Kultura

Kuda sa Borkom?

kosta.babic RSS / 30.06.2019. u 14:32

Kuda sa Borkom?

Centar za kulturnu dekontaminaciju obilježiće 1. januara 2014. dvije decenije postojanja. Nastao iz Beogradskog kruga, ali i šireg antiratnog pokreta Beograda, 

 

“Ušli smo u pozorište, seli; podigla se zavesa...”

"Marš napolje!", "Ua", zaurlali su.

-I to je scena iz Viskontijevog Sumraka bogova: tako fašizam kroz neotpor prolazi kao nož kroz sir. I to bi jednom konačno morali imenovati. Ne policijski, nego ideološki. Jer, šta će meni policija da me brani od fašista i nasilja?!

Na ulici, u prevozu, na stadionima, u kafanama. Dovoljno ih je videti kako hodaju, kako izgledaju, kako su obučeni. A onda čujem: "To su deca!"...

"Poštedite me argumenata sitne dečice", kaže Miroslav Krleža.

-Od tog Svetog Save, Žarka Lauševića koji stoji na sceni JDP-a, ansambla Zeničkog narodnog pozorišta koji plače, dogodilo se mnogo toga. Ali te pojave ne možete posmatrati izolovano; one su u kauzalitetu. I zato taj ansambl još plače. Svi mi još plačemo. Izuzev onih koji ne pamte ništa.

"Ko ne zna šta ostavlja, svejedno je što ostavlja", kaže Hamlet.

Eto, otuda ta varvarizacija koja, uzgred, nije krenula od juče.

 -Na BITEF se nije dolazilo samo da biste igrali predstave; dolazilo se i zbog toga da bi se videlo može li ta zemlja sa svojim posebnim i drugačijim socijalizmom uspeti kao njihova nada. To naročito važi za Nemce posle 1968. Hoću da kažem da je BITEF bio i veoma snažna politička scena u kojoj ste imali stalni susret različitih svetova.

Kada sam imala šesnaest godina: 1964. sam ga videla na radnoj akciji Jadran magistrala, i to na deonici Bijelo Polje – Kolašin, naselje Mladost. Još mi u ušima odzvanja ista pesma.

"Druže Titosamo piširadićemo i po kiši!
Ti nam piši sa Kardeljomradićemo i nedeljom!
Neka piše i Jovankaradićemo bez prestanka."

Ljubiša je, sećam se, stajao posred kantine i upravo organizovao svoj prvi štrajk. Tvrdio je da nas uprava loše hrani i potkrada.

A onda smo, kao studenti Akademije za pozorište, film, radio i televiziju, 1968. učestvovali u studentskim demonstracijama. Akademija se nalazila u Knez Mihailovoj, dijagonalno od Kapetan Mišinog zdanja. Imali smo geštetner, štampali letke...

Ali, tu nisu dolazili da slušaju samo Danilo Kiš, Bogdan Tirnanić, Dušan Makavejev; dolazili su i policajci u civilu.

Znali ste da su tu?

Znali smo, naravno. Iako, pre Slobodana Miloševića, naoružana policija nikada nije ušla na Beogradski univerzitet.

"Samo vi, dečice, nastavite!", govorio je Dušan Matić. "Neka svako radi svoj posao

Naravno da sam bila član SKJ. I to od svoje osamnaeste do dvadesete; ukupno dve godine.

 

 

 



Komentari (394)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:26 30.06.2019

prolazi kao nož kroz sir

Uprkos srpskom uverenju koje od sireva zna stari, mladi i trapist, nož zapravo uopšte ne prolazi lako kroz sir pa se zato za sireve koriste posebni noževi ili se pak koristi žica za sečenje a i izreka spominje puter a ne sir i bata Kole superiška ti je tekst iako je tvoj samo naslov.
pape92 pape92 21:53 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Kaže se samo “prošao kao kroz sir”, bez pominjanja noža. Mislim da sam taj izraz čuo isključivo u sportskim komentarima. Nož (vruć) - puter. Bez obzira na ovaj dobro primećen detalj, osnovna premisa da se fašizmu mora odupreti, inače nadjača, stoji. Nije kao da se uruši sam od sebe.

zilikaka zilikaka 22:10 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

mokrinski (da ne bude da su svi dobri sirevi iz UŽAS-a) mada je on nešto drugo - bliže pljevaljskom, al' svejedno ga ne treba zaobići. Naši beli sirevi apsolutno rulez.

Čekaj, šta podrazumevaš pod mokrinskim? Rolovani?
Te sireve umeju odlično da naprave baš ovi mali proizvođači. Industrijske varijante su kao i indutriski kajmak-liči al nema blage veze.
Mi na ovo vreme najvolijemo mlad ovčiji (može i mešani il kravlji), al onaj sa sitnim rupicama, da bude kao sunđer. Uz tonu paradajza nema bolje hrane.

Ima još nešto, al kad malo zahladni. Ono što ovde Slovakinje prave a čega ---nema već u Bačkoj i dalje je - mileram, al onaj koji ide uz neko vrenje.
Dakle, to nije samo sakupljena masnoća sa mleka, jer bi od toga mogao da ulupaš puter, a ne možeš. Nije ni kisela pavlaka, jer je mnogo blažeg ukusa i skoro tečan. To je jednostavno mileram (koji najbolje ide uz švapski sir).
Naravno, prodaju ga mnogi ali svega njih nekoliko ume da potrefi da bude odličan.
Eto, ako vas put nanese ovde, pa je još pijačni dan, vredi se potruditi.
maksa83 maksa83 22:16 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Čekaj, šta podrazumevaš pod mokrinskim? Rolovani?

Da.
Te sireve umeju odlično da naprave baš ovi mali proizvođači. Industrijske varijante su kao i indutriski kajmak-liči al nema blage veze.

Nisam probao industrijske varijante mokrinskog sira, zapravo ga nisam ni video nigde u toj varijanti.
Dakle, to nije samo sakupljena masnoća sa mleka, jer bi od toga mogao da ulupaš puter, a ne možeš. Nije ni kisela pavlaka, jer je mnogo blažeg ukusa i skoro tečan

Da, vremenom su ljudi počeli da poistovećuju pavlaku i mileram, iako su to potpuno različite stvari.
zilikaka zilikaka 22:23 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Da, vremenom su ljudi počeli da poistovećuju pavlaku i mileram, iako su to potpuno različite stvari.

Dobro, znači stiže i tamo.
P.S.
A mokrinski se povremeno javljao u radnjama. Isto rolovan al bude slepljen. Nema šansi da ga onako lepo razviješ, da bude ko tanki rezanci.
nask nask 22:53 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

zaboravio si najvazniji Sir iz mijeha


E taj sam obožavao, na sreću jedini u kući, tako kada baba (ćaletova keva) pošalje paket u daleku Sloveniju svi navale na pršut i med, a ja na sir iz mješine. Posle sam otkrio da je narendan bolji od parmezana. Prošlog leta bio u Nišiće pa mi se prijelo tog sira, ali malo sutra, to (gotovo) niko više ne pravi. Nažalost.
maksa83 maksa83 22:53 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ali sa druge strane Als je u pravu. Umetnost pravljenja sireva je u delu Evrope koja se zove Italija/Francuska.

Nisam ja dobar sagovornik za tu "svađu", ja ih volim manje više sve, ne mogu da se setim sira koji sam probao (a probam sve koje mogu, pasionirano) za koji sam pomislio "ovo je odvratno", osim onih vrlo mladih slinavih i bezukusnih, to ne mogu. Sve ostalo je samo pitanje količine, i uz šta.
maksa83 maksa83 23:00 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Dobro, znači stiže i tamo.

Mileram ne mogu da se setim kada sam zadnji put probao. Znam da sam ga kupovao pre despetnejs godina negde, ali ne mogu da se setim gde.
A mokrinski se povremeno javljao u radnjama.

To možda kod vas preko reke, ovde sam prilično siguran da ga nisam video (bar ne pod tim imenom), a zagledam rafove sa sirovima vrlo pomno. Nije doduše nemoguće da se prodaje u nekim onim bioradnjama ili mini-pijacama (radnja samo sa voćem/povrćem + jednim frižiderom), tu mogu da se nađu stvari iz domaće produkcija manjeg obima koje ne dospevaju u velike lance.

Eh da, jebotesunce, nije mi jasno kako mi se to desilo - zaboravih najvažniji prečanski sir - sremski.
zilikaka zilikaka 23:05 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

zaboravih najvažniji prečanski sir - sremski

E, taj sremski mu dođe mešavina švapskog i milerama, pa dobro izrađen. Tako se i pravi.
Nije u pitanju sirno vrenje (sa sirištem) nego više neko jogurtno. Bem li ga kako to rade al znam da tamo gde ima sremmskog nema ovih odvojenih komponenti.
maksa83 maksa83 23:12 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

E, taj sremski mu dođe mešavina švapskog i milerama, pa dobro izrađen.

Treba reći i da je sremski ujedno i "najopasniji" sir po pitanju kvarenja/bakterija/trovanja. Tako mi reče majka koja je radila u Hitnoj u Rumi. Mene to ne zaustvlja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:18 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

mokrinski

meni najviše liči na mocarelu, jer se lista i malo je gumen. i u pasti se isto rasteže kao mocarela.
maksa83 maksa83 23:31 30.06.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

meni najviše liči na mocarelu, jer se lista i malo je gumen. i u pasti se isto rasteže kao mocarela.

Meni ni nalik, ako pričamo o bafalo mocareli. Sa druge strane kod nas se prodaje neka "mocarela" urolana u valjak koja stvarno liči na mokrinski, ali je to previše suvo i gumeno da bi smelo da se zove mocarela. Ako bi neko probao da mi uvali salatu kapreze sa tim zvao bih šefa i odbio da platim.
bene_geserit bene_geserit 01:06 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

maksa83
srpskom siroljublju - sjenički, zlatarski, homoljski, kraljevački (mada je kraljevački forte po meni ipak kajmak, što ne znači da sira treba da se stide, naprotiv)

U krajevima gde je dobar kajmak sir obično ne valja jer ne bude masan.
Recimo sir od Kraljeva pa sve do obronaka Golije uglavnom ne valja.
Sa druge strane istočna Srbija ima dobre sireve jer ne skidaju kajmak. Na stranu tehnologija i vrsta sira ali bez mlečne masti ne ide.
tasadebeli tasadebeli 06:04 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Да ли може неко од вас почев од оног Алсовог о ножу и сиру да ми објасни зашто причате о сиру на посту који је, барем сам ја тако разумео, ин меморијам једном људском бићу?

Небитно је шта ко од нас мисли о том преминулом људском бићу, али причати овде о сиру у оволико коментара...








Заиста ми није јасно...

Надреална фарса?

Или је то неки тајни код у који се ми, непосвећени, не разумемо?
alselone alselone 06:34 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Да ли може неко од вас почев од оног Алсовог о ножу и сиру да ми објасни зашто причате о сиру на посту који је, барем сам ја тако разумео, ин меморијам једном људском бићу?


Kom postu?
tasadebeli tasadebeli 06:45 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

alselone
Да ли може неко од вас почев од оног Алсовог о ножу и сиру да ми објасни зашто причате о сиру на посту који је, барем сам ја тако разумео, ин меморијам једном људском бићу?


Kom postu?



Овом Костином на којем смо тренутно.
alselone alselone 06:51 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Овом Костином на којем смо тренутно.


Tebi ovo post?
maksa83 maksa83 06:56 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

U krajevima gde je dobar kajmak sir obično ne valja jer ne bude masan.

Ovo ima smisla.
Bili Piton Bili Piton 06:58 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

alselone


Kom postu?


Baš.

Nego, ne bi se Borka potresla što joj na parastosu pričate o klopi, bila je u tom smislu sasvim neformalna jedna žena koja je volela da se smeje, naročito glupostima. Pa i ta superduhovita doskočica "centar za kulturnu menstruaciju" koja tako lebdi blogom u poslednje vreme kao ustajali prdež, i to bi je nasmejalo pre nego uvredilo. Kul je bila Borka.
tasadebeli tasadebeli 07:00 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

alselone
Овом Костином на којем смо тренутно.


Tebi ovo post?



Па ако ништа друго, барем сам прочитао овај интервју Борке Павићевић по први пут, па рачунам да нисам губио време.

Овде се сви ионако кунемо да долазимо да бисмо сазнали нешто ново, попричали са паметним и образованим људима, евентуално се насмејали нечијем добром смислу за хумор са пуно духа...

Сад, може бити да сам ја то погрешно читао шта други кажу.

Можда ти што тако кажу на Блогу Б92 и не мисле заиста тако.

Не знам.

У сваком случају, хвала ти на каквом-таквом одговору. Искреност ће покрити оно недоречено у њему.

Идемо даље!



Bili Piton Bili Piton 08:26 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

tasadebeli



Као онај који полаже ауторска права на ту доскочицу


Mislio sam da to ne treba posebno podvlačiti, jer sve je tu - ljigavština, pokvarenost, zloba, neukus - što sve nedvosmisleno ukazuje na autora, no dobro.
nikvet pn nikvet pn 08:29 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

bene_geserit


Тако је. Тамо где има кајмака ту сир не ваља.

За сир у Србији одредница је - Морава. Западно сира нема, тј. има ал не ваља. Тамо је добар кајмак. Источно од Мораве сир ваља јер кајмак се не прави.

Иста ствар важи и за жуте сиреве. То је новотарија, то се у народу није правило али појединци кренули и богами за почетак уопште нису хрђави.
tasadebeli tasadebeli 08:40 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Bili Piton
tasadebeli



Као онај који полаже ауторска права на ту доскочицу


Mislio sam da to ne treba posebno podvlačiti, jer sve je tu - ljigavština, pokvarenost, zloba, neukus - što sve nedvosmisleno ukazuje na autora, no dobro.



Неизмерно ми је драго у овом конкретном случају што се мој потпис препознаје и без подвлачења.

А ви?

Како те?


EDIT: Беше, менструацију још називају и месечним прањем, мјесечницом?
maksa83 maksa83 08:48 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

То је новотарија, то се у народу није правило али појединци кренули и богами за почетак уопште нису хрђави.

Neki primeri? Znam za onaj Belgrader, al' je l' ima još nešto što je zasijalo?
nsarski nsarski 08:53 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

maksa83
То је новотарија, то се у народу није правило али појединци кренули и богами за почетак уопште нису хрђави.

Neki primeri? Znam za onaj Belgrader, al' je l' ima još nešto što je zasijalo?


Ako imaš priliku, svrati u prodavnicu Francuske Tajne. Ima jedna na Kalenićevoj pijaci i jedna u Novom Sadu.
Prvo, tamo imaju zaista dobar izbor kvalitetnih francuskih sireva, ali ima i par naših proizvođača. Ja sam nedavno kupio kolut brie sira proizveden na Kosmaju u nekoj mlekari. Zove se bri,bre. Nije uopšte loš. 600RSD kolut od oko 300gr.
Bili Piton Bili Piton 09:03 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

nsarski
Ja sam nedavno kupio kolut brie sira proizveden na Kosmaju u nekoj mlekari. Zove se bri,bre. Nije uopšte loš. 600RSD kolut od oko 300gr.


Zvuči zamamno. Da imaju i nekakav Camembert De Kosmay imali bi odmah i kupca.

Inače, za bri i kalember, bez kompleksa se zaputite u Lidl - najjeftiniji i najbolji.
maksa83 maksa83 09:19 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ako imaš priliku, svrati u prodavnicu Francuske Tajne.

To! Sjajno. Deluje kao nešto kao Jokić al' za sireve.

Zauzvrat i kad smo kod toga, moguće da je opšte poznato, al' da preporučim mesaru Morava Dragan, Ilije Garašanina 20.
tasadebeli tasadebeli 09:22 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Bili Piton

Inače, za bri i kalember, bez kompleksa se zaputite u Lidl - najjeftiniji i najbolji.





Да, знамо, тамо нас ионако даве и гњаве том досадном музиком из разгласа.




nikvet pn nikvet pn 09:37 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir


Занимљиви су ти стари произвођачи млека као новокомпоновани произвођачи тврдог сира у борби за улаз на тржиште. Има ту дечијих болести редом али неће бити изненађење ако их успостављени монопол откупа млека отера у сјајне сиреве.
Bili Piton Bili Piton 09:42 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

nikvet pn

Занимљиви су ти стари произвођачи млека као новокомпоновани произвођачи тврдог сира у борби за улаз на тржиште. Има ту дечијих болести редом али неће бити изненађење ако их успостављени монопол откупа млека отера у сјајне сиреве.


Mlekara Zrenjanin već dugo pravi dosta dobru kopiju madjarskog Karavana. Nije onako intenzivan ukus kao kod originala ali sasvim može da se jede, and I do.

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:36 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

A imaju i oni bivsi evropljani sa onog ostrva i po jedan sir koji je vredan pomena koji necu pomenuti.


Cheddar?
Stilton?
(imaju mnogo vrsta sireva ostrvljani)

Ja sam manijak' kad su (svi) mlecni proizvodi u pitanju.
alselone alselone 10:39 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ako imaš priliku, svrati u prodavnicu Francuske Tajne.


Oni su krenuli iz NS sa Limanske pijace. Čest sam im gost.
maksa83 maksa83 10:48 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Cheddar?
Stilton?

Ja bih od njinih nominovao Tilsiter.

Edit: sad sam proverio, ispade da to nije engleski nego ... recimo švajcarski, sa korenom u Rusiji gde su ga "doneli" Prusi/Švajcarci. To je ono "da me juče zgazio kamion...".

nask nask 10:51 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ja sam manijak' kad su (svi) mlecni proizvodi u pitanju.


Komšinice u dobroj smo zemlji za one koji pate od siromanije.
maksa83 maksa83 10:54 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Komšinice u dobroj smo zemlji za one koji pate od siromanije.

Bogami da, mene duša bolEla što nisam mogao da dokotrljam neki onaj veliki kotur.
tetris tetris 11:39 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ja bih od njinih nominovao Tilsiter.


Red Leicester je isto zanimljiv.
Bili Piton Bili Piton 11:43 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

To je običan čedar sa anato koloracijom, za nijansu sladunjaviji.

Čedar je divan kad se ispohuje. Sa gomilom drugih ispohovanih sireva naravno, dimljenih po mogućstvu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:49 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

jooscout jooscout 11:59 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

apacherosepeacock


Cheddar?
Stilton?
(imaju mnogo vrsta sireva ostrvljani)

Ja sam manijak' kad su (svi) mlecni proizvodi u pitanju.


Stilton- jedini način da čorba od brokolija (i brokoli uopšte) bude ukusna.
jooscout jooscout 12:05 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

nask
zaboravio si najvazniji Sir iz mijeha


to (gotovo) niko više ne pravi. Nažalost.


Najbolji! Pravi se u Kuče još. Imamo i kajmak (pobija ovu tezu o ili-kajmak-ili-sir o dualnoj prirodi ml. proizvoda) ali je tvrd, masan i ne liči na ovo što smo navikli da zovemo kajmakom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:11 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Stilton- jedini način da čorba od brokolija (i brokoli uopšte) bude ukusna.


Ja volim brokoli i bez ista dodatog..
maksa83 maksa83 12:12 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

apacherosepeacock
Stilton- jedini način da čorba od brokolija (i brokoli uopšte) bude ukusna.


Ja volim brokoli i bez ista dodatog..

Pa dobro svi imamo nešto, ti voliš brokoli, jooscout gleda Evroviziju...
nikvet pn nikvet pn 12:19 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

jooscout
pobija ovu tezu o ili-kajmak-ili-sir o dualnoj prirodi ml. proizvoda


Није теза него аксиома а ово што кажеш је само изузетак који потврђује правило. Те кравице тамо су расе буша и дају млека количински мало али квалитетнијег, са већим % млечне масти. Управо тај вишак допушта и једно и друго.
freehand freehand 12:43 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

BebaOdLonchara
mokrinski

meni najviše liči na mocarelu, jer se lista i malo je gumen. i u pasti se isto rasteže kao mocarela.

Pre možda dva meseca sam kod porijatelja Albanca iz okoline Prizrena jeo pravu mocarelu od mleka prave bivoljice. Bolja od svih talijanskih koje sam probao.
jooscout jooscout 12:44 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

nikvet pn
Те кравице тамо су расе буша


Jel'? Ja se ubih da u Šumadiji vlasnicima onih mirnih milki objasim da su babine krave stvarno bile opasne, divlje i ridje i da su me zamalo ubile te otud ne prilazim kopitarima ni na pola km i oni mi ne veruju. Sad mogu da poturim wikipediu, hvala.
freehand freehand 12:44 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

maksa83
apacherosepeacock
Stilton- jedini način da čorba od brokolija (i brokoli uopšte) bude ukusna.


Ja volim brokoli i bez ista dodatog..

Pa dobro svi imamo nešto, ti voliš brokoli, jooscout gleda Evroviziju...

Pravda za brokoli! Poplašen sa malo belog luka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:11 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

krave stvarno bile opasne, divlje i ridje i da su me zamalo ubile te otud ne prilazim kopitarima ni na pola km

Joj nikvet šta ti trpiš!
Krave kopitari, a ti ništa.
Postrojiš, očitaš bukvicu, zapretiš, pa nek pogreši drugi put.
nsarski nsarski 17:20 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Cheddar?
Stilton?
(imaju mnogo vrsta sireva ostrvljani)


nikvet pn nikvet pn 17:26 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Па јесте, трпим и ћутим; зар да ме прогласе полицајцем за животиње који траумира блогоколегинице?

jooscout
babine krave stvarno bile opasne, divlje i ridje


Ма да, тај копитар оде у вртачу да се отели па кроз чопор вукова доведе теле у шталу.



Него...

Година '80, Ветеринарски, испит Сточарство јак, госн проф Шовљански:
- Колега Бранко, одакле сте?
- Из Гламоча!
- Добро. Тамо је махом буша, јелда; ајде замислите да сте тамо на терену и треба да измерите тежину краве; ваге нема.
(Дужина тела, висина гребена и обим груди иде у формулу, грешка до 3% али Бранко никад чуо)
- Ја би', хм, ето приш'о крави одзада...
- Занимљиво. Како то?
Он устане брадат глават грмаљ и покаже како би краву обујмио рукама.
- И?!
- Па б'је лијепо под'го!
- ?
- Онда б' от'шо однапријед и исто тако б' је под'го!
- И шта с тим, колега?
- Па б' онда све то лијепо сабро!
predatortz predatortz 17:34 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

- Ја би', хм, ето приш'о крави одзада...
- Занимљиво. Како то?
Он устане брадат глават грмаљ и покаже како би краву обујмио рукама.
- И?!
- Па б'је лијепо под'го!
- ?
- Онда б' от'шо однапријед и исто тако б' је под'го!
- И шта с тим, колега?
- Па б' онда све то лијепо сабро


Jeb'o on svoj fakultet!
Moj tast, odokativno, kaže koliko je teška ovca, svinja, goveče... Bez dizanja i bez te vaše formule, a sve u tih +/- 3%.

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:59 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Moj tast

A pre neki dan "moja tašta".
Pred, možda ti toga još nisi svestan, al puko si.
:)
predatortz predatortz 18:15 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Moj tast

A pre neki dan "moja tašta".
Pred, možda ti toga još nisi svestan, al puko si.
:)


Motaju nešto u sarmu, a ja ješan.


Edit:
E,da...
Znaš šta je počelo da me nervira?
Kad negde čujem ili pročitam "srbijanac", smeta mi.
Bili Piton Bili Piton 18:28 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

apacherosepeacock
Stilton- jedini način da čorba od brokolija (i brokoli uopšte) bude ukusna.


Ja volim brokoli i bez ista dodatog..


Moi aussi. Sirov, kao snek. Malo soli da ne boli.

Jel probao neko da ispohuje halumi? Mmmm.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:35 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Motaju nešto u sarmu, a ja ješan.


Edit:
E,da...
Znaš šta je počelo da me nervira?
Kad negde čujem ili pročitam "srbijanac", smeta mi.

Ma polako, ja mog sa'ranio pre neki dan, a kad je krenulo....:)
Pa da, smeta, smeta jer si verovatno već dovoljno osetio te fine valere ovdašnjeg, "srbijanskog" doživljaja tog izraza.
To se oseti ili ne oseti, teško je dokazati nekome ko namerno neće da shvati.
Neće, ili shvata, pa baš zato što shvata insistira na njemu.
predatortz predatortz 18:40 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Pa da, smeta, smeta jer si verovatno već dovoljno osetio te fine valere ovdašnjeg,


Ma uvak sam znao da to ima veze sa tim ko to izgovara, ali mi počelo da piči po ganglijama nekako kad si oni Milovi nesoji počeli često da upottebljavaju.
Kad sam osetio da mi zbog toga pulsira žila ludača, prvo si mi ti pao na pamet.
Reko:
Tolerantan čovek, ni jednom me nije u tri lepe poslao zbog toga.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:41 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

U tu legendu o 365 francuskih sireva ja ne vjerujem kao ni u legendu da su njemacka kola najbilja.
Francuzi prave dosta razlicitih sireva ali ne 365. Prave puno manje. Mislim da se promilima mogu mjeriti ljudu koji ce razaznati razliku izmedju Caprice de dieux i Brie.
Isto tako Chaource i Saint Florentin. Tehnika proizvidnje je ista a proizvode se u krugu od stotinjak kilometara. Sastav tla na oba podrucja je skoro isti tako da je isti i kvalitet stocne.
Sa pritiskom velikih mljkarskih firmi da se prestane praviti sir od sirovog mlijeka vec da se pravi samo od pasterizovanog i te minomalne razlike ce nestati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:53 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Kad sam osetio da mi zbog toga pulsira žila ludača, prvo si mi ti pao na pamet.
Reko:
Tolerantan čovek, ni jednom me nije u tri lepe poslao zbog toga.
To je ono da ima veze ko izgovara, time se i značenje menja. Oseti se namera, nepogrešivo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:26 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Bili Piton


Zvuči zamamno. Da imaju i nekakav Camembert De Kosmay imali bi odmah i kupca.


Taj sir bi se dobro slozio sa Bordeaux de Coka.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:09 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

nikvet pn
jooscout
pobija ovu tezu o ili-kajmak-ili-sir o dualnoj prirodi ml. proizvoda


Није теза него аксиома а ово што кажеш је само изузетак који потврђује правило. Те кравице тамо су расе буша и дају млека количински мало али квалитетнијег, са већим % млечне масти. Управо тај вишак допушта и једно и друго.

Kod mog bivseg komsije (ne zivim vise u Lantages) https://www.bio-thorey.fr/ vidio sam da i Holstein moze imati vrlo, vrlo masno mlijeko. Odrastao sam uz krave, moj prvi zadatak je bio cuvanje krava, znam sta je Busa ili Simentalac ali u kuci nikad nismo imali mlijeko masno kao ono sto sam kupovao na ovoj farm. Njihove krave pasu u lucerki skoro do koljena, glavna zitarica im je jecam koji sami proizvode, krave su napolju od pocetka aprila pa do polovine novembra.
zilikaka zilikaka 20:15 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Bili Piton

Inače, za bri i kalember, bez kompleksa se zaputite u Lidl - najjeftiniji i najbolji.

To baš tela da primetim. Za naše uslove imaju lep izbor, naročito u manjim mestima gde nema specijalizovanih prodavnica.
Mene stra da se zaputim tamo jer ne izlazim bez 4-5 vrsta.. od toga bude bar jedan koji bismo probali, pa odziv bude kako kad, al se još ni jedan nije bacio.
A to što reče Nikvet, znam i ja, a sećam se da mi objašnjavala jedna žena iz istočnijih krajeva kako oni i ne pokušavaju s kajmakom.
Ima valjda neka fora koju ne umeju.
jooscout jooscout 20:24 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
krave stvarno bile opasne, divlje i ridje i da su me zamalo ubile te otud ne prilazim kopitarima ni na pola km

Joj nikvet šta ti trpiš!
Krave kopitari, a ti ništa.
Postrojiš, očitaš bukvicu, zapretiš, pa nek pogreši drugi put.


Dobro, de
Sve što ima kopita kojima može da me udari. (Sad mi kažite da krave nemaju kopita još )

Edit: evo ssd mi kaže majka da se taj "kajmak" zove skorup ili urda.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:47 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Sad mi kažite da krave nemaju kopita još )

Pa nemaju, to i jeste fora:)
Krave su papkari, imaju papke, ne kopita.
Kopitar je konj.
Papci su u paru, uvek ih je dva, kopito je jedno.
To su zapravo prsti, ali nikvet će to bolje ako ga ne mrzi.
nask nask 20:48 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

skorup


Baš htedoh da pitam da ne misliš na skorup. A za onaj sir ćemo poslati izvidnicu u Kuče. Inače krave spadaju u papkare ali nisi daleko sa kopitarima, sve to hoda po noktima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:50 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Kad sam osetio da mi zbog toga pulsira žila ludača, prvo si mi ti pao na pamet.
Reko:
Tolerantan čovek, ni jednom me nije u tri lepe poslao zbog toga.
To je ono da ima veze ko izgovara, time se i značenje menja. Oseti se namera, nepogrešivo.


A da vas dvojica lepo uzmete sobu, na nekoj broke-back planini i da tamo širite jedan drugom toleranciju, jadate se, i tapšete po guzama. Ja ove komentare više ne mogu da čitam.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:06 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

. Ja ove komentare više ne mogu da čitam

A čitaš ih jer....?
Ajd ne foliraj se, jedva čekaš da naletiš na naše komentare, čak ne možeš ni da ne komentarišeš, a da ih ne čitaš, to tek nemaš šanse.
Priznaj, glupo je da se foliraš kad se vidi.
A pazi kad sam siguran da i tebi smeta "Srbijanac" ali, pošto si izabrao da foliraš neku tvrdu "drugu Srbiju", ne smeš to da priznaš. :)
alselone alselone 21:12 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Je l' to postojala nekad davno reklama "ko kaže da nema sira" ili sam sanjao?
jooscout jooscout 21:39 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Sad mi kažite da krave nemaju kopita još )

Pa nemaju, to i jeste fora:)


Al boli kao da imaju, evo 40 godna prošlo još se sećam kao da je juče bilo. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:45 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Al boli kao da imaju, evo 40 godna prošlo još se sećam kao da je juče bilo. :)


Ma ti si sigurno naletela na neku baksuz kravu (neki kravlji Srki Pajić:)
deset_slukom deset_slukom 21:48 01.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

alselone
Je l' to postojala nekad davno reklama "ko kaže da nema sira" ili sam sanjao?


Bilo je to ovako - pogleda čovek rasklopljeni sendvič, pa pita "a gdje je sir?"
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:11 02.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

A pazi kad sam siguran da i tebi smeta "Srbijanac" ali, pošto si izabrao da foliraš neku tvrdu "drugu Srbiju", ne smeš to da priznaš. :)


E, ali bez foliranja: ja ne mogu da ti opišem koliko me zaboli (u predelu donjeg stomaka) kad neko kaže Srbijanac vs Srbin. Ja sam, bre, nacionalno rasterećen čovek, drugosrbijanac, slučajno Srbin.

A tvoje i predatorove komentare nikad nisam ni preskakao, vi mi niste na tom spisku, nego na ovom drugom: "Za Svađanje i Podjebavanje".
Bili Piton Bili Piton 20:30 02.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

srdjan.pajic


E, ali bez foliranja: ja ne mogu da ti opišem koliko me zaboli (u predelu donjeg stomaka) kad neko kaže Srbijanac vs Srbin.


I da li me neko zove Srbinom ili Srbijancem, baš me zažigalo nešto zbog toga.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:06 02.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ja sam, bre, nacionalno rasterećen čovek,

Ne postoji to.
Može se biti indoktriniran ili nedozreo.
jadragoljub jadragoljub 23:06 02.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Ja sam, bre, nacionalno rasterećen čovek,

Ne postoji to.
Može se biti indoktriniran ili nedozreo.

pa što se tiče idotrinacije ti i tasa ste primer kako izgleda neko indoktriniran nacijom, predatorc vam tu tercira.
cassiopeia cassiopeia 08:53 03.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Ja sam, bre, nacionalno rasterećen čovek,

Ne postoji to.
Može se biti indoktriniran ili nedozreo.


Kako ne postoji, ako postoje ljudi koji se tako osećaju?




hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 03.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Kako ne postoji, ako postoje ljudi koji se tako osećaju?

Postoje ljudi koji se osećaju i kao pripadnici neke nadrase, a to ne dokazuje da nadrasa postoji, nego da su oni indoktrinirani.
Slično je i sa ovom "rastetećenošću", poverovali da je to to pa je prigrlili.
Posebno što se ta rasterećenost uglavnom, skoro uvek, manifestuje tako da se ustručavaju kada treba da brane naciju, kad treba da je kritikuju onda su prilično opterećeni.

tetris tetris 03:37 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Kako ne postoji, ako postoje ljudi koji se tako osećaju?

Postoje ljudi koji se osećaju i kao pripadnici neke nadrase, a to ne dokazuje da nadrasa postoji, nego da su oni indoktrinirani.
Slično je i sa ovom "rastetećenošću", poverovali da je to to pa je prigrlili.
Posebno što se ta rasterećenost uglavnom, skoro uvek, manifestuje tako da se ustručavaju kada treba da brane naciju, kad treba da je kritikuju onda su prilično opterećeni.



Ovo je zanimljiva tema. Nacionalnu (ili versku i slične) pripadnost bi isto mogli da podvedemo pod indoktrinaciju roditelja, familije, sredine.

Striktno gledano, ako bi usvojili neki naučni princip baziran na analizi genotipa nacije, došli bi jako brzo do partizani-četnici diskusije apropo Srbi (Srbijanci ), Hrvati, Bošnjaci, Crnogorci...

S druge strane, ako neko mora da "sazri" da bi se osećao Srbinom, Hrvatom... zašto ne bi bilo moguće da "sazri" još malo i bude nacionalno rasterećen ili da "sazri" u neku drugu naciju, ili bar da bude indoktriniran sa nacionalnim osećanjem. Na primer, roditelji Srbi - dete Crnogorac, a unuk opet Srbin. Hm, možda nije najbolji primer jer može da bude ličan i pokrene (bespotrebnu) političku diskusiju. Možda je bolji primer dete od roditelja Srba usvojeno kao beba u, npr., Holandiji. Za celoga života ne saznaje da ima ikakve veze sa Srbijom. Preživi ceo život u uverenju da su mu roditelji Holanđani i sam razvije pripadnost toj naciji. Da li je ta osoba indoktrinirana da se oseća Holanđaninom? Zanimljiva tema...
freehand freehand 06:42 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Zanimljiva tema..

Ćuti bre. Ti si šljiva.
nepopustljiv nepopustljiv 08:50 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

freehand
Zanimljiva tema..

Ćuti bre. Ti si šljiva.

Šta ovo znači - biti šljiva?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:36 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Zanimljiva tema...


Ma, ne može to da se bira. Ili si Srbin, ili si budala.
nepopustljiv nepopustljiv 19:13 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

srdjan.pajic
Zanimljiva tema...


Ma, ne može to da se bira. Ili si Srbin, ili si budala.

A što ne može oboje?!
Ja znam dosta primera.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:14 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ovo je zanimljiva tema. Nacionalnu (ili versku i slične) pripadnost bi isto mogli da podvedemo pod indoktrinaciju roditelja, familije, sredine.


Da, može i tako, neko ti kaže da si Srbin i ti prihvatiš, a kad ti niko nikad to ne bi rekao ne bi ni znao
Može to da se zove indoktrinacijom, dosta nategnuto doduše, ali može.

Ja sam, naime, u početku imao nameru da bockam Srkija da je ili nezreo ili indoktriniran (niko ne voli da mu se to kaže) a onda se stvar malo uozbiljila.

Ali zaista ima nečega u onome što sam pričao, da su, ovde među nama, na ovom blogu, česte situacije da su "nacionalno rasterećeni" uglavnom oni koji kritikuju Srbiju i Srbe, i to rasterećeni samo onda kad ih treba braniti, a u drugim situacijama ne pokazuju tu rasterećenost.

Zato mislim da je to pogrešan izraz i pogrešan opis njihovog stava.

Ja sam npr navijački rasterećen, baš me briga da li je Zvezda dobra ili loša, niti je napadam niti je branim, rasterećen sam po tom pitanju.
A ako bih je samo napadao, da li bih mogao da kažem za sebe da sam rasterećen?
Pa ne, bio bih opterećen i imao negativan stav o toj temi, navijanju.

Nikad nisam pročitao da je Srki (Srki, nisi ti sam, ali pošto si najgrlatiji i i o tebi pričamo samo si primer :)) napisao, ma baš me briga koja nacija je ubijala a koja stradala u Srebrenici, ja sam nacionalno rasterećen, ne zanimaju me nacije.
Ne, vrlo redovno i vrlo direktno se govori o Srbima, sprskoj vojsci, srspkoj strani, dakle nacionalno je tu veoma važno i ti " nacionalno rasterećeni" u tim situacijama veoma brinu o nacionalnom pitanju.

Da li se, onda, može prihvatiti njihova izjava da su nacionalno rasterećeni?

Pa ne.
nepopustljiv nepopustljiv 19:35 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

hoochie coochie man
Ovo je zanimljiva tema. Nacionalnu (ili versku i slične) pripadnost bi isto mogli da podvedemo pod indoktrinaciju roditelja, familije, sredine.


Da, može i tako, neko ti kaže da si Srbin i ti prihvatiš, a kad ti niko nikad to ne bi rekao ne bi ni znao
Može to da se zove indoktrinacijom, dosta nategnuto doduše, ali može.

Ja sam, naime, u početku imao nameru da bockam Srkija da je ili nezreo ili indoktriniran (niko ne voli da mu se to kaže) a onda se stvar malo uozbiljila.

Ali zaista ima nečega u onome što sam pričao, da su, ovde među nama, na ovom blogu, česte situacije da su "nacionalno rasterećeni" uglavnom oni koji kritikuju Srbiju i Srbe, i to rasterećeni samo onda kad ih treba braniti, a u drugim situacijama ne pokazuju tu rasterećenost.

Zato mislim da je to pogrešan izraz i pogrešan opis njihovog stava.

Ja sam npr navijački rasterećen, baš me briga da li je Zvezda dobra ili loša, niti je napadam niti je branim, rasterećen sam po tom pitanju.
A ako bih je samo napadao, da li bih mogao da kažem za sebe da sam rasterećen?
Pa ne, bio bih opterećen i imao negativan stav o toj temi, navijanju.

Nikad nisam pročitao da je Srki (Srki, nisi ti sam, ali pošto si najgrlatiji i i o tebi pričamo samo si primer :)) napisao, ma baš me briga koja nacija je ubijala a koja stradala u Srebrenici, ja sam nacionalno rasterećen, ne zanimaju me nacije.
Ne, vrlo redovno i vrlo direktno se govori o Srbima, sprskoj vojsci, srspkoj strani, dakle nacionalno je tu veoma važno i ti " nacionalno rasterećeni" u tim situacijama veoma brinu o nacionalnom pitanju.

Da li se, onda, može prihvatiti njihova izjava da su nacionalno rasterećeni?

Pa ne.

Nije lako biti Srbin!
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:41 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Nije lako biti Srbin!


A slučajni Srbin? :)
srdjan.pajic
Ja sam, bre......slučajno Srbin.


tetris tetris 20:55 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Da, može i tako, neko ti kaže da si Srbin i ti prihvatiš, a kad ti niko nikad to ne bi rekao ne bi ni znao
Može to da se zove indoktrinacijom, dosta nategnuto doduše, ali može.


Ja nigde nisam bio eksplicitan i stavio znak jednakosti između indoktrinacije i "neko ti kaže". Da je tako jednostavno indoktrinirati nekoga, ISIS bi skako od sreće .

Al' ajde da uzmemo i primer koji si ti izneo ovde. Zamisli da si nepismen i da ne možeš doći do informacije čitajući. Dve, tri generacije unazad većina naših predaka je bila nepismena. Jedini način da formiraš mišljenje, stav, da "sazriš" (da iskoristim tvoju terminologiju) je slušajući ljude oko sebe i promatrajući okolinu i prilike u društvu. I zamisli da niko nikad nije spomenuo reč Srbin (Srbi, Srbija, i ostale varijacije). U fazonu, šta ima o tome da se priča, to se podrazumeva. Da li bi ti znao da si Srbin?

Da li se, onda, može prihvatiti njihova izjava da su nacionalno rasterećeni?


Sa drugim delom tvog komentara ne mogu da se složim iz dva razloga. Ne znam koliko je "nacionalno rasterećenih" na blogu koji samo kritikuju Srbe i Srbiju. Sad kad vratim film, ne znam da li bi bio 1% blogera koji nikad nisu kritikovali Srbe i Srbiju, uključujući i tebe. Kada ovde kritikuješ Srkija da nije nacionalno rasterećen, kojoj ga naciji svrstavaš. Ako je odgovor srpskoj, onda i ti kritikuješ bar neke Srbe.

Al to je, manje više, manje bitno. Drugi razlog zašto se ne mogu složiti sa tobom po ovom pitanju je da tvoja pripadnost naciji (čiji su pripadnici kritikovani u nekoj diskusiji) utiče na prihvatanje ili ne prihvatanje nečije izjave da je nacionalno rasterećen.

Uzmimo primer Srebrenice zato što si ga ti spomenuo. Gledišta na taj događaj su skoro pa hirurški precizno podeljena. Ti i Srki se nalazite na dve strane spektra mišljenja o tom događaju (mada ovo nije nužno tačno; možda imate slično mišljenje, ali tebe nervira kako ga on izlaže jer je negativan prema naciji čiju pripadnost baštiniš). Da se ogradim odmah, ja ne branim ničiji stav o Srebrenici, niti iznosim svoje mišljenje o tom događaju. Srki je kreirao mišljenje o događaju i o ulozi srpske vojske u njemu. Tebi se ne sviđa njegovo mišljenje, jer si svoje formirao drugačije, i ulaziš u diskusiju gde braniš svoje mišljenje. Diskusija, sudar mišljenja, sve normalno u komunikaciji. Ono što možda nije normalno da tvoja nacionalna pripadnost na temi koja uključuje naciju kojoj pripadaš dovodi do zaključka da neko ne može biti nacionalno rasterećen ako ima suprostavljeno (dominantno negativno) mišljenje o tome.

Da se izmaknemo malo dalje, kao što si probao spominjući Zvezdu. Zvezda možda nije najbolji primer jer je još uvek u lokalu. Ali recimo da ti i Srki imate živu diskusiju, a suprostavljene stavove, o, recimo, Burskom ratu. Srki podržava Engleze, a ti potomke Holanđana. Ili konkviskadori i Asteci... Nešto što nema veze sa Srbima. Da li bi se uvažilo Srkijevo mišljenje da je nacionalno rasterećen? Da li bi uopšte njegovo mišljene o nacionalnoj pripadnosti imalo ikakvu važnost u toj diskusiji? Ja mislim da ne bi bilo bitno. Zašto ne možemo da prihvatimo isto u diskusiji o Srebrenici... Verovatno zato što smo "biased" nacionalnom pripadnošću.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:02 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ali zaista ima nečega u onome što sam pričao, da su, ovde među nama, na ovom blogu, česte situacije da su "nacionalno rasterećeni" uglavnom oni koji kritikuju Srbiju i Srbe, i to rasterećeni samo onda kad ih treba braniti, a u drugim situacijama ne pokazuju tu rasterećenost.


Ne znam zašto uporno ponavljaš ovu centralnu glupost iz svog prvobitnog komentara, ubeđen da si prokljuvio nešto. Oni koji su klali po Srebrenici sebe smatraju nekakvim Srbima i to javno iznose. Zašto bih ja, ili neko drugi nekom oduzimao to pravo, i izopštavao ih iz grupe kojoj osećaju pripadnost? Da su rekli da su Marsovci, koje je država u kojoj sam živeo, uz podršku ogromne većine nacionalno osveštnih, sazrelih i ozbiljnih selo-građana podržavala u tome, i da je to od interesa za diskutovanje na blogu, ja bih isto tako grlato napadao zlodela koja su počinili Marsovci. A pogotovu one koji ta zlodela prikrivaju, zataškavaju, i relativizuju. Kako god i oni sami sebe zvali.

E, sad, ako ti smatraš da su im počinjena zlodela automatski zabranila da se nazivaju Srbima, onda, hebi ga, ne znam šta ti kažem.




milisav68 milisav68 21:05 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

o, recimo, Burskom ratu.

A što ne o Iraku, Avganistanu, Venecueli...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:30 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir


I zamisli da niko nikad nije spomenuo reč Srbin (Srbi, Srbija, i ostale varijacije). U fazonu, šta ima o tome da se priča, to se podrazumeva. Da li bi ti znao da si Srbin?


Ne bih, o tome sam i ja pričao, ne vidim ja ovde nesporazum.
Sad kad vratim film, ne znam da li bi bio 1% blogera koji nikad nisu kritikovali Srbe i Srbiju, uključujući i tebe. Kada ovde kritikuješ Srkija da nije nacionalno rasterećen, kojoj ga naciji svrstavaš. Ako je odgovor srpskoj, onda i ti kritikuješ bar neke Srbe.


Ni to nije sporno. I ja sam uveren da su mnogi ako ne baš svi nekad kritikovali Srbiju, Za sebe sam siguran da jesam.
Problem je što "rasterećeni" isključivo kritikuju, nikad ništa pozitivno o njoj, a pri tom pričaju o svojoj rasterećenosti.
Ne, naprotiv, oni su prilično opterećeni.

Srki je kreirao mišljenje o događaju i o ulozi srpske vojske u njemu. Tebi se ne sviđa njegovo mišljenje, jer si svoje formirao drugačije

Ne ne, nisu naša mišljenja o tom događaju drastično različita.
Taj događaj sam pomenuo ne zbog njega samog i različitih pogleda na njega, nego kao primer koji pokazuje da "rasterećeni" i nisu baš toliko nezainteresovani za nacionalno pitanje kad Srbe treba kritikovati.
A da, Srbe treba kritikovati kad se o Srebrenici govori, ali ih treba pohvaliti što su napravili RS npr, jer je to u interesu srpske nacije, nesumnjivo.
Ali kad se treba pohvaliti, e onda rasterećeni zaćute jer ih ne zanima interes srspke nacije.
I kad smo kod toga već, nisam primetio da se rasterećeni nerviraju oko Orića i Haradinaja, Gotovine, Tačija, ali su im zato Mladić i Arkan prva tema.
Kako biraju na koga da pucaju?
Pa po naciji, kažu, čiste svoje dvorište.
Pa kako svoje kad su rasterećeni, šta je njihovo dvorište?

Da li bi se uvažilo Srkijevo mišljenje da je nacionalno rasterećen?


Rasterećenost između tamo nekih možda, ali pristrasnost bi i tu, ako bi bila ovako izražena, i ako bih tu poznavao kao što poznajem ovu, bi mi i tad zasmetala.
O pristrasnosti neobjektivnosti, se radi, a to se pokušava prikriti rasterećenošću.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

ni koji su klali po Srebrenici sebe smatraju nekakvim Srbima i to javno iznose. Zašto bih ja, ili neko drugi nekom oduzimao to pravo, i izopštavao ih iz grupe kojoj osećaju pripadnost?


A tebe njihova opterećenost obavezuje?
Što im, recimo, ne kažeš, ma zaboli mene za vašu nacionalnost, ja sam rasterećen po tom pitanju, vi ste idioti a šta ste po nacionalnosti me ne zanima.
Ne, ti vrlo rado prihvataš njihovo opredeljenje koje tebe navodno ne opterećuje, i na tome insistiraš.
E, sad, ako ti smatraš da su im počinjena zlodela automatski zabranila da se nazivaju Srbima, onda, hebi ga, ne znam šta ti kažem.


Ne, ako oni kažu da su Srbi onda su Srbi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:43 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

ne, ne mislim na bafalo (mada se i ona lista kao i mokrinski), već na tu gumenu, stariju, koja se renda na picu i pastu. gumena i škripi pod zubima, rasteže se na toploti, i ne može da stoji dugo.
freehand freehand 21:50 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Oni koji su klali po Srebrenici sebe smatraju nekakvim Srbima

Nikad nisam video ni čuo da je Naser Orić za sebe izjavljivao da je Srbin. Tako da bi u redu bilo da ne bulazniš.
A inače se slažemo - biti Srbin nije svojstvo. Na sreću. Budala jeste, utoliko se slažem sa nepopustljivim.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:51 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Treba reći i da je sremski ujedno i "najopasniji" sir po pitanju kvarenja/bakterija/trovanja.

ćale ga kupuje sredomo, u ponedeljak je već gotov, ide u gibanicu. najbitnije je da se uvek sipa u tanjir čistom kašikom, jer ako je jednom olizanu ubaciš u sir, sir od sutra ćaozdrao.
zilikaka zilikaka 22:01 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Isto važi za mileram.
...koliko mi je samo trebalo vremena da uteram red po ovom pitanju.
st.jepan st.jepan 22:22 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Negde ovde konstatovao sam da je ovo retko odvratan blog.
To retko odvratan sada preinačujem u retko shizofren.
Citiram početke komentara po redosledu iskrsavanja u blogu:
Re: prolazi kao nož kroz sir

oni koji su klali po Srebrenici...

Treba reći i da je sremski ujedno i "najopasniji" sir...

...

Mada, OK, ima neke veze, mis'im nož, klanje, opasnost...
maksa83 maksa83 22:36 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Negde ovde konstatovao sam da je ovo retko odvratan blog.

E, a kakav ti sir voliš?
nsarski nsarski 22:42 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

st.jepan
Negde ovde konstatovao sam da je ovo retko odvtatan blog.
To retko odvratan sada preinačujem u retko shizofren.
Citiram početke komentara po redosledu iskrsavanja u blogu:
prolazi kao nož kroz sir

oni koji su klali po Srebrenici...

Treba reći i da je sremski ujedno i "najopasniji" sir...

...

Mada, OK, ima neke veze, mis'im nož, klanje, opasnost...


st.jepane, drag si mi, ali mi je istina draža. Tvoj zaključak o šizofrenom karakteru ovog bloga je neprecizan.
Ja mislim da je psihodeličan.
Blog, ne tvoj zaključak.
Ovde je sve moguće, sve je realno i sve je fejk. Da ilustujem i uvedem još jedni temu - duboko učenje u Artifical Intelligence. Sada postoji mogućnost (neću da ulazim u tehniku jer nije mnogo bitna) da se generišu slike - recimo ljudska lica - koja nigde ne postoje i da im se da izgled koji želimo. Evo par primera:

Ova žena ne postoji


Ovaj čovek ne postoji:




Ni ova osoba ne postoji:



Ako odete na sajt thispersondoesntexist.com naći ćete još mnogo primera nepostojećih ljudi.
Sećaš se onog stupidnog holivudskog filma kad klinac kaže "I can see dead people", sada možeš reći "I can see nonexistent people". Veća psihodelija od toga nije potrebna.
Za one koji bi voleli o ovome da nauče nešto više, evo relevantnog linka StyleGAN, dok se više tehničkih detalja može naći na A Style-Based Generator Architecture for Generative Adversarial Networks.
Nadam se da ćeš uvažiti moje prijateljske primedbe i korigovati svoje stavove.
Smrt fašizmu i petoj koloni!
maksa83 maksa83 22:44 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

zilikaka
Isto važi za mileram.
...koliko mi je samo trebalo vremena da uteram red po ovom pitanju.

Isto važi (po meni) za bilo koju hranu. Ako nešto kuvam pa probam nekom npr. kašikom ne koristim tu istu kašiku da probam opet, bacim je pravo u mašinu za sudove.
st.jepan st.jepan 22:45 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

maksa83
Negde ovde konstatovao sam da je ovo retko odvratan blog.

E, a kakav ti sir voliš?

Na zlikovačke provokacije ne nasedam.
O siru može jedino uz vojnu muziku (nekad se govorilo "sira i vojne muzike" )
maksa83 maksa83 22:48 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ovde je sve moguće, sve je realno i sve je fejk. Da ilustujem i uvedem još jedni temu - duboko učenje u Artifical Intelligence. Sada postoji mogućnost (neću da ulazim u tehniku jer nije mnogo bitna) da se generišu slike - recimo ljudska lica - koja nigde ne postoje i da im se da izgled koji želimo. Evo par primera:

Lica koja ne postoje već neko vreme figurišu na LinkedInu (mreži glupljoj od Fejsbuka), ali mene to ne uznemiruje. Ono što me uznemiruje su deep fakes. To je zastrašujuće, imajući u vidu moguća polja zloupotrebe.

Vidi ovo:




maksa83 maksa83 22:49 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Na zlikovačke provokacije ne nasedam.
O siru može jedino uz vojnu muziku (nekad se govorilo "sira i vojne muzike" )

Dobro.

Koju vojnu muziku voliš?

Šta misliš o ovom blogu?
nsarski nsarski 22:50 04.07.2019

Re: prolazi kao nož kroz sir

Ako nešto kuvam pa probam nekom npr. kašikom ne koristim tu istu kašiku da probam opet, bacim je pravo u mašinu za sudove.


Nikad od tebe profesionalac.
Znaš onaj vic (meni ga je davno ispričao kelner u "Slaviji" o kelneru koji ima u džepu kašičicu da izbaci muvu ako dotični insekt padne nekom u supu?

Zamisli, da kažemo, na primer, evo, da skratimo, primerice, da kuvaš pasulj. To treba više puta probati. I ti potrošiš desetak kašika samo na usputno probanje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana