjem ne bi legitimisale.

Od nadležnih organa tražimo da se utvrde tačne okolnosti i otkriju počinioci ovog nemilog događaja.

„Kolicija za sekularnu državu“:

Centar za mir i demokratiju

Centar za unapređenje pravnih studija

Helsinški odbor za ljudska prava

Inicijativa mladih za ljudska prava

Beogradski centar za ljudska prava

Komitet pravnika za ljudska prava

Queeria centar

List Republika

Socijaldemokratska unija

Urban In

Škart

Žene u crnom

blic.2656.jpg

Atačmenti



Komentari (305)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

kuki kuki 19:37 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Luka Ivanišević
On je igrom slučaja svojim rođenim očima video popa kako za vreme posta seče šnitu šunke stavlja na hleb i jede je.
A da stvar bude tužnija i ja sam imao priliku da sa jednom mojoj prijateljicom naletim na popa koji je za vreme božićnog posta jeo hleb sa kajmakom.

Ni u ovome ne treba preterivati pa ocekivati da svestenici budu sveci. I ja znam jednog koji ne vodi mnogo racuna da li je ono sto jede posno ili mrsno.
Ali sledeci njegov pogled na "prekrsaj" je neuporedivo pozitivniji od bilo kog Talibana: - Zlo ne ulazi vec izlazi na usta!

Queeria Queeria 19:37 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Kako neko zna da ja sada ne postim?


Piješ kafu s mlekom u kafiću.
U pekari uzmeš burek sa sirom ili ne daj bože mesom.
Ili te kao Z.Đ-a pitaju...

Ja sumnjam da je ova vest tacna.

Mislim da ti ne bi verovao da si svojim očima video ovaj događaj.
adam weisphaut adam weisphaut 19:38 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ja sumnjam da je ova vest tacna.

Nisam ni sumnjao da sumnjaš.
Queeria Queeria 19:38 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

I ja znam jednog koji ne vodi mnogo racuna da li je ono sto jede posno ili mrsno.


Da li će njega da prebiju i spale?
Srki Srki 19:38 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

mariopan
Ja sumnjam da je ova vest tacna.
Ne verujem da je iko normalan nekoga pretukao zato sto ne posti.
Kako neko zna da ja sada ne postim?
Vec je tako mnogo napada na Pravoslavnu Crkvu uopste da bi vam iko vise verovao , pa aman ljudi, morate malo i verodostojnosti da pruzite osim vase lepe zelje da uvek bude kriva SPC, znam da je mrzite ali bar malo morate dati neke pouzdane informacije.....ili ne morate? Mislite da je vama dovoljno da napisete ovakav clanak pa da vam se veruje bezuslovno?


Ko je rekao da se ovde radi o normalnim ljudima? Crkva i religija im samo daje razlog za, umesto razlog protiv... Doduse, verujem da bi ovi prebili i zapalili ovom coveka i da je rekao da posti.







kuki kuki 19:41 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

mariopan
Ne verujem da je iko normalan nekoga pretukao zato sto ne posti.

Pa tu je objasnjenje: nisu normalni.
Osim ako ne mislis da je nespojivo da budu nenormalni a da delaju u ime Pravoslavlja?
kuki kuki 19:42 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Queeria
I ja znam jednog koji ne vodi mnogo racuna da li je ono sto jede posno ili mrsno.


Da li će njega da prebiju i spale?

Sigurno nece, jer on takve najuri iz svoje crkve.
mariopan mariopan 19:51 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

adam weisphaut
Ja sumnjam da je ova vest tacna.

Nisam ni sumnjao da sumnjaš.

Ajde bre Adame, budi ozbiljan, postoji hiljadu razloga za nesto a ti bas zapeo za ovo...ja bas nisam neki vernik ali ti ne verujem za ovo i smesni ste mi...budi ozbiljan i reci lepo da mrzis SPC i ja cu ti verovati i razumecu te...ovako smesno mi je. Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio? Smesni ste mi zaista. Ne postim i niko me jos nije pretukao da li se neko javlja kao dobrovoljac? Ako se neko i javi , Adame ja cu pre verovati da je to neko tvoj nego neko od Pravoslavaca, budi uveren.
Kazezoze Kazezoze 19:53 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ali sledeci njegov pogled na "prekrsaj" je neuporedivo pozitivniji od bilo kog Talibana: - Zlo ne ulazi vec izlazi na usta!

koliko sam razumeo ti izjednachavash jedan narod (Taliban) sa zlom... da li ti je i to saznanje stiglo od tvog (ne)greshnog popa?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:53 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

ružno mi je to "pravoslavka". "pravoslavna" mi zvuči mnogo prirodnije.
Queeria Queeria 19:58 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio? Smesni ste mi zaista.


Idi u Zvečansku i kaži Z.Đ.-u da ti je smešan sa 10% spaljenom kožom i sa dva slomljena rebra. I kaži mu da TI ne veruješ da on uopšte postoji.
adam weisphaut adam weisphaut 20:04 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ne postim i niko me jos nije pretukao da li se neko javlja kao dobrovoljac?

mariopan mariopan 20:20 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Queeria
Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio? Smesni ste mi zaista.


Idi u Zvečansku i kaži Z.Đ.-u da ti je smešan sa 10% spaljenom kožom i sa dva slomljena rebra. I kaži mu da TI ne veruješ da on uopšte postoji.

Da li ti mozes da dokazes da je ovaj zlocin pocinjen iz razloga koje navodis? Svakog dana smo svedoci neverovatnih zlocina koji se cine cak i iz naneverovatnijih razloga ( navijaci nekog kluba) a ti ovde TVRDIS da je to zato sto covek nije postio?
Kazezoze Kazezoze 20:27 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Da li ti mozes da dokazes da je ovaj zlocin pocinjen iz razloga koje navodis? Svakog dana smo svedoci neverovatnih zlocina koji se cine cak i iz naneverovatnijih razloga ( navijaci nekog kluba) a ti ovde TVRDIS da je to zato sto covek nije postio?

ne tvrdi on nishta, nego blic...koliko sam razumeo blic je objavio ovu vest, a ukoliko je ona tachna, onda treba crkva da se ogradi od ove vrste veronauke koju primenjuju njeni sledbenici po ulicama.
Queeria Queeria 20:32 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

A ne... Tvrdi Blic... Idi piši Blicu kako lažu jer su pravoslavci tako divni i krasni... oni ne tuku niti spaljuju nevernike...
ivana23 ivana23 20:38 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Queeria
A ne... Tvrdi Blic... Idi piši Blicu kako lažu jer su pravoslavci tako divni i krasni... oni ne tuku niti spaljuju nevernike...

Izvini, ali u Blicu ne pise ni da su pravoslavci, ni Srbi, vec su oznaceni kao huligani.
To je sve.
Queeria Queeria 20:43 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Jeste... Išli budisti i u vreme pravoslavnog posta i pitali da li posti?!?!?!?
Maksa Maksa 21:00 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

.Ne verujem da je iko normalan nekoga pretukao zato sto ne posti.


To se još zove i nasilje iz verskih pobuda, i u korenu je puno masovnih tamanjenja kroz istoriju.

Da li veruješ da nije baš svako sa kim deliš planetu (i državu, i grad, i zgradu) - normalan?

Je l' veruješ npr. da je neko normalan nekog pretukao zato što je nosio šal sa određenim dezenom?
Je l' to zvuči manje idiotski?

Da li veruješ da je normalan svako sa kim deliš versko opredeljenje?
mariopan mariopan 21:05 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

kuki
mariopan
Ne verujem da je iko normalan nekoga pretukao zato sto ne posti.

Pa tu je objasnjenje: nisu normalni.
Osim ako ne mislis da je nespojivo da budu nenormalni a da delaju u ime Pravoslavlja?

EJ, ti si tako pun mrznje da ne vredi ni polemisati sa tobom. Nemas ni jedan dokaz da se tio desilo u ime Pravolavlja ali ti se to bas dopada da nas takop opljujes? Za vreme posta je vaznije uzdrzati se od ruznih dela i misli i zato ne verujem da su pravi vernici imali veze saa ovim zlocinom...vise veze imaju huligani kojih imas u svim verama i svim narodima ali se tebi vise dopada da su to Pravoslavci i Srbi? Da li si osetio da to nije u redu i da si ti pokazao fasizam prema nama?
JJ Beba JJ Beba 21:05 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

mariopan:
bas nisam neki vernik ali ti ne verujem za ovo i smesni ste mi...budi ozbiljan i reci lepo da mrzis SPC i ja cu ti verovati i razumecu te...ovako smesno mi je. Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio?

jel ti kažeš da si pravoslavna ali da baš i nisi neka jer ne ne poštuješ post? to mi nekako ne ide: ili si pravoslavna vernica i poštuješ sve što se od jednog pravosalvnog vernika traži da bi sebe mogao nazvati pravoslavnim ili ne poštuješ , te onda ne možeš sebe doživljavati pravoslavnom. Ako sebe doživljavaš i nazivaš pravoslavnom onda bi morala da poštuješ i svetu tajnu pričešća koja podrazumeva prethodni post. kako onda ti to sebe doživljavaš pravoslavnom kad " nemaš osećaj za post"? Post prosto nema nema nikakve veze sa osećajem, to je deo vere kojoj pripadaš, koju poštuješ i koju praktikuješ.
inače ništa mi nije jasno oko ovog posta i paljenja ovog mučenika. jel to znači da bi sada svi trebalo da idemo unaokolo i da javno manifestujemo kako postimo ne bi li izbegli da nas neki ludaci i "pravi " pravoslvani vernici, koji drže do svoje vere, ne bi zapalili? To je dosta čudno jer po prvaoslavnom katihizisu post spada u upražnjavavanje ličnih vrlina pred Bogom, ne pred ljudima. Dakle: " Kad postiš ne pokazuj ljudima da postiš, već Ocu koji je u tajnosti, i Otac tvoj kmoji vidi tajno nagradiće te javno" . (Matej, VI, 16)

ova zemlja sa verom ima veze onoliko koliko Velja Ilić sa naukom
Jaril Jaril 21:08 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Osim ako ne mislis da je nespojivo da budu nenormalni a da delaju u ime Pravoslavlja?
Ово јесте спојиво. Али је неспојиво да буду ненормални и да делају у складу са Православљем.
mariopan mariopan 21:08 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Queeria
Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio? Smesni ste mi zaista.


Idi u Zvečansku i kaži Z.Đ.-u da ti je smešan sa 10% spaljenom kožom i sa dva slomljena rebra. I kaži mu da TI ne veruješ da on uopšte postoji.

Dobro zasto ti tako bezuslovno verujes da je razlog bio zato sto neko neko posti? Ja ne sumnjam da se zlocin dogodio vec sumnjam u uzroke i obrazlozenje.
Dawngreeter Dawngreeter 21:13 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ne treba sumnjati, mariopan, to nije bogougodno. Treba verovati.
Jaril Jaril 21:13 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Da li ti mozes da dokazes da je ovaj zlocin pocinjen iz razloga koje navodis? Svakog dana smo svedoci neverovatnih zlocina koji se cine cak i iz naneverovatnijih razloga ( navijaci nekog kluba) a ti ovde TVRDIS da je to zato sto covek nije postio?
Мариопан, добро си поменула... никоме не пада на памет да због "пребијања јер не навија за неки клуб" осуди фубал и спорт. Не, ту се лоцирају искључиво хулигани.
mariopan mariopan 21:14 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Srđan Fuchs
ružno mi je to "pravoslavka". "pravoslavna" mi zvuči mnogo prirodnije.

Pa dobro kako da se izrazim da vam svima bude po volji? Imam osecaj sta god da kazem da vam nece valjati? Zapravo sada je vreme svakog oprosta i ja vama oprastam na svemu pa oprostite i vi meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA.
adam weisphaut adam weisphaut 21:17 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Мариопан, добро си поменула... никоме не пада на памет да због "пребијања јер не навија за неки клуб" осуди фубал и спорт. Не, ту се лоцирају искључиво хулигани.

Ali očekuje od fudbalskog kluba da se ogradi od huligana.
bindu bindu 21:18 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

ivana23
Queeria
A ne... Tvrdi Blic... Idi piši Blicu kako lažu jer su pravoslavci tako divni i krasni... oni ne tuku niti spaljuju nevernike...

Izvini, ali u Blicu ne pise ni da su pravoslavci, ni Srbi, vec su oznaceni kao huligani.
To je sve.


bez obzira da li su pravoslavci ili neki drugi, crkva vec jednom treba da se izjasni u vezi sa ovim i ostalim slicnim
desavanjima. treba da se apsolutno izjasni i osudi svaku vrstu nasilja u zemlji srbiji umesto sto se prave
"ludi" .
mariopan mariopan 21:19 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Dawngreeter
Ne treba sumnjati, mariopan, to nije bogougodno. Treba verovati.

Dragi Dawngreeeter ja nisam vernik ali razumem smisao...ne mrzeti, uzdrzati se od ruznih misli i dela...to je vama nepoznati deo posta? Zato ne verujem u neproverenu informaciju ali cekam da je neko potvrdi. Ne obrusavam se bez` prave potvrde da je to zaista tako kao sto kazete.....ali ako jeste, ja cu biti ostrija i surovija od vas u toj osudi. Jer ta uvreda postu je daleko teza nama nego vama.
Jaril Jaril 21:22 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI


jel ti kažeš da si pravoslavna ali da baš i nisi neka jer ne ne poštuješ post? to mi nekako ne ide: ili si pravoslavna vernica i poštuješ sve što se od jednog pravosalvnog vernika traži da bi sebe mogao nazvati pravoslavnim ili ne poštuješ , te onda ne možeš sebe doživljavati pravoslavnom. Ako sebe doživljavaš i nazivaš pravoslavnom onda bi morala da poštuješ i svetu tajnu pričešća koja podrazumeva prethodni post. kako onda ti to sebe doživljavaš pravoslavnom kad " nemaš osećaj za post"? Post prosto nema nema nikakve veze sa osećajem, to je deo vere kojoj pripadaš, koju poštuješ i koju praktikuješ.
inače ništa mi nije jasno oko ovog posta i paljenja ovog mučenika. jel to znači da bi sada svi trebalo da idemo unaokolo i da javno manifestujemo kako postimo ne bi li izbegli da nas neki ludaci i "pravi " pravoslvani vernici, koji drže do svoje vere, ne bi zapalili? To je dosta čudno jer po prvaoslavnom katihizisu post spada u upražnjavavanje ličnih vrlina pred Bogom, ne pred ljudima. Dakle: " Kad postiš ne pokazuj ljudima da postiš, već Ocu koji je u tajnosti, i Otac tvoj kmoji vidi tajno nagradiće te javno" . (Matej, VI, 16)

ova zemlja sa verom ima veze onoliko koliko Velja Ilić sa naukom


Препорука за коментар, уз малу исправку:

Ako sebe doživljavaš i nazivaš pravoslavnom onda bi morala da poštuješ i svetu tajnu pričešća koja podrazumeva prethodni post.
Света Тајна Причешћа не подразумева претходни пост, али се најчешће спроводу упарено са њим. Могуће је причестити се и без поста. Што се дешава стално у неким епархијама где постоји пракса сваконедељног (а не 4 пута годишњег) причешћивања. Чак се не мора постити ни у прописане постове да би се причешћивали, али се подразумева да смо сви, колико толико духовно сазрели, да можемо пост за толико да издржимо. Зато неки посте недељу дана па причест, а неки посте све постове у току године. Свако према својим духовним могућностима и способностима.
JJ Beba JJ Beba 21:23 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Zapravo sada je vreme svakog oprosta i ja vama oprastam na svemu pa oprostite i vi meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA.

post vodi poreko od samog Isusa & apostola, i smisao mu je očišćenje tela, jačanje volje, uzidizanje duše iznad tela, i vežbanje u poslušnosti i disciplini.
(ne mora nužno tim redom)
:)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:25 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

JJ Beba
mariopan:
bas nisam neki vernik ali ti ne verujem za ovo i smesni ste mi...budi ozbiljan i reci lepo da mrzis SPC i ja cu ti verovati i razumecu te...ovako smesno mi je. Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio? jel ti kažeš da si pravoslavna ali da baš i nisi neka jer ne ne poštuješ post? to mi nekako ne ide: ili si pravoslavna vernica i poštuješ sve što se od jednog pravosalvnog vernika traži da bi sebe mogao nazvati pravoslavnim ili ne poštuješ , te onda ne možeš sebe doživljavati pravoslavnom. Ako sebe doživljavaš i nazivaš pravoslavnom onda bi morala da poštuješ i svetu tajnu pričešća koja podrazumeva prethodni post. kako onda ti to sebe doživljavaš pravoslavnom kad " nemaš osećaj za post"? Post prosto nema nema nikakve veze sa osećajem, to je deo vere kojoj pripadaš, koju poštuješ i koju praktikuješ.inače ništa mi nije jasno oko ovog posta i paljenja ovog mučenika. jel to znači da bi sada svi trebalo da idemo unaokolo i da javno manifestujemo kako postimo ne bi li izbegli da nas neki ludaci i "pravi " pravoslvani vernici, koji drže do svoje vere, ne bi zapalili? To je dosta čudno jer po prvaoslavnom katihizisu post spada u upražnjavavanje ličnih vrlina pred Bogom, ne pred ljudima. Dakle: " Kad postiš ne pokazuj ljudima da postiš, već Ocu koji je u tajnosti, i Otac tvoj kmoji vidi tajno nagradiće te javno" . (Matej, VI, 16)ova zemlja sa verom ima veze onoliko koliko Velja Ilić sa naukom


mislim da je ovo psihologizacija čina vere, i da neko ne mora da ispunjava ovo ili ono što istitucionalna vera nalaže da bi mogao nominalno da se predstavi kao pripadnik vere. hrist ima raznih izjava i postupaka, ima i takvih gde sprečava svoje sledbenika da poste, ili nije protiv njihovog rada na šabat, što je judaizam striktno nalagao. ovo je problematična tvrdnja, i nisi u pravu kada prebacuješ to mariopanki. ja takoće mislim da je post u smislu uskraćivanja hrane sebi besmislena praksa, ukorenjena u monaškoj tradiciji koja kaska za hristovim vremenom nekih tri ili četiri stoleća.
mila mila 21:26 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POST

meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA




Tipično za grešnike po kanonima, greše pa se izvinjavaju.

Zar nije bolje ne grešiti i ne moliti posle za oprost.

Sve što si do sada navela nije Pravoslavlje ni pravi smisao posta, već neznanje.

Bilo bi dobro da se ovaj incident nije dogodio, ali ako jeste, ništa i niko ga ne može opravdati, pa ni tvoja relativizacija, što je učestali slučaj kod nekolicine , pa i tebe. Toliko.
Kazezoze Kazezoze 21:26 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Мариопан, добро си поменула... никоме не пада на памет да због "пребијања јер не навија за неки клуб" осуди фубал и спорт. Не, ту се лоцирају искључиво хулигани.

jaril ti si prolupao... jel to mozhda od gladi u vreme posta?
kakve veze imaju fudbalski huligani i vernici koji spaljuju ljude zato shto ne poste?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:27 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

JJ Beba
Zapravo sada je vreme svakog oprosta i ja vama oprastam na svemu pa oprostite i vi meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA.post vodi poreko od samog Isusa & apostola, i smisao mu je očišćenje tela, jačanje volje, uzidizanje duše iznad tela, i vežbanje u poslušnosti i disciplini. (ne mora nužno tim redom):)


ovo pre vodi poreklo iz nekog budizma nego od hrista.

u judaizmu se posti svega par dana u godini.
Dawngreeter Dawngreeter 21:27 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

mariopan
ne mrzeti, uzdrzati se od ruznih misli i dela...to je vama nepoznati deo posta?


Prvo, daj bre mariopan, kolko smo puta vec ukrstali poslovicna koplja u diskusijama a i dalje mi persiras. Ajmo bre malo kolegijalno, kao jedan blog addict drugome, u jednini :)

Drugo, mislim da to nije smisao posta. Smisao posta je ne jesti izvesnu vrstu hrane. Da je smisao uzdrzavati se od ruznih misli, prehrambeni deo bi bio suvisan. A ako je ruzna misao i delo jesti zivotinje, onda se ni riba ne bi jela.

Da se razumemo, ja mislim da je post sjajan izum, istorijski gledano. Malo covek procisti organizam, svede se na meru posle zimskog zdranja, domacinstvo malo ustedi na klopi. Znam coveka koji kaze da posti jer smatra da nema dovoljnu samokontrolu da pazi na ishranu cele godine, pa kad dodje post nadoknadi svo ono zaobilazenje povrca i krkanje mesa. To je sve super, vrlo prakticna tradicija. Prodas narodu sa religijskom konotacijom jer ce tako lakse da je kupe. Samo sto se onda nadju ljudi koji potpuno pogresno to sve shvate pa onda dodjes do posnih sladoleda, posnih majoneza, fali nam samo posna svinjska mast pa postis k'o da ne postis.
JJ Beba JJ Beba 21:40 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Света Тајна Причешћа не подразумева претходни пост, али се најчешће спроводу упарено са њим. Могуће је причестити се и без поста. Што се дешава стално у неким епархијама где постоји пракса сваконедељног (а не 4 пута годишњег) причешћивања. Чак се не мора постити ни у прописане постове да би се причешћивали, али се подразумева да смо сви, колико толико духовно сазрели, да можемо пост за толико да издржимо. Зато неки посте недељу дана па причест, а неки посте све постове у току године. Свако према својим духовним могућностима и способностима

pa sad možda se nešto promenilo .))
za svetu tajnu pričešća pripremamo se postom i molitvom, ispovedanjem, i opraštanjem onima koji su se o nas ogrešili.
šta znam , uvek se pričešćivalo 4 puta godišnje , u toku četiri posta , ali moguće je i češće. smatra se da se pričešćivanjem uniso život u sebe.
Jaril Jaril 21:46 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Drugo, mislim da to nije smisao posta. Smisao posta je ne jesti izvesnu vrstu hrane.
Храна је у посту најмање важна. Много је важније "постити оком", но то су сада неке друге приче. У сваком случају, најважнија димензија поста јесте она духовна: усмеравање концентрације на себе и на своју душу, чишћење изнутра. Сви аспекти физичког поста су усмерени ка томе. И што је још важније резултати поста су интерактивни. Најважнији аспект поста јесте вежбање у сопственом односу према другоме. То је опет мало компромитовано па се најчешће каже "Брате, ако сам те нечим увредио, опрости." Нема "нечим", чиме конкретно, дај да разговарамо о проблему... (оно што данас саветују психолози)...

ПС: Ја сад не знам, је л' ово трол?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:48 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

mariopan

Pa dobro kako da se izrazim da vam svima bude po volji? Imam osecaj sta god da kazem da vam nece valjati? Zapravo sada je vreme svakog oprosta i ja vama oprastam na svemu pa oprostite i vi meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA.



jok bre mori, Mariopanka. nemoj da se srdiš. samo kažem da mi reč zvuči nekako totalno banalizujuće.

Jaril Jaril 21:49 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

kakve veze imaju fudbalski huligani i vernici koji spaljuju ljude zato shto ne poste?
"Јел ти навијаш за мој клуб? Не?" БЕНГ!!!
"Јел ти постиш? Не?" БЕНГ!!!

Је л' сад јасније?

ПС: Ја уопште нисам гладан ))
JJ Beba JJ Beba 22:00 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Srđan Fuchs

JJ BebaZapravo sada je vreme svakog oprosta i ja vama oprastam na svemu pa oprostite i vi meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA.post vodi poreko od samog Isusa & apostola, i smisao mu je očišćenje tela, jačanje volje, uzidizanje duše iznad tela, i vežbanje u poslušnosti i disciplini. (ne mora nužno tim redom):)ovo pre vodi poreklo iz nekog budizma nego od hrista.u judaizmu se posti svega par dana u godini.

pa , kolko se sećam, takav ti je pravoslavni katihizis dragi moj srđane koji uči da post vodi poreklo od Isusa , koji je o postu govorio i rekao da će njegovi ućenici takođe postiti.sveto posmo svedoči da su postili.naša crkva određuje svaku sredu i petak za posne dane (osim trapavih nedleja) Višednevni postovi su - veliki vaskrsni post, petrovski, velikogospojinski i božićnji. katihizis kaže da ds postom najlakše branimo zla, greha i đavola.
ovo pre vodi poreklo iz nekog budizma nego od hrista.

"ovaj rod zli izgoni se postom i molitvom" reći su Isusove. Možda je prisluškivao budiste
:)
Kazezoze Kazezoze 22:01 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

"Јел ти навијаш за мој клуб? Не?" БЕНГ!!!
"Јел ти постиш? Не?" БЕНГ!!!

ocesh da kazhesh da su ustvari fudbalski huligani najveci vernici i obratno, da su vernici najveci fudbalski huligani !!!
pa shto odmah ne kazhesh))


ps.jebesh ps.
Jaril Jaril 22:10 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

ocesh da kazhesh da su ustvari fudbalski huligani najveci vernici i obratno, da su vernici najveci fudbalski huligani !!!
Фудбалски хулиганизам може без проблема да се прогласи за верски фанатизам. Дон'т ју тинк?

ПС: Шта ћу кад волем...
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:14 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ja sumnjam da je ova vest tacna.

ajde zovi blic pa se uveri.
napisala sam da sam zvala blic.
možeš i ti. evo ti broj: 333 4 555.
Vec je tako mnogo napada na Pravoslavnu Crkvu uopste da bi vam iko vise verovao , pa aman ljudi, morate malo i verodostojnosti

kome "nama"?
koje verodostojnosti. piše sve u vesti ako si pročitala.
nemoj da izvrćeš stvari.
jannis jannis 22:19 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Ko je rekao da se ovde radi o normalnim ljudima? Crkva i religija im samo daje razlog za, umesto razlog protiv... Doduse, verujem da bi ovi prebili i zapalili ovom coveka i da je rekao da posti.

Pa to je ista fora kada pitaju na ulici decka da li je zvezdas ili partizanovac,pa sad reci ako smes....
Pitanje je zasto su to uradili,da li su bas vernici ili ,pre ce biti,obicne budale koje idu po selu i hvale se kako su veliki Srbi i veliki pravoslavci,a na svakom koraku traze kavgu....muka mi je od takvih frikova!!!
corn mouth corn mouth 22:32 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

jaril
никоме не пада на памет да због "пребијања јер не навија за неки клуб" осуди фубал и спорт. Не, ту се лоцирају искључиво хулигани.


sportski klubovi u svetu, pa i sportisti, se redovno ogradjuju od nasilja sopstvenih navijaca. U primordijalnoj supi zvanoj srbija koju vi castite imenom drzava, niko ne mora da se ogradjuje ni od cega, a pogotovo ne SPC.
Tu vlada zakon jaceg, sto je vise odlika zivotinjskog carstva, nego tog nekog nebeskog, pravoslavnog koje se besprizorno koristi kao amnestija za razna zlodela:
mi kad kao drustvo pred sopstvenoim savescu hocemo da se opravdamo, eno kao gore Mari-opanka, mi smo onda po deafaultu dobri, mi smo pravoslavci, a oni sto nisu dobri oni sigurno nisu nase vere. Oni ne poste. Je l tako, Jaril? A nekim drugim slucajem, kad se ukaze potreba, SPC ce reci da smo ipak svi mi njeno stado.

Super,
da znam, ako nekad neki slucajem ubijem, povredim, pokradem, silujem maloletnike, samo cu da kazem "ja sam pravoslavka" . I odmah cu biti oslobodjen svih optuzbi.

mariopan mariopan 22:36 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Kazezoze
Da li ti mozes da dokazes da je ovaj zlocin pocinjen iz razloga koje navodis? Svakog dana smo svedoci neverovatnih zlocina koji se cine cak i iz naneverovatnijih razloga ( navijaci nekog kluba) a ti ovde TVRDIS da je to zato sto covek nije postio?

ne tvrdi on nishta, nego blic...koliko sam razumeo blic je objavio ovu vest, a ukoliko je ona tachna, onda treba crkva da se ogradi od ove vrste veronauke koju primenjuju njeni sledbenici po ulicama.

Pa neka se ograde. Ja ne tvrdim nista ako ne znam. OVDE SE TVRDI i hajka je naveliko i to mi se ne svidja.

Niko neka ne sumnja dea bih isto reagovala ako bi neko tvrdio da je neka druga religija u pitanju....jednostavno NE VERUJEM. Nisam od onih kojima se mosze servirati misljenje.
corn mouth corn mouth 22:39 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Jaрил
ту се лоцирају искључиво хулигани

Ратко Младић je u stvari samo jedan huligan. Nista vise.
Je l to, Јарил? Ili gresim?
kuki kuki 22:42 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Kazezoze
Ali sledeci njegov pogled na "prekrsaj" je neuporedivo pozitivniji od bilo kog Talibana: - Zlo ne ulazi vec izlazi na usta!

koliko sam razumeo ti izjednachavash jedan narod (Taliban) sa zlom... da li ti je i to saznanje stiglo od tvog (ne)greshnog popa?

Sine moj, podji Guglu svom po istinu.
Jaril Jaril 22:49 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

I odmah cu biti oslobodjen svih optuzbi.
Православље се бави духом и његовим законима. Закони друштва су сасвим другачији. Ако је доказано да се нешто десило, злочинце наћи па у затвор. Овде није проблем СПЦ (на коју се урла), овде је проблем државна управа, која мора свој посао да ради, макар сви викали "пусти га, пусти". Ја само не разумем зашто се прозива СПЦ, када чак ни по овој вести, злочин није урађен у њено име. Ето, толико.

А ако неко тражи отклон СПЦ од злочина, наћи ће га много пута у литератури, где год се говори о посту и његовом садржају. Само што то нико не узима у обзир.
Jaril Jaril 22:52 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

corn mouth
Jaрил
ту се лоцирају искључиво хулигани

Ратко Младић je u stvari samo jedan huligan. Nista vise.
Je l to, Јарил? Ili gresim?
Причу о том Младићу уопште не знам. Џаба мене питаш. Ја га нигде нисам ни споменуо.
Kazezoze Kazezoze 22:54 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Sine moj, podji Guglu svom po istinu.

ti mora da si jaaaakko star kad mi se tako obracash, otud i predrasude
a o kakvoj to istini gugl izveshtava?
mariopan mariopan 23:19 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

mila
meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POST

meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA




Tipično za grešnike po kanonima, greše pa se izvinjavaju.

Zar nije bolje ne grešiti i ne moliti posle za oprost.

Sve što si do sada navela nije Pravoslavlje ni pravi smisao posta, već neznanje.

Bilo bi dobro da se ovaj incident nije dogodio, ali ako jeste, ništa i niko ga ne može opravdati, pa ni tvoja relativizacija, što je učestali slučaj kod nekolicine , pa i tebe. Toliko.

Ја не релативиѕирам..ц.екам на потврду да се догодио иѕ тих раѕлога а не верујем у наруцена мислјенја. Само толико.
kuki kuki 23:36 24.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Kazezoze
Sine moj, podji Guglu svom po istinu.

ti mora da si jaaaakko star kad mi se tako obracash, otud i predrasude
a o kakvoj to istini gugl izveshtava?

A ti si jaaaaaakko mlad, pa zato mora da ti se sve razlaze do najsitnijih detalja da bi shvatio. Dobro, nece mi biti tesko, nama starijima je to i obaveza.
Evo objasnjenja: Talibani nisu narod. Posavetovao sam te da odes na Gugl i proveris ko su i sta su Talibani. Sta su sve radili i zasto se koriste kao sinonim za verski fanatizam.
Sine moj, podji Guglu svom po istinu.
je bio pokusaj da te, podrazavajuci versku terminologiju, uputim na gresku koju si napravio. Znas, to se zove ironija.
Treba li da objasnjavam i sta je Gugl?
mariopan mariopan 00:03 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Srki
mariopan
Ja sumnjam da je ova vest tacna.
Ne verujem da je iko normalan nekoga pretukao zato sto ne posti.
Kako neko zna da ja sada ne postim?
Vec je tako mnogo napada na Pravoslavnu Crkvu uopste da bi vam iko vise verovao , pa aman ljudi, morate malo i verodostojnosti da pruzite osim vase lepe zelje da uvek bude kriva SPC, znam da je mrzite ali bar malo morate dati neke pouzdane informacije.....ili ne morate? Mislite da je vama dovoljno da napisete ovakav clanak pa da vam se veruje bezuslovno?


Ko je rekao da se ovde radi o normalnim ljudima? Crkva i religija im samo daje razlog za, umesto razlog protiv... Doduse, verujem da bi ovi prebili i zapalili ovom coveka i da je rekao da posti.








То и ја верујем.
Kazezoze Kazezoze 00:06 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Treba li da objasnjavam i sta je Gugl?

*novo

bilo bi pozheljno dedice.
mislim takva konzervativna razmishljanja o tome shta su i ko su talibani (spominje se i nezaobilazna al Qaida) mozhesh naci samo na stranicama onih koji takve priche serviraju. sutra ce pravoslavci biti svrstani u tu grupu verskih fanatika i to cesh odmah moci da prochitash na tom istom guglu.
to shto je al Qaida samo shifra kojom se sluzhila americhka tajna organizacija ne pishe u guglu (barem ne u wikipediji), jer istinu u guglu pishe onaj kome takva istina odgovara.
za mene, talibani su ljudi koji su se borili i josh se bore protiv, prvo ruskih , a posle i protiv americhkih okupatora.
ostalo su bajke za dedice pune predrasuda.
mariopan mariopan 00:25 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Srđan Fuchs
mariopan

Pa dobro kako da se izrazim da vam svima bude po volji? Imam osecaj sta god da kazem da vam nece valjati? Zapravo sada je vreme svakog oprosta i ja vama oprastam na svemu pa oprostite i vi meni na reci koja mozda ne odgovara. TO JE PRAVOSLAVLJE I PRAVI SMISAO POSTA.



jok bre mori, Mariopanka. nemoj da se srdiš. samo kažem da mi reč zvuči nekako totalno banalizujuće.

Не срдим се напротив, у праву си.
rayzippo rayzippo 00:32 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

ajde zovi blic pa se uveri.
napisala sam da sam zvala blic.
možeš i ti. evo ti broj: 333 4 555.


pazi da ti ne bi rekli; "draga gdjo/gdjice,naravno da vest nije tacna..mi to iskljucivo u svrhu tiraza"

jbt,koja naivnost...
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:15 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Da li će njega da prebiju i spale?

neće bez pitanja...
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:21 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

pazi da ti ne bi rekli; "draga gdjo/gdjice,naravno da vest nije tacna..mi to iskljucivo u svrhu tiraza"

jbt,koja naivnost...

ma naravno, u pravu si.
pustili buvu da se mi zamajavamo dok prodaju nis rusima.
Vera Johnson Vera Johnson 03:36 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

gresis. ratko mladic je titov general. visoki oficir jugoslavenske narodne armije, nikakve veze sa bilo kojom religijom nikad nije imao. osim komunisticke. i to bi bilo u redu da nije nedje po bosni, izgubiJo kompas :(
mariopan mariopan 12:17 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Queeria
Ako ja kao Pravoslavka nemam osecaj da je taj post tako vazan kao sto je vazno biti dobar covek svima i svakome zasto bih ti verovala da je ovo bas zato sto neko nije postio? Smesni ste mi zaista.


Idi u Zvečansku i kaži Z.Đ.-u da ti je smešan sa 10% spaljenom kožom i sa dva slomljena rebra. I kaži mu da TI ne veruješ da on uopšte postoji.

Verujem da postoji ali ne verujem da je pretucen zato sto ne posti. Cak iako su mu to rekli dok su ga tukli jer verujem da je to njima bio samo izgovor, i da bi ga oni pretukli ionako i ovako. Da je recimo bio musliman sada bismo ovde citali kako je to na verskoj osnovi a zapravo su tukli koga su nasli...pa nasli i razlog.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:34 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

Vera Johnson
gresis. ratko mladic je titov general. visoki oficir jugoslavenske narodne armije, nikakve veze sa bilo kojom religijom nikad nije imao. osim komunisticke. i to bi bilo u redu da nije nedje po bosni, izgubiJo kompas :(







naravno da greši. ovde je došo samo da se slika za spomenar.
corn mouth corn mouth 17:35 25.04.2008

Re: PRIDRUŽUJEM SE OSUDI

naravno da greši. ovde je došo samo da se slika za spomenar.

svaka cast EL. slika govori vise od bezbroj reci.
avemarija avemarija 19:28 24.04.2008

jjao dobicu i ja batine

Niti sam vernica ,niti postim. Nije imao ko da me nauci.A sada i da hocu da se obrlatim -e pa necu! Bas zbog svih iz mog najblizeg okruzenja koji kao poste ,a sestru sam uvatila da trpa ovoliko parce snicle i to juce! Licemerka jedna.A popove mrzim iz dna duse ,valjda sam na tatu ,on je kao i g Luka ,imao najgore misljenje o njima.
Filip2412 Filip2412 19:49 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine



Crkva je bezveze, Bog sigurno ne ide u crkvu i Bog nije krsten 100%.
Mislim da Bog nije cuo za religije a jos manje je religiozan.

Inace, smatram da je Hriscanstvo, inace bliskoistocna izmisljotina, unistilo sve tragove nase originalne kulture tako da se sada na zalost neki takmice koje veci Srbin tako sto idu u crkvu, poste itd. Sto su obice gluposti jer Hrist svakako nije bio Srbin zar ne?

Hriscanstvo je na silu nametnuto nama kao i mnogim ostalim narodima a mi smo Hriscanstvo prihvatili odrekavsi se svoje sopstvene kulture.

SPC ne zasluzuje da ima nikakvo povlasceno mesto vec samo jednako sa svim ostalim religijskim zajednicama jer SPC temeljno radi na propasti srpskog naroda i nikako se ne moze smatrati nekakvim braniocem nacionalnih interesa.

Inace svako klanjanje crkvi i popovima je jednako glupavo kao komunizam i slicne ideologije.






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:58 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

Filip2412
Crkva je bezveze, Bog sigurno ne ide u crkvu i Bog nije krsten 100%.Mislim da Bog nije cuo za religije a jos manje je religiozan.Inace, smatram da je Hriscanstvo, inace bliskoistocna izmisljotina, unistilo sve tragove nase originalne kulture tako da se sada na zalost neki takmice koje veci Srbin tako sto idu u crkvu, poste itd. Sto su obice gluposti jer Hrist svakako nije bio Srbin zar ne?Hriscanstvo je na silu nametnuto nama kao i mnogim ostalim narodima a mi smo Hriscanstvo prihvatili odrekavsi se svoje sopstvene kulture.SPC ne zasluzuje da ima nikakvo povlasceno mesto vec samo jednako sa svim ostalim religijskim zajednicama jer SPC temeljno radi na propasti srpskog naroda i nikako se ne moze smatrati nekakvim braniocem nacionalnih interesa.Inace svako klanjanje crkvi i popovima je jednako glupavo kao komunizam i slicne ideologije.


zanimljive teze, Fićke. šta podrazumevaš pod "našom kulturom" koje smo se odrekli Hrista radi? ja poznajem dosta ljudi a da su kulturni u punom smislu te reči, da su naši tojest Srbi, da su diskretno hrišćanski nastrojeni, a opet ne bi ni mrava zgazili. u svakom slučaju, kulturni. na koju ti kulturnost misliš? mislim, ako ćemo pravo, velika većina ljudi u srbiji uopšte ni ne haje za pravoslavnu verziju hrišćanstva.
vishnja vishnja 20:15 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

šta podrazumevaš pod "našom kulturom"

pa Svaruna i Svetovida :)
Filip2412 Filip2412 20:16 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

"Srđan Fuchs
zanimljive teze, Fićke.

Srki, nervira me vezivanje Srpstva za Hriscanstvo to je sve sto hocu da kazem. Da se ja pitam tog povezivanja ne bi bilo i danas bi smo imali mnogo sareniju religioznu pripadnost medju onima koji se izjasnjavaju kao Srbi.

Iako generalno mislim da je religioznost (a pogotovu u smislu klanjanja crkvi i svestenstvu) mentalni poremecaj imam nekako vise postovanja za recimo Jevreje koji u Judaizmu vide nekakvo svoje kulturno nasledje ili Arape koji imaju Islam, Muhamed je bio Arapin jel tako?

E sad, ovi ostali sto nemaju dovoljno jaku sopstvenu kulturu nego prihvate tudju a onda je proglase za izvor svog kulturnog nasledja su mi smesni. Kako Srbi tako i ostali, neko je skoro u sali napisao da vatreni katolici Hrvati misle da je Devica marija 100% Hrvatica.

šta podrazumevaš pod "našom kulturom"

Pa nista to ne postoji, sve zaboravili. U principu, verovatno smo bili nekakvi poludivljaci sa mitologijom na nivou baba Roge itd. tako da je prihvatanje Hriscanstva od mnogo naprednije kulture islo lako i jednostavno.

Kultura u danasnjem smislu pre svega treba da se gradi na svesnom prihvatanju pozitivnih moralnih vrednosti bez slepackog vezivanja za ideologije tipa Hriscanstvo/ Komunizam itd. Kome treba ideologija da bi imao moralni stav taj je jos psikicki nedoraso.
Elliot Elliot 20:16 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

mislim, ako ćemo pravo, velika većina ljudi u srbiji uopšte ni ne haje za pravoslavnu verziju hrišćanstva.

Pre bih rekao da ne haje za hriscanski deo u pravoslavlju.
vishnja vishnja 20:23 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

šta podrazumevaš pod "našom kulturom"
Pa nista to ne postoji, sve zaboravili. U principu, verovatno smo bili nekakvi poludivljaci sa mitologijom na nivou baba Roge

jesam rekla :)))
ima jos Vesna, Devana... ne mogu vise da se setim
ima ih sijaset tamte vamte
Dolybell Dolybell 20:24 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

Hriscanstvo je na silu nametnuto nama kao i mnogim ostalim narodima a mi smo Hriscanstvo prihvatili odrekavsi se svoje sopstvene kulture.


Pa sad da smo imali neku kulturu pre Hrišćanstva, nešto bi i ostalo,
sem paganskih verovanja.
Da je Hrišćanstvo uvezeno, jeste, ali na njega se ne može
gledati iz današnje perspektive.
Religija je, suštinski prevaziđena kao ideologija.
Naša Crkva je evoluirala u skladu sa vremenom, taman toliko
kao da je Sv Sava juče umro.
Kad ih vidim, kao da nose odežde iz 12. veka. a tako i
izgledaju, samo su nešto "punačkiji".

Za ovog sirotana što je pretučen, više mi se čini da bi ga oni pretukli
i da je rekao da posti, takve siledžije ne biraju razlog, uvek nađu nešto.
Nisu ti oni nikakvi vernici, nego samo sirove prazne glave, koje
ne znaju šta će sa sobom.
Filip2412 Filip2412 20:24 24.04.2008

i jos da dodam...

Srđan Fuchs

zanimljive teze, Fićke.


naravno, religije su igrale verovatno i nekakvu pozitivnu ulogu tokom istorije,
u smislu obuzdavanja raznih divljackih nagona kod coveka, ali glavna karakteristika religija jeste represija i zato ja licno mislim da prebijanje i spaljivanje nevernika zapravo jeste u najdubljoj tradiciji gotovo svih religija i ne treba se tome mnogo cuditi.

Nije to nikakav exception, to je sustina svake religije: Ja znam najbolje svi ostali koji ne misle kao ja su glupi, gresni i neverni i gorece u paklu VIdis, to je sustina vere: svi ostali gorece u paklu!

Meni licno je Hriscanstvo najmrskije pogotovo zbog horor slike koja predstavlja sustinu ove vere: zakucano ljudsko tela koje krvari. Aj razmisli malo pa reci zar nijje tako da samo bolestan covek moze smatrati da je zdravo voditi svoju decu u crkvu da vide takav uzas. STa je drugo poruka nego:Strah i Uzas! Dragi moji vernici hocu da se plasiteeeee buahhaaahaha!
:)

da se razumemo, ja sam uredno krsten u SPC ali eto, otelo mi se kasnije da razmisljam malo drugacije.
Filip2412 Filip2412 20:34 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

pa Svaruna i Svetovida :)


ja sam malo citao tome, ali izgleda da su podaci jako sturi nema tu mnogo sta sacuvano...

Svarog, Bal... negde cak kazu da je Bal nekakav vrhovni Bog po kome je Beograd dobio naziv Belgrade te da nije Beli Grad, ili je to samo pogresna interpretacija Slovena koji su ime preuzeli od nekoga drugog...
kao i Balkan
goran_rs goran_rs 20:35 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

Mozda nisu sve sestre licemeri kao tvoja.
vishnja vishnja 20:41 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

e jeste, Svarog... :)
a za Bala nisam nesto sigurna da je slovenski (pojma u stvari nemam)
a Svarun nije, htela da editujem komentar pa me mrzelo. ne znam odakle mi Svarun.

mislim da nam ton i tema odskacu malo od glavnog toka price, pa bih ja ovo da obustavim :)
vishnja vishnja 20:44 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

Mozda nisu sve sestre licemeri kao tvoja

a ti gorane rs vodi racuna gde ostavljas komentare jer nam unosis zabunu u trol.
i to svadjalacku vrstu zabune, sto je krajnje neumesno
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:46 24.04.2008

Re: kulturni identitet srbije

Filip2412
Srki, nervira me vezivanje Srpstva za Hriscanstvo to je sve sto hocu da kazem. Da se ja pitam tog povezivanja ne bi bilo i danas bi smo imali mnogo sareniju religioznu pripadnost medju onima koji se izjasnjavaju kao Srbi. Iako generalno mislim da je religioznost (a pogotovu u smislu klanjanja crkvi i svestenstvu) mentalni poremecaj imam nekako vise postovanja za recimo Jevreje koji u Judaizmu vide nekakvo svoje kulturno nasledje ili Arape koji imaju Islam, Muhamed je bio Arapin jel tako? E sad, ovi ostali sto nemaju dovoljno jaku sopstvenu kulturu nego prihvate tudju a onda je proglase za izvor svog kulturnog nasledja su mi smesni. Kako Srbi tako i ostali, neko je skoro u sali napisao da vatreni katolici Hrvati misle da je Devica marija 100% Hrvatica.
Pa nista to ne postoji, sve zaboravili. U principu, verovatno smo bili nekakvi poludivljaci sa mitologijom na nivou baba Roge itd. tako da je prihvatanje Hriscanstva od mnogo naprednije kulture islo lako i jednostavno.Kultura u danasnjem smislu pre svega treba da se gradi na svesnom prihvatanju pozitivnih moralnih vrednosti bez slepackog vezivanja za ideologije tipa Hriscanstvo/ Komunizam itd. Kome treba ideologija da bi imao moralni stav taj je jos psikicki nedoraso.


pa to je bilo neminovno pošto je rastkov ćale bio vodeći državnik. onda je rastko obijao pragove po grčkoj, pa kao pobegao od sveta, pa ipak nije, pa se ipak vratio iz manastira, sad kao monah da širi veru po ćaletovoj despotovini, pa su ubijali one sirote bošnjake (bogumile) i sekli im jezike pošto su ovi bili nehrišćanski nastrojeni, i tako... pa su posle svete nikole, jovani, aranđeli, đorđi... odmenili onu siroma' daždbog i svetovidovu običajnu ekipu. jebi ga. oni su bili vlast, i to je ukorenjeno u ljude potom kroz stoleća.

inače, što se tiče srpske kulture, meni je recimo sjajan početak moderne kod nas, poetika vizije sveta kroz dno čašice u kafani (dis, petrović, vinaver, nastasijević), pa posle ova post-partizanska disidentska ekipa u fazonu miće popovića i bore mihiza, pa bora pekić.

danas mi je to dakrvud dab fazon, kojot iz ajzburna, ne znam. bio neki dan hepening u košutnjaku povodom dana planete , bilo puno lepog i finog sveta.
Filip2412 Filip2412 20:47 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

mislim da nam ton i tema odskacu malo od glavnog toka price, pa bih ja ovo da obustavim :)


Zasto?

Mislim da odskacu unapred ne unazad :)

ja uvek tako pricam sta me zanima, ni u srednjoj skoli nisam znao da se drzim teme za pismeni
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:50 24.04.2008

Re: i jos da dodam...

Filip2412

da se razumemo, ja sam uredno krsten u SPC ali eto, otelo mi se kasnije da razmisljam malo drugacije.


nepotrebna deklaracija, matori.
Filip2412 Filip2412 20:50 24.04.2008

Re: kulturni identitet srbije

inače, što se tiče srpske kulture, meni je recimo sjajan početak moderne kod nas, poetika vizije sveta kroz dno čašice u kafani (dis, petrović, vinaver, nastasijević), pa posle ova post-partizanska disidentska ekipa u fazonu miće popovića i bore mihiza, pa bora pekić.

danas mi je to dakrvud dab fazon, kojot iz ajzburna, ne znam. bio neki dan hepening u košutnjaku povodom dana planete , bilo puno lepog i finog sveta.


Naravno, imali smo bisere ali od bijelog dugmeta i lepe brene pa na dalje samo smo propadali

Inace, da se pohvalim, 6 Juna idem na Leonarda Cohena u Torontu yeeeeeeeeeeeeeeeee
Jaril Jaril 20:51 24.04.2008

Re: i jos da dodam...

Ja znam najbolje svi ostali koji ne misle kao ja su glupi, gresni i neverni i gorece u paklu. VIdis, to je sustina vere: svi ostali gorece u paklu!
А прича о милосрдном Самарићанину? Ово може бити суштина неких вера (не знам), али свакако не Хришћанства.
vishnja vishnja 20:56 24.04.2008

Re: kulturni identitet srbije

inače, što se tiče srpske kulture, meni je recimo sjajan početak moderne kod nas, poetika vizije sveta kroz dno čašice u kafani (dis, petrović, vinaver, nastasijević), pa posle ova post-partizanska disidentska ekipa u fazonu miće popovića i bore mihiza, pa bora pekić.

danas mi je to dakrvud dab fazon, kojot iz ajzburna, ne znam. bio neki dan hepening u košutnjaku povodom dana planete , bilo puno lepog i finog sveta.

evo ga covek :)))

e odoh ja u trol bespovratno. svevideci, nije da se nisam trudila :)
a slazem se i za ovo
Mislim da odskacu unapred ne unazad :)
Filip2412 Filip2412 20:57 24.04.2008

Re: i jos da dodam...

А прича о милосрдном Самарићанину? Ово може бити суштина неких вера (не знам), али свакако не Хришћанства.


Ma brate cim mi prete paklom ako necu sa njima neka fala. Na pretnje i silu ne reagujem.


Jaril Jaril 21:27 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

a sestru sam uvatila da trpa ovoliko parce snicle i to juce! Licemerka jedna.
Није твоја сестра лицемерка него је слаба на желудац. Можда недостатак воље. Не буди лака на осуди.
dragoljub dragoljub 22:28 24.04.2008

Re: kulturni identitet srbije

nehrišćanski nastrojeni

netačno bili su nekakva sekta slična subotarima,to jest nisu teli da rade zagazde ili šta već da ne lupam ima ljudi ovde koji znaju to sigurno,jedinosam siguran da jesu bili hrišćani a kakvi...?
mariopan mariopan 22:43 24.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

avemarija
Niti sam vernica ,niti postim. Nije imao ko da me nauci.A sada i da hocu da se obrlatim -e pa necu! Bas zbog svih iz mog najblizeg okruzenja koji kao poste ,a sestru sam uvatila da trpa ovoliko parce snicle i to juce! Licemerka jedna.A popove mrzim iz dna duse ,valjda sam na tatu ,on je kao i g Luka ,imao najgore misljenje o njima.

Ti si najpametnija u celoj ovoj prici.
J a ne odgovaram jer nisam od onoh koji gutraju svaku glupost.
Bilo koja religija da je ovako oklevetana ja bih isto reagovala.
Nema razloga da se bilo koja religija mesa u zlocin koji nije dokazano vezan sa religijom.
Zlocinci bi sve uradili da izbegnu kaznu...ako misle da su u boljem polozaju oni ce i religiju da iskoriste to je svima jasno. Zasto to nije jasno i Kviriji a inace im je sve jasno?
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:34 25.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

Nema razloga da se bilo koja religija mesa u zlocin koji nije dokazano vezan sa religijom.









sve regularno...
Vera Johnson Vera Johnson 03:57 25.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

necete, avemarija, dobiti batine, ali se necete moci ni obrlatiti. neko moze da vas obrlati (nadam se da necete to dozvoliti). sama se nikad necete moci obrlatiti. ima li ovdje pismenijeh? uff... sad mrzim samu sebe sto nekoga za "nepismenost" prozivam, a nije ni nepismenost vec nepoznavanje balkanskijeh jezika :(
sarum sarum 13:40 25.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

sorry, a ko je Svarun? Kombinacija Svaroga i Peruna?

LOL
vishnja vishnja 13:49 25.04.2008

Re: jjao dobicu i ja batine

pa jesam rekla da sam lupila :)

Svarun je otac mladog Istoka, velikog slovenskog junaka u borbi protiv Vizantije u jednoj staroj decijoj knjizi.
sve mi se pobrkalo :)
gorran gorran 19:38 24.04.2008

KLEROFAŠISTIČKA POLITIKA

KLEROFAŠISTIČKA POLITIKA UZELA DANAK

Koalicija za sekularnu državu najoštrije osuđuje jučerašnji napad huligana na mladića Z.Đ na Ćalijama, koji je pretučen i zapaljen nakon što je dao negativan odgovor na pitanje “da li posti?”.
Ovaj napad rezultat je neodgovorne politike nacionalističkih elita u Srbiji, premijera Vojislava Koštunice kao i dela vlasti koji ga podržava.
Najoštrije osuđujemo ovaj i sve etnički, religijski ili bilo kojim drugim opredeljenjem motivisane akte nasilja.
Međutim, smatramo da ove događaje ne treba zloupotrebljavati za međupartijsku političku borbu.
U ovom slučaju, a naročito u medijski eksploatisanom slučaju "proslave Hitlerovog rođendana" u selu Kamenici, radi se o grupicama marginalaca i neuravnoteženih egzibicionista.
Pravi fašizam je i mnogo ozbiljniji, i mnogo rašireniji.
Sve zemlje nastale raspadom Jugoslavije u većoj ili manjoj meri plod su zločinačkog rata. Fašizmi koji su skrivili ovaj zločin, na prvom mestu srpski, a za njim hrvatski, nisu poraženi.
Naprotiv, oni su pobedili u ratu, i zemlje nastale iz njihove pobede nose njihovo fašističko nasleđe u svojoj srži. Fašističko nasleđe integrisano je u njihove institucije, u njihovo javno mnjenje, u opšteprihvaćene laži kojima indoktriniraju svoje nove generacije. Fašizam je itekako živ u duhu lokalnih zajednica koje se žilavo suprotstavljaju povratku izbeglica u Prijedor, Trebinje, Udbinu, Pakrac. Fašizam na primer živi u licemernom prikazu života u Višegradu sinoć na RTS, u kojem se on prikazuje kao živopisno idilično mesto koje se trudi da razvije turizam, a ni jednom rečju se ne pominje trauma etničkog čišćenja i masovnih zločina, kao ni uporan nemi otpor povratku izbeglica.
Fašizam je u rehabilitaciji i slavljenju zločinaca i zločinačkih projekata koja se sprovodi iz svih političkih, institucionalnih i kulturnih centara. Fašizam je u kampanji laži i falsifikovanja istine o narodnooslobodilačkoj borbi i zatiranju sećanja. Fašizam je u duhu zajednica koje izlažu albanske pekare bojkotu. U školi, u crkvi, u politici, u kulturi, u sportu.
Nemojte se zavaravati u stilu, "ma, to su radikali", ili "to je DSS". Fašizam je svuda oko nas. I u nama.
Naročito, ni jedna partija nije čista od ovog zagađenja.

Goran Despotović
Savez antifašista Srbije
niki m niki m 19:39 24.04.2008

Re: KLEROFAŠISTIČKA POLITIKA

Fašizam je svuda oko nas. I u nama.


U vama je ocigledno ali to, ipak, ne znaci da je svuda oko nas.
blackbox blackbox 22:36 24.04.2008

Re: KLEROFAŠISTIČKA POLITIKA

U pravu ste Gorane.
Inače, kako drugačije razumeti da se minimizira ili čak namerno prećutkuju događaji vezani za antifašističku borbu, kako da zvanična Srbija ne obeležava dan ustanka protiv fašizma, Dan pobede zavisno od potreba izbornih kampanja, Dan oslobođenja Beograda više nije praznik, promenjeni su nazivi ulica tako što su umesto imena boraca protiv fašizma, promenjen je naziv ulice Bulevar AVNOJ-a, pa zašto nekom drugom bulevaru ne dadoše to ime , ako je baš moralo da se menja.
Na pomen na mestu logora na Starom sajmištu ne dođe prekjuče niko od zvaničnika, pa ni kandidati za gradonačelnike ni aktuelni gradonačelnik, ni premijer ni predsednik. Kažu položio venac glavni gradski arhitekta kao da se radi o mestu gde je bilo neko arhitektonsko zdanje.
Na pomenu u Jasenovcu ne bi nikog od visokih državnih dužnosnika iz Srbije, kod Spomenika ppoginulim na Sremskom frontu govori ministar kulture kao da se radi o spaljenoj biblioteci, umesto da tu bude najviše državno rukovodstvo.
Ne bih rekao da se radi o fašizmu kod nas već o nemoralnom i istorijski neprihvatljivom ignorisanje antifašizma.
Sve stranke u Srbiji se busaju da su antikomunističke,pri čemu sa komunizmom odbacuju i antifašizam jer je to neodvojivo. Doduše neke stranke otvoreno veličaju kolaboracioniste i saradnike okupatora, a pravo je pitanje šta je državna politika i stav po tom pitanju.Crkva se svojim ponašanjem i proglašavanjem nekih simpatizera fašizma svecima, redovnim pomenima onima koji su bili na strani okupatora , stavila u poziciju ignorisanja antifašizma.
Posebno je pitanje upravo za SPC kako objašnjava da naglim porastom broja vernika naročito među mladima, naglo raste i agresivnost kod tih istih mladih, netolerancija, nacionalizam i šovinizam su u naglom porastu od umerenog do ekstremnog.A posebno pitanje je kako to da se neke organizacije sa izrazito nacionalističkom, šovinističkom pa i nacističkom ideologijom vezuju za SPC a ona se ne ograđuje.Uz svo popštovanje prema SPC kao instituciji i njenim istorijskim zaslugama , mislim da bi se upravo zbog svog dostojanstva trebala ograditi od onih koji svojim delovanjenm rade suprotno od onog što ona zvanično proklamuje, pa dakle i od navedenog slučaja.
Hemičarka Hemičarka 19:41 24.04.2008

Ovo je strasno...

Ne mogu da verujem da ima toliko bolesnih ljudi. Tolika mrznja i takvo nasilje je meni neshvatljivo.
Queeria Queeria 19:43 24.04.2008

Re: Ovo je strasno...

Što? Pa evo ih ovde na blogu... Svuda su oko nas...
Ssvetlana Ssvetlana 19:51 24.04.2008

Re: Ovo je strasno...

Queeria
Što? Pa evo ih ovde na blogu... Svuda su oko nas...

Zar mora nesto, tako drasticno da se desi da bismo shvatili!? Ili je ovo tek, pocetak?
mariopan mariopan 20:08 24.04.2008

Re: Ovo je strasno...

Queeria
Što? Pa evo ih ovde na blogu... Svuda su oko nas...

Izvini ali nisi u pravu. Ako mislis da je fasizam sto ja branim moju veru kako zoves to sto je ti napadas bez argumenata? TO JE FASIZAM dragi moj a ti mozes da ga krstis kako god hoces. To nece promeniti nista. Zasto se sve ovo radi ? Blizi se Uskrs pa treba da nas dobro opljujete? Ima li neki merac za pljuvanje ili vas placaju pausalno? Ali mi smo se vec navikli , da li je Bozic ili je Uskrs nema da omane neko mora da dokaze kako je dobar sluga,a tu vam se pridruzuju i drugi mrzitelji svega Pravoslavnog, imate na sta da budete ponosni a valjda i gazda gleda sa neba? I platice po ucinku?
Hemičarka Hemičarka 20:15 24.04.2008

Re: Ovo je strasno...

Queeria
Što? Pa evo ih ovde na blogu... Svuda su oko nas...


Znam, ali jedno je biti ostar na jeziku, dovoljno "hrabar" da pokazes svoju mrznju na blogu u pisanoj formi i pod nadimkom, a sasvim drugo politi coveka benzinom, zapaliti i gledati ga kako gori...
Queeria Queeria 20:27 24.04.2008

Re: Ovo je strasno...

Ako mislis da je fasizam sto ja branim moju veru kako zoves to sto je ti napadas bez argumenata?


Ko ti napada veru? Idi i zakiti se s njom...

Ako je osuda pravoslavnih HULIGANA napad na tvoju veru, onda MARŠ.
mariopan mariopan 21:26 24.04.2008

Re: Ovo je strasno...

Queeria
Ako mislis da je fasizam sto ja branim moju veru kako zoves to sto je ti napadas bez argumenata?


Ko ti napada veru? Idi i zakiti se s njom...

Ako je osuda pravoslavnih HULIGANA napad na tvoju veru, onda MARŠ.

Izvini ali huligane niko nije ni branio zati i ti MARS. Tebi je jedino vazno da zapljunes i da to neko vidi. Dokaze za to sto tvrdis NEMAS zato i kazem da samo pljujes jer to nko gleda i placa. BRAVO.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana