Društvo| Ekonomija

Sta se desilo sa pristojnoscu?

G.Cross RSS / 31.10.2019. u 22:00

 


Danas išli u "safari" izlete na vulkane Tenerifa. U dzipu smo bili sa parom, on iz Poljske a ona kako kaže iz Donjecka. Stalno su kasnili i vraćali se bez reči izvinjenja ostalima.
Upitah badzu kako se kaze na poljskom

" izvinite"? On mi rece a ja rekoh njemu e to je trebalo da kažeš svima.

I onda dodjem i vidim nestao Brajin blog. Bez reči objašnjenja. 

 

 

Ljudi koji uređuju blog imaju pravo da brišu ali je osnovno pravilo ljudske komunikacije da objasne zašto.

 

Nije mi bas jasno koji je ekonomski razlog postojanja ovog bloga. Ako uopšte postoji ima veze sa kvalitetom teksta, citanoscu , brojem komentara i kulturi rasprave. 

 

Braja godinama ispunjava sva četiri. 

 

Ako razlog postojanja bloga nije ekonomski, čak i onda osnovna ljudska pristojnost zahteva objašnjenje. 



Komentari (558)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

floki floki 16:02 03.11.2019

Re: Nego

ma testiraju i drugi, samo na malo drugačiji način, tesla ladno pusti mušterijama da probaju skoro pa beta verzije, pa šta bude...
ostali su tu oprezniji i ne šibaju napolje ništa dok ne istestiraju kako oni misle da treba...
znaš kako, kad ti glava od toga zavisi, više volim da su konzervativni

moj auto ima taj čitav "zFAS" na kom je rt-rk radio za audi (lidar, radar, front camera, lane assist, acc, connected drive) i vozi sam skroz pristojno, ali posle par sekundi kad ga pustim da vozi sam mi javi da preuzmem kontrolu zbog zakonske regulative ovde...
ne znam kako se tesla po nemačkoj ponaša...
floki floki 16:11 03.11.2019

Re: Nego

za skijanje, mi obično svake godine idemo na neko drugo mesto u austriji, sad je montafon došao na red, poznat kao skroz ok za porodice...

ja ćeru već ionako više ne mogu da stignem na pisti, pogotovo ako siđe sa piste pa krene kroz šumu, zaboravi... a ona je još prilično oprezno dete, ski škola za nju sad samo ima smisla 1:1 (skupo u pm) da joj neki austrijanac pokazuje finese i kako da joj stil bude što elegantniji...

klinac tera skroz ok ta svojih 5g, opet u neku školicu sa ostalom decom, mada sam ga ja vodio i po austrijskim crvenim pistama i uz malo opreza se spustimo skroz ok
freehand freehand 16:16 03.11.2019

Re: Nego

za skijanje, mi obično svake godine idemo na neko drugo mesto u austriji, sad je montafon došao na red, poznat kao skroz ok za porodice...

Gde u Montafon?
floki floki 16:20 03.11.2019

Re: Nego

Gortipohl / St. Gallenkirch

inače, super sajt za pretragu skijališta i tako to je bergfex.com, ko nije koristio do sada...
freehand freehand 16:25 03.11.2019

Re: Nego

floki
Gortipohl / St. Gallenkirch

inače, super sajt za pretragu skijališta i tako to je bergfex.com, ko nije koristio do sada...

Živeo sam u Šrunsu, četiri meseca i u St. Galenkirhu. :)
Mislim da bolje poznajem Montafon nego Banat.
floki floki 16:32 03.11.2019

Re: Nego

eto

nama je austrija generalno super skroz i mi uvek idemo u neki priv smeštaj
skroz su oni profesionalni, pristojni, ljubazni i nenapadni i skijališta su dobro organizovana... bar ja ništa loše do sada nisam doživeo

prošle godine, dok smo mi bili u kicbilu, išle su pripreme za hahnenkamm trku gde dođe i 100 hiljada ljudi da gleda... jbt, koja je to akcija i logistika sa helikopterima, bagerima, kamionima, po onom kijametu... sve po planu i bez žurbe, kapa dole
freehand freehand 18:18 03.11.2019

Re: Nego

floki
eto

nama je austrija generalno super skroz i mi uvek idemo u neki priv smeštaj
skroz su oni profesionalni, pristojni, ljubazni i nenapadni i skijališta su dobro organizovana... bar ja ništa loše do sada nisam doživeo

prošle godine, dok smo mi bili u kicbilu, išle su pripreme za hahnenkamm trku gde dođe i 100 hiljada ljudi da gleda... jbt, koja je to akcija i logistika sa helikopterima, bagerima, kamionima, po onom kijametu... sve po planu i bez žurbe, kapa dole

Bate, skoro pa prva komšinica bila mi je Anita Vahter. Treba da vidiš kako izgleda fešta kad ona uzme nekiu trku, a tek kad uzme sezonbu... Inače, na HohJohu iznad Šrunsa nekad davno je vožen slalom za muškarce, a na Golmu iznad Čagunsa mislim da se i danas vozi slalom za žene.
Bajdvej, od St Galenkirha ili gortipola do Švajcarske ti je nekoliko kilometara vazdušnom linijom, ali oko 50 do prvog graničnog prelaza. Mislim da je Davos vazdušnom linijom oko 40, St Moric oko 60, mada me mrzi da sad gledam. U svakom slučaju Silvreta (skijalište) je prekrasna. Staze savršene, osoblje tip-top. videćeš uostalom.
st.jepan st.jepan 11:29 03.11.2019

Господи, как скучно!


(Gospode, kako je dosadno!)

Ako moderacija ovo čita, predloažem joj da, uz već postojeće ograničenje
Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uvede još najmanje tri:
Komentari ne mogu biti duži od (recimo) 500 slovnih znakova

Komentator ne može na istom blogu komentarisati više od (recimo) 5 puta.
(Edit: ovo ograničenje ne važi za domaćina bloga)

Komentator ne može postaviti više od (recimo) jednog linka/klipa po komentaru


Verujem da sve ovo ne bi iziskivalo znatniju nadogradnju softvera.
Verujem da nikakvo obrazloženje ovih predloga, velikoj većini komentatora nije potrebno.

Edit:
Još jedno:
Komentar ne može biti kraći od (recimo) 50 slovnih znakova.


Dopisati.
macak.tosa031 macak.tosa031 16:53 03.11.2019

Re: Господи, как скучно!

st.jepan

(Gospode, kako je dosadno!)

Ako moderacija ovo čita, predloažem joj da, uz već postojeće ograničenje
Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uvede još najmanje tri:
Komentari ne mogu biti duži od (recimo) 500 slovnih znakova

Komentator ne može na istom blogu komentarisati više od (recimo) 5 puta.
(Edit: ovo ograničenje ne važi za domaćina bloga)

Komentator ne može postaviti više od (recimo) jednog linka/klipa po komentaru


Verujem da sve ovo ne bi iziskivalo znatniju nadogradnju softvera.
Verujem da nikakvo obrazloženje ovih predloga, velikoj većini komentatora nije potrebno.

Edit:
Još jedno:
Komentar ne može biti kraći od (recimo) 50 slovnih znakova.


Dopisati.

Pojasni!
st.jepan st.jepan 17:12 03.11.2019

Re: Господи, как скучно!

macak.tosa031
Pojasni

st.jepan
Komentar ne može biti kraći od (recimo) 50 slovnih znakova.
macak.tosa031 macak.tosa031 17:25 03.11.2019

Re: Господи, как скучно!

st.jepan
macak.tosa031
Pojasni

st.jepan
Komentar ne može biti kraći od (recimo) 50 slovnih znakova.

P_________o________j________a________s_________n_________i!
Opciono
Pojasni_______________________________________________________________________________________________________ !
Ali čemu ta opčinjenost kvanitetom!?
G.Cross G.Cross 20:18 03.11.2019

Re: Господи, как скучно!

macak.tosa031
st.jepan
macak.tosa031
Pojasni

st.jepan
Komentar ne može biti kraći od (recimo) 50 slovnih znakova.

P_________o________j________a________s_________n_________i!
Opciono
Pojasni_______________________________________________________________________________________________________ !
Ali čemu ta opčinjenost kvanitetom!?


Gde si ti bio sve Marksove godine. I Hegelove Bajd vej. Kvalitet proizilazi iz kvantiteta.
U blogouniverzumu izgleda to je malo apsajddaun. Sto vise komentara blogovi sve su manje kvalitetni.


To ima i teorijsku bazu. Ljudski mozak moze smisleno da proradi samo odredjenu kolicinu informacija u sekundi. Posle te kolicine pocinje da proizvodi gluposti u sve vecim kolicinama.

Udba je uvela stednju pod mudrom rukom nase guvernerke.

Tako da nemamo kompjuterske botove nego Tasu i shoneta. Ko oni famozni piloti koji su mahali krilima.

A imaju budzet za samo njih dvojicu i taj sto bi reko Brajovic Sirotanovicevski rad stahanovskim blogerskim lopatama je kostao.


Prolupali potpuno.

Sad na ozbiljnu stranu Stjepanov predlog je o.d.l.i.c.a.n uz malo investiranja u software bilo bi spreceno da dva ciber bulija ( ili bilo koja druga budala) rasturaju blog koji je gradjen godinama i ima , siguran sam , znacajnu finansijsku vrednost za vlasnike B92.

Sad ovo vise nije pitanje za moderatore nego za vlasnike B92.

I predlog.

Procitajte sta Stjepan predlaze. Povecace vrednost Bloga B92, inace ce ovih par bulija ( ili bilo koja budala ) mozda pod palicom malo manje glupih od njih rasturiti vase vlasnistvo.



mesan mesan 12:18 03.11.2019

HEJ!

shone 01:55 03.11.2019
Re: 12-ti
Sjašiš kompletno i neće biti problema. Ne diram te ne diraj me i sve je ok.


Suštinska greška!

Sa stotinama komentara na svakom blogu, filovanim klipovima i slikama, itekako ometaš ljude siledžijski i NE MOGU da te preskoče i kad bi hteli.

Ugledaj se na sada adaptiranog* Čarlija --- nema više drame, obim i sitl komentara je uskladio, čak i dvostrano komunicira sa više od jedne osobe (ovo je javno mesto), npr. sa Maksom o muzici i programiranju.
I svima je to sad skoro u potpunosti OK, tj. podnošljivo, štagod bilo ko mislio o sadržaju njegovih ili čijih god komentara.

Leba ti, požuri do te faze.



*Zbog količine opomena, molbi, banovanja i emocija, ja lično bih nazvao taj proces adaptacije uštrajanjem i dresurom, po cenu da zvučim malo uvredljivo
shone shone 13:41 03.11.2019

Re: HEJ!

*Zbog količine opomena, molbi, banovanja i emocija, ja lično bih nazvao taj proces adaptacije uštrajanjem i dresurom, po cenu da zvučim malo uvredljivo


Zvučiš smešno.
angie01 angie01 13:50 03.11.2019

Re: HEJ!

iskrenost u tvojoj srbomržnji.


kojim pravom mesana kleveces na ovakav nacin!
macak.tosa031 macak.tosa031 13:59 03.11.2019

Re: HEJ!

angie01
iskrenost u tvojoj srbomržnji.


kojim pravom mesana kleveces na ovakav nacin!

Kakva kleveta?!
Pa to sam ja njega pitao iks puta.
freehand freehand 14:07 03.11.2019

Re: HEJ!

macak.tosa031
angie01
iskrenost u tvojoj srbomržnji.


kojim pravom mesana kleveces na ovakav nacin!

Kakva kleveta?!
Pa to sam ja njega pitao iks puta.

Ček, ček... Pa i Tasa je Srbin?!
Aujbt, pa meni su se tek sad oči otvorile zašto ste vas dvojica izloženi progonu na ovom mračnom mestu!
(Sad se ja pljeskam po čelu) Srbomrsci a ne budalozajebavači, znači...
Oni u tebi Srbina vide a ne budalu kako to naivnima na prvi pogled deluje!
macak.tosa031 macak.tosa031 14:09 03.11.2019

Re: HEJ!

freehand
macak.tosa031
angie01
iskrenost u tvojoj srbomržnji.


kojim pravom mesana kleveces na ovakav nacin!

Kakva kleveta?!
Pa to sam ja njega pitao iks puta.

Ček, ček... Pa i Tasa je Srbin?!
Aujbt, pa meni su se tek sad oči otvorile zašto ste vas dvojica izloženi progonu na ovom mračnom mestu!
(Sad se ja pljeskam po čelu) Srbomrsci a ne budalozajebavači, znači...
Oni u tebi Srbina vide a ne budalu kako to naivnima na prvi pogled deluje!

Čekaj - ti kažeš da sam ja budala?!
freehand freehand 14:12 03.11.2019

Re: HEJ!

macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
angie01
iskrenost u tvojoj srbomržnji.


kojim pravom mesana kleveces na ovakav nacin!

Kakva kleveta?!
Pa to sam ja njega pitao iks puta.

Ček, ček... Pa i Tasa je Srbin?!
Aujbt, pa meni su se tek sad oči otvorile zašto ste vas dvojica izloženi progonu na ovom mračnom mestu!
(Sad se ja pljeskam po čelu) Srbomrsci a ne budalozajebavači, znači...
Oni u tebi Srbina vide a ne budalu kako to naivnima na prvi pogled deluje!

Čekaj - ti kažeš da sam ja budala?!

Uf jebemti... Preznojih se sad!
Jel gore da ti kjažem da si budala ili da si Srbin?
Mislim, nije mi ništa drugo nego da se ne naljutiš.
maksa83 maksa83 14:21 03.11.2019

Re: HEJ!

Sa stotinama komentara na svakom blogu, filovanim klipovima i slikama, itekako ometaš ljude siledžijski i NE MOGU da te preskoče i kad bi hteli.

Ali ovo nije sasvim tačno. Svako ko nije pupčanom vrpcom vezan za Internet Explorer (ili kako se već danas zove) ili Safari apsolutno ne mora da trpi nijednog klena, to se sve magično skloni. Samo za one koji ovo čitaju sa mobilnog ne postoji rešenje.

Istina je da bi sve to trebalo i moglo da bude više juzer frendli (da ima neki GUI uklopljen u stranu) ali ja nisam webadžija kome bi to bilo tras-tras sat vremena posla i nemam energije za takav pothvat, to je prosto izvan mojih interesovanja.

Jebote sad mi pade na pamet da to može zapravo da bude sofisticiran projekat npr. napravi se Bayesian filter (to je inače skoro 200 godina stara matematička fora koja vam danas najvećim delom čuva mejlboks od spama) koji vremenom obučavaš tako što u njega odvlačiš komentare, i onda posle nekog vremena vidiš Tasine komentare, ali ne one u kojima češe šulj koji je proradio i vidiš čarlivojeve komentare ali samo one u kojima nije Saglasan! i Gluposti!

Toliko toga da se proba, a premalo vremena...

mesan mesan 14:24 03.11.2019

Re: HEJ!

shone
Zvučiš smešno.

Ignorišeš, bulšituješ, OK --- ubrzavam tvoju dresuru --- čim stignem ću da "obavestim moderatora" na 50ak tvojih najimbecilnijih trolovanja na aktivnim blogovima.
Mislim da to vide autori blogova, ali nekako dođe i do moderacije, nemam pojma, ali od nečeg se mora krenuti.
Ako istraješ sledećih 5-6 nikova, idemo dalje na šargarepe i štapove.
mesan mesan 16:06 03.11.2019

Re: HEJ!

maksa83
Sa stotinama komentara na svakom blogu, filovanim klipovima i slikama, itekako ometaš ljude siledžijski i NE MOGU da te preskoče i kad bi hteli.

Ali ovo nije sasvim tačno. Svako ko nije pupčanom vrpcom vezan za Internet Explorer (ili kako se već danas zove) ili Safari apsolutno ne mora da trpi nijednog klena, to se sve magično skloni. Samo za one koji ovo čitaju sa mobilnog ne postoji rešenje.

Makso, menščini da mali procenat ljudi koristi skriptu, čak i kad javno podviknu "Makso gde ti skripta" vidim da posle ne koriste --- sad da li iz moralnih razloga, ili tehničkih (iako si ti uvek pomagao kad treba; mada takođe više njih uvek pominje da piše sa mobilnog)...

Bayesian filter

Kopka te kopka, vidi se da si ozbiljan stvaralac čim ti softver nema kraja :)
Odlična ideja, iako i greše dosta ti algoritmi, čini mi se na osnovu adrese pošiljaoca, zanemarivši sadržaj mejla.
shone shone 16:40 03.11.2019

Re: HEJ!

Ignorišeš, bulšituješ, OK --- ubrzavam tvoju dresuru --- čim stignem ću da "obavestim moderatora" na 50ak tvojih najimbecilnijih trolovanja na aktivnim blogovima.
Mislim da to vide autori blogova, ali nekako dođe i do moderacije, nemam pojma, ali od nečeg se mora krenuti.
Ako istraješ sledećih 5-6 nikova, idemo dalje na šargarepe i štapove.


,,Možeš da laješ,možeš da režiš.......



Jbg zašto da trošim tastaturi kad ste več ,,otpevani,,

Kratke forme, samo kratke forme.
G.Cross G.Cross 16:52 03.11.2019

Re: HEJ!

shone
Ignorišeš, bulšituješ, OK --- ubrzavam tvoju dresuru --- čim stignem ću da "obavestim moderatora" na 50ak tvojih najimbecilnijih trolovanja na aktivnim blogovima.
Mislim da to vide autori blogova, ali nekako dođe i do moderacije, nemam pojma, ali od nečeg se mora krenuti.
Ako istraješ sledećih 5-6 nikova, idemo dalje na šargarepe i štapove.


,,Možeš da laješ,možeš da režiš.......



Jbg zašto da trošim tastaturi kad ste več ,,otpevani,,

Kratke forme, samo kratke forme.


A ujelo te za srce da si provaljem.

Istrosen brate.

Ustupi mesto mladima.

A tebe ako se sete za dan bezbednosti sete.


macak.tosa031 macak.tosa031 16:56 03.11.2019

Re: HEJ!

freehand
macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
angie01
iskrenost u tvojoj srbomržnji.


kojim pravom mesana kleveces na ovakav nacin!

Kakva kleveta?!
Pa to sam ja njega pitao iks puta.

Ček, ček... Pa i Tasa je Srbin?!
Aujbt, pa meni su se tek sad oči otvorile zašto ste vas dvojica izloženi progonu na ovom mračnom mestu!
(Sad se ja pljeskam po čelu) Srbomrsci a ne budalozajebavači, znači...
Oni u tebi Srbina vide a ne budalu kako to naivnima na prvi pogled deluje!

Čekaj - ti kažeš da sam ja budala?!

Uf jebemti... Preznojih se sad!
Jel gore da ti kjažem da si budala ili da si Srbin?
Mislim, nije mi ništa drugo nego da se ne naljutiš.

Kaži šta god hoćeš - samo da onome kome to bude jasno bez amibiguitija!
macak.tosa031 macak.tosa031 17:04 03.11.2019

Re: HEJ!

maksa83
Sa stotinama komentara na svakom blogu, filovanim klipovima i slikama, itekako ometaš ljude siledžijski i NE MOGU da te preskoče i kad bi hteli.

Ali ovo nije sasvim tačno. Svako ko nije pupčanom vrpcom vezan za Internet Explorer (ili kako se već danas zove) ili Safari apsolutno ne mora da trpi nijednog klena, to se sve magično skloni. Samo za one koji ovo čitaju sa mobilnog ne postoji rešenje.

Istina je da bi sve to trebalo i moglo da bude više juzer frendli (da ima neki GUI uklopljen u stranu) ali ja nisam webadžija kome bi to bilo tras-tras sat vremena posla i nemam energije za takav pothvat, to je prosto izvan mojih interesovanja.

Jebote sad mi pade na pamet da to može zapravo da bude sofisticiran projekat npr. napravi se Bayesian filter (to je inače skoro 200 godina stara matematička fora koja vam danas najvećim delom čuva mejlboks od spama) koji vremenom obučavaš tako što u njega odvlačiš komentare, i onda posle nekog vremena vidiš Tasine komentare, ali ne one u kojima češe šulj koji je proradio i vidiš čarlivojeve komentare ali samo one u kojima nije Saglasan! i Gluposti!

Toliko toga da se proba, a premalo vremena...


Nisam siguran da je Bajesian filter toliko selektivan koliko 'ekipica' na blogu!?
Pa bi mogao nekada i da pogreši.
No, ono što meni nije jasno je - zašto tebe (i tebi slične) - dobro, ne baš tebe toliko - izbezumljuju te jednostavne reči?
Ako ne znaš ili nećeš da kažeš - da kažem ja?!
shone shone 17:09 03.11.2019

Re: HEJ!

A ujelo te za srce da si provaljem.

Istrosen brate.

Ustupi mesto mladima.

A tebe ako se sete za dan bezbednosti sete.


Šta ima Srdjane?

U kojoj si se domovini probudio jutros?

Jesi u romingu?

maksa83 maksa83 18:26 03.11.2019

Re: HEJ!

Nisam siguran da je Bajesian filter

Da prvo ponovimo i utvrdimo ono oko C# destruktora, da ne gomilamo gradivo.
macak.tosa031 macak.tosa031 20:08 03.11.2019

Re: HEJ!

maksa83
Nisam siguran da je Bajesian filter

Da prvo ponovimo i utvrdimo ono oko C# destruktora, da ne gomilamo gradivo.

Ponovi!
nask nask 12:23 03.11.2019

Bolesti mozga i RFZO

Crosse da ti se zahvalim u ime RFZO na milionskim uštedama. Zamisli da to leči mozak po bolnicama, a ne ovde. Ovako je besplatno i nimalo zabavno.

shone shone 13:50 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO



milisav68 09:45 03.11.2019

Pa, skreću ti pažnju da sa gomilom komentara (video klipova, gifova, slika) vršiš destrukciju ono malo konstruktivnih razgovora koji je ostao, jer to što kačiš (dobar deo) je zastarelo/izlizano, po drugim mrežama.

Takođe, moraš da shvatiš da je ovo mesto zapušteno (posebno tehnički) pa kačenje klipova, gifova i fotki, koči otvaranje stranice - naročito ako ih ima previše - pa je i reakcija 12 veličanstvenih oštrija, jer se ignoriše dobronamerna kritika.


Mislio si na ovakve slike Milisave? Ah ne - ova je u redu.
freehand freehand 14:11 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Mislio si na ovakve slike Milisave? Ah ne - ova je u redu.

Čovek je na ovom blogu okačio JEDAN komentar i JEDNU sliku.
Nije da je važno niti da to treba tebe da se tiče, nego samo onako anpasan.
shone shone 14:27 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

freehand
Mislio si na ovakve slike Milisave? Ah ne - ova je u redu.

Čovek je na ovom blogu okačio JEDAN komentar i JEDNU sliku.
Nije da je važno niti da to treba tebe da se tiče, nego samo onako anpasan.


Pa ko mu je kriv što ima samo 1 sliku. Onako En passant.



Opšte obrazovanje
an pasan – značenje

an pasan (francuski en passant):

1) uzgred (rečeno), usput, u prolazu;

2) u šahu, pravilo po kojem pešak može uzeti protivničkog pešaka na polju desno ili levo od sebe ako je ovaj tu stigao prelazeći dva polja iz početne pozicije.


Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije
An pasan je potez u šahu.

Označava usputno uzimanje pešaka pešakom (fr. en passant - u prolazu), kada je pešak sa svoje početne pozicije pomeren za dva polja prošavši pored protivničkog pešaka, koji ga može (ali ne mora) uzeti, ali ga može uzeti samo u narednom potezu. Ako je to jedini potez, onda se pešak mora uzeti


Prođi slobodno.
freehand freehand 14:36 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

shone
freehand
Mislio si na ovakve slike Milisave? Ah ne - ova je u redu.

Čovek je na ovom blogu okačio JEDAN komentar i JEDNU sliku.
Nije da je važno niti da to treba tebe da se tiče, nego samo onako anpasan.


Pa ko mu je kriv što ima samo 1 sliku. Onako En passant.



Opšte obrazovanje
an pasan – značenje

an pasan (francuski en passant):

1) uzgred (rečeno), usput, u prolazu;

2) u šahu, pravilo po kojem pešak može uzeti protivničkog pešaka na polju desno ili levo od sebe ako je ovaj tu stigao prelazeći dva polja iz početne pozicije.


Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije
An pasan je potez u šahu.

Označava usputno uzimanje pešaka pešakom (fr. en passant - u prolazu), kada je pešak sa svoje početne pozicije pomeren za dva polja prošavši pored protivničkog pešaka, koji ga može (ali ne mora) uzeti, ali ga može uzeti samo u narednom potezu. Ako je to jedini potez, onda se pešak mora uzeti


Prođi slobodno.

Hvala druže. mada nije bilo neophodno, jer sem ovoga što si citirao postoji i život u kome ja, na primer, uvek kažem virtouz i plahon. A iskreno me mrzi da objašnjavam zašto i da se pravdam zbog nepoznavanja srpskog jezika. Oni koji umeju da u kontekstu prepoznaju nameru ok. kao i za one koji potrče na gugl da reše sopstvene nedoumice i poentiraju na brzake.
Tako da - sve ok, Milisav je neprincipijelna koalicija jer kaštiguje tebe al neće naska, a ja sam nepismen i time mi se oduzima pravo da ukažem na tu bednu razliku između jedan i hiljadu.
shone shone 14:52 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Tako da - sve ok, Milisav je neprincipijelna koalicija jer kaštiguje tebe al ne će naska, a ja sam nepismen i time mi se oduzima pravo da ukažem na tu bednu razliku između jedan i hiljadu.


M'ne, grešiš. Ti voliš da ispravljaš i ,,tipfleruješ,, pa mi se učinilo da ćeš ovo shvatiti dobronamerno. Vidiš kako se stvaraju pogrešni zaključci kad čovek gleda samo kroz svoje kibic fenstere. Ja tek grešim u pravopisu ali sam zahvalan kad me isprave jer vidim u tome uvek dobru nameru.
Prvo ovo nije zbog tebe već zbog onih mlađih kojima si autoritet i koji te slepo lajkuju pa da ne pomisle da se tako ispravno piše jer si ti to tako napisao.
Drugo ti si na neki način moj sugrađanin pa sam prema tebi ono ...,,lokal patriotizam,, tamiški, znaš već.

Pusti Milisava.Razumemo se ja i on bez prevođenja.Nadam se.

Vidiš kad je neko kulturan u obraćanju kako sve pršti od dobronamernosti i uljudnosti. Problem je što su se neki malo više ostrvili.
Popraviće se nadam se.
nask nask 15:12 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

zastarelo/izlizano


Imao sam utisak da na ovom blogu nisam nešto poznat po kačenju tuđih i/ili zastarelih/izlizanih uradaka.

naročito ako ih ima previše


Pa manje od jedne ne umem da okačim. Molim te za savet kako se to radi.

tasadebeli tasadebeli 15:22 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

shone




Док куцкам ово, слушам емисију Соларис на Другом програму Радио Београда. Тема им је однос теорије еволуције и етике. Гост у студију је један од научних сарадника са Филозофског факултета у Београду.

Нисам чуо најбоље контекст, али ми је за уво запала једна синтагма коју је изговорио гост у студију Радио Београда:

"...алтруизам социјалних инсеката..."


shone shone 15:47 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Pa manje od jedne ne umem da okačim. Molim te za savet kako se to radi.


Prepoloviš je na pola u fotošopu recimo i onda okačiš pola slike. To je manje od jedne bar u MB.

I to okačiš onaj deo bez one poprečne grančice između koja je asocijativna, jer bićeš prepoznat po slici i bez tog detalja.
shone shone 15:48 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

"...алтруизам социјалних инсеката...


Razumem svaku reč ponaosob ali ovako sve zajedno - molim objašnjenje.
shone shone 15:50 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO


tasadebeli tasadebeli 15:51 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

shone
"...алтруизам социјалних инсеката...


Razumem svaku reč ponaosob ali ovako sve zajedno - molim objašnjenje.



Смрдибубе?

Социјални инсекти алтруисти.



shone shone 15:57 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Смрдибубе?


Stvarno bih te slagao kad bih ti priznao da razmem do kraja objašnjenje ali pošto smo na blogu hiperintelektualaca računaj da mi je jasno
macak.tosa031 macak.tosa031 17:10 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

tasadebeli
shone




Док куцкам ово, слушам емисију Соларис на Другом програму Радио Београда. Тема им је однос теорије еволуције и етике. Гост у студију је један од научних сарадника са Филозофског факултета у Београду.

Нисам чуо најбоље контекст, али ми је за уво запала једна синтагма коју је изговорио гост у студију Радио Београда:

"...алтруизам социјалних инсеката..."



Dopuni pojašnjenjem!
Jebote - moram da se mučim da me ne sjebe Bajezianov filter.
nsarski nsarski 17:29 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Нисам чуо најбоље контекст, али ми је за уво запала једна синтагма коју је изговорио гост у студију Радио Београда:

"...алтруизам социјалних инсеката..."


Bem ti sunce, baš je smešno!

Prvo, s tačke gledišta teorije igara, altruizam je prilično neočekivana strategija. Ali postoji kod mnogih bića, uključujući i ljude.

Kad su socijalno insekti u pitanju (mravi, pčele, termiti...) među njima je altruizam posebno izražen. Izuzetno zanimljiv fenomen koji nije još sasvim objašnjen, posebno s tačke gledišta evolucije i survival of the fittest. U osnovi Darvinizma se fitness izražava preko, između ostalog, brojnosti potomstva. Neki grupacija među socijalnim insektima žrtvuju svoj potencijal imanja potomstva zarad benefita grupe. Potpuno neočekivano.
Da ne tupim, evo par radova iz značajnih časopisa.

The evolution of extreme altruism and inequality in insect societies

Social insects and the evolution of altruism

Primeti da je drugi autor ovog rada u Nature Robert May. Nije igrao fudbal pa nije poznat u narodnim masama.

Baš smešno!



shone shone 17:33 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO





mirelarado mirelarado 17:52 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

nsarski
Kad su socijalno insekti u pitanju (mravi, pčele, termiti...) među njima je altruizam posebno izražen. Izuzetno zanimljiv fenomen koji nije još sasvim objašnjen, posebno s tačke gledišta evolucije i survival of the fittest. U osnovi Darvinizma se fitness izražava preko, između ostalog, brojnosti potomstva. Neki grupacija među socijalnim insektima žrtvuju svoj potencijal imanja potomstva zarad benefita grupe. Potpuno neočekivano.
Da ne tupim, evo par radova iz značajnih časopisa.


Šta li bi rekao siroti Ogist Kont, rodonačelnik sociologije i tvorac termina altruizam i altruista, na ovakvo proširenje semantičkog polja tog izraza? Ljudi mogu da postupaju i ponašaju se na određeni način iz čovekoljublja, ljubavi prema bližnjima i čovečanstvu, ali insekti... To je kao kad bismo borbu mnogih životinjskih i biljnih vrsta za očuvanje i osvajanje životne teritorije nazvali patriotizmom.
nsarski nsarski 18:03 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

To je kao kad bismo borbu mnogih životinjskih i biljnih vrsta za očuvanje i osvajanje životne teritorije nazvali patriotizmom.


Pa, biolozi dotle još nisu došli, ali životinje koje žustro brane svoje stanište se nazivaju territorial animals, na primer. Ima životinja koje se uobičajeno nalaze na nekoj lokaciji ali je ne brane posebno i one se zovu home range animals.
Patriotizam ima više veze sa patriom (očevinom), a to je kod skoro svih životinja (osim možda slonova i sličnih) nepostojeći koncept.
mirelarado mirelarado 18:10 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Patriotizam ima više veze sa patriom (očevinom), a to je kod skoro svih životinja (osim možda slonova i sličnih) nepostojeći koncept.


Baš kao i ljubav prema bližnjima kod insekata. Ali tako to biva kad biolozi krenu da barataju filozofskim izrazima.
freehand freehand 18:13 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Šta li bi rekao siroti Ogist Kont, rodonačelnik sociologije

Omiljeni sociolog Slobodana Inića.
I uzgred samo - KoMt. Jedno Inićevo predavanje sa početka semestra ostavlja neizbrisiv trag po tom pitanju.
mentol mentol 18:14 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

tasadebeli
"...алтруизам социјалних инсеката..."



mirelarado mirelarado 18:16 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

KoMt


Takozvano polovično čitanje po Vuku. :)
nsarski nsarski 18:22 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Baš kao i ljubav prema bližnjima kod insekata. Ali tako to biva kad biolozi krenu da barataju filozofskim izrazima.


Pa, nije u pitanju ljubav, istina. Neke "altruističke" životinjske aktivnosti se mogu objasniti povećanjem genetskog fitnessa grupe, mada ne povećavaju individualni fitness. I u tome je, zapravo, paradoks. Kakvu korist ima jedinka od altruističkih aktivnosti? Na prvi pogled nikakvu. Međutim, budući da je u kolektivima veliki broj gena zajednički, onda i altruističko ponašanje jedinke unapređuje grupu pa, u povratnom smislu, i jedinku.
Darvin je insistirao na tome da jedinka teži isključivo ka povećanju spostvenog fitnessa. Međutim, kod socijalnih životinja (uključujući tu i ljude i razne druge čopore) ta jednostavna logika ne radi uvek, niti tako jednosmerno.

Da, slažem se, biolozi preteruju u tom korišćenju maglovitih filozofskih termina.
shone shone 18:25 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Смрдибубе?

Социјални инсекти алтруисти.


A tek....

PEDERUS NAPADA SRBIJU: Čim pokušate da ga se otarasite, BACA OTROV NA VAS!
Ove godine velika je najezda insekata "pederus pederus" (Paederus), koje napadaju noću, baš kao i komarci. Oni ne ujedaju, već ispuštaju otrov iz stomaka onog momenta kada pokušate da ih se otarasite rukom

mirelarado mirelarado 18:44 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

Da, slažem se, biolozi preteruju u tom korišćenju maglovitih filozofskih termina.


Zato i smatram da je ovakva upotreba termina altruizam baš nespretno odabrana. Jer altruizam označava ljubav prema bližnjima i čovečanstvu, odnosi se na čovekovu emotivnu sferu i samo neko ko nema pojma šta taj izraz znači, nego ima neku maglovitu predstavu (ništa nije tako opasno kao poluznanje!), mogao je da ga primeni na insekte. Naši su to, već po običaju, nekritički preneli u srpski.

Mogli bi naučnici, naročito oni iz empirijskih oblasti, ponekad da konsultuju i svoje kolege lingviste kad uvode nove termine. Bilo bi manje ovakvih, rogobatnih primera.
tasadebeli tasadebeli 19:54 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

nsarski
Нисам чуо најбоље контекст, али ми је за уво запала једна синтагма коју је изговорио гост у студију Радио Београда:

"...алтруизам социјалних инсеката..."


Bem ti sunce, baš je smešno!

Prvo, s tačke gledišta teorije igara, altruizam je prilično neočekivana strategija. Ali postoji kod mnogih bića, uključujući i ljude.

Kad su socijalno insekti u pitanju (mravi, pčele, termiti...) među njima je altruizam posebno izražen. Izuzetno zanimljiv fenomen koji nije još sasvim objašnjen, posebno s tačke gledišta evolucije i survival of the fittest. U osnovi Darvinizma se fitness izražava preko, između ostalog, brojnosti potomstva. Neki grupacija među socijalnim insektima žrtvuju svoj potencijal imanja potomstva zarad benefita grupe. Potpuno neočekivano.
Da ne tupim, evo par radova iz značajnih časopisa.

The evolution of extreme altruism and inequality in insect societies

Social insects and the evolution of altruism

Primeti da je drugi autor ovog rada u Nature Robert May. Nije igrao fudbal pa nije poznat u narodnim masama.

Baš smešno!




То је нешто интерно, нема везе са Робертом Мејом и осталим ауторима чије си наслове линковао.

У том мом коментару одакле си линковао део ради се о метафори. Сличној оној о броју 12 о којој је на овом Кросовом блогу било много речи. Та синтагма "алтруизам социјалних инсеаката" је метафора у том контексту у коментару којим сам се обраћао Шонету.

Овај пут си читао по Вуку, како каже Мирела, па те је то одвело у погрешну улицу у погрешном делу града.

Но, у сваком случају хвала ти на овом коментару који нема никакве везе са мојим коментаром Шонету у којем сам се сит исмејао, осим што си се ти позвао на једну интерну метафору о којој не знаш ништа.

(Можда се и мало љутнуо на мене зато што се тако слатко смејем том изразу у тој интерној метафори? Рекао бих то по овом твом помињању фудбалских звезда широко познатих у народним масама? )

Опет сам научио нешто ново од тебе па тако испадне да се бесциљно лутање по граду у којем се залута у неку непознату градску четврт још и исплати и да време у ствари никада не може да буде улудо утрошено ма како то изгледало на први поглед на самом почетку лутања.
macak.tosa031 macak.tosa031 20:10 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

mirelarado
Da, slažem se, biolozi preteruju u tom korišćenju maglovitih filozofskih termina.


Zato i smatram da je ovakva upotreba termina altruizam baš nespretno odabrana. Jer altruizam označava ljubav prema bližnjima i čovečanstvu, odnosi se na čovekovu emotivnu sferu i samo neko ko nema pojma šta taj izraz znači, nego ima neku maglovitu predstavu (ništa nije tako opasno kao poluznanje!), mogao je da ga primeni na insekte. Naši su to, već po običaju, nekritički preneli u srpski.

Mogli bi naučnici, naročito oni iz empirijskih oblasti, ponekad da konsultuju i svoje kolege lingviste kad uvode nove termine. Bilo bi manje ovakvih, rogobatnih primera.

Ali samo pametne lingviste.
No, zašto si se ograničila na naučnike iz empirijskih oblasti?
mirelarado mirelarado 20:44 03.11.2019

Re: Bolesti mozga i RFZO

macak.tosa031
mirelarado
Da, slažem se, biolozi preteruju u tom korišćenju maglovitih filozofskih termina.


Zato i smatram da je ovakva upotreba termina altruizam baš nespretno odabrana. Jer altruizam označava ljubav prema bližnjima i čovečanstvu, odnosi se na čovekovu emotivnu sferu i samo neko ko nema pojma šta taj izraz znači, nego ima neku maglovitu predstavu (ništa nije tako opasno kao poluznanje!), mogao je da ga primeni na insekte. Naši su to, već po običaju, nekritički preneli u srpski.

Mogli bi naučnici, naročito oni iz empirijskih oblasti, ponekad da konsultuju i svoje kolege lingviste kad uvode nove termine. Bilo bi manje ovakvih, rogobatnih primera.

Ali samo pametne lingviste.
No, zašto si se ograničila na naučnike iz empirijskih oblasti?


Ne, odnosi se to i na ostale, prirodnjake sam posebno istakla zato što im jezik nije jača strana. Oni to sve gledaju koz algoritme i jednačine, a kad treba nešto imenovati, onda prave ovakve, altruističke gafove.
G.Cross G.Cross 20:44 03.11.2019

Ocigledno

Sad na ozbiljnu stranu Stjepanov predlog je o.d.l.i.c.a.n uz malo investiranja u software bilo bi spreceno da dva ciber bulija ( ili bilo koja druga budala) rasturaju blog koji je gradjen godinama i ima , siguran sam , znacajnu finansijsku vrednost za vlasnike B92.

Sad ovo vise nije pitanje za moderatore nego za vlasnike B92.

I predlog.

Procitajte sta Stjepan predlaze. Povecace vrednost Bloga B92, inace ce ovih par bulija ( ili bilo koja budala ) mozda pod palicom malo manje glupih od njih rasturiti vase vlasnistvo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana