Budućnost| Eksperimenti u blogovanju| In memoriam| Na današnji dan| Život

Hiroshima mon amour

nsarski RSS / 07.08.2019. u 00:35

 

Hiroshima-mon-amour-e1404741885592.jpg

 Scena iz filma Hiroshima mon amour, Alan Renea (Alain Resnais)

Mnogi antropolozi veruju da je populacija ljudske vrste (homo sapiensa), pre oko 100 000 godina bila spala na oko 12 000 odraslih jedinki. Ovaj bottleneck u ljudskoj populaciji neki osporavaju, ali postoje brojne indikacije da je, negde u to vreme, broj ljudi na planeti bio veoma mali - uglavnom se sporovi vode oko detalja.

Pre oko 2000 godina, početkom Nove ere, ukupan broj ljudi na Zemlji je bio oko 300 miliona, i oko tog broja ostao sve do 1850. kada je dostigao 1 milijardu. Posle ovoga, bio je potreban samo jedan vek da se populacija ljudi udvostruci na dve milijarde (oko 1940., pred početak Drugog svetsko rata), a već se 2012. godine očekuje da ce na Zemlji živeti 7 milijardi ljudi.

Veruje se da je ovaj nagli porast populacije tokom poslednji 150 godina posledica tehnološkog napretka koji je produžio prosečan ljudski vek na oko 70 godina. Otkrića u medicini, tehnologiji, poljoprivredi, itd., pomogla su da se smrtnost od bolesti i gladi dramatično smanji. Medjutim, ta ista tehnologija je ljudskom rodu donela i ratove u kojima je, samo tokom dva svetska rata u 20. veku, oko 100 miliona ljudskih života  ugašeno. Zahvaljujući tehnologiji, načini ubijanja su postali efikasniji: ako se za Prvi svetski rat kaže da je bio “klanica naroda”, onda bi se za Drugi moglo reći da je bio “krematorijum naroda”.

Danas ljudi, osim u ratovima, najmasovnije stradaju u saobraćajnim nesrećama ili epidemijama (posebno u siromašnim sredinama gde je smrtnost od izlečivih bolesti nepodnošljivo velika). Drugim rečima, nova tehnologija i globalna preraspodela bogatstva je uzrok ovim smrtima. Tehnologija je, očevidno, dvosekli mač koji kroji sudbinu ljudske vrste.

Neki smatraju da će budućnost homo sapiensa doneti masovna stradanja, ili čak potpuno uništenje ove civilizacije, mada se mišljenja razilaze oko mogućih uzroka. Da li će uzrok biti globalni rat, novi neizlečivi i smrtonosni virusi, zagadjenja ili klimatske promene uzrokovane ljudskim aktivnostima – ili sve ovo zajedno – nije potrebno da špekulišemo. U svakom slučaju, od sebe pobeći ne možemo: kao što su ljudi sposobni na zadivljujuće podvige i plemenita dostignuća, oni su podjednako sposobni da prave nezamislive zločine i surovosti. To smo mi.

Viktorijanska predstava o čoveku kao plemenitom biću koje samo dobro čini izmenila se tokom poslednjih 100 godina. Ljudi nisu nevini jaganjci već mogu istovremeno da budu i vukovi jedan drugom. Po mom mišljenju, najdramatičnija ilustracija ovome  se desila pre tačno 74 godine, kada je, na današnji dan, 6. avgusta 1945., detonirana prva atomska bomba nad Hirošimom. U trenu je ugašeno oko 300 000 ljudskih života, a od posledica radijacije su još nebrojene hiljade nesrećnika umrli. Tada smo prvi put stekli moć da sami sebe uništimo kao biološku vrstu.

Tada smo izgubili nevinost, Hirošima, ljubavi moja.

 

****Ovaj tekst je kopija bloga koji sam napisao 6.8.2010, pre devet godina, na 65. godišnjicu atomskog napada na Hirošimu. Neke stvari, čini se, treba ponoviti, pa sam to sada učinio. Jedina razlika između "starog" bloga i ovog sadašnjeg je u tome što su odgovarajući datumi promenjeni. I predposlednja rečenica teksta je dodata. Sve ostalo je isto kao i ranije.

 



Komentari (506)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 23:49 07.08.2019

Re: profo

Ja mislim da je tvoj nik baš romantičan, iako je moja prava mera 15.
deset_slukom deset_slukom 23:56 07.08.2019

Re: profo

Bili Piton
Ja mislim da je tvoj nik baš romantičan, iako je moja prava mera 15.


Ne volim roštilj. I verujem da to ime kod nekih komentatora izaziva gorušicu, pa iako me u stvari vole, oni me onda teraju u pm.
Bili Piton Bili Piton 00:02 08.08.2019

Re: profo

deset_slukom

Ne volim roštilj.


Aj izvini se.
deset_slukom deset_slukom 00:11 08.08.2019

Re: profo

Bili Piton
deset_slukom

Ne volim roštilj.


Aj izvini se.


Moj matori je govorio - kad si u nepoznatom restoranu, naruči bečku. To mi ostalo. Skoro uvek je riba, ako ne, onda bečka.

Idem da smišljam niknejm.
jadragoljub jadragoljub 00:52 08.08.2019

Re: profo

deset_slukom
Bili Piton
Ja mislim da je tvoj nik baš romantičan, iako je moja prava mera 15.


Ne volim roštilj. I verujem da to ime kod nekih komentatora izaziva gorušicu, pa iako me u stvari vole, oni me onda teraju u pm.

uniš se naručuje deset sluk i strelu (strela je čačkalica)
iako je moja prava mera 15.

to se naručuje kao meze, zato i strela, il na čačkalicu.
pecaros pecaros 01:10 08.08.2019

Re: profo

jadragoljub
deset sluk i strelu


Od sad sam pecaroš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 01:20 08.08.2019

Re: profo

deset_specaros
jadragoljub jadragoljub 01:33 08.08.2019

Re: profo

apacherosepeacock
deset_specaros

alselone alselone 08:55 08.08.2019

Re: profo

Ištvan Bećar Pecaroš.
myredneckself myredneckself 11:18 08.08.2019

Re: profo

Tada smo prvi put stekli moć da sami sebe uništimo kao biološku vrstu.

nsarski, dobro je da si ponovio post, to niko ne sme zaboraviti, pa i mi ovde na blogu. To je bila strahota, zlo i užas, tačka.
Evo i ova Elle, (žena u filmu, E.Riva) kad se našla u Hirošimi odaje počasti, posećuje muzeje strave i užasa, čita jezive statistike, ali prema onome šta se tamo stvarno desilo to je nula, ništa, rien, nothing, nada...zato čovek, Lui, i kaže nešto, kao, (parafraziram) ne znate vi NIŠTA o Hirošimi.

Tako da, mislim da se to ne može i ne sme zaboraviti, jednostavno, to sećanje bi moglo biti vrsta moralne obaveze, a ponavljanje je keva za zaboravne, i za nas miševe, i za one ljude-glavonje-vođe što imaju pristup dugmićima, oni koji mogu potegnuti ovim groznim bombetinama na sve ljude. I uništiti i nas, i sve oko nas. Jadni mi i ova prelepa Mother! (btw, valja pogledati film koji je neko ovde pomenuo, mislim da je maksa, čitala onako, puno je komentara).

Nema sumnje da se svi slažemo koliko je strašno i pomisliti na sve te bombe. Posle ovih bačenih na Japance, stalno se zvecka oružjem, mira i spokoja u suštini nema. Nuklearni rat se jedva, i to tesno sprečava.
Bombe stoje po nekim bunkerima i rupčagama, i čekaju da ih neki ludaci jednog dana kad ustanu na levu nogu poispuštaju po nama.
A ludaka ima tušta i tma, ne samo onih jadnih ljudi što imamo običaj da ih ružno zovemo ludacima, onih koje srećemo po gradskom prevozu i ulici kad vidimo kako pričaju sami sa sobom, već onih s teškom prikrivenom dijagnozom koju bi časno dobili (ubeđena sam) samo da ih neko privede doktorima.
Treba toga biti svestan.
Da, oprez, eventualni strpljivi čitaoci ovog čaršava (i to za bračni krevet! ), ima puno ludaka oko nas, može biti da ih čak i znate? Evo, prva priznajem, jer cenim da su ludaci i oko mene, čak mnoge prilično dobro znam.
I ja sama, i ova razuzdana blogovska gomila... možda smo ludaci, nikad se ne zna. Dok čovek ne oseti moć, vlast, pa dobije izliv vlasti u mozak, hm...

Posle kratkog odsustva primetila sam dosta novih postova, i da se ne skidate s bloga i iz tame (verovatno) rashlađene sobe, samo pričate, pričate, pričate, dok još jedno leto polako prolazi.

A to je velika šteta. Evo vam poklon pesma - lepa Karla lepo peva V.B. Jejtsa:


vcucko vcucko 18:21 08.08.2019

Re: profo

Bili Piton
jadragoljub
a najvažniji razlog je da od tad živimo bez sveckih ratova.


Jezik pregrizo.

Nego vidim Erdogan oladio Ruse, ne priznaje "ilegalnu aneksiju Krima". Toliki gruming i da ih ovako zezne, baš nije u redu

Rekoh već više puta, on to jedini na beli svet i može da ospori.
Kad kažem on, mislim na Turke en general.
Kijev istorijski - etnički - generalno ljudski nema ništa s tim.
jadragoljub jadragoljub 22:20 08.08.2019

Re: profo

Bili Piton
jadragoljub
a najvažniji razlog je da od tad živimo bez sveckih ratova.


Jezik pregrizo.

Nego vidim Erdogan oladio Ruse, ne priznaje "ilegalnu aneksiju Krima". Toliki gruming i da ih ovako zezne, baš nije u redu

deset_slukom
jadragoljub
lukac


Pod hitno da menjam niknejm.

Bili Piton
deset_slukom

Ne volim roštilj.


Aj izvini se.

jadragoljub jadragoljub 10:55 08.08.2019

još jedan pozdrav za druga beneta,ovaj put

iz srbiju, niš je , nažalos još tuna
uputstvo jednog niškog taxiprevoznika radnicima
tasadebeli tasadebeli 11:17 08.08.2019

Re: još jedan pozdrav za druga beneta,ovaj put

jadragoljub
iz srbiju, niš je , nažalos još tuna
uputstvo jednog niškog taxiprevoznika radnicima



Овај није из Ниш, гарант!

Мора да је из Сурдулице.

Погодио је из слободних бацања чак 50% правилних падежних облика у свом списанију.
jadragoljub jadragoljub 11:43 08.08.2019

Re: još jedan pozdrav za druga beneta,ovaj put

tasadebeli
jadragoljub
iz srbiju, niš je , nažalos još tuna
uputstvo jednog niškog taxiprevoznika radnicima



Овај није из Ниш, гарант!

Мора да је из Сурдулице.

Погодио је из слободних бацања чак 50% правилних падежних облика у свом списанију.

uputstvo je iz neke niške taxi službe, objavio čovek čiji je prijatelj konkurisao za mesto vozača i dobio ovaj formular.
edit
uniš još samo par idiota poput dragoljuba insistira na niškom jeziku kao pravu na lične slobode.
nišlije više ne znaju niški jezik u 99% slučajeva, čak ni okolni seljaci.
samo mi iz kasnih pedesetih i stariji se s nostallgijom sećamo svog izgublenogjezika.
tasadebeli tasadebeli 15:20 08.08.2019

Re: još jedan pozdrav za druga beneta,ovaj put

jadragoljub

uputstvo je iz neke niške taxi službe, objavio čovek čiji je prijatelj konkurisao za mesto vozača i dobio ovaj formular.



Ћути, код вас барем још увек постоји та институција конкурса за пријем у такси службу.

Код нас у Бели Град већ годинама 'оће да умру од смеха када им то поменеш. Мој шурак још пре 5 година одрадио све за такси службу што треба, исполагао шта треба, набавио ауто,... Али још увек не вози по улицама Београда. Јбг, мора тамо "некоме коме треба" да цалне 5000 еврића на руке да би му дали дозволу да изађе на улицу са такси фирмом на ауту.
jadragoljub jadragoljub 11:47 08.08.2019

za gedžu

šta nbeše to no reko za jugoslovenski izvoz telprintera u iran onomad.
evo ti tvoji zapadnjaci koji isto rade, a tad su i poslužili jugosloveni, sad
po čemu si to proglasio za komunjarsku mutljavinu, dal ćeš sad isto da optužiš i nemačku da je komunjarska
gedza.73 gedza.73 16:49 08.08.2019

Re: za gedžu

šta nbeše to no reko za jugoslovenski izvoz telprintera u iran onomad.

ne znam.misliš što su naoružavali i obučavali što terorističke što militantne verske grupe? iskreno nisam to očekivao od politike koja je tvrdila da je nesvrstana i miroljubiva.

A da si ti živ i zdrav. Znaš li ti otkad radi Simens u Severnoj Koreji.


Zanimljiva stvar da svi totalitarni idijoti, koji promovišu jednakost, bratstvo u sirmomaštvu po pravilu uživaju u nezamislivom luksuzu.
Sekta. oni na vrhu puše dobre cigare, piju skupa vina, imaju dobre ženske a oni na dnu pleve po njivama, kopaju po rudnicima i šiju bogatunima odela.

po čemu si to proglasio za komunjarsku mutljavinu

mislim da sam nekoliko puta napisao. ja o svetskom komunizmu nemam toliko loše mišljenje. To je pokret koji je humanizovao i socijalizovao kapitalizam.

obrnut uticaj kapitalizma u komunizam (edit) je nemoguć pa komunizam na kraju stvori građanske ratove ili kineski feudalizam ili severnkorejsku diktaturu.
na stranu što od populacije napravi tczombije koji čekaju da im država nešto 'da', sredi, plati, pokloni...

a cmizdre li cmizdre i ništa ne preduzimaju da promene ono na šta mogu da utiču.

i da. ubeđen sam sto posto da bi Srbija danas bila uređenija, vaspitanija, tolerantnija i otvorenija država da nije nakon četres pete bila komunistička već da je pripala zapadnom bloku.
jadragoljub jadragoljub 09:01 09.08.2019

Re: za gedžu

mislim da sam nekoliko puta napisao. ja o svetskom komunizmu nemam toliko loše mišljenje. To je pokret koji je humanizovao i socijalizovao kapitalizam.

ne ti si napisao da je to komunistička mutljavina, onomad kad sam ja psao o izvozu teleprintera u iran za vreme iračkog rata, akose ne sećaš , što ne verujem. podseti se kako si okarakterisaotaj poso. e sad kad psotoje dokazi da je i kapitalizam ogrezo u tu sablazan, a..?
i evo opet pišeš kako je ovo negativno kad se preko komunista obavljaovakav poso a pozitivno kad to radi kapital. dvolično grdžo dvolično.
gedza.73 gedza.73 15:23 09.08.2019

Re: za gedžu

akose ne sećaš , što ne verujem

stvarno se ne sećam.

evo opet pišeš kako je ovo negativno kad se preko komunista obavljaovakav poso a pozitivno kad to radi kapital.

kod 'kapitala' sam već spreman na džeparenje, ovi drugi pričaju o poštenju dok džepare.
Dvolično je kad pričaš o radničkim pravima a onda kad se radnici rudari pobune jer nemaju da jedu ti ih prebiješ.
Ili o radničko-socijalističkoj jednakosti, o Moskvi kao uzoru nad uzorima a svoju decu odreda šalješ na školovanje u kapitalističke zemlje. Ili bar na dvonedeljno putovanje. Pa kad ti onda ideš uz London avionom jer si bot onda je uređeno društvo, a kad neko drugi danas pošalje dete u London onda je sigurno lopov


to je dvoličnost.
bene_geserit bene_geserit 16:36 09.08.2019

Re: za gedžu

gedza.73
o svetskom komunizmu nemam toliko loše mišljenje. To je pokret koji je humanizovao i socijalizovao kapitalizam.

To tvrde samo komunisti.
Pošto je njihova ideologija proizvela samo totalitarna, siromašna društva, iz kojih su svi želeli da pobegnu moraju da lažu sebe nekako.
To što se komunizam rimuje sa humanizam ne znači da je u pitanju humano društveno uređenje. Naprotiv, u pitanju je totalitaran sistem u kome prava nema niko sem Drugova Članova.

Elementarna logika kaže da komunizam nije mogao da vrši pritisak na kapitalističke zemlje da daju veća prava radnicima pošto niko nije imao želju da dođe da živi u tim komunističkim zemljama, naprotiv svi su imali želju da pobegnu iz njih a mnogi su probali. Jel ima neko da je ubijen na Berlinskom zidu da je bežao u Istočnu Nemačku (špijuni na stranu)? Da li neko beži iz Koreje u Severnu Koreju?

Sindikati, veća prava radnika, emancipacija žena, sve je to počelo pre nego što je komunizam postojao u praksi, dovoljno je pogledati nordijske zemlje.
obrnut uticaj kapitalizma u komunizam na kraju stvori građanske ratove ili kineski feudalizam ili severnkorejsku diktaturu.

Aha, znači kapitalizam je stvorio tako "lepu" zemlju kao što je Severna Koreja?
Da nije možda kapitalizam stvorio (Južnu) Koreju, a komunizam Severnu?
Korejski rat se završio pre 66 godina.
Severna Koreja nije bila izolovana sve te godine, naprotiv imala je podršku Sovjetskog Saveza i Kine. Šta je postalo od nje sa tako sjajnim sistemom za tih 66 godina? Šta je postalo od (južne) Koreje u kapitalizmu?
gedza.73 gedza.73 16:49 09.08.2019

Re: za gedžu

Aha, znači kapitalizam je stvorio tako "lepu" zemlju kao što je Severna Koreja?

loše sam napisao (ispravljam). kapitalizam u komunizmu je nemoguć jer komunizam, kao ekstremističko rigidno, totalitarno i idolopokloničko uređenje, ne dozvoljava drugačije mišljenje, slobodno izražavanje volje i slobodno organizovanje pa se na kraju pretvori u unutrašnje ratove, revolucije, robsko izrabljivanje ili Čaušesku diktature dok je kapitalizam prilagodljiviji, flesibilniji, da je bez obzira na sve mane, uređenje koje je civilizaciju gurnulo napred.

Dovoljno je zamisliti kako bi izgledale IT firme u FNRJ ili internet u SFRJ.

Elementarna logika kaže da komunizam nije mogao da vrši pritisak na kapitalističke zemlje

Radnički pokreti i komunizam su 'ispravljali' kapitalizam iz Dikensovih knjiga.
Nisu se ti pokreti zabadava pojavili niti su svi ti ljudi bili za masovne egzekucije koje su komunisti, u ime utopijskih ciljeva, vršili svuda po svetu.

Ovo što ti pišeš sam manje više ja u milion sličnih oblika pisao u nekim raspravama sa takozvanim 'levičarima'.
Posebno o liniji između istog korejskog naroda. Jedan je komunistički, drugi kapitalistički.
Komunizam u praksi nigde nije funkcionisao. Ili je 'pojeo' resurse ili ljude.

Jel ima neko da je ubijen na Berlinskom zidu da je bežao u Istočnu Nemačku

i postavljao sliku vojnika koji beži u Zapadni Berlin. I pitao kako se to odjednom iz SFRJ iselilo 500 000 ljudi a nije došlo bar 50 000 Nemaca, Francuza ili Italijana da rade u našem radničkom raju?
jadragoljub jadragoljub 16:52 09.08.2019

Re: za gedžu

s... s... moj golube beli.
ne spinuj , znam šta si reko i znaš šta si reko po pitanju skrivenog tgovanja francuza sa iranom u doba rata sa irakom i ulozi juoslavije u tome.
vrdaj vrdaj al ga neće izvrdaš.
gedza.73 gedza.73 17:20 09.08.2019

Re: za gedžu

znam šta si reko i znaš šta si reko po pitanju skrivenog tgovanja francuza sa iranom u doba rata sa irakom i ulozi juoslavije u tome.
vrdaj vrdaj al ga neće izvrdaš.

napiši slobodno uopšte se ne sećam. a i ko šiša Jugoslaviju. Ionako pripada prošlom veku.
freehand freehand 18:31 09.08.2019

Re: za gedžu

Pošto je njihova ideologija proizvela samo totalitarna, siromašna društva, iz kojih su svi želeli da pobegnu moraju da lažu sebe nekako.

Izvini, Bene, ali osnovi njihove ideologije proizveli su to društvo i taj sistem u koji se ti kuneš. Doduše, ti se kuneš u neke od izopačenih njegovih oblika, no svejedno.
bene_geserit bene_geserit 08:54 11.08.2019

Re: za gedžu

Izvini, Bene, ali osnovi njihove ideologije proizveli su to društvo i taj sistem u koji se ti kuneš. Doduše, ti se kuneš u neke od izopačenih njegovih oblika, no svejedno.

Naprotiv osnovu ovog sistema su postavile neke druge ideologije, karakteristične za prethodni period (Adam Smith-a zovu otac kapitalizma, nisam siguran čega je otac Karl Marx, ali nešto mi socijalizam pada na pamet).
To društvo "u koje se ja kunem" je sprečilo širenje tog zločinačkog sistema (baziranog na Marxovoj ideologiji) na sreću svih nas na planeti Zemlji.

A ono posle su izopačenja, kada država počne da se meša u sve i svašta (sem u ono u što bi trebala) i samim tim da postaje sve totalitarnija i da uništava slobodno tržište.

To da je socijalizam pravio neki pritisak na kapitalističke zemlje pa su ove postajale socijalnije je bidalaština u koju veruju samo libtardi.
Socijalizam nije mogao da pravi pritisak ni na koga jer je bio sistem iz koga je svako želeo da pobegne.
Kapitalističke zemlje su sa radničkim pravima, emancipacijom žena počele pre nego je prva socijalistička zemlja i postojala, i uvek su bili u tom aspektu ispred totalitarnih socijalističkih zemalja. Radnička prava evo izvolte ali u siromaštvu, jednakost u glasačkom pravu žena i muškaraca - može tako što nema glasanja uopšte u jednopartijskom sistemu - to što je postojalo u socijalizmu je samo jadna parodija.
freehand freehand 09:06 11.08.2019

Re: za gedžu

Naprotiv osnovu ovog sistema su postavile neke druge ideologije, karakteristične za prethodni period (Adam Smith-a zovu otac kapitalizma, nisam siguran čega je otac Karl Marx, ali nešto mi socijalizam pada na pamet).
To društvo "u koje se ja kunem" je sprečilo širenje tog zločinačkog sistema (baziranog na Marxovoj ideologiji) na sreću svih nas na planeti Zemlji.

To društvo (sistem, ti društvo ne pominješ) nastalo je Revolucijom, čija je parola bila Jednakost- Bratstvo - sloboda ogromnim svojim delom bazirano na idejama Enciklopedista.
To da je socijalizam pravio neki pritisak na kapitalističke zemlje pa su ove postajale socijalnije je bidalaština u koju veruju samo libtardi.
Socijalizam nije mogao da pravi pritisak ni na koga jer je bio sistem iz koga je svako želeo da pobegne.

Izvini, Bene, ali kad već govoriš o budalaštinama - mislim da je mešanje političkih teorija sa živućim političkim sistemima jedna baš velika. Tako da nije mogao "socijalizam" kao sistem da natera kapitalističku državu ni na šta, samim tim što do početka dvadesetog veka nije postojao. Ali je socijalizam kao teorija itekako postojao, i bio nosilac emancipacije u borbi za radnička, ženska, manjinska prava generalno i ograničavanje vulgarne samovolje i tiranije kapitala.
anonymous anonymous 09:10 11.08.2019

Re: za gedžu

bene_geserit
Izvini, Bene, ali osnovi njihove ideologije proizveli su to društvo i taj sistem u koji se ti kuneš. Doduše, ti se kuneš u neke od izopačenih njegovih oblika, no svejedno.

Naprotiv osnovu ovog sistema su postavile neke druge ideologije, karakteristične za prethodni period (Adam Smith-a zovu otac kapitalizma, nisam siguran čega je otac Karl Marx, ali nešto mi socijalizam pada na pamet).
To društvo "u koje se ja kunem" je sprečilo širenje tog zločinačkog sistema (baziranog na Marxovoj ideologiji) na sreću svih nas na planeti Zemlji.

To " društvo u koje se ti kuneš " je isto tako iznedrilo eugeniku, socijal-darvinizam, rasizam , fašizam...

Sa druge strane ljudska prava su se u "tvom kapitalizmu " ostvarivala ne zahvaljujući , nego uprkos njemu.

I zasluge ne pripadaju vladajućim garniturama i ideologijama, nego onima koji su bili u stalnom otporu u odnosu na njih.

apostata apostata 14:15 11.08.2019

Re: za gedžu

To da je socijalizam pravio neki pritisak na kapitalističke zemlje pa su ove postajale socijalnije je bidalaština u koju veruju samo libtardi.
Socijalizam nije mogao da pravi pritisak ni na koga jer je bio sistem iz koga je svako želeo da pobegne.
Kapitalističke zemlje su sa radničkim pravima, emancipacijom žena počele pre nego je prva socijalistička zemlja i postojala, i uvek su bili u tom aspektu ispred totalitarnih socijalističkih zemalja. Radnička prava evo izvolte ali u siromaštvu, jednakost u glasačkom pravu žena i muškaraca - može tako što nema glasanja uopšte u jednopartijskom sistemu - to što je postojalo u socijalizmu je samo jadna parodija.

Patak te 'ebo!
Naglo osvješćeni kapitalist odjednom postao klasno solidaran i ničim iazvan počeo da djeli profit.

Dobro je ono neko rekao - kapitalizam se ne drži na kapitalistima, nego na korisnim idiotima koji maštaju da postanu kapitalisti.
Kapitalističke zemlje su sa radničkim pravima, emancipacijom žena počele pre nego je prva socijalistička zemlja i postojala, i uvek su bili u tom aspektu ispred totalitarnih socijalističkih zemalja.

Ketrin Švitcer (jerbo je ženama bilo zabranjeno) pokušavaju izbaciti sa trkačke staze maratona u Bostonu. USofA, april 1967. godina.




Valentina Tereškova sprema se da ode u kosmos. SSSR, jun 1963.

nepopustljiv nepopustljiv 14:38 11.08.2019

Re: za gedžu

Pametan čovek - a onda da ocenu da efikasniji društveni sistem počiva na korisnim idiotima?!
C, c, c, c, ...
freehand freehand 14:44 11.08.2019

Re: za gedžu

Patak te 'ebo!
Naglo osvješćeni kapitalist odjednom postao klasno solidaran i ničim iazvan počeo da djeli profit.

Dobro je ono neko rekao - kapitalizam se ne drži na kapitalistima, nego na korisnim idiotima koji maštaju da postanu kapitalisti.

Ama on, čovek, uopšte ne razlikuje socijalizam kao ideju i teoriju od socijalizma kao prakse, njemu je sve to i uvek sinonim za SSSR. O kome, naravno, takođe nema pojma.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:33 11.08.2019

Re: za gedžu

Dobro je ono neko rekao - kapitalizam se ne drži na kapitalistima, nego na korisnim idiotima koji maštaju da postanu kapitalisti.


Ovo je malo odeceno ko sekirom, prvo sto ima podosta onih koji su od nule napravili kapital, zatim zato sto je nasoj sorti urodjeno da zeli uvek vise od onoga sto ima i tome stremi, zato sto mi nadji coveka koji je gadljiv na pare - na puno para itd.

Na tome se drzi kapitalizam sad ako je sve to korisni idiot - ok. ajd kad kazes..

Da si napisao i na korisnim idiotima (mada su oni tu najmanje bitni) bilo bi malo blize istini.
bene_geserit bene_geserit 18:37 11.08.2019

Re: za gedžu

anonymous
ljudska prava su se u "tvom kapitalizmu " ostvarivala ne zahvaljujući, nego uprkos njemu.
I zasluge ne pripadaju vladajućim garniturama i ideologijama, nego onima koji su bili u stalnom otporu u odnosu na njih.

apostata
Patak te 'ebo!
Naglo osvješćeni kapitalist odjednom postao klasno solidaran i ničim izazvan počeo da djeli profit.

Naprotiv zasluge pripadaju upravo sistemu u kome ljudi glasaju (ali ne sa ćoravim kutijama), imaju pravnu garanciju privatne svojine i koji je napravio čitav jedan sloj ekonomski nezavisnih ljudi (zahvaljujući slobodnom tržištu) koji su mogli da povuku društvo napred.
Ono što u socijalizmu nije postojalo i nije ni moglo da postoji, zbog čega su socijalističke zemlje bile i ostale totalitarne bare.

Radnici su se u kapitalizmu borili i bore se za svoja prava u okviru kapitalizma jer razumeju da je taj sistem osnova napretka društva. A imali su priliku da vide sve tragične pokušaje socijalističkih nazovi društava.
To može da nazove "socijalizam kao ideju" samo neko obrazovan u komunističkom obrazovnom sistemu. Naprotiv bore se za kapitalizam kao ideju u kojoj su uslovi rada humani, primanja pravednija, i u kome postoji neka preraspodela koja štiti ugrožene slojeve. To sa socijalizmom nema nikakve veze.
freehand freehand 20:18 11.08.2019

Re: za gedžu

To može da nazove "socijalizam kao ideju"


Prvo srpski da naučiš, posle ćemo nekako, možda, i da se sporazumemo.
bene_geserit bene_geserit 22:21 11.08.2019

Re: za gedžu

Pa ako si nesposoban da vodiš argumentovanu diskusiju, uvek možeš da zalepiš etiketu ili da glumiš "grammar police".
zilikaka zilikaka 18:08 08.08.2019

Sve je isto samo....

E, drugari, može jedno fizičarsko pitanje, al posebno za ove gnjurce, da prostite. Zašto je ujutro na moru vidljivost sjajna a kako ide dalje povećava se refleksija? Pred zalazak, kad je opet sve koso i pod ugl9m, ko ogledalo.
Meni mozak trenutno na leru al opet iz vitalnih fukcija crpim ono, upadni ugao, indeks prelamanja...i nemam odgovor.
Verujem da domaćin, kao fizičar neće zameriti na ovom ispadanju iz teme.
nepopustljiv nepopustljiv 18:24 08.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
E, drugari, može jedno fizičarsko pitanje, al posebno za ove gnjurce, da prostite. Zašto je ujutro na moru vidljivost sjajna a kako ide dalje povećava se refleksija? Pred zalazak, kad je opet sve koso i pod ugl9m, ko ogledalo.
Meni mozak trenutno na leru al opet iz vitalnih fukcija crpim ono, upadni ugao, indeks prelamanja...i nemam odgovor.
Verujem da domaćin, kao fizičar neće zameriti na ovom ispadanju iz teme.

Pa to ti je - jer se (verovatno) menja indeks loma zbog promene količine vlage.
A šnelov zakon ostaje isti ... pa se uz promenjen indeks loma na granici menja i ugao loma itd...
Ili tako nekako.
zilikaka zilikaka 19:07 08.08.2019

Re: Sve je isto samo....

A šnelov zakon ostaje isti ... pa se uz promenjen indeks loma na granici menja i ugao loma itd...
Ili tako nekako.


Pa to, KAKO, to pitam.
nepopustljiv nepopustljiv 19:19 08.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
A šnelov zakon ostaje isti ... pa se uz promenjen indeks loma na granici menja i ugao loma itd...
Ili tako nekako.


Pa to, KAKO, to pitam.

Pa rekao sam ti ... menja se indeks loma zbog promene parametara na granici (dva) medija vazduh - voda.
A zakon kaže da su sinusi uglova obrnuto proporcionalni odnosima indeksa ... ili tako nekako.
Pa ti se menja indeks, a samim tim i količina svtlosti koja 'potone' u odnosu na količinu svtlosti koja 'klizi' granicom sredina, odnosno, ona koja se reflektuje ... ili tako nekako.

I u to ime - za sve Srbe i sve pridružene


zilikaka zilikaka 20:39 08.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Čarli, pitanje bilo zašto prepodne upada svetlost a popodne, pod istim uglom "s druge strane" imaš ogromnu refleksiju.
Pri tome ne znam kako bi se u toj priči definisale "strane" kod relativno ravne površine vode.
Nešto ima što previđam i očekujem gnjurce da se jave.
jadragoljub jadragoljub 09:03 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

el si uračunjala vodena isparenja koja sigurno zamućuju sliku i tako to.
docsumann docsumann 09:03 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

ne znam da li Doplerov efekat ima ulogu u ovome?
ujutro ti se izvor svjetlosti (Sunce) primiče, a u suton odmiče
alselone alselone 09:06 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Ja mislim da uzo ima efekta u ovome. Ujutru ga nema, poslepodne ga ima.

docsumann docsumann 09:13 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

jasno mi je o čemu zili priča.
u svitanje nemaš jak odsjaj sunca od površinu mora, dok u sutonu se more prosto zapali od refleksije.

e sad, mogao bi biti Dopler, jer će u suton svijetlost koju gledamo biti šiftovana ka nižim talasnim dužinama, tj. ka crvenom dijelu spektra.
a svjetlost pomjerena u crveno je za nas vidljivija od "žućkaste"

gdje je sarski da mi ocjeni rad
pecaros pecaros 10:07 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
Čarli, pitanje bilo zašto prepodne upada svetlost a popodne, pod istim uglom "s druge strane" imaš ogromnu refleksiju.


Nisam siguran šta znači "upada svetlost", odnosno, nisam obratio pažnju na takvu neku razliku u ponašanju svetlosti. Tome doprinosi, verovatno, i to što pre podneva retko da sam stizao na plažu.

Da skrenem pažnju na difrakciju svetlosti iznad površine vode. Ona zavisi od razlike temperature vazduha iznad same vode i kako se ide više u visinu. Ti uslovi se menjaju tokom dana, jer se popodne već vazduh usija. Nekad su ti uslovi toliko ekstremni da se na horizontu vide objekti koji su, objektivno, ispod njega i ne bi smeli da se vide. Ukratko, svetlost ide zakrivljenom putanjom.

nsarski nsarski 10:50 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

docsumann
jasno mi je o čemu zili priča.
u svitanje nemaš jak odsjaj sunca od površinu mora, dok u sutonu se more prosto zapali od refleksije.

e sad, mogao bi biti Dopler, jer će u suton svijetlost koju gledamo biti šiftovana ka nižim talasnim dužinama, tj. ka crvenom dijelu spektra.
a svjetlost pomjerena u crveno je za nas vidljivija od "žućkaste"

gdje je sarski da mi ocjeni rad


Prvo, uopšte ne razumem pitanje koje je zili postavila.

Da li se radi o vidljivosti ispod vode? Još nisam čuo da se gnjurci (a i ja se pomalo, sasvim amaterski, bavim tim aktivnostima) žale da se razlikuje osvetljenje pod vodom ujutru i predveče. Istina, ima tu jedan faktor koji treba uzeti u obzir. More je ujutru i uveče mirno pa je osvetljenost bolja nego preko dana kada se pojave talasi i talasići koji reflektuju svetlost u različitim pravcima jer površina vode ima random geometriju. Tako da je podnevna vidljivost obično slabija od jutarnje/večernje. Ovo je poznato među gnjurcima.

Ovo što docs pominje (veća refleksija od mora uveče nego ujutru), hm, pa pošto se Sunce pojavljuje na istoku, ono za Herceg Novi i ostala mesta u CG mora da se digne dosta iznad kopna (planina) da bi ga video. Jutarnji zraci onda stižu na morsku površinu pod većim upadnim uglom. Uveče sunce zalazi za vodeni horizont, svetlost pod sve manjim uglom stiže do površine vode i, naravno, refleksija je veća.
To bi bilo moje zdravorazumsko viđenje problema.

docsumann docsumann 11:20 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Ovo što docs pominje (veća refleksija od mora uveče nego ujutru), hm, pa pošto se Sunce pojavljuje na istoku, ono za Herceg Novi i ostala mesta u CG mora da se digne dosta iznad kopna (planina) da bi ga video. Jutarnji zraci onda stižu na morsku površinu pod većim upadnim uglom. Uveče sunce zalazi za vodeni horizont, svetlost pod sve manjim uglom stiže do površine vode i, naravno, refleksija je veća.
To bi bilo moje zdravorazumsko viđenje problema.


pri svitanju odsjaji nisu ni izbliza "žestoki" kao u sutonu.
nema crvenog usijanja na nebu i vodi.

svitanje uvijek počine iz blijedila i završava dnevnom svjetlošću
pecaros pecaros 11:32 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

docsumann

pri svitanju odsjaji nisu ni izbliza "žestoki" kao u sutonu.
nema crvenog usijanja na nebu i vodi.

svitanje uvijek počine iz blijedila i završava dnevnom svjetlošću


Nema sumnje da je, onda, ono što je Dragoljub već spomenuo - jutarnja izmaglica. Iako je, možda, ne vidimo u neposrednom okruženju, kada je Sunce nisko na horizontu ono prolazi dug put kroz zamućeni sloj vazduha iznad vode.
docsumann docsumann 11:59 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

kada je Sunce nisko na horizontu ono prolazi dug put kroz zamućeni sloj vazduha iznad vode.


da, ali to isto važi i za suton i za svitanje.

ono što ih zasigurno razlikuje je približavanje odnosno udaljavanje Sunca
zilikaka zilikaka 12:46 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

pri svitanju odsjaji nisu ni izbliza "žestoki" kao u sutonu.
nema crvenog usijanja na nebu i vodi.

svitanje uvijek počine iz blijedila i završava dnevnom svjetlošću

Druže moj i kolega, jedini si ti razumeo o čemu pričam. Domaćin pokušava da pojavu objasni geografskim položajem al to važi svuda, bez obzira kako je mesto okrenutoi sa k9je steane gledaš.
A što se vidljivosti tiče, ja se toga sećam od malih nogah da masku hvataš (za što bi Lale rekle, snorking), samo do 9-10 prepodne. Posle je vidljivost lošija. Bude i da ne vidiš ništa.
A Dopler, pa ne znam. Računam da je brzina kretanja sunca u odnosu na površinu vode toliko mala da je nema smisla gurati u jednačinu.
Domaćin svakako to ume da oceni, nego meni najbliže razumu možda upravo to da se pisle voda zagreje, pa jača isparenja, pa vlažan vazduh pravi pizdarije, da prostite, ko što uvek i inače pravi.
zilikaka zilikaka 12:46 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Duplo, izvinjavam se
pecaros pecaros 13:01 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

docsumann

da, ali to isto važi i za suton i za svitanje.


Naravno da važi, ali nema "sutonske izmaglice" i u tome je razlika. Jutarnja izmaglica se javlja zbog toga što se preko noći vazduh rashladi, pa se ujutro kondenzuje "višak" vlage.
zilikaka zilikaka 15:15 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Ti, bivši lukac*, da vratiš nadimak! Prosto mmi neobično ovako, ko da si nov. Tačno mi dođe da pazim šta pričam i da ti persiram.

* Poučna priča s bradom.
Bila devojka vrrrlo visoka i vrrrlo mršava i zvali je "motka". Njoj je to sve strašno smetalo toliko da sepodvrgla skraćivanju butina i butnih koski.
Nakon komplikovane operacije i oporavka dobila nadimak "skraćena motka".
pecaros pecaros 16:04 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
da vratiš nadimak!


Tokom godina sam imao niz situacija u raspravi sa ovima... što nisu autošovinisti, kada im nestane argumenata, pa onda opletu sa lepljenjem etiketa i pravljenjem ružnih konstrukcija na račun tog niknejma. Sto puta sam već hteo da ga promenim. Sada sam, eto, ničim neizazvan, odlučio da to uradim.

jadragoljub jadragoljub 16:35 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

pecaros
zilikaka
da vratiš nadimak!/quote]

Tokom godina sam imao niz situacija u raspravi sa ovima... što nisu autošovinisti, kada im nestane argumenata, pa onda opletu sa lepljenjem etiketa i pravljenjem ružnih konstrukcija na račun tog niknejma. Sto puta sam već hteo da ga promenim. Sada sam, eto, ničim neizazvan, odlučio da to uradim.


ujebote, sg mi ne gine Hag . ima ma optužu za genocid nad lukac&ćebapi.
nsarski nsarski 16:55 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Druže moj i kolega, jedini si ti razumeo o čemu pričam. Domaćin pokušava da pojavu objasni geografskim položajem al to važi svuda, bez obzira kako je mesto okrenutoi sa k9je steane gledaš.
A što se vidljivosti tiče, ja se toga sećam od malih nogah da masku hvataš (za što bi Lale rekle, snorking), samo do 9-10 prepodne. Posle je vidljivost lošija. Bude i da ne vidiš ništa.
A Dopler, pa ne znam. Računam da je brzina kretanja sunca u odnosu na površinu vode toliko mala da je nema smisla gurati u jednačinu.
Domaćin svakako to ume da oceni, nego meni najbliže razumu možda upravo to da se pisle voda zagreje, pa jača isparenja, pa vlažan vazduh pravi pizdarije, da prostite, ko što uvek i inače pravi.


Gledaj, ako je pitanje vidljivosti pod vodom, evo
šta kažu profesionalci.

Factors Affecting Visibility When Scuba Diving.

Ako je u pitanju to šta se dešava nad vodom glede vidljivosti tokom dana, refleksija od vode itd., tu igraju ulogu faktori kao što je vlažnost (izmaglice i slično), temperatura mora i vazduha, itd. Ja sam ono gore "objašnjenje" naštancovao uzimajući u obzir da je zemlja ravna ploča. Ako me neko ubedi da nije ravna ploča, promeniću mišljenje.

Standardno objašnjenje za boju neba (i vode) je Rejlijev zakon prelamanja, tzv četvrti stepen frekvencije, ili inverzne talasne dužine.

Blue Sky

nsarski nsarski 17:03 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

....Duplo....
pecaros pecaros 17:04 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

jadragoljub

ujebote, sg mi ne gine Hag . ima ma optužu za genocid nad lukac&ćebapi.


Veruj mi da moja odluka nema (skoro) nikakve veze sa onim tvojim "lukac".
jadragoljub jadragoljub 17:28 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

pecaros
jadragoljub

ujebote, sg mi ne gine Hag . ima ma optužu za genocid nad lukac&ćebapi.


Veruj mi da moja odluka nema (skoro) nikakve veze sa onim tvojim "lukac".

pa došla je posle toga, a ja se uplašio , ko što reče onaj gore uplaših se ko konj.
nepopustljiv nepopustljiv 20:00 09.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
pri svitanju odsjaji nisu ni izbliza "žestoki" kao u sutonu.
nema crvenog usijanja na nebu i vodi.

svitanje uvijek počine iz blijedila i završava dnevnom svjetlošću

Druže moj i kolega, jedini si ti razumeo o čemu pričam. Domaćin pokušava da pojavu objasni geografskim položajem al to važi svuda, bez obzira kako je mesto okrenutoi sa k9je steane gledaš.
A što se vidljivosti tiče, ja se toga sećam od malih nogah da masku hvataš (za što bi Lale rekle, snorking), samo do 9-10 prepodne. Posle je vidljivost lošija. Bude i da ne vidiš ništa.
A Dopler, pa ne znam. Računam da je brzina kretanja sunca u odnosu na površinu vode toliko mala da je nema smisla gurati u jednačinu.
Domaćin svakako to ume da oceni, nego meni najbliže razumu možda upravo to da se pisle voda zagreje, pa jača isparenja, pa vlažan vazduh pravi pizdarije, da prostite, ko što uvek i inače pravi.

Izvini - ali ja sam ti već tri puta rekao ... a ti stalno tepeš ista pitanja.
Ponoviću ti još jednom.
Raspodela svetlosti (na reflektovanu i 'prelomljenu', a da ne pominjemo deo koji može da se 'šunja' samom granicom sredina - i niti se reflektuje, niti potone) na prelazu između dve optičke sredine zavisi od odnosa indeksa prelamanja datih sredina --- i to tako da su sinusi uglova (u odnosu na normalu koju 'probada' obe sredine - obrnuto proporcionalni pomenutim indeksima.
No, kao što ti je svakako poznato - granica između sredina nije diskretna nego postoji tranzijentni prelaz.
Taj prelaz zavisi od karakteristike upravo te granice - koja se iznad vode menja sa temperaturom, vazdušnim pritiskom, itd...
A da ne pominjemo relativnu vlažnost (ne brkati sa apsloutnom koja je mera koliko vode u vazduhu pri datoj temperaturi i pritisku može da stane, pre nego li se pojavi u formi kapljice - nego baš onom koja je prema njoj definisana - relativnom).
Jebote - umorih se četvrti puta pišući jedno te isto.
To me podseti na vreme koje sam proveo predavjući matematiku u jednoj gimnaziji - menjao jednog drugara ... i baš mi bilo naporno pošto je bilo nekih učenika koji su besomučno postavljali ista pitanja kao i ti.
Na samoj granici sredina
zilikaka zilikaka 07:48 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Gledaj, ako je pitanje vidljivosti pod vodom, evo
šta kažu profesionalci.

Interesantno.
Ja sam ono gore "objašnjenje" naštancovao uzimajući u obzir da je zemlja ravna ploča. Ako me neko ubedi da nije ravna ploča, promeniću mišljenje.

Hvala za trud i vreme. Štonoreče Maksa, a što i ja uvek zastupam, vreme je najvažniji eesurs jer je nenadoknadiv.
zilikaka zilikaka 07:59 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Izvini - ali ja sam ti već tri puta rekao ... a ti stalno tepeš ista pitanja.

Nisi, Čarli. Navodio si opšte poznate zakone i pravila al se nisi upustio u konkretno objašnjenje na tom primeru.
A pošto ti ne vidiš da nisi objasnio, dobro je da si batalio rad u prosveti.
To nerazumevanje i podrazumevanje je najčešći problem.
A cilj nije da pojedinac ispadne pametan nego da se stvari razjasne. Bar bi trebalo...
nepopustljiv nepopustljiv 08:12 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
Izvini - ali ja sam ti već tri puta rekao ... a ti stalno tepeš ista pitanja.

Nisi, Čarli. Navodio si opšte poznate zakone i pravila al se nisi upustio u konkretno objašnjenje na tom primeru.
A pošto ti ne vidiš da nisi objasnio, dobro je da si batalio rad u prosveti.
To nerazumevanje i podrazumevanje je najčešći problem.
A cilj nije da pojedinac ispadne pametan nego da se stvari razjasne. Bar bi trebalo...

Pa tebi da 8 puta ponovim Šnelov zakon koji se zasniva - i zavisi jedino od indeksa loma sredina ... ti ne bi ukapirala.
Šta bi bilo da zavisi od više faktora.
A objasnio sam ti da je upravo zbog promene indeksa loma (tokom dana), usled raznih uzroka (temperature, pritiska, relativne vlage, nečistoća i slično) ... pa se posledično menja 'količina' reflektovanog, prelomljenog i 'klizajućeg' (po granici dve sredine) svetla - dakle, čak uz iste upadne uglove, zbog promene indeksa menja se 'količina' svetla ...
Sreća što ti nisi bila moj đak!
No - eto, nije mi bilo preteško ni da tebi, po peti puta napišem isto.
Šta da radim - naši smo!
zilikaka zilikaka 08:41 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

A da ne pominjemo relativnu vlažnost (ne brkati sa apsloutnom koja je mera koliko vode u vazduhu pri datoj temperaturi i pritisku može da stane, pre nego li se pojavi u formi kapljice - nego baš onom koja je prema njoj definisana - relativnom).

E, vidiš, sad sam pažljivo pročitala tvoj komentar, pa i u ovakvom nirvana mentalnom stanju neću da ti oćutim.
Baška što ni četvri put nisi odgovorio na moje vrlo konkretno pitanje nego si opet navodio opšte poznate stvari ostavljajući svakom da ih primeni kako zna, nego si se u toj nadobudnosti toliko obezobrazio da si ušao u oblast koju uopšte ne poznaješ i o njoj počeo s visina. I to za baksuza, meni, koja je i učila i radila sa tim.
Da, relativna vlažnost se potpuno razlikuje od apsolutne al ovo drugo veze s mozgom nema.
To ti je Čarli moj, klasična dvokomponentna, dvofazna mešavina, gde jedna komponenta ide u dva (ajd, i tri, al to tehnika slabije obrađuje, jer nas taj fazni prelaz ne zanima mnogo) agregatna stanja. O tome bi kolega Tetris mogao jako mnogo, a i ja sam imala svojevremeno prilika da se ozbiljno zamislim nad problemom.
A za kraj, kad sam postavila pitanje, najmanje sam se tebi obraćala očekujući odgovor. Nit si gnjurac nit fizičar. I hajde što si se smatrao pOzvanim nego bi sad i vakelu da držiš tim pivodom.
..mada, kad pogledam, nije iznenađenje
nepopustljiv nepopustljiv 09:01 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
A da ne pominjemo relativnu vlažnost (ne brkati sa apsloutnom koja je mera koliko vode u vazduhu pri datoj temperaturi i pritisku može da stane, pre nego li se pojavi u formi kapljice - nego baš onom koja je prema njoj definisana - relativnom).

E, vidiš, sad sam pažljivo pročitala tvoj komentar, pa i u ovakvom nirvana mentalnom stanju neću da ti oćutim.
Baška što ni četvri put nisi odgovorio na moje vrlo konkretno pitanje nego si opet navodio opšte poznate stvari ostavljajući svakom da ih primeni kako zna, nego si se u toj nadobudnosti toliko obezobrazio da si ušao u oblast koju uopšte ne poznaješ i o njoj počeo s visina. I to za baksuza, meni, koja je i učila i radila sa tim.
Da, relativna vlažnost se potpuno razlikuje od apsolutne al ovo drugo veze s mozgom nema.
To ti je Čarli moj, klasična dvokomponentna, dvofazna mešavina, gde jedna komponenta ide u dva (ajd, i tri, al to tehnika slabije obrađuje, jer nas taj fazni prelaz ne zanima mnogo) agregatna stanja. O tome bi kolega Tetris mogao jako mnogo, a i ja sam imala svojevremeno prilika da se ozbiljno zamislim nad problemom.
A za kraj, kad sam postavila pitanje, najmanje sam se tebi obraćala očekujući odgovor. Nit si gnjurac nit fizičar. I hajde što si se smatrao pOzvanim nego bi sad i vakelu da držiš tim pivodom.
..mada, kad pogledam, nije iznenađenje

Hahahaha!
Ti si se bavila svetlom u životu, propagacijom, hiperfrekvencijama, frenelovim zonama i slično?!
Ili misliš da u tome nema dovoljno fizike?!
Samo mi kaži da si se bavila i optoelektronikom - pa da se samobanujem (do nekoga ručka u 2 popodne u jednom restoranu na padinama Avale)?
E, ako si se još bavila i mikroelektronikom - onda ti skidam kapu.
Dobro de - u kotlove ti se ne bih mešao.

I ti meni spočitavaš da nastupam sa visine.
Podsećajući na Šnelov zakon?!
To visina?!
Jebote!
Što bi rekao Maksa - strašno!
Strašno!
zilikaka zilikaka 10:01 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

Čarlika, ja bih se vrlo rado pridružila ekipi sa k9jom izbegavaš k9munikaciju, osim u slučaju nužne odbrane.
Može?
cmix909 cmix909 11:26 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

docsumann
... ujutro ti se izvor svjetlosti (Sunce) primiče, a u suton odmiče


Juznjacima deluje normalno, a (nama) severnjacima malko neprirodno da je Zemlja Suncu najbliza pocetkom januara, a od njega najudaljenija pocetkom jula. Razlika na ovih pola godine je nekih pet miliona km – sitnica u odnosu na srednje rastojanje od 150 miliona -- a dnevna promena rastojanja neka bude 30.000 km. I neka bude i to da smo na Ekvatoru i da Zemlja nije nagnuta ka svojoj elipsi oko Sunca, nego da je takoreci normalna, a sto je zaista tesko zamisliti kad pogledas Hirosimu ili ove negasene pozare po Rusiji. Dakle, za cetvrt dana se usled orbitiranja rastojanje promeni za 7000 km, sto je manje od promene naseg rastojanja usled rotacije za isto vreme (na primer od sest ujutro do podneva, jer je poluprecnik Zemlje nesto preko 6000 km. Avgust je, Zemlja se Suncu priblizava, a i mi sa njome. Stoga, tako mi Boga, moram da kazem da si ovih dana u pravu, ali samo tokom prepodneva.

A sta novo reci o hiljadu Sunaca nad Japanom? Mozda kako u onim etickim kalkulacijama vidjam samo ljude kao stvarne i potencijalne pokojnike koje su ovi stvarni spasili, a da mnogi ni osetili nisu. Sta je sa pticama, jezevima i nebrojenim drugim ‘divljim’ i pitomim stvorenjima, pa i tresnjama i ostalom florom. Zar nije svako razgranato drvo jedno remek-delo? Ima ona poznata fotografija japanskog malog decaka koji cuci na tlu spaljenog grada sa malim psom u narucju. Ni luk jeli, ni luk mirisali, a o deset s lukom (i strelom) da ne govorim.
nepopustljiv nepopustljiv 12:00 10.08.2019

Re: Sve je isto samo....

zilikaka
Čarlika, ja bih se vrlo rado pridružila ekipi sa k9jom izbegavaš k9munikaciju, osim u slučaju nužne odbrane.
Može?

I ja tebi sve najbolje želim!
Sada sam se vratio iz crkve, pa me još drži neka dragost - a ne zbog toga što sada idem u jedan podavalski restoran.

Ne može zbog toga što ti nisi gnjida - a ja sa gnjidama ne razgovaram ... bez obzira koliko god bi oni voleli da nije tako.
ivana23 ivana23 19:18 08.08.2019

***

AUGUST 8, 2019

Hiroshima Unlearned: Time to Tell the Truth About US Relations with Russia and Finally Ban the Bomb

hiroshima
maksa83 maksa83 19:29 08.08.2019

Re: ***

Hiroshima Unlearned: Time to Tell the Truth About US Relations with Russia and Finally Ban the Bomb

Meni taj članak ništa nije jasan, to su neke gluposti ( Gluposti ! ©®) - nama ovde uveliko objašnjavalo kako je Trunpo benevolentni mirotvorac koji će da prekine razaranja, isušuje močvare, leči side i karijese, pretvara vodu u viski i nazad, hoda po vodi (ne nužno dobijenoj od viskija, bilo kakvoj), spašava ranjene labudove itd. itd. a on - paf! - izbris'o nuklearni sporazum sa Iranom, pa - paf! - izbrisao nuklearni sporazum iz 1987. Mislim, mnogo je to paf!-ova iako je možda zbrinuo te ranjene labudove.

Taj što je to pis'o ne zna šta priča.

nepopustljiv nepopustljiv 19:35 08.08.2019

Re: ***

maksa83
Hiroshima Unlearned: Time to Tell the Truth About US Relations with Russia and Finally Ban the Bomb

Meni taj članak ništa nije jasan, to su neke gluposti ( Gluposti ! ©®) - nama ovde uveliko objašnjavalo kako je Trunpo benevolentni mirotvorac koji će da prekine razaranja, isušuje močvare, leči side i karijese, pretvara vodu u viski i nazad, hoda po vodi (ne nužno dobijenoj od viskija, bilo kakvoj), spašava ranjene labudove itd. itd. a on - paf! - izbris'o nuklearni sporazum sa Iranom, pa - paf! - izbrisao nuklearni sporazum iz 1987. Mislim, mnogo je to paf!-ova iako je možda zbrinuo te ranjene labudove.

Taj što je to pis'o ne zna šta priča.


Ne bih se mnogo mešao u to 'šta taj neki piše', osim da smo se dolaskom Trumponje rešili zlobabe Kilari.
maksa83 maksa83 19:39 08.08.2019

Re: ***

Ne bih se mnogo mešao u to 'šta taj neki piše', osim da smo se dolaskom Trumponje rešili zlobabe Kilari.

Mogao sam se okladiti da ćeš ovo da napišeš (ne zvuči pametnije ni pedeseti put).

Kako tačno to rešavanje zlobabe Kilari pomaže u situaciji kada ovaj serijski raskida sporazume o nuklearnom naoružanju?

To je pozitivan pomak samo u školi mišljenja Miše Vacića da treba da sačekamo promenu odnosa snaga u svetu i sačekamo taj treći svetski rat i iskoristimo gužvu da uzmemo nazad Kosovo pošto će svi ostali biti zaokupljeni problemom u vidu planetarne kataklizme.

Edit: shvati ovo gore kao "Molim pojašnjenje !" ©®.
nepopustljiv nepopustljiv 19:42 08.08.2019

Re: ***

maksa83
Ne bih se mnogo mešao u to 'šta taj neki piše', osim da smo se dolaskom Trumponje rešili zlobabe Kilari.

Mogao sam se okladiti da ćeš ovo da napišeš (ne zvuči pametnije ni pedeseti put).

Kako tačno to rešavanje zlobabe Kilari pomaže u situaciji kada ovaj serijski raskida sporazume o nuklearnom naoružanju?

To je pozitivan pomak samo u školi mišljenja Miše Vacića da treba da sačekamo promenu odnosa snaga u svetu i sačekamo taj treći svetski rat i iskoristimo gužvu da uzmemo nazad Kosovo pošto će svi ostali biti zaokupljeni problemom u vidu kataklizme.

Ko je Miša Vacić?!
Od toga nisam pročitao niti jednog slova.
Edit: Izvini!
maksa83 maksa83 19:46 08.08.2019

Re: ***

Edit: Izvini!

Izvini ti što postavljam teška pitanja.

Imam lakša za zagrevanje, ali da se posle opet vratimo na ona teža.

Da počnemo:

nepopustljiv nepopustljiv 20:16 08.08.2019

Re: ***

maksa83
Edit: Izvini!

Izvini ti što postavljam teška pitanja.

Imam lakša za zagrevanje, ali da se posle opet vratimo na ona teža.

Da počnemo:


Mačka i ona dva mačeta - koji sada više i nisu toliko mali, mi se, gotovo, preselili kod malih komšija - koji ih hrane i stalno se igraju sa njima.
Međutim, pošto su napravili neki haos u saksijama sa cvećem - komšinica ih malo isprašila, pa su sinoć, ponovno, stigli na domaću hranu.
A ja im, naravno kradom, fino iseckao neku karneksovu šunku, da žena ne primeti - i malo odsedio sa njima na dvorištu dok nisu smazali.
Ona mislila da im seckam njihovu pileću salamu . a jadna ne zna da sam to odavno potrošio.
Da bih nekako maskirao događaj - morao sam kasno naveče da jedem neke sendviče sa tom šunkom, pa sam jutros mirne duše lagao kako sam ja sve pojeo.

Uh, za mene je već kasno - odoh da odgledam jedan Saut Park i jednog sunđer Boba - ako ne zaspem.
Milan Novković Milan Novković 20:18 08.08.2019

Re: ***

maksa83
Da počnemo:

Ja spojio, i to mentalno
nepopustljiv nepopustljiv 20:19 08.08.2019

Re: ***

Milan Novković
maksa83
Da počnemo:

Ja spojio, i to mentalno

Ja sam morao da odštampam.
maksa83 maksa83 20:24 08.08.2019

Re: ***

Mačka i ona dva mačeta - koji sada više i nisu toliko mali, mi se, gotovo, preselili kod malih komšija - koji ih hrane i stalno se igraju sa njima.

Nisam ja bezveze smišljao onaj zadatak, danas je oficijelni Dan Mačaka.

U to ime, catculation:

nepopustljiv nepopustljiv 20:31 08.08.2019

Re: ***

maksa83
Mačka i ona dva mačeta - koji sada više i nisu toliko mali, mi se, gotovo, preselili kod malih komšija - koji ih hrane i stalno se igraju sa njima.

Nisam ja bezveze smišljao onaj zadatak, danas je oficijelni Dan Mačaka.

U to ime, catculation:


Znamo, znamo!
maksa83 maksa83 20:32 08.08.2019

Re: ***

Znamo, znamo!


"Ljudi koji ne vole mačke su u prethodnom životu bili miševi."

- Tibetanska poslovica

(nije tibetanska, izmislio sam, ali tako zvuči verodostojnije)
nepopustljiv nepopustljiv 08:16 10.08.2019

Re: ***

maksa83
Znamo, znamo!


"Ljudi koji ne vole mačke su u prethodnom životu bili miševi."

- Tibetanska poslovica

(nije tibetanska, izmislio sam, ali tako zvuči verodostojnije)

A u sadašnjem su, da ne budem prestrog, majmuni.
Doduše - ne svi.
nowhereman nowhereman 01:58 09.08.2019

* * *


"Nauka nam je pokvarila život."

(Žan d'Ormeson)
jadragoljub jadragoljub 10:48 10.08.2019

Re: * * *

nowhereman

"Nauka nam je pokvarila život."

(Žan d'Ormeson)

ovo je glupost na nivou da dobije darvinovu nagradu.
da nije nauke ne bi imali - prvo nož, prosto je neverovatno koliko se nož zapostavlja ka važan alat, pa obda točak, ili možda točak nije nauka pa trgovina oja je imala isti učinak na unapređenje društva, a i ona je nauka, drušvena ali ipak nauka.
jebeš to kad ja iracionalan kakav jesam treba da , vama racionalnim, objašnjavam kolikko je nauka važna za čoveka.
kakav su to život imali ljudi pre nauke, obični majmuni koji su lutali savanom i bili plen predatora, nauka je od njih stvorila od žrtve do predatora koji je onda, uz pomoć nauke mogo da počne da stvara civilizaciju.
to jeono , u rečima ovog 'ineligentno' . mrzim roditelje što su me vaspitavali u sklad u sa svojim moralnim normama i zabludama njihovog vremena, a mrzim i ove generacije posle mene jer se ne ponašaju u skladu sa mojim normama.plus to neverovatno omalovažavanje ljudi-civilizacije i ' kao mi smo najveće štetočine na zemlji' i ostale gluposti.
jadragoljub jadragoljub 11:58 10.08.2019

Re: * * *

a kad smo već u nauci
evo ga hard disk o kom sam onomad pričao, valjda je imao famoznih 15 Mb.
floki floki 09:21 09.08.2019

ко хоће да слуша, док ради нешто друго...

др даниеле гансер, швајцарски историчар, што је написао књигу о гладију...
ово је један од ретких његових интервјуа на енглеском, мало старији додуше (налетех случајно), на немачком има много...
иначе, кад је објавио текст о паду треће зграде у њујорку, амери су толико притисли швајцарску да му уговор на универзитету није продужен... :)

лагана прича, скроз ок лик (ја интервју слушам док сам у ауту на пар сати, брже ми прође време):

tasadebeli tasadebeli 09:40 09.08.2019

А на јучерашњи дан...

Кад већ причамо о датумима које треба споменути због поштовања према жртвама...


Јуче је обележено 90 година од смрти др Арчибалда Рајса. (ЛИНК)


То је, знате, онај што је пребројавао и пописивао мртве Србе и масовне злочине над српским цивилима у Првом светском рату.


Па нам после тога оставио поруку...


Под насловом "Чујте Срби, чувајте се себе!"







(гроб Арчибалда Рајса на Топчидерском гробљу у Београду)
anonymous anonymous 07:03 10.08.2019

Jедан чин ...

...а толико последица.

Пре свега је политички, а затим ратни / војни.
Заправо - биополитички.

Империјални.
Геноцидни.
Расистички.

И као такав - за сваку осуду.
С моје тачке гледишта.

Са друге стране - тумачења су легитимна.
Јер осветљавају бројна питања чијим укључивањем се избегава погрешно закључивање на нивоу дихотомије по којој је све црно или бело .

Актуеална дебата данас, која је још увек у току и која није завршена води се у вези
" хуманитарних интервенција" што је проблематика аналогна овој.
И своди се на анализу оправданости , процену добра које се брани и нужних последица/жртава које се у конкретној ситуацији могу прихватити или не .
anonymous anonymous 08:29 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

... O cinizmu , koji to jeste ... uprkos tome što se tvrdi - da to nije.

Šta je bačena bomba sprečila, šta omogućila , a šta nametnula ?

Bačena bomba je pre svega objava imperijalne želje za totalitarnom dominacijom celokupnim planetarnim prostorom.
Po prvi put jedna sila je verifikovala tehničku mogućnost vladanja Planetom i čitavu planetu označila poljem svoje politike
( čitaj : poljem svoje dominacije i nadmoći )

Bačena bomba je najmanje odmazda ...ona je pre svega pretnja, upozorenje drugima ... odvraćanje ...
Njen efekat treba tražiti ne u odnosu na žrtve, nego u odnosu na one druge koji u datom trenutku to nisu.

Bomba i njen posednik koji je spreman da je zlo/upotrebi obznanjuju i svedoče ne samo o spremnosti da se ubiju, unište , eliminišu oni nepokorni, širom Planete, već i da se može dozvoliti, a ne uskratiti, život onima koji to nisu.

Onima koji prihvataju hegemoniju i pristaju na " dobrovoljno ropstvo"

Nov trenutak je u istoriji, ne samo kako to Šarski s razlogom tvrdi u tome što se po prvi put u ljudskoj istoriji može dogoditi auto / destrukcija Planete, već i u tome što se po prvi put pojavila mogućnost,ali i tendencija ka totalitarnom ovladavanju celokupnom kulturom ljudske vrste - "nadziranjem i kažnjavanjem "
freehand freehand 08:40 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

Nov trenutak je u istoriji, ne samo kako to Šarski s razlogom tvrdi u tome što se po prvi put u ljudskoj istoriji može dogoditi auto / destrukcija Planete, već i u tome što se po prvi put pojavila mogućnost,ali i tendencija ka totalitarnom ovladavanju celokupnom kulturom ljudske vrste - "nadziranjem i kažnjavanjem "

Sve je to viđeno mnogo puta do sada - sa Aleksandrom, Rimljanima, Atilom, Turcima. Razlika je u desetinama vekova civilizacije koja je, kobajagi, išla u sasvim novom smeru i naročito od dela koji zovemo Humanizmom i Renesansom.
anonymous anonymous 08:53 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

freehand

Sve je to viđeno mnogo puta do sada - sa Aleksandrom, Rimljanima, Atilom, Turcima. Razlika je u desetinama vekova civilizacije koja je, kobajagi, išla u sasvim novom smeru i naročito od dela koji zovemo Humanizmom i Renesansom.


Ne bih se složio .

Imperijalne tendencije nisu novina.
Ali ipak postoji i znatna razlika.
U dva nivoa.
U nivou mogućnosti i adekvatnih sredstava moći.
I u ovladavanju ne samo teritorijom i stanovništvom, već i kulturom.

Današnje imperijalne težnje su totalitarne u punom značenju ovog pojma.
Nametnuti svoj partikularni stil života i kulturološke obrasce celokupnom humanitetu.
Univerzalno, bez izuzetka.


pecaros pecaros 14:42 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

anonymous
Bačena bomba je pre svega objava imperijalne želje za totalitarnom dominacijom celokupnim planetarnim prostorom.


Izgleda da su Amerikanci na svašta mislili, osim na rat u kom su upravo učestvovali. Zanimljivo je da su pravljenje bombe inicirali naučnici a ne vojnici, o čemu nam govori PISMO upućeno Ruzveltu 1939. To bi u mirnodopskim uslovima bilo nezamislivo. Da nije bilo rata, vojska bi tek za XY godina saznala za samu mogućnost da se bomba napravi, a realizacija takvog nauma bi sigurno pokrenula lavinu rasprava i protivljenja, nije isključeno da bi bio sklopljen i neki svetski sporazum. Prvenstveno bi, verovatno, bilo teško naterati naučnike da prionu na takav posao.

Also sprach moja ideološka neostrašćenost.
jadragoljub jadragoljub 16:39 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

Prvenstveno bi, verovatno, bilo teško naterati naučnike da prionu na takav posao.

o kako grešiš, naučnici bi to prihvatili , kao što je jedan skoro napravio i objavio kako napraviti veštački-laboratoriski kugu ili velike boginje.
pls raznorazni biološko hemiski radovoviza ratne potrebe, pa su sad skoro čajčići napravili himeru, majmun čovek genetika. i tako.
i načnjaci su čoveci , znači ima ih svakakvi, još ako su desničari kao ovaj drugar sa bloga. ihaj.
kao i sataliti oko zemlje koji su naoružani iako postoji zabrana da to budu.
pecaros pecaros 17:28 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

jadragoljub
Prvenstveno bi, verovatno, bilo teško naterati naučnike da prionu na takav posao.

o kako grešiš, naučnici bi to prihvatili , kao što je jedan skoro napravio i objavio kako napraviti veštački-laboratoriski kugu ili velike boginje.


Moguće da bi neki prihvatili, ali je moguće i da ne bi to prošlo baš glatko. Ako bi pala neka zabrana, nije je moguće tek tako eskivirati, ogroman je to posao, državni projekat.

Usto, naučnicima bi još uvek ostala adekvatna, srodna zanimacija - pravljenje nuklearnih elektrana.
jadragoljub jadragoljub 23:20 11.08.2019

Re: Jедан чин ...

, ali je moguće i da ne bi to prošlo baš glatko

ajdebre čoveče, pa danas bombu pravi svaki benetov desničar u garaži.
onog monumenta kad su naučnjaci otkrili potencijalnu mogućnost da naprave bonbu, tog trenutka je pušten duh i boce.
samo je bilo pitanje kad, ne da li.
kako reče čika klark, čim je majmun uzeo batinu oma je otišo da ubije netkoga.
pitanje je samo šta bi bilo da je stalin prvi napravio bonbu, e to je majka svih pitanja.
samo par nevezanih podataka
udarna snaga projektila , puščanog, je određena tako da može da zaustavi konja u trku. konjice odavno nema a udarna snaga je idalje ista, zašto puca se na ljudove ne na konje.
obe super sile su se ozbiljno bavile kako da dovuku kamen iz svemira i da ga spuste jdsna na drugu.
pronalazak plastičnog metka koji se nevidi na rengenu.
naučnici su samo ljudi , znači igranka do zore.
lov na kitove je zabranjen svuda sano ne u japanu i danskoj.
pitanje je samo trenutka kad će oni bradonje u pižamke da bace bonbu, ključno pitanje u ovom trenutku.
JJ Beba JJ Beba 12:14 10.08.2019

***

nask nask 22:43 10.08.2019

Nije Hirošima

već Kladovo večeras



Nisam doživeo ovakav zalazak sunca u mojoj kratkoj karijeri. Inaše ovo svetlo je sve vreme igralo tj. menjalo se real time. Što bi rekao moj drug, inače prisutan, sunce zrači ko pokvaren televizor.

Na temu, pošto se tamo na 0,5% previše zakuvalo. Ovo ne mislim nimalo ironično ni cinično. Amerima treba "zahvaliti" na dve stvari povodom bacanja atomskih bombi na Hirošimu i Nagasakai. Prvo što su preuzeli na sebe taj moralni dug, i sve njegove posledice, prve upotrebe atomske bombe tako da sada svi mi možemo da "filozofiramo" na tu temu bez griže savesti. Drugo što su svima vrlo slikovito prikazali potencijalni užas korišćenja atomskog oružja tako da je povučena ručna kočnica. Možda bolje dve u augustu 1945 nego 20, 200, 2000 ... bombi koju godinu kasnije.
jadragoljub jadragoljub 22:46 10.08.2019

Re: Nije Hirošima

Na temu, pošto se tamo na 0,5% previše zakuvalo. Ovo ne mislim nimalo ironično ni cinično. Amerima treba "zahvaliti" na dve stvari povodom bacanja atomskih bombi na Hirošimu i Nagasakai. Prvo što su preuzeli na sebe taj moralni dug, i sve njegove posledice, prve upotrebe atomske bombe tako da sada svi mi možemo da "filozofiramo" na tu temu bez griže savesti. Drugo što su svima vrlo slikovito prikazali potencijalni užas korišćenja atomskog oružja tako da je povučena ručna kočnica. Možda bolje dve u augustu 1945 nego 20, 200, 2000 ... bombi koju godinu kasnije.

freehand freehand 22:48 10.08.2019

Re: Nije Hirošima

Drugo što su svima vrlo slikovito prikazali potencijalni užas korišćenja atomskog oružja tako da je povučena ručna kočnica. Možda bolje dve u augustu 1945 nego 20, 200, 2000 ... bombi koju godinu kasnije.

Kad je povučena ručna kočnica? Pa tek se onda zahuktalo pa su krenuli svi da prave. Ravnoteža straha svakako nije ni najpametniji ni najkorisniji ljudski izum a najmanje nešto što ima veze sa mirom kao pojmom,
nask nask 22:57 10.08.2019

Re: Nije Hirošima

Kad je povučena ručna kočnica?


Bitno da je povučena pre treće, četvrte ... barem do sada.

Ravnoteža straha svakako nije ni najpametniji ni najkorisniji ljudski izum a najmanje nešto što ima veze sa mirom kao pojmom,


Ali je efikasna, barem do sada
jadragoljub jadragoljub 23:55 10.08.2019

Re: Nije Hirošima

nask
Kad je povučena ručna kočnica?


Bitno da je povučena pre treće, četvrte ... barem do sada.

Ravnoteža straha svakako nije ni najpametniji ni najkorisniji ljudski izum a najmanje nešto što ima veze sa mirom kao pojmom,


Ali je efikasna, barem do sada

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana