Kultura| Literatura| Umetnost| Život

Fusnota

bocvena RSS / 04.06.2019. u 10:37

Dubravka Ugrešić se u svom romanu „Lisica" bavi pitanjem kako nastaje priča i veze sitan vez od tuđih i svojih pripovedanja, da bi shvatila da „ispisujući kratku fusnotu ovome gradu, ja samo utabavam već nebrojeno puta izgovorene riječi. Nisam, dakakao, važna ja, nego fusnota. Fusnota je oblik preživljavanja."
Ovu misao pozajmljuje od Vladimira Nabokova i proširuje je na svekoliko postojanje: „...sve se u nekom času svodi na to tko će koga pretvoriti u svoju fusnotu, tko će koga pofusnotiti, tko će biti tekst, a tko fusnota. Svi smo hodajući tekstovi, koračamo svijetom s nevidljivim kopijama zalijepljenima za nas, s brojnim revizijama sebe samih, o čijem postojanju, broju i sadržaju nemamo pojma. Nosimo na svojoj koži biografije drugih ljudi o kojima pritom ne znamo ništa. Svi se lijepimo jedni na druge poput prozirnih folija sa skrivenim tekstom, urastamo jedni u druge, sve nas, svakoga ponaosob, naseljavaju tajni stanari, svi mi naseljavamo tuđe kuće. Nabokov je, čini se bio u pravu rekavši da smo svi mi djelići megateksta, fusnote velikom, nepoznatom, nedovršenom remek-djelu."
(„Human life is but a series of footnotes to a vast obscure unfinished masterpiece" - V. Nabokov)

E, pa ja sam žena fusnota.

Žene su uvek fusnote, a žene koje pišu su još manje - fusnota fusnote. Muški životi su tekstovi, a muški pisci heroji istorija (javnih i privatnih). Žene, manje više, bauljaju u dva kanonizovana smera. One koje bivaju stavljene na pijedestal majki/svetica, ubrzo bivaju samo izvor hrane, utehe i čistih prozora. „Kurve" se bolje zabavljaju, ali ih, pre ili kasnije, kamenuju. U oba slučaja im ne opraštaju inteligenciju i starenje. Spisateljice preskaču kroz zapaljene obruče javnog morala i religije, muških pseudonima, „ženskog pisma", muških tema, između žanrova, a uvek svrstane u „ljubavni roman", nametnute anonimnosti, seksualizovanog marketinga, terora društvenih mreža, samo ženske čitalačke publike, manjih honorara, odsustva nagrada, borbe unutar sebe i unutar porodica...ako smo u životu fusnote, bar kad pišemo da budemo tekst. Može, ali za džeparac:)

No, ja nisam pisac, pa me nikada neće biti u fusnotama Dubravke Ugrešić. Neće me biti ni u književno-teorijskim fusnotama stručnih časopisa ni u bibliografijama. Sa time mogu da živim u miru. Kako se približavam pedesetoj, tako shvatam da mi je glavna uloga ćerke, dobrog đaka, supruge, majke, trudbenice, Srpkinje, Evropljanke začuđujuće naporna i ograničavajuća. Paradoksalno, ali ja sam kraljica fusnota u toj knjizi! Kraljica preživljavanja tuđih izbora (parlamentarnih i intimnih), potreba, manija, depresija, anksioznosti, (im)potencija, mržnji, ljubavi, slabosti, agresije, busanja u grudi, stalnog kukanja, odbijanja da se odraste, odbijanja da se ostari, da se prizna poraz, da se uživa u pobedi, da se nastavi ili ode...jedini način da pretekneš je da po obodu neke knjige ispisuješ mala svedočanstva postojanja i sopstvenih istina.

Savremeni čitalac mrzi fusnote. Njega zamara i integralni tekst, ako je predugačak, metaforičan, bez seksa, bez dijaloga. Fusnote su mu noćna mora. Sve neka sitna slova, podaci, broj stranica, imena izdavača, italik, skretanje sa glavne priče, nebitnost u svom punom sjaju. Ja ih, iz istog razloga, obožavam. Od zapisa prepisivača rukopisnih knjiga („dremam") do postmodernog izmišljenog palimpsesta Kiša ili Basare. Glavne priče su sudije, advokati i optuženi, fusnote su svedoci.

U jednoj od fusnota u „Lisici" Dubravka Ugrešić spominje esej Ajzeje Berlina „Jež i lisica" za koga je sam autor rekao: "I never meant it very seriously. I meant it as a kind of enjoyable intellectual game, but it was taken seriously. Every classification throws light on something". Ona ga koristi da smesti Borisa Pilnjaka, jednog od junaka svog romana, koji nije ni junak već fusnota priče o pričanju, u lisice. Lajkoučevi širom planete koriste ovu lažnu tipologiju da ispiraju mozak klijentima, spisak referenci i citata na Vikipediji je duži nego sam članak o eseju. Dakle, fusnote ponekad pobede tekst, jer baciti svetlo na jedno viđenje teksta/sveta/života je jedino što možemo.

Makar sve pogrešno shvatili.



Komentari (463)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jooscout jooscout 08:42 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jadragoljub


jedan primer- žena , student medicine apsolvent- ' neću da mi bilo ko petlja po hormonima i metabolizmom(ne mogu tačno da citiram, mnogo je god. prošlo, al to je bilo to)


E pa ta onda spada pod stavku: prosvećivanje.
jooscout jooscout 08:47 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena

Ja ne razumem kako to neko može da uradi.

zakon je i neophodan da ne bi svaki pojedinac u skladu sa svojim setom moralnih, religioznih, političkih, emocionalnih kapaciteta odlučivao o telesnom i mentalnom integritetu drugog ljudskog bića. koliko god da su nam daleki i nejasni.



A opet, nekima je data empatija. Šalim se, empatija se uči. Nego, uvek me zaprepasti lakoća kojom se ljudi vareno zalažu za neki set pravila kojim mogu da povrede druge. Evo, samo brzi susret sa mojim drugom guglom kaže da u Americi pd svih abortusa, 10% se uradi nakon drugog trimestra, nisam dalje istraživala koliki broj od toga je usled prenatalno dijagnostikovanih bolesti, na primer. Čudno mi je i da se neretko zagovornici tog stava vatreno zalažu za privatno zdravstveno osiguranje i preexisting conditions. Sve će to nevidljiva ruka tržišta da pomazi i blagoslovi.
jooscout jooscout 08:49 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jooscout
bocvena

Ja ne razumem kako to neko može da uradi.

zakon je i neophodan da ne bi svaki pojedinac u skladu sa svojim setom moralnih, religioznih, političkih, emocionalnih kapaciteta odlučivao o telesnom i mentalnom integritetu drugog ljudskog bića. koliko god da su nam daleki i nejasni.



A opet, nekima je data empatija. Šalim se, empatija se uči. Nego, uvek me zaprepasti lakoća kojom se ljudi vareno zalažu za neki set pravila kojim mogu da povrede druge. Evo, samo brzi susret sa mojim drugom guglom kaže da u Americi pd svih abortusa, 10% se uradi nakon drugog trimestra, nisam dalje istraživala koliki broj od toga je usled prenatalno dijagnostikovanih bolesti, na primer. Čudno mi je i da se neretko zagovornici tog stava vatreno zalažu za privatno zdravstveno osiguranje i preexisting conditions. Sve će to nevidljiva ruka tržišta da pomazi i blagoslovi.
EDIT pardon, nakon prvog trimestra


alselone alselone 08:59 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

nisam dalje istraživala koliki broj od toga je usled prenatalno dijagnostikovanih bolesti


Veoma mali broj bolesti se tada dijagostikuje. Neinvazivni prenatalni testovi se rade u prvom timestru i veoma su pouzdani. Za nas su jos uvek relativno skupi ali za Amere bi trebali da budu veoma prihvatljivi.
bocvena bocvena 08:59 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jooscout




skoro sam negde naletela podatak da je u americi nedopustivo veliki broj smrtnih slučajeva posle porođaja (u odnosu na evropu), a da su crne žene 4 puta više u toj statistici nego bele. mislima da su to čak obrađivali i u nekoj seriji! dok stigne do serije, ozbiljno je problematično.
jooscout jooscout 09:08 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

alselone
nisam dalje istraživala koliki broj od toga je usled prenatalno dijagnostikovanih bolesti


Veoma mali broj bolesti se tada dijagostikuje. Neinvazivni prenatalni testovi se rade u prvom timestru i veoma su pouzdani. Za nas su jos uvek relativno skupi ali za Amere bi trebali da budu veoma prihvatljivi.


Ti testovi me hlebom hranili, štono kažu. Nije svaka bolest utvrdjena genetičkim testiranjem, znam i kao korisnik istih i kao pružalac usluge. Inače, svi ti testovi su kod nas bili, i još uvek su, na veoma visokom nivou. Odeljenje za prenatalnu dijagnostiku na IMD postoji od 1972, i njome je obuhvaćen veći deo pacijenata nego u zemljama sa privatnom zdravstvenom zaštitom. Danas, kako se urušavaju i ostali delovi zdravstvenog sistema, urušava se i taj, ali na tom polju nimalo ne zaostajemo za svetom.
EDIT odavno nisam u tome lično, a ni u Srbiji, ali čujem šta pričaju bivše kolege, kako to danas izgleda kod nas.
alselone alselone 09:15 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

EDIT odavno nisam u tome lično, a ni u Srbiji, ali čujem šta pričaju bivše kolege, kako to danas izgleda kod nas.


Radi se tako što se testovi rade u privatnim laboratorijama, uzorci se šalju u Švicarsku, Englesku, Nemačku ili Kinu (da, da) i za par dana stigne izveštaj na mail.

Uzevši to u obzri, "obične" double, tripple nalaze, uzorke krvi majke i sam ultra zvuk, malo bolesti ostane koje ne mogu da se dijagnostikuju u prvom i početkom drugog trimestra a mogu u trećem. U principu, ako bolest ili deformitet prođe prvi, verovatno će proći i druga dva.

Ispravi me ako grešim.
jooscout jooscout 09:40 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

alselone
EDIT odavno nisam u tome lično, a ni u Srbiji, ali čujem šta pričaju bivše kolege, kako to danas izgleda kod nas.


Radi se tako što se testovi rade u privatnim laboratorijama, uzorci se šalju u Švicarsku, Englesku, Nemačku ili Kinu (da, da) i za par dana stigne izveštaj na mail.

Uzevši to u obzri, "obične" double, tripple nalaze, uzorke krvi majke i sam ultra zvuk, malo bolesti ostane koje ne mogu da se dijagnostikuju u prvom i početkom drugog trimestra a mogu u trećem. U principu, ako bolest ili deformitet prođe prvi, verovatno će proći i druga dva.

Ispravi me ako grešim.


Grešiš. Amniocenteza, kordocenteza, CVS, sve se rade kod nas i državno i privatno, sa jako stručnim kadrom, do 16. nedelje trudnoće. Rezultat ti razjasne veoma stručni ljudi na genetskom savetovalištu (gde je prisutan pedijatar, ginekolog i genetičar). Isti ti ljudi ti pre testa objasne šta je moguće utvrditi i koji su limiti svakog od njih u odnosu na ličnu situaciju (godine, zdravstveni status porodična anamneza). Sad već uveliko postoji i NIPT test kod nas, koji je neinvazivan, radi se ranije ali i testira na još i manji broj oboljenja. Kako to funkcioniše finansijski kod nas-ne znam, za mog vakta nije ga bilo u državnim bolnicama. Tačnije, nije ga bilo uopšte.
Nakon toga. može lako da ti se desi, iako si se full istestirao, da na ultrazvuku u 25. nedelji čuješ da nema bubrega, na primer. I da fetus ne može da preživi. Koliki je procenat prenatalnih oboljenja koja se pomenutim testovima mogu otkriti u odnosu na one koje ne mogu, ne znam tačno, ali značajno je veći deo onih koji ne mogu. To se uostalom brzo i menja, upravo sad, kako se nove tehnike razvijaju i kako su dostupnije široj populaciji.

Jedno znam, medjutim: nikad, slovima i brojevima, nikad, nisam videla nijednu ženu koja je trudna više od dva meseca (a ni pre, ali hajde) da je iz obesti došla na tzv konzilijum za fetalne anomalije, i odabrala lako, bez velikih patnji, da prodje kroz abortus, koji je zapravo indukovan porodjaj, u tom stadijumu.

U principu, jako mi je teško da o tome pričam hladnokrvno, ali bih volela da svi koji tek tako (ne kažem da ti to radiš) formiraju čvrste stavove sa tim u vezi, provedu bar nedelju dana na tom odeljenju.
alselone alselone 09:51 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Sad već uveliko postoji i NIPT test kod nas, koji je neinvazivan, radi se ranije ali i testira na još i manji broj oboljenja. Kako to funkcioniše finansijski kod nas-ne znam, za mog vakta nije ga bilo u državnim bolnicama. Tačnije, nije ga bilo uopšte.


Na ovaj sam mislio. NIPT koji smo mi radili nije samo za par bolesti koje su najčešće nego pokriva i mnogo više.

Ali, evo kako je nama ginekolog objasnio. Kolika je verovatnoća da su nalazi uredni na svim ovim izveštajima koje sam spomenuo, da je ultrazvuk uredan, i da se onda shvati da beba nema bubrege? Nama je lekar rekao, kada smo se predomišljali da li da platimo najnaprednije nalaze, da to u principu nema potrebe osim ako postoji sumnja i da se tako teške deformalije mogu detektovati, tj. sumnja na njih se može detektovati mnogo ranije. Pošto smo mi jelte jedan organizam i DNK (da se nadovežem na ono što smo pričali na drugom mestu), nije diskretan pa da po par nukleotida određuje jasno razdvojene nezavisne stvari, onda je jako mala verovatnoća da je apsolutno sve u redu a da fale bubrezi kao da je neko izvadio jednu kockicu iz lego seta. Može, ne kažem, ali prilično retko.
jooscout jooscout 10:07 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

alselone
Sad već uveliko postoji i NIPT test kod nas, koji je neinvazivan, radi se ranije ali i testira na još i manji broj oboljenja. Kako to funkcioniše finansijski kod nas-ne znam, za mog vakta nije ga bilo u državnim bolnicama. Tačnije, nije ga bilo uopšte.


Na ovaj sam mislio. NIPT koji smo mi radili nije samo za par bolesti koje su najčešće nego pokriva i mnogo više.

Ali, evo kako je nama ginekolog objasnio. Kolika je verovatnoća da su nalazi uredni na svim ovim izveštajima koje sam spomenuo, da je ultrazvuk uredan, i da se onda shvati da beba nema bubrege? Nama je lekar rekao, kada smo se predomišljali da li da platimo najnaprednije nalaze, da to u principu nema potrebe osim ako postoji sumnja i da se tako teške deformalije mogu detektovati, tj. sumnja na njih se može detektovati mnogo ranije. Pošto smo mi jelte jedan organizam i DNK (da se nadovežem na ono što smo pričali na drugom mestu), nije diskretan pa da po par nukleotida određuje jasno razdvojene nezavisne stvari, onda je jako mala verovatnoća da je apsolutno sve u redu a da fale bubrezi kao da je neko izvadio jednu kockicu iz lego seta. Može, ne kažem, ali prilično retko.


Pa nijedan od tih testova ti ne pokazuje kako su poredjani nukleotidi, to bi bilo sekvenciranje genoma. A verovatnoće, pa to su sad uslovne verovatnoće, ako/i pa je teško doći do broja, tačno i neopozivo. Ali, nije neverovatno a ni retko. Pitanje je šta ginekolog na UZ može da vidi u 10. nedelji, a šta u 15. Nešto što izgleda kao ogroman balon može da ispadne obična cista na jajniku, a nešto što izgleda kao cistica na bubregu može da ispadne policistična bubrežna bolest. Potom, hajd da kažemo, nek je "zapis" tačan, ali može tokom razvića da dodje do velikih greški tokom razvoja, "prepisivanja" da kažemo (bože, samo da me ne čita neko ko zna blam da me izede :) ). Nisu sve bolesti uzrokovane neispravnim genetičkim kodom. Nedavno sam čitala jednu divnu knjigu koju je napisao novinar koji je sa suprugom prolazio kroz ceo proces i usput tako lepo i pitko i tačno opisao sve, ako te zanima preporučujem: LINK

PS Ova koju preporučujem je bolja i od "Opšta teorija žirafa"
nikvet pn nikvet pn 10:14 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jooscout


(Озбиљни смајли који исказује поштовање)
jooscout jooscout 10:18 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

nikvet pn
jooscout


(Озбиљни смајли који исказује поштовање)


Hvala :)
bene_geserit bene_geserit 15:48 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

oprosti, ali ti nikada nećeš biti trudan i majka, pa možeš samo da nagađaš o čemu majke razmišljaju.

Evo pitao sam ženu oko njenih porođaja da osvežim pamćenje, konverzacija je išla ovako:
"Da li si se osećala usamljeno dok si se porađala?" - "Ne, nisam ja neka razmažena."
"Da li si se plašila za svoj život?" - "Ma ne, samo za život deteta. Znaš koliko je mala šansa da se majci nešto desi."
"E epidural u kičmu, to može da ostavi posledice?" - "To je tek mala šansa. Zato smo i otišli u bolnicu gde rade hitne porođaje, imaju iskustva sa davanjem epidurala."

I tako. Svaka majka to verovatno drugačije doživljava.
bene_geserit bene_geserit 16:03 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

veći je mortality rate kada radiš liposukciju ili povećanje sisa ili dupeta.

ovo sigurno nije tačno, ali zvuči:)

Pa nije baš teško da se izgugla, umesto što tvrdiš da "sigurno" nije tačno. Npr. za USA:
- Liposuction mortality rate 20 na 100.000
- Maternity mortality rate 17 na 100.000
ništa nam nije dodeljeno i roditeljstvo nije stvar moranja i morala.

Uloge nam jesu dodeljene, ili misliš da muškarci mogu da rađaju?

Roditeljstvo jeste stvar morala - produženje vrste, odužuješ se svojim roditeljima koji gle čuda uredno žele da imaju unuke, odužuješ se precima tako što propagiraš njihove gene, odužuješ se zajednici tako što odgajaš nove produktivne članove društva, ...
maksa83 maksa83 16:48 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Roditeljstvo jeste stvar morala - produženje vrste, odužuješ se svojim roditeljima koji gle čuda uredno žele da imaju unuke, odužuješ se precima tako što propagiraš njihove gene, odužuješ se zajednici tako što odgajaš nove produktivne članove društva, ...

Je l' se samo homo sapiens odužuje, a leptir žut i bumbar ljut i ostali se umnožavaju čisto onako iz fazona?

bocvena bocvena 20:09 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

"Da li si se osećala usamljeno dok si se porađala?" - "Ne, nisam ja neka razmažena."

bene, jel' se ti šališ? pitam ja svoju ženu i ona mi kaže...sa sve - samo razmažene žene imaju frku na/sa porođajem. aman ljudi, žene prolaze pakao da ostanu trudne, potoke suza isplaču zbog spontanih, leže po 9 meseci u strahu da se neće dovući do termina, bodu ih, stavljaju ruke u njih, drndaju po bolnicama, redovima,padaju u dužnička ropstva da plate sve tretmane i procedure, jedna ima manjak plodove vode, druga višak, treća miome koji rastu baš u trudnoći, odlučuju se da rađaju decu sa svakojakim malformacijama, bolestima i izgledima da neće dugo poživeti, indukcije, epiziotomije i epidurali zvuče kao pesmice, ali sve boli u pičku materinu, a i ne mora dobro da bude urađeno, neke se ne probude iz anestezije, dobiju šlog, padnu u komu,treće iskrvare, dobiju sepse, deca se rađaju prevremeno i početak (a ponekad i ostatak)života im je bol, operacije, stome, hranjenje kroz nos i drugi problemi, gomila toga pođe po zlu i u najboljim bolnicama...to ne znaš samo ako nećeš da znaš i svoj primer uzmeš kao centar u svemiru.

muškarci su u tim procesima uvek posmatrači, koliko god divni bili, disali na lamaz vežbama, saučestvovali u ženinim mukama i strepeli za dete. zato žene odluku o majčinstvu treba da donose u skladu sa sobom i ni sa kim više.


ne delim većinu tvojih moralnih uverenja, pa ni ovo o rađanju kao oduživanju zajednici.
Milan Novković Milan Novković 20:25 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
[...

muškarci su u tim procesima uvek posmatrači, koliko god divni bili, disali na lamaz vežbama, saučestvovali u ženinim mukama i strepeli za dete. ...

A kad padamo u nesvest po aNbulatnama i delivery rooms to nikom ništa
bocvena bocvena 20:54 06.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

dobićete 3 bambija:)))
bene_geserit bene_geserit 06:11 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Kad sam pomenuo abortus u trećem trimestru, kada je u pitanju ozbiljan problem sa bebom ili opasnost po život majke naravno da je abortus dozvoljen u svim USA državama (OK, verovatno nije više u Alabami).

Problem je što je u 7-8 USA država dozvoljen abortus u trećem trimestru bez ulaženja u razloge zbog čega. Tako da od oko 8300 takvih abortusa godišnje samo oko 60% se uradi sa stvarnim razlogom. Verovatnoća preživljavanja bebe ako se porođaj desi u 24-toj nedelji je oko 50% i posle toga rapidno raste.

"The International Federation of Gynecology and Obstetrics states that abortions "after 22 weeks [gestation] must be preceded by feticide."
Razlog za ovu preporuku je što ako se beba ne ubije a izvadi se napolje dužni su da joj spašavaju život jer je u pitanju živo biće i iznenada ima sva prava kao i ostali ljudi.

E sad recite mi jel ovo (abortus u trećem trimestru bez razloga) normalno?
A oko toga niko ne diže graju iako je dozvoljen godinama. A oko ovoga u Alabami opšta kataklizma.
bene_geserit bene_geserit 06:39 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

žene prolaze pakao da ostanu trudne, potoke suza isplaču zbog spontanih, leže po 9 meseci u strahu da se neće dovući do termina
...
zato žene odluku o majčinstvu treba da donose u skladu sa sobom i ni sa kim više.

Tako je, samo što žene koje to rade nisu one koje rade abortus.
Znači hrabrost i posvećenost jednih daje neko pravo drugima (koji sa njima dele samo pol). Žao mi je, to ne prolazi logičku proveru, emocionalnu možda da.
jedna ima manjak plodove vode, druga višak, treća miome koji rastu baš u trudnoći, indukcije, epiziotomije i epidurali zvuče kao pesmice, ali sve boli u pičku materinu, a i ne mora dobro da bude urađeno

neke se ne probude iz anestezije, dobiju šlog, padnu u komu,treće iskrvare, dobiju sepse

Da sa verovatnoćom od 17 u 100.000.
Sa kolikom verovatnoćom muškarci se osakate ili izginu na poslu koji rade da bi prehranili porodicu?
Pol nam predodređuje neke uloge, na nama je da ih odradimo kako treba.
padaju u dužnička ropstva da plate sve tretmane i procedure

odlučuju se da rađaju decu sa svakojakim malformacijama, bolestima i izgledima da neće dugo poživeti, deca se rađaju prevremeno i početak (a ponekad i ostatak) života im je bol, operacije, stome, hranjenje kroz nos i drugi problemi, gomila toga pođe po zlu i u najboljim bolnicama

muškarci su u tim procesima uvek posmatrači, koliko god divni bili

Znači muž ne padne u dužničko ropstvo nego samo žena, on stoji sa strane i zvižduće?
Ako se dete rodi sa problemom to nije muškarčev problem, samo žena brine o tom detetu?
ne delim većinu tvojih moralnih uverenja, pa ni ovo o rađanju kao oduživanju zajednici.

To smo odavno utvrdili.
A oduživanje zajednici je jedan jako mali deo cele priče ali postoji jer niko od nas nije tikva bez korena i o svakome od nas je neko u životu vodio računa i pomogao iako nije morao.
jooscout jooscout 07:22 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bene_geserit




E sad recite mi jel ovo (abortus u trećem trimestru bez razloga) normalno?
A oko toga niko ne diže graju iako je dozvoljen godinama. A oko ovoga u Alabami opšta kataklizma.


According to the Centers for Disease Control and Prevention, about 1.3 percent of abortions were performed at or greater than 21 weeks of gestation in 2015. In contrast, 91.1 percent were performed at or before 13 weeks and 7.6 percent at 14 to 20 weeks.

Šta su normalni razlozi?

LINK
jadragoljub jadragoljub 07:35 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jooscout
bene_geserit




E sad recite mi jel ovo (abortus u trećem trimestru bez razloga) normalno?
A oko toga niko ne diže graju iako je dozvoljen godinama. A oko ovoga u Alabami opšta kataklizma.


According to the Centers for Disease Control and Prevention, about 1.3 percent of abortions were performed at or greater than 21 weeks of gestation in 2015. In contrast, 91.1 percent were performed at or before 13 weeks and 7.6 percent at 14 to 20 weeks.

Šta su normalni razlozi?
čekajte bre o čemu mi pričamo. el pričamo o pravu da se radi abortus u prva tri meseca ili da se uradi i posle tog roka.
ako se radi o pravu posle trećeg meseca neću da učestvujem u raspravi jer nemam pojma o tome šta je fetus posle trećeg meseca. mislim na to da li je to posle 3. meseca već čovek ili nije. a baš me nešto i mrzi da čiam lieraturu. ostaću mlad i glup i neću da se mešam. osi da me desničari nerviraju sa svojim sranjima o tome.
LINK

alselone alselone 07:43 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

zato žene odluku o majčinstvu treba da donose u skladu sa sobom i ni sa kim više.


Je l'?

- Ja radim na poslu, borim se, rizikujem da mi mašina odseče ruku, truje me olovna prašina, sve to boli u pičku materinu, nadam se da ću doživeti da dođem kući, leđa mi povređena, redovi u bolnici, operacija za 2 godine i dalje radim, a žena, koliko god dobra bila i skuvala mi večeru, ona je u svemu tome samo posmatrač, tako da odluku o trošenju para treba da donesem samo ja.

Kakve bre ovo pretpotopske binarne uloge?

Ja mislim da je brak, ili ajde da kažem zajednica dvoje ljudi, mnogo više od pukog zbira dve nezavisne jedinke.

I u braku žena donosi sama odluku? Pa mom kolegi sa posla je žena abortirala urednu trudnoću, ona zdrava, beba zdrava, muž zdrav, dete drugo zdravo, para imaju, stan imaju i ona samostalno odluči da neće da rodi njihovo zajedničko dete. I to je sasvim u redu?
zilikaka zilikaka 07:48 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Ovde bi mogli da nakalemimo priču o ozakonjenju surogat mejki. Nedavno sam dobila propagandi listić za neku tribinu gde se tome potpuno protive, al zbog prava žena.
Naime, to vide kao ekspliataciju ženskog organizma.
Kažu da trenutno Ukrajina prednjači u broju takvih trudnoća. Sve je u toj priči svedeno na novac.
Navodno, ozakonjenjem kod nas će se omogućiti da cena bude znatno niža i oni tu naslanjaju vrlo kompleksnu priču na eklasičnu eksploataciju.
Možda jednom pusti blog o tome, pa da se čujemo po takvom pitanju
alselone alselone 07:52 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

eklasičnu eksploataciju.

Šta je to eklastična eksploatacija?
bocvena bocvena 08:03 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Znači hrabrost i posvećenost jednih daje neko pravo drugima (koji sa njima dele samo pol). Žao mi je, to ne prolazi logičku proveru, emocionalnu možda da.

upravo im to i daje pravo da odustanu od ideje majčinstva. i da ih niko ne proglašava sebičnima, čedomorkama, te da im na leđa stavlja opstanak zajednice. žene nisu inkubatori. neke su bolji lekari nego majke, pa su bitne za svoju zajednicu. a za zajednicu bi bilo bolje da neke nikada nisu ni postale majke.

kako god, bilo bi dobro da se dođe do nivoa priznanja elementarne jednakosti ženama - da smo sposobne da odlučujemo o svom telu, dokučimo sebe, svoje sposobnosti i ograničenja, jer je majčinstvo jako ozbiljan posao i ne treba da ga se hvata svako ko ima moć reprodukcije.

Ako se dete rodi sa problemom to nije muškarčev problem, samo žena brine o tom detetu?

mora da i tu ima neka statistika, verujem da ćeš je naći.

bocvena bocvena 08:09 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

I u braku žena donosi sama odluku? Pa mom kolegi sa posla je žena abortirala urednu trudnoću, ona zdrava, beba zdrava, muž zdrav, dete drugo zdravo, para imaju, stan imaju i ona samostalno odluči da neće da rodi njihovo zajedničko dete. I to je sasvim u redu?


da. sad se vi zapitajte zašto vam je tako teško da u to poverujete.

sve vreme govorim samo o izboru da rodiš ili ne. ne pričam o braku, podeli finansija, kuvanju i životu u dvoje. to je uvek pregovaranje.
alselone alselone 08:11 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

da. sad se vi zapitajte zašto vam je tako teško da u to poverujete.

sve vreme govorim samo o izboru da rodiš ili ne. ne pričam o braku, podeli finansija, kuvanju i životu u dvoje. to je uvek pregovaranje.


Banalizovanje fetusa i svođenje ga na kurije oko pa "samo ja određujem šta ću sa svojim telom" je veoma pogrešno.
bocvena bocvena 08:16 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

funkcionalizovanje ženskog tela u svrhu reprodukcije je veoma pogrešno.

EDIT: i bića:)
Milan Novković Milan Novković 08:20 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jooscout
bene_geserit

E sad recite mi jel ovo (abortus u trećem trimestru bez razloga) normalno?
A oko toga niko ne diže graju iako je dozvoljen godinama. A oko ovoga u Alabami opšta kataklizma.


According to the Centers for Disease Control and Prevention, about 1.3 percent of abortions were performed at or greater than 21 weeks of gestation in 2015. In contrast, 91.1 percent were performed at or before 13 weeks and 7.6 percent at 14 to 20 weeks.

Šta su normalni razlozi?

LINK

Evo da pomognem Beneu, neće se naljutiti, mi smo kolege:

1. Ako je trudnoća bez komplikacija, i majka i fetus su zdravi, koliko to merenje doyvoljava za spoznati, da li je u redu abortus u 25. nedelji trudnoće, kao u Virgdžiniji, na primer. Moj odgovor je "ne", tek da ne ispadne da i ja izbegavam odgovore.

2. Nisu mi jasni ovi procenti, da li jako mali broj abortusa u 25. nedelji te abortuse opravdava, treba da budu nekažnjivi po prirodi ovih procenata, ništa drugo nije potrebno? Moj odgovor je "ne", iako je pitanje besmisleno, pošto bi pozitivan odgovor sugerisao da su i ubistva dozvoljena ako su u kontekstu gde ih ima statistički izuzetno malo, tj u relativnom smislu. Tj nije u redu da me Dragoljub, npr, nekažnjeno rokne zato što volim konje a nikad se nisam ozbiljno posvetio jahanju, a u redu je da me rokne zato što je broj ubistava između B92 blogera jako mali.

3. Pomoćno pitanje: ako su majka i fetus zdravi do kad (može i otprilike) treba dozvoliti abortuse? Ako odgovor nije "do porođaja" zašto ih posle nekog roka treba zabraniti?

Ukratko, kakvi su tvoji odgovori na ova dva pitanja na koja sam ja odgovorio sa "ne", odgovor na treće pitanje će prosto pojasniti tvoj stav?
alselone alselone 08:21 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

funkcionalizovanje ženskog tela u svrhu reprodukcije je veoma pogrešno.


Ja se sa tim mogu saglasiti. To je veoma pogrešno i dovelo je do banalizovanja žena i smanjenih prava od nastanka pa i danas.

Da li se ti možeš saglasiti banalizovanjem fetusa i svođenjem kurije oko?
alselone alselone 08:31 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Često se može čuti i ovaj argument. Bene je to malo grublje rekao a često se čuje i u malo blažoj i nazovi "ljudsko-brižnoj" formi.

bene
Ako je neko toliko nenormalan da ubije sopstveno nerođeno dete, bolje je da se ne razmnožava.


Znači ako je dete neželjeno, ako će ga napustiti i imaće nesrećno detinjstvo, da se abortira onda?

Da legalizujemo i lapot onda?

Da ubijamo napuštenu decu po sirotištima, gladnu decu po Africi da mašinganujemo?

bocvena bocvena 08:40 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...


Da li se ti možeš saglasiti banalizovanjem fetusa i svođenjem kurije oko?

nemam problem sa abortusom do 10 nedelje i uklanjanje fetusa ne smatram ubistvom. nisam vernik, ne muče me pitanja duše i večnog pakla.

svi kasniji abortusi su uvek nužno zlo i tu se priklanjam medicinskom stanovištu -
Prekid trudnoće koja je starija od 10 nedelja će se dozvoliti ako postoje određeni razlozi. Te indikacije su:

Medicinske - postojanje oboljenja koje bi moglo ozbiljno ugroziti zdravlje i život žene
Etičke i pravno-kriminogene – trudnoća uzrokovana silovanjem ili obljubom nad nemoćnom ili maloletnom osobom, obljuba zloupotrebom službenog položaja i incest
Eugenike - biološko-genetski faktori koji oštećuju plod, oboljenje majke u prvom tromesečju trudnoće od rubeole, upotreba tetraciklina, nepodudarnost krvnih grupa
Socijalne - loše materijalno stanje, veći broj dece, vanbračna trudnoća.


lično, mislim da bih rađala decu i kad bih imala pola ovih problema sa spiska, ali razumem zašto se neke druge žene odlučuju na abortus. ni tu me ne muči moral. više osećanje muke zbog tuđe nevolje.
alselone alselone 08:44 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

nemam problem sa abortusom do 10 nedelje i uklanjanje fetusa ne smatram ubistvom. nisam vernik, ne muče me pitanja duše i večnog pakla.

svi kasniji abortusi su uvek nužno zlo i tu se priklanjam medicinskom stanovištu -
Prekid trudnoće koja je starija od 10 nedelja će se dozvoliti ako postoje određeni razlozi. Te indikacije su:

Medicinske - postojanje oboljenja koje bi moglo ozbiljno ugroziti zdravlje i život žene
Etičke i pravno-kriminogene – trudnoća uzrokovana silovanjem ili obljubom nad nemoćnom ili maloletnom osobom, obljuba zloupotrebom službenog položaja i incest
Eugenike - biološko-genetski faktori koji oštećuju plod, oboljenje majke u prvom tromesečju trudnoće od rubeole, upotreba tetraciklina, nepodudarnost krvnih grupa
Socijalne - loše materijalno stanje, veći broj dece, vanbračna trudnoća.

lično, mislim da bih rađala decu i kad bih imala pola ovih problema sa spiska, ali razumem zašto se neke druge žene odlučuju na abortus. ni tu me ne muči moral.



Evo ruke.

(možemo samo one socijalne razloge izbaciti)

EDIT: U principu, ja o ovim razlozima nisam ni pričao. Ja sam pričao o "to je moje telo pa mogu šta hoću pa čak i u braku iako mi ništa ne fali (od nabrojanih gore)" razlozima.
jadragoljub jadragoljub 08:45 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
nemam problem sa abortusom do 10 nedelje i uklanjanje fetusa ne smatram ubistvom. nisam vernik, ne muče me pitanja duše i večnog pakla.

svi kasniji abortusi su uvek nužno zlo i tu se priklanjam medicinskom stanovištu -
Prekid trudnoće koja je starija od 10 nedelja će se dozvoliti ako postoje određeni razlozi. Te indikacije su:

Medicinske - postojanje oboljenja koje bi moglo ozbiljno ugroziti zdravlje i život žene
Etičke i pravno-kriminogene – trudnoća uzrokovana silovanjem ili obljubom nad nemoćnom ili maloletnom osobom, obljuba zloupotrebom službenog položaja i incest
Eugenike - biološko-genetski faktori koji oštećuju plod, oboljenje majke u prvom tromesečju trudnoće od rubeole, upotreba tetraciklina, nepodudarnost krvnih grupa
Socijalne - loše materijalno stanje, veći broj dece, vanbračna trudnoća.


lično, mislim da bih rađala decu i kad bih imala pola ovih problema sa spiska, ali razumem zašto se neke druge žene odlučuju na abortus. ni tu me ne muči moral.

e, onda se potpuno slažem sa tobom, ipak imam više poverenje u taj vaš osećaj majčinstva nego u u idiotizam desničara i uopće muškog pogleda na stvari.
mada uvek ima mada koje devojci kvari sreću.
ne slažem se da žene baš bezuslovno mogu da bez obaveštenja i razgovora sa ocem urade abortus. ipak bar treba da zna i kaže svoje .
bocvena bocvena 08:48 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

(možemo samo one socijalne razloge izbaciti)

mene više nervira eugenika:)

alselone alselone 08:53 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
mene više nervira eugenika:)


U to nisam siguran. Eugenika je budalaština i zlo, ali ne znam dovoljno da bih tvrdio za bolesti tokom trudnoće i čuo sam o komplikacijama kada su krvne grupe različite .
bocvena bocvena 08:57 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

da sad ne ulazim u preduboku analizu, ali većina muškaraca ne razume zašto udoban život nije dovoljan da neko postane majka, ali lako razume da ne želi dete sa daunovim sindromom. ne mislim na tebe, ali to su neka najčešća društveno indukovana mišljenja.
jadragoljub jadragoljub 08:58 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

krvne grupe različite

rh faktor, no tu ima inekcija koja efikasno eliminiše to.
e tu ima jedna legenda , kažu da ovi sa -rh nisu zemljani već vasionci
Milan Novković Milan Novković 08:59 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena

Da li se ti možeš saglasiti banalizovanjem fetusa i svođenjem kurije oko?

nemam problem sa abortusom do 10 nedelje i uklanjanje fetusa ne smatram ubistvom. nisam vernik, ne muče me pitanja duše i večnog pakla.

svi kasniji abortusi su uvek nužno zlo i tu se priklanjam medicinskom stanovištu -
Prekid trudnoće koja je starija od 10 nedelja će se dozvoliti ako postoje određeni razlozi. Te indikacije su:

Medicinske - postojanje oboljenja koje bi moglo ozbiljno ugroziti zdravlje i život žene
Etičke i pravno-kriminogene – trudnoća uzrokovana silovanjem ili obljubom nad nemoćnom ili maloletnom osobom, obljuba zloupotrebom službenog položaja i incest
Eugenike - biološko-genetski faktori koji oštećuju plod, oboljenje majke u prvom tromesečju trudnoće od rubeole, upotreba tetraciklina, nepodudarnost krvnih grupa
Socijalne - loše materijalno stanje, veći broj dece, vanbračna trudnoća.


lično, mislim da bih rađala decu i kad bih imala pola ovih problema sa spiska, ali razumem zašto se neke druge žene odlučuju na abortus. ni tu me ne muči moral. više osećanje muke zbog tuđe nevolje.

Vrlo sličan stav i ja imam, samo bih dodao da treba imati vremenska ograničenja i za kasnije abortuse, i prvo mi Etičke i pravno-kriminogene i Ekonomska kategorija padaju na pamet. 25. nedalja trudnoće mi je za ove dve kategorije no-no, ipak je to skoro 6 meseci i iako znam da ima jadnih žena koje su u jako nezavidnom položaju nadam se da ogromnoj većini ne treba ovoliko vremena, a kako se dođe do ovakvih nedelja trebali bi social services da rade posao.

Nemam konkretne cifre zato što malo znam, amaterska su mi mišljenja, a ako bih morao da ih imam poslušao bih tuđa razborita mišljenja, naravno.
Milan Novković Milan Novković 09:02 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
da sad ne ulazim u preduboku analizu, ali većina muškaraca ne razume zašto udoban život nije dovoljan da neko postane majka, ali lako razume da ne želi dete sa daunovim sindromom. ne mislim na tebe, ali to su neka najčešća društveno indukovana mišljenja.

Ma većina razume, ja sam ubeđen, nego prosto, u ubeđivanjima, idemo za svojim pomalo sebičnim strastima, prećutkujemo argumente koji nam ne odgovaraju, one druge "junačimo", taka nam "jednačina"

Tj više se radi o neiskrenosti i sebičnosti nego razumevanju.
bocvena bocvena 09:15 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

ma u životu ne razmišljaš ni o čemu ako ne moraš:)

samo letimičan pogled na spisak ovih razloga pokazuje da su iz nekih drugih "društvenih" vremena - npr. vanbračna trudnoća danas nije više društveno nepoželjno ponašeanje, tako da pritisak na ženu nije veliki da bi stavljala život na kocku u trećem trimestru, ali i dalje se veliki broj abortusa vrši u periodu od 40. do 50. godine (ono kad kažu "omaklo im se" jer se ljudi nisu promenili od praistorije do danas.

inače, najbitniji razlog za dozvolu abortusa (a posebno kasnih) je izvođenje tog zahvata u kontrolisanim medicinskim uslovima, čime štitiš žensku populaciju da sve to ne radi u potaji i umire. dakle, uvek će raditi,makar im pretili zatvorom i večnim paklom, pitanje je samo gde i kako.
jooscout jooscout 09:31 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Samo da dodam anegdotu, iz Irske, zemlje sa gotovo najstrožijom politikom po pitanju abortusa na svetu, da osvetlim ovu etičko-kriminogenu komponentu: silovana devojčica od 14 godina iz ultra-religiozne sredine (ali manjinske religije) u 5. mesecu bude smeštena na psihijatriju (a htela je prekid trudnoće), odbačena od porodice (silovatelj je bliski rodjak). U 6. mesecu se ubija skokom sa prozora. I tako, odužila je dug prema zajednici, nije sebična, valjda, rešila sve društvene probleme.

zilikaka zilikaka 09:37 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

alselone
eklasičnu eksploataciju.

Šta je to eklastična eksploatacija?

Treba klasična. Višak slova
bocvena bocvena 09:49 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

inače, zili, nemam neki čvrsto formiran stav o surogat materinstvu. nisam dovoljno istraživala kako to funkcioniše po svetu. vidim gomile i za i protiv.
ecce-florian ecce-florian 09:51 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

@bo
kad žena započne razgovor o glavnim i sporednim tokovima u životu.... ona to ne radi jer je u krizi srednjih godina, nezadovoljna, nema samopouzdanja, muči je strah od neuspeha, peca komplimente ili joj fali nešto drugo iz maslovljeve piramide, nego je o nečemu razmišljala

tako je
samo
ako žena nije srednjih godina , no je, jel'te, evo npr, nešto mladja, onda ne mogu ( jese kaže diskretno il dskreciono) da primenim savetovani pristup

normalna reakcija na tuđa razmišljanja su radoznalost, otvorenost, lična iskustva, asocijacije, zabava...


en blok
ok, ovo radoznalost , ajde de i otvorenost, al ono "lična iskustva"mi je malo...
ne do Bog još da iskažem kake asocijacije imam dok mi izlaže razmišljanja

"zabava " ostaje : Još Dučić pisao da se žene lagodno osećaju samo uz muškarce koji uspeju da ih nasmeju jer su one bića igre.( Treba mu verovati jer je zgradu naše ambasade dobio od jedne madjardske grofice na kako bi se to reklo, šarm - pa poklonio državi jbt, koji krele)

Pri tom ne mislim na one mladje žene i onu zabavu za ITjevce po splavovima

edit:
dok sam ja komentarisao i tražio savet za igru asocijacija vi već moralno zatrdneli i tema je dal abortirati ili postati majka. tako je to kad kasno stigneš
bocvena bocvena 10:11 07.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

ma ima i o držaču za monitore i trčanju, pa izaberi!

važno je da si živ i zdrav i na blogu si:)

kick68 kick68 00:49 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

ne pričam o braku, podeli finansija, kuvanju i životu u dvoje. to je uvek pregovaranje.


Eeeehhhh.
Pita mene sin, mladji, jedared, kad sam se vratila sa posla sva iscedjena, kako sam i je l' mi tesko.
Kazem, jeste sine, umorna sam i pod stresom. Inace radim u skoli, gospodski posao:)
Kaze on, tako i tata mog druga S..., koji je teacher, dodje takav kuci, a zena ga tesi.
Pa, sine, rekoh, izgleda da meni treba zena! Ja ne znam ljudi da li ste se vi i kako podelili, kakve uloge igrate i da li vam prijaju, ali ja lepo vidim da meni eto treba zena!
nepopustljiv nepopustljiv 09:19 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
maksa83
a ja četvrta godina studija jugoslovenske književnosti. mislim, znam nešto:)

Jugoslovenske? Čekaj to ono SFRJ? Pa kako si mogla?

SpremtesespremtečetniciIiiiii...



pa šta ću, jadna, kad sam rođena u prošlom veku! srbija je tad još uvek bila velika tajna:)

Kako za koga.
nepopustljiv nepopustljiv 10:37 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

maksa83
Roditeljstvo jeste stvar morala - produženje vrste, odužuješ se svojim roditeljima koji gle čuda uredno žele da imaju unuke, odužuješ se precima tako što propagiraš njihove gene, odužuješ se zajednici tako što odgajaš nove produktivne članove društva, ...

Je l' se samo homo sapiens odužuje, a leptir žut i bumbar ljut i ostali se umnožavaju čisto onako iz fazona?


Ja mislim da da.
nepopustljiv nepopustljiv 10:43 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
"Da li si se osećala usamljeno dok si se porađala?" - "Ne, nisam ja neka razmažena."

bene, jel' se ti šališ?
...
ne delim većinu tvojih moralnih uverenja, pa ni ovo o rađanju kao oduživanju zajednici

Pravda za Benea!
nepopustljiv nepopustljiv 10:51 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
Znači hrabrost i posvećenost jednih daje neko pravo drugima (koji sa njima dele samo pol). Žao mi je, to ne prolazi logičku proveru, emocionalnu možda da.

upravo im to i daje pravo da odustanu od ideje majčinstva. i da ih niko ne proglašava sebičnima, čedomorkama, te da im na leđa stavlja opstanak zajednice. žene nisu inkubatori. neke su bolji lekari nego majke, pa su bitne za svoju zajednicu. a za zajednicu bi bilo bolje da neke nikada nisu ni postale majke.

kako god, bilo bi dobro da se dođe do nivoa priznanja elementarne jednakosti ženama - da smo sposobne da odlučujemo o svom telu, dokučimo sebe, svoje sposobnosti i ograničenja, jer je majčinstvo jako ozbiljan posao i ne treba da ga se hvata svako ko ima moć reprodukcije.

Ako se dete rodi sa problemom to nije muškarčev problem, samo žena brine o tom detetu?

mora da i tu ima neka statistika, verujem da ćeš je naći.


Nisi u pravu!
Žene jesu inkubatori - i to najbolji!
Brak ne podrazumeva apsolutnu slobodu - nego pravu slobodu.
Prava sloboda je ona sloboda koja je ograničena slobodom drugih.
Samo ljudi koji su u stanju da supresuju svoje motive, na uštr tuđih su pravi ljudi - i slobodni.
Oni koji to nisu, su najobičnij egoisti - i to najgora kategorija od njih, tzv. sebisti ili japajisti.
nepopustljiv nepopustljiv 10:53 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
funkcionalizovanje ženskog tela u svrhu reprodukcije je veoma pogrešno.

EDIT: i bića:)

Gluposti!
Pa rađanje je osnovna funkcija ženskog tela.
Kome to može biti sporno?!
bocvena bocvena 10:57 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

beneovi stavovi ne da nisu ugrozeni nego su zasticeni kao beli medvedi u savremenom zapadnom trenutku.

tako da ova razmena misljenja ide u njegovu korist. ja sam samo dosadni komarac:)

evo i ti si dokaz za to.
nepopustljiv nepopustljiv 10:59 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

jooscout
Samo da dodam anegdotu, iz Irske, zemlje sa gotovo najstrožijom politikom po pitanju abortusa na svetu, da osvetlim ovu etičko-kriminogenu komponentu: silovana devojčica od 14 godina iz ultra-religiozne sredine (ali manjinske religije) u 5. mesecu bude smeštena na psihijatriju (a htela je prekid trudnoće), odbačena od porodice (silovatelj je bliski rodjak). U 6. mesecu se ubija skokom sa prozora. I tako, odužila je dug prema zajednici, nije sebična, valjda, rešila sve društvene probleme.


Kakav karikaturalni bulšit!?
Nije to valjda odgovor na beneov stav?!
Koji budalčina može to da odobri?
nepopustljiv nepopustljiv 11:01 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
beneovi stavovi ne da nisu ugrozeni nego su zasticeni kao beli medvedi u savremenom zapadnom trenutku.

tako da ova razmena misljenja ide u njegovu korist. ja sam samo dosadni komarac:)

evo i ti si dokaz za to.

Ne mislim da si dosadni komarac!
Da li si dosadna - to je drugo pitanje.
Ali - to je irelevantno za ovaj razgovor.

Da sam ja dokaz za išta - to bi bilo veoma simptomatično.
nepopustljiv nepopustljiv 11:03 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

kick68
ne pričam o braku, podeli finansija, kuvanju i životu u dvoje. to je uvek pregovaranje.


Eeeehhhh.
Pita mene sin, mladji, jedared, kad sam se vratila sa posla sva iscedjena, kako sam i je l' mi tesko.
Kazem, jeste sine, umorna sam i pod stresom. Inace radim u skoli, gospodski posao:)
Kaze on, tako i tata mog druga S..., koji je teacher, dodje takav kuci, a zena ga tesi.
Pa, sine, rekoh, izgleda da meni treba zena! Ja ne znam ljudi da li ste se vi i kako podelili, kakve uloge igrate i da li vam prijaju, ali ja lepo vidim da meni eto treba zena!

Ja ne mogu da ti pomognem - jer sam već udan za svoju ženu.
bocvena bocvena 11:05 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...


 "za ovaj razgovor."
mi ne vodimo razgovor, ti izgovaras imperative. to je dosadno.
nepopustljiv nepopustljiv 11:07 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena
mi ne vodimo razgovor, ti izgovaras imperative. to je dosadno.

Ko je dosadan?
Milan Novković ili zilikaka?
alselone alselone 11:17 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

mi ne vodimo razgovor, ti izgovaras imperative. to je dosadno.


Zagađuje ponovo?

Joj makso hvala ti do neba.

A da ga čovek pita ljudski, što zagađuješ, što zapišavaš, rekao bi da ne zna.
To je kao da mačku pitaš što ulazi u kutiju čim je vidi.

- Ne znam, ali nešto iznutra mi govori da to uradim.
docsumann docsumann 11:47 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

bocvena

 "za ovaj razgovor."
mi ne vodimo razgovor, ti izgovaras imperative. to je dosadno.



maksa83 maksa83 14:27 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...


freehand freehand 17:48 08.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Da sam ja dokaz za išta - to bi bilo veoma simptomatično.

Hoćeš da kažeš da je jedinica za smaranje na internetu dobila naziv "Čarli" slučajno?
nepopustljiv nepopustljiv 10:09 09.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

freehand
Da sam ja dokaz za išta - to bi bilo veoma simptomatično.

Hoćeš da kažeš da je jedinica za smaranje na internetu dobila naziv "Čarli" slučajno?

Nisam čuo za to!
Kada se to dogodilo?
Ono što sam čuo je - da sam poprilično neugodan, jer ne dam 'na sebe'!
I da me svaka šuša zapišava.
freehand freehand 18:07 09.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

Ono što sam čuo je - da sam poprilično neugodan, jer ne dam 'na sebe'!
I da me svaka šuša zapišava.

Uje... A gde si to čuo? Otkad su sjebali b92 ja slušam uglavnom Radio Lgunu i Rok radio, al tamo nije bilo ništa o tome.
nepopustljiv nepopustljiv 18:49 09.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

freehand
Ono što sam čuo je - da sam poprilično neugodan, jer ne dam 'na sebe'!
I da me svaka šuša zapišava.

Uje... A gde si to čuo? Otkad su sjebali b92 ja slušam uglavnom Radio Lgunu i Rok radio, al tamo nije bilo ništa o tome.

Ja slušam samo Rok radio.
Na radio Laguni slušam samo emisiju Zorana Modlija.
Ostalo kerebečenje voditelja preskočim.U principu - mogli bi da te teme obrađuju i bez budalesanja. Ali, to je valjda neki fazon - kao i na blogu.
Po inerciji mi ostala navika da slušam 202 i Olgu Kepčiju u Hitu.
Ni jednu političku emisiju ne slušam nigde - osim što gledam 'Utisak nedelje'.
No - neku i preskočim - jer ponekada ne može da nahvata dobre goste.
freehand freehand 19:22 09.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

No - neku i preskočim - jer ponekada ne može da nahvata dobre goste.

I gde si onda slušao o sebi i svojim osobinama to što si naveo a ja citirao?
jadragoljub jadragoljub 19:52 09.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

freehand
No - neku i preskočim - jer ponekada ne može da nahvata dobre goste.

I gde si onda slušao o sebi i svojim osobinama to što si naveo a ja citirao?

ima radio u glavi pa slušao
nepopustljiv nepopustljiv 19:53 09.06.2019

Re: Moram da se pohvalim, ...

freehand
No - neku i preskočim - jer ponekada ne može da nahvata dobre goste.

I gde si onda slušao o sebi i svojim osobinama to što si naveo a ja citirao?

Rekao mi Pera, Đole, Ksenija, Vukašin, Zorka, Dušanka, Marko, ...
predatortz predatortz 15:39 04.06.2019

Aj', živa bila...

...sažmi ovo u nekoj fusnoti, gde ovoliko da čitamo.
bocvena bocvena 15:52 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

ne može sažetije:)

inače imam problem sa pisanjem jer mnogo više brišem, no pišem. meni su seminarski radovi uvek bili noćna mora. iščitam 20 knjiga i sažmem ih u 10 rečenica. dovoljno je reći da ta sposobnost nije mnogo cenjena na filološkom fakultetu.
predatortz predatortz 15:57 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

iščitam 20 knjiga i sažmem ih u 10 rečenica. dovoljno je reći da ta sposobnost nije mnogo cenjena na filološkom fakultetu.


Onda ću tamo da upišem starijeg sina. On sat vremena prepričava predstavu koja traje 45 minuta.
Milan Novković Milan Novković 15:59 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

bocvena
ne može sažetije:)

inače imam problem sa pisanjem jer mnogo više brišem, no pišem. meni su seminarski radovi uvek bili noćna mora. iščitam 20 knjiga i sažmem ih u 10 rečenica. dovoljno je reći da ta sposobnost nije mnogo cenjena na filološkom fakultetu.

Ti nemaš problem sa pisanjem, ti si vanredno talentovana, i jako si kreativna, I wish I had your talents (paternalistička aura, opet, znam ...

... 61 godina, prestar sam za nove trikove, sorry
Milan Novković Milan Novković 16:01 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

predatortz
...sažmi ovo u nekoj fusnoti, gde ovoliko da čitamo.

E jbg, ako ti je Bocvenino pisanje predugačko onda još nisi zreo da se skineš sa partizana i četnika

EDIT: ovo me podseti na lekciju što sam "plasirao" mlađoj ćerci pre nekoliko nedelja, kako svi mi sve kažemo o sebi na kraju, polako, samo ako nam daju air-time, uopšte nas ne treba propitivati

Ovde sam malo "sakrio" logiku, nije agresivna primedba, tj ako nisi pročitao ovaj Bocvenin blog onda nisi nijedan, ili si ga samo preleteo, pošto bi primetio da ona fenomenalno piše.
predatortz predatortz 16:05 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Milan Novković
predatortz
...sažmi ovo u nekoj fusnoti, gde ovoliko da čitamo.

E jbg, ako ti je Bocvenino pisanje predugačko onda još nisi zreo da se skineš sa partizana i četnika


Ma, i to mi postalo dosadno i predugo.
K'o pubertetlija sam ovih dana, sve mi "smor".
predatortz predatortz 16:08 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...


Ovde sam malo "sakrio" logiku, nije agresivna primedba, tj ako nisi pročitao ovaj Bocvenin blog onda nisi nijedan, ili si ga samo preleteo, pošto bi primetio da ona fenomenalno piše


Ovaj, kao i sve njene postove, pročitao do kraja.
Slažem se - odlično piše.
Pitko, lagano, jasno, vrcavo, duhovito.
Moj komentar je pokušaj da se našalim.
Milan Novković Milan Novković 16:12 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

predatortz

Ovde sam malo "sakrio" logiku, nije agresivna primedba, tj ako nisi pročitao ovaj Bocvenin blog onda nisi nijedan, ili si ga samo preleteo, pošto bi primetio da ona fenomenalno piše


Ovaj, kao i sve njene postove, pročitao do kraja.
Slažem se - odlično piše.
Pitko, lagano, jasno, vrcavo, duhovito.
Moj komentar je pokušaj da se našalim.

Da znam, al sam saznao 10 sekundi pošto sam pritisnuo return

Sorry, moj "smisao" za humor i brzina "paljenja" i nije neka tajna. Geek, jbg
bocvena bocvena 16:27 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

On sat vremena prepričava predstavu koja traje 45 minuta.

ima da bude dekan fakulteta!
predatortz predatortz 16:31 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

bocvena
On sat vremena prepričava predstavu koja traje 45 minuta.

ima da bude dekan fakulteta!



Koja si ti carica!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:31 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

dovoljno je reći da ta sposobnost nije mnogo cenjena na filološkom fakultetu.

Али сам ја зато запањен твојим талентом.
predatortz predatortz 16:33 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Sorry, moj "smisao" za humor i brzina "paljenja" i nije neka tajna. Geek, jbg


Ma, sve ok!
Dugo smo na ovom mestu. Umem da razlikujem zlonamerne od onih koji to nisu, a ti svakako nisi.
bocvena bocvena 16:36 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Ti nemaš problem sa pisanjem, ti si vanredno talentovana, i jako si kreativna, I wish I had your talents (paternalistička aura, opet, znam


milanče, bre, ja sam toliko obična da je to zanimljivo. vredna i tvrdoglava - da, posebno talentovana i kreativna - i ne baš:)

to što ste oterali druge žene s bloga, a mene ne, to je baš zbog tvrdoglavosti i manjka ozbiljnosti.
maksa83 maksa83 16:51 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

to što ste oterali druge žene s bloga

Zašto persiraš Novkoviću?
Milan Novković Milan Novković 17:01 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

maksa83
to što ste oterali druge žene s bloga

Zašto persiraš Novkoviću?

Ovih dana me baš krenulo, i moram da ti se požalim kako sam pretrnuo preključe - šalju mi video gde unuk, 5.5 meseci, kaže "mama" (Luka, roditelji SciFi/Star Wars fans). U meni kolaps talasne funkcije, i mislim se pa esam li zato kupovao one knjižice o kvantnoj mehanici, teoriji relativiteta i matematici za bebe, esmo li se zato borili.

Na sreću zet je brzo odreagovao i rekao da Luka to koristi ne da bi zvao mamu, nego kad mu nešto treba - hrana, pelena, igračka ... i kažem dobro je, on u stvari koristi logiku, optimizovanu, Spok takoreći, ide na maksimum koristi iz minimuma reči
bocvena bocvena 17:14 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

Zašto persiraš Novkoviću?

šta što? pa ti si prvi oterao bar tri (a ako se računjaju višestruki nikovi) onda šes' oštrokondži koje su otišle u banju posle tvojih fusnota:)))

nema nevinih na ovom blogu.
freehand freehand 17:25 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

maksa83
to što ste oterali druge žene s bloga

Zašto persiraš Novkoviću?

Druge žene sem Novkov ića. Novković je ostala sa golim grudima (i temenom) na crti.
Milan Novković Milan Novković 18:02 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

freehand
...Novković je ostala sa golim grudima...

Moram da i tebe obradujem - kaže Ella Whelan, feministkinja koja jedva čeka da nestane feminizam (da ga ne bi mogao baš svako potezati) kako je uopšte ne interesuje više kako muškarac priča (lupeta - prim. prev.), iskreno, nego daj stvarno podržava besplatna zabavišta za sve - to ponavljam da se podsetimo.

A onda, oko svakojakog potezanja feminizma, i to sam ponovio zbog potsećanja, kaže kako joj je pun ...erm, jel bejaše kufer, gubljenja vremena na argumente tipa da li žena sme da ima dlakave noge ili ne
maksa83 maksa83 18:12 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

pa ti si prvi oterao bar tri (a ako se računjaju višestruki nikovi) onda šes' oštrokondži koje su otišle u banju posle tvojih fusnota:)))

A to si me pomešala sa princijem, ja taj toksik femininininity samo mjutujem, a on hrabro frontalno glavom ko ovan i sajberzagibe ovde čovek, a njima ništa...
bocvena bocvena 18:33 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

femininininity

ovako izgleda kao razbrajalica. miš uz pušku, miš niz pušku:)


A to si me pomešala sa princijem

meni ste vi belci svi isti.

da li žena sme da ima dlakave noge ili ne

žena ne sme više da ima nigde dlake osim na obrvama! zato ih valjda crtaju ko čokoladne bananice:)
docsumann docsumann 20:09 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

A to si me pomešala sa princijem


meni ste vi belci svi isti.


docsumann docsumann 20:12 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...


freehand freehand 20:22 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

a njima ništa...

Kako to misliš - njima ništa?
docsumann docsumann 20:30 04.06.2019

Re: Aj', živa bila...

freehand
a njima ništa...

Kako to misliš - njima ništa?


njima njišta
floki floki 11:00 05.06.2019

Re: Aj', živa bila...

"42 km je za sisice, mi trčimo 100", a njegov rekord je 111


ja sam 2001. upoznao lika koji ima 210km - drago boroja
samo nisam imao prilike da puno pričam sa njim, sećam se da je rekao da mora da pazi šta jede (a ja mislio wtf, da ja trčim toliko, izjeo bi kao termit sve oko sebe, što i inače radim kad jedem...)
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:35 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

E, ja sam ovde jednom upoznao neke ludake koji trče te ultramaratone, ali samo ako pri tome prelaze bar deset puta preko Kontinental Divajda. Za njih su ovi što trče običan ultramaraton po ravnom (to znači ispod 3 hiljade metara) - sisice.

floki floki 09:43 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

svaka čast svim tim likovima, mada mi oni svi deluju kao džankiji :)
njihova stvar u svakom slučaju...

ali u poređenju sa onim iron cowboy, svi ostali mi deluju kao sisice...
50 pravih iron man triatlona u 50 dana zaredom i 50 država tamo u vas... jbt
maksa83 maksa83 10:00 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

E, ja sam ovde jednom upoznao neke ludake koji trče te ultramaratone, ali samo ako pri tome prelaze bar deset puta preko Kontinental Divajda. Za njih su ovi što trče običan ultramaraton po ravnom (to znači ispod 3 hiljade metara) - sisice.

Ni ovaj dečko ne trči po ravnom, kaže "to je bezveze" nego samo po planinama.

Inače, kaže da je glavna fora da ... trčiš polako :))) i da je najveći problem maratonaca i polumaratonaca kad probaju ultramaraton to što zapnu kad ne treba, i izgore mnogo pre vremena. E da, zanimljivo, kaže da se najbolji rezultati tu postižu između 35 i 45 godine (on ima tipa 34) pošto si tada još dovoljno ok fizički, ali si u glavi mnogo jači od klinaca, pošto "glava" tu igra glavnu ulogu.

Milan Novković Milan Novković 11:10 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

maksa83
... "glava" tu igra glavnu ulogu ...

I beg to differ, tj možda u ponekom slučaju, a u proseku precenjena samo tako, drug mi pričo
maksa83 maksa83 11:30 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

I beg to differ, tj možda u ponekom slučaju, a u proseku precenjena samo tako, drug mi pričo

Bogami, ja okružen tim luđacima što trče polumaratone, maratone, ima i poneki ironman triatlonac (to je tek boles') stariji od 40 i - da - moraš da treniraš, ali - da - posle neke tačke ono "vidim da ne mogu ali ubedim sebe da mogu" postaje ključno. Odn. što kaže Murakami (koji i sam trči maratone), najvažniju lekciju o tome je naučio od nekog trkača kog je stariji brat isto trkač naučio da ponavlja sledeću mantru: "pain is inevitable, suffering is optional".
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:21 06.06.2019

Re: Aj', živa bila...

floki
svaka čast svim tim likovima, mada mi oni svi deluju kao džankiji :)
njihova stvar u svakom slučaju...

ali u poređenju sa onim iron cowboy, svi ostali mi deluju kao sisice...
50 pravih iron man triatlona u 50 dana zaredom i 50 država tamo u vas... jbt


Pominjao sam možda ovde moju neku komšinicu, koju snimih jednom na lokalnom terenčetu gde sam šetao dete, kako radi zgibove. I tako blebećemo mi dok ona radi te zgibove, nonašalantno, i ispriča mi da je profi neki kuracpalac, nije ajronmen, nego neka druga disciplina, kako sam shvatio neki obstacle course running. Ona ima tu negde oko 3 banke, muž joj je isto bio takmičar, pa trener, ali siroma dobio rak, i sad ona izdržava porodicu. Ima i malo dete, 1 godinu, pa je kratko pauzirala, ali sad cepa dalje. Krvav posao, to je valjda jasno. Ne viđam je često jer je stalno na putu kad je sezona tih takmičenja. Kaže da zaradi ok od tog posla, ali, miki, nema lađenja, kad nije na takmičenjima onda je osam sati treninga, svaki božiji dan. Dobro, kao i mi ostali, samo se mi manje znojimo na poslu.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana