Društvo| Mediji| Porodica| Roditeljstvo| Zdravlje

Моја Србија

tasadebeli RSS / 26.04.2019. u 08:12

m00n0i_pejzaz_divcibare.jpg

 

 Утисци са једне ђачке екскурзије...

 

Манастир Манасија (ЛИНК)

 

(3 735 прегледа)


Манастир Раваница (ЛИНК)

(14 962 прегледа)

 

Ресавска пећина (ЛИНК)

 

(24 774 прегледа)


Ниш (ЛИНК)

 


(782 прегледа)

 

(3 243 прегледа)

 

(2 994 прегледа)

 

Ђавоља варош (ЛИНК)

 

(19 014 прегледа)

 

Манастир Љубостиња (ЛИНК)

 

(3 584 прегледа)

 


Задужбине Немањића (ЛИНК)

 

Манастир Жича (ЛИНК)

 

(5 805 прегледа)

 

Манастир Студеница (ЛИНК)

 

(9 927 прегледа)

 

Tagovi



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:09 26.04.2019

Re: Тастер

Očito ne mnogo. (Ovo kažem kao Velimirović po kevi). Objektivno, nema mnogo razlike između početka "hrvatskog identiteta" od Lojzeka i srbskog od Deda Džonija. Šta više, to potenciranje na Džoniju je po svemu etnofiletistička jeres i DB-jizam, a ne српскост.
nepopustljiv nepopustljiv 05:09 27.04.2019

Re: Тастер

Srđan Fuchs
Očito ne mnogo. (Ovo kažem kao Velimirović po kevi). Objektivno, nema mnogo razlike između početka "hrvatskog identiteta" od Lojzeka i srbskog od Deda Džonija. Šta više, to potenciranje na Džoniju je po svemu etnofiletistička jeres i DB-jizam, a ne српскост.

Ko je Džoni?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:53 27.04.2019

Re: Тастер

Ниџо нацош. Дајем краљевство за коња који би ме одвео до сазнања зашто је Црква одиграла на ногу Милошевићеве Службе да повампире овог човека, и да изједначе његово искуство, мал'не, са оним скромног и повученог Саве Немањића. Претпостављам да је Милошевићу требао хомогенизујући фактор урушеног комунистичког колективизма, а да је агресивни социопатски систем Џонијеве мисли одговарао духу агресивно-насилне Службе - и тако смо данас добили киллективизам заснован на страху/мржњи према ближњем.
nepopustljiv nepopustljiv 08:53 26.04.2019

M'da!

Šta reći!
Ponosan sam na naše stare!
Ni tada nije bilo lako biti Srbin, čak, verovatno, još teže - no, oni su iza sebe ostavili štošta.
Šta će ostati iza nas - ne znam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:15 26.04.2019

Re: M'da!

Ја нисам на Николаја поносан. Штавише, стид ме је од његовог љотићизма и вербално насилничког потенцирања "светосавске државе", и то ни мање ни више него преко Мите Швабојнер-Љотића.



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:20 26.04.2019

Re: M'da!

Ја нисам на Николаја поносан. Штавише, стид ме је од његовог љотићизма и вербално насилничког потенцирања "светосавске државе", и то ни мање ни више него преко Мите Швабојнер-Љотића.



A što si ti, Srki, toliko opsednut Nikolajem?
Vdim gore kažeš da nema mnogo razlike između početka "hrvatskog identiteta" od Lojzeka i srbskog od Deda Džonija.
Odakle ti ideja da iko Nikolaja smatra za početak srpskog identiteta?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:31 26.04.2019

Re: M'da!

Случајно стиснуо "мода"...

Уопште нисам опседнут Николајем, осим у оној мери у којој се сукобе кевина и ћалетова днк-структура у мојој крви. Николајем је опседнуто србство. Ја се, заправо, бавим професионално дениколајизацијом модерног српског искуства. По мени, неко из западне Србије би био много већи играч да каже: "Браћо Срби, Николај је био запоседнут нацизмом, то није српство."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:34 26.04.2019

Re: M'da!

Бтв, овде Николај стоји у контексту Жиче, иако о Жичи деци може да се каже милион и једна чињеница од којих ниједна није "свети владика" деда паламуд. Жао ми је што се нисам родио сто година раније да га нашамарам за јудеофобију.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:36 26.04.2019

Re: M'da!

Николајем је опседнуто србство.


Ma grešiš.
Crkva ga poštuje, proglasila ga za sveca, ali da je sprstvo njime opsednuto, daleko od toga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:42 26.04.2019

Re: M'da!

Које је то српство мимо цркве? Хоћеш рећи да треба елиминисати црквеност из српског националног искуства... Мало се забразди у десно, још који корак, и долазимо до логичког парадокса да српство, страдавше жестоко, са милионским жртвама од нацизма, постаје уподобљено истом том нацизму.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:50 26.04.2019

Re: M'da!

И причати о Жичи изван контекста Христове цркве?

Бтв, нема конфликта између комунизма и цркве/синагоге. Најбољи (не и једини представници) тог правца мисли су Берђајев, Жак Елул, Симона Вејл, Бенјамин - с тим што се Берђајеву замера да се никада јавно није дистанцирао од фашизма, и да је био под протекцијом неког из француске вишијевске власти. Најбољи показатељ неконфликтности вере и комунизма јесте МАКИ - мифлага аравит комунистит исраелит; арапско-израелска комунистичка партија, где једни иду у синагогу, други у џамију, трећи у цркву преко викенда, а преко радне недеље се боре за побољшање социјално(олошко)-материјалних услова живота. Другим речима, сфере којима се баве комунизам (материјално), и црквено/синагожно/џамијско се не потиру међусобно већ се надопуњују. Дакле, нити је претходна сфера стриктно комунистички посед нити је потоња искључиво четничко-николајевско-недићевско-љотићевски домен контроле - већ је прости домен људске мисли/интелекта/рационалног/духа/психе/заблудног/делузионог/аутентичног.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 26.04.2019

Re: M'da!

Које је то српство мимо цркве?


Pobogu!
Srpstvo su i ćirilica, i kolo, i Pupin, i Karađorđe, Miloš, Cer, Kajmakčalan, i naravno slava, manastiri, ali to ne mora da bude samo crkva.

Kažu da je veliki broj vernika među Srbima, ali koliko je onih koji poštuju sva pravila crkve, koji su redovni na liturgijama, na pričestima, koji poste sve postove, koji praznuju sve praznike?
Verovatno jednocifren procenat.

Ili, šta misliš, koliki je procenat onih koji znaju kad je dan svetog Nikolaja?
Verujem da se izražava u promilima?
A za svetog Savu znaju ili tačan datum ili makar okvirno, mesec bar.
A svi sebe smatraju Srbima.
Ima srpstva mimo crkve dosta, a tek mimo Nikolaja, ohoho ga ima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:09 26.04.2019

Re: M'da!

Свеједно, ставити Николаја у контекст Жиче, рецимо, а не Стефана Првовенчаног, прилично делује индоктринарно према деци. Иначе, јављам се из Мостара, овде је олуја, шибају муње са Вележа, цугам тамно Сарајевско и расположен сам, силом Шантића, да ти кењам до ујутро. Пупин је био православна личност, Карађоз Бег такође, ћирила је пар екселанс православна. Игнорисати читав овај контекст је тоталитарно - небитно заиста за суштину да ли је овај контекст лева или десна тоталитарност. Пупин је оставио прелепу цркву Светог Саве на Менхетну, које је вуду-србство спалило "чудесном неопалимом свећом из Јерусалима"...
tasadebeli tasadebeli 23:48 26.04.2019

Re: M'da!

Srđan Fuchs

Ја се, заправо, бавим професионално дениколајизацијом модерног српског искуства.



Да, види се то.
tasadebeli tasadebeli 23:49 26.04.2019

Re: M'da!

Srđan Fuchs

расположен сам...да ти кењам до ујутро.



Да, и то се види.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:51 26.04.2019

Re: M'da!

Neki problem? Sečeš vene na nacoša?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:57 26.04.2019

Re: M'da!

Ko jedan moj ortak, sveštenik u ZG-mitropoliji, inače drugar iz Darkwood Dub baštaSKC-a epohe... "Kao, tvoj problem sa Velimirovićem je samo zato što je antisemita"... Samo toliko. Lik otvoreno podržavao nacizam, Ljotić mu stajao u oltaru, pričešćivao mu se iz ruke... "Samo zato što je antisemita..." "Tebra, kako možeš da gotiviš Boga a mrziš narod koji ti je dao je dao tog Boga, i kevu njegovu i sve apostole i celu tu instalaciju koja vas je (=српску цркву) uopšte podigla kao instalaciju?" To mi je đavolski omiljena tema. [едит]No, u postmodernom srpskom lutanju je sve moguće, pa i idolatrija osvedočenog nacista. Mada, kažu mi neke druge vladike - koji ne štite nužno Nikolaja kao Nikolaja već instituciju episkopstva; da se Džoni kidao oko toga. U svakom slučaju, taj "Tamnički prozor" mu je dosta psihotično delo, jer do neke 70 i kusur glave priča normalno o Izraelu a onda mu postajemo vodeći globalni šejtan - nešto što su DB država i crkva pojačali dodatno indoktrinarno 1990-ih po ključu "Protokola..." Postoje dve varijante, ili da mu je Služba podmetnula taj spis, ili da su mu nacoši sipali nekog žestokog Hofmana u logoraško trebovanje. Što možda objašnjava nenormalnu intonaciju "Dahaua", no ne i Mitu Švabojner Ljotića u oltaru. PS. Nego, je l' imaš ti nešto da kažeš u odbranu dede nacoša, ili samo ono blogerskofrihendovskokrkarovski fazon ličnog nipodaštavanja?[/едит]
shone shone 00:01 27.04.2019

Re: M'da!

To mi je đavolski omiljena tema


Srle veruješ u boga?
tasadebeli tasadebeli 00:05 27.04.2019

Re: M'da!

shone
To mi je đavolski omiljena tema


Srle veruješ u boga?





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:17 27.04.2019

Re: bog nebog daždbog svebog nedajbog

zvuči mi prilično ubedljivo sve što su avraam, mojsije, ilija i hrile šljakali. u svakom slučaju, to je duhovnost koju je vama smerni rab sava doneo u zemlju (uz začin svetogorskog monaštva). nit vam je donosio mog deda Velju cirketa, niti stojadinovića, niti nedića niti mitu švabojnera. doneo vam je iskustvo duhovnosti judejske pustinje. da l' je to bog ili trip, vreme će pokazati. u svakom slučaju, ja se kao srbin držim te izvorne priče a ne xx-ovekovnih hejterskih sranja.
tasadebeli tasadebeli 01:02 27.04.2019

Re: bog nebog daždbog svebog nedajbog

Srđan Fuchs
zvuči mi prilično ubedljivo sve što su avraam, mojsije, ilija i hrile šljakali. u svakom slučaju, to je duhovnost koju je vama smerni rab sava doneo u zemlju (uz začin svetogorskog monaštva). nit vam je donosio mog deda Velju cirketa, niti stojadinovića, niti nedića niti mitu švabojnera. doneo vam je iskustvo duhovnosti judejske pustinje. da l' je to bog ili trip, vreme će pokazati. u svakom slučaju, ja se kao srbin držim te izvorne priče a ne xx-ovekovnih hejterskih sranja.



Била серија о Исусу на Хистори каналу.

Пропустио сам.

Па кад на том Хистори каналу вазда непрекидно, 24 сата нон-стоп, имају радно време као Лидл продавнице, пролазе те неки Њемци, англоамериканци и остали протестанти и Германи, те неки Јевреји, њацисти и Гитлер...

Свако вече ми Вермахт гренадири марширају кроз дневну собу, а СС трупен штурмбанфирери ми се деру на уво.

Па ми се то малкице смучило. И досадило ми.

И већ нам у кући прешло у навику. Жена и ја укључимо Хистори канал и одмах к'о цвај партизанен бандитен. Шлафензи ин кукурузн.





И тако ти ја пропустих серију о Исусу. Уочи Васкрса. На Хистори каналу. Као СББ претплатник.

Баш ми је жао...

А изгледа, бре, и ти њемачки њацисти били неке њежне душе... Види само какви су то романтици у души били... Тко би то рекао на први поглед...




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:41 27.04.2019

Re: bog nebog daždbog svebog nedajbog

Изразито, посебно су Срби, Роми и Јевреји уживали у њиховој нежности. Душице једне, као Ниџо наш и Мита швабојнер.
tasadebeli tasadebeli 08:51 27.04.2019

Сваки камен који шутнем, котрља се...

Srđan Fuchs
Изразито, посебно су Срби, Роми и Јевреји уживали у њиховој нежности. Душице једне, као Ниџо наш и Мита швабојнер.



Па да, то ти кажем...

Ваљда су баш због тога немцонацисти и разјурили монахе из "Николајеве" Жиче и запалили и опљачкали манастир одмах на почетку Другог светског рата?

Да им србонацисти не буду конкуренција у романтици? Националној?

Џабе што је владика Николај био "нацош" и самим тим идеолошки (ма шта год то значило онда, а камоли данас) близак тим Швабовима.



Arhimandrit Radosavljević se, u telefonskom razgovoru, gotovo do detalja prisetio napada Nemaca na manastir, 9. oktobra 1941. godine, kada su na Žiču pale prve granate. Sutradan je usledilo bombardovanje iz vazduha, kada su tri bombe pogodile severnu stranu i porušile konačišta. Dan kasnije Nemci su došli i deo, po deo, palili sve sem oltara.

Arhimandrit Radosavljević, pretpostavlja da je baš tada, neko od nemačkih vojnika, odneo krst iz oltara. Jer, kasnije je Kraljevo bilo blokirano, pa krst nije mogao neopaženo da nestane.

Osim središnjeg dela crkve, gde je stajao neoštećen oltar, izgoreo je, nažalost, čitav manastir. Ikonostas vladike Nikolaja bio je oštećen na više mesta. Svaki od manastirskih đaka zadržao je jedan od molitvenika, a arhimandrit Jovan svoj molitvenik-uspomenu čuva i danas. Siguran je da nemačkom vojniku niko nije poklonio časni krst i veruje da je kradljivac bio upravo neki od vojnika koji su lično palili manastir.

- Možda je bio vernik, zbog čega je odlučio da ne zapali oltar, a krst je poneo sa sobom – kaže arhimandrit Radosavljević.

Kažu kako „ono što ne možeš da zadržiš – nije tvoje...“ Nekim delom svog bića ili sasvim duboko svestan svog nedela, nepoznati nemački vojnik odlučio je da krst pokloni Eparhijskom muzeju Paderbornske biskupije. Nemci su vraćanje časnog krsta tamo gde mu je mesto nazvali jedinstvenim gestom podsetivši da je Nemačka, početkom ove decenije, vratila zvona više crkava u Poljskoj koja su, tokom Drugog svetskog rata, nemački vojnici odneli u magacine u Nemačkoj. Srbiji je preostalo da se pita koliko još ovakvih dragocenosti čeka da ih neko otkrije i vrati kući.



(Из текста "Како је златни крст враћен Жичи" - ЛИНК)



Patrijarh Gavrilo i vladika Nikolaj su kao autori 27. marta označeni kao krivci, tako da su odmah uhapšeni i preko internacije u manastirima Rakovica i Vojlovica 14. spetembra 1941. stigli u Dahau. Ostali su u internaciji čak godinu i po po završetku rata.


Patrijarh Gavrilo vratio se u zemlju 1946. Upokojio se 1950, ali falsifikatori istorije ni posle smrti nisu ga ostavljali na miru. U okviru stalne postavke Memorijalnog kompleksa Koncentracionog logora Dahau – patrijarh Gavrilo opisan je kao srpski “monarhista i nacionalista koji je održavao bliske veze sa srpskim fašistima”.


Ako bismo prihvatili ovu istorijsku podvalu, onda bi patrijarh Gavrilo Dožić bio jedini “fašista” koji je tamnovao u fašističkom logoru.



(Из текста "Командант Дахауа Јохан Адлер спасио животе владици Николају и патријарху Гаврилу" - ЛИНК)


А мени је, Срђане, занимљиво како ти, који си наводно осведочени борац против србокомуниста титоиста и њихове wish to be митологије о историји Срба у 20. веку, тако упорно вртиш и протураш ту србокомунистичку, титоистичку, удбашку (како ти то кажеш) испиновану фалсификовану причу о владики Николају.

Неки неиздрж у теби, шта ли је? Или је то нешто по задатку који имаш?

Мислим, ако си плаћен за оваква просеравања попут овог о владици Николају, у реду је... Помоћи ћу ти да зарадиш. Као што већ рекох на овом мом блогу, част је част, власт је власт... А маркетинг је маркетинг. Зарад боље продаје.

(Мада бих се ја, да сам на твом месту, повремено присетио и онога што кажу Деца лоших музичара у једној пјесми:"Ствари боље ходају када не мислиш на продају..." Но, бого мој, свако од нас нека то одлучи сам за себе.)

Ја иначе избегавам твоје блогове, па сам очекивао и од тебе исто. Мислио сам да је то договор између нас двојице.

Но, ти чим си видео овог владику Николаја на мом посту, ниси издржао, а? Мораш да приводиш Србе к познанију "истине" чак и на блоговима који се не баве "идеолошким" просеравањима него једном најобичнијом ђачком екскурзијом, па макар и кршио договоре, а?

Не држиш се договора. А знаш и сам како каже наш, српски, народ... Во се веже за рогове, а човек за реч. Али изгледа да твој "програм" нема ту опцију...

У чему је, по теби, Николајева кривица?

У томе што је остао жив после логора Дахау?

Или ипак зато што је Србима јасно и неувијено протумачио међународни лихварско-зеленашки систем пијења крви који је на сцени вековима и миленијумима?

Чек', чек, коме је оно беше Христос (ти би рекао "хриле" ) претурио столове испред Храма? Заборавио сам, подсети ме...

А знам тачно и шта ћеш ти сада да кажеш на ово моје питање. Но, бого мој, разумем ја то... Такви сте ви из Vanity Fair... Помирио сам се одавно с тим да ту нечега другог и нема... Заправо, ту код вас из Vanity Fair и нема ничега. Само једна празнина и ништавило која по дифолту мора да се прикрива лажима, спиновањима и просеравањима (тзв. булшитом). Јасно је то мени, треба продати свој производ на тржишту, па је у циљу тога свако средство дозвољено. Као и у сваком другом рату, зар не?







А сад се сетих да исто тако мрзиш и Достојевског као и Николаја... Вероватно зато што је Раскољников сикирчетом гекнуо ону бабу лихварку која им је свима у комшилуку пила крв на кашичицу?

Али, ако ме памћење добро служи, Раскољников се после тог свог чина дубоко покајао и искајавао свој грех схватајући да нико не може да буде господар људског живота и смрти сем Бога. Па чак ни када је у питању живот и смрт једне бабе лихварке, зеленашице... Крвопије човечанства.

А ти ипак мрзиш Достојевског?

А наводно верујеш у Христове речи?

Па нема хришћанскије сцене у светској литератури од оне када убица Раскољников и блудница Соња уз светлост свеће заједно читају Свето писмо.

Није ми јасна та твоја "вера"...

За мој укус, превише има политичарења у том твом "веровању".
tasadebeli tasadebeli 09:38 27.04.2019

Сваки камен који шутнем, котрља се...

Део други

Но, Серђана, твоја "вера" је твоја ствар. Није то мој посао него твој.

Него, да ти испричам једну анегдоту о владики Николају...

Познавао сам једног старог господина, ти би рекао "србочетника" и "српског нацоша", који се после скоро пола века емиграције у Сједињеним Америчким Државама захваљујући омраженом нам Милошевићу вратио у Србију јер му је жеља била да буде сахрањен у милој нам отаџбини.

И тај господин је током емиграције много друговао са владиком Николајем.

А том старом господину је много сметало што ја волим дуван. Увек би ми током наших сусрета пребацивао:"Шта ће ти то? То је ружно..."

Али је тај стари господин истовремено и много волео моју малу породицу јер је моју жену и мене сматрао ретким остацима старосрба међу овим послератним титоизираним новосрбима у Србији, како је он то називао, које је затекао вративши се у отаџбину.

И онда је нашао оправдање за мој грех што се тиче дувана...

Испричао ми је како је једном приликом покуцао на врата канцеларије владике Николаја и ушао унутра. И док је разговарао са владиком, примсетио је да се њему из мантије извија дим. Нешто му гори у џеповима.

И онда је схватио... Владика је, наиме, био страствени пушач. Када је тај господин, владикин другар, покуцао на врата канцеларије, владика није стигао да угаси цигарету него ју је само онако запаљену гурнуо у џеп да га не виде како пуши.

И онда је тај стари господин у томе нашао оправдање и за мене пошто је моју жену и мене много волео и та његова љубав према нама је била јача од сваког принципа:"Ако је могао владика Николај да пуши, што не би и ти... Људи смо, грешни смо, савршени нисмо... Само је Бог савршен..."

(Зато ја данас, када год идем да обиђем моје на Топчидерском гробљу, обавезно одем и оставим цвеће и запалим свеће и на гробу тог старог господина и његове госпође. Знам, није ми род... Ал' за мене као да јесте...)

И видиш, после тога је владика Николај (у времену док у нашој цркви нису однели превагу и њоме завладали Зизјуласови и Вартоломејеви следбеници) ипак проглашен за свеца Српске православне цркве.

Иако је волео дуван. Ђавољу работу.

Ц, ц, ц,... Куда то иде овај свет!

Владики би уместо тог греха (дуван) било боље да се бавио лихварско зеленашким пословима. Данас би му онда вероватно већ стајала слика чак и у самом Ватикану. У Ватиканској банци вероватно...

То јест, у Институту за верске послове (Istituto per le Opere di Religione) како је они називају који је, гле занимљивости, основан 1942. у доба Мусолинија у Италији и Гитлера у Немачкој и који се бринуо о пацовским каналима. (ЛИНК)



Мислим, тужили смо ми њих још пре 20 година за те њихове лихварске зеленашке работе...


Институт се, такође, повезује са Усташким покретом из Другог светског рата и операцијом пацовских канала којима су усташе пребациване у Јужну Америку. Преживјели логораши, Срби, Јевреји и Роми, заједно са Украјинцима, родбином и организацијама које представљају 300.000 жртава холокауста и њихове потомке, у новембру 1999. године пред Савезним судом у Сан Франциску покренули су судски поступак Алперин против Ватиканске банке. Поступак је покренут против Ватиканске банке за прикривање „богатства које су хрватски нацисти опљачкали од жртава у концентрационим логорима, од Срба, Јевреја, Рома“, те за прикривање блага које су нацисти опљачкали од тадашњих грађана Совјетског Савеза (Украјине, Белорусије и Русије) у периоду од 1941. до 1945. године.



Али ја не верујем да ће од те тужбе бити нешто... Ту су сестринске банке из Ситија и са Менхетна да им помогну, а ту је онда већ теже нешто урадити.

А? Шта ти мислиш? Хоће ли бити нешто од те тужбе?

Ипак се ради о побијеним Јеврејима, Ромима, Србима, Русима, Белорусима, Украјинцима,... за време Другог светског рата.

Кажу да ратни злочини не застаревају.

Не знам, нисам сигуран да је то тачно док се о томе брину људи.

Али сам сигуран да не застаревају када бригу о томе преузме неко на вишем положају од нас, људи.







(број прегледа 1 701 181 - шири се, шири се... шерује се, шерује)



П.П.С. - Стварно, Сер(и)ђана, "професионално кењаш", мора ти се признати. За све паре. Које добијаш за ту кењажу. Само напред, друже...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:43 27.04.2019

Re: Сваки камен који шутнем, котрља се...

tasadebeli tasadebeli 16:56 27.04.2019

Re: Сваки камен који шутнем, котрља се...

Srđan Fuchs
Џукац.



Ма у реду је, Серхио, разумем ја тебе.

Треба хранити гладна уста.

Стога, опроштено ти је.

Што се мене тиче.

За друге не знам, могу да говорим само у своје име.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:11 27.04.2019

Re: Сваки камен који шутнем, котрља се...

Који други, о чему ти причаш? Каква гладна уста? Не пројектуј сопствено зло. Алефбет покајања. Ти си лекторисао Љотића да би се прехранио 90-их. Наводно. Очито да ниси случајно то радио. Код мене нема гладних. Очекивао сам свашта услед егзистенцијалног очаја, па и "мало да се шлихтнуцеш где треба да Чука буде јача." Но, поринућу духа у нациштину се нисам надао. Но то је био неминован след огромног, душевног очајања. Овај пад је био неминован исход.
tasadebeli tasadebeli 20:21 27.04.2019

Re: Сваки камен који шутнем, котрља се...

Srđan Fuchs
Који други, о чему ти причаш? Каква гладна уста? Не пројектуј сопствено зло. Алефбет покајања. Ти си лекторисао Љотића да би се прехранио 90-их. Наводно. Очито да ниси случајно то радио. Код мене нема гладних. Очекивао сам свашта услед егзистенцијалног очаја, па и "мало да се шлихтнуцеш где треба да Чука буде јача." Но, поринућу духа у нациштину се нисам надао. Но то је био неминован след огромног, душевног очајања. Овај пад је био неминован исход.



Дођи, сине, падни ми на груди!

Све ти је опроштено!

Сунце му жарко, и Љотић, и Чукарички, и пројекција зла, и покајање и поринуће духа у нациштину, и егзистенцијални очај,... И све то у једном коментару!

Лепо ја кажем да је ово блог на којем се обарају рекорди. Баш те кренуло.


П.С. - Е, Срки! Да ти ка'ем!

Јесам лекторисао. Није наводно. И то не само Љотића деведесетих...

Па шта ћу, брате, љотићевци плаћали уредно лектуре, ови титокомунисти и дебеовци нису...

Морао сам да се сналазим.

А да тек само знаш кога сам све лекторисао после 5. октобра 2000. ШлАг би те стрефио...

Ма шта ја то теби објашњавам. Ти ме барем разумеш.

За то сналажење. У циљу опстанка.

Исти смо ти и ја по том питању.

Једина разлика између тебе и мене је што се ја при свему томе никада нисам лажно представљао. Никоме.

А ти, богами, јеси и то увелико радиш и данас.

'Ајде за крај, једна празнична хришћанска порука од мене за тебе уочи Највећег дана откако је света и века.




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:09 27.04.2019

Re: Сваки камен који шутнем, котрља се...

Морам да кажем само да сам срећан што ми је детету разредна природњак. Толико јадне, пројектујуће злобности, толико горчине... Јадни твоји ђаци.
tasadebeli tasadebeli 23:09 27.04.2019

Re: Сваки камен који шутнем, котрља се...

Srđan Fuchs
Морам да кажем само да сам срећан што ми је детету разредна природњак. Толико јадне, пројектујуће злобности, толико горчине... Јадни твоји ђаци.



Какве то везе има са природњацима?

Због хербаријума? Прихефтаних лептира? Препарираних сова?

Ма небитно...

Него!

Де, де, шта се одмах љутиш?

Ја само радим исто оно што ти радиш годинама и мени и другим људима по Блогу Б92.

Лепим ти комесарске етикете политикантско-кафанске природе са зачином Фарме и Парова и осталих ријалитија, а све у форми тешког логорејичног булшита (или оралне дијареје, како год).

Не видим зашто се узбуђујеш толико око тога?

Ти исто то радиш непрекидно откако те знам на Блогу Б92. Зашто те то онда толико нервира?

Да нисам тако насумице утрефио можда и понеку истиницу?

Ма није ни важно...

Хтедох само да ти кажем и покажем да тек када научиш да осуђујеш самога себе и пресуђујеш самом себи користећи стеротипе и предрасуде (ако си уопште и способан за такву врсту учења), онда ћеш стећи право да то радиш и другим људима око себе.

А овако, док прво самога себе не уподобиш томе, дисквалификован си за сваку даљу расправу што се мене тиче.

Колико заиста познајемо сами себе, Срки? А?

Разумели смо се сада?

Надам се...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:57 27.04.2019

Бедниче.

Чибе бре, џукац један манипулативни, лажовски, умишљено колективни... Жалим децу која ће проћи кроз твоју менталну и душевну изопаченост, и то не један час, него четири године; и срећан сам што моје, засад, још није добило притворног наставника као што си ти. Има неку кретенку географичарку, неку полу-фашистичку Швабицу, али срећом још није добио национал-социјалисту у кључним предметима за педагога па још и из предмета за обликовање његове лингвистичке свести.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:28 28.04.2019

Re: Бедниче.

А, натакарим и тебе и твој колектив што "ми опрашташ у име њега" - ко год да је - на свој криви семитски нос; и тебе и твоја опраштања, "ахухох" мрзимте/љубимте и ту твоју фиктивну множину. Срам те било! И ти си учитељ Србије...

PS. Још неки хејт сам имао... А да, и ксенофобију, а посебно те умоболне пројекције и лажи, Protocols-like, и то натакарим на свог семитског роџера са свим овима претходно набројаним. Досад сам мислио да је то неки вентил само, но сада је јасно да је То постало твој унутрашњи свет - што и не би било само по себи штеточинасто да си само некакав интернет-фрик који мрачи само кроз комп те да није тужне чињенице да ти неко оставља децу на поверење, не знајући с каквим мрачним нихилистом му рођено дете проводи формативне године детињства. Кажем, хвала драгом Богу да моје дете нема наставника као што си ти.

[за себе - ко зна колико деце је, да родитељ није ни свестан, у рукама малих, притајених хитлер-педагога; тачно могу да замислим овог лика у црној кошуљи ако избије all-out ww3]

Afterall: Слажем се, немам шта да причам са притајеним црнокошуљашем. Мрачиш ме, и преносиш своје нерасположење на мене, што ми је енергетски вампиризам. Пошто не можеш да издржиш а да ми се не јављаш, учинићу ти услугу и нећеш ми се више јављати.
nepopustljiv nepopustljiv 06:00 28.04.2019

Re: Бедниче.

Srđan Fuchs
А, натакарим и тебе и твој колектив што "ми опрашташ у име њега" - ко год да је - на свој криви семитски нос; и тебе и твоја опраштања, "ахухох" мрзимте/љубимте и ту твоју фиктивну множину. Срам те било! И ти си учитељ Србије...

PS. Још неки хејт сам имао... А да, и ксенофобију, а посебно те умоболне пројекције и лажи, Protocols-like, и то натакарим на свог семитског роџера са свим овима претходно набројаним. Досад сам мислио да је то неки вентил само, но сада је јасно да је То постало твој унутрашњи свет - што и не би било само по себи штеточинасто да си само некакав интернет-фрик који мрачи само кроз комп те да није тужне чињенице да ти неко оставља децу на поверење, не знајући с каквим мрачним нихилистом му рођено дете проводи формативне године детињства. Кажем, хвала драгом Богу да моје дете нема наставника као што си ти.

[за себе - ко зна колико деце је, да родитељ није ни свестан, у рукама малих, притајених хитлер-педагога; тачно могу да замислим овог лика у црној кошуљи ако избије all-out ww3]

Afterall: Слажем се, немам шта да причам са притајеним црнокошуљашем. Мрачиш ме, и преносиш своје нерасположење на мене, што ми је енергетски вампиризам. Пошто не можеш да издржиш а да ми се не јављаш, учинићу ти услугу и нећеш ми се више јављати.

Booogami, Strđane, ne daš se ni ti - nego, onako, do jaja!
Vaskršnje, tolerantno, praštajuće.

Gde ide ovaj svet?!
tasadebeli tasadebeli 08:43 28.04.2019

Re: Бедниче.

Srđan Fuchs

Чибе бре, џукац један

А, натакарим и тебе

натакарим на свог



Јууууу! Срки!

Па зар на овај Свети Дан? Где ће ти душа, човече?

Шта би са оном чистотом душе, те алЕфбетом покајања које си ми поменуо?

Отишло изгледа све то код тебе у "егзистенцијални очај" и "поринуће духа" које мени пребацујеш?

(Надам се не и у "поринуће духа" у некакву јеврејску нациштину? Јербо си ти то код мене констатовао, а код мене то може недвосмислено бити само "поринуће духа" у српску "нациштину"? Не може ни у једну другу као код оних који су "нити вино, нити вода" због чега је ономад и поп Мило отишао у смрт када су му то рекли јербо га је то дубоко увредило.)


А, натакарим и тебе и твој колектив



Који колектив?

Овде нема никог сем нас пилића. Који кљуцамо, је л' те, оно шта се већ кљуца по дворишту. С тобом на челу колоне као некада са Титом.


ксенофобију, а посебно те умоболне пројекције и лажи, Protocols-like, натакарим на свог семитског



Не волим да причам о себи, али узмите мој случај.
Је л 'то, а?

Баш ме занима шта Арапи и Палестинци мисле о томе?

Нарочито породице оних из Сабре и Шатиле, али могло би се ту још набрајати унесрећених људи и читавих опородица и народа током свих ових деценија постојања יִשְׂרָאֵל. Може и ישראל.

Зато ја и кажем, Срки, да су Јевреји у ствари једини прави оригинални непатворени ксенофоби, нацисти и шовинисти на овоме свету још од почетка Времена. То ваљда и припада "Изабраном народу", зар не?. Сви ми остали само покушавамо да вас копирамо. Чешће неуспешно, него успешно... Кроз Историју која ипак нема свој Крај, ма какву год нам маглу продавали зарад профита у овом нашем Њу Ејџу.

Велики мој Бато. (ЛИНК)

The Cyber Unit began operation during the second half of 2015 and is responsible for “dealing with cyberspace enforcement challenges” via censorship of social media posts. This censorship – conducted in collaboration and coordination with social media outlets, including U.S.-based giants Facebook and YouTube – entails the removal of content added by users, restriction of access to certain websites, and outright blocking of users’ access to these sites.


Е, а само да ти кажем да и мој нос има све одлике семитског носа.

Ваљда зато што смо ми Тасићи живели у кући Геца Кона. Па је то и антрополошки оставило трага на нама. Већ ти испричах једаред како је мене моја баба питала:

- Како то, сине, када год твом тати (мом ћалету) дам неке паре да ми нешто купи, он никада нема кусур да ми врати, него увек кошта баш толико колико сам му дала?

- Не знам, баба, ти си га родила, нисам ја.

- Па јес, каже баба после кратког размишљања, није се он џабе родио у јеврејску кућу.

И ето, ја данас имам такав нос. Да сам којим случајем мало коврџавији, био бих исти Вуди Ален када натакарим цвикере. На тај мој семитски нос. Православни. СрБски.





натакарим на свог семитског роџера



Мој је православни. Ваљда га зато и не зовем "роџер" него Гвозден. Или Стојко. У зависности од ситуације... Иначе, мој Гвозден Стојко нема алтернативнио идентитет као неки, него само има два имена која мења по потреби. То барем никоме не смета.

Кажем, хвала драгом Богу да моје дете нема наставника као што си ти.


Да, поновио си то више пута. Ваљда у нади да мене то вређа?

Јербо видим да имаш ту неутаживу жељу да ме извређаш пошто си овде испао глуп да глупљи не можеш бити у сопственој политикантско-манипулантској и шатро идеолошкој - зато под наводнике, "идеолошкој" - острашћености и заслепљености. Њима се, а не мени, ти брате, обрати као главним кривцима за сопствену глупост која води у грех када човек тако као ти иде кроз живот као пас кроз росу са ставом ја па ја па хрпа гована, што би рекла моја кева. (Зато је италик јербо је цитирам.)

А иначе ниси глуп човек, али ето видиш шта страст учини од човека. Страст или дужност која је добро плаћена. Само оне имају ту моћ.

Па шта да ти радим, Срки?

Знам да те то боли, то што сам ја Уча (зову ме Профа, не Уча, али Уча је срБска реч) у српском образовању. Али...

Рекох ти већ да сам и ја забринут куда то иде овај свет...

Ја Уча/Профа у српским школама, Николај светац у Српској православној цркви...

Ко зна где ће се то све завршити.

У Јерусалиму можда? Шта ти мислиш?

Ма пусти ове Фарма/Парови баљезгарије са опорим укусом политикантства, него...

Уживај, ти брате, са породицом у Највећем Празнику откако је света и века онако као што и ја уживам.

(Оно јес да сте нам ви "Јевреји" продали лиценцу за веру, али добар вам је тај производ. Вредело га је купити од вас. Мало вам код маркетинга за продају шкрипи, али квалитет је ипак квалитет, то вам не може нико оспорити.)


(Ево овде имаш неке пригодне духовне вежбе, па тренирај мало, брате, да уђеш у форму. Биће ти лакше онда. Гарантовано. Пази шта ти каже чика Таса.)



Па стога, теби и твојој породици желим све најбоље и за овај Највећи Празник и уопште у животу.

'Ајде, да ти да Чика Таса једну бону да те прође љутња. Чак и она љутња на самога себе и мржња према самом себи која очигледно одликује све нас са таквим носем, што би ти рекао.



tasadebeli tasadebeli 09:15 28.04.2019

Re: Бедниче.

nepopustljiv

Booogami, Strđane, ne daš se ni ti - nego, onako, do jaja!
Vaskršnje, tolerantno, praštajuće.

Gde ide ovaj svet?!



То му и ја причам све време, а он никако да укапира. Запео са "Мита фашиста, Николај фашиста", па никако да стане. Меље к'о празна воденица. У његовом случају, испразна воденица.

Можда треба код Сркија увести онај индивидуални образовни план (тзв. ИОП) на Блогу Б92?

Знаш, тога није било у српским школама када се Срки школовао, па је наш Срки можда и пропустио понешто пре него је стекао диплому...
tasadebeli tasadebeli 09:39 28.04.2019

Re: Бедниче. EDIT

Srđan Fuchs

Мрачиш ме, и преносиш своје нерасположење на мене, што ми је енергетски вампиризам.



А видиш, ти мене увесељаваш.

Штета, могло је то бити једно дуго и лепо пријатељство.

Пошто не можеш да издржиш а да ми се не јављаш


Толики подувани ћамили су ти скроз попили мозак.

Само да те подсетим да си ти овде дошао на мој блог да се просераваш о србонацизму Николаја Велимировића. На један обичан блог о школским екскурзијама. И то зато што се Николај помиње у клипу о манастиру Жича. Па побогу, човече, морају да помену Николаја када је он тамо био монах у тренутку када су у Другом светском рату нацисти бомбардовали, спалили и опљачкали Жичу, а Николаја одвели у инетрнацију, па затим у Дахау!

О, господе боже...

Дакле, Срки, идемо испочетка...

Ти си дошао на мој блог, практично ничим изазван, да се просераваш. Нисам ја дошао на твој блог.

Па ко ту онда пати од неиздржа?

Значи, по твојим назорима, ти можеш да дођеш овде да се просераваш о нечему што уопште није тема мог блога, а ја треба да ћутим?

Па не иде то тако, Срки мој...

Ако ништа друго, неваспитано је и неуљудно с твоје стране.


учинићу ти услугу и нећеш ми се више јављати.



Мислиш, бановаћеш ме на својим блоговима?

На чему си ти, човече?

Дај и нама мало, мојне све сам!

Па ја ти се тамо на твојим блоговима ионако одавно не јављам поштујући наш међусобни договор за разлику од тебе.

А на мом блогу тешко да ћеш ме ти спречити да ти одоговарам на гомиле и гомиле манипулантских испинованих баљезгарија и лажовских прича које остављаш за собом у коментарима.

То већ неће да може.

Срки, можда ти је време да промениш добављача?

Почињеш све више да личиш на једног нашег блогоколегу (Шарскијевог кућног љубимца) којем сам исто тако престао да се јављам на његовим блоговима, али не због договора као са тобом, већ из пуког сажаљења. Жао ми га је како га овдашњи мангупи зезају, па не желим да учествујем у томе.

Изгледа да је дошао тренутак да престанем и теби да одговарам на ТВОЈЕ коментаре на МОМ блогу. Бановати те овде нећу, нити зазивати модерацију, а ти размисли мало о сопственом понашању и речнику који користиш на Блогу Б92.






hoochie coochie man hoochie coochie man 16:56 28.04.2019

Re: Бедниче.

Srđan Fuchs
Чибе бре, џукац један манипулативни, лажовски, умишљено колективни... Жалим децу која ће проћи кроз твоју менталну и душевну изопаченост, и то не један час, него четири године; и срећан сам што моје, засад, још није добило притворног наставника као што си ти. Има неку кретенку географичарку, неку полу-фашистичку Швабицу, али срећом још није добио национал-социјалисту у кључним предметима за педагога па још и из предмета за обликовање његове лингвистичке свести.



Auh crni Srki, pa što ovo sebi dozvoljavaš?

Kontraproduktivno ti je ovo.

Taj tvoj agresivni nastup, i toliko agresivna atinikoilajevština, mene, koga Nikolaj, crkva, hrišćanstvo, pravoslavlje, Žiča, i sve to, i ne zanima previše, nekako i protiv volje gura na tu stranu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:00 30.04.2019

Re: Бедниче.

Пошто не можеш да издржиш а да ми се не јављаш, учинићу ти услугу и нећеш ми се више јављати.


da mi na tasinom blogu vise ne dolazi tasa

tasadebeli tasadebeli 19:49 30.04.2019

Re: Бедниче.

dragosevacsutra
Пошто не можеш да издржиш а да ми се не јављаш, учинићу ти услугу и нећеш ми се више јављати.


da mi na tasinom blogu vise ne dolazi tasa




Вала, и ја то кажем!




alselone alselone 09:49 26.04.2019

Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Odličan blog Tasivoje i baš sam jutros na drugom blogu pisao o tome kako imamo veliki turistički potencijal i kako naša kultura, istorija, gastronomija, polako nalaze mesto u turističkim ponudama. Bojažljivo i polako, ali se nešto mrda.

Ali, ovaj tvoj blog je i odličan primer za nešto drugo što često spominjem. Od svih stvari koje si nabrojao, sva su zaista veoma značajma, ni jedno nije iz Vojvodine. Kao za vreme Slobe kada je vremenska prognoza pokazivala iz Vojvodine samo dva grada, Novi Sad i Suboticu, tako se i danas nastavlja nepoznavanje i još bolje, nezainteresovanost Srbijanaca za znamenitosti odavde. Pa Fruška Gora nije daleko da dobije status nove Svete Gore po broju manastira po kvadratnom kilometru a ni jedan nije našao mesto na ovoj listi. Na primer, a naravno ima i drugih primera.
tasadebeli tasadebeli 10:22 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

alselone

Odličan blog Tasivoje i baš sam jutros na drugom blogu pisao o tome kako imamo veliki turistički potencijal i kako naša kultura, istorija, gastronomija, polako nalaze mesto u turističkim ponudama. Bojažljivo i polako, ali se nešto mrda.



Србија никада не може да постане туристичка велесила. То је јасно и онима који се баве туризмом у Србији, али и нама лаицима.

(Немамо море. Као ни Маџари. Али зато редовно играмо у финалима разних ватерполо првенстава равноправно са овима што имају море. Имамо Дунав, брате. И остале реке, многобројне реке и речице. Што је такође згодно та туризам. Дакле, могли бисмо у туризму као и у ватерполу. Макар до финала. )

Али да можемо да будемо сасвим пристојна туристичка дестинација са занимљивом понудом, можемо.

(Видео сам у претходна три дана подоста странаца на свим овим местима која сам убацио у блог.)


Ali, ovaj tvoj blog je i odličan primer za nešto drugo što često spominjem. Od svih stvari koje si nabrojao, sva su zaista veoma značajma, ni jedno nije iz Vojvodine.



Извини, није то с неком намером...

Знаш и сам да су школске екскурзије тематске јер имају и образовни карактер. Ова с које сам се синоћ вратио је била екскурзија осмог разреда основне школе и ми је интимно називамо у мојој школи "манастирска тура".

У седмом смо били у Војводини.

Шести разред иде на Ђердап, Милановац, Лепенски вир, Виминацијум, Гамзиград, Смедерево,...

Петаци на Стражилово и у Карловце (јер је то једнодневна екскурзија, а ове остале су од по 2 и 3 дана).

Осим избора за обилазак, битна је и километража и да се све уклопи. И уклопи у прописе.

(Постоји Правилник за извођење екскурзија. - ЛИНК)


Да се макар мало оперем пред тобом...

Седми разред: Суботица, Палић, Зоолошки врт, Нови Бечеј, Дворац Дунђерски, Идвор, Ковачица,...







Две се у мени побише силе,
мозак и срце, памет и сласт,
дуго су бојак страховит биле,
ко бесни олуј и стари храст;
напокон силе сусташе миле,
вијугав мозак одржа власт,
разлог и запон памети худе,
Santa Maria della Salute.




Ој Карловци, место моје драго,
Кô детенце дошао сам амо,
Игра беше једино ми благо,
Слатко зва ја мед и смокву само.



П.С. - Рекох ли вам ја како су ови из Друштва за српски језик и књижевност лепо поделили "финала" (тј. државни, како смо то некада називали републички, ниво) школских (основна и средња) такмичења из српског језика?

Државно из граматике и језичке културе је сваке године у мају у Тршићу. Логично. Вук.

Државно из књижевности ( Књижевна олимпијада ) је исто у мају у Карловцима.

По мени, и то је сасвим логично.
alselone alselone 10:26 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Ma znam da nije namerno, nego mislim da je to inercija ponašanja.

Идвор

Ide se u Idvor? E ovo mi je ulepšalo dan. Pupin je iz meni nepoznatih razloga uvek bio skrajnut iz školskog programa i nedovoljno slavljen. Meni lično je on veće faca od Tesle.
jadragoljub jadragoljub 10:29 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

"манастирска тура".

takvu turu su i nama zlim komunistima zli komunisti radili još kad sam ja bio osmi ratred, ot lazarice, manasije ravanice žiče do zlatibor pa opet po manastira doniš. stvarno su nam ti zli komunisti isprali mozak da ništa pre nji nije postojalo, daklem '74-5 doba kad su mene učili da ništa pre nji nije postojalo a kamoli da nam daju da posećujemo crkve i manastire.
tasadebeli tasadebeli 10:40 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

alselone
Ma znam da nije namerno, nego mislim da je to inercija ponašanja.

Идвор

Ide se u Idvor? E ovo mi je ulepšalo dan. Pupin je iz meni nepoznatih razloga uvek bio skrajnut iz školskog programa i nedovoljno slavljen. Meni lično je on veće faca od Tesle.







Да.

Па онда још тада мој колега којем је деда стриц Миленко Веснић (ЛИНК) и човек, иако је наставник физичког, писао књигу да се одужи прецима (ЛИНК) која је постала саставни део литературе на ФПН, деци објашњава потанко, засновано на документима почев од породичне архиве тог колеге па надаље, како су то Пупин и његов деда стриц на мировним преговорима у Версају изборили да Вршац и овдашњи наш део Баната уђу у границе тада стваране прве и једине до сада заједничке државе Јужних Словена на Балкану.

Миленко Веснић се био добро призетио. То је било кључно. (ЛИНК)





shone shone 10:44 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe


tako se i danas nastavlja nepoznavanje i još bolje, nezainteresovanost Srbijanaca za znamenitosti odavde


Wiki
Тенденциозна употреба србијанских одредница у медијима на сродним језицима у окружењу, изазвала је не само незадовољство у делу српске јавности већ је довела и до неких необичних последица у виду оспоравања поменутих појмова од стране појединих српских публициста и других јавних личности. У том смислу, појам Србијанци се понекад оспорава као наводно "стран" српском језику, а неки су га почели сматрати и увредљивим.[34][35][36][37] У делу јавности је тим поводом дошло до отвореног оспоравања употребе србијанских одредница за подручје Србије у целини, уз инсистирање на њиховом свођењу у оквире уже, односно централне Србије, без Војводине и Косова и Метохије.[38] Такви и слични ставови су у другом делу српске јавности означени као последица недовољног познавања историјских и језичких питања


Zašto ne postoje Bosanijanci,Hrvatijanci,Makedonijanci,Slovenijanci,Crnogorijanci ?

Mislim da Tasa nije imao na umu ( ako jeste ispraviće me) tendenciozno zaobilaženje Vojvodine. Izgleda da je vodio ekskurziju na potezu Beograd-Svilajnac-Resava-Niš-Kraljevo.
Velika je Srbija da bi stala u jedan blog i jednu ekskurziju.Tasi se inače spočitava da je preopširan.
Ja bih recimo stavio naslov: ,,Moja Srbija A1,,( ukradena ideja od Mikelea) pa bi kreno redom A2 A3.... stigli bi i do Vojvodine.*

gedza.73 gedza.73 10:45 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Alselone
Pupin je iz meni nepoznatih razloga uvek bio skrajnut iz školskog programa i nedovoljno slavljen. Meni lično je on veće faca od Tesle.

Pupin je kompletna ličnost.

evo gledam prezentaciju koju je radio moj sin

Vojvođani... Mihajlo Pupin, Idvor... Mileva Marić, Titel... Miroslav Mika Antić, Mokrin. Titelski breg, subotička i Deliblatska peščara. Vrdnik, Hopovo, Sirmijum, kolica iz Dupljaje, salaši, Banoštor, Dunđerski, Vajfert, Jagodić...

Stvarno da budete ponosno na ono što imate.

nepopustljiv nepopustljiv 11:23 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

gedza.73
Alselone
Pupin je iz meni nepoznatih razloga uvek bio skrajnut iz školskog programa i nedovoljno slavljen. Meni lično je on veće faca od Tesle.

Pupin je kompletna ličnost.

evo gledam prezentaciju koju je radio moj sin

Vojvođani... Mihajlo Pupin, Idvor... Mileva Marić, Titel... Miroslav Mika Antić, Mokrin. Titelski breg, subotička i Deliblatska peščara. Vrdnik, Hopovo, Sirmijum, kolica iz Dupljaje, salaši, Banoštor, Dunđerski, Vajfert, Jagodić...

Stvarno da budete ponosno na ono što imate.


Ćerka koleginice moje komšinice (profesora srpskog) je autorka izložbe o Pupinu "Od pašnjaka do naučenjaka" - koja je mesecima bila produžavana zbog velikog zanimanja u Etnografskom muzeju.

Živeo Tesla!
Živeo Pupin!
Nije lako biti Srbin!
tasadebeli tasadebeli 11:37 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

jadragoljub
"манастирска тура".

takvu turu su i nama zlim komunistima zli komunisti radili još kad sam ja bio osmi ratred, ot lazarice, manasije ravanice žiče do zlatibor pa opet po manastira doniš. stvarno su nam ti zli komunisti isprali mozak da ništa pre nji nije postojalo, daklem '74-5 doba kad su mene učili da ništa pre nji nije postojalo a kamoli da nam daju da posećujemo crkve i manastire.



Што је само још један доказ у прилог мојој тврдњи да су у овој земљи чак и комунисти били Срби. Иако су људи. (ЛИНК)


Да се не љубимо, Драгољубе... (ЛИНК)


tasadebeli tasadebeli 11:46 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

shone

tako se i danas nastavlja nepoznavanje i još bolje, nezainteresovanost Srbijanaca za znamenitosti odavde


Wiki
Тенденциозна употреба србијанских одредница у медијима на сродним језицима у окружењу, изазвала је не само незадовољство у делу српске јавности већ је довела и до неких необичних последица у виду оспоравања поменутих појмова од стране појединих српских публициста и других јавних личности. У том смислу, појам Србијанци се понекад оспорава као наводно "стран" српском језику, а неки су га почели сматрати и увредљивим.[34][35][36][37] У делу јавности је тим поводом дошло до отвореног оспоравања употребе србијанских одредница за подручје Србије у целини, уз инсистирање на њиховом свођењу у оквире уже, односно централне Србије, без Војводине и Косова и Метохије.[38] Такви и слични ставови су у другом делу српске јавности означени као последица недовољног познавања историјских и језичких питања


Zašto ne postoje Bosanijanci,Hrvatijanci,Makedonijanci,Slovenijanci,Crnogorijanci ?

Mislim da Tasa nije imao na umu ( ako jeste ispraviće me) tendenciozno zaobilaženje Vojvodine. Izgleda da je vodio ekskurziju na potezu Beograd-Svilajnac-Resava-Niš-Kraljevo.
Velika je Srbija da bi stala u jedan blog i jednu ekskurziju.Tasi se inače spočitava da je preopširan.
Ja bih recimo stavio naslov: ,,Moja Srbija A1,,( ukradena ideja od Mikelea) pa bi kreno redom A2 A3.... stigli bi i do Vojvodine.*





У праву си, никакав предумишљај ту јније постојао. Али мислим да је и Алс то увидео сада. (После моје нкнадне преопширности.)

'Ајде, за тог мог колегу Веснића, за Алса, али и за тебе и за мене:








tasadebeli tasadebeli 12:17 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

gedza.73

Stvarno da budete ponosno na ono što imate.



Што, бре, "да БУДЕТЕ поносни на оно што ИМАТЕ"?


Ваљда треба да стоји:

Да БУДЕМО поносни на оно што ИМАМО.

Немој и ти, брате, да си "кљусе једно капларско"!

Није ваљда за џабе све било ономад?






maksa83 maksa83 17:45 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

. И остале реке, многобројне реке и речице.

Mnogobrojne reke i rečice ubrzano postaju betonirane cevke, za račun nekoliko porodica bliskih Predsedniku i SNS vrhu. Jednu od tih firmi drži tašta srpske dike - Novaka Đokovića. :(
nepopustljiv nepopustljiv 17:47 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

maksa83
. И остале реке, многобројне реке и речице.

Mnogobrojne reke i rečice ubrzano postaju betonirane cevke, za račun nekoliko porodica bliskih Predsedniku i SNS vrhu. Jednu od tih firmi drži tašta srpske dike - Novaka Đokovića. :(

Nemoguće!?
maksa83 maksa83 17:54 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

nepopustljiv
maksa83
. И остале реке, многобројне реке и речице.

Mnogobrojne reke i rečice ubrzano postaju betonirane cevke, za račun nekoliko porodica bliskih Predsedniku i SNS vrhu. Jednu od tih firmi drži tašta srpske dike - Novaka Đokovića. :(

Nemoguće!?

Gugluj "tašta Novaka Đokovića". Ako hoćeš dodaj i Vlasina, mada ne moraš.
alselone alselone 18:02 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Gugluj "tašta Novaka Đokovića". Ako hoćeš dodaj i Vlasina, mada ne moraš.


Izgleda da je izašla iz toga, sada sam pogledao na APR-u. Sećam se da se ubacila u biznis sa energetikom jos 2010. i ranije.

EDIT: Nije izašla, greška.
nepopustljiv nepopustljiv 18:06 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

maksa83
nepopustljiv
maksa83
. И остале реке, многобројне реке и речице.

Mnogobrojne reke i rečice ubrzano postaju betonirane cevke, za račun nekoliko porodica bliskih Predsedniku i SNS vrhu. Jednu od tih firmi drži tašta srpske dike - Novaka Đokovića. :(

Nemoguće!?

Gugluj "tašta Novaka Đokovića". Ako hoćeš dodaj i Vlasina, mada ne moraš.

Nemoj da mi rušiš snove na današnji dan!
maksa83 maksa83 18:26 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Izgleda da je izašla iz toga, sada sam pogledao na APR-u. Sećam se da se ubacila u biznis sa energetikom jos 2010. i ranije.

To je koprodukcija sa Nešom Roamingom i Nikolom Petrovićem (Vučićevi kumovi), kroz one "vlasnik firme koja je vlasnik firme koja je vlasnik firme" fore, sa egzotičnim ostrvima kao mestima registracije.

Ali nije bitno ko je, to je samo crtica. Bitno je da se reke i rečice ubrzano sjebavaju, katastrofa.
maksa83 maksa83 18:28 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Nemoj da mi rušiš snove na današnji dan!

Pa sedi, nije Novak betonir'o reke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:32 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

gedza.73
Alselone
Pupin je iz meni nepoznatih razloga uvek bio skrajnut iz školskog programa i nedovoljno slavljen. Meni lično je on veće faca od Tesle.

Pupin je kompletna ličnost.

evo gledam prezentaciju koju je radio moj sin

Vojvođani... Mihajlo Pupin, Idvor... Mileva Marić, Titel... Miroslav Mika Antić, Mokrin. Titelski breg, subotička i Deliblatska peščara. Vrdnik, Hopovo, Sirmijum, kolica iz Dupljaje, salaši, Banoštor, Dunđerski, Vajfert, Jagodić...

Stvarno da budete ponosno na ono što imate.



Mika Alas - Sebeš (znaju pecaroši...) Auh, kako mi nedostaje Unfuckable...
nepopustljiv nepopustljiv 19:14 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

maksa83
Nemoj da mi rušiš snove na današnji dan!

Pa sedi, nije Novak betonir'o reke.

Ko god da ih betonira je teška budalčina.
A ko god im je omogućio da ih betoniraju, je budalčina na kvadrat.
maksa83 maksa83 19:21 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

Ko god da ih betonira je teška budalčina.

Uopšte nije budalčina, nego neko ko će bez rizika da inkasira nekoliko miliona EUR u sledećih nekoliko godina, verovatno alselone može da ti da precizniju računicu.

Dole se trenutno dešavaju strašne stvari, imaš narod koji se buni, policiju koja ga mlati, i betoniranje reke koja se za to vreme odvija iako postoji i sudska zabrana. I sve to pomnoži nemalim brojem.
gedza.73 gedza.73 19:24 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

tasadebeli
Што, бре, "да БУДЕТЕ поносни на оно што ИМАТЕ"?
Ваљда треба да стоји:
Да БУДЕМО поносни на оно што ИМАМО.
Немој и ти, брате, да си "кљусе једно капларско"

ponosni oni a i mi sa njima?
u stvari pravilnije je 'imali'.





kako strašno zvuče ova dva minuta (čudo na RTS-u ne repriziraju ovu seriju)




- Marko je pisao da svi kradu i da se ovo neće dobro završiti.
- Po samoposlugama a? Pa šta će ljudi mora da kradu kad nemaju leba da jedu
- Ma ne oni... znaš na koga mislim
- ma šta kradu bre uzimaju kol'ko im treba pička im materina
nepopustljiv nepopustljiv 19:47 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

maksa83
Ko god da ih betonira je teška budalčina.

Uopšte nije budalčina, nego neko ko će bez rizika da inkasira nekoliko miliona EUR u sledećih nekoliko godina, verovatno alselone može da ti da precizniju računicu.

Dole se trenutno dešavaju strašne stvari, imaš narod koji se buni, policiju koja ga mlati, i betoniranje reke koja se za to vreme odvija iako postoji i sudska zabrana. I sve to pomnoži nemalim brojem.

Ma znam!
Odavno mi je nuđeno da sudelujem u toj raboti.
No, kada sam video ko mi to nudi, nisam imao nikakve dileme.
gedza.73 gedza.73 20:08 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

srdjan.pajic
Mika Alas - Sebeš (znaju pecaroši...)

evo ti jedan seljačko - meanićarski (ko zna šta me podsetilo)
Q: Dve stvari koje se Srbi najviše plaše na svetu a počinju na P?
A: Promaja i plivajući.
tasadebeli tasadebeli 20:50 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

gedza.73
tasadebeli
Што, бре, "да БУДЕТЕ поносни на оно што ИМАТЕ"?
Ваљда треба да стоји:
Да БУДЕМО поносни на оно што ИМАМО.
Немој и ти, брате, да си "кљусе једно капларско"

ponosni oni a i mi sa njima?
u stvari pravilnije je 'imali'.





kako strašno zvuče ova dva minuta (čudo na RTS-u ne repriziraju ovu seriju)




- Marko je pisao da svi kradu i da se ovo neće dobro završiti.
- Po samoposlugama a? Pa šta će ljudi mora da kradu kad nemaju leba da jedu
- Ma ne oni... znaš na koga mislim
- ma šta kradu bre uzimaju kol'ko im treba pička im materina







(979 822 прегледа)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:04 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

alselone
Ma znam da nije namerno, nego mislim da je to inercija ponašanja.


Kao što nam je i Nikolaj Velimirović super po inerciji...
michiganac michiganac 22:51 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

maksa83
. И остале реке, многобројне реке и речице.

Mnogobrojne reke i rečice ubrzano postaju betonirane cevke, za račun nekoliko porodica bliskih Predsedniku i SNS vrhu. Jednu od tih firmi drži tašta srpske dike - Novaka Đokovića. :(


Srpski turizam je trusna, rastresita kategorija - prosto tle (pod nogama) koje se obrusava i raspada.. Od klizista na Zaovinama, Rakitskoj r(ij)eci,.. do recimo doma jedne Mileve Maric (da se "opetovano" ne zaobidje Vosha i Alsov uzi zavicaj).






Bastina/Zaostavstina ovih prostora moze da postane relevantna samo u nekom dalekom buducem vremenu kao potonje arheoloske iskopine realizovane od nekog istrajnijeg, sistematicnijeg etnosa koji ce se ugnijezditi na istom prostoru, za razliku od onog aljkavog i javasnog koji danas na njemu obitava.

michiganac michiganac 23:08 26.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

nego neko ko će bez rizika da inkasira nekoliko miliona EUR u sledećih nekoliko godina,


ROI je tu obicno negdje oko 6-7 god. Nakon toga krece inkasiranje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:29 28.04.2019

Re: Koliko zaista dobro poznajemo sami sebe

gedza.73
Alselone
Pupin je iz meni nepoznatih razloga uvek bio skrajnut iz školskog programa i nedovoljno slavljen. Meni lično je on veće faca od Tesle.

Pupin je kompletna ličnost.

evo gledam prezentaciju koju je radio moj sin

Vojvođani... Mihajlo Pupin, Idvor... Mileva Marić, Titel... Miroslav Mika Antić, Mokrin. Titelski breg, subotička i Deliblatska peščara. Vrdnik, Hopovo, Sirmijum, kolica iz Dupljaje, salaši, Banoštor, Dunđerski, Vajfert, Jagodić...

Stvarno da budete ponosno na ono što imate.



A Sava Šumanović? Ima onaj lep muzej/galerija u Šidu, ja bio par puta kad sam dolazio u Srbiju leti, vodio i neke goste, nadam se da je još uvek u dobrom stanju, poslednji put sam bio pre desetak godina. Moja pokojna baba je odatle.
jadragoljub jadragoljub 10:08 26.04.2019

'interesantno'

niko ne spominje da smo za poraz na čegru isključivi krivci mi sami. naime, neki pop je zapisao šta se desilo veće pred boj. to veče su se srpske vojskovođe posvađale oko toga ko će prvi da uđe uniš i da 'pokupi plen. za onog ko ne zna u to doba su pobednici, u svim zemljama i ratovima u svet imali pravo da tri dab+na pljačkaju osvojeni grad. et oto je razlog poraza na čegru, stoji i zapsano da su srpske vojkovođe ladno gledale sa svojih položaja kako turci pobeđuju sinđelića.
ovo su činjenice koje se kriju od nas.
sad će tasa&co da me okrivi za autovanje, al istorija je sistorija i kad nam nije na ' svetlu sliku' koju imamo o sebi.

a mi nišlije smo ustvari narod najstarejši
tasadebeli tasadebeli 10:28 26.04.2019

Re: 'interesantno'

jadragoljub

'interesantno'
niko ne spominje da smo za poraz na čegru isključivi krivci mi sami. naime, neki pop je zapisao šta se desilo veće pred boj. to veče su se srpske vojskovođe posvađale oko toga ko će prvi da uđe uniš i da 'pokupi plen. za onog ko ne zna u to doba su pobednici, u svim zemljama i ratovima u svet imali pravo da tri dab+na pljačkaju osvojeni grad. et oto je razlog poraza na čegru, stoji i zapsano da su srpske vojkovođe ladno gledale sa svojih položaja kako turci pobeđuju sinđelića.
ovo su činjenice koje se kriju od nas.
sad će tasa&co da me okrivi za autovanje, al istorija je sistorija i kad nam nije na ' svetlu sliku' koju imamo o sebi.









За ђачке екскурзије данас и за овај блог, ова твоја примедба, ма колико год била основана, сасвим је небитна.

Јебеш народ који нема своје митове.

То онда више и није народ.

Него постане део неких других народа.



П.С. -






jadragoljub jadragoljub 10:34 26.04.2019

Re: 'interesantno'

За ђачке екскурзије данас и за овај блог, ова твоја примедба, ма колико год била основана, сасвим је небитна.

ne slažem se , ovo je ispiranje mozgova dečije, stvara se nerealna slika o sebi samima da smo bolji nego što jesmo,
naše narodne pesme su lepe jer pevamo o sebi kakvi bi želeli da smo a ne kavi jesmo, i to je opravdano u umetnosti ali istorija mora da bude hladna i istinita da bi se suočili sa sobom onakvi kakvi jesmo.
Atomski mrav Atomski mrav 10:44 26.04.2019

Re: 'interesantno'

Neandertalac na trasi Koridora 10 - pomislio sam u prvi mah da je reč o Babiću...
gedza.73 gedza.73 10:55 26.04.2019

Re: 'interesantno'

stvara se nerealna slika o sebi samima da smo bolji nego što jesmo

al' evo i ti si napisao 'krnju' priču.

karađorđev buljubaša (po sećanju iz knjige Pomenik) je imao kuma pod čijom komandom su Srbi prvi ušli u Bg. Njih dvojica (nisam siguran u imena) postaju jedni od najbogatijih ljudi. Od vinograda do skela preko Ostružnice.

Karađorđe šalje kao ispomoć Sinđeliću jednog od njih dvojice koji po stizanju u okolinu Niša želi da bude glavnokomandujući. Zabranjuje da se krene u bilo kakvu akciju i čini mi se da mu se samo jedan od vojskovođa suprotstavio koji je krenuo ka Sinđeliću... koji je opet, videći da mu ne stiže pomoć, uradio što je uradio.

Miladin ili Mladen (tako se nekako zvao) znajući da je Karađorđe prek čovek, plašeći se njegove reakcije a i porastom apetita da bude kalif umesto kalifa, podbuni neke svoje ljude koji ubiju čoveka koji je tog dana ženio svog sina negde podno Rudnika.

Ubijeni je bio protiv karađorđa a cenjen među ljudima pa je M...kakogod... mislio da će ljudi krenuti protiv Karađorđa.

kad mu ta Otpor varijanta nije uspela prebegene u Zemun. Posle nekog vremena bude zamenjen za austrougarske pustahije i nabijen u kućni pritvor.

po rečima momka koji je živeo u toj kući molio je da ga ubiju na spavanju. navodno su mu rekli kako će ga ubiti kad ne očekuje.

tako je i bilo. dok je silazio niz stepenice na ručak.
tasadebeli tasadebeli 11:16 26.04.2019

Re: 'interesantno'

jadragoljub
За ђачке екскурзије данас и за овај блог, ова твоја примедба, ма колико год била основана, сасвим је небитна.

ne slažem se , ovo je ispiranje mozgova dečije, stvara se nerealna slika o sebi samima da smo bolji nego što jesmo,
naše narodne pesme su lepe jer pevamo o sebi kakvi bi želeli da smo a ne kavi jesmo, i to je opravdano u umetnosti ali istorija mora da bude hladna i istinita da bi se suočili sa sobom onakvi kakvi jesmo.



Па и на Катанићевој сахрани било петоро људи. А ташту оног Обреновићевог пуковника Франасовића на вечни починак испратио цео тадашњи Београд. Због чега је Нушић и мардељао.





Но, опет...

Ја се не слажем са тобом.

Не око историје.

Него око митова преко потребних било којој нацији на овом земаљском шару, па чак и нама Србима таквима какви јесмо.

Да ли овај твој коментар и историјске чињенице које износиш око свађе српских војвода уочи Чегра умањују херојски чин Стевана Синђелића?

Не бих рекао.

Да није било Обилића, не би било ни Синђелића. Да није било Обилића и Синђелића, не би имао ни мајора Гавриловића. Да није било њих, не би после имао ни пилоте 1941. и 1999. Не би имао ни Спасића и Машеру. Ни Милана Тепића...

(Ни Сава Ковачевића, ни Бошка Буху, ни Стјепана Стеву Филиповића,... )

Па последично, ни Срба не би било одавно.

А историја? Коју пишу победници?

На страну.

Јер, драги мој Драгољубе, част је част а власт је власт.

Не бих ја та два мешао јер не иду једно уз друго.





Толико о томе.

Не бих те даље убеђивао у потребу постојања националних митова у циљу очувања националне посебности (било ког народа, не само Срба) јербо знам да си ти политички на страни оних који су се још пре много деценија договорили како да Србима укину националне митове да би их расрбили (то се после 5. октобра 2000. помодно називало "денацификација Срба", је л' да?) и да би онда лакше манипулисали тим "народом стоком", како они виде све нас заједно, и тебе "глобалисту" и мене "националисту". А у ствари обојица смо пре свега Срби. Па тек онда "глобалисти" и "националисти".

Дакле, не бих ја даље о томе зато што онда на крају и дођемо до тога да се један од нас двојице стиди што је Србин, а други се не стиди што је Србин.

Оно јес да су и "глобалисти" и "националисти" исто тако моја Србија као што су то и Раваница и Жича и Фарма и Парови...

Али верујем да ћеш наћи неког расположенијег од мене да даље заједничким напорима преиспитујете сву дубину те потребе да се национални митови руше зарад ко зна чијих интереса.





jadragoljub jadragoljub 11:51 26.04.2019

Re: 'interesantno'

Да ли овај твој коментар и историјске чињенице које износиш око свађе српских војвода уочи Чегра умањују херојски чин Стевана Синђелића?

Не бих рекао.

čista istina, reko sam da postoje zapisi nekog popa iz tih dana i uopštr o događajima u niš u to doba. pstoji i zaps, kod tog popa, kako je neki igić pokrao pare koje je narod skupio da se kupi oružje za pobunu i koja je zbog toga propala.
druogo mitovi se uče na časovim asrpskog a istina na časovima istorije, ne treba zanemarivati nijedno ni drugo, ibid. poglej šta sam napisao o kvalitetu naših epova.
geđo ode u širinu, ja sam samo izneo neke činjenice za konkretnu bitku, i usput sve nišlije ovo znaju.
al aj da se autujem još lecka
karađorđevo ubistvo je opravdano sa političke strane, jer je milošu stavljeno do znanja da će turci da da se vrate i i sravne srbiju sa zemljom ako dozvoli karađorđu da digne ustanak u grčku, što je bio cilj njegovog povratka u zemlju, pa sad vi odlučite dal je trebalo da miloš dozvoli da mu ova-nam ovaj sjebe osvojenu slobodu zarad ustanka u grčku?
Atomski mrav Atomski mrav 11:57 26.04.2019

Re: 'interesantno'

mitovi se uče na časovim asrpskog a istina na časovima istorije



tasadebeli tasadebeli 12:03 26.04.2019

Re: 'interesantno'

jadragoljub


druogo mitovi se uče na časovim asrpskog a istina na časovima istorije, ne treba zanemarivati nijedno ni drugo, ibid. poglej šta sam napisao o kvalitetu naših epova.
geđo ode u širinu, ja sam samo izneo neke činjenice za konkretnu bitku, i usput sve nišlije ovo znaju.



Не'ш ми веровати, али ови моји клинци већ у 6. разреду када радимо песме о Косовском боју, одмах на почетку ми кажу како Вук Бранковић није био издајник, научио их наставник историје. Што ја лепо искористим да им објасним да је књижевно дело на једној страни, а историјске чињенице на другој. И да због потреба давања уметничке вредности књижевном делу морају да постоје и херој и издајник (као и на свакој другој Тајној вечери).

(Увиде они то и раније. У 5. разреду на песми "Свети Саво" у којој се Немњиићима приписује и оно што су градили и оно што нису градили. ЛИНК)



И већ ту се у њиховим главицама та духовна хоризонтала и духовна вертикала доводе у међусобну равнотежу и помаљају се знаци разумевања за потребу постојања и једног и другог.

Ови што сам их водио на екскурзију су осми разред. Код њих је у главама то поодавно јасно.

Зато и није била на месту твоја примедба о испирању дечјих мозгова због које сам ти и одговорио онако опширно.

Иначе, опет ми не'ш веровати, у протекла три дана ја мојим клинцима нисам пуштао епске народне песме о Првом српском устанку него ово:







Знам да те фуЗбал не занима, али ја контам да и та прича обилује материјалом за стварање још једног националног мита?


jadragoljub jadragoljub 12:51 26.04.2019

Re: 'interesantno'

Зато и није била на месту твоја примедба о испирању дечјих мозгова због које сам ти и одговорио онако опширно.

nisam ja tebi ništa zamerio već onom klipči iz klipa, podobno je objasnio sve samo je zaobiššo razlog pogibije tih junaka.
ono što ti zameram je da se praviš lud na moju opasku da se u usred 'komunizma' u srbiji nisu vodile exurzije samo po komunističkim hramovima već i ovakve koje su bile posvećene dubokim istorijiski i verskim nasleđem. takozvanim kulturnim dobrima celokupne srpske istorije.
ja sam već pisao da su u niš izdate dve istorije grada, jedna iz sedamdesetih i druga iz najgore vlasti mileta ilića i da su obe napisane sasvim objektivno i da je celokupna istorija grada ravnopravno podeljena na sva razdoblja bez da je komunistčko vreme imalo povlašćen statusu u tim istorijama.
žao mi je smo što više nisam u posedu nijedne od njih da bih mogao nešto od toga da citiram, naročito mislim na zapise onog popa iz doba ratovanja za oslobađanje od turaka.
kao što sam za to da se za dan grada proglasi datum kad se on , kao takav prvi put u istoriji spomenuo, a da postoje pisani tragovi.
ili recimo đurđevdan da bude i dan grada zbog ivkove slave.
tasadebeli tasadebeli 20:36 26.04.2019

Re: 'interesantno'

jadragoljub

ono što ti zameram je da se praviš lud na moju opasku da se u usred 'komunizma' u srbiji nisu vodile exurzije samo po komunističkim hramovima već i ovakve koje su bile posvećene dubokim istorijiski i verskim nasleđem. takozvanim kulturnim dobrima celokupne srpske istorije.




Нисам то твоје игнорисао. Ено ти га одговор горе.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:47 26.04.2019

Re: 'interesantno'

neki pop je zapisao šta se desilo veće pred boj. to veče su se srpske vojskovođe posvađale oko toga ko će prvi da uđe uniš i da 'pokupi plen.


E ako je pop tako rekao onda je to istina, jer popova je kao i božija :)

Možda je sve tako bilo, ali možda i nije, zašto bismo popov zapis uzeli kao jedinu istinu?

Kompleksno vreme, kompleksni događaji, i normalno je da različiti ljudi imaju različite poglede na iste događaje.
Možda je pop to video tako, ali da li je pop bio na položaju da ima uvida u sve, da zna ko je kome šta naredio, ko je koje motive imao, ili je pop samo pretpostavio njihove motive?

Postoji i svedočenje savremenika da je položaj srpskih ustanika pred propast ustanka bio dobar, da Karađorđe nije imao nikakvog ni političkog ni vojnog razloga da napušta Srbiju i da tako upropasti ustanak.
Po tom svedočenju Karađorđe je tipičan izdajnik.

Sve to je prilično logično podržano nekim objašnjenjima u knjizi, sa navođenjima imena, položaja jedinica, položaja šančeva, i sve je to pisano 1813. godine, dakle tad kad se dešavalo.

Ali to je sasvim moguće jedan od političkih pogleda na trenutak, i verovatno da je taj ko je to pisao bio uveren da je to baš tako i da je on u pravu, isto kao taj pop sa Čegra.

Ali to je samo jedno svedočenje, samo jedan utisak, viđenje, tumačenje, i ne znam zašto bi baš to svedočenje trebalo da uđe u čitanke kao jedina istina?

A i šta fali mitovima?
nsarski nsarski 22:29 26.04.2019

Re: 'interesantno'

moju opasku da se u usred 'komunizma' u srbiji nisu vodile exurzije samo po komunističkim hramovima već i ovakve koje su bile posvećene dubokim istorijiski i verskim nasleđem. takozvanim kulturnim dobrima celokupne srpske istorije.


Moram da se umešam ovde. U osnovnoj školi mene nikada nisu vodili u hramove ili manastire. Jednom su nas vodili na Sutjesku (uz prigodne pionirske pozdrave i herojske pesme) i jednom u Baške Vode na more.
Nikad, ali baš nikad ni u jednu crkvu, manastir ili hram nas nisu vodili.
Ah da, jednom su nas u najnižim razredima osnovne škole vodili u Krnjaču da vidimo ekologiju bare (žabe, neke ptice, kornjače, gliste, puževe, trske i bambus...).

U to vreme je današnji Hram Sv. Save na Vračaru bio neka poluzapočeta građevina od cigle u kojoj su spavali Šiptari i Cigani, a u "dvorištu" je transportno preduzeće "Rad" držalo razvaljene i smrdljive kamione koji su povremeno brektali. U nekim delovima te polu-građevine su se naseljavali beskućnici, pacovi, i jedan deo je služio kao javni klozet. Mi, klinci iz kraja, smo se tu povremeno sakrivali da tajno pušimo prve cigarete i gledamo ponekad kako se beskućni ljubavnici jebu među govnima i odbačenim komadima novina kojima su se brisali posle nužde.
Toliko su u vreme "komunizma" brinuli o svetoj srpskoj tradiciji i "kulturnim dobrima celokupne srpske istorije".

Bila su to herojska vremena!
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:36 27.04.2019

Re: 'interesantno'

nsarski
moju opasku da se u usred 'komunizma' u srbiji nisu vodile exurzije samo po komunističkim hramovima već i ovakve koje su bile posvećene dubokim istorijiski i verskim nasleđem. takozvanim kulturnim dobrima celokupne srpske istorije.


Moram da se umešam ovde. U osnovnoj školi mene nikada nisu vodili u hramove ili manastire.


Verovatno je zavisilo od skole do skole, program za ekskurzije.
Moja skola je organizovala ekskurziju po manastirima zakljucno sa Rasom..
nsarski nsarski 10:47 27.04.2019

Re: 'interesantno'

Verovatno je zavisilo od skole do skole, program za ekskurzije.
Moja skola je organizovala ekskurziju po manastirima zakljucno sa Rasom..


Verujem da su neke škole vodile decu po manastirima i hramovima kako kažeš. Možda to zavisi i od toga gde se škola nalazi (ako je, na primer, u blizini nekog manastira). Moja škola nije bila takva.
Štaviše, moja deca su mnogo godina kasnije išla u tu istu osnovnu školu neko vreme i vodili su ih u Šuplju Stenu (kod Avale). Ništa crkve, ništa muzeji.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:03 27.04.2019

Re: 'interesantno'

Verujem da su neke škole vodile decu po manastirima i hramovima kako kažeš. Možda to zavisi i od toga gde se škola nalazi (ako je, na primer, u blizini nekog manastira). Moja škola nije bila takva.


Moja osnovna skola je u BG, Stari grad.
nsarski nsarski 11:26 27.04.2019

Re: 'interesantno'

apacherosepeacock
Verujem da su neke škole vodile decu po manastirima i hramovima kako kažeš. Možda to zavisi i od toga gde se škola nalazi (ako je, na primer, u blizini nekog manastira). Moja škola nije bila takva.


Moja osnovna skola je u BG, Stari grad.


Dobro, slažemo se. Neke škole su vodile decu da vide manastire i crkve, neke nisu.
tasadebeli tasadebeli 13:21 27.04.2019

Re: 'interesantno'

nsarski

Štaviše, moja deca su mnogo godina kasnije išla u tu istu osnovnu školu neko vreme i vodili su ih u Šuplju Stenu (kod Avale). Ništa crkve, ništa muzeji.




Моја жена ишла у "Милицу Павловић" (данас ваљда "Престолонследника Петра" или тако некако) и ишли су у Шупљу стену код Авале на рекреативну наставу. Али су их водили и по манастирима. И мене су водили по манастирима ови из "Јосиф Панчић". Мислим да је манастирска тура била у 6. разреду. Слична као и ова у мом блогу, само краћи списак манастира у обиласку. А рекреативна настава нам била на Тари.

А сећам се да сам у 8. разреду био на екскурзији у Загребу и у Јасеновцу.

Dobro, slažemo se. Neke škole su vodile decu da vide manastire i crkve, neke nisu.


Па да, све зависи за какав програм екскурзије се школа определи. И из којих разлога.

Рецимо,


apacherosepeacock

Moja skola je organizovala ekskurziju po manastirima zakljucno sa Rasom..



у последњих 20 година упорно тражим да се у програм екскурзија убаци Рас и Сопоћани, али ме ови моји из школе увек одбијају са образложењем да је "превише близу Новог Пазара, а деца су у питању..."

Мада ја заиста не видим ниједан разлог за такав њихов став.
bene_geserit bene_geserit 18:01 27.04.2019

Re: 'interesantno'

U osnovnoj školi mene nikada nisu vodili u hramove ili manastire. Jednom su nas vodili na Sutjesku ...
Nikad, ali baš nikad ni u jednu crkvu, manastir ili hram nas nisu vodili.

Isto i kod mene (p&^%zda im materina komunistička) a oko Kraljeva manastira koliko hoćeš, ali zato sam se nagledao raznih komunističkih spomenika a da ne pominjem ono prolazi Tito a tebe uhvate da mašeš zastavicama.
Posle sam morao sve to da nadoknadim kad sam porastao.
Možda je i dobro tako, ko zna, makar sam komunističku indokrinaciju zamrzeo.

A da ne pominjem što smo u školi čitali raznorazna komunistička goveda a nismo takve velikane kao što je Vladika Nikolaj. Ali dobro, ima vremena u životu za sve pa i da se pročita sve od takvog genija, svaka mu je zlatna.
shone shone 11:41 26.04.2019

.

Jaja se boje, zavisno od regiona, od Velikog četvrtka do Velike subote, ali najčešće na Veliki petak, rano ujutro - kaže Vesna Marjanović, etnolog i antropolog.






tasadebeli tasadebeli 11:51 26.04.2019

Re: .

shone
Jaja se boje, zavisno od regiona, od Velikog četvrtka do Velike subote, ali najčešće na Veliki petak, rano ujutro - kaže Vesna Marjanović, etnolog i antropolog.








Моја кева фарбала ускршња јаја на Велики Петак.

Моја жена у својој кући научила да се то ради у на Велику Суботу.

А ја од моје кеве научио исто тако и једну велику истину коју је она често понављала:

"Сто села, сто адета."
shone shone 12:11 26.04.2019

Re: .

"Сто села, сто адета."


Nek' smo mi živi i zdravi nama!

tasadebeli tasadebeli 12:19 26.04.2019

Re: .

shone
"Сто села, сто адета."


Nek' smo mi živi i zdravi nama!








И мир у људима и међу људима!
shone shone 13:05 26.04.2019

svi na pecanje

anonymous anonymous 14:49 26.04.2019

Profesori, đaci ....budućnost Srbije ?

Lično sam svedok dešavanja i pritiska koji je vršen na vas, ne samo na ovom času, nego nedeljama i mesecima unazad - napisao je učenik u poruci.

- Poštovani profesore, ne mogu da opišem koliko mi je krivo zbog onog što se danas desilo. Ne opravdavam vašu ishitrenu reakciju na opasne provokacije, ali vas razumem u potpunosti. Lično, kao član 2/3 odeljenja prihvatam krivicu za najmanje pet prekršaja školske discipline za koje, zbog vaše dobrote, nisam sankcionisan i procesuiran po pravilniku - ovako počinje poruka, koju je profesoru Sedme beogradske gimnazije, Zvonku Obradoviću, poslao jedan od učenika koji je prisustvovao incidentu.

"Ne želim da imenujem ljude, već ću manjinu nevaspitanih individua nazvati baš tako. Oni kao učenici ugledne obrazovne institucije, na skoro svakom času, iskazivali su enormno nepoštovanje, nevaspitanost, bahatost koju su poneli iz kuće, u kojoj su učeni da svoja prava ističu, a obaveze ne ispunjavaju. Lično sam svedok današnjeg dešavanja i pritiska koji je vršen na vas, ne samo na ovom času, nego nedeljama i mesecima unazad. Izlazili ste u susret svakom kome je bar malo stalo do vašeg predmeta, ali najpre do lične budućnosti.

Današnji pritisak je bio pun psovki, provociranja, prekršaja discipline i nedoličnog ponašanja koje se, koliko vidim, nigde ne spominje. Želim da znate da dosta učenika vas razume, osim današnje reakcije, a nekako svi učenici koji su protiv vas, uglavnom, imaju slabije ocene. Da li je to slučajnost ili ne, ja ne znam. Ali znajte da imate moju podršku kad god. Hvala vam za dosadašnje znanje koje ste mi preneli."

Kako nam je profesor Zvonko Obradović ranije rekao, dobio je i nekoliko poruka od koleginica iz Sedme beogradske gimnazije, u kojima su mu saopštile da će tražiti da više ne predaju odeljenju 2/3.

- Dragi kolega, razumem vas, videla sam tu sliku iz učionice više nego živo u svojoj glavi, teško mi je zbog vas, zbog svih nas u prosveti i ukupnog stanja u državi. Volela bih da taj šamar preokrene stvari jednom za svagda u pravcu dobijanja opcija kojima će se sprečiti bahat odnos učenika prema školi, nastavnicima, starijima uopšte, obavezama. Sve najbolje, čuvajte se!
nepopustljiv nepopustljiv 15:00 26.04.2019

Re: Profesori, đaci ....budućnost Srbije ?

anonymous
Lično sam svedok dešavanja i pritiska koji je vršen na vas, ne samo na ovom času, nego nedeljama i mesecima unazad - napisao je učenik u poruci.

- Poštovani profesore, ne mogu da opišem koliko mi je krivo zbog onog što se danas desilo. Ne opravdavam vašu ishitrenu reakciju na opasne provokacije, ali vas razumem u potpunosti. Lično, kao član 2/3 odeljenja prihvatam krivicu za najmanje pet prekršaja školske discipline za koje, zbog vaše dobrote, nisam sankcionisan i procesuiran po pravilniku - ovako počinje poruka, koju je profesoru Sedme beogradske gimnazije, Zvonku Obradoviću, poslao jedan od učenika koji je prisustvovao incidentu.

"Ne želim da imenujem ljude, već ću manjinu nevaspitanih individua nazvati baš tako. Oni kao učenici ugledne obrazovne institucije, na skoro svakom času, iskazivali su enormno nepoštovanje, nevaspitanost, bahatost koju su poneli iz kuće, u kojoj su učeni da svoja prava ističu, a obaveze ne ispunjavaju. Lično sam svedok današnjeg dešavanja i pritiska koji je vršen na vas, ne samo na ovom času, nego nedeljama i mesecima unazad. Izlazili ste u susret svakom kome je bar malo stalo do vašeg predmeta, ali najpre do lične budućnosti.

Današnji pritisak je bio pun psovki, provociranja, prekršaja discipline i nedoličnog ponašanja koje se, koliko vidim, nigde ne spominje. Želim da znate da dosta učenika vas razume, osim današnje reakcije, a nekako svi učenici koji su protiv vas, uglavnom, imaju slabije ocene. Da li je to slučajnost ili ne, ja ne znam. Ali znajte da imate moju podršku kad god. Hvala vam za dosadašnje znanje koje ste mi preneli."

Kako nam je profesor Zvonko Obradović ranije rekao, dobio je i nekoliko poruka od koleginica iz Sedme beogradske gimnazije, u kojima su mu saopštile da će tražiti da više ne predaju odeljenju 2/3.

- Dragi kolega, razumem vas, videla sam tu sliku iz učionice više nego živo u svojoj glavi, teško mi je zbog vas, zbog svih nas u prosveti i ukupnog stanja u državi. Volela bih da taj šamar preokrene stvari jednom za svagda u pravcu dobijanja opcija kojima će se sprečiti bahat odnos učenika prema školi, nastavnicima, starijima uopšte, obavezama. Sve najbolje, čuvajte se!

Za sada od toga nema ništa.
Očekivati od ovoga sastava na vlasti da razume prosvetu, i značaj obrazovanja, je iluzorno.
Još manje može da se očekuje svest o značaju vaspitanja.
Prema tome, do daljnjeg - Učitelji, izdržite!
Черевићан Черевићан 18:04 26.04.2019

res facti

Koliko poznajemo sami sebe

приказано, г Тасо .......уистину маами
Србија је,укратко, за очи баш магнет,
оно јоште на чем' ......треба порадити
оставише нама Преци ........у аманет
tasadebeli tasadebeli 23:53 26.04.2019

Морам признати, момци

да се овде обарају сви рекорди.

Оволико другосрбијанског петооктобарског, шатро антифашистичког и антинацистичког, просеравања дебеовске провенијенције о срБству, Николају, србонацизму итд, а у ствари све у корист тоталитаризма Новог доба, на једном обичном, најобичнијем блогу о најобичнијој школској екскурзији и о ономе шта се све може видети по Србији у којој живимо стварно одавно нисам видео.

Момци, превазишли сте сами себе!

Честитам.






П.С. - Извините, гос'н Чер, ово се на вас не односи.
shone shone 00:04 27.04.2019

Re: Морам признати, момци

П.С. - Извините, гос'н Чер, ово се на вас не односи.


A što na mene?
tasadebeli tasadebeli 00:10 27.04.2019

Re: Морам признати, момци

shone
П.С. - Извините, гос'н Чер, ово се на вас не односи.


A što na mene?



Јес, извини и ти.

П.С. - А зар ти ниси на пецању?

У Немачкој.

Јесте Немачка... Ал' стандард, јбг!





shone shone 00:15 27.04.2019

Re: Морам признати, момци


П.С. - А зар ти ниси на пецању?



Na Savi ispod tebe blizu, kakva Nemačka. Spot sam nakačio zbog vesele pesmice sa oktobarfesta.
Švabe vraćaju ribu što nije u ,,duhu sportskog ribolova,,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana