Politika| Putovanja

Trinidadske magle

jinks RSS / 20.09.2019. u 10:18

dst1.jpg

U proleće 2010. godine Trinidad se našao na samoj ivici teške političke krize, u trenutku kada se trinidadska mladost odlučila za bojkot. I to, pod parolom „Do so Trinidad", ni manje ni više nego kompletnih nastupajućih parlamentarnih izbora. Čitav se Trinidad mesecima tresao od protesnih šetnji i zborova, zapaljivih reči i govora, kao i hvalospeva i oda nekoj novoj svetloj budućnosti - sve dok nije došla predizborna ćutnja i ... dan odluke.

Jer, trinidadskoj mladosti je bilo dosta svega. Svet odraslih više u principu i nije predstavljao ništa preterano više do tušte i tma istih obećanja, ispraznih nadanja i izgubljenih mogućnosti, te su se između ostalog i zato svi zajedno odlučili za bojkot. Jer, zašto establišment ne udariti tamo gde je u principu možda i najosetljiviji, u politički sistem, parlament i vladu, koje su ionako birali i postrojavali lokalni tajkuni, potpomognuti svakojakim medijskim i marketinškim mešetarima.

„Do so Trinidad" je odzvanjalo ulicama i trgovima Port of Spejna, u spontanom pokretu pobunjene mladosti, koji je ujedinio po nacionalnoj i verskoj osnovi inače vekovima teško podeljeno ostrvo. Naime, politički sistem Trinidada decenijama se vrti manje-više oko jedne podele - između indijske i crnačke populacije, koja je neretko od uobičajenih parlamentarnih čarki umela da preraste i u oružane sukobe. Ali, trinidadska mladost je znala bolje - indijska ili crnačka, sva se našla ujedinjena na barikadama borbe za novu zajedničku budućnost „Do so" Trinidada.

I došao je taj dan, kada su mladi odlučili da bojkotom promene svet ... došao i prošao, sa tek nešto smanjenom izlaznošću, odnosno sa nečim što bi se i inače moglo smatrati na određeni način i uspešnim izborima - na kojima su pobedili predstavnici indijske populacije Trinidada. I to je to.

Sad, zašto bi sve ovo ikome uopšte i moglo da bude interesantno. Pa i ne bi da u čitavu priču od samog početka prste nije uplela čuvena „Kembridž analitika". Da, upravo ona koju zadnjih godina kroz hiljade novinskih stubaca optužuju da je gotovo svojeručno zaslužna kako za dolazak Trampa na vlast u SAD, tako i za, na određeni način i uspeh Bregzita. Ona za koju se tvrdi da je između ostalog i prikupljanjem podataka o biračima na Fejsbuku, kao i na drugim društvenim mrežama, generisala odgovarajući političko-propagandni materijal, koji je preko istih i drugih društvenih mreža i medija plasirala istim tim, kao i mnogim drugim biračima, utičući tako na način na koji će da glasaju.

Naime, po priči, nekome je bilo potrebno, iz ko zna kog razloga, da na izborima na Trinidadu 2010. pobede indijske stranke. I kontaktirao je koga drugog do „Kembridž analitiku". A, "Analitika" je radila i radila, vrtela svoje jedinstvene i po svoj prilici prilično precizne modele birača i korisnika društvenih mreža, i došla do zaključka da bi se sve ovo moglo postići ukoliko bi se u populaciji od 18 do 25 godina (gde su ciljnu grupu pre svega predstavljali birači koji su prvi put izlazili na birališta) smanjila izlaznost za 30-40%, što bi rezultovalo padom ukupne izlaznosti od 5-6%, taman koliko je indijskim strankama bilo potrebno da pobede na izborima.

I onda je krenulo profesionalno dinstanje i blanširanje Trinidada od strane "Kembridž analitike", ljuljanje i muljanje, „Do so Trinidad" i „So do Trinidad" na sve strane, pozivi na bojkot, kao i proizvodnja osećaja apatije i pripadnosti nepreglednoj grupi pobunjenih istomišljenika - sve dok nije došao dan izbora. Ali, neko će reći - pa u čemu je fora, kada su u pobuni mladih Trinidada jednako učestvovali kako Indijci tako i crnci. E, tu do izražaja dolazi sva promućurnost „Kembridž analitike", koja je procenila da će, koliko god učesnici protesta zajedno pevali "Kumbaja" i držali se za ruke oko logorskih vatri, na dan izbora mladi Indijci uraditi ono šta im kažu roditelji, dok će crnačka mladost ostati po kućama. I upravo se tako i desilo, Indijci su pobedili, a „Kembridž analitika" po ko zna koji put došla do svog teško zarađenog novca.

Sad, možda ipak poslovični britanski cinizam, kao i, doduše u principu i pošteno plaćena politička manipulacija trinidadskom mladošću i nisu na kraju odneli baš sav šnjur. Jer, možda pomenuti politički protesti i nisu bili baš toliko uzaludni - i, možda su iznedrili i nekog budućeg Mahatmu Gandija ili Nelsona Mendelu, Čerčila ili Ruzvelta, koji će stvoriti ne samo bolji novi Trinidad već i neki bolji vrli novi svet.

Ako je tako, onda stvarno i "Do so Trinidad", a ako ne - onda pa nič.

 



Komentari (358)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 09:22 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Inače, ništa ne može da se poredi sa ovim haosom i bezvlašćem koji trenutno po tom pitanju vladaju u Beogradu. Totalni raspad. Eventualno samo ono dok su isti ovi banditi vladali u Zemunu.

GORAN VESIĆ: Ja sam patriota i sin oficira JNA! Evo dokaza da sam služio vojsku

Čuvena JNA i njeni kadrovi.
maksa83 maksa83 09:38 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

U stvari - ja bih ponudio mogućnost izbora ... oćeš struju od uglja, ta cena, oćeš struju od vetra, ta cena, oćeš struju od sunca, ta cena.

Ovo ima, al u Europi.
gedza.73 gedza.73 10:21 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
Čini mi se da ti sad na silu pokušavaš da me ubediš u nešto što nije tako, i nije mi jasan cilj toga.

nekako sam siguran da su te ljudi ubeđivali na blogu oko LDP-a i Peščanika pa da ti ni tada nije bio jasan cilj.

a da su 'paralelne' lajk blog strukture funkcionisale poput
"Nisam znao da je u pitanju `Sekuritatea`", rekao je Basesku, koji je priznao da je prenosio određene informacije o kolegama studentima pripadniku bezbjednosne službe.


Ćosić je postao dosta blag, valjda ostario čovek, video svašta, i ne zameram mu mnogo

onda neka gaji golubove. Ili pčele.

Gledao sam i Ćosića kad mu je onaj bizon bio gost, i mislio sam, jebote, da sam ja na njegovom mestu, isterao bih ljigavu debelu skotinu iz studija prvi put kad me prekine u pitanju.

dobro to jeste šinjel ili crnikožnimantil 'demokratija' ali poenta je da pustiš Bizona da priča. Da se dobro pripremiš za emisiju, da odabereš pitanja i da se sam ukopa.

ne smeš da daš 'materijala' da te na kraju emisije iznenadi još uprskaš stvar 'tehničkim problemom' sa kraćenjem baš tog dela.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:35 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Pazi, skapiraju četnici 5 minuta pred kraj rata

Pametni pa skapirali da će glupi Ameri da nasednu.
I naseli, evo ni do danas nisu ukapirali.
Ajd što ga odlikovaše, ali da mu i danas odaju počast i to tako da ambasador lično odlazi na direktno na Ravnu Goru, pa to mogu samo Ameri.

Nego, da te pitam, jel išao neki ambasador u Titovo Jajce?
Mislim američki, sovjetski se ne računaju?
freehand freehand 11:53 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Nego, da te pitam, jel išao neki ambasador u Titovo Jajce?
Mislim američki, sovjetski se ne računaju?












doduše, Kenedi je u SAd, al računam da je i to dovoljno iritantno.
maksa83 maksa83 11:55 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna


hoochie coochie man hoochie coochie man 11:57 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Dobro dobro, znam to, nemojte se toliko brecati, nego ovo, na Ravnoj Gori bio, a uJajcu?
gedza.73 gedza.73 12:05 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Mogao je i da digne noge na tabure.
al' sam baja što sam ušao kaljavim cipelama u nečiju kuću.

A ovaj što je napisao umesto 'drugarce i drugovi' 'dame i gospodo' sa pratećim tekstom je verovatno neki obožavatelj Jutke i Palme. čisto da pokrije sve Titove sklonosti.

Kažu da je Tito kao snažna figura jugoistočnog 'socijizma' imao presudan uticaj na jednog bliskog prijatelja



uzor deci.

maksa83 maksa83 12:07 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Mogao je i da digne noge na tabure.

A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.

gedza.73 gedza.73 12:17 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.

a ne znaju ni klavir da sviraju kao ovi čvrstorukaši obaveštajci.
odma' se vidi moskovska škola.
što kolevka odljulja...




vrabac_onaj vrabac_onaj 12:18 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83

A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.



Da, držao je nogu na stolu u toku celog razgovora.
freehand freehand 12:19 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
Mogao je i da digne noge na tabure.

A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.


Pa i prokleti levičar, bate, i levičari.


maksa83 maksa83 12:21 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
maksa83

A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.



Da, držao je nogu na stolu u toku celog razgovora.

Nije, samo digao, zapišao i spustio. Džukačka posla...
freehand freehand 12:30 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

gedza.73
A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.

a ne znaju ni klavir da sviraju kao ovi čvrstorukaši obaveštajci.
odma' se vidi moskovska škola.
što kolevka odljulja...





vrabac_onaj vrabac_onaj 12:31 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
vrabac_onaj
maksa83

A ne, to rade savremeni suverenisti bez stila.



Da, držao je nogu na stolu u toku celog razgovora.

Nije, samo digao, zapišao i spustio. Džukačka posla...


Eto šta su ti različite percepcije.
Ja na tom snimku vidim da se Makron i on nešto zezaju u vezi tog stočića i Džonson u jednom trenutku u neformalnoj atmosferi podiže nogu na njega (stočić ne Makrona) očigledno u želji da napravi neku šalu i posle manje od sekunde je spušta ponovo na pod i maše nekome (rukom a ne nogom), verovatno novinarima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:36 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna



Da, držao je nogu na stolu u toku celog razgovora.

Pazi kad je svima jasno da je to bilo zezanje, zezao se on, zezao se Makron, al nećeš majci, ima da te čerečimo iako znamo sve.
Čujem da se nasekirao.
maksa83 maksa83 12:38 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Eto šta su ti različite percepcije.
Ja na tom snimku vidim da se Makron i on nešto zezaju u vezi tog stočića

Ja vidim da se svi ovde zezamo.

"Ozbiljno o Borisu Džonsonu" prevazilazi moje mogućnosti.
gedza.73 gedza.73 12:39 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna


Da, držao je nogu na stolu u toku celog razgovora.


Nije, samo digao, zapišao i spustio. Džukačka posla...


A zamisli da je, kao Tito, sve vreme držao nogu na stolu.
lepo vidiš kako se 'džukac' pretvara u 'druga gospodina' koji je baš pokazao nadmoć sovjetskog nad američkim vaspitanjem.

Sad emisija o opštini Ražanj. organizovana komunalna, skuplja se đubre, reciklira plastika, pravi kompost, pored puteva nema krša... Strogo kažnjavaju bacanje đubreta van kanti i kontejnera.

Samo se pređe granica ka Ćićevcu odmah plastične flaše, kese, đubre naokolo...
maksa83 maksa83 12:39 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Pazi kad je svima jasno da je to bilo zezanje, zezao se on, zezao se Makron, al nećeš majci, ima da te čerečimo iako znamo sve.

Jasizvinjavm ako sam vam pregazio neku kravu, nisam znao da je sveta.
vcucko vcucko 12:47 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83


A Nkson je čežnjivo gleda. Mislim cigaru
maksa83 maksa83 13:00 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vcucko
maksa83


A Nkson je čežnjivo gleda. Mislim cigaru

Odveo ja pre neku godinu par Amera u onu La Piazzu na vr' Mileševske. Nisam video dva srećnija čoveka od njih kad se domoglo kubanske cigare. A nisu neka uštogljena gospoda, obojica rokenrol opušteni (doduše jesu bazadžije).

Meni lično ta stvar neprijatno smrdi, nisam tako raffiné.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:01 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
Eto šta su ti različite percepcije.
Ja na tom snimku vidim da se Makron i on nešto zezaju u vezi tog stočića

Ja vidim da se svi ovde zezamo.

"Ozbiljno o Borisu Džonsonu" prevazilazi moje mogućnosti.

Ali zato možeš o Titi ozbiljno u svakom trenutku?!
Ili se ti, ipak, samo zajebavaš!
Mislim - šta drugo da pomislim?!
gedza.73 gedza.73 13:02 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

A Nkson je čežnjivo gleda. Mislim cigaru

u stilu 'jbćamotimaterzaovo'.

za sad nam trebaš da ne odu ovi muslimanski fanatici prema Moskvi a i za svaki slučaj da Moskva ne krene ka Zapadnoj Evropi.
Čim odradimo šta smo planirali videćemo koliko ste glupi ili pametni i čiju stranu birate.

A Srbi, koji obožavaju kubanske cigare, pokršiše vrata na Mekdonaldsu.



And they have to be. Rollers are paid a base salary of about $14.50CAN per month. This is in national currency (Cuba has two different types of money) and they can buy necessities with it. They are paid a bit more in convertible currency (money used to buy luxuries……like shoes!) based on how many cigars they can roll each day. They only get paid for cigars that pass several quality tests, so it pays to be fast and accurate – hence the intense concentration. Rollers work 6 days a week and get 1 full month off per year.

I guess I had never really thought about wages or working conditions in other countries before, but it really made me think about what we have here, what we expect when we work, and what we take for granted. I don’t think I could ever work under such conditions…could you? Should they?
maksa83 maksa83 13:04 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ali zato možeš o Titi ozbiljno u svakom trenutku?!
Ili se ti, ipak, samo zajebavaš!
Mislim - šta drugo da pomislim?!


macak.tosa031 macak.tosa031 13:08 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
Ali zato možeš o Titi ozbiljno u svakom trenutku?!
Ili se ti, ipak, samo zajebavaš!
Mislim - šta drugo da pomislim?!



Molim pojašnjenje - ne razumem šta si hteo ovime da kažeš!?
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:42 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Jasizvinjavm ako sam vam pregazio neku kravu, nisam znao da je sveta

Ma kakva krava, kakva sveta, meni čudno kako se on takav uopšte našao tu gde se našao, to mi je ozbiljno podgrejalo sumnje da je demokratija ustvari samo paravan, a da o tome ko će da vlada, tj da glumi vlast, odlučuje neki veliki brat, ali ovo sa nogom na stolu mi nije ništa strašno.
Zezao se malo pa šta.
maksa83 maksa83 14:13 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ma kakva krava, kakva sveta, meni čudno kako se on takav uopšte našao tu gde se našao, to mi je ozbiljno podgrejalo sumnje da je demokratija ustvari samo paravan, a da o tome ko će da vlada, tj da glumi vlast, odlučuje neki veliki brat,

Ispade pok. Daglas Adams veliki vizionar.
freehand freehand 15:09 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

A zamisli da je, kao Tito, sve vreme držao nogu na stolu.

Tito kao fino vaspitani drug gospodin nikad nije držao nogu na stolu, ni na svom ni na tuđem. Što se cigara tiče te kubanske se razlikuju između onih Batistinih i mafijaških sa jedne i Kastrovih sa druge strane. U stvari, cigare su iste, ali su oni što ih prave u međuvremenu prestali da se prostituišu u vidu redovnog zanimanja za gangstere sa floride i njihvoe goste i još su i dobili i redovno obrazovanje i zdravstvenu zaštitu.
Ok, razumem da to nije neka razlika za misirce i trčuljke kojima su svi isti ali su kauboji najbolji, al eto, samo da priemtim.
docsumann docsumann 15:30 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Tito kao fino vaspitani drug gospodin


a tko je zapravo bil mali Jože?

mislim, sem što je bil najveći sin "naših" naroda i narodnosti, lider nesvrtsanih, utemeljitelj samoupravnog socijalizam, trostruki narodni heroj...tko je on bil osobno?

od svih verzija koje sam pokupio, meni najviše vodu pije ona o zamjeni identiteta na ruskom frontu u WWI - da se umjesto originalnog Josipa Broza u jugoslaviju vratio sovjetski agent.

daleko od toga da sam uvjeren, ali ima smisla.
maksa83 maksa83 15:37 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

od svih verzija koje sam pokupio, meni najviše vodu pije ona o zamjeni identiteta na ruskom frontu u WWI - da se umjesto originalnog Josipa Broza u jugoslaviju vratio sovjetski agent.

I meni to najviše ima smisla.

Ima onaj (što bi čarli rekao) diklasifajd NSA dokument sa analizom Titove dikcije:

Is Yugoslav President Tito Really a Yugoslav?
freehand freehand 15:39 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

docsumann
Tito kao fino vaspitani drug gospodin


a tko je zapravo bil mali Jože?

mislim, sem što je bil najveći sin "naših" naroda i narodnosti, lider nesvrtsanih, utemeljitelj samoupravnog socijalizam, trostruki narodni heroj...tko je on bil osobno?

od svih verzija koje sam pokupio, meni najviše vodu pije ona o zamjeni identiteta na ruskom frontu u WWI - da se umjesto originalnog Josipa Broza u jugoslaviju vratio sovjetski agent.

daleko od toga da sam uvjeren, ali ima smisla.

Sa jedne strane nikad nisam imao ni vremena ni dovoljno volje da u to zalazim ozbiljno i temeljno. Sa druge, desetine teorija kojima su kojekakvi misirci i njihovi rođaci ujci tom pitanju u poplavnom talasu pristupili od sredine osamdesetih učinila je da taj čovek - što su više navaljivali glupljim i besmislenijim lažima - počne zaista da poprima obrise i razmere gorostasa čiju političku veličinu svakim danom sve više uviđam(o). Elem, bilo bi mi interesantno da se pojavi neka priča bazirana na relevantnim temeljima, ovo sa Ravne gore i Čavoglave je bulšit kojim mogu da se mažu međusobno ali daleko od toga da budi ikakvu istinsku znatiželju da bi čovek dragoceno vreme umesto meditaciji posvećivao budalaštinama.
maksa83 maksa83 15:41 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

počne zaista da poprima obrise i razmere gorostasa čiju političku veličinu svakim danom sve više uviđam(o).


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:39 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
U stvari - ja bih ponudio mogućnost izbora ... oćeš struju od uglja, ta cena, oćeš struju od vetra, ta cena, oćeš struju od sunca, ta cena.

Ovo ima, al u Europi.


Ima to i ovde, bar kod nas u Koloradu. Kažeš tamo Xcelu da kažeš da hoćeš da te stave na 100% renewable (mislim da možeš čak i da biraš koliko hoćeš, ono u kilovatsatima), oni kažu aha, evo, odma, klik, i stiže ti veći račun za struju. I to nije samo zejabancija, jer je kod nas taj Xcel postao najveći proivođač struje iz obnovljivih izvora (a da znaš samo koliko su se do pre nekoliko godina gicali protiv toga, ono, najgori kukuljičari koje bi mogao da zamisliš, ali nema kod nas cile mile, hipajderska libtarska čizma gazi nemilice, samo kad uhvati zalet). Imaju dakle sad u svom posedu neke silne solarne panele a i grade onu neku farmu vetrenjača gore na severoistoku države, valjda među najvećim u zemlji, a do toga sigurno nije došlo zaslugom ovih što iznuđuju kravlje prdeže, seru statistike po blogovima i cepaju ljudima plakate za manifestacije. Biće oni zeleni ko Zeleni zub, samo polako i strpljivo.

docsumann docsumann 16:49 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
počne zaista da poprima obrise i razmere gorostasa čiju političku veličinu svakim danom sve više uviđam(o).


cuttie kitties...fascists







Lies [?] can often give you power
(Okay, here we go!)
We care a lot! (That's a lie!)
We care a lot! (That's a liar!)

I spy with my lizard eye
And everything I see is a lie
You know when I told you that I would never lie?
Well, that was the first time (wrong)
Take all the pleasures that you seek
May your heart be full and still be bleak
Cold and alone, hard as stone
Like a fuck when there is no one home
Beauty and fame are meaningless, besides
The ability to kill with a look in your eye
But I defy you to see through me
Nothing is all that you will see


Cats, sex, and Nazis
That's why they call me Mr. Happy
Are you a believer? Well, I'm the deceiver
But I lied when I said that honesty was dead
I really believe all the things I say to you
It's just that none of them are true

...
gedza.73 gedza.73 16:54 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

od svih verzija koje sam pokupio, meni najviše vodu pije ona o zamjeni identiteta na ruskom frontu u WWI - da se umjesto originalnog Josipa Broza u jugoslaviju vratio sovjetski agent.

Deluje filmično ali ne menja nešto puno.
Dal' je bio jedan ili drugi on jeste bio sovjetski agent.
A ako je istina ona priča o cinkarenju partijskih drugova kako bi pretek'o onda dosta govori o njemu kao stamenom, karakternom čoveku koji i danas ima armiju pratilaca.

„Flajšer je bio vrlo blizak s Gorkićem s kojim je zajedno priređivao pijanke. Flajšer je, također, kao i Gorkić pokvaren čovjek, ima pet žena od kojih tri studiraju u Lenjinskoj školi.“
(Josip Broz)

Tek 1977. godine, više od dvadesetak godina posle poništavanja lažnih optužbi protiv ovog nevinog čoveka u sovjetskim partijskim i sudskim organima, Tito je izjavio da "ni Gorkić nije bio nikakav strani špijun" i kako mu "moramo dati odgovarajuće mesto u historiji našeg revolucionarnog pokreta"

Mesec dana nakon što ih je Broz optužio za izdaju i izbacio iz KPJ, u Moskvi su 19. aprila 1939. godine, zajedno streljani uhapšeni rukovodioci i osnivači KPJ.
Toga dana su strijeljani Sima Marković, Simo Miljuš, Kosta Novaković, Vladimir Ćopić, Akif Šeremet, Jovan Mališić, Radomir Vujović, Janko Jovanović, Vilim Horvaj i drugi istaknuti rukovodioci KPJ. Među njima su bila trojica osnivača KPJ.

A šestojanuarska diktatura nevera.

gedza.73 gedza.73 17:15 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna



mariopan mariopan 17:22 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
od svih verzija koje sam pokupio, meni najviše vodu pije ona o zamjeni identiteta na ruskom frontu u WWI - da se umjesto originalnog Josipa Broza u jugoslaviju vratio sovjetski agent.

I meni to najviše ima smisla.

Ima onaj (što bi čarli rekao) diklasifajd NSA dokument sa analizom Titove dikcije:

Is Yugoslav President Tito Really a Yugoslav?


Da, i obrazovanje i ponašanje (svirao klavir) koje sigurno nije dobio u Kumrovcu u onako sirotinjskoj kućici gde su se samo jednom najeli i to kad je skuvao onu svihjsku glavu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Deluje filmično ali ne menja nešto puno.


Ma ne menja ništa, ko god da je bio, bio je to što je bio, Saljinov doušnik koji se preko leševa puzao uz partijsku hijerarhiju, a kad se ispuzao na vrh nastavio da iz sebe ostavlja leševe.
E sad što ima i onih koji mu se dive, bolesnih uvek ima, šta ćeš.

Denis Kuljiš je pisao o njemu, kaže temelnjo istraživao, i, zanimnjivo, o njegovom poreklu kaže da se tu napavila zbrka bez potrebe (ili namerno) da je od stvarno iz Kumrovca, i da je kao dete ekstremne sirotinje dat, veoma rano, zbog nemogućnosti da ishrane svu decu, nekoj porodici u Sloveniji, da je tu i progovorio, otud, tvrdi, taj čudan jezik jer je bio netalentovan za jezike a progovorio na slovenačkom.
Kaže još da je to veoma lako proveriti kod ljudi koji još uvek žive u tom kraju.
Meni ta priča pije vodu, ali pre svega je najmnaje bitna.

Sad tražim po netu ima li te knjige i naletim samo na ovo, lepo ga opisuje.

čovek akcije, avanturist, džentlmen, vođa ganga terorista i revolucionara, menadžer firme, Moskvin disident, vojskovođa, državnik, diktator, svetski čovek, pre svega i posle svega Staljinov agent


Fascinantno je i to da su ljudi još uvek oduševljeni njime, čak toliko da mu i ubistva, cinkarenje, službu jednom od najsurovijih diktatora u istoriji i to u vreme kad je ta diktatura bila najsurovija, uzimaju kao dobre strane i opisuju to kao sposobnost.

Oni drugi, koji protivničku stranu poznaju tek kroz lik iz crtanog filma (dobro nebaš crtanog ali tu nekge) koji misle da je neki misirac bio stvarna ličnost, oni su samo budale, njih ne treba uzimati za ozbljno.
bene_geserit bene_geserit 17:40 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
A subvencije su ok, ako hoćeš da ti ljudi pređu masovno na alternativne izvore energije. Sad je to 36%, pre par godina je bilo dosta manje, a ako ovi tvoji Trampovci ne zaseru nešto kao što umeju, dogodine će biti više, i tako mic po mic, nafta će se koristiti samo tamo gde baš nema alternative.

Koliko ti pojma nemaš, kakvih 36%.
Trenutno ti je 64% fosilna goriva, 20% nuklearke, 7% hidro (koji su naravno obnovljivi, ali pretpostavljam da ne klemuješ kredit za brane napravljene pre 100 godina), 6% vetar, 1.6% solar, 1,5% biomasa, 0.4% geothermal.
Uz sve te subvencije za solar čuče na 1.6%. Stvarno je mic po mic.
docsumann docsumann 17:45 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ma ne menja ništa


naravno



gedza.73 gedza.73 17:52 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Fascinantno je i to da su ljudi još uvek oduševljeni njime

mene još više začuđuje da u jednom komentaru osuđuju ponašanje vlasti u Savamali a da u sledećem veličaju kad maskirani izvlače ljude iz kuća i streljaju ih pod lažnim optužbama, bune se protiv sudskih izvršitelja koji fingiranim procesima otkupljuju za bagatelu nekretnine i tvrde kako je pravično isto ponašanje komunističkih komesara koji su otimali ljudima kuće.

Dok je takvih diktatorima ne manjka podrška.
Direktna veze sa izborima od devedesete na ovamo.
koji misle da je neki misirac bio stvarnio lik

A oni na istoj strani sa SPS-om, Dačićem, Ljubišom Ristićem (sve ovo što pričaju u dlaku isto govori i on), Mirom Marković, Mrkonjićem...





hoochie coochie man hoochie coochie man 18:19 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

veličaju kad maskirani izvlače ljude iz kuća i streljaju ih pod lažnim optužbama,

isto ponašanje komunističkih komesara koji su otimali ljudima kuće.


Sve mi se čini da oni u tome ne vide ništa loše, da mantra o narodnim neprijateljiam i umornim borcima koji su zaslužili da se odmore, (a o tome ko je narodni neprijetelj se ne razmišlja, to komitet saopštava, njihovo je samo da slušaju) još uvek radi.
Kod pojedinih će raditi do groba, vidi se.

I posle kažu da ono onda stanje onda nema veze sa ovim danas, da ovo danas nije posledica onog onda.

Neki nisu sposobni, sasvim dokazivo, sasvim vidljivo, da iz svoje glave očiste posledice komunističkog vremena, a smatraju da se posledice toga mogu anulirati u celokopmom društvu tek tako, izbori, jedni, drugi, i komunizma kao da nije bilo.
Bilo bi to dobro, ali nije moguće, kad te stigne tolika nevolja kakva je komunizam, dugo se posledice osećaju.
milisav68 milisav68 19:18 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Kaže još da je to veoma lako proveriti kod ljudi koji još uvek žive u tom kraju.

Jeste, tačno je, sa mnom u JNA bio Josip Broz (`69.), rođen u Zagrebu, a otac mu je bio iz Kumrovca.Pričao mi da je mu je Tito neki strićek, neka dalja familija, ali da ne zna puno o tome, pošto ga baš i nije puno interesovalo, a jeste bio jebivetar, kao rođak mu.

Rekao mi da mogu da pitam njegovog matorog kad mu dođu u posetu, pošto on to bolje zna, ali meni bilo blam...

Tu su najžešći bili oficiri i podoficiri, koji su početku malo zazirali da ga kažnjavaju, pa kad su videli da niko odozgo ne interveniše (i ne pita za njega), "opustili" se malo, kažnjavali, ali pod ručnom (za svaki slučaj).
maksa83 maksa83 19:24 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna


tasadebeli tasadebeli 19:29 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Јбт, Тито у тринидадским маглама!

Како добар трип, људи моји!





Мислим да смо ми овде присутни на Блогу Б92 сада коначно заиста спремни за револуцију!


Музика!




nsarski nsarski 19:42 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

tasadebeli
Јбт, Тито у тринидадским маглама!

Како добар трип, људи моји!



Мислим да смо ми овде присутни на Блогу Б92 сада коначно заиста спремни за револуцију!

Музика!






Jedina prava muzika iz Trinidada je ova, iz filma "Affair in Trinidad". Ladies and gentlemen, one and only - Rita, the Trinidad lady!


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:50 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

nekako sam siguran da su te ljudi ubeđivali na blogu oko LDP-a i Peščanika pa da ti ni tada nije bio jasan cilj.


Nije to do mene, gedžo, nego su ti primeri loši i neubedljivi, oba koja si izneo, kao što smo videli. A ja Peščanik i dalje dosta cenim, i čitam tekstove tamo, jer su odlični, i sa zadovoljstvom odgledam kad imaju neku živu emisiju. Ti koji su me ubeđivali da je to sve srenje, isto ovako kao ti nisu imali nikakve argumente.

onda neka gaji golubove. Ili pčele.


Dobro, to reci njemu, a ne meni, napiši čoveku pismo. On je, po meni, sasvim ok i pristojan voditelj, a i nije svako Olja Bećković. Zato mu se nekad neki ljigavac izmigolji i šta ćeš? Ne možeš ti bizona da pitaš nijedno pitanje i dobiješ suvisli odgovor, kad on brblja svoju nabiflanu priču sve vreme, masno laže a ne trepne, ne možeš da ga zaustaviš. Ja bih to zato rešio komesarski, jer ne umem bolje, zato i nisam TV voditelj.

ne smeš da daš 'materijala' da te na kraju emisije iznenadi još uprskaš stvar 'tehničkim problemom' sa kraćenjem baš tog dela.


Cela emisija je dostupna na N1, ja sam je tako i odgledao, jedino tako i mogu zbog vremenske razlike, tako da ne znam čemu sad ovo širenje nekakvih teorija zavere. A i to što je bizon pitao Ćosića je toliko težak bezobrazluk koji pali samo kog glupih radikala sa manje od dve daske u glavi kao i ono da je N1 američka televizija, CIA snajka, da Ćosić nije trebalo ni da se upušta da mu nešto objasni. Ali eto pokušao je, ali mu bizon nije dao da dođe do reči. Jel tako bilo, mislim, gledao si emisiju kao i taj cenzurisani deo, ne?
tasadebeli tasadebeli 20:00 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

nsarski
tasadebeli
Јбт, Тито у тринидадским маглама!

Како добар трип, људи моји!



Мислим да смо ми овде присутни на Блогу Б92 сада коначно заиста спремни за револуцију!

Музика!



Jedina prava muzika iz Trinidada je ova, iz filma "Affair in Trinidad". Ladies and gentlemen, one and only Rita, the Trinidad lady!







Ех, и ти се сад баш нашао да се гађаш Ритом Хејворт право у срце!

А сећаш се Аве Гарднер у "Ноћ игуане"?

(Није Тринидад, но Мексико, али све је то америчанско задње двориште. Знаш оно иза куће где држе канте за ђубре...)









srdjan.pajic srdjan.pajic 20:18 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

bene_geserit
srdjan.pajic
A subvencije su ok, ako hoćeš da ti ljudi pređu masovno na alternativne izvore energije. Sad je to 36%, pre par godina je bilo dosta manje, a ako ovi tvoji Trampovci ne zaseru nešto kao što umeju, dogodine će biti više, i tako mic po mic, nafta će se koristiti samo tamo gde baš nema alternative.

Koliko ti pojma nemaš, kakvih 36%.
Trenutno ti je 64% fosilna goriva, 20% nuklearke, 7% hidro (koji su naravno obnovljivi, ali pretpostavljam da ne klemuješ kredit za brane napravljene pre 100 godina), 6% vetar, 1.6% solar, 1,5% biomasa, 0.4% geothermal.
Uz sve te subvencije za solar čuče na 1.6%. Stvarno je mic po mic.


Ok, jakih 7%! Ovde kod nas je skoro 20% iz obnovljivih izvora, bez hidroelektrana (njih i nemamo u značajnom broju), do pre deset godina bilo skoro nula, a evo i Xcel se sad kune u majku da će do 2050. sva energija da im bude iz obnovljivih izvora, toliko smo ih jako stegli. Jeste mic po mic, to sam i rekao, a da nije vas koji samo umete da kenjate, i vičete u delirijumu drill baby drill, evo sad i predsednika imate sa tim u skladu, bilo bi brže, ali šta da se radi. Sad smo zato svi malo u frci jer su katastrofalne klimatske promene izgleda nezaustavljive, hvala vam braćo republikanci i pametnjakovići na tome.

freehand freehand 20:22 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ti koji su me ubeđivali da je to sve srenje, isto ovako kao ti nisu imali nikakve argumente.

Na Peščaniku ima teških sranja i neverovatnih nebuloza, i ima izvanrednih tekstova, emisija i sagovornika.
Tako da si u pravu za one koji su te ubeđivali da je SVE sranje.
gedza.73 gedza.73 20:32 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Nije to do mene, gedžo, nego su ti primeri loši i neubedljivi, oba koja si izneo, kao što smo videli.

Ja nismo videli.

Cela emisija je dostupna na N1

nije bila u početku.

A i to što ga je bizon pitao Ćosića je toliko težak bezobrazluk koji pali samo kog glupih radikala sa manje od dve daske

'glupi radikali' imaju pedeset posto (kod TIta se 'krezubi' skor peo na preko 90 procenata podrške).

onaj Francuz je rek'o kako na svetu ima TOT novca i treba sve uraditi kako bi se veći deo privukao u Francusku. Tako funkcioniše svet. Automobilska industrija, hrana, tehnika...
Pošto ne možeš da uvezeš glasače koji imaju više od 'dve daske' ti znači moraš njihovu podršku da 'otkineš'. A ne da je zacementiraš pitanjem o Kosmajcu a pretpostavljaš kako će da ti odgovori. ili o odnosu sa Zoranom Mihailović a onda još ne znaš da mu iščupaš ono što si hteo. Potpuno je nepripremljeno postavljao pitanja na koja ga je Đukanović ispravljao a Ćosić završavao sa 'u redu'.
Ako je krenuo sa REM-om trebao je da ima argumente pa da poentira. Ili da pita nešto drugo. Pustio je Đukanovića da vodi igru. Umesto da Ćosić bude voditelj ovaj počeo da postavlja pitanja njemu.
još kad čujem 'budite parlamentarni' dođe mi na ove moje oči da povratim.

pitanje o zvoncetu u skupštini na čiji signal glasaju SNS-ovci, restoran na vrhu Kopaonika, diplome, TOmine vikendice, ko plaća autobuse za mitinge, onog direktora Namenske iz Lučana koji kaže radnicima za koga da glasaju (Čosić pita o grafitu)... nešto gde se očigledno krši zakon.

Ja bih to zato rešio komesarski, jer ne umem bolje, zato i nisam TV voditelj.

Rođen si za analitiku Pinka. Volite vi partizani čoveku da zabranite da govori više nego leba da jedete.

da Ćosić nje trebalo ni da se upušta da mu nešto objasni.

Sad mi je jasno što si ti oduševljen Obaminom Nobelovom nagradom za mir.
Ćosić ne treba ništa da objasni Đukanoviću on treba da pokaže SNS glasačima šuplje rupe partije za koju glasaju.
milisav68 milisav68 20:36 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

kao i ono da je N1 američka televizija,

Pa sad, kad zagrebeš malo po guglu, registrovani u Luksemburgu, a vlasnici se šetaju između Londona i Njujorka...

Mada je totalno nebitno, pošto kapital ne zna za granice i to bukvalno.

Mi (pored ostalih) valjamo oružje Saudijcima, koji posle preprodaju teroristima, pa ih onda ovi tvoji kao jure, ali ne nađu njih, nego naftu (ili nešto drugo))...
freehand freehand 20:40 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Mi (pored ostalih) valjamo oružje Saudijcima, koji posle preprodaju teroristima, pa ih onda ovi tvoji kao jure, ali ne nađu njih, nego naftu (ili nešto drugo))...

Jok, nego su Bin Zajeb i naš građanin Dahlan ovde pokupovali namensku što direktno što preko posrednika pa kao vlasnici i suvlasnici, dirktno i preko posrednika, valjaju cevke i džebanu svim mogućim teroristima na sve strane. Saudijci to sumeravaju a za sebe kupuju samo najbolje i najskuplje, od Amera samo za 300 milijardi dolara, ako sam dobro čuo.
Al da se ne naljute dobri ljudi naprednjaci - to sve nema veze sa Vučićem.
freehand freehand 20:56 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ćosić ne treba ništa da objasni Đukanoviću on treba da pokaže SNS glasačima šuplje rupe partije za koju glasaju.

Pa ne baš. Ćosić ne treba ništa da pokazuje SNS glasačima.
Ćosić treba svoj posao da radio najbolje što ume i da pritom bude objektivan i nepristrasan.
Glasačima se obraćaju partijski propagandisti.
Dakle, jedna autorefleksija nekoga ko druge optužuje za pristrasnost a istovremeno bi se stalno obraćao nekakvim biračima i glasačima i članovima stranaka:
Rođen si za analitiku Pinka.


Inače, ovaj deo

A ne da je zacementiraš pitanjem o Kosmajcu a pretpostavljaš kako će da ti odgovori. ili o odnosu sa Zoranom Mihailović a onda još ne znaš da mu iščupaš ono što si hteo. Potpuno je nepripremljeno postavljao pitanja na koja ga je Đukanović ispravljao a Ćosić završavao sa 'u redu'.
Ako je krenuo sa REM-om trebao je da ima argumente pa da poentira. Ili da pita nešto drugo. Pustio je Đukanovića da vodi igru. Umesto da Ćosić bude voditelj ovaj počeo da postavlja pitanja njemu.
još kad čujem 'budite parlamentarni' dođe mi na ove moje oči da povratim.

pitanje o zvoncetu u skupštini na čiji signal glasaju SNS-ovci, restoran na vrhu Kopaonika, diplome, TOmine vikendice, ko plaća autobuse za mitinge, onog direktora Namenske iz Lučana koji kaže radnicima za koga da glasaju (Čosić pita o grafitu)... nešto gde se očigledno krši zakon.


... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.
jinks jinks 21:07 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Јбт, Тито у тринидадским маглама!

Како добар трип, људи моји!


U stvari, Broz moguće pripada onom soju ljudi kod kojih jedan, često i sasvim slučajan i neretko ničim predvidljiv detalj u životu može da opredeli da li će završiti kao prestareli šanker i makro na Trinidadu ili kao balkanski faraon.

Njemu se taj detalj verovatno desio početkom 30ih godina prošlog veka u Parizu, ili gde je već sve ne ili kada, pored Kominterne između ostalog došao i u kontakt i sa nekim drugim službama, sa nekih drugih strana sveta.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:19 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

jinks
Јбт, Тито у тринидадским маглама!

Како добар трип, људи моји!


U stvari, Broz moguće pripada onom soju ljudi kod kojih jedan, često i sasvim slučajan detalj u životu može da opredeli da li će završiti kao prestareli šanker ili makro na Trinidadu ili balkanski faraon.

Njemu se taj detalj verovatno desio početkom 30ih godina prošlog veka u Parizu ili gde je već pored Kominterne između ostalog došao i u kontakt i sa nekim drugim službama, sa nekih drugih strana sveta.


Ne bih se baš složio sa tim.
Šta god ja mislio o njemu a naročito o posledicama njegove vladavine, daleko je on od nekog Forest Gampa kojem je neka slučajnost odredila životni put. Bilo je tu dosta izazova i ispita koje uspešno prošao i pri tome pokazao zavidne sposobnosti.
Sve u svemu vrlo markantna istorijska ličnost, ne ulazeći u moralna ocenjivanja i vrednovanja.
To što ja mislim da je učinak njegove vladavine katstrofalan za srpsko društvo (a i narod u celini) je druga stvar.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:24 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

gedza.73



Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.
jinks jinks 21:27 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ne bih se baš složio sa tim.
Šta god ja mislio o njemu a naročito o posledicama njegove vladavine, daleko je on od nekog Forest Gampa kojem je neka slučajnost odredila životni put. Bilo je tu dosta izazova i ispita koje uspešno prošao i pri tome pokazao zavidne sposobnosti.

Naravno, nisam ni mislio da je čovek bio Forest Gamp koga sudbina svojevoljno šeta kuda god joj se ćefne.

Nesporno da se radi o izuzetno inteligentnom, motivisanom i spretnom čoveku (a verovatno i beskrupuloznom, što je možda i najbitnije u njegovoj priči) ... ali kako se u životu pripremati da postanete faraon u nekoj zemlji ... Za to ne postoje ispiti nigde na ovom svetu, a tu i sticaj okolnosti kao neretko i slepa sreća često umeju da odigraju presudnu ulogu.

A ta slepa sreća i to bacanje kocke jednako ga je moglo umesto na Dedinje odvesti i u neki trinidadski ćumez.

A i takvih kao što je on uvek ima više (da ne kažem puno) ... uvek je bilo.

To što ja mislim da su posledice njegove vladavine katstrofalne za srpsko društvo (a i narod u celini) je druga stvar.

Slažem se ... treba ispoštovati nečiju inteligenciju bez obzira na to koliko je i da li je dobra za moju, našu ili, ne znam, njihovu stranu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:27 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
gedza.73



Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.


Ejebigasad, ajde malo elaboriraj, nemoj da te mrzi.
tasadebeli tasadebeli 21:28 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
gedza.73



Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.



Са поетичним именом - Југослав.

Да, као длака у супи.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:47 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
vrabac_onaj
gedza.73



Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.


Ejebigasad, ajde malo elaboriraj, nemoj da te mrzi.


Evo za početak, stil koji je još tada na Politici gajio je bio po meni previše dripački, agresivan i bezobrazan (mada moram priznati da se sada posle više od 15 godina malo primirio). Nije to nešto novo što je on izmislio, seaćam se na primer krajem devedestih onog rahmetli Tim Sebastiana u Hard Talk na BBC-u. Ali mene je i taj nervirao. Intervjuer može da bude nezgodan, da zavlači teška pitanja pa i da provocira a da pri tome ne bude bezorazan, upada sagovorniku u reć, ne dozvoli mu da odgovori na pitanje prekidajuči ga svakih 5 sekundi, manipuliše i iskrivljuje odgovore.
Neko bi rekao da je to stvar stila, ja bih rekao da je stvar lepog vaspitanja.

Ljigavost u odnosu prema kolegama je posebna stvar (seća li se neko onog obraćuna na TV politika negde 2002-2003?).

Eto, da ne bude da me mrzi, sad ne mogu više - gledam Utisak. Uvek počinjem da ga gledam sa nekih sat vremena zakašnjenja da mogu da premotavam reklame :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:56 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

tasadebeli
vrabac_onaj
gedza.73



Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.



Са поетичним именом - Југослав.

Да, као длака у супи.


Dobro bre Taso, samo da ne ispadne i da su Boško i ostala braća Jugovići bili ubačeni kominternovski agenti. Neka vrsta protozavere

Mojne se ljutiš, morao sam
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:00 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna


jinks
A ta slepa sreća i to bacanje kocke jednako ga je moglo umesto na Dedinje odvesti i u neki trinidadski ćumez.


Da naravno, međutim, život tokom svog trajanja ume da deli razne karte ali na nama je kako ćemo sa tim kartama odigrati
nsarski nsarski 22:28 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Није Тринидад, но Мексико, али све је то америчанско задње двориште. Знаш оно иза куће где држе канте за ђубре...


Baš tako. Zato sve ove priče o "oslobađanju" Trinidada, ili Meksika, ili bilo koje zemlje iz tog zadnjeg dvorišta deluju kao fantazija. Sa ili bez pomoći Cambridge Analytica, suština zadnjeg dvorišta se neće promeniti nikad.
Za Kubu su se zajebali pre 60 godina i još ne mogu da se odljute. Po neko im se povremeno izmigolji (Chavez ili Morales), ali to je sve kratkog daha. Stvari su u zadnjem dvorištu zakucane zauvek.

Zato je bolje, kako kaže Šekspir, da jedemo, pijemo i veselimo se, braćo pometena. Hasta siempre!



srdjan.pajic srdjan.pajic 22:35 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Evo za početak, stil koji je još tada na Politici gajio je bio po meni previše dripački, agresivan i bezobrazan (mada moram priznati da se sada posle više od 15 godina malo primirio).


Fair enough, mada se njega sa Politike ne sećam, znam ga od Poligrafa pa na ovamo, i jeste tada bio oštriji, ali koliko ja pamtim, oštrinu i upadanje u reč je upražnjavao samo kad vidi da mu gost frflja nešto bezveze, i gura neku svoju agendu nevezanu sa postavljenim pitanjem. To radi i sad, mada manje energično. Mene je tad malo nervirao jer je nekako bio previše blag prema ovim prvosrbijancima i d-esesovcima i ostalma koji su se ređali na vlasti od pada Slobe, iako se tada već videlo koliko će svi đuture da temeljno upropaste zemlju, a i naginjao je malo ka srbovanju, umesto da bude lepo oštar i kritičan, da stalno podseća na zločine i sva druga nedela koja su počinjena i to kako su skoro svi bili za Slobu, da se to slučajno ne zaboravi, kao što se posle i zaboravilo. Ali od tada je dosta vremena proteklo i sad je puno blaži, tu se slažemo. Taj neki obračun na Politici koji si pomenuo isto ne pamtim, sorry, ali mi i nije bila namera da se bavim osobinama njegove ličnosti, nego sa time kako radi svoj posao.

Ajde, uživaj u Utisku, ja to gledam dan kasnije, zavisi kolika mi je gužva na poslu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:40 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

nsarski

Baš tako. Zato sve ove priče o "oslobađanju" Trinidada, ili Meksika, ili bilo koje zemlje iz tog zadnjeg dvorišta deluju kao fantazija. Sa ili bez pomoći Cambridge Analytica, suština zadnjeg dvorišta se neće promeniti nikad.



Baš kao i Balkan iz evropske perspektive.

Zato je bolje, kako kaže Šekspir, da jedemo, pijemo i veselimo se, braćo pometena.


I da s vremena na vreme promenimo neku cev da nam bujice ne bi tekle ulicama*, počistimo ispred i oko kuće i tako to.

*uopšte ne mislim na onaj haos u 27. marta od pre neki dan, naime, u petak popodne pukla cev u Veljka Dugoševića, dva dana tekla bujica niz ulicu, tek danas predveče popravili. Kaže mi žena jutros slična scena u Cvijićevoj.
Jebote, ovaj grad će nam se na kraju raspasti pred očima.
tasadebeli tasadebeli 22:58 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
tasadebeli
vrabac_onaj
gedza.73



Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.



Са поетичним именом - Југослав.

Да, као длака у супи.


Dobro bre Taso, samo da ne ispadne i da su Boško i ostala braća Jugovići bili ubačeni kominternovski agenti. Neka vrsta protozavere

Mojne se ljutiš, morao sam



Ма ди љутим!

Па рекао сам да му је име поетично.

Али свеједно ми је лик одвратан к'о длака у супи. Онако, одбојан на прву лопту иако не знам ништа о њему, него та моја јебена интуиција...

(Ретко кад ме је до сада преварила кад су људи у питању.)
maksa83 maksa83 23:03 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Jebote, ovaj grad će nam se na kraju raspasti pred očima.

To je zanimljiva opservacija, ja sam ovde čitao da tek sad ulazi u najbolju fazu.

Vežite se, polećemo.



vrabac_onaj vrabac_onaj 23:11 22.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83

To je zanimljiva opservacija, ja sam ovde čitao da tek sad ulazi u najbolju fazu.

:)

A ne, nije bilo tako rečeno.
To će da dođe ako ovo preživimo, u šta ne sumnjam žilav smo mi korov. I pri tome nešto naučimo (e tu sam skeptičan).
pape92 pape92 00:07 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

od svih verzija koje sam pokupio, meni najviše vodu pije ona o zamjeni identiteta na ruskom frontu u WWI - da se umjesto originalnog Josipa Broza u jugoslaviju vratio sovjetski agent.


I meni to najviše ima smisla.


Ja pitao. Sedeo sam u parku na klupi, u Mariboru, kad pita neki starac je li slobodno, jeste naravno. To je bilo pre 7-8 godina, sumnjam da je danas među živima. Rođen početkom dvadesetih. Gde, pitam, kaže u Kumrovcu. E, rekoh, imam jedno pitanje, ako nije nezgodno, jel Tito stvarno od Brozovih. Jeste bilo pre njegovog vremena, ali ko velim možda se nešto pričalo npr. za vreme rata dok se smelo, ipak je to selo. Ništa od senzacije.
- Koliko mi znamo, jeste.
Očekivati da ću na klupici u Mariboru rešiti takvu jednu zagonetku, ipak je preterano. Ali eto, na uljudno pitanje, to beše odgovor.




apacherosepeacock apacherosepeacock 00:15 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

sa analizom Titove dikcije:


Ja se secam u skoli kada smo ucili Titovu biografiju bilo je crtez Titove majke medju ilustracijama (kuca u Kumrovcu itd..), meni je crtez izgledao kao Titov portret uz samo dodatu maramu na glavi..

Inace secam se i nekog njegovog govora sa ovim sto navode u unclassified - kad sam bio u stranim zemaljama, znam da smo se posle zezali maksimalno na tu temu.

Moja poznanica Ruskinja upravo ovako prica srpski koji je naucila od svog bivseg frajera - Srbina. 'Mog momaka iz Srbije'..


Inace, ko god bio taj covek, ima prilicno fascinantan CV ko i mnoge kontroverzne licnosti.

Da, pominje se da je (ako je stranac) verovatno bio mladji od 'originala'.

Deluje li vama mladji od 88? Ili po zavrsetku rata da mu je bilo 53 godine? (meni da, ali mnogi ljudi izgledaju mladji/stariji za svoje godiste)


PS. Meni je simpaticna ona anegdota koju je pricao Bata zivotinja kad je bio pozvan na neku sedeljku kod Tita, pa ovaj zaboravio sta mu je Bata rekao odakle je, pa mu kaze 'a ti Slavonac' a Bata ga ispravi - Sremac, druze Tito, a Tito njemu - Slavonac, Sremac isti qrc..





vrabac_onaj vrabac_onaj 00:46 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ili po zavrsetku rata da mu je bilo 53 godina?


Ovo apsolutno da. Četiri godine svežeg planinskog vazduha, uz konstantne kondicione treninge, čudo može da napravi.
bene_geserit bene_geserit 05:41 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Sad smo zato svi malo u frci jer su katastrofalne klimatske promene izgleda nezaustavljive, hvala vam braćo republikanci i pametnjakovići na tome


Tebe ko da u odgajili u pećini a hranio si se gledanjem u sunce.
Hvala ti, o Pajiću, što nisi uništio ovu našu planetu za razliku od nas pametnjakovića.
macak.tosa031 macak.tosa031 07:10 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?
freehand freehand 14:02 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?
gedza.73 gedza.73 14:37 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna


freehand
dobio bi preporuku ko vrata.

Vidim Al Paćina kako se smeje



Pa ne baš. Ćosić ne treba ništa da pokazuje SNS glasačima.
Ćosić treba svoj posao da radio najbolje što ume i da pritom bude objektivan i nepristrasan.

Čosić treba objektivnošću i nepristrašnošću da pokaže loše strane stranke na vlasti.
Ujedno da medijskom kritikom spreči slično ponašanje budućih vlasti. mediji kao korektivni faktor.
Ja ne verujem kako su svi glasači radikala (SNS-a) glupi niti da je cela opozicija pametna.
kritički nezavisni mediji treba steknu poverenje gledalaca jer posle nekog vremena Kuriri, Inforemri i slična trač štampa, zajedno sa provladinim analitičarima postaju smešni čak i zagriženim glasačima.

opozicioni mediji, tviter grupe idu na ruku SNS-u dijametralno suprotnim stavovima koje iznose.
Komentari koji prolaze filter N1, verovatno politika kuće, su i ekstremno desno i ekstremno levo. Time gube na kredibilitetu.

opet koliko god loše izgledalo ovo što danas živimo meni sve deluje kao put ka napred. Pritiskom i kritikom javnosti, pored želje da se pokažu kao proevropska demokratska stranka, SNS ponekad koriguje svoje ponašanje.
Jeste da smo svi mi očekivali da se srpsko društvo nakon pada komunizma promeni za jednu deceniju ali izgleda da smo ipak loši učenici i da nam treba više vremena.
Bitna stavka je da pored SNS-a i opozicija ispravi ono zbog čega je izgubila na izborima, da ne ponovi ni svoje a ni SNS greške.


vrabac_onaj
Ne vidim čemu uopšte ovolika rasprava o Ćosiću. Meni je on išao na onu stvar još dok je bio na TV Politika odmah posle 5. oktobra.
Višeslojno odvratan tip.

Više sam voleo da slušam opozicione novinare za vreme Miloševića. Doduše ja sam tada pratio i dnevnik na Radio Beograd a nakon toga je išao 'Argument više' koji je do tragikomične tačke pratio SPS uspehe.
Ne bih rek'o da je odvratan ali poprilično medijski anemičan. onako 'njak'.

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:53 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

bene_geserit
Sad smo zato svi malo u frci jer su katastrofalne klimatske promene izgleda nezaustavljive, hvala vam braćo republikanci i pametnjakovići na tome


Tebe ko da u odgajili u pećini a hranio si se gledanjem u sunce.
Hvala ti, o Pajiću, što nisi uništio ovu našu planetu za razliku od nas pametnjakovića.


Nema na čemu, radim ja i za vas, bahate kukuljičare, a kad ti more tu uđe u dnevnu sobu setićeš se ko je ovde radio za opštu stvar, histerisao i obijao patike na demonstracijama da se uradi nešto protivu man made globalnog otopljavanja. Ali bojim se da će biti kasno, imaćeš važnija posla u tom trenutku.
freehand freehand 14:55 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Vidim Al Paćina kako se smeje

Jebiga, i ja nastavio da čitam komentar posle ovoga pa prepoznao Žiku Obretkovića. Al ko mi kriv, ko da nisam znao...
maksa83 maksa83 14:56 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Pritiskom i kritikom javnosti, pored želje da se pokažu kao proevropska demokratska stranka, SNS ponekad koriguje svoje ponašanje.

Šta si to čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?
gedza.73 gedza.73 14:58 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Šta si to čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?

Izborni spiskovi? Ako sam dobro razumeo do sada spiskovi nisu bili ažurirani a sada je valjda dogovoreno da se spiskove srede.
freehand freehand 15:00 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
Pritiskom i kritikom javnosti, pored želje da se pokažu kao proevropska demokratska stranka, SNS ponekad koriguje svoje ponašanje.

Šta si to čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?

Put ka napred?
bene_geserit bene_geserit 16:19 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

kad ti more tu uđe u dnevnu sobu setićeš se ko je ovde radio za opštu stvar

Evo ga stiže more, sa ta 3 milimetra godišnje plus neka se poveća na 5 i dalje sam miran koju desetinu hiljada godina.
alselone alselone 16:43 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Evo ga stiže more, sa ta 3 milimetra godišnje plus neka se poveća na 5 i dalje sam miran koju desetinu hiljada godina.


Možda se i Panonsko povrati, pa Predo utuzli i ja budemo komšijski primorski gradovi.
floki floki 16:54 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
bene_geserit
Sad smo zato svi malo u frci jer su katastrofalne klimatske promene izgleda nezaustavljive, hvala vam braćo republikanci i pametnjakovići na tome


Tebe ko da u odgajili u pećini a hranio si se gledanjem u sunce.
Hvala ti, o Pajiću, što nisi uništio ovu našu planetu za razliku od nas pametnjakovića.


Nema na čemu, radim ja i za vas, bahate kukuljičare, a kad ti more tu uđe u dnevnu sobu setićeš se ko je ovde radio za opštu stvar, histerisao i obijao patike na demonstracijama da se uradi nešto protivu man made globalnog otopljavanja. Ali bojim se da će biti kasno, imaćeš važnija posla u tom trenutku.


пајићу, убудуће да не пишаш у море (и браниш свима около да то исто раде) да би остао доследан својој борби против климатских промена :)
milisav68 milisav68 17:09 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

пајићу, убудуће да не пишаш у море (и браниш свима около да то исто раде) да би остао доследан својој борби против климатских промена :)

I veš sa ceđ na ruke da pere.
alselone alselone 17:11 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Čitao sam skoro o nekoj devojci koja je išla brodom umesto avionom jer kao manje emituje co2. Mediji su joj dali prostora kao da je našla lek za rak.
maksa83 maksa83 17:15 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Čitao sam skoro o nekoj devojci koja je išla brodom umesto avionom jer kao manje emituje co2.

Od nafte se pravi nekih 19 stvari (gorivo, stiropori, plastike, bitumeni, itd. itd. itd.).
Ono što ostane na kraju je neko supertoksično đubre. To se koristi za brodski pogon, ali samo na otvorenom moru.
macak.tosa031 macak.tosa031 18:04 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

freehand
macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?

Ko je Ćosić?
docsumann docsumann 18:43 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?

Ko je Ćosić?

Srbin
macak.tosa031 macak.tosa031 19:25 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

docsumann
macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?

Ko je Ćosić?

Srbin

Onda OK.
tasadebeli tasadebeli 20:04 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

docsumann
macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?

Ko je Ćosić?

Srbin



Нисам знао.

А, па ја се онда извињавам.

Одвратан је к'о стидна длака у супи.
macak.tosa031 macak.tosa031 20:07 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

tasadebeli
docsumann
macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?

Ko je Ćosić?

Srbin



Нисам знао.

А, па ја се онда извињавам.

Одвратан је к'о стидна длака у супи.

Preteruješ!
Nije nešto posebno odvratan - onako.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:27 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
Čitao sam skoro o nekoj devojci koja je išla brodom umesto avionom jer kao manje emituje co2. Mediji su joj dali prostora kao da je našla lek za rak.


Poslušaj onaj podcast koji sam nešto niže linkovao Milanu, ima i o tome.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:29 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

macak.tosa031

Preteruješ!
Nije nešto posebno odvratan - onako.


Mnogo si bre tolerantan u poslednje vreme :)
maksa83 maksa83 20:34 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Mnogo si bre tolerantan u poslednje vreme :)

Saṃsāra mićo, tako to funkcioniše, reinkarinraš se i reinkarniraš i reinkarniraš dok ne postaneš najbolja moguća verzija...

niccolo niccolo 20:35 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Одвратан је к'о стидна длака у супи.

Čekajte bre ljudi, kako uopšte dođe do toga da neko zna koliko je odvratna stidna dlaka u supi?
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:39 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

maksa83
Mnogo si bre tolerantan u poslednje vreme :)

Saṃsāra mićo, tako to funkcioniše, reinkarinraš se i reinkarniraš i reinkarniraš dok ne postaneš najbolja moguća verzija...



U sunce mu jebem, odo da se ubijem, možda na kraju ispadne i nešto od mene!

Nego sad bez zezanja, Čarli je jedan prilično inteligentan i vanserijski zanimljiv lik.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:41 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

niccolo
Одвратан је к'о стидна длака у супи.

Čekajte bre ljudi, kako uopšte dođe do toga da neko zna koliko je odvratna stidna dlaka u supi?


Saznaćeš sledeće godine na Prajdu!

Valjda i mi neka prava imamo, zahtevamo da se poštuje naša različitost i naše sklonosti!
niccolo niccolo 20:59 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

i naše sklonosti!

Odlično ako su sklonosti, ja se u prvi mah zabrinuo da ste pogrešno razumeli ono o pevcu u receptu...
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:04 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

niccolo
ja se u prvi mah zabrinuo


nemoj da brineš, život je lep.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana