Umetnost| Život

Politika je, bre, crveno platno!

Filip Mladenović RSS / 29.06.2019. u 11:06

 

"Ne, uopšte ne mrzim političare, političari me ne interesuju. Taj tip uma - potpuno ekstrovertno, na imidž i na moć usmereno razmišljanje - nalazim to dosadnim. Drugim rečima, političari me gnjave. To prosto nije vrsta ličnosti koja me zanima.

Politički konflikti su samo površinske manifestacije. Ako se konflikt javi možete biti sigurni da izvesni centri moći nameravaju da produže taj konflikt, jer se nadaju da će profitirati od te situacije. Baviti se površinskim političkim konfliktima znači napraviti grešku bika u areni, vi napadate platno. Eto čemu služi politika, da vas nauči platnu. Baš kao što borac sa bikovima uči bika, uči ga da prati, da sluša platno.

Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."

Vilijem Barouz (1914 - 1997)

P.S. Pesma Bertolda Brehta "Šta čovečanstvo održava živim?":

You gentlemen who think you have a mission

To purge us of the seven deadly sins

Should first sort out the basic food position

Then start your preaching, that's where it begins

 

You lot, who preach restraint and watch your waist as well

Should learn, for once, the way the world is run

However much you twist, or whatever lies that you tell

Food is the first thing, morals follow on

 

So first make sure that those who are now starving

get proper helpings, when we all start carving

What keeps mankind alive?

 

What keeps mankind alive? The fact that millions are

daily tortured, stifled, punished, silenced and oppressed

Mankind can keep alive thanks to its brilliance

in keeping its humanity repressed

And for once you must try not to shirk the facts

Mankind is kept alive

by bestial acts!  

P.S.

Borka - balkanska svetionica...

Nemerljiv gubitak za humaniju, tolerantniju i civilizovaniju verziju Srbije!

 

VEČNA SLAVA I ZAHVALNOST! 



Komentari (303)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shone shone 11:56 29.06.2019

Plavi ekran

Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."


Vrlo si blizu istine!



romi.daba romi.daba 13:31 29.06.2019

Re: Plavi ekran

"Društvenost se viskoko kotira na današnjoj rang-listi vrlina. Komunikativnost takođe. Ali nema opasnijih stvari po dušu. Jer društveni i komunikativni, večno opsednuti idejom samoostvarenja, panično želeći da budu samo svoji i originalni, paradoksalno bivaju oblikovani predrasudama okoline i njihovi postupci ne potiču od njihove volje nego iz sulude želje da se dopadnu, da budu prihvaćeni, rado viđeni, uvek na mestu događaja." S.Basara
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:33 29.06.2019

Re: Plavi ekran

romi.daba
"Društvenost se viskoko kotira na današnjoj rang-listi vrlina. Komunikativnost takođe. Ali nema opasnijih stvari po dušu. Jer društveni i komunikativni, večno opsednuti idejom samoostvarenja, panično želeći da budu samo svoji i originalni, paradoksalno bivaju oblikovani predrasudama okoline i njihovi postupci ne potiču od njihove volje nego iz sulude želje da se dopadnu, da budu prihvaćeni, rado viđeni, uvek na mestu događaja." S.Basara


I zato: “Postoji nešto što je iznad pojedinačnog trajanja, što treba proneti kroz život i ostaviti onima koji dolaze. Toliki ljudi stigoše do kraja, a da im ništa nije jasno, gde su bili, šta im se to dogodilo. Umiru sa strašnim osećanjem praznine i promašenosti. Mislim da je svaki dan beli list papira na kome treba pisati, ali ne bilo šta, već ono što će nam oplemeniti rukopis.” Dušica Žegarac
romi.daba romi.daba 14:17 29.06.2019

Re: Plavi ekran

Lud je samo onaj čija se ludost ne poklapa sa ludošću većine. s.bEKET
tasadebeli tasadebeli 17:04 29.06.2019

Re: Plavi ekran

shone
Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."


Vrlo si blizu istine!








nepopustljiv nepopustljiv 18:09 29.06.2019

Re: Plavi ekran

shone
Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."


Vrlo si blizu istine!




Filip kao da radi na normu!
Svaki drugi dan po blog.
freehand freehand 18:50 29.06.2019

Re: Plavi ekran

nepopustljiv
shone
Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."


Vrlo si blizu istine!




Filip kao da radi na normu!
Svaki drugi dan po blog.

Neverovatno da ovo nisi rekao za Tasu...
nepopustljiv nepopustljiv 19:02 29.06.2019

Re: Plavi ekran

freehand
nepopustljiv
shone
Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."


Vrlo si blizu istine!




Filip kao da radi na normu!
Svaki drugi dan po blog.

Neverovatno da ovo nisi rekao za Tasu...

Eee, Tasa je moj drug!
freehand freehand 19:21 29.06.2019

Re: Plavi ekran

Eee, Tasa je moj drug!

Nije lako biti Tasa
tasadebeli tasadebeli 20:57 29.06.2019

Re: Plavi ekran

freehand
Eee, Tasa je moj drug!

Nije lako biti Tasa



Па да знаш да и није.

Мада мени понекада и не изгледа тако.
tasadebeli tasadebeli 23:46 29.06.2019

Re: Plavi ekran

freehand
nepopustljiv
shone
Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."


Vrlo si blizu istine!




Filip kao da radi na normu!
Svaki drugi dan po blog.

Neverovatno da ovo nisi rekao za Tasu...



Што сте и вас двојица неки...

Па и Фића и ја смо давали јуче, односно данас 7 дана својим претходним блоговима.

(Јербо и блогови, као и људи уосталом, почну да умиру чим се роде.)

Нисмо нас двојица криви што остали не каче своје блогове, па испадне онда да нас двојица качимо своје блогове дан за даном.

Шта нам предлажете?

Да пређемо од сада на парастосе од 40 дана?

6 месеци?

Годину?

Пет година?

А онда да блогови почну да нам умиру и по други пут када почну да нестају и из сећања најмилијих и најдражих?




shone shone 00:01 30.06.2019

Re: Plavi ekran

Што сте и вас двојица неки...


Ja nemam ništa sa ovim prozivkama - nešto si krivo spojio.
tasadebeli tasadebeli 00:05 30.06.2019

Re: Plavi ekran

shone
Што сте и вас двојица неки...


Ja nemam ništa sa ovim prozivkama - nešto si krivo spojio.



Не, не ти. Него Непопустљиви и Фрихенд.

Теби сам већ пре тога рекао да смо сви ми овде само hollow men.






anonymous anonymous 11:58 29.06.2019

A blogeri ...

...šta su ?

shone shone 12:04 29.06.2019

Re: A blogeri ...

A blogeri ...
...šta su ?


romi.daba romi.daba 13:32 29.06.2019

Re: A blogeri ...

"Nikada kretenizam nije uzeo toliko maha, gotovo preteći da postane svetska religija." S.Basara
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:34 29.06.2019

Re: A blogeri ...

romi.daba
"Nikada kretenizam nije uzeo toliko maha, gotovo preteći da postane svetska religija." S.Basara


Pa zato: "...Vreme muči i zamara samo one koji žive zauzeti jedino ništavnim brigama o svojoj ličnosti i svojim uživanjima, ali ono je kratko neosetno onima koji, zaboravljajući sebe, rade na ma kakvom poslu koji ih prevazilazi; mereno veličinom jednog smelog i neostvarljivog sna, ono gotovo i ne postoji."
Ivo Andrić: 'GOSPODJICA
tasadebeli tasadebeli 17:09 29.06.2019

Re: A blogeri ...

anonymous
...šta su ?





freehand freehand 13:39 29.06.2019

O čemu je, bre, ovaj blog?

O teorijama zavere uz tvrdnju da bez obzira na to šta građanin i "mali čovek" radi u stvari neo drugi iza kulisa upravlja čitavim društvom'
Ili je poziv na frljanje citatima po slobodnom izboru?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:42 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ovaj blog je posveta i omaž mojim omiljenim umetnicima, koji su bitno uticali na vlastito shvatanje sveta, života i smisla egzistencije.

Poslušajte i pogledajte kako Barouz govori Brehtovu pesmu...

Ujedno je ovaj blog i šansa da umesto dnevnopolitičkog prepucavanja pokažemo da je drugačiji svet moguć, makar u umetničkoj mašti...
shone shone 14:03 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ujedno je ovaj blog i šansa da umesto dnevnopolitičkog prepucavanja pokažemo da je drugačiji svet moguć, makar u umetničkoj mašti...


Samo u mašti.
,,Ako žena nema mašte mož se naći i kod tašte,,. Pazi kad nije Basara.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:09 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Umete Vi i bolje:

Ruski poslanik u Kraljevini Srbiji Grigorije Trubecki početkom XX veka:

“Srpski narod stvari nikada ne vidi onakvima kakve zaista jesu, već gore ili bolje od toga što jesu.”

Britanski Admiral ser Ernest Trubridž: "Srbi su nepodnošljivi kada im ide dobro i u stanju sam da ih trpim samo kada su u depresiji."
romi.daba romi.daba 14:12 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Čini mi se da je svaka riječ nepotrebna mrlja na tišini ništavila. s.beket
aureus aureus 19:10 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
O teorijama zavere uz tvrdnju da bez obzira na to šta građanin i "mali čovek" radi u stvari neo drugi iza kulisa upravlja čitavim društvom'
Ili je poziv na frljanje citatima po slobodnom izboru?

Ta tvrdnja je smišljena da se 1) onaj koji je iznosi pokaže mudar (on zna šta se dešava iza kulisa) i 2) da se osujeti i diskredituje svaka ispravna borba malog čovjeka kome je u nekom sistemu teško i koga prekomjerno zajevavaju.

Što se tiče poziva na frfljanje citatima, prilažem ovaj:
- U dobru je lako dobro biti, na muci se poznaju junaci.
Može i jedan latinski?
- INTER DUO MALA, MINUS ELEGENDOM. (Od dva zla, biraj manje.)
freehand freehand 19:38 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
freehand
O teorijama zavere uz tvrdnju da bez obzira na to šta građanin i "mali čovek" radi u stvari neo drugi iza kulisa upravlja čitavim društvom'
Ili je poziv na frljanje citatima po slobodnom izboru?

Ta tvrdnja je smišljena da se 1) onaj koji je iznosi pokaže mudar (on zna šta se dešava iza kulisa) i 2) da se osujeti i diskredituje svaka ispravna borba malog čovjeka kome je u nekom sistemu teško i koga prekomjerno zajevavaju.

Što se tiče poziva na frfljanje citatima, prilažem ovaj:
- U dobru je lako dobro biti, na muci se poznaju junaci.
Može i jedan latinski?
- INTER DUO MALA, MINUS ELEGENDOM. (Od dva zla, biraj manje.)

Ljudsko društvo je komplikovan sistem, čak i kad se gleda selo urođenika u brazilskoj prašumi. Sve što se tiče uređivanja odnosa u njemu je neka vrsta politike. Hiljade godina civilizacije slika su borbe malog čoveka da u političkom smislu postane građanin, jednak i ravnopravan svakom drugom - bez obzira na pol, rasu, naciju, klasu, kastu ili imovno stanje - u odlučivanju o opštim poslovima. I onda dobijemo blog koji liči na tvrdnju da je sve to sranje, sva ta borba, svi ti životi potrošeni da se do ovoga danas dođe.
Ok, nije da nema mnogo onih koji tako misle ili tvrde upravo zato što ne misle.
Ali neočekivano od Filipa, priznajem.
maksa83 maksa83 20:01 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

onda dobijemo blog koji liči na tvrdnju da je sve to sranje, sva ta borba, svi ti životi potrošeni da se do ovoga danas dođe.

Pa nije samo blog, evo rek'o i Putko da su te liberalne ideje prevaziđene.

freehand freehand 20:03 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
onda dobijemo blog koji liči na tvrdnju da je sve to sranje, sva ta borba, svi ti životi potrošeni da se do ovoga danas dođe.

Pa nije samo blog, evo rek'o i Putko da su te liberalne ideje prevaziđene.


Citirao Donija? Koji je to čuo od nekolicine evropskih kolega, al nije baš zapamtio sva imena i zemlje iz kojih dolaze?
Drobo, nijedno?
Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.
maksa83 maksa83 20:31 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.

Što su to neoliberalizam? Kako da ga razaznam od liberalizma? Ozbiljno pitam.

Pazi, ne - ko, nego - šta?
freehand freehand 20:34 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.

Što su to neoliberalizam? Kako da ga razaznam od liberalizma? Ozbiljno pitam.

Pazi, ne - ko, nego - šta?

Goldman Saks, Vol strit i MMF, tržište bez granica kao lovište bez regula za divlje bankare?

P.S.
Vašingtonski sporazum

Dvadeset i pet godina provođenja ovog neoliberalnog sistema na području SADa je dovelo do velikih društvenih, imovinskim promena. Na njegovom početku 1 % najbogatijih je zarađivao 12 % svih isplaćenih plata i kontrolirao 33 % ekonomije. Danas taj isti 1 % najbogatijih zarađuje gotovo 25 % svih isplaćenih plata i kontrolira 40 % ekonomije SADa. [3]. Da bi se te brojke stavile u pravu perspektivu dobro je setiti se činjenice da je u doba robovlasničke Rimske republike 160 pne. tadašnji 1.5 postotak najbogatijih kontrolirao "samo" oko 25 % sve isplaćene zarade [4]

Istovremeno dok je došlo do takvog socijalnog poremećaja u SADu tamošnja republikanska stranka čiji član je bio predsednik između 2001 i 2009 godine,a sada kontrolira tamošnji parlament smatra da Evropa treba smanjiti penzije, smanjiti zdravstveno osiguranje svojih stanovnika i smanjiti zaštitu okoliša čime bi se doveo u red evropski ekonomski model !
nepopustljiv nepopustljiv 20:40 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.

Što su to neoliberalizam? Kako da ga razaznam od liberalizma? Ozbiljno pitam.

Pazi, ne - ko, nego - šta?

To ti je sviranje kurcu!
Odnosno - recept da se žvalavi i kenja o opštim mestima na specifičan, 'moderan' način.
I zamisli - uvek ima ovaca kojima se može prodati ista žvaka, zapakovana ne drugačiji način.
A pitanja su uvek ista - kako biti srećan i, eventualno izdvojeno, seksualno podmiren?
I, što je takođe, jednako važno kao i sreća (i sa njom isprepletano) - voleti i biti voljen.
I sada tebi dođe neki šiljokuran i prodaje 'žvake' uz tuđe citate.
Meni takvi teoretičari mogu da (ga) duvaju.
freehand freehand 20:41 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv
maksa83
Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.

Što su to neoliberalizam? Kako da ga razaznam od liberalizma? Ozbiljno pitam.

Pazi, ne - ko, nego - šta?

To ti je sviranje kurcu!
Odnosno - recept da se žvalavi i kenja o opštim mestima na specifičan, 'moderan' način.
I zamisli - uvek ima ovaca kojima se može prodati ista žvaka, zapakovana ne drugačiji način.
A pitanja su uvek ista - kako biti srećan i, eventualno izdvojeno, seksualno podmiren?
I, što je takođe, jednako važno kao i sreća (i sa njom isprepletano) - voleti i biti voljen.
I sada tebi dođe neki šiljokuran i prodaje 'žvake' uz tuđe citate.
Meni takvi teoretičari mogu da (ga) duvaju.

Izvini, Čarli, da sam znao da ćeš ti da se uključiš i materiju sažmeš na svoj nbačin ne bih se mučio.
nepopustljiv nepopustljiv 20:42 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
maksa83
Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.

Što su to neoliberalizam? Kako da ga razaznam od liberalizma? Ozbiljno pitam.

Pazi, ne - ko, nego - šta?

Goldman Saks, Vol strit i MMF, tržište bez granica kao lovište bez regula za divlje bankare?

P.S.
Vašingtonski sporazum

Dvadeset i pet godina provođenja ovog neoliberalnog sistema na području SADa je dovelo do velikih društvenih, imovinskim promena. Na njegovom početku 1 % najbogatijih je zarađivao 12 % svih isplaćenih plata i kontrolirao 33 % ekonomije. Danas taj isti 1 % najbogatijih zarađuje gotovo 25 % svih isplaćenih plata i kontrolira 40 % ekonomije SADa. [3]. Da bi se te brojke stavile u pravu perspektivu dobro je setiti se činjenice da je u doba robovlasničke Rimske republike 160 pne. tadašnji 1.5 postotak najbogatijih kontrolirao "samo" oko 25 % sve isplaćene zarade [4]

Istovremeno dok je došlo do takvog socijalnog poremećaja u SADu tamošnja republikanska stranka čiji član je bio predsednik između 2001 i 2009 godine,a sada kontrolira tamošnji parlament smatra da Evropa treba smanjiti penzije, smanjiti zdravstveno osiguranje svojih stanovnika i smanjiti zaštitu okoliša čime bi se doveo u red evropski ekonomski model !

Eeee, do kurca!
Poređenje ovoga veka i Rimske republike?!
Kakvi glupanderi - do jaja!
nepopustljiv nepopustljiv 20:42 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
nepopustljiv
maksa83
Ozbiljno govoreći, ako je mislio na neoliberalizam u pravu je.

Što su to neoliberalizam? Kako da ga razaznam od liberalizma? Ozbiljno pitam.

Pazi, ne - ko, nego - šta?

To ti je sviranje kurcu!
Odnosno - recept da se žvalavi i kenja o opštim mestima na specifičan, 'moderan' način.
I zamisli - uvek ima ovaca kojima se može prodati ista žvaka, zapakovana ne drugačiji način.
A pitanja su uvek ista - kako biti srećan i, eventualno izdvojeno, seksualno podmiren?
I, što je takođe, jednako važno kao i sreća (i sa njom isprepletano) - voleti i biti voljen.
I sada tebi dođe neki šiljokuran i prodaje 'žvake' uz tuđe citate.
Meni takvi teoretičari mogu da (ga) duvaju.

Izvini, Čarli, da sam znao da ćeš ti da se uključiš i materiju sažmeš na svoj nbačin ne bih se mučio.

Izvini!
maksa83 maksa83 20:45 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Goldman Saks, Vol strit i MMF, tržište bez granica kao lovište bez regula za divlje bankare?

Putku su međunarodni bankari i tržište bez granica skroz ok, ako to znači da možemo bez frikcije da propiramo i investiramo tajkunske pare širom planete kao i sav normalan neoliberalan svet.

Putko nije mislio na to nego "liberal ideas about refugees, migration and LGBT issues".

Izbore kao prevaziđen koncept nije pominjao, ali što kaže Džek Palans u City Slickers - "the day ain't over yet."
aureus aureus 20:46 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Čarli, pokušaj da se ne svađaš toliko s ljudima.
Ovdje nam treba malo više načelne debate.
nepopustljiv nepopustljiv 20:48 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
Čarli, pokušaj da se ne svađaš toliko s ljudima.
Ovdje nam treba malo više načelne debate.

Izvini!
nepopustljiv nepopustljiv 20:49 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Goldman Saks, Vol strit i MMF, tržište bez granica kao lovište bez regula za divlje bankare?

Putku su međunarodni bankari i tržište bez granica skroz ok, ako to znači da možemo bez frikcije da propiramo i investiramo tajkunske pare širom planete kao i sav normalan neoliberalan svet.

Putko nije mislio na to nego "liberal ideas about refugees, migration and LGBT issues".

Izbore kao prevaziđen koncept nije pominjao, ali što kaže Džek Palans u City Slickers - "the day ain't over yet."

Putin, Putin, Putin!
Jebote - meni ni Tito nije tolika opsesija.
freehand freehand 20:50 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Putku su međunarodni bankari i tržište bez granica skroz ok, ako to znači da možemo bez frikcije da propiramo i investiramo tajkunske pare širom planete kao i sav normalan neoliberalan svet.

Razumeo sam da je pitanje bilo o neoliberalizmu a ne o Putku?
Inače sve što si nabrojao karakteristično je i za donija, a bogami i za dobar broj evropskih mu kolega. I kao da ih svakoga dana ima sve više, i da to nije uticaj Putka nego upravo produkt smora čitavog globusa neoliberalizma kao modela koji je u ovih 30 godina ozbiljno sjebao svet?
P.S.
Ok, Saudijci i Emiraćani se ne bune, njima su te neolineralne vrednosti skroz ok, uključujući i izbore, izbeglice i štagod.
aureus aureus 20:51 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv
aureus
Čarli, pokušaj da se ne svađaš toliko s ljudima.
Ovdje nam treba malo više načelne debate.

Izvini!

Ništa, ništa.
Živ bio.

Gledaj da bar sutra ujutru preskočiš prženu slaninu.
aureus aureus 20:58 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
upravo produkt smora čitavog globusa neoliberalizma kao modela koji je u ovih 30 godina ozbiljno sjebao svet?

Kad se posmatra kao cjelina, svijet je u poslednjih 30 godina prilično prosperirao.
Ima nacija i slojeva stanovništva koje su u procjepu, ali čitava planeta kad se uzme u obzir otišla je unaprijed.
Sad, da li zahvaljujući neoliberalizmu ili uprkos neoliberalizmu, to je drugo pitanje.
nepopustljiv nepopustljiv 21:00 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
nepopustljiv
aureus
Čarli, pokušaj da se ne svađaš toliko s ljudima.
Ovdje nam treba malo više načelne debate.

Izvini!

Ništa, ništa.
Živ bio.

Gledaj da bar sutra ujutru preskočiš prženu slaninu.

Zašto!?
Danas sam kosio dvorište - jebote, trava narasla do guzice - skoro.
Posle je pao lagani ručkić - krompir skuvan na blago posoljenoj vodi, poplašen sitnim parčićima pržene slanine, šnicla tunjevine - blago, brzinski ispržena, sa svake strane minut, dva, blago popržene tikvice, bez gotovo ikakve masnoće - te naravno, hladan paradjaz poplašen sa parčićima feta sira.
I mogu ti reći da su dodatni štim dali upravo ti sitni parčići pržene slanine.
Tako su legli kao lek - jer sam danas imao prilično stresan dan - ne zbog košenja dvorišta.
aureus aureus 21:07 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv

I mogu ti reći da su dodatni štim dali upravo ti sitni parčići pržene slanine.

To su dva vezana obroka u kojima figurira pržena slanina.
Apelujem da se bar uz palačinke ne jede pržena slanina.
nsarski nsarski 21:07 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Kad se posmatra kao cjelina, svijet je u poslednjih 30 godina prilično prosperirao.


Znači, na dobrom smo putu! Samo tako, u istom pravcu! Nego, ovo je utvrđeno na osnovu nekih realnih podataka, ili odokalnom metodom?
Da podsetim, ti pričaš o 30-godišnjem periodu 1990-2020. Šta ćemo sa onim pre?
aureus aureus 21:13 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Kad se posmatra kao cjelina, svijet je u poslednjih 30 godina prilično prosperirao.


Znači, na dobrom smo putu! Samo tako, u istom pravcu! Nego, ovo je utvrđeno na osnovu nekih realnih podataka, ili odokalnom metodom?
Da podsetim, ti pričaš o 30-godišnjem periodu 1990-2020. Šta ćemo sa onim pre?

Sve je to fino obradio onaj profa sa Harvarda, Stiven Pinker. Već je i par knjiga napisao na istu temu.
Ljudi se prepuštaju utiscima, a podaci govore kontra.
Dakle, smanjeno je globalno siromaštvo (ponajviše zahvaljujući rastu Kine i Indije), povećan životni vijek, povećana pismenost, smanjen broj ubistava, smanjen broj izgubljenih života u ratnim sukobima...

Da ja sad tebe podsjetim: Freehand je pomenuo zadnjih 30 godina.
Drugo, godine prije tih zadnjih 30 više nisu pretjerano važne - prošle su prije 30 godina.
A ti bi sad da pričaš o četnicima i partizanima?
nsarski nsarski 21:40 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Sve je to fino obradio onaj profa sa Harvarda, Stiven Pinker. Već je i par knjiga napisao na istu temu.


Da, ali je pretrpeo ozbiljne kritike povodom svoje prve knjige "Better Angels". This fascinating academic debate has huge implications for the future of world peace.
Pinkerova prva knjiga "Language instinct" je vredna čitanja. Posle se uobrazio, postao stručnjak za sve (a ineče je lingvista, student Čomskog), visi po TV i leti
Epštajnovim avionom "Lolita Express" na Sex ture sa maloletnicama na privatnom ostrvu. Inače, u dobrom je društvu - Klinton, onaj klovn sa Harvarda Deršovic...sve respektabilni likovi. (FYI, Epstein je osuđeni pedofil).

Dakle, Pinkerova tvrdnja je, u najmanju ruku, labava.

Što se drugog dela tiče tiče
Drugo, godine prije tih zadnjih 30 više nisu pretjerano važne - prošle su prije 30 godina.
A ti bi sad da pričaš o četnicima i partizanima?

O četnicima i partizanima ne znam ništa i ne bih da se mešam u živahne diskusije. A povodom prvog citiranog dela:
Da li je danas bolje (nego pre tvojih 30 godina) ljudima u Iraku, Avganistanu, Libiji, Siriji, Hondurasu, Haitiju, Iranu, i sličnim zemljama? Ima manje nasilja? Bolje stoje ekonomski?
Takođe, u svom komentaru govoriš o "posmatranju kao celini" i navodiš 30 godina, i Pinkera. Pinker razrađuje svoju tezu na milenijumskom intervala, ti si ga suzio na 30 godina. Kako možeš ta dva da porediš a da ne pocrveniš pred unutrašnjim Platonom?
tasadebeli tasadebeli 21:49 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus

Sve je to fino obradio onaj profa sa Harvarda, Stiven Pinker. Već je i par knjiga napisao na istu temu.




Је л' то онај cognitive psychologist, linguist, and popular science author?

Ма пусти такве ликове, знам их ја добро, они много лажу.

Исто к'о и Фукујама 1990, па сада пљује самом себи у уста.

Све ти је то, друже мој, сам го докинс до докинса. Ништа ја њима не верујем.
freehand freehand 21:51 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Da li je danas bolje (nego pre tvojih 30 godina) ljudima u Iraku, Avganistanu, Libiji, Siriji, Hondurasu, Haitiju, Iranu, i sličnim zemljama? Ima manje nasilja? Bolje stoje ekonomski?
Takođe, u svom komentaru govoriš o "posmatranju kao celini" i navodiš 30 godina,

Posebna je priča kako se u taj scenario uklapaju baš Kina i Indija čiji razvoj nema veze sa neoliberalnim konceptom ali itekako utiče na statistike koje bi Aureus da ovde ugura. Takođe valja pogledati i to kako je izgledala Rusija vođena neoliberalnim konceptom a šta se dogodilo kad je država vratila svoj uticaj na razumnu meru (Putko :) )
O globalnoj bezbednosti da ne govorimo koja se odjednom svela na hegemoniju jedne sile iuz uvođenje humanitarnih bombardovanja i tiranije ljudskih prava kao marketinške slike gole agresije.
Da tu sad ne pominjemo brojeve žrtava kao ogledalo licemerja statistike uz pitanje, na primer, kako se računaju sve stotine hiljada i milioni žrtava prolećnih procesa na čitavom Bliskom istoku i delom subsaharskoj Africi.
Na kraju - možda ono što bi trebalo navesti kao prvo - čega je u toj postavci posledica globalna ekonomska kriza 2008. i gde se i kako knjiže njene posledice?
tasadebeli tasadebeli 21:55 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski

Da, ali je pretrpeo ozbiljne kritike povodom svoje prve knjige "Better Angels". This fascinating academic debate has huge implications for the future of world peace.
Pinkerova prva knjiga "Language instinct" je vredna čitanja. Posle se uobrazio, postao stručnjak za sve (a ineče je lingvista, student Čomskog), visi po TV i leti
Epštajnovim avionom "Lolita Express" na Sex ture sa maloletnicama na privatnom ostrvu. Inače, u dobrom je društvu - Klinton, onaj klovn sa Harvarda Deršovic...sve respektabilni likovi.

Dakle, Pinkerova tvrdnja je, u najmanju ruku, labava.



Претече ме за длаку... Није важно географско порекло те длаке.

А ја помислио да нећеш ни да одговориш Златку на "профу Пинкера", па реко', 'ајде ја ћу...
aureus aureus 22:01 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Da li je danas bolje (nego pre tvojih 30 godina) ljudima u Iraku, Avganistanu, Libiji, Siriji, Hondurasu, Haitiju, Iranu, i sličnim zemljama? Ima manje nasilja? Bolje stoje ekonomski?

Ali, nepažljivi Šarski, rekoh da ima nacija i slojeva stanovništva koje su u procijepu.
Nisam lud da tvrdim da je svima bolje.
I što kaže - Pinker - progres ne znači da je uvijek i svuda svima bolje. "To onda nije progres, to je čudo."

Stoje i izvjesne primjedbe na Pinkerov rad i stavove.

Njega sam ipak najviše naveo da ne bih sam morao da podastirem ovdje grafikone i tabele. Pinkera ima dovoljno na Jutjubu. Zamjeram mu što cokće dok govori.

Najveći dio istočne Azije ne smatra da se dešava ništa strašno ni loše: oni, naime, jasno napreduju.
Ovo je Šangaj:

Do njegovog aerodroma piči najbrži voz na planeti, a do glavnog grada Pekinga, udaljenog 1350 kilometara, stiže se za četiri i po sata.
Prije 30 godina, najmnogoljudnija zemlja svijeta je bila siromašna, a pogledaj ti to sad.
Maksa kaže da imaju tehnologiju da te uslikaju na ulici, prepoznaju i za minut pošalju na tvoj telefon kaznu jer si nešto zabrlj'o.
Dobro, to možda nije progres kakav želimo, ali jeste napredak u tehnologiji.

Što nas u stvari dovodi na početak.
Neko bi mogao da kaže: da, ali, Kina u stvari nije zemlja koja fura neoliberalizam.
Ali, niko se nije sjetio to da kaže.

Edit. Dok sam pisao, Freehand se izgleda ipak sjetio. Đavolčić je Freehand.
freehand freehand 22:08 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ovo je Šangaj:

Negde sam pročitao lud podatak da je u poslednje dve decenije Šangaj koristio kvalitetnog LED-a za rasvetu koliko čitav svet zajedno.
Sad, nisam siguran da li se to odnosi samo na OSRAM i GE kao (do skora, OSRAM je svoj brend u toj fahu prodao Kinezima na 5 godina) svetske lidere u toj oblasti, ali i u tom slučaju i dalje je lud.
tasadebeli tasadebeli 22:09 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus

rekoh da ima nacija i slojeva stanovništva koje su u procijepu.



Колики проценат од укупног броја људи на овој планети?

Пинкер сигурно каже нешто и о томе?

Помисли на то сваки пут када загризеш неку тоблероне или нестле...




nsarski nsarski 22:15 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Njega sam ipak najviše naveo da ne bih sam morao da podastirem ovdje grafikone i tabele.

Nepotrebno.
Najveći dio istočne Azije ne smatra da se dešava ništa strašno ni loše: oni, naime, jasno napreduju.

Kina je outlier, i, bez obzira, uopšte se ne uklapa u ceo argument. A i Free je podsetio na relevantne činjenice.

Sličan arhitektonski rast i uspeh možeš da navedeš za Dubai, na primer. Pre 30-40 godina Dubai je bila usputna stanica za avione na putu za Australiju i Singapur, Tajland...Danas tamo naši ljudi idu na letovanja, a žene na kurvanje. Uživanjcija.

Ne možeš na osnovu toga da tvrdiš da je "posmatrano u celini" svet bolje mesto danas nego 3 decenije ranije. Između ostalog, danas smo bliži nuklearnom ratu nego pre 30 godina.
Ako imaš vremena, pogledaj ovo (i zajebi Pinkera zauvek - čovek je irelevantan). Neka te ne mrzi - ovo nam preti.




I danas smo u boljem stanju?
tasadebeli tasadebeli 22:24 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Njega sam ipak najviše naveo da ne bih sam morao da podastirem ovdje grafikone i tabele.

Nepotrebno.
Najveći dio istočne Azije ne smatra da se dešava ništa strašno ni loše: oni, naime, jasno napreduju.

Kina je outlier, i, bez obzira, uopšte se ne uklapa u ceo argument. A i Free je podsetio na relevantne činjenice.

Sličan arhitektonski rast i uspeh možeš da navedeš za Dubai, na primer. Pre 30-40 godina Dubai je bila usputna stanica za avione na putu za Australiju i Singapur, Tajland...Danas tamo naši ljudi idu na letovanja, a žene na kurvanje. Uživanjcija.

Ne možeš na osnovu toga da tvrdiš da je "posmatrano u celini" svet bolje mesto danas nego 3 decenije ranije. Između ostalog, danas smo bliži nuklearnom ratu nego pre 30 godina.
Ako imaš vremena, pogledaj ovo (i zajebi Pinkera zauvek - čovek je irelevantan). Neka te ne mrzi - ovo nam preti.




I danas smo u boljem stanju?












aureus aureus 22:49 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Njega sam ipak najviše naveo da ne bih sam morao da podastirem ovdje grafikone i tabele.

Nepotrebno.
Najveći dio istočne Azije ne smatra da se dešava ništa strašno ni loše: oni, naime, jasno napreduju.

Kina je outlier, i, bez obzira, uopšte se ne uklapa u ceo argument. A i Free je podsetio na relevantne činjenice.

Sličan arhitektonski rast i uspeh možeš da navedeš za Dubai, na primer. Pre 30-40 godina Dubai je bila usputna stanica za avione na putu za Australiju i Singapur, Tajland...Danas tamo naši ljudi idu na letovanja, a žene na kurvanje. Uživanjcija.

Ne možeš na osnovu toga da tvrdiš da je "posmatrano u celini" svet bolje mesto danas nego 3 decenije ranije. Između ostalog, danas smo bliži nuklearnom ratu nego pre 30 godina.
Ako imaš vremena, pogledaj ovo (i zajebi Pinkera zauvek - čovek je irelevantan). Neka te ne mrzi - ovo nam preti.

Mogu da tvrdim zato što na Kinu i Indiju otpada trećina svjetske populacije.
A i Afrika se podiže (najviše ih guši ubrzan rast stanovništva, pa sirotani nikako da postignu dobar standard...)
I naravno da se tu ne radi samo o arhitekturi već u rastu proizvodnje roba i usluga, te na svjetskom nivou smanjenju siromaštva, povećanju pismenosti, manjoj smrtnosti djece i odraslih - ko ne vjeruje Pinkeru, nek uzme izvještaje Ujedinjenih nacija pa nek uporedi vrijeme danas i ono od prije 30 i više godina.

Na kraju, ko bi to stvarno volio da se vrati u period od prije 30 ili više godina?
Kad si morao da ideš u biblioteku i da se nadaš da ćeš naći to što te zanima, a danas lijepo upališ kompjuterčić, odeš na internet...

Možemo mi i Evropu posmatrati. Što kaže Pinker - "Kad sam ja studirao ranih sedamdesetih, pola Evrope je bilo iza Gvozdene zavjese, u Španiji i Portugalu su bili diktatorski režimi, na Kipru je izbio konflikt..."
Je li to vrijeme stvarno bilo bolje nego današnje?
Ne bih rekao.

Mračenje u odnosu na trenutno vrijeme, pesimizam u pogledu budućnosti i pozivanje na bolju prošlost su nekako intelektualno kul.
Pozitiva se gleda kao naiva. Tvrditi da je nešto danas bolje nego što je bilo juče, a pogotovo ne umirati od prekomjerne brige za sutrašnjicu je skoro glupo.

Nego da mi vidimo šta ćemo sa ovim globalnim zagrijavanjem. Tu stvari ne djeluju toliko dobro.
maksa83 maksa83 22:49 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Razumeo sam da je pitanje bilo o neoliberalizmu a ne o Putku?

Ne, ti si rekao da je Putko (*) u pravu ako je rekao da je neoliberalizam prevaziđen, a ja sam ti objasnio da nije reč o neoliberalizmu. Pitao sam te šta je to neoliberalizam da vidim da li to upada u skup tih "prevaziđenih stvari". Reklo bi se, empirijski i verbatim, da ne upada.

(*) Putko je nadimak koji sam pokupio od jedne od onih grupa što su gostovale onomad u gradu kad je dolazio, kontekst je bio "Putko zajeb'o, nije govorio", pa posle lutale Bulevarom u potrazi za pljeskavicama i svojim autobusom. (Bio sam dobar domaćin, uputio ih na najbliže pljeskavice).
nsarski nsarski 22:57 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ne, ti si rekao da je Putko (*)


Oni koji ga istinski vole zovu ga Putler.
tasadebeli tasadebeli 23:06 29.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Ne, ti si rekao da je Putko (*)


Oni koji ga istinski vole zovu ga Putler.





vrabac_onaj vrabac_onaj 00:30 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Goldman Saks, Vol strit i MMF, tržište bez granica kao lovište bez regula za divlje bankare?

Putku su međunarodni bankari i tržište bez granica skroz ok, ako to znači da možemo bez frikcije da propiramo i investiramo tajkunske pare širom planete kao i sav normalan neoliberalan svet.

Putko nije mislio na to nego "liberal ideas about refugees, migration and LGBT issues".

Izbore kao prevaziđen koncept nije pominjao, ali što kaže Džek Palans u City Slickers - "the day ain't over yet."


Evo kako je sam Putin objasnio taj intervju i šta je hteo da kaže, da se ne nagađa.

https://youtu.be/L4uvJDGAaNA?t=1697

Pa neka svako izvuče zaključak.
nepopustljiv nepopustljiv 05:57 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
Da li je danas bolje (nego pre tvojih 30 godina) ljudima u Iraku, Avganistanu, Libiji, Siriji, Hondurasu, Haitiju, Iranu, i sličnim zemljama? Ima manje nasilja? Bolje stoje ekonomski?

Ali, nepažljivi Šarski, rekoh da ima nacija i slojeva stanovništva koje su u procijepu.
Nisam lud da tvrdim da je svima bolje.
I što kaže - Pinker - progres ne znači da je uvijek i svuda svima bolje. "To onda nije progres, to je čudo."

Stoje i izvjesne primjedbe na Pinkerov rad i stavove.

Njega sam ipak najviše naveo da ne bih sam morao da podastirem ovdje grafikone i tabele. Pinkera ima dovoljno na Jutjubu. Zamjeram mu što cokće dok govori.

Najveći dio istočne Azije ne smatra da se dešava ništa strašno ni loše: oni, naime, jasno napreduju.
Ovo je Šangaj:

Do njegovog aerodroma piči najbrži voz na planeti, a do glavnog grada Pekinga, udaljenog 1350 kilometara, stiže se za četiri i po sata.
Prije 30 godina, najmnogoljudnija zemlja svijeta je bila siromašna, a pogledaj ti to sad.
Maksa kaže da imaju tehnologiju da te uslikaju na ulici, prepoznaju i za minut pošalju na tvoj telefon kaznu jer si nešto zabrlj'o.
Dobro, to možda nije progres kakav želimo, ali jeste napredak u tehnologiji.

Što nas u stvari dovodi na početak.
Neko bi mogao da kaže: da, ali, Kina u stvari nije zemlja koja fura neoliberalizam.
Ali, niko se nije sjetio to da kaže.

Edit. Dok sam pisao, Freehand se izgleda ipak sjetio. Đavolčić je Freehand.

Što bi rekao Frihend - nema progresa bez planskog.
I da se vrate komunjare?!
Jebote!
nepopustljiv nepopustljiv 05:58 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

vrabac_onaj
maksa83
Goldman Saks, Vol strit i MMF, tržište bez granica kao lovište bez regula za divlje bankare?

Putku su međunarodni bankari i tržište bez granica skroz ok, ako to znači da možemo bez frikcije da propiramo i investiramo tajkunske pare širom planete kao i sav normalan neoliberalan svet.

Putko nije mislio na to nego "liberal ideas about refugees, migration and LGBT issues".

Izbore kao prevaziđen koncept nije pominjao, ali što kaže Džek Palans u City Slickers - "the day ain't over yet."


Evo kako je sam Putin objasnio taj intervju i šta je hteo da kaže, da se ne nagađa.

https://youtu.be/L4uvJDGAaNA?t=1697

Pa neka svako izvuče zaključak.

Vrabac, nemoj Maksi da kradeš igračke!
nepopustljiv nepopustljiv 05:59 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Razumeo sam da je pitanje bilo o neoliberalizmu a ne o Putku?

Ne, ti si rekao da je Putko (*) u pravu ako je rekao da je neoliberalizam prevaziđen, a ja sam ti objasnio da nije reč o neoliberalizmu. Pitao sam te šta je to neoliberalizam da vidim da li to upada u skup tih "prevaziđenih stvari". Reklo bi se, empirijski i verbatim, da ne upada.

(*) Putko je nadimak koji sam pokupio od jedne od onih grupa što su gostovale onomad u gradu kad je dolazio, kontekst je bio "Putko zajeb'o, nije govorio", pa posle lutale Bulevarom u potrazi za pljeskavicama i svojim autobusom. (Bio sam dobar domaćin, uputio ih na najbliže pljeskavice).

Ovi hard diskovi ovde pasuju k'o šaka na oko!
aureus aureus 06:01 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?


Što bi rekao Frihend - nema progresa bez planskog.
I da se vrate komunjare?!

Ne, nipošto.
Moramo se malo smiriti u jednom sistemu.
Ako vratimo komuniste, ponovo će biti povuci-potegni; pa onda daj crvene marame, pa mijenjaj školski program, pa ukidaj ostale stranke...
freehand freehand 07:55 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Što bi rekao Frihend - nema progresa bez planskog.

Što bi rekao Frihend - ima blogovanja i bez pameti.
anonymous anonymous 09:28 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
freehand
upravo produkt smora čitavog globusa neoliberalizma kao modela koji je u ovih 30 godina ozbiljno sjebao svet?

Kad se posmatra kao cjelina,





Bez komentara.
michiganac michiganac 10:06 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Nego da mi vidimo šta ćemo sa ovim globalnim zagrijavanjem. Tu stvari ne djeluju toliko dobro.


O tome i cijeloj zelenoj problematici si trebao premisljati kada si ranije, takodje, navodio kako je "svijet ipak postao bolje mjesto", jerbo u mnogim drzavama rastu procenti povrsina pod stablima, ne kapirajuci da pritom cijeli ekosistemi, bogatstvo i kompleksnost biodiverziteta nestaju nepovratno naustrb monokultura poput palmi uljarica u Indoneziji i inih farmerskih kultura u Brazilu, ostatku Latinoamerike, Africi..

U istoj ravni ti je i prvobitni komentar na ovom blogu kako je planeta ipak postala prosperitetnija, a ustvari sterilnija - kako duhom, tako i po mogucnosti da iznjedri kvalitativno vrijednije i zdravije oblike zivota u futuru. XXXL-McDonald's-Homo Sapiens, ovakav nabrekao "od svekolikog ekonomskog rasta" kakav jeste danas, u krajnjoj biti suzava sebi vrata evolucije u buducnosti kroz koja nece moci vise da se provuce.. Bez mogucnosti blagovremeno da "izvrsi profilaksu" na oboljelom tkivu planete i kolektivnoj svijesti samog HS-a, jer uveliko krademo i kupujemo vrijeme i od same buducnosti.
Dobro nam dosli u vrli novi, ubrzani ekon. svijet 'futures'-a, spekulacija i inih kompjutercica, IT-izovanih finansijskih derivata zamotanih u sarenu oblandu cyber-valuta..


Naravno, ovo je prevashodno antropocentricno glediste. Planeta ce svakako nastaviti da se vrti i dalje, samo u "skromnijem" obliku..


aureus aureus 10:14 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

michiganac
Nego da mi vidimo šta ćemo sa ovim globalnim zagrijavanjem. Tu stvari ne djeluju toliko dobro.


O tome i cijeloj zelenoj problematici si trebao premisljati kada si ranije, takodje, navodio kako je "svijet ipak postao bolje mjesto", jerbo u mnogim drzavama rastu procenti povrsina pod stablima, ne kapirajuci da pritom cijeli ekosistemi, bogatstvo i kompleksnost biodiverziteta nestaju nepovratno naustrb monokultura poput palmi uljarica u Indoneziji i inih farmerskih kultura u Brazilu, ostatku Latinoamerike, Africi..

U istoj ravni ti je i prvobitni komentar na ovom blogu kako je planeta ipak postala prosperitetnija, a ustvari sterilnija - kako duhom, tako i po mogucnosti da iznjedri kvalitativno vrijednije i zdravije oblike zivota u futuru. XXXL-McDonald's-Homo Sapiens, ovakav nabrekao "od svekolikog ekonomskog rasta" kakav jeste danas, u krajnjoj biti suzava sebi vrata evolucije u buducnosti kroz koja nece moci vise da se provuce.. Bez mogucnosti blagovremeno da izvrsi profilaksu na oboljelom tkivu planete i kolektivnoj svijesti samog HS-a, jer uveliko krademo i kupujemo vrijeme i od same buducnosti.
Dobro nam dosli u vrli novi, ubrzani ekon. svijet 'futures'-a, spekulacija i inih kompjutercica, IT-izovanih finansijskih derivata zamotanih u sarenu oblandu cyber-valuta..

Naravno, ovo je prevashodno antropocentricno glediste. Planeta ce svakako nastaviti da se vrti i dalje, samo u "skromnijem" obliku..


Šta si ti sve smutio u ovom komentaru...

Svijet je danas kao cjelina prosperitetniji nego prije 30 godina, a sterilnost duha mi popravljamo vodeći kvalitetne diskusije na blogu, katkad prekinute nepotrebnim Anonimusovim upadicama.
michiganac michiganac 10:19 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus

Šta si ti sve smutio u ovom komentaru...

Svijet je danas kao cjelina prosperitetniji nego prije 30 godina, a sterilnost duha mi popravljamo vodeći kvalitetne diskusije na blogu, katkad prekinute nepotrebnim Anonimusovim upadicama.


Doista mislis da mi nesto popravljamo vodeci diskusije na ovim blogostranicama?

Nacelno, mjesto za popravke trebale su da budu UN.
aureus aureus 10:28 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

michiganac
aureus

Šta si ti sve smutio u ovom komentaru...

Svijet je danas kao cjelina prosperitetniji nego prije 30 godina, a sterilnost duha mi popravljamo vodeći kvalitetne diskusije na blogu, katkad prekinute nepotrebnim Anonimusovim upadicama.


Doista mislis da mi nesto popravljamo vodeci diskusije na ovim blogostranicama?

Nacelno, mjesto za popravke trebalo su da budu UN.

Oni popravljaju šta mogu, nisam siguran da imaju mandat da popravljaju nečiju sterilnost duha.


Nego, pošto mi se čini da ima onih koji sumnjaju da je svijet danas prosperitetniji nego prije 30 godina, ne bismo li mogli čuti argumente za tvrdnju da svijet nije prosperitetniji danas.
Nudim časnu odstupnicu: ne moraju dokazati da je svijet prije 30 godina bio bolji nego danas, Dovoljno je da dokažu da je bio isti.
maksa83 maksa83 10:56 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Dobro nam dosli u vrli novi, ubrzani ekon. svijet 'futures'-a

Futures su nastale u Osaki u 17. veku.
michiganac michiganac 11:13 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Oni popravljaju šta mogu, nisam siguran da imaju mandat da popravljaju nečiju sterilnost duha.


Pa njihov mandat sustinski je trebalo da bude ustanovljenje jedinstvenih normi i obezbjedjivanje dalje podrske za njihovo postovanje, implementiranje i uravnotezeniji* razvoj cijelog covjecanstva (i ocuvanje planete sa njim na njoj).. Danas su samo instrument u rukama najvecih finans. mocnika i uticajnika = oronula fasada neceg sto je prvobitno bilo zamisljeno. Pravedniji svijet sa jasno utvrdjenim normama je apsolutno nezaobilazno tlo za iznjedravanje progresivnijih misli i oslobodjenje kolektivnog 'spiritus movens'-a za sveukupne potencijalne domete kao vrste (i svih ostalih na planeti, a onda i izvan nje) u cjelini.

Bar ja to tako vidim.

*sto podrazumijeva i - usporeniji, ako i sama priroda i planeta svojim refleksima to nalazu.
docsumann docsumann 11:36 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

ubacujem se bezveze, samo da preporučim...



mnogo interesantan lik za slušanje. kome se ovo dopadne, dodatno prešporučujem njegov javni čas o Crnjanskom i/ili Dragoslavu Mihailoviću.
to sve vrca od zanimljivih digresija, anegdota, ponekad ne znam ni kako zna u kojem smeru je krenuo
anonymous anonymous 11:50 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus


Svijet je danas kao cjelina prosperitetniji nego prije 30 godina, a sterilnost duha mi popravljamo vodeći kvalitetne diskusije na blogu, katkad prekinute nepotrebnim Anonimusovim upadicama.

Ovoga puta si u pravu.
A i Mičigenac.

Ja tu ne bih ništa dodavao, jer ćeš ti i sanjim teško da izađeš na kraj.
A i sa šarskim i Frijem ....

Aj, tek da rečem .

Kada shvatiš da je politika počela da se razume kao biopolitika,te da je Celina daleko ranjivija nego ranije, da je potrebno razmišljati ne da li vakcina može da izleči pojedinca , nego da li se njom može ugroziti i napasti šira populacija, te da je totalitarna svetska država u mnogim segmentima gotovo ukorenjena doćićeš do nivoa kada će biti potrebno da se i ja uključim.

Ovako ti i Mičigenac dovoljno parira.
POzdrav za njega.

tasadebeli tasadebeli 12:26 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

docsumann
ubacujem se bezveze, samo da preporučim...



mnogo interesantan lik za slušanje. kome se ovo dopadne, dodatno prešporučujem njegov javni čas o Crnjanskom i/ili Dragoslavu Mihailoviću.
to sve vrca od zanimljivih digresija, anegdota, ponekad ne znam ni kako zna u kojem smeru je krenuo



Што ми не показа овај клип пре него сам окачио оно моје Дуго топло лето!

Инкорпорирао бих га тамо моментално!



Гарсули је из Темишвара отпутовао на појутарје Тијелова. Фелдмаршал-лајтнант Франц Карл Леополд барун фон Енгелсхофен поручио му је био да причека мало у Темишвару. Да види последице своје мудрости међу Сербима. Ускоро. Старац је тврдио да су Серби чудан народ и да их Гарсули не зна. Серби су лакоми на почасти, воле медалију, а за туђина би душу дали. Међутим, ако примете да их лажу и варају, да им дата реч није одржана, то памте. У столећа! Са Турцима се – тврдио је Енгелсхофен – носе, око неког Косова (Енгелсхофен је писао: Cassova) већ неких триста шесет година. Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!` (ЛИНК)






Због "интернетске пустиње у којој се човек лако изгуби", немању времена једних за друге, разговору, најобичнијем разговору без проверавања шта је ко рекао на друштвеним мрежама, због предности писања оловком, због рукописа, због ходања уместо вожње возилима, због... (још један ЛИНК)



Човек је омиљени профа у Земунској гимназији.

А је л' то исти Бошко Милосављевић који је урадио и Енглеско-српски фразеолошки речник?


EDIT (тј. наставак дијалога са тобом и после првог клик(ц)ања на дугме објави):

Могли смо, бре, онда тамо код мене испод овог клипа са Бошком Милосављевићем да се играмо оне дечје игре истине!

Па да постављамо једни другима питање:

Колико пута сте до сада читали Малог принца?

Колико сте имали година када сте га читали први пут? Колико година када сте га читали други пут? Трећи? Пети? Десети?

Како сте га сваки пут доживели?






У Београду, 28. јуна 2019. године

Учио сам вас да увек идете за својим сновима и да на том путу никада не одустајете. Али при томе не смете никада да заборавите:

“Збогом, рече јој…”
“Збогом”, одговори лисица. “Ево моје тајне. Сасвим је једноставна: Човек само срцем добро види. Битно је очима невидљиво…”
“Битно је очима невидљиво”, понови мали принц да би запамтио.
“Време које си уложио у своју ружу учинило ју је тако драгоценом.”
“Време које сам уложио у своју ружу…” рече мали принц да би запамтио.
“Људи су заборавили ту истину”, рече лисица. “Али ти не би требало да заборавиш. Ти си заувек одговоран за оно што си припитомио. Ти си одговоран за своју ружу…”
“Ја сам одговоран за своју ружу”, понови мали принц да би запамтио…"


Збогом, моје 8/1!
Разредни




У инат свим ставрогинима овога света.


П.С. - Једва чекам Чукарички - Банантс (Јерменија) у евро купу... Да ми мало скрене мисли...
Milan Novković Milan Novković 13:56 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
onda dobijemo blog koji liči na tvrdnju da je sve to sranje, sva ta borba, svi ti životi potrošeni da se do ovoga danas dođe.

Pa nije samo blog, evo rek'o i Putko da su te liberalne ideje prevaziđene.


Objection

On je rekao (komentarišem na "neviđeno", tj nisam vam odradio ceo tred nego komentarišem s kuka, a i juče sam pročitao i mrzi me da idem da proveravam):

1. Da su prevaziđene u geo-političkom smislu pošto uništavaš egzistenciju većini i u sopstvnoj državi, ako ti je to politika - i potpuno je u pravu.

2. A i mislio je (možda i rekao, i ja umem dijagonalno da čitam i alternativnu štampu) po mom mišljenju, na ove sad godine u civilizacijskom razvoju. Još malo da skokucne višak vrednosti, da svi imaju hranu, kuću, obuću i odeću, obrazovanje ... pa onda nek liberališe ko hoće, recimo 15-20 godina, osim ako ...

... Alseovi ne promrdaju raznije, zriktaju omnipresent cheap energy, ... ond ai ranije, pošto mi u ICT-ju i elektronici radimo po planu i bez iznenađenja, nači AI, robotika, materijali, ...

Ae nađi boljeg u ovom trenutku, if u can, ako mu ne računamo foreign office, tj isti su tim, ili sličan

85% Amera živi od plate-do-plate sada, i samo prvih nekoliko posto od ovih 85% bez žrtvi, ostali s pravom mogu da se sećaju the good old days.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:05 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

85% Amera živi od plate-do-plate sada, i samo prvih nekoliko posto od ovih 85% bez žrtvi, ostali s pravom mogu da se sećaju the good old days.


Dobro, ima nesto i do kreditnih kartica kod onih platezno tesnih.
freehand freehand 15:55 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Nego, pošto mi se čini da ima onih koji sumnjaju da je svijet danas prosperitetniji nego prije 30 godina, ne bismo li mogli čuti argumente za tvrdnju da svijet nije prosperitetniji danas.
Nudim časnu odstupnicu: ne moraju dokazati da je svijet prije 30 godina bio bolji nego danas, Dovoljno je da dokažu da je bio isti.

Čikaška škola kudikamo je starija od "30 godina", otud ono "neo" u neoliberalizam. Vrati se pročitaj kratki izvod o Vašingtonskom sporazumu.
A voleo bih da definišeš to 2prosperitetniji" da bih znao na šta odgovaram ako bih se na to odlučio. Rekao bih da je svet najprosperitetniji u momentu kad kreće iz pepela, što ovde nije slučaj. A voleo bih i da nisi onako elegantno u širokom luku obišao SEKU koju sam ti pomenuo.
Neoliberalizam su pratkično tržište kao odgovor na sve i Kapitalč kao njegov bog. A pre6 vekova već smo imali Renesansu i Prosvetiteljstvo kao njen izdnak da bismo se tako lako pecali na te jeftine udice.
docsumann docsumann 18:12 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

А је л' то исти Бошко Милосављевић који је урадио и Енглеско-српски фразеолошки речник?


ne znam. preporučio mi ga je naš bivši blogokolega fedor, koji je nepresušna riznica dobrih preporuka za čitanje i slušanje...



ovdje je vrlo zanimljiv u vrednovanju najvećih srpskih pisaca
aureus aureus 18:29 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
Nego, pošto mi se čini da ima onih koji sumnjaju da je svijet danas prosperitetniji nego prije 30 godina, ne bismo li mogli čuti argumente za tvrdnju da svijet nije prosperitetniji danas.
Nudim časnu odstupnicu: ne moraju dokazati da je svijet prije 30 godina bio bolji nego danas, Dovoljno je da dokažu da je bio isti.

Čikaška škola kudikamo je starija od "30 godina", otud ono "neo" u neoliberalizam. Vrati se pročitaj kratki izvod o Vašingtonskom sporazumu.
A voleo bih da definišeš to 2prosperitetniji" da bih znao na šta odgovaram ako bih se na to odlučio. Rekao bih da je svet najprosperitetniji u momentu kad kreće iz pepela, što ovde nije slučaj. A voleo bih i da nisi onako elegantno u širokom luku obišao SEKU koju sam ti pomenuo.
Neoliberalizam su pratkično tržište kao odgovor na sve i Kapitalč kao njegov bog. A pre6 vekova već smo imali Renesansu i Prosvetiteljstvo kao njen izdnak da bismo se tako lako pecali na te jeftine udice.

Ma okej - moja prva reakcija nakon jednog tvog komentara je bila da je svijet kao cjelina u poslednjih 30 godina prilično prosperirao.
I još sam kratko dodao - "sad, da li zahvaljujući neoliberalizmu, ili uprkos neoliberalizmu, to je drugo pitanje".
Tako da ne samo da sam izbjegao Seku nego sam izbjegao i neoliberalizam. Nisam posebno voljan bio da mnogo pričam o neoliberalizmu, za kojeg ionako mislim da postoji više kao ideja a manje kao praksa - a naročito da postoji kao neki ne uvijek jasno definisani neprijatelj kojeg možeš optužiti za sve nevolje koje nosi kapitalizam. Drugim riječima, ljudima je lakše da udare na neoliberalizam nego na kapitalizam jer je po ovom drugom džaba udarati: naime, ako je cijeli svijet danas kapitalistički, osim par zemalja, onda i sav napredak koji postoji - ne postoji mimo kapitalizma. Je li pretjeran ovaj zaključak?
Idemo dalje, jasno je da se tokom progresa događaju stvari koje ne valjaju - još uvijek se vode ratovi, postoji nejednakost u primanjima i imovini (među nacijama i među slojevima unutar nacija), postoji zagađenje okoliša, postoji bankarska pohlepa, povremene ekonomske krize i stotinu drugih čuda...Šta ćemo i koga ćemo okriviti za sve to? Ajde nek dio krivice padne na pleća neoliberalizma, jer ne vjerujem da bi neko (ti svakako ne) optužio neoliberalizam baš za sve nevolje.

Ja se u mojim prethodnim komentarima nisam bavio ni nevoljama ni neoliberalizmom. (Tako da nisam direktno ni pobijao tvoje optužbe na račun neoliberalizma.)
Posmatrao sam čitavu planetu i uočio napredak tokom relativno dugog perioda (tri decenije, otprilike jedna ljudska generacija). I usudio se da progovorim o njemu, iako znam da je popularnije govoriti - o nevoljama i držati stav da se svijet kreće u lošem pravcu. Da bi stvar bila trunku jasnija - mislim, dakle, da je svijet napredovao u zadnjih 30 godina (što po nekima i nije tačno) a ne samo u zadnjih 200 ili 300 godina (s čime bi se, vjerujem, mogli složiti i oni kojima se čini da svijet već tridesetak godina stagnira ili ide u lošem pravcu).

Jasno, zapazio sam da tražiš da se prvo definiše "prosperitet" pa da onda pričamo.
E tu ti mogu reći sledeće. Neću ja da definišem prosperitet, hoću da ljudi sami od sebe pišu šta misle da prosperitet jeste a šta nije. Pa da kažu šta se to desilo unazad tridesetak godina.
Neko je mogao da napiše da se u zadnjih tridesetak godina desilo nazadovanje jer ima više divlje gradnje na crnogorskoj i hrvatskoj obali koja je ranije bila ljepša. Da je muzika bila bolja.
Evo, ako sam dobro razumio - Mičigenac uočava neku sterilnost duha.
nsarski nsarski 18:51 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Posmatrao sam čitavu planetu i uočio napredak tokom relativno dugog perioda (tri decenije, otprilike jedna ljudska generacija). I usudio se da progovorim o njemu, iako znam da je popularnije govoriti - o nevoljama i držati stav da se svijet kreće u lošem pravcu.


Odakle si to posmatrao "čitavu planetu"? Iz sopstvene perspektive?
Nego, da ne gubimo vreme na trivijalnostima - osim Pinkera koga smo uglavnom diskvalifikovali, imaš li neki drugi izvor/autoritet koji tvoju tvrdnju o opštem napretku planete za poslednjih 30 godina mogu da potvrde? Svakako znaš da se može navesti mnogo izvora koji klimatsku/ekonomsku/ratnu budućnost planete ne vide ni malo ružičasto.
Ti si u svojim komentarima olako prešao oko klimatskih opasnosti, oko nikad ranije viđenog ekonomskog raslojavanja u društvima, oko veoma labilnog "mira" - ako je ovo stanje mir - i sličnih ekstrema. Uostalom, pomisli za samog sebe i za generaciju koja sada stasava: da li zaista misliš da oni imaju nečemu boljem da se nadaju nego tome što imaju danas? Da li će biti više poslova za njih? Više mogućnosti da napreduju u karijeri? Fokusiraj se za narednih, recimo, 20 godina, pliz.
Znaš, palo mi je na pamet da bi ti u nekoj budućnosti mogao da se reinkarniraš kao Kardelj. Blesavo, ali zaista sam to pomislio.

aureus aureus 19:02 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Nego, da ne gubimo vreme na trivijalnostima - osim Pinkera koga smo uglavnom diskvalifikovali, imaš li neki drugi izvor/autoritet koji tvoju tvrdnju o opštem napretku planete za poslednjih 30 godina mogu da potvrde? Svakako znaš da se može navesti mnogo izvora koji klimatsku/ekonomsku/ratnu budućnost planete ne vide ni malo ružičasto.

Nismo ga diskvalifikovali, ti si ga uzeo na zub.

Šarski, budi malo ozbiljan.
docsumann docsumann 19:05 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ti si u svojim komentarima olako prešao oko klimatskih opasnosti, oko nikad ranije viđenog ekonomskog raslojavanja u društvima, oko veoma labilnog "mira" - ako je ovo stanje mir - i sličnih ekstrema. Uostalom, pomisli za samog sebe i za generaciju koja sada stasava: da li zaista misliš da oni imaju nečemu boljem da se nadaju nego tome što imaju danas? Da li će biti više poslova za njih? Više mogućnosti da napreduju u karijeri? Fokusiraj se za narednih, recimo, 20 godina, pliz.


prije nekoliko, naletih na neki tekst o proročanstvu neke baba vabe o budućnosti čovječanstva.
i sad, dala je ona tu opširan pregled, koji ide vrlo duboko u budućnost, opisuju se katastrofe, ratovi, tehnologije, ima i opis mjesta (u vremenu) kad nestaje glad, kad smrt...komunizam u dalekoj budućnosti, spominje susret sa vanzemaljcima, Bogom...svašta nešto.

e sad, nebitno koliko sve to ima navedeno smisla, veze, bilo čega, al bilo mi interesantno da se i sam zapitam - a šta će se stvarno dešavati, za 100, 500, 1000, 10 000 godina, za 200 000?


ima li ko saznanja o iole "validnim" futurološkim nagađanjima...

aureus aureus 19:11 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

docsumann

ima li ko saznanja o iole "validnim" futurološkim nagađanjima...


Rijetko su se do sada te dugoročne prognoze o budućnosti pokazivale kao tačne.
Naime, niti smo dobili leteće automobile 2000. niti smo pocrkali usljed prenaseljenosti i nedostatka hrane.
docsumann docsumann 19:31 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
docsumann

ima li ko saznanja o iole "validnim" futurološkim nagađanjima...


Rijetko su se do sada te dugoročne prognoze o budućnosti pokazivale kao tačne.
Naime, niti smo dobili leteće automobile 2000. niti smo pocrkali usljed prenaseljenosti i nedostatka hrane.


evo nekih nijrfjučr predviđanja tehnološkog gurua Reja Kurzweila

Tokom 2020-ih godina nestaće većina bolesti jer će nanoboti koji će se ubrizgavati u tijelo postati pametniji od medicinske tehnologije koja se koristi. Turingov test postaće prolazan, a autoputevima će voziti automobili kojima će upravljati računari, odnosno softver.

Do 2030.-ih osjećaj virtualne stvarnosti postaće sto posto stvaran, a do kraja vijeka svoje ćemo misli moći upload-ovati.

Do 2040.-ih nebiološka inteligencija biće milijardu puta sposobnija od biološke inteligencije (odnosno ljudi), a nanoroboti moći će proizvoditi hranu iz vazduha.

Do 2045. moći ćemo višestruko povećati našu inteligenciju povezivanjem neokorteksa s neokorteksom u oblaku.
nask nask 19:32 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Futures su nastale u Osaki u 17. veku.


Ma to bre Japanci kopirali Holanđane koji su sa svojim tulipan lukovica futueres bili više od pola veka ispred vremena.
aureus aureus 19:45 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

docsumann
aureus
docsumann

ima li ko saznanja o iole "validnim" futurološkim nagađanjima...


Rijetko su se do sada te dugoročne prognoze o budućnosti pokazivale kao tačne.
Naime, niti smo dobili leteće automobile 2000. niti smo pocrkali usljed prenaseljenosti i nedostatka hrane.


evo nekih nijrfjučr predviđanja tehnološkog gurua Reja Kurzweila

Tokom 2020-ih godina nestaće većina bolesti jer će nanoboti koji će se ubrizgavati u tijelo postati pametniji od medicinske tehnologije koja se koristi. Turingov test postaće prolazan, a autoputevima će voziti automobili kojima će upravljati računari, odnosno softver.

Do 2030.-ih osjećaj virtualne stvarnosti postaće sto posto stvaran, a do kraja vijeka svoje ćemo misli moći upload-ovati.

Do 2040.-ih nebiološka inteligencija biće milijardu puta sposobnija od biološke inteligencije (odnosno ljudi), a nanoroboti moći će proizvoditi hranu iz vazduha.

Do 2045. moći ćemo višestruko povećati našu inteligenciju povezivanjem neokorteksa s neokorteksom u oblaku.

Eh, koliko puta sam do sada doživio "razočarenje" usljed nešto slabijeg tehnološkog progresa nego što sam očekivao.
Jedna od stvari koja se još nije desila, a nadao sam se da će se desiti, to su roboti koji umjesto ljudi silaze u rudnike - što da siroti ljudi udišu sve one gasove dole u pomrčini? Ili roboti koji vare čelične profile 200 metara iznad zemlje; ali ne - još uvijek radnici padaju i razbijaju se.

Što se vožnje tiče - apsolutno; toliki se životi gube jer ljudi tipkaju i telefoniraju, zaspu posle 10 sati vožnje...ukucaš lijepo željenu brzinu i destinaciju i dok auto samo ide, ti gledaš okolo, ne propuštaš stvari koje bi propustio da moraš sam da voziš. Možeš, naravno, i da odspavaš i stigneš odmoran u Budvu i odmah se baciš u more.
nepopustljiv nepopustljiv 19:48 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

docsumann
aureus
docsumann

ima li ko saznanja o iole "validnim" futurološkim nagađanjima...


Rijetko su se do sada te dugoročne prognoze o budućnosti pokazivale kao tačne.
Naime, niti smo dobili leteće automobile 2000. niti smo pocrkali usljed prenaseljenosti i nedostatka hrane.


evo nekih nijrfjučr predviđanja tehnološkog gurua Reja Kurzweila

Tokom 2020-ih godina nestaće većina bolesti jer će nanoboti koji će se ubrizgavati u tijelo postati pametniji od medicinske tehnologije koja se koristi. Turingov test postaće prolazan, a autoputevima će voziti automobili kojima će upravljati računari, odnosno softver.

Do 2030.-ih osjećaj virtualne stvarnosti postaće sto posto stvaran, a do kraja vijeka svoje ćemo misli moći upload-ovati.

Do 2040.-ih nebiološka inteligencija biće milijardu puta sposobnija od biološke inteligencije (odnosno ljudi), a nanoroboti moći će proizvoditi hranu iz vazduha.

Do 2045. moći ćemo višestruko povećati našu inteligenciju povezivanjem neokorteksa s neokorteksom u oblaku.

Doks, samo da te pozdravim!
Usput - nedostaje ona tvoja muzika 'sa motornim testerama'.
aureus aureus 19:51 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Doks, samo da te pozdravim!
Usput - nedostaje ona tvoja muzika 'sa motornim testerama'.



Nedostaje Doks.
Muzika već nešto manje.
floki floki 20:12 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

autoputevima će voziti automobili kojima će upravljati računari, odnosno softver.

he, ne znam gde ovaj crpi ovakve mudrosti, ali je mnogo veliki optimista...

ja sam prošle nedelje dva dana morao da slušam kojekakve mudre i jako velike glave (automobil elektronik kongress ludwigsburg) pa niko se nije usudio ovakvu neku prognozu baš da preko jezika prevali... svake godine sve manje optimizma tu ima...

meni bi to baš bilo dobro da bude, no, kanda ćemo mi tu malko pričekati...
maksa83 maksa83 20:15 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

e sad, nebitno koliko sve to ima navedeno smisla, veze, bilo čega, al bilo mi interesantno da se i sam zapitam - a šta će se stvarno dešavati, za 100, 500, 1000, 10 000 godina, za 200 000?

Od literarnih vizija tog tipa moja omiljena je poslednja strana Vonegatovog Galapagosa.
mirelarado mirelarado 22:32 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
e sad, nebitno koliko sve to ima navedeno smisla, veze, bilo čega, al bilo mi interesantno da se i sam zapitam - a šta će se stvarno dešavati, za 100, 500, 1000, 10 000 godina, za 200 000?

Od literarnih vizija tog tipa moja omiljena je poslednja strana Vonegatovog Galapagosa.


Nenadmašna!
nsarski nsarski 22:36 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Nismo ga diskvalifikovali, ti si ga uzeo na zub.

Šarski, budi malo ozbiljan.


Dobro, ti ga nisi diskvalifikovao. Ja jesam i u tome nisam usamljen. Imaš li, dakle, neke druge autoritete koji tvrde da je svet danas bolji, nežniji, manje ubitačan, ima bolju budućnost, i da je, generalno, totalno cool? Ili ćemo tvoje tvrdnje o krasotama danasnjeg sveta da oslonimo na činjenicu da je "Pinker tako rekao"?

A za tog Kurzweila ja tebi mogu da kažem: budi malo ozbiljan.
maksa83 maksa83 23:08 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ja jesam i u tome nisam usamljen

S tačke gledišta prostog kujundžije konzumenta - posle Language Instinct sve Pinkerovo je proseravanje, bolje neki nindža roman da se čita (ili Three Body Problem, ili makar Zadužbine ili neki Heinlein).

Kad smo kod Zadužbina, imao sam danas asocijaciju na Trantor. Naime, ispostavilo se da fine german engineering više ne ume da napravi aerodrUm. Bukvalno k'o neki božemeoprosti softverski projekat.

Berlin Brandenburg: The airport with half a million faults

meanwhile in China:

Beijing's new Daxing Airport will be the biggest in the world when it opens later this year.

floki floki 23:41 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

o, pa BER ti je skadar na bojani, ili beogradski metro... trebalo je kao 2011/12 da proradi, a teško da će i 2021...

mamu im jebem rusku, highly likely i ovde sabotiraju garant, ili švabe znaju da rusi čekaju da se napravi dovoljno veliki aerodrom pa da izvrše invaziju (tegel je mali i star pa ne može) pa zato odugovlače...

o troškovima tu više niko ništa i ne pita...
jebo troškove kad je ruska agresija u pitanju...
maksa83 maksa83 23:43 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

mamu im jebem rusku

Ovaj ispad me zbunjuje, mogao sam se zakleti da ti voliš Ruse.
floki floki 23:46 30.06.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
mamu im jebem rusku

Ovaj ispad me zbunjuje, mogao sam se zakleti da ti voliš Ruse.


pa ne volim ih kad prave ovakva sranja :)
stvarno su preterali sa ovim, highly likely

aureus aureus 00:33 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
imaš li, dakle, neke druge autoritete koji tvrde da je svet danas bolji, nežniji, manje ubitačan, ima bolju budućnost, i da je, generalno, totalno cool? Ili ćemo tvoje tvrdnje o krasotama danasnjeg sveta da oslonimo na činjenicu da je "Pinker tako rekao"?

Jakako. Ne moramo trošiti ličnosti autoritete.
Možemo da pogledamo neke cifre, recimo.

Obrazovanje. Globalna nepismenost je 1990. bila oko 25 posto, danas je cirka 15. Mnogo više ljudi pohađa univerzitete nego prije 30 godina, to znaš i sam.
Da je obrazovanje dostupnije svima koji imaju internet ne treba ni govoriti. Nisam jednom na Jutjubu pogledao predavanje nekog dobrog profesora. Da nema interneta, morao bih da letim u San Francisko. Nezgodacija. A i skupo.

Broj stradalih. Od 1990. naovamo broj ubijenih u mirnodopskim uslovima kreće se od 350 do 420 hiljada. Ovdje se treba sjetiti da je planeta 1990. imala cirka 5,3 milijarde a 2018. po procjeni 7,5 milijardi, otprilike 40 posto više.
Što će reći da je broj ubistava na 100 hiljada atanovnika manji za trećinu. (U nekim zemljama kao što je SAD ova brojka je sa 9-10 pala na ispod 5, u Italiji je prije tri decenije bila 2-2,5 a sad se vrti oko keca. U Rusiji je bila oko 10, možda malo više, tokom Jeljcinove ere se vrtila između 25 i 30. Poslednji podaci kažu - 9. Bravo i za Ruse. U nekim zemljama je došlo do rasta. Na svjetskom nivou, međutim, govorimo o padu.)
Broj samoubistava je oko 800 hiljada godišnje, cirka 7 posto veći nego 1990. Sad nam se valja sjetiti porasta broja stanovnika pa onda kad njega uvrstimo u priču, imamo globalni pad samoubistava sa 16,5 na 11,2 (na 100 hiljada stanovnika). I ovdje uočavamo pad za otprilike trećinu. To je vrlo bitno da se podvuče - manje se ljudi danas odlučuje da digne ruku na sebe.
Primjetimo da je na svijetu dvostruko više samoubistava nego ubistava. Ali i kod ubistava (u mirnodopskim uslovima) i kod samoubistava imamo pad za trećinu tokom jedne ljudske generacije. Odlično.

Šta je sa stradalima u konfliktima i stradalima u saobraćaju?

Evo sličke koja se tiče prvog.



Za onaj peak iz 1994. kriva je Ruanda.

Na ovom linku ima još koječega.

Ja ću postirati još samo ovo:



Uočiti one grebene iz 1980-ih (pa i 1970-ih) i uporediti ih sa 2010-ima. Veći su oni prvi. Ima tu i grebena i dolina, ali trend je jasan.

Inače, već izvjesno vrijeme ionako se više gine u ubistvima u mirnodopskim uslovima nego u ratovima - globalno. A stopa ubistava pada, to smo rekli.

I ne samo da nas već sedam decenija zaobilaze svjetski ratovi i direktni sukobi velikih sila nego nas sve više zaobilaze i ratovi sa velikim brojem stradalih, a i ratovi između država postaju rjeđi. Još uvijek deveramo sa konfliktima vlada i pobunjenika, sa građanskim ratovima...no, na sreću, ne gine se u brojkama koje su bile uobičajene do prije 3, 5 ili 7 decenija.

Što se tiče poginulih u saobraćaju....nek to ostane tajna.


Dakle, manje se života gubi u konfliktima, manje je ubistava, manje samoubistava, a u saobraćaju je....to je tajna.

U međuvremenu je napredovala i medicina i zdravstvena zaštita.

Unicef kaže da danas umire jedno od 26 djece do pet godina starosti. 1990. je umiralo jedno od 11.

Za 50 posto je pala i smrtnost djece od 5 do 17 godina od 1990. naovamo.

Sve je palo: smrtnost po rođenju, smrtnost djece do pet godina i smrtnost do odraslog doba. Ne od samo od 1790. Već i od 1990.


Očekivano, pala je i smrtnost žena skopčana sa trudnoćom i porođajem.
Svjetska zdravstvena organizacija kaže od 1990. do 2015. pad je za 44 posto.

U odnosu na 1990. imamo i rast očekivane dužine života na rođenju. On je vrlo mali globalno jer udio Afrikanaca u svjetskoj populaciji raste, a oni ovdje vuku nadole. Međutim, čak i ako se danas rodiš kao Afrikanac očekivana dužina života biće ti nekoliko godina veća nego nekome ko se rodio 1990. Ovo vrijedi za sve ostale regione svijeta, a u problemu su samo žitelji država bivšeg Sovjetskog Saveza.




Od 1990. naovamo došlo je do rasta svjetske ekonomije. Na volju je svakome da traži grafikone, ima ih onoliko.


Uglavnom, manje se umire na porođaju i u svim fazama djetinjstva, manje se gubi glava u ubistvima i konfliktima, manje se ljudi odlučuje na samoubistvo. Duže se živi. Obrazovaniji smo nego prije tri decenije. Manje nas je u ekstremnom siromaštvu. Kao cjelina uznapredovali smo ekonomski i tehnološki. 1990. smo dobijali mrljavu sliku sa svjetskog prvenstva u fudbalu, danas je bogami puno bolja.
shone shone 01:05 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Od 1990. naovamo došlo je do rasta svjetske ekonomije. Na volju je svakome da traži grafikone, ima ih onoliko.


I ti bezrezervno veruješ u grafikone.
Pa i AV ima svoje grafikone.
Njegovi ti se ne sviđaju često.
Kako odabrati prave grafikone?

U međuvremenu je napredovala i medicina i zdravstvena zaštita.


Aha, da,da,da - dudua.

aureus aureus 01:10 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

shone
Od 1990. naovamo došlo je do rasta svjetske ekonomije. Na volju je svakome da traži grafikone, ima ih onoliko.


I ti bezrezervno veruješ u grafikone.
Pa i AV ima svoje grafikone.
Njegovi ti se ne sviđaju često.
Kako odabrati prave grafikone?

U međuvremenu je napredovala i medicina i zdravstvena zaštita.


Aha, da,da,da - dudua.

Ne tako ubjedljivo pobijati iznesene tvrdnje.
Gdje će ti duša?
shone shone 01:13 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ne tako ubjedljivo pobijati iznesene tvrdnje.


Fulaš Zlaja, u prvi mah sam pomislio da barataš materijom.
Drž se duše.
aureus aureus 01:19 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

shone
Ne tako ubjedljivo pobijati iznesene tvrdnje.


Fulaš Zlaja, u prvi mah sam pomislio da barataš materijom.
Drž se duše.

Kojom materijom?
Je l' to nešto povezano s onom antičkom podjelom cjelokupne materije na zemlju, vodu, vazduh i vatru (kasnije i eter)?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana