Gost autor

MOLEBAN za normalnu, demokratsku, pravnu, BUDUĆU Srbiju...

Filip Mladenović RSS / 09.01.2020. u 00:26

"Kada u „Nikomahovoj etici" raspravlja o čemu čovek može donositi odluke, Aristotel navodi čitav niz primera o kojima nije mogućno odlučivati - od ustrojstva kosmosa, preko pravila geometrije do klimatskih promena.

Zatim veli: „Ali, ni svi ljudski problemi nisu predmet naših odluka. Nijedan Lakedemonjanin, na primer, ne razbija glavu oko toga koje bi državno uređenje najbolje odgovaralo Skitiji, jer mi ne možemo (u takvim slučajevima) uticati ni na koje rešenje.

No, zato mi rešavamo ono što se nas lično tiče i što je u našoj vlasti da uradimo - to je (posle učinjenih ograničenja) jedino preostalo (kao predmet ljudskih odluka)".

Daleko smo mi i od Nikomahove i od svake druge etike, a još dalje od zdravog razuma, obične ljudske pameti i elementarne pristojnosti. Poslednjih nedelja skoro cela Srbija se ujedinila u nameri da odlučuje o uređenju druge države, Crne Gore, a sve povodom Zakona o slobodi veroispovesti.

Ispostavilo se da gotovo svi važniji politički i društveni faktori drže za svoje bogomdano pravo da donose zakone u susednoj državi i da određuju građanima Crne Gore kako će da žive i po kojim pravilima.

Ujedinjeni protiv Crne Gore

U stavljanju velikosrpske šape na Crnu Goru ujedinila se šarolika grupa, teško je reći ko je prilježniji u borbi protiv crnogorske nezavisnosti: Aleksandar Vučić i njegovi naprednjaci, njegov koalicioni partner Ivica Dačić sa SPS-om, ministar odbrane Aleksandar Vulin, opozicioni Savez za Srbiju, navijački huligani, Zavetnici, Delije, Pokret slobodnih građana, studenti Pravnog fakulteta, vaskoliki klir SPC-a, Pokret „1 od 5 miliona", akademici, dežurni naricatelji nad propašću projekta Velike Srbije, intelektualci ili slobodni strelci.

Zvanična Srbija se direktno umešala u unutrašnja pitanja Crne Gore slanjem Vladinog aviona kojim su lideri DF-a (inače prvostepeno osuđeni zbog pokušaja državnog udara 2016. godine) dopremljeni u Beograd na konsultacije, gde su dobili blagoslov patrijarha Irineja da se bore protiv donošenja zakona svim sredstvima, uključujući i sve vrste nasilja.

Nije se na tome stalo, već su srpski zvaničnici zapaljivim izjavama stvorili atmosferu anticrnogorske histerije koja već danima ne jenjava. Poslušni režimski mediji, televizije sa nacionalnom frekvencijom, tabloidi i prividno ozbiljni listovi svakodnevno dolivaju ulje na vatru i šire mržnju prema Crnoj Gori, kao u najlepšim danima ratnog huškanja.

Istini za volju, širenje mržnje prema svim susedima, uključujući Crnogorce, i do sada je bio stub uredničke politike poslušničkih medija, tako da su sad samo intenzivirali svoje kreativne napore u cilju da dosegnu neprežaljeni uzor „Odjeka i reagovanja".

Lider Dveri Boško Obradović je čak ispisivao grafite mržnje na Ambasadi CG u Beogradu, a huliganske grupe su u dva navrata bezuspešno pokušale da spale zastavu Crne Gore.

Prilikom navedenih incidenata policija nije reagovala, mada se mora priznati da ovog puta nasilnici nisu išli do kraja kao na čuvenom mitingu „Kosovo za patike" kad je policija dozvolila spaljivanje MekDonaldsa, ambasada i masovnu pljačku prodavnica, e da bi se razočarana Srbadija bar malo utešila zbog nepovratnog gubitka Kosova.

Izlivi velikosrpskog ludila i mržnje

Teško je pobrojati sve izlive velikosrpskog ludila i mržnje, za to je već sad neophodna čitava knjiga, ali među najdrastičnije spada nastup predsednika Naprednog kluba Čedomira Antića u zloglasnoj emisiji „Ćirilica" kada je pokazao fotografiju crnogorskog ambasadora u Srbiji i pozvao građana da ga napadnu gde god ga vide.

Još gori je ministar spoljnih poslova Ivica Dačić koji je pozvao Crnogorce koji žive u Srbiji da se izjasne o ovom pitanju, te zapretio onima koji "podržavaju crnogorski režim" oduzimanjem državljanstva.

A zašto samo Crnogorcima? Pa ima i pripadnika drugih nacionalnosti koji se slažu sa donetim zakonom, čak i Srba. Zašto i njima ne oduzeti srpsko državljanstvo?

Na kraju, zašto samo onima koji se slažu sa jednom odlukom crnogorskih vlasti? Zašto ne oduzeti državljanstvo i svima koji, primera radi, ne smatraju da su Radovan Karadžić i Ratko Mladić heroji? Ili onima koji misle da je Kosovo nezavisno?

A najbolje bi bilo oduzeti državljanstvo svima koji se usude da misle svojom glavom, bez konsultacija sa Dačićem i ostalim srpskim glavešinama. Suviše je ta sloboda mišljenja uzela maha u Srbijici, treba taj nesrećni antirsrpski paragraf izbaciti iz Ustava Srbije.

Događanje naroda, loša repriza

Srpski političari, i pozicioni i opozicioni, kao i većina srpskih medija proteste u Crnoj Gori i diljem „srpskih zemalja" predstavljaju kao borbu protiv nepravde, a za očuvanje srpskih svetinja, te principa privatne svojine, ljudskih prava i pravnog poretka, dok Zakon o slobodi veroispovesti tretiraju kao pravno nasilje.

To što je zakon podržala Venecijanska komisija Saveta Evrope njih mnogo ne zanima, oni ga tumače kako se njima ćefne, a najvažnije je da su Srbi ponovo ugroženi, pa ih treba braniti, baš kao onomad, u zlatno doba krvožednog nacionalizma početkom devedesetih.

U toj borbi za pravni poredak i vladavinu prava do sada su korišćena sledeća legalistička sredstva: paljenje zastave, napadi na ambasadu, suzavac, beli luk, anateme, kletve, poziv na građanski rat, poziv ratnicima iz 90-ih, pretnje otkopavanjem oružja, obaranje balvana na puteve (zvuči poznato?), pretnje ubistvom, pozivi na nasilje, apeli da se prave spiskovi policajaca i da ih se nagovori da nasilno obore vlast, pozivi da se otkriju adrese policajaca, imena njihove dece, u koje škole idu i da se objave njihove fotografije, pozivi na rušenje države i pravnog poretka („za pendrek u glavu, kuršum u čelo") itd itd. Sve sama demokratska sredstva političke borbe kojih se nijedan terorista ne bi postideo.

Da je ovde na delu pokušaj ponovnog "događanja naroda" potvrdio je i sam lider DF-a Andrija Mandić, gostujući na TV Prva:

"Nikada ovoliko ljudi nije bilo na ulicama Crne Gore od vremena 88. godine. Tada je jedna rečenica pokojnog Momira Bulatovića otključala na desetine hiljada srca kada je saopštio: ‘Vaše je samo da odete'. Očekujemo da neku sličnu rečenicu progovori neko ko organizuje molebane ovih dana, gdje smo pozvali narod da se sakupljaju kako bi Milo Đukanović i Duško Marković odstupili sa vlasti".

Eh, ti divni stari dani Žute grede, „spontanih" okupljanja naroda pod palicom Slobodana Miloševića i DB-a, antibirokratske revolucije i pripreme za rat, etnička čišćenja i genocid... Bilo pa prošlo i više ne došlo, što kaže pjesma. Drugo vreme, drugi običaji, Crna Gora je članica NATO-a, takozvani „sporni" zakon je urađen po merilima Evropske unije, nije baš ni vreme ni prilika za repriziranje najmračnijih stranica naše istorije.

Lakmus papir

Događaji u Crnoj Gori poslužili su kao lakmus papir za stanje u srpskom društvu. Pokazalo se da smo u mnogo jadnijem i težem stanju nego što su najcrnji pesimisti pretpostavljali. Razni ljudi kojima su puna usta demokratije, slobode medija, ljudskih prava, borbe protiv diktature - na sve to zaborave čim se pojavi tema SPC u Crnoj Gori i odmah postaju veliki Srbi.

Tako nam, na primer, predsednik Demokratske stranke Zoran Lutovac objašnjava kako se građani „okupljaju da brane ljudska prava i identitet". Jesu li se zato okupili i građani u Trebinju koji su razvukli transparent "Potpis vaš baš je bolan, proći ćete k'o Đinđić Z(oran)"? Da nije tužno, pretužno, bilo bi smešno.

Lider Narodne stranke Vuk Jeremić objavljuje "Za Narodnu stranku srpski narod je jedan i nedeljiv, gde god živeo".

Odatle do stava "Svi Srbi u jednoj državi" nema ni jedan ceo korak. Dobro, od čoveka koji se posvetio borbi za očuvanje otcepljenog Kosova u Srbiji se drugo i ne može očekivati. A ni od celog Saveza za Srbiju koji je pozvao na povlačenje Zakona o slobodi veroispovesti.

Koji je inače donet u jednoj drugoj državi koja se zove Crna Gora, a ne u Srbiji, gde deluje Savez za Srbiju koji se zato tako i zove, a ne, na primer, Savez za Crnu Goru. Ili lider Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović koji kaže da tzv. Apel 88 "pas s maslom ne bi pojeo". Za razliku, na primer, od njegove teorije o Srebrenici koju je prepisao od osuđene ratne zločinke Biljane Plavšić (a da to verovatno i ne zna).

Jedan od pet miliona Amfilohija

Tu je i Pokret "1 od 5 miliona" koji je podržao građane u Crnoj Gori koji protestuju "kako bi sačuvali svoju tradiciju i viševekovne svetinje".

Pa je l' im neko otima svetinje? Da nije možda neko u Crnoj Gori doneo ukaz kojim se jednoj verskoj zajednici oduzima 650 objekata, kao što je to pre sto godina učinio kralj Aleksandar Karađorđević?

Ili je u redu kad srpski kralj otima svetinje, ali nije u redu kad neko svetinje želi da vrati prvobitnom vlasniku? Zašto se onda SPC u Srbiji zalaže za povratak oduzete imovine? Zar to nije otimanje od vlasnika?

Da ne pričamo o tome da nikakvog otimanja neće biti, niti bi to Venecijanska komisija dozvolila, sveštenici SPC će nastaviti da služe i u hramovima za koje se utvrdi da nisu u vlasništvu SPC.

Zašto se opozicija, na primer, ne pozabavi činjenicom da SPC uopšte ne plaća porez, kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, čime se patrijarh inače hvali? Ili to nema nikakve veze sa pravom, pravnom državom i vlasničkim odnosima? Možda se navodni zagovornici demokratskog društva slažu da crkva treba da bude država u državi i da treba da bude izuzeta iz pravnog poretka.

Crna Gora kao srpska prćija

Nije baš najjasnije u čemu je razlika između opozicionara i, recimo, predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića koji kaže da u Crnoj Gori "ima mnogo više od 29 procenata jer Srbi su i oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci kojih nije malo, a pišu srpskim jezikom i vole svoju Srpsku crkvu".

I za jedne i za druge Crna Gora je srpska prćija, prividna država na privremenom boravku u inostranstvu koja će se prvom prilikom vratiti matici Srbiji, čim četnički vojvoda Mandić i ljubitelj ratnih zločinaca Amfilohije preuzmu vlast. Jedino je utešno što su svi oni ipak umereniji od patrijarha Irineja koji uopšte ne priznaje mogućnost da postoje Crnogorci. Lepo njegova svetost veli: "A šta su Crnogorci nego Srbi iz Crne Gore?!"

Donošenje jednog zakona u Crnoj Gori pokazalo je da u Srbiji vlada gotovo apsolutno jednoumlje. Za Crnu Goru ne brinem, uprkos svim pritiscima uspeće da se izbori za svoj put koji vodi na Zapad, u Evropsku uniju, daleko od matuške Rusije. Za Srbiju, nažalost, nema nade.

Zaglavljena u mitomanskim pričama o svojoj veličini, o posebnoj ulozi koju Srbi iz nekog razloga treba da imaju, sa kosturima koji joj svako malo iskaču iz ormara, sa crnom zločinačkom prošlošću koja stiže na naplatu - Srbija pokazuje tužnu sliku države potpuno dezorijentisane u vremenu i prostoru.

Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

 



Komentari (1111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

katapultican katapultican 20:56 13.01.2020

Re: Odličan članak

maksa83
Pa onda ide kontra 'Hrvatijanac/hrvatijanski', pa bi to kao trebalo biti nešto uvredljivo.

Pošto sam ja ubacio hrvatijance u diskurs, da kažem da ih nisam ubacio kao sprdnju na račun Hrvata nego u kontekstu drugohrvatijanac kao analog drugosrbijancu, a što je posebno zanimljiv pojam zato što taj izraz (sa negativnom konotacijom) najviše koriste oni koji poriču da reč srbijanac uopšte postoji.

Ovo si poprilično zakukuljio - tako da meni nije jasno šta si hteo da kažeš.
Možeš li ovaj iskaz da buletiraš?
maksa83 maksa83 20:57 13.01.2020

Re: Odličan članak

Možeš li ovaj iskaz da buletiraš?

Ne mogu.
freehand freehand 21:06 13.01.2020

Re: Odličan članak

Ono što je zapravo važno - s kojom namjerom nešto govoriš, želiš li uvrijediti, provocirati, jer svaka riječ, ako se želi, može biti uvredljiva.
E to je suština.
dobri i dobronamerni ljudi se razumeju bez mnogo objašnjavanja. Onim drugima ne vredi ni objašnjavati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:10 13.01.2020

Re: Odličan članak

Ono što je zapravo važno - s kojom namjerom nešto govoriš, želiš li uvrijediti, provocirati, jer svaka riječ, ako se želi, može biti uvredljiva.


A situacija u kojoj ti, recimo nehotice, upotrebiš neki izraz, onda ti se skrene pažnja da to nekoga vređa, a ti i dalje insistiraš na tom izrazu usput ga ubeđujući da je glup, i da ne treba da se vređa. nego treba da sluša tebe i tvoja objašnjenja, kako se ta situacija zove?
freehand freehand 21:12 13.01.2020

Re: Odličan članak

hoochie coochie man
Ono što je zapravo važno - s kojom namjerom nešto govoriš, želiš li uvrijediti, provocirati, jer svaka riječ, ako se želi, može biti uvredljiva.


A situacija u kojoj ti, recimo nehotice, upotrebiš neki izraz, onda ti se skrene pažnja da to nekoga vređa, a ti i dalje insistiraš na tom izrazu usput ga ubeđujući da je glup, i da ne treba da se vređa. nego treba da sluša tebe i tvoja objašnjenja, kako se ta situacija zove?

Zove se "Golum sere, ne obraćaj pažnju"
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:16 13.01.2020

Re: Odličan članak

Zove se "Golum sere, ne obraćaj pažnju"


Što omalovažavaš čoveka, ja sam ga uljudno pitao kako se zove kad neko sa strane dođe da objašnajva Srbima šta treba a šta ne treba da ih vređa?
freehand freehand 21:21 13.01.2020

Re: Odličan članak

hoochie coochie man
Zove se "Golum sere, ne obraćaj pažnju"


Što omalovažavaš čoveka, ja sam ga uljudno pitao kako se zove kad neko sa strane dođe da objašnajva Srbima šta treba a šta ne treba da ih vređa?

Taj čovek nije došao da Srbima objašnjava bilo šta, izneo je svoje mišljenje op temi koje se slaže sa bar 70 Srba potpisanih u Apelu 88.
Ali su na njega skočile hijene i šakali, kojoti, lažovi i muljatori.
Kao na primer ti sad.
freehand freehand 21:21 13.01.2020

Re: Odličan članak

duplo

Mada bi moglo i da ostane.
mariopan mariopan 21:23 13.01.2020

Re: Odličan članak

Ovdje se (neki) pjene na hrvatsku imenicu/pridjev Srbijanac/srbijanski, koja je uobičajena u hrvatskom jeziku, nije uvredljiva, i ima svoje jasno značenje. Pa onda ide kontra 'Hrvatijanac/hrvatijanski', pa bi to kao trebalo biti nešto uvredljivo.

Hrvati su tako uobičajeno govorili i u staroj Jugoslaviji i ne vidim da je to uvredljivo.
Hrvatijanci je neko ubacio iz zezanja, sigurno ne sa lošom namerom i ne da uvredi tebe već verovatno da zeza nekog drugog. Znaš kakvi su mangupi ovde.
Edit
Eno, objasnio maksa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 13.01.2020

Re: Odličan članak

Taj čovek nije došao da Srbima objašnjava bilo šta, izneo je svoje mišljenje op temi koje se slaže sa bar 70 Srba potpisanih u Apelu 88.
Ali su na njega skočile hijene i šakali, kojoti, lažovi i muljatori.
Kao na primer ti sad.


Samo sam ga uljudno pitao.

Vidim objašnjava i finese srpskog jezika Srbima, super.

Pitao je i on mene, i ja sam mu korektno odgovarao.
Ne vidim problem, a još manje vidim razlog da ga ti braniš.
Smatraš ga glupim, nepismenim, da ne ume sam?
angie01 angie01 21:24 13.01.2020

Re: Odličan članak

Srbijance ognju zivi,
ko se tebi jos ne divi




Tambur, tambur, sitna tamburice –
Udri, pobro, u sicane zice!
Danas ima, a sutra nas nema,
Hajd’ u kolo, ko ce tu da drema…
Kolo, kolo,
Naokolo,
Vilovito,
Plahovito,
Napleteno,
Navezeno,
Okiceno,
Zacinjeno –
Brze, braco, amo, amo,
Da se skupa poigramo!
Srbijance, ognju zivi,
Ko se tebi jos ne divi!

Hrvacane, ne od lane,
Od uvek si ti bez mane!
Oj Bosance, stara slavo,
Tvrdo srce, tvrda glavo,
Tvrd si kao kremen kamen
Gde stanuje zivi plamen!
Ao, Ero, tvrda vero,
Ko je tebe joste ter’o?
Ti si ka’no hitra munja,
sto nikada ne pokunja.
Ao, Sremce, gujo ljuta,
Svaki junak po sto puta!
Crnogorce, care mali,
Ko te ovde jos ne hvali?
Macem bijes, macem seces,
Macem sebi blago teces:
Blago – Turska glava suva,
Kroz nju vetar gorski duva!
Oj sokole Dalmatince,
Divna mora divni since!
Oj ti krasni Dubrovcane,
Nas i danas beli dane,
Ta se pesma iz starine,
Puna slave i miline!
Oj Slavonce tanani!
Banacane lagani!
Oj Bacvani zdravo, zdravo,
Ko j’u pesmi veci djavo!
I vi drugi duz Dunava,
I vi drugi gde je Drava,
I vi drugi, tamo, amo,
Amo da se poigramo!
Hvatite se kola toga,
Od visnjega je ono Boga!

Branko Radicevic
freehand freehand 21:26 13.01.2020

Re: Odličan članak

Smatraš ga glupim, nepismenim, da ne ume sam?

Da, on je glup i nepismen,. sem što je retardiarani ustaša.
maksa83 maksa83 21:29 13.01.2020

Re: Odličan članak

Da, on je glup i nepismen,. sem što je retardiarani ustaša.

Ukratko - Hrvat.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:54 13.01.2020

Re: Odličan članak

Odličan članak
Dobro razrađen, argumentiran.


opet govno, nepozvano.

vec vidjeno, i ocekivano.

kao i onaj drkar na tviteru.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:15 13.01.2020

Re: Odličan članak

mayo1


Gedžo


maya, ti li si?

freehand freehand 22:18 13.01.2020

Re: Odličan članak

opet govno, nepozvano.

Ti imaš pzivnicu?
Ili sam se zeznuo pa je ovo potpis mada nije na dnu?
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:06 14.01.2020

Re: Odličan članak

A Kraljevinu su u Hrvatskoj predstavljali ljudi koji su sebe gledali kao pobjednike i tako se ponašali. Na taj način tu nije bilo budućnosti.


ne samo da su 'gledali sebe kao pobednike' nego su bili pobednici.

(cudno, i djokovic i federer kad osvoje trofer gledaju na sebe kao pobednike, ko jugoslovenski kralj. ko li ih je to naucio?)

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:08 14.01.2020

Re: Odličan članak

Čekaj, da li su Hrvati/građani Hrvatske zbog Tajanija masovno izašli na ulice, da li su svećenici bacali kletve,anateme, da li se prijetilo oružjem, balvanima, silom i sve ono što Srbi rade što u Srbiji, što u Crnoj Gori...?


da li je italijanski parlament usvojio tajanijev zakon kojim dalmaciju proglasava za svoju teritoriju?

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:13 14.01.2020

Re: Odličan članak

Pa gledaj, ako dođeš u zemlju i ponašaš se kao gazda i osvajač ne možeš očekivati "oduševljenje".
Naravno da su Srbi, kao ratni pobjednici imali potpuno pravo tako se ponašati. Ali onda ne ide priča o "braći", "ujedinjenju", "voljenom kralju", "oduševljenju" itd.
Ne možeš i 'ovce i novce'.


u koju 'zemlju' su to srbi dosli kao osvajaci? austrougarsku?

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:24 14.01.2020

Re: Odličan članak

. istra je trebala da bude vama oduzeta kao poraženima i data Italijanima kao pobednicima. Ona je postala deo Hrvatske dobrom voljom Srbije.



dragosevacsutra dragosevacsutra 14:30 14.01.2020

Re: Odličan članak

Ne, dijele nas na "prave" Hrvate (HDZ, katolik) i one druge, u principu 'izdajnike' koji glasaju za SDP, IDS, na sve one koji ne daju glas HDZ ili nekoj od stotinu pravaških strančica.


onda probaj tako da ni ti ne dijelis srbe

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:36 14.01.2020

Re: Odličan članak

što se tiče asteriska * - ja govorim hrvatskim jezikom, ti govoriš srpskim jezikom. U hrvatskom jeziku postoje imenice 'Srbija', 'Srbin' i pridjevi 'srpski' i 'srbijanski'. Pridjevi se upotrebljavaju u zavisnosti što se želi reći.
Pridjev 'srbijanski' nije pežorativan i oznaćava uglavnom nešto što je vezano uz teritorij države Srbije ili se odnosi na nešto u/iz Srbije. ("srbijanski Predsjednik".


a to li je?

pa jel onda se onda na hrvatskom modi oslovljava kao 'indijanski'premijera?
(poglavica?)

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:39 14.01.2020

Re: Odličan članak

Srbijanac je imenica, bar u srpskom jeziku.


mislis u srbijanskom jeziku?

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:40 14.01.2020

Re: Odličan članak

Naravno. I Šiptar je u srpskom jeziku imenica, nikad se ne koristi kao pridev.


dragosevacsutra dragosevacsutra 14:43 14.01.2020

Re: Odličan članak

Otkud znam kako nas dijele "ljudi sa strane". Evo, ti si "sa strane", kako nas dijeliš?
I usput, ne dijelim ja ili neko drugi Srbe, "dijeli" ih geografija, državne granice, mjesto odrastanja, školovanje, civilizacijsko okruženje.


naravno da ne znas kad vas niko ni ne deli; kao sto ti delis srbe.

evo ja sa strane vas sigurno 'ne delim' jer me nic ne zanimate.

sto se ocigledno za tebe ne moze reci.
(jebote, jel moze ceo jedan narod da bude opsesivno kompulsiran?
sudeci po predstavnicima na blogu, izgleda da moze)



dragosevacsutra dragosevacsutra 14:48 14.01.2020

Re: Odličan članak

Eh, gedza.73, kod tebe se ceo svet vrti oko Srba.
I sve neke antisrpske zavere od okruženja, pa šire.
Ali dobro, svako ima svoje mišljenje.

Pozdrav i tebi, zadovoljstvo je razgovarati (ako se i ne slažemo) u normalnim okvirima.


ne gedzi, rekao bih da se tebi ceo svet vrti oko srba.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:51 14.01.2020

Re: Odličan članak

Zašto izvrćeš? Tko negira naciju?

Srbin u Hrvatskoj je građanin i državljanin Hrvatske, Srbin u Crnoj Gori je građanin i državljanin Crne Gore.


samo srbin u srbiji nije srbin nego 'srbijanac'.

a hrvatsko je samo govedo na blogu


freehand freehand 14:52 14.01.2020

Re: Odličan članak

dragosevacsutra
Srbijanac je imenica, bar u srpskom jeziku.


mislis u srbijanskom jeziku?


Srbijanac je imenica u svakom jeziku, za pismene.
freehand freehand 14:54 14.01.2020

Re: Odličan članak

samo srbin u srbiji nije srbin nego 'srbijanac'

To za ove sa IQ manjim od 50 ili za obneviđele od šovinizma. Inače Srbin u Srbiji je i Srbin i Srbijanac.
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:58 14.01.2020

Re: Odličan članak

70 Srba


valjda srbijanaca?
mayo1 mayo1 16:40 14.01.2020

Re: Odličan članak

dragosevacsutra

"opet govno"

Prvo sam te mislio ignorirati, ali kad mi se tako fino, uljudno i kulturno obraćaš, to ne bi bilo pristojno. Oni koji su te odgojili i oni koji su te u školi učili, sigurno su jako ponosni.
Ovdje sam četrnaestu godinu, ali tako rječitog i vokabularem bogatog blogera nisam sreo. Dika i ponos svog naroda.
I srpskog i srbijanskog.

Da te još razveselim: i ovdje među Hrvatima ima u dlaku istih kao ti: isti rječnik, ponašanje, razmišljanje, odnos prema drugima. Kao da vas je ista majka i učiteljica odgojila.
Pa onda kažu da je bratstvo i jedinstvo mrtvo! Takvi kao ti i oni se oduvijek sjajno razumijete i dopunjujete bez obzira na države i granice.
"nepozvano"

Kao što rekoh, ovdje sam četrnaest godina, ali pojma nisam imao da treba pozivnica kad želiš ostaviti komentar. Bez tebe bih živio u mraku neznanja.

U znak zahvalnosti, otkrit ću i ja tebi tajnu: glasovi koje čuješ u glavi, ne pozivaju te da komentiraš na blogu. To znači nešto sasvim drugo i može se kontrolirati šarenim pilulama.

Najbolje da se raspitaš kod onih čika u bijelom koji ti svako jutro navlače tvoju omiljenu košulju što se kopča na leđima, prije nego što te puste van iz tapecirane sobe.

Koja ima bravu na vratima samo s vanjske strane.

maksa83 maksa83 17:01 14.01.2020

Re: Odličan članak

ali pojma nisam imao da treba pozivnica

To je kao sa vampirima. Prema predanju vampir ne sme da uđe dok ga neko ne pozove. Isto je i sa Hrvatima. Slučajnost? Ne bih rekao.
alselone alselone 17:39 14.01.2020

Re: Odličan članak

Prema predanju vampir ne sme da uđe dok ga neko ne pozove.


Slično je i sa drugim mitološkim a zlim bićima pa se zato nikad nisu oslovljavala imenom jer je to moglo da se tumači kao da se priziva.

Kuga - čuma - kuma.
maksa83 maksa83 17:43 14.01.2020

Re: Odličan članak

Kuga - čuma - kuma.

Ovo sad ne razumem.

Ja sam (verovatno kad sam bio dever u NS) naučio sledeću moćnu drevnu bajalicu:

Volem kuma
a još više kumu
kuma nosi
gaćice na gumu


(Ne znam da li sam pominjao da znam više bećaraca nego što sam spreman da priznam. Mnogo više.)
alselone alselone 17:49 14.01.2020

Re: Odličan članak

Volem kuma
a još više kumu
kuma nosi
gaćice na gumu


Ima slično i Balaševic:

On rece: Ti ces mi kaz'ti, nemoj sad da zovem vlasti
Nemoj sad da malo okrenem mog kuma
Vec mi je bilo na umu da kazem: Ej, 'ajd', okreni kumu
Da sam rek'o, on bi puk'o k'o guma

freehand freehand 17:49 14.01.2020

Re: Odličan članak

(Ne znam da li sam pominjao da znam više bećaraca nego što sam spreman da priznam. Mnogo više.)

Nesrećniče - nije ćuNa nego čuMa!
Brate, ovi fenderovci samo tri metera somota i smouk o nd voter...
alselone alselone 17:52 14.01.2020

Re: Odličan članak

Ovo sad ne razumem.


Ako stvarno ne razumeš a da nije zezanje, kuga se nekad zvala čuma a u svakodnevnom govoru kuma, da joj se ime ne bi spominjalo, da ne dođe u kuću.
maksa83 maksa83 17:59 14.01.2020

Re: Odličan članak

Ako stvarno ne razumeš a da nije zezanje, kuga se nekad zvala čuma a u svakodnevnom govoru kuma, da joj se ime ne bi spominjalo, da ne dođe u kuću.

Znam za čuma ("nosi ko čuma decu" ) ali prvi put čujem da se kaže i kuma, mislio sam da je neka zajebancija da kumu ne treba puštati u kuću.
alselone alselone 18:01 14.01.2020

Re: Odličan članak

Znam za čuma ("nosi ko čuma decu" ) ali prvi put čujem da se kaže i kuma, mislio sam da je neka zajebancija da kumu ne treba puštati u kuću.


Link
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:02 14.01.2020

Re: Odličan članak

ovdje sam četrnaest godina


gde? u sfrj?

alselone alselone 18:02 14.01.2020

Re: Odličan članak

Probaj Kosingas da pročitaš. Autor je fantastično obradio Slovensku/Srpsku mitologiju i koristio je naučne reference iz etnologije a sve ukombinovao u zaista zanimljiv roman fantastike.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:04 14.01.2020

Re: Odličan članak

Volem kuma
a još više kumu
kuma nosi
gaćice na gumu


edit

zajeb'o me alse

alselone alselone 18:08 14.01.2020

Re: Odličan članak

Kosingas


Glava dvanaesta
- april 1347. godine
„I ljudi, koji vradžbinama uzimaju iz Grobova, te ih spaljuju, to
selo, koje to učini, da plati vraždu, a ako bude pop na to došao, da
mu se uzme popovstvo.”
(Iz Dušanovog zakonika)
Pošast crne smrti ušla je u Raško carstvo, kako se ono nekad zvalo, preko
trgovačkih brodova koji su pristizali u primorske gradove. Odatle se
širilo na sve strane. Kako se pričalo, čumu su nosili ljudi na krkače
dragovoljno kud im ona kaže jer njemu i njegovima neće učiniti ništa nažao.
Iz straha od nje, nisu je ni smeli nazvati pravim imenom da je ne bi dozvali,
već su o njoj govorili kao o „kumi” ili „teti”. Narod je još odavno primetio
da se čuma ne zadržava u kućama gde je sve čisto i uredno, pa i da se plaši
pasa, pa se strogo držalo tih pravila. Verovatno samo narodnom mudrošću
carstvo je bilo pošteđeno pošasti kakva je godinama harala na zapadu i
odnosila milione života. Čuma nije začamila u Dušanovom carstvu, već je
nastavila dalje, ali tamo gde je prošla, ostavila je pustoš. Čitava sela su
nestajala. Te cele godine „kuma” je kosila žive, a nežid je za njom dizao
mrtve. Strah od svakojakih vampira bio je toliki da su groblja ispražnjena, pa
su čak i popovi učestvovali u toj raboti. Car Dušan, koji je tada još pisao
svoj zakonik, morao je da unese odredbe kojima se zabranjuje iskopavanje
mrtvih, a popovi i vinovnici ovakvih događaja da se kazne.
maksa83 maksa83 18:13 14.01.2020

Re: Odličan članak

Probaj Kosingas da pročitaš. Autor je fantastično obradio Slovensku/Srpsku mitologiju i koristio je naučne reference iz etnologije a sve ukombinovao u zaista zanimljiv roman fantastike.

Probaću, treba te knjige imati u papiru da ih možda deca jednom uzmu.
alselone alselone 18:21 14.01.2020

Re: Odličan članak

Probaću, treba te knjige imati u papiru da ih možda deca jednom uzmu.


Apsolutno. Ja imam svih 8 delova (čeka se finalni deveti ove godine) u papiru.

I ne samo to, neke knjige moraju da se imaju u kući, da klinci u jednom momentu samo nalete na njih, slučajno, da im ne poturaš. Jer to nekako "nosi" atmosferu u kući, nosi vrednosti koje se neguju.

Moji su imali sasvim solidnu biblioteku i sećam se da sam se kao klinac osećao prilično ponosnim kada sam čačkao po tim knjigama.

Kindle jeste super, ali ću verovatno sve manje kniga kupovati u tom formatu.
katapultican katapultican 19:00 14.01.2020

Re: Odličan članak

mayo1

...

Koja ima bravu na vratima samo s vanjske strane.


Kada nisam mogao pojedincima da objasnim na koji način 'radi' dioda, koristio sam analogiju, poredeći diodu, upravo - sa vratima koja imaju bravu samo sa jedne strane.
Pa sa te strane dioda provodi, a sa suprotne ne provodi.
zilikaka zilikaka 21:41 14.01.2020

Re: Odličan članak

(Ne znam da li sam pominjao da znam više bećaraca nego što sam spreman da priznam. Mnogo više.)

Jesi.
Nego se nešto mislim, da li si spreman da ukrstiš koplja sa domaćima?
Nešto mi govori da bi recimo i moj komšija imao šta da doda po tom pitanju, i to onako gađam negledačke.

P.S. Nakon provere, još jednom empirijski potvrđeno da su sve žene po malo veštice.
nsarski nsarski 01:28 13.01.2020

Sve čekam da se neko okuraži,

ali to se ne dešava, pa sam odlučio da ti ja postavim direktno pitanje. Dakle, khm...

A zašto ti, Filipe, nisi potpisao Apel 88 i obezbedio sebi mesto u klubu političkih i javnih velikana?

Da pogađam iz 10 puta:

1. Bio si na nekom swing hepeningu?
2. Mrzelo te?
3. Nisu te na vreme obavestili?
4. Istrošila ti se baterija u telefonu?
5. Nerviralo te što među potpisnicima ima suviše veliki procenat Srba?
6. Nosio si lek tetki? (ili Latinki Perović, prvopotpisanoj)
7. Nisu prihvatili da u tekst Apela88 unesu tvoja aforistična "pojačanja" tipa "Uzmi Milo što ti milo!".
8. Bio si na molebanu u Nikšiću, preobučen u Amfilohija, pa nisi hteo da se autuješ kao istraživački novinar.
9. Bio si kako mentalno tako i duhovne slomljen jer te broj 88 podseća na Tita i njegovu preranu smrt. (A mogao je da poživi i do danas i reši ovu stvar za par minuta).
10. Ne podržavaš oduzimanje nepokretne imovine - stanova od građana, o tome si žestoko pisao - ali još čekaš odgovor suda na tvoj upit da li crkve i plaže mogu da se svrstaju u tu kategoriju (stambeni prostor) pa da adekvatno reaguješ.

Vita jela, zelen bor,
molim iskren odgovor.

Filip Mladenović Filip Mladenović 03:45 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

11. O crkvama i sveštenicima mislim da su najveće zlo u istoriji civilizacije!
nsarski nsarski 04:00 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Filip Mladenović
11. O crkvama i sveštenicima mislim da su najveće zlo u istoriji civilizacije!


Bravo!
Ali to još uvek ne objašnjava zašto nisi potpisao Apel 88.

Misliš, bio je suviše mekan taj apel? A mogao je da dekretom zabrani sve religije i sveštenike, crkvene objekte i hramove, i pretvori ih u turističke objekte, kockarnice, gondole, itd?

Na primer, ovo srušiti i napraviti parking sa divnim pogledom.



Ti onda mora da si likovao kada je izbio požar u Notr Damu, ha? Majku im njihovu srednjevekovnu!
Nisi?
Pa neki od manastira u CG su stariji od Notr Dama.
Filipe, Filipe, revolucionarna misao te ne napušta!

Ipak, da ponovim, zašto nisi potpisao Apel 88? U istoriju bi ušao, čoveče.


predatortz predatortz 07:28 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Ipak, da ponovim, zašto nisi potpisao Apel 88? U istoriju bi ušao, čoveče


Dećko mora da se još dokazuje. Nije on (još) taj kalibar, ali radi kao crv da bi postao. Doduše, toliko mozga unosi u taj rad koliko ga i crv ima.
Ali, uz upornost i trud, sve je moguće.
Biće on veliko ime u tom elitnom društvu. Ako ništa drugo, zbog godina nekih od potpisnika, doći će do potrebe za mladim i upornim.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:42 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Potpisao sam peticiju za oslobodjenje uzbunjivača Aleksanda Obradovića.

To je naša, tj. moja borba!
predatortz predatortz 08:47 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Filip Mladenović
Potpisao sam peticiju za oslobodjenje uzbunjivača Aleksanda Obradovića.

To je naša, tj. moja borba!


Ok.
Što nam onda ovde postavljaš tekst nekog neurotičnog lika, ako to nije tvoja, a ni naša, borba?
nsarski nsarski 09:07 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Filip Mladenović
Potpisao sam peticiju za oslobodjenje uzbunjivača Aleksanda Obradovića.

To je naša, tj. moja borba!


Ih, čudna mi kupusa! To je lako i ništa ne košta. Među 30 hiljada potpisnika lako se sakriješ.
Potpiši se ti, brajko moj, na listu od 88 eminentnih i uvaženih ljudi i mislilaca gde tvoje ime lako može da se nađe.
Milan Novković Milan Novković 09:39 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

nsarski
Filip Mladenović
11. O crkvama i sveštenicima mislim da su najveće zlo u istoriji civilizacije!


Bravo!
Ali to još uvek ne objašnjava zašto nisi potpisao Apel 88.

Misliš, bio je suviše mekan taj apel? A mogao je da dekretom zabrani sve religije i sveštenike, crkvene objekte i hramove, i pretvori ih u turističke objekte, kockarnice, gondole, itd?

Na primer, ovo srušiti i napraviti parking sa divnim pogledom.



Ti onda mora da si likovao kada je izbio požar u Notr Damu, ha? Majku im njihovu srednjevekovnu!
Nisi?
Pa neki od manastira u CG su stariji od Notr Dama.
Filipe, Filipe, revolucionarna misao te ne napušta!

Ipak, da ponovim, zašto nisi potpisao Apel 88? U istoriju bi ušao, čoveče.



Iako većinu napisanog po blogovima ne čitam, prosto nemam vremena, a dolazim zato što vas puno interesantnih znam, i ...

... da se nasmejem ponekad, kao sad kad zastanem kako naletim na dubinu filipove misli, i njegovu inteligentnu spontanost, pa na tvoje strpljenje
nsarski nsarski 16:20 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Iako većinu napisanog po blogovima ne čitam, prosto nemam vremena, a dolazim zato što vas puno interesantnih znam, i ...

... da se nasmejem ponekad, kao sad kad zastanem kako naletim na dubinu filipove misli, i njegovu inteligentnu spontanost, pa na tvoje strpljenje


Znaš, ja sam optimista jer se stvari kreću u dobrom pravcu. Ako se sećaš ranih radova druga Filipa, on je učestvovao u diskusiji lansiranjem nekih random parola: na neko pitanje ili primedbu, on bi prosto izbacio prvu ideju koja mu je pala na pamet, kao "take sides!", carpe diem, quod licet..., terra nostra rotunda est, i slične pouke, dok je svoje postove isticao kao partijska obaveštenja na oglasnoj tabli, obaveštenja o kojima nema diskusije.
Danas, međutim, Filip ima komunikaciju dublje prirode, iskazuje ponekad i svoje mišljenje, interaguje sa komentatorima, doprinosi opštem neznanju, zbrci i entropiji kosmosa. Ja to pozdravljam.
maksa83 maksa83 17:03 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Danas, međutim, Filip ima komunikaciju dublje prirode, iskazuje ponekad i svoje mišljenje, interaguje sa komentatorima, doprinosi opštem neznanju, zbrci i entropiji kosmosa. Ja to pozdravljam.

Nije ti palo na pamet da je Filip u svojoj beskrajnoj dobrohotnosti do tada izbegavao da učestvuje BAŠ zbog toga, da ne ubrza (malo ali i malo je - nešto) toplotnu smrt univerzuma i time dodatno ugrozi ugnjetenu radničku klasu? Pravo pitanje je dakle - šta se to desilo pa ga sad baš briga, kakav ga je nihilizam obuz'o? Zašto odjednom sve to nije bitno? Šta on zna što mi ne znamo?
gedza.73 gedza.73 17:14 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Filip

mora mu se priznati kako zna da napravi tematsku žurku... ne mislim na onu svingersku nego ovu našu, blogovsku. jeste da sam se malo ispovraćao po sebi al' ne marim

-Što's' taki pijan crni čoveče? Što se ispovraća, vidi na šta ličiš budalo jedna.
-Nisam ja (komatoznim glasom)
-Nisi ti? A ko je crnjane?
-Jedan se sve ispovraćao po meni... dao mi 10 eura za hemijsko čišćenje.
-Some jedan, ovo nije deset nego dvadeset eura.
-paaaa... malkice mi se i u gaće ukakio.
maksa83 maksa83 17:26 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

mora mu se priznati kako zna da napravi tematsku žurku... ne mislim na onu svingersku nego ovu našu, blogovsku. jeste da sam se malo ispovraćao po sebi al' ne marim

Filipu (bez trunke ironije) kapa dole za živci i (hristo) stoičko nošenje sa našu zajebanciju. Ni da se požali, ni da banuje, ni da obriše.
nsarski nsarski 17:31 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

Pravo pitanje je dakle - šta se to desilo pa ga sad baš briga, kakav ga je nihilizam obuz'o? Zašto odjednom sve to nije bitno?


To je gore od nihilizma. He's fragile, very fragile...

Milan Novković Milan Novković 18:11 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

maksa83

Filipu (bez trunke ironije) kapa dole za živci i (hristo) stoičko nošenje sa našu zajebanciju. Ni da se požali, ni da banuje, ni da obriše.

Svaka čast, naravno, i njemu i svima sličnima, pa pogotovo onima sa razumevanjem, a kad znaju da su u pravu, tj praaavim hrišćanima tipa danas ja falširam a ti samo odmahneš glavom, nasmešiš se i okreneš drugi obraz, sutra ti falširaš a ja sam na visini zadatka.

Samo, pod kišobranom Hipokratovog "do no harm" nije u redu da ti falširam baš svaki dan, pa po sedam puta, pitaće te žena zašto su ti obrazi tako crveni.

Si vido kobajagi originalnu Hipokratovu zakletvu prevedenu, simpa je "logika" oko tadašnjih znanja, ali seti se Ilijade i kokanja, pa istoričara ideja koji kažu da je to tad bilo toliko različito da je nemoguće ukapirati, tj morao bi da odrasteš u tako nekoj sredini (ja sam pre voleo da dajem primer samuraja koji te je pobedio u brzini programiranja pa hoće da ti učini tako što će da ti odrubi glavu, drugarski, da se ne patiš od sramote) ...

Nači zakletva svih zakletvi, što se mene tiče, nema veze šta radiš, tj ne mora da bude samo za medicinare:

"Kunem se Apolonom liječnikom, Asklepijem; Higijejom i Panakejom, svim bogovima i božicama, zovući ih za svjedoke, da ću po svojim silama i savjesti držati ovu zakletvu i ove obveze. Stoga ću učitelja ovoga umijeća štovati kao svoje roditelje, njegovu ću djecu držati svojom braćom, a budu li htjeli učiti ovu umjetnost, puočavat ću ih bez ugovora i bez plaće. Puštat ću da sudjeluju kod predavanja i obuke i u svem ostalom znanju moja djeca i djeca moga učitelja. Učit ću i đake koji se budu ugovorom obvezali i ovom zakletvom zakleli, ali nikoga drugoga. Svoje propise odredit ću po svojim silama i znanju na korist bolesnika i štitit ću ga od svega što bi mu moglo škoditi ili nanijeti nepravdu. Nikome ne ću, makar me za to i molio, dati smrtonosni otrov, niti ću mu za nj dati savjet. Isto tako ne ću dati ženi sredstvo za pometnuće ploda. Isto ću i pobožno živjeti i izvršavati svoju umjetnost. Ne ću operirati mokraćne kamence, nego ću to prepustiti onima koji se time bave. U koju god kuću stupim, radit ću na korist bolesnika, kloneći se hotimičnog oštećivanja, a osobito zavođenja žena i muškaraca, robova i slobodnih. Što po svojem poslu budem saznao ili vidio, pa i inače, u saobraćaju s ljudima, koliko se ne bude javno smjelo znati, prešutjet ću i zadržati tajnu. Budem li održao ovu zakletvu i ne budem li je prekršio, neka mi bude sretan život i ugled ljudi do u daleka vremena; prekršim li ovu zakletvu i zakunem li se krivo, neka me zadesi protivno."

Pre dvaes i nekoliko vekova, ja se nadam da nije potrebno u ovom svetlu analizirati dokle smo mi danas dobacili, mnogi i previše nas, do-no-what? warriors, u blogovanju ili ozbiljnijem radu.

Al ajde, rekao bi neki psihijatar da nismo mi tolilo loši, samo smo malo bolesni, sitan sadista ovde, sitan psihopata onde, ... al u kafani smo mnogo bolji od toga
katapultican katapultican 20:01 13.01.2020

Re: Sve čekam da se neko okuraži,

maksa83
mora mu se priznati kako zna da napravi tematsku žurku... ne mislim na onu svingersku nego ovu našu, blogovsku. jeste da sam se malo ispovraćao po sebi al' ne marim

Filipu (bez trunke ironije) kapa dole za živci i (hristo) stoičko nošenje sa našu zajebanciju. Ni da se požali, ni da banuje, ni da obriše.

To je zato što nije pička kao neki.
I za to si u pravu - to mora da se ceni!
gavros gavros 13:03 13.01.2020

Blog

je življi nego ikad! Blizu 800 komentara! Ludnica!
katapultican katapultican 20:02 13.01.2020

Re: Blog

gavros
je življi nego ikad! Blizu 800 komentara! Ludnica!

Šta blizu?!
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:03 13.01.2020

Re: Blog

I kao šlag na BLOG torti:

BORIS DEŽULOVIĆ: Spasimo srpske svetinje!

Sve kad bi spornim crnogorskim zakonom veličanstveni Ostrog i bio prepisan Đukanovićevoj mafijaškoj državi, sve i kad bi ga podgoričke vlasti prodale British Museumu u Londonu, ne bi čudesni Ostrog najebao gore nego što je najebao ovako, pod brigom i pažnjom rođene Srpske pravoslavne crkve!

Odrastao sam na Kašunima podno Marjana, i najveće čudo mog dječjeg svijeta bila je crkvica svetog Jere s eremitažom svetog Cirijaka, malom isposničkom izbom uzidanom u pukotini visoke marjanske litice nad našom trošnom kućicom. I danas valjda u Cirijakovoj samici, na okviru prozora s čudesnim pogledom na široki modri svijet, stoji nevješto urezano moje ime, i godina sedamdeset i neka, iz vremena kad još nismo najbolje shvaćali koncept zaštite kulturne baštine.

Ta nevelika zazidana pećina s dva prozorčića meni je bila tajanstvena i nepoznata poput nepalskog nekog budističkog hrama pod visovima Himalaja. Nije onda teško zamisliti, a kamoli sjetiti se dječje očaranosti kojom sam nekoliko godina kasnije, na obiteljskom putovanju kod rodbine u Crnoj Gori, s magistralne ceste za Nikšić prvi put ugledao manastir Ostrog.

Da nije njegovih bijelo okrečenih ploha, zbog kojih bih se zapitao da li je to snijeg il’ su labudovi, ostroški manastir – visoko gore u orkanskim visovima nad dolinom Zete, poput orlova gnijezda organski stopljen u okomitu liticu Ostroške grede – putnik namjernik ne bi primijetio ni pred samom portom. U mom dječjem oku bio je tako baš poput našeg svetog Cirijaka, samo hiljadu puta viši, veći i nepojmljiviji. Iz podnožja planine vodio je tri-četiri kilometra dugačak vijugavi uski puteljak, kojim sam krivio vrat u uzaludnim pokušajima da gore, iznad naših glava, ugledam manastir uzidan u stijenu. Ponovno sam ga ugledao tek kad smo konačno stigli pod samu portu slavnog eremitaža, ostavši i bez ono malo daha što mi ga je nakon uspona ostalo.

U ono vrijeme, a bilo je to prije više od četrdeset godina, pravoslavni manastiri nisu bili mjesta masovnih hodočašća, i mi smo bili jedini gosti toga dana. Neobični neki bradati monasi, sasvim drugačiji od našeg fra Ferde, vodili su nas uskim prolazom do kelije svetog Vasilija Ostroškog i pećinske crkvice s njegovim moštima. Moj otac – stari komunist i inženjer – za to je vrijeme šetao kompleksom kao Bata Stojković onim drvenim mostom u ‘Ko to tamo peva’, pomno zagledao zidine urasle u stijenu i zadovoljno kimao glavom, više se nekako diveći inženjerskom čudu drevnih graditelja, nego budalaštinama o čudima svetog Vasilija.

Nije onda teško zamisliti, a kamoli sjetiti se nevjerice kojom sam prije koju godinu zabasao u Nikšić, pa nakon četiri desetljeća otišao ponovno vidjeti jedno od najvećih čuda mog djetinjstva, u međuvremenu izraslo u najpopularniji i najposjećeniji srpski manastir, nešto poput svetosavskog Međugorja, pa u proteklih deset godina temeljito restaurirano pod nadzorom stručnjaka iz Srpske pravoslavne crkve.

Prvi šok doživio sam shvativši da se do manastira sada može automobilom. Drugi šok doživio sam vidjevši pod manastirom veliko parkiralište zatrpano autobusima svih mogućih srpskih i crnogorskih registracija. Treći šok doživio sam uvučen u tijesnu gužvu nalik onima u kojima se čovjek nađe na ulazu u nogometni stadion. Četvrti šok doživio sam ugledavši na platou iznebuha podignutu nakaznu betonsku crkvu, poput onih kakve kod nas niču na prašnjavim gradskim periferijama.

Peti šok doživio sam pak ugledavši nadogradnju na mjestu konaka: kao vanbračno dijete iz pijanog seksa razuzdane i pomahnitale Đukanovićeve Budve s nakaznim Kusturičinim Andrićgradom, što je na putu Nikšić – Danilovgrad izgubilo kontrolu, sletjelo s ceste i zabilo se u Ostrošku gredu – tako je po prilici izgledao na okomitu liticu nalijepljen grozni betonski pseudovizantijski kompleks s dućanima i suvenirnicama.


Viđao sam već tako stručno restaurirane manastire i doživljavao slične šokove, istom rijetkom privilegijom svjedoka nedaleke prošlosti, iz vremena kad su te srpske svetinje bile na kraju svijeta, zapuštene i napuštene od vlastitoga stada. U tom davnom međuvremenu između djetinjstva i zrelih srednjih godina, kao student povijesti umjetnosti lutao sam Srbijom od manastira do manastira, radeći ambiciozni seminarski rad na temu ‘Srpska sakralna arhitektura srednjeg vijeka između Bizanta i romanike’: vidio sam tako, recimo, iznad Novog Pazara glasovite Đurđeve stupove, što su osamdesetih izgledali baš kao ruševine irskog dvorca Moydrum s omota albuma U2 ‘The Unforgettable Fire’, i vidio sam ih opet dvadeset godina kasnije, ‘stručno obnovljene’ u groznici iznenada probuđenog srpskog pravoslavlja. Nijem od užasa gledao sam sagrađeno i sve ono čega je u Đurđevim stupovima ikad bilo i ono čega tamo nikad bilo nije, sa sve odoka nadograđenim zidinama, suvenirnicama, kafanama, parkiralištem za autobuse i ražnjevima za prasiće.

‘Tajanstvene građevine u kojima se istočna mistika Bizanta slagala romaničkim slogom Zapada postale su tako tek trgovački lanac sa velikom ponudom svetosavske tradicije, a potom i kasarne srpstva: svaki je manastir bio srpski Alamo, preselivši se iz stručne literature, studija ozbiljnih znanstvenika i seminarskih radova nadobudnih studenata, u televizijske vinjete, neukusne brošure, novinske postere, kič monografije, naslovnice tabloida, turističke vodiče, plastične okvire, magnete za frižidere, naljepnice za pravoslavne taksije i etikete za manastirsku šljivovicu’, pisao sam u jednom tadašnjem tekstu, kao čovjek, drug i ateist duboko zgađen uništavanjem fantastične srpske graditeljske baštine. Pa ipak, nijedno me to međuvremeno iskustvo nije moglo pripremiti za šok kojim sam na koncu ugledao i sami slavni manastir Ostrog s crkvicom Vozdviženja Časnog Krsta i pećinskom crkvom Vavedenja Presvete Bogorodice.

Stoljetni eremitaž – koji sam onoga davnog djetinjstva gledao kao nepalski budistički hram pod visovima Himalaja – sada sam u oznojenoj masi zatekao izvana i iznutra čitavog salivenog betonom, iz kojega su virile željezne armature, plastične cijevi i električni kablovi. Baš kao da se neki švercer iz Danilovgrada dočepao đedove starine uz magistralnu cestu, naumivši u njoj urediti noćni klub Monastery za kamiondžije iz Albanije i đecu iz Nikšića – pa ga gladan para otvorio i prije nego što su majstori dovršili instaliranje ozvučenja za karaoke-partyje – tako je izgledao slavni stari manastir, obnovljen pod budnom paskom Mitropolije crnogorsko-primorske i glasovitog Riste Radovića, rečenog arhiepiskopa Amfilohija.

Toga sam se, eto, nadograđenog, betoniranog, devastiranog i nepovratno uništenog graditeljskog čuda u pukotini Ostroških greda sjetio prije nekoliko dana, bauljajući po južnoslavenskim portalima i vidjevši vijest o nekakvim protestima u Beogradu, ilustriranu fotografijom transparenata s natpisima ‘Spasimo srpske svetinje!’ i ‘Spasimo Ostrog!’.

Hvala Bogu i svetom Vasiliju Ostroškom, đe čuli i đe ne čuli: netko se konačno sjetio spasiti povijesno graditeljsko čudo na Ostroškoj gredi. Ili sam barem tako mislio dok nisam pročitao izvještaj i shvatio da zabrinuto srpsko svetosavlje uopće ne misli na katastrofalnu devastaciju spomenika nulte kategorije: riječ je bila o nekakvom Zakonu o slobodi vjeroispovijesti, aktu kojim crnogorski parlament – kako sam shvatio zabrinuto svetosavlje – pod krinkom slobode vjeroispovijedanja namjerava Srpskoj pravoslavnoj crkvi oteti stoljetne manastire na čelu s mitskim Ostrogom, pa ih u katastarskim knjigama prepisati na crnogorsku državu.

Na stranu što sam, ne budi lenj, pročitao prijedlog Zakona i uzalud u njemu tražio paragraf o otimanju manastira Ostrog i ostalih srpskih svetinja u Crnoj Gori: zapanjila me iznenadna briga vascelog svetosavlja za manastir koji su u deset godina takozvane restauracije – baš kao i desetine sličnih po zapišanom svetosavskom teritoriju – nepopravljivo uništili upravo njihovi arhiepiskopi i vladike.

Sve, naime, kad bi spornim crnogorskim zakonom veličanstveni Ostrog i bio prepisan Đukanovićevoj mafijaškoj državi, sve i kad bi ga podgoričke vlasti prodale British Museumu u Londonu – ili, još bolje, kamen po kamen rastavili i uglavili u okomitu liticu nekog od divovskih hotela iznad Budve, kao kockarnicu za Milove ruske i zemunske kolege, da im bude bliže dok s tetoviranih šija skidaju teške zlatne kajle i vješaju ih svome zaštitniku Vasiliju – ne bi čudesni Ostrog najebao gore nego što je najebao ovako, pod brigom i pažnjom rođene Srpske pravoslavne crkve.

Možda je stoga zaista najbolje da se donese nekakav zakon kojim bi se drevni srpski manastiri oduzeli Srbiji i Srpskoj pravoslavnoj crkvi.

Spasimo srpske svetinje, spasimo Ostrog!
gedza.73 gedza.73 20:23 13.01.2020

Re: Blog

Odličan tekst. Vidim da je jedva okrznuo Međugorje i slične turističke ture ali čudi me da je tako 'nepristrasan' novinar zaboravio da spomene jedan sličan događaj kome je mnogo prikladniji poklič

Spasimo srpske svetinje




i učesnike rušenja groba.

na sjednici SO Cetinja, na kojoj je osnovan (opštejugoslovenski) Odbor za podizanje Njegoševog mauzoleja na Lovćenu, na čelu s predsednikom Skupštine SR Crne Gore Veljkom Milatovićem. Na sednici je odlučeno da je rok za izgradnju Mauzoleja do leta ili jeseni 1971., tj. na 120. godišnjicu Njegoševe smrti.

Sastav Odbora bio je impozantan, to je bio kompletan crnogorski (i malo širi) kulturni, politički, vojni i svaki drugi establišment, bilo je jasno da je njegovo formiranje aminovao i sam predsjednik Tito.

Kompletna (pro)crnogorska elita, s područja cele SFR Jugoslavije.




ne znam koliko je tačan tekst ispod snimka.
angie01 angie01 20:51 13.01.2020

Re: Blog

kakve sada veze ima to sto kacis,( i jos nisi siguran u tacnost), Dezulovicev takst je o aktuelnim desavanjima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:03 13.01.2020

Re: Blog

Odličan tekst.


I meni se dopada kad vidim kako se o Ostrogu strašno brinu ovi što ono na čemu Ostrog počiva, što mu je suština, zovu budalaštinom.
Dovde sam čitao, posle pljunuo
nego budalaštinama o čudima svetog Vasilija.

Reko mu tako tata komunista, ebo ga tata.
Mnogo su nešto zabrinuti ovi što u manastiru vide samo arhitekturu, a ostalo smatraju budalaštinom.

Šta ćeš tamo ako to smatraš budalaštinom?
Ni ja neverujem u te priče, ali zato što ne verujem nikad u Ostrogu nisam bio iako sam mnogo puta prošao magistralom o kojoj pričaš.

Slepac.

gedza.73 gedza.73 21:22 13.01.2020

Re: Blog

kakve sada veze ima to sto kacis,( i jos nisi siguran u tacnost)

zato što će možda neko da se upeca i pročita šta to nije tačno. kaži iskreno jel' si bacila pogled?

Dezulovicev takst je o aktuelnim desavanjima.

Koliko sam razumeo Dežulović priča o arhitekturi, ne?

@ Huči

mene samo zanimljivo koliko svi kritičari uporno izbegavaju da direktno prokomentarišu ljude koji učestvuju u protestu. Sve se nekako vrti izokola te 'srbska propagnada' te 'velikosrpski šovinizam' (NG to je proces koji traje još od 1918-te) te arhitektura, te popovi i porez...

čekaj bre šta su ovi ljudi?
Ne pucaju iz oružja, ne tuku se, ne razbijaju, ne napadaju... oni se brane. Mirno, ponosno i prkosno.

Iskreno mene su oduševili ONI. Ne ova bagra koja ih napada.

od 0:15 do 1:18 (dalje ne preporučujem)

predatortz predatortz 21:27 13.01.2020

Re: Blog

Reko mu tako tata komunista, ebo ga tata.


Kad se nešto dogodi tačno znaš koja će ekipa plaćenih smradova da se oglasi i šta će da napiše.
Postaju dosadno predvidivi...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 13.01.2020

Re: Blog

čekaj bre šta su ovi ljudi?
Ne pucaju iz oružja, ne tuku se, ne razbijaju, ne napadaju... oni se brane. Mirno, ponosno i prkosno.

Iskreno mene su oduševili ONI. Ne ova bagra koja ih napada.


Ko god da je to organizovao sjajno je organizovao, pa sve i da je Vučić lično.
Ali, obzirom da su protesti stvarno savršeni, biće da to nije samo stvar organizacije, nego ima nečeg doboko intimnog što je im povređeno.

Kakoo god, činjeica je da niko ne sme na njih, a to je dovoljno.
freehand freehand 21:30 13.01.2020

Re: Blog

Slepac.

Ni u jednom manastiru nisi bio?
angie01 angie01 21:31 13.01.2020

Re: Blog

kaži iskreno jel' si bacila pogled?


bacila, i?


Koliko sam razumeo Dežulović priča o arhitekturi, ne?


nekako je malo slozenije....o skrnavljenju je, onih koji brinu.


...kako to vec kod nas ide,...ono, moje brines, ispasce rat, moracu u izbeglistvo, ako preteknem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:32 13.01.2020

Re: Blog

freehand
Slepac.

Ni u jednom manastiru nisi bio?


Bio u nekoliko, mnogo, i ni za jedan nisam rekao da je budalaština sve osim kamenja naslaganog jedan na drugi.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 13.01.2020

Re: Blog

o skrnavljenju je, onih koji brinu.


Skrnavljenju čega?
Budalaština o Vasiliju?
gedza.73 gedza.73 21:35 13.01.2020

Re: Blog

hoochie coochie man
Ali, obzirom da su protesti stvarno savršeni, biće da to nije samo stvar organizacije, nego ima nečeg doboko intimnog što je im povređeno.

Po histeričnim reakcijama na proteste mislim da neko nije pretpostavljao šta će da se desi i da ga pomalkice plaši to jedinstvo u buntu.
freehand freehand 21:39 13.01.2020

Re: Blog

hoochie coochie man
freehand
Slepac.

Ni u jednom manastiru nisi bio?


Bio u nekoliko, mnogo, i ni za jedan nisam rekao da je budalaština sve osim kamenja naslaganog jedan na drugi.


Mnogo su nešto zabrinuti ovi što u manastiru vide samo arhitekturu, a ostalo smatraju budalaštinom.

Šta ćeš tamo ako to smatraš budalaštinom?
Ni ja neverujem u te priče, ali zato što ne verujem nikad u Ostrogu nisam bio iako sam mnogo puta prošao magistralom o kojoj pričaš.

A šta ćeš u nekoliko ako i ti ne veruješ u te priče?
Arhitektura? Sad reče da se tamo ne ide samo zbog arhitekture. Da nije malograđanština:
To je, realno, jedino što bi tebe i Dežuilovića (samo u tom pogledu, nače svemir) razdvojilo, mada tamo valja ići i SAMO zbog arhitekture i umetnosti.
angie01 angie01 21:40 13.01.2020

Re: Blog

Skrnavljenju čega?



nadograđenog, betoniranog, devastiranog i nepovratno uništenog graditeljskog čuda u pukotini
freehand freehand 21:40 13.01.2020

Re: Blog

gedza.73
hoochie coochie man
Ali, obzirom da su protesti stvarno savršeni, biće da to nije samo stvar organizacije, nego ima nečeg doboko intimnog što je im povređeno.

Po histeričnim reakcijama na proteste mislim da neko nije pretpostavljao šta će da se desi i da ga pomalkice plaši to jedinstvo u buntu.

Ma pusti, krezubi, zli i glupi
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 13.01.2020

Re: Blog

nadograđenog, betoniranog, devastiranog i nepovratno uništenog graditeljskog čuda u pukotini


A ne sviđa mu se arhitektura?
Pa ko ga ebe, (njega i sve ostale koji misle kao on) koji je on klinac da njegovo mišljenje o arhitekturi bude važno.

A smatraš da ovi što protestuju baš vole taj asfalt i beton pa zato demonstriraju?
On bi, (i oni koji misle kao on) izgleda, da Ostrog zaštiti od njih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 13.01.2020

Re: Blog

A šta ćeš u nekoliko ako i ti ne veruješ u te priče?


Nekad iz radoznalisti, nekad jer idem sa nekim kome se ide, par venčanja, jedno krštenje...
Dovoljno?
gedza.73 gedza.73 21:47 13.01.2020

Re: Blog

NG
bacila, i?

posle gedža glup. veća mogućnost je bila da će ljudi da otovre snimak i pročitaju tekst nego da nisam napisao. Kapiraš?

Pošto Austrougari prvi put nisu do kraja srušili bombama Njegošev mauzolej uradili su to njihovi naslednici i saradnici okupatora.

na sjednici SO Cetinja, na kojoj je osnovan (opštejugoslovenski) Odbor za podizanje Njegoševog mauzoleja na Lovćenu, na čelu s predsednikom Skupštine SR Crne Gore Veljkom Milatovićem. Na sednici je odlučeno da je rok za izgradnju Mauzoleja do leta ili jeseni 1971., tj. na 120. godišnjicu Njegoševe smrti.

Sastav Odbora bio je impozantan, to je bio kompletan crnogorski (i malo širi) kulturni, politički, vojni i svaki drugi establišment, bilo je jasno da je njegovo formiranje aminovao i sam predsjednik Tito. U Odboru su se, među ostalima, nalazili: filmski reditelj iz Zagreba Veljko Bulajić, član Saveta federacije Svetozar Vukmanović Tempo, filmski reditelj iz Zagreba Dušan Vukotić, predsjednik CK SK Crne Gore Veselin Đuranović, predsjednik Izvršnog vijeća SR Crne Gore Vidoje Žarković, profesor i publicista iz Ljubljane Vladimir Dedijer, potpredsednik Savezne skupštine general Peko Dapčević, književnik iz Beograda Oskar Davičo, predsednik Ustavnog suda Jugoslavije (bivši predsednik crnogorske Vlade) Blažo Jovanović, predsednik SANU Velibor Gligorić (poltron i "režimlija" kojeg će 1971. Dobrica Ćosić njemu svojstvenim "izbornim inženjeringom" smeniti s te funkcije), predsednik Odbora za spoljne poslove Savezne skupštine Veljko Mićunović, generalni sekretar predsjednika Tita Vladimir Popović, general-pukovnik u penziji Savo Orović, književnici Branko Ćopić i Dobriša Cesarić... Kompletna (pro)crnogorska elita, s područja cele SFR Jugoslavije.


ako se ne varam rušenje je prvi odbio musliman po imenu Iso. lepo je da mu se zapamti ime kao i ovima što su rušili. Kao i onome što je naredio.

da ne tvrdimo posle kako je bilo uređenije nego danas. MOžda se varam ali čak i u vreme rata sa Hrvatskom nisu rušene katoličke crkve u Srbiji. Ako je toga bilo osuđujem svakog kretena koji je to uradio.

gedza.73 gedza.73 21:52 13.01.2020

Re: Blog

tuFri
Pao mrak pa si krenuo u akciju?

angie01 angie01 22:00 13.01.2020

Re: Blog


A ne sviđa mu se arhitektura?
Pa ko ga ebe, (njega i sve ostale koji misle kao on) koji je on klinac da njegovo mišljenje o arhitekturi bude važno.

A smatraš da ovi što protestuju baš vole taj asfalt i beton pa zato demonstriraju?
On bi, (i oni koji misle kao on) izgleda, da Ostrog zaštiti od njih.


sta, nisi razumeo tekst?
freehand freehand 22:07 13.01.2020

Re: Blog

Pao mrak pa si krenuo u akciju?

Opet si pobegao sa dopunske iz gramatike, pa ćeš sutra da se vadiš kako nisi glup i neznalica nego ti nastavnik nije došao?
gedza.73 gedza.73 22:10 13.01.2020

Re: Blog





bu!

angie01 angie01 22:20 13.01.2020

Re: Blog

bu!


sta, sada padaju i autogolovi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:22 13.01.2020

Re: Blog

sta, nisi razumeo tekst?


Nisam, hajd objasni mi onaj deo o budalaštinama.

Možda je to neki novi, modaren, ineteligentan pogled koji ne razumem, pa mi, molim te, objasni.

A zbunjuje me i to što gledam po nekad nešto o onima iz Egipta, te grobnice, te put u drugi svet, te sa pokojnicima ostavljali i stvari koje će im na tom putu i u tom svetu tebati, rekao bi čovek, sve budalaština do budalaštine, a opet vidim neke učene ljude koji ne samo da to ne smatraju budalaštinom, nego sa sa poštovanjem odnose prema tome.

A vidim ti i Dežulović veru, verovanja, kulturu, smatrate budalaštinom, kakvo crno poštovanje. Ali zato kamenje, još ako je složeno na način koji se i komunistima dopada, još ako je od pre ihahaj vremena, e to baš mnogo cenite.
Ljude, koji su to napravili i očuvali, ideje, kulturu koja je to stvorila, ma ko to grebe, to su budalaštine.
gedza.73 gedza.73 22:47 13.01.2020

Re: Blog

angie01
bu!


sta, sada padaju i autogolovi.

žao mi da izneverim vaša očekivanja.

evo i za tebe jedna



('umetnička' sloboda reditelja koji ruši spomenike na grobljima)

angie01 angie01 22:53 13.01.2020

Re: Blog

izvini huci,...ako sam te dobro razumela,.. a kako si ti molim te povezao anticku kulturu Egipta i danasnja verovanja o magicnim mocima manastira Otsrog?

Isto, kao sto i ti kazes, da ne mozes bas da progutas pricu o najpoznatijem izmisljenom najboljem drugu na svetu, tako je i on- inace studirao istoriju umetnosti- iskazao veliko postovanje prema izuzetnosti srpskih cerkvenih gradjevina i pobunio protiv skrnavljenja kulturno istorijskih spomenika, koji su inace svi zavedeni u zavodu za zastitu spomenika i deo su svetske kulturne bastine, te se kao takvi ne mogu dogradjivati po potrebi i narusavati autenticnost,...ujedno, ogradio od verovanja u neprirodne sile.

A vidim ti i Dežulović veru, verovanja, kulturu, smatrate budalaštinom,


prvo, ja nisam nikakvo misljenje iznela, a o Dezulovicu sam ti upravo dala objasnjenje, za ovo sto te muci.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:53 13.01.2020

Re: Blog

"Religijska beda je jednim delom izraz stvarne bede, a jednim delom protest protiv stvarne bede. Religija je uzdah potlačenog stvorenja, duša sveta bez srca, kao što je i duh bezdušnih prilika. Ona je opijum naroda.
Prevladavanje religije kao iluzorne sreće naroda zahtev je njegove STVARNE sreće. Zahtev da napusti iluzije o svom stanju jeste zahtev da napusti stanje u kome su iluzije potrebne..."

Karl Marks, Prilog kritici Hegelove Filozofije prava
angie01 angie01 22:56 13.01.2020

Re: Blog

žao mi da izneverim vaša očekivanja.


ja nemam nikakva ocekivanja,...zagadjenje je uobicajeno...jedno ne kapiram odakle potreba za stalnim ruzenjem svega.
gedza.73 gedza.73 23:08 13.01.2020

Re: Blog

zagadjenje je uobicajeno

njao.


nemoj biti tako rezignirana. kano klisurine, još bitaka plam il' neka slična borbena poskočica tri puta pred spavanje i kao nova.
angie01 angie01 23:11 13.01.2020

Re: Blog

jao, kako nisi duhovit- ono, bas gluposti izvaljujes.


gedza.73 gedza.73 23:13 13.01.2020

Re: Blog

kako nisi duhovit- ono, bas gluposti izvaljujes.

jbg. a duhovitost mi bila poslednja karta.
angie01 angie01 23:17 13.01.2020

Re: Blog

jbg. a duhovitost mi bila poslednja karta.


znas kako, duhovitost je specijalno umeJece, koje nekako najbolje nekog karakterise, jer za taj dar, moras izmedjuostalog da imas i slifa, da ne skliznes u glupost ili banalnost,...hebiga, nije to za svakog.

...nekako ti lakse idu te slicice sa bradatim prljavim koljacima...tu si svoj na svome.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:18 13.01.2020

Re: Blog

a kako si ti molim te povezao anticku kulturu Egipta i danasnja verovanja o magicnim mocima manastira Otsroga?


Jedni veruju da kad neko umre treba mu spremiti sve za put na onaj svet, da mu se nađe, drugi da neki svetac može da pravi čuda.
Što je jedno budalaština a drugo mudrost?
Što jedno treba poštovati drugo ismevati?

a ne mozes bas da progutas pricu o najpoznatijem izmisljenom najboljem drugu na svetu, tako je i on


O Isusu pričaš?
Ne mogu da progutam priču ali mi na pamet ne pada da ljude koji u to veruju zovem budalama.

pobunio protiv skrnavljenja kulturno istorijskih spomanika,


Aha, on se to brine kako da pravoslavne manastire sačuva od pravoslavnih vernika i vladika?

Pa da nije malo mnogo?

Nek pravi svoje pa neka ih čuva kako hoće, a ovo je njihovo, biće da oni malo bolje od njega znaju šta je za njih dobro.

Ili biste ti i on voleli da se do Ostroga može samo peške ili na magarcu, da kad Vasilije nije pravio parking za magarce, što ovi danas prave parking za automobile?
Treba sve, po vama, da ostane kao što je bilo pre trista godina, da vi odlučujete kako treba da bude, ali da tamo žive oni koji inače žive, a ne vi.
Vi samo da se pitate kako treba.
Idite tamo, zamonašite se, pa predlažete.

Ovako, može da vam se sviđa ili ne sviđa, ali bi bio red da kad neko nekome nešto njegovo hoće da otme, da stanete nan stranu onoga kome se otima pa i kad vam se ne sviđa.
A ne da pod maskom, jao, ne dopada mi se, podržavate otimačinu.
gedza.73 gedza.73 23:22 13.01.2020

Re: Blog

znas kako, duhovitost je specijalno umeJece

a meni majka uvek pričala kako sam duhovit. puk'o na polju pismenosti, poznavanja istorije i rek' sad il nikad da briljiram...

...nekako ti lakse idu te slicice sa bradatim prljavim koljacima




freehand freehand 23:23 13.01.2020

Re: Blog

Nek pravi svoje pa neka ih čuva kako hoće

Kaom što si ti napravio svoje pa čuvaš. Nije baš da veruješ al si se namučio pa ti je baš teško da ga se odrekneš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 13.01.2020

Re: Blog

Kaom što si ti napravio svoje pa čuvaš.


Bože sačuvaj, ne pada mi na pamet da jednu jedinu paru za to dam.
Ali mi na pamet ne pada ni da onima koji za to daju pare, i koji tamo žive, solim pamet kako bi trebalo.

A da ih podržavam u nastojanjima da ne dopuste da im se njihovo otima, to uvek.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana