Gost autor

Život u narativu

Nebojsa Krstic RSS / 03.10.2019. u 17:27

(Ovo je kompletan tekst prof. Vladimira Vuletića iz današnje Politike. Tekst u štampanom izdanju je kraći za 1300 karaktera, zbog prostora. A meni se čini da je dovoljno intrigantan da treba da ga pročitate celog. NK)

            Svako povremeno, a poneko i stalno, ostane zaglavljen u nekom vremenu i nekoj priči u kojoj živi i iz koje posmatra svet oko sebe. Ta priča može biti univerzalna ili bar težiti da to postane, a može biti i posve lična ili razumljiva samo uskom krugu posvećenika. Ljudi zaglavljeni u prošlim vremenima mogu izgledati simpatično kao ostareli hipici, a ponekad mogu biti tragikomični, pa čak i opasni kao Ilija Čvorović. Život i literatura puni su verskih fanatika, “ludih“ naučnika, ideoloških vernika, ostrašćenih i razočaranih ljubavnika, pasioniranih pecaroša, biciklista i golubara. Svima im je, međutim, zajedničko da je posvećenost narativu u kome su zaglavljeni i koji određuje njihov svetonazor jača od zdravorazumskog odnosa prema svetu i životu koji ih okuružuje.

            Granica izmedju zdravorazumskog i doktirnarnog pogleda na svet nije uvek jasna. Različiti diskursi pokušavaju da se nametnu zdravorazumskim činjenicama i mnogi u tome uspevaju. Dešava se da ljudi provedu život u priči koju su prihvatili i za njih ona predstavlja samorazumljivu stvarnost. Kao sto je poznato, Bog pomaže onima koji veruju u njega. Mnogobrojni su primeri uspešnih narativa. Religijski narativi i nakon hiljada godina nadahnjuju i upravljaju postupcima miliona. Ideološki narativi, takođe, imaju snagu da stvaraju uverenja koja često prkose zdravom razumu. Naučni diskurs je postao neupitan u meri da se naučni iskazi prihvataju i kada ljudi ne znaju šta oni znače.

            Za prihvaćenost neke priče nije bitno da li je isitnita. Naprotiv, najuspešniji narativni su zasnovani na predrasudama i teško dokazivim iskazima. Neretko je za priču važno da je nepotpuna kako bi je sledbenici nadopunjavali prema sopstvenom iskustvu i dublje se poistovetili sa, u osnovi, “šupljom” pričom. Uspešni narativi, pored toga, imaju svoje proroke i svoje mučenike. Narativi su plod imaginacije i rada proroka, a oni koji slepo veruju prorocima obično postanu mučenici koji služe kao svetionici novim naraštajima sledbenika koji u narativu nalaze utočište.

            Posebno su zanimljivi nacionalistički naratavi jer su bitno obeleležili decenije za nama, ali i vreme u kome živimo. Narativ o domovinskom ratu bitno određuje hrvatski nacionalizam danas. Narativ žrtve je u korenu bosanskog nacionalizma. Oba ova nacionalizma, osim toga, neguju naratv o Srbima agresorima i oba se snažno podstiču iz državnog aparata. Srbija trenutno nema svoj nacionalistički narativ. Kosovski mit je bio u korenu srpskog nacionalizma pre sto godina. Raspolućen između jugoslovenskog i velikosrpskog diskursa nacionalizam kao državni narativ u Srbiji je poražen krajem prošlog veka.

            Zapravo u srpskom društvu danas ne postoji ni jedan veliki narativ. Socijalistički ideološki diskurs je temeljno proskribovan. Liberalni, mada uticajan u intelektualnim krugovima, nikada nije imao stukturnu osnovu na kojoj bi ojačao i postao samorazumljiv, a konzervativni nema proroke i ozbiljne protagoniste. Porazi u ratovima devedesetih bacili su senku na svaki vid nacionalne naracije. Čak je i patriotizam sumnjiv, a izražavanje ljubavi prema Srbiji neretko se doživljava kao izraz povampirenja velikosrpske ideologije. Pokušaji rojalista, ekstremnih desničara, neoliberala, evroentuzijasta, rusofila, pomenimo samo najuticajnije, da nametnu svoj narativ, takođe, su ostali bez većeg uspeha.

            Interesantno je da, uprkos značajnoj medijskoj podršci, aktuelni režim nije stvorio ni jednu veliku priču koja bi ga činila prepoznatljivim. Umesto toga, njega karakteriše pragmatična usmerenost ka nizu pokretnih ciljeva. Kompromisno rešenje kosovskog pitanja; ekonomski razvoj baziran na stranim investicijama i infrastrukturnim projektima; priključenje Srbije EU; regionalna stabilnost zasnovana na ravnopravnosti srpskog naroda i još mnoštvo specifičnijih zadataka, jesu značajne teme i pragmatični ciljevi, ali nisu priče koje imaju snagu da pokreću masu.

            Zapravo jedini narativ koji u Srbiji danas ima svoje aktivne proroke je priča o diktaturi. Njegovi protagonisti su zaglavljeni u devedesetim godinama prošlog veka. Ne postoji racionalan razlog niti kritički argument koji bi doveo u pitanje uverenje onih koji su prihvatili taj narativ. Kao i svaki i ovaj narativ je isključiv. Dijalog koji dovodi u pitanje postulate tog narativa je neprihvatljiv za njegove protagoniste. Ukazivanje na činjenice koje svedoče suprotno, doživljava se kao relativizacija narativa i strogo se anatemiše. Lajtmotiv tog narativa nije nov - ko drukčije kaže taj kleveće i laže i našu će osetit pest.

            Oni koji žive u narativu diktature u svemu vide dokaz svoje vizije. Ono što, recimo, zdravom razumu izgleda kao žalosni primeri bahatog ponašanja pojedinaca na vlasti iz perspektive narativa o diktaturi je izraz sistematskog terora. Incidenti koji nailaze čak i na osudu najviših predstavnika vlasti navode se kao krucijalni dokazi postojanja diktature. Posledice procesa dugog trajanja i globalnih kretanja kao što su migracije iz ekonomski nerazvijenih ka razvijenijim područjima Evrope i sveta predstavljaju se maltene kao traganje za političkim azilom i beg iza gvozdene zavese. Svaka, posebno glasno izgovorena, glupost ako podržava narativ slavi se kao intelektuali domet i izraz moralne vrline, a čak i racionalan argument ako nije u saglasju sa postulatima narativa izaziva moralno zgražavanje i osudu. 

            Za proroke narativa o diktaturi svet života predstavlja kužno mesto i svaki kontakt sa njim  dovodi u pitanje moralnu čistotu. Dodir sa ljudima i stvarima koji nisu u saglasju sa narativom predstavlja tabu. Bojkot parlamenta i izbora manje ima veze sa izbornim uslovima, a više sa brigom o zaštiti narativa o diktaturi. Izlazak na izbore pod bilo kojim uslovima ne dolazi u obzir je bi doveo u pitanje brižno građen narativ. Mada zdrav razum kaže da je za  opoziciju bolje da u parlamentu ima nego da nema poslanike, iz perspektive narativa o diktaturi stvar izgleda drugačije. Što veća pobeda vladajuće stranke tim jače uverenje u ispravnost teze da se vlast ne može  zameniti na izborima već samo pobunom i revolucijom.

            Ako nas je, međutim, istorija nečemu naučila to je da su korist od ovakvih pogleda na svet imali samo njihovi proroci. Mučenika ako se sete na dan borbe protiv diktature sete se, ako se ne nikom ništa. To je bila njihova dužnost.

 

Vladimir Vuletić, Politika 



Komentari (368)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 21:10 03.10.2019

Re: Dakle

predatortz
Pati od mesijanskog narativa


Ne pati on, patimo mi zbog toga.


Mi trpimo (živimo) posledice.
predatortz predatortz 21:12 03.10.2019

Re: Dakle

mirelarado
predatortz
Pati od mesijanskog narativa


Ne pati on, patimo mi zbog toga.


Mi trpimo (živimo) posledice.


Trpimo! Jebat' nas...
alselone alselone 21:13 03.10.2019

Re: Dakle

Najgori su narativi o narativima drugih.


Najgori narativ na TV-u od dvojca Matić-Marković viđen je danas kod Marića. Krle, kako se tebi dojmilo to? Ti si im nabacio šlagvort neki dan...
niccolo niccolo 21:14 03.10.2019

Re: Dakle

kod Marića

Ne gledam ja ta govna...
alselone alselone 21:16 03.10.2019

Re: Dakle

Ne gledam ja ta govna...


Pa naravno da niko normalan ne gleda, neko šeruju ljudi najgore momente.
niccolo niccolo 09:42 04.10.2019

Re: Dakle

Pa naravno da niko normalan ne gleda, neko šeruju ljudi najgore momente.

Ja se na društvenim mrežama družim samo sa finim ljudima, koji ne šeruju fekalije.

Ribozom Ribozom 21:03 03.10.2019

udata za mafiju

Nego ko pise ove silne narative Vucicu?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:26 03.10.2019

Kafkin narativ

G-dine Krstiću, ne znam zašto, ali svaki Vaš tekst poslednjih godina bilo gde da je objavljen mene uvek i isključivo podseća na Kafkin narativ:
"Kada se Gregor Samsa jednog jutra prenuo iz nemirnih snova, ugledao je sebe u postelji pretvorenog u ogromnu bubu.“
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:33 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Vojislav Stojković
G-dine Krstiću, ne znam zašto, ali svaki Vaš tekst poslednjih godina bilo gde da je objavljen mene uvek i isključivo podseća na Kafkin narativ:
"Kada se Gregor Samsa jednog jutra prenuo iz nemirnih snova, ugledao je sebe u postelji pretvorenog u ogromnu bubu.“


Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.
predatortz predatortz 21:38 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.


Pa ti idi na paradu...
shone shone 21:43 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.




Šali se, što bi reko Čarli na kraju narativa.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:49 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Nebojsa Krstic
Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.

Eto u šta se pretvara svaki pokušaj dijaloga sa ljudima bliskim valstima i na ovom blogu, a i inače.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:54 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Vojislav Stojković
Nebojsa Krstic
Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.

Eto u šta se pretvara svaki pokušaj dijaloga sa ljudima bliskim valstima i na ovom blogu, a i inače.


Ovo što radiš je odličan primer narativa o kome piše Vuletić, ili sviranja qrcu, što bi rekli Francuzi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:57 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Evo da citiram Brajovića: Jebote Vuletić, a i ti njega.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:03 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Vojislav Stojković
Evo da citiram Brajovića: Jebote Vuletić, a i ti njega.


Odustao si od pokušaja dijaloga?!?
Avaj!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:17 03.10.2019

Re: Kafkin narativ

Ne, samo sam prihvatio tvoj narativ.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:05 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.

Мислим да ми индекс цитираности расте!
macak.tosa031 macak.tosa031 12:30 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

Nebojsa Krstic
Vojislav Stojković
G-dine Krstiću, ne znam zašto, ali svaki Vaš tekst poslednjih godina bilo gde da je objavljen mene uvek i isključivo podseća na Kafkin narativ:
"Kada se Gregor Samsa jednog jutra prenuo iz nemirnih snova, ugledao je sebe u postelji pretvorenog u ogromnu bubu.“


Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.

Strašno!
Čemu to?!
Izvini se!
macak.tosa031 macak.tosa031 12:31 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

Predrag Brajovic
Evo da citiram Brajovića: možeš slobodno da mi popušiš.

Мислим да ми индекс цитираности расте!

Kao i svaka prostota.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:50 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

Odustao si od pokušaja dijaloga?!?
Avaj!


nije on comicka

pnbb pnbb 21:27 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

u ogromnu bubu.“

u original prevodu stoji - u golemoga kukca
freehand freehand 21:31 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

pnbb
u ogromnu bubu.“

u original prevodu stoji - u golemoga kukca

Svaki je prevod original. Ako nije plagiran.
st.jepan st.jepan 21:36 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

freehand
pnbb
u ogromnu bubu.“

u original prevodu stoji - u golemoga kukca

Svaki je prevod original. Ako nije plagiran.

Kad se o Kafki radi, samo je Živojinovićev original.
freehand freehand 21:37 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

st.jepan
freehand
pnbb
u ogromnu bubu.“

u original prevodu stoji - u golemoga kukca

Svaki je prevod original. Ako nije plagiran.

Kad se o Kafki radi, samo je Živojinovićev original.

Kad se o Kafki radi samo je Kafkin original.
pnbb pnbb 21:40 04.10.2019

Re: Kafkin narativ

Svaki je prevod original. Ako nije plagiran.

zajebavam se... to sam zapamtio kad sam prvi put citao
munjara munjara 22:35 03.10.2019

narativ o vrbu

[youtube]http://youtu.be/F6w_vALA9-M?t=3211[/youtube]
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:40 03.10.2019

Frustrirani nacionalizam!

Srpska intelektualna, crkvena i politička "elita" preživljava specifičnu fazu tzv. frustriranog nacionalizma.

Svi ratovi su izgubljeni, sveta kosovska zemlja je sada nezavisna država, a od Republike Šumske nema ništa.

Nema više ni tenkova, aviona i haubica JNA, što frustraciju još više pojačava!

A potencijalni rezervisti, za eventualnu mobilizaciju, sve više hrle u NATO države širom Evrope i sveta.

I zato Koča Popović 1989. godine: "Vi znate da sam ja rođeni Beograđanin, ali nisam velikosrbin. Ja sam kosmopolita. Kad se 1971. nije moglo pisati Jugoslaven, ja sam u rubrici nacionalnost napisao: Srbin po rođenju. Ovo što se sada dešava u Srbiji nije mi nimalo simpatično. To je jedan uzak, veoma opasan nacionalistički program. Milošević je običan bankarski pacov, zbog njega će biti krvi do kolena!"

I Bogdan Bogdanović 1993. godine: "I to spada u problem srpske inteligencije. Ona je podstrekivala i podržavala srpski autizam. Srbi su sada kao autistično dete, koje ne kontaktira sa spoljnjim svetom, koje nije u mogućnosti da bilo šta izgovori, koje nije u mogućnosti da čuje šta mu se govori. Srbija nije u stanju da čuje šta se govori, šta se misli, niti je u stanju da ode čak i do Zagreba. Srbija nije u stanju da vidi u kom je svetu. Ona je u jednom lažnom svetu, u lažnoj stvarnosti. Ovo što vidite nije "stvarna stvarnost", ovo je srpska stvarnost. Ta srpska stvarnost je luda stvarnost. Završne akorde toj ludoj stvarnosti dao je Slobodan Milošević, koji je i sam van pameti i van stvarnosti!"

A šta reći danas i ovde o AV: I sam van pameti i van stvarnosti!
predatortz predatortz 22:41 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Srpska intelektualna, crkvena i politička "elita" preživljava specifičnu fazu tzv. frustriranog nacionalizma.


Evo ga i ovaj!
Sad je parada kompletna.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:48 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

A šta reći danas i ovde o AV: I sam van pameti i van stvarnosti!


Ako se manemo komunjarskog narativa, ovo što tvrdiš organska je greška. Jerbo su danas u Srbiji van pameti i stvarnoosti SVI, sem Vučića.

A to što on pokušava da reši ono što su zasrali i komunisti i mi demokrate, potkrepljuje moju tvrdnju.
predatortz predatortz 22:52 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Ako se manemo komunjarskog narativa, ovo što tvrdiš organska je greška. Jerbo su danas u Srbiji van pameti i stvarnoosti SVI, sem Vučića.

A to što on pokušava da reši ono što su zasrali i komunisti i mi demokrate, potkrepljuje moju tvrdnju.



I zbog toga je oko sebe okupio trust mozgova - Batu Keramiku i sva tri Vulina.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:54 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

predatortz
Ako se manemo komunjarskog narativa, ovo što tvrdiš organska je greška. Jerbo su danas u Srbiji van pameti i stvarnoosti SVI, sem Vučića.

A to što on pokušava da reši ono što su zasrali i komunisti i mi demokrate, potkrepljuje moju tvrdnju.



I zbog toga je oko sebe okupio trust mozgova - Batu Keramiku i sva tri Vulina.


Pokupio bi on i tebe, ali te nije video od gomile kretena na blogu.
maksa83 maksa83 22:54 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

I zbog toga je oko sebe okupio trust mozgova - Batu Keramiku i sva tri Vulina.

Da ne zaboravimo ni čovek pola-slina-pola-afera Nebojšu v2.0.

Biologija to ne ume da objasni.
nsarski nsarski 22:55 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Ako se manemo komunjarskog narativa, ovo što tvrdiš organska je greška. Jerbo su danas u Srbiji van pameti i stvarnoosti SVI, sem Vučića.


E, ovde je udario junak na junaka! Filip smatra da su u Srbiji van pameti i stvarnosti SVI sem njega.

Suprotstavljeni narativi, čini se.
maksa83 maksa83 22:56 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Pokupio bi on i tebe, ali te nije video od gomile kretena na blogu.

Nije greh što ovde prosipaš budalastu propagandu partije na vlasti, na to smo navikli (samo se vlast menja), ali jeste greh što su ti fore gluplje od GO SNS.
predatortz predatortz 22:59 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Pokupio bi on i tebe, ali te nije video od gomile kretena na blogu.


Ma gde ću ja sa vama?!
Nisam ja taj kalibar kretena.
Vi ste, u tom pogledu, najbolje što Srbija danas ima.
Da niste, ne bi vas ON izabrao.
tasadebeli tasadebeli 23:02 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

predatortz
Srpska intelektualna, crkvena i politička "elita" preživljava specifičnu fazu tzv. frustriranog nacionalizma.


Evo ga i ovaj!
Sad je parada kompletna.








Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:03 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Ma gde ću ja sa vama?!
Nisam ja taj kalibar kretena.
Vi ste, u tom pogledu, najbolje što Srbija danas ima.
Da niste, ne bi vas ON izabrao.


Ne bre! Vučić je poslušao vas i izabrao Radulovića. Tu se opekao i shvatio da vas više ne treba da sluša.
predatortz predatortz 23:06 03.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Ne bre! Vučić je poslušao vas i izabrao Radulovića. Tu se opekao i shvatio da vas više ne treba da sluša.


Mene nije sigurno.
Tek sa Raduletom sam se pičkarao na ovom mestu.
Ja ovde nemam "nas". Sam sam.
macak.tosa031 macak.tosa031 07:12 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

maksa83
I zbog toga je oko sebe okupio trust mozgova - Batu Keramiku i sva tri Vulina.

Da ne zaboravimo ni čovek pola-slina-pola-afera Nebojšu v2.0.

Biologija to ne ume da objasni.

Izvini se!
kakav je to način!?
docsumann docsumann 07:23 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

maksa83
I zbog toga je oko sebe okupio trust mozgova - Batu Keramiku i sva tri Vulina.

Da ne zaboravimo ni čovek pola-slina-pola-afera Nebojšu v2.0.



sliera ili afina?
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:21 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!


Pokupio bi on i tebe, ali te nije video od gomile kretena na blogu.

To je taj narativ neprihvatanja racionalnih argumenata koji nisu u saglasju sa.....

Vuletić reče, pametno, za antivučićevce
čak i racionalan argument ako nije u saglasju sa postulatima narativa izaziva moralno zgražavanje i osudu

A ovde imamo isto to samo sa druge strane.

Čudan, loš, naopak, neshvatljiv izbor ljudi na izuzetno ozbiljne pozicije u državi je veoma racionalan i veoma ozbiljan argument u kritici Vučićevog vladanja, i umesto da se on uvaži, da se pobija, objašnjava, beži se od njega kako se zna i ume.

Čime se može objasniti izbor Gašića, Stefanovića, Babića, Vulina...?

Logično se nameće zaključak da je Gašić tu zbog para, kupio je sebi poziciju finansirajući dal stranku dal porodicu Vučić, ostali su tu jer su dovoljne moralne minijature da prihvate sve što im Vučić naredi, čime on sebi obezbeđuje svu vlast u svojim rukama i istovremeno formu neke demokratije, neke podele vlasti, odgovornosti....

Može li se, Krle, ovo opovrgavati na ozbiljniji način od ovog na koji si Predatoru odgovorio?
st.jepan st.jepan 09:36 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

nsarski
Ako se manemo komunjarskog narativa, ovo što tvrdiš organska je greška. Jerbo su danas u Srbiji van pameti i stvarnoosti SVI, sem Vučića.

E, ovde je udario junak na junaka! Filip smatra da su u Srbiji van pameti i stvarnosti SVI sem njega.

Rekao bih da su obojica u pravu.
Obojica su od svojih stvarnosti gazde.
I naravno, obojica su, unutar tih svojih stvarnost, najpametniji.
Jerbo su danas u Srbiji van pameti i stvarnoosti SVI, sem Vučića.

Svi?
Misliš da su, čak i oni koji ga u svemu slede, van stvarnosti koju on kreira?
Misliš da ufuranost samo glumataju?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:38 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Čudan, loš, naopak, neshvatljiv izbor ljudi na izuzetno ozbiljne pozicije u državi je veoma racionalan i veoma ozbiljan argument u kritici Vučićevog vladanja, i umesto da se on uvaži, da se pobija, objašnjava, beži se od njega kako se zna i ume.


Iskren da budem, ne razumem pitanje.
Da li ti zaista misliš da su Vučićevi ljudi, koji god...Od Vulina do Babića, gori od Đilasa, Jeremića, Boška, Radulovića i Sergeja Trifunovića?
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:53 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Da li ti zaista misliš da su Vučićevi ljudi, koji god...Od Vulina do Babića, gori od Đilasa, Jeremića, Boška, Radulovića i Sergeja Trifunovića?

Opet bežanje.

Sad treba da upadnem u zamku odbrane Đilasa i ostalih, ne, neću.
Neću jer nisu Đilas, Jeremić i ostali sa jedne, a Vulin Babić i ostali sa druge strane, jedini mogući kandidati pa da se međusobno porede i da se izabere bolji između njih.

Poredimo njih i sa funkcijama koje vrše, ne sa drugima.
Recimo, šta je, po tebi, kandidovalo Vulina za ministra vojske, koji njegov kvalitet, poznavanje materije, iskustvo u toj oblasti, podrška u izbornom telu, međunarodni ugled.... nešto drugo?

Ja verujem da je u pitanju spremnost na poslušnost, poltronstvo, koje Vučiću omogućava samovlast, a ti?

Jedan od narativa sadašnje vlasti je i ovo što se upravo dešava sa ovim komentarom, da sve svoje greške, slabosti, mane, zatrpavaju pričom o prethodnoj vladi ili o opoziciji, možemo li da se izvučemo iz tog narativa?

Da pričamo o vlasti i njenim osobinama a ne o opoziciji?
predatortz predatortz 11:05 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Poredimo njih i sa funkcijama koje vrše, ne sa drugima.
Recimo, šta je, po tebi, kandidovalo Vulina za ministra vojske, koji njegov kvalitet, poznavanje materije, iskustvo u toj oblasti, podrška u izbornom telu, međunarodni ugled.... nešto drugo?


Bravo!
Jeftin spin, jeftin pokušaj da se priča skrene ne poređenje sa Trifunovićem i drugim.
Jebe mi se za Sergeja Trifunovića. On mi neće komandovati u eventualnom ratu. Ovaj bi mogao, kako sad stvari stoje. Smatram da je totalno nekompetentan za tako nešto.

Dakle, mene kao građanina, zanima koji je njegov kvalitet.

Evo, ja čak neću ni da sporim da se Vučić prihvatio ozbiljnog posla. Neka bude tako. Moje pitanje je:

Kako taj ozbiljan posao planira da završi sa ekipom totalno neozbiljnih ljudi oko sebe? A on ih je birao za saradnike.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:10 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Opet bežanje.

Sad treba da upadnem u zamku odbrane Đilasa i ostalih, ne, neću.


A ja treba da upadnem u zamku odbrane Vulina?

Neću jer nisu Đilas, Jeremić i ostali sa jedne, a Vulin Babić i ostali sa druge strane, jedini mogući kandidati pa da se međusobno porede i da se izabere bolji između njih.


Kako nisu? Koji su drugi mogući kandidati?

Recimo, šta je, po tebi, kandidovalo Vulina za ministra vojske, koji njegov kvalitet, poznavanje materije, iskustvo u toj oblasti, podrška u izbornom telu, međunarodni ugled.... nešto drugo?


Nemam pojma. Ja Vulina ne bih pustio ni na blog b92.

Jedan od narativa sadašnje vlasti je i ovo što se upravo dešava sa ovim komentarom, da sve svoje greške, slabosti, mane, zatrpavaju pričom o prethodnoj vladi ili o opoziciji, možemo li da se izvučemo iz tog narativa?


Nije Vučić kriv što protiv sebe ima kretene koji su idealni da se naguze.

Da pričamo o vlasti i njenim osobinama a ne o opoziciji?


Možemo. Pričaj. Mada se nekako prirodno nameće da kad kažeš da vlast ne valja usput dodaš i ko bi bio bolji.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:11 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Bravo!
Jeftin spin, jeftin pokušaj da se priča skrene ne poređenje sa Trifunovićem i drugim.
Jebe mi se za Sergeja Trifunovića. On mi neće komandovati u eventualnom ratu. Ovaj bi mogao, kako sad stvari stoje. Smatram da je totalno nekompetentan za tako nešto.


Hoće, komandovaće, ako Vučić sutra padne.
predatortz predatortz 11:17 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!


Hoće, komandovaće, ako Vučić sutra padne.


Ja ti nisam baš materijal za te fore "kuku nama kad umre Tito!"...
Ako padne Vučić, pao je. Planeta neće stati, Sunce će i dalje da sija, ptice će da pevaju, potoci će da žubore...
Ništa se tragično neće desiti.

Ako posle toga postave Trifunovića za ministra odbrane, ja ću pitati isto pitanje:

Kako se čovek bez ikakvih kvaliteta našao na tako ozbiljnom mestu?

Samo će ime da se promeni.

Eto, to je moj stav o njima.

Dočim, da je Miloradović npr. na čelu ministarstva, ovog pitanja ne bi bilo, ma koliko ja nisam za Vučića.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:24 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Ako padne Vučić, pao je. Planeta neće stati, Sunce će i dalje da sija, ptice će da pevaju, potoci će da žubore...
Ništa se tragično neće desiti.

Ako posle toga postave Trifunovića za ministra odbrane, ja ću pitati isto pitanje:

Kako se čovek bez ikakvih kvaliteta našao na tako ozbiljnom mestu?


Ako si, kad je Šutanovac postavljen za ministra odbrane, pitao kako čovek bez ikakvih kvaliteta može to da bude, onda imaš pravo da pitaš i sad.

Ali samo pod tim uslovom.
predatortz predatortz 11:31 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!


Ako si, kad je Šutanovac postavljen za ministra odbrane, pitao kako čovek bez ikakvih kvaliteta može to da bude, onda imaš pravo da pitaš i sad.


Jesam!
Taj me izuzetno nervirao.
I sve moje prijatelje vojake, koji su dali puno za ovu zemlju. Ni jedan, a znam ih prilično, nije imao pozitivno mišljenje o njemu i njegovom radu.

st.jepan st.jepan 11:49 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

hoochie coochie man
Da li ti zaista misliš da su Vučićevi ljudi, koji god...Od Vulina do Babića, gori od Đilasa, Jeremića, Boška, Radulovića i Sergeja Trifunovića?

Recimo, šta je, po tebi, kandidovalo Vulina za ministra vojske, koji njegov kvalitet, poznavanje materije, iskustvo u toj oblasti, podrška u izbornom telu, međunarodni ugled.... nešto drugo?
Ja verujem da je u pitanju spremnost na poslušnost, poltronstvo, koje Vučiću omogućava samovlast, a ti?

Moguće.
Ali ja u tom, samo naizgled sumšedšem potezu, naslučujem Vučićevu genijalnost.
Po mnogo čemu jasno je da čovek superiorno vlada mentalnom ergonomijom:
Svojoj ciljnoj grupi, precizno izvaganoj, uvek servira ono što joj je najpotrebnije.

U ovom slučaju, veru.
Koja (vera) pre svega podrazumeva iracionalnost.
Credo quia absurdum, eto!
Ili što reče Onaj, "a kako ćete sve priče razumeti" (Marko 4.13)

Do te mere je taj izbor već na prvi pogled apsurdan (verujem da je Vučić njime zaprepastio i samoga sebe), da njegovi biraći ni ne pomišljaju da to može biti bez nekog, njima neobjašnjivog i nedohvatnog, ali kao hleb potrebnog, višeg smisla.

Takođe, kao i mnogo čime što govori i radi, udovoljava žudnji za gazdom. Koji je supstitut autoritarnog oca, čija se ne tumači i ne vaga. I koja oslobađa od vlastite odgovornosti.



Btw, uvek se više ili manje obeshrabrim kad, levo od tastera "Objavi", ugledam ono "Sve OK?".
Ne, dabome da nije sve OK, al trenutno ne umem bolje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:01 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!


Jesam!
Taj me izuzetno nervirao.
I sve moje prijatelje vojake, koji su dali puno za ovu zemlju. Ni jedan, a znam ih prilično, nije imao pozitivno mišljenje o njemu i njegovom radu.


U redu, onda imaš legitimno pravo da to isto pitaš i za Vulina.

Ne znam odgovor na to pitanje jerbo sam ja o Vulinu oduvek mislio sve najgore. Ruku, na srce, ne vidim da je nešto uradio pogrešno s vojskom. Načelnik generalštaba je pristojan čovek. Trenutno je u Ohaju, razvija odnose sa Nacionalnom gardom. Mislim da je to dobro. Kupuju se avioni, helikopteri, oprema...ne vidim nijedan problem s vojskom, pa zato se pitam - što vam je Vulin sporan?
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:09 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Moguće.
Ali ja u tom, samo naizgled sumšedšem potezu, naslučujem Vučićevu genijalnost.
Po mnogo čemu jasno je da čovek superiorno vlada mentalnom ergonomijom:
Svojoj ciljnoj grupi, precizno izbaždarenoj, uvek servira ono što joj je najpotrebnije.

U ovom slučaju, vera.
Koja (vera) pre svega podrazumeva iracionalnost.
Credo quia absurdum, eto!
Ili što reće Onaj, "a kako ćete sve priče razumeti" (Marko 4.13)

Do te mere je taj izbor već na prvi pogled apsurdan (verujem da je Vučić njima zaprepastio i samoga sebe), da njegovi biraći ni ne pomišljaju da to može biti bez nekog, njima neobjašnjivog i nedohvatnog, ali kao hleb potrebnog, višeg smisla.

Takođe, kao i mnogo čime što govori i radi, udovoljava žudnji za gazdom. Koji je supstitut autoritarnog oca. Čija se ne tumači i ne vaga. I koja oslobađa od vlastite odgovornosti.

Zaslužuje da se ponovi.

Sasvim moguće i verovatno.

Ovo posebno
"Njegovi biraći ni ne pomišljaju da to može biti bez nekog, njima neobjašnjivog i nedohvatnog, ali kao hleb potrebnog, višeg smisla. "
predatortz predatortz 12:11 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

pa zato se pitam - što vam je Vulin sporan?


Vojska je jedan od najbitnijih stubova države. Ne treba je ponižavati tako što će biti podređena nekome ko nema kvalitete za to.

Malo ima i do moje naravi. Zapravo, ja cenim institucije. Veoma me nervira kad se na njihovo čelo stavljaju nekompetentni ljudi, te nam se na taj način šalje pogrešna poruka da institucije možda i nisu toliko bitne.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:14 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Malo ima i do moje naravi. Zapravo, ja cenim institucije. Veoma me nervira kad se na njihovo čelo stavljaju nekompetentni ljudi, te nam se na taj način šalje pogrešna poruka da institucije možda i nisu toliko bitne.


Nisam primetio problem zbođg nekompetencije koju pominješ pa ispada da je tvoj problem estetske prirode.
predatortz predatortz 12:17 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Nebojsa Krstic
Malo ima i do moje naravi. Zapravo, ja cenim institucije. Veoma me nervira kad se na njihovo čelo stavljaju nekompetentni ljudi, te nam se na taj način šalje pogrešna poruka da institucije možda i nisu toliko bitne.


Nisam primetio problem zbođg nekompetencije koju pominješ pa ispada da je tvoj problem estetske prirode.


Prvo, to nije (samo) moj problem, a primedba nije estetska nego suštinska.

Ako predsednik forsira nekompetentne ljude, onda šalje poruku da institucije države, kojoj je na čelu, nisu bitne. To nije nimalo naivna poruka i ne vide je samo oni koji veruju u to da je predsednik natčovek koji može pokriti sve resore.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:24 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!


A ja treba da upadnem u zamku odbrane Vulina?

Ne Vulina, jasno je da ni ti ne smatraš Vulina iole sposobnim za mesto koje mu je dodeljeno, ali treba da braniš, objasniš ili pak da osudiš onoga, Vučića zar ne, koji mu je to mesto dodelio.
Kažeš
Ja Vulina ne bih pustio ni na blog b92.

A neko mu je dao ministarstvo odbrane.
Šta misliš o onome ko je takvoj spodobi dao da odlučuje o odbrani Srbije?

Nije Vučić kriv što protiv sebe ima kretene koji su idealni da se naguze.


Nije problem što guzi njih, ali pošto on vlada Srbijom on guzi i građane, tebe, mene, zatrpavanje svojih nepodopština pričom o opoziciji.
To guženje treba objasniti ili reći da toga nema.

Mada se nekako prirodno nameće da kad kažeš da vlast ne valja usput dodaš i ko bi bio bolji.

Nije to posao građanima, ili makar nije obaveza i sigurno se ne nameće.

Građanin izabere kome će dati vlast, izabrao je Vučića, taj zatim bira kome će poveriti važne poslove.
Vučić je izabrao Vulina i Babića.
Građanin ima pravo da procenjuje njegov izbor bez obaveze da nudi alternativu, jer mu nije posao sa sastavlja vladu negoo da ocenjuje sastavljenu.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:41 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Prvo, to nije (samo) moj problem, a primedba nije estetska nego suštinska.


Nijesam čuo suštinsku primjedbu na konto vojske.
st.jepan st.jepan 12:44 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Nebojsa Krstic
Prvo, to nije (samo) moj problem, a primedba nije estetska nego suštinska.

Nijesam čuo suštinsku primjedbu na konto vojske.

Možda škodi ugledu Vojske i poverenju u Vojsku?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:50 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Možda škodi ugledu Vojske i poverenju u Vojsku?

Nisam video istraživanja skoro. Ne znam. Obično su crkva i vojska na prvom i drugom mestu po poverenju.
predatortz predatortz 12:50 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

st.jepan
Nebojsa Krstic
Prvo, to nije (samo) moj problem, a primedba nije estetska nego suštinska.

Nijesam čuo suštinsku primjedbu na konto vojske.

Možda škodi ugledu Vojske i poverenju u Vojsku?


Upravo to.
Kad na čelo takvog ministarstva postaviš nekog toliko spornog, uvredio si sve ljude u vojsci, ponizio si instituciju, uniformu, tradiciju...
Zna to naš domaćin. No, njegov posao je da ublaži načinjenu štetu, a ne da se slaže sa nama.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:52 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Zna to naš domaćin. No, njegov posao je da ublaži načinjenu štetu, a ne da se slaže sa nama.


Naravno da je to moj posao, pošto ovaj blog čita 6 miliona ljudi i svi s nestrpljenjem očekuju da vide hoću li ja da odbranim nekog koga vi ne volite.
docsumann docsumann 13:19 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Nebojsa Krstic
Zna to naš domaćin. No, njegov posao je da ublaži načinjenu štetu, a ne da se slaže sa nama.


Naravno da je to moj posao, pošto ovaj blog čita 6 miliona ljudi i svi s nestrpljenjem očekuju da vide hoću li ja da odbranim nekog koga vi ne volite.


pravi muzičari sviraju u klubu, pred 100 ljudi, jednako srčano kao i na festivalu pred 40 000
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:51 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Bingo! Pravi muzičari.
docsumann docsumann 13:54 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

freehand freehand 21:21 04.10.2019

Re: Frustrirani nacionalizam!

Nebojsa Krstic
Prvo, to nije (samo) moj problem, a primedba nije estetska nego suštinska.


Nijesam čuo suštinsku primjedbu na konto vojske.

Očekivalo bi se od nekog ko pretenduje da bude ozbiljan politički analitičar da zna da Ministarstvo odbrane i vojska ne da nisu isto nego ta dva pojma podrazumevaju bitno različite stvari.
A od nekoga ko pledira da bude ozbiljno tretiran u javnom prostoru očekivalo bi se da razume da je odbrana vulina jeftinim spinovanjem kudikamo besmisleniji posao od odbrane Vučića jeftinim spinovima. Ovo drugo još prolazi kod pasioniranih čitalaca Informera, ovo prvo i kod njih izaziva psovke.
nask nask 22:42 03.10.2019

Moj, tvoj, njegov/njen ... narativ

Samo da častim domaćina i društvo na blogu sa jednom neobičnom oktobarskom kombinacijom močvarnog cveta i ose. Narativ po ličnom nahođenju.


tasadebeli tasadebeli 23:01 03.10.2019

Како нема наратива?

Interesantno je da, uprkos značajnoj medijskoj podršci, aktuelni režim nije stvorio ni jednu veliku priču koja bi ga činila prepoznatljivim.





Свашта!


Има, има... Да се не лажемо сада овде...




STOPAMA TITA Vučić otkriva: Pravimo novu SFRJ + ALBANIJA



Vučić: Za tri godine uradio sam koliko i Tito u bivšoj Jugoslaviji



VUČIĆEVE REČI ODJEKUJU SRBIJOM! Predsednik citirao Tita i digao na noge čitavu naciju!



Vučić: Tito je bio veoma pametan



Kineski radnici zovu Vučića novi Tito



NAJNOVIJE ISTRAŽIVANJE: Vučić popularan skoro kao Tito



Kostić: Vučić je naslednik Tita


VUČIĆ O TITU: Bravar nije bio glup, a svašta su govorili o njemu



Pomoći ćemo: Vučić obećao obnovu kafane gde su razgovarali Tito i Draža


Doći će neki američki predsednik pre ili kasnije. Samo treba da se rodi neki novi Tito kod nas i eto Amera u posetu. Ali tada treba biti pametniji.



Na pitanje šta misli o ideji da se proglasi moratorijum na javne rasprave o prošlosti predsednik Vučić je odgovorio ”divna rečenica, iskoristiću je već u utorak na RTS-u”.



Ljudi će jednog dana govoriti: ovo je izgradio Tito, a ovo je izgradio Vučić - iskoristio je jednom prilikom predsednik Vučić priliku da objasni po čemu će ga generacije razlikovati od predsednika Tita, naročito u društvenim igricama tipa "Uoči razliku".




Итд, итд, итд,... Свакодневно.

Са све шареним балонима у рукама пионира малених који расту к'о зелена трава...











И онда ми неко каже да не постоји никакав велики наратив у Србији данас.

Е, баш свашта може човек да чује...


tasadebeli tasadebeli 23:14 03.10.2019

Како нема наратива? - П.С.





Черевићан Черевићан 23:48 03.10.2019

istorija čemu nas nauči

Što veća pobeda vladajuće stranke tim jače uverenje u ispravnost teze da se vlast ne može zameniti na izborima već samo pobunom i revolucijom.

мир подуго већ у Србији ....траје
фали нама неизвесност - срање,
опозит Партије само на тај начин
могу да правдају своје постојање
tasadebeli tasadebeli 00:07 04.10.2019

Пардон, гос'н Чер!

Волим и ја историју, али волим и лингвистику.

Партије



Је л' ово у Једнини или у Двојини, што би рекли Стари Словени?






Черевићан Черевићан 13:44 04.10.2019

ма, гос'н tasodebeli

Је л' оно у Једнини или у Двојини ?

лингвистички посве грешан
баш аљкаво ја накуцах оно,
болдовано требало је бити
па би јасно било смисаоно,

а тек реч'ца опозитИ
посве може појаснити,

упс

sorry ...a што би рекли Стари Словени
tasadebeli tasadebeli 14:41 04.10.2019

Re: ма, гос'н tasodebeli

Черевићан
Је л' оно у Једнини или у Двојини ?

лингвистички посве грешан
баш аљкаво ја накуцах оно,
болдовано требало је бити
па би јасно било смисаоно,

а тек реч'ца опозитИ
посве може појаснити,

упс

sorry ...a што би рекли Стари Словени







Рекли би:

Вотамистејкатумејка.

Док је опозита (у двојини ), биће и конициденција опозиторум разних.

У тумачењима многих.

Кроз наративе.

docsumann docsumann 07:02 04.10.2019

Narativ


dobro ime za bend


niccolo niccolo 09:39 04.10.2019

Re: Narativ

Golubarski narativ je još bolje
martin_krpan martin_krpan 09:44 04.10.2019

Pitanje za Krstića

Razumljiva je donekle podrška Vučiću, jer je činjenica da sa druge strane stoje ekstremisti poput Dveri, Zavetnika,... a i potrošena opozicija se ne odvaja od "Kosovo-sveta-srpska-zemlja" agende.

Hipotetičko pitanje za tebe: Kako bi izgledala Vučićeva politika da se cijela opozicija nakloni Vučiću? Npr, da se kaže nešto tipa: OK, shvatamo da Vučić ima misiju da Srbiju modernizuje i povede u novom pravcu. Mi mu dajemo opšti koncenzus da se u potpunosti slažemo sa njegovim stavovima. Da li bi to konkretno značilo da Srbija:

1) Ulazi u EU i NATO?
2) Ulazi samo u EU?
3) Priznaje cjelokupno Kosovo sa autonomijom srpskog dijela?
4) Dijeli Kosovo?
5) Brani Kosovo i politički sa pripaja Ruskoj Federaciji?

Hvala.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:45 04.10.2019

Re: Pitanje za Krstića

Hipotetičko pitanje za tebe: Kako bi izgledala Vučićeva politika da se cijela opozicija nakloni Vučiću? Npr, da se kaže nešto tipa: OK, shvatamo da Vučić ima misiju da Srbiju modernizuje i povede u novom pravcu. Mi mu dajemo opšti koncenzus da se u potpunosti slažemo sa njegovim stavovima. Da li bi to konkretno značilo da Srbija:

1) Ulazi u EU i NATO?
2) Ulazi samo u EU?
3) Priznaje cjelokupno Kosovo sa autonomijom srpskog dijela?
4) Dijeli Kosovo?
5) Brani Kosovo i politički sa pripaja Ruskoj Federaciji?


Banovao sam te jer si mi gore napisao uvredu. Svakog ko mi napiše uvredu banovaću. A samo je jedan razlog za banovanje, to što mi, vi koji mi pišete uvrede, niste pri ruci, inače biste popili šamare.

Uz jednu naznaku...mnogo bih više cenio nekog ko mi kaže uvredu oči u oči, nego onog ko kao pička piše uvrede sa bezbedne udaljenosti.

karabasbarabas karabasbarabas 14:44 06.10.2019

Re: Pitanje za Krstića

Nebojsa Krstic

Banovao sam te jer si mi gore napisao uvredu. Svakog ko mi napiše uvredu banovaću. A samo je jedan razlog za banovanje, to što mi, vi koji mi pišete uvrede, niste pri ruci, inače biste popili šamare.





HAHAHAHA jesi zajeban. Pz da se ne usines od besa.



Ima nesto toliko smesno kad neko preti preko interneta, kao ljudi koji su bezali pod sediste na prvim bioskopskim projekcijama.
amika amika 11:50 04.10.2019

Интерпретације

Одличан текст о садашњем тренутку.

Волео бих да видим неки други који тако темељно ово оповргава. Не коментар на део, већ комплетан текст.

И да не заборавимо
Za prihvaćenost neke priče nije bitno da li je isitnita. Naprotiv, najuspešniji narativni su zasnovani na predrasudama i teško dokazivim iskazima.


Или, по Ничео: Чињенице не постоје. Постоје само интерпретације.

И, додао бих - и интереси да се у једне верује, а у друге не...
jinks jinks 12:50 04.10.2019

Re: Интерпретације

i teško dokazivim iskazima

Ili možda čak i apsurdnim.

Opet, da li bi onda sve moguće ili nemoguće priče o narativima mogle da znače i to da je kako bi se razumela razmišljanja ili postupci određenog pojedinca ili grupe ljudi neophodno možda pre i mnogo čega drugog razumeti i narative u kojima funkcionišu.
niccolo niccolo 13:18 04.10.2019

Re: Интерпретације

Одличан текст

Sjajno - ako te ne mrzi, pojasni mi ovaj deo:

pasioniranih pecaroša, biciklista i golubara. Svima im je, međutim, zajedničko da je posvećenost narativu u kome su zaglavljeni i koji određuje njihov svetonazor jača od zdravorazumskog odnosa prema svetu i životu koji ih okuružuje.

Koji je to narativ pasioniranog bicikliste koji određuje njegov svetonazor i posvećenost kome je jača od zdravorazumskog odnosa prema svetu i životu koji ga okružuje?
amika amika 17:54 04.10.2019

Re: Интерпретације

niccolo

Прескочио си почетак реченице - оно

Život i literatura puni su verskih fanatika, “ludih“ naučnika, ideoloških vernika, ostrašćenih i razočaranih ljubavnika,


У том делу који наводиш користила би редактура, али и то је живот.
niccolo niccolo 18:57 04.10.2019

Re: Интерпретације

У том делу који наводиш користила би редактура

Deo koji navodiš je epski bulšit koji koristi "velike" reči da bi zasenio prostotu.
nsarski nsarski 19:30 04.10.2019

Re: Интерпретације

И да не заборавимо

Za prihvaćenost neke priče nije bitno da li je isitnita. Naprotiv, najuspešniji narativni su zasnovani na predrasudama i teško dokazivim iskazima.



Или, по Ничео: Чињенице не постоје. Постоје само интерпретације.

И, додао бих - и интереси да се у једне верује, а у друге не...


Ovde sam slobodan da ponudim konkretan primer. Da bih izbegao neposredne strasti, primer je udaljen od naših sukoba i protivrečnosti kojih ima na pretek.
Postoji narativ koji bi najbolje bilo nazvati "Majka Tereza".

To je, ako se neko ne seća, priča o Majci Terezi, dobročiniteljki humanizma koja je provela dobar deo života u najsiromašnijim i najpotlačenijim delovima Indije (uglavnom Kalkute), gde je pružala nesebičnu pomoć bespomoćnim ljudima, bolesnim od lepre i sličnih tragičnih bolesti. Majka Tereza! Živi svetac, nesebično biće koje je ceo život posvetila pomaganju ugroženih, terminalno bolesnih, niščima kako bi ih nazvao S. Sremac. Majka Tereza, ideal ljudske solidarnosti, požrtvovanosti, saosećanja sa najnižim slojevima ljudskog roda.
Takav neki narativ mora da postoji u ovom svetu. Ne o osobi koja se neophodno zove Majka Tereza, već o nekom idealu koji kao takav igra važnu ulogu u ovoj civilizaciji našoj. Eto, sticaj okolnosti nas je doveo do Anjeze Bojadžiu koja je ponela ulogu Majke Tereze u ovom filmu.

Anjeza Bojadžiu je, kažu upućeni, bila daleko od ideala koji se pripisuje narativnoj Majci Terezi, dobitnici Nobelove nagrade za mir.

Konkretno, evo i malo drugačijeg narativa o g-dji Bojadžiu.

A long time ago I visited a place in Calcutta, India, where Mother Teresa used to operate. According to the Catholic Church and Western propaganda apparatus, she was helping the poor.

When I asked those who knew her personally, they described her as a spiteful, vindictive person, with a short temper. Off the record, of course, as to criticizing her openly would be met with great outrage all over the world.

One of the greatest critics of Mother Teresa was an English-American author, Christopher Eric Hitchens, who wrote about her, frankly and openly:

This returns us to the medieval corruption of the church, which sold indulgences to the rich while preaching hellfire and continence to the poor. [Mother Teresa] was not a friend of the poor. She was a friend of poverty. She said that suffering was a gift from God. She spent her life opposing the only known cure for poverty, which is the empowerment of women and the emancipation of them from a livestock version of compulsory reproduction.

An anti-Communist and staunch Serb-hater, Mother Teresa allegedly asked Bill Clinton to bomb Belgrade, although this information miraculously disappeared from records.

Iz ovoga je jasno da je Majka Tereza daleko od ideala i vrlina koji joj se pripisuju, jer takve nezgodne osobine ne mogu da se uklope u prihvaćeni narativ.

Jednostavno, neko ko je preke naravi, osvetoljubiv, surov prema sirotinji i verovanja da je siromaštvo dar od Boga, ne može da se uklopi u idealni narativ o M.T.

I cela ta stvar sada stoji kako stoji, buduće generacije će učiti (ako išta budu učile) o MT, božanskom biću koje je celo svoj život stavilo na oltar pomoći ljudima u najgorim životnim situacijama. The show (narrative) must go on.

U Skoplju postoji apdejtovana kuća u kojoj se rodila Anjeza Bojadžiu. Originalna kuća je malo "dograđena" za prilike narativa, a unutra, za poklonike lika i dela, postoji mašina za Koka-Kolu, da se namernici osveže.



Ah, mislio sam da sam sišao s uma, ali nađoh. Evo je Koka-Kola



marco_de.manccini marco_de.manccini 19:34 04.10.2019

Re: Интерпретације

Život i literatura puni su verskih fanatika, “ludih“ naučnika, ideoloških vernika, ostrašćenih i razočaranih ljubavnika, pasioniranih pecaroša, biciklista i golubara.

Deo koji navodiš je epski bulšit koji koristi "velike" reči da bi zasenio prostotu.

Није само засењивање простоте, мада очигледно има и тога, већ је и убацивање сваке опозиције Вучићу у шири кош "друштвено бескорисних". Научник, пецарош или противник Вучића, све ти је то једно те исто, лудо, идеолошко и острашћено. Они ништа не раде, за разлику од Вучића, који свуда лети и све стигне, спава два сата дневно, а кад је баш стани-пани за напаћени српски народ, онда и мање, див-јунак, заштитник, све би да нам узму, али, срећа наша, он сам и једини не да, све може и све зна, ради на снегу, на киши (штета што нема активних вулкана у Србији да стане на ивицу да се слика како и тамо ради), а кад и не стигне све да уради и контолише, шта да ради јадан, па он је само један, па шта и ако су, на пример, те плоче на тргу без везе, па их окрећу час овако, час онако, важно је да се нешто ради, да се обрће новац, да се покреће привреда, а шта сте ви урадили, пецароши и голубари, и ко сте ви да питате, бициклисти и фанатици, бар умукните кад већ не помажете, разочарани љубавници и опозиционари, таквог човека, бре, нападате, шљаму бескорисни, ...
amika amika 20:26 04.10.2019

Re: Интерпретације

nsarski

Iz ovoga je jasno da je Majka Tereza daleko od ideala i vrlina koji joj se pripisuju, jer takve nezgodne osobine ne mogu da se uklope u prihvaćeni narativ.

Jednostavno, neko ko je preke naravi, osvetoljubiv, surov prema sirotinji i verovanja da je siromaštvo dar od Boga, ne može da se uklopi u idealni narativ o M.T.


Добар пример... Побеђује интерпретација (наратив) коју подупиру јачи интереси
docsumann docsumann 09:01 05.10.2019

Re: Интерпретације

Није само засењивање простоте, мада очигледно има и тога, већ је и убацивање сваке опозиције Вучићу у шири кош "друштвено бескорисних". Научник, пецарош или противник Вучића, све ти је то једно те исто, лудо, идеолошко и острашћено. Они ништа не раде, за разлику од Вучића, који свуда лети и све стигне, спава два сата дневно, а кад је баш стани-пани за напаћени српски народ, онда и мање, див-јунак, заштитник, све би да нам узму, али, срећа наша, он сам и једини не да, све може и све зна, ради на снегу, на киши (штета што нема активних вулкана у Србији да стане на ивицу да се слика како и тамо ради), а кад и не стигне све да уради и контолише, шта да ради јадан, па он је само један, па шта и ако су, на пример, те плоче на тргу без везе, па их окрећу час овако, час онако, важно је да се нешто ради, да се обрће новац, да се покреће привреда, а шта сте ви урадили, пецароши и голубари, и ко сте ви да питате, бициклисти и фанатици, бар умукните кад већ не помажете, разочарани љубавници и опозиционари, таквог човека, бре, нападате, шљаму бескорисни, ...


uf, ovo bi trebalo Politika da objavi kao kontra članak.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:39 05.10.2019

Re: Интерпретације

uf, ovo bi trebalo Politika da objavi kao kontra članak.


Ja se bojim da nas Krle sad ne cinkne "tamo gde treba" i da nam ugase ovo kužno mesto na kome se okupljamo i složno pljujemo na Onakvog Čoveka, koji izgara za sve nas.

st.jepan st.jepan 13:13 04.10.2019

...

Narativ

U bukvalnom smislu znači priča, a u Vuletičevom tekstu, narativ je ono što (urbana) Srbija naziva žvakom.
Ako nekoga zanima..., moja naučna studija o žvaki.
gedza.73 gedza.73 14:26 04.10.2019

.







Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:35 04.10.2019

Re: .

Како рече једна девојка са Твитера: "Dogville".
gedza.73 gedza.73 19:14 04.10.2019

Re: .

Како рече једна девојка са Твитера: "Dogville".

'Život u narativu'

macak.tosa031 macak.tosa031 19:34 04.10.2019

Re: .

gedza.73
Како рече једна девојка са Твитера: "Dogville".

'Život u narativu'


I u to ime, samo za naše - i ostalo društvo!




milisav68 milisav68 20:49 04.10.2019

Re: .

gedza.73
'Život u narativu'

Ma život u internetu.

Odnosno u televizoru, u novine....

Nešto kao crveni pasoš i spavanje na klupi.

I onda, otkud Lučani.

Srećna Nova `49.
gedza.73 gedza.73 08:23 05.10.2019

Re: .

Srećna Nova `49.

uz banovanja.

Slične diskusije su se vodile na blogu dok je DS bila na vlasti. Od prozivke ortopeda koji je građevinac, čišćenja Srbije i optičkih kablova, mašinca (nešto mi se čini da je bila neka priča o brzopoteznoj diplomi) koji je ministar vojni a onda i vračarski poljoprivrednik, čak se pojavila predsednikova magistratura pa volšebno nestala (isto mi se čini da je krenula priča na blogu), pesnik Milosavljević koji je trčkao za Miškovićem...

Svaka kritika je dočekivana na nož.

I onda, otkud Lučani.

Lučani su odličan primer sistema koji se na blogu uzima kao uređeno, stabilno društvo u kome se zna red i u kome se sluša vođa, gde se radnička prava poštuju, gde radnici kolektivno daju podršku onome ko ih 'lebom 'rani.

Jutka, onaj iz Grocke, ovaj iz Namenske... sa sistemom vrednosti koji slovi za jedan od najboljih i ima jaku uporišnu bazu na blogu.

Krstiću nije banovanje način demokratske rasprave. čak i ako pređe granicu pristojnosti znaš šta ti misle pa se muški pičkaraj. A i ne postiže nikakav efekat pošto se po običaju banovani prebace na drugi blog i nastave zajebanciju žešćim ritmom.
freehand freehand 08:32 05.10.2019

Re: .

Od prozivke ortopeda koji je građevinac

"Ortoped" nije bio "građevinac", već ministar finansija. Naravno, siguran sam da intelektualac sa analizama takvih dubina i dometa zna da Laza Paču nije bio bankar. Već lekar.
mašinca (nešto mi se čini da je bila neka priča o brzopoteznoj diplomi) koji je ministar vojni

Dapače, morao bi da se raspitaš ponovo u otadžbinskoj upravi. Prozivka Šutanovca je bila zbog desetogodišnjeg studiranja, a sramna glupost o vračarskom poljoprivredniku naslanja se na to što je upravo on odgovoran jer se parcela na kojoj je građen (i) njegov stan vodi katastarski kao pašnjak.
čak se pojavila predsednikova magistratura pa volšebno nestala (isto mi se čini da je krenula priča na blogu),

Ovo nešto o Tadiću? Čoveče, nađi bilo kakav trag - dobićeš orden i kolumnu od Vučićevića i Mitrovića.
Lučani su odličan primer sistema koji se na blogu uzima kao uređeno, stabilno društvo

Izvrnuta stvarnost kao način razmišljanja, bokte.
tasadebeli tasadebeli 08:55 05.10.2019

Re: .

gedza.73

Lučani su odličan primer sistema koji se na blogu uzima kao uređeno, stabilno društvo u kome se zna red i u kome se sluša vođa,




А и Младост им јака. Једва их добијамо кад играмо против њих. Имају добру екипу.


А фудбал јесте скуп функционерски хоби, то кошта. Не може то свако и било ко.


Примера ради, Раднички из Крагијевца мора да нађе неког свог Тончева ако хоће стопама имењака из Ниша у Прву лигу данас.



П.С. - Ал' тако исто, Геџо, било и у СФРЈ под Титом и под Титом после Тита. Ништа се ту није променило.

Правило се знало, зна се и данас - богата општина, фудбалски клуб у Првој или Другој савезној лиги. (Види сада и најновији пример овог ТСЦ из Бачке Тополе што игра своје утакмице у Сенти.)

А мени је из оних дана једино било жао у једном случају што та формула није успела.

Намерила се да уђе у Прву савезну лигу Младост из Петриње. "Гавриловић" и Микелић - долари к'о блато, исто "наменска", извозили прашку шунку у конзервама од 5 кила за америчку војску преко Ријеке где је била комисија америчке војске за преглед конзерви која је оне улубљене враћала, па смо онда ту шунку из тих улубљених конзерви ми после куповали на домаћем тржишту као прашку шунку. Деликатес. Зато се и тешко налазила, била реткост на тржишту. Нису баш свакку конзерву улубљивали у транспорту.

И саставили тада у Петрињи (крај седамдесетих) добру екипу, од својих клинаца, довели неколико ислужених али искусних раги из Звезде и Партизана Стварно склопили екипицу к'о боНбоница.

И били први у Друга лига запад све до пред крај тог првенства.

Али онда стигла из централне комитеје из Загреба (телефонским путем да нема писаних трагова - причао ми сведок догађања) упозорење да се не радују превише јербо је за ту годину било предвиђено да у Прву лигу уђе Динамо Винковци.

Иста ствар са тим централним комитејама се после догодила и ФК БАСК (завршио првенство као први на табели Друге лиге) у време демократије која цвета 2011. године. (ЛИНК)



Ништа се ту, мој Геџо, не мења.


Увек и свугде има нека централна комитеја која нам је присутна у свим областима наших живота и кроји нам судбине од 1945. на овамо. Ево сада и под фирмом демократије и плурализма интереса, мишљења и говора.


А зар није и то неки наратив?

И после кажу да ми у Србији више немамо великих наратива... Баш свашта.







gedza.73 gedza.73 08:56 05.10.2019

Re: .

"Ortoped" nije bio "građevinac", već ministar finansija.

pod 'finainsije' misliš što su platili ogromne pare za pano na kome je pisalo 'Očistimo Srbiju'?

Ne sećam se da je bio ministar finainsija ali je bio za prostorno planiranje dok mu se porodica bavila građevinom. U Srbiji ubitačna kombinacija.

Ovo nešto o Tadiću? Čoveče, nađi bilo kakav trag

Nadam se da će bloger koji je to napisao objasniti o čemu se radi.

Prozivka Šutanovca je bila zbog desetogodišnjeg studiranja

i naprasnog diplomiranja. opet kažem ako se ne varam. Studiraš deset godina i čim ti se otvori visoko pozicionirano mesto u državnoj upravi diplomiraš za dan.

Ostav' se ti laze Pačua. Drž se Milke Planinc, Dolanca i sličnih.

Izvrnuta stvarnost kao način razmišljanja, bokte.

Lučani su klasičan primer društva u kome smo mi vaspitavani kako sistem treba i mora da funkcioniše. Ovce su tu da idu za pastirom. Naš današnji problem što je ostalo samo previše matorih ovnova da bleje.
freehand freehand 09:03 05.10.2019

Re: .

pod 'finainsije' misliš što su platili ogromne pare za pano na kome je pisalo 'Očistimo Srbiju'?

Izvinjavam se, ministar građevine. Dok sam kucao mislio sam o Pačuu, otud omaška.
Ostav' se ti laze Pačua.

Što, neko na njega kao primer i metaforu ima tapiju?
Naročito kad lupeta o obrazovanju ministara?
gedza.73 gedza.73 09:09 05.10.2019

Re: .

Naročito kad lupeta o obrazovanju ministara?

I ti meni kažeš da sam naprednjak?

u stotu isto opravdanje za Sinišu Malog. odličan stručnjak, štreber, samo eto malo alav na pare.

zato što imaš duple standarde zato ti i stavovi variriju u zavinsosti od političke pripadnosti.

GOre si kritikovao Vučića za isto ponašanje koje hvališ kod Tita.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana