Zdravlje

Batunga re

Spiridon RSS / 23.01.2020. u 23:17

 


Juce sam trcao sa jednim brazilcem. Bivsi vojak, specijalac. Utegnut kao lovacki ker. Cepa maratone i to jakim tempom. London, Njujork, Cirih ...Vidim ja da ima sta da se nauci pa ga cedim onako dok trcimo. I kaze mi covek da se povredio pa morao da pronadje metod kako da prevazidje povredu, a da i dalje trci uspesno.  Tako je dosao do metoda trcanja u kome nema zamaranja, a rezultati su fantasticni. Cuo sam ja to i pre ali mi je on bio konkterni primer. Znaci ide ovako:

Od opreme vam treba samo onaj pojas koji meri frekvenciju srca ili smartwach ali nije pouzdan kao pojas ...

Uzmete broj 180 i od njega oduzmete vase godine. Evo npr. Milanče ima 40 godina. 180 -40=140. Broj 180 uzet kao srednja vrednost max opterecenja srca ... ono kad neko povrati kada se preforsira. Znam da je to individualno ali 180 je nekakva srednja vrednost. 

Ok. Znaci krecete da trcite ali puls ne sme da vam predje 140.  I tako 3 puta nedeljno po 40 min. 

Pazi sad foru. U pocetku tim tempom srca predjete za 1 sat 6 km (lupam). Posle mesec dana sa istom frekvencijom predjete 7 km za sat. I td.

 Izazov je tu, a sve ide prirodno i bez naprezanja. U pocetku za one koji nisu u kondiciji puls od 140 prestavlja hodanje, ali kasnije prerasta u trcanje. A topi salo ludacki. Ovi mrsavi moraju dobro da klopaju.

Mislite o tome.

 

Ljubi vas Spi.

 

Pesma meseca

 

 

 



Komentari (258)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 14:43 28.01.2020

Re: argus

Jedino posle gledanja "Variole Vere" ne mogu da spavam... pa makar gledao film i u podne.
milisav68 milisav68 20:50 28.01.2020

Re: argus

nsarski
I ovde, plus su health zvaničnici rekli da je rizik za UK mali.


Bemmumiša, taj korona virus i nije toliko smrtonosan. Koliko se zvanično objavljuje, oko 3000 ljudi je zaraženo. Od toga oko 60 ljudi (uglavnom starijih osoba) je umrlo. To izađe na oko 2% smrtnosti. Mislim da je SARS imao prosečnu letalnost oko 11% - u mlađoj populaciji oko 3%, u starijoj blizu 50%.
Bemmuslepogmiša, ovaj je onda dečija pesmica.

Pa, svake godine epidemija "običnog" gripa odnese nekoliko hiljada ljudi (u USA 6600 prošle godine) i niko ne diže paniku. Ali, priča je zgodna. Evo cena nafte (Brent crude) pala ispod $60 za barel. Oborio je virus.

Danas, 28. januar 2020.
Korona virus i teorije zavere
Zoran Radovanović
Korona virusi često se nalaze među životinjama, a već dugo se zna za četiri njihove vrste koje među ljudima izazivaju nazeb (dve od njih, doduše, mogu i ozbiljnije da oštete zdravlje). Za nazeb je odgovoran i niz drugih virusa (rino, adeno, parainfluenca itd.). Grupa korona virusa od njih se razlikuje po sposobnosti nekih životinjskih sojeva da promene svoju strukturu i da postanu zarazni za ljude, dovodeći do teške kliničke slike.
Tako se u Kini 2002. pojavio, a dve godine kasnije nestao je soj poznat po engleskom akronimu SARS (u prevodu, teški akutni respiratorni sindrom). Preneo se sa slepih miševa na glodare i sitne sisare, posebno na sivetku, životinju sličnu tvoru, a zatim na ljude. Deset godina kasnije izlovan je soj označen engleskom skraćenicom MERS, sa značenjem bliskoistočni respiratoni sindrom, jer je britanski pojam srednjeg istoka (Middle East) za nas – Bliski Istok. Takođe je potekao od slepih miševa, a posrednu ulogu u zaražavanju ljudi odigrala je kamila.
Trenutno je aktuelan soj označen u nauci šifrom 2019 nCoV (novi korona virus iz 2019), a popularno nazvan vuhanskim, po 11-milionskom kineskom gradu iz koga je potekao. Shodno očekivanju, i on vodi poreklo od slepih miševa, dok se za prenos na čoveka optužuju zmije.
Od SARS-a je umrlo skoro 800 osoba, a smrtnost je iznosila oko 10 odsto. I MERS je odneo približno toliki broj žrtava, ali je obolelih bilo manje, pa se smrtnost popela na 37 odsto. Ova sadašnja zaraza je znatno manje smrtonosna. Procenjuje se da umire 2-3 odsto obolelih, ali je stvarni procenat sigurno znatno manji, jer je, za razliku od brojioca, imenilac (stvarni broj obolelih) znatno potcenjen.
Kinezima se zamera da su 2002. tromo reagovali na pojavu SARS-a, te da snose krivicu za rasejavanje bolesti u 30-ak zemalja. Ovoga puta, oni su sjajno obavili virusološki deo posla – dešifrovali su genetski kod virusa ili, stručno rečeno, sekvencionisali su njegov genom, tako da je celom svetu omogućeno relativno brzo i tačno postavljanje dijagnoze.
Omanuli su, međutim, sa izučavanjem epidemioloških karakteristika infekcije. Inkubacija je ostala nedovoljno poznata. Po analogiji sa SARS-om i MERS-om, moglo bi se zaključiti da je između dva i više od 10 dana, a najčešće 4-6 dana. To je duže nego što je potrebno običnom, humanom soju korona virusa da izazove bolest (3 dana).
Takođe je dugo bilo neizvesno da li se zaraza prenosi s čoveka na čoveka. Došla je zatim informacija da jedan bolesnik u proseku prenese virus na 2-3 osobe. To je više nego kod gripa (1,4), a manje nego kod velikih boginja ili velikog kašlja (5-7) i, posebno, manje nego kod malih boginja (oko 15) u neotpornoj populaciji.
Javio se, doduše, i podatak kako je jedan bolesnik zarazio 14 zdravstvenih radnika. Takvi izuzeci su poznati u literaturi, pa pamtimo da je učitelj iz Novog Pazara 1972. preneo velike boginje na preko 30 građana u Centralnoj Srbiji. Postoje takvi posebno efikasni prenosioci infekcije i smatra se da je za mnoge zaraze 20 odsto davalaca odgovorno za 80 odsto primalaca infekcije.
Posebno je delikatno pitanje otpornosti ovog novog virusa u spoljnoj sredini. Zavisno od temperature, svetlosti i vlažnosti, njegovi najbliži rođaci opstajali su nekoliko sati ukoliko su „ogoljeni“, a više dana u ispljuvku, krvi ili stolici (dan-dva ako su na poroznom materijalu, kao što su pamučna odeća ili papir). Proizlazi da bi roba, ukoliko dugo putuje, bila bezbedna.
Znatna je verovatnoća da će nas ovaj virus mimoići, poput prethodna dva – izazivača SARS-a i MERS-a. Ukoliko iskrsne, očekivani ishod je pojava tek po nekog bolesnika. Teoretski je moguća masovnija epidemija, ali su preduzete sve mere da se to spreči.
Naša čaršijska poslovična maštovitost obogaćena je ovih dana sumnjom da je Kina žrtva biološkog napada. Kao protivargument može da posluži zdrav razum: ko bi normalan pustio u cirkulaciju virus koji može da mu se vrati, i to još dodatno izmenjen daljim mutacijama, ako nema (a nema!) načina da zaštiti sopstvenu populaciju? Trampu su na raspolaganju mnogo efikasnije ekonomske mere za postizanje željenog efekta.
Teorije zavere će tek procvetati kada se sazna da će, između ostalih, za pokušaj lečenja obolelih biti korišćeni i antivirusni lekovi kompanije Gilead Sciences, čiji je jedan od vodećih deoničara Donald Ramsfeld, bivši ministar odbrane SAD. Njemu se s pravom zameraju brojne nečasne radnje, ali ove zime nije morao da ide tako daleko. Dovoljno je bilo da pre mnogo godina mudro uloži svoj novac u profitabilan posao.
Možemo, dakle, da isključimo sumanutu ideju o biološkom ratu korona virusom kao nečiji državni projekat. Ostavljamo po strani s uma sišavše pojedince (setimo se mentalno obolelog matematičara koji je američkim političarima slao pisma sa sporama antraksa), jer bi to za njih bio tehnički nedostižan poduhvat. Postojala bi teoretska mogućnost, verovatno znatno manja od jedan odsto, da je virus pobegao iz laboratorije. To se više puta desilo u prošlosti, ali se valja podsetiti poslovice česte među epidemiolozima u sličnoj situaciji: „Kada čuješ na ulici topot, ne pomišljaj odmah na zebru“.

Naletelo na fejsu.
nsarski nsarski 21:49 28.01.2020

Re: argus

Jedino posle gledanja "Variole Vere" ne mogu da spavam... pa makar gledao film i u podne.


Ja taj film gledao davno, u studenskim danima, s nekim drugarima, Amerima. Kad smo izašli iz sale jedan mi reče: "Zanimljiva naučno-fantastična priča". Nisam mogao da ga ubedim da se stvar zaista desila i da nije nikakva fantazija u pitanju. Ameri, jbg.
octopus octopus 16:37 24.01.2020

histerija

Ono ima istine da su se mnogi primili na trčanje, međutim imaju dokazi da trčanje sporijim tempom, tu mislim na recimo 6 minuta po kilometru ili nešto sporije ( za muškarca mojih godina ), pottpomaže očuvanje hrskavice kolena.

Ja se celi život bavim sportom, odbojkom aktivno, rekreativno basket, skijanje, tenis, bicikl i trčanje. Na sportu sam lomio ručni zglob, grudnu kost, nogu u zglobu na fudbalu i nos ( sadašnji kum me laktom razvalio po nosu - bili 3. razred gimnazije ) ,padao sa bicikla više puta, pa sam živ i zdrav.

Pre dve godine sam istrčao ergo test do 5. stepena bez ijedne ekstrasistole a kamoli depresije T talasa ( znak ishemije miokarda ). Reko sam tad, lepo moje trčanje hvala mu.Puls mi u miru retko prelazi 55 ( to sad može da bude mač sa dve oštrice da mi je srce uvećano, hipertrofično, ali ispitao sam se nije ništa patološki).

Što ovo pišem, sport, ma kakva aktivnost, umerena odnosno primerena godinama i zdravstvenom stanju je verujte ako ne lek ono bar tzv pomoćno lekovito sredstvo.

alselone alselone 16:49 24.01.2020

Re: histerija

Ja se celi život bavim sportom, odbojkom aktivno,


Odbojka je sjajan sport, obožavao sam je u srednjoj školi. Baš bih voleo da imam priliku ponovo da malo poigram, ali kakva je situacija, ne možeš čoveka ni za stoni tenis uhvatiti a kamoli za odboju.

E, kad reče stoni tenis, šta kažete na skvoš. Meni je to sjajna zezancija, baš sjajna. Ispumpaš sav višak adrenalina.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:06 25.01.2020

da raspirim četnik partizan vatru

pogledam sinoć epizodu Cooking-a na netflixu
i kaže čova (simpa neki cvirekaš) da postoji antropološka teza prema kojoj se ljudi nisu prihvatili pojloprivrede da bi uzgajali hranu nego da bi pravili alkohol..
to bi onda značilo da nisu imali problem manjka hrane ali da su se primili na fermentisanje (čitaj alkohol) pa shvatili da za te potrebe moraju da se skuće..
a ako se skuće onda moraju i da uzgoje..
tko zna..
meni zanimljivo priznanje da mi o tim počecima samo nagađamo (te u tom smislu nije previše uputno zaklinjati se u "jedi jednom dnevno jer tako su radili naši stari" a ni "grickaj svako malo jer tako su.. zna se već.."
prosto ne znamo
te nam ostaje da se pomolimo bogu da nismo šta žašće zahebali u tim svojim navikama

e i još nešto reče
fermentacija proizvodi b12 vitamin..
te tako vegani (koji to sigurno znaju) mogu b12 posredno da dobiju od "životinja" koristeći proizvode rada bakterija i gljivica na biljkama..
ja inače u po Londona kiselim ribanac sve u 16..
familija uglavnom kulira al ja pasem uredno..
religija mi nalaže (healthy gut religija, nisam prostak da nemam religijska uvjerenja po pitanju ishrane)
docsumann docsumann 20:18 25.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

te nam ostaje da se pomolimo bogu da nismo šta žašće zahebali u tim svojim navikama


a i da jesmo.
najgore što ti se može desiti je da umreš na kraju
katapultican katapultican 20:31 25.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

Da, da!
Ovde su nešto stariji i u malo izmenjenom sastavu, no - svejedno!

zilikaka zilikaka 21:56 25.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

ja inače u po Londona kiselim ribanac sve u 16..


ajd sad još reci da imaš i noževe za taj poso, ovako nešto.

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:59 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

docsumann
te nam ostaje da se pomolimo bogu da nismo šta žašće zahebali u tim svojim navikama


a i da jesmo.
najgore što ti se može desiti je da umreš na kraju


Jeste, samo može da se mre u manjim ili većim mukama, zavisno od tog izbora.

Sad sam baš naišao na neki websajt wikipedija tipa o onom izdajniku antiveganu, Kreseru, čovek je izgleda opasan muljator, samo što nije ravnozemljaš, a jeste antivekser, mada umereni. Nisam ni znao da je neko u stanju toliko da zastrani, vidim da ga tamo okrpiše mnogi kardiolozi i internisti, dakle pripadnici medicinske mafije, koja je samo produžena ruka farmakomafije. A neko je na njegov račun imao i zloban komentar sličan mome: ko još normalan ide po savet o ishrani i lekovma kod - akupunkturologa?

Doduše, na tom sajtu su i vegane okrpili, sa njihovim teorijama, nije da nisu. Tako da sam ja jutros, u nameri da pomirim ta dva nepomirljiva sveta, za skijanje sebi skockao lep sendvič od domaćeg leba, humusa, fejk mocarele od indijskog kikirikija, i tanko isečenog sloja pečene piletine koju sam juče spravio deci za ručak. Da, i ajvara makedonskog, na drugi komad hleba. I baš mi je lepo legao, nekako sam se osećao dobro, jer sam klopao po najvišim standardima svih tih sekti.






docsumann docsumann 08:03 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

Sad sam baš naišao na neki websajt wikipedija tipa o onom izdajniku antiveganu, Kreseru, čovek je izgleda opasan muljator, samo što nije ravnozemljaš, a jeste antivekser, mada umereni.


a, to je onaj što je prso uživo, kod Rogana u emisiji
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:38 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

zilikaka
ja inače u po Londona kiselim ribanac sve u 16..


ajd sad još reci da imaš i noževe za taj poso, ovako nešto.



imam!
ladno sam ostavila pola kuće u Beogradu kad smo se selili al ribež sam ponjela
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 08:43 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

srdjan.pajic
nekako sam se osećao dobro, jer sam klopao po najvišim standardima svih tih sekti.


ipak ništa ako se nisi i gologuz posilje bacio u snjeg..
izašla Gvineta guru na netflixu.. pure gold..
i kaže Gvinetin guru, Wim Hof, da bacanje u ledenu vodu a bogme i gologuza (dobro, mogu gaće) joga na snjegu popravlja performanse svega..
moraš samo prvo da savladaš tehnike dubokog disanja..
i onda kaže moš dva put više svega.. Gvineta demonstrirala (istina ona je samo radila malo sklekova u studiu a njen sirot staff se bacao gologuz u snjeg)
katapultican katapultican 08:47 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

newimprovedtadejus
zilikaka
ja inače u po Londona kiselim ribanac sve u 16..


ajd sad još reci da imaš i noževe za taj poso, ovako nešto.



imam!
ladno sam ostavila pola kuće u Beogradu kad smo se selili al ribež sam ponjela

To si nepotrebno nosila.
Kiseli kupus je najbolji kada se kiseli u glavicama.
Isečeš koren, taj prostor popuniš solju - i milina.
zilikaka zilikaka 13:15 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

katapultican
newimprovedtadejus
zilikaka
ja inače u po Londona kiselim ribanac sve u 16..


ajd sad još reci da imaš i noževe za taj poso, ovako nešto.



imam!
ladno sam ostavila pola kuće u Beogradu kad smo se selili al ribež sam ponjela

To si nepotrebno nosila.
Kiseli kupus je najbolji kada se kiseli u glavicama.
Isečeš koren, taj prostor popuniš solju - i milina.

Ne zadevaj kavgu!
Mi prečani to zovemo prokole, i služi za sarmu. Salata je od ribanca, ko i podvarak.
A ako baš insistiraš, uzmi u obzir da ni mi nismo mačji kašalj. Biće borbEno!
katapultican katapultican 17:08 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

zilikaka
katapultican
newimprovedtadejus
zilikaka
ja inače u po Londona kiselim ribanac sve u 16..


ajd sad još reci da imaš i noževe za taj poso, ovako nešto.



imam!
ladno sam ostavila pola kuće u Beogradu kad smo se selili al ribež sam ponjela

To si nepotrebno nosila.
Kiseli kupus je najbolji kada se kiseli u glavicama.
Isečeš koren, taj prostor popuniš solju - i milina.

Ne zadevaj kavgu!
Mi prečani to zovemo prokole, i služi za sarmu. Salata je od ribanca, ko i podvarak.
A ako baš insistiraš, uzmi u obzir da ni mi nismo mačji kašalj. Biće borbEno!

Da!
A ako je u glavici, onda ne može da se iseče u salatu?!
Jebote!
alselone alselone 18:16 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

Mi prečani to zovemo prokole, i služi za sarmu. Salata je od ribanca, ko i podvarak.
A ako baš insistiraš, uzmi u obzir da ni mi nismo mačji kašalj. Biće borbEno!


Ja nešto ne osetim razliku, pravo da ti kažem. Volim kiseli ucelo, onaj "dvenasti" deo bi je ukusniji. Moji su kiselili, dok su kiselili ribano, a evo ženini ucelo, pa donose nama.

Voleo sam da jedem kupus dok se riba, samo kada se posoli, voleo sam presan grašak kada se pakuje u zamrzivač i voleo sam bos šetati u prikolici okrunjenog kukuruza.

Mada, da, Državni posao kao riznica bačako-banatskih mudrosti, a ovo kažem bez zezanja jer su im epizode veoma razradjene i sa dobrom podlogom, kaže kako se kupus ribao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:01 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

pak ništa ako se nisi i gologuz posilje bacio u snjeg..


Nisam, ovde gde skijamo uvek duva neki vetar pa pravi onaj vind čil dumreš na liftu. Naročito pozadi, na zabačenim vrhovima gde skijamo samo mi, profesionalci, a ski patrola na nama uvežbava tehnike spašavanja. Tu su obično oni liftovi manjeg kapaciteta, što se vuku sporo uzbrdo, pa se na njima čovek baš oladi. Tako da ja ušuškavam bubrege i ostale vitalne delove tela u polartek i goreteks, da mi skijanje ne presedne.

Inače, juče mi se posle dugo vremena desila velika sramota, da sam kao najgori noob ispustio štap na tom liftu, jer je došlo do manje pometnje i gušanja kad je neki tenkre rešio da se u poslednjoj sekundi ugura između nas dvojice koji smo bili na redu, kao da mu život zavisi od toga. I onda sam video nešto za mene impresivno, dok sam gore na vrhu čekao u nadi da će neko da se smiluje da mi donese štap, ili ću pak morati da skijam bez istog niz nekoliko relativno zajebanijeh crnih staza.

I tako, zamišljen nad svojom sudbinom, osetim da me neko vuče za rukavicu. Pogledam dole, a ono klinja, malo stariji od moje ćere, a deo neke ski grupe, pita, čiko, jel ovo vaš štap? Ja impresioniran uopšte njegovim prisustvom na ovom delu skijališta koji posećuju samo eksperti, rekoh, jeste, hvala ti puno, spasao si mi život, on se ljubazno nasmešio i priključio grupi isto toliko starih klinja, koju je onda instruktor skijanja bez mnogo pregovaranja poterao pravo u najgušću moguću šumu, niz neku gadnu crnu stazu koju sam ceo dan zaobilazio. Klinci skijaju ko zmajevi, da ne poveruješ, ali je baš lepo za videti.




Milan Novković Milan Novković 22:18 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

srdjan.pajic
...
Inače, juče mi se posle dugo vremena desila velika sramota, ...

Ih, sitna sramota, moja naj sramota na snegu je bila manje primetna drugima pošto je ionako bio prvi čas snowboardinga sa starijom ćerkom.

Elem, za čas sam bio cool dok mi je lice ojrenuto uz srminu, ali ukočen i neiskusan svako malo sam sedao na dupe kad gledam niz stminu - al ništa naročito, nije bolno bilo, samo ja to uradim nekoliko desetina puta i ... posle se oladim! Od sledećeg dana su mi oči iskakale od sevanja u trtici, do mesec dana samo osećao bol, iako je opadao ...

... posle druge, treće sezone kaže ćerka - el ti se ne čini da ti i ja više uživamo na skijama?! I tako obesimo snowboard o klin

Ona je bila i tu negde kod vas na skijanja.

Mlađa je u proseku mnogo manje sporty, al mnogo opasnila, od starije nikad neću dobiti batine, sa mlađom moram da pazim kako se izražavam (nedao Bog da joj dam neki ozbiljan savet, iako postoje trikovi
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:37 26.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

Ih, sitna sramota, moja naj sramota na snegu je bila manje primetna drugima pošto je ionako bio prvi čas snowboardinga sa starijom ćerkom.


Nisam se nikad zarazio snowboardingom, probao jednom davno na Kopu i nije me baš dojmilo, mada tad nisam znao ni da skijam čestito. Moja gospoja je dosta dobar snowborder, jer je učila od malena, i kaže da je kod borda learning curve obrnuta od one kod skijanja, dakle teško u početku, a onda dosta lakše. Mada ja verujem da je od nekog nivoa podjedako teško i sa bordom i sa skijama.

Moja klinka je ok, za sada je drži entuzijazam, ne pada joj teško da ustajemo svake subote u 5 ujutro da bi stigli na čas. Izdrži nekako i te vind čileve, jednom se samo požalila da joj je ladno na rukama, ali to je bio neki neviđeno vetrovit dan, i to je sve. No, skup je to ovde sport, buržujski, ali mi bar eto ne moramo da plaćamo i avionske karte i hotelski smeštaj, nego eventualno neku klopu u kafani posle skindže, i eto tu nastavu.

Ja bih rado i sam uzeo neki čas, samo da nađem društvo da podelimo troškove, ovde su ti individualni časovi baš dosta skupi. Čak sam se onomad šalio sa neki drugarom iz GSS-a, da mu platim put do mene, i smeštaj kod nas u kući, a da me on jedne zime obučava, kao personalni trener. I bilo bi neuporedivo jeftinije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:37 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

srdjan.pajic

I tako, zamišljen nad svojom sudbinom, osetim da me neko vuče za rukavicu. Pogledam dole, a ono klinja, malo stariji od moje ćere, a deo neke ski grupe, pita, čiko, jel ovo vaš štap? Ja impresioniran uopšte njegovim prisustvom na ovom delu skijališta koji posećuju samo eksperti, rekoh, jeste, hvala ti puno, spasao si mi život, on se ljubazno nasmešio i priključio grupi isto toliko starih klinja, koju je onda instruktor skijanja bez mnogo pregovaranja poterao pravo u najgušću moguću šumu, niz neku gadnu crnu stazu koju sam ceo dan zaobilazio. Klinci skijaju ko zmajevi, da ne poveruješ, ali je baš lepo za videti.


najlakše je početi super rano (dve godine već je ok za motorički zrele a ovaj moj mali prda koji je nezreo emotivno da te bog sačuva - samo šta radim idem u školu da discuss his progresss - ali je motorički uvijek bio super)..
elem, tad im je centar ravnoteže nizak a straha nemaju pa brzo i uče..
super..
već kad napune četri, pet kreće strah pa i otpor pa se sporije uči.. al nauče..
ja sam svoje inače obučavala na Jahorini.. malo ja, malo trener, za 25 evra po času (35 kad su po dvojice a i to smo radili) i odradila sve za smješn malo para..
ovde je buržujski..
škola ih vodi 7 dana na skijanje, 1500 funtaja, pa jbt.. škola.. i to nije obuka nego samo smještaj, prevoz, neki sponzorisani dil i opet 1500.. jašta da je buružujski..
al zato mogu kad hoću u Bosnaju, još staze poluprazne, za smješne pare..

tebi da preporučim ne znam šta bi.. plaćaj.. kreni ranije, brže uče..
poslije će biti plezirac..
mirelarado mirelarado 11:47 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

škola ih vodi 7 dana na skijanje, 1500 funtaja, pa jbt.. škola.. i to nije obuka nego samo smještaj, prevoz, neki sponzorisani dil i opet 1500.. jašta da je buružujski..


Britanci kao da su učili od naših organizatora školskih ekskurzija...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:58 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

mirelarado
škola ih vodi 7 dana na skijanje, 1500 funtaja, pa jbt.. škola.. i to nije obuka nego samo smještaj, prevoz, neki sponzorisani dil i opet 1500.. jašta da je buružujski..


Britanci kao da su učili od naših organizatora školskih ekskurzija...


e nije do njih, nisu u tom fazonu, nego agencije jbt pa to je neopjevana deračina..
prošlog ljeta smo bili u Grčkoj na ostrvu, kompleks bungalova, smještaj koji tamo košta 3000 ako direktno dogovoriš sa Grcima u Londonu se prodaje za 10000 (istina sa avio prevozom)..
ej..
tačno da ne kažeš onom Britancu ej brate znaš li kako te je taj tvoj ošišao (inače Tomas Cook, propali su upravo prošle godine)..

e al škole
ovo skijanje je opciono, kao kod nas ono što imaš preko raspusta..
kad škola vodi da idu svi onda je to par stotina i možeš da kažeš da ti je frka i oni će platiti umjesto tebe..
na povjerenje se ide, niko ne provjerava jel ti stvarno nemaš.. i tako je za sve aktivnosti, ako kažeš ne bih da platim ne moraš (kad ti je tu Muju pošla karta)..
i uopšte su po pitanju socijalnog obzira u školama fenomenalni..
e al zato ako bi ti da platiš bi i oni da ti uzmu a pride braća Francuzi kako gule kožu s leđa turistima to je isto za priču pa kad se to dvoje ukombinuje (skijanje je u Francuskoj) onda imaš šta i da vidiš
mirelarado mirelarado 12:06 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

inače Tomas Cook, propali su upravo prošle godine


Onaj Cook? Auuu, biće skoro propas' sveta.:)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:10 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

mirelarado
inače Tomas Cook, propali su upravo prošle godine


Onaj Cook? Auuu, biće skoro propas' sveta.:)


onaj!
mislim da su najtarija turistička agencija na svijetu bili..
al jasno ti je zašto, ljudi su masovno prešli na samoogranizovanje a oni su živjeli od te usluge da ti taj hotel nađu, da nađu blizu aerodrom, da ti organizuju taj transfer da bude neosjetan..
a sad to možeš i sam..
ono gore nisam karikirala.. nešto što je na licu mjesta nekih 3300 bilo (ne preko 3500 sigurno) oni su naplaćivali okruglo 10000.. pa jbg ljudi se raspitali malo i vidjeli šta se radi..
bilo je pomena da će ih kupiti neki Kinezi.. al to onda neće biti taj Cook, Kindže gdje uđu tu trava više ne raste
predatortz predatortz 13:34 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

Kindže gdje uđu tu trava više ne raste


Ni kučići!
mirelarado mirelarado 13:52 28.01.2020

Re: da raspirim četnik partizan vatru

predatortz
Kindže gdje uđu tu trava više ne raste


Ni kučići!


Rastu samo virusi, izgleda.
katapultican katapultican 20:39 25.01.2020

Da, da!

Zeznem se, kliknem na njih, pa ih slušam satima.

katapultican katapultican 20:56 25.01.2020

M'da!

I jedna od Dejvove bande!

G.Cross G.Cross 21:43 26.01.2020

Rip!

Poginuo Kobe Bryant.

predatortz predatortz 22:11 26.01.2020

Re: RIPl

G.Cross
Poginuo Kobe Bryant.



Strašno! Kako sad javljaju i dete je bilo sa njim. Kćerka, 13 godina.
Atomski mrav Atomski mrav 23:44 26.01.2020

Re: RIPl

Strašno! Kako sad javljaju i dete je bilo sa njim. Kćerka, 13 godina.

Da. To je ono kad kažu da nesreća nikad ne ide sama.
zilikaka zilikaka 23:14 26.01.2020

nego

Da li se i drugima poremetio prikaz blogova?
Ja kad uđem normalno, prikaže mi se Vojim Blog, a ispod Mirelin. Ništa između. I nema šansi da ga padajućim menijem promenim. Jedino sa onog spiska desno mogu da otvaram sve redom, pa i ovaj.
alselone alselone 23:19 26.01.2020

Re: nego

Isto i kod mene.
zilikaka zilikaka 23:24 26.01.2020

Re: nego

alselone
Isto i kod mene.

Onda to sigurno znači da je Mirela dobila VIP.
nsarski nsarski 23:28 26.01.2020

Re: nego

alselone
Isto i kod mene.


Da, ako klikneš na "svi blogeri" dobiješ neku mešavinu VIP i non-Vip (Spirinog teksta nema) ali ima Mirelinog, ako klikneš samo na VIP blogere onda dobiješ njih.
Kako reče Al Paćino u Scareface-u: "Somebody fucked up!"
zilikaka zilikaka 23:31 26.01.2020

Re: nego

Kako reče Al Paćino u Scareface-u: "Somebody fucked up!"

Ili, ako okrenemo malo na teoriju zavere, možda onaj Bobićev blog baš nije slutio na dobro, pa bolje bilo skinuti ga na vreme, dok se ne otme kontroli.
A da se Vlasi ne dosrete, skinuto još par, da liči na tehnički grešku.
alselone alselone 23:36 26.01.2020

Re: nego

Slutim konec. Možda ne namerni ali ono makar blago asistirani.

Po nekim ahrivama KGB-a Staljin je bio ubijen od strane Hrušćova i o tome se nije govorilo par godina dok nije bilo spremno. Po nekim drugim nije ubijen, samo mu je uskraćena medicinska pomoć kada mu je bila potrebna.
mirelarado mirelarado 23:39 26.01.2020

Re: nego

I kod mene isto. Opet se nešto otelo kontroli.
Atomski mrav Atomski mrav 23:46 26.01.2020

Re: nego

Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!
nsarski nsarski 23:47 26.01.2020

Re: nego

Atomski mrav
Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!

Koji brauzer koristiš?

Ja Firefox.
G.Cross G.Cross 23:47 26.01.2020

Re: nego

Atomski mrav
Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!


I kod mene normalno, ako nešto takvo uopšte postoji.
G.Cross G.Cross 23:49 26.01.2020

Re: nego

nsarski
Atomski mrav
Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!

Koji brauzer koristiš?

Ja Firefox.


Ja Chrome, na onome što još uvek zovu telefon a nemam pojma zašto.
Atomski mrav Atomski mrav 23:50 26.01.2020

Re: nego

I kod mene normalno, ako nešto takvo uopšte postoji.

Pardon - pravilno se kaže: Stanje redovno, bez vanrednih zapažanja!

Odlično uočeno, msje Cross.
Atomski mrav Atomski mrav 23:50 26.01.2020

Re: nego

Koji brauzer koristiš?

Ja Firefox.


Chrome.
nsarski nsarski 23:52 26.01.2020

Re: nego

Atomski mrav
Koji brauzer koristiš?

Ja Firefox.


Chrome.


Ovo će neko verziraniji od mene morati da raščivija stvar.


P.S. Koliko sam uspeo da proverim, Chrome radi OK. Šta vredi kad ja chrome ne koristim (imam ga na drugom laptopu, sporednom).
Atomski mrav Atomski mrav 23:54 26.01.2020

Re: nego

Dakle, Blog B92 na mom računaru izgleda redovno, kao i pre na sledećim brauzerima:
- Chrome
- Opera
- Firefox
- Brave
- IE
- Edge (a mislio sam da Microsoft ne može da napravi gori brauzer od IE, demantovali su me)
zilikaka zilikaka 00:00 27.01.2020

Re: nego

nsarski
Atomski mrav
Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!

Koji brauzer koristiš?

Ja Firefox.

Ja Chrome, a i na telefonu mi isto stanje na njihovom brauzeru.
Jedino što hvatam kao zajedničko je što smo nas troje vverovatno u Srbiji. (Ako je i to tačno, al Atomski i G.Cross skoro sigurno nisu)
G.Cross G.Cross 00:01 27.01.2020

Re: nego

zilikaka
nsarski
Atomski mrav
Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!

Koji brauzer koristiš?

Ja Firefox.

Ja Chrome, a i na telefonu mi isto stanje na njihovom brauzeru.
Jedino što hvatam kao zajedničko je što smo nas troje vverovatno u Srbiji. (Ako je i to tačno, al Atomski i G.Cross skoro sigurno nisu)

Ja hvala Bogu nisam
Atomski mrav Atomski mrav 00:03 27.01.2020

Re: nego

Jedino što hvatam kao zajedničko je što smo nas troje vverovatno u Srbiji. (Ako je i to tačno, al Atomski i G.Cross skoro sigurno nisu)

Bingo! Čoveče, Blog postao kao YouTube:

G.Cross G.Cross 00:06 27.01.2020

Re: nego

Atomski mrav
Jedino što hvatam kao zajedničko je što smo nas troje vverovatno u Srbiji. (Ako je i to tačno, al Atomski i G.Cross skoro sigurno nisu)

Bingo! Čoveče, Blog postao kao YouTube:



Ja mislim da ima veze da li ste gledali N1 preko kompjutera i ovaj, koje vam je mišljenje o svemu tome pa onda oni svi kukiji koje ste prihvatili odrade svoj posao
zilikaka zilikaka 00:11 27.01.2020

Re: nego

Evo, sad probala sa Chrome na telefonu. Prvo učitavanje normalno ali čim osvežiš stranu nestane pola blogova. Plus mi tamo brlja, ne da da ostavim komentar.
Definitivno nije do brauzera.
Atomski mrav Atomski mrav 00:14 27.01.2020

Re: nego

Cenzura, bato! Ništa, kačite se na neke inostrane VPN-ove ili proxy-je... ili čekajte da se voda iscedi iz kabla.
Milan Novković Milan Novković 00:17 27.01.2020

Re: nego

zilikaka
Evo, sad probala sa Chrome na telefonu. Prvo učitavanje normalno ali čim osvežiš stranu nestane pola blogova. Plus mi tamo brlja, ne da da ostavim komentar.
Definitivno nije do brauzera.

Verovatno su uradili neki zbrkani release, pa onda još i keširanje pravi zbrku ...

... tj posle nekog vremena će nam svima, na svim browserima, zbrka biti identična ...

... osim ako u releasu browser support nije uredno urađen, i onda ćemo imati i browser-komponentu u događanju
Milan Novković Milan Novković 00:24 27.01.2020

Re: nego

Atomski mrav
Kod mene stanje normalno, bez vanrednih zapažanja!

Kod tebe ISP možda štedi bandwidth novac tako što ti duže servira stranice iz keša nego što im je trajanje, ignorišući http protokol

Ili ti je tako podešen browser (doduše ja slabo poznajem web tehnologije i nemam pojama više šta ko i koliko kešira, i kakva su podešavanja moguća.
Atomski mrav Atomski mrav 00:28 27.01.2020

Re: nego

Proverio sam iz Incognito moda, sve je isto kao i pre. Dakle, nije do keša u brauzeru.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:09 27.01.2020

Re: nego

Ja Chrome


Takodje, sve na broju od blogova, stanje redovno..
mirelarado mirelarado 14:09 27.01.2020

Re: nego

apacherosepeacock
Ja Chrome


Takodje, sve na broju od blogova, stanje redovno..


Kod mene i dalje stanje redukovano. Čak mi ovde kod Spire ne prikazuje da ima novih komentara.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana