Društvo| Gost autor| Istorija| Reč i slika

OSTATI ZIV, OSTATI NORMALAN,...SARAJEVO, LJUBAVI MOJA...

angie01 RSS / 30.09.2018. u 12:56

 

 sarajevo-opsada.jpg

 

U Beogradu otvorena izložba 'Opkoljeno Sarajevo'
Na izložbi se mogu vidjeti autentični artefakti i fotografije iz perioda od 1992. do 1995. godine, kada su snage bosanskih Srba držale Sarajevo pod opsadom.
zivot_sarajevo_aa.jpg?itok=oSUqvZ0xEksponati pokazuju kako se odvijao svakodnevni život u opkoljenom, granatiranom i snajperisanom gradu (Anadolija)

 

U prepunoj Ustanovi kulture Parobrod, u centru Beograda, u utorak navečer je otvorena izložba "Opkoljeno Sarajevo", u organizaciji Fonda za humanitarno pravo iz Beograda i Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine.

Izložba je deo stalne postavke Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine, a na njoj se mogu videti autentični artefakti i fotografije iz perioda od 1992. do 1995. godine, kada su snage bosanskih Srba držale Sarajevo pod opsadom tri i po godine.

Eksponati pokazuju kako se odvijao svakodnevni život u opkoljenom, granatiranom i snajperisanom gradu. Ratne pećnice, vuneni džemper dečaka Nermina Divovića, koji je ubijen snajperskim metkom, fotografije masakra na Markalama, pokolja u Ulici Vase Miskina, natpis "Don’t let them kill us" sa izbora za mis Sarajeva 1993. godine, karton sa natpisom "Pazi snajper", dečje igračke, kanisteri za vodu – samo su neki od eksponata koji posetiocima izložbe svedoče o životu u opkoljenom Sarajevu.

Izvršni direktor Fonda za humanitarno pravo Budimir Ivanišević objasnio je da je jedan od motiva za organizovanje izložbe zapanjujuća činjenica da većina građana Srbije ne zna da se opsada Sarajeva uopšte dogodila.

"Ako je neko eventualno postavljao sebi pitanje zašto je važno da jedna ovakva izložba bude organizovana u Beogradu, ilustrovaću to jednim rezultatom istraživanja javnog mnjenja koje je Fond za humanitarno pravo sproveo pre malo više od godinu dana, odnosno agencija Demostat u ime Fonda za humanitarno pravo, gde je jedno od pitanja za građane Srbije bilo: 'Da li znate koji je grad bio pod opsadom četiri godine?' Dvadeset tri posto anketiranih je odgovorilo da je to Sarajevo", rekao je Ivanišević.

20180925_2_32548440_37544389.jpg?itok=JBdpP7DxNa izložbi su predstavljeni i kartoni koji su stanovnike Sarajeva upozoravali na snajperiste (Anadolija)

 

On je naveo da ovakvi podaci ljudima koji se bave prošlošću zvuče frapantno, ali "to je neka realnost koju mi živimo u Srbiji. I to je jedan od glavnih motiva zašto smo se odlučili da organizujemo ovu izložbu zajedno sa Historijskim muzejom Bosne i Hercegovine. Dakle, da ljudi čuju, vide i zainteresuju se, pre svega, za jednu ljudsku tragediju koju je taj grad proživeo tokom 44 meseca opsade".

Prema njegovim rečima, ova izložba je "ljudska priča o tome kako su se ljudi snalazili, dovijali, improvizovali, ne bi li taj život - ili- možda je bolje reći, imitaciju života - vodili koliko je moguće regularno u takvim užasnim okolnostima 44 meseca opsade grada".

Borba za ostajanje normalnim u nenormalnim uslovima

Direktorka Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine Elma Hašimbegović smatra da "25 godina poslije nije neka stvar dovesti izložbu i pričati o opsadi Sarajeva". Ili barem ne bi trebalo tako da bude.

"Nas su u Sarajevu, kad su nas ispraćali, govorili: 'Svaka čast, dolazite u Beograd, hrabro od vas...' Nekako su nas ispratili sa bojazni, maltene smo ispali neka vrsta heroja. Međutim, 25 godina poslije opsade Sarajeva to više ne bi trebalo biti tema, odnosno ne bismo na taj način trebali razgovarati. Historijski muzej Bosne i Hercegovine ovom izložbom koju večeras predstavlja, zapravo, pokušava otvoriti prostor za razgovore. I ono što smo mi htjeli je da izađemo iz naše zone komfora, dakle da ne pričamo o opsadi u Sarajevu, nego da to pokažemo i nekim drugim prostorima", rekla je Hašimbegović.

Ona navodi da je izložba "Opkoljeno Sarajevo" postavljena "ovdje skoro isto kao i u Sarajevu: dakle, možete vidjeti sve ono što posjetioci Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine već 15 godina mogu vidjeti, a to su originalni predmeti, originalne fotografije i originalni eksponati. Mi ne dajemo neke interpretacije, nego pokušavamo kroz autentične predmete pokazati kako je izgledao život pod opsadom 44 mjeseca."

20180925_2_32548440_37544391.jpg?itok=4jHyhkbiVršilac dužnosti direktora 'Parobroda' Milutin Petrović istakao je da je izložba jako potresna i teška za gledanje

 

Iako je u prvom planu užas koji su doživeli žitelji Sarajeva, Hašimbegović smatra da ona prikazuje i drugu stranu: "Sve ono što su građani Sarajeva preživljavali jeste tragedija, jeste jedan od najtežih perioda u historiji Sarajeva, ali ova izložba govori mnogo više o drugoj stvari, ona slavi život, ona slavi borbu za preživljavanje, borbu za ostajanje normalnim u nenormalnim uslovima. To ćete vidjeti kroz izložbu, vidjet ćete kroz eksponate, vidjet ćete kroz brojne kulturne događaje koji su organizirani u toku opsade... Dakle, sve ono što se dešavalo u 1.335 dana možete vidjeti ovdje."

Direktorka Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine je izrazila želju da građani koji dođu na izložbu u narednih 15 dana, "dakle, neki obični ljudi vide kako je bilo nekim drugim običnim ljudima prije 25 godina u nekim drugačijim uslovima", sa ciljem da se otvori prostor za razgovor o prošlosti.

Potresno i teško za gledanje

Vršilac dužnosti direktora Parobroda Milutin Petrović istakao je da je izložba jako potresna i teška za gledanje i pozvao ljude da posete izložbu, "pošto je potpuno jedan utisak o tome kada kažeš 'izložba Opsada Sarajeva u Parobrodu', a potpuno drugačiji kada se susretneš sa tim artefaktima. Vrlo je duboka izložba i susret sa tim stvarima je onako vrlo dramatičan i ozbiljan".

"Preporučio bih baš svima koji imaju problem sa tom izložbom da dođu da je pogledaju ovde, u Ustanovi kulture opštine Stari Grad, dakle u srcu Beograda i, ja volim da kažem, u srcu Srbije", obratio se Petrović i neistomišljenicima.

Objasnio je i zašto procenat onih koji znaju za opsadu Sarajeva nije veći: "Među nama, ljudima koji se skupe u ovakvim prilikama, nije potrebno ništa objašnjavati, a taj procenat ljudi koji bi možda bio veći da nema bar toliko isto ljudi koji bi mogli biti anketirani, a koji sada žive u Vankuveru, Torontu, na Novom Zelandu, koji znaju za taj grad koji je bio pod opsadom, a oni nisu više sa nama ovde, u Beogradu."

Petrović je napravio paralelu sa situacijom koju smo imali posle Drugog svetskog rata, na štetu današnjice: "Od opsade Sarajeva do danas je prošlo otprilike isto vremena koliko od završetka Drugog svetskog rata do Vudstoka. U vreme Vudstoka ljudi su se uveliko bavili drugim drogama i bilo bi jako lepo da mi imamo priliku da se pozabavimo, na primer, digitalnom revolucijom, koja je LSD današnjice, i da se bavimo takvim stvarima i borimo se za, na primer, pravdu ljudi u Siriji, ili za Asanža i Vikiliks, a ne da se još uvek bavimo našim problemima Kaina i Avelja od pre 25 godina."

Među brojnim posetiocima izložbe u prepunom Parobrodu bila je i Staša Zajović, koordinatorka Žena u crnom. Ona misli da je ova izložba izuzetno značajna, ali i da je problem u tome što javni servis nije zainteresovan za ovakve sadržaje, što bi bilo neophodno za proces suočavanja sa prošlošću.

20180925_2_32548440_37544392.jpg?itok=4eb4MZmdZapanjujuća činjenica je da većina građana Srbije ne zna da se opsada Sarajeva uopće dogodila, kaže Ivanišević (Anadolija)

 

"Na moralnoj ravni ovo je izuzetno važno. Plašim se da izložba neće imati neki veliki uticaj na suočavanje s prošlošću, zato što je neophodno da se radi na desetinama nivoa, na nivou države i društva, što je izostajalo. Ova izložba je jako važna zbog moralne osetljivosti odnosa između dva grada i za mene je važno da se vidi da je umetnost ta koja može da pobedi i zlo, da može da ga nadiđe i nadživi, i kako ljudi u vremenima užasne patnje ne pristaju da budu žrtve, nego se na najkreativnije načine odupiru zlu", kaže Zajović.

Izložba o opsadi Sarajeva neminovno pokreće i pitanje političkog i društvenog konteksta u kojem se odigrava. A taj kontekst je trajno obeležen stanjem poricanja. "Ono što je ključno je to da je ovaj režim, na čelu sa [Aleksandrom] Vučićem, ne samo proglasio nevažećim, nego nepostojećim zločine u prošlosti. Nema više ni nekakve zabrinutosti, nema čak ni negiranja, kao što je bilo u nekim prethodnim periodima", tvrdi Zajović.

Stid zbog zločina počinjenih u naše ime

Ona misli da se naše vlasti više ne sekiraju zbog prošlosti, "jer to više ne postoji kao tema". Kako navodi, "oni su očistili svoje prljave, krvave biografije, u tome su im pomogli mediji, u tome im je pomogla međunarodna zajednica".

Sve to ostavlja pogubne posledice po čitavo društvo: "Bojim se da će se to vratiti kao bumerang, jer ta količina moralne neosetljivosti ne može da ostane bez trauma kod onih koji potiskuju ono što se desilo, a žrtava u ovoj zemlji ima jako puno, i to se ispoljava u svakakvim vrstama nasilja. Pa nije femicid u Srbiji neki fenomen koji je došao sa neke druge planete, došao je iz ogromnog nasilja i ogromnog rata."

Staša Zajović ističe da izložba o opsadi Sarajeva u posetiocima budi osećanje stida: "Mnogi umni ljudi su govorili o stidu, evo Đorđo Agamben je rekao da čovek osećanjem stida postaje subjektom, a posebno stidom zbog onoga što je učinjeno u naše ime. Jedan naš aktivista je rekao da bi stid u Srbiji bio znak velike revolucije."

Međutim, to osećanje stida zbog zločina počinjenih u naše ime oseća manjina, dok kod većine preovladavaju ravnodušnost i odsustvo empatije: "Mislim da je veliki problem jedna bešćutnost. Ta bešćutnost u vidu nepriznavanja patnje i zločina jeste ono što oduzima ljudskost zajednici u čije ime je počinjen zločin. Ja se ponekad plašim da se to potiskivanje trauma i negiranje zločina može vratiti na jedan dramatičan način. Ja stalno radim na terenu i vidim da postoji ogroman strah da se govori o onome što se desilo devedesetih."

20180925_2_32548440_37544387.jpg?itok=KO550tbD
Zajović smatra da je veliki problem što se zaboravlja na različite vidove otpora ratu (Anadolija)

 

Zajović smatra da je veliki problem što se zaboravlja na različite vidove otpora ratu, te da je militarizacija ponovo zahvatila čitavo društvo: "Ovde je postojao jako veliki broj ljudi koji su pružali otpor ratu, recimo kroz otpor prisilnoj mobilizaciji, a sada je prisutan jedan patriotski narativ, to je odraz militarizacije na svim nivoima, kroz stalnu proizvodnju neprijatelja, kroz ućutkivanje glasova koji misle drugačije, kroz izolovanje neposlušnih i nepoćudnih, i to ne može da ne ostavi strašne posledice na mentalno zdravlje, a pre svega oduzima ljudskost."

Ona kaže da izložba o opsadi Sarajeva treba da probudi odgovornost, jer se održava namestu koje je proizvodilo zlo. "Moramo da povratimo ljudskost, i zbog žrtava, ali i zbog samih sebe. Ja stalno komuniciram sa žrtvama, ali želim da komuniciram i sa društvom koje me okružuje. I ne mogu da mislim samo kako me u Sarajevu svi prihvataju, želim da me prihvate u Leskovcu i u Zrenjaninu. Ovde sam odgovorna zato što su sa ove tačke išli oni koji su proizvodili zlo i iz te tačke se mi obraćamo onima kojima je bilo naneto zlo", kaže Staša Zajović. A izložba "Opkoljeno Sarajevo" upravo je jedan od načina da povratimo izgubljenu ljudskost.

Jedan od posetilaca izložbe, vlasnik i urednik izdavačke kuće Most art Dragan Stojković, smatra da je ova izložba odavno bila neophodna i da je otvorila vrata za suočavanje sa zlom devedesetih. Ali i da je i ranije bilo prilika da se ovakva izložba organizuje.

20180925_2_32548440_37544390.jpg?itok=8f_Ba96ZIzložba je ljudska priča o tome kako su se ljudi snalazili, dovijali i improvizirali (Anadolija)

 

"Posmatrajući izložbu. pomislio sam kako je ona trebalo da bude otvorena u prostoru Skupštine grada Beograda 1997. godine. kada je opozicija. na čelu sa Zoranom Đinđićem. uzela vlast. Druga prilika za to bila je 2000. godine, najkasnije početkom 2001. godine. Pošto to tada nije učinjeno, mi imamo sve ovo što imamo danas, ne samo zaborav, već i obnovu svih onih ideja koje su okupirale i opkolile Sarajevo", kaže Stojković.

Značaj ove izložbe Stojković vidi i u tome što onemogućuje konstantno negiranje zločina i prikrivanje činjenica o ulozi Srbije u ratu u Bosni i Hercegovini: "Sve vreme postoji kontinuitet negiranja zločina i agresije na Bosnu, ali i kontinuitet ideoloških motiva koji su doveli do opsade Sarajeva. Takvo prikrivanje istine i nesuočavanje sa samim sobom i sa istinom pogubno je za samu Srbiju, za građane Srbij,e koji se zbog toga vrte u zatvorenom krugu već 26 godina. Danas su na vlasti oni koji su učestvovali iz sve snage u propagandi i organizaciji tog rata. Oni se prave ludi kao da ništa nije bilo."

Stojković ističe i razliku između Sarajeva i Beograda kad je u pitanju odnos prema ratu. "Pošto stalno idem u Sarajevo, drago mi je što sam video kako su se Sarajlije emancipovale i oslobodile ne samo obruča i opsade 1995. godine, nego i mržnje i trauma koje su imali zbog svega onoga što im je učinjeno. Ne bih rekao da su se ovde u Srbiji mnogi mozgovi oslobodili tih bodljikavih žica iz perioda od 1991. do 1995. godine."

Razlog za takvo stanje Stojković vidi u velikosrpskoj ideologiji, koja ima dugogodišnji kontinuitet. "Apsolutno se ništa ne menja u toj matrici, nikakva pouka se ne izvlači iz iskustva, naprotiv, stalno se udara na jedno isto mesto glavom u beton, što izaziva poremećaje u mentalnoj strukturi sistema. To je već psihijatrijski slučaj, jer ličnost koja nije u stanju da izađe iz svog začaranog kruga nema šanse za ozdravljenje", kaže Stojković.

Na mladima suočavanje ostaje

Pored same izložbe, organizovan je i čitav niz pratećih programa. U četvrtak, 27. septembra, istraživač Fonda za humanitarno pravo Nemanja Stjepanović održaće javni čas o opsadi Sarajeva, 4. oktobra biće organizovana projekcija filma Opsada francuskog novinara Remyja Ourdana, a 5. oktobra biće održana promocija knjige Some Kind of Justice - The ICTY's Impact in Bosnia and Serbia Diane Orentlicher. 

Posebno je značajan program razmene mladih iz Sarajeva i nekoliko gradova u Srbiji. U tom programu učestvuje 20 studenata, pripravnika, aktivista, novinara i politikologa. Oni će posetiti jedni druge i učiti o strašnim događajima koji su se odvijali od 1992. do 1995. godine te pokušati da osmisle izgradnju zajedničke budućnosti. Budimir Ivanišević je najavio da će Fond za humanitarno pravo sve više zagovarati uključivanje mladih u proces suočavanja sa prošlošću.

Izložba će biti otvorena do 6. oktobra. Dođite da vidite šta se radilo u vaše ime.

Izvor: Al Jazeera



Komentari (618)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 22:22 30.09.2018

Re: Bella Ciao

a bogami ni u Srbiji ( koju ti nekako zaboravi da spomenes, valjda da se ne zameris gde ne treba)

E jebiga... SAd sam raskrinkam, gotovo je sa mojim blogovanjem.
Al bilo je jasno da će i to jednom morati da se desi.
Sto ih diskvalifikuje kao demokratske drzave.

Diskvalifikuje ih - za šta?
tasadebeli tasadebeli 22:24 30.09.2018

Re: Bella Ciao X 2

G.Cross
tasadebeli
G.Cross

Sinoc za svoj 63. rodjendan odoh na Koncert Bregovica i njegovog orkesta u Bukurestu.
Uobicajena oj oh opsa opsa svirka dok na kraju nije zasvirao Bella Ciao.
Toliko positivne energije odavno nisam osetio.






Egzaktli. Zar ne osecas.



Како да не!

Ја се облачим и обувам код Кинеза.



G.Cross G.Cross 22:29 30.09.2018

Re: Bella Ciao

freehand
a bogami ni u Srbiji ( koju ti nekako zaboravi da spomenes, valjda da se ne zameris gde ne treba)

E jebiga... SAd sam raskrinkam, gotovo je sa mojim blogovanjem.
Al bilo je jasno da će i to jednom morati da se desi.
Sto ih diskvalifikuje kao demokratske drzave.

Diskvalifikuje ih - za šta?


Oh greskom obavestih moderators ( ako postoji) nije mi bila namera.

Koliko moje ograniceno razumevanje srpskog jezika ( nije mi maternji jezik) dozvoljava ,pitanje "diskvalifikuje - za sta" je ili glupo ili pitac ne poznaje srpski jezik.

Taso, pomozi...
nsarski nsarski 22:32 30.09.2018

Re: Bella Ciao X 2

Ја се облачим и обувам код Кинеза.


Један мој колега то исто ради. И узео неки каиш, па пита: ”Јел ово кожа?”. А Кинез: ”Коза!? Ти луда?”
angie01 angie01 22:35 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Da li bi podržala izložbu o stradanju


uvek isti sablon, kada se kaze jedno, odmah se pokriva drugim, negira se, odbija...zasto mislis da bih ja o izlozbi bilo cijeg stradanju mislila drugacije, iako to uopste nije bitno, kada vec reagujes na ovo izlozbu ovako...zato me i cudi -ma vraga me cudi-nepostojanje nekog obzira, barem u ovom slucaju,...jer se fakat desilo nesto nepojmljivo, a u nasoj bliskoj istoriji i ticalo se nas, jer je Sarajevo bilo deo nase zemlje, tu su ziveli nasi rodjaci prijatelji,...ovakve postavke sluze, izmedjuostalog, da bi nekako suocenjem sa onim sto se dogodilo, postojala eventualna mogucnost da se se u svesti stvori otpor prema takvim stvarima, da one budu opomena, da se vise ne dogode,...

...ja sam- to sam vec pisala, ali, eto ima veze sa ovim, pa cu ponovo, u Kanadi, svoj termin za prezentaciju na nekim predavanjima iskoristila da pustim film Janka Baljka - Anantomija bola- koji govori o bombardovanju zgrade RTS, jer sam htela da im pokazem da to sto se desilo,( a u cemu su ucestvovale i njihove trupe), nije neka tamo zemlja i neki daleki ljudi i da su nedopustivo stradali civili,....i oni su reagovali krajnje pozitivno, zanimalo ih je sta, kako, ko,...ocigledno nisu bas puno znali...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:36 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

izlozba o stradanju civila u 4 godine opsednutom gradu, bez struje, vode,


A sve to...'nako, nekome se ćefnulo iz čista mira, iz obesti opkolio grad i maltretirao fine, nedužne ljude, ljude koji nikakve veze sa tim nisu imali.

To, što se uglavnom takav utisak želi nametnuti kad se o tom granatiranju radi, a što nije istina, je jedan problem.

Drugi problem je što je sve to dosta "zaprljano" neverovatnim stepenom pristrasnosti, neobjektivnosti koja je srpsku stranu označavala kao divljake a drugu kao anđele božije.

Nema više smisla pričati o "građanima Sarajeva" i praviti se nevešt kako se nacije ne pominju, kad je prva i jedina asocijacija na "opkoljeno Srajevo" upravo to, Srbi divljaci i anđeli oni drugi.

I kad neko dođe u Srbiju da Srbima priča priču o njima divljacima, pa valjda je normalno da naiđe i na osude.

Ali dobro, eto, izložba ide, super, stvarno je super što ide, u Srbiji se i to može, još da se postavi neka slična u Sarajevu o Oriću, mudžhedinima, srpskim glavama, u Zagrebu o Oluji, ali sa srpske strane viđenoj Oluji, možda tad stvari krenu na bolje.

nsarski nsarski 22:44 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

uvek isti sablon, kada se kaze jedno, odmah se pokriva drugim, negira se, odbija...


Ма шта ја то негирам? Ја мислим да је изложба срање и то је све.

Било је неколико запажених филмова о рату у бившој Југи (сви их се сећамо, надам се), укључујући и онај Босански који је добио Оскара (на жалост, не могу одмах да се сетим наслова), и они су учинили неупоредиво више да људи по свету разумеју шта се тамо дешавало него све бедасте изложбе овакве врсте.
freehand freehand 22:47 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

и они су учинили неупоредиво више да људи по свету разумеју шта се тамо дешавало него све бедасте изложбе овакве врсте.

Pojavi li se filmsko ostvarenje koje potpisuju Nataša Kandić i Sonja Biserko - nećeš izbeći svoju dozu odgovornosti. Pa ti šeruj ideje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Било је неколико запажених филмова о рату у бившој Југи (сви их се сећамо, надам се), укључујући и онај Босански који је добио Оскара


"U zemlji krvi i meda"?

:))
A ne, to se Anđa proslavila (ne ova naša domaćica)

Ničija zemlja.
angie01 angie01 22:54 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

A sve to...'nako, nekome se ćefnulo iz čista mira, iz obesti opkolio grad i maltretirao fine, nedužne ljude, ljude koji nikakve veze sa tim nisu imali.


eto, kad si navalo, objasni mi ovu mudrost u pokusaju da bude i duhovita,

sta se tu u stvari desilo, a laze se da je bilo drugacije?
tasadebeli tasadebeli 22:58 30.09.2018

Re: Bella Ciao

G.Cross

Oh greskom obavestih moderators ( ako postoji) nije mi bila namera.

Koliko moje ograniceno razumevanje srpskog jezika ( nije mi maternji jezik) dozvoljava ,pitanje "diskvalifikuje - za sta" je ili glupo ili pitac ne poznaje srpski jezik.

Taso, pomozi...



Немој да те то секира... Матерњи или татерњи говорници српског језика ће сасвим разумети твоје муке.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:06 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

sta se tu u stvari desilo, a laze se da je bilo drugacije?


Desilo se da su dve strane zaratile, jedna zauzela jednu teritoriju, druga tu teritoriju opkolila i držala je u blokadi.
To se u ratu radi, ko uspe da opkoli neprijatelja uradio je značajan posao.

Meni sasvim uverljivo zvuče objašnjanja da se tom blokadom pokušavalo i uspevalo da se nautrališe, tj da se veliki deo neprijateljskih snaga praktično daktivira, da se spreči da na drugim ratištima dejstvuje.

Sad, radi se o gradu gde ima i civila, to jeste problem, ali u Sarajevu tada nisu bili samo civili.

Snajperi..verujem i da je bilo obesti i pucanja u ljude iz neke divljačke želje za ubijanjem kao takve, ali je sve to daleko od slike koja se nameće, Srbi opkolili civile i pucali po njima.
tasadebeli tasadebeli 23:15 30.09.2018

Re: Bella Ciao X 2

nsarski
Ја се облачим и обувам код Кинеза.


Један мој колега то исто ради. И узео неки каиш, па пита: ”Јел ово кожа?”. А Кинез: ”Коза!? Ти луда?”


Обожавам Кинезе... Волим их више чак и од Јапанаца и од Корејаца. ()

Врхунски су то трговци!

Купов'о ја ономад торбицу, ону што је зовемо педеруша, код Кинеза.

- Пошто?

- 200 динара!

Гурнем руку у предњи џеп, а он уопште није зашивен, фабрички пропуст, прође ми рука скроз, могу да машем из торбице.

Покажем то Кинезу, махнем му, а он одмах:

- 150!

Врхунски трговци! Врхунски! Нема бољих!

Чак ни у старој доброј меркантилној Јуропи... Можда би им само ови моји балкански Цинцари парирали данас, али не вреди... Превише смо се измешали са Србима за тако нешто.


G.Cross G.Cross 23:22 30.09.2018

Re: Bella Ciao

tasadebeli
G.Cross

Oh greskom obavestih moderators ( ako postoji) nije mi bila namera.

Koliko moje ograniceno razumevanje srpskog jezika ( nije mi maternji jezik) dozvoljava ,pitanje "diskvalifikuje - za sta" je ili glupo ili pitac ne poznaje srpski jezik.

Taso, pomozi...



Немој да те то секира... Матерњи или татерњи говорници српског језика ће сасвим разумети твоје муке.




Hvala. Nije odgovor na moje pitanje ali je duhovito. Mada mi se cini da si isti slajd koristio do sada nekoliko puta.

Ja jos uvek ne razumem da li je " diskvalifikovan - za sta" u duhu srpskog jezika. Ako neces da odgovoris ili ne znas odgovor, u redu je
tasadebeli tasadebeli 23:22 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

freehand

Pojavi li se filmsko ostvarenje koje potpisuju Nataša Kandić i Sonja Biserko



Дај бре, Фри, немој то да ми радиш!

Ја замислио како би изгледао тај Кандић-Бисерко-Сташа Зајовић филм финансиран из буџета војног одсека општине Палилула.

Сад нећу моћи да спавам ноћас исто к'о ономад када сам с 9 година гледао Лептирицу. Са Савом Савановићем. Покојни Тоза тек био у припреми за прву клапу.






Sta se desi kad covek iz Srbije ode u udaljene, severne krajeve Evrope
angie01 angie01 23:41 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Desilo se da su dve strane zaratile, jedna zauzela jednu teritoriju, druga tu teritoriju opkolila i držala je u blokadi.


koje dve strane su zaratile?
tasadebeli tasadebeli 23:44 30.09.2018

Re: Bella Ciao

G.Cross
tasadebeli
G.Cross

Oh greskom obavestih moderators ( ako postoji) nije mi bila namera.

Koliko moje ograniceno razumevanje srpskog jezika ( nije mi maternji jezik) dozvoljava ,pitanje "diskvalifikuje - za sta" je ili glupo ili pitac ne poznaje srpski jezik.

Taso, pomozi...



Немој да те то секира... Матерњи или татерњи говорници српског језика ће сасвим разумети твоје муке.




Hvala. Nije odgovor na moje pitanje ali je duhovito. Mada mi se cini da si isti slajd koristio do sada nekoliko puta.



Само једном. За Европски дан језика.

(Можда си ти више пута улазио на исти пост па заборавио и онда ти се учинило да си га видео неколико пута на разним местима?)


Ja jos uvek ne razumem da li je " diskvalifikovan - za sta" u duhu srpskog jezika. Ako neces da odgovoris ili ne znas odgovor, u redu je


У реду је.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:53 30.09.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

koje dve strane su zaratile?

Srpska i muslimanska.
Nisi znala?
blogovatelj blogovatelj 03:50 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

koje dve strane su zaratile?


Srpska i muslimanska.
Nisi znala?


klik23 klik23 08:57 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

hoochie coochie man
izlozba o stradanju civila u 4 godine opsednutom gradu, bez struje, vode,


A sve to...'nako, nekome se ćefnulo iz čista mira, iz obesti opkolio grad i maltretirao fine, nedužne ljude, ljude koji nikakve veze sa tim nisu imali.

To, što se uglavnom takav utisak želi nametnuti kad se o tom granatiranju radi, a što nije istina, je jedan problem.

Drugi problem je što je sve to dosta "zaprljano" neverovatnim stepenom pristrasnosti, neobjektivnosti koja je srpsku stranu označavala kao divljake a drugu kao anđele božije.

Nema više smisla pričati o "građanima Sarajeva" i praviti se nevešt kako se nacije ne pominju, kad je prva i jedina asocijacija na "opkoljeno Srajevo" upravo to, Srbi divljaci i anđeli oni drugi.

I kad neko dođe u Srbiju da Srbima priča priču o njima divljacima, pa valjda je normalno da naiđe i na osude.

Ali dobro, eto, izložba ide, super, stvarno je super što ide, u Srbiji se i to može, još da se postavi neka slična u Sarajevu o Oriću, mudžhedinima, srpskim glavama, u Zagrebu o Oluji, ali sa srpske strane viđenoj Oluji, možda tad stvari krenu na bolje.



maksa83 maksa83 09:30 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Sad, radi se o gradu gde ima i civila, to jeste problem, ali u Sarajevu tada nisu bili samo civili.

Zvučiš kao Hrvat kad ga pitaju za Oluju.
veselica veselica 12:26 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

,,
gavros gavros 12:28 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

и онај Босански који је добио Оскара (на жалост, не могу одмах да се сетим наслова)


Ničija zemlja - Danisa Tanovića - baš nedavno sam ga ponovo gledao na YouTube. Dobar film.
docsumann docsumann 12:29 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

nije loš, ali su Lepa Sela za njega klasa
gavros gavros 12:37 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Jeste, ima jedan mali dokumentaristički dio u Ničijoj zemlji koji je na liniji zapadnjačke propagande što mi se nije dopalo a moram ponovo da pogledam Lepa sela. Još je tu i Underground (koji je u zapadnim krugovima bio napadnut kao Miloševićeva propaganda) mada nema u njemu stajanja na ničiju stranu i više ih nema koji nisu pristrasni.
gavros gavros 12:43 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Evo ga ovde u dobrom kvalitetu - free on line

[youtube]http://www.youtube.com/watch?time_continue=5643&v=Q_zQZrdXA4g[/youtube]

edit: od kad koristim ovaj nik - nikako neće da mi kači video klipove u komentarima iako uklonim ono "s" iz "https"
angie01 angie01 12:44 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Paradirati s njom po Beogradu je,


reagovala sam, ne toliko na misljenje- jer svako ima pravo da ima svoje-, koliko na stepen netolerancije i nacin pokazanog otpora, prema potpuno minornom i skrajnutom desavanju,...kakvo je paradiranje izloba postavljena u malom prostoru na Dorcolu, koji niti je na uobicajenoj trasi setaca, niti je nesto dramaticno posecen, ni kada je naveca guzva- jer prosto nema veliki kapacitet, i bavi se temama koje nemaju neku siroku publiku, narocito u danasnjem Beogradu.
veselica veselica 13:01 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Ničija zemlja.


Sjajan film Danisa Tanovića ili kad je Kusturica crko što (nikad) nije dobio Oskara.
maksa83 maksa83 19:14 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Možda tako zvuči, ali kad se pogleda malo iza tog zvučenja, gde ima više istine, kod mene ili kod tog Hrvata?

Zavisi koga pitaš, tebi verovatno - kod tebe, njemu - kod njega, a meni - isto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:57 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Zavisi koga pitaš, tebi verovatno - kod tebe, njemu - kod njega, a meni - isto.


To samo znači da te i ne interesuje previše.
Ogromna je razlika, o gro mna.
Pogledaj posledice opsade i posledice oluje, već ćeš uočiti razliku

(i da, ne bi bilo loše da pri tom zanemariš ono agotpropovsko da su opasade gardova srednjovekovna taktika, to lažu)
maksa83 maksa83 21:37 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

To samo znači da te i ne interesuje previše.

Ne, to znači baš to što sam napisao - ne vidim razliku između opravdavanja dvogodšnjeg mrcvarenja Sarajeva i opravdavanja Oluje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:02 01.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

ne vidim razliku između opravdavanja dvogodšnjeg mrcvarenja Sarajeva i opravdavanja Oluje.


Ne vidiš je, ok, ali ona postoji.

Cilj opsade, ili opravdanje za opsadu, je bio neutralizacija dela neprijateljske vojske, ne zauzimanje grada i proterivanje civila iz njega, a cilj oluje je upravo to, proterivanje civila.

Prvi cilj, slabljenje neprijatelja je legitiman, drugi nije, to je razlika.
pnbb pnbb 18:59 02.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

Zvučiš kao Hrvat kad ga pitaju za Oluju.

tom je prilikom hrvat malo sizofren... naime kaze da srbe niko nije proterao, da su otisli sami, ali da su tom prilikom izvojevali herojsku pobedu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:38 02.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

i neki daleki ljudi i da su nedopustivo stradali civili,....i oni su reagovali krajnje pozitivno, zanimalo ih je sta, kako, ko,...ocigledno nisu bas puno znali...


hhmmm hoces da kazes da manje od 25% kanadjana zna da je kanada bombardovala srbiju?

podhitno izlozba!

veselica veselica 08:49 03.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

dragosevacsutra
i neki daleki ljudi i da su nedopustivo stradali civili,....i oni su reagovali krajnje pozitivno, zanimalo ih je sta, kako, ko,...ocigledno nisu bas puno znali...


hhmmm hoces da kazes da manje od 25% kanadjana zna da je kanada bombardovala srbiju?

podhitno izlozba!





mariopan mariopan 20:26 03.10.2018

Re: Bog ga jebo i rat vise

hoochie coochie man
koje dve strane su zaratile?

Srpska i muslimanska.
Nisi znala?

Nije znala.

Što si joj rekao? Šta će sad, propade joj ovako lep blog.
romi.daba romi.daba 21:51 30.09.2018

Svetsko ludilo

Komentari blogera me podsećaju na "kontroverzu" iz Britanije.

Policija je istražila zašto je nađeno oko 500 obezglavljenih mačaka u poslednjih nekoliko godina. I našli su da lisice prvo jedu mačije glave. To je im je valjda najslađe i najbrže, kao što je praseći mozak veoma ukusan nama. Uostalom mačke prvo pojedu ptičiju ili zečiju glavu.

Međutim postoje ljudi koji imaju svoje teorije o fenomenu, pa tvrde da postoji neki serijski ubica, ili da policija nema para da istražuje slučaje zbog austerity politike konzervativaca. Naravoučenije, prvo sumnjaj u svoj razum.
freehand freehand 22:29 30.09.2018

Dobro veče

nsarski nsarski 22:35 30.09.2018

Re: Dobro veče

freehand


Али они се не мешају у изборе или референдум. А опет, чујем да су пронашли Путинов пасош на једном гласачком месту. Да ли је то тачно?
freehand freehand 22:40 30.09.2018

Re: Dobro veče

nsarski
freehand


Али они се не мешају у изборе или референдум. А опет, чујем да су пронашли Путинов пасош на једном гласачком месту. Да ли је то тачно?

Nije problem pasoš nego postoje očevici da je pasoš bio u Putinovoj ruci, što sad priču čini daleko zanimljivojom ali istovremeno i prozaičnom i očekivanom svakom ovdašnjem europejskom analitičaru, koji će samo značajno klimati glavom gledajući sonim znao sam pogledom preko šalice koreta...
nsarski nsarski 23:37 30.09.2018

Re: Dobro veče

freehand
nsarski
freehand


Али они се не мешају у изборе или референдум. А опет, чујем да су пронашли Путинов пасош на једном гласачком месту. Да ли је то тачно?

Nije problem pasoš nego postoje očevici da je pasoš bio u Putinovoj ruci, što sad priču čini daleko zanimljivojom ali istovremeno i prozaičnom i očekivanom svakom ovdašnjem europejskom analitičaru, koji će samo značajno klimati glavom gledajući sonim znao sam pogledom preko šalice koreta...


Čuj, tu se svašta dešava. Evo, Zaev kaže da je referendum "uspeo". Više od 90% izašlih (a izašlo je oko 34% glasačkog tela) se izjasnilo za promenu imena. Znači, kao što je onomad Kisindžer rekao da je narod u Čileu "pogrešno" glasao za Aljendea pa su posle tu situaciju "popravili", tako i u Washington Postu večeras piše:

Mattis said there was “no doubt” Moscow had funded groups inside Macedonia to campaign against the name change.

Taj Matis je onaj što ga zovu "Mad Dog". Znači, sve je jasno. Evo celog teksta (u NY Timesu još nema vesti o "pogrešnom" glasanju - ja za koji sat idem u Amere pa ću javiti šta se tamo priča).

Dakle, evo linka uz naslov: Macedonia: Referendum approves name change, but turnout low. E, sada treba "ostati živ i ostati normalan".
apostata apostata 00:08 01.10.2018

Re: Dobro veče

Znači, kao što je onomad Kisindžer rekao da je narod u Čileu "pogrešno" glasao za Aljendea

Dozvolite mi da vas dopunim - Kisindžer je tada izjavio kaka ne vidi razlog:" ... zašto bi stajali po strani i gledali kako zemlja postaje komunistička zbog neodgovornosti sopstvenog naroda."
nsarski nsarski 00:20 01.10.2018

Re: Dobro veče

Kisindžer je tada izjavio kaka ne vidi razlog:" ... zašto bi stajali po strani i gledali kako zemlja postaje komunistička zbog neodgovornosti sopstvenog naroda."

Da, to je precizan citat.
Ali, cela stvar se jednako ponavlja i ponavlja. Kada su se Turci masovno pobunili i odbili da Ameri koriste Tursku bazu za napade na Irak 2003. godine, tada je P. Wolfowitz izjavio da su napravili "grešku" i da su "očekivali od turske vojske bolji "leadership" po tom pitanju". Evo ga članak u NY Timesu o tome Turks Reject U.S. Criticism of Opposition to Iraq War.

Evo njegovih reči:

"Let's have a Turkey that steps up and says, `We made a mistake. We should have known how bad things were in Iraq, but we know now. Let's figure out how we can be as helpful as possible to the Americans,' " Mr. Wolfowitz said. "I'd like to see a different sort of attitude than I have yet detected."

Mr. Wolfowitz singled out the Turkish military for criticism, saying it had lacked leadership at a critical foreign policy moment.

"I think for whatever reason, they did not play the strong leadership role that we would have expected," Mr. Wolfowitz said in the interview, held on Monday in Washington.


Mene ove prve reakcije na referendum u Makedoniji malo zabrinjavaju. Zapravo, najviše mi je žao autentičnih, običnih Makedonaca - najebaće kolikogod se otimali.

Evo jedne pesme iz vremena kad je sve izgledalo lepše, pesme na koju me je davno podsetio Marko:




apostata apostata 00:56 01.10.2018

Re: Dobro veče

@nsarski

Ah ti Turci!
Interesantno bi bilo pročitati šta za Turke i Tursku govori Mr. Wolfowitz danas?.

Inače danas, odnosno sada je to već juče, bila je jedna fina, okrugla godišnjica - osamdesetka mašala.

I ništa - ja naivno očekiv'o da će se pojaviti neka rezolucija o Evropskom danu sjećanja na žrtve liberalizma i nacizma ili nešto tipa (kao što to jedan moj prijatelj kaže) Kako smo pregovarali i moljakali gospodina Hitlera, a on nama tako... ili možda čak i Kako prodati jednu malu zemlju kojoj smo svasta obecaval i koja se u nas zaklinjala, a za nauk drugim malim zemljama... ... međutim (kao što već rekoh) ništa, veliko ništa.

Današnja liberalna demokratija očito mirno spava i savjest joj je čista (to ja da ovo ne bude neko trolovanje, nego da povežem sa blogom i idejom kajanja i posipanja pepelom).

p.s. No zato sam profesore gotovo 100% siguran da nas iduće godine (u vezi jedne druge godišnjice) očekuje talambasanje na svim nivoima i iz svih "oružja".
tasadebeli tasadebeli 07:11 01.10.2018

Re: Dobro veče

nsarski

Mene ove prve reakcije na referendum u Makedoniji malo zabrinjavaju. Zapravo, najviše mi je žao autentičnih, običnih Makedonaca - najebaće kolikogod se otimali.



Само да им не направе неко ново куманово са некаквим ослободилачким армијама на улицама да би им показали ко се ту заиста пита на овом референдуму.

Све остало мање-више... Да се поднети.

П.С. - 'Ебала их доктрина контролисаних сукоба и ко је измисли...
tasadebeli tasadebeli 07:13 01.10.2018

Re: Dobro veče

apostata
Znači, kao što je onomad Kisindžer rekao da je narod u Čileu "pogrešno" glasao za Aljendea

Dozvolite mi da vas dopunim - Kisindžer je tada izjavio kaka ne vidi razlog:" ... zašto bi stajali po strani i gledali kako zemlja postaje komunistička zbog neodgovornosti sopstvenog naroda."



А само се малолетницима додељују законски старатељи.

И само малолетници не располажу својом имовином до пунолетства, је л' тако беше?
freehand freehand 08:14 01.10.2018

Re: Dobro veče

Da, to je precizan citat.
Ali, cela stvar se jednako ponavlja i ponavlja. Kada su se Turci masovno pobunili i odbili da Ameri koriste Tursku bazu za napade na Irak 2003. godine, tada je P. Wolfowitz izjavio da su napravili "grešku" i da su "očekivali od turske vojske bolji "leadership" po tom pitanju". Evo ga članak u NY Timesu o tome Turks Reject U.S. Criticism of Opposition to Iraq War.

I da ne budemo sad dosadni ponavljajući samo Aljende-Menderes-Mosadek. Nego da budemo još dosadniji ponavljajući "Gladio". Što se te Hidre tiče nije ona nepoverljiva samo prema poludivljim i divljim narodima Azije, AFrike, Istočne Evrope i Južne Amerike. Ne, bogami. Ni narodi Stare Evrope nisu baš toliko zreli da bi im se zaista moglo poveriti da upravljaju sopstvenim životima i državama.
cassiopeia cassiopeia 08:20 01.10.2018

Re: Dobro veče

А само се малолетницима додељују законски старатељи.

И само малолетници не располажу својом имовином до пунолетства, је л' тако беше?


Može i punoletnima. Postoji procedura za oduzimanje poslovne sposobnosti usled bolesti. Time se izjednačava u pravima sa mlađim maloletnicima.

Smatra se da odrasli nije u stanju da se brine o sebi i da pravilno rasuđuje, niti da štiti svoje interese. Sve može. :)
tasadebeli tasadebeli 09:43 01.10.2018

Re: Dobro veče

cassiopeia
А само се малолетницима додељују законски старатељи.

И само малолетници не располажу својом имовином до пунолетства, је л' тако беше?


Može i punoletnima. Postoji procedura za oduzimanje poslovne sposobnosti usled bolesti. Time se izjednačava u pravima sa mlađim maloletnicima.

Smatra se da odrasli nije u stanju da se brine o sebi i da pravilno rasuđuje, niti da štiti svoje interese. Sve može. :)



Да, у праву си. Може.

Само је компликована процедура.

И уме често да буде и мач са две оштрице. ( "Оштрица са два мача," што би рекла моја професорка српског из гимназије.)

Као и расписивање и резултати овог "консултативног" референдума у Македонији.
bene_geserit bene_geserit 07:59 02.10.2018

Re: Dobro veče

apostata
sjećanja na žrtve liberalizma i nacizma

Znam da ti i ja prićamo različitim jezicima, ali kakve veze imaju (ekonomski) liberalizam i Minhenski sporazum-diktat?

Potpisnice diktata su bile Nemačka, Italija, Francuska, Velika Britanija.
- u Francuskoj su bili na vlasti socijalisti
- u Italiji fašisti, sa gotovo kompletno nacionalizovanom ekonomijom u vlasništvu države, i Musolinijevom karakterizacijom italijanske ekonomije kao "državni kapitalizam-socijalizam" gde je država sve određivala (jedina zemlja na svetu sa većim vlasništvom i ulogom države u ekonomiji je bio Sovjetski Savez)
- Nemačka ekonomija iz tog perioda je karakterisana sa kartelima, monopolima, državnim ugovorima, državnim subsidies. Ili potpuna suprotnost ekonomskom liberalizmu.


apostata apostata 10:34 02.10.2018

Re: Dobro veče

bene_geserit
apostata
sjećanja na žrtve liberalizma i nacizma

Znam da ti i ja prićamo različitim jezicima, ali kakve veze imaju (ekonomski) liberalizam i Minhenski sporazum-diktat?

Potpisnice diktata su bile Nemačka, Italija, Francuska, Velika Britanija.
- u Francuskoj su bili na vlasti socijalisti
- u Italiji fašisti, sa gotovo kompletno nacionalizovanom ekonomijom u vlasništvu države, i Musolinijevom karakterizacijom italijanske ekonomije kao "državni kapitalizam-socijalizam" gde je država sve određivala (jedina zemlja na svetu sa većim vlasništvom i ulogom države u ekonomiji je bio Sovjetski Savez)
- Nemačka ekonomija iz tog perioda je karakterisana sa kartelima, monopolima, državnim ugovorima, državnim subsidies. Ili potpuna suprotnost ekonomskom liberalizmu.


Znači morao sam biti baš precizan? O.K.
Jel' može liberalne demokratije ili političkog liberalizma?

A to što su u FR bili nekakvi radikalni socijalisti to nema veze - oni su pristali igrati igru u okvirima i pravilima liberalne demokratije (osim toga u njegovoj vladi je bilo svega, Pol Reno je bio jedan od žešćih francuskih ekonomskih liberala).
Evo sada Evropa nam je puna socijal-demokrata i socijalista, veće bagre i većih izdajnika lijevoga nije bilo u istoriji.

A što zaboravi VB, šta je tamo bilo?

I što uopšte pominješ Italiju i Njemačku? Na njih nisam ni mislio kada sam napisao "liberalizma".
bene_geserit bene_geserit 17:48 02.10.2018

Re: Dobro veče

apostata
oni su pristali igrati igru u okvirima i pravilima liberalne demokratije ... Evo sada Evropa nam je puna socijal-demokrata i socijalista, veće bagre i većih izdajnika lijevoga nije bilo u istoriji.

Bio sam ubeđen da tebi smeta ekonomski liberalizam, a ne politički.
Znači izdali revoluciju, to ti smeta. Trebao si odmah da kažeš.
A da su izdajnici, jesu, ali svog naroda. A levo (onako kako ga ti doživljavaš) nikad nisu ni bili, pa nisu mogli da izdaju.
apostata apostata 23:02 02.10.2018

Re: Dobro veče

bene_geserit

Bio sam ubeđen da tebi smeta ekonomski liberalizam, a ne politički.
Ekonomski liberalizam prezirem,, a liberalna demokratija mi se gadi.
Znači izdali revoluciju, to ti smeta. Trebao si odmah da kažeš.

Ma jok ba! Put koji su oni izabrali njihova je stvar, važan je rezultat.
A da su izdajnici, jesu, ali svog naroda. A levo (onako kako ga ti doživljavaš) nikad nisu ni bili, pa nisu mogli da izdaju.

Ja njihovo lijevo doživljavam samo onako kako su ga oni propagirali i doživljavali i upravo to su oni i izdali.
bene_geserit bene_geserit 05:41 03.10.2018

Re: Dobro veče

Ekonomski liberalizam prezirem, a liberalna demokratija mi se gadi.

Zbog čega?
Da li je postojao neki bolji ekonomski i politički sistem u poznatoj ljudskoj istoriji?
romi.daba romi.daba 08:33 01.10.2018

Izložba internetskih predatorza

Voleo bih da vidim izložbu koju bi organizovali predatorzi.
Verovatni Eksponati:

1. Radovan ih je upozorio.
2. Mi smo ih gađali.
3. Oni su se vratili u normalu, mi nismo.


Angie, ove teme očigledno nisu za društvene mreže, (nesvesna) ekstremna desnica se sasvim zacementirala na blogu.
predatortz predatortz 08:46 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza

romi.daba
Voleo bih da vidim izložbu koju bi organizovali predatorzi.
Verovatni Eksponati:

1. Radovan ih je upozorio.
2. Mi smo ih gađali.
3. Oni su se vratili u normalu, mi nismo.


Angie, ove teme očigledno nisu za društvene mreže, (nesvesna) ekstremna desnica se sasvim zacementirala na blogu.


Oni su rekli da će žrtvovati mir zarad njihovog interesa. Vojsku (paravojsku) su osnovali godinu ipo pre nas. Rat su počeli oni, marta '92. napadom na srpska mesta u sadejstvu sa hrvatskom vojskom.
To su činjenice, lako ih je proveriti.

Nakon toga, mi smo se vojno organizovali i tražili podršku tamo gde smo je mogli dobiti. Mi od Srbije, oni od Turske, arapskog i islamskog sveta.
Ostalo je istorija.
angie01 angie01 09:46 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Oni su rekli da će žrtvovati mir zarad njihovog interesa.


ja s tobom nikada o ratu, a i inace izbegavam,...niti je ovaj post trebalo da krene u ovom pravcu,...ali je problem zapoceo politickim zakuvavanjem oko otcepljenja BiH, sto zlobi nije odgovaralo i tu je karadzicev sds znacajno pomogao,....tragedija opsade Sarajeva i rat protiv njegovih stanovnika granatiranjem, snajperskim hicima sa okolnih brda, intenzitetom i trajanjem, kao da se branilo od dobro naoruzanih neprijatelja koji su nasilno usli na tvoju teritoriju,....a ne o civilima, gradjanima tog grada, koji su jos protestvovali protiv politicki zloupotrebljenog trenutka, da se rat izazove...

HRONOLOGIJA


predatortz predatortz 10:17 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

angie01
Oni su rekli da će žrtvovati mir zarad njihovog interesa.


ja s tobom nikada o ratu, a i inace izbegavam,...niti je ovaj post trebalo da krene u ovom pravcu,...ali je problem zapoceo politickim zakuvavanjem oko otcepljenja BiH, sto zlobi nije odgovaralo i tu je karadzicev sds znacajno pomogao,....tragedija opsade Sarajeva i rat protiv njegovih stanovnika granatiranjem, snajperskim hicima sa okolnih brda, intenzitetom i trajanjem, kao da se branilo od dobro naoruzanih neprijatelja koji su nasilno usli na tvoju teritoriju,....a ne o civilima, gradjanima tog grada, koji su jos protestvovali protiv politicki zloupotrebljenog trenutka, da se rat izazove...

HRONOLOGIJA





Bojkot referenduma je sasvim legitimna stvar, kao što je i bojkot izbora.

A gle ovo, pre referenduma:

Na vojnom savjetovanju u Mehurićima kod Travnika (7. - 8.2.1992. godine) ustanovljeno je da Patriotska liga raspolaže sa 60 do 70.000 naoružanih članova. Sastav je pokrivao cijelu BiH, a sastojao se od Glavnog štaba PL-a na nivou republike, devet regionalnih štabova, 103 opštinskih štabova i velikog broja različitih jedinica, organizovanih u formacije od voda do brigade (Halilović:1997.:120).

[url=https://bs.wikipedia.org/wiki/Patriotska_liga]
link [/url]

Dakle, u SFRJ, gde je po ustavu i svim važećim zakonima JNA jedina regularna vojna sila, a Bosna i Hercegovina satavni deo te države, postoji naoružanih 70.000 ljudi, organizovanih po principu vojnih jedinica. Inače Patriotsku ligu BiH je osnovala SDA 1990. godine. Za šta, tačno, Anđo? Za mir?

Potom:

Хрватске оружане јединице су 25. марта 1992. године прешле преко ријеке Саве и са тамошњим муслиманско-хрватским снагама починиле злочин над српским цивилима у Сијековцу код Брода. У самом селу Сијековац, за само један сат, убијено је 9 одраслих и деце из српских породица Зечевић, Радановић, Милошевић и Тривић.[3][4][5][6][7] [8][9][10]

Део лешева хладњачом је одвезен и бачен у Саву, а запаљено је или уништено око петнаест кућа. Следећих дана хрватске и муслиманске оружане снаге су у Сијековцу убиле још 51 Србина, а укупно је убијено више од 70 Срба, док се 9 и данас воде као нестали.[11]

Хрватске оружане јединице су прво упале у кућу породице Зечевић. На лицу места су убиле Јована Зечевића (72) и његове синове Милана, Васу и Петра. Убили су Луку Милошевића и његове синове Жељка и Драгана (17), затим Вида Радановића. Убили су такође и непокретног старца Срету Тривића.


IZVOR



Da li te je, Anđo, bar malo sramota? Da li se pitaš zbog čega ovo radiš?
veselica veselica 10:38 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Da li te je, Anđo, bar malo sramota? Da li se pitaš zbog čega ovo radiš?


Pitas jolie?
Mani se, pojma nema.
angie01 angie01 12:19 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Da li te je, Anđo, bar malo sramota?


cega- sto smatram da je pucanje u civile snajperima nedopustivo?

i to pitas ti, kome precutim svaki put sto se zahvaljujes svojim vodjama, koji su se posle rata krili zbog svojih nedela, a sada im se sudi u Hagu zbog ratnih zlocina, izmedjuostalog i zbog Sarajeva- kada me sada vec vuces za jezik,...
predatortz predatortz 12:23 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

angie01
Da li te je, Anđo, bar malo sramota?


cega- sto smatram da je pucanje u civile snajperima nedopustivo?

i to pitas ti, kome precutim svaki put sto se zahvaljujes svojim vodjama, koji su se posle rata krili zbog svojih nedela, a sada im se sudi u Hagu zbog ratnih zlocina, izmedjuostalog i zbog Sarajeva- kada me sada vec vuces za jezik,...


Evo, opet im javno zahvaljujem.
angie01 angie01 12:36 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Pitas jolie?


vidi- to besmisleno etiketiranje, na nacin koji je prvo cist bezobrazluk, a drugo, veze sa mnom nema, zadrzi za sebe,...
angie01 angie01 12:58 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Evo, opet im javno zahvaljujem.


zahvaljuj se- to si ti, ali onda ne upiri prstom u stradalnke njihove pravde,(koja je zvanicno okarakterisana kao zlocin),- sa svih strana- jer su upravo oni i Srbima nastetili,...niti pozivaj na sramotu one, koji su protiv tog celog sranja bili.

Cudno je samo, da oni, koji su navodno branili Yu- protiv iste, sve najgore govore,...
aureus aureus 13:38 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

angie01
Da li te je, Anđo, bar malo sramota?


cega- sto smatram da je pucanje u civile snajperima nedopustivo?

Upravo ti snajperisti su dokaz koliko je zlodjela iz ratova u periodu 1991-1995 ostalo nekažnjeno.

Ovo se mora reći zbog svih onih koji, kad se priča o zločinima i nekažnjenim počiniocima, dobijaju grčeve u stomaku, javno govore o svojim grčevima i zalažu se za budućnost.

Naime, koliko je meni poznato, nijedan snajperista (0, zero) nije osuđen ni za šta.
To opet u izvjesnoj mjeri ima veze sa našim, nesavršenim ljudskim zakonima jer se može desiti da snajperista, kome je proradila savjest, dođe i prijavi samog sebe i kaže da je ubijao civile, ali ukoliko se ne može utvrditi kojeg je konkretnog civila ubio - on ostaje na slobodi.
Naravno, nema mnogo takvih slučajeva jer se za taj tip posla i ne traži savjest već njeno odsustvo.
veselica veselica 13:40 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

angie01
Pitas jolie?


vidi- to besmisleno etiketiranje, na nacin koji je prvo cist bezobrazluk, a drugo, veze sa mnom nema, zadrzi za sebe,...


:)))

naučiću kineski kad tad.

freehand freehand 13:57 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Dakle, u SFRJ, gde je po ustavu i svim važećim zakonima JNA jedina regularna vojna sila, a Bosna i Hercegovina satavni deo te države, postoji naoružanih 70.000 ljudi, organizovanih po principu vojnih jedinica. Inače Patriotsku ligu BiH je osnovala SDA 1990. godine. Za šta, tačno, Anđo? Za mir?

Nije da je baš obavezno, al nekako je nedovršeno ako se ne pomene i kad su i kako formirani štabovi SDS, i kad je i kako počelo sa njihovim naoružavanjem. Biće da su oni nekako išli ispred vremena, takođe ne obraćajući pažnju na ustavne i zakonske odredbe u toj oblasti.
predatortz predatortz 14:39 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

freehand
Dakle, u SFRJ, gde je po ustavu i svim važećim zakonima JNA jedina regularna vojna sila, a Bosna i Hercegovina satavni deo te države, postoji naoružanih 70.000 ljudi, organizovanih po principu vojnih jedinica. Inače Patriotsku ligu BiH je osnovala SDA 1990. godine. Za šta, tačno, Anđo? Za mir?

Nije da je baš obavezno, al nekako je nedovršeno ako se ne pomene i kad su i kako formirani štabovi SDS, i kad je i kako počelo sa njihovim naoružavanjem. Biće da su oni nekako išli ispred vremena, takođe ne obraćajući pažnju na ustavne i zakonske odredbe u toj oblasti.


Grešiš!
Ja sam "naoružan" 5.februara '92., stupanjem u rezervni sastav. Narod je naoružavan dosta kasnije. Kraj marta, početak aprila. VRS je oformljena u maju. Mi smo kasnili, uzdali smo se u JNA
freehand freehand 14:45 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

predatortz
freehand
Dakle, u SFRJ, gde je po ustavu i svim važećim zakonima JNA jedina regularna vojna sila, a Bosna i Hercegovina satavni deo te države, postoji naoružanih 70.000 ljudi, organizovanih po principu vojnih jedinica. Inače Patriotsku ligu BiH je osnovala SDA 1990. godine. Za šta, tačno, Anđo? Za mir?

Nije da je baš obavezno, al nekako je nedovršeno ako se ne pomene i kad su i kako formirani štabovi SDS, i kad je i kako počelo sa njihovim naoružavanjem. Biće da su oni nekako išli ispred vremena, takođe ne obraćajući pažnju na ustavne i zakonske odredbe u toj oblasti.


Grešiš!
Ja sam "naoružan" 5.februara '92., stupanjem u rezervni sastav. Narod je naoružavan dosta kasnije. Kraj marta, početak aprila. VRS je oformljena u maju. Mi smo kasnili, uzdali smo se u JNA

Znači da
a) skupljanje novca i oružja koje sam ja svojim očima video (u Srbiji, šta li je tek u Bosni bilo) još u proleće - pajz sad: '91?! nije zaista postojalo;
b) ti to nisi znao.

SDS je radio na poslovima mobilizacije i naoružavanja kao dobro podmazana mašina, da se mi ne zajebavamo, na stranu što je imala ozbiljnu pomoć i podršku iz mnogih struktura i u JNA i u TO.
predatortz predatortz 14:49 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

SDS je radio na poslovima mobilizacije i naoružavanja kao dobro podmazana mašina, da se mi ne zajebavamo, na stranu što je imala ozbiljnu pomoć i podršku iz mnogih struktura i u JNA i u TO.


I tu grešiš! Sve lokalne jedinice su, bar formalno, vođene kao rezervne jedinice vojske i bile su pod komandom JNA.
Bilo je seoskih kabadahija van kontrole, ali zanemarljivo malo.

Svi su u knjižicu imali uredno upisanu rezervu i potvrde za lično naoružanje. Znam, delio!
michiganac michiganac 15:13 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Da li te je, Anđo, bar malo sramota?


cega- sto smatram da je pucanje u civile snajperima nedopustivo?

i to pitas ti, kome precutim svaki put sto se zahvaljujes svojim vodjama, koji su se posle rata krili zbog svojih nedela, a sada im se sudi u Hagu zbog ratnih zlocina, izmedjuostalog i zbog Sarajeva- kada me sada vec vuces za jezik,...


Prvi civili u Sarajevu bili su pod vatrom Jukinih snajpera: Link

Vase Miskina i Markale - takodje grdne podvale!

O svemu tome najdosljednije je mozda progovorio UN-gen. Majkl Rouz u svojim memoarima: "Fighting for Peace" . Tu je jasno pisao da tzv. 'BH-Armiji' nimalo nije bilo strano da snajperisu i po sopstvenim ljudima..

Jedan tekst sa BBC-a: 'Sarajevo massacre remembered'

Jedan Stanislav Galic jeste kriv, ali ne i za sve sto mu je podmetnuto. Da li u tom sarajevskom tzv. "muzeju genocida" igdje pise da je 'Armija BiH' takodje onda jedan od saucesnika?
freehand freehand 15:55 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Svi su u knjižicu imali uredno upisanu rezervu i potvrde za lično naoružanje. Znam, delio!

Izgleda da se ne razumemo: znam čoveka koji je ovde skupljao novac (i oružje) za SDS u Bijeljini.
I znam čoveka (i kuću) koji je to radio za Sanski most.
Govorim od proleću '91.
A to kako je to posle, kad je puklo, formalno išlo i zavođeno to je sasvim druga priča.
freehand freehand 16:04 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

michiganac
Da li te je, Anđo, bar malo sramota?


cega- sto smatram da je pucanje u civile snajperima nedopustivo?

i to pitas ti, kome precutim svaki put sto se zahvaljujes svojim vodjama, koji su se posle rata krili zbog svojih nedela, a sada im se sudi u Hagu zbog ratnih zlocina, izmedjuostalog i zbog Sarajeva- kada me sada vec vuces za jezik,...


Prvi civili u Sarajevu bili su pod vatrom Jukinih snajpera: Link

Vase Miskina i Markale - takodje grdne podvale!

O svemu tome najdosljednije je mozda progovorio UN-gen. Majkl Rouz u svojim memoarima: "Fighting for Peace" . Tu je jasno pisao da tzv. 'BH-Armiji' nimalo nije bilo strano da snajperisu i po sopstvenim ljudima..

Jedan tekst sa BBC-a: 'Sarajevo massacre remembered'

Jedan Stanislav Galic jeste kriv, ali ne i za sve sto mu je podmetnuto. Da li u tom sarajevskom tzv. "muzeju genocida" igdje pise da je 'Armija BiH' takodje onda jedan od saucesnika?

I da se ne zaborave Dobrovoljačka i tuzlanska kolona.
Rekoh u blogu da su tada pukovnik Enes Taso i njegove kolege izrešetane tako što su "Sarajlije" a u stvari Alijin gangsterski bašibozuk prišle krijući se iza dece sa parolama o miru, i zbog toga na njih pripadnici JNA nisu pucali a sami stradali.
Tasa je u koševskoj bolnici spasao hirurg, profesor sarajevskog medicinskog fakulteta. Srbin i sam zarobljenik iako nezvanično. Niko mu to, kažu, nikad nije rekao ali mu je sloboda kretanja bila ograničena na blnicu.
Kad je Taso oslobađan uz veliku pomoć raznoraznih faktora na raspolaganju je imao šest sati života od momenta kad napusti koševsku bolnicu do poslednjeg minuta da bude prikačen na aparate VMA.
Prva dva sata izgubljena su jer je u momentu kad su stigla sanitetsko i vozila UNPROFOR sa tavana istrčala nekolicina vojnika JNA koji su se tamo krili pod okriljem medicinskih sestara. Izvukli su se i oni, do Butmira gde su pešli na srpsku stranu.
Mnogo je nijansi u tom crno-belom filmu.
angie01 angie01 17:07 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Da li u tom sarajevskom tzv. "muzeju genocida"


gospodo, da l da podvucem jos jednom- da je izlozba o stanovnicima Sarajeva- bez prebrojanih krvnih zrnaca- o tome kako se odvijao njihov zivot u opkoljenom Sarajevu, da-"dakle, neki obični ljudi vide kako je bilo nekim drugim običnim ljudima prije 25 godina u nekim drugačijim uslovima",...sad sto tu ima i mnogo teskih momenata, koju sliku zatvaraju u celinu sa svima ovima koje pominjete, gurajuci odgovornost levo desno, nije njihova krivica,...i cudna je ignorantska ili negirajuca reakcija ljudi na takvo stradanje, koji su sa tim stanovnicima ziveli u istoj zemlji, medju njima imali rodbinu, prijatelje, imali vece ili manje uspomene iz tog okruzenja,...
michiganac michiganac 21:01 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Dobro Endzi,

ukapirao sam od starta sta si zeljela da kazes samom objavom bloga. Medjutim, ono na sta ja ukazujem, je upravo ta 'ignorancija' (na koju se pozivas), istih autora izlozbe da bi se stekao sto objektivniji i kompletniji uvid u stvarnu istinu.

Evo odmah pitanje: -Bila si na toj izlozbi? Reci mi, da li su negdje predstavljeni i sarajevski "kazani"? I to je bilo dio opkoljenog Sarajeva.


Evo i ova slika koju na brzinu nadjoh na N1-obavijesti o toj izlozbi:



Plakat o "Vase Miskina" i na panou tadasnje reakcije sarajevskih medija: "Cetnicki masakr!"

"Srbo(cetnistvo)" je tad bila konstanta/direktiva u svim medijima sa one strane, od stampanih do radija i TV. Apsolutno nijedan dnevnik, kojeg se sjecam, nije prosao a da cuvenom Senadu ova slozenica nije se prelomila preko jezika..

Neposredni sam svjedok tog rata i ne sjecam se da su u vijestima primjera radi igdje u sprksim zvan. medijima pominjane "balije, balijski masakr ili u sl. tonu" (osim eventualno famoznog Rista Djoga i njegovih provokacija) - u kafansko-ulicnom vokabularu svakako da jeste - vec upravo "Armija BiH, snage bos. Muslimana, zelene beretke, itd."..


Ono sto pokusavam da kazem:

-ako je u BG-u gotovo 80% onih (kako procitah negdje) koji su, jelte, bili u neznanju da je Sarajevo bilo opkoljeno, na koji nacin cijenis da ce isti prihvatiti i ovu (iskrivljenu i nepotpunu) istinu o Sarajevu? Zdravo za gotovo, kao sto su prihvatali i onu da je Sarajevo bilo sistematski granatirano, ali eto ne bas i opkoljeno? Hocu da kazem da se ovom izlozbom ne salje sasvim adekvatna poruka, da bi svi iz nje izvukli pouke. To je bar moj utisak.


A slozicemo se, nadam se, da je cijela ta krvava trgedija 90-ih bila jedna velika podvala svima, nevezano za stranu.
michiganac michiganac 21:16 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Tasa je u koševskoj bolnici spasao hirurg, profesor sarajevskog medicinskog fakulteta. Srbin i sam zarobljenik iako nezvanično. Niko mu to, kažu, nikad nije rekao ali mu je sloboda kretanja bila ograničena na blnicu.


Dr. Borisa Starovic?

On je i dao izjavu 'Chronicles'-u (Letters from Sarajevo) o zrtvama iz Vase Miskina, i kako su kod svih stradali gotovo iskljucivo donji ekstremiteti. Potonji uvidjaj i istraga na mjestu zlocina nikad nisu sprovedeni. Poput (toboze) one na Markalama, koju je sproveo Berko Zecevic. Isti se nijednom nije udostojio ili skupio hrabrost da se nakon rata pojavi i suceli sa drugim vjestacima na ijednom srpskom mediju.
apostata apostata 22:17 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Naravno, nema mnogo takvih slučajeva jer se za taj tip posla i ne traži savjest već njeno odsustvo.

Jel' ovo važi za sve snajperiste ili samo za one koji pucaju po civilima?
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:30 01.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

angie01
Oni su rekli da će žrtvovati mir zarad njihovog interesa.


ja s tobom nikada o ratu, a i inace izbegavam,...niti je ovaj post trebalo da krene u ovom pravcu,...ali je problem zapoceo politickim zakuvavanjem oko otcepljenja BiH, sto zlobi nije odgovaralo i tu je karadzicev sds znacajno pomogao,....tragedija opsade Sarajeva i rat protiv njegovih stanovnika granatiranjem, snajperskim hicima sa okolnih brda, intenzitetom i trajanjem, kao da se branilo od dobro naoruzanih neprijatelja koji su nasilno usli na tvoju teritoriju,....a ne o civilima, gradjanima tog grada, koji su jos protestvovali protiv politicki zloupotrebljenog trenutka, da se rat izazove...

HRONOLOGIJA



Zasto se uporno preskace cinjenica da su u Lisabonu Izetbegovic, Kljujic i Karadzic dogovorili mirno rijesenje bosanskog cvora-Kutiljerov plan i to sva trojica objavila na televizijama? Sutradan u Sarajevo dosao iz Beograda americki amabasador, cini mi se Zimerman, razgovarao sa Izetbegovicem a ovaj onda objavio da povlaci potpis sa dogovora i da isti vise ne vazi. Ne kazem da je Karadzic bio ocajan zbog toga ali je cinjenica da je bio neki dogovor i da je poslije intervencije najdraze ambasade isti ponisten.
aureus aureus 01:04 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

apostata
Naravno, nema mnogo takvih slučajeva jer se za taj tip posla i ne traži savjest već njeno odsustvo.

Jel' ovo važi za sve snajperiste ili samo za one koji pucaju po civilima?

Nema lakog odgovora na ovo pitanje.
Bojim se da važi za sve.

Čak i one koji su u Zimskom ratu (Finska - SSSR) nemilice tamanili protivničke vojnike, oficire i snajperiste.
Bijela Smrt, Finac koji je ubio 500 Sovjeta za samo 100 dana, po čemu je svjetski rekorder, doživio je duboku starost, odlikovanja i počasti i negdje izjavio da nikad nije imao problem sa svojim djelom i da je "samo radio svoj posao".

Vrlo vjerovatno psiho. Ali koristan za sopstvenu državu. Ima jedna knjiga "The Wisdom of Psychopaths" koja govori o tome u kojim sve profesijama psihopate mogu biti izuzetno korisne, a akcenat je stavljen na opasne profesije - razne specijalne jedinice u vojsci i policiji, vatrogasne i spasilačke službe i tako dalje. A korisni su jer, između ostalog, donose brze i pravilne odluke tipa "da, tačno je da je tamo jedna beba, ali ovdje su tri osobe koje mogu spasiti, a bolje da spasim troje nego jedno". Analitični su, precizni, izdržljivi i posvećeni cilju, a odsustvo empatije im u tome pomaže. Dok drugi ljudi, u sličnim okolnostima moraju da suzbijaju emocije i u sebi imaju razne lomove, a nakon nemilog događaja izlaze potrešeni i oštećeni, ovaj tip ljudi nema taj problem jer su im emocije redovno na niskoj razini i znaju da će spavati mirno čak i kad nekom tipu probuše čelenku. U opasnim situacijama dobro percipiraju šta se dešava jer, kao što im nisu razvijene pozitivni osjećaji tako im nije razvijen ni strah. Sve ovo je bitno recimo za posao vojnog snajperiste, čiji je uobičajeni zadatak da se izdvoji iz grupe, djeluje kao pojedinac i ubija važne ljude na protivničkoj strani i naravno - protivničke snajperiste. Potrebni su posebni...kvaliteti da bi se taj zadatak uspješno obavio. Ne smiješ da se bojiš, moraš biti izuzetno strpljiv, izdržljiv i imati dobro razvijenu prostornu i svaku drugu perceptivnost, i ne smiješ imati problem sa savješću. Poslednje što tvoji nadređeni žele da čuju jeste da noću imaš košmare i da ne možeš više da izdržiš: "Ipak sam ubio čovjeka koji me nije ni vidio!"

Nakon ovih naših ratova, za koje je karakteristično da su snajperisti ubijali civile, bilo je par slučajeva da je kod ljudi proradila savjest.
Tako se Predrag O, rođeni Sarajlija, ubio 2000. u Beogradu. U oproštajnom pismu je ispričao da je jedne noći vidio djevojčicu koju je ubio i ona ga je pitala "Zašto si to učinio?"
Od tog dana ga je, kako je napisao u oproštajnom pismu, „utvara nevine djevojčice posjećivala svuda i na svakom mjestu“. Ne mogavši to više podnijeti, odlučio je da se ubije, a u Udruženju roditelja ubijene djece opkoljenog Sarajeva su za pismo saznali nedugo nakon njegove smrti.
freehand freehand 07:52 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Nema lakog odgovora na ovo pitanje.
Bojim se da važi za sve.

Pravila i običaji rata i konvencije su razdel. Razlika između snajperiste i običnog strelca/boca u tome je što snajperista bolje vidi i metu i efekat svog dejstva.
Na borcu/ratnom neprijatelju koji je legitimna meta i civilu koji to nije.
apostata apostata 10:41 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

@aureus

Nisi u pravu aureuse.
Snajperista je običan vojnik i po meni on svoj posao obavlja mnooogo poštenije i i sa mnogo više viteškog elementa (ako ne "radi" po civilima, naravno) od jednog npr. dronovođe ili ekipe bombardera.
aureus aureus 11:39 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

apostata
@aureus

Nisi u pravu aureuse.
Snajperista je običan vojnik i po meni on svoj posao obavlja mnooogo poštenije i i sa mnogo više viteškog elementa (ako ne "radi" po civilima, naravno) od jednog npr. dronovođe ili ekipe bombardera.

Može tako da djeluje, ali taj posao zahtijeva poseban tip čovjeka.
U objašnjenju iznad nisam ni pominjao dobro oko i mirnu ruku, to je naravno neophodno, ali skoro beznačajno u odnosu na ostale karakteristike koje treba da su prisutne.
Malo mi je zaparalo uši ovo sa "viteškim elementom". Mada je snajperista i sam u opasnosti (mora da ostane neotkriven), u trenutku kad je žrtva na teleskopskom nišanu, u tom konkretnom trenutku onaj što puca nije ugrožen a ovaj što će dobiti metak u potpunosti je u milosti prvoga; to je suprotno od pojma viteštva.
Brus Li nikad ne bi bio snajperista.
freehand freehand 12:15 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

u trenutku kad je žrtva na teleskopskom nišanu, u tom konkretnom trenutku onaj što puca nije ugrožen a ovaj što će dobiti metak u potpunosti je u milosti prvoga; to je suprotno od pojma viteštva.

Stoje tako zarobljene zenge pod stražom onomad u nekom selu pred Vukovarom, čekaju da ih sprovedu a tu odmah pored tenkovska četa mog kuma sedi i jede.
"Ej, tebe znam." - dobaci jedan od zarobljenika jednom od tenkista.
"Mene? kako?"
"Pa juče sam te gledao kroz durbin. Al si tako slatko jeo pasulj tu na kupoli tenka da mi je prosto bilo žao da pucam."

Događaj je istinit.
spinoza spinoza 13:22 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

freehand
u trenutku kad je žrtva na teleskopskom nišanu, u tom konkretnom trenutku onaj što puca nije ugrožen a ovaj što će dobiti metak u potpunosti je u milosti prvoga; to je suprotno od pojma viteštva.

Stoje tako zarobljene zenge pod stražom onomad u nekom selu pred Vukovarom, čekaju da ih sprovedu a tu odmah pored tenkovska četa mog kuma sedi i jede.
"Ej, tebe znam." - dobaci jedan od zarobljenika jednom od tenkista.
"Mene? kako?"
"Pa juče sam te gledao kroz durbin. Al si tako slatko jeo pasulj tu na kupoli tenka da mi je prosto bilo žao da pucam."

Događaj je istinit.

Jezivo.

Smešna strana života: ako je većina snajperista takva ja sam na sigurnom

Tužna strana: većina snajperista nije takva.
aureus aureus 14:41 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

freehand
u trenutku kad je žrtva na teleskopskom nišanu, u tom konkretnom trenutku onaj što puca nije ugrožen a ovaj što će dobiti metak u potpunosti je u milosti prvoga; to je suprotno od pojma viteštva.

Stoje tako zarobljene zenge pod stražom onomad u nekom selu pred Vukovarom, čekaju da ih sprovedu a tu odmah pored tenkovska četa mog kuma sedi i jede.
"Ej, tebe znam." - dobaci jedan od zarobljenika jednom od tenkista.
"Mene? kako?"
"Pa juče sam te gledao kroz durbin. Al si tako slatko jeo pasulj tu na kupoli tenka da mi je prosto bilo žao da pucam."

Događaj je istinit.

Чини ми се да си га једном причао.

Мени сад однекуд паде на памет филм "Лепа села лепо горе" и она сцена кад настане проблем ко ће да пуца у жену која ка њима иде опасана експлозивом.
"Не могу ја, то ми је учитељица."
predatortz predatortz 15:05 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Tužna strana: većina snajperista nije takva


Imaš potpuno pogrešnu predodžbu o snajperistima.
Prvo da naglasim da nije svaka budala sa snajperom snajperista.
U minulim ratovima su najčešće ubijali baš ti - idioti i razne psihooate koje su se dokopale snajpera.

Obučeni, vojni ili policijski, snajperisti su pažljivo birani, ne samo prema fizičkim predispozicijama, nego češće prema tipu ličnosti. Takvu obuku ne daješ baš svakoj budali. Ne daješ je labilnim, nesigurnim, kolebljivcima, psihički nesređenim. Ne daješ je agresivnim, sujetnim, hvalisavim, brzopletim.
Daješ je onim koji su u stanju da se usresrede na cilj i da ga neutrališu. Dobar snajperista, uzevši jedan život, spašava desetine života. Dobar snajperista rešava ishod okršaja. Dobar snajperista odvraća...

Ne znam za slučaj da je iko obučavan da ubija decu, žene, trudnice, civile... Taj deo obuke u vojsci koju sam ja služio nije postojao.
To je posao za govna poout Ćela, Herendi i naših ekvivalentna. Za polusvet vez mozga, morala i etike. Takvi su ubijali decu na svim stranama. Često i na svojoj, jer je trebalo novinarske ekipe pumpati takvim strahotama i slati slike ubijene dece u svet.

Uzgred, svako od vas će za kratko vreme naučiti da pogodi čoveka snajperom sa 200, 300 metara. No, to ne znači da ste postali snajperisti.
spinoza spinoza 15:11 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

predatortz
....Imaš potpuno pogrešnu predodžbu o snajperistima....

Сасвим могуће, тј скоро сигурно пошто, у ствари, не знам ништа и само нагађам
aureus aureus 15:21 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

predatortz
Obučeni, vojni ili policijski, snajperisti su pažljivo birani, ne samo prema fizičkim predispozicijama, nego češće prema tipu ličnosti. Takvu obuku ne daješ baš svakoj budali. Ne daješ je labilnim, nesigurnim, kolebljivcima...

Daješ je onim koji su u stanju da se usresrede na cilj i da ga neutrališu.

Тако је. Ако каниш неутралисати премијера тако што ћеш га убити, повлачење ороза мораш повјерити човјеку који је у стању да се усредсреди на циљ и није колебљив. За тако важну улогу мора се одабрати онај који је у стању да је изнесе, то мора бити опробан и доказан кадар, који је непоколебљивост већ показао негдје, рецимо у некој јединици за специјалне операције.

- Звеки, ти си тај.
- Нема проблема, баки, знаш мене.
angie01 angie01 15:42 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza


11
Petak 06.04.2012.
17:09
Beta
A
U opsadi Sarajeva ubijeno 1.601 dete
U Beogradu je danas, povodom 20. godišnjice početka opsade Sarajeva 1992-1996. godine, predstavljena knjiga o stradanju dece. Tokom 1.425 dana opsade poginulo je 1.601 sarajevsko dete, a ranjeno je 14.946 dece, rekla je istoričarka Latinka Perović predstavljajući knjigu "Zločini nad decom Sarajeva u opsadi 1992-1996".
Deca padala kao pokošena po Sarajevu

Skup je počeo minutom ćutanja i prikazivanjem filma u kojem su i snimci tela ubijene i ranjene dece i majki. U knjizi su 524 biografije i fotografije dece poginule tokom artiljerijskog gađanja Sarajeva i dece koju su ubili snajperisti.

"Sve ove brojke deluju potpuno apstraktno sve dok se u knjizi ne dođe do sredine i opisa dece sa fotografija svakog od njih, a tamo gde nije bilo moguće naći fotografiju, nalazi se pupoljak ruže i kratka biografija. To je čitav jedan mali svet snova i nadanja neostvarenih mogućnosti i neprocenjivo blago koje je uništeno", rekla je Latinka Perović.

Ona je kazala i da zlo treba dokumentovati "jer lagaće se i dalje, a samo dokumentovana istorija može govoriti u prilog istini".

Povodom predstavljanja knjige u Beograd je došlo i dvoje roditelja dece poginule tokom opsade Sarajeva, a Latinka Perović im je poručila da ih "primamo sa osećanjem stida".

Profesor Filozofskog fakulteta u Sarajevu Ismet Dizdarević rekao je da je knjiga plod dugogodišnjeg istraživanja i da je u njoj napisano šta je prethodilo opsadi, šta se tokom nje dešavalo, a posebno govori o zločinu nad decom Sarajeva.

"To su deca poput svake druge, koja su se igrala u parkovima, bila u školi, išla po drva ili vodu, a neko ih je sa brda granatom ili snajperom ubio", rekao je Dizdarević.

Autori knjige su Smail Čekić, Muhamed Šestović, Zilha Mastalić Košuta i Merisa Karović.

Stana Čišić, majka stradale jednogodišnje devojčice prepričala je dan kada je snajperista ubio njenu ćerku Irinu ispred kuće, na očigled majke.

"I danas se pitam zašto nije izabrao da ubije mene, a ne nju. Volela bih ga videti i to upitati. Želela bih da porazgovaram sa njim, a ne da se osvetim", rekla je Čišić.
predatortz predatortz 16:35 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Тако је. Ако каниш неутралисати премијера тако што ћеш га убити, повлачење ороза мораш повјерити човјеку који је у стању да се усредсреди на циљ и није колебљив. За тако важну улогу мора се одабрати онај који је у стању да је изнесе, то мора бити опробан и доказан кадар, који је непоколебљивост већ показао негдје, рецимо у некој јединици за специјалне операције.


Naravno. Ti bi poslao profesora slavistike?
aureus aureus 16:53 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

predatortz
Тако је. Ако каниш неутралисати премијера тако што ћеш га убити, повлачење ороза мораш повјерити човјеку који је у стању да се усредсреди на циљ и није колебљив. За тако важну улогу мора се одабрати онај који је у стању да је изнесе, то мора бити опробан и доказан кадар, који је непоколебљивост већ показао негдје, рецимо у некој јединици за специјалне операције.


Naravno. Ti bi poslao profesora slavistike?

Tvrdiš da nema stabilnih, nepokolebljivih profesora slavistike, sposobnih da se usredsrede na cilj?
Kako pogrešnu predodžbu imaš o profesorima slavistike!
freehand freehand 20:53 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Uzgred, svako od vas će za kratko vreme naučiti da pogodi čoveka snajperom sa 200, 300 metara. No, to ne znači da ste postali snajperisti.

Ma kakvi.Teži deo posla je naučiti prosečnog čoveka da na 100m pogodi grudnu metu nego mnogo šta drugo.
A mistifikacije ne pomažu. Posao snajpera je da pogodi cilj prema tablici koju je dobio a koja sadrži prioritete i pravila i da pri tome ne bude otkriven. Ostalo je, modderni rečnik koristeći - brendiranje.
freehand freehand 21:04 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Jezivo.

Smešna strana života: ako je većina snajperista takva ja sam na sigurnom

Volim tvoj smisao za humor
Ne šalim se.
Ali nije ovde hrana i jedenje suština, nego ljudskost, taj leptir na ustima cevi, taj dašak vetra koji donese neki davno zaboravljeni miris a koji, eto, sačuva nečiji život...
Ali da ne pišem pesme u prozi. Rat je ogromno sranje, nešto najgore što ljudi mogu da sebi načine. Situacija u kojoj je ne samo legalno nego i poželjno naneti zlo drugom čoveku poništavanje je ljudskosti.
aureus aureus 22:21 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Zamisli da si snajperista koji je dobio zadatak da eliminiše jednu prelijepu ženu koja je važan šraf u opasnoj terorističkoj grupi. A ti još slab na žene.
"Nemoguće da je ovo luče lijepo sa teroristima! Ovi moji mora da su pogriješili. Pogledaj je. Uh!"

Život zna da bude baš težak.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:34 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Pitas jolie?
Mani se, pojma nema.


ma gde bre mozes njih da poredis, na ovu prvu se cak i djuricko lozi!

spinoza spinoza 23:08 02.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

freehand
Jezivo.

Smešna strana života: ako je većina snajperista takva ja sam na sigurnom

Volim tvoj smisao za humor
Ne šalim se.
Ali nije ovde hrana i jedenje suština, nego ljudskost, taj leptir na ustima cevi, taj dašak vetra koji donese neki davno zaboravljeni miris a koji, eto, sačuva nečiji život...
Ali da ne pišem pesme u prozi. Rat je ogromno sranje, nešto najgore što ljudi mogu da sebi načine. Situacija u kojoj je ne samo legalno nego i poželjno naneti zlo drugom čoveku poništavanje je ljudskosti.

Moj komentar je mešavina nemoći i ruganja, donekle prezira.

Nije humor, nije ironija, nije sarkazam, satira, burleska, farsa, alegorija, ... ništa od toga ili sličnog.

Ali, npr, na Predatorovo objašnjenje nisam lažno pristao iz ruganja, nego iz svoje nemoći.

Meni je snajperista ne esencija zla, nego zlo sažeto u tačku, singularitet, ne suženi destilat zla, nego svo zlo u jednoj tačci.

Da sad ne pokušavam da pojašnjavam svoj stav prema takvoj smrti i takvim entitetima koji je donose, samo da kažem da meni to sa hranom odavno nije humor, u proseku.

Alse je to pohvatao na 20es godina mlađi pa tako prostiji i iskreniji način, ali evo ukratko i pogleda nekog koji je došao do nekog vrha (starosnog, energetskog, ne obavezno uspešnog) pa krenuo nizbrdo.

Za prezir je to širenje te teme stare 20 godina od strane većine, ne svih, dok oko sebe imaju žive, jadne i gladne.

U svetlu hladnokrve, dobro isplanirane i promišljene strategije hibridnog rata zapadnjaka koji su to po prvi put primenili nad Jugoslavijom, to im je bio i geo-strategijski korak i test poligon.

Dok im je ljudska jednačina garantovala uspeh - pa je sve ovo palamuđenje i kukumavčenje na blogu bizarno i impotentno okretanje glave od tih živih i jadnih sa kojima ti diskutanti tamo dele prostor i vreme, od gladnih ljudi što preturaju po kontejnerima ...

... u srcu Evrope 21. veka.

Pa, onda, hajde što ti "polemičari" i "analitičari" ne vide komšije, nego ne vide ni svoju decu, unuke, ... ne vide ništa, u stvari.

smajli, iskren, kako da se okreneš ka nedaći pred kojom nemaš previše šansi nego sa iskrenim osmehom i mirom u Zen-pokušaju
veselica veselica 07:58 03.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

aureus
Zamisli da si snajperista koji je dobio zadatak da eliminiše jednu prelijepu ženu koja je važan šraf u opasnoj terorističkoj grupi. A ti još slab na žene.
"Nemoguće da je ovo luče lijepo sa teroristima! Ovi moji mora da su pogriješili. Pogledaj je. Uh!"

Život zna da bude baš težak.


I sad je ovo smešno?
Bloger bez trunke, ali bez trunke smisla za humor, sve zna a ništa ne razume.
Pročitala komentar jer je kratak. Obično su veličine rata i mira, plus dosadni za sve pare, taman za blogoakademiju.

Hvala NE.
Užas.
freehand freehand 08:06 03.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

Moj komentar je mešavina nemoći i ruganja, donekle prezira.

Nije humor, nije ironija, nije sarkazam, satira, burleska, farsa, alegorija, ... ništa od toga ili sličnog.

Skapirao sam ja to, al si svelepo spakovao u dve rečenice.
U svetlu hladnokrve, dobro isplanirane i promišljene strategije hibridnog rata zapadnjaka koji su to po prvi put primenili nad Jugoslavijom, to im je bio i geo-strategijski korak i test poligon.

A ovo je sad već potpuno neupitna esencija svega što se ovde dešavalo sa stanovišta politike i geostrategije. I kaže da smo mi ovde bili samo izvođači radova, gde su birani oni koji će dodeljene poslove završavati najefikasnije.
aureus aureus 13:21 03.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

veselica

I sad je ovo smešno?

Uopšte ne marim šta je tebi smiješno. Dosadna si.
spinoza spinoza 14:39 03.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

freehand
Moj komentar je mešavina nemoći i ruganja, donekle prezira.

Nije humor, nije ironija, nije sarkazam, satira, burleska, farsa, alegorija, ... ništa od toga ili sličnog.

Skapirao sam ja to, al si svelepo spakovao u dve rečenice.
U svetlu hladnokrve, dobro isplanirane i promišljene strategije hibridnog rata zapadnjaka koji su to po prvi put primenili nad Jugoslavijom, to im je bio i geo-strategijski korak i test poligon.

A ovo je sad već potpuno neupitna esencija svega što se ovde dešavalo sa stanovišta politike i geostrategije. I kaže da smo mi ovde bili samo izvođači radova, gde su birani oni koji će dodeljene poslove završavati najefikasnije.

Ja o snajperistima nisam ramišljao do pre nekoliko godina, kada se pojavio film American Sniper.

I mislio sam da ću se provući kod Angie bez ozbiljnijih pokušaja komentarisanja tako što ću glumiti još većeg idiota nego što jesam, poverh trolovanja nevezanog za temu.

Nemam pojma zašto sam otišao da odgledam film, pošto je Klint Istvudovo režiranje, iako sam ga ja gotivio kao glumca, meni jedan potpuno bizaran univerzum u koji ne želim da idem, u stvari.

Ali sam otišao, opet.

Predatorov komentar je meni ok, ima smisla, tj ja sam moralni partikularista i ako sam u misaonom eksperimentu kao učitelj odveo decu u pećinu u koju sad nadolazi voda i preti da mi podavi 20 dece, a neko "krupniji" oko stomaka krene pri ka uskom otvoru, jedinom, i zaglavi ga, ja u mislima nemam problem da tom debljem čak i prijatelju gurnem šipku ili kako li se zove dinamita u dupe i upalim ga da bih spasio decu.

I ja sam sa njima, da ne bude folirantkse zabune.

Da moja ćerka sad u drugom stanju prva zaglavi otvor - neću to tome sad da razmišljam zato što je bizarno, i moralni partiukularista nisam da bih izbegao ovakve eksperimente nego zato što u njega verujem - moralni prostori su više ili manje fluidni, i prečesto kontekst-senzitivni.

I rekao sam šta mislim o snajperistima, iako sam se pondao da sam se jeftino provukao kratkim odgovorom Predatoru, iskrenim, samo bez pojašnjenja.

Nego moj ćale, koji je triput bio ranjen u WW3, iako nijednom preozbiljno, je sa jako topline pričao o prijateljima koji su mu umrli na rukama.

I iako su njega i njegovu grupu četnici jednom uhvatili, i stražar ih je pustio da pobegnu preko noći, on se ni na ostale, ustaše, nemce i crnokošuljaše (njima se iz Like tako zalomilo) nije osvrtao hi ovoliko često ni ovoliko žestoko na te neprijatelje iz prošlosti - bio rat pa prošao, i iako bi on i stric umeli ponekad na kratko da pogledaju nekoga u Hrvatskoj (Krk) i zapitaju se da li je bio ustaša, to je bilo retko i tiho, da bi ga brzo prihvatili kao deo okoline.

On je dramatično burnije, ozbiljnije i smrtno ozbiljan skakao u akciju ako je pretila opasnost da komšiji crkne krava dok se teli, neko slomi nogu i slično.

Majka Tasine koleginice sa posla, koja se udala u te Tasine krajeve, naša komšinica, nije nikad, NIKAD napravila kolače a da nam nije donela deo, ili nas pozvala da ih probamo.

I tako sam ja ostavio selo iza sebe i sa 18 godina došao u Bgd.

A pre nego što sam bilo šta od toga kapirao, od prvog osnovne, smo zarađivali lovu za štkolu tako što smo skupljali kamilicu prvo, bilo je na sve strane, sušili i davali školi, posle divlji kesten za lovišta.

Onda su došli samodoprinosi, u novcu i radu za vodovod, puteve, telefonsku centralu (za nju više nisam siguran) ...

A ovo što se danas dešava, i nije srpska izmišljotina, baš ovih meseci ovde u UK jedan filozov "artikuliše" rečima (parafraziram) "Gde nam pobeže lepa i iskrena umetnost solidarnosti".

Tu je ona i dalje, kad izađeš izvan Londona lakše se primeti, odeš u neki country pub, na primer, pa ako imaš sreće da su oko tebe više bakice i dekice, ... gledam i klinke, one su cool. Moja mlađa, 22, pre par godina skupljala lovu da drugarici plate psihijatra pošto majka drugarice nije htela da prihvati da detetu treba pomoć dok na kraju nije i pokušala da se ubije, dok jutros evo planiraju kako da skupljaju lovu za Indoneziju.

A šta se desilo sa nama?!

Ja kakda dođem tamo često iznajmim kola pa pokrijem dobar deo Beograda i nešto Novog Sada - u Novom Beogradu uredni ljudi preturaju po kontejnerima - kažem "uredni" pošto sam ja neuredan i da me neko vidi kako preturam po kontejneru mogao bi da pomisli da to radim od malih nogu.

Mislim, mene je sramota, iako sam imao previše incidenata na blogu pošto sam ovde i pošto mi je udobno da bih prečesto više pisao ovakve komentare na blogu.

I meni je blog sada čudan, bizaran, sa tim negativnim i prepucavanjima - to da blog nije bio bolji nekad, iako i ja potegnem za uzdasima tipa "Eeee...", vidim i sam kako odem u prošlost, ali onomad je bio mlađi, pa mi se čini da je u nekoj zoni sumraka ge u prvom razredu osnovne i drugom srednje potpuno identično razmišljamo.

I onda ja dolazim ovde pošto sam puno ljudi upoznao uživo, puno njih nisam ali su odavno ovde pa kao da jesam, nemam šta pametno da kažem na te teme koje su meni bizarne, u kvantitetu, nemam ja problem za kvalitativnim opredeljenjem većine blogera, i trolujem, nekad se zezam, nekad izgleda da se zezam, nekad, kako god izgledalo, iz bunta sa istom onom iskrom koja je Alsea ohrabrila da napiše komentar.

Ima ovde jedna "igra" kolega na poslu - kad opsuješ staviš sitnu kintu u zajedničku kasu, recimo 5 dinara, ili kad kažeš reč "bug", ili ti nađu bug u softveru ... i kad se skupi značajnija lova iz toga se plati piće, klopa svima, i onima koji su uplaćivali ...

... pa evo predloga - zezanje, sad je humor, 45%, 55% je ozbiljan predlog:

1. Ko napiše lokalno politički, šire politički itd. blog obeća kilo pasulja nekoj narodnoj kuhinji.

2. Ko napiše 3 ili više komentara na temu političkog bloga prilaže kilo krompira ili brašna

3. Mi što smo daleko uplaćujemo lovu i šaljemo decu da malo rade u tim narodnim kuhinjama (ovde deca rade svašta u dobrotvoren svrhe, u US isto, Pajitj pojasnio, kakva je tu situacija? Mislim, deo je obrazovanja, kao što smo mi brali kamilicu (još se sećam kako je ćale napravio grabulje od dasaka i eksera, iako sam bio prvi razred)

Ovaj treći komentar/stavka je arogantan, em sam ja daleko od cvećke, em je dobro pokriće za kritiku nas što se frljamo iz udobnog insotranstva

Fora je što ja kad ovako zapenušam sa nekim "kritičkim" osvrtom nemam nikakve pojedince na pameti, pa da ih prozivam, meni su, plus-minus mane koje svi imamo, ja prvi, skoro svi komentatori cool i čak i kad greše ne mislim da su previše svesni i da baš to misle dok u plemenitoj igri boksa udaraju pesnicom sagovornika u glavu.

Nego se radi o organizacionom fenomenu.
veselica veselica 14:53 03.10.2018

Re: Izložba internetskih predatorza javasc

aureus
veselica

I sad je ovo smešno?

Uopšte ne marim šta je tebi smiješno. Dosadna si.



Kaže robot.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana