Gost autor

Kako intervjuisati Vučića!?

Filip Mladenović RSS / 22.08.2019. u 09:29

 

 TRANSKRIPT intervjua od 18. minuta snimka!

Glas Amerike: Da, ali isto je postalo popularno da ljudi odlaze iz Srbije, i odlaze medicinske sestre, odlaze lekari, vozači. Odlaze ljudi iz Srbije i navode da im je teško da žive u Srbiji.

Vučić: A jel' bilo lakše kad ste Vi otišli? Više ljudi je otišlo u tom periodu, nego danas, iako i dalje ljudi odlaze. Globalizacija je takav proces. Manje nam lekara odlazi nego iz bilo koje druge zemlje u regionu.

Glas Amerike: Ali Vas ne zabrinjava da jedan lekar ne može da živi sa svojom platom u Srbiji?

Vučić: Ja ću da Vam odgovorim. Lekari mnogo manje odlaze iz Srbije nego u svim drugim zemljama, nego čak iz nekih zemalja EU. Medicinske sestre nam odlaze.

Glas Amerike: Ne može lekar bez medicinske sestre...

Vučić: Pustite me da kažem. U prethodne dve godine smo povećali za 10 i 12 odsto kumulativno za 23 odsto plate medicinskim sestrama, ove godine će biti jos 15 odsto što znači 30 odsto u 3 godine. Nominalno, realno to je 23, 24 odsto, imajući u vidu međugodišnju inflaciju. Ako Vi možete da mi kažete, da mi pokažete da je malo da se uveća za 23, 24 odsto za 3 godine, ja ću vam reći da je nemoguće više, ali ja znam da je uvek lako kritikovati i govoriti loše i ono sto smo nasledili je bilo stanje užasno i to danas popravljamo. I te plate koje su bile 329 evra prosečne, danas idu na 500, 510 evra. Sa druge strane, minimalac koji smo zatekli na 16.000 dinara, ići će na, pretpostavljam 30.000 i više od 30.000 dinara. To su ogromne promene, ali ako vi mislite styvarno da mi možemo za 2 ili 3 godine da stignemo Nemačku i Austriju koje su nam 500 godina bežale, ili Hrvatsku koja nam je 200 godina bežala, a stižemo je, a smanjujemo tu razliku, daleko smo još. Smanujemo razliku, za razliku od prethodnog perioda, onda recite da sam kriv. Ja sam ponosan na to što smo uradili i za napedak koji postižemo, i želim da Vas obavestim da očekujem da sledeće godine ponovimo titulu najboljeg u privlačenju stranih direktnih investicija. Dobio sam danas podatak od Jorgovanke Tabaković i Narodne banke da imamo 2 koma 32, čak skoro 40 odsto više investicija nego u 6 ili 7 meseci prethodne godine.

Glas Amerike: Ali to ljudi ne osećaju u svojim novčanicima...

Vučić: To je inače floskula koju ponavljate već 5 godina svuda i na svaki način.

Glas Amerike: Nije floskula ako vidite da se ima para da se radi po Beogradu, da se ima para za neke stvari, a da se nema para za plate.

Vučić: Kako to mislite da nema para za plate?

Glas Amerike: Kažete da je jako teško povećavati plate...

Vučić: Naravno, ali evo povećavamo za 15 odsto medicinskim sestrama. I one opet odlaze. Odlaze zato što dobijaju, zato što se svi tuku za njih, dobijaju veće plate, jer je njihova osnova bila užasno mala, jer smo nasledili plate na 32.000 dinara. Mislite li da je moguće da isplatimo medicinskim sestrama plate od 100 hiljada dinara. Iz čega, kako? Koji to doktor ekonomije može da mi objasni kako. Kažite mi kako, a u svemu smo najuspešniji, ceo svet nas hvali kao što znate. U svemu! Od privlačenja stranih investicija, od izgradnje infrastrukturnih objekata. Pa mi imamo više autoputeva duplo nego sto ima Rumunija koja je 4 puta veća od nas, koja je članica EU, koja je dobila 60 milijardi pod EU. Bugarska koja je dobila 42 milijarde od EU. Pustite te priče ne osećaju! Osećaju ljudi, zadovoljniji su ljudi. Da li su zadovoljni da li žive lepo, pa ne žive lepo i ne može tako lako da se živi lepo.

Glas Amerike: Da, ali jedan deo ljudi vezan za SNS živi lepo.

Vučić: Naročito žive lepo ljudi vezani za Dragana Đilasa i Vuka Jeremića.Glas Amerike: Ali oni nisu vezani za SNS...

Vučić: Dragan Đilas je najbogatiji, ali nije vezan za SNS.

Glas Amerike: Mislim na ljude vezane za SNS, one koji su zapošljavani preko stranke... Dakle, to su ljudi koji žive dobro. Zar ne?

Vučić: Mislim da najbolje živi Dragan Đilas. I Dragan Šolak. I mislim da dobro žive i mnogi drugi ljudi. Mislim da ima ljudi u SNS-u koji žive kao obični ljudi pristojnim i normalnim životom. Ali ima i onih koji se ponašaju bahato i arogantno i oni neće biti više na funkcijama. Upravo zato i predviđam Kongres partije da mlađe snage preuzmu vođstvo, kao i oni koji su se pokazali kao odgovorni i ozbiljni.

Glas Amerike: Postoje ljudi čiji se doktorati dovode u pitanje, čije se ponašanje dovodi u sumnju. Pre svega mislim na krivično ponašanje i bahatu vožnju i ništa se ne rešava. Dozvoliću da ćete to rešiti na Kogresu stranke....

Vučić: Nemojte Vi meni da dozvoljavate bilo šta, molim vas da mi ništa ne dozvolite.... Kažite mi to, krivično ponašanje, kakvo je to krivično ponašanje?

Glas Amerike: Ukoliko vozite autoputem i ubijete nekoga na naplatnoj rampi.....

Vučić: Na primer?

Glas Amerike: Ubijete osobu na naplatnoj rampi...

Vučić: Na primer...

Glas Amerike: Na primer Zoran Babić.

Vučić: Na primer, Zoran Babić nije ubio nikoga.

Glas Amerike: Ali, mi to nismo videli.

Vučić: Šta nismo videli?

Glas Amerike: Nismo videli ko je vozio auto. Niste dozvolili da se vidi snimak javne kamere. Sami ste zaključili i rekli: "ja sam video, on nije kriv".

Vučić: Snimak je užasan, a pošto vidim da izražavate sumnju, ja ću da zamolim nadležne države organe kao predsednik Republike da vam pokaže to. Da vidite kakvim ste se lažima služili svih prethodnih meseci.

Glas Amerike: Ja vas molim, hvala...

Vučić: To ću da uradim, ja Vas molim da izađete na televiziju da se izvinite za sve laži koje smo izgovarali o ovom slučaju. I ništa više. Da li zaista mislite da bih bio budala da pogledam snimak i da vam kažem da je to tako. A da znam da taj snimak postoji koji bi dokazivao nešto drugo.

Glas Amerike: Rekli ste sada javno da ćete dati taj snimak...

Vučić: Ne, rekao sam da ću da ću da učinim sve što je u mojoj moći. Nadam se da sam dobio obećanje od vas da ćete se izviniti za sve neistine koje ste prenosili...

Glas Amerike: Da.

Vučić: Ja ću sa velikom pažnjom i željom da iščekujem vaše izvinjenje. Kao što vidite na čapras divanima i šupljim pričama ne može da se zasniva suština politike. A to je suština politike onih koji bi da sruše uspešniju, pristojnu i moderniju Srbiju. I u tome neće uspeti.

Glas Amerike: Oni će najverovatnije bojkotovati izbore - zato što su nezadovoljni. Razgovori vlasti i opozicije, kako razumemo, baš i ne idu u tom smeru, kao da vlast čini...

Vučić: Vlast mnogo čini.

Glas Amerike: Da li se radi o nekoj izmeni zakona?

Vučić: Prvo, mi smo uradili sve da sačuvamo demokratske zakone. Da li ste saglasni da su to izuzetni zakoni? Da je to vrhunac demokratije.... Jesmo ih sve sačuvali? Sve što žele, mi smo spremni i mimo toga. Ako hoće spremni smo da ih donesemo. 

Glas Amerike: Ali..

Vučić: Samo da me pustite da odgovorim na pitanje kada ste me već pitali. Na taj vrhunac demokratije, ako im je u međuvremenu, palo napamet još nešto... I za biračke spiskove i sve laži kako je neko potradao na izborima. Otimao narodnu volju. Sve što je potrebno o Zakonu o finansiranju političkih stranaka postupili smo po njihovom zakonu. Usvojili smo ono što su tražili, uz dve manje izmene, koje su značile da manje para uzimamo narodu i manje dajemo strankama. Jer sam želeo da moja stranka dobija manje novca. Da bi se ponašao domaćinski i pošteno. A ne kako su se "dosovci" ponašali dok su bili na vlasti. Pa kad su imali ogromnu većinu uzimali ogroman novac za sebe. Što se tiče medija, društvene mreže su najsnažniji medij u Srbiji. Oko 85 odsto ljudi u Srbiji koristi društvene mreže. Što se tiče drugih medija postoji značajnija polarizacija medija i ja nemam problem sa tim. Kao što postoji i ovde u Sjedinjenim Državama - video sam to.Glas Amerike: Kako se osećate kad ljudi pričaju - "evo ga ovaj na svim kanalima je"?

Vučić: Nikad u životu nisam bio na mnogim od tih kanala.

Glas Amerike: Svi kanali, na primer, prenose vaše obraćanje...

Vučić: Na primer?

Glas Amerike: Pink, RTS....

Vučić: Na primer koje obraćanje?

Glas Amerike: Na primer sada kada ste otvarali ovaj deo autoputa...

Vučić: Nažalost, mnogi nisu prenosili. Ili, neki nisu prenosili. A ja mislim da ne postoji važniji događaj za Srbiju od takve stvari. Čudim se kada neko prenosi gluposti pojedinih ljudi koji ne znaju šta bi rekli, ni šta su uradili. Osim što su bogatiji za 500 miliona evra, tri televizijska kanala, deset novina u Srbiji. I opet kukaju. Ajde da uporedimo nešto pošto volim da pričam o tome. Mnogo mi je bilo teže u prvom delu gostovanja. Imam samo jedan uslov oko emitovanja, a to je da mi ne skratite ni reč. To je moja jedina molba. Suština je u sledećem: 2012. godine imali ste KCN 3, možete da mislite moćnu televiziju koja nije bila pod direktnom kontrolom režima Dragana Đilasa, Jeremića, Tadića i ostalih. I nijednu više. Sve ove frekvencije na ovim televizijama o kojima govorite: Pink, RTS, Hepi, Prva. Sve te frekvencije su njima dugoročno dale Demokratska stranka. Ne Srpska napredna stranka, ili bilo ko od nas. Rukovodstvo RTS-a gotovo u celini od Nenada Lj. Stefanovića do Olivere Kovačević postavila je Demokratska stranka, ili se to desilo u njihovo vreme. To su nekada bili nezavisni eksperti, a danas su to Vučićevi botovi. Što se tiče medijske situacije danas, svi nedeljnici: NIN, Vreme, one novine što su izmislile intervju sa Trampom - pa još dobili i nagradu za to, Nedeljnik, Novi magazine i tako dalje - svi su anti - Vučić. Jesmo li saglasni? I to lupaju gluposti kad stignu, ništa ih ne sekira, nemaju problema. Imate Danas, Blic, koji sigurno ja kontrolišem preko njihovih vlasnika Axel Springer i Ringier-a. Danas ništa ne radi nego svaki dan - ajde nešto loše da kažemo o Vučiću.

Glas Amerike: Kako možete jedan korpus medija da komentarišete sa - ovi pričaju gluposti, a ovi drugi samo čekaju da kritikuju Vučića... Nije li osnovni cilj medija da kritikujući vladu koriguju...

Vučić: Ja sam srećan što...

Glas Amerike: Zašto su to Vama onda gluposti?

Vučić: Zato što jesu gluposti. Zato što slušam da mi objašnjavaju ljudi kako je bilo divno u vreme Borisa Tadića i Dragana Đilasa. Ja kažem da su to gluposti. Ajde da vidimo sad nešto... Jesam li tužio ikoga od njih? Ijednog novinara, urednika, ili novinu? Za million laži.... Ili kada su mi decu stavljali na naslovnu stranu? Nisam. Da li plačem zbog toga što to rade svaki dan? Ne. Samo za sebe zadržavam pravo da odgovorim na njihove optužbe. Ništa ne tražim. Pa i N1 je valjda nešto prenosio. Oni kažu da sam ja najzastupljeniji, iako kažu da nikada nisam tamo otišao. Šta čete, da nema mene, ne bi imali ni program. Što se nas tiče, mi smo spremni o svemu tome da razgovaramo.

Glas Amerike: A sa opozicijom?

Vučić: Uvek sam ja bio spreman...

Glas Amerike: Lično? Sa Draganom Đilasom i Vukom Jeremićem?

Vučić: Oni to nikada nisu tražili od mene. Rekli su da je onaj ko razgovara sa mnom - izdajnik. Ja sam to teškom mukom prihvatio. To je bila teška uvreda za mene, ali ja sam to prihvatio. Njihovu želju poštujem. Zato danas razgovaraju onako kako treba da razgovaraju. Sa druge strane, ja ću sa njima da razgovaram ako to budu želeli kada pređu census, kada bude trebalo da odredim mandatara. A do tada, mi smo spremni za razgovor uvek. Spremni smo i po ovom pitanju da razgovaramo. Siguran sam da o RTS-u uvek sve može da se dogovori precizno kakva pravila da budu, ali to ne zavisi od nas.

Glas Amerike: A o Regulatornom telu za eletronske medije (REM)?

Vučić: Šta o REM-u? Vi biste da rušite nezavisna tela koja su oni postavili. Sve njihove zakone i norme da rušite. Interesantan slučaj, a nikako da se pitamo odakle kanali koji su Đilasovi i odakle te pare. Ali, šta da radimo - sve valjda to tako da dođe. Građani ne moraju da brinu. Svako ima pravo da bojkotuje, posebno oni koji imaju nikakvu podršku naroda i svih njihovih partija zajedno iznosi ispod deset odsto. Tako da mogu da bojkotuju, ili ne moraju. Pravo da vam kažem, meni je svejedno. Voleo bih da izađu na izbore i jasno vide kako i koliko stoje. Ali ono što je najvažnije je da Srbije ide napred, da se ekonomski razvija. I da u teškim uslovima sačuva svoje nacionalne i državne interese.

 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (286)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

floki floki 19:35 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

pa, makso, na žalost, uspeli su da nas satru tamo gde je današnja hrvatska...
tako da ovo krpljeno govno može da bude delimično zadovoljno
martin_krpan martin_krpan 19:48 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

floki
pa, makso, na žalost, uspeli su da nas satru tamo gde je današnja hrvatska...
tako da ovo krpljeno govno može da bude delimično zadovoljno


Na koji pasoš šljakaš u Njemačkoj ustatejebemžvaljavasmrdljiva?
floki floki 19:52 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko



da nisi ti to malo zapenio?
jbt, kako li tek izgleda kad puno zapeniš...
nepopustljiv nepopustljiv 19:55 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

martin_krpan

...

Bolesniče, Hrvatska je u EU. Nego objasni mi fenomen da 100% okorjelih četnika iz Knina i okoline, koji su ratovali protiv ustaša, srbosjeka i endehazije a za SAO Krajinu, a sa četničkim tetovažama po tijelu, na mađarskoj granici: Cak, kockasta putovnica, bitešen! Köszönöm! I idemo dalje lagano.



Četnici bez kodeksa, bez ičega.

Ustaška posla.
alselone alselone 19:56 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

da nisi ti to malo zapenio?
jbt, kako li tek izgleda kad puno zapeniš...


Onda se razgnjeca.
maksa83 maksa83 20:24 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

E jbg, zajebavam se i postavim ciničan kontekst, a ti šetaš kožicu.

A jebiga lopta leti a ja sam pred golom...
Sve ok, samo ja ne mislim da je Vučić diktator miloševićevog tipa.

Vučić je, rekao bih, za red veličine gori. Teška iskompleksirana budala za početak. Dodatni problem je što za njim ide gora rulja nego za Miloševićem.
maksa83 maksa83 20:25 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

pa, makso, na žalost, uspeli su da nas satru tamo gde je današnja hrvatska...

Pa dobro, potrošili Pomoć Prijatelja, potrošili Trećina-Trećina-Trećina, na kraju Pomoć Publike upalila, ali nije da tu nismo pomagali izrazito glupim ponašanjem.
floki floki 20:57 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

izrazito glupo ponašanje je počelo pre 100g otprilike i traje još i danas, rekao bih...
freehand freehand 21:00 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ako je to tako, to znači da Srbi nisu sposobni za demokratiju i da je šteta što naseljavaju tako lijep komad Evrope.

Ovo si citirao Antu Pavelića iz svog leksikona ili si sam smislio a ovo ti se baš namestilo kao zgodna prilika da podmetneš a da izgleda kao da je spontano i logički na mestu?
freehand freehand 21:04 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

ustatejebemžvaljavasmrdljiva

A sad ustanimo da pozdravimo Vjekoslava Šešelja himselfa.
freehand freehand 21:08 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Da, mene neprestano iznenađuje kad ljudi brutalnu bezobzirnost proglašavaju za neku haj tek mudrost i veštinu.

I to nije dosta, nego se ljute na opoziciju upravo zato što ne koristi iste te radikalske metode, koji u stvari razlikuju normalne ljude od radikala i fašista. Ne mogu da im oproste što nisu veći Vučići od vučića, što ne lažu više od njega, što nisu beskrupulozniji, što nisu besprizorniji i beskarakterniji.
Ali to traže u najboljoj nameri i zato što su pametni, a žele demokratiju i poštenje.
Ludilo, a?
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:12 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Od ukupno 93 generala, u Pavelićevoj ustaškoj službi bilo je čak 13 srpskih oficira.
Gotovo svi su bili na važnim položajima, neki su dobili najviša državna odlikovanja za zasluge, a većina je nakon rata prošla bolje od najviših hrvatskih funkcionera.

Ko su bili oni?

Ustaška NDH osnovana je 10. aprila 1941. godine, a u januaru 1942. poglavnik Ante Pavelić izdao je naređenje da se ustanovi parlament nove države - Hrvatski državni sabor. Njegovi članovi nisu bili birani jer su sve stranke bile ukinute, već ih je postavljao Pavelić lično. Predsedništvo je imalo pet članova, a jedan od njih bio je Srbin - dr Savo Besarović, predratni advokat, kolega sa studija i lični Pavelićev prijatelj. Sredinom rata Besarović je postao ministar u NDH. On je bio samo jedan od Srba koji su imali istaknutu ulogu u ustaškoj državi - od ukupno 93 generala u NDH, 13 je bilo Srba, i to na vrlo istaknutim položajima.

Naime, dosta austrougarskih visokih oficira Srba, Hrvata i Slovenaca prihvatilo je pogodnosti koje im je ponudila vojska Kraljevine SHS. Iako su poraženi u završenom ratu, našli su se na pobedničkoj strani, i to sa višim činovima: komandant ratnog vazduhoplovstva Austrougarske, general Milan Uzelac, Rudolf Majster, admirali Metod Koh, Dragutin Prica… Iz te grupe su pomenuta trinaestorica Srba koji su se stavili u službu Pavelićeve Nezavisne Države Hrvatske i u njoj imali čin generala.

SAVO BESAROVIĆ - "UMIREM KAO HRVAT, ŽIVEO PAVELIĆ, ŽIVELI HRVATI"

Rođen 1889. u staroj srpskoj sarajevskoj porodici, bio je predodređen za visok položaj u društvu. Diplomu pravnika i doktorat stekao je na Univerzitetu u Zagrebu, a zatim je otvorio advokatsku kancelariju u Sarajevu i ubrzo nakon toga izabran za poslanika vladajuće Jugoslovenske radikalne zajednice Milana Stojadinovića. Sticajem okolnosti, upravo je dr Besaroviću u aprilu 1941. osoblje Vojnog muzeja iz Beograda predalo na čuvanje dragocene predmete kojima se kasnije izgubio svaki trag. Već na drugom zasedanju Hrvatskog državnog sabora položio je zakletvu Paveliću.

Posle rata osuđen je na smrt, a pre izvršenja smrtne kazne uzviknuo je: "Imao sam čast da sam bio ministar u Vladi NDH. Umirem kao Hrvat za svoju domovinu Hrvatsku. Živio dr Ante Pavelić! Živio hrvatski narod!”

MILAN (EMIL) UZELAC - GLAVNI ČOVEK ZA FORMIRANJE NDH AVIJACIJE

Srbin rođen u Mađarskoj Milan (Emil) Uzelac (1867-1953), zahvaljujući isticanju u službi, u činu potpukovnika 1912. godine bio je postavljen za prvog komandanta austrougarskog ratnog vazduhoplovstva. Za vreme njegovog komandovanja, uoči i tokom Prvog svetskog rata, austrougarsko vazduhoplovstvo je naraslo u ozbiljan i samostalan rod vojske. Njegove eskadrile ratovale su na istočnom (ruskom), italijanskom i balkanskom frontu. Posle rata nastanio se u Petrinji, u Hrvatskoj, i tu sačekao da mu Ministarstvo vojske i mornarice Kraljevine SHS poveri reorganizaciju vojnog vazduhoplovstva.
U penziju je otišao 1923, ali je ostao u jugoslovenskoj avio-industriji kao akcionar i član upravnog odbora fabrike aviona “Ikarus”.

Odmah po formiranju Nezavisne Države Hrvatske, u aprilu 1941. godine, prihvatio je ponudu ustaškog režima da u činu počasnog generala pomogne formiranju i organizovanju vazduhoplovstva NDH. Ustašama je bilo potrebno da imaju jednog uglednog Srbina sa tako visokim činom i to je korišćeno u propagandne svrhe. Otišao je iz aktivne službe u novembru iste godine, ali je ostao uz Pavelića do kraja.

Partizani su ga uhapsili 1945, ali je u zatvoru proveo samo dve godine. Nastavio je da prima penziju od novih vlasti do smrti, 1953. godine u Petrinji.

MIHAJLO LUKIĆ - DOBIO TITULU VITEZA ZBOG ZASLUGA USTAŠTVU

Mihajlo Lukić (1866-1961), rođen u hrvatskoj Podravini, bio je sin profesora muzike. Završio je vojne škole u Austrougarskoj i u njenoj vojsci učestvovao u Prvom svetskom ratu, ali je njegova karijera meteorski uspon doživela tek u vojsci Kraljevine Jugoslavije, u koju je ušao kao pukovnik. Tridesetih godina upućen je u Francusku na usavršavanje, a potom je držao katedru strategije na Vojnoj akademiji u Beogradu. Pred sam Drugi svetski rat unapređen je u generala i postavljen za komandanta jedinica koje su imale zadatak da spreče upad nemačkih snaga preko Slovenije. Pre prve bitke predao im se, a u vojsku NDH stupio je već u aprilu 1941.

Hrvatske vojne enciklopedije danas beleže da je "velikim ratnim operacijama zapovedao od kraja 1941. do aprila 1943. kao zapovednik 3. domobranskog zbora u Sarajevu. U tom je razdoblju bio u središtu najtežih bitaka u Bosni i Hercegovini te je vrlo često sarađivao s Crnom legijom Jure Francetića”. Između ostalog, komandovao je domobranima u bitkama na Neretvi i Sutjesci, u savezu sa ustašama.

"Zbog velikih zasluga za izgradnju oružanih snaga NDH" dobio je titulu viteza i, između ostalog, odlikovan je "Hrvatskim trolistom 1. stepena s hrastovim grančicama". To odlikovanje dobili su samo Slavko Kvaternik, Jure Francetić, Rafael Boban i on.

Kvaternik je bio ađutant Svetozara Borojevića, a potom najbliži Pavelićev saradnik, maršal NDH i ministar vojni. Druga dvojica ustaše opevani su u stihovima: "Evo zore, evo dana, evo Jure i Bobana/Evo zore, evo tića, evo Jure Francetića/Na vrh gore Romanije, ustaški se barjak vije (…)/Evo zore, evo dana, nema više partizana".

Mihajlo Lukić izjašnjavao se kao Hrvat pravoslavac i bio jedan od osnivača marionetske Hrvatske pravoslavne crkve. Posle rata osuđen je na deset godina zatvora. Odležao je pet, a onda je pomilovan. Umro je u Zagrebu, kao penzioner.

ĐURO GRUJIĆ - PAVELIĆEV PRVI ČOVEK OD POVERENJA, SA NJIM IŠAO I KOD HITLERA

Vitez je bio i general NDH Đuro Grujić (1887-1945), Srbin rođen u Sremskoj Mitrovici. Drugi svetski rat zatekao ga je na mestu komandanta pozadine u Generalštabu vojske Kraljevine Jugoslavije. U NDH je bio na dužnosti načelnika Generalštaba Hrvatskih oružanih snaga i osoba od najvećeg Pavelićevog poverenja, pa ga je čak pratio u posetu Hitleru u septembru 1944. godine. Iako je u proleće 1945. ishod rata bio poznat, Grujić je zagovarao nastavak borbi. Pred partizanima je ipak pobegao u Austriju, ali su ga Britanci izručili partizanskim vlastima. Vojni sud u Beogradu osudio ga je na smrt. Na suđenju je izjavio: "Veliki broj Srba pravoslavaca je bio visoko pozicioniran u Hrvatskoj vojsci, a veliki broj civila, pravoslavaca i Srba svoju su obavezu prema državi odrađivali na druge načine". Streljan je u jesen 1945. godine, jedini od svih Srba Pavelićevih generala.

ĐURO DRAGIČEVIĆ - KOMANDANT USTAŠKE ARTILJERIJE

Đuro Dragičević (1890-1980), rodom iz Kalesije u Bosni, u austrougarskoj vojsci stigao je, iako mlad, do čina kapetana. Za pokazanu hrabrost u Prvom svetskom ratu odlikovan je Krstom viteškog reda Marije Terezije, ordenom koji je ukupno dobilo samo 115 oficira. Vojnu službu nastavio je u Kraljevini SHS, a 6. aprila 1941. godine bio je pukovnik, pomoćnik zapovednika protivvazdušne odbrane jugoslovenske vojske. Odmah je prihvatio Pavelićev poziv i u NDH od 1941. godine bio je komandant artiljerije, a pred kraj rata prešao je u Berlin, da bude veza sa nemačkom vojskom. Rusi su ga zarobili, pa je dve godine proveo u logorima u Nemačkoj i još sedam u SSSR. Od 1954. živeo je u Austriji i tu je umro i sahranjen.

FEDOR DRAGOJLOV, VITEZ, KOMANDANT ZLOČINA NAD SRBIMA

Zbog velikih zasluga za izgradnju oružanih snaga NDH, titulu viteza dobio je i pravoslavni Srbin Fedor Dragojlov (1881-1961). Njegov ratni put razlikovao se od drugih oficira pomenutih u ovom tekstu utoliko što posle Prvog svetskog rata, u kojem je imao čin generalštabnog potpukovnika, nije prešao u jugoslovensku vojsku. Vratio se u rodno Pančevo i do 1941. bio direktor pivare, a onda se preselio u Zagreb, tada glavni grad NDH, i postao načelnik jednog odseka u Generalštabu. Sledeće godine postao je general, a 1943. već je bio načelnik Generalštaba vojske NDH. Rukovodio je pojedinim operacijama u Bosni u kojima su počinjeni zločini nad Srbima. Po završetku rata Britanci su 1945. odbili da ga izruče Jugoslaviji iako je imao status ratnog zločinca, pa se preko Italije odselio u Argentinu. Sve do smrti vodio je ustašku propagandu protiv socijalističke Jugoslavije.

MILAN DESOVIĆ, VLASNIK NEMAČKOG GVOZDENOG KRSTA

Domobranski general Milan Desović (1895-1960) rođen je u Pljevljima. Bio je oficir u Vojsci Kraljevine Jugoslavije, a u NDH je od jeseni 1941. do leta 1942. zapovedao delom hrvatske divizije koja se borila na Istočnom frontu, za šta je dobio nemački Gvozdeni krst. Posle toga bio je zapovednik u Petrinji, a potom vojni izaslanik NDH u Berlinu i Bratislavi. Na kraju rata zarobili su ga Amerikanci i 1946. predali našim vlastima. U Jugoslaviji je naredne godine bio osuđen na petnaestogodišnju robiju, ali je 1958. pušten na slobodu. Emigrirao je u Nemačku i umro u Minhenu 1968.

JOVAN ISKRIĆ, GENERAL NDH

Jovan Iskrić (1884-1963), rodom iz Banatskog Karlovca, učestvovao je u Prvom svetskom ratu kao austrougarski oficir u bitkama u Srbiji. Tu su mu naši vojnici prostrelili pluća, ali se po oporavku vratio u jedinicu. I on pripada ekskluzivnoj grupi od 115 oficira koji su odlikovani Krstom viteškog reda Marije Terezije. Posle rata bio je oficir u Kraljevini Jugoslaviji, a od 1941. u NDH. Čin generala dobio je 1944, a umro je u Zagrebu 1961, kao penzioner.

ZVONIMIR STRIMAKOVIĆ, ZAPOVEDNIK KONJICE

Zanimljivo je da su posle rata Srbi generali u NDH prošli bolje od ostalih hrvatskih visokih funkcionera i oficira te propale države. Jedini koji je, uz streljanog Đura Gruića, iskusio kaznu do kraja je Zvonimir Strimaković (1891-1974), Srbin rođen u Zagrebu. Oficir od karijere, u NDH je zapovedao jedinicama koje su se borile protiv partizana i, između ostalog, bio zapovednik celokupne konjice. Posle rata odrobijao je svih 20 godina kazne u Staroj Gradiški, uporno odbijajući da se pokaje. Umro je u Zagrebu u 83. godini.

LAVOSLAV MILIĆ, PRVI ČOVEK ZA LOGISTIKU

Lavoslav Milić (1890-1964) iz Karlovca čin generala imao je već u jugoslovenskoj vojsci. Bio je u intendantskoj službi jer zbog posledica ranjavanja u Prvom svetskom ratu nije bio za front. U NDH je odmah postao član Glavnog štaba domobrana zadužen za logistiku. Englezi su ga zarobili 1945. u Austriji i vratili partizanima. Osuđen je na 20 godina robije, ali je izdržao samo pet. Umro je u Zagrebu.

MIROSLAV OPAČIĆ, GENERAL KOJI JE ODMAH PRIHVATIO SLUŽBU NDH

Miroslav Opačić (1881-?) iz seljačke porodice sa Korduna, bio je austrougarski i jugoslovenski oficir. Drugi svetski rat dočekao je kao general i odmah se stavio u službu NDH. Bio je nadzornik tehničkih trupa Kopnene vojske. O njegovoj posleratnoj sudbini ništa se ne zna, osim da je prešao u katoličanstvo.

JOVAN PRIBIĆ

Jovan Pribić (1885-?) imao je čin generala u jugoslovenskoj vojsci, a u službu u NDH stupio je 1941. Uz njegovo ime u enciklopedijskoj odrednici „Spisak generala i admirala Vojske Kraljevine Jugoslavije” stoji: „Odveden u zarobljeništvo 1943. godine, posle rata nije nastavio službu”. Ostali podaci nisu poznati.

MILOŠ OŽEGOVIĆ

Trinaesto ime na spisku Srba generala u NDH je Miloš Ožegović. Podaci o njemu još su oskudniji. U napred pomenutom "Spisku generala…" stoji samo: "Miloš Ožegović (1886-1944), pešadijski brigadni general. Penzionisan 1942. godine".
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:15 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ako je to tačno, to onda znači da je Srbija u još gorim govnima, a da su Srbi nesposobni za demokratiju.


Jok, Hrvati su, ili Muslimani, ili Slovenci, Albanci...sve sposobni do sposobnog, Srbi nisu, a pravili demokratsku državu dok svi osatli nisu znali ni ko su ni šta su, dal su narod, dal konjušari, jesu li Turci, jesu muslimani ili su Muslimani....
Da su sami morali da krvare gaće za svoje države i svoju demokratiju, kao Srbi što su radili, nikad, ali baš nikad je ne bi napravili, nisu dovoljno sposobni, pokazala istorija.
highshalfbooze highshalfbooze 21:20 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović
...Đuro Grujić (1887-1945), Srbin rođen...




hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Od ukupno 93 generala, u Pavelićevoj ustaškoj službi bilo je čak 13 srpskih oficira.


Ajd sad daj spisak Jevreja koji su služili Hitleru.
Ili misliš da ih nije bilo?
highshalfbooze highshalfbooze 21:29 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

hoochie coochie man

Ajd sad daj spisak Jevreja koji su služili Hitleru.
Ili misliš da ih nije bilo?


Bilo ih je dosta koji su radili na projektu V-2
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:31 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

U komentarima se pojavilo ime Ante Pavelića, a pominju se i Hrvati, Muslimani, Slovenci..., pa sam našao da shodno da pomenem i ovih 13 NDH generala srpske nacionalnosti.

Inače, preporučujem gledanje odličnog hrvatskog filma "Poslednji Srbin u Hrvatskoj"!
freehand freehand 21:33 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
hoochie coochie man

Ajd sad daj spisak Jevreja koji su služili Hitleru.
Ili misliš da ih nije bilo?


Bilo ih je dosta koji su radili na projektu V-2

Jeste, i spisak kapooa i žbirova bio je više nego dugačak, a tek onih zaslužnih za industriju sapuna da ne govorimo. Ima tu jedna sitnica - ogromna većina Jevreja koji su na bilo koji način sarađivali sa nacistima bila je direktno ucenjena sopstvenim ili životom najbližih. I besramno je govnarenje (pardon maj frenč) uvlačenje tog segmenta u priču o onome što je ovde Filip podastro (mada ne razumem baš motiv)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:41 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ma naravno da ih je bilo, ali to ama baš ništa ne menja ni činjenicu da je nacistička vojska bila isključivo nemačka vojska, ni činjenicu da su Jevreji stradali od te vojske.
Isti slučaj je i sa NDH.
To je bila hrvatska država, ustaše hrvatska vojska, a Srbi su pod tom državom i od te vosjke samo stradali.

NavoditI besmislene primere kako su eto i neki Srbi u tome učestvovali je, kad je Filipu pitanju, samo glupo, a inače zlonamreno, jer se zapravo želi reći da su i Srbi, a na samo Hrvati, krivi za NDH.
Filip to, siguran sam, ne kapira, ali to što on ne kapira ga ne oslobađa krivice.

Isto je i sa Nedićem i Ljotićem.
Oni blage veze sa Srbijom nemaju osim činjenice da su etnički Srbi.
Nikakav ali baš nikakav legitimitet u Srbiji niti su ikad imali niti su ga mogli imati, a iz nekog razloga se Srbiji stavljaju na teret.
Samo da bi se napravila neka ludačka ravnoteža sa NDH.
highshalfbooze highshalfbooze 21:46 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Nikakav ali baš nikakav legitimitet u Srbiji niti su ikad imali niti su ga mogli imati, a iz nekog razloga se Srbiji stavljaju na teret.
Samo da bi se napravila neka ludačka ravnoteža sa NDH.


Ma da, Ljotićeva životna želja je bila da napravi Veliku Srbiju, te je zbog toga vrlo pogodan da pravi ravnotežu sa NDH.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:49 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Nikakva ravnoteža, već navodjenje istorijskih ČINJENICA:

Najstrašniji konvertiti na prostoru Balkana, ne računajući janjičare, svakako su ustaše.

Procentualno, preko 70 odsto ustaša u NDH imalo je daljnje ili bliže srpsko poreklo, bez obzira da li su dolazili iz katoličkih ili muslimanskih porodica, a većina potiče sa prostora Zapadne Hercegovine i Bosne.

Jedan od najmonstruoznijih ustaških koljača bio je po majci Srbin: rodio se kao Miroslav Filipović, a kasnije će biti poznat kao Tomislav Majstorović.

Miroslav Filipović se rodio 5. juna 1915. godine u Jajcu, od oca Antuna i majke Marice, devojačko Radulović.
freehand freehand 21:53 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Najstrašniji konvertiti na prostoru Balkana, ne računajući janjičare, svakako su ustaše.

Procentualno, preko 70 odsto ustaša u NDH imalo je daljnje ili bliže srpsko poreklo, bez obzira da li su dolazili iz katoličkih ili muslimanskih porodica, a većina potiče sa prostora Zapadne Hercegovine i Bosne.

Ne lupetaj. To što govoriš nema nikakve veze sa konvertitstvom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ma da, Ljotićeva životna želja je bila da napravi Veliku Srbiju, te je zbog toga vrlo pogodan da pravi ravnotežu sa NDH.


Ma on je bio Jugosloven, ali šta god da je bio podrška i uloga u vreme rata Srbiji mu je bila minorna, i da nije bilo komunistike potrebe da izjednačavaju Srbe i Hrvate verujem da se o njemu ne bi ni govorilo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:54 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Najstrašniji konvertiti na prostoru Balkana, ne računajući janjičare, svakako su ustaše.


Lupaš.
highshalfbooze highshalfbooze 21:56 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Procentualno, preko 70 odsto ustaša u NDH imalo je daljnje ili bliže srpsko poreklo, bez obzira da li su dolazili iz katoličkih ili muslimanskih porodica, a većina potiče sa prostora Zapadne Hercegovine i Bosne.

Još samo da nađeš srpske korene Stepincu i bićeš moj idol.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:58 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
Nikakav ali baš nikakav legitimitet u Srbiji niti su ikad imali niti su ga mogli imati, a iz nekog razloga se Srbiji stavljaju na teret.
Samo da bi se napravila neka ludačka ravnoteža sa NDH.


Ma da, Ljotićeva životna želja je bila da napravi Veliku Srbiju, te je zbog toga vrlo pogodan da pravi ravnotežu sa NDH.


Istoričar Predrag Marković nema dilemu oko toga šta je bio i koje je sve zločine pravio Dimitrije Ljotić sa svojim jedinicima u Drugom svetskom ratu: "Ljotićevci su bili nemački plaćenici!"

Za Predraga Markovića istorijske činjenice su neosporne: "Ljotić bio najveći izdajnik u regionu."

Prema nekim kriterijumima, bio je gori čak i od Ante Pavelića, jer su ustaše uglavnom ubijale pripadnike drugih naroda, a 'ljotićevci' su, kaže, učestvovali u svakom masovnom zločinu protiv Srba, rekao je istoričar Predrag Marković.

Kako kaže, čak i njihov naziv je lažni eufemizam.

"Njihove pristalice sebe zovu 'dobrovoljci', a oni su zapravo bili 'plaćenici'. Dobijali su platu za vreme rata, a njihov izdajnički status je potvrđen time što su oni preživeli koji su otišli u Nemačku dobijali penzije kao vojnici Vermahta", zaključio je istoričar Predrag Marković.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:58 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Procentualno, preko 70 odsto ustaša u NDH imalo je daljnje ili bliže srpsko poreklo,


Posle kažu Omega Deretićev sledbenik, a vidi Filipa :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Njihove pristalice sebe zovu 'dobrovoljci', a oni su zapravo bili 'plaćenici'. Dobijali su platu za vreme rata, a njihov izdajnički status je potvrđen time što su oni preživeli koji su otišli u Nemačku dobijali penzije kao vojnici Vermahta"


I kakve veze Srbija i Srbi imaju sa tim?
Što se oni stavljaju Srbiji na teret i što se povlači paralela između njih i ustaša?
freehand freehand 22:05 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Isto je i sa Nedićem i Ljotićem.
Oni blage veze sa Srbijom nemaju osim činjenice da su etnički Srbi.
Nikakav ali baš nikakav legitimitet u Srbiji niti su ikad imali niti su ga mogli imati, a iz nekog razloga se Srbiji stavljaju na teret.

Realno. Ajd nek neko navede izbore na kojima je Nedić izabran za Srpsku majku?
Interesantno je samo da ista revizionistička i kolaboracionistička fukara o istom Nediću priča kao o spasiocu koji se žrtvovao za psas nacije na molbe i preklinjanja naroda i ministara pa onda kao o beznačajnom Srbinu bez legitimiteta.
Sa Ljotićem je malo čupavije: mogu se jasno i glasno zastupati njegove ideje ali bez afirmativnog pominjajnja samog nesrećnog Mite.
Dobar je bio Mita, al je imao dve velike mane: jugoslovenstvo i to što nije pobedio
highshalfbooze highshalfbooze 22:05 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ma on je bio Jugosloven, ali šta god da je bio podrška i uloga u vreme rata Srbiji mu je bila minorna, i da nije bilo komunistike potrebe da izjednačavaju Srbe i Hrvate verujem da se o njemu ne bi ni govorilo.

Hajde da ostavimo Srpski dobrovoljački korpus i druge vragolije sudu istorije.
Što se njega tiče, imao je samo dva momenta koji mogu da se podvedu pod tehničku vladu za vreme okupacije. Jedna je Komesar za obnovu Smedereva, možda je presudno bilo to što mu je to rodni grad. A drugi momenat je Zavod za prinudno vaspitanje omladine u Smederevskoj Palanci gde je imao učešća u osnivanju i radu. Nisu to baš bile jaslice za komuniste kako su neki to zvali, ali je alternativa tome bila Banjica. Sve ostalo je kolaboracija.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:08 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
Procentualno, preko 70 odsto ustaša u NDH imalo je daljnje ili bliže srpsko poreklo, bez obzira da li su dolazili iz katoličkih ili muslimanskih porodica, a većina potiče sa prostora Zapadne Hercegovine i Bosne.

Još samo da nađeš srpske korene Stepincu i bićeš moj idol.


Alojzije Stepinac je 1918. godine dobrovoljno pristupio Jugoslovenskoj legiji, koja je među prvima upućena na Solunski front.

Postoje brojna svedočenja da je Stepinac u Solunu proveo Božić, u karantinu. Posle toga je sa vojskom bio u Vranju, Gnjilanu i Prištini, a u Hrvatsku se vratio na proleće 1919. godine.

Zbog svojih ratnih zasluga dobio je čin potporučnika, a kasnije ga je kralj Aleksandar I Karađorđević unapredio u čin rezervnog poručnika.
highshalfbooze highshalfbooze 22:09 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Prema nekim kriterijumima, bio je gori čak i od Ante Pavelića, jer su ustaše uglavnom ubijale pripadnike drugih naroda, a 'ljotićevci' su, kaže, učestvovali u svakom masovnom zločinu protiv Srba, rekao je istoričar Predrag Marković.

To kaže veliki naučni izvor - Mondo.
highshalfbooze highshalfbooze 22:12 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

a kasnije ga je kralj Aleksandar I Karađorđević unapredio u čin rezervnog poručnika.


To je iz velikog naučnog izvora - Telegraf
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:13 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
Prema nekim kriterijumima, bio je gori čak i od Ante Pavelića, jer su ustaše uglavnom ubijale pripadnike drugih naroda, a 'ljotićevci' su, kaže, učestvovali u svakom masovnom zločinu protiv Srba, rekao je istoričar Predrag Marković.

To kaže veliki naučni izvor - Mondo.


To kažu istoričar Predrag Marković i istorijske činjenice: četnici i ljotićevci su klali pripadnike vlastitog naroda!!!
highshalfbooze highshalfbooze 22:16 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović
highshalfbooze
Prema nekim kriterijumima, bio je gori čak i od Ante Pavelića, jer su ustaše uglavnom ubijale pripadnike drugih naroda, a 'ljotićevci' su, kaže, učestvovali u svakom masovnom zločinu protiv Srba, rekao je istoričar Predrag Marković.

To kaže veliki naučni izvor - Mondo.


To kažu istoričar Predrag Marković i istorijske činjenice: četnici i ljotićevci su klali pripadnike vlastitog naroda!!!


U kom naučnom delu je izneo te tvrdnje istoričar Predrag Marković?
Referencu daj. Mondo li je? Jeste.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:19 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Након почетка Другог светског рата, по налогу Димитрија Љотића Марисав Петровић је формирао Пети српски добровољачки корпус. За пети српски добровољачки корпус везано је учешће у Масакру у Крагујевцу у коме је убијено скоро 3000 грађана Крагујевца и околних села. Српски историчар Ђоко Слијепчевић у својој књизи „Југославија уочи и за време Другог светског рата“ пише да су Немци 19. октобра 1941. рано ујутро, око пет часова, блокирали основну школу где је био V Добровољачки одред, који се није могао појављивати изван зграде. Блокада школе трајала је све до 15 часова, тј. до завршетка рације.

Марисав Петровић је заједно са Милошем Војновићем, који је дошао у Крагујевац са циљем да формира X Добровољачки одред, отишао до немачке Крајскомандантуре да се обавести о разлозима блокаде и сабирања грађана. У Крајскомандантури су дознали да је наређена одмазда за 10 погинулих и 26 рањених Немаца и да ће због тога бити стрељано 2 300 људи. Запрепашћени овом страшном вешћу Петровић и Војиновић одлазе до мајора Кенига, шефа казнене експедиције, који прек и љут, одбија да разговара са њима.

У свом извештају Марисав Петровић пише:

„На дан 19. октобра изјутра у читавом граду почела је рација. Немци су све мушкарце од 16 до 60 година похапсили и затворили у артиљеријску касарну код Сајмишта. Хапсили су све одреда; по кућама, на улици, у кафани, ђаке и професоре у школи, чиновнике из свих надлештва па и раднике који су радили на улицама и Лепеници. Било је ухапшено преко 6.000 људи.”

Даље, Марисав Петровић наводи да му је 19. октобра командант казнене експедиције тражио да у току дана састави списак комуниста и „оних који шире пропаганду“. Он се обратио градском представништву градске полиције која му је дала списак од 60 људи који су већином већ били у шуми.

Иако војници Марисава Петровића нису активно учествовали у погубљењима важно је напоменути да су у време привођења, али и током самих стрељања асистирали немачким војницима.
freehand freehand 22:23 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović
Након почетка Другог светског рата, по налогу Димитрија Љотића Марисав Петровић је формирао Пети српски добровољачки корпус. За пети српски добровољачки корпус везано је учешће у Масакру у Крагујевцу у коме је убијено скоро 3000 грађана Крагујевца и околних села. Српски историчар Ђоко Слијепчевић у својој књизи „Југославија уочи и за време Другог светског рата“ пише да су Немци 19. октобра 1941. рано ујутро, око пет часова, блокирали основну школу где је био V Добровољачки одред, који се није могао појављивати изван зграде. Блокада школе трајала је све до 15 часова, тј. до завршетка рације.

Марисав Петровић је заједно са Милошем Војновићем, који је дошао у Крагујевац са циљем да формира X Добровољачки одред, отишао до немачке Крајскомандантуре да се обавести о разлозима блокаде и сабирања грађана. У Крајскомандантури су дознали да је наређена одмазда за 10 погинулих и 26 рањених Немаца и да ће због тога бити стрељано 2 300 људи. Запрепашћени овом страшном вешћу Петровић и Војиновић одлазе до мајора Кенига, шефа казнене експедиције, који прек и љут, одбија да разговара са њима.

У свом извештају Марисав Петровић пише:

„На дан 19. октобра изјутра у читавом граду почела је рација. Немци су све мушкарце од 16 до 60 година похапсили и затворили у артиљеријску касарну код Сајмишта. Хапсили су све одреда; по кућама, на улици, у кафани, ђаке и професоре у школи, чиновнике из свих надлештва па и раднике који су радили на улицама и Лепеници. Било је ухапшено преко 6.000 људи.”

Даље, Марисав Петровић наводи да му је 19. октобра командант казнене експедиције тражио да у току дана састави списак комуниста и „оних који шире пропаганду“. Он се обратио градском представништву градске полиције која му је дала списак од 60 људи који су већином већ били у шуми.

Иако војници Марисава Петровића нису активно учествовале у погубљењима важно је напоменути да су у време привођења, али и током самих стрељања асистирали немачким војницима.

Odličan način da se intervjušie Vučić.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Jedna je Komesar za obnovu Smedereva, možda je presudno bilo to što mu je to rodni grad. A drugi momenat je Zavod za prinudno vaspitanje omladine u Smederevskoj Palanci gde je imao učešća u osnivanju i radu.


Ali sve to je pod nemačkom kontrolom i sa nemačkim odobrenjem, nema tu ništa za šta se Srbija ili Srbi mogu optužiti.
To pokušavam da kažem, ustaše svoj legitimitet među Hrvatima crpe iz masovnosti, iz opšte podrške, a toga, niti bilo kakvog drugog, proceduralnog recimo, legitimiteta ni Nedić ni Ljotić nisu imali.
I zato su mi ove nategnute paralele, kakav je ovaj Filipov pokušaj sa Srbima u ustaškoj vojsci, besmislene.
Nema sličnosti, nemoguće je napraviti paralelu između Srbije i Hrvatske u drugom ratu a ni uopšte.
To je samo komunistička akrobatika koja im je iz nekog razloga bila potrebna, i njeni repovi se evo još vuku.

highshalfbooze highshalfbooze 22:29 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović

To je poznato, da, međutim ti zaboravljaš šta si napisao pre nekoliko minuta. Evo da te podsetim:
Prema nekim kriterijumima, bio je gori čak i od Ante Pavelića, jer su ustaše uglavnom ubijale pripadnike drugih naroda, a 'ljotićevci' su, kaže, učestvovali u svakom masovnom zločinu protiv Srba, rekao je istoričar Predrag Marković.


Dakle koji su to kriterijumi po tebi i Markoviću? Dal' je to zbog toga što su ovi ubijali tuđ narod pa im je to velika olakšavajuća okolnost u poređenju sa onima koji su ubijali svoj narod. Da sada uopšte ne ulazimo u neke četničke igre u Bosni i Hrvatskoj.

Dakle čekam da odbraniš svoju tezu kako je manji zločin kada ubijaš tuđ narod a teži zločin kada ubijaš svoj narod. Ne treba da se zamaraš brojem ubijenih.
highshalfbooze highshalfbooze 22:40 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ali sve to je pod nemačkom kontrolom i sa nemačkim odobrenjem, nema tu ništa za šta se Srbija ili Srbi mogu optužiti.

Naravno, pa bili su okupaciona vlada. I nije problem što je bila okupaciona vlada, jer je potrebno da se zavede neki red i pod okupacijom. Neko i to mora da radi. Problem je što su bili saradnici okupatora, osim u ova dva slučaja koji sam naveo, što ih izjednačava sa vladom A.P. gde su takođe bili saradnici okupatora. Pa jedva su čekali da dođu Nemci.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:41 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Pa prema nekim kriterijumima istorijske nauke.

Nećete valjda da tvrdite da je pomenuti istoričar izdajnik, strani plaćenik, ustaša...!?
highshalfbooze highshalfbooze 22:52 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Pa prema nekim kriterijumima istorijske nauke.

Da, da, čekam da mi kažeš u kojoj knjizi piše da se stepen zločina određuje prema nacionalnosti ubijenih.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:15 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Pa šta Vi mislite?

Da li su gori zločinci koji ubijaju pripadnike vlastitog naroda od zločinaca koji ubijaju pripadnike drugih naroda!?

Ili medju zločincima nema gradacije, bilo koga da ubijaju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Da li su gori zločinci koji ubijaju pripadnike vlastitog naroda od zločinaca koji ubijaju pripadnike drugih naroda!?


Mereći tvojim metrom Mladić je manji zločinac od Đilasa i Kapičića, Mladić je ubijao pripadnike drugog, a ova dvojica pripadnike svog naroda.
Jel tako?
highshalfbooze highshalfbooze 23:26 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Pa šta Vi mislite?

Ma nema šta da mislim. Napisao si "prema nekim kriterijumima". Jednostavno navedi te tvoje i Markovićeve kriterijume. U kojoj to društvenoj i humanističkoj knjizi su navedeni ti "neki" kriterijumi?
highshalfbooze highshalfbooze 23:45 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Ajde, gukni, baš me živo interesuje ta mondo logika.
Postoji u Krivičnom zakoniku, u kaznenim odredbama nešto što bi moglo da bude "gradacija zločina". Tamo piše:
Posebna okolnost za odmeravanje kazne za krivično delo učinjeno iz mržnje

Član 54a

Ako je krivično delo učinjeno iz mržnje zbog pripadnosti rasi i veroispovesti, nacionalne ili etničke pripadnosti, pola, seksualne orijentacije ili rodnog identiteta drugog lica, tu okolnost sud će ceniti kao otežavajuću okolnost, osim ako ona nije propisana kao obeležje krivičnog dela.


Dakle, to je sasvim suprotno od onoga što ti i istoričar Marković tvrdite.
Daj mi izvor tih vaših kriterijuma. Jednostavna stvar.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:55 23.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Za mene nema gradacije u počinjenim ratnim zločinima. Svaki ratni zločinac ima ime i prezime i mora biti procesuiran!

No, u istorijskoj nauci očigledno ima nekih kriterijuma gradacije, kojih nema u pravnoj teoriji i praksi.
tasadebeli tasadebeli 01:38 24.08.2019

А када треба интервјуисати Вучића,

'ајде ти, Ђуро.


highshalfbooze
Filip Mladenović
...Đuro Grujić (1887-1945), Srbin rođen...










А ја се баш питао зашто овде није Djuro, него је Đuro.

Где је ту доследност у примени правила?

Сад ми је, после ове слике, постало јасно.

Јадан Ђура. Đura.

Djura.



Filip Mladenović Filip Mladenović 01:52 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Nije ni Djura ni Đura, već Ante Tomić:

Idioti upravljaju našim životima!

Nekad sam mislio da ćemo jednom i mi u regionu živeti kao sav normalan svet, ali sam izgubio tu veru. Mnogi ne žele da bude dobro. Jer njima je lepo u svinjcu. Hrvatska nije centar pakla jer je pakao decentralizovan. Split, Zagreb, Mostar, Sarajevo, Banjaluka, Beograd... sve su to snažne regionalne ekspoziture carstva tame. Svi nacionalisti su tako komično jednaki, sa jednakim imbecilnim idejama, izjavama i postupcima, da ne znaš gde završava Hrvatska, a počinje Srbija!

nepopustljiv nepopustljiv 06:51 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović
U komentarima se pojavilo ime Ante Pavelića, a pominju se i Hrvati, Muslimani, Slovenci..., pa sam našao da shodno da pomenem i ovih 13 NDH generala srpske nacionalnosti.

Inače, preporučujem gledanje odličnog hrvatskog filma "Poslednji Srbin u Hrvatskoj"!

Gledao u utorak.
To teško može da se nazove odličnim - listing skečeva u pokušaju da se imitira Monti Pajton.
nepopustljiv nepopustljiv 06:52 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

freehand
Da, mene neprestano iznenađuje kad ljudi brutalnu bezobzirnost proglašavaju za neku haj tek mudrost i veštinu.

I to nije dosta, nego se ljute na opoziciju upravo zato što ne koristi iste te radikalske metode, koji u stvari razlikuju normalne ljude od radikala i fašista. Ne mogu da im oproste što nisu veći Vučići od vučića, što ne lažu više od njega, što nisu beskrupulozniji, što nisu besprizorniji i beskarakterniji.
Ali to traže u najboljoj nameri i zato što su pametni, a žele demokratiju i poštenje.
Ludilo, a?

Сагласан !
nepopustljiv nepopustljiv 06:56 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

hoochie coochie man
Ma naravno da ih je bilo, ali to ama baš ništa ne menja ni činjenicu da je nacistička vojska bila isključivo nemačka vojska, ni činjenicu da su Jevreji stradali od te vojske.
Isti slučaj je i sa NDH.
To je bila hrvatska država, ustaše hrvatska vojska, a Srbi su pod tom državom i od te vosjke samo stradali.

NavoditI besmislene primere kako su eto i neki Srbi u tome učestvovali je, kad je Filipu pitanju, samo glupo, a inače zlonamreno, jer se zapravo želi reći da su i Srbi, a na samo Hrvati, krivi za NDH.
Filip to, siguran sam, ne kapira, ali to što on ne kapira ga ne oslobađa krivice.

Isto je i sa Nedićem i Ljotićem.
Oni blage veze sa Srbijom nemaju osim činjenice da su etnički Srbi.
Nikakav ali baš nikakav legitimitet u Srbiji niti su ikad imali niti su ga mogli imati, a iz nekog razloga se Srbiji stavljaju na teret.
Samo da bi se napravila neka ludačka ravnoteža sa NDH.

Ko god (i) u današnje vreme pravi takve simetrije, taj se ruga pobijenim u Jasenovcu, jamama i na drugim mestima (nisu ustaše mnogo birale gde će da kolju).
Porediti išta sa ustašlukom je idiotarija ordinarnih budalčina.
highshalfbooze highshalfbooze 08:07 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović

No, u istorijskoj nauci očigledno ima nekih kriterijuma gradacije, kojih nema u pravnoj teoriji i praksi.


Navedi izvor svojih tvrdnji. Šta je tu očigledno? Zašto si napisao tu reč "očigledno"? Nisi naveo ni jednu jedinu stvar koja tvrdnju koju si izneo čini "očiglednom". Zašto onda upotrebljavaš tu reč? Da bi njome učinio da si izrekao istinitu tvrdnju?

Zašto bi se istorijska nauka kosila sa pravom? Kada neka suverena zemlja donosi kaznene odredbe uzima u obzir običajno pravo, filozofiju, psihologiju, logiku, pa onda propiše mere.
Ali neki tamo Mondo da bi na neki način svoje gluposti učinio verovatnim navede neke reči koje je navodno izrekao neki istoričar (potrebno je da taj ima neko zvanje da bi glupost bila uverljiva), koje je ili falsifikovano jer taj istoričar nikada nije ni dao izjavu, ili je izvučena iz konteksta, ili je pogrešno preneta.
I onda vojska kopi pejst "novinara" to upotrebljava u trenucima nadahnuća i zagađuje okolinu.
tasadebeli tasadebeli 08:26 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Filip Mladenović
Nije ni Djura ni Đura, već Ante Tomić:

Idioti upravljaju našim životima!

Nekad sam mislio da ćemo jednom i mi u regionu živeti kao sav normalan svet, ali sam izgubio tu veru. Mnogi ne žele da bude dobro. Jer njima je lepo u svinjcu. Hrvatska nije centar pakla jer je pakao decentralizovan. Split, Zagreb, Mostar, Sarajevo, Banjaluka, Beograd... sve su to snažne regionalne ekspoziture carstva tame. Svi nacionalisti su tako komično jednaki, sa jednakim imbecilnim idejama, izjavama i postupcima, da ne znaš gde završava Hrvatska, a počinje Srbija!




Какве то све везе има са Ђуром? Đurom? Djurom?

Какви сад националисти?

И какав сад Анте Томић?

Списак оних Срба усташких генерала је правио Анте Томић?


Иначе да, у праву сте.

"Пар идиота нам мењају начин живота. Сировински састав негативне селекције."








П.С. - А је л' тај Анте Томић којег помињете исти онај Анте Томић који је писао "Караула"?

Филипе, а шта сте Ви били у ЈНА? Мислим, који род војске, где сте служили? Јесте имали неки чин?







Filip Mladenović Filip Mladenović 08:47 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Streljačka pešadija, vojnik, Skoplje, 1983/84.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:52 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
Filip Mladenović

No, u istorijskoj nauci očigledno ima nekih kriterijuma gradacije, kojih nema u pravnoj teoriji i praksi.


Navedi izvor svojih tvrdnji. Šta je tu očigledno? Zašto si napisao tu reč "očigledno"? Nisi naveo ni jednu jedinu stvar koja tvrdnju koju si izneo čini "očiglednom". Zašto onda upotrebljavaš tu reč? Da bi njome učinio da si izrekao istinitu tvrdnju?

Zašto bi se istorijska nauka kosila sa pravom? Kada neka suverena zemlja donosi kaznene odredbe uzima u obzir običajno pravo, filozofiju, psihologiju, logiku, pa onda propiše mere.
Ali neki tamo Mondo da bi na neki način svoje gluposti učinio verovatnim navede neke reči koje je navodno izrekao neki istoričar (potrebno je da taj ima neko zvanje da bi glupost bila uverljiva), koje je ili falsifikovano jer taj istoričar nikada nije ni dao izjavu, ili je izvučena iz konteksta, ili je pogrešno preneta.
I onda vojska kopi pejst "novinara" to upotrebljava u trenucima nadahnuća i zagađuje okolinu.


Ama ovde se radi o istoriji kao nauci i o istorijskim činjenicama.

Za rodjake pobijenih u Španiji Franko je bio veći zločinac od Hitlera.

Za rodjake zaklanih u mojoj Šumadiji Draža Mihailović je bio veći zločinac od Ante Pavelića.

Za rodjake likvidiranih u Jasenovcu Ante Pavelić je bio veći zločinac od Hitlera.

Za rodjake streljanih u Crnoj Gori Musolini je bio veći zločinac od Hitlera...
nikvet pn nikvet pn 09:08 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović

Za rodjake pobijenih...


... од комуниста? Шта Филипе? Кажи слободно.

Кад Срби комунисти кољу Србе некомунисте то се не броји? А кад је обрнуто то да се подвуче и истакне?

Објективност и Филип не иду у исту реченицу.
tasadebeli tasadebeli 09:15 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Filip Mladenović
Streljačka pešadija, vojnik, Skoplje, 1983/84.



Служили смо исте "сезоне"!

(Такозвано 12+3, ко је уписао факс после средње школе, служио је 12 месеци, а ако је спадао у лење студенте, дослуживало се још 3 месеца - мада ја познајем само једног јединог којем се то заиста и догодило - а ко није уписао факултет после средње школе, служио је 15 месеци у цугу.)


Драго ми је, пионирска инжИњерија, војник, Илирска Бистрица.








А јесте били на степену повишене борбене готовости и јесте били "на терену" и чували границу за време Зимске олимпијаде у Сарајеву?














highshalfbooze highshalfbooze 09:23 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović

Ama ovde se radi o istoriji kao nauci i o istorijskim činjenicama.


Jedva čekam da mi objasniš kako se zove ta naučna metodologija kada se kopipejstuje sa Monda i to naziva naukom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:25 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Najteži i najgori period proveden u JNA bio je mesec dana na poligonu Krivolak /jedina pustinja na Balkanu/ tokom vojne vežbe "Jedinstvo 83".

Na plus 40, u punoj ratnoj opremi streljačka pešadija u oklopnim transporterima, mesec dana uvežbavanja sa boravkom u šatorima...
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:28 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
Filip Mladenović

Ama ovde se radi o istoriji kao nauci i o istorijskim činjenicama.


Jedva čekam da mi objasniš kako se zove ta naučna metodologija kada se kopipejstuje sa Monda i to naziva naukom.


Ne spinujte i ne manipulišite: citirao sam izjavu ISTORIČARA PREDRAGA MARKOVIĆA.

Citiranu izjavu pomenutog istoričara publikovalo je nekoliko medija, štampanih i elektronskih.

Dakle, obratite se za detaljna pojašnjenja istoričaru Predragu Markoviću.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:31 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

nikvet pn
Filip Mladenović

Za rodjake pobijenih...


... од комуниста? Шта Филипе? Кажи слободно.

Кад Срби комунисти кољу Србе некомунисте то се не броји? А кад је обрнуто то да се подвуче и истакне?

Објективност и Филип не иду у исту реченицу.


Da, za rodjake žrtvi komunističkih zločinaca Broz je veći i gori zločinac od Draže i Pavelića.

Pratite crvenu nit ove polemike, bez skretanja ka spinovima...
tasadebeli tasadebeli 09:52 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Filip Mladenović
Najteži i najgori period proveden u JNA bio je mesec dana na poligonu Krivolak /jedina pustinja na Balkanu/ tokom vojne vežbe "Jedinstvo 83".

Na plus 40, u punoj ratnoj opremi streljačka pešadija u oklopnim transporterima, mesec dana uvežbavanja sa boravkom u šatorima...



Онда сте одлично прошли како је могло да буде. Па да, ипак је Скопље јужније, а и даље од Запада.

Формацијски, 13. пролетерска бригада, надређени тада пуковник Маријан Чад. Ћале. (Хоћу рећи, у мом животу мој ћале, па он.)


6 месеци обуке + три недеље специјализације на терену под шаторима + терен уз границу за време Олимпијаде + 73 дана издвојене страже у некој словеначкој шуми на 5 км од касарне (имао сам и свог кера - Рава, женка немачког овчара)...

Тек сам се у последњих месец и по дана војног рока скрасио у касарни у Илирској Бистрици као ћата јербо сам једини у чети знао сва слова ћирилице и латинице и да куцам по машини с два прста.

Чувам је још увек. Носио сам је на титовки, па онда и понео кући када сам скинуо униформу. И понео сам кући још и књигу из војничке библиотеке са нотама и текстовима војничких корачница.




Filip Mladenović Filip Mladenović 09:56 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Jedan od mojih nadredjenih u Skoplju bio je Ljubodrag Stojadinović, danas poznati i priznati hroničar naše političke i društvene zbilje...
tasadebeli tasadebeli 10:29 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Filip Mladenović
Jedan od mojih nadredjenih u Skoplju bio je Ljubodrag Stojadinović, danas poznati i priznati hroničar naše političke i društvene zbilje...



Онај што су га пред 5. октобар зивкали на кућни број телефона и претили му и физичком ликвидацијом?

Па гос'н Стојадиновић преко својих веза ископао број са којег га зову и окренуо их:

- Ало?

- Ало!

- Кога сам добио, пита Стојадиновић.

- Музеј.

- Какав музеј?

- Шта те брига!


Никада нисам заборавио ту његову причу.
highshalfbooze highshalfbooze 11:01 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Filip Mladenović

Ne spinujte i ne manipulišite: citirao sam izjavu ISTORIČARA PREDRAGA MARKOVIĆA.

Ti hoćeš da ubediš nekoga da je spiner i manipulator onaj ko insistira na relevantnim informacijama, a ne onaj ko iznosi kojekakve gluposti i tvrdi da su to istorijske činjenice bez ikakvog osnova.

Filip Mladenović

Citiranu izjavu pomenutog istoričara publikovalo je nekoliko medija, štampanih i elektronskih.


Nisi ti citirao, ti si kopipejstovao, da si citirao, onda bi to naglasio i naveo izvor informacije. I posle se pitamo odakle ovoliko plagiranih doktorata.

Filip Mladenović
Dakle, obratite se za detaljna pojašnjenja istoričaru Predragu Markoviću.


Dakle po tebi je novinarski posao lupetanje gluposti i zaklanjanje iza nečijeg imena i titule. A čitalac je ovca koja pase travu.
highshalfbooze highshalfbooze 11:05 24.08.2019

Re: А када треба интервјуисати Вучића,

Filip Mladenović
Jedan od mojih nadredjenih u Skoplju bio je Ljubodrag Stojadinović, danas poznati i priznati hroničar naše političke i društvene zbilje...


A jedan od mojih nadređenih je bio Branko Mamula.
jadragoljub jadragoljub 13:22 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Stvarno dosta tog mita o Vučićevim mnogo pametnim savetnicima pomoću kojih on nadmudruje opoziciju, to je potpuni bulšit.

ne kažemda je verovatnoća da si ti upravu.
no evo kako ja to vidim iz mog ugla.
postoje tri osnovne tehnike vladanja konjem.
prva
konj neče da sluša i bori se na sve načine protiv uzde, žvale u ustima, onaj ko ne ume on zateže dizgin , udara žvalom po ustima( termin koji je nemoguće u par reči objasniti, podiže se iz sdla i gubi naslon( isto ko malopre9 odvaja listove od bokova konja da ga zaustavi. on vlada konjem 10-15% ali konj ipak jurca i nnikad neznaš dal će zavšiš na preponu , na zemlju na drvo.

drugi način
deluješ na žvalu blagim pritiskom , kolko da ga kočiš, stavljaš martingal( termin za priču,deo uzde koji ne dozvoljava da kon podigne glavu i zagrize žavalu) dejstvom sdišta teraš ga napred, uveo si ga u termi naslon, kad mu u kombinaciji žvala, sediše , listovi ne dozvoljavaš da se otme na bilo koji način, kombinuješ pritisak, čas listom čas dupetom, čas popustiš žvalu.
nema šanse da se otme i radi šta oće, to je sofisticiranost u kojoj se sila primenjuje samo dozirano.
lus što tehnka ide napred pa sad ima gumeni dizgini koji dozvoljavaju konju da malo istegne vrat ali ga efkasno vraćaju u naslon. sve fino i bez velikog napora u odnosu na prvi primer.
krajnicilj je da konja dovedeš u stanje pokornosti da u rukama-zgobovima osećaš samo 100 grama pritisaka , vodiš ga blagm pomeranjem šake unutra, ne može da odbije.
to je sofisticirano dovođenje konja u poslušnost, a to ne može sirovina iz prvog primera, a ako uzmemo i zamenimo termin pa sirovinu krstimo radikalom, takva sirovina nikad ne postigne sama , svojim razumom tehnike kontrole dole opisane.
ali akoima malo pameti uzeće trenera koji će da mu objasni šta i kad treba da radi. trener-savetnik.
mi smo u ovoj trećoj fazi, kontrola gumenim dizginom i mamuzama po potrebi, samo lakim dodirom. predugo bi trajalo da objašnjavam upotrebu mamuza.
možda grešim.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:31 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

highshalfbooze
Filip Mladenović

Ne spinujte i ne manipulišite: citirao sam izjavu ISTORIČARA PREDRAGA MARKOVIĆA.

Ti hoćeš da ubediš nekoga da je spiner i manipulator onaj ko insistira na relevantnim informacijama, a ne onaj ko iznosi kojekakve gluposti i tvrdi da su to istorijske činjenice bez ikakvog osnova.

Filip Mladenović

Citiranu izjavu pomenutog istoričara publikovalo je nekoliko medija, štampanih i elektronskih.


Nisi ti citirao, ti si kopipejstovao, da si citirao, onda bi to naglasio i naveo izvor informacije. I posle se pitamo odakle ovoliko plagiranih doktorata.

Filip Mladenović
Dakle, obratite se za detaljna pojašnjenja istoričaru Predragu Markoviću.


Dakle po tebi je novinarski posao lupetanje gluposti i zaklanjanje iza nečijeg imena i titule. A čitalac je ovca koja pase travu.


Po ko zna koji put se jalovo i nekompetentno bavite autorom bloga, a ne ČINJENICAMA, tj. temom bloga.

Ako Vam to pričinjava zadovoljstvo, samo izvolite...

highshalfbooze highshalfbooze 13:59 24.08.2019

Re: Ne može Vučiću prismrditi niko

Po ko zna koji put se jalovo i nekompetentno bavite autorom bloga, a ne ČINJENICAMA, tj. temom bloga.

Ako Vam to pričinjava zadovoljstvo, samo izvolite...


Meni je ovo upućeno, jel? Pa, trudiću se da te ne izneverim.
tasadebeli tasadebeli 10:39 24.08.2019

Него, мене ме занима

да ми ви мене кажете где има да се купи јефтина кавурма, чварци?

Са ценом примереном професорској плати.


Мене то брине јутрос.



Vučić: Ulagaćemo u prosvetu, kao što ulažemo u puteve


Beograd -- Predsednk Srbije Aleksandar Vučić sastaje se sa profesorom doktorom Stojanom Radenovićem.

IZVOR: B92, TANJUG SUBOTA, 24.08.2019. | 10:15 -> 10:50


Sastanku prisustvuju i ministri Mladen Šarčević i Siniša Mali.

Predsednik je najpre poželeo dobrodošlicu profesoru.

"Beskrajno sam Vam zahvalan što ovako vredno radite, i mene je pogodila činjenica da ste počeli da pišete za Saudijsku Arabiju. Mi ćemo vam ponuditi uslove kakve svi drugi nude”, rekao je predsednik Vučić.

"Univerzitet u Beogradu beleži uspehe na Šangajskoj listi prethodnih godina, a za to je ubediljivo najsazlužniji prof. Stojan Radenović", naglasio je Vučić.

Predsednik je poručio da će država učiniti sve da zadrži naučnike koji su doprineli da se naš univerzitet nalazi visokoplasiran na Ssangajskoj listi, uključujući značjano povećanje plata u nauci.

Vučić je rekao da države neće ulagati samo u autoputeve, vodovod i kanalizaciju, već u naučno-tehnološke parkove, brz internet, digitalizaciju i pokušati da vrati mnoge ljude iz sveta, a posebno onima koji su ovde da pokaže poštovanje. „Ustanovićemo budžetsku liniju koja se tiče Ssangajske liste kako bi se podstaklo objavljivanje što više radova u naučnim časopisima u svetu“, najavio je Vučić.

„Država će sada pokazati da brine o nauci i kulturi i, nakon medicinskih sestara, najviše će podići primanja upravo u ovim oblastima. Saglasan sam sa profesorom Radenovićem da naučnici treba da državi vrate radom i angažovanjem, a ne samo kuknjavom. Zahvalan sam na rečima koje su nas sve probudile, a što se države tiče nećemo ulagati samo u autoputeve, vodovod i kanalizaciju, već u naučno tehnološke parkove, brz internet, digitalizaciju i pokušaćemo da vratimo mnoge ljude iz sveta, a posebno one koji su ovde da pokažemo poštovanje", rekao je on.

Profesor Radenović je jedan od najcitiranijih matematičara sveta i ranije je naučne radove potpisivao za Univerzitet u Beogradu, ali ga je u međuvremenu angažovao Univerzitet kralj Saud u Saudijskoj Arabiji da za njih potpisuje naučne radove što je negativno uticalo na plasman BU na najnovijoj Šangajskoj listi.

"Ako bi redovni profesori objavili godišnje jedan do dva rada, mi bismo se opet vratili u 300 mesta na listi, a kada bi profesori koji rade u inostranstvu, stavili afilijaciju Srbije, to bi nama mnogo pomoglo", rekao je profesor doktor Stojan Radenović.

Zahvaljujući njemu i profesoru Zoranu Kadelburgu, Univerzitet u Beogradu našao se medju 300 najboljih u svetu 2017. godine. Kako UB više nema u svojim redovima najcitiranije istraživače, to je dovelo ove godine do pada na Šangajskoj listi univerziteta za 100 mesta.




Изборна кампања је код нас Срба исто као и револуција која тече и никада се не завршава.



Filip Mladenović Filip Mladenović 13:34 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Eto, upecao se i cenjeni matematičar.

Vlast u Srbiji je oduvek bila jebačina, pardon jednačina sa jednim nepoznatim...
nsarski nsarski 15:22 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Filip Mladenović
Eto, upecao se i cenjeni matematičar.

Vlast u Srbiji je oduvek bila jebačina, pardon jednačina sa jednim nepoznatim...


nsarski nsarski 16:34 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Него, мене ме занима
да ми ви мене кажете где има да се купи јефтина кавурма, чварци?

Са ценом примереном професорској плати.


Мене то брине јутрос.


Situacija sa profesorom Radenovićem nije ni malo jednostavna, kako to hoće da predstavi dnevna štampa i TV.
Najužasnija stvar u celoj ovoj farsi Vučićeve intervencije je sledeći detalj. Vučić je Radenkoviću predložio da dobije veliku kancelariju (a možda i dve seksi sekretarice, ko zna?). I profesor je odgovorio, najprirodnije, da njemu nikakva luksuzna kancelarija uopšte ne treba. U ovome se sasvim jasno vidi da su Bolesnik i Profesor ljudi iz različitih delova kosmosa.

Za Bolesnika je uspeh i priznanje da imaš veliku kancelariju i svu pompu koja uz tako nešto ide. Do njegovog mozga ne dopire da njegove lignje (tzv. saradnici) imaju i kancelarje i automobile i sekretarice i svu zaštitu, i opet imaju učinak u svojoj struci koji je jednak nuli, a često i negativan. To je za Bolesnika merilo uspeha, to, ta pompa, i ništa više. Pa je predložio Profesoru da ga tako "proslavi", što je isto kao kad bi mu predložio da ga preko veze ubacio u reality show po izboru.
Istovremeno, u jednom privatnom razgovoru juče, Profesor je napomenuo da na naslovnoj strani "Politike" piše da je on najzaslužniji za raniji uspeh u rangiranju Bg. univerziteta, a niko mu ni novi laptop nije kupio. Nikad. Ta goveda koja bi da mu "pomognu" uošte ne znaju šta je nauka i nude mu ono što bi njima predstavljalo pomoć. Mogli su i da ga proglase za počasnog gosta na vašaru u Guči. U njihovom mozgu to je veliki uspeh. Pa, i jeste kada si govedo.

P.S. Jedno vreme je prof. Radenković imao veze sa Vijetnamom, pa su mu kasnije ovi iz KAUST-a ponudili bolje uslove. (KAUST - King Abdullah University for Science ad Technology).

Posebno je jadna ta strašna činjenica da jedan penzionisani profesor može da pomeri BU za 100 mesta gore-dole na šangajskoj listi. Šta li rade ti drugi profesori? Šlepuju se?

Ima tu još mnogo drugih finesa koje bi valjalo znati, i ja sam se nosio mišlju da napišem malo duži blog na ovu temu, ali posle sam sebi rekao: čemu?

tasadebeli tasadebeli 19:54 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

nsarski

Situacija sa profesorom Radenovićem nije ni malo jednostavna, kako to hoće da predstavi dnevna štampa i TV.



Па да. Изборна кампања. Није ми ни било тешко да наслутим ако узмеш у обзир како то све медијски изгледа.

Vučić je Radenkoviću predložio da dobije veliku kancelariju (a možda i dve seksi sekretarice, ko zna?)


Јаој, страшно!

Па шта друго с тим да радиш него да се смејеш. (Да не би полудео.)

Када би и писао блог о томе, морао би да га уобличиш као надреалну фарсу.






Када ми је својевремено мој, на жалост прерано преминули, колега и другар са факултета причао зашто је напустио место асистента на катедри за српски језик током деведесетих, врхунац његове приче, осим међуљудских односа на Филолошком, била је реченица:

"Па замисли, човече!!! Они у кабинету Ђура Даничића (у Капетан Мишином здању) препродају кајмак и ракију коју донесу из свог завичаја!!! У Ђурином кабинету, бре!!!"

Морали смо, Шарски, после тога да данас дођемо и до овога.
freehand freehand 20:02 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Ima tu još mnogo drugih finesa koje bi valjalo znati, i ja sam se nosio mišlju da napišem malo duži blog na ovu temu, ali posle sam sebi rekao: čemu?

Na polzu čitalaštva.Ali generalno - šta je trebalo tom čoveku da uopšte ulazi u tu igranku? Čoveku njegovog intelektualnog kapaciteta moralo bi da bude jasno da ne postoji način da se sa Vučićem bilo šta radi a da se iz toga izađe beukaljan.
Pobogu, pa oko njega, Vučića, BUKVALNO ne postoji NIKO sa trunom integriteta. Koliko naivan treba biti da se to ne vidi?
nsarski nsarski 20:15 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

freehand
Ima tu još mnogo drugih finesa koje bi valjalo znati, i ja sam se nosio mišlju da napišem malo duži blog na ovu temu, ali posle sam sebi rekao: čemu?

Na polzu čitalaštva.Ali generalno - šta je trebalo tom čoveku da uopšte ulazi u tu igranku? Čoveku njegovog intelektualnog kapaciteta moralo bi da bude jasno da ne postoji način da se sa Vučićem bilo šta radi a da se iz toga izađe beukaljan.
Pobogu, pa oko njega, Vučića, BUKVALNO ne postoji NIKO sa trunom integriteta. Koliko naivan treba biti da se to ne vidi?


Pazi, ja ga razumem. Između ostalog, nije dozvolio da ga Bolesnik zamlaćuje nego je rekao svoje mišljenje (s kojim neko može da se slaže a neko ne). Imeđu ostalog pomenuo je masovno trovanje naroda putem Trgovčevića i Veličkovića koji haraju medijima. I u lice mu je rekao da mu ne treba kancelarija. I da je jadno što status Univerziteta zavisi od jednog starca (njegove reči).

Dalje, Bolesnik je njega zvao, i to još iz Njujorka! To je bolesno. Na sastanak je još pozvao Šarčevića i Malog, koji, ne sumnjam, imaju velike i luksuzne kancelarije. Šarčevića, čoveka kome "obrazovanje" znači dobar biznis u kome može odlično da zaradi (šta je to drugačije od Miće Megatrenda, na primer?), i Malog čiji je jedini cilj postojanja da se dodvori Bolesniku.

On jeste naivan u tom smislu što veruje da će se nešto primeniti ako Bolesnika suočiš sa činjenicama. Bolesnika činjenice ne zanimaju, a naiva profesora je kao ono kada su zatvorenici u Gulagu tvrdili da je mučenje, sadističko premlaćivanje i ubijanje zatvorenika moguće samo zato što drug Koba ne zna šta se dešava. Ali, kada bi samo drug Koba saznao, sve bi bilo mnogo bolje i svi bi bili pušteni kućama. Ta vrsta naive.
freehand freehand 20:20 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Ta vrsta naive.

Kudikamo veća. Zatočenici gulaga imali su vrlo ograničene komunikacijske resurse, ovaj gospodin profesor je imao sve što mu je trebalo od informacija na dva klika, čak i ako ne živi u Srbiji. Jedan Dnevnik, po izboru da li Pink ili RTS.
Nisam sklon da pravdam tu vrstu etičkog gembleraja.
nsarski nsarski 20:25 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

freehand
Ta vrsta naive.

Kudikamo veća. Zatočenici gulaga imali su vrlo ograničene komunikacijske resurse, ovaj gospodin profesor je imao sve što mu je trebalo od informacija na dva klika, čak i ako ne živi u Srbiji. Jedan Dnevnik, po izboru da li Pink ili RTS.
Nisam sklon da pravdam tu vrstu etičkog gembleraja.


Mnogo očekuješ od njega, free. On je čovek od preko 70 godina i verovatno veći deo života nosi ovaj revolt u sebi. I tek sada mu se ukazala prilika da kaže to što ga decenijama opterećuje (problem je veoma star). I rekao je. Od osobe u takvoj životnoj situaciji se ne može mnogo više očekivati.
freehand freehand 20:30 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

nsarski
freehand
Ta vrsta naive.

Kudikamo veća. Zatočenici gulaga imali su vrlo ograničene komunikacijske resurse, ovaj gospodin profesor je imao sve što mu je trebalo od informacija na dva klika, čak i ako ne živi u Srbiji. Jedan Dnevnik, po izboru da li Pink ili RTS.
Nisam sklon da pravdam tu vrstu etičkog gembleraja.


Mnogo očekuješ od njega, free. On je čovek od preko 70 godina i verovatno veći deo života nosi ovaj revolt u sebi. I tek sada mu se ukazala prilika da kaže to što ga decenijama opterećuje (problem je veoma star). I rekao je. Od osobe u takvoj životnoj situaciji se ne može mnogo više očekivati.

Ne znam da li sam jasan, ali čoveka apsolutno ne znam. Tvoja reč je apsolutno doooooooooooooovljna da prema njemu bez provere steknem puno poštovanje. ali ta vrsta i količina naivnosti je daleko iznad oga što bih nazvao "zabrinjavajućim". Vučić - ti to znaš, naravno - nije samo jedan iz mase političara-seratora. Moloh je u pitanju. Otelotvorenje političkog (i ne samo političkog) zla. I od toga se valja držati podalje. Dovoljan je bio jedan Verbić.
nsarski nsarski 21:00 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Ne znam da li sam jasan, ali čoveka apsolutno ne znam. Tvoja reč je apsolutno doooooooooooooovljna da prema njemu bez provere steknem puno poštovanje. ali ta vrsta i količina naivnosti je daleko iznad oga što bih nazvao "zabrinjavajućim". Vučić - ti to znaš, naravno - nije samo jedan iz mase političara-seratora. Moloh je u pitanju. Otelotvorenje političkog (i ne samo političkog) zla. I od toga se valja držati podalje. Dovoljan je bio jedan Verbić.


Ma, dobro, ja ga znam. On je čovek zanesen u "svoje krugove" i ne treba očekivati od njega nekakvu političku mudrost. Cela ta farsa sa jutrošnjim susretom je napravljena iz političkih razloga.
Eto, skoro istovremeno je genetičar Miodrag Stojković digao ruke od boravka u Srbiji i otišao na Harvard. Sada se Šarčević setio da ga kontaktira, a sve u toj ideju da se vrate naši naučnici. Posle par godina gubljenja vremena po Srbiji, Stojković je ukapirao da od tih političkih obmana i obećanja nema ništa i otišao na Harvard. I evo prepiske:




nepopustljiv nepopustljiv 21:20 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

freehand
Ta vrsta naive.

Kudikamo veća. Zatočenici gulaga imali su vrlo ograničene komunikacijske resurse, ovaj gospodin profesor je imao sve što mu je trebalo od informacija na dva klika, čak i ako ne živi u Srbiji. Jedan Dnevnik, po izboru da li Pink ili RTS.
Nisam sklon da pravdam tu vrstu etičkog gembleraja.

Vrlo često se moglo čuti i za vreme faraona Tite kako ga podanici brane --- eto, ne zna drug Tito šta ovi rade.
freehand freehand 21:31 24.08.2019

Re: Него, мене ме занима

nepopustljiv
freehand
Ta vrsta naive.

Kudikamo veća. Zatočenici gulaga imali su vrlo ograničene komunikacijske resurse, ovaj gospodin profesor je imao sve što mu je trebalo od informacija na dva klika, čak i ako ne živi u Srbiji. Jedan Dnevnik, po izboru da li Pink ili RTS.
Nisam sklon da pravdam tu vrstu etičkog gembleraja.

Vrlo često se moglo čuti i za vreme faraona Tite kako ga podanici brane --- eto, ne zna drug Tito šta ovi rade.

Misliš - nije bio obavešten?
alselone alselone 07:00 25.08.2019

Re: Него, мене ме занима

Ima tu još mnogo drugih finesa koje bi valjalo znati, i ja sam se nosio mišlju da napišem malo duži blog na ovu temu, ali posle sam sebi rekao: čemu?


Ja bih voleo da pročitam taj blog.

Što se tiče afilijacija dešava se jedna zanimljiva stvar pored toga da arapski svet plaća da pokupi afilijacije. Kompanije su sve zainteresovanije da se njih stavi u afilijaciju, tako da je moguće da se desi da Univerzitet padne još koju stepenicu narednih godina iz tog razloga.
cmix909 cmix909 10:34 27.08.2019

Re: Него, мене ме занима

freehand
... Zatočenici gulaga imali su vrlo ograničene komunikacijske resurse...


Uz napomenu da je valjda jedini lep aspekt zatvorenickog/logoraskog zivota u Kobinom carstvu bila upravo bolja obavestenost nego u 'slobodnih' gradjana, ogranicenih na citanje tzv. Pravde i oralno ispiranje. O ovome je interesantno pisao uhapseni fizicar Aleksandar Vajsberg, cija je Zavera cutanja i sama zrtva zavere cutanja; stampana je '52. i nikad vise.
anonymous anonymous 13:44 24.08.2019

Kad ja tamo ...

...a ono ...



Ma, zajebavam se , naravno.
I dalje ratuju četnici protiv ustaša, komunisti protiv onih drugih....ili oni drugi protiv ...

Nazdravlje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana