Ljubav| Mediji| Nostalgija| Planeta

Geografija zvuka

Goran Vučković RSS / 02.09.2019. u 20:29

 

 

 

 

 

 

Naleteo na ovo pre par meseci... čudo.

Upravo slušam program 4 danskog radija za severni Jiland, koji je na mapi postavljen na Aalborg - ono mestašce gde sam bio 2000-2005 i odakle je moj sin. Masa stanica iz Srbije i regiona je isto postavljena na mapu.

 Inače šta ima?

 

Atačmenti

Tagovi



Komentari (549)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 11:25 05.09.2019

Re: EDIT

Trebalo je ćutati i dalje,


ja sam odgovorila Vucku, jer je malo romantizovao verziju:),

...a svakako si u pravu,...te stvari treba ignore.
maksa83 maksa83 11:27 05.09.2019

Re: EDIT

Tako i sa 'čoporom'.

Mislim da se kaže čoperom.


tasadebeli tasadebeli 11:27 05.09.2019

Re: EDIT






alselone

To odgovaranje debilanama je kao kada daš pola pljeskavice keru sa tri noge na ulici. Zvuči kao dobra i plemenita ideja na početku ali te on onda prati do kuće i ne znaš šta ćeš sa njim, ili ćeš da udomiti i srediti, ali ako je to baksuz ker onda baš i ne ide, opire se a i navikao je onako, ili ćeš da ostaviti tu da svi dobiju šugu i buve.



Коначно да се сложим и са тобом!

И са Вучком.

Zvuči tako jednostavno


И са Доксом.

nemam ja nikakav zadatak


И са Предом.

Ja smatram da su takve osobe teška govna, i uz priču, kad već dođosmo na tu temu, rekoh šta mislim o njima.

Dakle - govna su, kao što je i blog zbog njih bio takav.
Sad je čistiji, mada je na oko primitivniji. Sad je statistika - to smo mi.

Nema ovo veze ni sa Tasom, ni sa Vučkom, niti me je neko navukao.
Ima veze sa prilikom da kažem šta imam, jer smo se te teme dotakli u priči.

A negiranje da je toga bilo, to odgovara samo onim koji su u tome učestvovali ili podržavali.


И у крајњој линији и са Мирелом.

Potegnuću ovde, božemesačuvaj, Šekspira.



Мислим, људи, да се тек сада овде заиста помало назире стварање истинске заједнице.







П.С. - Вучко, хвала ти још једном на овом твом повратничком блогу који ме није обрадовао само због твог повратка, него и због начина на који је овај твој блог протекао.
tasadebeli tasadebeli 11:33 05.09.2019

Re: EDIT

4krofnica

Taso zapuši uši



Запушио.


EDIT: Како су ми остала у лепом сећању она давно прохујала времена када сам сваком госту на мојим ауторским блоговима давао препоруку (Фрихенд ме тада грдио због тога, није му било јасно зашто то радим) само из захвалности што учествује и гостује код мене, па ма шта год тај мој гост мислио. Чак и када су ме вређали, ја делио препоруке. Рачунао, сви смо ми овде као неки виртуелни другари када трошимо толиико времена од свог живота разговарајући овде, а другар је другар чак и када не мисли исто што и ја. Чак и када се изнервира, па потегне увреду, боже мој, људи смо. Све што је људско, није ми страно.

Кроз тај разговор, мислио сам, постаћемо само још бољи.

Но, давно то беше... Што би се рекло, засвирај и за појас задени.

Ко зна, можда се једнога дана тако нешто и врати на Блог Б92.
alselone alselone 11:34 05.09.2019

Re: EDIT

Taso iskreno te molim da mi kažeš šta znači ova slika.



Ne razumem a postavio si je više puta pa pretpostavljam da nešto hoćeš da kaženj njome. Ne zezam te, zaista te iskreno molim ko čoveka.
nepopustljiv nepopustljiv 11:37 05.09.2019

Re: EDIT

maksa83
Ne zapitam.
Zato što 'čopor' predstavlja 'organizovanu skupinu hijena i gnjida' - a takve (sinhronizovane) 'napade' na pomenute nisam uočio.

Sad ne znam da li (dobronamerno, kako drugačije, pošto ovde sve pršti od dobre namere) da ti preporučim neke kapi za oći ili (takođe dobronamerno) neke kapi za licemerno foliranje.

Zašto pišeš oći umesto oči?!

Usput - imao sam jednog psića. Burazer iz Zemuna ga pronašao sa smrzlotinama, vodio ga mnogo puta veterinaru, no, jedna rana kao posledica smrzavanja nikako da zaraste.
I dovede ga mojoj mami - reče, ujna, ako možeš da ga primiš, ja sam iscrpeo sve mogućnosti.
Bila zima, mamu mu na brzinu naštrika neki džemperić i priseti se neke fine masti za oči koju je dobila od nekoga iz Nemačke.
I započne uporno da mu tom finom masti maže tu ranu.
I nakon mesec dana rana potpuno zaraste.
No, dlaka na tome mestu nikada nije narasla.
Ali, kako je tu upravo bio crni deo dlake, to se nije ni primećivalo.

Što se tiče moje principijelnosti - pa, moram da priznam da nije bezgranična.
Ono što sam spreman da progledam kroz prste mariopan, gedži, Tasi, ..., drugima nisam. Dodao bih tu i doksumanutog.
Samo zbog toga što su oni dobri ljudi.
I ti si na dobrom put da se pridružiš toj skupini - jer ni ti nisi rđav.
Istina, još si mlad.
tasadebeli tasadebeli 11:45 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
Taso iskreno te molim da mi kažeš šta znači ova slika.



Ne razumem a postavio si je više puta pa pretpostavljam da nešto hoćeš da kaženj njome. Ne zezam te, zaista te iskreno molim ko čoveka.




Мислим да је то сондирање бирачког тела за сваку врсту избора у Србији.

(Бејасте ли, браћо моја млада, да л' бејасте ви на изборима када? Та увек смо ми на њему, на голему...)

Уместо оних колачића Марка Благојевића од 2000. године на овамо и сличних сличица.
alselone alselone 11:52 05.09.2019

Re: EDIT

Мислим да је то сондирање бирачког тела за сваку врсту избора у Србији.


Na koji način? MIslim, slika govori kako Amerikanci ne poznaju Komedija del Arte likove. Iskreno, ni ja nemam pojma šta je to. Verujem ni 99.9 posto planete, uključujući Italijane (pretpostavljam da je njihovo). I kako je to povezano sa izborima?

Ponovo kažem, zaista ne rauzumem i molim te mi nemoj odgovarati u šiframa.

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:01 05.09.2019

Re: EDIT

Ponovo kažem, zaista ne rauzumem i molim te mi nemoj odgovarati u šiframa.


E sad cekaj, dok iskuca 5000 karaktera, odabere klipove, slike.. i jos poneku sifru.
maksa83 maksa83 12:26 05.09.2019

Re: EDIT

Zašto pišeš oći umesto oči?!

Pa ima onaj prastari vic kad je došao Mujo kod svog drugara lekara u ordinaciju i ovaj ga zamolio da sedi tu i glumi doktora dok on nešto obavi, i pošto se vratio pita Muju kako je prošlo, i ovaj mu naređa ko je sve bio i šta mu je prepisao (uglavnom je potrefio), i kaže "e došla na kraju neka ženska i kaže - doktore, pomagajte, šest mjeseci dobrog qrca nisam vidjela!".

- I šta si ti uradio?!
- Ja joj prepiso kapi za oći...
zilikaka zilikaka 12:28 05.09.2019

Re: EDIT


Како су ми остала у лепом сећању она давно прохујала времена када сам сваком госту на мојим ауторским блоговима давао препоруку (Фрихенд ме тада грдио због тога, није му било јасно зашто то радим) само из захвалности што учествује и гостује код мене, па ма шта год тај мој гост мислио. Чак и када су ме вређали, ја делио препоруке. Рачунао, сви смо ми овде као неки виртуелни другари када трошимо толиико времена од свог живота разговарајући овде, а другар је другар чак и када не мисли исто што и ја. Чак и када се изнервира, па потегне увреду, боже мој, људи смо. Све што је људско, није ми страно.

Кроз тај разговор, мислио сам, постаћемо само још бољи.




Bili Piton Bili Piton 12:31 05.09.2019

Re: EDIT

maksa83
nabasao sam na neki intervju sa onim vašim Duletom Glavonjom


I on siroma ne ume drugačije nego uvek i samo ko prstom u govno.
tasadebeli tasadebeli 13:04 05.09.2019

Re: EDIT

zilikaka

Како су ми остала у лепом сећању она давно прохујала времена када сам сваком госту на мојим ауторским блоговима давао препоруку (Фрихенд ме тада грдио због тога, није му било јасно зашто то радим) само из захвалности што учествује и гостује код мене, па ма шта год тај мој гост мислио. Чак и када су ме вређали, ја делио препоруке. Рачунао, сви смо ми овде као неки виртуелни другари када трошимо толиико времена од свог живота разговарајући овде, а другар је другар чак и када не мисли исто што и ја. Чак и када се изнервира, па потегне увреду, боже мој, људи смо. Све што је људско, није ми страно.

Кроз тај разговор, мислио сам, постаћемо само још бољи.








Оооо, па гдејс ти курир Јовице?

Нема те 100 година.

Само да те упозорим да екипа "правоверних" на Блогу Б92 често оном Шонету пребацује што качи "неприкладне" гифове јербо сматрају да он тиме вређа њихову интелигенцију.

Па су га због тога већ неколико пута бановали.

Мојне да и тебе задеси иста судбина, па после да кукаш. Чекај само да видиш када чопор крене и на тебе.

Кажу да је то правило, закон, чопора. Када више немају кога да прогањају изван чопора, онда се окрену унутар чопора па прогањају и прождиру једни друге.

Јбг, јесмо сви ми помало анђели. Али тешко побегнемо од тог животињског у нама у неким ситуацијама.








П.С. - Чујем да је било неко гостовање у Бечкереку неких Корчуланаца, некакви ђирови и слично?

Ако, ако, треба неговати те везе некадашњег братства и јединства и сестринства...



zilikaka zilikaka 13:27 05.09.2019

Re: EDIT

Чујем да је било неко гостовање у Бечкереку неких Корчуланаца?


Pa ti si neverovatan!
Jbt, ti sanjaš Krkara, i to posle onoliko vremena.

I cela istorija našeg "sukoba" nema veze sa bilo čim što sam tebi uradila, nego sa činjenicom da sam dobra s njim.

Vidi, Taso, i ja kao i svako normalan, biram sebi društvo i nikom, ali nikom za izbor prijatelja ne polažem račune.

Odrasli ljudi bi trebalo da umeju da razgraniče da prijateljstvo sa nekim ne znači neprijateljstvo s drugim, al to sam pokušavala davno da ti objasnim, dok sam mislila da ima smisla, pa mi ne pada na pamet da se ponavljam.

Zato, hvala na pitanju, negujem prijateljske odnose sa mnogima sa ovog bloga, pa i sa Krkarom, koje i tebi od sveg srca želim.

EDIT: Taso, mojne menjaš gornji komentar. Ne stižem ni da ispratim a kamo li da odgovorim. Ili da radimo to kako dolikuje.
Dodaš dole V1.0, pa sledeće V1.1, i ja po stim oznakama pišem odgovore, da svi možemo da pratimo.
Znaš da sam tehničko lice, a mi smo ti malo ograničeni i volemo da nam se sve lepo uredi, da znamo kud ćemo i šta ćemo

gedza.73 gedza.73 13:57 05.09.2019

Re: EDIT


nije se otelo kontroli nego su to psihički poremećene osobe koje su samo svoje frustracije iznele na svetlo dana.



Pa da. To su ljudi koji namerno idi uz kurac kako bi pokvarili mesto koje ih nije prepoznalo na način na koji oni sebe doživljavju.

au brate taj sam.
alselone alselone 14:03 05.09.2019

Re: EDIT

E sad cekaj, dok iskuca 5000 karaktera, odabere klipove, slike.. i jos poneku sifru.


Iskuliro me.

apacherosepeacock apacherosepeacock 14:42 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
E sad cekaj, dok iskuca 5000 karaktera, odabere klipove, slike.. i jos poneku sifru.


Iskuliro me.



Zato sto ne zna ni sam sta je 'teo reci vecinom tih slicica, podstapalica, koje kaci.
Atomski mrav Atomski mrav 14:46 05.09.2019

Re: EDIT

Zato sto ne zna ni sam sta je 'teo reci vecinom tih slicica, podstapalica, koje kaci.




... ali to nije tema večerašnje emisije.
docsumann docsumann 15:47 05.09.2019

Re: EDIT

Duletom Glavonjom


pilot, pisac...ili neki drugi?
maksa83 maksa83 15:52 05.09.2019

Re: EDIT

docsumann
Duletom Glavonjom


pilot, pisac...ili neki drugi?

Pisac valjda, nisam znao da je pilot.
predatortz predatortz 15:54 05.09.2019

Re: EDIT

maksa83
docsumann
Duletom Glavonjom


pilot, pisac...ili neki drugi?

Pisac valjda, nisam znao da je pilot.


Možda sportski.
U JAT-u je bio stjuard.
alselone alselone 15:59 05.09.2019

Re: EDIT

Zato sto ne zna ni sam sta je 'teo reci vecinom tih slicica, podstapalica, koje kaci.

Ma nemoguće. Čim je okačio 20 puta do sada mora imati neki smisao koji ne želi da podeli sa mnom neukim.

I to nije fer pošto sam popuno pošteno i bez zezanja ili pozadinskih navika pitao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:13 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
E sad cekaj, dok iskuca 5000 karaktera, odabere klipove, slike.. i jos poneku sifru.


Iskuliro me.



Evo onda ja da pomognem. Mislim da je tasa hteo da kaže kako su svi ovde glupi kao qrac (amerikanci), osim njega, a spremaju se izbori, pa ćemo zbog toga opet pogrešno nekog da izaberemo i zlopatimo se doveka. A on će da nam govori, eks katedra, šta sam vam rekao, ja sam ovde stalno upozoravao, i na ekipicu i na idiotske glaviće, ali me niko nije slušao, eto vam ga sad.

Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:16 05.09.2019

Re: EDIT

Pa ti si neverovatan!
Jbt, ti sanjaš Krkara, i to posle onoliko vremena.


I ja ga sanjam ponekad, baš nedostaje ovde, da malo protrese ćebad na blogu.
alselone alselone 16:22 05.09.2019

Re: EDIT

nemam ja nikakav zadatak


Paja Patak dobio zadatak.
alselone alselone 16:24 05.09.2019

Re: EDIT

Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.



Pajke, koji je tvoj omiljeni Komedija del arte lik?
alselone alselone 16:31 05.09.2019

Re: EDIT

I ja ga sanjam ponekad, baš nedostaje ovde, da malo protrese ćebad na blogu.


Pa pozovite ga, on je kul pa ce sigurno odgovoriti.
Ja sam se sa njim upoznao tako što se na blogu nešto pričalo o maslinovom ulju i on tu napiše kako zna neko fantastično, domaće proizvodnje. Ja mu pošalem PP da pitam gde to ima da se kupi i on mi na to kaže kako dolazi u NS za nedelju dana pa ce mi poneti tri flaše. I ponese, sednemo kratko na kafu i upoznamo se. Ulje je zasita bilo fantastično, verovatno najbolje koje sam jeo.

Čak smo jednom i išli na zabijačke (svinjokolj) u Čačak zajedno. Da smem okačio bih sliku Krkara kako meša čvaraka.

Mada je meni to što Srbijanci prave prilikom svinjkolja tri stepenika ispod ovoga ovde.
floki floki 16:34 05.09.2019

Re: EDIT

trol:

A research team at the University of Alaska’s Department of Civil and Environmental Engineering, led by Dr. Leroy Hulsey, Dr. Zhili Quan, and Professor Feng Xiao, Department of Civil Engineering, Nanjing University of Science and Technology, released yesterday for public comment their findings from a four-year study of the collapse of World Trade Center Building 7 on September 11, 2001. This is the first scientific investigation of the collapse of the building. Here is the conclusion:

“The principal conclusion of our study is that fire did not cause the collapse of WTC 7 on 9/11, contrary to the conclusions of NIST and private engineering firms that studied the collapse. The secondary conclusion of our study is that the collapse of WTC 7 was a global failure involving the near-simultaneous failure of every column in the building.”
alselone alselone 16:42 05.09.2019

Re: EDIT

“The principal conclusion of our study is that fire did not cause the collapse of WTC 7 on 9/11, contrary to the conclusions of NIST and private engineering firms that studied the collapse. The secondary conclusion of our study is that the collapse of WTC 7 was a global failure involving the near-simultaneous failure of every column in the building.”



Eto, Pajo a ti i dalje veruj CNN-u ko penzioner Vučiću.
nikvet pn nikvet pn 16:53 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
to što Srbijanci prave prilikom svinjkolja tri stepenika ispod ovoga ovde.


То је сасвим тачно али то вам једина предност. Исто толико заостајете у дисциплини прасе-јагње за ражањ, о роштиљу тек да не говоримо.
alselone alselone 16:57 05.09.2019

Re: EDIT

То је сасвим тачно али то вам једина предност. Исто толико заостајете у дисциплини прасе-јагње за ражањ, о роштиљу тек да не говоримо.


Tako je, ali ako idemo dalje onda su tu slabija jela kašikom, supe, gulaši i paprikaše. Tj. praktično ni ne postoje osim supa. Ima samo ragu čorba i ona je super, i rekao bih da je to sve.
nsarski nsarski 16:59 05.09.2019

Re: EDIT

This is the first scientific investigation of the collapse of the building.


Ov je first independent scientific investigation...I do sada ih je bilo ali ispitivanja su izvršile razne državne komisije i slične grupe koje igraju kako im se svira.

Uzgred, Mr. Larry (Lawrence) Silverstein, vlasnik WTC7 je naplatio 700 Mega bucks, jer je na vreme bio osiguran od terorističkih napada. Za kule bliznakinje je naplatio posebno osiguranje (tzv. double indemnity) u milijardama dolara jer su bila dva teroristička napada. Kad te pođe karta...

docsumann docsumann 17:01 05.09.2019

Re: EDIT

predatortz
maksa83
docsumann
Duletom Glavonjom


pilot, pisac...ili neki drugi?

Pisac valjda, nisam znao da je pilot.


Možda sportski.
U JAT-u je bio stjuard.


e da, stjuart. moja greška
gedza.73 gedza.73 17:03 05.09.2019

Re: EDIT

То је сасвим тачно али то вам једина предност. Исто толико заостајете у дисциплини прасе-јагње за ражањ, о роштиљу тек да не говоримо

rakija... duvan čvarci valjda valjevo, dalmatinska pršut... a u kobasice stavljaju kim.
jednom mi svraćao lik iz rodom iz Dalmacije, drži pečenjaru u zemunu.
-pa gde si zapucao čak ovamo u Šumadiju zar nisi imao bliže u Vojvodini?
- a ne, jagnjići se ne uzimaju pored vode, to nikakvo meso nije.

ubi ih dođoš u dve reči.
mirelarado mirelarado 17:03 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.



Pajke, koji je tvoj omiljeni Komedija del arte lik?


Je l' mogu ja? Moj omiljeni lik je Pulčinela. On je, kao i Arlekino, među glavnim akterima, dakle, među slugama koji vuku konce radnje. Dok je Arlekino prepametan, superioran i unapred znamo da će sve druge nadmudriti i trijumfovati, Pulčinela je životniji, ume da bude oštrouman i dovitljiv, ali ume i da ispadne glup u društvu, veliki je brbljivac, Napolitanac, kad nešto sazna i svima rastrubi, misleći da je to najveća tajna, a u stvari to već i vrapci na grani znaju. Zato pred njim svi ćute o nekom poverljivom podatku, ili mu ga saopšte "u poverenju" onda kada žele da se to svima razglasi. U francuskom i engleskom koristi se fraza "secret de Polichinelle" "Pulcinella's secret".

Tako se i u elektronici zovu najbanalniji pasvordi i lozinke, koji se lako provale.


docsumann docsumann 17:08 05.09.2019

Re: EDIT

Dok je Arlekino prepametan, superioran i unapred znamo da će sve druge nadmudriti i trijumfovati,


nije lako biti Srbin
nepopustljiv nepopustljiv 17:13 05.09.2019

Re: EDIT

mirelarado
alselone
Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.



Pajke, koji je tvoj omiljeni Komedija del arte lik?


Je l' mogu ja? Moj omiljeni lik je Pulčinela. On je, kao i Arlekino, među glavnim akterima, dakle, među slugama koji vuku konce radnje. Dok je Arlekino prepametan, superioran i unapred znamo da će sve druge nadmudriti i trijumfovati, Pulčinela je životniji, ume da bude oštrouman i dovitljiv, ali ume i da ispadne glup u društvu, veliki je brbljivac, Napolitanac, kad nešto sazna i svima rastrubi, misleći da je to najveća tajna, a u stvari to već i vrapci na grani znaju. Zato pred njim svi ćute o nekom poverljivom podatku, ili mu ga saopšte "u poverenju" onda kada žele da se to svima razglasi. U francuskom i engleskom koristi se fraza "secret de Polichinelle" "Pulcinella's secret".

Tako se i u elektronici zovu najbanalniji pasvordi i lozinke, koji se lako provale.



Koji bi bio ja po toj specifikaciji?
Bili Piton Bili Piton 17:15 05.09.2019

Re: EDIT

Stravinski i početak njegovog (pseudo) neoklasičarskog perioda. Manje dobra muzika od "Posvećenja" ali to je kad kompozitor odluči da stavi masku, verovatno iz ličnih razloga. BTW ovo je kompletan balet u jednom činu a ne svita, kao što piše.





mirelarado mirelarado 17:19 05.09.2019

Re: EDIT

docsumann
Dok je Arlekino prepametan, superioran i unapred znamo da će sve druge nadmudriti i trijumfovati,


nije lako biti Srbin




A sad malo ozbiljnije: zanatska renesansna komedija (commedia dell'arte) nije za potcenjivanje. Na toj tradiciji nikli su i varijete, i kabare, i Fejdoovi kalamburi, i filmska slapstick komedija, Čarli Čaplin, Stanlio i Olio, Braća Marks, i fizički teatar...
alselone alselone 17:20 05.09.2019

Re: EDIT

rakija... duvan čvarci valjda valjevo, dalmatinska pršut... a u kobasice stavljaju kim.
jednom mi svraćao lik iz rodom iz Dalmacije, drži pečenjaru u zemunu.
-pa gde si zapucao čak ovamo u Šumadiju zar nisi imao bliže u Vojvodini?
- a ne, jagnjići se ne uzimaju pored vode, to nikakvo meso nije.

ubi ih dođoš u dve reči.


Opšte je poznato da su jaganjci bolji sa planine, tu nema šta. I nije to samo blizina vode nego i travke koje pasu. Ali sa druge strane mislim da je prase bolje ovde. Jeste istina da nije praksa bila da se peče na ražnju nego pre u furunama, ali možda grešim.

Znaš šta je tu još bolje - ona jela koje idu u zemljane ćupove.

mirelarado mirelarado 17:22 05.09.2019

Re: EDIT

nepopustljiv
mirelarado
alselone
Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.



Pajke, koji je tvoj omiljeni Komedija del arte lik?


Je l' mogu ja? Moj omiljeni lik je Pulčinela. On je, kao i Arlekino, među glavnim akterima, dakle, među slugama koji vuku konce radnje. Dok je Arlekino prepametan, superioran i unapred znamo da će sve druge nadmudriti i trijumfovati, Pulčinela je životniji, ume da bude oštrouman i dovitljiv, ali ume i da ispadne glup u društvu, veliki je brbljivac, Napolitanac, kad nešto sazna i svima rastrubi, misleći da je to najveća tajna, a u stvari to već i vrapci na grani znaju. Zato pred njim svi ćute o nekom poverljivom podatku, ili mu ga saopšte "u poverenju" onda kada žele da se to svima razglasi. U francuskom i engleskom koristi se fraza "secret de Polichinelle" "Pulcinella's secret".

Tako se i u elektronici zovu najbanalniji pasvordi i lozinke, koji se lako provale.



Koji bi bio ja po toj specifikaciji?


Ne znam.
Atomski mrav Atomski mrav 17:23 05.09.2019

Re: EDIT

Znaš šta je tu još bolje - ona jela koje idu u zemljane ćupove.


Ljudi, imajte milosti... ruč'o sam još u podne!
zilikaka zilikaka 17:27 05.09.2019

Re: EDIT

Jeste istina da nije praksa bila da se peče na ražnju nego pre u furunama, ali možda grešim.

Grešiš, i to silno. Ovde UOPŠTE nije praksa da se peče prase. Kao što nije da se kolje tele. To zato što se kalkulisalo i računalo da će mnogo isplativije biti da ga uhraniš pa kolješ kad poraste.
Jaganjci, i to isključivo muški, jesi izuzetak, jer ti realno ne treba toliko ovčetine a možda i stado sa mnogo ovnova nije lako održavati.
Ovo poslednje nisam sigurna, možda Nikvet il neko drugi može da pripomogne.
...a kao potvrdu, pitaj starije šta se spremalo za Božić. Uglavnom ćurka il guska. Ucelo.
alselone alselone 17:28 05.09.2019

Re: EDIT

A sad malo ozbiljnije: zanatska renesansna komedija (commedia dell'arte) nije za potcenjivanje. Na toj tradiciji nikli su i varijete, i kabare, i Fejdoovi kalamburi, i filmska slapstick komedija, Čarli Čaplin, Stanlio i Olio, Braća Marks, i fizički teatar...


Ako misliš na mene ni najmanje mi nije bila namera da potcenjujem, nego da kažem kako je sasvim normalno da ljudi nemaju pojma o tome, pa čak i da znaju komceptualno o čemu se radi, pitati ih koji im je omiljeni lik je malo, kako da kažem, tendenciozno bezobrazno.

To je ono kao kada devojke na izboru na mis pitaju pitanja. Ovo su stvarni primeri

1. Question: "Hundreds of journalists across the world were jailed this year for writing stories that were critical of their governments. Why is Freedom of the Press important?"

2. Question: "The #MeToo movement has sparked a global conversation. In response, some have said that the world has become too politically correct. Do you think the #MeToo movement has gone too far?"

3. Question: "Many countries across the world are experiencing an increase in immigration. Do you think countries should limit the number of refugees allowed across their borders?" WFT!??!?!



alselone alselone 17:29 05.09.2019

Re: EDIT

...a kao potvrdu, pitaj starije šta se spremalo za Božić. Uglavnom ćurka il guska. Ucelo.


Za Božić se spremala plećka ucelo pa se naprave džepovi u koje se ubaci ceo čen belog luka.
nepopustljiv nepopustljiv 17:34 05.09.2019

Re: EDIT

Atomski mrav
Znaš šta je tu još bolje - ona jela koje idu u zemljane ćupove.


Ljudi, imajte milosti... ruč'o sam još u podne!

Ja bio na Dunavu, u Zemunu, na ribljoj čorbi.
Bila je toliko ukusna da nisam hteo ništa dodatno.
Sada ću još malo grožđa, pa odoh da slušam muziku.
Ne mogu da više čitam gluposti.
Goran Vučković Goran Vučković 17:35 05.09.2019

Re: EDIT

varijete, i kabare, i Fejdoovi kalamburi, i filmska slapstick komedija, Čarli Čaplin, Stanlio i Olio, Braća Marks, i fizički teatar...

Alan Ford strip (zna ko je čitao Cvećarnicu u Kući Cveća)
mirelarado mirelarado 17:38 05.09.2019

Re: EDIT

A sad malo ozbiljnije: zanatska renesansna komedija (commedia dell'arte) nije za potcenjivanje. Na toj tradiciji nikli su i varijete, i kabare, i Fejdoovi kalamburi, i filmska slapstick komedija, Čarli Čaplin, Stanlio i Olio, Braća Marks, i fizički teatar...



Ako misliš na mene ni najmanje mi nije bila namera da potcenjujem, nego da kažem kako je sasvim normalno da ljudi nemaju pojma o tome, pa čak i da znaju komceptualno o čemu se radi, pitati ih koji im je omiljeni lik je malo, kako da kažem, tendenciozno bezobrazno.


Alse, ne samo da ne mislim na tebe, ne mislim ni na koga konkretno, nego na činjenicu da se, po mom mišljenju, uloga i značaj komedije i komičnog u čovekovom životu olako nipodaštava, pa će i oni koji, kao, znaju šta je commedia dell'arte bez razmišljanja da je proglase za klovnovsko glupiranje i vašarsku pučku zabavu.

S ovim ostalim što kažeš potpuno sam saglasna.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.



Pajke, koji je tvoj omiljeni Komedija del arte lik?


Ša te boli q! Ti ćeš mene da pitaš za komediju del arte!



angie01 angie01 17:40 05.09.2019

Re: EDIT

meni je najdraza Kolumbina- jer je slatka, pametna, sarmantna, vrcava, znimljiva i bez nje je dosadno.



i naravno Skaramus-jer je to lik koji je Fredi Merjuri ubacio u stihove svoje Boemske rapsodije,

I see a little silhouetto of a man
Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango?
Thunderbolt and lightning, very, very frightening me


koji je inace lukavac, koji pravi smisalice, druge uvaljuje u sranje iz kojeg se sam uvek izvuce,


zilikaka zilikaka 17:40 05.09.2019

Re: EDIT

Za Božić se spremala plećka ucelo

Može, al najverovatnije svinjska plećka, ne praseća.
I to je bilo kako gde, od kuće do kuće.
Moja baba po ocu pravila ćurku punjenu prezlom i suvim šljivama. Valjda tako navikla od svojih.
Atomski mrav Atomski mrav 17:41 05.09.2019

Re: EDIT

Na podvarku ćurka, zna se,
gde je ćurka - tu je prase.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:42 05.09.2019

Re: EDIT

mirelarado
alselone
Ja sam bar tu sličicu tako razumeo.



Pajke, koji je tvoj omiljeni Komedija del arte lik?


Je l' mogu ja? Moj omiljeni lik je Pulčinela. On je, kao i Arlekino, među glavnim akterima, dakle, među slugama koji vuku konce radnje. Dok je Arlekino prepametan, superioran i unapred znamo da će sve druge nadmudriti i trijumfovati, Pulčinela je životniji, ume da bude oštrouman i dovitljiv, ali ume i da ispadne glup u društvu, veliki je brbljivac, Napolitanac, kad nešto sazna i svima rastrubi, misleći da je to najveća tajna, a u stvari to već i vrapci na grani znaju. Zato pred njim svi ćute o nekom poverljivom podatku, ili mu ga saopšte "u poverenju" onda kada žele da se to svima razglasi. U francuskom i engleskom koristi se fraza "secret de Polichinelle" "Pulcinella's secret".

Tako se i u elektronici zovu najbanalniji pasvordi i lozinke, koji se lako provale.




Ovaj drug Pulčinela me podseća malo na mene.
alselone alselone 17:43 05.09.2019

Re: EDIT


Ša te boli q! Ti ćeš mene da pitaš za komediju del arte!


E kakvi ste vi američki titići (od tities).
Atomski mrav Atomski mrav 17:45 05.09.2019

Re: EDIT

Ovaj drug Pulčinela me podseća malo na mene.

Mene podseća na kolegu mog ćaleta. Ćale je uvek govorio da, ako hoćeš da nešto sazna cela firma, samo njemu kažeš "Ovo ti kažem u poverenju" - do doručka zna cela upravna zgrada a do kraja prve smene i ostatak firme.
alselone alselone 17:46 05.09.2019

Re: EDIT

Može, al najverovatnije svinjska plećka, ne praseća.


Svinjska, svinjska. To bude veliko ko manja šunka, dobro se ispeče sa belim lukom i jede se dva, tri dana. Ja sam to obožavao. Sad se to više ne pravi, kao što se ne pravi ni prava domaća česica koja je kao kolač. Sad smo postali ko monasi, pravi se malo bolji lebac i to je česnica.

Moji nisu pekli te velike ptice ucelo nikada a kad malo bolje razmislim, prasetinu skoro nikad nismo jeli, samo svinjetinu.
zilikaka zilikaka 17:55 05.09.2019

Re: EDIT

Sad se to više ne pravi, kao što se ne pravi ni prava domaća česica koja je kao kolač. Sad smo postali ko monasi, pravi se malo bolji lebac i to je česnica

Ko kaže da se ne pravi česnica. Obavezno svake godine. Istina i to je stvar koja se razlikuje od kuće do kuće al ako ti zatreba recept, javi se pred Božić. Nije teško uopšte.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:56 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
“The principal conclusion of our study is that fire did not cause the collapse of WTC 7 on 9/11, contrary to the conclusions of NIST and private engineering firms that studied the collapse. The secondary conclusion of our study is that the collapse of WTC 7 was a global failure involving the near-simultaneous failure of every column in the building.”



Eto, Pajo a ti i dalje veruj CNN-u ko penzioner Vučiću.


Ma, kinezi sviraju kurcu, i podrivaju nam sistem, i duvaju Trampu u leđa, donji deo.

Nego, šta bi sa onim prof. Radenovićem, što je išao čovek pod stare dane u pečalbu, da napiše rad ili dva za Saudijce, ne bi li detetu obezbedio stan? Vidim da nam bez njega zamalo propade univerzitet. Jel moguće da je to sve tamo kod vas toliko temeljno trulo da od jednog čovek zavisi sudbina i reputacija celog univerziteta?

Vidim da je sad Vučić genijalno smislio da on bude Saudijac, da napravi fond od kojih će se plaćati naučnici širom sveta da pišu radove za srpski univerzitet, i tako mu poguraju položaj na šangajskoj listi (to kao da je fudbalska liga u pitanju, a naučnici - igrači, mada, od njega me ništa ne čudi, pošto je bio zvezdin huligan po profesiji pre nego što se prešaltovao na politiku.


mirelarado mirelarado 17:58 05.09.2019

Re: EDIT

meni je najdraza Kolumbina- jer je slatka, pametna, sarmantna, vrcava, znimljiva i bez nje je dosadno.


Prava opasnica ta golubičica (Colombina - mala golubica). Njeno srce, naravno, pripada Arlekinu, ali je to ne sprečava da koketira s ostalim slugama, zarad "viših ciljeva".
angie01 angie01 17:58 05.09.2019

Re: EDIT

Moji nisu pekli te velike ptice ucelo nikada a kad malo bolje razmislim


pa za to ti treba dzajnt rerna- kada sam prvi put videla kanadske rerne, bila sam u fazonu, wtf???,...kad ono, treba im da im stane ono tele od curke.

...to sa pleckama je ukusnije kada se radi o mladom mesu- moja baka punila plecku, al jagnjecu, zasece kozicu i tu nagura fil od iznutrica, iseckanih i umucenih sa hlebom, jajima i gomilom zacina-beli luk obavezno, pa zasije i dok se pece, sve vreme zaliva mocom i onda sve to skrozira i bude bozanstveno.
alselone alselone 17:59 05.09.2019

Re: EDIT

Ko kaže da se ne pravi česnica. Obavezno svake godine. Istina i to je stvar koja se razlikuje od kuće do kuće al ako ti zatreba recept, javi se pred Božić. Nije teško uopšte.


Nisam mislio da se ne pravi uopšte, nego da se sve manje pravi. U običajima smo se vratili dosta unazad. Recimo to sa česnicom, više nije kolač nego lebac, pa onda recimo popovske brade, nekada su bile lepo tucovane i negovane a danas svi ko Irinej Bulović nose monaške brade itd, da ne nabrajam dalje.
angie01 angie01 17:59 05.09.2019

Re: EDIT

Prava opasnica ta golubičica (Colombina - mala golubica). Njeno srce, naravno, pripada Arlekinu, ali je to ne sprečava da koketira s ostalim slugama, zarad "viših ciljeva".


sto bi rekla moja drugarica- volim kako trosi muskarce.:)
docsumann docsumann 18:01 05.09.2019

Re: EDIT

mirela
Alse, ne samo da ne mislim na tebe, ne mislim ni na koga konkretno, nego na činjenicu da se, po mom mišljenju, uloga i značaj komedije i komičnog u čovekovom životu olako nipodaštava, pa će i oni koji, kao, znaju šta je commedia dell'arte bez razmišljanja da je proglase za klovnovsko glupiranje i vašarsku pučku zabavu.


što se mene tiče, rado bih odslušao tvoje predavanje o svim likovima
nikvet pn nikvet pn 18:03 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
ona jela koje idu u zemljane ćupove.


Таман да заустим: у дисциплини кашика све сте бољи изузев - грне, земљани лонац.

Око теста ствар је јасна, свака част.

Са овцама у равници мушке јагњиће држе дуже, до новог кукуруза да заљуљају гузице па тек онда у казан, ражањ није баш уобичајен.

А теле нигде није за клање осим у пасивним планинским крајевима. Велик буљук слаба храна зима дуга па најесен треба смањити гладна уста.
alselone alselone 18:03 05.09.2019

Re: EDIT

Nego, šta bi sa onim prof. Radenovićem, što je išao čovek pod stare dane u pečalbu, da napiše rad ili dva za Saudijce, ne bi li detetu obezbedio stan? Vidim da nam bez njega zamalo propade univerzitet. Jel moguće da je to sve tamo kod vas toliko temeljno trulo da od jednog čovek zavisi sudbina i reputacija celog univerziteta?


Ma komedija. Ne znam šta bih ti rekao. Čovek je zaista vandredan naučnik i njegov doprinos može da pomeri BU dosta na listi. Ali to je samo zato što je lista tu pred kraj slabašna sa malo bodova i svi su blizu pa jedan dobar "ćlan tima" može da napravi značajan pomeraj.

Vidim da je sad Vučić genijalno smislio da on bude Saudijac, da napravi fond od kojih će se plaćati naučnici širom sveta da pišu radove za srpski univerzitet, i tako mu poguraju položaj na šangajskoj listi (to kao da je fudbalska liga u pitanju, a naučnici - igrači, mada, od njega me ništa ne čudi, pošto je bio zvezdin huligan po profesiji pre nego što se prešaltovao na politiku.


Baš ćemo videti šta će biti od toga. Recimo, pre 3 dana je završen konkurs Fonda za nauku za mlade doktore nauka (oni koji su doktorirali pre najviše 10 godina) da sastave timove i projekte koji se finansiraju do 200 evra od strane države. Deo kolega je odustao i nije pisao projekat verujući da je to sve namešteno. MI jesmo pisali pa baš da vidimo kako će izgledati evaluacija. U ideju je to super, do 6 ljudi dobije plate dve godine, može da se kupi neka oprema, mogu da se plate odlasci na konferencije i posete drugim fakultetima. Sad, da li je nameštaljka nemam pojma, verujem da jeste samo kolika, da li će baš sve pare biti podeljene podobina ili i neko ko nije ćlan sekte dobiti nešto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 05.09.2019

Re: EDIT

Atomski mrav
Ovaj drug Pulčinela me podseća malo na mene.

Mene podseća na kolegu mog ćaleta. Ćale je uvek govorio da, ako hoćeš da nešto sazna cela firma, samo njemu kažeš "Ovo ti kažem u poverenju" - do doručka zna cela upravna zgrada a do kraja prve smene i ostatak firme.


E, ja jedino jako dobro čuvam tajne.
alselone alselone 18:07 05.09.2019

Re: EDIT

...to sa pleckama je ukusnije kada se radi o mladom mesu- moja baka punila plecku, al jagnjecu, zasece kozicu i tu nagura fil od iznutrica, iseckanih i umucenih sa hlebom, jajima i gomilom zacina-beli luk obavezno, pa zasije i dok se pece, sve vreme zaliva mocom i onda sve to skrozira i bude bozanstveno.


Slabo je kod nas bilo ovaca kada sam ja bio klinac. Čobani su bili svinjari ili su čuvali guske.
docsumann docsumann 18:12 05.09.2019

Re: EDIT

preporuka da se ne baci



genijalan strip, praktično bez riječi...

ovog Pinoka Đepeto je iskonstrusao za vojne svrhe



no, da ne prepričavam
Atomski mrav Atomski mrav 18:15 05.09.2019

Re: EDIT

što se mene tiče, rado bih odslušao tvoje predavanje o svim likovima




Napiši, mirela, tekst o tome ovde na Blogu. Ako ti to ne donese VIP status, ja ne znam šta će. Može i Šekspir. Ili Tomas Man.
mirelarado mirelarado 18:34 05.09.2019

Re: EDIT

Atomski mrav
što se mene tiče, rado bih odslušao tvoje predavanje o svim likovima




Napiši, mirela, tekst o tome ovde na Blogu.


Lenjos' je moja boles', ali moraću da se potrudim, čim bude malo ozbiljnije zahladilo, pa se zakujem pred monitor. :)
gedza.73 gedza.73 18:49 05.09.2019

Re: EDIT

Za Božić se spremala plećka ucelo


Može, al najverovatnije svinjska plećka, ne praseća.


Božićna pečenica je prase. Čak, dok sam bio dete a neki i danas, su pored praseta pekli i jagnje.

U mom kraju se već godinama kolje oko 120 kg (do 150), retko ko pusti da prestari ili da nadžoka preko 200 kg pa k'o da jedeš đon. još kad stoji duže u frižideru povuče miris
A već ima ekipa koje dođu, zakolju, istranžiraju, spreme za sušenje (ako treba oni i osuše), spreme čvarke, mas', šnicle, mleveno... ti samo stojiš i slušaš šta ima novo (komedija d'arteu drugačijem dekoru)

als
Ali sa druge strane mislim da je prase bolje ovde. Jeste istina da nije praksa bila da se peče na ražnju nego pre u furunama, ali možda grešim.

verovatno. Kažu ljudi da najbolji ukus ima prase koje je žireno (hranilo po šumi žirevima). ja nisam baš neki ekspert gurman jedino mi je lepša prasetina sa ražnja (moj deda je pekao prase visoko iznad vatre na bukovim cepanicama k'o Obeliks, moji u kući na šljivovom granju ili vinogradarskom, sad uglavnom ćumur) od praseta iz rerne.
Znaš šta je tu još bolje - ona jela koje idu u zemljane ćupove.

.


gledao sam spremanje slovačkog jela. buhtle ako se tako zove i raskuvana junetina sa krompirima, šargarepom i još nečim (mislim da Lozničani nešto slično zovu kuvanjac... ružno ime a lepo jelo)
gedza.73 gedza.73 18:54 05.09.2019

Re: EDIT

docsumann
Pinoka Đepeto

ubedljivo najbolji vic u klasi Đepeto
Ulazi Cetinjanin, sa vrata naručuje pet piva.
konobar dolazi i stavlja četiri piva na sto.
- A Đe peto?
alselone alselone 19:09 05.09.2019

Re: EDIT

adžoka preko 200 kg pa k'o da jedeš đon

Vidiš kako ne znate. Tek preko 200 kila ide za sušenje.
docsumann docsumann 19:13 05.09.2019

Re: EDIT


postoji i odlična andergraund interpretacija Popaja - Crni Popaj

i njegov drugi dio, tj. svršetak



autor inače radi stripove za hrvatski plejboj, o onom privattnom dektivu što povali sve živo...
dobar je Popaj, ali ovaj Pinokio je gademidž
gedza.73 gedza.73 19:16 05.09.2019

Re: EDIT

idiš kako ne znate. Tek preko 200 kila ide za sušenje.

kad 'sazri'. ali, opet u mom kraju, ljudi puste jedan dim da promeni boju (retko ko dimi na hladnom dimu nekoliko dana sa pauzama na mrazu), obare u ključaloj vodi (lovor, biber) i to je to.

oni retki koji imaju krave kupuju biljni sir u prodavnici. tako i sa instant sušenim mesom. ošo svet u tri lepe.

liči mi Docse Popaj na Helboja. samo mi se više sviđa crtež Popaja od đepeta
docsumann docsumann 19:32 05.09.2019

Re: EDIT

liči mi Docse Popaj na Helboja. samo mi se više sviđa crtež Popaja od đepeta


Vinšlusov crtež jeste, naizgled, nevješt, poluifatilan, ali majstorski nosi cijelu priču (totalno pomjerenu) bez kapi dijaloga.

recimo, kad Pinokio ostane nasamo s maćehom dok Đepeto iznosi projekat u generalštabu



jbg, nesrećnica nije znala da je nos ujedno i bacač plamena...

surovo čitanje Pinokia, vrlo brutalno, naizgled nasilje radi nasilja, međutim u svakoj udarnoj treš sceni postoji jasna refleksija na savremeni svijet.


tasadebeli tasadebeli 19:43 05.09.2019

Re: EDIT

Goran Vučković
varijete, i kabare, i Fejdoovi kalamburi, i filmska slapstick komedija, Čarli Čaplin, Stanlio i Olio, Braća Marks, i fizički teatar...

Alan Ford strip (zna ko je čitao Cvećarnicu u Kući Cveća)




pecaros pecaros 20:01 05.09.2019

Re: EDIT

gedza.73
duvan čvarci


Duvan čvarci su bili OK (jednom probao). Iako dobrog ukusa, oni su jedna amorfna masa koja posle nekoliko zalogaja počinje da biva sve više otužna i nezanimljiva. Fali faktor iznenađenja - ono pabirčenje po gomili. Ovaj čvarak je mesnatiji, ovaj rskaviji, ovaj ukusniji iz nepoznatog razloga...

Nažalost, dobrih čvaraka ima samo na svinjokolju (i nekoliko dana iza toga), ako domaćin ume da ih napravi. Moji pokušaji sa kupovnim čvarcima obično rezultiraju tako što iz pet puta jednom bude podnošljivo a ostalo, uglavnom, završi u smeću. A uopšte nisu jeftini.

U svakoj samoposluzi u Mađarskoj ima nešto što kod nas nisam nikad video, niti raja zna da to postoji. Guščiji i pačiji čvarci, od kožure i masnoće ispod, to je rskavo i taaaako ukusno... možda je dobro što ih nema, ništa drugo ne bih jeo.
tasadebeli tasadebeli 20:02 05.09.2019

Re: EDIT

zilikaka
Чујем да је било неко гостовање у Бечкереку неких Корчуланаца?





















Успут, нисам ја споменуо Кркара. Ти си.


Ја поменух само неке Корчуланце.



Мислио сам на ово од пре месец и по дана.



А шта је теби одмах на памети по том питању Корчуле, ја не знам и не бих ни да знам, а ни да се ту нешто мешам.








EDIT: 6. септембар 2019. у 12:55

Јбт, сад сам тек укапирао зашто сам пре неку ноћ сањао да похађам школу за кловнове и да имам исте овакве панталоне и чарапе као Чаплин! И онај црвени нос!

Озбиљно, не зезам се. Стварно сам то сањао. Сви ми се у кући и у школи смеју када им то причам.
mirelarado mirelarado 20:14 05.09.2019

Re: EDIT

Guščiji i pačiji čvarci


Za pačije ne znam, ali guščije su moji topili kad o zimskim praznicima kupe gusku na pijaci. Uvek je bilo malo masti i tih čvaraka, i jedno i drugo nestvarno ukusno. Jes' da je, verovatno, intravenozno unošenje holesterola, ali vredi se žrtvovati. :)
gedza.73 gedza.73 20:24 05.09.2019

Re: EDIT

Docs
Vinšlusov crtež jeste, naizgled, nevješt, poluifatilan, ali majstorski nosi cijelu priču (totalno pomjerenu) bez kapi dijaloga.

verujem ti pošto imaš 'nos' za takve stvari samo mi na prvu više privukao pažnju popaj.
Jel' đepeto metalni s razlogom?


pecaros
Fali faktor iznenađenja - ono pabirčenje po gomili. Ovaj čvarak je mesnatiji, ovaj rskaviji, ovaj ukusniji iz nepoznatog razloga...

Mi ih iscedimo do čips agregatnog stanja.
Guščiji i pačiji čvarci

Kod nas patke i guske skoro više da ne postoje a verujem i da je po Vojvodini slično stanje. BIli bi čvarci skupi k'o da su od tartufa.
milisav68 milisav68 20:43 05.09.2019

Re: EDIT

alselone
Vidiš kako ne znate. Tek preko 200 kila ide za sušenje.

Ma nije u pitanju znanje ili neznanje, već drugačija tradicija/geografija, odnosno vrste svinja.

Al, to će bolje blogokolega Nikvet.
pecaros pecaros 20:43 05.09.2019

Re: EDIT

mirelarado
ali guščije su moji topili kad o zimskim praznicima kupe gusku na pijaci.


Moja keva ih je isto redovno pravila. Srećom, imali smo jake rodbinske veze sa selom pa se tih ptica često našlo na trpezi.


gedza.73

Kod nas patke i guske skoro više da ne postoje a verujem i da je po Vojvodini slično stanje.


Verujem da ih na selu ima, za domaću upotrebu, seljaci znaju šta je dobro. Možda se nađu i na pijaci. U radnji nema toga, osim onih nabildanih ćuraka i piletine. A nema bolje supe od pačije ili morčije.
zilikaka zilikaka 20:46 05.09.2019

Re: EDIT

Kod nas patke i guske skoro više da ne postoje a verujem i da je po Vojvodini slično stanje. BIli bi čvarci skupi k'o da su od tartufa.

Postoje tu i tamo. Čak neki krenuli da prave mini farme, jer ta živina nije zahtevna. NAročito ako si inače pored vode.
Čujem da je takvima generalni problem otkup, pa se nisu nešto urećili. Ovako na po malo se može naći i jeste relativno skupo, nego je tu najskuplje što od cele patke ne može dvoje da se najede. Sama mast. Kad je ispečeš na tanjiru ostane ko golupče.
Guska nešto bolja ali to treba umeti spremiti da se ne odrveni. Čas posla pobegne u nejestivo.
No, kako god, ti guščiji (za pačije se ne sećam da sam probala) čvarci su izvikani spacijalitet za neupućene strance.
Ne liči to ni na šta, ako mene pitaš, a čujem da na Kalenića pijaci vredi suvog zlata.
To ti je neminovni ostatak posle topljenja guščije masti, (koja ima svoje kvalitete), pa ko eto da se ne baci.
pecaros pecaros 20:53 05.09.2019

Re: EDIT

zilikaka

No, kako god, ti guščiji (za pačije se ne sećam da sam probala) čvarci su izvikani spacijalitet za neupućene strance.


O ukusima ne vredi raspravljati. Meni ih niko nije izvikivao, nego ono - volem ih odvajkada.
zilikaka zilikaka 20:56 05.09.2019

Re: EDIT

pecaros
zilikaka

No, kako god, ti guščiji (za pačije se ne sećam da sam probala) čvarci su izvikani spacijalitet za neupućene strance.


O ukusima ne vredi raspravljati. Meni ih niko nije izvikivao, nego ono - volem ih odvajkada.

U pravu si.

...al samo mi reci, molim te, šta je tu lepo?
mirelarado mirelarado 20:58 05.09.2019

Re: EDIT

pecaros
zilikaka

No, kako god, ti guščiji (za pačije se ne sećam da sam probala) čvarci su izvikani spacijalitet za neupućene strance.


O ukusima ne vredi raspravljati. Meni ih niko nije izvikivao, nego ono - volem ih odvajkada.


I ja ih oduvek volim - od prvog koji sam probala. A i guščetina se kod mojih nikad nije udrvenila, baš naprotiv, topila se u ustima.
gedza.73 gedza.73 21:06 05.09.2019

Re: EDIT

Čujem da je takvima generalni problem otkup, pa se nisu nešto urećili.

to je generalno generalni problem u manje više celoj poljoprivrednoj proizvodnji.
pecaros pecaros 21:07 05.09.2019

Re: EDIT

zilikaka

...al samo mi reci, molim te, šta je tu lepo?


Znam da za opis ukusa vina ima čitav rečnik pojmova, može se poezija pisati njima, ali kako opisati ukus čvarka?
zilikaka zilikaka 21:10 05.09.2019

Re: EDIT

kako opisati ukus čvarka?

Za one prave znam - bombone od svinje.
nepopustljiv nepopustljiv 21:15 05.09.2019

Re: EDIT

mirelarado
pecaros
zilikaka

No, kako god, ti guščiji (za pačije se ne sećam da sam probala) čvarci su izvikani spacijalitet za neupućene strance.


O ukusima ne vredi raspravljati. Meni ih niko nije izvikivao, nego ono - volem ih odvajkada.


I ja ih oduvek volim - od prvog koji sam probala. A i guščetina se kod mojih nikad nije udrvenila, baš naprotiv, topila se u ustima.

Njam, njam!

Usput - odoh da zveknem jedno 200 grama švargle, oni dijetalne, sa masnim belim flekama. Onako, pred spavanje!
floki floki 21:15 05.09.2019

Re: EDIT

e al' su pogačice sa sitnim čvarcima štogod...
zilikaka zilikaka 21:18 05.09.2019

Re: EDIT

e al' su pogačice sa sitnim čvarcima štogod...

Po meni, za najbolje slove one iz Kovačice, u centru sela, dok moj muž prednost daje kupljenima u Rodi.
Znam da mogu i kod kuće da se prave al je to pančeraj onoliki pa se retko ko (više) u to upušta.
pecaros pecaros 21:18 05.09.2019

Re: EDIT

zilikaka
kako opisati ukus čvarka?

Za one prave znam - bombone od svinje.


Ovo su onda Mocart kugle od guske.
floki floki 21:31 05.09.2019

Re: EDIT

zilikaka
e al' su pogačice sa sitnim čvarcima štogod...

Po meni, za najbolje slove one iz Kovačice, u centru sela, dok moj muž prednost daje kupljenima u Rodi.
Znam da mogu i kod kuće da se prave al je to pančeraj onoliki pa se retko ko (više) u to upušta.


ja nisam baš odavno jeo, a keva je to pre kod kuće sama pravila, pa onda ceo dan samo to jedem...
angie01 angie01 21:49 05.09.2019

Re: EDIT

ali kako opisati ukus čvarka?


slano, masno, a slatko.
angie01 angie01 21:50 05.09.2019

Re: EDIT

Po meni, za najbolje slove one iz Kovačice


najbolje su u pekari Carli, kod bioskopa Balkan.
zilikaka zilikaka 22:05 05.09.2019

Re: EDIT

najbolje su u pekari Carli, kod bioskopa Balkan.

E, moram jednom probati. Mada, ja isto više volim one iz kućne radinosti nego me mrzi da se petljam.
Znam da se kod nas u kući stavljao i neki alkohol, pa budu baš prhke.
Ako ikad dočekam penziju možda se upustim.
angie01 angie01 22:12 05.09.2019

Re: EDIT

E, moram jednom probati.

kod njega su i cuvene kifle,..al pogacice sa cvarcima, bonbona...i ne menja nista vec 50 godina.


Mada, ja isto više volim one iz kućne radinosti nego me mrzi da se petljam.


moja baka pravila nevidjene, pune cvaraka, lisnatih puhavih slojeva i hrskavih korica,...al za taj ugodjaj, a stvarno je carski, moras bas mnogo da se potrudis, da premazujes svaki sloj i sto puta da slazes testo i razvlacis oklagijom,,,a pre toga da ga lepo podignes, da bude vazdusasto.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana