Društvo

Kandidat

niccolo RSS / 17.11.2019. u 18:27

Potpuno fascinira spremnost i sposobnost srpskog društva da se zajebava sa samim sobom.

 

Jedan od najnovijih primera, koji je prošao prilično neopaženo u javnosti, je izbor novog predsednika Komisije za zaštitu konkurencije, tela koje bi u nekom uređenom društvu predstavljalo važno telo.

 

Kao kandidata je relevantni odbor Narodne skupštine predložio izvesnog Nebojšu Perića, iz čijeg CVja možemo saznati da je do sada bio pripravnik u Opštinskom sudu i Opštinskom javnom tužilaštvu, nakon čega je radio u beogradskom Parking servisu, a trenutno je direktor nekog vršačkog javnog komunalnog preduzeća. Dakle, bez obzira na ostatak Cvja gde se pokušava namaknuti neka veza sa zaštitom konkurencije, prilično je jasno da čovek blage veze nema sa onim čega će predsednik postati uskoro (ukoliko već nije, nisam ispratio da li je ta sednica skupštine već završena).

 

Ne znam koja od tri moguće opcije zvuči gore, da zaista u čitavom srpskom društvu ne postoji neko ko je stručniji za zaštitu konkurencije od Perića, da postoje stručniji ali da oni ne žele da zauzimaju pozicije u državnim organima i agencijama, ili da postoje stručniji koji su želeli ali da oni u srpskom društvu koji trenutno imaju moć odlučivanja ne žele stručne ljude na važnim mestima.

 

Šta god od ova tri bilo, ni jedno društvo koje dozvoljava toliki broj nekompetentnih ljudi na važnim mestima (setimo se samo da je novi poverenik za zaštitu podataka o ličnosti došao iz prekršajnog suda – dakle opet veze sa onim čime treba da se bavi nema – i odmah po dolasku predložio da se odloži primena zakona kojim je Srbija implementirala EU pravila u ovoj oblasti) nema nikakve šanse da napreduje i da ostvari svoje ciljeve (šta god oni bili).

 



Komentari (225)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 17:03 20.11.2019

Re: 8

špiclov. Slinavi.

To je onaj što neprestano gura nos u tuđ privatni život. . Onaj Mića Tomić iz "Više od igre", da.
angie01 angie01 17:25 20.11.2019

ima i jedna iz jedne godine pre

Jututunska juhahaha
U kraljevstvu Jutututu
kralj trinesti Balakaha
obećao svom narodu
da će dati juhahaha (ustav).

Samo neka budu verni,
nek vojuju o svom kruhu,
neka ćute i nek žmure,
nek plaćaju juhuhuhu (porez).

Poslušni su Jututunci,
plaćali su juhuhuhu,
ćutali su, žmurili su,
vojevali o svom kruhu.

A prolećem svakog goda
popne s' na breg Balakaha,
pa poviče gromoglasno:
Dobićete juhahaha!

U kralja su jake prsi,
grlat li je Balakaha,
Kad poviče, brda s' ore -
Juhahaha, haha, haha!

Svi se grotom smejat stanu,
sve se trese brat do brata,
a od smeha, teška smeha,
za trbuh se i kralj hvata.

A šta im je tako smešno?
Il' je smešan Balakaha?
Il' su smešni Jututunci?
Il' je smešno "juhahaha"?

Sve troje je dosta smešno,
ponajviše Balakaha,
kad ozbiljno, milostivo
progovori: Juhahaha!

Srećni su ti Jututunci,
srećan li je Balakaha,
kad ih tako razveseli
prazna rečca: Juhahaha!

(1864)

gedza.73 gedza.73 17:32 20.11.2019

Re: 8

To je onaj što neprestano gura nos u tuđ privatni život. . Onaj Mića Tomić iz "Više od igre", da.

Fri, neverovatno si bezobrazan bloger. skačeš na svakoga ko slučajno ne deli tvoje političke stavove povremeno se uvlačeći istima ako vam se poklope stavovi.


Mene si častio svakojakim uvredama iako sam samo iznosio svoje mišljenje.

Neki moji komentari su bili napisani baš da bi shvatio kako sam imao kontakata sa svakojakom stokom ali sam pokušavao da ostanem u granicama normalne komunikacije što tebi nije baš polazilo za rukom.

čisto da ti pokažem kako 'guranje nosa u tuđ privatan život', 'šmrk, šmrk' nije isto kao informacije koje su iznesene na blogu da te podsetim da si istovetno vrečao na Brajovića u diskusiji sa tobom kad je postavio na blog javni podatak o neplaćenom porezu (ako se dobro sećam... samo me mrzelo da se kaljugam pa nisam zapamtio epilog niti ko je bio u pravu). znaš koliko me boli dupe da jurim šta radi Fri van bloga i jedino sudim o informacijama koje se pojave ovde.

zato ili pokušaj da se privedeš normalnom ophođenju i demantuj neke navode ne bulazneći, ne okolišući već daj jasan odgovor koji pobija moje tvrdnje a ne kad se ispostavi da grešiš ti počinješ 'hrčak', 'glup' 'ko si ti da ja tebi odgovaram' ili me batali.
mariopan mariopan 17:36 20.11.2019

Re: 8

A to je - potrebno je da se kritična masa Gedža izdigne.
Sve ostalo, potom, je pičkin dim.


Ne može sve dok je više onih koji čekaju da se kritična masa izdigne a nema odakle jer je njih koji to čekaju - više.

Potrebno je da oni koji čekaju postanu aktivni igrači, da prevagnu za tu prostu većinu.

Jer tačno je da našem čoveku treba uređeno društvo, zato i odlaze odavde već generacijama a u poslednje vreme masovno - da bi vredno radio i funkcionisao.

A to svojoj zemlji nije imao generacijama. Zato dobro funkcioniše gde god ode, što je naučio da bude poslušan, naučen da poštuje zakone i vredno radi.

Brzo bi se prestrojio i ovde kod kuće ako bi došlo do pozitivne promene.
A da bi se to desilo treba nam više aktivnih, rešenih da izvojevaju promene i da se za njih bore, nego pasivnih koji samo kukaju i čekaju, kao što trenutno imamo.

Nekima smeta i dlaka u jajetu a ne smeta im ogroman slon u sobi...tako da se ne nadam previše.
freehand freehand 17:36 20.11.2019

Re: 8

zato ili pokušaj da se privedeš normalnom ophođenju i demantuj neke navode ne bulazneći, ne okolišući već daj jasan odgovor koji pobija moje tvrdnje a ne kad se ispostavi da grešiš ti počinješ 'hrčak', 'glup' 'ko si ti da ja tebi odgovaram' ili me batali.

Ček samo da operem biografiju prvo da bih mogao sa dripcima da komuniciram dostojanstveno.
Iš bre.
gedza.73 gedza.73 17:38 20.11.2019

Re: ima i jedna iz jedne godine pre

angie01
ima i jedna iz jedne godine pre

Vlast i vladari i treba da se kritikuju.
I tebe molim da nađeš neku objavljenu satiričnu priču, pesmicu o Titu od četres pete do sredine osamdesetih. a da nije bukvar za prvačiće








edit
par godina kasnije



У договору са Државним саветом 12. марта 1868. кнез Михаило је одлучио да се позоришна зграда подигне на државном, раније турском земљишту код Стамбол капије, где је истог дана почело рушење турских кућа на том терену. Посебна симболика одабира локације за њено подизање додатно је наглашена уграђивањем делова порушене Стамбол капије у темеље позоришног здања. Ова брзина говори о одлучности да Београд добије сталну позоришну установу. Кнез је захтевао да зграда буде завршена до 15. октобра исте године. О значају који је подизање овог објекта имало у свести српског народа говори и то да је читав трг испред грађевине добио име Позоришни трг, преузимајући од некадашње Велике пијаце (данас Студентског трга) значење главног београдског трга.
docsumann docsumann 19:01 20.11.2019

Re: *

zemljanin
docsumann


nesto za tebe (DMT)

DMT Models the Near-Death Experience

Neural correlates of the DMT experience



With specific regards to the mystical experience, MEQ factors Mystical and Transcendence of Time and Space were most strongly associated with the DMT-induced near-death type experiences.
milisav68 milisav68 19:41 20.11.2019

Re: 8

te teorije poput Cvijićeve su bile moderne u to doba ali mi se čini da su karakteorologije naroda postale malo anahrone.

Još malo Cvijića:
Najviše pažnje je posvetio dinarskom tipu, koji obuhvata najveći deo stanovništva. Dinarski tip čoveka preovlađuje u moravskoj Srbiji, Hercegovini i Hrvatskoj. Pošto je taj tip rasprostranjen na velikom podneblju, razlikujemo mnogo varijanti. Tako imamo podtipove kao što su: šumadijski tip, hercegovački, cetinjski tip, semićanski tip itd.

Dinarce karakteriše visok i vitak stas; imaju jake kosti, razvijene mišiće, dugačke ruke i noge, snažan i dugačak vrat. Lobanja je kratka i na potiljku ravna kao da je odsečena, teme visoko, donja vilica izražena, lice usko i duguljasto, čelo visoko, izbačeno i široko. Nos je natrag zabačen, istaknut, dugačak i često povijen na kraju, brada je široka i masivna, usne su jake, a usta su široka. Oči su duboko položene, velike i tamnosmeđe, baš kao i kosa, koja je jaka i češće ravna nego kovrdžava. Obrve su ispupčene i svedene. Koža je zagasitosmeđa. Srbi čine tri četvrtine ovog tipa.

Dinarci su živog duha i tanane inteligencije. Maštoviti su, impulsivni, pravični, patrijarhalni i moralni. Izgledaju jako grubo, ali su dosta osetljivi i osećajni. Drže do ponosa, časti i imaju izraziti strah od sramote. Njihova vera je jaka, a pouzdanje bezgranično. Imaju nacionalnu svest i junačku krv.

Umeju da budu oholi, sujetni i nemarni prema ženama, ali su ipak srdačni, gostoprimljivi i topli ljudi.

Dinarci su povezani sa prirodom i kaže se da nijedan drugi narod nije tako srastao sa prirodom kao ovaj. Zbog toga imaju osobito razvijena čula vida, sluha i mirisa. Dobro se orijentišu u prostoru. Kaže se da osećaju šum i šapat prirode, od klokotanja izvora i šuštanja lišća, do podzemnih zvukova i trepeta. Kao maštoviti ljudi okrenuti prirodi, izmislili su razna mistična bića kao što su vile, krilati konji, duhovi iz vode... Sa svim tim bićima su povezani, jer ona utiču na njihov život, pa su prisutni običaji i obredi koji se moraju poštovati. Dinarci veruju u natprirodno, a naročito u Boga i sudbinu, koji sve određuju i bez kojih se ništa ne može desiti.

Na kraju, važno je reći da ne možemo u potpunosti sagledati nekog i odrediti njegov karakter, što znači da samo letimično možemo nekoga razumeti. Česti su slučajevi da nam odgovaraju neke osobine jednog tipa, a da se u nekim osobinama u opšte ne pronalazimo. To je sasvim normalno.

Ne bi trebalo da druge ljude, pa ni sebe, striktno gledamo kroz neki tip ličnosti, jer ni jedna podela nije toliko merodavna. Čovek je podložan promenama, pa se može desiti i da tokom svog života promeni tip ličnosti ili da se šeta kroz različite tipove.

Sve podele su tu da nam pojasne i približe osobine ljudi i da nam donekle ukažu na crte karaktera koje možemo očekivati kod određenih tipova ljudi. Stoga, tipologije su tu kao pomoć, a ne kao šablon u koji se moramo uklopiti
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:56 20.11.2019

Re: 8

izgleda da je mislio na mene. Kaže da sam glup, pokvaren, podao, dimam četir' noge i da sam špiclov. Slinavi.
foto robot se kreće u sledećim zadatim okvirima


Frihend je siroma nemušt, pa kada ti kaže tako nešto, želi da ti kaže, u stvari, da te voli. No, pošto ih nisu učili, u Savezu socijalističke omladine, da izgovaraju svoje emocije naglas, on to radi na ovaj, prilično kabasti način. No, izgubljeno vreme, izgubljeni ljudi... Opušteno, nema razloga uzimati te sitne zlosti zaozbiljno.


apacherosepeacock apacherosepeacock 21:20 20.11.2019

Re: 8

dok su u USA po svim filmovima gamzrive banke otimale ako preskočiš jednu ratu...


Ovo nije tacno. Ako nisi platio jednu ratu imas niz resenja kako mozes to da nadoknadis. Kad prestanes da placas dalje od te jedne rate valjda ne ocekujes da ce da ti poklone svoju imovinu, ni banka ni bilo ko.

U reali to izgleda tako da onaj ko iz bilo kojih razloga ne mozde da otplacuje kredit dobije resenje o delozaciji (pre toga dobije rok da nadoknadi) to traje mesecima pa do 2 godine. Za to vreme prakticno sedi u kuci i ne placa nista do poslednjeg roka koji moze da se razvuce dakle do 2 godine.

Naravno, neko nadje resenje za otplatu i ostane bez problema a neko nemoze ili nece pa na kraju izleti napolje. Banka ili ne banka ko bi od nas svoju imovinu poklanjao (pustao na besplatno stanovanje) neko levo lice?
alselone alselone 21:22 20.11.2019

Re: 8

Najgramziviji kapitalizam je trenutno u bivšim komunističkim državama.
gedza.73 gedza.73 21:46 20.11.2019

Re: 8

apacherosepeacock
Ovo nije tacno. Ako nisi platio jednu ratu imas niz resenja kako mozes to da nadoknadis.

zbrzano sam napisao. U vreme Miloša Obrenovića nisi mogao da se zadužuješ u kuću, nešto okučnice i određen broj stoke. To je kao bio minimum da bi pojedinac sa porodicom opstao.
neki kažu kako je to onemogućilo razvoj privrede.

U isto, ili slično, vreme u USA se porodica zaduži u farmu, stoku pa ako ne plati dođu kauboji, šerif, izvršitelji, banka pokupe sve što može da se uzme a porodicu izbace na ledinu.

u nekom zbiru (ko preteko, ko nije) to je njihovu privredu, opet neki kažu, poguralo napred (naravno uz naftu, geografsku izdvojenosti, biranje trenutka za ulazak u ratove...). Radi se o XIX veku u obe zemlje. Srbija i SAD.

Srđan Fuchs
Opušteno, nema razloga uzimati te sitne zlosti zaozbiljno.

ma oće da vređa a kmeči kad mu se vrati. još bi da bira kako će ko da mu uzvrati.
milisav68 milisav68 22:22 20.11.2019

Re: ima i jedna iz jedne godine pre

преузимајући од некадашње Велике пијаце (данас Студентског трга) значење главног београдског трга.



gedza.73 gedza.73 23:02 20.11.2019

Re: ima i jedna iz jedne godine pre

Šteta kakav je Beograd postao od onakvog grada. Stari Beograd je bio prelep sa ogromnim potencijalom da postane svetska metropola. položaj, ime, ljudi, arhitektura...
šteta.






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:03 20.11.2019

Re: 8

ma oće da vređa a kmeči kad mu se vrati. još bi da bira kako će ko da mu uzvrati.

Ма, њањика један. Да га видиш како се пресамити пред ђевојкама. Цицика мицика једна. Невредно озбиљне пажње. Опуштено. Дјеловати с љубављу, према свим сегментима друштва.



gedza.73 gedza.73 23:25 20.11.2019

Re: 8



Na slici je Tazio Nuvolari, vozač koji je pobedio u trci 'Beogradski gran pri'. prosečna brzina malo preko 130 km/h.

Dal je na fotografiji Beograd?

ovo



bi trebao da bude Mercedes koji je vozio Manfred fon Brauhič (broj 6 levo na donjoj fotografiji)

Formula 1. Beograd. skoro trećina stanovnika su bili gledaoci.

korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:33 20.11.2019

Re: 8

gedza.73


Na slici je Tazio Nuvolari, vozač koji je pobedio u trci 'Beogradski grand pri'. prosečna brzina malo preko 130 km/h.

Dal je na fotografiji Beograd?

ovo



bi trebao da bude Mercedes koji je vozio Manfred fon Brauhič

Formula 1. Beograd. skoro trećina stanovnika su bili gledaoci.






Слушао сам од сведока да су фон Браухичу рукавице биле скроз исцепане, а руке прокрвариле од мењања брзина током трке.








Добра је то стаза. Око Калиша.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:39 20.11.2019

Re: ima i jedna iz jedne godine pre

gedza.73

Šteta kakav je Beograd postao od onakvog grada. Stari Beograd je bio prelep sa ogromnim potencijalom da postane svetska metropola. položaj, ime, ljudi, arhitektura...
šteta.






gedza.73 gedza.73 23:39 20.11.2019

Re: 8

Слушао сам од сведока да су фон Браухичу рукавице биле скроз исцепане, а руке прокрвариле од мењања брзина током трке.

poslao sam sinu fotku sa mercedesom u skoku. oklembesio mi vilicu jer mi odma' odgovorio 'trka u beogradu... Italijan prvi, Nemac drugi... bila još jedna trka, Porše se povredio... vrhunska slika samo su malo upropastili teksturu dok su radili boje'.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 23:44 20.11.2019

Re: 8

gedza.73
Слушао сам од сведока да су фон Браухичу рукавице биле скроз исцепане, а руке прокрвариле од мењања брзина током трке.

poslao sam sinu fotku sa mercedesom u skoku. oklembesio mi vilicu jer mi odma' odgovorio 'trka u beogradu... Italijan prvi, Nemac drugi... bila još jedna trka, Porše se povredio... vrhunska slika samo su malo upropastili teksturu dok su radili boje'.



Одавно ти рекох да ће те (нас) сваки пут он све више и више пријатно изненађивати и обрадовати.


apacherosepeacock apacherosepeacock 23:48 20.11.2019

Re: 8

Radi se o XIX veku u obe zemlje. Srbija i SAD.


Ok. ja sam mislila na danasnje vreme (USA).

Lepe su ti slike Beograda s prve polovine 20 veka, ja ih imam mnogo od babe i dede i caleta i njegovog brata (i ostale rodbine s oceve strane). Medju ovim gospodjicama u belom ko da vidim svoju babu, imam dosta slika njenih kad je bila devojka (posle i kao udata), sva u svili i kadifi, sesiri, rukavice i taj rad..
gedza.73 gedza.73 23:49 20.11.2019

Re: 8

istovremeno sam oduševljen i razočaran. Ko zna koliko imamo ovakvih zvezdanih momenata u istoriji koji su skrajnuti. ja stvarno ništa ne znam oko tih trka ali kaže kako bi mi imali dugu tradiciju pored nekog Silverstoun-a u Engleskoj.

gedza.73 gedza.73 23:52 20.11.2019

Re: 8

apacherosepeacock
Lepe su ti slike Beograda s prve polovine 20 veka, ja ih imam mnogo od babe i dede i caleta i njegovog brata (i ostale rodbine s oceve strane). Medju ovim gospodjicama u belom ko da vidim svoju babu, imam dosta slika njenih kad je bila devojka (posle i kao udata), sva u svili i kadifi, sesiri, rukavice i taj rad..

ko što rekoh Tasi oduševio sam se. što smo mi ovakvu istoriju krili od nas?
ovo je za ponos. pre-le-po.
Kažu još da smo između dva rata imali jednu od najjačih strip scena u svetu.

sad sam još zagriženiji antikomunista.

srpsko društvo uopšte nije bilo loše. Ono je napravljeno da bude loše. Trebali bi ljudi da budu oduševljeni što ih gaze po ulicama tajkunska deca u SUV-ovima jer su bili zgroženi buržoaskom tradicijom beogradskog Gran prija.
apacherosepeacock apacherosepeacock 00:02 21.11.2019

Re: 8

ko što rekoh Tasi oduševio sam se. što smo mi ovakvu istoriju krili od nas?
ovo je za ponos. pre-le-po.


Pa ne znam, ja sam ko klinka uzivala da slusam caleta i njegove prijatelje kad pricaju o dogadjajima u Beogradu od pre ww2. O njihovom detinjstvu (privilegovanom da se razumemo) iz tog vremena i tako..


korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:09 21.11.2019

Re: 8

gedza.73
istovremeno sam oduševljen i razočaran. Ko zna koliko imamo ovakvih zvezdanih momenata u istoriji koji su skrajnuti. ja stvarno ništa ne znam oko tih trka ali kaže kako bi mi imali dugu tradiciju pored nekog Silverstoun-a u Engleskoj.





Па када свака генерација у нас мисли да читав свет почиње од ње (ствар васпитања?) и да пре њих нико није ни постојао нити шта радио. И уместо да настави започето, свака генерација почиње испочетка све мислећи да они пре њих нису ништа урадили.

Зато смо стално на почетку.

Имамо много тога започетог, а ништа није завршено и заокружено. И као град (Београд) и као држава Србија и као народ.

Мислим да Селенић у Очеви и оци каже како Срби врло често своје замисли и идеје покушавају да спроведу као да су први на свету у свему уместо да схвате да су други и трећи и да зато обично на почетку сваког од својих предузећа Срби имају много ентузијазма, крену из све снаге, галаме и праве буку, а онда им тај ентузијазам брзо спласне када схвате да нису дорасли да би те своје замисли спровели до краја.









(Ово је глас Свете Лукића.)
korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:16 21.11.2019

Re: 8

gedza.73

Kažu još da smo između dva rata imali jednu od najjačih strip scena u svetu.




Ставили су пар табли стрипа Ђорђа Лобачева (из 1938.) у читанку за пети основне уз народну епску песму Женидба цара Душана.






korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:20 21.11.2019

Re: 8

apacherosepeacock
ko što rekoh Tasi oduševio sam se. što smo mi ovakvu istoriju krili od nas?
ovo je za ponos. pre-le-po.


Pa ne znam, ja sam ko klinka uzivala da slusam caleta i njegove prijatelje kad pricaju o dogadjajima u Beogradu od pre ww2. O njihovom detinjstvu (privilegovanom da se razumemo) iz tog vremena i tako..





И ја сам волео да слушам приче кеве и ћалета и баба и деда и њихових пријатеља о предратном Београду.

И кевини и ћалетови су били радничке породице. Помињем то због овог твог о привилегованом детињству. Тј. хоћу да кажем да то није био услов да би та сећања била таква да бисмо деценијама касније ми уживали у њима.



freehand freehand 00:21 21.11.2019

Re: 8

(Ово је глас Свете Лукића.)

"... i koliko god puta počeo toliko puta ga ratna razaranja, metež i promena stanovništva vrate pa opet kao da mora ispočetka."
korisnickoime-2 korisnickoime-2 01:21 21.11.2019

Re: 8

freehand
(Ово је глас Свете Лукића.)

"... i koliko god puta počeo toliko puta ga ratna razaranja, metež i promena stanovništva vrate pa opet kao da mora ispočetka."



Да, баш тако како је и рекао Света Лукић.

Али "као да мора".

А не мора. Не сваки пут.


П.С. - Иначе, једна мала допуна онога што је Света Лукић рекао за први српски играни филм "Живот и дела бесмртног вожда Карађорђа" из 1911. да је бесповратно изгубљен.

У време када је монтиран овај снимљени материјал о предратном Београду кроз који нас је својим гласом водио Света Лукић заиста се тако и мислило, али је тај филм Чича Илије Станојевића касније пронађен у Аустријском филмском архиву па је код нас изведена и премијера рестаурираног филма 2004.



POTRAGA ZA KARAĐORĐEM:

O snimanju i prikazivanju filma Karađorđe iz 1911. godine znalo se dosta na osnovu sekundarnih izvora, ali je nedostajalo najbitnije, a to je sam film, čitav ili bar neki delovi. Tako je od početka šezdesetih godina prošlog veka počelo uporno traganje za Karađorđem, kako u zemlji tako i u inostranstvu, ali bez rezultata. Postepeno smo se mirili s mišlju da je prvi srpski igrani film zauvek izgubljen. I onda – iznenadno veliko otkriće, svakako epohalno za istoriju srpskog filma. Upravnik Filmskog arhiva Jugoslovenske kinoteke Aleksandar Erdeljanović je od svog bečkog kolege Nikolausa Vostrija saznao početkom jula 2003. godine da se u Austrijskom filmskom arhivu (Filmarchiv Austria) od pre nekoliko godina u jednom otkupljenom fondu nalaze i neki stari srpski filmovi. Prema usmenom opisu, odmah je shvatio da je među njima i Karađorđe. Ubrzo zatim, 16. jula 2003, Erdeljanović i direktor Jugoslovenske kinoteke Radoslav Zelenović su u Austrijskom filmskom arhivu identifikovali ne samo prvi srpski igrani film iz 1911. već i još neka ostvarenja značajna za prošlost filma u Srbiji…





Први српски играни (!) филм само петнаестак година после Уласка воза у станицу браће Лимијер.









Живот и дела бесмртног вожда Карађорђа (ЛИНК)

korisnickoime-2 korisnickoime-2 07:31 21.11.2019

Re: 8

dobrica0514
maksa83
smatram da smo društvo koje je preskočilo neke ozbiljne demokratske procese


Bože sveti, podrži nam Knjaza
zdrava, krepka, ohola i slavna,
jer na zemlji nit je kadgod bilo,
niti će Mu ikad biti ravna.

Ovaj narod vrlo dobro znade
da je stvoren samo Knjaza radi,
da Mu daje poreze i hvale,
da Ga dvori i ponizno kadi.

Bože silni s visoka žilišta,
saslušaj nam našu želju staru,
Bože sveti, ne daj nikom ništa,
da što više ostane Vladaru.

Radi Njega sva stvorenja žive,
radi Njega sunce greje s neba.
A taj narod, a tu zemlju našu,
podrži je - ako Knjazu treba.

Oduzmi nam i želje i glasa,
oduzmi nam mudrovanja kleta,
da Njegovu nameru ne preči,
da Njegovoj mudrosti ne smeta.

Daj Mu s neba najsvetlije dare,
policije, špicle i žandare,
ako neće da dušmana svali,
bar na svome nek srce iskali.

Nek narodi našu slavu znadu,
a nas puste čmavati u hladu,
al' i onda nek je straža jaka,
jera ima sana svakojaka.

J.J. Zmaj, 1865.

Šta si hteo da kažeš citiranjem ove pesmice?




Jututunska juhahaha

U kraljevstvu Jutututu
kralj trinesti Balakaha
obećao svom narodu
da će dati juhahaha (ustav).

Samo neka budu verni,
nek vojuju o svom kruhu,
neka ćute i nek žmure,
nek plaćaju juhuhuhu (porez).

Poslušni su Jututunci,
plaćali su juhuhuhu,
ćutali su, žmurili su,
vojevali o svom kruhu.

A prolećem svakog goda
popne s' na breg Balakaha,
pa poviče gromoglasno:
Dobićete juhahaha!

U kralja su jake prsi,
grlat li je Balakaha,
Kad poviče, brda s' ore -
Juhahaha, haha, haha!

Svi se grotom smejat stanu,
sve se trese brat do brata,
a od smeha, teška smeha,
za trbuh se i kralj hvata.

A šta im je tako smešno?
Il' je smešan Balakaha?
Il' su smešni Jututunci?
Il' je smešno "juhahaha"?

Sve troje je dosta smešno,
ponajviše Balakaha,
kad ozbiljno, milostivo
progovori: Juhahaha!

Srećni su ti Jututunci,
srećan li je Balakaha,
kad ih tako razveseli
prazna rečca: Juhahaha!



(Такође Змај, 1864)
freehand freehand 08:43 21.11.2019

Re: 8

Да, баш тако како је и рекао Света Лукић.

Али "као да мора".

А не мора. Не сваки пут.

Meni ovo, nekako, deluje kao paradigma istorije Srbije u poslednja tri veka (skrinšot iz dokumentarca o Beogradu dvadesetih i tridesetih)
:
korisnickoime-2 korisnickoime-2 13:08 21.11.2019

Re: 8

freehand
Да, баш тако како је и рекао Света Лукић.

Али "као да мора".

А не мора. Не сваки пут.

Meni ovo, nekako, deluje kao paradigma istorije Srbije u poslednja tri veka (skrinšot iz dokumentarca o Beogradu dvadesetih i tridesetih)
:



Ех, да је само три века...

Но, ваљда се барем у Београду и Србији скрасисмо у последњих 200 година.

Кажу, када је Карађорђе ушао у Београд 1806. у нашој данашњој престоници је било само 7 (и словима, седам) српских кућа. (Остале куће биле турске, јеврејске, дубровачке, цинцарске,...)

А то ипак даје нешто наде да не морамо и у наредним вековима да имамо исту ту парадигму.

Знаш како ја то видим, од чега смо то кренули пре 200 година да се опет кућимо на једном месту (и при томе не мислим само на Београд), ми смо данас још и добро ако узмеш у обзир све географске, историјске, социјалне, економске, културне, образовне, политичке и остале услове.

Неки пут смо за тих 200 година били и боље него данас, неки пут и горе него данас, али све у свему и после свега што се догађало и кроз шта је све пролазио овај народ, ипак смо много боље, у бољој ситуацији, него, рецимо, 1750. године или 1650. године или 1550. године.

Барем матичну државу имамо и нисмо некакви европски Курди иако је било покушаја током последњих 200 година да од нас то направе.

Рачунам да је то ипак некакав успех у тој вишевековној борби за опстанак.


П.С. - А колико смо у појединим ситуацијама сами доприносили да нам буде и теже него што би требало (то је оно Свете Лукића "као да мора", а не мора ), то је за посебан одељак читаве те приче о Србима на Балкану.
niccolo niccolo 13:31 21.11.2019

Re: 8

Кажу, када је Карађорђе ушао у Београд 1806. у нашој данашњој престоници је било само 7 (и словима, седам) српских кућа. (Остале куће биле турске, јеврејске, дубровачке, цинцарске,...)


Pa valjda su i dubrovačke bile srpske?
korisnickoime-2 korisnickoime-2 13:48 21.11.2019

Re: 8

niccolo
Кажу, када је Карађорђе ушао у Београд 1806. у нашој данашњој престоници је било само 7 (и словима, седам) српских кућа. (Остале куће биле турске, јеврејске, дубровачке, цинцарске,...)


Pa valjda su i dubrovačke bile srpske?



Немо' сад и ти да се задеваш.

То су од памтивека биле специјалне везе (као данас, рецимо, са Републиком Српском ) засноване пре свега на обостраној трговачкој користи.













П.С - Знаш ти оно, Николо, да је Вук убацио 30. слово (Х) у азбуку тек 1836. после посете Дубровачком архиву? (ЛИНК)


До те године Вукова (и наша данашња) азбука имала 29 слова: леб, ајдук, снаја, уво...
niccolo niccolo 15:11 21.11.2019

Re: 8

леб, ајдук, снаја, уво...

A kako se u to vreme govorilo za arhiv?
docsumann docsumann 15:31 21.11.2019

Re: 8

niccolo
леб, ајдук, снаја, уво...

A kako se u to vreme govorilo za arhiv?


Vuk ušao u (dubrovački) ariv, a izašao iz arhiva
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:25 21.11.2019

Re: 8

Тј. хоћу да кажем да то није био услов да би та сећања била таква да бисмо деценијама касније ми уживали у њима.


Nije, naravno.

PS. Sad gledam videoklipove, iz jednog je deo u Maratoncima..
freehand freehand 20:08 21.11.2019

Re: 8

Кажу, када је Карађорђе ушао у Београд 1806. у нашој данашњој престоници је било само 7 (и словима, седам) српских кућа. (Остале куће биле турске, јеврејске, дубровачке, цинцарске,...)

Nemoj da te čuje neko od legalista i poštovalaca apsolutnog prava na privatnu svojinu, odmah će pitati šta je bilo sa vlasnicima ostalih kuća, mimo tih sedam?! I gde nestadošet ti ljudi, i ko se i po kom pravu naseli tu, i kako je stekao imovinu koju mu je posle Broz divljački oteo...
ali nisam o tome hteo (domazete - đe si da si). Drugo sam hteo: o izbeglištvu iz generacije u generaciju, i reči "izbeglica" za koju sam ja mislio da je relativno nova. A bogami i o tome da su neki od unuka ovih ljudi sa slike devedesetih sa gađenjem i podsmehom gledali na novodošavše izbeglice...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:40 21.11.2019

Re: 8

srpsko društvo uopšte nije bilo loše.

Не, није.
Страшан замах је имало.
Утвређену хијерархију, на здравим основама.
Поштовање закона.

Оно није имало унутрашње проблеме, на локалном нивоу, оно од Војводине до Врања. Проблеми су били на нивоу уније, унитаризма. Српска држава је бивала угрожена када је комуницирала са Хрватима, Албанцима. Бановина Хрватска није измишљотина Немаца, већ предратне владе, покушај компромиса.

250.000 људи је комунистичка власт до 1954. сместила у затвор. Владе народњака Пашића и осталих наследила је још народнија власт -- комунска.
Власт ССРНа и радничких савета и комунстичке авангарде.

Имали смо оно што и данас гледамо, народњаке.

Тај Београд ком се ти дивиш је Београд који је измакао народњачкој центрифугалној сили. Њега су оплеменили Бели Руси. Многе од тих грађевина они су пројектовали. У једном трену Белих Руса било је 10% у Бгду.

Николај Краснов (архитектура), Нина Кирсанова (балет), Александар Игњатовски (медицина), Георгије Острогорски (византолог)... Дошло је 1200 инжињера и 400 лекара. Предавалии су на факултетима, лечили, градили.

Сећам се да је у Пљевљима једна Рускиња у гимназији предавала француски и руски.
freehand freehand 20:53 21.11.2019

Re: 8

Утвређену хијерархију, на здравим основама.

Otud Obznane i diktature, otud Kerestinci i Lepoglave, otud fantastične korupcionaške afere predsednika vlada i ministara, otud ubistva u skupštini.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:57 21.11.2019

Re: 8

Otud Obznane i diktature, otud Kerestinci i Lepoglave, otud fantastične korupcionaške afere predsednika vlada i ministara, otud ubistva u skupštini.

Mrš, pizda ti materina dosadna, pseto jedno.
freehand freehand 21:01 21.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
Otud Obznane i diktature, otud Kerestinci i Lepoglave, otud fantastične korupcionaške afere predsednika vlada i ministara, otud ubistva u skupštini.

Mrš, pizda ti materina dosadna, pseto jedno.

Šta droga krokodil uradi od književnika i intelektualca.
gedza.73 gedza.73 21:14 21.11.2019

Re: 8

pošto sam na blogu citirao samo deo iz novinskog članka pročitao



mislim da bi ovog čoveka razapeli na blogu. Kaže kako je u istraživanju deves prve 60 posto bilo za očuvanje društvenih preduzeća i regulosanu privredu, 15 % za tržišnu ekonomiju i ostatak koji nije imao pojma.

Da deca koji su bili odlični učenici čim dobiju stalno zaposlenje počinju da se privikavaju na nerad. ustrojstvo koje je zasnovano na 'dobijanju' ne 'zarađivanju', hiearhija koja je nagrađivala poslušne a ne vredne i pametne, uranilovka...

dugi niz godina negovana ideja da postoji samo jedno pravo mišljenje, jedna jedina ispravna ideologija, i da svi koji imaju drugačije stavove i poglede na svet moraju biti ekskomunicirani proizvoelo je nespremnost za praštanje, nesposobnost da se prihvati drugačije viđenje sveta i načina uređenja društva, odsustvo smisla za kompromis, netrpeljivost prema drugim ideologijama, verama, narodima

Stvorilo je opštu tendenciju da se neistomišljenik pobedi i uništi, a ne da se pridobije ili da mu se približi na pola puta kako bi se omogućila saradnja i suživot


Istraživanja govore da je autoritarnost problem sa kojim se bore sve komunističke zemlje. S tvrdnjom da je 'mudar vođa kome narod veruje važniji od zakona' složilo se 49 % našeg uzorka *


* istraživanje deves sedme... 'ja kažem da se drugovi nećemo držati zakona kao pijan plota' sistem.

Tasa
(Такође Змај, 1864)


Pominje i kritičko mišljenje. Pa mi pade na pamet pored Zmaja i Branko Ćopić kad se drznuo da kritikuje ponašanje nove 'narodne' vlasti koji je vrlo brzo nakon opšte otimačine postao bogatunska elita. Ili kako prođoše 'Kako su cvetale tikve' zbog jedne, jedine rečenice. Ili prestava 'Kosa'. Doduše sa zadrškom dok su prepodobni, prepametni oficiri JNA ukapirali da Kosa nije samo antiamerička već i antimilitaristička sa jasnom pacifičkom porukom što im nikako nije išlo u prilog.
Boračka organizacija s epozove na antifašističku borbu i zabrani nešto ili cenzuriše deo u knjizi koji im se ne sviđa.
gedza.73 gedza.73 21:20 21.11.2019

Re: 8

Имали смо оно што и данас гледамо, народњаке.

Тај Београд ком се ти дивиш је Београд који је измакао народњачкој центрифугалној сили.

Mnogo smo postali ekstremno razdvojeni. ideološki opredeljeni prema prošlosti. mislim da je greška opšte narodno pomirenje i oprost pre sam pristalica nekog racionalnog pristupa, bez emocija, da dođemo do nekog saglasja 'ovo valja, uzećemo', 'ovo ne valja, odbaci'. jes' da nema čak ni teoretske šanse ali ko bi ga znao.

Možda zbog tih Rusa koji su pobegli od opšteg pokolja Lenjinovih pristalica se dešavalo na našim prostorima u dvadesetim i tridesetim godinama na političkoj sceni što se dešavalo pošto su oni bili svedoici iz prve ruke u dešavanja nakon Revolucije.

oduševilo me koliko je divan grad mogao da postane, koliko je dobar potencijal imao i koliko su uspeli da ga pretvore u u običnu kasabu tokom decenija.

opet kažem baš šteta onakvog grada.

edit
Mislim da su jednog Rusa koji je predavao u Gimnaziji i izbegao streljanje u Šumaricama streljali posle rata.
Streljali su i učenika iz batočinskog kraja koji se javno bunio i kritikovao 'crvene' pa mu namestili lažnu optužbu kako je obaveštavao Nemce prilikom povlačenja. upozoravali ga drugovi da se malo primiri i prikrije dok prođe gužva, on znao da nije kriv, ode i streljaju ga.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:45 21.11.2019

Re: 8

Mislim da su jednog Rusa koji je predavao u Gimnaziji i izbegao streljanje u Šumaricama streljali posle rata.

Комунисти су (ОЗНА) без суђења ликвидирали 60.000 људи, после ослобођења Београда. На робију, рекао сам, до 1955. смештено је 250.000 људи. Ово су подаци по списковима из архива ОЗНЕ и полиције.

Стари Београд је и даље леп.
Само га треба средити.
Имао сам госте из иностранства, из Америке, Италије, Либана -- све их је шармирао.

nsarski nsarski 23:27 21.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
Mislim da su jednog Rusa koji je predavao u Gimnaziji i izbegao streljanje u Šumaricama streljali posle rata.

Комунисти су (ОЗНА) без суђења ликвидирали 60.000 људи, после ослобођења Београда. На робију, рекао сам, до 1955. смештено је 250.000 људи. Ово су подаци по списковима из архива ОЗНЕ и полиције.

Стари Београд је и даље леп.
Само га треба средити.
Имао сам госте из иностранства, из Америке, Италије, Либана -- све их је шармирао.



Nedavno izašla knjiga, sa sve policijskim dokumentima i spiskovima.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 22.11.2019

Re: 8

Nedavno izašla knjiga, sa sve policijskim dokumentima i spiskovima.

Срђан Цветковић је мој друг, а богами и консултант за неке ствари -- богу хвала, могао сам и ја њему бити, у захвалност, за нека документа на немачком и руском. Спомињао сам га у захвали у мом чланку о предратном градоначелнику Београда Кости Куманудију, потпредседнику ДС, министру, председнику парламента, масону али и правнику са Сорбоне. Чланак се зове ПРИНЧЕВИ И ГОЉЕ. Када наводим бројке о побијенима и хапшенима, то су Срђанове бројке а по мом памћењу.

Још нешто: Срђан је покренуо сјајну акцију обележавања рака у у које су потрпани београдски побијени грађани, код Лисичјег потока, Краљева чесма. То је њихова највећа гробница на територији Београда.
dobrica0514 dobrica0514 06:20 22.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
Mislim da su jednog Rusa koji je predavao u Gimnaziji i izbegao streljanje u Šumaricama streljali posle rata.

Комунисти су (ОЗНА) без суђења ликвидирали 60.000 људи, после ослобођења Београда. На робију, рекао сам, до 1955. смештено је 250.000 људи. Ово су подаци по списковима из архива ОЗНЕ и полиције.

Стари Београд је и даље леп.
Само га треба средити.
Имао сам госте из иностранства, из Америке, Италије, Либана -- све их је шармирао.


Bilo, ne ponovilo se!
korisnickoime-2 korisnickoime-2 07:41 22.11.2019

Re: 8

niccolo
леб, ајдук, снаја, уво...

A kako se u to vreme govorilo za arhiv?



Подрум у потпалубљу.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 07:42 22.11.2019

Re: 8

apacherosepeacock
Тј. хоћу да кажем да то није био услов да би та сећања била таква да бисмо деценијама касније ми уживали у њима.


Nije, naravno.

PS. Sad gledam videoklipove, iz jednog je deo u Maratoncima..





korisnickoime-2 korisnickoime-2 07:46 22.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic

srpsko društvo uopšte nije bilo loše.


Не, није.
Страшан замах је имало.
Утвређену хијерархију, на здравим основама.
Поштовање закона.




И поставило здраве темеље институцијама чим оне још увек и данас постоје ма колико год им рушили зидове и кров.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 07:50 22.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
Otud Obznane i diktature, otud Kerestinci i Lepoglave, otud fantastične korupcionaške afere predsednika vlada i ministara, otud ubistva u skupštini.

Mrš, pizda ti materina dosadna, pseto jedno.





О стиду и сраму. (ЛИНК)


korisnickoime-2 korisnickoime-2 07:59 22.11.2019

Re: 8

gedza.73

Boračka organizacija s epozove na antifašističku borbu i zabrani nešto ili cenzuriše deo u knjizi koji im se ne sviđa.




СУБНОР Месне заједнице Ветерник, Нови Сад, покренуо је "друштвену иницијативу после које је Лазар Стојановић одлежао затвор за Пластичног исуса. (ЛИНК)





Србија

Ја сам био у Србији,
Србија је на робији!
Срби седе у кафани
Што пијани, што поклани,
Срби леже покрај друма,
Из глава им ниче шума,
А из сваке српске главе
Теку мутне три Мораве.
Српског вођу Карађорђа
Убио је други вођа,
Место где је било клање
Срби зову Радовање.
Убијеном и убици
Дигнути су споменици,
Сад се сваки Србин бије
Са две своје историје.

Србин само из ината
Секирчетом млатне брата,
Док на гробље брат се сели
Србин се сав сневесели,
Празно му у родној кући,
Не може се ни с ким тући!
Жао му је брата, свега,
А досада изједе га.
Мучни Србин досети се,
Узме штрањку — обеси се!

Све су српске оранице
Саме као удовице.
Нит се оре, нит се жање,
Србије је стално мање!
Лети јато црних птица
Преко српских ораница.
И гробови небом лете,
Пошли Срби да се свете!

Из детињства видим слику:
Лисица на дрвљанику.
Прелаз, забран и брвине,
Србија од храстовине.
Дувар пуко са свих страна,
А унутра сама Нана.
Нано моја ти нас спаси,
Не дај ватри да се гаси.

Под земљом сам ти видео лице
Србијо, земљо небеснице,
Под земљом теку твоје Бистрице,
Под земљом звоне Грачанице.
Под земљом мач твој и штит се сија,
Под земљом — цела земља Србија.




(Петар Пајић, написано 1983, објављено 20 година касније)





korisnickoime-2 korisnickoime-2 08:07 22.11.2019

Re: 8

freehand
Predrag Brajovic
Otud Obznane i diktature, otud Kerestinci i Lepoglave, otud fantastične korupcionaške afere predsednika vlada i ministara, otud ubistva u skupštini.

Mrš, pizda ti materina dosadna, pseto jedno.

Šta droga krokodil uradi od književnika i intelektualca.




Да, знам. Све знам и разумем.

Што би рекао Јово Капичић, нисте нас довољно убијали, преостало још нешто мало.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 08:10 22.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic

Спомињао сам га у захвали у мом чланку о предратном градоначелнику Београда Кости Куманудију,



Одличан ти је то текст био, сећам га се.

Причали смо тада каква уличица одмах иза стадиона Чукаричког, данас носи име Косте Куманудија.

Сада је барем асфалтирана. Делимично. До пре пар година била само шљака и блато.



Још нешто: Срђан је покренуо сјајну акцију обележавања рака у у које су потрпани београдски побијени грађани, код Лисичјег потока. То је њихова највећа гробница на територији Београда.




Пренеси му и моју захвалност и за учешће у овом филму и за изложбу. (ЛИНК)





apacherosepeacock apacherosepeacock 11:51 22.11.2019

Re: 8

Страшан замах је имало.
Утвређену хијерархију, на здравим основама.
Поштовање закона.

Оно није имало унутрашње проблеме, на локалном нивоу, оно од Војводине до Врања. Проблеми су били на нивоу уније, унитаризма. Српска држава је бивала угрожена када је комуницирала са Хрватима, Албанцима. Бановина Хрватска није измишљотина Немаца, већ предратне владе, покушај компромиса.

Moje vidjenje takodje.


Dalje..

Ukidanje parlamentarne demokratije posle ww2 - nije smelo da se desi.
Zajednicka drzava posle iskustva ww2 i endehazije - nije smela da se desi. (zajednicka drzava 1918 je imala svoje razloge i opravdanje, 1945 vise ni jedno)
Revansizam sto za kolaboraciju sto za ideoloske protivnike posle ww2 - nije smeo da se desi.
Pitanje monarhije ili republike posle ww2 je trebalo na referendumu da se odluci.

Moje misljenje.



dobrica0514 dobrica0514 13:26 22.11.2019

Re: 8

apacherosepeacock
Страшан замах је имало.
Утвређену хијерархију, на здравим основама.
Поштовање закона.

Оно није имало унутрашње проблеме, на локалном нивоу, оно од Војводине до Врања. Проблеми су били на нивоу уније, унитаризма. Српска држава је бивала угрожена када је комуницирала са Хрватима, Албанцима. Бановина Хрватска није измишљотина Немаца, већ предратне владе, покушај компромиса.

Moje vidjenje takodje.


Dalje..

Ukidanje parlamentarne demokratije posle ww2 - nije smelo da se desi.
Zajednicka drzava posle iskustva ww2 i endehazije - nije smela da se desi. (zajednicka drzava 1918 je imala svoje razloge i opravdanje, 1945 vise ni jedno)
Revansizam sto za kolaboraciju sto za ideoloske protivnike posle ww2 - nije smeo da se desi.
Pitanje monarhije ili republike posle ww2 je trebalo na referendumu da se odluci.

Moje misljenje.




Sve, sve - ali nemoj da im diraš dragog (im) druga Titu.
A išli smo tada i na more i u školu - za razliku od mrskih zapadnih zemalja.
Atomski mrav Atomski mrav 14:31 22.11.2019

Re: 8

Sve, sve - ali nemoj da im diraš dragog (im) druga Titu.

Tito je bio za tvog Koštunicu bogotac.
dobrica0514 dobrica0514 14:52 22.11.2019

Re: 8

Atomski mrav
Sve, sve - ali nemoj da im diraš dragog (im) druga Titu.

Tito je bio za tvog Koštunicu bogotac.

Pravićete gospodina Tunjavog od blata.
Retko pametan čovek i gospodin.
Istina, kažu neki da je preverio, jer je viđen kod Studentskog parka da šeta psa - a to mačkarima teško pada.
Istina, on je samo drvio oko poštovanja ustava, zakona i izgradnji institucija - dok su mu se neki zbog toga rugali.
Rezultat ruganja živimo.
gedza.73 gedza.73 15:06 22.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
Срђан Цветковић је мој друг

Smiren čovek. Svidelo mi se kad je rekao kako se dešavaju greške prilikom istraživanja ali da se oni trude kako bi bile ispravljene.

Ne sviđa mi se histerija niti, mada znam da drugačije zvučim na blogu, tumačenje istorijskih dešavanja van vremenskog konteksta ali zanimljiv podatak da fabrike koje su preseljenje četrdeset osme, ponajviše iz Vojvodine (ciglane, mlinovi, livnice, fabrike šećera i ulja, tekstila, boja, štamparije...) ali i iz ostatka Srbije (iz Kragujevca najveća presa na Balkanu) u zapadne republike FNRJ pod opravdanjem da se čuvaju ako SSSR napadne Jugoslaviju iako su prebačenu u roku od par dana nisu vraćene na primer posle deset godina.

Ikar je proizvodio kamione a onda su po direktivi morali da prebace u Sloveniju i to sa sve radnicima (onim nesposobnim, neškolovanim, nestručnim Srbima koji nisu imali nikakvu industriju) kako bi obučili fantje.

Istovremeno nijedna fabrika, tokom tršćanske krize, nije prebačena iz Slovenije u leskovac na primer.

Oko otkupa (neravnomerno sprovođen na teriotiriji FNRJ) ima podatak da je proizvodnja kukuruza porasla za samo 10 procenata a otkup za 280 posto pa udovica narodnog heroja Jnaka Lisjaka piše u molbi

'ti znaš našu kuću. Za vreme rata je bila otvorena za sve partizane. Sve što se moglo pojesti, pojelo se, odnelo se.
Mi smo posle rata ostali na ledini. I kad bih imala pare da kupim sve što treba u otkupu nema gde da se kupi, niti ima ko da proda. I sad ja ovo treba da dam. A ako ne dam biću izdajnik, uprkos svemu što je ranije bilo'

Ovo ne bi trebalo da se zove revizija, rehiblitacija, prepravljanje istorije već samo dostupne informacije na osnovu kojih bi se procenio uspeh ili neuspeh nekog društva.



Atomski mrav Atomski mrav 15:33 22.11.2019

Re: 8

Istina, on je samo drvio oko poštovanja ustava, zakona i izgradnji institucija.

Misliti i cveće brati nije isto.
dobrica0514 dobrica0514 16:29 22.11.2019

Re: 8

Atomski mrav
Istina, on je samo drvio oko poštovanja ustava, zakona i izgradnji institucija.

Misliti i cveće brati nije isto.

?
freehand freehand 16:59 22.11.2019

Re: 8

Atomski mrav
Istina, on je samo drvio oko poštovanja ustava, zakona i izgradnji institucija.

Misliti i cveće brati nije isto.

Nemoj tako. tu su Dejan Mihajlov i Zoran Stojković kao renomirani pravnici da to sve dovedu u red.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:05 22.11.2019

Re: 8

Ovo ne bi trebalo da se zove revizija, rehiblitacija, prepravljanje istorije već samo dostupne informacije na osnovu kojih bi se procenio uspeh ili neuspeh nekog društva.

Само псета тако нешто не желе.

Мрзи ме сад да проверавам тачне бројке, али од оних споменутих 250.000 утамничених, њих 40-50.000 били су сељаци, и хапшени и суђени због принудног откупа, када не предају довољно или сакрију део. Добра ствар је што су судови према њима били блажи.

Од оних 60.000 за које знамо да су побијени, 36.000 су махом домаћи Немци а било је нешто и Мађара и Бугара у овкиру те бројке. Срђан Цветковић није дао да се жртве раздвајају по националности, док је водио и радио у комисији.

Краљевски затвори за комунисте били су њихови универзитети. На тим робијама они су преводили књиге, примали посете, образовали се, док су, после рата, комунистички затвореници и њихови највећи непријатељи били ускраћени за елементарна људска права (писао сам о томе у коментарима испод мог текста о Миловану Ђиласу ДИЛБЕР). О Голом отоку писао сам у другим поводима, у тексту о Мирославу Поповићу МИТРАЉЕЗ И ОСТРВО.Тај затвор је сведок повременог животињског безумља титовске Југославије

Ко не види разлике између та два приступа и режима, карактерно је псето и идиот, макар толико.

Са свим својим мањкавостима, друштвена вредносна лествица у предратној Србији имала је добро утемељење.

И, да: народњаци су српска и судбина и погуба.
Од њих су само гора псета која на то своју народњачку образину навуку демократску маску.
freehand freehand 17:10 22.11.2019

Re: 8

Од оних 60.000 за које знамо да су побијени, 36.000 су махом домаћи Немци а било је нешто и Мађара и Бугара у овкиру те бројке. Срђан Цветковић није дао да се жртве раздвајају по националности, док је водио и радио у комисији.

A i bolje izgleda u priči, nekako se bolje uklapa u priču o ideološkom pogromu, za razliku od Francuske, Italije, Belgije, Holandije gde su izdajnici hapšeni i strljani a Nemci proterivani demokratski.
dobrica0514 dobrica0514 17:24 22.11.2019

Re: 8

freehand
Од оних 60.000 за које знамо да су побијени, 36.000 су махом домаћи Немци а било је нешто и Мађара и Бугара у овкиру те бројке. Срђан Цветковић није дао да се жртве раздвајају по националности, док је водио и радио у комисији.

A i bolje izgleda u priči, nekako se bolje uklapa u priču o ideološkom pogromu, za razliku od Francuske, Italije, Belgije, Holandije gde su izdajnici hapšeni i strljani a Nemci proterivani demokratski.

Šta je tu smešno?
Da li je pšotrebno išta uverljivije od onih cifri koje je Brajović naveo?
I ne samo cifara.
dobrica0514 dobrica0514 17:26 22.11.2019

Re: 8

freehand
Atomski mrav
Istina, on je samo drvio oko poštovanja ustava, zakona i izgradnji institucija.

Misliti i cveće brati nije isto.

Nemoj tako. tu su Dejan Mihajlov i Zoran Stojković kao renomirani pravnici da to sve dovedu u red.

Za šta su pomenuti bitni?
Mali bebci u odnosu na Čedu u kojega ste se zaklinjali ti - i tebi slični.
zilikaka zilikaka 19:48 22.11.2019

Re: 8

Мрзи ме сад да проверавам тачне бројке, али од оних споменутих 250.000 утамничених, њих 40-50.000 били су сељаци, и хапшени и суђени због принудног откупа, када не предају довољно или сакрију део. Добра ствар је што су судови према њима били блажи

Ух, тај откуп је остао једна од мрачнијих породичних прича, а још постоји живи сведок - моја мајка, која је као средњошколка присуствовала суђењу свом стрицу.
Укратко, пошто се радило о истој кући, у којој је имала одличан увид у стање ствари, оптужница је била заснована на потпуним лажима без једног доказа.
Тражено је нереално (као што се доле у оном писму код Геџе помиње), онолико колико никад није родило. С дуге стране, оптужбе за сакривање жита или кукуруза су биле ван сваке памети, јер то реално у озбиљнијим количинама ниси ни могао да сакријеш. Како, кад је кабасто и захтева посебне услове складиштења.
Дакле, тај откуп је био пре свега утеривање страха локалном живљу које се није јасно приклонило.
А иначе, у овим крајевима није важио за колонистичка места. Добро, рекао би човек, треба има времена да се снађу.
Међутим, управо из тих места се надокнађивала (ко није хтео да робија) куповином разлика између могућег и траженог.
Наравно, услови диктирају паритете цена, па су тако у случају мог деде једна кола (приколица коју вуку коњи) кукуруза коштала пар добрих коња.
Његов брат је био тврдоглавији, није пристао на уцену и заглавио је робију.
Сад, не знам колико је суд у конкретном случају био блажи, ал мислим да је он робијао скоро две године.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 22.11.2019

Re: 8

Сад, не знам колико је суд у конкретном случају био блажи, ал мислим да је он робијао скоро две године

То се рачуна у блаже осуде, после неког времена увидело се да је цела акција бесмислена, па се престало са тим. Дигле су се руке и од задруга, присилног увођења сељака у њих.
(Типично за народњачке режиме: цео један друштвени слој прогласиш штетним, поведеш акцију против њега, па се после обсетиш да то и није тако паметно -- грађанска класа, глумци, тајкуни, демократе-жути итсл.итс.).

Иначе, мајка мог пријатеља писца Крсте Поповског Марија је као дете била у логору под комунистима, јер је била из мешовите немачко-српске породице. Да поновим, била је дете.

Ја сам дан данас поносан на мог оца, који је:
1) одбио да се као командант усели у вилу на Дедињу;
2) вратио салонски стан на првом спрату на углу Светозара Марковића и Булевара Револуције, "оставио" га колеги који је имао породицу;
3) осим стана од 104м2 на НБГДУ за нас шесторо и велике плате никада ништа друго од државе није добио;
4) што је 17 година био пуковник, незабележен случај, а онда одбио чин генерала иако радећи на генералском месту (и таквом платом), као начелник Војнотехничког одељења у генералштабу.
5) што је 1961. и 1965. јавно тражио професионализацију војске.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:47 22.11.2019

Re: 8

Šta je tu smešno?
Da li je pšotrebno išta uverljivije od onih cifri koje je Brajović naveo?
I ne samo cifara.

Наравно, не само цифре, нису само оне у питању.

Јер, у оној тамници народа под краљем 1927. уведено је прописима одсуство за породиље, две деценије пре скандинавских земаља. Податак је дала Ивана Добратић у свом раду на конференцији на Економском факултету која је управо у току ових дана.

У ствари, кад разгрнеш мало тај идеолошки шлајм по Краљевини, видиш да је то била једна прилично чила земља. Мој отац је у то доба у Ћуприји у подфицирској школи учио француски и савремени плес (један-напред-назад-јок-то-се-зове-Ламбет-вок), као дете-стипендиста из социјално угрожених средина.



P.S.
Веровали ил не, мени је отац, крајем 90-их, играо овај плес, и показивао лупање по коленима и палац преко рамена. Ја сам тада тек сазнавао и разумео неке ствари...
extramod extramod 00:00 23.11.2019

Re: 8

Ламбет-вок


freehand freehand 00:01 23.11.2019

Re: 8

2) вратио салонски стан на првом спрату на углу Светозара Марковића и Булевара Револуције, "оставио" га колеги који је имао породицу;

3) осим стана од 104м2 на НБГДУ за нас шесторо и велике плате никада ништа друго од државе није добио;

Čudna je ta patnja koja čoveka tera na ovoliko detalja iz sopstvene porodične istorije. I bila bi ok da nije skopčana sa toliko pizme prema drugima. Elem, ta pizma prema drugima i ta neobična ideološka zadrtost prosto ne dozvoljava da ne bude upitana - a odakle salonski stan koji je "vraćen"? Od koga je i kako pre toga prihvaćen? I bi li bio vraćen da nije zamenjen sa arom stambenog prostora na Novogm Beogradu?
nsarski nsarski 00:07 23.11.2019

Re: 8

један-напред-назад-јок-то-се-зове-Ламбет-вок


Meni je pričala jedna gospođa, danas 99 godina stara, a u ono vreme gimnazijalka, da je odlazila sa drugaricama u oficirski dom na igranke i da su igrali baš Lambetvok.
I da, kad su one igrale "levom napred, desnom jok...", momci sa strane su uskakali povicima "jok, jok, jok!" što je izazivalo smeh i kikot. Ah, nestašna mladež, završila bi svoju priču ozarena gospođa kojoj je skoro sto leta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:07 23.11.2019

Re: 8

I bi li bio vraćen da nije zamenjen sa arom stambenog prostora na Novogm Beogradu?


Вилу није хтео, није желео да се у њу усели.
Стан у Београду добио је 1970. или 1969, не сећам се тачно.

Оно је била 1950. или 1951, када је оставио салонац другу.
У Задру, Скопју, Тузли, Сарајеву живели смо у изнајмљеним становима.
И на пролеће 1969. када смо дошли у Београд.
Готово да ниједно од петоро деце није рођено у истом граду, једино је Тузла 2 од 5.

Има она народна: Свако псето мисли да цео свет лаје.
freehand freehand 00:34 23.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
I bi li bio vraćen da nije zamenjen sa arom stambenog prostora na Novogm Beogradu?


Вилу није хтео, није желео да се у њу усели.
Стан у Београду добио је 1970. или 1969, не сећам се тачно.

Ово је била 1950. или 1951, када је оставио салонац другу.
У Задру, Скопју, Тузли, Сарајеву живели смо у изнајмљеним становима.
И на пролеће 1969. када смо дошли у Београд.

Има она народна: Свако псето мисли да цео свет лаје.

Menjaš komentare, Brajoviću, ali to je standardno za tu vrstuintelektualaca. Ove komppleksaške pokušaje vređanja sa tim "pseto" ispadima i primitivnim psovanjem savetujem da ostaviš za tet-a-tet priliku koja bi ti dala mogućnost da pobediš komplekse i pokažeš se kao čovek.
Što se ostalog tiče standardnim spinom pokušao si da prenebregneš odgovor na jednostavno pitanje: odakle salonski stan koji je vraćen?
Dakle, pitanje se odnosi isključivo na tvoje reči i tvoje izjave ovde, koje sam iznosiš nepitan i neprovociran istovremeno pljujući po hiljadama i desetinama hiljada drugih zbog sličnih stvari
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:37 23.11.2019

Re: 8

Mrš, pizda ti materina.
Sreli smo se, govance, pa si bio pitom...

I bićeš opet.
Takav ti je karakter.

Na slabije drečiš (nisam ti ono zaboravio kako si tukao vlastitu decu), pred jačim šeniš.
freehand freehand 00:49 23.11.2019

Re: 8

Predrag Brajovic
Mrš, pizda ti materina.
Sreli smo se, govance, pa si bio pitom...

I bićeš opet.
Takav ti je karakter.

Na slabije drečiš (nisam ti ono zaboravio kako si tukao vlastitu decu), pred jačim šeniš.

Dobro, Brajoviću dobri moj i pošteni - ovo smo već notirali. Ali to je sramotan način ophođenja u javnosti, čak i ako si iskompleksirani prcvoljak.

Nego ovde se postavlja drugo pitanje: kako je partizanski oficir-grmalj što je neprijatelje davio golim rukama do tog salonskog stana došao u vreme tolikih streljanja po Srbiji, kad su Titovi krvoloci otimali od časnog građanstva i prisilnog otkupa o kome govoriš?
Черевићан Черевићан 00:26 18.11.2019

tajnama CVja

a umemo i da se sprdamo

некад (не)знаш шта умеш да радиш
(збогтог Битни шансу ће ти ..дати),
притом требаш ............бити и qrčevit
за инат онимa који ће'т .....пањкати,

а нек' школе уче они .......кој' то воле,

упс

looping looping 05:56 18.11.2019

1

Šta god od ova tri bilo, ni jedno društvo koje dozvoljava toliki broj nekompetentnih ljudi na važnim mestima (setimo se samo da je novi poverenik za zaštitu podataka o ličnosti došao iz prekršajnog suda – dakle opet veze sa onim čime treba da se bavi nema – i odmah po dolasku predložio da se odloži primena zakona kojim je Srbija implementirala EU pravila u ovoj oblasti) nema nikakve šanse da napreduje i da ostvari svoje ciljeve (šta god oni bili).

Nekada davno u zemlji Srbiji (ili Jugoslaviji/ Kraljevini Jugoslaviji/ Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca... ko će ga znati) nekompetentni ljudi počeli su se postavljati na važna mesta u državnim službama a i šire.

Da li će ljudi koji su sada na vlasti to promeniti?

Ili će doći neka druga vlast, borbom protiv mora beda dići se i učiniti im kraj?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:04 18.11.2019

Re: 1

Nešto sve sumnjam da će se Đilas-Trifunović-Jeremić-Lutovac-Živković-Tepić-Stefanović-Radulović-Obradović uzdići iznad toga, al' ono, ostaje da verujemo da hoće.
looping looping 10:14 18.11.2019

Re: 1

Srđan Fuchs
Nešto sve sumnjam da će se Đilas-Trifunović-Jeremić-Lutovac-Živković-Tepić-Stefanović-Radulović-Obradović uzdići iznad toga, al' ono, ostaje da verujemo da hoće.

Trifunoviću još i verujem pomalo. Jeste blesav ali se nije ukaljao.
Problem što bi mu se ostali prišljamčili na vlasti pa bi oni vladali umesto njega.


niccolo niccolo 10:41 18.11.2019

Re: 1

Ili će doći neka druga vlast, borbom protiv mora beda dići se i učiniti im kraj?

Potrebno je da većina građana shvati zbog čega je loše postavljati neznalice na važna mesta. Po meni je to suština opozicionog delovanja danas u Srbiji, razgovor o takvim temama...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:21 18.11.2019

Re: 1

looping

Trifunoviću još i verujem pomalo. Jeste blesav ali se nije ukaljao.
Problem što bi mu se ostali prišljamčili na vlasti pa bi oni vladali umesto njega.



Лупи, а волиш ти Србију. Кењаш да си нашао дом у УАЕ и да ти није стало шта је с нама!
looping looping 11:24 18.11.2019

Re: 1

niccolo
Ili će doći neka druga vlast, borbom protiv mora beda dići se i učiniti im kraj?

Potrebno je da većina građana shvati zbog čega je loše postavljati neznalice na važna mesta. Po meni je to suština opozicionog delovanja danas u Srbiji, razgovor o takvim temama...

Mislim da građani imaju i previše iskustva sa tim, svako u svom mestu i da im ne treba dodatno objašnjavati.

Današnja tzv. opozicija je u vreme svoje vladavine svuda postavljala neznalice, sadašnja vlast je to nastavila a ne vidi se neka nova, drugačija opozicija na horizontu.
looping looping 11:27 18.11.2019

Re: 1

Srđan Fuchs
looping

Trifunoviću još i verujem pomalo. Jeste blesav ali se nije ukaljao.
Problem što bi mu se ostali prišljamčili na vlasti pa bi oni vladali umesto njega.



Лупи, а волиш ти Србију. Кењаш да си нашао дом у УАЕ и да ти није стало шта је с нама!

Tebe baš briga. U Izri još i daju državljanstvo a ovde nema šanse, tako da nemam izbora. Ne daju mi arapin da budem.
freehand freehand 12:29 18.11.2019

Re: 1

Problem što bi mu se ostali prišljamčili na vlasti pa bi oni vladali umesto njega.



Misliš kao gradonačelniku Radojičiću?

A ozbiljno govoreći Trifunović je dileja i diletant opšte prakse, ladno bi mogao da bude vučićev ministar samo da je još i glup i pokvaren.
looping looping 13:09 18.11.2019

Re: 1

Problem što bi mu se ostali prišljamčili na vlasti pa bi oni vladali umesto njega.

Misliš kao gradonačelniku Radojičiću?

Ovoga bi malo češće viđali ali tako nešto.

A ozbiljno govoreći Trifunović je dileja i diletant opšte prakse, ladno bi mogao da bude vučićev ministar samo da je još i glup i pokvaren.

Pa, i to je tačno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:36 19.11.2019

Re: 1

looping

Tebe baš briga. U Izri još i daju državljanstvo a ovde nema šanse, tako da nemam izbora. Ne daju mi arapin da budem.


Uradi sve da te priznaju, pa da vodimo, kao dva Srbina, izraelsko-arapski mirovni dogovor i priznanje Palestine. Eno ga Bibi, kuka na teveu kako, ako Izrael prihvati Arape u vladi, da će to dovesti do njegovog (Izrinog) nestanka... A kod nas, u liberalnom i arapskom sektoru, baš fina atmosfera... Ne sećam se da je bilo ovako od Rabinovih dana još...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:25 18.11.2019

Manchurian candidate

A tebe, Collo, da bude sramota; eksploatišeš slabo zdravlje Predsednika i napadaš ga kada mu je zdravlje ugroženo, dok se on bori za tebe, i za svakoga ovde. I ti si sigurno iz bande Jugoslava Ćosića!

"Ne znam šta se desilo da je ovo društvo postalo toliko jezivo. Veći deo javnosti je bio iskreno zabrinut, predsednik je dobio veliki broj poruka od svetskih predstvnika Makrona, Dodika, premija Albanije, Boruta Pahora... Nadam se da je više gledao taj deo Srbije koji je bio iskreno zabrinut", navela je ona.

Ona je dodala da Jugoslava Ćosića treba da bude sramota zbog izjave "ukoliko je predsednik Srbije toliko osetljiv na profesionalna novinarska pitanja, možda ne bi trebalo da se bavi tim poslom".

"Da li pokušava da prikrije aferu, da podigne svoj rejting davajući preveliki značaj svojim novinarima, koji, podsećam, dolaze na naše konferencije za štampu od prvog dana, od 2012. godine, ne znam. Na novinarska pitanja njegove televizije Vučić uvek odgovara. Da li se to njima dopalo, ne znam. Da li je tim odgovorom matirao i Miodraga Sovilja i onoga ko je poslao da isprovocira predsednika – jeste. Vučić je odgovarao i na pitanja Krika i na pitanja Insajdera. Nije problem u težini pitanja, već u načinu na koji je postavljeno. To je ono što je bilo neprimereno. Nadam se da Sovilj ne razgovara tako sa roditeljima i da će shvatiti da može da bude i nezavistan i dobar novinar, ako se primereno ponaša", rekla je Vasiljevićeva gostujući u studiju TV Pink.
niccolo niccolo 10:39 18.11.2019

Re: Manchurian candidate

dok se on bori za tebe, i za svakoga ovde.

Pa ja to baš zbog toga, ne bi li prestao da to radi
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:07 18.11.2019

Re: Manchurian candidate

docsumann docsumann 08:25 18.11.2019

jutarnja gimnastika

Julian Madox oborio WR u bench presu i postavio novi na 337kg



na 5:00 počinje ključni događaj
niccolo niccolo 10:38 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

Julian Madox oborio WR u bench presu i postavio novi na 337kg

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:10 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

Џули личи на мене по грађи, после дијете...

docsumann docsumann 11:53 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

Srđan Fuchs
Џули личи на мене по грађи, после дијете...



interesantno da su Biohazardi koketirali sa nazi ikonografijom, iako su neki članovi benda jevrejskog porjekla. autošovinizma ili šta li?

svejedno, ovo je moćna stvar




EDIT:

od NYHC scene PRO PAIN su oduvijek imali najjaču priču... a i zvuk im je najjači

docsumann docsumann 11:57 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

niccolo
Julian Madox oborio WR u bench presu i postavio novi na 337kg



a za Juliana je interesantnmo da mu je misija 800lbs (cca 360kg), i želi to da obavi što prije, jer je svjetan da mu prevelika tjelesna težina (neophodna za tako nešto) ugrožava zdravlje
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:21 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

interesantno da su Biohazardi koketirali sa nazi ikonografijom, iako su neki članovi benda jevrejskog porjekla. autošovinizma ili šta li?



To kao senzacionalistički, left wing left wing pa hop'la - nazi!
Meni je najtužnije što se to desilo i sa Kula Shakerom...

docsumann docsumann 13:27 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika


otkrih prije neki dan ovaj mladi HC bend. obrađuju zajebane teme, i imaju upečatljive spotove...

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:35 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

ponoćna sholastika!


freehand freehand 14:32 18.11.2019

Re: jutarnja gimnastika

stefan.hauzer
ponoćna sholastika!



Hvala hauzeru. O dli čno! Ovaj batica se naslušao Majlsa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana