Eksperimenti u blogovanju| Jubileji| Zabava| Životinjski svet

2020

nsarski RSS / 03.01.2020. u 19:01

 

3084fe32-3cfa-471f-b7b0-7de25ff72a13-lynx.jpg?width=540&height=&fit=bounds&auto=webp

 

U želji da prevaziđem ovu post-prazničnu  depresiju, odlučio  sam da ponudim ovaj kraći prilog kao novogodišnju čestitku blogerima koji još imaju snage da čitaju nove postove. A i brojke su se složile (za detaljnije objašnjenje vidi dole).

Još od antičkih vremena postoji verovanje da je ris (lynx na engleskom) životinja sa najoštrijim vidom u životinjskom svetu.  Naime, jedan od polubogova, Lynceus, pratilac Argonauta, je imao izuzetno oštar vid, pa je po njemu i mačka dobila ime lynx.  Čak se smatralo da je vid risa toliko dobar da on može da vidi i kroz zidove. Ukratko, vekovima je ris važio za simbol oštrovidosti.

220px-Portrait_of_Federico_Angelo_Cesi_%281585-1630%29_by_Pietro_Fachetti.jpg

Federico Cesi

 Kada je Federico Cesi osnovao svoju akademiju 1602. godine koja je zamišljena kao centar okupljanja najumnijih ljudi tog vremena, ljudi koji su se bavili proučavanjem prirodnih pojava (Cesi je bio fasciniran botanikom), on je taj centar nazvao Accademia dei Lincei – u direktnom prevodu Akademija Risookih. Prvobitno se Akademija sastojala od tri člana, ali kasnije se broj malo povećao. Za simbole Akademije su uzeti Ris i Orao, a moto je bio minima cura si maxima vis , tj. “obrati pažnju na male stvari da bi dobio najveće rezultate.” Godine 1611. je za člana Akademije primljen i Galileo Galilej koji je tim statusom bio izuzetno počastvovan i od tada se potpisivao kao Galileo Galilei Linceo na svojim knjigama.

24384.jpg

 

Akademija je tokom kasnijih vekova bila zatvarana i otvarana više puta (ona i danas postoji), a u svoje redove početkom XX veka primila je i prvu ženu risa- Ersiliju Caetani-Lovatelli, plemkinju koja se bavila arheologijom.

Nego, da ostavimo ta prošla vremena iz nas i vratimo se u današnjicu. Danas je simbol oštrovidosti malo drugačiji, pa se recimo u tenisu metafora oštrovidosti pripisuje sokolu i koristi se hawkeye elektronski sistem da se odluči gde je tačno sporna loptica pala. Nekada su zaista u pitanju milimetri koje ljudsko oko ne može golim okom da proceni.

A koliko male detalje ljudsko oko može da proceni?  Postoji standardizovan način da se oštrovidost neke osobe precizno izmeri.

Prvo, šta oštrovidost meri? Ona je mera rezolucije ljudskog oka – na primer, da bi mogli da pročitate “sitna slova” obično morate da se približite tekstu jer sa većeg rastojanja ne razlikujete slova, ili optotipove.  Naravno, da bi uveli standard, uvodi se i standardna veličina slova na Snelenovoj karti koju ste svakako videli u očnim ordinacijama.

 

290px-Snellen_chart.svg.png

 Snelenova karta

Prilikom merenja oštrovidosti ova tabla se postavi na 20 stopa (6 metara) od pacijenta koji treba da pročita, idući odozgo na dole, slova u svakom redu.  Za normalni standard se uzima red broj 8, tj. osoba sa normalnim vidom bi ona crveno podvučena slova mogla da pročita sedeći u stolici na rastojanju od 20 stopa (6 metara) od table. To odgovara rezoluciji od 1.75mm na rastojanju od 20 stopa, ili 6 metara. Zamislimo da prilikom merenja neka osoba može da pročita slova u redu broj 5  na tabeli, tj. P E C F D, i da sitnija slova u narednom redu ne može. S desne strane u tom redu 5 stoji oznaka 20/40. Ovo znači da tu veličinu slova (velika su) osoba sa “normalnim” vidom može da pročita čak sa rastojanja od 40 stopa. Da tako kažem, normalna osoba ima duplo oštriji vid od one osobe koja se zadrži na liniji broj 5.

Oštrovidost ljudi se menja tokom života. Recimo, bebe mlađe od 1 meseca imaju oštrinu vida od 20/800 do 20/200, tj. da bi videli ono što ljudi normalnog vida mogu da razlikuju na rastojanju od 800 stopa, tako malim bebama je potrebno da se približe na 20 stopa. Već tokom drugog meseca i kasnije, kod beba se ovo popravlja na 20/150. Sa 4 ili 5 godina starosti, deca dostižu normalnu oštrovidost odraslih, tj. 20/20. Neka deca, kad dostignu uzrast od 8-9 godina, mogu da izgube oštrovidost od 20/20 i postanu kratkovida.

Neke mlađe osobe mogu da imaju izuzetno oštar vid koji je, recimo, 20/10, tj. za rezoluciju koju oni imaju sa 20 stopa, “normalnima” je potrebno da se približe na 10 stopa da bi je dostigli. Među profesionalnim sportistima u streljačkim sportovima, najbolji izmeren rezultat je 20/10.

Za neke ptice grabljivice – orao, soko, itd., oštrina vida se procenjuje na 20/2, što je nezamisliv rezultat za ljude. Ne znam da li je neko izmerio oštrovidost risa, ali on i dalje važi za izuzetnu životinju u tom pogledu.

 

Ukratko, oštrovidost od 20/20 se uzima kao zlatni standard ili “perfect vision” za ljude.

 

U to ime, želim svim blogerima da u ovoj  godini 2020., oštrovidoj, steknu perfect vision za događanja oko nas,  za uočavanje spinovanja i prepoznavanje fake vesti kojima smo okruženi.

Živeli!

 

 

 



Komentari (662)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mali_macak mali_macak 10:05 06.01.2020

Re: Uvek budni i na oprezu

zilikaka
Tragikomicno je koliko se opticari iznenade kada se pomene staklo; jedni ga uopste nemaju, a drugi pomisle da ste slucaj za narodnu kuhinju.

Ja dugo nisam posećivala tu branšu jer smatram da su mi postojeće naočare sasvim ok, posebno za uslove gledanja u ekran.
Dakle, te naočare su BAŠ stare a imam jedne nešto novije i na obema* su stakla, na moje insistiranje.
Mala dioprtija, nije teško a ne možeš im ništa, ne grebu se.
Za dve nedelje imam rutinski pregled i osećam da ćemo se posvađati po pitanju stakla. Ima da insistiram.

*Lingvisti, pomoć, da li sam potrefija?

Da!
Pre iks godina, kažem ja ženi da mi se nešto muti pred ekranom.
Kaže ona meni - idi kod optičara da proveriš dioptriju.
Ma jok, ja ću njoj - to je zbog toga što sam previše vremena pred ekranom.
I tako ja glupson drljao još 2 do 3 godine - dok konačno nisam otišao kod očnog.
I voila - dobijem ćore sa onom najmanjom dioptrijom (valjda 0,5) i po drugi puta progledam u životu.
Prema tome - što pre kod očnoga ko oseti da mu se muti pred ekranom.
alselone alselone 19:47 03.01.2020

Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ili dok nije počeo WWIII. Taman da se ižljubimo.
maksa83 maksa83 19:51 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ili dok nije počeo WWIII. Taman da se ižljubimo.

Pa nije Trunpo Obama da počinje rat sa Iranom pred izbore.



angie01 angie01 19:57 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

mlatisa mlatisa 21:46 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ili dok nije počeo WWIII. Taman da se ižljubimo.


Pa nije Trunpo Obama da počinje rat sa Iranom pred izbore.


Не личи ми на WWIII. Мислим да неће бити класичног копненог рата. САД ће покушати да бомбардовањем врате Иран у камено доба, као што су и нас. Са нарочитим нагласком на рафинерије у све што се може искористити за обогаћивање уранијума. Смањиће употрену класичне авијације и појачаће употребу крстарећих пројектила. Све то ће вероватно да уобичајено узбуркан регион још више узбурка. Додуше, можда су то предвиђали и пре 106 година.

А иначе, рат са Ираном је почео пре скоро две године изласком САД из Нуклеарног споразума. Рекао бих да је разлог тај што због Ирана САД нису успеле да промене режим у Сирији него су морали да се задовоље окупацијом дела Сирије.
nsarski nsarski 21:51 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Не личи ми на WWIII.

A kako i na šta to liči WW3?
Мислим да неће бити класичног копненог рата.

To niko ne misli još od Avganistana. U Iranu živi 70 miliona ljudi.
Рекао бих да је разлог тај што због Ирана САД нису успеле да промене режим у Сирији него су морали да се задовоље окупацијом дела Сирије.

Ja bih rekao da pravi razlog može da se napiše u dve reči: hoće Bibi.
Ostalo su zamajavanja.
freehand freehand 21:53 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Не личи ми на WWIII. Мислим да неће бити класичног копненог рата. САД ће покушати да бомбардовањем врате Иран у камено доба, као што су и нас. Са нарочитим нагласком на рафинерије у све што се може искористити за обогаћивање уранијума. Смањиће употрену класичне авијације и појачаће употребу крстарећих пројектила. Све то ће вероватно да уобичајено узбуркан регион још више узбурка. Додуше, можда су то предвиђали и пре 106 година.

Nisu oni toliko glupi da misle da je to izvodljivo. Ali su dovoljno glupi da naprave ogromno sranje.
Irak je preveliki, preajak, na zajebanoj geostrateškoj poziciji da bi to moglo tek tako da sezavrši. A kao da je već stvorena nova osovina Kina-Rusija-Turska-Iran.
Slušao sam danas ovog čoveka, i mogu reći da me jeza ne pušta.

[youtube]http://www.aljazeera.com/news/2020/01/world-reacts-killing-iran-qassem-soleimani-iraq-200103072643596.html[/youtube]

Nešto neće YT, pa evo ovako: LINK
alselone alselone 21:58 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

hoće Bibi.


Po svemu sudeći da. Izgleda da su svi protiv tog rata osim dve države.
freehand freehand 22:00 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ja bih rekao da pravi razlog može da se napiše u dve reči: hoće Bibi.
Ostalo su zamajavanja.

Ah vi antisemiti...

Ali bez panike: ubistvo Solemanija bije imalo za cilj da rat počne, već da se rat spreči.

LINK
freehand freehand 22:12 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

cane.srbljanovic
Irak je preveliki, preajak,


Ah... Iran, Irak, ajrank... sve je to zbunjujuce.

U pravu si, mada je u pitanju situacija u kojoj uopšte ne bi bilo nelogično i neočekivano da Irak i Iran budu saveznici nasuprot Amerikancima, Saudijcima i naravno . Bibiju.
G.Cross G.Cross 22:21 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

cane.srbljanovic
Irak je preveliki, preajak,


Ah... Iran, Irak, ajrank... sve je to zbunjujuce.


Koliko ja vidim Tramp priprema jos jednu veliku pobedu predavanja nečega u ruke Rusa.

Tviter Triper Precednik.

Milan Novković Milan Novković 22:26 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

nsarski
Не личи ми на WWIII.

A kako i na šta to liči WW3?
Мислим да неће бити класичног копненог рата.

To niko ne misli još od Avganistana. U Iranu živi 70 miliona ljudi.
Рекао бих да је разлог тај што због Ирана САД нису успеле да промене режим у Сирији него су морали да се задовоље окупацијом дела Сирије.

Ja bih rekao da pravi razlog može da se napiše u dve reči: hoće Bibi.
Ostalo su zamajavanja.

Bibi i military-security complex, pa neocons.

Trampa ovde pomalo vozaju ko malo dete, Pompeo se "pati" kako da ne dobije nogu tako da bi mogao da uskoči u senat posle, on je i neka sitna spona.

Gle, Tramp otvoreno priča da neće biti rata, niti ga on želi, "zna se" da su US nemoćni, i ovaj atentat je besmislen, na prvi pogled - samo gube "ugled i uticaj" u regionu sad još ubrzanije.

U stvari ima i panike oko izbora koje neocons gube, pa zatvora koji se smeše delovima starog deep-gov sistema.

Nije isključeno da trampovi gringosi koriste priliku da izvuku ljude iz regiona.
Milan Novković Milan Novković 22:30 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

G.Cross
cane.srbljanovic
Irak je preveliki, preajak,


Ah... Iran, Irak, ajrank... sve je to zbunjujuce.


Koliko ja vidim Tramp priprema jos jednu veliku pobedu predavanja nečega u ruke Rusa.

Tviter Triper Precednik.


Ček, polako, Ameri tamo pljačkaju, razaraju i ubijaju, Rusi prave prijatelje, ili bar saradnike. Ne predaje on ništa, Amerika kao takva nema koristi, trilione tamo troše, u US 50 miliona gladnih. Tramp je još kao kandidat rekao da hoće da se povlače iz tih za Ameriku štetnih ratova.

Šta bi ti hteo da Ameri rade na Bliskom Istoku?
G.Cross G.Cross 22:35 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Milan Novković
nsarski
Не личи ми на WWIII.

A kako i na šta to liči WW3?
Мислим да неће бити класичног копненог рата.

To niko ne misli još od Avganistana. U Iranu živi 70 miliona ljudi.
Рекао бих да је разлог тај што због Ирана САД нису успеле да промене режим у Сирији него су морали да се задовоље окупацијом дела Сирије.

Ja bih rekao da pravi razlog može da se napiše u dve reči: hoće Bibi.
Ostalo su zamajavanja.

Bibi i military-security complex, pa neocons.

Trampa ovde pomalo vozaju ko malo dete, Pompeo se "pati" kako da ne dobije nogu tako da bi mogao da uskoči u senat posle, on je i neka sitna spona.

Gle, Tramp otvoreno priča da neće biti rata, niti ga on želi, "zna se" da su US nemoćni, i ovaj atentat je besmislen, na prvi pogled - samo gube "ugled i uticaj" u regionu sad još ubrzanije.

U stvari ima i panike oko izbora koje neocons gube, pa zatvora koji se smeše delovima starog deep-gov sistema.

Nije isključeno da trampovi gringosi koriste priliku da izvuku ljude iz regiona.



Pa čekaj kako to vozaju tvog svetog Georgija koji ubiva aždahu Dip Gov i Neo..nesto nisam siguran šta, kao malo dete.

Kako to spasioca sveta vozaju kao malo dete?
Ko ga voza?
Šta se to desava sa našom kontra Dip G9v revolucijom?
Novi izbori?
G.Cross G.Cross 22:37 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Milan Novković
G.Cross
cane.srbljanovic
Irak je preveliki, preajak,


Ah... Iran, Irak, ajrank... sve je to zbunjujuce.


Koliko ja vidim Tramp priprema jos jednu veliku pobedu predavanja nečega u ruke Rusa.

Tviter Triper Precednik.


Ček, polako, Ameri tamo pljačkaju, razaraju i ubijaju, Rusi prave prijatelje, ili bar saradnike. Ne predaje on ništa, Amerika kao takva nema koristi, trilione tamo troše, u US 50 miliona gladnih. Tramp je još kao kandidat rekao da hoće da se povlače iz tih za Ameriku štetnih ratova.

Šta bi ti hteo da Ameri rade na Bliskom Istoku?


Šta bih ja hteo da ameri rade na bliskom istoku?.
Da ostave naftu nama i Rusima.
mlatisa mlatisa 22:40 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Koliko ja vidim Tramp priprema jos jednu veliku pobedu predavanja nečega u ruke Rusa.


Да не буде да хвалим оног наранџастог, али он није никога предао у руке Русији. То је заправо почео Обама. Покушај пуча у Турској је изведен пре Трампа. Што се осталих детаља тиче рекао бих да је много суздржанији него што сам очекивао.
Milan Novković Milan Novković 22:47 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

G.Cross
Milan Novković
nsarski
Не личи ми на WWIII.

A kako i na šta to liči WW3?
Мислим да неће бити класичног копненог рата.

To niko ne misli još od Avganistana. U Iranu živi 70 miliona ljudi.
Рекао бих да је разлог тај што због Ирана САД нису успеле да промене режим у Сирији него су морали да се задовоље окупацијом дела Сирије.

Ja bih rekao da pravi razlog može da se napiše u dve reči: hoće Bibi.
Ostalo su zamajavanja.

Bibi i military-security complex, pa neocons.

Trampa ovde pomalo vozaju ko malo dete, Pompeo se "pati" kako da ne dobije nogu tako da bi mogao da uskoči u senat posle, on je i neka sitna spona.

Gle, Tramp otvoreno priča da neće biti rata, niti ga on želi, "zna se" da su US nemoćni, i ovaj atentat je besmislen, na prvi pogled - samo gube "ugled i uticaj" u regionu sad još ubrzanije.

U stvari ima i panike oko izbora koje neocons gube, pa zatvora koji se smeše delovima starog deep-gov sistema.

Nije isključeno da trampovi gringosi koriste priliku da izvuku ljude iz regiona.



Pa čekaj kako to vozaju tvog svetog Georgija koji ubiva aždahu Dip Gov i Neo..nesto nisam siguran šta, kao malo dete.

Kako to spasioca sveta vozaju kao malo dete?
Ko ga voza?
Šta se to desava sa našom kontra Dip G9v revolucijom?
Novi izbori?

Pa lepo ga vozaju, urade nešto bez da ga pitaju, imaju 4 spoljne politike - Bela Kuća (a i tu ima Pompea, imao Boltona, ...), Kongres, Pentagon, CIA ...

Napreduje kotnra revolucija, valjda će za par meseci biti i prve optužnice, prati Barra, Durhama, ... velika je nervoza, tamo se vodi rat koji ima više bitaka, ne jednu, i traju u vre,enu.
mlatisa mlatisa 22:49 03.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

@nsarski
A kako i na šta to liči WW3?


Личи на појаву када се појављују велике печурке као печурке после кише.

To niko ne misli još od Avganistana. U Iranu živi 70 miliona ljudi.

У неком екстремном развоју ни то није искључено. Можда је чак могућа и употреба нуклеарног оружја. "Што да се патимо, а и чему оружје ако не можемо да га користимо? Ионако нас не схватају озбиљно."

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:25 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove


A kako i na šta to liči WW3?


"As I understand it, we are trying to prevent WW3."
"Nuclear Holocaust?"
"No. Something worse."

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:31 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ček, polako, Ameri tamo pljačkaju, razaraju i ubijaju, Rusi prave prijatelje, ili bar saradnike.


Kako Petite Parti de la gauche européenne Pierre vidi realnost...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:26 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

freehand

Ah vi antisemiti...

Ali bez panike: ubistvo Solemanija bije imalo za cilj da rat počne, već da se rat spreči.

LINK


Nema niš' na ovom linku. Pogledao sam link profesora Mohamada Marandija sa Teheranskog univerziteta - dobro okej, ljuti su, povređeni, razumljivo je da tako ogorčeno pričaju. Inače, za Hađ Kasema Soleimanija i Al Muhandisa sam pročitao da su se "nosili kao obični ljudi, ozbiljni i strogi prema sebi i blagi prema narodu, bili deo naroda, bez uznošenja nad njima."

Koliko god mi kenjali protiv Đenerala Mirkovića da je "Arkan, Mladić" - čovek je bio apsolutno obožavan - ajkonik; u svom narodu. Ovaj krele građevinac, sa svojom čekićarskom suptilnošću je napravio baš ozbiljno sranje.

Premda, uprkos svemu, ne mislim da je Iran spreman za rat na 4500 km dugoj liniji fronta (od Libana do Jemena) - tako da je verovatnije da će nas propeglati proxy-raketlama malo, dići neki američki cilj u zrak, nešto u Saudiji, i zadovoljiti se time. Ne verujem da će ostvariti mračne pretnje profesora Marandija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:30 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

alselone
hoće Bibi.


Po svemu sudeći da. Izgleda da su svi protiv tog rata osim dve države.


Osim vojno-biz establišmenta u tri države, al' srećom u dve je demokratija (uprkos antisemitskim i levičarskim vlažnim snovima) pa se vode polemike o mudrosti allout rata - premda se trenira kao da će biti.
freehand freehand 11:05 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Nema niš' na ovom linku.

Nešto se desilo sa tim linkom, u pitanju je bila Trampova izjava kako ubistvo iranskog generala ne treba da počne već da spreči rat.
Koliko god mi kenjali protiv Đenerala Mirkovića da je "Arkan, Mladić" - čovek je bio apsolutno obožavan - ajkonik; u svom narodu.

Koji đeneral Mirković?
freehand freehand 11:07 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

al' srećom u dve je demokratija (uprkos antisemitskim i levičarskim vlažnim snovima) pa se vode polemike o mudrosti allout rata - premda se trenira kao da će biti.

Istorija modernog doba čista je refleksija tih demokratskih polemika u demokratskim državama o kojima govoriš. Rat za ratom i zločin za zločinom, to su im CV.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:24 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

freehand

Koji đeneral Mirković?


Хађ Касем Солејмани - Племенити Господин Чаролије Мирковић. Жао ми је човека, он је нешто попут Саладина Новог Доба. Пичкарски су га скинули (мада не сумњам да он не би размишљао до притисне гумбић ракетле на Тлв, без обзира што сам ја са породицом тамо). Бог да му душу прости, био је то дивљења вредан противник.



setfrancman
In Syria, Iran built a new base, called Imam Ali, at the border with Iraq.
In short: Iran’s activities in 2019 were accelerated and represented an increasing threat to Iraq, Syria, Lebanon and Yemen, as well as a threat along 3,000 miles of front line from the Lebanese border with Israel to the Gulf of Oman and Yemen. Soleimani was a key part of constructing Iran’s threats along this line. Muhandis was, as his name suggests, the engineer who helped build up Iran’s role in Iraq and also into Syria.
THESE MEN – Soleimani, Muhandis and their network – were personally austere and frugal. They dressed in almost everyday clothing without chests festooned with a salad of medals. They went among both the civilian population and among their own men as one of them. They were often mild in their manners.
Videos of Muhandis show him relaxing, laying on the ground to catch a few second's nap and speaking softly. These men represented a dangerous threat not because of their boasts but because of their practicalities and decades spent honing their abilities.
Soleimani was born in 1957; Muhandis in 1954. They were in their twenties during the Iranian Islamic Revolution, making it a formative moment in their lives; the revolution guided their lives from then on. For them, the US and Israel were the main enemies; they were the “resistance.”
Saudi Arabia and other countries were also counted among their enemies, but they focused their zeal toward removing Western powers and advancing Iran’s interests and the interests of a wider Iranian-aligned Shi’ite community.
In the 1980s, Muhandis and those like him supported terrorism against US diplomatic facilities from Kuwait to Lebanon. This was their field of operations. It took them some time, but they successfully built up franchises such as Hezbollah in Lebanon and Kataib Hezbollah in Iraq.
Only after 2010 could their long-held dreams finally be realized. In the wake of the Arab spring and the chaos unleashed, they mobilized men to confront the ISIS threat and filled its vacuum with their own bases and fighters. This is how Kataib Hezbollah of Iraq ended up in Syria with Hezbollah.
It was only in the last two years that their dream of a Middle East dominated by Iran was fulfilled. They were arrogant - the kind of arrogance they accused the West of. No longer in the shadows, those like Soleimani and Muhandis came into the open, where they acted like heads of state.

seth frantzman


Istorija modernog doba čista je refleksija tih demokratskih polemika u demokratskim državama o kojima govoriš. Rat za ratom i zločin za zločinom, to su im CV.

dobro, ovo je diskutabilno, uzev u obzir da u evropski-levom dijapazonu kritike nedostaje taj aspekt kritike korumpiranosti druge strane, čime ne umanjujem opravdanost kritike prema našim huškačima straha i grozomore.
Milan Novković Milan Novković 11:31 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Srđan Fuchs
Ček, polako, Ameri tamo pljačkaju, razaraju i ubijaju, Rusi prave prijatelje, ili bar saradnike.


Kako Petite Parti de la gauche européenne Pierre vidi realnost...

Srki, i moram da naglasim da mi je komentar dobronameran, moram da ti kažem da ti se strast ka lepljenju etiketa neistomišljenicima, za koje ti misliš da će da ih diskredituju, pomešala sa neurednim faznim prednjačenjem, od nekoliko meseci, emocija u odnosu na znanje, tako što ću ti dati primer gde:

1. Si meni poslednji put zalepio etiketu (ili mom mišljenju) kod Epsteina kao "zaposlenog" od strane izraelskih intelligence agencija.

2. To je tada došlo iz pera jednog Jevreja, al info lika, a u međuvremenu od mnogih, uključujući i bivše zaposlene tih agencija, tako da se sad zna i do detalja kako ga je Maksvel-tata odveo, i kako su na kraju zaključili da nije baš previše bistar pa je dobio svoj mali fiefdom (sada se priča kako je Klinton bio prvi veliki target da se obeshrabri uvrtanje ruke Izraelcima oko mira sa Palestincima).

Moram isto da se pohvalim da sam ja akutno svestan da i drugi imaju intelligence agencies, Rusi, Britanci, Ameri, Nemci, ... i da, kao amater, više idem za dnevnim temema nego državama koje mi se manje ili više "sviđaju" (ja, u stvari, prezirem ogromnu većinu političara).

Ja jesam ideološki levičar, iako ne glasam za nesposobne budale od levičara, kad na takve naletim, mogu i da pojasnm po enti put, al budi faca pa u dovoljno detalja objasni nama gde si ti u političkom spektru ...

... i ako misliš da su tvoja načela i ideje bolje od mojih kaži to na neki artikulisani i hrabriji način - ovo pseudo-atributativno vriskanje meni sad više ne smeta, prošlo je previše godina od početka bloga, al daj da neki "rigor" ubacimo u diskusiju.

Nećeš verovati (možda hoćeš) ovih dana i NYT dotiče teztu da impičment Trampa u US vredno gura military-security complex, tačnije njegov uži deo - proizvođači oružja, dok to uopšte nije u interesu "demokratama" tamo, tj lakše-brže-bolje će izgubiti sledeće izbore, što, otprilike, i sami vide sada.

Hoću reći - ja baš dosta raznolikog pročitam, amaterski, naravno, i ne doživljavam ovo tvoje kao nipodaštavanje nego kao nekontrolisanu brzopletost
freehand freehand 11:35 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

dobro, ovo je diskutabilno, uzev u obzir da u evropski-levom dijapazonu kritike nedostaje taj aspekt kritike korumpiranosti druge strane, čime ne umanjujem opravdanost kritike prema našim huškačima straha i grozomore.

Meni to izgleda krajnje jednostavno: pogledam ko je proterao ipoubijao Arape stvarajući Izrael, ko to nastavlja do današnjeg dana uprkos svim međunarodnim zakonima i pravu; ko je napao i okupirao Liban, ko je razvalio Irak, ko je razvalio Siriju, ko je izmislio Al Kaidu, ko je napravio i podržao ISIS, ko je napao i uništio Jemen uz stravične žrtve. Uvek ista osovina: Tel Aviv-Vašington-Rijad i uvek najmanje dva od tri igrača u prvoj liniji.
Nemaju tu šta da traže nikakve demokratske polemike i priče o "drugoj strani", to je samo spinovanje i razvodnjavanje očiglednosti notiranih u desetinama i stotinama rezolucija UN, onih usvojenih i onih sprečenih američkim vetom..
mali_macak mali_macak 11:40 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Milan Novković

...

Ja jesam ideološki levičar, iako ne glasam za nesposobne budale od levičara, kad na takve naletim, mogu i da pojasnm po enti put, al budi faca pa u dovoljno detalja objasni nama gde si ti u političkom spektru ...

...

Eeee, Milane!
Pa ti premnogo tražiš od Fuchsa!
Evo da pokušam ja onako kako ga vidim ... on je levi desinčar, osim kada je desni levičar.
Ne znam da li ti je pomoglo - no, svejedno.
Najvažnije je da je naš - pa kako god se okretao (kao petao na dimnjaku).
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:55 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

freehand
dobro, ovo je diskutabilno, uzev u obzir da u evropski-levom dijapazonu kritike nedostaje taj aspekt kritike korumpiranosti druge strane, čime ne umanjujem opravdanost kritike prema našim huškačima straha i grozomore.

Meni to izgleda krajnje jednostavno: pogledam ko je proterao ipoubijao Arape stvarajući Izrael, ko to nastavlja do današnjeg dana uprkos svim međunarodnim zakonima i pravu; ko je napao i okupirao Liban, ko je razvalio Irak, ko je razvalio Siriju, ko je izmislio Al Kaidu, ko je napravio i podržao ISIS, ko je napao i uništio Jemen uz stravične žrtve. Uvek ista osovina: Tel Aviv-Vašington-Rijad i uvek najmanje dva od tri igrača u prvoj liniji.
Nemaju tu šta da traže nikakve demokratske polemike i priče o "drugoj strani", to je samo spinovanje i razvodnjavanje očiglednosti notiranih u desetinama i stotinama rezolucija UN, onih usvojenih i onih sprečenih američkim vetom..


Ih, koja bujica..
Nego da nema te Amerike (i Engleske) i Izraela sve bilo bi muzika.
freehand freehand 12:10 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Nego da nema te Amerike (i Engleske) i Izraela sve bilo bi muzika.

Volim onaj stari ali uvek odgovarajući primer tog načina zaključivanja i zamene teza gde žena na pijaci prodavačici kaže kako joj je dan ranije prodala mućak, a ova kaže: "Moje jaje Mućak? Ja ti prodala mućak?! A što je tvoja tetka kurva, što ti je otac pijandura, što su ti deca narkomani a ti praviš veliko spremanje jednom u godinu dana?! Ti ćeš meni da kažeš da je moje jaje mućak?!"

Mada, nekako je modernije i efektnije ovo novoVučićevo "Pa šta?"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:16 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

mali_macak
Milan Novković

...

Ja jesam ideološki levičar, iako ne glasam za nesposobne budale od levičara, kad na takve naletim, mogu i da pojasnm po enti put, al budi faca pa u dovoljno detalja objasni nama gde si ti u političkom spektru ...

...

Eeee, Milane!
Pa ti premnogo tražiš od Fuchsa!
Evo da pokušam ja onako kako ga vidim ... on je levi desinčar, osim kada je desni levičar.
Ne znam da li ti je pomoglo - no, svejedno.
Najvažnije je da je naš - pa kako god se okretao (kao petao na dimnjaku).


svakako ne sipam mržnju prema okolini usled ideološkog slepila.
hebrew Neo-communist, kada bih se samoetiketirao kao što etiketiram vas - ne razmišljam šablonski dovoljno da bih bio upakovan u ono što ideologizirani Evropljani (pa i Jugosloveni) podrazumevaju kao Levo i Desno

i am ... who i am. srki s milje. tu i tamo obogaćen raznoraznim iskustvenim realnostima.

pogledam ko je proterao ipoubijao Arape stvarajući Izrael, ko to nastavlja do današnjeg dana uprkos svim međunarodnim zakonima i pravu; ko je napao i okupirao Liban, ko je razvalio Irak, ko je razvalio Siriju, ko je izmislio Al Kaidu, ko je napravio i podržao ISIS, ko je napao i uništio Jemen uz stravične žrtve. Uvek ista osovina: Tel Aviv-Vašington-Rijad i uvek najmanje dva od tri igrača u prvoj liniji.
Nemaju tu šta da traže nikakve demokratske polemike i priče o "drugoj strani", to je samo spinovanje i razvodnjavanje očiglednosti notiranih u desetinama i stotinama rezolucija UN, onih usvojenih i onih sprečenih američkim vetom..


isterali su i Jevreje iz - svih - Arapskih Zemalja - eto, isterali su višetisjačljetnu Zajednicu iz pomenutog Vavilona, tako da je ta priča više-manje nerešena - 1:1, i? je l' nas neko žali možda? ne, i to je gotova priča - mi imamo Izrael, Arapi imaju Arabiju (treba još Palestina da se reši). ono sa čime se ja duboko ne slažem (sa svojom vladom*) je ratno huškanje protiv Braće Persijanaca** - i uopšte, protiv Islama: pokazali smo više hiljada godina da možemo zajedno - zašto bismo se sada osvrtali na sitne stogodišnje zađevice. šta je sto godina spram četiri milenijuma!

* iako nije bibi sva vlada, premda se gradi tako.
** bez obzira što je bibi odrastao uz trampove niksonovce i izgradio se tamo kao politička ličnost, pre svega je izraelac i treba da vodi računa o dugoročnim izraelskim interesima - a oni su u miru sa celom Arabijom; a ne da nas gura u nepromišljeni konflikt, u kojem je izvesno da će i nas WASP-ovci ostaviti na cedilu - na kraju krajeva, ni mi nismo baš košer belci.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:21 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Mada, nekako je modernije i efektnije ovo novoVučićevo "Pa šta?"


Posle 5 miliona puta besmislenog i jednostranog i pojednostavljenog ponavljanja, pa sta je jos uctiva forma.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:22 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

da ostavimo te ideološke budalaštine po strani načas, i da vidimo šta želi jedna a šta druga strana?

i da, ako se potegne oružje, odnosno ako nekonvencionalni rat uopšte dopusti šansu za konvencionalno ratovanje - meni je zastrašujuća jedna pomisao: ovo je srpski ministar odbrane -



apacherosepeacock apacherosepeacock 12:29 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

je l' nas neko žali možda?


Nemoj da vas neko zali. Kad vas zale to znaci da ste 3 metra pod zemljom, kad vas kude znaci da ste 'live and kickin'..
Vec vidjena hipokrizija.
freehand freehand 12:36 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

apacherosepeacock
Mada, nekako je modernije i efektnije ovo novoVučićevo "Pa šta?"


Posle 5 miliona puta besmislenog i jednostranog i pojednostavljenog ponavljanja, pa sta je jos uctiva forma.

Učtiva forma je nešto što se stiče vaspitanjem, nema veze sa sadržajem razgovora.
Ovo što si gore iskoristila je blazirani jeftini navijački bulšit, učtivo rečeno.
Milan Novković Milan Novković 12:38 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Srđan Fuchs
hebrew Neo-communist, kada bih se samoetiketirao kao što etiketiram vas - ...

Otišao ja na papicu sa svojim pajtosom sa upravnog odbora, i dobrim prijateljem - Jevrej, ne znam za Srpski, ali me je naučio da izbegavam reč "Jew" an engleskom i da koristim "Jewish" - logično, da ne prepričavam, razume on nas blentave geeks, istoričar, a i kaže da svojim stasom, bojom kože i ne baš otesanim načinom izražavanja različitog mišljenja i sam umem da zbunim, pa bih se provukao u dosta situacija.

Nego kad kažeš neo-comunista pitam ga ja gde oni vide Korbina kao antisemitu pošto ja to nisam video, doduše nisam ni gledao, a on ceo život (u ranim 60tim je sad) glasao za Laburiste i sad više nije moglo, sećam se i da je bio tužan zbog toga, naprotiv, imao je na Fejsu agresivnu anti-labour kampanju.

I, jbg, nauči me nešto novo u 61. godini, čisto da znaš koliko može da ide neznanje nas koji te sekiramo s vremena na vreme.

Kaže kako Korbin, između ostalog, govori Ajnštajn, Epštajn, ... a ne Ajnstain, Epstajn, ...
... pojasni, ukapiram, al da sad ne drobim, kaže mi u Srbiji smo ok pošto svi koristimo ovo "š", u engleskom, s malo opšteg znanja, koje političari imaju, i dobre volje, ne može "š", ono je provokativno i sumnjive druželjubivosti

Kapiram, al to je isto ono kapiranje po dubini kao što kapiram "nigger", svesno, dok me reč potseća na rano detinjstvo i Negro bombone, egzotične zbog star-anise začina (jel on bejaše)

Na kraju krajeva mi ipak, češće, volimo da se krvrckamo i sparingujemo nego da se zamaramo "dubljim razumevanjem stvari" (da Maksa zna kako dobra stranica postoji na Fejsu na ovu temu dubljeg razumevanja puko bi od besa sada
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:40 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

freehand
apacherosepeacock
Mada, nekako je modernije i efektnije ovo novoVučićevo "Pa šta?"


Posle 5 miliona puta besmislenog i jednostranog i pojednostavljenog ponavljanja, pa sta je jos uctiva forma.

Učtiva forma je nešto što se stiče vaspitanjem, nema veze sa sadržajem razgovora.
Ovo što si gore iskoristila je blazirani jeftini bulšit, učtivo rečeno.


Nazovi kako hoces svoju ostrascenost i neobjektivnost, nema problema.
freehand freehand 12:47 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

apacherosepeacock
freehand
apacherosepeacock
Mada, nekako je modernije i efektnije ovo novoVučićevo "Pa šta?"


Posle 5 miliona puta besmislenog i jednostranog i pojednostavljenog ponavljanja, pa sta je jos uctiva forma.

Učtiva forma je nešto što se stiče vaspitanjem, nema veze sa sadržajem razgovora.
Ovo što si gore iskoristila je blazirani jeftini bulšit, učtivo rečeno.


Nazovi kako hoces svoju ostrascenost i neobjektivnost, nema problema.

Važi, ali mislim da ovde nije u tome problem: nabrojao sam u grubim crtama ono što je nekakav magistralni pravac istorijskih događaja od Drugog svetskog rata na Bliskom istoku. A ti si to onako preko kolena u dve potcenjivačke rečenice proglasila glupošćubze ikakvog pokušaja da na išta od toga odgovoriš.
I sad si to još podvukla sa još jednom potcenjivačkom kvalifikatorskom rečenicom, izrečenom sa vaisine.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:53 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

I sad si to još podvukla sa još jednom potcenjivačkom kvalifikatorskom rečenicom, izrečenom sa vaisine.


Nisam bre, stvarno ti pada roletna na neke teme a tu se objektivnost (ili bar pravac ka objektivnosti) gubi u nepovrat. Ne dobro.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:55 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

G.Cross


Šta bih ja hteo da ameri rade na bliskom istoku?.
Da ostave naftu nama i Rusima.

Pa cija je nafta? Nasa? Ruska? Americka?...
Zasto bi neko u svijetu koji vode demokrate i promicatelji slobodne trgovine i trzista trebao da bude vlasnik prirodnog bogatstva neke druge drzave? Naravno,ako nije kupio tu bogatstvo pod postenim trzisnim uslovima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:02 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

apacherosepeacock
je l' nas neko žali možda?


Nemoj da vas neko zali. Kad vas zale to znaci da ste 3 metra pod zemljom, kad vas kude znaci da ste live and kickin'..
Vec vidjena hipokrizija.


a ne sumnjam da bi se Global Left sve presamitila od žalosti kada bismo popili neku nuklearku po pičoci - ono, sve bi tugovali čitavih 5 minuta.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:03 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove


Šta bih ja hteo da ameri rade na bliskom istoku?.
Da ostave naftu nama i Rusima.

Da, samo svi bi da natankaju najjeftinije. Mala bara a puno krokodila.
freehand freehand 13:04 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

apacherosepeacock
I sad si to još podvukla sa još jednom potcenjivačkom kvalifikatorskom rečenicom, izrečenom sa vaisine.


Nisam bre, stvarno ti pada roletna na neke teme a tu se objektivnost (ili bar pravac ka objektivnosti) gubi u nepovrat. Ne dobro.

Važi
Srećna tebi Nova godina, jebo svađu na internetu.
zilikaka zilikaka 13:05 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Zasto bi neko u svijetu koji vode demokrate i promicatelji slobodne trgovine i trzista trebao da bude vlasnik prirodnog bogatstva neke druge drzave? Naravno,ako nije kupio tu bogatstvo pod postenim trzisnim uslovima.

Ili, da odemo korak dalje, zašto bi uopšte neko uzimao nešto što nije njegovo?!
freehand freehand 13:09 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

zilikaka
Zasto bi neko u svijetu koji vode demokrate i promicatelji slobodne trgovine i trzista trebao da bude vlasnik prirodnog bogatstva neke druge drzave? Naravno,ako nije kupio tu bogatstvo pod postenim trzisnim uslovima.

Ili, da odemo korak dalje, zašto bi uopšte neko uzimao nešto što nije njegovo?!

Ovo zvuči kao korektno pitanje.
Ja bih dodao i - zašto bi neko pravdao ili relativizovao takav čin?
maksa83 maksa83 13:15 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ovo zvuči kao korektno pitanje.
Ja bih dodao i - zašto bi neko pravdao ili relativizovao takav čin?

Istorija sveta je istorija ratova za energiju. SVE je energija - livada koju sam ti ot'o je energija (tamo ću da napasam moje konje i stoku koji su zapravo - energija). To što je energija sad neki masni crni brboćbrboć tamo negde i što mogu brže i lakše da dobacim dalje od moje kuće da ti je otmem je samo tehnikalija.

Na makro planu se ništa nije promenilo od pećinskog čoveka do danas.
Milan Novković Milan Novković 13:23 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
...Na makro planu se ništa nije promenilo od pećinskog čoveka do danas.

U to ime ...


freehand freehand 13:32 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
Ovo zvuči kao korektno pitanje.
Ja bih dodao i - zašto bi neko pravdao ili relativizovao takav čin?

Istorija sveta je istorija ratova za energiju. SVE je energija - livada koju sam ti ot'o je energija (tamo ću da napasam moje konje i stoku koji su zapravo - energija). To što je energija sad neki masni crni brboćbrboć tamo negde i što mogu brže i lakše da dobacim dalje od moje kuće da ti je otmem je samo tehnikalija.

Na makro planu se ništa nije promenilo od pećinskog čoveka do danas.

Khm... Varijanta sa ženama/seksom mi se više dopada.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:39 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

da, a suština našeg od Vavilonjana otcepljenog pravca je - ne uzimaj šta je od drugoga; dakle svaki put kada to radimo, a posebno u ovom kontekstu gde se kao mali čamugari igramo sile sa Belom Suprematijom - nam se istorijski obijalo o glavu. samo što neki ne veruju u tu istoriju.



замисли свет без страха и мржње
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:10 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Srđan Fuchs
freehand

Koji đeneral Mirković?


Хађ Касем Солејмани - Племенити Господин Чаролије Мирковић. Жао ми је човека, он је нешто попут Саладина Новог Доба. Пичкарски су га скинули (мада не сумњам да он не би размишљао до притисне гумбић ракетле на Тлв, без обзира што сам ја са породицом тамо). Бог да му душу прости, био је то дивљења вредан противник.


Kako god oznacili njegovu eliminaciju mislim da ta eliminacija ide vise u korist Irana i proiranskih snaga na BI nego u korist Izraela, Amerike i S. Arabije. Koliko vidim, njegovo ubistvo je ponovo ujedinilo razne zavadjene frakcije po Iranu i Iraku a i zaustavilo val protesta protiv iranskih vlasti.
Svi su izgledi da postane Ce Gevara BI.
Gevaru, covjeka, bio je puno lakse ubiti nego legendu sa kojom se njegove ubice bore vec 50-ak godina.
docsumann docsumann 14:50 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Na makro planu se ništa nije promenilo od pećinskog čoveka do danas.


ipak jeste, blizu smo trenutka kada ćemo imati dovoljno znanja iz biologije (bio-tech), dovoljno razvijenu informatičku tehnologiju (IT) i dovoljno podataka da će algoritimi biti u stanju da bolje poznaju nas same od nas samih.
ključno je pitanje ko će imatu tu moć i kako će je upotrebiti?
mali_macak mali_macak 14:57 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

docsumann
Na makro planu se ništa nije promenilo od pećinskog čoveka do danas.


ipak jeste, blizu smo trenutka kada ćemo imati dovoljno znanja iz biologije (bio-tech), dovoljno razvijenu informatičku tehnologiju (IT) i dovoljno podataka da će algoritimi biti u stanju da bolje poznaju nas same od nas samih.
ključno je pitanje ko će imatu tu moć i kako će je upotrebiti?

Nisi u pravu!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:00 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

kamilo_emericki

Kako god oznacili njegovu eliminaciju mislim da ta eliminacija ide vise u korist Irana i proiranskih snaga na BI nego u korist Izraela, Amerike i S. Arabije. Koliko vidim, njegovo ubistvo je ponovo ujedinilo razne zavadjene frakcije po Iranu i Iraku a i zaustavilo val protesta protiv iranskih vlasti.
Svi su izgledi da postane Ce Gevara BI.
Gevaru, covjeka, bio je puno lakse ubiti nego legendu sa kojom se njegove ubice bore vec 50-ak godina.



sigurno. u takvoj zemlji gde je drugačije mišljenje nedozvoljeno - onako je kako država kaže; đeneral će zasigurno posthumno biti pretvoren u kult mučeništva i slobode - iako je i njihova državna strategija ekspanzionistička. iako sada većina levičarskih sadika ukazuje da je eliminacija đenerala i izraelski cilj i gambit; skromno mislim da je ovo duboko antiizraelska operacija, jer sadi beskonačnu zlu krv u iranska i izraelska srca, sa prospektom otvaranja još stotinu godina šiitsko-jevrejskog rata; i to taman kada smo, čini se, nadomak rešenja sa Suni Islamom.

ps. nego nevolju na stranu, a đe neka dobra natofašistička duša da makne nama vulina pa da ga slavimo posle kao če ge čvarka?
maksa83 maksa83 15:01 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

ključno je pitanje ko će imatu tu moć i kako će je upotrebiti?

Istorijski, tehnologija je mahom razvijana da bismo se međusobno efikasnije tamanili, i nismo se baš proslavili sa trickle-down-sharing-kumbaye-svi-su-ljudi-braća idejama, ni globalno ni lokalno (osim u nekim vrlo retkim društvima). Kao civilizacija smo već uveliko dovoljno napredni da ne bude ni gladnih ni bolesnih ni ekstremno siromašnih, pa je ipak ovako kako je, bogatstva i moć se stratifikuju u sve tanjem sloju. Ne treba ti neki vidi-zapad-a-vidi-afriku raspon, sranje je i na mnogo manjoj skali. Pogledaj uostalom političke tendencije sa sve Trunpoima, Vučićoima, Orbanima, Erdoganima i ostali Putinima, white suppremacy, nacionalizmi, revival nacističkih ideologija i ostale pičkematerine za koje smo verovali da su zatučene sa krajem WW2.

A ta svetla bio-hacking budućnost će najverovatnije ličiti na ono opisano u filmu Gataka, i to u boljem slučaju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:03 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

docsumann

ključno je pitanje ko će imatu tu moć i kako će je upotrebiti?


alselone alselone 15:14 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Istorijski, tehnologija je mahom razvijana da bismo se međusobno efikasnije tamanili, i nismo se baš proslavili sa trickle-down-sharing-kumbaye-svi-su-ljudi-braća idejama, ni globalno ni lokalno (osim u nekim vrlo retkim društvima). Kao civilizacija smo već uveliko dovoljno napredni da ne bude ni gladnih ni bolesnih ni ekstremno siromašnih, pa je ipak ovako kako je, bogatstva i moć se stratifikuju u sve tanjem sloju.


Stvar je tu malo dublja. Bogatstvo/moć se ponaša po Pareto distribuciji i to je sasvim prirodna stvar. Oni koji su moćni, dobri i uspešni, više im će se prilika otvarati, oni koji su loši, manje čak će im biti oduzeto i to što imaju. Ili što bi bilo modelovano u Bibliji pre Pareta:

Matthew 25:29
For whoever has will be given more, and they will have an abundance. Whoever does not have, even what they have will be taken from them.

Izmeniti to nije lako i zahtevalo bi prilično truda a nisam siguran da je izolovano moguće. Jer je uticaj i moć na svetu zero sum game. Pola sveta ako bi probalo da mirotvoriše i hrani siromašne bili bi izjedeni od druge polovine.

Ja kao jedino rešenje vidim vanzemaljce. Ili da nas okupiraju pa nam uvedu Vrhovika (hvala Vrabac) ili samo obznaju svoje postojanje pa se ujedinimo protivu (hvala Makso).

Ili da napadnemo nekog pa se predamo i onda moraju nešto sa nama, ko onaj ideja izmedju nas i Nemaca.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:22 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

zilikaka
Zasto bi neko u svijetu koji vode demokrate i promicatelji slobodne trgovine i trzista trebao da bude vlasnik prirodnog bogatstva neke druge drzave? Naravno,ako nije kupio tu bogatstvo pod postenim trzisnim uslovima.

Ili, da odemo korak dalje, zašto bi uopšte neko uzimao nešto što nije njegovo?!


Uvijek je bilo zlocastih koji bi da prisvoje nesto sto nije njihovo. To valjda nije sporno i zbog toga imamo pravdu, zakon, policiju i druge institucije da to regulisu.
Mene brinu dvije stvari:
1.Veliki promotori demokratije, slobodne trgovine i slobodnog svijetskog trzista otimaju silom ili korupcijom tudju imovinu. Na to sve glavni pljackas sebe vidi, a mnogi mu to odobravaju, kao svijetskog policajca.
2.Mi se pravimo slijepi i necemo da registrujemo da ti razbojnici pljackaju i otimaju ono sto im ne pripada, da to nazovemo pravim imenom, vec zelimo da i mi uzivamo u blagodeti te pljacke.
maksa83 maksa83 15:30 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

iako je i njihova državna strategija ekspanzionistička

Kako je iranska državna strategija ekspanzionistička?

Ti k'o onaj Amer Teksašanin kome sam objašnjavao kako se Otomanska Imperija zalaufala da pregazi Evropu a on kaže "aha... kao Iran!". "Kkkkako to misliš?" "Pa i oni hoće da osvoje svet". "Aha, važi ... pričaćemo o nečemu drugom."

Sećam se da je nekad davno davno u ono SFRJ vreme ćale leteo negde (sasvim moguće u neku od onih pripizdina gde je Energoprojekt iz onog članka gradio), i zadesio se da sedi sa nekim Albancem u avionu. Albanac obrazovan kulturan tip, govori jezike, i pričaju oni tako o politici, geopolitici, itd. i kaže Albanac kako njima stvarno nije do nekih sranja, itd., a ćale mu kaže "a šta će vam onda onoliki bunkeri?", na šta ga Albanac matira sa "bunkeri nemaju noge".
maksa83 maksa83 15:37 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

2.Mi se pravimo slijepi i necemo da registrujemo da ti razbojnici pljackaju i otimaju ono sto im ne pripada, da to nazovemo pravim imenom, vec zelimo da i mi uzivamo u blagodeti te pljacke.

Izvini, gde ti ono beše živiš? U Alepu? U Bagdadu?
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:40 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
ključno je pitanje ko će imatu tu moć i kako će je upotrebiti?
Pogledaj uostalom političke tendencije sa sve Trunpoima, Vučićoima, Orbanima, Erdoganima i ostali Putinima, white suppremacy, nacionalizmi, revival nacističkih ideologija i ostale pičkematerine za koje smo verovali da su zatučene sa krajem WW2.


De Gol, Cercil, Obama, Bler, Tacer, Klinton, Olond, razni evropski kraljevi, da ne nabrajam dalje su luconose napretka i humanizma.
Dobro, Vucicu bas i nije mijesto u ovom gore nizu koji si pobrojao, on je najobicnija podguzna muva mocnih i tiranin prema slabima.
maksa83 maksa83 15:50 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

De Gol, Cercil, Obama, Bler, Tacer, Klinton, Olond, razni evropski kraljevi, da ne nabrajam dalje su luconose napretka i humanizma.

Ti živiš njihove tekovine, hteo ne hteo. Možda je Čerčil bio zla pizda (sva je prilika da jeste) i De Gol, ali kad je došlo Veliko Zlo oni jesu bili na strani na kojoj su bili. Tačerka je takođe bila zla pizda, ali što bi rekao jedan moj poznanik Englez - "England was a mess, and she was the right man for the job".

U krajnjoj liniji svi su oni došli i otišli i smenjeni su nekim društvenim koncenzusima, dočim ovi puleni ne veruju u te gluposti.

Dobro, Vucicu bas i nije mijesto u ovom gore nizu koji si pobrojao, on je najobicnija podguzna muva mocnih i tiranin prema slabima.

Sve je to one bitch with many faces i nekako uvek iskonvergiraju. Zato je Vučićev "veliki prijatelj Orban" i "veliki prijatelj Erdogan" i zato balavi na Putina. Njihova ustrojstva su njegov vlažni san.
docsumann docsumann 15:58 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Bogatstvo/moć se ponaša po Pareto distribuciji i to je sasvim prirodna stvar. Oni koji su moćni, dobri i uspešni, više im će se prilika otvarati, oni koji su loši, manje čak će im biti oduzeto i to što imaju. Ili što bi bilo modelovano u Bibliji pre Pareta:


uskoro će se čovječanstvo podijeliti duboko kao nikad do sada.
izabrani dio popučlacije (ne usuđujem se da ga kvantifikujem, niti profilišem) imati će dostupnost procesima nastupajuće transhumanističke evolucije i u par generacija biće vidno apgrejdovan, kiborgizovan, praktično besmrtan, sa nabudženim kognitivno-mentalnim kapacitetima.
ostatak populacije će ostati u slijepom rukavcu evolucije zvanom - čovjek.
alselone alselone 16:00 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

uskoro će se čovječanstvo podijeliti duboko kao nikad do sada.
izabrani dio popučlacije (ne usuđujem se da ga kvantifikujem, niti profilišem) imati će dostupnost procesima nastupajuće transhumanističke evolucije i u par generacija biće vidno apgrejdovan, kiborgizovan, praktično besmrtan, sa nabudženim kognitivno-mentalnim kapacitetima.
ostatak populacije će ostati u slijepom rukavcu evolucije zvanom - čovjek.


Rekao bih da si u pravu. Tamna vremena dolaze.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:02 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
iako je i njihova državna strategija ekspanzionistička

Kako je iranska državna strategija ekspanzionistička?

Ti k'o onaj Amer Teksašanin kome sam objašnjavao kako se Otomanska Imperija zalaufala da pregazi Evropu a on kaže "aha... kao Iran!". "Kkkkako to misliš?" "Pa i oni hoće da osvoje svet". "Aha, važi ... pričaćemo o nečemu drugom."


Neće Evropu i svet, Bliski Istok tek. Ne znam šta Teksašani, od Srba tamo fan sam samo Luke Dončića i Bobija Marjanovića.

These efforts have evolved into an expeditionary training mission using Islamic Revolutionary Guards Corps (IRGC) Ground Forces, Quds Force, intelligence services, and law enforcement forces. The deployment of IRGC Ground Forces to conflict abroad is a notable expansion of Iran’s willingness and ability to project military force beyond its borders.

docsumann docsumann 16:09 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Tamna vremena dolaze.


meni je interesantna ta manična potraga za vječnim životom, odnosom izbacivanjem smrti iz ovozemaljskog života.
silan se novac ulaže u istraživanja na tom polju.

mož mislit koliko su superbogati zainteresovani da se do rješenja pitanja smrti dođe što prije, još za njihova života.
njih to skoro pa fizički boli. recimo da zakasne par godina ili par mjeseci čak. par mjeseci do beskrajnog života u nezamislivim užicima.
zamisli tek kako bi tek opsesivno brinuo o opasnostima kad bi znao da možeš da živiš vječno (mlad).

a kad se do toga odgovora, ako i kad, dođe. nećemo svi moći da živimo vječno. i mi i naša djeca i njihova. pojeli bi planetu ko mega zečevi.


maksa83 maksa83 16:12 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

These efforts have evolved into an expeditionary training mission using Islamic Revolutionary Guards Corps (IRGC) Ground Forces, Quds Force, intelligence services, and law enforcement forces. The deployment of IRGC Ground Forces to conflict abroad is a notable expansion of Iran’s willingness and ability to project military force beyond its borders.

Meni to izgleda kao logično grupisanje u furtutmi nastaloj raspadom koji je započet 1. Zalivskim Ratom kad smo još bili mladi i imali sve da izgubimo a isti ovaj GOP koji stoji iza Trunpoa stajao iza tate i sina Buša.

Da ne zaboravimo ni da bi Iran danas bio nešto sasvim drugo da ista ta Mi6 CIA ekipa nije onomad za račun BP-a izvela državni udar i od jedne svetovne civilizovane parlamentane države napravila ovo što je danas.
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:18 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
2.Mi se pravimo slijepi i necemo da registrujemo da ti razbojnici pljackaju i otimaju ono sto im ne pripada, da to nazovemo pravim imenom, vec zelimo da i mi uzivamo u blagodeti te pljacke.

Izvini, gde ti ono beše živiš? U Alepu? U Bagdadu?

Bravo Makso, ipak si me iznenadio. Nisam ocekivao takvo,licno, pitanje od nekog sa takvom reputacijom na blogu.
Iako ne moram, odgovori cu ti. Zivim u Troa (Troyes), Francuska. Zivim ovdje zato sto u zivotu ponekad moramo praviti ustupke i vracati dugove ljudima. Narocito onima koji nam znace u zivotu. Ja vracam zeni koja je prekinula skoro sve porodicne veze (rodjena i odrasla u bosnjackoj porodici), da bi zivjela sa mnom. Poslije 15 godina zivota u Prijedoru, od toga 13 ratnih i poratnih, mislio sam,a mislim i sada, da je bilo u redu da joj ispunim zelju i da odemo iz tog nezavrsenog rata.
I nisam dosao ovdje da zivim na neciji racun vec i pored tri premostavanja na srcu i u 65 godini zivota verem se po krovovima i radim.

zilikaka zilikaka 16:20 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ja kao jedino rešenje vidim...

Mislim da je za sada priroda pametnija od nas i da ovako možemo još duuugo da teramo.
Naime, sve ideje o pravdi, kakvoj-takvoj jednakosti, ili bar potrebi da i druge jedinke naše vrste treba da prežive i razvijaju se, su prilična novotarija u našem bazičnom softveru.
Čak i kad Milan dokazuje da je empatija tekovina evolucije, ta tekovina brzo pada u vodu kad ozbiljno zakuvamo stvar.
Ipak, kako za sad stvari stoje, posle svake svinjarije uvek neko preživi, pa će tako i biti, osim ako stvarno ne uspemo da toliko sjebemo planetu da ti neki nemaju gde.
Al i onda bi se našla vrsta koja opstaje.
alselone alselone 16:20 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

mož mislit koliko su superbogati zainteresovani da se do rješenja pitanja smrti dođe što prije, još za njihova života.
njih to skoro pa fizički boli. recimo da zakasne par godina ili par mjeseci čak. par mjeseci do beskrajnog života u nezamislivim užicima.
zamisli tek kako bi tek opsesivno brinuo o opasnostima kad bi znao da možeš da živiš vječno (mlad).



Da, pisao sam pre neko vreme o tome na blogu kako mislim da je trenutna grupa superbogatih najnesrećnija u istoriji. Ulažu ogromnu lovu u to da produže život a po svemu sudeći neće stići njego će to biti naredna generacija njihove dece, nezasluženo.

Gledao sam skoro Netflix dokumentarnu seriju o Bilu Gejtsu. Tj. pogledao sam kratak deo prve epizode pošto je serija sranje teško, hvalospevna baljezgarija. Uglavnom, na početku prve epizode Gejtsa pitaju šta mu ne najveći strah u životu. A on kaže - da moj mozak prestane da radi.

To je to. Nema deca, život sam po sebi, planeta, trange frange, nego samo "dumrem".
maksa83 maksa83 16:31 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Bravo Makso, ipak si me iznenadio. Nisam ocekivao takvo,licno, pitanje od nekog sa takvom reputacijom na blogu.

Ne znam o kakvoj reputaciji pričaš, ja sebe ne vidim kao nekog mnogo finog i odmerenog, dapače skroz sam svestan sopstvene neizbaždarenosti i sa njom sam u popriličnom miru. Nije svako od nas rođen ni sazdan da bude Patrijarh Vučko.

Ja vracam zeni koja je prekinula skoro sve porodicne veze (rodjena i odrasla u bosnjackoj porodici), da bi zivjela sa mnom. Poslije 15 godina zivota u Prijedoru, od toga 13 ratnih i poratnih, mislio sam,a mislim i sada, da je bilo u redu da joj ispunim zelju i da odemo iz tog nezavrsenog rata.

Jeste, i živiš tamo gde živiš (a od skora i moj gore pomenuti drugar, mada je on otišao bliže G. Crossu), i živiš tekovine i blagodeti BAŠ tog i takvog društva koje je nastalo tako kako je nastalo, sa sve pizdarijama, starim i novim kolonijalizmom, otimačinom, NATO silom, dok se za to vreme vajkaš nad planetarnom nepravdom i onima kojima svo to zlo ne smeta nego bi i oni da se omaste.

Kakva je razlika između tebe i njih, osim što ti gnevno mašeš pesničicom ka nebu, a ipak se mastiš? Tvoj ustupci su okej, njihovi nisu?
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:37 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83

Ti živiš njihove tekovine, hteo ne hteo.

Ne Makso ja ne zivim njihove tekovine. Neki drugi da ali ja ne, ja zivim od svog rada a ne od rente i spekulacija.
Nemoj zaboraviti i njihov doprinos, u stvari doprinos njihovih drzava, u pravljenju haosa na Balkanu i razvaljuvanju onog sto je bila Jugoslavija. Pa "Bugojanska grupa" je prosla kroz kampove za obuku po tim finim ugladjenim demokratijama a ne po despotijama kao sto su Putinova ili Orbanova.
maksa83 maksa83 16:39 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Al i onda bi se našla vrsta koja opstaje.

Rasim, Dinkić, Dačić i bubašvabe. Neuništivo. Doduše za bubašvabe se ne zna.
alselone alselone 16:40 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Mislim da je za sada priroda pametnija od nas i da ovako možemo još duuugo da teramo.
Naime, sve ideje o pravdi, kakvoj-takvoj jednakosti, ili bar potrebi da i druge jedinke naše vrste treba da prežive i razvijaju se, su prilična novotarija u našem bazičnom softveru.
Čak i kad Milan dokazuje da je empatija tekovina evolucije, ta tekovina brzo pada u vodu kad ozbiljno zakuvamo stvar.


Empatija jeste tekovina (r)evolucije i mislim da će igrati veoma važnu ulogu u narednih 20ak godina u poslovnim smislu. Društvo kao i firme se okreću empatiji, pre radnicima, saradnicima, planeti, kupcima itd. E, sad, empatija košta. Da li će emaptične kompanije osptati pored onih koje to nisu, videćemo. Za to je potreban svestan radnik i veoma svestan kupac.

Pokušano je sa čokoladama pa nije prošlo. Nismo još uvek spremni za to.
angie01 angie01 16:41 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

uskoro će se čovječanstvo podijeliti duboko kao nikad do sada.
izabrani dio popučlacije (ne usuđujem se da ga kvantifikujem, niti profilišem) imati će dostupnost procesima nastupajuće transhumanističke evolucije i u par generacija biće vidno apgrejdovan, kiborgizovan, praktično besmrtan, sa nabudženim kognitivno-mentalnim kapacitetima.
ostatak populacije će ostati u slijepom rukavcu evolucije zvanom - čovjek.


kako jezivo zvuci to sto je gubitnik prirodna vrsta,

moja baka je pred smrt- a inace, bila zmaj, pregurala svasta tokom zivota, uvek bila spremna da se izbori-u nekoj blagosti tog smiraja govorila, kako je zivot sjajna stvar, sa bezbrojnim mogucnostima i lepotom, al da je sve lose u njemu stvorio i izmislio covek.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:43 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Iako ne moram, odgovori cu ti. Zivim u Troa (Troyes), Francuska. Zivim ovdje zato sto u zivotu ponekad moramo praviti ustupke i vracati dugove ljudima. Narocito onima koji nam znace u zivotu. Ja vracam zeni koja je prekinula skoro sve porodicne veze (rodjena i odrasla u bosnjackoj porodici), da bi zivjela sa mnom. Poslije 15 godina zivota u Prijedoru, od toga 13 ratnih i poratnih, mislio sam,a mislim i sada, da je bilo u redu da joj ispunim zelju i da odemo iz tog nezavrsenog rata.
I nisam dosao ovdje da zivim na neciji racun vec i pored tri premostavanja na srcu i u 65 godini zivota verem se po krovovima i radim.


Lepa i plemenita žrtva, Trojanac!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:44 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83

Rasim, Dinkić, Dačić i bubašvabe. Neuništivo. Doduše za bubašvabe se ne zna.




maksa83 maksa83 16:45 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Ne Makso ja ne zivim njihove tekovine. Neki drugi da ali ja ne, ja zivim od svog rada a ne od rente i spekulacija.

Ne, ne razumeš šta su tekovine, ne socijana politika gde se deli neradnicima, nego ukupna relativna stabilnost drušva i institucija što je sve zajedno rezultat ekonomskog blagostanja. Za sve su to potrebne pare, pa i da ti radiš na krovovima i možeš da živiš od toga. Sva ta stabilna i berićetna zapadna društva duguju svoja bogastva i head start u odnosu na ostale kolonijalizmu i drpanjima u posednjih 700 godina (otpr. kad su otkrivene Amerike i ostale Indije). Do tad je Evropa bila zatucana rupa u dupetu, a ono što je sada Bliski Istok je bila super napredna civilizacija.
maksa83 maksa83 16:49 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

kako jezivo zvuci to sto je gubitnik prirodna vrsta,

Šta je prirodna vrsta? Onog trenutka kad si krenuo da gajiš gljivice u Petrijevoj šolji da ih ubrizgaš sebi da sprečiš sepsu kad se isečeš si prestao da budeš prirodna vrsta. Od antibiotika do seruma za besmrtnos' i 3D printed jetre je malecni korak, opet samo tehnikalija.
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:51 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83

ti gnevno mašeš pesničicom ka nebu

Ovaj blog je o ocima i gledanju.
Zasto ne i registrovanju vedjenog?
Ja samo govorim sta vidim i kako to vidim kad gledam oko sebe. Ne masem ja pesnicicom prema nebu i nisam gnjevan. Meni izgleda da su gnjevni oni koji bi da svi gledaju i vide na isti nacin.
docsumann docsumann 17:00 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

kako jezivo zvuci to sto je gubitnik prirodna vrsta,


gubitnik je naše viđenje stvari.

mi smo otvorili Pandorinu kutiju jednog novog procesa evoulucije, koji će i nas same djelom u vući u svoj tok, i definitivno nas prearanžirati već na kratkim dionicama. na dugim, ko zna u šta će se naši potomci pretvoriti.

priroda je međukorak, neophodan da se pređe na naredni nivo obrade podataka.
evolucija je algoritam. kosmos je matrix.
DMT je crvena pilula


Milan Novković Milan Novković 17:03 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

kamilo_emericki
...ja zivim od svog rada a ne od rente i spekulacija....

Kad spomenu rentu, a neuobičajena reč, možda si direktno ili indirektno čitao/naišao na poneku misao američkog ekonomiste Majkla Hadsona (znam i da ga Šarski preporučuje).

Spominjao sam i ja pre, od Killing the Host, do nedavno (još je čitam, iako sporo)

J is For Junk Economics: A Guide to Reality in an Age of Deception

Tužno kako je zapad u neprekidnom kretanju došao do nivoa gde ga sad neminovno pretiču.

Ilustruje i fascinantnu ulogu - iako sam ja amater mislim da bi se i profesionalci složili - pomeranja jezika, ne samo u sitnim detaljima, da bi se sakrila prevara.

Mene, kao dete sa sela, sad malo ostarelo, vraća i u detinjstvo kada se još uvek koristila reč "ušur", gde bi mi mlevenje žita platili delom dobijenog brašna.

A iz neke sistemske teorije, ništa posebne, nama je lebac u elektronici, imamo i interesantne primere povratnih sprega u kompleksnim sistemima, i ne mislim na prosta "urušavanja imperija", pošto civilizacijska kumulativa svako novo "urušavanje" donosi kao specifičan čin, nego na gomilu interesantnih fenomena, nekome prijatnih, nekome ne, koji sevaju u tranzicijama.
freehand freehand 17:04 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Sve je to one bitch with many faces i nekako uvek iskonvergiraju. Zato je Vučićev "veliki prijatelj Orban" i "veliki prijatelj Erdogan" i zato balavi na Putina. Njihova ustrojstva su njegov vlažni san.

ček, ček - kako uvek preskočiš savetnika Blera, pa mamu (kojoj nikad neće moći da kaže ne) Merkel, pa Kurca, pa Makrona sa kojim se tako lepo slažeda o tome pesme u prozi piše?
freehand freehand 17:10 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Kako god oznacili njegovu eliminaciju

Kako drugačije nego kao hladnokrvno ubistvo sa predumišljajem i zločin protiv mira? Jer šta bi drugo bilo gađanje raketom čoveka koji sa dozvolom i na njen poziv boravi na teritoriji treće zemlje boreći se protiv terorističkih organizacija, kojom prilikom strada još desetina građana te države i vojnog personala susedne države, takođe legalno tamo prisutnih?
maksa83 maksa83 17:12 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

ček, ček - kako uvek preskočiš savetnika Blera, pa mamu (kojoj nikad neće moći da kaže ne) Merkel, pa Kurca, pa Makrona sa kojim se tako lepo slažeda o tome pesme u prozi piše?

Bler je brabonjak u najam, to je vrlo jasan komercijalan odnos. Inače da smo mi pre 40 godina imali pameti i da smo tada surduknuli pare u tadašnje Blerove sve bi ovo izgledalo kudikamo drugačije.

Prilično je jasno da Merkel, Makron i Qrtz nemaju njegovo srce, spreman sam se okladiti da bi ih on intimno najradije šutirao dok ih drže bogobojažljivi pravoslavni navijači sa tetovažama Ostroga na ramenu.

Putin sa druge strane, ono je bila čista erotika, sve i da nije unajmio sve autbuse iz regiona i iskoristio Beograd kao jedan sopstveni veliki parking.
vcucko vcucko 17:21 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Milan Novković
G.Cross
cane.srbljanovic
Irak je preveliki, preajak,


Ah... Iran, Irak, ajrank... sve je to zbunjujuce.


Koliko ja vidim Tramp priprema jos jednu veliku pobedu predavanja nečega u ruke Rusa.

Tviter Triper Precednik.


Ček, polako, Ameri tamo pljačkaju, razaraju i ubijaju, Rusi prave prijatelje, ili bar saradnike. Ne predaje on ništa, Amerika kao takva nema koristi, trilione tamo troše, u US 50 miliona gladnih. Tramp je još kao kandidat rekao da hoće da se povlače iz tih za Ameriku štetnih ratova.

Šta bi ti hteo da Ameri rade na Bliskom Istoku?

Nešto sam načuo (od navodno obaveštenih) da Trump ovi atentatom u stvari zatvara poglavlje, odn. da priprema povlačenje trupa iz regiona. Ima logike kad se pogleda reakcija duboke države (visoko pozicionirane demokrate), dugo nije bilo tako. Svi vrište isto: Kasima je i trebalo ubiti, ali Trump je lud, on se kocka, američki narod neće rat protiv Irana idimidođimi. Win-win situacija za Trumpa pred izbore?

Inače, Kasim je komandovao operacijom uništenja - zatiranja ISIS-a na severu Sirije, toliko o tome. Region pun fanatičnih glavoseča, saudi manijaci i kompanija, a Kasima (koji je takvima da prostiš je'o kevu) treba ubiti?! Fuj!
vcucko vcucko 17:28 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Srđan Fuchs
freehand

Koji đeneral Mirković?


Хађ Касем Солејмани - Племенити Господин Чаролије Мирковић. Жао ми је човека, он је нешто попут Саладина Новог Доба. Пичкарски су га скинули (мада не сумњам да он не би размишљао до притисне гумбић ракетле на Тлв, без обзира што сам ја са породицом тамо). Бог да му душу прости, био је то дивљења вредан противник.

Ponavljam, čovek je vodio, komandovao, operacijom uništenja ISIS glavoseča u Siriji. Više nego uspešno.
Poštenom čoveku dovoljno.
E sad, što se time zamerio američkoj dubokoj državi, da ne spominjem saudi manijake kao glavne mecene, to je druga stvar.
Bibija ću ovaj put preskočiti, ne ulazi mi se u te polemike, booring.
freehand freehand 17:37 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Prilično je jasno da Merkel, Makron i Qrtz nemaju njegovo srce, spreman sam se okladiti da bi ih on intimno najradije šutirao dok ih drže bogobojažljivi pravoslavni navijači sa tetovažama Ostroga na ramenu.

Putin sa druge strane, ono je bila čista erotika, sve i da nije unajmio sve autbuse iz regiona i iskoristio Beograd kao jedan sopstveni veliki parking.

Pa sad, ne bih se baš složio. Koliko ja vidim - naš vrli predsednik je sad ko pacov na užarenom limu, koga za jajca žicom drže Amerikanci, Nemci i Britanci koji su ga doveli tu gde je da završi posao za koji je unajmljen), oko vrata mu povodac drže Emiraćani koji su mu dali malo para da se izvuče a sa kojima trguje zemljom i oružjem, a cepanice mu na vatru pod limom dodaje Vljadimir Vljadimirovič koji kaže no-no za Kosovo usput malo pritežući kroz NIS.
Uz to, ako se kod nekog na licu čita prezir kad mu je ovaj ljigavac u blizini - to je upravo Putin.
zilikaka zilikaka 17:39 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Empatija jeste tekovina (r)evolucije i mislim da će igrati veoma važnu ulogu u narednih 20ak godina u poslovnim smislu.

Ako mislimo na isto, to su uglavnom znali pre 100 i kusur godina, kad su stvarali svojja mala preduzeća, radnje, fabrike, s namerom da to potraje kroz generacije.
Ja sam imala priliku da slušam ovde o takvom poslovanju iz prve ruke.
I da se čuvao kadar, i da se pomagala zajednica, i da se davalo najslabijima i da su se budući vlasnici vaspitavali da prednjače u radu i da poštuju i čuvaju one koji im uvećavaju kapital.
Korporativni model, koji se posle razvio, poslovanja je sve sve suprotno.
mali_macak mali_macak 17:43 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

kamilo_emericki
maksa83
2.Mi se pravimo slijepi i necemo da registrujemo da ti razbojnici pljackaju i otimaju ono sto im ne pripada, da to nazovemo pravim imenom, vec zelimo da i mi uzivamo u blagodeti te pljacke.

Izvini, gde ti ono beše živiš? U Alepu? U Bagdadu?

Bravo Makso, ipak si me iznenadio. Nisam ocekivao takvo,licno, pitanje od nekog sa takvom reputacijom na blogu.
Iako ne moram, odgovori cu ti. Zivim u Troa (Troyes), Francuska. Zivim ovdje zato sto u zivotu ponekad moramo praviti ustupke i vracati dugove ljudima. Narocito onima koji nam znace u zivotu. Ja vracam zeni koja je prekinula skoro sve porodicne veze (rodjena i odrasla u bosnjackoj porodici), da bi zivjela sa mnom. Poslije 15 godina zivota u Prijedoru, od toga 13 ratnih i poratnih, mislio sam,a mislim i sada, da je bilo u redu da joj ispunim zelju i da odemo iz tog nezavrsenog rata.
I nisam dosao ovdje da zivim na neciji racun vec i pored tri premostavanja na srcu i u 65 godini zivota verem se po krovovima i radim.


Bravo ljudino!
Boli te kita za Maksu!
freehand freehand 17:43 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Korporativni model, koji se posle razvio, poslovanja je sve sve suprotno.

ali je to neminovan smer razvoja kapitalizma. Pohlepa i profit, to su simboli. A sve što je van toga, sve što zovemo "empatijom" - može biti u retkim, pojedinačnim slučajevima, inače je svaki sat rada manje, svaki slobodni dan, svako povećanje nadnice, svako plaćanje prekovremenog rada, svaki dan godišnjeg odmora, svaki cent penzije - izboren krvavom borbom korz vekove organizovanja kroz sindikate i partije.
angie01 angie01 17:49 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

od leka do kiborga:)
mali_macak mali_macak 17:52 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

docsumann
kako jezivo zvuci to sto je gubitnik prirodna vrsta,


gubitnik je naše viđenje stvari.

mi smo otvorili Pandorinu kutiju jednog novog procesa evoulucije, koji će i nas same djelom u vući u svoj tok, i definitivno nas prearanžirati već na kratkim dionicama. na dugim, ko zna u šta će se naši potomci pretvoriti.

priroda je međukorak, neophodan da se pređe na naredni nivo obrade podataka.
evolucija je algoritam. kosmos je matrix.
DMT je crvena pilula



Doks, dobači malo toga!
Elem, sećam se kada sam bio malen (sličnih trućanja) kako je 'čovek pobedio prirodu'!
Koliki budalčina je morao biti taj ko je prvi ispalio tu krilaticu.
angie01 angie01 17:56 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

gubitnik je naše viđenje stvari.


covek je sve kreirao,...sad, da l je umeo da izbalansira/odmeri sta je sustinski gubitak, pa da povuce malo rucnu tamo gde unistava sam sebe.

ja generalno nisam ljubitelj SF- pa mi je ovakvo predvidjanje buducnosti,...i smer u kome se sve fakat krece, ekstremno porazavajuce.



maksa83 maksa83 18:06 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Boli te kita za Maksu!

Izvini se kamilovoj kiti!
maksa83 maksa83 18:11 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Uz to, ako se kod nekog na licu čita prezir kad mu je ovaj ljigavac u blizini - to je upravo Putin.

"Sve prave su ljubavi tužne..."
mali_macak mali_macak 18:12 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
Boli te kita za Maksu!

Izvini se kamilovoj kiti!

Izvini kito!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:12 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

docsumann
kako jezivo zvuci to sto je gubitnik prirodna vrsta,


gubitnik je naše viđenje stvari.

mi smo otvorili Pandorinu kutiju jednog novog procesa evoulucije, koji će i nas same djelom u vući u svoj tok, i definitivno nas prearanžirati već na kratkim dionicama. na dugim, ko zna u šta će se naši potomci pretvoriti.

priroda je međukorak, neophodan da se pređe na naredni nivo obrade podataka.
evolucija je algoritam. kosmos je matrix.
DMT je crvena pilula




Kaже мој син пре неки дан: "Ма ћалац, не верујем ја уопште у те ваше депресије животне. Победиће живот, после сваке депресије, а ја верујем у живот, тако да сам рођен за њега."


mali_macak mali_macak 18:13 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

maksa83
Uz to, ako se kod nekog na licu čita prezir kad mu je ovaj ljigavac u blizini - to je upravo Putin.

"Sve prave su ljubavi tužne..."

Makso, pošto vidim da si stručan ... da li je moguće ceniti Putina, a istovremeno prezirati Vučića?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:14 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

freehand
Korporativni model, koji se posle razvio, poslovanja je sve sve suprotno.

ali je to neminovan smer razvoja kapitalizma. Pohlepa i profit, to su simboli. A sve što je van toga, sve što zovemo "empatijom" - može biti u retkim, pojedinačnim slučajevima, inače je svaki sat rada manje, svaki slobodni dan, svako povećanje nadnice, svako plaćanje prekovremenog rada, svaki dan godišnjeg odmora, svaki cent penzije - izboren krvavom borbom korz vekove organizovanja kroz sindikate i partije.


Ово је племенита мисао.
maksa83 maksa83 18:16 04.01.2020

Re: Koji imaju snage da čitaju nove postove

Makso, pošto vidim da si stručan ... da li je moguće ceniti Putina, a istovremeno prezirati Vučića?

Empirijski - apsolutno da, to ti je npr. Boško Obradović.

Simptomatično, on bi isto kao ti da ukine Vojvodinu, to im je bila prva novogodišnja Obznana.

P.S. Upoznao čoveka, slikao ga (na molbu domaćina) telefonom ovim rukama kad smo se zatekli na istom mestu u seoskom turizmu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana