Gost autor| Istorija| Politika| Umetnost

CENA OTRGNUTE STRANICE MIROSLAVLJEVOG JEVANĐELJA

maksa83 RSS / 25.10.2019. u 23:34

7:1 - kada Vlada sedmostruko plati ono što nam je oduzeto

 

Potpuno je ispod radara prošla još jedna fantastična pobeda naše Vlade u rangu one daleko poznate od 5:0. Sada je rezultat još luđi i iznosi 7:1 ali ne za našu zemlju. Ovaj rezultat ima veze sa ukradenom ili pak otuđenom stranicom iz najvrednijeg srpskog rukopisa - Miroslavljevog jevanđelja koje je 2005. godine upisano na UNESCO listu ‘’Pamćenje sveta’’.

 

Malo je poznato da je iz našeg najstarijeg ćiriličnog rukopisa i spomenika srpskog književnog jezika, ali i najvrednije srpske relikvije stare čak devet vekova, ukradena jedna stranica pre 174 godine. To se dogodilo 1845. godine kada je Hilandar posetila ruska duhovna misija na čelu sa arhiepiskopom Porfirijem Uspenskim. Iako je nemoguće tačno ustanoviti šta se tačno dogodilo pre skoro dva veka, moguća su dva scenarija. Prema prvom, arhiepiskop Uspenski je, oduševljen lepotom našeg rukopisa, 166. stranicu jednostavno ''poneo'' sa sobom. Prema drugom, monasi Hilandara su mu sami poklonili jednu stranicu kao znak zahvalnosti zbog pomoći u vidu hrane. Važno je pomenuti da je tada Hilandar bio više pod bugarskom nego pod srpskom jurisdikcijom, pa je stoga i ovakav scenario moguć. Nakon što je list odnet sa Hilandara, od 1846. do 1883. godine nalazio se u Kijevu, a potom je prenet u današnju Nacionalnu biblioteku Rusije u Sankt Petersburgu gde se i dalje nalazi. 

 

Prilikom januarske posete Vladimira Putina Beogradu, pomenuo se povratak pomenute stranice u Srbiju, a tokom prošlonedeljne posete Medvedeva, potpisan je sporazum koji ovo detaljno uređuje. Međutim, potpisan Sporazum predviđa RAZMENU kulturnih dobara, a ne VRAĆANJE, iako bi VRAĆANJE ODUZETOG (odn. ponetog sa sobom) bilo jedino logično i pravdeno.

 

Prema Sporazumu, da bi nam bilo VRAĆENO ono što nam je ODUZETO iz najvažnijeg rukopisa našeg naroda, Srbija Rusiji treba da da čak sedam slika ruskog slikara Nikolaja Reriha. Tih sedam slika koje se čuvaju u našem Narodnom muzeju, Rerih je POKLONIO našoj zemlji kako tvrde pojedini izvori. Nažalost, u javnosti se ne mogu pronaći precizni podaci niti dokumenta koja mogu da posvedoče o tome kako su tačno slike dospele kod nas. Nikola Kusovac, nekadašnji kustos Narodnog muzeja, podseća da je tridesetih godina prošlog veka organizovana velika ruska izložba u tadašnjoj Kraljevini Jugoslaviji, te da nakon te izložbe, većina ruskih autora nije povukla svoje radove, već ih je poklonila muzeju. Stoga, veruje se da je umetnik lično poklonio šest svojih dela Narodnom muzeju u Beogradu tridesetih godina prošlog veka, a sedmo je donela ruska emigracija. Svakako, dela su legalno dospela u naš muzej.

 

Utoliko je neshvatljivija odluka aktuelne Vlade da OTUĐI sedam slika koje pripadaju svima nama i koje su lični poklon umetnika srpskom narodu, i vrati Rusiji, za jednu stranicu koja je ODUZETA iz najdragocenijeg i najznačajnijeg rukopisa naše kulture.

Sam Rerih, iako nije toliko poznat u našoj zemlji, bio je veoma plodan umetnik koji je stvorio oko sedam hiljada dela. Rusi, koji svoja kulturna dobra stavljaju u takozvane rangirovke, Reriha svrstavaju u prvu kategoriju u kojj su najveći ruski umetnici poput Maljeviča, Kandinskog, Rjepina… Na sajtovima aukcijskih kuća, Rerihova dela dostižu astronomske vrednosti i retko koje delo je procenjeno na cifru manju od nekoliko stotina hiljada pa do tri miliona američkih dolara. Nesumnjivo je da je stranica Miroslavljevog Jevanđelja za naš narod neprocenjiva, ali ne izgleda nimalo fer kada je razmenimo sa Rusijom za sedam dela koje takođe imaju ogromnu vrednost. 

 

Redovni profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, Nenad Makuljević u poslednjem broju lista Vreme ističe da je poklanjanje Rerihovih slika iz Narodnog muzeja u zamenu za jednu stranicu Miroslavljevog jevanđelja neprihvatljivo iz više razloga - etičkih, istorijsko-kulturnih i ekonomskih. On takođe ističe da razmena sedam Rerihovih slika za nedostajuću stranicu Miroslavljevog jevanđelja ne predstavlja čin bratske saradnje Rusije i Srbije, već je mnogo više izraz samovolje vrha države, koja se iz svojih političkih interesa opredelila da napravi i sprovede krajnje nekorektan dogovor i trajno doprinese osiromašenju kultrunog bogatstva Srbije. Istinski pravedan i pravičan čin bio bi da Rusija vrati otrgnuti list srpskom narodu bez ikakve nadoknade. Sve drugo je pobeda poput one nadaleko poznate od 5:0. S tim što bi ova, čiji je krajni ishod 7:1, još porazniji po nas, naše nasleđe i kulturu. 

 

Dr Ana Stevanović, članica predsedništva Stranke Slobode i Pravde, i narodna poslanica u Narodnoj Skupštini Republike Srbije

 

P.S. Beleška na margini - ovu objavu (ne kažem tekst, pošto tekst nije moj pa ne mogu da ga posvetim) posvećujem Dragoljubu, pošto se pominju slike, slikari i Bugari. Nedostaje mi njegov komentar na ovu stvar.

 



Komentari (769)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:11 27.10.2019

Re: Doobro

na to kada se nadodaju godine putovanja, novih virusa, bakterija, nespavanja kada treba, spavanja kada ne treba, nejela kada si gladan i jela kada nisi, pa na sve to samostalno lečenje antibioticma jer eto nemaš vremena ili si na putu pa poneseš široki spektar da sve pobije da ne bi morao u nekoj Gruziji ili Kini ili Americi išao kod lekara. I onda dođeš u situaciju da imaš krajnike kao četvorogišnjak i da stradaju samo ako bakterija prođe pored tebe ili ako popiješ malo ladno pivo uz tri cigare.


Pa onda žabe, šta ćeš, nešto mora :)

Ma to sa pušenjem ili nepušenjem je toliko idividualna stvar da je generalizacija bilo koje vrste besmislena.
Besmisleno je reći da pušenje svakome šteti isto kao i reći da nikom ne šteti.
Svi znamo svakakve primere, i da pušač dočeka duboku starost u dobrom zdravlju, i da nepušača odnese rak veoma rano.
A i suprotno, da pušenje nekome stvarno uzme zdravlje.

Ja, evo preko četrdeset godina aktivnog i redovnog staža, bez i jedne pauze, bez i jednog dana nepušenja, i ne žalim se.
Ne znam što bih prestajao.
floki floki 19:12 27.10.2019

Re: Doobro

hehe, partizanska verzija istorije i američka verzija sadašnjosti... jbg, moj serjoža

bakir je govno

glifosat je isto govno
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 27.10.2019

Re: Doobro

Sad još ovog hučija da ubedimo da nije zdravo da ušmrkava glifosat,



Misliš?
:)

Pazi Srki, sad kad sam o tome krenuo, ti živiš zdravo, planine, pećine, ništa nikotin, oprezno sa hranom..taj rad, i najvažnije, mnogo si mlađi.

A vidi ovo, siguran sam da nemaš nikavih šansi da izdržiš napore koje ja lagano podnosim (isključujem pešačenje, to niti volim, niti upražjavam ako su razdaljne veće od par stotina metara, niti vidim smisao u tome)
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 27.10.2019

Re: Doobro

ovas je super hrana, ja dodam i heljde unutra kad se setim...
na kraju rokneš sezonskog voća unutra, super je i banana, med+orasi... brzo se i spremi, bude čovek dugo sit, jednostavno, zdravo, super ukus, taman...


Jeste, sve je tačno. Ja roknem i malo flax seeds (ne znam kako se to zove na srpskom), a fenserice radi sam kupio i jednu kesu chia semenja (jebi ga, ne prodaju sibirsku aronijju pa sam moralo u lokalpatriotizam da ogreznem), ali me to nešto mrzelo da gledam kako se sprema, valjda treba nešto da se potapa dan pre. Ali ove orahe, kikiriki, bademe, to jest legume (kako se to kaže na srpskom, jel su to mahunarke?) dakle, to meljem i deci, pa im zabiberim time doručak, onda malo i sebi naspem preko ovsa, i to je to. Stvarno sam se iznenadio kad sam skapirao da me pola šolje (suvog) ovsa, skuvanog u vodi, i tih par dodataka drži sitog do 1, kad je vreme ručku.

Inače, i mleko od ovsa je jako dobro, zapravo jedino koje sam do sada našao da može koliko toliko da zameni kravlje mleko (mislim, za one koji hoće sa time da se bave, ili pak imaju probavnih problema).




jooscout jooscout 19:25 27.10.2019

Re: Doobro

alselone
Naime, kažu da je problem sa apsorpcijom na taj način.



Ovde misliš na to da postoji problem sa apsorpcijom u formi smutija? To ne kontam zašto bi bilo. I dalje je pojedena celovita voćka, samo smrvljena.



Ne znam. Mogu da nagadjam ali nisam proučavala. Nisu oni rekli da je to loše, nego da neću tako onezbediti vitamine i minerale. Možda kad tako odjednom sručiš sve postoji kompeticija za receptore, možda bez vlakana i enzima koje se ne luče jer izostane žvakanje, stvarno nagadjam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:35 27.10.2019

Re: Doobro

A vidi ovo, siguran sam da nemaš nikavih šansi da izdržiš napore koje ja lagano podnosim (isključujem pešačenje, to niti volim, niti upražjavam ako su razdaljne veće od par stotina metara, niti vidim smisao u tome)


Ma, ok, to je sigurno tako, razlikuju nam se jako životni stilovi, jedino ne verujem da bi me lako dobio na neku aerobnu aktivnost, ako ništa drugo jer živim 20 godina na skoro 2000 m nadmorske visine i dosta visim napolju. Gledam i mog ćaleta, koji je isto bio jako izdržljiv, otkad se penzionisao, pre 20+ godina bavio se zemljoradnjom, i stvarno je do skora mogao da radi kao konj. Ali je sad i njega stiglo, 7+ banki neumoljivo melje svakoga, evo pre neki dan mi se požalio da nije imao snage da upali motokultivator. I on je dosta zdravo živeo, uvek aktivan (igrao hokej kao mlad, pa i kad smo mi bili klinci, rekreativno, i fudbal), batalio pušenje kad sam se ja rodio ne zbog svog zdravlja nego našeg, ali, jebi ga, starost ga stiže. Ali bar nema neku ozbiljnu boljku, što me raduje, s obzirom da ne živim u blizini.
predatortz predatortz 19:39 27.10.2019

Re: Doobro

Svi znamo svakakve primere, i da pušač dočeka duboku starost u dobrom zdravlju, i da nepušača odnese rak veoma rano.


Moj pradeda je pušio od 14., pio od 15., živeo 104 godine. Umro bez uzimanja bilo kakve redovne terapije, doktore nije viđao uopšte.

Majka nepušač, pila pola čaše vina za veće praznike da ne štrči u društvu, meso gotovo da nije jela. Umrla od raka u 54. godini.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:54 27.10.2019

Re: Doobro

Ali je sad i njega stiglo, 7+ banki neumoljivo melje svakoga,


Ma naravno, od toga se ne beži, ne postoji niko ko sa sedamdeset može ono što je mogao sa pedeset, to je jedina zakonitost.
Sve ostalo, pušač, nepušač, sportista nesportista, ovakav ili onakav život, sve je to previše relativno da bi se po tome ravnalo i po tom osnovu nešto konkretno očekivalo, bolje zdravlje, duži život, šta god.

I onda je stvarno na mestu (samo)pitanje, ako mi je lepo kad zapalim, a ništa mi ne garantuje da ću bilo šta dobiti ako se tog zadovoljstva odreknem, što da ga se odričem?
Moj pradeda je pušio od 14., pio od 15., živeo 104 godine. Umro bez uzimanja bilo kakve redovne terapije, doktore nije viđao uopšte.

Majka nepušač, pila pola čaše vina za veće praznike da ne štrči u društvu, meso gotovo da nije jela. Umrla od raka u 54. godini.


Drastičan primer
(Majka ti umrla baš mlada:(
predatortz predatortz 19:57 27.10.2019

Re: Doobro

Majka ti umrla baš mlada:(


Da! Odnese je za četiri meseca.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:04 27.10.2019

Re: Doobro

Miki, sledeći put - So i Biber.




provericem. dolazim pocetkom decembra, i to pajz' sad - sam

jedino sto ne znam da li ce moci jos da se sedi u basti, deluje skroz ok.
alselone alselone 20:07 27.10.2019

Re: Doobro

predatortz
Majka ti umrla baš mlada:(


Da! Odnese je za četiri meseca.


I moju i to sa 49.
Pušila nije, pila nije, postila sve postove, redovno trčala tokom sve četiri godišnja doba.
aureus aureus 20:37 27.10.2019

Re: Doobro

maksa83
nije loše podsetiti se, makar da imamo kako su izgledale reke pre nego što ih je SNS ološ izbetonirao

"Ko ne voli beton ne voli ni Beograd."
"Ko glasa za mene, asfaltiraću mu ulicu."
- Lažni Goran Vesić sa lažnog tviter profila Gorana Vesića.
milisav68 milisav68 20:39 27.10.2019

Re: Doobro

Majka nepušač, pila pola čaše vina za veće praznike da ne štrči u društvu, meso gotovo da nije jela. Umrla od raka u 54. godini.

Otac, dve pakle dnevno, piće onako, zaradio šećer, živeo sa njim preko 20 godina, umro u 77. godini puko čir na žecu.

Majka nepušač, piće - čaša nečega da ne štrči u društvu, i ona zaradila šećer, umrla u 75. pukla aorta uništena šećerom.

Oboje se hranilo umereno, ali ih pojeli živci, tako da ja imam fobiju od šećera, odnosno gledam da sačuvam živce, pa zato čurim samo jednu paklu dnevno.

cassiopeia cassiopeia 20:41 27.10.2019

Re: Doobro

jel jeo neko od vas pitu sa kiselim kupusom?


Ta mi je o m i lj e n a!

Pravila sam je i u bezglutenskoj verziji.


P.S. ti si prva osoba, van moje šire porodice, koja zna za tu pitu
nsarski nsarski 20:53 27.10.2019

Re: Doobro

jel jeo neko od vas pitu sa kiselim kupusom?


Ima toga po Bg. I, zaista, sasvim je OK, ako kupus dobro isperu da ne bude suviše slan.

Međutim, međutim, u jednoj pekarici postoji burek sa sarmom! Ej, sarmom!
Nemaju je sada jer nije sezona, ali "uskoro" će početi i sa tim specijalitetom. Nisam lud za burekom, ali to čudo moram da probam.
floki floki 21:04 27.10.2019

Re: Doobro

tu pitu moja keva je pravila redovno, od domaćeg kiselog ribanca, nije nikad bio preslan...
meni je bila skroz ok, ali mi je bolja krompiruša, ali kad se krompir ne renda, nego na kockice iseče, pa crni luk sa njim i biber idu unutra...
sa sirom, bilo pita ili gibanica, nisam pravio pitanje :)
kore za gibanicu je keva uvek pekla na plotni od smederevca, pa u krpu zamota da stoje, pa par dana posle onda ide gibanica (iliti slagača, da koristim stručni izraz iz r.srpske)

od slatkih: bundeva, jabuke, višnje...
mada sam ja uvek naginjao štrudli sa makom, pokršteni dođoš

ali burek sa sarmom, jbm li ga, svašta će ljudi izmisliti
angie01 angie01 21:08 27.10.2019

Re: Doobro

nsarski
jel jeo neko od vas pitu sa kiselim kupusom?


Ima toga po Bg. I, zaista, sasvim je OK, ako kupus dobro isperu da ne bude suviše slan.

Međutim, međutim, u jednoj pekarici postoji burek sa sarmom! Ej, sarmom!
Nemaju je sada jer nije sezona, ali "uskoro" će početi i sa tim specijalitetom. Nisam lud za burekom, ali to čudo moram da probam.


pita sa kiselim kupusom je najbolja ako ima i pirinca- prakticno napravljen kao fil za sarmu,...a moze i pravi fil za sarmu- znaci, odvojeno se izdinsta kupus, odvojeno meso, pirinac se istimuje, sve se to pomesa i doda jaje - i to je fil za pitu- koja se posle prelije po isecenoj piti na kockice, ulupanom pavlakom i jajima i praskom za pecivo, da bude puhava i stavi da se pece,...kore se klasicno moce/prelivaju, sta ko i kako radi,...
maksa83 maksa83 21:11 27.10.2019

Re: Doobro

Sa tim Gooooom nam samo vadiš mast, bar meni - još nisam probao pa sam nikakav prijatelja za pomoć prijatelja.

Ma nije uopšte fora u Gou, nego u RedHatu koji su ... zle pizde, dizviniš. Namerno eksplicitno sabotirati Docker tako da ne radi a koji je manje više neki standard da bi ti uvalili sopstveno inferiorno rešenje i ulokovali te, a sve to bogznakako Linuxi i Open Sorces kumbaye...
Ja se ne sećam ni da je Microsoft u svojoj Zli Beskrupulozni Krvoločni Mongol Osvajač fazi radio takve stvari, a kamoli sad u ovoj Hare Krišna Hare Rama fazi. Zamisli dizniđe Windows update koji eksplicitno sabotira Chrome, Firefox, Operu i kaže "sori mićo - Internet Exploder or GTFO". Nezamislivo.

Nevezano za to, pajz ovaj obrt:

A neural net solves the three-body problem 100 million times faster

vcucko vcucko 21:36 27.10.2019

Re: Doobro

dragosevacsutra
Miki, sledeći put - So i Biber.




provericem. dolazim pocetkom decembra, i to pajz' sad - sam

jedino sto ne znam da li ce moci jos da se sedi u basti, deluje skroz ok.

Ne volim da se petljam nepozvan, ali ovde moram. Vidim pominje se taj restoran, nisam se udubio pa tek sad shvatam da mislite ozbiljno. Zašto ovo pišem? Zato.

Bilo je ovde priče o tom morbidnom mestu. Kao "mesto gde vlada pravi hedonizam" (cit. sa njihovog sajta) u sred srede logora "Sajmište", u zgradi koja je bila deo logora u kome su pobijene hiljade ljudi, u senci tornja odakle su tukli reflektor i mitraljesko gnezdo. Tu negde je bio i bazen sa kiselinom u kome su radili disposal onih koji su umrli na licu mesta, koji nisu dospeli do dušegupke ili do Jajinaca.
Taj hedonizam su mogli da zapate bilo gde (i bez logorske prošlosti ne vidim lepotu hedonizma usred favele), a to što su ga posadili upravo tamo je statement.

Pa se mislim, ovde svako malo neko vrišti o nekakvom fažizmu, nacošima , qrcima palcima, a "So i biber" se preporučuje.
Kad smo već kod toga, Fuchs gde si, jel' ja moram ovo da pišem? Nešto mi se čini da je to bio tvoj posao.
maksa83 maksa83 21:42 27.10.2019

Re: Doobro

Bilo je ovde priče o tom morbidnom mestu. Kao "mesto gde vlada pravi hedonizam" (cit. sa njihovog sajte) u sred srede logora "Sajmište", u zgradi koja je bila deo logora u kome su pobijene hiljade ljudi, u senci tornja odakle su tukli reflektor i mitraljesko gnezdo.

Pazi kad nisam imao pojma. Sad sam kopao malo, izgleda da je istina.

A znaš šta je najluđe - tamo sam sedeo sa društvom u kome je bio i jedan Jevrejin (onaj old skul, što su mu roditelji preživeli Aušvic), on reč o tome nije rekao, štaviše mislim da je on izabrao mesto, pitam se da li on zna.

Kako god, ja ću tamo više ne ići, i povlačim preporuku.

Hvala.
alselone alselone 21:48 27.10.2019

Re: Doobro

Nevezano za to, pajz ovaj obrt:

A neural net solves the three-body problem 100 million times faster


Ja poslo drugu koji je duboko u AI materiji i predložio mi je da se kladimo da lažu.
mirelarado mirelarado 21:51 27.10.2019

Re: Doobro

A znaš šta je najluđe - tamo sam sedeo sa društvom u kome je bio i jedan Jevrejin (onaj old skul, što su mu roditelji preživeli Aušvic), on reč o tome nije rekao, štaviše mislim da je on izabrao mesto, pitam se da li on zna.

Kako god, ja ću tamo više ne ići, i povlačim preporuku.


Била сам тамо само једном, пре неколико година, и замисли ироније, такође је у друштву био и један Јеврејин, мој најбољи пријатељ. И ја сам се накнадно згрозила и рекла да тамо више нећу отићи и уопште, много више сам се потресла него мој пријатељ.
maksa83 maksa83 21:57 27.10.2019

Re: Doobro

Ja poslo drugu koji je duboko u AI materiji i predložio mi je da se kladimo da lažu.

Svašta je moguće, hajp je ogroman, pare se nude levo i desno, I meni je 100 miliona kao kad Mali krene da priča o milijardama bilijardama ziliona kvadriliona.

Baš me zanima razvoj događaja.
alselone alselone 22:01 27.10.2019

Re: Doobro

Svašta je moguće, hajp je ogroman, pare se nude levo i desno, I meni je 100 miliona kao kad Mali krene da priča o milijardama bilijardama ziliona kvadriliona.

Baš me zanima razvoj događaja.


Kaže ovako - Oni koriste NN da reše nelinearnu i haotičnu diff jednačinu, ali je obučavaju na osnovu nekog klasičnog solvera. Moje pitanje, a mozda pise u radu, jeste koliko to moze da generalizuje. A sumnjam da moze. To je definicija onog HAOTIČAN sistem. Rešenje za jedan skup početnih uslova nema veze sa resenjem za malo različit skup početnih uslova.

I ja sam, kao i on, pročitao sam apstrakt ali rekao bih da je u pravu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:07 27.10.2019

Re: Doobro

onda je stvarno na mestu (samo)pitanje, ako mi je lepo kad zapalim, a ništa mi ne garantuje da ću bilo šta dobiti ako se tog zadovoljstva odreknem, što da ga se odričem?


Šta ti garantuje da nećeš dobiti? To što si čuo za tamo nekog ko je pušio kao smuk i živeo 110 godina, a nisi čuo za milion njih koji su purnjali i fasovali rakčinu, umrli mladi, i u najgorim mukama? Znači to što prosto nemaš vremena ni volje da pročitaš neku od milion studija koje pokazuju zašto je pušenje ubitačno? Malo mi je ta logika naopaka, ali ok. I da uđe u zapisnik da ti ne branim pušenje kao ni slobodno izražavanje, sem ako mi dođeš u goste, a i onda samo ovo prvo, to jest moraćeš na terasi, rizikujući da te odande u mrak svuče neka puma.

(a možeš uvek i na vejping da pređeš, znači, čist nikotin, ništa kancerogeno, ni katran ni ostala sranja, plus ne truješ toliko svoje bližnje, mada sad trenutno nešto iz tih lulica smlaćuje ljude, nisu još ustanovili tačno šta, verovatni neki bag u softveru)

maksa83 maksa83 22:15 27.10.2019

Re: Doobro

Kaže ovako - Oni koriste NN da reše nelinearnu i haotičnu diff jednačinu, ali je obučavaju na osnovu nekog klasičnog solvera. Moje pitanje, a mozda pise u radu, jeste koliko to moze da generalizuje. A sumnjam da moze. To je definicija onog HAOTIČAN sistem. Rešenje za jedan skup početnih uslova nema veze sa resenjem za malo različit skup početnih uslova.

Da, sad sam malo kopao i ljudi koji zvuče kao da znaju šta pričaju su generalno u fazonu od "meh" do "ovo ništa ne znači". Ajde ja, ali kako se MIT Techniogy Review zaleti sa nečim što je u suštini rekao bih "scientific clickbait".
Milan Novković Milan Novković 22:39 27.10.2019

Re: Doobro

maksa83
...
Nevezano za to, pajz ovaj obrt:

A neural net solves the three-body problem 100 million times faster


Vido isto ovih dana (ili danas, ja imam MIT Tech Review pretplatu) - savršeno, i sad počinju polako i da se češkaju svi na meta-nivou i pitaju kako su neke stvari moguće, pa stvari tipa kako to da nam je prosečan polynomial kratak (pardon my French) i većina "fenomena" sa takvim opisana?!

Možda naivno pitanje, jel kad pomnožiš analogno, npr, i sa relativno malo dimenzija imaš ...

... OVO NAGAĐAM - ovih dana Goole kaže "quantum supremacy", a IBM kaže "malo morgen", mi to radimo bez kvantnih kompjutera u nekoliko dana - nemam pojma kako to IBM radi, ali na analognim/hibridnim kompjuterima možeš da ubrzaš procesiranje, pazi sad, 7 redova veličie, a i to je izveštačeno poređenje, analogni kompjuteri, u stvari i često, ne rešavaju ništa, "kompjuter" je pogrešno ime prečesto, oni prosto "jesu" - i ne frljam se baš previše "filozofijom", ... primer, kao uvežeš tri šipke u neki nerigidni sistem i mrdaš nešto one ništa ne "rešavaju".

Tj umemo mi pomalo da se zaboravimo iza "koncepta" orngaizacione fenomenologije, mnogi klasični sistemi, sa analognim komponentama/ponašanjem prosto slede proste fizičke, hemijske, električne zakone.

Ili, ono gore gde sam upario analogno i dimenzionalnost, možeš da pričaš i o analognosti pod ruku sa stepenima slobode - probaj da isprogramiraš optimalno kretanje ruke iz položaja A do B, gde uzmeš čašu u ruku - jako teško algoritamski, a da ne napraviš nekog break-dancera.

Rekao bi da je lako zamisliti kako neural net slede neki pseudo rekurzivni adaptivni algoritam gde usput, trivijalno, imaš i najprostijeg look-up posla - i jeste tako, možda, na look-ups sam i sam zaradio neku kintu usput, psolednjih 30 godina, ali, jbg, ...

... i ovo jbg velikim slovima, neki sad ANN rešivi problemi su prosto čudesno rešivi, tj nije ti lako ispracelisati "poso", tebi kao takvom, humanu, u nekoj analitičkoj fazi ...

... i mora da ima neka tajna veza
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:55 27.10.2019

Re: Doobro

Šta ti garantuje da nećeš dobiti?


Ništa.
Znači nikakve garancije nema, pa nam ostaje da biramo između:
1. da se odreknem zadovoljstva bez ikakve garancije
2. da se ne odričem zadovoljstva bez ikakve garancije.

Garancije nema ni u jednom slučaju, ali u jednom od njih dva ima zadovoljstva, u drugom nema ničega.

Meni se to čini kao lak izbor.
nsarski nsarski 01:05 28.10.2019

Re: Doobro

Nevezano za to, pajz ovaj obrt:

A neural net solves the three-body problem 100 million times faster


Pa, u pitanju je "korisna nedorečenost". Neuralna mreža nije "rešila" TBP, već je našla - veoma brzo!- numeričko rešenje pri nekim zadatim početnim uslovima.

TBP nije egzaktno rešiv za proizvoljne početne uslove. Narodski rečeno, ima više nepoznatih nego jednačina.

Pod specijalnim uslovima (kretanje ograničeno samo u ravni, recimo), egzaktno rešenje može da se nađe. Ovakvo na primer.


nsprof nsprof 08:16 28.10.2019

Re: Doobro

alselone

Smuti je odličan način da se unesu vitamini i minerali a da ne bude kompletan obrok. Ja ne želim da jedem lagan sladak doručak jer pošto sam jutarnja osoba treba mi jak doručak, jaja, slanina, kobasica. Hoću da maznem vitamine ujutru pa ako taj dan ne stignem da jedem zdravo da ne manjkam.

Isto kao što sam ujuru krenuo da vežbam, da idem bajsom na posao ili malo trčim pa ako ne stignem u toku dana ništa da uadim i samo sedim, makar sam imao ujutru pola sata aktivnosti. Isto tako i za faking smuti. Ako naručujem klopu jer ne stižemo da spremamo ili jedem neki džank, makar sam ujutru pojeo čašu voća i povrća.


Ako je verovati doktorima sa BBC-ja (Trust me I am a doctor, Truth about...), ti smutiji ne pomažu nešto posebno. Bila je čitava emisija o tome.
cassiopeia cassiopeia 10:22 28.10.2019

Re: Doobro

tu pitu moja keva je pravila redovno, od domaćeg kiselog ribanca, nije nikad bio preslan...
meni je bila skroz ok, ali mi je bolja krompiruša, ali kad se krompir ne renda, nego na kockice iseče, pa crni luk sa njim i biber idu unutra...


U mojoj kući se to uvek pravilo od preostalog kuvanog, kiselog kupusa...onog što se kuva sečen na četvrtine uz suvo i sveže meso. Tako da nikada nije bilo potrebe da se ispira kupus. I ona masnoća i pokoji komad slaninice kad upadnu u pitu, prave dar mar

Jedina krompiruša koju priznajem je od seckanog krompira, luk obavezan, biber neizbežan i tako...


P.S. Makso, izvini što ja samo o receptima, tako mi pao grah. Na ove aktuelnosti, aktuelne nam vlasti, imam samo psovke.
maksa83 maksa83 10:30 28.10.2019

Re: Doobro

P.S. Makso, izvini što ja samo o receptima, tako mi pao grah. Na ove aktuelnosti, aktuelne nam vlasti, imam samo psovke.

Nema stresa, ja sam hteo da pišem i o nekim pečurkama koje sam našao na Đermu ("šumsko pile" ) i da pitam šta sve sa tim može da se radi ali me nešto omelo.

Nego, gde je Gedža dobjasni kako je Srbin seljak sada predstavnik građanskog društva i okosnica civilizovanog ponašanja:

Mapa požara.

Paljenje njiva, gorimo trenutno gore nego Amazon.

Od ovoga su sva ova govna u vazduhu.
macak.tosa031 macak.tosa031 10:32 28.10.2019

Re: Doobro

cassiopeia
tu pitu moja keva je pravila redovno, od domaćeg kiselog ribanca, nije nikad bio preslan...
meni je bila skroz ok, ali mi je bolja krompiruša, ali kad se krompir ne renda, nego na kockice iseče, pa crni luk sa njim i biber idu unutra...


U mojoj kući se to uvek pravilo od preostalog kuvanog, kiselog kupusa...onog što se kuva sečen na četvrtine uz suvo i sveže meso. Tako da nikada nije bilo potrebe da se ispira kupus. I ona masnoća i pokoji komad slaninice kad upadnu u pitu, prave dar mar

Jedina krompiruša koju priznajem je od seckanog krompira, luk obavezan, biber neizbežan i tako...


P.S. Makso, izvini što ja samo o receptima, tako mi pao grah. Na ove aktuelnosti, aktuelne nam vlasti, imam samo psovke.

Ja ne volim krompirušu.
cassiopeia cassiopeia 10:33 28.10.2019

Re: Doobro

Ako je verovati doktorima sa BBC-ja (Trust me I am a doctor, Truth about...), ti smutiji ne pomažu nešto posebno. Bila je čitava emisija o tome.



Glavna zamerka je bila da je to previše šećera u jednom obroku, koji i nije obrok. Da je preskočen važan deo u procesu unosa hrane, a to je žvakanje. Jer već samim žvakanjem, aktivira se proces varenja, lučenje želudačnih sokova, jetra se stavlja u pogon... Vlakna su razbijena na sitnije deliće i njihova uloga u varenju je slabija, nego kad jedete celu voćku. Neka priča oko insulina i kako se šećer iz voća brže apsorbuje u krv.

Čini mi se da su povrtni smutiji u kombinaciji sa zdravim mastima i orašastim plodovima mnogo bolja opcija. Eventualno neka voćka koja ima manje šećera da popravi ukus i onda bez dodatog šećera, pa makar bio to i med.
macak.tosa031 macak.tosa031 10:33 28.10.2019

Re: Doobro

maksa83
P.S. Makso, izvini što ja samo o receptima, tako mi pao grah. Na ove aktuelnosti, aktuelne nam vlasti, imam samo psovke.

Nema stresa, ja sam hteo da pišem i nekim pečurkama koje sam našao na Đermu ("šumsko pile" ) i da pitam šta sve sa tim može da se radi ali me nešto omelo.

Nego, gde je Gedža dobjasni kako je Srbin seljak sada predstavnik građanskog društva i okosnica civilizovanog ponašanja:

Mapa požara.

Paljenje njiva, gorimo trenutno gore nego Amazon.

Od ovoga su sva ova govna u vazduhu.

Da li si ti siguran da je sve te požare inicirao seljak?
cassiopeia cassiopeia 10:38 28.10.2019

Re: Doobro

Nema stresa, ja sam hteo da pišem i nekim pečurkama koje sam našao na Đermu ("šumsko pile" ) i da pitam šta sve sa tim može da se radi ali me nešto omelo.


Nikad čula za tu vrstu. Baš ću da potražim.

Paljenje njiva, gorimo trenutno gore nego Amazon.

Od ovoga su sva ova govna u vazduhu.


Gledala sam neke fotografije na net-u, horor. Baška što je paljenje zabranjeno i kažnjivo. Koliko ih samo zagine tako.

A to paljenje uništava korisne mikroorganizme zemljišta, koji stvaraju humus.

Neće da ulože novac da plate nekog da preore ili da pokrenu svoj traktor.
maksa83 maksa83 10:40 28.10.2019

Re: Doobro

Da li si ti siguran da je sve te požare inicirao seljak?

Seljak je mirno stajao sa strane dok su Đilas i Šolak išli od njive do njive i palili ih.

Pošto je ono realtime mapa, tj. u nekom trenutku će izgledati drugačije, evo kako izgleda sada:

niccolo niccolo 10:42 28.10.2019

Re: Doobro

Seljak je mirno stajao sa strane dok su Đilas i Šolak išli od njive do njive i palili ih.

I ja sam prvo na to pomislio.
maksa83 maksa83 10:44 28.10.2019

Re: Doobro

Nikad čula za tu vrstu. Baš ću da potražim.

Ni ja, a što je najgore dete kaže "a, znam za šumsko pile, to smo učili iz biologije" (?!). Verovatno postoji i neki drugi narodni naziv ali izgleda da je i napolju zovu "chicken of the woods". Stvarno čudesna pečurka, mislim da bih sa stalnim dotokom te pečurke mogao da budem vegan, potpuno ima teksturu mesa, ako je spremiš kako treba nemaš pojma da nije pile.
maksa83 maksa83 10:55 28.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Seljak je mirno stajao sa strane dok su Đilas i Šolak išli od njive do njive i palili ih.

I ja sam prvo na to pomislio.

A za njima idu Dubravka Stojanović i Nikola Samardžić i mašu kartonima da se bolje razgori.
cassiopeia cassiopeia 11:08 28.10.2019

Re: Doobro

Verovatno postoji i neki drugi narodni naziv ali izgleda da je i napolju zovu "chicken of the woods".


Sad gledam i google kaže da je zovu i žuti hleb, vrbara ili vrbovača. Sad sam radoznala da probam. Jesi li našao kod one žene što samo pečurke drži, sredina, pa gornji deo ka Bulevaru?
maksa83 maksa83 11:11 28.10.2019

Re: Doobro

Jesi li našao kod one žene što samo pečurke drži, sredina, pa gornji deo ka Bulevaru?

Mislim da - da, baš kod nje (ne kod one "pečurke dobre ko Đoković" ) ali sam ih video tad i nikad više, pošto to izgleda nije nešto što se uzgaja nego mora da se bere po šumi.

Edit: bolji ti je Google Foo od mog, ja sam površnije guglovao i nisam došao do imena vrbovača. Na kraju sam je iseckao, izdinstao s lukom i začinio tu i tamo i bilo je super.
macak.tosa031 macak.tosa031 11:21 28.10.2019

Re: Doobro

maksa83
niccolo
Seljak je mirno stajao sa strane dok su Đilas i Šolak išli od njive do njive i palili ih.

I ja sam prvo na to pomislio.

A za njima idu Dubravka Stojanović i Nikola Samardžić i mašu kartonima da se bolje razgori.

Ja se sa ovim ne bih zajebavao - mogli bi da te tuže.
cassiopeia cassiopeia 12:04 28.10.2019

Re: Doobro

Edit: bolji ti je Google Foo od mog, ja sam površnije guglovao i nisam došao do imena vrbovača. Na kraju sam je iseckao, izdinstao s lukom i začinio tu i tamo i bilo je super.


Meni izbacilo sajt koji inače posećujem, neki za ishranu i tamo piše da mora da se prokuva pre daljeg spremanja i da se ne jede uz alkohol jer može da dođe do stomačnih tegoba. A to prokuvavanje eliminiše visok nivo oksalata (to ti je ono što ima i u spanaću kad ga podgrevaš)
nikvet pn nikvet pn 14:21 28.10.2019

Re: Doobro

cassiopeia

Neće da ulože novac da plate nekog da preore ili da pokrenu svoj traktor.


Колико видим и чујем (ако лажу мене...) - ратар је мало нервозан. Суша је дуга, треба да се оре, рокови пролазе. Али сува земља напреже трактор и тражи много више ионако прескупе нафте. Попаљено покисло преораће се лакше и јефтиније.

ШББКББ јаки трактори и субвенционисана нафта? Ништа спаљено него правовремено преорано-посејано и чека се киша.

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:01 28.10.2019

Re: Doobro

Od ovoga su sva ova govna u vazduhu.

Normalno, od čega bi drugog?
Automobili, industrija, elektrane....ma to je ništa, seljaci mamu im njihovu, od njih je sve ovo.
:)


Neće da ulože novac da plate nekog da preore ili da pokrenu svoj traktor.

Nisu se setili, sad će oni to čas, samo da im neko kaže kako treba:)
A to paljenje uništava korisne mikroorganizme zemljišta, koji stvaraju humus.


Ujbt!
Sad kad prestanu da pale im da im rodi ko nikad.
Znači tu je caka?

I ozbiljno:
Nemojte ljudi verovati svemu što čujete na televizoru.
I, nije baš lepo savetovati nekoga o nečemu što taj sigurno bolje zna od savetodavca, ono o oranju.
Ne može to lako da se zaore, zato se i pali.
cassiopeia cassiopeia 15:59 28.10.2019

Re: Doobro

hoochie coochie man

Ujbt!
Sad kad prestanu da pale im da im rodi ko nikad.
Znači tu je caka?

I ozbiljno:
Nemojte ljudi verovati svemu što čujete na televizoru.
I, nije baš lepo savetovati nekoga o nečemu što taj sigurno bolje zna od savetodavca, ono o oranju.
Ne može to lako da se zaore, zato se i pali.


Ništa ja napamet ne pričam. Kad budeš imao vremena ti čitaj. :)

Imam ja dosta rodbine na selu, pokojni ujak i deda su godinama radili zemlju, nikad palili. Imala i rođake školovane na poljoprivrednom fakultetu. Neki nisu samo knjige pisali i čitali, već i radili na zemlji.

zašto ne paliti strnjišta
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:00 28.10.2019

Re: Doobro

Ništa.
Znači nikakve garancije nema, pa nam ostaje da biramo između:


Čekaj, kako nema (sad malo ja tebe da davim ko zmija žabu): jel odavno opštepoznato da se dobija rak (pluća, jednjaka, usta itd, da nabrojim samo najčešće), od pušenja? Znači: ako ne pušiš, onda garantovano ne možeš da dobiješ nijedan od ovih rakova zbog pušenja. Možeš zbog nečeg drugog, ali ne zbog pušenja. Prema tome, sledi da ne treba pušiti, ako ćeš da slediš logiku garancije a ne da se inatiš.

A pogedaj i ovako: pohvalio si se da sa lakoćom radiš teške fizičke poslove na kojima bi mi, nazovi gradska deca, momentalno poklekla, i ajde, verujem da je tako, ali to je zahvaljući telu koje decenijama trpi udarce od tog rada. Pa jel ok da ga onda dodatno maltretiraš i otežavaš mu funkcionisanje tako što ćeš da mu zapušiš srčane i plućne arterije nikotinom, katranom, i ostalim sranjima u dimu (da ostavimo sad glifosat po strani, ok)? Ja mislim da nije.

Eto, toliko, neću više da te smaram, samo da znaš koliko brinem ovde za tvoje zdravlje, jer ako ti nedajbože zanemoćaš, ko će Srpstvo da nam brani sa te zapadne strane, kad navali Bakir da otima i što jeste i što nije njegovo?




cassiopeia cassiopeia 16:08 28.10.2019

Re: Doobro

Nikvet
Ништа спаљено него правовремено преорано-посејано и чека се киша.


Moja pokojna sestra od tetke je bila profesor na Poljoprivrednom fakultetu u NS, u selu bilo školovanih zemljoradnika, neki sa srednjom poljoprivrednom, neki fakultet... znam da se u ovo doba uvek potezala priča oko paljenja njiva i isto tako znam da ujak i deda to nikada nisu radili.

A sejalo se dosta toga...uzimale se njive u najam i radilo se na veliko. I ujak je, pošto je imao traktor, išao da uslužno preore kad ga zove neko iz sela.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:15 28.10.2019

Re: Doobro

Imala i rođake školovane na poljoprivrednom fakultetu

E ako je tako:)

Nisam čitao tekst sa linka koji si okačila ali nije teško pretpostaviti šta piše.
Verovatno bio masa, zemljišna flora proces humizacije i slično.
Teoretski sve to stoji, ali ne verujem da ima računica koja tu štetu poredi sa korisnim efektima paljenja, a ima ih, ako te baš zanima mogu da nabrojim neke.

To, korist/šteta ima količnik jedan ili blizu jedan, pa otpadaju razlozi koji se tiču poljoprivrednih efekata, što se toga tiče paljenje je sasvim ok mera.

Paljenje pravi problem prvenstveno iz razloga što je lako moguće da se otme kontroli, rizik je preveliki, dim koji može da napravi velike probleme u saobraćaju ako je put blizu, je takođe ozbiljan argument protiv, pa i to aerozagađenje, iako se verovatno izražava u promilima od ukupnog, hajd i to neka je adut protiv.

Samo ne treba vređati seljake tim pričama kako oni to pale iz obesti, ili zato što ne znaju šta je za njih bolje.

Sa seljačke tačke gledišta zapaliti ostatke je najefikasniji i najisplativiji načinnačin da se zemljište oslobodi toga i tako pripremi za sledeću obradu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:27 28.10.2019

Re: Doobro

opštepoznato

Ovaj argument obara s nogu:)
garantovano ne možeš da dobiješ nijedan od ovih rakova

Niko ko nije pušač nikad nije obođeo od raka pluća?
Dobro.
. Pa jel ok da ga onda dodatno maltretiraš i otežavaš mu funkcionisanje tako što ćeš da mu zapušiš srčane i plućne arterije nikotinom, katranom, i ostalim sranjima u dimu (da ostavimo sad glifosat po strani, ok)? Ja mislim da nije.

A jel ok da se maltretiran time što mi se je lepo kad zapalim a ja da kažem, neću u inat?

Ne boj se za Bakira, samo dovoljno džebane i cigara i tu smo.
A zamisli nervoznog vojnika u rovu bez cigara:)

Zadovoljan vojnik plus S400,i Bakir može da puši:)

gedza.73 gedza.73 16:27 28.10.2019

Re: Doobro


maksa83
Nego, gde je Gedža dobjasni kako je Srbin seljak sada predstavnik građanskog društva i okosnica civilizovanog ponašanja:

tu sam.
jbg. kad urbani predstavnici građanskog društva mogu da bacaju plastiku na sve strane što ne bi i seljak mogao da zapali neko njivče.



Od ovoga su sva ova govna u vazduhu.


Ima Bg govana i u Dunavu. a nije od paljevina. Pa najzagađeniji deo reke baš kod 'progresa i napretka'.

S leta vam smrdi đubre (a oćete da vam PKB bude pri ruci), u jesen od paljevina (veći deo populacije da se podseti odakle je juče doš'o u Bg), zimi zato što arčite mazut k'o da vam Putin deli za džabe.




ja sam ekstremni protivnik paljevine po njivama. i upotrebe totalnih herbicida.
za male pare i malo više vremena se naprave malčeri što za granje, što za šaševinu, što za slamu... lakše se zaore pa se đubri ai ujedno se kolko tolko štiti okolina.

prošče godine zbog paljevine pored autoputa i lelemuđevine policije izginuše silni ljudi u lančanom.

nego vi urbani oćete da se vozite taksijima, taksisti neće da plaćaju poreze, država oće da im da subvencije... a seljacima za naftu deset dinara.
obrni, okreni sve štetočine kreću iz kruga dvojke. ja se samo smejem sučim vas od hrane sve truju iz uvoza jer su oni juče potpisali SSP a ovi danas monopolizovali poljoprivredu.

pametni bre ovi što se otcepili od Beograda. samo mi Srbijanci ostali još da vas trpimo
nsarski nsarski 16:28 28.10.2019

Re: Doobro

Nema stresa, ja sam hteo da pišem i o nekim pečurkama koje sam našao na Đermu ("šumsko pile" ) i da pitam šta sve sa tim može da se radi ali me nešto omelo.


U dvorištu do mene svakog proleća poraste šumsko pile (pojavi se i u jesen nekih godina).

Ovako izgleda, mada ima i mnogo većih primeraka i svetlijih boja.

Ja sam je spremao dinstanu s lukom, malo belog vina, ali nisam posebno oduševljen. Razno začinsko bilje, naravno. Mislim, može da se jede OK.
Ipak vrganje i lisičarke ništa ne može da nadmaši. (Dobro i još par retkih kao što su smrčak, crimini i tartuf.) Razlika je, po meni, kao između dobrog stejka i svinjske krmenadle.

nsarski nsarski 16:30 28.10.2019

Re: Doobro

prošče godine zbog paljevine pored autoputa i lelemuđevine policije izginuše silni ljudi u lančanom.


Pričao Maksa kako je neka baba palila strnjiku na vetru, izazvala požar pa pobegla nekud. Posle se vratila da proveri kako je frka prošla. Svega ima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:36 28.10.2019

Re: Doobro

nsarski


Pričao Maksa kako je neka baba palila strnjiku na vetru, izazvala požar pa pobegla nekud. Posle se vratila da proveri kako je frka prošla. Svega ima.

Ma baba je još i dobra, znam, baš ga poznajem, debila koji pali samo noću. Zapali i 'ladno ode da spava, bez ikakvih briga.

gedza.73 gedza.73 16:44 28.10.2019

Re: Doobro

nsarski
prošče godine zbog paljevine pored autoputa i lelemuđevine policije izginuše silni ljudi u lančanom.


Pričao Maksa kako je neka baba palila strnjiku na vetru, izazvala požar pa pobegla nekud. Posle se vratila da proveri kako je frka prošla. Svega ima.


Ljudi zapale pa kad se otrgne kontroli oni se uspaniče, počnu da gase, upadnu u vatru...

kažem, nisam pristalica, više sam reagovao na Maksinu prozivku.
gedza.73 gedza.73 16:47 28.10.2019

Re: Doobro


ovo je fotka iz januara


a ovo juče, danas kaže Sekretarijat za zaštitu životne sredine

Kako su trenutne vremenske prilike takve da su velike razlike između dnevnih i noćnih temperatura vazduha, a predstoji i period zahlađenja, aktivirano je mnogo individualnih ložišta. S tim u vezi, može se desiti da dođe do prekoračenja graničnih vrednosti parametara zagađenja vazduha u danima kada je temperatura vazduha niska, u danima bez vetra i sa povećanom vlažnošću vazduha", navodi se u saopštenju.

U Beogradu su ovih dana zabeležene povećane koncentracije zagađujućih materija nego što je to uobičajeno, a glavni razlog je pojačan saobraćaj i vremenske prilike.


Ja mislio fotofiniš između urbanih i ruralnih zagađivača kad ono građanija vodi sa bar krugom razlike.


hoochie coochie man
debila koji pali samo noću. Zapali i 'ladno ode da spava, bez ikakvih briga.

malopre sam obilazio jednu paljevinu.
Lik zapalio i otišao kući. Isekao šljivar još pretprošle godine, ostala stabla, to se pošibljilo i zaraslo pa mu bilo lakše da zapali.
jedan od potomaka 'onih' iz Zelenog plana.
maksa83 maksa83 16:57 28.10.2019

Re: Doobro

kažem, nisam pristalica, više sam reagovao na Maksinu prozivku.

Bato gedžo i huči, eno gore stoji slika, sve piše.

Ako vam je za utehu - pale oni s Yuga, al' osetno više pale prečani.

Inače ja verujem da se ta stvar dešava verovatno svake godine, samo sad nema ni kiše da to spere ni košave da ga oduva.

maksa83 maksa83 17:01 28.10.2019

Re: Doobro

Pričao Maksa kako je neka baba palila strnjiku na vetru, izazvala požar pa pobegla nekud. Posle se vratila da proveri kako je frka prošla. Svega ima.

Da - luda Rada.

Božemeoprosti sad pre neki mesec je prelazila avalski put u svom ma-neće-valjda fazonu pa je udarila kola, živa je al' ne baš mnogo pokretna pa nema ko da pali, inače bi bilo opet svašta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:05 28.10.2019

Re: Doobro


ovo je fotka iz januara

Pale i po snegu majku im gedžovansku :)

Isekao šljivar još pretprošle godine, ostala stabla, to se pošibljilo i zaraslo pa mu bilo lakše da zapali.

I ništa neće uraditi.
Kad voćnjak dospe u tu fazu tu bez ozbiljnih para i ozbiljnih leđa ništa ne pomaže.

Pale prvenstveno ratari, oni zaista imaju problem sa ostacima.
Ono o čemu priča Cas, o babi i dedi, to više ne važi.
Tad se nije palilo jer se sve koristilo, i slama i kukruzovina. Sad je to nepotrebna stvar, višak, nešto što smeta i što se nekako mora ukloniti ili dovesti u stanje da ne smeta obrdi.
A to nije baš lako a ni jeftino.

Ja nemam tih problema osim posle rezidbe, te ostatke palim.
Ali to je paljenje gomile granja, ne cele površine.
Lako je i odabrati povoljno mesto i kontrolisati tu vatru.

Palim jer je mašina koja može da pokupi i najsitnije grančice priljubljene uz zemlju prilično skupa.

I da odmah kažem onima kojima se javljaju ideje o briketiranju toga, o seckanju, o loženju, korišćenju na bilo koji način da su te ideje besmislene.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:07 28.10.2019

Re: Doobro


Ako vam je za utehu - pale oni s Yuga, al' osetno više pale prečani

Pa posle imamo neke dileme ko je civilizovaniji:)


Ma to je logično, takva proizvodnja dominira.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:09 28.10.2019

Re: Doobro

Ovaj argument obara s nogu:)


A ako ne čitaš napisano i objavljeno, onda je sigurno sve ok? Pazi, to oko pušenja su čak i glupi agenti osiguravajućih društava shvatili i prihvatili, pa prvo što te pitaju u formularu je da li si pušač. Ako oni išta znaju, to je gde su im gubici u zaradi.

Niko ko nije pušač nikad nije obođeo od raka pluća?


Nisam to napisao, pročitaj ponovo i do kraja, ne znam kako ti si uvek omakne da previdiš.

A jel ok da se maltretiran time što mi se je lepo kad zapalim a ja da kažem, neću u inat?


Prenemaganje.. Ali, ok, nisam pušač, pa ne znam kako može da ti bude lepo kad zamisliš kako ti se stežu krvni sudovi oko srca, katran se sliva niz alveole, smrdiš svima na pikslu, a tamo neki budući lekar zadovoljno trlja ruke oko tvog slučaja.

Zadovoljan vojnik plus S400,i Bakir može da puši:)


Kažu, stigli su prazni, da se naviknete na to. A i kakvi su to vojnici koji ne mogu da pretrče 100 metara ako dođe stani pani pa mora da se beži, ili im ti komanduješ juriš, pošto su im srce i pluća oslabili od duvansjog dima. Pušenje je definitivno rizik i po bezbednost zemlje i nacionalne interese.
maksa83 maksa83 17:10 28.10.2019

Re: Doobro

Tad se nije palilo jer se sve koristilo, i slama i kukruzovina. Sad je to nepotrebna stvar, višak, nešto što smeta i što se nekako mora ukloniti ili dovesti u stanje da ne smeta obrdi.
A to nije baš lako a ni jeftino.

Kad je bila ona bolest ludih krava seljaci u Tirolu su - umesto da se krave komisijski unište (što im je obaveza ali košta para i pada njima na teret) - nabacali sve na gomilu i digli ih u vazduh eksplozivom. Naravno da su platili kaznu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:14 28.10.2019

Re: Doobro

A i kakvi su to vojnici koji ne mogu da pretrče 100 metara ako dođe stani pani pa mora da se beži, ili im ti komanduješ juriš

Jao Srki o kom ratu ti misliš!
Kao da nemamo braću Ruse.
Daju nam taj S400, čovek sedne, zapali 100s (Marlboro, naravno) i nema rova, nema bežanja, juriša...nema ničeg kad imaš braću, a oni najmoćnije oružje na svetu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:32 28.10.2019

Re: Doobro

hoochie coochie man
A i kakvi su to vojnici koji ne mogu da pretrče 100 metara ako dođe stani pani pa mora da se beži, ili im ti komanduješ juriš

Jao Srki o kom ratu ti misliš!
Kao da nemamo braću Ruse.
Daju nam taj S400, čovek sedne, zapali 100s (Marlboro, naravno) i nema rova, nema bežanja, juriša...nema ničeg kad imaš braću, a oni najmoćnije oružje na svetu.


E, nisi ti izgleda morao da kopaš aplasman za topa, raketlu, ili još gore, za radar. Za to je, bre, kondicija jako važna, posebno kad posle mora da se beži da te ne ukokaju ovi NATOvci. Sad, jedino ako Rusi ne planiraju da nas nekako iz daleka brane, onda u redu.
gedza.73 gedza.73 17:33 28.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Inače ja verujem da se ta stvar dešava verovatno svake godine, samo sad nema ni kiše da to spere ni košave da ga oduva.

Pričam sa jednom rođakom iz Bg-a prošlog vikenda. Kaže ne možeš da veruješ koja je razlika u vazduhu ovde ('ovde' kod mene) i u Beogradu.

hoochie coochie man
Pale i po snegu majku im gedžovansku :)

pa za sad kaže gradski Sekretarijat da je zagađenje zbog saobraćaja, početka grejne sezone i vremenskih prilika.
Kad im budu proradile toplane... narednih par meseci... Viktorijanski Beograd na vodi. Stim pank scenografija. Sa onim SNS samurajima što čiste sneg moš da snime distopijski SF sa elementima horora i epske fantastike. taksisti mogu da budu MAd Max Robot WarS pa da po ulicama gaze Car Goovce preobučene u Blejd Raner autobote.

Kad voćnjak dospe u tu fazu tu bez ozbiljnih para i ozbiljnih leđa ništa ne pomaže.

on da je imao 'leđa' uradio bi to na vreme.

Ali to je paljenje gomile granja, ne cele površine.

Očistili mi šumu od niskog rastinja, nešto planirao da napravim stazice i mali vidikovac (ima lep pogled na jaseničku dolinu i Rudnik).
Pa od gomile granja od breskvi krene plamen kroz jednu pa i kroz moju šumu.
Posle toga upadnu lopovi i odseku par cerova (njih sam na'vatao).

da odmah kažem onima kojima se javljaju ideje o briketiranju toga, o seckanju, o loženju, korišćenju na bilo koji način da su te ideje besmislene

Vrzine i sitno šiblje može da se tarupira mašinama. žitni ostaci takođe. košta više ali pre ili kasnije će početi da se kompostira.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:34 28.10.2019

Re: Doobro

nabacali sve na gomilu i digli ih u vazduh eksplozivom

Mi to vežemo za nogu pa u potok, oni, ljudi, eksploziv.
Đe zapad đe smo mi.
gedza.73 gedza.73 17:36 28.10.2019

Re: Doobro

hoochie coochie man
nabacali sve na gomilu i digli ih u vazduh eksplozivom

Mi to vežemo za nogu pa u potok, oni, ljudi, eksploziv.
Đe zapad đe smo mi.

Grešite, ali silno grešite.
300 eura i ide pravo u mesaru pa u salamu od 99,99.


macak.tosa031 macak.tosa031 17:51 28.10.2019

Re: Doobro

maksa83
kažem, nisam pristalica, više sam reagovao na Maksinu prozivku.

Bato gedžo i huči, eno gore stoji slika, sve piše.

Ako vam je za utehu - pale oni s Yuga, al' osetno više pale prečani.

Inače ja verujem da se ta stvar dešava verovatno svake godine, samo sad nema ni kiše da to spere ni košave da ga oduva.


Nije valjda da veruješ u tu montažu?!
maksa83 maksa83 17:53 28.10.2019

Re: Doobro

Nije valjda da veruješ u tu montažu?!

Čarlivoje, rasprava o sletanju na Mesec je bila pre mesec dana.
mentol mentol 18:08 28.10.2019

Re: Doobro

nsarski

Ipak vrganje i lisičarke ništa ne može da nadmaši.

Mogu blagve, ali ih neće niko prodati. Moraš sam da ih nađeš. To se jede odmah po povratku iz gljivarenja...


I sunčanica kad se ispeče na plotni smederevca.
vcucko vcucko 18:11 28.10.2019

Re: Doobro

hoochie coochie man
A i kakvi su to vojnici koji ne mogu da pretrče 100 metara ako dođe stani pani pa mora da se beži, ili im ti komanduješ juriš

Jao Srki o kom ratu ti misliš!
Kao da nemamo braću Ruse.
Daju nam taj S400, čovek sedne, zapali 100s (Marlboro, naravno) i nema rova, nema bežanja, juriša...nema ničeg kad imaš braću, a oni najmoćnije oružje na svetu.

Čuj Marlboro. Koji si ti Bugarin
vcucko vcucko 18:14 28.10.2019

Re: Doobro

gedza.73


Posle toga upadnu lopovi i odseku par cerova (njih sam na'vatao).


E jbg sad. Pa šta je bilo posle, jesu li umirali dugo i bolno
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:15 28.10.2019

Re: Doobro

Čuj Marlboro. Koji si ti Bugarin

Ubij me ne mogu.

Jesmo braća, al ne mogu:)
macak.tosa031 macak.tosa031 18:21 28.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Nije valjda da veruješ u tu montažu?!

Čarlivoje, rasprava o sletanju na Mesec je bila pre mesec dana.

Svašta!
gedza.73 gedza.73 18:21 28.10.2019

Re: Doobro

E jbg sad. Pa šta je bilo posle, jesu li umirali dugo i bolno


Odveo sam ih u šumu. I vezao za najveće drvo...

Znaš šta mi kaže kad sam ga pitao 'dobro bre pa što kod mene?'
- S tobom se znam pa sam pretpostavljao da ćemo da se dogovorimo ako me uhvatiš.
I šta da mu radiš?
macak.tosa031 macak.tosa031 18:22 28.10.2019

Re: Doobro

mentol
nsarski

Ipak vrganje i lisičarke ništa ne može da nadmaši.

Mogu blagve, ali ih neće niko prodati. Moraš sam da ih nađeš. To se jede odmah po povratku iz gljivarenja...


I sunčanica kad se ispeče na plotni smederevca.

Ova na slici je svojevremeno bila nekoliko puta skuplja od vrganja - i bolja.
bene_geserit bene_geserit 18:46 28.10.2019

Re: Doobro

Da je preskočen važan deo u procesu unosa hrane, a to je žvakanje. Jer već samim žvakanjem, aktivira se proces varenja, lučenje želudačnih sokova, jetra se stavlja u pogon... Vlakna su razbijena na sitnije deliće i njihova uloga u varenju je slabija, nego kad jedete celu voćku. Neka priča oko insulina i kako se šećer iz voća brže apsorbuje u krv.

Čini mi se da su povrtni smutiji u kombinaciji sa zdravim mastima i orašastim plodovima mnogo bolja opcija. Eventualno neka voćka koja ima manje šećera da popravi ukus

Ma naravno, smuti se pravi tako što se izblenduje jako kratko (i ne sa onim mega čudima od blendera što razbijaju sve) da se vlakna ne razbiju previše i da lepo žvaćeš ko čovek.
Dosta povrća (baby spanać, blitva, kale - ovo mislim nije kelj, već nešto slično raštanu), od voća max pola banane po čoveku da mu da slatkoću (ili pola breskve-nektarine) i malo borovnica. Nikakav dodati šećer.
Dosta natova i zrnevlja (row bademi, čia zrnevlje, hemp zrnevlje). Ništa zamrznuto, sve sveže. Naravno sa kefirom-jogurtom kao osnovom.
mentol mentol 18:52 28.10.2019

Re: Doobro

macak.tosa031

Ova na slici je svojevremeno bila nekoliko puta skuplja od vrganja - i bolja.


Teško ih je naći.
Ja sam našao možda desetak kilograma u životu... a vrganja tone. Najveća sreća za gljivara je kad ugleda taj narandžasti klobuk
Treba samo paziti da se ne pomeša sa muharom. Slične su, pa se dešava da i iskusan gljivar pogreši...
niccolo niccolo 19:35 28.10.2019

Re: Doobro

Sad, jedino ako Rusi ne planiranu da nas nekako iz daleka brane

Dabome, iz daleka će oni pa polako...
vcucko vcucko 21:12 28.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Sad, jedino ako Rusi ne planiranu da nas nekako iz daleka brane

Dabome, iz daleka će oni pa polako...

aureus aureus 21:59 28.10.2019

Re: Doobro

cassiopeia

Glavna zamerka je bila da je to previše šećera u jednom obroku, koji i nije obrok. Da je preskočen važan deo u procesu unosa hrane, a to je žvakanje. Jer već samim žvakanjem, aktivira se proces varenja, lučenje želudačnih sokova, jetra se stavlja u pogon... Vlakna su razbijena na sitnije deliće i njihova uloga u varenju je slabija, nego kad jedete celu voćku. Neka priča oko insulina i kako se šećer iz voća brže apsorbuje u krv.

Ovo je sve relativno lako razumljivo.
Glukoza je najprostiji ugljeni hidrat (C6 H12 O6), molekul iz kojeg se lako dobija energija i kao takva je osnovni izvor energije za metaboličke procese u živom svijetu. Biljke je pretežno čuvaju u nakupinama, recimo to tako, koje se zovu skrob, a životinje u vidu glikogena (u oba slučaja je riječ o ogromnim molekulima sastavljenim od mnoštva molekula glukoze).
Kad jedemo hranu bogatu skrobom, pogotovo ako je industrijski obrađena (recimo brašno) i kad konzumiramo šećer (glukoza+fruktoza) i generalno ugljene hidrate koji dolaze u formi bez vlakana (keksi, sokovi, većina vrsta hljeba...) ili sa vrlo malo vlakana, našem organizmu treba malo vremena da ih svari (mehanički i hemijski) i tom prilikom velika količina glukoze naglo uđe u krv, a mi smo programirani da glukozu u krvi tolerišemo samo u određenim granicama. Tad na scenu stupa hormon insulin koji ima zadatak da višak glukoze odstrani iz krvi tako što ćelije u našem organizmu obavještava: "stig'o ugalj, otvaraj!" Što veća količina glukoze nas zapljusne više je i insulina potrebno da pankreas izluči. Medicina još nema definitivan odgovor, ali vrlo je vjerovatno da prečesto konzumiranje ugljenih hidrata i prečesti obroci generalno - trigeruju previše i prečesto lučenje insulina, što bi moglo da izazove insulinsku rezistenciju koja je predvorje dijabetesa 2.

Šta je onda uloga vlakana?
Uloga im je da "zamajavaju" naše organe za varenje i tako uspore varenje i dotok glukoze u krv. Naš digestivni sistem ne može iz vlakana dobiti energiju, ali to ne znači da neće pokušati da ih svari (kao što pokušava da svari i sve drugo što doputuje u želudac i crijeva). I tako dok pokušava da svari vlakna, ostale stvari se vare sporije, duže se hrana zadržava, duže se osjećamo sitim itd, što je sve korisno na određen način.
Vlakna rastvoriva u vodi formiraju neku vrstu filma koji obloži zidove želuca i to je jedan od načina na koji se vlakna "petljaju" u varenje.

Većina hrane koja je bogata ugljenim hidratima na našu sreću U PRIRODNOM STANJU bogata je i vlaknima (u ljuspicama žitarica recimo, u šećernoj trsci...).
Na našu nesreću - dok to dođe na naš sto, industrijskim procesima vlakna budu mahom odstranjena, i tako dobijemo hranu čiji je glikemijski indeks znatno veći nego da je konzumiramo u prirodnom obliku.
Zato sok od kruške nikad ne može biti jednako dobar izbor kao sama kruška. Može eventualno ako se samelje kruška sa korom, narandža sa svime unutra (samo bez kore, dakle, ne ako se cijedi narandža nego ako se samelje čitav unutrašnji sadržaj).
Ali tu se onda minimizira mehanička komponenta varenja jer ne jedemo čvrstu hranu nego kašu ili sok. Prema tome, ponovo smo malo ubrzali varenje.
predatortz predatortz 22:01 28.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Sad, jedino ako Rusi ne planiranu da nas nekako iz daleka brane

Dabome, iz daleka će oni pa polako...



Kao deca ste!
Ne zna se ko je smešniji - vi koji se kurčite ruskim oružjem kao da je naše, ili ovi koji neće da prihvate činjenicu da je Rusija sila koja nije za potcenjivanje.
tasadebeli tasadebeli 22:01 28.10.2019

Re: Doobro

vcucko
hoochie coochie man
A i kakvi su to vojnici koji ne mogu da pretrče 100 metara ako dođe stani pani pa mora da se beži, ili im ti komanduješ juriš

Jao Srki o kom ratu ti misliš!
Kao da nemamo braću Ruse.
Daju nam taj S400, čovek sedne, zapali 100s (Marlboro, naravno) i nema rova, nema bežanja, juriša...nema ničeg kad imaš braću, a oni najmoćnije oružje na svetu.

Čuj Marlboro. Koji si ti Bugarin





Паметни Руси. не дају да им падне промет. Акцизе које живот значе.

Знаш онај виц када дође Србин на трафику?

- Шта ти то пише на овој паклици цигарета?

- Пише да пушење може довести до смртног исхода.

- А на овој другој?

- Пише да пушење изазива импотенцију.

- Па дај онда оне прве цигаре.
freehand freehand 22:07 28.10.2019

Re: Doobro

Gledala sam neke fotografije na net-u, horor. Baška što je paljenje zabranjeno i kažnjivo. Koliko ih samo zagine tako.

Takoe, al eto - ne smeta da se uporedi sa urbanim građanistima koji eto lože drva i ugalj da bi se ugrejali.
Za razliku od hiperurbanih sellejaka koji isto lože drva i ugalj za grejanje al pripale malo i po njivi.
To što je nešto zabranjeno zakonom, nema veze. Valja imati u vidu da je urbanom geaku tako lakše i jeftinije. To je ključni argument domaćina-intelektualca.
aureus aureus 22:16 28.10.2019

Re: Doobro



"Kurčenje ubija"?
Pa, zavisi...
maksa83 maksa83 22:43 28.10.2019

Re: Doobro

Takoe, al eto - ne smeta da se uporedi sa urbanim građanistima koji eto lože drva i ugalj da bi se ugrejali.

Nema puno veze s tim, ali juče sam ti bio na Pesku (bar to tako zovu), ono iza Vladimirovaca.

Joj što je tamo lepooo...
tasadebeli tasadebeli 22:59 28.10.2019

Re: Doobro

predatortz
niccolo
Sad, jedino ako Rusi ne planiranu da nas nekako iz daleka brane

Dabome, iz daleka će oni pa polako...



Kao deca ste!
Ne zna se ko je smešniji - vi koji se kurčite ruskim oružjem kao da je naše, ili ovi koji neće da prihvate činjenicu da je Rusija sila koja nije za potcenjivanje.



Е, Предо...

Прекјуче на Сајму књига на штанду једног издавача из Републике Српске ми купили неку књигу и ја питам је л' примају картицу. Момак, не старији од 25 година, смешка се:

- На жалост не. Ми смо из друге државе.

Ја му кажем:

- То није тачно!

Други момак за штандом истих година као и онај први исто се смеје и каже:

- Ма то је формално.

Ја опет:

- Само до прве згодне прилике!

Ова двојица насмејаних клинаца вичу у глас:

- Хвала вам!

А неки људи, разних година, који су се затекли ту у разгледању књига слушају нас и смешкају се...



srdjan.pajic srdjan.pajic 23:58 28.10.2019

Re: Doobro

Kao deca ste!
Ne zna se ko je smešniji - vi koji se kurčite ruskim oružjem kao da je naše, ili ovi koji neće da prihvate činjenicu da je Rusija sila koja nije za potcenjivanje.


Pfft, jaka su sila, nisu mogli da prelete preko ono malo Bugara i donesu Vulinu i hučiju pune S400, nego morali da isprazne kante, da ih NATO pusti. I šta radi onaj ambasador Lažanjski, sad kad nam je najpotrebniji za kurčenje? Pretpostavljam da je mortus pijan, ili šmrka koku Zaharovoj sa dupeta (ili će pre biti da ona šmrka njemu).





macak.tosa031 macak.tosa031 05:39 29.10.2019

Re: Doobro

srdjan.pajic
Kao deca ste!
Ne zna se ko je smešniji - vi koji se kurčite ruskim oružjem kao da je naše, ili ovi koji neće da prihvate činjenicu da je Rusija sila koja nije za potcenjivanje.


Pfft, jaka su sila, nisu mogli da prelete preko ono malo Bugara i donesu Vulinu i hučiju pune S400, nego morali da isprazne kante, da ih NATO pusti. I šta radi onaj ambasador Lažanjski, sad kad nam je najpotrebniji za kurčenje? Pretpostavljam da je mortus pijan, ili šmrka koku Zaharovoj sa dupeta (ili će pre biti da ona šmrka njemu).






Evo ga još jedan što misli da su prazni.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:50 29.10.2019

Re: Doobro

Evo ga još jedan što misli da su prazni.


Pa jel nisu? (ja sam to čuo od makse, a njemu po difoltu verujem, sem kad priča o kafi, jer on pomno prati te stvari još od vremena kad su se tenkovi gađali parketom)? Evo, bila neka vest i na državnom mediju, da su uspešno izvršili gađanje cilja - na zemlji. Reketom zemlja-vazduh. Mislim, svašta. Ali svejedno botovi su odlepili od sreće, i neko je primetio ovaj detalj, i odma ga zakopali tamo sa minusima, i proglašavanjem u izdajnika.


macak.tosa031 macak.tosa031 06:17 29.10.2019

Re: Doobro

srdjan.pajic
Evo ga još jedan što misli da su prazni.


Pa jel nisu? (ja sam to čuo od makse, a njemu po difoltu verujem, sem kad priča o kafi, jer on pomno prati te stvari još od vremena kad su se tenkovi gađali parketom)? Evo, bila neka vest i na državnom mediju, da su uspešno izvršili gađanje cilja - na zemlji. Reketom zemlja-vazduh. Mislim, svašta. Ali svejedno botovi su odlepili od sreće, i neko je primetio ovaj detalj, i odma ga zakopali tamo sa minusima, i proglašavanjem u izdajnika.



Pa šta ako je raketom zemlja - vazduh?
Lanser u prizemlju, tj. u ravnici, a cilj na vrhu planine itd...
No, ako ti veruješ maksi, ko sam ja da te razuveravam.
Još kada nam isporuče S-800 - ihaj!
freehand freehand 06:18 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Takoe, al eto - ne smeta da se uporedi sa urbanim građanistima koji eto lože drva i ugalj da bi se ugrejali.

Nema puno veze s tim, ali juče sam ti bio na Pesku (bar to tako zovu), ono iza Vladimirovaca.

Joj što je tamo lepooo...

Nije valjda da ranije nisi bio u Peščari?
Čarobna je, i velika. Pretpostavljam da si bio na Devojačkom bunaru, ali valjalo bi da je sa dobrim domaćinom u nekoliko dana obiđeš celu, i što više peške. Poduhvat koji za nije zezanje. I ravne, i brdovite delove, parčiće pustinje i šumu, a deo uz Dunav je meni najlepši.

niccolo niccolo 06:42 29.10.2019

Re: Doobro

predatortz
niccolo
Sad, jedino ako Rusi ne planiranu da nas nekako iz daleka brane

Dabome, iz daleka će oni pa polako...



Kao deca ste!
Ne zna se ko je smešniji - vi koji se kurčite ruskim oružjem kao da je naše, ili ovi koji neće da prihvate činjenicu da je Rusija sila koja nije za potcenjivanje.

Nemam blage veze o čemu se proseravaš, ja nikada nisam tvrdio da je Rusija sila za potcenjivanje (ali sam siguran da ćeš moći linkom da argumentuješ svoje kenjanje). Ja sam uvek tvrdio da tu silu neće da koriste da nas brane iz daleka, o čemu govori i taj komentar.
bene_geserit bene_geserit 06:53 29.10.2019

Re: Doobro

I odmah po povratku nije propustio priliku da istakne slabo poznavanje geografije samoproglašenog kontinenta "onih drugih"...

Stvarno si mentol. A i na avataru mi tako deluješ, ne znam zašto, mala je sličica pa se ne vidi dobro.
Rekao sam da je belcima bliža evropska geografija (kao što je Indusima i Kinezima bliža azijska geografija). Ako misliš da nije istina proveri kod sebe da li umeš na praznoj mapi da ucrtaš zemlje jugoistočne Azije a daj nekom Indusu ili Kinezu da ucrta zemlje Balkana i srednje Evrope. Pa zamenite zadatke.
bene_geserit bene_geserit 07:00 29.10.2019

Re: Doobro

ovas je super hrana, ja dodam i heljde unutra kad se setim...
na kraju rokneš sezonskog voća unutra, super je i banana, med+orasi... brzo se i spremi, bude čovek dugo sit, jednostavno, zdravo, super ukus, taman...

Meni je varijanta ili ječam (u zrnu) ili ovas (koji je delom skinute ljuske, ali to je naj-integralniji što ima da se kupi), nešto iseckanih natova (pekani ili bademi), i nešto voća po vrhu (banane, borovnice, nektarine, jagode, šta ima). Med mi je tu nepotreban.
Hrana koja te zasiti a osećas se lagano kao da ništa nisi pojeo. Super.
predatortz predatortz 07:47 29.10.2019

Re: Doobro

Pa jel nisu?


Ne znam šta da ti kažem. Pancir S1 je dejstvovao i to smo mogli svi da vidimo.
Za S400 dejstva nisu ni bila predviđena, osim ako je neko imao zamisao da zbog vežbe treba oboriti neki avion iznad Zagreba ili Sofije kako bi sistem demonstrirao svoje mogućnosti.

Čemu naoružan S400 na vežbi?
I ovo je klasično nadjebavanje na koje ti neki rusofil može reći sledeće:
Ameri mogu dostaviti naoružan sistem Patriot na vežbu u Srbiju. No, koja korist od njega?
Da plaši ptice, kao u Saudijskoj Arabiji, dok dronovi pogađaju "branjene" ciljeve?
gedza.73 gedza.73 08:01 29.10.2019

Re: Doobro

freehand
To što je nešto zabranjeno zakonom, nema veze. Valja imati u vidu da je urbanom geaku tako lakše i jeftinije. To je ključni argument domaćina-intelektualca.

'de si bre Frihend?
građanin - intelektualac?
Funkcionalno pismen?
u stanju da razume mapu koju je maksa postavio?
Video gde su gro paljevina locirane?


ne smeta da se uporedi sa urbanim građanistima koji eto lože drva i ugalj da bi se ugrejali.
Za razliku od hiperurbanih sellejaka koji isto lože drva i ugalj za grejanje al pripale malo i po njivi.


Prvo sam uporedio da ako urbani zagađuju bacanjem plastike na sve strane onda mogu i seljaci (iako sam jasno i decidno napisao da sam protiv toga... dovoljno je pametnom samo da pročita i razume smisao... možda ti po običaju malo teže ide ali tu sam da ti pomognem) mogu da pale. razumeš sarkazam u knjizi bez emotikona? Valjda?

posle toga sam napisao, da se ne vraćam i proveravam redosled, da je najveće zagađenje Dunava kod Beograda zbog kanalizacije.
Onda zbog pojačanog saobraćaja (zvanično saopštenje), nepovoljnih vremenskih prilika i individualnih ložišta.
Naravno da treba zakonski kažnjavati, naravno da je ugrožena sigurnost i naravno da manje šteti prirodi spaljivanje biljnih ostataka od nekadašnjeg neugrađivana filtera na petrohemiju. Ili deponije Vinča.

To je ključni argument domaćina-intelektualca.

'ključni argument d-i' u raspravama sa tobom da je postalo potpuno bespotrebno polemisati sa čovekom iz čijih komentara sam shvatio da je... pa ostaviću mišljenje za sebe.

nešto sam se setio juče pa kad si se već javio.

Bio je jedan čovek, umro je, Zanrosso. On je počeo pedesetih da pravi mašine a pre petnaestak godina su u Adi radili odlivak za njegovu mašinu za obradu brodskih motora. Mnogo dobar lik, cenio vredne ljude, privatnik koji je sarađivao sa privatnikom iz Srbije. To je ta iskra i pravi put. za razliku od pogrešnog koji pre ili kasnije odvede ka lučanskom horor filmu gde celo selo juri jednog mučenika da ga iskasapi u polju kukuruza. Još posle u inat ga spale kako dvojkaši ne bi mogli da dišu od dima.

Drugi je radio mašinu koja je savijala cev za hlađenje nuklearke za Francuze. (nikada nije pomenuio da mu je konkurenciju pravio osječki Mio Standard... koji je btw kupio licencu od čoveka koji je u proizvodnju krenuo krajem četrdesetih, danas su grupacija...). vidi čuda isto privatnik koji ne zavisi od partije pa može da glasa za koga 'oće a ne za koga mu je naređeno.

Moji stavovi su pokupljeni tokom vremena iz kontakata sa takvim ljudima... a mogu da ti nabrajam i navodim... čak i tebi koji kako vidim se vrlo malo razumeš bi neka imena bila poznata (pogledaj strukturu izvoza u Rusiju. prvo mesto dele dvoje... jedan je bio seljak, 'namazan'... kuća mu u zaseoku, kod njega radi momak sa ibarske strane)... iz poljoprivrede na primer sina vlasnika koji je prodavao mašine preko državnih SFRJ firmi i čije su mašine bile daleko kvalitetnije nego IMT... iz mnogo, mnogo oblasti... od malih radionica, poljoprivrednika, industrijalaca, prevoznika, proizvođača, prodavaca, trgovaca...
beba je postavila spot sa vinom iz jedne geografske regije.
Grožđe prevoze traktorskim prikolicama. U jednoj radionici otac i sin sa radnicima prave te prikolice, drugi je već decenijama poznato ime...

i tu iz ćoška uleti Frihend sa internet znanjem i kaže mi kako sam glup.
posle razmišljam kako stavrno jesam jer koji se đavo butam da svakome ispred prodavnice sa pivom objašnjavam kako može da bude, gde greši, zašto je u čabru i šta on sam može da promeni bez da se meša u visoku politiku. Na osnovu nekog malog, običnog iskustva, daleko od toga da sebe smatram nešto bitnim ili da se podižem na nivo naučnika, visokomoralne poštenjačine, stručnjaka u pojedinim oblastima (bez ironije), velikog znalca ili bezgrešnog političara (ovo jeste ironično i sa namerom) iz Levice Srbije (običnu barabu sa diskutabilnom diplomom koja je po političkoj 'stric' vezi došla na mesto da rukovodi vrlo važnim sektorom ujedno se pokazujući kao Nula od čoveka sa porodičnom sklonošću ka učešću u mutnim poslovima pomoću državnih resursa).
mentol mentol 08:18 29.10.2019

Re: Doobro

bene_geserit

Stvarno si mentol.

Hvala, trudim se
Dobro je da nisi pokušao da osporiš moju tvrdnju da Evropa nije kontinent, nego regija u kojoj žive umišljeni belokožci...
Više prava na kontinentalnost ima Indija, koja je nekada zaista bila kontinent... sve dok se nije zakucala u južnu Aziju.
A i na avataru mi tako deluješ

Na avataru nisam ja, to je Myspace Tom "black edition"
Rekao sam...

Znam šta si rekao. Pročitao sam. Al' nisam ja od juče ovde na blogu... sećam se tvojih ranijih, rasističkih komentara...
da li umeš na praznoj mapi da ucrtaš zemlje jugoistočne Azije

Naravno da umem. Igram ovaj kviz.
Med mi je tu nepotreban.

Probaj maltex. To je verovatno najzdraviji zaslađivač. Ja ga više volim u pivu mada ni ovako nije loš.
maksa83 maksa83 09:02 29.10.2019

Re: Doobro

Nije valjda da ranije nisi bio u Peščari?
Čarobna je, i velika. Pretpostavljam da si bio na Devojačkom bunaru

Bio sam na nekom rođendanu u vikendici nekoliko km iza one Plava Dama kafane, nekoliko stotina metara od one (bivše) kasarne, a znam da je ono dalje gde nisam bio još zatalasanije i lepše, ali sam video slike, nestvarno, kao iz Hobita:

Deliblatska peščara, Zagajićka brda


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana