Ekonomija

Pa ti budi padobranac...

zilikaka RSS / 07.02.2020. u 17:19

Whale_Airplane_Clouds_1296x728-header-1296x728.jpg?w=1155&h=1528

 

Umem da spavam i da sanjam. I volim to da radim. 
Vrlo retko me mučila nesanica, čak i u periodima života kad se tako nešto skoro pa podrazumevalo kao obavezan dodatni teret. Neočekivano, u najtežim vremenima sam imala vrlo mirne noći i lepe snove.
 
S druge strane, kad bi me na javi proganjao neki problem koji se može smatrati tehničkim, neretko se to prenosilo i na spavanje, pa se više puta desilo da mi se rešenje pojavi tokom noći, praktično u snu, ali da se tad probudim potpuno svesna onog što mi je sinulo iz podsvesti. 
To rešenje je uvek bilo nešto jednostavno što se skoro podrazumevalo i čučalo tu blizu ali nije moglo da se probije od šuma ustaljenih gledišta. Tačno je samo trebao pogled iz daljine.

 

 

E, ali, postoji jedna vrsta noćne more koja mi se ponavlja od kad znam za sebe, i samo se javlja u različitim varijantama, da signalizira da sam u problemu za koji nema jednostavnog rešenja jer su u pitanju odnosi među ljudima.
U detinjstvu je to bilo da dolazim do kraja ravnog krova zgrade u kojoj smo živeli, i onda nekako izgubim ravnotežu i padam. Taj osećaj me je po pravilu odmah i budio, u totalnom grču.
Posle se dugo ta mora pojavljivala kao vožnja u autu na nizbrdici, pri čemu on nekontrolisano ubrzava. Gotovo uvek je za volanom bila neka osoba sa koja na javi uopšte i ne vozi, a i u snu se dokopala volana svesna da ne ume, a nekad je sve bilo začinjeno i otkazivanjem kočnica. Naravno da sam se i u toj varijanti jednog momenta budila uz onaj grozni osećaj jeze koja se penje tačno uz kičmu.

 

Nedavno mi se san ponovio, ali sam sad nekim čudom ja sama stala na skejtbord, ko zna zašto, i odjednom je do tad ravan teren postao ozbiljna nizbrdica i to se kotrljalo sve brže, potpuno bez kontrole.
Probudila sam se pre nego što ću udariti u zid.
 
S obzirom da verujem da čovek sam sebi najbolje može da protumači poruke iz snova, ako one uopšte postoje, slutim zašto se takav san opet pojavio, nego me zabrinjava ova treća faza podsvesti, odabir sredstva propadanja.

 

Sve je slično al nekako se sve više prizemljujem. Garant i tu ima simbolike. 



Komentari (441)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 21:02 08.02.2020

Re: za domaćicu

docsumann
mirelarado
zilikaka
mirelarado
docsumann
..a i pretpostavljam da se podrazumeva da dvocifrene brojeve napamet oduzimaš.


ne treba ti nikakav račun tipa sabiranje/oduzimanje...


Dobro, da li je herc tačno rešenje?

I gde se seče zica s gaćama?


Da, i to! Nadala sam se da će se javiti Marko da nas prosvetli za te gaće s lica i s naličja, ali ga nema.


okačio gaće kod jinksa na blogu


I to u traženom poretku.
zilikaka zilikaka 21:13 08.02.2020

Re: za domaćicu

okačio gaće kod jinksa na blogu

Stvarno je lepo rešenje al nije mi bilo na vidiku.
49 41 49 41 14:01 08.02.2020

Probudio se pre nego što ću udariti u

dno.

Mokar, znojav, svaki atom tela boli. Nikada osetio takav bol u komletnom telu.
Bio san. U snove da verujem (?!?); ni tada, ni sada.
Medjutim, kad se "osvrnem"; par decenija unazad, zakljucih. Sta sanjam a sta mi se dogadja.

Unsolved mystery, budi pametan u suludom svetu; izmedju sna i jave.
zilikaka zilikaka 14:08 08.02.2020

Re: Probudio se pre nego što ću udariti u

Medjutim, kad se "osvrnem"; par decenija unazad, zakljucih. Sta sanjam a sta mi se dogadja.

Mislim da tu i nema misterije nego samo pozadinski proces obrađuje informacije i upozorava.
Mozak je vrlo koristan organ
zemljanin zemljanin 15:09 08.02.2020

Re: Probudio se pre nego što ću udariti u

Secrets of Sleep Science: From Dreams to Disorders

PS 24 videa po 30min, u praksi barem nedelju dana + ponovno gledanje ... ali tu je sve sto nauka u ovom trenutku moze reci o snovima ...
zilikaka zilikaka 16:02 08.02.2020

Re: Probudio se pre nego što ću udariti u

PS 24 videa po 30min

Sanjam da se nekad u miru posvetim tako nečemu. 12 sati za proučavanje snova.
Zapravo, to vreme sigurno i sad postoji, nego ne umem da ga vidim
alselone alselone 15:39 08.02.2020

Đozle (dumplings)

Je l' kuvo neko domaće đozle? Mi videli u Maši i medvedu da oni kuvaju pa kupili danas, super su a i prilično slične originalnim u Kini, za razliku od drugih kineskih jela ovde.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:56 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
Je l' kuvo neko domaće đozle? Mi videli u Maši i medvedu da oni kuvaju pa kupili danas, super su a i prilično slične originalnim u Kini, za razliku od drugih kineskih jela ovde.


preteče me sa kulinarskim trolom
ne znam za đozle (to su na mom jeziku naočale) al sam napravila oxtail ragu Braja bi bio ponosan na mene..
istina kuću sam nadimila propisno jer mi iskipilo u rerni, i uopšte kuhinja je u haosu al zato diše i miriše.. pet sati sam ga krčkala i sad je opasan..
alselone alselone 15:58 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

ne znam za đozle (to su na mom jeziku naočale) al sam napravila oxtail ragu Braja bi bio ponosan na mene..

Kineski damplingsi.

Uuuuu, čorba or repa je prava stvar. Ja ga više volim u paprikašu, ali i supa je prava.
mariopan mariopan 16:11 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

newimprovedtadejus
alselone
Je l' kuvo neko domaće đozle? Mi videli u Maši i medvedu da oni kuvaju pa kupili danas, super su a i prilično slične originalnim u Kini, za razliku od drugih kineskih jela ovde.


preteče me sa kulinarskim trolom
ne znam za đozle (to su na mom jeziku naočale) al sam napravila oxtail ragu Braja bi bio ponosan na mene..
istina kuću sam nadimila propisno jer mi iskipilo u rerni, i uopšte kuhinja je u haosu al zato diše i miriše.. pet sati sam ga krčkala i sad je opasan..



Ja cekam sina da kuvamo zajedno baš taj ragu. biće za večeru jer snajka radi do kasno, pa da je obradujemo.
zilikaka zilikaka 16:21 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Koji ragu? Svi pričate o istom a ja pojma nemam. To neka zavera?
alselone alselone 16:36 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Koji ragu? Svi pričate o istom a ja pojma nemam. To neka zavera?

Ragu od junećeg repa.

Primio sam se kad sam čuo, pa sam evo pre 10 minuta otišao u lokalnu mesaru i naručio juneći rep, stiže u utorak.

Kad pričamo o supi, ne mogu da nađem nigde morku ili patku, domaću ili divlju. I to sam sada pisao kumu u Sombor, pa da vidi na salašu negde da kupim, pa da mi to neko i sredi pre slanja. Piletina na pijaci što može da se kupi je katastrofa.
zilikaka zilikaka 16:46 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Bilo kod nas i pataka i gusaka. Možda ima još. Jedino što patku kad pečeš ostane mesa ko od golupčeta, samo grudi, a kod guske nešto više, al opet premalo.
JA sam za NG pekla gusku, oko 3,5 kile, kad se otopila ostali bataci, grudi i nešto kod krila. Najtužnije što smo i to mrljavili, pa prekosutra probala da proturim kroz podvarak, al su na kraju to i kerovi jeli. A sam "kostur"sekli baštenskim makazama i servirali kerovima nekoliko dana.
Žačo bože bačenih para.
...inače, guska mora da se peče lagani i na tihoj vatri, da ne postane tvrda. NA žalost, kod nas ni to nije garancija da će se pojesti.

A patku neću ni da kupujem, to je TEK bacanje para. Od jedne patke ne mogu troje odraslih da se najedu, to da znaš.

...sad vidim da hoćeš supu. To je odlično, ali pazi, svi ćete se prosrati momntalno od nje, garant. DA prostiš.
To jako i masno, ubija.
alselone alselone 16:48 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

A patku neću ni da kupujem, to je TEK bacanje para. Od jedne patke ne mogu troje odraslih da se najedu, to da znaš.


Ja bih je u supu pa malo sa sosom kao srednje jelo. Moja baka je kuvala pačiju supu ponekad i to mi je ostalo u lepoj uspomeni.
predatortz predatortz 16:54 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
A patku neću ni da kupujem, to je TEK bacanje para. Od jedne patke ne mogu troje odraslih da se najedu, to da znaš.


Ja bih je u supu pa malo sa sosom kao srednje jelo. Moja baka je kuvala pačiju supu ponekad i to mi je ostalo u lepoj uspomeni.



Jbte, Alse, u poslednje vreme ti je samo ždranje na pameti!

Da te gospoja nije metla na dijetu?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:08 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
Koji ragu? Svi pričate o istom a ja pojma nemam. To neka zavera?

Ragu od junećeg repa.

Primio sam se kad sam čuo, pa sam evo pre 10 minuta otišao u lokalnu mesaru i naručio juneći rep, stiže u utorak.

Kad pričamo o supi, ne mogu da nađem nigde morku ili patku, domaću ili divlju. I to sam sada pisao kumu u Sombor, pa da vidi na salašu negde da kupim, pa da mi to neko i sredi pre slanja. Piletina na pijaci što može da se kupi je katastrofa.


eto ti vraga, u Subotici morka na pijaci standardna stvar..
ja ovde uzmem pileći leš (bukvalno se to ovde tako zove, to je onaj centralni dio pileta kad mu skineš grudi, batak i karabatak i krila).. i elem nije loša supa od toga mada nije ko morčija (bljeđa je i malo je i ukus blaži)..
moji dječaci to vole, obe bake prave, pa je to onda bakina supa i to se voli..
s tim što ovde te pileće leševe prodaju samo u paketima od pet komada i moraš malo da se potrudiš da nađeš (mada ima lokalni mesar)..

e a ovi goveđi repovi..
tu ima mesine solidno, u kilo i po repa (što se meni čini da je rep jednog govečeta) bude onako mesa ali masti brale bude za izvoz, tako da nas 5 ne možemo taj jedan rep da pojedemo.. to je stvarno đavolski kalorična stvar..
a fakat je odlično meso..
mirelarado mirelarado 17:13 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

tu ima mesine solidno, u kilo i po repa (što se meni čini da je rep jednog govečeta) bude onako mesa ali masti brale bude za izvoz, tako da nas 5 ne možemo taj jedan rep da pojedemo.. to je stvarno đavolski kalorična stvar..
a fakat je odlično meso..


I krčkaš ga odavde do večnosti. Mora da bude dobro.
angie01 angie01 17:25 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Mi videli u Maši i medvedu


u Masi i medvedu su piroge- punjeno testo nadevom i kuvano u slanoj vodi, kao sto su kod nas taske.

a dumplings se ne kuvaju, nego se stimuju na pari- ako nemas stimer, stavis lonac sa vodom, poslolis, odgore stavis resetku, kada prokuva voda i krene para, naredjas damplingse i poklopis- na tihoj vatri.

oni se umacu u sos- maslinovo ulje, soja sos, naseckani beli luk i malo ljute papricice, list, dva naseckanog korijandera, kap, dve limuna.
alselone alselone 18:23 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

u Masi i medvedu su piroge- punjeno testo nadevom i kuvano u slanoj vodi, kao sto su kod nas taske.


Bio im je panda u poseti pa mislim da su baš damplingse pravili.


Zar to ne bi trebalo da bude pirinčano testo? Ili grešim.
alselone alselone 18:24 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Jbte, Alse, u poslednje vreme ti je samo ždranje na pameti!


Pokupio sam par odličnih fora ovde na blogu, pa volim da pokrenem takav trol. A i sa druge strane, od posla i zajebancije, hrana je užitak koji je lako dostupan.
alselone alselone 18:25 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

eto ti vraga, u Subotici morka na pijaci standardna stvar..


U NS nema nigde. Poručio sam iz Sombora, tamo se još može naći.
alselone alselone 18:53 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

taske

debeli.
angie01 angie01 19:28 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Bio im je panda u poseti pa mislim da su baš damplingse pravili.


ovo u videu su damplingsi- izvini,...jer Rusi/Ukrainci imaju piroge, koje se kuvaju u vodi,...pa posto si pomenuo kuvanje i likove iz ruskog crtanog, mislila sam da je to u pitanju, jer je slican fazon u pitanju.

dampingsi mogu i od pirincanog i od psenicnog,...evo ti jedan korektan recept,


alselone alselone 19:56 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Kinezi su majstori, super im je kulinarski koncept, i generalno a i pojedinačno. Male porcijice, sve seckano, spremno, puno sosova, preliva, ma, milina. Ako bih morao da izaberem gde sam na svetu jeo najbolje, izabrao bih Kinu. Takodje, ako bih morao da biram jedno mesto gde sam jeo najgore, takodje bih izabrao Kinu. Radnička menza u Kini, pa vi ljudi to ne možete da zamislite.
angie01 angie01 22:13 08.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

gde sam na svetu jeo najbolje, izabrao bih Kinu.


ja bih pre izabrala Tajsku i Japansku kuhinju,...Indijsku, pa Kinesku.
cassiopeia cassiopeia 15:31 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

mirelarado


I krčkaš ga odavde do večnosti.


Kad smo kod krčkanja, juče sam kuvala bujon od zglobnih i šupljih kosti, neko june bilo. 10 sati, s tim što sam zadnjih dva sata ubacila cele čenove b.luka, šargarepicu, zelen, ljuske crnog luka za boju i koren celera.

Kad se prohladilo, skinula svu raskuvanu hrskavicu, povadila srž, one tetive i povrće. Bujon podelila u porcije jutros kad se želirao, a ovo sa kosti pojela za ručak. Ne sve, jako to.

Samo da prijavim da od 13.01. imam 5,8 kg manje.
mirelarado mirelarado 15:54 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

cassiopeia
mirelarado


I krčkaš ga odavde do večnosti.


Kad smo kod krčkanja, juče sam kuvala bujon od zglobnih i šupljih kosti, neko june bilo. 10 sati, s tim što sam zadnjih dva sata ubacila cele čenove b.luka, šargarepicu, zelen, ljuske crnog luka za boju i koren celera.

Kad se prohladilo, skinula svu raskuvanu hrskavicu, povadila srž, one tetive i povrće. Bujon podelila u porcije jutros kad se želirao, a ovo sa kosti pojela za ručak. Ne sve, jako to.

Samo da prijavim da od 13.01. imam 5,8 kg manje.


Divno, Kas. I ja sam pre dve nedelje napravila nešto slično, samo sam žele razblažila vodom i napravila supu. Divota, traje nekoliko dana, a ukusnooo... san snova. :)
zemljanin zemljanin 17:24 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

cassiopeia


Samo da prijavim da od 13.01. imam 5,8 kg manje.

ne verujem da se isplati da nosis tu vagu na popravku ...

cvetic za tebe
zilikaka zilikaka 17:34 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Samo da prijavim da od 13.01. imam 5,8 kg manje.


Pa ti ćeš načisto da propadneš!
cassiopeia cassiopeia 20:06 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

mirelarado


Divno, Kas. I ja sam pre dve nedelje napravila nešto slično, samo sam žele razblažila vodom i napravila supu. Divota, traje nekoliko dana, a ukusnooo... san snova. :)


Hvala, Mirela.

Ja zamrznem te paketiće, pa kad odmrznem dodam vodu, so i začine i taman bude za šolju jake supe. Sad mi treba lonac od 20 litara, kad već kuvam )))
cassiopeia cassiopeia 20:09 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

zemljanin

ne verujem da se isplati da nosis tu vagu na popravku ...

cvetic za tebe




O, mangupe jedan!
cassiopeia cassiopeia 20:10 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

zilikaka


Pa ti ćeš načisto da propadneš!


Ćuti, već sam propala, sad se dovodim u red.
Atomski mrav Atomski mrav 20:25 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Samo da prijavim da od 13.01. imam 5,8 kg manje.

Komšinice, da prijavim da sam ja našao te kile što si ti izgubila.
cassiopeia cassiopeia 20:49 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Atomski mrav
Samo da prijavim da od 13.01. imam 5,8 kg manje.

Komšinice, da prijavim da sam ja našao te kile što si ti izgubila.


Auu, pa gde ti da nabasaš!?

P.S. Meni malo memorija u out otišla...kako sam ti ja komšinica?
Atomski mrav Atomski mrav 21:03 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

P.S. Meni malo memorija u out otišla...kako sam ti ja komšinica?

Jel' ti ono napisa pre nekog vremena da si iz Obrovca?
cassiopeia cassiopeia 21:14 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Atomski mrav

Jel' ti ono napisa pre nekog vremena da si iz Obrovca?


Jesam, tačnije moja mama se tamo rodila, a ja provodila sve raspuste. I rasla tamo od svojih godinu pa do neke treće. Više sam u Obrovcu* bila nego u Beogradu.

*Obrovac, Bačka
alselone alselone 21:31 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

*Obrovac, Bačka


Tačno se oseti emocija, ja vidim da si ti meni kul odavno na blogu, kad ono sve jasno sada.
Atomski mrav Atomski mrav 22:21 09.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

*Obrovac, Bačka

Onda smo odrasli 10-ak kilometara jedno od drugog.
nepopravljiv nepopravljiv 10:51 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

newimprovedtadejus

...

e a ovi goveđi repovi..
tu ima mesine solidno, u kilo i po repa (što se meni čini da je rep jednog govečeta) bude onako mesa ali masti brale bude za izvoz, tako da nas 5 ne možemo taj jedan rep da pojedemo.. to je stvarno đavolski kalorična stvar..
a fakat je odlično meso..

Jedna od najukusnijih stvari koje sam jeo u životu --- kada sam u Niš, nastojim da odem na 'teleći repovi'!
cassiopeia cassiopeia 13:06 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Atomski mrav
*Obrovac, Bačka

Onda smo odrasli 10-ak kilometara jedno od drugog.


cassiopeia cassiopeia 13:07 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
*Obrovac, Bačka


Tačno se oseti emocija, ja vidim da si ti meni kul odavno na blogu, kad ono sve jasno sada.


zemljanin zemljanin 19:10 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

cassiopeia




alselone alselone 20:54 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Onda smo odrasli 10-ak kilometara jedno od drugog.


U Bačkoj Palanci, bila je igranka...?
alselone alselone 21:01 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Samo za Cas, moj omiljeni psiholog o poverenju u poslovnom odnosu.

Your words simplifies you. Genijalno.


predatortz predatortz 21:32 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

moj omiljeni psiholog o poverenju u poslovnom odnosu.


Mene je naučio bivši šef:
Mali, uvek će ići na to da te zajebu. Ti samo treba da učiniš sve da na kraju ti njima jebeš mater.

Jednostavno!
alselone alselone 21:38 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Mali, uvek će ići na to da te zajebu. Ti samo treba da učiniš sve da na kraju ti njima jebeš mater.


Da, ali ima tu i mnogo više. Društva koja se baziraju na poverenju su mnogo prosperitetnija od onih koje se baziraju na nepoverenju.

U Srbiji kada upoznaš čoveka nemaš poverenje i onda se ono stiče, postoji i ta izreka kako se poverenje stiče a lako gubi. U startu ne veruješ nikome. U Americi, naprotiv, poslovni svi svima verujeu, i ne samo poslovno nego je tako i država koncipirana, takvi su zakoni, svi imaju poverenje u sve dok ga ne izgube. Ne moraju da ga stiču kao kod nas, nego ga imaju unapred, pa mogu da ga izgube.

Zato se naši ljudi kurče i smeju kada odu tamo pa kažu - brate koje su ovde budale, kako smo ih lako prevaslali. Ali to ide samo do jednog nivoa.

Takvi su na primer i severnjaci. Sve može dok ide, posle ne može ništa.
zilikaka zilikaka 21:56 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Društva koja se baziraju na poverenju su mnogo prosperitetnija od onih koje se baziraju na nepoverenju.

Da, i ima ona igrica što se igra na treninzima, gde lako provališ da treba igrati na male dobitke obe strane, al kažu da uvek neko potegne "kurvanjski" potez.
Dobro, to je igrica, al mi imamo to u mentalitetu. A što južnije, sve je toga više. Garant posledica življenja u sistemima koji su ih primoravali da varaju državu da bi opstali
alselone alselone 21:57 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Da, i ima ona igrica što se igra na treninzima, gde lako provališ da treba igrati na male dobitke obe strane, al kažu da uvek neko potegne "kurvanjski" potez.


The evolution of trust.
alselone alselone 22:00 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ali ima tu još nešto i ovo je samo za četnika šumadinca iz Valjeva. Komunizam je odgraničava od gore, ovo ne smeš, ono ne smeš, ne smeš da izađeš iz države, ne smeš da pričaš, ne smeš da radiš ono što mi ne dozvoljavamo, itd. dok je kapitalizam ograničen od dole, ovo ne smeš, sve ostalo - udri, boli nas patka.

I to je razlika zašto je na primer Severna Amerika uspela a Južna nije. Iako su relativno istovremeno pronađene i pokrenute. Gore je bio sistem na poverenju, dole na nepoverenju. Uprošćeno naravno, ali ne daleko.
Atomski mrav Atomski mrav 22:35 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

U Bačkoj Palanci, bila je igranka...?



angie01 angie01 23:07 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Zato se naši ljudi kurče i smeju kada odu tamo pa kažu - brate koje su ovde budale, kako smo ih lako prevaslali. Ali to ide samo do jednog nivoa.


u Kanadi isto idu na poverenje, svi sa tobom pricaju tako, da ono sto kazes jeste istina, ono sto si napisao u CVu je istina, ne traze da dokumentujes diplomama, preporuka sluzi da neko potvrdi da si radan, lojalan, a ne da si strucan,...pa ti daju sansu da sve to pokazes,...ali ako provale da si ih zahebo- ugasio si.

oko kurcenja- to samo ovde pali, svi se nesto hvale, pokazuju ovo/ono, sve neki hard kor malogradjanski dribling, svi foliranti,...tamo te prvo put vide i ako si im simpa za pricu, sve ce najiskrenije da ti kazu....pa ovde ide prica, jao sto smo mi drugari, to nigde nema...
nsarski nsarski 23:30 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Gore je bio sistem na poverenju, dole na nepoverenju.


Ovo kao da je Kant rekao samo ne mogu da se setim u kojoj knjizi

(hoću da kažem da tvoja Univerzalna Teorija Cele Amerike ne može da bude tako prosta, methinks)
alselone alselone 23:37 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

(hoću da kažem da tvoja Univerzalna Teorija Cele Amerike ne može da bude tako prosta, methinks)


Da, nije prosta ali ima veliki zajednički sadržalac u onome što sam rekao. Nepoverenje i izdaja, što je bila osnova komunizma (štazi, udba) je deveti krug pakla u infernu. Nema dublje od izdaje onih koji su ti dali poverenje.
Atomski mrav Atomski mrav 23:37 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

I to je razlika zašto je na primer Severna Amerika uspela a Južna nije. Iako su relativno istovremeno pronađene i pokrenute. Gore je bio sistem na poverenju, dole na nepoverenju. Uprošćeno naravno, ali ne daleko.


Domorocima u Severnoj Americi je to poverenje na nos izašlo.
Atomski mrav Atomski mrav 23:39 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Nema dublje od izdaje onih koji su ti dali poverenje.


alselone alselone 23:39 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

The people who are sent to the Ninth Circle are people who have betrayed the trust of someone or something close and special
alselone alselone 23:41 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Domorocima u Severnoj Americi je to poverenje na nos izašlo.


Brkaš debelo.
Atomski mrav Atomski mrav 23:45 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Brkaš debelo.

Dobro, otkad počinje ta era poverenja u Severnoj Americi?
alselone alselone 23:51 10.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Atomski mrav
Brkaš debelo.

Dobro, otkad počinje ta era poverenja u Severnoj Americi?


Prvo i prvo, amerika je pronadjena ~1500. To što su oni zatekli tamo je jednako šta su sloveni zatekli ovde. Ne može se meriti u današnjim aršinima. Bilo je klanje dok neko ne pobedi.

Zatim, oni nisu bili deo tog društva. Društo je medju sobom napravilo odnose o kojima ja pričam, ne sa strancima. Nije pravedno? Naravno, ali je evolutivno u tom momentu bilo opravdano. U tom momentu, naglašavam. I onda su zatim medju sobom izgradili odnose o kojima pričam. Koji mahom važe i danas, mada nestaju.

Era počinje veoma rano, zato je i ceo svet hrlio tamo a ne recimo u Brazil ili Argentinu, jer je tamo sistem bio uspostavljen na poverenju, pogledaj samo naše naučnike zašto su išli i šta su pričali o tom sistemu.

Naravno, svako može naći stotinu primera nepravde i pogrešnosti, to uopšte nije problem, nego je stvar u relativnosti, u odnosu na ostatak sveta to je bio najnapredniji i najpošteniji sistem.
alselone alselone 00:13 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

pogledaj samo naše naučnike


Mihajlo Pupin i Nikola Tesla su pričali prelepe priče o poverenju običnih ljudi u Americi i mentalitetu koji te gura na gore. Obilica su otišli kao crkveni miševi i obični ljudi su im pomagali na svakom koraku. Amerika je napravljena na mentalitetu planinara, jedan se uspentra gore, povuče druge, onda se drugi uspentraju, pa povuku prve i treće.

Dok je je komunizam (pa malo i socijalistička evropa) oličen u onom vicu kada đavo šef spava pored kazana sa grešnicima Srbima jer ne mora vilama da ih bode od gore i gura u užareno ulje, jer kako koji ispliva tako ga drugi povuku na dole.

EDIT: Od te Amerike nije baš puno ostalo, mada se promalja ponovo pomalo kroz plebs.
Atomski mrav Atomski mrav 00:15 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

I onda su zatim medju sobom izgradili odnose o kojima pričam.


Pa dobro, oni jedni drugima nisu radili o glavi (generalno gledano). U Južnoj Americi evropski belci nisu uspeli da ostvare takvu hegemoniju kao u Severnoj Americi, otuda i ta razlika.
nsarski nsarski 00:17 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
The people who are sent to the Ninth Circle are people who have betrayed the trust of someone or something close and special


Uvek verujem onome ko citira Dantea.

Ipak, ta Simplifikovana Istorija Američkog Kontinenta (da prihvatim Brajin pravopis) nekako je oversimplified.
Mislim, zašto su ono zvali Divlji Zapad?

Inače
Od te Amerike nije baš puno ostalo, mada se promalja ponovo pomalo kroz plebs.


To je i moje iskustvo. Simple folks su Amerika u koju verujem. Ali od njih zaista nije mnogo ostalo.
alselone alselone 00:17 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

U Južnoj Americi evropski belci nisu uspeli da ostvare takvu hegemoniju kao u Severnoj Americi, otuda i ta razlika.


Ovo je veoma upitna tvrdnja za koju bi trebao jako dobar i potkovan istoričar. Šta su to belci zauzeli u Severnoj i Južnoj Americi isprva, i koliko su gradili i na koji način. Ja sam bliži misli da su u jednom momentu držali više Južne nego Severne Amerike, mada je to samo moj osećaj, nesam školovao.
alselone alselone 00:21 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ipak, ta Simplifikovana Istorija Američkog Kontinenta (da prihvatim Brajin pravopis) nekako je oversimplified.
Mislim, zašto su ono zvali Divlji Zapad?


Verovatno zato što je bio divlji, dok nije došla pruga a samim tim i država. Posle se smirilo i postao najprosperitetniji deo države.

Atomski mrav Atomski mrav 00:23 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

mada je to samo moj osećaj

Možda grešim, al' ja sam takvog dojma.

Sad baš gledam, Mihajlo Pupin je stigao u SAD samo 10 godina nakon završetka građanskog rata. Možda su Brazil ili Argentina bili primamljiviji od SAD samo desetak godina ranije. Prag svakako.
alselone alselone 00:26 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Sad baš gledam, Mihajlo Pupin je stigao u SAD samo 10 godina nakon završetka građanskog rata. Možda su Brazil ili Argentina bili primamljiviji od SAD samo desetak godina ranije. Prag svakako.

A zbrisao je iz Praga, Budimpešte i Beča kao oparen jer je u to doba to bilo leglo nacionalizma i netrpeljivosti. Otišao je tamo gde to nije bilo važno, gde je bilo važno koliko znaš i vrediš. Ako nisi čitao njegovu biografiju, pročitaj. Ima i deo kako je prošao ovde kod nas, kad su mu monasi ukrali pečenu gusku.
nsarski nsarski 00:30 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Verovatno zato što je bio divlji, dok nije došla pruga a samim tim i država. Posle se smirilo i postao najprosperitetniji deo države.


A šerif koji maltretira samohranu majku (muža joj ubili Indijanci) da bi joj oduzeo veliko imanje i izvor vode da bi se dodvorio debelom bogatašu? I dođe Kauboj koji raskrinka bogataša, protera prokletog šerifa, zaštiti lepoticu, poljubi je i odjaše u zalazak sunca - nećeš mi reći da to nije istina!

Bez zezanje, čini mi se da pruga nije bila presudna. Za onoliki kontinent, jedna pruga ne menja stvar preterano. Menja, ali ne preterano.
Nego te zabiti i vojne ispostave i male naseobine - tu je uglavnom vladalo bezakonje dok se nisu dosetili da to tako više ne može. Onda je došao Vajat Erp i sve se sredilo.

Da li si nekada razmišljao o sličnosti Vajat Erpa (koji je obustavio kriminal na Divljem Zapadu) i Eliota Nesa, koji je uništio Čikašku mafiju (koju mafiju?). Zanimljiva tema za razmišljanje.
Atomski mrav Atomski mrav 00:31 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Otišao je tamo gde to nije bilo važno

Al' je bilo važno koje si boje kože, bar u nekim delovima SAD. No, to se njega nije ticalo, njemu je tamo svakako bilo bolje.

Ima i deo kako je prošao ovde kod nas, kad su mu monasi ukrali pečenu gusku.

Kod nas se kroz sve biografije provlači neko pečenje - jal' guska, jal' svinjska glava...
alselone alselone 00:38 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

A šerif koji maltretira samohranu majku (muža joj ubili Indijanci) da bi joj oduzeo veliko imanje i izvor vode da bi se dodvorio debelom bogatašu? I dođe Kauboj koji raskrinka bogataša, protera prokletog šerifa, zaštiti lepoticu, poljubi je i odjaše u zalazak sunca - nećeš mi reći da to nije istina!


Ovo zvuči kao kaubojac a na to sam već odgovorio pošto sam pretpostavio kuda diskusija može otići.

Naravno, svako može naći stotinu primera nepravde i pogrešnosti, to uopšte nije problem, nego je stvar u relativnosti, u odnosu na ostatak sveta to je bio najnapredniji i najpošteniji sistem.



Bez zezanje, čini mi se da pruga nije bila presudna. Za onoliki kontinent, jedna pruga ne menja stvar preterano. Menja, ali ne preterano.

Pa baš zato što je toliki kontinet pruga je i menja. Da je mala država kao Srbija ne bi je menjala pruga ako konjem možeš da dođeš za dan gde hoćeš. Poenta i jeste u tome da se država pruža dokle se put pruža. Seti se Rima.

Da li si nekada razmišljao o sličnosti Vajat Erpa (koji je obustavio kriminal na Divljem Zapadu) i Eliota Nesa, koji je uništio Čikašku mafiju (koju mafiju?). Zanimljiva tema za razmišljanje.

Ne znam tog prvog kauboja. Mada sam i za ovog drugog čitao informacije koje se naš ne slažu sa onim holivudskim filmom. Ne treba verovati kaubojcima.
alselone alselone 00:41 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Al' je bilo važno koje si boje kože, bar u nekim delovima SAD. No, to se njega nije ticalo, njemu je tamo svakako bilo bolje.


Važi i danas. Istočnoevropski engleski se ne ceni baš najbolje.
Ali ja bih rekao ipak više nego recimo u Francuskoj ili u Nemačkoj.
alselone alselone 00:49 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Francuskoj ili u Nemačkoj.


Možemo gledati i dalje, Švajcarska, Španija, Poljska, pa onda Rusija prema gastarjbajterima, može i Japan, Kina...

Amerika ima svoje velike probleme, velike, ali ako bih se ikada selio, a ne bih najrađe i trudim se svim silama da nikad ne odem, išao bih prvo tamo.
mirelarado mirelarado 01:13 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
The people who are sent to the Ninth Circle are people who have betrayed the trust of someone or something close and special


U devetom kruglu Pakla nalaze se izdajnici, raspoređeni u četiri jame: u jednoj su izdajnici roditelja, u drugoj izdajnici gostiju, u trećoj izdajnici otadžbine. U četvrtoj, koja je u centru devetog kruga, dakle u samom središtu Zemlje, nalazi se najgora vrsta izdajnika - izdajnici svojih dobrotvora. Tu je Lucifer (izdao Boga) pretvoren u trolično čudovište, a u svakim od svojih usta žvaće po jednog izdajnika: Bruta, Kasija (izdali Cezara) i Judu (izdao Hrista).


Atomski mrav Atomski mrav 01:15 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Tu je Lucifer (izdao Boga) pretvoren u trolično čudovište

Hteo sam da napišem (po sećanju) da je Lucifer u devetom nivou pakla a onda sam pomislio - ako je Lucifer tu, ko onda upravlja paklom?
mirelarado mirelarado 01:27 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Atomski mrav
Tu je Lucifer (izdao Boga) pretvoren u trolično čudovište

Hteo sam da napišem (po sećanju) da je Lucifer u devetom nivou pakla a onda sam pomislio - ako je Lucifer tu, ko onda upravlja paklom?


Božanstvena komedija je srednjovekovna poema, da ne zaboravimo. Paklom, kao i svim onim što je stvorio, upravlja Svevišnji, dakle Bog. Lucifer je, pre svog posrnuća, bio najlepši anđeo u anđeoskom koru. Uzoholio se (kao i svaki Narcis:) i pobunio protiv Boga. Ovaj ga je kaznio, nogirao iz Raja. Padajući na Zemlju Lucifer se pretvorio u pomenuto čudovište. Njegova izdaja Tvorca toliko ga je unakazila da se i samo tlo užasnulo i uzmicalo je pred njim, sve dok se nije zakucao u samo središte Zemlje. Tako je nastao Pakao, a nekadašnji Svetlonoša osuđen je na večni mrak i studen.
alselone alselone 01:32 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

U četvrtoj, koja je u centru devetog kruga, dakle u samom središtu Zemlje, nalazi se najgora vrsta izdajnika - izdajnici svojih dobrotvora.


Nema dublje od izdaje onih koji su ti dali poverenje.


Nego, sad razmšljam dalje, zamislimo jedan misaoni eksperiment.

Recimo da si ti (čitaoce) stručnjak u nekoj oblasti i da je tvoj potencijal obeležen dosegom 100. Sto bodova možeš teorijski da dosegneš u životu. Za nekoga je to da se ostvari kao šef od par ljudi, za nekog je to šef sektora od 100 ljudi, za nekog je to CEO. Ekvivalencija u različitim industrijama i u akademiji, nema veze, bitno je da je to neki broj, recimo 100.

Koja je verovatnoća da ćeš do dosegnuti u Švajcarskoj, Španiji, Francuskoj, Nemačkoj, Norveškoj, Americi, a da dolaziš sa čečenskim engleskim i imenom Dragan, Predrag, Zoran, Nebojša i prezimenom na ić iz Srbije.

Evo odokativni pokušaj.

Španija 20%
Francuska 20%
Nemačka 40%
Norveška 40%
Amerika 80%

ili možemo i drugačije.

Dokle će te sistem pustiti da se penješ u različitim državama ako si gastos iz ne baš toliko prihvaćene države.

Španija 20, Francuska 20, Nemačka 40, Norveška 40, Amerika 90.

Naravno, primer "ja znam jednog" nemaju veze, pričamo o osećaju za zvonastu krivu na tim tržištima.

I to sve danas, kada je tamo sistem urušen. Ranije u vremenu o kom pričam, Amerika 95.

Amerika je napravljena na dolaru a Evropa na nacionalizmu.

P.S. A zamislimo taj primer da si, ne znam, Alija ili Albanac, Moldavac, indijac u Srbiji. 5%.
alselone alselone 01:34 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Padajući na Zemlju Lucifer se pretvorio u pomenuto čudovište. Njegova izdaja Tvorca toliko ga je unakazila da se i samo tlo užasnulo i uzmicalo je pred njim, sve dok se nije zakucao u samo središte Zemlje.


Dorijan Grej je verovatno priča inspirisana tom temom.

A mogu reći da sam viđao takve slučajeve i u životu.
nsarski nsarski 01:48 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Dokle će te sistem pustiti da se penješ u različitim državama ako si gastos iz ne baš toliko prihvaćene države.

Španija 20, Francuska 20, Nemačka 40, Norveška 40, Amerika 90.

Ja mislim da je ova procena tačna, ako ne i bolja ka Americi. Tamo možeš da uspeš (naravno, uspeh ne dolazi bez truda i izgaranja) pre nego bilo gde na svetu. Takođe mislim da svaka mlada osoba treba da ode u Ameriku makar jednom u životu. Na kratko, dovoljno je. Tek da steknu ideju da i takav mirakul postoji.
Na osnovnom nivou, njima je svejedno odakle si, niti mnogo zapitkuju, niti imaju pojma šta to znači kad im odgovoriš, ali red je da pitaju. "Oh, really! What part of Mars?"
U tom smislu, oni su ipak oaza za mlad svet. Tu može da se uspe ako imaš drive i fokus. Životni fokus. Ako si bolestan i kljakav, bolje ne idi tamo - preskupo je, i nije ta utakmica za tebe.
Ne znam kako je u Australiji - trebalo bi da bude slično, ali mnogi mi kažu da nije.
alselone alselone 01:50 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ako si bolestan i kljakav, bolje ne idi tamo - preskupo je, i nije ta utakmica za tebe.


E, da, imao sam i još jedan primer sa brojevima ali sam ga zaboravio kada sam išao da pijem vode.

Hteo sam da kažem sledeće.

Ako u životu 0 znači da nemaš ništa i da si crkao od gladi ili bolesti a 100 da si milijarder, život za gastose u Evropi ide od 20 do 60 a u Americi od 0 do 95.
nsarski nsarski 01:55 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Jednom mi se neki klinac, Grk, čuvar plaže na Tasosu, žalio da studira u Italiji, ali da je tamo šovinizam strašan i da mu je život nepodnošljiv.
Mlad, živhan klinac (udvarao se mojoj ćerki), razuman za svoje godine - za njega je studiranje u Italiji bilo noćna mora.
Europa je to, brale!
alselone alselone 01:59 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Jednom mi se neki klinac, Grk, čuvar plaže na Tasosu, žalio da studira u Italiji, ali da je tamo šovinizam strašan i da mu je život nepodnošljiv.
Mlad, živhan klinac (udvarao se mojoj ćerki), razuman za svoje godine - za njega je studiranje u Italiji bila noćna mora.
Europa je to, brale!


Ne čudi me. Ja sam pri faksu pa sam slušao više priča kako su naši ljudi živeli na post dokovima i ozbiljnim radnim mestima gde su otišli sa post dokovima.

Samo, neće puno gastosa da priča, sramota ih da su se zajebali pa veličaju to gde su otišli kao da je ne znam šta. Ima super priča, naravno, ali Gaus kaže da je Evropa jako zajebana po tom pitanju.
alselone alselone 02:00 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

oni su ipak oaza za mlad svet


Jer mlad čovek gleda "ja idem ka 100" dok kasnije gledaju - idem kod Švabe, makar neću crći od gladi.
Atomski mrav Atomski mrav 02:04 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Samo, neće puno gastosa da priča, sramota ih da su se zajebali pa veličaju to gde su otišli kao da je ne znam šta.


Ima toga, ali ima i toga da ljudi ne veruju kad im pričaš da tamo negde nije baš sve sjajno i bajno. Pričam iz ličnog iskustva. Imao bih zapravo dosta toga da napišem ali baš ovde, na Blogu B92, ljudi koji su iznosili neka svoja iskustva "iz dijaspore" su prolazili kao bosi po trnju, pa mi baš i nije do toga.
alselone alselone 02:07 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ima toga, ali ima i toga da ljudi ne veruju kad im pričaš da tamo negde nije baš sve sjajno i bajno. Pričam iz ličnog iskustva. Imao bih zapravo dosta toga da napišem ali baš ovde, na Blogu B92, ljudi koji su iznosili neka svoja iskustva "iz dijaspore" su prolazili kao bosi po trnju, pa mi baš i nije do toga.


Verujem. Srbin misli da je svugde bolje.

Reći ću deseti put na blogu - putovanje je važno pošto nacionalisti vide da je svet i napolju jako lep i da je tamo hrana ukusna a devojke lepe, dok autošovinisti vide da i napolju ima sranja itekako i da "toga ima samo u Srbiji" nikako nije samo u Srbiji.

Atomski mrav Atomski mrav 02:08 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Jer mlad čovek gleda "ja idem ka 100" dok kasnije gledaju - idem kod Švabe, makar neću crći od gladi.

Treba izdržati to ubrzanje do 100. Moja školska drugarica (koja je bila đak generacije a mislim da je i na faksu je bila sigurno među top 3 sa najvišim prosekom ocena) je dobila stipendiju i upisala postdiplomske studije u SAD. Pričala mi je da je odmah zadužila 3 računara, dva desktopa (Linux i Windows) i jedan laptop, te da na fakultetu postoje uslovi za 24-časovni boravak i rekla mi je da nije sigurna da će izdržati taj tempo te da bi kasnije, kad doktorira, rado da se vrati u Evropu - kao tamo je ipak više laganica. Međutim, nije se vratila u Evropu, eno je u Americi već više od 15 godina.
nsarski nsarski 02:09 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

alselone
oni su ipak oaza za mlad svet


Jer mlad čovek gleda "ja idem ka 100" dok kasnije gledaju - idem kod Švabe, makar neću crći od gladi.


Zato sam ja svoju decu ostavio tamo (jbt, "ostavio"! - same su tako odlučile). Mother US will know how to take care of them.
alselone alselone 02:10 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

U principu sve je stvar perspektive, kao i sve u životu.

Na primer, ako ne postoje drugi problemi u životu (recimo da si gej, onda ti je veoma stalo da zbrišeš), i da je lova sve što ne štima, onda postoji neka mesečna cifra preko koje se ne isplati ići napolje jer ovde troškovi ulaze u saturaciju a tamo rastu. Ovde ostaje benefit baba, deda, porodice, prijatelja a tamo se to ne nadoknđuje. Moja odokativna procena spram drugova koji planiraju da se vrate je 2500 eur po četvoročlanoj porodici mesečno. Za to ovde ide kredit za lep stan nalepo mestu i dobar auto uz sve druge benefite, dok to sve bi tamo mnogo mnogo više koštalo, praktično nedostižno za prvu generaciju gastosa.
alselone alselone 02:11 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Zato sam ja svoju decu ostavio tamo (jbt, "ostavio"! - same su tako odlučile). Mother US will know how to take care of them.

Atomski mrav Atomski mrav 02:13 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Reći ću deseti put na blogu - putovanje je važno pošto nacionalisti vide da je svet i napolju jako lep i da je tamo hrana ukusna a devojke lepe, dok autošovinisti vide da i napolju ima sranja itekako i da "toga ima samo u Srbiji" nikako nije samo u Srbiji.


Što se mene tiče, Norveška je pravo mesto za sve one kojima je moto "država duradi nešto po tom pitanju".
alselone alselone 02:14 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Što se mene tiče, Norveška je pravo mesto za sve one kojima je moto "država duradi nešto po tom pitanju".


Što kaže Nšarski na drugom blogu, ja bih se samo jedan dan izvinio sa ručka i obesio u kupatilu.

Atomski mrav Atomski mrav 02:15 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

praktično nedostižno za prvu generaciju gastosa.

Pa i nije (ja opet iz ličnog, a i ne samo ličnog iskustva). No, računica ti je sasvim OK.

Atomski mrav Atomski mrav 02:17 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Što kaže Nšarski na drugom blogu, ja bih se samo jedan dan izvinio sa ručka i obesio u kupatilu.

Džaba vam novci, moji sinovci.
Zato ću se ja uskoro javljati ovde preko nekog domaćeg ISP-a.
alselone alselone 02:19 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Pa i nije (ja opet iz ličnog, a i ne samo ličnog iskustva).


Da, malo sam preterao.

Zato ću se ja uskoro javljati ovde preko nekog domaćeg ISP-a.

Možemo onda na Floridu na čorbu?
Atomski mrav Atomski mrav 02:23 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Možemo onda na Floridu na čorbu?

Može, ne znam doduše kako je sada tamo, nisam bio davno.
alselone alselone 02:24 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Može, ne znam doduše kako je sada tamo, nisam bio davno.


Bome nisam ni ja. Išao sam u Fertil davno, ako ga se sećaš, pa sam svratio pa puta. Ali to je bilo oko 2010.

alselone alselone 02:26 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Sin i ja spavamo u dnevnoj, tj. on spava pod temperaturom a ja dežuram, i samo sad ustade, pogleda i kaže - idem ja u podrum.

Atomski mrav Atomski mrav 02:27 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Ali to je bilo oko 2010.


Tu negde sam i ja bio poslednji put.
nsarski nsarski 02:29 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Što se mene tiče, Norveška je pravo mesto za sve one kojima je moto "država duradi nešto po tom pitanju".


Jebote, moram ovo da kažem.
Moj brat ima kliniku za lečenje narkomana, evo ovde u Beogradu. Pre par godina dolaza dva lika iz Norveške. Onako, nikakvi, ne znam kako da ih preciznije opišem.
Pričaju engleski sasvim pristojno, i ja sa jednim zapodenem razgovor. Momak od oko 30g. To je otprilike išlo ovako:

Ja: Pa, šta ti radiš u Norveškoj?
N: Ja sam narkoman.
Ja: Od kada si narkoman?
N: Od svoje 19. godine.
Ja: I, došao si da se izlečiš?
N: Da, ali od metadona.
Ja:?
N: Pa,vidiš, kad sam se u Norveškoj prijavio da sam zavisnik od heroina, oni su moj problem uzeli u svoje ruke. Našli mi skroman stan, dali mi novca koliko da kupim najneophodnije, i svaki dan mi dolazi čovek i donosi dozu metadona.
Ja: Šta je onda tu problem? Sve imaš i još ti država obezbeđuje dozu.
N: Znam, ali to je ceo moj život. Ako me nekog dana čovek sa metadonom ne nađe kod kuće, ceo projekat propada. Na ulici sam. Kad hoću da se društveno angažujem, recimo glasam, oni kažu: "Ne, nije za tebe glasanje. Ti si narkoman. Mi ti obezbeđujemo sve uslove da budeš narkoman i to budi, tako si ti odlučio".
N: I sada, uvideo sam da takav život ne vodi nikud, nema nikakvu perspektivu sem dnevnu dozu metadona, pa sam došao u Bg. da se s toga skinem. Da počnem da živim.

Bio ovde nekoliko dana, ali ne znam šta se s njim na kraju desilo. Možda je i dalje profesionalni narkoman kome država obezbeđuje da svoju adikciju živi doživotno.

Atomski mrav Atomski mrav 02:31 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

idem ja u podrum

Kad sam bio klinac, jedne zime me obori neka gripčina, danima visoka temperatura, izgubio sam čulo ukusa i slabo sam šta jeo. Ustanem jednom u WC i tamo mi se zamanta u glavi, te sednem na ivicu kade. Tu izgubim svest i padnem u kadu, dobro sam opičio glavom, čulo se u celoj kući (al' glava bosanska pa sem čvoruge nije bilo neke veće štete, nije se ni emajl na kadi oljuštio). Kad su me izvadili iz kade i kad sam došao sebi, pitali su me šta se desilo a ja sam odgovorio da je Švaba ušao u kupatilo i gurnuo me u kadu. Stvarno sam bio utripovao da je neki Švaba, u uniformi iz II svetskog rata, ušao u kupatilo i gurnuo me.
alselone alselone 02:36 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Bio ovde nekoliko dana, ali ne znam šta se s njim nakraju desilo. Možda je i dalje profesionalni narkoman kome država obezbeđuje da svoju adikciju živi doživotno.


To su carske države ako hoćeš da živiš 20 do 60.

Ali moram da priznam da su i filozofi. Nama su bili jednom na razmeni studenata, sve liberali vajni, došli da produhove međede balkanse. Sećam se kada su nam s prezrenjem pričali kako ne razumeju našu identifikaciju sa himnom i zastavom pošto su to samo objekti. A sa druge strane tamo Lidl zatvoren pošto niko nije hteo da kupuje u njemu.
alselone alselone 02:37 11.02.2020

Re: Đozle (dumplings)

Stvarno sam bio utripovao da je neki Švaba, u uniformi iz II svetskog rata, ušao u kupatilo i gurnuo me.


Viš, to ja kažem, a nije Amerikanac.

Doduše, ako ikad budeš sanjao Pajića, tek ćeš da vidiš šta je mora.

Ne pitaj kako znam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana